مشاوره چگونه درس بخوانیم

 
helpkade
مشاوره چگونه درس بخوانیم
مشاوره چگونه درس بخوانیم



یکی از پرسش‌هایی که این روزها بیشتر دانش آموزان از خود می‌پرسند، این است که چگونه باید درس بخوانند تا هم بهتر متوجه مطالب درسی شوند و هم نمره‌های بهتری کسب کنند؟ به طور طبیعی هر دانش آموزی به این پرسش پاسخ متفاوتی می‌دهد.

 

عده ای شبها که محیط اطراف ساکت‌تر است مطالعه می‌کنند، عده‌ای با دوستان خود درس می‌خوانند، تعدادی صبح‌ها که مغز آمادگی بیشتری دارد، زودتر از خواب بیدار می‌شوند و درآن هنگام درس می خوانند و… ممکن است شما هم یکی از دانش آموزانی باشید که نه تنها روش‌های یاد شده؛ بلکه دیگر روش‌های مطالعه را نیز امتحان کرده باشید. ولی باز نتیجه دلخواه خود را از مطالعه نگرفته باشید. در اینجا قصد نداریم تا شما را با روش مطالعه خاصی آشنا کنیم؛ بلکه هدفمان این است که روش‌هایی را به شما بیاموزیم تا بتوانید با استفاده از آنها بهره وری از مطالعه خود را افزایش دهید.

 

مشاوره چگونه درس بخوانیم

دانش آموزان در طول سال‌های تحصیلی خود ممکن است به درس‌های خاصی علاقه‌مند باشند و در همین حال علاقه‌ای به مطالعه برخی از کتاب‌های درسی خود نداشته باشند. مثلا دانش آموزی ممکن است به فیزیک ، ریاضی ، تاریخ ، زیست شناسی و… علاقه نداشته باشد؛ ولی مساله این است که به هر حال باید برای ورود به مدارج تحصیلی بالاتر در آن درس نمره قبولی گرفت. دانش آموزان به طور معمول هنگامی که سر کلاسی حاضر می شوند که علاقه ای به مطالب آن هم ندارند، مدام به ساعت خود نگاه می کنند و دوست دارند که زودتر زمان بگذرد. ممکن است خود شما نیز چنین احساسی را تجربه کرده باشید؛ ولی پرسش این است که آیا راهی برای غلبه بر این وجود دارد؟

 

 

● پیش از ورود به کلاس مطالعه کنید

برای هر مشکلی راه حلی وجود دارد و یکی از روشهایی که شما می توانید با کمک آن دروسی را که به آنها علاقه ندارید با تمایل بیشتری مطالعه کنید، این است که پیش از حضور در کلاس درس یاد شده ، نگاهی به کتاب انداخته و بکوشید اطلاعاتی درباره موضوع مورد نظر خود جمع‌آوری کنید.

 

اهمیت مطالعه پیش از حضور در کلاس (چه درسهای مورد علاقه خود و چه درسهایی که تمایلی به آنها ندارید) این است که هرچه اطلاعات اولیه و دانسته های شما درباره یک موضوع درسی بیشتر باشد، خود به خود کشش بیشتری در شما برای فراگیری آن بوجود خواهد آمد. شاید تا به حال به این موضوع فکر کرده باشید که چرا دبیران و استادان شما اینقدر به شما تاکید می کنند که پیش از ورود به کلاس ، مطالعه سطحی و اجمالی و سریعی بر آنچه که قرار است تدریس شود داشته باشید. علت این تاکید بیشتر به خاطر همین تاثیر اطلاعات اولیه است. با دانستن اطلاعات اولیه شوق یادگیری و تمرکز حواس شما در کلاس بیشتر شده و مطالب بیان شده را بهتر درک می کنید. اگر باور ندارید امتحان کنید تا خودتان تجربه کنید.

 

 

● از خود پرسش کنید

در مطالعه اولیه هدف شما گرفتن اطلاعات ابتدایی و کنجکاو کردن ذهن با گرفتن اطلاعات ساده و کم حجم مقدماتی است ؛ ولی روش دیگری که می توانید از آن برای افزایش میزان بازدهی و به خاطر سپردن بیشتر مطالب استفاده کنید، پرسش کردن قبل ، هنگام و پس از مطالعه است. با کتاب شوخی کنید.

 

تعدادی از دانش آموزان هنگامی که تلویزیون تماشا می کنند یا با دوستان خود صحبت می کنند همیشه خوشحالند؛ ولی هنگامی که صحبت از کتاب و مطالعه می‌شود جدی و اخمو می‌شوند. در روان‌شناسی حافظه و یادگیری گفته می‌شود: مطالبی که بار هیجانی بیشتری دارند، بیشتر در حافظه می‌مانند و بهتر به خاطر آورده می‌شوند؛ زیرا هیجان، علاقه، تمرکز و ورود مطلب به حافظه را موجب می شود. برای نمونه از شما پرسیده می‌شود که آیا همسایه ۸ سال پیش خود را به خاطر می‌آورید؟ شما می‌گویید نه ، از شما می‌پرسند همان که ۲ بچه داشت ، شما می‌گویید نه به خاطر نمی‌آورم ، همان که پدرش فروشنده لباس بود و شما باز هم به خاطر نمی‌آورید. به شما می‌گویند: همان که خانه شان آتش گرفت.

 

یک مرتبه همه چیز در ذهنتان زنده می شود؛ چرا که آتش گرفتن بار هیجانی موثری داشته است. اگر چه آتش گرفتن ، یک هیجان منفی در شما ایجاد کرده بود، ولی در هر حال هیجان انگیز بود و همین هیجان باعث می شود که شما خاطره آن آتش سوزی را بخوبی به خاطر بسپارید. به همین ترتیب شما می‌توانید برای این که مطالب درسی را بهتر و بیشتر به خاطر بسپارید با کتاب ارتباط عاطفی و احساسی برقرار کنید.

 

یکی از بهترین روشهایی که شما می توانید به همین منظور از آن استفاده کنید، این است که با کتاب شوخی کنید. این موضوع به علاقه و تمرکز شما کمک زیادی می‌کند.هر چه می‌توانید به سخت‌ترین مطالب کتاب بار هیجانی مثبتی بدهید و آن را بخوانید.

 

اگر بخواهید می توانید با زبان خوشایند خودتان با همه مفاهیم کتاب شوخی کنید. مثلا هنگامی که قسمتی ازکتاب (درسی یا غیردرسی) برایتان خیلی جالب بود، در حاشیه آن بنویسید: “چه جالب”. اگر برایتان تعجب آور بود، علامت تعجب بگذارید یا اگر پرسش برانگیز بود، علامت پرسش بگذارید. یک دانش آموز فعال به این ترتیب می تواند با کتاب درگیر شود و عقاید و عواطف خود را به شکلی با نوشتن اعلام کند.

 

شما می‌توانید با پرسش ، ذهن خود را هدفدار کنید. اشتباهی که به طور معمول دانش آموزان مرتکب می‌شوند، این است که آنها به طور معمول تعدادی پرسش‌های حافظه ای کم ارزش از خود می پرسند. مثلا بوعلی سینا در چه تاریخی متولد شد؟ جنگ جهانی دوم در چه تاریخی شروع شد یا هیمالی کجاست؟ پرسش‌هایی از این قبیل کم ارزش ترین پرسش‌هایی است که شما می‌توانید از خود بپرسید، ولی برای به خاطر سپردن بیشتر مطالب شما، باید از پرسش‌های کاربردی ، تحلیلی ، ترکیبی استفاده کرد.

 

پرسش‌های کاربردی جالب‌ترین نوع پرسش‌ها هستند و همان طور که از نامشان برمی‌آید می‌خواهند مطالب علمی را به مسائل روزمره ربط دهند و آنها را در عمل بسنجند، مثلا تشویق ، بلافاصله پس از یک عمل خوب چه نقشی در شکل گیری شخصیت مثبت کودک دارد؟ پرسش‌های تحلیلی پرسش‌هایی هستند که در آن مطالعه کننده قدم‌های منطقی یک شخص یا تغییر و تحول یک شیئ یا وضعیت را از نقطه شروع تا پایان بررسی می‌کند. مثلا آنتونی رابینز، روان شناس معروف ، چگونه با همه ناکامی‌ها، زندگی خود را دگرگون کرد؟

 

پرسش‌های ترکیبی پرسش‌هایی هستند که از پرسش‌های تحلیلی قوی‌ترند و به پرسش‌های خلاق معروفند. در این پرسش‌ها شما می‌توانید با کنار هم قراردادن اطلاعات ، ایده‌ها و اندیشه‌های گذشته به طرح اندیشه‌های نو دست بزنید و آن را پرسشی کنید، مثلا تناسب مسکن و جمعیت را در ۲۰ سال آینده ایران چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ باید به خاطر داشته باشید که این پرسش‌ها را خواننده مطرح می‌کند و خود نیز به آنها پاسخ می‌دهد، پس هرچه پرسش‌های قوی‌تری مطرح شوند، تمرکز و علاقه بیشتری نیز در شما ایجاد می‌شود. تنها به پرسش‌های مطرح شده در کتاب اکتفا نکنید، بکوشید خودتان پرسش‌های زیادی را به ترتیبی که گفته شد طرح کنید؛ زیرا در این صورت بیشتر به پاسخ‌گویی علاقه‌مند می‌شوید.

● در کلاس یادداشت برداری کنید

معلمان بارها در طول سال‌های تحصیلی به دانش آموزان می‌گویند که آنها باید در سر کلاس شنونده‌ای فعال باشند؛ ولی مفهوم این عبارت چیست؟ یعنی باید چگونه باشیم؟ شنونده فعال چه خصوصیات و ویژگی‌هایی دارد؟

 

بهترین و موثرترین راه برای این که شما یک شنونده فعال باشید این است که یادداشت بردارید. اگر می‌خواهید یک دانش آموز موفق شوید چه نیاز به یادداشت برداری را در سر کلاس احساس می‌کنید یا خیر، حتما از صحبت مدرس یا سخنران ، یادداشت برداری کنید. در یادداشت برداری موفق هیچ وقت نباید جمله‌ای را به طور کامل یادداشت کنید، بلکه باید تنها نکات را به صورت اشاره‌ای و مختصر یادداشت کنید. برای این منظور باید از واژه های کلیدی استفاده کنید که چون جرقه ای همه موضوع را به یاد شما می‌آورد. ممکن است شما بگویید که معلمتان به شما اجازه نمی‌دهد یادداشت برداری کنید.

 

حقیقت این است که معلم شما کار درستی انجام می‌دهد، زیرا دانش آموزان معمولا به شکل سنتی جمله‌های معلم خود را یادداشت می‌کنند و نوشتن یک جمله از صحبت های معلم عملا شما را از گوش دادن و درک جمله بعدی بازمی‌دارد، ولی در صورتی که تنها نکات را خلاصه وار یادداشت کنید، می‌توانید همزمان با تدریس معلم یادداشت کنید و از درک مطالب بعدی هم باز نمانید. شاید فکر کنید که مطالعه به این شکل خیلی وقت می‌برد و از روش سنتی مطالعه شما طولانی‌تر است ؛ اما توجه کنید که شما در این محاسبه ، زمان هدر رفته و مطالعه غیرمفید و غیرمتمرکز خود را به حساب نیاورده‌اید. شما در روش سنتی مطالعه ، وقت فراوانی را با حواس پرتی های متنوع و گوناگون از دست می‌دهید؛ اما با عمل به موارد گفته شده هم از هدر رفتن وقت خود جلوگیری کرده‌اید و هم لحظه به لحظه با علاقه و تمرکز حواس بیشتری مطالعه می‌کنید و در بهتر یاد می‌گیرید.

 

والدین نگران بخوانند

مشاوره چگونه درس بخوانیم

سفارش دیزاین خاص و فوق حرفه ای گل طبیعی

دسترسی به پزشک متخصص درهر زمان ومکان

تکنیک های افزایش فروش اینترنتی

راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

کاهش قیمت تورهای شاد و لوکس تابستان

با چند سوال ساده شخصیتت رو بشناس!

مشاوره قبل از ازدواج خوب در تهران

دریافت کدتخفیف عطرو ادکلن با ماندگاری بالا

ازبهترین متخصص‌ها آنلاین نوبت بگیر

شرکت در آزمون معتبر روانشناسی پیشرفته نئو

پرسودترین راه کسب و کار در این کساد بازار

یک جفت عدسی بلوکنترل مکسی نصف قیمت!

همین حالا وکیل بگیر

تسکین سردردهای میگرنی بااین داروی گیاهی

Makan Inc.‎| All Rights Reserved – © 2013 – 2020

فیلم های درس مورد نظر را مشاهده کنید:ادبیاتعربیدینیزبانریاضیزیستفیزیکشیمی ورود به فروشگاه اینترنتی دی وی دی کنکوردریافت مشاوره درسی و برنامه ریزی کنکور

مشاوران 100
انگیزشی, روشهای کلی مطالعه
نظری بدهید

برای اینکه بتونید مستمر درس بخونید و بعد از مدتی از درس خوندن دلزده و خسته نشین و ساعت مطالعتون پایین نیاد باید چند نکته رو رعایت کنید:

– اول از همه باید حتما تنوع داشته باشید و در طول یک روز فقط یک درس نخونید بلکه حداقل ۲ تا حداکثر ۵ درس مختلف رو در یک روز بخونید.

– بعد از هر درس اختصاصی بهتره یک درس عمومی و بعدش دوباره یک درس اختصاصی دیگه بخونید. درس های سنگین مثل ریاضی و فیزیک رو پشت سرهم نخونید و حتما یک درس سبک تر بین این دو درس در برنامه تون قرار بدید.مشاوره چگونه درس بخوانیم

– نه تنها کل روز رو فقط و فقط به یک درس اختصاص ندید چون خسته کننده است بلکه سعی کنید هر درس عمومی رو بیشتر از دو و نیم ساعت و هر درس عمومی رو بیشتر از یک و نیم ساعت پشت سر هم نخونید. مثلا اگه الان دو ساعت و نیم شیمی خوندید برای امروز دیگه شیمی کافیه و برید سراغ درس بعدی.

– وقتی که سرحال هستید، درس های سخت تر و محاسباتی تر و وقتی که کمی خسته هستید (نه خیلی خسته) درس های ساده تر و وقتی بی حوصله هستید درس هایی رو بخونید که از خوندن اونها لذت می برید. اینجوری میتونید مطالعه مستمرتری داشته باشید و حتی وقتی که حوصله ندارید، درس بخونید و زمان رو از دست ندید.

– تعادل مطالعه دروس عمومی و اختصاصی رو رعایت کنید. حدود ۷۰ درصد ساعت مطالعتون رو برای دروس اختصاصی و حدود ۳۰ درصد رو برای دروس عمومی کنار بگذارید. ساعت مطالعه هر درس رو هم متناسب با ضریب اون درس در کنکور تعیین کنید مثلا حدود ۲۵ درصد ساعت مطالعه دانش آموزان تجربی باید مخصوص زیست شناسی باشه، حدود ۱۲ درصد مخصوص فیزیک و به همین نسبت بسته به ضریب هر درس برای سایر دروس وقت اختصاص بدهید.

– اگه دانش آموز هستید درس هر روز رو همون روز بخونید. اگه امروز معلمتون در مدرسه یک مبحث رو درس داده حتما همون روز توو خونه اون مبحث رو بخونید و مرور کنید. این کار چندین مزیت داره که می تونید در این صفحه از سایت مشاوران ۱۰۰ مزایای این کار رو بخونید:

«چرا درس هر روز باید همان روز خوانده شود؟»

ورود به فروشگاه فیلم کنکور

برای ثبت نام مشاوره تحصیلی کنکور کلیک کنید
 

 روش اول: شما می توانید «نام و نام خانوادگی + پایه تحصیلی + مدت زمان مورد نظر خود را برای دریافت برنامه ریزی و مشاوره» مستقیما به شماره پیامک ۱۴ رقمی مخصوص هر مشاور که در جدول بالا در کنار تصویر چهره وی درج شده است ارسال نمایید. متن پیامک و شماره تلفن همراه شما بلافاصله توسط همان مشاور دریافت خواهد شد و ایشان با شماره موبایل خود به درخواست شما پاسخ خواهند داد. طی اولین تماس تلفنی مشاور با شما شرایط، روش کار و هزینه مشاوره و برنامه ریزی بلند مدت به شما اعلام می گردد.

روش دوم: علاوه بر این، می توانید از طریق تماس با شماره تلفن ۹۱۰۳۵۳۶۳-۰۲۱ درخواست مشاوره و برنامه ریزی بلند مدت خود را به مسئول ثبت نام اعلام کنید و در صورت تمایل نام مشاور مورد نظر خود را نیز ذکر کنید تا پس از هماهنگی، همان مشاور در اولین فرصت برای پاسخگویی به درخواستتان با شما تماس بگیرد.

روش سوم: علاوه بر دو روش فوق، جهت ارتباط با رتبه های برتر کنکور (اعضای گروه آموزشی مشاوران ۱۰۰) می توانید درخواست برنامه ریزی و مشاوره بلند مدت خود را به آیدی moshaverane100_Admin@ در تلگرام ارسال کنید و در صورت تمایل نام مشاور مد نظر خود را نیز ذکر کنید.

کانال بهترین فیلم های آموزشی کنکور:

ورود به کانال تلگرام فیلم ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ورود به کانال تلگرام فیلم ها

.دریافت کد تخفیف با ارسال پیامک به 09909380945

چگونه درس بخوانیم تا خسته نشویم ؟ این سؤالی است که بسیاری از محصلان از دانش آموزان گرفته تا دانشجویان با آن مواجه می‌شوند. خیلی از افراد از این مسئله شاکی هستند که هنگام مطالعه احساس خواب آلودگی و خستگی می‌کنند و نمی‌توانند ساعات متوالی و با کیفیت درس بخوانند. اگر شما هم با این مشکل رو به رو هستید ما در ادامه این مقاله به ارائه راهکارهایی برای درس خواندن با احساس خستگی کم‌تر پرداخته‌ایم که مطالعه آن می‌تواند برای شما سودمند باشد. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

قبل از اینکه هر اقدامی در جهت بهبود درس خواندن خود انجام دهید نکات زیر را در نظر بگیرید

– اگر با وجود اینکه به اندازه کافی استراحت کرده‌اید بازهم برای شروع کار احساس خستگی می‌کنید، ممکن است مشکل جای دیگری باشد. برای مثال نبود انگیزه کافی مشکلی است که به بررسی و مداخلات روانشناختی مهم‌تری نیاز دارد.

– برای اینکه وضعیت تحصیلی خود را بهبود ببخشید تغذیه و ورزش خود را فدا نکنید. این کار سلامت شما را به خطر خواهد انداخت و در بلند مدت نمی‌تواند روال باثباتی داشته باشد.مشاوره چگونه درس بخوانیم

– به جای اینکه تعداد ساعات مطالعه را هدف قرار دهید کیفیت مطالعه را در نظر بگیرید. در واقع تعداد ساعات مطالعه اهمیت چندانی ندارد بلکه میزان یادگیری شماست که مهم است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ساعات مطالعه برای موفقیت در کنکور کلیک کنید.

 

در ادامه به راهکارهایی که می‌تواند به کاهش میزان خستگی شما هنگام مطالعه کمک کند، اشاره خواهیم کرد

کارهای دشوار را در اولویت خود قرار دهید و آن‌ها را زمانی انجام دهید که بیش‌ترین انرژی را دارید. این زمان برای اکثر افراد معمولاً صبح هنگام است. در نتیجه مطالعات سخت‌تر را به صبح اختصاص دهید تا هرچقدر که زمان به سمت عصر می‌رود و کارایی ذهنتان کاهش می‌یابد چالش‌ها و سختی‌های برنامه شما نیز کاهش یابد.

اگر کارهای ساده را در ابتدای صبح انجام دهید ممکن است احساس پیشرفت غلطی به شما دست دهد که باعث شود دائماً کارهای خود را به تعویق بیندازید. به همین خاطر بهتر است که کارهای سخت‌تر را در ابتدا و فعالیت‌هایی نظیر کارهای روزانه و معاشرت را هنگام عصر انجام دهید.

فعالیت بدنی توانایی یادگیری و حافظه را تقویت کرده و اضطراب و افسردگی را کنترل می‌کند اما فواید ورزش به همین جا ختم نمی‌شود. چرا که ورزش می‌تواند حتی روی میزان انگیزه، تمرکز و هوشیاری شما نیز تأثیر بگذارد.

با این مزایایی که در مورد ورزش وجود دارد، شما نه تنها به کمک آن می‌توانید از ساعات مطالعه خود بیشتر بهره ببرید بلکه می‌توانید ساعات طولانی‌تری نیز درس خواندن را ادامه دهید.

توجه داشته باشید که هر نوع ورزشی برای همه افراد مناسب نیست. در نتیجه قبل از اینکه رشته ورزشی خاصی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید عواملی نظیر میزان انعطاف‌پذیری، قدرت و سلامت کلی بدن خود را در نظر بگیرید و ترجیحاً با یک متخصص مشورت کنید.

برای آگاهی بیشتر در زمینه روش های صحیح درس خواندن و مطالعه کلیک کنید.

اگرچه مغز شما فقط 2 درصد از وزن بدن شما را تشکیل می‌دهد، اما 20 درصد از میزان مصرف انرژی روزانه شما را مصرف می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که فعالیت‌های ذهنی غیر لذت بخش ( که فعالیت‌های درسی نیز معمولاً در این دسته قرار می‌گیرد) انرژی روانی ما را تخلیه می‌کند. بنابراین، مهم است که به هنگام انجام کارهای خسته کننده ذهنی، سطح انرژی خود را حفظ کنید.

به این منظورغذاهایی بخورید که گلوکز را به آرامی در جریان خون شما آزاد کرده و برای مدت طولانی‌تری انرژی‌تان را تأمین کند. مواد غذایی نظیر لبنیات کم چرب، آجیل، میوه‌ها، غلات و انواع سبزیجات نمونه‌های مناسبی در این مورد هستند. اما غذاهای فست فود نظیر پیتزا، ساندویچ و شیرینی‌هایی نظیر کوکی‌ها، کیک و شکلات تأثیر معکوسی دارند و نمی‌توانند در طول مطالعه انرژی مورد نیاز را برایتان تأمین کنند.

از آنجا که مغز نوسانگر انرژی است بسیار مهم است که انرژی ذهن خود را با جریان یافتن افکار ناسازگار و مخرب تلف نکنید. از جمله این افکار می‌توان به مواردی نظیر : ” اگر در امتحان قبول نشود چه می‌شود؟” اشاره کرد. یک روش مؤثر برای مبارزه با این افکار تشخیص آن‌ها در لحظه ایست که از ذهن شما عبور می‌کنند. به این منظور باید بتوانید بیشتر افکار خود را بررسی کنید و از روش‌هایی نظیر نوشتن افکار استفاده کنید.

استراحت درست نه تنها منجر به آرامش بیشتر شما می‌شود، بلکه تمرکز از دست رفته‌تان را نیز بازیابی می‌کند. تمرکز  شما پس از 50  دقیقه  به تدریج کاهش می‌یابد. پس از این زمان مطالعه، کیفیت لازم را نخواهد داشت و در واقع نوعی از دست رفتن وقت محسوب می‌شود. به همین خاطر پس از هر 50 دقیقه به مدت 5 تا 10 دقیقه استراحت کنید تا بتوانید مجدداً تمرکز خود را به دست بیاورید. در طول استراحت می‌توانید هرکاری به غیر از مطالعه را انجام دهید. برای مثال قدم بزنید، چیزی بخورید، موسیقی گوش کنید و…. هدف این است که کاری که می کنید خستگی شما را رفع کند و تمرکزتان را برگرداند.

 

برای دریافت مشاوره تحصیلی می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

«خیلی برنامه‌ریزی کرد‌م، کلی کلاس رفتم، کلی وقت گذاشتم و یه ‌عالمه زحمت کشیدم. حالا که شروع کرد‌م به مرور د‌رس‌هام می‌بینم هیچ کد‌ومشون یاد‌م نیست. اصلاً د‌ارم د‌یوونه می‌شم. هرچی میخونم از یادم میره. انگار تمام زحماتم، د‌ود‌ شد‌ه و رفته به آسمون. تو رو به‌خد‌ا به د‌اد‌م برسید‌، بگید‌ من باید‌ چیکار کنم!»

جملات بالا ممکن است برایتان آشنا باشد. شاید برای شما هم اتفاق افتاده که در روزهای نزدیک به آزمون حس می کنید تمام مطالب از ذهنتان پریده و انگار کل حافظتان” ری استارت” شده!

اگر احساس می‌کنید حافظه‌‌ی‌تان تحلیل رفته و همه درس هایی که خواندید را فراموش می‌کنید؛ زود ناامید نشوید و به جای تسلیم شدن دنبال راه حل باشید. فراموشی معضلی است که بسیاری از کنکوری‌ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، به همین دلیل می خواهیم چند راهکار برای جلوگیری از فراموشی مطالب به شما ارائه کنیم.

برای اینکه بدانیم چگونه از فراموشی مطالب جلوگیری کرده و آن ها را به خاطرمان بسپاریم اول باید مراحل حافظه را خوب بشناسیم. روان‌شناسان معتقدند که انسان دارای سیستم حافظه‌ای با سه مرحله‌ی مجزا است: حسی، کوتاه‌مدت و بلندمدت.

حافظه حسی: حافظه فرار است و مدت زمان ذخیره سازی اطلاعات در آن کمتر از 1 ثانیه است.مشاوره چگونه درس بخوانیم

حافظه کوتاه مدت: گنجایش بسیار محدودی دارد و پس از فیلتر کردن اطلاعات را به سرعت به حافظه بلند مدت منتقل می کند.

حافظه بلند مدت: دارای ظرفیت نامحدودی است و اطلاعات را با ماندگاری زیاد ثبت می کند. شما میتوانید چند صد میلیون کتاب را در حافظه بلند مدت خودتان به خاطر بسپارید.

فراموشی به این دلیل است که مطالب از حافظه کوتاه مدت به بلند مدت منتقل نمی شوند. در واقع هر اطلاعاتی که در حافظه حسی و کوتاه مدت باشید اگر ارزشمند باشد به حافظه بلند مدت برای زمان نامحدود انتقال می یابد.

آیا می دانید روز بعد از درس خواندن چقدر از مطالب را فراموش می کنید؟ بعد از یک ماه چطور؟ مسئله فراموشی سال ها قبل توسط روان شناسی به نام هرمان ابینگهاوس به صورت تجربی و علمی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج تحقیقات او به صورت منحنی فراموشی ارائه شد.

منحنی فراموشی نشان می دهد در صورتی که شما عالی مطالعه کرده باشید بعد از 24 تا 48 ساعت تقریبا نصف مطالبی که خواندید فراموش می شود و پس از حدودا یک ماه ، 80 درصد آن از یاد می رود.

ابینگ هاوس به این نتیجه رسید که بهترین زمان برای مرور یک خاطره، درست قبل از زمانی است که آن را فراموش کنید.

منحنی فراموشی می‌تواند برای ما توضیح دهد که چرا معمولا وقتی شب امتحان اطلاعات زیادی در مغزمان فرو  می‌کنیم، مدت کوتاهی بعد از امتحان (یا خدای نکرده همان سر جلسه‌ی امتحان!)، چیزی از آن اطلاعات را به‌یاد نمی‌آوریم. چون کل یادگیری فقط در مدت زمان بسیار کم انجام می‌شود و بعد از آن مرور نمی‌شود و بلافاصله بعد از یادگیری، فراموش شدن هم آغاز می‌شود.

مرور و تکرار

مهم ترین عامل در فراموشی مطالب درسی مرور نکردن است. وقتی مطلب جدیدی را می خوانید سعی کنید در همان روز آن را مرور کنید. اگر بعد از چند روز مرور کنید به طور طبیعی بخش هایی از آن مطلب را فراموش کرده اید.  بهترین کار مرور دروس در همان روز و چند روز بعد از مطالعه است تا مطالب به حافظه بلند مدت منتقل شود. در این رابطه در قسمت چگونه مرور کنیم در سایت محصل ایرانی بیشتر توضیح داده ایم.

مهم‌ترین جمله‌ای که در این رابطه می‌توانم به شما بگویم این است: رمز یادگیری مؤثر، تکرار مطالب است. تکرار، یکی از اهرم‌های قدرتمند در اختیار ماست. تکرار باعث می‌شود اطلاعات مدام به مغز مخابره شود و مغز با این تکرار‌ها اصطلاحا به خوبی شیرفهم می‌شود.

رمز گذاری کنید

یکی از روش های ساده که می توان برای جلوگیری از فراموشی استفاده کرد، رمز گذاری است. اگر من بگویم “بامشاد” یاد چه چیزی می افتید؟ شما را یاد هر چیزی بیاندازد، برای من آثار دکتر شفیعی کدکنی را تداعی می کند!  «ب: بوی جوی مولیان/ ا: از بودن و سرودن/ م: مثل درخت در شب باران/ ش: شبخوانی/ ا: از زبان برگ/ د: در کوچه‌باغ‌های نیشابور» اگر حرف های اول آثار را کنار هم بگذاریم کلمه بامشاد به وجود می‌آید. رمز گذاری یک روش ساده و بسیار کاربردی است و میزان فراموشی را به حداقل می رساند. با کمی خلاقیت می توانید در اکثر دروس از این روش استفاده کنید و مطالب را به حافظه بلند مدت خود منتقل کنید.

تست زنی و حل تمرین

تمرین و تست زنی باعث پر شدن شکاف های اطلاعاتی در مغز خواهد شد . بعد از مطالعه مباحث شروع به تست زنی از نوع آموزشی کنید تا مطالب در ذهنتان بهتر به خاطر سپرده شوند. تمرین کردن سوالات سال های گذشته می تواند به بازیابی اطلاعات بسیار کمک کند.

همچنین اگر حس می کنید مطلبی از یادتان رفته بهترین کار برای اینکه بدانید این حس واقعی است یا کاذب تست زنی و حل تمرین در مبحث مورد نظر است. در صورتی که توانستید به سوالات پاسخ دهید حس شما کاذب است و اگر توانایی پاسخگویی نداشتید سراغ کتاب درسی بروید و مبحث مربوطه را مرور کنید.

مطالب درسی را با صدای بلند تدریس کنید

معمولا اگر مطلبی را به کسی آموزش دهید دیرتر آن را فراموش می کنید. شما می توانید متن کتاب را برای خودتان با صدای بلند بازگو کنید انگار می خواهید به فرد دیگری تدریس کنید. تحقیقات هم نشان داده اند که اگر مطالب را با صدای بلند بیان کنیم آن ها را بهتر به خاطر می سپاریم.

بر اساس هرم یادگیری آموزش به دیگران باعث می‌شود 90 درصد و تمرین کردن 75 درصد مطالب در ذهن باقی بماند!

ممکن است این کار برای شما غیر معمول به نظر برسد اما با امتحان کردن این روش از اینکه چقدر این کار موجب به خاطر سپردن مطالب بیشتری می‌شود، شگفت‌زده خواهید شد. . قطعا اگر مفهوم درس را فهمیده باشید این روش بسیار کارساز خواهد بود.

یادداشت برداری

هنگام مطالعه کاغذ و قلمی داشته باشید و مطالبی که میخوانید را بنویسید. این نوشته ها احتمالا و به دردتان نخواهد خورد اما کمک بزرگی به شما برای به خاطر سپاری مطالب می کند.

از فراموشی نترسید

یک داوطلب در سال کنکور هر روز در حال یادگیری مطالب درسی هست و اینکه بعضی از مطالب را فراموش کند طبیعی به حساب می آید. از اینکه مطالب را فراموش می کنید ترسی نداشته باشید و با استفاده از راهکارهایی که گفتیم میزان فراموشی مطالب را به حداقل برسانید.

من امسال میرم هفتم و همه مطالب رو یادم میره وقتی درسمو میخونم و مامانم هم میپرسه مطمئن میشم از خودم ولی سر امتحان همه چی یادم میره
اما وقتی با سایت شما آشنا شدم همه چی برام آسون شد ممنون

با سلام
از من فراموشکارتر کسی را پیدا نمی کنید ولی با یک روشی که تا حالا کسی بهش توجه نکرده بهتون می گم چه کار کنید.

اول برنامه سازنده فلش کارت را از بازار دانلود کنید البته پولیه ولی می ارزه.

دوم برای هر درس یک قسمت درست کنید

سوم اینترنت گوشی را فعال کنید
چهارم با استفاده از میکروفونی که در صفحه کلیدتان موجود است بوسیله صوت خودتان سوال و جواب را تایپ کنید
پنجم خود برنامه طبق یک الگوی مشخص زمان مرور را یادآوری می کند
یاعلی

اصلا ترس نداره من خودم مثل تو بودم تو دبستان و 7ام اصلا نمیتونستم درست درس بخونم ولی بزرگ تر که بشی فعالیت های هیجانی بدنت میاد پایین و تمرکز بیشتر میشه و از اونجایی که نسبت به هم سن و سال های خودت فعال تری بعدا هوشت هم بهت کمک میکنه خیلی عالی بشی

من نمیدونم باید چی کار کنم پنجم دبستان هستم و نمیتونم درست مطالب رو بخونم مامانم میگه اگه الان این طوری باشی تو راهنمایی به مشکل بر میخوری

اصلا ترس نداره من خودم مثل تو بودم تو دبستان و 7ام اصلا نمیتونستم درست درس بخونم ولی بزرگ تر که بشی فعالیت های هیجانی بدنت میاد پایین و تمرکز بیشتر میشه و از اونجایی که نسبت به هم سن و سال های خودت فعال تری بعدا هوشت هم بهت کمک میکنه خیلی عالی بشی

من یه تجربه ای دارم که می خوام در اختيار شما عزیزان قرار بدم
1. پیشخوانی: ابتدا باید فصل یا درس رو به صورت روزنامه وار بخونیم ( تحلیل نمی کنیم) اینطوری با فصل آشنا می‌شید
2. سوال سازی : اینبار همراه خواندن شروع به در آوردن سوال از متن کتاب و خط کشیدن زیر کلمات کلیدی میکنیم
3. خواندن و تفکر : حالا وقتی یک پاراگراف را می‌خوانیم سعی می کنیم برای آن مثال بزنیم مثال هایی که تایید کننده آن مطلب باشد یا اگر مطلب حالت انتزاعی داشت آنرا تصویر سازی می کنیم
4. از حفظ گفتن : مطالبی را که خوانده ایم به صورت حفظی بازگو میکنیم
5. حل تست : تست های کتاب کمک درسی را حل میکنیم

باسلام
من دوازدهم تجربیم
میخام نتایج تلاش ها و تحقیقات زیادم در رابطه با حفظ دروس رو در اختیارتون بزارم فقط باید بهش عمل کنین:
۱-اولین کاری که باید بکنین اینه که مثلا اگه میخاین یه گفتار زیست یا یه درس دینی رو حفظ کنین باید یه دور روزنامه وار از روش بخونین(به صورت سطحی)
۲-باید از بخش های مختلف اون درس برای خودتون از دید معلم سوال طرح کنین و کنار اون مطلب بنویسین
۳-جواب اون سولارو با پرانتز در متن مشخص کنین
۴-اینبار از اول درس رو به صورت کاملا مفهومی بخونین(در این مرحله نباید حفظ کنین)به طوری که حتی یه کلمش نامفهوم نمونه
۵-در این مرحله باید درس رو پارگراف به پاراگراف با تمام تمرکز حفظ کنین و برای خودتون کنفرانس بدین
۶-در این مرحله مطالب خوانده شده رو به صورت نمودار درختی خلاصه نویسی کنین و یه دور از روش بخونین
۷-در آخرین مرحله باید سراغ سوالات تشریحی برین و حلشون کنین وسپس سوالات تستی(اولویت با کنکور)
تبریک میگم، شما درسو عالی یاد گرفتین!
حواستون باشه باید حداقل هفته ای یکبار درس رو مرور کنین وگرنه دوباره فراموش میکنین

اگرتلاشگرید، موفق باشید

مشاوره چگونه درس بخوانیم

دمت گرم فوق العاده عالی و مفید بود .

شما لطقا خواستن رو درست بنویس اقای کلاس ۱۲ ام بعدش استاد شو😉

سلام من برای کنکورارشد نفت میخونم و 23خرداد کنکور دارم. کل مطالبی که خونده بودم فراموش کردم با این که خلاصه برداری کردم و توی ازمونا رتبه یک تا سه بودم. این یک ماه که برای بار اخر مرور کردم همه چی یادم رفته بود و کاملا ناامید شدم. به نظرتون با تست زنی درست میشه؟ تا خرداد چیکارکنم که دیگه فراموشم نشه. ممنون

من درس می خوانم و مرور هم می کنم ولی سر امتحان سوالات را قاطی می کنم چکار کنم

ببینین عزیزان هر چیزی که براش بیشتر تلاش کردی بیشتر تو ذهنت میمونه اون آدمی که میگه با ی بار خوندن یاد میگیرم حفظ میشم شعره یاد گیری مهم این نیس چقدر وقت گذاشتی خوندی مهم اینه چقدر تو ذهنت میمونه وگرنه من مطالب رو نخونده هم میتونم موضوع کتاب رو بخونم توضیح بدم اما فقط برای همون لحظه نوشتن خیلی کمک میکنه میتونم بگم که با نوشتن یک بار حفظ میشی ی مرور کافیه قبل امتحان ی چیزی که مهم تر از حافظه بلند مدت هس اعتماد به نفس هس خودتو دوست داشته باش از خودت راضی باش تا موفق بشی من محمد مهدی جععرپور رتبه ۲ کنکور

سلام من نمیدونم چطوری درس بخونم کمکم میکنید

بالا گفتن

سلام
من تو مدرسه تیزهوشانم درسمم عالیه کتاب زیاد میخونم ولی کافیه ۱ماه نخونم همه از یادم میرن به نظرتون چه کارکنم که یاد گیری رو به حافظه بلند مدت انتقال بدم

سلام .ایکه می گویی تو مطالب را فراموش می کنی به نظر من تو مطالب را فراموش نمی کنی بلکه تو به خودت تلقین کرده ای که فراموش کرده ای.من مثل خودت بودم اما یک مدت ریلکس عمل کردم و نتیجه داد.

منم دقیقا مثل تو ام البته من تو نمونه دولتی درس میخونم و نمره هام همیشه بالای ۱۹ ولی دقیقا مشکل تو رو دارم بعد یک ماه مطالب یادم میره
انشاالله تو درست موفق باشی برای منم دعا کن

من درس میخوانم مطالب زود از یادم میره و نمیتوانم دوباره از یاد بیارم

هرکی ی ماه درس نخونه مطالبو فراموش میکنه:/

سلام من مطالب رو به خوبی بخاطر می سپارم اما همش استرس اینو دارم که از یادم بره برای کاهش استرس چی کار کنم

سلام من 13سالمه و دوم راهنمایی هستم.من شاگرد ممتاز کل مدرسه هستم اما در ریاضی بی دقتم ، من میخوام برم رشته تجربی اما هرچند ریاضی تمرین میکنم سر امتحان هم مطمئنم که درست نوشتم ولی بعد امتحان و اعلام نمرات نمیدونم چرا انقدر نمرم پایین میاد،

سلام من ۱۳ سالمه و اول راهنمایی هستم من ریاضی رو اول جواب تمام قسمت هایی که در امتحان میاد رو در چک نویس می نویسم و بعد در زمان خاصی تست میزنم یعنی برای مثال کتاب شب امتحان رو می گیرم و زمان می زارم در اخر تحصیح می کنم و نمره می دم و دوباره اشتباهتم رو تمرین می کنم اگر هم لازم باشد رونویسی می کنم.چند تا امتحان می دم و در یک روز قبل از امتحان تمام تمرین ها ی کتاب رو ذهنی حل میکنم البته با صدای بلند وتند.چون تند خوانی در حفظ مطالب خیلی تاثیر گزاره.

خدمت کانی دوست عزیز عرض کنم که نیمکره چپ مغز در فعالیت های ریاضی و حل کردن مساعل و….فعالیت داره و نیمکره راست در فعالیت های حفظیات و این جور چیز ها.
من خودم مشکل ریاضی رو دارم همه درسام نمره کامل هستن ولی ریاضی رو همیشه یکم پایین میارم و صرفا بخاطر این هست که نیمکره ی چپ مغزم در بچگی آسیب دیده.
شاید برای شما آسیبی وجود نداشته باشه و نیمکره ی چپ مغزتون ضعیف تر باشه.امیدوارم راهنمایی بنده برای شما مفید باشه.

من اکثر به صورت خلاصه وار مطالب را حفظ میکنم

منم یه مشکل دارم
مطالب را یاد میگیرم
فراموش میکنم

سلام من هم این مشکل دارم.ولی اخرش فهمیدم چکار کنم به خودم انرژی دادم.مثبت فکر میکنم

ﺳﻼﻡ ﻣﻦ 19 ﺳﺎﻟﻢ اﺳﺖ ﺩﻳﺮﻭﺯ اﺗﻔﺎﻕ ﺑﺮاﻡ اﻓﺘﺎﺩ ﻛﻪ ﺑﺮاﻳﻢ ﻏﻴﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﺑﺎﻭﺭ ﺑﻮﺩ ﺳﺮﻱ ﺟﻠﺴﻪ اﻣﺘﺤﺎﻥ ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰﻭ ﻛﻪ ﺧﻮاﻧﺪﻩ ﺑﻮﺩﻡ ﻳﺎﺩﻡ ﺭﻓﺖ اﺗﻔﺎﻗﺎ ﺧﻴﻠﻲ ﻧﺎﺭاﺣﺖ ﺷﺪﻡ ﭼﻮﻥ اﺯ ﺩﻳﮕﺮ ﺩﺭﻭﺱ اﻳﻦ ﺭﻭ ﺯﻳﺎﺩ ﺗﺮ ﺧﻮاﻧﺪﻩ ﺑﻮﺩﻡ اﻣﺎ ﻧﺘﻮﻧﺴﺘﻢ ﺳﻮاﻻﺗﻢ ﺭا ﺣﻞ ﻛﻨﻢ و ﺩﺭ ﺩﺭﺟﻪ ﻫﻢ اﺳﺘﻢ ﻣﻴﺨﻮاﺳﺘﻢ اﻳﻦ ﺑﺎﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺧﻮﺑﻲ ﺑﮕﻴﺮﻡ اﻣﺎ ﻧﺸﺪ

من رشته ام ریاضیه اول سال خوب نبودم و الان که راه افتادم سر در گمم
نمیدونم قشنگ مطلب رو یاد گرفتم یا نه

به همه دوستانی که فکر میکنن مطالب رو فراموش میکنن پیشنهاد میکنم مستند های بازی ذهن شبکه سلامت که مربوط به حافظه هست رو از سایت این شبکه دانلود و چند بار تماشا کنند

سلام من 16 سالمه رشته انسانی میخونم و حفظ کردن کار خیلی سختیه مطالبش خیلی گنگن مثلا درس رو میخونم تا روز بعدش هیچی یادم نمیمونه نمیدونم چیکار کنم لطفا کمکم کنید

سلام من ۱۵سالمه میخام برم رشته تجربی یه مشکل دارم که وقتی ریاضی کار میکنم سر جلسه امتحان یادم میره چکار کنم؟؟

به نظر من مطالبی را که حفظ می کنیم
باید تو زندگی مون به کار ببریم
زیرا این امر باعث می شود
مطالب را بهتر یاد بگیریم
با تشکر

سلام من یک دانش آموز هستم 15سالمه من یک مشکل بزرگ دارم من در سال پیش حافظه عالی داشتم توی یک بار خواندن حفظ می شدم بعد از این تابستونی که اومد و رفت من الان کتاب های خوب عالی می خونم و همون لحظه هم فوت آب هستم ولی بعد از 1 الا2ساعت بعد سریع یادم میاره حتی نمی دونم چی خواندم اصلأ نمی دونم چکاری کنم لطفاً کمک کنید معلم 19/77بود الان شده 17نمی دونم چکاری انجام بدم

فقط لازمه به آرامش خودت مسلط باشی همون روزی که معلم درس می ده درس را یک بار بخوان اگه مطلبی را می خواهی حفظ کنی چند بار از روش بنویس وقتی مطلب را حفظ کردی برو سراغ مطلب بعدی و وقتی تمام مطالب را حفظ کردی سعی کن برای خودت مرور کنی

سلام من یک دانش آموز هستم 15سالمه من یک مشکل بزرگ دارم من در سال پیش حافظه عالی داشتم توی یک بار خواندن حفظ می شدم بعد از این تابستونی که اومد و رفت من الان کتاب های خوب عالی می خونم و همون لحظه هم فوت آب هستم ولی بعد از 1 الا2ساعت بعد سریع یادم میاره حتی نمی دونم چی خواندم اصلأ نمی دونم چکاری کنم لطفاً کمک کنید

سلام من هر چی میخونم فرداش یادم رفته نمیدونم چیکار کنم اگه اینجوری که من میخونم باید مدلم ۲۰ بشه نمیدونم دیگه چیکار کنم هر کی چی میخونم یادم میرع

به خدا اینجور که من درس میخونم اگه یادم میموندها الان ممتازمدرسه بودم به خدا????

خیلی خوب بود

من فردا امتحان دارم حوصله خوندن هم ندارم چیکار کنم واقعا تو ذهنم نمیرهههه

واقعا 2 مهر امتحان داری.!

به نظر من مهم ترین چیزی که باعث میشه ادم مطالب درسی را فراموش نکنه مفهومی خوندن مطالب درسی است یعنی چیزی که میخونی را کاملا بفهمی ….اما مطالب شما هم کامل و مفید بود با تشکر..

من تمام تلاشمو میکنم هرچقدر مرور میکنم نمیتوانم

تسلیم نشو

دیگه هم نمیتونی

خوب بود ??

من رشته انسانی هستم و حفظ کردن واقعا کار دشواری هست با تشکر از شما

سلام خوب بود ولی چه قدر بهتر میشود اگر توضیح بیشتری درباره روش های خلاقانه برای اینکه دانش آموز درس برایش از تفریح شیرین تر بشود ارائه دهید با تشکر

توضیح را خیلی خوب بدهید

سلام تورو خدا اگر راهی به ذهنتون میرسه بگید من تا چند سال پیش خیییلی حافظه خوبی داشتم هر چیزی رو یه بار میخوندم یاد میگرفتم و حفظ میشدم واقعا یک بار مطلبی رو میخوندم چه یک جمله چه یک کتاب کاااااامل حفظ میشدم حتی خییلی از جاهای قران رو هم حفظ بودم ولی الان هییچ چیزی رو نمیتوم حفظ کنم جریان چیه؟؟؟روانپزشک برم خوبه؟؟؟

کمش کن داداش خوب میشی

عالی بود جوابت 😛

خیلی مطلب مفیدی بود ..?
ممنونم?خیلی لطف کردین استاد?
امیدوارم بتونم از این مطالب به نحو احسنت استفاده کنم??

من وقتی درس می خوانم و الان کلاس ششم هستم فردای آن روز و یا یک ساعت بعدش هیچ موضوعی را به خاطر نمی آورم نمره من در امتحان ۲ از ۲۰ است کمکم کنید شدیدا من از مدرسه اخراجم

دوست عزیز مشکل شما اینه ک در درس خواندن مرور نمیکنید اگر درس را فراموش میکنید میبایست حتما دو تا سه بار درس را مرور کنید

دستتون درد نکنه خیلی خوب بود

وای من چند روز پیش امتحان آیین نامه داشتم باوجود اینکه، از چندروز قبل از امتحان میخوندم و تست میزدم بازم ردشدم، یعنی وقتی سوالارو آوردن جلوچشمم هنگ هنگ بودم خیلی زود همه چی از یادم میره، حتی میرم توی آشپزخونه یامثلا اتاق، نمیدونم چیکار داشتم یا چی میخواستم، مطالب درسی هم ک دیگه فبها، هیچی از دوران دبیرستان هم یادم نمیاد حتی

بهترین کار اینه ک مرور کنید و همجا با خود درس را یاد آوری کنید(هرجا هستید برای خود یک سوال را ک یادتان هست جواب دهید)

عالی

داداش شما اشتباه میزنی بشین روی تخت کتاب باز کن همینطوری به مطالب سوالات یه نیگا بینداز ببین چی به چی فرداش بیا در پنجره ببند بیا درس بخون بعد دستت بزار حفظ کن بعد دوباره بیا مثل روزنامه بخون اونایی هم که فکر میکنی سخته بزار اخر سر بخون اگه حفظ نشدی معین نیستم 🙂 من اینطوری میرم بالا ولی خودم درس علومم خیلی خرابه اوضاعش. اونایی که میان میرن 1ماه خوندم یادم میره اخه پروفسور تو یک مطلب بخونی معلومه 1ماه بعد یادت میره مگر اینکه هی تکرار کنی

عالی بود ممنوع

فقط میتونم بگم دمتون گرم وقعا بی نظیر بود

معرکه بود تو درساممم خیلی بهم کمک کرد دمتون گرم به خصوص هرم یادگیری عالیی بود …

بابا مرسی.

مرسییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی عالییی

ممنونم استاد واقعا عالیه

داداشا برای اینکه از یادتون نره شب قبل از امتحان جق نزنید اینو جدی گفتم
چون ۴۰درصد از حافظتونو به فنا میده

براي حفظ درس كمكم ميكنه خيلي عالي است با تشكر

شما فوق العاده هستید!!!!!

با سلام مطالب مفیدی بود آمیخته ایی از علم و تجربه ومن ا… توفیق

دستتون طلا??? خیلی کمکم کرد

راه حل های شما بسیار عالی بود مرسی.

عالی بود مرسی واقعا کمکم کرد ?

واقعا مطالب مؤثری دارد خیلی ممنون از توجیهتان

عالی بود تشکر از مطالب خوبتون

سلام.مطالبتان در مورد افزایش تمرکز واقعا عالی بود وبه من کمک زیادی کرد واقعا سپاس گزارم.

خیلی عالیه
ممنون واقعا

واقعا مطالب خیلی خوبی بود.تشکر از شما

خیلی خب بود
ممنون

خیلی عالیه

چرا شما فوق العاده اید ؟؟!!

دست خودم نیست . فکر کنم ژنی باشه .

چون می توانم و می خواهم توهم همینطور باش خخخ…………………………….مطلب عالی و تاثیر گذتری بود با تشکر فراوان

ممنون بسیار مفید

از تلاش بسیارتون سپاسگذارم

لایک داری با حرفت ??

من فردا امتحان دارم حوصله خوندن هم ندارم چیکار کنم

وای مقاله هاتون عالیه خیلی به دردم خورد ازتون ممنونم

سلام من رشته ی مهندسی کامپیوتر لطفا شیوه ی صحیح مطالعه کردن را به من اموزش دهید هر چقدر درس مسخونم یادم نمیمونه لطفا کمکم کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای الزامی با * نشان گذاری شده اند

همین چند سال پیش ما خودمون دانش آموز بودیم و هدفمون رسیدن به رتبه خوب و عالی بود و الان در بهترین رشته و دانشگاه های ایران تحصیل میکنیم…. ادامه

مشاوره کنکور

برنامه ریزی برای کنکور 1400 

روش مطالعه

آزمون آزمایشی

انگیزشی

فایل صوتی

اگر سوالی دارید با در ارتباط باشید از طریق: irmohasel@gmail.com

تمامی حقوق سایت برای موسسه محصل ایرانی محفوظ است©

همکاری      قوانین و مقرارات      تبلیغات

استادبانک – انتخاب آنلاین معلم خصوصی – انتخاب آنلاین معلم خصوصی

روش‌ های درست درس خواندن در دبیرستان متفاوت است.اما اینکه ما چگونه و با چه روشی درس بخوانیم اهمیت زیادی دارد. اطلاعات تخصصی افراد در دبیرستان شکل می‌گیرد. اگر دانش آموز دورۀ دبیرستان هستید، هنوز هم برای یادگیری روش های درست درس خواندن دیر نشده است. شما می‌توانید از این پس با در نظر گرفتن نکات مطالعاتی استادبانک یادگیری خود را بیشتر کنید.

آنچه مطالعه خواهید کرد

یک. یادداشت برداری:

کارشناسان می‌گویند، اگر در حین مطالعه یادداشت‌ برداری نشود میزان بهره‌وری فقط 20درصد خواهد بود. شیوۀ یادداشت‌ برداری بستگی به خلاقیّت فرد دارد. می‌توان یادداشت‌ها را به‌صورت جمله نوشت یا آنها را به صورت طرح درختی یا نقشۀ ذهنی کشید.مشاوره چگونه درس بخوانیم

دو. خط کشیدن زیر عبارت‌های مهم:

کارشناسان می‌گویند با خط کشیدن زیر عبارت‌های مهم میزان بهره‌وری در حین مطالعه 30درصد افزایش می‌یابد. خط کشیدن زیر نکات مهم باعث برجسته‌شدن و بزرگ‌تر دیدن مطالب کلیدی می‌شود.

سه. خلاصه‌برداری:

دقّت شود که یادداشت‌ برداری همراه با خلاصه‌نویسی میزان بهره‌وری را تا 40 درصد افزایش می‌دهد. برای این کار مفاهیم و موضوعات کلیدی متن به‌طور خلاصه نوشته شود. خلاصه‌ها مرور و آنها نیز خلاصه‌تر شود.

چهار. طرح شبکه ای:

خلاصه‌نویسی همراه با یادداشت نکات مهم بهره‌وری را تا 50 درصد افزایش می‌دهد. اگر یادداشت‌ برداری همراه با استخراج نکته‌های کلیدی باشد بهره‌وری تا 100 درصد افزایش خواهد یافت. در روش طرح شبکه‌ای پیشنهاد می‌شود مطالب به عناوین اصلی و فرعی تقسیم شود. در روش طرح شبکه‌ای پیشنهاد می‌شود عنوان اصلی در کادری وسط دایره و عناوین یا نکته‌های فرعی در شعاع دایره نوشته شوند. طرح شبکه‌ای را می‌توان به صورت آکولاد از سمت راست صفحه یا طبق خلاقیت فردی کشید. تمامی موارد ذکر شده جز روشهای درست درس خواندن در دوره دبیرستان می باشد که با تکیه به آن، می توان مطالعه صحیح داشت.

1-حضور در کلاس درس و گوش دادن فعالانه مهمترین نقش را در یادگیری دانش‌آموزان دارد.

2-برخی کارشناسان معتقدند با حضور فعال در کلاس درس 60درصد از فرآیند یادگیری دانش‌آموز انجام شده است.

3-همواره بهترین زمان برای مطالعۀ دروس در همان روزی است که تدریس شده‌اند.

4-یادگیری هنگامی کامل‌تر می‌شود که تمرین‌های دروس انجام و نکات مبهم از معلم پرسیده شود.

5-لازم است مطالب آموخته شده به سرعت مرور و دست‌کم یک هفته بعد تست زده شود.

6-توجه کنید دوره کردن مطالب دروس تئوری از روی همان کتابی باشد که برای نخستین بار آن را مطالعه کرده‌اید؛ زیرا تصویر آن کتاب در ذهن و حافظۀ فرد ثبت شده است.

دانش‌آموزان دبیرستانی باید از ابتدای دورۀ دبیرستان خود را برای مطالعۀ طولانی‌ مدت و استفاده از روش های درست درس خواندن عادت دهند. دبیرستانی‌ها تا سال سوم دبیرستان سعی کنند مطالب را به صورت تشریحی و از طریق روش‌های درست و اصولی درک کنند. هرچه دانش‌آموز به سال آخر دبیرستان نزدیک می‌‌شود باید هدف خود از مطالعه را مشخص‌تر کند. دبیرستانی‌ها پس از امتحانات سال سوّم دبیرستان و از تیر ماه آن سال تست‌ زنی را به‌طور جدّی شروع کند. توصیه می‌شود دانش‌آموز تست‌زنی را از مسائل ساده آغاز کند.

نویسنده مجله استادبانک

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات نام و ایمیل من را برای ثبت نظر دوباره ذخیره کن

در کادر زیر نمونه سوال، گام به گام، جزوه، نکات درسی، مشاوره و … را جستجو کنید

حمایت شده توسط پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف

استادبانک مفتخر است که توانسته است، با تایید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به درجه دانش بنیانی نائل شود

استادبانک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

استادبانک در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

استادبانک تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کليه حقوق اين سايت متعلق به گروه استادبانک می باشد.

چگونه درس بخوانیم؟ سؤالی است که هنوز که هنوز است بسیاری از دانش آموزان، دانشجویان و یا داوطلبان کنکور مؤفق به یافتن بهترین و دقیق ترین پاسخ برای آن نشده اند. به عبارت دیگر، این قبیل از افراد می خواهند بدانند که چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟ و یا این که چگونه حرفه ای درس بخوانیم؟. البته داوطلبان کنکوری بیشتر به دنبال اطلاع از این موضوع هستند که چگونه زیاد درس بخوانیم و یا این که چگونه هوشمندانه درس بخوانیم؟

 

تمامی این سؤالات از جمله سؤال هایی هستند که کسب اطلاعاتی در رابطه با آن ها می تواند تغییراتی شگرف و قابل توجه را در زندگی تمام داوطلبان کنکور و همین طور دانشجویان و دانش آموزان مشغول به تحصیل به وجود آورد. اینجاست که یاری خواستن از مشاوری خبره و کسی که با داشتن تجربه و اطلاعات بالا در خدمت شماست ضرورت دارد.

 

 

مشاوره چگونه درس بخوانیم

جهت اطلاع از بهترین و حرفه ای ترین شیوه های مطالعه کنکور و امتحانات مدارس و دانشگاه از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099072952 تماس از سراسر کشور و  9099072952 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

قبل از شروع به مطالعه دروس با بهترین نحوه مطالعه آشنایی لازم را پیدا کنید

 

 

 

 

با نزدیک شدن به فصل پاییز باز هم استرس و اضطراب شرکت در امتحانات پایان ترم و این که چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟ ذهن دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس را به خود مشغول می کند.

در این زمان دانش آموز به دنبال اطلاع از پاسخی صحیح و منطقی برای این پرسش است که چگونه درس بخوانیم؟ یا این که چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟

یعنی دانش آموز می خواهد از راهکارهایی اطلاع پیدا کند که استفاده از آن ها نتیجه ای به جز مؤفقیت برایش در پی نداشته باشد.

راهکارهایی ارزشمند و ارزنده که مشاوری حرفه ای می توان با جان و دل در اختیار دانش آموز مشتاق رسیدن به پیشرفت و مؤفقیت روز افزون قرار دهد.

 یک مشاور تحصیلی می تواند پاسخ این سؤال یعنی چگونه درس بخوانیم تا 20 بگیریم؟ را به دانش آموز بدهد و وی را از منابع لازم برای مطالعه و یا نحوه برنامه ریزی جامع مطلع کند.

 

 

برای قبولی در آزمون های خاص مانند تیزهوشان و نمونه دولتی چگونه درس بخوانیم؟

آزمون های خاص مانند آزمون تیزهوشان و یا نمونه دولتی از آن مواردی هستند که قبولی و پذیرش در آن ها برای دانش آموزان کاری سخت و جان فرساست.

علت این موضوع هم چیزی به جز مشکل بودن سؤالات مطرح شده در این قبیل از آزمون ها و سخت بودن ورود به این مدارس نیست.

اینجاست که این سؤال پیش می آید که چگونه حرفه ای درس بخوانیم؟ یا چگونه هوشمندانه درس بخوانیم؟ تا بدین ترتیب در این آزمون های مهم قبول شویم؟

در جواب باید عرض کنیم که حرفه ای یا هوشمندانه درس خواندن برای قبولی صددرصد در آزمون های مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان چیزی است که می تواند به بهترین شکل ممکن در کنار مشاورانی حرفه ای و کاربلد به دست آید.

مشاورانی که به راحتی می توانند جدیدترین کتب و منابع لازم برای قبولی در این آزمون ها را به شما معرفی کنند و در رابطه با بهترین و جامع ترین روش های مطالعه دروس نیز اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهند.

 

 

برای اطلاع از جدیدترین راه های بالا بردن سرعت درس خواندن بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

 

جهت کسب رتبه برتر در کنکور چگونه درس بخوانیم؟

کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها از جمله آزمون هایی است که همه برای رتبه برتر شدن در آن سر و دست می شکنند.

اما این رتبه برتر شدن چیزی نیست که به راحتی بدست آید و نیاز به اطلاع از شماری اصول مهم و کلیدی برای شکست غول کنکور و اطلاع از پاسخ این سؤال یعنی چگونه حرفه ای درس بخوانیم؟ دارد.

یعنی در واقع هر فرد باید با بهترین روش های تست زنی و همین طور برنامه ریزی فردی آشنایی کافی داشته باشد و بتواند به راحتی بهترین روش های مطالعه را برای دروس مختلف به کار بگیرد.

اما برخی از دانش آموزان و داوطلبان کنکوری اطلاع درستی از این که چگونه هوشمندانه درس بخوانیم؟ یا چگونه حرفه ای درس بخوانیم؟ تا رتبه برتر کنکور شویم ندارند و اصلاً نمی دانند مطالعه حرفه ای چیست.مشاوره چگونه درس بخوانیم

در ادامه با ذکر راهکارهایی مفید برای رتبه برتر شدن و قبولی در دانشگاهی که همواره آرزویش را دارید چگونه حرفه ای درس بخوانیم؟ در خدمت شما دوستان عزیز هستیم.

 

 

برای دانلود پکیج تندخوانی فانتوم جدیدترین و به روزترین پکیج تندخوانی در دنیا بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

به عنوان اولین راهکار باید خدمت شما عرض کنیم که هرگز از مشورت با رتبه برترهای کنکور غافل نشوید.

کسانی که با تلاش زیاد و به کارگیری روش هایی خاص و منحصر به فرد مؤفق به کسب رتبه ای عالی در کنکور شده اند و می توانند به این سؤال که چگونه هوشمندانه درس بخوانیم؟ برای شما پاسخ بدهند. 

در مورد نحوه مطالعه این افراد سؤال کنید و از آن ها بخواهید تا در رابطه با تکنیک های مطالعه و تست زنی و منابعی که استفاده می کردند خدمتتان توضیحاتی را بدهند.

 

 

ببینید دوستان این یک سال کنکور برای شما واقعاً سرنوشت ساز بوده و باید از لحظه به لحظه روزهای باقی مانده تا این آزمون مهم استفاده کنید.

در نتیجه، بهتر است تا مدتی مسافرت و مهمانی رفتن را به حداقل برسانید تا بدین ترتیب از زمان خود نهایت استفاده را ببرید.

تفریح برای شما لازم است و روحیه تان را بسیار تقویت می کند.

اما به شرطی که به اندازه باشد و موجب کاهش زمان مطالعه شما نشود.

 

 

برای اطلاع از 12 راه طلایی برای افزایش کیفیت مطالعه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

 

 

سومین راهکار لازم برای مؤفقیت در کنکور این است که از شناخت تکنیک ها و روش های مختلف تست زنی از جمله تکنیک تست زنی با دو خودکار و یا سایر شیوه ها غافل نشوید.

اطلاع از این روش ها می تواند شما را به اوج برساند و از میزان استرس خود در سر جلسه کنکور سراسری تا حد زیادی کم کند.

 

 

شرکت در آزمون های آزمایشی مؤسسات مختلف می تواند کمک بزرگی به شما برای کسب رتبه برتر در آزمون سراسری باشد.

از آن جایی که این آزمون ها بالاخص آزمون های جامع برگزار شده در روزهای نزدیک به کنکور کاملاً مشابه آزمون سراسری هستند این امر می تواند سؤالات و فضای کنکور سراسری را برای شما دوست کنکوری تداعی کنند.

 

 

 

 

پنجمین موردی که می توانیم در رابطه با این که برای رتبه برتر شدن چگونه درس بخوانیم؟ خدمت شما عرض کنیم این است که هرگز دور و بر خود را با انواع و اقسام کتب کمک آموزشی آن هم از انتشارات مختلف شلوغ نکنید.

این کار نتیجه ای به جز سردرگمی و کلافگی برایتان به همراه ندارد. چون فرصت مطالعه دقیق و مفهومی هیچ کدام را پیدا نمی کنید.

فقط کافیست تنها چند کتاب آن هم بهترین ها را انتخاب کنید و آن ها را به بهترین شکل ممکن مطالعه کنید.

مطمئن باشید این گونه یادگیری بهتری را تجربه می کنید و بازدهی شما نیز در سر جلسه کنکور سراسری تا حد قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

 

 

برای دانلود پکیج تندخوانی ویرا بهترین و کامل ترین پکیج تندخوانی در جهان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

سؤال چگونه زیاد درس بخوانیم؟ پرسشی است که همه دانش آموزان و بالاخص کنکوری ها به دنبال یافتن پاسخی دقیق برای آن هستند.

اگر می خواهید بدانید که چگونه زیاد درس بخوانیم؟ تا در امتحانات مدرسه و یا کنکور مؤفق شویم باید خدمتتان عرض کنیم در درجه اول باید برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

به این معنا که همواره شب ها زود به رختخواب بروید و صبح ها سحرخیز باشید و با روحیه ای شاد و سرحال مطالعه را شروع کنید.

در درجه دوم، باید ساعات مشخصی را در طول روز برای مطالعه بخش های خاصی از هر کتاب درسی تعیین کنید.

این گونه بازدهی بهتری در هر درس دارید و بیشتر هم مطالعه می کنید.

 

 

در این بخش از نوشته قصد داریم 14 نکته طلایی برای معجزه در درس خواندن را خدمت شما ارائه دهیم.

به کمک استفاده از این 14 نکته طلایی برای معجزه در درس خواندن می توانید بهترین آینده تحصیلی را برای خود رقم بزنید و دیگر نگرانی بابت قبولی در امتحانات مدرسه و دانشگاه و یا کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها نداشته باشید.

 

 

داشتن تمرکز در زمان مطالعه از اموری واجب و ضروری است که به هیچ وجه نمی توان منکر آن شد.

اما این که بدانید از طریق چه روش هایی می توانید تمرکز خود را حتی به میزان چند برابر افزایش دهید مهم تر است.

روش هایی جادویی که هر دانش آموز و یا داوطلب کنکوری می تواند از آن ها برای رسیدن به ترقی استفاده کند.

 

 

اگر می دانید که فردا معلم قرار است کدام فصل از درس فیزیک یا شیمی را درس بدهد شما از شب قبل حتماً مروری کلی بر روی آن فصل داشته باشید.

این گونه به شما قول می دهیم که بازدهی شما در یادگیری آن فصل به مراتب چندین برابر می شود و مطالب را بهتر به خاطر می سپارید.

 

 

در طول هفته و یا ماه ساعت های مشخصی را برای مرور نکاتی اختصاص دهید که تا آن زمان مؤفق به مطالعه و زدن تست هایی در رابطه با آن ها شده اید.

این گونه می توانید مطالب و مباحث درسی را تا مدت زمان بیشتری در حافظه خود نگه دارید.

 

 

دوستان عزیز چه دانشجو یا دانش آموز هستید و چه در سال آینده کنکور دارید هرگز از حل کامل و جزء به جزء تمرینات گنجانده شده در آخر هر یک از فصول کتاب های درسی غافل نشوید.

این گونه می توانید نکات لازم را بهتر و دقیق تر بیاموزید و یادگیری خوبی داشته باشید.

 

 

دوستان اجازه دهید عرض کنیم که در حال حاضر استفاده از روش های تندخوانی در دنیا در میان دانش آموزان، دانشجویان و حتی داوطلبان کنکور بسیار جا افتاده است.

کافیست یک سرچ کوچک بزنید تا متوجه شوید که چه مؤفقیت هایی که افراد به وسیله این روش مطالعه بدست نیاورده اند.

آن وقت که بلافاصله برای سفارش و خرید آن جهت تقویت هر چه بیشتر حافظه و یادگیری هر چه بهتر و عمیق تر اقدام می کنید.

 

 

 

برای اطلاع از روش های تندخوانی درس زیست شناسی کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

دوستان عزیز قبل از شروع مطالعه تمام چیزهایی که موجب می شوند شما در حین مطالعه حواستان پرت شود را از جلوی چشمان خود بردارید.

به طور مثال هرگز دم دست خود گوشی تلفن همراه و یا لپ تاپ نگذارید. اگر وسیله ای مانند عروسک یا هر چیز دیگری توجه شما را به خود جلب کرد آن را در جای دیگری بگذارید.

این گونه می توانید بهتر تمرکز کنید و حواستان جمع درس خواندنتان است.

 

 

تلفن وسیله ای است که معمولاً از صبح تا شب زنگ می خورد و افراد خانواده هم مجبور به پاسخ دادن آن هستند.

 اما شما خود را از این کار معاف کنید و حتی گوشی تلفنی در اتاق مطالعه یا روی میز خود نداشته باشید.

هیچ چیز مانند تلفن زمانتان را نمی گیرد و شما را خسته نمی کند.

 

 

صحبت تلفنی با دوستان دانشگاه یا مدرسه آن هم گفتگویی طولانی فقط زمان شما را می گیرد.

مطمئن باشید با این تلفن حرف زدن ها هیچ چیز که عایدتان نمی شود هیچ کلی هم وقت از دست می دهید.

 

 

استفاده از خوراکی های تقویت کننده حافظه مانند مویز می توانند در زمان امتحانات یا کنکور سراسری بسیار عالی باشد.

این گونه می توانید مطالب و مفاهیم درسی را بهتر به ذهن بسپارید.

 

 

دوستان عزیز هرگز در زمان مطالعه به چیزی به جز درس خود فکر نکنید. مؤفقیت شما بسیار مهم تر از به هم ریختن ذهنتان برای فلان حرف دختر خاله تان است.

این حرف ها را رها کنید و با ذهنی آزاد درس بخوانید.

 

 

زمانی که خسته هستید مغز به هیچ وجه گنجایش یادگیری ندارد. پس در زمان خستگی جسمی حتماً کمی استراحت کنید و بعد دوباره مطالعه دروس را آغاز کنید.

 

 

حتماً شنیده اید که برخی از افراد برای قبولی در کنکور سراسری دست به چه کارهای عجیب و غریبی که نزده اند.

مثلاً این که شب ها خیلی کم استراحت کرده اند و یا این که در طول یک سال حتی یک بار هم به مهمانی نرفته اند.

انجام این قبیل از کارها مساوی است با از بین رفتن توان جسمی و روحی و مریض شدن که واقعاً وحشتناک است.

از این رو به قول معروف دیگر شورش را در نیاورید و به اندازه کافی تفریح و استراحت را در برنامه خود بگنجانید.

 

 

استفاده از جعبه لاینتر می تواند کمک بزرگی به شما در یادگیری هر چه بیشتر دروس باشد.

 وسیله ای که استفاده از آن در بین داوطلبان کنکور و یا دانش آموزان به شدت رایج است.

این گونه می توانید تمامی لغات زبان یا ادبیات فارسی و یا هر درس دیگر را به راحتی و تا همیشه به ذهن خود بسپارید.

 

 

دوستان عزیز قرار نیست همه شما معدلتان در مدرسه بیست شود یا این که همگی رتبه یک کنکور شوید.

به اندازه توان جسمی و روحی از خودتان توقع داشته باشید و خودتان را زیاد اذیت نکنید.

 

 

برای آشنایی با تکنیک های مطالعه تست زنی در کنکور از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099072952 تماس از سراسر کشور و  9099072952 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط 

مشاوره افزایش تمرکز

14 نکته مهم برای تمرکز بیشتر در مطالعه کنکور

برای رسیدن به مؤفقیت چگونه درس بخوانیم؟ 

برای شرکت در امتحانات مدرسه الزاماً‌ باید از روش ها و فنون خاص مطالعه و درس خواندن مانند ایجاد علاقه در درس مورد نظر استفاده شود.

برای اطلاع از حرفه ای درس خواندن برای قبولی در کنکور با تیم مشاوره ما تماس بگیرید.

هوشمندانه درس خواندن برای قبولی در آزمون تیزهوشان به این معناست که از کتب کمک آموزشی عالی استفاده کنید و از طرفی تکنیک های تست زنی را نیز بدانید.

اگر می خواهید بدانید چگونه درس بخوانید تا 20 بگیرید با تیم مشاوره ما تماس حاصل فرمایید.

برای زیاد درس خواندن باید با برنامه ریزی پیش بروید.

12,000,000 +

بازدید کننده ایران تحصیل تاکنون

452,000 +

مخاطبان مشاوره تلفنی ایران تحصیل تاکنون

676780

تعداد سوالات سایت ایران تحصیل

15000

حدااقل بازدید روزانه سایت ایران تحصیل

در صورتی که نیاز به مشاوره در زمینه تحصیلی دارید می توانید از تجربیات مشاوران مرکز ایران تحصیل استفاده کنید هزینه هر دقیقه مشاوره 20000 ریال می باشد که می توانید ( از طریق تلفن ثابت از سراسر کشور با شماره 9099072952) تماس بگیرید و از خدمات مشاوره حضوری بهره مند گردید.

ایران تحصیل یک مرکز مشاوره تخصصی دارای مجوز فعالیت در زمینه تحصیلی می باشد که به صورت خصوصی و غیر انتفاعی فعالیت دارد و هیچ گونه وابستگی به هیچ ارگان خصوصی و دولتی ائم از دانشگاه آزاد ، سمپاد ، سازمان شاهد ، سنجش و … ندارد و تمامی مطالب مندرج در سایت تابع قوانین کپی رایت جمهوری اسلامی ایران و صرفا در راستای اطلاع رسانی و راهنمایی کاربران می باشد.

در صورتی که هر گونه پیشنهاد ، انتقاد یا شکایتی از نحوه عملکرد مجموعه دارید می توانید از طریق ایمیل info@irantahsil.org و یا شماره 02146018960 با ما در ارتباط باشید.

 

پاسخگویی ۸ صبح الی ۱ شب حتی ایام تعطیل

تماس از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ شب

تماس با تلفن ثابت از استان تهران 9092301612

تماس با تلفن ثابت از تمام کشور 9099071611

صدای مشاور تحصیلی

مشاوره تحصیلی تلفنی

مشاوره چگونه درس بخوانیم

——————————————–

“سامانه صدای مشاور تحصیلی”

مشاوره دهنده تخصصی  برنامه ریزی درسی و تحصیلی

برای تماس با مشاورین ما تنها با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611  تماس بگیرید.

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

…………………………………………………..

امتحان نقطه‌ي عطفي در نشان دادن ميزان موفقيت شما است. هرچند روش‌هاي موجود براي امتحان، نمي‌تواند گوياي دقيق و واقعي از ميزان اندوخته‌هاي علمي دانش‌آموز به حساب آيد، اما ملاك مهمي تلقي مي‌شود و به تبع آن «نمره» نيز اهميت خود را در اين راستا به نمايش مي‌گذارد.

اگر شما دروس خود را مرتب مطالعه كرده باشيد فقط احتياج به خواندن نكات مهم مبحثها را خواهيد داشت و و به برنامه ريزي فشرده و منسجمي نياز نخواهيد داشت، در غير اين صورت يك برنامه‌ريزي كامل مي‌تواند شما را در دستيابي به موفقيت، همراهي كند. لذا براي مواجهه با امتحان، مي بايست برنامه ريزي كرد.

توجه به تاريخ امتحان و مدت زماني باقيمانده تا آن زمان، مقدار بخش‌ها و فصول هر درس، رفع سؤالات و اشكالات موجود پيش از امتحان و انجام يك امتحان فرضي براي آزمودن اطلاعات خود، از اقدامات مقدماتي است كه مي تواند در برنامه ريزي شما مدنظر قرار گيرد. پس از اينكه برنامه امتحاني را به شما دادند و از تاريخ آن آگاه شديد در اولين فرصت و بدون اتلاف وقت، برنامه مطالعه خود را تنظيم كنيد. برنامه را بايد طوري طرح كنيد كه فرصت كافي براي مطالعه مستمر داشته باشيد.

در بين ساعات مطالعه بايد سه نكته را رعايت كنيد:

نكات تكميلي:

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با
این مطلب با مشاورین صدای مشاور تماس حاصل نمایید  

تماس از تلفن ثابت بدون کد ۹۰۹۹۰۷۱۶۱۱

تماس از استان تهران ۹۰۹۲۳۰۱۶۱۲

 پاسخگویی از 8 صبح تا 12 شب ( حتی ایام تعطیل )

در صورت عدم
برقراری تماس به علت شلوغی خطوط چند بار تلاش نمایید 

** به امید روزهایی بهتر و آینده ای بدون پشیمانی از
انتخاب های ناآگاهانه گذشته **

لینک های مرتبط

مشاوره چگونه درس بخوانیم

‘);
popupWin.document.close();
}

موضوعات سایت

صدای مشاور تحصیلی

مرکز مشاوره تحصیلی آموزشی و تلفنی

مشاوره تخصصی درتمامی زمینه های/ کنکورسراسری/ بدون کنکور/آزمون کارشناسی ارشد/ آزمون دکتری / تیزهوشان / نمونه دولتی / تحصیل در خارج/نظام مهندسی / دانشگاه آزاد / دانشگاه پیام نور / دانشگاه غیرانتفاعی /9099071611


تمامی حقوق این وبسایت محفوظ بوده و متعلق به سامانه مشاوره تحصیلی میباشد.

طراحی سایت و بهینه سازی توسط شرکت طراحی پرتو

مشاوره چگونه درس بخوانیم
مشاوره چگونه درس بخوانیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *