مشاور تلفنی همکده

 
helpkade
مشاور تلفنی همکده
مشاور تلفنی همکده

 

 

جهت ارسال هرگونه پیشنهاد ، سوال و دریافت راهنمایی ایمیل info@hamkadeh.com پاسخگوی شماست.

آدرس : بخش مرکزی ، شهر تهران، پونک شمالی ، خیابان سردار جنگل ، خیابان فجر ششم ،  پلاک 19 ، طبقه اول

مرکز مشاوره همکده

مشاور تلفنی همکده

تلفن پشتیبانی : 91326194-021

 تماس با مدیر سایت : info@hamkadeh.com

 طراحی سایت و مشاوره دیجیتال مارکتینگ: گروه آفتاب

با ترس و ذهنیت بدی که از سلامت روان وجود دارد، هیچکس دوست ندارد کودک او نیاز به درمان داشته باشد، که این تفکر خوشایند نیست زیرا درمان می تواند زندگی کودک شما را عوض کند.چه کودک با مسائل سخت و وحشتناکی در گذشته روبه رو بوده است و یا با موضوعاتی مانند شجاعت یا کارهای ساده ی انسانی دیگر مشکل دارد…

والدین اغلب در حال تلاش هستند تا متوجه شوند کدام فعالیت های فوق برنامه می توانند بهترین تناسب را با نیازهای کودک ان ها داشته باشند. شاید مشهورترین فعالیت ورزش های جوانان باشد – بازی های ورزشی که به صورت تیمی بوده و با قانون گذاری همراه است و باعث می شوند اطمینان یابید کودک…

در اینجا می توانید نحوه ی شناخت و تفسیر نقاشی کودکان و اگاهی و شناخت از کودک خود و شخصیت درونی او را یاد بگیرید. نقاشی های کودکان می توانند به شما چیزهای زیادی را در مورد ترس ها، لذت ها، رویاها، آرزوها و کابوس های شبانه ی کودک نشان دهند، در عین حال این نقاشی ها قادرند دیدگاه باارزشی از شخصیت درونی کودکتان به شما بیان کنند…

کودکان همزمان با زیاد شدن سن خود به سرعت مهارت های تفکری خلاق خود را از دست می دهند. در زمانی که کودک به سنین بزرگتر می رسد طرز فکر آن ها به شکل قابل توجهی ثابت می ماند و شکل گرفته است. هرچه بیشتر کودک خود را تشویق کنید تا از ذهن خود برای فکر کردن خلاقانه استفاده کند، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید کودکی با خلاقیت زیاد پرورش دهید.

مدارس ما درست مانند هزاران مدرسه و مهدکودک دیگر در سراسر جهان بسته شده اند. تمام آن ها به دلیل نگرانی از شیوع کرونا ویروس که باعث بیماری کویید – ۱۹ می شود تا اطلاع بعدی بسته هستند. مادرها، پدرها و کودکان در سراسر کشور ناگهان خود را با موقعیتی جدید و غیرقابل پیش بینی مواجه دیده اند….

 

 

جهت ارسال هرگونه پیشنهاد ، سوال و دریافت راهنمایی ایمیل info@hamkadeh.com پاسخگوی شماست.

آدرس : بخش مرکزی ، شهر تهران، پونک شمالی ، خیابان سردار جنگل ، خیابان فجر ششم ،  پلاک 19 ، طبقه اول

مرکز مشاوره همکده

مشاور تلفنی همکده

تلفن پشتیبانی : 91326194-021

 تماس با مدیر سایت : info@hamkadeh.com

 طراحی سایت و مشاوره دیجیتال مارکتینگ: گروه آفتاب

درمان با مشاوره ی تلفنی می تواند به کودکان، نوجوانان و بزرگسالان کمک کند تا با کمک روش های سنتی تلفن یا ابزاری مانند اسکایپ درمان دریافت کنند. اغلب درمان با کمک تلفن در کنار روش های درمان آنلاین دیگر استفاده می شود، مانند پیام رسانی با سرویس های انلاین یا ایمیل.

این روزها بیشتر و بیشتر افراد به سراغ روش های درمانی تلفنی می روند و تحقیقات اخیر نشان داده اند درمان های تلفنی می توانند درست به اندازه ی روش های درمانی رودررو  با ارزش باشند و حتی در برخی موارد خیلی بیشتر.

مشاوره ی تلفنی مسلما در کنار مزایای خود معایبی نیز دارد اما این ها تماما به خود فرد بستگی دارند و درمان های مشاوره ی تلفنی می تواند راه باارزشی برای دریافت کمک برای افراد باشد.

درمان با تلفن راه باارزشی برای کمک به افرادی است که ابزار یا فرصت مناسبی برای برگزاری جلسات رو در رو ندارند تا بتوانند به کمکی که می خواهند دریافت کنند دسترسی داشته باشند.

مشاور تلفنی همکده

درمان های روانی با تلفن که با نام مشاوره ی تلفنی نیز شناخته می شود، فرایند صحبت کردن با مشاور با تلفن یا اسکایپ است تا بتوان تمام مشکلات در سلامت روان را حل کرده و به مشکلاتی در زندگی، احساسات و باورها کمک کرد.

مشاوره ی تلفنی بر اثر رشد زیاد مکالمات تلفنی و دسترسی سریع تر به شبکه های وب این روزها مرتبا مشهور و مشهورتر می شوند.

درمان تلفنی راهی عالی برای برقراری ارتباط با درمانگری حرفه ای است که با برنامه ی زمانی شما هماهنگ بوده و می توانید از موقعیت دلخواه خود ارتباط برقرار نمایید.

مشاوره ی تلفنی درست شبیه به روش های سنتی مشاوره ی رودررو است.

این نوع روش مشاوره پنجره ای خصوصی است که در ان می توانید به صورت یک به یک در مورد موضوعاتی صحبت کنید که روی زندگی شما اثر دارند. درست مانند روش های درمانی دیگر، شما برای یک جلسه ی مشاوره ی اولیه برنامه ریزی می کنید که در آن می توانید مشاور مرتبط با کار خود را انتخاب نمایید. ارزیابی با تلفن می تواند به روال درمان سرعت بیشتری دهد و همچنین در طول جلسات درمان انعطاف پذیری بیشتری داشته و راحت تر می توانید ارتباط برقرار کنید. مشاوره ی تلفنی درست به اندازه ی همان جلسات درمانی رودررو می تواند مفید باشد و در طی ان مشاور به شما گوش داده و در مورد برنامه ی درمانی مناسب با شما صحبت خواهد کرد.

جلسات مشاوره ی تلفنی اغلب حدود سی دقیقه ادامه دارند اما در طول جلسات انعطاف پذیری وجود داشته و در نتیجه شاید برای نیازهای خاص شما جلسات کمی کوتاه تر یا طولانی تر برگزار شوند.

مشاوره ی تلفنی باعث می شود آزادی بیشتری نسبت به روش های مشاوره ی سنتی داشته باشید. این باعث می شود مشاوره برای کسانی که نیاز به درمان دارند در دسترس تر باشد. شرکت در جلسات مشاوره ی تلفنی بسیار ساده تر است از اینکه بخواهید برای دیدن مشاور به محل مورد نظر رفته که نیاز به رفت و آمد داشته و زمان بیشتری را نیاز دارد. این روش خصوصا برای کسانی که رفت و آمد برایشان سخت است بسیار مناسب می باشد. بعلاوه مشاوره ی تلفنی باعث می شود بیشتر بتوانید ناشناس بمانید و در این حالت برای افراد ساده تر است تا بدون رودررو شدن با مشاور مشکلات را مطرح کنند. مشاوره ی تلفنی می تواند به مشکلاتی مانند افسردگی، اضطراب، فقدان یک عزیز رسیدگی کند و همچنین مشکلات دیگری که در مشاوره ی تلفنی می توان به آن رسیدگی کرد.

برای یافتن مشاوره ی تلفنی برای مشکلات شخصی که شاید با آن مواجه باشید، به سادگی باید تحقیق و پرس و جویی انجام دهید و اولین گام را به سمت حل مشکلات خود بردارید.

مشاورانی که به درمان های آنلاین مشغولند به خدمت رسانی از طریق ویدئو، پیام، تلفن، چت یا ایمیل می پردازند. برخی افراد این نوع از درمان را ترجیح می دهند زیرا می توانند از فواید درمان در خانه ی خود یا در حین سفر بهره مند گردند، این مورد خصوصا برای کسانی که در نقاط دور زندگی می کنند، برنامه های کاری شلوغی دارند یا به علت مشکلات جسمی یا مسئولیت مراقبت از فردی دیگر نمی توانند بیرون بیایند مفید خواهد بود.

مشاوره ی انلاین یک روش درمانی مستقل است که می تواند در کنار روابط درمانی سنتی نیز استفاده شود. مشاور شاید درمان هایی را در مطب نیز تجویز کند اما وقتی فرد بیرون از شهر است یا نمی تواند به مطب مراجعه نماید روش درمانی را به مشاوره ی تلفنی تغییر خواهد داد.

درمان و مشاوره ی تلفنی برای کسانی که در دسترسی به سرویس های مشاوره ی روانی مشکل دارند مناسب خواهد بود. همچنین در برخی شرایط دیگر نیز به شما کمک می کند. برخی افراد راحت تر هستند که بخواهند با ایمیل صحبت کنند تا اینکه بخواهند با حضوری با مشاور دیدار داشته باشند. برخی دیگر حس می کنند مشاوره ی تلفنی راحت تر در دسترس است زیرا نمی دانند چه زمانی به حمایت بیشتری نیاز خواهند داشت.

کسانی که به تازگی وارد روال درمان شده اند به سادگی می توانند در جلسات مشاوره ی انلاین شرکت کنند. این حقیقت که درمان می تواند در خانه ی شما انجام شود می تواند احساس خجالتی که همراه با دریافت خدمات مشاوره ی روانی است را کاهش دهد.

مشاوره ی انلاین انتخاب خوبی برای کسانی است که به خاطر موقعیت مکانی، وضعیت سلامت یا مشکلات در جابه جایی نمی توانند دسترسی به مشاور داشته باشند. این روال برای کسانی که دوست ندارند در مطب حضور داشته باشند مفید خواهد بود. بسیاری از جنبه های زندگی امروزه در فضای آنلاین در دسترس هستند و مشاوره ی تلفنی نیز راهی است تا بتوانید با دنیای دیجیتال ارتباط برقرار نمایید.

جنبه های بسیاری از سلامت روان را می توان زیر نظر مشاور درمان کرد. این ها عبارتند از:

تحقیقات نشان داده اند مشاوره ی تلفنی می تواند به علل متفاوتی به اندازه ی مشاوره ی حضوری و رودررو مفید باشد. بسیاری از روش های درمانی مختلف مانند روش درمانی رفتار شناختی یا CBT می توانند در درمان آنلاین نیز استفاده شوند. با این وجود با توجه به تکنولوژی مورد استفاده همیشه بازخوردهای بصری میسر نخواهد بود.

مشاوره ی انلاین انتخاب خوبی برای کسانی است که دور از خدمات مرتبط با سلامت روان زندگی می کنند. کسانی که برنامه های شلوغی دارند یا به سختی می توانند از خانه خارج شوند قادر خواهند بود از مراقبت های سلامت روان بهره مند گردند.

موقعیت هایی وجود دارد که در ان مشاوره ی تلفنی به شما پیشنهاد نمی شود. برای مثال کسانی که مشکلات روان شناختی شدیدی دارند یا دچار مشکلات حاد در سلامت عاطفی خود می باشند همیشه نمی توانند از این نوع درمان استفاده کنند. کسانی که دچار شیزوفرنی، افسردگی شدید، اختلال دوقطبی یا افکار مرتبط با خودکشی هستند بهتر است از درمان های سنتی استفاده کنند. کسانی که اینگونه مشکلات دارند نیاز به مراقبت های شدیدی خواهند داشت.

افراد دیگری که ممکن است مشاوره ی انلاین برایشان مفید نباشد کسانی هستند که زیاد با تکنولوژی راحت نیستند. کسانی که در خانه حریم شخصی کمی دارند، کسانی که نمی خواهند مسائل شخصی خود را در اینترنت یا تلفن به اشتراک بگذارند یا کسانی که در موقعیت های همراه با خشونت زندگی می کنند شاید ترجیح دهند متخصص سلامت روان به حضوری ملاقات کنند.

کسانی که به دنبال درمان های آنلاین هستند گزینه های زیادی دارند اما باید در زمان انتخاب مشاور برای خودتان دقت داشته باشید. برخی افراد که از مشاوره ی تلفنی استفاده می کنند مجوزها یا مهارت های لازم را ندارند و این ها می تواند منجر به درمان های ناموثر یا بروز شرایطی خطرناک شود. به اشتراک گذاشتن اطلاعات خصوصی با فردی نامناسب می تواند منجر به سرقت اطلاعات شما و حتی کلاه برداری شود.

زمانی که یک مشاور آنلاین را انتخاب می کنید حتما باید مطمئن شوید این افراد مجوزهای لازم را دارند. باید نام کامل مشاور را بشناسید و مدارک او را بررسی نمایید. یک مشاور آموزش دیده باید حداقل مدرک لازم برای درمان های روانی را داشته باشد.

اگر مشاور به شما خدمات مشاوره ی آنلاین مناسبی را پیشنهاد دهد باید وب سایت مناسبی داشته باشد. ایده ی خوبی است وب سایت فرد را دنبال نمایید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد او و روش های کاری، تجربیات و فلسفه ی او کسب کنید. همچنین می توانید وب سایت های مشهور را مروری کنید که دیگران چه خدماتی را انجام داده اند.

افراد زیادی خدمات مشاوره ی انلاین را ارائه می دهند. با این حال مشاوران زیادی این نوع درمان را ارائه می دهند. شاید برخی مشاوران در ارائه ی مشاوره ی رودررو بسیار ماهر باشند اما برخی دیگر با تجهیزات لازم مورد نیاز برای درمان آنلاین اگاهی ندارند. کلید کار این است که اطمینان یابید مشاور شما مهارت های لازم برای درمان انلاین را دارد.

باید تمام جزئیات لازم در مورد هزینه ها و گزینه های پرداخت پول را در دیدار اولیه به دست اورید. با وجودی که درمان آنلاین می تواند هزینه ی کمتری از درمان های سنتی داشته باشد برخی شرکت های بیمه هزینه ی مشاوره ی انلاین را نمی پردازند. بهتر است با مشاور خود در مورد نگرانی هایی که دارید صحبت کنید. اگر مشاور جواب های مبهمی داشته و نخواهد در مورد این مطالب با شما صحبت کند شاید وقت آن است که به دنبال مشاور دیگری بگردید.

مشاوره ی تلفنی معایبی نیز داردو نگرانی هایی که باید قبل از شروع درمان در نظر داشته باشید عبارتند از:

منابع:

https://www.onetherapybrighton.com/benefits-effective-counselling-psychotherapy/

https://www.goodtherapy.org/learn-about-therapy/modes/distance-therapy

https://www.uktherapyguide.com/session-type/phone-counselling-therapy/ctc1012

توجه: مطالب بخش وبلاگ سایت همکده تنها جنبه اطلاع رسانی و آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به مشاور روانشناسی یا روانپزشک جهت تشخیص و درمان دانست.مشاور تلفنی همکده

بعدی
قبلی

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور درباره تبلیغات مشاوره‌های تلفنی گفت: بسیاری از موسسات تبلیغات مشاوره تلفنی و اینترنتی انجام می‌دهند؛ در سازمان نظام روانشناسی به عنوان متولی روانشناسی و مشاوره کشور تاکنون یک مجوز هم در این خصوص نداده‌ایم، چراکه مشاوره تلفنی را برای کار های روانشناختی و مشاوره جایز نمی‌دانیم. همچنین مشاوره‌های تلفنی موسسه «همکده» و «مسیر زندگی» غیرقانونی هستند و اگر این فعالیتها ادامه یابد از طریق دادگاه‌های صالحه شکایت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، محمد حاتمی در نشستی خبری که امروز چهارشنبه (۳ مهر) برگزار شد، ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در ۶ ماهه گذشته، ساختار سازی جدیدی واحدهای سازمان و بخشهای درونی صورت گرفت که در این بخش بحث مسائل ساختاری استانها در اولویت قرار گرفت، با مساعدتی که معاون اول رییس جمهور و دولت داشتند موفق شدیم در استانها جایگاه سازمان نظام روانشناسی را ارتقاء دهیم. همچنین از دفاتر استانی که در اختیار ما قرار خواهد گرفت بهره‌مند می‌شویم.

وی درباره نگاه جدید سازمان به آی تی محوری اظهار کرد: نگاه ما در تمام ابعاد و کارهایی که باید در سازمان صورت گیرد را آی تی محور می‌کنیم و این ساختار را ایجاد کرده‌ایم تا در آینده‌ای نزدیک کسی به سازمان مراجعه نکند و از شهر و خانه خود با سازمان ارتباط برقرار کنند.

حاتمی یکی از مهمترین فعالیت‌هایی سازمان را نظارت بر فعالیتهای روانشناسی و مشاوران کشور دانست.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در بخش دیگر درباره تبلیغات مشاوره‌های تلفنی بیان کرد: بسیاری از موسسات تبلیغات مشاوره تلفنی و اینترنتی انجام می‌دهند؛ در سازمان نظام روانشناسی به عنوان متولی روانشناسی و مشاوره کشور تاکنون یک مجوز هم در این خصوص نداده‌ایم،  چراکه مشاوره تلفنی را برای کارهای روانشناختی و مشاوره جایز نمی‌دانیم.مشاور تلفنی همکده

وی افزود: مشاوره تلفنی تنها در حد مداخله در بحران و راهنمایی قابل انجام است، در غیر این صورت کسانی که قصد مشاوره دارند باید حضوری باشد، لذا این ها از نظر ما اعتبار ندارند.   حاتمی تاکید کرد: خدمات مشاوره تلفنی دو موسسه «همکده» و «مسیر زندگی» غیرقانونی است و اگر این فعالیتها ادامه یابد از طریق دادگاه‌های صالحه شکایت می‌کنیم.

وی افزود: طی ۱۰ سال گذشته مسئله روانشناسی و مراجعه به روانشناس در کشور افزایش یافته و خانواده‌ها برای مسائل و مشکلات پای صحبت‌های روانشناسان می‌نشینند. به دلیل اینکه مانند پزشکان برنامه ریزی درخصوص روانشناسی یا ساماندهی در گذشته انجام نشده بود، مردم بر اساس آنچه در فضای مجازی و رسانه ها و… وجود داشت به آن مراجعه می کردند که این موضوع آسیب‌هایی را در پیش داشته است، زیرا افرادی از طریق فضای مجازی تحت عنوان روانشناس خود را با عناوین جعلی معرفی می‌کردند.

وی افزود: بخش معاونت انتظامی برای رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای بر حسب قانون این اجازه را به سازمان نظام روانشناسی می دهد که هم نظارت و هم مجوز صادر کند و همچنین هیاتهای بدوی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه‌ای را در سازمان تشکیل دهد و برخوردهای لازم را با متخلفان انجام دهد؛ ساختار سازی و برنامه ریزی این بخش انجام شده است به گونه‌ای که بخش نظارت بر فضای مجازی در حال حاضر در سازمان شکل گرفته و در همین مدت کوتاه حدود هزار پرونده یا افرادی که در فضای مجازی به صورت غیر قانونی فعالیت می کنند برای آنها پرونده تشکیل شده است، همچنین در برخی موارد نیز به دادگاه‌های عمومی معرفی شدند.

حاتمی با بیان اینکه این موضوع نیازمند توسعه بیشتر است افزود: در همین راستا در حال اجرای طرح مرکز کنترل، نظارت و بازرسی هستیم. در این طرح به طور مشخص برحسب نیاز استانها حدود ۷۰۰ نفر از همکاران منتخب را آموزش خواهیم داد تا در استان های مختلف به نظارت مسائل روانشناسی و مشاوره بپردازند. کارهای اولیه این طرح انجام شده و در حال برنامه ریزی هستیم.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰ هزار نفر عضو در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور وجود دارد، عنوان کرد: از بین این ۳۰ هزار نفر حدود ۶ هزار نفر موفق به دریافت پروانه اشتغال شده‌اند یعنی ۲۴ هزار نفر در نوبت هستند که هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور افزود: بیش از ۲۰۰ هزار دانشجو وجود دارد که به محض فارغ التحصیلی عضو سازمان می‌شوند و خواستار پروانه اشتغال هستند.

حاتمی معتقد است: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ظرفیت و توان این میزان متقاضی را برای مصاحبه ندارد. با توجه به اینکه با تلاش همکاران مصاحبه‌ها نسبت به سال گذشته حدود ۳ برابر افزایش یافته است، اما باز هم این میزان پاسخگو نبوده است. بر همین مبنا طرحی آماده شده است تا در هفته های آتی به شورای مرکزی ارائه شود.

 وی افزود: این طرح به گونه‌ای است که بحث توانمندسازی و نظارت جایگزین مصاحبه شود و سازمان در ارائه مجوز و پروانه مانند سابق سختگیری نکند و سختگیری خود را بر روی نظارت فعالیت‌های روان شناسی قرار دهد. اگر این موضوع میسر شود، فشار و نوبت دهی حذف می شود و سازمان می تواند روی کار اصلی خود یعنی نظارت و توانمندسازی روانشناسان و مشاوران متمرکز شود.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: در بخش اول این طرح خواسته شده است اعضای هیئت علمی دانشگاه ها بدون مصاحبه پروانه بگیرند اما در تمدید امتیازاتی را قائل شویم تا اگر کسی دوره های بازآموزی را طی کرد پروانه تمدید شود تا اعضای هیئت علمی از مصاحبه معاف شوند. بخش دوم کسانی هستند که در مقطع دکترای تخصصی فارغ التحصیل می شوند؛ برای آنها پروانه موقت ۲ ساله صادر شود و چنانچه واحد نظارت آنها را تایید کرد و امتیازات لازم را به دست آورد پروانه‌شان تمدید شود.

وی با اشاره به کارشناسان ارشد روانشناسی و مشاوره اظهار کرد:  در این طرح گفته شده به جای آن که آن ها پشت درهای مصاحبه باشند یک دوره شش ماهه برای آنها تعریف شود و اگر کسی توانست این دوره ۶ ماهه را با موفقیت طی کند برای آنها پروانه موقت صادر می‌شود و با نظارتی که سازمان انجام می دهد پروانه آنها تبدیل به پروانه دائمی می شود.

حاتمی همچنین با اشاره متقاضیان غیر مرتبط در این طرح گفت: دسته دیگر متقاضیان غیر مرتبط و پژوهش محور یا کسانی که به صورت مجازی مدرک گرفته‌اند و سازمان هنوز به آنها پروانه نداده را شامل می‌شود، سازمان در این راستا ۱۲ واحد را برای آنها تعریف کند و آنها از طریق دانشگاه‌های کشور این ۱۲ واحد را بگذرانند و سپس در دوره شش ماهه شرکت کنند، در صورت موفقیت پروانه موقت برای آنها صادر می شود و با نظارت سازمان، پروانه دائم می‌شود.

وی تاکید کرد: بر مبنای این طرح باید دو بخش مهم سازمان قوی شود؛ اول بخش کمیسیون های تخصصی و دوم بخش آموزشی است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور همچنین درباره آزمونهای غیرمرتبط گفت: در سال جاری آزمون غیر مرتبط در ۲۸ خرداد ماه برگزار شد که حدود ۹۵۰ نفر در آن شرکت کردند و نتایج آن استخراج شده است و بیش از ۵۰ درصد قبول شده‌اند.

انتهای پیام

روانشناسی ، آموزش و ارتباط شبانه روزی با روانشناسان مرکز مشاوره همکده

شما با نصب اپلیکیشن همکده و تکمیل پروفایل کاربری میتوانید از 45 دقیقه مشاوره رایگان با مشاور تخصصی بهره مند شوید.

شماره تماس: یافت نشد

آدرس: یافت نشد

تخصص کلینیک: مشاوره ی قبل و بعد از ازدواج ، مشاوره ی زناشویی ، خانواده درمانی ، مشاوره ی تحصیلی و …

مرکز مشاوره همکده از جمله مراکز مشاوره ای در ایران است. یکی از ویژگی هایی که این مرکز مشاوره را نسبت به دیگر کلینیک ها متفاوت کرده است ارائه تمامی خدمات مشاوره ای به صورت تلفنی است. بدین ترتیب برای کسانی که به دنبال مشاوره تلفنی هستند انتخابی بسیار مناسب است. مرکز مشاوره همکده با مجوز رسمی از سازمان بهزیستی کشور به شماره مجوز 717/2697/4394 کار خود را به عنوان ارائه دهنده خدمات مشاوره ای به صورت شبانه روزی آغاز کرده است.مشاور تلفنی همکده

مشاوره تلفنی که توسط مشاوره همکده ارائه می شود در حوزه های مختلفی از جمله خانواده، ازدواج، مشکلات فردی و … است. تمامی مشاوران و روانشناسان حاضر در این مجموعه دارای مدارک مرتبط و تاییدیه سازمان بهزیستی هستند که همین مورد شکی برای شما برای استفاده از خدمات این مرکز مشاوره باقی نمی گذارد.

استفاده از مشاوره تلفنی همکده مزیت هایی را در بردارد که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- مناسب برای کسانی است که نمی توانند به صورت حضوری مشکل خود را مطرح کنند که این موضوع ممکن است دلایل زیادی داشته باشد.

2- کسانی که دسترسی به مشاوره ندارند. متاسفانه در بسیاری از شهرستان های کشور ایران شخصی به عنوان مشاور یا روانشناس وجود ندارد و مراجعه به شهرهای بزرگ بسیار سخت و وقت گیر است. به همین دلیل استفاده از مشاوره تلفنی برای این افراد بهترین گزینه است.

3- مشغله بسیار. مشغله زیاد بعضی از افراد آن ها را از رفت و آمد منع می کند . به همین دلیل مشاوره تلفنی همکده که نیازی به رفت و آمد ندارد گزینه مناسبی ست.

4- مشکلات خفیف . در برخی از موارد مشکلات افراد آنچنان شدید نیست که نیاز به مشاوره حضوری باشد و به صورت تلفنی و با یک جلسه حل می شود. البته این مورد توسط مشاوران تائید می شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

بهترین مشاور مرکز روانشناسی است که با تکیه بر تجربه و مهارت مشاوران خود قدم در راهی گذاشته تا هر روز به افراد بیشتری کمک کند تا مشکلات زندگی را شکست دهند و به استقبال موفقیت بروند.

 

دریافت تمام آخرین مطالب را چند بار در ماه به ایمیل خود تحویل دهید.

سلامت نیوز : تعرفه ٤٥ دقیقه خدمات مشاوره‌ای بین ٦٨ تا ١٣٨‌هزار تومان است. آنها گاهی تا یک چهارم تعرفه مصوب از شما پول می‌گیرند تا خدمات روانشناسی و مشاوره ‌دهند. آنهایی که معلوم نیست تخصصش را دارند یا تنها در حد کتاب قورباغه‌ات را قورت بده مطالعه داشته‌اند! حالا مشاوره‌های آنلاین و روانشناسان چتی بازار داغی به هم زده‌اند. این موضوع درحالی رخ می‌دهد که آن سوی این بازار ٣٠٠‌هزار تومان ویزیت ١٥ دقیقه روانشناسی است که تلویزیون او را به شهرت چشمگیری رسانده است.به گزارش سلامت نیوز به نقل از شهروند ،او درحالی برای یک ساعت مشاوره یک‌میلیون و ٢٠٠‌هزار تومان ویزیت دریافت می‌کند که شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره هزینه یک جسله ٤٥ دقیقه‌ای مشاوره را ١٣٨‌هزار تومان اعلام کرده است. البته فعالان در این صنف معتقدند که نرخ درمان روانشناسی هم مثل اکثر قیمت‌گذاری‌های بازار آزاد، دلخواه است و هر مطبی نرخ خودش را دارد. بسته به این‌که مطب شمال شهر است یا جنوب شهر، بر خیابان است یا داخل کوچه و شهرت و سابقه مشاوران هزینه‌های متفاوتی را دریافت می‌کنند. افشار که خودش درمانگر و مشاور یکی از مراکز روانشناسی است این موضوع را تا حدودی طبیعی می‌داند: طبیعی است یک روانشناس در شمال شهر که مطبش متری ٤٠‌میلیون تومان قیمت دارد و شارژ آن چنانی هم باید بدهد، این مقدار پول دریافت کند. کسی هم که پیش این روانشناس می‌رود حتماً توانایی مالی بیشتری دارد.لطفا بیشتر حرف بزنید این روزها مراکز مشاوره که نام و آوازه چندانی ندارند به ازای هر جلسه مشاوره ١٥٠ تا ٢٠٠‌هزار تومان پول دریافت می‌کنند. فاطمه که به تازگی به یکی از مراکز مشاوره در اکباتان مراجعه کرده دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: برای یک جلسه مشاوره ١٥٠‌هزار تومان پرداخت کردم بدون این‌که فایده‌ای برای من داشته باشد. او که به همراه همسرش به این مرکز مراجعه کرده بود، گفت: برخی از روانشناسان ارزان آن‌قدر جلسات مشاوره را کش می‌دهند که درنهایت به این نتیجه می‌رسی که‌ای کاش از همان ابتدا پیش یک مشاور حاذق می‌رفتی ولی سریع‌تر به نتیجه می‌رسیدی. به گفته او، بعضی از جلسات مشاوره به یک درد دل تبدیل می‌شوند. به‌عنوان مثال مشاوری که پیش او رفته بودم یک ساعت ما را به حرف واداشت و من و همسرم از مشکلات خود گفتیم و درپایان جلسه بی آن‌که حتی یک راهنمایی یا یک راهکار داده باشد، دو جلسه جداگانه برای من و همسرم تعیین کرد. در آن جلسه بازهم درباره حرف‌هایی که در جلسه مشترک اولمان مطرح کرده بودیم از ما پرسیده شد.کارشناسان تلویزیون پرمشتری‌ترندیکی از تهیه‌کنندگان برنامه‌های تلویزیونی از روانشناسی می‌گوید که پروانه‌اش باطل شده بود و برای حفظ مشتریانش خودش را به آب و آتش می‌زد تا در یکی از برنامه‌های تلویزیونی صحبت کند. او می‌گوید: این مشاور حتی حاضر بود میلیون‌ها تومان پول به تهیه‌کننده پرداخت کند تا اینگونه اعتبار از دست رفته‌اش را برگرداند. به‌هرحال باید پذیرفت که هر برنامه تلویزیون تعداد مشتریان یک روانشناس را چندین برابر می‌کند و روانشناسانی که هر هفته به صورت ثابت در یک برنامه تلویزیونی شرکت می‌کنند، مشتری‌ها به مطب‌شان روانه می‌شوند.١٣٨‌هزار تومان حداکثر نرخ مصوب مشاوره!طبق تعرفه‌های رسمی‌سال ٩٧ سازمان نظام روانشناسی هزینه یک جلسه خدمات روانشناسی و مشاوره ٤٥ دقیقه‌ای در تهران باید چیزی بین ٦٨ تا ١٣٨‌هزار تومان باشد. این نرخ بسته به مدرک تحصیلی مشاور و محل ارایه مشاوره متغیراست. تعرفه‌های روانشناسی هر ساله براساس پیشنهاد وزارت بهداشت و تصمیم شورای‌عالی بیمه تصویب و به آنها ابلاغ می‌شود. البته با وجود تعرفه ثابت، کم نیستند مشاورانی که یا زمانی کمتر از زمان استاندارد برای مراجعان می‌گذارند یا عددی متفاوت از تعرفه موجود دریافت می‌کنند. هر چند راه‌های برخورد با این به اصطلاح قانون‌شکنی در این حوزه مثل هر صنف دیگری وجود دارد، اما گاهی تفاوت بین خدمات ارایه شده توسط افراد متخصص و نامدار این حرفه آن‌قدر محسوس است که اگر در صف طویل مراجعان آنها به شما نوبت برسد دیگر جایی برای گله و شکایت از قیمت باقی نمی‌ماند. نکته‌ای که حتما باید به آن توجه داشت این است که گاهی در طی مراحل مشاوره آزمون‌هایی در راستای خدمات تشخیصی از مراجعان گرفته می‌شود که به مبلغ حق مشاوره اضافه می‌کند. برای مثال آزمون هوش احتمالا حدود ٣٠٠ تا ٥٠٠‌هزار تومان برایتان آب می‌خورد!بازار داغ کلاهبرداری با مشاوره‌های تلفنیاما بازار داغ مشاوره گرفتن در این روزها کاروکاسبی روانشناسان غیرحضوری را هم سکه کرده است. آمارها می‌گویند حداقل ٢١‌درصد مردم ایران از یک اختلال روانی رنج می‌برند و حداقل ٦٠‌درصد نیز به نوعی به افسردگی خفیف مبتلا هستند. همین مسأله بازار مشاوره‌های تلفنی و اینترنتی را حسابی سکه کرده است. در این میان هستند کسانی که بی‌آنکه تخصصی داشته باشند، در این روزها میلیون‌ها تومان پول به جیب می‌زنند. زهرا در اینباره به «شهروند» می‌گوید: پارسال که متوجه شدم همسرم به من خیانت می‌کند و اعتیاد هم دارد، در آن روزها حالم خیلی بد بود و نیاز داشتم هر روز با یک نفر صحبت کنم و از او مشاوره بگیرم. یکی از دوستانم فردی را به من معرفی کرد که بعدها متوجه شدم تحصیلاتش هیچ ربطی به روانشناسی ندارد.او می‌گوید: بعضی از روزها دو ساعت با این فرد به اصطلاح روانشناس صحبت و به ازای هر ساعت مکالمه ٢٠٠‌هزار تومان پول پرداخت می‌کردم. در حدود ٤٥ روز به یک مشاور کلاهبردار ٤‌میلیون تومان پول پرداخت کردم که هزینه بسیار بالایی است. وقتی خواستم از او شکایت کنم، خیلی راحت خطی که به نام خودش نبود را خاموش کرد و دیگر هیچ دسترسی به او نداشتم.هزینه مشاوره با قبض تلفنالبته هستند مراکز مشاور تلفنی که به صورت قانونی این روزها مشغول به فعالیت هستند. مراکزی که با استفاده از شماره تلفن‌های هوشمند با پیش شماره ۹۰۹ به متقاضیان خدمات ارایه می‌دهند. فعالیت آنها به این نحو است که مشتریان تنها از طریق خط ثابت امکان شماره‌گیری دارند و می‌توانند با اتصال به این شماره خدماتی مانند فال حافظ، مشاوره خانواده، املاک و تعمیرات کامپیوتر دریافت کنند و هزینه آن را در قبض تلفن دوره بعد بپردازند. به گفته بیدخام تاکنون ٨٥٠ شماره تلفن هوشمند بین‌استانی و ٢١٠٠ شماره هوشمند استانی اختصاص داده شده است.اختصاص تلفن هوشمند بعد از دریافت مجوزدر این میان مسئولان می‌گویند مشاوره‌های تلفنی که عمدتا با استفاده از شماره تلفن‌های هوشمند با پیش‌شماره ٩٠٩ به خدمات مشاوره می‌پردازند، قابل اطمینان‌تر از شماره‌های متفرقه هستند. آنگونه که معاون مخابرات می‌گوید: متقاضیان این شماره تلفن‌ها باید از مرجع مربوطه معرفی‌نامه‌ای را به مخابرات ارایه دهند تا خطوط در اختیارشان قرار گیرد. به‌عنوان مثال اگر کسی خواهان راه‌اندازی مشاورهای تلفنی است، ابتدا باید معرفی و مجوز فعالیت از سازمان نظام روانشناسی تهیه و بعد برای دریافت خط تلفن هوشمند اقدام کند، به همین دلیل امکان تخلف برای کسانی که متقاضی تلفن‌های هوشمند هستند، کمتر است. حداکثر تعرفه تلفن‌های هوشمند چقدر است بعد از مصوبه‌ای که‌ سال ٩٤ به تصویب سازمان تنظیم مقررات رسید، سقف قیمت از تلفن‌های هوشمند برداشته شد. هرچند به گفته بیدخام متوسط قیمت این روزهای این خطوط تلفن ٣‌هزار تومان به‌ازای هر دقیقه است، اما هیچ‌گونه محدودیت قیمتی در این خصوص وجود ندارد. جالب است بدانید درحال حاضر حداقل تعرفه برقراری ارتباط با اپراتورهای تلفن همراه ٢٩ تومان و حداکثر ٩٣ تومان است. یک حساب‌کتاب سرانگشتی به خوبی نشان می‌دهد که هنگام تماس با تلفن‌های هوشمند حداقل ٣٢برابر هزینه مکالمه با تلفن همراه باید پول پرداخت کنید که سهم مخابرات از این درآمدهای نجومی هم قابل توجه است. به گفته بیدخام اگر در تهران متقاضی دریافت این سرویس باشید، تنها ٢٠‌درصد از مبلغی که مشتریان برای تماس با این سامانه می‌پردازند، به جیب مخابرات می‌رود و ٨٠‌درصد آن به فرد درخواست‌کننده سرویس پرداخت می‌شود و اگر مخابرات امکان برقراری تماس با این سرویس را از کل کشور برای شما فراهم کرده باشد، سهم شما از این مبلغ ۷۰‌درصد است و سهم مخابرات ۳۰‌درصد می‌شود که هر دو ماه یک بار از طرف شرکت مخابرات به شماره حسابی که از طرف متقاضی ارایه شده، واریز می‌شود.هر دقیقه مشاوره تلفنی چند؟اگر جزو آن دسته از کسانی هستید که وقت‌تان حسابی پر است و امکان تردد در خیابان‌های پرترافیک شهر را ندارید، احتمالا برای گرفتن مشاوره دست به دامن مشاوره‌های تلفنی می‌شوید. مشاوره‌هایی که هر دقیقه‌اش برای شما ٢‌هزار تومان آب می‌خورد. به عبارتی اگر یک ساعت با مشاوره‌های پاسخگو در این مراکز صحبت کنید، باید ١٢٠‌هزار تومان همراه با قبض تلفن‌تان پول پرداخت کنید، البته راه‌های دیگری هم برای کمتر کردن هزینه‌تان هست، به‌عنوان مثال یکی از مراکز مشاوره تلفنی به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهد به جای این‌که هزینه مشاوره روی قبض تلفنشان سنگینی کند، به ازای هر نیم ساعت مشاوره ٤٠‌هزار تومان و برای یک ساعت مشاوره ٧٠‌هزار تومان به حساب واحدهای مشاوره واریز کنند تا مشاوره‌ای به‌صرفه‌تر را تجربه کنند. تخفیف‌های جذابی که البته از جیب مخابرات به مشتریان داده می‌شود، حسابی وسوسه‌انگیز است، اما نباید فراموش کرد که این نوع پرداخت درنهایت تفاوت چندانی در درآمد این مراکز مشاوره ایجاد نمی‌کند. ٢٠‌درصد از ١٢٠‌هزار تومان هزینه مشاوره یعنی چیزی حدود ٢٤‌هزار تومان سهم مخابرات است که در صورت تماس با اپراتورهای موبایل به صفر می‌رسد.

مشاور تلفنی همکده
مشاور تلفنی همکده
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *