پروفایل روانشناسی بالینی

 
helpkade
پروفایل روانشناسی بالینی
پروفایل روانشناسی بالینی

در این مطلب قصد داریم مجموعه ای زیبا و جذاب از عکس نوشته های روانشناسی را در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. هر کدام از این عکس ها بیانگر معنا و مفهوم زیبایی در خود می باشد که امیدوارم از مشاهده آنها لذت ببرید.

در این مطلب تعدادی از عکس نوشته های روانشناسی جالب که در حاویمعانی و مفاهیم خاص و عمیق روانشناسی هستند را قرار داده ایم که ضمن لذت بردن از تماشای آنها می توانید به عنوان عکس پروفایل خود استفاده کنید.

بعضی از افراد در صفحه های مجازی خود با توجه به شرایطی که در آن به سر می برند عکس پروفایل انتخاب می کنند که این عکس ها می تواند معانی مختلفی داشته باشد. در واقع با استفاده از عکس پروفایل، می توانیم علایق و شخصیت خود را به گونه ای خاص به دیگران معرفی کنیم. امروزه با گسترش فضای مجازی، شخصیت شناسی افراد با توجه به نوع عکس پروفایل های آنها اهمیت ویژه ای پیدا کرده است زیرا هر فرد به دلیل ویژگی های شخصیتی خاصی که دارد عکس پروفایل هایی متناسب با شخصیت خود را انتخاب می کند. تماشای عکس پروفایل های دیگران نیز علاوه بر اینکه ما را با علایق و روحیات آنها آشنا می کند می تواند برای ما لذت بخش و سرگرم کننده باشد. در ادامه تعدادی از این عکس نوشته های روانشناسی زیبا را مشاهده می نمایید که از این تصاویر دلچسب می توان به عنوان عکس نوشته برای استوری و یا عکس پروفایل استفاده نمود.

عکس نوشته زیبا برای پروفایل

پروفایل روانشناسی بالینی

عکس نوشته های روانشناسی که به عنوان پروفایل افراد در شبکه های اجتماعی نیز مورد استفاده قرار می گیرند، می تواند چیزهای زیادی درباره آنها به ما بگوید البته همیشه هم این ایده ها در مورد شخصیت افراد صدق نمی کند و افراد در پس انتخاب عکس برای پروفایل خود هدف های دیگری دارند. با همه این تفاسیر عکس نوشته های روانشناسی زیبایی که در این مطلب ملاحظه می فرمایید در واقع در بردارنده نوشته هایی با مضامین  عمیق، که به صورت شعر یا جملات قصار از سخنان بزرگان یا افرادی که که آن حالات را به گونه ای تجربه کرده اند می باشد و امیدوارم شما دوستان همیشگی و همراه از مشاهده این عکس نوشته های آموزنده جذاب و خاص که با جملات روانشناسی زیبا تهیه شده اند، لذت ببرید.

عکس نوشته ساده و مفهومی

عکس نوشته روانشناسی جذاب

عکس نوشته با متن روانشناسی

عکس نوشته با متن غمگین

عکس نوشته زیبا برای پروفایل

عکس نوشته روانشناسی زیبا

بعضی افراد در پروفایل های شخصی علاقمند به استفاده از نکته یا سخنی ارزشمند از بزرگان می باشند در همین راستا تعدادی از عکس نوشته های آموزنده از مشاهیر و بزرگان در این بخش گنجانده شده است.

عکس با متن روانشناسی زیبا

 عکس با متن روانشناسی زیبا و خاص

 

عکس  نوشته روانشناسی خاص

  عکس نوشته با سخن بزرگان

عکس های متن دار آموزنده و جالب

عکس نوشته زیبای روانشناسی

عکس پروفایل روانشناسی

عکس نوشته زیبای روانشناسی

عکس پروفایل متن دار قشنگ

عکس نوشته خاص روانشناسی

عکس نوشته عاشقانه و احساسی

عکس نوشته کارتونی برای پروفایل

عکس نوشته دار روانشناسی

عکس پروفایل زیبا و پند آموز

عکس متن دار روانشناسی

عکس پروفایل های زیبا و جالب

عکس نوشته روانشناسی زیبا

در این مطلب با مجموعه ای از عکس نوشته های روانشناسی زیبا آشنا شدید که امیدوارم از دیدن آنها لذت برده باشید. در صورت تمایل برای مشاهده عکس های متن دار بیشتر با موضوعات مختلف و جذاب می توانید به بخش عکس نوشته مجله آرگا مراجعه نمایید.

منبع : آرگا



مايع استريل کننده لوازم کودک


ساخت وسایل خلاقانه با سبد های میوه بی استفاده



چظوری با همسرم صمیمی تر شوم؟


پروفایل روانشناسی بالینی

جذاب ترین انواع مدل مانتو عید 99 رو اینجا ببین


نحوه درست کردن خمیر هزارلا در خانه برای پخت شیرینی های معرکه



چطور در خانه ژل ضد عفونی کننده درست کنیم؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “abae2a04779406926a148b4da356699e” );document.getElementById(“if74e6cd71”).setAttribute( “id”, “comment” );

نام

ایمیل

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

ایسنا/قم ‌تاکنون به این مسئله فکر کرده اید کسی که برای پروفایل خود تصویری را انتخاب می‌کند، منجر به برداشت‌های گوناگون دیگران نسبت به منش و ابعاد شخصیتی اش می‌شود؟!

‌به گزارش ایسنا‌، اغلب کسانی که امروزه عضو فضای مجازی هستند، قطعاً بخشی از زمانی را که در این فضا هستند، جهت انتخاب عکس پروفایل خود و یا چک کردن تصاویر پروفایل مخاطبانشان صرف می‌کنند.

این کار آنقدر عادی و جزو برنامه روزانه کاربران شبکه‌های مجازی شده است که شاید کمتر به جوانب آن دقت شود، در حالی که بحث‌های روانشناسانه زیادی در ورای آن است.

انتخاب نوع تصویری که برای پروفایل انتخاب می‌شود، به روز کردن و اعتیاد به تغییرات روزانه تصویر پروفایل، عادت به چک کردن و حتی قضاوت دیگران از این طریق، همگی به نوعی بحث روانشناسانه بازمی گردد.

اینکه چه میزان ارتباط میان انتخاب نوع عکس پروفایل و ویژگی‌های روانشناختی افراد وجود دارد، یک بحث تخصصی و شاید بسیار مهم باشد، برای ورود به این بحث، ابتدا با چند کاربر فضای مجازی گفت و گو کرده و نظرات آنها را در این خصوص جویا شدیم.

پروفایل روانشناسی بالینی

یک کاربر معمولی دلیلی ندارد که در فضای مجازی ناشناس باشد

محسن که از ابتدای ایجاد و گسترش فضای مجازی وارد این فضا شده و به نوعی در این زمینه بسیار فعال است، معتقد است: یک کاربر معمولی، دلیلی ندارد که خود را در فضای مجازی، ناشناس جلوه دهد.

این کاربر فضای مجازی، در پاسخ به این سوال که آیا شما از آن دسته افرادی هستید که دائماً عکس پروفایل خود را تغییر می‌دهند، بیان کرد: من به عنوان یک کاربر، همیشه عکس خودم را به عنوان پروفایل انتخاب می‌کنم اما دائماً به دنبال تغییر دادن آن نیستم و تصویر پروفایلم گاهی آنقدر تغییر نمی‌کند که دوستانم مرا مجبور به تغییر عکس پروفایل می‌کنند.

علی که خود از فعالین عرصه رسانه است نیز همچون محسن معتقد بود که شخصی که به عنوان کاربر فضای مجازی فعالیت می‌کند، باید برای پروفایل خود تصویر انتخاب کند و البته لازم است که دائماً تصویر پروفایلش را تغییر دهد، چرا که تنوع در این رابطه بهتر از یکنواختی و روزمرگی است.

چه ایرادی دارد یک خانم عکس خودش را برای پروفایل انتخاب کند؟!

در این میان، اما سعیده، به عنوان یک کاربر خانم که در فضای مجازی فعال است، گفت: الزامی برای اینکه حتماً یک کاربر پروفایلش عکس داشته باشد، وجود ندارد اما به طورکلی نوع پروفایل می‌تواند نشانگر شخصیت و نوع تفکر فرد باشد، اما به نظر من افرادی که پروفایلشان عکس ندارد، همان کسانی هستند که به راحتی می‌توانند از فضای مجازی فاصله بگیرند و اصلاً غرق در این فضا نیستند.

علی گفت: خود من سعی می‌کنم عکس‌های پروفایل خود را حداقل در طول هفته تغییر دهم، بیشتر تصاویر پروفایلم نیز عکس‌هایی از طبیعت است، البته گاهی هم تصاویر خانوادگی ام را به عنوان تصویر پروفایل انتخاب می‌کنم، منتها تصویر همسرم هیچ گاه میان این عکس‌ها نیست، چون به هیچ عنوان نمی‌توانم توجیه عقلی، عرفی و یا اعتقادی برای این کار پیدا کنم، در واقع ضرورتی برای این کار نمی بینم.

سعیده با بیان اینکه انتخاب تصویر چهره به عنوان عکس پروفایل ایرادی ندارد، اظهار کرد: خود من بارها از این موضوع کمک گرفته‌ام و چهره افراد را در پروفایلشان دیده ام و با این کار در ملاقات بعدی توانسته ام به راحتی مخاطبم را بشناسم.

وی ادامه داد: البته گاهی دیده می‌شود که عکس شخصی یا خانوادگی با عرف جامعه اصلاً مطابقت ندارد و به نوعی هنجارشکنی محسوب می‌شود که من با این عکس‌ها مخالفم و معتقدم قرار نیست با عکس پروفایل کسی را فریب دهیم.

هیچگاه تصویر همسرم را برای پروفایلم انتخاب نمی‌کنم

محسن در خصوص انتخاب عکس خانوادگی برای تصویر پروفایل خود در فضای مجازی، بیان کرد: شخصاً ترجیح نمی‌دهم تصویر خانوادگی با همسرم را در فضای مجازی به عنوان عکس پروفایل انتخاب کنم و برای این امر، دلایل شخصی دارم که بازگو کردن آن شاید صحیح نباشد.

وی گفت: برخی مسائل شخصی، آنقدر جزئی هستند که امکان بازگو کردن آن برای دیگران وجود ندارد، انتخاب و یا عدم انتخاب عکس خانوادگی برای پروفایل نیز از همین دسته مسائل است، البته نکته قابل توجه در این رابطه اینکه اخیراً بسیار دیده می‌شود که برخی مردان متأهل به دلیل برخی محدودیت‌ها، ترجیح می‌دهند در فضای مجازی مجرد شناخته شود.

وی با بیان اینکه، معمولاً خانم‌ها از گذاشتن تصویر خود به عنوان عکس پروفایل، اکراه دارند، گفت: به دلیل بافت سنتی یک جامعه، ویژگی‌های فرهنگی و مذهبی خانواده‌ها و یا سو استفاده‌هایی که توسط دیگران از عکس پروفایل یک خانم در فضای مجازی انجام می‌شود، خانم‌ها ترجیح می‌دهند که تصویر پروفایلشان، عکس شخصی خودشان نباشد.

می‌توانیم افراد را از روی عکس پروفایلشان قضاوت کنیم؟

علی همچنین با اشاره به اینکه عکس پروفایل تا حدی می‌تواند ملاک قضاوت قرار گیرد، بیان کرد: ظاهر هیچگاه نمی‌تواند صد درصد ملاک شناخت ذات افراد باشد، اما ظاهرِ هر شخص، نوع لباس پوشیدن، صحبت و رفتار او بخشی از شخصیت او است، پس پروفایل هم می‌تواند ملاک قضاوت و معرفی بخشی از شخصیت یک فرد باشد.

وی ادامه داد: معمولاً وقتی با کاربری در فضای مجازی در ارتباط هستم، عکس پروفایل او را می بینم و گاهی پیش آمده که تا آخرین صفحه پروفایلش را چک کردم و البته ناگفته نماند که کسانی را از روی تصویر پروفایلشان قضاوت کردم و بعدها در فضای حقیقی ارتباط شخصیت واقعی و تصویر پروفایل او به قضاوت من درباره شخصیتش بسیار نزدیک بوده است.

چند وقت یکبار عکس پروفایل دیگران را چک می‌کنید؟

محسن نیز در خصوص چک کردن عکس پروفایل دیگران، بیان کرد: هنگامی که با یک فرد به عنوان کاربر فضای مجازی در ارتباط هستیم، ناخودآگاه هنگام پیام دادن به او، کنجکاو می‌شویم تا عکسی که برای معرفی خود در این فضا انتخاب کرده است را چک کنیم اما به طور کلی اینکه هر روز فقط برای چک کردن عکس پروفایل افراد به فضای مجازی واردشویم، به دور از اخلاق است.

سعیده نیز با بیان اینکه من به دلیل مشغله‌های زندگی وقتی برای چک کردن پروفایل دیگران ندارم، گفت: عکس پروفایل دیگران را چک نمی‌کنم مگر اینکه آن شخص برایم خیلی مهم باشد، به نظرم آدم‌های بسیاری در فضای مجازی، آن چیزی هستند که دوست داشتند باشند و خود واقعیشان را به نمایش نمی‌گذارند، پس قضاوت از روی عکس پروفایل کار درستی نیست.

احمد ترابی روانشناس بالینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، در این رابطه عنوان کرد: روان شناسان معتقدند تا حدودی می‌توان بخشی از ویژگی‌های شخصیتی و روانی افراد را از طریق عکس پروفایلشان ارزیابی کرد، اینجاست که تصویر پروفایل در فضای مجازی در شناخت وضعیت روانی و شخصیت انسان معنا پیدا می‌کند.

این روانشناس بالینی تاکید کرد: طبعاً ویژگی های شخصیتی و روان شناختی خاص هر فرد، تا حدودی از علل انتخاب تصاویر پروفایل می‌تواند نشأت گیرد، به طوری که هر تیپ و گرایش شخصیتی، نوع و طرح خاصی از تصاویر را ترجیح می‌دهد، شاید تاکنون به این مسئله اید کسی که برای پروفایل خود تصویری را انتخاب می‌کند، منجر به برداشت‌های گوناگون (طرز تلقی) دیگران نسبت به منش و ابعاد شخصیتی اش می‌شود.

عکس‌های دسته جمعی پروفایل، نشان دهنده شخصیت برونگرای افراد است

عضو سازمان نظام روان شناسی و مشاوره، گفت: در تصویر پروفایل افراد برونگرا، غالباً بیش از یک نفر مشاهده می‌شود و شخص با افراد زیادی احاطه شده است، بنابراین عکس دسته جمعی نشان دهنده شخصیت برونگرای آنها و نمود آن است که تفریح، میهمانی و خوش‌گذارانی در اولویت زندگیشان قرار دارد.

وی بیان کرد: در مقابل، درون گراها معمولاً به جلب توجه و کانون دید دیگران بودن، کمتر علاقه نشان می‌دهند و اصطلاحاً سرشان به کار و علایق خودشان گرم است، این اشخاص معمولاً از گذاشتن عکس خودشان به عنوان پروفایل در شبکه های اجتماعی اجتناب می‌کنند و گرایش بیشتری دارند تا عکس‌هایی از منظره های زیبا و شگفتی‌های طبیعت یا حتی یک تصویر ساده و با معنی را برای پروفایلشان انتخاب کنند.

این روان درمانگر اظهار کرد: نکته حائز اهمیت اینکه همچنین عکس‌هایی با چنین مضامینی که گفته شد، شرح حال افرادی می‌تواند باشد که موقعیت اجتماعی، سیاسی و علمی مهمی دارند و طبعاً نمی‌خواهند چندان در فضای مجازی شناخته و کشف شوند یا حتی به نوعی محدودیت و معذوریت دارند، برای مثال خانم‌های متأهل یا دخترانی که پدران سخت گیر و متعصبی دارند از این قاعده پیروی می‌کنند.

از روی پروفایل، افراد زودرنج را بشناسید!

ترابی با اشاره به اینکه افراد زود رنج غالباً گرایش دارند عینکی ساده با کمترین میزان رنگ را برای پروفایل خود انتخاب کنند، تاکید کرد: هرچه فرد روان رنجورتر باشد، احتمال اینکه عکسی عاری از صورت خودش انتخاب کند، بیشتر است؛ طبق نظر پژوهشگران حوزه‌ی روان شناسی، افرادی که از روان رنجوری رنج می‌برند، نمی‌توانند احساسات و هیجانات منفی را مخفی کرده یا از خود دور کنند، بنابراین تصاویر حیوانات یا بناهای تاریخی بیشتر در پروفایل شأن به چشم می‌خورد.

این پژوهشگر بیان کرد: افراد وظیفه شناس نیز، دارای رفتاری برنامه ریزی شده به همراه نظم و انضباط هستند، آنها معمولاً در تصاویرشان، سنی بالاتر از سن واقعی خود را نشان می‌دهند و برای نشان دادن این موضوع از لباس‌هایی استفاده می‌کنند که این ویژگی را بیشتر در آن ها نشان می‌دهد؛ این افراد تقریباً همه احساسات تیپ‌های شخصیتی متفاوت را به نمایش می‌گذارند.

عکس‌های ضعیف و بی کیفیت پروفایل، نشان دهنده کدام شخصیت است؟

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه در بیشتر اوقات، افرادی که سازگاری خوبی با شرایط دیگران دارند عکس‌های ضعیف و بی کیفیتی از خود به اشتراک می‌گذارند، افزود: وجه مشترک همه آنها این است که غالباً در تصاویر، هیجانات مثبت، شاد و سرزندگی به وضوح دیده می‌شوند، همچنین اشخاص سازگار و توافق پذیر، معمولاً عکس هایی از چهره خندان خود با دیگران را به نمایش می‌گذارند.

ترابی ادامه داد: عکس نوشته‌های غمگین، خاص و مغرورانه، عکس پروفایل حیوانات، سیاه و سفید و خاکستری نیز تحلیل خاص خود را دارند، برخی افراد بعضاً دوست دارند عکس حیواناتی نظیر شیر، سگ و گربه را در پروفایل خود قرار دهند، این افراد از شخصیت‌های برون گرا، موافق و وظیفه شناس دورتر و به شخصیت‌های کنشگر و عصبی نزدیک هستند، همچنین انتخاب عکس‌های خاکستری، سیاه و تاریک، نشان دهنده تمایلات افسردگی، غم و ناامیدی است.

با تصاویر پروفایل افراد خود شیفته، آشنا شوید!

وی با بیان اینکه افراد مغرور و خودشیفته تمایل دارند، کانون توجه و دید دیگران باشند، اظهار کرد: این افراد حس مبالغه آمیزی به ظاهر فیزیکی خود می‌گیرند و به عکس‌های پروفایل خود به گونه‌ای افراطی عشق می‌ورزند.

ترابی ادامه داد: برای تشخیص این افراد خودمحور، کافیست کمی بیشتر دقت کنید، این افراد، صورت، اندام و پوشش جلب کننده‌ای دارند، آیا در میان دوستان و آشنایان شما کسی را به یاد می‌آورید که با دیدن عکس‌های صفحات اجتماعی او، یاد مجلات مد و زیبایی بیفتید؟، این افراد احتمال زیاد علاقه‌مند هستند کانون توجه و جذب کننده نگاه دیگران به خود باشند.

پروفایل روانشناسی بالینی

در انتخاب عکس پروفایل خود بیش از گذشته دقت کنید

این درمانگر حوزه روان شناسی در پایان تاکید کرد: اکثر برداشت ها و قضاوت‌ها در فضای مجازی ابتدای امر، از طریق تصاویر پروفایل است، چراکه این تصاویر، گویای اطلاعات زیادی در مورد شما و شخصیت تان است؛ بدیهی به نظر می‌رسد که باید نسبت به انتخاب آنها دقت و توجه لازم را داشته باشید.

طبق نظرات چند کاربر فعال فضای مجازی که اکثراً در سنین جوانی قرار دارند، می‌توان به نکات مهمی در رابطه با نوع انتخاب عکس پروفایل و مسائل مربوط به آن پی برد، می‌توان گفت تقریباً همگی این افراد به این امر که یک فرد در فضای مجازی باید عکسی برای پروفایلش انتخاب کند، اتفاق نظر داشتند.

اما اگر کمی توجه کنیم، به وضوح مشخص است که بخش زیادی از مردان، به انتشار تصاویر خود در کنار همسرشان در فضای مجازی و آن هم به عنوان پروفایل تمایلی نشان نمی دهند‌، حتی اگر تعصب اعتقادی زیادی نیز نداشته باشند.

به طور کلی، زمانی که افراد در فضای مجازی وارد می‌شوند، لازم می‌دانند تا از قابلیت پروفایل برای انتشار تصاویر انتخاب کنند، اما نوع انتخاب آن به فرهنگ خانوادگی، میزان تعصبات، جایگاه شغلی و … بر می‌گردد.

تا پیش از این، شاید برای انتخاب تصاویر پروفایل، تنها به زیبایی، علاقه و اعتقادات خود در این باره توجه می‌کردید، اما با توجه به سخنان کارشناس روانشناسی در این خصوص، می‌توان گفت که رابطه عمیق‌تر و حساس‌تری میان وضعیت روانشناختی (شخصیت افراد) و پروفایل‌شان نهفته است که به ظاهر مشخص نیست.

به طور کلی، شاید بسیاری از رفتارهایی که برای ما عادی و غیرقابل توجه باشد، از منظر دیگران، حجم وسیعی از معناهای متفاوت را در بر بگیرد، بنابراین اگر فضایی را برای فعالیت در جامعه، چه حقیقی و چه مجازی انتخاب می‌کنیم، باید به ریزترین رفتارمان نیز در آنجا دقت کنیم، تا آنجا که شاید یک رفتار کوچک، همچون انتخاب تصویر پروفایل، همانطور که گفته شد، نشان دهنده نوع شخصیت ما باشد.

گزارش از: فاطمه افراز، خبرنگار ایسنا، منطقه قم

انتهای پیام

یکی از اولین کارهایی که به محض عضویت در یک شبکه اجتماعی انجام می دهیم آپلود عکس پروفایل است. برای اکثر ما چندین بار این سوال پیش آمده که چه عکس پروفایلی بهتر است؟ آیا واقعا تصویری با عنوان بهترین عکس پروفایل وجود دارد؟

گاهی انتخاب عکس پروفایل سخت به نظر می رسد، ممکن است عکسی که برای صفحه شخصی خود انتخاب می کنیم و به نظرمان بهترین عکس پروفایل است، از دید مخاطبان جذابیت چندانی نداشته باشد یا گاهی یک عکس بسیار معمولی، بیشترین امتیاز را از نظر کاربران کسب کند.

تاکنون تحقیقات روانشناسی نسبتا جامعی درباره عکس پروفایل انجام شده و نتایج جالبی درباره ویژگی عکس هایی که بیشترین تاثیر را روی سایر کاربران شبکه های اجتماعی می گذارد، به دست آمده است.

در ادامه با پرشین استار همراه باشید تا مروری بر بهترین شیوه های ایجاد و انتخاب بهترین عکس پروفایل در شبکه های اجتماعی داشته باشیم.

آیا می دانستید زمانی که عکس پروفایل فردی را مشاهده می کنیم در 40 میلی ثانیه اول به یک نتیجه گیری کلی در مورد فرد مورد نظر خواهیم رسید؟! این مسئله اهمیت عکس پروفایل و تاثیر آن روی روابط عاطفی، شغلی و غیره را نشان می دهد.

پروفایل روانشناسی بالینی

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که حضور در شبکه های اجتماعی و جذب کاربران برای شما اهمیت زیادی دارد، ضروری است با 7 اصل که در عکس پروفایل باید به آن ها توجه کرد آشنا شوید، این اصول شامل موارد زیر می باشد:

1. شیوه لبخند زدن
2. نوع لباس پوشیدن
3. خط چانه و فک
4. اندام های نمایان در عکس
5. نوع نگاه
6. ترکیب های نامتقارن
7. چشم ها

کارهایی که نباید انجام داد:

– استفاده از کلاه
– عینک آفتابی
– نور زیاد یا در سایه بودن چشم ها
– خنده شدید
– عریان بودن بخش هایی از بدن

آیا می دانید مخاطبان شما در شبکه های اجتماعی چگونه و بر چه اساسی شما را ارزیابی می کنند؟ تحقیقات روانشناسان نشان می دهد افرادی که برای اولین بار عکس پروفایل فردی را مشاهده می کنند با توجه به ظاهر او و 3 مورد کلی برداشت متفاوتی از او خواهند داشت:

1. میزان نزدیکی (Approachability) : آیا این فرد می خواهد به من کمک کند یا آسیب بزند؟

2. میزان تسلط (Dominance) : آیا این فرد می تواند به من کمک کند یا آسیب برساند؟

3. میزان جذابیت (attractiveness) : آیا این فرد می تواند یک شریک یا رقیب عاشقانه باشد؟

آن چه روی میزان نزدیکی افراد تاثیر می گذارد، فرم دهان است که شامل عرض و ارتفاع دهان، فاصله دو لب و فرم لب پایینی می باشد.

لبخند عامل کلیدی در “میزان نزدیکی” افراد است.

آن چه روی میزان تسلط تاثیرگذار است شامل شکل ابرو، شیب گونه ها، درجه باز بودن چشم ها و پوست است.

“میزان تسلط” با روحیه مردانه رابطه نزدیکی دارد.

آن چه روی جذابیت تاثیر می گذارد چشم ها می باشد که شامل عرض و ارتفاع چشم و عنبیه می باشد.

لازم به ذکر است هرچه چشم ها درشت تر باشد فرد “میزان جذابیت” بیشتری دارد!

در تصویر زیر، عکس چهره های مختلف را مشاهده می کنید که با تغییراتی که از سمت چپ به راست در آن ها صورت گرفته کاملا گویای تفاوت سه دسته کلی (که در بالا ذکر شد) می باشد.

سه معیار جذابیت در شبکه های اجتماعی شامل دوست داشتنی بودن (likable) ، شایستگی (competent) و قدرت و نفوذ (influential) فرد می باشد.

استفاده از عینک آفتابی تاثیر منفی روی دوست داشتنی بودن فرد گذاشته و موهای روی چشم، انعکاس نور و در سایه بودن باعث کاهش درجه شایستگی و قدرت فرد می شود.

خط سایه داری که چانه را نشان می دهد باعث می شود فرد دوست داشتنی، شایسته و با نفوذی به نظر برسید.

لبخند بسته شما را تا حدی دوست داشتنی می کند. لبخند مایل به خنده شدید، فرد را دوست داشتنی تر نشان می دهد اما درجه شایستگی و نفوذ فرد را کاهش می دهد. اما بهترین لبخند، لبخند با نمایش دادن دندان هاست که هر سه عامل را افزایش می دهد.

کت و شلوار تیره با پیراهن روشن و کراوات در آقایان، هر سه عامل دوست داشتنی بودن، شایستگی و نفوذ را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

توجه کنید که اگر در عکس پروفایل تنها چهره یا تصویری تمام قد از خود به نمایش بگذارید، در هر دو حالت هر سه عامل جذابیت را کاهش خواهید داد. بهترین حالت نمایش سر و شانه ( یا سر تا کمر) می باشد.

چشم های خیلی باز ممکن است هراسان، آسیب پذیر و مردد به نظر برسد اما وقتی اندکی از گوشه چشم نگاه کنید با اعتماد به نفس و راحت دیده خواهید شد. چشمان کشیده هر سه عامل را تحت تاثیر مثبت قرار می دهد.

تحقیقات نشان می دهد کابران شبکه های اجتماعی تمایل دارند بیشتر با افرادی دوست شوند که ویژگی های زیر را دارا هستند:

– چشمان باز
– صورت بیضی شکل
– لبخند روی لب
– موهای قهوه ای

افرادی که در عکس پروفایل خود از ویژگی های زیر برخوردارند عصبی به نظر می رسند:

– استفاده از عینک یا کلاه
– چهره ای با حالت خنثی یا بی حالت
– موی سیاه و کوتاه

تحقیقات نشان می دهد بیو و متنی که در شبکه های اجتماعی به عنوان شرحی از خود قرار می دهیم کمتر از 10 درصد، نظر مردم نسبت به ما را تحت تاثیر قرار می دهد.

– فقط چهره فرد در عکس مشخص باشد نه چهره افراد خانواده یا دوستان و غیره.

– از قانون نامتقارن سه گانه (Thirds ) برای انتخاب تصویر پروفایل استفاده کنید. قانون سه گانه، از اصول مشهور عکاسی است و روشی برای ترکیب عناصر یک تصویر می باشد تا عکسی هماهنگ با چشم بیننده تولید شود.

– منبع نور باید مقابل شما باشد.

– اگرچه در شبکه های اجتماعی مختلف از عکس هایی در سایز و اندازه های مختلف استفاده می شود اما بهترین سایز حداقل 600 پیکسل است.

مطالعات نشان می دهد در عکس پروفایل زنانه جذاب ترین حالت برای خانم ها نگاه کردن به دوربین است.

در عکس پروفایل مردانه بهتر است به دوربین نگاه نشود، زیرا در این حالت بیشترین تاثیر را خواهد داشت.

رنگ های پس زمینه مختلف را برای عکس های خود امتحان کنید. پس زمینه های رنگی روشن از بهترین گزینه ها برای پروفایل های شخصی به شمار می رود.

منبع: bufferapp

پروفایل روانشناسی بالینی

آشپزیبیوگرافیتعبیر خوابداغ ترین هادانلود آهنگدکوراسیون

سبک زندگیسرگرمیسلامتشعرهای زیباعکس

کپی برداری از مطالب سایت پرشین استار اکیدا ممنوع است و پیگرد قانونی دارد!

استفاده از مطالب سایت پرشین استار در سایت های خبرخوان، آی فریم و لینک باکس ها اکیدا ممنوع است.

تماس با ما

عکس پروفایل روانشناسی عکس پروفایل روانشناسی مثبت عکس پروفایل روانشناسی بالینی عکس پروفایل روانشناسی کودک عکس پروفایل روانشناسی جدید عکس پروفایل روانشناسی شاد عکس پروفایل روانشناسی شخصیت عکس پروفایل روانشناسی مشاوره عکس پروفایل روانشناسی دختر عکس پروفایل روانشناسی دخترانه

برای مشاهده عکس های با موضوع “عکس پروفایل روانشناسی” روی لینک های زیر کلیک نمائید:

عکس پروفایل روانشناسی عکس پروفایل روانشناسی.

سنگ نامنظم پشت ال سی دی دانلود موبو گرام ٢ آموزش شالگردن نمدی زن جوان از شدت لذت بالا مرد پیش بینی وضع هوا در تعطیلات نوروز نقاشي ورقه کاغذ پودر یخ مو پول گندم کردستان کی واریزمیشود کرایه ساری به گرگان میانگین قد برای گرفتن گواهینامه رانندگی مسابقات پاور ليفت کشوري اسفند 95 میخوام برم ازاین خونه صدات برام مخدره تنگ ماهی چوبی مدل کوتاهی مو کلوش ع پرو فایل به اسم مینا رجل نیک کلاب خواص جوشانده پوست سخت گردو برای سفید شدن دندان آموزش بافت جاحوله ای گیجش کن دفینه کلمه خواران

روان‌شناسی بالینی شاخه‌ای از روان‌شناسی است که به درک، پیش‌بینی و درمان نابهنجاری، ناتوانی و آشفتگی‌های شناختی، هیجانی، زیست‌شناختی، روان‌شناختی، اجتماعی و رفتاری کمک می‌کند و در گستره وسیعی از جمعیت‌های در جستجوی درمان کاربرد دارد. (رزنیک، ۱۹۹۱).
نقش‌های شش‌گانه آن عبارت است از: ارزیابی و تشخیص، مداخله و درمان، مشاوره، آموزش و نظارت بر کار روان‌درمانگرها، پژوهش و مدیریت. غالب کارهای روانشناس بالینی در راستای درمان و تشخیص، آموزش و پژوهش است (دادستان و منصور، ۱۳۶۶).

بیشترین شمار روان‌شناسان در این رشته کار می‌کنند، یعنی رشته‌ای که سر و کارش با کاربرد اصول روان شناختی در امر تشخیص و درمان مشکلات عاطفی و رفتاری است. مثلاً بیماری روانی، بزهکاری نوجوانان، رفتار جرم‌آفرین، اعتیاد دارویی، عقب‌ماندگی ذهنی، کشمکش‌های زناشویی و خانوادگی، و سایر مشکلات خفیف سازگاری.

روان‌شناسی بالینی می‌تواند در بیمارستان‌های روانی، دادگاه‌های کودکان یا سازمان‌های نظارت بر بزهکاران، درمانگاه‌های بهداشت روانی، مدارس، نهادهای ویژه با روان‌پزشکی، ارتباط نزدیک داشته باشد.[۱]

چهار مرحله تاریخی برجسته برای روانشناسی بالینی در جهان وجود دارد:

بعد از کسب مدرک دانشگاهی روانشناسان بالینی در مراکزی همچون دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز مشابه مشغول به کار می‌شوند. معمولاً روانشناس بالینی در درمان اختلال یا بیماری روانی خاصی تبحر دارد و در آن زمینه مشغول به فعالیت می‌شود. از پیش نیازهای رشته روانشناسی بالینی می‌توان به خلاقیت و ابتکار، حس دگر دوستی و علاقه به مطالعه و تحقیق را نام برد.

پروفایل روانشناسی بالینی

مصاحبه از تمام روش‌های متعددی که به منظور ارزیابی شخصیت افراد استفاده برده می‌شود، اهمیت بیش تری دارد؛ زیرا به وسیلهٔ آن می‌توان به مطالبی دست یافت که از هیچ روش دیگری به دست نمی‌آید؛ و از آنجا که در مصاحبه به هیچ نوع وسیلهٔ خاصی نیاز نیست، از این‌رو این روش همیشه و به آسانی در دسترس روان شناسان است. آنچه در مصاحبه به دست می‌آید، هنگامی اهمیت می‌یابد که تفسیر شود. در تفسیر می‌توان متوجه اشتباهات قابل ملاحظهٔ مصا حبه‌کننده شد. البته در این مرحله ممکن است روان شناسان به علل گوناگونی مانند تعصبات شخصی، تئوری‌های نادرست و گرایش‌های مختلف عاطفی، در تعبیر نتایج مصاحبه، راه اشتباه را بپیماید. روان‌شناس نه تنها به مطالبی که مصاحبه‌شونده بیان می‌کند نیاز دارد، بلکه نحوهٔ ادای مطالب و واکنش‌های عاطفی که مصاحبه‌شونده از خود نشان می‌دهد و نیز رابطهٔ عاطفی و فکری که مصاحبه‌کننده با مصاحبه‌شونده دارد، مهم است و مورد مطالعه قرار می‌گیرد. توصیه می‌شود که از کتاب اوتمر جهت تکمیل اطلاعات خود استفاده کنید.

در ایران از اوایل دهه ۱۳۵۰ اولین دوره کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی در بیمارستان روزبه گشایش یافت (شاملو ۱۳۷۰، ص ۲۳). از سال ۱۳۶۵ و به دنبال تعطیلی دوره فوق انستیتو روانپزشکی تهران عهده‌دار آن شد و در ۱۳۸۰ انجمن علمی روانشناسی بالینی ایران در آن دایرشد. آقای دکتر نورمحمد بخشانی اولین دانشجوی دکتری روانشناسی بالینی ایران در ۱۳۸۱ از انستیتو دانش‌آموخته شد (احمدرضامحمدپور، ۱۳۸۳، خبرنامه انجمن علمی روانشناسی بالینی ایران ص، ۱۲- ) ایشان در حال حاضر با رتبه پروفسوری( استاد تمامی) در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اشتغال دارند و سردبیر مجله بین المللی رفتارهای پرخطر و اعتیاد( International Journal of High Risk Behaviors and Addiction ) می باشد.

0/47%خطر اتوماسیون

این شغل در برگیرنده پست‌هایی است که متصدیان آن‌ها تحت نظارت کلی به ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی در بیماران مبتلا به اختلالات روانی و گروه‌های هدف (بیماران، خانواده بیماران، افراد در معرض خطر) پرداخته و مراقبت از بیماران مبتلا به اختلالات روانی و ارائه خدمات به بیماران مبتلا به ناتوانایی‌های یادگیری و مشکلات ادراکی، رفتاری و احساسی و راهنمایی و مشاوره فردی از طریق ارزیابی اختلالات روانی و احساسی اشخاص با مشاهده، مصاحبه و آزمون‌های روان‌شناسی و مشارکت در اجرای برنامه‌های درمانی می‌پردازد.

مدرک تحصیلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد یا دکتری در یکی از رشته‌های روان‌شناسی عمومی، روانشناسی بالینی، روان‌شناسی اصلاح و تربیت، روانشناسی کودکان استثنایی، مشاوره و راهنمایی، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، سنجش و اندازه‌گیری و روان‌سنجی، علوم تربیتی (آموزش و پرورش کودکان عقب‌مانده ذهنی)، روانشناسی سلامت، روانشناسی شخصیت، کاردرمانی با گرایش روانی، علوم شناختی

پروفایل روانشناسی بالینی

مهارت اجرای تست‌های روانی، مهارت تشخیص اختلالات ذهنی (خلقی– شخصیتی- روانی)، مهارت به یادسپاری، مهارت مدیریت موارد بحرانی، مهارت مذاکره مهارت برنامه‌ریزی، مهارت برداشت آگاهانه از اطلاعات، مهارت تهیه اصولی مقاله علمی و پژوهشی، مهارت سخنرانی علمی، مهارت گزارش‌نویسی، مهارت مصاحبه با بیماران

آشنایی با آخرین طبقه‌بندی اختلالات ذهنی DSM(Code)، آشنایی با آخرین روش‌های انجام آزمون اختلالات روانی، شناخت درمانی

کارها و فعالیت‌های روزمره‌ای که روانشناس بالینی انجام می‌دهد (دسته‌بندی‌شده بر اساس ماهیت فعالیت)

روانشناس بالینی با چالش‌ها و سختی‌های مدیریتی و اجرایی زیر روبروست:

مخاطرات شغلی روانشناس بالینی:

شرایط محیط کار روانشناس بالینی:

تمایلات شغلی روانشناس بالینی (بر مبنای تیپ‌های شخصیتی هالند):

شغل‌های مناسب افراد پژوهشگر و علمی غالباً شامل کار با ایده‌ها بوده و نیازمند تفکر بسیار زیادی هستند. این‌گونه افراد عموماً در جستجوی حقایق و کشف راه‌حل مسائل به‌صورت ذهنی هستند.

مشاغل مناسب برای افراد اجتماعی و امدادگر معمولاً نیاز به کار با مردم، تعامل با آن‌ها و آموزش آن‌ها دارند. این مشاغل متضمن کمک و یا خدمات‌رسانی به دیگران هستند.

مشاغل مناسب افراد هنری و خلاق اغلب شامل کار با فرم‌ها، طرح‌ها و الگوها هستند. این‌گونه مشاغل معمولاً نیاز به سطوح بالایی از خودابزارگری و تصریح خصوصیات و عقاید فرد شاغل داشته و غالباً بدون پیروی از قواعد خاص و سفت‌وسخت قابل انجام هستند.

شغل‌های مناسب افراد ریسک‌پذیر و کارآفرین دربرگیرنده راه‌اندازی و اجرای پروژه‌ها است. این مشاغل می‌تواند توان رهبری و تصمیم‌گیری افراد را به چالش بکشند. سطح ریسک‌پذیری در این‌گونه مشاغل بالاست و اغلب با تجارت سروکار دارند.

شغل‌هایی که مناسب افراد سنتی و منظم هستند، قاعده‌مند بوده و مستلزم پیروی از روش‌های جاافتاده و فعالیت‌های جاافتاده هستند. در این‌گونه مشاغل سروکار فرد بیشتر با اطلاعات مفصل و داده‌های دقیق است تا ایده‌ها؛ و معمولاً از اصول و قواعد مشخصی پیروی می‌کنند.

مشاغل مناسب افراد واقع‌گرا و عمل‌گرا معمولاً دربرگیرنده فعالیت‌های کاری با چالش‌ها و راهکارهای عملی هستند. به‌طورمعمول این‌گونه مشاغل با گیاهان، حیوانات و مواد مورداستفاده در دنیای واقعی مانند چوب، ابزارآلات و ماشین‌آلات سروکار دارند. بسیاری از این مشاغل به کار در فضای آزاد نیاز دارند و چندان با کاغذبازی و همکاری نزدیک با دیگران سروکار ندارند.

شغل روانشناس بالینی ارزش‌های حرفه‌ای زیر را در فرد برآورده می‌سازد:

مشاغلی که این ارزش کاری را برای فرد برآورده می‌کنند، امکان ارائه خدمت به دیگران و کار با همکاران در محیطی غیررقابتی و دوستانه را برای فرد فراهم می‌کند. نیازهای مربوط به این ارزش کاری شامل همکاری با همکاران، ارزش‌های اخلاقی و ارائه خدمات اجتماعی است.

مشاغلی که این ارزش کاری را برای فرد برآورده می‌کنند به کارکنان اجازه می‌دهند مستقلاً به انجام کار و تصمیم‌گیری بپردازند. این ارزش کاری نیاز به خلاقیت، مسئولیت‌پذیری و استقلال دارد.

مشاغلی که این ارزش کاری را برای فرد برآورده می‌کنند، مشاغلی نتیجه محور هستند و کارکنان را قادر می‌سازد تا از بالاترین توانایی‌های خود در کار استفاده کنند و از این طریق به احساس کمال دست یابند. نیازهای مربوطه برای این ارزش کاری عبارت‌اند از استفاده از قابلیت‌ها و توانایی‌ها و دستیابی به نتیجه.

در مشاغلی که این ارزش کاری را برای فرد برآورده می‌کنند، امنیت شغلی و شرایط خوب کاری ارائه می‌گردد. الزامات برآورده سازی این ارزش کاری شامل فعالیت، جبران خدمت (درآمد)، استقلال، امنیت، تنوع و شرایط کاری است.

مشاغلی که این ارزش کاری را برای فرد برآورده می‌کنند، امکان پیشرفت و پتانسیل دستیابی به سطوح مدیریت ارشد و رهبری سازمانی را در بر دارند و اغلب جزو مشاغل دارای اعتبار و پرستیژ بالا محسوب می‌گردند. نیازهای این ارزش کاری توان پیشرفت، اقتدار، به رسمیت شناخته شدن و اجتماعی بودن است.

در مشاغلی که این ارزش کاری را برای فرد برآورده می‌کنند حمایت مدیریت سازمان از کارکنان مشهود است. نیازهای مربوط به این ارزش کاری شامل سیاست‌های شرکت/سازمان، نظارت بر روابط انسانی و نظارت بر امور فنی است.

سبک‌های کاری، ویژگی‌های شخصی هستند که بر کارایی فرد در یک شغل تأثیرگذارند. شغل روانشناس بالینی سبک‌های کاری زیر را در بر دارد:

شغل نیاز به صداقت کامل و پایبندی به اصول اخلاقی دارد.

این شغل نیاز به کارکنانی قابل‌اعتماد، مسئولیت‌پذیر و قابل‌اتکا و پایبند به تعهدات دارد.

شغل نیاز به توجه هم‌زمان به جزئیات و کلیات به‌منظور تکمیل وظایف دارد.

در این شغل لازم است نسبت به نیازها و احساسات دیگران حساس بوده و درک و همراهی متقابل در محیط کار داشت.

این شغل مستلزم ترجیح دادن کار گروهی (در مقایسه با کار فردی) و ارتباط شخصی با دیگران در محیط کار است.

در این شغل لازم است در محیط کار با دیگران به نرمی و ملایمت رفتار کرد و دیدگاهی صحیح و نیتی خوب از خود نشان داد.

شغل نیاز به انتقادپذیری، تحمل فشار و برخورد مؤثر و توام با آرامش در شرایط استرس بالا دارد.

شغل نیاز به حفظ آرامش، کنترل احساسات، کنترل خشم، و اجتناب از رفتار تهاجمی، حتی در شرایط بسیار دشوار دارد.

شغل نیاز به پذیرش انواع تغییر (مثبت یا منفی) و تنوع در حد قابل‌توجه در محیط کار دارد.

شغل نیاز به تجزیه‌وتحلیل اطلاعات و استفاده از منطق برای رسیدگی به مسائل و مشکلات مربوط به کار دارد.

شغل نیاز به خلاقیت و فکر باز برای پروراندن ایده‌های جدید و پاسخ به مشکلات مربوط به کار دارد.

این شغل مستلزم تمایل فرد به انجام مسئولیت‌ها و مقابله با چالش‌ها است.

شغل مستلزم پافشاری، سماجت و ایستادگی در مواجهه با موانع است.

پروفایل روانشناسی بالینی

شغل نیاز به تعریف اهداف قابل‌دسترسی برای به چالش کشیدن فرد و تلاش او برای انجام وظایف دارد.

این شغل نیاز به قدرت تصمیم‌گیری برای انجام مستقل کارها، هدایت دیگران بدون (یا با حداقل) نظارت، و اتکا به خود برای انجام فعالیت‌ها دارد.

شغل نیاز به تمایل فرد به مدیریت، بر عهده گرفتن مسئولیت و ارائه نظرات و هدایت دارد.

مهارت‌های کاربردی (مهارت‌های نرم)، ظرفیت‌های توسعه‌یافته در افراد هستند که به روند یادگیری و انجام‌وظیفه در یک شغل کمک می‌کنند.
روانشناس بالینی به‌منظور کار در این حرفه نیاز به تقویت مهارت‌های زیر در خود دارد:

توجه کامل به گفته‌های مردم، وقت گذاشتن برای درک نکات مطرح‌شده، پرسیدن سؤالات مناسب، قطع نکردن حرف دیگران در زمان نامناسب

سخن گفتن با دیگران برای انتقال مفید اطلاعات و فهماندن منظور

درک جملات و عبارات نوشته‌شده در نامه‌ها، اسناد و مدارک مرتبط با کار

انتقال درست منظور از طریق نوشتن

استفاده از قوانین و روش‌های علمی برای حل مسئله

استفاده از علم ریاضیات برای حل مشکلات

آگاهی از واکنش‌ها و رفتارهای دیگران و فهمیدن اینکه چرا چنین عکس‌العمل‌هایی را نشان می‌دهند

توجه به مشکلات و نیازهای مردم، شناسایی و تلاش برای حل مشکلات و راه‌انداختن کار مردم

توجیه و متقاعد کردن دیگران با هدف تغییر نگرش، دیدگاه‌ها و رفتار آن‌ها

یاد دادن و آموزش نحوه انجام کارها به سایرین

گرد هم آوردن افراد و صحبت به منظور ایجاد توافق و سازش در میان افراد

تنظیم و هماهنگ کردن فعالیت‌ها بسته به نیاز

استفاده از منطق و استدلال برای شناخت، نقد و تحلیل نقاط ضعف و قوت راهکارها و راه‌حل‌های مطرح‌شده در مواجهه با مسائل

آموختن و درک مفاهیم اطلاعات جدید برای حل مسائل یا تصمیم‌گیری

نظارت و سنجش کارایی اشخاص یا سازمان‌ها با هدف بهبود

انتخاب و استفاده از شیوه‌ها و روش‌های مناسب آموزشی برای موقعیت‌ها و شرایط متفاوت

شناخت مسائل پیچیده، بررسی اطلاعات مرتبط با راهکارها، ارائه پیشنهادات برای حل مسائل و اجرای راهکارها

انتخاب بهترین راهکار با در نظر گرفتن هزینه‌ها و منافع ناشی از اجرای آن‌ها

شناخت اینکه چگونه یک سیستم باید کار کند، یا چگونه می‌توان حالت‌ها یا عملکرد یک سیستم را تغییر داد؛ و نیز شناخت اینکه چگونه محیط بر خروجی سیستم‌ها تأثیر می‌گذارد

شناخت ویژگی‌های عملکرد یک سیستم به منظور انتخاب راهکارهای موردنیاز برای بهبود یا اصلاح عملکرد آن

برنامه‌ریزی و به‌کارگیری آگاهانه زمان خود و دیگران

توانایی ایجاد انگیزش در افراد، توسعه نیروی انسانی و هدایت آن‌ها در کارها و نیز تشخیص بهترین افراد مناسب برای استخدام

تعیین چگونگی پرداخت پول در برابر کار انجام شده و حسابداری هزینه‌ها

تهیه اموال، دستگاه‌ها، امکانات و مواد لازم برای انجام کار و نظارت بر استفاده صحیح از آن‌ها

تحلیل نیازها و الزامات یک محصول برای برآورده کردن نیازهای کاربر

اجرای تست‌ها و بازرسی از محصولات، خدمات یا فرآیندها برای ارزیابی کیفیت یا عملکرد

تحت نظر گرفتن داشبوردهای مدیریتی، درجه‌ها و سایر نشانگرهای ابزارهای کنترلی، برای اطمینان از صحبت کارکرد صحیح دستگاه

تعیین علت خطاها و اشتباهات عملیاتی و تصمیم‌گیری برای رفع آن‌ها

طراحی تجهیزات و ابزارها با استفاده از تکنولوژی برای برآورده کردن نیازهای مردم

نوشتن برنامه‌های کامپیوتری برای اهداف مختلف

تعمیر ماشین‌ها یا سیستم‌ها با استفاده از ابزار لازم

کنترل عملکرد تجهیزات و سیستم‌ها

اجرای عملیات نگهداری منظم بر روی تجهیزات و تعیین اینکه چه زمانی، چه نوع نگهداری مورد نیاز است

تعیین و انتخاب نوع ابزار و تجهیزات لازم برای انجام یک شغل

نصب تجهیزات، ماشین‌آلات، سیم‌کشی، برنامه‌ریزی و راه‌اندازی، بر اساس مشخصات مورد نظر

فهرست نرم‌افزارهایی که اکثر شاغلین روانشناس بالینی نیاز به آشنایی یا تبحر در کار با آن‌ها دارند:

روانشناس بالینی برای انجام بهتر وظایف خود نیاز به اطلاعات عمومی در زمینه‌های زیر دارد:

شناخت رفتار و عملکرد انسانی، تفاوت‌های فردی در زمینه توانایی‌ها، شخصیت، علائق، یادگیری و انگیزش، روش‌های مطالعات روان‌شناختی و نیز سنجش و درمان اختلالات رفتاری عاطفی

شناخت رفتار گروه‌ها و پویایی‌های آن‌ها، روندهای اجتماعی و تأثیرپذیری‌هایشان، مهاجرت، فرهنگ‌ها و خلق و خویی‌ها، تاریخچه و سرمنشأ پیدایش آن‌ها

علم محاسبات، جبر، هندسه، حساب دیفرانسیل و انتگرال، آمار و کاربردهای آن‌ها

دانش جانداران گیاهی و حیوانی،‌ بافت‌ها و سلول‌ها و کارکردهای آن‌ها،‌ وابستگی‌های متقابل،‌ و برهم‌کنش‌های آن‌ها با یکدیگر و با محیطشان

دانش ترکیب شیمیایی، ساختارها و ویژگی‌های مواد و فرایندها و دگرگونی‌های شیمیایی مواد؛ کاربردها، برهمکنش‌ها، فنون تولید و روش‌های دفع مواد شیمیایی

دانش اصول و روش‌های تشریح ویژگی‌های عوارض زمین، دریا و توده‌های هوایی، ازجمله مشخصات فیزیکی، موقعیت، روابط متقابل و پوشش گیاهی و جانوری و زیست انسانی

شناخت و پیش‌بینی اصول و قوانین فیزیکی و روابط متقابل آن‌ها و کاربرد در فهم پویایی‌های اتمسفری و ساختارها و فرایندهای مکانیکی، الکتریکی، اتمی و درون اتمی

شناخت اصول، روش‌ها و رویه‌های مناسب برای تشخیص عیوب، درمان آن‌ها، توان‌بخشی معلولین جسمی و ذهنی و مشاوره و راهنمایی مسیر شغلی افراد

آشنایی با اطلاعات و فنون موردنیاز برای تشخیص طبی و درمان جراحت‌ها، بیماری‌ها و آسیب‌های انسانی و نقایص بدو تولد، علائم بیماری، راهکارهای درمانی، خصوصیات و واکنش‌های داروها و راهکارهای مراقبت بهداشتی پیشگیرانه

شناخت ساختار و محتوای زبان فارسی، ازجمله معانی و املای واژگان و قواعد ترکیب و دستور زبان

شناخت ادیان و نظام‌های فلسفی گوناگون؛ اصول پایه، ارزش‌ها، اصول اخلاقی، روش‌های تفکری، آداب‌ورسوم، شرعیات و تأثیر این موارد بر فرهنگ انسان‌ها

آگاهی از وقایع تاریخی و علل و شاخصه‌های آن‌ها و نیز تأثیر آن‌ها بر فرهنگ و تمدن

دانش ساختار و محتوای زبان‌های خارجی مشتمل بر معانی و املای کلمات و نیز قواعد ترکیب‌ها و گرامر و طرز تلفظ

دانش به‌کارگیری اصول نظری و فنون موردنیاز برای ترکیب، تولید و اجرای موسیقی، حرکات موزون،‌ هنرهای بصری، نمایشنامه و مجسمه

اصول و فرایندهای خدمت‌رسانی به مشتریان؛ شامل ارزیابی و سنجش نیاز مشتری، شناخت و به‌کارگیری استانداردهای کیفیت در خدمات و ارزیابی رضایت مشتری

دانش کسب‌وکار و مدیریت اصول مرتبط با برنامه‌ریزی راهبردی، تخصیص منابع، مدل‌سازی منابع انسانی، فنون رهبری، تکنیک‌ها و شیوه‌های تولید و هماهنگ‌سازی افراد و منابع

دانش اصول و رویه‌های جذب کارکنان، گزینش، کارآموزی، حقوق و مزایا، مذاکره، روابط نیروی کار و سیستم‌های اطلاعات کارکنان

دانش رویه‌ها و سیستم‌های اداری و مدیریتی مانند کار با نرم‌افزارهای واژه‌پردازی، کار با پرونده‌ها و سوابق، تندنویسی و نسخه‌برداری، طراحی فرم‌ها و آشنایی با ادبیات اداری

شناخت اصول و روش‌های مناسب برای عرضه، ترویج و فروش خدمات و محصولات، راهبردها و فنون بازاریابی، به نمایش گذاشتن محصولات، مهارت‌ها و شیوه‌های فروش و سیستم‌های کنترل فروش

دانش اصول و تکنیک‌های اقتصاد و حسابداری، بازارهای مالی، بانکداری و نیز تحلیل و گزارش‌گیری از داده‌های مالی

دانش قوانین، دستورالعمل‌های حقوقی، رویه‌های قضایی و دادرسی، دستورالعمل‌ها و آئین‌نامه‌های دولتی، قوانین وکالت و فرایندهای سیاسی مردم‌سالارانه

شناخت راهبردها، رویه‌ها، سیاست‌ها و تجهیزات مناسب جهت ترویج اقدامات امنیتی در سطوح محلی، منطقه‌ای و ملی به شکلی کارآمد و با هدف حفاظت از افراد، دارایی‌ها، مؤسسات و اطلاعات

دانش اصول و روش‌های برنامه‌ریزی درسی و طراحی دوره‌های تعلیمی، تدریس و راهنمایی افراد و گروه‌ها و نیز سنجش اثربخشی آموزش‌ها

دانش تخته‌مدارها، پردازشگرها، تراشه‌ها، وسایل الکترونیکی، سخت‌افزار و نرم‌افزار، مشتمل بر برنامه‌های کاربردی و برنامه‌نویسی

دانش کاربردهای علوم و فناوری‌های مهندسی، به‌کارگیری اصول، فنون، رویه‌ها و تجهیزات جهت طراحی و تولید محصولات و خدمات متنوع

دانش فنون طراحی، ابزارها و اصول تولید مدل‌ها، نقشه‌های فنی، نقشه‌ها و طرح‌های فنی دقیق

شناخت ماشین‌ها و ابزارها است که نحوه طراحی، استفاده، تعمیر و نگهداری آن‌ها

دانش مواد، روش‌ها و ابزارهای دخیل در احداث و تعمیر ساختمان‌ها و یا دیگر سازه‌ها از قبیل راه‌آهن و جاده‌ها

دانش تولیدات رسانه‌ای، ارتباطات و فنون و شیوه‌های انتشار محتوا؛ روش‌های جایگزین برای آگاه‌سازی و سرگرمی از طریق رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری

شناخت فنون و روش‌های انتشار و پخش، سوئیچینگ، کنترل و بهره‌برداری از سیستم‌های ارتباط راه دور

شناخت اصول و شیوه‌های مناسب برای جابجا کردن افراد و مواد از طریق هوا، راه‌آهن، دریا و جاده با در نظر گرفتن هزینه‌ها و منافع مربوطه

دانش مواد خام، فرآیندهای تولیدی، کنترل کیفیت، هزینه‌ها و سایر تکنیک‌ها برای حداکثرسازی ساخت و توزیع کالاهای مؤثر

دانش فنون و تجهیزات کشت گیاهان و پرورش و برداشت محصول غذایی (اعم از گیاهی و حیوانی)؛ مشتمل بر فنون ذخیره‌سازی و تبدیل محصولات غذایی

میانگین توزیع شاغلان روانشناس بالینی بر مبنای سطح تحصیلات:

درجه دکترا

فوق دکترا

کارشناسی ارشد

زیر دیپلم

دیپلم متوسطه

گواهی پس از دوره متوسطه

در حال تحصیل در دانشگاه

کاردانی

کارشناسی

گواهینامه های تخصصی کارشناسی

گواهینامه های تخصصی کارشناسی ارشد

مدرک تخصصی اولیه

توانایی‌ها ویژگی‌های پایدار فکری و جسمی فرد هستند که بر عملکرد او در شغل تأثیر می‌گذارد. روانشناس بالینی به توانایی‌های زیر نیاز دارد.

توانایی شناسایی و کشف اشکالات و مسائل موجود در کار

توانایی شنیدن و فهم اطلاعات و نظرات گوینده از میان واژه‌ها و جملات

توانایی خواندن و درک اطلاعات و نظرات نوشته‌شده

توانایی انتقال اطلاعات و نظرات در گفتگوها به‌گونه‌ای که دیگران بتوانند آن‌ها را درک کنند

توانایی انتقال اطلاعات و نکات در قالب نوشته، به‌نحوی‌که برای دیگران قابل درک باشد

توانایی بهره‌گیری از قواعد کلی جهت یافتن جواب‌های معقول برای مسائل خاص

توانایی ترکیب اجزا یا اطلاعات متفاوت برای کشف و شناسایی قواعد عمومی، ازجمله ربط دادن اتفاقات در ظاهر بی‌ربط

توانایی خلق ایده‌های متفاوت و متنوع درخصوص یک موضوع

توانایی خلق ایده‌های ناب، جدید یا هوشمندانه پیرامون یک موضوع یا موقعیت خاص برای حل خلاقانه یک مشکل

توانایی شناخت یا تشخیص یک الگوی شناخته‌شده (یک شکل، جسم، کلمه یا صدا) اما پنهان در بین موارد گمراه‌کننده

توانایی تمرکز بر یک فعالیت در یک بازه زمانی، بدون حواس‌پرتی

توانایی مرتب‌سازی اجسام و یا فعالیت‌ها با ترتیب یا الگویی خاص، مطابق با قاعده یا قواعد مشخص

توانایی ایجاد و به‌کارگیری مجموعه‌های متفاوتی از قواعد برای ترکیب یا طبقه‌بندی اجسام به روش‌های متفاوت

توانایی درک، ترکیب و سازمان‌دهی سریع اطلاعات در قالب الگوهای معنی‌دار و جمع‌بندی و نتیجه‌گیری از آن‌ها

توانایی به‌خاطرسپاری و یادآوری اطلاعاتی چون کلمات، اعداد، تصاویر و کارها

توانایی مقایسه سریع و دقیق شباهت‌ها و تفاوت‌ها در بین مجموعه‌های نوشتاری، اعداد، اشیاء، تصاویر یا الگوها

توانایی تقسیم زمان برای توجه و تمرکز متناوب بر دو یا چند کار یا سیگنال مثل صداها، محرک‌ها و …

توانایی انتخاب و استفاده از شیوه‌ها و فرمول‌های صحیح ریاضی برای حل یک مسئله

توانایی جمع و تفریق و ضرب و تقسیم سریع و دقیق

توانایی تصور اینکه شیئی پس از چرخش یا جابجایی برخی از اجزای آن، چه شکلی خواهد شد

توانایی شناخت موقعیت مکانی در محیط پیرامون، یا شناخت موقعیت اشیاء اطراف نسبت به خودمان

توانایی واضح صحبت کردن به‌گونه‌ای که دیگران بتوانند منظور ما را بفهمند

توانایی تشخیص و درک گفتار دیگران

توانایی دیدن جزئیات از نزدیک (در چند قدمی)

توانایی دیدن جزئیات از فواصل دور

توانایی تمرکز روی یک منبع صوتی خاص علیرغم وجود صداهای گیج‌کننده دیگر

توانایی تفکیک رنگ‌های متفاوت، ماتی و برّاقی و درجات مختلف رنگ‌ها

توانایی تشخیص و بیان تفاوت بین اصواتی که از نظر تن و بلندی (رسایی) با هم متفاوت هستند

توانایی تشخیص فاصله اجسام و یا دوری و نزدیکی آنها نسبت به هم

توانایی دیدن در نور کم

توانایی دیدن اجسام یا حرکت آن‌ها در اطراف در زمان نگاه مستقیم به جلو

توانایی دیدن اشیا در نور شدید و آزاردهنده

توانایی تشخیص جهت منبع تولید صدا

توانایی حرکت هماهنگ و دقیق انگشتان برای گرفتن یا کار کردن با اشیاء بسیار کوچک

توانایی ثابت نگه‌داشتن دست و بازو جهت انجام کاری دقیق

توانایی حرکت سریع دست‌ها و بازوها برای گرفتن اجسام، انجام کارهای ظریف، یا سر هم کردن اشیای ریز

توانایی کنترل یک ماشین یا خودرو به‌صورت سریع و مکرر

توانایی هماهنگ کردن دو یا چند عضو بدن با همدیگر، ضمن نشستن، برخاستن یا خوابیدن

سرعت انتخابِ جهتِ حرکت در واکنش به محرک‌های مختلف نوری، صوتی یا تصویری

توانایی زمان‌بندی تحرک بدن یا اجسام،‌ مطابق با تغییراتی که انتظار می‌رود در سرعت و یا جهت حرکت اجسام روی دهد

توانایی پاسخ سریع از طریق دست، انگشت یا پا به محرک‌هایی چون صدا، نور یا تصویر

توانایی حرکت دادن سریع، آسان و مکرر انگشتان، مچ و دست

توانایی حرکت سریع بازوها و پاها

توانایی استفاده از ماهیچه‌های شکم و کمر در یک فاصله زمانی، به‌طور مکرر یا مداوم، بدون کوفتگی

استفاده از حداکثر قدرت ماهیچه‌ها برای بالا بردن، هل دادن، کشیدن یا حمل اشیاء

توانایی تخلیه حداکثر نیروی ماهیچه‌ای در زمان کوتاه برای دویدن و یا پرتاب کردن چیزی

توانایی به کار گرفتن نیروهای ماهیچه‌ای به‌طور مدام و مکرر در یک دوره زمانی و تحمل خستگی آن‌ها

توانایی صرف نیرو به مدت طولانی بدون خسته شدن و قطع نفس

قابلیت خمش، کشش و پیچش بدن، دست‌ها و پاها

توانایی خم شدن، کشیده شدن و پیچ خوردن دست‌ها و پاها و سایر اجزای بدن، به‌دفعات زیاد و با سرعت مناسب

توانایی هماهنگ‌سازی حرکات دست‌ها و پاها و بالاتنه درحالی‌که تمام بدن در حرکت است

توانایی حفظ تعادل بدن و یا قائم ایستادن در وضعیت ناپایدار

میانگین تجربه کاری شاغلان روانشناس بالینی:

1-2 سال

4-6 سال

بیش از 10 سال

2-4 سال

6-8 سال

3-6 ماه

فاقد تجربه کاری

کمتر از 1 ماه

1-3 ماه

6-12 ماه

8-10 سال

میانگین آموزش‌های کارگاهی موردنیاز روانشناس بالینی:

کمتر از 1 ماه

6-12 ماه

فاقد آموزش

1-2 سال

بیش از 10 سال

1-3 ماه

3-6 ماه

2-4 سال

4-10 سال

میانگین آموزش حین خدمت موردنیاز برای اشتغال روانشناس بالینی:

کمتر از 1 ماه

6-12 ماه

فاقد آموزش

1-2 سال

1-3 ماه

بیش از 10 سال

3-6 ماه

2-4 سال

4-10 سال

پروفایل‌سنتر نسل جدید مشاوره تحصیلی شغلی و پلتفرمی برای تصمیم‌گیری و انتخاب آگاهانه مسیر زندگی است. ابزارهای پروفایل‌سنتر شامل کشف استعدادهای تحصیلی-شغلی، مشاوره و هدایت تحصیلی، سنجش سازگاری شغلی و انتخاب رشته تحصیلی، مبتنی بر علوم روان‌شناختی، هوش مصنوعی و استاندارد بین‌المللی مشاغل o*net هستند. با استفاده از خدمات آنلاین پروفایل‌سنتر می‌توانید به شناختی دقیق از خود، مشاغل مناسب و مسیرهای تحصیلی مناسب دست یابید.

پروفایل روانشناسی بالینی
پروفایل روانشناسی بالینی
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *