چطور اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم

 
helpkade
چطور اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم
چطور اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم

هنگامی که شما دارای عزت نفس، به همراه مثبت نگری هستید ،میتوانید با هر چالشی روبرو شده و به راحتی از آن عبور کنید از این رو اهمیت داشتن اعتماد به نفس در تمام جنبه های زندگی فردی و اجتماعی قابل درک است ، مطمئنا هرکدام از شما دوست دارد با روش های موثر و البته کم زحمت این مهم را در خود تقویت کند . این بخش از نمناک برای کمک به شما در فائق آمدن برمشکلات کوچک به منظور رهاسازی نیروی بالقوه ی شما طراحی و نوشته شده است که راهکارهای آن برای رسیدن به اعتماد به نفس مناسب در 5 دقیقه پیشنهاد شده است.

تقویت اعتماد به نفس در کمترین زمان

 

مواردی هستند که سطح اعتماد به شما را تحت تاثیر قرار می دهند :چطور اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم

ژن هایی که شما با آن ها متولد شده اید ، تعادل مواد شیمیایی و عصبی در مغز، محیط اطراف و فشارهای اجتماعی و همچنین انتخاب هایی که روزانه انجام می دهید، تاثیر می گذارد حال، با درک این موضوع که شما توانایی های بالقوه ای دارید ، به بیان نکاتی فراتراز آنچه گفته شد درمورد حس اعتماد به نفس و بالابردن آن در هرزمان و مکانی میپردازیم .

روش بالا بردن اعتماد به نفس

 

1. موفقیت خود را قبل از شروع هر کاری برای خود تصویر کنید:

یکی از راههای این حس گوش دادن به موزیک مورد علاقه تان است. گوش دادن به موسیقی با یک پایه عمیق ،می تواند به شما احساس قدرت بدهد موسیقی، می تواند خلق و خوی شما را بهترکند حتی گفته شده است، که موسیقی به رشد گیاهان نیز کمک می کند. شما همچنین می توانید خود را در معرض چالش قرار دهید و حتی خود را تحریک کنید و به این ترتیب به ایجاد اعتماد به نفس درخود کمک کنید.

 

2.به توانایی های خود اعتماد کنید، تا پیشرفت داشته باشید:

در تفکر خود انعطاف پذیر باشید. داشتن یک ذهنیت ثابت و فکر کردن به این موضوع که شما نمیتوانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید، به شما کمک نخواهد کرد. شما قادر به ایجاد اعتماد به نفس نخواهید بود در عوض، یک اندیشه انعطاف پذیر داشته باشید، که چالش ها را به عنوان فرصت برای رشد می بیند ، افرادی که از رشد ذهنی بالاتری برخوردار بوده اند ، در مواجهه با آزمون ها و چالش ها ی زندگی خود بسیار موفق تر عمل کرده اند .

 نکات ساده برای تقویت اعتماد به نفس

 

3. بدانید که ممکن است به دفعات دراین مسیر شکست بخورید :

با آن روبرو شوید ، شما باید گاهی اوقات شکست بخورید، همه ما شکست میخوریم . ، قبل از آنکه نهایتا یک نفر هری پاتر را بپذیرد ؛ جوآن روولینگ توسط 12 ناشر مختلف رد شد . برادران رایت تاریخچه ی طولانی از شکست های پی در پی خود در ساخت هواپیما دارند و نهایتا این تلاش ها منجر به موفقیتشان شد .

 

4. از مقایسه کردن خود دست بردارید :

هرشخصی در یک نقطه ضعف ، ممکن است نسبت به اطرافیان خود احساس کمبود کند خودتان باشید آنچه را که دارید قدر بدانید، تا اعتماد به نفس خود را از دست ندهید . شما مجبور نیستید ،خودتان را با کسی مقایسه کنید شما با هیچ کس رقابت نمی کنید، شما نه از کسی بالاتر و نه پایین تر هستید شما به اندازه کافی خوب هستید.

بالا بردن اعتماد به نفس با نکات ساده

 

5. از جملات تایید کننده ،استفاده کنید :

یک لیست از عبارات تاییدی که به شما حس خوبی میدهد، را تهیه کرده و به خودتان بگویید:

همانطور که بااین کار، اعتماد به نفس خود را افزایش می دهید ، به خودتان افتخار کنید برروی نقاط مثبت خود متمرکز شوید، نه برروی نقاط منفی . ما به طور کاملی ناقص هستیم ، هر کسی را بهر کاری ساخته اند .

 تکنیک ساده برای بالا بردن اعتماد به نفس

6. کاملا مثبت اندیش باشید:

مثبت اندیش باشید ،به خصوص زمانی که شما احساس شکست می کنید به خودتان بگویید زندگی کوتاه است؛ کتابهایی را بخوانید که اعتماد به نفس شما را تحریک کند. تماشای کلیپ های خنده دار و الهام بخش تاثیر مثبتی خواهد داشت ؛ سعی کنید بیشتر باافردی که دارای تیپ شخصیتی حمایت گر هستند، درارتباط باشید ، نه افرادی که حتی نسبت به خودشان هم حس خوبی ندارند . برای ایجاد اعتماد به نفس، شما ابتدا باید به بالاترین شکل ممکن به خودتان ایمان داشته باشید، تا دیگران نیز شما را باور کنند .

7. دستاوردهای گذشته ی خود را لیست کنید:

موفقیت های گذشته ی خود را به خاطرداشته باشید و برای آنها جشن بگیرید .

 فرمول ساده تقویت اعتماد به نفس خانم ها و آقایان

8. مشتاق باشید :

قدرت خود را بدانید، استعداد خود را بدانید و مهارت های خود را درک کنید و ازاین آگاهی برای ایجاد اعتماد به نفس و حفظ شخصیت خود استفاده کنید.

9. با دیگران مهربان باشید:

مهربان باشید و از دیگران مراقبت کنید ؛همیشه باعث شوید افراد دیگر در مورد خود احساس بهتری پیدا کنند. این بزرگترین هدیه ای است که می توانید به دیگران و خودتان بدهید. دوست داشتن دیگران باعث می شود که شما خودتان را نیز دوست داشته باشید، بنابراین اعتماد به نفس را درخود ایجاد می کنید.چطور اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم

 

راه سریع بالا بردن اعتماد به نفس

 

هرکسی میتواند اعتماد به نفس خود را بسازد . شما فقط نیاز دارید که قوی به نظر بیایید و از خود مطمئن باشید . بدانید که شما بهترین هستید و قهرمانی سربه زیر بمانید . اگر احساس میکنید که باید اعتماد به نفس خود را به دست بیارید ، ممکن است نیاز باشد که بیشتر از دیگران کار کنید ، با گذشت زمان، شما در نهایت به آنچه که میخواهید ، میرسید . هنگامی که این اعتماد به نفس را در خود ایجاد می کنید ، از آن لذت خواهید برد و در هرزمان که احساس شکست کردید ، میتوانید به اعتماد به نفس خود تکیه کرده و اوضاع را کنترل کنید .

شما باید از وسواس بیش از حد بر نقاط ضعف خود پرهیز کرده و تمرکز خود را بر آنچه که می توانید انجام دهید، یشتر کنید ، هنگامی که اعتماد به نفس و باور خود را از دست می دهید ، به فردی بی استفاده تبدیل میشوید ، اما با اعتماد به نفس بدون توجه به شانس، بدون توجه به مشکل، بدون توجه به تهدید، شما قادر به انجام هر کاری است. اعتقاد داشته باشید، که می توانید هر کاری را انجام دهید ؛ هر روز این راهنمایی ها را در زندگی تمرین کنید و یقینا هر روز ،بهترین خواهید بود .

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


بهترین پیشنهادهای خرید برای کتاب کودک

راه های افزایش اعتماد به نفس

 

بزرگ‌ترین و موفق‌ترین آدم‌هایی که می‌شناسیم هم گاهی اوقات دچار کمبود اعتماد به نفس می‌شوند. برای بالا بردن اعتماد به نفس، مثل هر توانایی و مهارت دیگری باید تمرین داشته باشید تا بتوانید آن را مدیریت کنید، اما وقتی بتوانید خودتان افسار را به دست بگیرید، پیشرفت می‌کنید و زندگی‌تان از این رو به آن رو می‌شود.چطور اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم

 

راه های افزایش اعتماد به نفس:

خودتان را باور داشته باشید

ممکن است یک ایده در نظر یک فرد تجسم گردد که تا بحال کسی به آن توجه نکرده باشد. اما به این دلیل که او از اعتماد به نفس پایینی برخوردار است، این ایده یا فرضیه را بدون بررسی دقیق و لازم از نظر دور می کند. فراموش نکنیم ایده هایی مثل همین اینترنت و تماس تلفنی، زمانی احمقانه ترین ایده های بیان شده از سمت افراد تلقی می شدند.

 

توانایی‌های منحصر به فرد خود را شناسایی کنید

اولین قدم برای افزایش اعتماد به نفس این است که خودتان را باور داشته باشید. بپذیرید که شما منحصر به فرد هستید. به قول والت ویت‌من، شاعر معروف قرن ۱۹، «تو اینجا هستی و زندگی و هویت تو جاری است. و تو تاثیر منحصر به فرد خود را بر بازی قدرتمند زندگی خواهی گذاشت.»

 

هیچ‌کسی با مشابهت کامل به شما روی کره‌ی زمین وجود ندارد. هیچ‌کس با توانایی‌هایی دقیقا مشابه به شما نه به دنیا آمده و نه به دنیا خواهد آمد. هیچ‌کس استعداد‌ها، توانایی‌ها، تجربه‌ها و زاویه نگاه شما را ندارد. همه‌‌ی این‌ها فقط متعلق به شخص شماست. فراموش نکنید که شما منحصر به فرد هستید و برای این به دنیا آمده‌اید که اثر منحصر به فرد خود را بر جهان هستی بگذارید.

 

خود را آراسته کنید

شاید بدیهی به نظر برسد، اما آراستگی می‌تواند تاثیرات چشمگیری روی بالابردن اعتماد به نفس و خودپندارۀ شما داشته باشد. روزهای فراوانی بوده که فقط با انجام همین کار، خُلق خود را کاملاً تغییر داده‌ام.

 

ورزش کنید

این مورد اثری عمیق بر اعتمادبه‌نفس دارد. ورزش منظم و همیشگی سطح انرژی شما را بالا می‌برد و موادشیمیایی مختلفی تولید می‌کند-مثل تستوسترون و اندورفین-که حالت مثبت‌تری به شما می‌دهد. به نظر می‌رسد ورزش به طور اتوماتیک‌وار اعتمادبه‌نفس افراد را بالا می‌برد و رویکرد شما را نسبت به زندگی تغییر می‌دهد. علاوه بر آن فرم و شکل بهتری به اندام شما می‌دهد که راهی عالی برای بالا بردن اعتمادبه‌نفس است.

 

بالا بردن اعتماد به نفس

 

مثبت بیندیشید

7 سال پیش، هنگامی که ورزش بدنسازی را شروع کردم، یاد گرفتم چگونه افکار منفی را با افکار مثبت جایگزین کنم. یاد گرفتم چگونه افکارم را تغییر دهم. این کار باعث شد اتفاقات خوبی برایم رخ دهد. با این مهارت کوچک، توانستم تمرین کنم و در عرض یک سال به تناسب اندام برسم. شاید پیش پا افتاده به نظر برسد اما واقعاً جواب می‌دهد. جدی می‌گویم. امتحانش کنید.

 

راهی که آغاز کرده‌اید را به پایان برسانید

برای خودتان هدف مشخص کنید. راهی که بدون داشتن هدف مشخص آغاز شود، به قول قدیمی‌ترها به ترکستان ختم خواهد شد.

 

پس از مشخص شدن هدف، خودتان را مجبور به طی کردن مسیر منتهی به آن کنید. هنگامی که شما هدفی را برای خود تعیین کرده و تمام تلاش خود را برای رسیدن به آن به کار می‌بندید، به صورتی ناخودآگاه قدم‌های محکمی در راستای ساختن اعتماد به نفس و افزایش آن برداشته‌اید. این شیوه از شما فردی خستگی ناپذیر، قدرتمند و مسلط بر اوضاع پیرامون خود می‌سازد.

 

برای خود یک الگو بیابید

برای خود یک راهنما و الگو مهم قرار بدهید و بر اساس آن به برنامه ریزی بپردازید و نوع تفکر خود را با تصمیمات گرفته شده توسط الگو مقایسه کنید. با این روش شما می توانید یک الگوی فکری مناسب برای خود بسازید. الگوی فکری متناسب می تواند اعتماد به نفس شما را تا حد مطلوبی افزایش دهد.

 

با خودتان مهربان باشید.

ممکن است با خودتان بدرفتاری کنید. درک کنید که هیچ نیازی به این کار نیست. حتی اگر تا امروز هم اینطور رفتار می‌کرده‌اید دیگر وقتش رسیده است که دست از آن بردارید. درعوض با خودتان مهربان باشید. هیچ اشکالی ندارد. بدرفتاری با خودتان هیچ دلیلی ندارد مگراینکه بخواهید خودتان را ناراحت کنید و دشمنانتان را شاد.

 

یک بخش مهم است مهربان بودن با خودتان این است که نقاط قوتتان را می‌فهمید و آنها را رشد می‌دهید. این کار نه تنها به بهتر شدن مهارت‌هایتان کمک می‌کند بلکه اعتمادبه‌نفستان را هم بالا می‌برد. یک بخش کوچک‌تر اما مهم دیگر این است که تحسین‌های دیگران را بپذیرید. تشکر کردن برای تحسین و تمجید دیگران هیچ اشکالی ندارد. و بعد از هر تحسین حس خوبی به خودتان پیدا کنید.

 

افزایش اعتماد به نفس

چطور اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم

 

وقتی می نشینید قوز نکنید

قوز نکردن را صرفا جهت درست نشستن انجام ندهید چراکه طبق پژوهش های انجام شده در دانشگاه دولتی اوهایو قوز کردن باعث می شود که افکار مثبتی در مورد خودتان نکنید.

 

با افرادی که مثبت اندیش هستند رابطه داشته باشید

افرادی که با آن ها در ارتباط هستید ممکن است در روحیات شما تاثیر بگذارند و موجب ناراحتی و شادی شما باشند و از آنجایی که بیشتر وقتمان را با مردم در اجتماع می گذرانیم پس بهتر است در انتخاب افرادی که در با آنها در ارتباط هستیم دقت کنیم و با افراد مثبت اندیشی همنشینی کنیم چراکه بودن افراد منفی گرا در زندگیتان تاثیر مخربی را در زندگیتان خواهند داشت.

 

نه بگویید

تحقیقات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا نشان داد که هر چقدر نه گفتن برایتان دشوارتر باشد، احتمال اینکه به اضطراب، فرسودگی شغلی و حتی افسردگی دچار شوید، بیشتر می شود و همه ی این عوامل باعث کاهش اعتماد به نفس در شما خواهند شد. افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند به خوبی می دانند که “نه” گفتن، به نفع آنهاست. این افراد چنان عزت نفسی دارند که مخالفت خود را به وضوح بیان می کنند.

 

وقتی زمان نه گفتن فرا می رسد، آنها از جملاتی مانند “فکر نمی کنم بتوانم انجام دهم” یا “شک دارم” استفاده نمی کنند. این افراد با اعتماد به نفس “نه” می گویند زیرا می دانند نه گفتن به یک تعهد جدید، احترام به تعهدات فعلی شان است و به آنها فرصت می دهد تا با خیال راحت، وظایف قبلی شان را انجام دهند.

 

قاطعانه صحبت کنید، نه تهاجمی

داشتن روحیه ی پرخاشگری نشان دهنده ی اعتماد به نفس نیست؛ بلکه زورگویی شما را نشان می دهد. هنگامی که خودتان را باور نداشته باشید، به راحتی و بدون اینکه بخواهید، قلدری و دیگران را تهدید می کنید. سعی کنید در اظهار نظر های خود، بدون اینکه تهاجمی عمل کنید و شخصیت دیگران را زیر سوال ببرید قاطعانه سخن گفتن را تمرین کنید.

 

بخاطر داشته باشید هیچگاه نمی توانید بدون اینکه روی خودتان کنترل داشته باشید، اعتماد به نفستان را افزایش دهید. همواره با صدا و لحن مناسب حرف بزنید و نسبت به طرز ایستادن خود حساس باشید. حالت بازوها، دست ها و استفاده ی بجا از آنها در هنگام حرف زدن، می تواند اعتماد به نفس را در ظاهر شما نمایان کند.

 

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

همچنان خودتان را با دیگران مقایسه می‌کنید؟ دست از این کار بردارید، آن وقت مجبور نخواهید بود با مقایسه، به خودتان اعتبار ببخشید. شما به همان اندازه‌ی کافی جذاب هستید.

 

مرد عمل باشید

تقویت اعتماد به نفس فقط به ظاهر خوب نیست، باید خوب هم عمل کنید. در یک مهمانی یا رویداد اجتماعی، با آدم‌هایی که نمی‌شناسید سر صحبت را باز کنید یا کار یا پروژه‌ای را که در حالت عادی برای‌تان ترسناک است، قبول کنید. اعتماد به نفس داشتن را تمرین کنید و مطمئن باشید که خیلی زود عزت نفس جزئی از وجودتان می‌شود.

 

تنبلی و دست روی دست گذاشتن فقط ترس و تردید برای‌تان به همراه می‌آورد، در حالی که اگر عمل کنید، اعتماد به نفس و جرئت‌تان بیشتر می‌شود. به عنوان یک تمرین، ترس‌ها و توانایی‌هایتان را بنویسید. خیلی‌ها به شما می‌گویند روی ضعف‌هایتان کار کنید اما بهتر است روی نقاط قوت‌تان سرمایه‌گذاری کنید و آنها را پرورش بدهید. اگر وقت و انرژی‌تان را وقف نقاط مثبت‌تان بکنید، اعتماد به نفس در وجود‌تان جرقه می‌زند و روز به روز بیشتر می‌شود.

 

گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته

 

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!


سینما رو به خونت بیار!


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


بهبود مشکلات رفتاری کودک با بازی درمانی


انواع جراحی زیبایی سینه


زبان انگلیسی رو کاربردی یادبگیر!

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان


پرطرفدارترین شوینده های نایاب در بازار


موثرترین راه پاکسازی هوای خانه


مشاوره روانشناسی به صورت ویدیو کال

چطور با هزینه‌ی کم، زیاد و راحت سفر کنیم؟


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


دیگه لازم نیست از دندانپزشکی بترسید؟

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف

 

 

چطور اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم

برداشت اولیه شما از یک موقعیت ممکن است تنها راه نگاه به آن شرایط خاص نباشد، بنابراین باید در صحت افکارتان تامل بیشتری نمایید. از خود بپرسید: آیا نگاهم با منطق و واقعیت سازگار هست؟

شاید شما هم در زندگی شرایطی را تجربه کرده اید که خود کم بینی و احترام به نفس پایین، مشکلات ناخواسته ای را برایتان بوجود آورده است. عزت نفس و داشتن احساس خوب نسبت به خود، از جمله مواردی اند که بسیاری افراد در زندگی خود در آرزوی رسیدن به آن هستند.

اگر احساس می کنید دارای عزت نفس پایین هستید و این موضوع روی تمام جوانب زندگی شما تاثیر منفی گذاشته است؛ اگر فکر می کنید ارتباطات، کار و یا حتی سلامتی شما تحت الشعاع این عزت نفس پایین قرار گرفته است؛ حتی اگر این احساس خود کم بینی از دوران کودکی در شما شکل گرفته و همواره همراه شما بوده است؛ با بکارگیری چهار قدم موثری که در ادامه آورده می شود می توانید عزت نفس را در خود تقویت نموده و به تدریج احساس بهتری نسبت به خود پیدا کنید.

قدم اول : موقعیت ها و شرایط مشکل ساز را شناسایی کنید

در مورد موقعیت هایی که به نظر می رسد احترام به نفس شما را پایین می آورند، فکر کنید. این موقعیت ها معمولا عبارتند از :

1 – یک ارائه در محل کار

2 – یک بحران در منزل یا محل کار

3 – یک چالش با کسی که ارتباط نزدیک با شما دارد مانند همسر و یا همکار

4 – یک تغییر در جریان زندگی مانند از دست دادن شغل و یا فرار فرزند از خانه

قدم دوم : از افکار و اعتقادات خود در رابطه با این موقعیت ها آگاه شوید

هنگامی که شرایط و موقعیت های مشکل ساز را شناسایی نمودید، به تفکر خود در رابطه با آنها دقت کنید. ببینید در این شرایط به خود چه می گویید؟ تفسیر شما از این موقعیت ها چیست؟ تفکر شما در این شرایط ممکن است مثبت، منفی و یا خنثی باشد. ممکن است شما در این شرایط منطقی عمل کنید و یا بر پایه یکسری واقعیت ها و دلایل و اعتقادات اشتباه فکر نمایید؛ و یا بالعکس.

قدم سوم : افکار منفی و نادرست خود را به چالش بکشید

برداشت اولیه شما از یک موقعیت ممکن است تنها راه نگاه به آن شرایط خاص نباشد، بنابراین باید در صحت افکارتان تامل بیشتری نمایید. از خود بپرسید: آیا نگاهم با منطق و واقعیت سازگار هست؟

البته گاهی اوقات تشخیص بی دقتی ها در تفکر مشکل است. بیشتر افراد یک تفکر دیرینه و ثابت درباره خود و زندگی شان دارند. این اعتقادات دیرینه از نظر آنها می تواند نرمال و کاملا منطبق بر واقعیت تلقی گردد؛ در حالی که بیشتر آنها ممکن است تنها یک ایده یا احساس باشند. در این میان بعضی الگوهای فکری نیز در ذهن افراد ممکن است باعث تضعیف عزت نفس گردد که باید به آنها دقت کرد. این الگوها عبارتند از :

1 – تفکر همه یا هیچ

در این حالت شما همه چیز را خوبِ مطلق یا بدِ مطلق می بینید. مثلا به خود می گویید: « اگر من در این کار موفق نشوم، کاملاً شکست خورده ام..! ». عادت به چنین تفکری صحیح نیست. بهتر است همه جوانب یک پیروزی و یا شکست را در نظر داشت.

2 – نیمه خالی لیوان

با این الگوی فکری شما تنها جنبه های منفی یک موقعیت را می بینید و تنها بر روی آنها متمرکز می شوید که این باعث می شود نگاه شما به یک شخص یا موقعیت کاملا از مسیر درست منحرف شود. به عنوان مثال به خود می گویید: « چون من در ارائه آن گزارش اشتباه کردم، حالا همه فکر می کنند که من برای این کار مناسب نیستم. ». بدبینی بدترین آفت عزت نفس است.

3 – تبدیل دستاوردهای مثبت به منفی

در این حالت شما با کوچک شمردن تجربه های مثبت و دستاوردهای مفید خود، آنها را انکار می کنید. به عنوان مثال به خود می گویید: « فقط به این خاطر که امتحان آسانی بود، توانستم موفق باشم! ». در اینگونه مواقع شما احترام به نفس را در خود می کُشید.

4 – نتیجه گیری منفی بدون داشتن دلایل کافی

شما ممکن است گاهی اوقات بدون داشتن مدارک و شواهد کافی در یک شرایط خاص یک نتیجه گیری منفی کنید. مثلا به خود می گویید: « دوست من هنوز جواب ایمیلم را نداده؛ پس حتما هنوز هم از من ناراحت است! ». در صورتی که ممکن است دوست شما در چند روز گذشته موفق به مرور ایمیل هایش نشده باشد. شاید بهتر است به جای توصل به افکار منفی، کمی صبورتر باشید.

5 – اشتباه گرفتن احساسات با واقعیت ها

در این حالت شما احساسات یا عقاید خود را با واقعیت ها اشتباه می گیرید. مثلا به خود می گویید: « من احساس می کنم شکست خورده ام پس حتما همینطور است! »

6 – دست کم گرفتن خود

با این الگوی فکری خود را کمتر از آنچه که هستید دیده و ارزش های خود را دست کم می گیرید. این ممکن است مثلا ناشی از چندین بار اشتباه کردن در یک موقعیت خاص باشد. به عنوان مثال به خود می گویید: « لیاقت من بیش از این نیست! ». بهتر است اندکی تجدید نظر کنید.

قدم چهارم : افکار و عقاید خود را تعدیل کنید

هم اکنون زمان آن است که افکار منفی و نادرست را با افکار سازنده و دقیق جایگزین کنید. برای این کار می توانید از استراتژی های زیر کمک بگیرید:

1 – از عبارات امید بخش استفاده کنید

نسبت به خود با مهربانی رفتار کنید و همواره خود را تشویق نمایید. یادتان باشد که اگر بخواهید به بدبینی خود نسبت به یک موقعیت خاص میدان دهید، ممکن است به واقعیت بپیوندد. به عنوان مثال اگر دائم به این فکر کنید که ارائه شما بخوبی برگزار نخواهد شد، ممکن است واقعا همین اتفاق بیفتد. سعی کنید جملات امیدبخش به خود بگویید. مثلا به خود بگویید: « با اینکه موقعیت سختی است، اما من از پس آن بر می آیم ».

2 – خود را ببخشید

همواره به یاد داشته باشید که همه انسان ها ممکن است در زندگی خود اشتباه کنند. این اشتباهات هیچگاه همیشگی و مختص فرد خاصی نیست. اگر دچار اشتباه شدید به خود بگوئید: « درست است که من اشتباه کردم اما این اشتباه دلیل بر بد بودن من نیست. »

3 – از عبارات باید و نباید اجتناب کنید

اگر ذهن شما پر از جملات باید و نباید باشد، ممکن است منجر به این شود که انتظارات و توقعات غیرمنطقی از خود و دیگران داشته باشید. آزاد کردن ذهن از این عبارات باعث می شود انتظارات منطقی تر و نزدیک تر به واقعیت، از خود و دیگران داشته باشیم.

4 – بر روی جنبه های مثبت زندگی خود متمرکز شوید

چطور اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم

توانایی های خود را در برخورد با موقعیت های چالش برانگیز در زندگی به یاد آورید و همواره به موفقیت ها و قسمت های خوب زندگی خود فکر کنید.

5 – با افکار پریشان کننده جور دیگر برخورد کنید

بجای اینکه با افکار منفی، منفی برخورد کنید، از آنها کمک بگیرید تا به الگوهای جدید و سالم تری در زندگی خود دست یابید. از خود بپرسید: « برای بهتر کردن شرایط چگونه باید عمل کرد؟»

6 – خود را تشویق کنید

بخاطر هر نکته مثبتی که در یک موقعیت خاص می بینید، خود را تشویق کنید. به عنوان مثال به خود بگویید: « گر چه بنظر می رسد ارائه من عالی نبوده اما حضار با طرح پرسش، تا پایان جلسه مطالب را دنبال کردند. این نشون میده که موفق عمل کرده ام و به هدفم رسیده ام. »

این قدم ها ممکن است در نگاه اول دشوار بنظر برسند. اما با تمرین بتدریج آسان تر خواهند شد. هنگامی که شما شروع به شناسایی افکار و عقاید تخریب کننده احترام به نفس در خود کنید، قادر خواهید بود عملا آنها را تشخیص داده و در جهت مبارزه با آنها گام بردارید. بدین ترتیب موفق به دریافتن ارزشهای خود به عنوان یک انسان می شوید. هنگامی که عزت نفس در شما تقویت شود، اعتماد به نفس شما نیز افزایش یافته و به تدریج احساس بهتری نسبت به خود و زندگی پیدا خواهید کرد. 

منبع : aftabir.com

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


با چند سوال ساده شخصیتت رو بشناس!

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!

شرکت در آزمون معتبر روانشناسی پیشرفته نئو

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟

کاملترین درگاه رزرو تورهای داخلی و خارجی


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید


پرطرفدارترین شوینده های نایاب در بازار


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

راز موفقیت | محمود جولایی – آموزش تکنیک های نوین موفقیت فردی

زمان لازم برای مطالعه این مقاله ارزشمند ۱۱ دقیقه است.چطور اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم

هنگامی که به خودمان باور داشته باشیم، می‌توانیم کنجکاوی، جستجو، شعف بداهه یا هر نوع تجربه‌ای داشته باشیم که روح انسان را آشکار می‌سازد.    – ای.ای کامینگز
یکی از چیزهایی که برای سال‌های متمادی مرا از رسیدن به رویاهایم باز می‌داشت، ترس از شکست بود… و همچنین نداشتن اعتماد به نفسی که برای غلبه بر آن ترس لازم بود. همۀ ما در زندگی با این مسئله مواجه می‌شویم. سئوال کلیدی این است :

پاسخ این پرسش اساسی انسان: برای غلبه بر ترس ها فقط یک کار باید بکنید، اعتماد بنفس خود را بسازید.
با بالا بردن اعتماد به نفس شما قادر خواهید بود در آینه نگاه کنید و به کسی که در آینه میبینید افتخار کنید.
با بالا بردن اعتماد به نفس قادر خواهید بود به راحتی موقعیت ها و مکان هایی که شما را آزرده میکند را ترک کنید؛ خواه این موقعیت یک شغل باشد یا رابطه. شما از آن به راحتی بیرون می آیید چرا که ایمان دارید فرصت های بهتری در آینده نصیبتان خواهد شد.
بالا بردن اعتماد به نفس از شما فردی ریسک پذیر خواهد ساخت.ریسک هایی که کسانی که اعتماد به نفس شما را ندارند حتی خوابش را هم نمیبینند. برای لحظه ای به تمام آنچه دوست داشتید انجام دهید و ندادید فکر کنید. بالا بردن اعتماد به نفس به شما کمک میکند همین حالا قدم در راه های نرفته بگذارید.
میدانیم که شرایط بد باز هم پیش خواهد آمد اما شما با بالا بردن اعتماد به نفس خود، میتوانید از این شرایط با قدرت عبور کنید.
کم شدن استرس ناشی از امتحان کردن چیز های جدید، نتیجه بالا بردن اعتماد به نفس است؛ چراکه شما دیگر نگران آنچه دیگران در مورد شما فکر میکنند نخواهید بود.
شاید درنظر شما بالا بردن اعتماد به نفس کار سختی باشد و خیلی راحت تر باشد که مدام خود و دیگران را نقد و نکوهش کنید. اما هوشیار باشید که این افکار منفی ناشی از عدم اعتماد به نفس، نه تنها شما بلکه شغلتان، روابطتان، خانواده، تحصیل و بسیاری موارد دیگر را تحت تاثیر قرار میدهد.
پاسخ به اینکه چگونه اعتماد به نفس داشته باشیم میتواند زندگی شما را برای همیشه دگرگون کند . پس با ما همراه باشید، شاید صرف ۱۰ دقیقه مطالعه این مقاله شما را به زندگی رویاییتان نزدیکتر کند؛ این فرصت ارزشمند را از دست ندهید.

من (جولایی) کار افزایش اعتماد به نفس را در طی سال‌های گذشته دور با جدیت تمام تجربه کرده ام و همین کار به تنهایی باعث شد تا بر ترس‌های شناخته و ناشناخته خویش غلبه کنم و رویاهایم را دنبال کنم. اما یادتان باشد ترس، حذف یا محو نمی شود، این شما هستید که قوی می شوید. این شما هستید که ترس خود را مدیریت می کنید. این شما هستید که عامل ترس را کوچک و توانایی خود را بزرگ می بینید. مجموعه این تغییر نگرش موجب ساخته شدن و تقویت اعتماد به نفس شما می شود.

بطور حتم من نیز مثل همه مردم هنوز آن‌ ترس‌ها را با خود دارم. اما حالا می‌دانم که می‌توانم آن‌ها را شکست دهم، می‌توانم دیوار ترس را فرو بریزم و از سوی دیگر به سلامتی از آن بیرون بیایم. شما هر بار که بر ترسی فایق بیایید برای ترس بعدی آماده تر خواهید بود. من تاکنون این کار را بارها انجام داده ام و هر موفقیت، سوخت موفقیت‌های بعدی را در ذهن من تزریق کرده است.

امروز در کنار موضوع رژیم غذایی و لاغری، بحث ساختن اعتماد به نفس و عزت نفس، باب هر محفل و رسانه ای شده است. دلیلش هم کاملا مشخص هست. انسان امروز، شکارچی آگاهی و تدبیر و دانش است. ما بر اساس دانش روانشناسی نوین متوجه اهمیت و تاثیر کیفیت اعتماد به نفس و عزت نفس بر کل زندگی و حس و حال درون خود شده ایم. همه مدیران جوامع مترقی در تلاشند تا اعتماد و عزت نفس مردم خود را بالا ببرند. ما امروز ناگزیریم برای بالا رفتن اعتماد به نفس خود کاری جدی بکنیم. ما حتی می دانیم تا پایان عمر باید در این راه کوشا باشیم.
زمان گذاشتن برای رویاها و برنامه‌های خویش، انجام فعالیت‌هایی متفاوت از اکثر مردم و البته «جا نداشتن» در میان سایرین، در صورتی که اعتماد به نفس پایینی داشته باشید، می‌تواند بسیار دشوار باشد. این موضوع کاملاً حقیقت دارد. تقریباً غیر ممکن است که با عزت نفس و اعتماد به نفس پایین، بتوانید برای اهداف بزرگ و ارزشمند خویش وقت بگذارید، از چارچوب‌های سنتی فراتر بروید و حقیقتاً خود خودتان باشید.

بسیار خوب. اولی بیایید ببینیم تفاوت اعتماد به نفس و عزت نفس چیست؟
ما در مقاله «اعتماد به نفس چیست؟» تقاوت های عمده اعتماد به نفس و عزت نفس را توضیح دادیم. اینجا خیلی ساده عرض می کنیم که:

چنانچه پاسخ شما به این دو سوال منفی است یعنی تا همین حالا هم با مشکلات زیادی روبرو بوده اید و احتمالا شرایط و اطرافیان را مقصر میدانسته اید. شاید همین حالا که این مطلب را میخوانید هم از همه چیز و همه کس ناامید باشید. شاید آرزو میکنید ای کاش میتوانستید شرایط را در دست خود بگیرید و این شما باشید که مسائل را کنترل میکند . در واقع این اطرافیان و شرایط نیستند که شما را از زندگی رویایی تان باز میدارند؛ شما نیز مانند خیلی های دیگر قربانی عدم عزت نفس و نداشتن اعتماد به نفس هستید. خبر خوب این است که همه ما میتوانیم زندگی خود را همانگونه که میخواهیم باشد، بسازیم و دیگر تحت تاثیر شرایط و اطرافیان نباشیم . تیم راز موفقیت اینجا در کنار شماست تا با ارائه مطالبی ازاین دست گام کوچکی در جهت خودشناسی شما بردارد. همچنین به شما تضمین میدهیم با شرکت در دوره پرواز، برای همیشه با مشکل عدم عزت نفس و کمبود اعتماد به نفس خداحافظی کنید. این دوره دو بال برای پرواز به سوی زندگی رویایی تان به شما میدهد. 

حتما بخوانید: نشانه‌های عزت نفس پایین و نشانه های عزت نفس بالا

اعتماد به نفستان ضعیف است؟ آیا می‌توان کاری برای تغییر آن انجام داد؟
یک اصل مهم : هیچ کسی بدون این ویژگی ارزشمند به دنیا نمی آید. اما به تدریج از اطرافیان می آموزد یا مجبور می شود آن را از دست بدهد.
حتی اگر اعتماد به نفس پایینی داشته باشید، شاید چنین چیزی ممکن نباشد، اما من قویاً معتقدم که شما می‌توانید کیفیت آن خود را همیشه افزایش دهید. این موضوع ژنتیکی نیست و شما مجبور نیستید برای بالابردن اعتماد به نفس خود به دیگران متکی باشید.

در ادامه ۲۵ روش و کار ساده را نام خواهم برد که شما را در این راستا کمک خواهند کرد. هیچ‌کدام از آن‌ها یک شبه جواب نمی‌دهند. این لیست، جامع نیست و خود شما موارد شخصی بسیاری را باید بیابید. این‌ها مواردی هستند که مورد پسند من است و برای من جواب داده‌اند. این ها مواردی هستند که در بیشتر افراد، موثر و مفید هستند. شما مجبور نیستید همۀ آن‌ها را مانند دستورالعمل پخت غذا انجام دهید… آن‌هایی که به نظرتان خوب است را انتخاب کنید شخصی سازی کنید و بیازمایید. اگر یکی جواب داد، سایر موارد را نیز امتحان کنید. اگر جواب نداد، باز هم سایر موارد را امتحان کنید. اما اگر مرا بعنوان استاد آموزش موفقیت و تحول فردی بشناسید حتما می دانید که نظر من آن است که همه موارد را بکار بگیرید.

حتما بخوانید: دکمه تغییر و تحول زندگیتان را با قانون جذب فشار دهید

خواندن این ۲۵ کار برای بالا رفتن اعتماد به نفس فقط چند دقیقه وقت می برد ولی یادتان باشد مطالعه بی عمل فقط آگاهی شما را بالا می برد و چند روز بعد سطح اعتماد به نفس شما برمیگردید به شرایط قبل. باید دفتر و قلمی همراه داشته باشید و از مطالب یاداشت برداری کنید و موارد را شخصی سازی کنید و تصمیم جدید خود را اجرایی کنید و اطمینان داشته باشید تکرار و تکرار و باز تکرار آن را عادت شما خواهد کرد:
نکته مهم : تمام تمرینات بالابردن اعتماد به نفس و عزت نفس روی هم نیز اثر دارند، یعنی با انجام این ۲۵ کار افزایش عزت نفس خود را نیز تضمین خواهید کرد.

شاید بدیهی به نظر برسد، اما آراستگی می‌تواند تاثیرات چشمگیری روی بالابردن اعتماد به نفس و خودپندارۀ شما داشته باشد. روزهای فراوانی بوده که فقط با انجام همین کار، خُلق خود را کاملاً تغییر داده‌ام.

مکمل مورد شماره یک است. اگر لباس زیبا بپوشید، احساس خوبی نسبت به خود خواهید داشت. احساس موفقیت می‌کنید و حس می‌کنید که آماده‌اید تا خود را به دنیا عرضه نمایید. زیبا لباس پوشیدن برای هر کس معنی متفاوتی دارد… ضرورتاً بدین معنا نیست که لباسی به ارزش یک میلیون تومان بپوشید یک لباس ساده که زیبا و مناسب باشد نیز همین کار را می‌کند. بسیاری افراد جهان این دو مورد (اول و دوم) را با پوشیدن لباس های برند، پوشش می دهند. اما خیلی لازم نیست و یک انتخاب فردی است.

خودپندارۀ ما برای ما ارزشمندتر از آن چیزی است که معمولاً فکر می‌کنیم. ما یک تصویر ذهنی از خود داریم که تعیین می‌کند تا چه اندازه به خود مطمئن هستیم.  اما این تصویر، تصویر ثابت و تغییرناپذیری نیست. می‌توانید آن را تغییر دهید. از توانایی‌های فوتوشاپ ذهنی خود استفاده نمایید و روی خودپنداره‌تان کار کنید. اگر خیلی خوب نیست، تغییرش دهید. دریابید که چرا خود را بدان گونه می‌بینید و راهی برای اصلاحش پیدا کنید.

۷ سال پیش، هنگامی که ورزش بدنسازی را شروع کردم، یاد گرفتم چگونه افکار منفی را با افکار مثبت جایگزین کنم. یاد گرفتم چگونه افکارم را تغییر دهم. این کار باعث شد اتفاقات خوبی برایم رخ دهد. با این مهارت کوچک، توانستم تمرین کنم و در عرض یک سال به تناسب اندام برسم. شاید پیش پا افتاده به نظر برسد اما واقعاً جواب می‌دهد. جدی می‌گویم. امتحانش کنید.

شباهت زیادی به مورد قبل دارد، اما لازم بود که به صورت جداگانه نیز به آن بپردازم. باید از صحبت‌های ذهنیِ خود آگاه باشید. منظور همان افکاری است که راجع به خود دارید و کارهایی که انجام می‌دهید. هنگامی که ورزش می کردم، گاهی اوقات ذهنم می‌گفت: «این خیلی کار سختی هست. دوست ندارم. می‌خواهم زودتر به خانه بروم و تلویزیون تماشا کنم.» خیلی زود این گفتگوی درونی منفی را شناسایی کردم و با یک تکنیک طلایی توانستم همه چیز را در زندگی‌ام تغییر دهم.
تکنیک طلایی : تصور می‌کردم که افکار منفی حشره هستند و من به شدت مراقب این حشرات بودم. هنگامی که یکی از آن‌ها را می‌دیدم، لهش می‌کردم (البته به صورت ذهنی). آن‌ها را بُکُشید. سپس آن‌ها را با افکار مثبت جایگزین نمایید. (بی‌خیال، می‌توانم انجامش دهم! فقط نیم ساعت دیگه مونده. فقط ۳ ست دیگه باید تمرین کنم. فقط یک سه هفته دیگه باید رژیم لاغری بگیرم و …)

خودت را بشناس و همۀ جنگ‌ها را پیروز خواهی شد. (سان تزو)
فرماندۀ دانا به هنگام جنگ، دشمن خود را به خوبی می‌شناسد. بدون شناخت از دشمن نمی‌توانید او را شکست دهید. هنگامی که تلاش می‌نمایید تا بر یک خودپندارۀ منفی غلبه نمایید و آن را با اعتماد به خویشتن خویش جایگزین کنید، دشمن شما خود شما هستید. خود را به خوبی بشناسید. به افکار خویش گوش دهید. خاطراتی در مورد خود بنویسید. افکار و آنالیزهایی که از خود می‌کنید را در آن یادداشت نمایید. تحلیل کنید که چرا چنین افکار منفی‌ای دارید. سپس به چیزهای خوب در مورد خود فکر کنید. کارهایی که خوب انجام می‌دهید. چیزهایی که دوست دارید. دربارۀ محدودیت‌های خویش فکر کنید. آیا آن‌ها محدودیت واقعی هستند یا اینکه تصنعی و ساختۀ خودتان هستند؟ خود را عمیقاً کاوش نمایید، در نهایت خواهید دید که اعتماد به نفس بالایی کسب می‌کنید.

حتما بخوانید: ۵ تکنیک طلایی تقویت عزت نفس که هرگز به ما نگفتند!

شما باید علاوه بر افکار مثبت، اعمال مثبت نیز داشته باشید. عمل، کلید بالابردن اعتماد به نفس است. فکر مثبت چندان سخت نیست، اما هنگامی که بخواهید بر اساس آن عمل کنید و خود را تغییر دهید، باید پله پله حرکت نمایید. شما همان هستید که عمل می کنید، بنابراین اگر کارهای خود را تغییر دهید، خود را تغییر داده‌اید. به شکل مثبت عمل کنید. به جای اینکه به خود بگویید: “نمی توانم”، عمل کنید و مثبت باشید. به شکل مثبت با افراد صحبت کنید، برای اعمال خود انرژی بگذارید. خیلی زود متوجۀ تغییرات خواهید شد.

اوه، خیلی کلیشه‌ای است. اگر برای شما که خواننده این مطلب هستید کلیشه‌ای است، فراموشش کنید. اما بقیۀ شما باید بدانید که مهربان بودن با دیگران و سخاوتمند بودن با خویش، یکی از بهترین راه‌ها برای اصلاح خودپنداره‌تان است. شما مطابق قانون طلایی رفتار کنید و خواهید دید که احساس بهتری نسبت به خویش پیدا می‌کنید و این کار برای بالابردن اعتماد به نفس معجزه می‌کند، باور کنید.

 

اگر فکر کنید که نمی‌توانید کاری را انجام دهید، بعید است بتوانید سطح اعتماد به نفس خوبی داشته باشید. تا آنجا که ممکن است خود را آماده کنید و بدین ترتیب این احساس را شکست دهید. به امتحان دادن فکر کنید: اگر مطالعه نکرده باشید، اعتماد به نفس زیادی برای پاسخگویی به سؤالات ندارید. اما اگر آماده باشید، آن را در سطح بالایی خواهید داشت. حالا زندگی را به عنوان یک امتحان در نظر بگیرید. خود را آماده کنید.

زندگی شما بر اساس چه قوانینی ساخته شده است؟ اگر نمی‌دانید، مشکل خواهید داشت زیرا زندگی شما بدون جهت به نظر خواهد رسید. من به شخصه سعی می‌کنیم بر اساس قانون طلایی زندگی نمایم (و اغلب شکست می‌خورم). این قانون کلیدی من است و من سعی می‌کنم مطابق آن زندگی نمایم. قوانین دیگری هم دارم اما به نحوی مرتبط با همین قانون هستند (استثنای اصلی «با اشتیاق سوزان زندگی کن» است). به قوانین خویش فکر کنید… شاید داشته باشید اما هنوز به آن‌ها توجه نکرده‌اید. به این فکر کنید که آیا بر اساس این قوانین زندگی می‌کنید، یا فقط به آن‌ها اعتقاد دارید و مطابق آن‌ها عمل نمی‌کنید

چنین کار ساده‌ای می‌تواند تفاوت زیادی در نحوۀ ادراک دیگران از شما ایجاد کند. همانند شخصی که صاحب قدرت است، آهسته صحبت کردن نشانگر اعتماد به نفس سالم است. شخصی که احساس می‌کند حرف‌هایش ارزش شنیده شدن ندارد، سریع صحبت می‌کند، زیرا او نمی‌خواهد سایرین را معطل چیزی کند که ارزش شنیده شدن ندارد. حتی اگر با آهسته صحبت کردن احساس نمی‌کنید که اعتماد به نفس دارید، چندین بار آن را امتحان نمایید. این به شما کمک خواهد کرد. البته خیلی هم زیاده‌روی نکنید ولی سراسیمه هم نباشید.

حالت‌های ایستادن من وحشتناک است، پس ریاکارانه است اگر بخواهم چنین توصیه‌ای بکنم، اما می‌دانم این روش جواب می‌دهد چون اغلب آن را امتحان می‌کنم. هنگامی که به خود یادآور می‌شوم تا صاف و استوار بایستم، احساس بهتری نسبت به خویش پیدا می‌کنم. من تصور می‌کنم که یک طناب بالای سرم است و مرا به سمت آسمان می‌کشد و باقی بدنم نیز صاف می‌گردد. افرادی که صاف و با اعتماد به خود می‌ایستند، جذاب‌تر می‌باشند. به نظر من چنین چیزی همیشه خوب است. دوستان این مورد را هم خیلی جدی بگیرید. پرستیژ و ژست ایستادن و راه رفتن، یکی از رازهای مخفی افراد موفق جهان است.

چگونه احساس کارایی بیشتری داشته باشیم؟ کاراتر شوید. چطور این کار را انجام دهیم؟ با مطالعه و تمرین. ذره ذره شروع کنید. برای مثال اگر می‌خواهید نویسندۀ کاراتری شوید، سعی نکنید به یکباره در تمام زمینه‌های حرفۀ نویسندگی خبره شوید. بیشتر بنویسید. خاطرات، وبلاگ، داستان‌های کوتاه و حتی به عنوان یک نویسندۀ مستقل کار کنید. هرچه بیشتر بنویسید، بهتر خواهید شد. روزی سی دقیقه به تمرین نویسندگی اختصاص دهید و خواهید دید که کارایی شما افزایش می‌یابد. زمانی که صحبت افزایش کارایی می شود من یاد مهارت های مدیریت زمان میشوم. حتما مقالات مدیریت زمان را در سایت راز موفقیت مطالعه کنید.

حتما بخوانید: بهترین و موثرترین روش‌ افزایش عزت نفس یا حرمت نفس کدام است؟

مردم اغلب ماه را نشانه می‌گیرند و وقتی شکست می‌خورند، انگیزۀ خود را از دست می‌دهند. به جای این کار، اهداف کوچک‌تر و قابل دسترس را هدف بگیرید. هدفی تعیین کنید که می‌دانید دست‌یافتنی است و سپس به آن دست یابید. احساس خوبی نسبت به خود خواهید داشت. حال یک هدف کوچک دیگر تعیین کنید  و به آن نیز دست یابید. هرچه اهداف کوچک بیشتری را محقق کنید، توانایی شما در احقاق آنان بهتر خواهد شد و در نتیجه حس بهتری پیدا می‌کنید. به زودی می‌توانید اهداف بزرگ‌تر (اما قابل دست‌یابی) تعیین کنید و به آن‌ها نیز دست یابید.

ابتدا از عادات کوچک شروع کنید. عادت بزرگی مثل ترک سیگار، برای شروع کار سختی به نظر خواهد آمد. عادت کوچک را شروع کنید، مثل نوشتن. یا اینکه ۱۰ دقیقه زودتر بیدار شوید. یا بعد از بیدار شدن یک لیوان آب بنوشید. چیز کوچکی که می‌دانید می‌توانید انجام دهید. یک ماه این کار را انجام دهید. هنگامی که موفق شوید، احساس فوق‌العاده‌ای خواهید داشت.

اگر دائماً شکوه‌ و ناله می‌کنید یا روی مشکلات تمرکز می‌نمایید، همین الان تمرکز خود را تغییر دهید. تمرکز بر روی راه‌حل به جای تمرکز بر روی مشکل، یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای بالابردن اعتماد به نفس و شغل خود انجام دهید. «من چاق و تنبلم!» چطور می‌توانید این مشکل را حل کنید؟ « می‌توانم به خودم انگیزه دهم!»  بنابراین چگونه می‌توانید این مشکل را حل کنید؟ «اما اصلاً انرژی ندارم!» راه حل چیست؟

این هم کلیشه‌ای است. اما جواب می‌دهد. من به محض اینکه لبخند می‌زنم، احساس بهتری نسبت به خودم پیدا می‌کنم و با دیگران نیز مهربان‌تر می‌شوم. لبخندی کوچک می‌تواند یک سلسله واکنش‌ها را برانگیزد. نیازی نیست که زمان و انرژی خود را روی چیز بیهوده‌ای تلف کنید.

مربوط به مورد «مهربان و سخاوتمند باشید» است اما اندکی تفاوت دارد. فرض کنید هم‌اکنون فصل تعطیلات است… آیا می‌توانید برای یک کار خوب داوطلب شوید و روحیۀ تعطیلات را اشاعه دهید و زندگی دیگران را بهتر کنید؟ از زمانی که صرف می‌کنید واقعاً لذت خواهید برد و یک از خواص جانبی نیز این است که سریعاً نسبت به خود احساس بهتری خواهید داشت.چطور اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم

کسانی که مدت‌هاست مطالب این سایت را می‌خوانند، آگاهند که من عمیقاً به شکرگزاری اعتقاد دارم. اینجا نیز این مطلب را مطرح می‌کنم زیرا شکرگزار بودن برای آن‌چه که در زندگی داریم و آن‌چه که دیگران به ما داده‌اند، نشانۀ تواضع است… همچنین می‌تواند فعالیتی بسیار مثبت و نیکو باشد که باعث بهبود خودپندارۀ شما می‌شود.

حتما بخوانید: ۵۰ باور قدرتمند که در شما انگیزه انجام هر کار دشواری را ایجاد میکند!

خدایا، چقدر این مورد را من همه جا تکرار می کنم. احساس کردم اگر اینجا ذکرش نکنم، کارم را درست انجام نداده‌ام. ورزش یکی از فعالیت‌هایی بوده که در طی سالیان گذشته به من قدرت بخشیده است. باعث شده که احساس خیلی خوبی نسبت به خودم داشته باشم. کافی است چند بار در هفته پیاده‌روی کنید. مزایای آن را خواهید دید. عادت را شروع کنید.

به طور کلی، قدرت‌بخشی به خویشتن یکی از بهترین استراتژی‌ها برای بالابردن اعتماد به نفس است. می‌توانید از طریق راه‌های مختلفی این کار را انجام دهید، اما یکی از مطمئن‌ترین راه‌ها برای قدرت‌بخشی به خویشتن، کسب دانش است. به اندازۀ افزایش کارایی و آماده‌ شدن اهمیت دارد… با افزایش دانش خویش، شما با اعتماد به نفستر خواهید شد… دانش شما نیز از طریق تحقیق و مطالعه افزایش پیدا می‌کند. اینترنت منبع بسیار خوبی است، اما اطرافیان شما نیز می‌توانند مفید باشند. کسانی که کارهایی انجام داده‌اند که شما نیز می‌خواهید انجام دهید. همچنین کتاب‌ها، مجلات و موسسات آموزشی نیز مفید هستند.

چه کاری را مدت‌هاست که به تعویق می‌اندازید؟ اول صبح آن را انجام دهید و از سر راه کنارش بزنید. احساس فوق‌العاده‌ای نسبت به خود پیدا خواهید کرد.

انجام دادن یک کار همیشه بهتر از بیکار بودن است. البته انجام دادن آن کار می‌تواند به اشتباه نیز بینجامد… اما اشتباهات نیز بخشی از زندگی هستند. ما از اشتباهات یاد می‌گیریم. ما هرگز بدون اشتباه بهتر نمی‌شویم. پس نگران اشتباهات خود نباشید. فقط یک کاری را شروع کنید و انجام دهید. از جا برخیزید و فعال شوید – یا به صورت فیزیکی و یا با گام برداشتن به سوی دستیابی به چیزی.

تلاش برای انجام پروژه‌ها یا تکالیف بزرگ می‌تواند برای هر کسی گیج‌کننده، دشوار و هراس‌انگیز باشد، حتی برای بهترین افراد. سعی کنید کارها را به بخش‌های کوچک تقسیم نمایید و به ترتیب روی آن‌ها کار کنید. دستاوردهای کوچک باعث می‌شوند حال شما بهتر شود و به شما کمک می‌کنند تا دستاوردهای بزرگ‌تری کسب کنید. یاد بگیرید که همیشه این طور کار کنید و خیلی زود خواهید دید که اعتماد به نفس زیادی کسب نموده‌اید.

ممکن است ساده و ناچیز به نظر برسد (ممکن است برای برخی از شما ناچیز باشد)، اما همیشه برای من تاثیر زیادی داشته است. اگر میز من شلوغ شود و در محیط اطراف من آشوب به پا شود، با تمیز کردن میزم احساس می‌کنم که بر زندگی‌ام اندکی کنترل دارم. مانند مرکز آرامش‌بخش در میانۀ طوفان اطرافم است.

معرفی محصول: افزایش سریع اعتماد بنفس (فایل صوتی خود هیپنوتیزم عمیق افزایش اعتماد به نفس )

 

پست قبلی

راز موفقیت چیست ؟ راز موفقیت ۱۲ فرد موفق جهان چیست ؟ – راز موفقیت

پست بعدی

تقویت اعتماد به نفس | ۵ روش تقویت اعتماد به نفس- راز موفقیت

معرفی بهترین کتاب های افزایش اعتماد به نفس(برترین های تایمز)

اعتماد به نفس چیست ؟ راه های افزایش و تمرینات صحیح در بالا بردن اعتماد به نفس

افزایش اعتماد به نفس در چهار گام سریع و راحت – راز موفقیت

تست روانشناسی | تست اعتماد به نفس و شخصیت شناسی – راز موفقیت

درود بر شما خانم فاطمه عزیز

خوشحالم که دوستان تاثیرات و تغییرات ناشی از تمرینات دوره نخبگان قانون جذب رو توی خودشون هم احساس میکنند.

این احساس شما اضطراب هست. اضطراب یعنی نگرانی منتج به اینده بدون این که علت متناسب و مشخصی داشته باشه.

راهکار : بررسی نگرانی و یافتن علت ها و تغییر گفتگوی درونی.

هر وقت این گونه نگرانی ها آمد فقط باید جلوی آن بایستید و ازش عبور کنید.

با فکرتون منطقی و محکم گفتگو کنید.

موفق باشید

عالی بود مثل همیشه من خیلی وقته که مقاله های ارزنده شمارومطالعه میکنم واحساس میکنم اعتمادبه نفسم زیادشده من فیلم رازروتقریبا هرشب گوش میدم تمرینات کتاب رازروهم انجام دادم وخیلی مثبت ترشدم امیدوارم باتمرینات دوره نخبگان ثروت فراوان هم جذب کنم وبه تمام خواسته هام برسم باتشکراززحمات شبانه روزی استادعزیزم یه سوال ؟ من وقتی به مشکلات کسانی که برام مهمن فکرمی کنم دچاراسترس میشدم البته حالا به یمن دوره شما کمتر شده ولی گاهی دچاراسترس میشم البته برا مسائل بزرگی مثل اینکه نکنه فلانی زنش رو طلاق بدهدچون میدونم خیلی دوسش نداره ولی میدونم زنش خوبه واون داره اشتباه میکنه ایا این مربوط به اعتمادبه نفس ضعیفه یادلیل دیگهای داره؟

خیلی خوب وعالی بود ممنون که پاسخم رودادین من خیلی اضطرابم کم شده واینو مدیون دوره شمامیدونم متشکرم بابت زحماتتون دوره نخبگلن واقعا عالیه مخصوصابرای کسانی که اضطراب ومشکلات عصبی دارن توصیه میکنم تودوره نخبگان شرکت کنن. من که خیلی نتیجه گرفتم وحالم خیلی خوب شده

با سلام مقاله عالی و جذاب بود راهکارها کاربردی و مفید هستند خودم به شخصه از طریق دوره نخبگان و چند راهکار که در این مقاله ارائه شده از جمله ورزش ،سحر خیزی ،مثبت اندیشی ،شکرگزاری ،عبارات تاکیدی مثبت تونستم اعتماد بنفسم رو به طرز چشمگیری افزایش بدم یکی از تجربیات من در افرایش اعتماد به نفس این بود که تونستم بعد از چندین سال که گواهینامه داشتم بر ترسم از رانندگی که ناشی از محدودیت ذهنم بوده غلبه کنم و در حال حاضر خدود یکسال که به راحتی رانندگی میکنم ممنون از شما استاد جولایی عزیز حتما راهکارهای دیگری که در این مقاله به آن اشاره شده هم بکار خواهم گرفت و همچنان قدرتمندانه ادامه خواهم داد .با سپاس

درود و سلام. چقدر جالب بود. واقعاً ۲۵مورد عملی و کاربردی واسه هر شخص حتی گاهی اوقات برای تغییر دادن حال اکنون هم میشه از این موارد استفاده کرد. سپاس استاد

ممنون از مقاله خوبتون استفاده کردن

با دورود و سپاس راهکارها خیلی عالی هستند وتاثیر گذار در بهتر کردن اعتماد به نفس من چند تا را در خودم به صورت کاری انجام دادم به شدت تاثیر گذاشته مثل بالابردن دانش در زمینه کار مطالعات زیادی کردم وبا اطمینان به معرفی کار م می پردازم….

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پیام شما پس از بررسی منتشر می شود

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

معرفی بهترین کتاب های افزایش اعتماد به نفس(برترین های تایمز)

اعتماد به نفس چیست ؟ راه های افزایش و تمرینات صحیح در بالا…

افزایش اعتماد به نفس در چهار گام سریع و راحت – راز…

همین الان ایمیل و شماره همراه خود را وارد کنید تا ایمیل برایتان ارسال شود

آیا می‌دانید چه فرصتی پیش روی شماست ؟

همین الان می‌توانید عضوی از نخبگان قانون جذب شوید که با تدریس استاد جولایی در این دوره  قانون جذب زندگی‌شان را متحول کرده‌اند !

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

رژیم غذایی دکتر کرمانی

درست مانند پیدا کردن شلوار جین کامل یا رسیدگی به تمام وظایف اعتماد به نفس نیز حالتی گریزان و ناپایدار دارد. اما بدون اعتماد به نفس بسیار ساده می شود به خود شک کرد و سرشار از افکار منفی شد. این تنها باعث اضطراب و افسردگی نمی شود بلکه به موفقیت در سطح حرفه ای نیز آسیب می رساند و سدی بر سر راهمان می شود. به همین دلیل پیدا کردن میان بری برای رسیدن به اعتماد به نفس باید یکی از ماموریت هایمان باشد.

ما به دنبال بهترین راه ها برای گذشتن از احساس نا امنی و شک گشتیم. چند راه پیدا کردیم باید بگویم این روش ها عالی است. این راهنما را راکت تقویت کننده خود در سخت ترین شرایط بدانید.

ثبت نام رژیم اینترنتی دکتر کرمانی

چطور اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم

عطر مورد علاقه ای که دارید تاثیرش فراتر از خوش بو کردنتان است. وقتی بوی عطرتان را حس می کنید اعتماد به نفستان بالا می رود. تحقیقات نشان داده عطرها نه تنها باعث بالا رفتن اعتماد به نفس می شود. بلکه در مردان هر چقدر علاقه به عطر بیشتر باشد به همان میزان اعتماد به نفس نیز بالاتر می رود. تحقیقی دیگر نیز نشان داد ۹۰ درصد از زنانی که عطر استفاده می کنند از کسانی که عطر نمی زنند اعتماد به نفس بالا تری دارند.

 

دفعه دیگر که دیدید روی صندلی ولو هستید و یا شانه های خود را پایین انداخته اید بلند شوید و صاف بایستید. بر اساس تحقیقات انجام این کار باعث افزایش اعتماد به نفس در افکارتان می شود. بعلاوه نشستن در حالت مناسب می تواند اعتماد به نفس و روحیه را حفظ کند. این را امتحان کنید متخصصان توصیه می کنند قفسه سینه خود را باز کنید، و سر خود را طوری نگه دارید که از نظر ظاهری و احساسی مطمئن و آماده نشان دهید.

بالا بردن دستها ( نه به حالت تسلیم به شکل V ) یک فرم زیبا از نشان دادن قدرت است. با اینکه این حرکت را نمی توانید هر جا و هر زمانی انجام دهید، تنها نگه داشتن دو دقیقه دستها به این شکل می تواند باعث تقویت اعتماد به نفستان شود. حتی ممکن است حرکت مخصوص به خود را برای گرفتن این حس داشته باشید.

 

بالا و پایین کردن سر تنها برای علامت دادن ( بله یا خیر ) یا گرم کردن در کلاس ورزشی مفید نیست. تحقیقات نشان داده است بالا و پایین کردن سر در واقع باعث افزایش اعتماد به نفس در افکار نیز می شود. پس به راحتی هر زمان که خواستید شروع به بالا و پایین کردن سر خود کنید. فقط کافیست به این فکر کنید که با این حرکت به مغز خود می گویید بله ما میتونیم!

گوش دادن به موسیقی مورد علاقه مزایای زیادی برای بدن و ذهن دارد. به تازگی محققان دریافتند گوش دادن به موسیقی مورد علاقه می تواند به فرد احساس قدرت دهد. گوش دادن به آهنگ هایی که باس سنگین دارند تاثیر بیشتری دارد.

مایکل جردن ( ستاره ی بسکتبال ) می گوید: من بارها و بارها شکست خوردم و در ادامه زندگی باز هم شکست را تجربه خواهم کرد و به همین دلیل است که موفق هستم. این نوع طرز فکر – قابلیت زندگی با شکست و درس گرفتن از آن – به شما کمک خواهد کرد تا اعتماد به نفس پیدا کنید.

واقعیت: زندگی بدون داشتن چند دوست خیلی سخت می شود. نه فقط به خاطر خوش گذراندن با آنها یا درد و دل کردن بلکه به این دلیل که یک دوست خوب باعث بالا رفتن اعتماد بنفس و ارزش قائل شدن برای خود می شود. پس دفعه دیگر که می خواستید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید به جمع دوستان خود بروید.

هرچند پشت سر هم سلفی گرفتن نوعی خود شیفتگی از خانواده ی اعتماد به نفس حساب می شود اما می تواند چیز خوبی نیز باشد. بسیاری از افرادی که عکس خود را با دوستان در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند گفته اند از نظرات و پسند های دوستان احساس اعتماد به نفس را تجربه کرده اند. البته این را به خاطر داشته باشید این کار تنها چاره نیست اما گرفتن یک عکس که ضرری ندارد!

دستبند یا سنگ شانس خود را به همراه داشته باشید چه اشکالی دارد! تحقیقات نشان داده استفاده از این نشانه ها باعث تقویت اعتماد به نفس در افراد می شود و عملکرد و تعیین اهداف آنها را بهبود می بخشد. اعتماد به نفس را فقط با اشیاء نمی توان بالا برد خیلی از افراد هستن که حرکت خاصی را عامل بهبود عملکرد خود می دانند. مثلا برخی از فوتبالیست ها قبل از ورود به زمین شاید حرکات خاصی انجام دهند این کار آنها را از نظر ذهنی آماده تر می کند.

نه ما هیچ وقت از گفتنش خسته نمی شویم: ورزش کردن برایتان خوب است! جدا از مزایای بسیار بسیار زیادی که برای بدن دارد، ورزش برای ذهن نیز خوب است. یک تحقیق نشان داد ورزش کردن به صورت مرتب باعث بالا رفتن اعتماد به نفس ( و کاهش استرس ) می شود. متخصصان نیز بر این باورند که ورزش در اصل باعث تقویت اراده می شود. ورزش سختی را انجام می دهید و از اینکه می بینید چگونه در آن پیشرفت می کنید احساس خوبی دارید.

از تخیل خود برای تقویت اعتماد به نفس کمک بگیرید. متخصصان بر این باورند داشتن تمرینات تصور ذهنی – مانند تجسم اینکه در یک مسابقه مهم گل زدید یا از پس یک کار بزرگ بر آمدید – می تواند درجه اطمینان در فرد را بالا ببرد و او را از نظر ذهنی برای گرفتن نتیجه آماده کند. سعی کنید برای خود اهداف فوق العاده خاص تعیین کنید و از تمام جزئیات آن مطلع شوید. تحقیقات نشان داده هر چقدر در مورد موفقیت آینده جزئیات بیشتری بدانید در به ثمر رساندن هدف خود موفق تر خواهید بود و تصور کنید که بدستش آوردید.

 

گفتیم که تجسم کردن می تواند به کسب نتایج موفقیت آمیز کمک کند، اما در کنارش باید تصدیق خود نیز وجود داشته باشد. به خود روحیه بدهید واین اطمینان را در خود به وجود بیاورید که از شکست های گذشته درس گرفته اید و حالا آمده ی موفق شدن هستید. وقتی از درون خود را تشویق کنید اعتماد به نفستان بالا می رود و عملکرد بهتری خواهید داشت.

 

حتی اگر به صورت طبیعی دارای استعدادی خاص هستید، قابلیت موفقیت و اعتماد به نفس نمی تواند تنها در همین استعداد خلاصه شود. در واقع متخصصان بر این باورند که تمرین برای رسیدن به موفقیت در یک وظیفه یا مسئولیت مهتر از حساب کردن روی استعداد است. تمرین برای انجام یک کار ( مثلا صحبت در جمع ) باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و همچنین کیفیت کارتان می شود.

 

همانطور که این کار به نوعی سرمایه گذاری در وقت و انرژی است، یادگیری یکی از آلات موسیقی می تواند به تقویت اعتماد به نفس نیز کمک کند. یک تحقیق نشان داد آموختن کار با پیانو بیش از دیگر آلات موسیقی باعث افزایش اعتماد به نفس می شود. یکی دیگر از مزایای یادگیری آلات موسیقی تیز هوش شدن است. باورتان می شود هوش و استعداد در یکجا!

زمان ریسک پذیری فرا رسیده، اساسا این خودمان هستیم که روی وسعت منطقه راحتی مان تسلط داریم. وقتی به صورت مرتب ریسک می کنیم، منطقه راحتیمان توسعه پیدا می کند، حتی انجام کاری به ظاهر گوچک می تواند تاثیر بزرگی ایجاد کند. با این کار رشد می کنید و حس این را دارید که توقف ناپذیرید. یک مثال کامل: در یک تحقیق که به تازگی انجام گرفت محققان از داوطلبان خواستند در محل رفت و آمد خود با یک غریبه صحبت کنند و ببینند که این امر می تواند مثبت باشد یا خیر. نتیجه چه بود؟ این کار به صورت بسیار ساده به آنها کمک کرد در روابط خود مثبت تر عمل کنند.

با اینکه تحقیقات نشان داده بیش از حد مورد تعریف قرار گرفتن باعث می شود حس بدی پیدا کنیم. اما همچنان می شود تا حدودی به این تعریف ها امیدوار بود. محققان بر این باورند که شنیدن سخنان مثبت باعث تقویت اعتماد به نفس و اراده می شود. پس این کار را انجام دهید: کارت هایی که برای تولد هدیه گرفتید را نگه دارید حتی می توانید ایمیل ها یا نامه هایی که عملکردتان در آن ستوده شده را نیز نگه دارید و با دوباره خواندنشان انرژی بگیرید.

اگر تنها یک راه برای بالا بردن ناگهانی اعتماد به نفس وجود داشته باشد آن لبخند زدن است. همین لبخند زیبا می تواند با اعتماد به نفس و مسلط نشانتان دهد. اما این تاثیر تنها خارجی نیست، از نظر علمی ثابت شده که لبخند می تواند به کاهش استرس نیز کمک کند. کم شدن استرس کمک می کند آرام تر و شادتر باشیم. پس سعی کنید در روابط روزانه خود از لبخند استفاده کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر شما

نام *

ایمیل

عالیییی

برای دریافت مشاوره خرید رژیم دکتر کرمانی شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

کلیه حقوق متعلق به مجموعه به اندام دکتر کرمانی می باشد.

پادکست

موفقیت و انگیزشی

بازاریابی و فروش

کار آفرینی و کسب و کار

زندگی نامه افراد موفق

چطور اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم

معرفی کتاب

صفحه اصلی > ذهن قدرتمند > با استفاده از 10 روش کاربردی به فردی با اعتماد به نفس بالا تبدیل شوید

اعتماد به نفس کودکان دغدغه ی همه ی انسان هاست. خیلی از افراد نمی دانند که چگونه می توانند اعتماد به نفس خود را تقویت کنند و یا خیلی از افراد تصور می کنند وقتی اعتماد به نفس شکل می گیرد دیگر هیچ موقع نوسان پیدا نمی کند، در صورتی که اینگونه نیست. از دلایل نداشتن اعتماد به نفس می توان به حس ارزشمندی اشاره کرد که در زمان کودکی شکل می گیرد. کودک هنگامی که متولد می شود درکی از جهان پیرامون خود ندارد اما تا حدی برخی از خصائص و ویژگی ها از همان ابتدا در او نهادینه شده است که محیط اطراف در تقویت و تخریب آنها نقش مهمی دارند. ما در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چه نکاتی وجود دارد که عمل کردن به آنها اعتماد به نفس را بالا می برد. با آکادمی بازار همراه باشید تا شما را با چند روش موثر جهت دستیابی به اعتماد به نفس آشنا کنیم تا سطح زندگی خود را از شرایط معمولی به حدی ایده آل برسانید.

تصویرسازی به این معناست که بتوانید تصویری از خودتان را در ذهنتان ببینید که دارید به خود افتخار می ‌کنید. هنگامی که از کمبود اعتماد به نفس رنج می بریم، تصویر منفی از خودمان داریم که معمولا تصویری غلط است. تمرین کنید تا بتوانید یک تصویر فوق العاده از خودتان در حال دستیابی به اهداف، در ذهنتان بسازید.

ما بر مبنای تصویر ذهنی که از خودمان می سازیم، رفتار می کنیم، مسئله اینجاست که می توانیم با تغییر دیدگاهمان نسبت به خودمان، تغییرات پایداری را در خودمان به وجود آوریم. جملات تأکیدی، عباراتی مثبت و روحیه بخش هستند که ما به خودمان می گوییم. معمولا اگر بلند بگوییم به صورتی که خودمان صدای خودمان را بشنویم، تاثیر بسیار زیادی دارند. اگر چیزی را به صورت مداوم و پیوسته با خود تکرار کنیم، آن را باور خواهیم کرد. به عنوان مثال اگر ظاهر خودتان را دوست ندارید، تمرین کنید دفعه ی بعدی که جلوی آینه می روید راجع به چیزی که در خودتان دوست دارید یا به خاطر داشتن آن سپاسگزار هستید، فکر کنید.

اگر احساس عدم اطمینان می کنید، این را بدانید که دیگران نیز همین حس را دارند. مسئله را زیاد برای خودتان بزرگ نکنید و خودتان را دست کم نگیرید. شما از آنچه که تصور می کنید، بهتر هستید. بهترین راه برای شکستن دادن ترس، مواجه شدن با آن است. اگر روزانه کارهایی را انجام دهید که از آنها می ترسید، از هر تجربه اعتماد به نفس می گیرید و اعتماد به نفستان کم کم افزایش پیدا می کند. پس از حاشیه ی امن خودتان بیرون بیایید و با ترس هایتان مقابله کنید.

یکی از ناخوشایند ترین نظراتی که دریافت می کنیم توسط خودمان و صدای منتقد درونی‌ مان است. اگر اعتماد به نفستان کم است این احتمال وجود دارد که منتقد درونی شما به خوبی فعال شده و در جهت نادرستی حرکت می ‌کند. استراتژی هایی مثل درمان شناختی رفتاری به شما کمک می کند که سوال هایی از منتقد درونی ‌خود بپرسید و به دنبال مدارکی باشید که نشان دهد حرف هایش صحیح است یا نه.

دلیل معروف شدن جین جیانگ این بود که با ترسش رو به رو شد به این صورت که او در طول صد روز عمداً درخواست های عجیب و غریب از مردم داشت تا آنها درخواستش را رد کنند. هدف او این بود که حساسیتش به طرد شدن را کاهش دهد، به دلیل اینکه بعد از یک ماجرای کاری به علت طرد شدن از طرف یک سرمایه گذار، بیش از توقعش ناراحت شده بود. رو به رو شدن  با ترس کار سختی نیست، ولی اگر می خواهید همراه با افزایش اعتماد به نفس‌ کمی هم خوش بگذرانید، این کار به دردتان می خورد.

افراد زیادی نسبت به توانایی ‌های خود دلسرد می شوند چون که آنها هدف های بسیار دشواری را برای خودشان انتخاب می کنند. برای اینکه بتوانید خیلی راحت موفق شوید با تعیین هدف های کوچک آغاز کنید. وقتی پ موفقیت‌ های زیادی به دست آورید احساس خوبی نسبت به خودتان خواهید داشت و می توانید هدف های بزرگتری را برای خودتان انتخاب کنید. حتما لیستی از تمام دستاوردهایتان تهیه کنید تا هر چند وقت یکبار به خودتان یاد آور شوید که خوب پیش رفته اید.

به جای تمرکز روی لیست “کارهایی که باید انجام دهم” ، بهتر است زمانی را نیز به لیست “کارهایی که انجام داده ام” اختصاص دهید. تأمل روی کارهای برجسته ای که انجام داده اید و پروژه ها و اهدافی که به آنها دست پیدا کرده اید یک راه فوق العاده برای تقویت اعتماد به خودتان و مهارت هایتان است.

کمک به دیگران موجب می شود که خودمان را از یاد نبریم و قدر چیزهایی که داریم را بدانیم. علاوه بر آن کمک به دیگران برای ایجاد تغییری در زندگیشان، احساس خوبی به آدم می دهد. به جای تمرکز بر روی نقاط ضعف خودتان، داوطلب شوید که فردی را راهنمایی کنید یا به او درسی بدهید و به این ترتیب شاهد افزایش خود به خودی اعتماد به نفستان خواهید بود.

دوره اعتماد به نفس به سلامت و شرایط خوب جسمی، سلامت روحی و سلامت اجتماعی وابسته است. اگر از اندام ‌تان راضی نیستید یا اکثرمواقع انرژی کمی دارید، مسلما نمی توانید احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید.

برای ایجاد عادات ورزشی، غذایی و خواب مناسب وقت بگذارید و همچنین لباس های مناسب به تن کنید. با ساختن ظاهری مناسب اعتماد به نفستان افزایش پیدا می کند.

نه گفتن را بیاوزید. به دیگران یاد بدهید که به حد و مرزهای شما احترام بگذارند. اگرلازم است، دوره هایی را بگذارنید بیاموزید چطور قاطعیت از خودتان نشان دهید و چگونه چیزهایی که می خواهید را طلب کنید. هرچقدر کنترل بیشتری روی زندگیتان داشته باشید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

کسانی که اعتماد به نفس کمی دارند دیگران را بهتر و با لیاقت‌ تر از خودشان می دانند. به جای این دیدگاه، خودتان را به عنوان یک انسان و برابر با دیگران بدانید. آنها هیچ مزیت یا برتری بر شما ندارند. طرزفکر خود را تغییر دهید و دیدگاه تساوی را جایگزین آن کنید و کم کم شاهد پیشرفت و ارتقاء در اعتماد به نفس خود خواهید بود.

در دوره بازاریابی و فروش ” ستارگان فروش ” خود را به یک فروشنده تمام عیار تبدیل کنید.

اگر یاد نگیریم که از دشواری ها و موانع پیش روی خود عبور کنیم موجب می شود لطمات جدی به بخش های شغلی و شخصی زندگی ما وارد شود. می توان از اعتماد به نفس و داشتن حس ارزشمندی به عنوان مهم ترین زیر بناهای شخصیتی نام برد که اگر این زیر بنا ها درست گذاشته شود می توان عمارتی بزرگ بر روی این ستون ها بنا کرد. آکادمی بازار به شما پیشنهاد می کند جهت دستیابی به توسعه فردی و فراگیری مهارت های فردی از محصولات بسیار کاربردی و مفید معجزه قدرتمند ذهن بهره ببرید. در صورت تمایل به استفاده از این محصولات بر روی لینک زیر کلیک کنید:

دوره آموزشی غیرحضوری”معجزه ذهن قدرتمند”

Seminar movafaghiat ro tosie mikonin????

سلام کاربر عزیز بله بسیار مفید هست برای اطلاع از آخرین سمینار و دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید: پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

Albate etemad be nafse kazeb k monjar be khod shiftegi mishe kheili bade

سلام Baranعزیز ممنون از ارائه نظر ارزشمندتون

مقاله هاتون خیلی سازنده هستن ممنون از اینکه رایگان به اشتراک میذارید

سلام سوگند عزیز ممنون از حسن توجه شما

اینکه خودمونو تو جایگاهی که میخوایم تصور کنیم خیلی خوبه به ذهن القا میکنه که باید برای رسیدن به اون هدف نهایت تلاششو بکنه

سلام محمد عزیز بله کاملا با شما موافقم

اعتماد به نفس از نکات اصلی شخصیتی قوی است انسان با اعتماد به نفس در بهترین راهقدم میگذارد

سلام کاربر عزیز اعتماد به نفس پایه های شخصیت رو محکم میکنه

اینکه ادم خودشو باور داشته باشه خیلی مهمه اگه به تواناییامون اعتماد نداشته باشیم کاملا منفعلیم

سلام سمیرا عزیز هر انسانی باید به خودش اعتماد داشته باشه تا بتونه تواناییاشو شکوفا کنه

منم با این موافقم که باید خودمونو با بقیه برابر بدونیم مگه ما چی کم داریم از بقیه

سلام فاطمه عزیز انسان همگی دارای ارزش یکسان هستند

خیلی اموزنده بود بسیار خلاصه اما بسیار جامع

سلام ملیکا عزیز از رضایت شما خرسندیم

دمتون گرم

چطور اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم

سلام امیررضا عزیز ممنون از حسن نظر شما. خوشحالیم که از اینکه مقاله لذت بردید. شما میتونید از مقاله ی “تقویت اعتماد به نفس – عزت نفس و موفقیت در زندگی” هم بهره مند بشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

اعتماد به نفس ، یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که افراد باید برای رسیدن به موفقیت دارا باشند و هر طور که شده، آن را در وجود خود تقویت کنند. ما در این مقاله به چیستی اعتماد به نفس می پردازیم، ملاک هایی برای اندازه گیری اعتماد به نفس به شما ارائه می دهیم، روش هایی به منظور افزایش اعتماد به نفس پیشنهاد می کنیم و در نهایت هم میزان اعتماد به نفس شما را با آزمون آنلاین اندازه گیری می کنیم. پس برای افزایش این ویژگی،حتماً تا پایان با مقاله راه های افزایش اعتماد به نفس همراه باشید…

آزمون اعتماد به نفس در انتهای این صفحه قرار دارد

در ادامه با این موارد به خوبی آشنا خواهید شد.

اول از همه و قبل از شمردن راه های افزایش اعتماد به نفس ، لازم است که تعریف درستی از آن داشته باشیم. تعاریف زیادی برای اعتماد به نفس ارائه کرده اند اما تعریف ما این است:

داشتن باورهای ذهنی درست نسبت به توانایی و مهارت های خودمان. یعنی باور کنیم که ما توانایی ها و مهارت های لازم برای انجام کاری را داریم.چطور اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم

ممکن است فردی هنگام رانندگی اعتماد به نفس بالایی داشته باشد، اما همان شخص وقتی می‌خواهد در جمع صحبتی بکند، دچار استرس و اضطراب می‌شود. پس امکان دارد که در زمینه ای دچار اعتماد به نفس بالایی باشیم و در زمینه ای دیگر دقیقاً برعکس آن باشیم.

پس می‌توان گفت به نوعی همه انسان ها قطعاً در زمینه ای نیاز به تقویت اعتماد به نفس دارند. پیشنهاد می کنم کلیپ زیر را را هم مشاهده کرده تا با معنای اعتماد به نفس بهتر آشنا شده و با دانستن معنای درست آن، در ادامه مقاله ذهنیت بازتری داشته باشید. (این کلیپ مربوط به درس اعتماد به نفس در صحبت کردن، در دوره غیر حضوری فن بیان می باشد.)

ریشه اعتماد به نفس، خیلی از موارد و اتفاقات می‌تواند باشد که در ادامه هم به آن ها خواهیم پرداخت. اما نکته مهمی که در اینجا می‌خواهم به شما بگویم، این است که ریشه اصلی اعتماد به نفس شما، در اشرف مخلوقات بودن شماست! باید این را بدانید که خداوند در این دنیا فقط یک نفر مثل شما خلق کرده و آن، خود شما هستید. کمی دقت کنید؛ یک اثر انگشت فقط مانند شما در این دنیا وجود دارد، یک نفر مانند شما رفتار می‌کند و شما باید از این بابت به خودتان ببالید! خداوند از روح خودش در وجود شما دمیده و این مایه مباهات و افتخار شماست. بزرگی می‌گفت:

اعتماد به نفس، فقط نامش اعتمادبه نفس است! شما باید ابتدا اعتماد به خدا داشته باشید و مطمئن باشید که خود او کمکتان خواهد کرد و بهترین اتفاقات را برایتان رقم خواهد زد.

پس می‌توان ریشه اصلی اعتماد به نفس را، اعتماد به خدا دانست و بس!

از آنجایی که اعتماد به نفس ریشه در اعتماد به خدا دارد، تربیت خانواده می‌تواند در این اعتماد نقش به سزایی داشته باشند و از انجایی که در خانواده این بانوان هستند که نقش اصلی را بازی می‌کنند، توصیه می‌کنم مقاله افزایش اعتماد به نفس در زنان مطالعه تا شیوه رهبری خودتان را به شیوه‌ای بی نقص تبدیل کنید.

افرادی که اعتماد به نفس ندارند و یا حداقل اعتماد به نفسشان پایین است، یک سری ویژگی ها و علائم مشترک دارند که باعث می‌شوند به این حال و روز بیفتند. برخی از این نشانه ها عبارتند از:

این موارد تنها برخی از علائم کمبود اعتماد به نفس بودند. قطعاً افراد با اعتماد به نفس پایین ویژگی های بسیار زیاد و مهمی دارند، اما در اینجا سعی کردیم 5 مورد از مهم ترین های آنان را نام ببریم. وقتی همه علائم آن را بدانید، می‌توانید به خودشناسی بهتر برسید و همین اتفاق، باعث خواهد شد بیشتر به فکر از بین بردن ضعف خود در اعتماد به نفس باشید. پیشنهاد می‌کنم حتماً مقاله علائم کمبود اعتماد به نفس را هم مطالعه کنید تا ابتدا بدانید کدام یک از این علائم را دارا هستید، سپس با قدرت بیشتری برای رفع آن ها اقدام کنید.

در ادامه به شما راه کارهایی خواهیم گفت که با کمکشان بتوانید تبدیل به فردی با اعتماد به نفس بالا شوید. اما قبل از آن، به نظرم دانستن ویژگی های افراد با اعتماد به نفس بالا به به تقویت این مهارت در شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد. پس ابتدا آنا را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

حالا که علائم کمبود اعتماد به نفس را دانستیم، بد نیست نگاهی هم به ویژگی افراد که اعتماد به نفس بالایی دارند بیندازیم و بعد از آن راه های افزایش اعتماد به نفس را بگوییم. افراد با اعتماد به نفس بالا معمولاً:

اصلاً ویژگی های این دسته از افراد به قدری بالاست که اگر بخواهم همه آن ها را برایتان نام ببرم مطمئناً زمان بسیار زیادی طول خواهد کشید و از حوصله این متن خارج است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم مقاله ویژگی های افراد با اعتماد به نفس بالا را که فقط به این موضوع پرداخته مطالعه کنید. چون خود این ویژگی ها را می‌توانید به عنوان راه حل برای افزایش اعتماد به نفس استفاده کنید. مثلاً وقتی یکی از ویژگی های افراد با اعتماد به نفس این است که محکم صحبت می‌کنند، مسلماً شما هم خواهید دانست که باید برای افزایش اعتماد به نفس خود، محکم و با صلابت صحبت کنید.

در ادامه و در بخش راهکارها خواهید دید که این ویژگی ها با راهکارها تا چه حد مشترک هستند.

احتمالاً اکنون بیشتر از همیشه برای افزایش اعتماد به نفس خودتان انرژی و انگیزه دارید و می‌خواهید هرچه سریع تر این مهارت را در وجود خودتان افزایش دهید. خب، من هم زیاد معطلتان نمی‌گذارم، خیلی سریع برویم به سراغ بیان راه های افزایش اعتماد به نفس.

اولین و مهم ترین مسیر از راه های افزایش اعتماد به نفس این است که خودتان را باور کنید. یعنی قبول کنید که می‌توانید شما هم تبدیل به یک فرد با اعتماد به نفس شوید. در مقاله راه های تقویت خودباوری هم گفتیم که وقتی باور کنید که می‌توانید، حتماً خواهید توانست. آقای هنری فورد هم جمله ای در این رابطه دارد که می‌گوید:

چه فکر کنید می‌توانید و چه فکر کنید نمی‌توانید، در هر دو صورت حق با شماست.

پس ابتدا با خودتان کنار بیایید که می‌توانید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید، سپس خواهید دید که چه قدرت بالایی برای تقویت اعتماد به نفس در وجودتان ایجاد می‌شود.

دومین راه از راه های افزایش اعتماد به نفس مطمئن و با صلابت صحبت کردن است . افراد با اعتماد به نفس، مهم ترین شاخصه ای که دارند، نوع صحبت کردنشان است. تا کنون دیده اید که فردی اعتماد به نفسش بالا باشد و آرام و سر پایین صحبت کند یا این که کم حرف باشد؟ مسلماً خیر.

همه افرادی که اعتماد به نفسشان فوق العاده بالاست، با صدای رسا و محکم صحبت می‌کنند تا حرف هایشان بیشتر به دل مخاطب بنشیند.

علاوه بر این، مطمئن هم صحبت می‌کنند. یعنی وقتی می‌خواهند مطلبی را به دیگران انتقال دهند، طوری با آنها صحبت می‌کنند که خیالشان بابت آن مطلب راحت شود. یعنی کاملاً آنها را از آن مطلب مطمئن می‌کنند.

این ویژگی افراد با اعتماد به نفس، یکی از مهم ترین ویژگی های آنان در مقابله با دیگران است و می‌توان گفت به نوعی، راز موفقیت آنان هم همین است.

سومین راه از راه های افزایش اعتماد به نفس تقویت زبان بدن می باشد. ظاهر انسان چون همیشه در دید دیگران است، می‌تواند ما را فردی با اعتماد به نفس یا خجالتی نشان دهد. در نتیجه یکی از مهم ترین عواملی که باید در اعتماد به نفس خود به آن دقت کنیم، زبان بدنمان است.

افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند، سر و چانه بالایی دارند، راست می‌ایستند، با دیگران ارتباط چشمی خوبی برقرار می‌کنند، از دستان خود به خوبی استفاده می‌کنند و همین کارها، باعث با اعتماد به نفس دیده شدنشان توسط افراد دیگر می‌شود.

بهتان پیشنهاد می‌کنم حتماً روی مقوله زبان بدن مطالعات بیشتری انجام دهید و تمام تلاش خود را بکنید تا به زبان بدن خود مسلط شوید. چون همان طور که بهتان گفتم، می‌تواند کمک بسیار زیاد و شگفت انگیزی بهتان بکند. پیشنهاد می کنم اگر می خواهید در این رابطه بیشتر بدانید، حتماً مقاله زبان بدن افراد با اعتماد به نفس را مطالعه کنید.

چهارمین راه از راه های افزایش اعتماد به نفس مربوط به طرز پوشش شما می باشد . دقت کردید اولین نکته ای که بعد از دیدن یک فرد خوش تیپ و خوش لباس می‌بینید چیست؟ مسلماً خصوصیات یک فرد پولدار، موفق و با اعتماد به نفس در ذهنتان پدیدار می‌شود. درست است؟

خوش لباسی هم از دیگر دلایلی است که ما را با اعتماد به نفس نشان می‌دهد. دیدید وقتی لباسی را می‌پوشیم که چندان باب میلمان نیست و آن را دوست نداریم، چقدر حس بدی بهمان دست می‌دهد؟ ولی در مقابل دقیقاً زمان هایی که با لباس های جذاب و شیک در مقابل دیگران ظاهر می‌شویم اعتماد به نفس فوق العاده بالایی داریم!

خب وقتی می‌بینیم نوع لباس پوشیدنمان تا این اندازه در اعتماد به نفسمان تاثیر دارد، به نظرتان بهتر نیست همیشه بهترین نوع ظاهر را داشته باشیم و آراسته باشیم؟

پنجمین راه از راه های افزایش اعتماد به نفس هم مربوط به ورودی های ذهن شما می باشد . افراد با اعتماد به نفس، مثبت نگر هم هستند و نمی گذارند افکار منفی وارد ذهن آنها شود. آنها حتی در بدترین شرایط هم تمام تلاش خود را می‌کنند تا نکته ای مثبت از آن شرایط بیرون بکشند. این ویژگی به آنها کمک می‌کند تا هم حال بهتری نسبت به دیگران داشته باشند، هم با کوچک ترین مسائل ناراحت و عصبانی نشوند و در نتیجه وقتی این اتفاق ها بیفتد، اعتماد به نفس بالاتری هم داشته باشند.

ششمین راه از راه های افزایش اعتماد به نفس یادگیری و اهل آموزش بودن می باشد. وقتی وارد جمعی می‌شوید که هرکس دارد درباره یک چیز صحبت می‌کند و شما هیچ اطلاعاتی درباره آن موضوعات ندارید، چه حسی بهتان دست می‌دهد؟ آیا احساس سرخوردگی و بی عرضگی درون شما به وجود نمی‌آید؟

اما زمانی که در زمینه های مختلف اطلاعات دارید و می‌توانید درباره شان اظهار نظر کنید، مسلماً احساس خودباوری عجیبی در ذهنتان ایجاد می‌شود که خود این حس، برای افزایش اعتماد به نفس کافی است.

پس تا می‌توانید در موضوعات مختلف اطلاعات خود را افزایش دهید.چطور اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم

هفتمین راه از راه های افزایش اعتماد به نفس مربوط به دست کم نگرفتن خودتان می باشد . افراد بسیار زیادی وجود دارند که درجه و مقام خودشان را بسیار پایین می‌پندارند و فکر می‌کنند اصلاً خوب نیستند! مثلاً زمانی که یک فرد بدون اعتماد به نفس می‌خواهد سخنرانی کند، مدام می‌گوید که ببخشید من کمی استرس دارم، یا این که اصلاً نمی‌توانم خوب صحبت کنم، یا حرف هایی که می‌خواهم بزنم شاید خیلی برایتان مفید نباشد. یا در مواقعی دیگر می‌گوید که لباسم اصلاً خوب نیست، من نوشتن بلد نیستم، عرضه هیچ کاری را ندارم و…

این کار باعث می‌شود که حس اعتماد به نفس در وجود شما مدام کمتر و کمتر شود و نتوانید آن را تقویت کنید. پس به هیچ وجه خودتان را نکوبید و به قول معروف خود زنی نکنید!

هشتمین راه از راه های افزایش اعتماد به نفس مربوط به گذشته شما و موفقیت هایتان می باشد. موفقیت های قبلی که به دست آورده اید را برای خودتان یادآوری کنید. حتی اگر این موفقیت ها فوق العاده کوچک باشند. این کار به شما یادآوری می‌کند که می‌توانید بازهم به موفقیت برسید و آن اتفاقات خوبی را که قبلاً برایتان افتاده تکرار کنید. حتی می‌توانید بهتر از آن شوید. اصلاً اگر توانایی نداشتید که قبلاً موفق نمی‌شدید!

پس حتماً موفقیت های قبلیتان را یادآوری کنید تا این حس خودباوری در وجودتان پدیدار شود.

نهمین راه از راه های افزایش اعتماد به نفس به ورزش کردن شما مربوط می شود. اگر هر روز ورزش کنید و در آن مداومت داشته باشید، از دو جهت در تقویت اعتماد به نفس به شما کمک خواهد شد. اول این که خود ورزش، نیروی اراده و پشتکار و اعتماد به نفس را خود به خود تقویت می‌کند و این یکی از ویژگی های بسیار عالی ورزش است. و دوم هم این که اگر هر روز مرتباً ورزش کنید، به این باور می‌رسید که من می‌توانم به طور ثابت کاری ر انجام دهم. در نتیجه این حس کمکتان می‌کند تا اعتماد به نفس بالایی پیدا کنید. به همین راحتی!

برای دهمین راه از راه های افزایش اعتماد به نفس لازم نیست کار خاصی نکنید همین که خودتان باشید کافیست و کفایت می کند. گاهی اوقات افراد فکر می‌کنند که باید باید همه را راضی نگه دارند! اصلاً مگر همچین چیزی ممکن است؟ شما هر کاری که بکنید بالأخره یک عده از شما ناراضی خواهند بود. شما سعی کنید کار خودتان را انجام دهید و برای رضایت دیگران کار نکنید. وقتی فقط به دیگران توجه می‌کنید، احساس می‌کنید که از خودتان هیچ قدرتی ندارید و مدام درگیر دیگران هستید و این حس، اعتماد به نفس شما را به شدت می‌کاهد. ولی وقتی کار خود را انجام دهید و تمام قدرت را در اختیار خودتان بگیرید، اعتماد به نفس و خودباوری عجیبی درون شما متولد خواهد شد.

یازدهمین قدم از راه های افزایش اعتماد به نفس را من حاشیه مهم تر از متن می دانم چرا که اطرافیان حاشیه ای ما تاثیر بسیار زیادی روی ما می گذارند و از آنها به هیچ وجه نمی شود غافل شد. یک سری افراد منفی باف هستند که مدام می‌گویند تو نمی‌توانی، موفق نمی‌شوی، بلد نیستی و جملاتی از این نظیر.

حتی اگر خودتان هم متوجه نشوید، حرف های آنان روی شما تأثیر زیادی خواهد گذاشت و در نهایت به نابودی اعتماد به نفس شما ختم خواهد شد. تا می‌توانید از این دسته از افراد فرار کنید و نگذارید با گفتن این جملات، باعث از بین رفتن اعتماد به نفس شما شوند.

برای دوازدهمین قدم از راه های افزایش اعتماد به نفس باید شما کمی هم ریسک کنید البته ریسک مثبت. همه ما یک منطقه امن ذهنی داریم که مغزمان دوست ندارد از آن خارج شویم. می‌دانید این منطقه چیست؟ شما هر کاری که انجام می‌دهید در این منطقه ثبت می‌شود و کم کم به آن عادت می‌کنید تا انجام آن کار برایتان راحت تر شود. تا اینجای کار اتفاقاً این منطقه نه تنها چیز بدی نیست، بلکه به شدت در انجام کارها کمکمان می‌کند! اما مشکل اصلی از جایی شروع می‌شود که می‌خواهیم کار جدیدی را انجام دهیم. در این زمان ذهن ما سریع واکنش نشان می‌دهد و نمی‌گذارد آن کار جدید را انجام دهید. چون برایش سخت و به شما فشار زیادی وارد می‌کند. در نتیجه تمام تلاش خود را می‌کند تا از آن کار منصرفتان کند.

حال اگر شما بتوانید کاری کنید که از این منطقه خارج شوید و کارتان را انجام دهید، می‌توانید به موفقیت برسید. و در نتیجه اعتماد به نفستان هم افزایش پیدا خواهد کرد. اما اگر نتوانید، باید قید موفقیت را بزنید.

سیزدهمین راه از راه های افزایش اعتماد به نفس یک کلمه دو حرفی است که باید شما گاهی از آن استفاده کنید. در برابر خواسته دیگران نه بگویید. البته خواسته هایی که جلوی موفقیت شما را می‌گیرند. نه گفتن به شما این قدرت را می‌دهد که بتوانید نسبت به خواسته های دیگران با اعتماد به نفس بیشتری ظاهر شوید و خودتان را مهم تر از دیگران بدانید. اصلاً افراد با اعتماد به نفس فقط می‌توانند به خوبی نه بگویند. پس اگر می‌خواهید با اعتماد به نفس شوید، زیاد نه بگویید. همچنین مطالعه مقاله تکنیک های راحت نه گفتن شما را در این امر بسیار کمک خواهد کرد.

تجسم کردن چهاردهمین راه از راه های افزایش اعتماد به نفس می باشد. به نظر می‌رسد اصطلاح ‌”‌تجسم کردن‌”‌ به شکل دادن و مشاهده‌ یک تصویر در ذهن اشاره داشته باشد. بسیاری از آدم‌ها تجربه‌ مشاهده‌ تصویری را دارند که در چشم ذهن‌شان خلق کرده‌اند.

با وجود این، سایر آدم‌ها آن‌چنان “‌تجسم‌گرا‌”‌ نیستند. در عوض، آن‌ها ممکن است هر آن‌چه را تصور می‌کنند، حس کنند. آن‌ها شاید احساسی داشته باشند که از برخی جهات قابل درک باشد؛ با این‌که فقط درباره‌ی تصویر فکر می‌کنند.

نکته‌ مهم درباره‌ي تجسم این است که باید افکاری واضح، مفصل، و روشن درباره‌ اهدافتان داشته باشید. به این ترتیب، مهم نیست آیا تصاویر را به نظر مشاهده کنید یا فقط آن‌ را در ذهنتان به طور روشن تعریف کنید.

اگر خواهان بدست آوردن چیزی در زندگی خود هستید، و یا می‌خواهید به شخصیت به خصوصی تبدیل شوید، قطعاً باید ابتدا آن را در ذهن خود تجسم و تصور کنید. تصویر چیزی که می‌خواید بهش برسید را در ذهنتان بسازید.

و راه پانزدهم و آخر ما مربوط به عادت کردن شما می باشد اگر این تکنیک ها را به طور کامل انجام دهید، قطعاً اعتماد به نفس بالایی پیدا خواهید کرد. اما باید حواستان باشد که بعد از این که اعتماد به نفس بالایی پیدا کردید، این تکنیک ها را رها نکنید و باز هم آن ها را انجام دهید. چون ممکن است دوباره به حالت قبلی بازگردید.

خب، حالا که این 15 تکنیک را یاد گرفتید، بهتان تبریک می‌گویم. چون گام بلندی برای افزایش اعتماد به نفس خودتان برداشته اید. اما باید این تکنیک ها و راهکارها را عملی کنید تا بتوانید به راحتی اعتماد به نفس خودتان را افزایش دهید. همچنین اگر به دنبال بهترین منابع در این حوزه هستید می توانید به مقاله معرفی بهترین کتاب های اعتماد به نفس مراجعه کنید که در آن ۲۱ عنوان از بهترین کتاب های اعتماد به نفس را معرفی کرده ایم.

اکنون هم می توانید آزمون اعتماد به نفس را که از همان ابتدا به شما قول داده بودیم انجام دهید و ببینید که چه میزان اعتماد به نفس دارید و چگونه باید آن ها را انجام دهید. اما قبل از آن، حتماً تست زیر را گوش کنید.

0 سوال از 20 سوال تکمیل شد.

سؤالات:

با انجام این آزمون از میزان اعتماد به نفس خود در وجودتان آگاه خواهید شد.

نکته مهم 1: در طی پاسخ به سوالات آن چیزی که واقعاً هستید را انتخاب کنید نه آنچه دوست دارید باشید.

نکته مهم 2: با نگاه و تفکر دقیق به سوالات پاسخ بدهید.

آماده اید آزمون رو شروع کنیم؟

شما قبلا این آزمون را به پایان رسانده اید و نمی توانید مجددا درون آن شرکت کنید.

آزمون در حال بارگذاری است

برای شروع آزمون لازم است که ثبت نام کرده و به حساب کاربری خود وارد شوید.

برای شروع آزمون، لازم است آزمون زیر را به اتمام برسانید.

زمان سپری شده است

تست شما به پایان رسید و باید برای نتیجه نهایی آن، به نکات زیر توجه کنید:

اگر نمره نهایی تست بین 70 تا 100 شد، به شما تبریک می گوییم؛ چرا که اعتماد به نفستان بالاست و می توانید در همه جا بدرخشید.

اگر نمره تان بین 40 تا 70 است، اعتماد به نفس دارید اما باید آن را تقویت کنید تا بتوانید به اهداف خود برسید و در مقابل دیگران به راحتی حاضر شوید.

اگر هم نمره ای کمتر از 40 گرفتید، شما اعتماد به نفس مناسبی ندارید اما به هیچ وجه نا امید نشوید؛ چرا که حتماً راه های زیادی برای تقویت آن وجود دارد و دنیا به آخر نرسیده است! در واقع اعتماد به نفس مهارتی اکتسابی است و می توان آن را کسب کرد. پس به خودتان امیدوار باشید…

همچنین برای تقویت اعتماد به نفس خود، می توانید با توجه به نیاز خود و شرایطی که دارید، علاوه بر استفاده از راهکارهای همین مقاله، از مقالات زیر کمک بگیرید (برای مراجعه به هر کدام از آن ها، روی نامشان کلیک کنید) و یا به شماره 09038942379 در واتساپ پیام دهید تا مشاوران ما به صورت تخصصی کمکتان کنند.

افزایش اعتماد به نفس در بزرگسالان

افزایش اعتماد به نفس در کودکان

راه های افزایش اعتماد به نفس در زنان

کتاب های افزایش اعتماد به نفس

چطور با اعتماد به نفس صحبت کنیم؟

جملات اعتماد به نفس دهنده

راه های افزایش خودباوری

وقتی تصمیمی می گیرم به آن پایبند هستم.

خودم را باور دارم.

احساس می کنم هیچ چیز در زندگی من خوب نیست.

معمولاً از کارهای کرده خود احساس پشیمانی می کنم.

خودم نمی توانم کارهایم را مدیریت کنم و یک نفر باید به من بگوید چه کار کنم.

گاهی آرزو می کنم ای کاش فرد دیگری بودم.

فکر می کنم اطرافیانم زندگی بهتری نسبت به من دارند.

همیشه می ترسم دوستانم دیگر نخواهند با من باشند.

حس می کنم اگر اصلاً وجود نداشته باشم هم هیچ اتفاقی نمی افتد.

به جای انجام کامل کار، کارهایم را طوری انجام می دهم که فقط رفع تکلیف کنم.

معتقدم با تلاش زیاد می توانم به اهدافم برسم.

ارزش ها و اهداف زندگی خود را می دانم.

می دانم دیگران مرا با چه نقاط قوتی می شناسند.

به زندگی احساس خوبی دارم و فکر می کنم می توانم موفق شوم.

اگر کاری سخت باشد و نیاز به کمی تلاش داشته باشد، آن را انجام نمی دهم.

انسان مغروری هستم و خودم را از دیگران بالاتر می دانم.

دیگران مرا دوست دارند و از بودن کنار من لذت می برند.

من ظاهر زیبایی ندارم و دیگران از من بهتر هستند.

به راحتی از دیگران تعریف می کنم.

از پیشرفت و موفقیت دیگران خوشحال می شوم.

اگر شما هم راهی برای تقویت این ویژگی می شناسید و یا نکته و سوالی در این رابطه دارید، کی توانید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

موفق باشید…

باسلام ممنون از مقاله خوب و نکات کاربردیتون ، استفاده کردیم واقعا اعتماد به نفس تاثیر بسزایی در رسیدن ما به اهدافمون و موفقیت داره و اولین قدم برای رسیدن به موفقیت بالابردن اعتماد به نفس هستشس چرا که بدون اعتمادبه نفس ساعتها مطالعه و دوره گذراندن هم به ما کمکی نخواهد کرد و روز به روز از رسیدن به هدفمون دلسرد تر میشیم

وقت بخیر

ممنون از شما و خوشحالیم که این مطالب مورد استفادتون قرار گرفته

موفق باشید

اعتماد به نفس گمشده بسیاری از افراد امروزی ست و شاید هیچ زمانی انسانها به این حد خود را بادیگران مقایسه نکرده اند که ارمغانی جز پایین امدن عزت نفس را برایشان نداشته است.مقایسه ظاهر زندگی دیگران با باطن زندگی خود مقایسه نوع حرف زدن و تعاملات دیگران با نوع حرف زدن و تعاملات خودمان.مقایسه شرایط مالی خود با دیگران و نمیگوییم که دیگران برای رسیدن به ان موقعیت چقدر تلاش کردند تا بدانجا رسیدند و توجه نمیکنیم و با خود نمیگوییم ک چقدر از ان شو و نمایش ها واقعی است. و چقدرش تصنعی است.

وقت بخیر

بله حتما همین طوره…ممنون از نظرتون

خوشحالیم که در حال برداشتن گام برتر زندگیتون هستید…موفق باشید

متاسفانه نداشتن اعتماد به نفس یاعث شده که بسیاری از افراد از موفقیت هایی که در انتظارشان بود فاصله بگیرند. از آنجایی که اعتماد به نفس یعنی داشتن مهارت و باور خودمان در استفاده از آن مهارت . بسیاری از افراد با وجود داشتن مهارت ولی چون به خود باور ندارند موفق نمیشوند به نظر من یکی از اصلی ترین بخش اعتماد به نفس که باید روی آن کار شود باور ما نسبت به خودمان است

وقت بخیر

بله حتما همین طوره

خوشحالیم که در حال برداشتن گام برتر زندگیتون هستید…موفق باشید

خیلی مقاله عالی و مفیدی بود…. اعتماد به نفس بالا در هر زمینه ای خیلی میتونه بهمون کمک بکنه! خیلی اوقات افراد از سر خجالت و نداشتن جسارت و بی اعتمادی به خودشون از موقعیت های خوبی که براشون پیش میاد صرف نظر میکنند و این واقعا اشتباهه. ممنون که راه افزایش این مهارت مهم رو اموزش دادید …

وقت بخیر

ممنون از نظر فوق العادتون

خوشحالیم که در حال برداشتن گام برتر زندگیتون هستید…موفق باشید

با درود فراوان خدمت شما این مقاله هم معرکه بود من خیلی خوشحالم من در تست اعتماد به نفس نمره ی ۹۷/۵ گرفتم از دیدگاه من رمز موفقیت برای هر شخصی اعتماد به نفس درست و باور واقعی نسبت به تواناییهایش هست و این کلید طلایی قفل موفقیت هست .سپاس فراوان از لطف شما

وقت بخیر

بسیار هم عالی خانم محمدیان بزرگوار

خوشحالیم که در حال برداشتن گام برتر زندگیتون هستید…موفق باشید

سلام .اعتماد به نفس مهارتی است اکتسابی است برای رسیدن به موفقیت . من سعی کرده ام که تقریبا ۸۰ درصد راههای افزایش اعتماد به نفس را پیش برم. خدا توفیق بده که بتوانم بقیه راهها را هم برم.

سلام . الان که نگاه میکنم میبینم تقریبا ۸۰ درصد راههای افزایش اعتماد به نفس را پیش رفتم. خدا توفیق بده که بتوانم بقیه راهها را هم برم.

وقت بخیر

خوشحالیم که در حال برداشتن گام برتر زندگیتون هستید…موفق باشید

مشاوره تو واتساپ رایگانه؟

سلام. بله دوست عزیز مشاوران ما اونجا به صورت رایگان کمکتون میکنند.

مقاله خوب و مفیدی بود بالاخص دغدغه ی ذهنی من و بسیار از افراد هست. منتها چیزی ک ناراحتم میکنه از این دست مطالب رو زیاد میشنوم اما تاثیری در من نمیزاره یا به صورت موقت هست. راهکاری دارین براش؟!

ممنون از نظر لطف شما

زیگ زیگلار جمله ای داره که میگه: اکثر افراد میگویند مطالب انگیزشی دوام همیشگی ندارند؛ حمام کردن نیز همین طور است! به همین دلیل توصیه میشود روزانه دوش بگیرید!

همین جمله در رابطه با این مطالب هم صدق میکنه. یعنی شما هم باید دائماً در معرض آن ها قرار بگیرید و هم هر روز آن ها را انجام دهید. طبیعتاً نمیشه با یک یا دو روز انجام دادن هر کاری به موفقیت در اون دست یافت! پس دقت کنید که خودتون رو مدام در معرض مطالب انگیزشی و… قرار بدید.

پیشنهاد میکنم به شماره پشتیبانی موسسه یعنی 09038942379 در واتساپ پیام دهید تا مشاوران ما به صورت تخصصی و رایگان به شما کمک کنند. موفق باشید../

نتیجه آزمون اعتماد به نفس من 67 شد! الان جز دسته افراد با اعتماد به نفس بالا قرار میگیرم یا معمولی؟

سلام دوست عزیز. شما حتی اگه نتیجه تستتون 100 هم بشه، باز هم نیاز دارید که دائما حواستون به اعتماد به نفس خودتون باشه و با راه های اون در ارتباط باشید.

نتیجه تستتون هم خوبه و جز افراد نسبتاً با اعتماد به نفس به حساب میاید.

موفق باشید…

سلام مقله بینظیری بود خیلی متشکریم از لفتون استاد

سلام

خوشحالیم که برای شما مفید بوده

مچکر از نظرتون

سلام. خیلی خیلی مرسی. واقعا عالی بود. واقعا به خوندن این مطلب نیاز داشتم

ممنون از نظرتون خوش حالیم که تونستیم رضایت شما رو جلب کنیم

بسیار مطلب آموزنده و مفیدی بود . من خودم یک دوره برای افزایش اعتماد به نفس شرکت کردم که خیلی خیلی مفید بود . دوره پرواز استاد محمود جولایی بود و به نظرم مطالب سایت شما برای همه چه افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند چه کسانی که اعتماد به نفسشون پایینه خیلی مفید هست

خیلی خوشحالیم که از مطالب ما استفاده کردید و براتون مفید بوده ممنون از حسِ خوبی که منتقل می کنید موفق و سربلند باشید

سلام مقاله خوبی بود اعتمادبه نفس مشکل اکثر آدمهاست

سلام اصلا آدم وقتی اسم اعتماد به نفس را میشنوه لذت میبره

سلام متشکرم

مقاله خوبی بود برای تقویت اعتماد به نفس باید تمرین کنیم

متشکر . مفید بود ?????

سلام به نکات قابل توجهی در مورد اعتماد بنفس اشاره کردید موفق باشی اقای حسین نراد

سلام . واقعا ممنونم برای مقاله تون اقای حسین نژاد …. به نظرم هر دوتا راهکاری که دادین عالیه مخصوصا اینکه خودمون رو تو اون موقعیت تجسم کنیم . من این کارو انجام دادم واقعا موقعی که تو این شرایط قرار میگیریم استرسمون کم میشه و راحت تر کارمون رو انجام میدیم

سلام به نکات خوب و کلیدی اشاره کردید و راه کارهای مناسب افزایش اعتماد به نفس ممنون از زحمتتون

عالی و کاربردی بود مرسی از مقاله و راهکارهای خوبتون اقای حسین نژاد

سلام سلام سلام? آقای حسین‌نژاد دمت گرم بابت این مقالت،عالیییییییی بود و خیییییلی هم کاربردی!!!?? چون واقعا اعتماد به نفس نقش بسیار مهمی تو زندگی ما داره…?? خیلی هم عالیییییییی??✌? MP#

سلام مقاله ی خییلیی خوبی بود من همیشه فکر میکردم اعتماد به نفس ذاتی است واگر کسی از اعتماد به نفس پایینی برخوردار بود هیچ راه افزایشی ندارد اما الآن نظرم به کلی تغییر کرد ممنون از آقای حسین نژاد بابت مقاله خوبتون ❤️❤️❤️❤️

سلام. قلمت خوب و روان بود و بهتر از این هم می تونه باشه. در هر صورت خوشحالم که با تلاش و کوشش تونستی به جایگاه فعلی ات برسی و امیدوارم در این مسیر روز به روز پیشرفت کنی و جلوتر بری و ما هم درخشش و موفقیت روزافزونت رو ببینیم. در ضمن من عادت دارم در جمع با تلفن همراه خودم رو سرگرم کنم و خیلی ارتباط نگیرم و کمتر حرف بزنم اما دلیل بر این نیست که اعتماد به نفس من پایین باشه یا مثلا خجالتی باشم! این ها دلایلی کلی نیستند و فقط می تونن یه نشونه باشن. اگر قرائن دیگری هم به کمک ما بیان و مؤید اون باشن اونوقت می تونیم حکم کنیم که مثلا طرف مقابل دچار ضعف اعتماد به نفس هست.

سلام منم به نوبه ی خودم تبریک میگم و تشکر از مقاله عالیتون و محتویات کاربردیش چون این موضوع دغدغه ی خیلی هاست و ممنون از راهکارهاتون

سلام تبریک میگم مقاله عالییی بود اعتماد به نفس یکی از مشکل هایی که خیلیا دارند ممنون بابت راهکارهاتون?

از اقای حسین نژاد تشکرمیکنم بابت این مقاله ی عالی که نکات خیلی خوبی داشت با خوندن این مقاله نکات قابل استفاده در زندگی روزمرمون یادگرفتم مرسی ??

تبریک به آقای حسین نژاد بابت این مقاله عالی واقعا نکات خوبی داشت و خییییلی کارآمد بود. ممنون

ممنونم پارسا جان❤️❤️

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

— بارگیری کد امنیتی –به منظور تصویب CAPTCHA لطفا جاوا اسکریپت را فعال کنید.

بهترین و کامل ترین بسته استعدادیابی و کشف علایق کشور

با ساده ترین راه ها، انگیزه خودتان را همیشه در بالاترین حد ممکن نگه دارید.

تهران، باغ فیض کوچه 1

پـلاک 15، طـبقه چهارم

تلفن: 02156692113 | 09038942379

در آموزش 9راهکار تضمینی برای افزایش اعتماد به نفس به مباحث زیر میپردازیم:

اعتماد به نفس رو میشه یک شرایط روحی دونست که انسان بخاطر تجربه های گذشته و شناختی که به توانایی ها و استعدادهایش داره خودش رو در انجام کارهاش موفق میدونه چرا؟ چون وقتی که ما بدونیم و درک کنیم که گذشته درس های مفیدی برای ما داشته و بتونیم به شناختی از خودمون و دنیای اطرافمون برسیم.

در این آموزش 9 راهکار تضمینی برای افزایش اعتماد به نفس رو یاد میگیرید تا به فردی با اعتماد به نفس و شخصیت مستقل تبدیل شوید. توضیحات صوتی درباره آموزش 9راهکار تضمینی برای افزایش اعتماد به نفس رو میتونید از طریق پلیر زیر بشنوید و لذت ببرید:

برای دانلود فایل صوتی و نسخه الکترونیکی این آموزش نیازمند Login یا Register شما در سایت آکادمی مجازی باور مثبت می باشد

اونوقت شما دارای روحیه قوی تری برای انجام کارها هستید، یا شما اعتماد به نفس انجام اون کار رو خواهید داشت اگر بخوایم برای اعتماد به نفس یک فرمول در نظر بگیریم اون رو میشه در سه قسمت تقسیم کرد و اون رو مثلث اعتماد به نفس دونست:چطور اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم

۱. باور
۲. رفتار
۳. احساس

یکی از عواملی که شاید در مطالب و آموزش های که میخونم و در آموزش ها بهش برخورد میکنم اون موضع اینه اعتمادبه نفس که در مواردی هم میبینم اون با عزت نفس اشتباه میگیرند و تعریف عزت نفس رو برای اعتمادبه نفس به کار میبرن که این دوتا با هم کاملا متفاوت هستند وقتی به این تعریف نگاه میکنیم میبینیم که قدرت تفکیکی از این که به اعتمادبه نفس اشاره داره یا عزت نفس نداریم،

در مورد عزت نفس و اعتماد به نفس ما یک محصول فوق العاده عالی آماده کردیم که برروی سایت قرار گرفته و در حدود ۱۹ساعت و باید بدونیم که اعتمادبه نفس در زیر چتر عزت نفس قرار داره اما در این مبحث ما به بحث اعتماد به نفس می پردازیم.

خیلی از دوستان معانی خوبی برای تعریف اعتماد به نفس ارائه میدن و خیلی زیبا هست اما معنی اعتمادبه نفس یعنی باور و اعتقادیه که فرد به خودش داره خودتو چطور میبینی؟ اگه خودتو قوی میبینی پس قوی هستی،

اگه خودتو ضعیف میبینی پس ضعیف هستی اگه خودتو توی ریاضی قوی میبینی پس تو توی ریاضی قوی هستی اگه توی زبان خودتو ضعیف میدونی پس تو توی زبان ضعیف عمل میکنی، در واقع هر دیدگاهی که نسبت به خودت داری اعتمادبه نفس تورو داره بیان میکنه،

اگه فکر میکنی دیگران دوستت دارن پس دیگران دوستت دارن و اگه فکر میکنی بقیه ازت متنفرن بقیه ازت تنفر دارن اگه باور داری به تواناییات به خلق یک بیزنس بزرگ به برگزاری یک کنفرانس مهم پس تو میتونی و این مسئله برعکسشم صادقه

یعنی اگه این باور رو داری که شخص بی ارزشی هستی پس بی ارزش هستی و دیگران تورو بی ارزش میدونن پس هر باوری به خودت داری به قدرت هات و به توانایی هات به خدایی که قبول داری تورو موفق میکنه و این باور هارو باید بسازی،

در آکادمی مجازی باور مثبت روش ساخت این باورها رو در محصول دوره جامع عزت نفس و اعتماد به نفس کامل در ۱۹ ساعت کل مباحث عزت نفس و اعتماد به نفس رو به صورت مجزا به صورت تخصصی بررسی کردیم.

اینکه چقد از خودت رضایت داری و از خودت خوشنود و خوشحالی و اینکه چقد خودتو میشناسی همونقدر تورو تعریف و اعتماد به نفستو مشخص میکنه همونقدر که از خودت راضی هستی و خودتو میشناسی همونقدر اعتمادبه نفس تورو میبره بالا،

چقد به نقاط ضعفت آگاهی ؟ همه ی ما نقاط ضعف و قوت زیادی داریم خیلی از آدما وجود دارن که تعدادشونم خیلی زیاده که نمیتونن نقاط ضعفشونو بگن، ما در آموزش خودتو بشناس و خودسازی یا تزکیه به طور کامل به این مسئله پرداختیم و با حل مسئله هست که ما به اعتماد به نفس بیشتری دست خواهیم یافت،

به شما پیشنهاد میکنیم این دوتا آموزش خودتو بشناس و خودسازی یا تزکیه  رو دنبال کنین برای درک بهتر و بیشتر اعتماد به نفس این مطالب رو پیگیری کنین. برای مثال:اعتماد به نفس یعنی یک نفر به توان و توانمندی های خودش باور داشته باشه.

در واقع اگه ما بخوایم یک نقطه شروع برای اعتماد به نفس در نظر بگیریم اون نقطه باور های مثبت داشتن نسبت به خود و زندگی است اما این سه مورد مثل یک مثلث هستند که هر ضلع اون روی ضلع های دیگه تاثیر میذاره،

و در واقع هر طرز فکر و باور مثبت به دنبال خود یک رفتار ثبت به همراه دارد و وقتی این رفتار شکل بگیرید احساس مثبتی در شخص ایجاد می شود و در نهایت روی رفتار خودشو ظاهر میکنه و شما میبینین که دارین تغییر میکنین،

و احساس و رفتارتون در جهت مسیرتون قرار میگیره و با حس خوب و مهربونی و محبت و پر قدرت به ادامه راهتون میپردازین.برای اینکه اعتمادبه نفس خودتون رو بالا ببرین به تمرین زیر دقت کنید و اونو انجام بدین.

تمرین)بیاین ده دقیقه در مورد توانایی ها و کارهایی که میتونین انجام بدین رو بنویسین
شاید بگین هیچی نتونین بنویسین و اتفاقی که میوفته و در سمینارهایی که برگزار کردیم به دوستانی که حضور داشتن گفتیم پنج دقیقه در مورد توانایی هات همین الان بنویس و توضیح بده

و اتفاقی که میوفتاد در اکثر موارد این بود که طرف مارو نگاه میکرد و هیچ حرفی برا گفتن نداشت. ولی وقتی ما باور و دیدگاهشو نسبت به خودش عوض کردیم و توضیحات بیشتری دادیم شروع کرد به نوشتن و اون توضیحات اینه که:

واقعا تو مشقاتو خوبتر از بقیه نمینوشتی دست خطت بهتر نبود واقعا توی هیچ درسی شما اون درس رو بهتر از بقیه یاد نمیگرفتین؟ توی ورزش؟ توی موسیقی؟ توی هنر؟ واقعا نمیتونی یه بچه رو ساکت کنی یا یک املتی چیزی درست کنی؟

اینا توانایی هست اینا همش توانایی محسوب میشه اعتماد به نفس توانایی مواجهه با چالش های سخت زندگیه چقد میتونی با مسائل و روزای سخت زندگی کنار بیای همه ی ما روزای خوب و سخت توی زندگیمون داریم.

احساس خوب باعث تقویت باور ها و باور ها هم باعث تغییر رفتار ها می شوند پس بر اساس گفته های که تا الان گفتیم اعتمادبه نفس واقعی در درون شما تولید می شود اعتمادبه نفس واقعی زاییده تعهد شما نسبت به خودتان است

و این تعهد باعث می شود که هر کاری که لازم است رو انجام بدیم تا به خواسته ای که داریم برسیم در واقع میشه گفت که اعتماد به نفس یک باور نسبت به روحی که در درون انسان وجود داره به عنوان یک انسان است.

اعتماد به نفس نترسیدن نیست بلکه بدانیم با وجود ترس های که هست با ایمان درست به عمل و اقدام بزنیم و بدانیم که در اون مورد موفق خواهیم شد با آگاهی و شناخت از خودمون در مسیر قدمی برداریم و مصمم برداریم،

اما در مورد شجاعت و ترس ما دو آموزش کامل در بخش دانلود رایگان برای شما عزیزان قرار دادیم شما میتونین برای اطلاعات بیشتر به صفحه آموزش های رایگان سایت اکادمی مجازی باور مثبت مراجعه نمایید.

حالا اگه درک کنیم اعتمادبه نفس چیه و چطور میشه اونو به کار برد برای اینکه بتونیم اونو به کار ببریم بایستی راه های افزایش و قدرتمند کردنشو رو بدونیم که توی این قسمت به راههای افزایش اعتماد به نفس میپردازیم.

اینکه ما در برخورد با مشکلات و سختی ها چه برخورد و رفتاری از خودمون نشون میدیم تمایز مارو نشون میده.خیلی تفاوت هست بین انسان های با اعتماد ه نفس و انسان های بی اعتماد به نفس آدمایی کمی میتونن از شرایط سخت زندگی سالم بیرون بیان.

اعتماد به نفس به سه دسته تقسیم میشه عاطفی، معنوی، رفتاری البته اینم عنوان کنیم که اعتمادبه نفس این نیست که ما اعتماد به نفسمونو بالا ببریم و همیشه اون بالا بمونه نه ،اینطوری نیست بلکه بعضی وقتا اتفاقاتی میوفته و باعث میشه که اعتمادبه نفس ما تضعیف یا گاها از بین بره،

در اون مورد خاص و این بدان معناست که ما باید همیشه روی خودمون کار کنیم و تمریناتمونو انجام بدیم تا حالت پایدار رو در خودمون ایجاد کنیم و همیشه با اعتماد به نفس در زندگی و کارامون ظاهر بشیم.

و ما در ادامه این سه دسته رو کامل برای شما عزیزان توضیح میدیم تا درک شما نسبت به این مطالب بهتر و با کیفیت تر بشه و شما بیشتر با این مباحث آشنا بشین تا بدونین که اعتماد به نفس میتونه گونه های متفاوتی داشته باشه.

این نوع اعتماد به نفس رفتاری یعنی کارایی که ما بتونیم انجام بدیم چه کارهای خیلی کوچیک چه کارهای خیلی بزرگ کارهای آسون کارهای سخت یعنی توانایی عمل کردن، یعنی ما میدونم که فیزیکمون خیلی قویه و معمولا اتفاقی که رخ میده

اینه که ما فقط توی گروهی که در مورد فیزیک هست قوی عمل میکنیم و اعتماد به نفسمون بالاست در باقی موارد مثلا در هنر اون اعتماد به نفس رو نداریم و در جمعی که همه هنرمندن نمیتونیم صحبت کنیم و اون اعتماد به نفس رو از خودمون بروز بدیم.

در واقع وقتی ما میاییم هدف گذاری میکنیم و در راستای خواسته هامون قدم بر میداریم اینو بهش میگن اعتماد به نفس رفتاری و به خواسته هامون جامه ی عمل بپوشونیم خودمون در جهت رسیدن به خواسته ها و اهدافمون قرار بدیم و به موفقیت برسیم.

اعتماد به نفس عاطفی یا احساسی یعنی بدونیم چه احساساتی داریم و احساسات خودمون رو درک کنیم و درین میان خیلیا هستن که متوجه این موضوع نمیشن که چه احساساتی دارن، مثلا میدونن حالشون بده ولی نمیدونن چرا حالشون بده؟

نمیدونن این احساسشون احساس غمه رنجه درده افسردگیه چیه درکش نمیکنن که چه نوع احساسی دارن؟ در واقع اینکه ما بدونیم چه احساسی داریم و چطور میتونیم که ما چطور احساسمون رو خوب کنیم یا چطور ما احساسمون رو خوب نگه بداریم.

آکادمی مجازی باور مثبت دوتا آموزش حال خوب و احساس خوب برای شما عزیزان آماده کرده و به طور کامل به این مبحث پرداخته، ما درین قسمت ما چطور بتونیم با دیگران روابط خوب برقرار کنیم بدونیم طرفمون حالش خوبه یا بده و باهاش نسبت به حال و هواش باهاش ارتباط برقرار کنیم،

در مورد خودمونم همین قضیه برقرار باشه مثلا وقتی ناراحت و عصبانی هستیم برخورد خوبی رو نسبت به خودمون اراپه بدیم و خودمونو کنترل کنیم و خودمونو محکوم نکنیم و با خودمون در صلح و آشتی باشیم.چطور اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم

و اما بهترین و مهمترین نوع اعتماد به نفس معنوی هستش اینکه ما خدارو در زندگیمون حس کنیم و قبولش داشته باشیم و باهاش ارتباط برقرار کنیم و همواره ار این رابطه زیبا لذت ببریم و سپاسگزار خداوند باشیم.

بخاطر داشتن همچین خداوند بزرگ و بلند مرتبه ی داریم و اینکه باور کنیم که همه چی آخرش خوب میشه و بر وفق مراد ما خواهد شد باور به اینکه جهان هستی در مسیر بزرگ شدن و تکامل هستش و هر روز داره به سمت خوبی ها و لذت های بیشتر سوق پیدا میکنه.

و شرایط داره عالیتر میشه و این باور که من بخاطر انجام رسالتی درین جهان هستی وجود دارم، اینکه خداوند و فرشتگان همواره منو حمایت و حفاظت میکنن و همه چی تحت کنترل خداونده و اگه خداوند ناخدای کشتی ماست نگران دریا نباشیم.

این راز خیلی مهمه و ما همیشه باید در نظرمون باشه و بیاد داشته باشیم و اون اینه که اعتماد به نفس رو به نتیجه ربط ندیم چون در صورتی که اون کار نتیجه نده ما اعتماد به نفسمونو از دست میدیم و احساسمون بد میشه،

همچنین فارغ از هر نتیجه ی ما باورهای درست و صحیح رو برای داشتن اعتماد به نفس بالا برای خودمون همواره بدست بیاریم و بسازیم و اینو یادمون باشه که یه کاری رو شروع میکنیم در ابتدا نتیجه ی خوبی رو شاید به دنبال نداشته باشه

و نیازمند صبر و باور و ایمان و پشتکار داره که هر روز تلاش بیشتری کنیم تا به نتیجه ی دلخواهمون برسیم ما باید حرکت کنیم و همواره فعال باشیم و درین مسیر امکان اشتباه و شکست و اتفاقات پیش بینی نشده وجود داره و وقتی ما اعتماد به نفسمون رو به نتیجه گره بزنیم.

وقتی به نتیجه ی دلخواهمون نرسیم انگیزه و انرژیمونو از دست خواهیم داد، و دیگه درون مسیر تلاشی نمیکنیم و دست از کار میکشیم پس دوست قدرتمند من با تلاش و انگیزه و با ایمان در دل ترسهات قدم بردار و به ترسهات حمله ور شو و بدون، شکستشون میدی.

غرور و تکبر با اعتماد به نفس معنی کاملا مجزا دارن و اکثر مردم غرور رو با اعتماد به نفس یکی میدونن در صورتی که غرور یعنی خودتو در تو میخوای ثابت کنی که از بقیه بهتری، غرور یعنی اینکه من خودمو قبول دارم و بقیه ی وجود نداره که بخوام قبول داشته باشم یا نداشته باشم،

در صورتی که اعتماد به نفس یعنی اینکه من خودمو دوست دارم و در عین حال به بقیه هم احترام میزارم و این دیدگاه رو دارم که من بنده بینظیر خداوند هستم و دیگران هم بندگان بینظیر خداوند هستن.

پر رویی با اعتماد به نفس فرق داره چون فردی که پر رو هست در واقع داره نشون میده که از درون تهی هستش و چیزی برای عرضه نداره و با تحقیر کردن دیگران و پر رو بازی میخواد ضعف ها و نواقص خودشو کمرنگ جلوه بده،

در صورتی که فردی که اعتماد به نفس داره شخصیت متواضعانه و خاضعانه ی داره و دنبال عیوب و فخر فروشی به دیگران نیست و دنبال تحقیر کردن دیگران نیست و مشغول انجام کارهای خودشه و به کسی کاری نداره.

در واقع نیازی نداره خودشو به کسی ثابت کنه نیازی نداره قدرت های خودشو به رخ کسی بیاره و خودنمایی کنه.و به توانایی های و ارزشمند بودن خودشون اذعان دارن و به همین خاطر نیازی ننداره که خودشو به کسی اثبات کنه.

برای اینکه ما نیروی اعتماد به خودمونو بالا ببریم و نفسمونو بزرگ کنیم و بهش پر و بال بدیم و پر قدرت در زندگیمون ظاهر بشیم به شش ابزار تاثیر گذار و شگفت انگیز درین مطلب اشاره میکنیم افزایش اعتماد به نفس در زنان و مردان رو باهم بررسی میکنیم.

هرچقدر در دنیای امروز پیش میریم اهمیت ارتباط در زندگی ما انسان‌ها بیشتر میشه و در ارتباط و زندگی درست اعتماد به نفس نقش خیلی مهم و پررنگی رو داره و اگر نتونیم اعتماد به نفس درستی رو برای خودمون شکل بدیم مطمئناً در خیلی از جنبه‌های زندگی عقب میمونیم و خیلی وقت‌ها ضربه‌های زیادی رو از نبود اعتماد به نفس می‌خوریم.

درواقع اعتماد به نفس باعث میشه که ما ارتباط‌های درستی رو بگیریم، از توانایی هامون درست استفاده کنیم و همواره فرصت‌های درستی رو برای خودمون بسازیم که داخل این آموزش و در ادامه باهم یاد می‌گیرید چطور اعتماد به نفس درستی رو داشته باشیم.

همون طوری که اشاره کردیم اعتماد به نفس یعنی باور داشتن به خود بر اساس توانایی‌های که درگذشته داشتیم و به‌واسطه این باور ما بتونیم به سمت کارهای جدید و اقدام‌های جدید بریم در این موضوع ما باید مراقب باشیم که درگیر اعتماد به نفس کاذب نشیم چون اگر اعتماد به نفس رو به‌صورت درست و واقعی درک نکنیم نمیتونیم به یک خروجی مناسب برسیم.

اعتماد به نفس کاذب رو میشه ازاینجا شناخت که ما بیایم خودمون رو بزرگ‌تر از اون چیزی که هستیم نشون بدیم و در اصل در اون اندازه‌ای که خودمون رو توانا نشون میدیم نباشیم و هدف جلب‌توجه کردن و خوب نشون دادن خودمون در زندگی باشه ولی اعتماد به نفس درست به این صورت نیست.

به توضیح کامل هر یک ازین راهکارها میپردازیم و شما هم این راهکارهارو بارها و بارها با خودتون تمرین و تکرار کنین و در ذهنتون بهش فکر کنین تا نتایج شما پر رنگ تر بشه و نسبت به راه های افزایش اعتماد به نفس در خود آگاهی پیدا کنید.

همون طوری که از عنوان آموزش مشخص بود قرارِ باهم 9 راهکار رو بررسی کنیم که این 9 راهکار درنهایت باعث بشن ما اعتماد به نفسمون افزایش پیدا کنه یا در حالت دیگه تقویت بشه و بتونیم به بهره مناسبی رو دریافت کنیم

راهکارهای رو که قرارِ باهم بررسی کنیم راهکارهای اساسی و مهمی هستند که میتونن در اعتماد به نفس هر انسانی نقش سازنده‌ای رو داشته باشند‌ پس این راهکارها رو در زندگی پیاده‌سازی کنید،


واژه اعتماد به نفس همون طوری که از خود واژَه مشخصه منظور باور داشتن و اعتماد کردن به خودمون هست و بر اساس اون اعتماد ما قدم برداریم و پیش‌بریم اما یکی از نکات مهم در زندگی این هست که انسان‌های که به خودشون باور دارن.

و به همین دلیل در موقعیت‌های که مسائل و چالش‌های به وجود میاد انسان‌ها خودشون رو می‌بازند و نمیدونن باید چه‌کاری رو انجام بدن در حالت بعدی انسان‌ها به خودشون اعتماد ندارند به همین دلیل به سراغ انجام کارهای تازه نمیرن یا اگه بخوان برن باید یک همراه رو داشته باشند‌.

درواقع تنهایی نمیتونن کاری رو انجام بدن و همین موضوع باعث میشه که ما اعتماد به خودمون و اعتماد به نفسمون نداشته باشیم خودتون رو باور کنید و در راستای اهدافتون قدم بردارید تا باور به خودتون بیشتر بشه.

اولین نکته‌ای که میخوام بهتون بگم همه ما انسان هستیم و هیچ برتری نسبت به هم نداریم تنها موضوعی که باعث میشه انسان‌ها نسبت به هم قوی‌تر باشند‌ یادگیری و تمرین‌هایی هست که انجام میدن درواقع ما هرچقدر یک موضوع رو بهتر درک کنیم و براش وقت بزاریم ما در اون موضوع قدرت بیشتری رو به دست میاریم.

پس به همین دلیل ما هم میتونیم به اون جایگاه برسیم فقط باید در قدم اول به خودمون اعتماد داشته باشیم و برای اون موضوع قدم برداریم شما در زندگی نیاز به همراه ندارید برای اینکه خیلی از کارها رو انجام بدید و ما خیلی راحت به آدم‌ها اعتماد می‌کنیم و به‌واسطه اعتمادی که به اونا داریم حرکت می‌کنیم.

من میخوام بگم اون اعتماد رو به‌جای اینکه به بقیه بدیم بهتره به خودمون بدیم چون ممکنه در طول مسیر انسان‌های که ما اعتمادمون رو به اونا دادیم مارو رها کنن اما وقتی اعتماد رو به خودمون بدیم در هرلحظه خودمون در کنار خودمون هستیم و میتونیم به‌واسطه اون اعتمادی که داریم همیشه حرکت کنیم.

در قدم اول به خودمون اعتماد داشته باشیم و این‌رو همیشه در ذهنمون داشته باشیم ما هر آگاهی و هر مهارتی که لازم داشته باشیم رو میتونیم یاد بگیریم و با تمرین داخل اون به‌صورت حرفه‌ای عمل کنیم اما قبل از تموم اینا خودمون رو باور کنیم که ما میتونیم در یک مسیر قدم برداریم و میتونیم اون رو به نتیجه برسونیم اونوقت ما یک‌قدم درست رو برداشتیم.

هر انسانی نقاط قوت و نقاط ضعفی داره که ما برای اینکه بتونیم اعتماد به نفسمون رو افزایش بدیم باید نقاط قوت خودمون رو پیدا کنیم و برای اونا وقت بزاریم چون مادامی‌که ما داریم برای نقاط قوتمون وقت می‌زاریم ما در حال شکل دادن یک ساختار ذهنی برای خودمون هستیم که من فرد توانایی هستم و من هم میتونیم به دست آوردهای بهتری برسیم.

هرچقدر برای این موضوع وقت بزاریم برای رشد اعتماد به نفسمون وقت گذاشتیم درواقع باید ما عادت کنیم درروند زندگی عادیمون همواره به دنبال نقاط قوت باشیم و اون نقاط قوت رو برای خودمون آنالیز کنیم و یادآوری کنیم که ما چه نقاط قوتی داریم اما شاید این سؤال پیش چطور نقاط قوتمون رو پیدا کنیم؟

همیشه سؤال‌های درست منجر به جواب‌های درست میشه و برای پیدا کردن نقاط قوت ما میتونیم بافکر کردن به سؤال‌های درست به نتایج درست برسیم که سه سؤال رو برای شما آماده کردیم و در ادامه در مورد این سؤالات بیشتر صحبت می‌کنیم.

سؤال اول: چه‌کاری رو خوب انجام می‌دید؟
سؤال دوم: اطرافیان شما رو در چه زمینه‌ای توانا میدونن؟
سؤال سوم: به چه دست آوردی در زندگی افتخار می‌کنید؟

وقتی به سؤال‌های بالا جواب‌های درستی بدیم اونوقت ما نقاط قوتمون رو پیدا کردیم و همواره میتونیم برای رشد اون نقاط قوت وقت بزاریم یادمون باشه که نقاط قوت رو نباید با التزام اشتباه بگیریم وقت‌هایی در زندگی هست که ما باید بر اساس لزوم یکتخصص رو یاد بگیریم یا یک موضوع رو رشد بدیم درواقع توانایی اون قسمتی از زندگی ماست که ما داخل اون خوب هستیم و خوب عمل می‌کنیم.

نکته‌ای که همیشه سعی کردم به اون اشاره‌کنم این هست که برای زندگیمون چرتکه نندازیم و حساب‌کتاب نکنیم زندگی خودمون رو با بقیه وقتی‌که ما داریم حساب می‌کنیم و مقایسه می‌کنیم دو حالت داره یا ما برنده‌ایم یا بازنده.

اما از اونجایی که ساختار ذهن ما آدم‌ها به این صورت هست که به دنبال منفی‌ها هستیم ما در اکثر اوقات در مقایسه کردن بازنده هستیم و همین عامل باعث میشه که اعتماد به خودمون و اعتماد به نفسمون رو از دست ندیم.

مقایسه درست مقایسه‌ای هست که ما در اون خودمون رو با خودمون مقایسه کنیم و با این مقایسه بخوایم میزان پیشرفتمون رو مشخص کنیم یا در حالت‌های دیگه خودمون رو ارزیابی کنیم تا به‌واسطه اون ارزیابی بتونیم خودمون رو بهبود بدیم.

پس اگر در زندگی به این صورت عمل کنیم که مقایسه نکنیم و رفتار مقایسه‌گر رو کنار بزاریم اونوقت ما میتونیم اعتماد به نفسمون رو تقویت کنیم که در ادامه دلیل مقایسه نکردن رو برای شما کامل توضیح میدیم.

وقتی ما در حال مقایسه کردن هستیم طبعاً نقاط ضعف خودمون و زندگیمون رو پیدا می‌کنیم و وقتی این نقاط رو پیدا کردیم شروع می‌کنیم به سرکوفت زدن و سرزنش کردن خودمون و یک احساس بد و ناتوانی رو تجربه می‌کنیم این درحالی‌که در اعتماد به نفس ما احساس خوب و احساس توانا بودن رو تجربه می‌کنیم.

پس این عامل یکی از دلایل محکم برای این موضوع هست که ما تصمیم بگیریم خودمون رو مقایسه نکنیم چون با مقایسه هم عزت نفس و هم اعتماد به نفسمون کاهش پیدا میکنه و حتی در بعضی جاها سبب تخریب کامل میشه.

من همیشه به این نکته اشاره می‌کنم اگر در زندگی ما مسئله‌ای داریم و میتونیم با یادگیری و تمرین اون مسئله رو حل کنیم نباید نگران اون باشیم چون میتونیم با انجام یکسری اقدام‌های درست به یک خروجی مناسب برسیم و اون موضوع رو حل کنیم.

پس اگر در زندگی حس می‌کنید که اعتماد به نفس مناسبی ندارید اصلاً نگران این موضوع نباشید چون با یادگیری و تمرین شما میتونید تبدیل به یک فرد با اعتماد به نفس شوید برای این موضوع ما بعد از مدت‌های تحقیق و بررسی منابع مختلف و تجربیات شخصی یک دوره جامع 19 ساعته رو خلق کنیم که نه تنها یک دوره جامع باشه بلکه یک مرجع عملی و علمی همراه با نتایج درخشان و پر بازده در دسترس علاقمندان به این حوزه قرار بگیره.

در زندگی همواره به دنبال تغییر و دیدن فرصت‌ها بودن و در کنار این موضوع همواره از مسئله‌ها و واقعیت‌های زندگیم فراری بودم و اصلاً به این موضوع توجه نکردم که با حل کردن مسئله‌ها و چالش‌ها من میتونیم فرصت‌هایی رو در زندگیم ایجاد کنم و بتونم مسیرهای جدیدی رو تجربه کنم.

نداشتن اعتماد به نفس در زندگی گذشته من باعث شد که کارهای اشتباه زیادی رو انجام بدم و بعضی‌اوقات ضربه‌های بدی رو از اون موضوع به زندگیم وارد بشه برای مثال من به این نتیجه رسیده بودم که این دوستی و ارتباط دوستی، ارتباط درستی نیست.

اما به دلیل نداشتن اعتماد به نفس و ترس از دست دادن اون شخص در اون رابطه و دوستی میموندم و هرچقدر از این موضوع میگذشت من فشارهای بیشتری رو تحمل می‌کردم و  ضربه های سنگینی از سمت اون شخص به من وارد میشد،

روزی که تصمیم گرفتم روی خودم کار کنم و در حوزه خودشناسی به آگاهی های لازم درباره خودم و قوانین حاکم بر جهان اشراف پیدا کردم در سریع ترین زمان ممکن اون دوستی و اون شخص رو از زندگیم حذف کردم و نتیجه این شد که به احساس آرامش و رضایت از درون رسیدم.

این موضوع رو گفتم که به این نتیجه برسم در زندگی ما انسان‌ها نداشتن اعتماد به نفس علاوه بر اینکه باعث میشه کارها و مسیر اشتباه رو رها نکنیم هم‌زمان باعث میشه فرصت‌های زیادی رو از خودمون بگیریم.

و تا زمانی که برای این موضوع یک تصمیم درست نگیریم نمیتونیم تغییر درست و اساسی رو در زندگیمون ایجاد کنیم پس اگر در زندگی تأثیرهای شبیه به این موضوعاتی که گفتم رو دریافت کردید بهتره همین حالا برای بهبود اعتماد به نفستون یک تصمیم جدی بگیرید و آموزش های لازم رو در این حیطه بگذرونید.

اعتماد به نفس جنبه‌های زیادی رو در برمی‌گیرد شاید در زندگی چالش‌ها و مسئله‌های مختلفی رو تجربه کردیم یا همین‌الان هم داریم تجربه می‌کنیم من به این موضوع اعتقاددارم که خیلی از مسائل ما یک ریشه دارد و اگر بتونیم ریشه اون رو پیدا کنیم و اون رو درمان کنیم میتونیم خیلی از مسائل زندگیمون رو حل کنیم.

این موضوع در مورد اعتماد به نفس هم صدق می‌کند اگر ما بتونیم اعتماد به نفس درستی رو برای خودمون بسازیم اونوقت خیلی از مسئله‌های ما مثل روابط، حس و حال بد، روابط اشتباه، تفکرهای اشتباه و … حل میشه چون اعتماد به نفس یک موضوع مهم و ریشه‌ای در زندگی ما آدم‌هاست و اگر اعتماد به نفستون رو تغییر داده باشید این موضوع رو بهتر درک می‌کنید.

یکی از مواردی که تاثیر زیادی روی احساس درونی ما در زندگی داره گذشته ی ما انسانهاست، در اولین مرحله از این قسمت که در قسمت های مختلفی، درباره پذیرش واقعیت های زندگی خود در آموزش های قبلی صحبت کردیم اما درینجا  توضیحات کابردی که از اهمیت زیادی برخورد دارن اراپه میدیم.

پذیرفتن گذشته به این صورت که ما نمیتونیم گذشته زندگی خودمونو تغییر بدیم ما نمیتونیم تاثیری رو گذشته خودمون و انسان ها داشته باشیم چون این مورد از اختیار ما خارج شده است اما ما میتونیم از گذشته استفاده کنیم.

خیلی از مواقع که به گذشته فکر میکنیم احساس ضعیف بودن و احساس گناه داشتن به ما دست میده و اینجا دقیقا نقطه ایه که اعتماد به نفس در مورد خود شخص نابود میشه من نمیگم گذشته رو بیخیال فقط میگم اون مواردی رو به یه مورد خوب تبدیل کنیم.

برای مثال درس ها و تجربیاتی که اون مورد در گذشته برای ما به وحود آورده رو بنویسیم و سعی کنیم در ادامه مسیر اون رو استفاده کنیم و بدونیم و درک کنیم که فقط ما نیستیم که اشتباه کردیم تموم انسان ها در جاهایی از زندگیشون اشتباهاتی داشتن.

پس باید این احساس بد نسبت به گذشته خودت اعتماد به نفس رو در درونت نابود نکنی بلکه یاد بگیر با حس خوبی نسبت به گذشته و یادگیری درس های ارزشمند گذشته زندگیت این احساس رو تقویت کنی.

انیشتین در مورد اشتباهات گذشته دیدگاه قشنگی داره و درینجا خیلی به ما کمک میکنه انیشتین در مورد اشتباه کردن میگه کسی که هیچوقت اشتباه نمیکن، هیچوقت هم چیز جدید یاد نمیگیره انیشتین میگه هرگز از اشتباه کردن نترسین، چون اشتباه، شکست نیست اشتباهات شما را بهتر، زیرك تر و سریعتر مینمایند،

اگر شما از آنها درست استفاده کنید.قدرتی که منجر به اشتباه میشود را کشف کنید. اگر میخواهید به موفّقیّت برسید، از اشتباه کردن نهراسید و ما توجه به اصولی که در آموزش های قبلی در برای شما عزیزان مهیا کردیم،

شروع به نوشتن کنیم و تموم اتفاقات خوب گذشته رو بنویسیم و در اونا تفکر کنیم که چه دستاوردهایی بدست آوردیم نوشتن این موفقیت ها و دستاوردها به ما سوخت بیشتری میرسونه برای ادامه ی مسیر.

آینده هر انسانی هنور آفریده نشده و آینده هر انسانی چیزی نیست جز باورها و اندیشه های شما و کوشش شما برای آفریدن آن، باید بدانیم که یک درون قدرتمند در انسان میتونه یک آینده قدرتمند رو خلق کنه.

در بالا گفتم گذشته رو نمیشه از بین برد اما ما از الان با تمرکز کردن روی مواردی که توان انجام و ساختن اونو رو داریم میتونیم به ساختن آینده ای جدید به خودمون کمک کنیم پس بدونیم آینده زندگی ما جز همین احساسی که داریم نیست،

پس با اعتماد به نفس قوی تری حرکت کنیم همه ی ما وقتی به دنیا میایم و بچه هستیم از اعتماد به نفس بالایی برخورداریم و خواسته هامونو راحت و صریح بیان میکنیم خیلی راحت به افراد نگاه میکنیم و خواسته هامونو بیان میکنیم.

کودکان خیلی راحت بغل افراد میرن درخواست میکنن اینو میخوان اونو میخوان اما وقتی که بزرگ میشین با شرایطی که به وجود میاد و با اتفاقاتی که براشون رخ میده کم کم اعتماد به نفسموشو از دست میدن محیط خیلی تاثیر داره.

از حرفای پدر مادر گرفته تا در مدرسه از برخورد و تحقیر های دوستان و معلم ها  همه ی اینها مقدمه ی برای کاهش تدریجی اعتماد به نفس ماست چون همش در حال نه شنیدن هستین اینکار رو نکن اون وسیله رو بر ندار میشکنه و…

گفتگوی درونی که در طول روز در مورد خودتون و توانایی هاتون دارین تعیین کننده اعتماد به نفس شماست برای مثال اگر در درون خود را سرزنش میکنید و خودتونو تحقیر میکنید خب انتظار اعتماد به نفس بالایی از خودتون نباید داشته باشین،

چون با این واگویه ها و شکل دادن به احساسات نمیشه انتظار این رو داشت که درون قدرتمندی رو برای خودتون شکل بدین، میشه برای خودتون یک سری از اهداف روزانه، هفتگی و ماهانه انتخاب کنین و یا حتی مقصدی رو برای خودتون برگزینید.

در راستای اونا شروع به حرکت کنین و با اینکار هم درون رو کنترل میکنید هم بیرون و با رسیدن به هر کدوم از خواسته های که دارین خب احساس اعتماد به نفس بیشتری درونتون شکل میگیره پس همیشه مراقب گفتگو های درونیمون باشیم.

توی راهکار ششم میخوام بهت بگم هدفمند باش تا اعتماد به نفست بالا بره اما چه ربطی داره ببین هر کدوم از ما یعنی من تو بقیه در طول زندگیمون در طول روزمون یه سری واگویه داریم حالا هر چقد این واگویه‌ها منفی بشه ما آدم بی اعتماد به نفس‌تری هستیم هر چقد مثبت بشه ما آدم با اعتماد به نفس تری هستیم،

حالا میخوایم بهت بگیم ببین اگه من یه آدم بی‌هدف باشم وقتی میام روزمو شروع می‌کنم خب به چی فکر می‌کنم؟ تمرکزم کجاست؟ قطعا به موارد مثبت فکر نمیکنم دیگه تمرکزم رویه نقاط قوت نیست روی هدف نیست روی برنامه نیست نه یه سری افکار منفی،

دنبال اینم که مثلا یه‌جوری امروزمو سر کنم حالمو خوب کنم دنبال اینم که از اون موقعیتی که دارم از خودم فرار کنم خب حالا این واگویه‌های منفی باعث میشه که ما همش خودمونو سرکوب کنیم همش خودمونو پایین بکشیم و این دقیقا باعث تخریب یه اعتماد به نفس میشه حالا این هدفمند بودنه چه تاثیری رویه این موضوع داره.

من یه آدم با هدف من یه آدمیم که با برنامم وقتی که روزم شروع میشه خب میام به چی فکر میکنم امروز باید چه کاری رو انجام بدم این هدفه میتونه روزانه باشه هفتگی باشه ماهیانه باشه سالیانه باشه من نمیخوام در مورد هدف گذاری صحبت کنم میخوام بهت بگم اگه میخوای اعتماد به نفس داشته باشی هدفمند باش.

حالا من میام تو یک روز یه سری هدف رو برای خودم مشخص می‌کنم یه دونه دو دونه و… میام در راستای اون هدف حرکت می‌کنم ببین این هدفمند بودنه در طول روز باعث میشه من بیام به اینا فک کنم من تمرکزم این‌جا باشه و تویی که تمرکزت اینجا باشه تویی که هدفمند باشی جایی واسه اون واگویه‌های منفی نداری،

اعتماد به نفس رو چی نابود میکنه؟ اون تفکرت اون واگویت اون نگاهی که به خودت و به زندگیت داری وقتی هدفمند باشی و بیای به اهدافت برسی نه فقط به اهدافت فکر کنی ها یه برنامه بریزی هدف داشته باشی انجامش بدی،

وقتی انجامش میدی به محض اینکه اون تیکه جلوش بخوره تو میگی آفرین من تونستم این کارو انجامش بدم حست خوبه این حسه خوبی که به واسطه‌ی رسیدن به یه چیز به وجود میاد، یعنی تو توانمندی اون حسه خوبه بخاطر توانمند بودن تو در انجام اون کاره به خاطر پیاده سازیه کارها انجام کارها و رسیدن به اون هدفی بوده که حتی تو یه روز داشتی اون حس خوبه،

به اون دلیل به وجود میاد و وقتی به اون دلیل اون حسه خوبه به وجود میاد چه اتفاقی میفته تو اعتماد به نفست بالا میره میگیری منظورمو وقتی هدفمند باشی هدف کوچولو کوچولوام داشته باشی و انجامش بدی حست خوب میشه و اون حسه خوبه باعث تقویت اعتماد به نفست میشه.

مثلا بیا یه برنامه بریز اگه راه داره برا امشبت اگه نداره واسه فردات من بهت پیشنهاد می‌کنم اصلا 10 صفحه 20 صفحه کتاب رو انتخاب کن و بخون وقتی تمومش کردی وقتی اون 20 صفحه رو خوندی اون هدف کوچولو رو گذاشتی اون برنامه کوچولو رو ریختی و انجامش دادی،

به این حرف من فکر کن ببین چه حسی داری توی اون موقعیت نسبت به خودت حس مفید بودن داری حس با اعتماد به نفس بودن داری حس کنترل داری حس توانمند بودن داری حس میکنی میتونی زندگیتو مدیریت کنی میتونی تو یه مسیر درست پیش بری و همه‌ی اینا میشه اعتماد به نفس، پس اگه میخوای اعتماد به نفس داشته باشی هدف‌های کوچولو هدف‌های بزرگ داشته باش بستگی به خودت داره.

یه نکته در مورد هدف میگم ببین عزیزم وقتی میخوای یه هدف بزاری برا خودت بیا هدفی رو بزار که رسیدن بهش تلاش میخواد انگیزه میخواد اما خیلی گنده‌تر از خودت نیست هدف‌های بزرگ داشته باش،  اما بیا اول از اون کوچیک کوچیکا شروع کن و مجموع اون کوچیکارو وصل کن به اون بزرگه،

یعنی اون هدف بزرگه رو خرد کن توی هدف‌های کوچیک و بیا اون کوچیکارو دونه دونه تیک بزن چون راحت‌تر میتونی بهشون برسی مثلا تو میخوای هدفت اینه که یه مثلا یه بلاگر بشی بزار این مثالو بزنم میخوای یه بلاگر بشی میخوای یه فردی بشی که مثلا تولید محتوا میکنه و خیلی مثلا به صورت وسیع دیده بشه همه چیزو خیلی طرفدار پیدا کنه.

اولین قدم و کوچکترین قدمت چیه چطوری ویدئو بسازم چطوری ویدئو بسازم که جذاب بشه اصلا یه دوربین بزارم یه دقیقه صحبت کنم اون ایده مو پیاده‌سازی کنم ببینم چطوریه این کوچولو کوچولو قدم برداشتنه باعث میشه که کم‌کم اعتماد به نفست رشد کنه هم اعتماد به نفست بالا میره هم به اون هدفی که داری میرسی و میتونی از زندگیت لذت ببری.

اگه میخوای هدف گذاری رو حرفه ی یاد بگیرید میتونید محصول جامع دوره هدف گذاری رو تهیه کنید و رسیدن به اهدافتون بشه انجام دادن یه بازی، و به راحتی اهدافتون رو یکی پس از دیگری بهش برسید فقط باید تعهد داشته باشید.

در مورد تصمیم گیری دو تا آموزش کاملا جامع داخل سایت قرار دادیم که برای داشتن اطلاعات بیشتر میتونین به آموزش تصمیم گیری برید اما در اینحا هم این موضوع رو کمی باز میکنم و آگاه سازی رو ادامه میدیم.

طی تحقیقاتی که انجام شده فرزندانی که در بچگی تشویق به تصمیم گیری شدن از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار بوده اند تا فرزندانی که این کار رو انجام نمیدن، تصمیم گیری باعث میشه که شما نسبت به قدرت خودتون قضاوت کنید.

که چه کاری رو انجام بدید و با انجام هر کار این قدرت ها شروع به تقویت و رشد میکنن، پس یادمون باشه قضاوت درست خودش نتیجه تجربه است و تجربه هم نتیجه چندین قضاوت نادرست است پس در هر لحظه ای که میتونید تصمیم گیری رو انجام بدید،

حتی در موارد کوچیک که با انجام همین کارهای ساده و ریز ما میتونیم این قدرت رو رشد بدیم و یاد بگیریم در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم های درستی بگیریم و همین کار باعث میشه که شخص احساس کنه دارای اعتماد به نفس بالایی نسبت به خودش است

تصمیم گیری نیازمند مسئولیت پذیری است و اگر کسی از تصمیم گیری فرار میکنه پس مسئولیت پذیری رو نمیتونه قبول کنه و برای زندگیش دنبال یک مقصر در بیرون از خودش میگرده پس با قدرت تصمیم بگیرید.

در مورد تخیل و تجسم کردن هم یک آموزش کاملا جامع و کامل رو داریم که برای اطلاعات بیشتر میتونین به آموزش تخیل چیست مراجعه کنین اما اگه ما در مسیری که میخوایم بریم یک تصویر واضحی از هدفی که میخوایم داشته باشیم باعث میشه که با قدرت و اعتمادبه نفس بیشتری به سمت اون هدف و خواسته حرکت کنیم.

چون این کار باعث میشه که ما درک کنیم همچین موقعیتی هست و ما هم میتونیم به اون برسیم و همین کار باعث میشه که زمینه های رسیدن به اون هدف براتون مهیا بشه چون بارها گفتم دنیا دارای قانونه و یکی اینه ما همیشه در حال ارسالیم و دنیا به ارسالی ها ما پاسخ میده،

پس همین تجسم کردن باعث میشه که در درونمون یک حس قدرتی شکل بگیره که با اون احساس قدرت به سمت اهدافمون حرکت کنیم هر چقدر ما بتونیم حس درونمون رو قدرتمندتر کنیم میتونیم اعتماد به نفس بیشتری نسبت به خودمون داشته باشیم.

اطلاعات عمومی داشتن در زندگی در مورد دنیای اطراف ما خوبه اما زمانی که ما در یک حیطه ای شروع میکنیم به تخصصی کار کردن و یادگیری کردن، همین که یک سری داشتن هارو به دست بیاریم و بدونیم نکاتی هست که ما میدونیم و اشخاص دیگه ای نمیدونن یک اعتماد به نفس رو در درون شخص به وجود میاره،

اگه بخوام به طور واضح تر صحبت کنم دنیای امروز دنیای حرفه ای هاست و حرفه ایی نیازمند تخصصه باور کنید کار های ساده  و روزانه ای که در راستای اهدافتون انجام میدین باعث میشه که در بلند مدت تخصص های پیدا کنین که فکرشو نمیکردین اگر آکادمی باور مثبت الان در زمیننه توحید و موفقیت تخصصی کار میکنه یک تخصص یک شبه نیست آروم آروم حرکت کردن باعث تخصص ما شد.

و الان اعتماد به نفس تیم آکادمی به دلیل همین تخصص هست وگرنه تمام ما انسان های هستیم با توانایی ها یکسان اما با تخصصی کار کردن یکسری از توانایی ها در درون ما رشد میکنه و ما دارای خودباوری میشیم.

اعتماد به نفس یک مهارت مهم و ضروری برای این هست که ما بتونیم خوب زندگی کنیم پس اگر خواسته ما خوب زندگی کردن هست نباید از این موضوع غافل بشیم موضوعات خیلی زیادی در مورد اعتماد به نفس تا به امروز بیان‌شده که هر کدوم میتونه به رشد و تقویت اعتماد به نفس کمک کنه اما نکتهٔ مهم این هست که صرفاً یادگیری و دونستن اون موضوعات کافی نیست ما باید بیایم یک برنامه‌ای داشته باشیم و اون نکته‌ها رو در زندگیمون پیاده‌سازی کنیم.

برای همین اولین قدم رو همین حالا بردارید و این 9 راهکار رو در زندگی پیاده‌سازی کنید و در مرحله بعدی به دنبال پیاده‌سازی موضوعات بیشتر برید مهم نیست الآن کجای زندگی‌ات هستی و داری چطور زندگی می‌کنی مهم اینه که همیشه بالاتر و پایین‌تر از تو وجود داره و اگه تو بتونی به خودت و زندگی‌ات درست نگاه کنی مطمئناً میتونی یک اتفاق تازه رو در زندگی‌ات رقم بزنی.

پیش ازاینها فکرمی کردم خدا
خانه ای دارد کنارابرها
مثل قصر پادشاه قصه ها
خشتی ازالماس وخشتی ازطلا
پایه های برجش از عاج و بلور

برسرتختی نشسته با غرور
ماه برق کوچکی از تاج او
هر ستاره ، پولکی از تاج او
اطلس پیراهن او، آسمان

نقش روی دامن او،کهکشان
رعدوبرق شب،طنین خنده اش
سیل وطوفان ،نعره توفنده اش
دکمه ی پیراهن او،آفتاب

برق تیغ خنجراو ماهتاب
هیچ کس ازجای او آگاه نیست
هیچ کس رادرحضورش راه نیست
پیش از اینها خاطرم دلگیر بود

ازخدا درذهنم این تصویر بود
آن خدا بی رحم بود و خشمگین
خانه اش درآسمان،دوراززمین
بود،اما در میان ما نبود

مهربان و ساده و زیبا نبود
در دل او دوستی جایی نداشت
مهربانی هیچ معنایی نداشت
هر چه می پرسیدم، ازخود ، ازخدا

اززمین،از آسمان ،از ابرها
زود می گفتند : این کار خداست
پرس وجو ازکاراوکاری خطاست
هرچه می پرسی ، جوابش آتش است

آب اگر خوردی،عذابش آتش است
تا ببندی چشم ، کورت می کند
تاشدی نزدیک ، دورت می کند
کج گشودی دست،سنگت می کند

کج نهادی پای، لنگت می کند
با همین قصه، دلم مشغول بود
خوابهایم، خواب دیو و غول بود
خواب می دیدم که غرق آتشم

در دهان اژدهای سرکشم
دردهان اژدهای خشمگین
بر سرم باران گرزآتشین
محو می شد نعره هایم، بی صدا

در طنین خنده ی خشم خدا
نیت من ، درنماز و در دعا
ترس بود و وحشت ازخشم خدا
هر چه می کردم ،همه از ترس بود

مثل از بر کردن یک درس بود
مثل تمرین حساب هندسه
مثل تنبیه مدیر مدرسه
تلخ ،مثل خنده ای بی حوصله

سخت،مثل حل صدها مسله
مثل تکلیف ریاضی سخت بود
مثل صرف فعل ماضی سخت بود
تا که یک شب دست دردست پدر

راه افتادم به قصد یک سفر
درمیان راه ، در یک روستا
خانه ای دیدم ، خوب و آشنا
زود پرسیدم : پدر، اینجا کجاست ؟

گفت،اینجا خانه ی خوب خداست!
گفت :اینجا می شود یک لحظه ماند
گوشه ای خلوت، نمازی ساده خواند
با وضویی ، دست و رویی تازه کرد

با دل خود،گفتگویی تازه کرد
گفتمش ، پس آن خدای خشمگین
خانه اش اینجاست؟اینجا،درزمین؟
گفت : آری ،خانه او بی ریاست

فرشهایش ازگلیم وبوریاست
مهربان وساده و بی کینه است
مثل نوری در دل آیینه است
عادت او نیست خشم و دشمنی

نام او نور و نشانش روشنی
خشم ،نامی از نشانیهای اوست
حالتی از مهربانی های اوست
قهر او از آشتی ، شیرین تر است

مثل قهرمهربان مادراست
دوستی را دوست ، معنی می دهد
قهرهم ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌با دوست معنی می دهد
هیچ کس با دشمن خود ، قهر نیست

قهری اوهم نشان دوستی است…
تازه فهمیدم خدایم ،این خداست
این خدای مهربان و آشناست
دوستی، از من به من نزدیک تر

ازرگ گردن به من نزدیک تر
آن خدای پیش از این را بار برد
نام اوراهم دلم از یاد برد
آن خدا مثل خیال و خواب بود

چون حبابی،نقش روی آب بود
می توانم بعد از این ، با این خدا
دوست باشم،دوست،پاک وبی ریا
می توانم بعد از این ، با این خدا

دوست باشم،دوست،پاک وبی ریا
می توان با این خدا پرواز کرد
سفره ی دل رابرایش بازکرد
می توان درباره ی گل حرف زد

صاف وساده،مثل بلبل حرف زد
چکه چکه مثل باران رازگفت
با دوقطره،صد هزاران رازگفت
می توان با او صمیمی حرف زد

مثل یاران قدیمی حرف زد
می توان تصنیفی از پرواز خواند
با الفبای سکوت آوازخواند
می توان مثل علفها حرف زد

با زبانی بی الفبا حرف زد
می توان درباره ی هر چیز گفت
می توان شعری خیال انگیز گفت
مثل این شعر روان وآشنا:
« پیش از این ها فکر می کردم خدا …»

وقتی ما دیدگاهمونو نسبت به خدا تغییر بدیم به اعتماد به نفس بالاتری دست پیدا میکنیم و با درک بیشتر خداوند، ما زندگی پر از لذت و ارامش و خدا شناسی و خودشناسی خواهیم داشت و این شعر زیبارو بارها و بارها بخونین واقعا درک درستی از خدا به ما نشون میده.

در قرآن کلمه رحیم ۶۱بار تکرار شده و ۴۶بار اون با کلمه غفور تکرار شده و این نشون میده که خداوند ابتدا مارو می آمرزه، و بعد مهربونی و دهش میکنه نسبت به ما و بیشتر به خداوند نزدیک بشیم تا اعتماد به نفس بیشتری همراه با آرامش پایدار در زندگیمون پدیدار بشه اعتماد به نفس در قرآن آیات دیگه ی هم داره که توضیحات و تحقیقات بیشتر رو میتونید خودتون بدست بیارید.

از اونجایی که درک شد اعتماد به نفس یک مهارته و میشه اون رو کسب کرد شاید به جرات بشه این رو گفت که اگه ما در زندگی نتیجه گرا باشیم و نتایج زندگیمون رو ببینم، اونوقت اعتماد به نفسمون آرام آرام افزایش پیدا خواهد کرد

پس سعی کنید عمل کنید و برای هر عملی که انجام می دهید نتایج اون رو ببینید و به خودتون یادآوری کنید که این شما هستین که دارین این نتایج رو به وجود میارین داشتن همین طرز فکر و همین نگاه باعث میشه خودمون رو فرد کارآمد و با اعتماد به نفسی بدونیم.

البته اینجا جا داره یه نکته خیلی مهم رو یادآوری کنم که وقتی ما در شرایط جدید و عمل های جدید خودمون رو کارآمد بدونیم و به این باور برسیم که ما شخصیتی رو داریم که میتونه نتایج رو به وجود بیاره چون در گذشته تونستیم این کار رو بکنیم این یک اعتماد به نفس درست و کاربردی میتونه باشه،

و برای رسیدن به این مرحله به اعتماد به نفس اصلا عجله نکنید یا نگران وضعیت الانتون نباشین که شاید اعتماد به نفس پایینی دارید این موضوع در اثر تمرین و تکرار افزایش پیدا خواهد کرد  خیلی موارد در زندگی انسان ها هستن که با یک بار پرداختن درست به اونا میتونیم در ادامه زندگی از اونا استفاده کنیم و لذت ببریم،

و شاید مهم ترین اونا همین عزت نفس و اعتماد به نفس میتونه باشه پس پیشنهادی که برای شما داریم اینه که حتما برای بهبود اونا وقت بزارین، و شروع رشد اونا میتونه از همین آموزش باشه و برای دنبال کردن تخصصی این مبحث میتونید دوره جامع و تخصصی عزت نفس و اعتماد به نفس که آماده سازی کردیم رو تهیه کنید.

یک شخص با اعتماد به نفس اگه به دست آوردهای بزرگی در زندگیش نرسه مطمئنا در زندگیش میتونه مفید باشه و از زندگیش لذت بره اما فردی که روی این موضوع وقت نزاره به هیچ کدوم از اینا نخواهد رسید، این موضوعات پیشنهادهایی بود برای راحت تر شدن مسیر زندگی شما و تصمیم گیرنده نهایی شما هستید امیدوارم بهترین تصمیم هارو بگیرید.

باور کنید شما انسان های لایقی هستید و لیاقت بهترین هارو دارین و درک همین موضوع باعث میشه به اعتماد به نفس بیشتری نسبت به زندگیتون حرکت کنین. اعتماد به نفس رو با غرور در زندگی اشتباه نگیریم حرف ما غرور نیست حرف ما داشتن یک احساس خوب نسبت به خودتون و درونتونه که شما میتونن به خواسته و اهدافی که در زندگی دارین برسونه.

بهتون پیشنهاد میکنم فایل های رایگان مارو بارها و بارها گوش کنین چون به شکل دادن یک شخصیت قدرتمند در درون ما کمک میکنه. و با تمرین و تکرار و فکر کردن در مورد این مطالب شخصیت دلخواهتونو بسازین و دنبال موفقیت های با کیفیت تری بگردین و سعی کنین احساس عالی نسبت به خودتون ایجاد کنید امیدوارم در هر جایی از زندگیتون که هستین بهترین خودتون باشین و بتونین به بهترین های در زندگیتون برسین هر جا هستید شاد و موفق و پیروز باشید
دوستتون داریم
یا حق.

محصولات پیشنهادی

جدیدترین آموزش های رایگان 

بسیار بسیار عالى و با زبانى ساده و شیوا و رسا مطلب اعتماد بنفس را بیان کردید و به دلم نشست اطلاعات زیادى داشت این فایل صوتى واقعا ممنونم خدا را شکر میکنم که امروز صبح با چنین اطلاعات مفید و عالى روزم را شروع کردم خدا خیرتون بده

ممنون از لطف شما، این فایل رو چندین بار گوشش بدین

سلام- خدا قوت
مطالبی که راجع به اعتماد به نفس عنوان کردین به زبانی ساده و روان،جامع و کاربردیه
در حالت کلی همهء مباحثی که مطرح میکنین به صورت زنجیره وار به هم مربوط میشن که هر کدوم زیبائیهای خودشون رو دارن
من در رابطه با اعتماد به نفس این رو میتونم بگم که:
هر کدوم از ما اهداف و خواسته هایی در زندگی داریم اما چرا گاهی فکر می کنیم نمیتونیم به هدف یا خواسته ای که داریم برسیم
آیا شایستگی و لیاقت رسیدن به خواسته مون رو نداریم
آیا توانایی و استعداد لازم رو در راه خواسته مون نداریم
آیا عملکرد و راهکار ما در راه رسیدن به خواسته مون اشتباهه
و یا اینکه- آیا ما این باور و اطمینان رو به وجود خودمون نداریم که بتونیم به خواسته هامون برسیم؟.
هر کدوم از ما هر خواسته و هدفی که در ذهن و قلبمون داشته باشیم خداوند هم توانایی و هم شایستگی رسیدن به اون رو به طور قطع به ما عطا فرموده، تنها کاری که ما باید انجام بدیم اینه که خودمون رو باور کنیم و به خودمون اعتماد کنیم
ما در طول زندگی ممکنه به خیلی از افراد اعتماد کنیم و اونها رو قبول و باور داشته باشیم
چرا؟
آیا اونها چیزی فراتر از ما در وجودشون دارن؟ یا اینکه تنها تفاوتشون با ما اینه که خودشون رو باور دارن و برای رسیدن به اهدافشون تلاش میکنن
پس ما چرا وجود خودمون رو نادیده بگیریم
ما چرا استعدادها و توانائیهامون رو شکوفا نکنیم
پس ما چرا کسی نباشیم که دیگران به ما تکیه کنن نه اینکه ما به اونها تکیه کنیم ؟
آیا بهانه ای جز این داریم که خودمون رو اون طور که باید باور نداریم؟.
در راه رسیدن به خواسته مون هر مشکل و مانعی هم که وجود داشته باشه قطعا و حتما راه حلی برای برطرف شدن اون وجود داره که باید اون راه رو پیدا کنیم
مطلبی که خود من شخصا به اون رسیدم اینه که
ما باید در این جهان با همهء وجود به خودمون تکیه کنیم نه هیچ کس دیگه ای
البته حرفم به این معنی نیس که با دیگران مشورت نکنیم یا اونها رو دوست نداشته باشیم منظورم اینه که فقط روی خودمون حساب باز کنیم نه هیچکس دیگه
کلمهء اعتماد به نفس معنای ژرف و عمیقی داره(اطمینان و تکیه به خود) و چقدر زیباست که ما به خودمون اطمینان و تکیه کنیم

گلم از خود رهیدن را بیاموز
به سر منزل رسیدن را بیاموز

مجال تنگ و راهی سخت در پیش
به پاهایت دویدن را بیاموز

زمین بی عشق، خاکی سرد و مرده ست
به قلب خود تپیدن را بیاموز .

فوق العاده بود
مرسی

سلام وقت بخیر خسته نباشید
دیدگاه جالب و ساده و زیبایی راجع ب اعتماد بنفس ارایه دادید در عین حال با تفکیک و دسته بندی درک موضوع رو خیلی راحت کردید ، سپاس بابت اینکه مثل یک معلم با وجدان هر انچه در اعماق وجود خودتون هست و با تمام وجود حس و درک کردید با تمام قوا و انرژی و با بهترین کیفیت در اختیار ما قرار میدید ، هربار اموزشها رو گوش میدم حالت کودکی رو دارم ک مادرش میوه خوشمزه ای رو پوست کنده و داخل دهانش میزاره….
قدردان زحمات استاد رضایی ومهندس عبدلی عزیز هستم…

سلام

من همیشه به دوستام به والدین میگم بزرگترین هدیه ای که میتونین به فرزندتون بدین اعتماد به نفسه، پس تا میتونین روی این حیطه حساس باشین …
کسی که نسبت به خودش نگاه خوبی داره
و اعتماد داره خودشو
باور داره به خودش، اون شخص میتونه از پس هر کاری بر بیاد .

البته قسمت خوب موضوع اینه که اکتسابیه و همینطور پایه ی بسیار مهم هر موفقیته.

باز هم یه خوراک عالی برای ذهن ما، سپاسگزارم خیلی پربار بود و تشکر بابت تک تک دقایقی که برای آماده سازی آموزشها میذارین …????

مطلبتون بسیار روان و عالی بود . من قبلا دوره پرواز استاد محمود جولایی رو شرکت کرده بودم و خیلی اعتماد به نفسم زیاد شده ودیگه مشکلی ندارم اما هرزگاهی راجع به اعتماد به نفس میخونم و از مطالب سایت شما خیلی خوشم اومد.
با تشکر

با سلام خدمت شما دوست عزیز
دوره جامع عزت نفس و اعتماد به نفس مارو هم میتونید شرکت کنید هر دو مبحث رو به صورت کاملا تخصصی و جدا از هم کامل بهش پرداختیم اگه دوست دارین عزت نفس و اعتماد به نفستون رو باهم ارتقا بدین پیشنهاد میکنیم درین دوره شرکت کنید.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

آکادمی باور مثبت با 6 سال سابقه آموزش به انسان های مشتاق تغییر کمک می کند که به شناخت و درک عمیقی از خودشناسی برسند. کار اصلی ما آموزش خودشناسی و خداشناسی است.

برای اطلاع از جدیدترین دوره‌ها کارگاه‌ها و محصولات آموزشی و فروش‌های ویژه، همین الان ایمیل‌تان را وارد کنید تا به شما خبر بدهیم!


ایمیل شما:


به من اطلاع بده!

اینستاگرام ما

محصولات

آموزش رایگان

ورود/عضویت

چطور اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم
چطور اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *