چطور اینترنت خود را قوی کنیم

 
helpkade
چطور اینترنت خود را قوی کنیم
چطور اینترنت خود را قوی کنیم


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز

افزایش سرعت اینترنت

 

 

چطور اینترنت خود را قوی کنیم

اگر اتصال به اینترنت خیلی آهسته باشد ، باعث عصبانیت شما می شود و ممکن است هدف شما محقق نشود. بنابراین ، اطمینان از اتصال خوب شبکه و افزایش سرعت اینترنت در تلفن همراه یا سیستم رایانه ای برای انجام کارهای مختلف با سهولت ضروری است.

 

اگر در دستگاه Android خود سرعت اینترنت کند داشته اید ، می توانید از برخی نکات مؤثر برای افزایش سرعت اینترنت موبایل کمک بگیرید. در اینجا چند روش برای سرعت بخشیدن به داده های تلفن همراه آورده شده است.

 

چگونه سرعت اینترنت گوشی را افزایش دهیم؟

حافظه پنهان را در تلفن خود بررسی کنید:

 

چگونه سرعت اینترنت گوشی را افزایش دهیم

 

اگر در گوشی خود به سرعت کندی اینترنت برخورد کرده اید و نمی دانید چگونه  اینترنت تلفن خود را سریعتر کنید ، در ابتدا باید حافظه پنهان موجود در تلفن هوشمند خود را بررسی کنید . خیلی وقت ها به دلیل پر بودن حافظه نهان در تلفن های همراه پس از دسترسی به وب سایت های مختلف و بارگیری برنامه های مختلف روی گوشی ، سرعت اینترنت در تلفن هوشمند کند یا ضعیف می شود. بنابراین کاربران برای تقویت سرعت اینترنت موبایل باید حافظه نهان تلفن همراه خود را پاک کنند.

 

برنامه های غیر ضروری را حذف کنید :

اگر نمی دانید چگونه داده های تلفن همراه را سرعت بخشید ، باید به لیست برنامه های تلفن همراه خود توجه کنید و باید تحلیل کنید که کدام برنامه ها برای شما مهم هستند و کدام ها نیستند. وجود چندین برنامه بی فایده و ناخواسته در گوشی های هوشمند باعث کاهش عملکرد تلفن همراه از نظر سرعت و اتصال به اینترنت می شود. بنابراین ، برای سرعت بخشیدن به داده های تلفن همراه ، کاربران می توانند تمام برنامه های غیر ضروری را از گوشی خود حذف کنند. پس از انجام این کار ، می توانید با پاک کردن حافظه پنهان ، تلفن هوشمند خود را تازه کنید. این فرایند اتصال بهتری در اینترنت را از نظر داده های موبایل و افزایش سرعت اینترنت در تلفن هوشمند تضمین می کند.

 

چگونه سرعت اینترنت را بالا ببریم

 

گزینه بارگیری حداکثر داده را فعال کنید :

این می تواند یکی دیگر از روش های موثر برای بالا بردن سرعت اینترنت گوشی باشد. برای این کار شما باید به تنظیمات شبکه (Network Settings) در گوشی بروید و پس از انتخاب انتقال GPRS ترجیح می دهید با ترجیح تماس بگیرید ، کاربران باید اطلاعات مورد نظر خود را انتخاب کنند. این کار باعث می شود حداکثر تنظیم بارگذاری داده در تلفن هوشمند انجام شود و از افزایش سرعت اتصال به اینترنت یا داده ها در تلفن های همراه اندرویدی اطمینان حاصل شود.

 

 

اتصال شبکه به 3G را انتخاب کنید :

شما به عنوان یک کاربر تلفن هوشمند با داشتن اینترنت همراه ، باید از این واقعیت آگاه باشید که سرعت اینترنت 3G به مراتب بهتر از 2G است. با پیشرفت تکنولوژی اخیر ، 4G از تمام سرعت اتصال به اینترنت پیشی گرفته است و سرعت اتصال به اینترنت و داده را در تلفن های هوشمند اندرویدی تضمین می کند. برای سرعت بخشیدن به اتصال داده تلفن همراه در تلفن هوشمند مورد نظر ، کاربران می توانند تنظیمات شبکه تلفنهای همراه خود را ارتقا دهند. برای این کار ، آنها باید به جای 2G ، اتصال به شبکه ترجیحی را به 3G یا 4G انتخاب كنند.

 

 چگونه سرعت اینترنت را افزایش دهیم

 

برای تنظیم گوشی خود مراحل زیر را دنبال کنید:

تنظیمات ← بی‌سیم و شبکه‌ها ←  بیشتر ←  شبکه‌های تلفن همراه ← نوع شبکه گیرنده

 Settings → Wireless & Networks → More → Cellular networks → Preferred network type

 

حالت متن را در مرورگر فعال کنید :

اگر از ترفندهای هوشمند در مورد چگونگی سریعتر کردن اینترنت تلفن خود آگاه نیستید ، می توانید برای تقویت سرعت اینترنت موبایل ، این روش ساده را امتحان کنید. اگر در جستجوی خود در اینترنت نیازی به تصاویر ندارید و فقط به متن نیاز دارید ، می توانید مرورگر تلفن هوشمند خود را در حالت فقط متن فعال کنید. این کار را می توان با غیرفعال کردن تصاویر موجود در مرورگر انجام داد که باعث افزایش سرعت اینترنت در تلفن همراه شما می شود. برای مرورگر Google Chrome تلفن همراه Android ، می توانید از افزونه “Text Mode Browser extension” استفاده کنید تا فقط متون موجود در مرورگر را فعال کنید و تصاویر را در مرورگر وب غیرفعال کنید. این امر تأثیر قابل توجهی در افزایش سرعت کلی اینترنت در تلفن همراه شما خواهد داشت.

 

یک مرورگر وب سریعتر را برای تلفن خود انتخاب کنید :

یکی دیگر از تکنیک های مفید که می تواند به شما در افزایش سرعت اینترنت کمک کند ، استفاده از یک مرورگر وب سریعتر برای تلفن هوشمند است که شما برای دسترسی به اتصال داده تلفن همراه استفاده می کنید. مرورگر وب نقش مهمی در افزایش سرعت کلی اتصال اینترنت در تلفن همراه شما دارد. 

 

چطور اینترنت خود را قوی کنیم

از برنامه های Android استفاده کنید :

 

بالا بردن سرعت اینترنت گوشی

 

اگر می خواهید سرعت اینترنت را در تلفن هوشمند اندروید افزایش دهید ،  چندین برنامه در فروشگاه Google Play موجود است که هدف آنها افزایش سرعت اینترنت در تلفن هوشمند اندرویدی شماست. می توانید همین موارد را دانلود کنید و از آنها برای افزایش سرعت اینترنت در تلفن هوشمند اندرویدی خود استفاده کنید.

 

 

گردآوری:بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته 

 

 


خرید ماست ساز پونته


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی

بلیط کیش را دربهترین فصل سفر به آن خریدکن


قیمت امروز بلیط هواپیما به هرکجای ایران


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان


بدون خجالت محصولات جنسی را آنلاین بخر


معرفی بهترین کتاب‌های کودک برای خرید


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان


مشاوره تحصیلی و انتخاب شغل


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید

دنبال متخصص برجسته ارتودنسی در تهران هستی؟


بهترین موسسه آموزش زبان کدام است؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

هیچ انکاری وجود ندارد که اینترنت این روزها نقش مهمی در زندگی امروز بشر بازی می کند که حتی سناریوی تصور زندگی بدون اینترنت و گوشی و کامپیوتر، اصلا قابل تصور نیست! با این حال تمام کارها و فعالیت ها می توانند با کمک اینترنت انجام شوند چرا که تنها راه ارتباط با بیرون از خانه شما به هر نقطه از جهان، تنها اینترنت می باشد و هر چقدر شما شناخته تر باشید، دامنه استفاده شما از بستر اینترنت بیشتر خواهد بود.

همچنین دانش آموزان برای دستیابی به مطالب مهم، جزوات، آموزش آنلاین و امثالهم، نیاز به اینترنت پر سرعت دارند و در مقابل، مهندسین، پزشکان و مشاغل دیگر گاها برای رفع مشکلات و برخی مسائل ممکن است بصورت آنلاین با دوستان خود در ارتباط باشند. حتی خودمان هم برای گوش دادن به موسیقی، چک کردن صفحات مجازی، بازی های آنلاین و… به اینترنت پر سرعت در گوشی نیاز داریم و اما با سرعت پایین اینترنت گوشی مواجه خواهیم شد.

با این حال اگر اتصال به اینترنت دقیقا همانند چیزی که شما مدنظر داشتید انجام نشود، ممکن است هدف شما محقق نشود. بنابراین اطمینان از اتصال صحیح در تلفن همراه یا کامپیوترها، بسیار ضروری است. اما اگر شما هم مانند میلیون ها کاربر دیگر از اینترنت گوشی استفاده می کنید، در این گزارش از نمناک با نحوه افزایش سرعت اینترنت گوشی آشنا خواهید شد. همراه ما باشید.

اگر دیتا گوشی را روشن کردید و با سرعت اینترنت بسیار کم روبرو شدید و نمیدانید که چگونه سرعت اینترنت گوشی را افزایش دهید،در ابتدا باید حافظه کش گوشی را حذف و پاکسازی کنید. این در حالی است که خیلی وقت ها دلیل عدم دسترسی به برخی از وب سایت ها، پر بودن کش باشد که سرعت اینترنت را کند جلوه خواهد داد و در صورتیکه اینترنت مشکل خاصی ندارد!

چطور اینترنت خود را قوی کنیم

بنابراین اگر شما در کروم با سرعت اینترنت پائین روبرو شدید، باید کش کروم را حذف کنید. اگر در بازی کلش آف کلنز با سرعت اینترنت کم روبرو شدید، باید کش این بازی را خالی کنید. توجه داشته باشید که در حین پاکسازی بر روی گزینه Clear cache کلیک کنید و گزینه Clear data را انتخاب نکنید چرا که تمام اطلاعات شما را پاکسازی خواهد کرد.

برای حذف کش هم تنها کافی است تا وارد تنظیمات گوشی شوید و بر روی گزینه Apps یا «برنامه ها» کلیک کنید و سپس برنامه مدنظر خود را انتخاب کنید و با کلیک بر روی بخش Storage در هر برنامه، اقدام به Clear Cache کنید.

همه ما در گوشی هایمان برنامه هایی داریم که هیچ کاربردی ندارند و با اینکه خودمان آنها را نصب کرده ایم، شاید در طول یکسال حتی یکبار هم از آنها استفاده نکنیم. با این وجود لازم به ذکر است که وقتی شما دیتا یا اینترنت گوشی را روشن می کنید، اولین اتفاقی که رخ می دهد اکثر برنامه های گوشی اقدام به استفاده از دیتا گوشی شما مانند برنامه فیسبوک می کنند.

از این رو شاید شما چنین تصوری داشته باشید که این چنین برنامه ها، هیچ میزان اینترنت مصرف نمی کنند و اما در واقعیت آنها بخش مهمی و قابل توجهی از اینترنت را استفاده می کنند و در نتیجه برنامه ای که هم اکنون در حال کار کردن با آن هستید و نیاز به اینترنت پر سرعت است، کند و آهسته خواهد بود. با این وجود حتما و حتما برنامه های غیر ضروری گوشی را حذف نصب کنید.

به عنوان یک کاربر تلفن های هوشمند، حتما تجربه استفاده از اینترنت را در تلفن های هوشمند داشته اید و با این واقعیت روبرو شده اید که تفاوت بسیار زیادی میان اینترنت 2g و 4g وجود دارد و قابل قیاس نیستند. از این رو گاها برخی از ما برای اینکه بسته اینترنت فورا تمام نشود و یا دلایل این چنینی، گوشی را از حالت 4G به حالت 3G تغییر خواهیم داد.

این اقدام باعث کاهش سرعت اینترنت ورودی به گوشی شما خواهد شد و برای سرعت بخشیدن مجدد به اینترنت گوشی، تنها کاری که باید انجام دهید تغییر حالت به 4G است. برای این کار ابتدا باید وارد تنظیمات گوشی شوید و گزینه Mobile Networks را انتخاب کرده و در بخش Network mode گزینه LTE/3G/2G را انتخاب کنید تا نسبت به آنتن دهی گوشی، از اینترنت استفاده کنید.

همان گونه که می دانید ده ها مرورگر مختلف برای گوشی و کامپیوتر توسط شرکت های متفاوت طراحی شده اند که هر یک از آنها داری قابلیت های خاص خودشتان هستند. با این حال یکی از روش های مفید برای افزایش سرعت اینترنت گوشی، استفاده از مرورگرهای سریع وب می باشند که قطع یقین تاثیرگذار هستند.

با این حال مرورگر وب نقش مهمی در افزایش سرعت اینترنت گوشی دارد و ولی توسط اکثر کاربران جدی گرفته نمی شود. چندین مرورگر سریع و هوشمند برای گوشی ها وجود دارند که از مهم ترین آنها می توان به گوگل کروم و موزیلا فایر فاکس اشاره کرد که می توانید با جستجویی ساده اقدام به دانلود آنها نمائید.

شاید با انجام کارهای مختلف نتوانید افزایش سرعت را در گوشی هوشمند خود احساس کنید. اگر چنین احساسی به شما دست داد می توانید از ابزارهای کاربردی برای تست سرعت اینترنت دریافتی گوشی استفاده کنید که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند. برای مثال اگر شما اینترنت با سرعت دانلود 4 مگابایت خریداری کرده اید و اما در تست 2 مگابایت نشان داده شده، با شرکت ISP یا ارائه دهنده اینترنت تماس بگیرید و مشکل را اطلاع دهید تا مشکل شما را برطرف کنند. از این رو برای استفاده از ابزارهای سرعت سنج اینترنت بر روی لینک زیر کلیک کنید؛

ابزارهای سرعت سنج اینترنت

اگر شما از اینترنت ثابت از طریق وای فای متصل شده اید، ممکن است گاها بنابر بر شلوغی شبکه و ده ها مشکل دیگر اتصال شما با اینترنت قطع و وصل شود و در نهایت به هدف خود نتوانید برسید. از این رو توصیه ای که برای شما در این مواقع ضروری داریم این است که حتما و حتما از اینترنت و دیتای سیم کارت خود استفاده کنید تا از اینترنت پر سرعت بهرمند شوید.

گوشی های اندرویدی دارای قابلیتی به نام Data saver هستند که گاها ممکن است توسط خودتان یا بصورت By default در گوشی شما فعال شده باشد. این ابزار برای کنترل اینترنت و کاهش میزان مصرف اینترنت تعبیه شده است تا شما از اینترنت کمتری استفاده کنید. از این رو اگر الان وضعیت ضروری برای شما است، حتما گزینه Data saver را غیر فعال کنید تا از بستر بیشتری برخوردار شوید.

همان گونه که گفته شد، برنامه زیادی وجود دارند که بدون اجازه از کاربر به اینترنت متصل می شوند و آپدیت های داخلی خود را انجام می دهند و این در صورتی است که حتی شما وارد این برنامه ها هم نشده اید. با این حال وقتی شما گوشی را ریستارت می کنید، برنامه Background گوشی غیر فعال خواهند شد و شما می توانید بصورت مستقیم تنها از یک برنامه استفاده کنید و در حالیکه برنامه های دیگر گوشی فعال نیستند.

ویجت ها یکی دیگر از ابزارهایی هستند که ما در گوشی های هوشمند از آنها استفاده می کنیم که وقتی گوشی را اینترنت متصل می کنیم، بصورت خودکار آپدیت می شوند و می توانند بخش قابل توجهی از اینترنت ما را مصرف کنند. بنابراین توصیه ای که برای شما داریم، غیر فعال کردن ویجت هایی مانند ویجت جیمیل، آب و هوا، سرچ گوگل و… است که سرعت اینترنت شما افزایش خواهد یافت.


نام کاربری یا ایمیل *


کلمه عبور *

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:


ورود

گوشی های ما همیشه با سرعت بهینه ی اینترنت به آن وصل نمی شوند و بسیاری اوقات سرعت پایین و تاخیر زیاد در اتصال گوشی به اینترنت ما را کلافه می کند. اگر شما هم از سرعت پایین اینترنت در گوشی خود کلافه شده اید، خوب است بدانید که راه های زیادی برای افزایش سرعت اینترنت وجود دارد. هیچ کدام از این راه ها نمی توانند شبکه ی اینترنت گوشی شما را از 4G و یا LTE  به شبکه ی 5G تبدیل کنند؛ اما می توانید با به کار بستن این روش ها سرعت بارگذاری محتوا در مرورگرهای خود را افزایش دهید.

چطور اینترنت خود را قوی کنیم

مهم ترین مشکل هنگام اتصال به اینترنت، مشکل در پینگ و یا لَگ و تاخیر در اتصال به اینترنت است. در این آموزش قصد داریم روش های افزایش سرعت اینترنت گوشی های اندرویدی را آموزش دهیم. منظور ما از اینترنت گوشی اینترنت خط و یا دیتای موبایل است. برای شروع باید مطمئن شوید که گوشی شما به WiFi متصل نیست و فقط از طریق دیتای موبایل (اینترنت خط) به اینترنت متصل هستید. برای روشن کردن دیتای موبایل، باید از طریق مسیر زیر اقدام کنید:

قدم اول:  ابتدا به بخش Setting گوشی بروید و روی آیکون چرخ دنده ای Setting تپ کنید.

قدم دوم: روی گزینه ی Connections تپ کنید.

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

قدم سوم: روی گزینه ی Data Usage تپ کنید.

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

قدم چهارم: در صفحه ی باز شده، تاگل Mobile Data را به سمت راست بکشید و آن را on کنید.

نکته: اگر دوست داشته باشید می توانید از طریق میانبر ایجاد شده در سیستم عامل های اندرویدی و با کشیدن نوار نوتیفیکیشن های گوشی به سمت پایین و تپ کردن روی گزینه ی Mobile Data آن را روشن کنید.

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

پس از روشن کردن دیتای موبایل، روش های زیر را برای افزایش سرعت اینترنت گوشی های اندروید به کار ببندید.

به طور کلی پس از مدتی که از کارکردن سیستم عامل گوشی می گذرد، مموری کش (Cache) گوشی پر می شود و همین دلیل باعث می شود که عملکرد و سرعت کلی گوشی افت پیدا کند. پاک کردن کَش گوشی باعث آزاد سازی فضای اشغال شده توسط برنامه های درحال اجرا می شود و سرعت اجرای هر برنامه ای را روی گوشی افزایش می دهد.

تمامی برنامه هایی که فایل های خراب و یا تکراری را از گوشی شما حذف می کنند،  باعث می شوند که گوشی در بهینه ترین شرایط ممکن کار کند. برنامه های زیادی وجود دارند که می توانند این کار را برای شما انجام دهند. در ادامه سه تا از بهترین های آنها آمده است.

اگر دائما برای اتصال گوشی به اینترنت و سرعت آن مشکل دارید، باید حتما نگاهی به تنظیمات نتوورک گوشی خود بیندازید؛ چرا که ممکن است ایراد کار از اینجا باشد. برای این منظور باید از طریق مسیر زیر اقدام نمایید:

قدم اول: به Setting گوشی بروید.

قدم دوم: به بخش Connections بروید و روی آن تپ کنید.

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

قدم سوم: صفحه باز شده را به پایین اسکرول کنید و روی گزینه ی Mobile Networks تپ کنید.

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

قدم چهارم: به دقت شبکه هایی را که سیم کارت گوشی تان به آنها متصل است، وارسی کنید. این کار را از خواندن نوشته ای که زیر عبارات Network Mode می بینید، شروع کنید. هدف از این کار این است که شبکه های مجاز برای اتصال گوشی تنها به 3G محدود نشده باشد (3G only) و گوشی بتواند از تمامی شبکه های 4G و LTE بهره ببرد.

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

بسیاری از گوشی های جدید، می توانند به صورت خودکار به دنبال شبکه های اینترنتی در اطراف گوشی بگردند و به آنها متصل شوند. اگر گوشی در پیدا کردن آنتن مشکل دارد، نگاهی به مقاله ی “رفع مشکل آنتن گوشی” بیندازید. بسیاری از مناطق جهان تحت پوشش شبکه ای GSM/WCDMA/LTE هستند، پس اولین کار این است که این شبکه ها را روی گوشی خود تست کنید. اگر در منطقه ای قرار دارید که این پوشش های شبکه ای در آن موجود نیست، پوشش شبکه ای جایگزین را پیدا کنید. همانطور که بالاتر هم گفتیم، برخی از گوشی ها می توانند به صورت خودکار شبکه های آنتن و اینترنت را پیدا کنند و شما لازم نیست کاری را انجام دهید.

نکته: اسامی گزینه هایی که در این آموزش آمده است، ممکن است از مدلی به به مدل دیگر در گوشی های مختلف، متفاوت باشد؛ در نتیجه اگر گزینه هایی با این اسامی پیدا نمی کنید نا امید نشوید و به گشتن ادامه دهید.

برنامه های زیادی هستند که ظاهری ساده دارند اما در اصل خوره ی اینترنت هستند.  زمانی که شروع به دانلود برنامه های متعدد و پرمصرف اینترنتی می کنیم، باید دقت کنیم که هر کدام از این برنامه ها می توانند سرعت اینترنت گوشی را کاهش دهند. خوب است بدانید که شما به عنوان کاربر شبکه پهنای باندی را در اختیار دارید که میان مصرف کنندگان اینترنت گوشی شما که همان برنامه ها و شبکه های اجتماعی هستند، تقسیم می شود. اگر برنامه ی پر مصرف اینترنتی مثل اینستاگرام روی گوشی شما همواره در حال اجراست، طبیعی است که بهنای باندی برای وب گردی شما در گوگل کروم باقی نماند. از جمله برنامه های پرمصرف اینترنتی می توان به اینستاگرام و فیسبوک اشاره کرد.

اولین گام برای افزایش سرعت اینترنت گوشی های هوشمند در این مرحله آن است که تمامی ویجت های به درد نخور و پر مصرف را از گوشی پاک کنید.  معمولا این ویجت ها بزرگترین مصرف کننده های پهنای باند اینترنت گوشی شما هستند در حالی که خیلی مفید نیستند، تنها جنبه زیبایی و بصری دارند و در عین حال حذف آنها به آسانی صورت می گیرد.  تنها کاری که  باید برای پاک کردن این ویجت ها انجام دهید این است که در صفحه ی هوم گوشی، انگشت خود را روی آیکون ویجت بگذارید و آن را کمی نگه دارید و سپس انگشتان را تا عبارت Remove که در بالای صفحه ظاهر می شود حرکت دهید و یا از لیست باز شده روی عبارت Uninstall تپ کنید تا ویجت آنیستال شود. در صورت Remove کردن ویجت، ویجت از روی گوشی شما پاک نمی شود و تنها از صفحه هوم گوشی پاک و غیرفعال می شود.

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

برای آن که ویجت ها و برنامه های پر مصرف اینترنتی و به دردنخور را برای همیشه از روی گوشی پاک کنید، باید از طریق مسیر زیر اقدام کنید:

قدم اول: روی Setting تپ کنید.

قدم دوم: صفحه ی تنظیمات باز شده را به پایین اسکرول کرده و روی گزینه ی Apps تپ کنید.

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

قدم سوم: در صفحه باز شده می توانید لیست تمامی برنامه ها و ویجت های نصب شده روی گوشی را ببینید. صفحه را به پایین اسکرول کرده و به دنبال نام برنامه و یا ویجتی که قصد آنیستال کرن آن را دارید، بگردید.

قدم چهارم: در صورت پیدا کردن برنامه روی آن تپ کرده تا صفحه ی تنظیمات برنامه باز شود.

قدم پنجم: روی عبارت UNINSTALL که در این صفحه مشاهده می کنید، تپ کنید تا برنامه آنیستال شود.

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

نکته: در مورد هر برنامه ای، بعد از باز کردن صفحه اطلاعات و تنظیمات آن، مقدار مصرف اینترنت از کل اینترنت دیتای موبایل مصرفی ذیل عنوان Mobile Data آمده است. می توانید با بررسی مقدار مصرف اینترنت هر برنامه در مورد آنیستال کردن آن تصمیم بگیرید.  دقت کنید که برخی برنامه ها به صورت بومی روی گوشی نصب شده اند و شما نمی توانید آنها را از روی گوشی آنیستال کنید. در مورد این برنامه ها گزینه ی UNINSTALL در صفحه ی تنظمیات و اطلاعات برنامه، غیرفعال است.

شاید خیلی عجیب به نظر برسد؛ اما تبلیغات می توانند یکی از بزرگترین مصرف کننده های اینترنت خط شما و کند کننده ی اتصال شما به اینترنت باشد. با یک گشت و گذار ساده و با جست و جوی کلیدواژه ی AdBlock  می توانید تعداد زیادی از این نوع برنامه ها را در فروشگاه گوگل پلی پیدا کنید.  با نصب و اجرا کردن این نوع برنامه ها، اجازه ی بارگذاری و نمایش هیچ گونه تبلیغاتی روی اینترنت شما به تبلیغ کنندگان داده نمی شود. با این کار پهنای باند دیتای موبایل به هدر نمی رود و سرعت اینترنت گوشی اندروید شما افزایش می یابد.

چطور اینترنت خود را قوی کنیم

تعداد زیادی برنامه کاربردی وجود دارد که برای سیستم عامل اندروید نوشته شده است و شما می توانید با دانلود آنها به افزایش سرعت اینترنت گوشی اندرویدی تان کمک کنید. برای نمونه اپلیکیشن های Internet Booster and Optimizer و Faster Internet 2X از جمله مشهورترین برنامه های افزایش سرعت اینترنت هستند.

گاهی اوقت می توانید با تغییر در تنظیمات گوشی، بیشترین سرعت بارگذاری داده ها را انتخاب کنید. برای اینکه از این طریق سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را اففزایش دهید، از طریق مسیر زیر اقدام کنید:

قدم اول: روی Setting گوشی تپ کنید.

قدم دوم:  به بخش Connections بروید.

قدم سوم: روی Data Usage تپ کنید.

قدم چهارم: روی گزینه ی Data Saver تپ کنید.

افزایش سرعت اینترنت در گوشی های اندروید

قدم پنجم:  تاگل Data Saver را به سمت چپ بکشید و آن را غیرفعال کنید. در این صورت گوشی بدون محدودیت داده ها را بارگذاری می کند و سرعت بارگذاری و دانلود گوشی افزایش پیدا می کند.

تنها نکته مهم در مورد فعال سازی این گزینه،  حجم مصرفی اینترنت است. به طورکلی در حالت فعال بودن Data Saver مصرف حجم اینترنت کاهش و بالتبع سرعت دانلود نیز کم خواهد شد.

آسان ترین راه برای حل مشکل عدم اتصال و یا کندی اتصال به اینترنت، قطع و وصل کردن کانکشن است. برای این منظور باید با تپ کردن روی گزینه ی Mobile Data دیتای موبایل را غیرفعال کنید و بعد از چند ثانیه با تپ کردن مجدد روی این ایکون، آن را وصل کنید. تجربه نشان داده است که پس از قطع و وصل کردن دیتای موبایل، سرعت اینترنت گوشی اندرویدی بهبود پیدا می کند.

اگر تمامی این راه حل ها را اجرا کردید و سرعت اینترنت گوشی شما بهبود پیدا نکرد، می توانید به فکر تعویض اپراتور سیم کارت خود باشید. در برخی نقاط برخی اپراتورها خدمات شبکه ی بهتری را نسبت به بقیه فراهم می آورند. روش های فهمیدن قدرت سیگنال شبکه و سوییچ به دکل های قدرتمند تر در مقاله ی ” رفع مشکل آنتن دهی و بهبود قدرت آنتن گوشی“ بحث شده است. در صورتی که گوشی آنتن ندارد و یا روی علامت آنتن در گوشی ضربدر خورده است، ممکن است آنتن گوشی دچار مشکل شده باشد که در این صورت تنها راه علاج، سپردن گوشی به متخصصان تعمیرات موبایل است.

خلاصه اینکه

کاربران گوشی های اندرویدی می توانند با استفاده از چند گام ساده سرعت اینترنت گوشی های خود را افزایش دهند. اولین گام برای افزایش سرعت اینترنت، پاک کردن کش برنامه های گوشی و مرحله ی بعدی پاک کردن برنامه های پر مصرف اینترنت است. تمامی ترفندهای افزایش سرعت اینترنت در این پست آمده است.

راه هایی برای افزایش سرعت اینترنت موبایل در تلفن اندروید شما وجود دارند که در زیر به چند مورد اشاره شده است:

برنامه های زیادی برای تقویت سیگنال در گوشی های اندروید وجود دارند که بسیار جذاب هستند، برای مثال یکی از آنها Network Booster Free است. این برنامه واقعاً و به طور موثری وظیفه خود را انجام می دهد و سیگنال ها را تقویت می کند. برخی از کاربران گفته اند که این برنامه سیگنال شما را حتی در جاهایی که هیچ وقت آنتن نمی داده است و سیگنال های شبکه وجود نداشته است، روی گوشی نشان می دهد.

استفاده از برنامه های تقویت کننده سیگنال بیشتر توسط کاربرانی استفاده می شود که مشکل آنتی دهی دارند و در محل زندگی آنها سیگنال های شبکه های اینترنتی ضعیف هستند. پس نمی توان گفت که انها غیر قانونی هستند.

مشکل سرعت کند اتصال داده های تلفن همراه اغلب با راه اندازی مجدد تنظیمات شبکه خود، و سپس ریستارت گوشی، برطرف می شود. مشکل این است که با این کار نقاط دسترسی Wi-Fi و دستگاه های بلوتوث را ریست می شوند. در گوشی های اندرویدی، برای تنظیم مجدد تنظیمات شبکه، معمولاً نیازی به ریستارت کردن گوشی نیست.

اگر گوشی شما از اینترنت 4G استفاده می کند اما هنوز سرعت اینترنت آن بسیار کند است، چند دلیل وجود دارد، یکی از این دلایل می تواند مربوط به حافظه نهان (cache) باشد که فضای بسیار زیادی از گوشی شما را اشغال کرده است. برنامه ها و خدمات به آرامی محل تجمع کش هستند که فضای ارزشمند سیستم شما را پر می کنند. این فضای اشغال شده براحتی اجرای نرم و روان برنامه ها را هنگام بوت شدن را با مشکل مواجه می کند. حافظه نهان برنامه های خود را پاک کنید.

قبل از تماس با پشتیبانی فنی اپراتور تلفن همراه خود، ابتدا این مراحل ساده را امتحان کنید تا ببینید که آیا مشکلات کندی سرعت داده های تلفن همراه شما برطرف شده است یا خیر.

در اصطلاح عامیانه، تفاوت بین 4G و LTE در این است که 4G سریعتر از LTE است. دلیل این امر این است که 4G مطابق با استانداردهای فنی تعیین شده است در حالی که استاندارد سرعت انتقال داده های LTE یک فناوری مستقل نیست، بلکه شاخه‌ای از 4G است که به دنبال آن است تا به سرعت ‌های تعریف شده در این استاندارد برسد.

میانگین سرعت دانلود 4G LTE 12-30 مگابیت بر ثانیه است. در شهرهای بزرگ متوسط سرعت دانلود به 35 مگابیت در ثانیه می رسد.

بهترین راه های بهبود سیگنال تلفن همراه در زیر آورده شده است:

kookmobileoffice@gmail.com

02167319-02165011022-02166757579-02166761969-02165011024

متفاوت اندیشیده ایم.

این احتمال وجود دارد که بنا به دلایل خاصی شما هم از جمله افراد علاقمند به استفاده از اینترنت سیم کارت باشید. استفاده از اینترنت سیم کارت رویکردی بسیار کاربردی است اما گاها از نظر سرعت خدمات مشکل‌ساز می‌شود. در این مقاله قصد داریم که به روش‌ها و ترفندهایی اشاره کنیم که می‌توانند منجر به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت شما شوند. با موبایل کمک همراه باشید.

با توجه به سرویس اینترنت خوبی و بدون دردسری که اپراتورهای سیم کارت در داخل کشور ارائه می‌کنند، بسیاری از افراد استفاده از اینترنت سیم کارت را به استفاده از سایر سرویس‌ها ترجیح می‌دهند. هم اکنون شبکه LTE 4G توسط سیم کارت اپراتورهای داخلی نظیر همراه اول و ایرانسل پشتیبانی می‌شود و به واقع در مقایسه با سایر سرویس‌های اینترنتی نظیر ADSL کیفیت بیشتر و دردسر کمتری دارد. اما همانطور که می‌دانید تمام گوشی‌های هوشمند قابلیت پشتیبانی از شبکه اینترنت LTE 4G را ندارند و اغلب گوشی‌های قدیمی‌تر محدود به پشتیبانی از شبکه 3G هستند. در این شرایط است که بیشتر با مشکل کمبود سرعت اینترنت سیم کارت رو به رو می‌شوید.

روش‌ها و ترفندهایی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به طور مستقیم یا غیر مستقیم نسبت به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت خود اقدام کنید. در این مقاله قصد داریم در رابطه با این موضوع صبحت کنیم و روش‌هایی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم منجر به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت می‌شوند را برای شما عزیزان شرح دهیم. در نظر داشته باشید که این روش‌ها به ویژه در شرایطی کاربرد بیشتری خواهند داشت که دستگاهتان محدود به پشتیبانی از شبکه 3G باشد. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل و موضوعات شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

چطور اینترنت خود را قوی کنیم

بیشتر بخوانید: تعمیرات تخصصی موبایل

مرورگر Opera Max یک مرورگر بهینه است و در بررسی‌های انجام شده مشخص گردید که سرعت عملکرد آن بنا به دلایل خاصی نسبت به سایر مرورگرها بیشتر است. این موضوع سبب می‌شود که شما در حین استفاده از اینترنت سیم کارت سرعت عملکرد بالاتری داشته باشید. یکی از موضوعاتی که در مرورگر Opera Max منجر به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت می‌شود مربوط به کنترل دقیق این مرور در روند رد و بدل داده است. مرورگر Opera Max به شکل دقیقی روند رد و بدل اطلاعات را بهینه می‌کند و این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی افزایش سرعت اینترنت سیم کارت شما ایفاء خواهد کرد.

تیم Opera عنوان کرده که در نسخه‌های جدید مرورگر Opera Max میزان بهینه‌سازی و کنترل دقیق رد و بدل اطلاعات تا 23 درصد افزایش یافته و این موضوع تاثیر بیشتری در افزایش سرعت اینترنت سیم کارت خواهد داشت. به صورت کلی اگر گوشی یا تبلت شما محدود به پشتیبانی از شبکه اینترنت 3G است، توصیه می‌کنیم که حتما نسبت به دانلود مرورگر Opera Max اقدام کنید و از این مرورگر به منظور وبگردی استفاده نمایید. استفاده از Opera Max یکی از ترفندهایی محسوب می‌شود که در راستای افزایش سرعت اینترنت سیم کارت به واقع موثر خواهد بود.

اپلیکیشن‌هایی که مربوط به شبکه‌های اجتماعی می‌شوند مصرف حجم بالای دارند و حجم بالا نیاز به رد و بدل داده بیشتر خواهد  داشت. این موضوع منجر به کاهش سرعت اینترنت سیم کارت می‌شود. بنابراین توصیه می‌کنیم که اگر از اینترنت سیم کارت و به ویژه اینترنت 3G استفاده می‌کنید، حتما نسخه‌های بهینه‌تر اپلیکیشن‌ها را در دستگاه نصب و از آن‌ها استفاده کنید. اپلیکیشن Facebook Lite یک نمونه بارز مرتبط با این موضوع است. با استفاده از این نسخه از اپلیکیشن فیسبوک، شدت رد و بدل داده کاهش پیدا کرده و به نوعی بهینه‌سازی می‌شود. این عمل منجر به مصرف داده کمتر و نهایتا افزایش سرعت اینترنت سیم کارت شما خواهد شد.

همچنین در نظر داشته باشید که در برخی از اپلیکیشن‌ها نظیر اینستاگرام با مراجعه به بخش تنظیمات یا همان Settings برنامه می‌توانید برای رد و بدل داده‌ها محدودیت ایجاد کنید. این موضوع هم در شرایطی که از اینترنت سیم کارت و به ویژه اینترنت 3G استفاده کنید به واقع کاربردی خواهد بود. با محدود کردن رد و بدل داده علاوه بر کاهش هزینه توانسته‌اید نسبت به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت خود هم اقدام کنید. به منظور کسب راهنمایی بیشتر در رابطه با این موضوع و نحوه فعال کردن قابلیت “Use Less Data” در اپلیکیشن اینستاگرام می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

بیشتر بخوانید: تعمیر موبایل سامسونگ

یکی دیگر از روش‌هایی که طور مستقیم منجر به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت می‌شود، غیر فعال کردن بارگذاری تصویر و عکس در مرورگر کروم است. پیاده‌سازی این قابلیت در هر مرورگر به شیوه خاصی انجام می‌شود. به عنوان مثال برخی مرورگرهای دارای گزینه‌ای یا حالتی با عنوان “Text Only” هستند. زمانی که این حالت در مرورگر فعال باشد، دیگر هیچ عکسی بارگذاری نمی‌شود و شما فقط به نوشته‌های هر صفحه وب دسترسی خواهید داشت. این موضوع می‌تواند تاثیر به سزایی در افزایش سرعت اینترنت سیم کارت داشته باشد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد نحوه فعال سازی این قابلیت در مرورگرهای مختلف می‌توانید با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی بخواهید.

مرورگری که از آن استفاده می‌کنید تاثیر مستقیمی بر سرعت اینترنت سیم کارت و بارگذاری صفحات دارد. اگر از افراد علاقمند وبگردی هستید، حتما در انتخاب مرورگر دقت لازم را به خرج دهید. در ابتدای مقاله اشاره کردیم که مرورگر Opera Max یکی از بهترین مرورگرهایی است که با استفاده از آن می‌توانید نسبت به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت خود اقدام کنید، اما این موضوع به آن معنا نیست که سایر مرورگرها نمی‌توانند در آینده یا حتی حال و به ویژه در شرایط خاص نسبت به مرورگر Opera Max عملکرد بهتری داشته باشند. بنابراین توصیه می‌کنیم که همواره به دنبال استفاده از مرورگرهای بهینه‌تر و با سرعت بیشتر باشد. بدین منظور می‌توانید جستجوی ساده‌ای در اینترنت داشته باشید و مقالات متعدد مرتبط با این زمینه را مطالعه کنید.

حذف حافظه کش (Cache) مرورگری که از آن استفاده می‌کنید منجر به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت شما نمی‌شود، بلکه حتی می‌تواند تاثیر عکس داشته باشد و سرعت عملکرد مرورگر را کاهش دهد. اما حافظه کش سایر اپلیکیشن‌ها می‌تواند بر روی سرعت رد و بدل داده اینترنت سیم کارتتان موثر باشد. این موضوع به ویژه در شرایطی محسوس‌تر می‌شود که یک اپلیکیشن از نظر حافظه کش با حجم بسیار زیاد و افراطی از اطلاعات همراه باشد. در نظر داشته باشید که حافظه کش اپلیکیشن‌ها منجر به اشغال فضای ذخیره سازی دستگاه می‌شود و هرچه فضای ذخیره‌سازی اطلاعات بیشتری در دستگاهتان اشغال شود، سرعت عملکرد آن با افت بیشتری مواجه می‌شود. البته باید اشاره داشته باشیم که نحوه عملکرد و بهینه‌سازی حافظه کش در نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید به مراتب هوشمندانه‌تر شده است. بنابراین این روش بیشتر در گوشی‌های اندرویدی قدیمی‌تر کاربر دارد.

بنابراین به منظور افزایش سرعت عملکرد دستگاه و افزایش سرعت اینترنت سیم کارت (به طور غیرمستقیم)، توصیه می‌کنیم که حافظه کش سایر اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی دستگاه خود را حذف کنید. اگر حافظه کش اپلیکیشن‌ها حجم زیادی را به همراه داشته باشند، فضای زیادی از حافظه داخلی دستگاه اشغال می‌شود و این موضوع منجر به بروز تاخیر یا کندی عملکرد محسوسی در دستگاه خواهد شد. این کندی عملکرد بر روی سرعت عملکرد مرورگرتان هم تاثیرگذار خواهد بود. پس با حذف حافظه کش سایر برنامه‌ها از کند شدن مرورگرتان جلوگیری می‌کنید و به طور غیر مستقیم به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت هم کمک کرده‌اید. به منظور آشنایی با نحوه حذف حافظه کش اپلیکیشن‌ها در دستگاه‌های اندرویدی، می‌توانید به مطالعه مقاله “آموزش حذف دیتا و کش برنامه‌ها در اندروید 6.0 مارشمالو” بپردازید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی S20 پلاس

حذف اپلیکیشن‌های سنگین و با حجم بالا هم از دیگر ترفندهایی است که می‌تواند به طور غیر مستقیمی منجر به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت شود. هنگامی که در دستگاه شما اپلیکیشن‌های با حجم بالا و سنگین نصب شده باشند، فضای زیادی از حافظه داخلی دستگاه اشغال می‌شود. هرچه حافظه داخلی دستگاه بیشتر اشغال گردد، سرعت  عملکرد گوشی و سایر اپلیکیشن‌های نصب شده در آن از جمله مرورگر دستگاه کاهش پیدا می‌کند. بنابراین حذف اپلیکیشن‌های سنگین و پر حجم و ایجاد فضای خالی بیشتر در حافظه داخلی دستگاه منجر به افزایش سرعت عملکرد کلی آن می‌شود و می‌تواند به صورت غیر مستقیم منجر به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت شما هم شود.

در بخش تنظیمات شبکه سیم کارت دستگاه‌های اندرویدی گزینه‌ای با عنوان Preferred Network وجود دارد که بررسی و بهینه‌سازی آن نقش بسیار موثری بر روی افزایش سرعت اینترنت سیم کارت دارد. در این بخش گزینه‌هایی وجود دارد که در عکس زیر نمایش داده شده‌اند. این گزینه‌ها مربوط به نسل شبکه‌های اینترنت در دسترسی و قابل پشتیبانی دستگاه می‌شود. با مراجعه به تنظیمات این قسمت در دستگاه‌های اندرویدی می‌توانید برای اتصال سیم کارت به نسل‌های مختلف شبکه اینترنت اولویت‌بندی تعیین کنید. انتخابی که در این بخش انجام می‌دهید تاثیر مستقیمی بر روی سرعت اینترنت سیم کارت دارد.

در گزینه‌های موجود، گزینه GSM مربوط به شبکه 2G می‌شود. گزینه WCDMA مربوط به شبکه 3G است و گزینه LTE در واقع نمایش شبکه LTE 4g محسوب می‌شود. اگر برای تنظیمات بخش Preferred Network گزینه GSM Only را انتخاب کنید، سیم کارتتان تنها از شبکه 2G سرویس‌گیری می‌کند. بنابراین سرعت چندان جالبی را در اختیار نخواهید داشت. اگر گزینه WCDMA Only را در این بخش انتخاب کنید، سیم کارتتان تنها با شبکه اینترنت 3G ارتباط برقرار می‌کند و سرویس 3G را در اختیارتان قرار می‌دهد. دقت کنید که اگر در تنظیمات این بخش گزینه WCDMA Only را انتخاب کنید، حتی در شرایطی که منطقه مورد نظر و دستگاهتان شامل سرویس LTE 4G شود، تنها سرویس 3G ارائه خواهد شد. گزینه GSM/WCDMA auto منجر می‌شود تا گوشی شما به شکل هوشمندانه و با توجه به سرویس‌های موجود در منطقه مابین شبکه‌های 2G و 3G یکی از آن‌ها را انتخاب کند و همواره برای سرویس 3G اولویت قائل شود. در گوشی‌هایی که از اینترنت LTE 4g پشتیبانی کنند، گزینه‌ای با عنوان GSM/WCDMA/LTE auto هم ارائه خواهد شد. با انتخاب این گزینه، دستگاهتان ه شکل هوشمندانه و با توجه به سرویس‌های موجود در منطقه مابین شبکه‌های 2G، 3G و 4G یکی از آن‌ها را انتخاب خواهد کرد و اولویت سرویس‌گیری آن بر روی شبکه LTE 4G تنظیم می‌شود.

انتخابی که برای بخش تنظیمات Preferred Network گوشی یا تبلت اندرویدی خود در نظر می‌گیرید، تاثیر مستقیمی بر روی افزایش سرعت اینترنت سیم کارت دارد. این موضوع یکی از اصلی‌ترین بخش‌های تاثیرگذار در این زمینه محسوب می‌شود. در این بین ذکر یک نکته حائز اهمیت است. اگر گوشی شما از اتصال LTE 4G پشتیبانی کند و در منطقه‌ای باشید که سرویس LTE 4G با کیفیت مناسبی ارائه نشده یا اصلا ارائه نشود و در عین حال تنظیمات بخش Preferred Network شما بر روی حالت GSM/WCDMA/LTE auto قرار داشته باشد، سرعت و کیفیت اینترنت سیم کارتتان به شدت افت می‌کند چرا که سیم کارت شما در تلاش است تا از شبکه LTE 4G که در اولویت قرار دارد سرویس‌گیری کند. در این شرایط سیم کارت تمایلی به اتصال اتوماتیک به سرویس 3G نشان نمی‌دهد و حالتی معلق پیدا می‌کند. به منظور رفع این مشکل و افزایش سرعت اینترنت سیم کارت خود، توصیه می‌کنیم که به طور موقت تنظیمات بخش Preferred Network را در حالت WCDMA Only قرار دهید تا سیم کارت اتصال به شبکه LTE 4G را فراموش کرده و با خیال راحت و به صورت موقت از شبکه 3G سرویس‌گیری نماید.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض ال سی دی S20 Ultra سامسونگ – G988

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به ترفندها و روش‌هایی اشاره کردیم که می‌توانند به شکل مستقیم و غیر مستقیم در دستگاه‌های اندرویدی منجر به افزایش سرعت اینترنت سیم کارت شوند. چنانچه در رابطه با هر یک از مراحل و موضوعات شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان واحد پشتیبانی موبایل کمک تماس حاصل کنید و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

بیشتر بخوانید:

قطعات گوشی

قیمت دوربین پشت آیفون 8 پلاس

قیمت تاچ ال سی دی A50

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

برای با خبر شدن از آخرین مطالب ما ایمیل خود را وارد کنید.

من گوشیم چین تغلبی سامسونگ میخوام اینترنت رو افزایش میکنم به من راهنما بده

نشانی دفتر مرکزی موبایل کمک: تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به خیابان حافظ، خیابان لاله، پلاک 9، واحد زیر همکف (1-)

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

تماس بگیرید

چطور اینترنت خود را قوی کنیم
چطور اینترنت خود را قوی کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *