چطور با مرغ عشق بازی کنیم

 
helpkade
چطور با مرغ عشق بازی کنیم
چطور با مرغ عشق بازی کنیم

عکس,بازیگران,مد و زیبایی,تعبیر خواب,سلامت

نوشته شده توسط

مدیر  

· در۰۸ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۳.

مرغ عشق‌ها، به دلیل اجتماعی بودن، بازیگوشی و پر جنب و جوش بودنشان معروف هستند. برای شروع بازی با مرغ عشق، ابتدا باید لوازم و شرایط مورد نیاز را تهیه کرد. برای مثال زمین بازی، اسباب بازی‌های مناسب و توپ‌های کوچک. هنگام بازی با مرغ عشق باید با آن‌ها ارتباط نزدیک داشت و تعامل برقرار کرد.

مرغ عشق‌ها به عنوان حیوانات خانگی یا طوطی‌های صدفی
شناخته می شوند و از کوچکترین طوطی‌های جهان و بومی استرالیا هستند. این طوطی‌های کوچک به دلیل اجتماعی بودن، بازیگوشی و پر جنب و جوش بودنشان معروف هستند. بازی با مرغ عشق برای سلامتی مرغ عشق شما بسیار مهم است، بنابراین، او را با بازی کردن و تعامل روزانه، سرگرم کنید.

بخش1 : آماده سازی برای بازی با مرغ عشق

چطور با مرغ عشق بازی کنیم

برای مرغ عشق اسباب بازی بخرید. مرغ عشق‌ها پرندگان فعالی هستند که از داشتن اسباب‌بازی‌های زیاد برای بازی کردن، لذت می برند. با این حال، مراقب باشید که قفس آن‌ها را با اسباب‌بازی زیاد شلوغ نکنید؛ چرا که از آن جایی که این پرنده قفس خود را به عنوان خانه در نظر می گیرد، فضای زیادی برای جابه‌جایی و چرخیدن به اطراف قفس داشته باشد.

برای بازی با مرغ عشق به دنبال اسباب‌بازی‌هایی باشید که از موادی ساخته شده‌اند، که مرغ عشق شما بتواند آن‌ها را بجود؛ مانند طناب و تمام مواد طبیعی. جویدن به مرغ عشق شما کمک می کند تا منقار خود را به خوبی تراشیده و قوی نگه دارد و همچنین زمانی که مرغ عشق در قفس در حال چرخیدن است، برای او انگیزه ایجاد می کند. حلقه‌های پرنده برای بازی با مرغ عشق بسیار عالی هستند، زیرا می‌توان آن‌ها را روی میله‌ی قفس پرنده انداخت یا برای جویدن، آن‌ها را آویزان کرد. همچنین شما می‌توانید از اسباب‌بازی‌های سبک یا کوچک و توپ‌های با قابلیت فشردن، هنگام بازی با مرغ عشق استفاده کنید. اسباب‌بازی‌های ساخته شده از مواد طبیعی، مانند چوب، کاغذ یا مواد گیاهی نیز برای بازی با مرغ عشق شما مناسب هستند. چرا که این مواد می توانند نمونه‌ی شبیه سازی شده از وسایلی باشند، که او به طور طبیعی با آن‌ها در حیات وحش بازی می کند.

یک زمین بازی بگیرید. مرغ عشق شما مستعد بالا رفتن از وسایل و آویزان شدن به آن‌ها می باشد. به احتمال زیاد او همچنین از زنگ‌های صدادار، خاراندن سر خود به وسیله‌ی اشیا و جویدن وسایل، هنگام بازی با مرغ عشق لذت خواهد برد. به فروشگاه حیوانات خانگی خود بروید و به دنبال استندهای مخصوص بالا رفتن و یک زمین بازی ساخته شده برای بازی با مرغ عشق باشید. به دنبال یک زمین بازی رنگارنگ باشید که برای بازی با مرغ عشق از چوب ساخته شده و به وسیله‌ی رول و پلاک متصل شده باشد. همچنین اطمینان حاصل کنید که هیچ نوع ماده‎ی سمی در این زمین بازی به کار نرفته باشد. همچنین زمین‌های بازی برای بازی با مرغ عشق به شکل جنگل وجود دارد که دو یا سه سطح مختلف از میله، طناب و تاب‌های مختلف دارند.

همچنین تورهای امن کوهنوردی برای بازی با مرغ عشق وجود دارد که می توانید آن‌ها را زیرِ زمین بازی مرغ عشق خود نصب کنید. مرغ عشق شما ممکن است که از حرکت روی تور در جهت‌های مختلفِ بالا، پایین و از میان تور به عنوان نوع دیگری از اسباب‌بازی لذت ببرد.

یک تابِ بازی نصب کنید. بیشتر مرغ عشق‌ها از تاب خوردن و آویزان شدن از تابِ بازی لذت می برند. شما می‌توانید این تابِ بازی را برای مرغ عشقتان از فروشگاه‌های محلی حیوانات خانگی تهیه کرده و یا خودتان آن را به کمک یک طناب و تعدادی پیج و مهره بسازید. این تابِ بازی با مرغ عشق را در قفس مرغ عشق خود نصب کنید تا بتواند به اطراف حرکت کرده و بدون نظارت شما با اطمینان روی تاب حرکت کند.

بعضی از تاب‌ها زنگ دارند که بسیار برای مرغ عشق مناسب است؛ چرا که آن‌ها عاشق این هستند که زنگ‌ها را به صدا در بیاورند. همچنین تاب‌هایی وجود دارند که از جنس لاستیک ساخته شده اند، برای پاهای مرغ عشق شما نرم هستند و برای گاز گرفتن و جویدن نیز جذاب هستند.

اگر می خواهید به مرغ عشقتان اجازه بدهید که در اطراف پرواز کند یا بیرون از قفس خودش بازی کند، محیط اطراف را آماده کنید. اگر قرار است که به مرغ عشق خود اجازه بدهید که در اطراف اتاق پرواز کند یا بر روی تاب، بازی کند یا بیرون از قفس خود نرمش کند، باید همیشه ابتدا اتاق خود را آماده کنید. همچنین هیچ وقت نباید بدون نظارت اجازه دهید که مرغ عشق شما از قفس خود خارج شود؛ چرا که می تواند آسیب ببیند یا مشغول جویدن چیزی شود که او را مریض کند یا آسیب جدی بر او وارد شود.

-قبل از این که اجازه دهید تا مرغ عشق از قفس شما خارج شود:

-تمام پنجره‌ها و آیینه‌های درون اتاق را با ورق یا حوله بپوشانید. این کار از اینکه مرغ عشق شما به سمت آن‌ها پرواز کند، جلوگیری می کند.

-تمام درها و پنجره‌های درون اتاق را ببندید. حتماً اجازه دهید که تمام افراد خانه بدانند که مرغ عشق اجازه‌ی بیرون رفتن از قفس را پیدا کرده است و آن‌ها نباید هیچ در و پنجره‌ای را باز بگذارند.

-حیوانات دیگر مانند سگ و گربه را از اتاق خارج کنید.

-هر نوع گیاه سمی را به اتاق دیگری منتقل کنید.

-تمام پنکه‌های سقفی و سایر وسایل خنک کننده را برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پرنده‌ی خود، خاموش کنید.

-تمام ظروف حاوی آب یا هر نوع مایع دیگری را مانند تنگ ماهی یا آکواریوم، از اتاق خارج کنید.

-تمام سیم‌های برق را از برق خارج کرده و آن‌ها را پنهان کنید تا مرغ عشق شما نتواند آن‌ها را بجود.

بخش2 :  بازی کردن با مرغ عشقتان

دو تا سه بار در روز و 10 تا 15 دقیقه بازی با مرغ عشق خود را انجام دهید. بازی با مرغ عشق یک روش عالی برای پیوند با او و آموزش دادنش برای پاسخ مستقیم به شما است. یک روال مداوم از این جلسات بازی را حفظ کنید که بیشتر از 15 دقیقه و چند بار در یک روز نباشد. این کار مرغ عشق شما را، بدون اینکه او را با جلسات طولانی بازی، بیش از حد خسته کند، سرگرم و فعال نگه می دارد.

هر هفته از اسباب بازی‌های مختلف استفاده کنید. در طول جلسات بازی با مرغ عشق، استفاده از وسایل بازی مختلف بسیار مهم است. سعی کنید که اسباب بازی‌های مرغ عشق خود را دو هفته یکبار عوض کنید. از اسباب بازی‌هایی با کارکرد، رنگ‌‌ها و بافت‌های مختلف استفاده کنید. به جای این که هر دو هفته یک بار اسباب‌بازی‌های جدید بخرید، می توانید جای اسباب بازی‌ها را درون قفس او تغییر دهید.

اگر امکان دارد باید سعی کنید تا قفس او را به جای مختلفی از خانه‌تان انتقال دهید تا او به سر و صداها و فعالیت‌های مختلف اطرافش عادت کند. این کار او را نسبت به محیط اطرافش سرگرم نگه می‌دارد و از خسته شدنش جلوگیری می کند.

بازی آیینه را امتحان کنید. مرغ عشق‌ها، عاشق بازی‌های تعاملی هستند و شما باید تا جای ممکن در این کار درگیر باشید و مرغ عشق خود را هنگام بازی کردن همراهی کنید. یک روش ساده برای این کار، بازی با مرغ عشق با یک آیینه‌ی کوچک است. شما می توانید این بازی را درون قفس مرغ عشق خود و یا بیرون از آن انجام دهید.

-آیینه را در حدود چند سانتی مرغ عشق خود نگه دارید. به احتمال زیاد او دوست دارد که به سمت انعکاس آیینه بدود.

-وقتی مرغ عشق به اندازه‌ی کافی به آیینه نزدیک شد، آیینه را به سمت دیگری انتقال دهید تا او، آن را دنبال کند.

-این کار را چندین بار انجام دهید. اجازه دهید که مرغ عشق شما، هر بار آیینه را دنبال کند.

-بعد از پایان بازی، با یک خوراکی خوشمزه به او جایزه بدهید.

بازی قایم موشک! این بازی با مرغ عشق را در یک محیط ناآشنا از خانه یا در یک اتاق ناآشنا مانند زیرزمین یا اتاق خواب انجام دهید.

پرنده‌ی خود را در انتهای اتاق، کف زمین قرار دهید و خودتان یک قدم عقب بروید. به مرغ عشق خود بگویید “منو پیدا کن”. چند قدم دیگر از مرغ عشق خود دور شوید و به سمت گوشه‌ها یا پشت مبلمان بروید تا پرنده، شما را ببیند. به اندازه‌ی فاصله‌ی کافی پنهان شوید تا پرنده‌ی شما بتواند فاصله‌ی منطقی را برای پیدا کردن شما قدم بر دارد.

اگر به نظر می رسد که هنگام بازی با مرغ عشق، او نمی تواند شما را پیدا کند، نام او را صدا بزنید تا به او یک سرنخ بدهید. اگر مرغ عشق شما، به شما پیوند خورده باشد و با شما صمیمی باشد، شما را جستجو می کند تا در یک اتاق ناآشنا، تنها نماند. وقتی مرغ عشق، شما را پیدا می کند، به او یک آفرین بگویید و یک خوراکی بدهید.

بازی راه پله را انجام دهید. برای انجام این بازی با مرغ عشق، شما به دو نفر بر روی پله‌های فرش شده نیاز دارید. یک نفر باید همراه مرغ عشق، بالای پله‌ها و یک نفر دیگر باید پایین پله‌ها ایستاده باشد. فردی که بالای پله‌ها ایستاده باید مرغ عشق را بالای پله‌ها قرار داده و مرغ عشق را به پایین رفتن از پله‌ها تشویق کند. کسی که پایین پله‌ها می ایستد، باید اسم مرغ عشق را صدا زده و به او بگوید که “بیا پایین”.

مرغ عشق شما باید شروع به پایین رفتن از پله‎ها بکند و در حال پایین رفتن از پله‌ها بال‌های خود را به هم بزند. وقتی مرغ عشق به پایین رسید، به او یک آفرین گفته و یک خوراکی بدهید.

بازی پرتاب کردن و بازآوردن را انجام دهید. اگر قصد انجام یک بازی بسیار فعال را دارید، این کار یک بازی با مرغ عشق پیشرفته‌تر است که می توانید با او انجام دهید.

از یک توپ کوچک نرم یا اسباب بازی سبک استفاده کرده و در حالی که می گویید “آن را بگیر”، وسیله را به سمت مرغ عشق پرتاب کنید. بعد از آن، احتمالاً مرغ عشق آن وسیله را با نوک خود بر می دارد. به این کار او با یک آفرین و یک خوراکی خوشمزه، جایزه بدهید.

سپس می توانید به پرنده‌ی خود بیاموزید که وقتی آن وسیله را گرفت، آن را به شما برگرداند. به او با کلمه‌ای مثل “بیا” فرمان بدهید که وقتی وسیله را در دهان خود نگه داشته است، به سمت شما حرکت کند. وقتی مرغ عشق به سمت شما برگشت، به او آفرین بگویید و یک خوراکی بدهید.

به او اجازه دهید که هر روز در یک ساعت مشخص برای پرواز کردن، بیرون بیاید. شما می توانید هنگام پرواز کردن روزانه‌ی او، بازی با مرغ عشق را انجام داده و با او تعامل داشته باشید. به او اجازه بدهید که در زمین بازی خود یا با روی تاب، بازی کند. از یک اسباب‌بازی برای بازی پرتاب کردن یا برای ایجاد تعامل با او استفاده کنید. جلسات پرواز کردن را هر روز به طور یکسان انجام دهید تا مرغ عشق شما به یک روال منظم برسد. با گذشت زمان، او باید به تنهایی به قفس خود برگردد.


۰۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۸

عالی بود

چطور با مرغ عشق بازی کنیم

سلام به شما
من وسایل مورد نیاز زیادی برای مرغ عشقام پیدا نکردم و هر کاری می کنم باهم دوس نمیشن
چی کار کنم تا باهم ارتباط برقرار کنن؟

خواهش می کنم بگید چجوری مرغ عشقم و حرف زدن یاد بدم

اس ام اس و عکس نوشته

متن طولانی تبریک تولد همسر فروردین ماهی

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن زیبا برای روز دختر از طرف پدر

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۶

اس ام اس و عکس نوشته

متن فوق العاده زیبا برای مادر

۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن اسفند ماهی که باشی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۲

اس ام اس و عکس نوشته

متن برای تولد پسرم فروردین ماهی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۲

اس ام اس و عکس نوشته

متن فروردین ماهی که باشی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۳

متفرقه

اسم های شیک و خاص برای گروه دخترانه در واتساپ (2)

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۷

اس ام اس و عکس نوشته

دلنوشته تولدم مبارک فروردین ماهی

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۰

اس ام اس و عکس نوشته

دلنوشته تولدم مبارک اسفند ماهی

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۶

اس ام اس و عکس نوشته

متن روز دختر مبارک از طرف دوست

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن زيبا در مورد همسفر خوب

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۳

اس ام اس و عکس نوشته

نمونه متن مجری گری ولادت امام رضا

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۸

اس ام اس و عکس نوشته

متن هفتمین روز درگذشت خاله

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای دخترم + عکس نوشته

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۱

اس ام اس و عکس نوشته

آلبوم عکس نوشته مادر دختری برای پروفایل

۰۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای رفیق

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۲

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای روز دختر

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۰

اس ام اس و عکس نوشته

عکس نوشته های زیبای خدایا شکرت برای پروفایل و استوری (2)

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۴

اس ام اس و عکس نوشته

عکس خانه خدا آلبوم تصاویر + متن

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن و عکس نوشته های زیبا درباره رهبر

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۷

دانلود عکس

عکس نوشته های زیبا بین الحرمین

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۳

دانلود عکس

عکس پرچم ایران برای پروفایل

۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۴

دانلود عکس

زیباترین و خوشگل ترین عکسها برای پروفایل

۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای پسرم

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۰

اس ام اس و عکس نوشته

جملات زیبا در مورد طبیعت و عشق

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن در مورد مادر سختی کشیده

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن در مورد زمین خوردن و بلند شدن

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۰

دانلود عکس

عکس حرف انگلیسی P

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۴

دانلود عکس

عکس حرف انگلیسی S (آلبوم تصاویر)

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۲

دانلود عکس

عکس حرف انگلیسی t

۰۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۰

اس ام اس و عکس نوشته

آلبوم عکس نوشته مادر دختری برای پروفایل

۰۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن و عکس نوشته های زیبا درباره رهبر

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۷

دانلود عکس

عکس حرف انگلیسی S (آلبوم تصاویر)

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۲

دانلود عکس

زیباترین و خوشگل ترین عکسها برای پروفایل

۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۱

اس ام اس و عکس نوشته

عکس خانه خدا آلبوم تصاویر + متن

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۷

دانلود عکس

عکس حرف انگلیسی P

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۴

دانلود عکس

عکس حرف انگلیسی t

۰۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۰

دانلود عکس

عکس نوشته های زیبا بین الحرمین

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۳

اس ام اس و عکس نوشته

متن زيبا در مورد همسفر خوب

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۳

دانلود عکس

عکس پرچم ایران برای پروفایل

۰۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۰۴

اس ام اس و عکس نوشته

متن در مورد مادر سختی کشیده

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای پسرم

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۰

اس ام اس و عکس نوشته

متن در مورد زمین خوردن و بلند شدن

۰۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۰

اس ام اس و عکس نوشته

عکس نوشته های زیبای خدایا شکرت برای پروفایل و استوری (2)

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۴

اس ام اس و عکس نوشته

جملات زیبا در مورد طبیعت و عشق

۰۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای رفیق

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۲

اس ام اس و عکس نوشته

متن فوق العاده زیبا برای مادر

۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای دخترم + عکس نوشته

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۱

متفرقه

اسم های شیک و خاص برای گروه دخترانه در واتساپ (2)

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای روز دختر

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۰

اس ام اس و عکس نوشته

متن اسفند ماهی که باشی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۲

اس ام اس و عکس نوشته

دلنوشته تولدم مبارک اسفند ماهی

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۶

اس ام اس و عکس نوشته

متن روز دختر مبارک از طرف دوست

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۱

اس ام اس و عکس نوشته

نمونه متن مجری گری ولادت امام رضا

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۸

اس ام اس و عکس نوشته

دلنوشته تولدم مبارک فروردین ماهی

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۰

اس ام اس و عکس نوشته

متن هفتمین روز درگذشت خاله

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن برای تولد پسرم فروردین ماهی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۲

اس ام اس و عکس نوشته

متن فروردین ماهی که باشی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۳

اس ام اس و عکس نوشته

متن طولانی تبریک تولد همسر فروردین ماهی

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن زیبا برای روز دختر از طرف پدر

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۶

بیشتر

اس ام اس و عکس نوشته

متن طولانی تبریک تولد همسر فروردین ماهی

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن زیبا برای روز دختر از طرف پدر

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۶

اس ام اس و عکس نوشته

متن فوق العاده زیبا برای مادر

۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن اسفند ماهی که باشی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۲

اس ام اس و عکس نوشته

متن برای تولد پسرم فروردین ماهی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۲

اس ام اس و عکس نوشته

متن فروردین ماهی که باشی

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۳

اس ام اس و عکس نوشته

دلنوشته تولدم مبارک فروردین ماهی

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۰

اس ام اس و عکس نوشته

دلنوشته تولدم مبارک اسفند ماهی

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۶

اس ام اس و عکس نوشته

متن روز دختر مبارک از طرف دوست

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن زيبا در مورد همسفر خوب

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۳

اس ام اس و عکس نوشته

نمونه متن مجری گری ولادت امام رضا

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۸

اس ام اس و عکس نوشته

متن هفتمین روز درگذشت خاله

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۷

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای دخترم + عکس نوشته

۰۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۱

اس ام اس و عکس نوشته

آلبوم عکس نوشته مادر دختری برای پروفایل

۰۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۱

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای رفیق

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۲

اس ام اس و عکس نوشته

متن دلبرانه برای روز دختر

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۱۰

اس ام اس و عکس نوشته

عکس نوشته های زیبای خدایا شکرت برای پروفایل و استوری (2)

۰۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۴

اس ام اس و عکس نوشته

عکس خانه خدا آلبوم تصاویر + متن

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۷


طراحی قالب از PressCustomizr.

لذت بردن از یک پرنده وقتی ممکن می‌شود که روان و جسم آن سالم باشد. برای حفظ سلامتی جسم، نیاز است که تغذیه، بهداشت و فعالیت ورزشی آن به‌طور سالم و مناسب تأمین شود؛ اما برای نگهداری سالم روان پرنده، باید بتوانید برنامه مناسبی را برای اوقات بیکاری آن طراحی و تأمین کنید. در این مقاله سعی داریم در مورد روش‌هایی که باعث سرگرمی مرغ عشق می‌شوند صحبت کنیم، تا شما با به کارگیری آن‌ها بتوانید موجبات شادی این پرنده‌ی زیبا را فراهم سازید.

پرندگان در حالت وحشی و در طبیعت، برای صبح تا شب خود برنامه دارند و هیچ‌وقتی برای بیکاری ندارند که حوصله‌شان سر برود و دچار مشکلات روحی روانی شوند.

آن‌ها غروب آفتاب در جای امنی می‌خوابند و پس از ۱۰ تا ۱۲ ساعت خواب و استراحت، در سحرگاهان بیدار می‌شوند و معمولاً در دسته‌هایی با جمعیت‌های مختلف به‌سوی منابع غذا می‌روند؛ بنابراین پرواز، چریدن، غذا خوردن، آب خوردن، پر آرایی، خوابیدن روی تخم‌ها، جوجه درآوری، بزرگ کردن بچه‌ها، مراقبت از لانه، تیمار کردن یکدیگر، لانه‌سازی، آواز خواندن حرف زدن باهم و غیره، ازجمله کارهایی است که پرندگان در طول روز انجام می‌دهند و به این وسیله وقت بیکاری ندارند که حوصله اشان سر برود.

اگر سرگرمی مرغ عشق را فراهم نکنیم، این پرنده به‌شدت کسل و افسرده می‌شود و چنین پرنده‌ای کارایی زینتی بودن را نخواهد داشت.

تقریباً عموم پرندگان اگر به‌خوبی در طول روز سرگرم نشوند، هریک واکنش‌هایی از خود نشان می‌دهند. مثلاً اغلب طوطی‌ها بیش‌ازحد با پرهای خود ور می‌روند و چون ناراحت هستند، پرهای خود را می‌کنند و دچار پرکنی می‌شوند و خودشان را لُخت و زشت می‌کنند و کارایی خود را در بروز رفتارهای مطلوب و یا سخن‌گویی از دست می‌دهند. پس باید با اعمال تدابیر خاص، برنامه زندگی روزانه آن‌ها را پرکنیم.چطور با مرغ عشق بازی کنیم

بهترین وسیله سرگرمی مرغ عشق‌ها، جفت بودن و بازی کردن آن‌ها با یکدیگر است؛ اما حتی جفت‌ها نیز نمی‌توانند به‌طور کامل سرگرمی موردنیاز یکدیگر را فراهم کنند؛ زیرا بازی و عشق‌بازی نزد تمام جفت‌ها حد و حسابی دارد و هیچ جفتی از هیچ نوع حیوان با پرنده نمی‌توانند تمام‌روز را باهم مشغول بازی شوند.

تمام کسانی که پرندگان را به‌صورت جفت دارند، روزانه به‌طور مکرر شاهد مشاجرات و نزاع‌های آن‌ها هستند، به‌خصوص اگر ظرف غذای آن‌ها یکی باشد.

مرغ عشق‌ها و دیگر طوطی‌ها می‌توانند بخش قابل‌توجه‌ای از اوقات روز را به جویدن چیزهای جویدگی بگذرانند.

بخش دیگری را می‌توانند با برخی انواع اسباب‌بازی‌ها بازی کنند؛ بنابراین با توجه به مدت‌زمانی که آن‌ها به‌طور طبیعی صرف غذا خوردن، آب خوردن، پر آرایی، چرت زدن و ورزش کردن می‌کنند، ما باید با فراهم کردن جویدنی‌های کافی و مطلوب و اسباب‌بازی‌های سرگرم‌کننده، اوقات بیکاری آن‌ها را پرکنیم.

در بیشتر پرنده فروشی‌های ایران، اسباب‌بازی‌های خاص حیوانات خانگی و پرندگان زینتی عرضه نمی‌شود.

البته این امر به این دلیل نیست که ساختن آن‌ها در داخل، کار دشواری باشد، بلکه به این دلیل است که هنوز نگهداری از پرندگان زینتی در خانه‌های کشور ما عمومیت قابل‌توجه‌ای پیدا نکرده و عمده آن تعداد معدود از خانواده‌ها هم که به‌خصوص در سال‌های اخیر مشتاق نگهداری از پرندگان زینتی در خانه‌های خود شده‌اند، معمولاً تا حد خرید پرنده موردعلاقه خود به‌علاوه یک قفس نسبتاً ارزان‌قیمت حاضر به هزینه کردن هستند.

درحالی‌که، خرید یک قفس بزرگ و مناسب با جثه پرنده و نیز خرید تجهیزات داخل قفس و اسباب‌بازی‌های خاص هر پرنده زینتی باید به‌منظور تأمین رفاه و سرگرمی پرنده، مهم تلقی شود.

یکی دیگر از روش‌هایی که موجبات سرگرمی مرغ عشق را فراهم می‌سازد استفاده از وسایل دست‌ساز است.

تکه‌های مکعب مستطیل چوب را می‌توانید با مراجعه به یک نجار، از او بخواهید برای شما برش دهد یا خودتان با استفاده از یک اَره به تهیه آن اقدام کنید.

با بستن یک طناب نخی با ضخامتی به‌اندازه انگشت کوچک به سقف قفس و آویختن آن به داخل قفس، می‌توان یک سرگرمی برای مرغ عشق ایجاد کرد. با انداختن یک توپ تخم‌مرغی در قفس، شما می‌توانید یک سرگرمی دیگر برای مرغ عشق یا دیگر پرندگان کوچک ایجاد کنید.

به‌طورکلی، نوع اسباب‌بازی‌های مناسب پرندگان زینتی، استاندارد خاصی ندارد و هرکسی می‌تواند با در نظر گرفتن بی‌خطر بودن، مناسب و موردعلاقه بودن، چیزهای مختلفی را به ابتکار خود بسازد یا برخی چیزهای موجود را در اختیار مرغ عشق قرار دهد. در تهیه اسباب‌بازی برای پرندگان و حیوانات بازیچه، لازم نیست که حتماً شما آن‌ها را خریداری کنید و چه‌بسا که می‌توانید برخی از وسایل دورانداختنی را تمیز کنید و در اختیار آن‌ها قرار دهید.

در رابطه با خرید مرغ عشق مناسب، خواندن مطلب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

خرید مرغ عشق

مرغ عشق جویدن شاخه‌های درختان را همانند دیگر طوطی‌ها بسیار دوست دارد. بنابراین اگر دسترسی به درختان بید، صنوبر و درختان میوه دارید، در صورت امکان می‌توانید شاخه‌های باریکی را از این درختان تهیه کنید و آن‌ها را به قطعات حدود ۵ سانتی‌متری ببرید. پس از شستشو با آب داغ، آن‌ها را در اختیار مرغ عشق قرار دهید؛ اما اگر به شاخه درخت یا چوب مناسب دسترسی ندارید، می‌توانید با لوله کردن تکه‌های کاغذ به ابعاد ۵*۵ سانتی‌متر و زدن یک‌تکه نوارچسب به وسط آن‌ها، جویدنی مناسب و تمیزی در اختیار مرغ عشق قرار دهید.

تاب‌های پلاستیکی مناسب مرغ عشق را نیز می‌توانید از پرنده فروشی‌ها تهیه کنید.

از نوارها یا سی‌دی‌های موزیک مناسب نیز می‌توانید به‌خصوص در مواقعی که خودتان در خانه نیستید، برای سرگرم نگه‌داشتن پرندگان زینتی خودتان استفاده کنید.

توجه داشته باشید که موزیک مناسب پرندگان، ممکن است با آنچه موردعلاقه خود شماست متفاوت باشد.

پرندگان از موزیک‌های ملایم با صدای آهسته لذت می‌برند و اگر دسترسی به موزیک‌های خاصی داشته باشید که به همین منظور تولید می‌شود و در پرنده فروشی‌های خارج عرضه می‌شوند، استفاده از آن‌ها مناسب‌تر است.

در هنگام خرید قفس، تاب مخصوص مرغ عشق را فراموش نکنید.

قفسی که خریداری می‌کنید، شامل حداقل یک نشیمنگاه است.

بهتر است پس از خرید قفس، نشیمنگاه موجود در آن را با شاخه‌های طبیعی درختان مناسب به قطر ۱۲ تا ۲۰ میل متر عوض کنید تا احساس مرغ عشق از نشستن روی آن طبیعی‌تر باشد.

در انتخاب شکل شاخه نشیمنگاه، به نیاز مرغ عشق برای جنب‌وجوش و پروازهای داخل قفس و نیز علاقه‌اش به صعود از شاخه‌ها توجه کنید.

هرچه داخل قفسی را با شاخه‌های مناسب‌تر با اشکال مناسب‌تر طراحی کنید، موجب رفاه بیشتری برای پرنده می‌شوید.

یک قفس با حداقل ابعاد؛ یعنی کوچک‌ترین اندازه قفس، فقط محلی برای خوردن، آشامیدن پرنده شما، علاوه بر خورد و خوراک و خواب، به بازی و تفریح هم نیاز دارد.

مثلاً نیاز دارد که شما با تزیین آن با شاخه‌های مناسب، چیزی شبیه یک درخت در آن ایجاد کنید که با جنب‌وجوش روی شاخه‌های آن، احساس خوبی داشته باشد.

یکی دیگر از وسایلی که باعث سرگرمی مرغ عشق می‌شود استفاده از آیینه است.

آویختن یک آیینه از سقف، موجب می‌شود که مرغ عشق با دیدن تصویر خودش در آن، انواع تصورات را بکند و با آن سرگرم شود.

گاهی تصویر خودش را همبازی خودش و گاهی رقیب خودش می‌پندارد و حتی با آن نزاع می‌کند.

وقتی آیینه تکان می‌خورد و به‌طرف صورتش برمی‌گردد و به منقارش برخورد می‌کند و خیال می‌کند که رقیبش عمداً به او حمله کرده و لذا آماده نزاع با آن می‌شود.

گاهی از ترس آنکه تصویرش به‌عنوان رقیب برگردد و دوباره به سرش بخورد، از آن فاصله می‌گیرد و وقتی آیینه از تکان خوردن باز می‌ایستد، دوباره به آن نزدیک می‌شود و دور جدیدی از بازی با نزاع را با تصویر آیینه‌ای خود شروع می‌کند و به‌این‌ترتیب مدتی از روز را با این رقیب و همبازی خیالی سپری می‌کند.

مرغ عشق یک پرنده پلاستیکی را هم به‌خوبی به‌عنوان یک بازیچه می‌پذیرد.

گاهی با آن همبازی می‌شود، گاهی آن را بچه خودش تصور می‌کند و به آن غذا می‌دهد، گاهی آن را کتک میزند.

گاه مرغ عشق نر پرنده پلاستیکی را ماده‌اش می‌پندارد و مرغ عشق ماده آن را جوجه‌اش تصور می‌کند.

توپ معمولی به‌اندازه توپ تخم‌مرغی یا کوچک‌تر با توپ جغجغه‌ای، وسیله بازی خوبی برای مرغ عشق است. به‌خصوص اگر شما هم با آن همبازی شوید.

تیله نیز وسیله بازی خوبی برای مرغ عشق است.

چطور با مرغ عشق بازی کنیم

همچنین زنگوله وسیله خوبی است، مشروط به اینکه لنگر وسطش شُل و قابل کنده شدن و بلعیده شدن احتمالی نباشد.

گاهی مرغ عشق نسبت به هر یک از وسایل مطلوبش از بین وسایل خانه، علاقه‌مند می‌شود و به‌راحتی آن‌ها را به‌عنوان اسباب‌بازی می‌پذیرد.

یک جعبه فلزی، مهره‌های شطرنج، تاس تخته‌نرد و هر یک از وسایل شخصی دیگر شما ممکن است موردعلاقه مرغ عشق واقع شود.

هشدار: اسباب‌بازی‌های مرغ عشق معنای زیادی در زندگی آن دارد؛ بنابراین شما باید آن‌ها را دقیق انتخاب کنید که برای مرغ عشق سرگرم‌کننده و غیر مضر باشد.

چیزهای پلاستیکی سبک به‌راحتی توسط مرغ عشق تکه‌تکه می‌شوند و ممکن است با بلعیده شدن یک‌تکه، آن را دچار مشکل کند.

هرگز از ریسمان با سیم برای آویختن وسایل بازی در قفس استفاده نکنید، زیرا ممکن است دور گردن پرنده بپیچد و آن را خفه کند.

برای آویختن اسباب‌بازی از سقف، از باریکه کوتاهی از جنس چرم استفاده کنید که قابل پیچ خوردن نباشد. زنجیر سبک با سوراخ‌های درشت که پنجه پرنده در آن گیر نکند نیز وسیله مناسبی برای آویختن اسباب‌بازی‌هاست.

تمام اسباب‌بازی‌ها را باید گاه با آب داغ بشویید.

مرغ عشق در طبیعت با مجهز بودن به هوش، چابکی فیزیکی و قدرت پرواز عالی، نیازهای روحی و جسمی خودش را برطرف می‌کند، ولی این صفات غالباً در حالت اسارت بلااستفاده می‌ماند.

یک مرغ عشق سالم و سرحال، در حالت اسارت، این صفات خودش را در اموری چون کنجکاوی، تمایل به تقلید صدا و بازی با اسباب‌بازی‌های مختلف به کار می‌گیرد؛ اما اگر شما آن را به حال خودش رها کنید، طولی نمی‌کشد که تمایلش نسبت به هرگونه بازی و جنب‌وجوش از بین می‌رود.

پس به شما نیاز دارید که آن را تحریک و تشویق به بازی کنید و خیال نکنید که فقط با خریدن اسباب‌بازی و قرار دادن در اختیار آن، دیگر مرغ عشق با آن‌ها کاملاً سرگرم می‌شود و نیازی به شما ندارد.

واقعیت این است که مرغ عشق تا حدی و تا مدتی کوتاه می‌تواند به‌تنهایی با انواع وسایل بازی کند، اما تداوم بازی کردن آن مشروط به این است که شما نیز در اوقاتی از روز با آن بازی کنید.

در حقیقت مرغ عشق می‌داند که برای بازی با اسباب‌بازی‌ها، علاوه بر خودش به یک نفر دیگر هم نیاز است و این تمایل، از عقل و هوش آن سرچشمه می‌گیرد، زیرا این پرنده می‌فهمد که اگر مثلاً با منقارش توپی را هل بدهد و توپ به زمین بیفتد، زمانی این عمل برایش لذت‌بخش خواهد بود که واکنش صاحبش نسبت به عملش را مشاهده کند تشویق شود.

وقتی در خانه هستید، مرغ عشق لحظه‌به‌لحظه حرکات شما را زیر نظر دارد و دائم منتظر است که به طرفش بروید و به آن توجه کنید و یا با آن مشغول بازی شوید؛ اما اگر برای مدت طولانی منتظر شما بماند و از توجه شما ناامید شود، به کارهایی مشغول می‌شود که به‌تنهایی می‌تواند انجام دهد.

مثلاً پر آرایی می‌کند. تمام طوطی‌ها حدود ۸ ساعت از طول روز را مشغول پر آرایی می‌شوند و با این عمل، همواره پوست و پرهای خود را تمیز و بهداشتی و درخشان نگه می‌دارند.

مرغ عشق نیز همانند سایر طوطی‌ها بدنی بسیار قابل‌انعطاف دارد، به‌طوری‌که می‌تواند منقارش را به همه جای بدنش برساند و تمام پرهایش را با منقارش گردگیری و روغن‌مالی کند و تک‌تک آن‌ها را سر جای خودشان بگذارد و فقط پرهای سرش را نمی‌تواند با منقارش بخاراند که آن را به جفتش واگذار می‌کند و اگر جفت نداشته باشد، فرق سرش را با شدت به پرهای پشتش می‌کشد. همچنین بسیار لذت می‌برد از این‌که سرش را صاحبش بخاراند. مرغ عشق‌ها در طول روز پس از انجام فعالیت‌های مختلف، به‌دفعات چُرت می‌زنند و پس از هر خواب کوتاه، سرحال می‌آیند و آماده دور جدیدی از بازی و فعالیت می‌شوند.

به پایان مقاله سرگرمی مرغ عشق رسیدیم؛ امیدواریم لذت برده باشید.

اگر شما قصد خرید وفروش اینترنتی پرنده‌ی مورد نظر خود را دارید می‌توانید به راحتی در وبسایت واسط کالا یا اپلیکیشن واسط کالا عضو شوید و پرنده‌ی مورد نظر خود را بخرید یا بفروشید.

مقالات مرتبط:

منبع: مرغ مینا (فرهنگ جامع)

من یک‌جفت مرغ عشق خریدم ولی خیلی کم و محدود میخوانند علت چی؟

سلام من دوتا مرغ عشق تازه خریدم اصلا جنب و جوش ندارن چی کار کنم ؟؟باهم قهر هم کردن اگه بگید ممنون میشم

من دو مرغ عشق فيروزه ای دارم که احساس میکنم کلا شب ها بیدارند. با وجود اینکه قفس بزگ صورتی و لانه کوچکی داخل قفس تعبیه کردم از شاخه درخت و وسایل بازی نیز داخل قفس گذاشتم و چندین تاب. ولی بیشتر در طول روز چرت میزنند و شب ها مشغول پریدن به دیواره قفس هستند. نمیدانم این طبیعی است یا نه. از لانه استفاده نمی‌کنند. با وجود اینکه بارها داخل لانه گذاشتم تا یاد بگیرند اما فقط روزها مدت شاید یک دقیقه بروند و سریع بیرون می‌آیند. راهنمایی میفرمایید؟ آیا شب بیداری برای مرغ عشق طبیعی است؟

سلام من دیشب دو عددمرغ عشق نر وماده خریدم وباهم جفت نیستند و گاهی وقت هابا هم دعوا میکنند سر اینکه کی بره با لای لانه وبعضی موقع ها نره میکند دنبال ماده وماده انرا میزند چرا ممنون میشم اگه به سوال من جواب دهید

سلام دوست عزیز
از آنجایی که این دو مرغ عشق را تازه خریداری کردید، این رفتارها طبیعی است و نیاز است که وقت بیشتری را برای رفع این عادات با آن‌ها بگذرانید.

سلام من ۸ روزه که یک مرغ عشغ سه ماهه گرفتم صبح روز ششم گذاشت که سینش رو ناز کنم واسش ولی دیگه نمیزاره چیکار کنم که دوباره دستی بشه و چه نوع توپ واسش بگیرم که حوصلش سر نره؟؟؟

سلام من یک مرغ عشق دستی نر دارم که 2تا از ماده هاشو کشته این سومین ماده ایه که براش میگیریم چرا ماده هاشو میکشه؟تقریبا 4ماهی میشه که این ماده رو براش گرفتیم چرا هنوز تخم نکرده؟من هر روز میارمشون بیرون به خاطر بیرون اوردنشونه که تخم نمیکنن؟؟

سلام من یک مرغ عشق نر دستی دارم که 2تا از ماده هاشو کشته این سومین ماده ایه که براش گرفتیم چرا ماده هاشو میکشه ؟تقریبا 4ماه میشه که ماده رو براش گرفتیم چرا هنوز تخم نکردن؟بیرون اوردنشون تاثیر داره رو تخم کردن،چون من هروز درشون میارم؟؟؟

سلام چرا جواب نمیدید؟سلام من قبلا مرغ عشق هایم رو توی تراس نگه میداشتم وی دیدم که از باد و افتاب خوششون نمیاد اوردمشون تو اتاقم گذاشتمشون اتاقمم نه سرده نه گرم میزان هستش
بعد از اینکه گذاشتم اتق فرداش مرغ عشق نر رو جدا کردم از ماده گذاشتم یه قفس دیگ که میخواهم دستیش کنم ولی قفس کنار قفس ماده هست و هم دیگر رو میبینن ولی نمیدونم چرا ماده دیگ مثل قبل بازی نمیکنه و همش یکجا روی چوب میشینه و چشمهایش رو میبنده

سلام من قبلا مرغ عشق هایم رو توی تراس نگه میداشتم وی دیدم که از باد و افتاب خوششون نمیاد اوردمشون تو اتاقم گذاشتمشون اتاقمم نه سرده نه گرم میزان هستش
بعد از اینکه گذاشتم اتق فرداش مرغ عشق نر رو جدا کردم از ماده گذاشتم یه قفس دیگ که میخواهم دستیش کنم ولی قفس کنار قفس ماده هست و هم دیگر رو میبینن ولی نمیدونم چرا ماده دیگ مثل قبل بازی نمیکنه و همش یکجا روی چوب میشینه و چشمهایش رو میبنده.

سلام من قبلا مرغ عشق هایم رو توی تراس نگه میداشتم وی دیدم که از باد و افتاب خوششون نمیاد اوردمشون تو اتاقم گذاشتمشون اتاقمم نه سرده نه گرم میزان هستش
بعد از اینکه گذاشتم اتق فرداش مرغ عشق نر رو جدا کردم از ماده گذاشتم یه قفس دیگ که میخواهم دستیش کنم ولی قفس کنار قفس ماده هست و هم دیگر رو میبینن ولی نمیدونم چرا ماده دیگ مثل قبل بازی نمیکنه و همش یکجا روی چوب میشینه و چشمهایش رو میبنده

سلام من قبلا مرغ عشق هایم رو توی تراس نگه میداشتم وی دیدم که از باد و افتاب خوششون نمیاد اوردمشون تو اتاقم گذاشتمشون اتاقمم نه سرده نه گرم میزان هستش
بعد از اینکه گذاشتم اتق فرداش مرغ عشق نر رو جدا کردم از ماده گذاشتم یه قفس دیگ که میخواهم دستیش کنم ولی قفس کنار قفس ماده هست و هم دیگر رو میبینن ولی نمیدونم چرا ماده دیگ مثل قبل بازی نمیکنه و همش یکجا روی چوب میشینه و چشمهایش رو میبنده

من از پرنده فروشی براشون لونه مخصوص مرغ عشق گرفتم فقط نمیدونم که درون لونه چی قرار بدم که روی اون تخم بزارن . چوب جارو بزارم؟

سلام مجدد
بله دوست عزیز
چوب جارو برای تخم گذاری پرندگان مناسب است. اما برای اطمینان شما می‌توانید با مراجعه به پرنده فروشی‌ها مقداری پنبه دانه نیز تهیه کنید و درون قال قرار دهید.
موفق باشید

سلام . من دوتا مرغ عشق دارم که با هم جفت هستن و بازی میکنن و …
ولی تو لونه اشون نمیدونم چی بزارم که وقتی خواستن تخم بازرن روی اون تخم بزارن مثلا پنبه باید بزارم یا چچی؟

سلام دوست گرامی
معمولا برای تخم گذاری پرندگان بهترین محل، محلی است که چوب (ترجیحا چوب جارو) باشد.

سلام من دیروزمرغ عشق خریدم ولی مرغ عشقم دم پشتی اش یکی دوتاش بهم ریختس و نوکش آسیب دیده ولی درست شده ولی جاش مونده آیا جای زخم نوکش و بالاش درست میشه؟ یکی دوروز گرفتم و یکمی روی دماقش زخمی شده درست میشه؟؟؟

سلام دوست گرامی

در رابطه با درمان زخمی شدن مرغ عشق موارد زیر را در نظر بگیرید:
1. قفس پرنده زخمی را ضدعفونی کنید.
2. از داروخانه یک شربت آموکسی سیلین یا یک شربت آنتی بیوتیک تهیه کنید و در ظرف آب بریزید و هر روز آب درون ظرف را عوض کنید.
3. ویتامین را فراموش نکنید؛ سبزی (جعفری و شوید و هویج) و یک تکه سیب را حتما درون قفس بگذارید.
4. پماد تتراسیکلین چشمی را هر ۶ ساعت به آرام (خیلی آرام و با احتیاط) به محل زخم بمالید. طوری که کاملا جذب شود.
5. نگذارید در این مدت (تا بهبودی کامل) به او استرس وارد شود.
6. در زمستان او را در کنار بخاری بگذارید(هشدار:نزدیک نزدیک نکنید ، مرغ عشق شما خواهد مرد)

سلام میگم من مرغ عشق هست که دوست سه ماه هست زیاد بازی می کنن میگم یعنی چندماه دیگر برام تخم گذاری میکنند

سلام و عرض ادب
مرغ عشق ها معمولا از 3 ماه به بعد به بلوغ جنسی میرسند ولی عوامل اصلی تخمگذاری برای پرنده ها نور، تغذیه، تهویه و دما است.

سلام
دوست عزیز من حدود چهل روز هست که یک جفت مرغ عشق گرفتم
خیلی بهشون رسیدگی میکنم
سبزی(جعفری) کاهو و سیب و هویج و … واسه تغذیه بهشون میدم
چند باری دیدم ماده تو لونه هست و بیرون نمیاد و من فقط بدون اینکه بترسونمشون واسشون غذا گذاشتم و رفتم
ولی هنوز تخم نذاشته
از کجا بدونم کی تخم میذارن؟
اصلا تو فصل تابستون تخم میذارن؟
و اینکه از کجا بدونم که با هم جفت شدن و تخم میذارن؟
در ضمن جایی هم که گذاشتمشون سر صدای کمی داره و نور مناسب هم داره
خواهشا راهنماییم کنید

سلام دوست عزیز
مرغ عشق ها معمولا از 3 ماه به بعد به بلوغ جنسی میرسند ولی عوامل اصلی تخمگذاری برای پرنده ها نور، تغذیه، تهویه و دما است.

من دوتا مرغ عشق دارم خیلی هم دست شون دارم اما نمیدونم چطوری دستی شون کنم اگه میشه کمکم کنید باتشکر

سلام عرض ادب و احترام
اگر جوجه باشد راحت تر و سریع تر دستی میشود اگر بزرگ باشد، طول میکشد و زمانی که گرسنه است، غذا بریزید تو دستتان مرغ عشق کم کم جلو می‌آید و میخورد و کم کم دستی میشود. نباید به زور این کار را انجام دهید، باید ترس مرغ عشق بریزد.

مرغ عشق ماده من فرار کرد الان دو روز رفتم ی ماده خریدم اما از وقتی که آوردمش نه چیزی خورد نه بازی کرد همین طور بی حال ی جا مونده دلیلش چی

با سلام
علل مختلف از جمله گرمازدگی بیماری های ویروسی مثل نیوکاسل و….. بهتر است توسط دامپزشک ویزیت شود
دکتر دامپزشک سامان جباری

من مرغ عشقم رو حدود 2 سال هست ک خریدم و1 ماه هست ک گداشتمش ظبقه دوم خونمون اخه اونجا خالی بود فقط دوتا مرغ عشقم اونجا بودن امروز رفتم پیششون دیدم نره مرد دلیلش چیه؟؟

سلام
به احتمال زیاد تغییر جای مرغ عشق و عدم عادت به محل جدید سبب مردن این پرنده شده.
البته دلایلی دیگری هم مانند عدم رسیدگی به موقع به مرغ عشق هم می تواند سبب این امر شده باشد.

سلام ممنون از مطالب خوبتون من دو تا مرغ عشق دارم ۵ تا تخم گذاشتند قبل اینکه تخم بزارن نر همش دستم رو گاز می‌گرفت اما الان وقتی انگشتمو جلو میبرم گاز نمی گیره امروز هم یه تخم دیگه گذاشتند و تاب هم براشون گرفتم ولی سوارش نمیشن در اب شونم مولتی ویتامین ریختم براشون خوبه؟؟وقتی هم دون تو دستم میریزم از دستم نمیخورن چیکار کنم که بتونم بدون اینکه فرار کنن از قفس بیارمشون بیرون و باهاشون بازی کنم؟اگر میشود پاسخگو باشید ممنون

سلام
مرغ عشق پرنده احساسی است، نیازه که بیشتر براش وقت بذارید تا به شما عادتی شود.

من هم سه تا مرغ عشق دارم خیلی دوستشون دارم تازه هر سه تاشون هم دستین

سلام من دو مرغ عشغ دارم.دستی هم نیست داخل قفسه.روی دستمم میره ولی ازم می ترسه و نمی زاره باهاس بازی کنم.مقصوصا پرنده ماده .یه باپر دراز دمشم کندم.چی کار کنم باهام صمیمی شه؟؟؟ممنونم از همکاریتون

من دو تا مرغ عشق دارم ولی هر وسیله ی بازی که براشون گذاشتم باهاش بازی نمی کردن به جز آینه آیا دلیل خاصی داره که با وسایلا بازی نمیکنن؟

ببخشید من جوجه مرغ عشق خریدم
تقریبا ۲۵ روزه که دونه خور شده
شنگول هست پرواز میکنه جیک جیک میکنه،ولی اونجوری که انتظار داشتم نیست!
آیا بخواطر جوجه بودن ه است؟

سلام دوست گرامی
بله بخاطر جوجه بودن هست، طبیعتا با بزرگ شدن این مشکل رفع می گردد.

داشتن سرگرمی برای مرغ عشق ها خیلی خوب و مفیده و در سلامتشونم خیلی موثره

سلام
من دو تا مرغ عشق دارم ولی نمی دانم چرا به من عادت نمی کنند ممنون می شوم جواب دهید

سلام
خسته نباشید
برای عادتی شدن مرغ عشق باید هر روز با آن با لطافت صحبت کنید و اصلا حالت تندخویی با آن را نداشته باشید. اگر اینگونه رفتار کنید پس از مدتی می‌بینید که چگونه به شما عادت می‌کنند.

با سلام.محتوای مطالب بسیار اموزنده بود.قفس مرغ عشق باید چگونه باشد؟

با سلام
ممنون
قفس مرغ عشق باید حالتی را داشته باشد که پرنده بتواند در آن آزاد باشد و وسایل بازی نیز در آن می‌تواند موجب سرگرمی این پرنده جذاب شود.

ممنون از سایت خوبتون ولی یه سوال که دارم اینه لانه مرغ عشق در قفس کجا باید قرار بگیرد؟

چیدمان قفس مرغ عشق باید چجوری باشه؟؟
ممنون از مطالب عالی و آموزندتون

چقدر خوبه برای پرنده هم سرگرمی بزاریم بلاخره پرنده هم حوصله اش سر میره من خودم برای پرندم توپ خریدم ایقدر باحال باهاش بازی میکنه

وبلاگ گروه صنعتی اسکندری – دستگاه جوجه کشی | گروه صنعتی اسکندری | چیکن دیوایس

 

تکان دادن سر مرغ عشق

چنان چه برنده دارای رابطه صمیمانه ای با صاحب خویش بوده و هم چنین در حضور دیگران دچار بی قراری نمی شود، از قابلیت آموزشی بالایی برخوردار است. یکی از حقه هایی که می تواند به مرغ عشق خویش آموزش دهید، “تکان دادن سر” به معنای پذیرش یا نفی پدیده ای خاص است. برای آموزش این حرکت، تکه ای از غذای مورد علاقه پرنده را در دست گرفته و به جلوی منقار وی بیاورید. در ادامه، با حرکتی یکنواخت دست خویش را بالا و پایین ببرید. مرغ عشق به سبب علاقه به قطعه غذایی مزبور، سر خویش را با حرکت دست شما، به سمت بالا و پایین تکان می دهد. هنگامی که پرنده سر خویش را بالا می برد از کلمه “بله” و هنگامی که سر رو به پایین می آید، از عبارت “خیر” استفاده کنید. بدین ترتیب، پرنده حرکات و کلمات را با یکدیگر درآمیخته و فرا می گیرد. البته، شیوه ذکر شده برای مرغان عشقی کاربرد دارد که از استعداد بالایی در زمینه فراگیری حقه های آموزشی برخوردار باشند. در خصوص پرندگان مبتدی تر، هنگام حرکت دست به سمت بالا و پایین، تنها از عبارت “بله” استفاده کنید.چطور با مرغ عشق بازی کنیم

جهت آموزش نفی ، دست خویش را که حاوی قطعه غذایی مطلوب مرغ عشق است ، به سمت چپ و راست حرکت دهید (به طرفین). با انجام این حرکت، سر پرنده نیز مدام به جوانب حرکت نموده و تکان می خورد. حال از عبارت “خیر”، همراه با حرکت دست خویش بهره جویید. مرغ عشق ظرف مدت زمان کوتاهی، با کلمه بله سر خویش را بالا و پایین کرده و با ادای عبارت خیر، سر خویش را به طرفین خود تکان می دهد.


تشخیص سن و جنسیت مرغ عشق

بهترین رنگ مرغ عشق کدام است؟ راهنمای انتخاب رنگ مرغ عشق برای جوجه کشی

عقاب گونه برخورد نمودن مرغ عشق

 

مرغان عشقی که از نوازش ناحیه زیر بال خود لذت می برند ، گزینه های مناسبی جهت فراگیری “عقاب  گونه برخورد نمودن” می باشند. البته، سایر پرندگان زینتی نیز که از عمل مزبور چندان لذت نمی برند، با صرف زمانی بیشتر قادر به یادگیری و تقلید حرکت اخیر هستند. جهت شروع آموزش، نخست به آرامی انتهای هر یک از بال های مرغ عشق را با انگشت سبابه خویش قلقلک دهید. عمل مزبور، سبب می شود تا مرغ عشق بال های خویش را از هم بگشاید. هرگاه پرنده بالا های خویش را بلند نموده و گشود، با ذکر عباراتی چون پرنده “دوست داشتنی” یا “عقاب ” وی را همراهی نمایید. بدین طریق، پرنده حرکات و عبارات مزبور را با یکدیگر درآمیخته و فرا می گیرد. در هر دوره آموزشی، قلقلک و خارش موضع و نیز بیان عبارات مطرح شده را به صورت هم زمان انجام دهید. به مرور زمان، بایستی از خارش ناحیه زیر بال کاسته و بیشتر به تکرار عبارات بپردازید. ظرف مدت زمان کوتاهی، پرنده تنها با شنیدن کلمه “عقاب ” یا “پرنده دوست داشتنی”، .بال های خود را بلند نموده و می گشاید

خوابیدن به پشت مرغ عشق

مرغان عشقی که از ملامسه و وارونه شدن توسط صاحبان خویش لذت می برند. گزینه های مطلوبی جهت آموزش “خوابیدن به پشت” می باشند. بدین منظور در وهله نخست، بایستی هنگامی که پرنده مشغول بازی بوده یا بر روی نشیمنگاه خویش استراحت می نماید، مدام پشت وی را لمس نموده و نوازش نمایید. هنگامی که حس نمودید پرنده به دستان شما عادت کرده، وی را در میان دو دست در هم تنیده خویش قرار داده و به پهلو بخوابانید. پس از برقراری آرامش نسبی در پرنده، مرغ عشق را به سمت پشت برگردانید. زمانی که دریافتید، پرنده از حرکت اخیر راضی و خوشنود گردیده، دست خود را از روی محوطه شکمی یا پای وی بردارید. بدین ترتیب به مرور زمان، می توانید پرنده و اطرافیان خویش را با حرکت اخیر سرگرم نمایید. به یاد داشته باشید که مرغان عشق تنها در صورت حسی نمودن مهربانی و عاطفه شما و برقراری اعتماد متقابل، حاضر به وارونه شدن می گردند. در غیر این صورت، به شدت تقلا نموده و سر و صدای زیادی می نمایند. شما می توانید از حقه اخیر، جهت خوابانیدن مرغ عشق نیز بهره گیرید. بدین صورت که هنگام فرا رسیدن موعد خواب، پرنده را به پشت برگردانیده و از عبارت خاصی چون “خواب”، استفاده نمایید. در ادامه، بایستی پرنده را به قفس خویش منتقل کنید. بدین گونه به مرور زمان،

پرنده کلمه خواب را معادل با استراحت شبانه خویش خواهد یافت. خوابیدن به پشت، حرکتی معمول و رایج برای طوطی سانان به شمار نمی رود. لذا، چنان چه مرغ عشق شما از انجام حرکت اخیر راضی نبوده و دچار وحشت و اضطراب می گردد، می توانید از دیگر حقه های جایگزین بهره گیرید.

 

پست قبلی

تخم گذاری بوقلمون به تخم آوردن بوقلمون

پست بعدی

تخم گذاری بوقلمون به تخم آوردن بوقلمون بخش پایانی

سلام مرغ عشق نر من نمیدونم چه اتفاقی براش افتاده مثلا سرفه میکنه بعد با سرفش عطسه هم میکنه یه جورایی صداش مثل سگه بعد بالای منقارش نه اون اسفنجی که رنگش آبی یا بنفشه که جنسیت شو نشون میده بلکه خود منقارش نسفش قهوه ای شده البته این اولین باری که این صدا رو ازش میشنوم بعدم وقتی که رفتم کنار قفس این صدا رو داد بعد یه خزخز کوچیکم داره همراه با سرفه وعطسه

سرما خورده باید به دامپزشک مراجعه کنید تا داروی لازم رو تجویز کنه

سلام بهترین تشویقی ها به مرغ عشق چیه بهشون تشویقی بدم که بخورن مثلا برای مجبور کردنشون به انجام کاری

سلام
تشویقی داخل بازار وجود داره اونا بهترینن
ولی از طبیعی ها هم ممکنه از یه میوه خوشش بیاد که اونو باید طی پرورش متوجه بشید
برای مجبور کردن مناسب نیست ، برای اموزش مناسب هست

سلام مرغ عشق من هی دهنشو باز و بسته میکنه هیچی نمیخوره و تکون نمیخوره
صداشم در نمیاد

احتمالا سرما خورده
به دامپزشک مراجعه کنید

سلام.علت تکان دادن به صورت بالا و پایین همراه با پف کردن پرها به خصوص در قسمت سر..به چه معنیه؟اموزشی بهش ندادم ولی میاد طرفم و سرش و اینطوری تکون میده.انگار میخواد بهم چیزی بفهمونه.

سلام
این مورد رو نمیدونم
جفت هست یا تنهاست ؟

سلام من یه جفت مرغ عشق دارم میخام یه جفت فنچ هم بخرم میشه فنچ رو با مرغ عشق تو یه قفس نگهداری کرد لونه مرغ عشق ها دارن برای فنچ لونه میزارم بعد اگه بشه غذای فنچ چیه که براشون

بهتر که برای فنچ ها هم قفس جداگانه بخرید چون احتمالا دعوا بر سر غذا و لانه خواهد بود. از غذاهایی که به مرغ عشق میدید می تونید فنچ رو هم تغذیه کنید.

سلام
نه چون مرغ عشق به فنچ آسیب می زند

سلام من یه جفت مرغ عشق دارم که الان در پنجره ی راه پلمون باز بود یه دو تا گنجشک نر وماده اومده بودن تو خونه حالا پیش من هستن حالا میخام بدونم میشه گنجشگ ها رو بزارم پیش مرغ عشقام که کنار هم زندگی کنن

گنجشک ها به زندگی طبیعی عادت کردند و احتمالا بیماری های زیادی رو هم همراه خودشون دارند که ممکن مرغ عشق های شما رو بیمار کنند.
بهتر که ازادشون کنید بره

سلام باید ازچه نوع پوشالی برای کف لونه استفاده کنم مثلان پوشال کولر یا برگ یا اصلان اگه پوشال رو کف قفس بریزم مرغ عشق ماده میتونه لونه شو بسازه

سلام
پوشال کولر هم میشه ، حالت پیچ پیچی نداشته باشه بهتره
برگ که نه ، برگ ممکنه الودگی داشته باشه
بله امکان اون مورد هم هست

سلام ،مطلب خیلی مفیدی بود 🙏🏻🙏🏻
یک سوال داشتم ،چجوری میشه به مرغ عشق یاد داد که یک حلقه کوچک رو بتونه تو یه سبد یا یک ظرف بندازه ،
؟و همینطور چجوری میشه کاری کرد که مرغ عشق یک وسیله کوچک رو که براش میندازیم مثلا یک گیره کاغذ رو برامون بیاره؟

با تشویق و غذا دادن میشه هر کاری رو اموزش داد
باید نحوه انجام این اموزش ها رو توی یوتیوب یا اپارات ببینید

سلام . مرغ عشقمو وقتی میارم بیرون از قفس . درشو بلده سریع میره داخل قفس اگه هم درشو ببندم میره رو قفس میشینه هر چقدر از قفس دورش کنم . کافیه چشمش به قفس بیفته سریع میره رو قفس ، باید چیکار کنم که اینقد وابسته به قفسش نباشه ؟؟ دوم اینکه چطوری حموم کردنو یادش بدم ؟؟؟ ممنون

این نشون میده که مرغ عشق هنوز به شما اعتماد نداره و قفس رو به عنوان پناهگاه خودش میدونه
باید اعتمادش رو به دست بیارید که به راحتی از قفس جدا بشه و داخل خونه پرواز کنه
برای استحمام می توانید از اسپری اب ولرم استفاده کنید
به شرطی دمای اتاق رو ببرید بالا و پرنده رو کنار بخاری قرار بدید تا سرما نخوره

سلام چه نوع چیزی باید بریزم کف لونه ی مرغ عشقام آخه میگن اگه پارچه بندازم زیرشون باعث خفه شدن جوجه ومرگش میشه

سلام
میتونید از پوشال استفاده کنید
همینطور بعضی ها پنبه هم قرار میدنچطور با مرغ عشق بازی کنیم

سلام من چند روز یک بار مرغ عشقام رو ول میکنم تو خونه حالا بعضی وقتا میرن تو آشپزخونه آشپزخونم دیگه جای خطرناکی برای مرغ عشق تا حالا مرغ عشق ماده م چند باره افتاده پشت یخچالو من به سختی درش آوردم حالا میخام بدونم میشه کاری کرد که از آشپز خونه بترسن و نرن اونجا به هیچ وج

سلام
نه فکر نکنم بشه برا همچین موردی کاری کرد مگه اینکه حرکت ابتکاری بزنید !
مثلا با اب پاش اب بزنید بهشون ! اینقدر باهوش نیستن که متوجه بشن ولی میشه یه کوچولو تست کرد !

سلام من یه لونه پلاستیکی برای مرغ عشقام خریدم بعد فهمیدم که به خاطر اینکه سوراخ لونه ی چسبیده به کفش ممکنه که جوجه ها بیفتن پایین برای همینم رفتم لونه ی چوبی براشون خریدمو بیرون قفس نصب کردم لونه پلاستیکی براشون گذاشتم ولی فقط میرن داخل لونه پلاستیکی بعد لونه پلاستیکی رو برداشتم بعد یه هفتم بهشون فرصت دادم ولی بازم نرفتن داخل لونه ی چوبی حالا من چیکار کنم که برن داخل لونه

سلام
زمان بیشتری از یک هفته فرصت میخوان تا عادت کنن
دقت داشته باشید که لانه ی پلاستیکی نباید بو بده ! پلاستیک غالبا یه بویی داره ، نباید اونجوری باشه
و صبور باشید

سلام دم مرغ عشق ماده ی من یکم کج وکلس میشه یه جوری کند که آسیبی نبینه یا اصلان میشه کند

دست نزنید به مرور زمان درست میشه

سلام خسته نباشید من یک جفت مرغ عشق دارم بعد این دماغ مرغ عشق ما دم موقع ای که اورد مشون خونه قهوه ای بود الان داره له سفید تبدیل میشه و نمیزاره که نر جفت گیری کنه دلیلش چیه

اماده جفت گیری نیست
باید براش لانه بسازید و محیطش رو ارام و ساکت کنید تا دوباره اماده بشه و هنوز به محیط جدید عادت نداره

سلام مرغ عشق برای دستی کردن و سخنگو کردن باید نژاد خاصی باشه یا نه یه مرغ عشق معمولی هم می تونه سخنگو بشه ؟؟
دوم اینکه مرغ عشق من نره و گاهی اوقات شروع میکنه به خوندن و سرشو سریع بالا و پایین می بره و اگه انگشتمو ببرم جلوش با جلوی منقار میزنه به انگشت و همچنین می خونه و سرشو بالا و پایین می بره ایا این نشونه عصبانیته یا بر عکس ؟؟ البته اینو بگم که نیمه دستیه ؟

سلام
خیر نژاد خاصی نیاز نیست
نه این نشان از مستی پرنده هست ! داره کیف میکنه ! اگه زمان زیادی براش ندارید و نمیتونید زیاد باهاش وقت بگزرونید یه جفت براش بگیرید تا بیشتر از زندگیش لذت ببره
اگرم نمیخواید جفت بگیرید براش تاب و اینه و لوازم اسباب بازی تو قفسش بزارید مشغول بشه
دقت کنید که در صورتی که زیاد به پرنده خودتون نرسید و باهاش وقت کمتری بگذرونید ، امکان افسرده شدنش زیاده

راستی من دمای محیط شونو میگم نه بدنشون

درسته
این دما خوبه برای جفت گیری

با دما سنج اندازه گرفتم یه دماسنج گذاشتم کنار قفس و با اون انداره میگیرم

سلام دمای مناسب جفتگیری مرغ عشق چند درجه هست دمای مرغ عشقای من ۲۸درجه هست

سلام
دمای مرغ عشقاتون رو چطور اندازه میگیرید ؟!
دمای محیط باید مناسب باشه که اگه ۲۸ باشه مناسب هست

سلام خدمت شما . ببخشید . از زمان جفتگیری تا وقتی که تخم میگذارن چقدر طول میکشه . من مرغ عشقام جفتگیری کردن . ولی هنوز تخم نگذاشتن

حدودا یک هفته
غذای کافی دارای پروتئین و کلسیم بهشون بدید
دمای اتاق رو هم ببرید بالا
داخل لانه هم از کاه یا پوشال استفاده کنید

نصف بالای دماغش قرمزه پایین آبی کمرنگ از کنار رنگ قرمزشم یکم سفیده ولی اگه دماغشو بخارونه نباید از نر جداش کنم و اگرم دماغشو بخارونه چه مشکلی داره

نه نمیخارونه فقط قرمز شده بود گفتم دلیل خاصی داره آخه گفتید باید قهوای بشه

دقت کنید که ترشحی از چشم یا بینی داره ؟ یا نه مشکلی نداره ؟
اگه مشکلی نداشته باشه صبور باشید کم کم قهوه ای میشه

سلام من یه جفت مرغ عشق دارم ککه بالای دماغ مادش یکمی قرمز شده طبیعی هست یا مشکلی داره

سلام
مدل قرمز شدن رو توجه کنید ، اگه حس میکنید که اون نقطه رو میخواره مشکل ساز خواهد بود در غیر این صورت مشکلی نداره

سلام اگه به پای مرغ عشقام پابند ببندم براشون مشکلی پیش نمیاد

سلام
مشکل خاصی پیش نمیاد ولی اگه لازم نیست نبندید
در انتخاب جنس هم توجه داشته باشید جوری نباشه که باعث ایجاد حساسیت یا زخم پای پرنده بشه

سلام چرا وقتی که مرغ عشق ماده م میره داخل لونه نرم باهاش میره

مشکلی نیست
عشق بازی می کنن احتمالا

سلام ببخشید که اینقدر سوال میپرسم ولی باید چه شرایطی برای جفتگیریشون رو فراهم کنم لونه واسشون گذاشتم از قبل وخیلی ممنون بابت این گروه خوبتون

تغذیه کافی
محیط ارام بدون سر و صدا
افزایش دمای اتاق
قرار دادن پر یا پوشال نرم داخل لانه

سلام میخاستم بپرسم واسه چه فصلی مرغ عشقام جفت گیری میکنن

بهار و پاییز
باید شرایط جفت گیری رو فراهم کنید

سلام ببخشید باید چه نوع دونه هایی به مرغ عشقام بدم و چقدر از اون دونه ها بدم

در این مقاله کامل توضیح داده شدهتغذیه مرغ عشق

سلام مرغ عشق های من ۲ جوجه به دنیا آورده آمد و یکی از آنها زنده هست ولی انگار مرده چون قلبش آروم میزنه و چشماش نیمه باز هست ولی تموم نمی خوره چیکار کنم اون همون جوجه ای بود که مرغ عشق نر روی آن می‌نشست و اذیتش میکرد و چند روزی گوشه قفس بود حالا چیکار کنم راهی برای نجات هست یا میمیره .

پرنده نر رو جدا کردید؟
باید دمای اتاق رو تا ۲۸ درجه بالا ببرید
به مادرش غذای کافی بدید تا بتونه جوجه رو تغذیه کنه ، تخم مرغ اب پز ، سینه مرغ پخته شده ، ترکیبی از دانه های پودرشده و…
اگر پرنده نمیتونه تغذیه کنه خودتون با استفاده از سرنگ مخصوص و سرلاک مخصوص مرغ عشق ،جوجه رو تغذیه کنید.

من نظری ندارم ول یببخشید اگر رنگ زرد و سبز را با هم قاطی کنیم چه رنگی میشود؟؟؟ معذرت میخوام اینو میگم ولی هیچ کس نپرسیده بود که چه رنگ هایی با مثلا با رنگ دیگری قاتی میشود چه رنگ میشو؟؟ اگه جواب سوالم را بدید ممنون میشم

سلام
این مورد رو اصلا نمیشه گفت چون ممکنه ژن مربوط به رنگ از والدین خود ماده گرفته بشه ! در این مورد مطمئن باشید که به هیچ وجه نمیشه چیزی گفت

سلام مرغ عشق نر همش روی جوجه اش که پر و بال هم در آورده و در ته قفس هست میشیند و بعد صدای جیک جیک جوجه شون در میاد و حس میکنم که ناراضی هستش چه کنم

نر رو جدا کنید و در قفس جداگانه ای پرورش بدید
تا جوجه ها کاملا بزرگ شدن

سلام من یه جفت مرغ عشق دارم که نرش داره بالغ میشه ونوکش بنفش بود بعد از چند روز نوکش داشت آبی میشد منم رفتم کنار قفس بعد از دو دقیقه برگشبرگشتم دیدم دوباره نوکش بنفش شده تا حالا چند بار این اتفاق واسش افتاده منم میخاستم بدونم دلیلش چیه

داره به دوره جفت گیری نزدیک میشه

سلام من میخاستم بپرسم من یه مرغ عشق نر و ماده دارم نره بالای دماغش
بنفشهبنفشه بود بعد از چند روز بالای دماغش یکم آبی شد بعد من رفتم کنار قفس نگاش کردم بهد از ۲ دقیقه برگشتم دیدم دوباره به رنگ سابقش که بنفش بود برگشته تا حالا یه چند باره که ای اتفاق واسش میفته حالا من میخاستم بدونم دلیلش چیه

اماده جفت گیری هستن برای همین
بینی ماده هم باید قهوه ای شده باشه
براشون لانه خوبی بسازید و با پوشال نرم بپوشانید.
غذای کافی هم در اختیارشون قرار بدید

سلام خسته نباشید،من یه مرغ عشق ماده دارم که وقتی شروع به خوردن دونه کرده بود خریدم،ولی من از اول هرچقدر میخواهم نازش کنم نمیزاره و گاز میگیره کلا از انگشتای آدم خوشش نمیاد لطفا بگید چیکار کنم خیلی ممنون

اجازه بدید یک الی دو هفته بگذره ، بهتون عادت میکنه غذای کافی بهش بدید و اصلا بهش کاری نداشته باشید
به مرور زمان رام میشه
اگه با زور بگیریدش یا اذیتش کنید بدتر میشه

سلام من تازه یه جوجه مرغ عشق نر خریدم. روز دومه. عطسه میکنه و بصورت تقریبا دراز کشیده میخوابه نه نشسته. مهم تر از همه اینکه آب نمیخوره. چشه؟ باید چیکار کنم

پرنده بیمار هستش
برگشتش بزنید
حتما هنگام خرید دقت کنید که پرنده سالم باشه

من الان ۵ ما هه که مرغ عشق ماده و نر خریدم اما هنوز تخم نگذاشتن دستی هم نیستن بدجوری گاز میگیرند سنشون هم برای تخم گذاری هستش هم دیگر رو میخارونند مرغ عشق ماده دائم توی خونه اش هست اما تخم نمیذاره همه چیز هم براشون میزارم

دمای محیط رو بالا ببرید و رفت و امد رو کم کنید تا پرنده در ارامش تخم گذاری کند

مرغ عشق من ۲۰تخم گذاشته وهنوز داره میزاره‌ نمی دونم چی کار کنم

سلام
دوست عزیز هر دو مرغ عشق های شما ماده هستن
یه مرغ عشق نمیتونه این همه تخم بزاره !

من مرغ عشق دارم جفت نمیشم یکی تر یکی ماده

براشون لانه بسازید، تغذیه کافی داشته باشند و محیط رو گرم و آرام نگه دارید تا آرامش داشته باشند.

سلام ممنون از این روش هایتون منیه مرغ عشق نر دارم و باهم خیلی دوستیم من هرچقدر که قرقلک ش میدم بال هاشو باز نمیکنه که بهش حرکن عقاب رو یاد بدم کمکم کنید

سلام باید بیشتر قرقلکش بدی تا بالش رو باز کنه بعدش میتونی بهشت حرکن عقاب رو یاد بدی

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

دستگاه جوجه کشی خانگی کوچک ۴۸ تایی

دستگاه جوجه کشی ۹۶ عددی ایزی باتور ۲

دستگاه جوجه کشی اتوماتیک ایزی باتور ۳

دستگاه جوجه کشی ۸۰ تایی ایزی باتور چهار EB4

دستگاه جوجه کشی ارزان – دستگاه جوجه کشی ۱۲ تایی ( آماتور )

دستگاه جوجه کشی حرفه ای ۱۲ تایی

نوشته اخیر وبلاگ

معرفی انواع برد های جوجه کشی اسکندری و ویژگی ها و قابلیت های آنها

آیا پرورش کبک توجیه اقتصادی دارد؟ | هزینه پرورش کبک


سود پرورش غاز |  کسب درامد با پرورش غاز


سرمایه لازم برای پرورش قرقاول

آیا جوجه کشی در فضای باز امکان پذیر است؟

نکات مهم هنگام خاموش کردن دستگاه جوجه کشی و رعایت ایمنی

مزایا و معایب پرورش بلدرچین در قفس و بستر

پر ریزی و پرکنی کاسکو | دلایل، نحوه درمان و پیشگیری

پلدرچین

مرغ

کبک

طوطی

مرغ مینا

عروس هلندی

بوقلمون

قناری

طوطی برزیلی

کاسکو

شترمرغ

غاز

کبوتر

ارومیه – بزرگ راه محمد رسول الله – بعد از ورودی خیابان المهدی ابتدای باند پایین جنب ترشکاری اسکندری

044.32346612 | 044.32379188 | 044.32387133

09143403463 | 09144485590 | 09143883380 | 09126756145

کارشناس فروش برای خرید دستگاه جوجه کشی با ظرفیت بیشتر از 5000 تایی : 09126342262

ایمیل : mahmodi@mehsaz.com

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام – پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ شما هر روز مدتی را صرف غذا دادن به حیوان نموده و با ملایمت با او صحبت می‌کنید. (در این هنگام هرگز حرکات تند و ناگهانی از خود بروز ندهید چراکه حیوان، شما را به عنوان محرک خطرناک شناسایی کرده و عکس‌العمل دفاعی که همان فرار و یا ستیز است را از خود بروز خواهد داد).

پس از مدتی درخواهید یافت که پرنده با شما اجین شده و حتی اگر دست خود را درون قفس ببرید عکس‌العمل شدیدی از خود نشان نداده و به کار خود مشغول است (حیوان، در این دوره‌ای که هر روز با او صحبت می‌کرده‌اید و به او غذا داده‌اید به طور ذاتی دریافته که شما برای او خطری ندارید و اصطلاحاً به یک محرک بی اثر تبدیل شده‌اید) وحال نوبت مرحله دوم کار است.

این مرحله و روشی که پیش می‌گیرید (علاوه بر نوع گونه حیوانی که در حال تعلیم دادن به آن هستید) بسته به فعلی است که می‌خواهید حیوان از خود بروز دهد متفاوت است مثلاً اگر می‌خواهید با ایجاد صدای خاصی پرنده به سمت شما بیاید باید در هنگام غذا دادن به پرنده یک صدای خاص از خود ساطع کنید (مثلا با یک ریتم خاص سوت بزنید یا یک صدای ممتد ایجاد کنید و امثالهم؛ البته نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت است یکسان بودن نوع صدای تولید شده در تمام مدت آموزش می‌باشد) پس از مدتی حیوان نسبت به آن صدا شرطی شده و در صورت شندینش به گمان این که غذا به همراه دارید عکس‌العمل نشان داده و به سمت شما جذب می‌شود و یا مثلا فقط با دست به او میوه و یا سبزی مورد علاقه‌اش را بدهید در این صورت او نسبت به دست شما شرطی شده و با دیدن دستتان به سمت آن جذب می‌شود (به این الگوی یادگیری در اصطلاح شرطی شدن کلاسیک می‌گویند.)

اما برای ایجاد رفتار پیچیده‌تر این الگوی رفتاری ناکارآمد بوده و نیاز به الگوی دیگری به نام شرطی شدن فعال دارید، که این نوع از یادگیری بر پایه پاداش و تنبیه استوار است. در این مورد، بروز یک رفتار منجر به پاداش و یا تنبیه می‌گردد.

حال اگر عمل و رفتار به پاداش منتهی شود قطعاً احتمال بروز مجدد آن رفتار افزایش یافته و بلعکس.چطور با مرغ عشق بازی کنیم


منبع: کانال آموزش آنلاین دامپزشکی

حداقل 8 کاراکتر

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چطور با مرغ عشق بازی کنیم

آموزش دستی کردن مرغ عشق : در این مقاله از سری آموزش های فروشگاه EIG-SHOP قصد داریم شما را با نحوه دستی کردن مرغ عشق و پرورش اصولی آن در خانه آشنا کنیم . مرغ عشق از جمله پرندگانی می باشد که در ایران بسیار محبوب بوده و افراد زیادی از آنها در خانه ، محیط کار و … نگهداری میکنند . متاسفانه افراد زیادی با اصول پرورش مرغ عشق و دست آموز کردن آن آشنا نبوده و در نگهداری آن با مشکل مواجه می شوند . برای دست آموز کردن مرغ عشق بایستی صبر و حوصله کافی داشته باشید و با پرنده خود وقت بگذرانید. زیرا هر گونه عجله در روند کار باعث عدم موفقیت شما در این امر میشود. رعایت اصول نگهداری و انتخاب قفس مناسب و حتی قرار دادن قفس در جایی آرام و ساکت نیز از عوامل بهبود در امر پرورش تمامی طیور و مخصوصا مرغ عشق می باشند .

زمانی که مرغ عشق خریداری کرده اید بایستی شرایط نگهداری از آن را آماده سازی نمایید. زیرا مرغ عشق نیز همانند سایر پرندگان نیاز به مراقبت و … دارد. پرنده وقتی وارد محیط جدیدی میشود ممکن است یک یا دو هفته دچار استرس شود. در نظسر داشته باشید که این امر کاملا طبیعی میباشد و جای هیچگونه نگرانی ندارد. محیط جدید می تواند یک خانه جدید یا یک اتاق جدید و حتی یک قفس جدید نیز محسوب شود. برای این که پرنده با محیط جدید خود سازگار شود بایستی مدتی صبر داشته باشید و آرامش را در اطراف برقرار کنید. همچنین با روش هایی مثل بازی کردن با پرنده ، مرغ عشق را با محیط جدید سازگار کنید. اگر پرنده در محیط دچار استرس شود باعث میشود تا بسیار ساکت و کم فعالیت شود.

بیشتر افرادی که پرندگانی مثل مرغ عشق خریداری می کنند ممکن است در خانه خود از دیگر حیوانات خانگی نیز نگهداری کنند . در این شرایط باید سایر حیوانات را از پرنده دور تر نگه دارید تا پرنده دچار ترس نشود.

 

 

در ابتدا زمانی که مرغ عشق را خریداری میکنید ، شما به عنوان یک محرک خطرناک شناخته می شوید زیرا پرنده هیچ شناختی نسبت به شما نداشته و شما را به عنوان یک تهدید خواهد شناخت. از بین رفتن این احساس در مرغ عشق چندان طول نخواهد کشید زیرا مرغ عشق ها از جمله بازیگوش ترین و لطیف ترین پرندگان محسوب می شوند .

در ادامه ما روش هایی را برای دست آموز کردن مرغ عشق برایتان ارائه خواهیم داد تا بتوانید به صورت حرفه ای از آن ها نگهداری کرده و لحظات خوبی را سپری نمایید .

در کل چند روش برای دستی کردن مرغ عشق وجود دارد که راحت ترین و البته بهترین روش نگهداری پرنده از روز های اول زندگی آن می باشد . پس از دوران جوجه کشی و وقتی که جوجه مرغ عشق یا هر پرنده دیگری از تخم بیرون می آید نیاز به مراقبت خواهد داشت . در حالت طبیعی این مراقبت توسط پرنده ماده و مولد مرغ عشق انجام میشود . اما میتوانید با جدا کردن جوجه از والد خود آن را به صورت دستی پرورش داده و به خوبی رشد دهید . وقتی جوجه را از مادر خود جدا می کنید بایستی روزانه مطابق با استاندارد ها و به صورت دقیق برای آن غذا داده و به خوبی مراقبت کنید . در این روش جوجه از ابتدا با شما آشنا شده و به خوبی با شما اخت خواهد شد .

جوجه پرندگان در بدو تولد به دو نوع آلتریشیال و پروکوشیال تقسیم بندی میشوند . اما این دسته بندی به چه معناست ؟

 اگر دقت کنید جوجه برخی پرندگان پس از این که از تخم بیرون می آیند نسبت به سایر پرنده ها تفاوت هایی دارند . این تفاوت ها در بسته بودن چشم و نداشتن پر می باشد و میتوان آنها را از هم متمایز کرد . مرغ عشق و گنجشک و برخی دیگر از پرندگان زمانی که از تخم بیرون می آیند چشم هایشان بسته می باشد و هیچ پری روی بدنشان وجود ندارد ، به این دسته از جوجه ها آلتریشیال میگویند . اما برخی جوجه ها مثل جوجه مرغ یا قرقاول در روز های اول بر روی بدن خود پر داشته و چشم هایشان باز است و البته توانایی راه رفتن را نیز دارند که به این دسته از جوجه ها پروکوشیال گویند .

نحوه پرورش جوجه های آلتریشیال کمی سخت تر می باشد اما در هر دو گونه از جوجه ها باید روزانه چندین بار غذا داده و در لانه مناسبی از آن ها محافظت کنید . غذای مناسب برای این جوجه ها سرلاک می باشد و می توانید آن را از پرنده فروشی ها تهیه نمایید . نحوه دادن غذا سرلاک چندان سخت نیست و کافیست غذای نرم را با سرنگ و با احتیاط کامل به پرنده بدهید .

در این روش یعنی دستی کردن مرغ عشق در روز های اول زندگی ، جوجه به مرور زمان به صورت طبیعی رشد کرده و می تواند در این بازه زمانی به شدت وابسته شما شده و با شما احساس امنیت داشته باشد . پرنده هایی که این گونه بزرگ میشوند میتوانند رابطه بسیار بهتری با صاحب خود داشته باشند .

همانطور که گفتیم زمانی که شما یک مرغ عشق را خریداری میکنید در اوایل نسبت به شما احساس امنیت نداشته و دچار استرس میشود . در این بخش به صورت جامع و کامل دستی کردن پرنده خریداری شده را آموزش خواهیم داد .

بهتر است بعد از خرید و به منظور دستی کردن مرغ عشق ، برای آن یک قفس مناسب و بزرگی تهیه نمایید . قبل از انتقال مرغ عشق به خانه بایستی یک مکان برای اسکان آن در نظر بگیرید به گونه ای که کاملا آرامش در آن مکان حکم فرما باشد . از دیگر مواردی که باید در انتخاب مکان مناسب در نظر بگیرید ، دور بودن از سایر حیوانات خانگی و دور بودن از کودک می باشد . گذاشتن قفس در کنار پنجره ، به گونه ای که مرغ عشق بتواند بیرون را تماشا کند بسیار کار حرفه ای می باشد . در تنظیم ارتفاع قرار گرفتن قفس دقت داشته باشید تا قفس هم سطح چشم باشد زیرا در این صورت پرنده تسلط کافی بر شما داشته و استرس کمتری خواهد داشت .

بعد از انتخاب جای مناسب برای قرار دادن قفس مرغ عشق ، باید روزانه زمان زیادی را صرف توجه به پرنده در نظر بگیرید . در این مدت بایستی رفتار شما سنجیده بوده و به هیچ عنوان حرکات سریع و اضطراب آفرین انجام ندهید . به گونه ای آرام دست ها و سرتان را تکان دهید تا پرنده شما را به چشم یک خطر ندیده و به مرور زمان شما تبدیل به یک عامل بی خطر برای پرنده شناسایی شوید .

به پرنده خود سخت نگیرید و صبر و حوصله داشته باشید و با آرامی با آن صحبت کنید تا به صدایتان نیز عادت کند . توجه داشته باشید که رعایت بهداشت و اصول نگهداری مرغ عشق نیز در این دوران بسیار مهم می باشد .

یکی از دغدغه های پرندگان تغذیه می باشد و به این موضوع اهمیت زیادی میدهند . برای این که بتوانید آرامش پرنده را در دوران دستی کردن مرغ عشق افزایش دهید بایستی غذای کافی در اختیار آن گذاشته و برنامه غذایی مناسبی را تدوین نمایید .

پس از گذشت یک یا دو هفته پرنده با شرایط و محیط جدید خود به خوبی آشنا شده و به آن چیره خواهد شد . در این حالت کافیست روزانه به پرنده خود توجه و وقت کافی را برای بازی کردن با آن بگذرانید و حتی آن را برای سخنگو شدن آماده سازید .

قبل از آموزش این روش سعی کردیم اصول و قواعد مناسب برای دست آموز کردن این پرنده زیبا به صورت گذر زمان را بیان کنیم اما روش سوم و کوتاه تری نیز وجود دارد . این روش میتواند برای افراد حیوان دوست و به اصطلاح خوش قلب و مهربان ناخوشایند باشد اما به هر حال این روش نیز اصول حرفه ای خود را دارد تا بتوان پرنده را بدون آزار دستی کرد .

در این روش ابتدا بایستی شاه پر های مرغ عشق را بچینید یا در صورتی که میخواهید این فرایند با درد همراه نباشد میتوانید پر های آن را کوتاه کنید .زمانی که شاه پر های مرغ عشق را به صورت کامل میچینید میتواند بعد از 6 هفته مجددا رشد کرده و قابلیت پرواز کردن را احیا کند . اما وقتی با قیچی این شاه پر ها را کوتاه میکنید تا اولین پرریزی عملا از پرواز کردن دور خواهد ماند.

بعد از چیدن پر ها پرنده دیگر نمیتواند پرواز کرده و از دستتان فرار کند. در این مدت توصیه شده است تا پرنده را با گرسنه نگهداشتن وادار به نزدیک کردن به خود کنید .

با گرسنه نگه داشتن پرنده مجبور میشود تا برای تامین غذای خود به شما نزدیک شده و به شما وابسته شود . شما هم میتوانید در این شرایط با دادن غذا های تشویقی و توجه مناسب به پرنده آن را به خود وابسته کرده و در اصطلاح پروسه دستی کردن مرغ عشق را طی کنید .

🔥🥇 مقاله پیشنهادی : جفت گیری مرغ عشق

عالی

سلام ببخشید مرغ عشق من گاز میگیره و الان ۱تخم گزارشن ولی ماده تخمش را از خونه انداخت بیرون

با سلام وقت بخیر
اگه تازه خریداری کردین که طبیعی هس
اگه تازه خریداری نشده میتونه عامل تغذیه کم باشه ، یا پرنده شما دستی نباشه

با سلام من یک جوجه مرغ عشق دارم که حدود یک ما سنش هس من تازه خرید مش اون پریدن یاد داره دونه خوردن هم یاد داره وقتی روی دستم میاد دیگه فرار نمیکنه ولی بعضی مواقع ک پرواز میکنه دیگه پیشم نمیاد سوالم این هست که باید چیکار کنم تا کاملا دستی شود؟؟؟

با سلام وقت بخیر
دستی شدن مبنی بر این نیس که پرنده هر موقع خواستین رو دستتون بیاد دستی شدن یعنی اهلی شدن
مشکل شما بستگی به پرنده داره که میتونین آموزش بدین بهش که رو دستتون بیاد

سلام
من دوتا مرغ عشق دارم که هنوز یک سال نشده خریدم میخوام دستی شن چی کار کنم

آموزش های دستی کردن مرغ عشق تو سایت موجود هس طبق اون آموزش پیش برین

سلام
مرغ عشقای من حدودا 1 سال 7 ماه که پیش منن
مرغ عشق نر حدودا با من دوست شده
مثلا مو هامو میخوره انگشتمو گاز میگره و…
ولی مرغ عشق ماده چون دوتا دمش کنده شد یکذره ترسید اون موقع حدودا 7 ماهش بود یعنی 1 سال پیش
اما هنوز بهم عادت نکرده ول میبینه نر باهام ارتباط برقرار میکنه اونم برقرار میکنه
ولی یه مدت هم اونا 11 تا تخم کردن هر میرفتن تو لونه 2 تایی دعوا میکنن تخم رو میشکنن
برای دستی کردن چه کنم؟؟

با سلام وقت بخیر
در این به مقاله آموزش دستی کردن مرغذ عشق مراجعه کنید

سلام ببخشید من دوماه هست که ۲ مرغ عشق دارم و مرغ عشق ماده یکم به حرفام گوش میدهد حتی یک شب توانستم سر و بدنش را دست بزنم و مالش بدهم اما بعد از اون از من کمی می ترسد و حتی نمی گذاره کمی به پراش دست بزنم و خیلی بازیگوش هست اما مرغ عشق نر خیلی می ترسد و حتی وقتی کنارش می آیم .الان چیکار کنم که هم مرغ عشق نر ازمن نترسد و هم مرغ عشق ماده را دستی کنم و هیچ کدام از من نترسندچطور با مرغ عشق بازی کنیم

با سلام وقت بخیر
باید با استفاده از روش جایزه دادن و حرف زدن باهاشون به خودتون وابستشون کنی

خیلی خوشگلن

سلام سوال دارم اینکه مرغ عشق من ۷تا تخم گذاشته ۳روز میش دوتاش در امده بقیه ای تخمها کی درمیان و سوال دومم ابنکه برای دستی کردن جوجه راحترین راه چه زمانی هست ممنون

با سلام وقت بخیر
اگه تخم ها نطفه دار باشن تبدیل به جوجه میشن باید منتظر بمونین
این نکات هم کاملترین روش دستی کردن مرغ عشق هستش

سلام سوال دارم من ۲ ساله یدونه مرغ عشق دارم دوبار جفتگیری کزده ودستی و سخنگو هستش فقط تخم نمیزاره باید چیکار کنم

با سلام وقت بخیر
جفت گیری دلیل نمیشه برای تخم گذاری باید تغذیه پرنده ها و سن استاندارد مورد بررسی قرار بگیره

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

گروه صنعتی و تولیدی EIG با بیش از 20 سال سابقه کاری توانسته است به یکی از برترین تولید کننده های دستگاه جوجه کشی ، محصولات سرمایشی ، گرمایشی ، و … تبدیل شده است. تمامی محصولات تولیدی با بهترین کیفیت ممکن به بازار داخلی و خارجی صادر میشود.

با مرغ عشق چگونه رفتار کنیم

در این مبحث مرغ عشق وبیماری های آن مورد بحث
قرار می گیرد . امیدوارم مورد استفاده علاقه مندان قرار گیرد.

مرغ عشق از خانواده طوطیان است و مانند اغلب
پرندگان زینتی ازاسترالیا به دیگر کشور ها منتقل شده است .مرغ عشق حیوانی اجتماعی
است و توانایی های بالایی دارد.این پرنده در رنگهای سبز،آبی،سفید،زرد و مخلوطی از
این رنگها در بازار عرضه می شود.این پرنده توانایی تقلید صدا را هم دارد و میتوان
به اوصحبت کردن را هم آموخت.اعمال و حرکات عاشقانه ی جفت ها،وابستگی آنها به هم،توانایی
دست آموز کردن پرنده،آوازآنها،اجتماعی بودن آنهاو… باعث جذب طرفداران زیادی برای
این پرنده شده است. آنها بسيار کنجکاو، پر انرژي و البته دلربا هستند.

طول اين پرندگان زيبا معمولا” بين 6 تا
15 سانتيمتر مي باشد

مرغ‌ عشق‌ در رنگهاي‌ متنوعي‌ وجود دارد كه‌
از جمله‌ آنها سبز، زرد، آبي‌ و شيري‌ مي‌باشد. در طبيعت‌ به‌ كمك‌ منقارقوي‌ و
شكل‌ انگشتان‌ پاهايش‌، دو انگشت‌ رو به‌ جلو و دو تا رو به‌ عقب‌ به‌ راحتي‌ از
شاخه‌ها بالا مي‌رود.

مرغ‌ عشق‌ حدوداٌ در 3 ماهگي‌ بالغ‌ مي‌شود.
برجستگي‌ روي‌ قاعده‌ منقار در غالب‌ پرندگان‌ نر بالغ‌ آبي‌ روشن‌ يا بنفش‌و در
ماده‌ بالغ ،قهوه‌اي‌ است‌. البته‌ اين‌ رنگ‌ در نابالغين‌ كاملا مشخص‌ نيست‌ ضمن‌
اينكه‌ هنگام‌ بيماري‌ يا پيري‌ کم رنگترمي‌شود.

مرغ‌ عشق‌ ماده‌ در هر نوبت‌ به‌ طور متوسط
4-6 تخم‌ مي‌گذارد. جوجه‌ها 16-18 روز بعد از تخم‌ بيرون‌ آمده‌ و24-28 روز در
لانه‌ مي‌مانند. در طول‌ اين‌ مدت‌ جوجه‌ها به‌ شدت‌ وابسته‌ به‌ مادر هستند. طول‌
عمرآنها 7-8 سال‌ است ووزنشان‌ 40-45 گرم‌ می باشد .
بايد توجه‌ داشت‌ كه‌ مرغ‌ عشق‌ (مانند ساير حيوانات‌ خانگي‌) حتما بايد از جاي‌
مطمئن‌ خريداري‌ شود. سن‌ مناسب‌براي‌ خريد 6-7 هفتگي‌ است‌. هنگام‌ خريد به‌
وضعيت‌ پرها دقت‌ كنيد چرا كه‌ نشانه‌ خوبي‌ از وضعيت‌ كلي‌ پرنده‌ است‌.در پرنده‌
سالم‌ پرها صاف‌، شفاف‌ و درخشان‌ مي‌باشد در حاليكه‌ پرنده‌ بيمار كسل‌ بوده‌ و
پرهاي‌ ژوليده‌اي‌ دارد. چشم‌هابايد شفاف‌، درخشان‌ و فاقد تورم‌ باشند. پاها به‌
راحتي‌ ميله‌ قفس‌ را بگيرند و پرنده‌ در حالت‌ ايستاده‌ زاويه‌ 30 نسبت‌ به‌خط
قائم‌ داشته‌ باشد. اطراف‌ مخرج‌ طبيعي‌ و پرنده‌ شاداب‌ باشد.

طرز تشخیص مرغ عشق نر و ماده :

همانطورکه در تصویر مشاهده میکنید ، بالای نوک
مرغ عشق یک قسمت اسفنجی مانند است که سوراخ های بینی روی آن قرار دارند .
با دقت در رنگ این قسمت اسفنجی خواهید دید که در مرغ عشق های نر این قسمت
کاملا” آبی رنگ و مایل به بنفش میباشد .

اگر  قسمت اسفنجی مانند که بالای نوک
مرغ عشق است آبی یا متمایل به بنفش باشد مرغ عشق نراست ولی اگر سفید یا متمایل به
قهوه ای باشد مرغ عشق ماده می باشد.

بالای نوک مرغ عشق نرآبی رنگ  ، آبی
متمایل به سیاه است .

در جنس ماده آن  ، قهوه ای کم رنگ تا
قهوه ای پررنگ است . این راه زیاد مطمئنی برای تشخیص نیست .

راه دوم :چشم مرغ عشق ماده کمی بادامی شکل مثل بیضی است ولی نرها
همیشه چشمانی گرد دارند .

راه سوم :فاصله بین دو استخوان خاجی
ولگنی  اگه فاصله بین دو استخوان کم بود واستخونها لاغر بودند مرغ عشق نرولی اگر استخوان کمی کلفت بود و فاصله بین
آنها نسبتا زیاد بود مرغ عشق ماده است .

تغذیه :

ارزن مهمترین خوراک مرغ عشق‌ها محسوب می‌شود و
تنها در فصول معینی از سال در زیستگاه این پرنده‌ها در استرالیا می‌روید و این
پرندگان باقی سال را از تخم خشک سایر گیاهان تغذیه می‌کنند.اما در نگهداری غیرآزاد
باید علاوه بر ارزن رژیم غذایی به صورت ذیل را برایشان مهیا کرد:

سبزی‌های تازه مثل تره که مملو از ویتامین آ می‌باشد ٬ کاهو ٬ اسفناج ٬ هویج ٬چغندر و برگهای این گیاهان را به آنها داد.

میوه‌های تازه را حتما باید شسته و به آنها
داد؛ میوه‌هایی از قبیل:سیب
٬گلابی ٬هویج ٬ توت فرنگی  و انگور.

مرغ عشقهایی که به نوعی رژیم غذایی خاص عادت
بکنند به راحتی آن رژیم را ترک نمی‌کنند پس باید از خردسالی آنها را به رژیم غذایی
خوبی عادت داد.

در زمان بلوغ ونزدیکی تولید
مثل :

دانه ها : ارزن – كتان – شاهدانه

ميوه ها و سبزيجات : هويج – سيب – چغندر پخته
– توت فرنگي – – گشنيز – جعفري – كاهو

غذاهاي مكمل : تخم مرغ

ويتامين ها و مواد معدني : كلسيم (كف دريا ،
پوسته تخم مرغ) – مولتي ويتامين

ميوه و سبزيجات راباید بخوبي شست چون ممكن
است  كه سم پاشي شده باشد .

اگر پرنده شما عادت به خوردن دانه هاي خشک
کرده است بدون شک بايد به تدريج رژيم غذايي آنرا تغيير داده و غذاهاي تازه را وارد
رژيم غذايي او کنيد. هر روز مقدار کمي از ميوه يا سبزيجات تازه به او بدهيد و دقت
کنيد که به کدام يک بيشتر علاقه نشان مي دهد، همچنين هرگز نگذاريد که اين مواد
غذايي تازه در قفس مانده و فاسد شود.

دانه‌ها شامل‌ 2 گروه‌ مهم‌ هستند:

1ـ دانه‌ غلات‌: كربوهيدرات‌ زياد و چربي‌ كم‌
دارند; مانند ارزن‌ و ذرت‌.

2ـ دانه‌هاي‌ روغني‌: چربي‌ زياد و
كربوهيدرات‌ كم‌ دارند; مانند تخم‌ آفتابگردان‌ يا تخم‌ كتان‌.

پرندگان‌ دانه‌خوار از جمله‌ مرغ‌ عشق‌اغلب‌
قبل‌ از خوردن‌ دانه‌ اقدام‌ به‌ خوردن‌ سنگريزه‌ مي‌كنند. سنگريزه‌ در سنگدان‌
پرنده‌ كمك‌ به‌ شكستن‌ دانه‌ كرده‌ ونقش‌ مهمي‌ در هضم‌ آن‌ دارد. بايد توجه‌
داشت‌ كه‌ سنگريزه‌ آلوده‌ نباشد. كف‌ دريا يك‌ منبع‌ با ارزش‌ كلسيم‌ است‌

   ظروف آب و غذای مرغ عشق‏ها
نیز نباید زیاد تعویض کرد زیرا به آن ظرف عادت می‏کنند و از ظرف جدید ممکن است
بترسند و این باعث گرسنگی آنها می شود.

اسباب بازي:

هر وسيله اي كه بعنوان اسباب بازي براي مرغ
عشق خود مي گذاريد نباید طناب یا ریسمان بلندي داشته باشد چون ممكن است كه بند
بدور پاهایش بپيچد و باعث شكستگي و در رفتگي پاها و همينطور باعث خفگي پرنده
بشود.ولی بند های زنجیری اشکالی ندارد.

 تاب حلقه اي:

 مرغ عشق ها اين وسيله را خيلي دوست
دارند علاوه بر تاب خوردن سعي ميكنند كه با نوك خود قسمت بالاي تاب را كه از جنس
پلاستيك استرا بكنند پس از وسایل پلاستیکی استفاده نکنید.

 چرخ و فلك :

 اين وسيله هم خيلي مورد علاقه مرغ عشق
هاست.     

 توپهاي كوچك:

 اين توپها بايد كوچك باشند تا پرنده
بتواند با نوكش آنها را از زمين بلند كند.

 زنجیر و زنگوله کوچک:مرغ عشق نر علاقه
زیادی به صدا درآوردن زنگوله و زنجیر دارد و حتی برای جلب توجه ماده از آنها
استفاده می‏کند.

آينه:

وقتي مرغ عشق براي بار اول خودش را توی آينه
می بیند ممكن است كه بترسد ولي بعداٌ به آن عادت ميكند.مرغ عشق در مقابل آينه, حالت
دونه دادن به جفت را به خودش مي گيرد.

وان حمام :

وان حمام برای استحمام پرندگانی که به حمام
علاقمند هستند در پرنده فروشی‏ها عرضه می‏شود.اگر پرنده شما بیمار ویا دچار اسهال
است از حمام او جلوگیری کنید . توي وان كمي آب  ولرم بريزيد تا مرغ عشقتان
خودش رادر آن بشوید.

  قفس:

 سعي كنيد قفسي كه براي مرغ عشقتان
انتخاب مي كنيد, به اندازه كافي فضا براي پريدن و بازي كردن داشته باشد تا پرنده
دچار افسردگي و ناراحتي نشود.

 تيرك هاي داخل قفس را با 
ارتفاعات مختلف و فاصله هاي مناسب نصب كنید تا براحتی  از آن استفاده کنند.

قفس را نزديك  پنجره يا رادياتور و
مكانهاي شلوغ و پر سرو صدا قرار ندهید.

قفس مرغ عشق ها باید به اندازه ی کافی جادار
باشد زیرا مرغ عشق ها حیواناتی بازیگوش هستند و مدام به اطراف قفس سرک میکشند.برای
یک جفت مرغ عشق یک قفس در ابعاد حدود75×65×90 کافی می باشد .قفس را هفته ای دو بار
تمیز و ضد عفونی کنید.
قفس را در محیطی آرام،بدون دود،با دمای مناسب،بدون رطوبت زیاد،طوری که سگ و گربه
به قفس دسترسی نداشته باشند قرار دهید.به طور کلی آرامش و محیط مطبوع را برای آنان
فراهم سازید.

آبخوری های استوانه ای و دانخوری های مخصوص
پرنده ها را می توانید از پرنده فروشی ها تهیه نمائید.در ضمن دانخوری را در زیر
چوب های قفس و جایی که در معرض مدفوع پرنده ها است قرار ندهید.
دمای مناسب:دمای 18 تا 22 درجه برای پرنده ها خوب است.در ضمن محل مرغ عشق ها نباید
تغییرات دمایی زیادی داشته باشد چون این امر به خصوص در مرغ عشق های آماده برای
جفتگیری تعویق در جفتگیری را به همراه خواهد داشت.محل مرغ عشق ها نیز نبایدحاوی
رطوبت زیاد،دود،نور مستقیم آفتاب و… باشند.
نور دهی:در این مورد باید به این نکته توجه داشته باشید که این پرنده مانند اغلب
پرندگان با تاریک شدن هوا می خوابد.بنابراین مرغ عشق ها را در جایی قرار دهید که
با تاریک شدن هوا،درون آن محل هم تاریک شود.یا می توانید در موقع تاریک شدن هوا
اگر چراغی روشن است روی پرنده را با پارچه یا پتوی زخیمی که عبور و مرور هوا از آن
ممکن باشد بپوشانید
قفس‌: بايد فضاي‌ كافي‌ براي‌ تحرك‌ پرنده‌ داشته‌ باشد. اندازه‌ توصيه‌ شده‌ براي‌
يك‌ جفت‌ مرغ‌ عشق‌ 75‚60‚100سانتيمتر مي‌باشد. داشتن‌ ميله‌هاي‌ افقي‌ (نسبت‌ به‌
عمودي‌) ارجح‌ است‌ چرا كه‌ پرنده‌ مي‌تواند براي‌ بالا رفتن‌ از آن‌استفاده‌ كند.

 طريقه صحيح گرفتن پرنده:

وقتي كه پرنده در حال پرواز است در هوا اورا
نگیرید چون به بال او آسيب مي رسانید.

وقتي كه پرنده  نشست, دست راست خود را
جلو سينه اش بگیرید و با دست چپ اورا بگیرید.سر پرنده بايد بين انگشت نشانه و وسطي
باشد.

 طريقه گرفتن نوك و
ناخن: 

نوك و ناخن پرنده دائم در حال رشداست پرنده
با خوردن كف دريا وبازی با اجسام زبروخشن سعي ميكند كه نوكش راكوتاه كند ولي اگه
ديديد كه نوك پرنده  بيش از حد بلند شده است پرنده را بگيريد و با ناخن
گيرمقداری از اضافی  نوك را كوتاه كنيد. در اين حالت مرغ عشق دائم زبانش را
بيرون می آورد احتياط كنيد كه به زبان آسیب نرسانید.

 گرفتن ناخن هم به همين شکل انجام دهید.

یک رگ خوني تو ناخن پرنده هاست كه اگر بريده
شود خونریزی ایجاد می شود. پس اگر ميخواهید ناخن پرنده را  بگيريد, اول زير
آفتاب يه نگاه به ناخن بیندازيد, و رگ را پيدا كنيد و  بعد ناخن را كوتاه
كنيد.   

مرغ‌ عشق‌ نياز به‌ پرواز آزاد دارد. در
صورتيكه‌ پرنده‌ شما به‌ قفس‌ عادت‌ كرده‌، مي‌تواند هر روز بيرون‌ بيايد و در
اتاق‌پرواز كند. براي‌ اين‌ كار ابتدا بايد شرايط اتاق‌ كاملا مناسب‌ باشد. در و
پنجره‌ها بسته‌، بخاري‌ها خاموش‌ و سگ‌ و گربه‌ دراتاق‌ نباشد. آنگاه‌ مي‌توان‌ در
قفس‌ را باز كرده‌ تا پرنده‌ 20-30 دقيقه‌ بازي‌ كند. پرنده‌اي‌ كه‌ به‌ قفس‌ خود
عادت‌ كرده‌ پس‌ ازاين‌ مدت‌ باز خواهد گشت‌ بويژه‌ اگر به‌ طور منظم‌ براي‌ بازي‌
بيرون‌ آورده‌ شود.

صحبت‌ كردن‌:
مرغ‌ عشق‌ تا حدي‌ قادر است‌ صحبت‌ كردن‌ را بياموزد. بهترين‌ زمان‌ براي‌ ياد
دادن‌ از حدود 5-6 هفتگي‌ است‌. پرنده‌ نر از نظر يادگيري‌ بهترازماده‌ مي‌باشد.
براي‌ ياد دادن‌ بايد توجه‌ كرد كه‌ كلمه‌ بدقت‌ و بارها تكرار شود. با توجه‌ به‌
اينكه‌پرنده‌ معني‌ كلمه‌ را نمي‌فهمد
بايد كلمه‌ به‌ يك‌ شكل‌ تكرار گردد.

اين پرنده را هم مي شود به سادگي دست آموز
كرد اولين قدم براي دست آموز كردن اين است كه يک اسم براي مرغ عشقتون بگذاريد ,
بالهاي پرواز پرنده رو كمي كوتاه كنيد تا وقتي كه از قفس بيرون می آید فرار نكند و
به در و ديوار نخورد.

حالا مرغ عشق را روي قفس بگذاريد و براي مدتي
اورا به حال خودش رها كنيد تا كمي آرام بگيرد, مرغ عشق ها پرنده هاي ظريفي هستند و
با احتياط بايد باآنها رفتار کرد, حالا سعي كنيد كه كم كم انگشتتان را به زير
پاهایش ببريد تا روي دستتان بنشیند.

بعد از اين كار اورا دوباره روي قفس بگذاريد
و اين كاررا چندين بار در روز تكرار كنيد تا به شما عادت كند.

اگه تازه مرغ عشق خريديد ,هيچوقت روزهاي اول
سعي نكنيد اورا اهلي كنيد ,اينطوري نه تنها مرغ عشقتون اهلي نمي شود بلكه از شما
بيشتر ميترسد.

يك هفته اي به او فرصت بدهید تا محيط جديد رو
بشناسد. ( اين اصل در ارتباط با همه پرنده هاست)

در ساعات و روز هاي اول, مرغ عشقتون ممكن است
كه گوشه قفس كز كند و با ترس به

محيط اطرافش نگاه كند, ولي بعد از اينكه همه
جا رو به دقت نظاره كرد كم كم به سراغ آب و دانه مي آید .

اما گاهي اوقات ممكن است كه اين حالت ترس كمي
طول بكشد و تا يكي دو روز ادامه داشته باشد ولي جاي نگراني نيست, شما فقط بايد كمي
حوصله داشته باشيد و محيط را برایش آرام نگاه داريد.

نشانه هاي جفت شدن  :

1- تيمار كردن يكديگر

2- غذا دادن پرنده نر به پرنده ماده

3-تمايل پرنده نر براي جفت گيري

4-اصطلاحاً زير دادن پرنده ماده و آمادگي
براي جفت گيري

هنگامي كه نشانه هاي فوق ظاهر شد ، مي توانيد
براي جفت خود لانه قرار دهيد.

مرغ عشق ها در سن ۳ماهگي به بلوغ ميرسند و آماده جفت گيري هستند.

در آشنايي اوليه مرغ عشق نر به سمت ماده
ميرود و سعي ميكند كه نظر پرنده ماده را جلب كند , مرغ عشق ماده هم به نر اجازه مي
دهد كه پيشش بشيند و ازش استقبال ميكند.

بعد ازاينكه به هم عادت كردند بيشتر به هم
نزديك ميشوند و حرکات عاشقانه شروع می شود.

 بعد از اين مرحله مرغ عشق نر سعي ميكند
كه به ماده دانه بدهد و چندين بار در روز اين كاررا انجام ميدهد.

بعد از چند ماه هر دو براي جفت گيري آماده مي
شوند .

نكته:

وقتي ديديد كه مرغ عشق های شما به هم عادت
كردند توي قفس آشیانه بگذاريد, در غير اين صورت جفت گيري نمي کنند.

 مرغ عشق نر قبل از جفت گيري هيجان زده
ميشود, مدام از يه تيرك به تيرك ديگر مي پرد, نوكش را به قفس ميزند
.              

بعد از جفت گيري پرنده ماده داخل لانه می رود
و پرنده نر به او دانه ميدهد .

اگه ماده آماده باشد چند بار در روز نزديك
تخم گذاري جفت گيري مي كنند.

 تاثير نور:

نور ميتواند عامل تحرك كننده براي جفت گيري
باشد. هر چه قدرمدت زمان نور اتاق, بيشتر باشد مرغ عشق ها بيشتر علاقه مند به جفت
گيري می شوند.

 تخمگذاري:

معمولا مرغ عشق ماده 4 تا 6 تخم ميگذارد و
فاصله تخم گذاري 1 يا 2 روز در ميان است و به محض گذاشتن اولين تخم بي وقفه روي
تخم ها ميخوابد, در اين فاصله مرغ عشق نر سرش را به منظور دانه دادن داخل لانه
ميبرد و به جفتش غذا ميدهد .

 پس از 17 روز جوجه ها از تخم بیرون می
آیند .

چون فاصله بیرون آمدن جوجه ها چند روزاست بنا
بر اين هميشه مراقب باشيد كه جوجه ها ي كوچكتر زير پاهاي جوجه هاي بزرگتر تحت فشار
قرار نگيرند.

 اگه جوجه اي تو لانه مرده بود , بلا
فاصله آن را بیرون بیاندازید .

 از روز دهم پرهاي جوجه در مي آید و در
روز هيجدهم ميتونيد با احتياط آنها از لانه در آورید و اگه مدفوع به پاهاشون
چسبيده خيلي آرام تمیز کنید .

 وقتي كه پرهاي جوجه ها كاملا در آمد,
خود جوجه از لانه بيرون مي آید و توی قفس گردش ميكند .

امیدوارم این مطالب به شما
کمک کرده باشد .اگر سوالی در این را بطه دارید لطفاً در لینک نظر دهید بگویید.

نویسنده :علیرضا حسینی

با تشکر

منبع:hossiny1352.blogfa.com

 

 

 

یکی از ویژگی های مرغ عشق سخن گفتن و تکرار کلمات است پرندگان سخنگو دارای ارزش فوق العاده ای هستند و مرغ عشق نیز یکی از این پرندگان است.

۱- صبر و حوصله، استمرار در تکرار مطالب و دانستن شیوهٔ عمل، جزء ابزار کار می باشد. اگر می خواهید در خانه مرغ عشق سخنگو داشته باشید، بنابراین یک پرنده کافی است یعنی دو مرغ عشق را نمی توان در یک جا به حرف آورد.

۲- برای این کار معمولاً از پرنده های نسبتاً جوان یعنی حدود یکساله و در عین حال سالم و با نشاط استفاده می کنند. کوچکتر یا بزرگتر از این سن زحمت بسیاری به دنبال دارد.

۳- پرنده ماده گرچه زودتر به حرف می آید و سریع تر انس و الفت می گیرد، ولی قدرت سخنوری پرنده نر را ندارد.چطور با مرغ عشق بازی کنیم

۴- چون این گونه مرغ عشق ها بیشتر اوقات را در خارج از قفس می گذرانند، برای جلوگیری از فرار، پرهای آنها را باید قیچی کرد. سپس باید پرنده را اهلی کرد و روی دست آورد.

۵- شما هر روز مدتی را صرف غذا دادن به حیوان نموده و با ملایمت با او صحبت می کنید (در این هنگام هرگز حرکات تند و ناگهانی از خود بروز ندهید چرا که حیوان، شما را به عنوان محرک خطرناک شناسایی کرده و عکس العمل دفاعی که همان فرار و یا ستیز است را از خود بروز خواهد داد) پس از مدتی در خواهید یافت که پرنده با شما اجین شده و حتی اگر دست خود را درون قفس ببرید عکس العمل شدیدی از خود نشان نداده و به کار خود مشغول است (حیوان، در این دوره ای که هر روز با او صحبت می کرده اید و به او غذا داده اید به طور ذاتی متوجه شده است که شما برای او خطری ندارید و اصطلاحاً به یک محرک بی اثر تبدیل شده اید).

۶-اینک نوبت مرحله دوم کار است این مرحله و روشی که پیش می گیرید (علاوه بر نوع گونه حیوانی که در حال تعلیم دادن به آن هستید) بسته به فعلی که می خواهید حیوان از خود بروز دهد متفاوت است مثلاً اگر می خواهید با ایجاد صدای خاصی پرنده به سمت شما بیاید باید در هنگام غذا دادن به پرنده یک صدای خاص از خود ساطع کنید (مثلاً با یک ریتم خاص سوت بزنید یا یک صدای ممتد ایجاد کنید و مانند آن ها؛ البته نکته ای که در اینجا حائز اهمیت است یکسان بودن نوع صدای تولید شده در تمام مدت آموزش می باشد).

۷- پس از مدتی حیوان نسبت به آن صدا شرطی شده و در صورت شنیدنش به گمان این که غذا به همراه دارید عکس العمل نشان داده و به سمت شما جذب می شود و یا مثلاً فقط با دست به او میوه و یا سبزی مورد علاقه اش را بدهید در این صورت او نسبت به دست شما شرطی شده و با دیدن دست تان به سمت آن جذب می شود.

۸-پس از اهلی کردن و روی دست آوردن، در هر فرصتی کلماتی را مداوماً تکرار کنید. در وحله اول بهتر است از یک کلمه استفاده نمود مثلاً سلام یا بابا. صبح زود و ساعاتی پس از غروب آفتاب و هنگام خواب، تکرار کلمات اثر بیشتری خواهند داشت. در سایر موارد اگر چنانچه وقت کافی برای تعلیم ندارید و خارج از منزل هستید، بهتر است رادیو یا تلویزیون را برای پرنده باز بگذارید تا گوش پرنده به سخن آدمی آشنا شود.

۹- پس از آموختن اولین کلمه، دیگر مشکل حل شده است و نوبت به کلمات بعدی و حتی جمله ها می رسد. در خلال این کار باید چند نکته را نیز در نظر داشت :

۱۰- مربی همواره یک نفر و همان کسی باشد که با پرنده انس و الفت برقرار کرده است.

۱۱- هیچ گاه تصور نشود پرنده تنهاست و برای او جفت معین کرد زیرا در این صورت دیگر کلامی از دهان او شنیده نخواهد شد. در چنین مواردی پس از جداسازی پرنده جدید، تغییری در سکوت مرغ عشق پدید نیامده است.

۱۲- اگر بیش از یک پرنده برای تعلیم اختیار شود، چون پرنده ها به یکدیگر مشغول خواهند شد، امکان آموزش را فراموش خواهند کرد.
نباید چیزی یا حیوانی که ایجاد ترس یا وحشت مرغ عشق را می نماید (مثل سگ یا گربه) درمنزل نگهداری کنید.

۱۳- چون صداى مرغ عشق ضعیف است معمولاً از ابتدا او را با میکروفن آشنا می کنند و عادت می دهند تا در مقابل آن صحبت کند. مرغ عشق در صورتی که خوب تعلیم دیده باشد، نه تنها کلمات بلکه حتی جملات را نیز به خوبی تکرار می کند.

۱۴- علاوه بر تکرار کلمات و حرف زدن، مرغ عشق را برای پاره ای عملیات خنده آور و سرگرم کننده می توان تربیت کرد. برای چنین کارهایی معمولاً از روش تشویق که عبارت است از اغذیه پرنده با دان مورد علاقه هر بار پس از انجام آن عمل که به او دستور داده شده است، استفاده می شود.

 

منبع: animalha.com

مرغ عشق جفت رو نمیشه بهشون در هیچ صورتی حرف زدن یاد داد

نه خیر . چون باید تنها باشه وگرنه حواسش به جفتش میره و نمیتونه سخنگو بشه دوما این که سنشون زیاده و نمیتونن سخنگو بشن

سلام
من یک جفت مرغ عشق داشتم که متاسفانه چند وقت پیش مادم مرد و الان فقط نر رو دارم می شه بگید چجوری دستیش کنم
۶ ماهشه و پر در آورده و لی هنوز دستی نشده بال هاش هم بلنده

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

دیدگاه

مرغ عشق یکی از گونه های طوطی سانان می باشد که علاوه بر زیبایی از هوش و ذکاوت بالایی برخوردار است. این پرنده قدرت تقلید صدا و سوت ها و آهنگ ها را دارد. با آموزش و شرطی کردن می توان به مرغ عشق تکرار کلمه و حتی جمله گفتن را یاد داد. مرغ عشقی که توانایی سخنگویی داشته باشد، بسیار با ارزش بوده و حسابی می تواند صاحبش را سرگرم کند. در این نوشته از وب سایت جوجه کشی دات کام به نحوه دستی کردن و آموزش حرف زدن مرغ عشق پرداخته ایم.

اگر مرغ عشق دستی شود به صاحب خویش وابسته میشود و سخنگو کردن او نیز راحت تر خواهد بود. دستی کردن جوجه ها ساده تر از پرنده های بالغ میباشد. مخصوصا اگر جوجه را با سرلاک بزرگ کنید، در ادامه می توانید غذاهای نرم را به صورت دستی به او بدهید. برای دستی کردن جوجه ها به هنگام غذا دادن، آنها را نوازش کنید. جوجه ها معمولا از انسان ها نمی ترسند و تمایل زیادی به دریافت غذا دارند.

بنابراین در هر مرحله غذا دادن با نوازش نمودن آنها می توان ارتباط قوی با پرنده ایجاد نمود. در مورد دستی نمودن مرغ عشق بالغ نیز باید محیطی آرام و ساکت و به دور از ترس و استرس برای آنها فراهم کنید. در زمان غذا دادن هرگز با حرکات ناگهانی دست خود موجب ترس آنها نشوید. در واقع زمانیکه مرغ عشق در کف دست شماست سعی کنید بدون حرکت و یا تکان دادن دست خود بایستید و هیچ واکنشی نشان ندهید.

دستی نمودن مرغ عشق بالغ کمی زمان بر بوده و نیاز به صبر و حوصله دارد. در زمان ارزن دادن به مرغ عشق با دست، ممکن است او دست شما را گاز بگیرد. بنابراین از دستکش استفاده کنید. مرغ عشق ماده نسبت به نر پرخاشگر تر بوده و گاز او محکم تر است. اما با تکرار این کار و غذا دادن با دست، پرنده به این وضعیت عادت میکند و از نوک زدن دست بر می دارد. سپس او به تدریج به شما اعتماد نموده و از دست شما غذا خواهد گرفت.چطور با مرغ عشق بازی کنیم

برای دستی نمودن مرغ عشق لازم است که پرهای پرواز پرنده را کوتاه کنید. در غیر اینصورت او فرار خواهد کرد. این کار را فقط یک شخص متخصص و با تجربه می تواند انجام دهد. زیرا احتمال آسیب دیدن و ترسیدن پرنده با این کار بسیار بالاست.

در پاسخ به این سوال باید گفت که هر دو نوع این پرنده یعنی مرغ عشق ماده و یا نر می توانند سخن گفتن را یاد بگیرند. مرغ عشق ماده زودتر می تواند سخنگو شود. او به سرعت با صاحب خود انس و خو می گیرد. اما مرغ عشق نر در سخنوری بهتر از ماده عمل میکند و کلمات را با وضوح بیشتر می تواند تکرار کند. مرغ عشق از جمله پرنده های باهوش بوده که تحت آموزش می تواند چندین کلمه و یا جمله را به حافظه اش بسپارد و صحبت کند. اما برای این کار لازم است که فضای مناسب را ایجاد کنید. فراموش نکنید که برای اینکار نیاز است که شما وقت زیادی با مرغ عشق خود بگذرانید و با او در تعامل باشید.

”برای سخن گو کردن مرغ عشق لازم است که پرنده را به صورت تکی پرورش دهید.“

 مرغ عشق پرنده ای با احساس بوده و در صورتی که به او محبت و توجه نشود، افسرده و پرخاشگر میشود. این پرندگان معمولا به صورت جفت نگه داری میشوند. اما اگر قصد دارید به مرغ عشق سخن گفتن را یاد دهید، لازم است که فقط یکی از این پرنده ها را تهیه کنید. اگر او جفت داشته باشد، به آموزش های شما بی توجه خواهد بود. حتی مرغ عشقی که قبلا با پرنده ای دیگر جفت خورده باشد، تمایل کمتری به یادگیری و سخنوری دارد.

بهتر است که مرغ عشق انتخابی شما کمتر از یک سال سن داشته باشد و به لحاظ جسمانی نیز سالم و سرحال و شاداب باشد. اگر توسط دستگاه جوجه کشی به تکثیر مرغ عشق پرداخته اید و می خواهید به یکی از جوجه های متولد شده سخن گفتن را یاد دهید لازم است تا سن 3 الی 4 ماهگی جوجه ها صبر کنید. بعد از سن 4 ماهگی جوجه ها تقربیا بزرگ شده اند و میتوان آموزش را شروع کرد.

برای مرغ عشق خود یک معلم و آموزش دهنده صبور و مهربان باشید. اگر پرنده در ابتدا هیچ علاقه ای به شما نشان نمیدهد، از دست او عصبانی نشوید. صبر پیشه کنید. غریزه طبیعی آنها حکم می کند تا پرنده ابتدا نسبت به محیط جدید و صاحبش خیلی محتاط رفتار کند و سپس به صاحبش علاقه و یا توجه نشان دهد.

برای آموزش سخن گو کردن مرغ عشق از زبانی استفاده کنید که تسلط کامل به آن دارید. برای آموزش در قدم اول کلمات ساده را انتخاب کنید. بهتر است که برای مرغ عشق خود یک نام انتخاب نمایید و هر بار پرنده را با آن اسم صدا بزنید.

هوش مرغ عشق آن قدر بالا نیست که کار خوب و یا زشت را از هم تشخیص دهد. اگر او خرابکاری کرده و یا مرتکب اشتباه شده، هرگر او را مجازات و یا سرزنش نکنید و بر سر مرغ عشق خود داد و فریاد نکشید. این کار می تواند باعث دلسردی و بی توجه شدن مرغ عشق به حرکات و گفتار شما شود و آموزش سخنگویی را با شکست مواجه میکند.

در زمان آموزش همیشه باید برای پرنده پاداش در نظر گرفته شود. او با این کار او شرطی خواهد شد. برای تشویق و پاداش دادن به مرغ عشق می توانید از مغزهای آجیل و یا تیکه های میوه ای که مرغ عشق به آن علاقه دارد، استفاده کنید.

باید به حرف زدن مرغ عشق آموزش دیده دقت کنید. اینکه او چه زمان اولین کلمه را بر سر زبان می آورد، قابل پیش بینی نیست. در برخی موارد مرغ عشق آموزش دیده در کمتر از 4 ماه و بی سر و صدا، کلمات را تکرار میکند. انتظار نداشته باشید که مرغ عشق سخنگو به وضوع کلمات را بر سر زبان بیاورد. هر چند او قدرت سخنوری دارد اما کلمات را با وضوح 100 درصدی بیان نمی کند.

در زمان آموزش دادن به مرغ عشق از کلمات مثبت و پر انرژی همچون شیرین، زیبا، قوی، خوب و … استفاده کنید. به نظر می رسد که مرغ عشق صدای کودکان و زنان را آسان یاد میگیرد. زیرا صدای مردها خشن تر و زمخت تر از صدای زنان و کودکان می باشد. مرغ عشق با اشخاصی که صدای لطیف تری دارند، بیشتر احساس راحتی میکند.

آموزش دهنده مرغ عشق باید یک نفر باشد تا او سریع بتواند حرف زدن را یاد بگیرید.

می توانید برای مرغ عشق خود داستان و یا کتاب با صدای بلند بخوانید. همچنین می تونید صدای خود را ضبط کنید و یا برای او رادیو و تلویزیون پخش کنید. آنها بدین ترتیب به صدای انسان ها عادت نموده و میتوانند برخی از آنها را درک کنند. حتی ممکن است در حین انجام این کار پرنده یک کلمه از رادیو، یک کلمه از تلویزیون و در موقعیت های زمانی مختلف بالاخره یک کلمه را یاد بگیرد. این کار در طول فرایند یادگیری می تواند سرعت آموزش سخنوری مرغ عشق را بالا ببرد.

فراموش نکنید که تمام سختی کار در گفتن کلمه اول خواهد بود. بعد از آن مرغ عشق در مدت زمان بسیار کوتاهتر قادر به تکرار کلمه جدید و حتی جمله خواهد بود.

مقاله آموزش جفت زدن و جفت گیری مرغ عشق را مطالعه کنید.

نکته اول: باید مرغ عشق به شما اعتماد کند و از شما نترسد. اگر او از رفتارهای شما و یا صدای شما وحشت زده شود، شما هیچ شانسی برای سخنگو کردن او نخواهید داشت. بنابراین در زمان آموزش با صدای تند و حرکات اضافه دست خود، پرنده را نترسانید. این کار فقط باعث ترس و استرس در آنها میشود.

نکته دوم: باید به صورت مکرر کلمه را در حضور مرغ عشق تکرار کنید. البته لازم نیست که حتما یک کلمه را اینقد تکرار کنید که مرغ عشق از دست شما خسته شود. برای تنوع می توانید از جمله ای استفاده کنید که شامل کلمه مورد نظر شما باشد. بعنوان مثال اگر هدف کلمه “سلام” است از جملاتی همچون سلام دوست من، سلام رفیق و جملات مشابه استفاده کنید. در زمان تکرار کلمه یا جمله آن را با صدای ملایم و کاملا واضح بیان کنید. در ضمن هر بار عینا کلمه را با همان لحن و همان تن صدا تکرار کنید.

زمان آموزش سخنگویی نباید بیش تر از 15دقیقه طول بکشد. در روز سعی کنید 4 الی 5 مرتبه و هر سری به مدت یک ربع به پرنده سخن گفتن یاد دهید.

نکته سوم: مرغ عشق قوه درک احساس دارد. او می تواند احساسات مختلف همچون عشق و محبت ورزیدن، ترس، عصبانیت و اندوه را تجربه کند. توضیح اینکه مرغ عشق چطور میتواند این احساسات را درک کند، کمی پیچیده است. اما نوازش و غذا دادن به جفت و رقصیدن برای او از نشانه های ابراز محبت و عشق ورزی این پرنده می باشد. همچنین مرغ عشق در زمان عصبانیت پرخاشگر شده و شروع به نوک زدن طرف مقابل خویش و جیغ زدن بر سر او میکند.

پرواز سریع، بی قراری و فرار نیز از آشکارترین علائم ترس در مرغ عشق می باشد. آنها در معرض صدای های بلند و ناگهانی و حرکات آنی دچار ترس میشوند.

مرغ عشق پرندگان اجتماعی هستند و یکی از دلایلی که این طوطی ها گفتار انسانی را یاد می گیرند این است که در طبیعت، زبان گله را از دیگر اعضای گله یاد می گیرند. در نتیجه آنها از ما یاد می گیرند و یکی از چیزهایی که می آموزند می تواند گفتار انسانی باشد.

نکته چهارم عدم استفاده از اسباب بازی و یا آینه در طول آموزش: استفاده از وسایل سرگرم کننده همچون اسباب بازی و یا آینه در قفس مرغ عشق ممنوع است. در غیر اینصورت مرغ عشق بیشتر وقت خود را با این وسایل سپری میکند. حتی وجود آینه در قفس باعث می شود مرغ عشق با تصویر خود در آینه خو بگیرد و همانند جفت نسبت به او احساس داشته باشد.

نکته پنجم: کلمات را در زمان و مکان مناسب استفاده کنید. بعنوان مثال صبح هنگام زمانیکه پرنده را می بینید و یا کاور قفس او را بر می دارید به او سلام کنید. گفتن خداحافظی در هنگام ترک اتاق، گفتن آفرین بیا غذا بخور در زمان تغذیه و جملاتی از این قبیل باعث میشود پرنده نسبت به آن کلمات شرطی شود. این کلمات ملکه ذهن او خواهند شد و او ذهن خود را درگیر این کلمات خواهد کرد. این امر می تواند به سخنگویی آنها بسیار کمک کند.

به یاد داشته باشید که هر مرغ عشق شخصیت منحصر به فرد خود را دارد و استعداد سخنگویی آنها با هم فرق میکند. برخی از مرغ عشق ها هرگز نمی توانند گفتار انسانی را تقلید کنند اما در تقلید صداها و سوت ها استعداد خوبی دارند. برخی از مرغ عشق ها نیز می توانند بالای چند 100 کلمه و یا گفتار انسانی را یاد گرفته و آن را به زبان بیاورند.

سلام روزتون بخیر میخواستم بپرسم به هیچ عنوان نمیشه دو عدد مرغ عشق رو سخنگو کرد؟ آخه من روزا خونه نیستم و اگه یه عدد مرغ عشق بخرم میترسم از تنهایی دق کنه بخاطر همین مجبورم یه جفت مرغ عشق بخرم.

با سلام، سخنگو کردن مرغ عشق سخت تر از بقیه طوطی ها می باشد و در ضمن برای یادگیری باید از سن جوجگی به آنها آموزش داده شود وگرنه بعد از سن بلوغ نمیتونید. اینکه شما میخواهید جفت بالغ بخرید و بعد به اونا سخنگو کنید ممکن نیست.

سلام من میخوام بخرم یه جفت میشه یسری نکاتش رو بگین چون دوس ندارم مثلا زود بمیره

با سلام، پرنده های مد نظر شما باید کاملا سرحال و فعال باشند، اشتهای خوبی داشته، پرها مرتب بوده و ژولیده و یا کثیف نباشند. بال ها نباید افتاده باشه، چشم ها باید باز بوده و پرنده کمتر چرت بزند یا خود را پف نکند. برای راهنمایی بیشتر هم توصیه میشود مقالات بخش مرغ عشق را مطالعه کنید.

از چه سنی میشه مرغ عشق را دستی کرد؟

با سلام، مرغ عشق ها سریع رام میشوند از همان سن 2 ماهگی که جوجه ها مستقل میشوند میتوان اونا رو رام کرد.

من تازه دوتا مرغ عشق گرفتم یکیش میتونه پرواز کنه و من پر اونو چسب زدم و یکی دیگش نمیتونه پرواز کنه….و من میخام ب دوتاشون حرف زدن یاد بدم…بعد چند وقت یاد میگیرن اگه ممکنه راهنمایی کنید

با سلام، باید از سن جوجگی به اونا آموزش بدهید. نکات لازم در متن مقاله ذکر شده. اگه پرنده های شما اهلی نیستند سخنگو نخواهند شد.

سلام من یک جوجه یک ماه و نیمه دارم.پای مرغ عشقم یکمی مشکل داره ولی خیلی تنبله.الان دستی شده.برای آموزش سخن به آن ها نمیشه در سن یک یا دو ماهگی به آن ها یاد بدم ؟؟؟چطور با مرغ عشق بازی کنیم

سلام من یه مرغ عشق دارم فک کنم 3 ماه شده یا نه دقیق نمی‌دونم ولی میخواستم بدونم به هر زبانی ک می‌خوام میتونم بهش آموزش بدم یا زبان مشخصی داره و این ک پر ریزیش چه مدت طول می‌کشه و بی دلیل می‌ترسه ولی پر پر میزنم و نوک میزنه درضمن مرغ عشق من تا الان تو قفس نبوده و تو اتاق 4در4 آزاد بوده و برا تشویقی چه آجیلی رو پیش نهاد میکنین

با سلام، باید زبانی رو انتخاب کنید که به آن تسلط دارید. پر ریزی اولیه بستگی به شرایط نگهدارایش داره گاها یکی دو ماده و یا تا سن بلوغ ممکنه ادامه داشته باشه. منشأ ترس پرنده رو باید پیدا کنید. صداهای ناهنجار، گرمای زیاد و … باعث استرس پرنده میشه.

سلام ببخشید من نمی تونم از قفس بیرون بیارم فرار می کنند چطور بیرون بیارم؟
نر وماده هستن. بدون هم بیقراری میکنند.لطفا راهنمای کنید

با سلام، در این نوع مواقع میتونید پرهای پرنده هاتون رو کوتاه کنید. ولی کوتاه کردن پرها نیاز به تجربه و مهارت داره. لطفا در صورت انجام این کار حتما از یک فرد متخصص و با تجربه کمک بخواهید.

سلام ببخشید باید از درون قفس به مرغ عشق حرف زدن یا بدیم یا از قفس بیاریمش بیرون و از بیرون بهش یاد دهیم

با سلام، فرقی نمیکند، فقط پرنده شما باید راحت بوده و توجه اش به سمت شما باشد.

سلام دوست من یک مرغ عشق نر دارد کمی کوچک است اما میشه آموزشش داد دوستم می گوید اجیلات به نوک پرنده اسیب میزند می خواستم بدونم این حرف درست است

با سلام، بهتر است تا وقتی که پرنده بالغ نشده و نوکش سفت و محکم نشده صبر کنید. در ضمن برخی آجیل ها همچون گردو و … چربی بالایی داشته و مشکلات کبد چرب در پرندگان ایجاد میکنند. بهتره بیشتر به شکل پاداش و جایزه به آنها آجیل داد.

سلام من میخوام مرغ عشق بگیرم و معمولا مرغ عشق های که میگیرم به دلیل نامعلوم میمیرند و خودم هم شناخت کاملی روی پرندگان دستی ندارم اگر بخواهم یک مرغ عشق را دستی کنم بهتر است چی جنسی را انتخاب کنم ماده باشد یا نر و از کجا توجه بشوم مرغ عشق ماده است یا نر.اگر مرغ عشق رو زیاد نوازش کنیم منجرب مرگ او میشود

با سلام، برای تربیت کردن مرغ عشق، جنسیت فرقی نمیکند. فقط باید سنش کم باشه. مخصوصا جوجه ها رو زودتر میتوان دستی کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پرندگان توصیه میکنم مقالات بخش مرغ عشق رو مطالعه بفرمایید.

دفتر مرکزی فروش دفتر مرکزی فروش

04432341796 / 04432346612 / 04432379188

کارشناسان رسمی فروش

مهندس محمودی : 09143403463

مهندس عرفان اسکندری : 09143883380

مهندس علیزاده : 09144473924

مهندس حنیفه : 09125547229

کارشناس فروش دستگاه جوجه کشی 5000 به بالا :

مهندس قصابی : 09126342262

دستگاه جوجه کشی عموماً با نام های زیادی مانند ماشین جوجه کشی ، دستگاه انکوباسیون تخم نطفه دار ، دستگاه هچر ، دستگاه ستر و… شناخته میشوند که گروه صنعتی اسکندری با پشتوانه ی بیش از 25 سال تولید انواع دستگاه جوجه کشی ارزان ، دستگاه جوجه کشی خانگی ، دستگاه جوجه کشی حرفه ای ، دستگاه جوجه کشی صنعتی ، دستگاه جوجه کشی شترمرغ و … و عرضه انواع دستگاه جوجه کشی خارجی ، به عنوان یکی از بزرگترین کارخانجات تولید دستگاه های جوجه کشی در خاورمیانه شناخته می شود.

اخطار : کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه صنعتی اسکندری و برند ثبت شده ایزی باتور میباشد.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چطور با مرغ عشق بازی کنیم
چطور با مرغ عشق بازی کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *