چطور برای خود ارزش قائل باشیم

 
helpkade
چطور برای خود ارزش قائل باشیم
چطور برای خود ارزش قائل باشیم

یکی از بزرگ‌ترین عقیده‌های اشتباهی که در جامعه وجود دارد این است که قرار دادن خودمان به عنوان اولویت اول، خودخواهانه و مغرورانه است. حقیقت این است که این امر عاشقانه‌ترین کاری است که می‌توانیم برای خودمان و دیگران انجام دهیم. در ادامه با یوکن همراه باشید.

“شما می‌توانید در سراسر جهان برای پیدا کردن کسی که بیشتر از شما سزاوار عشق و محبت  است جستجو کنید و این شخص را در هیچ جا پیدا نخواهید کرد. شما، خودتان، همانند هر کس در جهان، سزاوار عشق و محبت هستند. “- بودا

عزیزانمان و کسانی که دوستشان داریم هنگامی که در یک فضای خوب هستیم و از انرژی زیادی برخورداریم، به دست می‌آیند. زمانی که کامل هستیم به نفع افراد اطرافمان است و زمانی که ما رشد می‌کنیم زندگی خوشایند می‌شود. با این حال، ما متقاعدیم که همه چیز در نهایت از هم می‌پاشد و درست نیست که شخصی که در قلب، بدن و ذهن ما زندگی می‌کند را در وهله‌ی اول قرار دهیم.

اولندا میبره می‌گوید، به یاد دارم قبل از اینکه شوهرم را ملاقات کنم، شروع به کنار گذاشتن برخی از روابط سمی در زندگی‌ام کردم؛ در آن زمان اجازه می‌دادم از من سوءاستفاده شود. آن‌ها تقاضاهای زیادی داشتند اما در عوض کاری برای من انجام نمی‌دادند؛ زمانم، داراییم، احساسم را برای آن‌ها گذاشتم.

هنگامی که اولویت‌هایم تغییر پیدا کرد،  شروع به دادن عشق بیشتری به خود کردم. نه تنها احساس شگفت انگیزی به من دست داد، بلکه قبل از اینکه بتوانم به شخص دیگری عشق بورزم، باید این عشق را در درون خودم به وجود می‌آوردم. خوشبختی جدیدی در من به وجود آمد و به جای تلاش برای درست کردن این روابط، به خودم گفتم که “من دوست داشتنی و ارزشمند” هستم. من بر روابط شکوفا تمرکز کردم و از روابط سمی بیرون آمدم.چطور برای خود ارزش قائل باشیم

اولویت دادن به خود، شما را قادر می‌سازد به فردی بهتر برای خودتان تبدیل شوید و همچنین در روابطی که در طول مسیر ایجاد می‌کنید نیز بهتر خواهید بود. تصمیماتی که ما در یک فضای دوستانه می‌گیریم بسیار بهتر از انتخاب‌هایی هستند که در گناه و کمبود  انجام می‌دهیم.

در ادامه به معرفی هفت روش برای شروع ارزش دادن به خود و تبدیل کردن خود به شخصی مهم در زندگی می‌پردازیم. همه چیز با شما آغاز می‌شود.

مقایسه خودمان با دیگران، کار بسیار بی‌فایده‌ای است. ما نه تنها به دنبال چیزهایی که نداریم هستیم، بلکه خودمان را در این احساس کمبود می‌بینیم. زمانی زندگی دیگران را  تجربه نکردیم، احساسات آن‌ها را نمی‌دانیم‌ و تجربیاتشان را نداشته‌ایم خود را با اطلاعاتی مقایسه می‌کنیم که واقعیت ندارند.

 مقایسه کردن تمرکز را از شما برمی‌دارد و بر روی آن شخص قرار می‌دهد، با این حال، قدرت شما بر چیزهایی است که می‌تواند در زندگی شما تأثیر بگذارید. شما یک شخص منحصر به فرد هستید و هیچ کس در دنیا مانند شما وجود ندارد.

 تمرکز خود را بر چیزهایی که در زندگی شما هستند قرار دهید و به فردی که در آینه است توجه کنید. او دارای ویژگی‌های مخصوص به خود است. کمال گرائی درونی را کنار بگذارید و از لبخند خود، استعدادهایتان، آنچه که ارائه می‌دهید، قدردانی کنید. دیدن ارزش خود سریع‌ترین راه برای تغییر تمرکز برای قرار دادن در جای مناسب آن است.

برخی افراد فقط به خاطر حقوق آن در شغلی می‌مانند که دوست ندارند. دیگران در روابطی می‌مانند که دیگر احساسی برای آن ندارند. بعضی از ماها با دوستانی داریم که برای ما مفید نیستند. به هر چیزی که قانع شوید، ارزشش را ندارد. شما شایسته صلح و آرامش هستید.

اگر به طور دائمی به خودتان می‌گویید “باید چیزی بهتر از این باشد”، احتمالاً  در حال قناعت هستید. به کم قانع نباشید. تلاش کنید تا بهترین‌ها را به دست بیاورید.

 قدر تختی که در آن‌ می‌خوابید را بدانید. قدر همسر خود را بدانید. قدر لباس‌هایی که بر تن دارید، ماشین خود؛ غذا که می‌خورید را بدانید. اما فراموش نکنید که قدر آنچه را که به جهان می‌آورید‌ را نیز بدانید. شادی که به دیگران منتقل می‌کنید را مشاهده کنید. به تأثیر این شادی و اثرات آن فکر کنید. فقط به این دلیل که شما آگاه نیستید، به این معنا نیست که نمی‌توانید بیشتر از آنچه که تصور می‌کنید، گسترش و رشد داشته باشید.

هرچه بیشتر از خود قدردان باشید، شادی بیشتری در زندگی شما جاری می‌شود.

خودتان را از هر چیزی که به شما احساس بدی را القا می‌کند دور کنید. در کنار افرادی باشید که زندگی شما را معنی‌دارتر می‌کنند. خود را در موقعیتی قرار دهید که حداقل دو نفر به شما انرژی داده، شما را سمت آرزوهایتان سوق داده و شما را به خاطر کسی که هستید، بدون هیچ تغییری، بپذیرند. روابط توسعه دهنده و توانمند ساز به ما یادآوری می‎‌کنند که تنها نیستیم و قلب ما را به روی دیگران باز نگه‌ می‌دارد.

در حالی که ما اینجا هستیم که به یکدیگر کمک کنیم گاهی این کار به بهای سلامتمان تمام می‌شود. گاهی اوقات ما بیشتر‌ از آنچه می‌توانیم به دیگران کمک می‌کنیم و به‌ آن‌ها اجازه نمی‌دهیم تا از تجربیات خود چیزی  بیاموزند. کمک کردن به طور مداوم با تعهد ی بی قید و شرط منجر‌ به ناراحتی می‌شود. در عوض با انجام کاری که حس می‌کنید درست‌ است به‌ خودتان احترام بگذارید. نه گفتن‌ می‌تواند عامل رهایی‌ و آزادی باشد زیرا هنگامی که به دیگران‌ نه می‌گوییم، در اصل به‌ خودمان و خواسته‌هایمان بله می‌گوییم و در این صورت با ارزش‌های خود هماهنگ خواهیم بود. به خودتان اجازه دهید تا‌ گاهی نه بگویید. این‌ تمرین باعث می‌شود تا اعتماد به نفس شما افزایش‌ یافته و دیگران‌ ارزش‌ و احترام بیشتری‌‌‌ را برای شما قائل باشند.

تعیین مرز برای داشتن روابطی دو طرفه و قابل احترام ضروری است. ممکن است باور این موضوع سخت باشد اما تعیین مرز، آزادی را به همراه دارد زیرا هنگامی که تمامی آرزوهای ما به وضوح مشخص است دیگر نیازی به ایجاد دیواری بین طرفین نخواهد بود. مرزها اعتماد به نفس و ارزش ما را نشان خواهند داد. یک عزت نفس سالم چگونگی برخورد دیگران با شما را به آن‌ها نشان می‌دهد و هنگامی که شخصی خاص شما را مجبور می‌کند تا مرزهای خود را بشکنید، شما نسبت به مرزهای خود استوار باقی خواهید ماند.

همه ما چیزی داریم که به زندگی ما امید و معنی می‌بخشد. گوش دادن به ندا درونی  که عامل سعادت و خوشبختی تان است را فراموش نکنید و نسبت به خواسته‌های بیهوده و چیزهای کوچکی که حواس شما را پرت می‌کنند، آگاه باشید. بر روی هدف خود متمرکز باشید زیرا رویاها هرگز از بین نمی‌روند، بلکه تنها به تعویق می‌افتند.

اشتیاق‌های ما به هر اندازه‌ای که هستند می‌توانند کوچک و یا بزرگ باشند و ما می‌توانیم در زندگی خود یک یا چند اشتیاق و علاقه داشته باشیم. به ندا و خواسته‌های قلب خود گوش فرا دهید و هرکدام را، اگر می‌توانید، در زمان خود انجام دهید. خود را تشویق کنید تا تمامی آن کارها را انجام دهید و راهی برای زندگی خود پیدا کنید تا هنگام به تحقق رساندن رویاهایتان از خود پشتیبانی کنید. همه چیز در زندگی‌مان با ما شروع می‌شود و روابط ما را می‌سازد و به آن‌ها شکل می‌دهد. بنابراین با عقل جور در می‌آید تا به اندازه‌ای که به دیگران عشق می‌ورزید و از آن‌ها مراقبت می‌کنید و به آن‌ها شادی می‌بخشید برای خود نیز این خواسته‌ها را در نظر بگیرید. با بودن به بهترین شکل خود می‌توانید با عشق، زیبایی و مهربانی زندگی کنید.

منبع: Possibilitychange

آیا به نظر شما این مطلب مفید بود؟

اره خوب بود




بسیار عالی توضیح دادید




واقعا عالی وکاربردی مچکر از زحمتاتون




متشکراززحمات شما. بسیارهوشمندانه وکاربردی نوشته شده است.




واقعا واقعا عالی بود.به این مطلب احتیاج داشتم و توسط همین مطلب با نرم افزار عالیتون اشنا شدم. تشکررر



چطور برای خود ارزش قائل باشیم





مجله موفقیت یوکن، مجله ای است ویدیویی که تلاش می کند هر آنچه انسان های موفق درباره موفقیت از دیروز تا به امروز تجربه کسب کرده اند را به آسان ترین شکل ممکن در اختیار شما بگذارد. هدف ما در یوکن گردآوری بروزترین روش های موفقیت فردی، سازمانی و تجاری است تا مرجع کاملی باشیم برای مخاطبین و افرادی که سعی دارند موفق شوند.

در دنیایی زندگی می کنیم که از یک سو رشد تکنولوژی و زندگی مدرن تغییرات مثبت فراوانی در زندگی ما ایجاد کرده، علم پزشکی فوق العاده پیشرفت کرده، وسایل تفریح و شادی در نقاط مختلف جهان برپا است و گوشی های هوشمند، شبکه های اجتماعی و ایمیل ارتباط میان انسان ها را تا حد باورنکردنی بهبود بخشیده اند.

از سوی دیگر استرس، آلودگی ها و مصرف غذاهای فراوری شده بیش از پیش سلامت ما را تهدید می کند، مشغله کاری به حدی زیاد است که فرصت تفریح و شادی کردن را از ما گرفته و بهبود ارتباط میان آدم ها مجالی برای خلوت کردن با خود به ما نمی دهد.

همه ما در این دنیای شلوغ و با وجود مشغله های کاری و فکری فراوان نیاز داریم خودمان را پیدا کرده و دقایقی از اوقات روزمره را صرف خود کنیم که اگرچه کار بسیار ساده ای به نظر می رسد اما تاثیری فوق العاده در حفظ روحیه، نشاط، سلامت روانی و افزایش انرژی ما خواهد داشت.

اما چگونه به خود اهمیت دهیم، برای خود ارزش قائل شویم و به خود احترام بگذاریم؟ در ادامه مطلب با معرفی 15 تکنیک اهمیت دادن به خود به این سوالات پاسخ خواهیم داد. با کوکا همراه باشید.

هر چند وقت یک بار همه وسایل ارتباطی از رسانه های اجتماعی گرفته تا ایمیل و تلفن همراه خود را کنار گذاشته و به جای آن کتاب یا مجله بخوانید، به پیاده روی بروید یا کنار پنجره بنشینید و طبیعت بیرون از منزل را تماشا کنید.چطور برای خود ارزش قائل باشیم

صبح زود هنگام قهوه نوشیدن، هر عصر جمعه یا هر زمان دلخواه دیگری را می توان برای این کار برنامه ریزی کرد.

بخشی از وقت خود را به خلق و ساختن چیزی نو اختصاص دهید، نقاشی بکشید، بنویسید، مجسمه سازی کنید یا کیک بپزید … چیزی که برای خودتان نیز جالب باشد. به نتیجه کار فکر نکنید لازم نیست عالی از آب درآید یا برنامه ریزی دقیقی برای آن داشته باشید بلکه تنها کافیست از این کار لذت ببرید.

اگر مجرد هستید احتمالا بارها به تنهایی به رستوران یا کافی شاپ دلخواه خود رفته اید اما اگر ازدواج کرده و صاحب فرزند هستید شاید سال ها از آخرین باری که به تنهایی پا به رستوران یا کافی شاپ گذاشته اید می گذرد.

به این کار به عنوان یک آرزوی محال نگاه نکنید! کافیست هر چند وقت یک بار فرزندتان را به یک فرد مطمئن مانند مادرتان سپرده و خودتان را به یک کافی شاپ دنج دعوت کنید و ساعتی را بدون نگرانی درباره زندگی روزمره با خودتان بگذرانید.

هرگز مشغله کاری را با شب ها پشت میز کار به خواب رفتن و صبح ها با درد گردن از خواب بیدار شدن یکسان ندانید!

حتی اگر ناچار هستید ساعات زیادی از شب را کار کرده و تنها یک یا دو ساعت فرصت خوابیدن دارید همان زمان را نیز به رختخواب راحت خود رفته و با آرامش بخوابید.

مرور خاطرات خوش گذشته و حفظ روابط مثبت غذای روح است بنابراین از اوقات فراغت خود استفاده کرده و با دوست یا یکی از اعضای خانواده که با هم خاطرات خوشی داشته اید و از صحبت کردن با او لذت می برید تماس بگیرید.

بعضی افراد لذت تماشای یک فیلم، سریال یا مستند خوب را با هیچ چیز عوض نمی کنند. اگر به ندرت فرصت تماشای تلویزیون پیدا می کنید لحظاتی هرچند اندک در روز یا هفته را به این سرگرمی اختصاص داده و بهترین برنامه ای که دوست دارید تماشا کنید.

هر چند وقت با صمیمی ترین دوست خود قرار گذاشته و با هم به جای خاصی بروید یا کار خاصی انجام دهید، مثلا  به سینما بروید و یک فیلم خنده دار ببینید یا در کلاس آشپزی شرکت کنید یا یک بعد از ظهر زیبا را در کنار هم به نوشیدن قهوه بگذرانید.

برای دوری از استرس محیط کار و دغدغه های منزل بهتر است دوست خود را از میان افراد خانواده یا همکاران خود انتخاب نکنید.

نوشتن از احساسات، استرس ها، ایده ها، رویاها و هرچیزی که به ذهن خطور می کند روش خوبی برای کاهش فشار ذهنی و روشن شدن افکار است. مجبور نیستید این کار را به صورت مرتب انجام داده و یا به آن به عنوان یک هدف نگاه کنید بلکه نوشتن های پراکنده و نامنظم نیز تاثیر خوب خودش را خواهد داشت.

دفترچه یادداشت کوچک خود را همیشه به همراه داشته باشید و هر زمان حوصله تان سر رفت به جای استفاده از گوشی هوشمند و سایر لوازم الکترونیکی به سراغ دفترتان بروید.

سرگرمی های مورد علاقه خود را – که ممکن است باغبانی در حیاط منزل، رانندگی در جاده یا شاید مطالعه یک کتاب خاص باشد – بشناسید و هر زمان حس کردید از زندگی و فشارهای روزمره خسته شده اید برای لحظاتی خودتان را به آرامش دعوت کرده و به کارهای مورد علاقه تان بپردازید.

اگر از مطالعه لذت می برید اما فرصت یک جا نشستن و کتاب خواندن ندارید از کتاب های صوتی استفاده کنید که حتی در حین پیاده روی یا پشت ترافیک و غیره نیز می توانید به آن مشغول باشید.

بی شک سینما رفتن با دیگران از جمله نامزد، همسر و یا دوستان ایده فوق العاده ای است اما گاهی بهترین کار این است که لحظاتی را تنها و تنها صرف خودتان کنید، بنابراین از لیست فیلم های اکران شده یکی را انتخاب کرده و به تنهایی به سینما بروید، شاید عجیب به نظر برسد اما بی شک تجربه جالبی خواهد بود که دوباره آن را تکرار خواهید کرد!

آیا هنر خاصی وجود دارد که از کودکی دوست داشته اید یاد بگیرید؟ فکر نمی کنید بهترین زمان برای شروع آن فرا رسیده باشد؟!

آشپزی، رقص، یک زبان جدید، بافندگی، شنا و … همگی می توانند سرگرم کننده باشند، چه به تنهایی در کلاس ثبت نام کرده و دوستان جدید پیدا کنید یا به همراه یک دوست قدیمی اقدام به این کار کنید.

اگر از جمله افرادی هستید که هر روز قبل از رفتن به سر کار دوش می گیرید و حمام کردن برای شما به کار روتین و تکراری روزانه تبدیل شده شاید از این مورد خنده تان بگیرد اما منظور ما نه یک دوش گرفتن ساده بلکه یک حمام تمام عیار است.

سعی کنید ذهن خود را از افکار استرس زا خالی کرده، مدتی در وان حمام دراز بکشید، کتاب بخوانید، با حباب های داخل آب بازی کنید، از آروماتراپی استفاده کنید و یا تنها چشمان خود را بسته و به آهنگ مورد علاقه خود گوش دهید و به چیزهای خوب زندگی تان تمرکز داشته باشید.

بی شک سلامت بدن از مهم ترین کارهایی است که در طول روز باید به آن توجه داشته باشید، توصیه می شود هر روز زمانی هرچند کوتاه را به ورزش کردن اختصاص دهید.

ورزش های ساده از پیاده روی گرفته تا شرکت منظم و هفتگی در باشگاه و استخر همگی انتخاب های عالی هستند، کافیست ورزش مورد علاقه خودتان را پیدا کرده و فضای زمانی کوچکی برایش باز کنید!

اگر فرصت این کار را ندارید بهتر است ورزش و رفت و آمد خود را با هم ادغام کنید، مثلا فاصله بین منزل تا محل کار را پیاده روی کرده یا اگر این فاصله زیاد است قسمتی را با وسیله نقلیه و بخشی از آن را با پای پیاده طی کنید.

هر از گاهی به مهمانی خودتان بروید و چند دقیقه برای پذیرایی از خودتان وقت بگذارید. شکلات داغ، بستنی، میوه مورد علاقه یا یک تکه کیک خوشمزه که بدون عجله و با آرامش میل شود تاثیر عالی در بهبود روحیه و انرژی خواهد داشت.

با توجه به آن چه گفته شد همه ما به زمانی در روز یا هفته نیاز داریم تا کاملا به خودمان تعلق داشته باشیم و همگی به تاثیر شگرف آن آگاه هستیم با این حال بسیاری اوقات این زمان لا به لای مشغله های کاری ما گم شده و به راحتی آن را فراموش می کنیم.

برای جلوگیری از این مسئله توصیه می شود بخشی از روز یا هفته را به نام “زمان خودم” نام گذاری کرده، آن را به رسمیت بشناسید و عادت کنید هر روز یا هر هفته در همان زمان دست از تمامی کارهای خود کشیده و تنها مال خودتان باشید و بس!

منابع: amexessentials – luvofoods

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.


حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید

 

 

چطور برای خود ارزش قائل باشیم

 

روانشناسی- وقتی کسی با شما طوری برخورد می‌کند که انگار فقط یکی از چندین و چند انتخاب هستید، به آنها کمک کنید با بیرون آوردن شما از آن تساوی انتخاب‌هایشان را محدود کنند.

 

خودتان باشید. اگر سعی کنید یک نفر دیگر باشید، فقط خودتان را تلف کرده‌اید. خودِ درونیتان را در آغوش بکشید و بدانید که هیچکس ایده‌ها، توانایی‌ها و زیبایی شما را ندارد. همانی باشید که از خودتان می‌شناسید یعنی بهترین مدل خودتان. و از اینها گذشته، با خودتان صادق باشید.

 

از همین امروز شروع کنید…

 

1 – اولویت‌هایتان را مشخص کنید

 

20 سال دیگر واقعاً مهم نیست که امروز چه کفشی پوشیده بودید، موهایتان چه مدلی بود یا مارک شلوار جینتان چه بوده است. چیزی که مهم است این است که دیگران چقدر دوستتان داشته‌اند، چه چیزهایی یاد گرفته‌اید و چطور از این دانش استفاده کرده‌اید.

 

2 – مسئولیت کامل اهدافتان را گردن بگیرید

 

اگر واقعا دوست دارید در زندگیتان به چیزهای خوبی برسید و اتفاقات خوبی برایتان بیفتد، باید خودتان باعث این اتفاقات شوید. نمی‌توانید یک گوشه بنشینید و آرزو کنید که یک نفر دیگر کمکتان کند. خودتان باید آینده‌تان را بسازید و فکر نکنید که سرنوشت باعث همه اعمال و انتخاب‌های شماست.

 

3 – ارزش خودتان را بشناسید

 

وقتی کسی با شما طوری برخورد می‌کند که انگار فقط یکی از چندین و چند انتخاب هستید، به آنها کمک کنید با بیرون آوردن شما از آن تساوی انتخاب‌هایشان را محدود کنند. بعضی وقت‌ها باید سعی کنید برایتان مهم نباشد، حال هرچقدر هم که اهمیت داشته باشد چون ممکن است گاهی اوقات برای کسی که ارزش خیلی زیادی برایتان دارد، هیچ ارزشی نداشته باشید. این غرور نیست بلکه احترام به خود است. اگر دور و برتان را با افراد منفی پر کنید نباید انتظار داشته باشید که زندگیتان تغییرات مثبت داشته باشد. به افراد نیمه‌وقت، موقعیت تمام‌وقت در زندگیتان ندهید. ارزش خودتان را بشناسید و هیچوقت به کمتر از آنچه لیاقتتان است راضی نشوید.

 

4 – رویکرد مناسب را انتخاب کنید

 

نگرش مهمترین چیز است. وقتی با صف‌های طولانی و ترافیک سنگین روبرو می‌شوید و یا یک ساعت از ساعت قرارتان با کسی گذشته است، دو انتخاب پیش رو دارید: می‌توانید خسته و کلافه شوید و می‌توانید به آن به شکل فرصت و زمان کوتاهی که زندگی برای فکر کردن، آرام‌تر شدن و خیالپردازی به شما داده است نگاه کنید. اولین انتخاب فشارخونتان را بالا می‌برد. دومین انتخاب هوشیاریتان را بیشتر می‌کند.

 

5 – اجازه ندهید اشتباهات گذشته رویاهایتان را خراب کند

 

یاد بگیرید که همه چیزهایی که کنترل آن به دست شما نیست را رها کرده و از یاد ببرید. دفعه بعدی که وسوسه شدید درمورد موقعیتی که فکر می‌کنید ناعادلانه تمام شد، بیهوده‌گویی کنید، این را به خودتان یادآور شوید: هیچوقت با فکر کردن به این موضوع تا زمان مرگ نمی‌توانید عصبانیت مربوط به آن را از بین برید. پس دهانتان را بسته نگه دارید، مشتتان را باز کنید و به افکارتان یک مسیر دوباره دهید.

 

6 – چیزهایی را انتخاب کنید که واقعاً مهم هستند

 

بعضی چیزها اهمیت زیادی ندارند، مثل نوع ماشینی که سوار می‌شوید. اگر به تصویر بزرگ زندگی نگاه کنید، چقدر این مسئله می‌تواند اهمیت داشته باشد؟ شادتر کردن یک انسان جطور؟ بله، این اهمیت دارد. مشکل بزرگ و اصلی اکثر آدمها این است که می‌دانند چه چیزهایی مهم است اما آن را انتخاب نمی‌کنند.حواسشان پرت می‌شود. چیزهای اول را اول نمی‌گذارند. سخت‌ترین و هوشمندانه‌ترین راه‌ها برای زندگی، انتخاب چیزهایی است که واقعاً مهم است.

 

7 – خودتان را دوست داشته باشید

 

بگذارید یک نفر درست همانطور که خودتان را دوست دارید شما را دوست بدارد، با همه نقص‌ها، زشتی‌ها و مشکلات. بگذارید باوجود همه اینها یک نفر دوستتان داشته باشد؛ و بگذارید آن یک نفر خودِ شما باشد.

 

چطور برای خود ارزش قائل باشیم

8 – توانایی‌ها و ضعف‌های خود را بپذیرید

 

با خودتان راحت باشید و اعتمادبه‌نفس داشته باشید. ما معمولاً زمان زیادی را برای مقایسه خودمان با دیگران تلف می‌کنیم و افسوس می‌خوریم که کاش کس دیگری بودیم. هر کسی توانایی ها و ضعف‌های خودش را دارد و فقط زمانیکه همه آنچه که هستیم را بپذیریم، خواهیم توانست از توانایی‌هایمان استفاده کنیم.

 

9 – برای خودتان بایستید

 

شما به دنیا آمده‌اید که واقعی باشید، نه ایدآل. به دنیا آمده‌اید که خودتان باشید نه چیزی که کس دیگری که می‌خواهد باشید. برای خودتان بایستید، به چشمان آنها نگاه کنید و بگویید، “تازمانیکه من را نشناخته‌ای درموردم قضاوت نکن. تا زمانیکه با من وارد چالش نشده‌ایی، ارزشم را پایین نیاور و تازمانیکه با من حرف نزده‌ای درموردم حرف نزن.”

 

10 – از دیگران درس بگیرید و زمانی که لازم است، بگذرید

 

نمی‌توانید توقع داشته باشید که بتوانید دیگران را تغییر دهید. یا همانی که هستند را می‌پذیرید یا بدون آنها زندگی می‌کنید. و فقط بخاطر اینکه چیزی تمام می‌شود به این معنی نیست که هیچوقت وجود نداشته است. شما زندگی کرده‌اید، درس گرفته‌اید، رشد کرده‌اید و گذشته‌اید. وجود بعضی آدمها در زندگی برای شما نعمت هستند و بعضی از آنها فقط درس.

 

11 – در روابطتان صادق باشید

 

خیانت نکنید! اگر شاد نیستید، صادق باشید و از آن رابطه بگذرید. وقتی واقعاً عاشق باشید، وفادار بودن اصلاً سخت نیست، توام با لذت است.

 

12 – با راحت بودن راحت باشید

 

همانطور که می‌دانیم زندگی می‌تواند در یک چشم برهم زدن از این رو به آن رو شود. دوستی‌هایی که امکان‌پذیر به نظر نمی‌رسید آغاز می‌شود، کارهای مهم کنار گذاشته می‌شود و یک امید دیرینه دوباره زنده می‌شود. شاید گاهی‌اوقات راحت به نظر نیاید اما بدانید که زندگی در انتهای منطقه آرامش شما شروع می‌شود. پس اگر در حال حاضر احساس راحتی ندارید، بدانید که تغییری که در زندگیتان رخ داده است انتهای کار نیست، بلکه یک شروع تازه است.

 

13 – همانی باشید که برای تبدیل شدن به آن به دنیا آمده‌اید

 

نگذارید به آخر زندگیتان برسید و بفهمید که فقط طول زندگی را زندگی کرده‌اید. عرض آن را هم زندگی کنید. وقتی بعنوان یک انسان مشتاق به دنیا می‌آیید، تنها مشکلی که بزرگتر از یاد گرفتن راه رفتن در کفش دیگران است، این است که یاد بگیرید با خودتان راحت باشید. از قلبتان پیروی کنید و مغزتان را هم همیشه همراه داشته باشید. وقتی واقعاً با خودتان راحت بودید، شاید همه آدمها دوستتان نداشته باشند اما برای شما اصلاً اهمیتی نخواهد داشت.

 

14 – هیچوقت از خودتان نا امید نشوید

 

این زندگی شماست. آن را شکل دهید و اگر این کار را کنید، کسی دیگر اینکار را می‌کند. قدرت نه تنها در میزان تحمل شما دیده می‌شود بلکه در توانایی شما برای شروع دوباره نمود می‌کند. هیچوقت برای تبدیل شدن به آنچه که می‌خواهید باشید دیر نیست. مدام یاد بگیرید، سازگار شوید و رشد کنید. شاید هنوز به مقصدتان نرسیده باشید اما مطمئناً از دیرروز به مقصدتان نزدیک‌تر هستید.

منبع : mardoman.net

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین


همین حالا وکیل بگیر


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


خرید ماست ساز پونته

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت


طراحی و بازسازی فضای داخلی

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

پادکست

موفقیت و انگیزشی

بازاریابی و فروش

کار آفرینی و کسب و کار

زندگی نامه افراد موفق

چطور برای خود ارزش قائل باشیم

معرفی کتاب

صفحه اصلی > ویدئو ها > فیلم های تاثیر گذار > ارزش قائل شدن برای خودتان را شروع کنید تا زندگی‌تان دگرگون شود

«ستاره‌های روی زمین» نام فیلم سینمایی بالیوودی و محصول سال ۲۰۰۷ است. این فیلم که یکی از موفق‌ترین فیلم‌های سینمای هندوستان است داستان کودک نه ساله‌ای است که به خاطر مشکلات درسی از طرف خانواده و اطرافیان مورد تمسخر قرار می‌گیرد و مجبور به ترک مدرسه و ادامه تحصیل در مدرسه شبانه‌روزی می‌شود. مشکل او هر روز ناگوارتر می‌شود تا اینکه مربی هنر جدیدی به مدرسه آمده و مشکل او را متوجه می‌شود، مشکلی که خود او هم در کودکی دچارش بوده است و…

ارزش قائل شدن به خود و احترام گذاشتن به شخصیت‌تان باعث می‌شود عزت نفس پیدا کنید و این امر به شما با دوره اعتماد به نفس می‌دهد. وقتی شما خودتان را دست گم نگیرید، دیگران هم چنین کاری را نخواهند کرد. وقتی شما به قابیلت‌هایتان ایمان دارید دیگران نیز آنها را باور خواهند کرد. همین موضوع باعث پیشرفت و موفقیت شما خواهد شد. همه چیز از خودِ شما شروع می‌شود.

مطالعه بیشتر: احساس ارزشمندی ما چگونه تقویت یا تخریب می شود؟

مطالعه بیشتر: چگونه بر ترس از قضاوت شدن توسط دیگران غلبه کنیم؟

وقتی حرف از رابطه شما با خودتان می‌شود، شما می‌توانید بهترین دوست یا بدترین دشمن خودتان باشید. با ارزش قائل شدن برای خودتان و ایجاد عزت نفس برای وجودتان، بزرگترین لطف را در حق خودتان کرده‌اید. تا زمانی که چنین نکنید کسی برای شما و حرف‌هایتان تره هم خُرد نمی‌کند، تا وقتی شما خودتان را باور نداشته باشید هیچ کس شما را باور نخواهد کرد.

وقتی شما خودتان را با دیگران مقایسه می‌کنید یعنی ارزشهای وجودتان را زیر سوال می‌برید، استاندارهای آدم‌ از یکدیگر کاملا متفاوت است، خداوند هر کس را یک جور خلق کرده و قطعا خداوند هم انسان‌ها را با هم مقایسه نمی‌کند، از هر کس آنقدر که به او توانایی داده انتظار دارد. مقایسه کردن روشی احمقانه است برای نادیده گرفتن قابلیت‌ها و توانایی های شخصی شما.

همه ما دچار اشتباهاتی می‌شوم و قطعا بابت آنها ناراحت شده و گاهی از خودمان مایوس می‌شویم. اما این درست نیست، به اشتباهات مانند فرصت‌هایی برای یادگیری و آموختن بنگرید، قبول کنید که اشتباه کرده‌اید و در پی چرای اشتباهتان باشید. وقتی بدانید چرا مرتکب خطا و اشتباه شده‌اید در دفعات بعد آنها را مرتکب نخواهید شد. اگر به دنبال عزت نفس و موفقیت هستید باید ارزش قائل شدن به خودتان را شروع کنید. این گام مهم را بردارید تا زندگی‌تان تغییر مثبت را شاهد باشد.

فرصت‌ها بی‌خبر می‌آیند و ممکن است آن زمان آنها را درک نکنیم و نشناسیم. باید شش دانگ حواستان جمع باشد. قطعاً کار ساده‌ای نخواهد بود اما باید فرصت‌هایی که باعث پیشرفت و توسعه شما می‌شود را بیابید و برای رسیدن به موفقیت از آنها استفاده کنید. همیشه چنین فرصتهایی وجود ندارند، باید خیلی مراقب باشید تا شاهد از دست رفتن‌شان نباشید. برای این کار حواستان به اطراف باشد، مطالعه کنید و مدام بیاموزید، کارآگاه‌های آموزشی و کلاس‌های مهارت را بگذرانید و از وقتتان برای بهتر شدن استفاده کنید.

به مسیری که قرار است آن را بپیمایید و به هدفتان برسید فکر کنید و برای آن تلاش کنید، هر چقدر هم که سرتان شلوغ است نباید بگذارید فرصتی از دست برود، چون فرصت‌ها قابل برگشت نیستند.

با کسی که مورد اعتمادتان است در مورد افکارتان حرف بزنید. ارائه راهکار، هم صحبتی و دلسوزی فردی که مورد اعتماد شماست برای رسیدن به عزت نفس و موفقیت بسیار موثر است. او به شما دلگرمی می‌دهد و باعث می‌شود نبست به خودتان حس بهتری داشته باشید. وقتی شما از نگرانی‌ها و مشکلاتتان با چنین فردی صحبت کنید آرام آرام این کلاف پیچیده مشکلات، باز شده و آسان‌تر می‌شود به حل آنها پرداخت. وقتی آرام و با صبر و حوصله موانع را یکی پس از دیگری از سر راهتان برمی‌دارید اعتماد به نفس کودکان بیشتری پیدا خواهید کرد و همین باعث می‌شود ارزش قائل شدن به خودتان را از سر بگیرید.

موفقیت مسیری است که شاید همه در آن پا می‌گذارند اما همه موفق به طی کردن این مسیر نمی‌شوند. شاید یکی از دلائلش این باشد که به خودشان ایمان ندارند و سریع قافیه را می‌بازند. دلهره می‌گیرند که نمی‌توانند از پس حل مشکلات و موانع بربیایند. اما انسان موجود سخت و پیچیده‌ای است، همه می‌توانند از پس زندگی و ماجراهای آن سربلند بیرون بیایند، اما چون همه چنین باوری ندارند و خودشان را کوچک و ضعیف می‌بینند بازنده این ماجرا می‌شوند.

در دوره بازاریابی و فروش ” ستارگان فروش ” خود را به یک فروشنده تمام عیار تبدیل کنید.

آکادمی بازار با مدیریت دکتر احمد محمدی، مجموعه‌ای از ویدئوهای آموزشی و انگیزشی منتشر کرده است که می‌تواند پاسخگوی برخی دغدغه‌های ذهنی کاربران باشد. عناوین برخی از این ویدئوهای آموزشی عبارتند از: منتظر معجزه بمانم یا قوانین موفقیت را یاد بگیرم؟، از کجا بفهمیم در آینده موفق خواهیم شد یا خیر؟ ، چگونه می‌توانیم زندگی را طور دیگری ببینیم؟، نقش مشکلات در زندگی ما چیست؟، چه زمان به موفقیت می‌رسیم؟ و بسیاری از ویدئوهای آموزشی که می‌تواند راهگشا باشد.

انسان باید در هر موقعیتی خودش رو قبول داشته باشه و له خودش اعتماد داشته باشه تا دیگران هم باورش کنن

سلام آریا عزیز ممنون از اینکه نظرت روبا ما به اشتراک گذاشتی

چطور میتونم در سمینار موفقیت شرکت کنم؟؟؟؟

سلام خورشید عزیز برای اطلاع از آخرین سمینار و دوره ها با کارشناسان ما تماس بگیرید: پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

Maghale besyar khoubi bood Kolan matalebetoon kheili khoubam

سلام کاربر عزیز خوشحالیم از اینکه راضی بودید

باید اشتباهاتمان را بپذیریم و از اونا درس بگیریم نباید از پذیرش اشتباهاتمان بترسیم

سلام سهیلا عزیز نظرتون کاملا متینه

من از مقایسه کردن بیزارم روحیه و شخصیت انسان تخریب میشه و همش در وضعیت حسادت و حسرت قرار میگیره که چرا مثل فلانی نیست

سلام کاربر عزیز کانلا درست میفرمایید ممنون از شما

هیچ وقت برای استفاده از فرصت های طلایی درنگ نکنید بعدا پشیمون میشید

سلام حافظ عزیز از ارائه دیدگاهتان متشکریم

Mashverat krdn ba fard morede etemad va delsooz kheili too zendegi tasire khoubi mizare

سلام کاربر عزیز ممنون از ارائه نظر ارزشمندتون

دقیقا با این موافقم که انسان اول از همه باید به خودش احترام بذاره تا دیگران هم بهش احترام بذارن

سلام نیره عزیز ممنون از اینکه نظرت رو با ما به اشتراک گذاشتی

مقاله خوبی به اشتراک گذاشتید ممنون ازتون

سلام افسانه عزیز ممنون از حسن توجه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

چطور برای خود ارزش قائل باشیم

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

جستجو در سایت

اهمیت ارزش قائل شدن برای خودمان در زندگی مشترک

ما در یک رابطه مشترک قرار می‌گیریم چون این فرصتی برای تجربه‌های متفاوت و مشترک است. در واقع این موقعیتی است که برای دو آدم متفاوت فراهم می‌شود تا با همپوشانی و سازگاری و عشق ورزی در کنار هم به چیزهای تازه‌ای دست پیدا کنند. هر دو رابطه‌ای معمولا به همین شیوه شکل می‌گیرد. از سوی دیگر این تصور وجود دارد که یک رابطه مشترک هویت و گذشته فرد را تغییر می‌دهد و چه بسا به آن آسیب می‌زند، در آن مداخله می‌کند و آزادی عمل افراد را محدود و مخدوش می‌کند. چطور ممکن است در یک رابطه مشترک قرار بگیریم، با هم تجربه‌های متفاوت و مشترکی بسازیم بدون اینکه خواسته‌ها، علاقمندی‌ها و رویاهای شخصی‌مان را محدود کنیم؟ آیا اصلا چنین چیزی امکان دارد؟

ما باید یاد بگیریم هدف‌هایمان را کمی دست‌ کاری کنیم. یک رابطه صمیمی ایجاد کنیم بدون اینکه بخواهیم شخصیت خودمان را تحت تاثیر این رابطه قرار بدهیم. ما باید خودمان باشیم چون تنها در این صورت است که خوشحال‌تر و خوش‌بین‌تر باشیم. اگر یک آدم قوی، مستقل و با اعتماد به نفس باشیم تا یک رابطه سازگاربا همدلی و همراهی بسازیم.چطور برای خود ارزش قائل باشیم

برای خواسته‌های خودمان بهای زیادی قائل باشیم. وقتی دو نفر در یک رابطه صمیمی و عاشقانه قرار می‌گیرند در حقیقت خودشان را در یک تجربه جدید و هیجان انگیز قرار می‌دهند. آنها به هم علاقمند می‌شوند چون به یک تعریف ثابت و مستقلی از رابطه و علاقمندی معتقد هستند. ما دیگری را دوست داریم چون او را با افکار، خواسته‌ها و نیازهایمان سازگار می‌بینیم. ـ پیش از آغاز هر رابطه‌ای ابتدا باید فکر کنیم چه خواسته‌ای از یک رابطه داریم. چه چیزی را دوست داریم و چه چیزی در این رابطه برای ما جالب است. ـ دوستی و تلاش برای داشتن ارتباط با دیگران باید برای ما مهم باشد چون این مساله برای خود ما اهمیت ذاتی دارد. ـ ما باید به شریک رابطه یاد بدهیم که برای علاقمندی‌هایش بهای زیادی قائل باشد. چون تنها از این طریق است که دیگری برایمان جایگاه و معنا پیدا می‌کند. ـ ما باید یاد بگیریم که به دوستی‌ها و خواسته‌های فردی شریک رابطه توجه کنیم حتی اگر این علاقمندی‌ها برای ما جالب نباشند.

گفت و شنود اولین تلاش افراد برای ایجاد و شروع یک رابطه است. برای اینکه تصمیم بگیریم وارد یک رابطه صمیمی با کسی بشویم باید راه مکالمه را یاد بگیریم. ـ برای این که یک رابطه معنا دار با دیگران بسازیم ابتدا باید متوجه شویم که گفتگوی دو نفره مان بیشتر از یک مکالمه سطحی و روزمره است. موضوعات گفتگو فراتر از صحبت درباره آب و هواست و به عمیق‌ترین لایه‌های فکری و باورهایمان اشاره دارد. ـ برای یک رابطه معنا دار باید زمان مشخصی را برای گفتگو تعیین کنیم. ـ ما باید توانایی ارتباط چشمی و بدنی را با دیگری بلد باشیم. ـ موضوعات گفتگو و مورد بحث ما باید چیزی فراتر از موضوعات مشترک و خانوادگی باشد. این گفتگوها باید به خودمان و یا شریک زندگی‌مان مربوط باشند در حالی که حتی دیگران نیز شنونده آن باشند. ـ در یک رابطه معنادار ما باید یاد بگیریم بدون قضاوت دیگری فقط شنونده باشیم و همواره بر اصل رعایت حقوق دیگران حتی درباره افکار یا ایده‌های مخالف باور خودمان پایبندی را حفظ کنیم.

رابطه جنسی فقط بیان و ابراز عشق دو جنس نیست. این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان‌های بالغ و بزرگسال است. زمانی که به نیازهای جنسی خودمان اهمیت می‌دهیم برای خودمان و رابطه ارزش بیشتری قائل هستیم. این یعنی بدون ترس درباره نیازهای جنسی، ترس‌ها، نگرانی‌ها، لذت‌ها و هیجانمان حرف بزنیم و از اینکه خودمان باشیم هراسی نداشته باشیم. ـ حرف زدن درباره تمایلات جنسی خودمان یعنی احترام به یکی از اولین نیازهای روحی و جسمی. با این کار به دیگری اجازه می‌دهیم تا ما را با همه جنبه‌های فردی‌مان بشناسد. ـ توجه به خواسته‌ها و درخواست از شریک زندگی برای ایجاد یک رابطه عاشقانه یعنی احساس خوبی نسبت به خودمان داشته باشیم.

تلاش برای پیدا کردن نیمه گم‌شده، نیمه کامل‌کننده و تلاش برای کامل شدن یک ایده اشتباه و رایج است که بیشتر از هر چیز در تربیت اشتباه به ارث رسیده است. متاسفانه هیچ کس قرار نیست ما را کامل کند ما با نقص‌هایمان باقی خواهیم ماند مگر اینکه بخواهیم آنها را بخاطر خودمان از بین ببریم. برای اینکه آدم بهتری باشیم هیچ کس نمی‌تواند کمکی بکند و این بیش از هر چیز یک تلاش فردی است. ما با دیگران ارتباط برقرار نمی‌کنیم تا کامل شویم ما در کنار دیگران فقط می‌توانیم بیشتر یاد بگیریم و بیشتر تجربه کنیم.ما هر گز نمی‌فهمیم احساس دیگری دقیقا چیست فقط به این دلیل که یک زوج هستیم و همدیگر را در بسیاری از جنبه‌ها شناخته‌ایم به معنای آن نیست که همه افکار، ایده‌ها و تصورات هم را می‌شناسیم. ما حتی نمی‌توانیم از تصور دیگری راجع به خودمان کاملا مطمئن شویم. به همین دلیل نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم هر چیزی که دیگری واقعا فکر یا احساس می‌کند را بشناسیم. ـ ما حتی نمی‌توانیم با اطمینان و صراحت درباره تجربه‌های مشترک از واژه «ما» استفاده کنیم. چیزی که یک نفر در یک موقعیت مشترک احساس می‌کند شاید کاملا با تصور و احساس ما فرق داشته باشد. ـ ما نباید از قول و زبان دیگری حرف بزنیم. چون ما کامل‌کننده هم نیستیم. ـ اینکه فکر کنیم همه چیز را درباره هم می‌دانیم گمراه کننده است. همیشه چیزهای تازه‌ای درباره ما و دیگران وجود دارد که کسی از آن خبردار نیست.ما یک نقش مشترک بازی نمی‌کنیم در هر رابطه‌ای هر کسی نقش و وظیفه خودش را دارد. کسی جای دیگری نیست و نقش‌ها کاملا مشخص است. ما نباید در دیگری ذوب شویم. رابطه را دو فرد متفاوت پیش می‌برند‎.‎ ـ ما نباید اجازه بدهیم زوجیت مانع هویت و نقش فردی‌مان باشد. ما در کنار هم هستیم نه اینکه در هم آمیخته شده باشیم. ـ زمانی که درباره رابطه عاشقانه حرف می‌زنیم باید تا جایی که می‌توانیم از احساس شخصی خودمان حرف بزنیم. ـ ما نباید تلاشی برای پر کردن نقش هم داشته باشیم. ما نمی‌توانیم وظیفه دیگری را در جایگاه همسریا والد پر کنیم. همین که بتوانیم در جایگاه خود باشیم کافی است.ما به کمال مطلوب نمی‌رسیم هیچ کس نمی‌تواند کافی باشد. ما در موارد زیادی ضعیف و ناتوان هستیم. تصورایده‌آلی که از یکدیگر داریم معمولا با شکست مواجه می‌شود چون اشتباهات و خطاهای ما اجتناب ناپذیرند. ـ بهتر است تصویر آرمانی و کامل شریک زندگی‌مان را تغییر بدهیم. او واقعا کامل و بی نقص نیست. ـ بهتر است اشتباهات و نقص‌های یکدیگر را بپذیریم. ـ ما نباید شریک زندگی‌مان را بخاطر اینکه کامل نیست متهم کنیم. ـ ما نباید ضعف‌های شریک رابطه را بیشتر از آنچه هست ببینیم‏‎.‎از رابطه عاشقانه دست برنداریم/یک پیوند عاطفی قوی در یک رابطه ‌معنا دار و عاشقانه شکل می‌گیرد. رابطه عاشقانه ما با رعایت هویت فردی یکدیگر و عشق ورزی به کسی که در کنار ما است ایجاد می‌شود. ـ ما نباید ضمانت نامه رابطه باشیم. ما باید یک همراه برای تحسین خوبی‌ها و همدلی برای ضعف‌ها و کمبودهای هم باشیم. ـ ما نباید طوری رفتار کنیم که گویا شریک زندگیمان تنها آدم ارزشمند و مورد احترام است؛ فقط به این دلیل که در کنارمان قرار گرفته است. ـ ما نباید درباره عشق رویاپردازی کنیم. ما باید یاد بگیریم عشق ورزی را نشان بدهیم و دلایل دوست‌داشتن را نیز بشناسیم.‏

منبع: روزنامه اطلاعات / بازنشر: سلامت نیوز/ پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

زمان مناسب گفتگو با همسر

نحوه ارتباط صحیح با همسر

رفتارهای نا مناسب در رابطه جنسی

9 اشتباهی که نباید در رابطه جنسی انجام داد

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

چطور برای خود ارزش قائل باشیم

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


25694


بازدید امروز:


39106


بازدید دیروز:


232285246


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

آیا تابحال به این موضوع فکر کرده اید که دیگران چقدر به خواسته ها و نیازهای شما اهمیت می‎دهند؟ چقدر برای دیگران اولویت دارید؟ این موضوع شاید معیار خوبی برای ارزش شخصی شما باشد. اگر می‎خواهید بدانید که ارزش قائل شدن برای خود به چه معنی است و چگونه باید آن را بدست آورید این نوشته را کامل بخوانید.

یک صبح دیگر، یک روز دیگر. در تخت خود دراز کشیده‌اید و سعی می‌کنید از آخرین لحظات پیش از آنکه هشدار به صدا درآید؛ استفاده کنید. چشمانتان را می‌بندید اما به خواب نمی‌روید. آرزو می‌کنید که این لحظه تا ابد جاودان بماند. دوست ندارید که بلند شوید. از فکر اینکه چه چیزی امروز پیش رویتان قرار می‌گیرد خسته شده‌اید. با چشمان بسته می‌توانید تصویر شکلی که امروز گذر خواهد کرد را تصور کنید. آیا این زندگی سزاوار خوبی‌های شما است؟ آیا ارزش قائل شدن برای خود را یاد گرفته‌اید؟

خانه شما به هم ریخته است. همسر و فرزندان شما تلاش زیادی برای به هم ریخته نگه‌داشتن خانه انجام می‌دهند. هر صبح باید به مجموعه‌ای از کارهای روزمره بپردازید. صبحانه درست کردن، بچه‌ها را به مدرسه بردن و در آخر رفتن به کاری که از آن متنفرید. تمام‌وقت و تلاشتان بر یک کار بی‌پایان متمرکزشده و هرروز وظایف بیشتری به آن افزوده می‌شود. همکاران شما هرروز لطف و اموری از شما می‌خواهند و شما نمی‌توانید نه بگویید.

چطور برای خود ارزش قائل باشیم

بعضی مواقع از خودتان می‌پرسید که چرا برخی از افراد آن‌قدر سنگدل هستند که نمی‌توانند ببینند که مشغول به کار خود هستید. پس از 8 ساعت کاری و دست پنجه نرم کردن با امور روزانه به خانه می‌آیید و اکنون درگیر مشکلات خانه می‌شوید. در آخر، زمان آن رسیده که به رخت خواب بروید و آرزو می‌کنید که به نحو معجزه‌آسایی این واقعیت تلخ برطرف شود و این را از خود می‌پرسید که آیا برای خود ارزش قائل شده‌اید؟

هیچ‌گاه کار بدی انجام نداده و به کسی بدی نمی‌کنید. شما آن‌جور که می‌خواهید زندگی نمی‌کنید و این‌گونه زندگی ارزش خوبی‌های شما را ندارد شما سزاوار یک زندگی بهتر هستید.

اما واقعاً چرا زندگی شما همچنان آن‌جور که می‌خواهید نیست؟ چرا ارزش قائل شدن برای خود را یاد نگرفته‌اید و نگاهتان تنها به اطرافیان است؟

شاید اینجا آمده‌اید که پاسخ این سؤال را دریابید. برای شما جواب‌هایی داریم. مجموعه‌ای از مواردی که ممکن است در ابتلا به این‌گونه زندگی دخیل بوده و ممکن است از شما سرزده باشد.

شما همیشه اطرافیان و نیازهایشان را مهم‌تر از خودتان در نظر می‌گیرید و اگر خواسته شما برای دیگران نامناسب باشد از آن منصرف می‌شوید. شما همواره سعی در کمک به دیگران دارید و همه از شما به‌عنوان مهربان‌ترین جمع یاد می‌کنند.

اما این صرفاً یک نشانه خوب نیست. شما برای همه مهربان هستید و برای هرکسی که رو به روی شما قرار گیرد عقب‌نشینی می‌کنید. افراد در هنگام نیاز افراد تنها به‌سوی شما می‌آیند و انتظار دارند که خواسته آن‌ها را پاسخ دهید.

تابه‌حال چند بار یک همکار به سویتان آمده و از شما خواسته تا یک لطفی در حق آن‌ها بکنید؟ چند بار همسر و کودکان از شما یک کار فوری را خواسته‌اند و شما به‌جای پاسخ اینکه خودشان باید این کار را انجام دهند؛ سعی می‌کنید تا در کوتاه‌ترین زمان و با بیشترین تلاش به آن‌ها خدمت کنید؟

شاید باید تلاش کرده و کم‌تر مهربان جلوه نشان دادن، به خودتان لطفی کنید. لحظه‌ای عقب بکشید و از خود بپرسید که باید چه کنم؟ آیا این کار و وظیفه من است یا آن‌ها؟ اگر این کار را برای آن‌ها انجام ندهم چه می‌شود و آیا آن‌ها از این کار درس می‌گیرند؟ آیا باید این بار به آن‌ها کمک کنم؟ ارزش قائل شدن برای خود پس چه می شود؟

همکاری و کار معنای انسان بودن را به ما می‌دهد. کار کمک می‌کند تا جوامع توسعه یابند. اگر واقعاً می‌خواهید که به آن‌ها کمک کنید، فرصتی برای رشد کردن و کار کردن بر عهده خودشان به آن‌ها دهید.

شما قابل‌اعتماد هستید. شما می‌دانید که یک کار را چگونه به پایان برسانید. همه می‌دانند که شما بهترین هستید و کسی نمی‌تواند با شما رقابت کند و اگر کسی کار مشابه شما را انجام دهد ممکن است کار را خراب کند و در آخر مجبور هستید تا آن را از نو به دست خودتان انجام دهید. چرا اصلاً فرصت انجام کار را به دیگران بدهید؟ این کار وظایف بیشتری را برای شما به دنبال خواهد داشت.

تصمیم گرفته‌اید که تمامی مسئولیت‌های دیگران را بر عهده بگیرید تا مطمئن شوید که کارها به درسی انجام می‌شود. در آخر شما می‌خواهید تا بهترین برای شرکت و خانواده خودتان باشید. درنتیجه والدینتان از شما توقع دارند تا بر خواهر و برادرتان نظارت کنید، همسرتان توقع دارد از خود و فرزندانتان مراقبت کنید.

مقاله مرتبط: چطور احساس تحقیر شدن را برای همیشه از بین ببریم؟

اگر به‌مراتب این گفتارها را می‌شنوید؛ یعنی این‌که چیزی بیش از مسئولیت‌های خود را بر عهده‌دارید  و همچنان ارزش قائل شدن برای خود را یاد نگرفته‌اید.

به‌طور اجباری مسئول بودن، سیستم عصبی شما را تا حد خطرسازی تحت تأثیر قرار می‌دهد و به شما هشدار می‌دهد که این می‌تواند مشکلات استرس مزمن را به دنبال داشته باشد که این خود می‌تواند منجر به مشکلات جسمی و ذهنی و بیماری‌های بسیاری شود.

اکنون وقت آن رسیده که مرزهایی را برای خود مشخص کنید. برای خود ارزش قائل شوید و یاد بگیرید که کار خوب را به‌اندازه کافی انجام دهید. توقع نداشته باشید که همه‌چیز در حد ایدئال خود باشد. خود را از مسئولیت‌های دیگران دور کرده و به‌سوی جلو حرکت کنید.

گاهی اجازه می‌دهید تا چیزهایی رخ دهد چراکه ترسیده‌اید. ترس‌های بسیاری در زندگی خوددارید و به آن‌ها اجازه می‌دهید تا بهترین‌ها را از شما بگیرند.

اکثریت ما افکاری را در ذهن داریم که نسبت به اشتراک‌گذاری آن‌ها بسیار مضطرب هستیم. فرصت‌هایی که   می‌خواهیم دنبال کنیم، مواردی که می‌خواهیم بگوییم و یا تغییر دهیم. تنها اگر کمی شجاعت بیشتری داشته باشیم؛ این می‌توانست موفقیت را برایمان تضمین کند.

ذهن ما گونه‌ای تنظیم‌شده که ما را از مسخره شدن و آسیب رسیدن در جمع در امان نگه می‌دارد. مغز ما نگاه ویژه‌ای به‌احتمال بروز مشکل دارد و این روز سعی می‌کند تا ما را از این خطرات و احتمالات دورنگه دارد. اما گاهی از خود پرسیده‌اید که این‌همه کمبود جرئت و شجاعت چقدر هزینه می‌تواند برای شما داشته باشد؟

افراد به شما بی‌احترامی کرده و به آنچه می‌گویید اهمیتی نمی‌دهند. آن‌ها مانند یک مترسک، یک کفش پاک‌کن به شما نگاه می‌کنند و از کنار شما می‌گذرند. اگر شما برای خودتان ارزش قائل نشده باشید و از خود محافظت نکنید، دیگران نیز این کار را برای شما انجام نخواهند داد.

برای خودتان هم که شده اکنون زمان ایستادن و خارج شدن از منطقه امن است. سینه خود را جلو برده و سرتان را بالا نگه‌دارید. جوری صحبت کنید و بخندید که انگار کسی شمارا نگاه نمی‌کند.

در ابتدا ممکن است احساس ناجوری بر شما وارد شود اما به‌مرور اعتمادبه‌نفسی در شما نقش بسته و به شما کمک می‌کند. از این اعتمادبه‌نفس برای گفتن ایده‌های خود استفاده

کنید. یک هدف را هرروز در جلوی خود قرار دهید به‌طوری‌که درباره یک مشکل یا یک ایده که برای شما مهم است؛ با همکاران و خانواده صحبت کنید.

شما با دیگران صحبت می‌کنید، به حرف‌هایشان گوش می‌دهید. گاهی افراد خارج از محدوده خود به شما بدی می‌کنند چراکه به کسی نیاز دارند تا درد خود را با آن شریک کنند. شما این را درک می‌کنید و این را شخصاً به دل نمی‌گیرید و آن‌ها را می‌بخشید.

این یک عادت خطرناک است. شما فکر می‌کنید که اگر آرام باشید؛ آن‌ها آنچه انجام داده‌اند را می‌فهمند و از یکدلی و همراهی شما تشکر می‌کنند؟ خیر، آن‌ها به ازای این رفتار به شما بی‌احترامی می‌کنند.

آن‌ها به شما پولی پرداخت نکرده‌اند که از برای تعامل با حرکات نامناسب رفتاری آن‌ها از شما یکدلی و ترحم بخواهند. اما همچنان شما این کار برای آن‌ها انجام می‌دهید و این‌گونه است که آن‌ها از شما به‌عنوان جعبه تخلیه استرس استفاده کرده و اهمیتی به احساست شما نمی‌دهند چراکه خود شما نیز اهمیتی به رفتار خود نمی‌دهید.

از گوش دادن به شکایات آن‌ها و نشان دادن ترحم بی‌مورد دست بکشید. بار منفی این افراد همواره بر احساسات شما تأثیر می‌گذارد و باید از این‌ها دور شد. اگر با شما به بدی رفتار کرده‌اند بایستی از آن‌ها بخواهید که از این کار دست بکشند. به آن‌ها بگویید که حق ندارید هم‌چین رفتاری را هرکسی داشته باشید. به آن‌ها بگویید که به خاطر این رفتار بد آن‌ها چه احساسی دارید و چندین بار است که آن‌ها را بخشیده‌اید اما این بار دیگر این کار را انجام نمی‌دهید.

مقاله مرتبط: چطور از شر حسرت گذشته خلاص شوید و به آرامش واحترام به خود برسید!

شما دوست ندارید آن‌جور که می‌خواهید زندگی کنید. دوست ندارید زندگی بهتری داشته باشید  و اهمیت ارزش قائل شدن برای خود را درک نکرده‌اید. ممکن است دیوانه‌وار باشد اما گاهی زندگی بدبختانه‌ای را تجربه می‌کنید؛ به این دلیل که این نوع زندگی را می‌خواهید.

آیا این اتفاقی است؟ نه. به این خاطر که ارزش قائل شدن برای خود را یاد نگرفته‌اید؛ بلکه بر چیزهای نادرست تمرکز کرده‌اید.چطور برای خود ارزش قائل باشیم

یک قانون ساده جامع کاربردی برای تمامی موجودات زمان وجود ندارد؛ قانون جذب. این قانون افکار شمارا دریافت کرده و آن‌ها را به شکل تجارت زندگی شما بر شما می‌تاباند. این به‌سادگی به شما چیزی را می‌دهد که درباره‌اش فکر می‌کنید.

درک این قانون اهمیت دارد اما به معنای این نیست که می‌توان تمامی تفکر و تمرکزهای خود را تغییر و دگرگون سازید. اما خوشبختانه می‌توان این افکار را پرورش و توسعه داد.

مدیتیشن را تمرین کنید. خود را به‌مانند یک آهن‌ربا تصور کنید که توانایی جذب دارد. تمرکز خود را از هر بار منفی دور کنید تا به هر آنچه می‌خواهید برسید.

زمانی که متوجه شده‌اید که بر روی مورد اساسی و صحیح تمرکز نمی‌کنید؛ به‌سادگی نسبت به آن آگاه شده و دوباره به مسیر صحیح بازگردید.

تصور کنید که بیدار شده‌اید و به خاطر روز سرتاسر شور و خوشبختی که در پیش رودارید؛ هیجان‌زده شده‌اید. خانه شما تمیز و مرتب است. می‌توانید از کتاب خود قبلاً از آماده شدن لذت ببرید. به‌سوی کار خود می‌روید درحالی‌که می‌دانید که به نحوه مثبت چالش‌برانگیز و سرگرم‌کننده خواهد بود و بهتر از همه این‌که پشتیبانی کافی از دیگران به دست آورده و به خاطر زحماتتان، قدردانی می‌شوید.

هرروز یک ماجراجویی جدید برای تجربه در انتظار شما است. به خانه می‌روید و درحالی‌که احساس خوبی دارید، عزیزان خود را می‌بینید.

مقاله مرتبط: با رعایت این نکات کاربردی سلامت روان خود را تضمین کنید و شاد باشید

تقریباً یک روز گذشته که آن‌ها را ندیده‌اید، دلتان برای آن‌ها تنگ‌شده و برای اینکه بگویید که چقدر آن‌ها را دوست دارید؛ نمی‌توانید صبر کنید.

به رخت خواب می‌روید درحالی‌که راضی و خشنود هستید به‌گونه‌ای که انگار در رویای خود زندگی می‌کنید و نمی‌توانید منتظر بمانید که چه چیزی فردا در جلوی روی شما قرار خواهد گذاشت.

اکنون می‌دانید که چرا آن‌جور که می‌خواهید زندگی نمی‌کنید و برای خود ارزشی قائل نیستید. اکنون نوبت شما رسیده تا حرکتی از خود نشان دهید. کار صحیح را انجام دهید. دلایل بالا را از زندگی خود خارج نموده و تحولی در زندگی خود به وجود آورید.

رویاهای زندگی شما منتظرتان هستند. اکنون آن‌ها را تجربه کنید. هم‌اکنون.

یکی از مهم‌ترین خصلت‌های یک انسان سالم، احساس ارزشمندی درونی او نسبت به خود است. این احساس در انسان انگیزه ایجاد می‌کند و به او…

نداشتن روحیه می‌تواند زندگی را کسل‌کننده و تاریک کند. نه تنها در برخورد با مشکلات و مسائل زندگی نیاز به داشتن روحیه است، در حالت…

همه ما انسان‌ها نیاز به ایجاد تغییراتی در زندگی داریم. گاهی دچار اشتباهاتی می‌شویم، به آن چیزی که می‌خواهیم نمی‌رسیم و در مجموع، همیشه زندگی…

مرگ عزیزان در زندگی از جمله تنش‌زا‌ترین و و ناگوار‌ترین اتفاقاتی است که فرد را با اضطراب و فشار روانی زیادی مواجه می‌کند. مرگ شوهر…





کلیه حقوق این سایت متعلق به مجموعه آموزشی تکامل من میباشد.

چرا باید برای خود ارزش قائل باشیم؟ اگر خود را کم ارزش بدانیم دیگران برای ما ارزش قائل خواهند شد؟

همه ی ماها دوست داریم به ما احترام بذارن ولی گاها ماها خودمون برای خودمون ارزش قائل نیستیم، باید در خاطرمون باشه، برای اینکه با ما مثل یک پادشاه رفتار کنند، باید مثل یک پادشاه رفتار کنیم. یک پادشاه هیچ وقت توانایی ها و قابلیت های خودش رو زیر سوال نمی بره و اعتماد به نفس فراوانی داره. یک پادشاه به کم راضی نمیشه و همیشه درخواست بهترین ها رو داره و بهترین ها رو بدست میاره.

هر وقت فردی ازتون تعریف کرد بجای اینکه بخواهید او رو قانع کنید که اینطور نیست، مودبانه تشکری بکنید و حتی در مواردی خودتون از توانایی ها و نقاط قوتتون تعریف و تمجید کنید. وقتی خودتون رو قبول داشته باشید، دیگران هم شما رو به همون اندازه قبول خواهند کرد. چطور برای خود ارزش قائل باشیم

ممکنه با خوندن این متن به خودتون بگید که “ولی منکه واقعا مثل یک پادشاه ارزشمند نیستم!” و ممکنه این جمله درست باشه ولی به قولی “fake it ’till you make it” یعنی اونقدر وانمود کنید که به حقیقت بپیونده.

رابرت گرین در کتاب 48 قانون قدرت، به بررسی تاریخی دقیقی دست زده و راز قدرت افراد معروف و اشتباهات آنها که باعث از دست رفتن جایگاه و قدرتشان شده است را مورد مطالعه قرار داده است. مطمئنا از این کتاب درس های زیادی یاد خواهید گرفت. 

یکی از قوانین مورد علاقه ی بنده، قانون شماره 34 می باشد. 

Law #34: Be Royal in Your Own Fashion: Act Like A King to Be Treated Like One

در صورتی که برای خود ارزش قائل نباشید و خود را معمولی و کم ارزش بدانید، در دراز مدت دیگران به راحتی به شما توهین خواهند کرد و جایگاه ویژه ای برای شما متصور نخواهند شد. پس در همه زمینه ها، با اعتماد به نفس اقدام کنید.

در کلیپ زیر درباره این قانون به طور مفصل صحبت شده است:

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دوره جامع خودشناسی در قانون جذب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

چطور برای خود ارزش قائل باشیم

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

 تلفن تماس: 7686 002 0917

ایمیل: info@pourandi.com

شماره حساب بانک ملت: 

8568 4827 3378 6104

به نام محمد هادی پورندی

سوالات پرتکرار 

راهنمای سایت

قوانین سایت

درباره ما

تماس با ما

اپلیکیشن

ما ایمان راسخ داریم هیچ محدودیتی برای انسان وجود ندارد مگر محدودیتی که خود در ذهنش خلق می کند! پس اینجاییم تا با آموزش قانون جذب، موفقیت و رشد فردی که حاصل تجربه 18 سال مشاوره و آموزش است کمک کنیم تمام انسان های مشتاق و خواهان ثروت سلامت خوشبختی و روابط عالی با اقدام و عمل آگاهانه به آموزش ها آن را بی هیچ محدودیتی بدست بیاورند.

کد تایید *

نام کاربری یا آدرس ایمیل *

گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

آدرس ایمیل *

گذرواژه *

نام *

آدرس ایمیل *

کد تایید *

عضویت

چطور برای خود ارزش قائل باشیم
چطور برای خود ارزش قائل باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *