چطور بر عصبانیت خود غلبه کنیم

 
helpkade
چطور بر عصبانیت خود غلبه کنیم
چطور بر عصبانیت خود غلبه کنیم

خشم نوعی هیجان روحی و عکس العمل طبیعی در برابر تهدید ، خطر و … است که به ما این اجازه را می دهد در شرایط بحرانی از خود دفاع کنیم. بنابراین عصبانیت برای بقا و پایداری انسان ها ضروری و اجتناب ناپذیر است، خشم می تواند یک رنجش و ناراحتی زودگذر باشد و یا یک عصبانیت تمام عیار از این رو همواره بین دو حالت جزئی و حاد (جنون) متغیر است. در هر حال پدیده ای کاملا طبیعی است و مانند سایر احساسات نشانه سلامت و تندرستی و عواطف انسانی می باشد، اما هنگامی که از کنترل خارج شود، می تواند به یک حس مخرب و ویرانگر تبدیل شود و پیامدهای ناگوار در محیط کار، روابط شخصی و در تمامی عرصه های زندگی شما بوجود آورد. طبق نظر دکتر چارلز اسپیلبرگر ، خشم نیز احساسی نظیر سایر احساسات انسان است که با ویژگی های روانشناسی اشخاص تغییر می کند. هنگامی که عصبانی می شوید آثار فیزیولوژیک خشم در بدن ظاهر می شود ، معلول های فیزیکی خشم شامل، تندشدن ضربان قلب، افزایش فشار خون و میزان آدرنالین در خون است. همیشه باید راهی برای از بین بردن عصبانیت پیدا کرد و فقط خودمان می توانیم به خودمان کمک کنیم زیرا عصبانیت باعث واکنش هایی می شود که اثرات آن قابل جبران نیست و برای سلامت بدن بسیار مضر است.

یکی از علل عصبانیت ریتم تنفسی است؛ در عصبانیت ریتم نفس کشیدن سریع و سخت می شود؛ در هنگام عصبانیت یک دم عمیق تنفس را به حالت طبیعی برمی گرداند و باعث می شود تا حدودی عصبانیت ما از بین برود و آرامش پیدا کنیم

کلماتی که موقع عصبانیت بیان می کنید را روی کاغذ بنویسید و سعی کنید دیگر هنگام مشاجره و عصبانیت آنها را تکرار نکنید.

زمانی که با شخصی بحث می کنید در مرکز توجه هستید و دیگران به شما نگاه می کنند، در اینجا می توانید سوال هایی در رابطه با چشم پوشی از ادامه ی بحث از خود بپرسید، یا از مواجهه با فردی که از دست او عصبانی هستید دور شوید و در مقابل او قرار نگیرید. به جای این چند لحظه به خود فرصت دهید تا به خودتان بیایید این کار به شما مهلت می دهد آرام شوید و در مورد روش های ابراز عصبانیت کمی فکر کنید.

در حین عصبانیت عضلات بدن و واکنش های فیزیکی به راحتی قابل شناسایی هستند؛ بدن خود را در حالت ایستاده یا نشسته شل کنید و مطمئن شوید که عضلات کاملاً شل هستند؛ این کار شما را آرام تر می کند.

چطور بر عصبانیت خود غلبه کنیم

آب به مغز شما اکسیژن می رساند.

دوش گرفتن و رسیدن آب به بدن عصبانیت را کاهش می دهد و باعث شل شدن عضلات بدن می شود و به شما آرامش می دهد.

راه بروید با خودتان به آرامی صحبت کنید و خودتان را آرام کنید، حرفهای آرام بخش شما را آرام می کند.اگر ایستاده اید بنشینید و اگر نشسته اید بلند شوید و راه بروید.

اغلب افراد زمانی که عصبانی هستند سریعتر از معمول حرف می زنند؛ اگر سعی کنید عصبانیت خود را پنهان کنید و ملایم تر حرف بزنید رفتارتان مطلوب تر خواهد بود؛ به مخاطب خود اجازه بدهید تا حرف بزند.

برخی چیزها را نمی توان تغییر داد. گاهی باید به جای عصبانی شدن وضعیت کنونی را پذیرفت و با آن سازگاری پیدا کرد. در این صورت لازم است شیوه های مقابله با مشکلات را یاد گرفته و یا آنها سازگار شوید.

عصبانیت موجب افزایش هورمون استرس و عصبانیت در بدن شما می شود که این خود موجب افزایش فشار خود شما می شود. پس بگذارید با آرامش مشکلات برطرف شود، چرا که عصبانیت های طولانی مدت و شدید سلامت قلب شما را هم به خطر می اندازد. بعد از اینکه عصبانیت تان فروکش کرد با خود فکر کنید این عصبانیت چه فوایدی برای من و فرد مقابل داشت؟ آسیب ها و اثرات منفی آن روی من و دیگری چه قدر بود؟ آیا مشکل را برطرف کرد؟

بیان احساسات خود، به معنای پرخاشگری نیست بلکه مطلع ساختن دیگران از احساسی که نسبت به اعمال آن ها دارید. از متهم کردن دیگران یا گفتن چیزهایی مانند «شما بی ملاحظه هستید» و «شما پررو هستید» اجتناب کنید. در عوض احساس خود را نسبت به اعمال آن ها به این صورت بیان کنید «متأسفم من برنامه های دیگری دارم»، «متأسفم، ولی نمی توانم کاری برایتان انجام دهم». بیان احساسات خود بر حرمت نفس و احترامی که دیگران برای ما قائلند خواهد افزود.

از خودگویی مثبت استفاده کنید هنگامی که خشمگین می شوید، در مورد موضوعی که باعث خشم شما شده است، فکر نکنید و به جای آن به چیزهای خوب و مثبت بیندیشید.

ببینید رفتار هر کدام از اطرافیانتان چه علائمی دارد. ممکن است خیلی از حرفهای آن ها که برای شما مثل انتقاد می ماند در واقع حکم شوخی داشته باشد. با شناختن شخصیت و رفتارهای اطرافیان خود، بهتر می توانید با انتقادهای آن ها کنار آمد و خشم خود را کنترل کنید.

زمانی که می خواهید کار جدیدی را انجام دهید واکنش و عکس العمل اطرافیانتان را پیش بینی کنید. با این کار می توانید بهتر با انتقاد ها و ایرادهای آن ها پس از انجام کار کنار بیایید.

همیشه کسی را برای درد دل کردن و تکیه کردن داشته باشید. در این مواقع سعی کنید که با او بیرون رفته و کمی صحبت کنید. درست نیست که همه احساساتتان را در خود نگاه داشته و بیرون نریزید. با این کار سلامتی خودتان به خطر خواهد افتاد. با دوستی منطقی و قابل اعتماد در مورد مشکلات صحبت کنید تا او آرامتان کرده و کنترل خود را دوباره بازیابید.

اگر عصبانیتتان باعث شده که که به کسی بی احترامی کنید، از او معذرت بخواهید. لزومی ندارد که برای عصبانیت خود توضیحی بیاورید فقط گفتن «من رفتار بدی داشته ام و عذر می خواهم» کافی است تا همه سوء رفتار ها را از بین ببرد.

سعی نکنید شخص دیگری باشید که نیستید؛ خودتان باشید و قبول کنید که ممکن است اشتباه کرده باشید؛ زیرا هیج انسانی کامل نیست شتباه می کند.

اگر می بینید که ترافیک و شلوغی خیابان ها شما را عصبانی می کند، از وسیله دیگری به غیر از اتومبیل خود برای رفت و آمد استفاده کنید یا اگر امکان دارد مکان شغل خود را نزدیک محل زندگی تان انتخاب کنید.

در چشم مخاطب خود با خشم یا تمسخر نگاه نکنید زیرا چشم ها درون انسان را نشان می دهند.

وقتی خشم بر ما چیره می شود، تخلیه انرژی از طریق پرداختن به فعالیت های جسمی یا خلاق، مفید است. فایده تخلیه خشم این است که می توان در وضعیت ذهنی آرام، مشکل خشم برانگیز خود را حل کرد. تخلیه انرژی، منبع ناکامی یا بدرفتاری را برطرف نمی کند، بلکه فقط به انسان خویشتن داری می بخشد تا بتواند با منبع خشم مقابله کند.

فعالیت جسمی به شما کمک می کند که عصبانیت شما طول مدت کوتاه تری داشته باشد. با افزایش توان جسمی قدرت غلبه شما بر عصبانیت بیشتر می شود.

از این پس هرگاه خشمگین و عصبانی شدید سعی کنید این را به خود یادآوری کنید که کنترل خشم چقدر برای شما مهم بوده و به آن به صورت تمرین نگاه کنید. سعی کنید به عواقب آن بر روی سلامتی و تصمیمات خود فکر کنید. خود را در جایگاه کسی که شما را عصبانی کرده قرار بدهید و تامل کنید که شاید این رفتار از خود شما هم سر می زد. این موضوع که عصبانیت باعث گرفتن تصمیمات و یا رفتاری است که باعث پشیمانی شما می شود مهمترین موضوعی است که در لحظه شروع عصبانیت باید به خود یاد آور شوید. با تمرین بر روی کنترل خشم به تدریج تسلط بیشتری بر خشم خود خواهید داشت که مهارت رفتاری ممتازی محسوب می شود و به شما در زمان های زیادی کمک خواهد کرد.


طراحی و بازسازی فضای داخلی


هرگز ناامید نشوید!درمان زوج نابارور

 

 

 

چطور بر عصبانیت خود غلبه کنیم

 

مسلط شدن بر اعصاب کار سختی است. می‌توانید از این نکات استفاده کنید تا بتوانید عصبانیتتان را کنترل کنید.

 

وقتی کسی در خیابان با رانندگی بد خود، سد راه شما می‌شود، خونتان به جوش می‌آید؟ وقتی فرزندتان در خانه همکاری نمی‌کند، اعصابتان خرد می‌شود؟ عصبانیت احساسی کاملاً طبیعی و حتی سالم است. اما خیلی مهم است که به طریقی مثبت با آن کنار بیایید. عصبانیتی که کنترل نشود می‌تواند هم به سلامتتان و هم به روابطتان آسیب بزند.

 

برای کنترل عصبانیتتان آماده‌اید؟ با این 10 نکته شروع کنید.

 

1 – وقفه بیندازید

تا 10 شمردن فقط برای بچه‌ها نیست. قبل از اینکه در یک موقعیت پیچیده واکنش نشان دهید، چند لحظه صبر کنید، نفس عمیق بکشید و تا 10 بشمرید. کُند کردن واکنش می‌تواند کمکتان کند اعصابتان آرام‌تر شود. در صورت لزوم، کمی از فرد یا موقعیت مورد نظر دور شوید تا کمی عصبانیتتان فروکش کند.

 

2 – وقتی آرام شدید، عصبانیتتان را بروز دهید

به محض اینکه توانستید خود را کنترل و درست فکر کنید، ناراحتی و عصبانیتتان را به طریقی قاطع اما غیرمقابله‌ای ابراز کنید. نگرانی‌ها و نیازهایتان را واضح و مستقیم بیان کنید، بدون اینکه بخواهید کسی را ناراحت یا کنترل کنید.

 

3 – ورزش کنید

ورزش کردن برای آرامش اعصاب بسیار مفید است. فعالیت فیزیکی می‌تواند راه خروجی احساسات باشد، مخصوصاً اگر در حال انفجار هستید. اگر احساس می‌کنید عصبانیتتان شدیداً بالا رفته است، به پیاده‌روی یا دو بروید یا زمانی را به انجام فعالیت فیزیکی موردنظرتان اختصاص دهید. فعالیت‌جسمانی موادشیمیایی مختلفی را در مغز فعال می‌کند که باعث می‌شود احساس شادی بیشتری داشته و خیلی بیشتر از قبل احساس آرامش کنید.

 

4 – قبل از حرف زدن فکر کنید

در آن لحظه که از عصبانیت داغ کرده‌اید، خیلی راحت اتفاق می‌افتد که چیزی به زبان بیاورید که بعد احساس پشیمانی کنید. قبل از اینکه حرفی بزنید، زمانی وقت صرف کنید تا هم خودتان خوب فکر کنید و هم اجازه دهید افراد دیگر درگیر در آن موقعیت خوب فکر کنند.

 

5 – راهکارهای ممکن را مشخص کنید

به جای اینکه روی موضوعی که عصبانیتان کرده تمرکز کنید، به این فکر کنید که چطور می‌توانید آن مشکل را حل کنید.

 

اتاق نامرتب فرزندتان عصبانیتان کرده است؟ در آن را ببندید. آیا همسرتان هر شب برای شام دیر به خانه می‌رسد؟ برنامه شام را عقب‌تر بیندازید — یا توافق کنید که خودتان چند روز هفته را به تنهایی شام بخورید. به خودتان یادآور شوید که عصبانیت هیچ چیز را حل نمی‌کند و فقط ممکن است همه چیز را بدتر کند.

 

6 – جملات “من” دار استفاده کنید

برای جلوگیری از انتقاد کردن و تقصیر را به گردن کسی انداختن — که ممکن است فشار موقعیت را بیشتر کند —برای توصیف وضعیت از جملات “من” دار استفاده کنید. محترمانه و مشخص صحبت کنید. مثلا به جای اینکه بگویید، “تو هیچ وقت در کارهای خانه به من کمک نمی‌کنی”، بگویید، “من ناراحتم که بدون اینکه به من برای جمع کردن ظرف‌ها کمک کنی، میز غذا را ترک کردی.”

 

7 – کینه به دل نگیرید

بخشش ابزار بسیار قدرتمندی است. اگر اجازه دهید عصبانیت و سایر احساسات منفی، احساسات مثبت را در شما از بین ببرد، خواهید دید که غرق در تلخی حس بی‌انصافی می شوید. اما اگر بتوانید کسی که عصبانیتان کرده را ببخشید، هر دوی شما می‌توانید از آن موقعیت درس بگیرید. واقعبینانه نیست که انتظار داشته باشید همه درست همانطور که شما دوست دارید رفتار کنند.

 

8 – برای از بین بردن فشار موقعیت، از شوخ طبعی استفاده کنید

شوخی کردن می‌تواند کمی از فشار را کم کند. البته منظور ریشخند و مسخره کردن نیست چون می‌تواند به احساسات طرف مقابل آسیب زده و همه چیز را بدتر کند.

 

9 – مهارت‌های تمدد اعصاب را تمرین کنید

چطور بر عصبانیت خود غلبه کنیم

وقتی از کوره در می‌روید، مهارت‌های تمدد اعصاب را وارد کار کنید. تمرینات تنفس عمیق، تجسم یک صحنه آرامش‌ بخش، تکرار یک کلمه یا جمله تسلی‌ بخش می‌تواند کمکتان کند. همچنین می‌توانید به موسیقی گوش دهید، در دفترخاطراتتان بنویسید یا چند حرکت یوگا انجام دهید.

 

10 – بدانید چه زمان باید کمک بگیرید

یاد گرفتن کنترل عصبانیت برای همه سخت است. اگر عصبانیتتان خارج از کنترل به نظر می‌رسد، می‌توانید کمک بگیرید تا کاری نکنید که بعد پشیمان شوید یا به اطرافیانتان صدمه بزنید. کلاس‌های کنترل اعصاب یا یوگا و همچنین مشاوره گرفتن از یک روانشناس می‌تواند کمک خوبی برای شما باشد.

 

کلاس‌های کنترل عصبانیت به شما کمک می‌کند تا

 

• یاد بگیرید عصبانیت چیست

 

• بفهمید چه چیزهایی عصبانیت را در شما تحریک می‌کند

 

• علائم عصبانی شدنتان را بشناسید

 

• یاد بیگرید به عصبانیت و ناراحتیتان به طریقی سالم واکنش دهید

 

• احساسات پنهان خود مثل ناراحتی یا افسردگی را بشناسید

منبع : mardoman.net

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی

بااین بسته آموزشی آموزگار کودک خود باشید


موفقیت شما در کدام رشته تحصیلی است؟


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


همین حالا وکیل بگیر

شرکت در آزمون معتبر روانشناسی پیشرفته نئو

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چطور بر عصبانیت خود را غلبه کنیم,دوش گرفتن، نوشیدن آب، راه رفتن و لبخند زدن از راه های کنترل عصبانیت هستند.

 

عصبانیت یکی از حالت‌هایی است که هر فردی به آن مبتلا می‌شود اما باید بدانیم چگونه می‌توانیم از عصبانیت دوری کنیم و چگونه می‌توانیم خود را در این حالت آرام کنیم.

 

چطور بر عصبانیت خود غلبه کنیم

عصبانیت دشمن بسیاری از مردم جهان است و یکی از حالت‌هایی است که هر فردی به آن مبتلا می‌شود؛ در برخی شدت دارد و در برخی به صورتی خفیف ظهور می‌کند.

 

همیشه باید راهی برای از بین بردن عصبانیت پیدا کرد و فقط خودمان می‌توانیم به خودمان کمک کنیم زیرا عصبانیت باعث واکنش‌هایی می‌شود که اثرات آن قابل جبران نیست و برای سلامت بدن بسیار مضر است.

 

نفس کشیدن:

یکی از علل عصبانیت ریتم تنفسی است؛ در عصبانیت ریتم نفس کشیدن سریع و سخت می‌شود؛ در هنگام عصبانیت یک دم عمیق تنفس را به حالت طبیعی برمی‌گرداند و باعث می‍‌شود تا حدودی عصبانیت ما از بین برود و آرامش پیدا کنیم.

 

مدیریت استرس و عصبانیت:

یکی از کارهایی که در عصبانیت مهم است کنترل و مدیریت آن است؛ عصبانیت خود را نشان ندهید تا جایی که امکان دارد آن را پنهان کنید؛ این کار باعث می‌شود تا حدودی از عصبانیت شما کم شود.

 

آرام صحبت کنید:

اغلب افراد زمانی که عصبانی هستند سریعتر از معمول حرف می‌زنند؛ اگر سعی کنید عصبانیت خود را پنهان کنید و ملایم‌تر حرف بزنید رفتارتان مطلوب‌تر خواهد بود؛ به مخاطب خود اجازه بدهید تا حرف بزند.

 

عضلات بدن را شل کنید:

در حین عصبانیت عضلات بدن و واکنش‌های فیزیکی به راحتی قابل شناسایی هستند؛ بدن خود را در حالت ایستاده یا نشسته شل کنید و مطمئن شوید که عضلات کاملاً شل هستند؛ این کار شما را آرام‌تر می‌کند.

 

با خشم نگاه نکنید:

در چشم مخاطب خود با خشم یا تمسخر نگاه نکنید زیرا چشم‌ها درون انسان را نشان می‌دهند.

 

از خودتان سوال کنید:

زمانی که با شخصی بحث می‌کنید در مرکز توجه هستید و دیگران به شما نگاه می‌کنند، در اینجا می‌توانید سوال‌هایی در رابطه با چشم پوشی از ادامه بحث از خود بپرسید؛ این کار به شما مهلت می‌دهد تا به خودتان بیایید و آرام‌تر شوید.

 

خودتان باشید:

سعی نکنید شخص دیگری باشید که نیستید؛ خودتان باشید و قبول کنید که ممکن است اشتباه کرده باشید؛ زیرا هیج انسانی کامل نیست و اشتباه می‌کند.

 

لبخند بزنید:

اگر دیگران شوخی می‌کنند و باعث عصبانیت شما می‌شوند کافی است لبخند بزنید تا موضوع شوخی همانجا تمام شود؛ هیچ چیز بدتر از عصبانیت نیست.

 

آب بنوشید:

آب به مغز شما اکسیژن می‌رساند.

 

دوش بگیرید:

دوش گرفتن و رسیدن آب به بدن عصبانیت را کاهش می‌دهد و باعث شل شدن عضلات بدن می‌شود و به شما آرامش می‌دهد.

 

راه بروید:

چطور بر عصبانیت خود غلبه کنیم

راه بروید با خودتان به آرامی صحبت کنید و خودتان را آرام کنید، حرف‌های آرام بخش شما را آرام می‌کند.اگر ایستاده‌اید بنشینید و اگر نشسته‌اید بلند شوید و راه بروید.

 

 

 

منبع:فارس نیوز

 

 

 

همانند بدبینی، خوش‌بینی هم همۀ جهان را سیاه و سفید می‌بیند

سواد زندگی؛ توسعه توانمندی های فردی – همه ما گاهی خشمگین می شویم؛ در واقع “خشم
حالت عاطفی طبیعی و گاهی ناخواسته و غیرارادی است” که در جهت بقا و محافظت از
ما در مقابل خطاها و خطرات روز می کند. 

دویل جنتری روانشناس و مولف کتاب مدیریت خشم معتقد است ما وقتی در برابر ناکامی،
انتقاد یا تهدید قرار می گیریم ممکن است خشمگین شویم. عکس العملی
که الزاماً واکنش بد یا نامناسبی نیست ولی مشکل آن جا پدید می آید که خشم ما  سویه های
مخرب و پرخاشگرانه به خود بگیرد. 

از این رو بهتر است که دریابیم چرا گاهی خشمگین می شویم یا احساس خشم
می کنیم. دراین صورت می توانیم احساس خشم خود را بهتر مدیریت کنیم تا موجب اختلال
در روابط مان نشود.

چطور بر عصبانیت خود غلبه کنیم

4 مرحله برای مدیریت خشم

احساس خشم پس از برانگیختگی جسمی باید بروز کند وگرنه آثار مخربی با
سرکوب آن در شخص پدید می آورد. در اینجا 4 گام اساسی برای برخورد مناسب بروز خشم
را فرا می گیرید:

 2-
تاخیر: پس از پذیرش و بیان خشم که به خشم آگاهی رسیده اید، باید به خودتان زمان دهید تا واکنتش مناسب را پیدا کنید. کارهایی مثل نفس های عمیق و آرام، نوشیدن آب، پیاده روی، شنیدن یک موسیقی ملایم و شاد، مشورت با یک فرد امین و … روش های مناسبی برای به تأخیر انداختن واکنش های ناشی از خشم هستند.

چند راهکار عملی برای
کنترل خشم

1- نشانه‌های
جسمی خشم را بشناسیم

اغلب اوقات خشم با نشانه هایی ابتدایی بروز می کند که عمدتا
فیزیولوژیک یا جسمی هستند. آشنایی با این نشانه ها موجب خودآگاهی به بروز خشم و
کنترل آن است. تغییراتی چون تند شدن ضربان قلب، بالارفتن فشارخون، انقباظ عضلات، تند
شدن تنفس، مشت شدن دست‌ها و به هم فشردن دندان‌از نشانه‌های جسمی خشم است.

2- مواظب زبان خود باشید یا سکوت کنید

وقتی خشمگین می شویم، زبان مان تندتر می شود و همین مسأله می توان مسأله را حادتر کند. سعی کنید در زمان خشم، به عبارت “من عصبانی هستم” اکتفا کنید یا به جای حرف زدن، نفس های عمیق بکشید یا اگر نمی توانید زبان تان را از گفتن منع کنید، به جای گفتن حرف های نامناسب به طرف مقابل، کلمات دیگری مانند “لعنت به شیطان” را فریاد بزنید تا هم خودتان تخلیه شوید و هم طرف مقابل برای افزایش سطح تنش تحریک نشود.

3 – محل را ترک کنید

در بسیاری از مواقع می توانید با ترک موقعیت، البته پس از بیان “الان عصبانی هستم” ، ادامه صحبت تان را به زمان دیگری موکول کنید.
با این کار فرصت پیدا می‌کنید تا از عصبانیت و خشم فاصله بگیرید و رفتار مناسب‌تری
داشته باشید  این راهکار را بسیار بسیار جدی بگیرید. ترک موقعیت خشم، مانند ترک آتش است و نشانه عقلانیت شما..

4 – احساس
منفی خود را بیان کنید

گاهی اوقات افراد (خصوصا زن و شوهرها) هنگام بروز مشکل به جای بیان خشم
خود، آن را به نمایش می‌گذارند مثلا اخم می‌کنند، حرف نمی‌زنند، داد و فریاد می‌کنند، فحش می دهند
و … . احساسات و حرف هایتان را آزاد کنید ولی بعد از فروکش کردن خشم. حتما دلیل ناراحتی و خشم تان را در فضای آرام بعد از خشم بیان کنید.

5 – اهمیت موضوع را بسنجید

این یک ایده عالی است و اگر کسی بدان عمل کند،بدان معناست که افق دیدش بسیار وسیع است: وقتی خشمگین می شوید، این سوال را از خود بپرسید: «آیا این موضوع  یک  روز/هفته/
ماه/ سال دیگر هم برایم مهم است؟» با این پرسش می‌توانید از مسئله فاصله بگیرید  واقعاً برخی مسائل در آن لحظه خود را بزرگ جلوه می دهند حال آن که اساساً بزرگ و مهم نیستند..

6 – به روش خاصی تا 10 بشمارید

سعی کنید قبل از گفتن هر چیزی تا عدد 10 بشمارید. شمارش تا 10 را با
روش‌های جدید و بهتر انجام دهید مثلا این کار را با یک تنفس عمیق بین هر شماره عملی
سازید. تنفس عمیق (از دیافراگم) به افراد کمک می‌کند تا احساس راحتی کنند. حتی می‌توانید
سرعت شمارش اعداد را کندتر سازید. مثل شمارش شیوه قدیمی یک کشتی بخار، دو کشتی
بخار و… . اگر شمارش کشتی بخار زیاد خوشایند نبود، به‌جای آن می‌توانید بشمارید: یک
شکلات، دو شکلات و… یا هر چیز دیگری که برای شما خوشایند و خنده‌دار باشد. حتی می توانید نام فرزندتان را در شمارش بیاورید

7 – عذر خواهی کنیداگر بعد از پایان ماجرا متوجه شدید که حق با طرف مقابل بوده یا در جایی زیاده روی کرده اید، خود را ملزم به عذرخواهی کنید. گذشته از جنبه اخلاقی عذرخواهی و نقشی که در ترمیم روابط دارد، از نظر مدیریت خویشتن، باعث می شود بیشتر مراقب رفتارهای خود باشید چون می دانید اگر نادرست عمل کنید، باید هزینه ای به نام عذرخواهی را متحمل شوید.

یک پیشنهاد تکمیلی به فرزندان تان یاد دهید و خودتان هم عمل کنید:وقتی خشمگین می شوید، دست ها کمتر از حالت عادی در اختیار بخش منطقی مغز هستند. همین علت ساده عامل بسیاری از جنایت هاست و چه بسیار افرادی که در حالت خشم طرف مقابل را هل داده اند، یا مشت به صورت او زده اند یا لیوانی را به سرش کوبیده اند و ماجرا رنگ خون گرفته است.

چطور بر عصبانیت خود غلبه کنیم

یک راه ساده و عملی این است که موقع عصبانیت، دست های خود را به پشت کمر ببرید، در هم حلقه کنید و آنها را نادیده بگیرید. این روش هم اکنون در برخی کشورهای اروپایی به دانش اموزان یاد داده می شود و میزان خشونت فیزیکی را کاسته است.

  کانال سواد زندگی در تلگرام:  savadzendegi@

 

آدرس: تهران – میدان آزادی – بزرگراه جناح – بلوار صالحی – خ پیام – کوچه مولوی – پلاک 4 – واحد 4کد پستی: 1459644865

تلفن: 02166064395

تلگرام: RahkarModiriat@



چطور بر عصبانیت خود غلبه کنیم


سؤال، پیشنهاد یا انتقاد


چگونه خشم و عصبانیت مان را کنترل کنیم؟

عزیزی، مریم

فارسی

1386

این مقاله موضوع خشم و عصبانیت و مدیریت خشم را بررسی می کند. علل خشم، شیوه های کنترل خشم و رفتار های لازم هنگام خشم و عصبانیت مباحث این مقاله را تشکیل می دهند.



خشم یکی از هیجان های پیچیده انسان و واکنشی متداول نسبت به ناکامی و بدرفتاری است. همه ما در طول زندگی با موقعیت های خشم برانگیز روبه رو شده ایم.

اشکال خشم این است که اگرچه بخشی از زندگی است ؛ ولی ما را از رسیدن به اهداف خود بازمی دارد و علت این که افراد درباره خشم دچار تعارض و تضاد هستند، همین نکته است.

از یک طرف خشم پاسخ طبیعی انسان است و از طرف دیگر می تواند روابط بین فردی را مختل کند و ما را از رسیدن به اهداف باز دارد. در حقیقت خشم هیجان شایعی است که بیشتر نسبت به دوستان و نزدیکانی که نتوانسته اند انتظارات و خواسته های ما را برآورده سازند، تجربه می شود. هیجان هایی که بیشتر با خشم همراه است عبارتند از: عصبانیت ، خشونت ، خصومت ، کینه توزی ، غضب ، تنفر، تحریک ، حسادت ، رنجش ، غرض ورزی ، تحقیر و ناراحتی.

بیشتر افراد، ابراز خشم خود را حالتی ناخوشایند می دانند. بیشترین واکنش افراد به ابراز خشم خود عبارت است از احساس تحریک پذیری ، خصومت ، عصبانیت ، افسردگی ، ناراحتی و غمگینی ، احساس شرمندگی و گناه ، احساس آرامش ، رضایت و خشنودی. احساس خوشحالی ، سرحالی ، احساس پیروزمندی ، اعتماد و تسلط از سوی دیگر خشم مضراتی همانند استرس ، ناراحتی های بدنی ، احساس درماندگی ، تنهایی و انزوا دارد.

ازسوی دیگر، محققان علل خشم را موارد زیر می دانند:

وقتی با ما بدرفتاری می شود یا ناکام می شویم ، باید به یاد داشته باشیم که در مقابل خشم یک فرد مقابله کننده هستیم و باید بتوانیم از مهارت های مختلفی برای کنترل خشم خود استفاده کنیم. مهارت های مخلتفی برای کنترل خشم وجود دارد که به چند مورد به شرح زیر اشاره می شود:

اول این واقعیت را بپذیریم که خشمگین هستیم ، دوم تصمیم بگیریم که چه کاری می توانیم درباره آن انجام دهیم. گاهی ممکن است به این نتیجه برسیم که نشان دادن واکنش پرخاشگرانه بیشتر به نفعمان است. در مواقع دیگر ممکن است پاسخ انفعالی و بدون جرات را انتخاب کنیم. در بیشتر مواقع باید روش باجراتی را انتخاب کنیم. چیزی که درک آن در اینجا مهم است ، این است که باید بدانیم حق انتخاب و مسوولیت یک شیوه پاسخدهی مناسب در هنگام عصبانیت با ماست. نباید به بهانه عصبانیت دست به اعمال پرخاشگرانه بزنیم. به عبارت دیگر بیان این جمله که چیزی را شکستم یا به کسی صدمه زدم ، برای این که عصبی بودم ، شیوه نامعقولی برای اجتناب از مسوولیت است. این خشم نیست که موجب می شود به شیوه های خاص عمل کنیم ؛ بلکه این ما هستیم که عصبی می شویم و تصمیم می گیریم که یا به شیوه اجتماعی پسند و قابل قبول یا به شیوه غیراجتماعی و غیرقابل قبول واکنش نشان دهیم.

پس از این که با رویداد خاصی مقابله کردیم به تلاشهای خود پاداش دهیم:

به دو طریق می توانیم از این عبارات استفاده کنیم. یکی این که در زمان بررسی رویدادهای خشم برانگیز از آنها استفاده کنیم و دیگر آن که پیش از مواجه شدن با رویداد خشم برانگیز از طریق آرام سازی و حرف زدن با خود درباره آن رویداد به صورت تجسمی از این روش استفاده کنیم.

برای اشتراک دریافت ایمیل‌های راهکار مدیریت، ایمیل خود را ثبت کنید:

روزنامه جام جم،‌ یکشنبه 23 اردیبهشت 1386، سال هشتم، شماره 1997، صفحه 14.

شناسه مطلب: 699952307

تعداد بازدید: 317121

تاریخ ایجاد: ۱۰:۳۱:۳۴ ۱۳۸۶/۱۰/۰۲

تاریخ انتشار: ۰۶:۰۲:۲۷ ۱۳۸۶/۱۰/۰۵

تاریخ ویرایش: ۱۰:۳۱:۳۴ ۱۳۸۶/۱۰/۰۲

اینجا کلیک کنید

ارزیابی شما از مطلب جاری:

متشکرم خوب بود به خصوص در مورد جرات ورزی در کنترل خشم به نظرم جالب اومد سعی میکنم روشهای گفته شده رو به کار ببرم

خیلی خوب…….

متشکر .خوب بود

چطور بر عصبانیت خود غلبه کنیم

مطالب خیلی زیبا ومهم بود.

بسیار خوب بود از شما سپاسگزلریم

خواندن این مطلب تلنگری بود به من که فرد عصبانی هستم و برای مسائل جزئی به شدت عصبانی میشوم

البته این مسائل بیشتر مربوط به فرزندانم است

منونم خوب بود

خوب بود

با سلام

با توجه به مشغله و مشکلات عدیده، مطلب فوق بسیار کمکم کرد. امیدوارم در آینده مطالب جامع تری منتشر شود.

با تشکر

جالب بود .ممنون.ولی مشکل من و مهران(نامزدم) حل نکرد!وقتی عصبی می شم باهاش به بدترین شکل ممکنه رفتار میکنم.

چندان آموزنده نیست اگر تعداد سطر ها زیاد گردد کار خوب است

بسیار عالی بود،کاش می شد همه به این مطالب عمل کنیم نه اینکه فقط بخوانیمشان

ممنون از راهنماییهای بالا . می خواهم واقعا عمل کنم و اینقدر تمرین کنم که واقعا به خودم مسلط بشوم . برای همه آرزوی موفقیت دارم .

خوب بود

عالی بود یک دنیا تشکر

فقط صفحه ها زیاد و منبع ان زیاد تر باشد بهتر است با تشکر صیادی

ممنون عالی بود امیدوارم که قادر باشم به اونها عمل کنم

عالی بود.امیدوارم بتونم به این مطلب عمل کنم.

خوب بود از شماتشکر میکنم

خیلی خیلی مفید بود

خیلی عالی بود

خوب بود ولی خواهش میکنم بیشتر توضیح بدید در رابطه با جلوگیری از خشم با تشکر .یاوری

خوب بود کاش بتونم خشم وعصبانیت خودم را کنترل کنم چون بعد از پرخاشگری حتی اگر واقعا حق با من هم باشه بازم از رفتارم پشیمون میشم وپشیمونی خیلی احساس بدی هستش در صورتی که نشه جبرانش کرد

lممنونم خوب بود

ممنون خیلی عالی بود،مخصوصا راجع به جرات ورزی ومذاکره.

عالیه من تازه این مطالبو خوندم امیدوارم بتونم ازشون استفاده کنم.

اگه وقتی عصبانی ام میتونستم انقد فکر کنم که غمی نداشتم:d

خیلی عالی بود واقعا متشکرم

خوب بود متشکرم

خوب بود کمک بزرگی بود برام مرسی

مطالبش بدرد من خورد ممنون س-ع

ممنون عالی بود

خوب بود

خوب بود زیاد بد نبود

اگه یه کم اطلاعاتش بیشتر بود بهتر میشد

یا شایدم با روانپزشک در جریان بود

تاحدودی تکراری

ممنونم عالی بود دیشب از فرط عصبانیت میخواستم دست به خود کشی بزنم .امیدوارم بتوانم عمل کنم به این توصیه هابازم ممنون.

بسیار متشکرم ازاطلاعاتی که برام گذاشته شد

گاهی ایجاد خشم به این علت است که فردی با دانستن اخلاق و روحیات شما چندین و چندبار مطلبی را تکرار کرده، هربار پاسخ را از شما دریافت نموده اما گویی هنوز شما را در امری مقصر میداند. پس باز همان مطلب را تکرار میکند. با این افراد چه باید کرد؟

من خیلی سعی میکنم آروم باشم وتا کسی باهام کاری نداشته باشه خیلی آرومم ولی وای به وقتی که کسی کاری کنه که یه جوری توهین به من باشه اونوقت جدا عصبانی میشم.اصولا پدرم خیلی وقتا بامن بحثایه بیخودی میکنه که منجر به یه دعوایه شدید و قهر بینمون میشه ولی امیدوارم با روشهایه پیشنهادیتون بتونم به خشمم غلبه کنم.جدا ممنوم

good

خیلی خوب بود.ممنون

نه ضعیف بود نه عالی متوسط بود میتواند بهتر هم شود

سلامن

سلام

اصلا خوب نبود

این چه ربطی به اعصبانیت داره؟

شما فقط در مورد فرد میزنید

خوبه واقعا تلاشتو کردی ولی مطالب رو زیاد کن متشکرم من این مطالب رو برای کنفراس میخوام

خوب بود

سلام خوب بود اما مشکلی که من دارم حل نمیشه mer30هستی ترکی از تهران

بلد نیستم خشمم رو کنترل کنم

توپ

بابت این مطلب از شما تشکر می کنم

عااااااااالی بود یه دنیا تشکر

ممنون

خوب بود

خوبه-ممنون0من دانش آموزی از مدر سه نمونه دولتی شهید شیرودی هستم و این مطلب به درد کنفرانسم خورد.

عالی بودممنون

خیلی خوب نبود .م.

عالی بود

مضخرف بود.

اگه از کارشناسان روانشناس کمک گرفته بشه و مطالب توسط یک پزشک روانشناس ویرایش بشه خیلی بهتر و راه کار ها عملتر و نتیجه بخش تر میشه

خوبه ولی مطلبش کمه

خیلی عالی است وقتی که خوندم یاد گرفتم

منم ازون آدمهایی هستم که خیلی زود عصبانی می شم مفید بود

باسلام مطلبی خوبی بود مرسی باتشکر ( مهلا )

خیلی خوب بودوبیشترتوضیح دهید.

خوب بود کاره منو راه انداخت…میخواستم یه مقاله درباره کنترل خشم بگیرم بدم معلم پرورشی کارم راه افتاد دمت گرم

مطالب خوب بودن البته من تا حدودی قبل از خوندن این مطالب انجامشون میدادم ولی خوب بود

ختداتنم

عالبی بود.من فردی عصبانی هستم .یه نفر به من خیانت کرده اومدم تو سایتتون و اروم شدم خیلی ممنون

خیلی خوب بود مخصوصا جرات ورزی ومذاکره

من واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم

امیدوارم تاثیرگذارباشه

بیشتر باید در موردش کار بشه صدیقی

بد نبود

خیلی بدبود

تشکر بسیار مفید بود

بد نبود

تاحدی خوب بود

عالی بود

ممنون (همیشه من فکر میکنم که بلدم خودمو کنترل کنم،اما وقتی پای عمل میرسه همه چیز عوض میشه(متشکرم از تجزیه و تحلیل درستتون راجب به کنترل خشم)

احترام طرفین باعث میشود که اکثر اوقات یکی با مشکلات دیکری کنار بیاید واز خودخواهی باید برهیز کرد.

خیلی خوب بود زیاد روم اثر گذاشت

فقط میشه گفت خوب بوداماکامل ترهم میشدباشه

Mamnon

ممنون عالی بود

مرسی خیلی خوب بود.من یه برادردارم خیلی خیلی بی ادبه واحترام واسش معنانداره رفتاراش خیلی توهین آمیزه. من متاسفانه بااون زندگی میکنم ودرروزچندباراورامیبخشیم خواهردیگه ام هم همین کارومیکنه.مامجبوریم اونوتحمل کنیم چون ممکنه توی جامعه رهابشه.البته مثلامهندس معماره.ولی کلاتعطیله.بالای سی سالشه ماهممون ازش ناامیدشدیم وجرات نمیکنیم حتی واسش دختری روخواستگاری بکنیم .

مرسی 20% از مشکلاتم حل شد

ممنون

مطالب خوبی بود که هم در محیط کار و هم در زندگی کاربرد دارد

سلام خوب بود امتحان میکنم ببینم چی میشه امیدوارم تاثیر داشته باشه

خیلی دوست داشتم عالی بود

خیلی ممنون از شما

مرسییییییییییییییییییییییییییییییییییی خیلی بهم کمک کرد

بسیار خوب ای کاش همیشه مطالب بگویندو اقایانان را درک کنن

سلام ممنون از مطالب خوبتون من از 0تا10 شماردم این خیلی جواب داد ممنون ♥

از راهنمای شما خیلی ممنون،واقعا وای کاش میشد براحتی عمل کرد حتما سعی میکنم ،وبرای همه ارزوی پیروزی میکنم ،من خودم واقعا نمیتونم عصبانیت خودم رو کنترل کنم

متوسط بود اما اگه طرف مقابل خیلی پرخاشگر باشه باید چی کار کنیم؟

خوب بود مرسی میتونه بهتر هم باشه.

خوب بود منم میخوام از الان تمرین کنم در اعصانیتم گذشت کنم واقعا کسی گذشت نکند اینده بدی دارد

سلام عالی بود

خیلی خوب

لطفا درباره ی عفو و گذشت هم چیز هایی بنویسید

بسیار عالی

ضعیف

باتشکر ازمطلب شما

salam kheyli khob bod ishala ke betoonam behesh amal konam.faghat kash rajebe jorat varzi yekam bishtar tozih bedin.mamnoon

عزیزم خیلی عالی بود ولی من اون چیزی رو که می خواستم نبود.

عوض تشکرتونه. مطلب به این خوبی نوشتن. همینی که هست

خوب بود

همش چرت بود

عالی نبود

خوب بود کاش بتوانم به این راحتی که شما بیان کردید خودم را کنترل کنم وفکر نکنم که من دارم عصبی میشم

ممنونم عالی بود

خیییییییییییییییییییییییییییییلی خوب بودممنون استفاده کردم

با تشکر بسیار مفید بود امیدوارم در بکار بستن ان تلاش کنم

خوب بود وبه من کمک زیادی کرد متشکرم

خیلی جالب بود فقط کاش بیشتر بود

مرسی!

بدنبود خوب بود به من تو کنفرانسم کمک کرد مرسی

متشکرم خوبه مطالبتون،امیدوارم بهتر از این هم بشه.من از ارومیه هستم

ممنونم خیلی خوب بود

برو بابا شماره 102 مطلب از این بهتر پیدا کردی به منم بگو ممنون از اطلاعات مفیدتون

ممنون خوب بود برای تحقیق تفکر و سبک زندگی به من کمک کرد

خوب بود ممنووووووووووووون

سلام.واقعا ممنون از مطالب جالب ومفیدتون.من فردی عصبانی هستم و همیشه سعی کردم موقع عصبانی فقط اروم باشم وهیچی نگم چون میدونم اطرافیانم رو ناراحت میکنم.از مطالبتون خوب استفاده میکنم.بازم متشکرم.

ممنون از شماواقعااموزنده بود ممنون به دردم خورد

خوب بود امیدوارام با این کارها خشم خودم را کنترل کنم

خوب بود اما ای کاش ساده تر بیان می کردین از کلمات سنگین تر استفاده نمی کردین.مرسی


























بد نبود

متشکرم خوب بود کمی کاربردی تر باشه بهتر میشه

مطالبتون خیلی زیاده برای همین ادم خسته میشه ازخوندنش

ممنون خیلی خوب بود.

چرت و پرت بود O-o


ممنون خیلی بد نبود

با تشکر از مطلبی را گذاشتید اما اگر فرد فقط قصد تحقیر و توهین داشته و دست از نوع رفتار خود برندارد آیا همچنان میبایست این خشم را نگه داشت فکر کنید این فرد مسئول مستقیم شما باشد از تحقیر شما در انظار دوستان وهمکاران کم دادن اضافه کاری و اضافه کردن فشار به شمااآن موقعه باید چکار کرد

اصلا ربطی به موضوع نداشت موضوع بهتره تجزیه و تحلیل گردد

خوب بود ولی من اینارو واسه خودم نمی خواستم واسه تحقیقم بود و واقعا خیلی خسته شدم

بسیار عالی بود در تمام مراحل زندگی موفق باشید

ممنون تونستم ازش بهره مفید بگیرم

بیشتر به صورت مغاله بود

کتترل خشم مهارت میخواد ک در اثر ممارست حاصل شه .امیدوارم ک همه ب این مهارت برسیم

چرت بود و کلیشه ای

خوب بود فقط حجم مطالب رو بیشتر کنید ممنون




عالی بود عزیزم

خوب بود ممنون

خیلی خوب ممنونم ملکی

خیلی خیلی خیلی تکراری

آ

بسیار مطالب جالبی است

گنددددددددددددددددددددددددددددددددددددددددد

خوب بود تشکر. اما من نمی توانم این کارها را انجام بدهم من وقتی عصبانی می شوم خودم را نمی توانم کنترل کنم.

بسیار سازنده بود

خیلی خوب بود

بد نبود ولی ما نمی تو نیم کنتر ل کنیم

براوو

سلام خدا قوت! با اینکه تقریبا نصفشو خوندم و بقیشو کپی کردم اما خیلی خوب بود واقعا خسته نباشید و دستتون درد نکنه چون موثمر ثمره

صادق بایزن 8

نمی تونم آقا جون

شدنی نیست

اعصاب من بغرنج تر ازین نسخه های فانتزیِ

من بخاطر بعضی مسائلی که نامزدم باعث میشه،به قدری عصبانی میشم که اصلا نمیتونم کوتاه بیام، تا چند روز ذهنم مشغوله و خودخوری میکنم، تا جایی که حتی میشینم گریه میکنم،یعنی انقد بهم فشار میاد

خیل کلیشه ای و دور از واقع بیان شده

بدنبود چیزهایی از ارامش فهمیدم

بد نبود ازش درس گرفتم ولی………………

خیلی بد بود

نمیشه کنترلش کرد من دیوونم بابا وقتی عصبانی ام غیر قابل کنترل میشم نمیتونم با طرف مقابل حرف بزنم و محکومش کنم با حرف تا حرف میزنه شروع میکنم به بدو بیراه گفتن یادرگیر میشه یا تموم میشه از خودم بدم میاد تنها راهی که تونستم براش پیدا کنم سکوت کردن ومدیتیشن هستش

همه اجبار بود و فرار راهکار نبود

خیلی خوب بود ممنون

عالی بود.

من خیلی سریع عصبانی میشم وبعدپشیمون میشم ,این مطالب خیلی بهم کمک میکنه

عالی عالی بود بازم از این چیز ها بنویسید!

mammon kheili khub bod

بسیار خوب اگر در زمان عصبانی شدن با فکر عمل کنیم پیروز از آن میدان بیرون میایم آدم عصبانی مانند ماشین بدون ترمز است هم خود آسیب میبیند هم به دیگران آسیب میزند و در آخر می گوید ای کاش

متاسفانه من خیلی زود جوش میارم به خصوص تو خانواده و بعد از عصبانیت خیلی زود پشیمون میشم و این منو ازار میده و این مطلب ها هم فک نکنم بدردم بخوره

خوب بود اما در وقت عصبانیت کی عمل می کند

عالی بود عزیزم فقط اگه مرتب تمرین بشه جواب میده مطمینم

من شوهرم همیشه بی دلیل عصبانیه بخدا خست ام کرده خیلی کوتاه میام ولی اصلافایده نداره ک رازشیراز

مطلب مفیدی بود؛متشکرم

بی ابهام بود

خوب بود ولی مطلبش خیلی زیاده

عالی بودواسه پروژم خیلی به کارم اومد

خوبه

سلام خیلی خیلی خیلی عالی بودتو درسم خیلی به دردم خورد مر30ممنون

سلام خوب بودخیلی خیلی ممنون

سلام عالی بود تودرسم خیلی به کارم اومد مر30 خییییلی خییییلی ممنون

ممنون خوب بود

بدک نبود

بد نبود ققط یکم پیچیده بود

ضعیف یه چیزی به درد بخور بززززززززززززززززززززززززززززززارینننننننننننننننننننننننن

کمکم نکرد م

خوبه

اصلا خوب نبود

وقتی آدم عصبی هست که میگه ولش کن شمارش تا ده رو بریز دور

خوبه بسیار مفید بود

سلام ممنون جالب بود

خوب بود ممنون

ممنون خیلی خوب بود

عالی بودددددددددددددددددددددد

خیلی بد بود

خیلی خوب بود واقعاعالی بود ازشماممنونم.

هیچی نداشت چررررررررررررررررررررت

عالی بود میسی

به نظر من بد نبود اگه می شه یه ذره فشرده نشر کنید این به سرم زیاد فایده نه کرده فکر می کنم شماره١٩٣دیوانه ممنونم من فکر می کنم شما ایرانیها خیلی گنده فکر استید

خوب بود

عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووود

با سلام خوب بود.بنظر من بهتر با نمونه ومثال خشم وراه حل بیان شود .پروین پروین

مطالبتون خوب بود ول من طرفی که اعصابم به هم میریزه نمی تونم جوابشو بدم

خیلی عالی بود

خوب بود

چررررررررررررررررررررررررررررررررت بووووووووووووووووود.

بد نبود.من یه دخترم بیست سالمه همسرم بیست نه سالشه.اصلا تفاهم نداریم من یه دختر شیطون ولی اون همش دوست داره کار کنه و بخوابه.همش سر این موضوع که چرا جایی نمیریم و تو همش میای خونمون بحث میکنیم و اون همش دوست داره عصبانیم کنه.تازه همش قیافه حق به جانب میگیره که من دوست دارم بریم جایی ولی تو میگی نه.اخه میدونه چه وقتی بگه که من نتونم برم.حالا به نظر شما من چه خاکی تو سرم کنم

خوبه خوشم او مد به درد تحقیق من که می خوئه شما رو نمی دو نم

سلام عالی بودددددددددددددددد خسته نباشید

عالی ست بهتر از این نیست

بالاخره آدم باید خودشوکنترل کنه ممنون

از چنتاش واقعا استفاده کردم کارساز بود.مرسی

Bad nabood…….

من خوندم ولی من هر وقت عصبی میشم اصلا هیچ از این چیز ها که شما گقتین انجام فقط هم تو خونه خودم عصبی میشم با خانومم و بچه ام دیگه با بقیعه خیلی خوب و شوخ هستم نمی دانم چیکار کنم

خیلی هم عالی ممنون 🙂

نسبتا خوب بود عرفان!

خیلی عالی بود

سلام مطالبش بد نبود, من با نامزدموو خانوادش سر عصبانت غیر قابل کنترلم مشکل دارمو حسابی هم خجالت میکشم بعدش امیدوارم چاره ساز باشه

واقعا این مطلب ها عالی بود

خوب بود

عاااااااااااااااااااااالی

عالی بودددددددد بهتر از این پیدانمیشه

سلام متشکرم خیلی خوب بود سعی میکنم کار های جاری را انجام دهم

خوب بود امیدوارم کارآمد باشه

عالی

مار30

بدرد من نخورد

بد بد بد بد

ممنون ازتو

خیلی خوب بود

ممنون ازتون

من که نخوندم ولی فک کنم خوبه

خیلی خوب بود

خیلی خوب بود ممنون!!!!!!!!!!!!!!!!!!

واقعا خوبه

خیلی عالی بود ممنون

عالی تاحالااین مطالب را نخوانده بودم

عالی بود ممنون

اولش که عصبانیت را به دزد تشبیه کرده بودخوب بود وراه مقابله باعصبانیت یعنی دزد رویادگرفتیم

خیلی خوب بود وتاثیر داشت واقعا متشکرم ویک دنیا ممنون

سلام بشیا بسیار عالی بود”’من تازه با کسی اختلاف داشتم با این مطالب حل شد

من همیشه عصبانی هستم ولی نمی دونم چرا؟ انگار تو تمام مدتی که بیدارم دارم از عصبانیت می سوزم و دلیلی هم پیدا نمی کنم. چیکار کنم؟

سخنان معقول ولی مشکل من این است که اگر خاموش بمانم باید با داکترمراجعه کنم زیرا فشار بالایم زیاد میشود لطف فرموده طریقه دیگری را اگربگویید بهتر است

والابه حرف باشه مطالبتون خوبه ولی تو موقعیتش قرار گرفتن وعمل کردن سخته چون تو عصبانیت ادم دیگه جیزی نمیفهمه

خیلی عالی وبه من کمک کرد

مقاله راجب نظرخوب

عالللیییییییی بود

بد نبود فقط قبل از اینکه کاری را انجام دهیم 5 ثانیه بشماریم بعد آن کار را انجام دهیم

خوب نیست

عالی بود بااجازه کپی

عالی من توانستم بااین بیست بگیبرم در درس تفکر سبک زندگی

ممنونم خیلی خوب بود

دروود دوست عزیز.. ممنون از مطلب آموزنده ی شما. استفاده کردم ولذت بردم.

هر کس بد ما به خلق گوید

ما دیده به غم نمی خراشیم

ما خوبی او به خلق گوییم،

تا هردو دروغ گفته باشیم..


فکر کنم همیشه خوبی در پاسخ به بدی، کوبنده ترین جواب باشه برای اون فرد.. شاد باشید..

خیلی عالی بود

راستش من خیلی از مواقع خشمگین میشم و نمیدونستم چی جوری باید خشمم رو کنترل کنم مرسی که این مظالب رو گزاشتید وقعا کمکم کرد

واقعا تشکر من متوجه مشکلاتم شدم

واقعا تشکر من متوجه مشکلاتم شدم

خیلی خوب بود ازتون ممنونم.خیلی خوشحال شدن که اسمامون یکی . متشکرم

بسیارجالب.ومفیدبودخیلی.عالی.بود

خیلی ممنونم از مطلبتون

بسیار بد بود همین ههههههههههههههههههه

بسیار بد بود همین ههههههههههههههههههه

مادرم بدجوری رو اعصابم قدم میزنه.هر وقت میاد خونم تا چند روز بعدش حالم بده.خودشو عقل کل میدونه.یه حرفتی میزنه بعد میزنه زیرش.کلا آدم آرومی هستم جلو تنها کسی که نمی تونم خودمو کنترل کنم و به شدت عصبی میشم مادرمه.

کاش میتونستم اخلاقای گندشو تحمل کنم از بچگی ازش متنفر بودم.

دوستم خیلی منو ناراحت می کنه و خلاصه من از دستش همش عصبانی میشم و دعوا می کنیم و بعد هم قهر می کنیم و خلاصه من هنوز نتونستم جلوی عصبانیتمو بگیرم !!! ????????

خوب بود به من خیلی کمک کرد با تشکر باران

من دانش آموز تیز هوشان شهرستان لامرد هستم خیلی بدردم خورد ممنون

عالی بود ممنون

موفق آمیز بود

عالی بود متشکرم

عالی بود بسیار متشکرم

سلام من اتش فراز هستم خیلی ممنونم ولی راستش من هرکا ریومیکنم. ولی اروم نمیشم بایدیه کاروانجام بدم تااروم بشم میشه بهم بکین چیکارکنم منتظرم ممنونم؟؟؟؟؟

خوب بود .امید وارم همه ما به این مطالب عمل کنیم .واین نظرات فقط یه شعار نباشه

از متن خیلی راضی هستم

درکل بد نبود….از هیچی که بهتربووووود !!!!!!!!!

خوب بود اما عالی نبود

مرسی که این مطالب رو گذاشتین خیلی خوب بود

سلام من خیلی زود ناراحت میشم چیکار کنم

مطلب خوبی بود

خوب بود لذت بردم

بسیار عالی بود. برای دانش اموزان تحقیق مناسبیه . ممنون

خیلی ممنون عالی بود

خوووووووووووووووب بود مچکرم بخاطر مطلبتون

عالی

چرت بو

خیلی خوب بود مرسییییی

خوب بود

خوب و متوسط بود.

خوب بود.

بد نبود.

خوب اس روحه بخش اس

بسیار خوب و خلاصه بیان شده موفق باشید.

واقعا خوب بود متشکرم ????

عالی بود ممنون

بسیارمطلب عالی وخوبی بود مابرای تحقیق مدرسه این مطلب راانتخاب کردیم

بد نبود

عالی

خب بدک نبود ولی یکم از لحاظ پزشکی هم ذکر می شد بهتر بود

مرسی بابت نوشته هاتون….

عالی بود مطالب مفیدی بودعلیرضا

خیلی عالی بود ممنون

خوب بود

عالی بود یلدا

معصومی هستم از اردبیل عالی بود

خیلی بدهههههه

خیلی خوب بود

عالیییییییی بود

عالی بود ولیییییییییییییییییییییییییی چرت بود

خوب بود یک دنیا تشکر

خوبه

این مطلب خیلی کمکم کرد ممنون

من وقتی به خاطر تحقیر شدن و…. عصبانی میشم سعی می کنم با این آیه قرآن کریم به خودم آرامش بدم: فمن عفا و اصلح فاجره علی الله ، یعنی هر کس عفو کند و اصلاح نماید پس اجرش با خداست، به خودم میگم جوابشو نده، سکوت کن، ببخشش، عفو و اصلاح کن تا خدا خودش اجرت رو بده، واقعا کار سختیه، فرو بردن خشم و عصبانیت و کظم غیض ، ولی میگم ما باید از امامان معصوم الگوبرداری کنیم، مانند امام هفتم امام موسی کاظم ع که اگر بدترین فحش و رفتار را از دیگران می دیدند با نهایت آرامش رفتار می کردند و خشم خود را کنترل می کردند که مشهور شدن به لقب کاظم یعنی فرو برنده خشم

جالب بود .

عالی بود این مطالب تونست کمک خیلی زیادی به من بکنه

بسیار خوب بود . ممنون

ابوالفضل هستم از تهران 14 ساله عالیییی بود برای تحقیق دانش آموزی

خوب

عالی بود ممنون

خوب بود مرسییییی

خیلی طولانی بود

اصن نخوندمش فقط کپی کردم.خخخخ.مرسی

چررررت

دمتون گرم واسه معلمم تحقیق میخواستم که جور شد.یه نتیجه گیری کوچیک هم اگه تهش داشت خوب بود: )

بسیار عالی من قبل از این که متن فوق را مطالعه کنم یک بچه پانزده ساله بسیار عصبی بودم و اکنون در خودم تغییر های فراوانی احساس میکنم از کمکتان بسیار متشکرم

عالی ببببببببببببببببود

ممنون از مطالبتون خیلی خوب بود

خوب بود اما من بااین چیزاهم نمیتونم اروم شم ….

واقعا خوب بود من از این مطالب درس گرفتم

چطور بر عصبانیت خود غلبه کنیم
چطور بر عصبانیت خود غلبه کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *