چطور بفهمیم غاز نر است یا ماده

 
helpkade
چطور بفهمیم غاز نر است یا ماده
چطور بفهمیم غاز نر است یا ماده

همانند اغلب پرندگان ، غاز ماده دارای یک سیستم تولید مثلی منحصر به فرد در قسمت چپ ناحیه ی شکمی می باشد که وظیفه ی این سیستم ، تولید ، باروری و بلوغ می باشد. برای بسیاری از افراد تشخیص جنسیت غازهایشان اهمیت دارد، مخصوصا اگر قصد پرورش غاز را نداشته باشند. بنابر این در ادامه مطلب به روش های تعیین جنسیت غاز خواهیم پرداخت.

هنگامی که اووسیت بالغ می گردد ،رها شده و جسم زرد تولید می شود. اووسیت بالغ به وسیله ی شیپور فالوپ گرفته می شود و به جایی انتقال می یابد که لقاح در آن انجام می شود .سفیده ی تخم  یا آلبومین اولین ماده ای می باشد که در ماگنوم ترشح می گردد. سپس به ایستموس می رود و در آنجا غشای پوسته تولید می شود و به تخم فرم می دهد .در اوتروس یا عضو تولید پوسته،آلبومین و محتویات تخم جمع می شود و به وسیله پوسته شکل می گیرد . واژن دارای عضوی عضلاتی می باشد که با حرکات خود به خروج تخم از کلوآک کمک خواهد کرد.

جهت آمیزش و جفت گیری باید جنسیت غاز هایی انتخاب می گردند، مشخص باشند . به طور مثال، در نژادهایی از نظیر پلیگریم ،جنسیت از روی رنگ آن ها تعیین می شود، رنگ پلیگریم های نر سفید و ماده ها خاکستری است.

چطور بفهمیم غاز نر است یا ماده

در نژاد غازهای چینی ، تعیین جنسیت غاز از روی برجستگی انتهای نوک انجام می شود، در نر های بالغ برجستگی بزرگ تر می گردد و به سر می چسبد . در نژادهای امبدن و سفید ایتالیایی ،تعیین جنسیت از روی گرگ جوجه غازها انجام می گردد. بدین صورت که رنگ جوجه غازها نر نسبت به ماده ها روشن تر می باشد و پس از چند هفته این تفاوت در رنگ جوجه غازها ناپدید خواهد شد.

Click here to preview your posts with PRO themes ››

در اغلب موارد ، تعیین جنسیت غاز از روی صفات ثانویه امکان پذیر نمی باشد. بنابراین در تعیین جنسیت غازها ضروری است که اندام تناسلی آن ها مورد بازدید قرار بگیرد. اگر چه برای جوجه غازها لازم است که از روی اندام تناسلی شان تعیین جنسیت گردند، اما پیشنهاد می شود این کار بعد از هچ (جوجه درآوری) انجام گیرد. برای این منظور به یک سیستم خوب و مناسب جهت تعیین هویت نیاز خواهد بود.

همراهان مجله ی پزشکی آسان طب ؛ توصیه می شود که در فصل تولید مثل در گته ی مادر هر 3 غاز 1 غاز نر نگهداری گردد با این میزان باروری در گله افزایش می یابد و درصد اطمینان از باروری در مقایسه با گله ای با نسبت یک نر با 4 یا 5 ماده بیشتر می باشد . به همین علت، تعیین جنسیت جوجه در غاز ها این اجازه را به پرورش دهندگان می دهد که نرهای مازاد را برای تولید مثل در گله های مادر نگهداری نکنند و تنها تا سن عرضه به بازار پرورش داده و پروار نمایند.

Click here to preview your posts with PRO themes ››

تعیین جنسیت غاز از روی منفذ جنسی در جوجه غازهای یک روزه کار دشواری نمی باشد و با کمی تمرین می توانید این کار را انجام دهید. برای تعیین جنسیت غازها در سنین بالا، ابتدا باید آنها را از گردن بگیرید و به پشت بر روی پا یا بر روی میز بخوابانید و سپس دم پرنده را به جهت این که قادر به خم شدن باشد، خارج از میز قرار دهید.

شخص اپراتور انگشت اشاره ی خود را به اندازه یک تا 1.5 سانتی متر وارد کلوآک کرده و برای مدتی کوتاهی به اطراف می چرخاند و حرکت می دهد تا عضله اسفنگتر از حالت بسته به صورت باز در بیاید. پس از آن با فشاری که به سمت پایین و مستقیم و گوشه به مخرج وارد می کند، اندام تناسلی ظاهر می شود.

در سایر پرندگان، اندام تناسلی نر تا حدی مشکل از غلاف در می آید، مخصوصا هنگامی که پرنده نابالغ باشد و یا تولید اسپرم نداشته باشد. به همین علت است که فرد تعیین جنسیت کننده در صورت بی تجربه بودن به راحتی قادر به تشخیص جنس نر و ماده از همدیگر نخواهد بود. در صورتی که بعد از کمی فشار اندام تناسلی مشخص نگردد، برآمدگی اندام تناسلی ماده مشخص کننده ی ماده بودن غاز می باشد.

 

 

منبع: https://mag.asanteb.com

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

تصویر امنیتی *

سایت آسان طب یک مجله پزشکی آنلاین است که همه روزه مقالات مرتبط با سلامت و تندرستی، بررسی علل و راه های درمان انواع بیماری ها، معرفی انواع داروهای گیاهی و شیمیایی و همچنین مقالات مربوط به سبک زندگی و مراقبت از حیوانات خانگی را برای بهتر زیستن ایرانیان سراسر دنیا ارائه می کند.

اگر چنانچه پیرامون بخش های مختلف سایت پزشکی آسان طب نقطه نظرات یا مقالاتی دارید، آسان طب با کمال میل آماده همکاری با شما عزیزان می باشد. از طریق بخش تماس با ما می توانید مشخصات، درخواست و تجارب خود را به همراه اطلاعات تماس برای ما ارسال فرمائید.

یه قفس خوب باید قابل شستشو باشه

کیفیت قفس ها مهم تره !

پرآور راه حلی برای پرورش شما

یه قفس خوب نباید زنگ بزنه

یه قفس خوب نباید خیلی ارزون باشه

چطور بفهمیم غاز نر است یا ماده

حس زیبای خوب بودن

همه چیز در مورد پرورش […]

دفتر مرکزی : تهران ، چهاردانگه ، شهرک صنعتی سهند ، میدان اول ، خ اول شمالی ، پلاک 314 (پذیرایی با هماهنگی قبلی) کارخانه و بازرگانی : خراسان رضوی ، سبزوار ، فاز دوم شهرک صنعتی سبزوار ، بلوار صنعت شرقی ، صنعت 7 ، کارخانه پرآور صنعت.   واحد فروش :05144417200   کارخانه و بازرگانی09128470498   آقــای امـیری09156500073   آقــای بهرامی

با عضویت در سیستم پیام رسان پرآور بطور رایگان از :

تحولات صنعت بلدرچین، کبک، قرقاول، مرغ، کبوتر صنعتی و تخفیفات هفته ای یا فصلی فروشگاه بهرمند شوید!

استعلام قیمت

وبلاگ گروه صنعتی اسکندری – دستگاه جوجه کشی | گروه صنعتی اسکندری | چیکن دیوایس

دستگاه جوجه کشی خانگی کوچک ۴۸ تایی

دستگاه جوجه کشی ۹۶ عددی ایزی باتور ۲

دستگاه جوجه کشی اتوماتیک ایزی باتور ۳

دستگاه جوجه کشی ۸۰ تایی ایزی باتور چهار EB4

چطور بفهمیم غاز نر است یا ماده

دستگاه جوجه کشی ارزان – دستگاه جوجه کشی ۱۲ تایی ( آماتور )

دستگاه جوجه کشی حرفه ای ۱۲ تایی

نوشته اخیر وبلاگ

آیا پرورش کبک توجیه اقتصادی دارد؟ | هزینه پرورش کبک


سود پرورش غاز |  کسب درامد با پرورش غاز


سرمایه لازم برای پرورش قرقاول

آیا جوجه کشی در فضای باز امکان پذیر است؟

نکات مهم هنگام خاموش کردن دستگاه جوجه کشی و رعایت ایمنی

مزایا و معایب پرورش بلدرچین در قفس و بستر

پر ریزی و پرکنی کاسکو | دلایل، نحوه درمان و پیشگیری

برای افزایش تخم گذاری بلدرچین چه کنیم؟ راهکارها و تکنیک ها

پلدرچین

مرغ

کبک

طوطی

مرغ مینا

عروس هلندی

بوقلمون

قناری

طوطی برزیلی

کاسکو

شترمرغ

غاز

کبوتر

ارومیه – بزرگ راه محمد رسول الله – بعد از ورودی خیابان المهدی ابتدای باند پایین جنب ترشکاری اسکندری

044.32346612 | 044.32379188 | 044.32387133

09143403463 | 09144485590 | 09143883380 | 09126756145

کارشناس فروش برای خرید دستگاه جوجه کشی با ظرفیت بیشتر از 5000 تایی : 09126342262

ایمیل : mahmodi@mehsaz.com

در دنیای حیوانات گونه ای وجود دارد که تفاوت های آن بین مرد و زن کاملا مشهود است. این نیز در مورد برخی از مرغ مانند جوجه یا بوقلمون اعمال می شود. اما اگر یک خروس خوش تیپ در یک گله از لایه های پر سر و صدا از یک فاصله قابل مشاهده است، پس در گله گوزن آن است که بسیار آسان برای تعیین جنسیت افراد.

مطالب:

غازها نزدیک ترین بستگان قوها هستند و قوچان، همانطور که می دانید، یک پرنده بخار است. نقش غاز در گله به لقاح تخم مرغ محدود نمی شود، پدر خانواده به طور مستقیم در کشت و تربیت فرزندان دخیل است، بلکه با دقت از جفت خود مراقبت می کند و او را در طول زندگی خود حفظ می کند.

مانند گربه ها، غاز ها در تلاش برای جلب توجه زنان می تواند تجاوز به سمت رقبا، گاهی اوقات به طور مشخص قوی تر نشان دهند، اما این بی توجهی لمسی به احتمال زیاد با برقراری روابط با معشوق بیشتر از مبارزه برای اولویت و یا قلمرو است. پس از ایجاد زن و شوهر، غازها با یکدیگر شروع به ساختن لانه خانواده می کنند که از بقیه گله جدا شده اند. در حال حاضر نقش بین آنها کاملا به وضوح توزیع شده است: وظیفه غاز تخم مرغ است، در حالی که عصبانی مسئول ایمنی مادر و فرزندان است.

چطور بفهمیم غاز نر است یا ماده

علاوه بر این، برای جلوگیری از گرسنگی اکسیژن جوجه ها، غازا لانه تخم مرغ را به گونه ای تنظیم می کند تا پایان نجس خود، که در آن محفظه هوا قرار گرفته، در بالای آن قرار داشته باشد. پس از ظهور فرزند خانواده گوزن باقی می مانند.

پسربچه ها به راحتی پس از ملاقات با خوشحالی به او پاسخ می دهند اما حتی در یک گله بزرگ گشنیز جوجه ها هرگز مخلوط نمی شوند: هر کودک می داند که چگونه پدر و مادرش را از بسیاری از پرندگان دیگر تشخیص می دهد و فقط یک والدین به طرز ناخوشایند آنها را کوچک می کند و هرگز به غریبه ها توجه نکنید

جالب توجه است، غازها نه تنها با احساساتی مشابه با عشق (متاهل و والدین)، بلکه دوستی نیز مشخص می شوند. در مواجهه با خطر عمومی، مردان در گله متحد می شوند و از یکدیگر و خانواده هایشان با اقدامات هماهنگ محافظت می کنند.

در برخی از گونه های این پرندگان، اولویت انتخاب یک جفت متعلق به زنان است، در حالیکه مردان، در تلاش برای جلب توجه به خود، تظاهرات خود را در میان خود ترتیب می دهند.

مبارزه برای جای خود در نردبان سلسله مراتبی دشوار، بسیار زود نشان می دهد در پسران جوانی، در حالی که جالب است که والدین با توجه به این نبرد با دقت نگاه کنند، به عنوان یک قاضی عمل می کنند: آنها می توانند جنگنده بیش از حد پرخاشگر را بیرون بکشند و برای بازنده احساس ناراحتی کنند، اما به طور مستقیم به جنگ هرگز دخالت نکن

لازم به ذکر است که ظرافت های بالا، مشخصه رفتار غازها در وحشی، عمدتا توسط حیوانات از بین رفته است، که برای قرن ها به طور هدفمند برای نگهداری اسارت انجام می شود.

فراهم کردن یک مرد جداگانه برای هر غاز یک زباله واقعی برای کشاورز است، به طوری که عادت تک زایی به شدت توسط پرورشدهندگان نابود شد.

گرچه گاهی اوقات حتی در میان غازها نیز احساس گرسنگی می شود، زمانی که با یک زن گره خورده است، شگفت انگیز حاضر به پرداخت توجه مورد انتظار از او به غاز ها نیست. این ویژگی یکی از دلایلی است که باید با انتخاب ویژه مرد در بسته توجه خاصی داشته باشد. علاوه بر این، شما باید بدانید که این غاز است که پایه ای برای فرزندان سالم، قوی و فراوان دارد، و خیلی کمتر از نظر ژنتیک بستگی دارد.

ویژگی های سلسله مراتبی ساخت گله گوزن نیز باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا روابط غیرمستقیم بین افراد که بسیار مشخصه ای از این پرندگان هوشمند و متعجب هستند، به طور اجتناب ناپذیری بر بهره وری کلی تاثیر می گذارد.

این آزار و اذیت، که بنیانگذاران می توانند در مقابل زنانی که دوست دارند سازمان دهند، ناگزیر به این واقعیت است که تولید تخم مرغ خود را کاهش می دهد و شما نمی توانید بر روی ظاهر جوجه های گوشتی حساب کنید.

اگر صاحب مالک که چندین جوجه را بدست آورده و انتظار دارد که آنها را به منظور کشتار بعدی رشد دهد، کف بخش آنها اهمیتی ندارد و اگر می خواهید یک پرنده را بدون مهارت های مناسب پرورش دهید، نمیتوانید به دلایل مختلف انجام دهید:

بلوغ جنسی در غازها در سنین مختلف رخ می دهد. بر خلاف افراد، پسران اولین کسانی هستند که در یک گله گاو شکل می گیرند. کیفیت تولیدات آنها به طور کامل در حدود 7 ماه پردازش می شود، در حالی که زنان 1-2 ماه عقب هستند. با این وجود، ممکن است یک پسر از یک دختر خیلی زودتر تشخیص دهد. یک متخصص با تجربه، انتخاب اولیه گاوها را در جهت استفاده (برای پرورش یا برای گوشت، کبد) انجام می دهد و برادران را از خواهران جدا می کند، همانطور که جوانان یک ماهه هستند.

در حالت ایده آل، غاز همیشه بزرگتر از غاز است. علاوه بر این، در گله های متعدد مردانه های پر از آن می تواند به وضوح از دور دیده می شود، از آنجا که آنها نه تنها گردن طولانی تر، بلکه همچنین با افتخار نگه داشتن سر خود را در یک کشور بلند، که همچنین اثر مزیت در رشد ایجاد می کند.

با نگاهی به فیزیکوز یک غاز و غاز می توان اشاره کرد که اولین کسی که دارای سر بزرگتر، بدن قوی تر و عضلانی و راه رفتن سخت تر و با اعتماد به نفس است.

با ساختار خندق، شما می توانید جنس و نژادهای دیگر غازها را تعیین کنید (فقط این تفاوت ها خیلی واضح نیست). در کل، باید شناخت داشته باشیم که در اغلب موارد تفاوت های جنسی خارجی در غازها بسیار ضعیف است.

گاهی اوقات یک سرنخ در رفتار پرندگان است. پس از دیدن یک گله یا انجام برخی از روش های پرندگان پر، تقریبا بی پروا است که کسی که کسی است.

ويژگيهاي رهبري به غازها بستگي دارد، آنها معمولا شلوغ و بي سر و صدا هستند. با این حال، شما می توانید اشتباه در اینجا، چرا که در دوره انکوباسیون جوجه ها و بالا بردن فرزندان، غازها اغلب رفتار کاملا فعال و حتی پرخاشگرانه است.

جنبش های غازها بیشتر ساقه هستند، به نظر می رسد که مردان به طور مستقیم سر خود را به سمت بالا بکشند. در حالی که شنا، مردها، برعکس، اغلب گردن خود را به موازات آب می کشند و بعد از حمام، بالهای قوی خود را به آرامی دراز می کشند، ایستاده در یک مکان. تفاوت های جنسیتی در غازها در لحن صدای ظاهر می شود: عجیب و غریب می سازد برای تلفن های موبایل بلند، درشت و تکان دهنده، غاز – بیشتر مناقصه، کم و طولانی است. اگر گله گاو را ترسیدید، مردان و زنان واکنش متفاوت خواهند یافت.

اولا سعی خواهد کرد کشش گردن بلند را برای یافتن منبع خطر و با ظاهر کامل آنها آمادگی خود را برای محافظت از خانواده نشان دهد. در عوض، غازها سعی می کنند به زمین برسند و سعی کنند از تهدید جلوگیری کنند.

تفاوت های بیرونی و رفتاری بالا بین غاز ها و غازها در ابتدای هفته های زندگی جوان ظاهر می شود. بنابراین، یک پسر دوجنس گوزن بزرگتر از خواهر او است، و از یک ماهگی او شروع به نشان دادن ویژگی های رهبری می کند.

برخی از کشاورزان طیور از روش غریزی برای تعیین جنسیت غازها استفاده می کنند. او نام “bungee” را دریافت کرد. مراقب جوجه ها را با پنجه های خود ببرید و آنها را در بالای زمین بچرخانید و بعد از آن آنها شروع به افتادن به سمت پایین می کنند و باعث می شود که گوزن احساس سقوط غیرقابل کنترل شود. واکنش پسر باید رعد و برق سریع باشد: در تلاش برای نجات جان خود، پرنده سعی خواهد کرد که بدن را بالا ببرد، تقریبا در نیمه باز شود. دختر احتمالا باقی می ماند که به راحتی حلق آویز می شود، کاملا به سرنوشت رسیده است.

شما می توانید به همان اندازه که در مورد رفتار غازها از جنس های مختلف صحبت می کنید صحبت کنید، اما متخصص واقعی هرگز در این موضوع با ویژگی های جنسی ثانویه هدایت نخواهد شد. این را می توان با روش های مختلفی انجام داد، هر یک از کشاورزان مرغ از روش خود استفاده می کند.

یکی از ویژگی های متمایز مردان، حضور قرمز در کلاوا (در برخی از نژادهای خاکستری و در جوانان گلگون صورتی) آلت تناسلی 50-70 میلی متر طول دارد، در حالی که در پرندگان بزرگسال آن به وضوح قابل مشاهده است، و پس از آن با یک غاز، که اندازه اندام تناسلی آن را نداشته باشد 7 میلی متر، مشکلات ممکن است بوجود آید، بنابراین بهتر است خود را با یک ذره بچرخانید.

با این حال، جوجه های جوان را بسیار آسان تر می شناسید، زیرا به عنوان یک پرنده غازانه از این روش مقاومت نمی کند. در زنان، چروک ها در کواکاکا به طور یکنواخت فاصله دارند؛ در مردان، آلت تناسلی دارای چربی کمتری است.

علاوه بر این، شما باید بدانید که در قسمت پایین روده کلاوا، یک نوک پستان کمی ملایم وجود دارد، اما آن را به عنوان یک آلت تناسلی بسیار دشوار است. توجه داشته باشید که روش شناخته شده در بالا برای تعیین جنس از غازها توسط پرنده مکانیکی به دام انداختن و دمیدن آن به مدت طولانی در جهان متمدن منسوخ شده است. کلاوکا غازها به عنوان مثال، ژاپنی ها، از اواسط قرن گذشته، با استفاده از یک وسیله خاص در قالب یک پروب، که به کلوچه یک پرنده معرفی شده است و جنس آن را با دقت 98٪ تعیین می کند.

با این وجود، با کمک چنین آزمایشاتی می توانید بیش از پنج صد پرنده در هر ساعت را پردازش کنید (تقریبا همان نتایج توسط یک متخصص با تجربه در بازرسی دستی، به هر حال، به صداقت و دقت نمی رسد)، علاوه بر این، موارد انتقال عفونت از طریق تست های مشابه جوجه وجود دارد.

مدرن تر روش آکوستیک است که اجازه می دهد تا جنس جوجه را در طی روزهای اول زندگی خود با مطالعه صدای مزاحم ساخته شده توسط او (گیکو به عقب بر گرداند و به یک میکروفون ویژه با یک کمان به سیگنال منتقل می شود که نتیجه رنگ خاصی از یک چراغ روشن را نشان می دهد: پسر، قرمز – دختر).

دقت این روش 95٪ تجاوز نمی کند، اما برای جوجه های روزانه این نتیجه چشمگیر است. بنابراین، دانشمندان در حال توسعه راه های پیچیده، دقیق و انسانی برای تعیین جنسیت غازها هستند. شايد در آينده نزديك نياز به گرد كردن پرنده ناخوشايند بين زانو و خراب كردن زير دم او به طور كامل ناپديد شود.

اگر در یک مرغ مرغ به اندازه کافی برای داشتن یک خروس برای ده مرغ استفاده کنید، پس برای یک خانواده غاز باید نسبت های کاملا متفاوت را مشاهده کنید. البته، ما درباره ی یکپارچگی صحبت نمی کنیم، اما هنوز گاو باید شکل بگیرد تا بتواند بیش از 3-4 جنس برای هر یک از آنها باشد.

مهم است که برای این واقعیت آماده شویم که یکی از مردان به دقت انتخاب شده، که عادت های انحصاری اجداد وحشی آنها را نشان می دهد، سعی می کند خانواده ای با یک غاز خاص ایجاد کند. واضح است که با چنین پدیده ای مقابله نمی کند. به عنوان یک قاعده کلی، چنین غازها باید از گله با جایگزینی توسط افراد کم اهمیت تر حذف شوند. این خانواده معمولا زمانی آغاز می شود که جوجه ها 6-8 ماهه هستند و پرندگان در نیمه دوم پاییز شروع به متحد شدن می کنند (بر این اساس، بهتر است جوجه ها را از بستر May برای گرفتن این جوجه ها استفاده کنید).

Гусыни несут яйца уже с 10-месячного возраста, однако до 3 лет их яйценоскость только возрастает (двухлетние птицы повышают собственные показатели прошлого года на 15-20%, в трехлетнем возрасте прирост может достигать 40%).

چطور بفهمیم غاز نر است یا ماده

Далее идет постепенный спад, в связи с чем самок рекомендуют оставлять в стаде до 5 лет, хотя многие хозяева держат несушек намного дольше. در مورد مردان، بهره وری آنها در سن 2 تا 4 سالگی به اوج خود می رسد، به طوری که گورستان ها به ندرت در گله بیش از شش سالگی به تعویق می افتند، اما بهتر است آنها را بیشتر تغییر دهید.

تعیین جنسیت غازها آسان نیست، اما لازم است. فقط جداسازی به موقع از مردان از زنان، رعایت نسبت های توصیه شده و قوانین در تشکیل گله پرورش می تواند عملکرد مطلوب عملکرد توام با این پرندگان شگفت انگیز را که از طریق روابط اجتماعی پیچیده و سلسله مراتب سختگیرانه در خانواده تضمین شده است، تضمین کند.

در دنیای حیوانات گونه ای وجود دارد که تفاوت های آن بین مرد و زن کاملا مشهود است. این نیز در مورد برخی از مرغ مانند جوجه یا بوقلمون اعمال می شود. اما اگر یک خروس خوش تیپ در یک گله از لایه های پر سر و صدا از یک فاصله قابل مشاهده است، پس در گله گوزن آن است که بسیار آسان برای تعیین جنسیت افراد.

مطالب:

غازها نزدیک ترین بستگان قوها هستند و قوچان، همانطور که می دانید، یک پرنده بخار است. نقش غاز در گله به لقاح تخم مرغ محدود نمی شود، پدر خانواده به طور مستقیم در کشت و تربیت فرزندان دخیل است، بلکه با دقت از جفت خود مراقبت می کند و او را در طول زندگی خود حفظ می کند.

مانند گربه ها، غاز ها در تلاش برای جلب توجه زنان می تواند تجاوز به سمت رقبا، گاهی اوقات به طور مشخص قوی تر نشان دهند، اما این بی توجهی لمسی به احتمال زیاد با برقراری روابط با معشوق بیشتر از مبارزه برای اولویت و یا قلمرو است. پس از ایجاد زن و شوهر، غازها با یکدیگر شروع به ساختن لانه خانواده می کنند که از بقیه گله جدا شده اند. در حال حاضر نقش بین آنها کاملا به وضوح توزیع شده است: وظیفه غاز تخم مرغ است، در حالی که عصبانی مسئول ایمنی مادر و فرزندان است.

چطور بفهمیم غاز نر است یا ماده

علاوه بر این، برای جلوگیری از گرسنگی اکسیژن جوجه ها، غازا لانه تخم مرغ را به گونه ای تنظیم می کند تا پایان نجس خود، که در آن محفظه هوا قرار گرفته، در بالای آن قرار داشته باشد. پس از ظهور فرزند خانواده گوزن باقی می مانند.

پسربچه ها به راحتی پس از ملاقات با خوشحالی به او پاسخ می دهند اما حتی در یک گله بزرگ گشنیز جوجه ها هرگز مخلوط نمی شوند: هر کودک می داند که چگونه پدر و مادرش را از بسیاری از پرندگان دیگر تشخیص می دهد و فقط یک والدین به طرز ناخوشایند آنها را کوچک می کند و هرگز به غریبه ها توجه نکنید

جالب توجه است، غازها نه تنها با احساساتی مشابه با عشق (متاهل و والدین)، بلکه دوستی نیز مشخص می شوند. در مواجهه با خطر عمومی، مردان در گله متحد می شوند و از یکدیگر و خانواده هایشان با اقدامات هماهنگ محافظت می کنند.

در برخی از گونه های این پرندگان، اولویت انتخاب یک جفت متعلق به زنان است، در حالیکه مردان، در تلاش برای جلب توجه به خود، تظاهرات خود را در میان خود ترتیب می دهند.

مبارزه برای جای خود در نردبان سلسله مراتبی دشوار، بسیار زود نشان می دهد در پسران جوانی، در حالی که جالب است که والدین با توجه به این نبرد با دقت نگاه کنند، به عنوان یک قاضی عمل می کنند: آنها می توانند جنگنده بیش از حد پرخاشگر را بیرون بکشند و برای بازنده احساس ناراحتی کنند، اما به طور مستقیم به جنگ هرگز دخالت نکن

لازم به ذکر است که ظرافت های بالا، مشخصه رفتار غازها در وحشی، عمدتا توسط حیوانات از بین رفته است، که برای قرن ها به طور هدفمند برای نگهداری اسارت انجام می شود.

فراهم کردن یک مرد جداگانه برای هر غاز یک زباله واقعی برای کشاورز است، به طوری که عادت تک زایی به شدت توسط پرورشدهندگان نابود شد.

گرچه گاهی اوقات حتی در میان غازها نیز احساس گرسنگی می شود، زمانی که با یک زن گره خورده است، شگفت انگیز حاضر به پرداخت توجه مورد انتظار از او به غاز ها نیست. این ویژگی یکی از دلایلی است که باید با انتخاب ویژه مرد در بسته توجه خاصی داشته باشد. علاوه بر این، شما باید بدانید که این غاز است که پایه ای برای فرزندان سالم، قوی و فراوان دارد، و خیلی کمتر از نظر ژنتیک بستگی دارد.

ویژگی های سلسله مراتبی ساخت گله گوزن نیز باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا روابط غیرمستقیم بین افراد که بسیار مشخصه ای از این پرندگان هوشمند و متعجب هستند، به طور اجتناب ناپذیری بر بهره وری کلی تاثیر می گذارد.

این آزار و اذیت، که بنیانگذاران می توانند در مقابل زنانی که دوست دارند سازمان دهند، ناگزیر به این واقعیت است که تولید تخم مرغ خود را کاهش می دهد و شما نمی توانید بر روی ظاهر جوجه های گوشتی حساب کنید.

اگر صاحب مالک که چندین جوجه را بدست آورده و انتظار دارد که آنها را به منظور کشتار بعدی رشد دهد، کف بخش آنها اهمیتی ندارد و اگر می خواهید یک پرنده را بدون مهارت های مناسب پرورش دهید، نمیتوانید به دلایل مختلف انجام دهید:

بلوغ جنسی در غازها در سنین مختلف رخ می دهد. بر خلاف افراد، پسران اولین کسانی هستند که در یک گله گاو شکل می گیرند. کیفیت تولیدات آنها به طور کامل در حدود 7 ماه پردازش می شود، در حالی که زنان 1-2 ماه عقب هستند. با این وجود، ممکن است یک پسر از یک دختر خیلی زودتر تشخیص دهد. یک متخصص با تجربه، انتخاب اولیه گاوها را در جهت استفاده (برای پرورش یا برای گوشت، کبد) انجام می دهد و برادران را از خواهران جدا می کند، همانطور که جوانان یک ماهه هستند.

در حالت ایده آل، غاز همیشه بزرگتر از غاز است. علاوه بر این، در گله های متعدد مردانه های پر از آن می تواند به وضوح از دور دیده می شود، از آنجا که آنها نه تنها گردن طولانی تر، بلکه همچنین با افتخار نگه داشتن سر خود را در یک کشور بلند، که همچنین اثر مزیت در رشد ایجاد می کند.

با نگاهی به فیزیکوز یک غاز و غاز می توان اشاره کرد که اولین کسی که دارای سر بزرگتر، بدن قوی تر و عضلانی و راه رفتن سخت تر و با اعتماد به نفس است.

با ساختار خندق، شما می توانید جنس و نژادهای دیگر غازها را تعیین کنید (فقط این تفاوت ها خیلی واضح نیست). در کل، باید شناخت داشته باشیم که در اغلب موارد تفاوت های جنسی خارجی در غازها بسیار ضعیف است.

گاهی اوقات یک سرنخ در رفتار پرندگان است. پس از دیدن یک گله یا انجام برخی از روش های پرندگان پر، تقریبا بی پروا است که کسی که کسی است.

ويژگيهاي رهبري به غازها بستگي دارد، آنها معمولا شلوغ و بي سر و صدا هستند. با این حال، شما می توانید اشتباه در اینجا، چرا که در دوره انکوباسیون جوجه ها و بالا بردن فرزندان، غازها اغلب رفتار کاملا فعال و حتی پرخاشگرانه است.

جنبش های غازها بیشتر ساقه هستند، به نظر می رسد که مردان به طور مستقیم سر خود را به سمت بالا بکشند. در حالی که شنا، مردها، برعکس، اغلب گردن خود را به موازات آب می کشند و بعد از حمام، بالهای قوی خود را به آرامی دراز می کشند، ایستاده در یک مکان. تفاوت های جنسیتی در غازها در لحن صدای ظاهر می شود: عجیب و غریب می سازد برای تلفن های موبایل بلند، درشت و تکان دهنده، غاز – بیشتر مناقصه، کم و طولانی است. اگر گله گاو را ترسیدید، مردان و زنان واکنش متفاوت خواهند یافت.

اولا سعی خواهد کرد کشش گردن بلند را برای یافتن منبع خطر و با ظاهر کامل آنها آمادگی خود را برای محافظت از خانواده نشان دهد. در عوض، غازها سعی می کنند به زمین برسند و سعی کنند از تهدید جلوگیری کنند.

تفاوت های بیرونی و رفتاری بالا بین غاز ها و غازها در ابتدای هفته های زندگی جوان ظاهر می شود. بنابراین، یک پسر دوجنس گوزن بزرگتر از خواهر او است، و از یک ماهگی او شروع به نشان دادن ویژگی های رهبری می کند.

برخی از کشاورزان طیور از روش غریزی برای تعیین جنسیت غازها استفاده می کنند. او نام “bungee” را دریافت کرد. مراقب جوجه ها را با پنجه های خود ببرید و آنها را در بالای زمین بچرخانید و بعد از آن آنها شروع به افتادن به سمت پایین می کنند و باعث می شود که گوزن احساس سقوط غیرقابل کنترل شود. واکنش پسر باید رعد و برق سریع باشد: در تلاش برای نجات جان خود، پرنده سعی خواهد کرد که بدن را بالا ببرد، تقریبا در نیمه باز شود. دختر احتمالا باقی می ماند که به راحتی حلق آویز می شود، کاملا به سرنوشت رسیده است.

شما می توانید به همان اندازه که در مورد رفتار غازها از جنس های مختلف صحبت می کنید صحبت کنید، اما متخصص واقعی هرگز در این موضوع با ویژگی های جنسی ثانویه هدایت نخواهد شد. این را می توان با روش های مختلفی انجام داد، هر یک از کشاورزان مرغ از روش خود استفاده می کند.

یکی از ویژگی های متمایز مردان، حضور قرمز در کلاوا (در برخی از نژادهای خاکستری و در جوانان گلگون صورتی) آلت تناسلی 50-70 میلی متر طول دارد، در حالی که در پرندگان بزرگسال آن به وضوح قابل مشاهده است، و پس از آن با یک غاز، که اندازه اندام تناسلی آن را نداشته باشد 7 میلی متر، مشکلات ممکن است بوجود آید، بنابراین بهتر است خود را با یک ذره بچرخانید.

با این حال، جوجه های جوان را بسیار آسان تر می شناسید، زیرا به عنوان یک پرنده غازانه از این روش مقاومت نمی کند. در زنان، چروک ها در کواکاکا به طور یکنواخت فاصله دارند؛ در مردان، آلت تناسلی دارای چربی کمتری است.

علاوه بر این، شما باید بدانید که در قسمت پایین روده کلاوا، یک نوک پستان کمی ملایم وجود دارد، اما آن را به عنوان یک آلت تناسلی بسیار دشوار است. توجه داشته باشید که روش شناخته شده در بالا برای تعیین جنس از غازها توسط پرنده مکانیکی به دام انداختن و دمیدن آن به مدت طولانی در جهان متمدن منسوخ شده است. کلاوکا غازها به عنوان مثال، ژاپنی ها، از اواسط قرن گذشته، با استفاده از یک وسیله خاص در قالب یک پروب، که به کلوچه یک پرنده معرفی شده است و جنس آن را با دقت 98٪ تعیین می کند.

با این وجود، با کمک چنین آزمایشاتی می توانید بیش از پنج صد پرنده در هر ساعت را پردازش کنید (تقریبا همان نتایج توسط یک متخصص با تجربه در بازرسی دستی، به هر حال، به صداقت و دقت نمی رسد)، علاوه بر این، موارد انتقال عفونت از طریق تست های مشابه جوجه وجود دارد.

مدرن تر روش آکوستیک است که اجازه می دهد تا جنس جوجه را در طی روزهای اول زندگی خود با مطالعه صدای مزاحم ساخته شده توسط او (گیکو به عقب بر گرداند و به یک میکروفون ویژه با یک کمان به سیگنال منتقل می شود که نتیجه رنگ خاصی از یک چراغ روشن را نشان می دهد: پسر، قرمز – دختر).

دقت این روش 95٪ تجاوز نمی کند، اما برای جوجه های روزانه این نتیجه چشمگیر است. بنابراین، دانشمندان در حال توسعه راه های پیچیده، دقیق و انسانی برای تعیین جنسیت غازها هستند. شايد در آينده نزديك نياز به گرد كردن پرنده ناخوشايند بين زانو و خراب كردن زير دم او به طور كامل ناپديد شود.

اگر در یک مرغ مرغ به اندازه کافی برای داشتن یک خروس برای ده مرغ استفاده کنید، پس برای یک خانواده غاز باید نسبت های کاملا متفاوت را مشاهده کنید. البته، ما درباره ی یکپارچگی صحبت نمی کنیم، اما هنوز گاو باید شکل بگیرد تا بتواند بیش از 3-4 جنس برای هر یک از آنها باشد.

مهم است که برای این واقعیت آماده شویم که یکی از مردان به دقت انتخاب شده، که عادت های انحصاری اجداد وحشی آنها را نشان می دهد، سعی می کند خانواده ای با یک غاز خاص ایجاد کند. واضح است که با چنین پدیده ای مقابله نمی کند. به عنوان یک قاعده کلی، چنین غازها باید از گله با جایگزینی توسط افراد کم اهمیت تر حذف شوند. این خانواده معمولا زمانی آغاز می شود که جوجه ها 6-8 ماهه هستند و پرندگان در نیمه دوم پاییز شروع به متحد شدن می کنند (بر این اساس، بهتر است جوجه ها را از بستر May برای گرفتن این جوجه ها استفاده کنید).

Гусыни несут яйца уже с 10-месячного возраста, однако до 3 лет их яйценоскость только возрастает (двухлетние птицы повышают собственные показатели прошлого года на 15-20%, в трехлетнем возрасте прирост может достигать 40%).

چطور بفهمیم غاز نر است یا ماده

Далее идет постепенный спад, в связи с чем самок рекомендуют оставлять в стаде до 5 лет, хотя многие хозяева держат несушек намного дольше. در مورد مردان، بهره وری آنها در سن 2 تا 4 سالگی به اوج خود می رسد، به طوری که گورستان ها به ندرت در گله بیش از شش سالگی به تعویق می افتند، اما بهتر است آنها را بیشتر تغییر دهید.

تعیین جنسیت غازها آسان نیست، اما لازم است. فقط جداسازی به موقع از مردان از زنان، رعایت نسبت های توصیه شده و قوانین در تشکیل گله پرورش می تواند عملکرد مطلوب عملکرد توام با این پرندگان شگفت انگیز را که از طریق روابط اجتماعی پیچیده و سلسله مراتب سختگیرانه در خانواده تضمین شده است، تضمین کند.

در دنیای حیوانات گونه ای وجود دارد که تفاوت های آن بین مرد و زن کاملا مشهود است. این نیز در مورد برخی از مرغ مانند جوجه یا بوقلمون اعمال می شود. اما اگر یک خروس خوش تیپ در یک گله از لایه های پر سر و صدا از یک فاصله قابل مشاهده است، پس در گله گوزن آن است که بسیار آسان برای تعیین جنسیت افراد.

مطالب:

غازها نزدیک ترین بستگان قوها هستند و قوچان، همانطور که می دانید، یک پرنده بخار است. نقش غاز در گله به لقاح تخم مرغ محدود نمی شود، پدر خانواده به طور مستقیم در کشت و تربیت فرزندان دخیل است، بلکه با دقت از جفت خود مراقبت می کند و او را در طول زندگی خود حفظ می کند.

مانند گربه ها، غاز ها در تلاش برای جلب توجه زنان می تواند تجاوز به سمت رقبا، گاهی اوقات به طور مشخص قوی تر نشان دهند، اما این بی توجهی لمسی به احتمال زیاد با برقراری روابط با معشوق بیشتر از مبارزه برای اولویت و یا قلمرو است. پس از ایجاد زن و شوهر، غازها با یکدیگر شروع به ساختن لانه خانواده می کنند که از بقیه گله جدا شده اند. در حال حاضر نقش بین آنها کاملا به وضوح توزیع شده است: وظیفه غاز تخم مرغ است، در حالی که عصبانی مسئول ایمنی مادر و فرزندان است.

چطور بفهمیم غاز نر است یا ماده

علاوه بر این، برای جلوگیری از گرسنگی اکسیژن جوجه ها، غازا لانه تخم مرغ را به گونه ای تنظیم می کند تا پایان نجس خود، که در آن محفظه هوا قرار گرفته، در بالای آن قرار داشته باشد. پس از ظهور فرزند خانواده گوزن باقی می مانند.

پسربچه ها به راحتی پس از ملاقات با خوشحالی به او پاسخ می دهند اما حتی در یک گله بزرگ گشنیز جوجه ها هرگز مخلوط نمی شوند: هر کودک می داند که چگونه پدر و مادرش را از بسیاری از پرندگان دیگر تشخیص می دهد و فقط یک والدین به طرز ناخوشایند آنها را کوچک می کند و هرگز به غریبه ها توجه نکنید

جالب توجه است، غازها نه تنها با احساساتی مشابه با عشق (متاهل و والدین)، بلکه دوستی نیز مشخص می شوند. در مواجهه با خطر عمومی، مردان در گله متحد می شوند و از یکدیگر و خانواده هایشان با اقدامات هماهنگ محافظت می کنند.

در برخی از گونه های این پرندگان، اولویت انتخاب یک جفت متعلق به زنان است، در حالیکه مردان، در تلاش برای جلب توجه به خود، تظاهرات خود را در میان خود ترتیب می دهند.

مبارزه برای جای خود در نردبان سلسله مراتبی دشوار، بسیار زود نشان می دهد در پسران جوانی، در حالی که جالب است که والدین با توجه به این نبرد با دقت نگاه کنند، به عنوان یک قاضی عمل می کنند: آنها می توانند جنگنده بیش از حد پرخاشگر را بیرون بکشند و برای بازنده احساس ناراحتی کنند، اما به طور مستقیم به جنگ هرگز دخالت نکن

لازم به ذکر است که ظرافت های بالا، مشخصه رفتار غازها در وحشی، عمدتا توسط حیوانات از بین رفته است، که برای قرن ها به طور هدفمند برای نگهداری اسارت انجام می شود.

فراهم کردن یک مرد جداگانه برای هر غاز یک زباله واقعی برای کشاورز است، به طوری که عادت تک زایی به شدت توسط پرورشدهندگان نابود شد.

گرچه گاهی اوقات حتی در میان غازها نیز احساس گرسنگی می شود، زمانی که با یک زن گره خورده است، شگفت انگیز حاضر به پرداخت توجه مورد انتظار از او به غاز ها نیست. این ویژگی یکی از دلایلی است که باید با انتخاب ویژه مرد در بسته توجه خاصی داشته باشد. علاوه بر این، شما باید بدانید که این غاز است که پایه ای برای فرزندان سالم، قوی و فراوان دارد، و خیلی کمتر از نظر ژنتیک بستگی دارد.

ویژگی های سلسله مراتبی ساخت گله گوزن نیز باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا روابط غیرمستقیم بین افراد که بسیار مشخصه ای از این پرندگان هوشمند و متعجب هستند، به طور اجتناب ناپذیری بر بهره وری کلی تاثیر می گذارد.

این آزار و اذیت، که بنیانگذاران می توانند در مقابل زنانی که دوست دارند سازمان دهند، ناگزیر به این واقعیت است که تولید تخم مرغ خود را کاهش می دهد و شما نمی توانید بر روی ظاهر جوجه های گوشتی حساب کنید.

اگر صاحب مالک که چندین جوجه را بدست آورده و انتظار دارد که آنها را به منظور کشتار بعدی رشد دهد، کف بخش آنها اهمیتی ندارد و اگر می خواهید یک پرنده را بدون مهارت های مناسب پرورش دهید، نمیتوانید به دلایل مختلف انجام دهید:

بلوغ جنسی در غازها در سنین مختلف رخ می دهد. بر خلاف افراد، پسران اولین کسانی هستند که در یک گله گاو شکل می گیرند. کیفیت تولیدات آنها به طور کامل در حدود 7 ماه پردازش می شود، در حالی که زنان 1-2 ماه عقب هستند. با این وجود، ممکن است یک پسر از یک دختر خیلی زودتر تشخیص دهد. یک متخصص با تجربه، انتخاب اولیه گاوها را در جهت استفاده (برای پرورش یا برای گوشت، کبد) انجام می دهد و برادران را از خواهران جدا می کند، همانطور که جوانان یک ماهه هستند.

در حالت ایده آل، غاز همیشه بزرگتر از غاز است. علاوه بر این، در گله های متعدد مردانه های پر از آن می تواند به وضوح از دور دیده می شود، از آنجا که آنها نه تنها گردن طولانی تر، بلکه همچنین با افتخار نگه داشتن سر خود را در یک کشور بلند، که همچنین اثر مزیت در رشد ایجاد می کند.

با نگاهی به فیزیکوز یک غاز و غاز می توان اشاره کرد که اولین کسی که دارای سر بزرگتر، بدن قوی تر و عضلانی و راه رفتن سخت تر و با اعتماد به نفس است.

با ساختار خندق، شما می توانید جنس و نژادهای دیگر غازها را تعیین کنید (فقط این تفاوت ها خیلی واضح نیست). در کل، باید شناخت داشته باشیم که در اغلب موارد تفاوت های جنسی خارجی در غازها بسیار ضعیف است.

گاهی اوقات یک سرنخ در رفتار پرندگان است. پس از دیدن یک گله یا انجام برخی از روش های پرندگان پر، تقریبا بی پروا است که کسی که کسی است.

ويژگيهاي رهبري به غازها بستگي دارد، آنها معمولا شلوغ و بي سر و صدا هستند. با این حال، شما می توانید اشتباه در اینجا، چرا که در دوره انکوباسیون جوجه ها و بالا بردن فرزندان، غازها اغلب رفتار کاملا فعال و حتی پرخاشگرانه است.

جنبش های غازها بیشتر ساقه هستند، به نظر می رسد که مردان به طور مستقیم سر خود را به سمت بالا بکشند. در حالی که شنا، مردها، برعکس، اغلب گردن خود را به موازات آب می کشند و بعد از حمام، بالهای قوی خود را به آرامی دراز می کشند، ایستاده در یک مکان. تفاوت های جنسیتی در غازها در لحن صدای ظاهر می شود: عجیب و غریب می سازد برای تلفن های موبایل بلند، درشت و تکان دهنده، غاز – بیشتر مناقصه، کم و طولانی است. اگر گله گاو را ترسیدید، مردان و زنان واکنش متفاوت خواهند یافت.

اولا سعی خواهد کرد کشش گردن بلند را برای یافتن منبع خطر و با ظاهر کامل آنها آمادگی خود را برای محافظت از خانواده نشان دهد. در عوض، غازها سعی می کنند به زمین برسند و سعی کنند از تهدید جلوگیری کنند.

تفاوت های بیرونی و رفتاری بالا بین غاز ها و غازها در ابتدای هفته های زندگی جوان ظاهر می شود. بنابراین، یک پسر دوجنس گوزن بزرگتر از خواهر او است، و از یک ماهگی او شروع به نشان دادن ویژگی های رهبری می کند.

برخی از کشاورزان طیور از روش غریزی برای تعیین جنسیت غازها استفاده می کنند. او نام “bungee” را دریافت کرد. مراقب جوجه ها را با پنجه های خود ببرید و آنها را در بالای زمین بچرخانید و بعد از آن آنها شروع به افتادن به سمت پایین می کنند و باعث می شود که گوزن احساس سقوط غیرقابل کنترل شود. واکنش پسر باید رعد و برق سریع باشد: در تلاش برای نجات جان خود، پرنده سعی خواهد کرد که بدن را بالا ببرد، تقریبا در نیمه باز شود. دختر احتمالا باقی می ماند که به راحتی حلق آویز می شود، کاملا به سرنوشت رسیده است.

شما می توانید به همان اندازه که در مورد رفتار غازها از جنس های مختلف صحبت می کنید صحبت کنید، اما متخصص واقعی هرگز در این موضوع با ویژگی های جنسی ثانویه هدایت نخواهد شد. این را می توان با روش های مختلفی انجام داد، هر یک از کشاورزان مرغ از روش خود استفاده می کند.

یکی از ویژگی های متمایز مردان، حضور قرمز در کلاوا (در برخی از نژادهای خاکستری و در جوانان گلگون صورتی) آلت تناسلی 50-70 میلی متر طول دارد، در حالی که در پرندگان بزرگسال آن به وضوح قابل مشاهده است، و پس از آن با یک غاز، که اندازه اندام تناسلی آن را نداشته باشد 7 میلی متر، مشکلات ممکن است بوجود آید، بنابراین بهتر است خود را با یک ذره بچرخانید.

با این حال، جوجه های جوان را بسیار آسان تر می شناسید، زیرا به عنوان یک پرنده غازانه از این روش مقاومت نمی کند. در زنان، چروک ها در کواکاکا به طور یکنواخت فاصله دارند؛ در مردان، آلت تناسلی دارای چربی کمتری است.

علاوه بر این، شما باید بدانید که در قسمت پایین روده کلاوا، یک نوک پستان کمی ملایم وجود دارد، اما آن را به عنوان یک آلت تناسلی بسیار دشوار است. توجه داشته باشید که روش شناخته شده در بالا برای تعیین جنس از غازها توسط پرنده مکانیکی به دام انداختن و دمیدن آن به مدت طولانی در جهان متمدن منسوخ شده است. کلاوکا غازها به عنوان مثال، ژاپنی ها، از اواسط قرن گذشته، با استفاده از یک وسیله خاص در قالب یک پروب، که به کلوچه یک پرنده معرفی شده است و جنس آن را با دقت 98٪ تعیین می کند.

با این وجود، با کمک چنین آزمایشاتی می توانید بیش از پنج صد پرنده در هر ساعت را پردازش کنید (تقریبا همان نتایج توسط یک متخصص با تجربه در بازرسی دستی، به هر حال، به صداقت و دقت نمی رسد)، علاوه بر این، موارد انتقال عفونت از طریق تست های مشابه جوجه وجود دارد.

مدرن تر روش آکوستیک است که اجازه می دهد تا جنس جوجه را در طی روزهای اول زندگی خود با مطالعه صدای مزاحم ساخته شده توسط او (گیکو به عقب بر گرداند و به یک میکروفون ویژه با یک کمان به سیگنال منتقل می شود که نتیجه رنگ خاصی از یک چراغ روشن را نشان می دهد: پسر، قرمز – دختر).

دقت این روش 95٪ تجاوز نمی کند، اما برای جوجه های روزانه این نتیجه چشمگیر است. بنابراین، دانشمندان در حال توسعه راه های پیچیده، دقیق و انسانی برای تعیین جنسیت غازها هستند. شايد در آينده نزديك نياز به گرد كردن پرنده ناخوشايند بين زانو و خراب كردن زير دم او به طور كامل ناپديد شود.

اگر در یک مرغ مرغ به اندازه کافی برای داشتن یک خروس برای ده مرغ استفاده کنید، پس برای یک خانواده غاز باید نسبت های کاملا متفاوت را مشاهده کنید. البته، ما درباره ی یکپارچگی صحبت نمی کنیم، اما هنوز گاو باید شکل بگیرد تا بتواند بیش از 3-4 جنس برای هر یک از آنها باشد.

مهم است که برای این واقعیت آماده شویم که یکی از مردان به دقت انتخاب شده، که عادت های انحصاری اجداد وحشی آنها را نشان می دهد، سعی می کند خانواده ای با یک غاز خاص ایجاد کند. واضح است که با چنین پدیده ای مقابله نمی کند. به عنوان یک قاعده کلی، چنین غازها باید از گله با جایگزینی توسط افراد کم اهمیت تر حذف شوند. این خانواده معمولا زمانی آغاز می شود که جوجه ها 6-8 ماهه هستند و پرندگان در نیمه دوم پاییز شروع به متحد شدن می کنند (بر این اساس، بهتر است جوجه ها را از بستر May برای گرفتن این جوجه ها استفاده کنید).

Гусыни несут яйца уже с 10-месячного возраста, однако до 3 лет их яйценоскость только возрастает (двухлетние птицы повышают собственные показатели прошлого года на 15-20%, в трехлетнем возрасте прирост может достигать 40%).

چطور بفهمیم غاز نر است یا ماده

Далее идет постепенный спад, в связи с чем самок рекомендуют оставлять в стаде до 5 лет, хотя многие хозяева держат несушек намного дольше. در مورد مردان، بهره وری آنها در سن 2 تا 4 سالگی به اوج خود می رسد، به طوری که گورستان ها به ندرت در گله بیش از شش سالگی به تعویق می افتند، اما بهتر است آنها را بیشتر تغییر دهید.

تعیین جنسیت غازها آسان نیست، اما لازم است. فقط جداسازی به موقع از مردان از زنان، رعایت نسبت های توصیه شده و قوانین در تشکیل گله پرورش می تواند عملکرد مطلوب عملکرد توام با این پرندگان شگفت انگیز را که از طریق روابط اجتماعی پیچیده و سلسله مراتب سختگیرانه در خانواده تضمین شده است، تضمین کند.



 

 

 

غاز

چطور بفهمیم غاز نر است یا ماده

تشخیص جنسیت در غازها به خصوص در غازهای جوان مشکل است غازهای نر معمولاً بزرگ تر و وحشی تر از غازهای ماده هستند. غازهای ماده دارای طبعی ملایم و آرام بوده و کم و بیش ترسو به نظر می‌رسند. غازهای نر اغلب وحشی و جنگجو می‌باشند و حتی بعضی اوقات بدون هیچگونه دلیلی به اطفال و پرندگان دیگر حمله می‌کنند. غاز نر دارای صدائی بلند است در حالی که غاز ماده دارای صدای بم و وحشی می‌باشد. گردن غاز نر بلندتر از غاز ماده بوده و حجیم‌تر می‌باشد

 

 

 

 

 

 

بلدرچین

 

 

 

بوقلمون

 

 

چطور بفهمیم غاز نر است یا ماده
چطور بفهمیم غاز نر است یا ماده
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *