چطور بفهمیم غبغب داریم

 
helpkade
چطور بفهمیم غبغب داریم
چطور بفهمیم غبغب داریم

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

برترین‌ها: غبغب، سن و سال نمی‌شناسد. مرد و زن هم ندارد. حالتی نازیبا زیر چانه ایجاد میکند که خوشبختانه راه درمان دارد. کافی است علت بروز آن شناسایی شود تا بتوان رفعش کرد.

علل احتمالی بروز غبغب

روش‌های درمان غبغب

چطور بفهمیم غبغب داریم

راه‌های خانگیبابونه

بابونه یک محافظ پوستی طبیعی و اورژانسی می‌باشد و بیشتر بر خاصیت ارتجاعی پوست تاثیرگذار است.

خربزه عسل

شامل مقدار زیادی ویتامین c می‌باشد؛ که لایه محافظتی خوبی برای پوست تشکیل می‌دهد. برای راحتی کار برای ماساژ دادن می‌توانید از چوب پنبه استفاده کنید.

چای سبز

چای سبز می‌تواند، خاصیت ارتجاعی پوست را کاهش دهد. شامل تعداد زیادی آنتی اکسیدان می‌باشد که رادیکال‌هایی رو آزاد میکند که از پیری پوست جلوگیری می‌کنند. همچنین شما میتوانید چای‌های سبز کیس‌های را روی پوستتان ماساژ دهید.

ماساژ با کرم شیر

کرم شیر سرشار از کلسیم و ویتامین D می‌باشد. کلسیم نقش مهمی برای جلوگیری از پیری دارد. مرطوب کردن پوست با کرم شیر و ماساژدادن آن برای دو دقیقه میتواند خیلی تاثیرگذار و مفید باشد.

در کنار آن برای جوابدهی بیشتر می‌توانید، از ماسک شیر و عسل که خاصیت لیفتینگ هم دارد، استفاده کنید.

جویدن آدامس بدون شیرینی

از روند پیشرفت غبغب جلوگیری میکند. خیلی مهم و ضروری است که شما مدام ماهیچه‌های فک را درگیر کنید. جویدن هر روزه‌ی آدامس یک راه بسیار موثری است و همچنین به سلامت دندان‌ها هم کمک میکند.

سفیده‌ی تخم مرغ

سرشار از پروتئین میباشد؛ که برای خاصیت ارتجاعی پوست بسیار مهم و اثرگذار است.

رفع غبغب با ورزشتمرین‌های زیر به رفع چربی این ناحیه کمک خواهد کرد:

گرم کردن عضلات صورت: تکرار ۸ الی ۱۰ مرتبه

مثل همه ورزش‌های دیگر می‌خواهیم عضلات صورت را نیز گرم کنیم. به همین منظور استخوان فک پایین را جلو و عقب و سپس به راست و چپ حرکت می‌دهیم. این حرکات باید خیلی آرام و شمرده انجام شود بدون این که فشاری به عضلات صورت وارد شود.

ورزش قاشق: تکرار ۵ الی ۷ مرتبه

دهان را باز کنید و لب پایینی را روی دندان‌های پایین قرار دهید. تصور کنید فک پایینی حکم قاشق را برای برداشتن آب دارد. سرتان را به حرکت قاشق پایین بدهید و هنگام بالا دادن دهان تان را ببندید. هنگام انجام این ورزش باید گوشه‌های لب در حالت ریلکس باشند.

لمس بینی: تکرار ۵ مرتبه

یکی از دلایل ایجاد غبغب ضعف عضلات لامی گردن است. به همین دلیل این عضلات باید تقویت شوند. زبان را تا جایی که می‌توانید بیرون دهید و سعی کنید نوک زبان را به بینی برسانید. لب‌ها را در حالت ریلکس قرار دهید.

صورت بیضی: تکرار ۵ مرتبه

اگر می‌خواهید صورت جوان‌تر شود و گونه‌ها بالاتر بروند این تمرین را انجام دهید: سر را به سمت چپ برگردانید و فک پایین را جلو بدهید. سعی کنید به ماهیچه‌های گردن فشار بیاورید. باید کشش ماهیچه‌ها را احساس کنید. سپس سر را به راست برگردانید و همان حرکات را دوباره تکرار کنید.

زرافه را ببوس: تکرار ۵ مرتبه و هر مرتبه به مدت ۵ الی ۸ ثانیه نگه دارید

تصور کنید می‌خواهید زرافه‌ای را ببوسید. صورت را بالا بگیرید و به سقف نگاه کنید. فک پایین را جلو بیاورید و لب‌ها را به حالت بوسه جمع کنید. اگر این ورزش را درست انجام دهید در گردن احساس کشش شدیدی می‌کنید. به مدت ۵ الی ۸ ثانیه در همین حالت بمانید و ۵ مرتبه آن را تکرار کنید.

مقاومت: تکرار ۵ الی ۷ مرتبه

دست‌ها را مشت کنید و درست زیر چانه قرار دهید. سپس چانه را به سمت دست‌ها پایین بکشید و همینطور که مقاومت می‌کنید ماهیچه‌های گردن را بکشید. فشار باید به تدریج زیاد شود. وقتی به نهایت مقاومت رسیدید ۳ ثانیه در همان حالت بمانید. سپس رها کنید و ۵ الی ۷ مرتبه دیگر آن را تکرار کنید.

لبخند: تکرار ۵ الی ۸ مرتبه

چطور بفهمیم غبغب داریم

دندان‌ها را به هم بفشارید و دهان را ببندید. سپس گوشه‌های لب را تا جایی که می‌توانید بکشید. زبان را به سقف دهان فشار دهید و به تدریج فشار را بیشتر کنید تا کشش ماهیچه‌های چانه را احساس کنید. ۵ ثانیه این حالت را نگه دارید و ۳ ثانیه رها کنید.

گونه‌های پفی: تکرار ۵ مرتبه

روش‌های پزشکی برای رفع غبغب

جراحی

جراحی یکی از روش‌های تقریبا قدیمی برای رفع غبغب است. دراین روش، پزشک متخصص یک شکاف کوچک زیر چانه ایجاد کرده و چربی‌های آن ناحیه را خارج می‌کند. امروزه با پیشرفت علم و کشف روش‌های جدیدتر وغیرتهاجمی این روش کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لیفتینگ پوست گردن و زیر چانه

یکی دیگر از روش‌های رفع غبغب که برای جوان‌سازی پوست هم انجام می‌شود، لیفتینگ پوست گردن است. این روش برای افرادی که پوست ناحیه‌ی گردنشان چروکیده و افتاده است، بسیار مناسب است.

لیپوساکشن غبغب

روش غیرتهاجمی دیگری که برای رفع غبغب انجام می‌شود، لیپوساکشن و خارج‌کردن چربی از ناحیه‌ی غبغب است که با بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد. این روش برای کسانی که جنس پوست خوب و محکمی داشته باشند، موفقیت‌آمیزتر خواهد بود.

رفع غبغب با لیزر اسکالپشور

جدیدترین و بهترین روش غیرتهاجمی برای رفع غبغب، لیزردرمانی است. برای این کار از لیزر اسکالپشور استفاده می‌شود.

اسکالپشور جدیدترین تکنیک و تکنولوژی کشور امریکا برای از بین بردن چربی‌هایی است که به سختی با ورزش و رژیم از بین می‌روند. لیزر اسکالپشور برای تناسب اندام و ازبین‌بردن چربی‌های اضافی هم بسیار کاربرد دارد.

این لیزر با به کمک هندپیس‌ها با تابش لیزر در نواحى مورد نظر، باعث لیپولیز چربى‌ها می‌شود. زمان انجام لیزر اسکالپشور برای رفع غبغب معمولا ۳۰ دقیقه است و به‌صورت سرپایی بدون درد و جراحی است. همچنین پس از انجام عمل شما می‌توانید کار‌های روزانه‌تان را انجام دهید.

مزایای استفاده از لیزر اسکالپشور برای رفع غبغب

برخی از افراد داشتن غبغب را دوست ندارند. این موضوع می‌تواند برایشان آزاردهنده باشد و باعث شود از گرفتن عکس یا نگاه کردن در آینه خودداری کنند.

خوشبختانه راه حل‌های زیادی برای خلاص شدن از شر غبغب وجود دارد. صورت شما اولین چیزی است که افراد در برخورد اول به آن دقت می‌کنند.

اگر با عکس خود در آینه دوست نیستید و به خاطر غبغب از چهره خود فرار می‌کنید، می‌توانید از روش‌هایی که در زیر بیان خواهیم کرد استفاده کنید. برای رهایی از غبغب نیازی به جراحی پلاستیک نیست.

پیشرفت‌هایی که در فناوری رخ داده و نیز برخی از تمرینات ورزشی ساده می‌تواند جوانی را به چهره شما برگرداند.

چطور بفهمیم غبغب داریم

متداول‌ترین عمل برای از بین بردن غبغب، لیپوساکشن است.

لیپوساکشن زیر چانه برای برداشتن چربی اضافه این ناحیه و زیباتر کردن فک پایین است. اما یکی از مشکلات لیپوساکشن این ناحیه، جای زخمی است که مخصوصاً با بالا بردن سر، به چشم می‌آید. بنابراین قبل از اینکه پولتان را خرج این عمل پرهزینه کنید، می‌توانید تمرینات مخصوص آب کردن غبغب را امتحان کنید.

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود غبغب بیاورید. علت عمده آن بالا رفتن بیش از حد وزن و داشتن سبک زندگی ساکن و غیرفعال است. اما با بالا رفتن سن هم، پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست داده و دچار افتادگی می‌شود. همچنین عضلاتی که به طور مرتب فعالیت نداشته باشند، شل می‌شوند، و عضله پلاتیسما که از زیر فک تا گردن امتداد دارد نیز ازجمله این عضلات است.

علاوه بر این، کم کردن میزان قابل‌توجهی وزن هم موجب شل‌ شدن پوست اطراف ناحیه گردن می‌شوند (که البته راه‌هایی برای سفت کردن پوست بعد از کاهش وزن وجود دارد).

تمرینات روزانه غبغب، عضله پلاتیسما و همچنین عضلات دیگر آن ناحیه را سفت‌تر می‌کند. بعد از این برای مدتی این تمرینات را انجام دادید، این عضلات سفت شده و زمان کمتری برای حفظ آن نیاز خواهید داشت زیرا حفظ عضله بسیار راحت‌تر از ساختن آن است.

پوست‌های جوان دارای مقادیر فراوانی از کلاژن و الاستین هستند که باعث می‌شود پوست نرم و محکم باشد. اما زمانی که سن بالاتر می‌رود، تولید کلاژن نیز کاهش پیدا می‌کند، الاستین می‌شکند و سلول‌ها نمی‌توانند دوباره به حالت اولیه خود برگردند.

در سن 30 سالگی، پوست بیش از نیمی از کلاژن خود را از دست می‌دهد. زمانی که کلاژن شکسته شد، پوست نیز استحکام و سفتی خود را از دست می‌دهد و همین امر منجر به ایجاد چین و چروک و از دست رفتن استحکام می‌شود.

در همین زمان، لایه پوستی زیر درم شروع به نازک شدن می‌کند. شما می‌توانید از 5 روش زیر برای کنترل غبغب استفاده کنید.

در زیر به تمریناتی اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کند از شر غبغب خلاص شوید، یادتان باشد که باید این تمرینات را به طور منظم انجام دهید تا تاثیرگذار باشد.

علاوه بر انجام تمرینات بالا، باید وزنتان را هم کم کنید (البته اگر اضافه‌وزن دارید). وقتی چاق هستید، چربی در همه قسمت‌های بدنتان انباشته می‌شود و درنتیجه غبغب هم می‌آورید. تمرینات غبغب درکنار رژیم غذایی بهترین نتیجه را برایتان خواهد داشت.

سطح پایین اشعه مادون قرمز را می‌توان بر روی چانه اعمال کرد. اینکار نتایج بسیار عالی در پی خواهد داشت و به کاهش غبغب نیز کمک فراوانی می‌کند.

اعمال گرما به لایه های عمیق‌تر پوست در حالیکه لایه‌های پایینی هنوز سرد هستند، می‌تواند توانایی پوست برای تولید دوباره کلاژن را افزایش دهد.

تغییر در ضخامت، کشش و سفتی پوست تغییرات واضحی هستند که بیمار بعد از استفاده از این روش آن را مشاهده خواهد کرد. این سیستم ها را می‌توان به صورت سرپایی و با درد کم بر روی بیمار اعمال کرد.

در یک مطالعه ای که اثرات سیستم‌های مادون قرمز نزدیک متعددی را ارزیابی می‌کرد، محققان به این نتیجه رسیدند که این روش تاثیر زیادی بر روی پوست دارد و می‌تواند مفید باشد.

شاید بتوان گفت استفاده از این دستگاه به صورت سرپایی و با درد کم یکی از موثرترین روش‌ها برای درمان غبغب است. این دستگاه، سرما را به چربی موجود در لایه های پوست اعمال می‌کند.

زمانی که چربی منجمد شد، با استفاده از دستگاه می‌توان پوست را ماساژ داد تا چربی شکسته شود.

اگرچه نتایج حاصل از این روش فوری نیست اما بیمار می‌تواند در طول 12 هفته تغییر قابل توجهی در ناحیه چانه مشاهده کند.

این دستگاه در اصل برای درمان سلولیت است اما برای کاهش چربی زیر چانه و غبغب نیز بسیار موثر و مفید خواهد بود.

در این روش، گرمای ذوب کننده چربی بر روی لایه‌ی پوستی زیر سطح اعمال می‌شود. چربی ذوب شده باعث ایجاد بافت پوستی نرم‌تر خواهد شد. این فرآیند همچنین به داشتن پوستی سفت کمک می‌کند.

مواد تشکیل دهنده برخی از کرم‌های ضد پیری می‌تواند تاثیر متفاوتی بر روی سفت کردن پوست در ناحیه چانه داشته باشد. در مطالعه اخیری که بر روی پپتیدها و تاثیرات ضد پیری آن‌ها انجام شده است، برخی از ترکیبات قابل نفوذ در پوست شناسایی شده اند که قادرند تاثیر بسیار خوبی بر روی غبغب داشته باشند.

یکی از این پپتیدهای مفید Syn-Ake است. این یک پپتید مصنوعی و سنتزی است که می‌تواند تاثیری شبیه بوتاکس داشته باشد.

هر دو پپتید طبیعی و مصنوعی در مطالعات مختلفی مورد استفاده قرار گرفته اند. شما نیز می‌توانید به دنبال پپتیدهایی باشید که دارای این خواص هستند.

بسیار ممنون

مرسی از شما

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

متخصص تغذیه، رژیم درمانیو آسیب شناسی مو

غذای ما بهترین دارو استFOOD IS MEDICINE

فاکتورهای متعددی سبب ایجاد غبغب می شوند که یکی از مهمترین آن ها چاقی و ازدیاد وزن است، از دیگر دلایل می توان به افزایش سن اشاره کرد. با پیر شدن بدن، پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و همچنین از قدرت و حجم عضله پلاتیسما که در زیر فک تا انتهای گردن قرار گرفته کاسته می شود و این مسئله سبب افتادگی پوست در زیر گردن و ایجاد غبغب می گردد.

همچنین وقتی عضلات بدن به هر دلیلی ضعیف شوند این مسئله شامل عضلات صورت و گردن نیز می گردد و لزومی ندارد حتما فرد مسن و یا دچار ازدیاد وزن شدید باشد. از اینرو غبغب ممکن است در افراد نه چندان چاق و جوان نیز مشاهده گردد.

چطور بفهمیم غبغب داریم

کم کاری تیروئید، ضعف غدد فوق کلیوی، کمبود پروتئین در برنامه غذایی و بطور کلی تغذیه ناصحیح و عدم تحرک کافی همگی می توانند موجب ضعیف شدن عضلات بدن و از جمله عضله پلاتیسما گردند.

حتما بخوانید: چگونه لاغر شویم و وزن خود را کاهش دهیم؟

چگونه می توان غبغب را درمان کرد:

یکی از ساده و موثرترین روش های پیشگیری و حتی درمان غبغب، تقویت عضلات صورت و گردن است که در زیر تمرینات ورزشی مربوط به تقویت این عضلات را برای شما می نویسم:

1. ورزش دهان: روی صندلی نشسته طوری که کمر و گردنتان کاملا صاف باشد، دهان خود را کاملا باز و زبانتان را تا جایی که می توانید خارج و سعی کنید با نوک زبانتان چانه خود را لمس کنید، در این حالت برای 10 ثانیه بمانید، این حرکت را 10 بار انجام دهید. با انجام این حرکت باید قدری فشار در عضلات چانه و گردن خود احساس کنید.

2. ورزش گردن: روی تخت دراز بکشید طوری که صورتتان رو به سقف باشد سپس گردن خود را از انتهای تخت آویزان نگه دارید، گردنتان باید با بدنتان در یک راستا باشد، در این حالت 15 الی 20 ثانیه بمانید و این حرکت را 10 مرتبه انجام دهید.

حتما بخوانید: درمان چاقی چیست؟ با غذاهای چربی سوز آشنا شوید!

3. ورزش چانه: مجددا روی صندلی به حالت قبل بنشینید، لبان خود را به حالت بوسیدن و غنچه جمع کنید و در این حالت برای 15 ثانیه بمانید، این تمرین را نیز 10 بار تکرار کنید.

4. تقویت عضله پلاتیسما: همان طور که روی صندلی نشسته اید و کمر و گردنتان صاف است، لب پایین خود را کاملا روی لب بالای خود قراردهید(به حالت لوس کردن) و در این حالت 30 ثانیه بمانید و 10 مرتبه این تمرین را انجام دهید، این تمرین دقیقا قسمتی از عضله پلاتیسما که شل شدن آن باعث ایجاد غبغب می شود را تقویت می کند.

نکته: تمرینات دیگری نیز برای تقویت عضلات گردن وجود دارند، انجام آن ها برای آقایان بلامانع است اما توصیه می کنم خانم ها حرکات دیگر را انجام ندهند زیرا احتمالا سبب تقویت و رشد عضلات گردن و ایجاد فرم مردانه می گردند.

این تمرینات را به مدت 2 ماه هر روز و بعد از آن هفته ای 3 الی 4 مرتبه انجام دهید.

در مواردی که فرد مسن و یا پوست دچار افتادگی بسیار شدید است بدیهی است که انجام ورزش ها به تنهایی موثر نخواهند بود و احتمالا نیاز به عمل جراحی و زیبایی می باشد.

در ضمن برای کسب نتیجه بهتر می توانید در کنار انجام این تمرینات از کرم های مخصوص گردن و مکمل های غذایی مناسب زیر نظر پزشک متخصص استفاده کنید.

حتما بخوانید: بهترین آب برای آشامیدن کدام است آب معدنی یا تصفیه شده؟

آقای حسین 28 سالهبعد از 11 ماه درمان

از وقتی یادم میاد شوره سر داشتم، در سال‌های اخیر ریزش مو هم به اضافه شد و قسمت جلوی سرم تقریبا خالی از مو شده بود، شاید طرز فکر من اینطوری باشه ولی به نظرم بخش مهمی از زیبایی چهره به مو‌ها بستگی داره، بعد از انجام درمان، شوره سر و ریزش موهایم بطور کلی از بین رفت، موهای قسمت جلوی سرم هم مجددا رشد کردند.

آقای ن.ح 38 سالهبعد از 12 ماه درمان

من به اصرار همسر مهربانم درمان را با دکتر نصیرزاده آغاز کردم، تا همینک نتیجه درمان فوق العاده بوده، ممنون از همسرم و زحمات جناب دکتر نصیرزاده.

خانم آ.ب، 19 سالهبعد از 3 ماه درمان

خیلی درگیر جوش‌های صورتم بودم به چند متخصص مراجعه کردم قرص راکوتان یا آنتی‌بیوتیک می دادند یا ژل و محلول ضد‌جوش که خیلی تاثیر نداشتند و فقط پوستم را خشک می‌کردند این اواخر که قرص راکوتان می‌خوردم ریزش مو هم گرفتم. یکی از دوستانم دکتر نصیرزاده را معرفی کرد با درمانی که ایشان برایم نوشتن جوش‌هایم خوب شد و موهایم ضخیم‌تر و بهتر شدند.

آقای م.ک، 30 سالهبعد از 2 ماه درمان

برنامه اصولی به این میگن آزمایش خون دادم و بر اساس نتیجه دکتر زحمت کشیدن برنامه غذایی و تعدادی قرص به من معرفی کردن 6 روز در هفته تمرین در کنار برنامه دکتر نصیرزاده نتیجه خیلی خوبی داد.

آقای ب.ج، 39 سالهبعد از 11 ماه درمان

از نتیجه کاملا راضیم علاوه بر تناسب اندام انرژیم هم خیلی بیشتر شده و خوابم کمتر و صبح ها کاملا سرحال هستم سردردهای گاه و بی‌گاه دیگر ندارم و فکر می‌کنم خیلی از مشکلاتم به ازدیاد وزنم ربط داشته و الان دیگر آن مشکلات را ندارم. با تشکر فراوان از جناب دکتر نصیرزاده عزیز

غذای ما بهترین دارو استFOOD IS MEDICINE

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دکتر دانیال نصیرزاده می باشد و استفاده از مطالب این سایت تنها با ذکر نام نویسنده و لینک مستقیم بلامانع است.

کاربران گرامی,این مقاله از سایت حذف گردیده.

مروری بر دیگر مطالب ”


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید


انواع جراحی زیبایی سینه

آب کردن غبغب

 

آب کردن غبغب با انجام چند حرکت اصلاحی موثر شامل حرکات ورزشی است که بیشتر در ناحیه گردن انجام می شود و به دلیل قرار دادن غبغب در موقعیت خاص موجب کوچک شدن غبغب می شود.

چطور بفهمیم غبغب داریم

 

چه چیزی باعث ایجاد غبغب می شود؟

سن: هرچقدر سن تان بیشتر شود، احتمال بروز غبغب یا شدت گرفتن آن بیشتر خواهد شد.

 

ژنتیک: تاریخچه خانوادگی نیز تأثیر بسیار زیادی در بروز غبغب دارد. گاهی اوقات یک فرد فوق العاده لاغر فقط به خاطر اینکه اجدادش دچار این ویژگی بودند، دارای چربی اضافه زیر گردن خواهد بود.

 

اضافه وزن: اکثر اوقات جمع شدن چربی زیر پوست باعث می شود تا پوست خاصیت کشسانی خود را از دست داده و زیر گردن حالت افتادگی به خود بگیرد.

 

عادت‌های بد روزانه: یکی از این عادت‌ها پایین نگه داشتن سر برای زمان طولانی است (مثل وقتی به موبایل نگاه می‌کنید)

 

مشکلات خواب: بالش‌های بلند و نرم نه تنها بی‌خوابی یا بدخوابی می‌آورند بلکه سبب ایجاد غبغب نیز می‌شوند.

 

بارداری

از بین بردن غبغب

 

حرکات ورزشی برای از بین بردن غبغب

یک کتاب ضخیم با جلد محکم انتخاب کنید. آن را روی سر خود بگذارید و هر روز ۱۰ دقیقه راه بروید. پس از چندین روز تمرین می‌توانید کتاب را با نمونه سنگین‌تر جایگزین کنید

 

کشش سر به پهلو

یکی دیگر از حرکات مربوط به سر و گردن که حسابی برایتان کارساز خواهد بود. کشش سر یه سمت چپ و راست است، زیرا با این حرکت ساده عضلات گردن درگیر شده و خیلی زود نتیجه خواهید گرفت.

این تمرین را در ۳ ست ۱۰ تایی تکرار کنید.

 

درمان غبغب

 

باز کردن دهان 

یک تمرین بسیار موثر این است که دهانتان را تا جایی که ممکن است باز کدره و زبانتان را هم تا جایی که می‌توانید بیرون بیاورید، انگار می‌خواهید آن را به چانه‌تان برسانید. ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید و بعد به حالت شروع برگردید. این حرکت را ده مرتبه تکرار کنید. وقتی این تمرین را انجام می‌دهید احساس خواهید کرد که عضلات چانه و گردنتان درحال سفت شدن هستند. 

 

گفتن “X-O”

این یک تمرین ساده است که به عضلات فک شما کمک می‌کند تا به دو طرف مختلف حرکت کند. این تمرین فک‌تان را تقویت می‌کند و مقدار زیادی چربی را در ناحیه غبغب می‌سوزاند. البته، شما می‌توانید آن را در هر زمان، حتی زمانی که در دفتر کارتان پشت میز نشسته‌اید انجام بدهید.

 

راههای از بین بردن غبغب

 

برای انجام این تمرین رفع غبغب ، خیلی ساده مراحل زیر دنبال اعمال کنید:

– تلفط دو حرف X و O را دست کم ۱۵ بار امتحان کنید

چطور بفهمیم غبغب داریم

– بعد از حدود ۲ تا ۳ دقیقه، تمرین را حدود ۳ بار تکرار کنید

– لطفا برای رسیدن به بهترین نتایج ممکن هر روز این تمرین را تکرار کنید

 

بالا بردن گونه

برای انجام این تمرین، لطفا مراحل زیر را دنبال کنید:

– سعی کنید گونه را تا نزدیک‌ترین حالت به چشم‌ها بالا ببرید

– شما می‌توانید این کار را با استفاده از گوشه‌های دهان‌تان انجام بدهید. در این مرحله، قادر به ایجاد یک لبخند مصنوعی خواهید بود. شما حتی می‌توانید چشم‌ها را ببندید تا گونه‌ها راحت‌تر بالا بروند.

– این حالت را برای حدود ۱۰ ثانیه نگه دارید و این تمرین را ۴ تا ۵ بار در روز تکرار کنید

– لطفا این تمرین را هر روز انجام دهید، حتی اگر غبغب‌تان از بین رفته باشد

 

کشش زبان

مستقیم به جلو نگاه کنید. زبان خود را تا جای ممکن بیرون بیاورید.

سعی کنید زبان خود را به سمت بینی بالا بیاورید.

به مدت ۱۰ ثانیه مکث کنید و سپس زبان را پایین بیاورید.

 

برداشتن غبغب

 

تقویت عضله پلاتیسما

همان طور که روی صندلی نشسته اید و کمر و گردنتان صاف است، لب پایین خود را کاملا روی لب بالای خود قراردهید(به حالت لوس کردن) و در این حالت 30 ثانیه بمانید و 10 مرتبه این تمرین را انجام دهید، این تمرین دقیقا قسمتی از عضله پلاتیسما که شل شدن آن باعث ایجاد غبغب می شود را تقویت می کند.

 

سایر روش‌های درمانی غبغب

آب کردن غبغب با تمرینات خانگی

گل سیاه: ۳ قاشق غذاخوری گل را با آب گرم خمیر کنید و روی غبغب بگذارید. این کار را هفته‌ای دو بار تکرار کنید. اگر پوسستان خشک است حتما چند قطره روغن به آن بیفزایید.

از بانداژ یا باند گردن استفاده کنید.

 

از بین بردن غبغب با جویدن آدامس

هنگامی که پای از بین بردن غبغب در خانه و بدون عمل جراحی به میان می‌آید، احتمالا این مورد عجیب و غریب به نظر می‌رسد، اما واقعا تاثیرگذار است. جویدن آدامس نه تنها به شما کمک می‌کند تا استرس‌تان را کاهش دهید، بلکه به کاهش چربی موجود در غبغب نیز کمک می‌کند. گروه‌های عضلانی که برای جویدن آدامس مورد استفاده قرار می‌گیرند گروه‌های عضلانی در چانه‌ی دوم شما هستند. جویدن مداوم باعث تقویت فک می‌شود.

 

بهترین نکته این است که جویدن آدامس سبب نمی‌شود که احساس کنید در حال انجام تمرین ورزشی هستید. بنابراین فراموش نکنید که بعد از هر وعده غذا آدامس بجوید. برای رسیدن به بهترین نتایج، باید آدامس بدون قند بجوید. فقط دقت کنید که به جویدن آدامس اعتیاد پیدا نکنید زیرا این کار به فک شما آسیب خواهد زد.

 

اگر غبغب شما به‌دلیل خصوصیات ژنتیکی است، شاید استفاده از ورزش و کاهش وزن مفید باشد. اما پزشکان از روش‌های دیگری برای درمان غبغب استفاده می‌کنند. مانند:

 

لیپولیز

لیپوساکشن زیر چانه برای برداشتن چربی اضافه این ناحیه و زیباتر کردن فک پایین است. اما یکی از مشکلات لیپوساکشن این ناحیه، جای زخمی است که مخصوصا با بالا بردن سر، به چشم می‌آید. به‌هرحال اگر مصر هستید که بدون انجام تمرینات مختلف این کار را انجام دهید، حتما تمام شرایط خود شامل انواع بیماری‌ها، مشکلات، سن و… را با پزشک‌تان در میان بگذارید.

 

لیپولیز فقط چربی اضافه را از بین می‌برد و کارش ازبین‌بردن پوست اضافه نیست.

عوارض جانبی این عمل:

ورم

درد

کبودی

 

مزوتراپی

در روش مزوتراپی، با استفاده از مقداری مواد حلال چربی را به درون پوست تزریق می‌کنند.

 

در سال ۲۰۱۵ سازمان بهداشت آمریکا استفاده از اسید دگزیکسولیک را برای عمل مزوتراپی تایید کرد. اسید دگزیکسولیک سبب جذب چربی‌های بدن می‌شود.

 

برای درمان غبغب شاید نیاز به ۲۰ تزریق یا حتی بیشتر در هر جلسه باشد. در کل به ۶ جلسه نیاز دارید. فاصله بین هر جلسه یک ماه است.

 

در صورت تزریق اشتباه، اسید دگزیکسولیک می‌تواند سبب آسیب جدی به اعصاب شود. تنها پزشکان پوست یا جراحان پلاستیک آشنا به این دارو می‌توانند آن را تزریق کنند.

 

برداشتن غبغب

 

مزوتراپی

در روش مزوتراپی، با استفاده از مقداری مواد حلال چربی را به درون پوست تزریق می‌کنند.

 

در سال ۲۰۱۵ سازمان بهداشت آمریکا استفاده از اسید دگزیکسولیک را برای عمل مزوتراپی تایید کرد. اسید دگزیکسولیک سبب جذب چربی‌های بدن می‌شود.

 

برای درمان غبغب شاید نیاز به ۲۰ تزریق یا حتی بیشتر در هر جلسه باشد. در کل به ۶ جلسه نیاز دارید. فاصله بین هر جلسه یک ماه است.

 

در صورت تزریق اشتباه، اسید دگزیکسولیک می‌تواند سبب آسیب جدی به اعصاب شود. تنها پزشکان پوست یا جراحان پلاستیک آشنا به این دارو می‌توانند آن را تزریق کنند.

 

عوارض جانبی مزوتراپی

ورم‌کردن پوست

کبودی پوست

درد

بی‌حسی پوست

سرخ‌شدن پوست

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

 


جراحی زیبایی سینه و شکم

دلت کیک خونگی میخواد،فرصت درست کردن نداری؟


واسه همه چی جا هست!


انواع تشک طبی و خوشخواب/خرید مستقیم


حس می کنی دچار کم شنوایی شدی؟


از همین حالا برنامه سفر نوروزت رو بچین!


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟


تخفیف باورنکردنی فرش سورنا|ازدستش نده!


سفارش آنلاین جدیدترین ست های لباس زیر


سینما رو به خونت بیار!


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید


ارسال فوری و محرمانه انواع کاندوم

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

میزان چربی بدن و اضافه وزنتان را محاسبه کنید. میزان چاقی بدن را می توان با شیوه های مختلفی اندازه گیری کرد. بعضی از آن ها بسیار ساده هستند و با یک متر یا خط کش به راحتی می توان آن ها را انجام داد. اما خیلی از روش ها نیاز به وسایل و ابزار خاص خود دارند. علم ورزش در این مطلب روش های ساده ای را برای اندازه گیری میزان چربی بدن و اضافه وزن معرفی می کند.

معیار چربی بدن

درصد چربی بدن به سن و جنس وابسته است. معمولا” چربی بدن بانوان نسبت به آقایان بیشتر است، چون که بدن زنان برای زایمان و عملکرد هورمون ها به چربی بیشتری نیاز دارد. بنابراین زن و مرد هم سن، درصد چربی متفاوتی دارند. بعضی از معیار های عمومی درصد چربی بدن در ادامه آمده است.

معیار چربی بدن زنان

چطور بفهمیم غبغب داریم

چربی بدن ۱۰ الی ۱۲ درصد ضروری است. ۱۴ تا ۲۰ درصد چربی به نظر می رسد محدوده سالمی برای ورزشکاران باشد. ۲۱ تا ۲۴ درصد چربی معمول و سالم است. ۲۵ تا ۳۱ درصد چربی به نظر می رسد محدوده قابل قبولی باشد. هر مقداری بالاتر از ۲۳ درصد برای زنان به عنوان چاقی تلقی می شود.

معیار چربی بدن مردان

۲ تا ۴ درصد چربی بدن ضروری است. ۶ تا ۱۳ درصد محدوده چربی بدن یک ورزشکار است. ۱۴ الی ۱۷ درصد چربی محدوده طبیعی به نظر می رسد. ۱۵ تا ۲۵ درصد چربی بالای حد طبیعی است. هر مقداری بالاتر از ۲۶ درصد برای مردان به عنوان چاقی تلقی می شود.

درصد چربی بدن به چه معناست؟

درصد چربی بدن، درصد توده چربی است که در حال حاضر در بدن شما وجود دارد. ما یک مقیاس برای شما آماده کرده ایم که مشخص می کند درصد چربی بدن خوب یا بد چیست. به سادگی به جنسیت و سپس سن خودتان نگاه کنید و درصد را در جدول زیر پیدا کنید.

درصد چربی بدن مردان بر اساس جدول سن


درصد چربی بدن زنان بر اساس جدول سن


میزان چربی بدن و اضافه وزنتان را محاسبه کنید

چربی چیز بدی نیست! چربی برای مو، پوست و سیستم های حیاتی بدن ضروری است. همچنین چربی به جذب ویتامین های ضروری کمک می کند. اما چربی بیش از حد موجب مشکلات جدی مانند بیماری قلب یا فشار خون بالا می شود.

راه های محاسبه چربی بدن کدامند؟

چندین راه مفید برای محاسبه چربی بدن وجود دارد. این راه ها شامل Bod Pod، کالیپر، معیار چربی بدن و … هستند.

Bod Pod

باد پاد یک اتاقک بیضی شکل است که میزان دقیق چربی را محاسبه می کند. برای این کار در ابتدا وارد اتاقک می شوید و به مدت ۲۰ ثانیه می نشینید. اتاق، هوای جا به جا شده را محاسبه می کند، که می تواند در ارتباط با چربی زمانی که وزن محاسبه می شود تغییر کند زیرا افراد عضلانی چگالی بالاتری دارند.

کالیپر

کالیپر آزمون ارزان و ساده ای برای محاسبه چربی بدن است. کالیپر چربی زیر پوستی بدن را اندازه گیری می کند. شما می توانید کالیپر را در فروشگاه های سلامت یا فروشگاه های پزشکی  ورزشی پیدا کنید.

لطفا ادامه مطلب را در از کجا بفهمیم قد و زنی متناسب داریم؟! (قسمت دوم) بخوانید

منبع: علم ورزش- myfit

لینک مرتبط: 4 + 5 نکته‌ای که در مورد چاقی نمی‌دانید

BMI چگونه محاسبه می شود؟

مرکز خدمات روانشناسی نیک آرام

طراحی لبخند جردن

دکتر مهدی کریمی

مرکز دندانپزشکی هدایت

دکتر تقی متدین

دندانپزشکی دکتر بهزاد نقی زاده

373 بازدید

638 بازدید

591 بازدید

547 بازدید

408 بازدید

418 بازدید

288 بازدید

چطور بفهمیم غبغب داریم

13 بهمن 1399

13 بهمن 1399

13 بهمن 1399

13 بهمن 1399

13 بهمن 1399

12 بهمن 1399

12 بهمن 1399


Jump to navigation

غبغب (Double Chin) معمولا نتیجه افزایش سن و تغییرات شدید وزن است. بر این اساس پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و دچار افتادگی می‌شود. همچنین عضله پلاتیسما که از زیر فک تا گردن امتداد دارد بر اثر بی‌تحرکی شل می‌شود و باعث ایجاد غبغب می‌شود.

خوشبختانه تمرینات ورزشی ساده‌ای برای از بین بردن غبغب و کاهش چربی در زیر چانه، گلو و گردن وجود دارد. برای مشاهده این تمرینات لینک زیر را دنبال کنید:http://rubanmag.com/node/742

اخبار داغ 

هیچ تمرین ورزشی برای از بین بردن چربی در قسمتی خاص نداریم چربی سوزی به طور کلی از همه بدن انجام میشه اگر مقدار متابولیسم بدن از BMR بالاتر بره بدن اول از ذخائر گلیکوژن کبد استفاده میکنه بعدشم شروع به متابولیسم چربی ها میکنه(البته به این سادگی نیست گلیکوژن ذخیره دم دستیه دائما کم و زیاد میشه)

چطور بفهمیم غبغب داریم
چطور بفهمیم غبغب داریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *