چطور بفهمیم هفته چندم بارداری هستیم

 
helpkade
چطور بفهمیم هفته چندم بارداری هستیم
چطور بفهمیم هفته چندم بارداری هستیم

تست بارداری شما مثبت شده است – بله! این پاسخ به احتمال زیاد منجر به طرح دو سوال مهم می‌شود: الان هفته چندم بارداری هستم؟ و تاریخ تقریبی زایمان من چه زمانی است؟ “من در هفته چندم بارداری قرار دارم”، این یکی از اولین سوالاتی است که به ذهن همه مادران باردار می آید. در این مقاله بهترین پاسخ را خواهید یافت و به علاوه با دقیق ترین روش های معین کردن سن بارداری و زمان زایمان آشنا خواهید شد.

بسیار خوب، مادر عزیز، اگر در تعیین سن بارداری خود دچار مشکل شده اید، نگران نباشید. ما یک پاسخ بسیار ساده برای شما داریم. کافی است به آسانی تاریخ اولین روز آخرین دوره قاعدگی خود (LMP) یا تاریخی که تصور می‌کنید در آن لقاح اتفاق افتاده است) اگر از آن تاریخ مطلع هستید) را در ماشین حساب های مخصوصی که در سایت های مرتبط با دوران بارداری پیدا می شوند، وارد کنید، در عرض چند ثانیه، این ابزار مفید موعد زایمان شما، هفته بارداری شما و همچنین حقایق جالبی را درباره روند رشد جنین درون رحم و تغییرات بدن مادر به شما نشان می دهد.

صبر کنید، من هفته چندم بارداری هستم؟ این سوالی همراه با تعجب است که هنگام دیدن عدد محاسبه شده توسط ماشین حساب بارداری، برای هر خانم باردار ایجاد می شود.

منطقی است که تصور کنید حاملگی از زمان لقاح آغاز می‌شود، چون آن لحظه‌ای است که اسپرم و تخمک با هم یکی می‌شوند تا در نهایت فرزند دلبند شما را شکل دهند.  با این حال، در تعیین سن بارداری، از تاریخ تقریبی لقاح به عنوان نقطه شروع حاملگی استفاده نمی‌شود. تعیین سن بارداری بر اساس اولین روز آخرین قاعدگی که در اصطلاحات پزشکی به عنوان LMP شناخته می شود، یک روش استاندارد و مورد پذیرش است، زیرا اکثر خانم ها از تاریخ دقیق لقاح اطلاع ندارند.

چطور بفهمیم هفته چندم بارداری هستیم

از آنجا که اکثر خانم ها تاریخ آخرین قاعدگی خود را می دانند، استفاده از LMP برای تعیین هفته بارداری، بسیار راحت تر است. البته، این دقیق ترین راه برای مشخص کردن سن بارداری نیست. اما این روش رایج ترین راهکار برای تعیین موعد تقریبی زایمان وهمچنین سن حاملگی است.

حالا که سن بارداری بر اساس اولین روز آخرین قاعدگی محاسبه می شود، پس تکلیف دو تا سه هفته اول بارداری چیست؟ بله، در آن زمان شما از لحاظ فنی باردار نیستید اما بنا به دلیلی که در بالا گفته شد، این روزها جزو سن بارداری شما به حساب می آیند.

محاسبه زمان شروع بارداری بر اساس اولین روز آخرین دوره قاعدگی دقیق ترین روش نیست زیرا عوامل مداخله گر زیادی وجود دارند که می توانند بر زمان تخمک گذاری تأثیر داشته باشند. این سناریو را تصور کنید:

• مادر اول: خونریزی پریود در روز 1 دوره شروع می شود، در روز 14 دوره تخمک گذاری صورت گرفته و لقاح نیز در همان روز 14 رخ داده و این خانم باردار می شود. در روز ۲۸ ماه، خانم یک آزمایش انجام می‌دهد که جواب آن مثبت است. بر اساس اولین روز آخرین قاعدگی او چهار هفته باردار است، اما در واقع تنها دو هفته است که باردار شده و با جنین درون رحمش زندگی کرده ‌است.

• مادر دوم: خونریزی پریود در روز 1 دوره شروع می شود، اما در اواخر روز 21 چرخه خود تخمک گذاری می کند و در روز 22 لقاح صورت گرفته و خانم باردار می شود. در نهایت در روز ۳۵ دوره، خانم یک آزمایش انجام می‌دهد که پاسخ آن مثبت است. این خانم پنج هفته باردار است، اما تنها دو هفته است که باردار شده و با جنین خود زندگی کرده‌است.

در مثال های بالا، دوره قاعدگی هر دو زن در یک روز آغاز شده و هر دو زن به مدت دو هفته باردار بودند. اما سن بارداری در یکی از این خانم ها چهار هفته بوده و در دیگری برابر با پنج هفته است.

همانطور که می بینید، رسیدن به جواب سوال جذاب “هفته چندم بارداری هستم” به آن آسانی که تصور می کنید نیست.

با در نظر گرفتن سناریوی فرضی بالا، به راحتی می توان فهمید که چرا دقیق ‌ترین روش برای محاسبه سن بارداری، در نظر گرفتن میزان فاصله شما از زمانی است که لانه گزینی داشتید. این نکته بسیار مهم است: حتی اگر از زمان تخمک گذاری خود مطلع باشید، باز هم تشخیص زمان لانه گزینی با قطعیت صد در صدی بسیار دشوار است.

پس از وقوع لقاح (هنگامی که اسپرم، تخمک را بارور می کند)، تخمک بارور شده (که در این مرحله بلاستوسیست نامیده می شود) از لوله های رحمی به سمت رحم حرکت می کند. در مقایسه با بلاستوسیست ریز و ظریف، رحم فضایی بسیار بزرگ است! بنابراین مکان های زیادی برای لانه گزینی بلاستوسیست در رحم وجود دارد. بلاستوسیت کوچک می تواند در ناحیه فوقانی رحم شما لانه گزینی کند و یا ممکن است با سیر مسیر طولانی تری به ناحیه تحتانی برسد و در آن جا، جای بگیرد.

با در نظر گرفتن مدت زمان لازم برای حرکت تخمک بارور شده به سمت محل لانه گزینی، اکثر کارشناسان اتفاق نظر دارند که پروسه لانه گزینی حدود نه روز پس از لقاح اتفاق می افتد، البته این زمان ممکن است از 6 روز تا 12 روز بعد از لقاح متغیر باشد. اما خبرهای خوبی هم هستند! در حالی که هیچ آزمایشی برای تعیین دقیق روز لانه گزینی وجود ندارد، ممکن است بدنتان علائمی را درباره لانه گزینی به شما نشان دهد:

• گرفتگی های عضلانی مربوط به لانه گزینی: این درد و گرفتگی های عضلانی در قسمت تحتانی شکم ممکن است مانند درست مانند گرفتگی های دوران قاعدگی های منظم شما باشند، اما فرق آن این است که در این زمان خونریزی قاعدگی رخ نمی دهد.

• خونریزی لانه گزینی: برخلاف پریود، این بیشتر لکه بینی است تا خونریزی کامل.

پس از لانه گزینی، دقیق ترین روش برای محاسبه سن بارداری کمک گرفتن از تاریخ تخمک گذاری است. اگر از زمان تخمک گذاری خود مطلع باشید، شانس بیشتری دارید که بتوانید به این سوال که هفته چندم بارداری هستم، پاسخ دقیقی بدهید.

اما این روش هم چندان بی عیب و نقص نیست. زمان تخمک گذاری ممکن است چند روز جا به جا شود، یا اینکه ممکن است هنگام تعیین تاریخ تخمک گذاری، محاسبات خود را اشتباه انجام دهید. برای محاسبه دقیق تر از ماشین حساب های مخصوص تخمک گذاری موجود در سایت ها کمک بگیرید.

اگر از تاریخ اولین روز آخرین قاعدگی خود اطلاع نداشتید، چه باید بکنید؟ یا شاید هم چرخه قاعدگی شما آنقدر نامنظم باشد که حتی نمی توانید حدس بزنید چه زمانی تخمک گذاری شما اتفاق افتاده است؟ نگران نباشید! سونوگرافی با هدف تعیین سن بارداری و زمان زایمان، می تواند به شما کمک کند. در حقیقت، پزشکان معمولاً از این سونوگرافی به عنوان ابزاری برای تأیید سن بارداری محاسبه شده از طریق LMP استفاده می کنند. ممکن است در اولین ویزیت دوران بارداری یا در ویزیت های بعدی، پزشک شما سونوگرافی با هدف تعیین سن بارداری را برایتان درخواست کند.

جنین های سالم در سه ماهه اول بارداری، با سرعت بسیار قابل پیش بینی رشد می کنند، بنابراین اندازه گیری طول فرق سر تا دنبالچه (CRL) می تواند تخمین دقیق تری از اینکه شما در هفته چندم بارداری هستید، را ارائه دهد. معیار سونوگرافی CRL که در سه ماهه اول برای تعیین سن جنین به کار می رود، در واقع به فاصله بین سر (فرق سر) تا بخش انتهایی بدن جنین (دنبالچه) اشاره دارد. وقتی سونوگرافی با هدف تعیین سن بارداری، قبل از هفته سیزدهم بارداری انجام شود، دقت این روش بسیار بالا بوده و ممکن است با سن اصلی بارداری بین پنج تا هفت روز (کمتر یا بیشتر) اختلاف داشته باشد. در سه ماهه دوم این اختلاف زمانی به هفت تا 10 روز(کمتر یا بیشتر) می رسد.

ابزارهایی که برای محاسبات دوران بارداری وجود دارند، جالب تر از این هم هستند. اگر بتوانید از طریق سونوگرافی، از موعد تقریبی زایمان خود آگاه شوید، می‌توانید از ماشین‌حساب هایی که در سایت ها وجود دارند استفاده کنید تا با محاسبه ای معکوس مشخص شود چه زمانی باردار شده بودید، در این صورت پاسخ بسیار بهتری برای سوال ” من چند هفته باردار هستم” خواهید داشت.

درمورد این سوال پر تکرار که هفته چندم بارداری جنسیت معلوم میشه، باید بگوییم بهترین زمان برای تعیین جنسیت از طریق سونوگرافی پایان هفته 16 بارداری است. تعیین جنسیت قبل از این زمان احتمال خطا را افزایش می دهد.

اگر موعد تقریبی زایمان شما (محاسبه شده بر اساس LMP) با آنچه که توسط سونوگرافی محاسبه شده است، متفاوت باشد، چه باید بکنید؟ یا اگر چهار عدد متفاوت داشته باشید چطور؟! چه باید کرد؟ بله تعجب نکنید، ممکن است چهار تاریخ مختلف برای زمان تولد فرزندتان داشته باشید: سن به دست آمده بر اساس LMP، لانه گزینی (اگر احساس گرفتگی عضلانی در پایین شکم دارید)، تخمک گذاری و سونوگرافی.

در این موارد، متخصص زنان یا مامایی که تحت نظرش هستید، ممکن است با توجه به سونوگرافی، زمان زایمان شما را تعیین کنند. زیرا عددی که از طریق سونوگرافی به دست می آید، در مقایسه با سایر روش ها دقیق تر است.

توجه داشته باشید که: بسیاری از پزشکان ممکن است موعد زایمان را تنظیم نکنند مگر اینکه بیش از یک هفته تاخیر در زایمان داشته باشید، اما این مساله می‌تواند در پایان دوره بارداری به لحاظ القای زایمان مشکلاتی را ایجاد نماید. اگر احساس می کنید که موعد مقرر زایمانتان باید تنظیم شود، سونوگرافی تاریخ یابی را انجام داده و یا برای تنظیم تاریخ زایمان با پزشک خود مشورت کنید. اگر موعد زایمان شما تنظیم نشود، ممکن است وقتی یک هفته “تاخیر” دارید، پزشک تصمیم بگیرد زایمان را با کمک دارو درمانی القا کند، حتی اگر این واقعاً تاریخ و سررسید واقعی زایمان شما باشد.

اشتباه است. شما حالا هفت هفته باردار هستید. بسیاری از مادران تصور می کنند 7 هفته و 1 روز باردار بودن به این معنی است که آن ها از نظر فنی در هفته هشتم بارداری خود قرار دارند. در حالی که قطعا منطقی پشت آن وجود دارد، این تنها روشی نیست که جامعه پزشکی به سوال “من چند هفته باردار هستم” پاسخ می ‌دهد. از نظر بیان سن خود به آن فکر کنید.

اگر کسی از شما بپرسد که چند سال دارید، شما می‌گویید که ۳۰ سال دارید، چه ۳۰ سال و ۳ روز باشید و چه ۳۰ سال و 364 روز. حتی شب قبل از سی و یکمین سالگرد تولد خود، شما هنوز هم می گویید که 30 ساله هستید اگرچه تقریباً سی و یکمین سال عمر خود را تمام کرده اید.پس چند هفته باردار هستید؟ اکثر مامان ها با گفتن اینکه چند هفته و چند روز را به پایان رسانده اند پاسخ می دهند:• “من 8 هفته و 2 روز باردار هستم.”• “من روز دوشنبه 20 هفته باردار خواهم بود.”• “من 32 هفته و 6 روز باردار هستم.”

حال که جواب سوال هفته چندم بارداری را میدانید میتوانید بهتر تاریخ تقریبی زایمان و سن بارداری را درک کنید.

مطالعه بیشتر:

1- ماشین حساب تولد و فرمول محاسبه تاریخ زایمان

2- آیا تعیین زمان زایمان طبیعی بطور دقیق ممکن است؟

3- محاسبه سن بارداری و زمان زایمان چگونه امکان پذیر است؟

4- تاریخ زایمان چقدر دقیقه؟ چگونه تاریخ زایمان را محاسبه کنیم؟

چرا ماشین حساب تعیین سن بارداری می گوید من حتی قبل از زمان تقریبی لقاح، باردار بوده ام؟

منطقی است که تصور کنید حاملگی از زمان لقاح آغاز می‌شود، چون آن لحظه‌ای است که اسپرم و تخمک با هم یکی می‌شوند تا در نهایت فرزند دلبند شما را شکل دهند. با این حال، در تعیین سن بارداری، از تاریخ تقریبی لقاح به عنوان نقطه شروع حاملگی استفاده نمی‌شود. تعیین سن بارداری بر اساس اولین روز آخرین قاعدگی که در اصطلاحات پزشکی به عنوان LMP شناخته می شود، یک روش استاندارد و مورد پذیرش است، زیرا اکثر خانم ها از تاریخ دقیق لقاح اطلاع ندارند.


نشانه های لانه گزینی جنین چیست؟

• گرفتگی های عضلانی مربوط به لانه گزینی: این درد و گرفتگی های عضلانی در قسمت تحتانی شکم ممکن است مانند درست مانند گرفتگی های دوران قاعدگی های منظم شما باشند، اما فرق آن این است که در این زمان خونریزی قاعدگی رخ نمی دهد. • خونریزی لانه گزینی: برخلاف پریود، این بیشتر لکه بینی است تا خونریزی کامل.

آیا محاسبه سن بارداری با کمک سونوگرافی دقیق است؟

جنین های سالم در سه ماهه اول بارداری، با سرعت بسیار قابل پیش بینی رشد می کنند، بنابراین اندازه گیری طول فرق سر تا دنبالچه (CRL) می تواند تخمین دقیق تری از اینکه شما در هفته چندم بارداری هستید، را ارائه دهد. معیار سونوگرافی CRL که در سه ماهه اول برای تعیین سن جنین به کار می رود، در واقع به فاصله بین سر (فرق سر) تا بخش انتهایی بدن جنین (دنبالچه) اشاره دارد. وقتی سونوگرافی با هدف تعیین سن بارداری، قبل از هفته سیزدهم بارداری انجام شود، دقت این روش بسیار بالا بوده و ممکن است با سن اصلی بارداری بین پنج تا هفت روز (کمتر یا بیشتر) اختلاف داشته باشد. در سه ماهه دوم این اختلاف زمانی به هفت تا 10 روز(کمتر یا بیشتر) می رسد.

چطور بفهمیم هفته چندم بارداری هستیم


هفته چندم بارداری جنسیت جنین مشخص میشود؟

درمورد این سوال پر تکرار که هفته چندم بارداری جنسیت معلوم میشه، باید بگوییم بهترین زمان برای تعیین جنسیت از طریق سونوگرافی پایان هفته 16 بارداری است. تعیین جنسیت قبل از این زمان احتمال خطا را افزایش می دهد.

نویسنده :
تیم تالیف و ترجمه نی نی پلاس

منبع:

mamanatural

روند بارداری

روند بارداری

روند بارداری

روند بارداری

روند بارداری

روند بارداری

روند بارداری

این بخش در حال طراحی می باشد

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک زیر استفاده کنید

http://moshavere.niniban.com/

سلام و ممنون از توجهتون

برای طرح سوال و گرفتن پاسخ فقط از لینک
زیر استفاده کنید

چطور بفهمیم هفته چندم بارداری هستیم

https://ninisoal.com/

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

همراه عزیز نی‌نی‌بان، اگر سوالی از متخصصان دارید در آدرس زیر مطرح کنید

http://bit.ly/31AMOqp

بارداری معمولا 280 روز یا 40 هفته بطول می انجامد، که بطور قراردادی از اولین روز آخرین قاعدگی شروع می شود. این دوران را می توان به سه “سه ماهه” بارداری تقسیم کرد که در هر یک وقایع خاصی اتفاق می افتد؛ سه ماهه اول از اولین هفته بارداری تا انتهای هفته 13، سه ماهه دوم از هفته 14 تا پایان هفته 27، و سه ماهه سوم از هفته 28 تا آخر هفته 40 است که عمدتا در این زمان ( کمی زودتر یا دیرتر) به زایمان و تولد نوزاد ختم می شود.هر سه ماهه مشخصات مربوط به خود را دارد؛ در سه ماهه اول ضربان قلب جنین شنیده می شود، در سه ماهه دوم اولین حرکات جنین توسط مادر احساس می شود، و در سه ماهه آخر برخی از مادران انقباضات کاذب زایمانی موسوم به برکستون- هیکز را تجربه می کنند. بعضی از آزمایشات مانند نمونه برداری از پرزهای جفتی در سه ماهه اول و آمنیوسنتز در سه ماهه دوم انجام می شوند. برخی از مسائل مانند دیابت بارداری، در سه ماهه آخر تظاهر می کنند. در این دوران عواطف و احساسات شما نیز مانند بدنتان دستخوش تغییراتی می شود و شرایط زندگی برای خانواده بتدریج آماده پذیریی از کودک آینده خواهد شد.ممکن است بخواهید در هر یک از این مراحل اطلاعات بیشتری از وضعیت رشد و تکامل جنین خود داشته باشید، یا شاید دوست دارید بدانید که در هر هفته باید انتظار چه تغییراتی را داشته باشید و خود را برای آنها آماده کنید. شماره هفته ای را که در آن هستید انتخاب کنید ..

هفته اول

این هفته ی اول بارداری است.جنین خود را به دیواره ی رحم می چسباند و بهترین مکان با لای رحم است. جفت و کیسه ی آب جنین شروع به رشد می کنند. کیسه ی آب جنین مثل یک پوفتونک است. جایی که به زودی اولین سلولهای جنین به وجود می آید.

هفته سوم

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

چطور بفهمیم هفته چندم بارداری هستیم

در این هفته اتفاقات زیادی در رحم شما در حال رخ دادن است. كوچولوی شما فعلا فقط یکتوده متشكل از صدها سلول است كه بطور دیوانه واری در حال تكثیر می باشند. این توده سلولی به اندازه 0.1 میلیمتر شبیه سر سوزن است و اگر درون شما قرار نداشت، می شد با چشم غیر مسلح هم آن را دید و اصلا به یکجنین یا كودکشباهت ندارد. توده سلولی شما در این زمان بلاستوسیت نام دارد و در حال جایگزینی در دیواره رحم نیز هست، جایی كه بعدها جفت به آن می چسبد و محل اتصال جفت و رحم و تبادلات جنین و مادر خواهد بود. قسمتی از توده سلولی بلاستوسیت هم تبدیل به جفت خواهد شد و شروع به ترشح هورمون بارداری یا hCG می كند. ماده ای كه به تخمدانهای شما فرمان می دهد تا تخمکجدیدی آزاد نكنند و همچنین موجب تحریکافزایش ترشح هورمونهای استروژن و پروژسترون می شود تا از ریزش و خونریزی جداره رحم جلوگیری كند. این هورمون همان ماده ای است كه تست بارداری شما را نیز مثبت می كند. در پایان این هفته شما می توانید با استفاده از یكی از انواع تستهای حاملگی خانگی این موضوع را چکكنید. اگر جواب آزمایش شما منفی شد می توانید 2 تا 3 روز بعد یکبار دیگر آزمایش را تكرار كنید. بعلاوه مایع آمنیوتیکنیز شروع به جمع شدن در اطراف توده سلولی می كند و حفره پر از مایعی را بوجود می آورد كه بعدها كیسه آب خواهد بود. این مایع مانند بالشتكی در طول هفته ها و ماههای آینده در اطراف جنین قرار گرفته و از وی محافظت می كند. در این زمان بلاستوسیت شما اكسیژن و مواد غذایی مورد نیاز خود را از طریق سیستم گردش خونی ابتدایی بدست می آورد كه بصورت تونلهای میكروسكوپی وی را به عروق خونی دیواره رحم شما مرتبط می كند و از همین راه نیز مواد زاید را دفع می كند، چرا كه ساختمان جفت هنوز توانایی انجام تبادلات را پیدا نكرده و تكمیل ساختمان آن تا پایان هفته آینده طول می كشد.

شما چگونه تغییر می کنید؟

در یک لحظه، اتفاق خارق العاده ای درون شما رخ داده است. یکاسپرم دیواره خارجی تخمکرا شكافته و به دورن آن راه یافته، آنرا بارور كرده است! چند روز بعد از لقاح، تخم بارور شده شروع به لانه گزینی در جداره داخل رحم كرده و به رشد خود ادامه می دهد. یکانسان در حال پدید آمدن است. شما احتمالا هنوز نمی دانید یا اینكه مطمئن نیستید كه باردار شده اید. تعداد كمی از زنان از باردار شدن خود باخبرند. به یاد داشته باشید كه هنوز تاخیر در قاعدگی نداشته اید. ممكن است در انتهای این هفته لكه بینی مختصری داشته باشید. بعضی از خانمها فكر می كنند كه شاید پریود شده اند، در بعضی هم خونریزی بسیار مختصر است كه شاید متوجه آن نشوند و در گروه اندكی نیز اصلا اتفاق نمی افتد. به هر حال این فقط چند لكه مختصر است كه “لكه بینی لانه گزینی” نام دارد و ناشی از فرورفتن تخم بارور شده در دیواره پرخون داخل رحم است، جایی كه اگر لقاح اتفاق نمی افتاد فرو ریخته و خونریزی قاعدگی را در شما موجب می شد. این روند احتمالا از هفته پیش آغاز شده یعنی حدود 6 روز بعد از باروری تخمك، اما واقعا نمی توان در مورد زمان دقیق آن خیلی هم مطمئن بود.

فعالیت های این هفته

یکتست حاملگی خانگی از داروخانه تهیه كنید. ممكن است بعضی از آنها چند عدد در یکجعبه داشته باشند و اگر بار اول مثبت نشد می توانید در نوبت بعد هم از آن استفاده كنید. بیشتر این تستها در هفته ای كه موعد قاعدگی است (یعنی دو هفته بعد از تخمکگذاری) بارداری را نشان می دهند. برای گرفتن جواب بهتر از ادرار صبحگاهی استفاده كنید.

هفته چهارم

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

این هفته آغاز دوره رویانی در جنین است. از حالا تا ده هفته دیگر تقریبا تمام دستگاههای بدن جنین شما تكامل یافته و شروع به فعالیت می كند. بنابراین در این مدت نسبت به عوامل زیان آور بسیار آسیب پذیر است. در حال حاضر جنین شما از دو لایه خارجی (اپی بلاست) و داخلی (هایپوبلاست) تشكیل شده كه بعدها اعضا و دستگاههای بدن جنین را می سازند. جفت ابتدایی نیز از دو لایه تشكیل شده كه در حال حفر كردن تونلهای بسیار ظریف و ایجاد فضاهایی در دیواره رحم شما هستند تا در آینده اكسیژن و كلیه مواد غذایی لازم را برای جنین تامین كرده و مواد زائد را دفع كنند، تقریبا در اواخر این هفته این سیستم شروع به كار خواهد كرد. همچنین گبولهای قرمز نیز در حال ساخته شدن هستند تا بتوانند اكسیژن را به تمام بدن كوچکجنین برسانند. در ضمن كیسه آب كه حاوی مایع آمنیوتیکاست جنین را در بر گرفته و وی را از آسیبهای احتمالی در دوران بارداری محافظت خواهد كرد.

شما چگونه تغییر می کنید؟

در این هفته دیگر با استفاده از یکتست حاملگی خانگی می توانید مطئمئن شوید كه آیا باردار هستید یا خیر؟. اگر تست شما مثبت باشد خیلی خوب است كه با پزشکخود تماس بگیرید یا اگر تاكنون انتخابی نداشتید فردی را برگزینید و یکقرار ملاقات برای اولین جلسه مراقبتهای بارداری با وی بگذارید. ممكن است به دلایل مختلف یا طبق نظر پزشکاولین قرار شما تا چند هفته دیگر به تعویق بیافتد. نگران نشوید و در این مدت تا حد امكان دارویی مصرف نكنید. اگر تاكنون مصرف ویتامینهای مخصوص دوران بارداری را شروع نكرده اید حتما اسید فولیکرا روزانه میل كنید چرا كه چند هفته آینده دوران بحرانی تكامل جنین شما خواهد بود. جفت ابتدایی اكنون می تواند آنچه را كه در خون شما وجود دارد به بدن جنین برساند و از این نظر داروها، خوراكیها و هر آنچه را كه با آن در تماس هستید، با اهمیت می سازد. اگر تست بارداری شما منفی شد، می توانید در چند روز آینده یکبار دیگر آزمایش را تكرار كنید. در بعضی از خانمهای باردار هنوز مقدار كافی هورمون بارداری ساخته نشده تا در آزمایش براحتی تشخیص داده شود. اگر هم در این چند روز قاعدگی در شما اتفاق افتاد می توانید در ماه آینده دوباره برای بارداری اقدام كنید. اما اگر تاكنون یکسال یا بیشتر (و اگر بالای 35 سال سن دارید، 6 ماه) است كه برای باردار شدن تلاش می كنید، بهتر است با پزشکخود مشورت كنید تا بررسی های لازم را جهت تشخیص احتمالی و علت ناباروری در شما و همسرتان انجام دهد. ممكن است نتایج این بررسی ها خوشایند نباشد ولی واقعیت این است كه اگر برای شما تشخیص ناباروری وجود داشته باشد آگاهی از آن و اقداماتی برای درمان سریعتر بهتر از تاخیر بیمورد خواهد بود.

فعالیت های این هفته

تهوع حاملگی یا ویار ممكن است زودتر از آنچه كه انتظار دارید به سراغ شما بیاید. می توانید چند بیسكویت خشکیا كراكر به همراه داشته باشید، آب نباتهای لیمویی یا آنتی اسیدهای جویدنی بعد از هر حمله استفراغ كمکكننده است. آدامسهای طعم دار نعناع و زنجبیل خشکشده نیز به تغییر ذائقه شما كمکخواهد كرد. بهتر است تعدادی از مواد فوق را به همراه یکپاكت یا كیسه نایلون برای استفراغ و تعدادی دستمال خشکیا مرطوب برای پاکكردن دهان در كیف، ماشین، میز كار یا هر جای دیگر داشته باشید.

هفته پنجم

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

در داخل رحم شما، جنین كوچكی به سرعت در حال رشد است. در این مرحله، او تنها به اندازه یکدانه كنجد می باشد، و بیشتر به یکبچه قورباغه شباهت دارد تا بچه یکانسان؛ این جنین از سه لایه تشكیل شده است (لایه های اكتودرم، مزودرم و اندودرم) كه بعدا اندامها و بافتهای بدن او را تشكیل می دهند. بخشی از سلولهای این جنین در حال ایجاد اندامهای بزرگ بدن مانند كلیه ها و كبد هستند و مجرای عصبی او نیز در ابتدای مسیر رشد قرار دارد. این لوله عصبی (كه بعدا مغز، نخاع، اعصاب و ستون فقرات كودکشما را به وجود خواهد آورد)، در لایه بالایی كه اكتودرم نامیده می شود، رشد می كند. همچنین، این لایه، نهایتا پوست، مو، ناخنها، غده های سینه، غده های عرق و همچنین مینای دندان كودکرا تشكیل خواهد داد. شكل گیری قلب و سیستم گردش خون او در لایه میانی یا مزودرم، آغاز می شود. در این هفته حفره های قلب كوچکاو شكل می گیرند و قلب او شروع به تپش و پمپ كردن خون خواهد كرد. مزودرم ماهیچه ها، غضروفها، استخوان و بافتهای زیرپوستی او را نیز شكل خواهد داد. لایه سوم یا اندودرم در تشكیل ریه ها، روده ها، سیستم اولیه ادراری، و همچنین تیروئید، كبد و لوزالمعده نقش خواهد داشت. در همین حال جفت اولیه و بند ناف، كه مواد غذایی و اكسیژن را به كودکشما می رسانند در حال فعالیت هستند.

شما چگونه تغییر می کنید؟

در صورتی كه نشانه ها و بیماریهای ناشی از حاملگی تا كنون بروز نكرده باشند، در این هفته بالاخره خود را نشان خواهند داد. شاید شما هم مانند بسیاری دیگر از زنان، دچار تهوع و استفراغ (كه ممكن است در زمانهایی غیر از صبح نیز رخ بدهد)، درد سینه، خستگی، و تكرر ادرار شوید. همه این موارد طبیعی هستند، همه آنها ممكن است شما را اذیت كرده و به ستوه آورند، اما از سوی دیگر این اتفاقات نیز بخشی از حاملگی هستند و هیچ كدام دائمی نبوده و برای همیشه باقی نخواهند ماند. افرادی كه اطراف شما هستند هیچ نشانه ای از رشد حیرت انگیزی كه درون بدن شما در حال رخ دادن است نمی بییند. 

بهتر است برنامه منظم ورزشی خود را ادامه دهید، یا در صورتی كه چنین برنامه ای نداشتید آن را آغاز كنید. ورزش به شما كمکمی كند تا میزان كشیدگی طبیعی عضلات خود، قدرت آنها و میزان استقامت و تحمل آنها را به حد مناسبی برسانید. بعلاوه، ورزش به شما كمکخواهد كرد تا با اضافه وزنی كه تحمل می كنید، كنار بیایید و برای مواجهه با مراحل سختتر حاملگی آماده شوید. همچنین در صورتی كه یکبرنامه منظم ورزشی برای خود تنظیم كنید، پس از زایمان درخواهید یافت كه بازگشت به حالت طبیعی برایتان راحت تر خواهد بود. یکفعالیت ورزشی متعادل و بی خطر را كه دوست دارید، انتخاب كنید پیاده روی و شنا، انتخابهای مناسبی برای خانمهای باردار هستند.

فعالیت های این هفته

یکپزشکیا ماما انتخاب كنید و با او قرار ملاقات بگذارید. برای آماده شدن جهت معاینه، اولین روز از آخرین دوره پریود خود را یادداشت كنید (این كار برای تعیین زمان تقریبی تولد كودکلازم است)، و سپس یکلیست از سوالاتتان تهیه كنید. در مورد سابقه پزشكی، از اقوام خود و شوهرتان پرس و جو كنید. ممكن است پزشکاز شما درباره بیماریهای مزمن یا ناهنجاریهای ژنتیكی در هر دو خانواده سوال كند.

هفته ششم

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

بدن كودکشما در حال شكل گیری است، و سلولهایی كه بعدا اندامها و سیستمهای بدن او را تشكیل خواهند داد، به سرعت در حال تقسیم شدن هستند. اكنون، او به اندازه یکدانه كوچکعدس (با عرض تقریبی 4 تا 5 میلی متر) است. اگر شما می توانستید درون رحم خود را ببینید، یکسر بزرگ و چند نقطه تیره رنگ را می دیدید كه محل تشكیل چشمها و بینی او خواهند بود. دو حفره كوچکدر دو طرف سر ، محل شكل گیری گوشها هستند، و دستها و پاهای او به شكل برآمدگیهای كوچكی قابل مشاهده می باشند. دستها و پاها شبیه به باله ماهی هستند كه پرده ضخیمی بین انگشتهای در حال رشد قرار گرفته است؛ اما انگشتان دست و پای او به زودی از یكدیگر جدا خواهند شد. زیر سوراخی كه بعدا دهان او خواهد شد، چین های كوچكی قرار دارند كه نهایتا به گردن و آواره پایین تبدیل خواهند شد. در داخل بدن او، زیان و تارهای صوتی در حال شكل گیری می باشند.قلب كودکشما كه مرحله تقسیم به حفره های چپ و راست را آغاز كرده است، حدود 100 تا 130 بار در دقیقه (تقریبا دوبرابر تعداد ضربان قلب شما در دقیقه) می زند، و جریان خون در بدن او آغاز شده است. روده های او در حال رشد هستند و مجاری كوچکعبور هوا به تدریج در محلی كه بعدا به ریه او تبدیل خواهد شد، ظاهر می شوند. تولید سلولهای ماهیچه ای آغاز شده است و احتمالا از اواسط این هفته، كودکشما تكان دادن اعضای كوچکخود را آغاز خواهد كرد. متاسفانه باید تا چند هفته پس از پایان سه ماهه اول دوران حاملگی خود صبر كنید تا بتوانید از احساس كردن حركتهای آرام كودکخود، لذت ببرید! 

شما چگونه تغییر می کنید؟

اگر تا كنون هم این احساس را تجربه نكرده باشید، به زودی خود را در مسیر پرتلاطم احساسات دوران حاملگی خواهید یافت؛ ممكن است یکروز بداخلاق و روز دیگر شاد باشید! هرچند ممكن است این احساسات متضاد برای شما نگران كننده باشند (به خصوص اگر قبلا به اینكه كاملا بر احساسات خود تسلط دارید، افتخار می كرده اید)، اما كاملا طبیعی هستند و ممكن است در تمام مدت حاملگی شما ادامه پیدا كنند. این احساسات متضاد در اثر تغییر میزان هورمونها و معمولا به خاطر میزان زیاد هورمونها، رخ می دهند. جدای از بحث هورمونها، كل زندگی شما نیز در حال تغییر است، و چه كسی در این حالت دچار هیجانات روحی نمی شود؟!دیدن لكه خون پس از ادرار بر روی لباس زیر یا دستمال توالت و یا خونریزی در اوائل دوران حاملگی طبیعی است؛ اما گاهی از اوقات ممكن است علامت اولیه سقط جنین نیز باشد. در صورت مشاهده لكه یا خونریزی، به سرعت با پزشکیا مامای خود تماس بگیرید تا او مشخص كند كه آیا این موارد بیانگر یکمشكل احتمالی می باشند یا خیر.

فعالیت های این هفته

برای مصرف ویتامینهای روزانه برنامه منظمی طراحی كنید: ویتامینها را در یکجعبه دارو كه محفظه های جداگانه ای برای هر یکاز روزهای هفته دارد، قرار دهید. هر روز شکكردید كه آیا ویتامینهای آن روز را مصرف كرده اید یا نه، محفظه مربوط به آن روز را چکكنید. جعبه دارو را در كنار مسواکخود قرار دهید تا هر شب در هنگام مسواکزدن، مصرف ویتامین را به یاد بیاورید. 

هفته هفتم

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

كودکشما هنوز یکدم كوچکدارد (كه در واقع استخوان دنبالچه است) و در هفته های بعدی از بین خواهد رفت. اما این دم، تنها قسمتی است كه با رشد كودکشما، كوچكتر می شود. اكنون كودکشما تقریبا 1.2 سانتی متر (به اندازه یکتمشك) است، و مفصل آرنج و همچنین انگشتان دست و پا (كه اكنون دیگر قابل تشخیص هستند، هرچند هنوز هم پرده نازكی بین آنها وجود دارد) دارد. در سر او كه خیلی بزرگتر از بدن او است، هر دو نیمكره مغز در حال رشد هستند. دندانها و فضای داخلی دهان او در حال شكل گیری است و گوشهای او نیز به رشد خود ادامه می دهند. پلكهای كودك، چشمهایش را (كه اكنون كمی رنگی هستند) می پوشانند، و نوکبینی او (كه شما یکروز نیشگونش خواهید گرفت) آرام آرام خود را نشان می دهد! ضخامت پوست او به نازكی یکبرگه كاغذ است و رگهای او را به وضوح می توان دید.كودک كوچک شما، آپاندیس و لوزالمعده هم دارد، كه نهایتا با تولید هورمون انسولین به هضم غذا كمکخواهد كرد. كبد كودکشما مشغول تولید گلبولهای قرمز خون است، و یکحلقه از روده های در حال رشد كودکشما در جهت بند ناف او شكل می گیرد؛ بند ناف او، اكنون رگهای خونی واضحی دارد كه عمل تبادل اكسیژن و مواد غذایی با بدن كودکرا بر عهده دارد. شما هنوز هم نمی توانید حركت كردن كودکرا حس كنید، اما او مثل یکلوبیای كوچکدر حال جست و خیز است و در داخل خانه آبی خود، حركت می كند.

شما چگونه تغییر می کنید؟

شما در سه ماهه اول حاملگی قرار دارید كه بسیاری از زنان در این مرحله، مشكلات معمول حاملگی را تحمل می كنند. بواسطه حالت تهوع صبحگاهی (كه ممكن است ظهر و شب هم رخ بدهد)، ممكن است نگه داشتن غذا در معده غیر ممكن باشد! این حالتهای تهوع تا حدودی به علت وجود هورمونهای دوران حاملگی در بدن شما ایجاد می شوند. یکبسته بیسكویت را در كنار تخت خواب خود بگذارید و قبل از بیرون آمدن از بستر، چند تا از آنها را بخورید تا از بروز حالت تهوع جلوگیری كنید. البته همه خانمهای حامله دچار تهوع صبحگاهی نمی شوند؛ لذا در صورتی كه شما به این مشكل دچار نشده اید، نگران نباشید؛ شما از معدود خانمهای خوش شانس هستید! همچنین ممكن است در مقایسه با حالت معمولی بسیار بیشتر به توالت نیاز داشته باشید. حجم خون شما در دوران حاملگی به شدت افزایش می یابد، در نتیجه حجم بسیار زیادتری از مایعات از كلیه ها عبور می كند كه نهایتا به جمع شدن ادرار بیشتر در مثانه منجر می شود. در ادامه دوران حاملگی، بایستی تهوعها كمتر شوند، هر چند ممكن است نیاز شما به توالت كم نشود.

فعالیت های این هفته

یکعكس از شكم خود بگیرید! در این هفته، پیش از اینكه اثر حاملگی در شكم شما نمایان شود و شكمتان اصطلاحا جلو بیاید، از یکنفر بخواهید كه از شكم شما عكس بگیرد. سپس هر ماه، تا هنگام تولد نوزادتان، یکعكس از شكم خود بگیرید. دنبال كردن مراحل حاملگی كار جالبی خواهد بود، و شما بعدا این یادگاریها را دوست خواهید داشت!خیلی جالب خواهد بود اگر در همه عكسها، لباس یكسان بپوشید، در محل یكسانی بایستید و فیگور یكسانی بگیرید! عكسهای نیمرخ برای این كار بهتر است؛ همچنین عكسهای سیاه و سفید نیز ممكن است زیبا باشند. 

چطور بفهمیم هفته چندم بارداری هستیم

هفته هشتم

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

اكنون اندازه كودکشما حدود 1.6 سانتی متر (در حدود اندازه یکلوبیا قرمز) است. او مرتبا حركت می كند و تغییر مكان می دهد، هر چند شما تا چند هفته دیگر هم نمی توانید حركتهای او را در داخل رحم خود حس كنید. دنبالچه جنینی او در حال ناپدید شدن است و پلكهای او تقریبا به طور كامل چشمهایش را می پوشانند. هرچند هنوز هم پرده نازكی بین انگشتهای پا و دست او وجود دارد، اما این انگشتها در حال بزرگ شدن هستند. بازوهای او بزرگتر شده اند و دستهای او از مچ خم شده و به طرف قلبش قرار گرفته اند. مفصل زانوهای او شكل گرفته اند و احتمالا پاهای او به اندازه ای بزرگ شده اند كه بتوانند در جلوی بدن او به یكدیگر برخورد كنند. با صاف شدن بدن، سر او صافتر و عمودی تر می ایستد. مجاری تنفسی از حلق تا بخشهای ریه در حال رشد او كشیده شده اند. هر كدام از سلولهای عصبی مغز او هم شاخه هایی ایجاد می كنند تا با یكدیگر ارتباط برقرار كرده و اعصاب ابتدایی را ایجاد كنند. هرچند ممكن است شما دائما درباره جنسیت كودکخود فكر كنید، اما اندامهای تناسلی او آنقدر رشد نكرده اند كه جنسیت او را نشان دهند.

شما چگونه تغییر می کنید؟

وزن شما چندان افزایش پیدا نكرده است، اما مسلما برخی اندامهای شما (مثل سینه ها) در حال رشد هستند. شما به زودی به سوتین های بزرگتری نیاز خواهید داشت. همچنین ممكن است اندازه دور كمر شما نیز افزایش یابد، كه در این صورت مجبور خواهید شد شلوار جین دوست داشتنی خود را كنار بگذارید. تغییر دیگری كه چندان واضح نیست، افزایش حجم خون شماست؛ در اواخر دوران حاملگی، حجم خون شما 40 تا 50 درصد بیشتر از حالت عادی خواهد بود تا نیازهای كودكتان را برآورده كند. با افزایش حجم خون، نیاز بدن شما به آهن نیز افزایش پیدا می كند. ویتامینهای روزانه را به طور مرتب مصرف كنید تا مطمئن شوید كه آهن اضافی مورد نیاز را مصرف كرده و دچار كم خونی نخواهید شد.تغییرات هورمونی ممكن است موجب شوند كه شما احساس خستگی یا تنبلی كنید. همچنین، نداشتن خواب خوب در شب هم یکمشكل معمول در این مرحله می باشد، مخصوصا اگر در شب احساس ناراحتی كنید یا مجبور باشید مرتبا به توالت بروید. تهوع و استفراغ متناوب نیز انرژی شما را كاهش می دهد. سعی كنید بین 9 تا 10 ساعت در شب بخوابید یا اینكه در طول روز كمی استراحت كنید.

فعالیت های این هفته

حاملگی موجب می شود اندام شما به سرعت تغییر كند، و در طی هفته های آتی، سینه و شكم شما بزرگتر خواهند شد. در گذشته، هنگام غذا خوردن، خرده های غذا روی دستمال غذا روی دامن شما می ریخت، اما از این به بعد، خرده های غذا از سینه شما پایین تر نخواهند رفت! همچنین با بزرگتر شدن كودك، خم شدن روی بشقاب برای شما سخت تر خواهد شد. پس مایع لكه بر بخرید تا برای اتفاقات آتی آماده باشید!

هفته نهم

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

اكنون اندازه كودکشما در حدود 2.5 سانتی متر (حدود اندازه یکدانه انگور) است و وزن او در حدود چند گرم است، اما از آنجا كه ساختار فیزیكی بدن او شكل گرفته است، آمادگی آن را دارد كه به سرعت وزن اضافه كند. او هر روز به یکانسان كامل شبیه تر می شود. دنبالچه جنینی او كاملا از بین رفته است و اجزاء بدن او (شامل اندامها، ماهیچه ها و اعصاب) آرام آرام شروع به كار خواهند كرد.پلكهای او در حالت بسته قرار دارند و تا قبل از هفته بیست و هفتم باز نخواهند شد. او هم اكنون نرمه گوش دارد و در آخر این هفته، بخشهای داخلی گوش او كامل خواهند شد. لب بالایی او نیز كاملا شكل گرفته است و دهان، بینی و سوراخهای بینی او نیز مشخص تر شده اند. نوکانگشتان او كمی بزرگتر شده اند. تمام مفاصل اصلی (شانه ها، آرنجها، مچ ها، زانوها و قوزکپاها) در حال فعالیت می باشند، كه به كودکشما امكان می دهند تا اعضایش را حركت دهد. قلب او اكنون به چهار حفره تقسیم شده است و دریچه ها در حال رشد می باشند. اندامهای تناسلی بیرونی او تشكیل شده اند، اما چند هفته دیگر می توان تشخیص داد كه كودکشما پسر است یا دختر. 

شما چگونه تغییر می کنید؟

ممكن است شما هنوز هم حامله به نظر نرسید (البته اگر قبلا حامله شده باشید، شكم شما زودتر جلو خواهد آمد) اما ممكن است از لحاظ روحی و عاطفی، شدیدا متلاطم باشید. تغییرات سریع خلق و خو در این مرحله بسیار متداول است؛ اینكه به طور متناوب از احساس اینكه به زودی مادر می شوید، سرخوش یا نگران شوید طبیعی است. این احساسات ممكن است در طی دوران حاملگی و همچنین بعد از به دنیا آمدن نوزاد شما، ادامه داشته باشند. سعی كنید كمی بی خیال باشید. تقریبا همه زوجهایی كه در آستانه تولد كودکخود قرار دارند، نگران این مطلب هستند كه این كودکممكن است چه تغییراتی در زندگی آنها به وجود آورد، اما اكثر آنها بعدا می گویند كه مادر و پدر شدن بهترین چیزی بوده است كه تا به حال تجربه كرده اند.شما ممكن است بیش از حد احساس نفخ یا باد معده كنید. این امر بدان علت است كه مقادیر زیاد هورمون پروژسترون كه بدن شما در اوائل دوران حاملگی تولید می كند، ماهیچه ها و عضلات بدن شما (از جمله مجاری معده و روده) را شل می كند. این شل شدن عضلات، فرآیند هضم غذا را كند كرده و ممكن است موچب افزایش باد معده، تفخ، آروغ زدن، باد شكم و كلا افزایش احساسات ناخوشایند در ناحیه شكم، خصوصا پس از مصرف مقدار زیادی خوراكی، بشود. اگر شما بیشتر از 35 سال سن دارید یا در خانواده شما سابقه بیماریهای ژنتیکمانند فیبروز كیستیکكه یکبیماری نادر مادرزادی است وجود دارد، ممكن است بخواهید از مشاوره ژنتیکو یا آزمایش موسوم به CVS یا نمونه برداری از پرزهای جفتی كه بین هفته دهم و دوازدهم انجام می شود و برخی عیوب و ناهنجاریها را مشخص می كند، استفاده كنید. 

فعالیت های این هفته

یکبرنامه روزانه را برای ارتباط با كودکخود آغاز كنید. می توانید هر روز دوبار، و هر بار به مدت 5 تا 10 دقیقه، در یکگوشه بنشینید و به كودکخود فكر كنید. برای بسیاری از خانمهای باردار، قبل از خواب و بعد از بیدار شدن زمان مناسبی برای این كار است. در این اوقات آرام باشید و دستهای خود را بر روی شكم خود قرار دهید، بر تنفس خود تمركز كنید و سپس به كودکخود فكر كنید؛ به امیدها و رویاهایتان، به اهدافتان به عنوان یکمادر، و…. این كار می تواند یکراه بسیار عالی برای آغاز پیوند بین شما و كودكتان باشد و به شما در جهت تبدیل شدن به یکمادر در آینده كمکمی كند، همچنین از نظر روانی بازگشت به زندگی طبیعی پس از وضع حمل را تسهیل خواهد كرد. 

هفته دهم

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

كودکشما دیگر یکرویان كوچکنیست! هرچند او بزرگتر از یکخرما نیست، یعنی طول بدن او از فرق سر تا انتهای بدن تنها در حدود 2.5 سانتی متر یا كمی بیشتر است و كمتر از 8 گرم وزن دارد، اما بحرانی ترین مرحله رشد خود را پشت سر گذاشته است. اكنون مرحله موسوم به دوره جنینی آغاز شده است، كه در این مرحله، بافتها و اندامهای بدن او به سرعت رشد كرده و كامل می شوند. اكنون اندامهای حیاتی او شامل كبد، كلیه، روده ها، مغز و ریه ها در محل خود قرار داشته و در حال آغاز كردن فعالیت خود هستند؛ هر چند این اندامها در ادامه دوران حاملگی به رشد خود ادامه می دهند. كبد او به ساختن گلبولهای خونی مشغول است و دیگر به كیسه زرده كه قبلا این سلولها را تامین می كرد نیازی نیست و این بافت به تدریج از بین می رود.در سه هفته آینده، بیشتر از دوبرابر خواهد شد و به حدود 7.5 سانتی متر خواهد رسید. سر او در مقایسه با چند هفته قبل نسبتا كوچكتر است، اما هنوز هم تقریبا نیمی از طول بدن او را تشكیل می دهد. پیشانی او موقتا مغز در حال رشد او را به صورت متورم در بر گرفته و جلوتر از سر او قرار دارد؛ پیشانی او در آینده عقبتر خواهد رفت و ظاهر كودکشما به یکانسان كامل شبیه تر خواهد شد. هر روز جزئیات بیشتری بر روی بدن او ظاهر خواهند شد: ناخنهای انگشتان دست و پا، و موهایی شبیه به كرکهلو. انگشتان او اكنون كاملا از یكدیگر جدا شده اند؛ بازوها در محل آرنجها خمیده شده و انحنای كمی پیدا كرده اند؛ دستانش از مچ خم شده و روی قلبش قرار گرفته اند؛ پاهای او بزرگتر شده اند؛ و احتمالا پاهای او به اندازه ای بزرگ شده اند كه بتوانند در جلوی بدن او به یكدیگر برخورد كنند. او مشغول بلعیدن مایع آمنیوتیکبوده و با پاهایش لگد می زند!اگر قادر بودید كودکخود را در این هفته نگاه كنید، می توانستید شكل كلی ستون فقرات او را از زیر پوستش كه به كلفتی یکكاغذ پوستی است ببینید. اعصاب او از طرف نخاع در حال شكل گیری می باشند.

شما چگونه تغییر می کنید؟

اكنون اندازه رحم شما دوبرابر شده است. قبل از حامله شدن، رحم شما به اندازه یکگلابی بود. در این هفته، اندازه آن در حدود یکگریپ فروت می شود. در معاینه بعدی توسط پزشك، ممكن است بتوانید به كمکگوشی طبی كه پزشکبر روی شكم شما حركت می دهد، صدای ضربان قلب تند كودکخود را بشنوید. برخی از خانمها می گویند كه صدای قلب كوچکكودكشان شبیه به صدای اسبهایی است كه چهار نعل می دوند و شنیدن این صدا برای اولین بار، یكی از بهترین لذتهای سه ماهه اول حاملگی است. 

فعالیت های این هفته

بستگی به قابلیت بدنی خود، می توانید در دوران حاملگی خود، فعالیتهای متنوعی را انجام دهید. شنا و پیاده روی بهترین انتخابها برای كل نه ماه حاملگی هستند. ورزش میزان كشیدگی طبیعی، قدرت و استقامت عضلات را ارتقا می دهد. این موارد می توانند به شما در تحمل وزن اضافی دوران حاملگی كمکكنند، شما را برای فشار فیزیكی زایمان آماده كرده و پس از زایمان، بازگشت اندام شما به حالت طبیعی را آسانتر كنند. متاسفانه، دلیلی در دست نیست كه نشان دهد تمرینات ورزشی منظم، طول زایمان را كاهش می دهند.

هفته یازدهم

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

كودکشما اكنون به اندازه یکانجیر است و بدن او كاملا شكل گرفته است؛ حدود 3.8 سانتی متر طول و حدود هشت گرم وزن دارد. پوست او هنوز شفاف است و به همین خاطر می توان اكثر رگهای خونی او را به وضوح دید. بعضی از استخوانهای او در حال تشكیل شدن بوده و ریشه دندانهای كوچکاو به تدریج در زیر لثه اش ظاهر می شوند. انگشتان دست و پای او كاملا از یكدیگر جدا شده اند و او به زودی قادر خواهد بود كه مشتش را باز و بسته كند. او لگدهای آرامی می زند و كش و قوس می آید؛ حركات ریز او به قدری نرم و روان است كه بیشتر شبیه به رقص در آب می ماند. با رشد بدن او، این حركتها نیز بیشتر شده و رشد یافته تر و كاربردی تر خواهند شد. با رشد پرده دیافراگم، كوچولوی شما ممكن است سكسكه هم بكند. از آنجا كه او هنوز خیلی كوچکاست، تنها بین هفته های شانزدهم تا بیستم قادر خواهید بود برای اولین بار این حركات او را احساس كنید.

شما چگونه تغییر می کنید؟

شما ممكن است در این دوره عوارض عجیبی را مشاهده كنید، همانند افزایش بیش از حد بزاق دهان. سعی كنید یاد بگیرید كه كدام یکاز این عوارض طبیعی هستند و كدام یکممكن است نشانه یکمشكل احتمالی باشند. همچنین ممكن است سوالاتی در زمینه فعالیتها یا خوردن غذا ها و داروها داشته باشید. به دنبال پاسخ این سوالات بروید تا بدانید در دوران حاملگی چه كارهایی ایمن و بی خطر هستند و چه كارهایی ممكن است خطرناکباشند.اگر تهوع به شما اجازه نمی دهد كه غذاهای متنوع بخورید، یا هنوز هم خیلی وزن اضافه نكرده اید (بسیاری از خانمهای حامله در سه ماهه اول بین 1 تا 2.5 كیلوگرم وزن اضافه می كنند) نگران نباشید. اشتهای شما به زودی باز می گردد و شما هر هفته حدود نیم كیلوگرم وزن اضافه خواهید كرد.

هفته دوازدهم

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

اندازه كودکشما به حدود 5 سانتی متر یعنی تقریبا اندازه یکلیموترش رسیده است و حدود 15 گرم وزن دارد. صورت او به صورت یکانسان كامل شباهت بیشتری دارد. چشمهایش كه در ابتدا در دو طرف صورت او شكل گرفته بودند، به یكدیگر نزدیكتر شده اند و گوشهای او در نزدیكی مكان نهایی خود در دو طرف سر او قرار دارند. روده های كودکشما، كه آنقدر سریع رشد كرده اند كه تا حدی وارد بند ناف او هم شده بود، حركت بازگشتی خود را به سمت حفره شكمی آغاز می كند. كلیه های او، ادرار را در مثانه جمع آوری می كنند. سلولهای عصبی او به سرعت زیاد شده اند و ارتباطات عصبی مغز در حال شكل گیری هستند. اكنون ممكن است كودکشما واكنشهای بیشتری مثل مكیدن نشان بدهد؛ اگر شما به شكم خود فشار وارد كنید، او حتی ممكن است در داخل رحم شما پیچ و تاب هم بخورد؛ با این حال برای چند هفته دیگر هم شما قادر به احساس كردن حركات او نخواهید بود.

شما چگونه تغییر می کنید؟

رحم شما بر روی استخوانهای لگنی در حال بزرگ شدن است و پزشکشما می تواند بخش بالایی رحم را در قسمت پایین شكم شما احساس كند. هرچند تا چند هفته دیگر هم شما به لباس حاملگی احتیاج نخواهید داشت، اما مطمئنا احساس كرده اید كه اندازه دور كمر شما در حال بزرگ شدن است و در لباسهای گشادتر احساس راحتی بیشتری می كنید.همچنین ممكن است شما سوزش معده را تجربه كرده باشید؛ در این حالت شما سوزشی را كه معمولا از پایین جناق سینه شروع شده و تا حلق ادامه پیدا می كند، احساس می كنید. این حالت به خاطر تغییرات هورمونی و همچنین تغییرات اندام شما رخ می دهد و ممكن است موجب شود كه از غذا یا خواب خود لذت كافی نبرید. در این حالت، خوردن مقادیر كم غذا و پرهیز از مصرف غذاهای سرخ شده، چرب، تند و ادویه دار كه مشكل را شدیدتر می كنند، می تواند كمک كننده باشد 

هفته سیزدهم

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

هر چند كودکشما هنوز خیلی كوچکاست، اما احتمالا شكم شما به زودی به قدری بزرگ خواهد شد كه همه خواهند فهمید شما باردار هستید! در واقع اكنون كودکشما از فرق سر تا انتهای بدن، حدود 7.5 سانتی متر یعنی به اندازه یکمیگوی بزرگ! طول دارد و حدود 30 گرم است. صرف نظر از اندازه اندامها نسبت به یكدیگر، بدن كودکشما در داخل رحم، كاملا شكل گرفته است. در مقایسه با چند هفته پبش، اندازه اندامهای كودکشما متناسب تر شده و اندازه سر او در حدود یکسوم كل بدن است. انگشتان كوچکاو (كه هر كدام یکاثرانگشت منحصر به فرد دارند) در سر جای خودشان هستند. كلیه ها و مجاری ادراری او در حال فعالیت هستند و او ادرار خود را به داخل مایع آمنیوتیک(كه قبلا آن را می بلعید) می ریزد. با آغاز سه ماهه دوم حاملگی، بخش حساس و بحرانی رشد كودکشما پایان یافته است و احتمال وقوع سقط جنین بسیار كاهش می یابد.

شما چگونه تغییر می کنید؟

اكنون باید جشن بگیرید؛ این هفته آخرین هفته از سه ماهه اول است! هفته آینده، شما در سه ماهه دوم حاملگی خود قرار دارید. این مسئله به دو دلیل خیلی مهم است: اول اینكه احتمال سقط جنین در شما بسیار كم شده است و دوم اینكه در اكثر خانمهای حامله عوارض اولیه حاملگی (مانند تهوع صبحگاهی) از بین می روند. با این حال در برخی موارد، سوزش معده جای تهوع را می گیرد. هرچند تا تولد نوزاد شما چندین ماه باقی مانده است، اما ممكن است سینه های شما در حال تولید كولوستروم یا آغوز باشند؛ یکماده بسیار مغذی كه غذای كودکشما را در روزهای اول تولدش تامین می كند، در حالی كه تا جاری شدن شیر از سینه ها زمان زیادی باقی مانده است. همچنین بسیاری از زوجها در سه ماهه دوم شاهد افزایش میل جنسی می باشند، زیرا حالت تهوع كاهش یافته و انرژی بدن افزایش می یابد.

هفته چهاردهم

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

اندازه كودکشما از سر تا پا در حدود 8.9 سانتی متر و تقریبا به اندازه یکلیمو است و حدود 60 گرم وزن دارد. بدن او سریعتر از سر او رشد می كند و سر او اكنون بر روی یکگردن خوش تركیب تر قرار گرفته است! در آخر این هفته، دستهای او درازتر شده اند و اندازه آنها با كل بدن او متناسب است. با این حال پاهای او باید كمی بزرگتر شوند تا با بقیه اندامهای او متناسب شوند. همچنین به تدریج پوششی از موهای كرکمانند و بسیار نرم (كه لانوگو یا كرکجنینی نامیده شده و نازك، بی رنگ و فاقد مغز هستند) تمام بدن او را خواهد پوشاند. كبد او تولید صفرا را در این هفته آغاز می كند، كه این امر نشان می دهد كه كبد فعالیت مناسبی دارد؛ طحال نیز همكاری خود را در تولید گلبولهای قرمز خون آغاز می كند. او ادرار نیز تولید می كند و آن را به داخل مایع آمنیوتیکمی ریزد؛ این كار، یکفرآیند طبیعی است كه تا زمان تولد او ادامه خواهد داشت. شما هنوز هم قادر نخواهید بود حركتهای كودکخود را احساس كنید، اما دستها و پاهای او كه اكنون حدود 1.25 سانتی متر طول دارند فعالتر و انعطاف پذیرتر شده اند. از آنجایی كه مغز او ارسال پالسهای عصبی را آغاز كرده است، گاهی اوقات ماهیچه های صورت او تغییراتی را نشان می دهند كه به صورت نگاه با چشمهای نیمه باز، اخم كردن و شكلکدرآوردن دیده می شود. اكنون كودکشما می تواند چنگ بیندازد و همچنین می تواند انگشت شست خود را بمكد!شما چگونه تغییر می کنید؟با كاهش و از بین رفتن تدریجی عوارض اولیه حاملگی مانند تهوع، خستگی و درد سینه، شما انرژی بیشتری به دست آورده و از تغییرات بدن خود احساس خوشایندتری خواهید داشت. هر چند ناحیه بالایی رحم تنها كمی بالاتر از استخوان لگنی قرار دارد، اما همین میزان رشد كودکنیز كافی است تا شكم شما را اندكی جلو بیاورد. جلو آمدن شكم یکمرحله مهیج در حاملگی است و می تواند برای شما و همسرتان، یکنشانه آشكار از وجود كودكی كه در انتظارش هستید، باشد. كمی از وقت خود را برای فكر كردن، خیالبافی و لذت بردن از این وضعیت اختصاص دهید. اندكی نگرانی در این زمان، طبیعی است؛ اما همچنین می توانید از خوشحالی فریاد بكشید، زیرا با شروع سه ماهه دوم، خطر سقط جنین به شدت كاهش یافته است. اكنون بر مراقبت از خود و كودكتان تمركز كنید و ایمان داشته باشید كه برای آنچه بعدا رخ خواهد داد، كاملا آماده اید.فعالیت های این هفتهبرای آخرین دیدارهای دوستانه با دوستان خوبتان، آماده شوید: مادر شدن ممكن است عمیقا روابط شما با دیگران را تغییر دهد؛ برای بسیاری از خانمهایی كه به تازگی بچه دار شده اند، رفت و آمد با دوستان در كمترین اولویت قرار دارد. هر كاری می توانید انجام دهید تا روابط شما مستحكم تر شود و از مصاحبت یكدیگر لذت ببرید. یکآخرهفته آرام و شاد با دوستتان می تواند یکگزینه ایده آل باشد؛ در صورتی كه این كار ممكن نیست، یکروز كامل را به خرید كردن، خوردن، حرف زدن و غیبت كردن، لوس بازی یا هر كار دیگری كه دوست دارید در جمع دوستان یا خانواده انجام دهید، اختصاص بدهید.هفته پانزدهمکودک شما چگونه تغییر می کند؟اكنون طول بدن كودکشما از فرق سر تا پا حدود 10 سانتی متر، و وزن او در حدود 80 گرم است. كودکشما اكنون عملیات دم و بازدم را با مایع آمنیوتیک(به جای هوا) انجام می دهد كه به رشد كیسه های هوا در ریه های او كمکمی كند. اكنون اندازه پاهای او بزرگتر از دستهای او شده است، و می تواند همه مفصلها و اعضایش را حركت دهد. این بدان معنی است كه دستهای او بهتر كار می كنند. غده های عرقی به تدریج ظاهر می شوند و با اینكه پلکچشمهای او بسته است، چشمانش می توانند نور را احساس كنند. اگر شما یکنور شدید را به طرف شكم خود بتابانید، احتمالا كودکشما روی خود را از نور برمی گرداند. در اطراف كودکشما چیز زیادی وجود ندارد كه او بتواند مزه آن را امتحان كند، اما اندام چشایی او در حال ظاهر شدن است. اگر در این زمان سونوگرافی انجام دهید شاید و فقط ممكن است از جنیست كودکخود آگاه شوید! با این حال اگر این آزمایش هم نتوانست جنسیت كودکشما را تعیین كند ناراحت نشوید. تعیین جنسیت به عواملی از قبیل میزان شفافیت تصویر و وضعیت كودکدر زمان انجام سونوگرافی بستگی دارد. كودکشما ممكن است به حالت حلقه زده قرار گرفته یا چرخیده باشد تا شما را سر كار بگذارد!شما چگونه تغییر می کنید؟احتمالا شما تا كنون حدود 2 كیلوگرم یا كمی بیشتر وزن اضافه كرده اید. اگر میزان اضافه وزن شما كمی كمتر یا بیشتر از این مقدار است خیلی نگران نشوید. میزان اضافه وزن در خانمهای حامله با یكدیگر متفاوت است. هرچند شما با نوسانات دوره حاملگی خو گرفته اید اما ممكن است هر از چند گاهی با بروز یکعارضه جدید غافلگیر شوید. اگر دچار گرفتگی بینی شدید می توانید آن را هم از جمله عوارض حاملگی فرض كنید؛ زیرا افزایش هورمون استروژن ممكن است به تورم غشاء مخاطی و در نتیجه تولید مخاط بیشتر منجر شود. حجم خون شما نیز در حال افزایش است كه در نتیجه موجب گشاد شدن رگهای شما (كه شامل رگهای بینی نیز می شوند) می گردد. در نتیجه ممكن است گاهی اوقات خون دماغ شوید. از آنجا كه حاملگی موجب ایجاد تغییراتی در سیستم ایمنی بدن شما می شود و احتمال ابتلای شما به برخی عفونتهای خاص افزایش می یابد ممكن است بیشتر دچار سرماخوردگی یا آلرژی شوید. در هر حال از مواد محرکمانند دود سیگار، گرد و غبار و الكل دوری كنید. برای بهبود وضعیت منافذ بینی شبها از بخارساز یا مرطوب كننده های هوا استفاده كنید و مقادیر زیادی مایعات بنوشید. همچنین می توانید از قطره نمكی بینی یا كلرور سدیم استفاده كنید. در صورتی كه وضعیتتان خیلی بد است از پزشکیا مامای خود در مورد استفاده از داروی ضد احتقان یا دكونژستانت سوال كنید.اگر خود و همسرتان این روزها كمی استرس دارید نگران نباشید، شما تنها نیستید؛ بسیاری از زوجها نگران سلامتی كودکو خیلی چیزهای دیگر هستند، مثلا اینكه آیا از عهده مسوولیت خود به عنوان والدین بر می آیند یا خیر؟ با این حال اگر مشكلات فیزیكی و بدنی شما كم باشد و كمی هم انرژی به دست آورید این دوره سه ماه می تواند بسیار جالب باشد. پس سعی كنید از آن لذت ببرید. فعالیت های این هفتهبا كودکخود حرف بزنید. این كار برای ایجاد پیوند بین شما و كودكتان بسیار خوب است. اگر حرف زدن با كودك، به نظر شما كار عجیب و غریبی است می توانید برایش داستان بگویید؛ یکكتاب، مجله یا روزنامه بخوانید؛ یا رازهای خود را به او بگویید! انجام این تمرین پس از تولد كودكتان در برقراری ارتباط بین شما خیلی كمکمی كند بعلاوه حرف زدن با كودكان یكی از بهترین راههایی است كه در یادیگری زبان به آنها كمکمی كند.

سوال:
سلام چرا دکتر سونوگرافی پرسید دیابت یا تریید داری در ۳۸ هفته بارداری

جواب:
احتمالا افزایش وزن یا ادم دارین ؟؟
جواب سونو یا آزمایشاتتان را برایم ارسال کنید تا راهنماییتان کنم.

سوال:
سلام،من به تازگی هفتهی پنج بارداری رو گذروندم،در اواخر هفته ی سه وهفته ی چهار دقیقا موعد پریودم درد های پریودی و درد سینه داشتم ولی الان دوروزه اصلا هیچ دردی درشکم و سینه هام احساس نمی کنم و این منو نگران کردن،ممکنه در روند بارداری خللی ایجاد شده باشه؟اصلا لکه و خونریزی هم ندارم

جواب:
اگر به همراه دل درد، خون ریزی یا لکه بینی وجود داشته باشد، بایستی در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. اگرچه دل درد پریودی در اوایل بارداری طبیعی است، اما می‌تواند کمی نگرن کننده باشد ولی عدم دل درد طبیعی تر است.
توصیه می شود پزشک یا ماما مراجعه کنید با معاینه، از سلامت بارداری مطمئن شوید و در صورت نیاز سونوگرافی نیز انجام شود.

سوال:
سلام من 36 سالمه اواخر هفته 11 بارداری ام .ب کمپلکس و فولیک اسید 1 .مولتی ویتامین پرناتال و 2000 iu ویتامین دی میخورم روزانه و قرص اهن. بعضی شبها با استخوان درد لگن و پاهام بیدار میشم.دلیلش چی میتونه باشه؟

جواب:
دلایل زیادی می تواند دخیل باشد که باید توسط پزشک بررسی و چک آپ شوید.

سوال:
کمرم خیلی درد داره
چکار کنم

جواب:
باید توسط پزشک تان معاینه شوید.

سوال:
سلام من امروز رفتم سونو گرافی غربالگری سه ماه اول ولی گفتن که جنین در ۱۴ هفتگی است و NT مشخص نیست ولی سونو معمولی گرفت و گفت وضعیت نرماله ضربان قلب و .. نرماله نگرانم وقتش گذشتع حالا چیکار کنم
؟؟
ش

جواب:
زمان طلایی بررسی NT در هفته 11W+0D الی 13W+6D و یا قد نشسته جنین (CRL) بین 45 تا 84 میلی متر باشد ولی نگران نباشد توصیه می کنم غربالگری سه ماهه دوم را در هفته های 15W+2D تا 17W+0D انجام داده و اگر نرمال بود یک آنومالی اسکن دقیق هم در هفته 18W+1D تا 20W+6D انجام دهید و نتایج آنهارا بفرستید، تا نتیجه اش را چک کنم.

سئوال:
سلام من سه هفته پیش اقدام ب بارداری کردم حالاچطوری مطمعن شم باردارم؟

جواب:
آزمایش BhCG در خون را انجام دهید.

سئوال:
با سلام من در هفته 15 بازداری هستم چند مدتی است وقتی بیرون از منزل میرم و با لباس های بیرون هستم و مدتی مینشینم احساس سوزش و خارش میکنم ،خارش خفیف ولی سوزاک زیاد ،هنگام ادرار ،ادراری زرد رنگ دارم و سوزش ،باید مقدار زیای اب بخورم و چندبار به دستشویی. برم تا سوزشم خوب شه،ازمایش دادم عفونت ادرار نداشتم ولی گفتن کمی پروتئین درادرار هست ،میخاستم بپرسم ایا خطرناکه؟؟مخصوصا برای جنین؟درضمن وزن بالا و فشار خون بالایی ندارم

جواب:
در صورت لزوم و طبق صلاحدید پزشکتان یک کشت از ترشحات واژن بگیرید.

سلام من هفته پانزده هم بارداری هستم رفتم سونوگرافی گفتند جفت پایین است چه کار کنم مشکلم رفع بشه

طبق رفرانس های جدید تا هفته 18 جایگاه پایین جفت زیاد جای نگرانی ندارد و بتدریج در هفته بالا جفت به سمت بالا کشیده می شود. ولی بهتر است باز هم با پزشکتان مشورت کنید تا در صورت صلاحدید ایشان استراحت بیشتر کنید، وزن سنگین بلند نکنید و رانندگی طولانی مدت نداشته باشد.

سلام هفته ۱۶بارداری رفتن سونوگرافی تو جوابش نوشته جفت قرار قدامی وتامجاورتint.osکشیده شده است این یعنی چی خطری داره؟

زیر هفته 18 جفت پایین خیلی جای نگرانی ندارد ولی بهتر است با پزشکتان هم مشورت کنید.

سانی

یکشنبه 7 آبان 1391 – 01:08

 

سوال:

سلام، من در کانادا هستم و اینجا به دکتر متخصص نمیشه مراجعه کرد،،من چهار بار سقط داشتم آخرین بار بارداری پوچ بود الان دقیقا هفتهٔ پنجم هستم و بتا ۱۲۸۰ بود ، ۴۸ سات پیش ۹۷۵ و ۴۸ قبلش ۴۵۰ بود،،یعنی‌ این دفعه هم بارداری پوچ دارم،،چقدر امید داشته باشم لکه بینی‌ ندارم و درد هم گهی گهی خیلی‌ خیلی‌ خفیف دارم،،جوابم رو بدین جز شما کسی‌ ندارم،،خواهش می‌کنم حقیقت رو بگین،،با تشکر…این بتا که دو برابر نشده چه معنی‌ داره؟ امیدی هست بالا بره؟

جواب:

بهتر است 48 ساعت دیگر هم تیتر بتا را چک کنید. اگر دو برابر شده باشد که هیچی، در غیر اینصورت تا هفته 6 صبر کرده و یک سونوی واژینال انجام دهید.

 

بنفشه

یکشنبه 7 آبان 1391 – 07:42

 

سوال:

سلام من اخرین باری که پریود شدم 2 مهر بود 1 ابان baby check گرفتم مثبت بود 2 ابان ازمایش خون انجام دادم up to 200 بود 3 ابان سونوگرافی واژینال انجام دادم ساک حاملگی 2 میلی متری تشکیل شده بود با توجه به اینکه تا حالا پریود نشدم می خواستم بدونم احتمال بارداری من چقدره؟ با توجه به حاملگی پوچ و این حرفها

جواب:

زیاد ، دو هفته بعد یک سونو انجام دهید.

 

بنفشه

یکشنبه 7 آبان 1391 – 12:41

 

سوال:

سلام من امروز تیتر بتا انجام دادم که 5684 بود می خواستم احتمال پوچ بودن بدونم جواب سوال قبلیم رو هم ندادید

جواب:

سوالتان را کامل بنویسید. اولین روز از آخرین پریودتان، سیکل تان منظم است یا خیر، سیکل تان چند روزه است.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

شیرین

یکشنبه 7 آبان 1391 – 14:25

 

سوال:

با سلام

پیرو سوال قبلی یلادم رفت بگم ساعت 11: 30 شب تکه ای شیرینی خوردم .صبح ساعت 8 آزمایش دادم آزمایشات بارداری

جواب:

اگر باردار هستید افزایش گلبولهای سفید طبیعی است.

 

ساناز

یکشنبه 7 آبان 1391 – 18:08

 

سوال:

باسلام، پیشایش عیدغدیر رو به دست اندرکاران نیلوتبریک میگم.آخرین پریود من 26شهریور بوده وبااستفاده ازکیت روز 14مهرتخمکگذاری داشتم،30مهرتست بتا درخون دادم که>300 بود بدلیل کمردرد ودرد زیر شکم دکترم سونوی زود هنگام تجویز کردند(بخاطراطمینان ازبارداری داخل رحمی)که جواب بدین صورت ارائه شد:

داخل کاویته اندومترساک حاملگی بدون یولک وبدون قلب رویانی مشهود است وسن حاملگی براساس gs=7حدود5w+2dمیباشد

یک میوم اینتراموال به قطر9م م دردیواره خلفی رحم مشهود است وتوصیه برای سونوگرافی 2هفته بعد.

لطفادرمورد میوم کمی توضیح بدهید.

همان فیبروم رحم است. قبل از بارداری هم اگر فیبروم داشتید باید فقط در دوران بارداری بزرگ شدن آنرا پیگیری کنید.

اینکه قلب جنین تشکیل نشده آن هم درهفته…

هنوز زود است برای شنیدن صدای قلب جنین.

 

بنفشه

یکشنبه 7 آبان 1391 – 20:33

 

سوال:

2 مهر اولین روز اخرین پریود من بود بله کاملا منظم بود سیکل من 29_30 روزه بود

جواب:

در پاسخ به سوالات من سوالات قبلی تان را هم برایم بنویسید.

 

صبا2525

دوشنبه 8 آبان 1391 – 08:10

 

سوال:

سلام من ماه پیش یه سقط داشتم که زیر یک ماه بود بعد از اون سقط ،دکترم قرص فولیک اسید 5 و قرصGLUCOPHAGE500 بهم داد که تا سه ماه بخورم و دوباره برای حاملگی اقدام کنم سوالم اینه این قرصها باعث چند قلو زایی میشه ؟

جواب:

خیر

 

نیایش

دوشنبه 8 آبان 1391 – 14:46

 

سوال:

سلام میخواستم بدونم ماه هفتم توی چند هفتگی به پایان میرسه ؟

ممنون

جواب:

سی و یک

 

نیایش

دوشنبه 8 آبان 1391 – 14:47

 

سوال:

سلام میخواستم بدونم من توی خونه گاهی از ماکرو فر استفاده میکنم ایا واسه جنینم خطرناکه ؟ من 31 هفته هستم . سپاسگذارم

جواب:

توصیه می شود که استفاده نشود.

 

نیایش

دوشنبه 8 آبان 1391 – 14:52

 

سوال:

سلام من در هفته31 بارداری هستم . صبح که از خواب بلند شدم خوب بودم یکدفعه در د شدیدی در ناحیه لگنم ایجاد شد طوری که یک قدم نمی تونستم حرکت کنم و پامو رو زمین بزارم پای راستمه . دردش کمی به بالای کمرم هم رسیده بود . الان بعد از چند روز استراحت بهترم .این درد چیه ؟

جواب:

با پزشکتان مشورت کنید.

 

نیایش

دوشنبه 8 آبان 1391 – 14:56

 

سوال:

سلام خسته نباشید من سرما خوردگی پیدا کردم و دکتر رفتم دکتر واسم 5 روز سفالکسین تجویز کرد حالم بهتره اما هنوز خلطی چرکی در گلوم حس میکنم دکتر گفت اگه خوب نشدی بیا پنی سیلین بزن

2 تا سوال دارم می خواستم بدونم سفالکسین در دوران بارداری خطرناک نیست

خیر

؟ دوم اینکه به نظر شما به خاطر خلط گلوم بازم دکتر برم و تجویز پنی سیلین رو انجام بدم؟ ممنون

بله

 

بنفشه

دوشنبه 8 آبان 1391 – 18:49

 

سوال:

سلام من اخرین باری که پریود شدم 2 مهر بود 1 ابان baby check گرفتم مثبت بود 2 ابان ازمایش خون انجام دادم more than 200 بود 3 ابان سونوگرافی واژینال انجام دادم ساک حاملگی 2 میلی متری تشکیل شده بود با توجه به اینکه تا حالا پریود نشدم می خواستم بدونم احتمال بارداری من چقدره؟ با توجه به حاملگی پوچ و این حرفها

در ضمن دیروز تیتر بتا انجام دادم که 5684 بود

سیکل من 29_30 روزه بود منظم هم بود.

جواب:

48 ساعت بعد از تست تیتر بتایتان یک تیتر بتای دیگر انجام داده اگر بیشتر از 11400 بود احتمال حاملگی پوچ خیلی کم می شود. هفته 6 هم یک سونوی واژینال برای شنیدن صدای قلب انجام بده.

 

باران

سه شنبه 9 آبان 1391 – 06:42

 

سوال:

با سلام و خسته نباشید .من در هفته 15 بارداری هستم .سوال داشتم که ایا میتوانم ابروهام رو تاتو کنم ؟

خیر

سوال دیگر دقیقا چند روز بعد از زایمان میتوانم موهایم را رنگ کنم؟

یک هفته

وسوال آخر اینکه چند وقت بعد از زایمان میتوانم به ورزش کردن مداوم بپردازم؟ ممنون از حسن توجه شما

بستگی به نوع زایمان دارد. معمولأ یک الی دو ماه بعد

 

افسانه

سه شنبه 9 آبان 1391 – 09:26

 

سوال:

با سلام و ممنون از سایت خیلی خوبتون. من در هفته چهاردهم بارداری هستم که سونو انجام دادم و گفته شد جفت پایینه (marginal p.p ( و طول سرویکال هم 45 بوده است. آیا خطری جنین را تهدید میکند؟ درضمن کارمندم و یه سقط هم داشتم.

جواب:

بهتر است استراحتتان را بیشتر کنید. و در صورت صلاحدید پزشکتان پروژسترون استفاده کنید.

 

نكار

سه شنبه 9 آبان 1391 – 12:47

 

سوال:

سلام من جند روزه وارد هفته 18 شدم دیر از بارداریم مطلع شدم و حدود سه هفته ست از یه كرم لایه بردار باكستانی به اسم فایزه استفاده می كنم الان خیلی دجار استرس شدم. میخواستم بدونم بجه م دجار مشكلی میشه دیگر استفاده نکنید.

2-دجار عفونت قارجی كم هم هستم ولی متاسفانه تا كنون واسه درمان اقدام نكردم 

سریعأ اقدام کنید وگرنه ممکن است دچار زایمان زودرس شوید.

3_ من تو دوران بریودی باردار شدم روز دوم الی سوم. میخواستم بدونم جنینم دجار مشكل نمیشه

خیر

و احتمال بسر شدن جقدره?کم

تو رو خدا جواب بدین روم نمیشه از متخصص برسم

 

نكار

سه شنبه 9 آبان 1391 – 14:44

 

سوال:

خیلی ممنون از باسختون. ببخشید من یه سوال دیكه داشتم از هفته 14یا15 ترشحاتم خیلی بیشتر شده و. كاملا مایع شده سفیدو ابكی كاملا به غلظت شیر یذره جسبناك دكتر كفت مساله ای نیست ولی باز نكرانم.

بهتر است در صورت زیاد شدن با پزشکتان مجدد مشورت کنید.

2- فقط با سونو كرافی عادی. میشه از سلامت كامل بجه مطمعن بود. بازم مرسی از شما

خیر

 

ساناز

سه شنبه 9 آبان 1391 – 17:29

 

سلام،پیرو سوالی که درمورد میوم پرسیده بودم دربهمن ماه 90 که سونوی کامل ازشکم ورحم انجام داده بودم میومی در کار نبود در6آبان سال جاری درسونو حاملگی متوجه شدم 1)درصورت بزرگ شدن آن باید دارو مصرف شود؟

بله

میوم همان تخمک مرده هست

خیر همان فیبروم رحم است

؟آیا میتونه باعث دردزیرشکم بشه؟

بله

خانمهایی که درمراکز عکاسی وفیلمبرداری کار میکنند خطری جنین و مادر رو تهدید میکنه یا نه؟

خیر

3)مصرف کرم واژینال کلیندمایسین درسه ماهه اول مشکلی ایجادمیکنه یا نه؟

ازحسن توجه شما ممنونم.

در سه ماهه اول با احتیاط باید مصرف شود.

 

زینب

چهارشنبه 10 آبان 1391 – 07:32

سوال:

با سلام.

من کاربر جدیدم. حدود 5 روز بعد از نزدیکی قرص ضدبارداری اورژانسی لوجسترول استفاده کردم ولی الان 9 روز گذشته و من پریود نشدم. آیا امکان بارداری هست و سوال مهمتر اینکه آیا در آزمایش مشخص میشه که من از قرص مصرف کردم؟ لطفا زودتر پاسخ بدین که بدجوری استرس دارم. با سپاس

جواب:

سریعأ یک تست بتا در خون انجام دهید.

 

نیایش

چهارشنبه 10 آبان 1391 – 07:51

 

سوال:

سلام میخواستم بپرسم که من دچار عفونتهای سبز رنگ همراه با خارش شدم دکتر رفتم بهم مترونیدازوا هم قرص 250 هم مترانیدازوا تزریقی 5 درصد داده با ژل متروواژ این داروها به جنینم صدمه نمیزنه من توی هفته 31 هستم ؟ با سپاس

جواب:

منفعت استفاده از این دارو بیشتر از ضررش می باشد.

 

نسیم

چهارشنبه 10 آبان 1391 – 10:25

 

سوال:

سلام.

خسته نباشد میخواستم بدونم قرص کلومیپرامین وپوسپراکس که برای کاهش استرس در دوران بارداری برای جنین خطر دارد؟؟؟ خواهشا کمکم کنید من برای کاهش استرس مجبورم هر شب بخورم . خواهشندم راهنماییم کنید من باردار نیستم فقط خواستم بدونم ایا خطر داره یا نه؟؟؟

جواب:

مصرف در دوران بارداری: کلومیپرامین و پوسپراکس جزء گروه C است.

 

716

چهارشنبه 10 آبان 1391 – 12:38

 

سوال:

با سلام من در هفته 18 هستم میخواستم برای سونوی آنومالی اسکن برم آیا این سونو سه بعدی هست یا دو بعدی؟

سه بعدی

دکترم میگه سه بعدی انجام بدم آیا با انجام این سونو خطری جنین من را تهدید نمیکنه چون میگن سونوی سه بعدی خوب نیست و آیا سونوی دکتر فرزانه را برای سه بعدی تایید میکنید؟

اگر توسط یک سونولوژیست متبحر انجام شود جای نگرانی ندارد.

بله

ممنون میشم

جواب:

 

شیرین

چهارشنبه 10 آبان 1391 – 15:09

 

سوال:

سلام و خسته نباشید و تشکر بخاطر پاسخگوییتون

من سرما خوردگی شدید دارم و 2 ماه باردارم ….

رفتم دکتر بهم آمپول پنی سیلین 3-3-6 داده و قرص آنتی هیستامین و آموکسی سیلین … خواستم از شما هم مشورت بخوام …آیا استفاده اشون مضرر نیست …

با تشکر

جواب:

خیر

 

زهرا

چهارشنبه 10 آبان 1391 – 19:08

 

سوال:

با سلام

من در هفته ی 15 بارداری هستم یکی دو روزی است در زیر شکمم دردی کم و ملایم دارم که به دو طرف شکمم کشیده می شود می خواستم بدانم آیا جای نگرانی هست؟

 

جواب:

با پزشکتان مشورت کنید.

کوین

پنجشنبه 11 آبان 1391 – 05:30

 

سوال:

با سلام این چندمین بار سوالمو می پرسم ولی جوابم را ندادید با کلی اشتیاق ثبت نام کردم که از نگرانی دربیام ولی هیچ جا جواب سوالمو ندیدم.

جواب:

با پوزش،اگر تاکنون جواب نگرفته اید، مجدد سوالتون را مطرح کنید.

 

آویسا

پنجشنبه 11 آبان 1391 – 07:29

 

سوال:

با سلام وخسته نباشید من در هفته هشتم جنینم سقط شد هنوزم صدای قلبش شنیده نشده بود از سه روز قبل سقط از امپول پولوتون و شیاف پروژسترون استفاده کردم ولی هر روز خونریزیم بیشتر میشد چرا این دارو ها تاثیر نداشت؟

بدلیل آنکه از ابتدا لانه گزینی درستی صورت نگرفته بود و یا تقسیمات اولیه کروموزومی اشتباه بوده است.

سوال بعدیم اینکه من بدون کورتاژ سقط کامل انجام دادم چه مدت بعد می تونم باردار بشم زمان زیادی باید صبر کنم؟

بهتر است 3 ماه صبر کنید.

 

معصومه

پنجشنبه 11 آبان 1391 – 12:43

 

سوال:

با سلام.

من در هفته 21 بارداری هستم،جنسیت جنین در سونوگرافی پسر تشخیص داده شده است آیا امکان اشتباه در تشخیص جنسیت وجود دارد؟

جواب:

اگر در مرکز معتبری انجام شده باشد امکان خطا کم است.

ثریا

پنجشنبه 11 آبان 1391 – 15:26

 

سوال:

با سلام.

من در هفته ء هفتم بارداری هستم.بعداز سفری که از تهران به همدان به همراه همسرم و با ماشین شخصی داشتم،صبح زود فردای همان روز دچار خونریبزی شدم.که در ابتدای خونریزی مایعی شفاف و روان مانند ادرار بی رنگ از من خارج شد سپس این مایع تیره تر شد و خونی شد.سپس بعداز دیدن این مساله به سونوگرافی مراجعه نمودم.نتیجه سونو جنین کاملا طبیعی و نرمال بوده اما هماتومی 35در25 زیر ساک مشاهده شد.الان بسیار نگرانم.لطفا هرچه سریعتر جواب من را بدهید.بینهایت ممنون…

جواب:

نگران نباشید چون جنین سالم است و توصیه می شود که استراحت بیشتری کنید و در صورت صلاحدید پزشکتان از ترکیبات پروژسترون استفاده کنید

.

فریده

پنجشنبه 11 آبان 1391 – 16:32

 

سوال:

سلام. چرا سوال دیروز من مطرح نشده. امروز رفتم آزمایش بتا در 5 هفته و 5 روز 13500 بود با توجه به سونو 5 هفته و 2 روزم که فقط ساک تشکیل شده و جنین دیده نشده آیا طبیعیه. لطفا جواب بدید.

جواب:

یک کمی بالاست که بهتر است در هفته 8-7 سونو جهت بررسی تکمیلی انجام دهید.

 

بستام

جمعه 12 آبان 1391 – 08:55

 

سوال:

باسلام

من26ساله هستم وهمسرم32ساله.من در هفته12بارداری هستم.برادر همسرم و دختر عمویشان مشکل ذهنی دارند.من و همسرم فامیل هم نیستیم.بااینکه ازپزشک متخصصم که ازبستگان بودندخواستم آزمایش ژنتیک بنویسندایشان گفتندنیازی نیست.حال به نظرشمامن به پزشک دیگری مراجعه کرده واین مسئله راعنوان کنم.باتشکر…

جواب:

بهتر است حداقل یک مشاوره ژنتیک انجام دهید.

زهرا

جمعه 12 آبان 1391 – 16:05

 

سوال:

باسلام

دلیل درد زیرشکم در ماه چهارم چیست؟

جواب:

دلایل متعددی داشته ولی توصیه می کنم با پزشکتان مشورت کنید.

 

فریبا

یکشنبه 14 آبان 1391 – 10:20

 

سوال:

سلام, من از تیرماه اقدام کردم برای بارداری ولی هنوز باردار نشدم. سری قبل اینکه پیام دادم که دکتر گفت سایز فولیکولم 11 هستش, این سری 27 مهر پریود شدم روز اول پریودم دکتر رفتم. و گفتم که این مدت باردار نشدم, یه قرص اوومید کلومیفن داد و گفت روز سوم پریودم هرشب 2 تا تا 5 روز بخورم و روز 12 پریودم برم واسه سونو. روز 12 چون نظر تعطیل بود روز 11 پریودم رفتم بعد از سونو دکتر گفت که سه تخمک سالم یکی تو یه تخمدان و 2 تا توی تخمدان دیگه دارم, امپول ای وی اف_سی (کوریونیک گونادوترپین) داد که فردا شبش بزنم, و گفتن که یه شب درمیون یا دوشب درمیونن نزدیکی داشته باشم, میخواستم…

جواب:

سوالتون؟؟؟؟؟؟؟

 

ملینا

یکشنبه 14 آبان 1391 – 23:56

 

سوال:

با سلام من در تاریخ 5/26 پریود شدم و 6/3 پاک شدم و6/22 یه لک دیدم یک قطره وتمام بعد از دو هفته تست دادم باردار بودم 8/7 برای سونو رفتم دکتر گفت جنین 6 هفته 5 روز هستش و با تاریخ پریود من جور در نمی یاد و دو هفته صبر کنم و دوباره سونو بدم که جنین پوچ نباشه در ضمن من هماتوم داشتم ولی هیچ خونریزی و علامت نداشتم و دکتر گفت دو صبر کن دو روز بعد سونو لک خون آبکی دیدم گفتند از سونو واژناله که انجام دادم روز سوم چند لک خون رقیق بعد کم می شد و قهوه ایی .

شنبه که تعطیل بود خونریزی شدید که در 1 ساعت 5 نوار عوض کردم بیمارستان رفتم ماینعه کردن رحم بسته بود و دلیل خونریزی هماتوم…

جواب:

دو تا تست بتا به فاصله 48 ساعت انجام داده و اگر تیتر دومی بیشتر از دو برابر اولی شد دو هفته صبر کنید و مجدد سونو انجام دهید. سعی کنید با استفاده از ترکیبات پروژسترون و استراحت بیشتر خونریزی را کم کنید.

 

فریده

سه شنبه 16 آبان 1391 – 05:56

 

سوال:

ببخشید دوباره مزاحم میشم. فرمودین که بتام یه کمی بالاست. بالابودن به چه علت میتونه باشه؟ ممنون از پاسختون

جواب:

علت های مختلفی دارد که باید بررسی بیشتری شود.

 

ملیحه

سه شنبه 16 آبان 1391 – 06:55

 

سوال:

سلام

من در هفته 13 بارداری هستم آزمایش ادرار دادم عفونت داشتم

bacrtia few پزشک قرص نیتروفورانتوئین داده 30 دانه هر 6ساعت ودوهفته دیگه دوباره ازمایش رو باید تکرار کنم.ولی وقتی قرص رو میخورم حالت تهوع شدید تا دوساعت بهم دست میده.

با پزشکتان مشورت کنید تا در صورت صلاحدید ایشان دارویتان عوض شود.

در ضمن آیا جوشهای عفونی و چرکی با خارش شدید در ناحیه چانه بخاطر عفونته؟

می تواند عفونت باشد با یک متخصص پوست مشورت کنید.

لطفا راهنمایی کنید؟

 

فافا

سه شنبه 16 آبان 1391 – 15:44

 

سوال:

با سلام.من در هفته28 بارداریام.در 3ماهه اول بارداریم لکه بینی داشتم.الان 1هفته است که دوباره دچار لکه بینی شده ام.در سونوگرافی جفت پایین تشخیص داده شد.یک دکتر به من 4 آمپول داد که هفته ای 1 عدد بزنم.اما دکتر دیگر فقط استراحت برایم تجویز کرد.آیا حتما باید آمپول ها را بزنم؟

جواب:

بله

 

هدی

سه شنبه 16 آبان 1391 – 20:50

 

سوال:

سلام.به خاطر تاخیر پریود 2بار از بی بی چک استفاده کردم هر دو بار یه خط صورتی خیلی کم رنگ ظاهر شد البته نه بلافاصله بلکه بعد از یک ساعت این خط صورتی دیده شد.2هفته هست که سینه هام درد غیر معمولی زیادی داره مخصوصا نوک سینه هام.

یکشنبه آزمایش خون دادم بتا 11 بود. با پزشک مشورت کردم گفت اگه تا 4شنبه نشدم دوباره آزمایش بدم که همین امروز بعد از 42 روز خونریزیم شروع شد.به نظر شما بارداریم منتفیه؟ آیا لازمه بازهم آزمایش بدم؟

بهتر است بدهید.

دلیل درد سینه ام که هنوزهم اذیتم میکنه چیه؟

اختلالات هورمونی

من که پریود نامنظمی دارم چی جوری زمان تخمک گذاری ام رو پیش بینی کنم تا باردار بشم؟

با استفاده از کیت های تخمک گذاری

 

فریبا

سه شنبه 16 آبان 1391 – 22:08

 

سوال:

سلام ,من دو روز پیش پیامی که فرستادم ولی پیام نصفش مثل اینه فرستاده نشده که شما گفتید سوالم چی بود, بانوج به متن قبلیم که الان دادم رو می نویسم, طبق امپولی که زدم روز چهارشنبه صبح 10 آبان لح زمان تخمک گذاری بود و من از روز 7 پریودم تا سه شنبه 13 پریودم یکشب در میون نزدیکی داشتم وچهارشنبه هم که روز تخمک گذاریم طبق گفته پزشکم بود نزدیکی نداشتم بعدش سه روز نداشتم و روز یکشنبه 14 ابان هم نزدیکی داشتم .

سوال ایا با این اوصاف که سه روز نزدیکی نداشتم امکان بارداری هست؟ لطفا زود جواب بدید استرس دارم. مم

جواب:

امکانش هست.

 

رویا

چهارشنبه 17 آبان 1391 – 09:01

سوال:

با سلام

27 ساله هستم.2سال و نیم است که ازدواج کردم و به صورت طبیعی جلوگیری کردم.ماه پیش که قصد بارداری داشتم بعد از انجام آزمایش و سونو که هیچ مشکل خاصی نداشتم اقدام کردم.سیکل ماهیانه من 35 تا 40 روز است و روز 13 بعد از پریودی سایز فولیکول 12 بود که باردار نشدم.دکتر گفت چند ماه دیگه بدون مصرف دارو اقدام کنم اگه باردار نشدم دوباره مراجعه کنم اما من برای تولد فرزندم در نیمه اول سال همین 1 ماه فرصت دارم به همین دلیل برام لتروزول شبی 2 تا به مدت 5 شب تجویز کرد.به نظر شما اولا این دارو برای جنین مشکلی ایجاد نمی کنه؟

دوما من برای تعیین جنسیت پسر 3 ماه رژیم گرفتم…

جواب:

خیر

 

شب بو

چهارشنبه 17 آبان 1391 – 21:37

 

سوال:

سلام

من در هفته 9 بارداری هستم

آزمایش تیروئید انجام دادم

باید 5.95-0.4 باشه ولی واسه من 0.24 هست

الان کم کاری تیروئید دارم یا پرکاری؟

این محدوده نرمال زنان غیر باردار است و این عدد برای سه ماهه اول خوب است

وضعیتم خیلی خطرناکه؟

خیر

چه اثر منفی روی بچم میذاره؟

با این مقدار هیچی

 

عسل

پنجشنبه 18 آبان 1391 – 19:50

 

سوال:

تا چند ماهگی میتونم با هواپیما مسافرت کنم؟؟ مسافرتی که 18 یا 19 ساعت باشه.

جواب:

با توجه به موقعیت جفت و طول سرویکس پزشکتان نظر می دهد.

 

زینب

جمعه 19 آبان 1391 – 07:13

 

سوال:

سلام وقت به خیر

من دو روز دیگه وارد هفته 18 بارداری میشم میخواستم بدونم سونوی سه بعدی تو کدوم هفته انجام بشه بهتره؟

18-20

واینکه در این سونو چه چیزایی تشخیص داده میشه؟

10 مارکر مربوط به اختلالات کروموزومی

و یه سوال دیگه اینکه برای اطلاع از سلامت خون کودک آیا آزمایشی هست که باید انجام بدم یا نه؟(با توجه به اینکه همسرم تالاسمی مینور داره و خودم هم دارای هموگلوبین خون پایینم)

بهتر است یک مشاوره ژنتیک انجام دهید.

 

Romin

شنبه 20 آبان 1391 – 12:19

 

سوال:

سلام.هفته 14 بارداریم تا چند روز پیش سینه هام متورم بود و درد میکرد ولی حالا احساس درد ندارم . میخواستم بدونم این موضوع طبیعیه یا نه؟

جواب:

بهتر است با پزشکتان مشورت کنید.

 

زینب

شنبه 20 آبان 1391 – 13:11

 

سوال:

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم در دوران بارداری چه کار کنیم که بعد از زایمان کودک بتونه از شیر مادر تغذیه کنه؟ آیا رژیم غذایی خاصی در دوران بارداری لازمه؟ ممنون میشم اگه پاسخ بدین.

جواب:

معمولآ آموزش تغذیه با شیر مادر توسط بیمارستانی که در آن زایمان می کنید داده می شود.

 

فریده

شنبه 20 آبان 1391 – 20:56

 

سوال:

سلام. خسته نباشید. من یک خانم 26 ساله هستم. 1.5 است که قصد بارداری دارم. چکاب کامل هم خودم وهم همسرم داشته ایم و مشکلی نداشتیم. الان دکترم دستور لاپراسکوپی داده . به نظرتون اینکار در این مقطع لازم است و باتوجه به اینکه این ماه پروژسترون خوردم اما بطور غیرعادی از روز 21 سیکل دچار لکه بینی قهوهای شدم. والان بعد از یک هفته دچار خونریزی شدم. خواهش میکنم جواب بدید ممکن است باردار باشم . چون دکتر تست بارداری نوشته.

جواب:

امکان بارداری ضعیف است. بهتر است تمام تست ها و سونوهایی که تاکنون انجام داده اید را برای بنویسید.

 

کوین

یکشنبه 21 آبان 1391 – 05:16

 

سوال:

با سلام و خسته نباشید خواهشا دوباره سوالمو پرسیدم جوابم را بدهید من 29 سال سن دارم و 8 ماه هست که ازدواج کرده ام سه ماه از رص تری فازیک استفاده کردم و سه ماه طبیعی جلوگیری داشتم دو ماه هست که اقدام به بارداری کردم آژمایش و سونوی قبل از بارداری دادم یک مقدار خفیف در حد دهم کم کاری تیرویید و در همان حد افزایش پرولاکتین داشتم که دارم دارو مصرف می کنم و اسید فولیک هم استفاده می کنم ولی این دو ماه باردار نشدم خیلی نگرانم نمیدونم طبیعیه یا مشکلی هست حتی ماه پیش از تست تخمک گذاری هم استفاده کردم و بعد اقدام کردیم نگرانم نتوننم بچه دار شم خواهشا راهنماییم…

جواب:

نگران نباشید اگر تا یک سال بعد از خودداری از جلوگیری باردار نشدید باید پیگیری کنید. الان خیلی زوده بخواهیم در مورد ناباروری در مورد شما صحبت کنیم.

 

نسرین

یکشنبه 21 آبان 1391 – 07:18

 

سوال:

با سلام

ببخشید می خواستم بپرسم آیا در هفته شانزدهم جنسیت جنین با سونو گرافی مشخص میشه؟؟؟

بله

بعضی ها میگند جنسیت پسر زودتر از دختر معلوم میشه .حتی در سیزده یا چهارده هفتگی درسته؟؟؟؟؟

در صورت باز کردن پاهای جنین در هنگام سونوگرافی بله

با تشكر

 

مطی

یکشنبه 21 آبان 1391 – 15:28

سوال:

سلام من 10هفته هست که باردارم قند ناشتام 88تا90بوده میخواستم بدونم این وضعیت برای بچه ام ضرر داره

جواب:

خیر

 

عسل

یکشنبه 21 آبان 1391 – 16:30

 

سوال:

با سلام

من در چند هفتگی و با چه نوع سونویی می توانم از سلامتی کامل فرزندم(چه از لحاظ ظاهری و چه از لحاظ اورگانیک مانند کلیه کبد و…) مطلع شوم؟؟

با تشکر

جواب:

آنومالی اسکن هفته 20-18

 

بهبد

دوشنبه 22 آبان 1391 – 15:51

 

سوال:

سلام اگر عمر بارداری کمتر از 10 روز باشد و قبلاپیش از بارداری عکس دندان (opg)گرفته شده و قابل استفاده برای دندان پزشک باشد ایا کشیدن و پر کردن دندان الان خطرناک و مضر نیست ؟خواهش می کنم مثل همیشه سریع و صریح راهنمایی کنید ممنون

جواب:

خیر

 

نیایش

دوشنبه 22 آبان 1391 – 16:19

 

سوال:

سلام خسته نباشید

می خواستم بپرسم زایمان طبیعی بدون درد چه نوع زایمانی هست ؟

متدهای مختلفی دارد که درد زایمان به شدت کاهش می یابد.

من خیلی از زایمان طبیعی میترسم به نظر شما زایمان طبیعی خوبه یا سزارین ؟

طبیعی

 

ویونا

دوشنبه 22 آبان 1391 – 21:44

 

سوال:

سلام.. ممنون از اینکه همیشه جواب سوالهامو میدین…من دیروز سونوی سه بعدی انجام دادم که خداروشکر همه چی نرمال وخوب بود فقط اینکه در برگه جواب نوشته شده : در لگنچه هر دو کلیه جنین fullness خفیف با قطر قدامی-خلفی 2.8م م دیده شد.شما رو به خدا واسم توضیح بدین این دیگه چیه از دیروز تا حالا کارم شده گریه..دکتر سونو گراف گفتند چیز خواصی نیست ولی من خیلی ناراحتم اصلا این fullness چی هست…قابل درمانه؟ بچم که مشکلی پیدا نمیکنه؟ طبق سونویی که انجام دادم سن حاملگی من را 20 هفته و پنج روز ثبت کردن ..ولی مطابق با سونوی اولم که در هفته های اول انجام دادم الان 19 هفته و 5 روز هستم…

جواب:

3 میلی متر به بالا واجد ارزش می باشد و تا 3 میلی متر طبیعی است. ولی با این وجود جواب را به پزشکتان سریعتر نشان دهید.

ممکن است جنین کمی درشت باشد.

 

مریم

سه شنبه 23 آبان 1391 – 08:19

سوال:

با سلام-من آخرین باری که پریود شدم 21 مهر بود این ماه پریود نشدم تست HCG beta titer دادم مقدارش 1125 بود . می خوام بدونم که باردار هستم یا خیر و در هفته چندم؟ در ضمن کی باید برای سونوگرافی مراجعه کنم؟

جواب:

48 ساعت بعد از آزمایش اول تست فوق را تکرار کنید اگر بالای 2250 بود بارداری با رشد خوب داخل رحمی در جریان است.

5 اذر برای سونوگرافی واژینال جهت شنیدن صدای قلب اقدام کنید.

 

کوین

چهارشنبه 24 آبان 1391 – 07:07

 

سوال:

با سلام و خسته نباشید از اینکه جواب سوالم را دادید بسیار سپاسگذارم خوشحالم با این سایت آشنا شده ام یک سوال دیگه داشتم من امروز روز 8 پریودم می باشد و پاک شده ام اگر بخوام از تست تخمک گذاری استفده کنم بهترین روش کدام است که بفهمم تخمک آزادشده یا نه روش کیت تخمک گذاری یا سونو و از چه روزی اقدام کنم با توجه به اینکه دوره های من 28 روزه است پیشاپیش از پاسخگویی شما ممنونم

جواب:

در اولین مراحل فقط کیت تخمک گذاری ولی اگر جواب نداد در ترکیب با سونو باید برای تعیین روز تخمک گذاری استفاده شود.

 

افسانه

پنجشنبه 25 آبان 1391 – 06:34

 

سوال:

با سلام. من در هفته شانزدهم بارداری جهت انجام آزمایش غربالگری (چهارگانه) سه ماهه دوم سونوی NT انجام دادم که نتیجه اینگونه بود: یک عدد جنین زنده و فعال با پرزنتاسیون BREECH دیده شد. FHR و حرکات جنین نرمال است. سن حاملگی: 16هفته و 2روز +_1هفته ،CRL=92mm .آنومالی خاصی در ارگانها و اندام جنین و ستون فقرات دیده نشد. NASAL BONE دیده شد. NT=1.9 mm. آیا جواب سونو خوب است؟

جواب:

سونویتان خوب است ولی عدد NT درست نیست بدلیل آنکه بعد از 14 هفتگی NT قابل اندازه گیری نیست.

 

مهپر

پنجشنبه 25 آبان 1391 – 08:51

 

سوال:

سلام

من 6 روز بعد از پریدم رفتم از دادم بتام 1100 بود

این میتونه بودن بچه رو تضمین کنه؟

جواب:

48 ساعت بعد مجدد تکرار کنید اگر جوابتان بالای 2200 بود نشانه رشد خوب داخل رحمی جنین است.

 

فرزانه

پنجشنبه 25 آبان 1391 – 11:28

 

سوال:

سلام و خسته نباشید

من 29 ساله در 13 هفتگی آزمایش غربالگری دادم. که tricuspid doppler را abnormal ثبت کردند .

2.5=nt

1:1225 t21

1:7525 t18

1:20000 t13

منظورشان از اون نرمال نبودن چیه؟

اینکه نیاز به بررسی بیشتر وجود دارد.

و آیا نگران کننده است؟

به هر حال نیاز به بررسی بیشتر وجود دارد.

وعلت بوجود امدنش چیست؟

می تواند ناشی از اختلالات کروموزومی و یا طبیعی باشد.

 

آویسا

پنجشنبه 25 آبان 1391 – 14:01

 

سوال:

سلام من در هفته هشتم سقط کردم بعد از ان ده روز خونریزی داشتم الان بعد از یک هفته پاک بودن دوباره لک میبینم هنوز خونریزی نشده خواهشا علتش چیه نیاز به مراجعه به پزشک دارم یا نه؟

جواب:

هر چند جای نگرانی ندارد ولی بهتر است به پزشکتان مراجعه کنید.

 

سوال

پنجشنبه 25 آبان 1391 – 19:23

سوال:

سلام درباره ازمایش بتا میشه صحبت کنید

ممنون

جواب:

( هر دو بخش آلفا و بتا ) توسط سلولهای تروفوبلاستیک جفت سنتز می شود و نیمه عمر آن 36 – 12 ساعت است . مهمترین وظیفه این هورمون نگه داری از جسم زرد است که تولید استرادیول و پروژسترون می کند .

مقدار این هورمون در حاملگی طبیعی از روز ششم تا دهم بعد از لقاح در سرم مادر بالا میرود ( حتی گاه از روز سوم لقاح هم قابل شناسایی است. )

معمولا25 -20 روز پس از آخرین قاعدگی ( و نه زودتر از آن ) مقدار این هورمون در ادرار مادر به اندازه ای میرسد که قابل اندازه گیری باشد .

معمولاچه زمانی این تست انجام میشود؟

این هورمون در حاملگی طبیعی 4 – 6 هفته بعد از شروع بارداری افزایش چشم گیر پیدا کرده وسپس کم کم افت پیدا می کند . اما در موارد حاملگی خارج رحمی – حاملگی مولار- برداشت کل رحم – کورتاژ پس از حاملگی سیر نزولی سریعتر آن را شاهد هستیم .

سایر کاربردهای تست حاملگی یا هورمون بتا اچ سی جی(Beta H.C.G)

در مردان در موارد تشخیص تومورهای بیضه و نئوپلاسم آن کاربرد دارد که همراه با آلفا فیتو پروتئین تست می شو د . در بعضی بدخیمی ها از قبیل کوریوکارسینوما – امبریونال سل کارسینوما و نیز حاملگی خارج رحمی میزان BeteHCG به شدت بالا می رود و اندازه گیری های مرتب آن برای سنجش پاسخ بیمار به شیمی درمانی ضروری است

این آزمایش چه زمانی وبه درخواست چه کسی قابل انجام است؟

این آزمایش را هرزمان که مشکوک به حاملگی طبیعی ویا حتی موارد خارج رحمی باشیم انجام دهیم و درخواست آن بوسیله خود بیمار هم قابل قبول است.

بعلاوه در موارد بدخیمی هائی که نامبرده شد ویا حین درمان آنها نیز کاربرد دارد.(برای ارزیابی چگونگی پاسخ بیمار به درمان)

چه موقع فرد میتواند مراجعه کند؟آیا ناشتائی ویا سایر شرایط دیگری باید رعایت شود؟

ناشتا بودن لازم نیست. مصرف آب مانعی ندارد و حتی قطع داروهای دیگر فرد ضروری نیست.

این آزمایش باچه نمونه ای انجام میشود وچقدر طول میکشد؟

چون هورمون ابتدا در خون ظاهر میشود سپس بعد از شروع متابولیزه شدن در ادرار آمده ودفع میشود پس آزمایش خون حساستر است وزودتر مثبت میشود.درموارد حاملگی خارج رحمی هم که حتما باید خون تست شود.

 

ویونا

شنبه 27 آبان 1391 – 01:46

 

سوال:

سلام

در 14هته و 6 روز بارداری این آزمایش را داده ام وجواب این گونه بوده است

afd 13.0 ng/ml

uE3 1.70 ng/ml

hCG 25665.0 iu/l

inhibin A 71.0 pg/ml

DOWN Syndrome 1:31700

age alone 1:1170

Trisomy 18 1:41200

میشه لطف کنید بهم بگید همه چیز ok هست یا نه؟ با تشکر

جواب:

با قدرت اطمینان 80% جوابتان در محدوده کم خطر است.

 

افسانه

شنبه 27 آبان 1391 – 03:56

 

سوال:

NFT=1.9 mm در سونوی هفته شانزدهم یعنی چه؟ به دکتر گفتم هفته شانزدهم هستم ولی سونوی NT نوشت. درضمن بنده در هفته چهاردهم سونو انجام دادم ولی عدد NT را مشخص نکردند(دکتر در این هفته برایم سونوی NT ننوشته بود) آیا ندانستن عدد NT عیبی دارد؟

جواب:

NT به اضافه ضحامت پوست است که عددش نرمال است.

 

کیمیا

شنبه 27 آبان 1391 – 07:27

سوال:

سلام خسته نباشید من 28سالمه هفته سیزدهم بارداری هستم پزشکم گفت آزمایش سلامت جنین انجام میدی؟؟من با توجه به اینکه هزینه ش بالا میشد نرفتم باهمسرم فامیل نزدیک نیستیم اما همش نگرانم و استرس دارم نکنه میخواستم بپرسم این آزمایش تا چه حد ضروریه؟ممنون از زحماتتون

جواب:

مقالات مربوط به تست های غربالگری سه ماهه اول و دوم و ترکیبی را بدقت بخوانید.

 

زینب

شنبه 27 آبان 1391 – 08:42

 

سوال:

من فردا وارد هفته 19 بارداری میشم اما تاکنون حرکت جنین را حس نکرده ام با توجه به اینکه بارداری اولم هست آیا لازمه که به پزشک مراجعه کنم ؟

خیر

تا هفته چندم امکان داره که من این حرکاتو حس نکنم؟

20-22

در ضمن من 15 آبان نوبت دکتر داشتم که به من گفت حرکت بچه داخل رحم خوبه

 

آویسا

شنبه 27 آبان 1391 – 19:12

 

سوال:

1- سلام و خسته نباشید لکه بینی بعد از سقط تا چند روز و چند مرتبه ادامه دارد

فرق می کند با توجه به سن جنین

2- ایا در دوران لکه بینی بعد از سقط استفاده از داروی اسید فولیک مورد نیاز می باشد یا نه

بله

 

افسانه

یکشنبه 28 آبان 1391 – 05:39

 

سوال:

با سلام. میخواستم بدونم هفته 17 یعنی ماه چندم حاملگی؟

جواب:

پایان ماه چهارم

 

بهناز

یکشنبه 28 آبان 1391 – 14:17

 

سوال:

سلام و خسته نباشید

من امروز بی بی چک زدم و مثبت شده ولی شکمم بعضی وقتها مثل درد پریودی درد میکنه و زود تموم میشه الان حدود 10 روزه این درد رو دارم آیا چون اول بارداریمه این دردها طبیعیه یا نه؟

سوال دوم اینکه از کی باید به پزشک مراجعه کنم و تحت نظر باشم؟

جواب:

دردها طبیعی نیست و باید به یک پزشک زنان سریعتر مراجعه کنید.

 

مینا

یکشنبه 28 آبان 1391 – 17:28

 

سوال:

سلام.من هفته 5بارداری هستم واز هفته اول دردهای زیر شکمی دارم که حدود 1دقیقه هم طول نمیکشه دکترم جواب مشخصی نداد ایا این دردها طبیعیه؟

دیشب خونریزی مختصر داشتم که امروز به متخصص رفتم و مشکل خاصی نبود اما هنوز ضربان قلب جنین شنیده نشد.نظر شما در این مورد ؟

با تشکر

جواب:

بهتر است که در هفته 6 یک سونو واژینال از رحم و ضمائم آن انجام دهید.

 

شب بو

دوشنبه 29 آبان 1391 – 08:12

 

سوال:

سلام

من در هفته 11 بارداری هستم

امروز واکسن کزاز زدم-میخواستم بدونم واسه بچم ضرر نداره؟

جواب:

خیر

 

کوین

دوشنبه 29 آبان 1391 – 10:18

 

سوال:

با سلام و تشکر فراوان از پاسخوگویی بسیار عالیتان به سوالات ببخشید من قبلا هم سوال فرستادم راجع به بارداری سوال دیگه ای که برایم پیش آمده اینه که با توجه به سن من 29 سال و اینکه برام مهمه زمان از دست ندم و زودتر بچه دار شم من که سه ماه هس بار دار نمیشم چه زمانی به پزشک مراجعه کنم و چه آزمایشاتی بدم نمی خوام بعد از یک سال تازه بفهمم مشکل دارم شما چه توصیه ای می کنید ممنون میشم جوابم را بدهید

جواب:

بهتر است زودتر به یک متخصص زنان مراجعه کنید.

 

فریبا

دوشنبه 29 آبان 1391 – 10:21

 

سوال:

سلام, من این ماه یک روز زودتر از تاریخ که ماه قبل پریود شدم , چون هر دفعه 3_5 روز دیرتر از تاریخ ماه قبل میشدم, روزشم کم بود, 1 روز لکه بینی داشتم و. 2 روز هم خونریزی. که روز. دوم خونریزی کمتر بود و یه لخته خون هم که قهوهای و بود داشتم فرداش هم کی لکه قهوه ای و تخمدانام هم گهگاهی درد می کنه میخواستم بدونم با این وجود احتمال بارداری. هستش, با بی بی چک مشخص میشه؟ در ضمن روز سوم پریود قبلی قرص برای تخمک گذاری و یه امپول که قبلا واستون اسمشو فرستاده بودم ممکنه به خاطر اینا باشه؟ ممنون

جواب:

برای راحتی خیال یک تست بتا در خون انجام دهید.

 

نازنین

دوشنبه 29 آبان 1391 – 16:37

 

سوال:

سلام .پایان هفته 12 هستم و دیروز سونو انجام دادم دکترم داسه فردا nt واسم نوشته .آیا ضرری واسه جنین نداره با این فاصله کم سونو انجام بدم .ممنون میشم جوابمو زودتر بدید

جواب:

خیر

 

كاربرجدید

سه شنبه 30 آبان 1391 – 08:12

 

سوال:

با سلام و خسته نباشید

من این ماه اقدام داشتم درروزهای طلایی چون هم سونو كزدم و هم از كیت استفاده كرده حدود 2 فولیكول داشتم كه بزرگترین 23 م م بودالان 3 روزه كه موعد من عقب افتاده روز 30 پری بتا دادم ولی 5 بود …امكان بارداری هست؟

جواب:

بهتر است در فواصل 48 ساعت تست را تکرار کنید

 

افسانه

سه شنبه 30 آبان 1391 – 08:22

 

سوال:

با سلام. من در هفته 17 بارداری هستم و جدیداً دچار سرگیجه می شوم. در ضمن تازه از امروز قرص آهن و مولتی ویتامین را شروع کردم. آیا مشکلی هست؟ با تشکر

جواب:

بهتر است با پزشکتان مشورت کنید.

 

ماجده

سه شنبه 30 آبان 1391 – 15:33

 

سوال:

سلام.من اخر هفته ی یازدهم هستم.قرار بود هفته 12 دکترم طول سرویکسم رو چک کنه. حالا دکترم رفته سفر و تا هفته ی دیگه احتمال اومدنش کمه.منم خیلی استرس دارم میتونم سونوی واژینال انجام بدم ؟برای جنین خطر نداره؟چون تو تعطیلات کاری نمیتونم کنم.خواهش میکنم مثل همیشه زود جوابمو بدین و منو از نگرانی درارین.

جواب:

خیر تا پزشکتان اجازه نداده سونوی واژینال انجام ندهید.

 

کیمیا

چهارشنبه 1 آذر 1391 – 06:31

 

سوال:

با سلام و خسته نباشید و تشکر از سایت مفیدتون هفته چهاردهم بارداریم هست الان حدود یک هفته ست که زیر شکمم و بالای سینه سمت راست و دست راستم گزگزمیکنه میخواستم لطف کنید بگید برا چیه؟ در ضمن جواب همه آزمایشاتمم خوب بود-ممنون

جواب:

سریعتر با پزشکتان مشورت کنید

.

ثریا مبارکی نوین

چهارشنبه 1 آذر 1391 – 20:31

 

سوال:

سلام.من چندی پیش برای شما پیغامی فرستادمو شما پاسخ آن را دادید

من الان در هفتهء نهم قرار دارم.پس از گرفتن نتیجه سونو متوجه شدیم که یک توده در زیر ساک وجود دارد.در سونوی دو هفته پیش هم همین توده وجود داشت.من میخوام بدونم عاقبت این توده چه می شود در حالی که در هر دو سونو وضعیت جنین سالم بوده.بینهایت سپاسگذارم

جواب:

به تدریج تحلیل می رود و چون خارج از ساک هست جای نگرانی ندارد.

 

آهو

پنجشنبه 2 آذر 1391 – 08:47

 

سوال:

سلام 5 روز از موعد پریودم میگذره؛من هنوز پریود نشدم؛ با این وجود که همیشه سر وقت و منظم بوده سیکل قاعدگی من؛ بی بی چک منفی بوده؛ ب نظرتون صبر کنم یا ازمایش خون بدم؟ ممنون میشم جوابمو بدید

جواب:

آزمایش خون بدهید اگر منفی بود برای پیگیری اختلال هورمونی به پزشکتان مراجعه کنید

 

مینا

جمعه 3 آذر 1391 – 00:27

 

سوال:

سلام من یه سوال در مورد سونوگرافیم دارم.دکتر خودم جوابی نداد وگفت که فعلا سونو تکرار نشه برای جنین خوب نیست.جواب هر دو سونوگرافی رو میذارم نظر شما چیه؟

there is a gestational sac with a single fetal

pole and peroper position in endomateri cavity

the age of pregnancy whit measuring of CRL=8.8 mm is aboute 6w and 4d

there is a 7*6 mm hematoma adjacent toGS

the yolk sac is seen

decidual reaction is normal

the pelacenta is developing

the FHR is regular

جواب سونو گرافی دوم:

there is a gestational sac with a single fetal pole and proper position in endomaterial cavity

the age of pregnancy with measuring of CRL=11mm is about 7w1d

the yolk sac is seen.decidual reaction is normal

the placenta is developing.the FHR is regular

there is a hypoechoic area about 9*5mm around GS suggestive for hematoma

also there is a GS about 11*8*9mm…

جواب:

مشکلی ندارد.

 

هدی

جمعه 3 آذر 1391 – 19:59

 

سوال:

سلام

چند روز قبل از آغاز پریود تخمک گذاری انجام می شود؟ من شنیدم 14 روز آیا درست است؟

جواب:

در سیکل 28 روزه روز 14

در سیکل 29روزه روز 15

در سیکل 30 روزه روز 16

و ….

گل رزسه شنبه 7 آذر 1391 – 08:56

5

5

سوال:

باعرض سلام وتشکرفراوان از سایت بسیار خوبتون،روز10ابان نزدیکی داشتیم وحالا باردار هستم ،در این مدت تا حالاهفته ای یکبار به استخر-سونا بخار وجکوزی رفتم جمعاً 4بار-حالا خیلی می ترسم که نکنه سونا بخار وجکوزی به جنین اسیب برسونه ،لطفا راهنمایی کنین .

جواب:

تست های سلامت جنین در هفته 12 و 15 و یک آنومالی اسکن در هفته 20-18 انجام داده اگر نرمال بودند جای نگرانی نیست.

 

باران

چهارشنبه 8 آذر 1391 – 08:30

 

سوال:

با سلام و خسته نباشید.من چند سوال داشتم ابتدا اینکه من در هفته 20 بارداری هستم یعنی چندمین ماه حاملگی؟

4/5 ماه

دوم اینکه حدودا” 2 هفته پیش در آزمایشگاه خودتان غربالگری را انجام دادم که خدا رو شکر همه چیز خوب بود. از متخصصم در خواست آنومالی اسکن کردم ولی گفت نیازی نیست. حالا چکار کنم ؟با تشکر

جواب ریسک تریزومی ها را برایم بنویسید.

 

mozhgan1987

چهارشنبه 8 آذر 1391 – 11:29

 

سوال:

با سلام و خسته نباشید

من در هفته 15 بارداری هستم.سو نوگرافی انجام شده بدین صورت بود:

جفت در موقعیت قدامی گرید صفر تا لبه ln.os کشیده شده است.طول سرویسک 39 میلی متر و کانال سرویکال بسته است.

ایا خطرناک هست؟نیاز به انجام کار خاصی هست یا خیر؟

با تشکر

جواب:

سکس نداشته باشید استراحتتان را بیشتر کنید. ار بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

 

نیایش

چهارشنبه 8 آذر 1391 – 16:39

 

سوال:

سلام خسته نباشید

من 34 هفته هستم . تمام بدنم جوشهای قرمز رنگ زده زیر شکمم و کپل هام تا روی ران ها و دست و پام . جی کارکنم خیلی میخاره  علتش چیه ؟ چیکارکنم ؟

جواب:

سریعأ با پزشکتان تماس بگیرید.

 

مامان مریم

پنجشنبه 9 آذر 1391 – 07:55

 

سوال:

با سلام (هفته دهم بارداری، اولین روز آخرین پریود 2 مهر.)

نتیجه آزمایش تیروئید

30مهر: t3,t4 نرمال، tsh=4.8 max=4.3

24 آبان: t3,t4 نرمال، tsh=5.1 max=4.3

سوال:

آزمایش اولم رو دکتر زنانم دید ( دوم رو هنوز ندیده)و قرص لووتیروکسین نداد، اما هر دو آزمایش رو دکتر غدد دید و با دیدن همون اولی گفت چرا زودتر نیومدی و … تا آخر بارداری لووتیروکسین داد.

با تشکر از دقت نظر و راهنمایی شما

جواب:

نگران نباشید و هر چه سریعتر لوتیروکسین را شروع کرده و TSH تان را به کمتر از 2.5 برسانید.

 

شیرین

پنجشنبه 9 آذر 1391 – 18:17

 

سوال:

سلام

من هفته 12 آزمایش ان تی انجام دادم

نتیجه 2MM بود میخواستم بدونم نرماله ؟ و چه معنی میده ؟

جواب:

خود این عدد نرمال است ولی ریسک تست های غربالگری را برایم بنویسید

 

پینارجمعه 10 آذر 1391 – 07:08

 

سوال:

با سلام سونوگرافی حاملگی

من در پایان سه ماهه اول حاملگی سونو رفتم

حاملگی با یك جنین زنده و متحرك و با ضربات قلبی منظم نمایان است.

FHR= 157BMP قرار فعلا عرضی و سر در سمت چپ است.رشد سونوگرافیك با معیارهای FL=9 , BPD= 20 در حدود 5/12 – 13W میباشد.جفت خلفی بوده حاشیه تحتانی آن تا مجاورت INT.OS كشیده شده است. ( مارژینال ) و میزان مایع آمنیوتیك نرمال است.

در آندكسها توده كیستیك دیده نشد.

نظریه : حاملگی 5/12 – 13w

سونوگرافی كنترل در سه ماهه سوم از نظر بررسی محل جفت توصیه می شود.

آیا مشكلی هست؟؟

ضمنا برای سونوی ان تی ننوشت گفت لازم نیست.

جواب:

فعلأ خیر ولی سعی کنید استراحتتان را تا انجام سونوی بعدی بیشتر کنید.

 

ریحانه جون

جمعه 10 آذر 1391 – 14:03

 

سوال:

سلام من هفته13بارداری هستم دراین مدت وزنم از 58كیلو به 64 كیلو رسیده است و همچنین ورم قسمت صورت هم دارم ودر جای زندگی میكنم كه امكان پیاده روی وجود ندارد به دلیل الودگی بالا البته قد من158میباشد لطف كنید و من رو راهنمای كنید

جواب:

مواظب رژیم غذایی تان باشید. مصرف نمک را محدود کنید. مصرف میوه جات تازه را زیاد کنید.

 

آویسا

جمعه 10 آذر 1391 – 20:11

 

سوال:

سلام من یک ماه سقط کردم الان دکتر برام ازمایش هایی نوشته که تعدادی از اونهارو نمی دونم چیه میشه اصطلاحات را توضیح مختصر بدید ممنون

ANA/IFA CARDIO/G PRL CMV/M

جواب:

ANA/IFA CARDIO/G مربوط به سقط های ترومبوفیلیک و اتوایمیون می باشد.

PRL پرولاکتین

CMV/M ویروس ایجاد کننده سقط

 

گلی نار

شنبه 11 آذر 1391 – 07:52

 

سوال:

با سلام، دو پرسش دارم 1- اولین روز آخرین قاعدگی من 27 مهرماه بود و من اول اذرماه تست بتا دادم و میزان آن 6014 بود، این میزان نشان‌دهندۀ چیست؟

نرمال است ولی بهتر است سونوی رحم انجام داده و صدای قلب جنین چک شود.

2- به دلیل عدم مصرف رژلب در دورۀ بارداری (به خاطر وجود سرب در آن) لبهای من به شدت خشک می‌شود چه باید کرد و تا چه زمان نباید از لوازم آرایش استفاده کرد؟

با سپاس فراوان از شما و همچنین از تمام همکاران خوب شما در آزمایشگاه

از مواد چرب کننده طبیعی برای لب هایتان استفاده کنید.

 

زینب

شنبه 11 آذر 1391 – 08:38

سوال:

سلام

من جواب سونوی سه بعدیم را براتون میفرستم میخواستم نظرتونو در باره وضعیتم بدونم

4d fetal sono reveals no structural abnormality.

skull and brain: normal,

spine: normal,

fetal stomach showing fluid

fetal bladder full, kidneys: normal

heart : grossly normal

extremities : normal

face and neack : normal

the cord showing normal configuration

single alive active fetus in transverse presentation

gestational age by bpd measuring 47 mm compatible with 20 weeks and 2 days

by fl measuring 31 mm , 19 weeks 3days

ac measuring 19 weeks and 1 day

placenta anterior

amniotic fluid adequate

fetal heart beat and quickening normal

edc 2.2.92+-10 days

esfw grams

اگه لطف کنید خط به خط برام توضیح بدهید ممنون میشم چون سه هفته بعد وقت دکتر دارم و تا اون موقع خیلی دیره و من خیلی استرس دارم

جواب:

مشکلی ندارد.

 

مینا

شنبه 11 آذر 1391 – 09:11

 

سوال:

سلام

من هفته پیش در مورد سونوگرافی هایی که انجام داده بودم سوال پرسیدم و شما فرمودین که مشکلی نداره.اما من الان که جواب شمارو میخوندم متوجه شدم جواب سونو گرافی که برای شما فرستادم ناقص پست شده.

و اینکه فراموش کردم که بپرسم احتمال بارداری دوقلو هست یا خیر؟ اگه باشه احتمالش چقدره؟بیشتر احتمال به کیسه آب دوم میباشد یا لخته خون ؟

با تشکر فراوان

جواب سونو گرافی:

there is a gestational sac with a single fetal pole and proper position in endomaterial cavity

the age of pregnancy with measuring of CRL=11mm is about 7w1d

the yolk sac is seen.decidual reaction is normal

the placenta is developing.the FHR is regular

there is a hypoechoic area about 9*5mm around GS suggestive for hematom

also there is a…

جواب:

دو هفته بعد سونوی بررسی مجدد را انجام دهید.

 

شیرین

شنبه 11 آذر 1391 – 15:29

 

سوال:

سلام … من الان 12 هفته و 5 روزه هستم

اگر موهامو رنگنم مشکلی پیش میاد واسه جنین؟

مرسی

جواب:

بله

 

میربد

شنبه 11 آذر 1391 – 16:47

 

سوال:

با عرض سلام من 28 سالمه و در هفته 13 بارداریم هستم.قبل از بارداری ورزش منظم داشتم.در هفته 7 لکه بینی پیدا کردم و مجبور به استراحت شدم.بناچار وزنم خیلی بالا رفت.الان قدو169 و وزنم 67 کیلو شده که حدود 3.5 کیلو اضافه شدم. طول سرویکس من چقدر باید باشد تا بتوام کمی ورزش کنم.الان حدود 1 ماه است که لکه بینی ندارم. بخاطر اضافه وزنم خیلی نگرانم. لطفا راهنماییم کنید

جواب:

با پزشک زنانتتان مشورت کنید.

 

هدی

یکشنبه 12 آذر 1391 – 13:16

 

سوال:

سلام

منظور از عفونت واژن چیه؟ آیا قارچ یه نوع عفونت هستش؟

جواب:

عفونت واژن انواع مختلفی دارند که عبارتند از : قارچی، باکتریهای هوازی، تریکوموناس، کلامیدیایی، اوره آپلاسما، مایکوپلاسما و ….

 

النا

یکشنبه 12 آذر 1391 – 13:50

 

سوال:

با عرض سلام

من در هفته 29 بارداری میباشم روز جمعه هفته پیش پیاده روی طولانی داشتم و در شنبه و یکشنبه هفته پیش لکه بینی پیدا کردم و دوشنبه خود به خود کله بینی قطع شد. سه شنبه نوبت دکتر داشتم که سونو کرد و گفت علت لکه بینی پیاده روی است واستراحتت را بیشتر کن 5شنبه دوباره لکه شدم فرداش خوب شدم امروز که یک شنبه است دوباره لکه بینی پیدا کردم من نزدیکی 4 ماه است نداشته ام چیز سنگین هم بلند نکرده ام و پیاده روی هم نداشتم بعضی مواقع کل شکمم خیلی سفت میشود ولی اصلا درد پریودی احساس نمی کنم

خواهش میکنم من را راهنمایی کنید

جواب:

بهتر است با پزشک ات مجدد تماس بگیرید.

 

فریبا

یکشنبه 12 آذر 1391 – 15:59

 

سوال:

سلام

شما بهم گفته بودید که یه ازمایش خون برای اطمینان بدم, من از بی بی چک استفاده کردم, ولی منفی بود, الان چند روزه زیر شکمم و تخمدانام به نوبت درد و تیر میکشن, ماه های قبل هم یکم درد داشتم که چند روز بعد از پریودم شروع میشه, ماه پیش سونو دادم ولی چیزی نبود, میخواستم بدونم علت دردم چی میتونه باشه؟

جواب:

اگر هنوز پریود نشدید و بی بی چک تان هنوز منفی بود ، تست بتا در خون انجام داده و در صورت منفی بودن آن به یک پزشک زنان مراجعه کرده تا از نظر اختلال هورمونی بررسی شوید.

 

الهه

یکشنبه 12 آذر 1391 – 18:54

 

سوال:

سلام خسته نباشید

من از حاملگی اولم 10 سال می گذره و الان از 15 ابان دیگه جلو گیری نکردم. و8 اذر ماه نوبت عادت ماهیانه ام بوده که هنوز عادت نشده ام.می خواستم بدانم احتمال حاملی در من هست یا نه.

باید تست بتا در خون را انجام دهید.

 

من در حاملگی اولم حالت تهوع خیلی داشتم احتمال دارد در حاملگی دوم هم این حالت رو داشته باشم؟

احتمالش زیاد است.

 

ثریا

یکشنبه 12 آذر 1391 – 19:32

 

سوال:

سلام.امیدوارم خداوند اجر شمارو بدهد.

من هفته 12 بارداری هستم.من واقعا نمیدونم باید چیکار کنم.هرچی که میل میکنم بعداز چند دقیقه استفراغ میکنم.و به شدت ضعیف شده ام.بارها به دکتر مراجعه کردم و چندین قرص مختلف مصرف میکنم اما باز تاثیری نمیکند.واقعا ازتون میخوام من رو کمک کنید.بازم ممنون

جواب:

تهوع و استفراغ بارداری از هفته 6 آغاز می شود و معمولا تا هفته 16 بارداری ادامه دارد. این اختلال معمولا آزار دهنده بوده و در برخی خانمها می تواند موجب از دست دادن وزن، کاهش مایعات بدن و گاهی اختلالات الکترولیت شود. در صورت بروز سرگیجه، کاهش وزن شدید و نیز وجود خون در استفراغ باید به یک مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنید. داروهای مفیدی برای کاهش این عارضه وجود دارند که می توانند بارداری را برای شما قابل تحملتر کنند.

داروهایی مانند ویتامین B6 خوراکی- کپسول زینتوما که از عضاره زنجبیل تهیه شده- و در مراحل بعدی درمان داروهایی مانند ویتامین B6 تزریقی- پرومتازین و اندانسترون و نیز قطره خوراکی متوکلوپرامید موثرند.

به خاطر داشته باشید طب مکمل در درمان این عارضه بسیار مفید است. در طب فشاری که شاخه ای از طب سوزنی است.فشردن نقطه نیگان یا پریکاردیوم 6 – دو انگشت بالای مچ دست توسط سی باند sea bandکه یک باند الاستیکی است که دکمه ای در سطح داخلی دارد و بر روی این نقطه قرار می گیرد، می تواند موجب کاهش تهوع بارداری شود.

هومیوپاتی نیز می تواند درمانهای موثری برای تهوع و استفراغ شدید بارداری ارائه دهد.برای دریافت این درمانها به پزشکان هومیوپات مراجعه کنید.

آروماتراپی نیز می تواند درمان مناسبی برای تهوع بارداری باشد، برای این کار 2 قطره ازمحلول اسانس نعنای فلفلی را در یک کاسه آب داغ ریخته و در کنار تختتان قرار دهید. انتشار بوی نعنا فلفلی تا حد زیادی از حالت تهوعتان خواهد کاست.

برای کاهش تهوع استفراغ صبحگاهی می توانید موارد زیر را رعایت کنید:

– وعده های غذای کوچک و متعدد بخورید. نگذارید زیاد گرسنه بمانید و معده تان را نیز با غذا پر نکنید به خاطر داشته باشید شما دو نفر نیستید. تا سه ماهه اول بارداری جنین به خوبی مواد غذایی خود را با رژیم معمول شما نیز تامین می کند.

– از غذاهای چرب و سرخ کردنی و پر ادویه پرهیز کنید.

– مدتی پس از بیدار شدن در رختخواب بنشینید و غذای جامد و خشکی مانند یک تکه بیسکویت، ترد و یا برشتوک بخورید. مصرف این مواد به خالی نماندن معده شما پیش از صرف صبحانه کمک خواهد کرد.

– از تغییر وضعیت ناگهانی مثلا سریع برخواستن از رختخواب پرهیز کنید.

– پیش از ناهار یک میان وعده خنک و شیرین و غلیط داشته باشید مثلا یک استکان آب میوه خانگی شیرین، شربت آبلیمو، شیر موز ، بستنی ساده و یا فالوده شیرازی.

– زیاد برای خودتان غذا نکشید و بشقاب غذا را پیش از خوردن غذا، مدتی داخل یخچال بگذارید . با سرد شدن غذا بوی آن کاهش خواهد یافت و شما راحتتر غذا را میل خواهید کرد.

– بعد از ظهر نیز یک میان وعده شیرین و خنک داشته باشید. می توانید از ژله ها نیز استفاده کنید.

– یک شام سبک و کم حجم انتخاب کنید.

– مایعات زیاد بخورید، بویژه وقتی زیاد استفراغ می کنید . سعی کنید حتی با وجود استفراغ، اب بخورید. دندانهایتان را پس از هر استفراغ بشویید. نیازی به استفاده از خمیر دندان نیست. چون بعضی خانمها نسبت به بوی خمیر دندان نیز حساسند. تنها شستشو با اب ساده نیز کافیست.

– از دیگران کمک بگیرید.اوایل بارداری، تغییرات هورمونی شدید می تواند موجب حساسیت واحساس تنهایی بیشتر در خانمها شود. بنابراین باید از اطرافیان کمک بگیرید.پخت عذا توسط سایر افراد و آوردن ویارانه برای خانمهای باردار از رسوم خوب ما ایرانیهاست که به کاهش عارضه تهوع در خانمهای باردار به دلیل قرار گرفتن در معرض بوها ، کمک می کند.

– زیاد خودتان را ملامت نکنید،بارداری با افزایش حساسیت خانمها به بو همراه است و بعضی از خانمها به دلیل افزایش حساسیت ممکن است حتی به بوی همسرشان نیز حساس شده و از او دوری بجویند. به خاطر داشته باشید،این احساس شما گذراست. از روشهای دیگر برای ابراز محبت به همسرتان استفاده کنید برای او اس ام.اس بزنید و یا ای میل بفرستید. به زودی روابطتان به حالت عادی باز خواهد گشت.

-صبور باشید، تجربه یک بارداری چیزهای زیادی را به شما خواهد آموخت. همین حساسیت به بوها، هوش شما را برای مادر شدن افزایش خواهد داد

 

آویسا

دوشنبه 13 آذر 1391 – 13:16

 

سوال:

سلام خسته نباشید من یک ماهه پیش در هفته هفتم بارداری سقط کردم که هر دومون رفتیم آزمایش دادیم که جواب آزمایش شوهرم به شرح ذیل خدمتتون میفرستم لطفا نظرتون رو بگین ممنون

viscosity=slight

agglutination=slight

volume=4.3

density/hpf=90

wbc/hpf endtz staining=1

total count(million)=387

Iga positive=52

abnormal=85

Motility=60

SAMPLE:(type=iga)(head-0)(neck=30)(tail=45

morphology:(head=85)(neck=12)(tail=10)(Immature19)

Progression:(Rapid4=0)(medium3=50)(slow2=10)(static1=40)

با تشکر

جواب:

آنتی اسپرم آنتی بادی دارد و تحرک اش هم کم است که باید به یک متخصص ارولوژی مراجعه کنید.

 

بهناز

دوشنبه 13 آذر 1391 – 14:02

 

سوال:

با سلام و خسته نباشید

من قبلا در قسمت بیماران مزاحمتون می شدم الان به لطف خدا در هفته 7بارداریم هستم و می خواستم بدونم که کدوم هفته با سونوگرافی جنسیت جنین مشخص میشه؟

هفته 16 به بالا در سونوگرافی

سوال دوم اینکه من شنیدم کندر برای جنین خوبه آیا باید آنرا مثل آدامس جوید یا باید بخوریم تا تاثیر داشته باشه؟

کندر یک سمغ با طبع گرم و خشک است و مصرف جویدنی یا خوراکی آن موجب تقویت حافظه و کاهش رطوبت و بلغم بدن میشود، در دوران بارداری هم هفته ای یکی دو مرتبه خوب است در سه ماهه آخر بارداری توصیه نمی شود.

 

منچ

هارشنبه 22 آذر 1391 – 16:56

 

سوال:

سلام

من در هفته ی سیزده هستم رفتم سونوگرافی دکتر گفت بچه برعکس یعنی پشتش به ما است ولی گفت جنسیتش دختره میخواستم بپرسم احتمال داره اشتباه گفته باشه . میخوام ماه دیگه بازم برم سونوگرافی ایا ضرری بر نوزاد داره؟ ممنون میشم جواب بدین ؟

جواب:

بهترین زمان برای تعیین جنس جنین هفته 16 به بالاست.

خیر ضرری ندارد.

 

برای محاسبه سن بارداری تاریخ اولین روز آخرین قاعدگی را از فرم زیر انتخاب کنید.

براساس اولین روز آخرین قاعدگی

براساس قاعدگی دوره های قبل

به چه اساس سن بارداری من را ۳ماه و۶روز گفته شده

این محاسبه خیلی دقیق بود… ??? ممنون از سایت خوبتون

چطور بفهمیم هفته چندم بارداری هستیم

سلام من تاریخ زایمانم توی سونوگرافی و اینجا یکیه ولی نمیدونم چرا طبق این برنامه هفته 35 هستم و طبق سونوگرافی هفته 33

سلام ببخشید من دو هفته اس که لک بینی بسیار خفیف دارم
میشه مشکلات احتمالی رو بگید؟
آیا بخاطر اینه که بچه قلب نداره یا در حال سقط هستم؟

سلام من آخرین پریودیم ۹۹/۸/۸ بوده اما ۸/۲۵رفتم دکتر دارو داد برای بارداری ماه بعد پریود نشدم تست بی بی چک و خونم مثبت شد حالا رفتم سونو میگه ۶ هفته و یک روزه اما فتال پول دیدن نمیشه چرا؟باید چیکار کنم امکانش هست سن جنین کمتر باشه

سلام . اگر من تاریخ اخرین نزدیکیم رو داشته باشم و الانم باردار باشم ایا میشه سن بارداریم دقیق از همون روز شروع بشه؟

سلام ده روز از پریودیم گذشته تست انجام دادم مثبته میخوام بدونم چند وقته باردارم ؟

فاطمه جان واسه صدای قلب بچه صبر کن عجله نکن از هفته ۸ تا ۱۰ شنیده میشه نگران نباش صبور باش گلم

ممنونم ازبرنامه خوبتون

من ۹ شهریور پریود بودم ولی دیروز سونو دادم گفت سن بارداری ۶ هفته و دو روزه و هنوز قلبی دیده نمیشه اینهمه تفاوت چرا یعنی مشکلی هست

سلام من ٢٩ مرداد اولين روز آخرين پريودمه،٢٣ مهر ماه سونو انجام دادم گفت ٨ هفته هست،آخه دقيقا ٨ هفته قبل من پريود شدم چطوري ممكنه؟ممنون ميشم اگر بهم جواب بديد

سلام.من اولین روز آخرین پریودیم هفدهم شهریور بوده .با محاسبه ی شما در روز چهل و پنجم بارداری هستم. بهترین زمان برای انجام اولین سونو کی هست .لطفا راهنماییم کنید.

عالی

چرا جواب سونوگرافی ها همیشه با این محاسبات چند روزی فرق میکنه؟همیشه چند روز عقب میگه.

سلام فاطمه جان اگه قلبش هنوز تشکیل نشده هیچچچچچ اشکالی نداره اون بچه مغزش زودتر از قلبش داره تشکیل میشه و جزو نوابغ آینده محسوب میشه از نظر طب سنتی
اگه دستور سقط داشتی به هیچ وجه اون بچه رو نکش اگه برای بدنت ضرری داشتهه باشه و عمرش ب دنیا نباشه خودش بدنت خود به خود دفعش میکنه میتونی یه سر به کانال دکتر خیراندیش بزنی و کلیپی که راجع به تشکیل نشدن قلب گذاشته رو ببینی

سلام من در تاریخ ۱۳٫۷٫۹۹سونو رفتم گفت سن بارداری ۵هفته و ۶روزه ضربان قلب مشاهده نشد باز تو تاریخ ۲۲٫۷٫۹۹رفتم میگه سن بارداری ۶هفته اس جنین هست ولی باز ضربان قلب مشاهده نشد چرا اینطوری شده؟

سلام من ٨شهريور اخرين پريوديم بوده و الان ٧ زوره كه از پريوديم گذشته ولي پريود نشد ايا من باردارم

27هفته چندماهه؟

سلام من ۱۴ شهریور آخرین پریودیم بوده آزمایش و بیبی چکم مثبته الان چند هفتمه؟به دکتر کی مراجعه کنم

سلام. من ۹۹/۳/۳ آخرین پریودم بوده.
اولین سونو رو ۲۲ تیر رفتم گفتن ۷ هفته و ۱ روزه.
دومی هم ۱ شهریور رفتم گفتن ۱۳ هفته و ۶ روزه.
من گیج شدم. الان چند هفته ام؟

16مرداد پریود شدم الان چند هفته هستم

سلام من اخرین پریودیم قبل از ازدواجم بود ۲۳ آذر و سه دی ازدواج کردیم دقیق نمیدونم کی حامله شدم دکتر تاریخ زایمانم رو ۷ مهر زده اما برنامه شما ۲۹ شهریور رو نشون میده کدوم دقیق تره من واقعا گیج شدم

خوب

با سلام من شروع اخرین پریودم 1 تیر 99 بوده طبق این دکتر میگه هشت هفته هستم ولی رفتم سونو میگه شش هفته یی حالا قلب هم تشکیل نشده میخوام بدونم قلب باید تشکیل میشد یا طبق سونو هوز زوده ؟؟؟ ممنون میشم جواب بدین خیلی نگرانم

سلام من اولین روز اخرین پریودیم ۱۷ خرداد بود اما ۱۰ تیر لکه بینی داشتم الان هم حامله ام چجوری بفهمم ک چند هفتمه

سلام.من اولین روز پریودیم 22 آذر 98 بوده.آخرین سونو که 99/2/3 دادم زده 19 هفته(یک هفته بیشتر یا کمتر)دکترم تاریخ زایمانمو 29 شهریور زده.چند ماهم میشه الان؟

سلام آخرین تاریخ پریودی من ۲۷خردادبودتاامروزکه تاریخ ۷مردادسن بارداری من چقدراست

من دیروز سونو دادم گفت 9 هفته هستم اینجا میگه هشت هفته چجوریه ؟؟؟

سلام خانوما من از ۲۷اردیبهشت پریود نشدم بنظرتون چند هفتمه

خوبه درست میگ

سلام تورو خدا به من کمک کنید من الان یه روز از وقتم گذشته نرم افزارم میگه از تاریخ بارداری من ۱روز گذشته حالا من چیکار کنم باردار هستم یا نه تورو خدا کمکم کنید

سلام ، من با محاسبه نرم افزار شما 32 روز باردار هستم در صورتيكه در سونوگرافي به من گفتن 24 روز . من چجوري مي تونم بفهمم كه زمان نزديكي حدودا چند روز پيش بوده؟

با سلام
من بعد از پریودم به قصد بارداری اولین مرتبه ای که نزدیکی کردم تا امروز 5 روز میگذره نمیدونم که باردار شدم یا نه میخواستم موهامو رنگ کنم به نظرتون مشکلی پیش میاد یا خیر؟ ممنون و خسته نباشید

سلام وقتتون بخیر من آخرین پریودیم ۹/۹/۹۸بوده من الان حساب میکنم توی ۲۷هفته بارداری هستم الان با اپلیکیشن شما حساب میکنم میزنه شروع ۶ماه ولی هر جایی سوال میکنم و از مامانای دیگه میشه شروع ۷ماه من الان چند ماه حساب میشه بارداریم واقعا درگیر ذهنم

سلام وخسته نباشید بنده به دلیل جلوانداختن پریودام به دستور پزشک سه دوره مدروکسی خوردم واول هرماه پری میشدم واول آبان هم به مدت چهارروز پری شدم وچند روز بعد از پاکی دوباره دردوازده آبان هم پری شدم به مدت یک روز ویه پداستفاده شد .درحال حاضر باردارم طبق شرایط گفته شده تخمک گذاری من در چندم آبان بوده وتاریخ آخرین قاعدگی کدام دوتاریخ محسوب میشود این یک روز خونریزی به چه دلیل بوده خواهشا جوابم رو بدهید

واسه من طبق آخرین روز پریودم میزنه5و17روز…و تعداد 24 هفته. اگه 24هفته باشه باید الان 6ماهم پر شده باشه. پس چرا میزنه 5ماه و 17 روز.. این دوهفته اختلاف کدومش درسته؟

سلام.من توی هفته ۳۹ هستم ولی سونو رفتم گفته شد ۳۵ هفته نشون میده وزن بچه ۲۶۰۰ احتمال بچه ریز باشه ولی همه چی خوب طبیعی هستش وزنم هم ۵۵ ممکنه مشکلی برام‌پیش بیاد هفته دیگه میشم ۴۰ ولی سونو کمتر نشون میده زایمان هم‌ بهم گفتن ۹ خرداد برا زایمان طبیعی هم مشکلی ندارم ولی هیچ دردی احساس نمیکنم ممکنه توی هفته ۴۰ بگن سزارین شم

چطور بفهمیم هفته چندم بارداری هستیم

ببخشید من اخرین پریودیم ۲۵ بهمن بود.ولی برا سونو ان تی رفتم گفتن خیلی زوده و جنین فعلا ۸ هفته اس …ولی با تاریخی ک دکتر زد و اینجا باید ۱۲ هفتم باشه…حالا باید چه کنم میترسم ان تی دیر بشه

سلام.روزبخیر
ببخشید من 3اردیبهشت سونو شدم گفت 7هفته و چند روزته..چند روزشو یادم نیست..تاربخ زایمان هم گفت 12 آذر.آخرین پریودی هم 8اسفند
میتونین دقیق بگین من چند هفته هستم؟ آخه برا سونو ان تی نیاز دارم..ممنون

سلام من هفته شش رفتم سونو فقط ساک حاملگی بود دکتر گفت دوهفته دیگه بیا الان من هفته دهم هستم اما میترسم برم سونو

سلام وقت بخیرآیاسونومرحله دوم نیازهست انجام بشه درچندهفتگی بایدانجام شودسونومرحله اول وآزمایش ژنتیکم مشکلی نداشتن

سلام میشه بگید که ماه هفتم از چه هفته‌ای شروع میشه ماه هشتم و نهم هم همینطور اگه توضیح بدید ممنون میشم

سلام من هفته ششم هستم به شدت تهو و بی حالی دارم ولی بالا نمیارم و همش گلوم خشکه احساس تشنگی میکنم چرا؟؟؟

سایت بسیار خوبی است

سلام کسی میدونه چندروز بعداز اقدام ب بارداری با بیبی چک مشخص میشه ک بارداریم؟؟

سلام من هفته 23 هستم دیشب یه ضربه به شکمم وارد شد و اولش درد داشتم بعدش کم شد امروزم یکم درد دارم خیلی کم ولی نگرام و دست که میکشم درد میکنه بچه حرکت میکنه ولی کم چکار کنم ؟ راهنماییم کنید تو رو خدا؟!!

سلام منم ۲۷ اسفنداخرین پریودیم بوده بهم گفتش ۴هفته ۱روز گفتش ۱ماه گذشته حالا نمیدونم چقد دقیقا …..؟؟میترسم از بی بی چک استفاده کنم چون ۳ماه پیش ۹روز عقب انداختم بی بی زدم منفی بعدشم پریود شدم سیکل قاعدگی من ۲۸ بود تو اقدامم پارسالم سقط داشتم ۵۰ روزه بود قلب تشکیل نشد …خیلی میترسم

عالی میباشد

سلام من اولین روز آخرین پریودیم 6/13بود که مرکز بهداشت تاریخ رو 6/17زد اگر میشه سن بارداریم رو حساب کنین که الان من چند ماهمه با تشکر.

سلام توروخدا جواب بدین من اولین روز اخرین پریودم ۹۸/۱۱/۲۸بود و تست دادم دو سه بار منفی بود روز ۹۹/۱/۱۷ازمایش خون دادم بازم منفی بوده و تا امروز یعنی ۹۹/۱/۲۲ هنوز پریود نشدم اوایلش نشونه بارداری داشتم خیلی ولی باردار نبودم حالا چیکار کنم توروخدا جواب بدین.

سلام خسته نباشد من تاریخ اولین روز آخرین پریودیم 6/2بوده الان چنده هفته هستم

سلام من 9بهمن اولین روز اخرین پریودیم بود الان دوماه پریود نشدم بیبی چکم میزنم منفی ولی واقغا نگرانم چون تابستون همین مشکل داشتم بعد سه ماه تازه بیبی مثبت شدو حتی ماه دومی من ازمایش داده بودم و بعدم سقط شد نمیدونم برم آزمایش بدم یا نه با این وضعیت کرونا

من اخرین پریودیم 19تیر بود فعلا خبری از درد زایمانم ندارم بهداشت احتمال زایمان برام زده 26فروردین و طبق سونوی ک 16هفته گرفته اون احتمال زایمانم روزده 27فروردین حالا منتظر این تاریخ باشم ک هم قاعدگی و هم سونو عین هم هستن یا سونوی ک 7هفته گرفتم تاریخ زایمانم زده یکم خیلی نگرانم راهنماییم کنید ممنون میشم

دقیقا با سونو گرافی 7روز فرق میکنه

من ۱۹ اسفند آخر پریودم بود و اقدام کردم الان چند روز مونده به پریودم خیلی ترش میکنه معدم .ممکنه علائم بارداری باشه

سلام ،من آخرین پریودیم 10اسفند بوده ،یازده فروردین بی بی چک منفی شد ،ازمایشم نمیتونم برم چه جوری متوجه بشم ،علایم بارداری رو دارم ،چون قرص تیروئید مصرف میکنم نگرانم

سلام عزیزان منم با آزمایش خونگی 5هفته است که باردارم فعلا آزمایش نمیرم چون برا خانوم باردار خطرناکه فعلا روزی یه دونه فولیک اسید وویتامین دی میخورم البته پیش خونمون مرکز بهداشت هست از ماما اونجا گرفتم تا بعد که شرایط برا آزمایش مساعد بشه نگران نباشید فعلا تو خونه مراقبت کنید

عالیه

سلام و سال نو مبارک
من آخرینباری که پریود شدم ۲ اسفند بود و دقیقا ۱۴ نردیکی داشتم و بعد قرص اورژانس خوردم بر حسب سیکل قاعدگیم باید ۲۶ پریود میشدم نشدم بی بی چک زدم منفی بود گفتم شاید بخاطر قرص عقب بیفته خلاصه ۶ فروردین دوباره بی بی چک زدم مثبت بود
و با محسبه گر شما میشم ۵ هفته و یک روز و تمام حالتهای بارداری دارم ،خواستم بدونم تو این وضعیت چطور بریم سنو دکتری نیست که بخواد نسخه بنویسه سونو بریم من فقط با یه دکتر مشورت میکنم تو اینستا بنده خدا جواب میده ،خلاصه چکار باید انجام داد؟

سلام متست شما گفت من ١ماه و ٤ روزه باردارم دارم اسك ميريزم اگه درست بود ميام ميگم☺️☺️☺️☺️

سلام عزیزم
من ۲۳ بهمن اولین روز آخرین پریودیم بود. ۵فروردین بی بی چک مثبت نشان داد. برای اطمینان ۶فروردین هم تکرار کردم باز مثبت بود. ولی ازمایش تون ندادم. بااین اوضاع میترسم از خونه برم بیرون یا برم پیش دکتر!!!
کی باید برم ازمایش؟
کی برم برای سونوگرافی؟

سلام وقت بخیر ببخشید من الان ۱۷هفته هستم ۱هفته پیش رفتم سونو توی سونوم نوشته پرزانتاسیون بریچ مشهود شده و جفت خلفی وlow lyingیعنی چی طبیعیه یا نگران کنندست؟؟اخه بهم گفت مراقب باش به خونریزی نیوفتی

سلام من اولین روز اخرین قاعدگیم ۲۸ دی بود و ۴روز پریود بودم اما یهو دوهفته بعدش یعنی ۱۱ بهمن دوباره پریود شدم ا ونم ۴ روز والان بی بی چک گزاشتم مثبت بوده الان کدومش میشه اخرین قاعدگی؟

سلام وقت بخیر اولین روز از اخرین پریودم ۱۰ بهمن بود کی میتونم برم سونو واسه تعیین تشکیل قلب

من اخرین پریودیم شانزدهمه بهمن ماه بوده ولس تو اسفند ماه ینی سه هفته پیش جواب تست بارداریم منفی بوده و بعد یک هفته جواب تست مجددم مثبت شده ، نمیدونم از کدومش سن بارداریمو حساب کنم، کمکم کنید

سلام. من 7اسفند روز اول دز آخرین پریددیم بود 23 نزدیکی داشتیم همان موقع قرص اورژانسی خوردم فهمیدم از سا ماه قبل بوده دوباره 16 ساعت بعد دوباره دو تا قرص خوردم حالا 5 روز گذشته و پریود نشدم .میخاستم بپرسم یعنی باردارم چون فکر میکنم دقیقا روز تخمک گذاریم بوده

سلام من ۱۰ دی اولین روز آخرین قاعدگیم بود سن حاملگیم چقدره ؟

سلام من ۱۱ بهمن آخرین پریودیم بود ۲۰ اسفند سونو رفتم همه چی گفت طبیعیه ولی رویان دیده نشد و گفت یک هفته دیگه بیا خیلی استرس دارم جایه نگرانی هست؟

با سلام. تاریخ‌ اولین‌ روز‌ اخرین‌ پری‌ من‌ ۲۴ دی ماه بود و طبق نظردکترمن‌ ۸هفته و ۳روزم هست‌ دیروز برای تشکیل قلب رفتم دکترم‌ گفت‌ قلب‌ و‌ جنین‌ رویت‌ نشد‌ واحتمال‌ بارداری‌ پوچ‌ باشه‌ و دوباره سونو رو تکرارکن ولی‌ اینجا‌ جوری‌ ک‌ متوجه‌ شدم‌ ۲هفته‌ سن‌ جنین‌ با‌ سن‌ بارداری‌ متفاوت‌ هست‌ ولی‌ دکترمن‌ چیزی‌ نگفتن‌ میخواستم‌ بدونم‌ واقعا‌ بارداری‌ من‌ پوچ‌ است؟یاخیر ممنون

ببخشید من اولین روز اخرین قاعدگیم ۱۵ بهمن ۹۸ بوده.ودر۲۸ بهمن اقدام به بارداری کردم.الان هم ازموعد پریودم یک هفته گذشته ولی بیبی چک منفی نشون میده.پس چرا پریود نشدم؟ممنون

سلام زمان دقيق سونو ان تي وقتي ك هفته١١تموم بشه يا اينكه١٠هفته و چند روز هم ميشه انجام داد

سلام من پریودیهام نامنظم بود در تاریخ 4٫7پریود شدم که رفتم پیش دکتر که قرص ال دی دادن و گفتن مصرف کنی درست میشه که مرداد ماه نشدم و افتاد شهریور ماه که تاریخ 6٫13مریض شدم باید 7٫13مهرماه نشدم وقتی در تاریخ 7٫28رفتم دکتر و بی بی چک رو امتحان کردم مثبت شد و با دادن آزمایش خون گفتن که من پنج هفته و دو روز حامله ام حالا میخواستم بدونم که سن بارداری رو از روزی که پریود میشی حساب کرد یا از آخرپریودی و میخواستم سن دقیق بارداریم رو بدونم وروش محاسبه رو دقیق برام توضیح بدید با تشکر.

سلام من تو ۳۲هفته هستم،دکتر برام سونو نوشته،تو غربالگری دوم که سونو آخرم بود گفتن هیدرونفروز کلیه جنین مشاهده شد،با توجه به این مریضی ها هم میترسم برم سونو هم میترسم دیر بشه برای انجام سونو،میشه راهنمایی کنید چکار کنم؟یه سوال دیگه هم دارم که بعد این باز هم سونوگرافی دارم تو هفته های بالاتر؟

سلام همه علائم بدنم و نشدن پری نشون حاملگی میده میخام برم به دکتر مراجعه کنم و آز خون بدم با وجود کرونا میترسم چیکار کنم

سلام یه هفته از پری گذشته بی بی چک زدم مثبت بود با محاسبه سن بارداری چهارهفته سه روز هست اما مشکلم این میخوام برم آزمایش خون بدم و به دکتر مراجعه کنم اما لا وجود ویروس کرونا میترسم چیکار کنم

باسلام من پریودیهام از هفده سالگی نامنظم بود که امسال در تاریخ 4٫7پریود شدم ک دکتر در تاریخ 4٫30بهم قرص ال دی داد ک مصرف کردم اما در مرداد نشدم ک افتاد 6٫13مریض شدم ک مریضیم نیفتاد در 7٫13مهر ک نشدم ورفتم دکتر آیتم مثبت شد و آزمایش خون دادم که گفتن پنج هفته دو روز باردارم حالا می‌خوام بدونم که سن بارداری را از روز اول مریضی حساب میکنم یا از روز آخر اگر میشود سن دقیق بارداری و روش محاسبه را توضیح بدهید با تشکر.

سلام خسته نباشید محاسبه برای من زده ۳۷ ۶ روز یعنی ۳۸ هفته من تمام شده؟

سلام من آخرین پریودم ۱۷ ابان ۹۸ بوده میخوام بدونم برای تاریخ۲۱ اسفند میتونم سونوی آنومالی رو انجام بدم؟ ایاهفته ۱۸ محسوب میشه یاهنوزداخل هفته۱۷هستم؟

سلام من پریودی هام نامنظم بوده ک درتیرماه پریود شدم که دوباره در مرداد نشدم و آخرین پریودیم 6٫13بوده ک در 28مهر ماه دوباره مراجعه کردم که گفتن سن بارداری پنج هفته و2روزهستش میخواستم سن دقیق بارداریم رو بدونم وروش محاسبه رو هم بگید ممنون میشم وچون در سونوی دومم تاریخ زایمان رو 3٫25زده با تشکر

سلام و عرض ادب. من تاریخ پریودم اکثرا 20 هر ماه هست ولی سیکلش منظم نیست. من 20تیرماه پریود شدم معمولا 6روز بیشتر پریود نیستم، ولی ماه بعد پریود نشدم الان جواب درستی بهم نمیدن هرکس ی چیزی میگه میخوام بدونم هفته چندم بارداریم؟با توجه ب اولین بارداریم و 38 سالمه ومیخوام بدونم زایمان چه تاریخیه؟ واینکه تا حالا دوبار آب از بدنم خارج شده این از کیسه ابمه؟ میترسم ب دکتر مراجعه کنم چیز بدی بگه. لطفا راهنماییم کنید
——————————–کیت ست: با سلام، پیشنهاد میکنم سریعا بابت کیسه آب به پزشک خودتون مراجعه کنید.

سلام. من تو هر سونو یه سن بارداری واسم میزنه کدومش درسته همشون هم با تاریخ اولین روز آخرین پریودم متفاوته
——————————–کیت ست: با سلام، طبیعه چون جنین رشد می کند. رشد جنین باید نسبت به اولین سونو محاسبه شود که دقیق می باشد و معمولا با اولین روز از آخرین قاعدگی یک یا دو هفته تفاوت دارد که طبیعی است.

سلام ببخشید من دوشنبه این هفته سونو دادم توی سونو ۴هفته و۶روز زدن وکیسه زرد وپلی فتال که دیده نشده وفقط سا ک اولیه دیده شده که سودو ساک زده بودن الان من چن وقتم هست چه جوریه
——————————–کیت ست: سلام، سن جنین خیلی کم می باشد و 2 هفته بعد سونو مجدد انجام دهید.

سلام من ۳۹ ساله هستم. من آخرین پریودم ۶ بهمن بوده. چند روز پیش بی بی چک مثبت شد. اما هنوز آزمایش خون ندادم. باید چیکار کنم آیا طبق برنامه من هفته ی بعد باید سونوی هفته هشتم برم؟باتوجه به شرایط فعلی آیا میتونم دکتر برم. خیلی از دکترها مطبشون تعطیله. خودم بدون نسخه میتونم برم سونو؟ممنونم
——————————–کیت ست: با سلام، از تاریخ بارداری شما 5 هفته و 5 روز گذشته است. سونو يك هفته تا 10 روز ديگه انجام بدید. آزمايشات روتين هم در 8 تا 10 می توانید انجام دهید و حتما از يك پزشك زنان يا ماما كمك بگيريد.

سلام روز بخیر من تاریخ شروع آخرین پریودیم ۲۴ برج ۱۰ بوده و ۱۳ برج ۱۲ رفتم سونو دکتر میگه ۷ هفتته سونو میگه ۵ و قلب رویان مشاهده نشد آیا تگران کنندست .گفت تا ۱۰ روز دیگه قلب تشکیل نشه این بارداری خوب نیست .هم جای جفت و هم رویان و ساو مایع مناسب بود .
——————————–کیت ست: با سلام، ممکنه زمان تخمک گذاری دیرتر بوده باشد، یک هفته دیگر دوباره سونو انجام دهید.

سلام من الان هفته و سه روزم هست دو روز پیش لکه بینی داشتم رفتم متخصص زنان برام سونو گرفتن خودشون ولی جنین و قلبش رو نتونستن ببینن و فقط ساک بارداری و تایید کردن من چه زمانی برم سونو که نشون بده خیلی نگرانم
——————————–کیت ست: با سلام، لطفا بفرمایید چند هفته هستید.

سلام من الان 16 هفته و 4 روز هستم دکتر سونوآنومالی برای 22 اسفند نوشته به نظرتون زمانش خوبه ؟؟ اون موقع میشه 17 هفته و 5 روز
——————————–کیت ست: با سلام، کاملا درسته و زمانش هفته 16 تا 18 هست.

سلام ببخشید من ۲۱ بهمن ۸هفته و ۶روز بودم الان چند هفتمه و وقت غربالگری رسیده یا نه ممنون از راهنماییتون
——————————–کیت ست: با سلام، از تاریخ بارداری شما 11 هفته و 5 روز گذشته است. بین هفته 11 و 13 می توانید برای غربالگری اقدام کنید.

سلام خسته نباشید آخرین پریودی من ۲ بهمن بوده که من در تاریخ ۲۰ بهمن ivf انجام دادم ۴ اسفند ازمایش دادم مثبت بود میخواستم ببینم چند هفته شده

سلام. اخرین پریودی من ۱۰/۱۰بوده سونوگرافی که در تاریخ ۱۲/۳ انجام دادم گفت ۵هفته ۱روزه ولی ماما گفت که ۷هفته ۶روز .الان میگن سونو واژینال انجام بدم .من باید چیکار کنم مشکلی وجود داره تورو خدا راهنمایی کنید
——————————–کیت ست: با سلام، هيچ مشكلي وجود ندارد. ماما درست محاسبه كرده متناسب با اخرين قاعدگی و سونو يك يا دو هفته هميشه كمتر نشون ميده كه طبيعي است. اگر وجود جفت و جنين داخل رحم با سونو مشخص شده ديگه نيازي به سونو واژينال نيست ، و همان هفته 11 – 12 سونو انجام دهید.

سلام اخرین پریود من ۲۱تیرما بود الان چن هفتمه؟بهداشت سونو هرکی یچیز میگه
——————————–کیت ست: با سلام، از تاریخ بارداری شما 33 هفته گذشته است.

سلام من اولین اخرین پریودم ۱۴اذرهست میخواستم سن دقیق بارداریم روبدونم
——————————–کیت ست: با سلام، از تاریخ بارداری شما 12 هفته و 1 روز گذشته است.

سلام من تاریخ اخرین پریودم 23 خرداد بوده و الان نمیدونم دقیق چند هفته از بارداریم هست
——————————–کیت ست: با سلام،‌ از تاریخ بارداری شما 37 هفته و 1 روز گذشته است.

سلام سن بارداری که برنامه شما میده به نظر منطقیه و درسته اما من هفت گذشته روز پنجشنبه سونو ان تی دادم و اون روز(1 /12/ 98) گفت 12 هفته و 4 روز که این اصلا تناسب با زمان داده شده نداره اولین روز اخرین قاعدگی من 10 /9 /98 بوده. لطفا بهمه بگید دقیق وضعیت چهجوریه یعنی سونو اشتباه بوده؟ تشکر
——————————–کیت ست: با سلام، این اختلاف برای اکثر افراد وجو دارد و طبیعی است و دلیلی بر اشتباه بودن سونو نیست.

سلام من آخرین پریودم ۲۸ آذر بوده و تاریخ لقاح ۱۲ دی بوده برای اولین سونو که رفتم پنج هفته پنج روزم بود ساک بارداری به صورت منظم مشاهده شد ولی جنین نبود گفت زود اومدی الان طبق آخرین پری ۱۰ هفته و طبق لقاح هشت هفته هستم ولی هنوز سونو نرفتم دکترم گفته هفته یازدهم برم بنظر شما من الکی به خودم امیدواری دادم ؟
——————————–کیت ست: با سلام، طبق نظر پزشك هفته ١١ يا ١٢ سونو انجام بدید و يك دفعه سونو ان تي ان بي هم انجام می شود.

سلام من اولین و آخرین روز پریودیم 6/17هستش میخواستم سن دقیق بارداریم رو بدونم
——————————–کیت ست: با سلام، از تاریخ بارداری شما 24 هفته و 1 روز گذشته است.

سلام اخرین پریودی من ۲۳آذر بوده الان باید چندهفته باشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، از تاریخ بارداری شما 10 هفته و 1 روز گذشته است.

من آخرین روز پریودم ۳۰ آدر بوده که الان باید هفته ۸ بارداری باشم ولی سونوگرافی گفت هفته ی ۶ هستم خیلی نگرانم ، بچم طوریش بشه نمیتونم طاقت بیارم
——————————–کیت ست: با سلام، جای نگرانی نیست، این اختلاف محاسبه برای بیشتر افراد وجود دارد و کاملا طبیعی می باشد.

سلام
واکسن کزاز رو کی بایستی بزنیم؟؟
——————————–کیت ست: با سلام، اگر از تزریق واکسن کزاز ده سال گذشته باشد با مشورت پزشک بین هفته 27 تا 32 واکسن بزنید.

سلام..اولین روز اخرین قاعدگی من ۱۲ دی بوده….۳۰بهمن رفتم سونو میگه پنج هفته است… اما اگر از ۱۲ دی حساب کنیم میشه ۷ هفته… مشکل چیه ؟ ممکنه رشد نکرده؟
——————————–کیت ست: با سلام، در بیشتر موارد این اختلاف وجود دارد و کاملا طبیعی می باشد و از این به بعد متناسب با اولین سونو جنین باید رشد داشته باشد.

سلام من 25دی پریودشدم بعدازسه روزاقدام کردم الانم 2اسفندیک هفته ازپریودم گذشته بیبی چک زدم مثبت بودمیخام بدونم الان چندهفتمه
——————————–کیت ست: با سلام، 5 هفته و 2 روز و هفته دیگر می توانید سونو انجام دهید.

با سلام
تاریخ آخرین پریودم ۲۶ دی ماه بوده و روز ۲۵ بهمن بی بی چک زدم مثبت شد و ۲۶ ام بهمن آزمایش تیتر بتا ۱۵۰۰ بود
چند هفته ام هست؟
——————————–کیت ست: با سلام، از تاریخ بارداری شما 5 هفته و 2 روز گذشته است.

سلام،وقنی سن بارداری ۵هفته اعلام میشه و دقیقا با اولین روز آخرین قاعدگی درست می باشد یعنی لقاح تو اولین روز قاعدگی اتفاق افتاده؟؟؟آیا سن جنین نباید بر اساس روز لقاح تعیین بشه؟؟؟من خیلی گیج شدم لطفاً راهنمایی کنید…آیا امکان بارداری روز اول قاعدگی وجود داره؟؟؟
——————————–کیت ست: با سلام، لقاح در قاعدگی اتفاق نمی افتد. لقاح زمان تخمک گذاری اتفاق میوفتد که طبق سیکل قاعدگی هر کس مختص به او خواهد بود. ولی سن جنین از اولین روز آخرین قاعدگی محاسبه می شود.

سلام وقت بخیر اولین روز از اخرین پریودیم ۵ آذر بوده الان جنسیت جنین مشخص میشه یا نه؟؟چه وقت واسه ی غربالگری اول برم بهتره؟؟
——————————–کیت ست: با سلام، مرحله اول 11 تا 13 هفته مرحله دوم 15 تا 17 هفته زمان غربالگری می باشد. الان برای غربالگری مرحله اول می توانید اقدام کنید و جنسیت نیز در حال حاضر مشخص نمی شود.

سلام من باردارم طبق آخرین پری ۲۸ آذر هشت هفتگی و طبق روز تخمگذاری و لقاح ک دقیقا تاریخ یادمه ۱۲ دی می‌شد پنج هفته و پنج روز رفتم سونو گفت رشد ساک بارداری منظمه اما جنین توش نیست بنظر شماهم من زود رفتم سونو ؟
——————————–کیت ست: با سلام، باید دوباره سونو انجام دهید تا نتیجه دقیق مشخص شود.

سلام برای من میزنه 14 هفته 2 روز یعنی تو هفته 14 ام یا 15 و مطالب کدوم هفته رو باید بخونم؟؟
——————————–کیت ست: با سلام، هفته 15 مطالعه کنید.

سلام، من شش هفته و سه روزه باردارم ولی به دلایلی باید سقط کنم، قرص گرفتم ولی نمیدونم کی استفاده کنم که تاثیرگذاری بیشتر باشه، ممنون میشم راهنمایی کنید.
——————————–کیت ست: با سلام، پیشنهاد میکنم قبل از انجام هر کاری حتما با پزشک مشورت کنید.

سلام
وقت بخیر
اولین روز ازآخرین پریودم ۲اذر بوده ۱۴دی آزمایش بتا بوده۱۵۰۰۰ امکان دوقلویی هست؟
——————————–کیت ست: با سلام، عدد بتا هر 48 ساعت دوبرابر می شود و تا هفته 8 الی 10 که به بیشتر مقدار می رسد و بعد دوباره پایین می آید و از روی آن به طوری دقیق نمی توان تشخیص دوقلو بودن را داد.

سلام ، سن باردازی من طبق آخرین روز پریود 8 هفته و 1 روزه اما طبق سونو 6 هفته و 6 روز ، هفته ی قبل وقتی 5 هفته و 4 بود رفتم سونو فقط ساک حاملگی با کیسه زرده مشاهده شد و قطب جنینی رو ندید به که نوشته بود با توجه به سایز که 8 میلی بود طبیعی است اما دکترم میگه طبیعی نیست تو رو خدا نظر شما چیه ؟
——————————–کیت ست: با سلام، نگران نباشید، پیشنهاد میکنم هفته دیگر دوباره سونو انجام دهید (در یک سنوگرافی دیگر) و به پزشک خود مراجعه کنید.

سلام عدد بتای من روز ۳۰ بارداری ۱۵۰۰بود احتمال دادن دوتا باشه …اما هفته ۷ بارداری سنو دادم یکی بود بالا بودن عدد بتا مشکلی نداره ؟؟؟
——————————–کیت ست: با سلام، عدد بتا هر 48 ساعت دوبرابر می شود و تا هفته 8 الی 10 که به بیشتر مقدار می رسد و بعد دوباره پایین می آید و از روی آن به طوری دقیق نمی توان تشخیص دوقلو بودن را داد.

سلام 10 دی اولین روز پریودیم بود9بهمن ازمایش بتا 468 بود،مقدار کم نیس؟ و اینکه کمی لک قهوه ای دیدم قبل از ازماش که دکتر شیاف داد.احتمال سقط هست هنوز ی نه؟
——————————–کیت ست: با سلام، به پزشک خود اعتماد کنید، پزشک شما بهترین تصمیم را گرفته است.

با سلام.من هفته ی پنجم بارداری هستم و مشکل پرکاری تیروئید دارم که فعلا با دارو کنترل میکنم.بارداریم ناخواسته بوده و حالا که مطالعه میکنم خیلی نگران شدم در مورد تیرویید و بارداری .لطفا راهنمایی کنید.ممنونم
——————————–کیت ست: با سلام، در این مورد بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید.

سلام من ٧ دي پريود شدم و ٨ بهمن بي چك كردم مثبت بود همان روز ازمايش بتا دادم مثبت بود حالا امروز ده بهمن رفتم بدون پيشنهاد دكتر ذوق داشتم سونوگرافي واژينال نتونست ببينه احتمال داد بيرون رحم باشه به نظرتون زود رفتم هنوز ساك حاملگي معلوم نشده؟؟؟كي برم مناسب زمانش؟؟
——————————–کیت ست: با سلام، بله شما زود رفتید و 2 هفته دیگر باید سونو انجام دهید.

سلام من شروع اخرین پریودم ۴دی ماه بوده ۷ بهمن بی بی چکم مثبت بود رفتم ازمایش بتا شد ۲۵ گفت زود اومدی خواستم بدونم طبیعیه؟کی باید برم سونو؟
——————————–کیت ست: با سلام، دوباره بعد از چند روز ديگه بايد ازمايش بتا انجام دهید. هفته 6 تا 7 برای وجود ساك بارداری سونو دهید.

غربالگری مرحله دوم کی باید بریم؟؟
——————————–کیت ست: با سلام، مرحله اول 11 تا 13 هفته مرحله دوم 15 تا 17 هفته زمان غربالگری می باشد.

چرا محاسبه اینجاباسونوم یک هفته فرق داره
——————————–کیت ست: با سلام، این موضوع طبیعی است و جای نگرانی نیست.

سلام،چهارشنبه ۲۵ دی دکتر سونوگرافی گفت ۵ هفته هستم،تاریخ تقریبی زایمانم کی میشه؟؟
——————————–کیت ست: با سلام، نیمه دوم شهریور تاریخ تقریبی زایمان شما می باشد. همچنین شما برای محاسبه تاریخ زایمان به صفحه محاسبه آنلاین تاریخ زایمان سزارین و طبیعی مراجعه کنید.

سلام شروع آخرین پریودیم من 18آبان بوده کی باید برای غربالگری اول برم؟؟
——————————–کیت ست: با سلام، دو هفته دیگر زمان مناسب است. بین 11 تا 13 هفته زمان غربالگری مرحله اول است.

سلام من روز اولی ک رفتم سونوگرافی سن بارداری رو هشت هفته و یک روز با سایز 1.6گفتند اما یک هفته بعد بخاطر مشکلی ک داشتم مراجعه کردم اما سن جنین رو نه هفته و شش روز گفتند با سایز 3واقعا نمی‌دونم چی شده ممنون میشم جوابم رو بدید
——————————–کیت ست: با سلام، مشکل خاصی نیست و رشد جنین را نشان می دهد. اگر رشد جنین متوقف شود یا رشد نکند باید پیگیری کنید. سونو هفته 12 سایز دقیق متناسب با بقیه قسمتها به شما اعلام می کند.

سلام.من تاریخ آخرین پریودم ۹۸/۱۰/۷ بوده و بعد اون اقدام کردم…ماشین حساب میگه از تاریخ بارداری شما ۳ هفته گذشته است..الان من برای مطاله تو خصوصیات هفته های بارداری جزو هفته چهارم هستم یا سوم؟
——————————–کیت ست: با سلام، شما در هفته چهارم هستید، پیشنهاد میکنم ابتدا از بارداری خود اطمینان حاصل کنید.

سلام من ٩٨/١٠/١٦ بايد پريود ميشدم حدود يك هفته عقب انداختم شك كردم بي بي چك گذاشتم مثبت بود من الان در چند هفتگي هستم؟!
——————————–کیت ست: با سلام، از تاریخ بارداری شما 13 روز گذشته است.

سلام و وقت بخیر . اولین روز آخرین پریودی من ۵ آذر ماه بوده . خیلی حالم بده و همش حالت تهوع و سردرد دارم .آزمایش گفته آهنم پایینه. دارم اسید فولیک میخورم و سه شیره . چیکار کنم بهتر بشم ؟ و از چه تاریخی باید وای فای رو جمع کنم ؟؟
——————————–کیت ست: با سلام، این دوران را با مشاوره با پزشک سپری خواهید کرد. وای فا و امواج رو خصوصا در سه ماهه اول بارداری محدود کنید.

سلام من اولین روز آخرین پریود ۲۸ آذر بوده الان دو روز تاخیر داشتم .میخواستم بدونم کی بیبی چک استفاده کنم جواب میده؟
——————————–کیت ست: با سلام، بی بی چک بعد از دو هفته تاخیر با اطمینان نتیجه را نشان می دهد. آزمایش خون یعنی بتا نیز الان اگه باردار باشید نتیجه را نشان خواهد داد.

سلام من تاریخ اخرین پریودیم ۲۴ اردیبهشت بود و تاریخ زایمان ۲۹ یازده برام زده الان چند ماهمه؟
——————————–کیت ست: با سلام، سن بارداری شما 8 ماه و 4 روز می باشد.

سلام وقت به خیر من ۹۸/۹/۲۰ اخرین روز پریودم بوده الان سن بارداریم چقدر ؟ممنون.
——————————–کیت ست: با سلام، از تاریخ بارداری شما 5 هفته و 3 روز گذشته است.

سلام من ۲۱ آذر اولین روز قاعدگیم بود کی برم سونو انجام بدم که مشخص باشه بچه چند قلو هستش
——————————–کیت ست: با سلام، تو هفته ششم می توانید سونو انجام دهید.

من تاریخ شروع اخرین پریودم۱۳۹۸/۹/۲۰الان من چند هفتمه
——————————–کیت ست: با سلام، از تاریخ بارداری شما 4 هفته و 6 روز گذشته است.

سلام
تاریخ پریودی من ۱۰ خرداد بوده ولی سونو بهم ۳۱هفتگی نشون میده کدوم درسته تاریخ سونو یا همون تاریخ پریودی
میشه بگید من چند هفته هستم
خیلی گیج شدم به کدوم تاریخ باید اعتماد کرد
——————————–کیت ست: با سلام،‌ از تاریخ بارداری شما 32 هفته و 4 روز گذشته است.اگر سزارين باشه به سونو و اگر طبيعي باشه به تاريخ قاعدگی اعتماد کنید.

با سلام.من توی ۲۰ هفته ۵ روز هستم چند ماهگی میشه.وزنم از قبل ۵۱ بوده قدم ۱۵۸…تا الان وزنم همون ۵۱ هست اضافه نکردم مشکلی برای جنین پیش نمیاد.با تشکر
——————————–کیت ست: با سلام، تا این زمان باید وزن زیاد می کردید، با پزشک خود در مورد این موضوع صحبت کنید.

سلام ، من ۱۴ آذر ماه پریود شدم تا ۱۸ آذر هم طول کشید . بیبی چک زدم مثبت بوده، الان چند وقتمه و اینکه میتونم الان برم سوندگرافی؟
——————————–کیت ست: با سلام، از تاریخ بارداری شما 5 هفته و 5 روز گذشته است.

سلام . من آخرین تاریخ پریودم پنج آذر بوده . میشه بگید من الان چند هفته هستم؟
——————————–کیت ست: با سلام، از تاریخ بارداری شما 7 هفته گذشته است.

سلام تاریخ آخرین پریودی من ۲۷شهریور بود الان چندهفتمه و کی میتوانم برای جنسیت سنو بدم
——————————–کیت ست: با سلام، هفته دیگر سونو تشخیص جنسیت را انجام دهید.

سلام خسته نباشيد من آخرين پريودم ٩٨/٥/٧ بوده ولي سونو دادم يك هفته اختلاف بوده الان چند هفته ميشم با كدوم تاريخ درست تره ؟
——————————–کیت ست: با سلام، از تاریخ بارداری شما 23 هفته گذشته است و این اختلاف با سنو طبیعی است.

سلام خسته نباشید اولین روز پریودیم آخرین بار ۲۷ آذر بود و سوم دی ماه روز هفتمم بود
توی این مدت امکان باردار بودنم وجود داره؟
——————————–کیت ست: با سلام، احتمال بارداری شما خیلی کم است.

سن بارداری من بر اساس اولین روز آخرین پریودم میشه 12 هفته و 4 روز ولی طبق سونوگرافی تعیین سن حاملگی میشم 11 هفته و 1 روز خیلی فاصله زیاده. میخام سونو ان تی برم. نمیدونم کی برم که دیر نشه زود هم نباشه باید برای سن بارداری کدوم رو ملاک قرار بدم. لطفا راهنماییم کنید.
——————————–کیت ست: با سلام، در هر صورت الان هم می توانید سونو اِن تي انجام بدید. زمان انجام سونو اِن تي بین 11 تا 13 هفته است.

سلام من ۹۸/۱/۲۱ اولین روز آخرین قاعدگیم بود دقیق تاریخ زایمان طبیعی م کی هست؟
——————————–کیت ست: با سلام، هفته آخر دی 40 هفته شما تمام می شود و زمان مناسب زایمان طبیعی البته با نظر پزشک است.

اخرین پریود من۶اذر بوده میشه بگین هفته چندمم
——————————–کیت ست: با سلام، از تاریخ بارداری شما 5 هفته و 1 روز گذشته است.

عالیه،ممنونم

سلام خسته نباشید
من اخرین سیکلم 7اذر بوده میشه سن بارداریمو بگید؟
——————————–کیت ست: با سلام، از تاریخ بارداری شما 4 هفته و 4 روز گذشته است.

سلام اخرین پریودم ۵ ابان بوده میخواستم بدونم باید سونوگرافی مقدار حاملگیم را چند هفته اعلام کند ؟ ۸ روز پیش ساک حاملگیم ۹ میلیمتر بدون رویت جنین بود این امکان دارد که این هفته جنین دیده شود یا حاملگی پوچ دارم؟ بدون خونریزی
——————————–کیت ست: با سلام، باید دوباره سونو دهید تا نتیجه مشخص شود.

با سلام .اولین روز پریود من اول اردیبهشت بوده و دوقلو باردارم . زایمان طبیعی چند هفتگی باشه دیگه بچه ها نیاز ب دستگاه ندارن؟
——————————–کیت ست: با سلام، براي دوقلو حداقل 32 و ۳۳ هفته بچه ميتواند بدون مشكل بدنيا بیاید، ولي كلا توي همون هفته هم بيمارستان نگه ميدارد. حالا اگر سنش بيشتر باشد كه بهتر است و ديگر در بیمارستان نمی ماند.

سلام دوباره من دوباره گیج شدم. الان تاریخ بارداری من با محاسبه دکتر و ماما برابر با تاریخ بارداریم با سونو گرافی یعنی الان سونو گرافی و دکتر هردو درست اینو گفتن و من واقعا تو همون سن بارداری هستم ک سونو گرافی نشون داده؟
——————————–کیت ست: با سلام، بله درست گفتند و شما در همان سن بارادری هستید.

با سلام من شنیدم میگن احتمال محسبه بارداری پیش دکتر و ماما بدون سونو گرافی امکان داره ۲ هفته هم اشتباه باشه مثلا دو هفته بیشتر بزنه مثلا اگه ۱۶ هفته با محاسبه نشون میده امکان داره م ۱۴ هفته باشم یا ۱۵ هفته. ولی سوال من اینه که آیا سونو گرافی هم اگ همون ۱۶ هفته رو بزنه بازم امکان داره دو هفته عقب یا جلو بزنه یا اینکه نه سونو گرافی دقیق تره؟
——————————–کیت ست: با سلام، دكتر يا ماما براساس روشی که در کل دنیا مرسوم است محاسبه سن بارداری را انجام می دهند که با سونوگرافي معمولا ١ يا ٢ هفته فرق ميكند. در نهايت این موضوع اهمیت ندارد. اگر قصد انجام سزارين دارید سونو هر تاریخی نشان داد براساس آن باید عمل کنید و اگر قصد انجام زايمان طبيعي دارید همون محاسبه دكتر يا ماما درست می باشد.

سلام ٢٠ سالم هست و قبل بارداري ٧٠ كيلو بودم قدمم ١/٧٨ هست الان كه هفته ٢٢ بارداري هستم وزنم ٧٨ كيلو شده ميخواستم بدونم خيلي اضافه وزنم زياده؟؟؟ قبل بارداري هرچقدر هم غذا ميخوردم وزن اضاف اصلا نميكردم الان خيلي ميترسم چاق بشم
——————————–کیت ست: با سلام، مقداری اضافه وزن داشته اید.با پزشک و در صورت نیاز با متخصص تغذیه صحبت کنید.

سلام من ۲۱ آبان پریودیم بود الان چند هفته ام؟آزمایشم ۱۰۴.۳۲ بود مثبته با این عدد جنسیت مشخص میشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، از تاریخ بارداری شما 6 هفته گذشته است. نتیجه بارداری شما مثبت می باشد ولی با این عدد جنسیت مشخص نمی شود.

سلام
اولین روز اخرین پریود من ۲۱ ابان بود و بتا و بی بی چک مثبت بود.کی برم سونو؟ کی برای شنیدن و چک کردن صدای قلبش برم؟
——————————–کیت ست: با سلام، 2 هفته دیگر برای انجام سونو اقدام کنید.

ببخشید به من میگه از بارداری شما ۱۲ هفته و سه روز گذشته است و پایین تر میگه ۲ ماه گذشته است، مگه الان تو ۴ ماه نیستم؟ اخرین پریودی ۳ مهر
——————————–کیت ست: با سلام، سن بارداری شما 2 ماه و 27 روز می باشد. آخرین گزینه تعداد ماههای حاملگی شما را بیان میکند. شما از چند روز دیگر وارد ماه چهارم می شود و آخرین گزینه تعداد ماههای حاملگی شما ۳ نشان خواهد داد.

با سلام و تشکر از شما . ۲۷ آبان شروع پریودی من بوده و ۲۷ آذر تست بتای من ۳۹ بوده امروز کمر درد و دل درد همراه با رگه های خون توی ترشحاتم دیده شده میخواستم بدونم احتمال بارداری بنده چقدره
——————————–کیت ست: با سلام، منتفی نیست، معمولا تا چند ماه در زمان قاعدگی این علائم وجود دارد. ولی برای حصول اطمینان که مشکلی وجود نداشته باشه با پزشک مشورت کنید.

سلام من آخرین پریودم 19آبان بود تست زدم مثبت بودم آزمایشم هم مثبت بود با این حال چند هفتم میشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، از تاریخ بارداری شما 5 هفته و 6 روز گذشته است.

سلام من آخرین شروع پریودم 10 آبان بوده و دیروز تست بتا دادم عددش 22058 بود ممکنه دوقلو باشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، این عدد ارتباطی به دوقلو بودن ندارد و طبیعی می باشد.

سلام خسته نباشید
چرا سن بارداری من با سن سونوم فرق داره؟
——————————–کیت ست: سلام، معمولا این اختلاف وجود دارد و طبیعی است.

سلام من 1 آبان پریود شدم میخوام بدونم چند هفته هستم
——————————–کیت ست: با سلام، از تاریخ بارداری شما 7 هفته و 5 روز گذشته است.

سلام من ۱۹آبان پریود شدم الانم تست انجام دادم مثبت در اومد الان من چند هفته هستم
——————————–کیت ست: با سلام، از تاریخ بارداری شما 5 هفته گذشته است.

سلام آخرین پریود من 7 مهر بوده.تست خانگی هم مثبت بود هفته قبل.الان چند هفته چندم میشم؟
——————————–کیت ست: با سلام، از تاریخ بارداری شما 6 هفته و 3 روز گذشته است.

سلام من هر چی روی گزینه محاسبه میزنم وارد نمیشه چرا؟
——————————–کیت ست: با سلام، درصورتی که سایت برای شما بدرستی کار نمی‌کند به دلیل قدیمی بودن مرورگر شما می باشد. برای استفاده کامل از امکانات کیت ست باید از نسخه جدید و بروزرسانی شده مرورگر فایرفاکس و کروم یا سایر مرورگرهای جدید و بروز استفاده کنید.

سلام من باماشین حساب شما محاسبه کردم ۹هفته ودوروزم بود دکترمم گفت ۹هفته و۲روز ولی سونوگرافیم گفت۸هفته ۴روز
——————————–کیت ست: با سلام ، يك هفته چيزي نيست طبيعيه، هميشه ممکنه بين حساب ما و سونوگرافي يك هفته تفاوت وجود داشته باشد.

سلام من دقیقا یادم نمیاد پریودیم کی بود ولی الان ۶ هفته و۴ روز دقیقا باردارم اخرین پریودیم چندم بودش؟
——————————–کیت ست: با سلام، اگر از سن بارداری اطمینان دارید اولین روز از آخرین قاعدگی 98/07/03 بوده است.

سلام من اولين روز از آخرين روز پريودم ١٩ مهر بوده و الان باردارم دكتر بهم تاريخ ٢١ آبان وقت سونو داده من هرچي حساب مي كنم الان براي سونو خيلي زود هست
——————————–کیت ست: با سلام، پیشنهاد میکنم به حرف دکتر خود اعتماد کنید.

سلام ممنون از راهنماییتون من ۳۰شهریور اخرین پریودیم بود میخواستم بدون چند روز دیگه بایذ برم برای سونوی قلب
——————————–کیت ست: با سلام، سونو قلب جنين يا اولين سونو گرافي از وجود جنين؟ (چون سونويي داريم كه اكو قلب جنين ميگن) اگر منظورتون اولين سونو بوده كه به تاريخ امروز ميشه 7 هفته و 1 روز
و امروز هم می توانید سونو انجام بدید.

سلام 28 شهریور اخرین پریود من بود 17 مهر اقدام کردیم هفته پیش بیبی چک مثبت بود میخواستم بدونم چند وقتم میشه ممنونم
——————————–کیت ست: با سلام، از تاریخ بارداری شما 7 هفته و 2 روز گذشته است.

سلام من اخرین پریودیم 18 مهر بوده امروز بیبی چک زدم ولی مثبت نبود دوره پریودیم 26 روزه و همیشه منظم بوده، امکان داره باردار باشم ولی تست منفی باشه؟
——————————–کیت ست: با سلام، هر امکانی وجود دارد، بیبی چک که حتما منفی می شود چون ازمایش ادرار نیز دو هفته بعد از تاخیر در پریود بارداری رو نشان می دهد. اگر شما خیلی رو نظم چرخه قاعدگی خودتون اطمینان دارید پیشنهاد من دادن ازمایش خون با نظر پزشک است.

سلام من آخرین پریودم ۷ مهر بوده ۱۰ آبان بی بی چک زدم مثبت شد الان میزنه ۵ هفته و ۳ روز. کی برای سونو اولیه باید برم؟
——————————–کیت ست: با سلام، بعد از شش هفته می توانید سونو انجام بدید. ابتدا به پزشک مراجعه کنید و سپس با نظر پزشک سونو را انجام دهید.

سلام خسته نباشید.من حدودا سه ماهه ک اقدام ب بارداری کردم اولین روز ازآخرین قاعدگیم ۱مهربود.هشت آبان بعد اینکه پریودنشدم تست خونگی دادم مثبت بود.اما الان هیچ علایمی ازبارداری ندارم.ممکنه ک باردار نباشم؟تاحالا سابقه تاخیر درسیکل هم نداشتم
——————————–کیت ست: با سلام، وقتی تست مثبت باشه ینی باردار هستید، چون آزمایش ادرار بعد ۱۵ روز نشون میدهد. برای اطمینان از این که حاملگی داخل رحمی باشه باید سونو انجام بدید.

سلام من ۳۰ شهریور آخرین پریودم بود ۵ مهر تست زدم مثبت شد.الان چندم هفته ی بارداری هستم؟با تشکر
——————————–کیت ست: با سلام، از تاریخ بارداری شما 6 هفته و 4 روز گذشته است.

سلام من 27شهریورآخرین پریودم بود 30مهر بیبی چک زدم مثبت بود.الان چندم هفته ی بارداری هستم؟؟
——————————–کیت ست: با سلام، از تاریخ بارداری شما 6 هفته و 3 روز گذشته است.

سلام من ۱۳ شهریور دو روز پریود شدم خیلی کم وقبل پریودم بعدش حالم خیلی بود امکان داره بچه بزرگتر باشه دو هفته رو کم نکنیم من حسم اینو میگه بزرگتره سونو گرافیم ۸ ابان گف ۸ هفته و یک روزه با ۱۷ میلی و قلبش ۱۶۵
——————————–کیت ست: با سلام، بله ممكنه، ممكنه اون ٢ روز قاعدگی اصلا قاعدگی نبوده باشد. تو جايگزيني جنين تو رحم خون به وجود میاد معمولا افراد فكر ميكنن قاعدگی است.
در نهایت نتیجه ای که سونو اعلام کرده اندازه دقيق است.

سلام
من تاریخ اولین روز آخرین پریودیم۲۹شهریور بوده ۲روز بعد از تاخیر پریود آز بتا دادم و۲۹۸بود.۵روز بعد از تاخیر سونو دادم هیچ اثری از حاملگی نبود.خیلی نگرانم میشه بگین الان من هفته چندمم و کی برای سونو مراجعه کنم.امکان داره حاملگیم پوچ باشه؟چون بعد از۱۰روز تاخیر آز بتام به این صورت بود 5000
——————————–کیت ست: با سلام، الان می توانید سونو انجام دهید، اویل سونو دادید که چیزی مشخص نشده است. حاملگي پوچ فقط با سونو مشخص مي شود و اگر الان باز هم چيزي نباشد يعني خارج از رحم است.

ممنون از برنامتون چون من واقعا از اين محاسبه سر در نميارم

سلام

سلام.من 6بهمن1397آخرین پریودیم بوده. بنا ب تاریخ پریودی الان268 روز گذشته ولی بنا ب سونو ان تی الان 36هفته و6روزمه. علائم زایمان هم چند روزی میشه ک سفتی شکمم زیاده هر یه ساعت گاهی هر ده دقیقه زیر دلمم مث درد قبل قائدگی گاهی درد میگیره تا انگشتان پام گرفتگی بینی و گرفتی عظلات هم دارم و تاری دید در حدی ک تا دوقدمی تی وی نوشته ها رو تار میبینم. میخاسم ببینم بااین وجود آیا زایمان من آخر همین هفته2آبان میشه یا بر اساس سونو ها ک یکی رو20آبان زده یکی رو10آبان. کدون حساب میشه؟؟
——————————–کیت ست: با سلام، پیشنهاد میکنم در مورد مواردی که اعلام کردید با پزشک مشورت کنید و در مورد تاریخ زایمان اگر سزارین باشد تا هفته آینده زمان مناسبی برای به دنیا آمدن فرزند شما است که این تاریخ نیز ممکنه با نظر پزشک شما و شرایط جسمانی شما تغییر کند.

سلام من ١٠ مرداد پريود شدم الان چن هفته هستم؟ اونجور ك دكترم نيگه بيشترم ولي از زمان نزديكي حساب كنيم خيلي كمتر ميشه چجوريه؟
——————————–کیت ست: با سلام ، محاسبه سن بارداری براساس اولین‌ روز از آخرین قاعدگی محاسبه می شود و بر این‌ اساس سن بارداری شما 2 ماه و 17 روز می باشد.

من روز ۱۸ شهریور پریود شدم الان ۲۶ مهر ببیبی مثبت بوده چند هفته هستم
——————————–کیت ست: با سلام، از تاریخ بارداری شما 5 هفته و 4 روز گذشته است.

سلام خسته‌ نباشید
من تاریخ اولین روز اخرین قاعدگی 8مرداد بوده الان محاسبه سن میزنه 11هفته و3روز
من الان 11 هفته هستم یا 12؟
——————————–کیت ست: با سلام، 11 هفته هستید و هنوز 12 هفته شما کامل نشده است.

سلام بنده با محاسبه آنلاین اولین روز آخرین پریودی رو میزنم میگه 36 هفته اما رفتم سنوگرافی میگه 38 هفته آیا این بخاطر رشد زیاد جنین هست؟ والان ماده دور جنین 70درصده آیا خطرناک نیست؟
——————————–کیت ست: با سلام، در مورد این موضع پیشنهاد میکنم با پزشک خود صحبت کنید.

سلام خسته نباشید من بچه ی دوممه. بچه ی اولم سزارین بود . سه سالشه . الان ایا احتمال داره ک بگن باید طبیعی بیاری . و اینکه من با تاریخ پریود ۳۳ هفته و دو روز هستم .بنابه ان تی هم ۳۲ هفته و ۲ روز . الان تاریخ زایمان من کی میشه
——————————–کیت ست: با سلام ، طبیعی خیر ، سزارین به دنیا می آید. تاریخ تقریبی روز زایمان شما شنبه ، ۰۲ آذر ۱۳۹۸ می باشد. همچنین شما میتوانید برای محاسبه تاریخ زایمان به صفحه محاسبه انلاین تاریخ زایمان سزارین و طبیعی مراجعه کنید.

سلام.خسته نباشید .سن بارداری من ۴ ماه و۲۳ روزه ولی من هنوز حرکت جنین رو احساس نمی کنم.
——————————–کیت ست: با سلام، جنین تکان میخورد ولی ممکن است شما متوجه نشده باشید. بزودی متوجه خواهید شد. در صورتی که این موضوع باعث نگرانی شما شده است به پزشک خود مراجعه کنید تا نگرانی شما از بین برود.

سلام و خسته نباشید ممنون از زمانی که میگذارید و سپاس از سایت مفیدتون .
تاریخ اولین روز آخرین پریود من۱۱ مرداد بوده و تاریخ تخمک گذاری ۲۵ مرداد بوده که همون روز نزدیکی داشتیم الان سن بارداری رو باید بر اساس کدوم معیار بسنجیم براساس نزدیکی ۱۳ روز از قاعدگی کمتر میشه واسه nt و غربالگری و تشکیل قلب چه زمانی باید برم سونا
——————————–کیت ست: با سلام، مبنا محاسبه سن بارداری اولین روز از آخرین قاعدگی می باشد. با توجه به سن بارداری شما هفته اول آبان تاریخ مناسب سونوگرافی برای غربالگری و … می باشد.

سلام خسته نباشید من اخرین پریودم ۲۰ بهمن بوده الان هم زده ۳۲ هفته . چند هفته دیگه احتمال داره بچه دنیا بیاد
——————————–کیت ست: با سلام، به طور طبیعی 40 هفته زمان مناسب می باشد یعنی 8 هفته دیگر، البته این زمان با نظر پزشک و با توجه وضعیت شما و جنین ممکن است تغییر کنید.

سلام خسته نباشید تاریخ اولین روز از آخرین زمان پریودم 10 مرداد بوده یعنی الان جنین چند هفته هستش؟
ممنون از راهنمایی شما
——————————–کیت ست: با سلام، یعنی سن بارداری شما 1 ماه و 16 روز می باشد.

سلام.
من 4 اسفند 97 پریود شدم.
الان نتیجه سن بارداری رو واسم زده 5 ماه و 25 روز
یعنی 5 روز دیگه تا تکمیل 6 ماه تمام.
و بعد باز نوشته از سن بارداری شما 178 روز گذشته یعنی 2 روز دیگه 6 ماه رو تکمیل میکنم.
این محاسبه چطوره؟!! کدوم رو قبول کنم اولی یا دومی؟!!
——————————–کیت ست: با سلام، هر ماه چه 30 روزه باشد چه 31 روزه یا 29 روزه به عنوان یک ماه در نظر گرفته می شود. مگر اینکه شما بگویید سن جنین شما 4 ماه 31 روزه و یک ماه 29 روزه و 25 روز است که گیچ کننده می باشد. به همین علت ما در محاسبه 5 ماه و 25 روز اعلام می کنیم. ولی در شمارش روزها تعداد دقیق روزها اعلام کردیم و اگر بخواهید هر ماه فقط 30 روز در نظر بگیرید 2 روز دیگر 6 ماه شما تکمیل می شود.

سلام من 6 هفته و 1 روز هستم. یعنی وارد هفته شدم؟ یا شش هستم؟
——————————–کیت ست: با سلام، شش هفته تمام شده و وارد هفته هفتم شدید که در این شرایط شش هفته اعلام میکنند.مانند یک سالگی کودک که جشن یک سالگی میگیرند و فردا کودک یک سال و یک روزه می شود.

سلام من ۳۱ خرداد پریود شدم و هشت خرداد تموم شد تا ۸ روز که اصلا نزدیکی نداشتم از ۱۵ تیر شروع به نزدیکی کردم الان که ۱۱ مرداده چجوری میشه که من یکماه و ۱۱ روزم باشم ؟؟ اگه ۱۵ تیر هم باردار شده باشم الان میشه سه هفته ام
——————————–کیت ست: با سلام، اگر 15 تیر مبنا محاسبه قرار دهیم الان دقیقا 28 روز معادل 4 هفته سن بارداری شما می باشد و ماشین محاسبه سن بارداری و سن جنین کیت ست هم همین عدد را نشان می دهد.

۱۸فروردین۱۳۹۹
——————————– کیت ست: با سلام، بارداری شما 1 ماه و 21 روز می باشد. در صورتی که سایت برای شما به درستی کار نمیکنه مشکل از مرورگر شما می باشد. برای استفاده از امکانات سایت باید از نسخه های بروزرسانی شده مرورگرهای فایرفاکس و کروم استفاده کنید.

تاریخ اولین روز آخرین قاعدگی را انتخاب کنید سپس بر روی محاسبه کلیک کنید تا محاسبه سن بارداری براساس ثانیه، دقیقه، ساعت، روز و… انجام و نتیجه نمایش داده شود.

در صورتی که این ابزار برای شما کاربردی بوده است برای توسعه آن و سایر ابزارها با حمایت مالی همراه ما باشید.

به طور کلی برای محاسبه سن بارداری 3 روش وجود دارد:

رایج ترین این روش ها، روش محاسبه سن بارداری با سونوگرافی است که در آن از امواج صوتی استفاده می شود. در این روش ساک بارداری و ارتفاع بین سر و عضله سرین اندازه گیری می شود و سن جنین و بارداری محاسبه می شود. برای محاسبه سن بارداری، چنانچه سونوگرافی بعد از هفته 6 بارداری صورت گیرد به این 6 هفته طول سر تا انتهای چنین اضافه می شود. به طور مثال اگر طول برابر 21 میلیمتر باشد پس سن بارداری با مجموع 6 هفته و 21 روز معادل 9 هفته خواهد شد. اما اگر قبل از هفته ششم بارداری سونوگرافی انجام شود سن بارداری براساس اندازه جنین و تکامل ساک حاملگی که از هفته چهارم بارداری اندازه گیری می شود محاسبه می شود.

 

زمان بارداری در خون همه زنان هورمون HCG پیدا می شود. در هفته پانزدهم بارداری تا هفته بیستم بارداری که غربالگری نقص سیستم ایمنی جنین انجام می شود این هورمون در خون دیده می شود که اکثر پزشکان از همان روزهای اولیه تقضای ین آزمایش خون را می دهند. در 3 هفته اول بارداری رنج این هورمون 5 تا 50 میکروگرم بر دسی لیتر ، هفته چهارم بارداری 10 تا 425 میکروگرم بر دسی لیتر، هفته پنجم بارداری 19 تا 7340 میکروگرم بر دسی لیتر، خواهد بود که به همین ترتیب این رنج افزایش پیدا می کند و در هفته 12 بارداری به اوج خود می رسد.

 

اولین روز از آخرین قاعدگی که LMP هم نامیده می شود یکی دیگر از روش های محاسبه سن جنین  و سن بارداری است که در آن اولین روز آخرین قاعدگی ( به اضافه یا منهای 2 هفته) پزشک 280 روز را به اولین روز آخرین پریود شما اضافه می کند چون که کل بارداری 280 روز (40 هفته/ 9 ماه و 10 روز) است. این عدد بسیار دقیق نیست اما شاخص خوبی برای اندازه جنین و تخمین محاسبه تاریخ زایمان است.

 

کیت ست در تلاش است تا کاربران را از پیچیدگی های محاسباتی رها کند. وقتی که شما وارد برنامه محاسبه سن بارداری کیت ست می شوید فقط باید اولین روز از آخرین قاعدگی را در کادر مربوطه وارد کنید و روی دکمه محاسبه کلیک کنید. برای کمک به شما یک تقویم طراحی شده است که با کلیک کردن در کادر اولین روز از آخرین قاعدگی برای شما ظاهر می شود، از روی این تقویم تاریخ خود را پیدا و کلیک کنید تا وارد کادر شود. بعد از انتخاب دکمه محاسبه کادری در پایین ظاهر می شود که به شما اعلام می کند از تاریخ بارداری شما چند روز، چند ساعت، چند دقیقه و چند ثانیه گذشته است. علاوه براین شما می توانید تاریخ شمسی، میلادی و قمری را مشاهده کنید.

وب سایت کیت ست با هدف ارائه محاسبات و ابزارهای آنلاین شروع به کار کرده است، محاسبات در زمینه های مختلف مانند محاسبه آنلاین سود وام بانکی، محاسبه سود سپرده، محاسبه آنلاین مهریه به نرخ روز و… که وقت گیر و پیجیده میباشد به راحتی در کیت ست قابل محاسبه می باشد. همچنین در کیت ست ابزارهای که هر جایی ممکن است مورد نیاز باشد مانند تقویم رسمی ایران، اوقات شرعی، ساخت آنلاین بارکد و… در دسترس می باشد.

© تمام حقوق برای کیت ست – Kitset محفوظ است

محاسبه معادله درجه یک

محاسبه معادله درجه دو

محاسبه میانگین

محاسبه فاکتور

محاسبه توان

محاسبه جذر

محاسبه لگاریتم

تشخیص عدد اول

محاسبه نسبت طلایی

اگر شما هم سوال دارید و در مدتی کوتاه به صورت رایگان
پاسخش را می خواهید به
این صفحه بروید.

معمولا در طی بارداری چندین بار این سوال براتون پیش میاد که: من الان چند ماهه هستم؟ اما برای پیدا کردن این پاسخ این مطلب توصیه می‌شود. اول فارس | سلامت وخانواده : محاسبه سن بارداری از نظر علمی، بر اساس هفته و تریمستر (سه ماهه) می‌باشد. اصلا چیزی به عنوان “ماه ” از نظر علمی […]

معمولا در طی بارداری چندین بار این سوال براتون پیش میاد که: من الان چند ماهه هستم؟ اما برای پیدا کردن این پاسخ این مطلب توصیه می‌شود.

اول فارس | سلامت وخانواده : محاسبه سن بارداری از نظر علمی، بر اساس هفته و تریمستر (سه ماهه) می‌باشد. اصلا چیزی به عنوان “ماه ” از نظر علمی کاربرد ندارد. به همبن دلیل مرجع علمی دقیق و مشخصی هم جهت تعیین ماه‌های بارداری وجود ندارد. حتی در منابع و سایت‌های خارجی، تفاوت‌هایی از نظر حساب کردن “ماه بارداری ” مشاهده کردم.

کل بارداری ۲۸۰ روز (۴۰ هفته / ۹ ماه و ده روز) هست. (از روز لقاح، نه از روز اول پریود).

چطور بفهمیم هفته چندم بارداری هستیم

اما اصولا در علم زنان و مامایی از روز اول پریود حساب میکنن و به همین دلیل بارداری میشه ۴۲ هفته! (که در واقع ۲ هفته اولش باردار نیستید).

چرا پزشکان و ماماها، بارداری را از روز اول پریود حساب می‌کنند؟

چون زمان دقیق تخمک گذاری شخص را نمی‌دانیم؛ و هم چنین نمی‌شود برای هر شخص، یک روز خاص تخمک گذاری را در نظر گرفت! مثلا برای لیلا خانم، از روز ۱۱ سیکل بارداری را حساب کنیم، و برای مریم خانم، روز ۱۷ را؟! هم چنین دقیقا نمی‌دانیم در کدام رابطه و در چه روزی، لقاح صورت گرفته. خیلی از خانم‌ها به اشتباه فکر می‌کنند روز نزدیکی شان، همان روز لقاح است. اما همیشه اینطور نیست. چون ممکن است نزدیکی شما در روز ۹ سیکل تان باشد و تخمک گذاری و لقاح در روز ۱۴ اتفاق بیفتد. (با همان اسپرم ۴-۵ روز پیش).

هفته

که از اولین روز آخرین پریود حساب میشه. تمام اعمال مامایی و پزشکان بر مبنای همین “هفته” هست. پس سعی کنید همیشه از اول سن بارداری تان را به “هفته ” در نظر گرفته و بیان کنید. “سن واقعی جنینی ” همیشه دو هفته عقب‌تر از ” سن بارداری بر اساس تاریخ پریود” می‌باشد. مثلا در واقع، خانمی که در هفته ۴۲ بارداری به سر می‌برد، سن جنینی اش ۴۰ هفته است. یعنی از لقاح ۴۰ هفته و ۱۰ روز گذشته و بارداری به اتمام رسیده است.

تریمستر (سه ماهه)

کل بارداری از روز اول پریود، ۴۲ هفته است که به طور قراردادی به سه تا تریمستر (سه ماهه) تقسیم شده:

سه ماهه اول: از صفر تا ۱۴ هفته (۲ هفته اول در واقع باداری وجود نداشته)

سه ماهه دوم: ۱۴ تا ۲۸ هفته

سه ماهه سوم: ۲۸ تا ۴۲ هفته

ماه

اکثر خانم‌ها سوال میکنن که “من در ماه چندم بارداری م هستم؟ “

تقسیم بندی بصورت “ماه” ارزش بالینی برای ماما و پزشک ندارد. فقط جهت اطلاع شما، و برای رسیدن به پاسخ این سوالات، ماه‌های بارداری رو محاسبه کردم. ولی هم چنان یادتون باشه که ارزش “ماه” خیلی کمتر از ” هفته ” است و ما اصلا با سیستم “ماه چندم بارداری” کاری نداریم. پس موقع شرح حال دادن، فقط هفته‌ها در ذهنتون باشه.

پزشکان از روش‌های مختلفی برای تعیین بارداری شما استفاده می‌کنند. رایج‌ترین این روش‌ها سونوگرافی است که اندازه ساک بارداری و ارتفاع بین سر و عضله سرین برای تعیین سن جنین و بارداری استفاده میشود. سایر روش‌های تعیین کننده سن بارداری به طور تقریبی از چند روش محاسبه میشود که شامل:

۱. تعیین سن بارداری با روش LMP

سن بارداری یا سن جنین از روز اول آخرین دوره قاعدگی مادر محاسبه می‌شود. از آنجا که تاریخ دقیق بارداری مشخص نیست، اولین روز از آخرین دوره قاعدگی برای اندازه گیری سن نوزاد استفاده می‌شود.

با استفاده از اولین روز آخرین قاعدگی شما، سن بارداری را مشخص میکنند (بعلاوه یا منهای ۲ هفته) پزشک ۲۸۰ روز را به اولین روز آخرین پریود شما اضافه میکند و زمان زایمان شما مشخص میشود. این عدد همیشه درست نیست. اما شاخص خوبی از اندازه جنین خواهد بود.

بعضی از زنان ترجیح می‌دهند حاملگی خود را از روزی که تخمک گذاری می‌کنند، اندازه گیری کنند (زمان تخمک گذاری | تخمک گذاری چند روز است؟). این تاریخ تخمینی معمولا حدود دو هفته پس از اولین روز LMP می‌باشد.

محاسبه سن بارداری

در بارداری معمولی: برای یک زن با یک دوره منظم، بارداری معمولا حدود ۱۱ تا ۲۱ روز پس از اولین روز از آخرین دوره اتفاق می‌افتد. اکثر زنان تاریخ دقیق بارداری را نمی‌دانند، زیرا به زمان تخمک گذاری بستگی دارد. بنابراین، تاریخ بارداری آن‌ها صرفا برآوردی است که بر اساس اولین روز از آخرین دوره آن‌ها است.

موارد خاص: زنانی که به روش‌های خاص مانند‌ای وی اف یا لقاح آزمایشگاهی باردار می‌شوند، معمولا تاریخ دقیق تخمک گذاری را می‌دانند.

محاسبه تاریخ زایمان:

تاریخ تخمین زده شده برای زایمان (EDD یا EDC)، تاریخی است که در آن انتظار می‌رود زایمان به طور خود به خود رخ دهد. بر اساس آخرین سیکل قاعدگی، تاریخ تخمین زده شده برای زایمان حدود ۴۰ هفته بعد از اولین روز آخرین قاعدگی است. این فقط یک تخمین است، زیرا تنها حدود ۵ درصد از نوزادان در تاریخ تخمین زده شده به دنیا می‌آیند. دقت تاریخ بدست آمده از این روش، به دقت یادآوری مادر از تاریخ قاعدگی خود، فرض گرفتن منظم بودن سیکل قاعدگی ۲۸ روزه و اینکه تخمک‌گذاری و لقاح ۱۴ روز بعد از شروع قاعدگی رخ داده است، بستگی دارد.

استفاده از اولین روز آخرین سیکل قاعدگی که در علم پزشکی به آن LMP گفته می‌شود، برای تخمین تاریخ زایمان ممکن است طول مدت بارداری را زیادتر از مقدار واقعی برآورد کند و می‌تواند بیشتر از ۲ هفته خطا داشته باشد.

۲. تعیین سن بارداری با آزمایش بتا یا HCG

HCG در خون همه زنان باردار یافت میشود. در غربالگری نقص سیستم ایمنی جنین که در هفته پانزدهم بارداری تا هفته بیستم بارداری انجام میشود این هورمون در خون مشاهده میشود. خیلی از پزشکان در همان جلسات اول تقاضای این آزمایش خون را میکنند.

در طول سه هفته اول بارداری، رنج HCG سرم ۵ تا ۵۰ است. در هفته چهارم بارداری، این هورمون در محدوده ۱۰ تا ۴۲۵ و در هفته پنجم بارداری بین ۱۹ تا ۷۳۴۰ است. افزایش HCG ادامه می‌یابد تا در هفته دوازدهم بارداری به اوج خود یعنی ۲۸۸۰۰۰ میکروگرم بر دسی لیتر می‌رسد. محدوده وسیع این هورمون تعیین سن دقیق بارداری را مشکل میکند. اما این آزمون در تعیین حاملگی چندقلو بسیار موثر است. بیش از یک جنین در حال رشد در بدن به معنی بالاتر بودن HCG از حد معمول است، که می‌تواند نیاز به تست بیشتر، از جمله سونوگرافی است.

۳. تعیین سن بارداری با سونوگرافی

در این روش از امواج صوتی استفاده کرده که از بدن عبور میکند وتصاویری را از داخل شکم در صفحه مانیتور نشان میدهند. در این تصاویر سن بارداری با استفاده از ساک بارداری محاسبه میشود. اگر سونوگرافی بعد از هفته ششم بارداری انجام شود، طول سر تا انتهای جنین برای تعیین سن بارداری به ۶ هفته اضافه میشود.

برای مثال:

اگر این طول برابر ۲۱ میلی متر باشد، سن بارداری شما ۹ هفته است (۶ هفته بارداری + ۲۱ روز که مساوی با ۹ هفته میشود).

اگرسونوگرافی قبل از هفته ششم بارداری اتفاق بیافتد، سن بارداری بر اساس سایر فاکتور‌ها از قبیل اندازه جنین و تکامل ساک حاملگی است. ساک بارداری از هفته چهارم بارداری قابل اندازه گیری است.

چطور بفهمیم هفته چندم بارداری هستیم

نوزاد را می‌توان از هفته ۵ یا ۶ پس از آخرین دوره قاعدگی مادر اندازه گیری کرد. اندازه گیری نوزاد با استفاده از سونوگرافی در اوایل بارداری دقیق‌تر است. بهترین زمان برآورد سن بارداری با استفاده از سونوگرافی بین هفته هشتم و هجدهم بارداری است. دقیقترین روش تعیین سن بارداری، استفاده از روز اول آخرین دوره قاعدگی زن با استفاده از آزمایش اولتراسوند است.

ماه‌های بارداری

۱. یک ماه تمام/ ۳۰ روز: ۴ هفته و ۲ روز

۲. دو ماه تمام/۶۰ روزاز لقاح: ۸ هفته و ۴ روز

۳. سه ماه تمام / ۹۰ روز: ۱۲ هفته و ۶ روز

۴. چهار ماه تمام / ۱۲۰ روز: ۱۷ هفته و ۱ روز

۵. پنج ماه تمام / ۱۵۰ روز: ۲۱ هفته و ۳ روز

۶. شش ماه تموم / ۱۸۰ روز: ۲۵ هفته و ۵ روز

۷. هفت ماه تموم / ۲۱۰ روز: ۳۰ هفته

۸. هشت ماه تموم / ۲۴۰ روز: ۳۴ هفته و ۲ روز

۹. نه ماه تموم / ۲۷۰ روز: ۳۸ هفته و ۴ روز.

چون بارداری ۹ ماه و ۱۰ روزه: یعنی ۳۸ هفته و ۴ روز + ۱۰ روز = ۴۰ هفته تمام.

برای زایمان طبیعی: معمولا از ۳۸ هفته منتظر درد‌های زایمان طبیعی هستیم.

برای سزارین: معمولا اجازه میدن ۳۸ هفته پر بشه وداخل هفته ۳۹ وقت سزارین میدن (مثلا ۳۸ هفته و ۱ روز…۲ روز.۳ روز …)

وفا

تاریخ : ۷ – مهر – ۱۳۹۹

۱۷مردا اخرین پریدیم بود یعنی الان چند هفته هستم

پاسخ

ناشناس

تاریخ : ۱۴ – دی – ۱۳۹۹

من دهم اردیبهشت ۹۹آخرین پریودیم بوده الان چندهفته هستم

پاسخ

هستی

تاریخ : ۲ – بهمن – ۱۳۹۹

باسلام.من ۴شهریور اولین روز آخرین پریودیم بوده تاریخ دقیق زایمانم کی میشه

پاسخ

منطقی است که تصور کنید حاملگی از زمان لقاح آغاز می شود، چون آن لحظه ای است که اسپرم و تخمک با هم یکی می شوند. … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

سایر منابع:

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

می پسندم

چطور بفهمیم هفته چندم بارداری هستیم

0

سایر خبرها

متفاوت از دوره قاعدگی معمول شما است زیرا تنها لکه بینی است. شما به اندازه کافی خونریزی نخواهید داشت که نیاز به تامپون یا نواربهداشتی داشته باشید. حتی وقتی از دستشویی استفاده می کنید ، خون وارد توالت نمی شود. خونریزی کاشت تا چند ساعت تا 3 روز ادامه دارد و به خودی خود متوقف می شود. حاملگی خارج رحمی حاملگی خارج رحمی یک اورژانس پزشکی است. هنگامی رخ می دهد که تخم بارور شده به خارج از رحم …

…. بنابراین یا از برنامه ای که پزشک برای این کار به شما توصیه می کند استفاده کنید و یا خودتان هفته ای دو الی سه مرتبه در کمال آرامش این کار را انجام دهید و مطمئن باشید همین تعداد نزدیکی برای باردار شدن کافی است. یک منبع Sherman Silber, M.D., FACS, fertility specialist. Can having too much sex affect our chances of conception? 2019 این مطلب به ویرایش و تأیید علمی …

عدد فرد و دیگری زوج بود، صاحب پسر خواهید شد. تشخیص جنسیت جنین حالت تهوع اگر در سه ماهه اول بارداری، حالت تهوع دارید، دختر دار خواهید شد. اگر به ندرت حالت تهوع دارید، پسر دار خواهید شد. استفاده از نمودار تولد چینی برای تشخیص جنسیت جنین امروزه از این روش سنتی تشخیص جنسیت جنین برای سرگرمی در کشور چین استفاده می شود. سادگی استفاده از این نمودار علت محبوبیت این نمودار است. تمامی آنچه برای آگاهی نیاز دارید، سن بانوی باردار و زمان دقیق بسته شدن نطفه است./ نی نی بان …

تغییرات هورمونی در بدن است. در بعضی مواقع ، ممکن است تا مدتی هر روز سردرد را تجربه کنید. به دست آوردن وزن اضافی سریع تر در اولین بار ، ممکن است شما برای چند هفته از بارداری خود را وزن نکنید . اما در بارداری های دوم ، در همان اوایل بارداری تمایل دارید خود را وزن کنید و لباس های شما از ماه های اولیه مناسب شما نخواهد بود. این اساساً به این دلیل است که عضلات شکم شما قبلاً کشیده شده بود و اکنون …

…> گاهی مادر به دلیل سن بالا می خواهد فرزند دومش را با فاصله کمی از فرزند اول به دنیا آورد اما این دسته از مادران در معرض خطرهای بارداری بیشتری مانند مسمومیت بارداری، فشار خون و داشتن نوزادی با اختلالات کروموزومی هستند. این قبیل خانم ها باید قبل از بارداری با پزشک متخصص مشورت کنند و تحت کنترل او باشند و تا هفت ماهگی ماهی یک بار، از هفت تا 9 ماهگی دو هفته یک بار و از هفته 36 هفته ای یک بار …

…> چه کاری می توانم انجام دهم تا خطر ابتلا به ویروس کرونا را در دوران بارداری کاهش دهم؟ مهمترین کاری که باید انجام شود پیروی از توصیه هایی است که مدام می شود. برای زنان باردار ، این موارد شامل موارد زیر است: شستن منظم دست ها هنگامی که شما یا هر فردی در خانواده سرفه یا عطسه می کنید ، از ماسک صورت استفاده کنید ، بعد از چند ساعت ماسک را دور بی اندازید و دستان خود را بشویید. از …

…> اگرچه اندازه گیری ضربان قلب ممکن است به شما نگوید که کودک شما دختر است یا پسر است اما آزمایش های زیادی وجود دارد که می توانند جنسیت کودک شما را قبل از زایمان نشان دهند. DNA بدون سلول آزمایش خون به نام تست DNA بدون سلول در طی چند سال گذشته منسوخ شده. شما می توانید در اوایل هفته 9 بارداری خود این آزمایش را انجام دهید. هدف اصلی این آزمایش تعیین جنسیت فرزند شما نیست. این آزمایش …

سوال مخاطب نی نی بان: ازمایش تیتر بارداری گرفتم 4770عددشه هفته بارداریم چند هفته میشه پاسخ دکتر مرجان قاجار، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی: دوست عزیز برای محاسبه تاریخ بارداری باید اولین روز آخرین قاعدگی را حساب کنید. به همین دلیل توصیه می شود از آن تاریخ یک هفته به یک هفته، حساب کنید تا به تاریخ الان برسید. سن واقعی جنین همیشه دو هفته کمتر از سن بارداری بر اساس تاریخ پریود است. البته گاهی ممکن است تخمک گذاری دیرتر از زمانی که تصور می کنید اتفاق افتاده باشد. …

…، مستمری بازنشستگی شما بیشتر خواهد بود. بیمه شدگان اختیاری باید حداکثر تا آخرین روز دو ماه بعد حق بیمه خود را پرداخت کنند. در غیر این صورت قرارداد بیمه لغو می شود. مبلغ حق بیمه خویش فرما صاحبان حرف و مشاغل شرایط محاسبه حق بیمه خویش فرما برای صاحبان حرف و مشاغل بر اساس مزایای بیمه متغیر است. این نوع بیمه چهار مبلغ متفاوت دارد. بیمه 12 درصدی، 14 درصدی و 18 درصدی و بیمه درمان …

علائم بیشتری در سینوس ها، ریه ها یا گوش ها دارند. گروه هایی که دارای سیستم ایمنی ضعیف تر هستند – کودکان، زنان باردار و افراد مسن – می توانند علائم شدیدتر و دوره های بالقوه طولانی تری داشته باشند. چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟ به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، شما باید بتوانید ویروس سرماخوردگی را به تنهایی نابود کنید. با این حال، در صورت بدتر شدن علائم یا تغییر حالت شدیدتر پس از 10 روز …

حقوق خود را با ارقام بالا در نظر بگیرد و حق بیمه بیشتری پرداخت کند؟ پاسخ در شرایط تعیین مستمری بازنشستگی است. به خصوص در دو سال پایانی پرداخت حق بیمه، حقوق در نظر گرفته شده اهمیت زیادی پیدا می کند. هرچه حقوق بیشتری را در بیمه اختیاری در نظر بگیرید، مستمری بازنشستگی شما بیشتر خواهد بود. بیمه شدگان اختیاری باید حداکثر تا آخرین روز دو ماه بعد حق بیمه خود را پرداخت کنند. در غیر این صورت قرارداد بیمه …

بالا و مشکلات احتمالی کلیه های شما می شود. درمان توصیه شده برای پره اکلامپسی ، زایمان نوزاد و جفت برای جلوگیری از پیشرفت بیماری است. پزشک شما در مورد خطرات و مزایای مربوط به زمان زایمان صحبت خواهد کرد. اگردر هفته 37 تا 40 بارداری باشید ممکن است پزشک زایمان را انجام دهد. اگر زایمان زودرس داشته اید ، پزشک شما باید از نزدیک شما و نوزادتان را تحت نظر داشته باشد. پزشک ممکن است دارویی برای کاهش …

بدون نظر پزشکتان هیچ دارویی مصرف نکنید. بخور اما با احتیاط اگر دماغتان کیپ شده است می توانید بخور دهید. برای اینکار 2 قطره عصاره روغنی اکالیپتوس را در یک کاسه آب جوش بریزید. یک حوله روی سرتان بکشید و سرتان را مقابل کاسه قرار دهید. به مدت چند دقیقه نفس های عمیق بکشید. یادتان باشد که برخی از عصاره های روغنی و یا اسانس های معمول در رایحه درمانی برای خانم های باردار ممنوع است. بنابراین …

به معنای مشکل و خطر نیست ، اما گاهی اوقات می تواند یک چراغ قرمز باشد که نیاز به ارزیابی سریع یا نظارت دارد. به خاطر داشته باشید: هرچه به زمان مقتضی نزدیکتر باشید ، بررسی منظم حرکات جنین مهمتر می شود. ماه 7 بارداری هنگامی که هفت ماهه باردار هستید ، کودک شما هنوز به اندازه کافی جا دارد تا کمی راحت تر حرکت کند. جنین شما هر روز قوی تر می شود و ضرباتش محکم تر می شوند . لگد زدن و …

سپس در لیگ ملت ها روز چهارشنبه به مصاف ایسلند می رود و این در شرایطی است که هفته قبل دبروین برای بازی با منچسترسیتی در لیگ برتر به میدان رفت. دی بروین گفت: من گاهی اوقات احساس اضطراب می کنم ، خصوصاً وقتی به وضعیت خودم نگاه می کنم. من در طول تابستان هشت یا نه روز مرخصی داشتم. من نمی توانم به تعطیلات بروم زیرا همسرم در آن زمان باردار بود، بنابراین من از تعطیلات لذت نبردم و اگر فصل به همین …

رئیس اسبق صدا و سیما در پاسخ به عباس عبدی پیرامون اظهاراتش با این مضمون که ضرغامی در جریان اشغال لانه سال اولی بود، تصریح کرد: ایشان راست می گوید چون ما جزو سال اولی ها بودیم و نقش ما به اندازه نقش شما نبود، ولی شما که نقش اصلی داشتید و رئیس بودید، مقداری جایگاه خودتان را هم حفظ کنید و نگذارید فقط ضرغامی علیه آمریکا حرف بزنند و شما هم چهار جمله بگویید. …

، یک سوم به دلیل ناباروری مرد و یک سوم دیگر به دلیل ناباروری هر دو والد یا دلایل ناشناخته است. نرخ ناباروری با افزایش سن والدین افزایش می یابد. بارداری در زنان بالای 35 سال دشوارتر است و احتمال سقط جنین به دلیل کاهش کیفیت تخمک نیز افزایش می یابد. در حال حاضر هیچ تکنولوژی برای شناسایی ویژگی های ظاهری مانند قد، وزن، مو یا رنگ چشم جنین وجود ندارد و بیشتر افراد از روش تشخیص ژنتیکی قبل از لانه گزینی برای غربالگری بیماری های ژنتیکی استفاده می کنند. در این روش رویان برای بیش از 100 نوع بیماری و اختلال غربالگری می شود. انتهای پیام/4021/ …

بخواهید هفته های بارداری را محاسبه کنید، با انجام مقداری محاسبات می توانید زمان زایمان خود را تخمین بزنید. روش های مختلفی برای این محاسبه وجود دارد. چگونه زمان زایمان را به وسیله قانون نیگل (تاریخ زایمان با آخرین پریودی) محاسبه کنیم؟ با آخرین دوره قاعدگی (LMP) خود شروع کنید. برای مثال این تاریخ را اول جولای 2018 در نظر بگیریم. سه ماه به عقب برگردید. با تاریخی که برای مثال تعیین …

کند یک سقط جنین خیلی زود هنگام داشته اید این دلیل را به عنوان آخرین دلیلِ اشتباه شدن نتیجه ی تست بارداری آورده ایم چون از نظر تکنیکی، دلیل اشتباهاً مثبت شدن تست بارداری نمی تواند باشد، اما باید آن را یادآوری کنیم زیرا خیلی از افراد دچار این اشتباه می شوند. ممکن است شما چند روز بعد از مثبت شدن تست بارداری تان پریود شوید و تصور کنید تستتان اشتباهاً مثبت شده است. اما مسئله می تواند …

خانم باردار است تا بدن برای تغذیه و محافظت از جنین آماده شود. این هورمون همچنین زمینه ساز بروز اولین علائم بارداری از جمله حساس شدن سینه ها، حالت تهوع و خستگی و … است. بتای بالا در بارداری یا سطح بالای HCG را چه موقع می توان در خون تشخیص داد؟ این سوالی رایج است. HCG همان هورمونی است که بر اساس آن آزمایش های بارداری خانگی مثبت یا منفی می شوند و به عبارتی سطح HCG می تواند اطلاعاتی …

…> قبل از شروع برنامه یوگا قبل از تولد ، حتماً با پزشک خود مشورت کنید . اگر در معرض خطر زایمان زودرس هستید و یا شرایط پزشکی خاصی از قبیل بیماری قلبی یا مشکلات کمر را دارید ، ممکن است قادر به انجام یوگا قبل از تولد نباشید. اهداف واقع بینانه تعیین کنید برای اکثر خانمهای باردار ، حداقل 30 دقیقه فعالیت بدنی متوسط در حداقل پنج روز در هفته توصیه می شود. با این حال ، حتی تمرین های کوتاه تر یا …

درمانی رخ می دهد فاطمه بحرینی متخصص زنان و زایمان، درباره سقط جنین به خبرنگار ایمنا می گوید: ختم حاملگی قبل از هفته 20 بارداری را سقط جنین می گویند و ممکن است به سه صورت خود به خودی، جنایی و درمانی رخ دهد. سقط جنایی زمانی که به هر دلیل زن باردار تمایلی به نگهداری و زنده به دنیا آوردن فرزند خود ندارد و با استفاده از دارو و یا سایر روش ها اقدام به ختم بارداری می کند. وی ادامه می دهد …

هر روز می تواند راحت تر از پیاده روی طولانی مدت در روز باشد. پیاده روی یک تمرین است که مناسب زنان باردار در تمام ماه های مختلف بارداری می باشد.. به همان اندازه که شما نیاز دارید ، می توانید آن را سریع یا آرام کنید. نیازی به سرمایه گذاری ندارد (تنها چیزی که شما به آن نیاز دارید یک کفش خوب و یک بطری آب است). به علاوه ، شما می توانید این کار را تقریباً در هر کجا ، در هر زمان انجام دهید بهانه …

کمتر میشه ی روز بیشتر. ایا ممکنه باردار باشم و جواب ازمایشم منفی باشه یا ممکنه کیست تخمدان داشته باشم؟؟ (در ضمن یک ماه پیش سونو واژینال دادم همه چی نرمال بودو سابقه کیست ندارم)لطفا راهنماییم کنین پاسخ دکتر نوشین نظری، متخصص زنان و زایمان: دوست عزیز الزاما سونوگرافی سالم دال بر سلامتی عملکرد سیستم زنان نیست. با شرایطی که ذکر کردید شانس بارداری بالا نیست و لذا حتما پیگیر ویزیت …

مضرات آن در دوران بارداری است. وی گفت: واکسن انفولانزا برای زنان باردار و نوزادان ان ها در تمام مراحل بارداری از جمله سه ماهه اول مفید و موثر است . نه تنها زدن این واکسن در دوران بارداری باعث به خطر افتادن نوزاد شما نمیشود بلکه به شدت توصیه میشود. دکتر حبیب زاده ادامه داد: در شرایط عادی شما میتوانید از اقدامات پیشگیرانه مانند شستن دست ها و دوری از افرادی که مریض هستند استفاده …

تواند به افزایش احتمال بارداری و در نهایت داشتن یک بارداری ایمن به شما کمک کند. از بهبود کیفیت تخمک ها گرفته تا افزایش تحرک اسپرم ، تحقیقات نشان می دهد که مصرف ویتامین های باروری می تواند در مدت زمان کوتاه تری فرصت بهتری برای باردار شدن ایجاد کند. طبق تجربه و تحقیقات صورت گرفته ویتامین ها می توانند کاملا از باروری حمایت کنند. اما در حالی که به طور معمول ضروری نیست طیف گسترده ای از ویتامین …

تا این دارو موثر واقع شود. با این حال پیشنهاد می شود قبل از شروع مصرف آبلیمو با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید. خوردن آبلیمو عسل در بارداری خوردن شربت عسل و آبلیمو در بارداری به شرطی مجاز است که شما سه ماهه اول حاملگی را تمام کرده و وارد سه ماهه دوم شده باشید. زیرا گرچه خوردن آبلیمو در سه ماه اول بارداری مجاز است اما خوردن تمامی انواع عسل در این زمان به مادران باردار توصیه نمی گردد …

زنان از میان برود. با این حال، ابتلا به کرونا برای زنان باردار و جنین می تواند خطرناک باشد. دولت آمریکا سرمایه گذاری سنگینی بر روی یافتن روش درمانی و واکسن کرونا انجام داده است. دولت فدرال به مسئولان ایالتی وعده داده است تا اول ماه نوامبر خود را برای توزیع واکسن آماده کنند. با این حال، غول های داروسازی آمریکا اعلام کرده اند تا اوایل سال 2021 میلادی توانایی ارائه نسخه اولیه واکسن را به بازار ندارند. مقامات بهداشتی آمریکا می گویند منطقی ترین زمان برای ارائه واکسن کرونا اواسط سال 2021 میلادی است. انتهای پیام/ …

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

آیا می‌دانید در هفته ۳۶ بارداری باید برای ذخیره خون بندناف نوزادتان ثبت‌نام کنید؟!

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

چطور بفهمیم هفته چندم بارداری هستیم

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

سلام . الان شش روز از تاریخ شروع پریودم میگذره بی بی چک همون شش روز پیش مثبت شد. تقریبن دوازده روز پیش یعنی یک هفته مونده به پریودیم همش احساس پریودی داشتم. حالا بااین اوصاف من هفته چندم بارداری هستم؟میخوام یهو هفته نه برم سونو قلب

ممنون پبشاپیش

سلام عزیزم معمولا اولین روز آخرین قاعدگی محاسبه میکنم هفته ب هفته تا امروز 

چطور بفهمیم هفته چندم بارداری هستیم

محاسبه کن خودت دقیق میاد دستت مثلا من 18 اردیبهشت اولین روز قاعدگی بود رفتم سونو الان 8 هفته و چند روزم 

فقط 1 هفته و 2 روز به تولد باقی مونده !

از روز اول پریود باید حساب کنی

آیا می‌دانید در هفته ۳۶ بارداری باید برای ذخیره خون بندناف نوزادتان ثبت‌نام کنید؟!

من برنامه اوما تو گوشیم هست راحتم… توام یکی از این برنامه های روز شمار بارداری تو گوشیت نصب کن

از آخرین پریودت حساب میشه چون روز دقیق تخمک گذاری مشخص نیست

توی سایت ماماسایت هم محاسبه داره تاریخو وارد میکنی بهت میگه

منم عین شمام … مگه سونوگرافی ضرر داره؟

۵هفته و ۲ روز هستی

اگر پریود قبلیت ۲۰ خرداد بوده

اخه تو سایت خوندم از هفته چهاربارداری تازه حاملگی تشخیص داده میشه. ولی از تاریخ پریودی حساب کنم به زور سه هفته میشه

از تاریخ پریود قبلیت عزیزم

یعنی اخرین پریودی که خونریزی داشتی روز اولشو درنظر بگیر

ممنون. الان فهمیدم . باید از ماه قبل حساب کنم؟

بله

پول اضافه ندارم تو جیب دکترابریزم خخخ

ممنون از همگی

واا اگه دیگه پول دکتر و سونوگرافی نمیخایی بدی خو چرا اصلا حامله شدی 

من پریود قبلیم دوم تیر بوده چند هفتم؟؟

۳هفته و ۳روز

از کجا فهمیدی بارداری تو سه هفتگی؟!

بی بی ازمایش … گرسنگی .. درد سینه 

کلا فهمیدم از اول ک گرفت  ۰😉

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

چطور بفهمیم هفته چندم بارداری هستیم
چطور بفهمیم هفته چندم بارداری هستیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *