چطور بفهمیم یارانه قطع شده

 
helpkade
چطور بفهمیم یارانه قطع شده
چطور بفهمیم یارانه قطع شده

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

یارانه ٤٥‌هزار و ٥٠٠تومانی خانوار چند دوره اخیر مشکلات زیادی در زمینه پرداخت یا قطع و وصل یارانه سرپرستان خانوار ایجاد کرده‌است.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از اینکه قیمت بنزین گران شد، دولتمردان جزییاتی درباره یارانه جدید اعلام کردند که بر این اساس برای هر خانوار مشمول یارانه‌ای بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان در نظر گرفته خواهد شد و این رقم جدای از یارانه نقدی فعلی است. اما آنها که یارانه نقدی 45 هزار تومانی را هم دریافت نمی‌کنند چه باید کنند؟

برای راهنمایی آنها که یارانه دریافت نمی‌کنند گزارشی که در 18 دی ماه پارسال (توسط روزنامه شهروند) درباره نحوه پیگیری قطع یارانه افراد منتشر شده و تجارت‌نیوز بازنشر کرده بود، مجددا منتشر می‌شود.

یارانه ٤٥‌هزار و ٥٠٠تومانی خانوار سال‌هاست با حواشی بسیاری همراه بوده و طی چند دوره اخیر مشکلات زیادی در زمینه پرداخت یا قطع و وصل یارانه سرپرستان خانوار ایجاد شده که در این میان کمتر مسئولی پاسخگوی مشکلات در زمینه پرداخت یارانه بوده است و همواره از شب پرداخت یارانه به‌عنوان مصیبت عظمای دولت یاد می‌شود.چطور بفهمیم یارانه قطع شده

از زمان شروع واریز یارانه دولت با طرح‌های متفاوتی از دهک‌های پردرآمد جامعه درخواست انصراف از دریافت یارانه را کرده است که این امر با استقبال اندکی از سوی سرپرستان خانوار روبه‌رو شد و به‌علاوه تعدادی از یارانه‌بگیران براساس ضوابطی که در وزارت کار تعیین شده بود، از لیست دریافت یارانه در سال‌های اخیر خط خوردند که درمیان این افراد بسیاری که نیازمند به همین ٤٥‌هزار و ٥٠٠تومان بوده‌اند، از لیست به اشتباه خط خورند و هنوز هم نتوانسته‌اند به گردونه دریافت یارانه بازگردند و تنها راه بررسی شرایط این افراد از طریق سامانه www.yaraneh١٠.ir صورت می‌گیرد و افراد با واردکردن اطلاعات سرپرستان خانوار باید در انتظار بررسی مجدد از سوی وزارت کار و سپس درصورت تأیید دریافت پیامک برای وصل مجدد یارانه باشند.

یارانه‌بگیرانی که به هر دلیل یارانه‌شان قطع شده است، باید به سایتی که وزارت رفاه اعلام کرده، مراجعه کنند. هنوز قطع یارانه‌ها به دلایل متعدد باعث نوشتن کامنت از سوی کاربران سرویس مشکلات مردم می‌شود. کاربری به نام امید در این‌باره نوشته: سلام به تازگی پدر من فوت کرده و یارانه ما قطع شده است، حالا می‌خواهیم یارانه بگیریم. من و مادرم چطوری باید پیگیری کنیم، لطفا از مسئولان بپرسید چه کار باید کنیم؟

در این‌باره وزارت رفاه اعلام کرده است: سامانه اعتراض به قطع یارانه نقدی دایمی شد و شهروندانی که یارانه آنها قطع شود، می‌توانند به مدت ۲ماه پس از قطع یارانه به سایت www.yaraneh١٠.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: درباره قطع یارانه افراد غیرنیازمند به اطلاع می‌رساند به دلیل این‌که برخی از شهروندان موفق به ارسال درخواست بررسی علت قطع یارانه در سایت یارانه ١٠ نشده‌اند، به منظور ایجاد فرصت برای این دسته از هموطنان اعلام می‌گردد هموطنانی که یارانه آنها قطع شده است تا مدت ٢ماه پس از قطع یارانه می‌توانند به سایت یارانه ١٠ مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند.

براساس این اطلاعیه، شهروندانی که یارانه آنها در ماه‌های آتی هم قطع شود، می‌توانند به مدت ٢ماه پس از قطع یارانه به سایت یارانه ١٠ مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. نکته مهم این است که فرآیند بررسی اعتراض (از ثبت درخواست تا پاسخ) کاملا غیرحضوری صورت خواهد گرفت.


دیدگاه

نام (اختیاری)

ایمیل (اختیاری)

یارانه مارو یه سال قطع کردن شوهرم رانندس دوتا بچه دارم خدارو خوش نمیاد داراها میگیرن بدبختا بابچه دوقلو کلی هزینه نمیگیریم

سلام یارانه خانواده ما مدتهاست قطع شده در حالیکه دارای 4 فرزند بیکار ودانشجوهستم وومتوجه شدم که بسیاری از فامیل وبستگان ودوستان که از نظر مالی بسیار قوی تر از ما هستن یارانه دریافت میکنند لطفا رسیدگی کنید

دررابطه یارانه چرا اینا که همه چیشون دقیق هست باید بیخودی قطع کنن بعد مردم سرکار بزارن بگن اشتباه شده پی گیری کنید از زندگی همه خبر دارید بابا چندرقاز میدید چرا باید قطع بشه

باسلام وقت شما بخیر این ماه یارانه به حساب بنده واریز نشده است دلیل آن چیست و چگونه باید پیگیری کنم؟

سلام یارانه من ازسال 93هنگام جداسازی قطع شده به هرارگانی میرم میگن به مامربوط نیست کفرم دراومده ازاین همه بیعدالتی

خواهش میکنم یارانم درست کنید مریضم مستاجرم بدهکاریم بدبختم بدون دلیل یارانم قطش کردید خواهش میکنم وصلش کنید

سال ۹۳ یارانم قطع شده خواستم جداش کنم بندازم رو کارت شوهرم که قطع شده والامن دخترم ۶سالش ومن همچنان بدبختم خودم مریضم هر۶ماه بایدچکاب شم ندارم ومحتاج یارانمم مستاجرم شوهرم کارگرتوروستام ماشین هم نداریم زمین هم نداریم ای بابازندگیمون پرازدردازکجاش بگم بدهکاریم اینقدبخاطرمریضیم وام گرفتیم که چندبارشوهرم خواستن ببرن زندان چراچراچراچراچراچراچراچرااین دولت فقط زورش به من رسیده یارانم قطع کرده؟؟؟؟؟

.سال ۹۳ یارانم قطع شده مستاجرم درومریضم که حتی بعضی وقت پول نان خالی روهم نداریم.نه ماشین داریم نه خونه ن زمینی پس چرا یارانم قطع.چندسال حقم چه کسی می خوره خودم محتاجم

یارانه ما بدون بررسی وضعیت مالی قطع شده هرجارفتم وصل نشد یه مستاجر با ۴نفر چه بایدکرد

سلا

کامران ندری، اقتصاددان در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید اینکه بانک‌ها وارد بازار دلالی و سوداگری شده‌اند، تقصیر بانک‌ها نیست. مشکل از اقتصادی است که در آن بیشترین بازدهی و سودآوری مربوط به سفته‌بازی بازارهاست و نه تولید. ندری می‌گوید دولت فرصتی را برای کسب سود در بازارها ایجاد کرده، همه را به آن دعوت کرده

صورت مالی ۹ ماهه امسال بانک شهر حاکی از آن است که زیان انباشته این بانک به رقمی حدودا معادل کل درآمد نفتی کشور در هفت ماهه ابتدایی امسال رسیده و اختلاف بدهی و دارایی آن از ۲۰ هزار میلیارد تومان هم گذشته است.

از مرداد تاکنون بورس روزهای قرمز زیادی را تجربه کرده و سهامداران بسیاری این بازار را ترک کرده‌اند. اما برخی از مشاهدات می‌گوید افرادی جدیدا وارد بازار سرمایه شده‌اند. آنها امیدوارند که بورس تا ۲۲ بهمن مثبت شود. دلیل این افراد برای حضور در بورس چیست؟

کلیه حقوق این پایگاه متعلق به وب سایت خبری تجارت‌نیوز است و استفاده از اخبار و محتوا با ذکر منبع مجاز است. کپی رایت 1399

این روزها دریافت یا قطع یارانه به موضوع داغ محافل خانوادگی و اجتماعی تبدیل شده است. این موضوع برای برخی سرپرست‌های خانواده‌های ایرانی بسیار اهمیت دارد و می‌تواند میزان دخل و خرج خانواده را تعییر دهد.

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

ایسنا نوشت: دفتر سخگوی دولت طی اطلاعیه‌ای جزئیاتی از سازوکار تعیین شده برای حذف یارانه‌بگیران پردرآمد را منتشر کرد که نشان می‌دهد قرار بر این بوده در شهریوماه یارانه حدود ۲۰۰ هزار خانوار شناسایی شده در دهک‌های بالای درآمدی واریز نشود.

 دولت در اجرای تکلیف قانون بودجه مبنی بر حذف سه دهک بالای درآمدی، از ماه‌های اخیر  تصویب آئین نامه و دستورالعمل‌های مربوطه را در دستور کار قرار داده و حذف یارانه‌بگیران را آغاز کرده است.

اما در این مدت توضیح واضحی در مورد نحوه حذف یارانه‌بگیران یا ملاک شناسایی آنها وجود نداشت؛ تا اینکه دفتر سخنگوی دولت با انتشار مطلبی جزئیاتی از حذف یارانه بگیران پردرآمد را منتشر کرد.

در این توضیحات آمده است: “همان طور که اطلاع دارید بر اساس مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی در بودجه سال ۱۳۹۸، دولت موظف به حذف یارانه سه دهک درآمدی شده است. به منظور تحقق و اجرای این قانون در شهریور امسال، کمتر از ۲۰۰ هزار خانواده، جزو خانوارهای پردرآمد شناسایی شده و یارانه نقدی به حسابشان واریز نخواهد شد.

بر اساس مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی و آیین‌نامه‌های مربوطه خانوارهای ایرانی بر اساس تمامی اطلاعات ثبتی مانند مسافرت‌های خارجی، خودروهایی که فرد دارد، نوع شغل، کارفرما بودن و تعداد پرسنل، معاملات انجام شده، دارایی‌های مختلف و کلیه اطلاعاتی که روی کد ملی فرد ثبت شده دهک‌بندی شده‌اند. یعنی از گروه‌های کم درآمد تا پردرآمد دسته بندی می‌شوند.چطور بفهمیم یارانه قطع شده

بر اساس مجموعه شاخص‌های مختلف، گروه‌های پردرآمد شناسایی شده اند و از بین این گروه‌ها در شهریورماه تنها به میزان همان عدد اعلام شده، یارانه این افراد حذف شده است.

سرپرستان خانوارهایی که یارانه شان حذف شده است به شرح زیر می‌توانند درخواست رسیدگی مجدد به منظور برقراری یارانه‌شان را انجام دهند.

ابتدا به این افراد پیامک زده می‌شود. هموطنان عزیز در دریافت پیامک به این نکته توجه داشته باشند. پیامک حتماً با سربرگ یارانه ارسال خواهد شد (اطلاع رسانی از طریق شماره نادرست است) و بالای صفحه باید به انگلیسی کلمه یارانه (Yarane) نوشته شده باشد. افراد بعد از دریافت پیامک می‌توانند به پیشخوان خدمات الکترونیک دولت مراجعه کنند. تاریخ مراجعه هم در پیامک مشخص شده است.

در ایران حدود ۶۰۰۰ دفتر پیشخوان وجود دارد و افراد می‌توانند به هر یک از این دفاتر پیشخوان مراجعه کنند. در هنگام مراجعه نیز باید به این نکات توجه شود:

او ًلا: با همان شماره همراهی که به افراد پیامک زده شده باید مراجعه کنند و همان موبایل و پیامک را باید به پیشخوان دولت ارایٔه دهند.

ثانیاً: در هنگام مراجعه، کارت ملی معتبر، شناسنامه، گذرنامه و گواهینامه که جزو کارت‌های شناسایی معتبر است باید همراه باشد.

ثالثاً: در پیشخوان دولت یک فرم رضایتنامه به افراد داده می شود مبنی بر اینکه دولت اجازه دارد به کلیه اطلاعات مالی و بانکی آنها دسترسی پیدا کند. این رضایتنامه را به دقت مطالعه و به پیشخوان تحویل دهند. از طرف پیشخوان یک کد رهگیری به موبایلی که به نام سرپرست خانوار است، ارسال می‌شود. افراد باید کاملاً دقت کنند که تنها سرپرست خانوار یارانه‌بگیر باید به پیشخوان مراجعه کند و حتماً با شماره همراهی که به نام خود سرپرست ثبت شده حضور یابند. بنابراین اگر با موبایل فرددیگری مراجعه کنند برای پیشخوان قابل قبول نیست.

بعد از دریافت کد پیگیری، افراد باید به سامانه yaraneh.mcls.gov.ir مراجعه کنند که در آن سامانه کد رهگیری و کدملی را وارد کنند.

درصورتی که نسبت به این مورد درخواست بررسی مجدد وجود داشته باشد، افراد می توانند درخواست خود را در حداقل ۲۰۰ کلمه در همان سامانه درج کنند و پس از بررسی، نتیجه ی آن به شماره تماسشان ارسال خواهد شد.”

2323

شهر جهانی یزد، شهری تاریخی و کویری ‌بین دشت لوت و دشت کویر است که مارکوپولو جهانگرد معروف آن را بزرگ، زیبا و پر رونق توصیف می‌کند. شهر تاریخی یزد در قدیم؛ به ایساتیس به معنی فرخنده و مقدس معروف بوده است.

شاید در گذشته، اینکه در ایران زندگی کنیم و درآمد دلاری داشته باشیم و به ریال خرج کنیم یک رویا بود. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی این امر به کاری روتین تبدیل شده است. در صورتی که به نرم‌افرار تری دی مکس مسلط باشید این امکان برای شما فراهم می‌باشد که با دریافت پروژه‌های دلاری و فروش مدل‌های سه بعدی در مارکت های جهانی کسب درآمد نمایید.

تمامی حقوق این سایت برای خبرآنلاین محفوظ است.
نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.
Copyright © 2018 khabaronline News Agancy, All rights reserved

چطور بفهمیم یارانه قطع شده
چطور بفهمیم یارانه قطع شده
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *