چطور بفهمیم یک سایت معتبر است

 
helpkade
چطور بفهمیم یک سایت معتبر است
چطور بفهمیم یک سایت معتبر است

به این مطلب امتیاز دهید

[wp-review]

راهنمای مطالعه

با شرکت در این دوره تضمین می کنم که به درآمد بیش از حد می رسی

چطور بفهمیم یک سایت معتبر است

متاسفانه اخیرا اطلاعاتی مبنی بر عدم فعالیت درست برخی از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مانند زنبیل در شبکه‌های اجتماعی پحش شده است. این موارد مخصوصا اگر در مورد سایت‌های معتبر اتفاق بیفتد تاثیر بسیار مخربی بر اعتماد مردم روی سایت‌های اینترنتی دارد.

امیدوارم فروشگاه‌های اینترنتی معتبر کاملا بر این موضوع واقف باشند که کوچکترین اشتباهی از طرف آن‌ها لطمه شدیدی به کل کسب و کارهای اینترنتی در ایران می‌زند.

این مواردی که در مورد «چگونه بفهمیم یک سایت معتبر است؟» ارائه می‌کنم بیشتر از اینکه برای خریداران باشد، برای دانشجویان مدرسه آموزش بازاریابی اینترنتی است که صاحب فروشگاه یا سایت هستند. این موارد را در کسب و کارتان لحاظ کنید تا مخاطبان سایتتان اعتماد کنند و در نتیجه از شما خرید کنند.

در ادامه مطلب سعی کرده‌ام مهم‌ترین مواردی را که باعث افزایش اعتماد کاربران به سایت می‌شود را اعلام کنم. بنابراین ممکن است بعضی از مواردی که کلیشه‌ای هستند یا تاثیر کمتری دارند را نیاورده باشم.

وقتی وارد سایتی می‌شوید اگر فنت‌ها به هم ریخته، نازیبا، عکس‌ها بی کیفیت، رنگ‌های ناهمخوان و … باشد، احتمال اینکه پشت این سایت شخص خاصی نباشد زیاد است.

البته این مورد را بدون اینکه من به آن اشاره کنم بصورت ناخودآگاه در نظر می‌گیرید. چراکه این گونه سایت‌ها آنقدر حس بی اعتمادی به شما می‌دهند که حتی اگر محصول مورد نیاز شما را داشته باشند نیز، آن را در گزینه آخر برای خرید قرار خواهید داد.

در جواب به این سوال که چگونه بفهمیم یک سایت معتبر است، باید بگویم اگر با کلیک بر روی سایتی به صفحه ۴۰۴ ارجاع داده شدید یا پیغام خطا دریافت کردید،اگر با جملات فارسی یا انگلیسی یا کدهای نامفهوم برخورد کردید، به این سایت شک کنید.

اگر شخص پشت این سایت باشد و برای وبسایت و مشتری ارزش قائل باشد، وبسایت خود را بررسی می کند و این خطاها را از بین می‌برد.

این موضوع علاوه بر اعتماد سازی، روی برندسازی سایتتان نیز تاثیر فراوانی دارد.

این مورد را فارغ از سایت‌هایی می‌گویم که واقعا شناخته شده و معتبر هستند. مثلا در صفحه تماس با ما سایت متمم شما فقط یک فرم می بینید که معلوم هم نیست با پر و ارسال کردن فرم کسی پاسخگو باشد یا خیر. اما این سایت و شخصی که پشت این سایت است (محمدرضا شعبانعلی) آنقدر معتبر هستند که این مورد شامل ایشان نمی‌شود.

اگر از سایتی برای بار اول خرید می‌کنید یا اطلاعات زیادی درباره آن ندارید، حتما بخش تماس با ما را ببینید که آدرس و شماره تلفن داشته باشد.  با شماره تماس بگیرید و قبل از خرید با فروشنده هماهنگ کنید. همچنین جستجو در تالارهای گفتمان و سوال در مورد اعتبار سایت مربوطه نیز کار عجیبی نخواهد بود.

این مورد برای فهمیدن این موضوع که چگونه بفهمیم یک سایت معتبر است، بسیار مهم است.

سایت یا فروشگاه اینترنتی که شبکه‌های اجتماعی فعال دارند، فوق‌العاده زیاد جلب اطمینان و اعتماد می‌کنند.

اگر می‌خواهید از فعال بودن یک سایت و معتبر بودن آن مطمئن شوید، یکی از شاخصه‌های مهم آن فعال بودن صاحبان آن کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی است.[/learn_more]

ششمین نشانه برای جواب به این سوال که “چگونه بفهمیم یک سایت معتبر است”، سرعت سایت است.

فرض کنید در گوگل، عنوان یک سایت نظر شما را جلب کرده و روی آن کلیک می‌کنید. ۱۰ ثانیه، ۲۰ ثانیه یا بیشتر از ۳۰ ثانیه منتظر لود شدن سایت می‌مانید.

با فرض اینکه ۳۰ ثانیه منتظر لود شدن سایت بمانید (حوصله افراد در وب گردی انقدر پایین است که لود سایت به ۱۰ ثانیه نرسیده، صفحه را می‌بندند)، وقتی وارد آن سایت می‌شوید با یک دید منفی به آن سایت نگاه می‌کنید.

از طرف دیگر سرعت پایین سایت یک فاکتور بسیار منفی برای گوگل است و پس از مدتی رتبه شما را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد. رضایت مشتریان برای گوگل از هر چیزی مهمتر است. بنابراین وقتی می‌بیند یک کاربر برای ورود به سایت شما بیش از ۲۰ ثانیه باید منتظر بماند، سایت شما را پایین می‌برد و سایت را بالا می‌آورد که مطالب مورد نظر کاربر را به سرعت به او نشان دهد.

پس اینکه چگونه بفهمیم یک سایت معتبر است، به سرعت سایت نیز مرتبط است. این مورد را بیشتر از اینکه باید در سایت خودتان در نظر بگیرید، باید در سایت دیگران نیز مورد توجه قرار دهید.

نام دامنه گاهی اوقات می تواند یک فاکتور مهم برای تایید اعتبار یک وبسایت باشد. به عنوان مثال، دامنه .edu و .ac.ir برای مراکز آموزشی و دانشگاه ها اختصاص داده شده است، در حالی که .gov یک وب سایت دولتی را نشان می دهد. نام دامنه .co یا .com نیز نشانگر یک سازمان یا شرکت است. دامنه های .org، .net و .ir از دیگر دامنه های محبوب و رایج هستند ولی با این حال در مورد این دامنه ها باز هم باید مراقبت کرد زیرا گرفتن این دامنه ها با پرداخت هزینه ممکن می شود.

اگر نام نویسنده و تاریخ مطلب ذکر شده باشد، این نیز می تواند عامل دیگری برای اعتبارسنجی یک سایت باشد. این واقعیت که نویسنده مایل است نام آن ها در کنار دیگر اطلاعات قرار بگیرد و حتی اطلاعات تماس خود را نیز درج کند، می تواند بر اعتبار یک وبسایت بیفزاید.

اطلاعات می توانند برای همیشه در اینترنت باقی بمانند، بنابراین به چگونگی ارسال اطلاعات اخیر توجه کنید. ارتباط برخی از اطلاعات با گذشت زمان کاهش می یابد. سایت هایی که دارای تاریخ هستند به شما امکان می دهند که ببینید آیا اطلاعات به اندازه کافی برای اهداف شما جدید هستند یا خیر.

برخی از نماد های ملی و دولتی برای جلب اعتماد کاربران به کسب و کار ها و سایت ها تدارک دیده شده اند که دو نماد و نشان معتبر(نماد اعتماد الکترونیکی (enamad.ir) و نشان ملی ثبت ساماندهی (samandehi.ir) ) از معروف ترین آن ها هستند و تقریبا در هر سایت فروشگاهی معتبر وجود دارند.

با اعطای این نماد ها هویت صاحب و محل فعالیت کسب و کار های اینترنتی، آشکار خواهد شد و مسئولیت صحت فعالیت کسب و کار اینترنتی و محتوای منتشر شده در وب سایت بر عهده صاحب کسب و کار خواهد بود. تنها کافی است که کاربران از صحت این نماد ها و جعلی نبودن آن ها اطمینان حاصل کنند.

احتمالا https را در ابتدای آدرس برخی از سایت ها دیده باشید. https نسخه امن پروتکل http است. https به صورت آیکون قفل در آدرس بار مرورگر شما در کناد آدرس هر وبسایت ظاهر می شود. وبسایت هایی که از پروتکل https استفاده می کنند، این آیکون را شامل می شوند.

وبسایت هایی که از پروتکل https استفاده کرده اند، امنیت بسیار بالاتری نسبت به وبسایت های دارای پروتکل http دارند اما باز هم نمی توان گفت که صد درصد می شود به این وبسایت ها اعتماد کرد!

همیشه افرادی وجود دارند که راهی که شما در آن قدم گذاشته اید را طی کرده باشند. نظرات و تجربیات کاربران دیگر یک فاکتور مهم برای اعتبارسنجی یک وبسایت است. بنابراین در همه حال سعی کنید نظرات باقی کاربران در وبسایت و شبکه های اجتماعی را بخوانید. البته مراقب باشید که فریب نظرات فیک و ساختگی را نخورید!

توسط امیررضا | ۲ بهمن ۱۳۹۹

شرکت های هاستینگ جزو قوی ترین مجموعه های فعال در وب هستند که همه ما می توانیم زیرساخت مورد نیاز برای سایت مان مانند دامنه و هاست را از آنها تهیه کنیم. یک روش بسیار عالی و ساده وجود دارد که می توانیم از طریق سایت های هاستینگ به درآمد مناسب برسیم! اگر مایل هستید […]

توسط امیررضا | ۱ بهمن ۱۳۹۹

یکی از مشکلات رایجی که ممکن است برای وبسایت شما اتفاق بیفتد و سایت شما را با ارورYour connection is not private یا Warning: Potential Security Risk Ahead مواجه کند

چطور بفهمیم یک سایت معتبر است

توسط عارفه عسکری | ۲۲ دی ۱۳۹۹

تعیین قیمت خودروی دست دوم امری تخصصی است و از عهده فروشندگان و خریداران معمولی خارج می‌باشد.برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید

سلام دیدگاه کلی بود و بعنوان مثال مرحله به مرحله –
۱- به کدام ادرس ها برای بررسی محبوبیت سایت مراجعه کنیم
۲- تاریخ ثبت و شروع بکار سایت
۳- معنی و مفهوم کادر پشت علامت قفل در ابتدای ادرس و کدام تایید کننده ها معتبر هستند
۴-و ایا در صورت کلاهبردار بودن سایتها به کجا و چطور میشود گزارش یا شکایت کرد
و…
پکیج اجرایی اگر بصورت مستند و مستدل باشد بنده خریدارم

باسلام و احترام
درون بخش https://www.kalaateh.com/nokhbegan/
میتونید اطلاعات دوره رو مشاهده بفرمایید

ممنون

خواستم بدونم سایتminibiyab.ir معتبر است

با سلام خدمت شما دوست عزیزم ممنون از نظرات مثبتتون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ارسال دیدگاه

من عاشق کسب و کار اینترنتی هستم و از نظر من کسب‌وکار اینترنتی جزو جذاب‌ترین کارهای دنیاست. در این وبسایت می خواهم هرآنچه که تو 10 سال فعالیت در حوزه کسب و کار اینترنتی یاد گرفتم رو با شما به اشتراک بذارم.

احمد کلاته

منو دسترسی آسان

تماس با مادرباره ما قوانین و مقرراتکسب درآمد از اینترنت کسب درآمد در منزلکسب و کار اینترنتیحفظ حریم شخصی کاربران دوره رایگان نخبگان وبمستر دانشجویان برترسوالات متداول

نشان های اعتماد به ما

     نشان ملی ثبت        برگزیده جشنواره وب ایران

کلیه حقوق مادی و معنوی اثر نزد آکادمی کسب و کار اینترنتی محفوظ است

هاستینگ | صفحه پشتیبانی | فروشگاه 

به ازای هر سایت معتبر، ده ها سایت غیر قابل اعتماد، پر از اطلاعات جعلی و نادرست یا غیر موثق وجود دارد. چنین سایت هایی می توانند برای روزنامه نگاران و پژوهشگران بی تجربه و بی احتیاط مشکلاتی ایجاد کنند. برای همین ما اینجا و در این مطلب ۸ روش تشخیص یک سایت معتبر و قابل اعتماد را در اختیارتان می گذاریم.

فضای اینترنت پر از سایت هایی است که همین پنج دقیقه پیش راه اندازی شده اند؛ اما چیزی که شما باید دنبالش باشید وب سایت هایی است که مدتهاست ایجاد شده اند و سابقه تاسیس اثبات شده و قابل اطمینانی دارند.

این سایت ها شامل سایت هایی می شود که توسط سازمان های دولتی، سازمان های غیرانتفاعی، بنیادها، دانشکده ها و یا دانشگاه ها اداره می شوند.

برای چک کردن قدمت سایت کافی ست آدرس آن را در این وبسایت (کلیک کنید) وارد نمایید تا قدمتش را نمایش دهد. دامنه سایت بهتر است بالای ۱ سال سابقه داشته باشد. مانند تصویر زیر:

چطور بفهمیم یک سایت معتبر است

اگر پایتان بشکند دنبال مکانیک نمی روید و مطمئنا برای تعمیر ماشینتان هم به بیمارستان مراجعه نمی کنید. این مساله کاملا واضح است: دنبال سایت هایی باشید که در زمینه مورد نظر شما اطلاعات تخصصی ارائه می کنند. مثلا اگر قرار است درباره آنفولانزا مطلبی بنویسید یا بخوانید باید سایت های پزشکی مثل Healthline و Webmd و غیره را بررسی کنید. پس معمولا (نه همیشه) سایت هایی که فقط به صورت تخصصی هستند معتبرترند.

سایت هایی که توسط شرکت ها و مشاغل اداره می شوند و معمولا به پسوند .com ختم می شوند دنبال این هستند که چیزی را به شما بفروشند و برای رسیدن به این هدف به احتمال زیاد همه اطلاعاتی که در اختیار شما می گذارند به نفع محصولشان است. البته این مساله به این معنا نیست که چنین سایت هایی را باید کاملا کنار بگذارید؛ اما مواظب باشید.

گوگل معتبرترین منبع برای شناخت اعتبار و اهمیت وبسایت های مختلف است. کافی ست عنوان چند مطلب از سایت مدنظرتان را در گوگل سرچ کنید (در حالت incognito) و ببینید آیا در صفحات اول گوگل نمایش داده میشود یا خیر؟ گوگل از صدها فاکتور برای نمایش نتایج استفاده می کند و اگر چندین مطلب سایتی را در گوگل سرچ کردین و نتیجه ای از آن سایت نمایش داده نشد باید به اعتبار آن شک کرد.

مطلب مشابه: ۱۰ روش دانلود فیلم از سایت های مختلف (روش آنلاین یا نصب برنامه)

اگر سایتی از نظر طراحی ناشیانه و آماتور به نظر می رسد احتمال اینکه توسط افراد آماتور و غیر متخصص ایجاد شده باشد وجود دارد. در هم برهم نوشتن و شلختگی متن ها هم یکی دیگر از نشانه های بد برای یک سایت است. بهتر است این نوع سایت ها را کنار بگذارید؛ اما مراقب باشید! نوع طراحی یک سایت نمی تواند صرفا دلیل غیر قابل اعتماد بودن آن باشد.

مقالات و مطالبی که اسم نویسنده در آنها ذکر می شود، اغلب- نه همیشه- نسبت به مطالبی که نویسنده آنها ناشناس است قابل اعتمادترند. پشت این مساله یک دلیل منطقی وجود دارد: کسی که مایل است نامش کنار چیزی که نوشته بیاید به احتمال زیاد حاضر است مسؤلیت آن نوشته را هم به عهده بگیرد. علاوه بر این اگر نام نویسنده را داشته باشید همیشه می توانید برای بررسی اعتبار او، نامش را در گوگل سرچ کنید.

حتما بخوانید: ترفندهای بسیار کاربردی سرچ در گوگل که هر کاربر اینترنت باید بداند

سایت های معتبر اغلب از طریق لینک به همدیگر پیوند داده می شوند. با جستجوی اختصاصی در گوگل می توانید بفهمید سایتی که در آن در حال تحقیق هستید در چه سایت های دیگری پیوند داده شده است. متن زیر را در قسمت جستجوی Google وارد کنید و به جای کلمه WEBSITE ، اسم سایت مورد نظرتان را بنویسید:

link:http://www.[سایت مدنظرتان].com

نتایج جستجو به شما نشان می دهند چه سایت هایی به سایتی که در آن مشغول تحقیق هستید لینک شده اند. اگر لینک سایت مورد نظرتان در سایت های زیادی قرار گرفته است و آن سایت ها معتبرند نشانه خوبیست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

اون بالا سمت راست در قسمت سرچ، جستجو کنید language…

ممنون خیلی عالی بود….

سلام، من یه فن پیجی در ایستاگرام دارم که کلیپ هامو با برنامه…

سلام من در قسمتclock and regiگزینه language را ندارم باید چه…

روی لینک بزن واردیه صفحه می شی ورمز جدید وارد کن…

آموزش برنامه نویسی

آموزش فتوشاپ

آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان آلمانی

اپلیکیشن آموزش زبان

روش یادگیری زبان

مرکز کاشت مو

مرکز جراحی بینی

افزایش اعتماد به نفس

روشهای موفقیت

طرز تهیه کیک و شیرینی

طرز تهیه انواع قهوه

طرز تهیه دسر و گلاسه

چطور بفهمیم یک سایت معتبر است

هنر فردی

خرید بازی

سلامتی زیبایی

کلیه حقوق متعلق به وب سایت جالب آموز

 

افزایش فروشگاه‌های مجازی، تمایل افراد به خرید آنلاین و استفاده افراد سودجو از بستر موجود در سال‌های اخیر، ما را برآن داشت تا در زمینه امنیت یک خرید آنلاین مطمئن نکاتی را یادآوری کنیم.

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

بورس، سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار

شاید تا به حال بارها از خود پرسیده باشید که چگونه می‌توان به یک سایت اعتماد کرد؟ کدام سایت معتبرتر است؟

آیا می‌توانم با اطمینان کامل از یک سایت فروشگاهی خرید کنم؟

چگونه می‌توانم با خیالی آسوده، منابع به اشتراک گذاشته شده یک سایت را دریافت و دانلود کنم؟

آیا از سرویس‌های ارائه شده در یک سایت می‌توان بدون نگرانی استفاده کرد؟

چطور بفهمیم یک سایت معتبر است

چگونه از جعلی بودن یک سایت آگاه شویم؟

اگر در ذهن شما چنین سؤالاتی وجود دارد این مطلب از بورسینس می‌تواند شما را در پاسخگویی به این سؤالات یاری کند.

گسترش فضای اینترنت و خرید اینترنتی باعث شده تا اهمیت این موضوع نیز افزایش یابد. جدای از خرید حتی در برخی موارد اطمینان به نوشته‌های یک سایت نیز بسیار مهم است. به ویژه مطالبی که مربوط به سلامتی، تکنولوژی، آموزش و… هستند.

مطلب مرتبط: تجارت الکترونیک (Electronic commerce) چیست؟

برای این موضوع نیاز نیست حتما سواد سایبری داشته باشید.

با برخی راهکارهای ساده می‌توان به مطمئن یا غیر مطمئن بودن سایت پی برد. البته برخی موارد ممکن است تخصصی بوده و نیاز به دانش در مورد فضای اینترنت داشته باشد.

اگر می‌خواهید از یک سایت فروشگاهی محصولی را خریداری نمایید باید به این نکته توجه داشته باشید که قبل از خرید از معتبر بودن آن سایت اطمینان کسب کنید تا بتوانید در خرید به آن سایت اعتماد نمایید.

مطلب مرتبط: مجوزهای لازم برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

علت این امر این است که شما در خرید اینترنتی لازم است اطلاعات مهمی همانند آدرس محل سکونت، شماره تماس، آدرس ایمیل و … را در سایت ثبت کنید. علاوه بر این قرار است برای خرید محصول نیز هزینه‌ای پرداخت کنید.

بنابراین به منظور جلوگیری از کلاه‌برداری و همچنین سوء استفاده از اطلاعات ضروری است که قبل از خرید، سایت مورد نظر را از لحاظ امنیتی و اعتبار بررسی کنید.

پس برای این که خریدی مطمئن داشته باشید کافی است معیارهایی را در نظر بگیرید تا با خیالی آسوده محصولی خریداری کنید.

علاوه بر خرید همانطور که گفته شد، در برخی مواقع نیاز داریم تا از معتبر بودن مطالب و توصیه‌های سایت اطمینان پیدا کنیم. همچنین برخی سایت‌ها برای ارائه آموزش، از ما اطلاعات مختلفی مثل شماره تماس و.. می‌خواهند که باعث تکمیل بانک اطلاعاتی آن‌ها می‌شود.

هرچند این کار سخت تر از مشخص شدن اعتبار یک سایت فروشگاهی است اما امکان پذیر است.

در ادامه بیشتر به پی بردن به اصالت و مورد اطمینان بودن یک سایت فروشگاهی اشاره کرده ایم.

نماد اعتماد الکترونیک یکی از مهم‌ترین معیارها در معتبر بودن یک سایت است. این نماد تنها به فروشگاه‌های حقوقی و حقیقی داده می‌شود که کسب و کار آن‌ها به وسیله سیستم‌های دولتی تائید شده باشند.

برای بررسی صحت نماد الکترونیک کافی است روی لوگو نماد الکترونیک را که معمولاً در صفحه اصلی قرار می‌گیرد، کلیک کنید تا پاپ آپی حاوی اطلاعات صاحب امتیاز، نمایش داده شود.

روش دیگری برای ارزیابی نماد الکترونیک، رفتن به سایت enamad.ir است. در این سایت شما می‌توانید با کلیک بر روی استعلام، سایت را بررسی کنید.

پس از این که بر روی استعلام کلیک کردید صفحه‌ای باز می‌شود که در آن باید دامنه سایت مورد نظر خود را وارد کنید. در مرحله آخر بر روی جستجو کلیک کنید تا اطلاعات مربوط به صاحب امتیاز برای شما نمایان شود.

رتبه بالا در وب سایت alexa یکی دیگر از معیارها برای ارزیابی سایت فروشگاهی است.

یکی از معروف‌ترین وب سایت‌ها برای ارزیابی تعداد بازدیدکنندگان سایت الکسا است. هرچند این معیار نمی تواند معیار مناسبی باشد اما الکسا رتبه سایت‌ها را بر اساس بازدیدها بررسی می‌کند.

در این پلتفرم، هر سایتی تعداد بازدید بیشتری داشته باشد در رتبه بهتری قرار می‌گیرد.

جالب است بدانید بالاترین رتبه الکسا یعنی رتبه یک مربوط به موتور جستجوی گوگل است. دومین رتبه نیز متعلق به یکی از سرویس اشتراک ویدیو است.

دقت کنید که برای بررسی معتبر بودن یک سایت فروشگاهی نیاز نیست بالاترین رتبه الکسا را دارا باشد بلکه کافیست رتبه سایت مشخص شده و عدد الکسای ایران آن کم باشد. هر چه بازدیدکنندگان سایت بیشتر باشد و کاربران بیشتری با آن تعامل داشته باشند می‌توان گفت به نوعی معتبر است.

برای بررسی رتبه الکسا شما می‌توانید از افزونه Alexa در مرورگر کروم استفاده نمایید. همچنین می‌توانید با وارد کردن دامنه سایت در قسمت siteinfo  الکسا، این کار را انجام دهید.

توجه داشته باشید، ما با استفاده از رتبه الکسا پی می‌بریم که تعداد زیادی از افراد از این سایت استفاده می‌کنند؛ در نتیجه به احتمال زیاد سایت معتبری است. با این حال نیم توان گفت که سایت مد نظر تا چه میزان معتبر بوده چون ممکن است با روش‌های غیر حرفه ای کاربران را به سمت خود جذب کرده باشد.

یکی دیگر از معیارها در بررسی اعتبار سایت‌ها نظیر سایت‌های فروشگاهی و دانلودی، وجود صفحه تماس با ما و داشتن اطلاعاتی نظیر شماره تلفن ثابت، آدرس فروشگاه، شماره همراه و .. است. معمولاً این اطلاعات برای ارتباط برقرار کردن مشتریان با صاحبان فروشگاه مورد نیاز است.

فروشگاه‌هایی که به امنیت اطلاعات خود و مشتریان اهمیت می‌دهند، برای ارتباط امن بین سایت و کاربران از گواهینامه SSL استفاده می‌کنند.

وجود این گواهینامه یکی از معیارهایی است که نشان می‌دهد سایت فروشگاهی معتبر است؛ چراکه برای حفظ اطلاعات مشتریان ارزش قائل شده است. به منظور اطمینان از داشتن گواهینامه SSL شما باید از طریق HTTPS  به سایت دسترسی داشته باشید‌.

اغلب اوقات فروشگاه‌های اینترنتی معتبر از ظاهری زیبا و با کیفیتی برخوردارند اما علاوه بر ظاهر، سرعت دسترسی به سایت نیز از ویژگی‌هایی است که حاکی از معتبر بودن یک سایت دارد‌.

هرچند این معیاری نیست که به صورت قطع بتوان در مورد معتبر بودن سایت یا عدم اعتبار آن نظر داد. با این حال بد نیست به این موضوع هم توجه کنید.

این فاکتور یکی از مهم‌ترین موارد برای ارزیابی معتبر بودن یک سایت است. فروشگاه‌های اینترنتی و سایت‌هایی که دارای شبکه‌های اجتماعی پویایی، هستند قابل اعتماد ترند.

بنابراین اگر قصد دارید از فعال بودن و اعتبار یک سایت آگاه شوید بهتر است بدانید که فعال بودن کارآفرینان  در شبکه‌های اجتماعی نظیر تلگرام، لینکدین و اینستاگرام یکی از معیارهای مهم است.

شاید برخی از افراد فقط به اعتبار سایت‌های فروشگاهی اهمیت دهند و از ارزیابی اعتبار سایت‌های دانلود یا اشتراک منابع غافل باشند.

سایت‌های اشتراک منابع و دانلودی همانند سایت‌های فروشگاهی از اهمیت خاصی برخوردارند که قبل از دانلود کردن از این سایت‌ها ضروری است که از معتبر بودن آن‌ها اطمینان کسب کنید.

یکی از عواملی که نشان دهنده اعتبار سایت‌های اشتراک منابع است، شهرت آن است. هرچه عملکرد سایت مناسب باشد احتمالا آن سایت مشهورتر است. برای معتبر بودن این‌گونه سایت‌ها نیز می‌توان از رتبه الکسا بهره گرفت‌.

چطور بفهمیم یک سایت معتبر است

نکته قابل توجه این است که از سایت‌هایی دانلود خود را انجام دهید که دارای گواهینامه SSL باشند تا امنیت بین وب و مرورگر برقرار باشد.

به منظور جلوگیری از ورود ویروس به سیستم از طریق این سایت‌ها، می‌توانید از یک آنتی ویروس قوی استفاده نمایید تا نرم افزارهای آلوده و بدافزارها به سیستم شما وارد نشوند.

جملات نامفهوم و خطا یک معیار برای ارزیابی اعتبار سایت‌ها است. شما اگر در سایتی با کلیک بر روی لینکی پیام خطا دریافت کردید یا به صفحه ۴۰۴ منتقل شدید، باید به معتبر بودن این سایت شک کنید. اگر این سایت معتبر باشد برای مشتریان و کاربران خود ارزش قائل می‌شود و سعی می‌کند از هر گونه خطایی پیشگیری کند و در صورت مشاهده خطا آن‌ها را از بین می‌برد. ای موضوع بر روی برندسازی سایت نیز تأثیر عمده دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مطمئن بودن سایت، پویا بودن آن است. سایتی که به صورت مداوم در حال تولید محتوا است و بیش‌تر از یک هفته از انتشار آخرین مطلبش نمی‌گذرد‌. در سایت‌های معتبر معمولاً بازدیدکنندگان بازخورد و نظرات خود را اعلام می‌کنند.

نشانه بعدی برای پاسخ به ارزیابی معتبر بودن یک سایت، سرعت آن است. این مورد برای بسیاری از افراد دید منفی ایجاد می‌کند و در اکثر اوقات وقتی با سرعت لود پایین سایت مواجه می‌شوند سریع آن سایت را می‌بندند.

از سوی دیگر، سرعت پایین سایت نقش مهمی در رتبه سایت دارد به گونه‌ای که فاکتور بسیار منفی برای گوگل محسوب می‌شود به طوری که پس از مدتی رتبه سایت را کاهش می‌دهد؛ زیرا رضایت مشتریان برای گوگل مهم است.

در پایان بهتر است به برخی نکات مهم که در هنگام خرید اینترنتی باید به آن توجه کنید اشاره کنیم

اگر در هنگام خرید اینترنتی متوجه شدید که بالای نوار آدرس مرورگرتان علامت  ” https ” به رنگ قرمز است نباید از این سایت خریدی انجام دهید زیرا این علامت ناامن بودن درگاه خرید است.

تا می‌توانید برای خرید آنلاین از رایانه و گوشی شخصی خود استفاده کنید و از خریدهای آنلاین در کافی نت و با دستگاه‌های دیگران خودداری کنید. در صورت ضرورت بهتر است از کیبورد مجازی سیستم و در هنگام پرداخت اینترنتی از کیبورد مجازی مربوط به بانک استفاده کنید.

هنگامی که خریدتان تکمیل شد سایت، شما را به درگاه‌های الکترونیکی انتقال می‌دهد. در این زمان دقت کنید که آدرس درگاه انتقالی باید با آدرس اصلی بانک یکسان بوده و علامت https نباید قرمز رنگ باشد.

سعی کنید به هر سایتی اعتماد نکنید. دقت کنید و با دید باز اطلاعات شخصی و بانکی خود را در اختیار سایت‌ها قرار دهید. تنها در این صورت است که می‌توانید با خیال راحت از فضای اینترنت برای خرید یا فعالیت استفاده کنید.

قصد شروع سرمایه‌گذاری در بورس را دارید؟ اولین قدم این است که افتتاح حساب رایگان را در یکی از کارگزاری‌ها انجام دهید:

تشکر بابت مطالب مفیدتون

سلامت باشین. ممنون از همراهی تون دوست گرامی

سلام خسته نباشین
میخواستم بدونم شرکت بازرگانی کلاسفور واقعی هست
برای کار در این شرکت که دور کاری و کار در منزل هست(بسته بندی)باید برای ثبت نام یک مبلغی رو هم پرداخت کرد
میخواستم از واقعی بودن این شرکت و اینکه کلاهبرداری نباشه اطمینان حاصل کنم

سلام خسته نباشید یه سایتی به نام (توسط بورسینس جذف گردید) هست که در اون شغل های غیر مجازی به شما میده ولی برای ثبت نام باید اینترنتی پی دی اف ثبت نام رو دانلود کنید که مبلغی باید اراعه کنیم میخواستم بپرسم این سایت ها قابل اعتماد هستند؟؟

سلام خانم مریم گرامی ، زنده باشید.

تصمیمش با شماست چون ما شناختی نداریم اما اگر نماد الکترونیک داشته باشن و بازخورد های مثبتی توی اینترنت ازشون باشه احتمالا میشه.

سلام یک نفر هس به نام سالار قربان زادع تو اینترنت سرچ کنید میاد من نمیدونم الان قابل اعتماد هس یا نه بی زحمت یک سر بزنید

بسیار ممنونم

خواهش میکنم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ما در بورسینس به شما کمک می‌کنیم:

• منابع درآمد دیگری برای خودتان بسازید
• کسب‌وکارتان را رشد دهید
• ارزش پول‌تان را در برابر تـورم حفظ کنید
• از سرمایه‌تان برای کسب سود استفاده کنید
• سرمایه‌گذاری موفق‌تری داشته باشید

درباره بورسینس بیشتر بدانید

ایمیل‌تان را وارد کنید تا جدیدترین مطالب به ایمیل‌تان ارسال شود:

بعد از ثبت ایمیل لینک تایید برایتان ارسال می‌شود، لطفا روی آن کلیک کنید

سلب مسئولیت: در بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری (اوراق بهادار، بازار آتی، طلا و ارز و…) ارزش دارایی‌ها ممکن است به سرعت تغییر کند و ریسک از دست رفتن سرمایه وجود دارد. محتوای موجود در سایت بورسینس صرفا جهت اطلاع‌رسانی است و نظرات شخصی نویسنده را منعکس می‌کند. بورسینس هیچ منفعت یا مسئولیتی در قبال سود و زیان کاربران ندارد و مسئولیت استفاده از تمامی مطالب و محتوای سایت بر عهده کاربران است.

Copyright © Bourseiness 2013-2019

کپی‌برداری از مطالب این سایت به هرشکل، غیرمجاز و غیرقانونی است.

از متداولترین سوالاتی که بارها و بارها از خود من پرسیده شده است، آیا سایت X یا Y معتبر میباشد؟ آیا میتوانم با خیال راحت محصول مورد نظر خود را از این سایت خریداری کنم؟ یا منابع به اشتراک گذاشته شده آنرا با خیال راحت دریافت کنم؟ و یا از سرویس های که ارائه میکند بدون ترس استفاده کنم؟ و …، اگر در ذهن شما هم چنین سوالاتی وجود دارد این مطلب را با دقت دنبال کنید.

اگر قصد شما خرید محصول از یک فروشگاه اینترنتی میباشد حتما باید قبل از خرید، از معتبر بودن آن فروشگاه اینترنتی مطمئن شوید چراکه قرار است برای خرید محصول خود هزینه ای را پرداخت کنید و جدا از آن میبایست اطلاعات مهمی همچون آدرس ایمیل و آدرس محل سکونت و شماره تلفن و … (بسته به فیلد های فرم ثبت نام یا خرید) را نیز وارد کنید.

برای اینکه از اعتبار یک فروشگاه اینترنتی مطمئن شوید کافیست چند معیار زیر را در نظر بگیرید، سپس میتوانید با خیال راحت از آن فروشگاه محصول خود را خریداری کنید.

اولین و مهمترین عنصر در ارزیابی اعتبار هر فروشگاه اینترنتی داشتن نماد اعتماد الکترونیک است. نماد الکترونیک فقط به فروشگاههای حقیقی و یا حقوقی اعطاء میشود که توسط سیستم های دولتی از جمله مرکز توسعه تجارت الکترونیک، کسب و کار آنها تایید شده باشد.

معمولا فروشگاه های که نماد اعتماد الکترونیک دارند لوگو نماد را در صفحه اصلی قرار میدهند تا همه بتوانند آنرا بررسی کنند. برای بررسی کافیست روی لوگو نماد الکترونیک کلیک کنید تا به صورت Popup باز شود و اطلاعات صاحب امتیاز را به شما نمایش دهد.

چطور بفهمیم یک سایت معتبر است

روش دیگری که میتوانید با آن نماد الکترونیک یک فروشگاه اینترنتی را بررسی کنید ورود به سایت https://enamad.ir و کلیک بر روی استعلام است، پس از کلیک بر روی استعلام صفحه ای باز میشود (به صورت Popup) و از شما درخواست آدرس دامنه سایت را میکند.

کافیست آدرس دامنه فروشگاه مورد نظر خویش را در آن وارد کنید تا پس از کلیک بر روی جستجو، اطلاعات مربوط به صاحب امتیاز آن فروشگاه را برای شما مشخص شود.

دومین عنصر در ارزیابی اعتبار یک فروشگاه اینترنتی داشتن رتبه بالا در وبسایت الکسا میباشد. سایت Alexa یکی از معروفترین وبسایت های اینترنتی در سطح جهان است که رتبه سایت ها را بر اساس تعداد بازدیدکنندگان آنها ارزیابی میکند. در Alexa هر چقدر بازدید های یک سایت بیشتر باشد رتبه الکسای آن سایت نیز بیشتر میشود. البته در اینجا منظور از رتبه بالا عدد بیشتر نیست بلکه هر چقدر رتبه الکسای سایت بیشتر باشد عدد الکسای آن سایت کمتر میشود.

مثلا عدد 10 در الکسا رتبه بهتری نسبت به عدد 50 یا عدد 100 محسوب میشود. (هرچه عدد الکسای سایت پایین تر باشد رتبه الکسای سایت بالا تر و بهتر محسوب میشود)

در ایران بالاترین رتبه الکسا را موتور جستجوی گوگل دارد (عدد 1) و بعد از آن سرویس اشتراک ویدیو آپارات رتبه دوم را کسب نموده (عدد 2) و پس از آن هم فروشگاه بزرگ دیجی کالا رتبه سوم را دارا میباشد (عدد 3). فهرست برترین سایت های ایران در الکسا را مشاهده کنید.

نکته: توجه کنید نیاز نیست یک فروشگاه اینترنتی بالاترین رتبه الکسا را داشته باشد تا معتبر محسوب شود، کافیست رتبه فروشگاه مشخص شده باشد و عدد الکسای ایران آن نیز کمتر از ……. باشد، و هرچه عدد الکسای یک سایت کمتر باشد میتوان گفت کاربران بیشتری با آن سایت سر و کار داشته اند در نتیجه هرچه بازدیدکنندگان یک سایت بیشتر باشد تعاملات بیشتری را نیز داشت است و میتوان گفت به نوعی معتبر تر محسوب میشود.

برای بررسی رتبه الکسای هر سایت میتوانید از افزونه Alexa در مرورگر (Alexa Chrome Extension) خود استفاده کنید و یا آدرس دامنه آن سایت را در بخش siteinfo الکسا وارد کنید.

سومین معیار در ارزیابی اعتبار یک فروشگاه اینترنتی وجود صفحه تماس با ما و یا درج اطلاعات تماس، شامل آدرس فروشگاه، شماره تلفن ثابت، شماره تلفن همراه و … برای بررسی و برقراری ارتباط با صاحبان فروشگاه میباشد.

معمولا فروشگاه های اینترنتی معتبر که به فکر امنیت اطلاعات خود و مشتریان شان میباشند حتما از گواهی SSL برای ایجاد یک ارتباط امن بین کاربر و سایت استفاده میکنند. تا امنیت اطلاعات و ارتباطات کاربر با سایت حفظ شود.

معمولا ظاهر اکثر فروشگاههای اینترنتی معتبر مناسب و زیبا میباشد، البته زیبایی بسیار سلیقه ای است اما مناسب بودن ظاهر فروشگاه و سرعت دسترسی آن از عواملی میباشد که میتواند به نوعی به معتبر بودن آن فروشگاه اشاره کند.

شاید با خود بگویید فقط سایت های فروشگاهی مهم هستند و نیازی به ارزیابی اعتبار سایتهای  اشتراک منابع یا سایت های دانلود نمیباشد، اگر چنین نظری دارید سخت در اشتباه هستید، به نظر من سایت های که منابع مختلفی مثل نرم افزار یا اپلیکیشن و یا حتی آهنگ ها را به اشتراک میگذارند، دقیقا مثل سایت های فروشگاهی مهم هستند و باید قبل از دانلود منابع آنها از سالم بودن و معتبر بودن این سایتها مطمئن شویم.

از مهمترین عواملی که یک سایت اشتراک منابع را معتبر میکند شهرت آن سایت است یعنی هرچه یک سایت مشهور تر باشد نشان از عملکرد مناسب و درست صاحبان آن سایت است. برای بررسی شهرت هر سایت میتوانید از همان رتبه الکسای سایت استفاده کنید.

حتما سعی کنید از سایتهای منابع مورد نیاز خود را دانلود کنید که دارای گواهی SSL میباشند تا امنیت ارتباط بین مرورگر و وب حفظ شود. همچنین از ظاهر مناسب و سرعت خوب هم برخوردار باشند.

اگر سیستم عامل خود را به یک آنتی ویروس قدرتمند مجهز کنید خالی از لطف نیست چراکه اگر بد افزار یا نرم افزارهای آلوده به ویروس را به اشتباه دریافت کنید، میتواند باعث جلوگیری از آلوده شدن سیستم عامل به ویروس شود.

اگر سوال یا انتقادی نسبت به مقاله “چگونه از معتبر بودن یک سایت مطمئن شویم” دارید نووا بلاگ را از محبت خود محروم نکنید.

با سلام و خسته نباشی خدمت شما دو ست عزیز
سایت شما واقعا خوب وجذاب هستش و میتونه آموزش پایه ایی خیلی خوبی برای خیلی از افرادی باشه که میخواهند به سمت دنیای کامپیوتر و دیگر بخش های آن بروند باشد. همینطور به سمت سطح بالا می رود آموزش های آن که خیلی خوب هستش . ایشالله نتجیه زحماتتونو با این همه پشتکاری که به خرج دادین در آینده ایی نچندان دور ببنید . بنظر من سایت شما خیلی خوبه و از منوی های خیلی پوشش داده شده هست فقط بی زحمت مطالبشو در زمینه هایی که گذاشتین بیشترش کنید یعنی این که سطحشو بیشتر ببرید بالا .
با تشکر از شما خیلی خوب مطالبتتون

سلام میلاد جان
واقعا از محبت تون ممنونم، خیلی وقت بود نظری روی سایت نگذاشته بودید، ممنونم، بازهم به سایت سر بزنید و محبت تون رو دریغ نکنید.
چشم حتما، چون سرم کمی شلوغ بود نتونستم این چند وقت مطلب بنویسم، ولی دوباره شروع کردم 🙂
موفق و سربلند باشید

سلام ممنون زحماتتون ولی ب نظرمن توضیحاتی ک دادین سطحش بالابودوخوب ت ضیح ندادین انتظارداشتم عکس همراه بااشاره باشه من خوب خوب متوجه نشدم بعضی ازقسمت هاشو

سلام
در ویرایش بعدی سعی میکنم بهتر توضیح بدم، ممنون از محبت تون 🙂

مطالبتون فوق العاده اس، پاینده باشید…

سلام محمود جان
ممنون از لطف و محبت تون 🙂

سلام سایت steam-gifts ir مطمعن هست؟قیمت هاش بیش از حد پایین هستن.برخی گیم هاش تا 400 هزار تومان هم زیر قیمت هستن و حتی اورجینالند.بیزحمت همین اسمی که نوشتمو کپی کنید چون دوسایت مختلف با این نام هست.باتشکر.

سلام سایت استیم گیفت مطمعن هست؟قیمت هاش بیش از حد پایین هستن.برخی گیم هاش تا 400 هزار تومان هم زیر قیمت هستن و حتی اورجینالند.بیزحمت همین اسمی که نوشتمو کپی کنید چون دوسایت مختلف با این نام هست.

سایت از استیم گیف معتبر تر نیست خیالت راحت

با سلام میخواستم بپرسم امنیت یک سایت با نشان اعتماد تا چند درصد بالا میره برای خرید کالا. و من در اون سایتenamadرو چک کردم سایت مورد نظرم رو 2 ستاره داشت لطف میکنید بگید که این یعنی چی یا یعنی چقدر امنیت چون میخوام کالای گرونی که در دی جی کالا موجود نبود رو بخرم و ممنون از توضیحات خوبتون در سایت !!!؟؟؟؟

سلام امیررضا
داشتن نماد الکترونیک مشخص میکنه یک سایت متعلق به چه شخصی و مکان و هویت اون فرد توسط سازمان های ذیربط بررسی و تایید شده، پس میشه روش برای خرید کالا حساب باز کرد.

سلام،اگه نمادشون منقضی شده باشه چی؟میشه خرید مطمئن کرد ؟میخوام از سایتی خرید کنم ک اعتبارش تا تیرماه نود و هشت بوده ؟معتبر و امن نیس یعنی؟

سلام و درود به شما مهندس عزیز
ممنون بابت سایت خوبتون
از یک سایتی میخواستم برنامه آموزشی دانلود کنم اما نتوانستم صحت و سلامت سایت رو جویا بشم
اگر امکان داره راهنمایی بفرمایید
تشکر و سپاس

سلام
طبق همین آموزش پیش برید، نماد اعتماد، نماد ساماندهی، ترافیک سایت، ظاهر سایت و …

با سلام آیا وب سایت ( فروشگاه اینترنتی ) موبایل بازان معتبر هست؟

مطالب خیلی خوبی داشتید و من به شخصه تا به حال درمورد الکسا چیزی نمی دونستم
ممنون و خسته نباشید

ممنونم، محبت دارید

چطور بفهمیم یک سایت معتبر است

ممنون خیلی مفید بود

خواهش میکنم
موفق باشید

سلام به نظر شما کدوم سایت برای خرید کتاب کمک درسی امن تر هست؟

سلام
اطلاعی ندارم

کدوم سایت خرید کتاب کمک درسی تخفیف داره همچنین بیشترین خرید رو داره
ممنون میشم اگه بگید.

سلام
سایتتون خیلی خوبه
میخواستم بگم که سایت کالاشید معتبر هست یا نه؟
چون یک محصولی میخواستم خریداری کنم که واقعا قیمتش تو سایت خیلی پایینتر از قیمت بازار بود
لطفا هرکی میدونه راهنمایی کنه که سایت کالاشید معتبر هست یا نه؟
ممنون

سلام پاور بانک شیایومی در دیجی کالا ۲۰ هزار قیمتش نزدیک ب ۴۰۰ هستش اما تو سایت عصر مدرن ۲۵۰ کمک کنید ترخدا ببینم سایت معتبریه یا نه میخام بخرم اسم سایت asrmodern

سلام سایت آنلاین اسپرت سایت معتبریه میخواستم ازش دوچرخه بخرم دوچرخه قیمتش نصف قیمت سایتهای دیگست لطفا راهنماییم کنید

سلام نشان الکترونیک دوماه پیش منقضی شده بازم میشه اعتماد کرد؟

سلام چقد دیر جواب میدین شما

سلام
مشغولم شدید

سلام خسته نباشید
میخوام بدونم سایت عطر لیلیوم معتبر و خوبه؟

سلام روز خوش آیا سایت همیارمارکت امن است؟؟

سلام
آیا سایت ارز دیجیتال والکس معتبر است.

سلام ممنون توضیحاتتون عالیه ولی خواستم بپرسم تو سایت سایبری هم میشه امن بودن سایت رو اعلام کنه؟؟

سلام سایت karajoffer معتبر هستش؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام*

ایمیل*

وبگاه

دوات آنلاین-این روزها خرید اینترنتی بسیار شایع‌ شده است و در این میان تبهکاران هم دست به کار شده‌اند تا از خریداران آنلاین کلاهبرداری کنند اما چگونه و از کجا بفهمیم یک سایت برای خرید اینترنتی معتبر و قابل اعتماد است؟

 

به گزارش دوات آنلاین سرهنگ تورج کاظمی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در این باره گفت : یکی از روش های سهل و آسان برای خرید، خرید اینترنتی است به شرطی که خریدی که کاربر اینترنتی انجام می دهد خریدی امن باشد و هنگام خرید اینترنتی دقت کافی را داشته باشد.

 

وی گفت: اگر قصد خرید اینترنتی از یک فروشگاه الکترونیکی را دارید باید با چشمانی باز این کار را انجام دهید. ما نمی خواهیم خرید اینترنتی را یک کار عجیب و سخت جلوه دهیم، اما وقتی شما به صورت فیزیکی هم خرید می کنید، مطمئنأ از یک مکان معتبر خرید خود را انجام می دهید.

چطور بفهمیم یک سایت معتبر است

 

خرید اینترنتی شاید ساده ترین و لذت بخش ترین کاری باشد که شما در اینترنت می توانید انجام دهید ولی در انجام خرید باید یک سری اقدامات و توجهات امنیتی را برای داشتن خرید امن انجام دهید.

 

قبل از خرید اینترنتی، در مورد فروشگاهی که می خواهید از آن خرید کنید تحقیق کنید. فروشگاه های معتبر عمومأ آدرس پستی، تلفن و مشخصات خود را به طور دقیق در وب سایت شان درج می کنند.

 

فروشگاهی که می خواهید از آن خرید می کنید رصد کنید که یک فروشگاه فعال است یا یک وب سایت رها شده در فضای مجازی نباشد.

 

معمولا فروشگاه هایی که یک شعبه ی فیزیکی دارند بسیار مطمئن تر از فروشگاه هایی هستند که فقط به صورت مجازی پایه گذاری شده اند.

 

آمارها نیز نشان می دهد اعتماد افراد به فروشگاه هایی که شعبه ی فیزیکی دارند بیشتر است. زیرا احتمال کلاهبرداری و یا این که کالای خریداری شده به دست شما نرسد کمتر است و اگر مشکلی پیش بیاید می توانید به آدرس فروشگاه مربوط مراجعه حضوری کنید.

 

معمولا فروشگاه های آنلاین، خدمات پرداخت اینترنتی را از طریق یکی از بانک های کشور دریافت می کنند. در پرداخت های آنلاین وقتی می خواهید مرحله پرداخت وجه را از طریق کارت انجام دهید وارد درگاه پرداخت بانک مربوط خواهید شد.

 

بسیاری از سارقان اینترنتی با طراحی و ساخت درگاه شبیه به درگاه های اصلی بانکی و آدرس های مشابه آن را در اختیار کاربران قرار داده و به محض وارد کردن اطلاعات بانکی، اطلاعات حساب های بانکی را سرقت و در نهایت وجوه از حساب بانکی کاربر را سرقت می کنند.

 

همچنین مجرمان سایبری با ارائه کالاهای ارزانتر، قیمت های استثنایی و باور نکردنی و طرح های وسوسه انگیز (تورهای مسافرتی ویژه نوروز، سبد کالا، البسه و کیف و کفش ، لوازم خانگی و بسته های هدیه) اقدام به کلاهبرداری از شهروندان گرامی می کنند. کاربر را وارد صفحه جعلی و شبیه سازی شده بانک کرده یا در برخی از سایت های تبلیغاتی وخرید و فروش مانند (دیوار” شیپور و …) اقدام به گرفتن بخشی از پول کالا به عنوان پیش پرداخت یا همان بیعانه می کنند و سپس قطع ارتباط می کنند .

 

نکته بعدی اگرکاربران از مرورگر IE اسفتاده می کنند، بعد از ورود به صفحه پرداخت بانک، تصویر یک قفل زرد رنگ پایین صفحه مشاهده می شود بایستی روی آن قفل دو بار کلیک کنید تا گواهینامه سایت باز شود. مثلا اگر وارد سایت بانک پارسیان شده باشید باید www.pec.ir نوشته شده باشد. ولی اگر وارد قسمت پرداخت شدید و این قفل زرد رنگ را مشاهده نکردید، یا نام داده شده در قسمت Issuedto درست نبود، شماره کارت رمز خود را وارد نکنید چون نشان دهنده ی این است که این سایت از نظر امنیتی تایید نشده است و یا اصلا سایت بانک نمی باشد و اطلاعات شما در اختیار افراد دیگری قرار خواهد گرفت.

 

شاید بتوان گفت امن ترین روش برای خرید اینترنتی استفاده از سیستم خرید پستی باشد که امروزه اغلب فروشگاه ها نیز از این سرویس استفاده می کنند. شما با استفاده از این روش می توانید محصول مورد نظر را سفارش دهید و محصول توسط شرکت پست برای شما ارسال شده و سپس مبلغ کالا را به مامور پست تحویل می¬ دهید. در این روش شما با اطمینان خاطر و بدون اینکه پولی را از پیش، پرداخت کرده باشید می توانید محصول خود را خریداری کنید. استفاده از این روش برای کالاهایی که ماهیت فیزیکی دارند بسیار مناسب است.

 

از سایت هایی که اطلاعات مبادله شده بین شما و سرور را رمز نگاری می کنند، استفاده کنید، مشخصه این سایت ها شروع آدرس با https بجای http می باشد.

 

در زمان خرید از فروشگاه های اینترنتی، می بایست از نماد اعتماد الکترونیک (اینماد) اطمینان حاصل کرده و با کلیک بر روی آن اعتبار سایت مشخص شود و شما را به سایت اینماد ارتباط و متصل می کند، آنگاه می توان به مشخصات سایت و فروشگاه اینترنتی و از تاریخ اعتبار نماد آن و سایر خدمات ارائه دهنده فروشگاه مطلع شوید در حال حاظر سایت های دارای نماد را می توان از طریق سایت Enamad . ir مشاهده کنید.

 

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

آدرس منبع مطلب: خبرگزاری تابناک

چگونه یک سایت فیشینگ (کلاهبرداری آنلاین) را بشناسیم؟

جهت جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی درگاه های اصلی پرداخت های آنلاین برخی بانک ها در ادامه آورده شده است حتما قبل از هر نوع پرداخت آدرس درگاه مورد نظر را با آدرس های زیر مقایسه نمایید و از صحت آن مطمئن شوید آنگاه نسبت به پرداخت آنلاین اقدام نمایید.

لازم به ذکر است تمامی آدرس ها از سایت shaparak.ir خواهند بود.

چطور بفهمیم یک سایت معتبر است

پرداخت اینترنتی بانک ملت: https://bpm.shaparak.ir

دروازه پرداخت اینترنتی بانک اقتصاد نوین: https://pna.shaparak.ir

دروازه پرداخت اینترنتی بانک پاسارگاد: https://pep.shaparak.ir

دروازه پرداخت اینترنتی بانک سامان : https://sep.shaparak.ir

دروازه پرداخت اینترنتی بانک پارسیان: shaparak.ir

دومین راه تشخیص سایت های فیشینگ هم در قسمت URL سایت کاملا واضح است. حتما دقت داشته باشید که در کنار آدرس سایت عبارت //:https ذکر شده باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله ” بهترین، سریعترین و ارزانترین روش رزرو هتل ” که توسط مدیریت این سایت نوشته شده است و در چندین خبرگزاری منعکس شده است مطالعه نمایید.

در آخر اگر وب سایت نماد اعتماد الکترونیکی را داشت براحتی می توان به آن اعتماد کنید اگر هم به این موضوع مشکوک شدید می توانید نام سایت را در وب سایت مرکز توسعه تجارت الکترونیک چک کنید http://enamad.ir

رزرواسیون مهر متعلق به شرکت روژان رایانه اسپادانا با همکاری شرکت خدمات مسافرتی مهر و ماه، به عنوان قدیمی ترین و کارآمدترین سامانه رزرو آنلاین هتل وخرید بلیط هواپیما، در ایران هتل مناسب با توجه به بودجه شما را پیشنهاد می دهد. در این سامانه اطلاعات همه جانبه ای از امکانات، خدمات و قیمت هتل به دست می آورید. با بررسی دقیق هتل ها، انتخاب هوشمندانه ای انجام دهید و لذت سفر خود را چندین برابر کنید. این مرکز ملی رزرواسیون با موتور قوی هتل یاب، شما را برای انتخاب بهترین هتل یار ی می نماید.

چطور بفهمیم یک سایت معتبر است
چطور بفهمیم یک سایت معتبر است
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *