چطور به سگ غذا بدهیم

 
helpkade
چطور به سگ غذا بدهیم
چطور به سگ غذا بدهیم

همانطور که می‌دانید سلامتی و نشاط هر موجود زنده‌ای بر اساس تغذیه درست و مناسب استوار است . شما باید بتوانید با تغذیه درست و استفاده از غذاهایی با کیفیت بالا و عاری از مواد آلوده و آب تازه ، تا حدود زیادی سلامتی و تندرستی سگتان را تضمین کنید .
قبل از انتخاب هر نوع غذا برای حیوان ، باید از پاکیزه بودن آن اطمینان کافی حاصل کنید . چون آب و غذای آلوده می‌تواند منشاء بسیاری از بیماریهای مهلک بوده و حیات حیوان را در مخاطره قرار دهد . غذایی که برای سگتان انتخاب می‌کنید ، باید دارای یک ترکیب متعادل حاوی کربوهیدرات ، پروتئین ، چربی ، ویتامینها و مواد معدنی باشد . نسبت و مقدار هر یک از اجزای ذکر شده بستگی به وضعیت جسمی ، شرایط محیطی که سگ در آن زندگی می‌کند ، سن و بسیاری از عوامل دیگر دارد . یک وعده غذایی نامناسب و نامتعادل می‌تواند تأثیر نامطلوبی در رشد جسمی و حتی جنسی سگ داشته باشد . علاوه بر این ممکن است باعث افزایش حساسیت حیوان نسبت به بیماریهای مختلف شود .
توصیه می‌شود هیچ موقع شرایط اقتصادی خود را معیار انتخاب غذای سگتان قرار ندهید . برای مثال دادن نان خشک به تنهایی ، هیچ موقع کافی نیست و تنها می‌تواند جزیی از غذای خشک او را تأمین کند . استفاده از غذاهای کنسروی و آماده شده سگها به دلیل اینکه حاوی مقادیر متعادل و بالایی از پروتئین ، مواد معدنی و ویتامینها می‌باشند ، بسیار ایده‌آل است .
ارزانترین نوع غذا ، غذایی است که بوسیله خود صاحب دام تهیه می‌شود ؛ ولی باید توجه داشت که این غذا بایستی دارای ترکیب متعادلی از گوشت ، نان ، ذرت و یا غلات (به عنوان کربوهیدرات) ، سبزیجات پخته شده ، چربیها ، ویتامینها و مواد معدنی باشد . برای مثال برای سگهای بالغ باید نسبت پروتئین به سایر ترکیبات جیره غذایی ۱ به ۲ باشد . اصولا هیچ موقع نباید یک جیره غذایی را که سگ به آن عادت کرده است را به یکباره تغییر دهیم ؛ زیرا تغییر ناگهانی در جیره غذایی ممکن است باعث بروز استفراغ حاد در حیوان شود . مقدار و حجم غذا هم باید به نحوی باشد که باعث چاقی و یا لاغری نشود .

که در صورت مناسب بودن غذایش آن را سرحال و شاداب مشاهده خواهید کرد و برعکس .

هر چه مدفوغ سگ تیره بوده و حجم کمتری داشته باشد ، نشان‌دهنده این است که دستگاه گوارش حیوان آن را به خوبی هضم کرده ولی اگر مدفوع حیوان آبکی ، کف‌آلود ، کمرنگ و یا مشابه غذای خورده شده‌ حیوان باشد ، باید بدانید حیوان برای هضم غذایی که انتخاب کرده‌اید ، مشکل دارد .
در ضمن اگر رنگ مدفوع سیاه باشد ، بایستی قدری از میزان گوشت مصرفی را از جیره غذایی حیوان کم کرد . مناسبترین وضعیت مدفوع که نشان از یک جیره خوب دارد ، مدفوع لوله‌ای و قدری نرم می‌باشد .
ظرف غذاخوری حیوان را همیشه تمیز و پاکیزه نگه دارید و همواره ۲۵ دقیقه بعد ، غذا را از جلوی حیوان بردارید ، تا وی یاد بگیرد که غذایش را باید در زمان معینی بخورد . گرم کردن مکرر غذای سگ توصیه نمی‌شود چون این کار باعث می‌شود که غذای او به سرعت ترش و فاسد گشته و در نتیجه باعث ناراحتی دستگاه گوارش (معده) گردد . غذای حیوان را باید به صورت نه چندان گرم در اختیار وی قرار دهید .
غذاهایی که از یخچال خارج شده و سرد هستند را نباید بلافاصله به حیوان بدهید ؛ چون این کار باعث می‌شود که دستگاه گوارش سگ مقداری از حرارت بدن را برای گرم کردن آن مصرف کند که این عمل با هضم غذایش منافات دارد .

طیف وسیعی از غذاها در این گروه قرار می گیرند مانند گوشت ، مرغ ، جگر و ماهی (بعنوان منبع پروتئین)، برنج و سیب زمینی (بعنوان کربوهیدرات) ، هویج و سبزیجات (بعنوان منابع ویتامینی) که از هر ۳ گروه می بایست در یک وعده غذایی موجود باشد .
ـ شیر غذای اصلی توله ها تا ۴ هفتگی است .
ـ غذاهای پروتئینی که غذای اصلی محسوب می شوند باید بصورت پخته مصرف شوند .
۱٫ گوشت : بیشتر نیازهای غذایی سگ را تأمین می کند ولی به تنهایی کافی و اقتصادی نبوده و برای کامل کردن آن می توان سیب زمینی ، ماکارونی ، هویج و سبزیجات به گوشت اضافه و با هم آنها را پخت .
۲٫ جگر : غنی از ویتامین های A و B و فسفر می باشد . در صورت نیاز جگر باید بصورت محدود و حتماً بصورت پخته باشد زیرا در کشورمان مشکل انگلی در کبد دامها زیاد است و همچنین بقایای دارویی در جگر زیاد وجود دارد .
۳٫ مرغ : هضم آن آسان است ولی کالری آن نسبت به گوشت کمتر است . استنخوانهای مرغ را باید جدا نمود زیرا ممکن است در دستگاه گوارش سگ ایجاد مشکل نماید .
۴٫ پای مرغ : پای مرغ را نباید به تنهایی بعنوان وعده غذایی به سگ داد زیرا از ارزش غذایی پائینی برخوردار بوده و ایجاد یبوست می کند . در صورت امکان به ۱ الی ۲ وعده در هفته محدود شود .
۵٫ ماهی : حتماً استخوان های آن را خارج کنید . نباید ماهی کیلکا به میزان زیاد به سگ داده شود . زیرا در جذب برخی ویتامین ها ایجاد اختلال می کند .
۶٫ برنج : برنج پخته غذایی سهل الهضم بوده و به همراه مرغ غذایی مناسب می باشد . مصرف کته با ماست بعنوان غذایی سبک به سگهای دچار مشکل گوارشی مناسب است .
۷٫ تخم مرغ پخته : برای توله ها و سگهایی که دوره نقاهت بیماری را طی می کنند غذایی بسیار مناسب است .
۸٫ سبزیجات : سبزیجات و میوه ها منابع مناسب ویتامینی هستند . سگها قادرند پروتئین و چربی موجود در سبزیجات را به مواد غذایی مورد نیاز خود نبدیل کنند . هویج ، کلم و سیب زمینی پخته برای جیره غذایی سگ مناسب است .
۹٫ غذاهای آماده : بصورت کنسرو و یا غذای خشک و نیمه خشک در دسترس می باشد . این غذاها از ارزش غذایی مناسبی برخوردار بوده و متعادل می باشد و مصرف آنها طبق دستورالعمل کارخانه بسیار مفید است . غذای خشک باید به همراه میزان فراوانی آب داده شود .

* توله ها باید تا ۸ هفتگی در کنار مادر باشند . در این مدت فقط از شیر مادر استفاده می کنند .
* از ۴ هفتگی به بعد می توان غذای نرم جامد را (به همراه شیر مادر) شروع کرد .
* در صورتی که توله ۲-۱ ماهه از مادر جدا شده می توان به ان ۵ وعده غذا در شبانه روز داد . که ۳ وعده آن باید شیر گاو ولرم همراه نان یا بیسکویت باشد و ۲ وعده دیگر غذای گوشتی همراه آب آن داده شود . حجم هر وعده باید کم باشد .
* در بین ۴-۲ ماهگی رشد توله سریع بوده و نیاز به ۴ وعده غذا در شبانه روز دارد ( ۲ وعده شیر ولرم + بیسکویت و نان و دو وعده هم غذای گوشتی ) .
در این سن وجود چربی در جیره و اضافه کردن ویتامین های گروه B و مکمل های معدنی بسیار مفید است .
دراین سن از دادن استخوان مرغ یا دنده مرغ باید خودداری کرد . ولی دادن استخوان مصنوعی یا قلم جهت تأمین کلسیم و تقویت فکها و تمیز کردن دندان ها مناسب می باشد .
* در ۴ ماهگی یک وعده شیر را می توان حذف کرد ( ۳ وعده غذا در شبانه روز )
* در ۶ ماهگی ۲ وعده غذا در شبانه روز کافی است (صبح و غروب)
* پس از بلوغ توله ها (در یک سالگی) می توان ۱ وعده غذا داد (بویژه برای سگهای بزرگ)
* باید توجه داشت که با کاهش تعداد وعده ها میزان غذا در یک وعده باید افزایش یابد .

چطور به سگ غذا بدهیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

 × 
8
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

تلفن: 86013602
همراه: 09129350701
ایمیل: info@petschool.ir



توله سگ شما آماده غذا خوردن است  و شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که او به درستی به او غذا می دهید. توله سگ ها سریع رشد می کنند. و ارائه تغذیه مناسب برای ساختن استخوان ها و دندان های قوی، اضافه کردن عضلات و تامین انرژی مورد نیاز برای بازی و یادگیری اهمیت دارد.

اما چگونه باید او را تغذیه کرد؟ ده ها مدل غذای توله سگ وجود دارد. کدام غذا برای توله سگ مناسب است؟ و چگونه باید به این نتیجه برسیم که این غذا مناسب است و آن را انتخاب کنیم؟
اگر شما به دنبال پاسخ این سوال هستید که اصول غذا دادن به توله سگ تان  چیست ، ادامه این مقاله اختصاصی از سایت پت ایران را بخوانید.

چطور به سگ غذا بدهیم

در ابتدا باید این نکته را مطرح کنیم که بسیاری از سگ ها حین غذا خوردن همکاری نمی کنند و حتی ممکن است رفتار های تهاجمی به شیوه منفعل و یا فعال در مقابله با  غذا خوردن نشان بدهند.

راه های زیادی برای انتخاب بهترین رژیم غذایی برای سگ ها وجود دارد. به طور کلی، بهتر است که غذای سگ را اگر اضافه مانده و خورده نشده بعد از ۱۰ الی ۲۰ دقیقه از جلوی توله سگ جمع کنیم.
با این حال، اطمینان حاصل کنید که آب همیشه برای سگ شما در دسترس است، بنابراین هرگز کاسه آب او را بر ندارید.

رژیم های مختلف تغذیه ای وجود دارد شامل: رژیم های کاملا خشک، مواد غذایی نیمه مرطوب یا کنسرو شده با میکسر بیسکویت و یا بدون آن و غذای خانگی. در این مورد، کیفیت های مختلفی وجود دارد.
مناسب ترین رژیم غذایی باید به راحتی هضم شود و مدفوع قهوه ای ، تیره ، سفت تولید کند.
اگر سگ شما مدفوع نرم و یا روشن تولید کند یا دارای اسهال باشد، رژیم غذایی ممکن است برای سگ شما مناسب نباشد و یا ممکن است نوعی از مشکلات گوارشی داشته باشد، بنابراین باید با دامپزشک خود مشورت کنید.
لطفا به یاد داشته باشید که ثبات در رژیم غذایی به حفظ هضم خوب کمک می کند. هر تغییری در رژیم غذایی باید حداقل یک هفته طول بکشد تا از ناراحتی گوارشی جلوگیری کند و شما باید یک رژیم غذایی جدید را حداقل 10 روز قبل از انجام هرگونه تغییر بیشتر امتحان کنید.

توله سگ ها 20 برابر سریعتر از سگ های بالغ رشد می کنند و بنابراین نیاز به رژیم غذایی خاصی برای کمک به رشد فیزیکی آنها است. توصیه می شود غذای مخصوصی در فواصل یکسانی برای او تدارک ببینید ، تا از کشیدگی معده های کوچک آنها جلوگیری شود.همچنین می توانید از پرورش دهنده های متخصص سگ نیز درباره رژیم غذایی او راهنمایی بگیرید.

طیف گسترده ای از غذاهای کاملا خشک سگ در بازار وجود دارد و کیفیت آن به طور گسترده ای متفاوت است. برای اطمینان از اینکه سگ شما چیزی را که نیاز دارد انتخاب می کنید، غذای مخصوصی برای آنها طراحی کنید و بهترین غذای سگ را که می توانید ، خریداری کنید. مواد غذایی خشک به دلیل تمایل به داشتن مواد با کیفیت بالا معمولا بر اساس مرغ و برنج یا ذرت تولید می شوند.
برخی از سگ ها تمایلی به خوردن غذای کاملا خشک ندارند که البته این مورد با گذشت زمان ممکن است تغییر کند.اگر توله سگ شما اصلا تمایلی به خوردن غذاهای خشک نشان نمی دهد می توانید غذای او را در مقداری آب مخلوط کنید تا نرم شود و بدین شکل او را تغذیه کنید.سپس با افزایش سن توله سگ مقدار آن را کم کنید و آن را با غذای خشک جایگزین کنید.

همانند غذاهای کاملا خشک، غذاهای کنسرو شده و غذاهای نیمه مرطوب نیز می توانند با کیفیت متفاوت باشند. مجددا یک غذای سگ با کیفیت خوب را با یک دستور غذایی که به راحتی هضم می شود، به عنوان مثال مرغ و برنج را انتخاب کنید و غذایی ث را انتخاب کنید که غذایی کامل باشد (یعنی غذاهای اضافی را به آن اضافه نکنید). همانطور که قبلا گفته شد  بهتر است از تغییر در رژیم غذایی توله سگ تان جلوگیری کنید ، بنابراین اگر شما یک محصولی که برای توله سگ شما مناسب و مفید است پیدا کردید، از همان استفاده کنید و تغییرش ندهید.

پاسخ این سوال بسیار ساده است – تفاوت در محتوای آب است. گوشت تازه می تواند تا 80٪ آب داشته باشد.

از آنجایی که برقراری تعادل درست ،بسیار دشوار است، بهتر است برای تهیه غذای خانگی توله سگ تان از رژیم های تجاری مورد آزمایش قرار گرفته استفاده کنید. توله سگ ها هنگام ریزش مو باید بهترین رژیم غذایی را داشته باشند، زیرا حتی یک عدم تعادل جزئی می تواند به رشد و پیشرفت آنها لطمه وارد کند.
هر تغییری در رژیم غذایی باید حداقل یک هفته طول بکشد تا از ناراحتی جلوگیری شود و شما باید یک رژیم غذایی جدید را حداقل 10 روز قبل از انجام هرگونه تغییر بیشتر امتحان کنید.
طیف گسترده ای از میان وعده های آماده و طبیعی در بازار وجود دارد که در کیفیت های بسیار متنوعی  وجود دارند. برخی از میان وعده ها شکر، رنگ خوراکی، محصولات شیری و چربی دارند. حتی “کلوچه سگ” یا ” ماست کم چربی” می تواند حاوی قند یا لاکتوز (شکر شیر) باشد، بنابراین همیشه برچسب مواد را بررسی کنید.

با توجه به نیازهای تغذیه ای سگ ها، مقادیر آماده شده با کیفیت خوب تهیه شده اند. با این حال، تمام میان وعده ها باید به مقدار کم داده شوند، و هرگز بیش از 15٪ کل کالری مصرفی نباشند.
اگر میان وعده ها به طور منظم استفاده شوند مقدار غذای اصلی که سگ شما برای جلوگیری از چاقی دریافت می کند را کاهش می دهند. بعضی از میان وعده های جویدنی توانایی اثبات اثربخشی بر بهبود بیماری های دندانی را دارند، اما مجددا برچسب را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که شما یک محصول واقعی را دریافت کرده اید.
شکلات واقعی برای سگ ها سمی است و می تواند باعث آسیب کبدی و حتی مرگ شود، بنابراین هرگز به توله سگ خود هیچ گونه شکلاتی ندهید و یا حتی شکلات را در گوشه و کناری در دسترس سگ قرار ندهید که آن را پیدا کند و  بخورد بخصوص در زمان کریسمس.
از دادن شیرینی، بیسکویت های شیرین و یا دستورالعمل های شیرین که برای دندان ها و همچنین کمر  بد است ، و می تواند سبب افزایش و پایین بودن میزان قند خون شود ،به سگ خود جلوگیری کنید.

_ اگر سگ شما تمام وعده های غذایی خود را به طور کامل نمی خورد، ممکن است آن وعده غذایی برای او زیاد باشد .همه سگ ها مقدار توصیه شده توسط تولید کنندگان مواد غذایی را نمی خورند. مقدار مناسب باید مدفوع قهوه ای، تیره ،سفت و کدر تولید کند. اگر مدفوع سفت هستند، اما هر چه می گذرد شل می شود، این یک نشانه حجم زیاد تغذیه است

_ هرگز رژیم غذایی سگ خود را به طور ناگهانی تغییر ندهید (مگر اینکه تحت هدایت دامپزشک باشد). اگر می خواهید رژیم غذایی توله سگ تان را تغییر دهید، آن را به تدریج طی یک دوره چند روزه تا یک هفته انجام دهید

_ به سگ خود قبل از مسافرت با ماشین غذا ندهید زیرا این می تواند موجب بیماری خودرو شود. همچنین یک ساعت قبل یا بعد از ورزش نیز نباید غذا بخورد، زیرا این می تواند به مشکلات معده منجر شود (همچنین به عنوان نفخ نیز شناخته شده است) .که یک وضعیت تهدید کننده زندگی است که نیاز به مداخله فوری دامپزشکی دارد .

_ سگ خود را در صورتی که در حال غذا خوردن از کاسه است ، رها کنید. برداشتن کاسه ی غذا در حالی که سگ در حین غذا خوردن باشد منجر به بروز اضطراب می شود و توله سگ شما را یک متجاوز فرض خواهد کرد. اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که سگ شما مقدار مناسبی غذا دارد ،در طول غذا خوردن نزدیک شوید، غذای کمی را به کاسه اضافه کنید، در حالی که آن را می خورد، به این علت که آن را به عنوان یک تهدید ، در نظر نگیرد.

توله سگ ها به سرعت رشد می کنند، و استخوان ها و ماهیچه و اندام های آنها به صورت مداوم در حال رشد هستند. توله سگ شما نیاز به مواد مغذی برای سوخت رسانی به سلول ها و  رشد خود دارد.

توله سگ ها باید خوردن مواد غذایی جامد را از حدود چهار هفته شروع کنند، زمانی که آنها دیگر نمی توانند تمام کالری مورد نیازشان را از شیر مادر خود دریافت کنند. اکثر توله سگ ها در شش هفته از شیر گرفته می شوند.
جوزف واکسلگ، DVM، PhD، استادیار تغذیه بالینی در دانشکده دامپزشکی دانشگاه کرنل است. او میگوید که برای توله سگ های جوانتر از هشت هفته، ممکن است لازم باشد تا مواد غذایی را خشک کنید که حالت اسفنجی داشته باشد.
چگونه غذای با کیفیت برای توله سگ تان انتخاب کنید؟
در شش ماه اول یا بیشتر، نیازهای غذایی آنها بسیار سریع تغییر می کنند.پس لازم است برای داشتن کمترین میزان خطا با دامپزشک سگ تان مشورت کنید تا با توجه به تجربه ای که دارد بهترین نوع مواد غذایی و رژیم‌غذایی را برای توله سگ شما انتخاب کند.

انجمن کنترل تغذیه آمریکا دستورالعمل های مواد غذایی را که اکثر تولید کنندگان مواد غذایی حیوانی از آن پیروی می کنند، تنظیم می کند. برچسب بسته غذایی حاوی بیانیه ای است که می گوید غذا تاییدیه  دستورالعمل های تغذیه AAFCO برای تغذیه کامل و متعادل را دریافت کرده است، و همچنین بیان می کند که این محصول نیاز های توله سگ را تا چه حدی تامین می کند،پس برای اینکه پاسخ سوال تان را دریافت کنید بهتر است برچسب روی بسته را مطالعه کنید.
به علاوه ،این برچسب باید ذکر کند که این غذا برای کدام رنج سنی مناسب است .و نکته ی دیگر اینکه توله سگ ها باید غذا را برای یک دوره ی خاص و یا برای تمام مراحل زندگی مصرف کنند.
بعد از یک ماه یا شش هفته صرف غذا، باید سلامت توله سگ خود را ارزیابی کنید. او باید سرحال و پر انرژی باشد.مدفوع قهوه ای شکل توله سگ نشان می دهد که توله سگ شما اکثر مواد مغذی که در غذا وجود دارد را هضم می کند.

توله سگ ها باید از زمان شیر گرفتن تا مدت چهار تا شش ماه ،سه بار در روز غذا بخورند.بعد از این مدت شش ماهه ،باید در روز دو وعده غذا بخورند.اما اگر این امکان را نداشتید که در روز سه وعده غذا برای توله سگ تان تدارک ببینید نگران نباشید.توله سگ ها می توانند خود را با این شرایط انطباق دهند.

توله سگ ها باید از زمان شیر گرفتن تا مدت چهار تا شش ماه ،سه بار در روز غذا بخورند.بعد از این مدت شش ماهه ،باید در روز دو وعده غذا بخورند.اما اگر این امکان را نداشتید که در روز سه وعده غذا برای توله سگ تان تدارک ببینید نگران نباشید.توله سگ ها می توانند خود را با این شرایط انطباق دهند.توله سگ ها نیاز به کالری زیادی برای رشد سریع خود دارند. در ابتدا، هر توله سگ باید دو برابر هر وعده غذایی که یک سگ بالغ از نژاد یکسان می خورد تغذیه کند. توله سگ ها در 5 ماه اول بیشترین میزان رشد را دارند.
به نمودار تغذیه که در برچسب های مواد غذایی توله سگ وجود دارند نگاه کنید. شما می توانید از آن به عنوان یک راهنما استفاده کنید. آنها مقدار توصیه شده ی ماده غذایی را بر اساس سن و وزن توله سگ تعیین می کنند. شما باید هفته ای یکبار برای حفظ توله سگ تان در بهترین شرایط میزان وعده غذایی او را بر این اساس تنظیم کنید.

دامپزشکان وضعیت سگ ها را با استفاده از یک دستگاه اندازه گیری ارزیابی می کنند که نمره یک برای سو تغذیه  است و 5 برای سگ های چاق است. بوفینگتون می گوید: برای توله سگ های جوان داشتن مقداری چربی اضافه طبیعی است.اما بعد از 8 تا 10 هفته اول، “توله سگ ها باید عدد دو را بگیرند”.شما می توانید سگ خود را در خانه ارزیابی کنید. در نمره دو، که نسبتا لاغر محسوب می شود، دنده های توله سگ ممکن است قابل مشاهده باشد. استخوانهای پشت به آسانی دیده می شوند. شما نباید چربی روی دنده های توله سگ احساس کنید.
تا پنج ماه، که توله سگ شما سریع ترین دوره ی رشد خود را به پایان می رساند احتمالا لاغر به نظر می رسد.
نژادهای بزرگ مانند Danes Great Danes، Labrador Retrievers و Doberman Pinschers بیشتر احتمال دارد مشکلات اسکلتی و مفاصل، از جمله دیسپلازی هیپ را ایجاد کنند. اگر چه این شرایط عمدتا به دلیل عوامل ارثی ایجاد می شود،اما تغذیه می تواند وضعیت را بسیار بدتر کند.

هیچ تعریف رسمی برای غذای حیوان خانگی ارگانیک وجود ندارد، هرچند ممکن است بعضی از مواد غذایی حیوانات خانگی را به این روش برچسب گذاری کنند. برنامه ملی کشاورزی ارگانیک ایالات متحده، که استفاده از یک برچسب “ارگانیک” را تنظیم می کند، توصیه نامه ای از سوی هیئت استانداردهای خود را در ماه نوامبر تنظیم می کند و انتظار می رود که قوانین به زودی منتشر شوند.

بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی دوست دارند به سگ خود با استفاده از میان وعده ها پاداش بدهند، اما توصیه می شود این کار را نکنید. از آنجایی که توله سگ ها نیاز به مواد مغذی زیادی برای رشد  دارند، مهم است که آنها غذایی را دریافت کنند که مواد مغذی کامل و متعادلی داشته باشد. یک توله سگ باید بیشتر کالری های خود را از غذای خود و نه میان وعده ها دریافت کند.
روش های دیگری را برای تقویت رابطه خود با توله سگ تان در نظر بگیرید. تنقلات سالم مانند هویج، لوبیا سبز باعث می شود تا توله سگ شما بدون مصرف کالری زیاد پاداش بگیرد. و به یاد داشته باشید، در ذهن توله سگ شما، صرف وقت با شما بهترین پاداش است.
بوفینگتون می گوید: “بازی ، آموزش ، ترفندهای یادگیری همه نوعی پاداش هستند.” “سگ ها یک عضوی از خانواده شما هستند، و آنها همین را می خواهند. هر رفتار یکی از اعضای خانواده با آنها تقویت مثبت محسوب میشود. “

هنگامی که توله سگها به 90٪ وزن بزرگسالی شان دست پیدا کردند، باید رژیم رشدی  آنها به یکی از آنها که برای نگهداری و حفظ وزن مناسب است، تغییر یابد. نژادهای کوچک ممکن است تا 9 تا 12 ماهگی رشد کنند؛ برای نژادهای بزرگ، انتظار 12 تا 18 ماه می رود.

برخی از غذاها که مردم از آن لذت می برند می توانند برای سگ ها مضر باشند. توله سگ خود را از آووکادو، شکلات، انگور، کشمش، آجیل و خمیر نان خام ساخته شده با مخمر دور نگه دارید. همچنین از پیاز، سیر و چیپس ،شیر و مقدار زیادی از محصولات لبنی مانند پنیر؛ الکل؛ قهوه و کافئین ؛ مواد غذایی شور مانند چیپس سیب زمینی؛ و غذای شیرین شده با زایلیتول، آدامس، و آبنبات دور نگه دارید. زایلیتول، همچنین در محصولاتی مانند خمیر دندان استفاده می شود، که می تواند باعث نارسایی کبدی در سگ ها شود.

هر توله سگ باید بر اساس سن، سلامت، فعالیت و نیازهای پزشکی خود تغذیه شود.
غذا باید هر روز با توجه به وزن فعلی سگ، اگر در شرایط خوبی است، و یا اگر اضافه وزن دارد، با توجه به وزنی باید باشد، باید هر روز اندازه گرفته و وزن شود. 
هر سگ باید در محلی متفاوت تغذیه شود، جایی که آنها نمی توانند یکدیگر را ببینند تا بین آنها اختلاف پیش نیاید. مانند یک درب بسته. این برای کاهش تهاجم بر سر مواد غذایی است:
تجاوز فعال بر سر غذا زمانی است که یک سگ به طور اتفاقی در حال عبور است، اما سگ دیگری که آنجا حضور دارد را از کاسه غذا دور می کند و آن غذا را نگه می دارد یا آن را می خورد.
تجاوز غذای منفعل زمانی اتفاق می افتد که سگ قدرتمند تر موقعیت، صدا، و شرایطی ایجاد می کند که سگ های دیگر را تهدید می کند به طوری که آنها بیش از حد در خوردن در حضور “متجاوز” ترس دارند.
در خانوارهای چند نفره، این واقعیت واضح است که برخی از سگ ها چاق هستند، برخی از آنها بسیار لاغر است و دیگران بین آنها به وضوح نشان می دهند که تغذیه ی مناسبی داشته اند.
هرگز به چیز های اضافی به غذای سگ تان اضافه نکنید. بسته بندی های غذایی شامل دستورالعمل های تغذیه ای روشن با جزئیات مواد تشکیل دهنده هستند.چرا که شما ث مدرک تحصیلی در زمینه تغذیه سگ ندارید .بنابراین از عوارضی که ممکن است برای سلامت توله سگ تان رخ دهد شاید اطلاعات زیادی نداشته باشید. این نوع تغذیه نشانه ی بیان عشق به سگ  تان نیست بلکه فقط وسیله ای برای پوسیدن دندان ها، و تحریک روده ی اوست.
مواد غذایی کنسرو شده نیز  ایده خوبی است، فقط اگر حیوان خانگی به تازگی از بیماری خوب شده باشد ، و یا برای جویدن بسیار جوان باشد  و یا بیش از حد پیر شده است تا بتواند غذای خشک را بجود باید غذای مناسب آن ها را از همان تولید کننده مواد غذایی تهیه کنید.
بعد از صرف مواد غذایی کنسرو شده به طور منظم، باید از دندان های توله سگ مراقبت کرد تا از فاسد شدن دندان ها و خرابی لثه ها جلوگیری شود.
ظرف غذای سگ باید بعد از ۱۰ دقیقه جمع شود و فقط ظرف آب باقی بماند.
سگ تغذیه شده در اواخر شب ساکت تر خواهد بود.
هنگام خوراندن استخوان به سگ باید موارد زیر را در نظر گرفت:
استخوان ها باید خام باشند. قطعه استخوان پخته شده باعث اختلالات گوارشی می شود، به عنوان مثال انسداد روده .
هرگز استخوان خرد شده نباید به سگ داده شود.
استخوان ها باید بسیار بزرگ باشند تا بتوانند به راحتی خورده شوند .
برای جلوگیری از اختلاف بین سگ ها باید چند استخوان به هر کدام داده شود.
همچنین استخوان ها برای جلوگیری از بروز اضطراب جدایی هنگامی که صاحب سگ نباشد نیز استفاده می شود.

غذای خشک توله سگ های از شیر گرفته شده و مادر شیرده تولید ایران قیمت بسیار مناسب

تمامی حقوق این سایت برای مجموعه پتیران محفوظ می باشد.

طراحی سایت: نیودیتا


هیچ محصولی وجود ندارد

قیمت ها بدون مالیات می باشند

پرداخت

نماد اعتماد الکترونیکی

مجوز انجمن صنفی اینترنتی

چطور به سگ غذا بدهیم

     

نیازمندیهای پرس آگهی

غذا خوردن و داشتن نظم در آن از مهمترین کارهاییست که یک پرورش دهنده ی خوب باید آن را در نظر داشته باشد. همانطور که میدانید، رعایت اصول تغذیه در سگ، تنها به دادن غذای خشک و نیمه خشک و مرطوب، خلاصه نمیشود؛ بلکه اندازه گیری غذا و زمان تغذیه نیز مهم است و البته انتخاب شیوه ی مناسب برای زمانبندی کردن غذا هم از اهمیت خاصی برخوردار است. در ادامه با ما همراه باشید تا به شما نحوه زمانبندی کردن غذای سگ را آموزش دهیم.

زمانبندی برای سگهای بالغ

بنا بر توصیه های … شما باید تنها از دو وعده غذایی کامل در روز برای تغذیه ی سگ بالغتان استفاده کنید که میان هر وعده بین ۸ تا ۱۲ ساعت نیز باید فاصله باشد .البته میتوانید به مقدار یک سوم از یک وعده غذایی کامل ،در هنگام صبح یا شب به سگتان بدهید ،ترجیحا این مقدار را زمانی به سگ بدهید که در ان زمان کمترین فعالییت را دارد . اگر او غذایش را پس از گذشت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه به طور کامل نخورد ،ظرف غذایش را بردارید و غذای زیاد مانده را دور بیریزید یا برای وعده ی بعدی فیریز کنید اینگونه سگ شما برای وعده ی بعد اشتهای بیشتری پیدا میکند و سعی میکند که دفعه ی بعد تمام غذایش را بخورد .سعی کنید زمان صرف وعده های اصلی را طوری تنظیم کنید که در ان زمان سگ شاداب و در ارامش باشد برای مثال ممکن است سگتان پس از رفتن کودکان خانواده به مدرسه بیشتر ارامش خاطر بیشتری داشته باشد، بنابراین بهتر است در این زمان غذا بخورد و زمان صرف وعده های اصلی را روزانه به صورت منظم در این محدوده ی زمانی مشخص کنید .برای این که سگتان با اشتهای بیشتری به سراغ غذایش برود میتوانید یک ساعت قبل از صرف غذا او را ورزش دهید.

زمان تغذیه ی توله سگها

توله سگها اندام های گوراشی کوچکی دارند بنابراین لازم است که مقدار غذای هر وعدشان با هم برابر باشد تا خللی در سیستم گواریشیشان ایجاد نشود .بهترین رژیم توصیه شده برای توله سگها از ۸ هفتگی تا ۴ ماهگی ۴ وعده غذایی در روز است ،زمانی که سن توله به ۶ ماهگی رسید ،تعداد این وعده ها از ۴ به ۳ وعده در روز تغییر پیدا میکند و دوباره با بالاتر رفتن سن توله در نهایت وعده های غذایی او باید به ۲ وعده در روز برسد .اگر شما در خانه همراه با توله از سگ بالغ دیگری نگهداری میکنید ،میتوانید زمان صرف وعده های اصلیشان را یکسان کنید .

صرف وعده های اضافه

اصولا زمانی که به سگتان بیش از دو وعده در روز غذا میدهید ،اصطلاحا به ان وعده های اضافه میگویند .اگر شما سگتان را با استفاده از این رژیم تغذیه میکنید باید مقدار مواد هر وعده را به بخش هایی کوچک تر تقسیم کنید تا سگ دچار اضافه وزن و چاقی نشود.برخی از سگها نیازمند اینچنین رژیمی هستند بخصوص سگهایی که سوخت و ساز بالایی دارند مانند تریر ها یا دچار نفخ میشوند مانند باید از وعده های اضافه بهرمند شوند .

غذای تجاری

برخی از صاحبان ترجیح میدهند که سگ خود را تنها با غذای تجاری و خشک تغذیه کنند .غذا های خشک با کیفیت و معتبر ،پروتئین کافی برای سگها دارند اما استفاده مداوم از انها میتواند مشکل ساز باشد و موجب بر هم ریختن تعادل وزنی سگ و به خطر افتادن سلامت جسمانی سگ میشود .بهتر است که از این نوع غذا ها به اندازه استفاده کنید و انها را به صورت مداوم برای سگها صرف نکنید .میزان استاندارد استفاده از این نوع غذا ها باید ۲ تا ۴ بار در هفته باشد .

فروشگاه ویکی پت

فروشگاه پت

لیست مورد علاقه

سبد خرید

پرداخت

چطور به سگ غذا بدهیم

حساب کاربری

غذا دادن به سگ : وقتی شما سه وعده غذاهای رنگارنگ در روز می خورید و بین آن میان وعده های خوشمزه میل می کنید، و سگتان تنها یک یا دو وعده دانه های خشک غذا در روز می خورد احساس گناه می کنید؟ نباید اصلا احساس گناه کنید. راه های سالم زیادی برای غذا دادن به سگتان وجود دارد، البته با توجه به نیازهای منحصر به فرد آن. در زیر لیستی از سه روش برتر را برایتان آورده ام

برای سگ هایی که وزن مناسبی دارند و مشکلی در خانه ندارند، می توانید از روش انتخاب آزاد غذا استفاده کنید. اجازه دهید تمام طول روز غذا در دسترس سگتان باشد و زمان غذا خوردن را خودش انتخاب کند. این، روش خوبی برای سگ هایی با فعالیت بالاست که کالری بیشتری نسبت به سگ های کم تحرک خانگی مصرف می کنند. اگر تصمیم گرفتید تمام طول روز غذا برای سگتان بیرون بگذارید، حتما از غذای خشک استفاده کنید. به دلیل این که غذای خشک فاسد نمی شود.

اگر سگتان در حال شیر دادن به توله هایش است، احتمالا بهترین راه اجازه استفاده آزاد از غذا است. سگ هایی که از بچه هایشان پرستاری می کنند به کالری بسیار بیشتری نیاز دارند تا بتوانند دائما شیر برای توله هایشان داشته باشند.

بیرون گذاشتن غذای سگ در طول روز می تواند باعث جمع شدن مورچه ها و جوندگان شود. این حالت وقتی بدتر می شود که سگتان را بیرون از خانه نگه دارید، پس مراقب باشید. و اگر بیشتر از یک سگ دارید، می تواند باعث ایجاد یک رقابت بی آنها شود. و این متد اصلا برای سگ های دیابتیک مناسب نیست.

برای سگ هایی که هیچ وقت دست از غذا خوردن بر نمی دارند، از سیستم کنترل غذا استفاده کنید. اول، از دامپزشکتان وزن ایده آل سگتان را سوال کنید. اگر از غذاهای خشک تجاری استفاده می کنید، دقیقا مطابق دستور مصرف چاپ شده پشت جعبه غذا بر اساس وزن سگتان استفاده کنید. البته، بعضی وقت ها این مقدار هم بیشتر از نیاز روزانه سگتان است. دامپزشکتان می تواند مقدار دقیق غذای مورد نیاز سگتان در روز را محاسبه کند.

می توانید یک یا دو بار در روز به سگتان غذا دهید. بهترین راه استفاده از فاصله زمانی 8 تا 12 ساعت بین دو وعده غذا است. اگر از این راه استفاده می کنید، مقدار غذای مورد استفاده در روز که روی جعبه نوشته شده را تقسیم بر دو کنید.

اگر نگران زیاد غذا خوردن سگتان نیستید، اما نمی خواهید تمام روز غذا را بیرون بگذارید. از متد غذا دادن زمان بندی شده استفاده کنید. در این سیستم شما در هر وعده، میزان زمان مشخصی برای خوردن غذا به سگتان وقت می دهید. مثلا هر وعده 30 دقیقه، و در صورتی که غذا را به صورت کامل مصرف نکرد، بقیه غذا از جلوی او برداشته می شود. وقتی 8 تا 12 ساعت دیگر دوباره غذا را برای سگتان آماده کردید، او گرسنه و آماده خوردن است.

تشویقی ها باید 5% تا حداکثر 10% رژیم غذایی روزانه را شامل شوند. از دامپزشکتان راجع به مقداری تعدادی که این 10% را تشکیل می دهند سوال کنید. این می تواند با توجه به وزن و سطح فعالیت سگتان متغیر باشد. اگر برای آموزش دادن سگتان نیاز به استفاده از تشویقی دارید، از تکه های بسیار کوچک استفاده کنید.

استفاده از جدول توصیه های تغذیه ای بر روی جعبه غذای خشک، باید یک نقطه شروع برای تصمیم گیری میزان غذا دادن به سگتان باشد. اگر سگتان همیشه گرسنه است، شاید بهتر باشد کمی بیشتر به او غذا بدهید. اما آگاه باشید، بعضی سگ ها همیشه گرسنه هستند و اضافه وزن هم دارند. باید از غذاهای رژیمی استفاده کنید که حجم بیشتری از معده را اشغال کنند.

 

سگتان فعالیت بالایی داشته باشد، حامله باشد یا توله هایش را شیر بدهد.

هوا بسیار سرد یا گرم باشد.

سگتان در حال ریکاوری بعد از جراحی یا بیماری باشد.

قبل از اینکه غذای بیشتری به سگتان بدهید، مطمئن شوید سگتان به دنبال کسب محبت و عشق از سمت شما نیست. اگر اینطور است، این احساسات را به او بدهید.

منبع: pets.webmd.com

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

جهت جستجو اینتر یا برای بستن ESC را بزنید

فروشگاه ویکی پت

فروشگاه پت

لیست مورد علاقه

سبد خرید

پرداخت

حساب کاربری

آموزش عبارت ” رها کن “ احتمالا سگ های بسیاری را دیده‌اید که خوراکی‌های فاسد و گندیده را حریصانه می خورند، از نان بیات گرفته تا بسته بندی یک ساندویچ همبرگر یا یک تکه پنیر فاسد! به نظر می رسد طعم تمام خوراکی‌ها برای آنها یکی است.

سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ هاآیا سگ ها جوانه‌های چشایی ندارند ؟! از آن رو که همین سگ ها زیتون، پرتقال و یا یک جرعه از ماء الشعیر تلخ را رد می‌کنند، می‌توان گفت مزه‌ها را از هم تشخیص می‌دهند. در حقیقت طعم تلخ را دوست ندارند و به غیر از آن تقریبا تمام طعم های دیگر را می‌پذیرند. مانند انسان‌ها، علاقه شدیدی به شیرینی جات دارند و به همین علت است که دونات، بستنی و دیگر خوراکی های مملو از کالری را بسیار دوست دارند.

سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ هاسگ ها بالقوه تمایل به ولگردی و زباله خواری دارند آنها الگوهای غذایی خود را از اجداد خود به ارث برده‌اند. از پسماندهای طبیعت تغذیه کرده، تکامل یافته و جان سالم به در برده اند. اجدادشان نمی‌توانستند در پیدا کردن غذا به طور منظم خاطرجمع باشند، به همین علت این توانایی را پیدا کرده بودند که مقدار زیادی خوراکی را در یک وعده غذایی مصرف کنند. هنگامی که آنها به اندازه کافی خوش شانس برای به دست آوردن غذا بودند، باید تا آنجا که ممکن بود پر خوری می‌کردند، به این سبب که ممکن بود لحظات سختی را پیش رو داشته باشند. بنابراین جای شگفتی نیست که سگ های امروزی مانند اجداد خود هر آنچه را پیدا می‌کنند، با بیشترین سرعت ممکن قورت می دهند. برای آنها هیچ چیز جالب تر از این نیست که در مسیری پرسه زده، بینی خود را به زمین نزدیک کرده و با بو کشیدن، لقمه غذای دور افتاده‌ای را برای خوردن پیدا کنند. سگ‌ها این صفات را بطور ذاتی دارا هستند. در واقع، اکثر سگ‌ها حیوانات خانگی نازپرورده نیستند، دوست دارند با پرسه زدن اطراف محل زندگی انسان ها از زباله های آنها تغذیه کنند. دکتر Coppinger به شوخی می گوید که سگ ها بهترین دوست انسان نیستند، بلکه بهترین رفتگر زباله های انسان هستند!

سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ هابا وجود اینکه این صفات باعث سیر نگه داشتن یک سگ وحشی می‌شود و بقای او را در طبیعت تضمین می‌کند، از طرف دیگر پرسه زدن و تغذیه از زباله‌ها می‌تواند برای یک سگ خانگی با یک معده حساس مشکل ساز باشد. سگ ها دارای سیستم گوارش بسیار قدرتمندی هستند و سگی که به زنده ماندن با خوردن زباله عادت کرده است می‌تواند بدون هیچ مشکل گوارشی زندگی خود را سپری کنند. اما یک سگ خانگی نازپرورده با خوردن یک ساندویچ گوشت فاسد می تواند از درد معده رنج ببرد. بعضی از سگ ها قبل از وارد شدن مواد به معده بدون هیچ مشکلی به سادگی استفراغ می‌کنند، اما برخی دیگر سماجت کرده و مواد را کامل قورت داده و از تهوع یا اسهال تا چند ساعت بعد رنج می برند.

سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها استخوان مرغ یک غذای طبیعی برای سگ هاست اما تراشه های استخوان پخته شده به راحتی می تواند به دستگاه گوارش آسیب وارد کند. گاهی اوقات سگ هایی که به خوردن استخوان عادت نکرده‌اند، کل استخوان را می بلعند، به ویژه اگر آنها گمان کنند شما ممکن است استخوان را از اوبگیرید. تکه های بزرگ استخوان می تواند در دستگاه گوارش باقی مانده و باعث انسداد شود، که گاهی اوقات نیاز به عمل جراحی خطرناک و پر هزینه دارد. با وجود این واقعیت به نظر می رسد پرسه زدن برای به دست آوردن غذا یک تفریح و سرگرمی برای سگ ها به حساب می آید و لذت فوق العاده ای به آنها می‌دهد.

چطور به سگ غذا بدهیم

سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ هاچگونه از زباله خواری سگم هنگام پیادهروی جلوگیری کنم؟ اگر نمی خواهید هنگامی که سگتان را برای پیاده روی به خیابان می برید در زباله ها به دنبال خوراکی باشد، همواره خوراکی های خوشمزه همراه خودتان حمل کنید. همانطور که در امتداد مسیرتان پیاده‌روی می‌کنید نام سگ خود را باها صدا کنید، و هنگامی که سگتان به شما نگاه کرد، لبخند زده و همراه با گفتن “آفرین” یک تکه خوراکی را به سمت دهانش پرت کنید. به مسیرتان ادامه دهید و دوباره این کار را انجام دهید. در ابتدا این کار را هر چند ثانیه تکرار کنید، اگر سگ شما این عمل را دوست داشته باشد، خودش داوطلبانه این کار را انجام می دهد. یعنی برمی‌گردد و به شما نگاه می‌کند. در این هنگام دیگر نیازی نیست شما اسمش را صدا بزنید. فقط صبر می‌کنید تا او خودش برگردد و به شما نگاه کند. هر بار که او به شما نگاه کرد لبخند زده، می گویید “آفرین” و خورکی را می‌دهید. خیلی زود، شما سگی دارید که در طول پیاده روی هر چند ثانیه یکبار به شما نگاه می‌کند.

سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها

با این روش تربیتی دو چیز انجام شده است: ۱٫ تمرکز سگتان بیشتر از آنکه روی زمین باشد روی شماست. ۲٫ سگتان یاد گرفته است که شما یک منبع قابل اعتماد از مواد غذایی لذیذ هستید. به جای اینکه زحمت جستجوی خرده نانی در پیاده رو را به خود بدهد می تواند با نگاه کردن به صاحب خود، تکه‌ای گوشت یا خرده‌های پنیر را دریافت کند. اگر شما سگ خود را در کلاس‌های آموزشی ثبت نام کرده اید، مطمئن شوید که هرگز برای تشویق او جایزه اش را روی زمین یا جلوی پایش پرت نکنند. حتی اگر این نحوه تشویق در کلاس برای سایر سگ ها در کنار او انجام می‌شود، این امر کاملا منصفانه است که از مربی بخواهید برای تشویق سگتان از این کار خودداری کند.

سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ هابهترین راه برای آموزش دادن به سگتان که از زباله خواری کاملا دوری کند، چیست ؟ حمله کردن به سگ و گرفتن خوراکی که او در دهانش گرفته است، برای سگ به این معنی است که صاحبش این تکه‌های غذا را برای خودش می‌خواهد. بیشتر سگ ها قبل از اینکه صاحبش بتواند آن تکه غذا را بگیرد، با نهایت سرعت آن را بلعیده و قورت می‌دهند. در مواردی دیده شده آنچنان با سرعت در هزارم ثانیه بلعیده‌اند که حتی صاحبشان نتوانسته تشخیص بدهد چه چیزی خورده است. پیشنهاد می کنیم کاملا مراقب باشید و در مورد آنچه که او پیدا می‌کند کنجکاو باشید.

سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها وقتی که او چیزی را از خیابان بر می‌دارد، با گفتن عبارت ” اون چیه؟ ” از او بخواهید نشانتان بدهد، وقتی برگشت یک تکه خوراکی خوشمزه ای که برایش همراهتان آوردهاید بدهید، وقتی چیزی که در دهانش بود را انداخت تا غذای شما را بگیرد می‌توانید ببینید چه بوده است. اگرتکه نان خشک یا قسمتی از پیتزای باقی مانده بود و به نظرتان آلوده نبود، می‌توانید نشانش دهید یا با دست برداشته و اجازه دهید تا آن را بگیرد. اما اگر اطمینان نداشتید که آن غذا فاسد یا گندیده است با دادن خوراکی هایی که خودتان برایش آورده بودید حواس او را پرت کنید، این کار را تا زمانی که فراموش کند ادامه دهید، یا آن را جای دیگری پرت کنید.

سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها اگر شما مایل نیستید به سگ خود اجازه بدهید هر گونه زباله یا غذای دور ریخت‌های را بخورد، می‌توانید به تنهایی در مسیری که همیشه با سگتان پیاده روی می کنید رفته و قطعاتی از مواد غذایی را در جای مشخصی برای سگ خود بگذارید تا بعدا آن را پیدا کند. برگشته و سگ را همراه خود ببرید، هنگامی که آن تکه غذاها را پیدا کرد باید مراحلی را که در بالا ذکر شد انجام بدهید.

سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ هاآموزش عبارت ” رها کن “ آموزش عبارت هایی که معنی خودداری از برداشتن چیز خاصی از روی زمین را بدهند بسیار مفید هستند. این آموزش را با نگه داشتن خوراکی در مشت بسته خود شروع کنید. دست خود را از سگ دور کنید و بگویید: ” رهاکن” این عبارت را با لحن و صدای دوستانه بیان کنید، لازم نیست که او را با صدا تهدید کنید. ممکن است سگتان مشت بسته شما را بو کند، دست یا دهانش را روی آن بگذارد و احتمالا پارس می‌کند. بهر حال باید صبور باشید و منتظر بمانید. در نهایت سگ تسلیم خواهد شد، عقب نشینی کرده و از دست شما دور می شود. بلافاصله بگویید “آفرین”، مشت خود را باز کنید و اجازه دهید خوراکی را بخورد. خوراکی دیگری را در مشتتان گذاشته و این روند را تکرار کنید. بعد از هر ۳ یا ۴ بار، دستتان را باز نگاه داشته بدون اینکه عبارت ” رها کن” را بکار ببرید، و اجازه دهید آن را بخورد. با این روش به او آموزش می دهید وقتی می گویید ” رها کن” باید از خوراکی دست بر دارد و تا شنیدن عبارت ” آفرین ” منتظر شما بماند.

سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها گام بعدی این است که به سگتان آموزش دهید برای اینکه خوراکی را بدست بیاورد باید به شما نگاه کند. خوراکی را در مشتتان گذاشته و بگویید: ” رها کن” منتظر بمانید، وقتی سگتان عبارت ” آفرین ” را نمی شنود به شما نگاه خواهد کرد. در این هنگام عبارت ” آفرین ” را بکار ببرید و با باز کردن مشتتان اجازه خوردن خوراکی را به او بدهید. برای ایجاد ارتباط مستقیم چشمی با سگتان حداقل ۴۰ بار تکرار لازم است. او در حال حاضر متوجه شده که راه بدست آوردن خوراکی از صاحبش این است که به شما نگاه کند. برای تکمیل این آموزش، شما می توانید در زمان گفتن عبارت “آفرین” چند ثانیه‌ای تاخیر کنید، بدین صورت تماس چشمی طولانی تر خواهد شد. این تمرین را تا زمانی که بتوانید او را ۵ تا ۱۰ ثانیه به خود خیره نگه دارید ادامه دهید.

سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها سگ ها مرحله بعدی آموزش این است که بجای دست خود از زمین برای قرار دادن خوراکی استفاده کنید و از یک خوراکی معمولی به عنوان طعمه استفاده کنید و چیزهایی که برایش شگفت انگیزهستند را فقط برای پاداش دادن به او بدهید. برای مثال، یک تکه بیسکویت خشک مخصوص سگ را بر روی زمین قرار دهید و به عنوان جایزه تکه های مرغ یا گوشت را نگه دارید. طعمه را بر روی زمین گذاشته، آن را با دست خود بپوشانید و بگویید ” رها کن”. همانطور که در بالا گفته شد، صبر کنید تا دست از تلاش کردن برای گرفتن طعمه بردارد. در این لحظه سگتان به شما نگاه می کند، اکنون عبارت “آفرین” را بکار برده و طعمه را از روی زمین بردارید، سپس جایزه اش را که در دست دیگرتان است بدهید. این تمرین را حداقل ۴۰ بار تا زمانی که دیگر برای گرفتن طعمه از روی زمین تلاش نمی‌کند و بجای آن فقط به شما نگاه می‌کند، تکرار کنید. برای پیشرفت بیشتر دست خود را دو تا پنج سانتی متر بالاتر از طعمه روی زمین نگه دارید. و به روش بالا مراحل را تکرار کنید. بسیار مهم است که شما به بهترین نحو ممکن این مراحل را انجام دهید تا مطمئن شوید که سگ طعمه را از زمین بر نمی دارد ! البته اشتباهات گاه به گاه اتفاق می افتد، اگر طعمه برایش کسل کننده شد و خواست آن را از روی زمین برباید، عبارت ” خیلی بد بود ” را گفته و همزمان جایزه اش را که در دست دیگرتان است را نشان دهید، حتی بگذارید آن را استشمام کند و خودتان آن را بخورید تا ببیند برای گرفتن پاداش باید به شما توجه کند.

هنگامی که به نتیجه رسیدید، می‌توانید دستتان را حدود سی سانتی متری بالاتر از طعمه بر روی زمین نگه دارید، به سگ قلاده بزنید و کنار طعمه بایستید و بگویید ” رها کن”، و اگربرای ربودن طعمه تلاش کرد، از پای خود برای پوشش استفاده کنید. صبر کنید تا سگ به شما نگاه کند، سپس بگویید “آفرین” و جایزه اش را که در دست دیگر شماست به او بدهید. پس از تکرار مداوم و صحیح این تمرین، در مرحله بعدی باید بتوانید با سگتان در اطراف قدم بزنید، هنگامی که به طعمه ای که بر روی زمین است رسیدید، به اوبگویید”رها کن”. وقتی به شما نگاه کرد یعنی انتظار دریافت آن خوراکی خوشمزه را دارد. توصیه می شود که اگر سگتان شروع به کشیدن زنجیرش برای رفتن به سمت طعمه کرد، مراحل آموزش را تکرار کنید تا زمانی که این ایده ( چشم پوشی کردن از آنچه که بر روی زمین است و بجای آن نگاه کردن به صاحبش ) به طور کامل در مغز او تثبیت شود. گام نهایی این است که سگ خود را در خارج از منزل امتحان کنید. طعمه را در مکان‌های مشخصی در مسیر پیاده روی سگ قرار دهید و پس از آن سگتان را برای پیاده‌روی بیرون ببرید. وقتی به طعمه نزدیک شد (در صورت لزوم، به آن اشاره کنید ) عبارت ” رها کن ” را بگویید و به راه خود ادامه دهید. اگر شروع کرد به کشیدن زنجیرش برای رفتن به سمت طعمه، دورتر از طعمه توقف کنید و منتظر بمانید تا به خاطر بیاورد او قرار است به شما نگاه کند. هنگامی که به شما نگاه کرد، عبارت “آفرین ” را بکار ببرید و پاداش خوشمزه اش را بدهید. تا زمانی که شما به سگتان آموزش می دهید و با او تمرین می کنید پیشرفت خواهد کرد و هنگامی که از کنار زباله ای رد می‌شود باید پاسخ درستی بدهد.

همواره به یاد داشته باشید…• آموزش های بسیارزیادی وجود دارد، اما هر چقدر روش های تمرینی شما با آرامش بیشتری همراه باشد تلاش شما موثرتر است. تا زمانی که یک سگ، به شما بیشتر علاقه مند باشد تا آن چیزی که روی زمین افتاده، شما موفق خواهید بود.• هدف از این آموزش این است که سگتان زباله خواری نکند، نه اینکه با فشار آوردن نادرست بر او آزار ببیند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

💌 اگر کسی جواب شما را بده، از طریق ایمیل بهتون اطلاع میدیم

دنیای حیوانات نشریه‌ای است که به همت فعالان مطبوعات ایران منتشر می‌شود و به هیچ یک از شرکت‌ها و افرادی که در حوزه حیوانات خانگی فعالیت تجاری می‌کنند وابسته نیست در نتیجه این نشریه تنها رسانه‌ی مکتوبی است که رشد و شکوفایی خود را در توسعه و تثبیت تمام دست اندرکاران این حوزه می‌بیند و نه در حذف یا تضعیف یک شرکت یا یک برند. نشریه حیوانات خانگی و سایت اینترنتی این نشریه یک حلقه‌ی اتصال بی بدیل برای دسترسی به تمامی دوست داران حیوانات خانگی و حیات وحش، مصرف کنندگان کالای این حوزه و شرکت‌های مرتبط است.

استراتژی و طراحی

© کلیه حقوق قانونی این وبسایت متعلق به مجله دنیای حیوانات می‌باشد.

توله‌ها به سرعت در حال رشد هستن و در عرض تنها چندماه از یه توله سگ کوچولو و بامزه به سگی بزرگ و بالغ تبدیل می‌شن. به همین دلیل توله‌ها به پروتئین، چربی و انرژی بیشتری نیاز دارن و غذای توله سگ باید به خوبی پاسخگوی نیازهای تغذیه‌ای توله در سن رشد باشه. در این مطلب در مورد ویژگی‌های غذای توله سگ و نکات تغذیه‌ای مهم در انتخاب رژیم غذایی مناسب توله‌ها صحبت می‌کنیم. در ادامه با ما در پت پرس همراه باشید.

توله‌ها با اشتهایی سیری‌ناپذیر غذا می‌خورن و روند رشدشون حدود ۲۰ برابر یه سگ بزرگساله. از بدو تولد و شیرخوارگی تا حدودا یک سالگی دوره تولگی سگ به حساب میاد و سگ در حال رشد و تبدیل شدن به یه سگ بالغه.

تغذیه مناسب برای توله سگ باعث میشه در بزرگسالی سگی سالم و قوی داشته باشید و در برابر بسیاری از بیماری‌ها ازش محافظت کنید. ما در مطلب راهنمای غذای سگ در سنین مختلف در مورد انتخاب رژیم غذایی مناسب برای سگ به طور کلی صحبت کردیم و پیشنهاد می‌کنیم حتما مطالعه کنید؛ اما به دلیل اهمیت بالای غذای توله سگ تصمیم گرفتیم اختصاصا مقاله جداگانه‌ای رو هم به این موضوع اختصاص بدیم.

بهترین غذا برای رشد توله سگ باید حاوی پروتئین، چربی، مواد معدنی، ویتامین‌ها و چربی‌های مفید بیشتری باشه تا توله‌ها بتونن دوره رشد خودشون رو به طور کامل سپری کنن و به یه سگ بالغ سالم و قوی تبدیل بشن.

چطور به سگ غذا بدهیم

تغذیه توله سگ نقش مهمی در سلامت و طول عمر سگ در بزرگسالی داره و لازمه که بهش توجه کافی داشته باشید. غذای توله سگ باید تمام نیازهای تغذیه‌ای و انرژی مورد نیاز توله سگ برای رشد و فعالیت رو تامین کنه. به طور کلی پروتئین و چربی غذای توله سگ باید بیشتر از غذای سگ بزرگسال باشه. همینطور این سگهای کوچولو برای رشد و استحکام استخوناشون به کلسیم بیشتری هم نیاز دارن.

برای انتخاب رژیم غذایی مناسب برای توله سگ چند گزینه دارید:

انتخاب هرکدوم از این گزینه‌ها به موارد مختلفی مثل زمان، وقت و هزینه‌ای که می‌خواید برای سگتون صرف کنید و وضعیت و شرایط سلامتی سگتون بستگی داره. مثلا غذای توله سگ هاسکی و توله‌های نژادهای بزرگ مثل ژرمن و روتوایلر با غذای سگهای عروسکی متفاوته. (در این رابطه بخوانید: غذای سگ هاسکی از تولگی تا بزرگسالی)

همینطور اگه تصمیم به آشپزی برای سگتون گرفتید باید بدونید که ترکیبات غذا و مقدار اونا باید توسط دامپزشک تاییید شده باشه.

توصیه ما اینه که قبل از هرجیز با دامپزشک در این مورد مشورت کنید و بعد تصمیم نهایی‌تون رو بگیرید.

   

اگر شما هم جزو دسته افرادی هستید که از قیمت های بالا و کمیاب بودن غذاخشک های خارجی توله سگ خسته شدید، این بخش از مقاله رو با دقت بخونید.

آیا تهیه غذای توله سگ تو خونه میتونه برای توله سگمون مفید و کافی باشه؟

بله، ولی شرط داره

شرطش اینه که دامپزشک بسته به ویژگی های توله سگ شما مثل

و چندین فاکتور دیگه، مواد تشکیل دهنده غذای توله سگ و مقدارشون رو مشخص کنه.

دستور غذایی نوشته شده توسط دامپزشک  چون با توجه به نیازهای غذایی اختصاصی توله سگ شما محاسبه و فرمول نویسی شده، بسیار بالانس شده هست و میتونه حتی از غذای خشک هم براش مفیدتر باشه چون از مواد تازه و باکیفیت تشکیل شده.

ما در پت پرس این امکان رو برای شما فراهم کردیم که از دامپزشک به صورت اختصاصی برای توله سگتون یه برنامه غذایی کامل و بالانس شده مطابق با

دریافت کنید.

کافیه فرم زیر رو پر کنین  تا باهاتون تماس بگیریم.

نام و نام خانوادگی شما

شماره تلفن همراه شما (شماره ای که با آن واتساپ دارید)

اسم سایت پت پرس را به فارسی بنویسید.

اطلاعات بیشتر در مورد پلن تغذیه( برنامه غذایی اختصاصی سگ)

غذای سگ بزرگسال به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای تغذیه‌ای توله‌ها نیست و براشون کافی نیست؛ بنابراین حتما تا سن یک سالگی به توله‌تون غذای مخصوص توله سگ بدید تا خیالتون از هر بابت راحت باشه.

غذاهای تجاری که مخصوص توله ها تهیه می‌شن مقدار پروتئین، ویتامینها و مواد معدنی و اسیدهای چرب مفید بیشتری دارن که برای رشد اونا ضروریه.

غذای توله سگ از نظر ترکیبات کاملا بالانس شده هستن و پروتئین بالا برای رشد و تقویت ماهیچه‌ها، کربوهیدرات برای تامین انرژی مورد نیاز توله‌های بازیگوش و مقدار کلسیم بالا برای تقویت و استحکام دندان‍ها و استخوان‌ها رو در ترکیب خود دارن.

از همون لحظه که توله وارد خونه‌تون میشه و حتی از قبل باید در مورد رژیم غذاییش تصمیم‌گیری کرده باشید. تغییر رژیم غذایی سگ در بزرگسالی کار سختیه؛ پس از همین حالا تصمیمتونو بگیرید و برنامه غذای توله سگ کوچولوتون رو مشخص کنید.

غذای آماده توله سگ به دو صورت غذای خشک و غذای تر یا کنسروی وجود داره و هرکدوم مزایا و معایب مختلفی دارن.

غذای خشک مزایای خیلی زیادی داره: از نظر مواد مغذی و ترکیبات بالانس شده است و در حالت عادی دیگه نیازی به استفاده از مکمل‌های غذایی و مولتی ویتامین ندارید. نگهداری غذای خشک خیلی راحته و از نظر قیمت هم به صرفه‌تر و مناسب‌تره. همچنین جویدن دانه‌های غذای خشک به جلوگیری از جرم دندان توله سگ کمک می‌کنه. همه این دلایل باعث شدن خیلی از صاحبان سگ غذای خشک رو به عنوان رژیم غذای سگشون انتخاب کنن.

غذای کنسروی هم از طرفی ویژگی‌های مثبت متعددی داره: درصد بالایی از ترکیبات کنسرو پروتئین گوشته، طعم لذیذتر و خوشمزه‌تری داره و بافتش هم به گوشت شبیه‌تره. همینطور حاوی مقادیر زیادی آبه و آب مورد نیاز بدن توله رو تا حد زیادی تامین می‌کنه. اما قیمت به مراتب بالاتر و گران‌تری داره و به محض باز شدن هم باید بلافاصله استفاده بشه.

به اعتقاد پت پرس و همینطور تمامی دامپزشکان:

بهترین رژیم غذایی برای توله سگ رژیم غذایی بالانس شده و تجویز شده توسط دامپزشک است.

مقدار غذایی که توله سگ در روز نیاز داره به چندین عامل مهم و تاثیرگذار بستگی داره:

چطور به سگ غذا بدهیم

بنابراین باید با مشورت دامپزشک و براساس وضعیت توله مقدار غذایی مورد نیازش رو تعیین کنید.

همچنین روی بسته‌بندی غذای تجاری سگ معمولا جدولی وجود داره که مقدار غذای مورد نیاز رو با توجه به وزن سگ و میزان فعالیتش مشخص می‌کنه.

اگه یه غذا باکیفیت و مغذی باشه مقدار کمی از اون برای توله سگ کافیه؛ اما اگه غذایی بی‌کیفیت و ارزان باشه هرچقدر هم که بهش غذا بدید باز هم نمی‌تونه نیازهای تغذیه‌ای مورد نیاز توله سگ رو تامین کنه.

به مقدار کالری و انرژی خوراکی تشویقی هم توجه کنید!

تشویقی در تربیت توله سگ نقش مهمی داره و لازمه که برای تایید و تشویق سگ به انجام دادن یا ندادن کارها از تشویقی استفاده کنید. به عنوان صاحب سگ باید حواسمون باشه که از چه نوع و چه مقدار تشویقی استفاده می‌کنیم و مقدار کالری و پروتئین اون رو در برنامه غذایی سگ محاسبه کنیم تا توله سگ به چاقی و اضافه وزن دچار نشه. برای اطلاعات بیشتر و انتخاب تشویقی مناسب برای توله سگتون مطلب «تشویقی سگ چیست و چه انواعی دارد؟» رو مطالعه کنید.

توله‌ها تا هشت هفتگی حتما باید پیش مادرشون باشن و از شیر مادر تغذیه کنن. شیر مادر بهترین و کامل‌ترین منبع تغذیه‌ای برای توله است و اونو در برابر بسیاری از بیماری‌ها واکسینه می‌کنه؛ بنابراین ازتون خواهش می‌کنیم از خرید توله‌های زیر ۲ ماه خودداری کنید.

اما اگه بنابه هردلیلی باید از یه توله سگ کوچولو نگهداری کنید لازمه که در مورد غذای توله سگ بدون مادر اطلاعات کافی کسب کنید. مطلب نگهداری از توله سگ چندروزه تا ۲ ماه در این مورد اطلاعات بسیار مفید و کاملی بهتون میده و خوندن اون رو بهتون پیشنهاد می‌کنیم.

ترکیبات: مرغ، برنج، چربی مرغ، گندم، چغندر، روغن ماهی، مواد معدنی و انواع ویتامین‌ها

آنالیز ترکیبات


چرا این محصول را دوست داریم؟

مشاهده قیمت در سایت فروشنده

۲ ماهگی توله دیگه به شیر مادر نیاز نداره و می‌تونه خوردن غذا رو شروع کنه؛ به همین دلیل در این سن میتونید اونو به خونه بیارید. توله در این دوره به ۳-۴ وعده غذا در روز نیاز داره و چون هنوز کوچولو و کم سنه و باید غذای مخصوص توله سگ رو با کمی آب یا شیر ترکیب کنید و بهش بدید.

این فرمول کلی برای همه سگ‌هاست؛ اما در مورد هر نژاد ممکنه تفاوت‌هایی وجود داشته باشه. مثلا در مورد نژادهای بزرگ توله تا ۹-۱۰ هفتگی به غذای مرطوب و پوره شده نیاز داره؛ اما در مورد نژادهای کوچک و عروسکی این مدت تا ۱۲-۱۳ هفتگی ممکنه ادامه داشته باشه. در این مورد حتما باید با دامپزشک مشورت کنید.

از سن ۳ ماهگی به بعد می‌تونید کم کم غذای آبکی و پوره شده رو کنار بذارید و غذای خشک و جامد بهش بدید. توصیه می‌کنیم حتما از غذاهای باکیفیت متعلق به برندهای معتبر استفاده کنید و به خاطر قیمت ارزان هر غذایی استفاده نکنید. چون تغذیه مناسب توله سگ ضامن سلامت و طول عمرش در بزرگسالی خواهد بود.

همینطور تعداد وعده‌های غذاییش رو می‌تونید به ۳ بار در روز کاهش بدید (البته در این مورد با دامپزشک مشورت کنید).

از ۶ ماهگی تعداد وعده غذای توله سگ رو به ۲ بار در روز کاهش بدید؛ البته این تغییر رو به مرور و کم کم انجام بدید تا سگ بهش عادت کنه. به طور کلی سگ‌ها تا ۱۲ ماهگی توله حساب می‌شن و در یک سالگی به بلوغ و بزرگسالی می‌رسن و لازمه که دیگه بهشون غذای سگ بزرگسال داده بشه.

اما سن بلوغ در نژادهای مختلف ممکنه کمی تفاوت داشته باشه و دیرتر یا زودتر اتفاق بیفته.

مثلا در مورد نژادهای سگ کوچک که دوره رشد کوتاهتری دارن تغییر غذا رو می‌تونید در ۷-۹ ماهگی انجام بدید؛ اما برخی نژادهای بزرگتر تا ۱۲-۱۳ و حتی ۱۴ ماهگی هم در حال رشدن و توله سگ محسوب می‌شن و به انرژی بالایی نیاز دارن.

به همین دلیل در مورد زمان تغییر غذای توله به غذای بزرگسال حتما با دامپزشک مشورت کنید و با توجه به نژاد و وضعیت سلامتی‌ش این کار رو انجام بدید.

محصولاتی که اختصاصا برای توله سگ‌ها تهیه می‌شه دسته‌بندی‌های مختلفی دارن؛ اما به طور کلی دو دسته بندی کلی در غذای توله سگ وجود داره که بیشتر هم در غذای خشک دیده میشه:

توله‌های نژاد بزرگ مثل ژرمن شپرد، روتوایلر و دوبرمن نیاز به روند رشدی کند و مستمر دارن تا از بروز بسیاری از مشکلات ناشی از رشد بی‌رویه و زودهنگام جلوگیری بشه. مثلا توله‌های نژاد بزرگ مستعد ابتلا به مشکلات مفاصل هستن؛ به همین دلیل غذای مخصوص این نژادها حاوی مواد مغذی بیشتری برای تقویت مفاصل و استخوان‌هاست. محصولات غذایی که مخصوص نژادهای بزرگ تهیه شدن به خوبی پاسخگوی نیازهای تغذیه‌ای این توله‌ها هستن.

از طرفی توله‌های نژاد کوچک مثل پاگ، پامرانین، شیواوا و شیتزو تریر هم نیازهای تغذیه‌ای متفاوتی دارن و به رژیم غذایی ویژه‌ای نیاز دارن. به طور مثال غذای خشک توله‌های نژاد کوچک باید حاوی دانه‌های ریز باشه تا با فک و آرواره کوچک این نژادها تناسب داشته باشه. همینطور نژادهای کوچک معمولا سوخت و ساز و متابولیسم سریع‌تری دارن و به غذاهای پرانرژی‌تری نیاز دارن.

بنابراین مهم‌ترین نکته موقع خرید غذای توله سگ توجه به جثه و اندازه نژاد سگتون هست.

برخی برندهای معتبر مثل رویال کنین غذاهای مخصوص نژادی دارن که ما خرید این نوع غذاها رو توصیه می‌کنیم. محصولات مختلفی مخصوص توله‌های ژرمن شپرد، پامرانین، شیتزو تریر، شیواوا و … وجود داره که کاملا مطابق با نیازهای توله‌های در حال رشد این نژادها طراحی و تولید شدن.

در ادامه برخی از بهترین غذاهای خشک و کنسروی مخصوص توله سگ رو بهتون معرفی می‌کنیم.

 

ترکیبات: پروتئین طیور، برنج، آرد ذرت، چربی حیوانی، پروتئین گیاهی، گندم، روغن ماهی، مواد معدنی و ویتامین‌

آنالیز محصول


چرا این محصول را دوست داریم؟

برای خرید و اطلاع از قیمت غذای خشک توله سگ رویال کنین روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده قیمت در سایت فروشنده

ترکیبات: مرغ، برنج، ذرت، چربی مرغ، گندم، چغندر، روغن ماهی، ویتامین‌ها و مواد معدنی

مشاهده قیمت در سایت فروشنده

 

ترکیبات: پروتئین گوشت اردک ۲۳%، برنج، سیب زمینی، چربی طیور، فیبر چغندر، سالمون خشک شده ۴%، مواد معدنی و ویتامین

مشاهده قیمت در سایت فروشنده

محصول: آلمان

ترکیبات: پروتئین گوشت بره، آرد برنج، آرد ذرت، چربی گوشت گاو، روغن آفتابگردان، چغندر، ویتامین‌ها و مواد معدنی

جدول آنالیر ترکیبات


چرا این محصول را دوست داریم؟

مشاهده قیمت در سایت فروشنده

محصول: آلمان

ترکیبات: گوشت مرغ، کدوتنبل

مشاهده قیمت در سایت فروشنده

ترکیبات: بوقلمون ۴۸%، پنیر ۷%، گندم، کربنات کلسیم

مشاهده قیمت در سایت فروشنده

شما از چه غذا و محصولی برای توله سگتون استفاده می‌کنید؟ به نظرتون بهترین غذا برای توله سگ چیه و چه محصولی کیفیت بهتری داره؟ لطفا برای ما کامنت بگذارید و نظر و تجربیات خودتون رو با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

سلام میشه از خوراک خونه بهش بدیم مثلا مرغ یا برنج خودمون یا گوشت

سلام دوست عزیز، بله میتونین ولی باید توسط دامپزشک بسته به ویژگی هایی مثل وزن ،سن، میزان فعالیت ، نژاد و حتی بیماری خاص مقدارشون مشخص بشه پیشنهاد میکنم مقاله ی https://petpors.com/best-dog-food/ مطالعه کنید و برای دریافت رژیم متناسب به تغذیه آنلاین مراجعه کنید https://petpors.com/vet-nutritionists/

با سلام ممنون از سایت شما .ببخشید لطفاً کنید عکس شماره ۶ از بالا .آن سگ کوچک که زبانشو درآورده میشه نوع نژادشو برام تو ایمیل بنویسید .چون از نظر اطلاعات دارویی . غذایی .نگهداری غیره مشکل دارم .. چون دوهفته است که خریدم .دو ماهه است ..ممنون

سلام دوست عزیز،
تشخیص نژاد از روی ظاهر در توله ها درصد خطای بالایی داره. باتوجه به نژاد کناریش ممکنه شیواوا باشه. بهترین و مطمئن ترین راه تست DNA هست، اگه سن سگتون بیشتر از این توله هست میتونین عکسش رو برامون ارسال کنین تا بتونیم تا حد ممکن نژادش رو از روی ظاهر تشخیص بدیم:نژاد سگ من چیه؟ (تعیین نژاد سگ از روی عکس)

سلام خسته نباشید. ببخشید اگه به هر دلیلی نخواهیم برای توله سگ یا حتی سگ بالغ از غذای های کارخانه ای استفاده کنیم و یا کمتر استفاده کنیم باید به چه صورت عمل کنیم.
یعنی تا حد زیادی از نیاز های غذایی حیوان رو با خودمان برطرف کنیم

سلام ساناز جان،
میتونین کم کم عادتش بدین به غذای خونگی که معمولا ترکیبی از مرغ پخته درکنار برنج، هویج پخته یا سیب زمینی هست. اوایل غذا خشکو خونگیو مخلوط بدین بعد به مرور از نسبت غذای خشک کم کنین تا درنهایت با غذای خونگی جایگزین کنین. ولی محض احتیاط بهتره از جهت تامین ویتامین ها و مواد معدنی مولتی ویتامین یا مکملای غذایی دراختیارشون بذارین.

واکنش همه ما نسبت به شنیدن بیماری هاری، ترس و نگرانیه. حق هم داریم؛ چون  بیماری هاری یه بیماری خطرناک و واگیرداره که می‌تونه همه پستانداران به ویژه سگ‌ها رو درگیر کنه. با این حال، خوشبختانه این بیماری قابل پیشگیریه و می‌تونید در برابر این بیماری…

سگ بوردر کولی در سال ۲۰۲۰ به عنوان باهوش‌ترین نژاد سگ در دنیا انتخاب شده؛ همونطور که قبلا در مقاله باهوش ترین نژاد سگ هم گفته بودیم. این سگ زیبا فوق‌العاده باهوش و پرانرژیه و یه سگ خانوادگی محبوبه. اما نگهداری از این سگ به شرایط خاصی نیاز داره و به…

آیا شما از همه بیماری‌هایی که ممکنه سگتون به اون مبتلا بشه آگاهی دارین؟ می‌دونین که بعض از این بیماری‌ها ممکنه به شدت کیفیت زندگی سگتون رو کم کنه؟ دیسپلازی مفصل، یک بیماری شایع در سگ‌ها ست که در اثر تغییر و رشد غیرعادی مفصلِ استخوانِ رانِ سگ ایجاد…

فلات تبت همیشه یادآور قله اورست و رشته کوه‌های هیمالیا بوده؛ اما این اسم برای عشق سگ‌ها، یعنی سگ تبت. سگ تبتی یا تیبتین ماستیف؛ یه سگ باابهت، باهوش و هشیاره که به عنوان سگ نگهبان و گارد گزینه خیلی خوبیه. با این حال این سگ غول‌پیکر و پشمالو خلق و…

همه ما برای نگهداری درست از حیوانات خانگی مون نیاز به داشتن اطلاعات درست و کامل داریم.

ما در تیم پت پرس تلاش میکنیم تا این اطلاعات رو به بهترین نحو در اختیار شما قرار بدیم. شما میتونین پاسخ سوالاتتون درباره نگهداری از سگ، گربه، پرندگان و جوندگان خانگی رو در پت پرس پیدا کنین یا مستقیم از دامپزشک متخصص بپرسین.

هدف پت پرس اینه که روزی بیاد تا هیچ کدوم از حیوانات خانگی به خاطر کمبود اطلاعات ما، بیمار نشن.

 

021-91302721

شنبه تا چهارشنبه 9:30 تا 19

پنج شنبه ها 9:30 تا 16

 

 

خانه

مقالات

دامپزشک آنلاین

کتاب و فیلم

پروفایل

ما رو در شبکه های اجتماعی دنبال کنید تا از اخبار جدید باخبر بشید و باهامون در تماس باشید. ما هم از پیدا کردن دوستان جدید خوشحال میشیم.

چطور به سگ غذا بدهیم
چطور به سگ غذا بدهیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *