چطور به قشم برویم

 
helpkade
چطور به قشم برویم
چطور به قشم برویم

اگر قصد دارید به جزیره قشم سفری داشته باشید، و به فکر استفاده از وسایل نقلیه عمومی همچون اتوبوس، قطار و هواپیما نیستید، یک راه پیش‌روی‌تان می‌ماند و آن هم اتومبیل شخصی‌تان است. برای سفر به قشم با ماشین شخصی چندین راه را می‌توان انتخاب کرد که در این مقاله سعی کرده‌ایم آن‌ها را با بیان تمام جزئیات و نکات جذاب و خواندنی که باید در این مسافرت ماجراجویانه به آن‌ها توجه کنید، برای‌تان مطرح کنیم.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم برای مشاهده تورهای قشم وارد صفحه “تور قشم” شوید.

گوشه گوشه جزیره قشم، چشم‌اندازی از طبیعت شگفت‌انگیز و سرزمین رازآلود محبوب گردشگران ایرانی را به نمایش می‌گذارد؛ که از جاذبه‌های گردشگری، تفریحی قشم که در سفر به این جزیره تماشایی می‌توانید از تماشا و بازدید از آن لذت ببرید می‌شود به موارد زیر اشاره کرد: دره ستارگان، جزیره ناز، تنگه چاهکوه، جنگل حرا، غار خربس، غار نمکدان، سد گوران، دره تندیس‌ها، دره مجسمه‌ها، دره سکوت و قلعه پرتغالی‌ها.برای مطالعه توضیحات جامع و کامل درباره جاذبه‌های گردشگری قشم، می‌توانید نگاهی به مقاله «قشم و آشنایی با 10 جاذبه گردشگری آن» بیندازید.چطور به قشم برویم

برای سفر به قشم با ماشین شخصی دو مسیر اصلی پیش‌رویتان قرار دارد:

الف) سفر زمینی به قشم با عبور از شهرهای یزد و سیرجانب) سفر زمینی به قشم با عبور از شهرهای اصفهان و جهرم و لار

بعد از رسیدن به بندرعباس نیز دو راه پیش‌روی‌تان قرار دارد:

الف) اگر می‌خواهید ماشین‌ شخصی‌‌تان را نیز تا خود جزیره ببرید، باید خودتان را به بندر پل برسانید. این بندر نیم‌ساعتی با بندرعباس با ماشین شخصی فاصله دارد. حمل خودروی شما از بندر پل تا جزیره قشم با لندینگ کرافت یا شناورهای خودروبر صورت می‌گیرد و با پرداخت هزینه رفت و برگشت می‌توانید این کار را انجام دهید. در این مسیر ماشین شخصی شما به جزیره قشم و بندر لافت می‌رسد و از آنجا اتومبیل‌ خود را تحویل می‌گیرید و راهی محل اقامت خود در قشم می‌شوید. ب) اگر نمی‌خواهید ماشین شخصی‌تان را به جزیره ببرید، باید پس از پارک کردن ماشین‌تان در یکی از پارکینگ‌های رسمی و معتبر بندرعباس به سمت اسکله حقانی بروید و با اتوبوس‌های دریایی راهی قشم شوید. به این نکته توجه داشته باشید، تفاوتی نمی‌کند کدامیک از این مسیرها را انتخاب می‌کنید، باید برنامه‌ریزی شما به شکلی باشد که سفرتان آرامش‌بخش، لذت‌بخش و خاطره‌انگیز شود.

همانطور که در بخش قبل گفتیم، برای اینکه ماشین شخصی خودتان را بتوانید به جزیره قشم ببرید، باید از لندینگ‌کرافت‌ها استفاده کنید. این شناورهای خودروبر به طور شبانه‌روزی بین دو بندر پل و بندر لافت فعالیت دارند. پیش از اقدام به برنامه‌ریزی برای سفر بهتر است وضعیت آب‌وهوا در چند روز آینده را بررسی کنید تا در بندر به مشکلی برای رفت و آمد مواجه نشوید. هزینه حمل ماشین شخصی به قشم، بسته به زمان مراجعه‌تان به این جزیره متغیر خواهد بود و پس از پرداخت آن برگه‌‌ای به شما ارائه می‌شود که حین رفت و برگشت باید آن را همراه خود نگه‌دارید. فاصله زمانی شما از بندر پل تا بندر لافت بین 20 الی 30 دقیقه خواهد بود.

همانطور که در بخش‌های قبلی گفته شد، پس از اینکه ماشین شخصی خود را در پارکینگ‌های معتبر و رسمی بندرعباس پارک کردید باید خودتان را به اسکله شهید حقانی بندرعباس برسانید تا سوار اتوبوس‌های دریایی شوید و به جزیره قشم بروید. سفر با این اتوبوس‌ها معمولاً 50 دقیقه به طول مینجامد. این اتوبوس‌ها معمولاً زمانی‌که شرایط جوی مناسب باشد، حرکت می‌کنند و احتمال دارد با طوفانی شدن دریا، امکان جابجایی مسافران وجود نداشته باشد و بهتر است از قبل با اسکله حقانی تماس گرفته شود و از شرایط جوی و ساعت حرکت این اتوبوس‌ها مطلع شوید.

ساعات کاری اتوبوس‌های دریایی به مقصد قشم به شرح زیر است:

از بندرعباس به قشم: ۶ صبح الی ۱۱:۳۰ شباز بندرعباس به هرمز: ۷ و ۹ صبح، ۱۲ ظهر، ۲ و ۵ بعد از ظهر، ۸:۳۰ شباز قشم به بندرعباس: ۶:۳۰ صبح الی ۱۰ شباز قشم به هرمز: ۷ صبح و ۲ بعد از ظهراز هرمز به بندرعباس: ۸ و ۱۰ صبح، ۱ و ۳ و ۶ بعد از ظهراز هرمز به قشم: ۸ صبح و ۳ بعد از ظهرحتماً پیش از سفر از وضعیت آب‌وهوایی و جوی مطلع شوید. برای این کار می‌توانید با شماره تماس اسکله‌ها که در زیر آورده شده تماس بگیرید:اسکله شهید حقانی بندرعباس: ۰۷۶۳۲۲۳۷۷۸۱اسکله شهید ذاکری قشم: ۰۷۶۳۵۲۲۵۵۳۶

یکی دیگر از راه‌هایی که بتوانید در جزیره قشم با ماشین شخصی خود به تماشای جاذبه‌های گردشگری، تفریحی و تماشایی آن بروید، فرستادن اتومبیل‌تان از طریق قطار و واگن‌های خودروبر به این جزیره است. این قطارها در دو طبقه بین 10 تا 12 سواری را در خود جای می‌دهند. در ادامه قوانین و مقررات مربوط به حمل خودرو با قطار برایتان آورده شده که دانستن تعدادی از آن‌ها خالی از لطف نیست.

در ادامه قوانین و مقررات حمل خودرو با قطار به قشم برایتان آورده شده است:

1.بعد از رسیدن قطار به مقصد، تحویل آنی خودرو به خاطر انجام امور مربوط به تخلیه خودرو از واگن ممکن نیست و تحویل ماشین شخصی شما در ساعات اداری و با فاصله زمانی انجام می‌شود.2. حمل خودروهای با ارتفاع بیش از ۱۵۸ سانتی‌متر (شاسی بلند – پاترول، پرادو، سانتافه، نیسان وانت و …) یا عرض بیش از ۱۸۰ سانتی متر مقدور نیست.

3. ارائه اوراق شناسایی مالک و نیز خودرو هنگام تحویل دادن و تحویل گرفتن آن الزامی است.4. زمان تحویل خودرو به راه‌آهن حتماً باید مدارک شناسایی‌، سند و کارت ماشین‌ همراه‌تان باشد.5. باید یک ساعت پیش از زمان حرکت قطار، ماشین را به انبار تحویل دهید و وسایل‌تان را غیر از جک و زاپاس از داخل ماشین بردارید.6. شرکت راه‌آهن مسئولیتی در قبال وسایل شخصی شما ندارد.7. مقدار بنزینی که در باک ماشین باقی می‌ماند، باید از یک چهارم باک کمتر باشد.8. برای رعایت موارد ایمنی سرباتری ماشین‌ها را در مبداء جدا می‌کنند و پس از رسیدن به شهر مقصد، سرباتری‌ها دوباره نصب می‌شوند.9. فقط تا ۲۴ ساعت پس از رسیدن ماشین به مقصد، پارکینگ راه آهن رایگان است. پس از آن تا ۵ روز اول یک مبلغ و بعد از ۵ روز مبلغ بیشتری را روزانه برای نگهداری خودرو باید پرداخت کنید.10. اگر به‌ هر دلیلی ماشین شما به موقع نرسد و نتوانید ۲۴ ساعت بعد ماشین را تحویل بگیرید، ۵۰ درصد از کرایه را به شما برمی‌گردانند.11. اگر شرکت راه‌آهن نتواند ماشین شما را در مقصد تحویل دهد، تمام هزینه‌ بلیت را به شما برمی‌گرداند.

در ادامه نکات ضروری و الزامی برایتان آورده شده که در سفر به قشم با ماشین شخصی بهتر است آن‌ها را رعایت کنید:

1. تا حد امکان در طول روز رانندگی کنید. 2. با حالت خستگی و بی‌حالی رانندگی نکنید.3. بین راه در طول مسیر چندین بار استراحت کنید تا حین رانندگی سطح هوشیاری‌تان حفظ شود. 4. جاهای سبقت ممنوع، سبقت نگیرید. 5. از سبقت‌های بی‌مورد بپرهیزید. 6. سعی نکنید هرچه سریع‌تر خودتان را به مقصد برسانید، دیر رسیدن و لذت بردن از جذابیت‌های مسیر، خیلی بهتر از هرگز نرسیدن است.

7. جزیره قشم دارای آب‌وهوای گرم و مرطوب است و بیشترین دمای آن 46 درجه سانتی‌گراد و کمترین دمای آن 16 درجه سانتی‌گراد خواهد بود. 8. برای اقامت در جزیره قشم می‌توانید در هتل‌ها، خانه‌های بوم‌گردی، هتل‌آپارتمان‌ها و سوئیت‌های ترتیب‌داده‌شده برای مسافران ساکن شوید. 9. یکی دیگر از راه‌های اقامت در جزیره قشم، مراجعه به کمپ‌پارک‌ها برای اسکان آن دسته گردشگرانی است که قصد اقامت در چادر خود را دارند.

در این مقاله از مجله گردشگری کایت ما شما را با دانستنی‌های مفید و کاربردی درباره راه‌های سفر به قشم با ماشین شخصی آشنا کردیم. اگر قصد سفر به جزیره قشم را دارید، می‌توانید با شماره تلفن 02188503015 تماس بگیرید تا کارشناسان کایت شما را درخصوص ثبت نام در تور قشم راهنمایی کنند.

کلیه حقوق این وبگاه متعلق به سایت کایت است.

با سلام و احترام خدمت دوستاران سفر و كاربران محترم سايت لست سكند و همچنين مديريت محترم و پرسنل بسيار زحمتكش سايت لست سكند. 

جزيره قشم: يكي از جزاير استان هرمزگان و بزرگترين جزيره ايران و خليج فارس در تنگه هرمز است.

 

جدول آب و هواي جزيره قشم ( مقدار باران و دماي هوا ) نقشه جزيره قشم:چطور به قشم برویم

 

راههاي رفتن از تهران به قشم:

 

1) با خودرو شخصي:

مسير از تهران تا قشم به طول 1450KM زميني عبور از شهرهاي ( تهران – قم – كاشان – نايين – يزد – مهريز – انار – شهربابك – سيرجان – حاجي‌آباد – بندرعباس – بندر پل و سپس استفاده از لنديكرافت، جهت حمل خودرو تا اسكله بندر لافت – قشم )

حدود 20 ساعت مسير + 2 ساعت زمان جابه جايي با لنديكرافت ( به غير از تعطيلات عيد )

هزينه بنزين حدود 300 هزار تومان + 100 هزار تومان جهت رفت و برگشت با لنديكرافت

2) ريلي:

استفاده از قطار، تهران تا بندرعباس و سپس استفاده از شناورهاي مسافربري كه از اسكله شهيد حقاني بندرعباس به اسكله شهيد ذاكري قشم، شناور هر يك ساعت اعزام دارند.

حدود 14 ساعت قطار و 1 ساعت شناور

هزينه حدود 150 هزار تا 300 هزار تومان بابت قطار ( رفت و برگشت ) + نفري 40 هزار تومان رفت و برگشت با شناور

3) هوايي:

توسط هواپيما به صورت پرواز مستقيم به جزيره قشم

حدود 2 ساعت پرواز هزينه حدود 300 تا 400 هزار تومان بليط رفت و برگشت + 50 تا 60 هزار تومان بابت ترانسفر فرودگاه تا هتل در رفت و برگشت

اميدوارم هر راهي را كه انتخواب مي‌كنيد، سفري ايمن و خوش داشته باشيد.

عكسهايي از اسكله بندر پل و لنديكرافت:

 

هتلها در جزيره قشم:

هتل هاي 2 و 3 ستاره زيادي هستند و يك هتل 4 ستاره كه مقداري از مركز شهر دور ولي داراي ساحل اختصاصي است. در ضمن خانه و سوئيتهاي زيادي هم جهت اجاره با قيمت مناسب موجود است. لازم به ذكر است كه هتلهاي قشم از نظر كيفيت نسبت به هتلهاي كيش در سطح پايين‌تري هستند.

انتخاب ما هتل بهشت قشم است كه از سال 91 تاكنون در اين هتل سالي 1 الي 2 بار اقامت چند روزه داريم. هتل نزديك به مركز شهر و پاساژ و ساحل است. اينجانب هتل بهشت را در قسمت نقد و بررسي هتل، نقد كرده‌ام و در آنجا ميتوانيد اطلاعات بيشتر را كسب كنيد.

عكسهاي از هتل بهشت قشم:

 

**سفر ما به قشم از ساعت 13:00 بعدازظهر، بعد از صرف ناهار با خودروي شخصي آغاز شد و از شهرهاي قم – كاشان – يزد – بندرعباس گذشتيم و در فرداي آن روز در ساعت 7:00 صبح در اسكله بندر پل با پرداخت 65000 تومان جهت كاپوتاژ و حمل خودرو به جزيره قشم وارد شديم( جهت خروج 25000 تومان ). در ساعت 11:00 به هتل بهشت رسيديم ( از قبل رزرو تلفني انجام داده بوديم ) كه پس از بررسي مدارك در همان زمان اتاق تحويل گرفتيم ( قبل از ساعت 12:00 )

 

برنامه روز اول: ورود به هتل – استراحت در هتل – بعدازظهر استراحت در ساحل زيتون.

برنامه روز دوم: شنا در ساحل زيتون – پاساژ ستاره و پاساژهاي اطراف آن – مركز خريد سيتي سنتر.

برنامه روز سوم: تور ديدن دلفين در خليج فارس – بازار قديم – استراحت در ساحل زيتون.

برنامه روز چهارم: رفت و برگشت به بندر عباس با شناور.

برنامه روز پنجم: شنا در ساحل زيتون – بازار درگاهان – استراحت در ساحل زيتون – مركز خريد سيتي سنتر قشم

برنامه روز ششم: خروج از هتل و حركت به سمت تهران

 

ساحل زيتون:

اين ساحل براي شنا كردن در صبح هنگام بسيار مناسب و خلوت است. همچنين آب دريا بسيار ذلال و شفاف و عمق 3 متري به راحتي ديده مي شود. داراي مكان اختصاصي شنا براي خانمها ميباشد. داراي پارك و درختان نخل زيباست. پارك تقريباً بزرگ و مناسب تفريح است. داراي رستوران و سوپرماركت و نمازخانه و سرويس بهداشتي و پاركينگ بسيار بزرگ نيز مي باشد. در ورودي پارك تاكسي هميشه موجود است و كرايه تا مركز شهر و پاساژها نيز 5000 تومان است.

عكسهايي از ساحل يا پارك زيتون:

چطور به قشم برویم

عكسهايي از پاساژ ستاره و سيتي سنتر قشم:

 

تور بازديد از دلفينها در دريا:

اين تور در صبح زود انجام مي گردد و از روز قبل بايد اين تور را در هتلها و يا پاساژها خريداري كنيد و مبلغي حدود نفري 50 هزار تومان مي باشد. اين تور با قايق هاي كوچك انجام ميشود و بايد جليقه نجات نيز بر تن داشته باشيد ( توسط تور داده مي شود ). دلفينها در درياي خليج فارس را به صورت طبيعي و بسيار زيبا مشاهده خواهيد كرد. زمان بازديد و رفت برگشت حدود 2 ساعت است. متاسفانه عكس شخصي در اين خصوص نداشتم.

عكس از اينترنت

 

بازار قديم:

در هر نقطه از مركز شهر قشم، با تاكسي دربست به مبلغ 5000 تومان ميتوانيد به بازار قديم برويد. مغازه هاي لوازم برقي و آرايشي و بهداشتي و پوشاك و ظروف و غيره در اين بازار بسيار هستند. مدت زمان تقريبي كه صرف بازديد از اين بازار مي گردد حدود 3 ساعت مي باشد.

 

بازار درگهان:

بخشي از جزيره قشم به نام درگهان مي باشد كه اين منطقه داراي بازارها و پاساژهاي بسيار متعددي است ( انواع پوشاك و لوازم برقي ) و تخفيف مناسبي در خريد جيني ارائه ميدهند. اين بازار فاصله 15 كيلومتر تا مركز شهر قشم فاصله دارد. جهت رفتن ميتوان با تاكسي دربست به قيمتي حدود 15000 تومان به منطقه درگهان رفت. تقريباً صبح تا بعدازظهر زمان مي خواهد.

 

رفتن به بندرعباس با شناور:

جهت رفتن به بندرعباس به صورت يك روزه ( رفت و برگشت در يك روز ) بايد قبل از ساعت 9:00 به اسكله شهيد ذاكري در قشم برويد ( نزديك مركز شهر ) و بليط شناور مسافري به قيمت 15000 تومان جهت يك نفر خريداري كرده و در ساعت مقرر سوار بر شناورهاي تندرو شد. در حدود 50 دقيقه زمان سفر به بندرعباس مي باشد. با اين كار هم يك كشتي سواري را تجربه مي كنيد و هم از بازار قديم و پاساژهاي بندرعباس ديدن مي كنيد. توجه داشته باشيد كه اين شناورها در مدت زمان خاصي حركت دارند و زمان برگشت را طوري تنظيم كنيد كه ساعت كاري اسكله شهيد حقاني بندرعباس به اتمام نرسيده باشد. ( بازار قديم و پاساژها در نزديكي اسكله شهيد حقاني بندرعباس است و نيازي به سواري نيست ).

عكسهايي از شناور و بازار قديم بندرعباس:

هزينه ها:

مبلغ 300 هزار تومان بنزين

مبلغ 100 هزار تومان لنديكرافت

مبلغ 600 هزار تومان هتل ( 5 شب اتاق دو تخته )

مبلغ 500 هزار تومان ناهار و شام

مبلغ 60 هزار تومان شناور قشم – بندرعباس و برعكس

مبلغ 100 هزار تومان كرايه تاكسي

 

در پايان از تمامي اعضاء و كاربران محترم سايت لست سكند تشكر مي كنم كه وقت گذاشتيد و سفرنامه را مطالعه كرديد. دوستدار بهترين لحظات براي يكايك شما سروران و بزرگان در تمام مراحل زندگي، به خصوص سفرهايي شاد شاد شاد هستم.

نوشتن اين سفرنامه بيشتر جنبه ارائه تجربيات چند ساله در اين سفر بود و از جزئيات و مسائل ريز دوري كردم. سفر ما به قشم نوعي سفر تفريحي و خريد است و ميدانم كه جاههایی مثل جنگل حرا و دره ستارگان و قلعه پرتغاليها دارد كه ما تاكنون ديدن نكرده‌ايم.

***در صورتي كه اين گونه سفرنامه را دوست داشته باشيد، سفرهاي خارجي‌ام را نيز ميتوانم به مانند اين سفرنامه بنويسم. اطلاعات مكانهاي ديدني و مبلغ و چگونه رفتن به مكانهاي ديدني ( بدون ليدر ) به مانند همين سفرنامه

با سپاس فراوان

نویسنده : مهدی م

به نام خدا
 
مقدّمات سفر:
از چند سال پیش با خودم قرار گذاشتم هر سال یک سفر خارجی بروم. ولی بعد از برگشت از سفر به استان هرمزگان که سفرنامه اش را برای سایت فرستادم. دوست داشتم در کنار عکاسی با موبایلم یک دوربین…

کیش شهری بدون چراغ قرمز
به نام خداوند جان و خرد
با سلام خدمت دوستان و علاقه مندان سایت لست سکند، خوشحالم که دوباره فرصتی دست داد تا  بتوانم تجربیات سفر خودرا در اختیار شما عزیزان قرار دهم، امیدوارم این سفرنامه ی هر چند کوتاه…

سلام میخوام سفرنامه جزایر قشم و هرمز و هنگام و لارک رو بنویسم. یه سفر فوق العاده به یاد ماندنی و جذاب که فراموش نخواهید کرد.
 
یه مقدمه در مورد سبک سفرمون!
سبک سفر من بک پکینگ بود و تمام تجهیزات پخت و پز و…

قبل از اینکه سفرنامه رو شروع کنم اطلاعات و تاریخچه کلی از جزیره قشم رو با هم مرور می کنیم:
 
اطلاعات عمومی قشم
مساحت جزیره قشم ۱۴۹۱ کیلومترمربع است.
طول جزیره از بندر قشم تا بندر باسعید و در انتهای جزیره را در منابع…

سفر به دلفین بزرگ خلیج فارس (جزیره قشم) و جزیره هرمز
                 
  “تمام قایقها در حال گشت زنی در آبهای جنوب جزیره هنگام هستن و تمام مسافرین اونها نیز بی صبرانه در انتظار تماشای دلفین های زیبای…

بنام خدای زیبایی‌ها
امروز که دارم این سفرنامه را آپلود می‌کنم روز جهانی زمین‌شناس هست (اولین یکشنبه آوریل هر سال). به همین مناسبت تصمیم گرفتم که همراه سفرنامه‌ای که ارسال می‌کنم شاخه جدیدی از گردشگری را ابتدا معرفی کنم و بعد به سفرنامه‌ام که مرتبط…


× در حال پاسخ به:

این هفته بازار قشم بازه

سلام
هزینه بندر پل به ووردی به قشم چقدر شد؟
قیمت ها بازار طعبیی است؟

قشم اصلا پلاژ نداره نه برای آقایان نه برای خانم ها

ممنون بابت اطلاعاتی که در اختیارمون گذاشتید

ممنون بابت اطلاعاتي كه در اختيارمون گذاشتيد فقط اين قيمتها مربوط به چه سالي هست؟؟؟

با سلام
سال 1396

ساعت حرکت کی هست بعد شماره تماس اسکله برای دریافت اطلاعات بیشتر

با سلام
اسكله بندر پل شبانه روزي است

قشم رستورانی بنام نعیم داره که انواع غذاهای سنتی داره پلو ماهی وقلیه ماهی وانواع کباب ‌خورشت که از کیفیت خوبی برخورداره پیشنهاد میشه حتما امتحان کنید ما سال گذشته پنج روز قشم بودیم که چهار روز نهار ونعیم خوردیم بسیار خوب بود

سلام دوست عزیز
اطلاعات سفر شما مربوط به چه سالی هستش و اینکه از تلورانس قیمتها خبر دارید ؟

با سلام
1396

سلام من سفر خارجی می رم غذا رو مشکل دارم. کلا بدغذام بعد سفرهام چون ضعیف می شم به زور اجازه سفر بعدی رو می گیرم. سفر داخلی هم زیاد رفتم مخصوصا شمال و کیش.
غذای محلی اصلا نمی خورم. الانم قراره گروهی بریم سفر قشم و از اونجا به هم به جزیره کیش .اما این غذاهایی که شما در قشم خوردین رو دوست ندارم. اونجا غذاهای دیگه مثل پلو قیمه و قومه سبزی پیدا می شه؟منظورم جزیره هرمز و بقیه جاهای قشم هست مثلت به جز فودکورت داخل بازارهاست. ممنون می شم پاسخ بدید.

سلام:
اين غذاهايي كه نام بردي انجا نيست.
اگر هم پيدا بشه خوشمزه نيست.
فقط جوجه كباب و كباب خوب داره.
كباب تركي
فلافل
انواع ساندويچ
ماهي سرخ شده
شاورما لبنان

سلام خیلی ممنون من خیلی خوشحالم که سفرنامه در مورد قشم در این سایت دیدم. مخصوصا پارک زیتون و‌پلاژ برای خانومها و صبح زود باید برای تور دلفینها رفت و انهارو دید.

با سلام خدمت سفرنامه نویس عزیز. خسته نباشید اما به عنوان یه شهروند و بومی جزیره ی قشم باید بگم که سفرنامه ی کاملی نبود و اصلا قشم رو به تصویر نکشیده بودید. با تشکر

سلام سپاسگزارم بابت به اشتراک گذاشتن تجربیاتتون ، فقط حیف نیست چندین سال تشریف میبرین قشم ولی جزیره هرمز ، جزیره هنگام ، جنگل حرا ، بندر لافت ، دره ی ستاره ها ، غار خوربس ، دره چاهکوئیه و… دهها مکان تاریخی و طبیعی و دیدنی دیگر جزیره رو ندیدین؟؟ متاسفانه انگار هدف از سفر پاساژگردیه ، البته به شما نمیگم خیلیا و شاید خود منم همینطورم ، بازم از زحمتاتتون بسیار سپاسگزارم. به امید سفرهای بیشتر توام با سلامتی و تندرستی

با سلام.
بله همان طور که در سفرنامه هم ذکر کرده‌ام، جزیره قشم مکانهای بسیاری برای دیدن دارد. ولی هدف ما از سفر به قشم همیشه در قدم اول استراحت ( به دلیل آب و هوای عالی در آن موقع از سال ) و سپس خرید بوده است.
با سپاس

با سلام. تشکر از شما بابت اطلاعات بسیار مفیدتون. عالی بود. امیدوارم که همیشه خوش وخرم باشید در کنار خانواده. وهمیشه به سفر. موفق باشید.

با سلام.
مرسی از شما.
انشالله شما هم همبشه سلامت و تندرست و در گردش و سفر باشید در کنار خانواده.
با سپاس

با این هزینه های سنگین کی میتونه بره قشم؟ما نه پول داریم نه تعطیلات خوبی!!!آرزوی یه مسافرت خوب مونده تو دلم.

با سلام.
انشاالله مشکلات برطرف شوند و سلامتی باشد و ارزوی یک سفر خوب و شاد را برای شما کاربر گرامی دارم.
با سپاس

کشف فست فودی 2000 ساله در شهر ذوب شده پمپئی

هتل‌های کوچک، ترندی ژاپنی که جهانی شد و دنیا را گرفت

اطلاعات مهم درباره مجسمه آزادی آمریکا

17 دانستنی از هواپیماها و صنعت هوانوردی که باید بدانید

پردیس زمین چابهار (سفرنامه چابهار)

سفر دسته جمعی به دنیایی از سرسبزی و طراوت (سفرنامه شمال)

زیارت و سیاحت (سفرنامه شیراز و کیش)

روزی روزگاری اسپادانا (سفرنامه اصفهان)

هفت رنگو، روستای زیبای جزیره قشم

iran Adventure fs

ماموریت ممکن !!

ادریس بهرام پور

سفر به بندرعباس و قشم (قسمت اول)

حامد عسگریان

چاهکوه، منبع آب ساخته شده بدست طبیعت

Mostafa

در صورتیکه تمایل دارید پیامک و آفرهای ما را دریافت کنید فرم زیر را تکمیل نمایید

لست سکند در سال 89 با هدف ارائه خدمات متفاوت و با کیفیت به شما عزیزان در صنعت گردشگری تاسیس شده است. سیاست اصلی سایت، ارائه اطلاعات کامل و صحیح و بدون جهت گیری و جانب داری و بدون واسطه میباشد. همچنین اشتراک گذاری تجارب مسافران در بخشهای مختلف از ویژگیهای بارز و خاص سایت محسوب میشود و با استقبال بسیار زیاد کاربران نیز مواجه شده است.

کليه حقوق اين سايت متعلق به لست سکند می باشد | 1399-1389


برگشت Downloads-icon

سفر به قشم واقعا یه تجربه خوشاینده. اما چجوری باید بیاید قشم؟ برای اومدن به اینجا چنتا انتخاب دارید: هواپیما، قطار، اتوبوس، یا ماشین شخصی. ما براتون یکی یکی این موارد رو باز می‌کنیم:

سفر به قشم با ماشین شخصی خارج از هزینه‌های جانبیش، یکی از بهترین انتخاباست. به هر حال ماشین مال خود آدمه و هرجور که خواست می‌تونه مسافرت کنه. در مورد قشم هم که چون جزیره بزرگیه و جاذبه‌های گردشگری اون پراکنده هستن، خوبه که آدم ماشین داشته باشه تا بتونه راحت هر جا خواست بره.

برای سفر به قشم با ماشین شخصی، شما به طور کلی دو تا انتخاب دارید:

مسیر اول: یا از مسیر یزد و سیرجان خودتون رو به بندرعباس برسونید. که در این صورت اگه بخواید ماشین رو بیارید رو جزیره، باید یه نیم ساعت دیگه رانندگی کنید و خودتون رو برسونید بندر پل اونجا ماشین رو با شناورهای خودروبر یا لندینگ‌کرافت‌ میارید رو جزیره و بندر لافت. اگه هم به هر دلیل نخواید ماشین رو بیارید جزیره، اونوقت ماشین رو پارک می‌کنید و میرید اسکله شهید حقانی و به مقصد قشم یا درگهان سوار اتوبوس دریایی میشید.

مسیر دوم: مسیر دوم هم که از اصفهان و شیراز و جهرم و لار می‌گذره. اگه از این مسیر بیایید میرسید به بندر پل که ماشین رو با لندینگ‌کرافت میارید رو جزیره. اگه هم نخواید ماشین رو بیارید قشم، نیم ساعت رانندگی می‌کنید و میرسید به بندرعباس. اونجا ماشین رو پارک می‌کنید و از اسکله شهید حقانی میاید جزیره قشم.چطور به قشم برویم

اینکه کدوم مسیر بهتره بسته به شما داره که بخواید از کدوم طرف بیاید. مسیر اول یعنی یزد و سیرجان و بندرعباس، مسیر کویریه و خب کویر هم زیبایی خودش رو داره. مسیر دوم هم که از اصفهان و شیراز، دوتا از شهرهای خوب کشورمون، می‌گذره.

توصیه ما اینکه تو انتخاب مسیر سخت نگیرید فقط سعی کنید کمی ماجراجویی کنید و از مسیر لذت ببرید.

در نظر داشته باشید که این دو مسیر، تنها دو مسیر کلی بود و ممکنه مسیرتون بسته به اینکه از کجای کشورمون بخواید بیاید کمی فرق کنه. یکی از بهترین راه‌ها برای انتخاب مسیر مناسب، نرم افزار گوگل مپه.

البته یه روش دیگه هم هست و اونم اینه که ماشین رو با قطار بیارید بندرعباس و خودتون مثلا با هواپیما بیاید و بندرعباس تحویل بگیرید. این مورد بستگی به شما داره. تو این لینک می‌تونید اطلاعات مربوط به حمل خودرو با قطار رو پیدا کنید.

هموطنای عزیز! مسافرت برای اینه که کمی از محیط دور باشیم و حال و هوا عوض کنیم. سفر برای اینه که خوش باشیم و ماجراجویی کنیم.

خواهش می‌کنیم تا حد امکان روز رانندگی کنید. سعی کنید با حالت خستگی رانندگی نکنید. بین راه چندبار استراحت کنید تا موقع رانندگی هوشیاریتون سطح قابل قبولی داشته باشه.

مهمتر از همه، جاهای سبقت ممنوع سبقت نگیرید. از سبقت‌های بی مورد هم دوری کنید.

به جای اینکه بخواید زود به مقصد برسید، سعی کنید از خود مسیر هم لذت ببرید. زندگی ارزشمندتر از اونه که تو تصادف از دستش بدیم.

خلاصه موارد بالا رو می‌تونید تو شکل پایین ببینید:

راه دیگه هم اینه که با قطار بیاید. اگر از ما بپرسید سفر با قطار بهتر از اتوبوسه. هم اینکه امنیتش بیشتره هم اینکه راحتتره.

به هر حال وقتی به سلامتی رسیدید ایستگاه قطار بندرعباس، یه تاکسی یا ون سوار میشید و میرید اسکله شهید حقانی و سوار اتوبوس دریایی میشید.

ساعت کاری اتوبوس دریایی برای قشم هر روز از ساعت ۶ صبح تا ۱۱:۳۰ شب. زمان سفر با اتوبوس دریایی تا قشم ۵۰ دقیقه و تا درگهان ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشه.

البته این ساعات کاری برای روزای عادیه. یعنی اگه دریا طوفانی بشه دیگه اتوبوس دریایی حرکت نمی‌کنه. به خاطر همین قبل از سفر با اسکله شهید حقانی تماس بگیرید و از وضعیت دریا اطلاع پیدا کنید.

شماره تماس اسکله شهید حقانی بندرعباس: ۰۷۶۳۲۲۳۷۷۸۱

زمان تقریبی سفر از تهران تا قشم : ۱۹ ساعت. خلاصه این موارد هم تو شکل زیر اومده:

از هزینه سفر هوایی که بگذریم، سفر به قشم با هواپیما راحتترین انتخابه. شما سوار هواپیما می‌شید و فرودگاه قشم پیاده می‌شید. بعد از اون یه تاکسی می‌گیرید و میرید به سمت هرجایی که قراره اقامت کنید.

البته یه راه دیگه هم هست. اونم اینکه با هواپیما بیاید بندرعباس، بعد هم برید اسکله شهید حقانی، سوار اتوبوس دریایی شید و بیاید قشم یا هم درگهان. البته این راه توصیه نمیشه. چون هم مسیر طولانیتره هم احتمالا هزینه بیشتر میشه. اما شاید به هر دلیلی بخواید یا مجبور بشید این راه رو انتخاب کنید. مثلا: بلیط قشم گیرتون نیومده یا میخواید خونه دوست و آشنا بمونید یا…

ساعت کاری اتوبوس دریایی برای قشم هر روز از ساعت ۶ صبح تا ۱۱:۳۰ شب و برای درگهان هم تا اطلاع ثانوی اتوبوس دریایی تردد نداره. زمان سفر با اتوبوس دریایی تا قشم ۵۰ دقیقه و تا درگهان ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشه.

البته این ساعات کاری برای روزای عادی هست. یعنی اگه دریا طوفانی بشه دیگه اتوبوس دریایی حرکت نمی‌کنه. به خاطر همین قبل از سفر با اسکله شهید حقانی تماس بگیرید و از وضعیت دریا اطلاع پیدا کنید.

شماره تماس اسکله شهید حقانی بندرعباس:

۰۷۶۳۲۲۳۷۷۸۱

زمان تقریبی سفر از تهران تا قشم: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه

تمام این موارد بالا رو تو شکل زیر می‌تونید خلاصه ببینید:

اگه نشد یا نخواستید با هواپیما یا قطار بیاید، می‌تونید سوار اتوبوس بشید. اتوبوس معمولا شما رو میاره تا بندرعباس. بعد از اینکه رسیدید مثل موارد قبل میرید اسکله شهید حقانی و به مقصد قشم یا درگهان سوار اتوبوس دریایی میشید.

البته ممکنه هم اتوبوس شما مقصدش بندرعباس نباشه که در اون صورت از مسیر بندر پل وارد جزیره میشه و درگهان شما رو پیاده می‌کنه. البته این حالت معمولا برای اتوبوس‌هایی که مبداشون استان فارس یا بوشهره، اتفاق میفته.

خلاصه این موارد رو تو شکل پایین ببینید:

اگه دریا آروم باشه، ساعات کاری اتوبوس دریایی به صورت زیره:

از بندرعباس به قشم: ۶ صبح الی ۱۱:۳۰ شب

از بندرعباس به هرمز: ۷ و ۹ صبح، ۱۲ ظهر، ۲ و ۵ بعد از ظهر، ۸:۳۰ شب

از قشم به بندرعباس: ۶:۳۰ صبح الی ۱۰ شب

از قشم به هرمز: ۷ صبح و ۲ بعد از ظهر

از هرمز به بندرعباس: ۸ و ۱۰ صبح، ۱ و ۳ و ۶ بعد از ظهر

از هرمز به قشم: ۸ صبح و ۳ بعد از ظهر

چطور به قشم برویم

قبل از سفر حتما از وضعیت دریا مطلع بشید. برای اطلاع از وضعیت دریا با شماره های زیر تماس بگیرید:

اسکله شهید حقانی بندرعباس: ۰۷۶۳۲۲۳۷۷۸۱

اسکله شهید ذاکری قشم: ۰۷۶۳۵۲۲۵۵۳۶

منطقه گردشگری جزیره هنگام: ۰۹۱۷۹۰۳۰۶۰۲

دبیرخانه مرکزی ستاد تسهیلات سفرهای دریایی: ۱-۰۷۶۳۲۱۲۲۵۰۰

پیشنهاد می‌کنیم اگه میاید قشم، جزیره هرمز رو از دست ندید. چون واقعا جای بکریه. برای رفتن به هرمز می‌تونید از بندرعباس یا قشم اقدام کنید. می‌تونید تنهایی برید می‌تونید با تور لیدر‌های هرمز هماهنگ کنید.

از بندرعباس به هرمز: ۷ و ۹ صبح، ۱۲ ظهر، ۲ و ۵ بعد از ظهر، ۸:۳۰ شب

از هرمز به بندرعباس: ۸ و ۱۰ صبح، ۱ و ۳ و ۶ بعد از ظهر

از قشم به هرمز: ۷ صبح و ۲ بعد از ظهر

از هرمز به قشم: ۸ صبح و ۳ بعد از ظهر

برای عبور از دریا باید ماشین رو با لندینگ‌کرافت از بندر پل به بندر لافت ببرید. لندینگ‌کرافت‌ها شبانه‌روزی کار می‌کنن. هزینه حمل خودرو به قشم هم ۱۵۴ هزار تومن هست و یک بار برای رفت و برگشت پرداخت می‌کنید. قبل از سوار شدن یک چنین برگه‌ای رو به شما میدن که موقع رسیدن به لافت مهر می‌کنید و باید تا اخر سفر پیش خودتون نگه دارید.

شما برای اقامت تو قشم چنتا انتخاب دارید. یا چادر بزنید که توصیه می‌شه تو محل‌های مخصوص یعنی کمپ پارک‌ها چادر بزنید. یا یکی از هتل‌های درگهان یا قشم رو انتخاب کنید. یا سوئیت و خونه اجاره کنید. سوئیت رو می‌تونید هر جای جزیره اجاره کنید. مثلا به محض رسیدن تو بندر لافت یا شهرهای دیگه جزیره مثل سوزا یا روستای شیب دراز تو نزدیکی جزیره هنگام. اما معمولش اینه که تو درگهان یا قشم سوئیت بگیرید. به هر حال بستگی به خودتون داره.

یکی از انتخاب‌ها هم که اقامتگاه های بوم گردی قشمه که یه سری خونه هستن و برای اینکار از طرف سازمان منطقه آزاد مجوز دارن. اینجا درباره اقامتگاه های بوم گردی قشم بیشتر بخونید. این هم لیست اقامتگاه های بومگردی قشم.

سلام الان اجازه ورود به ماشین میدن؟چند روز قبل ممنوع شده بود

سلام. فعلا همه راههای ورودی قشم بازه. از طریق اینستاگرام ما اطلاع رسانی میکنیم.

سلام خیلی سایت خوبی دارین چقد خوبه که جواب سوال هارو میدین، میتونین من رو راهنمایی کنین برای خرید عمده لباس زیر زنانه قشم برم بهتره یا درگهان ؟

کاش این کامنت رو تو مطلب مربوطه میذاشتید. برای خرید عمده برید درگهان.

سلام و سپاس برای اطلاعاتی که دادین ایا امکان توقیف ماشینی که جریمه بالای دو میلیون تومن داره در هنگام لندینگ وجود داره؟ ایا چهار روز اقامت برای دیدن همه ی جزیره و خرید کافیست؟

نه کاری به جریمه و… ندارن اره تو چهار روز میتونید هم بگردید هم خرید کنید. به همه چی میرسید

سلام. ممنون از سایت خوب تون و ممنون از پاسخ های کامل تون. در تعطیلات عید، صف انتقال خودرو به قشم، با لنج شلوغه؟

سلام. اره ولی مثل قبلا نه. تقریبا یکی دو ساعت تو صف بیشتر نیستید.

سلام بهترین ساحل برای کمپ زدن کجاست؟ جایی که هم آرامش باشه هم امنیت؟

ساحل جنوبی جزیره از قسمت فرودگاه به بعد خیلی از جاها مناسبه (مثلا سواحل اطراف نقاشه، یا سواحل اطراف غار نمکدان). جزیره هرمز و هنگام هم تقریبا همه جاهاشون خوبن.

فقط مراقب باشید که لب صخره یا جایی که مد بهش میرسه چادر نزنید.

سلام ممنون از سایت خوبتون ما برای عید داریم میریم قشم بهمون گفتن از بندر خمیر بریم شنیدم اونجا برای اینکه از لندیگ کرافت استفاده کنیم باید تو صف باشیم اطلاعاتی دارید که چقدر زمان میبره ؟و تا ساعت چند شناورها مسافر می برن؟و اینکه ماشین رو همون روز بهمون تحویل میدن؟

بندر پل، نه بندر خمیر. نه صف اونچنانی مثل قبلا تشکیل نمیشه. خیلی که تو صف باشید یه ساعت. اونم زمان شلوغی. روزای معمول که هیچی. شناورا یه ساعت یه بار حرکت میکنن. اره شما اینجا با ماشین سوار میشید اونور با همون ماشین پیاده میشید.

سلام.از بندر پل هزینه حمل ماشین چقدره؟بندر دیگه هم هست که بشه ماشین برد قشم؟

سلام در حال حاضر ۱۵۴ تومن رفت و برگشت هست و فعلا بندر پل تنها راه حمل خودرو به قشم هست.

با سلام.راهنماییهاتون کامل و با حوصله جواب همه را میدین.برا روز عید۹۹ انشاالله بندر پل باشیم،هزینه حمل ماشین همین ۱۵۴۰۰۰ تومنه یا بیشتر شده.

برای عید مطمئنا بیشتر میشه. از الان نمیشه گفت چقدر

من تماس گرفتم با بندر گفتن برای عید حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ تومان هست

معمولا همونقدرا هست. یه درصدی گرونتر از الان میشه.

سلام برای دختر۱۱ماهه ام چقدر حق بار وجود داره ازقشم؟ سفرمون با قطار هست برای ادم بزرگسال چقدرهست؟

سلام میزان باری که میتونید با خودتون ببرید قانون دقیقی نداره.

من و همسرم اقامتگاهمون تو روستاى سهیلى هستش میخواستم بدونم براى تور ها باید تا قشم بیایم یا میاید دنبالمون؟

نه. باید خودتونو برسونید به قشم. ماشین میتونه بیاد دنبالتون، اما برای اطمینان، با شماره پایین سایت تماس بگیرید.

درود وقت بخیر کجا میتونیم چادر بزنیم؟ هزینه ش چقدره؟

پمپ سی ان جی هم داره قشم؟

سلام برای چادر زدن میتونید در پارک زیتون قشم چادر بزنید که امنیت هم بیشتر هست و لب ساحل هم هست و امکانات رفاهی هم داره. سی ان جی هم نزدیک درگهان هست

سلام امروز مورخه ۲۴ وضعیت دریا مناسبه؟ آیا تمامی خطوط اتوبوسهای دریایی از بندر به هرمز و قشم و بالعکس در ساعات تعین شده حرکت میکنند؟

برای اطلاع از وضعیت دریا این کانال رو در طول سفر دنبال کنید

radiomarine@

سلام قشم برخلاف کیش محدودیت ورود خودرو های مدل ۹۰ به پایین رو که نداره؟

خیر. برای ورود به قشم محدودیتی وجود نداره.

سلام. سایت خیلی خوبی دارین. اطلاعاتتون خیلی کامل هست. یک سوال داشتم. خواستم بدونم آخرین ساعتی که شناور از هرمز به بندرعباس میره چه ساعتی هست؟ بعضی سایت ها زده ساعت ۱۵ ولی سایت شما زده ساعت ۱۸ هم داره. ممنونم

سلام بسته به زمان گاهی اوقات متفاوت هست در حال حاضر حرکت ها به صورت کلی به این شکل هست از هرمز به بندر عباس آخرین حرکت ساعت ۱۹ از هرمز به قشم آخرین حرکت ساعت ۱۵ از قشم به بندر و برعکس آخرین حرکت ساعت ۲۲:۳۰ برای اطلاع دقیق از حرکت شناورها هم بهتره قبل از رسیدن با این شماره تماس بگیرید ۰۷۶۳۱۱۱ منبع: تعاونی شناورهای تندور بندرعباس

سلام از تهران اتوبوسها مستییم میان برای قشم؟

سلام ما نتونستیم جایی رو از تهران پیدا کنیم که مستقیم با اتوبوس به قشم حرکت داشته باشه. معمولا حرکت از تهران به بندرعباس هست و البته قطار هم انتخاب خیلی خوبیه که باز هم تا بندرعباس هست 🙂

سلام. میخواستم بدونم قانون خروج بار از قشم یا درگهان چیه؟ اگه خرید زیادی کنیم چطوری میشه تا تهران اورد.با قطار یا هرچیز دیگه؟ ممنون

سلام قانون جزیره معافیت ۸۰ دلاری روی محصولاتی هست که می خرید. ولی اگر اجناسی که می خرید شخصی باشند و به صورت عمده نباشند و حجم زیادی نداشته باشند مشکلی پیش نمیاد.

سلام اتوبوس دریایی از کیش به قشم و بالعکس هست؟

فعلا متاسفانه هیچ مسیر مستقیمی از قشم به کیش وجود نداره.

سلام. ممنون از اطلاعات خوبتون میخواستم ببینم تو این تاریخ هزینه حمل همینی هست که نوشته شده یا افزایش پیدا کرده؟ و اینکه ساعت حرکت لندینگ کرافت ها به چه صورت هست؟

هزینه حمل یه مقدار بیشتر شده. ۱۵۴ تومن. ۲۴ ساعته هست حرکتشون

ممنون از پاسختون. یعنی ساعات حرکت مشخصی ندارن؟

سلام همونجور که گفتند ۲۴ ساعته حرکت هست هر زمان هم پر بشن حرکت میکنند و در صورت پر نشدن هم نهایتا هر لندینگ کرفت نهایتا یک ساعت توقف داره مسیر هم معمولا متوسط ۱۵ دقیقه ای میرسید.

سلام مدل ساخت و نوع وسیله شخصی که مانعی نداره برای ورود به جزیره قشم

خیر. از اون نظر هیچ مانعی نیست.

سلام. امکانش هست در صورت اجبار از اسکله پل سوار شیم در حالیکه ماشین نداریم؟؟ در این صورت هزینه رو چطوری حساب میکنن

سلام. اره مشکلی نیست میتونید سوار شید. کرایه لندینگ کرافت از مسافر ممکنه نگیرن اصلا. اما اگه بگیرن مبلغ زیادی نیست. ولی کرایه قایق از بندر پل تا لافت ۳۵ تومن دربستی هست.نفری ۱۰ تومن.

ممنون از راهنماییتون به غیر از مبلغی که برأی ماشین دریافت میشه برأی أشخاص چقد گرفته میشه؟؟

در اسکله پل و لافت که برای حمل ماشین هستند، از مسافر مبلغی گرفته نمیشه و به صورت ماشینی محاسبه میشه

سلام و خدا قوت. من عادت ندارم نظر بدم, ولی سایتتون اینقدر عالی و کامل بود که دلم نیومد تعریف نکنم. من یبار بهمن پارسال اومدم قشم و واقعا لذت بردم. تصمیم گرفتیم که عید باز هم بیایم. میخواستم بدونم ابو هوا تو عید چجوریه؟ باوجود شلوغی تو خیابونای قشم ترافیک هست؟ راجع به کیش اطلاعات ندارین؟ اینکه قیمت حمل خودرو چجوریه؟ تو عید کیش شلوغتر از قشمه؟ جاهای دیدنیش چیه

ترافیک کم و بیش بله. ولی قشم کوچیکه و خیلی نگران این موضوع نباشید. آب و هوا هم خوبه. هوا داره به گرمی میره اما هنوز خوبه.

درمورد کیش اطلاعاتمون مثل قشم نیست. سایتای خوبی در این زمینه وجود داره.

ممنون از پاسخگوییتون. سال خوبو پر باری پیش رو داشته باشین

عالی بود دوست عزیز خیلی از توضیحاتتون استفاده کردم . نوروز ۹۸ اگر خدا بخواد میایم قشم . همه جا پر شده و فقط بوم گردی دیدم جا هست . و البته قیمتهای خیلی بالا از هتلها …

آقا محسن دمت گرم بابت این وب و وقتی که میذاری برای پاسخ دقیق و درست دادن به پرسش های مردم.خدا خیرت بده.

سلام واقعا خسته نباشید سایت فوق العاده ای دارید همینطور اطلاعات جامع و کاربردی من که خیلی استفاده کردم

سلام سپاس از اطلاعات خوبتون. میخواستم بپرسم میشه بلیط های بندر پل به بندر لافت، قشم به هرمز یا قشم به هنگام رو اینترنتی تهیه کرد؟

سلام بلیت قشم به بندرعباس در حال حاضر میشه خرید. ولی نیازی هم نیست. هروقت برسید بلیت هست. و سریع میتونسد بخرید.

با سلام میخاستم اگ میشه شماره تلفن افرادی ک تو قشم خونه یا سوئیت اجاره میدن رو بهم بدین ممنون میشم

سلام. با تلفن های سایت تماس بگیرید.

سلام خسته نباشید ممنون بابت اطلاعات خوبتون میخواستم بپرسم هزینه سافاری در قشم چقدره و باید از قبل بلیط تهیه کرد یا نه؟

سلام. نیازی به تهیه بلیت نیست. اگر ماشین دارید که رایگانه. ولی اگر ندارید، پارک زیتون تشریف ببرید بپرسید راهنماییتون میکنن.

سلام توضیحات عالی بود ممنون .بخوام خونه بگیرم قشم باید حتما از قبل رزرو کنم یا برسم اونجا میتونم پیدا کنم؟؟من ۲۸ اسفند میرسم تا ۵ فروردین میخوام بمونم .جاهای دیدنی و مرکز خرید رو معرفی میکتید؟؟

سلام. جاهای دیدنی رو توی سایت کاملا معرفی کردیم. میتونید تورهای گشت جزیره هم از سایت رزرو کنید. و بهتره از قبل خانه مورد نظر رزرو کنید، چون نوروز خیلی شلوغه و خونه مناسب شاید گیرتون نیاد.

با سلام و تشکر بابت مطالب مفیدتون بخاطر مشکلی ک برای من پیش اومده روی پلاک ماشین شکایت هست و امکان توقیف وجود داره ۱.میخواستم بدونم ک برای لندینگ کرافت از راهور یا نیروی انتظامی استعلام گرفته میشه؟ ۲.برای اینکه کامل مطمئن بشم از شرایط حمل خودرو به قشم از چه ارگانی باید بپرسم ؟ ۳.با تماس با شماره بنادر میتونم اطلاعات دقیق به دست بیارم یا خیر؟ با تشکر بخاطر پاسخگوییتون

تماس بگیرید با بندر لافت احتمالا جوابتونو بگیرید. ۰۷۶۳۵۲۵۲۴۲۳

ببخشید از بوشهر میشه رفت با لاندگراف یا فقط از بندر پل هست

برای بردن ماشین به لافت در حال حاضر باید از اسکله بندر پل استفاده کنید.

هزینش چقدره الان؟

از بندرپل رفت و برگشت جمعا ۹۲ تومن هست ر حال حاضر

سلام ما دوم فروردین میرسیم بندر پل ۱_حدودا کار های انتقال ما شین چقدر طول میکشه، با توجه به شلوغی؟ وما اگه صب بندر پل باشیم کی به بندر لافت میرسیم؟ ۲_شلوغیه ایام نوروز چطوریه خیلی اذیت کنندس یا میشه تحمل کرد؟ ۳_با توجه به این که ما مجردی تشریف میاریم خواستم ببینم محدودیتی برا اقامت در قشم داریم؟ ۴_اگه بخواییم فقط چادر بزنیم غیر از خرید هامون و غذا خوردن. حدود چقدر هزینمون میشه؟ ۵_بازم با توجه به این که مجرد هستیم و حدود سه الی چهار روز قشم هستیم جاهای بکر و زیبا و البته با امنیت را بهم معرفی کنید ۶_و آخر اینکه هزینه لندینگ کرافت برا نوروز هم همینه یا بیشتر میشه و اینکه هزینه خود ما هم جدا حساب میشه یا همه باهمه؟

سلام. انتقال ماشین بستگی به شلوغی داره و از ۳ ساعت تا ۶ ساعت باید روش حساب کنید. بستگی به شانستون داره. همه جا شلوغه. اذیت کننده بودنش به شما ربط داره. چون خیلی ها میان و حال میکنن. غیر از این چیزایی که گفتین فقط هزینه بنزین ماشین شماست. لطفا سایت رو بخونید اطلاعات زیادی به دست میارید. هزینه تا الان که قرار نشده گرونتر بشه. از مسافر هزینه اضافی دریافت نمیشه. خوش بگذره

ممنون.

سلام من با ماشین پدرم میام که خودش باهامون نیست،مشکلی واسه ورود ماشین به جزیره قشم نداره که به نام خودم نیست؟

سلام تا به حال که سخت گیری در این مورد نمی‌شده و مشکلی وجود نداشته کارت ماشین حتما همراهتون باشه

ممنون.از توضیحاتتون. یه سوال دیگه اینکه هزینه لندینگ کراف را باید یه دفعه بدیم یا باید برگشتن هم دوباره ۹۲ تومن بدیم؟

هزینه لندینگ کرافت اول حدود ۷۰ تومن برای ورود می‌دین و برای برگشت ۲۲ تومن

مرسی

سلام تو ایام عید شلوغی برای ورود ماشین به قشم خیلیه؟ خیلی معطلی داره؟

سلام. بستگی به شانستون داره ممکنه تا ۶ ساعت هم معطل بشید. یا حتی یک ساعته کارتون راه بیفته.

با سلام وعرض ادب من برای ۲۳ اسفند هتل قشم رزرو کردم فقط می خواستم بدونم ماشینم رو نمیتونم از بندر شهید باهنر به قشم ببرم وباید حتما تا بندر پل بیام

بله فعلا فقط از بندر پل باید بیایید

سلام ، وسیله نقیله من دوچرخه هست می خوام بدونم اگر بخوام برم قشم اتوبوس های دریایی دوچرخه منو قبول می کنن ؟ یا باید با لندیگ کرافت برم ؟ همین طور کیش رو ؟ ممنون

دوچرخه رو میتونید بیارید تو شناورای مسافری مشکلی نداره. نیازی به لندینگ کرافت نیست.

سلام خدمت دوست عزیزمون آقا دستت درد نکنه خیلی جامع و کامل بود فقط چندتا سوال داشتم از شما اگر امکانش باشه ممنوم میشم پاسخ بدید. ما عید امسال با ماشین داریم میایم بندر عباس. اسکانمون بندرعباسه. سوال اول: اگر من هر روز با ماشین بیام قشم چند روز زمان میبره جاهای دیدنیشو ببینم ؟ سوال دوم: در کل این رفت آمد به صرفه هست یا بهتره جا بگیریم؟ (با توجه اینکه من بندر عباس اسکان دارم و جا گرفتم) سوال سوم: با لندینگ کرافت میایم بازرسی در چه حده سوال چهارم: با ماشین میشه رفت هرمز؟ و ارزش داره؟ سوال پنجم: با ماشین اومدیم قشم خرید کردیم مشکل گمرکی که نداریم؟

بخواید خوب وقت بذارید و با حوصله با شرایط شما دیگه خیلی طول بکشه دو تا سه روز. اول معین کنید کجاها رو میخواید ببینید. به صرفه بودنش بهتره خودتون حساب کنید. ۹۰ تومن هزینه انتقال ماشینتون به قشمه. بنزین و باقی هزینه ها هم هست. اگه میدونید از یه روز بیشتر میشه تو همین قشم یه جا تو بوم گردیا بمونید.

بازرسی توی گمرک و ایست و بازرسی نیروی انتظامی قبل از سوار شدن به لندینگه. با ماشین نمیشه رفت هرمز. از همون بندر برید. اره ارزشش رو داره. اگه در حد خرید خانوادگی باشه نه مشکل گمرکی ندارید.

ممنون از شما و پاسخگویی شما. واقعا دمتون گرم

باسلام خدمت شما سوال من اینه ما ۱۰فروردین۹۸ تاریخ حرکتمون به قشم هستش میخواستم بدونم تو این تاریخ جزیره وضعیت شلوغیش چطوره خیلی شلوغه یا نه اگه میشه راهنماییمون کنید ممنون

سلام به طور کلی باید شلوغ باشه (طبق تجربه ساله های گذشته) ولی به نسبت اوایل فروردین باید بهتر باشه

بسیار توضیحات کامل و عالی بود کار گرافیکی شما برای انتخابهای مسیر و بقیه موارد بدون شک توی کشور بهترینه تبریک میگم

سلام وقتتون بخیر اول اینکه ممنونم بخاطر اطلاعات جامعی که در اختیار گذاشتین ببخشید ما قراره ۷ فروردین شب از شیراز حرکت کنیم به سمت بندرعباس که صبح برسیم، میخواستم بدونم کشتی از چه ساعتی هست برای حرکت به سمت قشم ؟ آیا قبلش نیاز به هماهنگی و تهیه بلیط داره یا همونجا انجام میشه ؟ البته ماشین قشم نمیبریم

از ۶ و نیم هست تا ۱۰ شب نه نیازی به تهیه بلیط از قبل نیست.

یه سوال دیگه از قشم تا کیش را میشه بگین چطوری میشه رفت؟

باید برید بندرعباس از اونجا بندر آفتاب یا لنگه بعد هم جزیره کیش

سلام ممنون بابت اطلاعات خوبتون ما برای عید میخواهیم بیاییم قشم چند تا سوال داشتم ۱_ برای سفر دریایی حمل خودرو از بندر پل از الان بلیط رزرو کنیم برای عید ؟ ۲_ بندر هرمز از قشم میره ؟باید سفر قایق بشیم ؟

نه لازم به رزرو بلیط نیست. اونجا که رسیدید گیت داره و یک دقیقه طول میکشه کارای مربوط به هزینه و مدارک. هرمز از قشم هم میره. جزیرس دیگه. باید سوار قایق بشید.

ممنون از سایت خوبتون و اطلاعات بدرد بخورتون

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

کرایه دوچرخه در قشم

(صرفا 10 صبح تا 10 شب) تو موبایل کافیه رو شماره تاچ کنید.

شماره رزرو تور  0917513635809179509540

رزرو اقامتگاه:  09179571982

اینستاگرام قشم گردی

قشم جزیره‌ای برای کودکان

ژئوپارک جزیره قشم

ما قشم گردی رو برای کمک به هموطنامون ایجاد کردیم. پس بدون اجازه ما، مطالب مفیدش رو توی کامنتا، انجمنا و شبکه‌های اجتماعی، به اشتراک بذارید. | QeshmGardi.com © 2021, All Rights Reserved

نام کاربری یا آدرس ایمیل *

رمزعبور *

مرا به خاطر بسپار

کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟

ایمیل *

رمزعبور *

سفر کردن به برخی مقاصد از طریق هواپیما ساده تر است به همین خاطر برخی معتقدند خرید بلیط هواپیما تنها راه سفر به مقاصدی همچون کیش یا قشم است. اما واقعیت این است که شما با خرید بلیط قطار و یا حتی اتوبوس نیز می‌توانید به این مقاصد سفر کنید. البته برای این کار باید نکاتی را در نظر بگیرید. به همین منظور توصیه می‌کنیم تا با قاصدک 24 در ادامه این مطلب با عنوان ” چگونه با بلیط قطار به قشم سفر کنیم؟ ” همراه باشید تا با هم جزئیات سفر زمینی به قشم را بررسی کنیم.

پیش از هر چیز باید بگوییم بدیهی است که نمی‌توانید خود را با خرید یک بلیط اتوبوس یا قطار به قشم برسانید و سفر زمینی پیش روی شما در حقیقت یک سفر ترکیبی است. از این رو باید بخشی از مسیر را با استفاده از قطار یا اتوبوس طی کنید و سپس خود را از راه دریا به قشم برسانید. بنابراین خود را برای یک سفر چند مرحله ای مهیا کرده و سعی کنید تا در این برنامه ریزی، نیازهای خود در هر بخش از سفر را در نظر بگیرید. به طور مثال اگر با اتوبوس سفر می‌کنید بد نیست بدانید که مسیری طولانی را پیش رو دارید. از این رو بهتر است برای زمان خواب و استراحت خود تجهیزات لازم را به همراه داشته باشید. همچنین حمل مقداری کمی تنقلات و یک کتاب یا چند فیلم سرگرم کننده نیز می‌تواند به شما در سپری کردن مسیر کمک کند. بنابراین تمامی نکات را در نظر بگیرید و سپس چمدان خود را برای سفر مهیا کنید.

برای اینکه بتوانید با استفاده از قطار به قشم سفر کنید بهتر است که در گام اول یک سامانه اینترنتی را برای خرید بلیط سفر خود انتخاب نمایید. برای این کار می‌توانید از قاصدک 24 کمک بگیرید تا در زمان کمتری به فهرست کاملی از انواع بلیط سفر مورد نظر خود دست یابید. بنابراین برای این کار تنها کافی است به بخش مربوط به فروش اینترنتی بلیط قطار در سایت قاصدک 24 مراجعه نمایید و با تعیین مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود به جستجوی قطارها بپردازید. البته فراموش نکنید که برای سفر به قشم باید بلیط قطار خود را به مقصد بندرعباس خریداری کنید. سپس از بندرعباس به وسیله کشتی خود را به قشم برسانید. این کار معمولاً به شما در کاهش هزینه های سفر کمک می‌کند اما در مواقعی خرید بلیط چارتر می‌تواند بسیار مقرون به صرفه تر باشد. از این رو بد نیست تا قبل از خرید بلیط قطار خود کلیه راه های سفر را بررسی کنید.

بعد از آنکه خود را با قطار به بندرعباس رساندید می‌توانید یک بلیط هواپیما را به مقصد قشم خریداری کرده و خود را با پرواز به این جزیره برسانید. این ساده ترین راه برای رسیدن به جزیره تفریحی قشم است که با توجه به کوتاهی مسیر هزینه چندانی را هم بر دوش شما نمی‌گذارد. اما اگر همچنان دیگر راه های سفر را به مسافرت با هواپیما ترجیح می‌دهید می‌توانید پس از پیاده شدن از قطار، خود را به اسکله شهید حقانی بندرعباس برسانید. در این اسکله قایق های تندروی بسیاری وجود دارند که مسافران قشم را از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب به جزیره انتقال می‌دهند و سپس مسافران بندرعباس را از جزیره به اسکله حقانی برمی‌گردانند. با این وجود معمولاً توصیه می‌شود اگر قصد ندارید تا شب را در جزیره قشم سپری کنید قبل از ساعت 9 شب سوار قایق ها شوید و به بندرعباس بازگردید تا به طور اتفاقی از قایق ها جا نمانید.

البته اگر برای یک سفر بلند مدت برنامه ریزی کرده اید بهتر است یکی دو شب را نیز در بندرعباس اقامت کنید و از جاذبه های طبیعی و تاریخی آن بازدید نمایید.  اگر از مبدا تهران عازم این سفر هستید بد نیست بدانید مسافرانی که می خواهند از طریق قطار از تهران به سمت بندرعباس حرکت کنند، از قطارهای غزال بنیاد و چهار تخته مهر البرز با ظرفیت کوپه چهار نفر بهره مند خواهند شد. ضمن اینکه امکان انتخاب قطارهای لوکس شش نفری را هم دارند. اگر شما یکی از مسافران این مسیر هستید بلیط قطار تهران بندرعباس را خریداری نمایید و بدانید که پس از سوار شدن در ایستگاه تهران، باید 13 ایستگاه و مسیری 18 تا 20 ساعته را پشت سر بگذارید تا به بندرعباس برسید. این ایستگاه ها عبارتند از: محمدیه در قم، کاشان، بادرود، زواره، نائین، اردکان، میبد، یزد، بافق، احمدآباد، سیرجان، تزرج و فین. در پایان یاداور می‌شویم علاوه بر بلیط قطار بندرعباس می‌توانید انواع بلیط هواپیما و اتوبوس را نیز از طریق وب سایت قاصدک 24 خریداری نمایید. همچنین برای رزرو هتل و اقامتگاه، تنها کافی است به بخش مربوط به این خدمت در سایت قاصدک مراجعه نمایید. فراموش نکنید که حتی بیمه مسافرتی و تور خود را نیز می‌توانید به صورت آنلاین از این مجموعه خریداری نمایید. پس از این امکانات بهره بگیرید و مقدمات سفر خود را با سهولت بیشتری مهیا کنید.

مسیرهای ورود به جزیره قشم

جزیره زیبای قشم یکی از پرترددترین و جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران است که سالانه پذیرای هزاران مسافر و توریست داخلی و خارجی است. زیبایی‌های جزیره قشم به یک یا دو مورد محدود نمی‌شود و علاوه بر جاذبه‌های طبیعی خلیج‌فارس و دریای عمان، اماکن تاریخی و باستانی این جزیره در کنار مراکز خرید و بازارهایی با قیمت‌های مناسب از دیگر دلایل سفر به این جزیره شگفت‌انگیز است.

اما اگر قصد سفر به جزیره قشم را دارید، مطمئناً یکی از اصلی‌ترین سؤالات شما چگونگی سفر به این جزیره خواهد بود؛ زیرا مسیرهای ورود به جزیره قشم متنوع هستند و راه‌های زمینی، هوایی و دریایی پیش روی شما خواهد بود؛ بنابراین تصمیم گرفتیم در این مقاله اصلی‌ترین راه‌های وارد شدن به این جزیره را به شما معرفی کنیم. سرفصل های عنوان‌شده در این مقاله عبارت‌اند از:

سفر به قشم با ماشین شخصی یکی از شیوه‌های اصلی سفر به این جزیره است که از سوی بسیاری از مسافران انتخاب می‌شود و شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل آن کاهش هزینه‌های سفر است. ازآنجایی‌که جزیره قشم جزیره بزرگی به شمار می‌رود و جاذبه‌های دیدنی قشم پراکنده هستند، امکان بازدید با خودروی شخصی برای گردشگران از سهولت بیشتری برخوردار است. به همین جهت عده زیادی از مسافران به دنبال راهنمای سفر زمینی به قشم هستند.چطور به قشم برویم

مسیر اول برای رسیدن به قشم از شهرهای اصفهان، شیراز، جهرم و لار عبور می‌کند. پس از پیمودن این مسیر به بندر پل می‌رسید و از این نقطه می‌توانید خودروی خود را با استفاده از لندینگ کرافت به جزیره منتقل کنید. راه دیگر پیش روی شما رفتن به بندرعباس است زیرا حمل خودرو از بندرعباس به قشم امکان‌پذیر است و شما می‌توانید از اسکله مسافربری شهید حقانی به جزیره قشم وارد شوید.

مسیر دوم برای دسترسی به قشم، از شهرهای یزد و سیرجان می‌گذرد که درنهایت به بندرعباس ختم می‌شود. در قسمت قبل توضیح دادیم که «چطور از بندرعباس به قشم برویم؟» اما انتخاب دیگری نیز دارید و آن رفتن به بندر پل است. در بندر پل می‌توانید همچون مسیر اول، ماشین خود را با استفاده از شناور به بندر لافت در قشم که با نام جزیره لافت نیز شناخته می‌شود ببرید.

فاصله بندرعباس تا قشم با لنج نزدیک به 20 کیلومتر است و در صورت مساعد بودن شرایط جوی بین 40 تا 60 دقیقه زمان برای رسیدن به مقصد لازم است. فاصله بندر پل تا قشم نیز تقریباً همین اندازه است اما باید توجه داشت که فرایند ورود و خروج و ترخیص خودروها ممکن است زمان‌بر باشد.

هزینه حمل خودرو به قشم نوروز 98 حدود 75 هزار تومان بود و برای خروج از قشم و بازگشت به بندر پل نیز حدود 50 درصد هزینه ورود به قشم باید پرداخت می nشد.

در مورد هزینه لنج بندرعباس به قشم سال 98 نیز باید گفت بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان هرمزگان، نرخ مصوب شده برای سفرهای دریایی در مسیر بندرعباس به قشم و بالعکس برای مسافران قشم‌وند ۱۷,۵۰۰ تومان و برای گردشگران ۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

یکی دیگر از مسیرهای دریایی موجود در قشم، راه آبی جزیره هرمز است که مقصد بسیاری از گردشگران به شمار می‌رود. بر اساس آخرین قیمت‌گذاری‌ها، مسیر بندرعباس به هرمز و بالعکس برای مسافران هرمزوند ۷۰۰۰ تومان، برای دانشجویان ۱۰ هزار تومان و برای گردشگران ۱۵ هزار تومان تعیین شده است. مسیر جزیره هرمز به قشم و بالعکس برای قشم‌وند و هرمزوند ۹,۰۰۰ تومان و برای گردشگران نیز ۱۷,۵۰۰ هزینه در بر خواهد داشت.

اگرچه مسیرهای ورود به جزیره قشم محدود است، اما برای رسیدن به نزدیک‌ترین نقطه به این جزیره، یعنی بندرعباس، علاوه بر مسیر زمینی راه‌های دیگری نیز پیش روی شماست که یکی از مناسب‌ترین این گزینه‌ها سفر به قشم با قطار است. پیمودن فاصله تهران تا قشم با قطار حدوداً بین 15 تا 18 ساعت احتیاج دارد و این مسیر ریلی یکی از طولانی‌ترین مسیرهای ریلی کشور است. بااین‌حال به دلیل جاذبه‌های مسیر و راحتی سفر در کوپه‌های قطار، این روش می‌تواند تجربه لذت‌بخش و راحت‌تری نسبت به مسافرت با خودروی شخصی برای شما داشته باشد.

ایستگاه راه‌آهن بندرعباس تا مرکز شهر حدود 20 دقیقه فاصله دارد؛ اما اگر قصد دارید بدون رفتن به مرکز شهر به قشم بروید کافی است با استفاده از تاکسی‌ها و ون‌های راه‌آهن خود را به اسکله مسافربری شهید حقانی برسانید و ازآنجا از طریق اتوبوس دریایی به جزیره قشم بروید. این مسیر چیزی در حدود 6.5 کیلومتر است و بیشتر از 15 دقیقه از شما زمان نخواهد گرفت.

توجه داشته باشید که اگر قطار را به‌عنوان یکی از مسیرهای ورود به جزیره قشم در نظر گرفته‌اید باید چندین روز قبل از سفر بلیت قطار خود را خریداری کنید زیرا صندلی‌های قطار در این مسیر به‌سرعت به فروش می‌روند.

سفر به قشم با قطار به دلیل جاذبه‌های مسیر و راحتی سفر در کوپه‌های قطار، می‌تواند تجربه لذت‌بخش و راحت‌تری نسبت به مسافرت با خودروی شخصی برای شما به همراه داشته باشد.

اگرچه سفر هوایی به‌طورمعمول نیازمند هزینه بیشتری است، اما یکی از راحت‌ترین و بدون شک سریع‌ترین راه‌ها برای سفر است، به‌ویژه برای مقاصدی همچون قشم که راه زمینی مستقیمی برای آن وجود ندارد.

فاصله هوایی تهران تا قشم نزدیک به 1070 کیلومتر است و برای رسیدن به مقصد 1.5 تا 2 ساعت زمان نیاز خواهد بود. تعداد پروازهای این خط هوایی به نسبت قابل‌قبول است و از 7 صبح تا 9 شب پرواز انجام می‌شود. ایرلاین‌های قشم ایر، ایران ایر و ماهان نیز پروازهای مستقیم تهران به قشم را برگزار می‌کنند و هزینه سفر بین 300 تا 700 هزار تومان برای کلاس اکونومی متغیر است.

اگر به هر دلیل ازجمله پر بودن خطوط پرواز تهران-قشم موفق به تهیه بلیت نشدید، گزینه دیگر می‌تواند پرواز با هواپیما از تهران به بندرعباس باشد. هزینه و زمان این سفر تفاوت قابل‌توجهی با پرواز تهران به قشم ندارد اما جهت رفتن از فرودگاه بندرعباس به اسکله مسافربری شهید حقانی و رفتن به جزیره قشم با اتوبوس دریایی، بخشی از زمان شما گرفته خواهد شد.

درمجموع به نظر می‌رسد برای انتخاب بهترین مسیرهای ورود به جزیره قشم، راه‌های گوناگونی پیش روی شما قرار دارد و با توجه به محدودیت‌های سفر خود ازجمله زمان، هزینه، تعداد همراهان یا علاقه‌مندی به سفر با خودروی شخصی می‌توانید انواع روش‌ها را انتخاب کنید.

هرچند ممکن است در سفرهای خود به اقصی نقاط ایران راه‌های مختلف زمینی و هوایی را امتحان کرده باشید اما یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سفر به جزیره قشم عبور از آب‌های نیلگون خلیج‌فارس و دریای عمان از طریق لنج و اتوبوس دریایی است که می‌تواند خاطره به‌یادماندنی را به یادگار داشته باشد. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر حداقل به یکی از روش‌های فوق به این جزیره سفر کرده‌اید، در برنامه‌های آتی خود دیگر راه‌ها را امتحان کنید تا از جاذبه‌های زیبای مسیر بهره‌مند شوید. قطعاً یکی از لذت‌های هر سفر مسیر و راه رسیدن به مقصد است که می‌تواند لحظات خوشی را برای شما رقم بزند.

پیش‌بینی آب و هوای قشم

چه زمانی به قشم سفر کنیم؟(بهترین زمان برای سفر به قشم)

ژئوپارک قشم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

مجموعه تفریحی هتل فولتون قشم در سه تیپ ساختمانی ویلا، هتل، آپارتمان، آماده پذیرایی از مهمانان و توریست های محترم می باشد.

ویلا که در بهترین نقطه جزیره و در زمینی ساحلی به مساحت 3000 متر مربع و زیر بنای 480 متر در شرق حوضچه هامون واقع می باشد که شامل 7 واحد اتاق خواب (با سرویس) و سالن ناهارخوری و نشیمن بنا شده است هتل فولتون دارای 16واحد اتاق و 6 واحد سوییت و سه هتل اپارتمان 2.3.4 و خوابه می باشد، که هر کدام دارای امکانات کامل است.

تلگرام :t.me/Fulton_Hotel
اینستاگرام :instagram.com/fulton_qeshm

تاریخ‌ما – تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران و جهانِ باستان

آیا موجودات فضایی در ایران باستان وجود داشتند؟

امپراطوری پارسی! بزرگترین امپراطوری جهان!


داستان اسکندر و داریوش سوم


یول

چطور به قشم برویم


هرمس تریسمجیستوس


نام‌های خدا در یهودیت


تصاویر عجیب جنگ جهانی اول و دوم


دلیل چاق بودن و سبیل داشتن زنان قاجار


تاریخچه شگفت انگیز تهران

چطور و در چه فصلی به قشم برویم؟ جنوب ایران جاذبه‌های گردشگری زیادی را در خود جای داده است که سفر به این مناطق در فصل مناسب بسیار لذت‌بخش خواهد بود. جزیره قشم مقصدی برای سفر شما است که تنها به یک جزیره ختم نمی‌شود. قشم بزرگترین جزیره در جنوب ایران است. قدمت این جزیره به زمان ساسانیان برمی‌گردد. هنگام سفر به جزیره قشم با چند جاذبه گردشگری طبیعی دیگر رو به رو می‍‌شوید که برای بازدید از آنها نیاز به برنامه ریزی و اطلاعات کافی دارید. علاوه بر اینها مراکز خرید متعدد و آشنایی با بوم شناسی قشم را نیز پیش رو دارید. در این مقاله هر آنچه که در سفر به جزیره قشم نیاز دارید برای شما شرح داده شده است.

این جزیره به دلیل گرما و رطوبت بسیار شدید تنها در برخی فصول سال قابل گردش و بازدید می‌باشد. اواسط پاییز تا اوایل بهار بهترین زمان برای سفر به جزیره قشم است. تورهای مسافربری تنها در این بازه زمانی در اوج فعالیت خود هستند.

علاوه بر شرایط آب و هوایی مطلوب، برخی جاذبه‌های دیدنی و گردشگری جزیره قشم مانند؛ دیدن نمایش دلفین‌ها تنها در این فصول ممکن است.

دمای هوای جزیره قشم بین ۱۶-۴۶ درجه می‌باشد. به همین علت این جزیره مقصدی بسیار مناسب برای شما عزیزان در فصل زمستان که اکثر مناطق ایران سرد است، می‌باشد.

سریعترین و شسته رفته ترین راه سفر به قشم، مسیر هوایی است که تنها کافی است پس از مشخص شدن برنامه سفر بلیت خود را تهیه، و در تاریخ مورد نظر سفر خود را آغاز کنید.

اما اگر دنبال تجربه‌های جدید و ماجراجویی در سفر هستید؛ راه زمینی قشم، با حالت‌های مختلف امکان لذت یک سفر ماجراجویانه را برای شما فراهم می‌آورد.

سفر زمینی به قشم نیز چند حالت دارد، رفتن تا بندر عباس از طریق اتوبوس یا قطار طی ۱۹ ساعت، که بعد از رسیدن به بندرعباس اتوبوس‌های دریایی در بندر حقانی منتظر شما هستند تا شما را به قشم برسانند؛ و یا اینکه با ماشین شخصی خود به بندرعباس می‌روید و بعد از رسیدن به بندرعباس که چیزی حدود ۱۵ ساعت را در راه خواهید بود، دو انتخاب پیش روی شما است، یا به بندر حقانی بروید و ادامه مسیر را در اتوبوس‌های دریایی تا قشم بگذرانید و یا به اسکله پهل می‌روید و از آنجا با لندینگ کرافت که توانایی حمل ماشین شما را نیز دارد به لافت رفته و از آنجا دوباره با ماشین تا درگهان و سپس قشم رانندگی می‌کنید.

ساعت اولین حرکت اتوبوس‌های دریایی از بندرعباس به قشم ۶ صبح است که تا ۱۱ شب ادامه دارد، و از قشم به بندر عباس از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۱۰شب حرکت دارند. حرکت این اتوبوس‌ها هر نیم ساعت یکبار اتفاق می‌افتد.

مدت زمان رسیدن این اتوبوس‌های دریایی از بندعباس به قشم و بالاعکس چیزی حدود ۵۰ دقیقه می‌باشد.

در این جزیره گرفتن تاکسی بسیار راحت است، بطوریکه شما دستتان را بلند کنید ماشین جلوی پای شما می‌ایستد. هزینه تاکسی هم خیلی پایین است.

کرایه ماشین بدون راننده گران است که اصلا به صرفه نیست، بنابراین همان بهتر است که با تاکسی درون جزیره جا به جا شوید.

اما ماشین‌هایی با راننده هستند که مخصوص گشت در جزیره قشم و اماکن دیدنی اطراف آن هستند، باز گرفتن این ماشین‌ها از کرایه ماشین بدون راننده به صرفه تر است.

شرایط اجاره ماشین دادن چکی به مبلغ ارزش ماشین و مبلغی جداگانه است که ۳۰۰ هزار توان آن بعد از سه ماه به شما برگشت داده می‌شود، که باز هم توصیه نمی‌شود و بهترین کار گرفتن تاکسی و یا ون داخل جزیره است.

در هر سفری به هر کجای کره زمین، پس از رسیدن به مقصد اولویت، انتخاب محل اقامت است. در انتخاب محل اقامت مسائلی از جمله راحتی، نظافت، دسترسی و هزینه باید مد نظر قرار گیرند.

خوشبختانه در قشم گزینه‌های متعددی برای اقامت پیش روی شما قرار می‌گیرد. از هتل‌ها با درجه بندی مختلف و بازه متوعی از قیمت تا اجاره خانه‌های شخصی و در نهایت کسب تجربه‌ای جدید از مستقر شدن در اقامتگاه‌های بومگردی که در جزیره قشم به وفور وجود دارند.

نیاز است که بدانید: حقایقی از ایران و ایرانیان باستان

هتل‌های قشم از شبی ۷۰۰۰۰ تومان تا شبی ۴۰۰۰۰۰ تومان برای شما عزیزان با سطح مختلفی از کیفیت فراهم شده است. می‌توانید با در نظر گرفتن بودجه و همچنین هدف از سفر که خرید و یا سیاحت باشد محل اقامت خود را در جزیره قشم به راحتی انتخاب کنید.

اگر قصد دارید از سفرهای دسته جمعی لذت ببرید و از هر لحظه سفر خود خاطره بسازید، به شما اقامت در خانه‌های شخصی را پیشنهاد می‌کنیم. اجاره این خانه‌ها بطور میانگین شبی ۱۵۰۰۰۰ تومان است که به راحتی می‌توانید آنها را پیدا کنید.

و اما اقامت در خانه‌های بومگردی که بسیار تجربه‌ای لذت بخش است و در جزیره قشم بسیار رونق دارد پیشنهادی بسیار خوب در سفر به قشم است. در ادامه نام برخی از این اقامتگاه‌های بومگردی را برای شما ذکر خواهیم کرد تا در پیدا کردن آنها در سفر خود دچار مشکل نشوید.

چطور و در چه فصلی به قشم برویم؟ برخی از مسافران جزیره قشم تنها به قصد خرید به این جزیره سفر می‌کنند و یا حداقل بخش عمده سفر خود را به گشتن در مراکز خرید اختصاص می‌دهند. بازارهای زیادی در جزیره قشم هستند که سلیقه هر گردشگر و مسافری را در خود جای داده‌اند. به خاطر داشته باشید که مراکز خرید جزیره قشم در ساعات میانی ظهر بسته هستند، پس در تنظیم وقت خود دقت کنید. در ادامه فهرستی از مراکز خرید معروف و ارزنده را برای شما عزیزان آورده ایم:

سیتی سنتر قشم-بازار بین المللی ستاره قشم-بازار قدیمی قشم-بازار پردیس-بازار درگهان

جزیره قشم نیز مانند هر منطقه گردشگری به دلیل صرفه جویی در وقت مسافران، مملو از رستوران‌های متنوع است. رستوران‌های مدرن، فست فود، غذای دریایی، سنتی و … به راحتی در این جزیره قابل دسترس هستند. بدیهی است که به دلیل گردشگران زیاد در وقت غذا این رستوران‌ها مملو از جمعیت هستند. قیمت غذا نیز در جزیره قشم مناسب است. در ادامه مقاله چطور بریم قشم؟ نام برخی رستوران‌های جزیره را برایتان آورده‌ایم تا از آن در سفر خود استفاده کنید:

در سفر به جزیره قشم با مردمان بومی غنی حتما لذت چشیدن غذاهای مخصوص منطقه را امتحان کنید. نون تمشی، قلیه ماهی، میگو مخصوص و انواع خوراک‌های دریایی و جنوبی در جای جای این جزیره یافت میشوند. همچنین از سمبوسه‌های خیابانی جزیره بویژه در خیابان بازار قدیمی نیز غافل نشوید.

سفر با قطار به قشم، تجربه ای که هرگز فراموش نخواهید کرد

چطور و در چه فصلی به قشم برویم؟ جاذبه‌های گردشگری قشم به گونه‌ای توزیع شده است که تمام گردشگران را از سفر به جزیره قشم راضی نگه می‍دارد. جاذبه‌های تفریحی، طبیعی و تجارتی بطور کامل و فراوان در جزیره قشم یافت می‍‌شوند.

از جاذبه‌های دیدنی طبیعی این جزیره می‌توان به سپری کردن وقت در جزیره ناز اشاره کرد.

از دیگر موارد طبیعی دره ستارگان با قدمت دو میلیون ساله و طبیعتی مسحور کننده را می‌توان نام برد.چطور به قشم برویم

غار نمکدان دیگر جاذبه چشم نواز با قندیل‌هایی از نمک و گذر آب نمک از سطح آن، در جزیره قشم می‌باشد.

جنگل حرا با درختچه‌های بی‌نظیر و طبیعتی خاص و منحصر به فرد دیگر جاذبه قشم است که هر گردشگری آن را دیده و لذت آن را به همراه خود به خانه برده است.

تنگه چاهکوه که در دل کوهی سنگی قرار گرفته است دیگر جاذبه بی‌نظیر جزیره قشم می‌باشد.دیواره‌های این تنگه روزنه روزنه است و کف آن پر از حفره‌هایی برای جمع‌آوری آب می‌باشد.

سد گوران: گروان یا گبران، ۸۰ کیلومتر با قشم فاصله دارد. گوران که از کلمه گبران گرفته شده و زرتشتیان زمانی در آن زندگی می‌کردند، جایی‌ست که بیشتر قایق‌ها، لنج‌های ماهیگیری، لنج‌های باری و مسافربری در آن ساخته می‌شود و هر طرف را که نگاه کنید عده‌ای مشغول سرهم کردن چوب ساج و تنه درختان محلی و پیچ و مهره کردن آنها هستند.

دره تندیس‌ها که همانند دره ستارگان است اما وجود تندیس‌های عظیم و وسعت این منطقه آنجا را به منطقه ای منحصر به فرد تبدیل کرده است.

به هنگام سفر به قشم حتما دیدار از جزیره سرخرنگ هرمز و دیدن جزیره بکر هنگام را در برنامه خود جای دهید.

علاوه بر دیدن طبیعت بکر و بی‌نظیر این دو جزیره، می‌توانید به خوبی زندگی بومیان این منطقه از ایران را مشاهده کنید.

لذت دیدن رقص دلفین‌هایی که کوچ کرده‌اند و با حرکات موزون خود چشم هر بیننده را به خود خیره می‌کنند از دیگر جاذبه‌های بی‌نظیر جزیره قشم می‌باشد.

دیگر جاذبه متفاوت قشم استفاده از ساحل و بازی‌های دریایی و لذت غواصی در عمق شگفت انگیز این جزیره می‌باشد.

مؤسس تاریخ ما | علاقه‌مند یا عاشق کنکاش در تواریخ ملل، ادیان و مذاهب، تاریخ و فلسفه می‌باشم | همواره این امید را داشته‌ام که بتوانم یک گام مثبت در راستای بهبود وضعیت فرهنگی کشورم، همچنین بهبود حافظه تاریخی مردم کشورم بردارم | از طریق کلیه شبکه های اجتماعی با نام‌کاربری enikazemi می‌توانید با من در ارتباط باشید.

گورستان متفقین در تهران؛ یکی از جاذبه های دیدنی در پایتخت

میدان سرخ مسکو ، جذاب‌ترین دیدنی مسکو

سنخواست ؛ شهری با قدمت تاریخی و دیرینه

صفی آباد شهری زیبا، با تاریخی کهن

معرفی اقامتگاه بوم گردی مریم گلی

راهنمای کامل تحصیل در آلمان

تازه‌ها


تصاویر عجیب جنگ جهانی اول و دوم

داستان برادران دالتون

۷ تا از اختراعات دوران جنگ + عکس

دلیل چاق بودن و سبیل داشتن زنان قاجار

کپسول زمان چیست؟

اوضاع مردم و دولت در زمان آل بویه

داستان واقعی مولان آن چیزی که فکر می کنید نیست!

سری ترین مکان جاسوسی و خرابکاری آمریکا (کمپ ایکس) + عکس

۹ تا از کشف های شانسی که کاشفان خود را پولدار کردند

تاریخچه شگفت انگیز تهران

ته یون ریم

راهنمای تحصیل و زندگی در ایتالیا

آل بویه چگونه شکل گرفت؟

هزینه های زندگی در ترکیه چگونه است؟

آتیلا هان خونخوارترین امپراطور تاریخ!

آیا موجودات فضایی در ایران باستان وجود داشتند؟

امپراطوری پارسی! بزرگترین امپراطوری جهان!

الواح هفتگانه آفرینش درباره چه موضوعی است؟

دیدنی های بروجرد ؛ عروس زاگرس ایران

تازه ها


آشنایی با شهربازی فراری ورلد ابوظبی


جاذبه های مکزیک که شگفت زده‌تان می‌کند!


تاریخ سیاسی آل زیار


معرفی اماکن تاریخی برزیل

رولو اولین دوک نرماندی: غارتگری که پادشاه فرانسه شد


نبرد ۱۸ روزه بلغارستان و صربستان + عکس

۹ تا از بهترین سازمان های جاسوسی تاریخ + عکس

سلاح‌های عجیب در جنگ جهانی دوم را بشناسید + تصاویر

آشنایی با نخستین رستوران بیرون‌بر در تاریخ ایران

فواره فلای گیزر ، رنگارنگ ترین آبفشان دنیا

– وب‌گاه تاریخ ما، به کوشش اِنی کاظمی در تیر ماه 1386 راه اندازی شده است و توانسته است طی 12 سال، بیش از 26 هزار مقاله تاریخی و مذهبی، 3400 کتاب تاریخی، فلسفی، عرفانی و مذهبی گرده‌آوری کند.
– کتاب‌ها و مقالات موجود در این تارنما برای پژوهش و انجام تحقیقات در اختیار پژوهشگران قرارداده شده است.- پیشنهاد می‌کنیم چنان که دنبال مقاله خاصی هستید، نخست در سایت جستجو کنید.

محبوب‌ترین‌های 7روز اخیر

دلایل شکست هخامنشیان از اسکندر مقدونی

چگونه به سعادت آباد برویم؟

کار مهم اشکانیان چه بود؟

شاهان دودمان هخامنشی از آغاز تا پایان

اخلاق جنسی در مصر باستان

نام های دریاچه خزر

آثار سعدی

هخامنشیان از ابتدا تا پایان

پایتخت حکومت هخامنشیان کجا بوده است؟

لباس محلی مازندران

بحث برانگیزترین ها


پادشاه تجو از گوگوریو


دلایل درونی شکست ساسانیان از اعراب

تاریخ ما، برنده مردمی جشنواره وب ایران برای دومین سال پیاپی


پادشاهی چوسون

آیا ایرانیان به زور شمشیر اعراب مسلمان شدند؟


دکتر هو ایم


همه عالم تن است و ایران دل

تصادفی

مکان مقبره شاهان ایرانی کجاست (از آغاز صفویه)


تمدن عیلام


پک سون هنگ

فرهنگ و تمدن در دوران پهلوی اول چگونه بود؟

جاذبه های گردشگری خواف ، شهری تاریخی با نوای زیبای موسیقی مقامی


تاریخ اهرام بزرگ مصر


روستای وردیج


NDDownloads-icon


X2Downloads-icon


NODownloads-icon


gZDownloads-icon


0sDownloads-icon


acDownloads-icon


wFDownloads-icon


nHDownloads-icon


smDownloads-icon


rxDownloads-icon


BjDownloads-icon


hhDownloads-icon


xGDownloads-icon


7FDownloads-icon


HdDownloads-icon


jbDownloads-icon


qqDownloads-icon


3CDownloads-icon


a1Downloads-icon


5oDownloads-icon


jfDownloads-icon


f8Downloads-icon


s3Downloads-icon


RWDownloads-icon


WpDownloads-icon


eODownloads-icon


eyDownloads-icon


MGDownloads-icon


کتاب‌های نایاب تاریخیDownloads-icon


دانلود کتاب‌های صوتیDownloads-icon


دانلود کتاب‌های صوتیDownloads-icon


دانلود کتاب های تاریخ ایران باستانDownloads-icon


دانلود کتاب های تاریخ مادDownloads-icon


دانلود کتاب های هخامنشیانDownloads-icon


دانلود کتاب های اشکانیانDownloads-icon


کتاب های ساسانیانDownloads-icon


Downloads-icon


آهنگ جدیدDownloads-icon


دانلود آهنگ من برگشتم از مشکوکDownloads-icon


دانلود آهنگ کاش میشد از برومندDownloads-icon


دانلود آهنگ صبر کن از محمد ربیعیDownloads-icon


دانلود آهنگ نیمه ی جونی از علی گندمانیDownloads-icon


دانلود آهنگ عشق از میثم جلالیDownloads-icon


دانلود کتابDownloads-icon


Downloads-icon


دانلود کتاب‌های تاریخیDownloads-icon


دانلود کتاب اقتصاد سیاسی ایران: از مشروطیت تا پایان سلسله پهلویDownloads-icon


دانلود کتاب آلبوم زنان قاجارDownloads-icon


دانلود کتاب سنت و سکولاریسمDownloads-icon


دانلود کتاب شیطنت های تاریخDownloads-icon


دانلود کتاب ساختار و دگرگونی در تاریخ اقتصادیDownloads-icon


دانلود کتاب مبانی نظری مدرنیسم (مجموعه مقالات)Downloads-icon


دانلود کتاب تاریخ پوشاک ایرانیان از ابتدای اسلام تا حمله مغولDownloads-icon


دانلود کتاب خاطرات خانه مردگانDownloads-icon

خانه » مجله » نکات سفر » چگونه از کیش به قشم سفر کنیم؟

کیش و قشم به عنوان دو جزیرۀ خارق العاده در دل دریای خلیج فارس همیشه یکی از مقصدهای گردشگری برای گردشگران جنوب کشور بوده است. گردشگران تور کیش، همیشه برای سفر از کیش به قشم وسوسه می شوند چون می خواهند علاوه بر کیش، لذت حضور در یکی دیگر از زیباترین جزیره های جنوب را داشته باشند.

البته برای تمام گردشگران سوال است که «چگونه می توان از کیش به قشم رفت؟».

در این مقالۀ کیش بوک قصدمان این است هر آنچه درباره سفر از کیش به قشم لازم دارید را به شما بگوییم پس مسیرهای دریایی و زمینی و همینطور فاصله و زمان سفر از کیش به قشم را برای شما ارائه خواهیم داد.

مسیرهای دریایی از خشکی‌های استان هرمزگان به کیش دو موردند: ۱. بندر چارک به کیش  ۲. بندر آفتاب به کیش. سفر از چارک به کیش و بالعکس بیشتر انجام می‌شود چون بندر چارک به بندرعباس نزدیک‌تر است.چطور به قشم برویم

از طرفی بندر چارک هم شناور مسافربری دارد و هم شناورهای لندینگ کرافت. لندینگ کرافت ها ویژه انتقال بارند و در واقع در مورد سفرهای گردشگری وظیفه حمل خودروی مسافران را عهده دار می شوند.

بندر آفتاب اما به لحاظ شناور مسافربری محدودیت دارد و اغلب یا فقط شناورهای لندنیگ کرافت از آن به سمت جزیرۀ کیش و بالعکس در حال حرکتند.

حالا در نظر بگیریم که شما قصد دارید مسیر کیش به قشم را این‌گونه طی کنید: از طریق مسیر دریایی از کیش به بندر آفتاب، از طریق مسیر زمینی از بندر آفتاب به بندر پل به‌عنوان متداول‌ترین بندر برای سفر به قشم و در نهایت از بندر پل به قشم از طریق مسیر دریایی.

فاصله کیش تا بندر آفتاب از مسیر دریاییِ بندرآفتاب- کیش ۳۵ کیلومتر، فاصله بندر آفتاب تا بندر پل ۲۳۰ کیلومتر و در نهایت فاصله بندر پل تا لافت در قشم به‌عنوان نزدیک ترین مسیر هم ۱۴ کیلومتر است.

در نهایت باید گفت که مسیر دریایی و زمینی کیش (از طریق بندر آفتاب) تا قشم ( تا بندر لافت) ۲۸۰ کیلومتر است.

اگر در نظر بگیریم که بخواهید از کیش به چارک بروید و بعد از چارک از مسیر زمینی خود را به بندر پل برسانید و بعد از بندر پل به سمت لافت در قشم بروید، آنگاه مسیر شما کمی کوتاه تر می شود چون از کیش تا چارک حدودا ۳۲ کیلومتر است. پس مسیر دریایی و زمینی کیش(از طریق بندر چارک) تا قشم( تا بندر لافت) ۲۷۵ کیلومتر است. مسئله مهم اما زمان رسیدن از کیش به قشم از دو مسیر بالاست که در بخش بعدی به آن پرداخته ایم.

 

اگر با شناور مسافربری از کیش تا بندر چارک سفر کنید، بین ۱.۵ تا ۲.۵ ساعت در مسیر خواهید بود. اگر هم با شناورهای لندنیگ مسیر را طی کنید بین ۲.۵ تا ۳ ساعت در مسیر هستید.

در نهایت اینکه اگر از طریق لندینگ کرافت های مسیر کیش تا بندرآفتاب بخواهید مسیر اولیه سفر را طی کنید حدودا ۲.۵ تا ۳ ساعت و یا شاید کمی بیشتر از ۳ ساعت در مسیر باشید.

پس اگر قصد سفر از کیش به قشم را دارید، از قبل تصمیمتان را درباره سفر دریایی-زمینی و آوردن یا نیاوردن ماشین شخصی مشخص کنید. مسیر زمینی از بندر چارک تا بندر پل بین ۲.۵ تا ۳ ساعت طول می کشد.

رسیدن به مقصد بندر لافت در قشم از بندر پل هم بین ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه زمان می برد. پس در مجموع رفتن از کیش به قشم از طریق مسیر دریایی و زمینی حدودا ۷.۵ ساعت طول می کشد.

 

فاصله کیش تا قشم از مسیر دریایی  حدودا ۲۲۵ کیلومتر است. قبلا که گردشگران با کشتی سانی از کیش به قشم می رفتند، سفرشان حدود ۱۰ الی ۱۲ ساعت طول می کشید. کشتی سانی اما در حال حاضر فعالیتی ندارد.

در حال حاضر سفر دریایی از کیش به قشم با لنج انجام می شود که مدت زمان سفر بستگی به سرعت لنجی دارد که با آن سفر می کنید. این مسیر می تواند بین ۷ تا ۱۰ ساعت متغیر باشد.

برخی هم با قایق های تندرو، مسیر دریایی کیش تا قشم را طی می کنند که مسلما در کوتاه کردن زمان سفر موثر است اما بحث امنیت مسیر هم مهم است و نباید با هر قایق تندرویی سفر کرد.

 

این کشتی در حال حاضر فعالیتی ندارد اما در گذشته کشتی زیبای سانی مسافران را بین کیش و قشم جا به جا می کرد. این کشتی ۹ طبقه با ۱۷۶ متر طول و ۲۳ متر عرض، علاوه بر حس امنیت برای مسافران در طول مدت سفر احساس حضور در یک شهر متحرک در دل دریا را منتقل می کند.

سفر با کشتی سانی از کیش به قشم حدودا ۱۱ ساعت طول می کشد. اگر همه جا زمان طولانی سفر برای مسافران آزاردهنده است در کشتی سانی این زمان تماما لذت است چون این کشتی کتابخانه و اتاق مطالعه، فضای بازی برای کودکان، دو سالن سینما، سالن همایش و یک آشپزخانه برای پخت انواع غذاها در خود دارد.

البته که از سالن همایش و حتی از عرشه کشتی برای راه اندازی برنامه های مفرح و سرگرم کننده برای گردشگران استفاده می شده است. یک مورد دیگر اینکه نگاه کردن به افق دریا و پهنه اقیانوسی آن، اصلا خودش یکی از زیبایی های سفر از کیش به قشم را باعث می شود.

نکته مهم دیگر درباره این کشتی عظیم توانایی حمل همزمان ۳۵۰ ماشین است. این یعنی کسانی که با ماشین شخصی به کیش سفر می کنند به راحتی می توانند ماشین خود را با سانی به قشم منتقل کنند.

در پایان تاکید کنیم کشتی سانی فعلا سفر از کیش به قشم و بالعکس را انجام نمی دهد، اما اگر این کشتی دوباره شروع به کار کرد حتما سفر دریایی از کیش به قشم با کشتی سانی را در لیست سفرتان قرار دهید.

 

برای سفر از قشم به کیش همین مسیرهایی که در بالا ارائه دادیم را می‌توانید در مسیر برگشت طی کنید تا از جزیره قشم به جزیره زیبای کیش برسید. مسافت و زمان سفر هم به همان شکل خواهد بود با این تفاوت که وقتی از قشم حرکت کنید مسلما تعداد شناورهایی که در هر روز از قشم به سمت بندر پل حرکت می کنند کمتر است چون قشم نسبت به کیش جزیره کم رفت و آمدتری برای گردشگران است.

 

هیچ موردی برای سفر با هواپیما از کیش به قشم در دسترس نیست چون هیچ کدام از دو فرودگاه در بین مقصدهای پروازی خود جزیره های کیش و قشم را نیاورده اند. اما اگر شما قصد دارید که اول به قشم و بعد به کیش سفر کنید می توانید بلیط پروازهای مستقیم به قشم را تهیه کنید.

برای مثال از تهران به قشم سفر کنید و بعد به سمت کیش بروید.

یک مورد دیگر پرواز از کیش به بندرعباس است. بعد از آن هم می توانید از بندرعباس تا بندر پل را زمینی و بعد از بندر پل تا بندر لافت را با شناور طی کنید. اینطور سفر از این لحاظ جذاب است که در یک سفر سه شکل در مسیر بودن را تجربه می کنید.

اگر قصد دارید با ماشین شخصی به کیش سفر کنید باید بدانید که انتقال ماشین از چارک به کیش ۴۵۰ هزار تومان و انتقال ماشین از کیش به چارک ۱۷۰ هزار تومان برای شما آب خواهد خورد.

این هزینه مربوط به ۵ روز است و به ازاری هر روز اضافه ای که در کیش اقامت داشته باشید ۷۰ هزار تومان هم باید به هزینه قبلی بیفزایید.

هزینه عوارض هم ۲۵ هزار تومان است. برای انتقال شما از چارک به کیش هم هزینه برای هر نفر حدود ۵۰ هزار تومان خواهد بود.چطور به قشم برویم

درباره بندر پل به بندر لافت قشم هم هزینه به دلیل مسافت کمتر، کمتر خواهد شد.

 

سفر دریایی یا سفر دریایی و زمینی، بسیار هیجان انگیز و خاطره ساز خواهد شد. پس اگر تا به حال با شناور سفر نکرده اید و لذت حضور در بندر و سوارشدن به شناور و لنج را نداشته اید برای تجربه آن شک نکنید.

در ضمن وقتی با یک فاصله کوتاه هم حضور در کیش و هم حضور در قشم را تجربه کنید، با وجود ابنکه جاذبه های گردشگری کیش بسیار است، با سفر به قشم حتما دو دنیای مختلف را به خودتان هدیه داده اید. پیشنهاد آخر هم این که سفر از چارک به کیش را به سفر از بندر آفتاب به کیش ترجیح دهید چون تعداد شناورهایی که از کیش به چارک و بالعکس رفت و آمد می کنند هم بیشتر است و هم این شناورها معمولا سرعت بیشتری دارند.

در نهایت لازم به ذکر است که در صورتی که بدون ماشین به کیش سفر کرده اید برای گشت و گذار راحت تر در کیش می توانید سراغ اجاره خودرو کیش بروید و خاطره بهتری از سفرتان داشته باشید.

اگر این مطلب رو دوست داشتید به دوستانتان معرفی کنید

وب‌سایت کیش بوک با هدف ارائه تجربه‌ای منحصربه‌فرد از سفر به جزیره کیش راه‌اندازی شده است. از این رو تمام تلاش ما بر این هدف استوار است که اطلاعاتی دقیق، به‌روز و جذاب را بدون نگاه جانب‌دارانه و جهت‌گیری‌های تبلیغاتی و خاص، از نقاط گوناگون جزیره کیش در اختیار شما بگذاریم.

برای رزرو هتل و دریافت تخفیف فرم زیر را پر کنید

برای رزرو تور و دریافت تخفیف فرم زیر را پر کنید

چطور به قشم برویم
چطور به قشم برویم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *