چگونه دل بزرگی داشته باشیم

 
helpkade
چگونه دل بزرگی داشته باشیم
چگونه دل بزرگی داشته باشیم

پادکست

موفقیت و انگیزشی

بازاریابی و فروش

کار آفرینی و کسب و کار

زندگی نامه افراد موفق

چگونه دل بزرگی داشته باشیم

معرفی کتاب

صفحه اصلی ذهن قدرتمند شخصیت قوی و محکم : ویژگی که هراس در دل دیگران می‌اندازد

شخصیت قوی و محکم یکی از ویژگی‌های خوبی است که می‌تواند در موفقیت فرد تاثیر موثری داشته باشد و هراس در دل دیگران می‌اندازد.

معمولاً هنگامی که دیگران با شمایی که شخصیت قوی و قدرتمندی دارید، برخورد دارند، نمی دانند که شما که هستید. ممکن است برخی تصور نمایند شخصیت قوی و محکم شما نشان دهنده سلطه گر بودن شماست، یا برخی فکر نمایند شما گستاخ هستید! اما هیچ یک از آن‌ها حقیقت را نمی‌داند و این کلمات نمی توانند توصیف کننده شخصیت قوی شما باشند. در حقیقت انسان های دارای شخصیت قوی اجباری ندارند که همیشه برنده باشند، بلکه آن ها تنها نمی خواهند به دیگران اجازه دهند که از روی آن‌ها عبور نمایند.

قطعاً، ممکن است بعضی از شما که شخصیت قوی دارید، بترسند! و علت آن این است که آن ها متوجه نمی شوند که شما چقدر با خودتان راحت می باشید و نیازی به تأیید سایرین ندارید. در ادامه ویژگی های انسان های با شخصیت قوی و محکم را برای شما آورده ایم، تا بررسی نمایید که خود یا اطرافیانتان شخصیت قوی دارید یا خیر.

مطالعه بیشتر: مشاوره توسعه فردی گامی برای تجلی شخصیت

مطالعه بیشتر: هفت راهکار کلیدی که شما را به فردی با شخصیت مثبت تبدیل می کند

آکادمی بازار مرجع موفقیت ایران، مجموعه‌ای غنی از مقاله‌های مختلف در زمینه‌های بازاریابی و فروش، موفقیت، ذهن قدرتمند و … ارائه می‌دهد.

در دوره بازاریابی و فروش ” ستارگان فروش ” خود را به یک فروشنده تمام عیار تبدیل کنید.

 به‌علاوه کاربران می‌توانند از دوره‌های آموزشی این مرکز همچون پکیج آموزشی غیرحضوری ذهن قدرتمند بهره برده و آن را ازطریق فروشگاه آکادمی‌ بازار تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهند.

 ۱- اهل بهانه آوردن نیستید: افراد دارای شخصیت قوی، اهل بهانه آوردن نیستند. شمایی که شخصیت قوی دارید، دوست ندارید وقت خود را صرف  گوش دادن به صحبت های اشخاصی کنید که در مورد کارهایی که توان انجامشان را دارند، آه و ناله می نمایند. شما ترجیح می‌دهید روی کارهایی که توان انجام آن ها را دارید و همچنین بر روی موانع و مشکلاتی که می توانید حل کنید، متمرکز بمانید و بیشتر کار نمایید. از خود نپرسید که چرا اهل بهانه آوردن نیستید. شاید برای کارهایی که نمی‌توانید انجام دهید  علت های زیادی نداشته باشید ولی برای کارهایی که توان انجامشان را دارید، دلایل زیادی وجود دارند. با این روش بهانه ها را کنار گذاشته و از زمانتان بیشترین بهره را ببرید

۲- به هر کسی اجازه نمی دهید که وارد زندگی شما شود: به عنوان یک فرد دارای شخصیت قوی و محکم، برای شناختن خودتان به سایرین تکیه نمی نمایید و اجازه نمی دهید که آنان به شما بگویند که چه کسی می باشید. می دانید که برخی این کار را برای اینکه احساس بهتری داشته باشند، انجام می دهند. ولی شما با شخصیت قوی خود، برای شناختن توانایی‌های خود به افرادی همچون مدیر، همکاران، دوستان صمیمی یا اعضای خانواده احتیاجی ندارید بلکه خودتان قدرت درک توانایی های خود را در اختیار دارید.

۳- گفت و گو های بیهوده و بی نتیجه را دوست ندارید: اگر شخصیت قوی دارید، ایده‌های زیادی در ذهن خود دارید. شما باور دارید که توانایی متحول ساختن دنیا را دارید، بنابراین نمی خواهید زمان خود را با گفت‌و‌گوهای بیهوده و بی نتیجه با سایرین تلف نمایید. چون می‌دانید چنین گفت‌وگوهایی هیچ نتیجه ای جز اتلاف وقت و هدر دادن سلول‌های مغز در پی نخواهد داشت!

۴- نادانی، بی احساسی و سبک مغزی برای شما غیر قابل تحمل است: شخصیت سلطه‌جو ناشی از فقدان دانش و اعتبار است، در صورتی که شخصیت قوی نتیجه آگاهی و تفکر می باشد. بین این دو شخصیت تفاوت بسیار بزرگی وجود دارد. از آن جایی که شما زمان و نیروی زیادی را صرف استفاده صحیح از مغز خود می نمایید، هنگامی که می بینید برخی افراد در مورد چیزهایی که اطلاعات صحیحی ندارند، قضاوت می نمایند، احساس بسیار بدی پیدا می نمایید. به طور حتم این بهترین خصوصیت شخصیت قوی شماست؛ اما نه به این دلیل که می‌توانید با استفاده از علم خود در دل دیگران نفوذ نمایید؛ بلکه به این علت که می‌توانید از این ویژگی برای تشویق مردم بهره بگیرید تا قبل از صحبت نمودن، خوب بیاندیشند.

۵- احتیاجی به توجه دیگران ندارید: داشتن شخصیت قوی به این معنی است که شما احتیاجی به توجه دیگران ندارید. تصور اغلب افرادی که با شما سروکار دارند، این است که شما موفق به جلب نظر آن‌ها گشته اید، اما این حقیقت ندارد. در صورتی که این شخصیت شما است که افراد را به سوی شما جذب می نماید. میزان معاشرت شما با دیگران به این خاطر نیست که شما خودتان این گونه می‌خواهید، بلکه به این علت است که انسان ها به معاشرت با اشخاص دارای شخصیت قوی و محکمی همچون شما نیاز دارند. با وجود چنین احساسی، هنوز هم برای تجدید قوا به زمان نیاز دارید. از این که وقتی را صرف خود می‌کنید، نترسید. مراقبت از خودتان به اندازه مراقبت از دیگران مهم می باشد.

۶- شجاعت و جسارت دارید: این که بگوییم شما از هیچ چیزی نمی ترسید درست نیست، به هر حال هر کسی از چیزی هراس دارد. ولی فرق شما با دیگران این است که اجازه نمی دهید این ترس مسیر زندگی شما را تعیین و آن را به شما تحمیل نماید.

چگونه اعتماد بنفس و جسارت باعث موفقیت شما می‌ شود

معجزه دوره اعتماد به نفس و اعتماد به نفس کودکان قویترین و کاربردی ترین محصولات برای تقویت و افزایش اعتماد

۷- گوش کردن مؤثر را می دانید: انسان هایی که شخصیت قوی دارند، می‌دانند که چگونه به حرف‌ های دیگران گوش نمایند. ممکن است فکر نمایید که همه چنین خصوصیتی را تقدیر می نمایند. اما در حقیقت، شنیده شدن و تشویق شدن سبب ترس افرادی می‌شود که به آنان عادت ندارند.

۸- به شرایط متزلزل به چشم فرصت می نگرید: شما به خاطر شخصیت قوی که دارید، شرایط ناامن و متزلزل را فرصتی برای انجام بهتر کارها می دانید و می‌دانید که کامل نیستید، ولی اگر برای یادگیری و پیشرفت تلاشی نکنید، جز این که ممکن است نادان به نظر برسید، مثل این است که زندگی هم نمی‌کنید و تنها زنده هستید. مردم می‌گویند هیچ کس در امنیت کامل نیست و احتمالاً حقیقت هم دارد. ولی نباید جلوی این حس ناامنی و عدم پایداری گرفته شود، زیرا احساس زندگی کردن را در افراد تحریک می نماید تا مالک چیزهایی باشند که اطمینانی به پایداری آنان ندارند.

نتیجه گیری

انسان‌های دارای شخصیت قوی و قدرتمند که با بهره‌گیری از خصوصیات شخصیتی خود توانسته‌اند رهبری عده زیادی را عهده دار گردند، متفاوت با دیگران عمل نمایند و تغییر و تحولات بزرگی را ایجاد نمایند. ممکن است این ویژگی‌های شخصیتی در نگاه برخی افراد گستاخانه یا سلطه‌جویانه باشد، در حالی که این گونه نیست. انسان های دارای شخصیت قوی، فقط به درک صحیحی از خود و اطرافیان‌ خود رسیده‌اند.

مطمئناً، عده‌ای می اندیشند که معاشرت با کسانی که شخصیت قوی دارند، مشکل می باشد. بنابراین اگر معاشرت با شما مشکل است،  به این علت است که شما دیگران را به چالش می‌کشید تا بهترین باشند. اگر این باعث دشواری و دردسر است، اهمیتی ندهید، بهتر است همچنان خودتان باقی بمانید!

لطفاً نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و سایر علاقمندان در میان بگذارید. 

افراد قدرتمند و یا دارای شخصیت قوی و محکم، ویژگی هایی دارند که سایر اشخاص از آن ها بی بهره می باشند. این افراد قدرتمند خواه چه یک رهبر سیاسی باشند و یا فرمانده ی ارتش یا بنیانگذار یک استارتاپ موفق، تفاوتی ندارد. تمام آن ها در تعداد زیادی ویژگی با هم مشترک می باشند. گرچه مدیریت زمان، سخت کوشی و عشق و علاقه به کار مورد نظر در همه ی ما وجود دارد، ولی باید دانست که افراد موفق و قدرتمند خصوصیات و عادت هایی دارند که شما می توانید با کلیک بر روی لینک زیر و شرکت در دوره آموزشی غیر حضوری «معجزه قدرت ذهن»، آن ها را بیاموزید، و شاهد قدرت و توانمندی های ذهن خود باشید. در این صورت کنترل ذهن و افکار و در نهایت زندگی خود را به بهترین نحو ممکن در اختیار خواهید گرفت و به طور حتم همه به خاطر شخصیت قوی، محکم و مستقلی که دارید شما را تحسین خواهند نمود و حتی ممکن است غبطه نیز بخورند!

آکادمی بازار مفتخر است که تاکنون با بیش از ۱۱۰ برند برتر کشور همکاری داشته و دوره‌های آموزشی متعددی در زمینه‌ی بازاریابی و فروش و همچنین کسب‌و‌کار برگزار کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی دوره‌های آموزشی، پکیج‌های غیرحضوری و دریافت مشاوره با آکادمی بازار درارتباط باشید.

عالی بود

سلام آرتا عزیز
آکادمی بازار از اینکه از این مقاله لذت بردید بسیار خرسنده.
خوشحالیم میشیم از مقاله های دیگه ماهم مشاهده و استفاده کنید.

Man in maghale ro khoundam bad to dore sherkat kardam bi tasir nabood mmnoon azatoon

سلام کاربر عزیز
خوسحالیم از اینکه راضی بودین

اینا همش درسته اما اینکه بتونی این ویژگیارو در خودت ایجاد کنی کار سختیه

سلام کمال عزیز
بله درسته . به شما گذروندن دوره قدرت دهن رو پیشنخاد میکنم تا زودتر به این ویژگی ها دست پیدا کنید

سلام من اصلا شخصیت محکمی ندارم و هیشکی منو جدی نمیگیره چیکار کنم؟؟

سلام صالحه عزیز
دوره قدرت ذهن رو بگذرونید حتما نتیجه خواهید گرفت

Man dore ghodrate zehno gozaroondam awliee be hame tosie mikonam

چگونه دل بزرگی داشته باشیم

سلام Hamidعزیز
خوشحالیم از اینکه راضی بودی

از این ویژگی هایی که تو مقاله گفتین من فقط شجاعتش رو تو شخصیتم دارم امیدوارم بتونم بقیه رو هم در خودم ایجاد کنم ممنون ازتون

سلام مجید عزیز
حتما میتونید .ممنون از اشتراک نظرتون

سلام مقاله بسیار جالب و اموزنده بود من بیشتر مقاله هاتونو میخونم عالین 🙏🙏👌👌👍🤞🤞🤞🤞

سلام کوثر عزیز
بسیار خشنودیم از جلب رضایت شما

سلام
بسیار جالب و غنی بود ممنون از زحماتتون

سلام ستاره عزیز
رضایت شما مایه انگیزه ماست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

افراد دارای روحیه قوی خصوصیات رفتاری فوق العاده ای دارند که آنها را از افراد دیگر متمایز کرده و سبب شده که در زندگی موفق باشند . این افراد عواطف ، افکار و رفتار خود را کنترل می کنند تا سبب موفقیت آنها در زندگی شود . اگر می خواهید شما نیز از لحاظ روانی فرد قدرتمندی باشید ، به نکاتی که این افراد رعایت می کنند و در این بخش از نمناک آورده ایم ، توجه کنید.

وقت خود را تلف نمی کنند

افرادی که دارای روحیه قوی هستند ، می دانند زندگی همیشه وفق مرادشان و راحت نیست پس هیچ وقت به علت شرایط نامساعد و یا نحوه برخورد دیگران وقت خود را با تاسف خوردن تلف نمی کنند و همیشه مسئولیت کلیه کارهای خود را برعهده می گیرند.

مثبت فکرمی کنند

افراد موفق از حداکثر توانایی های خود استفاده می کنند و شکست هایتان را به کار می گیرند تا بتوانند در آینده موفق شوند . این افراد قبل از شروع کار آیه یاس نمی خوانند و افکار منفی را از خود دور می کنند بلکه تمام تلاش خود را برای موفقیت می کنند و همیشه افکار مثبت دارند تا به موفقیت برسند.چگونه دل بزرگی داشته باشیم

تحت سلطه دیگران نیستند

افرادی که روحیه قوی دارند همیشه اجازه نمی دهند که دیگران کنترلشان کنند و تحت سلطه دیگران نیستند . آنها احساسات خود را کنترل می کنند و می دانند چگونه به احساس خود واکنش نشان دهند.

از افراد منفی دوری می کنند

این افراد ارتباط خویش را باکسانی که برای آنها افسردگی به ارمغان می آورند را کاهش می دهند و از ارتباط مسموم که در آنها احساس ناراحتی، عصبانیت یا ناامنی ایجاد می کند، اجتناب می کنند. آنها از ارتباط با کسانی که دائما انتقاد می کنند ، گریزانند و دوست دارند با افرادی ارتباط برقرار کنند که ارتباط مثبت و خوشبینانه دارند.

انعطاف پذیر هستند

افراد دارای روحیه قوی، قدرتمندند و از تغییرات نمی ترسند و انعطاف پذیر هستند به طوری که از تغییرات مثبت استقبال می کنند و استعدادهای خود را با تغییرات وفق می دهند.

 

به دیگران کمک می کنند و اجازه می دهند آنها نیز کمک شان کنند

آنها اجازه می دهند هنگام بروز مشکلات دیگران کمکشان کنند زیرا کمک دیگران می تواند اضطراب و دلواپسی را برطرف کند. در مقابل کمکی که دریافت می کنند نیز به دیگران کمک می کنند و این گونه دامنه دوستی را گسترش می دهند.

انرژی خود را به علت مسائل بی اهمیت هدر نمی دهند

افراد دارای روحیه قوی ، تمرکزشان را روی چیزهایی می گذارند که بوسیله خودشان قابل کنترل باشد و بیهوده وقت و انرژی خود را با مسائلی که غیرقابل کنترل است تلف نمی کنند زیرا آنها می دانند که بعضی وقتها تنها چیز قابل کنترل ، نگرش خود آنهاست. این افراد معمولا از مسائل غیر قابل کنترل مانند ترافیک و یا به خاطر گم شدن چمدان شکایت نمی کنند.

همیشه موافق دیگران نیستند

این افراد قدرتمند همواره پذیرای رای دیگران نیستند و از ” نه” گفتن و برخی اوقات مخالفت کردن با دیگران نمی ترسند. آنها تلاش می کنند که همیشه عادل و مهربان باشند و در زمانی که نظر دیگران از عدالت به دور است با آن مخالفت می کنند.

بی پروا هستند

آنها قبل از تصمیم گیری های بزرگ تمام جوانب آنرا بررسی کرده و می سنجند و قبل از هر اقدامی همه جنبه های بالقوه کار را در نظر می گیرند و از خطرات پیش بینی شده نمی ترسند و بی پروا هستند. 

حسرت گذشته را نمی خورند

این افراد در زمان حال زندگی می کنند و برای موفقیت در آینده برنامه ریزی دارند و هیچگاه حسرت گذشته را نمی خورند بلکه از اتفاقات گذشته درس می گیرند و به تجربیات و دانسته های خود می افزایند و تجربیات تلخ گذشته را فراموش کرده و برای آینده رویا نمی بافند.

یک اشتباه را تکرار نمی کنند.

این افراد از اشتباهات خود درس می گیرند و هیچگاه یک اشتباه را چند بار تکرار نمی کنند بلکه از تجربه حاصل از اشتباه استفاده می کنند تا تصمیمات بهتری در آینده بگیرند . آنها مسئولیت کارها و رفتارهایشان را نیز کاملا برعهده می گیرند و می پذیرند تنها خود در اشتباه کردنشان مقصرند و اشتباهشان را گردن دیگران نمی اندازند. 

از موفقیت دیگران خوشحال می شوند

این افراد ، با دیدن موفقیت دیگران احساس باخت نمی کنند و از موفقیت آنها خوشحال می شوند زیرا حسود نیستند . آنها می دانند که برای رسیدن به موفقیت باید تلاش فراوان داشته باشند.

با اولین شکست خود را نمی بازند

افراد دارای روحیه قوی شکست را یک شانس برای رشد و بهبود می دانند و با شکست دست از تلاش بر نمی دارند و آنها آنقدر تلاش می کنند تا به نتیجه دلخواه خود برسند.

از تنها بودن نمی ترسند

این افراد از زمان تنها بودن خود به صورت مفید استفاده می کنند و نمی ترسند که با افکارخود تنها باشند و از سکوت نمی ترسند. چنانچه بخش رازهای موفقیت نمناک اشاره کرده است آنها به تنهایی نیز می توانند شاد باشند و برای سرگرم شدن به حضور دیگران وابسته نیستند.

از همه افراد دنیا طلبکار نیستند

این افراد ، به دنبال شانس هایی بر اساس شایستگی های فردی خود هستند و خود را طلبکار از زندگی نمی دانند و این ذهنیت را ندارند که افراد دیگر باید از آنها مراقبت کنند و همه در دنیا باید برای موفقیت آنها قدمی بردارند.

به دنبال نتیجه گیری سریع نیستند

این افراد از توانایی ها و وقت خود برای گرفتن بهترین نتیجه استفاده می کنند و تلاش خود را برای مشاغل جدید و یا بهبود سلامت خود می کنند اما توقع ندارند که فوری به نتیجه برسند زیرا می دانند ایجاد تغییرات واقعی زمان بر است. 

مؤسسه فرهنگی هنری خیریه

یکی از چیزهایی که فوق‌العاده در بزرگی روح تأثیر دارد، خروجی های نفس است. پس هر چه خروجی‌های شما بیشتر باشد، دریافت شما هم بیشتر است. روح با عمل و تمرین و خودسازی بزرگ می‌شود. روح که بزرگ شد، دریافت و جذب آن هم بیشتر می‌شود. این دریافت باعث می‌شود دوباره روح بزرگتر بشود و شباهت به خدا بیشتر ‌شود.

روحیه ی خساست را با «بخشش مدام»، از خود دور کنید

ابعاد روحی ما شامل بخش‌های «جمادی، گیاهی، حیوانی، عقلی و فوق عقلی» است. وقتی یک نفر در بخش جمادی خسیس است، نمی‌تواند به راحتی هزینه کند. چنین آدمی محدود دیده می‌شود، چون در خرج کردن در راه خدا ضعیف و ناتوان است. او به بیماری «بخل» گرفتار است.

حضرت علی (علیه السلام) می‌فرماید: «اَلبُخلُ جامِعٌ لِمَصائِبِ العُیُوب= بخل جمع کننده بدیها و زشتی‌هاست». یعنی تمام زشتی‌ها در یک آدم بخیل جمع می‌شود. حالا اگر این آدم دست از این بخلش بردارد و بتواند در راه خدا و دوستان خدا هزینه کند، وسعت روح پیدا می‌کند و نفسش ‌بزرگ می‌شود.چگونه دل بزرگی داشته باشیم

فرد ثروتمندی در جوانی با خدا عهد بست که خدایا!هر چقدر به من بدهی، نصفش مال تو

آقایی بود که سالی یک میلیارد تومان برای فقرا خرج می‌کرد. هر کسی نمی‌تواند این کار را بکند. آن کسی که سالی یک میلیارد تومان خرج می‌کند، می‌گوییم روحش بزرگ، قوی و شجاع است که می‌تواند این کار را انجام بدهد. این فرد چطور به این مقام رسیده است ؟ خودش می‌گوید من که جوان بودم به خدا گفتم خدایا هر چه به من بدهی نصفش مال تو. این خودش یک قدرت می‌خواهد که به عهدش با خدا عمل کند. او به عهدش وفا کرد و خدا هم مدام به او برکت داد. می گفت من نصف آن چه خدا می داد را در راه خودش خرج کردم. الان برکت من رسیده به اینجا که سالی دومیلیارد تومان درآمد دارم و یک میلیاردش را در راه خدا انفاق می‌کنم.

متاسفانه امروزه مردم خمس‌شان را هم نمی‌دهند، یعنی نصف که هیچ؛ یک پنجم را هم که می‌خواهند بدهند خیلی‌ها زورشان می‌آید. اینها پول حرام کسب می‌کنند و به زن و بچه هایشان هم می‌دهند. چون روح این فرد بزرگ نیست، پول زیاد هم دارد، اما حاضر نیست که در راه خدا بدهد. اما روح آن آقا که می‌تواند سالی یک میلیارد هزینه کند، چطور بزرگ شده؟ به تدریج و با تمرین کردن.

مثال دیگر: پزشکی که می‌تواند به راحتی جراحی مغز یا قلب کند، چون روحش بزرگ است، می‌تواند تیغ بکشد و این عمل را انجام دهد.  ولی ما اصلاً طاقت دیدن چنین چیزی را هم نداریم. حالا او در روز سه عمل  انجام بدهد، اما باز هم نمی‌ترسد. پس روح با عمل و تمرین بزرگ می‌شود. عمل هم باعث می‌شود روح کم کم شجاع و قوی شود. فرقی هم نمی‌کند این عمل چه باشد. شما در هر جهت مثبت یا منفی روح را به عمل وادار کنید، در آن جنبه بزرگ می‌شود. بعضیها در آدمکشی، بعضی ها در دزدی، بعضی ها در قاچاق، بعضی ها در چیزهای دیگر، روحشان بزرگ می‌شود. به قول شهید مطهری بزرگوار نیست، اما بزرگ است. یعنی بزرگواری غیر از بزرگی است. چنگیز و نرون و هیتلر و….بزرگ بودند، اما بزرگوار نبودند. بزرگواری یعنی شخص در کارهای خوب و مثبت و صالح شجاعت دارد و کارهای مثبت را می‌تواند خیلی خوب انجام بدهد. پس شما در این پنج شانی که بیان شد، هر چه بیشتر خروجی داشته باشید، روح شما بزرگتر می‌شود؛ چه در موضوع های مثبت و چه منفی.

کسی که در جنبه‌های جمادی مدام انفاق می‌کند، او به مقام جواد یا کریم می‌رسد، یعنی از خدا اسم می‌گیرد و دقیقاً در آن صفت، تشبه به حق تعالی پیدا می‌کند. آن وقت اینطور آدمها دیگر جایشان جهنم نیست، بهشتی هستند. چون اسم کریم و جواد خدا را به خود گرفته اند.

تشبه به خدا موجب بزرگی روح می شود

مقام، شرافت و قرب هر انسانی در دنیا و قیامت به تعداد اسم هایی است که از خداوند دریافت می‌کند. دعای جوشن کبیر، در واقع اسم های خودتان است، باید مدام بخوانید تا یاد بگیرید تشبه به اسم‌هایی که می خوانید، پیدا کنید. هر چقدر تعداد اسم‌های الهی که انسان خودش را شبیه آنها می‌کند بیشتر باشد، روحش بزرگتر می‌شود. این بزرگی‌ها در هر یک از جنبه های «جمادی، گیاهی، حیوانی، عقلی و فوق عقلی» باعث توانایی بیشتر روح می‌شود.  

کسانی که اهل عبادت و مسجد و اهل غیب هستند، راحت می‌توانند تمرکز و خروجی نفس داشته باشند، یعنی مهارتها و توانشان زیاد شده است.چون روح را بزرگ کرده اند. اما بعضیها مثلاً چند سال طول می‌کشد تا یک خواب خوب ببینند، یک ارتباط غیبی ببینند. چون روحشان کوچک است و در این مورد تمرین و آمادگی ندارند، پس نمی‌تواند به راحتی با عالم برزخ اتصال پیدا کنند، مدام خواب‌هایی را می‌بینند که در آن جهت قوی هستند. خواب های مادی و دنیایی.

معشوق های دل، نشان دهنده قیمت آدم هاست

گفته شد خواب هر کس نشان‌دهندۀ شخصیت اوست. اگر در جنبه‌های جمادی خیلی قوی باشد، خواب ماشین، مبل، تلفن همراه فلان برند، مسکن های چنین و چنان را می بیند.

گاهی شخص در جنبه‌های گیاهی قوی است، خوابش هم این گونه خواهد بود. بعضی ها در جنبه‌های حیوانی قوی هستند. خوابهای زیادی در آن جنبه‌ها می‌بیند. چون روحش در آن خصوص قوی است و در آن جهت تمرین کرده است. وقتی می‌خوابد روحش به راحتی  سراغ آن چیزهایی می‌رود که به آنها عشق دارد.

این ذات انسان است که تا خلوت پیدا می‌کند، معشوقش را می‌خواهد. این اله هایش می تواند جمادی، گیاهی، حیوانی، عقلی و فوق عقلی باشد. مثلا آدم تا وقتی می‌بیند در خانه هیچ کس نیست. ذهنش سریع سراغ اله خودش می‌رود. حالا اله این چیست؟ گاهی حساب پول ها، گاهی هم معشوق شکمی دارد.

معشوق بعضیها هم وهمی است، مثل موضوعات سیاسی. او تا فرصت پیدا می کند، صد تا کانال را بررسی می‌کند ببیند چه کسی چه کسی را کُشت، کجا جنگ شد، کدام جناح چکار کرد، این صبح تا شب وقتش با باندبازیها و حزب‌بازیها و از اینطور چیزها است.

یک کسی هم معشوقش هنری است. تا خلوت پیدا می کند، سراغ کارهای هنری می‌رود. مثلاً موسیقی گوش می‌کند یا نقاشی میکند. یک کسی هم معشوقش عقلی است. به محض این که  خلوت پیدا می‌کند، شروع می‌کند به مطالعه کردن و کتاب خواندن.

بعضیها هم معشوقشان خانوادۀ آسمانی‌شان است. اینها تا یک ذره خلوت می‌کنند، شروع می کنند به عبادت و کارهای خیر. پس قیمت هر کسی معشوق اوست. پیش خدا هم همین است.

شما هر کدام از اینها معشوق اصلی‌ات باشد، قیمت شما هم همان است و به همان شکل محشور می‌شوید. این که پیغمبر می‌فرماید: «امت من روز قیامت به صورت ده حیوان محشور می‌شوند»، علتش این است که معشوق هایشان دائماً یا شهوت بوده یا در ذهنشان نسبت به دیگران نقشه می‌ریزند یا همیشه عصبی و پرخاشگرند، نق و غر می‌زنند و  بداخلاقی می کنند. پس انسان همیشه شبیه معشوقش است، یعنی ذهنش به هر طرف برود همان شکلی می‌شود.

نقش بزرگی روح در قانون جذب

 اگر روح بزرگ شد چه اتفاقی می‌افتد؟ اساساً نقش بزرگی روح در زندگی چیست؟ از اینجا وارد قاعده‌ای می‌شویم که غربیها راجع به آن خیلی سروصدا کرده اند و برایش ده‌ها کتاب نوشته اند. این قاعده همان قانون جذب است. در حالی که ما شاید هزاران قانون جذب در اسلام داریم.

قانون جذب در اسلام یعنی جذب از معدن خیرات چگونه صورت می‌گیرد؟ معدن خیرات کیست؟ در پاسخ این مطلب باید گفت که ما یک هستی مطلق و بی‌نهایتی داریم که به آن  الله تبارک و تعالی می‌گویند. ما هم جلوه‌های او هستیم با محدودیت‌های خودمان. هر چه خروجی‌های شما بیشتر باشد، دریافت ها هم بیشتر است. آدم هر چه دست از بخل خودش برمی‌دارد، خدا به او بیشتر می‌دهد. بخل در هریک از بخشهای «جمادی، گیاهی، حیوانی، عقلی یا فوق عقلی»، فرقی نمی‌کند؛ به محض اینکه شما دست از خودت برمی‌داری، در حقیقت دست از محدودیت بر‌داشته ای و اتصال به بی‌نهایت برقرار کرده ای.

دعواها، درگیری‌ها، طلاق‌ها، دشمنی‌ها آنجایی هست که دوطرف یا یک طرف تنگ‌نظر است و محدودیت دارد و بزرگ نیست. وقتی بزرگ هم نباشد، سوءظن، اتهام، بدبینی و… پیش می‌آید. پس وقتی روح بزرگ می‌شود، دریافت از بالا بیشتر می‌شود. این قاعدۀ بزرگی روح است.

بزرگی روح در گرو عمل است

روح با عمل و تمرین بیشتر، بزرگ می‌شود. حالا روح بزرگ که شد چه اتفاقی می‌افتد؟ دریافت و جذب بیشتر می‌شود. پس ما از یک طرف عمل بیشتری می‌کنیم تا روح بزرگ بشود. وقتی بزرگتر شد، دوباره دریافت بیشتر می‌شود. این دریافت باعث می‌شود دوباره روح بزرگتر بشود و شباهت به بی‌نهایت بیشتر ‌شود. این قواعد کاملاً قواعد ریاضی و دقیق است.

بر فرض مثال من الان درآمدم 2 میلیون تومان است. وسعم کم است. می‌خواهم خروجی داشته باشم. نمی‌توانم  آن طوری که دلم می‌خواهد خرج کنم. چطور می‌توانم با یک درآمد کم، روحم را بزرگ کنم تا شبیه خداوند تبارک و تعالی بشوم؟

آن چیزی که در آموزه‌های دینی به ما  فرمودند، این است که روح تان با نیت بزرگ می‌شود و اساساً روح، عمل و نیت یک آدم است. این خیلی مهم است. باطن شخص است که عملش را مثبت یا منفی می‌کند. مثل چاقو است. یک کسی چاقو در شکم یک نفر می‌زند؛ چون نیت کشتن دارد. یکی هم چاقو می‌زند؛ چون نیتش طبابت و درمان است. هر دو چاقو است. هر دو شکم را پاره می‌کنند. اما ارزش عمل هر یک به نیتش بستگی دارد. آن روح یا نیت کار است که نشان می‌دهد ارزش هرکس جقد راست. اما قضاوت در مورد عمل می‌شود.

در جاهایی که به ما می‌گویند شما اگر می‌خواهید کار کنید نیت‌تان را بالا ببرید تا روح‌تان بزرگ بشود. الان فقیر هستی بگو: خدایا! من اگر پول داشته باشم، به فقرا کمک می‌کنم و راست هم بگویی. چون هر گونه نیتی روح را بزرگ نمی‌کند؛ بلکه نیتی که صدق داشته باشد، روح را بزرگ می‌کند. یعنی شخص معلوم باشد اگر واقعاً پولدار بشود، این کارا را واقعاً می‌کند و عمل‌های گذشته‌اش نشان می‌دهد که او نیتش صادق است.

فلسفه عمل چیست؟ عمل اصالت ندارد، ولی روح را بزرگ می کند و شکل می‌دهد.

نبی اکرم (صلی الله علیه و آله) می‌فرمایند: «یُبْعَثُ النّاس عَلَی نِیّاتِهِم= انسانها براساس نیت‌هایشان برانگیخته مى‌شوند» یعنی مردم بر اساس نیات‌شان محشور و مبعوث می‌شوند، نه براساس اعمالشان، اما عمل بد باطن را خبیث می‌کند. چون در باطن اثر دارد و خباثت باطن خودش جزا است. یعنی شخص خشونت پیدا می‌کند. یعنی شخص لطافت‌هایش را از دست می‌دهد.

اندازه بخشش خدا به نیت انسان بستگی دارد

پس نیت شکل و روح را عوض می‌کند. قاعده دیگری که حضرت علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند این است: «عَلَی قَدْرِ النِیَّه تَکُونُ مِنَ الله العَطِیَّه= عطیه و بخشش خداوند به اندازه نیت انسان ها است». یعنی به اندازه نیت یک فرد از طرف خدا به شخص عطا می‌شود، نه به اندازه عملش. مثلاً آقایی حقوقش در ماه 2 میلیون تومان است، ولی خدا صدها میلیون تومان به او وسعت داده. چون مسجد، حسینیه و … می‌سازد. خدا هم براساس نیت این آدم به او خیر و برکت می‌دهد. اما کسانی هم هستند که همان حقوق را دارند، ولی می‌بینید که زندگی‌هایشان پر از مشکلات و گرفتاری است. چون آدم های محدود و کوچک و خسیسی هستند.

پس همیشه باید از خودت شروع کنی. پس وقتی شخص از خودش شروع می‌کند و نیت می‌کند، وسعت روح پیدا می‌کند، و عطیه هم به او بیشتر می‌شود. در قرآن داریم: «مَثَلُ الَّذِینَ یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ فِی سَبِیلِ الله كَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ فِی كُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ[1]= مثل آنان که مالشان را در راه خدا انفاق می‌کنند به مانند دانه‌ای است که از آن هفت خوشه بروید و در هر خوشه صد دانه باشد». پس بین یک تا۷۰۰ برابر  خروجی دارد. چون در راه خدا انفاق می‌کند، برای همین است که کسی که در راه خدا انفاق نمی‌کند، راه خیر و برکت را به روی خودش می‌بندد. چون خلاف عمل می‌کند. اصلاً راه ثروتمند شدن این است. بعضی ها فکر می‌کنند که راه ثروتمند شدن این است که فقط یک جا پس‌انداز بکنند و گنج درست کنند، می‌گوید نه، شما بیش از آنکه بخواهی بگذاری بانک، بیش از آنکه بخواهی یک جایی مالت را پنهان بکنی، آن را به جریان بینداز. مثلاً آنهایی که پولشان را در بانک می‌گذارند، با آنهای که می‌روند کار اقتصادی و تولیدی می‌کنند درآمدشان زمین تا آسمان فرق می‌کند. چون اینها پولشان را در جریان می‌اندازند و بقیه هم از آن استفاده می‌کنند. خدا به برکت این کار به او خیر و برکت بیشتری می‌دهد.

حسادت اینطوری است که هر وقت آمد، آن چیزی که تو به خاطرش حسادت می‌کنی درست عکس تو عمل می‌کند، این خیلی مهم است، دو خواهر، دوست، برادر و شاگرد هستند، وقتی کسی به یک کسی حسادت و بدجنسی می‌کند، مورد نفرت آدم قرار می‌گیرد، یعنی به جای اینکه محبوب‌تر بشود، منفورتر می‌شود، حسادت در هر کاری درست نتیجه را برعکس می‌کند. ضمن اینکه آسیب جسمی، روحی می‌زند، آخرت انسان را هم از بین می‌برد، آن نتیجه‌ای را هم که تو می‌خواستی به آن برسی هرگز به آن نمی‌رسی. اما اگر تو از محبت استقبال کردی و حسادت نکردی و انحصارطلبی و خودشیفتگی نداشتی، رزق‌ات بیشتر می‌شود.

 

 

[1] . سوره بقره/آیه 261.

روح چگونه بزرگ می شود و چه نقشی در زندگی ما دارد؟(دانلود متن)
چگونه دل بزرگی داشته باشیم

کلیدواژه ها:

بزرگی و قدرت روح

،

آفرینش

،

روح چگونه بزرگ می شود؟

،

عمل و بزرگی روح

،

نیت و بزرگی روح

،

مؤسسه منتظران منجی (عج)

،

استاد شجاعی

،

فلسفه عمل چیست؟

،

اندازه بخشش خدا

،

بزرگی روح در گرو عمل است

،

نقش بزرگی روح در قانون جذب

،

قانون جذب و بزرگی روح

،

معشوق های دل، نشان دهنده قیمت آدم هاست

،

روحیه خساست

،

بخشش

،

روح چگونه بزرگ می شود و چه نقشی در زندگی ما دارد؟

،

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

محتوا عالی عالی عالی

www.montazer.ir/node/8856

آخرین مطالب

آثار استاد

Stay informed on our latest news!

استان تهران – شهر ری – میدان حضرت عبدالعظیم – خیابان قم

نرسیده به میدان فرمانداری – خیابان شهید کاشانی

کوچه شهید سید برزگر – پلاک 13

© طراحی و توسعه ‏مؤسسه منتظران منجی – واحد فناوری اطلاعات

چگونه بزرگ باشیم. خیلی فکر کردم که چه کار هایی میشه کرد تا بزرگتر بود و بزرگتر به نظر  رسید. از کارهای معمولی و روز مره شروع میکنم. اینها رو پیدا کردم:

 

·       همیشه درست در لحظه انجام کاری و یا گفتن سخنی، مکث دوباره کن و فکر کن. به قول آمریکایی ها : تینک توآیس

·       هیچوقت با زنگ زدن های زیاد،  اس ام اس   زدن های بیش از حد و دردسترس بودن زیاد، اعتبار و ارزش خود را زیر سوال نبر.

·       هیچ وقت به کسی که روی خط موبایلت  میسد کال انداخته است زنگ نزن، چه او را میشناسی و چه نمیشناسی.چگونه دل بزرگی داشته باشیم

·       بیشتر اوقات سعی کن جواب  اس ام اس ها را یا ندهی و یا دیر بدهی، مگر اینکه خیلی فوری باشد.

·       وقتی جمعی در حال بحث کردن در باره موضوعی هستند، در ابتدا سکوت کن و وارد بحث آنها نشو، سپس نظرت را محکم و کوتاه اعلام کن و سر حرفت بایست.

·       همیشه نظرات خود را مطمئن و با صدای بلند اعلام کن.

·       همیشه چهره ای مطمئن، شاد و با اراده و قوی داشته باش و لبخندی حاکی از رضایت و دانایی، کنار لبانت بنشان.

·       زیاد با موبایلت ور نرو، با منوهای آن بازی نکن، هیچگاه از گیم موبایلت استفاده نکن. همیشه بیشتر اس ام اس بگیر تا SMS بده.

·       در مورد هیچ چیز پسیو و غیر فعال نباش. اگر میبینی که نمیخواهی در مورد چیزی نظر بدهی، مطمئنا و واضح نشان بده که سکوتت به دلیل عدم علاقه ات به بحث است، نه به خاطر اینکه نمیدانی چه بگویی.

·       به نگاه مردم جواب بده، با لبخند، با چشمک، با هر چیزی که میدانی اثر گذار است. هیچ نگاهی را بی پاسخ نگذار. حتما کائناتمیخواسته بین تو و کسی که به تو نگاه میکند، ارتباطی بر قرار بشود تا به تو چیزی افزوده گردد. پس این موقعیت را هدر نده.

·       به احساسات خود اهمیت بده. اگر میبینی همه دلایل برای گفتن حرفی یا انجام کاری وجود دارد، ولی دلت به گفتن آن حرف و انجام ان کار، راضی نیست، دست نگه دار تا وقتی که موافقت دلت را بدست آوری.  

·       همیشه سعی کن اثر گذار ترین فرد هر جمعی، تو باشی. سعی کن بیشتر ازاینکه از محیط استفاده میکنی، به محیط خیر برسانی. سعی کن انرژی ها و شادیها از تو متساعد شود.

·       سعی کن آینه دق نباشی. سعی کن شادیت در چهره و غمگینی ات در دلت باشد. مردم  آنقدر برای خودشان غم و غصه دارند که دیگر لازم نیست غم و غصه تو را بفهمند.

·       حد اقل دو نفر راداشته باش که به آنها اعتماد کامل داشته باشی و بتوانی همه حرفهایت را به آنها بگویی، بدون اینکه نگران فاش شدن حرفهایت باشی. هر چند وقت یکبار نزد آنها برو و با آنها درد دل کن.

·       اگر کسی به تو گفت که بعدا به تو زنگ میزند یا به دیدنت می آید و یا هر قول دیگری، از جانب خود به تو داد، آنرا پیگیری نکن. بگذار خودش آن کار را انجام دهد. یاد آوری نکن. اگردیدی کاملا بحث را فراموش کرده است، بعدها از جایگاه بالاتر و به صورت طعنه و کنایه آنرا دوباره یاد آوری کن. اگر قرار بود طرف مقابلت لطفی در حق تو بکند و با یاد آوری تو مجددا یادش آمد و آنرا مطرح کرد، دیگر آنرا قبول نکن. به هیچ وجه.

·       خودت را زیاد مشتاق به چیزی که وابسته به دیگران است نشان نده. حتی اگر به چیزی بسیار میل داری، آنرا اظهار نکن. نگذار دیگران بفهمند که رضایت تو، به آنها و تصمیمشان بستگی دارد.

·       زیاد شوخی نکن. شوخیهای رکیک انجام نده. همیشه شاد باش، ولی زیاد شوخی نکن.

·       نگذار مردم با تو شوخی کنند. نگذار کسی دستت بیندازد. اجازه نده کسی به خودش اجازه بدهد که تو را مسخره کند.

·       اگر کسی حرف زشتی در حضور دیگران به تو زد، فقط سکوت کن و با لبخند عاقل اندر سفیه جوابش را بده و اگر موقعیت را مناسب دیدی، به آن فرد پشت کرده و  آن محل را ترک کن. همین. در صدد بر نیا که جوابش را با الفاظ بدهی. همین نگاه برای خورد کردن چنین فردی کافی است.

·       هر چند وقت یکبار به صورت خیلی جدی، از مسائل مردم سوال بپرس. از مسائلی که قبلا برایت تعریف کرده اند و یا مسائلی که میدانی برایشان مهم است سوال کن.

·       هر چند وقت یکبار، عقیده ای بر خلاف عقیده همگان مطرح کن و پای حرفت بایست. مهم نیست که چه نظری داشته باشی. مهم اینست که سر حرفت بایستی تا مردم، قدرت و استحکام تو را ببینند. فقط مواظب باش که دلیل مستحکمی برای نا درستی عقیده ات وجود نداشته باشد. عقیده اگر شخصی باشد و عمومی نباشد، بهتر است.

·       همیشه مردم را منتظر نگاه دار. حرفت را کامل نزن. هر چه در چنته داری سریع رو نکن. بگذار مردم خیال کنند تو خیلی بیشتر از این چیزی که میگویی، میدانی. وقتی داری صحبت میکنی، همه جمله ات را با یک نفس ادا نکن. بلکه مکثها و سکته های مناسب را بین آن، قرار بده.

امروز گامی برای موفقیت برداشته اید؟
مجموعه ی آموزشی سریع خوانی همراه با نرم افزار ارائه شده توسط استاد بزرگ کتاب خوانی جهان
مجموعه ی 7 راز بزرگ انگیزه
مجموعه ی آموزشی استفاده از قدرت حافظه
مجموعه ی آموزشی استفاده بهینه از شرایط بد و بدشانسی ها
مجموعه ی آموزشی تفکر تحول برانگیز
مجموعه ی آموزشی تمرکز جادویی
مجموعه ی آموزشی راه های اجرایی کسب ثروت
مجموعه ی آموزشی مثبت اندیشی و اعتماد به نفس
مجموعه ی آموزشی پیروزی در تعاملات روزانه
بسته ی آموزشی نکات طلایی برای موفقیت دانشجویان
بسته ی آموزشی نکات طلایی در صحبت کردن با کودکان
زود دیر می شود
440203177

با عرض سلام و خسته نباشید
از ظاهر وبلاگتان این طور به نظر می رسد که برای آن زحمت کشیده اید
ما هم می خواهیم شما را در این زمینه یاری برسانیم
شما یقینا محدودیت هایی که یک وبلاگ دارد را به خوبی می دانید با این حال بد نیست مجددا آنها را با هم مرور کنیم:
وجود یک تبلیغ ناخواسته و نامربوط با محتوای وبلاگ
محدودیت در قالب های وبلاگ
نداشتن فضای مناسب برای قرار دادن فیلم و عکس و فایل و …
سخت بودن افزودن یک امکان ساده، مانند نظرسنجی،آمارگیر جدید و …
عدم پشتیبانی از امکانات پیشرفته تر

با این حال راهی ساده برای حل تمامی این مشکلات وجود دارد
تبدیل وبلاگ به سایت
به آدرس سایت مراجعه کنید و مراحل را دنبال نمایید و ظرف 24 ساعت از تمامی این مشکلات برای همیشه خلاصی پیدا کنید
موفق باشید
111726444

خیلی خوب بود

عالی عالی عالی. نصیحت هایی که هیچکس تو دنیای واقعی به آدم نمیگه

نظراتو دیدم لازم شد به الهه، دوستی که پایینتر نظر داده یاد آوری کنم که دنیا مثل تشک کشتی میمونه! نمیتونی از دیگران انتظار داشته باشی که بهت فن نزنن باید بدل ها رو یاد بگیری . آره عزیز من اینه زندگی

عالی بود واقعا حرفای درست و جالب و کارآمدی هستن ممنون

عالی اما اینکه به موبایلت ور نری به این معنا نیست که بزرگی

عاااالی

این همه گفت نظر ندین این همه نظر چیه

خيلي ممنون

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

یک پزشک – اخبار فناوری، پزشکی، سینما و کتاب

زندگی سراسر کسب تجربه است. یادگیری ترفندها و تکنیک‌ها را نباید تنها محدود به فعالیت‌های ورزشی، خرید گجت و کار با آنها بکنید، برای داشتن یک زندگی بهتر و آسوده‌تر، باید مجهز به تکنیک‌هایی بشوید.چگونه دل بزرگی داشته باشیم

پیش از این هم در یک پزشک، پستی نوشته بودم در مورد اینکه چطور می‌توانید از پس آدم‌های غیرمنطقی برآیید.

این پست بسیار محبوب شد و هنوز هم افراد زیادی به صورت روزانه با جستجو در گوگل به آن می‌رسند و پای آن کامنت می‌گذارند.

اما بعد از یک سال و نیم صلاح دانستم که از زاویه دیگری به قضیه نگاه کنم و طوری دیگری آن را تشریح کنم.

بعضی از آدم‌ها اصولا آدم‌های بدخیم و مسمومی هستند. تعدادی از آنها حتی خودشان از تأثیر منفی‌ای که روی آدم‌های پیرامونی‌شان می‌گذارند، آگاه نیستند، اما بقیه‌شان از ایجاد آشفتگی، به هم زدن کارهای مردم و افسرده کردن آنها، خشنود می‌شوند.

وجود یکی از این افراد در خانواده، دانشگاه و محیط کار مساوی است با ایجاد پیچیدگی‌های زیاد در روند کار، نزاع‌های بی‌مورد و بدتر از همه استرس.

ناگفته پیداست که استرس چه تأثیر منفی‌ای می‌تواند روی ما بگذارد. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که حتی چند روز استرس، می‌تواند میزان کارایی نورون‌ها را در هیپوکامپ ما کاهش بدهد و باعث مختل شدن تفکر عقلانی و حافظه در ما بشود. استرس چند هفته‌ای می‌تواند باعث آسیب برگشت‌پذیر در دندریت‌ها شود و استرس مزمن هم می‌تواند اصلا باعث تخریب نورون‌ها شود.

استرس تهدیدی است برای موفقیت ما و در این میان آدم‌های با عملکردها و ذهنیت‌های مسموم، با ایجاد احساسات منفی در ماه می‌توانند باعث همین استرس مزمن بشوند.

برای مدیریت این افراد، باید تجربه‌ها و توانایی‌های خاصی را در خود پرورش دهید.

اگر بی‌تجربه باشید، ممکن است این روندها را در پیش بگیرید:

– عصبانی شوید و درگیر شوید: در این صورت ممکن است خودتان متهم به نداشتن ثابت روانی و کارایی شوید و کارتان عقب می‌افتد. تازه اگر ثابت شود که حق با شما بوده است، در بسیاری موارد چنان که افتد و دانی، درگیری و دعوای شما با پادرمیانی و ریش‌سفیدی کسی حل می‌شود، فرد خاطی به سر جایش برمی‌گردد و شما مجبور می‌شوید تا دوباره با او کار کنید.

– هیچ کاری نکنید و خاموش بنشینید که در این صورت فرد بدذات جری‌تر می‌شود.

– بخواهید یکی بشوید مثل خود آن فرد که در این صورت به آرمان‌ها و شخصیت خودتان توهین کرده‌اید.

اما آدم‌های باتجربه به این دام‌ها نمی افتند، یک بررسی توسط TalentSmart نشان داده است که ۹۰ درصد آنهایی که مهارت‌های اجرایی بالا دارند، توانایی کنترل احساسات خود و رارام باقی ماندن را دارند و یکی از مهارت‌های عمده آنها حنثی کردن همین آدم‌های سمی است.

بعضی از آدم‌ها اصولا دوست دارند، افراد مؤدب و با شخصیتی را پیدا بکنند و سر آنها را با شکوه و شکایت در مورد مشکلات شخصی‌شان به درد آورند.

شما به عنوان یک آدم نیک‌نهاد ممکن است چند بار وقت بگذارید و راهنمایی‌هایی به آنها بکنید، اما هر چه که می‌گذرد متوجه می‌شوید گویی هدف آنها درد دل صرف یا گرفتن راهنمایی نیست، آنها می‌خواهند مرتب حرف بزنند و مجرایی برای دفع عقده‌های خود پیدا کنند.

بعضی از آنها که خود را آدم‌ها ناکام و بدبختی می‌دانند، از تکنیک روانی بدی استفاده می‌کنند، آنها سعی می‌کنند با القای بدبختی در ذهن دیگران، به خود بقبولانند که چون تنها بدبخت‌های عالم نیستند، نباید زیاد سخت بگیرند. برای همین در اداره، سر صحبت را با یک فرد موفق‌تر از خود باز می‌کنند و با به رخ کشیدن موفقیت‌های بعضی دیگر، سعی می‌کنند حس یأس و بیهودگی را در بالادستی خود ایجاد کنند.

آنها سعی می‌کنند، همه دستاوردهای خوب شما، همه ویژگی‌های شخصیتی تحسین‌برانگیز شما، همه مهارت‌های دست‌نیافتنی شما را حقیر نشان بدهند.

آنها از کار خود دست برنمی‌دارند، مگر آنگاه شما را به باتلاق خود بکشند و وقتی توانستند شما را در حال دست و پا زدن برای رهایی ببینند، دست می‌کشند.

هرگز تصور نکنید که قطع صحبت‌های آنها، ترک کردن اتاقتان در هنگام ورود این افراد، کاری بی‌ادبانه و گستاخانه است. اگر کسی به اتاق شما بیاید و بخواهد در نزدیک شما دو ساعت سیگار بکشد، آیا معترض او نمی‌شوید؟ پس چطور به این آدم‌ها اجازه می‌دهید که به کارشان بدهند.

اما اگر آدم کم‌رویی هستید یک تکنیک ساده برای قطع حمله آنها، قطع کردن صحبت آنها و پرسیدن این سؤال کلیدی است:

… می‌دانم که خیلی بدبختی، خودت فکر می‌کنی که چه راه چاره‌ای داری و چطور می‌خواهی مشکلت را حل کنی؟

این طوری خیلی وقت‌ها رشته افکار آنها قطع می‌شود، دست از شکوه و شکایت برمی‌دارند و رهایتان می‌کنند.

خشمگین شدن و دشنام دادن خیلی ساده است. اما تصور می‌کنید که به دنبال آن، افراد بدذات چه می‌کنند، آنها دقیقا دوست دارند شما به چنین ورطه‌ای بیفتید و کنترل خود را از دست بدهید.

پس به یاد داشته باشید که همیشه در یک دعوا و مجادله، فردی که کنترل خود را از دست می‌دهد، همیشه بازنده است.

اگر یکی از همکاران و یا زیردست شما، همیشه باعث کندی کار و تخریب جایگاه می‌شود، سعی کنید که با آرامش دلایلی قاطع برای ناکارایی او پیدا کنید و وقتی پرونده شخص تکمیل شد، سعی کنید که به او حمله خونسردانه‌ای کنید!

اگر آدم روانپریشی در خیابان یقه شما را بگیرد و ادعا کند که شخصیت مهمی است، آیا وقت می‌گذارید و برایش دلیل و برهان می‌آورید که که افکارش هذیانی است؟!

به همین صورت در محیط کار و تحصیل هم، سعی در ایجاد تفکر عقلانی و استدلال‌پذیر کردن بعضی‌ها غیرمنطقی است.

شما ممکن است آدم آرمان‌گرایی باشید و با تصور اینکه می‌توانید همه چیز را تغییر بدهید، بخواهید که شیوه عملکرد و تفکر آدم‌های بدذات را هم تغییر بدهید، اما باید بدانید که بسیاری هم هستند که اصولا اختلال شخصیت دارند، مثلا شخصیت ضداجتماعی دارند و تلاش برای اصلاح آنها آب در هاون کوبیدن است.

همیشه مجبور نیستید که به صورت رو در رو با افراد مشکل‌دار کار کنید. حتی اگر این فرد، یکی از همکارهای شما در یک پروژه یا محل کار باشد، می‌توانید تعاملات خود را با وی محدود کنید و اگر لازم باشد باواسطه کاری را به او محول کنید یا از او تحویل بگیرید.

اگر به قدر کافی با یک فرد با عملکرد بدخیم سر کرده باشید و اگر به اندازه کافی باهوش باشید، می‌توانید همه رفتارها و عکس‌العمل‌ها او را پیشبینی کنید و خودتان را برای مقابله با او آماده کنید.

چگونه دل بزرگی داشته باشیم

خوشبختی یک چیز کاملا درونی است و خیلی وقت‌ها هیچ ربطی به جایگاه شغلی و میزان درآمد شما ندارد.

اما در این میان خیلی از ماها از نظر روانی نیاز داریم که تأییدیه دیگران را برای احساس خوشبختی داشته باشیم. یعنی تا مطمون نشویم که چند نفر در محیط کار، خوشبختی و عملکرد ما را تأیید نمی‌کنند، حس رضایت به ما دست نمی‌دهد.

آن دسته از ما که نیازمند گرفتن این تأییدیه هستیم، همیشه نگران هستیم که پشت سر ما حرف‌هایی زده شود، گوش به زنگ می‌مانیم و سعی می‌کنیم متناسب با حرف‌هاو غیبت‌ها و انتظارات مردم، عملکرد خود را تنظیم کنیم.

اما تلاش برای همرنگ شدن با جماعت، باعث می‌شود که از آرمان‌ها و اهداف مخفی درونی خود به دور بمانیم و واقعا خوشبختی از ما فاصله بگیرد.

بنابراین باید تأکید کنم که خوشبختی و رضایت خاطر، چیزهایی درونی هستند، هیچ وقت برای حرف و حدیث‌های بیرونی، ارزشی قائل نشوید. خودتان باشید و در جهت استعدادهایتان حرکت کنید.

اگر آدمی هستید که از خواندن یک رمان یا دیدن یک فیلم خوب لذت می‌برید، اگر آدمی هستید که صرف یک شام در رستوران با اعضای خانواده یا یک خرید کوچک، شادتان می‌کند، نگذارید که حس لذت و خوشبختی شما با حرف‌های مردم فروکاسته شود.

اصولا بسیار از مردم توانایی درک لذت‌هایی به غیر از لذت‌های جسمانی را ندارند و خیلی بیهوده است که به آنها بفهمانید که خواندن، نوشتن، عاشقی بی‌دغدغه، ورزش یا اندیشه‌های خردمندانه چه لذتی دارند.

آدم‌های بدخیم پیرامون شما، کاری جز فهرست کردن مشکلات بلد نیستند، اما این شمایید که می‌توانید با چند کار کوچک، یک تغییر واقعی در شرکت و محل کارتان ایجاد کنید. شما ممکن است نتوانید، کل مشکل را حل کنید، اما می‌توانید شرایط را قابل تحمل‌تر کنید.

بخشایش به این معنی است که شما علیرغم بی‌مهری شخصی، کینه و دشمنی را از ضمیر خود پاک کنید. در روند بخشایش، بیشترین کسی که سود می‌برد، خود شمایید. چون احساس خوب بزرگ‌منشی به شما دست می‌دهد، اطرافیان شما بیشتر به شما احترام خواهند گذاشت و در عین حال از شر افکار مزاحم راحت می‌شوید.

اما بخشایش به معنی فراموشی نیست، شما باید نوع عملکرد آدم‌های پیرامونی‌تان را به یاد داشته باشید تا دوباره ضربه نخورید و مورد سوء استفاده قرار نگیرید.

بعضی‌ها عادت دارند که اتفاقات منفی زندگی‌شان را مرتب با خودشان مرور کنند و بی‌مهری‌ها و خیانت‌های دیگران را به یاد آورند. ولی آدم‌های با تجربه موفق یاد گرفته‌اند که به این ورطه نیفتند.

زیاد محصولات دارای کافئین مثل قهوه استفاده نکنید، چون نوشیدن قهوه زیاد باعث ترشخ بیشتر آدرنالین می‌شود، آدرنالین هم هورمونی است که اصولا بدن را برای مبارزه آماده می‌کند.

بدنی هم که آماده نزاع باشد، خیی راحت واکنش نشان می‌دهد، بنابراین می‌تواند به دام آدم‌های خبیث بیفتد و گرفتار بازی آنها شود.

خواب خوب، هوشمندی شما را در کنترل احساسات تقویت می‌کند و سطح تنش را می‌کاهد.

یک خواب خوب، شما را آدم مثبت‌تر، خلاق‌تر و باهوش‌تر در مدیریت آدم‌های شرور می‌کند.

همان طور که ممکن است آدم‌های بدذاتی در پیرامون ما باشند، آدم‌های خوبی هم پیدا می‌شوند که دنیایی از تجربه، خردمندی و مهربانی هستند، سعی کنید که آنها را شناسایی کنید و به گاه نیاز از کمک‌ها و مشاوره‌های آنها بهره ببرید.

اگر آدمی بوده‌اید که تا با حال با بی‌تجربگی مورد سوء استفاده آدم‌های خبیث دور و برتان واقع می‌شده‌اید، باید بگویم که اصولا مغز انعطاف خاص خودش را دارد، طوری که می‌توانید به تدریج تجربه کسب کنید و بهتر با این افراد مقابله کنید.

شما به تدریج یاد می‌گیرید که در مقابل هر واکنش این افراد، اتخاذ چه تکنیکی سودمندتر و عقلانی‌تر است.

مثلا یاد می‌گیرید که به جای اینکه یک جمله و طعنه آنها آرامش شما را به هم بزند، نشان بدهید که عین خیالتان نیست و با نشان دادن خونسردی و یک لبخند، نشان بدهید که حمله آنها چقدر سست و بی‌‌فایده بوده است و در نهایت به جای اینکه شما دچار تنش شوید، تنش را در خود آنها ایجاد می‌کنید.

شما به تدریج یاد می‌گیرید که از تکنیک پاسخ ندادن تکانه‌ای و ضدحمله صبورانه استفاده کنید و بهتر از همه یاد می‌گیرید چطور با بزرگی کردن و به رخ کشیدن مهارت‌های خود، افراد بدذات را منزوی کنید.

ترجمه آزادی از این پست فوربس

نایکی با این طراحی خلاقانه حتی به آدم‌های کم‌توان هم امکان می‌دهد که خودشان کفش…

چرا لازم است همیشه دوستانی با سطح هوشی متفاوت با خودمان هم داشته باشیم؟

دزدی هنر است! دزدی در معنای الهام‌گیری و گسترش و امتزاج ایده‌ها یکی از رایج‌ترین…

قدیمی‌ترین وسیله‌ای که در خانه از آن استفاده می‌کنید چیست؟ مبلمان، یخچال، چرخ خیاطی؟

مردی که رکورد بم‌ترین صدا و نیز بیشترین طیف صدا را دارد

نموداری که به صورت زیبایی به یک سؤال قدیمی ما از کودکی پاسخ می‌دهد: پهناورترین…

ممنون. خیلی الهام بخش بود.

سلام

سپاس فراوان.
من خودم چقدر زجر کشیدم سر این مسایل و اینگونه انسان‌ها که متاسفانه همه جا هم هستند.

ادم های بیشعوری که ازارت میدن چون میدونن واقعا ازشون بالاتری.
و حتی به بهترین دوست هات نزدیک میشن که تو تنها و اسیب پذیر بشی.
مثل عقده ای های مامایی شاهینفر.

منم خیلی با این جور افراد مواجه شدم اوایل یا باهاشون درگیر میشدم یا خود خوری میکردم.اما الان یه راه خوب سراغ دارم اونم اینه که همه ی ما یه سری افرادیرو داریم که باهاشون احساس آرامش میکنیم.وقتی گیر افراد بی شعور افتادیم بهتره موقع حرف زدناشون تیکه بندازیمو بخندیم .اگه این راه نشد تو دلمون بخندیم به چرندیاتشون بعدش بیایم با اون افراد خوب و مثبت زندگیمان درباره چرندیاتش بگیم بخندیم .دوستان نمی دانید این روش چه لذتی داره .کلا چرندیاتشون باعث خندتون بشه با رفیقاتون.ولی اگه این جور افراد تو خانوادتون باشن بهترین راه ترک خانوادس حالا یا ازدواج یا گرفتن یه خونه دیگه راه دیگه ای نیست چون خیلی سخته اخلاقشون درست بشه

مونده آدم موفق بی کی بگیم!
به نظرم باتجربه مینوشتید بهتر بود.

بعدشم این که کار زیاد سختی نیست، هنر اینه که ادم بد رو به راه درست هدایت کرد و به نظرم بد ذات کلمه اشتباهیه.

به نظرم خود شما از اون آدمهای منفی هستین

واقعاً آدم بد ذاتی که گفتید درسته.. ذات بد و بد جنس همراه رگه های سادیسم.. این ترکیب رو ندیده بودم در کل عمرم که متاسفانه الان باهاش برخورد دارم روزانه.. خدا همه رو به راه درست و انسان خوب بودن هدایت کنه…. ممنونم خیلی مفید بود

به قران مجید تمام عمرمو تقریبا با ادم های بد ذات گذروندم از ۱۰۰ کیلومتری میشناسمشون دقیقا فرمایش دوستمون درست همین اقا ک میگه بد ذات کلمه اشتباهیه همین خودش مطمئنم بد ذات ترینکلمه ادمه !! یعنی ناموسن تو فضای مجازی هم سعی میکنید ذهن ادما رو تعییر بدید ای مادر حنده

چ منفی گرا

با ادمای بد ذات برخورد نداشتی که چنین حرفی میزنی

اینا به راه راست هدایت نمیشن چون واقعا بدذاتن من ۵ سال تلاش کردم و فقط روح خودم آسیب دید بهترین راه دوریه تا حدی که بتونیم

بسیار عالی

فوق الاده بود ….
مرسی

لینک ی که از مطلب قبلی قرار داده بودین و کلیک کردم و کامنتهارو دیدم؛ چه دل پُری داشتند بعضی ها . در این مورد من اینگونه تصمیم گرفتم که پایه ی زندگیم رو براساس دوری هرچه بیشتر از برخورد با انسانهای بیمار و این دست تنش ها بگذارم؛
سال اول و دوم دانشگاه چندتا همخونه ای داشتم که دیوانم میکردن،سال سوم خونه ی کوچکتر ولی تنهایی گرفتم ذهنم آزادترشد و تازه نبوغم شکفت
درمورد کارم تو وطنمون اصول بعضی از اداره ها جوریه که اون بالا دستی ه باید مهارت له کردن و بالارفتن ازبقیه رو بلد باشه که به اونجا برسه متاسفانه
پیشنهاد من اینکه تیپ های شخصیتی رو ( از نظر روانشناسی، نه از صفحه ی فال گیری مجله ها) بشناسین حداقل میدونین باکی طرفین؛ اونقدری سنگین و وقت گیر نیست .

منم به پیشنهاد شما پست قبلیروخوندم به بقیه هم پیشنهادمیکنم که حرفای بقیه رو بخونن بعضی هاش جالبه!!!
واقعا اوضاع بعضی از افراد اطرافمون خرابه.
نمیدونم چی بگم باید شخصیت محکمی دربرابر این افراد داشته باشیم.

ممنون خسته نباشید

با قمست ۵ خیلی موافقم ،

Thank you Dr.

آدم هایی که سبز می شوند
و درد می شوند
.
.
.
اتفاقی نیستند
پیش فرکانس هایی است که فرستاده ایم
پس
اول
خودمان
خودمان را بایست اصلاح کنیم
و اصلاح بقیه را با بی توجهی
به سازوکار جهان بسپاریم

باسلام من با فرکانسهایی که میفرستیم موافق نیستم من حتی در ضمیر ناخوداگاه هم برای این افرادبد ذاتی رو نفرستادم اما متاسفانه در کاینات همه نوع بشر وموجود وجوددارند وبد ذاتها فقط سیستم عصبی شونو با متوقف کردن دیگران متوقف می کنند ومانع رشد ذهنی ومعنوی خودشون می شوند…

خیـــــــــلی مفید بود! واقعاْ ممنونم از این پست عالی…
حالا میفهمم که چرا عملکرد ذهنیم کاهش پیدا کرده. تو محیط کار دقیقاً ارتباط گریزناپذیری با چنین فردی دارم و سالهاست استرس جزء جدانشدنی از زندگی من شده 🙁
اگر اون فرد، فردی سلطه‌جو و مدیر شما در محیط کار باشه متاسفانه با هیچکدوم از این روش‌ها نمیشه از شرش خلاص شد. چون هرگونه دفاعی (حتا بصورت کاملاً محترمانه و خونسردانه) امنیت شغلیتون رو به خطر میندازه. و این برای کسانی که تنها همون شغل رو به سختی تونستند حفظ کنند فاجعه‌ست.

دقیقا مشکل من ،
مدیری که حاضره برای مدیریت حتی بعضی حرکات بچگی رو دوباره تجربه کنه …
گاهی فقط یه چیز آرومت می کنه که تو خلوت یه بالشو تو صورتت فشار بدی و با فریاد خودتو تخلیه کنی ..
اما با بی محلی کاملا موافقم نه به خاطراینکه انسان نماهای مریض رو عصبانی تر کنی نه .. اونها رو باید به روزگار و گذشته سپرد فقط برای اینکه خودت باشی و نرونهاتو از دست ندی … ممنون دکتر

عالی بود مرسی

آقای مجیدی عزیز
سلام. واقعا مطالب عالی و کافی بود. امروز برای چندمین بار من گرفتار این نا ادمها شدم و دوست داشتم جایی فریادم رو بزنم. چند وقتی هست که به سایت شما سر میزنم و به جرات یکی از بهترین سایتهایی هست که مرور میکنم. مایلم اجازه بدید نوشته شما رو در وبلاگم با درج نام و آدرس سایت ماخذ قرار بدم چون من مخاطبینی دارم که میخوام نوشته شما رو بخونن تا شاید آدمی از جمع نا ادم ها کم بشه. ممنون میشم از طریق ایمیل رضایت و اجازه شما رو داشته باشم.
با تشکر

بسیار خوب، با مقدمه اولش فکر کردم ترجمه نباشه تا اینکه کم کم حال و هوای “مقاله موفقیت” های هرچند وقت یکبار مجله های معروف رو پیدا کرد و منتظر “قهوه”ش بودم ک پیدا شد! {ظاهرا تو تمام پستای موفقیت خارجی در مورد نوع رفتار با قهوه یک خطی نوشته شده!}
-پررنگترین جمله های این پستتون دکتر جان یکی:
ببخش اما فراموش نکن بود و دیگری
آدم های موفق؛ عملگرا هستند!
براستی ک همینطوره، من خودم از اونایی هستم ک خوشگل حرف میزنم اما عمل…! و ضمانت موفق بودن خودم هم عملم هستش و بشدت به این موضوع واقف شدم خصوصا اخیرا، واما جمله ی دیگر اینکه نباید فراموش کرد! باور کنید گاهی فراموشی نشان از حماقت داره (در باره موردی ک اشاره شد) و موجب تکرار کارهایی و کش آمدن روابطی میشه ک نه تنها مفید نیست بلکه باعث کشتن وقت عزیز میشه و خسرانی تجدیدناپذیر رو بار میاره.
تلنگر خوشایند و همیشه به موقع بود. سپاس!

ببخش اما فراموش نکن!
کاملا موافقم!

./

دکتر عالی بود. متاسفانه الان تو جامعه از این تیپ آدما زیاد می بینیم. تجربه شخصی من تا حالا بهم نشون داده که داشتن و مشخص کردن یه حریم، و برخورد قاطع با کسی که اونو رعایت نمی کنه خیلی کمک می کنه. گربه رو باید دم حجله کشت!
و اینکه کسی بتونه تا می تونه از این جور موقعیت ها دور بشه و دو بمونه. واژه “باتلاق” واژه خیلی خوبی برای توصیف اینجور وقت هاس! هرچی بیشتر بمونی بیشتر درگیر میشی.

من با اصطلاح بد ذات کاملا موافقم.
فقط توجیه کن ها، شایعه پراکن ها و فضول ها رو از قلم نندازید دوستان!
یه شایعه پراکن نق نقو برای به … کشیدن یه محیط کاری و خانوادگی خوب کاملا کافیه!
و یه نکته مهم به نظرم اینه که در محیط کار، حد دوستی رو نگه داریم و از مسائل شخصی مون چیزی نگیم. چون فضولها دست بکار میشن و هر بار که آدمو ببینن میخوان بدونن فلان مساله مون به کجا رسیده

من خودم درمحل کارم همچین کسی را داریم .
تمام این چیزهایی را که دکتر گفت و خیلی مهم و کارآمد هستند را بکارخواهم برد.
اما یک راهکار دیگر ک خودمن تجربه کرده ایم راهکار بی محلی کردن و تحویل نگرفتن این افراد است .
با این کار می توان آنها را در موضع ضعف قرار داد.

عالی بود. متشکرم.
تجربیات:
١. حتی در توئیتر باید دقت کرد که توئیتهای مسموم رو نخوند و افراد نالان رو هرچند با توئیتهای جذاب فالو نکرد.
٢. عده ای هم بدذاتیشون به این شکله که میدونن شما در زندگیت مشکلاتی داری و با “چه خبر” گفتنها مکالمه رو میرسونن به جایی که شما از مشکلاتت حرف بزنی. گله و شکایت کردن از وضع خودت همانا و مسمومتر شدن ذهنت و برجسته شدن همون مشکلاتت همانا. بهتره در جواب “چه خبر از فلان مشکلت ؟”، بگید: “خودت که میدونی زندگی مشکلات خاص خودشو داره و باید جنگید!”
٣. میتونید هر ازچند گاهی به افرادی که “خیلی ناله میکنن ” در زمانی که نالان نیستند بگید که چقدر از افرادی که ناله میکنن بدتون میاد. اونم حرف شما رو تایید میکنه و نظر شما رو جزو خصوصیات کاراکترتون به حساب میاره و به شدت دقت میکنه که جلوی شما بعدها ناله و شکایت نکنه.

دستورالعملهایی منطقی و شدنی بودند، ممنون از شما.

ممنون از مطلب خوبتون

بسیار عالی….

باااااااااششششه

درود
به یاد خدا دلها آرام گیرد
خوب بود و استفاده کردم
هنر و ورزش هم دیدگاه دارد
ببینید لطفا

واقعا این پستتون به حا بود. من ی هفته ای هست به خاطر یک سوال ساده سر کلاس دانشگاه با استاد کلاس حرفم شد. واین باعث شد که من استرس داشته باشم و صبح ها را با انرژی پایین و حس افسردگی شروع کنم!
و این باعث شد که من کارایی خودم رو نداشته باشم و کار اصلیم درست و حسابی و با روحیه نرسم!
این بود تجربه من در رابطه با این پست!
به قول یکی از دوستام میگفت: مسعود دانشگاه ها که محل یاد گرفتن نیست!! محل گذروندن و فرار از سربازیه!!! پس راحت باش و زیاد سخت نگیر…

آخ یعنی من هر روز صبح که میام سرکار باید اینو بخونم.
بدبختی اینجاست که یه آدم با شخصیت ضداجتماعی درب و داغون، با اعتماد به نفس کاذب بسیار زیاد رئیست باشه. فکر کنم تا الان همه نورون هام از بین رفتن از دستش.
تنها راهش اینه که این آدما رو ایگنور کنی. از ذهن و زندگیت.

اگه این آدم همسرمون بود چی?چطور باهاش رفتار کنیم!?

همه ی پست توی عکس اول نهفته ست

مطلب خوبی بود ولی مطمئن باشید آموزه های دین مبین اسلام بسیار کامل تر از اینگونه مسائل روانشناسی است و همه چیز رو حتی مسائل ریزتر از اینها رو بسیار خوب توضیح میده و نکته برتریش نسبت به این مسائل اینه که شما آخرت خودتون رو هم با عمل کردن به اون بیمه میکنید
حق یارتون

درسته یه یک سری آدم‌های بدذات وجود دارن ولی اینطور خوب و بد کردن مطلق آدم‌ها روش درستی نیست.
خیلی وقتها ممکنه ما کسی رو بدذات می‌پنداریم و از او متنفر می‌شویم فقط بخاطر اینکه بر مبنای حرفهایی که پشت سرش زده می‌شود قضاوت کرده‌ایم یا نیت‌خوانی کرده‌ایم و از بس خودمان را مرکز جهان می‌دانیم، همه کارهای او را که ممکن است به دلایل مختلف بی ربط به ما انجام داده‌باشه، با نیت دشمنی با خودمان ارزیابی کرده باشیم. یا حتی بخاطر اینکه با ما در بدگویی پشت سر مدیران و سایر همکاران، همراهی نمی‌کند، او را همدست آنها و دشمن خود می‌پنداریم؛ اتفاقا در این موارد شاید این ماییم که بدذاتیم! (منظور از “ما”، “ما” نوعی بود، به خوانندگان یا نویسندگان یک پزشک جسارت نشود.)
این قضاوت‌ها و رفتارها اتفاقا در خیلی از محیط‌های کاری رواج دارد.

در مورد شماره ۶: اتفاقا آدمهای زیادی هستند که وانمود می‌کنند احساس خوشبختی درونی دارند ولی دقیقا مشغول پشت سر این و آن حرف زدن و قضاوت کردن بر اساس شایعات و نیت‌خوانی‌های خودشان هستند.

روش شماره ۴ هم دقیقا یکی از روش‌های آدم‌هایی است که کسانی را که با آنها در پشت سر این و آن حرف زدن و شایعات درست کردن و براساس شایعات قضاوت کردن و نیت‌خوانی کردن، همراهی نمی‌کنند،‌ با (احتمالا) برچسب بدذاتی، بایکوت کنند و آنها را دشمن خود بپندارند، چون اکثرا هم خود محور و خودمرکز جهان‌بین هستند، فکر نمی‌کنند که ذره‌ای ممکن است این دشمن‌پنداری و نیت‌خوانی اشتباه باشد.

مطلب جالبی بود.
ولی ما گاهی اوقات یادمون میره که ممکنه اون ادم بده خود ما باشیم.
منظورم اینه که خوبه که گاهی یه بازنگری در مورد رفتار خودمون داشته باشیم. ببینیم آیا ممکنه دیگران چنین طرز فکری در مورد خود ما داشته باشن؟

ادما هر چقدر که بی منطق باشن دیگه سر خودشون که نمیتونن کلاه بذارن!

اگه همه آدما منتقد خودشون باشن دنیا گلستان میشه!

عالی و بی نظیر بود
فقط درباره راهکار مورد ۱ که گفته “این طوری خیلی وقت‌ها رشته افکار آنها قطع می‌شود، دست از شکوه و شکایت برمی‌دارند و رهایتان می‌کنند”، من امتحان کردم و جواب نداده؛ طرف تازه احساس میکنه شما به صحبتهاش علاقه مندی و تازه چونه اش گرم میشه.
حتی اگر کمرویی رو هم بزاریم کنار و رک بگیم که علاقه یا زمان برای شنیدن این مسایل نداریم، دیدم که بازهم ادامه میدن: “…نه، فقط میخواستم بگم ور ور ور ور ور ….” تا حدود ۱ ساعت!
چیکار باید کرد؟

مطلب فوق الهعاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااده ای بود

واسه منم پیش اومده

گیر اینجور ادما افتادم

مطالبتووووون عالللللی بود

به عقیده من همه موارد بالا درسته ولی آدم خوبای اطرافمون خودشون با عملکرد متضادشون نقش اصلی در إیجاد استرس و ناامیدی را در شخص إیجاد میکنند

با همشون موافقم به جز موردی که نوشتید جواب ابلهان خاموشی است چون من آدم حاضر جوابی نیستم ولی به عنوان مثال اگر کسی به اعتقاداتم توهین کنه جوابشو میدم مخصوصا اگر تو خیابون باشه

به نظر من اگر مطالب را موقع نوشتن تراز یا justify کنید خواندن و دنبال کردن خطوط راحت تر است و از خسته شدن چشم جلوگیری میکند

خیلی مطلب جالبی بود و مفید بود ممنون

قضیه به این سادگیها که شما میگی نیست عزیز! آدمهای خبیث شرور وعقده ای به هیچ صراط مستقیمی نیستند و از ایجاد مزاحمت و عقده گشایی لذت میبرند آنها غالبا حسود نیزهستند و آزار فراوانی به انسان میرسانند گاه لازم است با آنان درگیر شد و درس حسابی به آنان داد! درست است که ممکن است پای شما به دادگاه و حتی بازداشتگاه باز شود ولی آن فرد خاطره گوشمالی شما را تا ابد از یاد نخواهد برد! اگر ترسو باشید یک عمر عذاب میکشید ولی اگر شجاع باشید تنها چند بار به دردسر خواهید افتاد

معولا آدمهای مزاحم آدمهای ترسویی هستن به نوعی و دوست دارن مزاحمتشون رو بدون دردسر به سرانجام برسونند

با سلام و درود…مطلب واقعا جالی بود… ممنون از شما

بسیار عالی و مطلب مفیدی بود.

نکات خیلی خوبی بود ولی رعایت کردنش سخته انصافا

عالی بود
ممنون

مطا لب خوبی بود منم تومحیط کار باچنین افرادی خیلی زیاد روبرو شدم وخیلی وقتها به خاطر همین موضوع محیط کارم روعوض کردم.تاجایی که متوجه شدم توی هر محیطی یه نخاله وجود داره به همین دلیل برای آرامش روح وروانم برای همیشه کار کردن را ترک کردم وبه تربیت فرزندانم پرداختم .الان خیلی خوشحال وراضی هستم البته در منزل کار ترجمه انجام میدهم تابلو نقاشی میکشم خطاطی وغیره.وپیشنهادم به افرادی که مثل حساس هستند وتحمل چنین افرادی روندارند اینه که شغلی رو انتخاب کنند که با افراد زیادی در ارتباط نباشند .

مطالب اونقدر عالی بود که جای حرفی بلقی نمونده.اما چطوری میشه عمل کرد؟ 🙁
۴سال کارشناسیم رو باهم کلاسی گذروندم که بدون کمترین آزاری باوجود گذشت زیاد بی توجهی بیش از حدهمچنان که متوجه شده ازتهمتهایی که بهم زده تا احترامی که داشتم روازدست بدم آگاه شدم و باز گذشتم هنوزهم مشتاقانه آزارم میده جلوی همه خرابم میکنه بلاخره من هم عصبانی شدم و شروع جرو بحثها که من ساده نیستم حدود خودتو نگهدار و اون هم انکار میکرد.دوستانم با چرندیات اون میگن به این نتیجه رسیدن که من بااون مشکل دارم مدام میگه من خیلی باهاش خوبم خیلی آزارم میده واشکم رو درمیاره.وقتی این چرندیاتو میگه و وقتی تنهامیشیم آزار میده و به درودیوار بدم رو میگه حتی..دوستان و خیلیها اجازه میدن که بگن من بدذاتم.درحالی که کوچکترین آزاری نرسوندم.باهاش حرف زدم جوری که توسنگ هم اثر میکرد ولی همون موجود بدطینت باقی مونده و خیلی از موقعیت های من رو ازم گرفت وقتی درجمع حرف میزنم وقتی کسی بهم اعتماد میکنه و…
خیلیها هم آرزوی چنین حرفایی روداشتن.خداخیرشون نده
خداکی جواب میده

تو مقاطع تحصیلی مختلف این جور آدما زیاد به پستم خوردن و دقیقا شبیه همین آدمی که شما گفتین و الان که مدت ها میگذره حتی هنوز جراحاتش تو ذهنم حس میکنم ولی باید بگم همونطور که این دوستمون گفتن عقده ای ها میخوان بدین وسیله به زخمشون مرهم بزارن و یا به عبارتی ما هم مثل خوشون کنند و این ما هستیم که باید اولا با دانشی از پیش با این جور آدما مواجه بشیم (مثلا ۴ سال فرصت زیادیه که دست همچین آدمایی رو بخونیم و ثانیا مواظب باشیم از ادبیات اونها استفاده نکنیم چون دقیقا مثل خودشون میشیم.

با سلام و ادب
مرسی. مفید بود.
پیروز و سربلند باشید.

عالی، ممنون از لطف شما

بدبختی من اینجاست که داداش بزرگم اینجور آدمیه خستم واقعا از دستش یه عقده ای به تمام معنا

بسیار عالی بود ،واقعا ممنون

بعضی ها که کلا خونسرد هستند واقعا خوش به حالشون. حدس میزنم همه ما که درگیر اینجور مطالب هستیم جز اون دسته نیستیم ولی دلمون میخواد که باشیم. در واقع از دست خیلی از آدمای دور برمون خسته شدیم و من یکی باید بگم که کلافه شدم و میتونم تایید کنم که انرژی منفی ناشی از کینه به دل گرفتن از این جور آدما، یه جور کسالت و بدحالی رو برامون به همراه داره و در واقع دنبال اینم که حال خودمو خوب کنم و این متن در راستای همین بود اما یه چیزی بهتون بگم صبحونه خوردن و خوب خوابیدن کمک کوچولو هست برای این مساله.

اگه تو خانواده ادم همچین آدمای حسود و بدذاتی باشن ما باید چه گلی به سرمون بگیریم؟راهکاری ندارید؟

سلام. واقعا بعضی اوقات میشه که کنترل خودم رو از دست میدم و کار اشتباهی هستش، بهترین کار اینه که مجادله نکنی با چنین افرادی و دنبال یه راه باشی برای فرار از دستشون، باید بی خیال باشیم و نزاریم که به زندگی شخصیمون هم سرایت کنه، متاسفانه راهی برای عوض کردن شخص مقابل نیست بارها بحث و جدل داشتم فقط شرایط رو بدتر کرده کار از ریشه خرابه به فکر درست کردنش نباشید

ممکنه ریشه افکار و موجودیت شما خراب باشه؟ولی ما ترجیح میدهیم شما را ریشه دار فرض کنیم،کمی انسان باشیم بهتره،دهه ۵٠ و۶٠ انسانهایی هستند که حرفهای شما را فقط دشمنی میدانند

خسته نباشید،چرا مردم را به چند دستگی تقسیم میکنید،نفاق و دشمنی و بی تفاوتی کار درستی نیست،بهتره عشق را یاد مردم بدهیم،پذیرش و همدلی.

جالب انگیز بود
موفق باشیئ

سلام ممنون از مطالب مفید واموزنده شما

ممنون از مطالب خوبتون متاستفانه ما تو فامیل ازین ادما داریم واقعا یه موقع هایی خسته میشم از این همه بار روانی که اونا خودشون میزارن واسه ازار بقیه

من مشتریانی دارم که با بی احترامی و تهدیدو بی ادبی سعی دارن کارشونو جلو ببرن ، اما من با آرامش ضمن توجه نکردن به عملکردشون سعی می کنم از شرشون خلاص شم ، من همچین آدم های بی اهمیتی رو به راحتی فراموش می کنم. جالبه الان که داشتم این مطلب شمارو میخوندم آقای مجیدی ، یکی دیگرو به فراموشی سپردم

تعداد کامنت ها نشون میده خیلیا من جمله خود بنده به این مقاله احتیاج داشتن 😂

من میگم هیچ آدمی بد ذات نیست. ذات آدمی زیباست . منتهی بعضی افراد از حسادت زیاد عقده ای میشن که به اونها میگیم بد ذات. ببینید حسادت خیلی بده بد. برا همین میگم اونایی که خیلی حسودن آروم آروم شروع کنند که حسودی نکنند و برای خودشون ارزش قائل بشن.( حسادت یه مرضه ، جدی دارم میگم ) باور میکنید آدم های حسود خودشون بیشتر از اونی که بهش حسادت میکنند آسیب میبینند.تو اجتماع تو محیط کار هرجای دیگه باشیم، این آدم ها هستند و هدفشون تحقیر دیگران هست . میدونید چرا ؟؟؟ چون میخوان با تحقیر دیگران بگن منم هستم ولی ولی ولی ……………… اینو ملکه ذهنتون کنید و بهش ایمان داشته باشید ( تا خدا نخواد هیچ کس نمیتونه به تو آسیبی برسونه )
اتفاقا الان از همکارم ناراحت شدم الان اومدم سرچ کردم. به رو خودم نیاوردم و حتی خندیدم ولی از درون حرص خوردم من همیشه یه چیزی رو ملکه ذهنم کردم هیچ کس ،هیچ چیز ارزش اینو نداره که آرامش و خوشبختی و حس خوب ما رو خراب کنه که ما بخوایم وقتی برا فکر کردن و ناراحتی بزاریم . ضمنا وقتی مینویسید خیلی آروم میشید

از همه بدتر اینه که پدر و برادرکوچیک تر از خودت اینجوری باشن ادمای حسود عقده ای ضداجتماعی بد دهن بی ادب بدجنس دروغگو خیانتکار دزد زندگی باهاشون عذابه جهنمه ..من بخاطر کارهای پدر و برادرم تمام دارایی هامو از دست دادم وافسردگی شدیدی گرفتم که الان پنج سال از دوران افسردگیم میگذره و الان با قانون افرینش اشنا شدم و چندماهی هست که هیچ توجهی بهشون نمیکنم در حین حفظ احترام جوری که اصلا انگار که وجود ندارن دارم روزهامو درکنارشون میگذرونم تا کم کم دوباره عین قبل روپا بشم و ازشون تا ابد فاصله بگیرم به شما هم توصیه میکنم وارد کانال معصومه تیموری زندگی هوشمند بشین و تمام وویس های کانال رو روزی یه رب از ابتدا گوش بدین واقعا اشنایی با جهان هستی و قانون افرینش و پیدا کردنه خدا توی وجود خودتون از شما یک فردبسیار قدرتمندی میسازه

از مطالب کاربردی شما دکتر عزیز و گرانقدرمون بینهایت سپاسگذارم که این اگاهی های ارزشمند رو به جامعه میرسونین الله نگهدارتون باشه

سپاس فراوان از مطالب مفیدتون

سلام
من امروز روز غمگینی داشتم
مطالب شما برام بسیار آرام کننده بود .سپاس فراوان

مرسی .خیلی کمکم کرد

به نظر من مقاله ابتدا خیلی خوب شروع شد اما در همان بخش اول دچار یک انحراف شدید شد . در مقدمه مقاله نوشته اید : بعضی از آدم‌ها اصولا آدم‌های بدخیم و مسمومی هستند.
… وجود یکی از این افراد در خانواده، دانشگاه و محیط کار مساوی است با ایجاد پیچیدگی‌های زیاد در روند کار، نزاع‌های بی‌مورد و بدتر از همه استرس. … ناگفته پیداست که استرس چه تأثیر منفی‌ای می‌تواند روی ما بگذارد.
خوب تا اینجا صورت مسیله هیچ مشکلی ندارد کاملا معلوم هست که در محیط های خانوادگی فامیلی و یا اداری افراد مسمومی پیدا می شوند که تلاش میکنند طعمه های خودشان را دچار یاس و ناامیدی بکنند . اما در ادامه نوشته اید : بعضی از آدم‌ها اصولا دوست دارند، افراد مؤدب و با شخصیتی را پیدا بکنند و سر آنها را با شکوه و شکایت در مورد مشکلات شخصی‌شان به درد آورند. شما به عنوان یک آدم نیک‌نهاد ممکن است چند بار وقت بگذارید و راهنمایی‌هایی به آنها بکنید، اما هر چه که می‌گذرد متوجه می‌شوید گویی هدف آنها درد دل صرف یا گرفتن راهنمایی نیست، آنها می‌خواهند مرتب حرف بزنند و مجرایی برای دفع عقده‌های خود پیدا کنند.
به نظر می رسد نویستنده محترم در اینجا تعمدا تلاش کرده تا موضوع فامیل بد را به نوعی بدفهمی و انحراف صورت مسیله مبدل کند . هر چند آدم های غمگین و ناامیدی که از روی عادت با دیگران درد دل می کنند و به نوعی احساس افسردگی را به دیگران تزریق می کنند کم نیستند . اما حقیقت مسیله این هست که فامیل بد و یا همنشینان بد عمدتا ان کسانی هستند که از روی تکبر و غرور و یا یک نوغ حس خود برتر بینی و به اصطلاح عوام زرنگ بازی تلاش می کنند افراد خاصی را که به دلایلی با طرز فکر آنها همسو و هم سلیقه نیستند را دچار یاس و ناامیدی و بی انگیزگی بکنند . اتفاقا در این گونه موارد عمدتا افراد مودب و متشخص و تا حدی ماخوذ به حیا طعمه افراد سرکش و فرصت طلب و سواستفاده چی می شوند . نجابت و شرافت دشمن ذاتی آدم های فرصت طلب و سواستفاده چی هست . آدم های رند و حقه باز فطرتا از انسان های نجیب و شریف بدشان می آید . عقده ای ها از انسان های بی عقده و بی شخصیت ها از آدم های متشخص . لات ها از مودب ها و لاشی ها از انسان های ماخوذ به حیا متنفر هستند . بعضی وقت ها خودنمایی جلوی دختر های فامیل مهمترین انگیزه برای تحقیر و تمسخر دیگران هست . مهمانی های خانوادگی محفلی است برای کسانی که با لودگی و مسخره بازی می توانند ساعات مفرحی را برای دیگران فراهم بکنند اما وای به حال اون کسانی که بنا به دلایلی با طرز فکر و سلیقه دیگران همراه و همسو نباشد .
در محافلی که پول و پرستیژ اجتماعی بیش از جاهای دیگر اهمیت دارد فامیل های بد بیشتر خودشان را نشان می دهند . اساسا این گونه محافل عملا تبدیل می شود به لژهای فشن و چشم و هم چشمی .
رقابت های درون خانوادگی آمیخته با حسادت و تنگ نظری و عقده های روانی و خود برتر بینی های روان پریش .

فک و فامیل بد طینت آنهایی هستند که تلاش می کنند از زوایای خصوصی زندگی شما سر در بیاورند و یا با قضاوت منفی از شخصیت شما تعادل روحی و فکری شما را به هم بزنند . آدم های فضولی که می خواهند بدانند درآمد شما چقدر هست ؟ برای پس اندازتان چه برنامه ای دارید ؟ آیا حاضر هستید دیگران را در برنامه خود شریک بکنید یا خیر ؟ با چه کسانی رابطه دارید ؟ چقدر نفوذ دارید ؟ روابط شما با نزدیکانتان چگونه است ؟ پدر مادر همسر فرزند دوست خاله عمه همسایه و …
اتفاقا آدم هایی که از زمین و زمان گلایه دارند هیچ ضرری برای شما ندارند مگر این که حوصله تان سر برود اما حرامزاده ها آنهایی هستند که به ظاهر ریلکس ، خوش مشرب ، اهل بگو بخند ، شاد و قدرتمند جلوه می کنند . نظام سرمایه داری و ساختار قدرت در جامعه به این گونه آدم ها احتیاج دارد . چرا که این آدم های فرصت طلب هستند که به خوبی چرخ اقتصاد جامعه را می چرخانند .
چشم و هم چشمی و رقابت بیماری دوران مدرن هست . نزدیک ترین آدم ها بستگان و فامیل هستند . یعنی کسانی که جای زخم های زندگی شما را به خوبی می شناسند و می دانند که چگونه باید شما را سرکیسه بکنند .

ممنون بابت مطلب – به روزم

مطلب جالبی بود

مطلبتون فوق العاده بود.من ذاتا همه رو دوست دارم و بطور پیش فرض احترام اطرافیانم رو میگیرم و با محبت و دلسوزی برخورد میکنم.راستش تا همین چند روز پیش بد ذاتی آدما رو باور نداشتم.جاریم در تمام این سالها هرجا رفته منو تخریب کرده و حرفایی رو به دروغ بهم نسبت داده و… در حدی که رفتار همه بامن سرد شده بود ومن گیج سده بودم که چرا.چند روزه فهمیدم و عصبی و استرسی و ناراحتم. وقتی یاد اون همه خوبی میفتم که در حقش کردم😔فقط تموم دغدمه م اینه که مثل اون پست نشم. با همه اینا نمیخوام بهش بدی کنم.فقط دنبال یه راه حل درست بودم تا بدون برخورد خودمو از شر نقشه هاش حفظ کنم.ازتون ممنونم. مطلبتون کمک فکری خوبی بود. 🌷🌷🌷

خیلی ممنونم عالی بود
متاسفانه منم مورد حمله این ادمها قرار گرفتم و راه حل رو نمیدونستم
ممنون بابت صحبتهای مفیدتون 🙂

این مطلب زیبای دوستمون که واقعا تحسین برانگیز بود در یک کلمه خلاصه میشه.self control
واقعا کنترل خویش یکی از بزرگترین مهارت های زندگیه،برای همه ی مخلوقات شایسته ی خدا آرزو دارم که این نعمت رو درک و کسب کنند

بسیار عالی ممنون از مطلب خوبتون

با سلام.
متاسفانه من هم در خوابگاه دانشجویی با چنین افرادی در ارتباطم و گاهی بسیار تحت فشار و استرس قرار میگیرم.
اینجور افراد از هر دری وارد میشوند تا آرامش و آسایش را از طرف مقابلشان صلب کنند.واقعا اینگونه افراد بیمار بوده و باید تحت درمان و مشاوره قرار بگیرند، هرچند به ندرت پیش می آید خودشان به این نتیجه برسند.

مملکت پر شده از ادمای مریض و عقده ای که از ازار دیگران لذت میبرند افرادی که فکر میکنند با خرد کردن دیگران معتبر میشوندحتی از بی ابرو کردن دیگران هم ابایی ندارند افراد خدا نشناسی که در لباس تزویر و فریبکاری خودشان را میخواهند افراد موجه وسالم نشان دهند

عمر زیادی هست که دیگه باور نمیکنم تو این مردم یه ادم درست وجود داشته باشه ” عمریه همینطوری از دست شرارت یهویی افراد شوکه میشم و هیچ جواب براش پیدا نمیکنم “قلبم پوسید از درد و غصه ” خدا تو این سرزمین کجا وایساده؟
چرا اگه ادم هستن پست از شیطانن “تمام ذهنم دچار تضاد شده از دست این ادما: یکی نیست بدادمان برسه

بهترین مقاله ای که تابحال خوندم

سلام مطالب خوب و عالی … فقط یه مطلب از نظر بنده اینه که هممون شاکی هستیم چرا نزدیک ترین دوستات یا فامیل بهمون اینجوری میخوان ضربه بزنن؟ فقط یه دلیل داره … بزرگترین دشمن آدم خودشه … حتما ما روزنه ای تو زندگیمون باز گذاشتیم که اونا وارد شدن .. این روزنه ها میتونه نقاط ضعفمون باشه که بهشون قبلا گفتیم و حالا از همون روزنه وارد شدن و دارن روش کار میکنن و بزرگش میکنن تا از باقی داشته هات لذت نبری … اگر دیوار یه بانک پر از طلا روزنه ای توش باشه دزدا از اونجا وارد میشن و غارت میکنن نه از جای سالم دیوار .. پس بهتره روزنه های زندگیمون رو بپوشوتیم تا کسی نتونه وارد بشه و همه امید های زندگیمون رو غارت کنه … مثلا از نقاط ضعف زندگیمون حتی بصورت اشاره هم چیزی نگیم حتی به بهترین دوستانمون برای اینکه روزی که فقط به منافع خودشون بخوان فکر کنن همینارو چماق میکنن تو سرمون

ممنونم عالی بود

خیلی حس خوبی داشت مطالعه کردنشون – ممنون.ممنون.ممنون

ممنونم.

به نظر من شما فردی خودخواه وخطرناکی هستین من ایرانی ام و اپراتور نیروگاه هستم عصر مغازه ام تعمیرات سخت افزار میکنم .۸۰درصد مردم وطن من وضعیت بدمالی داردند وشاکی اند ودرد دل میکنند و از زندگی خود ناراضین این حرفا مال جامعه ای مثل نیوزلنده .مردم زیر فشار زندگی له شدن و من بیخیال تا کسی ناله کرد رویش برچسب بزنم؟این همه ناکام و مجرد و تنها .این که مردم روانی شده اند را باید سرچشمه اش که دولته پیدا کرد اخر چقدر خودبینی و خودخواهی؟؟من خود کسی را در زندگی داشتم فرزند طلاق بود ناله میکرد دعوا میکرد شاکی بود شما بودی برچسب سایکوپت به پیشانی اش میزدی .با محبت و کمک صاحب کار شد و بهبود پیدا کرده دست از این افکار که همه بدن ما باسوادیم همه خرابن برداریم
جامعه نیاز به همدردی و کمک مردم داره .دقیقا طبقه شماست که بخیه رو از صورت بچه باز میکنه بخاطر نداشتن پول علم بدون معرفت سمه سم .

سلام دوستان و نازنینانم

همه ما با این گونه افراد در جامعه برخورد کردیم و تجربه های ناخوشایندی داریم
حالا عزیزانم هر کس راهکار و تجربه موفقش را با دیگران به اشتراک بگذارد تا مهارت اجتماعی همگی افزوده شود

به نظر من هر فردی باید رفتار خودشو کنترل کنه و به تاثیری که روی دیگران میزاره دقت بیشتری کنه چون من به عنوان یک فرد توی جامعه و خانواده و جمع دوستان و هر جایی مسئولیت رفتار خودمو به عهده میگیرم و سعی میکنم که حس بد و منفی رو به کسی بدون دلیل و بیراه ندم حداقلش اولین کسی نباشم که اینکارو میکنه بالاخره انسان ها اکثرشون مثل آیینه عمل میکنن هر حسی بدی بهشون همون حس هم میگیری

این درست هست که هر فردی ویژگی های شخصیتی و رفتاری خودش رو داره ولی این دلیل بر رفتار منفی و سمی افراد نمیشه شاید اینجور افراد باید بیشتر از قانون پنج ثانیه استفاده کنن یعنی قبل از انجام هر عملی پنج ثانیه فکر کنن به نتیجه اون کار علت اون کار ممکن هست اکث العلملشون رو ۱۸۰ درجه تغیر بده

منم بعد از مدتی به این نتیجه رسیدم که بدخت ترین آدما کسایی هستن که احساساتی تر از همه هستن بهترین راه برای زندگی اینه که فقط به فکر خودت باشی و از کسی هم هیچ انتظاری نداشته باشی چون هر لحظه ممکن هست یک فرد دیگه ای باشه بدون که تو این کره خاکی هیچکی تو رو بیشتر از خودت دوست نداره و فقط خودت به فکر خودت میتونی باشی پس باید دست از امید واهی برداشت و برای خودت زندگی کنی و فقط خودت رو دوست داشته باشی

خیلی عالی بود.واقعا الان با خواندن این مطلب هم جونم و هم زندگی آیندم رو نجات دادین.من ۷ ساله با یه همچین موجودی دارم زندگی میکنم.اوایل با تمام قدرتم میخواستم تغییرش بدم ولی دوامی نداشت. واقعا عالی بود.ممنونم

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

کتاب‌های محبوب


کتاب مرگ در ونیز ، نوشته توماس مان‌

کتاب پاکسازی ذهن برای موفق‌شدن در زندگی – راهی بی‌نظیر برای از بین‌بردن ترس، اضطراب و افکار منفی – نوشته استیو اسکات ، بری داونپرت


کتاب اثر مرکب ، نوشته دارن هاردی، معرفی

کتاب هنر شفاف اندیشیدن – نوشته رولف دوبلی – ترجمه عادل فردوسی‌پور – معرفی

آدرس ایمیل خود را وارد کنید و در مرحله بعد یادتان نرود که حتما تأیید کنید:



Hedy Lamarr – Inventor of radio frequency-hopping technology


MARGARET KNIGHT – Inventor of the flat-bottomed paper bag machine


STEPHANIE KWOLEK – Inventor of Kevlar

عادت‌های بدی که مهارت‌های ارتباطی را محدود می‌کنند


نیروی اعتماد به‌ نفس چیست؟

سلام! به اکانت کاربری خود وارد شوید

بازیابی پسورد

پسورد شما به ایمیل شما ارسال خواهد شد

بزرگی انسان به چیست؟ چه معیارها و فاکتورهایی در یک انسان بزرگ می بینید ؟انسان های قوی و بزرگ انسان هایی هستند که عزت نفس و اعتماد بنفس بالایی داردند از شکست نمی هراسند روح بزرگ و پر عظمتی دارند انسان های بزرگ همیشه مطالعه می کنند وخود را به چالش می کشند ومعمولا افراد موفق و سالمی هستند بزرگی انسان به چیستروابط اجتماعی گسترده و گرمی دارند در این مطلب به بررسی بزرگی انسان به چیست خواهیم پرداخت

انسان بزرگ
● بزرگ فکر کنید
آدم ی میانه حال و متوسط را در نظر بگیرید.
او معتقد است که ارزش چندانی ندارد.
بنابراین سهم اندکی هم نصیب او می‌شود.
او اعتقاد دارد که از عهده انجام کارهای بزرگ برنمی‌آید.
پس کار بزرگی هم انجام نمی‌دهد.

او معتقد است که شخص مهمی‌نیست و جای پای این احساس را در کلیه کارهای خود بر جای می‌گذارد.
بی‌اعتقادی او به خودش، در طرز صحبت کردن، راه رفتن و سایر اعمال وی نمود پیدا می‌کند و از آنجا
که دیگران نیز همان جنبه‌هایی را در ما می‌بینند بزرگی انسان به چیست که ما در خود می‌بینیم، او از نظر اطرافیانش هم می‌افتد.
در نقطه مقابل، به آدم ی‌که حرکت رو به جلو دارد، نظر می‌اندازیم.
کسی که معتقد است بیش از اینها می‌ارزد، سهم بیشتری می‌برد و معتقد است که می‌تواند وظایف دشوار و سنگینی
را بر عهده گیرد و می‌تواند.

آنچه انجام می‌دهد، رفتاری که اجازه می‌دهد مردم با او داشته باشند، شخصیت، افکار و دیدگاه‌هایش همه و همه نمایانگر
این حقیقت‌اند که برای خودش احترام قایل است.

● فکرتان را اصلاح کنید
شخصیت شما تابع اندیشه‌های شماست.
دیگران همان چیزی را در ما می‌بینند که ما در خود می‌بینیم.
با ما همان‌گونه برخود می‌کنند که فکر می‌کنیم باید برخود کنند.
تفکر چنین تأثیری دارد.چگونه دل بزرگی داشته باشیم

کسی که در ضمیرش خود را کمتر از دیگران می‌پندارد، قابلیت‌های حقیقی‌اش در پرده می‌ماند زیرا افکار، ‌هادی اعمال است.
اگر انسانی احساس حقارت کند، بزرگی انسان به چیست بر همان سیاق عمل خواهد کرد و هیچ ترفند یا نقابی قادر نیست این احساس
ریشه‌دار را برای مدت طولانی پنهان نگاه دارد.
فردی که احساس می‌کند کسی نیست، واقعا کسی نیست.
از سوی دیگر، آدم ی که به طور عمیق معتقد است برای کاری ساخته شده است، برای همان کار ساخته
شده است.

برای آنکه تشخص داشته باشیم، باید فکر کنیم که متشخص هستیم.
اگر چنین فکر کنیم، دیگران هم این گونه فکر خواهند کرد.
فکر شما، عمل شما را تعیین می‌کند بزرگی انسان به چیست و عمل شما هم متقابلا تعیین‌کننده
واکنشی است که دیگران نسبت به شما بزرگی انسان به چیست نشان می‌دهند.

خودتان را متشخص جلوه دهید: این روش کمک می‌کند که برای خودتان ارزش بیشتری قایل شوید.
ظاهرتان با شما حرف می‌زند و با بقیه هم همین‌طور.
ظاهر شما تعیین کننده نظری است که دیگران نسبت به شما پیدا می‌کنند.
درواقع چه خوب بود اگر مردم به فضایل یک انسان نظر می‌کردند، نه به لباس تن وی.

ولی اشتباه نکنید! در عمل، مردم براساس ظاهرتان روی شما قضاوت می‌کنند؛ قضاوتی که خواه ناخواه صورت می‌گیرد.
ظاهر شما نخستین معیاری است که مردم برای ارزیابی در اختیار دارند.
اولین تأثیر هرگز از یادها نمی‌رود؛ هرچند که در درازمدت به وجود آمده باشد.

● کامیاب را به کارگاه فکرتان بفرستید
ذهن شما یک «کارگاه فکر» است.
کارگاهی فعال که هر روز افکار فراوانی تولید می‌کند.تولید در این کارگاه ذهنی، تحت نظر دو نفر سرکارگر صورت می‌گیرد
که یکی از آنها را آقای کامیاب و دیگری را آقای ناکام می‌نامیم.
آقای کامیاب در کار تولید ذهنیات مثبت است.

تخصص او تولید دلایلی بر واجد صلاحیت بودن، موفقیت و توانایی شماست.
سرکارگر دیگر، آقای ناکام، افکار منفی و تحقیرآمیز می‌سازد.
او در توجیه ناتوانی‌ها و نارسایی‌های بزرگی انسان به چیست شما خبره است.
شعار تخصصی او «شکست می‌خورید» است.هر دو این حضرات یعنی آقای کامیاب
و آقای ناکام بسیار فرمان‌بردار هستند.

سریع در جایگاه خود حاضر می‌شوند و به کوچک‌ترین اشاره‌ای به جنبش و فعالیت در می‌آیند.
هرگاه اشاره مثبت باشد، آقای کامیاب قدم پیش می‌گذارد و مشغول کار می‌شود
و هرگاه اشاره منفی باشد، سروکله آقای
ناکام پیدا می‌شود.

آقای کامیاب را تمام وقت به کار بگیرید.
هر زمان فکری وارد ذهن‌تان می‌شود، ازآقای کامیاب بخواهید به آن مشغول شود.
او نشان می‌دهد که چگونه موفق خواهید شد.
قدم به درون بگذارید.

دروازه‌های پیروزی گشاده‌تر از هر زمان بزرگی انسان به چیست دیگر است.
از هم‌اکنون خود را در شمار افراد منتخبی قرار دهید که می‌توانند ادعا کنند در زندگی موفق هستند.

افراد ناموفق از یک بیماری فکری که اندیشه‌های آنان را سرکوب می‌کند، رنج می‌برند.
ما نام «عذر تراشی» را بر این بیماری می‌گذاریم.
همه افراد ناموفق نوع پیشرفته این بیماری و بیشتر افراد «متوسط» دست کم نوع خفیف آن را دارند.
چهار صورت بهانه تراشی شامل این مواردند:

۱) من از سلامت کافی برخوردار نیستم:

ناخوشی به هزار شکل گوناگون به
عنوان بهانه‌ای در توجیه ناتوانی در انجام خواسته‌ها، ناتوانی در پذیرش مسوولیت‌های سنگین، ناتوانی در کسب درآمد بیشتر و ناتوانی
در موفقیت، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
میلیون‌ها میلیون انسان، بزرگی انسان به چیست گرفتار بیماری عذرتراشی هستند.
ولی آیا معذورات آنها در بیشتر موارد موجه است؟ برای لحظه‌ای، تمام دوستان موفق خود را در نظر آورید که
می‌توانستند از بیماری به عنوان بهانه‌ای استفاده کنند اما این کار را نکردند.

پزشکان معتقدند که نمونه کاملی از فرد سالم به هیچ وجه وجود ندارد.
همه افراد از لحاظ تندرستی دچار مشکلی هستند.
بسیاری از آنها به طور کلی یا تا حدودی خود را تسلیم بهانه فقدان تندرستی می‌کنند اما انسان‌های کمال‌گرا هرگز
چنین کاری نمی‌کنند.
برای مقابله با این بهانه یعنی ادعای فقدان تندرستی لازم برای انجام کار راه‌حل‌های زیر را امتحان کنید: درباره بیماری
خود صحبتی نکنید.
نگران سلامت خود نباشید.
از اینکه تا همین اندازه سالم و تندرست هستید، خوشحال باشید.

۲) برای موفق بودن باید باهوش بود:

بیشتر ما آدم‌ها در ارتباط با مسأله هوش و استعداد مرتکب دو اشتباه
اساسی می‌شویم.
هوش و استعداد خود را دست کم می‌گیریم و درباره هوش و استعداد دیگران اغراق می‌کنیم.به دلیل این دو اشتباه،
بیشتر مردم توانایی‌های خود را چندان جدی نمی‌گیرند.
آنها توان رقابت بر سر فرصت‌های شغلی را از دست می‌دهند زیرا معتقدند آن کار «کله» می‌خواهد، غافل از آن
که نفر دیگری از راه می‌رسد که پروای هوش ندارد و کار را می‌رباید.
میزان هوش، مسأله تعیین‌کننده نیست بلکه شیوه استفاده از هوش، هر اندازه که باشد، شرایط موفقیت یا شکست شما را
تعیین می‌کند.

نگرشی که نسبت به هوش خود دارید، بسیار مهم‌تر ازمیزان هوش شماست.
اجازه بدهید این جمله را به دلیل اهمیت آن تکرار کنیم: نگرشی که نسبت به هوش خود دارید، بسیار مهم‌تر
از میزان هوش شماست.
برای از میان بردن بهانه‌های فقدان هوش، این سه راه را آزمایش کنید.
هیچ وقت خودتان را کم‌هوش و دیگران را باهوش تصور نکنید.روزی چند بار به خود یادآوری کنید: «نگرش‌های من مهمتر
از هوش من است.
به یاد داشته باشید که توانایی فکر کردن با ارزش‌تر از توانایی حفظ کردن اطلاعات است.»

۳) بی فایده است،…
دیگر پیر شده‌ام (یا هنوز خیلی جوانم):

حتما از صدها نفر که در سنین گوناگون هستند، شنیده‌اید که در توجیه
کارایی نه‌چندان خوب خود در زندگی، می‌گویند: «برای شروع کردن دیگر پیر شده‌ام یا اینکه هنوزخیلی جوانم.
نمی‌توانم به دلیل محدودیت‌های سن خود، کارهای مورد علاقه‌ام را شروع کنم.واقعا عجیب و تأسف‌آور است که کمتر آدمی ‌احساس
می‌کند هم‌گام با «سن واقعی» خود در زندگی پیش می‌رود.

راه‌حل‌های عذرتراشی مربوط سن به قرار زیر است: به سن کنونی خود خوش‌بینانه نظر کنید.
حساب کنید که برای سازندگی و فعالیت هنوز چه مقدار فرصت باقی است.
به یاد داشته باشید که افراد ۳۰ ساله هنوز ۸۰ درصد از زندگی فعال‌شان را پیش رو دارند و ۵۰
ساله‌ها هنوز چهل درصد – یا بهترین چهل درصد عمرشان را برای استفاده از فرصت‌ها در اختیار دارند.
زندگی در عمل طولانی‌تر از آن است که بیشتر مردم تصور می‌کنند.
فرصت‌های آینده را به انجام کارهایی که واقعا می‌خواهید انجام بدهید، اختصاص دهید.

۴) آخر مورد من تفاوت دارد، بدشانسی ولم نمی‌کند:

کمتر روزی است که نشنوید آدمی ‌مشکل خود را به «بد»
اقبالی و موفقیت دیگری را به «خوش» اقبالی نسبت نداده باشد.
با دو روش بر بهانه‌های نداشتن بخت و اقبال غلبه کنید.
قانون علت و معلول را بپذیرید.
خیال بافی نکنید.
موفقیت از طریق ضوابط و تسلط بر اصولی که آن را تضمین می‌کنند، حاصل می‌شود.
برای به دست آوردن ترفیع در کار، موفقیت و سایر موهبت‌های زندگی، روی بخت و اقبال حساب نکنید.
در عوض بر تقویت قابلیت‌هایی تمرکز کنید، که موجب موفقیت شما می‌شود.

ژاکلین کندی یکی از جذاب‌ترین زنان دنیا به حساب می‌آمد؛ زیرا مهارت اینکه
شنونده‌ای استثنایی باشد را در خود رشد داده بود. نحوه‌ی نگاه این زن به
چشم‌های دیگران، توجه او به تک‌تک کلمات گوینده و انتقال این احساس
به آنها که مهم هستند زبانزد بود. هیچ چیز خوشایندتر از این نیست که
کسی مشتاقانه به حرف‌های شما گوش بدهد؛ زیرا این احساس را به
شما می‌دهد که تنها آدم مهم روی زمین هستید.

۲. بیشتر مطالعه کنید و علائق‌تان را گسترش دهید
هرقدر بیشتر مطالعه کنید و به زمینه‌های بیشتری برای یادگیری و صرف وقت
علاقه نشان دهید، شخصیت قدرتمندتری پیدا خواهید کرد. وقتی آدم‌های
جدیدی را ملاقات می‌کنید حرفی برای گفتن خواهید داشت و می‌توانید با
دیگران در این موارد وارد بحث و گفتگو شوید. در این موقعیت ممکن است
در مواجهه با نادانسته‌های دیگران عصبانی شوید، اما به یاد داشته باشید
که اگر به نحوی مناسب اطلاعات خود را با آنها در میان بگذارید اشتیاق آگاهی را در آنها روشن خواهید کرد.

۳. خوش صحبت باشید

این مورد به میزان مطالعه و دانسته‌های شما مربوط است. زمانی که اندوخته‌ی بیشتری برای شریک شدن با جمع کسب کردید نوبت به آموختن نحوه‌ی به اشتراک‌گذاشتن آن با دیگران می‌رسد. هیچکس نمی‌تواند درباره‌ی تمام موضوعات بداند، بنابراین شریک شدن دانسته‌هایتان با دیگران به روابط شما تازگی می‌دهد.

 

زن روز / چطور

 

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .


همین حالا وکیل بگیر

سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی

گزینه های مختلفی برای تقویت روحیه وجود دارد که از آن جمله می توان به پشتکار، یادگیری شیوه برخورد با مشکل و نحوه تفکر منطقی اشاره کرد.برای مقابله با نگرانی و اضطراب نباید مشکل را حذف کرد و در واقع راه های مقابله با اضطراب، فرد را مقاوم تر می کند. چند راهکار زیر در این زمینه می تواند راهگشا باشد:مسئولیت کارهایتان را خودتان به عهده بگیریدافرادی که به لحاظ روانی قدرتمند هستند، مسئولیت های خود را به خوبی می شناسند و مسئولیت تمام رفتارها، تفکرات و احساسات شان را به عهده می گیرند. آنها با آگاهی از اینکه برخی شرایط و موقعیت ها از کنترل شان خارج است معتقدند که تنها خودشان مسئول رفتارهایشان نسبت به این شرایط هستند.این افراد هیچ گاه به دلیل مشکلات، آشفتگی ها و عصبانیت ها و حال بد خود، انگشت اتهام شان را به سوی دیگران نمی گیرند و فقط خودشان مسئولیت پیامد کارهایشان را به عهده می گیرند چون معتقدند آنچه رخ می دهد پیامد تصمیم گیری خودشان است، نه فرد دیگری.پیش بینی نکنیدافراد قدرتمند به لحاظ روحی یک مطلب را به خوبی می دانند و آن اینکه نمی توان آینده را پیش بینی کرد. آنها هیچ گاه زمان خود را صرف فکر کردن به آینده، پیش بینی و پیشگویی آن نمی کنند چرا که معتقدند باید به فکر حال باشند و آینده هنوز از راه نرسیده است و فکر کردن و درگیر شدن در افکار آینده، آنها را از تمرکز بر فعالیت های کنونی شان باز می دارد و آنها را به اشتباه می اندازد.به توهمات و تخیلات راه ندهیددر حالی که همه افراد به رویا و تخیل علاقه دارند ولی افراد قدرتمند معتقدند که رویاها واقعیت نداردند و با فکر کردن به موضوعات غیرواقعی، واقعیت را زیر سوال نمی برند.در گذشته نمانیدبرای بسیاری از افراد، رها کردن رویدادهای گذشته دشوار است در حالی که افراد قدرتمند می دانند فکر کردن به گذشته و آرزوی رخ دادن یا ندادن رویدادها، تنها یک آرزو است و واقعیت نیست.آنها به گذشته به همان اندازه ای که ارزش دارد فکر می کنند و معتقدند راهی برای بازگشت به گذشته وجود ندارد؛ بنابراین این دست افراد آنچه را از دست داده اند می پذیرند و به جای فکر کردن به آنچه می توانستند در گذشته انجام دهند، به آنچه می توانند در حال حاضر انجام دهند فکر می کنند چرا که اشتباهات گذشته فرصت خوبی را برای جبران در آینده پیش روی هر کس قرار می دهد.سایسنترال نوشت: کسب قدرت روحی و روانی، جدال دشواری است که یک شبه به دست نمی آید و همانگونه که ما نیاز داریم تا نحوه برخورد با مشکلات را یاد بگیریم گاهی هم نیاز داریم تا از موضع و طرز تفکر خود نسبت به محیط اطرافمان فاصله بگیریم.منبع:ایسنا

 

چگونه دل بزرگی داشته باشیم

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟

کاملترین درگاه رزرو تورهای داخلی و خارجی


راه رهایی از اعتیاد|بازگشت به زندگی


واسه همه چی جا هست!

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو


تردید و دو دلی قبل از ازدواج

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


طراحی و بازسازی فضای داخلی


مشاوره و مراقبت‌های قبل از بارداری


بهبود مشکلات رفتاری کودک با بازی درمانی

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چگونه دل بزرگی داشته باشیم
چگونه دل بزرگی داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *