چطور به همسرم عشق بورزم؟

 
helpkade
چطور به همسرم عشق بورزم؟
چطور به همسرم عشق بورزم؟

جستجو در سایت

به مواردی اشاره می کنیم که بیشتر از “دوستت دارم” محبت و عشق خانم ها را به شوهرشان نشان می دهند. همیشه عمل کردن بهتر از حرف زدن است. قبلاً هم شنیده اید که می گویند آقایان با دیدن و خانم ها با شنیدن است که تحت تاثیر قرار می گیرند. آقایان مریخی هستند و خانم ها ونوسی. بنابراین زن و شوهر به انحای مختلف مانند دو قطب مخالف هستند و کاملاً منطقی است که احساسات مختلفی در مورد حرف های محبت آمیز یکدیگر داشته باشند. در زیر به مواردی اشاره می کنیم که بیشتر از “دوستت دارم” محبت و عشق خانم ها را به شوهرشان نشان می دهند.

مایک داو، تراپیست ازدواج، در مورد توجه به همسر می گوید: «وقتی شوهرتان شما را می بیند که هنگام شام با موبایل خود بازی می کنید، ترجمه این کار شما این است: “برام مهم نیستی.”» این بدان دلیل است که مغز مردان اینطور تکامل یافته که بطور همزمان نمی توانند چند کار را انجام دهند و محرک های مختلف را فیلتر کنند. از آنجائیکه مغز زنان طور دیگری کار می کند (آنها به خوبی می توانند چند کار را بطور همزمان انجام دهند) مردان دوست دارند که همسرشان فقط روی آنها تمرکز کنند. دکتر داو اینطور می گوید: «این حرکت شما به این معناست: “تو اولویت من هستی و من دوستت دارم.”» بنابراین وقتی با او حرف می زنید و کارهای دیگر را کنار می گذارید، تماس چشمی برقرار کنید.

این ضرب المثل معروف و قدیمی حقیقت دارد: «بهترین راه برای تصاحب دل یک مرد از طریق شکم اوست.» دکتر داو می گوید: «اینکه بدانید او چه غذاهایی دوست دارد بدون اینکه از او بپرسید نشان می دهد که چقدر او را خوب می شناسید. زوج هایی که به من مراجعه می کنند و می گویند که به خوبی از جزئیات یکدیگر آگاهند، بهترین زندگی ها را دارند.»

چطور به همسرم عشق بورزم؟

وقتی به خودتان می رسید به شوهرتان این پیام را می دهید که می خواهید برای او زیبا باشید. دکتر داو می گوید: «مغز آقایان طوری خلق شده که به محرک های بصری واکنش نشان می دهند. وقتی شما را در لباسی زیبا و جذاب می بینند، این به آنها می فهماند که شما او را می خواهید و دوست دارید.» تحقیقی که توسط پژوهشگران دانشگاه روچستر در نیویورک انجام شد نشان داد که خانم هایی که لباس های قرمز می پوشند برای آقایان جذاب تر هستند.

کاهش استرس، خوردن غذاهای سالم، ورزش کردن، ترک سیگار و حتی لوس کردن خودتان شاید به نظرتان لوکس هایی باشد که برای خودتان فراهم می کنید، ولی برای آنها از نشانه های دوست داشتن است. دکتر داو می گوید: «اینها به شوهرتان این پیام را می رساند: “می خواهم زندگی طولانی و پر از شادی با تو داشته باشم و از انجام هر کاری که باعث شود تو را از دست بدهم خودداری می کنم.”»

در طول تاریخ آقایان باید می جنگیدند و غذا تأمین می کردند تا زنان را جذب کنند و برای خودشان نگه دارند و در نتیجه وقتی نوبت به رقابت می رسد، آنها تمایل دارند ویژگی های مردانه خود را به رخ بکشند. بگذارید همسرتان بداند که شما چه فکری در مورد او می کنید: مرد خانه، حل کننده مشکلات، همه فن حریف، جذاب و خوش تیپ همه از توصیفاتی هستند که ممکن است از او داشته باشید. اندرا بروش، روانشناس بالینی می گوید: «تعریف و تمجید واقعی در مورد ظاهر و قدرت بدنی شوهرتان تأیید می کند که شما او را تحسین می کنید و این برای او برابر با عشق است.» وقتی او در خانه به شما کمک می کند درپوش قوطی را دربیاورید، با گفتن اینکه از داشتن مردی قوی در خانه خوشحالید، عشقتان را به او نشان می دهید. او هم می فهمد که چرا شما او را به خواستگارهای دیگر خود ترجیح داده اید.

ممکن است شما برای خودتان وقت زیادی بگذارید و در این مورد مشکلی نداشته باشید، ولی شوهرتان در به زبان آوردن این نوع نیازهای خود مشکل داشته باشد. گاهی به او پیشنهاد دهید که یک روز با دوستانش بیرون برود، یا در خانه با آنها بازی های ویدئویی داشته باشد، یا روی ماشین کار کند یا اینکه فقط یک روز بخوابد و به او کاری نداشته باشید. دکتر بروش می گوید: «این نشان دهنده حمایت شما از اوست و به او آزادی می دهد تا کاری که دوست دارد را انجام دهد و خودش باشد.» شوهرتان این زمان بدون نگرانی، بدون کار و بدون بگو مگو را هدیه ای عاشقانه تلقی می کند.

شوهرتان دوست دارد حس کند که بخش مهمی از دنیای شماست. از آن گذشته، او به خوبی می تواند مشکلات را بررسی و حل کند. از او نظرش را در مورد نحوه گرفتن ترفیع یا افزایش حقوق بپرسد و به این ترتیب به او ثابت کنید که به او اعتماد دارید و برای نظرش احترام قائلید. دکتر بروش اظهار می دارد: «وقتی مردی می تواند چیزی را درست کند، احساس قابلیت و مفید بودن می کند. راهنمایی خواستن نشانه آن است که شما به او متکی هستید و او در زندگی شما جایی دارد. نیاز، وابستگی و عشق رابطه تنگاتنگی با هم دارند.»

دفعه بعدی که شوهرتان بچه ها را به مدرسه می رساند، قدردانی خود را از او نشان دهید. کرین گلداستاین، تراپیست ازدواج و خانواده می گوید: «ما در زندگی شتاب زیادی داریم و گاهی کارهای خوب را نادیده می گیرید و آقایان یادشان می رود که چه نیازی به شما دارند، ولی آنها هم احساس دارند. بنابراین از ته دل از او تشکر کنید.» تشکر و قدردانی باعث می شود که رفتار او بهتر شود و انرژی خوبی به رابطه شما تزریق شود.

بجای آنکه قبل از خارج شدن از منزل فقط خداحافظی کنید، او را در آغوش بکشید. دکتر گلداستاین می گوید: «خانم ها بیشتر از طریق حرف زدن و آقایان با لمس کردن است که ارتباط برقرار می کنند. حداقل 7 ثانیه او را در آغوش بکشید. این در آغوش کشیدن معنای زیادی برای او دارد و قطعاً عشق شما را به او ثابت می کند.»

مشاجره در محل کار یا دعواهای خانوادگی خیلی بر احساسات او اثر می گذارند که بتواند به راحتی آنها را فراموش کند. بنابراین مکان امنی برای او درست کنید تا دیوارهای دور و برش را خراب کند. دکتر بروش می گوید: «به نگرانی ها و مشکلات او گوش کنید بدون اینکه سعی کنید آنها را حل کنید. بدین ترتیب به او نشان می دهید که او را ضعیف نمی دانید ولی به او جایی برای در میان گذاشتن آن بخش از زندگی اش داده اید. همچنین این نشان می دهد که شما برایش ارزش قائلید.» وقتی او به خانه می آید و حال و حوصله ندارد، از او بپرسید که آیا می خواهد در موردش حرف بزند یا خیر.

منبع: برترین ها

روشهای وابسته کردن شوهر

چطور شوهرم را عاشق خودم کنم

چگونه شوهرم را تحریک کنم

 

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             

چطور به همسرم عشق بورزم؟


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


35040


بازدید امروز:


39688


بازدید دیروز:


232255486


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

عشق ورزیدن به همسر

ابراز محبت و علاقه به همدیگر به مراتب بیشتر و بهتر از حل تعارضات به ادامه زندگی مشترک کمک می‌کند.

به عبارت دیگر، زوج‌ها بیش و پیش از آنکه به دنبال حل تعارض بروند باید راه‌هایی برای افزایش عشق و محبتشان به یکدیگر پیدا کنند و در این راه، از بعضی مسائل بپرهیزند.

اجازه دهید بحث را با طرح سؤالی پیش ببریم. به نظر شما، بالاترین اولویت یک زوج جوان برای تداوم زندگی لذت‌بخش و سعادتمند چیست؟ حل اختلافات؟ اگر چنین فکر می‌کنید، با کمال تأسف باید گفت اشتباه می‌کنید. چه، پاسخ صحیح به این سؤال در بطن خود حل تعارض را هم به دنبال دارد.

جواب بعضی از روان‌شناسان به این پرسش نه حل تعارض، بلکه تداوم محبت و دوست‌داشتن همدیگر است.

چطور به همسرم عشق بورزم؟

در حقیقت، ابراز محبت و علاقه به همدیگر به مراتب بیشتر و بهتر از حل تعارضات به ادامه زندگی مشترک کمک می‌کند. به عبارت دیگر، زوج‌ها بیش و پیش از آنکه به دنبال حل تعارض بروند باید راه‌هایی برای افزایش عشق و محبتشان به یکدیگر پیدا کنند و در این راه، از بعضی مسائل بپرهیزند.

البته بسیاری از زن و شوهرها از این موضوع و اهمیت آن غفلت می‌کنند تا جایی که کمتر زن و شوهری برای اینکه عشق و محبتشان را به هم زیادتر بکنند نزد روان‌شناس مراجعه می‌کنند، بلکه بیشتر برای حل تعارضات و درگیری‌هایشان نزد متخصصان می‌روند.

این زوج‌ها فکر می‌کنند که اگر درگیری‌های آنها حل و فصل شود، می‌توانند به زندگی مشترک خود ادامه دهند. تصور چنین زن و شوهرهایی این است که اگر به قدر کافی پختگی و به اصطلاح بلوغ داشته باشند یا به آن برسند (مثلاً از طریق مشاوره)، دیگر می‌توانند بقیه عمر را با هم زندگی کنند و حتی در صورت بروز تعارض هم چندان مشکلی نداشته باشند.

اما این خیالی بیش نیست و گاهی هم بعضی ناواردان و افراد به اصطلاح تحصیل‌کرده‌ای که داعیه حل مشکلات زناشویی دارند به آن دامن می‌زنند.

در واقع، بحث این است که شاید شما توانسته‌ باشید از سطح درگیری‌ها و تعارض‌هایتان با همسرتان کم کرده باشید، ولی هنوز هم زندگی ناشادی دارید.

به نظر می‌رسد در اینجا موضوعات به مراتب مهم‌تری (مهم‌تر از حل تعارض) وجود دارد که زن و شوهر یا مشاور آنها، از آن غفلت‌کرده‌اند. به بیان دیگر، گویی هنوز هزاران راه نرفته هست که هیچ کسی (نه مشاور، نه زن و شوهر) نخواسته‌اند یا نمی‌دانند که باید آن را طی کنند.

موضوع اصلی را البته بعضی از زن و شوهرهای در آستانه جدایی یا زوج‌هایی که با یکدیگر مشکلاتی دارند گاهی با همان آه و اندوه و ناراحتی‌شان به زبان می‌آورند و آن از دست رفتن محبت و عشقشان به یکدیگر است. مسئله مهم برای تدارک یک زندگی سعادتمند ابقای عشق و محبت و علاقه زن و شوهر به همدیگر و افزایش آن است.

بنابراین، افزایش عشق و محبت زن و شوهر به همدیگر و حفظ آن به مراتب مهم‌تر از حل چند موضوع مورد اختلاف است. اما چگونه می‌توان عشق زن و شوهرها را به هم افزایش داد تا به اصطلاح بعضی از مسئولان امور در جهت تحکیم خانواده (یعنی نرفتن به سمت جدایی و طلاق) پیش برود؟ در این زمینه زوج‌ها باید به دو مسئله حیاتی توجه داشته باشند:

شناخت عواملی که زندگی مشترک را بر هم می‌‌زنند و می‌سوزانند(به اصطلاح، عوامل نابودکننده عشق) و عواملی که به ارضای مهم‌ترین نیازهای زن و شوهر کمک می‌کنند.

نابودکننده‌های عشق عواملی هستند که محبت زن و شوهر را به هم کم و به تدریج محو می‌کنند. این عوامل را می‌توان در شش گروه عمده دسته‌بندی کرد:

از بین این شش دسته عوامل سه دسته اول رایج‌تر از بقیه‌اند و معمولاً نیز در حل اختلافات و تعارض‌ها بیشتر روی این سه دسته کار می‌شود. اما باید دقت کرد که توجه بیش از حد به این سه دسته از عوامل نابودکننده عشق گاهی اوقات نه تنها هیچ اثری در حل اختلافات ندارد، که حتی مخرب هم می‌تواند باشد و وضعیت را از آنی هم که هست می‌تواند بدتر کند.

از میان شش دسته عوامل نابودکننده عشق مهم‌ترین آنها عدم صداقت با همسر است. این عامل به نظر می‌رسد کم و بیش در همه جوامع وجود دارد.

ازدواج که صورت گرفت، شما و همسرتان به شکلی به یکدیگر نوعی تعهد می‌سپارید تا از هم مراقبت کنید. شما به هم عشق می‌ورزید و کاملاً برانگیخته می‌شوید تا همدیگر را خوشبخت کنید.

اصلی‌ترین راهی که زن و شوهر برای خوشبختی همدیگر در آن قدم می‌گذارند تلاش برای ارضای مهم‌ترین نیازهایشان است. این نیازها که عمدتاً نیازهای عاطفی‌اند، دامنه وسیعی دارد، ولی مهم‌ترین آنها عبارتند از:

امروز می‌خواهیم با یك توصیه كاربردی تغییر در روابطتان را متوجه شوید و زبان عشق همسرتان را پیدا كنید. چطور می‌توان با كسی زیر یك سقف رفت و با وجود این همه تفاوت در روانشناسی، خلقیات، فرهنگ، تربیت و… به او نزدیك شد و با او به تفاهم رسید؟

جواب این پرسش ساده است؛ با شناخت. هر كس عشق واقعی را بر یك مبنا می‌سنجد. خانمی ممكن است شنیدن جملات عاشقانه، گرفتن گل و كارهایی از این دست را مبنای یك عشق واقعی همسرش بداند و آقایی ممكن است همراهی همسرش در مشكلات و برخورد خوب او با خانواده‌اش را نشانه دوست داشتن واقعی بداند.

حالا با این تفاوت در زبان ابراز علاقه چه می‌كنید؟ اگر هر كدام به زبان خود به ابراز عشق بپردازید، سال‌ها می‌گذرد و می‌بینید در عین تلاش برای داشتن یك زندگی عاشقانه، هر روز از هم دورتر شده‌اید، مثل دو نفر كه یكی به زبان انگلیسی و یكی به زبان فرانسه بخواهند با هم بر سر موضوع مشتركی به تفاهم برسند. باور كنید دنیای شما و همسرتان همین قدر با هم متفاوت است و اگر فرهنگ لغت زبان هم را نداشته باشید، نمی‌توانید عمیق‌ترین ابراز علاقه‌ها را ترجمه كنید.

این كار دشوار نیست و وقت زیادی هم نمی‌گیرد، كافی است از همسرتان بخواهید به خاطر بیاورد چه موقعی احساس كرده شما واقعا دوستش دارید، در حال انجام چه كاری بودید، چه جمله‌ای را گفته‌اید و دقیقا چه اتفاقی رخ داده است؟

از همسرتان بخواهید به شما بگوید مهم‌ترین عاملی كه باعث چنین احساسی در او شده را پیدا كند و مهم‌تر از آن بدون خجالت برایتان بیان كند. شما نیز تمام این پرسشها را پاسخ دهید و به همسرتان بگویید تحت كدام شرایط توانسته احساس عشق و علاقه را در شما بیدار كند.

همین بروشور ساده می‌تواند به هر دوی شما كمك كند تا هرگاه خواستید به طرف مقابل ابراز علاقه كنید، با زبان او این كار را انجام دهید. نگذارید خواسته‌های شما و همسرتان مثل یك راز باقی بماند. شما محرم راز هم هستید، پس هر آنچه می‌خواهد دل تنگتان بگویید، اما به شرطی كه هر آنچه می‌خواهد دل تنگ همسرتان را هم بشنوید.با این كار معجزه‌ای در زندگی شما رخ می‌دهد؛ باور ندارید؟ آزمایش كنید، ضرر نخواهید كرد.

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

توصيه اي به آقايان !اينکه چگونه قلب همسرخود را از عشق سيراب سازند.رژيمي ابداع کرده ام به نام «رژيم عشق»!و آن را بدين منظور طراحي کرده ام تا روش ساده اي باشد براي اينکه قلب نامزد/همسر خود را از عشق و محبت سيراب کنيد و بتوانيد بيرون از اتاق خواب نيز معشوقي مطلوب باشيد. اين روش ساده، عملي و لذت بخش مي تواند تفاوتهاي بزرگي را در ازدواج شما ايجاد کند.

هنگامي که دانش تغذيه را مطالعه مي کنيد درمي يابيد که غذاها شامل چند گروه اصلي هستند:سبزيجات، غلات، پروتئين ها و لبنيات. در ضمن حايز کمال اهميت است که هر روز حتماً يک عضو متعلق به هريک از اين گروه هاي اصلي را در برنامه ي غذايي خود داشته باشيد. خب، نيازهاي احساسي و عاطفي انسان نيز دقيقاً به همين صورت هستند.تغذيه ي قلب نامزد/همسرتان و سيراب ساختن او به اين معناست که حتماً هر روز مقاديري از هريک از نيازهاي پايه و اساسي او را تأمين کنيد. اين نيازهاي پايه شامل سه گروه اند: توجه، محبت و قدرداني.اين سه جزء اصلي و حياتي، فرمول اصلي اکسيرعشق را تشکيل مي دهند که در واقع سيراب کننده دل و جان نامزد/همسر شما يا به عبارتي غذاي روح اوست. بدين ترتيب بايد به معشوق خود توجه کنيد، به او محبت نشان دهيد و مراتب تشکر و قدرداني خود را از او اعلام کنيد.

سه عنصر سازنده ي اکسير عشق01 توجه02 محبت03 تشکر و قدرداني

 

چطور به همسرم عشق بورزم؟

چنانچه از شما بپرسند که به چند وعده غذا در روز نياز داريد احتمالاً پاسخ خواهيد داد:سه وعده اصلي به انضمام چندين ميان وعده ي کوچک و سبک. در اينجا از شما مي خواهم که براي غذا دادن به روح زن زندگي خود و تسخیر قلب زنان، همين تعداد وعده ها و ميان وعده ها را با رعايت فرمول هاي ارائه شده در زير تکرار کنيد:

وعده هاي اصلي: نامزد/همسر شما به سه وعده ي اصلي از اکسير عشق در طول روز نيازمند است. اما اکسير عشق چيست؟ اکسير عشق تشکيل شده است از سه مورد ليست غذايي صفحه ي پيش بايد روزي سه بار، هر بار به ميزان سه دقيقه يک، دو يا سه عنصر سازنده ي اکسير عشق را به نامزد/همسر خود بخورانيد!توجه، محبت، قدرداني. من اين فرمول را به 3×3 مي نامم. بدين معنا که روزي سه بار هر بار به مدت سه دقيقه. مي توانيد آن را سه دقيقه ي صميميت و نزديکي نيز بناميد.زمان وعده ها را نيز مي توانيد صبح پيش از آنکه از بستر خارج شويد، ظهر، و سرانجام شب پس از آنکه بچه ها به خواب رفتند، در نظر بگيريد: سه دقيقه صبح هنگامي که با هم بيدار مي شويد، سه دقيقه ظهر تلفني هنگامي که در محل کار خود هستيد و سه دقيقه شب پيش از خواب.اينها وعده هاي اصلي هستند. درست مانند صبحانه، ناهار و شام.

ميان وعده ها: حتي با اينکه سه وعده در روز غذا مي خوريد، اما با اين حال، گهگاهي نيز نياز داريد تنقلات يا خوراکي هاي سبک ديگري را نيز مصرف کنيد. اينطور نيست؟ به هر طرز مشابهي نظير همين فرمول را بايد در رژيم عشق نيز رعايت کنيد. بدين معنا که علاوه بر فرمول 3×3 بايد چند ميان وعده ي کوچک و سبک را نيز به دل و جان همسر خود بخورانيد.

اما ميان وعده چيست؟*بوسه اي کوچک از گونه هاي همسرتان هنگامي که از کنار او عبور مي کنيد.*يک تلفن کوتاه که فقط بگوييد:«دوستت دارم»*تعريف، تمجيد يا تحسيني کوچک.براي نمونه: «خيلي خوشگل شدي.»امروز چقدر زيبا به نظر مي رسي»*نگاه يا لبخندي محبت آميز که حاوي تمام عشق تان باشد.*يک پيغام يا يادداشت کوتاه و مختصر که بر روي تلفن همراه يا کيف پول او مي گذاريد.حال که اصول کلي و اصلي رژيم عشق را آموختيد، وقت آن رسيده است تا در باره ي سه عنصر سازنده ي اکسيرعشق، توجه، محبت و قدرداني، اندکي صحبت کنيم.

 

01 توجهيکي از رايج ترين اشتباهاتي که در تشنه نگه داشتن نامزد/همسرمان مرتکب مي شويم آن است که به او توجه کافي نشان نمي دهيم.توجه کردن به نامزد/همسرتان يکي از مؤثرترين روش هاي سيراب سازي قلب زن زندگي شما و توليد احساس محبوبيت در اوست و همانگونه که ديديد نيز اولين عنصر اصلي سازنده ي اکسير عشق است.

توجه کردن به معناي 100 درصد حضور داشتن شماست در لحظه ي اکنون، آن هم در کنارنامزد/همسرتان. ممکن است بگوييد:«خب، من که هميشه اين کار را مي کنم.ما اوقات زيادي را با هم مي گذرانيم، اما حقيقت آن است که با هم بودن و در کنار همسرتان بودن لزوماً به اين معنا نيست که توجه خود را تمام و کمال به او داده ايد. ممکن است سرگرم صحبت با او باشيد اما در عين حال با گربه تان بازي کنيد. ممکن است کنار او نشسته باشيد اما مشغول تماشاي برنامه ي مورد علاقه تان از تلويزيون باشيد. اين ها توجه کردن نيستند.مطمئناً نامزد/همسرتان نيز آن را احساس خواهد کرد. شايد بتوان اين قبيل توجهات را يک ميان وعده در نظر گرفت اما مطمئناً وعده ي اصلي نخواهد بود.

توجه کردن به نامزد/همسرتان به اين معناست که تمام کمال و با تمامي وجود خود در کنارش و با او باشيد، مشغول هيچ کار ديگري نباشيد.تلويزيون تماشا نکنيد، مشغول باز کردن صندوق پستي کامپيوتري خود نباشيد. مشغول ور رفتن با کامپيوتر خود نباشيد، و تمامي توجه خودتان را فقط صرف او کنيد.چگونه؟ به چشمان او نگاه کنيد. حالش را از او بپرسيد. شنونده ي خوبي باشيد و او را به خود نزديک کنيد. اين توجهات قلب او را چنان سيراب خواهند کرد که تصور آن را هم نمي توانيد بکنيد. توجه شما آن هم به اين طريق به نامزد/همسرتان، به اومي گويد که براي شما مهم است و شما براي او ارزش قائل ايد. گويي براي مدت سه دقيقه آن هم سه بار در روز. او تنها چيزي است که در کل اين دنيا برايتان مهم است. هرگاه دربست و تمام و کمال توجه مي کنيد، لحظات گرانقدر و ارزشمند صميميت مي توانند ايجاد شوند. اينگونه توجه کردن از بهترين اشکال «پيش نوازش» محسوب مي شود.

02 محبتدر مطالعات و تحقيقاتي که ظرف پنج سال گذشته از هزاران هزار زن به عمل آمده است از آنها پرسيده شده که آيا دوست دارند تماس جنسي و «دخول» را با شوهرشان تجربه کنند يا اينکه صرفاً فقط او را در آغوش بگيرند.حدود 80 درصد از زنان پاسخ داده بودند که دوست دارند فقط ناز و نوازش شده و درآغوش گرفته شوند بدون اينکه دخول جنسي اي در کار باشد. اين در حالي است که مردها همگي از اين آمار و ارقام متعجب و حيران مانده بودند.اما اين نتايج براي زن ها چندان هم تعجب آور نبود. به طوري که همگي آن را خوب درک مي کردند.به زبان ساده: اغلب زن ها، بيشتر تشنه ي محبت جسماني، اما غير جنسي از جانب شوهرشان هستند.

محبت دومين عنصر اصلي سازنده ي اکسير عشق است. محبت يعني که روزي سه بار، هر بار به مدت سه دقيقه به لحاظ جسماني با همسر خود ارتباط برقرار کنيد.دستش را بگيريد، او را به خود نزديک کنيد، او را ببوسيد، موهايش را نوازش کنيد، و از نظر جسماني و فيزيکي با او صميمي بشويد. هرگاه به همسرتان محبت جسماني مي کنيد، انرژي هاي خود را در بعدي فيزيکي و جمساني به يکديگر مرتبط کرده جريان واحدي را بين قلب هاي خود برقرار مي سازيد.تحقيقات انجام شده در پرورشگاه ها و يافته هاي آنان در رابطه با قدرت التيام بخش محبت و نوازش جسماني را به ياد داريد؟ هرگاه به همسر خود محبت جسماني مي کنيد قلب او را عميقاً سيراب مي سازيد.

چرا برخي از مردها با محبت کردن مشکل دارند؟ اين قبيل مردها که به سختي مي توانند به لحاظ جسماني و فيزيکي به همسرشان محبت نشان دهند چيزي در خود دارند که من آن را سندرم «يا هيچ يا همه چيز» مي نامم.اين باوري است که مي گويد:«چنانچه امکان آن را نداشته باشم که تمام و کمال انجامش دهم پس اصلاً انجامش نمي دهم!» و در ضمن برخواسته از اين باور غلط و سوءتفاهم است که تمامي احساسات جنسي بايد به «ارگاسم يا همان اوج لذت جنسي يا به عبارتي به انزال ختم شوند. ذهنيت بسياري از مردها اين است که چنانچه به لحاظ جنسي تحريک شوند، بايد فوراً دست به کار شده ارتباط جنسي «دخول» برقرار کنند. لذا چنانچه امکان کافي براي به اتمام بردن آن را نداشته باشند اجازه نمي دهند حتي تحريک شوند.زيرا احساس مي کنند اين کار تلف کردن يا به هدر دادن انرژي شان است.براي نمونه،زن و شوهري در کنار هم خوابيده اند. صبح که زن بيدار مي شود نزديک مي آيد تا شوهرش را در آغوش بگيرد. مرد احساس مي کند که مي خواهد تحريک شود ناگهان به ياد مي آورد که تا پنج دقيقه ي ديگر بايد براي رفتن به سر کار حاضر شود و گرنه ديرش خواهد شد. از اين رو همسرش را پس مي زند و مي گويد: «الآن نه عزيزم. بايد بلند شوم.» زن احساس طردشدگي و عدم محبوبيت مي کند و مي رنجد و نمي تواند بفهمد که چرا شوهرش تا اين حد نسبت به او سرد و بي محبت است. اما مرد احساس نمي کند که مرتکب اشتباهي شده باشد.بعداً همان شب که مرد حال و حوصله و نيز وقت ارتباط جنسي را دارد، زن سرد، بي علاقه و بي تفاوت است و اين بار اين مرد است که نمي تواند بفهمد چرا.

آنچه در اينجا اتفاق مي افتد سندرم «يا هيچ يا همه چيز» است. مرد احساس مي کند وقت آن را ندارد که همه چيز را خوب اجرا کند و سنگ تمام بگذارد.از اين رو هيچ کاري نمي کند و حتي از يک بوسه يا نزديک شدن ساده نيز سر باز مي زند. چرا که احساس مي کند منجر به همه چيز [دخول] نخواهد شد. اما مردان عزيز، توجه داشته باشيد که محبت جسماني هميشه نبايد به مقصد خاصي بيانجامد. بلکه به خودي خود تجربه اي است از صميميت. به علاوه اين وعده و ميان وعده هاي عشق تأثيرات مثبت و بسزايي بر روي زندگي جنسي شما نيز خواهد گذاشت. چنانچه به ياد داشته باشيد، همان گونه که در مبحث مربوط به حساب جنسي و عاطفي نيز گفتيم هر بار که به لحاظ جسماني نسبت به همسرتان از خود محبتي نشان مي دهيد در واقع مقاديري را به حساب مشترک خود با همسرتان واريز کرده ايد. اين کار چه تأثيري بر روابط جنسي شما خواهد گذاشت؟ همانگونه که بعداً نيز خواهيم ديد هرچه موجودي حساب عشق و صميميت زني بالاتر باشد، بيشتر به لحاظ جنسي تحريک مي شود و تمايل بيشتري به همبسترشدن با شما خواهد داشت.

03 تشکر و قدرداني«مي دانم دوستم دارد اما هيچوقت از من تشکر و قدرداني نمي کند.» اين گله و شکايتي است که زن ها هميشه از نامزد/شوهرشان دارند و علت آن نيز اين است که بيشتر زن ها تشنه ي تشکر و قدرداني از مرد زندگي شان هستند. هنگامي که مردها اين شکايت زن ها را مي شنوند گيج مي شوند:«چگونه مي تواند بگويد که من از او قدرداني نمي کنم؟ من سخت مشغول کار هستم تا زندگي او و بچه ها را تأمين کنم؛ نسبت به او وفادارم. براي او زيرزمين خانه را مجدداً بازسازي و تعمير کردم.من همه کار مي کنم تا قدرداني خود را نسبت به او نشان دهم.»

مردان عزيز:آنچه شما از آن صحبت مي کنيد تشکر و قدرداني از زن ها به وسيله ي کارهايي است که انجام مي دهيد. اما آنچه قلب زن ها به راستي به آن نياز دارد، شنيدن تشکر و قدرداني شما در قالب الفاظ و عبارات است.

بيشتر زن ها به مراتب حراف تر و خوش صحبت تر از مردها هستند. بيشتر اوقات چيزها براي ما زن ها خيلي واقعي نيستند مگر اينکه به زبان آورده شوند.دانستن اينکه شما از ما قدرداني مي کنيد، هميشه کافي نيست.ما نياز داريم آن را از زبان شما بشنويم.ما به کلمات و گفتار شما احتياج داريم. ابراز کلمات عاشقانه و نيز تعريف و تحسين کلامي و گفتاري شما همانند جواهرات براي ما ارزشمند و گرانقدر هستند.ما آنها را جمع مي کنيم و گرامي مي داريم. آنها موجب مي شوند احساس ارزشمند بودن و غني بودن کنيم.آنها به ما احساس خوشبختي و رضايت مي دهند.

چگونه بايد تشکر و قدرداني خود را ابراز کنيم؟*به ما بگوييد از چه چيز ما خوش تان مي آيد.*به ما بگوييد کداميک از کارهايي را که براي شما و خانواده مان انجام مي دهيم دوست داريد و براي آن از ما متشکر هستيد.*براي ما بگوييد که چه چيزي از ما را تحسين مي کنيد و به آن افتخار مي کنيد.*به ما بگوييد براي نقشي که در زندگي شما ايفا مي کنيم از ما قدرداني مي کنيد.*به ما بگوييد که به واسطه چه چيز ما احساس غرور مي کنيد.

بيشتر مردها احساس مي کنند که از نامزدشان تشکر و قدرداني لازم را به عمل آورده اند (حتي تشکر و قدرداني کلامي)اما آنچه متوجه آن نيستند اين است که ممکن است از چيزهايي که به راستي براي نامزد/همسرشان مهم است قدرداني نکرده باشند.در مصاحبه ها و تحقيقاتي که پيش از نگارش اين مقاله انجام دادم تمامي زن ها به ويژه نياز داشتند که مرد زندگي شان براي نگهداري و بزرگ کردن بچه ها و انجام دادن کارهاي خانه از آنها تشکر و قدرداني کنند. بسياري از زن ها گفته بودند که نياز دارند شوهرشان صرفاً براي آنکه مادرهاي بسيار خوبي هستند يا از خانه به خوبي مراقبت و نگهداري مي کنند يا پيراهن هاي شوهرشان را هميشه شسته شده و اتو شده نگه مي دارند يا غذاهاي مورد علاقه ي او را تهيه مي کنند از آنها متشکر و ممنون باشند.مادران شاغل به ويژه نياز داشتند که شوهرانشان از آنها براي مراقبت از بچه ها و انجام کارهاي خانه و درعين حال داشتن يک شغل نيمه وقت يا تمام وقت تشکر و قدرداني کنند.به ياد دارم زني يکبار براي من نوشت:«نياز دارم شوهرم به من بگويد که مادري خوب و زني فوق العاده هستم . دوست دارم به اين دليل که پس از روزي نه يا ده ساعت کار باز هم در خانه آشپزي مي کنم و غذاي مورد علاقه ي او را براي شام درست مي کنم از من قدرداني کند. دوست دارم به اين دليل که در کنار اين همه مشغله به امور جزئي خانه مثل کوتاه کردن چمن ها، بردن ماشين به مکانيکي و دخترمان به دکتر نيز توجه و رسيدگي مي کنم از من تشکر کند.»

به تجربه دريافته ام که واقعيت اين نيست که مردها براي انجام اين کارها از نامزد/همسرشان متشکر و ممنون نيستند.بلکه داستان از اين قرار است که زن ها چنان در انجام امور متفرقه و جانبي بويژه انجام چند کار به طور همزمان مهارت دارند که اين کارها برايشان بسيار ساده و به طور خودکار صورت مي گيرد. لذا مردها نيز اين حالت ما را مشاهده مي کنند و آن را بسيار ساده و بديهي مي پندارند و تصور مي کنند که اصلاً براي انجام اين همه کار تلاشي صرف نکرده يا متحمل زحمتي نيز نشده ايم.مردان عزيز: ممکن است که ظاهراً ساده به نظر برسد اما در واقع چنين نيست.نمي توانيد تصور کنيد شنيدن عبارات يا جملاتي نظير:عزيزم، براي شما متشکرم» يا: «امروز صبح براي شرکت در مراسم مذهبي چه لباس هاي زيبايي بر تن بچه ها پوشاندي»واقعاً از تو متشکرم. چقدر ما را خوشحال کرده قلب مان را از عشق و محبت سيراب مي کند.

تنقلات پيش از خواب: تشکر و قدردانيوعده هاي اصلي و ميان وعده هاي رژيم عشق را به ياد داريد؟ حال وعده ي آخري را نيز پيش از خواب به آن اضافه مي کنيم و آن را:«تنقلات پيش از خواب»مي ناميم:روشي ساده و در عين حال بسيار نيرومند که قلب همسرتان را با تشکر و قدرداني تغذيه کنيد.نحوه ي انجام آن نيز بدين صورت است که تشکر و قدرداني خود را از کاري که همسرتان در همان روز انجام داده است پيش از خواب هنگامي که به بستر مي رويد به او اعلام مي کنيد:«متشکرم که بچه ها را نگه داشتي تا من بتوانم به سالن ورزش بروم.»«متشکرم که شام مورد علاقه ي من را درست کردي.»«متشکرم که شانه هايم را امشب پس از کار ماساژ دادي واقعاً بهش احتياج داشتم.»«متشکرم که امروز صبح خيلي با من صبور بودي. از اينکه من خيلي غرغر کردم معذرت مي خوام.»بسيار عالي و فوق العاده است چنانچه چنين تنقلاتي را پيش از خواب نثار هم کنيد. از اين که چه تعداد چيزهايي وجود دارند که مي توانيد براي آنها از همسرتان متشکر و ممنون باشيد.تعجب خواهيد کرد؛ تنها چنانجه توجه کافي مبذول داريد. به علاوه چنانچه اين آخرين وعده به ميان وعده ي فيزيکي و جسماني ديگري نيز انجاميد، تعجب نکنيد.چرا که عشق و محبت بهترين پيش نوازشي است که وجود دارد… .

سيراب سازي قلب فرزندانتان با اکسير عشقدرست به همان ميزان که نامزد/همسرتان به توجه، محبت و قدرداني نياز دارد فرزندانتان نيز به اين سه عنصراکسير عشق براي سيراب سازي دل و جان شان نياز دارند.اکسير عشق فرمولي است بسيار ساده براي سيراب سازي قلب کودکانتان از عشقي که بدان نياز دارند. سعي کنيد حتماً هر روز چند دقيقه از هر سه عنصر توجه، محبت و قدرداني به فرزندان خود بدهيد. بدين معنا که چند دقيقه تمام و کمال منحصراً فقط به آنان توجه کنيد به طوري که واقعاً حضور شما را احساس کنند.آنان را در آغوش بگيريد و ببوسيد (آن هم نه فقط صبح يا شب که به آنها صبح به خير يا شب به خير مي گوييد) بلکه اين کارها را در بين روز نيز بارها تکرار کنيد و تشکر و قدرداني خود را از آنها نيز اعلام داريد. به اين معنا که بگوييد به آنها افتخار مي کنيد، بگوييد از چه چيز آنها خوشتان مي آيد و هر بار که شما را خوشحال مي کنند از آنها تشکر کنيد.

يکي از روش هايي که به ويژه مؤثر واقع مي شود اين است که درست پيش از خواب اين کارها را با آنها بکنيد.درست همانگونه که توصيه کردم اين کار را با همسرتان بکنيد:«از اينکه امروز اتاقت را مرتب کردي متشکرم.«از اينکه در شستن ظرفها به مامان کمک کردي از تو متشکرم» با اين روش فرزندان با قلب و دلي آکنده از شادي، عشق و احساس محبوبيت به خواب خواهند رفت.

آنچه عشق را پژمرده مي سازد و آنچه در مقابل آن را بالنده و شکوفا مي کندهيچ يک از اعمال شما خنثي نيستند.يک يک تمامي رفتارها و حرکات شما يا نامزد/همسرتان را سيراب مي سازد و يا آن را محروم نگاه مي دارد.تمامي افعال شما يا ميان شما صميميت ايجاد مي کند يا آن را پژمرده مي سازد. يا شمارا به يکديگر نزديک تر مي کند يا از هم دور مي سازد. اما بارها اين مهم را فراموش مي کنيم که آنچه مي گوييم يا نمي گوييم، مي کنيم يا نمي کنيم تأثيرات عميق و بسزايي را بر فردي که دوستش داريم به جا مي گذارد.

در سمينارهايم معمولاً از حضار کمک مي گيرم تا به همراه يکديگر بر روي تخته سياه فهرستي از مواردي را که عشق را شکوفا و بالنده مي کند و نيز مواردي که آن را پژمرده و محروم مي سازند، تهيه کنيم.اين راه مؤثري است، براي درک تأثيراتي که گفته ها يا کرده هاي ما بر روي روابط مان مي گذارند.در زير نمونه اي از اين ليست نوشته شده است:

 

آنچه موجب پژمردگي و مردن عشق مي گردد:نگه داشن و بيرون نريختن احساساتانتقاد و نکوهشگرم گرفتن و زياد از حد تحويل گرفتن و چشم چراني با ديگرانبديهي پنداشتن نامزد/همسرتانتنهايي طلبي ـ تک رويجمع شدن انزجار و عصبانيتپس کشيدن، دور گرفتنزياد کارکردنسرزنش کردن و ديگران را مسئول دانستن

آنچه موجب شکوفاي و بالندگي عشق مي گردد:ابراز و بيان افکار و احساساتتعريف، تحسين و تمجيدپاي بندي و وفاداري به همسرتشکر و قدردانيمهرطلبي، با هم يک تيم بودنحل و فصل کردن مسائل و مشکلاتنزديکي، صميميتبا هم بودنپذيرفتن مسئوليت اعمال و رفتار

طبيعتاً موارد زياد ديگري نيز وجود دارند که مي توان به فهرست فوق افزود. بسيار مفيد است اين فهرست را به همراه نامزد/همسرتان مطالعه کنيد. سپس درباره ي موارد ذکر شده در آن با يکديگر مذاکره کنيد و ببينيد که با کداميک موافق يا مخالفيد.در واقع، توصيه ي من اين است که شما فهرست جداگانه و شخصي خودتان را حال به تنهايي و يا ترجيحاً به کمک نامزد/همسرتان ترتيب دهيد و ببينيد که چه مواردي موجب شکوفايي عشق و روابط شما شده و چه مواردي آن را سرد و خاموش مي کنند.افزودن اين موارد به فهرست نوشته شده، پياده کردن آنها را به مراتب ساده تر خواهد کرد. زوجي را مي شناسم که فهرست خود را بر روي يخچال آشپزخانه شان زده بودند يعني درست جايي که بتوانند هر روز آن را ببينند. بعدها براي من نوشتند که روابط شان به طرز فوق العاده اي دگرگون شده و بهبود يافته بود تنها به اين دليل که نسبت به مواردي که موجب شکوفايي يا پژمرده شدن روابط و ازدواج شان مي شده آگاهي يافته و خودآگاه تر شده بودند.من فرمول اکسير عشق را به اين دليل ابداع کردم که مردها اغلب به من مي گفتند:«مي خواهم شوهر بهتري باشم اما نمي دانم چه کار کنم.» يا «مي دانم نامزدم به توجه بيشتري از جانب من احتياج دارد، اما درست نمي دانم چگونه اين خواسته اش را به او بدهم.» اکسير عشق پاسخ به اين پرسش هار ا بسيار ساده کرده است: يکي را انتخاب کنيد: توجه، محبت يا قدرداني، و مطمئن باشيد که حتماً درست عمل کرده ايد.(به عبارت ديگرمحال است اشتباه کنيد!)با وجود اين اگر مي خواهيد خيلي مطمئن شويد هر سه را با هم ترکيب کنيد تا اکسير

عشق 3×3 را به همسر خود خورانده باشيد!سيراب ساختن قلب نامزد/همسرتان با اکسيرعشق مانند آن است که ازدواج خود را بيمه کرده باشيد.آيا مي دانيد در تحقيقاتي که به عمل آمده است چنين اثبات شده که علت اکثريت روابط نامشروع خارج از ازدواج نه به دليل گرسنگي جنسي، بلکه به دليل محروميت از توجه، محبت و قدرداني است؟ در تحقيقات انجام شده از زن هايي که به شوهر خود خيانت کرده بودند در ارتباط با دلايل روابط نامشروع شان سؤال شده بود و در کمال تعجب تنها عده ي بسيار معدودي از آنها گرسنگي يا نياز جنسي را به عنوان دليل اين نوع روابط ذکر کرده بودند. هرگز زني پاسخ نداده بود که:«زيرا مردي را با اندام و هيکلي زيبا ديدم.» يا:«به اين دليل، با مربي يوگاي خود همبستر شدم که بدني ورزيده و در عين حال نرم و انعطاف پذير داشت.»بيشتر اين زن ها دليل خيانت خود را کمبود و محروميت از توجه، محبت و قدرداني ذکر کرده بودند.به همين دليل در جاي ديگري به جست و جوي آن رفته بودند.

اين گفته ادعايي سطحي يا بي پايه و اساس نيست، بلکه حقيقتي محض است که چنانچه نامزد/همسر خود را به دفعات کافي با وعده ها و ميان وعده ها سير کنيد، ديگر از گرسنگي به اين سو وآن سو سرک نخواهد کشيد تا خود را سير کند.

چنانچه با کسي رابطه داريد اميدوارم رژيم عشق را از همين امروز به کار ببنديد.خود را متعهد سازيد که تنها به مدت يک هفته سه بار در روز هر بار به مدت سه دقيقه اکسير عشق (توجه، محبت و قدرداني)را در سه وعده ي اصلي و نيز ميان وعده هاي نامزد/همسر خود بگنجانيد و نتايج حيرت انگيز آن را مشاهده کنيد. نامزد/همسرتان از عشق خواهد درخشيد و شما نيز عشق بيشتري به او در خود احساس خواهيد کرد.منبع:رازهايي درباره زنان نويسنده: باربارادي آنجليس

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

چطور به همسرم عشق بورزم؟


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


قبل از گرونی و شلوغی عید فرشت رو بخر!


آموزش زبان را با یک جلسه رایگان شروع کن


درمان نازایی زنان و مردان


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان

درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی


قاعدگی دردناک زنان و دختران


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

عشق ورزیدن به همسر خود را بلدید؟ در کالج، هم اتاقی داشتم که همیشه و همیشه دوست پسر داشت. بسیاری از پسرها او را دوست داشتند. او زیبا، باهوش و با نمک بود اما برای آن بیشتر بود و آن طولانی نبود تا متوجه شوم چرا بسیاری از پسران او را دوست دارند . او بسادگی و آشکارا آنها را تحسین می کرد. هم اتاقی من همه را بهترین دید و به آنها می گفت. اگر مردی قوی بود به او می گفت، اگر هوشمند بود به او می گفت، اگر او شیرین بود به او می گفت. او حقه ای در دستانش نداشت . او فقط به عنوان دوست دختر، معلم یا هرکس دیگه ای مشوق و تعریف کننده بود.

عشق ورزیدن با قدرنهادن، محبت ، احترام گذاشتن معنی می شود. به ویژه مردان، تمایل دارند که ترکیبی مهیج از احترام و تحسین باشند. این تنها راهی است که آنها تحریک به عشق شوند. به همان شیوه، در مورد چگونگی تحریک زنان به عشق نوشته شده است. بنابراین عقیده من این است. اگر شما به عشقتان عشق ورزی کنید، شما واقعا می توانید از آنچه که بر می گردد لذت ببرید. – کمی بیشتر دوست داشتن. حتی اگر حس عشق ورزی و ستایش به شوهرتان ندارید، سعی کنید. اعتراف می کنم که برای من آسان نیست. من به ستایش او اعتقاد ندارم ولی او به آن نیاز دارد و باعث می شود که او یک مرد بهتر و مطمئن تر شود.

چطور به همسرم عشق بورزم؟

منتظر نباشید او را برای بهتر شدنش ، پول بیشتر بدست آوردن، یا با شما مهربان تر شدن ستایش نمایید. نکته کلیدی این است که او را دوست داشته باشید حتی اگر 100 درصد شایان ستایش نباشد.

توجه کنید که او چه می کند و آن را بزرگ جلوه دهید. به او بگویید و مشخص کنید: “تو یک پدر عالی هستی” ، “بچه هایمان تو را دوست دارند”، “شما برای تعمییر درب گاراژ کار عالی انجام داده اید”.

اگر شما او را از این نظر تحسین نکنید، چه کسی تحسینش کند. این از چیزهایی است که فقط بین شما مشترک است . نیاز نیست که تا وقتی دوباره در تخت بروید صبر نمایید . در میز صبحانه بگویید: “من در مورد شب گذشته فکر کردم و چقدر عالی … ” شما این نظر را می دهید.

مردان دوست دارند و نیاز دارند مورد توجه همسرشان باشند. هنگامی که خوب به او گوش می دهید، اعتماد به نفسش را افزایش می دهید و از آنچه او در موردش به تشویق نیاز دارد یا در آن تلاش می کند اطلاع بیشتری می یابید.

شما نمی توانید به او بگویید که 3 سال منتظر بماند تا شما به او ماساژ پشت بدهید. بلکه می توانید راه های خلاقانه برای حل کردن زمان برای او پیدا کنید.

تعریفی که در خانه می شود یک چیز است؛ تعریف در مقابل دیگران بسیار مهم تر است. بنابراین دفعه بعدی که همراه شوهرتان با دوستان یا خانواده هستید، او را در مقابل دیگران بستایید.

پرسش: من قصد دارم خود را به چالش بکشم تا شوهرم را هر روز به مدت یک هفته به طرق مختلف تحسین کنم. من یک ایده دارم. شما چگونه شوهر خود را تحسین می کنید؟

امیدوارم با مطالعه این مطلب روش های عشق ورزیدن به شوهرتان را آموخته باشید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12

public@tebyan.com

چطور به همسرم عشق بورزم؟

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

تغییر حالت روز و شب

شرکت تحقیقاتی پارسی طب

2015-10-07
بیماری های روانی و روانشناسی, همسرداری

ارسال دیدگاه
9,567 بازدید

ابراز علاقه به همسر راههای مختلفی دارد که در این مقاله به بیان آنها میپردازیم. قبل از هر چیز فراموش نکنید که شما و همسرتان با هم به صورت یک کل به نظر می‌رسید. نقاط ضعف و قوت شما مکمل یکدیگر می‌شود و همین‌هاست که شما را جذب یکدیگر می‌کند.

اگر گشتی در کتابفروشی‌ها بزنید تا دلتان بخواهد انواع و اقسام کتاب‌های روان‌شناسی عامه‌پسند در مورد ابراز عشق به همسر و تفاوت‌های زن و مرد وجود دارد و اتفاقا شمارگان فروششان هم بالاست و هر کدام چند باری هم تجدید چاپ شده‌است اما با این حال با نگاهی به آمار روز افزون طلاق یعنی ۵۱ طلاق در هر ساعت (خبرگزاری مهر) در کشورمان درمی‌یابیم که خواندن این کتاب‌ها فقط می‌تواند سرانه مطالعه را بالا ببرد.

یکی از مهم‌ترین دلایل این همه طلاق این است که زوج‌ ها یادنگرفته‌اند چگونه عشق بورزند و چگونه یک رابطه زناشویی خوب و سالم برقرار کنند تا ضامن آرامش خانواده باشد.

چطور به همسرم عشق بورزم؟

مهناز غیاثی، کارشناس‌ارشد روان‌شناسی و مشاور خانواده در گفت‌ و گو با همشهری تندرستی توصیه‌هایی دارد برای آقایان تا بتوانند عشق و علاقه خود را به همسرشان نشان بدهند.

قبل از هر چیز فراموش نکنید که شما و همسرتان با هم به صورت یک کل به نظر می‌رسید.

نقاط ضعف و قوت شما مکمل یکدیگر می‌شود و همین‌هاست که شما را جذب یکدیگر می‌کند.

باید آنچه را که شما را نسبت به او ناامید می‌کند در خود بشناسید و بپذیرید، آنچه را که در آن افراط کرده‌اید رها کنید، مواردی را که در آن کم‌کاری و قصور ورزیده‌اید با کوشش خود جبران کنید و در‌حقیقت از مهارت‌های ارتباطی‌ای که بلد نیستید، استفاده نکنید.

کاملا طبیعی است که بین یک زوج صفت‌های شخصیتی وجود داشته باشد که همخوانی ندارند و در افکار و عقایدشان اختلاف‌نظر وجود داشته باشد.

زوجینی که می‌گویند نمی‌دانیم چرا دعوایمان می‌شود؟ به دلیل عدم آشنایی به صفات یکدیگر است.

اگر بدانیم سر چه موضوعاتی اختلاف خواهیم داشت، می‌توانیم آنها را کنترل کنیم و چاله‌های اتوبان زندگی را بشناسیم تا در مواقع عبور‌، دیگر در آن نیفتیم.

محتوای مقاله (با استفاده از این لیست به موضوع مورد نظر دسترسی سریعتر دارید)

در زندگی مشترک هدفی را انتخاب کنید و به آن پای‌ بند باشید.

یکی از این اهداف می‌تواند تربیت یک فرزند خوب باشد. در عصری که ما زندگی می‌کنیم علائق انسان‌ها به سمت لذت‌گرایی سوق پیدا کرده و به همین دلیل فکر می‌کنند وجود فرزند جلوی تمامی کارها و لذت‌های آنان را در زندگی می‌گیرد اما بعد از چند سال دچار پوچی می‌شوند زیرا حضور فرزند خود یکی از اهداف مهم زندگی است.

به هر حال اگر می‌خواهید دچار روزمرگی نشوید بهتر است علایق مشترکتان را بشناسید و برای آنها برنامه‌ریزی کنید تا زندگی‌تان حالت پوچی به خود نگیرد.

هر روز چند کلمه نشاط‌آور و شادی‌بخش به خود تلقین کنید.

تا آنجا که می‌توانید درباره شغل و حرفه همسرتان، اطلاعات لازم را کسب کنید.

هرگونه کاری که برای پیشرفت کار همسرتان از دست شما برمی‌آید به وی ارائه دهید.

در خود حس خوش‌خلقی و شوخ‌طبعی ایجاد کنید.

شکایت‌ها و گله‌های مهم خود را «به آرامی» مورد بحث قرار دهید.

برای چیزهای جزیی و لطف‌های کوچکی که از همسرتان می‌بینید قدردانی کنید.

وقت‌شناس باشید و هر مطلب را در وقت خودش بیان کنید.

گاهی اوقات بابت مساله‌ای که ناراحت هستید و سطح هیجان شما بالاست و از طرفی همسرتان هم خسته از کار روزانه است، اگر در این زمان مساله را باز کنید، با توجه به هیجان بالای شما و آماده نبودن همسرتان کار به دعوا ختم می‌شود و این یعنی وقت‌شناس نبودن!

بگذارید همسرتان احساس کند که شما پشتیبان او هستید.

در شادی‌ها و ناکامی‌ها همواره مونس و همدم واقعی یکدیگر باشید.

پس از ازدواج، مانند دوران مجردیتان به والدین خود متکی نباشید.

 

هر گاه بخواهید به تنهایی قدم بردارید، می‌توانید هر جا که دوست داشتید قدم بگذارید ولی هنگامی که با یک نفر دیگر هستید قدم‌های شما باید با او هماهنگ باشد.

ریشه ازدواج خود را با ‌اندیشه مشترک، دقت، توجه، مهر، محبت و حسن تفاهم تقویت کنیم.

چنانچه علف‌های هرز را سریع از بین ببریم، گیاه کامل رشد می‌کند.

در ازدواج نیز علف‌های هرز وجود دارند اما باید نسبت به آنها آگاه باشیم تا پس از پیدایش، آنها را از بین ببریم.

افکار منفی، قضاوت‌ها، استنباط‌ های غلط و یک طرفه به قاضی رفتن، همچون علف‌های هرز در زندگی ما رشد می‌کنند.

باید مواردی را که در زندگی ما تاثیر می‌گذارند و یا به مشکلاتمان دامن می‌زنند؛ مانند دخالت‌های دیگران، مشکلات اقتصادی و بیماری‌ها را بشناسیم و از رشد آنها جلوگیری کنیم.

مشاوران، روان‌ شناسان و روانپزشکان به شما بصیرت و ادراک کافی می‌دهند و شما را از بیماری‌های زناشویی و اختلال‌های روانی – جنسی احتمالی آگاه می‌کنند.

بسیاری از افراد به ویژه آقایان اشتباهات خود را به سختی می‌پذیرند. اگر می‌خواهید رابطه‌ای سالم داشته باشید اشتباه خود را قبول کنید.

وقتی کار خطایی انجام می‌دهید، آن را بپذیرید. به راحتی از آن نگذرید که انگار مشکل خاصی نبوده است و بهانه هم نیاورید.

برای او فداکاری کنید. گاهی از نیازهای خود به خاطر چیزی که همسرتان می‌خواهد، صرف‌نظر کنید.

این کار را اغلب خانم‌ها انجام می‌دهند و از نیازهای خود به خاطر اولویت‌دادن به نیازهای اعضای خانواده چشم‌پوشی می‌کنند.

به او بگویید دوستت دارم، ابراز محبت کردن به شخصیت افراد مربوط می‌شود.

چطور به همسرم عشق بورزم؟

کسانی که از روان سالمی برخوردار هستند مشکلی با ابراز علاقه کردن ندارند اما آن دسته از مردانی که شخصیت بیمارگونه دارند یا دچار غرور هستند نسبت به همسرشان، ابراز علاقه نمی‌کنند و با تکنیک‌های جادویی هم نمی‌توان آنها را به این کار وادار کرد و حتما باید تحت مشاوره قرار بگیرند اما در مورد مردانی که سالم هستند ولی با روحیات خانم‌ها آشنایی ندارند باید بدانند که در این دوره با توجه به اینکه فشار زندگی بر دوش خانم‌ها هم هست، آنها بیشتر احتیاج دارند تا از همسرشان ابراز محبت ببینند و بشنوند.

اگر شما نیازی نمی‌بینید تا همسرتان بگوید دوستت دارم، دلیل نمی‌شود که خانمتان هم این عقیده و تفکر را داشته باشد.

ابراز محبت کردن به شخصیت افراد مربوط می‌شود.

کسانی که از روان سالمی برخوردار هستند مشکلی با ابراز علاقه کردن ندارند اما آن دسته از مردانی که شخصیت بیمارگونه دارند یا دچار غرور هستند نسبت به همسرشان، ابراز علاقه نمی‌کنند و با تکنیک‌های جادویی هم نمی‌توان آنها را به این کار وادار کرد و حتما باید تحت مشاوره قرار بگیرند.

2020-01-18

2020-01-09

2019-02-26

خودشیفتگی عبارت است از اینکه فرد خود را از همه نظر بالاتر از بقیه تصور …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

“پارسی طب”، مجله سلامت جسم و روان، به صورت تخصصی در زمینه تشخیص صحیح بیماری ها و حفاظت از مردم در برابر انواع مختلف امراض رایج با استفاده از مشاوره پزشکی مکمل، گیاهان دارویی، درمان با طب سنتی و جایگزین فعالیت داشته و همچنین مرجع قابل اعتماد اخبار پزشکی و مقالات سلامت و درمانی می باشد.

نسخه
الکترونیک
کتاب چگونه به همسر خود عشق بورزیم
به همراه
هزاران کتاب دیگر از طریق اپلیکیشن رایگان فیدیبو در دسترس است. همین حالا
دانلود کنید

برای ساختن یک رابطه سالم و صمیمی در زندگی باید همیشه در نظر داشته باشیم که زن و مرد دو موجود متفاوت هستند. اما عملاً چیزی که در زندگی‌های امروز به چشم می‌خورد نادیده انگاشتن این مهم است. در عوض هر یک از طرفین قصد بازسازی و مرمت طرف مقابل را دارند. هنگامی که شخصی رفتاری متفاوت از خود بروز می‌دهد، رفتار او را نفی می‌کنیم و هنگامی که طرف مقابل حرف می‌زند و می‌خواهد کسی او را درک کرده و از او دلجویی به عمل آورد ما در مقام اصلاح برمی‌آییم، اما چیزی که احتیاج دارد درک طرف مقابل و احترام است.
معمولاً انسان‌ها با یکدیگر تفاوت دارند. همه ما گاهی این جملات را عنوان کرده‌ایم که: «اگر افراد مطابق میل ما عمل می‌کردند آن‌ها را دوست می‌داشتیم.» امّا به درستی عشق چیست؟ آیا عشق فقط بدین معنی است که دیگران مانند ما فکر کنند و مثل ما عمل کنند؟! آیا عشق یعنی به عوض گوش دادن به دیگران و احترام گذاشتن به آن‌ها سعی کنیم به تدریج آن‌ها را تغییر دهیم و طبق خواسته خود عمل کنیم. آیا واقعا عشق یعنی، دوست داشتن کسی که مثل ما می‌اندیشد و مانند ما عمل می‌کند؟ نه، ملسما این عشق نیست. عشق واقعی عشقی است بدون هیچ قید و شرط. عشقی بی‌هیچ چشم داشت و توقع. عشق زمانی معنی پیدا می‌کند که قبول کنیم تفاوت‌هایی در بین هست و به این تفاوت‌ها احترام بگذاریم. در چنین موقعیتی است که موانع از سر راه کنار خواهند رفت و درمی‌یابیم که وجود این تفاوت‌ها ضروری است.
وقتی بپذیریم هر شخصی، رفتار خاص خود را دارد به این نتیجه می‌رسیم که افراد در طبقات مختلف قرار می‌گیرند. علم مورفولوژی «ریخت‌شناسی» انسان‌ها را به سه گروه بدنی خاص تقسیم می‌کند. افراد ورزیده وعملگرا، چاق و احساس گرا، لاغر و عقل‌گرا.
روانشناسان افراد مختلف انسانی را به چهار گروه مختلف تقسیم‌بندی کرده‌اند: جسمانی، احساسی، فکری و غریزی.
علم نجوم قدیم به دوازده گونه روانشناختی انسانی اشاره دارد. امّا در بحث‌های اخیر، انسان را به چهار گونه حمایت‌گر، پیش‌رو، کنترل کننده و تحلیل‌گر تقسیم نموده‌اند.
هر فردی از چهار ویژگی برخوردار است که با وقوف به آن‌ها سعی در پرورش آن می‌نماید. بسیاری با این دسته‌بندی مخالف هستند. چرا که عقیده دارند با قراردادن شخصی در یک گروه موجبات پیش داوری فراهم می‌گردد و ارزش افراد مورد بحث قرار می‌گیرد و در این راستا ارزش بعضی در رتبه پایین‌تری قرار می‌گیرد. در نگاه اول این داوری به دلیل وجود تفاوت‌ها صورت می‌گیرد. ولی با نگاهی عمیق‌تر درمی‌یابیم که این داوری به دلیل نپذیرفتن تفاوت‌ها به وجود آمده است.
هنگامی که وجود تفاوت‌ها را به رسمیت بشناسیم دیگر درصدد تغییر دادن افراد برنمی‌آئیم و به ارزش‌های شخصی آن‌ها احترام می‌گذاریم و از داوری چشم می‌پوشیم.
پذیرش تفاوت‌های روانی امکان به وجود آمدن وحدت را در اختیار ما می‌گذارد و ما به یگانگی می‌رسیم که در تعالیم دینی نیز به آن اشاره شده است و انسان در اعماق وجود خود نوعی وحدت را حس می‌کند. وحدتی که با دیگران دارد. هنگامی که فردی گرسنه را می‌بینیم از ناراحتی او ما نیز افسرده می‌گردیم گویی که فرزند خودمان گرسنه است. همه انسان‌ها قصد دارند از قید و بندهایی که آنان را از یکدیگر جدا کرده است رهایی یابند و به کثرت برسند و به ندای آنچه که درون ماست پاسخ دهند. تلاشی که فرد برای یافتن خداوند انجام می‌دهد، رویای ازدواج، زندگی شاد و سعادتمند و داشتن یک خانواده خوشبخت همه و همه جزو تلاش انسان برای رهایی از این قید و بندهاست.
مثلاً فردی که به دنبال دانش می‌رود و شیفته مراد خود می‌گردد و همه چیز را در درون او می‌بیند رفته‌رفته این احساس در او بیدار می‌شود که هر آنچه هست در درون خود اوست. اینجاست که باید در وجود و کنه خود به بیداری و کنکاش برسیم.
هنگامی که مرد روحیات مردانه خود را می‌شناسد به دنبال زنی می‌رود تا محبت و صمیمیت را در او جست‌وجو کند. چرا که این زن با او تفاوت دارد و مرد با او به کمال می‌رسد. انسان باید این تفاوت‌ها را بیابد و قبول کند.
در این راه باید تلاش زیادی به عمل آید، چرا که درک و یافتن تفاوت‌ها همیشه کار ساده‌ای نیست. شدت جذب به سوی افراد نشانگر وجود تفاوت‌های بیشتر است و این کار از کنترل ما خارج است.
چون کشش و جذبه افراد قابل کنترل نیست، پس باید سعی در بهبود روابط داشته باشیم. در این کتاب به تفاوت‌های مهمی که بین زنان و مردان وجود دارد اشاره می‌شود.
بدون شک تمامی زنان نیز مانند یکدیگر نیستند، امّا تفاوت زن و مرد اصولی و بنیادی است. با علم به این تفاوت‌ها، اختلافات کاهش می‌یابد و سؤالات مهمی پاسخ داده می‌شود که در نتیجه بهتر شدن روابط را در بر خواهد داشت.

شما به آخر نمونه کتاب رسیده‌اید، برای خواندن نسخه کامل، کتاب
الکترونیک را خریداری نمایید و سپس با نصب اپلیکیشن فیدیبو آن را
مطالعه کنید:

در حال بارگذاری…

لیل لوندز

چطور به همسرم عشق بورزم؟

جس مک

سم هورن

هال الرود

پل مک‌کنا

پیتر دراکر، دونالد واس، ویلیام اونکن

رابین شارما

رابرت هنگستورم

جِفری ای. یانگ، جنِت اس. کلونسو

باربارا دی آنجلیس

دارن هاردی

دبرا فاین

برایان تریسی

امیرحسین اکبرپور

برایان تریسی

برایان تریسی

برایان تریسی، ران آردن

برایان تریسی

برایان تریسی

سجاد عبدی‌نوروزانی

برایان تریسی

احمد حلت، رضا یادگاری

مايكل پاول

گريگوری. ای لانگ

جان گری

جان گری

جان گری

جان گری

جان گری

جان گری

جان گری

جان گری

جان گری

جان گری

جان گری

جان گری

چطور به همسرم عشق بورزم؟

نام کتاب، نویسنده، مترجم، ناشر یا هر واژه مورد نظرتان را
بنویسید

iOS

اندروید

ویندوز




https://fidibo.com/book/92588

کتاب مورد نظرتان را درخواست کنید تا در صورت امکان آن را به فروشگاه اضافه کنیم.

اهمیت رعایت نکات همسرداری در دوام زندگی مشترک توام با عشق همیشه قابل توجه بوده است. اگر شما هم می خواهید با عشق به همسرتان زندگی آرامی را تجربه کنید این راهکارها را در زندگی خود پیاده کنید.

عشق به همسر بسیاری از زنان در برقراری ارتباط عاطفی با همسرانشان از باورهای غلطی پیروی می کنند که در برخی از مواقع نه تنها موجب نزدیکی آنها به همسرشان نمی شود بلکه آنها را از یکدیگر دور می سازد و به احساس تنهایی، غمگینی و جدا شدن از مرد دلخواه شان منجر می شود.

اگر احساس می کنید که در روابط خود با همسرتان دچار مشکل هستید و نمی دانید با شوهرتان چگونه رفتار کنید، رعایت نکات این بخش از نمناک می تواند به شما کمک کند.

بزرگ ترین اشتباه برخی از زنان در زندگی این است که حرف های دل خود را با همسرشان در میان نمی گذارند و رابطه خود را اینگونه تخریب می کنند . با حرف نزدن و نگه داشتن آن ها در دل خود تا زمان زیادی دوام نمی آورید و بالاخره جایی منفجر می شوید.

چطور به همسرم عشق بورزم؟

بنابراین به جای مخفی کردن نیاز هایتان، آن ها را با همسر خود در میان بگذارید مطرح کنید. اجازه دهید او نیز تا او همه خواسته ها و نیازهای شما را بداند و بتواند شما را بهتر درک کند و تلاش بیشتری برای برآورده کردن نیازهایتان انجام دهد.

به همسرتان مانند کسی که مسئول همه چیز است ننگرید و او را به عنوان یک مرد بپذیرید و به شخصیتش احترام بگذارید. دانش و آگاهی خود برای شناخت دنیای مردانه را بالا ببرید تا بتوانید همسرتان را بهتر بشناسید. شخصیت شوهرتان را بررسی کنید و دلایل تمایز او از سایرین را مورد توجه و تحسین قرار دهید.

باور اشتباهی که در بین زنان وجود دارد این است که آنان همیشه نقش یک دهنده را بازی می کنند و همسرشان فقط مصرف کننده است. این زنان می پندارند همیشه برای جذب همسرشان و گرفتن عشق و عاطفه بیشتر از او باید به او محبت و توجه کنند، در گوش او کلمات عاشقانه بگویند هدایایی برای مردشان بخرند و بهترین غذاها را برای او تهیه نمایند.

این رفتارهای اشتباه باعث نمی شود تا مردتان بیشتر شما را دوست داشته باشد زیرا در هر رابطه ای باید قانون دادن و گرفتن وجود داشته باشد.

وقتی که همسرتان با مشکلی روبرو است و در فشار عصبی قرار دارد ، اجازه دهید کمی تنها باشد و از لحاظ احساسی به او نزدیک نشوید چون این کار شما او را عصبی تر می کند و از او دور می سازد . نگران نباشید همسرتان بعد از گذراندن این دوره دوباره به سمت شما می آید و به عادی بر می گردد.

زمانی که شما متوجه قصور خود در بروز مشکلات زندگی شدید آن را با همسرتان در میان بگذارید تا عشق و محبت دوباره در زندگیتان شکوفا شود. اگر شما این کار را انجام دهید همسرتان نیز راحت تر تقصیرات خود را در به وجود آمدن مشکلات زندگی می پذیرد و با کمک شما درصدد رفع مشکل بر می آید.

برای اینکه همسرتان با شما روراست باشد، او را درک کنید و برای افکار و احساساتش ارزش قائل شوید . اگر حرف ها و گفته های همسرتان مغایر با نظرات شماست ، واکنش تند از خود نشان ندهید زیرا سبب بی اعتمادی همسرتان می شود. هنگام درد دل کردن همسرتان با شما احساسات او را بپذیرید و او را درک کنید.

بیشتر مردها عاشق زنانی می شوند که به آنها احتیاج دارند زیرا آنها دوست دارند برای همسرشان هر کاری انجام دهند تا جایگاه خود را نزد او یابند. برآورده ساختن نیازهای زن از طرف مرد به آن ها حس قدرت و عشق می بخشد.

زنانی که بیشتر وقت خود را به ابراز محبت به مرد و در رابطه می گذرانند و از او توقعی جز عشق ندارند در خطر نادیده گرفته شدن قرار دارند چرا که به قول قدیمی ها مردها مانند سایه هستند و هر چه قدر به آنها نزدیک شوید از شما دور می شوند.

باید به این نکته توجه کنید که اگر شما هیچ نیازی نداشته باشید، از خود مراقبت نکنید یا احساسات خود را نادیده بگیرید، مرد نمی تواند شما را آنگونه که شایسته دوست داشتن هستید، دوست داشته باشد.

انتقاد مداوم از همسر سبب می شود که شوهرتان از شما فاصله بگیرد پس به طور مداوم از شوهرتان انتقاد نکنید. در مواقع مناسب با لحن ملایم در مورد نیاز های همسرتان از او سوال کنید تا بتوانید نیازهای واقعی شوهرتان را دریابید همچنین از او بخواهید دیدگاه های واقعی اش را به زندگیتان بیان کند ، پس از بیان دیدگاه او ، بدون انتقاد و جبهه گیری نظرات او را بپذیرید.

نقش یک زن حساس و شکننده را برای همسر خود بازی نکنید زیرا این کار شما را در ذهن شوهرتان ضعیف و بی طاقت جلوه می دهد. پس سعی میکند با شما کمتر حرف بزند چرا که می پندارد شما تحمل پذیرفتن حرف را ندارید و اگر چیزی بگوید باعث رنجش تان می شود.

از کارهایی که همسرتان برای به دست آوردن محبت شما انجام می دهد انتقاد نکنید، مثلا اگر همسرتان برای جلب محبت شما به شیوه ای ابراز محبت می کند آن را بیش از اندازه لوس ندانید.

همسرتان را به شیوه خود دوست نداشته باشید بلکه به شیوه همسرتان در محبت کردن دقت کنید و گاهی آنطور رفتار نمایید. اگر برای سالگرد ازدواج تان، می خواهید هدیه ای به همسرتان دهید از قبل درباره هدیه مورد علاقه اش اطلاعاتی به دست آورید. 

چطور به همسرم عشق بورزم؟
چطور به همسرم عشق بورزم؟
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *