روانشناس شبکه چهار

 
helpkade
روانشناس شبکه چهار
روانشناس شبکه چهار

‘);
newWin.document.close();
setTimeout(function () { newWin.close(); }, 10);
}

.f18, .f12 {
padding: 10px;
}

.example-image {
width: 100%;
}

.detailcontent img {
width: 100% !important;
height: auto !important;
}

صفحه اصلی

اخبار

برنامه ها

جدول پخش

روانشناس شبکه چهار

چند رسانه ای

سوالات متداول

مشارکت

پخش زنده

مدرسه تلویزیونی سیما

جستجو

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما: مجموعه «اتاق شیشه ای» با رویکرد روانشناسی و روانکاوی به آسیب ها و چالش‌های اجتماعی و خانواده و به طرح موضوع و سوال در ذهن بیینده می پردازد و آنها را به فکر کردن و تعمق کردن وادار کند.به گفته ظریف رفتار تهیه کننده برنامه: هدف این مجموعه بیان درک زندگی و جستجوی خوشبختی است که  در 50 قسمت 20 دقیقه ای با موضوعات سرزنش، سرطان، رجوع، ترس از ازدواج، سکوت، خشونت، طلاق عاطفی، ولخرجی، نازایی، دروغ، پول و خوشبختی، انتقاد، جبهه گیری، شک و خیانت، اعتیاد و … برای گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما تهیه و تولید شده است.وی در خصوص قالب و نحوه اجرای برنامه گفت: «اتاق شیشه ای» ترکیبی از یک واقعیت و یک نمایش است. واقعیت اتاق و محل کار روانکاو است  و قسمت گفتگو، مربوط به مراجعه کنندگانی هستند که در قالب زن و شوهر با  چالش های زندگی مواجه هستند و برای درمان به مشاور و روانشناس مراجعه می کنند.ظریف رفتاراضافه کرد: دکتر مشیت محمدزاده، دکتر مژده ملتی، دکتر محمدحامد کنگرانی، دکتر تورج مرادی، دکتر آرش رمضانی و … از جمله روانشناسانی هستند که در این برنامه حضور دارند.«اتاق شیشه ای» پخش آن از 14 مهر ماه آغاز شده است و از شنبه تا چهارشنبه ساعت 22:20 از شبکه چهار سیما پخش می شود.عوامل این برنامه عبارت هستند از : تهیه کننده و کارگردان احمد ظریف رفتار، تصویر و صدا  یعقوب عباس فام ، تدوین محمد حسین محمود و مرضیه توکل نیا ، هماهنگی  سیمین کرم زاد و داریوش ظریف رفتار ، محقق  آرزو جوادی کما.این برنامه سعی دارد به زوج های جوان کمک کند تا آداب گفتگو و درک متقابل را یاد بگیرند و مشکلاتشان را با منطق و گفتگو حل کنند.

” + data[i].date + “

شبکه های سیما

صفحات سایت

نظرسنجی

شبکه چهار سیما را چگونه ارزیابی می کنید؟

با تشکر از نظردهی شما

نظر شما با موفقیت ثبت شد


مشاورفا ـ‌ـ به معنای مشاوره فارسی به عنوان همراه و دوست شما با محتوای آموزشی در حوزه روانشناسی اجتماعی برای بهتر بودن و شاد زیستن

وب سایت در ۳ بخش که شامل بانکی از مقالات , فایل های صوتی و همچنین کلیپ ها و برنامه های مشاوره ای از اساتید مورد علاقه شما به روز رسانی میشود
همچنین برای ارائه نظرات و پیشنهادات خود میتوانید از طریق مکاتبه با آدرس ایمیل زیر با مسئولین سایت در ارتباط باشید

برنامه اردیبهشت – شبکه چهار دکتر بابائی

برنامه اردیبهشت – شبکه چهار دکتر بابائی

یا نام متخصص را جستجو کنید

روانشناس کیست؟

روانشناس کسی است که فرایندهای ذهنی و رفتار انسان‌ها را از طریق مشاهده، تفسیر و ثبت نحوه ارتباط افراد با یکدیگر و محیط پیرامون‌شان، بررسی می‌کند. روانشناسان سعی دارند که سلامت و رفاه ذهنی همه افراد، اعم از خانواده‌ها، گروه‌ها و جوامع مختلف را تضمین کنند.

روانشناس، یک متخصص آموزش‌دیده است که در زمینه تحقیقات، آزمایشات و رسیدگی به چالش‌های عاطفی و روانی بیماران فعالیت می‌کند. مشاور و روانشناس خوب در هر زمینه ای می تواند خدمات خود را در مراکز مشاوره، بیمارستان ها یا مطب متخصص ارائه کنند. برخی مراکز به شکل اختصاصی مرکز مشاوره ازدواج هستند.

روانشناسان خدمات متنوعی را به مردم ارائه می‌کنند:

روانشناس شبکه چهار

تحصیلات و مدرک روانشناسان

اخذ مجوز کار، مستلزم داشتن مدرک دکترا (Ph.D. ،Psy.D. و Ed.D.) و گذراندن یک دوره دو ساله در یک مرکز خدمات بالینی است. روانشناسان، بیش از هر متخصص دیگری در زمینه روانشناسی و خدمات روان درمانی، تحصیل کرده و آموزش می‌بینند. دکتر روانشناس خوب می تواند با تخصص خود مسائل زیادی را حل کند.

از زیرشاخه های اصلی روانشناسی در ایران، می‏توان روانشناسی بالینی و روانشناسی عمومی و روانشناسی کودکان استثنائی را نام برد.

روانشناس بالینی

فعالیت اصلی روانشناسان بالینی شامل تست‏ های روانشناسی، ارزیابی و تشخیص مشکلات روانی، روان درمانی، تحقیق در زمینه کشف راه‌های بهبود سلامتی، تدریس و مشاوره می‌شود. روانشناسان بالینی در اماکن مختلف، از جمله بیمارستان‎ها، کلینیک‌های بهداشت روانی، مطب‌ها، مدارس ابتدایی و متوسطه، برنامه‌های توانبخشی کارکنان و شرکت‌ها فعالیت دارند. روانشناسان بالینی می‏توانند در زمینه های کودک و نوجوان و یا خانواده، آموزش‏ های تخصصی لازم را ببیند و در هر یک از این حیطه ها، تخصصا مشغول به کار درمان شوند.

سایت پزشک خوب با استفاده از بهترین روانشناس در هر شهر، مشاوره روانشناسی را برای حل معضلات و اختلالات مراجعان به کار می گیرد. در همین راستا لیست روانشناسان در هر شهر قابل مشاهده و انتخاب است.

دکتر پردیس میرمعینی 

رضا ذوالقدری 

مازیار جلوه 

دکتر لیلا موثق 

سپیده لامعی 

سمیه یقینی 

هانا ارجمند 

دکتر عاطفه خزاعی 

زهرا محمدی 

محمد امین زاده 

تمامی آدرس ها را بر روی نقشه می توانید مشاهده کنید

loading…

جستجو بر حسب نام متخصص

لیست تخصص ها

آیا شما یک پزشک خوب هستید؟

تمامی حقوق این وب‌سایت محفوظ است و انتشار مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می‌باشد

تهران (پانا) – «اتاق شیشه ای» به تهیه کنندگی وکارگردانی احمد ظریف رفتار مجموعه جدید شبکه چهار در حوزه روانشناسی است.


به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، مجموعه «اتاق شیشه ای» با رویکرد روانشناسی و روانکاوی به آسیب ها و چالش‌های اجتماعی و خانواده و به طرح موضوع و سوال در ذهن بیینده می پردازد و آنها را به فکر کردن و تعمق کردن وادار کند.
به گفته ظریف رفتار تهیه کننده برنامه: هدف این مجموعه بیان درک زندگی و جستجوی خوشبختی است که در 50 قسمت 20 دقیقه ای با موضوعات سرزنش، سرطان، رجوع، ترس از ازدواج، سکوت، خشونت، طلاق عاطفی، ولخرجی، نازایی، دروغ، پول و خوشبختی، انتقاد، جبهه گیری، شک و خیانت، اعتیاد و … برای گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما تهیه و تولید شده است.
وی در خصوص قالب و نحوه اجرای برنامه گفت: «اتاق شیشه ای» ترکیبی از یک واقعیت و یک نمایش است. واقعیت اتاق و محل کار روانکاو است و قسمت نمایشی مجموعه که بازیگران تئاتر آن را اجرا می کنند مراجعه کنندگانی هستند که در قالب زن و شوهر با چالش های زندگی مواجه هستند و برای درمان به مشاور و روانشناس مراجعه می کنند.
ظریف رفتاراضافه کرد: دکتر مشیت محمدزاده، دکتر مژده ملتی، دکتر محمدحامد کنگرانی، دکتر تورج مرادی، دکتر آرش رمضانی و … از جمله روانشناسانی هستند که در این برنامه حضور دارند.
«اتاق شیشه ای» پخش آن از 14 مهر ماه آغاز شده است و از شنبه تا چهارشنبه ساعت 22:20 از شبکه چهار سیما پخش می شود.
عوامل این برنامه عبارت هستند از : تهیه کننده و کارگردان احمد ظریف رفتار، تصویر و صدا یعقوب عباس فام ، تدوین محمد حسین محمود و مرضیه توکل نیا ، هماهنگی سیمین کرم زاد و داریوش ظریف رفتار ، محقق آرزو جوادی کما.
این برنامه سعی دارد به زوج های جوان کمک کند تا آداب گفتگو و درک متقابل را یاد بگیرند و مشکلاتشان را با منطق و گفتگو حل کنند.


تبلیغاتDownloads-icon


Downloads-icon

به گزارش سایک نیوز به نقل از خبرگزاری شبستان، مجله علوم انسانی زاویه کاری از گروه معارف و اندیشه شبکه چهارم سیما، ۲۸ مهرماه ساعت ۲۱ با محوریت موضوع خانواده، از آنتن این شبکه پخش می شود.

 

در این برنامه که در قالب میزگردی با حضور ابراهیم فیاض، جامعه شناس و استاد دانشگاه تهران، دکتر شهریار شهیدی، روانشناس،دکتر محمدعلی مظاهری، رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود به سوالات متعددی پیرامون مساله خانواده، طلاق پاسخ داده می شود.

 

بر پایه این گزارش، برنامه زاویه در این هفته در صدد پاسخ به این پرسش است که «روانشناسان و مشاوریت تا چه اندازه توانسته اند طلاق را کاهش دهند». همچنین، برخی دیگر از مباحث که مطرح می شود به شرح ذیل است:

روانشناس شبکه چهار

 

۱٫جناب آقای فیاض شما بر اساس چه پژوهشی به این نتیجه رسیده اید که: اکثر طلاق ها زیر سر روان شناسان و مشاوران است و بر پایه چه شاقولی می توان پذیرفت نتیجه به دست آمده دقیق و درست است؟

 

۲٫آیا روان شناسان و مشاوران واقعا مردم را به طلاق دعوت می کنند یا صرفا راه و چاه را به مردم می گویند و این مردم هستند که باید تصمیم بگیرند چه کار کنند؟ به عبارتی آیا مشاوره نوعی توصیه یا شبیه پند و اندرز و تشویق و فرمان به کاری است یا ارائه دهنده نقشه راه و راهکارها؟

 

۳٫اگر بپذیریم مشاوران و روان شناسان سهم بزرگی در طلاق دارند در این حالت این خطای روان شناسان خطایی سیستمی و ذاتی و غیرقابل درمان است یا خطایی غیرسیستمی و قابل علاج؟

 

۴٫چرا از میان عوامل رنگارنگ اقتصادی، فرهنگی و شخصیتی مشاوران و روان شناسان را عامل اکثر طلاق ها معرفی می کنیم؟

لازم به ذکر است این برنامه به دنبال ادعایی در مورد نقش روانشناسان در افزایش طلاق تهیه و پخش خواهد شد.

آقای فیاض ابتدائا تفاوت روانشناس با مشاور را نمی دانند. باید در اینباره برای برنامه های بعدی توجیه شوند. ثانیا، معمولا بعد از ازدواج در فرهنگ ما کسانی به مشاوره می روند که مشکلات سخت و پیچیده ای دارند و اینطور نیست که برای اختلاف های سطحی به مشاوره بروند. این مشکلات اکثرا ناشی از اختلاف های طبقاتی خانواده ها و سطح انتظار های آن هاست که نهایتا به مشکلات اقتصادی مربوط است. اگر دلایلی که به مشاور رجوع می شود بررسی کنیم متوجه می شویم که اکثر مشکلات ناشی از آموزش غلط افراد (در آموزش و پرورش، دانشگاه و خانواده ها و ..) است، یا از مسائل مالی و اقتصادی است و یا … که در هرصورت ارتباطی با روانشناسی پیدا نمی کند. مگر یک روانشناسی یا حتی جامعه شناس و سایر اندیشمندان حوزه علوم انسانی چه قدر در کشور ما مؤثر هستند. اکثر تصمیمات دراینباره در کشور ما توسط کسانی که در رشته های فنی و غیر علوم انسانی هستند گرفته شده و می شود. آقای فیاض جدا از اینکه صلاحیت علمی دراینباره را ندارند انصاف نیز ندارند. البته از دانشگاه امام صادق بیشتر از این انتظار نیست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت


PDFDownloads-icon


فایل های صوتیDownloads-icon

نظرتان درباره عملکرد سایت شبکه قرآن و معارف سیما چیست؟

با تشکر از نظردهی شما

نظر شما با موفقیت ثبت شد


روانشناس شبکه چهار
روانشناس شبکه چهار
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *