چطور جنین خود را سنگشور کنیم

 
helpkade
چطور جنین خود را سنگشور کنیم
چطور جنین خود را سنگشور کنیم

گذر زمان باعث محو شدن رنگ و پاره شدن پارچه می شود .اما اگر بخواهید منتظر کهنه شدن و پارگی لباسهای جین خود بمانید ، باید تقریبا دو سال به طور مداوم از آنها استفاده نمایید.

بسیاری از افراد برای کهنه و فرسوده به نظر رسیدن لباس جین و شلوار لی خود علاقه مند به سنگ شور کردن آنها هستند. یا لباس های سنگ شور و دارای سوراخ های متعددی که امروزه بسیار باب شده است را برای خرید انتخاب می کنند.

قیمت لباسهای جین با سنگشور شدن و میزان پارگی آن سنجیده می شود .هرچقدر میزان سنگشور شدگی لباس بیشتر باشد دارای قیمت بالاتری نیز خواهد بود.

برای سنگشور کردن لباس یا اسید شویی می توان از شستن پارچه در ماشین های لباسشویی صنعتی بزرگ همراه با سنگریزه های کوچک جهت فرسوده به نظر رسیدن جین استفاده نمود. شما با سنگشور کردن لباس خود در منزل می توانید میزان سنگشور کردن نواحی مختلف جین را خود تعیین کنید. برای سنگشور کردن جین جهت فرسوده به نظر رسیدن آن ، دو روز زمان احتیاج است.

چطور جنین خود را سنگشور کنیم

نکات مهم

سنگشور کردن لباس جین با کاتر و کاغذ سمباده

اغلب پارگی های شلوار جین در قسمت بالای زانو ایجاد می شود .بنابراین در این نواحی شکاف های عمیق ایجاد نکنید.نواحی مورد نظر خود را با گچ روی شلوار مشخص کنید.

شکاف را در نزدیکی جیب شلوار ایجاد نکنید.هرچه قدر میزان پارگی ها کمتر باشد شلوار جین شما ظاهر طبیعی تری خواهد داشت . چرا که شلوار جین نو با پارگی زیاد و سوارخ های متعدد کمی غیر عادی به نظر می رسد.

برای استفاده از کاتر به جای سنگ پا ، باید با احتیاط عمل کنید. در این روش دیگر نیازی به آب و نمک و مراحل ذکر شده نیست .اگر به طور مستقیم ، پارچه و درزهای آن را سوراخ کنید دیگر جین شما غیرقابل استفاده خواهد بود .از یک تخته خرد کن و یا مقوا در زیر لباس استفاده کنید و جین را با کاتر برش دهید.

برش ها باید کوچ باشد ، چند سانتی متر بالاتر هم این کار را تکرار کنید .نخ های سفید رنگ افقی ، پود پارچه و نخ های عمودی آبی رنگ پارچه ، تارهای لباس هستند. بنابراین روی شکاف های ایجاد شده ، تارهای سفید رنگ خواهید دید . با سمباده کشیدن روی لبه ها تا میزان دلخواه می توانید این کار را تکرار کنید.

شلوار جین ، همان کتان سفیدی است که با رنگ کردن در رنگ های مختلفی مشاهده می شود و این تغییر رنگ به عمق پارچه نفوذ نمی کند و در اثر اصطکاک ، تا شدن و سایش ، پاک می شود.این روند را می توان با سمباده تسریع کرد.

شلوار جین را به رو روی سطحی صاف قرار دهید و نواحی مورد نظر مانند ران ، روی زانو ، جیب های پشتی را با کاغذ سمباده بسابید .روی درزها را به آرامی سمباده بکشید تا دوخت آنها باز نشود .قبل از سمباده کشیدن می توانید تعدادی کارت در جیب های جلو و پشت شلوار قرار دهید تا خطوطی مانند کیف پول روی جیب ایجاد شود.


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید


پارچتو انتخاب کن ولباس دلخواهت روبدوز

سنگشور کردن جین جهت فرسوده به نظر رسیدن جین در خانه ، به دو روز زمان نیاز دارد

یک گزینه مناسب و کاربردی که مستلزم صرف هزینه زیاد روی یک شلوار جین فرسوده نباشد وجود دارد و آن سنگشور کردن و یا اسید شویی است که با شستن پارچه در ماشین های لباسشویی صنعتی بزرگ همراه با سنگریزه های کوچک جهت فرسوده به نظر رسیدن جین متداول شده است. اگر سنگشور کردن را خودتان انجام می دهید می توانید میزان سنگشور کردن نواحی مختلف جین را خودتان تعیین کنید. سنگشور کردن جین جهت فرسوده به نظر رسیدن جین، به دو روز زمان نیاز دارد.

چطور جنین خود را سنگشور کنیم

چگونه * جین را در یک سطل پر از آب سرد و نمک قرار دهید. جین باید به طور کامل به زیر آب فرو رفته باشد. اجازه دهید تا جین دو روز خیس بخورد.* جهت سنگشور کردن با سنگ پا در نواحی که قصد دارید به صورت سنگشور به نظر برسد فشاری سنگین اما یکسان با سنگ پا اعمال کنید. جین پارچه ای است که به راحتی پاره نمی شود بنابراین از اعمال نیروی زیاد و فشار سنگین بر روی آن نترسید.* پس از آن جین را از سطل خارج کنید و اجازه دهید تا در هوای خشک در مکانی که می تواند نور خورشید کافی دریافت کند قرار دهید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود.

 

* جین را با دور سرد لباسشویی بشویید.

نکات و هشدارهابه جای سنگ پا می توانید از برس استفاده کنید.برای سنگشور به نظر رسیدن جین می توانید به جای سفید کننده از نمک استفاده کنید. این کار جهت جلوگیری از استنشاق مواد شیمیایی می باشد.

شما می توانید جین سنگشور شده با دوخت بخیه یا بدون بخیه داشته باشید.از پوشیدن جین تا زمانی که نمک آن کاملا شسته نشده خودداری کنید.

 

منبع : phow.ir


تخفیف باورنکردنی فرش سورنا|ازدستش نده!


یادگیری زبان با بهترین متدهای روز دنیا


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی


تخفیف یلدایی محصولات نوزاد و کودک


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!


زبان انگلیسی رو کاربردی یادبگیر!


درخواست وکیل ملکی با مشاوره رایگان


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت

تدارکات جشن ازسفارش غذاتااجاره میز وصندلی


معرفی بهترین کتاب‌های کودک برای خرید

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

لباس جین، یکی از پرطرفدارترین لباس ها بین مردان و زنان در جهان می باشد و در کمد لباس اکثر جوانان این لباس را می توان پیدا کرد.

لباس های جین به دلیل شیک و اسپرت بودن این پوشش در میان جوانان دارای محبوبیت بیشتری می باشد و سنگشور کردن لباس جین باعث جذابیت بیشتری به پوشش ما خواهد شد.

امروزه یکی از راه های کسب درآمد، سنگشور کردن لباس جین در منزل می باشد که باعث افزایش قیمت لباس لی خواهد شد. در این مطلب، شما را با نحوه سنگشور کردن لباس جین در منزل و با وسایل ساده آشنا خواهیم کرد.

شلوار جین در کشور ایران با نام شلوار لی نیز شناخته می شود، در واقع لی نام یک برند تجاری و بازرگانی می باشد.

این شلوار محبوب ترین شلوار در بین مردم جهان بوده و با توجه به کیفیت آن، کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که این نوع شلوار را پوشیده باشد ولی رضایت نداشته باشد.

چطور جنین خود را سنگشور کنیم

شلوارهای لی برای زنان و مردان با اندام های گوناگون مناسب بوده و باعث زیبایی پوشش انسان می شود.

شلوارهای جین دارای انواع مختلفی هستند که به مرور زمان با توجه به مد روز تغییر کرده اند.

در هنگام خرید شلوار های جین به این نکته توجه کنید که شلواری تنگ انتخاب کنید تا پس از چند بار پوشیدن و شسته شدن از فرم بدن شما خارج نشود.

واژه جین از یک واژه فرانسوی به معنی آبی از جنوا گرفته شده است. اولین بار از این جنس پارچه برای تهیه لباس ملوانان استفاده شده است. مبدا اولیه ی این نوع لباس ها در کشورهای فرانسه و هند بوده است.

از دهه ی ۱۹۵۰ این نوع شلوار در بین مردم رواج پیدا کرد و با گذشت زمان ،مدل های مختلف این نوع شلوار به لباس مد در کشورهای مختلف تبدیل شده است.

در حال حاضر نیز لباس های جین و به خصوص شلوار آن دارای محبوبیت و فروش بالایی می باشد.

با مرور زمان سبکی جدیدی در شلوارهای جین به کار رفت و استفاده از آن سریعا طرفداران زیادی بین مردم پیدا کرد، در این روش شلوارهای جین شسته می شوند تا کهنه و فرسوده به نظر آیند.

سنگشور کردن لباس جین یا اسید شویی آن بدین صورت می باشد که شلوار را در ماشین های لباسشویی همراه با سنگریزه های ریز جهت فرسوده نمودن جین، می شویند.

امروزه سنگشور کردن لباس جین به یک حرفه تبدیل شده و افراد زیادی به سنگشور کردن لباس جین در منزل مشغول می باشند، در ادامه به نحوه سنگشور کردن لباس جین در منزل خواهیم پرداخت.


همانطور که گفته شد، سنگشور کردن لباس جین در منزل باعث جذابیت و محبوبیت این لباس شده و افراد زیادی از لباس جین سنگشور شده استفاده می کنند.

شما نیز اگر قصد سنگشور کردن لباس جین در منزل خود را دارید، می توانید طبق مراحل زیر به این کار مشغول شوید:

برای شروع ، ابتدا باید شلوار جین را در سطل پر از محلول آب سرد و نمک قرار دهید تا به طور کامل در محلول فرو رفته و اجازه دهید تا به مدت ۴۸ ساعت خیس بخورد.

پس از دو روز که جین در محلول آب و نمک به طور کامل خیس خورد، جهت سنگشور کردن می توانید از سنگ پا یا برس استفاده کنید.

با توجه به اینکه شلوار جین از کتان سفید تهیه می شود که رنگ آبی به آن زده شده است، بنابراین با سایش می توان رنگ آن را از بین برد، بدین صورت با استفاده از سنگ پا یا برس باید آن نواحی از جین را که می خواهید سنگشور به نظر برسد، با فشار زیاد و یکسان بسایید.

همانطور که می دانید، جین پارچه ای با کیفیت و سخت می باشد که به راحتی پاره نخواهد شد، بنابراین عمل ساییدن را با نیروی زیاد و فشار سنگین روی جین انجام دهید و از پاره شدن آن نترسید.

برای زیبایی بیشتر و شیک شدن شلوار جین، هنگام سنگشور کردن لباس جین در منزل می توانید در نواحی زانو شکاف های نیمه عمیق ایجاد کنید.

توجه داشته باشید که پارگی های عمیق ایجاد نکنید زیرا هرچه پارگی کمتر باشد، ظاهر شلوار جین طبیعی تر به نظر خواهد رسید.

پس از ساییدن قسمت های مورد نظر، جین را از سطل خارج نمایید و در هوای خشک و با نور کافی خورشید، کاملا خشک کنید.

در مرحله بعدی باید لباس جین را در لباسشویی قرار دهید و با آب سرد به طور کامل بشویید، اگرچه توصیه می شود برای جلوگیری از ایجاد سوراخ روی پارچه جین نباید آن را شست، ولی شستن شلوار جین در لباسشویی باعث می شود تا ظاهری مناسب و طبیعی به شلوار ببخشد.

بدین ترتیب شما می توانید سنگشور کردن لباس جین را در منزل انجام داده و یک شلوار جین سنگشور داشته باشید.


 

امروزه شلوارهای جین و متناسب با مد روز طرفداران زیادی دارند و سنگشور کردن لباس جین به زیبایی و شیک بودن آن می افزاید.

با توجه به این موضوع که سنگشور کردن شلوار جین در منزل به هزینه زیادی نیاز ندارد بنابراین می تواند یک روش برای کسب درآمد در منزل باشد.

اگر تصمیم دارید با سنگشور کردن لباس جین  به درآمد برسید، می توانید با خلاقیت خود تنوع زیادی روی شلوار ایجاد کنید و برای خود کارگاه یا مغازه کوچکی راه اندازی کنید و شلوارهای جین سنگشور شده را در آنجا به فروش برسانید.

همچنین می توانید برای یک تولیدی کار کنید، به این صورت که شلوار لی معمولی را از آنها دریافت کنید یا خودتان بخرید سپس آن را در منزل سنگشور نمایید و با افزایش قیمت به فروش برسانید.

 

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

۷ روز هفته، پاسخگوی شما هستیم.

چطور جنین خود را سنگشور کنیم

ایمیل *

صندوق ایمیل یا پوشه اسپم خود را جهت تائید اشتراک خود چک کنید

فروشگاه بزازباشی بزرگ‌ترین پارچه فروشی اینترنتی کشور، با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی را تداعی می‌کند . « بسته بندی و ارسال سریع »، « ضمانت بهترین قیمت » و « تضمین کیفیت » سه اصل اولیه است که بزازباشی از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد .

طراحی و بهینه سازی سایت توسط گروه تبلیغاتی و نرم افزاری لیو

برای سفارش انواع پارچه مناسب برای ماسک، با این شماره تماس بگیرید
09121223346 رد کردن


“/>

امکان عضویت غیر فعال است

در زمان‌های نه چندان دور مردها از شلوار جین‌های پررنگ و ساده استفاده می‌کردند و پارچه آنها به قدری سنگین بود که می‌توانستید آن‌ها را روی هوا ایستاده نگه دارید.

.

چطور جنین خود را سنگشور کنیم

اما امروزه شلوار جین‌ها با پارگی‌های روی زانو که مانند تهویه هوا عمل می‌کنند, استایل خیابانی پیدا کرده‌اند و رنگشان هم به سفیدی می‌زند. در حالت ایده‌آل شلوار جین‌های اولیه به مرور زمان, خودشان تبدیل به شلوار جین‌های امروزی می‌شوند. گذر زمان باعث محو شدن رنگ و پاره شدن پارچه می‌شود اما برای اینکه این روند به صورت طبیعی اتفاق بیفتد باید یک شلوار جین را روزانه و به مدت ۲ سال استفاده کنید و طبیعتا بعد از این مدت از مُد خواهد افتاد. با ما همراه باشید و با انجام مراحل زیر, روند کار را تسریع کنید.

نتیجه‌ای که می‌گیرید به مواد اولیه‌ای که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. اگر یک شلوار پاره پاره می‌خواهید, به دنبال نمونه‌های ارزان قیمت و از قبل شسته شده بروید. اما اگر به دنبال شلواری هستید که بتوانید بیشتر از یک فصل بپوشید, از شلوار جین‌های خام که با پارچه ژاپنی ساخته شده‌اند استفاده کنید. شلوار جین‌های خام با پوشیده شدن به مرور زمان کمرنگ می‌شوند. بنابراین می‌توانید الگوهای خودتان را روی آن پیاده کنید و صاحب شلواری شوید که خاص بوده و زیاد به تن همه نمی‌بینید.

بهترین حالت سنگ شور این است که طبیعی به نظر برسد. بیشترین پارگی‌ها به مرور زمان در قسمت بالای زانو اتفاق می‌افتند بنابراین در این نواحی, شکاف‌های عمیق ایجاد نکنید. شلوار جین خود را به رو بگذارید و نواحی مورد نظر خود برای ایجاد پارگی را با گچ مشخص کنید. بین زانو و چند سانتی‌متر بالاتر از آن, جایی است که پارچه جیب شما قرار دارد, با پاره کردن آن نواحی توجه مردم را به سمت خودتان جلب نکنید. به یاد داشته باشید که هر چقدر پارگی‌ها کمتر باشند ظاهر شلوار جین شما طبیعی‌تر است. یک شلوار جین با پارچه نو و مقدار زیادی پارگی و سوراخ کمی غیر عادی است.

شلوار جین از کتان سفید که به آن رنگ آبی زده‌اند ساخته شده و این رنگ فقط سطح آن را پوشانده و به آن نفوذ نکرده یعنی در اثر اصطکاک, سایش, تا و چروک شدن, این رنگ پاک می‌شود. شما این روند را با استفاده از کاغذ سنباده می‌توانید تسریع کنید. شلوار جین خود را به رو بگذارید و نواحی ران, پشت و روی زانو و جیب‌های پشتی را بسائید. قبل از سمباده کشیدن تعدای کارت در جیب جلویی و پشتی خود بگذارید تا خطوطی مانند کیف پول و موبایل به جیب‌ها بدهد. روی درزها را به آرامی سمباده بکشید زیرا ممکن است دوختشان باز شود.

اگر مستقیما پارچه یا درزهای آن را سوراخ کنید فاتحه شلوار جین شما خوانده است. بنابراین تخته خورد کن یا یک تکه مقوا زیر پارچه شلوار بگذارید و پارچه را با کاتر برش دهید. برش‌های کوچک ایجاد کنید و این کار را تا چند سانتی‌متر بالاتر هم تکرار کنید. نخ‌های سفید رنگ افقی, پود پارچه و نخ‌های آبی رنگ عمودی, تارها هستند. بنابراین روی سوراخ‌ها, نخ‌های سفید رنگ خواهید داشت. تا جایی که دوست دارید این کار را ادامه دهید و روی لبه‌ها سمباده بکشید تا ظاهر طبیعی‌تری داشته باشد.

اگرچه توصیه می‌شود که شلوار جین خود را برای جلوگیری از ایجاد سوراخ روی پاچه‌های شلوار, نشویید اما شستن آن‌ها در ماشین لباسشویی باعث می‌شود تا کتان آن‌ها نمایان شود و ظاهر طبیعی‌تری برای سنگ شور داشته باشند. پس از شستشو آن را در آفتاب خشک کنید تا رنگش کمی سفید شود. همچنین می توانید چند قطره اسید سفید کننده روی آن بریزید اما توصیه ما این است که این کار را انجام ندهید.

.

مد پدیده ای نیست که فقط در دنیای لباس وجود داشته باشد. مد در هواست، باد آن را با خود می آورد. آن را می شود احساس کرد. مد در آسمان است، در خیابان . کوکو شانل

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

پارچه خریدم شلوار دوختم اما بدون سنگشور اصلا قشنگ نیست می خوام با سنگ پا سنگشور کنم ولی چون اولین بارم می ترسم خراب بشه اگه تجربه دارین بگید چیکار کنم

نه نکردم پاره نکنی یه وقت

سنگ شور چیه 

چطور جنین خود را سنگشور کنیم

از همین می ترسم اصلا نما نداره بدون سنگشور فایده نداره

خرید آنلاین ماهی و میگو جنوب / صید روز را با قیمت مناسب سفارش دهید

چی هس

شلوار جین دیدی یه قسمتایی سفید سنگشور

وا مگه با سنگ پا میشه تو خونه خودت سنگ شور کنی من شغل پدرم همینه تا حالا همچین چیزی نشنیده بودم اونا وقتی شلوار دوخته میشه خودشون همه رو میفرستن واسه سنگشورری

آهااااا یادم اومد پدرم واسه ما شلوار میاورد گاهی وقتا میگفت سنگشور نشده مواد داره پاتو زخم میکنه میگفت ببر تو حمام تو لگن با آب گرم خیس کن بزار شب تا صبح بمونه بعد فردا میرفت خودش میشست

سرچ کردم نوشته با سنگ پا میشه فیلمش رو دیدم یه تخته دستشون بود که فکر کنم سنباده داشت میکشیدن روش یا با کلی سنگ می ریختن تو یه دستگاه که هی لباسا رو می چرخوند 

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است


۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۴۲


توسط مدیر سایت

ما در وب سایت چی بپوشم همیشه به فکر این نیستیم که به شما پیشنهاد بدیم که لباس‌های بیشتری بخرید تا خوش تیپ به نظر برسید. گاهی اوقات میشه با صرف هزینه اندک ظاهر خودتان را خیلی خوب تغییر بدهید. چگونه شلوار جین را سنگ شور کنیم؟ تا با همان شلوارهای جین قدیمی ظاهری جدید داشته باشید. با ما همراه باشید. 

برای اینکه شلوار جین سنگشور شده داشته باشید، به دو روز زمان نیاز دارید.

چطور جنین خود را سنگشور کنیم

1- یک سطل آب و نمک درست کنید و شلوار جین خود را در آن فرو برید و اجازه دهید به مدت دو روز شلوارتان در آن محلول باقی بماند.

2- سپس شلوارتان را از محلول تهیه شده خارج کنید و به کمک یه سنگ پا نقاطی که دوست دارید را بسابید. توجه داشته باشید که جین پارچه‌ای مقاوم است و به این راحتی‌ها پاره نمی‌شود، پس از فشار زیاد و تکرار این کار نترسید.

3- سپس شلوار جین خود را بدون اینکه آب کشی کنید در مقابل نور خورشید قرار دهید تا خشک شود.

4- بعد از اینکه شلوار خشک شد، مجددا آن را آبکشی کنید.

مطالب مرتبط:

1- برخی از عواملی که در پاره شدن خشتک شلوار جین موثر اند

2- چه شلوار جینی به من می آید؟

3- نحوه شستشوی شلوار جین با ماشین رختشویی

محبوبترین مطالب

مطالب مرتبط

©چی بپوشم / بازنشر مطالب تنها با کسب اجازه کتبی و پرداخت هزینه بابت هر مطلب و همچنین ذکر منبع و لینک مستقیم به همان مطلب مجاز است

برای اکثر جوانان داشتن شلوار جین در کمد لباس ها الزامی ست. نه فقط به خاطر شیکی و اسپرت بودن این پوشش است بلکه به خاطر تطبیق پذیری اش با موقعیت های مختلفی مثل مهمانی رسمی، محل کار، پیک نیک و مکان های مختلف نیز می باشد.شلوارهای جین کم رنگ یا خاکی در بسیاری از کشورهای جهان و از جمله کشور ما نیز بعضا دوستداران بسیاری دارد.حال اگر جین سنگشور هم شده باشد که چه بهتر.

سنگشور کردن شلوار لی در قیمت آن تاثیر زیادی دارد.هرچقدر میزان آن بیشتر باشد باعث افزایش قیمت در بیشتر فروشگاههای لباس می شود.

یک گزینه مناسب و کاربردی که مستلزم صرف هزینه زیاد روی یک شلوار جین فرسوده نباشد وجود دارد و آن سنگشور کردن و یا اسید شویی است که با شستن پارچه در ماشین های لباسشویی صنعتی بزرگ همراه با سنگریزه های کوچک جهت فرسوده به نظر رسیدن جین متداول شده است. اگر سنگشور کردن را خودتان انجام می دهید می توانید میزان سنگشور کردن نواحی مختلف جین را خودتان تعیین کنید. سنگشور کردن جین جهت فرسوده به نظر رسیدن جین، به دو روز زمان نیاز دارد.

سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.

بازگشت به فروشگاه

نام کاربری یا آدرس ایمیل *

گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار ورود

چطور جنین خود را سنگشور کنیم

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟

برای بسیاری از افراد، پوشیدن لباس‌های اسپرت جذاب است و حس خاصی را به آن‌ها القا می‌کند. لباس‌های جین از جمله لباس‌های اسپرتی هستند که هیچ‌ وقت قدیمی نمی‌شوند و همیشه طرفداران خاص خود را دارند.

افرادی که علاقه‌مند به این نوع لباس‌ها هستند، دوست دارند از مدل‌های مختلفی که روی آن‌ها پیاده می‌شود، استفاده ‌کنند. زاپ‌دار یا سنگ‌شور بودن لباس‌ها و به‌خصوص شلوارهای جین، مورد علاقه بسیاری از جوانان امروز است. با اینکه سنگ‌شور بودن، لباس‌های جین را کهنه نشان می‌دهد اما از علاقه افراد به این مدل کم نمی‌کند و بهتر است بگوییم که همین کهنگی، دلیل تمایل افراد برای خرید این لباس‌ها است.

در فروشگاه‌های زیادی می‌بینیم که سنگ‌شور بودن لباس جین، تأثیری زیادی در قیمت آن دارد، پس اگر شما هم علاقه‌مند به این مدل هستید، بهتر است این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

ما در این مقاله روش سنگ‌شور کردن پارچه جین در منزل را به شما آموزش خواهیم داد تا آن‌ها را بدون هیچ هزینه‌ای به شکل و مدل دلخواهتان درآورید.

پارچه جین درواقع پارچه کتانی است که با استفاده از رنگ آبی یا خاکستری و … پوشانده شده است. این رنگ به‌طور کامل در کتان نفوذ نمی‌کند و به همین دلیل است که پس از مدتی کم‌رنگ می‌شود. با سایش و سنگ‌شور کردن پارچه تا حدودی روند کم‌رنگ شدن آن سرعت می‌گیرد و خواهید دید که به رنگ سفید متمایل می‌گردد.

با توجه به این‌که پارچه جین برای چه لباسی مورداستفاده قرار خواهد گرفت، می‌توان آن را سنگ‌شور کرد، اما این کار بیشتر برای شلوار و در قسمت‌هایی مانند پشت و روی ران، زانوها و جیب‌های پشتی انجام می‌شود.

یک سطل آب (ترجیحاً آب سرد) آماده کنید و مقداری نمک در آن بریزید. پارچه جینی را که قصد دارید سنگ‌شور کنید در سطل قرار دهید و اجازه دهید تا ۴۸ ساعت در آن بماند. استفاده از نمک به‌جای مواد سفید کننده توصیه می‌شود؛ ضمن این‌که رنگ لباس را کمتر تحت تأثیر قرار خواهد داد.

سنگ‌شور کردن، یعنی پاره کردن جین، پس سعی کنید تا با کشیدن سنگ‌پا بر روی قسمت‌های موردنظرتان، پارچه را پاره کنید. دقت داشته باشید که سنگ‌پا را به‌طور یکسان و با فشاری ثابت بر روی پارچه بکشید.

در این مرحله پارچه را در هوای آزاد قرار دهید و اجازه دهید تا به‌طور کامل خشک شود. این کار از ایجاد بوی بد در پارچه هم جلوگیری خواهد کرد.

یک‌بار دیگر پارچه را بشویید. بهتر است این کار را با استفاده از آب سرد و ماشین لباسشویی انجام دهید. این کار برای از بین رفتن نمک و یا مواد سفیدکننده باقیمانده در لباس ضروری است.

لازم است به این نکته توجه داشته باشید که در هنگام استفاده از سنگ‌پا، هرگز آن را بر روی درزها و دوخت‌های لباس نکشید. برای انجام دقیق‌تر این کار می‌توانید پارچه را بر روی یک جسم صاف و تخت مانند تخته آشپزخانه قرار دهید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز را پر کنید*

برای سفارش انواع پارچه مناسب برای ماسک، با این شماره تماس بگیرید
09121223346 رد کردن

چطور جنین خود را سنگشور کنیم
چطور جنین خود را سنگشور کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *