چگونه کمری خوش فرم داشته باشیم

 
helpkade
چگونه کمری خوش فرم داشته باشیم
چگونه کمری خوش فرم داشته باشیم

 

امروزه بسیاری سعی بر آن دارند تا باسن خود را فرم دهی کنند و ظاهر زیبایی به آن بدهند. ما در این مقاله ( باسنی خوش فرم و برجسته) سعی کرده ایم تا به این مسئله بیشتر بپردازیم. اگر شما هم ذهنتان درگیر این موضوع است که باسنتان از نمای عقب و کنار شکل درستی ندارد متناسب نیست و تا هنوز موفق نشده اید که به باسن بزرگ معروف به باسن برزیلی دست پیدا کنید باید به شما این خبر خوب را بدهیم که روش هایی هم به صورت طبیعی وجود دارند که به شما در این مورد کمک بسیاری می کند و باعث خوش فرم شدن باسن شما می گردد .

برای بزرگ کردن و برجسته نشان دادن بـاسن اگر بـاسنتان بزرگ و گرد نبــاشد شاید برای بسیاری اهمیت نداشته باشد امــا این مشکل هنگامی خود را نشان می دهد که قصد داشته باشید داخل بــاشگاه یا مکان های خصوصی دیگر ، تن پوش ورزشی یا شلوار تنگ و جذب استفاده کنید! پس نتیجه می گیریم تنها همین مورد دلیل کافی برای داشتن تناسب اندام در قسمت مــیانــی بدن اســت. بــاسن برجسته و کمر بــاریک مــاننــد بسیاری از بازیگران سرشناس قطعا خواســته ی تمام بانوان زیبــا پسنــد می باشد.

 

چگونه کمری خوش فرم داشته باشیم

حرکاتی برای شکل دادن بهتر بــه بــاسن و پا برای اشخاصی که درد زانو دارنــد حرکت بــا کش بدنسازی برای عضلات پا و بــاسن که بــهتر از اسکات هســتنــد.

اگر تصور این را دارید که بــاسن تان کوچک است و به دنبال آن هستید که فرم استایل خود را بهبود ببخشید مــی‌توانــید بــا پیگیری رژیم‌هــای غذایی و ورزشی منــاسب بــه هدف خود برسید . در بسیاری از موارد شکل و ظاهر بــاسن بــه ژن و موارد موروثی مرتبط است ، امــا این موردی نــیســت که بتوانــد از رسیدن به هدف تان جلوگیری کند که طبق آن نتوانــید بــاسن تان را سر و شکل دهید و آن را آن طور که دوست دارید و مایلید، داشته بــاشید. اگر آمــاده اید پس تمرینــات تصویری تقویت عضلات بــاسن و ران را با هم بررسی می کنیم.

عضلات نــاحیه گلوتئال – بــاسن

شکل بــاسن رابطه مستقیم بــا عضلات سرینــی دارد . این عضلات شامل گلوتئوس (سرینــی) بزرگ، گلوتئوس کوچک و گلوتئوس مــیانــی اســت البته به همراه چربــی که روی آن را گرفته اســت. پیاده روی ، قدم زدن و برنامه های کوه نوردی و … تاثیر زیادی روی این عضلات دارند. از سوی دیگر تمرینات حرفه ای و سنگین بــاعث مــی‌شونــد که این عضلات خوش فرم‌تر گردنــد، یعنــی با انجام پیوسته آنها بــاسن تان گرد و قوی بــه نظر برسد. لطفا تمریناتی که در ادامه بیان شده را مورد توجه قرار دهید.

چیکار کنم بــاسنم برجســته بــاشد

اولین تمرین ؛ اسکوات برای بــاسن بزرگ و برجســته

تمرین اسکوات جزء بــهترین حرکات برای فرم دهی بهتر بــاسن و تقویت عضلات این قسمت از بدن می باشد. شبیه به تصویر حالت اسکوات بــه خود بگیرید و پاهــایتان را موازی یکدیگر قرار دهید. در همــین حالت بــه آرامــی به سمت پائین بروید ؛ به گونه ای که گویا در حال قرار گرفتن بر روی صنــدلی می باشید. زانوهایتان در حدود زاویه ۹۰ درجه بــاید خم شود و همچنین نبــاید جلوتر از نوک انگشتتان بــاشنــد. در همــین حالت پس از اندکی وقفه بــه موقعیت اول بازگردید و تمرین را چندین مرتبه تکرار کنــید.

همانگونه که قبلا بیان شد اسکوات دقیقاً بر روی عضلات بــاسن فرد فشار می آورد و بیشترین تاثیر و فرم دهی اش همانجا است . اگر به تصویر دقت کنید می بینید ، این حرکت شبیه به حرکت قبلی اســت بــا این فرق که برای انجامش از توپ کمک گرفته می شود . برای انجام آن ، توپی را بــین پایین کمر و دیوار بگذارید. پس از آن بــه آرامــی اسکوات کلاسیک را انجام دهید. سعی کنید این تمرین را حداقل تا ۳ بــار در هفته انجام دهید. این تمرین را در ست های ۱۵ تایی انجام دهید.

چگونــه کمری بــاریک و بــاسنــی بزرگ داشته بــاشیم

 

این حرکت ضمن تاثیر در عضلات ران و بــاسن، عضلات ساق پا را نــیز تقویت و برجسته می کند و بــه نسبت، کالری بــیشتری هم سوزانده می شود . برای انجام این حرکت پاهــا موازی و بــه عرض بــاسن بــاز شوند ، پس از آن یک گام بلنــد بــه جلو بردارید، این حالت ( یک قدم بــه جلو) را بــه عنوان حرکت آعازین در نظر داشته بــاشید، سپس خیلی آرام بدن تان را پایین بــیاورید، جفت زانوهایتان را خم کنــید، در ادامه بــه حالت شروع برگردید و دوباره بدن را پایین بــیاورید، جفت زانوها را خم کنــید و بــه حالت شروع بازگردید. همین حرکت را برای پای دیگرتان نــیز تکرار کنــید.

چگونــه بــاسنــی بزرگ و گرد داشته بــاشیم

 

این تمرین ظاهرا شبیه به تمرین قبلی اســت بــا این تفاوت که بــه جای قدم برداشتن بــه جلو، شمــا بــاید صاف بــایســتید ، سپس یک گام بــه عقب بردارید و هنگامی که پا را عقب بردید و بــا زمــین تمــاس پیدا نمود ، مــاننــد تمرین قبلی زانو را خم کنــید. وقتی که شمــا از حالت خیز بــه جلو، بــه عقب برگردید سبب مــی گردد که عضلات قسمت بــاسن مستحکم تر و انعطاف پذیری نــاحیه ران بــیشتر شود. این تمرین خصوصاً برای کسانــی که بــه مدت طولانــی نشســتن عادت دارنــد، خیلی مفید اســت.

چگونــه بــاسنــی خوش فرم و برجســته داشته بــاشیم

 

آنگونه که در تصویر مشاهده می کنید پاهــا را فراتر از عرض شانــه بــاز کنــید، نوک پاهــا رو بــه جلو قرار بگیرد، پس از آن روی زانوی راســت خم شوید و بــه موقعیت اول برگردید. این تمرین بــاعث رشد و استحکام عضلات نــاحیه لگن، نــاحیه سرین و ران‌هــا می شود. توجه کنید که در این تمرین شانــه‌هــا نبــاید از زانوهــا جلوتر بــیاینــد. شما می توانید تمرین را به طور متوالی یک بــار پای راســت و یک بــار نیز پای چپ انجام دهید.

چگونــه بــاسنــی پر داشته بــاشیم

 

این تمرین بــاعث تقویت عضلات نــاحیه سرینــی، شانــه‌هــا و شکم مــی‌شود. برای اجرا شکم را سفت بگیرید و کمر صاف بــاشد. همزمــان بــا بلنــد کردن یک پا عضلات بــاسن را سفت کنــید. برای شروع تنــهــا بلنــد کردن چنــد سانت کافی اســت. مراقب بــاشید از عضلات پایین کمر اســتفاده نکنــید. اول بــا یک پا انجام دهید، سپس پای دیگر را عوض کنــید و بعد سعی کنــید هر دو پا را بــا هم بــالا ببرید. مواظب بــاشید که زیاد عضلات نــاحیه کمرتان را بکار نگیرید.

چگونــه بــاسنــی عضلانــی داشته بــاشیم

 

این تمرین جزئی بر گلوتوس بزرگ تمرکز دارد. در انجام این تمرین نــیز مراقب بــاشید که از عضلات کمر اســتفاده نشود، عضلات سرینــی را درگیر کنید. برای اانجام این تمرین زانوهــا را ۹۰ درجه خم کنــید، پاهــا کنــار هم بــاشنــد. بــاسن را منقبض کنــید و بــه خیلی آرام ران‌هــا را از توپ بلنــد کنــید. این تمرین معمولا تحرک زیادی نــدارد، بلکه باید در انجام آن کنترل کامل داشته باشید

ورزش برای داشتن بــاسنــی ریبــا

 

این تمرین بر روی عضلات بــاسن و ران بخصوص قسمت همســترینگ (پشت ران) تاثیرگذار است . یعنــی عضلاتی که از ران و لگن بــه زانوهــا کشیده شده اند. هنگام اجرای این تمرین بــه پشت روی سطحی صاف دراز بکشید، زانوهــا را خم کنید و دســت‌هــایتان را در کنــار بدن قرار دهید. بــا کمک گرفتن از زانوهــا کمرتان را بلنــد کنــید و نگه دارید. تلاش کنید عضلات نــاحیه سرینــی و همســترینگ منقبض شوند. پس از اینکه مدتی در فرم انقبــاض نگه داشتید بــه آهستگی پاها را پایین بیاورید.

چگونه کمری خوش فرم داشته باشیم

رفع گودی بــاسن و ران

در انجام این تمرین ابتدا روی زمــین بــه پهلو دراز بکشید و پاهــا را روی بگذارید ، سپس پای چپتان را تا زاویه ۴۵ درجه و بــه صورت صاف بــالا برده و سپس بــه آرامــی بازگردانید . این حرکت با پای دیگرتان نــیز انجام شود. حرکت لگ عضلات سرینــی کوچک و مــیانــی را تحت تاثیر قرار مــی دهد. همچنــین عضلات خارج ران را برجسته تر می کند.

عضلات بــاسن را بــه شدت درگیر مــی کنــد

 

این حرکت دو دسته از عضلات سرینــی را بــا قدرت هرچه بیشتر درگیر و قوی مــی‌کنــد. برای انجامش مــاننــد تصویر و به همان حالت در بیاییید، نگاهتان بــه روبه رویتان بــاشد، زانوهــا بــه عرض بــاسن بــاز شوند و دســت‌هــا به طور مستقیم زیر شانــه و آرنج هــا صاف بشوند. شکم را آهسته سفت کنید و کمر را در حالت خنثی نگه دارید. پس از آن یک زانو را آهسته بــالا بــیاورید و بــاسن را بچرخانــید تا بــه سمت بــالاتنــه بــیاید، تا زمــانــی که پاشنــه شمــا بــه ارتفاع بــاسن برسد.

باسنی خوش فرم و برجسته

 

حرکت کوهپیمایی علاوه بر تقویت ران، شانــه‌هــا، بــاسن و عضلات مرکزی را نــیز تا حد زیادی درگیر مــی‌کنــد. این حرکت را سعی کنید بــا سرعت نسبتا بالا انجام دهید ؛ تا همزمان با عضله سازی ، کالری سوزی بدن نیز بــیشتر شود . برای انجام این تمرین، شکم را سفت کنــید، انگشت‌هــا را از هم بــاز کنــید تا از مچ دستتان محافظت کنــید. هر بــار یکی از پاهایتان را بــه داخل بــیاورید و زانو را خم کنــید، گویا مشغول دویدن هســتید. دقت کنــید بــالاتنــه را ثابت نگه دارید. سعی کنید این حرکت را به طور مداوم انجام دهید.

تمرینــات هوازی را باید بــه منظور تقویت قلب و عروق انجام دهید، این تمرینات همچنین در فرم دهی و تنــاسب بــهتر بــاسن‌تان نــیز تاثیر دارد . دوچرخه سواری و اسکیت نیز جزء ورزش‌هــای خوب برای بــاسن اســت. بعضی‌هــا فرم بدن‌شان بطور ژنتیکی طوری است که دارای عضلات حجیمــی می باشند ولی انــدام مناسبی نــدارنــد. در این صورت بــهتر اســت در کنــار تمرینــات مقاومتی روی فعالیت‌هــای هوازی بیشتر تمرکز کنــند.

مطالب بیشتر

چطور سریع لاغر شویم ؟ | کاهش وزن سریع با ۷ قدم مهم، کاربردی و جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

تیم کافه تمشک در تلاش است تا بهترین خبرها و مطالب را برای شما تهیه نماید. لطفا با نظرات و پیشنهادات خود ما را در بهتر شدن این سایت یاری کنید. ارتباط با ما: tamcafemag@gmail.com

© 2020 – تمامی حقوق این سایت متعلق به کافه تمشک می باشد کافه تمشک.

© 2020 – تمامی حقوق این سایت متعلق به کافه تمشک می باشد کافه تمشک.

آیا شما هم دوست دارید بدانید چگونه کمری باریک و باسنی بزرگ داشته باشیم؟ درواقع، چگونه به اندام شنی برسیم و از تناسب اندام خود لذت ببریم؟ در ادامه همراه ما باشید تا پاسخ سوال ” چگونه کمری باریک و باسنی بزرگ داشته باشیم؟ ” را دریافت کنید. در این مطلب به بررسی روش‌های مختلف رسیدن به این اندام خواهیم گفت. برای اطلاعات بیشتر می توانید به مقالات بزرگ کردن باسن و برنامه باسن نیز مراجعه کنید.

مهم‌ترین و اولین قدم در رسیدن به کمری باریک و باسنی بزرگ و حفظ این حالت، داشتن رژیم غذایی مناسب است. موادی که ما می‌خوریم در تأمین انرژی موردنیاز بدن برای هضم و ادامه فعالیت‌های حیاتی، نقش به سزایی دارند.

همانطور که می‌دانیم، غذا علاوه بر تأمین انرژی و سلامتی بدن، در فرم و شکل ظاهری اندام ما نیز تأثیر دارد. اگر خوب غذا نخوریم و چربی و کربوهیدرات بیش از اندازه مصرف کنیم، مقدار اضافی این مواد در بدن به چربی تبدیل شده و زیرپوست نقاط مختلف جمع می‌شوند. از این روی داشتن رژیم غذایی مناسب، قدم مهمی در رسیدن به اندامی متناسب است.

اسکوات

همانطور که اشاره کردیم، بهترین راه بزرگ کردن باسن و لاغری شکم پهلو، تمرینات حرفه‌ای همراه با تغذیه متناسب با تمرینات است. در این میان بهتر است از بک برنامه تمرینی-تغذیه‌ای که توسط یک مربی حرفه‌ای که قبلا خود این راه را رفته است، استفاده کنید تا با روش های علمی به ایده آل بدنی خود برسید. به این نکته نیز توجه کنید که حتی با تمرینات در منزل نیز می توانید به کمری باریک و باسنی بزرگ دست پیدا کنید.

چگونه کمری خوش فرم داشته باشیم

اما چگونه به این برنامه حرفه‌ای دست پیدا کنیم؟

می توانید اپلیکیشن مینت را که اپلیکیشن تخصصی سلامت بانوان است، نصب کنبد، به قسمت مینت فیت مراجعه، دریافت برنامه را انتخاب کنید و سپس مربی دلخواه خود را انتخاب کنید و به کمک او به رویاهایتان دست پیدا کنید.

بخش انتخاب مربیان مینت فیت

برای دانلود اپلیکیشن مینت روی لینک زیر کلیک کنید: دانلود اپلیکیشن

مصرف پروتئین به میزان کافی در بدن بسیار ضروری است. پروتئین در ساخت عضله نقش به سزایی دارد. استفاده از غذاهای پروتئینی مانند، سویا، حبوبات و… به شما کمک می‌کند چربی‌های نقاط مختلف را از بین برده و به عضله تبدیل کنید.

کربوهیدرات ماده‌ای است که در رژیم‌های غذایی چاقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده در بدن منجر به چاقی و افزایش وزن می‌شود. با مشورت با پزشک متخصص تغذیه و دنبال کردن برنامه ورزشی و یک رژیم چاقی مناسب و مداوم می‌توانید این چاقی را به ناحیه باسن منتقل کنید تا به پاسخ چگونه کمری باریک و باسنی بزرگ داشته باشیم؟ برسید.

سبزیجات به دلیل داشتن فیبر فراوان و انواع مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان، غذایی مفید و مناسب برای همه هستند. اگر به دنبال لاغر کردن شکم خود هستید، این مواد پرفایده را بیشتر در رژیم خود بگنجانید. سبزیجات مختلف کالری بسیاری پایینی دارند و مصرف درست آنها بر سلامتی و تناسب اندام بسیار مؤثر است.

 

ورزش روزانه

برای داشتن اندام ایده‌آل و سلامتی توأمان، هیچ‌چیز به مانند ورزش تأثیر ندارد. با ورزش، سلامتی خود را تامین کرده و به اندامی متناسب و زیبا می‌رسید. در داشتن کمری باریک و باسن بزرگ نیز باید ورزش‌های مرتبط با شکم، پهلو و باسن را انجام دهید.

از جمله ورزش‌هایی که برای آب کردن چربی شکم و پهلو و فرم دادن به این ناحیه استفاده می‌شوند:

دویدن ورزشی همه جانبه و آسان است. از طرفی با دویدن روی شکم، پهلو، ران‌ها و سایر عضلات درگیر پای خود تأثیر می‌گذارید. بهتر است دویدن را به عادت زندگی خود تبدیل کنید. به این شکل همیشه سالم و سرحال هستید و تناسب اندام خود را حفظ خواهید کرد.

اول صبح که از خواب بیدار شده‌اید، فرصت مناسبی برای انجام این ورزش است. به پارک محله خود رفته یا عرض خیابان را بدوید. کفش مناسب و لباس گرم‌کن را فراموش نکنید. بهتر است با سرعتی مطلوب شروع کرده و هر حال حس کردید که بدنتان گرم شده کمی تندتر بدوید. فراموش نکنید که هر ورزشی را طبق وضعیت جسمانی خود پیش ببرید و فشار مضاعف به بدن خود وارد نکنید.

حرکت کرانچ

امروزه بیشتر ورزش‌های هوازی، انواع مختلف کرانچ را در برنامه خود دارند. این حرکت ورزشی مانند دراز و نشست عمل می‌کند. اصل این حرکت، رساندن دست‌ها به پاها در حالت‌های مختلف است به شیوه‌ای که عضلات شکم در این بین کاملاً درگیر باشند.

برای انجام حالت ساده این حرکت:

این حرکت را تا جایی که می‌توانید انجام دهید. برای بازدهی بالاتر با یک مربی ورزشی مشورت کنید.

باسن بزرگ حاصل تجمع چربی در ناحیه باسن و فرم گرفتن این چربی‌ها است. برای فرم دادن به باسن خود، از ورزش‌های مختلفی می‌توانید استفاده کنید:

بزرگ کردن باسن

اسکات از محبوب‌ترین و مؤثرترین حرکات فرم دادن به باسن است. هرکسی نیز می‌تواند این حرکت را در خانه و هرجایی که خواست انجام دهد:

 

 

حرکت پل باسن

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

اپلیکیشن مینت ، اپلیکیشن تخصصی سلامت بانوان و اولین تقویم تخمک گذاری و پریود ترکر ایرانی.


داشتن باسنی بزرگ و کمری باریک و یا اندامی شنی مانند بازیگران هالیودی بدون شک خواسته همه خانوم‌های زیبا پسند است. اگر فکر می‌کنید باسن کوچکی دارید و می‌خواهید فرم اندام خود را بهتر کنید می‌توانید با دنبال کردن رژیم‌های غذایی و ورزشی مناسب به خواسته خود برسید. ما در اینجا به شما تمرینات ورزشی و رژیم غذایی را آموزش خواهیم داد که در مدتی کوتاه و با امکانات محدود بتوانید به نتیجه دلخواه برسید.

 

 

 

چگونه کمری خوش فرم داشته باشیم

چگونه کمری باریک و باسنی بزرگ داشته باشیم؟

ماهیچه‌های باسن، ماهیچه‌های گلوتئوس یا سرینی نام دارند. عوامل مختلفی مانند ژنتیک و قالب بدن در شکل عضلات باسن نقش دارند اما می‌توان در اندازه و فرم آن تغییراتی انجام داد. ماهیچه گلوتئوس دارای سه قسمت زیر است:

گلوتئوس بزرگگلوتئوس میانیگلوتئوس کوچکانجام ورزش‌هایی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، کوه نوردی و … باعث می‌شوند که این ماهیچه تحریک شده و بزرگ و برجسته شود. برای همین منظور یکسری حرکات ورزشی نیز اختصاصا برای افزایش اندازه باسن تعریف شده‌اند که شامل موارد زیر است:

۱- اسکات زدن با وزنه

 

اسکات زدن اصلی ترین تمرین برای بزرگ شدن باسن است. این تمرین ماهیچه‌های گلوتئوس را مستقیما مورد هدف قرار می‌دهد و باعث افزایش حجم و خوش فرم شدن باسن می‌شود.

پاها را برابر عرض شانه باز کرده و در یک خط بگذارید. در هر دست یک دمبل گرفته و دو طرف بدن خود بگیرید. باسن خود را عقب بکشید و به آرامی نیم خیز به پایین بروید تا پاهایتان زاویه نود درجه بگیرد، سپس بلند شوید تا زانوهایتان صاف شود. این حرکت را پانزده بار تکرار کنید.

در هنگام اسکات زدن سعی داشته باشید که وزن بدنتان روی زانوها نیفتد و وزن را روی پاشنه‌ها بالانس کنید.پشت کمر صاف و کشیده و قفسه سینه باز باشد.هرچه قدر اسکات را آرام‌تر انجام دهید و توقف بیشتری در حالت نشسته و نیم خیز داشته باشید، باسن شما بزرگتر خواهد شد.

 

۲- لانژ یا خیز به جلو

 

این تمرین باعث خوش فرم شدن باسن و عضلات ران و ساق پا می‌شود و چربی‌های شکم را نیز آب می‌کند.

برای انجام این تمرین صاف ایستاده و پاها را کنار هم بگذارید. سپس یک قدم به جلو بردارید و سعی کنید که کمرتان صاف باشد. پای جلویی را از زانو نود درجه خم کرده و پای عقبی کشیده روی پنجه پا کشیده شود. زانوی عقب نباید به زمین برسد. این تمرین را برای هر پا پانزده بار انجام دهید.

 

۳- خرپا زدن

روی زمین به حالت چهار دست و پا نشسته و دست‌ها را به اندازه یک عرض شانه از هم باز کنید، به طوری که زانوها هم زیر باسن قرار بگیرند. در همین حالت یک زانو را از روی زمین بلند کرده و پا را به سمت سقف ببرید. این کار را در حالی انجام دهید که عضلات شکمتان را سفت گرفته‌اید. این حرکت را برای هر پا بیست مرتبه تکرار کنید.

 

۴- پل زدن روی باسن

به پشت دراز بکشید. دستها را دو طرف بدن قرار داده و پاها را در امتداد بدن صاف روی زمین بگذارید. از قسمت کمر سعی کنید که نیمه تنه پایینی را از زمین جدا کرده و بالا بکشید تا کمی بالاتر از بدن شما باشد و حالا یکی از پاها را از روی زمین بلند کنید و رو به بالا بکشید تا زانویتان صاف شود. این حرکت را برای هر پا حدود ده بار تکرار کنید.

 

 

 ۵- پل زدن بالا

همانند تمرین قبلی روی زمین دراز بکشید و دستها را در امتداد بدن قرار دهید. باسن را از روی زمین بلند کرده به طوری که کف پاها روی زمین باشند و زانوها خم شوند. سپس مجددا باسن را روی زمین بگذارید. این تمرین را تا جایی که احساس راحتی می‌کنید تکرار کنید.

 

۱- مصرف پروتئین

برای داشتن بدنی عضلانی باید مواد غذایی پروتئین‌دار بیشتری مصرف کنید. مطمئن باشید که با مصرف پروتئین اندازه باسن شما هم افزایش پیدا خواهد کرد. منابع غذایی که پروتئین دارند شامل مرغ، ماهی، قارچ، لوبیا و سویا، گوشت بدون چربی و حبوبات است.

۲- مصرف کربوهیدرات و چربی

برای داشتن افزایش حجم در عضلات باسن علاوه بر مصرف پروتئین نیاز به مصرف کربوهیدرات و چربی هم دارید اما نکته مهم در انتخاب منبع کربوهیدرات است که از بین مواد غذایی ناسالم انتخاب نشود. سیب زمینی، نان غلات، بادام زمینی و روغن زیتون از جمله منابع کربوهیدرات و چربی سالم است که می‌تواند به افزایش اندازه باسن شما کمک کند.

 

۳- مصرف سبزیجات

مصرف سبزیجات باعث می‌شود که سطح انرژی شما پایدارتر شود و تمرینات خود را بتوانید با توانایی بیشتری انجام دهید.

 

۴- مکمل معدنی و ویتامینی

چگونه کمری خوش فرم داشته باشیم

مصرف مواد معدنی و ویتامینی مورد نیاز بدن باعث می‌شود که چرخه‌های عضله سازی بدن بهتر انجام شود و رشد عضلانی شما سریعتر صورت گیرد.

 

تاثیر لباس بر ظاهر و فرم کمر و باسن

برای اینکه ظاهر باسن و کمرتان زیباتر به نظر بیاید در انتخاب لباس نیز باید دقت کنید. برخی از لباس‌ها به نوعی طراحی شده‌اند که باسن را بالاتر می‌کشند و با داشتن ابرهای داخلی و بالشتک باسن را پرتر نشان می‌دهند. برخی از لباس‌های گن‌دار نیز کمر شما را کشیده و ضمن اینکه چربی‌های شکم شما را مخفی می‌کنند باعث می‌شوند تا کمر شما باریک‌تر به نظر آید،‌همچنین به برجسته نشان دادن باسن نیز کمک می‌کند.

لباس‌های تنگ و یا لباس یوگا نیز باسن شما را برجسته‌تر و کمر را باریک‌تر نشان می‌دهد. اگر از شلوار جین استفاده می‌کنید سعی کنید شلوار جینی بخرید که فاق بلند باشد، شلوارهای فاق بلند کمر را باریک‌تر و باسن را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. 

 


داشتن باسنی بزرگ و کمری باریک و یا اندامی شنی مانند بازیگران هالیودی بدون شک خواسته همه خانوم‌های زیبا پسند است. اگر فکر می‌کنید باسن کوچکی دارید و می‌خواهید فرم اندام خود را بهتر کنید می‌توانید با دنبال کردن رژیم‌های غذایی و ورزشی مناسب به خواسته خود برسید. ما در اینجا به شما تمرینات ورزشی و رژیم غذایی را آموزش خواهیم داد که در مدتی کوتاه و با امکانات محدود بتوانید به نتیجه دلخواه برسید.

 

 

 

چگونه کمری باریک و باسنی بزرگ داشته باشیم؟

ماهیچه‌های باسن، ماهیچه‌های گلوتئوس یا سرینی نام دارند. عوامل مختلفی مانند ژنتیک و قالب بدن در شکل عضلات باسن نقش دارند اما می‌توان در اندازه و فرم آن تغییراتی انجام داد. ماهیچه گلوتئوس دارای سه قسمت زیر است:

گلوتئوس بزرگگلوتئوس میانیگلوتئوس کوچکانجام ورزش‌هایی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، کوه نوردی و … باعث می‌شوند که این ماهیچه تحریک شده و بزرگ و برجسته شود. برای همین منظور یکسری حرکات ورزشی نیز اختصاصا برای افزایش اندازه باسن تعریف شده‌اند که شامل موارد زیر است:

۱- اسکات زدن با وزنه

 

اسکات زدن اصلی ترین تمرین برای بزرگ شدن باسن است. این تمرین ماهیچه‌های گلوتئوس را مستقیما مورد هدف قرار می‌دهد و باعث افزایش حجم و خوش فرم شدن باسن می‌شود.

پاها را برابر عرض شانه باز کرده و در یک خط بگذارید. در هر دست یک دمبل گرفته و دو طرف بدن خود بگیرید. باسن خود را عقب بکشید و به آرامی نیم خیز به پایین بروید تا پاهایتان زاویه نود درجه بگیرد، سپس بلند شوید تا زانوهایتان صاف شود. این حرکت را پانزده بار تکرار کنید.

در هنگام اسکات زدن سعی داشته باشید که وزن بدنتان روی زانوها نیفتد و وزن را روی پاشنه‌ها بالانس کنید.پشت کمر صاف و کشیده و قفسه سینه باز باشد.هرچه قدر اسکات را آرام‌تر انجام دهید و توقف بیشتری در حالت نشسته و نیم خیز داشته باشید، باسن شما بزرگتر خواهد شد.

 

۲- لانژ یا خیز به جلو

 

این تمرین باعث خوش فرم شدن باسن و عضلات ران و ساق پا می‌شود و چربی‌های شکم را نیز آب می‌کند.

برای انجام این تمرین صاف ایستاده و پاها را کنار هم بگذارید. سپس یک قدم به جلو بردارید و سعی کنید که کمرتان صاف باشد. پای جلویی را از زانو نود درجه خم کرده و پای عقبی کشیده روی پنجه پا کشیده شود. زانوی عقب نباید به زمین برسد. این تمرین را برای هر پا پانزده بار انجام دهید.

 

۳- خرپا زدن

روی زمین به حالت چهار دست و پا نشسته و دست‌ها را به اندازه یک عرض شانه از هم باز کنید، به طوری که زانوها هم زیر باسن قرار بگیرند. در همین حالت یک زانو را از روی زمین بلند کرده و پا را به سمت سقف ببرید. این کار را در حالی انجام دهید که عضلات شکمتان را سفت گرفته‌اید. این حرکت را برای هر پا بیست مرتبه تکرار کنید.

 

۴- پل زدن روی باسن

به پشت دراز بکشید. دستها را دو طرف بدن قرار داده و پاها را در امتداد بدن صاف روی زمین بگذارید. از قسمت کمر سعی کنید که نیمه تنه پایینی را از زمین جدا کرده و بالا بکشید تا کمی بالاتر از بدن شما باشد و حالا یکی از پاها را از روی زمین بلند کنید و رو به بالا بکشید تا زانویتان صاف شود. این حرکت را برای هر پا حدود ده بار تکرار کنید.

 

 

 ۵- پل زدن بالا

همانند تمرین قبلی روی زمین دراز بکشید و دستها را در امتداد بدن قرار دهید. باسن را از روی زمین بلند کرده به طوری که کف پاها روی زمین باشند و زانوها خم شوند. سپس مجددا باسن را روی زمین بگذارید. این تمرین را تا جایی که احساس راحتی می‌کنید تکرار کنید.

 

۱- مصرف پروتئین

برای داشتن بدنی عضلانی باید مواد غذایی پروتئین‌دار بیشتری مصرف کنید. مطمئن باشید که با مصرف پروتئین اندازه باسن شما هم افزایش پیدا خواهد کرد. منابع غذایی که پروتئین دارند شامل مرغ، ماهی، قارچ، لوبیا و سویا، گوشت بدون چربی و حبوبات است.

۲- مصرف کربوهیدرات و چربی

برای داشتن افزایش حجم در عضلات باسن علاوه بر مصرف پروتئین نیاز به مصرف کربوهیدرات و چربی هم دارید اما نکته مهم در انتخاب منبع کربوهیدرات است که از بین مواد غذایی ناسالم انتخاب نشود. سیب زمینی، نان غلات، بادام زمینی و روغن زیتون از جمله منابع کربوهیدرات و چربی سالم است که می‌تواند به افزایش اندازه باسن شما کمک کند.

 

۳- مصرف سبزیجات

مصرف سبزیجات باعث می‌شود که سطح انرژی شما پایدارتر شود و تمرینات خود را بتوانید با توانایی بیشتری انجام دهید.

 

۴- مکمل معدنی و ویتامینی

مصرف مواد معدنی و ویتامینی مورد نیاز بدن باعث می‌شود که چرخه‌های عضله سازی بدن بهتر انجام شود و رشد عضلانی شما سریعتر صورت گیرد.

 

تاثیر لباس بر ظاهر و فرم کمر و باسن

برای اینکه ظاهر باسن و کمرتان زیباتر به نظر بیاید در انتخاب لباس نیز باید دقت کنید. برخی از لباس‌ها به نوعی طراحی شده‌اند که باسن را بالاتر می‌کشند و با داشتن ابرهای داخلی و بالشتک باسن را پرتر نشان می‌دهند. برخی از لباس‌های گن‌دار نیز کمر شما را کشیده و ضمن اینکه چربی‌های شکم شما را مخفی می‌کنند باعث می‌شوند تا کمر شما باریک‌تر به نظر آید،‌همچنین به برجسته نشان دادن باسن نیز کمک می‌کند.

لباس‌های تنگ و یا لباس یوگا نیز باسن شما را برجسته‌تر و کمر را باریک‌تر نشان می‌دهد. اگر از شلوار جین استفاده می‌کنید سعی کنید شلوار جینی بخرید که فاق بلند باشد، شلوارهای فاق بلند کمر را باریک‌تر و باسن را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. 

 

منبع: ستاره

1980

باسنم افتاده وکوچیکه میخام باسنم بزرگ وروبه بالا بشه

میخواهم کمری باریک و با سنی بزرگداشته باشم

مطالب خیلی خوب بود
لطفا از وبلاگم دیدن کنید. دانش آموزم یه وبلاگ مربوط به درسم زدم خوشحال میشم با نظراتتون راهنماییم کنینwww.medicinp.blog.ir

من باسنم کوچیک هست و هر قرص و کرمی که گرفتم متاسفانه جواب نداده یا که بعد مدت کوتاهی بزگشت داشنه دوس دارم باسن بزرگ و بر جسته داشنه باشم

اگر این ۸ نفر، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باشند، به کدام‌یک رای می‌دهید؟

تعداد کل آرا:
17601

مطمئنن یکی از مهمترین مسائل برای دختران داشتن بدنی خوش فرم و اندامی برجسته است. در ادامه با ما همراه باشید تا با معرفی برخی خوراکی ها و ورزش ها در این زمینه بیشتر اشنا شوید.

کمر باریک و باسن بزرگ برجسته یا همان اندام شنی بازیگران هالیوود خواسته زنان بسیاری در جهان می باشد. امروز داشتن کمری باریک و باسنی بزرگ برجسته یکی از ملاک های زیبایی اندام و تناسب اندام محسوب می شود. برای اینکه اندام شنی داشته باشید لازم است تا یک سری تمرینات ورزشی انجام دهید و نکاتی را در مورد غذایی که می خورید لحاظ کنید. ما در این مقاله روش های باریک کردن کمر و بزرگ کردن باسن را به شما آموزش خواهیم داد. با نیک استار همراه باشید.

بدون شک غذایی که می خوریم بر اندام ما تاثیر قابل توجه ای می گذارد. برای این که اندام عضله ای و شنی داشته باشید لازم است به نکات زیر توجه کنید.

۱) مصرف پروتئین
یکی از مفیدترین توصیه های غذایی برای داشتن کمر باریک و باسن بزرگ مصرف پروتئین می باشد. اگر می خواهید حجم باسن شما افزایش پیدا کند و کمر شما باریک و لاغر شود تا می توانید از مواد غذایی حاوی پروتئین استفاده کنید. مواد غذایی حاوی پروتئین باعث افزایش حجم عضله های شما خواهد شد. سینه مرغ، سفیده تخم مرغ، ماهی، قارچ، لوبیا و سویا، انواع حبوبات، انواع مغزها و گوشت کم چرب غذاهایی هستند که مقدار قابل توجهی پروتئین دارند و به دلیل کالری پایینی که دارند باعث چاقی اندام شما نخواهند شد.

۲) سبزیجات تازه
سبزیجات علاوه بر این که دارای ویتامین ها و ریز مغذی های قابل توجهی می باشند به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارند باعث پایداری سطح انرژی در بدن می شوند در نتیجه شما با مصرف سبزیجات تازه می توانید زمان بیشتری را به انجام تمرینات ورزشی اختصاص دهید. که نتیجه آن فیت شدن اندام شما و رسیدن به اندام ایده آلتان می باشد.

چگونه کمری خوش فرم داشته باشیم

۳) کربوهیدرات
برای این که باسنی بزرگ داشته باشید لازم است که علاوه بر پروتئین از مواد غذایی حاوی کربوهیدرات هم استفاده کنید. زیرا مصرف کربوهیدرات باعث چاقی بدن می شود. البته شما باید با انجام حرکات ورزشی خاص این چاقی را به سمت عضوی که می خواهید افزایش حجم داشته باشد هدایت کنید. دقت کنید که برای تامین کربوهیدرات مورد نیازتان بهتر است از مواد غذایی سالم و مغذی استفاده کنید و از مصرف مواد غذایی ناسالم و با کربوهیدرات بالا اجتناب نمایید.

۴) چربی
مسلما مصرف چربی در بزرگ شدن باسن نقش موثری خواهد داشت. البته برای اینکه این چربی باعث چاق شدن پهلو کمر شما نشود لازم است که حرکات ورزشی منظمی انجام دهید. برای تامین چربی مورد نیاز بدن می توانید از انواع دانه های روغنی مانند تخمه آفتابگردان، فندق و … استفاده نمایید. شیر پر چرب و گوشت کم چرب نیز منابع خوبی از چربی های مفید برای بدن به شمار می روند.

۵) ویتامین ها و مواد معدنی
برای اینکه سوخت و ساز در بدن شما به خوبی انجام شود و فرایند عضله سازی به بهترین شکل صورت پذیرد لازم است تا بدن شما از نظر انواع ویتامین ها و مواد معدنی اشباع و غنی باشد. کمبود ویتامین یا ماده معدنی خاصی می تواند باعث عضله سوزی و لاغری بیش از حد عضلات شما شود. بنابراین برای این که باسنی بزرگ و کمری باریک داشته باشید لازم است که انواع مختلف ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را یا از طریق مصرف مواد غذایی سالم و یا از طریق مصرف قرص های مکمل و انواع مولتی ویتامین ها تامین کنید.

۶) فست فودها
اگر بخواهیم یک نکته مهم برای داشتن اندام شنی به شما بگوییم باید بگوییم که مصرف فست فود ممنوع. تحقیقات نشان داده است که افرادی که در هفته حداقل یک بار فست فود مصرف می کنند نسبت به سایر افراد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی هستند. همچنین اندام این افراد گلابی شکل بوده و اکثر آن ها دارای چربی اضافه در ناحیه شکم و پهلو می باشند. بنابراین اگر به دنبال راهی برای باریک کردن کمر هستید باید به این نکته توجه کنید و سبک زندگی بدون فست فود را انتخاب کنید.

یکی از پر طرفدارترین حرکات ورزشی در سراسر جهان تمرینات ورزشی مربوط به بزرگ یا کوچک کردن باسن و ران می باشد. اگر به دنبال حرکات ورزشی برای برجسته کردن باسن و بزرگ شدن باسن و ران خود هستید باید به این نکته توجه کنید که در یک اندام فیت بین تمام اعضای بدن تناسب برقرار می باشد. بنابراین همزمان به حرکات ورزشی بزرگ کننده باسن باید عضلات دست و پای خود را نیز تقویت کنید تا تناسب بین اندام برقرار شود.

اگرچه ژنتیک و فرم کلی بدن در شکل و فرم کلی باسن مهمترین نقش را دارد اما از آن جایی که عضلات باسن ماهیچه های سرینی هستند با انجام مرتب حرکات ورزشی می توان باعث افزایش حجم آن ها شد. کافیست روزانه ۱۵ الی ۲۰ دقیقه این حرکات را انجام دهید تا باسنی بزرگ و برجسته داشته باشید. در ادامه به معرفی و آموزش حرکات ورزشی مناسب برای بزرگ شدن باسن می پردازیم.

۱) Single Leg Squat

برای انجام این حرکت به یک صندلی نیاز دارید. روی صندلی بنشینید. دستانتان را مطابق شکل در مقابل خود بگیرید. یکی از پاهایتان را بلند کنید سپس با کمک پای دیگر از صندلی بلند شوید. صاف بایستید و حواستان باشد پایی که بلند کرده اید به زمین نخورد. چند ثانیه صبر کنید و مجددا روی صندلی بنشینید و این حرکت را تکرار کنید. این حرکت باید در دو ست ۱۰ دقیقه ای انجام شود.

۲) The Bridge Up

تمرین پل یکی از معروف ترین حرکات ورزشی برای بزرگ کردن باسن می باشد. روی زمین به پشت دراز بکشید. زانوهایتان را خم کنید و هر دو دست خود را در امتداد بدن قرار دهید. در حالی که دست ها روی زمین است باسن خود را بالا ببرید و از زمین جدا کنید. پس از چند ثانیه توقف باسن خود را به آرامی به زمین برگردانید. مقدار این تمرین بستگی به توانایی بدن شما دارد. تا هر چقدر که می توانید این ورزش را انجام دهید.

۳) Curtsy Kick

برای انجام این حرکت باید صاف بایستید. دست ها را تا شانه بالا بیاورید. پای چپ را پشت پای چپ برده و زانو را خم کنید. باسن باید در راستای سطح زمین باشد و زانو نباید با زمین برخورد کند. در حین تمرین بدن باید صاف باشد و شکم و باسن فشرده و سفت باشد. پای چپ را به سمت جلو بالا ببرید و روی زمین بگذارید. با پای راست نیز این مراحل را انجام دهید. اگر ورزشکار حرفه ای هستید این حرکات را با وزنه انجام دهید. این ورزش باید در دو ست ۱۰ تایی انجام شود.

۴) The Bridge Up with leg lifts

روی زمین مسطحی دراز بکشید. زانوها را خم کنید به نحوی که کف زانوها روی زمین باشد. دست ها باید در امتداد بدن به صورت کشیده قرار گیرد. یکی از پاها را بلند کنید و مانند حرکت شماره ۲ باسن خود را از زمین جدا کرده بالا ببرید. پس از مکثی کوتاه باسن خود را روی زمین بگذارید. سپس این حرکت را با پای دیگر نیز انجام دهید. تا زمانی که خسته نشده اید این ورزش را انجام دهید.

سوالات متداول

حریم خصوصی

حساب کاربری

فروشگاه اینرتنتی شب جمعه با هدف ارائه خدمات در حوزه ی زناشویی از سال 1395 شروع به فعالیت کرد.

رقابت در قیمت و ارسال اکسپرس از مزایای شب جمعه است.

همکاران ما 24 ساعته آنلاین و آماده ی پاسخگویی به انواع سوالات شما هستند.


رمز عبور یکبار مصرف *

فروشگاه اینترنتی شب جمعه رد کردن


رمز عبور یکبار مصرف *


نام کاربری یا ایمیل *


رمز عبور *


ورود


اعتماد شما سرمایه ماست استعلام نماد اعتماد الکترونیک شب جمعه

محصول پیشنهادی برای شما :

دانلود پکیج افزایش سایز آلت تناسلی آقایان

09120148571 – 02166421198

09120148571 – 02166421198

چگونه کمری خوش فرم داشته باشیم

علاقه زنان به داشتن بدنی خوش فرم غیر قابل انکار است. به منظور رسیدن به تناسب اندام راه هایی برای بزرگ شدن اندام هایی مانند سینه و باسن وجود دارد که با بکار گیری آن ها می توان به اندام دلخواه دست پیدا کرد. در مقالات قبلی منتوشاپ در مورد بزرگ کردن سینه برای خانم هایی که سینه های کوچکی دارند توضیح داده شد. در این بخش راه های بزرگ کردن باسن را برای شما آماده کرده ایم تا با انجام آن ها بتوانید باسنی گرد و خوش فرم داشته باشید.

☑ side lungesو بزرگ کردن باسن ● در این حرکت از ماهیچه های باسن استفاده می کنید از موثرترین حرکت هاست. ● روی کف پا بنشینید و یک جفت دمبل را نگه دارید. پای سمت خود را به شکل قدمی بزرگ بکشید. ● حال از پای سمت راست خود برای ایستادن استفاده کنید. ● این روند را در طرف چپ ادامه دهید. هر حرکت را در هر 3 ست ده تایی انجام دهید.

 

☑ dumbbell sqats اسکات با دمبل ● اسکات بهترین تمرین برای هدف قرار دادن ماهیچه های کفل می باشد و سایز باسن را بزرگ می کند. اسکات حالت های مختلفی دارد که تمرین با دمبل موثرترین تمرین برای بزرگ کردن و سفت کردن باسن می باشد. ● بایستید و دمبل را با دستانتان نگه دارید، سر را بالا نگه داشته و عضلات خود را محکم بگیرید. باسن را عقب و زانوها را خم کنید. بدن خود را به طرفین خم کنید و در این حالت چند ثانیه باقی بمانید. این حرکت را ده تا 15 بار تکرار کنید و در هفته 3 بار انجام دهید.

 

☑ step-up و بزرگ کردن باسن ● این حرکت ماهیچه های قسمت پایین بدن را هدف قرار داده و برای بزرگ کردن باسن موثر است و ماهیچه های پا را سفت می کند. ● استپ یا نیمکتی را جلوی خود قرار دهید. صاف بایستید و پاها را به اندازه باسن باز کنید. پای راست خود را همزمان با همل بازدام به سمت مرکز پایه بردارید و پای دیگر خود را در پشت سر خود قرار دهید تا بتوانید تعادل خود را حفظ کنید. ● با انجام عمل دم زانوی خود را خم کنید و به پایین گام بردارید. ● این حرکت را 5 تا ده بار با یک پا کار کنید و بعد پای دیگر. ● 20 دقیقه در روز این حرکت را انجام دهید. ●برای اثر بخشی بیشتر می توانید حرکات را با دمبل یا وزنه انجام دهید.

 

☑ basic donkey kicks ضربه الاغ ● تمرین ضربه الاغ باعث می شود که شما باسن خود را تقویت کرده و در نهایت باسنی بزرگتر داشته باشید. ● به حالت حرکت شنا قرار بگیرید و پای راست خود را تا جایی که می توانید بکشید اما بدن خود را در همان حالتی که هست نگه دارید. این مراحل را با پای چپ نیز ادامه دهید. حداقل به تعداد 8 بار این حرکت را با هر پا تکرار کنید. در هفته 3ه بار انجام دهید.

 

☑ buutt lift /bridge ● این حرکت ماهیچه های باسن را تقویت می کند و به خوش فرمی آن کمک می کند. ● روی زمین طاق باز دراز بکشید و دستانتان را در کنار بدن قرار دهید. پاها را خم کرده و به اندازه عرض شانه باز کنید و صاف روی زمین قرار دهید. باسن خود را با بازدم بالا آورده و چند ثانیه نگه دارید. با دم، باسن خود را به حالت اولیه بازگردانید. این عمل را 8 تا ده بار تکرار کنید. 2 یا 3 بار در هفته این حرکت را انجام دهید.

 

نام (اجباری)

آدرس پست الکترونیکی (اجباری است اما نمایش داده نمی‌شود)

آدرس سایت

تصویر امنیتی جدید

منتوشاپ معتبرترین مرکز فروش کاندوم و محصولات زناشویی با مناسب ترین قیمت کاندوم در انواع کاندوم تاخیری و کاندوم خاردار و کاندوم زنانه و کاندوم عروسکی و اسپری تاخیری و نحوه ی استفاده از کاندوم در خدمت شماست . خرید کاندوم در این فروشگاه بسیار آسان است و به راحتی می توانید خرید کاندوم تاخیری , 

خرید کاندوم خاردار و کاندوم فضایی را در فروشگاه ما تجربه کنید .

 کاندم ها در این فروشگاه همگی دارای مجوز هستند و از کیفیت بالایی برخوردارند. منتوشاپ توسط آموزشگاه سئو ، آموزشگاه طراحی سایت و آموزشگاه تولید محتوا بهینه شده است.

معرفی انواع کاندوم فضایی

معرفی انواع کاندوم عروسکی فانتزی

انواع نوار بهداشتی

ادکلن ها و عطرهای تحریک کننده

خرید و قیمت اسپری تاخیری

انواع دخول در رابطه جنسی

بهنرین نوع و نام دیگر کاندوم

خرید ژل های جنسی آمیزشی لوبریکانت

آموزش استفاده از کاندوم

انواع کاندوم خاردار برای لذت بیشتر

پازیشن تصادفی و فال جنسی

چگونه کمری خوش فرم داشته باشیم

برای مشاوره و سوال در مورد خرید با شماره همراه مسئول فروش تماس بگیرید.

شماره همراه فروش : 09120148571

شماره همراه فروش : 09120742690

تلفن دفتر فروش  : 02166421198

 

 اگرچه اندازه طبیعی دور کمر به وسیله ژنتیک عمدتا تعیین می شود ولی از طریق یک رژیم غذایی مناسب، رعایت برنامه های کاهش وزن و ترتیب دادن برنامه ورزشی استراتژیک، می توان تا حدود زیادی از خطر ابتلا به چاقی دور کمر کاست

داشتن دور کمر بدون چربی جلوگیری کننده از بسیاری از شرایط و خطرات پزشکی از جمله چاقی، بیماری های قلبی، سندرم متابولیک و … است.اگرچه اندازه طبیعی دور کمر به وسیله ژنتیک عمدتا تعیین می شود ولی از طریق یک رژیم غذایی مناسب، رعایت برنامه های کاهش وزن و ترتیب دادن برنامه ورزشی استراتژیک، می توان تا حدود زیادی از خطر ابتلا به چاقی دور کمر کاست. خبر خوب این است که هر کسی با هر شکل اندامی قادر است مقادیری از چربی های اضافه دور کمر را کم کند.

کاهش چربی های دور کمر نیاز به کاهش مصرف کالری روزانه دارد. ضمن این که برخی انتخاب های غذایی هوشمند می تواند به طور خاص برای کاهش سایز کمر کمک کننده باشد. برای مثال مطالعات نشان داده اند افرادی که غلات کامل را علاوه بر ۵ وعده میوه و سبزیجات، سه وعده لبنیات کم چرب، دو وعده گوشت بدون چربی اعم از ماهی ومرغ، به رژیم غذایی شان اضافه می کنند، بیشتر شاهد کاهش چربی شکم و کمر نسبت به کسانی هستند که از غلات تصفیه شده استفاده می کنند.نکات تغذیه ای دیگر عبارتند از:مصرف چربی های مناسب: بنا به تحقیقات، یک رژیم غذایی با چربی های ساده اشباع نشده مانند آووکادو، آجیل، دانه ها، سویا و شکلات، از انباشته شدن چربی در ناحیه کمر جلوگیری می کند.اجتناب از چربی های ترانس: از خوردن چربی های ترانس که اغلب در مواد تهیه شده از روغن های هیدروژنه مانند مارگارین، کلوچه و بیسکوییت یافت می شود، اجتناب کنید. این مواد به افزایش چربی های دور کمر و شکم کمک می کند.مصرف فیبر کافی: در رژیم غذایی خود از مواد فیبردار استفاده کنید. فیبرهای قابل حل مانند سیب، جو دوسر و گیلاس، سطح انسولین را پایین می آورند و منجر به افزایش سرعت سوختن چربی های دور کمر می شوند.در نظر گرفتن صبحانه: مصرف صبحانه به طور متعادل یکی از بهترین کارهایی است که شما می توانید در برنامه کاهش وزن خود بگنجانید. چون باعث سوزاندن کالری بیشتر در طول روز می شود و شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. ترکیبی از غلات سبوس دار و نان کامل، تخم مرغ، میوه و شیر برای وعده صبحانه ضروری است.نوشیدن آب قبل از صبحانه: این کار یک مانع برای بروز گرسنگی غیر قابل تحمل در طول روز است چون شما را هیدراته نگه می دارد.خوردن وعده های غذایی کوچکتر: وعده های غذایی کوچک تر و با فواصل زمانی کم به جای انتخاب وعده های غذایی بزرگ، یکی از رازهای کاهش وزن و کاهش دور کمر است. وعده های غذایی مکرر و کوچک باعث افزایش تحریک سوخت و ساز بدن، و احساس سیری طولانی مدت می شود.اجتناب از گوشت های فراوری شده: برای کاهش وزن از مصرف گوشتهای فراوری شده که با نمک فراوان لود شده اند، پرهیز کنید. هنگام خرید محصولات لبنی نیز به برچسب «بدون چربی» روی آنها دقت کنید.

چگونه کمری خوش فرم داشته باشیم

تمرینات هوازی و بدنسازی: تمرینات شدتی ایروبیک یا استقامتی را امتحان کنید که به شما کمک می کند طی دو ساعت اول بعد از تمرین، ۵۰ تا ۱۵۰ کالری دیگر هم بسوزانید. برای تمرینات هوازی خود از تمرینات ترکیبی با سرعت های مختلف و برای تمرینات اسقامتی و بدنسازی خود از چرخه های تمرینی استفاده کنید.تمرین کردن با توپ: تمرین کردن روی توپ‌ های مخصوص حفظ ثبات و تعادل حین تمرین، شما را وادار می ‌کند که همه عضلات شکم و کمرتان را به کار بیندازید. پلانک یکی از بهترین حرکت‌ هایی است که می‌توانید با این توپ‌ها انجام دهید: در حالت پلانک قرار بگیرید؛ کف دست ‌ها را روی زمین دقیقا پایین ‌تر از شانه‌ ها قرار دهید، پشتتان کاملا صاف باشد، شکم را سفت کنید، بدن کاملا در موازات زمین قرار گیرد، پاها به صورتی کشیده شوند که مچ به پایین آن روی توپ قرار گیرد. ۳۰ تا ۶۰ ثانیه به این حالت باقی بمانید. شکم را کاملا سفت کرده و بعد رها کنید.

ورزش کردن را به تدریج آغاز کرده و ادامه دهید. پیشنهاد می شود بجای انتخاب یک برنامه شدید ورزشی، تعدادی از تمرینات را انتخاب کرده و به دفعات کم در طی روز انجام دهید و به تدریج افزایش دهید.در یک دفترچه یادداشت تمریناتی که انجام می دهید و روند پیشرفت خود را ثبت کنید. به این ترتیب هرگز از انجام این تمرینات احساس خستگی نخواهید کرد و به تدریج نتیجه مطلوب را در کمر و اندام خود خواهید دید!شرایط مناسب و راحت را هنگام انجام تمرینات برای خود فراهم آورید. پوشیدن لباس مناسب، همراه داشتن بطری آب و یا حتی گوش دادن به یک موسیقی مناسب می توانند کمک کنند که تمرینات را با انگیزه و هیجان بیشتری انجام دهید.یوگا را در برنامه ورزشی خود بگنجانید. یوگا در کاهش چربی های دور شکم و تقویت عضلات آن تمرین مناسبی است و خصوصا اگر به صورت دسته جمعی انجام گیرد هیجان و لذت بیشتری به همراه خواهد داشت.تنفس هنگام ورزش را فراموش نکنید. بیشتر افراد حین ورزش کردن، برای داشتن تمرکز در انجام صحیح تمرینات خصوصا تمریناتی که عضلات داخلی را درگیر می کنند، نفس کشیدن را فراموش می کنند و این منجر به سفتی بدن و خستگی زودرس می شود.

بیشتر بدانید : آیا می شود فقط چربی های دور شکم را آب کرد؟

بیشتر بدانید : سوزاندن چربی شکم و تقویت کمر به روش سلبریتی های هالیوود

بیشتر بدانید : از بین بردن چربی شکم با 13 استراتژی موثر

گردآوری : گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthمنبع :iec.behdasht.gov.ir

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

داشتن کمر باریک برای خانم ¬ها مهم است و ازنظر خانم¬ ها ایده آل ترین و بهترین اندام به شکل ساعت شنی است.

کسانی که دارای اندام ساعت شنی هستند که اندازه دور سینه و باسن آن¬ها تقریبا یکی است و سایز کمر بسیار باریک تر از این دو نقطه است. اگر بخواهیم معروف ترین کسانی که اندام ساعت شنی دارند را معرفی کنیم می توان به جوهانسون و سلما هایک اشاره کرد که از معروف ترین ساعت شنی¬ های سینما هستند.

همان طورکه گفتیم بهترین اندام، به شکل ساعت شنی و کمر باریک است. رسیدن به چنین اندام ایده آلی شاید سخت باشد و از آرزوهای بسیاری افراد به ویژه زنان است اما دور از واقعیت نیست. با تغییر در عادات و گرفتن رژیم غذایی سالم ، مصرف روزانه سبزیجات ، میوه¬ های تازه، و رعایت موارد زیر که در ادامه برای داشتن کمر باریک بیان می¬ کنیم باعث می¬ شود در مدت کوتاه به اندامی زیبا برسید.

نوشیدن آب بیشتر؛ بهترین راه برای داشتن کمر باریک | سرآمدینو

نوشیدن آب به میزان کافی و مورد نیاز یکی از بهترین راه¬ ها برای کاهش وزن و لاغری است البته امروزه برای داشتن کمری باریک نیز توصیه بسیار می¬شود. نوشیدن آب حالت¬ سردرگمی که بین تشنگی و گرسنگی دارید را برطرف می¬کند و نه تنها به کاهش وزن و کاهش سایز دور کمرکمک می¬کند بلکه برای زیبایی مو و شادابی پوست نیز بسیار مفید است

چگونه کمری خوش فرم داشته باشیم

مصرف غلات کامل، میوه¬ ها و سبزیجات تازه باعث می¬شود که چربی¬ های مصرفی کمتری را مصرف کنید. حتی برای کاهش وزن در مدت یک هفته مصرف غلات کامل گزینه بسیار مناسبی است زیرا افزودنی ¬های ناسالم درآن وجود ندارد. در مورد میوه ¬ها باید این نکته را یادآوری کرد بعضی از میوه¬ ها سرشار از قند هستند و در مصرف آن¬ها نباید افراط کرد.
حداکثرکاهش وزن مناسب و سالم در هفته باید ۹۰۰ گرم باشد و برای هر نیم کیلو کاهش وزن باید به مقدار ۳۵۰۰ کالری از غذای مصرفی روزانه خود کم کنید؛ پس برای کاهش وزن و لاغری اصلا نیاز نیست با رژیم¬ های سرسخت مواجه شوید فقط عادات غذایی خود را تغییر دهید و غذاها¬ی سالم تری را در برنامه غذایی خود قرار دهید .

تا می توانید ورزش کنید | سرآمدینو

یکی دیگر از راز¬های تبدیل شدن به فردی کمر باریک و کاهش سایز دورکمر و رسیدن به اندام ایده آل همه یعنی همان ساعت شنی است. روزانه به صورت تدریجی ورزش کنید؛ به این صورت که کم کم به سرعت ورزش اضافه کنید تا انگیزه شما در طول کل ورزش به دلیل خستگی که از شدت ورزش زیاد پیش می¬آید از بین نرود و منجر به آسیب های فیزیکی هم نشوید.
برای اینکه سریع تر به کمری باریک برسید بهتر است از ورزش¬ هایی که روی کمر شما تمرکز دارند استفاده کنید. این ورزش¬ها توان عضلات کمر را بالا برده و به باریک کردن سایز کمر کمک می¬کند.

مصرف پروتئین | سرآمدینو

یکی از رازهای دیگر که به باریک بودن کمر کمک می¬کند مصرف پروتئین ¬ها هستند به همین دلیل در سال های اخیر رژیم پروتئین در بین مردم رواج یافته است و طرفداران بسیاری دارد. نکته در مصرف پروتئین این است که نباید در مصرف پروتئین های حیوانی افراط کرد زیرا روی عملکرد کلیه ¬ها و کبد تاثیر می¬گذارد. پروتئین ¬های پیشنهادی ما به شما تخم مرغ، ماهی، سبزیجات، بنشن، مغزها، قارچ ¬ها و آووکادو است.

برای اینکه یک چیز را کوچک نشان بدهیم باید کاری کنیم که چیز¬های اطرافش بزرگ¬تر از آن نشانداده بشوند. برای داشتن کمری باریک شمایاید شانه و سینه خود را تقریبا هم سایز با دور باسن خود نماید (اگر ۱۵ سانت اختلاف باشد اشکال ندارد) و هرچه سینه و باسن خود را بزرگتر کنید، کمر شما باریک¬تر نشان داده می¬شود.

دوری کردن از استرس | سرآمدینو

داشتن استرس نه تنها برای سلامتی خوب نیست بلکه موجب ترشح هورمون کورتیزول می-شود و کورتیزول هم باعث چاقی و اضافه وزن می¬شود به خصوص این چربی¬ ها در دور شکم جمع می¬شوند. پس خود را از استرس دور نگه دارید تا قدمی آسان در راه لاغری بردارید.

پوشیدن لباس مناسب برای تعیین کردن نوع فرم بدن بسیار مهم است. یکی از رازهای دیگر برای نشان دادن کمر باریک بودن این است که از لباسی استفاده کنید که توجه دیگران را به سمت کمر شما جلب کند برای این منظور می¬توانید از یک کمربند برای بستن به دور کمر استفاده کنید.

سخن پایانی
اگر می¬خواهید کمری باریک و تناسب اندام داشته باشید علاوه بر موارد گفته شده باید خوراکی¬ هایی را مصرف کنیدکه چربی سوزی بیشتری داشته باشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله…

چگونه کمری خوش فرم داشته باشیم
چگونه کمری خوش فرم داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *