چطور در خانه روغن نارگیل درست کنیم

 
helpkade
چطور در خانه روغن نارگیل درست کنیم
چطور در خانه روغن نارگیل درست کنیم

قبلا در مقاله خواص روغن نارگیل به بررسی فواید یکی از بهترین روغن های گیاهی برای بدن پرداخته ایم، در این مقاله هم قصد داریم شما را با بهترین روش گرفتن روغن نارگیل در خانه بیشتر آشنا کنیم؛

بد نیست بدانید که روغن نارگیل به دلیل نقطه دود بالایی که دارد یکی از بهترین روغن های خوراکی برای پخت و پز در حرارت بالا (غذا های سرخ کردنی) محسوب می شود.

1- یک نارگیل قهوه ای بالغ بخرید و آب آن را جدا کنید. (نارگیل قهوه ای برای تهیه روغن نارگیل بهتر از نارگیل سبز است)

2- با استفاده از یک چکش یا چاقوی بزرگ و تیز نارگیل را بشکنید.

3- گوشت سفید نارگیل را از پوست قهوه ای رنگ آن جدا کنید.

چطور در خانه روغن نارگیل درست کنیم

4- گوشت سفید نارگیل را به قطعات ریز خرد کرده یا رنده کنید.

5- نارگیل ها را در مخلوط کن ریخته و بر روی آن ها آب داغ بریزید، بگذارید خوب هم بخورد تا با هم ترکیب شوند و شیر نارگیل را ایجاد کنند. (مواظب باشید که دمای آب زیاد بالا نباشد در غیر این صورت درب مخلوط کن در اثر فشار به بالا پرتاب می شود.)

توجه داشته باشید که استفاده از آب داغ در این مرحله، روغن نارگیل بیشتری را برای شما تهیه می کند.

6- شیر نارگیل را درون یک ظرف بزرگ بریزید و خوب ماساژ دهید.

7- شیر نارگیل را با استفاده از یک پارچه ی نخی یا حوله ای تمیز صاف کنید تا تفاله های آن گرفته شوند. پارچه صافی را خوب فشار دهید تا همه ی شیر از تفاله ها جدا شود.

دوباره می توانید این تفاله ها را با آب داغ درون مخلوط کن بریزید و خوب مخلوط کنید تا بار دیگر شیر آن ها را به دست آورید.

8- شیر نارگیل صاف شده را درون یک کاسه شیشه ای بریزید، درب آن را بپوشانید و بگذارید 24 ساعت در دمای اتاق بماند یا دورن یخچال بدون حرکت بماند تا خامه ی آن جدا شود. (در واقع خامه یک لایه سفت و جامد سفید رنگ را بر روی ظرف تشکیل می دهد و آب در لایه زیرین قرار می گیرد.)

9- یک تابه را آماده کنید و با استفاده از یک قاشق، خامه را به آرامی از آب جدا کرده و در آن بریزید.

10- تابه حاوی خامه نارگیل را بر روی حرارت ملایم بگذارید تا آب آن کاملا تبخیر شود و مدام هم بزنید تا ته نگیرد. (این مرحله حدود 1 ساعت زمان می برد.)

توجه داشته باشید که حرارت باید به گونه ای باشد که در حین پختن خامه نارگیل، از ظرف نباید دود و بخار بلند شود.

پس از یک ساعت موادی سفت و جامد از روغن نارگیل جدا می شوند، تا زمانی که این مواد به رنگ قهوه ای در بیایند به حرارت دادن ادامه بدهید.

11. روغن نارگیل زرد رنگ از مواد جامد جدا می شود، از یک پارچه صافی یا توری رد کنید تا ناخالصی های آن گرفته شوند.

روغن نارگیل خالص و طبیعی آماده است، آن را در ظرف شیشه ای بریزید و در دمای اتاق یا یخچال نگهداری کنید. روغن نارگیل در دمای اتاق به شکل مایع و در یخچال جامد می شود.

از این روغن نارگیل به صورت خوراکی برای تهیه انواع غذا و به صورت موضعی برای زیبایی پوست و مو استفاده می شود.

منبع : instructables

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

فوریه 28, 2015
مجله زیبایی, نکات زیبایی

66 دیدگاه
56,509 بازدید

روغن نارگیل خالص خواص بسیاری داشته و علاوه بر موارد استفاده زیبایی، مانند مراقبت از پوست و مو می‌تواند در آشپزی نیز استفاده شود. روغن نارگیل خالص بیشترین كیفیت را داشته، به صورت طبیعی تهیه می‌شود و فاقد هرگونه مواد شیمیایی است. با ما همراه باشید تا ببینیم چگونه می‌توان در خانه و با چند روش ساده روغن نارگیل خالص تهیه كرد.

یك نارگیل رسیده انتخاب كنید. آن را برش زده و سپس گوشت آن را از پوست جدا كنید.

چطور در خانه روغن نارگیل درست کنیم

سپس این نارگیل‌ها را به قطعات بسیار كوچكی خرد كنید و در غذاساز بریزید.

با سرعت متوسط نارگیل‌ها را میكس كنید تا مخلوط یكدستی به دست بیاید. اگر مخلوط سفت است و به راحتی میكس نمی‌شود كمی آب سرد به آن اضافه كنید تا به خوبی میكس شود. بعد این مخلوط را در یك صافی پارچه‌ای بریزید و در زیر صافی ظرفی با دهانه باز برای جمع كردن روغن نارگیل به دست آمده قرار دهید.

صافی پارچه‌ای را ببندید و فشار دهید تا تمامی روغن نارگیل از آن خارج شود. اجازه دهید ظرف به مدت 24 ساعت دست نخورده باقی بماند. خواهید دید كه روغن نارگیل از آب آن جدا شده و روی سطح آن می‌بندد.

می‌توانید برای این كه روغن نارگیل سریع‌تر ببندد، ظرف را در یخچال قرار دهید. البته همین كه ظرف در اتاق خنكی قرار گیرد نیز برای بستن روغن كافی است. در انتها با یك قاشق قسمت بسته آن را بردارید. روغن نارگیل خالص در ظرف باقی می‌ماند.

در این روش باید از نارگیل خشك شده استفاده كنید. می‌توانید آن را از خشكبار فروشی‌ها تهیه كنید و یا خودتان ورقه‌های نارگیل را در فر و با كمترن حرارت به مدت 8 ساعت قرار دهید تا خشك شوند. اگر نارگیل خشك را به صورت آماده می‌خرید، ورقه‌های خشك شده نارگیل را تهیه كنی نه پودر آن را. سپس نارگیل خشك شده را در آبمیوه‌گیری بریزید. آبمیوه‌گیری روغن و آب نارگیل را از بافت آن جدا می‌كند.

مطلب مرتبط: روغن نارگیل تمامی مشکلات موی شما را درمان خواهد کرد

پس از اتمام كار مجددا بافت نارگیلی موجود در آبمیوه‌گیری را خارج كنید و دوباره در آبمیوه‌گیری بریزید، زیرا در یك بار آب گرفتن تمام روغن نارگیل‌ها گرفته نمی‌شود.

آب نارگیل گرفته شده را به مدت 24 ساعت در ظرفی در جای گرم قرار دهید. روغن نارگیل در انتهای ظرف خواهد بست و كرم نارگیل به صورت مایعی در بالای آن جمع خواهد شد.

قبل اینکه به روش سوم بپردازیم می توانید فیلم زیر را ببینید.

4 فنجان آب را روی حرارت متوسط قرار دهید تا بجوشد. گوشت دو نارگیل را از پوست‌های آن‌ها جدا كنید و در یك كاسه بریزید.

سپس این نارگیل‌ها را به همراه آب جوش در مخلوط كن بریزید و مخلوط كنید. توجه كنید كه مخلوط كن بیش از نیمه پر نباشد. برای جلوگیری از بیرون ریختن، در مخلوط كن را نیز با دست نگه‌ دارید.

یك صافی پارچه‌ای را روی یك كاسه قرار دهید. مخلوط آب و نارگیل را روی صافی بریزید و بفشارید تا روغن آن خارج شود. می‌توانید برای گرفتن روغن بیشتر تفاله‌های نارگیل را بار دیگر با آب جوش در مخلوط كن میكس كنید و صاف كنید.

سپس مایع به دست آمده را بجوشانید. آن را روی حرارت متوسط قرار دهید و مدام هم بزنید تا آب آن بخار شده و كرم نارگیل از روغن آن جدا شود.

این كار ممكن است بیش از یك ساعت طول بكشد، پس صبور باشید و مدام مایع را هم بزنید. اگر نمی‌خواهید مایع را بجوشانید، آن را در كاسه‌ای بریزید و روی كاسه را با نایلون بپوشانید. برای 24 ساعت در دمای اتاق نگهداری كنید و سپس آن را در یخچال قرار دهید تا روغن نارگیل ببندد و در بالای كاسه جمع شود. سپس روغن را از كرم مایع جدا كنید.

مطلب مرتبط: 17 خاصیت روغن سیر برای پوست و مو

اگر شما نیز از روغن نارگیل برای مراقبت از پوست خود استفاده می‌کنید، می‌توانید نظرات و یا تجربه‌ی خود را با دیگر خوانندگان مجله نیلگون در میان بگذارید.

[kkstarratings]

برچسبتهیه روغن نارگیل تهیه روغن نارگیل در خانه روغن نارگیل روغن نارگیل اصل روغن نارگیل برای پوست روغن نارگیل خوراكی زیبایی پوست با روغن های گیاهی طرز تهیه روغن نارگیل در منزل نكات زیبایی

جولای 11, 2016

ژانویه 31, 2016

چطور در خانه روغن نارگیل درست کنیم

دسامبر 27, 2015

امروزه استفاده از انواع کرم‌­ها و محصولات آرایشی مختلف و یا انجام جراحی‌­های زیبایی برای …

منم طبق روش یه و راهنمایی دوستان در قسمت نظرات درست کردم و خیلی عالی شد 👌
ممنون از همگی

سلام .ماندگاری این روغنهایی که خودمون توی خونه تهیه میکنیم تا چندوقت هست؟؟؟

بسیار عالی

با سلام. منم درست کردم .منتهی حتما اون ماده ی کره مانند رو توی ظرف روی شعله بگذاریم تا روغن پس بده و بعد اونو صاف کنیم.

با سلام به همه دوستان عزیز و خانم های محترم اگر ویدیوی بالا را ببینید هیچ نیازی به توزیح نداره دستور به عمل آوردن روغن نارگیل رابطور کامل یاد میگیرید با تشکر از همه دوستان عزیز. من دنبال چیز دیگری هستم!!!

با سلام. تجربه ی من برای درست کردن روغن نارگیل خیلی عالی بود.تصمیم گرفتم با شما به اشتراک بزارم.طبق گفته ها ایه دونه نارگیل گرفتم خرد کردم و کم کم ریختم توی مخلوط برای هر دوقاشق کاملا پر نارگیل نصف استکان اب میریختم تا راحت مخلوط بشه چون کم مونده بود میکسرم بسوزه😁بعد که تفاله هارو ازصافی رد کردم بار اول ریختم توی ظرف و گذاشتم تو یخچال۰ دوباره به همون تفاله ها کمی اب اضافه کردم و تومیکسر ریختم اینبار مدت زمان میکس رو چند دقیقه ببشتر کنین .دوباره ازصافی رد کردم و اینو هم تو ظرف دیگه ریختم.بالاخره بعد یه روز ابش موند ته ظرف و کره ی نارگیل بالای ظرف بسته شده بود۰از هر دوتا ظرف کره نارگیل رو جمع کردم و ریختم تو تابه شروع به تفت دادن کره نارگیل کردم۰ بعد نیم ساعتی کم کم روغنش در اومد تا اینکه رنگ اون کره به شکل قهو ایی تیره در اومد و روغن جدا شد و تو شیشه ریختم۰بیشتر از نصف استکان روغن دراومد از یه نارگیل بزرگ و خوب واقعا عالی دراومد انتظار نداشتم۰ اون تفاله های قهو ایی رو داغ داغ ریختم داخل پارچه نخی و محکم فشار دادم و کلی روغن در اومد۰ بالاخره به اندازه ی یه گردو متوسط تفاله قهوه ایی بیرون ریختم۰ و ضمنن تو انتخاب نارگیل دقت کنید چون من دوتا که گرفته بودم یکیش کاملا رسیده بود و خود بخود از پوستش درسته جدا شد روغن زیادی ازش در نیومد۰ ولی دومی که گرفتم بهتر و میوه اش سفت بود عالی شد. واقعا ارزش داره۰ امتحان کنین۰ این بحث همون کره و ساری یاغ هستش که ما ترک ها انجام میدیم۰ اگه کره ی نارگیل رو نجوشونید بعدا کپک میزنه و خراب میشه چون داخلش هرکاری کنین باز مقداری اب داره ۰ ولی روغن رو چندین سال هم میتونین نگه دارین۰ با تشکر .

ممنون
توضیحات سایت و راهنماییهای شما خیلی خوب بود ، منم درست کردم خیلی خوب شد

منک نفهمیدم بالاخره چی شد

سلام من روش آب جوش و آب میوه گیری رو انجام دادم در صافب ریختم و حاصل رو در یخچال گذاشتم روز بعد کره رو که روی مایع بسته شده بود برداشتم و جوشوندم مرتب هم زدم و در آخر هب بخار شو و روغن از مواد جدا شد و اون رو با صافی در ظرف ریختم . دوتا نارگیل حدود نصف لیوان دسته دار روغن خالص میده

خسته نباشید روغن تا چند وقت قابل استفادست

تا خیلی وقت میشود استفاده کرد

اون کره ست

من روش سوم و انجام دادم خیلی راضیم، کره‌ی نارگیل میاد روی آب با قاشق برداشتمش، فقط باید حرارت ببینه که غلیظ شه و شبیه روغن شه ولی من این کارو نکردم و همون کره رو استفاده کردم

مقدار روغن بدست اومده از یک نارگیل چقدره؟
من درست کردم حدود سه قاشق غذاخوری بدست اومد.

روغن نارگیل اصل و ارگانیک در دمای اتاق جامده و وقتی که با دست روی پوست مالش میدین به صورت مایع میشه پس اون قسمتی که جامده ومثل کره می مونه روغن هست. روغن های نارگیلی که تو بازار می بینید و مایع هستند ارگانیکو خالص نیستند و مواد شیمیایی بهش اضافه می کنن تا مایع باشه

نه فرقي نمي كنن

سلام. ببخشید شما یجا میگید که اون قسمت کره روغنه اصلیه یجا میگید اون قسمت مایع روغن اصلیه بالاخره کدومش روغن اصلیه ؟

من شخصا از روش سوم استفاده کردم؛ بعد از چندساعت یه روغن جامد و سفید رنگ(که شبیه کرم هستش) اومد روی ظرف و آب هم زیرش جمع شد. منطقا این ماده کرم رنگ به دست اومده همون روغن نارگیله؛بقیش هم آب اضافی هست

من بعد از چند روز برگشتم تجربم رو به طور کاملتر بگم شاید کمک کنه بقیه دوستان مثل خودم سردرگم نشن برای درست کردن روغن نارگیل . من از روش سوم استفاده کردم،یعنی اول یک نارگیل رو ریز خرد کردم و با آب جوش ریختم تو مخلوط کن و وقتی کاملا مخلوط شد از یه پارچه خیلی نازک صافش کردم که عصارش به طور کامل خارج شه. اینطوری یه مایع تقریبا غلیظ به دست اومد،بعد درِ ظرف رو گذاشتم و چند ساعت این مایع رو در محیط سرد قرار دادم، بعد از نصف روز یه کرم لطیف و تقریبا سفیدرنگ(که خیلی کم بوی نارگیل میداد) روی ظرف جمع شد و زیر ظرف هم یه مایع که شبیه شیر رقیق بود جمع شد.ماده کرم مانند رو از رو جمع کردم و توی ظرف شیشه ای ریختم،با توجه به توضیحات روش اول این مقاله،فکر کردم این ماده ای که روی ظرف جمع شده همون روغن نارگیله ولی فرداش دیدم زیر همون شیشه کوچیک هم کمی آب جمع شده و از طرفی وقتی شیشه رو در محیط گرم قرار دادم حالت کرم مانندش تغییری نکرد و مایع نشد(میدونستم روغن نارگیل باید در هوای گرم مایع شه و در هوی سرد جامد) مطمین شدم ماده بدست اومده روغن نارگیل نیست بلکه به قول دوستان “کره نارگیل”ه ، ترجیحم این بود که روغن رو از طریق حرارت بدست نیارم ولی نهایتا مجبور شدم ازین روش استفاده کنم. کره بدست اومده رو گذاشتم تو یه قابلمه کوچیک و روی شعله کم قرارش دادم و مدام هم زدمش،بعد از حدود نیمساعت کم کم روغن خالص از بقیه مواد جدا شد، روغن رو با قاشق برداشتم و ریختم تو ظرف. روغن بدست اومده تو سرما کاملا جامد و سفید رنگ میشه و تو هوای گرم به حالت مایع و روغنی درمیاد،کاملا بوی نارگیل میده و به نظر میاد کیفیتشم خوب باشه. قبل از اینکه روغن خالص رو بدست بیارم فکر کرده بودم کره نارگیل همون روغنشه،که بعدا فهمیدم اشتباه میکردم. 🙂

ممنون.دقیقا همینطوره که شما گفتی. من توی تایلند هم دیدم که روغن نارگیل رو دقیقا به همین روش درست میکردن. یعنی در نهایت اون کره رو میجوشوندن و روغنش رو صاف میکردن.اتفاقا اون ناخالصی های برشته شده که از روغن جدا میکردن خیلی هم خوشمزه بود

سپاس

ممنون از توضیحاتتون 😍😍

ای بابااا.بالاخره تو روش اول کدومش روغن حساب میشه این همه پرسیدن بقیه درست و شفاف جواب ندادن.تو روش اول مخلوط نهاییو ک گذاشتم تو یخچال رووش ی سطح سفیدی درست شده ولی سفت نیس حالت خامه ای داره یکم رقیقتر باز.زیرشم خ ابکیه همه چی حالا کدوم روغنه؟؟؟؟

سلام من از روش اول استفاده کردم میخواستم ببینم الان اون قسمت جامد روغن نارگیل هست یا قسمت مایع؟

سلام. من از روش اول استفاده کردم میخوام ببینم الان اون قسمت جامد روغن نارگیله یا اون قسمتی که مایع هستش؟

قسمت جامد ك روى آب هست روغن نارگيله، روغن از آب سبكتره و روى آب مى مونه

وقتی رژلب میزنی و اب میخوری چربیش میاد رو اب.یعنی اینم نمیدونی😞

سلام روغن حاصله رو برای سرخ کردن هم میشه استفاده کرد؟

بلە میشە استفادە كرد، حتی حرارت بالا رو هم میتونە تحمل كنە.

من با دستگاه روغن گیری OilSet روغن نارگیل میگیرم. خیلی راحت و اصولیه

میشه بگید دستگاهی که خانم الهه گفتند از کجا میشه تهیه کرد ؟مرسی .

چقدر نارگیل میخری وچه مقدار روغن بدست میاد

سلام میشه بگین دستگاهشو از کجا خریدین

سلام . من طبق روش اول نارگیل رو له کردم . اما واقعا نفهمیدم کدوم قسمت روغن هست . مطالب بالا رو هم خوندم یه جا نوشته اونکه ته نشین میشه مایع هست و یه نوشته اون قسمت سفید . بالاخره کدوم قسمت روغن نارگیل هست؟؟

شما كە در آخر بعد اینكە از فیلتر رد كردید و روغن رو بە حال خودش گذاشتین، روغن خالص نارگیل بحالت جامد در سطح بالایی قرار میگیره و ناخالصی ها ته نشین میشن.

سلام من هم ب روش اول انجام دادم وقتی داشتم میکس میکردم دوتا فنجاK اب سرد هم ریختم و هم شیره نارگیل رو همه روش اول رو انجام دادم داخل یخ]ال گذاشتم بعد 24ساعت اونجوری که اینجا شد نشد بنظرتون مشکل اینه که اب ربختم روغن نارگیل درس نشد?

عزیزان من روغن را به شرح زیر درست میکنم ابتدا نارگیل درسته خشک را خوب با چکش خرد کنید و.کمی تفت دهید سپس در دستگاه میکسر برقی بریزی و انقدر میکس کنید که روان مثل اب بشه سپس در شیشه ریخته و پشت پنجره قرار دهید کاملا روغن نارگیل روی سطح جمع میشود بسیار بسیار عالی و ساده

چگونه می توان روغن نارگیل را بجوشانیم چقدر زمان می برد به طور غیرمستقیم

خواهش میکنم یکی درست توضیح بده توروش اول کدوم روغنه کدوم کره اخه یکی نوشته لایه سفیدرویی روغنه دپباره جایی دگه توعکس امده لایه زیری خواهشاتوضیح بدیدممنون

سلام من نارگیل تازه را آسیاب کردم و مایه ی سفید رنگ را در ظرف ریختم ودر یخچال گذاشتم کرم سفید رنگی درست شد که هیچ آبی نداشت آیا این کرم سفید رنگ روغن نارگیل است یا نه با تشکر

سلام. در روش سوم روی گاز نذاشتم و 24 ساعت گذاشتم تو فضای اتاق و بعد گذاشتم در یخچال ولی فقط آب از کرم جدا شد و کرمش رو ی سطح اومد. شما نوشتید کرم از روغن جدا میشه ولی نشد و بعد چون دیدم روغنش جدا نشد در قابلمه ریختم و جوشاندم و روغنشو جدا کردم. به نظرتون اینکه اول گذاشتم 24ساعت بمونه و بعد در قابلمه جوشوندم خراب یا فاسد نشده؟

سلام محمد عزیز، همون طور كه در روش سوم مي‌بينيد نوشته محتويات كاسه رو 24 ساعت در دمای اتاق قرار بديد و فاسد نميشه.

با سلام. من روش اول رو انجام دادم ولی به نظرم آب زیاد ریختم صافش کردم بعد از 24 ساعت سطحش که آب ایستاد و ته ظرف یه مایع کرم مانند ته نشین شده. روغنش همینه؟

سلام حامد عزیز. شما در نهایت يه روغن نارگیل دارید كه در دمای اتاق به شكل مايع هست و يك كرم نارگیل كه سفت تره.

سلام.مرسی از این نوشته ی خیلی مفید.این کره ای که روی مایع بسته میشه همون روغن نارگیله؟

سلام ليلی عزیز، بله روغن نارگیل روی مايع بسته ميشه.

سلام.مرسی از روشهایی که ارائه دادین.من این روغن رو به روشی که گفتید درست کردم.منظورتون از روغن نارگیل همون کره ای هست که روی قسمت مایع می بنده ؟

سلام ندای عزیز، بله همينطوره.

سلام.خیلی ممنون از مطلب مفیدتون.من درستش کردم.الان اون لایه ی روغنی که بالاش بسته رو باید به عنوان روغن نارگیل استفاده کرد؟اون مایعی که ته ظرف مونده باید دورریخته بشه؟

سلام ليلی عزیز، بله روغن در بالا بسته ميشه و كرم نارگيل در پايين ظرف جمع ميشه. ميتونيد از كرم نارگيل هم برای مراقبت از پوست و مو استفاده كنيد.

برای من برعکسه؛ یک روغن سفت و سفیدرنگ جامد روی ظرف بساه شده و زیرش آبه

خیلی مطلب مفیدو عالیی بود حتما امتحان میکنم چون روغن اصلش واقعا عالیه

من یک زن50 ساله هستم که موهای سرم در30لگی تمام سفیده شده بود وحدود 6ماه از عطاری روغن نارگیل گرفتم برای استفاده می کردم برای نرمی مو هام استفاده کردم حالا می بینم جلوی سرم موهای سیاه رویده شود ومن خلی خوشحال شدم این تجربه من بود از روغن نارگیل به دوستان عزیزم

سلام.من با ااستفاده از روش اول کره نارگیل میگیرم..چطور میتونم روغن خالصشو داشته باشم .برای موهام میخوام.چون این کره هست وقتی آبش میکنی آب قاطیش داره..

نمیشه از بیرون آماده اش رو خرید؟

شدنش که میشه ولی اصل نیست خیلیاشون که اصلا بوی نارگیل هم نمی دن ادم می ترسه استفاده کنه

سلام
خیلی ممنون بخاطر مطلب خیلی خوبتون . یه سوال داشتم میتونیم بجای مخلوط کن خودمون با دست مخلوط کنیم؟
مرسی

سلام، بدون مخلوط كن هم ميتونين از روش جوشاندن نارگيل توي آب جوش روغن بگيريد.

سلام.می شه بگید چطور بفهمیم روغن نارگیل خالصه؟ خواستم برای بیماری الزایمر مادرم استفاده کنم دیدم قیمت های مختلفی می دن.مثلا قوطی 750 گرمی تولید مالزی 25000تومن و لی جاهای دیگه ایرانیش که میگن خالصه کیلویی حدود 330000تومن!

قیمت ارزون این روغن ها مخصکصا ارزون تر از میوه نشانه ی تقلبی بودنه.
در ضمن من مارک سی بی سی فک کنم مال مالزی بود همین حدودی هم که گفتید وزنش بود..اونو شنیدم اصله

بله درسته من از این مارک استفاده کردم که با رنگ قرمز نوشته شده و سبز رنگ هست قوطی
البته چندسال پیش الان نمیدونم بازم اصلش گیر میاد یا نه

ممنون از مطالب مفيدتون
تا چه مدت اين روغن قابل استفاده است؟

مرسی مریم جان، میتونید از روغن نارگیل اصل و خام به مدت 5 سال و یا حتی بیشتر و تا 7 سال در دمای اتاق نگهداری کنید. روغن نارگیل تصفیه شده معمولا عمر مفیدی بین 1 سال و نیم تا دو سال داره.

ببخشید وقتی خودمون درست کنیم میشه اصل و خام؟
میشه تو یخچالم بذارم؟من درست کردم اما به سفتی مال بیرون نیست،روی شیر نارگیل جمع شده بود ،الان کره یا روغنه؟فرق دارن بارهم؟

نه فرقي ندارن عزيزم

بله باید بزارید رو شعله کم تا مواد سفید رنگش جدا شه و روغنش در بیاد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

صفحه نخست » پزشکی و سلامت » طب اسلامی , طب سنتی » طرز تهیه روغن نارگیل خانگی | خواص روغن نارگیل

روغن نارگیل علاوه بر مصرف خوراکی، برای زیبایی پوست و مو و سلامت بدن نیز کاربرد دارد. با تهیه روغن نارگیل خانگی می توانید روغنی خالص با بهترین کیفیت در اختیار داشته باشید و با آسودگی خاطر آن را استفاده نمایید.

 

برای تهیه روغن، نارگیل های رسیده و تازه مناسب هستند. هنگام خرید، نارگیل هایی را انتخاب کنید که سنگین هستند و هنگامی که تکان می دهید، صدای آب درون آن را بشنوید.

سه لکه سیاه رنگ روی پوسته نارگیل وجود دارد که مانند دو چشم و یک دهان هستند. دو لکه نزدیک به هم که بزرگترند، چشم ها هستند.

چطور در خانه روغن نارگیل درست کنیم

برای باز کردن نارگیل ابتدا دو چشم آن را سوراخ کنید تا آب آن خارج شود.

سپس با چکش یا ساتور ضرباتی به میان نارگیل بزنید تا شکسته شود.

با ضربه های آهسته جکش یا با چاقو گوشت را از پوسته جدا کنید.

با پوست کن یا با چاقو لایه قهوه ای رنگ را جدا کنید.

برای خارج کردن روغن از گوشت نارگیل سه روش را پیشنهاد می کنیم.

گوشت نارگیل را خرد کرده داخل مخلوط کن یا غذاساز باکم آب سرد میکس کنید. سپس در صافی پارچه ای ریخته و شیر نارگیل را داخل ظرفی بریزید.

صافی را با دست به خوبی فشار دهید. شیر نارگیل را مدت 24 ساعت در یخچال قرار دهید تا روغن روی سطح آن ببندد.

روغن را با قاشق از روی سطح جدا کنید.

 

گوشت نارگیل و آب جوش را داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید. مخلوط را در صافی پارچه ای ریخته و فشار دهید تا شیره آن خارج شود.

مجددا تفاله ها را با کمی آب جوش داخل مخلوط کن میکس کنید. شیر نارگیل را 24 ساعت در یخچال قرار دهید تا روغن روی آن جمع شود.

 

نارگیل خشک را تکه تکه کرده و در آب میوه گیری بریزید تا آب و روغن از گوشت نارگیل جدا شود. نارگیل های آب گرفته را مجددا در آبمیوه گیری بریزید تا روغن باقیمانده در آن گرفته شود.

روغن حاصله را 24 ساعت در یخچال قرار دهید تا روغن خالص روی آن جمع شود.

∗ در هر سه روش پس از جدا کردن روغن از روی شیر نارگیل، آن را در ماهیتابه ای ریخته و روی حرارت ملایم مدام هم بزنید تا مرحله ای که روغن خالص  و گلوله های طلایی رنگ در ظرف بماند.
روغن را از صافی رد کرده و در شیشه های کوچک برای مصارف بعدی نگهداری کنید.

∗  می توانید به جای گذاشتن در یخچال، مستقیما در ظرفی بجوشانید تا آب آن تبخیر شده و روغن باقی بماند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چطور در خانه روغن نارگیل درست کنیم

نکته : اگر فکر می کنید طعم روغن نارگیل را دوست ندارید، ابتدا از آن با روغن های دیگر و به صورت کم استفاده کنید و سپس مقدار آن را نسبت به روغن های دیگر بیشتر کنید تا به عطر و طعم آن عادت کنید و از خواص آن بهره ببرید.

 

 

من همیشه طبق دستور بالا روغن نارگیل تهیه می کردم و مشکلی نبود ولی اینبار جوشید و خشک شد و دریغ از یه قطره روغن!؟ چرا اینطوری شد؟ هم وقتم رفت و بعد اون همه زحمت و مصرف برق و آب معدنی دلم سوخت و الان دارم به این فکر می کنم که چرا روغن نداد؟ اون همه چربی کجا رفت؟

نام:

روغن نارگیل و خود میوه آن جزو معدود غذاهایی است که در دسته بندی غذاهای عالی جای میگیرد. ترکیب بی نظیر اسیدهای چرب آن تاثیر مثبتی بر روی سلامتی دارد از جمله چربی سوزی و کارکرد بهتر مغز.

با تهیه روغن نارگیل خانگی می توانید روغنی خالص با بهترین کیفیت در اختیار داشته باشید و با آسودگی خاطر آن را استفاده نمایید. با دلگرم همراه شوید.

چطور در خانه روغن نارگیل درست کنیم

روغن نارگیل خالص خواص بسیاری داشته و علاوه بر موارد استفاده زیبایی، مانند مراقبت از پوست و مو می‌تواند در آشپزی نیز استفاده شود.

روغن نارگیل خالص بیشترین کیفیت را داشته، به صورت طبیعی تهیه می‌شود و فاقد هرگونه مواد شیمیایی است. با ما همراه باشید تا ببینیم چگونه می‌توان در خانه و با چند روش ساده روغن نارگیل خالص تهیه کرد.

یک نارگیل رسیده انتخاب کنید. آن را برش زده و سپس گوشت آن را از پوست جدا کنید.

سپس این نارگیل‌ها را به قطعات بسیار کوچکی خرد کنید و در غذاساز بریزید.

با سرعت متوسط نارگیل‌ها را میکس کنید تا مخلوط یکدستی به دست بیاید. اگر مخلوط سفت است و به راحتی میکس نمی‌شود کمی آب سرد به آن اضافه کنید تا به خوبی میکس شود.

بعد این مخلوط را در یک صافی پارچه‌ای بریزید و در زیر صافی ظرفی با دهانه باز برای جمع کردن روغن نارگیل به دست آمده قرار دهید.

صافی پارچه‌ای را ببندید و فشار دهید تا تمامی روغن نارگیل از آن خارج شود. اجازه دهید ظرف به مدت 24 ساعت دست نخورده باقی بماند.

خواهید دید که روغن نارگیل از آب آن جدا شده و روی سطح آن می‌بندد.

می‌توانید برای این که روغن نارگیل سریع‌تر ببندد، ظرف را در یخچال قرار دهید. البته همین که ظرف در اتاق خنکی قرار گیرد نیز برای بستن روغن کافی است.

در انتها با یک قاشق قسمت بسته آن را بردارید. روغن نارگیل خالص در ظرف باقی می‌ماند.

در این روش باید از نارگیل خشک شده استفاده کنید. می‌توانید آن را از خشکبار فروشی‌ها تهیه کنید و یا خودتان ورقه‌های نارگیل را در فر و با کمترن حرارت به مدت 8 ساعت قرار دهید تا خشک شوند.

اگر نارگیل خشک را به صورت آماده می‌خرید، ورقه‌های خشک شده نارگیل را تهیه کنی نه پودر آن را.

سپس نارگیل خشک شده را در آبمیوه‌گیری بریزید. آبمیوه‌گیری روغن و آب نارگیل را از بافت آن جدا می‌کند.

پس از اتمام کار مجددا بافت نارگیلی موجود در آبمیوه‌گیری را خارج کنید و دوباره در آبمیوه‌گیری بریزید، زیرا در یک بار آب گرفتن تمام روغن نارگیل‌ها گرفته نمی‌شود.

آب نارگیل گرفته شده را به مدت 24 ساعت در ظرفی در جای گرم قرار دهید. روغن نارگیل در انتهای ظرف خواهد بست و کرم نارگیل به صورت مایعی در بالای آن جمع خواهد شد.

4 فنجان آب را روی حرارت متوسط قرار دهید تا بجوشد. گوشت دو نارگیل را از پوست‌های آن‌ها جدا کنید و در یک کاسه بریزید.

سپس این نارگیل‌ها را به همراه آب جوش در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید.

توجه کنید که مخلوط کن بیش از نیمه پر نباشد. برای جلوگیری از بیرون ریختن، در مخلوط کن را نیز با دست نگه‌ دارید.

یک صافی پارچه‌ای را روی یک کاسه قرار دهید. مخلوط آب و نارگیل را روی صافی بریزید و بفشارید تا روغن آن خارج شود.

می‌توانید برای گرفتن روغن بیشتر تفاله‌های نارگیل را بار دیگر با آب جوش در مخلوط کن میکس کنید و صاف کنید.

سپس مایع به دست آمده را بجوشانید. آن را روی حرارت متوسط قرار دهید و مدام هم بزنید تا آب آن بخار شده و کرم نارگیل از روغن آن جدا شود.

این کار ممکن است بیش از یک ساعت طول بکشد، پس صبور باشید و مدام مایع را هم بزنید. اگر نمی‌خواهید مایع را بجوشانید، آن را در کاسه‌ای بریزید و روی کاسه را با نایلون بپوشانید.

برای 24 ساعت در دمای اتاق نگهداری کنید و سپس آن را در یخچال قرار دهید تا روغن نارگیل ببندد و در بالای کاسه جمع شود. سپس روغن را از کرم مایع جدا کنید.

بیشتر بخوانید :

۱۰ خاصیت باورنکردنی روغن نارگیل

آموزشی متفاوت برای تهیه روغن صاف قنادی در خانه

طرز تهیه روغن دنبه بدون بو در منزل

چطور در خانه روغن نارگیل درست کنیم

شما می توانید آن را به عنوان مرطوب کننده طبیعی صورت و یا مو، و یا پاک کننده آرایش، استفاده کنید.

در ادامه روش های استفاده خوراکی روغن نارگیل را خواهید دید:

روغن نارگیل نقطه دود بالا و طعم ملایم دارد به همین دلیل می توانید به عنوان روغن در غذا، یا برای سرخ کردن و کباب کردن استفاده کنید.

برای سرخ کردن و کباب کردن سبزیجات در فر نیز مناسب است.

روغن نارگیل را به قهوه، چای داغ یا شکلات داغ اضافه کنید، عطر و طعم ملایمی را به نوشیدنی می دهد.

این روغن را به دستور غذای مورد علاقه خود اضافه کنید.

روغن نارگیل با مکمل هایی که از موز و دیگر میوه های گرمسیری استفاده می کنند، عالی است.

جایگزین مناسبی برای روغن های مایع است.

برای جایگزینی با چربی های جامد، 75 درصد روغن نارگیل و بقیه چربی جامد اضافه کنید.

با تره فرنگی یا پیازچه روی نان تست بگذارید و در فر گرم کنید یا با پنکیک و کلوچه میل کنید.

مقداری روغن نارگیل را ذوب کنید و روی پاپ کورن بریزید و میل کنید.

ارسال رایگان برای خریدهای بیش از 250 هزار تومان

دست چینی از طبیعت بکر ایران زمین

متاسفیم,چیزی در سبد وجود ندارد.

طرز تهیه روغن نارگیل در منزل: روغن نارگیل مزایای زیادی برای سلامتی دارد و می توان از آن برای پخت و پز و همچنین جهت مراقبت از پوست و مو استفاده کرد. شما می توانید روغن نارگیل خود را در خانه با استفاده از یک نارگیل و چند ابزار ساده به راحتی تهیه کنید. امروز در این آموزش با ما همراه باشید تا به راحتی روغن نارگیل اصل و خالص خود را با راحتی در منزل تهیه نمایید. البته این امکان برای شما وجود دارد در هر فصل از سال با مراجعه به فروشگاه اینترنتی عطارین این محصول را به راحتی و با کیفیتی بسیار بالا تهیه نمایید برای این منظور اینجا کلیک کنید.

 

چطور در خانه روغن نارگیل درست کنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

با نارگیل خشک یا کم آب شروع کنید، اگر نارگیل تقریبا خشک شده موجود ندارید و می خواهید با گوشت نارگیل تازه شروع کنید، نارگیل را به قطعات کوچک خرد کنید و از یک ماده دهیدراته برای خشک کردن آن در طی 24 ساعت استفاده کنید. همچنین برای خشک کردن گوشت نارگیل می توانید از فر با کمترین درجه حرارت استفاده کنید. نارگیل ها را به تکه های کوچک خرد کنید، آنها را روی یک ورقه پخت قرار دهید و به مدت 8 ساعت در دمای کم بپزید تا زمانی که کاملا خشک شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مایع به دست آمده را صاف کنید. یک صافی خوب را روی یک کاسه قرار دهید. و مخلوط درون مخلوط کن را کم کم از آن عبور دهید. حتی می توانید در صورت نداشتن صافی از یک پارچه سفید و تمیز استفاده کنید مخلوط به دست آمده را روی آن بریزید و به آرامی با دستان خود آن را فشار دهید تا آخرین قطره آن به خوبی از آن جدا شود.

 

مایع نارگیل به دست آمده را بجوشانید. آن را در قابلمه ای بریزید و بر روی یک شعله قرار دهید و شعله و حرارت را به اندازه متوسط ​​تنظیم کنید. آن را به جوش آورده و بپزید، باید مرتباً و به خوبی در زمان حرارت دادن هم بزنید تا آب تبخیر شود و خامه از روغن جدا شود و قهوه ای شود. روند جوشاندن مایع تا رسیدن به حالت مناسب می تواند بیش از یک ساعت طول بکشد. صبور باشید و مرتباً هم بزنید. سپس مایع را درون یک کاسه قرار دهید و آن را با بسته بندی پلاستیکی بپوشانید. اجازه دهید به مدت 24 ساعت در دمای اتاق باقی بماند، سپس آن را در یخچال قرار دهید تا روغن جامد شود و به بالا شناور شود. روغن را از مایع می توانید به راحتی جدا کنید و از آن استفاده نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

چطور در خانه روغن نارگیل درست کنیم
چطور در خانه روغن نارگیل درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *