چطور در خانه ریمل درست کنیم

 
helpkade
چطور در خانه ریمل درست کنیم
چطور در خانه ریمل درست کنیم

ریمل طبیعی علاوه بر زیبایی مژه ها موجب تقویت و پرپشت شدن مژه ها می شود که با مواد طبیعی و روغن های گیاهی مفید برای مو و مژه به سادگی در خانه ساخته می شود. همانطور که در این بخش از دنیای مد نمناک توضیح خواهیم داد برای تقویت و پرپشت شدن مژه ها بهترین ریمل، ریمل طبیعی و گیاهی است که با مواد مفید برای مو می توان در خانه تهیه کرد.

شاید پیش از این هم در مورد ریمل طبیعی که با روغن کرچک وپوست گردو تهیه می شود شنیده باشید ؛ با تهیه این ریمل به راحتی می توانید مژه های تان را تقویت و رشد آنها را تحریک کنید.برای تهیه این ریمل طبیعی نیاز به کمی:

دستور تهیه:

یک ظرف بلوری نشکن نیاز دارید که 15 گرم وازلین سفید رنگ را درون آن قرار دهید و آن را روی حرارت غیر مستقیم گذاشته و موم داخلش را ذوب کنید. سپس 4 تا5 گرم روغن کرچک، یک گرم روغن پوست سبز گردو و یک گرم عصاره لاوندر را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا سرد شود.

چطور در خانه ریمل درست کنیم

دستور استفاده از ریمل خانگی

هر شب یک قطره از این کرم را قبل از خواب با انگشتتان روی مژه ها خوب بمالید و ماساژ دهید . این کار مژه های تان را در کمتر از 3 هفته بلند، پرپشت و مشکی می کند به گونه ای که شما از این پس از مصرف ریمل بی نیاز می شوید.

مواد لازم

دستور تهیه

یک برس ریمل قدیمیتون و یا یک ظرف لاک قدیمی را بشویید و با این مواد پر کنید:

1/4 ظرف را با روغن کرچک و 1/2 ظرف روغن ویتامین E و 1/4 ظرف ژل آلوورا.

این مواد رو با برس ریملتون با هم ترکیب کنید.روغن کرچک مژه هاتون رو ضخیم میکنه.روغن ویتامین E مژه را بلند میکنه و در تهایت ژل آلوورا رشدش رو تسریع میکنه.این محلول رو برای شش هفته هر شب به مژه ها بمالید.

مغز گردو یا فندوق و یا بادام را به خوبی و کامل کوبیده با یکی دو قطره روغن زیتون در حدی که شره نکند مخلوط کرده و استفاده کنید به همین سادگی ، با این روش هم نور چشم را زیاد کرده و هم مژه ها را تقویت می کند .

مرحله 1. تمیز کردن تیوپ ریمل

اگر یک تیوپ قدیمی ریمل را برای ساخت ریمل خانگی انتخاب نمودید ، پیش از کارآن را کاملا تمیز و خشک کنید ولی اگر از یک تیوپ نو استفاده نموده اید این کار نیاز نیست .

از شامپو بچه دارای فرمولاسیون ملایم برای تمیز کردن تیوپ و قلموی ریمل استفاده کنید و کاملا داخل تیوپ را تمیز نمایید تا هیچگونه ریملی داخل تیوپ باقی نماند.

مرحله 2. مخلوط کردن محتویات در یک کاسه

موم عسل و یا موم سویا ، روغن نارگیل، روغن ویتامین ایی را درون یک کاسه با یکدیگر مخلوط کنید.

مرحله 3. ذوب کردن محتویات با هم

سپس کاسه محتویات ریمل را روی یک کاسه آب داغ بگذارید تا حرارت کاسه زیرین سبب ذوب شدن مواد شود .مواد را به صورت دستی هم نزنید و اجازه دهید که مواد خودشان ذوب شوند.

مرحله 4. افزودن ژل آلوئه ورا

حالا 3الی 4 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا را به مواد ذوب شده اضافه کنید و به خوبی مخلوط نمایید.

مرحله 5. افزودن زغال فعال شده

سه کپسول زغال فعال شده را بشکنید و محتویات داخل آن را درون مواد بریزید و خوب هم بزنید تا مخلوط شود.

مرحله 6. ساخت قیف پلاستیکی

یک پاکت پلاستیکی کوچک بردارید و مواد را داخل آن بریزید سپس در انتهای آن یک سوراخ کوچک ایجاد کنید.

مرحله 7. انتقال محتویات به تیوپ ریمل

با استفاده از کیسه پلاستیکی ، محتویات را به داخل تیوپ منتقل کنید و اگر احساس نمودید مواد داخل ریمل ریخته نمی شود با قلموی ریمل برای باز کردن فضا ی کافی برای باقی محتویات ، مواد را به داخل تیوپ هل دهید .

 

شما میتوانید به جای اینکه هزینه زیادی صرف خرید ریمل کنید ،ریمل خانگی بسازید و از کیفیت آن مطمئن باشید. برای ساخت ریمل اگر با دستورالعمل ما پیش بروید به راحتی میتوانید یک ریمل خانگی با کیفیت بسازید و برای استفاده کردن از آن خیالتان راحت باشد.

اگر بخواهید مطمئن شوید ریمل شما از بهترین مواد ساخته شده، پس بد نیست خودتان آن را بسازید تا از محتویات آن مطمئن باشید و احتمالا تعجب خواهید کرد چقدر ساخت آن آسان است.

علاوه بر اطمینان از کیفیت و سلامت موادی که به مژه هایتان می زنید، در هزینه هایتان نیز صرف جویی می شود. به خصوص اگر هر روز از ریمل استفاده میکنید حتما متوجه شدید که ریمل ها زود خشک می شوند و از سوی دیگر باید هر شش ماه یکبار آنها را تعویض کنید.

بنابراین به جای تهیه ریمل جدید از بازار، می توانید خودتان دست به کار شده و یک ریمل طبیعی خانگی برای خود بسازید.

چطور در خانه ریمل درست کنیم

وسایل مورد نیاز برای ساخت ریمل خانگی• 1 قاشق چای خوری روغن نارگیل • 1 قاشق چایخوری روغن ویتامین ایی• یک دوم قاشق چای خوری موم عسل یا موم سویا• 4-3 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا• سه کپسول زغال فعال شده• تیوپ ریمل قدیمی و یا نو• کیسه پلاستیکی کوچک

مرحله 1. تمیز کردن تیوپ ریمل

اگر یک تیوپ نو برای ساختریمل خانگی خود خریداری کردید، از این مرحله صرف نظر کنید. ولی اگر قصد دارید از یکی از تیوپ های قدیمی ریمل استفاده کنید ،آن را پیش از کار کاملا تمیز و خشک کنید.برای تمیز کردن تیوپ و قلموی ریمل می توانید از شامپو بچه استفاده کنید که فرمولاسیون ملایمی دارد. کاملا مطمئن شوید هیچگونه ریملی داخل تیوپ باقی نمانده است.

مرحله 2. مخلوط کردن محتویات در یک کاسه

در کاسه روغن نارگیل، روغن ویتامین ایی و موم عسل و یا موم سویا را با هم مخلوط کنید.

 

مرحله 3. ذوب کردن محتویات با هم

برای ذوب کردن مواد می توانید در یک کاسه آب داغ ریخته و سپس کاسه محتویات ریمل را روی آن بگذارید تا حرارت کاسه زیرین مواد را با هم ذوب کند. کمی صبر کنید تا مواد خودشان ذوب شود، نیازی نیست به صورت دستی آن را هم بزنید.

 

مرحله 4. افزودن ژل آلوئه ورا

مقدار 4-3 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا را به مخلوط اضافه کرده و به گزارش پرشین وی کاملا هم بزنید.

مرحله 5. افزودن زغال فعال شده

سه کپسول زغال فعال شده را شکسته و محتویات آن را داخل مخلوط ریخته و خوب هم بزنید.

 

مرحله 6. ساخت قیف پلاستیکی

یک پاکت پلاستیکی کوچک برداشته و یک سوراخ کوچک در آن ایجاد کنید. مخلوط را به داخل کیسه منتقل کنید.

 

مرحله 7. انتقال محتویات به تیوپ ریمل

پس از ریختن محتویات به داخل کیسه پلاستیکی، اکنون آن را به داخل تیوپ منتقل کنید. هر وقت احساس کردید مواد داخل تیوپ ریخته نمی شود با قلموی ریمل مواد را به داخل تیوپ هل دهید تا فضای کافی برای بقیه مواد باز شود.

 

ساختریمل خانگی شما با مواد طبیعی کامل شد.

 

ریمل از لوازم آرایشی پرکاربرد و محبوب در بین خانم ها است که زیبایی چشم ها را بیشتر می کند و هر خانمی حتی اگر اهل آرایش غلیظ هم نباشد این وسیله را در کیف خود دارد . انواع زیادی از ریمل ها در بازار وجود دارد که برخی از آن ها به مژه ها حالت بلندی و برخی مژه ها را پر پشت نشان می دهند . همچنین ریمل های رنگی نیز موجود می باشند که می توانید رنگ آن ها را با رنگ چشم و لباستان ست کنید و به چشم هایتان زیبایی خیره کننده ای ببخشید.

 

چطور در خانه ریمل درست کنیم

اما گاهی اوقات ریمل های ما به علت استفاده نکردن زیاد ومرغوب نبودن خشک می شوند ، زیرا استفاده مداوم از ریمل موجب اصطکاک برس ریمل ومواد داخل آن می شود و در نتیجه ریمل حالت مایع خود را حفظ کرده و دیگر به بدنه نمی چسبد و خشک نمی شود .

تاریخ صرف ریمل ها تا 4 ماه است اما اگر تازه ریمل خریده اید و خشک شده آن را دور نریزید ، در این بخش از دنیای مد نمناک ترفندهایی را برای شما ارائه می کنیم که با آن ها می توانید ریمل خشک شده خود را مثل روز اول نو کنید.

یک راه جالب برای تازه کردن ریمل خشک برداشتن درب پلاستیکی ابتدای ریمل است . برای هر بار استفاده از ریملتان به وسیله یک چاقو حلقه لاستیکی را در بیاورید. با کمال تعجب خواهید دید مقداری زیادی از ریملتان باقی مانده است.

برای رفع خشکی ریمل، چند قطره روغن زیتون داخل آن بریزید و خوب تکان دهید ، با این روش مژه هایتان را نیز تقویت می کنید.

چند قطره چای گرم داخل ریمل بریزید و درب آن را ببندید و خوب تکان دهید . خواهید دید ریمل خشک شده تان دوباره مانند روز اول می شود.

اضافه کردن 2 تا 3 قطره چشمی به ریمل برای رفع خشکی ریمل بسیار موثر است . بعد از ریختن قطره های چشمی درون ریمل درب آن را ببندید و خوب تکان دهید سپس می توانید دوباره از این ریمل استفاده کنید.

در این روش ریمل را 5 دقیقه درون آب داغ می گذاریم و چهار الی پنج قطره از مایع لنز را داخل آن می ریزیم و سپس 15 الی 20 ثانیه تکان می دهیم .

اگر ریمل شما خشک شده است، چند قطره گلاب به آن اضافه کنید و ریمل را تکان دهید تا مواد به درستی مخلوط شوند.

این روش برای ریمل هایی که تا حدودی خشک شده کاربرد دارد. ریمل خشک شده تان را با درب بسته درون آب داغ بیاندازید تا موادش دوباره احیا شود.

چطور در خانه ریمل درست کنیم

برای استفاده مجدد از ریمل خشک شده یک قطره روغن بادام شیرین داخل تیوپ ریمل بریزید و خوب تکان دهید ، خواهید دید ریملتان دوباره احیا می شود.

اگر از ریملتان به صورت مداوم استفاده نمی کنید و فقط برای مجالس خاص مورد استفاده قرار می دهید ، آن را در قسمت بالایی یخچال نگهداری کنید تا همیشه تازه و قابل استفاده باقی بماند.

 

ریمل یک وسیله آرایشی بسیار پرطرفدار در میان خانم ها است. اما یک ریمل با کیفیت از قیمت بالایی برخوردار است و از طرفی هم عمر بالایی ندارد و حدودا پس از سه تا شش ماه باید ریمل نو خریداری شود. بهترین راه برای صرفه جویی در هزینه ها این گزینه است که می توانید خودتان به راحتی در منزل ریمل درست کنید.اما چگونه در خانه ریمل درست کنیم؟همراه ما باشید تا با چند روش ساخت ریمل خانگی آشنا شوید.

همانطور که می دانید استفاده از لوازم آرایش طبیعی موجب حفظ سلامت پوست و موی شما می شود بنابراین استفاده از لوازم آرایش ارگانیک باید در اولویت قرار گیرد. با این تفاسیر ریمل طبیعی علاوه بر اینکه به زیبایی مژه ها می افزاید، موجب تقویت و پرپشت شدن مژه ها نیز خواهد شد.

ریمل های طبیعی را به سادگی می توانید با مواد ارگانیک و روغن های گیاهی مفید برای مو و مژه در خانه تهیه نمایید. همانطور که در این مقاله خواهید دید، برای تقویت و پرپشت شدن مژه ها بهترین ریمل، ریمل طبیعی و گیاهی است که با مواد مغذی برای مژه ها می توانید در خانه تهیه کنید.

چطور در خانه ریمل درست کنیم

احتمالا تا کنون درباره ی فواید استفاده از روغن کرچک برای افزایش رشد مو مواردی را شنیده باشید. ترکیب روغن کرچک با پوست گردو کمک مطلوبی به رشد و البته تقویت مژه های تان می کند. برای تهیه این ریمل طبیعی باید موارد زیر را تهیه نمایید :

در ابتدا 15 گرم وازلین سفید را در یک ظرف بلوری نشکن بریزید و آن را روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا زمانی که موم داخل آن ذوب شود. در مرحله ی بعد 4 تا 5 گرم روغن کرچک، به همراه یک گرم روغن پوست سبز گردو و یک گرم عصاره لاوندر را به آن اضافه نموده و خوب مخلوط کنید و اجازه دهید تا سرد شود.

برای حصول نتیجه ی بهتر هر شب یک قطره از این ریمل را قبل از خواب با انگشتتان روی مژه ها خوب بمالید و ماساژ دهید. با این کار مژه هایتان ظرف مدت کمتر از 3 هفته بلند، پرپشت و مشکی خواهند شد به گونه ای که شما از این پس دیگر به استفاده از ریمل نیازی نخواهید داشت.

موادی که برای ساخت این ریمل لازم است، به قرار زیر می باشد:

در ابتدا لازم است تا موم را با حرارت غیر مستقیم بخار آب جوش ذوب نمایید (به روش بن ماری) و سپس مغز قلم را به آن اضافه کرده و ترکیب بدست آمده را خوب با یکدیگر مخلوط کنید. در همین حین ترکیب روغن زیتون را قطره قطره به محتوای درون ظرف اضافه نمایید تا زمانی که تمام روغن را بریزید. پس از اینکه ریمل سرد شد آن را درون تیوب مخصوص نگهداری ریمل بریزید و هر شب از آن بر روی مژه ها استفاده کنید تا نتیجه ی مطلوب حاصل گردد.

اولین چیزی که برای تهیه ی این ریمل احتیاج است، یک ظرف مخصوص نگهداری ریمیل و یا ظرف شسته شده ی یک لاک قدیمی است. ظرف را با نسبت ها و مواد زیر پر کنید :

1/2 ظرف روغن ویتامین E

1/4  ظرف روغن کرچک

1/4 دیگر ظرف هم ژل آلوئه ورا

همه این مواد را داخل ظرف انتخابی خود بریزید. سپس این مواد را با برس ریملتان به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید. دلیل استفاده از روغن کرچک این است که این روغن مژه های شما را ضخیم می کند. روغن ویتامین E مژه را بلند می کند و در نهایت ژل آلوئه ورا  به فرایند رشد مژه ها سرعت می بخشد. این محلول را برای مدت شش هفته هر شب به مژه ها بمالید.

برای ساخت ریمل ذغالی شما به چند ماده مختلف نیاز دارید:

در صورتی که یک تیوپ قدیمی ریمل را برای ساخت ریمل خانگی انتخاب کردید، پیش از هر کاری آن را کاملا تمیز و خشک کنید ولی اگر از یک تیوپ نو استفاده نموده اید نیازی به این کار نمی باشد. برای تمیز کردن تیوپ و قلم موی ریمل می توانید از شامپو بچه دارای فرمولاسیون ملایم استفاده نمایید و کاملا داخل تیوپ را تمیز نمایید تا هیچگونه ریملی داخل تیوپ باقی نماند.

موم عسل و یا موم سویا، روغن نارگیل، روغن ویتامین E را درون یک ظرف به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

چطور در خانه ریمل درست کنیم

در مرحله ی بعد کافی است کاسه حامل محتویات ریمل را روی یک کاسه آب داغ قرار دهید تا حرارت کاسه زیرین سبب ذوب شدن مواد شود. (این روش به اصطلاح بن ماری نامیده می شود) مواد را به صورت دستی هم نزنید و اجازه دهید که مواد خودشان ذوب شوند.

در این مرحله کافی است 3 الی 4 قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا را به مواد ذوب شده اضافه کنید و به خوبی با هم ترکیب نمایید.

سه عدد کپسول ذغال فعال شده را بشکنید و محتویات داخل آن را درون مواد بریزید و خوب هم بزنید تا مخلوط شود.

یک پاکت پلاستیکی کوچک بردارید و مواد را داخل آن بریزید سپس در انتهای آن یک سوراخ کوچک ایجاد کنید.

با استفاده از قیف ساخته شده، محتویات را به داخل تیوپ منتقل کنید. اگر حس کردید مواد داخل ریمل ریخته نمی شود با قلموی ریمل برای باز کردن فضای کافی برای باقی محتویات، مواد را به داخل تیوپ هل دهید. به هر میزان که لازم است این عمل را تکرار کنید.

برای انتقال محتویات به داخل ظرف مخصوص ریمل می توانید از یک سرنگ هم استفاده کنید. یک روش مناسب برای ریختن ماده ریمل داخل ظرف استفاده از سرنگ بدون سوزن است که در داروخانه ‌ها به وفور یافت می‌شود. سر سرنگ را داخل ماده ریمل قرار داده و پیستوله آن را بالا بکشید تا ماده وارد سرنگ شود سپس آن را به ظرف ریمل وارد نمایید تا این که ظرف پر شود. پس از این کار سرنگ را دور بریزید یا حتما با آب ژاول ضد عفونی کنید.

در انتها توجه کنید که اگر ماده ریملی که ساخته ‌اید بیش از حجم ظرف ریمل شماست آن را در یک ظرف در بسته که هوای اضافی نداشته باشد نگهداری کنید تا بعد مجددا مورد استفاده قرار دهید.

مغز گردو یا فندق و یا بادام را به خوبی بکوبید تا کاملا له شود سپس با یک یا دو قطره روغن زیتون مخلوط کرده و استفاده نمایید. به همین سادگی، با این روش هم نور چشم را زیاد کرده و هم مژه ها را تقویت می کنید. توجه داشته باشید که میزان روغن زیتون به حدی باشد که به خورد مواد رفته و بیش از حد نباشد.

موم عسل را رنده کنید و در یک ظرف کوچک حرارت دهید تا ذوب شود. سپس حرارت را خاموش کنید و روغن نارگیل و ژل آلوئه ورا را به آن اضافه نمایید.چند دقیقه صبر کنید سپس سرمه یا سایه مورد نظر را به مخلوط فوق اضافه کنید. هم زدن را تا زمانی که مواد یک دست شوند ادامه دهید. مواد را به ظرف ریمل مورد نظر انتقال دهید.

مراقب باشید ظرف را بیش از حد پر نکنید ، چون وقتی برس ریمل را نیز در ظرف قرار دهید ، ممکن است مواد سرریز شود.وقتی برس را در ظرف قرار دادید ، چندین بار محکم مواد داخل ظرف را هم بزنید .حالا ریمل شما آماده مصرف می باشد.

نکته: اگر میخواهید ریمل تان شفاف و بی رنگ باشد و فقط برای حالت دادن به مژه ها و ایجاد درخشش استفاده کنید می توانید سایه را حذف کنید.

نکات قابل تامل :

چند ماه یکبار این ترکیب را بسازید: باید به این نکته توجه کنید که هر نوع ریملی به خصوص ریمل ‌های دست ساز تاریخ مصرف محدودی دارند و پس از مدتی باید دور انداخته شوند که معمولا این زمان حداکثر شش ماه می باشد. اگر احساس کردید ریمل شما تغییر بو داده است توصیه ی اکید آن است که بیشتر از این آن را استفاده نکنید و دوباره برای خودتان ریمل جدید تهیه نمایید.

در این بین اشاره می کنیم به کسانی که شعار ساخت ریمل با وازلین را پیشنهاد می دهند.وازلین از مواد نفتی تشکیل شده است درست است گاهی روی پوست دست یا پا تاثیر بسزایی دارد و ترک ها را بهبود می بخشد اما یادتان باشد از مواد نفتی نباید برای چشم استفاده نمود!

خاطر نشان می کنم که زیبایی چشم ها تاثیر به سزایی در زیبایی چهره دارد و مژگان پرپشت و بلند و ضخیم این زیبایی را دو چندان می کند اما مهمتر از آن سلامت مژه ها و چشم ها می باشد بنابراین درباره کیفیت لوازم آرایش و موادی که برای ساخت ریمل استفاده می کنید اطمینان حاصل نمایید. سلامتی نباید فدای زیبایی بشود.

در این بخش از زیبامون آموزش درست کردن چند مدل ریمل خانگی و تقویت کننده مژه رو به شما آموزش میدیم. با ما همراه باشید.

برای بسیاری از خانم ها استفاده از ریمل مژه یا ماسکارا جز موارد اصلی هست و میشه اینطور گفت که بدون ریمل نمیتونن زندگی کنن! داشتن مژه های بلند، پرپشت و تیره جز مواردی هست که همیشه زیبایی و جذابیت ویژه ای رو برای چهره ایجاد میکنه و هیچ وقت هم از مُد نمی افته! این محصول آرایشی جادویی بلافاصله چشم ها رو تغییر میده و باعث میشه تا زیباتر و درشت تر دیده بشن. 

اگر دوست دارید ریملی که استفاده می کنید، علاوه بر زیباتر کردن مژه ها خاصیت تقویت کنندگی هم برای مژه داشته باشه بهتون پیشنهاد میکنیم از یک ریمل خانگی که از مواد طبیعی و مفید برای تقویت مژه ها درست شده استفاده کنید. این نوع ریمل های خانگی در کنار قیمت مناسب و ارزانی که خواهند داشت، خیلی خوب مژه ها رو تقویت می کنن و باعث میشن تا به طور طبیعی مژه های پرپشت تر و بلندتری داشته باشید.

با زیبامون دات کام همراه باشید و آموزش درست کردن چند مدل ریمل خانگی و تقویت کننده مژه رو یاد بگیرید.

 

چطور در خانه ریمل درست کنیم

گاهی لازم نیست مژه ها رو با مقدار زیادی ریمل تیره پوشش بدید و فقط ایجاد درخشش و حالت دادن به مژه ها برای تکمیل شدن آرایش روزانه کافی هست. در این مواقع بهتره که به سراغ ریمل های شفاف و بدون رنگ برید و بدون نگرانی از ریختن و پخش شدن ریمل، آرایش چشم ساده و زیبایی داشته باشید! در ادامه با روش درست کردن یک مدل ریمل شفاف آشنا شوید.

 

 

محفظه و براش یا برس ریمل تمیز

1 قاشق غذا خوری روغن نارگیل

یک سوم قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

یک سوم قاشق غذاخوری موم

1 قاشق غذاخوری روغن بادام

شمع

قاشق فلزی

 

1. روغن بادام، روغن نارگیل و ژل آلوئه ورا در ظرف بریزید و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. 

2. موم را رنده کنید و درون قاشق فلزی بریزید و سپس قاشق رو بر روی شمع بگیرید تا موم کمی ذوب شود.

3. موم ذوب شده رو در ظرف حاوی دیگر روغن ها بریزید و به خوبی مخلوط کنید.

4. چند دقیقه صبر کنید تا مخلوط خنک شود.

5. این ترکیب رو در ظرف مناسب بریزید و به عنوان ریمل شفاف که تاثیر خیلی خوبی هم در تقویت مژه ها داره استفاده کنید.

 

همه ما میدونیم که وازلین تاثیر شگفت انگیزی در تقویت و رشد مژه ها داره و کمک میکنه تا به طور طبیعی مژه های بلندتر و ضخیم تری داشته باشید. به همین دلیل ما آموزش درست کردن یک نوع ریمل طبیعی با وازلین رو برای شما آماده کرده ایم.

 

 

یک قاشق وازلین

مقداری سایه چشم با رنگ مشکی یا قهوه ای

ژل آلوئه ورا

محفظه و براش ریمل تمیز

 

1. وازلین و ژل آلوئه ورا رو در یک ظرف شیشه ای بریزید و به خوبی مخلوط کنید.

2. مقداری سایه چشم با رنگ تیره رو به مواد ظرف اضافه کرده و به خوبی ترکیب کنید.

3. مقدار رنگ ریمل رو با اضافه کردن سایه چشم تیره کنترل کنید و در صورت تمایل با اضافه کردن مقدار بیشتری از سایه چشم، رنگ ریمل رو تیره تر کنید.

4. تمام مواد رو به آرومی درون محفظه ریمل تمیز بریزید و به عنوان ریمل خانگی و طبیعی استفاده کنید. 

نکته: اگه به وازلین حساسیت دارید بهتره که از این ریمل استفاده نکنید!

 

این دستورالعمل برای تقویت مژه ها فوق العاده مفید هست و روش آماده سازی بسیار ساده ای داره.

 

چطور در خانه ریمل درست کنیم

 

2 قاشق غذا خوری ژل آلوئه ورا

آب مقطر

چند قطره روغن ویتامین E

 

1. ژل آلوئه ورا رو به همراه چند قاشق آب مقطر و چند قطره روغن ویتامین ای در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدید.

2. وقتی که مواد تشکیل دهنده به خوبی با یکدیگر مخلوط شدند، حرارت رو خاموش کنید.

3. مواد رو در یک محفظه تمیز ریمل بریزید و با استفاده از براش ریمل، روی مژه ها استفاده کنید.

4. اگر دوست دارید این ریمل رنگ داشته باشه میتونید با استفاده از رنگ های معدنی رنگ مورد نظر خودتون رو به این ریمل اضافه کنید و یک ریمل رنگی خانگی داشته باشید. رنگ هایی مثل آبی، بنفش، قهوه ای و … جز رنگ هایی هستند که زیبایی خوبی رو برای مژه ها ایجاد میکنند. 

 

مطالب جالب و پینشنهادی:

مژه های زیبا و پرپشت – آموزش فر کردن و ریمل زدن اصولی و بدون آسیب

آرایش چشم – آموزش ریمل زدن حرفه ای

آموزش نکات مهم ریمل زدن حرفه ای که خانمها نمی دانند!

اکستنشن مژه و روش صحیح پاک کردن ریمل از آن

روش پاک کردن ریمل بدون آسیب به مژه

ریمل های خانگی به دلیل اینکه از موادطبیعی ساخته می شوند. علاوه بر اینکه خاصیت زیبایی دارند می توانند تقویت کننده مژه های شما هم باشند و موجب پرپشتی آن ها شوند.

ریمل یک وسیله آرایشی بسیار پرطرفدار در میان خانم ها می باشد.اما یک ریمل با کیفیت قیمت بالایی دارد
و از طرفی عمر ریمل ها هم کم است و پس از سه تا شش ماه باید یک ریمل نو تهیه شود.برای صرفه جویی در
هزینه ها شما می توانید به راحتی در منزل ریمل تهیه کنید. طرز تهیه ریمل خانگی را در نیک صالحی بخوانید.

شما میتوانید با رنگها اندازه ها و اشکال متفاوتی به وجود بیاورید.و خودتان در منزل ریمل دلخواه خود را تهیه
کرده و استفاده نمایید.

مواد لازم:

وازلین یا چاپستیک بدون بو

چطور در خانه ریمل درست کنیم

سایه مشکی، آبی و قهوه ای

طرز تهیه ریمل خانگی

۱- به اندازه یک دانه انگور از وازلین را در کاسه ای
بریزید.

۲- به اندازه ای که حل می شود
مخلوطی از سایه ها را در آن خرد کنید و آنقدر با چوب پنبه ( نه با انگشت!) هم بزنید
تا یکدست شود.

۳- روی کاسه را با
نایلونی بپوشانید تا خشک نشود.

۴- ریمل شما آماده
مصرف است.

مواد لازم را تهیه کنید: برای ساخت ریمل ذغالی شما به چند ماده مختلف نیاز دارید:

یک قاشق روغن ویتامین E
یک قاشق روغن نارگیل
یک دوم قاشق موم زنبور عسل
یک قاشق ژل آلوئه ورا
سه کپسول ذغال فعال
یک کاسه کوچک
یک کاسه متوسط
کمی آب داغ
یک قاشق

ویتامین E، روغن نارگیل و موم را در کاسه کوچک بریزید: مواد را اندازه گیری کرده و در
یک کاسه کوچک با قاشق با هم مخلوط کنید.

مواد را ذوب کنید: کاسه متوسط را تا نصف با آب داغ پر کنید و کاسه کوچک را داخل آن
قرار دهید طوری که آب وارد آن نشود و روی آن شناور باشد.
خواهید دید که ترکیبات جامد داخل کاسه شروع به ذوب شدن خواهد کرد.
سپس به آرامی کاسه را از آب بردارید و مواظب باشید دستتان را نسوزانید.

ژل آلوئه ورا را داخل ظرف بریزید:برای طرز تهیه ریمل خانگی یک قاشق ژل آلوئه ورا بردارید داخل ظرف بریزید
و با قاشق با ترکیب ذوب شده مخلوط کنید تا ترکیب کاملا یکدست شود.

کپسول ذغال فعال را باز کنید و داخل ظرف بریزید: کپسول‌های ذغال فعال را باز کنید
و محتویات آن را داخل ترکیب بریزید و کاملا با آن مخلوط کنید تا یکدست شود.
این کار به چند دقیقه هم زدن با سرعت نیاز دارد. توجه کنید که ذغال فعال ماده تایید
شده‌ای نیست و احتمال این که برای چشم مضر باشد وجود دارد.
به جای ذغال فعال می‌توانید از رنگ‌های مناسب دیگر که برای چشم مضر نیست
مثلا پودر سایه چشم مشکی استفاده کنید و ریمل بسازید

مواد لازم را تهیه کنید: طرز تهیه ریمل خانگی با خاک رس ساده‌تر و سریع‌تر است و شما با این روش می‌توانید
تنها با چند ابزار ساده برای خودتان ریمل بسازید که برای این کار به وسایل زیر نیاز دارید:

۲۵ گرم (۵ قاشق) خاک رس در رنگ دلخواه
۵ میلی لیتر آب
۵ میلی لیتر گلیسیرین گیاهی
مقدار کمی چسب گوار
یک کاسه کوچک
یک قاشق

خاک رس و چسب گوار را مخلوط کنید: مقدار کمی (یک پینچ) چسب گوار را داخل کاسه بریزید.
این چسب خاصیت پایدار کننده و غلیظ کننده ریمل را به عهده دارد.
سپس ۵ قاشق خاک رس را روی آن بریزید و با هم مخلوط کنید.
شما می‌توانید از هر رنگ خاک استفاده کنید که در نهایت ریمل شما همان رنگ را خواهد داشت.
در صورت نیاز می‌توانید دو یا چند رنگ را با هم مخلوط کنید.
چند نوع خاک رس وجود دارد مانند خاک رس بنتونیت که اگر با پودر کاکائو ترکیب شود
ریمل قهوه‌ای خواهید داشت یا خاک رس قرمز استرالیایی که ریمل قهوه‌ای مایل به قرمز به شما
خواهد داد و خاک رس سیاه استرالیایی که ریمل مشکی به شما خواهد داد.

آب و گلیسیرین اضافه کنید: در طرز تهیه ریمل خانگی وقتی پودر رس و چسب را مخلوط کردید ترکیبات مایع
را اضافه کنید که شامل آب و گلیسیرین هستند سپس آن‌ها را به خوبی مخلوط کنید.
اگر ترکیب غلیظ است و به سادگی ترکیب نمی‌شود چند قطره آب بیشتر اضافه کنید
تا یک مایع غلیظ و نرم داشته باشید. اگر ترکیب رقیق شود هنگام زدن ریمل دچار مشکل خواهید شد.

هر نوع ریملی به خصوص ریمل‌ها دست ساز تاریخ مصرف محدودی دارند و پس از مدتی
باید دور انداخته شوند که معمولا این زمان حداکثر شش ماه است.
اگر احساس کردید ریمل شما بو می‌دهد آن را استفاده نکنید و دوباره برای خودتان ریمل بسازید
وارد کردن ریمل ساخته شده در ظرف ریمل

ظرف و برس ریمل کهنه خود را تمیز کنید: قبل از ریختن ماده ریمل داخل ظرف باید
مطمئن شوید که ظرف شما خالی و تمیز است و حتما برس و ظرف را بشویید و خالی و تمیز کنید.
چون ممکن است این کار زمان بر باشد و در این فاصله ریمل ساخته شده شما احتمالا خشک
و غلیظ خواهد شد این کار را قبل از این که ریمل بسازید انجام دهید.
بطری و برس را زیر آب گرم بگیرید و با شامپو بچه کاملا آن را خالی و تمیز کنید.
برس را با انگشتان خود تمیز کنید تا هیچ سیاهی و کثیفی لابه لای الیاف آن باقی نماند
و با آن ظرف را نیز تمیز کنید تا جایی که آبی که از ظرف خارج می‌شود کاملا تمیز باشد. سپس ظرف و برس را خشک کنید.

از سرنگ استفاده کنید: یک روش مناسب برای ریختن ماده ریمل داخل ظرف استفاده از
سرنگ بدون سوزن است که در داروخانه‌ها یافت می‌شود.
سر سرنگ را داخل ماده ریمل قرار داده و پیستوله آن را بالا بکشید تا ماده وارد سرنگ شود
سپس آن را به ظرف ریمل وارد کنید تا این که ظرف پر شود. پس از این کار سرنگ را دور بریزید یا حتما با آب و صابون بشویید.

از کیسه پلاستیکی استفاده کنید: اگر به سرنگ دسترسی ندارید یک گوشه یک کیسه پلاستیکی
کوچک را با ماده ریمل پر کنید سپس در نوک آن سوراخ کوچکی ایجاد کنید و ماده ریمل
را از طریق این سوراخ داخل ظرف بریزید تا پر شود.

اضافه‌ها را خالی کنید: وقتی ظرف پر شد برس ریمل را داخل آن وارد کنید تا فضای کافی
برای برس ایجاد شود و در ریمل به راحتی بسته شود. اضافات ریمل را با یک چاقو یا کارت بردارید و در آن را ببندید.

بقیه ماده را در محل مناسب نگهداری کنید: اگر ماده ریملی که ساخته‌اید بیش از حجم
ظرف ریمل شماست آن را در یم ظرف دربسته که هوای اضافی نداشته باشد نگهداری کنید و بعدا استفاده کنید.

منبع : آرایشیک – مجله قرمز





©باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت niksalehi.com مجاز میباشد . طراحی سایت با آنلاینر

چطور در خانه ریمل درست کنیم
چطور در خانه ریمل درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *