چطور در خانه روغن کنجد بگیریم

 
helpkade
چطور در خانه روغن کنجد بگیریم
چطور در خانه روغن کنجد بگیریم

یکی از بهترین راه ها برای گرفتن روغن کنجد، روش خانگی آن می باشد زیرا اینگونه از سلامت آن اطمینان کامل دارید. همانطور که می دانید یکی از مفیدترین روغن ها، روغن کنجد می باشد که هم برای استفاده خوراکی و هم جهت درمان مورد توجه قرار گرفته است. روغن کنجد دارای خواص و فواید بسیار زیادی دارد که می توان در انواع غذاها و سالادها از آن استفاده به عمل آورد.

اولین نکته که در تهیه روغن کنجد بسیار مهم است، تهیه کنجدهای با کیفیت و مرغوب می باشد که می توان گفت کنجدهای ایران از با کیفیت ترین نوع کنجد هستند و توصیه می شود برای انجام این کار از کنجد سفید استفاده شود.پس از تهیه کنجد آن ها را در آسیاب یا مخلوط کن می ریزید و دستگاه را روشن می کنید تا خوب مخلوط شده و روغن آن استخراج شود، یک روش دیگر که برای استخراج روغن کنجد از دیرباز تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است مالش یا ورز دادن کنجد می باشد و تا زمانی این عمل ادامه پیدا می کند تا روغن در ظرف مورد استفاده پدیدار شود، در مرحله بعدی با استفاده از یک صافی که روی آن را دستمال کاغذی گذاشتید، کنجدهای خورد شده و روغن را صاف می کنید که روغن از صافی عبور می کند و کنجدهای خرد شده روی دستمال باقی می مانند. البته باید گفت این روش برای تهیه روغن کنجد در مقدار کم است و اگر قصد تهیه روغن بسیاری دارید باید از دستگاه های روغن گیری کنجد و ابزارهای دیگر استفاده کنید.

اگر می خواهید روغن کنجد خانگی تهیه کنید مراحل زیر را باید انجام دهید:ابتدا به مقدار لازم کنجد تهیه می کنید که این میزان به مقدار روغنی که می خواهید داشته باشید بستگی دارد، دانه های کنجد را با استفاده از فر و یا حرارت تست می کنید، اگر می خواهید در فر بگذارید دانه های کنجد را روی سینی فر پخش کرده و در دمای 180 درجه قرار می دهید و به مدت 10-15دقیقه اجازه داده تا به خوبی تست شوند، بهتر است هر 3-4 دقیقه یک بار آن ها را هم بزنید، زمانی که رنگ دانه کنجد طلایی شد می توانید آن را از فر خارج کنید و در صورت استفاده از اجاق گاز کافیست دانه های کنجد را در قابلمه ریخته و به مدت 14-18دقیقه با شعله ملایم حرارت دهید، دانه های کنجد را مرتب بهم بزنید و پس از برشته شدن از روی حرارت بردارید.اجازه دهید دانه های کنجد سرد شوند سپس به ازای هر 4/1 پیمانه کنجد 1پیمانه روغن اضافه می کنید، روغن مورد استفاده می تواند از آفتابگردان، سویا و… باشد. روغن و کنجد را روی اجاق گاز قرار می دهید و 5 دقیقه زمان داده تا با هم مخلوط شوند، این گرم کردن ها کمک می کند روغن بیشتری از دانه های کنجد خارج شود، پس از گرم کردن این مخلوط را در دستگاه مخلوط کن می ریزید و دستگاه را روشن کرده تا کاملا میکس شوند پس از این مرحله اجازه بدهید حداقل 1 ساعت روغن در مخلوط کن باقی بماند این کار سبب می شود روغن کنجد به سمت بالا برود و به راحتی بتوان آن را جدا کرد، برای بهتر جدا شدن ، با استفاده از یک پارچه تنظیف می توانید این کار را انجام دهید و روغن را کاملا صاف کنید و در انتها در ظرف شیشه ای درب دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید و در صورت نگهداری طولانی می توان آن را در فریزر قرار دهید. 

اگر میخواهید از مقدار زیادی کنجد روغن تهیه کنید میتوانید ازدستگاه روغن گیری خانگی کوچک استفاده کنید. چطور در خانه روغن کنجد بگیریم

دستگاه کره بادام زمینیدستگاه آسیاب ادویه جاتدستگاه آسیاب سنجددستگاه روغن کشی هسته اناردستگاه آسیاب سماقدستگاه روغن گیری هسته خرمادستگاه روغن گیری کلزادستگاه آسیاب دانه های سختدستگاه روغن گیری زیتوندستگاه روغن گیری کنجددستگاه آسیاب زردچوبه صنعتی

ارتباط با کارشناسان فروش:

طراحی سایت فروشگاهی پونه مدیا

برای تهیه کردن هر مقدار از روغن ارده کنجد به طور تقریبی باید سه برابر آن کنجد در اختیار داشت. برای مثال اگر قصد دارید به اندازه یک فنجان روغن ارده کنجد داشته باشید به سه فنجان کنجد نیاز دارید. روغن ارده کنجد را می توان در مصارف خوراکی، پوست، مو و زیبایی مورد استفاده قرار داد. در این مقاله به مراحل تهیه ارده کنجد خواهیم پرداخت. 

مراحل تهیه ارده کنجد به این شرح می باشد:

آنچه در طب سنتی درباره کنجد حائز اهمیت است نحوه روغن گیری آن می باشد. تفاوت در نوع روغن گیری می تواند باعث تفاوت در مصرف و کاربرد آن شود. اگر در این روش همانطور که در بالا اشاره شد با استفاده از بو دادن و تفت دادن دانه های کنجد اقدام به روغن گیری نماییم آن را روغن ارده کنجد می نامیم اما اگر روش روغن گیری توسط پرس سرد انجام شود یعنی روغن دانه ها با فشار بالا از دانه گرفته شود آن را روغن کنجد می نامند.شما میتوانید با مطالعه تفاوت روغن کنجد و روغن ارده کنجد بیشتر با این موضوع آشنا شوید. در طب سنتی میان این دو و موارد مصرف، خاصیت و کاربرد آن ها تفاوت است. در واقع در طب سنتی آن چه به عنوان روغن ارده کنجد شناخته می شود باید با استفاده از روغن گیری ارده که همان میکس دانه های برشته و روغن است به دست آید.

دستگاه کره بادام زمینیدستگاه آسیاب ادویه جاتدستگاه آسیاب سنجددستگاه روغن کشی هسته اناردستگاه آسیاب سماقدستگاه روغن گیری هسته خرمادستگاه روغن گیری کلزادستگاه آسیاب دانه های سختدستگاه روغن گیری زیتوندستگاه روغن گیری کنجددستگاه آسیاب زردچوبه صنعتیچطور در خانه روغن کنجد بگیریم

ارتباط با کارشناسان فروش:

طراحی سایت فروشگاهی پونه مدیا

article

شهریور ۸, ۱۳۹۸
تغذیه و سلامت

دیدگاهتان را بنویسید
8,233 بازدید

فروردین ۸, ۱۳۹۹

بهمن ۱۷, ۱۳۹۸

دی ۱۰, ۱۳۹۸

طرز تهیه روغن کنجد مثل طرز تهیه روغن بادام و طرز تهیه روغن تخمه آفتابگردان بسیار ساده است.  روغن کنجد یک روغن پخت و پز است که سرشار از کلسیم، مس، روی، آهن و منیزیم است. همچنین به دلیل داشتن این مواد معدنی برای سلامتی کلی پوست بسیار مفید است.چطور در خانه روغن کنجد بگیریم

برای تهیه روغن کنجد در خانه، دانه ها را کمی تست کنید تا قهوه ای و طلایی شوند. سپس طبق آموزش روغن را تهیه کنید.

در صورتی که تصمیم دارید این روغن را برای مدتی طولانی نگهداری کنید، بهتر است آن را فریز کنید.

 

مرحله اول: برشته کردن دانه های کنجد

 

برای تهیه 1 فنجان روغن (237 میلی لیتر) باید حدود 3 فنجان (710 گرم) دانه کنجد استفاده کنید. پس بنابر میزان روغنی که می خواهید تهیه کنید، دانه کنجد استفاده کنید.

تهیه 1 فنجان (237 میلی لیتر) روغن کنجد مقدار مناسبی برای نیازهای عمومی آشپزی و مراقبت از پوست است. اگر می خواهید مقدار زیادی را تهیه کنید، مقدار دانه کنجد را دو برابر یا سه برابر کنید.

 

دانه کنجد را در دمای 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد) قرار دهید تا تست شود. برای این کار دانه های کنجد را درون سینی ریخته و سینی را درون فر قرار دهید. بعد از 5 دقیقه دانه های کنجد را هم بزنید تا آنها نسوزند. سپس آنها را برای 10-15 دقیقه دیگر در فر قرار دهید. زمانی که رنگ دانه های کنجد طلایی شد، باید سینی را خارج کنید.

 

دانه های کنجد تست شده را درون یک بشقاب یا سینی بریزید و اجازه دهید تا سرد شوند.

به میزان برشته شدن دانه ها توجه کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن دانه های کنجد

 

 

هر 1/4 فنجان (59 گرم) دانه کنجد را با 1 فنجان (237 میلی لیتر) روغن مخلوط کنید. دانه های کنجد را درون یک قابلمه بریزید و به ازای هر 1/4 پیمانه دانه کنجد از 1 پیمانه روغن استفاده کنید. می توانید از روغن آفتابگردان، نارگیل، سویا و … استفاده کنید.
اگر از 3 فنجان (710 گرم) دانه کنجد استفاده می کنید، از 12 فنجان (3 لیتر) روغن استفاده کنید.

 

 

روغن و دانه کنجد را به مدت 5 دقیقه روی اجاق گاز قرار دهید. بعد از اینکه دانه کنجد و روغن پخت و پز را با هم مخلوط کردید، از یک حرارت متوسط برای گرم کردن مواد استفاده کنید. گرم کردن دانه کنجد به استخراج بیشتر روغن از دانه ها کمک می کند.

 

 

 

مخلوط روغن و کنجد را درون مخلوط کن بریزید. پس از گرم شدن روغن، اجاق را خاموش کرده و مخلوط کن را درون سینک قرار دهید. با دقت روغن و دانه ها را از درون قابلمه به داخل  مخلوط کن بریزید. تا آن جایی که دستگاه شما ظرفیت دارد مواد را بریزید.

 

 

دستگاه را روشن کرده و مواد را کاملا میکس کنید. مواد را به مدت 1-4 دقیقه یا تا زمانی که دانه ها کاملا له شوند ، مخلوط کنید.

بعد از این اجازه دهید مواد بین 45 دقیقه تا 2 ساعت درون مخلوط کن باقی بمانند. در این مدت روغن کنجد به سمت بالا می رود و شما می توانید به راحتی آن را جدا کنید.

مرحله سوم: جدا کردن روغن

 

 

یک پارچه تنظیف را روی یک کاسه گذاشته و با کش آن را محکم فیکس کنید. سپس مواد داخل مخلوط کن را بعد از مدت زمان گفته شده در مرحله قبل، درون پارچه خالی کنید.

 

 

 

چطور در خانه روغن کنجد بگیریم

روغن صاف شده را درون یک ظرف در دار یا شیشه تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

در صورتی که برای مدت زمان طولانی می خواهید از آن استفاده کنید، بهتر است آن را فریز کنید.

 

 

روغن کنجد خانگی برای 6 تا 8 ماه درون یخچال و 2 سال درون فریزر قابل نگهداری است.

wikihow

Tags بهترین مارک روغن ارده کنجد بهترین مارک روغن کنجد تشخیص روغن کنجد اصل تهیه ارده کنجد چگونه پوست کنجد را بگیریم چگونه تلخی کنجد را بگیریم چگونه در خانه روغن کنجد بگیریم خواص روغن ارده برای پوست خواص روغن ارده کنجد برای پوست خواص روغن ارده کنجد دکتر روازاده درست كردن ارده در منزل دستگاه روغن گیری خانگی ارزان دستگاه روغن گیری خانگی دستی دستگاه روغن گیری کنجد خانگی روغن ارده کنجد اردکان روغن ارده کنجد بهجتی روغن کنجد از کجا بخریم روغن کنجد اصل را از کجا تهیه کنیم روغن کنجد ماعون روغن گیری در منزل طرز تهیه ارده آپارات طرز تهیه ارده ارومیه طرز تهیه ارده خرما طرز تهیه ارده کنجد طرز تهیه ارده کنجد اردکان طرز تهیه ارده کنجد بوداده طرز تهیه ارده کنجد سنتی طرز تهیه ارده کنجد سیاه طرز تهیه روغن ارده کنجد خانگی طرز تهیه روغن ارده کنجد در منزل طرز تهیه روغن ارده کنجد دکتر روازاده طرز تهیه روغن کنجد فیلم تهیه روغن ارده کنجد قیمت دستگاه روغن کشی کنجد دست دوم قیمت دستگاه روغن گیری بکردانه قیمت دستگاه روغن گیری خانگی ارزان قیمت دستگاه روغن گیری خانگی بتین قیمت دستگاه روغن گیری خانگی دیجی کالا لیست قیمت دستگاه روغن کشی زیتون خانگی مضرات روغن ارده کنجد

درمان سرفه شبانه کودک با راهکارهایی ساده در منزل کودکان اغلب در طول روز هر …

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


Email: info@iranpokht.ir

مشترک شوید

سال 1396-1399

یکی از مفیدترین روغن های گیاهی که هم استفاده خوراکی و هم استفاده به جهت درمانی و زیبایی دارد، روغن کنجد(Sesame Oil) است. روغن کنجد خواص و فواید بسیاری دارد اما بطور کل می توانید از آن در غذاها و سالادهای خود استفاده کرده ضمن اینکه از آن برای لطیف و زیبا ماندن پوست نیز استفاده می شود. در مطلب و فیلم زیر نحوه استخراج و تهیه روغن کنجد توضیح و نمایش داده می شود.

برای تهیه یک روغن کنجد خوب، سعی کنید که از کنجدهای خوب و مرغوب و ترجیحا کنجدهای ایرانی استفاده کنید – استفاده از کنجدهای سفید توصیه می شود.

ابتدا کنجدها را در آسیاب/مخلوط کن ریخته و آسیاب کنید.چطور در خانه روغن کنجد بگیریم

سپس کنجدهای آسیاب و خرد شده را در ظرفی ریخته و خوب مالش یا ورز دهید تا روغن آنها استخراج شود. همزمان کمی آب گرم هم درون این ظرف حاوی کنجدهای آسیاب شده بریزید تا به خارج شدن روغن از کنجد کمک کند. کار ورز دادن کنجدهای آسیاب شده را تا زمانی ادامه دهید که روغن(البته به همراه کنجدهای آسیاب شده) درون ظرف شما نمایان شود.

در مرحله بعد روغن کنجد آغشته به کنجدهای خرد شده را بر روی یک صافی که روی آن دستمال کاغذی قرار داده شده است، بریزید و در زیر آن ظرفی قرار دهید تا روغن کنجد از صافی و دستمال کاغذی عبور کرده و درون ظرف بریزید و به اصطلاح روغن کنجد صاف شود. البته برای بدست آمدن روغن خالص کنجد باید کمی صبر کنید.

توجه کنید که این روش برای تهیه روغن کنجد به مقدار کم در منزل پیشنهاد می شود و برای تهیه روغن کنجد به مقدار زیاد شما باید از ابزارها و روش های دیگری استفاده کنید. برای مثال می توانید کار آسیاب و ورز دادن کنجدها را توسط آسیاب های سنگی انجام دهید؛ روشی که در قدیم برای تهیه انواع روغن ها استفاده می شد.

فیلم زیر روش تهیه روغن کنجد در خانه را بصورت مرحله به مرحله نشان می دهد:

درضمن اگر علاقه مند به آشنایی با نحوه تهیه روغن بادام بصورت سنتی و کارگاهی باشید می توانید به فیلم آموزشی: طرز تهیه روغن کنجد در خانه مراجعه نمایید.

کرج – چهارراه طالقانی – برج طالقانی – طبقه هفتم واحد 205 – کد پستی:3134899978

026-32601

info@chegane.com

 

توضیحی کامل درباره خواص دانه کنجد
امروزه روغن کنجد بین مردم طرفداران زیادی دارد، اما آیا روغن کنجدی که مصرف می کنیم خواص اصلی خود را حفظ کرده است.امروزه با توجه به رواج طب سنتی، گرایش …

بک لینک ارزان

مشاورین املاک درخت سفید

بلیط هواپیما دلتابان

چطور در خانه روغن کنجد بگیریم

آهنگ میلاد راستاد

بلیط هواپیما

خرید یوسی

کلید سازی شبانه روزی

تدریس خصوصی زبان – تدریس خصوصی زبان انگلیسی

دانلود اهنگ

تور استانبول

دانلود آهنگ

مشاوره خانواده تهران

کرکره برقی

باتری موبایل اصل

نهال گردو خوشه ای

خرید تجهیزات دنداپزشکی

مجله ازدواج و خانواده

مرکز تماس ویپ

شیشه سکوریت

سئو سایت

چت روم

بازنویسی مقاله

eq یا iq مسئله این است!!!

1.    صنعت روغن گرفتن از کنجد با خراس (جواز) در هرات، بیشتر از ۲۰۰ سال پیشینه دارد اما گفته می‌شود که این صنعت در حال از بین رفتن است.

2.    زمانی در هرات بیشتر از ۶۰ کارگاه فعال روغن‌کشی از کنجد وجود داشت اما حالا تنها چند کارگاه باقی مانده است.

 

3.    هر کیلو روغن کنجد در بازار حدود ۱۵۰ افغانی معادل ۳ دلار آمریکایی به فروش می‌رسد. به دلیل قیمت بالای این روغن، مردم کمتر از آن استفاده می‌کنند.

 

4.    در این کارگاه‌ها، کنجد را پس از چند بار شستن و باد دادن، در آسیاب کوچکی به نام خراس می‌ریزند.

 

5.    شترهایی که وظیفه چرخاندن خراس را به دوش دارند، باید از صبح زود تا بعد از ظهر به دور آن بچرخند.

 

6.    این مرد سال‌های درازی است که همراه با شترش به دور خراس چرخیده است. او می‌گوید: “عمر این کارگاه از عمر من نیز بیشتر است.”

 

7.    هرات از شهرهای قدیمی افغانستان است و بازار صنایع بومی و کارگاه‌های سنتی در آن تا همین چند سال پیش هم رونق بسیاری داشت.

 

8.    اما حالا فرش بسیاری از این کارگاه‌ها جمع شده و یا در حال جمع شدن است. صاحبان این کارگاه‌ها، از دولت و بخش خصوصی به خاطر حمایت نکردن از صنایع بومی کوچک انتقاد می‌کنند.

 

چطور در خانه روغن کنجد بگیریم

روغن کندر یک روغن قابض و بسیار قوی برای مصارف زیبایی و آرایشی است. شما می توانید با خواندن این آموزش به راحتی در خانه طرز تهیه روغن کندر با مواد مورد نیاز را یاد گرفته و برای مصارف گوناگون آرایشی بهداشتی استفاده نمایید.

روش اول

روش دوم طرز تهیه روغن کندر

مانند روش قبل عمل نموده یعنی ابتدا دو قاشق کندر را در هاون ریخته و کمی می کوبیم درحدی که خرد و ریز شود و سپس دو قاشق (یک واحد) از کندر خرد شده را برداشته داخل شیشه مرباخوری می ریزیم و ده قاشق (پنج واحد) روغن حامل مثل کنجد، زیتون یا گلرنگ را به آن اضافه می نماییم.

در این مرحله به جای قرار دادن شیشه در آب، آن را به مدت یک هفته پشت پنجره یا مکانی گرم و جایی که کمی نور خورشید هم به آن برسد، قرار می دهیم و روزی سه الی چهار مرتبه در روز آن را تکان میدهیم.چطور در خانه روغن کنجد بگیریم

بعد از یک هفته با صافی یا فیلتر، روغن را از کندرها جدا کرده و در یک ظرف تیره رنگ نگه داری می کنیم. اگر می خواهید غلظت و قدرت روغن کندرتان بیشتر شود، دو تا سه بار مراحل بالا را با روغن به دست آمده تکرار نمایید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

دیدگاه

فروشگاه اسپیرولایف با هدف تولید محصولات مراقبت از پوست و مو طبیعی و سالم راه اندازی شده است. تمام محصولات ساخته شده در اسپیرولایف از مواد گیاهی و طبیعی یا فرآورده های آنها می باشد.

ایران، اصفهان، خیابان احمدآباد، کوچه پانزدهم

برای ارتباط با ما و ثبت شکایات

info@spirulife.me

09027502590

قوانین و مقررات فروشگاه اسپیرولایف

چطور در خانه روغن کنجد بگیریم
چطور در خانه روغن کنجد بگیریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *