چطور در خانه لیمو عمانی درست کنیم

 
helpkade
چطور در خانه لیمو عمانی درست کنیم
چطور در خانه لیمو عمانی درست کنیم

لیمو عمانی همان لیمو ترش شیرازی خشک شده است که به عنوان چاشنی در تهیه انواع غذاها استفاده می‌شود. ما در «ایرنا زندگی» طرز تهیه لیمو عمانی را آموزش می‌دهیم تا از بهترین نوع آن در غذاهایتان استفاده کنید.

لیمو عمانی همان لیمو ترش شیرازی خشک شده است که به عنوان چاشنی در تهیه انواع غذاها استفاده می‌شود. ما در «ایرنا زندگی» طرز تهیه لیمو عمانی را آموزش می‌دهیم تا از بهترین نوع آن در غذاهایتان استفاده کنید.

مواد لازم:

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. لیمو ترش‌های شیرازی را خوب بشویید و بر روی آنها مقداری نمک بریزید. بگذارید ۱ روز بماند و سپس آنها را با آب سرد خوب بشویید.

چطور در خانه لیمو عمانی درست کنیم

۲. درون یک قابلمه مقداری آب بریزید، سرکه را به آن اضافه کرده و بگذارید به جوش بیاید. حالا لیمو ترش‌ها را به مخلوط آب و سرکه اضافه کنید و بگذارید ۱۰ ثانیه بجوشند، سپس با آب سرد خوب آبکشی کنید.

۳. مجددا لیمو ترش‌های آبکشی شده را درون مخلوط آب جوش و سرکه بریزید و این بار اجازه دهید به مدت ۱ دقیقه بجوشند، سپس درون آبکش بریزید اما آنها را آبکشی نکنید.

۴. پس از خنک شدن لیمو ترش‌ها با خلال دندان سوراخ ریزی روی هر کدام ایجاد کنید، آنها را بر روی یک پارچه نخی تیره (برای جذب نور بیشتر) بریزید و به مدت ۱۰ روز زیر نور خورشید بگذارید تا خشک شوند.

۵. لیموهای کمی خشک شده را درون سبد بریزید و بگذارید چند روز هم در سایه بمانند تا کاملا خشک شوند.

۶. می‌توانید لیمو عمانی‌ها را آسیاب کنید تا پودر یا گرد آن تهیه شود.

برای داشتن یک برنامه غذایی متنوع باید دست به دامن غذاهای محلی دیگر مناطق هم بشویم. «ایرنا زندگی»…

تا آلبالو تمام نشده دست به کار شوید و ترشی درست کنید.

حتما در فست‌فودها وقتی منوی رستوران را دیده‌اید در ترکیبات ساندویچ و همبرگر پیاز کاراملی به…

حالا که فصل برگ مو است، بهترین فرصت است تا دلمه با برگ مو درست کنیم. پس تا برگ‌ها ترد و تازه…

لیمو عمانی در واقع همان لیمو ترش شیرازی خشک شده است که به عنوان چاشنی در تهیه انواع غذا های ایرانی و عربی استفاده می شود و در دو رنگ زرد مایل به قهوه ای و سیاه به بازار عرضه می شود.

اگر لیمو ترش های شیرازی بر روی درخت خشک شوند، لیمو عمانی زرد مایل به قهوه ای می شود. اگر آن ها را در آب و سرکه بجوشانند و سپس زیر نور خورشید خشک کنند، لیمو عمانی به دست آمده سیاه می شود.

لیمو عمانی را می توان در فر، دستگاه خشک کن و یا به طور طبیعی زیر نور خورشید خشک کرد. در ادامه همراه کوکا باشید تا با طرز تهیه لیمو عمانی خشک صنعتی و خانگی بیشتر آشنا شوید؛

در صنعت برای تهیه لیمو عمانی، لیمو شیرازی های تازه را در دستگاه های خشک کن صنعتی با قدرت بالا قرار می دهند.

در این روش که سریع ترین و کم هزینه ترین راه درست کردن لیمو عمانی محسوب می شود، لیمو ترش ها در کمترین زمان ممکن خشک می شوند اما عطر و طعم لیمو عمانی خانگی را پیدا نمی کنند.

چطور در خانه لیمو عمانی درست کنیم

مواد لازم

روش تهیه

1. لیمو ترش های شیرازی را خوب بشویید و بر روی آن ها مقداری نمک بریزید. بگذارید 1 روز بماند و سپس آن ها را با آب سرد خوب بشویید.

2. درون یک قابلمه مقداری آب بریزید، سرکه را به آن اضافه کرده و بگذارید به جوش بیاید. حالا لیمو ترش ها را به مخلوط آب و سرکه اضافه کنید و بگذارید 10 ثانیه بجوشند، سپس با آب سرد خوب آبکشی کنید.

مجددا لیمو ترش های آبکشی شده را درون مخلوط آب جوش و سرکه بریزید و این بار اجازه دهید به مدت 1 دقیقه بجوشند، سپس درون آبکش بریزید اما آن ها را آبکشی نکنید.

3. پس از خنک شدن لیمو‌ ترش ها با خلال دندان سوراخ ریزی روی هر کدام ایجاد کنید، آن ها را بر روی یک پارچه ی نخی تیره (برای جذب نور بیشتر) بریزید و به مدت 10 روز زیر نور خورشید بگذارید تا خشک شوند.

4. لیمو های کمی خشک شده را درون سبد بریزید و بگذارید چند روز هم در سایه بمانند تا کاملا خشک شوند.

5. لیمو عمانی سیاه شما آماده است.

6. می توانید لیمو عمانی ها را آسیاب کنید تا پودر یا گرد آن تهیه شود.

مواد لازم

لیمو ترش شیرازی – 1 کیلوگرم

روش تهیه

1. لیمو شیرازی ها را خوب بشویید و بگذارید 24 ساعت در آب بمانند تا تلخی آن ها گرفته شود.

2. لیمو های خیس خورده را به صورت ورقه ورقه ببرید، هسته های آن را جدا کنید و به مدت 10 روز زیر نور خورشید بگذارید تا خشک شوند.

3. لیمو عمانی ورقه ای یا لیمو خشک حلقه ای شما آماده است می توانید از آن ها برای تهیه انواع چای و دمنوش استفاده کنید.

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که برای رفع تلخی لیمو عمانی در غذا چه باید کرد؟

خب جواب ساده است! می توانید از پودر یا گرد لیمو عمانی برای تهیه غذا استفاده کنید.

اما بهتر است بدانید که برای گرفتن تلخی لیمو عمانی در غذا توصیه می شود که آن ها را چند ساعت قبل از مصرف در آب گرم خیس کنید. علاوه بر این حذف هسته های داخل لیمو عمانی هم تا حدودی به رفع تلخی آن کمک می کند.

لیمو عمانی را به عنوان چاشنی به صورت درسته یا پودر شده (گرد لیمو) برای تهیه انواع خورش های ایرانی از جمله قورمه سبزی و قیمه، آبگوشت، انواع سوپ، چای، دمنوش و شربت به کار می برند.

فال حافظ

متن عاشقانه متن زیبا آهنگ تولدت مبارک

صفحه اصلی تبلیغات تماس با ما درباره ما

مطالب بخش سلامت و پزشکی سایت کوکا فقط جنبه اطلاع رسانی و آموزشی دارند. این مطالب توصیه پزشکی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان کرد.

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب کوکا برای تمامی وب سایت ها به هر نحو غیر مجاز می باشد.
هر گونه کپی برداری از محتوای سایت کوکا پیگرد قانونی دارد.
استفاده از مطالب سایت کوکا در سایت های خبر خوان و دارای آی فریم نیز اکیدا ممنوع است.

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

ایرنا زندگی: لیمو عمانی همان لیمو ترش خشک شده است که به عنوان چاشنی در تهیه انواع غذا‌ها استفاده می‌شود. ما در این مطلب طرز تهیه لیمو عمانی را آموزش می‌دهیم تا از بهترین نوع آن در غذاهایتان استفاده کنید.

مواد لازم:

چطور در خانه لیمو عمانی درست کنیم

طرز تهیه و دستور پخت:

۱. لیمو ترش‌ها را خوب بشویید و بر روی آن‌ها مقداری نمک بریزید. بگذارید ۱ روز بماند و سپس آن‌ها را با آب سرد خوب بشویید.

۲. درون یک قابلمه مقداری آب بریزید، سرکه را به آن اضافه کرده و بگذارید به جوش بیاید. حالا لیمو ترش‌ها را به مخلوط آب و سرکه اضافه کنید و بگذارید ۱۰ ثانیه بجوشند، سپس با آب سرد خوب آبکشی کنید.

۳. مجددا لیمو ترش‌های آبکشی شده را درون مخلوط آب جوش و سرکه بریزید و این بار اجازه دهید به مدت ۱ دقیقه بجوشند، سپس درون آبکش بریزید، اما آن‌ها را آبکشی نکنید.

۴. پس از خنک شدن لیمو ترش‌ها با خلال دندان سوراخ ریزی روی هر کدام ایجاد کنید، آن‌ها را بر روی یک پارچه نخی تیره (برای جذب نور بیشتر) بریزید و به مدت ۱۰ روز زیر نور خورشید بگذارید تا خشک شوند.

۵. لیمو‌های کمی خشک شده را درون سبد بریزید و بگذارید چند روز هم در سایه بمانند تا کاملا خشک شوند.

۶. می‌توانید لیمو عمانی‌ها را آسیاب کنید تا پودر یا گرد آن تهیه شود.

لیمو عمانی یکی از اصلی ترین چاشنی غذاهای ایرانی است که طعم و عطری فوق العاده به آنها می بخشد. خشک شده لیمو ترش شیرازی را لیمو عمانی می گویند و برای طعم دادن و ترش مزه کردن به صورت درسته یا پودر شده (گرد لیمو) به غذاها و خورش هایی مانند قورمه سبزی و قیمه، آبگوشت، انواع سوپ، چای، دمنوش و شربت می افزایند. تهیه لیمو عمانی در منزل کار ساده ای است و شما می توانید با توجه به آموزش های این بخش از نمناک در منزل لیمو عمانی تازه تهیه کنید.

برای تهیه لیمو عمانی اولین مرحله خرید لیمو ترش شیرازی است. لیمو‎هایی را انتخاب کنید که دارای پوستی صاف و شفاف، درخشان و سالم هستند و لیموهایی که پوست کلفت و اسفجی دارند و زدگی و خرابی روی پوست خود دارند، را انتخاب نکنید زیرا نشان دهنده شرایط نگهداری و انبار کردن غیر استاندارد است. برای تهیه لیمو عمانی لیموهای بزرگ را انتخاب کنید.

لیمو عمانی در واقع همان لیمو ترش شیرازی خشک شده است که از آن به عنوان چاشنی در تهیه انواع غذاهای ایرانی استفاده می شود.

شما برای تهیه لیمو عمانی به مواد زیر نیاز دارید.

چطور در خانه لیمو عمانی درست کنیم

مرحله اول تهیه لیمو عمانی :

ابتدا لیمو ترش های شیرازی را خوب بشویید وسپس بر روی آنها کمی نمک پاشیده و اجازه دهید یک روز بماند و سپس بعد از یک روز لیموها را با آب سرد خوب بشویید.

مرحله دوم :

درون یک قابلمه آب و یک فنجان سرکه بریزید و اجازه دهید به جوش آید.

مرحله سوم :

لیموترش ها را درون آب و سرکه جوشیده بریزید و بگذارید 10 ثانیه بجوشند، سپس با آب سرد خوب آبکشی کنید.

مرحله چهارم:

دوباره پس از آبکشی لیمو ترش ها ، آنها را داخل مخلوط آب جوش و سرکه بریزید تا به مدت 1 دقیقه بجوشند، سپس درون آبکش بریزید اما آبکشی نکنید.

مرحله پنجم:

اجازه دهید لیمو ترش ها خنک شوند، سپس لیمو ترش ها را با خلال دندان سوراخ ریزی کنید و روی یک پارچه ی نخی تیره بریزید و زیر نور آفتاب قرار دهید. پارچه نخی تیره جذب نور را بیشتر می کند.

مرحله ششم:

پس از گذشت 10 روز لیمو های کمی خشک شده را درون سبد بریزید و بگذارید در سایه بمانند تا کاملا خشک شوند.

نکته مهم:تقریبا یک یا دو ماه طول می کشد تا لیموها کاملا خشک شوند. در صورت عدم دسترسی به نور خورشید لیمو ها را کنار شوفاژ یا بخاری خشک کنید.

شما می توانید لیموها را به صورت ورقه ای نیز خشک کنید. برای خشک کردن لیموترش به صورت ورقه ای روش های زیر را به کار برید. لیمو عمانی ورقه ای یا لیمو خشک حلقه ای را می توانید برای تهیه انواع چای و دمنوش استفاده کنید.

برش های لیمو را داخل دستگاه خشک کن گذاشته و همانند دیگر میوه های خشک مصرف کنید. استفاده از دستگاه خشک کن میوه، با حذف آب درون میوه از فساد آن جلوگیری کرده و باعث حفظ کیفیت و ماندگاری محصول در طولانی مدت می شود. برای تهیه لیموترش خشک شده ورقه ای به صورت زیر عمل کنید:

شما می توانید لیموها را به صورت ورقه ای در فر خشک کنید. برای این منظور:

پس از خشک کردن لیموها ، برای تهیه ی گرد لیمو عمانی، پوست لیمو عمانی خشک شده را از گوشت آن جدا کرده، سپس قسمت گوشتی لیمو عمانی را در آسیاب ریخته و آن را به صورت پودر درآورید. چنانچه در این بخش از نمناک اشاره کرده ایم باید به خاطر داشته باشید که حتما تخم های آن را از گوشت آن جدا کنید در غیر این صورت گرد لیمو عمانی تلخ خواهد شد.

نکات مهم :

اگر لیمو ترش های شیرازی بر روی درخت خشک شوند، لیمو عمانی زرد مایل به قهوه ای می شود. اگر آن ها را در آب و سرکه بجوشانند و سپس زیر نور خورشید خشک کنند، لیمو عمانی به دست آمده سیاه می شود.

لیمو عمانی را می توان در فر، دستگاه خشک کن و یا به طور طبیعی زیر نور خورشید خشک کرد.

برای گرفتن تلخی لیمو، قبل از خشک کردن لیمو آنها را به مدت 24 ساعت در آب خیس کنید و در این مدت چند بار آب آن را عوض کنید تا تلخی پوست لیمو ها گرفته شود.

امتیاز دهید


3.2
از

200

اکثر خورش های ایرانی بخشی از ترشی و طعم عالی خود را مدیون لیمو عمانی هستند. این لیموهای خشک شده به صورت کامل یا پودر شده به خورش هایی مثل قورمه سبزی یا قیمه اضافه میشوند طعم و عطری فوق العاده به آنها میدهند. تهیه لیمو عمانی در منزل کار ساده ای است. فقط باید به یک محل آفتاب گیر برای خشک کردن لیمو ترش دسترسی داشته باشید. طرز تهیه لیمو عمانی خانگی را در ادامه ببینید.

 

لیموترش ها را بشوئید سپس روی انها نمک بپاشید و به مدت 1 روز کناری قرار دهید ، پس از 1 روز لیموها را با آب سرد بشوئید.

چطور در خانه لیمو عمانی درست کنیم

 

درون قابلمه چند لیوان اب بریزید و سرکه را اضافه کنید و اجازه دهید به جوش بیاید ، باید لیموها را در 2 مرحله به اب جوش مخلوط با سرکه اضافه کنید.

 ابتدا، دلیموها را داخل مخلوط آب جوش و سرکه بریزید و 10 ثانیه اجازه دهید بجوشند سپس لیموها را با آب سرد آبکشی کنید.

 بعد از آن  لیموهای ابکشی شده را مجدد داخل آب جوش بریزید و این بار 1 دقیقه اجازه دهید لیموها بجوشند سپس داخل آبکش بریزید اما آبکشی نکنید.

 

پس از خنک شدن لیموها با خلال دندان سوراخ ریزی روی هر لیمو ایجاد کنید ، پارچه ای را در آفتاب پهن کنید و لیموها را به مدت 10 روز روی پارچه قرار دهید ، پس از این مدت زمان لیموها را داخل سبد بریزید و در سایه قرار دهید تا کامل خشک شوند.

 

سلام
من با ۲ روش این کار رو کردم ، عطر لیمو حفظ میشه ولی متاسفانه تلخ میشه .
یکبار به روش دوستمون تو نایلون گذاشتم و فریز کردم
سال بعد تو یه سایت خوندم که تک تک داخل فویل بپیچید تلخ نمیشه ولی کاملا بی تاثیر بود .
اگه در منطقه مرطوب هستید با پنکه یا فر یا آون با حرارت ۴۰ درجه خشک کنید
یکی از اقوام من جنوب بود گفتن لیمو ها رو نصف و با پنکه خشک میکردن
هم زیباتره ، هم کپک نمیزنه ، هم دیرتر تو خورش میندازی و عطرش کامل در میاد
🌹🌹

سلام توی حرارت لیموها پاره شدن ، میشه اینارو خشک کرد ؟

بله میتونید استفاده کنید

سلام لیمو عمانی کجا وتو چی نگه دار ی بشه بهتره وخشک می کردن؟ تو 10 ثانیه و 1 دقیقه نمی جوشه باید بیشتر بگذاریم؟.انشالله که سایت مثل قبل بگه دیدگاه منتظر تایید تا ما خیالمان راحت شود ایمیل به دست شما رسیده. ممنون

سلام
امیدوارم سوال رو درست متوجه شده باشم. بهتره در جای خشک و خنک در ظرف در بسته نگهداری بشه. پختش هم بله خیلی بیشتر از اینا زمان میخواد. توی ۱ دقیقه نمیشه مطمئنا.

سلام من پارسال لیمو عمانی درست کردم نتیجه عالی شد فقط چند سوال داشتم 1 از هر سرکه ای می شود استفاده کرد ؟ 2 چه کار کنیم رنگ لیمو عمانی سیاه شود؟ 3 در انتها بعد از اینکه چند روز در سایه گذاشتم میشه لیمو تو فریزر گذاشت تا بیشتر خشک شود چون تو بوشهر رطوبت زیاد و بیرون نرم می شه. با تشکر

سلام
سرکه انگور باشه. رنگش فرقی نمیکنه.
رنگ لیمو خودش در اثر خشک شدن در آفتاب عوض میشه. نگران نباشید.
توی فریزر بعید میدونم خشک بشه. باید در معرض هوا باشه تا خشک شه. ۱۰-۱۲ روز کافیه ولی احتمالا در مناطق مرطوب بیشتر طول میکشه.

من در محلی زندگی میکنم که رطوبت خیلی بالاست و هیچ غذایی را نمیشه خشک کرد. می‌خوام بجای خشک کردن لیموها را توی فریزر بگذارم. شما تا بحال این روش را امتحان کردید؟

راستش من تا حالا امتحان نکردم. فکر نمیکنم فریز کردن جواب بده برای این کار.

بلەمن 2سال کەازاین روش فریز کردن استفادە میکنم عالیە
دستور کارمن : ابتدا لیموهارو بشوید وخوب خشک کنید کەآب نداشتە باشە بعد تقسیم میکنید وتونایلونفریزرگرە بزنید درفریزرقراردهید .حتی بعدیک سال هم استفادەکنیدلیمو تازە وخوشمزە خواهدبود . باین روش هم برای غذا وهم برای سرسفرە قابل استفادە هست .
موفق باشید

عالی بود ممنون

عالی بود

ممنون از راهنماییتون، یه سوال داشتم، واسه درست کردن لیمو عمانی چه نوع لیمو ترشی مناسبتر هست. منظورم اینه ما آیا از لیمو ترش زرد استفاده کنیم یا لیمو ترش سبز ؟

برای خشک کردن لیموی زرد وبرای فریز کردن لیموی سبز

بهترین راه برای خشک کردن لیمو که سالها بعلت داشتن لیموی فراوان ازمایش کرده ام عرض میکنم . رنگ پوست تیره ونزدیک
به سیاه میشود
عطرش را از دست نمی‌دهد تلخ هم نمیشود سالها در خارج از
یخچال سالم میماند .
لیمو تازه را کاملا بشویید در دستگاه خشک کن برقی که در بازار
وجود دارد در طبقات بچینید با حرارت کمی که دارد پس از مدتی
خشک می‌شود برای اطمینان گاهی جای طبقات را عوض کنید
مدتی هم در فضای آزاد قرار دهید مطمیین شوید کاملا خشک شده
سپس در ظرف در بسته نگهداری کنید .سالها میتوانید استفاده کنید

عالی بود. ممنون.

اندازه سرکه چقدر بایستی باشه؟

سلام وقت بخیر
ببخشید سرکار خانم,میزان آب و سرکه باید چقدر باشه که طعم خوبی پیدا کنه?

نوع سرکه بهتره چه چیزی باشه?

سلام من از سرکه انگور قرمز ی فنجان برای یک کیلو لیمو استفاده کردم طعمش عالی بود

خیلی خوب بود من تابحال نمی دانستم که می شود لیمو عمانی را درخانه هم تهیه کرد. دستتون درد نکنه .

نیلوفر بانوی خوب سلام. من در کشوری هستم که آفتاب ندارد. آیا می توان لیمو را در فر خشک کرد؟

شما میتونید روی شوفاژ یا منبعی که حرارت بسیار کمی داره قرار بدید ، حتی پشت بخاری ! گرما بخوره خشک شه 🙂

کدوم خرابه هستی؟؟؟؟؟

همونجا که تویی

خوش به حالتون که در کشور دیگری زندگی میکنید
ما اینجا داریم زیر بار فشارهای اقتصادی له میشیم هیچکسم نیست به دادمون برسه

سلام روی سینی فر خاک یا ماسه بریزید تا پوست لیمو نسوزد فر را در درجه کم بزارید وهرنیم ساعت سر بزنید وقتی لیموها خشک شد فر راخاموش کنید اول از لیموی کم استفاده کنید اگه خوب شد بقیه را درست کنید

دیدگاه

چطور در خانه لیمو عمانی درست کنیم

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر

 

طرز تهیه لیمو عمانی در خانه

چطور در خانه لیمو عمانی درست کنیم

 

دوستان گلم کسانی که لیموعمانی زیاد مصرف می کنند خودشان می توانند در منزل درست کنند.

 

مواد لازم برای تهیه لیموعمانی خانگی:

 

طرز تهیه لیموعمانی خانگی:

لیموترش ها را بشوئید سپس روی آنها نمک بپاشید و به مدت 1 روز کناری قرار دهید، پس از 1 روز لیموها را با آب سرد بشوئید. درون قابلمه چند لیوان آب بریزید و سرکه را اضافه کنید و اجازه دهید به جوش بیاید، باید لیموها را در 2 مرحله به آب جوش مخلوط با سرکه اضافه کنید. در مرحله اول لیموها را داخل مخلوط آب جوش و سرکه بریزید و 10 ثانیه اجازه دهید بجوشند سپس لیموها را با آب سرد آبکشی کنید. در مرحله دوم لیموهای آبکشی شده را مجدد داخل آب جوش بریزید و این بار 1 دقیقه اجازه دهید لیموها بجوشند سپس داخل آبکش بریزید اما آبکشی نکنید. پس از خنک شدن لیموها با خلال دندان سوراخ ریزی روی هر لیمو ایجاد کنید، پارچه ای را در آفتاب پهن کنید و لیموها را به مدت 10 روز روی پارچه قرار دهید، پس از این مدت زمان لیموها را داخل سبد بریزید و در سایه قرار دهید تا کامل خشک شوند.

 

گردآوری : بخش آشپزی بیتوته

لذت آشپزی با بیتوته


لاغری موضعی با لیزر


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید


عصرای جمعه دیگه حوصلت سر نمیره!


ارزانتر سفر کنید! بلیط زمینی وهوایی


خرید بی واسطه صنایع دستی و قیمتی

قطعات یدکی انواع لوازم خانگی رواینجاپیداکن


جدیدترین مدلهای طرح برجسته فرش

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی


رزرواسیون آنلاین هتل/تضمین کمترین قیمت

درمان رفتار آسیب زاوبهبوداحساس نسبت به خود

سفارش جدیدترین تم های تولد وبادکنک آرایی

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

به گزارش بهداشت نیوز لیمو عمانی همان لیمو ترش شیرازی خشک شده است که به عنوان چاشنی در تهیه انواع غذاها استفاده می‌شود. ما در «ایرنا زندگی» طرز تهیه لیمو عمانی را آموزش می‌دهیم تا از بهترین نوع آن در غذاهایتان استفاده کنید.


 


مواد لازم:


 


لیمو ترش شیرازی: ۱ کیلوگرم

چطور در خانه لیمو عمانی درست کنیم


سرکه: ۱ فنجان


نمک: به مقدار لازم


 


طرز تهیه و دستور پخت:


 

۱. لیمو ترش‌های شیرازی را خوب بشویید و بر روی آنها مقداری نمک بریزید. بگذارید ۱ روز بماند و سپس آنها را با آب سرد خوب بشویید.


 

۲. درون یک قابلمه مقداری آب بریزید، سرکه را به آن اضافه کرده و بگذارید به جوش بیاید. حالا لیمو ترش‌ها را به مخلوط آب و سرکه اضافه کنید و بگذارید ۱۰ ثانیه بجوشند، سپس با آب سرد خوب آبکشی کنید.


 

۳. مجددا لیمو ترش‌های آبکشی شده را درون مخلوط آب جوش و سرکه بریزید و این بار اجازه دهید به مدت ۱ دقیقه بجوشند، سپس درون آبکش بریزید اما آنها را آبکشی نکنید.


 

۴. پس از خنک شدن لیمو ترش‌ها با خلال دندان سوراخ ریزی روی هر کدام ایجاد کنید، آنها را بر روی یک پارچه نخی تیره (برای جذب نور بیشتر) بریزید و به مدت ۱۰ روز زیر نور خورشید بگذارید تا خشک شوند.


 

۵. لیموهای کمی خشک شده را درون سبد بریزید و بگذارید چند روز هم در سایه بمانند تا کاملا خشک شوند.


 

۶. می‌توانید لیمو عمانی‌ها را آسیاب کنید تا پودر یا گرد آن تهیه شود.

چطور در خانه لیمو عمانی درست کنیم
چطور در خانه لیمو عمانی درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *