چطور در خانه موهایم را رنگ کنم

 
helpkade
چطور در خانه موهایم را رنگ کنم
چطور در خانه موهایم را رنگ کنم

رنگ کردن موها سبب زیباتر شدن چهره می شود از این رو بسیاری از خانم ها برای اینکه در چهره خود تغییر ایجاد نمایند و چهره خود را زیباتر از قبل کنند به رنگ کردن موهای خود می پردازند. در این روزها که حسابی هزینه زندگی بالا رفته است بسیاری از خانم ها به جای رفتن به آرایشگاه برای رنگ نمودن موهای خود ، در خانه اقدام به این کار می کنند .

اگر شما هم جزو این دسته اخیر هستید، احتمالا دانستن نکاتی برای رنگ کردن بهتر موها می تواند برای تان جالب باشد. رعایت این نکات که در این بخش از دنیای مد نمناک آورده ایم سبب خواهد شد که رنگ موی شما ماندگارتر گردد.

برای اینکه نتیجه بهتری از رنگ نمودن موهایتان در خانه بگیرید ، قبل از رنگ کردن نوک موهایتان که دچار موخوره شده است را کوتاه کنید . همچنین بهتر است قبل از رنگ کردن قسمت های خشک و آسیب دیده موهایتان را کوتاه کنید زیرا موی خشک و شکننده نمی تواند به خوبی رنگ را در خود نگه دارد و پس از مدت کوتاهی رنگش از بین می رود و موها بدرنگ خواهد شد.

رنگ ها از درجه 1 تا 10 در بازار وجود دارند . رنگ درجه یک موها را تیره تر و رنگ درجه 10 موها را روشن تر می کند. درجات رنگ مو را می توان به صورت زیر نشان داد:

چطور در خانه موهایم را رنگ کنم

1- سیاه، 2- قهوه ای خیلی تیره، 3- قهوه ای تیره، 4- قهوه ای، 5- قهوه ای متوسط، 6-قهوه ای روشن، 7- بلوند تیره، 8- بلوند متوسط، 9- بلوند روشن، 10 – بلوند پلاتینی روشن. در برخی از کاتالوگ ها رنگ موی درجه 11و 12 هم وجود دارد که می توان این رنگ ها را با رنگ های اصلی ترکیب نمود تاموها روشن تر شود. شماره های بعد از ممیز مثلا 1/2و1/1و1/3 نشان دهنده ترکیب رنگ اصلی با رنگ های فرعی هستند.

رنگ کردن موها برایتان راحت تر می شود اگر شما چرخه رنگ را بشناسید. باید بدانید که موهای شما ترکیبی از 3 رنگ اصلی قرمز ، آبی و زرد است. رنگ های ثانویه مانند نارنجی، سبز و بنفش از ترکیب رنگ های اصلی به دست می آیند.

تعیین رنگدانه زیرین مو از عناصر و عوامل اصلی رنگ کردن مواست. رنگی که شما بر روی موهایتان می گذارید ممکن است به علت رنگدانه زیرین موهایتان رنگی که می خواهید در نیاید. برای هر رنگ یک رنگ مخالف وجود دارد؛

مثلا در صورتی که رنگ موی شما نارنجی باشد گذاشتن رنگ سبز روی موهایتان ، موی شما را قهوه ای می کند یا اگر موی حالتی از رنگ زرد به خود گرفته ، گذاشتن رنگ بنفش بر روی مو سبب از بین رفتن تون زرد مو می شود. بنابراین بهتر است خنثی کننده های رنگ موی خود را بشناسید.

برخی از موهای سفید مانند موهای ریز، کلفت و… اطراف شقیقه در مقایسه با دیگر موهای سفید در برابر رنگ مو مقاوم هستند و یا خیلی سریع رنگ خود را از دست می دهند.

برای موهایی که بسیار سفید شده اند ، ابتدا اکسیدان با Vol 20 یا 30 را روی موی سفیدتان قرار دهید و اجازه دهید تا 5-7 دقیقهبماند وسپس موها را آبکشی کنید. این کار را از جایی که سفیدترین موها را دارد آغاز کنید و سپس موها را بشویید و کامل خشک کنید .

سپس رنگ یک درجه تیره تر از رنگ مورد نظرتان را روی موها قرار دهید زیرا رنگ به دلیل وجود نداشتن رنگدانه در تار مو ها روشن تر به نظر می رسد. موهای سفید قدرت جذب بیشتری دارند پس باید زمان گذاشتن رنگ روی مو 45 دقیقه باشد.

گذاشتن رنگ بر روی موها سبب خشکی و شکنندگی و ریزش مو خواهد شد . رنگ کردن موها وضعیت طبیعی مو را دچار تغییر می کند و رطوبت موها را ازبین می برد . برای اینکه بخواهیم رطوبت کافی را به موهای خشک بازگردانیم باید از اسیدهای چرب طبیعی مانند روغن زعفران استفاده کنیم .

برای این کار در کف دستتان چند قطره روغن زعفران بریزید و روی موهای خشک خود آرام بمالید. این کار اگر متداوم انجام شود رطوبت از دست رفته را به موهای شما بر می گرداند اما موهای شما را چرب نمی کند.

برای شست وشو موهایتان از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید .موهای رنگ شده خود را قبل از ورود به استخر، با آب بدون کلر بشویید.زمانی که موهایتان خیس است آنها را شانه نزنید . موهایتان را با سشوار خشک نکنید زیرا رطوبت آن از بین می رود.

اکسیدان به عنوان تسریع کننده فعالیت شیمیایی در رنگ مو به کار می رود و انواع گوناگونی دارد که با نتایج مورد نظر شما و تمایلات سازندگان رنگ ها تعیین می شود.

اکسیدان 1: رنگ را به طور جزئی باز می کند.

اکسیدان 2:قدرت بازکنندگی و روشن کنندگی موهای سفید را دارد.

اکسیدان 3: با کمترین میزان رنگ قدرت روشن کنندگی زیادی دارد.

استفاده از اکسیدان های با درجه بالا سبب پاک کردن میزان زیادی از سولفور موهایتان می شود، پس توصیه می شود از اکسیدان های با درجه کمتر از 30 استفاده کنید. آمونیاک هم همین خطر را دارد.

آمونیاک ماده ای است که در رنگ موهای دائمی بکار رفته است و سبب جداکردن کوتیکول مو می شود و به رنگ اجازه نفوذ به داخل مو را می دهد. اگر آمونیاک به کار رفته در رنگ بیش از حد تند باشد، سبب جدا شدن بیشتر پیوندهای سولفور مو و سفت شدن موها و کاهش قطر و وزن مو خواهد شد.

برای رنگ نمودن موهایتان :

در یک ظرف غیرفلزی مقدار لازم از رنگ مورد نظرتان را بریزید و به آن اکسیدان اضافه کرده و با قلم رنگ با هم مخلوط کنید تا ترکیبی یکنواخت به دست آید.

اگر موهای تان را تا بحال رنگ نکرده اید و موهای طبیعی و رنگ نشده دارید ، دقت کنید که باید به گونه ای موها را رنگ کنید تا روی هر تار مو رنگ کافی وجود داشته باشد. برای رنگ کردن موها ابتدا از قسمت های انتهایی و طولی این کار را شروع کنید طوری که رنگ مو با ریشه مو 5/2 سانتی متر فاصله داشته باشد یعنی ریشه موها را رنگ نکنید ، 10 دقیقه صبر کنید و سپس رنگ را به ریشه مو بزنید .

برای اینکه موها رنگ بگیرند اگر موهایتان نازک است رنگ مو باید 30 دقیقه واگر موهای ضخیم دارید رنگ مو باید 40 دقیقه روی آن باشد. پیش از این هم در بخش آرایش و زیبایی دنیای مد نمناک گفته بودیم که رنگ کردن مو را از پشت سر شروع کرده و به طرف جلوی سر ادامه دهید. برای رنگ کردن موهای خاکستری و سفید بهتر است رنگ را از جایی که موی خاکستری یا روشن بیشتر است مانند جلوی سر شروع کنید .

برای جلوگیری از ریزش مو پس از رنگ کردن موها ، موهایتان را با آب سرد یا آب ولرم آبکشی کنید.

رنگ کردن ابرو با رنگ مو به این علت که رنگ مو مواد شیمیایی بسیاری در خود دارد، می تواند باعث حساسیت شدید شود.

اگر موهایتان بسیار زبر و در برابر رنگ مقاوم است ، قبل از رنگ کردن موهایتان را نرم کنید زیرا لایه های کوتیکول با نرم کردن، رنگ را بهتر جذب می کنند.

اگر تا به حال از رنگ مو استفاده نکرده اید و یا مارک خاصی از رنگ مو را انتخاب کرده اید، قبل از رنگ کردن موهای خود قسمت از رنگ را برای اینکه بفهمید به آن حساسیت دارید یا نه ، روی گردن یا کنار گوش بگذارید .

اگر با علائمی مانند قرمزی، تورم، التهاب و… رو برو شدید و روی پوست تان احساس ناراحتی نمودید به این رنگ مو حساسیت دارید و باید به سرعت رنگ را بشویید.برای انتخاب رنگ مورد نظرتان به رنگ روی جعبه اطمینان نکنید و از آرایشگرتان بخواهید تا یک رنگ مناسب هماهنگ با پوستتان برای شما انتخاب کند .

قبل از اینکه موهای خود را رنگ کنید باید موهایتان تمیز و عاری از هر گونه چربی یا کثیفی باشد تا بهتر رنگ بگیرد پس چند ساعت قبل از رنگ کردن مو ، موهایتان را با شامپو بشویید اما از نرم کننده استفاده نکنید. هنگام رنگ اگر موها مرطوب باشد بهتر است زیرا موهای خشک رنگ را مدت کوتاه تری در خود نگه می دارد.

چطور در خانه موهایم را رنگ کنم

از مهم ترین علت های سفیدی مو ژنتیک است. برخی افراد به طور ژنتیکی موهایشان زودتر سفید می شود اما موی بعضی دیگر دیرترسفید می شود. از علت های سفید شدن موها بعضی از بیماری های خاص مثل بیماری های غدد داخلی، بیماری های سیستم عصبی، شوک های جسمی و روانی و… نیز می تواند باشد که با بهبود و یا درمان بیماری، مو رنگ طبیعی خود را به دست می آورد اما موهایی که قبلا رشد کرده اند، سفید می مانند.

استفاده از رنگ مو به دفعات کم به موها آسیب نمی زند و عوارضی ندارد اما رنگ کردن مو به دفعات زیاد جنس موهای شما را خراب می کند و اگرطی سال موهایتان را زیاد رنگ کنید که ریشه موها آسیب ببینند دچار ریزش مو نیز خواهید شد پس بهتر است سالی بیش از پنج یا شش بار موهای تان را رنگ نکنید. رنگ کردن بیش از این حد موها سبب خراب شدن جنس موهای تان ، از بین رفتن طراوت و شادابی موهایتان و به وجود آمدن موخره می شود.

 

به گفته یک نظرسنجی از آزمایشگاه زیبایی GH، تغییر رنگ موهای شما یک روش سرگرم کننده و آسان برای تغییر ظاهر است، پس تعجبی ندارد که 82 درصد از خوانندگان خانه دار موهای خود را در خانه رنگ می کنند، اما با تعداد زیادی از محصولات رنگ مو، گزینه هایی برای سایه، و تکنیک های موجود، به سختی می توان تشخیص داد که چطور می توان به روشی درست موهایتان را در خانه رنگ کنید.

چه شما به بالیاژ فکر کنید، یا قهوه ای تیره، قهوه ای رو به قرمز، بلوند، یا فراتر از آن، می توانید منافع و ضررهای این کار و رازهای درست انجام دادن این کار را در این بخش از دنیای مد نمناک بخوانید تا در خانه رنگ موهای زیبایی داشته باشید.

قبل از اینکه شما سعی کنید موی خود را رنگ کنید, نیاز خواهید داشت که لوازم ضروری را تهیه کنید:

شما می خواهید تغییرات بزرگ رنگ مو سالن ها را حفظ کنید، تغییر رنگ افراطی (مثل بلوند بودن از حالت تیره) می تواند به چندین فرآیند نیاز داشته باشد, که بهتر است به یک سالن رنگ که می دانند چطور این کار را انجام دهند و آسیب را به حداقل برسانند، بروید. اما در رنگ کردن مو در خانه در دو سایه, روشن تر یا تیره تر, از رنگ فعلی تان بمانید، به یاد داشته باشید که نتیجه شما بین رنگ طبیعی شما و عکس روی جعبه خواهد بود.

چطور در خانه موهایم را رنگ کنم

همچنین اگر به تازگی موهایتان را تقویت کرده و یا پرمد کرده اید، باید از یک کار رنگ صرف نظر کنید چون هر دو فرآیند می توانند باعث آسیب شوند. حداقل هفت روز پس از پرم یا دیگر کارهایی که برای موهایتان شده صبر کنید و بعد رنگ کنید، باید ایمن باشید.

1. دو جعبه رنگ مو بخرید:

شما نمی خواهید در وسط کار رنگتان تمام شود، اگر موهایتان بلند است، ممکن است به دو جعبه نیاز داشته باشید تا کل سر خود را بسته به ضخامت موهایتان، بپوشانید. اگر با یک بسته باقی مانده تمامش کنید، می توانید همیشه از آن یکی بعدا استفاده کنید.

2. محافظت از پوست از رنگ و نشتی:

هیچ چیز بدتر از پایان رنگ کاری با لکه های رنگ روی پیشانی نیست. به جای استفاده از وازلین یا مرطوب کننده برای محافظت از پوستتان در برابر رنگ، یک برق لب محکم و صاف را در امتداد خط موی خود بکشید که بهتر است، اندازه کوچک آن برای کاربرد مختصر کافی است.

برای پاک کردن هر گونه رنگی که بر روی آن قرار می گیرد, از پاک کننده های صورت استفاده کنید. اگر صبر کنید تا این کار تمام شود, لکه ها ممکن است ثابت شوند, پس این کار را از لحظه ابتدا شروع کنید.

3. رنگ ها را با هم ترکیب نکنید:

مگر اینکه یک متخصص باشید و دو رنگ مختلف از رنگ مو را با هم ترکیب کنید.

هیچکدام از شرکت های بزرگی که ما صحبت کردیم این مساله را تضمین نمیکنند که رنگ حاصله یک ترکیب قابل پیش بینی خواهد بود. در حقیقت، حتی زمانی که تنها با یک رنگ استفاده می کنید ، نتیجه معمولاً کمی از تصویر نشان داده شده در جعبه متفاوت است. بهترین کار شما این است که تنها یک رنگ را انتخاب کنید و دستورالعمل های مربوط را دنبال کنید.

4. برای اولین بار رنگ را تست کنید:

اگر می خواهید یک رنگ جدید را امتحان کنید، آن را با موهای کوتاه شده و یا یک تار موی پنهانی امتحان کنید، و قبل از اینکه واقعاً مرتکب کار اشتباهی شوید به نتیجه نگاه کنید. یک داستان بد عمومی از افرادی که تست نمی کنند:موهایی که نارنجی و ارغوانی شده!

5. محافظت از لباس و زمین:

یک پیراهن جلو دکمه دار و یا یک ردای کهنه بپوشید.، در غیر این صورت شما باید چیزی بپوشید که به راحتی از سرتان بیرون بیاید تا به موها مالیده نشود.همچنین می توانید کیسه های زباله را روی سطوحی که با حوله یا ملافه پوشیده اید جایگزین کنید، که می تواند به نیاز به شستن کف زمین را کاهش دهد.

6. داشتن دستکش های اضافی:

شما از دستکش های پلاستیکی جعبه ای برای حفاظت از دستان خود در هنگام رنگ زدن استفاده می کنید ، اما باید آن ها را در هنگام شستن رنگ نیز بپوشید. دنیای مد نمناک توصیهمی کند یک جفت دستکش تازه آماده کنید که در صورت اینکه دستکش های قبلی آسیب دیدند، آن ها را داشته باشید، یک تستر که 2 جفت دستکش را فراموش کند، دستانش به شدت لکه دار می شوند.

7. از کاسه رنگ استفاده کنید

ریختن رنگ و پخش آن روی موهای شما ممکن است آسان باشد (و جالب)!)، اما این روش می تواند نا مرتب و غیر دقیق باشد . در عوض، کار رنگ کارهای سالن را تکرار کنید:رنگ را در یک کاسه مخلوط کنید و با کمک براش رنگ، رنگ را به موها بزنید.

 

8. هر چیزی که نیاز خواهید داشت را مشخص کنید.

وانمود کنید که یک جراح هستید و تمام ابزارهایی که می خواهید را بیرون بیاورید. شما نباید در وسط فرآیند توقف کنید و به دنبال چیزهای دیگر بگردید ، که می تواند منجر به تصادف های بدی شود (مثل ترک کردن رنگ در طول مدت طولانی!). قبل از اینکه رنگ کردن را شروع کنید، باید از قبل دستورها جعبه را بخوانید.”

9. رنگ کردن مو را از بالا شروع کنید:

از آنجا که ریشه ها اغلب به زمان بیشتری برای رنگ گرفتن نیاز دارند، ابتدا رنگ را به ریشه ها بزنید. سپس از میان بقیه مو برای توزیع آن استفاده کنید. در چهار تا شش بخش کار کنید، مثل حرفه ای ها در سالن کار کنید تا از پوشش کامل مو و رنگ مطمئن شوید .

10. از دو آینه برای دیدن پشت سر خود استفاده کنید:

رنگ کردن سرتان می تواند کمی پیچیده باشد، در حالی که شما رنگ خود را در مقابل آینه حمام می زنید، یک آینه دستی هم در دست خود داشته باشید تا مطمئن شوید که قسمتی در پشت سرتان را از دست نمی دهید و بدون رنگ نخواهد ماند .

11. مو را با یک مسواک هایلایت بزنید:

چند تستر یک ترفند هوشمندانه برای نتایج بهتر به اشتراک گذاشتند:استفاده از یک جعبه رنگ دو درجه روشن تر از رنگ خود، و هایلایت کردن با یک مسواک تمیز و یا یک دسته ریمل تمیز جالب خواهد بود . آن ها را به مقدار کم در جایی از روی موها بزنید .

12. استفاده از یک کلاه رنگ:

زمانی که تمام رنگ را زدید موهایتان را با یک کلاه رنگ یک بار مصرف بپوشنید تا رنگ چکه نکند و موهایتان سریع تر رنگ بگیرد، سپس می توانید با خیال راحت برای شام آماده شوید و یا فیلم ببینید و بعد از نیم تا 45 دقیقه موهایتان ر بشویید.

13. فوری پس از رنگ کردن، موها را شامپو نکنید:

این کار منطقی به نظر می رسد:شستن موها، رنگ را هم می شوید. موها را با اب بشویید، به این دلیل که فقط آب ساده می تواند مولکول های رنگی را از رشته ها بردارد، یک روز در میان موهای رنگ شده خود را بشویید.

چطور در خانه موهایم را رنگ کنم

14. از محصولات تقویت کننده مو بعد از رنگ کردن استفاده کنید:

با استفاده از شامپو، نرم کننده و کریستال یک بار در هفته بین رنگ کردن های مو می تواند به تازگی رنگ مو کمک کند. آرایشگر ها می گویند که درمان های سالن ها -برای بالا بردن عمر رنگ موها، درخشش بیشتری به مو می دهد و کاربرد آن آسان است.

15. جلوگیری از محو شدن رنگ:

از خورشید دور بمانید تا مو را از نور دور نگه دارید و تماس با آب کلر دار را به حداقل برسانید (مو های سبز می خواهید؟). هم چنین از شامپو و نرم کننده به طور خاص برای موهای رنگ شده استفاده کنید. آن ها رنگ را از بین نمی برند (که محصولات دیگر ممکن است) و می توانند طول عمر رنگ موهای جدید شما را تا چند هفته طولانی تر کنند.

 

The online version of the Iranian daily Hamshahri

بسیاری از خانم‌ها از اینکه ریشه موهایشان درآمده و رنگش متفاوت با رنگ مویشان باشد، خوششان نمی‌آید و به‌همین دلیل، زود به زود به آرایشگاه مراجعه می‌کنند تا موهایشان را ریشه‌گیری کنند؛ اما در این روزها که همگی در قرنطینه هستند و آرایشگاه‌ها بسته، عملا این کار ممکن نیست. پس چه باید کرد؟

به گزارش همشهری آنلاین، رنگ مو یکی از محبوب‌ترین لوازم آرایشی برای خانم‌هاست که استفاده از آن قدمتی بسیار دیرینه دارد؛ به‌طوری که در سال‌های بسیار دور، خانم‌ها از مواد طبیعی مثل حنا، گردو، فندق سوخته و… برای رنگ کردن موهایشان استفاده می‌کردند که خواص زیادی نیز داشت.
بسیاری از خانم‌ها از اینکه ریشه موهایشان درآمده و رنگش متفاوت با رنگ مویشان باشد، خوششان نمی‌آید و به‌همین دلیل، زود به زود به آرایشگاه مراجعه می‌کنند تا موهایشان را ریشه‌گیری کنند؛ اما در این روزها که همگی در قرنطینه هستند و آرایشگاه‌ها بسته، عملا این کار ممکن نیست. پس چه باید کرد؟ ما در این مطلب، نحوه رنگ کردن مو در منزل را به شما عزیزان آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

قبل از هرچیز حواستان باشد که رنگ روی ژورنال یا بسته‌بندی رنگ مو با رنگی که روی موهای شما ایجاد می‌شود، به احتمال بسیار زیاد متفاوت است. برای اینکه رنگ موهایتان دقیقا شبیه رنگ ژونال شود، باید موهایتان را با پایه قوی دکلره کنید تا تقریبا به‌رنگ زرد بسیار روشن برسد و سپس مو را رنگ کنید که البته تکرار زیاد این کار به‌شدت به مو آسیب زده و موها را می‌سوزاند؛ بنابراین بهتر است که قبل از رنگ کردن مو، مقداری از آن را روی نوک موهایتان امتحان کنید تا ببینید نتیجه دلخواهتان را می‌گیرید یا خیر.

چطور در خانه موهایم را رنگ کنم

بهتر است که یک الی دو روز قبل از رنگ کردن مو، سرتان را خوب بشویید تا چربی یا کثیفی باعث خوب عمل نکردن رنگ مو یا تیره شدن آن نشود؛ البته بلافاصله پس از حمام نیز نباید مو را رنگ کرد، زیرا این کار به موها و پوست سر آسیب می‌زند.

قبل از شروع کار، نوک موهایتان را بررسی کنید، ببینید که موخوره دارید یا خیر. اگر موخوره دارید، باید نوک‌گیری را انجام دهید.

رنگ کردن مو را از پشت سر شروع کنید و بعد به سراغ جلوی مو و بغل گوش‌ها بروید، چون موهای این بخش‌ها بخاطر جنس و ضخامتشان، خیلی زودتر از موهای پشت رنگ می‌گیرند؛ البته اگر موهای خاکستری یا سفید دارید، رنگ کردن مو را از آن قسمت شروع کنید، زیرا موی سفید یا خاکستری، دیرتر رنگ می‌گیرد.

اگر موهای زبر یا خشکی دارید، قبل از شروع کار، آن را با مقدار کمی روغن گیاهی چرب کنین تا راحت‌تر رنگ بگیرد (به‌هیچ عنوان در انجام این کار افزاط نکنید، چون موی چرب هم سخت رنگ می‌گیرد).

اکسیدان، عامل فعال‌کننده و تسریع‌کننده رنگ مو است و بدون آن، رنگ مو عمل نمی‌کند؛ بنابراین اکسیدان خود را باید باتوجه به طیف رنگ مویی که دارید، انتخاب کنید. چهار نوع اکسیدان وجود دارد: اکسیدان ۳درصد؛ که ضعیف‌ترین نوع اکسیدان بوده و برای رنگساژها، هایلایت‌ها، مش‌ها و انواع لایت‌ها و همینطور در رنگ‌های تیره مثل مشکی و قهوه‌ای تیره برای ثبات و تیرگی بیشتر مو کاربرد دارد؛ اکسیدان ۶درصد: قویتر از اکسیدان ۳درصد بوده و برای رنگ کردن موهای سفید، دکلره‌های ضعیف، تکنیک آمبره و سامبره و رنگ کردن ریشه مو و ابرو کاربرد دارد؛ اکسیدان ۹درصد: اکسیدانی بسیار قوی که قابلیت روشن‌کنندگی دارد و برای رنگ‌های روشن‌تر و رنگ موهایی با پایه متوسط تا بلوند کاربرد دارد؛ اکسیدان ۱۲درصد: قویترین نوع دکلره است که اکیدا توصیه می‌کنیم خودتان از این نوع اکسیدان استفاده نکنید، زیرا بسیار قوی بوده و موها را با سرعت بسیار زیاد روشن می‌کند و روش کار با آن را تنها آرایشگران حرفه‌ای می‌دانند.

معمولا بهترین ترکیب برای رنگ و اکسیدان، یک به یک است؛ مگراینکه برروی بسته اکسیدان یا رنگ، دستورالعمل خاص دیگری ذکر شده باشد.

برای شروع کار، مقداری کرم مرطوب‌کننده یا وازلین، دور صورت و محل رویش مویتان بمالید تا درصورت برخورد رنگ مو به پوستتان، پس از شستن، اثر آن راحت‌تر پاک شود.

سپس موهای خود را دسته‌دسته کنید؛ بهتر است که این کار را با کلیپس‌های مخصوص انجام دهید. قسمت انتهایی هر دسته را رنگ کنید؛ حدود ۱۰دقیقه بعد ریشه را رنگ کنید؛ دور آن دسته از مو را فویل بپیچید و به‌سراغ دسته بعدی بروید.

پس از اینکه رنگ را کاملا برروی تمام قسمت‌های مو گذاشتید، کلاه مخصوص رنگ مو را برروی سرتان بکشید (اگر به چنین وسیله‌ای دسترسی ندارید، یک عدد مشما فریزر را ازوسط پاره کرده و از آن استفاده کنید)، سپس سشوار را روی درجه گرم گذاشته و موها را سشوار کنید تا گرما باعث شود که موهایتان زودتر رنگ بگیرد.

اگر جنس موهایتان نرم است، ۳۰دقیقه و اگر موهایتان زبر است، حدود ۴۰دقیقه صبر کنید، سپس موهایتان را با آب بشویید. مدت زمان اثر کردن رنگ مو به موارد متعددی بستگی دارد؛ بنابراین نباید ریسک کنید و هر ۱۰قیقه یک‌بار موهایتان را چک کنید تا ببینید که رنگ گرفته یا نه، زیرا اگر رنگ مو زیاد روی سرتان بماند، موهایتان سوخته و پوست سرتان نیز آسیب می‌بیند.

ترجیحا تا یک روز برای شستن موهایتان از شامپو استفاده نکنید؛ درعوض حتما حتما از نرم‌کننده مخصوص و شامپوی مخصوص موهای رنگ‌شده استفاده کنید.

بعد از رنگ کردن مو، حتما هر شب از محصولات مراقبتی مو مثل روغن زیتون یا ماسک‌های طبیعی و گیاهی استفاده کرده و موهایتان را چرب نگاه دارید و درعوض، چندان از سشوار و اتوی مو و کلا لوازم حرارتی برای موهایتان استفاده نکنید تا آسیب نبینند.

اگر رنگ پوستتان تیره یا سبزه است، رنگ‌های شرابی، آجری، شاه‌بلوطی، فندقی و مسی برای شما مناسب است.

اگر پوست روشنی دارید، از رنگ‌های بلوند خاکستری یا صدفی، بلوند دودی، قهوه‌ای مات و البته هایلایت‌های قرمز یا آبی استفاده کنید.

رنگ موهای شیری، عسلی، کرم نخودی، گلبهی، مسی، قهوه‌ای و فندقی به افرادی می‌آید که رنگ پوستشان گندمگون است.

اگر هم رنگ پوستتان، صورتی یا سرخ است، می‌توانید رنگ موهایی مثل زیتونی تیره و قهوه‌ای تیره را انتخاب کنید.

این روزها که سالن‌های زیبایی و آرایشگاه‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیلند، بسیاری از افراد دست به کار شده‌اند و نقش آرایشگر را در خانه ایفا می‌کنند. رنگ کردن مو در خانه صرف نظر اجباری بودن آن در این روزها از کارهایی است که خیلی‌ها آن را انجام می‌دهند، این کار صرفه‌جویی در هزینه و زمان هم به حساب می‌آید. در ادامه ۱۰ اشتباهی را که خانم‌ها هنگام رنگ کردن مو در داخل خانه مرتکب می‌شوند با هم مرور می‌کنیم.

۱- رنگ تیره‌تر را انتخاب می‌کنید

شما در فروشگاه ایستاده‌اید در حالیکه دو رنگ در دستتان دارید، رنگ روشن‌تر و رنگ تیره تر، هیچ ایده‌ای ندارید کدامیک را انتخاب کنید. این سناریو برای همه ما اتفاق افتاده است. بزرگترین اشتباهی که انجام می‌دهیم انتخاب رنگ تیره‌تر است. اگر بین انتخاب دو رنگ مردد هستید همیشه رنگی را که یک درجه روشن‌تر است انتخاب کنید. رنگ روشن را راحت‌تر می‌توانید عیب‌یابی کنید و اگر ایرادی داشت آن را برطرف کنید، اما عیب‌یابی رنگ تیره مشکل است. رنگ زدن روی رنگ تیره هم همیشه مشکلات خودش را دارد.

۲- از رنگ دودی می‌ترسید

بسیاری از ما تصورمان از رنگ دودی رنگی است که به خاکستری می‌زند، بنابراین هنگام انتخاب رنگ از رنگ‌های دسته‌بندی دودی خیلی سریع می‌گذریم. اما بد نیست بدانید گاهی استفاده از رنگ دودی در ترکیب رنگ می‌تواند جذابیت بیشتری به رنگ نهایی بدهد. این رنگ می‌تواند گرمای بیشتری به رنگ موها بدهد و همیشه قرار نیست موهایتان را خاکستری را روشن کند.

۳- سعی می‌کنید تغییر عمده در رنگ موهایتان بدهید

اینکه می‌توانید به راحتی با یک رنگ قهوه‌ای به رنگ کردن مو در خانه بپردازید بدین معنا نیست که می‌توانید موهای تیره را روشن یا پلاتینی کنید. بهتر است زمانی که می‌خواهید رنگ کردن مو در خانه را انجام دهید، همیشه رنگی انتخاب کنید که حداکثر یک یا دو درجه از رنگ طبیعی موی خودتان روشن‌تر باشد.

چطور در خانه موهایم را رنگ کنم

۴- موهایتان را به خوبی دسته بندی نمی‌کنید

برای رنگ کردن مو در خانه، بسیار مهم است که آن را درست، دسته بندی کنید تا رنگ به همه نقاط برسد و یکدست شود. اگر به درستی موهایتان را قسمت بندی نکنید در نهایت با رنگ مویی مواجه می‌شوید که در قسمتی روشن و در قسمت دیگر تیره است.

۵- دستورالعمل نوشته شده در محصول خریداری شده را مطالعه نمی‌کنید

هربار که رنگ مویی خریداری می‌کنید بهتر است به نکاتی که در دستور العمل استفاده آنها آمده است دقت کنید و طبق این دستور العمل و پله پله رفتار کنید.

۶- رنگ را بیش از حد روی موهایتان می‌گذارید

این مهم است که رنگ مو به مدت لازم روی سر باقی بماند و سر وقت آن را بشویید. همان‌طور که در نکته قبل گفته شد بهتر است قبل از استفاده، راهنمای داخل جعبه را بخوانید تا بدانید رنگ مورد نظرتان باید چه مدت روی سرتان بماند.

۷- سعی می‌کنید ایراد رنگ موهایتان را خودتان برطرف کنید

هر چه برای روشن‌تر یا تیره‌تر کردن موهایتان از رنگ بیشتر و مواد مختلف به روی موهایتان استفاده کنید، برطرف کردن ایراد موهایتان را برای متخصصان هم سخت‌تر می‌کنید.

اگر می‌خواهید تغییری در رنگ موهایتان ایجاد کنید از محصولات مخصوص رنگ همانند شامپوهای رنگ بر استفاده کنید. یک یا دو بار این کار را انجام دهید، اما اگر باز به رنگ دلخواهتان نرسیدید بهتر است به آرایشگرتان مراجعه کنید تا با تخصص و امکاناتی که دارد این کار را برایتان انجام دهد.

۸- می‌خواهید موهایتان را روشن و بلوند کنید

رنگ بلوند، رنگ دلخواه بسیاری از افراد است، اما کار کردن با این رنگ‌ها آنقدرها هم آسان نیست. بهتر است این کار را همیشه به آرایشگرها بسپارید، بخصوص اگر می‌خواهید خیلی روشن و بلوند شود.

شما برای این‌که خودتان بتوانید موهایتان را به رنگ بلوند دلخواهتان تبدیل کنید نیازمند امکانات و تخصص بیشتری هستید. ممکن است با این کار نه تنها رنگ دلخواهتان را نداشته باشید بلکه به موهایتان نیز صدمه بزنید.

۹- می‌خواهید رنگی طبیعی برای موهایتان داشته باشید، اما با رنگ نارنجی و غیرطبیعی مواجه می‌شوید

در این صورت می‌توانید از شامپوهای رنگ بنفش استفاده کنید. شامپوهای ویولت، بدون سولفات هستند و نه تنها به راحتی موهایتان را تمیز و نرم می‌کنند، بلکه در صورت وجود رنگ زرد یا نارنجی آنها را به رنگی طبیعی تبدیل می‌کند. چند بار از این شامپو برای شستن موهایتان استفاده کنید تا رنگ طبیعی موهایتان تثبیت شود.

۱۰- از حنا برای رنگ کردن موهایتان استفاده می‌کنید

بسیاری از افراد از حنا بعنوان یک رنگ‌کننده طبیعی مو استفاده می‌کنند که این اصلا بد نیست، اما مشکل اینجاست که رنگ حنا به این راحتی‌ها پاک نمی‌شود و اگر شما بخواهید موهایتان را روشن کنید به مشکل بر می‌خورید و اگر مرتب از این ماده برای رنگ کردن موهایتان استفاده کنید موهایتان خیلی تیره می‌شود. بنابراین شاید بهتر باشد مرتب از حنا استفاده نکنید یا برای تیره کردن موهایتان از موادی استفاده کنید که اگر خوشتان نیامد بتوانید چند ماه بعد آن را به رنگی روشن‌تر تبدیل کنید.

منبع: وب‌سایت چی‌بپوشم، رکنا

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


همشهری محلهDownloads-icon

اگر تصمیم گرفته اید که موهایتان را خودتان در خانه رنگ کنید، آموزش رنگ کردن مو در خانه می تواند به شما کمک کند. این کار باعث صرفه جویی در هزینه و زمان شما می شود. پس با ما همراه باشید.

24 تا 48 ساعت قبل از رنگ کردن، موهای خود را بشویید. این کار باعث می شود که چربی مو به اندازه نرمال و طبیعی باشد و برای رنگ کردن مناسب خواهد بود.

 
در صورت امکان از نرم کننده مو قبل از رنگ کردن استفاده نکنید. زیرا نرم کننده ها چربی طبیعی مو را از بین می برند که وجود این مقدار چربی برای نشستن رنگ روی مو ضروری ست. هر چند اگر موی شما از نوع خیلی خشک است، یک هفته قبل از رنگ کردن، هر شب، به مدت 5 دقیقه در حمام گرم از نرم کننده استفاده کنید. یادتان باشد شب قبل از رنگ کردن مو، به موهای خود نرم کننده نزنید. این کار باعث می شود رنگ مو مدت زمان بیشتری روی موها بماند.

رنگ موردنظر خود را انتخاب کنید. اگر بار اول است که می خواهید موی خود را رنگ کنید، از رنگی استفاده کنید که مقدار کمی از موی طبیعی تان روشن تر یا تیره تر باشد. فراموش نکنید که از رنگ موقت یا نیمه دائم استفاده کنید که اگر از آن خوشتان نیامد مجبور نباشید که برای مدت طولانی موهای خود را با آن رنگ تحمل کنید.
رنگ های موقت معمولا با 6 تا 12 بار شستشوی با شامپو و رنگ نیمه دائم بعد از 20 تا 26 بار شستشو از روی موها پاک می شوند. رنگ های دائم معمولا به مدت 6 تا 8 هفته یا گاهی اوقات بیشتر روی موها باقی می مانند.

چطور در خانه موهایم را رنگ کنم

اطراف خود را با روزنامه یا پارچه ای که لازم ندارید بپوشانید تا رنگ به روی فرش تان نریزد. همچنین لباسی بپوشید که دیگر به آن نیازی ندارید و یا می خواهید آن را دور بیندازید. چون اگر رنگ روی لباس و یا فرش بریزد به سرعت رنگ می گیرد. حوله ای هم روی شانه هایتان انداخته و آن را از جلو با گیره سفت کنید.

 
همچنین برای رنگ نشدن دستهای خود از دستکش استفاده کنید.

 
اگر رنگ با پوست شما تماس پیدا کند، آن ناحیه هم رنگ می گیرد. پس برای جلوگیری از رنگ شدن پوست خود در نواحی گوش، پشت گردن و خط رشد مو در پیشانی و کنار گوش از وازلین برای چرب کردن استفاده نمایید.

 
بهتر است در یک کاسه پلاستیکی رنگ و اکسیدان را با هم مخلوط کنید.
اگر می خواهید موهایتان تیره شود، از اکسیدان 10% استفاده نمایید. اگر می خواهید یک یا دو درجه روشن تر شود، از اکسیدان 20% و اگر می خواهید موهای تان 5 درجه روشن تر شود، از اکسیدان 30% استفاده کنید.
اکسیدان 40% و 50% برای سفید کردن مو استفاده می شود که توصیه می شود خودتان این کار را به تنهایی انجام ندهید و از یک آرایشگر متبحر کمک بگیرید.

 
اگر قبلا از این رنگ استفاده نکرده اید، بهتر است که قبل از رنگ کردن کامل موهای خود، آن را تست کنید. این کار به شما برای انتخاب رنگ و مدت زمان لازم برای رنگ گرفتن موهای تان کمک می کند.
یک قسمت از موهای پشت گوش خود را انتخاب کرده و نصف یا یک چهارم آن را رنگ کنید. انتخاب موهای پشت گوش به این علت است که ببینید آیا رنگ مورد نظر به رنگ پوست شما می آید یا خیر. بعد از نصف مدت زمان نوشته شده روی جعبه رنگ، موی خود را با دستمال مرطوب تمیز کنید. بنابراین اگر روی جعبه رنگ 30 دقیقه نوشته شده، شما بعد از 15 دقیقه رنگ را پاک کنید.

 
قسمت رنگ شده موی خود را خشک کرده و کنار یک دستمال توالت نگه دارید. اگر رنگ مورد پسند و دلخواه شما بود مدت زمان لازم همان مقدار خواهد بود.

 
اما اگر رنگ موی تان روشن شده بود، آن را دوباره رنگ کنید. اگر هم آن را دوست نداشتید باید رنگ موی خود را تغییر دهید.

 
با استفاده از شانه موهای خود را به 4 قسمت تقسیم کنید. ابتدا از فرق تا پشت سر موها را نصف کرده و سپس هر نیمه را نیز به صورت افقی نصف کنید و با کلیپس هر قسمت را نگه دارید. می توانید برای اطمینان از اینکه رنگ به همه قسمت های مو می رسد، هر قسمت مو را به بخش های کوچکتر تقسیم نمایید.

 
برای اینکه موهای تان یکدست و یکنواخت رنگ شود ابتدا رنگ را به ریشه موهای خود بزنید. اگر اول انتهای موها را رنگ کنید، رنگ ریشه و ساقه مو مطابقت نخواهند داشت.

 
بگذارید زمان نوشته شده روی جعبه رنگ سپری شود. اگر موهای خاکستری زیادی دارید، بهتر است که بگذارید رنگ برای ماکزیمم زمان روی موها بماند. رنگ را بیش از زمان لازم روی موهای خود نگه ندارید زیرا باعث می شود که موهای تان بیش از اندازه خشک شود.
اما اگر از رنگ گیاهی نیمه دائم استفاده می کنید، پیشنهاد می شود که رنگ مدت زمان بیشتری روی موها بماند. چون رنگ از نوع گیاهی است به موهای تان آسیب نمی زند.

 
سپس رنگ های مالیده روی گوش ها و گردن و پیشانی را با دستمال کاغذی یا پارچه نم دار پاک کنید.

 
می توانید یک کلاه حمام روی موهای خود بکشید و اگر روی کلاه را با یک حوله بپوشانید عمل رنگ گرفتن موها تسریع پیدا خواهد کرد زیرا گرمای سر خارج نشده و رنگ شدن موها زودتر اتفاق خواهد افتاد.

بعد از گذشت زمان لازم، موهای خود را با آب سرد آبکشی نمایید. عمل آبکشی را به طور کامل انجام دهید تا تمام رنگ ها شسته شوند. اگر از رنگ موقت استفاده کرده باشید با هر بار شستشو رنگ مو از بین می رود تا اینکه کامل پاک می شود.

 
موهای خود را شامپو نزده و فقط نرم کننده بزنید. بهتر است به مدت 24 تا 48 ساعت موهای تان را نشویید تا رنگ به طور کامل به موهای تان نفوذ کند.

 
حتی الامکان از سشوار استفاده نکنید و اجازه دهید موها به طور طبیعی خشک شوند. این گونه باعث می شود موها شفافیت بیشتری داشته باشد. همچنین از برخورد مستقیم نور خورشید به موهای تازه رنگ شده تان جلوگیری کنید زیرا اشعه UV اثر بدی روی موها می گذارد.

 
بعد از 24 تا 48 ساعت دوباره موهای خود را با شامپوی مخصوص موی رنگ شده بشویید. سپس از نرم کننده به مدت 5 دقیقه استفاده نمایید.

 
این کار باعث جلوگیری از خشک شدن موها بعد از رنگ شدن می شود. به مدت حداقل یک هفته پس از رنگ کردن، بعد از شستشو، از نرم کننده مو استفاده کنید تا موهای تان نرم و براق باقی بماند.

 
بعد از 4 تا 6 هفته موهای شما رشد کرده و ریشه موهای تان در می آید. برای تغییر رنگ، نباید کل موها را دوباره رنگ کرد، فقط ریشه موها رنگ می شود. برای این کار انتهای موها را نرم کننده بزنید و سپس ریشه موها و بالای سر را رنگ کنید. به اندازه لازم صبر کنید تا ریشه موها رنگ را به خود بگیرد.

چطور در خانه موهایم را رنگ کنم

 
5 دقیقه مانده به اتمام زمان لازم، از ریشه به سمت انتهای موها را شانه کنید. این کار باعث می شود که رنگ از سمت ریشه به سمت ساقه موها پخش شده و رنگ یکنواختی به موها بدهد.

 
با آب سرد موها را بشویید و نرم کننده بزنید. مانند قبل برای 24 تا 48 ساعت بعد از رنگ کردن موها را با شامپو شستشو ندهید.

***

3ماه پیش موهامورنگ کردم. الان رشد کرده میخوام رنگ کتفی زیتونی بذارم از توپولوف استفاده کنم میشه?به رنگ دلخواهم میرسم.الانم رنگ موهام پایش 9.اول با000روشن کردم راشین صحرایی گذاشتم ک قرمز شد بادرنگ بلوندخیلی روشنوگذاشتم ک قرمزشاش پاک شد.حالا میخوام رنگ کنم میشه ?

نه من این کارو کردم موهام سفید شد

خیلی خوب آموزش داده بودید.ممنون

عاااااااااااااااااااااااااااااااالی بووووووووووووووووووووووود مرسی

سلام من 8 ماه پیش موهامو رنگ و مش کاهی کردم حالا نصف موهام مشکی بقیش مش و رنگه میخوام رنگ عسلی کنم راهنماییم کنید

موهای بلند و پرپشتی دارم همیشه رنگ طبیعی 4 استفاده می کردم ، الان می خواهم موهایم را بادمجانی کنم ریشه های مویم روشن تر از انتهای موهایم می شود. با توجه به اینکه انتهای موهایم را یکبار هم با رنگ روشن همان پایه رنگ ، رنگ کردم ولی باز یک رنگ یکنواخت نتوانستم داشته باشم لطفا من را راهنمایی نماید

باید دکلره کنید

دوست دارم موهایم سیاه نباشد. و قهوه ای نیز نباشد . باید چکارکنم . با تشکر

سلام عزیزم قهوه ای شکلاتی روبا فندقی ترکیب کن با اکسیدان 6درصد -ارایشگرسها

خیلی خوب بود ممنون
من موهای مادرمو میخوام رنگ کنم ولی بالای گردنش همیشه ازبقیه ی قسمتهای موهاش تیره تر میشه
چرا
کمک کنید خواهشا

بسته به نوع رنگی که استفاده می کنید داره؛ اگر همیشه ناحیه ای که شما مدنظرتون هست رو در ابتدا رنگ می کنید و تیره تر میشه، این بار این ناحیه رو آخر رنگ کنید و نتیجه رو ببینید.

بعد از رنگ گذاشتن رنگ، سرم خیلی میسوزد و موهایم خیلی خشک میشوند، آیا این مساله به نوع و جنس رنگ و اکسیدانی که استفاده میکنم مربوط میشود؟ اگر پاسختان مثبت است، در صورت امکان یک برند رنگ و اکسیدان که این مشکلات پیش نیایند را معرفی کنید.
نسبت اکسیدان به رنگ را بیان کنید؟ (چه مقدار اکسیدان و چه مقدار رنگ را باید مخلوط کنیم)

مادر منم همین مشکل داشت.
ولی ایندفه خودمون توی خونه رنگ موی گارنیر زدیم گفت
اصلا سوزش نداشت.
garnier حواست باشه گارنیک هم هست ولی فرق داره با این.
این رنگ مو خودش هم رنگ داره هم اکسیدان هم نرم کننده گیاهیم هست.

سلام من ریشه موهام سفید درامده و ساقه ها n4 بوده رنگ n5 با اکسیدان 9 درصد زدم سفیدها همه نارنجی شده و مشکی ها هم تن نارنجی دارند برای اینکه یک دست بشه باید چیکار کنم لطفا کمکم کنید ممنون

عزیزم بهتره اول موهاتو مشکی کنی یا بارنگی ضدخنثی تن نارنجی رو بپوشونی پس بعد یک باردیگه رنگ بذار.انتخاب رنگ خیلی مهمه -اکسیدان درجه بندی هررنگ خاص خودشو داره

سلام ممنون عالی بود .
ببخشید ی سوال داشتم . من پوستم سبزه ی مایل به روشنه و چشام سبزه . نمیدونم چ رنگی بهم میاد خیلی وسواس دارم تاحالا رنگ نزدم . لطفا راهنماییم کنید .

دوستتم چشماش مثه شماسبزه فندقی هم ابرو وهم موهاشو فندقی کرده خیلی نازشده

سلام قبلا موهامو رنگ زدم الان موهام رشدکرده سه رنگ شده چه کاری کنم ىه دست بشه رنگ عسلى بزنم

سلام من روی موهای قهوه ایم شماره ۶.١٣ اورال رو زدم و کمی تناژ قرمز گرفته، میخوام الان موهام رو به دودی قهوه ای روشن بره اما بدون دکلره، چی بزنم به نظرتون؟

تا حالا چند بار رنگ گذاشتم ولی هیچ تغیری نکرده رنگ موهام

سلام

سلام میخوام موی مادرم رو عسلی کنم قبلا رنگ تقریباتیره گذاشتم براش 5.6.واخیرا شکلاتی دودی الان موهاش تقریبا نارنجی و قهوه ای روشنه راهنمایی کنید چطور عسلیش کنم با 000یادکلره .شماره چندبگیرم بااکسیدان چنددرصد

سلام، امروز مامانم موهاشو رنگ گذاشته، متاسفانه خیلی روشن شده، آیا میتونه دوباره همین امروز رنگ بذاره؟

سلام من میخام موهامو فندقی بذارم اخرین دفعه دو سال پیش رنگ گذاشتم ، ی رنگ موی گیاهی میخام که نیازی نباشه اول بیرنگ کنم ، چون وقتی دکلره میکنم موهام خیلی خشک و خشن میشه ،در ضمن موهام خیلی مشکیه ، سفیدی هم داره ، چه مارک رنگ گیاهی را معرفی میکنید؟

سلام من موهای مامانم رو رنگ عسلی سرد رنگ کردم .موهاشون سفید زیاد داره موهای سفید رنگ نگرفته درست و روشنتر شده لطفا منو راهنمایی کنید .اصلا خوب در نیومده.لطفا زود جواب بدید ایا دوباره رنگ کنم ؟

ممنون بابت توضیحات خوبتون ♥♥♥

من موهام شرابی کرده بودم الان2ماه میگذره بادمجونی گذاشتم رنگ نشد لطفا راهنماییم کنید.اکسدانم هم 30درصدبوده

درود
مارک رنگ رو عوض کن

با تشکر از آموزش ولی علت اینکه در ترمیم ریشه مو باید انتهای موها رو نرم کننده بزنبم علتش چیست من همیشه نگران این بودم که هر وقت ریشه موهایم را رنگ می کردم موهای پایینر ورنگ شده قبلی نسوزد آیا به این علت است وگاها رنگ مو زیا د روی موهام می مونه بیشتر از زمان روی جعبه لطفا پاسخ دهید واینکه چرا ابتدا رنگ زدن سوزش سر زیاد است

سلام
اگر پوست سر تمیز باشه ممکنه باعث سوزش شود

سلام ببخشید ی سوال داشتم من رنگ قهوه ای شماره هفت زدم رو موهام تقریبا یک ساعت مونده رو موهام وقتی میرم بیرون زیر نور بین طلایی و قرمز دیده میشه چیکار کنم فقط طلایی دیده شه ایا تو مدت کوتاهی کردم یا باید چیکار بکنم

من رنگ پوستم سبزه متمایل به روشنه چشامم قهوه ای حالا چه رنگ مویی بهم میاد؟؟…..لطفا راهنمایی کنید دفعه اولمه

ممنونم بابت مطالب مفیدی که قرار میدید!

سلام من پارسال رنگ موی پر کلاغی گذاشتم ولی کلا بعدش موهام رو زدم و موی جدید رشد کرد با رنگ طییعی موی خودم ک خرمایی هست الان دوبار رنگ قهوه ای به موهام میزارم موهام به جای اینکه قهوه ای بشه مشگی پر کلاغی میشه چیکار کنم

سلام من موهامو دفعه اول رنگ کردم دو دفعه پشت سر هم از رنگش خوشم نمیاد چطور میتونم به حالت اول بر گردونم

باید دکلره کنید

سلام من مقداری رنگ مو با اکسیدان ترکیب شده اضافه اوردم نگه داشتم میخاستم بپرسم تا چه مدت میشه این موادو نگه داشت و استفاده کرد تو یخچالم گذاشتم ممنون میشم زود جواب بدین چون میخاستم استفاده کنم ازش

سلام… برای رنگ دودی روشن باید از اکسیدان چند درصد استفاده کنم؟
نسبت اکسیدان ب رنگ باید چجوری باشه؟

سلام
میخواستم بدونم آیا اضافه رنگ مو رو میتوان نگه داری کرد و اگر جواب مثبت ایت چه زمانی ؟

سلام من تا حالا مو هایم را رنگ نکرده ام و می خواهم از رنگ موی طبیعی استفاده کنم ولی نمی دانم چجوری باید رنگ موی طبیعی درست کنم لطفا راهنمایی کنید
موهایم قهوه ای پر رنگ است پوستم سفید است و چشمهایم قهوه ای پر رنگ
می خواهم فقط انتهای موهایم را رنگ کنم و موهایم خیلی بلند نیست
چیکار کنم؟

سلام من موهام دکوکرم شده و روش رنگ شده و بینش مش هم هست..بصورت سوزنی…از شامپو.رنگ صورتی کمرنگ بس استفاده کردم یکبار ولی هیچ تغییری تو رنگ موم ایجاد نشد حتی یک درصد باید موهامو با 000ریموو کنم بعد شامپو رنگ کنم؟؟

با سلام و تشکر از آموزش رنگ کردن مو، لطفا بفرمائید که چقدر رنگ با چقدر اکسیدان با ترکیب کنیم تا به موهامون اسیب وارد نشه، ممنون

سلام . من موهامو رنگ شرابی رنگ کردم الان ریشه موهام درامده . چجوری بدون رنگ کردن دوباره ریشه موهام رو شرابی کنم؟ ایااستفاده کردن از شامپوی رنگ موهای شرابی ریشه موهامو با موهام یدست میکنه ؟ لطفا راهنماییم کنید . ممنون

سلام من امروز موهامو لایت کردم‌ خیلی بد شد میخوام قهوه ای تیره بزنم ممکنه؟

سلام رنگ موی ریتون خوبه؟ امروز فروشنده هرچی گفتم نمیخوام خشک و خشن بشه مارک ریتون داد.
توی بروشور جعبه نوشته مخصوص حرفه ایا و اینکه خیلی گفنه احتمال داره الرژی بده کسی استفاده کرده؟
خودم مبخوام تو خونه بزارم و اینکه هفته دیگه عروسی داریم ممکنه الرژی ایجاد کنه؟
قبلا دو دفعه از مارک ویتامول استفاده کردم چون روغن گیاهی داره راضی بودم اما ایندفعه فروشنده ریتون داد لطفا راهنمایی کنید

سلام وقتتون بخیر
چه شماره از رنگ ریشه مو رو قرمز نمیکنه

من میخوام موهام ب فندقی متوسط بزنه
دو تا رنگ بگین که باهم ترکیب شن
ممنون

سلام من از ارایشگر خواستم موهامو قهوه ای روشن بزنه البته بدون دکلره متاسفانه رنگ در اومده به حنایی میخوره اصلا راضی نیستم چیکار کنم که یکم تیره تر بشن ؟مواد طبیعی توی خونه جواب میده بزنم؟

با سلام،میخام موهامو شنی کنم و ریشه ی موهام ۴-۵ سانت مشکی هس،
و پایین موهام بلوند،نمیخام مشکی هام اصلا رنگ بگیره چ کنم؟

سلام من ریشه موی من درآمده و پایین موهایم بلوند روشن است چه رنگی می توانم بدون دکلره بگذارم که به این بلوند بیاید

موهام میخوام زیتونی بزارم

سلام
ممنون از مطالب خوبتون ،واقتا براش زحمت کشیدید

باسلام و سپاس از مطالب خوبتون .من رنگ oro به شماره n7 با اکسیدان ۹ درصدخریدم . ریشه هام ۵ سانت دراومده و جلوی موهامم کراتیه کرده بودم ۳ ماه قبل . الباقی موهامم رنگ قهوه ایی و زیتونی داره .حالا راهنماییم می کنید خودم چطوری رنگ بزنم .ممنونم

سلام این رنگ بدرد 15 سال هم میخوره؟

موهاش نمیریزه یا موخوره نمیگیره؟

سلام چند بار رنگ مشکی پر کلاغی گذاشتم الان 5 ماهه دیگه نذاشتم میخواهم موهامو کاهی کنم چطور میتونم، تورو خدا کمکم کنین

سلام من رو موهام رنگ مو سه صفر گذاشتم اما دو تا از رگهای سرم گرفت میخوام بدونم علتش چیه خطرناک نیست. میخواستم بعدش دودی بزارم اما میترسم بدتر بشه سرم. چکار کنم؟

سلام من موهامو با سه صفر و اکسیدان 9 درصد بی رنگ کردم و از دستکش استفاده نکردم الان دستام به شدت میسوزن و نمیتونم هیچ کاری با دستم انجام بدم و حتی استخون دستم درد گرفته راهی برای خوب شدنش هست؟ ممنون میشم کمکم کنید

سلام من موهامو رنگ گذاشتم ولی خب موهام کوتاهه و رنگ اضافه اومده حالا من چیکار کنم این رنگ رو؟ آیا میتونم درون یه قوطی بریزم و نگهش دارم؟ البته اکسیدان هم قاطیش کردما فقط رنگ نیست
ممنون میشم راهنماییم کنین

سلام میشه راهنمایی کنید من پوستم روشنه چشمام سبزه چه رنگ مویی ب من میاد من الان رنگ موی طلایی وفندقی گرفتم باهم قاطی کنم به نظرتون به من میاد

سلام من میخوام موهامو رنگ مشکی کنم
رنگ موی گارنیک خوبه؟ شماره۱؟
موهام فره و قبلا هم رنگ کردم. ان۳ میذاشتم
ولی اولین باره مشکی میخوام بذارم و دو دلم
میشه راهنماییم کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *


In order to pass the CAPTCHA please enable JavaScript

Copyright © 2016 kadbanoo.net, All rights reserved.

 رنگ کردن مو های بلند شاید یکی از سخت ترین کارها برای خانم ها باشد. در این مقاله شما را برای رنگ کردن مو های بلند در خانه راهنمایی می کنیم

شما دوست عزیز که می خواهی در منزل با صرف وقت و هزینه ی کمتر موهاتو حتی اگر خیلی هم بلند باشند خودت رنگ کنی توصیه می کنم اولا هنگام انتخاب رنگ موی خود به این نکته توجه داشته باش که هر رنگی را که در بروشور یا کاتالوگ رنگ می بینی و خوشت میاد در صورتی که بخصوص رنگ موهات مشکی یا انواع قهوه ای های تیره باشه باید دو تا سه شماره آنرا تیره تر ببینی که قطعا همان رنگ موی داخل کاتالوگ در نخواهد آمد .در سالنها و متخصصین آرایش و زیبایی همیشه از ترکیب رنگها برای در آوردن رنگ موی مورد نظر استفاده می کنند که همین باعث خوشرنگتر شدن رنگ مو خواهد شد ولی چون به این صورت ترکیب رنگها برای شما آسان نیست بهتر است در کنار انتخاب رنگ موی خود با هر شماره ای در بروشور رنگ موی دوم را ازهمان گروه رنگ که می تواند قبل یا بعد آن باشد را به همراه آن خریداری کرده و برای رنگ کردن موها از ترکیب این دو رنگ استفاده کنید تا حداقل رنگ موی ترکیبی زیبایی بدست آورید حال چطور خودت این کار را به تنهایی انجام دهی ؟

بیشتر بدانید : رنگ مو و نکته های مهمی که هر خانمی باید بداند

خیلی ساده است … این کار را در حمام و در ابتدای کار انجام میدی به طوری که موهاتو خیس میکنی و با کاندیشنر یا نرم کننده میشویی تا موقع رنگ کردن به راحتی شانه شوند،سعی کن آب موها را خوب بگیری تا چکه نکنه و تنها موها خیس باشند بعد به میزان مساوی از دو رنگ مویی که تهیه کردی با اکسیدان مخلوط کرده تا مایعی نه چندان غلیظ و سفت بلکه ماست مانند درست شود .موها را با شانه خوب شانه کرده و با فرق از وسطی که از جلو تا پشت سر ادامه دارد روی دو شانه بریز .اگر موهایت سفیدی داشته از جلوی سر و در صورتی که سفیدی ندارد از پشت سر و دو سانت مانده به ریشه یعنی پایین تر از ریشه ی مو شروع به رنگ زدن کن و مطمئن شو که لابه لای آنها نیز آغشته به رنگ شده است .وقتی دو طرف موها را کاملا رنگ زدی قسمت جلوی سر را نیز به رنگ مو خوب آغشته کن که اگر لازم بود دوباره رنگ درست کنی این کار را بلافاصله انجام بده.در این مرحله لازم نیست موها شانه شوند، آنها را کاملا جمع کرده و با یک کلاه پلاستیکی بپوشان و بگذار در بخار حمام به مدت نیم تا سه ربع ساعت بماند. بعد از زمان مورد نظر موها را خوب شانه کرده و دوباره کمی رنگ برای ریشه ها درست کن و این بار رنگ را به ریشه ها بزن و باز یک ربع تا بیست دقیقه صبر کن .موها را پس از این زمان مثل وقتی که شامپو میزنی با دستها که البته با دستکش پوشاندی خوب به هم بمال تا جایی از مو بدون رنگ نماند . در آینه نگاه کن و هنگامی که از رنگ شدن و یکدست شدن موها اطمینان حاصل کردی آنها را اول با آب و سپس با شامپو خوب شستشو کن.

چطور در خانه موهایم را رنگ کنم

برای نتیجه ی بهتر:1- از واریاسیونها به اندازه ی یک نخود نیز برای رنگ مویت استفاده کن مثلا واریاسیون سبز برای زیتونی شدن ، آبی یا نقره ای برای دودی شدن ، بنفش برای بادمجانی شدن.2-جند قطره شامپو برای شفافیت رنگ مویت در رنگ مو بریز.3- چون موها هنگام رنگ شدن خیس هستند بهتر است از اکسیدان 12 درصد استفاده کنی زیرا وقتی با موهای خیس آغشته می شود درصد آن ضعیفتر شده و به 9 درصد می رسد. 

زهرا پهلوان زاده

بیشتر بدانید : موهای سفید را چگونه در منزل رنگ کنیم؟

بیشتر بدانید : این رنگ مو را بزنید تا با هر بار شستن موی شما خوش رنگتر بشود!؟

بیشتر بدانید : خوشرنگ ترین ترکیب رنگ مو برای مامانها!+عکس

بیشتر بدانید : ماندگاری رنگ مو را چگونه بالا ببریم؟

بیشتر بدانید : ترکیب رنگ مو، 17 فرمول رنگ مو ی پرطرفدار

بیشتر بدانید : رنگ مو های تان را بر اساس رنگ پوست و رنگ چشم تان انتخاب کنید

 تهیه و تدوین : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleاختصاصی سیمرغ

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();


نام کاربری یا ایمیل *


رمز عبور *


ورود


نام کاربری یا ایمیل *


رمز عبور *

چطور در خانه موهایم را رنگ کنم


ورود

رنگ کردن مو در منزل اصول ساده ای دارد. با رعایت اصول آموزش رنگ کردن مو حتما به نتیجه قابل قبولی دست خواهید یافت. در این مقاله سعی داریم تا به صورت تصویری و قدم به قدم, روش استاندارد رنگ نمودن موها را به منظور پوشش کامل آنها با شما درمیان بگذاریم.

 

ولی قبل از شروع مقاله حرف آخر را همین اول می گوییم.

اگر می خواهید در وقت خود صرفه جویی کنید. مطالب گسسته آموزش رنگ مو را در این سایت و یا سایتهای دیگر به صورت پراکنده مطالعه نکنید. تنها با دیدن ویدیو های آموزشی رنگ مو کارشناس این حرفه شوید. مطالبی که در این مقاله مطالعه خواهید کرد. به همراه ساعتها آموزش رنگ مو و دکلره به همراه بسته ویدیویی آموزش ترکیب رنگ مو ها را می توانید در دوره آموزش غیر حضوری اصول رنگ و ترکیب رنگ مو مشاهده نمایید. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتر و یا تمایل به خرید این محصول دارید. عکس زیر را کلیک کنید. سپس وارد شوید.

پکیج رنگ مو از صفر تا ۱۰۰

 

در ابتدا موها را کامل با برس تخت صاف نموده تا یکدست شود. با کرم نرم کننده یا وازلین پشت گوش و تمام صورت و دستها و گردن را چرب نمایید.

 

موها را همچون تصویر زیر به چهار بخش مساوی یا هشت قسمت (تقسیم بندی به شکل +) تقسیم نمایید. هر بخش را با کلیپس آرایشی ثابت نگه دارید.

 

در اینجا نوبت به ساخت مخلوط رنگ و اکسیدان می رسد. از ظرف غیر فلزی جهت ترکیب مواد و از فرچه مخصوص رنگ مو برای عمل رنگ آمیزی و ترکیب رنگ استفاده نمایید.

برای ثبات بیشتر رنگ مو و  پوشش بیشتر سفیدی موها در عمل رنگ کردن موها از اکسیدان شماره ۱ یا ۶ درصد بهره ببرید.

برای روشن شدن مو تا دو درجه از اکسیدان نه درصد یا شماره ۲ استفاده کنید.

خرید اکسیدان های عالی در فروشگاه رخ نگار

 

 

اگر موهایتان 70 درصد به بالا سفید است. حتما از رنگهای پایه  5 و 4 و پایین تر استفاده نمایید. ولی اگر این درصد سفیدی به 30 الی 40 درصد می رسد. می توانید از رنگهای پایه 6 و 7 نیز به همراه اکسیدان نمره 1 استفاده نمایید. با توجه به برند رنگ مو و حجم موهایتان به حجم مناسبی از ترکیب رنک و اکسیدان دست یابید. ولی به طور کلی رنگ مو نباید حالت بسیار رقیق یا بسیار سفت در کاسه رنگ داشته باشد. برای شناخت صحیح انواع اکسیدان مقاله تفاوت انواع اکسیدان را در سایت رخ نگار مطالعه نمایید.

انواع رنگها در مدلهای متنوع همراه اکسیدانهای مختلف با کیفیت عالی در فروشگاه رخ نگار به فروش می رسد. اکسیدان را به اندازه یک و نیم برابر رنگ با آن ترکیب نمایید.

اموزش رنگ در منزل

 

 

افزودن پنج قطره آنتی دمیج, خاویار مو و اولاپلکس به همراه روغن آرگان می تواند در نرم شدن موهای شما حین رنگ خیلی کمک نماید. زیرا قطره آنتی دمیج حاوی چندین روغن معدنی می باشد. فرموله شده آلمان با قیمتی مناسب است. این محصول در فروشگاه رخ نگار همراه با روغن آرگان به فروش می رسد. حاویار مو و اولاپلکس نیز از محصولات تخصصی مراقبت مو حین رنگ و مش هستند.

خرید قطره آنتی دمیج در فروشگاه رخ نگار با قیمت مناسب

محصول دیگر مراقبت مو اولاپلکس می باشد. اولاپلکس نجات بخش موهای شما از شکنندگی و خشکی است. زیرا سبب نحکیم پیوندهای سولفیدی مو می شود. این ماده در دو شماره ۱ و ۲ به فروش می رسد. هر دو محصول باید با هم مصرف شوند. اولاپلکس شماره ۲ باید دو برابر نمره ۱ مصرف گردد. حداقل ۱۵ میل اولاپلکس نمره ۱ را داخل ۱۰۰ میل رنگ بریزید. پس از رنگ کردن کامل مو و گذشت مدت زمان لازم مو را با آب بشویید. سپس ۳۰ میل ماسک مو شماره ۲ را به مدت بیست دقیقه روی مو بگذارید. مو را نیز ماساژ دهید. پس از گذشت این زمان مو را بشویید.

خرید اولاپلکس مرغوب و با کیفیت

گرانول های طلایی خاویار مو شامل انواع مواد مغذی و پروتئین مو می باشد. این پروتئینهای ضروری مو به سرعت در رنگ حل می شوند. شما به ازای هر ۱۰۰ میل رنگ مو ۱۰ گرم خاویار مو داخل ترکیبات خود بریزید.

خرید خاویار مو با پروتئین های ضروری مو

 

چطور در خانه موهایم را رنگ کنم

در انتخاب رنگ همیشه توجه داشته باشید. رنگ مو هایی که در ذهن خود دارید. به طور 100 درصد  مطابق با خواست و سلیقه شما و در یک نوبت  صورت نمی پذیرد. چون شرایط فعلی موهایتان از قبیل چند رنگ بودن موها, درصد سفیدی و پایه رنگ فعلی موهایتان بسیار به کیفیت نهایی رنگ مو بعد از عمل رنگ آمیزی تاثیر گذار است. ولی اگر سعی کنید به تمام شرایط توجه داشته باشید. حتما در هر دفعه نسبت به دفعه قبل تجربه و درک بهتری از موهایتان و رنگ نهایی حاصله خواهید داشت. نکته دیگر اینکه حتما ابتدا به پوشش سفیدی موهایتان توجه کنید. اگر در انتهای کار, کمی با تیرگی رنگ نهایی مشکل داشتید. می توانید برای دفعه بعدی رنگ کردن مو پایه موهایتان را با انتخاب رنگهای 8 به بالا و اکسیدان نمره 2 روشن نمایید.

رنگ مو در خانه

 

اگر موهایتان طبیعی و رنگ نشده است. ابتدا ساقه و وسط مو را رنگ کنید. سپس ریشه مو را رنگ کنید. زیرا ریشه مو خیلی نازک تر است. زودتر از ساقه رنگ می گیرد. 

پایه مو » طبیعی رنگ نشده

دودی پایه 6 – یک چهارم تیوپ

شکلاتی پایه 6 – نصف تیوپ

قرمز – یک هشتم تیوپ

شاه بلوطی یا فندقی شماره 6 – یک چهارم تیوپ

واریاسیون آبی – یک بند انگشت

اکسیدان 6 درصد

اگر موهایتان رنگ شده است. در عین حال ریشه مشکی شما در آمده است. ابتدا ریشه مو را رنگ نمایید. سپس دوباره از ریشه تا انتهای مو را رنگ نمایید. دلیل این کار این است که ریشه باید با رنگ ساقه مو یکسان شود. پس ابتدا باید چند درجه روشن شود. سپس رنگ به ریشه نفوذ کند. با این کار راحتتر رنگ ریشه و ساقه یکسان می شود.

 

 انتخاب آزادانه دسته های مو با تکنیک آمبره

پایه مو : طبیعی رنگ نشده یا قهوه ای و طلایی متوسط

بژ پایه 8 – یک چهارم تیوپ

دودی پایه 8 – یک چهارم تیوپ

هایلایت نقره ای یا سفید پلاتینه – یک چهارم تیوپ

واریاسیون سبز – دو بند انگشت 

واریاسیون آبی – دو بند انگشت

اکسیدان نه درصد

 

زمان ماندگاری رنگ بر روی موها هم به شدت در رنگ پذیری موها تاثیر خواهد داشت. در شزایط موهای سفید حتما زمان 45 دقیقه رعایت گردد.

رنگ مو در خانه

موها را پس از رنگ با آب بشویید. سپس حتما با ماسک مو داخل حمام موهایتان را تقویت نمایید. انواع ماسک موهای داخل حمام و بیرون حمام در فروشگاه رخ نگار موجود است. در ضمن موهایتان را اصلا پس از رنگ با شامپو نشویید. در ضمن تا سه روز بعد از رنگ نیز به موهایتان شامپو نزنید. پس از شستشو مو حتما به موهایتان سرم دو فاز بزنید. آن را براشینگ نمایید. سپس با روغن آرگان به آن استایل بخشید.

خرید انواع محصولات مراقبت مو با کیفیت مناسب و قیمت خوب

 

نکات بهداشتی را در رنگ کردن مو ها  رعایت نمایید. حتما از دستکش لاتکس  استفاده نمایید. قبل از رنگ نمودن موها پوست اطراف گردن پوست اطراف شقیقه ها و بالای پیشانی را به کرم دست و صورت آغشته نمایید. تا چرب شود. رنگ نگیرد.

حالا پس از نکات گفته شده بهتر است از کلیپس های جلویی مو (سمت پیشانی) شروع به رنگ کردن موها نمایید.

یعنی ابتدا یکی از کلیپس ها را باز نمایید.

موها را در دست بگیرید.

به صورت لایه به لایه موها را از ریشه به سمت نوک موها به رنگ آغشته نمایید.

پس از اتمام این قسمت سراغ کلیپس بعدی بروید.

و به همین شکل تا انتها.

وقتی که تمام موها به رنگ آغشته شد. کل موها را بر روی هم خوابانده و انگشتان خود را به آرامی داخل موها نمایید. شروع به ماساژ ریشه ها بر روی هم و کف سر نمایید.
موها را داخل کلاه رنگ بگذارید. همانطور که گفته شد 45 دقیقه به آن زمان دهید.
پس از گذشت زمان گفته شده نوبت به شستشوی موها می رسد. در این مرحله هم باید توجه داشته باشید. هرگز پس از رنگ آمیزی از شامپو برای شستشو استفاده ننمایید. حتما از نرم کننده و یا ماسک موی تثبت رنگ برای این منظور استفاده نمایید.

بعد از سه روز می توانید از شامپوی خود استفاده نمایید.

رنگ مو در خانه

در انتها یک تجربه مهم از کارشناسان رخ نگار را با شما در میان می گذاریم. موهای صاف و در بهترین حالت موهای لخت همیشه زیبایی رنگ موهایتان را دوچندان نشان خواهد داد. اگر موهایتان حالت وز یا مجعد دارد . در عین حال به زیبایی و ظاهر رنگ مو  اهمیت می دهید. حتما به این نکته توجه کنید. درصدد بهبود کیفیت موهای خود باشید. 

رنگ دودی زیتونی روشن یکی از بهترین گزینه ها جهت روشن کردن مو است. زیرا هر دو رنگ ضد قرمزی نارنجی هستند.

پایه مو : طبیعی رنگ نشده – نصف تیوپ دودی پایه ۷ + نصف تیوپ زیتونی پایه ۸ + دو سانت واریاسیون آبی و بنفش + ۱.۵ برابر اکسیدان نه درصد

 

پایه مو : طبیعی رنگ نشده – نصف تیوپ کاکایویی یا فندقی پایه ۷ – نصف تیوپ دودی پایه ۸ – واریاسیون سبز دو سانت – واریاسیون آبی و بنفش دو سانت – اکسیدان نه درصد

واریاسیون ها رنگ های خالص و تک رنگ می باشند. در رنگهای مختلف در کاتالوگ های رنگ مو به فروش می رسند.

اگر خواهان حذف زردی هستید. واریاسیون نقره ای و بنفش مناسب است.

اگر خواهان حذف توناژ نارنجی هستید. واریاسیون آبی و دودی مناسب است.

واریاسیون سبز اصولا ضد قرمزی است. 

شناخت انواع رنگ و نحوه خنثی سازی را در آموزشهای ویژه رخ نگار به طور کامل ببینید. با یک کلیک به اطلاعات ترکیب رنگ بسیار اضافه کنید.

رنگهای طبیعی مثل حنا – وسمه – قهوه و حنا هندی شاید در نظر اول شاید جذاب به نظر آید. منتها این نکته را بدانید که رنگ های گیاهی متاسفاته اصلا از مو خارج نمی شوند. مگر آنکه دکلره های مکرر یا ریموور این رنگ را از مو خارج کند. پس بهتر است از رنگهای با کیفیت همراه با مواد تقویت کننده مو بهره ببرید. زیرا که به راحتی می توانید رنگهای خود را تغییر دهید. در ضمن اگر روی مویتان قبلا حنا قرار می دادید. فقط باید موهایتان را ریموو نمایید. زیرا هر رنگی حتی رنگهای بنفش و خاکستری ممکن است در نهایت به نارنجی متمایل گردد.

اصولا رنگهای فانتزی باید روی موی دکلره شده باشند. مگر رنگهای قرمز و بنفش و تا حدودی سبز و نارنجی. پودرهای دکلره رنگی همراه با رنگ مو متناسب رنگ فانتزی کمک شایانی به تثبیت رنگ می کند. برای آموزش رنگ فانتزی در خانه حتما مقاله رنگ مو فانتزی بدون دکلره را ببینید.

 

(اگر تمایل دارید از رنگهای خیلی روشن و یا های لایت استفاده کنید. قبل از رنگ کردن مو پیشنهاد می کنیم. این سه مقاله را مطالعه نمایید. )

1. تفاوت درصد اکسیدانها

2. شناخت صحیح هایلایت مو

3. انواع لایت مو)

امیدواریم از مقاله آموزش رنگ کردن مو لذت برده باشید.

مراقب خودتون باشید . منتظر مقاله های آرایش موی رخ نگار باشید.

خلاصه

رنگ کردن مو به طور اصولی در منزل مراحلی دارد که در این مقاله به آنها میپردازیم و این اطمینان را به شما میدهیم که اگر قدم به قدم و با این راهنما, پیش بروید دیگر نگران عدم پوشش موهای سفید خود نخواهید بود و با هر بار رنگ نمودن موهایتان در منزل به تجربه شما در این زمینه افزوده خواهد شد.

سلام, موهاي من به پابه خيلي روشن رسيده
چطور مي تونم كرم كاهي در بيارم
ممنون ميشم فرمولش را بگين

سلام
از شامپوی ضد زردی کمک بگیرید. تا زردی موها گرفته بشه و یا در ترکیبات بلوند خودتون از یک نهم تیوپ رنگ بنفش استفاده کنید.

سلام من میخوام محصولاتی ک برای کراتین مو هست سفارش بدم

سلام
لطفا به صفحه خرید کراتین بوتاکس و اولاپلکس مراجعه کنید. در اونجا میتونید بر حسب میلی لیتر سفارش خودتون رو ثبت کنید.

دیدگاه یا سوال شما پس از تایید مدیر , نمایش داده خواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

هر آنچه برای زیبایی موهایتان باید بدانید یا تهیه کنید اینجا میابید..

روی شماره زیر کلیک کنید:

09305892692

 

در این شبکه ها به ما بپیوندید و مارا دنبال کنید..

فقط همین هفته

به مناسبت روز مادر

یک دو سه خریدتو انجام بده!!! 

123 هزار تومان تخفیف نقدی برای خریدهای پانصد هزار تومان به بالا

یک میلیون تومان خرید کنید

بدون قرعه کشی, اولاپلکس هدیه بگیرید.

* توضیحات بیشتر – اینجا کلیک کنید *


۱۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۴:۰۰


توسط panab

بسیاری از خانم‌ها برای انجام تغییر و تحولاتی در چهره و روحیه خود، تصمیم می‌گیرند که رنگ موهای خود را تغییر دهند. رنگ کردن موها سبب برجسته‌تر دیده شدن مو شده و باعث می‌شود چهره‌تان شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر برسد. رنگ کردن مو در یک سالن آرایشی برای تمامی افراد به دلیل هزینه‌های بالا مقدور نیست. اما خوشبختانه با کمی صبر و دقت می‌توانید خودتان در خانه این کار را انجام دهید. رنگ کردن مو در چند مرحله انجام می‌شود. با چی بپوشم همراه باشید تا در این مقاله نگاهی کلی به راه و روش‌های رنگ کردن مو در خانه و همه آنچه درباره رنگ کردن مو باید بدانید داشته باشیم.

 

چطور در خانه موهایم را رنگ کنم

در قدم اول سعی کنید رنگ موی مناسبی برای خود انتخاب کنید. اگر موهای سفید زیادی دارید سعی کنید از رنگ موهای تیره که پوشاننده قوی برای موهای سفید است، استفاده کنید و اگر برای تنوع، برای مدت کوتاهی تصمیم به رنگ کردن موهایتان گرفته اید سعی کنید از یک رنگ مو سبک‌تر استفاده کنید. بهتر است از رنگ‌هایی استفاده کنید که یک یا دو شماره روشن‌تر از رنگ پایه مو هستند. اگر برای اولین بار است که موهایتان را رنگ می‌کنید سعی کنید از رنگ‌های خیلی روشن که باعث می‌شود چهره‌تان را غیر طبیعی جلوه دهد، استفاده نکنید.

استفاده از رنگ موهایی که همراه با یک تونر می‌باشد بسیار مناسب است. اگر ریزش مو دارید و یا موهای شما ریشه بسیار ضعیفی دارد و نازک است، سعی کنید از رنگ موهایی که ترکیبات ویتامینه دارند و برای مو ضرر کمتری دارند، استفاده کنید و یا حتی می‌توانید ریشه مو را رنگ نکنید و تنها بخشی از قسمت پایینی موهایتان را رنگ بگذارید. اگر موهای تیره‌ای دارید و از رنگ موی روشن می‌خواهید استفاده کنید مطمئن شوید که رنگ موی شما با رنگ موی فعلیتان تطابق دارد. اگر موهایتان رنگ کرده است و یا با حنا رنگ کرده‌اید باید حتما از دکلره برای دوباره رنگ کردن موهایتان استفاده کنید.

قدم اول برای شروع کار، حفاظت از پوست و لباس‌هایتان خواهد بود. سعی کنید از یک حوله و یا یک پیش‌بند نایلونی برای پوشاندن گردن و بقیه بدن‌تان استفاده کنید تا هنگام رنگ کردن مو، رنگ بر روی لباس یا پوست شما نریزد چرا که ممکن است به خاطر ترکیبات شیمیایی رنگ، پوست‌تان آسیب ببیند. علاوه بر این حتما قبل از شروع کار و باز کردن قوطی رنگ، دستکش به دست کنید.

تمامی لوازم مورد نیاز را فراهم کنید تا به تمام آن‌ها حین رنگ کردن دسترسی داشته باشید. از جمله لوازمی که برای رنگ کردن مو در منزل به آن نیاز دارید داشتن یک کلاه نایلونی یا یک پلاستیک با سوراخ‌های ریز است که بعد از رنگ کردن آن را باید بر روی سر خود بکشید. علاوه بر حوله و کلاه نایلونی، به یک قلمو متوسط (نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک)، رنگ مو و اکسیدان به اضافه کاسه‌ای که ترکیب اکسیدان و رنگ مو را بتوانید در آن مخلوط کنید، به همراه چند گیره برای دسته دسته کردن موهایتان نیاز دارید.

به خاطر داشته باشید تمامی دستورالعمل های موجود روی جعبه رنگ مو را با دقت مطالعه کنید از جمله میزان مخلوط رنگ و اکسیدان و یا مدت زمان لازم برای گذاشتن ترکیب رنگ بر روی مو، بسیار مهم است. تنها با رعایت این موارد است که می‌توانید رنگ موی بسیار خوبی داشته باشید.

 

طبق دستورالعمل‌هایی که بر روی جعبه رنگ وجود دارد رنگ و اکسیدان را با یک دیگر ترکیب کنید. معمولا درصد استفاده از کرم اکسیدان (۱+۱) است مگر اینکه روی تیوپ درصد اکسیدان را توضیح داده باشد. اگر برای اولین بار است که موهایتان را رنگ می‌کنید، ، باید بیشتر دقت کنید. باید رنگ آمیزی را به گونه‌ای انجام دهید که روی هر تار مو رنگ کافی وجود داشته باشد، بهتر است برای شروع کار قسمت‌های انتهایی و طولی را رنگ کنید طوری که با ریشه مو کمی فاصله داشته باشد و ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس رنگ را به ریشه مو بزنید و ۳۰ دقیقه برای موهای نازک و ۴۰ دقیقه برای موهای ضخیم صبر کنید.

اگر می‌خواهید چهره طبیعی‌تری داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم که هیچوقت از رنگ هایی که نیاز به دکلره دارد استفاده نکنید چون علاوه بر این که رنگ موی شما را مصنوعی نشان می‌دهد ممکن است سبب آسیب جدی و سوزاندن ریشه مو شما نیز شود. برای قدم اول، اکسیدان و رنگ مو را مخلوط کنید سپس موهای خود را به ۴ بخش تقسیم کنید. اگر حجم موهایتان بیشتر است می‌توانید به بخش های بیشتری مثلا ۱۲ بخش تقسیم کنید. از گیره‌های کوچک برای دسته دسته کردن موها استفاده کنید.

قدم دوم رنگ کردن دسته‌ای موها خواهد بود. همانطور که قبلا هم گفتیم اگر بار اول است که موهایتان را رنگ می‌کنید می‌توانید، رنگ کردن ریشه‌ها را برای مرحله آخر بگذارید. برای یک دست شدن رنگ مو می‌توانید پس از اتمام رنگ هر دسته مو، آن را دور فویل یا نایلون پیچیده و سپس به سراغ دسته بعدی مو بروید. برای کلیه رنگ‌ها، باید رنگ آمیزی را از پشت سر شروع کنید و به طرف جلو ادامه دهید. برای رنگ کردن ریشه‌ی مو در قدم اول می‌توانید از یک مرطوب کننده یا آب استفاده کنید. ابتدا ریشه مو را مرطوب کرده تا هیدراتاسیون بر روی مو انجام شود سپس رنگ را با استفاده از شانه رنگ به قسمت‌های ریشه مو بزنید. بعد از اتمام کار رنگ، حتما حواستان به زمان باشد. معمولا میزان رنگ گذاشتن در اکثر رنگ موها برای موی نازک ۳۰ دقیقه و برای موی ضخیم ۴۰ دقیقه می‌باشد.

مرحله نهایی شست و شوی مو است. کمی آب به موها اضافه کرده یک لایه کف درست کنید بعد موها را کاملا آبکشی کرده و با شامپو بشویید. بعد از شستشوی کامل می‌توانید از یک نرم کننده و یا تونر نیز استفاده کنید.  سپس موی خود را با درجه کم سشوار گرفته تا خوش فرم و زیبا شود.

برای اینکه رنگ موی شما با دوام باقی بماند باید قواعد خاصی را در مورد شستشوی مو رعایت کنید. مثلا باید بدانید که بعد از رنگ کردن مو در خانه حداقل تا ۴۸ ساعت بعد از هیچ شامپویی برای شستشو استفاده نکنید و اگر موهایتان نیاز به شستشو دارد تنها با آب خالی بشویید، این کار سبب می‌شود رنگ به خوبی درون ساقه مو نفوذ پیدا کند و با دوام‌تر بماند.

اگر جزو  آن دسته از افرادی هستید که رنگ کردن مو در خانه را بسیار زمان‌بر می‌پندارید و زمان و حوصله رنگ کردن مداوم مو را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ موهای‌های لایت استفاده کنید. های لایت مو سبب می‌شود که سفیدی مو چندان آشکار نشود و برای کسانی که می‌خواهند هر چند ماه یک بار موهایشان را رنگ کنند ایده‌آل است.

 

روش‌های سنتی و طبیعی از دیرباز مورد توجه بسیاری از افراد بوده است. آن دسته از خانم‌هایی که همیشه ترس از رنگ کردن مو با مواد شیمیایی دارند می‌توانند از روش‌های طبیعی برای رنگ کردن مو در خانه استفاده کنند.

آب لیموی طبیعی نه تنها برای پوست و مو مفید است بلکه دارای خواص روشن کننده مو نیز می‌باشد، به خصوص برای  افرادی که موهای ظریف و نازک دارند. اگر مقداری آب لیمو را گرفته و سپس در یک آب فشان ریخته و روزانه به موهای خود اسپری کنید، سپس به مدت ۳۰ دقیقه موی خود را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دهید، پس از مدت کوتاهی شاهد های لایت شدن و روشن شدن موهای خود می‌شوید. اگر موهای تیره داشته باشید ممکن است در استفاده نخست چندان تغییری مشاهده نکنید، اما به مرور تغییر رنگ در مو اتفاق می‌افتد.

حنا یکی از طبیعی‌ترین پودرهایی است که می‌توان برای رنگ کردن مو استفاده کرد. البته حنا فقط تنالیته رنگی بین قرمز و نارنجی دارد. علاوه بر رنگ کردن مو، حنا برای تقویت موها و خوش حالتی مو نیز بسیار مناسب است. کافی است مقداری از پودر حنا را با کمی آب گرم مخلوط کرده و برای مدتی بر روی سر خود بگذارید. هرچه مدت زمان بیشتری روی سرتان باشد رنگ موهای شما قرمز روشن‌تر رو به نارنجی می‌شود.

اگر به دنبال رنگ‌هایی با تنالیته زیتونی و یا سبز سدری هستید بابونه را به شما پیشنهاد می کنیم. شستشوی موها با چای بابونه به مرور سبب تغییر رنگ مو می‌شود. برای این کار کافی است مقداری بابونه دم کنید طوری که مقدار بابونه آن نسبت به آب جوش بیشتر باشد تا چای غلیظ شود، سپس  بعد از خنک شدن چای، آن را بر روی موهایتان ریخته و ماساژ دهید. سعی کنید به مدت نیم ساعت در همان حالت در معرض نور آفتاب قرار گرفته و سپس موهایتان را تنها با آب شستشو دهید.

گچ های مو جزو رنگ موهای موقت و فانتزی هستند، که بسیاری از افراد برای مجالس خاص از آن‌ها استفاده می‌کنند. شما می‌توانید هر تعداد از دسته‌های مو خود را با این گچ‌ها به فرم‌های گوناگون رنگ کنید. گچ‌های مو به علت موقت بودن بعد دو بار شستشو کاملا از بین می‌روند.

 

مطالب مرتبط:

۱- چگونه موهای آسیب دیده را رنگ کنیم؟

۲- با بهترین ترکیب های رنگ مو ۲۰۱۸ آشنا شوید

چطور در خانه موهایم را رنگ کنم

۳- رنگ موی نسکافه ای ، رنگی زیبا برای انواع مدل مو

محبوبترین مطالب

به نظرم یکم رنگ کردن مو سخته و مهارت های خاصی میخواد ، من که هر وقت خودم تصمیم گرفتم موهام رو رنگ کنم راضی نبودم

مطالب مرتبط

©چی بپوشم / بازنشر مطالب تنها با کسب اجازه کتبی و پرداخت هزینه بابت هر مطلب و همچنین ذکر منبع و لینک مستقیم به همان مطلب مجاز است

چطور در خانه موهایم را رنگ کنم
چطور در خانه موهایم را رنگ کنم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *