چطور دوران نامزدی خوبی داشته باشیم

 
helpkade
چطور دوران نامزدی خوبی داشته باشیم
چطور دوران نامزدی خوبی داشته باشیم

دوران نامزدی مرحله شیرینی است، که مقدمات شکل گیری یک زندگی جدید است و گزینه ای برای ازدواج و ادامه مسیر زندگی است. بسیاری از جوانان در این دوران فقط به فکر خوش گذرانی هستند.

اما این دوران از مهم ترین دورانی است که برای شناخت افراد به کار می رود بنابراین باید در این دوره حساس زندگی به درستی رفتار کنید و اگر از همان روزهای نامزدی، اولین خشت این رابطه را کج بگذارید، مقدمات از دست دادن کسی که دوستش دارید یا وارد شدن به رابطه ای که تحمل ماندن در آن را ندارید، فراهم می کنید.

در این بخش از نمناک شما را با نکات مهمی درباره چگونگی رفتار در این دوره حساس و زیبا آشنا می کنیم.

به تغییر دادنش دل خوش نکنید

چطور دوران نامزدی خوبی داشته باشیم

برخی از آدمها بعد از ازدواج تغییرات اندکی می کنند و برای سازگار شدن با شرایط تازه، برخی خواسته های خود را کنار می گذارند اما اگر با این امید ازدواج می کنید که همه ایرادهای شریک زندگی تان را تغییر دهید ، بدانید آینده خوبی در انتظارتان نیست.

اگر قصد ازدواج با کسی را دارید، باید او را همین گونه که هست بپذیرید، با همین کاستی ها یا عاداتی که گاهی ناراحت تان می کند. شاید همسرتان به مرور زمان در برخی زمینه ها تغییر کند، اما این تغییرات حتمی نیستند.

بهتر است برای اندیشیدن به اینکه همسرتان را به فرد دلخواهتان تبدیل کنید او را همان گونه که هست بپذیرید و برای ادامه دادن رابطه و به سرانجام رساندنش برنامه ریزی کنید.

نامزدی را طولانی نکنید

اگر نمی توانید پس از 6ماه یا نهایتا یک سال از نامزدشد ن به خانه خود بروید، برای رسمیت بخشیدن به رابطه خود عجله نکنید وبرای فراهم نمودن شرایط لازم برای مقدمات ازدواج تان تلاش نمایید زیرا طولانی بودن نامزدی می تواند به رابطه تان آسیب بزند.

خودتان را زیر و رو نکنید

سازگاری بعد از ازدواج به معنی زیر پا گذاشتن خودتان و اولویت های تان نیست و می تواند به نفع شما و رابطه تان تمام شود. قرار نیست که شما بعد از ازدواج به فرد دیگری تبدیل شوید و در قالب او زندگی کنید همانطور که نباید مثل دوران مجردی تان باشید و بدون هیچ محدودیتی زندگی کنید پس هرگز بخشی از خودتان را زیرپا نگذارید که بعدها به خاطر از دست دادنش حسرت بکشید.

کار را تمام شده ندانید

نامزدی دورانی برای شناخت بیشتر یکدیگر است بنابراین اجازه ندهید تعهدی که در این دوره ایجاد می شود، حق شما را از شناخت کافی باز دارد و حق تصمیم گیری درست و منطقی را از شما بگیرد . در دوران نامزدی دقت کنید نباید به خاطر ترس از حرف مردم خود را موظف به نشستن پای سفره عقد بدانید.

در دوران نامزدی ، درباره تفاوت ها و مشابهت های یکدیگر به درک مناسبی برسید و بیاندیشید آیا این تفاوت ها می توانند باعث زیر پا گذاشته شدن خطوط قرمز شما شوند؟ شما می توانید کدامیک از این تفاوت ها را نادیده بگیرید و کدامیک می توانند آرامش شما را بگیرند؟

بهتر است نامزد بودن تان را فقط به اطلاع آشنایان نزدیک برسانید و آن را فریاد نزنید تا در صورت نبود تفاهم بهتر بتوانید آن را بر هم بزنید.

فاصله ها را حفظ کنید

اگر نامزد کرده اید و بینتان صیغه محرمیت خوانده شده تا گرفتن جشن عروسی و رفتن به خانه خودتان، فاصله ها را رعایت کنید تا احساسات شما خیلی بر انگیخته نشود که جلوی واقعیت ها را بگیرد .

همچنین اگر در این دوران با نامزدتان رابطه زناشویی برقرار کنید ، ممکن است در صورت بروز مشکل بر هم زدن رابطه برایتان سخت و غیر ممکن باشد و دیگر نتوانید با این شرایط با کسی دیگر ازدواج کنید .

بهتر است به خودتان فرصت دهید و فاصله ها را حفظ کنید زیرا قرار نیست که این دوران خیلی طولانی شود تا بتوانید با چشم باز مهم ترین تصمیم های زندگی تان را بگیرید.

آزمون عشق برگزار نکنید

هرگز به حریم شخصی نامزدتان وارد نشوید و اجازه ندهید او هم حریم شما را زیر پا بگذارد مثلا آزمون عشق راه نیاندازید و به او نگویید «اگر من را دوست داری با فلانی قطع رابطه کن!»، «اگر من را دوست داری نباید هیچ محدوده خصوصی داشته باشی و باید رمز عبور حساب های اینترنتی ات را در اختیار من بگذاری و اجازه دهی گوشی ات را وارسی کنم» و…؛

از نظر برخی خانم ها و حتی آقایان، آزمونی برای سنجیدن میزان عشق طرف مقابل به آنها است اما این کار بسیار اشتباه است. برای سنجیدن میزان عشق همسرتان نسبت به شما ، وفاداری به قول هایش، احترام گذاشتن به شما و نزدیکانتان ، تلاشش برای ساختن آینده ای بهتر را در نظر بگیرید.

ناشناس نمانید

از بزرگ ترین اشتباهات در دوران نامزدی درست معرفی نکردن خودتان است . برای اغلب افراد دوران نامزدی یعنی شناخت فرد مقابل اما مهم تر از این شناخت ؛ این است که درست خودتان را معرفی کنید.

برای معرفی خود بگویید که شما چه کسی هستید و چه باورهایی دارید ودر آینده چطور می خواهید زندگی کنید؟ در صورتی که خودتان را درست معرفی کنید و او شناخت دقیقی از شما به دست آورد بهتر می تواند نیازهایتان را برآورده سازد و خود را برای زندگی آینده در کنارتان آماده سازد.

همه رازها را نگویید

اگر فکر می کنید گفتن همه رازها در دوران نامزدی کار درستی است سخت در اشتباهید، شما نباید راز هایی را که گفتن یا نگفتنش تاثیری روی زندگی نامزد شما و حتی زندگی مشترک تان نمی گذارد ، به زبا آورید و بهتر است در مورد برخی از آنها سکوت کنید.گفتن برخی از حقایق و رازها درباره گذشته تان می تواند کام رابطه شیرین شما را تلخ کند. 

 

دوران نامزدی 

 

نامزدی چیست ؟

نامزدی دورانی طلایی بین عقد ازدواج نامیده ميشود ، دورانی که در آن دختر و پسر یکدیگر را بهتر شناخته و مشغول به انجام کارهای مرتبط به عروسي خویش هستند. ولی در دوران نامزدی چه کنیم ؟ چه رفتارهایی باید از افراد در نامزدی سر زده شود و در واقع در یک دوران نامزدی موفق هریک از افراد باید چه رفتارهایی از خویش نشان دهند؟

 

چطور دوران نامزدی خوبی داشته باشیم

دوران نامزدی، دوره ای کاملا حساس است که در آن دختر و پسر باید به شناخت از هم‌دیگر، بپردازند. در این دوران جوانان با وقت دادن به هم‌دیگر میتوانند بیش تر طرف مقابل را بشناسند.

 

بنابراین اگر آن ها هر چه قدر باهم صادق تر باشند، به نفع هم‌دیگر کار نموده اند . در این برهه از زمان، دختر و پسر باید آنچه که هستند، رفتار کنند.

 

اما باید بدانید که با یک و یا دو جلسه نمی توان راهکارهایی را در نظر گرفت که دختر و پسر را هم‌دیگر را بشناسند؛ برای این که آن ها روان شناس ماهر و باتجربه ای نیستند که رفتار فریبکارانه و یا فیلم بازي کردن طرفین را حدس بزنند. ولی با بررسی، تحقيق و تفحص میتوان به شخصیت ذاتی شخص تا حدودی پی برد.

 

هر چه قدر زمان نامزدی طولانی باشد و به دختر و پسر فرصت بیش تر داده شود که در موقعیت های اجتماعي قرارگیرند، به شخصیت اصلی و حقیقی هم‌دیگر بیش تر، دست پیدا خواهند کرد و حتی میتوان رفتار آن ها را مناسب با موقعیت سنجید.

 

این زمان تنها براي خوشگذرانی های موقت و ابراز علاقه های آتشین نیست. زوجین در دوران نامزدی می بایست به شناخت درستی از روحیات و باورهای یکدیگر برسند. بررسی رفتار های ساده که در روزهای عادی و بی هیاهو رخ ميدهد ، شما را به شناخت عمیق از همسر آينده تان نزديک ميکند . تنها کافیست در این دوران، قدری دقیق تر به اطراف نگاه کنید و رفتار های وی را زیر نظر بگیرید.

 

هرچند نمی توان با یک رفتار غیر ارادی و یا نابهنگام، حکم اصلی را صادر کرد و نامزدتان را در دسته انسان های خوب و یا بد قرار دهید ، ولی تکرار رفتارهای ساده در روابط وی، که شما را ازار ميدهد و یا خوشحال ميکند ، بطورحتم در زندگی آیندتان هم اتفاق می افتد. بنابراين بهتر است رفتارهای همسر آينده تان را به خوبی بررسی و آنالیز کنید و عمیقا فکر کنید که آیا میتوانید با این رفتار های به ظاهر کوچک و یا ساده، کنار بیایید و یا خیر؟

 

در دوران نامزدی چگونه رفتار کنیم

 

دوران نامزدی چه مدت طول بکشد؟

دوران نامزدی، با توجه به اینکه رسمیت شرعی ندارد، یکی از مهم ترين و حساس ترین مرحله ها در روابط دختر و پسر است. به دلیل آن که بعضی از اشتباهاتی که در روابط بین این دو به وجود مي‌ايد ، حتی در روابط پس از ازدواج آنان هم تأثير می گذارد. هیجان زدگی و عشق آتشین بین دختر و پسر، اغلب زمينه بروز بعضی اشتباهات را به وجود می آورد ولی در این بین تفاوت فرهنگی و یا فرهنگ های اشتباه هم بی تقصیر نیستند.

 

در قدم نخست، مهم ترين نکته کوتاه بودن دوران نامزدی است. به گفته روانشناسان، این دوران نباید بیش از 8 ماه طول بکشد. شما می بایست در طول این مدت استاندارد، با چشم باز، نامزد خویش را بشناسید و براي اساسی ترین تصمیم زندگی خویش، قدم بردارید.

 

به فکر تغییر دادن نامزدتان نباشید!

تغيير در روحیات افراد، بعد از ازدواج طبيعي است. ولی حتمی نیست! این تغييرات نامحسوس اغلب به علت وفق دادن شخص با شرایط جدید رخ ميدهد . احتمالا نامزدتان پس از دوران نامزدی، بر روی برخی از خواسته ها و اولویت های خویش پا بگذارد، ولی به آسانی میتوان گفت نباید به این تغييرات دل خوش کنید.

 

بهتر است با شناسایی کامل وی در روابط دوران نامزدی، به شناخت کامل از باور های وی برسید و وی را همان طور که هست قبول کنید. شما باید بتوانید، عادت های بد و ایرادات وی را بپذیرید و مطلقا فکر نکنید که میتوانید در وی تغييرات اساسی بوجود آورید. در این صورت آينده خوبی در انتظار شما نخواهد بود!

 

خودتان را زیر پا نگذارید

اکثر افراد، به دلیل عشق و هیجانی که در این دوران پدید مي‌ايد ، خویش را کلا فراموش ميکنند .

 

هنگامی که شما، از نامزد خویش یک بت بی نقص و عیب می سازید، نا خودآگاه خویش را در در برابر وی اصلاً می بینید. بهتر است خود را گول نزنید، وی هم مانند شما یک آدم است، با تمام کم و کاستی هایش.

 

همین تفکرات باعث ميشود تا براي رسيدن به شخصیتی والا، در حد نامزدتان، تمام علائق و اولویت های خویش را که وی دوست ندارد و یا با اون اختلاف دارد، زیر پا بگذارید. قرار نیست شما پس از ازدواج و قرار گرفتن زیر یک سقف، به فرد دیگری که با شخصیت اصلی شما فاصله دارد، تبدیل شوید. هرچند ديگر نمی توانید شبیه دوران مجردی بدون محدودیت زندگی کنید، ولی خویش را زیر پا نگذارید تا در آينده افسوس نخورید.

 

دانستنیهای دوران نامزدی

 

نامزدیتان را جار نزنید

نامزدی دورانی براي آشنایی بیش تر یکدیگر است بدین ترتیب اجازه ندهید تعهدی که در این دوره ایجاد می شود ، حق شما را از شناخت کافی باز دارد و حق تصمیم گیری درست و منطقی را از شما بگیرد. در دوران نامزدی توجه کنید نباید بخاطر ترس از حرف مردم خویش را موظف به نشستن پای سفره عقد بدانید.

چطور دوران نامزدی خوبی داشته باشیم

 

در دوران نامزدی، در مورد اختلاف ها و مشابهت های یکدیگر به درک مناسبی برسید و بیاندیشید آیا این اختلاف ها میتوانند سبب زیر پا گذاشته شدن خطوط قرمز شما شوند؟ شما میتوانید کدامیک از این اختلاف ها را نادیده بگیرید و کدامیک میتوانند ارامش شما را بگیرند؟

 

بهتر است نامزد بودن تان را تنها به آگاهی اشنایان نزديک برسانید و آنرا فریاد نزنید تا در صورت نبود تفاهم بهتر بتوانید آنرا بر هم بزنید.

 

یکدیگر را مدام ببینید

عشق بازی در دوران نامزدی فراموش نشود به نظر ساده مي‌ آيد، ولی بسياري از زوج ها به محض این که نامزد میشوند، فراموش ميکنند که عشق بازی کنند و هم‌دیگر را دوست بدارند. این که عشقتان را در بین هیاهوی زندگی حفظ کنید کار ساده ای نیست و به تمرین احتیاج دارد و چه زمانی بهتر از دوران نامزدی براي تمرین این مسائل؟ بسیار اهمیت دارد که روابط عاشقانه با همسرتان حفظ شود، باهم ناهار دونفره بخورید، باهم به پیک نیک ببرید و به یکدیگر عشق بورزید.

 

خودتان را معرفی کنید

از بزرگترین اشتباهات در دوران نامزدی درست معرفی نکردن خودتان است. براي اغلب اشخاص دوران نامزدی یعنی آشنایی شخص مقابل ولی مهمتر از این شناخت ؛ این است که درست خودتان را معرفی کنید.

 

براي معرفی خویش بگویید که شما چه کسی هستید و چه باورهایی دارید ودر آينده چه طور میخواهید زندگی کنید؟ در صورتی که خودتان را درست معرفی کنید و وی شناخت دقیقی از شما به دست آورد بهتر میتواند نیازهایتان را برآورده سازد و خویش را براي زندگی آينده در کنارتان آماده سازد.

 

همه رازها را نگویید

درصورتی که فکر می کنید بیان کردن تمامی رازها در دوران نامزدی کار درستی است سخت در اشتباهید، شما نباید راز هایی را که گفتن یا نگفتنش تاثیری روی زندگی نامزد شما و حتی زندگی مشترک تان نمی گذارد، به زبان آورید و بهتر است در خصوص بعضی از آن ها سکوت کنید. گفتن بعضی از حقیقت ها و رازها در مورد گذشته تان میتواند کام رابطه شیرین شما را تلخ کند.

 

نحوره رفتار در دوران نامزدی

 

برخی از رفتارها در زندگی زناشویی ضعف آن زن و شوهر محسوب می شود که در دوران نامزدی میتوان تا حدودی به آن پی برد، مثل:

 

1. پنهانکاری

یکی از علامت های پنهانکاری دختر و یا پسر از هم‌دیگر این است زماني که دختر و یا پسر، بعضی از مسایل را بازگو نمی کنند و یا از پاسخ دادن به نامزد خویش طفره میروند ، در نتيجه میتوان خيلي راحت به این مسأله پی برد.

 

2. تناقض گویی 

احتمالا به این مثال توجه نموده اید که« دروغگو، کم حافظه ميشود » یکی ديگر از روش های شناخت افراد این است که هنگامی که سوالی از وی می پرسید، وی به دروغ جواب شما را ميدهد و درصورتی که در زمان دیگری دوباره همان سؤال را پرسید جوابی ميدهد که اصلاً با قبل مطابقت ندارد.

 

3. وانمودکردن یا نقش بازي کردن

از طريق تست های روانشناختی تا حدی میتوان به این خصوصیات پی برد و محک زد که چه قدر طرف مقابل میتواند خود را خوب جلوه دهد و یا نقش بازي کند. اما ناگفته نماند، امکان دارد برخی دختر، پسرها حقیقتا خودشان را بدتر از آنچه که هستند، نشان دهند.

 

4. وسواس داشتن

گاهی اوقات شخص از آرایش و لباس پوشیدن طرف مقابل حساسیت نشان ميدهد و به طرف مقابل تذکر می‌دهند ، این رفتار نشان ميدهد که طرف در برابر بسیار حساس بوده و ریزبین و نکته بین است.

 

5. پرتوقع بودن

توقع بعضی اشخاص بیش از توان فرد مقابل است و خيلي میسر میتوان این رفتار را شناخت.

 

6. عدم سازگاری

بارها اتفاق می افتد که دختر و پسر به دلیل عدم سازگاری از هم جدا میشوند و اصلاً تفاهمی ندارد و هرکدام ساز مخالف طرف مقابل را می زند که این رفتار در دوران نامزدی قابل تشخیص است.

 

7. زود رنج بودن

یکی از ضعف های زن وشوهر در دوران زناشویی زودرنج بودن آن هاست و خيلي راحت این رفتار را میتوان در دوران نامزدی تشخیص داد.

 

8. بی ملاحظه بودن

یک رفتاری که سبب جدایی در بین زن و شوهر است، این است همسر آن ها بی ملاحظه است. زماني که دختر و یا پسر در زمان نامزدی ملاحظه طرف در برابر و یا خانواده و اطرافیان را نکنند؛ حتما آن ها بی ملاحظه بوده و تنها به فکر نیازهای خویش هستند.

 

9. عمل نکردن به وعده و مقررات

زماني که در دوران نامزدی، بین دختر و پسر قرار ملاقات گذاشته ميشود و شخص مقابل بر اساس همان وقت به محل قرار نمی رسد، میتوان متوجه شد که در آينده هم، به قول و وعده خویش عمل نخواهد کرد.

 

10. عجول بودن

در گاه گاهی فرد در برابر با کوچک ترین اشتباه از سوی دختر و یا پسر عصبانی شده و عکس‌العمل های غیر منطقی از خویش نشان می‌دهند .

 

یکی از بهترین شیوه های شناخت دو طرف« سفر» است. درصورتی که دختر و پسر در دوران نامزدی به سفر بروند، خيلي بهتر میتوانند به روحیات و شخصیت هم‌دیگر اشنا شوند.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری


به همسرت اعتماد نداری؟


کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی

درانتخاب همسرآینده‌تان دچارتردید شده‌اید؟


سینما رو به خونت بیار!


طراحی و بازسازی فضای داخلی


تعیین جنسیت پیش از بارداری


جراحی زیبایی سینه و شکم

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

 

 

 

شما نیازمند آن هستید كه درباره نحوه رفتار با او كمی خاص باشید . به آنچه كه می باید گفته شود یا نه توجه كنید چرا كه بر زبان آوردن بعضی حرفها موجب دردسرتان می گردد

چطور دوران نامزدی خوبی داشته باشیم

 

 

از منظر آقایان خواندن آنچه در ذهن خانم ها می گذرد كار بسیار دشواری و پیش بینی آنچه خانم ها از ‌آنها توقع دارند هم سخت تر از آن است. بدین منظور حالت ذهن، خواسته ها و نیازها و توقعات و یا مقدار توجهی كه از شما انتظار دارد را درك كرده و همان گونه رفتار نمایید . شما نیازمند آن هستید كه درباره نحوه رفتار با او كمی خاص باشید . به آنچه كه می باید گفته شود یا نه توجه كنید چرا كه بر زبان آوردن بعضی حرفها موجب دردسرتان می گردد . در مطلب ذیل می توانید چند نمونه از حرفهایی كه نمی بایست به نامزدتان بزنید را بیابید .

 

10 . هرگز از یك خانم نخواهید صورت حساب را پرداخت كند .

 

بنابراین خانمهای جذاب از آقایان انتظار دارند كه صورت حسابشان را پرداخت كنند تنها به این دلیل كه آنها ارزش انجام چنین لطفی را دارند . حقیقتی كه در ذهن خانمها جریان دارد این است كه فردی كه باید صورت حساب را پرداخت كند شمایید و اگر شما نسبت به این موضوع آگاهی ندارید یعنی كه به اندازه كافی متشخص نیستید ، بنابراین اگر كه نمی خواهید این حقیقت ذهنی خانمها را خراب كنید فقط صورت حساب را پرداخت نمایید .  

 

9. هرگز از او نخواهید كه اسرار تان را حفظ كند .

 

بله درست فهمیدید تنها كسی كه می تواند به سرعت برق و باد حرفی را پخش كند اوست علی الخصوص زمانی كه از او می خواهید این كار را نكند . حتی اگر او این موضوع را تنها به بهترین و نزدیك ترین دوست خود بگوید كافیست زیرا همین اولین و آخرین نفر این راز را به بهترین نحو پخش خواهد كرد . او استاد این كارهاست بنابراین ریسك نكنید و اسرارتان را با او نگویید و بعد هم سفارش كنید به كسی نگو .  

 

8 . در باره این كه چرا حال خوشی ندارد هرگز از او سوال نكنید .

 

درك حال و هوای یك دختر می تواند خیلی سخت و دشوار باشد . اگر درباره نزار بودن حالش از او سوال كنید می بایست بسیار مصمم و سرسخت باشید تا بتوانید دلیلش را بفهمید . وقتی هم كه دلیلش را برملا كرد حق ندارید با او مقابله كنید و شروع به بحث نمایید . بدون در نظر گرفتن آن 1 دلیل برای آن موضوع ، خروار خروار اطلاعات آزار دهنده دیگر هم بازگو می شود . با پایان یافتن این موضوع، آن ناراحتی و غم به شما انتقال داده می شود و احساس می كنید كه در یك برزخ بزرگ گیر افتاده اید.  

 

7 . گفتن این جمله كه ” فكر كنم باید عضو یك باشگاه ورزشی شوی ” اصلاً درست نیست .

 

بطور طبیعی اغلب دختر خانمها از اندام خود راضی نیستند ، بطور عملی خودش دوست دارد كه به باشگاه برود اما اگر شما پیشنهاد انجام این كار را بدهید حس بدی پیدا می كند و در نهایت هم منجر به بحث خواهد شد .  

 

6 . برایش روز بدی را رقم خواهید زد اگر كه از كس دیگری تعریف نمایید .

 

اگر می خواهید كه او هم چنان خنده بر لب داشته باشد بهتر است كه در برابر او از دختر دیگری تعریف نكنید ، در غیر این صورت آماده درهم رفتن چهره و اخم كردن وی باشید . همه دختر خانمها ( اغلب آنها ) می خواهد به طریقی كه شده در مركز توجه و محبت مرد دلخواهش باشد . همه نقاط قوت وی را به ذهن بسپارید تا اینكه حواستان باشد در حضور او از دختر دیگری تعریف ننمایید . اگر كه می خواهید ، به اندازه كافی بذله گو باشید تا همین حالا به بهترین نحو از دخترتان تعریف و تمجید نمایید .  

 

5 . جمله ” من قول می دهم ” را هرگز بر زبان نیاورید .

 

اگر كه به او قول انجام كاری را دادید و انجام ندادید خودتان را آماده ورود به جهنم كنید . وقتی حرفی را می زنید مطمئن باشید كه می توانید آن را عملی كنید ( كه اغلب اوقات نمی توانید ) و یا اینكه آنقدر تواناییهایتان را افزایش دهید كه هرگز گیر نكنید . قول یا تعهدی كه می دهید چیزی است كه او تا آخر عمرش فراموش نخواهد كرد و حتی اگر به قولتان وفا نكنید او هرگز شما را باور نخواهد كرد و در همه جر و بحث های آینده نوك پیكان به سمت شما خواهد بود .  

4 . بهتر است این جمله را هرگز نگویید ” آیا مطمئنی كه این تیپ برازنده توست و به تو می آید ؟

به طور كلی دخنر خانمها دوست ندارند كه این سوال را از آنها بپرسید . حتی اگر بصورت شوخی و جوك از او بپرسید او آن را جدی گرفته و درباره اش فكر خواهد كرد . اغلب او نسبت به نوع پوشش و زیور آلات مورد استفاده خود دقت كافی را دارد اما ارائه هر گونه نظر بدبینانه باعث می شود كه حساسیتش نسبت به این موضوع را از دست بدهد . بنابراین این كار را نكنید .  

 

3 . جمله ” چقدر برای من آشنایید انگار شما را قبلاً جایی دیده ام ” برای او جمله بسیار آشنایی است .

 

حتی اگر قبلاً او را جایی دیده اید از گفتن این جمله به او خوداری نمایید . از نظر خانمها این جمله چندان جمله مودبانه ای نیست و فكر می كنند كه شما سعی در دلبری دارید و به اصطلاح خودمانی فكر می كنند می خواهید مخ زنی كنید .

 

2 . تنها زمانی كه واقعاً به او علاقه دارید از جمله ” دوستت دارم ” استفاده نمایید .

چطور دوران نامزدی خوبی داشته باشیم

 

جمله ” دوستت دارم ” جمله ای است كه هر خانمی دوست دارد برای حداقل یك بار هم شده كه در زندگیش آن را بشنود . وقتی یك خانم این جمله را ادا می كند توقعاتش را به بالاترین حد خود می رساند و دلش نمی خواهد خیلی خود را پایین آورد . بنا بر عرف خانمها روابط را خیلی جدی می انگارند بنابراین تا زمانی كه نسبت به احساس خود اطمینان پیدا نكرده اید از ابراز علاقه كلامی و گفتن این جمله خوداری نمایید . وقتی هر یك از طرفین قبل از پردازش صحیح احساساتشان این جمله را ادا می نمایند این جمله می تواند همه چیز را تمام نماید چرا كه با ادای این جمله تمامی ابعاد رابطه تغییر خواهد كرد .  

 

1 . هرگز از هنرپیشه های مورد علاقه نامزدتان انتقاد نكنید .

 

با انتقاد از این شخصیت ها كه غالب خانمها نسبت به آنها تعصب دارند دنیا را برای خودتان جهنم می كنید . با انجام این كار امكان دارد خفه تان كنند . خانمها با شنیدن نام آنها زیر و رو می شوند بنابراین بهتر است كه در برابر خانمها از عدم علاقه تان به این افراد حرفی نزنید چرا كه آنها دیوانه این اشخاص هستند و هر چه قدر هم با آنها بحث كنید فایده ای ندارد و فقط وقت خودتان را تلف خواهید كرد .    

منبع: سیمرغ

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


ارسال محرمانه محصولات جنسی


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین


بایدها و نبایدهای بهداشت و سلامت بانوان


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


طلاق توافقی و هرآنچه لازم است بدانید


لیفت و پروتز سینه توسط پزشک برتر تهران

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه


پرطرفدارترین شوینده های نایاب در بازار


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


مشاوره تلفنی طلاق


چنددقیقه ای بدون دردسر ماست سالم بساز!


تجربه روابط جنسی لذتبخش و ایمن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دوران عقد بهترین دوران شناخت است زیرا افراد با ارتباط عاطفی و زناشویی می‌توانند به روحیات و رفتار یکدیگر آگاه شوند. اگر می خواهید که در دوران عقد روزگار خوشی را با  همسرتان داشته باشید و همچنین برای بهتر شدن زندگی تان در دوران عقد و نامزدی بهتر است یکی سری از اصول را رعایت کنید.

دوران عقد چگونه باشیم؟

معمولاً دوران عقد را دوران شناخت می نامند. این دوران طلایی باعث می شود که دختر و پسر بهتر یکدیگر را شناخته و با روحیات و خواسته های هم آشنا شوند. در دوران عقد بسیاری از شناخت ها که یکی از مهم ترین آن‌ها شناخت جنسی دو طرف از هم است، صورت می گیرد. زیرا یکی از ویژگی‌های مهم ازدواج غیر از ایجاد رابطه‌ای دوستانه و محبت‌آمیز، فراهم آوردن رابطه‌ی جنسی است. رابطه‌ی جنسی، زن و مرد را بی‌درنگ در کنار هم قرار می‌دهد تا این‌که همسران در تمامی فعالیت‌های دیگر نیز با هم باشند.

 

دختر و پسر با عقد شرعی و قانونی با یکدیگر پیمان ازدواج را بسته اند، اما هنوز در دو آشیانه اند. دوران عقد دارای اهمیت ویژه ای می باشد که به پاره ای از آن میپردازیم.

چطور دوران نامزدی خوبی داشته باشیم

 

اهمیت دوران عقد:

1- برای دختر و پسر که از کودکی در کنار خانواده خود زندگی کرده اند و با اعضای خانواده مانوس بوده اند، جدایی ناگهانی دشوار است و این امر ممکن است سبب ایجاد خلا عاطفی برای آنها «به ویژه دختر» گردد. لذا دوران عقد فرصتی است تا به تدریج هم دختر و پسر و هم خانواده های آنها آماده پذیرش و تحمل این جدایی شوند.

2- دختر و پسر که تا چندی پیش از این، با یکدیگر ناآشنا و بیگانه بوده اند، برایشان سخت است که یک باره در کنار هم قرار گیرند و زندگی مستقلی را آغاز کنند. دوران عقد میتواند این فرصت را برای آنها فراهم سازد تا با انس و همدلی که به مرور زمان نسبت به یکدیگر پیدا میکنند، با آمادگی و آرامش بیشتری زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

3- نکته مهم و اساسی این است که در دوران عقد دختر و پسر می توانند به شناخت بیشتری از یکدیگر دست یابند و به شناخت قبلی خود «که پیش از دوران عقد، در مرحله انتخاب به دست آورده اند»، عمق بیشتری ببخشند تا خود را برای تفاهم و سازگاری و بالندگی مطلوب در زندگی مشترک آینده آماده سازند.

4- دختر و پسر در دوران عقد می توانند برای پذیرش مسئولیت زندگی مشترک آمادگی لازم را به دست آورند. دوران عقد فرصت مناسبی برای برنامه ریزی زوج های جوان برای استقلال و شکوفایی زندگی مشترک است همچنین شور و نشاط و امید نسبت به زندگی آینده که با سخنان پرامید و رفتار متین و مطمئن از جانب دختر و پسر میسر می گردد.

5- با شروع دوران عقد، خداوند متعال محبت و عشق بی نظیری را میان دختر و پسر به وجود می آورد، به طوری که آنها از دیدن یکدیگر خوشحال شده و آرامش درونی خاصی را احساس میکنند و با دیدارهای صمیمانه در دوران عقد، مهر و محبت آنها نسبت به هم افزایش می یابد. باید توجه داشت رفتار و گفتار آنها در افزایش محبت یا کاهش آن موثر است.

در  دوران عقد دختر و پسر می توانند به شناخت بیشتری از یکدیگر دست یابند و به شناخت قبلی خود که پیش از دوران عقد، در مرحله انتخاب به دست آورده اند، عمق بیشتری ببخشند.

6- اگر دوران عقد با هوشیاری و خردمندی سپری شود، تبدیل به شیرین ترین و به یادمانی ترین دوران زندگی زوج های جوان میشود. زیرا دختر و پسر، از داشتن موهبت همسر بهره مند هستند و نیز مسئولیت ها و تعهدات کمتری نسبت به یکدیگر دارند. ( در دوران عقد پسر تعهد کمتری نسبت به هزینه و تامین مایحتاج زندگی دارد و دختر نیز مسئولیت اداره خانه را بر عهده ندارد).

7- خانواده های همسران در فاصله دوران عقد می توانند برای تهیه مقدمات ازدواج آنها آمادگی لازم را پیدا کنند.

8- دوران عقد زمان مناسبی برای تامین نیازهای دختر و پسر است تا بدین وسیله هر دو به آرامش و سکون برسند. یکی از این نیازها، نیاز به مورد توجه واقع شدن است که برای تامین آن دختر و پسر در دوران عقد باید عواطف و احساسات یکدیگر را در نظر بگیرند و برای آن ارزش قابل توجهی قائل باشند.

دوران عقد از طرفی، دوران بسیار سختی برای زوج جوان است. در دوران عقد و نامزدی که معمولاً دختر و پسر گاهی با هم خلوت می کنند، کنترل کردن غریزه ی جنسی سخت است و همین موضوع دوران عقد را سخت می کند. خواسته ها و نیازهای جنسی یکی از مهم ترین مسائل و گاهی مشکل ساز ترین موضوعات پیش آمده در دوران عقد است.

اتفاقات دوران عقد:

دوران عقد زمان مناسبی برای تامین نیازهای دختر و پسر است

دوران عقد دو صورت دارد که یک صورت آن بسیار زیبا و پر از دلدادگی است و صورت دیگر آن شناخت و حل اختلافات بین دختر و پسر و خانواده های دو طرف است. در دوران عقد اتفاقاتی ممکن است برای هر کسی پیش بیاید که بنا به نوع این اتفاقات می تواند برای هر فردی خوشایند و یا برای فرد دیگری ناخوشایند تلقی شود.

1.هیجانی که کم رنگ می شود

اول آشنایی به طور طبیعی هیجان دو نفر بیشتر است، حرف ها کمی عاشقانه تر و اشتیاق برای باهم بود پر رنگ تر است اما به مرور زمان و ایجاد صمیمیت کمی از آن شور و التهاب روزهای اول کم می شود که این موضوع طبیعی است و نباید شما را نگران کند.

 

هر دوی شما در حال مهیا کردن مقدمات ازدواج تان هستید، خرید جهاز از جانب دختر و تهیه ی مسکن و مراسم ازدواج از جانب پسر، به اندازه خود نگرانی و دلمشغولی دارد. هر چند که بیشتر این نگرانی ها اشتباه بوده و زیبایی دوران عقد کردگی را از بین می برند اما در هر صورت دوران عقد،کمی هر دوی شما درگیر هستید پس نیاز به صبوری بیشتری دارید.

 

2. ملاقات زوجین در دوران عقد و نامزدی

یکی از مسائلی که افراد بخصوص مردها در دوران عقد باید رعایت کنند نحوه برخورد با نامزد خود و خانواده ی او در دوران عقد می باشد که این برخورد باید متقابل باشد و در مقابل خانم ها نیز در برخورد با نامزد و خانواده او مواردی را رعایت کنند تا یک احترام متقابل بوجود بیاید و هیچ یک از طرفین از دست دیگری ناراحت نشوند.

هنگامی که شما برای دیدار نامزدتان میروید نباید فراموش کنید که همسر شما هنوز در خانه پدری خود زندگی می کند و شما باید  تابع قوانینی باشید که در خانه آنها حاکم است و اگر احیانا مشکلی در بین شما و نامزدتان پیش آمد نباید اجازه دهید که خانواده ها از این اتفاق باخبر شوند و سبب نگرانی بی مورد آنها شوید.

دیدارهای همسران در دوران عقد از اهمیت بسیاری برخوردار است. این دیدارها از دو جهت سودمند است: همسران می توانند هم از کنار هم بودن لذت ببرند و هم با روحیات و اخلاق یکدیگر آشنا شوند. اما برای اینکه این ملاقات ها به دور از تنش و به نحو سالم و مطلوب صورت گیرد توجه به نکته زیر ضروری است:

 

جهت ملاقات یکدیگر زمان و دفعات آن را در دوران عقد با مشورت همسر و خانواده او تعیین کنید، زیرا رعایت این مسئله دارای محاسن زیر است:

اگر خانواده عروس از زمان حضور داماد در خانه خود آگاه باشند، به راحتی می توانند مقدمات لازم برای پذیرایی و استقبال از او را فراهم کنند، در این صورت داماد نیز احساس می کند که مورد احترام قرار گرفته است و خانواده دختر نیز به خاطر سرزده آمدن داماد دچار نگرانی و ناراحتی به لحاظ فراهم نبودن مقدمات پذیرایی از او نمی شوند.

به دلیل نظم حاکم بر این گونه ملاقات ها، دختر و پسر از آرامش روانی برخوردار می شوند. زیرا داشتن نظم یک نیاز روانی است. دختر برای دیدار همسر خود آمادگی بیشتری دارد و خود را برای دیدار با او آماده می کند. بدین ترتیب برای همسر خود جذابیت بیشتری خواهد داشت و این باعث رضایت مندی آنها از ملاقات با یکدیگر می شود.

در ملاقات هایی که در دوران عقد با یکدیگر دارید برای موفق و شاداب بودن این دیدارها باید مقدماتی فراهم کنید:

از همین دوران عقد و نامزدی، یاد بگیرید که آنچه در دل دارید به زبان آورید

توجه به خود و آراستگی ظاهر خود داشته باشید. آراستگی پسر این است که به وضعیت اصلاح موهای خود و مرتب بودن آنها، تمیز بودن کفش و لباس ها، استفاده از عطر مناسب و مورد علاقه همسر توجه داشته باشد. آراسته بودن دختر نیز این است که لباسی بپوشد که برازنده اوست. خود را به نحوی مطلوب و زیبا آرایش کند. موهای خود را به شکلی مناسب و زیبا مرتب نماید و از عطری مناسب که مورد علاقه همسرش است و جذابیت او را بیشتر میکند استفاده نماید.

همیشه قبل از حضور در خانه همسرتان، با تماس تلفنی آنها را از آمدن خود مطلع سازید. در صورتی که مجبور به لغو قرار ملاقات شدید، حتماً سریع به آنها خبر دهید و اگر هم به منزل همسرتان دیر رسیدید از آنان عذرخواهی کنید. برای همسرتان هدیه ای مناسب در حد توان خود و سلیقه او تهیه کنید. یک شاخه گل نیز می تواند احساس خوبی را در همسرتان ایجاد کند که حاکی از عشق و محبت شما نسبت به اوست.

از نوشتن کلمات زیبا بر روی هدیه خود دریغ نکنید. (عباراتی مانند: «عزیزم دوستت دارم»، «تقدیم با عشق»، «تقدیم با صمیمانه ترین محبت ها»، «تقدیم به زیباترین گل زندگی ام» و… ناگفته نماند که گفتن این کلمات در هنگام دادن هدیه، محبت شما را در دل همسرتان بیشتر خواهد کرد.

زوج های جوانی که به خاطر وضعیت خاص شغلی یا تحصیلی کمتر موفق به دیدار یکدیگر میشوند، بهتر است در همان ملاقات های اندک خود، آن چنان با گرمی و محبت و صمیمیت و عشق با یکدیگر برخورد کنند (با به کاربردن کلماتی که حاکی از عشق و علاقه زیاد آنها به همسرشان است) که در هنگام عدم حضور همسرشان با یادآوری آن خاطرات شیرین، عشق به همسرشان هم چنان در دلشان پایدار بماند.

خانواده همسران هم باید در حد توان خود وسایل لازم برای یک پذیرایی گرم و صمیمی از آنها را فراهم سازند. با گشاده رویی پذیرای آنها باشند و در صورت امکان اتاقی را برای ملاقات خصوصی آنها اختصاص دهند. قبل از ملاقات خصوصی با همسر باید مدتی را با خانواده او به گفت وگو و احوالپرسی بپردازید.

چطور دوران نامزدی خوبی داشته باشیم

استقبال گرم از همسر هنگام ورود به منزل یکی از عوامل پایه ای و استحکام خانواده است. در ملاقات خصوصی ابتدا با گفتار نرم و صمیمانه که حاکی از اشتیاق نسبت به یکدیگر است، با هم احوالپرسی کنید. در آغوش گرفتن و بوسیدن هم یکی از امور ضروری در این ملاقات ها میباشد که نشانه محبتتان به یکدیگر است.

با کلمه زیبا و دلنشین از هدیه همسرتان تشکر کنید و متقابلاً علاقه خود را به او ابراز کنید. هدیه همسرتان با عشق و علاقه به شما تهیه شده است، مبادا ارزش حقیقی آن را به واسطه هزینه کم یا اندازه کوچکش نادیده بگیرید. سعی کنید در این دیدارها با یکدیگر گفت و گو داشته باشید. زیرا صحبت نکردن با یکدیگر موجب سردی در روابط میان شما میگردد. ضمن اینکه با انجام این گفت و گوها، می توانید از یکدیگر شناخت بیشتر پیدا کنید و با روحیات و خصوصیات رفتاری یکدیگر آشنا شوید.

از همسر خود تعریف کنید. از نوع رفتار او، وضعیت ظاهری، از عطری که استفاده کرده است و… اینها از جمله عواملی است که بر جذابیت ملاقات های شما می افزاید و موجبات دلبستگی بیشترتان را فراهم میکند. آنچه در دل دارید به زبان آورید و نگذارید نکات کوچکی که موجب ناراحتی شما شده است پنهان بماند. زیرا با انباشته شدن حرف های کوچک است که انبوهی از مشکلات به وجود می آیند.

در سخن گفتن باید علایق همسر خود را در نظر بگیرید نه اینکه حرف هایی بزنید که تنها خودتان به آن علاقه دارید. حتما سخن خود را با پیامی مثبت آغاز کنید. از کلماتی زیبا و مناسب استفاده کنید. شاد و با نشاط سخن بگویید. این هنری است که باید فرا گرفت. ملایمت در کلام بسیار موثر است.

حتماً با همسرتان با نرمی، ملایمت و گرم صحبت کنید. نه آن قدر در پرده و مبهم صحبت کنید که همسرتان صحبت شما را متوجه نشود و نه به گونه ای صحبت کنید که از آن تندی ورک گویی آزاردهنده استنباط شود.

گفتن حرف های امیدوار کننده (البته نه دروغ) در دوران عقد میتواند چشم انداز آینده ای روشن را در برابر همسرتان جلوه گر سازد. گفت وگوی سالم باید دو طرفه باشد. (به این معنی که نباید همواره یک نفر صحبت کند و دیگری شنونده باشد. فرصت صحبت کردن را به همسرتان نیز بدهید.) از اهمیت و ارزش نگاه های چشم در چشم بدون کلام هرگز غافل نشوید.

از همین ابتدای زندگی مشترک و در دوران عقد و نامزدی، یاد بگیرید که آنچه در دل دارید به زبان آورید و نگذارید نکات کوچکی که موجب ناراحتی شما شده است پنهان نماند. زیرا با انباشته شدن حرف های کوچک است که انبوهی از مشکلات به وجود می آیند. سعی کنید شنونده خوبی برای صحبت های همسرتان باشید. با دقت و توجه کامل به سخنان او گوش دهید و در مواقع لازم با او همدردی و همدلی نمایید. بدین ترتیب همسر شما احساس میکند که یار و یاور و مددکار خوبی را در کنار خود دارد.

صداقت در گفتار عامل مهم دیگری است که به تداوم گفت وگو می انجامد و میتواند همسرتان را برای وارد شدن در زندگی با شما دلگرم سازد. دروغ گویی ناشی از عدم توانایی، ترس و نگرانی و ساده انگاشتن همسر است. برای جلب اعتماد بیشتر و استحکام روابط زناشویی از دروغ گویی اجتناب کنید. برای جلب اعتماد بیشتر و استحکام روابط زناشویی از دروغ گویی اجتناب کنید.

لازم نیست در دوران عقد تمام اسرار زندگی خود یا خانواده خود را با همسرتان درمیان بگذارید. اسراری را که به زندگی زناشویی شما چندان ارتباطی ندارد و آشکار شدن آن به روابط شما با همسرتان لطمه وارد میسازد، تا پایان عمر محفوظ داشته و بر ملا نسازید. از قهر کردن و ترک گفت وگو بپرهیزید؛ ترک کردن گفتگو به حالت قهر باعث آسیب های روانی می گردد. ضمن اینکه در دوران عقد، ممکن است موجب تردید در ادامه زندگی مشترک شود.

در گفت وگو با همسرتان هرگز از خواستگاران و خاطرخواهان قبلی خود یاد نکنید، زیرا باعث دلسردی میان شما و همسرتان می شود. (زوج های جوانی که از یکدیگر دور هستند خوب است نکات مذکور را در حین گفت وگوهای تلفنی که با یکدیگر دارند، مراعات نمایند.)

گاهی یک نگاه محبت آمیز و تبسمی بر لب، بیشترین عشق و گرمی را به همسر می بخشد و موجب دلگرمی او برای ادامه زندگی مشترک خواهد شد. خالق دل ها، نگاه صمیمانه و عاشقانه همسران به یکدیگر را عبادت می داند.

3. حرف و حدیث های تمام نشدنی در دوران عقد:

فرهنگ ما باتمام زیبایی هایی که دارد در برخی موارد ایجاد دردسر و مشکل هم میکند. آداب و رسومی چون شب چله، خرید هدیه به مناسبت هر عید و مواردی مانند اینها در کنار پرس و جوی اطرافیان در مورد قیمت خریدهای انجام شده، تالاری که قرار است در آن جشن ازدواج انجام شود و خلاصه حاشیه هایی ازدواج که کم نیستند، نمی گذارد شما به متن، که همان آشنایی بیشتر با خلقیات یکدیگر است توجه کنید. بهتر از همین اول، پرونده ی حرف و حدیث های حاشیه ای را ببندید و خودتان و زندگی تان را بیمه کنید.

 

4. رودربایستی های نابجا در دوران عقد و نامزدی:

شما و همسرتان قرار است یک عمر با هم زندگی کنید. هر کدام تان گذشته ای متفاوت و تربیت خانواده ای مجزا دارید. هر قدر هم که در انتخاب دقت کرده باشید، بازهم باید تفاوت های موجود را بشناسید، بفهمید و اگر امکان نزدیک تر شدن، وجود دارد، اقدام کنید و در غیر این صورت، همدیگر را با تفاوت های تان بپذیرید.

خیلی مهم است که بتوانید گفتگو کنید و در بیان احساس تان صادق باشید. رودربایستی به بهانه ی روزهای اول آشنایی،بزرگ ترین اشتباهی است که می تواند تبدیل به نارضایتی های تلمبار شده ای گردد که رابطه تان را کدر و تار کند.

روابط جنسی در دوران عقد چگونه باید باشد؟

در دوران عقد، هر فرد وظیفه دارد که به خواسته های جنسی همسر خود در حد معقول پاسخ گوید

بسیاری از خانواده ها و همچنین برخی از مشاوران، زوج های جوان را از برقراری روابط کامل جنسی در دوران عقد، منع می کنند. ترس و نگرانی آنها از مسایلی مثل: احتمال به هم خوردن ازدواج، امکان باردار شدن ناخواسته عروس، کمتر شدن اشتیاق دوطرف و خصوصا پسر برای برگزاری هرچه سریع تر عروسی و… است.

اما از طرف دیگر محدود کردن غریزه جنسی و خودداری از برقراری رابطه کامل زناشویی میتواند عواقب زیادی نیز داشته باشد. سرپوش گذاشتن بر میل سرکش شهوت آنهم زمانی که دوطرف احساس می کنند این حق قانونی و شرعی آنهاست که از یکدیگر بهره ببرند، می تواند باعث برخی اختلافات و کج خلقی ها در زمان قبل از عروسی شود. از طرفی زمینه ایجاد انحراف را نیز فراهم نماید.

رابطه ی جنسی دوران عقد از خود تعریفی دارد و این تعریف با توجه به خانواده های دو طرف، مخصوصاً دختر متفاوت است. اما واقعاً تکلیف دختر و پسر در دوران عقد چیست و آن‌ها چطور میتوانند یکدیگر را از نظر جنسی ارضا نمایند؟

بسیاری از زوج ها با توجه به تعاریف مختلف خانواده های خود در این زمینه و بسط دادن یا کم کردن این دایره ی محدودیت به مشکل بر می خوردند. بعضی از زوجها در دوران عقد بیش از حد رعایت کرده و به عبارتی حیا را در جای نادرست خود استفاده می کنند.

در دوران عقد، هر زن و مردی وظیفه دارد که به خواسته های جنسی همسر خود در حد معقول پاسخ گوید. دختر و پسر می توانند با هم بیرون بروند، دست یکدیگر را بگیرند و علاقه شان را با لمس بدن یکدیگر بیشتر کنند، اما باید توجه داشته باشند که با توجه به سخت‌گیری خانواده ها در جلوگیری از بارداری دختر در دوران عقد، زوج در حد رابطه ی کامل جنسی پیش نروند.

بعضی از دختران در دوران عقد، از نیازهای ابتدایی همسران‌شان دوری کرده و آن را نادرست میدانند. آن‌ها برآورده کردن کوچکترین خواسته های همسر را به رفتن زیر سقف مشترک موکول می کنند و نمی دانند که اشتباه آن‌ها تا چه حد می تواند به رابطه ی سالم شان ضرر وارد نماید.

نباید فراموش کرد که ازدواج در اسلام و جامعه‌ی ما، تنها راه ارضا کردن غریزه ی جنسی است و مسلماً یک پسر هم یکی از نیت های ازدواجش این موضوع است و اگر این نیاز های ابتدایی توسط دختر رفع نشود، احتمال کشیده شدن پسر به رابطه هایی غیر از ازدواج و دلسرد شدن او از همسرش، وجود دارد و چه خوب است که این نیازها توسط این راه حلال رفع و رجوع شود و البته پسر نیز باید متوجه باشد که برای خواسته هایش محدودیت بگذارد و همسرش را در سختی قرار ندهد.

البته در این میان، خانواده ها نیز بسیار نقش دارند. خانواده ها موظف هستند شرایطی را به وجود آورند که زوج عقد کرده بتوانند با یکدیگر تنها باشند و در تنهایی بعضی از نیاز های هم را رفع کنند. در مواقعی سخت‌گیری بسیار خانواده ها در این رابطه که حتی خلوت کردن دختر و پسر را برای لحظه ای درست نمی دانند، این موضوع ریشه دار شده و حتی ممکن است دختر از طرف شوهر و پسر از طرف همسرش مورد شماتت قرار بگیرد.

نباید فراموش کرد که دختر و پسر در دوران عقد، کاملاً به هم حلال هستند و رابطه ی آن‌ها با هم نه تنها نادرست نیست، بلکه کاملاً درست و بجا است و در واقع همان رابطه ای است که اسلام به آن سفارش کرده است. از طرفی دیگر باید به زوج آموزش داده شود که دوران عقد محدودیت هایی هم دارد و هر زوجی برای تخطی نکردن از قوانین دوران عقد باید بتواند این حدود را رعایت کند.

البته باید توجه کرد، که چون اغلب بعد از دوران عقد مراسم عروسی برگزار می شود، برای خود زوج هم لازم است تا محدودیت ها را رعایت کرده و توقعات معقول از هم داشته باشند و از طرفی دیگر رابطه ی کاملاً آزاد زناشویی در دوران عقد ممکن است باعث از دست دادن اشتیاق افراد برای زودتر رفتن زیر یک سقف شود و از طرف دیگر، چون در دوران عقد، زوج بیشتر با هم آشنا شده و امکان به تفاهم نرسیدن و به دنبال آن جدا شدن‌شان وجود دارد، بهتر است که رابطه ی جنسی شان کنترل شود.

ازدواج راهی برای برطرف کردن نیازهای مهم زندگی افراد است و فردی که به ازدواج روی می آورد، یعنی ارضای نیازهایش را از درست ترین و برگزیده ترین راه ممکن انتخاب کرده است، درست نیست که پس از عقد نیز راه را بر او بست و او را در انتظار نگه داشت و این انتظار باعث پشیمانی او از ازدواج شود. بلکه باید با آموزش درست، راه را برای برآورده کردن خواسته هایش فراهم کرد.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

همشهری تندرستی – اکرم محمدی: ناز کردن و خود را گرفتن کار درستی نیست، اما گاهی اگر درست این کار را انجام دهید و به قول معروف درست کلاس بگذارید، شایسته احترام بیشتری هستید.

نامزدی دوران شیرینی است، بعد از مرحله سخت خواستگاری و آن استرس‌های بله برون و شیرینی خوران و … باید روز‌های خوشی در انتظار زوج باشد. بعضی‌ها برای این دوره توصیه‌های عجیبی دارند؛ مثلا به دختر‌ها می‌گویند در این مرحله باید خودتان را بگیرید و کمی ناز کنید. آیا واقعا این توصیه درستی است؟ واقعا در دوره نامزدی باید چطور رفتار کرد؟

نامزدی از اسمش پیداست؛ یعنی نامزدی! نامزدی مرحله‌ای است برای شکل گیری یک زندگی جدید؛ یعنی قرار است گزینه‌ای باشی برای ازدواج و ادامه مسیر زندگی تا آخر. پس به سلامت گذر کردن از آن، آنطور که به نظر می‌رسد کار آسانی نیست. خیلی از نامزدی‌ها قبل از رسیدن به مرحله اصلی به پایان رسیده و خیلی‌ها هم البته با موفقیت رفته اند مرحله بالاتر.

خیلی از کارشناسان، دوران نامزدی را مرحله نیمه نهایی یک ازدواج می‌دانند و خود ازدواج را فینال. البته درست رفتار کردن در این مرحله کار هر کسی نیست و کاربلدی می‌خواهد. در این مرحله باید کمی خودتان را بگیرید، اما نه آنطو رکه طرف پس بزند.

چطور دوران نامزدی خوبی داشته باشیم

خلاصه اینکه خانم‌های محترم اگر دلتان می‌خواهد از این مرحله سخت به سلامت بگذرید حتما این نکته‌ها را رعایت کنید. خیلی‌ها این نکته‌ها را رعایت نکردند و به فینال نرسیدند، از ما گفتن بود.

قرار را به خاطر قرار به هم نزنید

دوران نامزدی یعنی رفتن به سینما و تئاتر و کنسرت و نمایشگاه و پارک و طبیعت و …، اما مراقب باشید؛ اگر نامزدتان درست چند روز بعد از نامزدی با شما تماس گرفت تا قرار دیدار و سینما و پارکی را با شما برنامه ریزی کند، خیلی زود و مثل ذوق زده‌ها قبول نکنید.

قبل از اینکه جواب نهایی را بدهید اول چند لحظه‌ای از او وقت بخواهید و مثل آدم‌های با کلاس و با برنامه ببینید برای آن روز خاص وقت دارید یا نه. اگر وقت داشتید که بعد از چند دقیقه – باز هم نه بلافاصله – بگویید؛ «بله مشکلی برای دیدن شما وجود ندارد»؛ و اما… اگر وقت نداشتید و برای مثال قرار است آن روز با دوست‌های دانشگاه تان بیرون بروید یا قرار سینما دارید، به هیچ وجه قرارهایتان را به هم نزنید و خوشمزه بازی درنیاورید که قرار با دوست هایم را کنسل می‌کنم و با تو می‌آیم.

می‌دانم در دلتان آشوب است که قرار را قبول کنید، اما یک کم جلوی خودتان را بگیرید تا بعد‌ها به نفع تان باشد. اگر شما از روز اول برای برنامه‌ها و قرارهایتان احترام قائل شوید، مطمئنا نامزدتان را هم مجبور می‌کنید که به قرار‌های شما احترام بگذارد.

اعتماد به نفس فراموش نشود

اگر با هم به میهمانی خانوادگی یا جشن عروسی می‌روید از همان اول کار به هیچ وجه دنبال تایید و نظر مثبت نامزدتان نباشید. شما از روز اول باید اعتماد به نفس داشته باشید. قرار نیست از روز اول او به شما بگوید چه لباسی به شما می‌آید و چه بپوشید و چه نپوشید. پس با خیال راحت لباس مورد نظرتان را بپوشید و راه بیفتید. باید به خودتان مطمئن باشید. قرار نیست او مدام به شما بگوید که زیبا شده اید یا نه. شما خودتان زیبا هستید.

اگر از روز اول نظرش را به شما تحمیل کند تا آخر عمرتان باید به نظر او لباس بپوشید و غصه بخورید. خود کرده را هم تدبیر نیست. تو باید ارزش خودت را بدانی. قدم اول را هم محکم بردار.

جواب به پیامک با تاخیر

روز‌های اول نامزدی یعنی حرف‌های عاشقانه و پیامک‌های گاه و بیگاه. اگر نامزدتان به شما پیامک زد مثل موشک از جایتان نپرید و بلافاصله جوابش را ندهید. اینطوری فکر می‌کند شما بیکار نشسته بودید تا او یک پیامک بزند و از جا بپرید. پیامک که رسید خیلی آرام آن را بخوانید. چند نفس عمیق بکشید و بعد از چند دقیقه؛ برای مثال بین پنج تا هفت دقیقه جواب بدهید. نگران نباشید، به هیچ وجه اتفاق بدی نمی‌افتد. بگذارید کمی هم او منتظر شما بماند.

اگر جواب پیامک هایش را ضربتی بگیرد از شور و هیجان می‌افتد و دیگر محال است با اشتیاق روز اول برایتان پیامک‌های عاشقانه بزند. مرد‌ها را باید کمی منتظر گذاشت، اصلا نترسید؛ این فرمول‌ها همیشه جواب داده.

وقت بازی را از او نگیرید

مرد‌ها برای خودشان دنیای متفاوتی دارند. دنیایشان را تصرف نکنید که وارد مرحله خطرناکی می‌شوید. مرد‌ها عاشق وقت گذرانی و تفریح و بازی با دوستانشان هستند. این البته حق مسلم آنهاست پس لطفا به این حق احترام بگذارید.

اگر با دوستانشان زمین فوتبال اجاره کرده اند و قرار است یک بازی جانانه و رو کم کنی برگزار کنند، سریع برای خودتان برنامه نچینید. اگر قرار است او به شما و برنامه هایتان احترام بگذارد شما هم باید با لبخند ساک فوتبال را دستش بدهید و برایش آرزوی موفقیت کنید.

مرد‌ها از محدودیت می‌ترسند. اگر از روز اول و دوران نامزدی احساس خطر کنند، شاید این مرحله را به پایان نرسانند. فوتبال و منچ و مار پله و دوز و گرگ و پلیس هم ندارد، مرد‌ها عاشق بازی کردن هستند.

خیلی رمانتیک نشوید

کادو دادن خیلی خوب است، بله، اما حد و اندازه دارد. به هیچ وجه قرار نیست همان روز‌های اول همه پس اندازتان را بدهید ادوکلن و پیراهن مارک دار و کیف پول چرم گاومیش! و کفش پوست مار بخرید. بازی را یادتان نرود. اول باید او برای شما کادو بخرد، اولین کادو و دومی و سومی را که خرید شما هم دست به جیب شوید و کتاب یا خودکار یا خودنویسی بخرید با یک شاخه گل.

اولین کادو به هیچ وجه نباید گرانقیمت و آنچنانی باشد. بعد‌ها کلی وقت دارید تا برایش کادو‌های گرانقیمت و برند و و مارک دار بخرید. روز تولدش را هم لطفا منفجر نکنید. یک تبریک ساده با یک کادوی کوچک کافی است. دیده شده بعضی‌ها برای تولد نامزدشان با هلی کوپتر روی سرش گل رز ریخته اند، البته این آخرین جشن تولدشان هم بوده.

شوخی بیجا نکنید

توی دوران نامزدی لطفا کمی زندگی را جدی بگیرید. ممکن است دوستان و آشنا‌های شما به شوخی هایتان بخندند و کمی هم به به و چه چه راه بیندازند، اما نامزد و خانواده اش حتما فرق می‌کند. لطفا از ترکاندن بادکنک و جیغ و هورا کشیدن برای ترساندن و شوخی کردن، حرف‌های بامزه زدن و سوپرایز کردن خودداری کنید.

برای این خوشمزه بازی‌ها کلی وقت دارید. بعد از ازدواج تا دلتان می‌خواهد با سطل آب بریزید رویش یا اصلا با کت و شلوار بیندازیدش توی استخر. دوران نامزدی باید خودتان را بگیرید، سنگین و رنگین.

خط و نشان نکشید

اصلا مگر یک خانم متشخص خط و نشان می‌کشد. مگر یک خانم باکلاس صدایش را بالا می‌برد؟ اگر دلتان می‌خواهد دوران نامزدی بی تنش و آرامی داشته باشید، لطفا شمشیر را از رو نبندید. خودتان را بگذارید جای آن مرد نامزد؛ اگر از روز اول برایش خط و نشان بکشید، در ابر‌های بالای سرش زندگی پر از اره و تیشه و جنگ و دعوا می‌بیند و دیگر دلش نمی‌خواهد با چنین زنی زیر یک سقف برود.

تا زبان چرب و نرم هست چرا باید سراغ اره و تیشه و جیغ و داد رفت. تا سنت زیبای گفتمان وجود دارد چرا باید صدا را بالا برد و جنگید. اگر مرد دوران نامزدی آرامی داشته باشد، زودتر بساط یک عروسی مجلل را فراهم می‌کند.

لطفا فقط نامزد باشید

در دوران نامزدی خودتان را از هر چه خاله زنک بازی و جی جی باجی شدن با فامیل نامزدتان، دور کنید. قرار نیست خیلی زود با خواهر نامزدتان رفیق شوید و با دخترخاله اش به سینما بروید. البته طوری هم نباشید که پشت سرتان بگویند انگار از آسمان افتاده. یک چیزی بینابین. نه آنقدر صمیمی که تو سر و کله همدیگر بزنید نه آنقدر خشک و سنگین که مثل مجسمه یک گوشه بنشینید و حرف نزنید.

آزار ندهید

بعضی رفتار‌ها اعصاب و روان آدم‌ها را طوری به هم می‌ریزد که صدتا روانشناس نمی‌توانند به روز اولش برگردانند. یادتان باشد غر زدن و مدام پشت سر هم نق زدن را فراموش کنید.

مرد‌ها از غر زدن و نق شنیدن متنفرند، حاضرند نصف عمرشان را بدهند و هیچ وقت شاهد غر زدن کسی نباشند چه برسد به اینکه نامزدشان مدام کنار گوش شان چیز‌هایی بگوید که سعی در نشنیدنش دارند.

اگر موضوعی ناراحت تان کرده یا از رفتاری ناراحت می‌شوید، با زبان آرام و بدون غرغر بیان کنید، اینطوری هم زودتر نتیجه می‌گیرید و هم انگ یک زن غرغرو بهتان نمی‌زنند. اگر پای درد دل مرد‌ها بنشینید بیشترین چیزی که در زندگی مشترک آزارشان می‌دهد، همین غر‌های بی مورد و نق زدن‌های همیشگی است.

حواستان باشد، مرد‌ها اصلا به ادامه زندگی با یک فرد غرغرو اشتیاقی ندارند و سعی می‌کنند از اینجور افراد فاصله بگیرند؛ یعنی اگر تا امروز هم حواستان نبوده و غر‌های ریزی در دوران نامزدی داشته اید، بهتر است با یک تغییر روش سریع دست از این رفتار بردارید و به سمت یک خانم باکلاس بودن حرکت کنید.

جستجو در سایت

چگونه برای نامزدتان جذاب باشید،چطور نامزدم را جذب کنم و برای نامزدم جذاب باشم،چگونه برای نامزدم جذاب باشم،جذابیت برای نامزد،چگونه نامزدمان را جذب کنیم

فرقی ندارد آقا یا خانم همه در تلاشیم که نظر نامزدمان را به خود جلب کنیم و دوست داریم ما کانون توجه او باشیم،اکثر خانم ها و آقایان به اشتباه در ابتدای دوران نامزدی قصد دارند با در اصطلاح کلاس گذاشتن نامزد خود را جذب کنند ، اما حقیقت اینست که دیگر شما انتخاب شده اید پس باید بدانید  برای افرادی که قرار است با آنها روابط نزدیک و صمیمی داشته باشید نباید کلاس بگذارید چرا که این رفتار باعث دوری و فاصله بین شما و فرد مقابلتان میشود

قانون مهم ، خوده ،خوده ،خودتان باشید ، راحت باشید اشکالی ندارد که گاهی سوتی بدهید ، اشکالی ندارد گاهی خرابکاری کنید و البته از نامزدتان هم انتظار نداشته باشید بدون اشتباه باشد ، راحت برخورد کنید تا نامزدتان با شما راحت باشد

چطور دوران نامزدی خوبی داشته باشیم

مردها شیفته زنی هستند که به آنها انرژی دهد حتی اگر خودشان فردی آرام باشند،بخندید، شاد باشید و شوخ طبع و البته ظرفیت و جنبه شوخی خود را بالا ببرید ، فراموش نکنید زنان و مردان شوخ طبع زندگی زناشویی و ازدواج موفقتری نسبت به زنان و مردان باهوش ،جدی و عبوس دارند

تفریحات مختلف و کارهای عجیب را با هم تجربه کنید ، از اینکه مدام به منزل هم بروید و در کنار هم بشینید خود داری کنید سعی کنید بیشتر در اجتماع و کنار هم حاضر باشید قرار بگذارید امروز که با هم بیرون میرید برنامه ای برای شاد کردن نامزدتان داشته باشید

روابط تلفنی،اس ام اسی، اینرتنتی با هم نداشته باشید سعی کنید دیدار های شما حضوری باشد آنهم با قوانین خاص ، میدانم که در روزهای اول نامزدی صبر و قرار ندارید تا مدام همدیگر را ملاقات کنید ، صحبت کنید و … اما اگر میخواهید این جذابیت تداوم داشته باشد  کیفیت رابطه را فدای کمیت آن نکنید

مقاله از علی سلطانی مجد ( محقق و پژوهشگر) / سایت تنظیم خانواده

 

حد و حدود رابطه جنسی در دوران عقد

چگونه شوهرم را تحریک کنم

روشهای وابسته کردن شوهر

چطور شوهرم را عاشق خودم کنم

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

چطور دوران نامزدی خوبی داشته باشیم

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


15389


بازدید امروز:


39688


بازدید دیروز:


232235835


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دوران نامزدی در واقع دوره ای پیش از ازدواج است که در این دوره زوجین تلاش می‌کنند تا از یکدیگر و خانواده های نامزدشان شناخت کاملی پیدا کنند.

مقوله ازدواج از مهم‌ترین و بزرگترین تصمیماتی است که هر فرد در دوره زندگی خود می‌گیرد. از آنجا که هدف از ازدواج تشکیل یک زندگی دائمی با یک نفر دیگر است و فرد می‌خواهد ادامه مسیر خود را با آن فرد سپری کند، پیش از ازدواج دوره‌ای وجود دارد به نام دوران نامزدی که در این دوره زوجین تلاش می‌کنند تا از یکدیگر شناخت کاملی پیدا کنند.

هر فرد با توجه به خانواده و محیطی که در آن رشد کرده ‌است دارای فرهنگ و خلق و خوی رفتاری متفاوتی است. در دوران نامزدی زوجین باید تلاش کنند تا متوجه این تفاوت‌ها شوند و بررسی کنند که آیا توانایی کنار آمدن با این تفاوت‌ها را دارند یا خیر. در این دوران زوجین می‌توانند پیش از آغاز زندگی مشترک در مورد مسائل مختلف به تفاهم برسند و سپس زندگی زیر یک سقف را آغاز کنند.

فهرست

یکی از حساس‌ترین دوران زندگی هر فرد، چه پسر و چه دختر دوران نامزدی است. دوران شیرینی که اگر رفتارهای درستی در طی این دوران انجام نشود ممکن است تبدیل به تلخ‌ترین دوره زندگی زوجین شود.

چطور دوران نامزدی خوبی داشته باشیم

در دوران نامزدی پیش از ازدواج یک رابطه گسترده و معمولا عاطفی بین زوجین شکل می‌گیرد و دو طرف سعی می‌کنند شناخت کاملی از طرف مقابل و دوستان و آشنایان یکدیگر داشته باشند. برای اینکه دو طرف بتوانند با آزادی و اختیار بیشتری از یکدیگر شناخت پیدا کنند بهتر است رابطه نامزدی به صورت رسمی و شرعی باشد.

 زوجین باید این قضیه را بدانند که دوران نامزدی به معنای قطعیت ازدواج نیست و صرفا برای شناخت کامل تر از یکدیگر است تا اگر دو طرف توانستند به تفاهم کامل برسند، سپس تصمیمی قطعی برای ازدواج و آغاز زندگی مشترک بگیرند.

متاسفانه در کشور ما دوران نامزدی به معنای ازدواج قطعی است و اگر دو جوان با یکدیگر نامزد کنند و پس از مدتی به تفاهم نرسند و تصمیم به جدایی از یکدیگر بگیرند، معمولا با مخالفت خانواده‌ها روبرو می‌شوند و برای این تصمیم مورد نکوهش قرار می‌گیرند. در واقع خانواده ایرانی ( به خصوص از نوع سنتی ) دوران نامزدی را به چشم ازدواج غیررسمی می‌داند و دختر و پسر را به عنوان زن و شوهری قلمداد می‌کند که هنوز به خانه خود نرفته‌اند.

چگونه دوران نامزدی موفقی داشته باشیم؟ مهم‌ترین مزیت دوران نامزدی شناخت کامل دو طرف از یکدیگر است. در واقع هدف از دوران نامزدی ایجاد فرصتی برای شناخت کامل دو طرف از یکدیگر وجود دارد. برای کسب شناخت کامل، دو طرف باید دائما با یکدیگر در ارتباط باشند. اگرچه نامزدی دورانی است که دو طرف تا حد زیادی درگیر عواطف و احساسات می‌شوند و این عواطف و احساسات ممکن است روی شناخت صحیح طرفین از یکدیگر تاثیر منفی بگذارد، اما اگر طرفین به صورت صادقانه با یکدیگر رفتار کنند، قطعا می‌توانند شناخت خوبی از یکدیگر داشته ‌باشند. برای داشتن دوران نامزدی موفق، باید روی مهارت های ارتباطی بیشتر آشنا شد و نکات زیر نیز از اهمیت زیادی برخوردار است:

 در دوران نامزدی طرفین باید به شکلی گسترده با یکدیگر ارتباط داشته باشند تا بتوانند رفتار یکدیگر را در شرایط و موقعیت‌های مختلف مشاهده‌ کرده و ارزیابی کنند. اگر دو طرف بتوانند در شرایط مختلفی یکدیگر را مورد ارزیابی قرار دهند شناخت خوبی از یکدیگر پیدا می‌کنند و احتمال پشیمان‌ شدن پس از عقد به کمترین میزان خواهد رسید.

 در دوران نامزدی دختر و پسر می‌توانند به شناخت جامعی از یکدیگر دست پیدا کنند و علاوه بر نکات مثبت، قادر خواهند بود نکات منفی یکدیگر را متوجه ‌شوند و بررسی کنند که با این ویژگی‌های رفتاری آیا برای یکدیگر مناسب هستند یا خیر. در دوران نامزدی فرد باید بداند از طرف مقابلش چه چیزی می‌خواهد و چه انتظاراتی از همسر آینده‌اش دارد و سپس با استفاده از معیارهای خودش طرف مقابل را مورد سنجش قرار دهد و بررسی کند که آیا ویژگی‌های طرف مقابل با معیارهای او متناسب است یا خیر.

در دوران نامزدی فرد نباید به دنبال تغییر دادن طرف مقابل باشد و فقط باید ویژگی‌های مختلف او را مورد بررسی قرار دهد.

 دوران نامزدی اولین و شاید مهم‌ترین دوره پیش از ازدواج است. اگر دوران نامزدی خوبی را پشت سر نگذارید احتمالا هیچ‌گاه روی خوش آرامش را نخواهید دید. در واقع نامزدی خشت اول ازدواج است ‌ همان طور که احتمالا شنیده‌اید، خشن اول چون نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج. از این رو بسیار مهم است که با طرف مقابل خود یک رابطه منطقی ایجاد کنید. رابطه را باید به شکلی برقرار کرد که دو طرف تا آخر عمر بتوانند از وجود چنین رابطه ‌ای لذت ببرند. اگر در دوران نامزدی دو طرف به دنبال یک رابطه احساسی و پر هیجان باشند، نمی‌توانند شناخت کاملی از طرف مقابل خود داشته ‌باشند و ممکن است در زندگی زناشویی دچار اختلافات عمیق و شدیدی شوند. مشاوره‌های پیش از ازدواج به زوجین کمک می‌کند تا بتوانند رابطه‌ای منطقی در ارتباط خود ایجاد کنند و شناخت بهتر و جامع‌تری از یکدیگر داشته ‌باشند.

برخی از موضوعات وجود دارند که عواملی مخرب برای ازدواج محسوب می‌شوند و می‌توانند زندگی زناشویی را تهدید کنند. بررسی‌ کنید که آیا این عوامل و ویژگی‌ها در همسرتان وجود دارد یا خیر. این موارد می‌تواند زندگی زناشویی شما را تهدید کند. در دوران نامزدی مطمئن ‌شوید که این ویژگی‌ها در نامزدتان وجود نداشته باشد:

تلاش می‌کند در دوران نامزدی خود را فردی دستور دهنده نشان‌ دهد و در واقع تلاش‌ کند که خودش را رئیس نشان‌ دهد. نامزد شما فرد پنهان‌کاری است و مسائل بزرگ را از شما مخفی می‌کند و سپس با بیان فراموش‌ کردن سعی در پاک‌ کردن صورت مسئله داشته باشد. گاهی اوقات در دوران نامزدی، زوجین آنقدر به یکدیگر علاقه دارند که نمی‌توانند عیب‌های طرف مقابل خود را ببینند یا به اصطلاح عشق چشمشان را کور کرده است. در چنین شرایطی ممکن است پس از ازدواج و فروکش‌کردن عشق آتشین دوران نامزدی با مشکلاتی روبرو شوند که تبدیل به چالش‌های بزرگی ‌شود و زندگی مشترک آن‌ها را با تهدیدهایی جدی روبرو کند.

سوالاتی که زوجین در دوران نامزدی از یکدیگر می‌پرسند در شناخت طرفین از یکدیگر تاثیر بسیار زیادی دارد و اگر سوالات مناسبی از یکدیگر پرسیده نشود، ممکن است زوجین نتوانند شناخت خوبی از یکدیگر داشته ‌باشند. اگر چه بسیار مهم است که درباره احساس طرف مقابل نسبت خود سوال بپرسید اما پرسیدن سوالات منطقی را نیز نباید فراموش کنید. برای مثال از نامزد خود بپرسید که دوست دارد چه کارهایی را به صورت مشترک با شما انجام‌ دهد یا چشم ‌اندازش از زندگی مشترک با شما چیست. سعی‌ کنید سوالاتی را از نامزد خود بپرسید که چالش برانگیز باشد و تاثیر مستقیمی بر زندگی زناشویی داشته باشد. نظر نامزد خود را در مورد تعداد فرزندان بپرسید، از او درباره ویژگی‌های خانوادگی ‌اش سوال‌ کنید و به طور کلی سوالات و ابهاماتی که احساس می‌کنید باید برطرف‌ شود را از نامزد خود بپرسید.

اگر تصمیم گرفته‌اید با یک نفر ازدواج‌ کنید توصیه می‌شود که به مدت ۶ ماه تا یکسال با طرف مقابل خود در ارتباط باشید و به اصطلاح نامزد یکدیگر باشید. بسیار مهم است که پیش از عقد و ازدواج یک دوره به عنوان دوران نامزدی پشت سر گذاشته شود.

یکی از اشتباهات رایجی که وجود دارد این است که طرفین دوران پس از عقد را تبدیل به دوران آشنایی می‌کنند. بسیاری از خانواده‌ها معتقدند تا زمانی که دختر و پسر عقد نکرده‌اند حق ندارند رفت و آمدی با یکدیگر داشته باشند و پس از عقد اجازه این ارتباطات را می‌دهند.

خب این بسیار اشتباه است زیرا عقد کردن به معنای ازدواج رسمی است، حال اگر بدون شناخت کامل طرفین ازدواج کنند و پس از مدتی رفت و آمد متوجه ‌شوند که مناسب یکدیگر نیستند از لحاظ روحی ضربه بزرگی می‌خورند و جدایی‌شان در چنین شرایطی بسیار دشوار خواهد بود.

یکی دیگر از اشتباهات رایج دوران نامزدی، بیش از حد طولانی‌ شدن آن است. برای افراد که تصور می‌کنند هر چه دوران نامزدی طولانی‌تر باشد و مدت زمان بیشتری برای شناخت یکدیگر صرف ‌شود، ازدواج موفق‌تری خواهند داشت. در حالیکه اگر این دوره بیش از حد به طول انجامد می‌تواند تبدیل به یک پروسه فرسایشی شود و دو طرف آسیب ببینند.

از دیگر اشتباهات رایج در دوران نامزدی این است که فرد تصور می‌کند چون دوران نامزدی، دوران شناخت از طرف مقابل پس باید همواره او را آزمایش‌کند. آزمودن بیش از اندازه طرف مقابل نه تنها باعث استحکام رابطه نمی‌شود که ممکن است باعث ایجاد حس بی اعتمادی شود و به جای قوی‌ شدن رابطه ممکن است به ضعیف ‌شدن آن منجر شود. در دوره ۶ ماهه تا یکساله دوران نامزدی، فرد با نامزدش به قدری چالش خواهد داشت که بتواند به خوبی طرف مقابلش را بشناسد و دیگر نیازی به آزمودن طرف مقابل نباشد.

برقراری رابطه جنسی در دوران نامزدی و عقد به مسائل مختلفی بستگی دارد. بسیاری از افراد در همان ابتدای نامزدی صیغه محرمیت می‌خوانند و به این طریق از نظر شرعی هیچ اشکالی برای برقراری رابطه تماسی وجود ندارد. اگرچه در دوران نامزدی و در صورت خواندن صیغه محرمیت برقراری رابطه جنسی از نظر شرعی هیچ اشکالی ندارد اما از نظر عاطفی برقراری رابطه زناشویی (دخول) می‌تواند پیامدهایی منفی برای دو طرف داشته باشد.

غالبا برای دختر و خانواده دختر حفظ پرده بکارت تا پیش از ازدواج از اهمیت زیادی برخوردار است، به همین دلیل به دخترانی که به حفظ پرده بکارت خود تا پیش از ازدواج اهمیت می‌دهند توصیه می‌شود که در دوران نامزدی از برقراری رابطه منجر به دخول پیشگیری‌ کنند زیرا ممکن است منجر به از دست رفتن پرده بکارت ‌شود و اگر پس از نامزدتان به تفاهم نرسید و از او جدا شوید، برای برقراری رابطه مجدد ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید.

بسیاری از افراد در دوران نامزدی به ایجاد رابطه مقعدی روی می‌آورند. باید به یاد داشته باشید که رابطه جنسی یک رابطه دو نفره است و هر دو طرف باید از این رابطه لذت ببرند و اگر نامزدتان با ایجاد رابطه مقعدی موافق نیست، نباید برای این نوع از رابطه اصرار کنید.

بسیاری از دختران تمایلی به برقراری رابطه مقعدی ندارند، اما برای کسب رضایت نامزد خود حاضر به انجام این رابطه می‌شوند. ایجاد رابطه مقعدی آن هم در شرایطی که تمایل چندانی بر آن وجود نداشته باشد می‌تواند در آینده صدمات جسمی و روحی شدیدی را به دختر وارد کند.

توصیه می‌کنیم که زوجین در دوران نامزدی از علایق جنسی خود یکدیگر صحبت‌ کنند، این کار باعث می‌شود تا شناخت بهتری نسبت به یکدیگر داشته باشند. برخی از افراد ممکن است برای بیان چنین مواردی احساس شرم‌ کنند و معذب باشند. به عبارتی خجالت بکشند که درباره چنین مسائلی صحبت ‌کنند. به هر حال مسائل و علایق جنسی بخش جدا ناپذیر ازدواج است و اگر در دوران نامزدی فرد نتواند درباره این مسائل صحبت ‌کند پس از ازدواج نیز مشکلات زیادی برای برقراری رابطه جنسی با زوج خود خواهد داشت.

در دوران نامزدی زوجین مدت زمان زیادی را با یکدیگر سپری می‌کنند و کارهای مشترکی را با یکدیگر انجام می‌دهند. بسیار معمول است که در این دوران زوجین به سینما، رستوران، پارک و بسیاری از مکان‌های دیگر بروند.

هدف از این فعالیت‌ها این است که زوجین بتوانند شناخت کامل‌تری از یکدیگر پیدا کنند. یکی دیگر از فعالیت‌های دوران نامزدی که به شناخت بیشتر کمک می‌کند، انجام بازی‌های مختلف با نامزد است. توصیه می‌شود در دوران نامزدی زوجین بازی‌های مختلفی مثل بازی‌های هیجان‌انگیز، بازی‌های نیازمند به تحرک زیاد، بازی‌های نیازمند به صبر زیاد و بسیاری از بازی‌های دیگر. انجام بازی به زوجین کمک می‌کند تا متوجه ‌شوند که نامزدتان در شرایط مختلف چه واکنش رفتاری از خود نشان می‌دهد.

دوران نامزدی یکی از مهم‌ترین دورانی است که هر دختر و پسری در زندگی خود تجربه می‌کند. دوران شیرینی که اگر با رفتارهای مناسب همراه نباشد می‌تواند تبدیل به تلخ ‌ترین دوره زندگی فرد شود. “دوران نامزدی”، دوران شناخت زوجین از یکدیگر است و اگر صرفا به ایجاد یک رابطه هیجانی و بدون منطق تبدیل ‌شود، می‌تواند در آینده زوجین را با مشکلاتی چالش برانگیز در زندگی زناشویی روبرو کند. در این مقاله تلاش‌ کردیم تا بایدها و نبایدهای دوران نامزدی را گوشزد کنیم و به شما بگوئیم که برای ایجاد یک رابطه پایدار و منطقی در این دوران چه نکاتی را باید رعایت‌ کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

{{#message}}{{{message}}}{{/message}}{{^message}}تسلیم شما شکست خورد سرور با {{status_text}} (کد {{status_code}} ) پاسخ داد. برای بهبود این پیام، لطفا با توسعه دهنده این پردازنده فرم تماس بگیرید. بیشتر بدانید{{/message}}

{{#message}}{{{message}}}{{/message}}{{^message}}به نظر می رسد که ارسال شما موفق بوده است. حتی اگر سرور پاسخ خوب داده باشد، ممکن است ارسال شده پردازش نشود. برای بهبود این پیام، لطفا با توسعه دهنده این پردازنده فرم تماس بگیرید. بیشتر بدانید{{/message}}

ارسال …

تمامی محصولات به صورت محرمانه ارسال خواهند شد و نام محصول روی بسته ارسالی درج نخواهد شد. رد کردن

چطور دوران نامزدی خوبی داشته باشیم
چطور دوران نامزدی خوبی داشته باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *