چگونه در خانه صورتمان را زاویه دار کنیم

 
helpkade
چگونه در خانه صورتمان را زاویه دار کنیم
چگونه در خانه صورتمان را زاویه دار کنیم

برخی از افراد صورت پف کرده و چاقی دارند و دائما در فکر زاویه دار کردن صورت، هستند زیرا زاویه دار کردن صورت تاثیر زیادی بر زیبایی دارد. زاویه دار کردن صورت راهی به جز جراحی نیز دارد .

شما می توانید با کم کردن وزن و انجام برخی از تمرین های مخصوص صورت چربی های صورت خود را کاهش داده و صورتتان را بدون درد و جراحی زاویه دار کنید . در این بخش از ورزش و تناسب اندام نمناک تمریناتی را برای زاویه دار کردن صورت آورده ایم با انجام این تمرین ها صورت خود را زاویه دار نمایید. 

برای افزایش تراکم عضلات با وزنه ورزش کنید . تمرین با کمک وزنه، سبب افزایش سوخت و ساز شده و تمرینات قدرتی به شما سبب کاهش وزن و جلوگیری از چاقی می شود پس این تمرینات می تواند سبب تقویت عضلات صورت هم می شود .

ماساژ صورت مانع از پیری و چروک صورت شده و سبب سفت شدن عضلات صورت و زاویه دار شدن صورت می شود. ماساژ صورت موجب بهتر شدن و افزایش جریان خون و از بین رفتن سلولیت صورت می شود و با ماساژ دادن صورت خواهید توانست چربی های صورت را سریعتر آب کنید.

چگونه در خانه صورتمان را زاویه دار کنیم

تمرین اول : حلقه گردن

برای زاویه دار کردن فک روی پشت خود دراز بکشید و زبان خود را به سقف دهان خود فشار دهید. چانه خود را به سمت سینه بیاورید و سرتان را کمی از زمین بلند کنید. شکم و چانه نباید حرکت داشته باشد . این ورزش را 10 بار تکرار نمایید.

تمرین دوم: چرخاندن زبان

برای زاویه دار کردن فک و تحریک عضلات ابتدا زبان خود را بالای سقف دهان و پشت دندان ها بگذارید و زبان خود فشار وارد کنید تا سقف دهانتان کاملا پوشش دهید . سپس صدا ایجاد کرده و در زبان نوسان ایجاد کنید. این تمرین را سه بار و هر بار 15 مرتبه انجام دهید.

تمرین سوم : صداهای مصوت

دهانتان را باز کرده و کلمه «O» و به دنبال آن «E» را با صدای بلند تکرار کنید طوری که دندان های خود را کمس نکنید . در سه ست 15 تایی این حرکات را انجام دهید.

تمرین چهارم : حرکت چانه به سمت بالا

برای زاویه دار کردن فک ، فک پایینی خود را در حالی که دهانتان بسته است به سمت بیرون آورید و لب پایینی خود را بلند کنید و این حالت را 5-10 ثانیه حفظ نمایید سپس استراحت کنید . این تمرین را در 3 ست پانزده تایی انجام دهید و باید به گونه ای این تمرین را انجام داده که حالتی ارتجاعی را زیر گردن و خط فک خود احساس کنید.

تمرین 1:

چانه خود را بالا گرفته و مانند اینکه آدامس می جوید دهان را باز و بسته نمایید . در این تمرین شما باید احساس سفت شدن عضلات آرواره تا گردن را داشته باشید .

تمرین 2:

در حالی که دهانتان باز است سرخود را به عقب خم کنید و چند ثانیه همان گونه بمانید و لب پایین را روی لب بالای خود قرار دهید . چندین بار این کار را تکرار کنید.

تمرین 3:

سرتان را معمولی نگه دارید و سعی کنید لب پایین خود را به بینی تان بزنید .

بسیاری از افرادی که از اضافه وزن رنج می برند دچار چربی اضافی زیر چانه یا همان غبغب می شوند . داشتن غبغب در زیبایی تاثیرگذار است و سبب افزایش سن خواهد شد .

برای خلاصی از چربی اضافه صورت در ناحیه چانه جراحی پلاستیک راه حل آسانی است اما چنانچه قبل از این هم در بخش ورزش و تناسب اندام نمناک گفته بودیم یک راه درمانی مفید بدون درد برای این مشکل وجود دارد که سبب می شود شما به جراحی روی نیاورید .باید بدانید برای رفع این مشکل باید فعالیت چربی سوز بیشتری انجام شود.

خیلی کم روی گردنتان کرم بزنید و با کف دستتان به سمت بالا گردنتان را ماساژ دهید . برای این کار کرم هایی مخصوص لاغری صورت در بازار موجود است اما اثر بخشی این کرم ها اثبات نشده است.

برای از بین بردن چربی های غبغب خود گردن خود را بکشید تا عضلات چانه نیز کشیده شود و چربی های تجمع یافته در پایین صورت از بین برود.

تمرین اول :

مقابل آیینه بایستید و چانه را بالا آورده و فک را نیز جلو آورید و 5 ثانیه به این حالت باقی مانده و سپس به حالت قبل خود باز گردید . با انجام این حرکت شما احساس می کنید لیگمان ها کشیده شده و زیر چانه تان فشار وارد خواهد شد.

تمرین دوم :

صاف ایستاده و سرتان را بالا بگیرید و به بالا بنگرید و در همین حالت باید دهانتان بسته باشد . سپس لب پایین را روی لب بالا قرار دهید طوری که در ناحیه چانه کشیدگی و انقباض را حس کنید. به مدت 5 ثانیه به این حالت باقی بمانید و دوباره به حالت قبلی بازگردید . این تمرین را 5 بار انجام دهید .

تمرین سوم :

به طور مداوم و پشت سر هم، زبانتان را تا جای ممکن از دهانتان خارج کنید . این تمرین سبب تقویت عضلات دهان و صورت و از بین رفتن غبغب خواهد شد.

روی نوک انگشت خود مقداری کرم بزنید و آن را روی گونه ها مالیده و به آرامی با انگشت خود از مرکز صورت به سمت گوش ها بکشید و این کار را 10 بار انجام دهید . 

پبا افزایش وزن، صورت نیز مانند سایر اعضای بدن چاق می شود پس برای لاغری صورت نیز مانند همه اعضای بدن باید ورزش نمود و رژیم غذایی سالمی را پیش گرفت . برای لاغر شدن صورت سبک زندگی خود را تغییر دهید و این کارها را انجام دهید:

از رژیم غذایی خود نمک و شکر را حذف کنید زیرا غذای شور سبب احتباس آب در بدن می شود.

مواد غذایی سرشار از فیبر مصرف کنید .

برای رسیدن به خوش اندامی و زاویه دار شدن صورت دانه های روغنی، سبزیجات و میوه های تازه مصرف کنید.

برای دفع سموم بدن حداقل یک و نیم لیتر آب بنوشید .

برای دفع چربی بدن ، ورزش منظم (دو مرتبه در هفته) و دوی نرم یا پیاده روی تند انجام دهید.

بسیاری از داروها، سبب احتباس آب در صورت می شوند پس اگر می خواهید صورتتان لاغر شود، باید داروهایی که باعث حبس آب در صورت می شوند را با نظر پزشک قطع کرده و داروی جایگزینی برای این دارو در نظر بگیرد. چگونه در خانه صورتمان را زاویه دار کنیم

 

قیمت امروز بلیط هواپیما به هرکجای ایران

دیگه لازم نیست برای خرید بلیط بری ترمینال!

زاویه دار کردن صورت

 

تمرین با وزنه و سفت کردن عضلات صورت

چگونه در خانه صورتمان را زاویه دار کنیم

تمرین با کمک وزنه، تراکم عضلات را افزایش می دهد. و این اتفاق سبب خواهد گردید تا سوخت و سازتان زیاد شود، چرا‌که ديگر عضلاتتان برای کارکرد به انرژی بیشتری نیاز دارند، حتی زمانیکه از آنها استفاده نمی کنید.

 

تمرین های قدرتی به شما کمک می کند تا وزن کم کنید، و از اضافه وزن دور بمانید. حتی میتواند عضلات صورت شما را هم تقویت کند، حتی بدون این که مستقیماً درگیر تمرین باشند!

 

حرکت زبان

این حرکت عضلات زیر چانه را تقویت می کند.

زبان خویش را به سقف دهان در پشت دندان ها بچسبانید

زبان را بیش تر به سقف دهان فشار داده و فشار را بیش تر کنید.

سعی کنید صداهای لرزشی تولید کنید تا ماهیچه های این قسمت فعال شوند.

این حرکت را در سه ست ۱۵ تایی انجام دهید.

 

زاویه سازی صورت

 

ورزش گردن

ورزش گردن، مهم ترین ورزش به حساب می آید ، برای این که گردن اولین جایی است که علامت های پیری به خصوص در خانم‌ها در آن بروز می کند. برای تقویت عضلات گردن، نخست روی صندلی راحت بنشینید. بدون این که بدنتان را کش بدهید، به آرامی گردنتان را تا جایی که میتوانید به عقب خم کنید. برای چند لحظه در همین وضعیت بمانید و انقباض و کشیدگی را در عضلات گردن احساس کنید. بعد به آرامی سرتان را بلند کنید. بهتر است این ورزش را چندین بار در روز تکرار کنید. به مرور زمان پوست گردن شما صاف و بدون چروک می شود.

 

بالا آوردن چانه

این حرکت عضلات صورت و چانه را بالا می آورد.

با دهان بسته فک پایینی را فشار دهید و لب پائین را به بالا فشار دهید.

باید کشیدگی را در عضلات زیر چانه و فک حس کنید.

۱۰ الی ۱۵ ثانیه در این وضعیت بمانید و بعد عضلات را رها کنید.

این حرکت را در سه ست ۱۵ تایی انجام دهید.

کارهای دیگری که میتوانید انجام دهید.

 

زاویه دار کردن صورت پف کرده 

این مهم است که بدانید چیزی در بر روی صورتتان می بینید چربی است یا احتباس آب در زیر پوست؟ احتباس آب در زیر پوست یا همان پف صورت دلیل های مختلفی مانند از دست دادن آب، رژیم غذایی خاص و مصرف الکل دارد و معمولاً اطراف چشم ایجاد می شود. اگر صورتتان چنين حالتی دارد میتوانید اقداماتی را برای از بین بردن مایع مازاد صورت انجام دهید.

 

زاویه سازی صورت با ورزش

 

شیوه های آب کردن چربی صورت

همه می دانند که برای رهایی از چربی اضافه( در هر ناحیه از بدن که باشد) باید فعالیت چربی سوز بیشتری انجام شود. آب کردن چربی اضافی زیر چانه یا همان غبغب خودمان هم در این مورد استثنا نیست. البته داشتن غبغب برای افرادی که چاق هستند یا اضافه وزن دارند، امری طبیعی است، ولی گاهی این اتفاق می افتد که شخص با وجود طبیعی بودن وزن بدنش، با معضل غبغب دست به گریبان می شود و البته نباید فراموش کنید که وجود غبغب، تأثير زيادي بر صورت شخص دارد و اصولا” سبب می شود سن اشخاص، بیش تر بنظر برسد.

 

جراحی پلاستیک یکی از راههای از بین بردن سریع غبغب است، اما یک راه درمانی موثر بدون درد و خون ریزی هم برای از بین بردن این مشکل زیر چانه ای وجود دارد.

 

1- ماساژ غبغب

چگونه در خانه صورتمان را زاویه دار کنیم

به میزان یک فندق، کرم را روی گردن بزنید و به کمک کف دست ها گردن تان را به طرف بالا ماساژ دهید. توجه داشته باشید که در بازار کرم هایی مخصوص لاغری صورت به فروش می رسند که از نظر علمی تأثير و کارایی آن ها به اثبات نرسیده است.

 

2- ماساژ گونه ها 

* به اندازه ی یک فندق از کرم روزانه ی خویش را با کمک نوک انگشت روی گونه ها بزنید.

* انگشت هایتان را با آرامش از مرکز صورت به طرف گوش ها بکشید.

* این کار را 10 دفعه تکرار کنید.

 

ورزش فک

می خواهید خط فک مشخصی داشته باشید؟ باید روی عضلات صورت تان که سبب باز و بسته شدن دهان میشوند ، کار کنید. برای تقویت این عضلات، دهانتان را تا جایی که میتوانید باز کنید و پس از چند ثانیه، ببندید. این ورزش را ۵ بار در روز تکرار کنید. ورزش دیگری هم وجود دارد؛ با دهان بسته سعی کنید فک پایینتان را به طرف چپ و راست حرکت دهید. این ۲ ورزش به شما در به دست آوردن ظاهری موردپسند کمک می کنند.

 

از رژیم غذایی متعادل و سالم استفاده کنید و بطور منظم ورزش کنید تا جوان تر بنظر برسید. اگر فکر می کنید اضافه وزن سبب شده حالت چانه شما تغيير کند بهتر است روش زندگی خویش را تغيير دهید و رژیم بگیرید.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!


سفارش آنلاین کیک تازه خانگی


به مقصد دلخواهت با کمترین هزینه سفر کن


خرید بی واسطه جدیدترین مدلهای فرش


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


جشنواره فروش فرش با تخفیفات استثنائی


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4


واسه همه چی جا هست!


تخته نرد خاتم، بهترین انتخاب برای هدیه


جلوگیری از ورود هوای آلوده به خانه!

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

شما میتوانید با 6 تمرین ساده فک تان را زاویه دار کنید !قبل از فکر کردن به عمل زاویه سازی میتوانید با تمرین های ورزشی شانس خود را امتحان کنید.

در برخورد اول با هر فردی شما مجذوب صورت او میشوید. همه ما دنبال زیبایی بیشتر هستیم همچنین بهترین را برای خودمان میخواهیم.

زاویه سازی فک و صورت یا همان مادلینگ چهره  یکی از کار هایی است که میتوانید برای جذاب تر شدن در نظر بگیرید.

شما میتوانید با چند حرکت ورزشی در مدت زمان 1 الی 3 ماه کمی به فک خود زاویه دهید . با افزایش سن شکل همه ی اعضا بدنتان فرق خواهد کرد فک هم از این قاعده مستثنی نیست.

ممکن است با انجام ورزش های مخصوص که شاید در کل روز یک ربع وقت شما را بگیرد دیگر نیازی به تزریق و عمل زاویه سازی فک نباشد.چگونه در خانه صورتمان را زاویه دار کنیم

ولی خیلی دلتان را خوش نکنید! نتیجه ای که شما در اثر تزریق ژل ، لیفت و … برای زاویه سازی فک و صورت میکنید به مراتب اثر گذاری بیشتر و واضح تری میگذارد.

با عمل زاویه سازی فک شما زودتر و در آن واحد تغییرات را احساس میکنید . این در حالی است که با انجام ورزش هایی در  دوره های 3 ماهه تغییراتی در زاویه فک تان ایجاد میکنید که کمتر از عمل ها تغییراتی ایجاد میکند.

زاویه سازی فک با ورزش یکی از راحت ترین کار هاست تا صورتتان زاویه های خاصی به خود بگیرد. عضله های صورت و گردن تاثیر مستقیمی بر روی زاویه فک یا jawline شما میگذارد.

با انجام ورزش های مناسب میتوانید جوری بر روی این عضلات تاثیر بگذارید تا چهره ی شما را عوض کنند.

عضله های گردن شامل عضلات زیر است:

این عضله ها گردن شما را تشکیل میدهند و قوی بودن و ضعیف بودن گردن به این عضلات بستگی دارد.

عضلات صورت به دو گروه تقسیم میشوند. 1) عضلات جونده        2) عضلات حالت دهنده

هر کدام از این دسته بندی ها خود دارای چند عضله هستند. عضلات حالت دهنده صورت همان ماهیچه هایی هستند که در اخم کردن ، خندیدن و … نقش دارند همین عضلات هم هستند که زاویه های صورت ما را شکل میدهند .

عضلات جونده هم در جویدن غذا نقش ایفا میکنند که منقبض شدن بیش از  حد آن ها تحت تاثیر مواردی مثل دندان قروچه کردن باعث بد شدن حالت و زوایای فک میشود.

این روز ها که همه دنبال عمل زیبایی زاویه سازی فک و صورت هستند ، شما میتوانید با خیال راحت در مجموعه زیبایی بینی مد در کرج به ظاهر خودد برسید.

شاید دوست داشته باشید بدانید چطور صورتتان را جوان تر کنید :

10 روش طبیعی و خانگی برای جوان سازی پوست را یاد بگیرید ! 

در این مقاله مقصد اصلی ما آموزش 6 حرکت ساده برای زاویه سازی فک می باشد . شما میتوانید با تمرین و تکرار ورزش ها بر روی ماهیچه های گردن و صورت کار کنید و به آن ها زاویه بهتری بدهید.

نکته: برای انجام تمامی ورزش های زیر توجه داشته باشید که در 2 هفته اول هر جا با درد مواجه شدید از انجام دادن آن حرکت منصرف شوید زیرا حرکت را اشتباه میزنید و یا عضلات بسیار ضعیفی دارید که ادامه تمرین باعث آسیب میشود.

ابتدا دراز بکشید و شانه هایتان کاملا بر روی زمین باشد و از زمین بلند نشود.

چانه را به سمت گردن خم کنید سپس سرتان را تا 5 سانتی متر از زمین جدا کنید.

در زمان تمرین میتوانید زبانتان را به سقف دهنتان فشار دهید تا حین حرکت تاثیر بیشتری روی گردن شما گذاشته شود. این حرکت را در 3 ست 10 تایی انجام دهید.

سعی کنید زمان بیشتری برای انجام این حرکات بگذارید و از انجام سریع آن ها خودداریی کنید زیرا عضلات گردن عموما ضعیف هستند و با ورزش سنگین به آن ها فشار زیادی وارد شده و سبب احساس درد در ناحیه میشود.

در حالت نشسته این حرکت را تمرین کنید.

زبانتان را پشت دندان های بالایی قرار دهید سپس زبانتان را به سمت جلو فشار دهید به صورتی که تمامیزبان سقف دهانتان را پوشش دهد.

حالا شروع به در آوردن صدا کنید اینکار باعث میشود لرزشی در زبانتان ایجاد شود.

این حرکت برای تقویت عضله های زیر چانه است که نقش اساسی در زاویه سازی فک دارد. این تمرین را هم مثل تمرین اول در 3 ست 10 تایی انجام دهید .

در حالت نشسته این حرکت را تمرین کنید.

در حالت کاملا عادی بنشینید و سعی کنید فک پایینی ، چانه ی خود را به سمت بیرون بکشانید و لب های پایینی را بلند کنید.

این حرکت بسیار موثر بوده و عضلات زیادی در گردن و صورت را تحت تاثیر قرار میدهد.

برای هر بار انجام زمان 5 ثانیه را در نظر بگیرید و در 3 ست 10 تایی این حرکت را تمرین کنید.

در حالت نشسته دهانتان را ببندید و فک پایین را به سمت راست و چپ حرکت دهید این کار در خوش فرم شدن عضلات صورتتان تاثیر زیادی دارد.

میتوانید در طول روز چندین بار این حرکت را انجام بدهید.

این حرکت را هم در حالت خوابیده و هم نشسته میتوانید انجام دهید.

ستان را به عقب خم کند تا جایی که کشیدگی و منقبض شدن عضلات گردن را حس کنید. سپس به حالت عادی برگردید . این حرکت را در طول روز انجام دهید تا چین و چروک های گردنتان از بین برود.

در حالتی که نشسته اید با باز کردن دهان شروع به تلفظ حرف O و پس از آن E کنید این تلفظ حروف را به صورت پیوسته انجام دهید و وقفه ای ببین آن نیوفتد.

این حرکت را هم در 3 ست 10 تایی انجام دهید تا عضلات دور لب و اطراف دهان شما تقویت شود و تحت تاثیر قرار بگیرند.چگونه در خانه صورتمان را زاویه دار کنیم

علاوه بر ورزش هایی که برای زاویه فک انجام میدهید با ماساژ های مخصوص هم میتوانید از شر چربی ها خلاص شوید و کمک زیادی به زاویه دار شدن فک و صورت کنید.

ماساژ غبغب و گونه : ماساژ این دو ناحیه میتواند در جوان سازی پوست و از بین رفتن چربی ها و در نهایت زاویه سازی موثر باشد.

برای ماساژ همیشه از کرم استفاده کنید زیر اگر بدون کرم ماساژ را انجام دهید ممکن است باعث افتادگی پوست شوید.

به اندازه یک نخود کرم به ناحیه غبغب بزنید و به سمت بالا آن را ماساژ دهید. برای گونه با استفاده از کرم ماساژ را از روی گونه به سمت گوش هایتان انجام دهید.  حدودا 15 دقیقه در روزبرای ماساژ صورت زمان بگذارید.

امیدوارم مطلب فوق مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و بتوانید بدون هزینه و انجام عمل به صورتی با زوایای دلخواهتان برسید.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

دیدگاه

شماره بزار تخفیف بگیر! *

برای مشاوره و رزرو وقت ترجیحا از طریق واتساپ اقدام کنید.

تلفن ثابت: 02634414559

تلفن همراه: 09351669591

واتساپ: 09351669591

ایمیل: info@binimode.com

بینی مد یک مجموعه کامل از حرفه ای ترین جراحان و متخصصان زیبایی در کرج می باشد.

عمل های بدون بیهوشی و سرپایی موضوع اصلی فعالیت این مجموعه می باشد که هدف آن هم زیبایی بدون هیچ آسیب و خطر برای طرفداران مد است.

دفتر مرکزی مجموعه بینی مد در منطقه گوهردشت کرج واقع است اما دکتر های این مجموعه در نقاط مختلف استان حضور دارند.

اطلاعات ارائه شده در سایت صرفا جنبه تبلیغاتی و بازاریابی داشته و مالک سایت هیچ گونه مسئولیتی در قبال امروز پزشکی اعم از صدمات پزشکی و … ندارد.

مسئولیت کلیه امور پزشکی به عهده خود مراجعه کننده و پزشک می باشد.

تماس سریع فقط در ساعات اداری

مطالب پر بازدید

 زاویه دار کردن صورت، تاثیر زیادی بر زیبایی دارد. گاهی برایتان اتفاق افتاده است که احساس کنید گونه هایتان چاق شده است؟ احساس کنید صورتتان پف کرده است؟ گاهی فرد به طور کلی چاق است و باید با کم کردن وزن، صورت خود را نیز لاغر کند ولی گاهی دلیل این چاقی صورت بیماری و دلایل دیگر است که با ورزش و تغذیه ی مناسب قابل درمان است.

این مهم است که بدانید چیزی در بر روی صورتتان می بینید چربی است یا احتباس آب در زیر پوست؟ احتباس آب در زیر پوست یا همان پف صورت دلایل مختلفی مثل از دست دادن آب، رژیم غذایی خاص و مصرف الکل دارد و معمولا اطراف چشم ایجاد می شود. اگر صورتتان چنین حالتی دارد می توانید اقداماتی را برای از بین بردن مایع مازاد صورت انجام دهید.چگونه در خانه صورتمان را زاویه دار کنیم

تمرین با کمک وزنه، تراکم عضلات را افزایش می‌دهد. و این اتفاق باعث خواهد شد تا سوخت و سازتان زیاد شود، چرا که دیگر عضلاتتان برای کارکرد به انرژی بیشتری احتیاج دارند، حتی زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید.

تمرینات قدرتی به شما کمک می‌کند تا وزن کم کنید، و از اضافه وزن دور بمانید. حتی می‌تواند عضلات صورت شما را نیز تقویت کند، حتی بدون اینکه مستقیماً درگیر تمرین باشند!

همه می دانند که برای خلاصی از چربی اضافه (در هر ناحیه از بدن که باشد) باید فعالیت چربی سوز بیشتری انجام شود. آب کردن چربی اضافی زیر چانه یا همان غبغب خودمان هم در این مورد استثنا نیست. البته داشتن غبغب برای افرادی که چاق هستند یا اضافه وزن دارند، امری طبیعی است، اما گاهی این اتفاق می افتد که فرد با وجود طبیعی بودن وزن بدنش، با معضل غبغب دست به گریبان می شود و البته نباید فراموش کنید که وجود غبغب، تاثیر زیادی بر چهره فرد دارد و اصولا باعث می شود سن افراد، بیشتر به نظر برسد.

جراحی پلاستیک یکی از راه های از بین بردن سریع غبغب است، اما یک راه درمانی مفید بدون درد و خون ریزی نیز برای از بین بردن این مشکل زیر چانه ای وجود دارد.

به اندازه ی یک فندق، کرم را روی گردن بزنید و به کمک کف دست ها گردن تان را به سمت بالا ماساژ دهید. توجه داشته باشید که در بازار کرم هایی مخصوص لاغری صورت به فروش می رسند که از نظر علمی تاثیر و کارایی آنها به اثبات نرسیده است.

* به اندازه ی یک فندق از کرم روزانه ی خود را با کمک نوک انگشت روی گونه ها بزنید.

* انگشت هایتان را با ملایمت از مرکز صورت به سمت گوش ها بکشید.

* این کار را 10 مرتبه تکرار کنید.

برای آب کردن غبغب، گردن تان را بکشید

عضلات چانه نیز به واسطه حرکات ساده ای، قابل تقویت است. اگر این تمرینات را مقابل آینه انجام دهید، کمک بزرگی به آب کردن چربی های تجمع یافته در پایین صورت خواهید کرد.

 

تمرین شماره ی یک

مقابل آینه گردن را بکشید و چانه را بالا بدهید و فک را به جلو بیاورید. این حالت را به مدت 5 ثانیه حفظ کرده و سپس رها کنید. این حرکت را 5 مرتبه تکرار کنید. شما با همین حرکت، کشیدگی لیگمان ها و فشار وارده زیر چانه تان را احساس خواهید کرد.

تمرین شماره ی دو

با پشت صاف بایستید. دهان تان بسته باشد. سر را به سمت بالا ببرید به طوری که می خواهید سقف را نگاه کنید. سپس در همین حالت لب پایین را روی لب بالا قرار دهید و تا حد امکان آن را بپوشانید. باید کشیدگی و انقباض را در ناحیه چانه حس کنید. این حالت را به مدت 5 ثانیه حفظ کنید و سپس به حالت اول برگردید. این تمرین را 5 مرتبه تکرار کنید.

ماساژ صورت تاثیر زیادی بر زیبایی شما دارد و باعث جوان ماندن و سفت شدن عضلات صورت و در نتیجه زاویه دار شدن صورت می گردد. با کمک ماساژ میتوانید سلولیت ها مستقر در ناحیه ی صورت را تخلیه کرده و جریان خون را بهتر در سرتاسر صورت خود به جریان اندازید. در نتیجه این کار باعث می شود که چربی های صورت بهتر و سریعتر آب شوند.

تمرین 1:

چانه تان را بالا بگیرید و دهان خود را باز و بسته کنید؛ انگار که آدامس می جوید.

در این ورزش، باید حس کنید که عضلات آرواره تا گردن شما سخت شده اند.

تمرین 2:

دهان خود را باز کنید، خیلی آهسته سر خود را به عقب خم کنید و در همین حال بمانید.

حالا لب پایین را تا روی لب بالای خود حرکت دهید.

 این حرکت را چند بار انجام دهید.

تمرین 3:

همان طور که سرتان در حالت طبیعی قرار دارد (بدون خم کردن آن به هر جهتی)، سعی کنید لب پایین خود را به بینی تان بزنید! البته این اتفاق تقریبا غیر ممکن است، اما تلاش برای انجام چنین کاری، برای هدف شما مفید خواهد بود. بیرون آوردن زبان از دهان، آن هم به طور مداوم و پشت سر هم، عضلات دهان و صورت را تقویت می کند و در از بین بردن غبغب نیز مؤثر خواهد بود.

در حالت کلی با افزایش وزن، صورت نیز مانند سایر نقاط بدن دچار چاقی می شود. یکی از روش های موثر برای لاغری صورت، لاغر کردن کل بدن است. برای این کار در گام اول باید تغذیه تان را اصلاح کنید. نمک و شکر را در رژیم غذایی خود کاهش دهید. یک رژیم غذایی بیش از حد شور می تواند موجب احتباس آب شود. شما همچنین نیاز به کاهش قند تصفیه شده دارید قند نیز اثر مشابه بر بدن دارد.

1- توصیه می کنیم مواد غذایی سرشار از فیبر را در الویت برنامه ی غذایی تان قرار دهید.

2- دانه های روغنی، سبزیجات و میوه های تازه جزو انتخاب های غذایی برای رسیدن به خوش اندامی هستند.

3- علاوه بر این لازم است که روزانه حداقل یک و نیم لیتر آب بنوشید تا بهتر بتوانید سموم بدن را دفع کنید.

4- یادتان باشد که ورزش منظم (دو مرتبه در هفته) مفید است. بهتر است دوی نرم یا پیاده روی تند را انجام دهید، چون کمک بیشتری به دفع چربی بدن و بدون شک چربی صورت می کند.

بسیاری از داروها، چه آن‌هایی که با نسخه فروخته می‌شوند، چه آن‌هایی که همه جا در دسترسند، می‌توانند باعث احتباس آب در صورت شوند. اگر می‌خواهید صورتتان لاغر شود، باید مصرف داروهایی که باعث حبس آب در صورت می‌شوند را کاهش داده یا قطع کنید.

اگر داروهای شما برایتان تجویز شده‌اند، با پزشکتان درباره‌ی جایگزین‌های آن دارو صحبت کنید، جایگزینی که آب را حبس نکند. البته باید هر دارویی که دکترتان تشخیص می‌دهد و لازم می‌داند را مصرف کنید، حتی اگر باعث شود صورتتان پف کند.چگونه در خانه صورتمان را زاویه دار کنیم

هرگونه کپی برداری با نام دکتر سلام و لینک دهی مستقیم مجاز است

مقاله مرتبط:

لیپوساکشن صورت به منظور داشتن صورت استخوانی

استخوانی کردن صورت بدون جراحی

شیوه استخوانی کردن صورت پهن

زاویه دار کردن فک و صورت با امواج رادیوئی و تزریق ژل

زاویه دار کردن صورت با روش های جراحی و غیر جراحی

 

مطالب مرتبط

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

صورت V شکل بسیار پرطرفدار است و یکی از محبوب‌ترین اشکال صورت محسوب می‌شود. زاویه دار کردن صورت به روشی گفته می‌شود که در آن ظاهر صورت با برداشتن گونه‌های چاق و غبغب تغییر یافته و به شکل v درمی‌آید. زاویه‌دار کردن صورت یک عمل متداول در زنانی است که می‌خواهند صورتی لاغرتر، زیباتر و زنانه‌تر داشته باشند و همچنین مردانی که تمایل دارند بدون ورزش کردن، صورتی لاغرتر داشته باشند. اصلاح شکل صورت برای لاغرسازی با زاویه‌دار کردن صورت و تراشیدن استخوان‌های گونه به طوری که در قسمت چانه این دو استخوان به هم رسیده و شبیه به حرف V می‌شود انجام می‌گردد. با انجام این فرایند صورت لاغرتر به نظر می‌رسد. اصلاح زاویه صورت از طریق روش‌های جراحی و غیر جراحی مانند تزریق بوتاکس، تزریق ژل و لیفت با نخ امکان‌پذیر است. این فرایندها به اصلاح زاویه صورت و جوان‌تر به نظر رسیدن آن کمک می‌کنند در حالی که پوست نیز لطیف‌تر، شاداب‌تر و سالم‌تر از قبل خواهد شد.

برای دست‌یابی به صورتی با زوایای زیباتر می‌توانید از برخی روش‌های جراحی و غیرجراحی کمک بگیرید. متخصصین ما در کلینیک زیبایی رازی وضعیت شما را ارزیابی کرده و متناسب با مشخصات و دوام اثرات درمانی، روش‌های مناسب را پیشنهاد می‌دهند که می‌تواند تزریق بوتاکس، تزریق ژل و لیفت با نخ و عمل جراحی زاویه‌دار کردن صورت باشد. این فرایندها کاملاً مؤثر بوده و به زیباتر شدن ظاهر صورت شما کمک شایانی می‌کنند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زاویه‌دار کردن صورت و فک یا رزرو نوبت می‌توانید با شماره‌های 02188334029 و 02188333259تماس حاصل فرمایید.چگونه در خانه صورتمان را زاویه دار کنیم

با استفاده از تکنیک های مختلف زاویه دار کردن فک شما می توانید به این مزایا دست یابید:

زاویه‌دار کردن موقت صورت 6 ماه الی یک سال ماندگاری دارند. برای برخی بیماران، این روش جایگزین بسیار خوبی برای جراحی است چون نهایتا تاثیر آن از بین می‌رود اگر نتایج آن کمتر از انتظارات ایده‌آل‌تان بوده باشد. البته افرادی که به دنبال نتایج ماندگارتری هستند، باید به همان روش‌های تزریقی‌ بازگردند. این روش زاویه‌دار کردن صورت توانایی اصلاح استخوان گونه بالایی یا زاویه دار کردن استخوان‌های اصلی را ندارد. عوارض جانبی احتمالی آن هم، خطر بروز کبودی یا عدم تقارن است. روش های غیرجراحی و موقتی زاویه دار کردن صورت شامل برجسته کردن چانه می باشد.

زاویه‌دار کردن دائمی صورت در مقایسه با روش قبلی خیلی تهاجمی‌تر است. کل جراحی زاویه‌دار‌سازی صورت به شکل V، ممکن است شامل روش‌های زیر یا ترکیبی از آن‌ها باشد؛ روش‌هایی از قبیل مالارپلاستی (عملی جهت باریک کردن استخوان بالایی چانه)، آنولوپلاستی(کاهش گوشه‌های فک پایینی)، کورتیکوتومی(کاهش برامدگی فک پایینی)، ژینوپلاستی (باریک کردن، بلند کردن یا کوتاه کردن چانه) و گاهی میوتومی (کاهش حجم ماهیچه‌‌ها با جراحی). همچون تمام جراحی‌های دیگر، خطرات موجود در این جراحی هم شامل بی‌حسی، تضعیف صورت و عدم تقارن دائمی می‌باشد. بازگردانی نتایج عمل بسیار دشوار بوده و نیازمند تلاش و هزینه‌های بسیاری است.

زاویه دار کرددن صورت یک روش غیر جراحی زاویه دار کردن فک است. این اقدامات درمانی شامل استفاده از بوتاکس در پوست و در ناحیه‌ای که باید اصلاح گردد می‌شود. خوش‌فرم شدن صورت را می‌توان بلافاصله پس از انجام این فرایند مشاهده کرد. نتیجه این فرایند خوش‌فرم و شکیل‌تر شدن صورت است.

تزریق بوتاکس (سم بوتالینیوم) باعث از کار افتادن عضلات شده و در نتیجه عضلات فک کوچک‌تر می‌شوند. بوتاکس تزریق‌شده پالس‌های عصبی عضلات را در قسمت انتخاب‌شده مسدود کرده و چین و چروک‌ها و خطوط پوست را از بین می‌برد و باعث می‌شود که استخوان‌های گونه بلندتر به نظر رسیده و صورت لیفت داده شود. ظاهر کلی صورت شما شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر خواهد رسید. این روش برای افرادی که نمی‌خواهند زیر تیغ جراحی بروند مناسب است. روش‌های اصلاح زاویه صورت شامل تزریق‌های ساده در قسمت‌های مورد نظر با استفاده از کرم‌های بیحس کننده قبل از شروع درمان می‌شود و در نتیجه در هنگام انجام این درمان درد و ناراحتی احساس نمی‌شود. ابزار پیشرفته که از سوزن نیز کوچک‌تر هستند برای تزریق مورد استفاده قرار می‌گیرند و به همین دلیل خارش، کبودی، خونریزی یا قرمزی کاهش می‌یابد. اگر شما پس از انجام فرایند تزریق بوتاکس به هر یک از عوارض مذکور دچار شدید باید به پزشک مراجعه کنید.

اثر بوتاکس 3 تا 5 روز پس از انجام فرایند قابل مشاهده می‌شود. پوست شما با کاهش غبغب، نرم‌تر به نظر می‌رسد. بوتاکس بر قسمت‌هایی که تزریق در آنها انجام می‌شود تأثیر گذاشته و باعث اختلال در عملکرد ماهیچه‌های دیگر صورت نمی‌شود. اثر بوتاکس به مدت 3 تا 4 ماه باقی می‌ماند و برای حفظ نتایج باید تزریق تجدید شود. به هر حال، زمانی که عضلات به این وضعیت عادت کردند دوام اثر بوتاکس افزایش می‌یابد و جلسات را باید با تناوب 6 ماه یک مرتبه یا بیشتر تجدید کرد.

با تزریق ژل می‌توان چانه را برجسته‌تر کرده و زاویه صورت و فک را اصلاح نمود. با استفاده از مقادیر کم ژل‌های پوستی (معمولاً در حدود یک میلی‌لیتر) ما با مهارت چانه شما را برجسته‌تر می‌کنیم. ژل‌های پوستی چانه در ترکیب با عمل‌های لاغری صورت بسیار متداول و محبوب است زیرا باعث اصلاح زاویه صورت و درازتر شدن چانه می‌شود.

چانه یکی از قسمت‌هایی است که تزریق ژل در آن درد کمی دارد و بیمار می‌تواند به راحتی آن را تحمل کند. ما غالباً از ژل‌های بیحس کننده قبل از انجام فرایند استفاده کرده تا ناحیه تحت درمان بیحس شده و ناراحتی بیمار در حین انجام تزریق کمتر شود. معمولاً در ابتدا از یک میلی‌لیتر ژل پوستی استفاده می‌کنیم و این مقدار پس از 2 تا 3 هفته مجدداً ارزیابی می‌شود. در برخی موارد ممکن است دوز ژل را در جلسات بعدی افزایش یابد.

لیفت با نخ یک روش برای جوان‌سازی، بازسازی و بهبود ساختار صورت است که به طریق مشابه با جراحی لیفت صورت اما بدون نیاز به عمل جراحی انجام می‌شود. در لیفت با نخ از نخ‌های مخصوصی که با سوزن‌های بسیار ریزی زیر پوست قرار داده می‌شوند و باعث لیفت بافت و عضلات شده و بافت پوست را بهبود می‌دهند استفاده می‌شود. روش غیر جراحی لیفت با نخ یک روش مؤثر، مطمئن و تقریباً راحت است که طول دوره بهبودی آن کوتاه بوده و از آن مهم‌تر، یک روش مؤثر در لیفت پوست صورت است.

نخ‌های مورد استفاده برای لیفت صورت از جنس پلی دی اکسانون که از دیرباز ماده‌ای پرکاربرد در پزشکی بوده است و در عمل‌های جراحی مورد استفاده قرار می‌گیرند هستند. به هر حال، تحقیقات نشان می‌دهد که نخ پلی دی اکسانون باعث تسکین عضلات و تاندون‌ها شده و فرایند کلاژن سازی را تحریک می‌کند. پلی دی اگزانون همچنین سنتز الاستین و اسید هیالورانیک در پوست را افزایش می‌دهد که هر دو برای حفظ جوانی و شادابی پوست حیاتی و ضروری هستند.

نخ پلی دی اکسانون با کمک سوزن‌های بسیار کوچک زیر پوست چانه قرار داده می‌شوند. نخ در پوست و بافت چربی یا عضلانی قرار داده می‌شود. بلافاصله پس از انجام فرایند قسمت لیفت داده‌شده مشخص می‌شود. به هر حال، نتایج در روزها و هفته‌های بعد بهبود می‌یابد. بافت کلی پوست بهبود یافته و زاویه صورت اصلاح می‌شود. معمولاً برای اصلاح زاویه صورت به این روش، از نخ‌های خاردار استفاده می‌شود. معمولاً این نخ‌ها پس از 6 تا 8 ماه جذب بدن می‌شوند. به هر حال، اثرات درمان ممکن است تا دو سال باقی بمانند.

این عمل جراحی از طریق شکاف‌هایی که در داخل دهان ایجاد می‌شود انجام می‌گردد و در نتیجه پس از عمل اسکاری (جای زخم) دیده نمی‌شود. در خلال این عمل، شکاف‌هایی بین لثه و گونه ایجاد شده تا امکان دسترسی به استخوان فک یا ماندیبول فراهم شود. برجستگی‌های استخوان با سوهان، دریل جراحی شکل داده شده و از عقب به جلو به آن انحنا داده می‌شود تا یک ظاهر گرد و زیبا شکل گیرد. زمانی که مقادیر کافی از عضلات و استخوان برداشته شد، زخم‌ها به وسیله بخیه‌های جذبی بسته می‌شوند. برای این کار باید یک شکاف در جلوی دهان و در امتداد خط لثه ایجاد شود که آن شکاف نیز به وسیله بخیه‌های جذبی بسته می‌شوند. پزشک از روش‌هایی استفاده می‌کند که بتواند به کمک آنها هم استخوان و هم بافت نرم چانه را شکل داده و ظاهری زنانه به آن بدهد. پس از انجام عمل جراحی برای کاهش تورم و حفظ شکل جدید ناحیه درمان شده از پانسمان یا کیسه یخی استفاده می‌شود. در برخی موارد، پوست سفت شده و شکل و زاویه جدید فک کاملاً قابل مشاهده می‌شود.

اگر داشتن صورتی Vشکل روی احساسات شما نسبت به زیبایی تاثیر مثبتی می‌گذارد، باید به خوبی بدانید که با انجام جراحی خط V روی ساختار چهره و آناتومی پایه صورت‌تان، چه چیزی حاصل می‌شود. در کل شما باید چند مورد از ویژگی‌های زیر را دارا باشید تا بتوانید به جراحی زاویه‌‌سازی صورت به شکل V فکر کنید:

داشتن فکی مربعی باعث عریض‌تر شدن قسمت پایینی صورت می‌شود، و در نتیجه به فرد ظاهری مردانه‌تر می‌دهد. زاویه‌سازی صورت به شکل V به صاف شدن استخوان فک و باریک‌تر شدن فک کمک می‌کند. همچنین فک به صورتی تراش داده می‌شود تا زاویه‌ای تیز به دست آید و خطوط فک در چانه به هم برسند. معمولا جراحی فک همراه با شکلدهی چانه صورت می‌گیرد چون هر دو دارای ویژگی‌های مرتبطی هستند.

اگر صورت کوتاهی داشته باشید، تغییر شکل چانه همراه با تغییر شکل فک، باعث می‌شود صورت‌تان بلندتر و باریک‌تر به نظر برسد. به ویژه، تقویت چانه در افرادی که چانه کوتاهی دارند کمک می‌کند چانه تا حدی بلندتر شود که طول چهره را هم افزایش می‌دهد. در افرادی که چانه‌ای بزرگ و حجیم دارند می‌توان با تراشیدن استخوان زیرین و برداشتن بافت‌های اضافه، چانه را کوچک‌تر و ظریف‌تر کرد. حتی اگر چانه واقعا بلندتر نشود، باریک‌تر شدن خط چانه باعث می‌شود چهره بلندتر و کشیده‌تر به نظر برسد.

اگر هیچ یک از موارد بالا را در چهره خود احساس نمی‌کنید، بهتر است در تصمیمتان برای انجام جراحی زاویه‌سازی صورت به شکل V تجدید نظر کنید، چون جراح نمی‌تواند تغییر چندانی در شکل صورت‌تان ایجاد کند و جراحی هم با ریسک‌های غیرقابل بازگشتی همراه خواهد بود.

زمانی که عمل جراحی به پایان رسید، ما از یک لوله تخلیه برای خارج کردن مایعات جمع شده در ناحیه درمان شده استفاده می‌کنیم. همچنین ما از یک نوار چانه استفاده می‌کنیم تا فک را در جای خود محکم نگه دارد. بیشتر جراحی‌های پلاستیک روی صندلی‌های سرپایی انجام می‌شوند. به هر حال، بیمار پس از آنجا عمل اصلاح زاویه صورت و فک، یک شب در بیمارستان بستری می‌شود. ما علائم حیاتی، درد و تخلیه مایعات را بررسی کرده تا روند بهبودی شما را تحت نظر داشته باشیم. شما ممکن است به مدت 1 تا 2 هفته پس از عمل جراحی ورم داشته باشید. ما توصیه می‌کنیم که در این مدت از مایعات بیشتر استفاده کرده و غذاهای نرم میل کنید. حضور شما در تمام جلسات درمانی پس از عمل بسیار مهم است.

پزشک قبل از جراحی برای تعیین محل دقیق عصب‌ها روی صورت‌تان، عکسبرداری سی‌تی اسکن انجام خواهد داد. در جراحی زاویه‌سازی چهره به شکل V دو عصب در اطراف چانه وجود دارد که نباید دستکاری شوند. بنابراین برای پیشگیری از هر گونه عوارض جانبی، پزشک ابتدا آن‌ها را پیدا می‌کند. جراحی تحت بیهوشی کامل و حدود سه ساعت طول می‌کشد. با توجه به نظرات خودتان و تشخیص جراح در مورد هماهنگی و توازن ساختارهای صورت‌تان، از طریق جراحی آستئوتومی استخوان مورد نظر را برش و تراش می‌دهند. برش‌ها در دهان صورت می‌گیرند بنابراین نگران جای زخم نباشید.

نتایج زاویه‌دار کردن صورت پس از گذشت 3 تا 5 روز قابل مشاهده هستند. پوست نرم و لطیف بوده و پف کردگی و بزرگی چانه هم رفع می‌شود. بوتاکس به صورت ویژه‌ای برای ناحیه‌های خاصی استفاده می‌شود، بنابراین اختلالی در عملکرد دیگر ماهیچه‌های صورت نخواهد داشت. این تاثیرات تا 3 الی 4 ماه باقی می‌ماند، پس از آن برای ماندگاری بیشتر اثرات عمل، لازم است چند جلسه ویزیت داشته باشید. البته وقتی که ماهیچه‌های صورت به ثبات رسیدند و ماندگاری نتایج هم بیشتر شد، می‌توان به صورت شش ماه در میان این ویزیت‌ها را انجام داد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پس از پاسخ به پرسش، از طریق ایمیل مرا مطلع کن

فرستادن دیدگاه

یوسف آباد: کلینیک یوسف آباد (تهران ،میدان سلماس ،ضلع شرقی میدان،پلاک 21،واحد 1 کلینیک پوست و مو رازی )

شماره تماس:۰۲۱۴۵۳۷۹ مشاوره رایگان۰۹۲۲۷۵۲۶۸۱۷ مشاوره رایگان شبانه روزی۰۲۱۸۸۳۳۳۲۵۹۰۲۱۸۸۰۲۵۳۵۰۰۲۱۸۸۰۲۵۴۳۵۰۲۱۸۸۰۲۸۷۷۵۰۲۱۸۸۰۲۴۴۵۹ کانال تلگرام کلینیک جهت مشاوره تلگرامی – 09227526817 صفحه اینستاگرام کلینیک ما را در اینستاگرام دنبال کنید

چگونه در خانه صورتمان را زاویه دار کنیم
چگونه در خانه صورتمان را زاویه دار کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *