چگونه بعد از وکس جوش نزنیم

 
helpkade
چگونه بعد از وکس جوش نزنیم
چگونه بعد از وکس جوش نزنیم

برای خلاص شدن از شر موهای زائد بدن و صورت راه های مختلفی وجود دارد که یکی از این تکنیک ها وکس کردن است. شما می توانید در خانه نیز با استفاده از کیت های وکس خانگی این کار را با صرف هزینه کمتر انجام دهید اما باید قبل و بعد از وکس کردن صورت به برخی نکات مهم در این زمینه که در این بخش از دنیای مد نمناک آورده ایم ، دقت کنید. اگر وکس نامناسب و رعایت نکردن احتیاط های لازم می تواند باعث تحریک و زخم شدن ، کبودی ، بروز چین و چروک پوستی و ایجاد جوش در نواحی مختلف پوستتان شود.

آماده سازی پوست قبل از وکس کردن گر چه بی اهمیت تلقی می شود اما مهم ترین بخش وکس کردن است . برای آماده سازی پوست ابتدا مطمئن شوید که پوست کاملا تمیز است و هیچ گونه آلودگی یا ذرات اضافی روی آن وجود ندارد. برای این کار ابتدا پوستتان را با پاک کننده ملایم بشویید و سپس 10 تا 15 دقیقه مانده به شروع وکس کردن چند تکه یخ روی پوست بمالید تا شما بعد از وکس کردن جوش نزنید .

قبل از انجام وکس هرگز پوستتان را لایه برداری نکنید زیرا منافذ پوستی صاف تر و نرم تر می شود و شما هنگام وکس احساس دردناکی خواهید داشت.

چگونه بعد از وکس جوش نزنیم

در زمان هایی مانند قاعدگی که دمای بدن در حد بالایی قرار می گیرد، وکس نکنید زیرا نوسانات هورمونی و خلقی وکس کردن را برای شما آزاردهنده می کند. همچنین پوست شما در این دوران نسبت به روزهای دیگر حساس تر می شود یکی از دلایل شکل گیری جوش پس از وکس کردن ، انجام این کاردر زمان قاعدگی است. بنابراین برای اینکه دچار جوش های قرمز و آزاردهنده نشوید در این دوران وکس انجام ندهید.

اگر به بیماری دچار هستید که باید داروی خاصی مصرف نمایید در این زمان وکس انجام ندهید مثلا اگر Retin- A یا Accutane مصرف می کنید، مجاز به وکس کردن نیستند.

قبل از وکس کردن حتما دستکش بپوشید و از وکس های گیاهی استفاده کنید زیرا ترکیبات شیمیایی در وکس کردن برای پوستتان اثرات نامطلوبی دارد.

اگر با وکس کردن قسمتی از پوست خون ریزی کرد برای جلوگیری از تشدید خون ریزی و جراحت های بیشتر می توانید مستقیما از قالب های یخ کمک بگیرید.

قبل از وکس کردن ورزش یا تمرین هایی مانند یوگا و مدیتیشن می توانند ترس و اضطراب شما را کاهش بدهند.

حمام یا دوش آب گرم نگیرید زیرا حمام سبب نرم شدن فولیکول های مو و منافذ پوستی می شود و وکس کردن را برای شما دردناک می کند.

نکته:همه اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از به وجود آمدن جوش های وکس است اما اگر به این جوش ها مبتلا شدید، هیچ راه دیگری جز درمان شان وجود ندارد.

اگر پوست شما پس از وکس جوش می زند فورا پس از پایان روند وکس مراقبت های لازم را انجام دهید .

شستشوی پوست

بعد از اینکه وکس کردنتان به پایان رسید برای جدا شدن باقی مانده ژل وکس از پوست ، پوست خود را با مقدار زیادی از آب ولرم شست وشو دهید.

گذاشتن یخ روی پوست

سپس پوست را با آب سرد شسته و دوباره چند تکه یخ را که درون پارچه نرمی گذاشته اید روی آن بمالید زیرا تماس مستقیم یخ با پوست وکس شده سبب تحریک و التهاب پوست می شود.

استفاده از ژل آلوئه ورا

برای تسکین التهاب پوست وکس شده مقداری ژل آلوئه ورای خالص به پوست وکس شده بزنید.

جوش های قرمز که یکی از مشکلات طبیعی در زنان دارای پوست روشن و حساس است به خاطر کنده شدن فولیکول های مو به وجود می آیند. پوست پس از وکس کردن کمی زبر شده و می سوزد و مقداری نیزملتهب می شود اما این نشانه ها پس از 3 روز از بین می روند.

باقی ماندن جوش های قرمز پس از وکس کردن سبب بزرگ شدنشان و التهاب بیشتر آنها می شود که درنهایت این جوش ها تبدیل به جوش های بزرگ و سفید روی پوست می شوند که باکتری هایی درون خودشان دارند.

در اصطلاح تخصصی، به این مشکل «فولیکولیت» می گویند. فولیکولیت، نوعی عفونت می باشد که در فولیکول های کنده شده ایجاد می شود و با استفاده از عصاره آلوئه ورا یا حتی نمک، می توان آنها را درمان کرد.

پس از وکس بهتر است از لوسیون های حاوی روغن های مینرال استفاده نمایید زیرا استفاده از لوسیون سبب کاهش درد و ناراحتی های پوستی دیگر می شود.

روغن های مینرال سبب بسته شدن منافذ پوستی و مانع شکل گیری مشکلات پوستی خواهند شد. برای رهایی از شرّ جوش های پس از وکس بهتر است لباس های مناسب بپوشید و برای از بین بردن این جوش ها از درمان انگی استفاده کنید.

پس از وکس کردن روی ناحیه آسیب دیده را باز نگه دارید زیرا پوست آسیب دیده نباید با لباس تماس پیدا کند.از شلوارهای جین تنگ پس از وکس کردن، استفاده نکنید زیرا این شلوارها جوش های ناشی از وکس را بدتر می کنند.

برای درمان جوش های پس از وکس از پماد موضعی استفاده نمایید و تا سه روز این درمان را ادامه دهید . بهترین پمادها برای درمان این جوش ها ، پمادهای موضعی حاوی سولفات پلی مکسین B و زینک باسیتراسین، هستند که تاثیر مثبتی در روند درمانی دارند. این پمادها، سبب می شوند که عفونت به قسمت های دیگر پوست راه نیابد و همچنین سبب تسکین درد ناشی از این جوش ها خواهد شد.

 

بسیاری از خانم ها چند ساعت بعد از اپیلاسیون دچار سوزش و خارش در محل اپیلاسیون می شوند و چند روز بعد هم سروکله جوش هایی چرکی روی پوستشان پیدا می شود. بنابراین طبیعی است که این سوال، سوال خیلی از خانم ها باشد که چطور می توانند از شر جوش های بعد از اپیلاسیون خلاص شوند. با این بخش از دنیای مد نمناک همراه شوید تا پاسخ سوال خود را بگیرید.

چگونه بعد از وکس جوش نزنیم

درون پوست مجراهایی به نام فولیکول وجود دارد که مو و ترشحات چربی از آن خارج می گردند ، اگر داخل این فولیکول ها التهاب ایجاد شود و آن ها مسدود گردند دیگر ترشحات چربی راهی برای بیرون آمدن نمی یابند و در آن نقطه تجمع پیدا می کنند و تبدیل به جوش می شوند.

در اپیلاسیون بدین علت که مو با شدت و شتاب بیرون کشیده می شود التهاب و ورم ایجاد می گردد و فولیکول ها بسته می شوند و جوش ایجاد می شود. همچنین بسته شدن سر فولیکول موجی ایجاد فولیکولیت (عفونت مو) نیز می شود.

خانم هایی که مستعد زدن جوش هستند بعد از اپیلاسیون به علت التهاب و ورم پوستشان و بسته شدن فولیکول ها بیشتر از بقیه جوش می زنند این خانم ها برای جوش نزدن پس از اپیلاسیون باید نکات زیر را رعایت کنند .

1.برای اپیلاسیون به فردی مراجعه کنند که تبحر کافی برای انجام این کار را داشته باشد.

2. عمل اپیلاسیون باید به آرامی و با حوصله انجام شود تا بعد از آن، التهاب کمتری به وجود آید و کمتر جوش بزنند.

3. التهاب پوست را با گذاشتن کمپرس سرد کاهش دهند. یخ، سطح پوست را خنک می کند و در نتیجه التهاب و قرمزی پوست کم می شود .

4. بعد از اپیلاسیون از داروهای کاهش دهنده التهاب پوست استفاده کنند.

5. قبل از اپیلاسیون از داروهای ضدجوش استفاده کنند تا بعد از آن، مشکل شان تشدید نشود.

6. هرگز برای از بین بردن موهای زائد خود از اپیلیدی برقی استفاده نکنند زیرا این روش بدترین روش ممکن است و موجب جوش زدن می گردد.

7. برای جوش نزدن پوست خود را با ضدعفونی کننده ها قبل از اپیلاسیون تمیز کنید.

8. به محلی که اپیلا سیون شده دست نزنید.

9. بعد از اپیلاسیون منافذ پوست باز هستند و سریع میکروب، جذب می کنند پس تا 2 ساعت از کِرِم های آرایشی یا مواد معطر استفاده نکنید.

10. برای لایه برداری پوست مرده از مواد مورد استفاده در پیلینگ پوست 8 ساعت بعد از اپیلاسیون استفاده کنید. هر بار بعد از حمام این کار را تکرار کنید تا پوست مرده و سطحی که در مقابل رویش مو مقاومت می کند و تبدیل به جوش می شود پاکسازی شود.

11.بعد از اپیلاسیون برای جلوگیری از جوش زدن از ژل آلوئه ورا استفاده نمایید. آلوئه ورا علاوه بر درمان این جوش ها، باعث آبرسانی پوست نیز می شود. برای استفاده از این ژل، بهتر است آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود .

12. برای درمان جوش های بعد از وکس و اپیلاسیون، از پمادهای موضعی حاوی پلی میکسین B سولفات، نظیر bacitracin zinc و Neosporin استفاده کنید. به مدت 3 روز بعد از اپیلاسیون، پس از شستن دست ها، یک لایه نازک از پماد، روی پوست بمالید .

چگونه بعد از وکس جوش نزنیم

13.چند بار در روز، بعد از اپیلاسیون برای جلوگیری از جوش نزدن روغن ویتامین E بر روی پوست بمالید .

14.برای درمان فولیکولیت های شدید از آنتی بیوتیک های معمول استفاده می شود اما برای تشخیص دقیق تر نوع باکتری بهتر است از ترشحات نمونه گیری شود و آزمایش و کشت صورت گیرد.

15. اگر با انجام توصیه های بالا باز هم جوش زدید از روش دیگری مانند لیزر و الکترولیز برای خلاص شدن از شر موهای زائد استفاده کنید . توجه داشته باشید این روش ها را زیر نظر متخصص پوست انجام دهید تا عوارض کمتری داشته باشد.

16. گاهی با وجود همه اقدام های پیشگیر انه باز هم جوش می زنید ، در این صورت باید به پزشک مراجعه کنید.

نمی توان گفت که کدام روش اپیلاسیون از همه بهتر است و جوش کمتری ایجاد می کند زیرا این موضوع در افراد مختلف متفاوت است. افراد مستعد جوش باید از روش هایی استفاده کنند که تحریک پوستی کمتری دارند . مانند استفاده از کرم اما استفاده از کرم موبر برای افرادی که پوست چرب دارند مناسب نیست زیرا این کرم ها چربند و با مصرف آن ها جوش های شان تشدید می شود .

روش هایی که همراه با کندن مو مثل مومک و بند انداختن هستند موجب افزایش جوش می شوند. لیزر موهای زائد می تواند به کاهش این جوش ها کمک کند زیرا تعداد دفعات اپیلاسیون را کمتر می کند. اما مشکل این روش این است که موهای کرکی و ریز تحت تاثیر لیزر قرار نمی گیرند و خانم ها مجبور می شوند آنها را اصلاح کنند.

 


حریر طرحدار ترک /*سفارش آنلاین


انواع جراحی زیبایی سینه

جوش‌هایی که چند هفته پس از وکس ظاهر می‌شوند اغلب نشانه موی زیر پوست اند‎

 

جوش زدن صورت بعد از وکس و اپیلاسیون مشکلی است که بیشتر خانم ها با آن درگیر هستند. به همین بهانه دراین مقاله روش های مقابله با جوش صورت بعد از وکس را معرفی می کنیم

چگونه بعد از وکس جوش نزنیم

 

برای پیشگیری از جوش‌های پس از وکس صورت چه باید کرد؟

بسیاری از خانم‌ها ترجیح می‌دهند صورت خود را وکس کنند. اما اغلب پس از انجام این نوع اصلاح، پوست جوش می‌زند. اگر جوش‌ها ریز باشند و ظرف چند روز برطرف شوند مشکلی نیست ولی گاهی جوش‌ها بزرگتر و دردناک می‌شوند. امروز روش‌های مقابله با این مشکل ایجاد جوش بعد از وکس صورت را معرفی می‌کنیم. 

 

فرقی نمی‌کند که شما بلافاصله بعد از وکس یا چند روز پس از آن جوش بزنید، نکته مهم این است که جوش‌ها را به حال خود رها نکنید. اگر ظرف یکی دو روز جوش برطرف نشود، لازم است از روش‌های زیر استفاده کنید. نخست بگذارید ببینیم جوش‌ها چرا ایجاد می‌شوند. ریشه مو در فولیکول‌های پوست است. با وکس کردن موها را به زور از زیر پوست بیرون می‌کشیم. این کار فشار زیادی به پوست وارد می‌کند و واکنش بدن ایجاد التهاب است؛ التهاب معمولاً خود به خود فروکش می‌کند، اما ممکن است فولیکول‌ها عفونت کنند و جوش تشکیل شود. جوش‌هایی که چند هفته پس از وکس ظاهر می‌شوند اغلب نشانه موی زیر پوست اند.

  

جلوگیری از جوش بعد از وکس با آلوئه ورا

آلوئه ورا مانند آرام بخش برای پوست عمل کرده و التهاب را کاهش می‌دهد. گاهی پوست پس از وکس خشک و پوسته پوسته می‌شود و آلوئه ورا برای این مشکل نیز کارآمد بوده و به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می‌کند. کافی است خود گیاه را خریداری کنید و برگ آن را بشکنید تا مایع ژل مانند آن خارج شود. آن را به پوست مالیده و بگذارید تمام طول شب روی پوست باشد. این کار را هر شب تکرار کنید.

  

جلوگیری از جوش بعد از وکس با سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب به تنظیم ph پوست، کاهش تورم و بهبود جوش‌ها کمک می‌کند. مقدار یکسانی سرکه سیب و آب را ترکیب کنید. یک تکه پنبه را به این محلول آغشته و به پوست بمالید. بگذارید محلول برای 10 دقیقه روی صورت باشد و سپس بشویید. این کار را روزی دو بار انجام دهید.

  

جلوگیری از جوش صورت بعداز وکس با روغن نارگیل

روغن نارگیل بیشتر برای پیشگیری مناسب است تا درمان جوش. این روغن پوست را نرم و مرطوب کرده و قرمزی و التهاب را کاهش می‌دهد. آنتی اکسیدان‌های موجود در روغن نارگیل باعث می‌شوند پروسه بازیابی پوست پس از قرار گرفتن تحت فشار وکس، سریعتر انجام شود.

 

منبع : iranbanou.com

 

رازهای زیبایی


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی

سفارش جدیدترین تم های تولد وبادکنک آرایی

میخوای بدونی برنامه غذایی مناسب بدنت چیه؟

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی


جدیدترین کالکشن کیف برای نوروز


راز های داشتن لبخند زیبا چیست؟

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


سفارش آنلاین کفش چرم با امکان تعویض


انواع کفش و صندل چرمی مردانه


پیشنهاد خرید آنلاین ویژه روز مادر


فروشگاه سیسمونی آنلاین


برای مانتو چه پارچه ای بخرم؟


این ست نوزادی رو برای یلدا باتخفیف بخر


راحتی در هر قدم احساس می کنید

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.

سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.

گفته می شود وکس موها ی زائد بهترین روش برای از بین بردن آن ها است؛ چرت که در این روش موها از ریشه کنده می شوند، بنابراین زمان رویش مجدد آن ها نسبت به سایر روش ها بیشتر به طول می انجامد. پاک‌سازی پوست صورت به وسیله ی وکس، یکی از پرطرف‌داران ترین روش هایی است که این روز ها فواید و ضرر های زیادی درباره ی آن شنیده ایم، اما در میان همه ی نظرات مثبت و منفی، یکی از مواردی که افراد را از استفاده از این شیوه دور می کند، التهابات جوشی و پوست است. این جوش ها ممکن است در اثر حساسیت به ماده ی وکس، کشش پوست در حالت برداشت وکس، داشتن مشکلات پوستی نظیر پوستی نازک یا حساس، مصرف دارو های پوستی، بارداری و موارد دیگر در سطح پوست مشاهده شود.

در این مقاله می خواهیم راه حل هایی ساده برای رفع جوش ها و التهابات ایجاد شده بعد از وکس صورت ارائه دهیم. ببرای این کار باید نکاتی را قبل و بعد از وکس صورت رعایت کنیم.

مراحل قبل از وکس صورت

چگونه بعد از وکس جوش نزنیم

اگرچه این مرحله بی اهمیت تلقی می شود، اما برای داشتن پوستی صاف و یکنواخت، بعد از استفاده از وکس بسیار مؤثر است. در این مرحله، ابتدا با محلول ها یا صابون های مخصوص پوست خود را شسته و سپس خشک کنید. برای عملکرد بهتر، باید مطمئن شوید ذرات آلودگی و ذرات اضافی روی پوست وجود نداشته و پوست کاملاً تمیز باشد. یکی از مهم ترین مراحلی که قبل از وکس صورت باید انجام دهید، مالش صورت با چند تکه یخ است. این کار را می توانید 10 الی 15 دقیقه قبل از وکس انجام دهید تا به خوبی دمای پوست را پایین آورده و جوش نزنید. علت این کار این است: به گفته ی متخصصان پوست، برای جلوگیری از جوش زدن، همیشه دمای سطح شکم خود را بالا و  دمای سر و سطح پوست خود را پایین نگه دارید. همچنین برای جلوگیری از ایجاد التهابات، پیشنهاد می شود قبل از استفاده از وکس پوستتان را لایه برداری نکنید؛ چرا که این کار باعث می شود منافذ پوست صاف تر و نرم تر شوند و شما هنگام وکس احساس دردناکی خواهید داشت. لایه برداری پوست می تواند با ماسک ها ی لایه بردار، کرم های لایه بردار و قرص های لایه بردار باشد. بنابراین، اگر از قرص های لایه بردار استفاده می کنید بهتر است تا پایان دوره ی مصرف، از این روش برای از بین بردن موهای صورت خود استفاده نکنید.

راه حل هایی ساده برای پیشگیری و درمان جوش های بعد از وکس

در استفاده از وکس برای صورت 3 احتمال وجود دارد. ممکن است شما اصلاً جوش نزنید، ممکن است بلافاصله بعد از استفاده جوش بزنید و یا حتی ممکن است چند روز بعد از استفاده پوست شما ملتهب شده و شروع به جوش زدن کند. در این قسمت، برای جلوگیری از این جوش ها، 3 راه کار ساده با مواد و ابزاری که در خانه هایتان موجود است، به شما معرفی می کنیم:

جلوگیری از جوش بعد از وکس با ژل آلوئه ورا

همان طور که می دانید این گیاه به عنوان معجزه ای برای پوست معرفی شده است و با خاصیت هایی نظیر آرام بخش بودن، التیام بخش التهابات، مرطوب کنندگی و دیگر خواص از جوش زدن و التهابات پوستی جلوگیری می کند.اگر گیاه آلوئه ورا در منزل دارید، می توانید یک برگ از آن کنده و آن را از وسط برش دهید؛ سپس ژل سفید رنگ درون آن را با قاشق تراشیده و آن را در مخلوط کن میکس کنید تا کاملاً یکدست و روان شود. بعد از آن این ژل را هر شب به صورت لایه ای نازک روی پوست خود بمالید و بگذارید تا صبح روی پوست بماند. اگر در خانه گیاه آلوئه ورا ندارید می توانید برگ های آن را از عطاری ها تهیه کنید و یا آماده ی آن را از داروخانه ها تهیه کنید. در تهیه ی خانگی این ژل، در مرحله ی تراشیدن ژل، مطمئن شوید به قسمت سبز گیاه نرسید چرا که حساسیت زا است و خود باعث جوش می شود.

بیشتر بخوانید: آموزش اپیلاسیون بیکینی + تاریخچه وکس بیکینی

راه حل های دیگر برای پیشگیری و درمان جوش های بعد از وکس

بعد از وکس، می توانید پوست خود را با مقداری روغن نارگیل ماساژ دهید. این روغن منبع غنی از آنتی اکسیدان ها است و قرمزی و التهاب پوست را کاهش می دهد. همچنینی باعث می شود، پروسه ی بازگشت پوست به حالت اول، بعد از تحت فشار قرار گرفتن در اثر وکس، سریع تر انجام شود.

استفاده از سرکه ی سیب نیز برای تنظیم PH پوست، کاهش تورم و بهبود جوش ها کمک می کند. می توانید یک پنبه ی آغشته به سرکه سیب را روی پوست خود بمالید، بگذارید 10 دقیقه سپری شود و سپس صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید. این کار را روزی 2 تار انجام دهید.

جمع بندی

در این مقاله با روش وکس موهای صورت آشنا شده و روش های کاهش مضرات آن را بررسی کردیم. در آخر پیشنهاد می شود برای جلوگیری از التهابات شدید، حتماً قبل از استفاده روی پوست، تست حساسیت انجام دهید.

برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک کنید.


تصویر امنیتی
*

تمامی حق و حقوق این وب سایت برای فروشگاه اینترنتی خانوم لند محفوظ می باشد.

اگر شما هم در مواقع وکس یا بند انداختن پیشانی نگران قرمزی یا جوش زدن پوست صورت خود هستید،با ما همراه باشید.
همه ما می‌دانیم که پیشانی یکی از مهمترین بخشهای صورت برای وکس انداختن به شمار می‌آید.اما ممکن است بعد از وکس انداختن مقداری دلهره و نگرانی برای خانمهای عزیز بوجود آید که نکند جوش یا قرمزی پوست،آنها را چند روزی از دید مردم پنهان کند که قطعا خوشایند هیچکس نیست.

همه ما میدانیم که عمل وکس کردن یا بند انداختن به طور حتمی منافذ پوست را باز میکند،اما شما می توانید بعد ازهر دو عمل وکس یا بند انداختن پوستی صاف و فاقد جوش و آکنه داشته باشید.
ما چند راه حل را برای شما بازگو میکنیم.مراحل قبل از پاکسازی و مراحلی برای بعد از پاکسازی صورت شما تا بتوانید مشکل جوش صورت بعد از موزدایی را برطرف کنید.

پوست صورت خود را شسته و اگر قسمتی از پوست صورت پوسته پوسته شده،آن پوسته ها را جدا کنید و دقت کنید در نزدیکی محل وکس نقاط چرکی وجود نداشته باشد.
اگر محل های دارای چرک تخلیه نشوند،بطور ناخواسته این احتمال وجود دارد که باکتری ها در زیر پوست فشرده شده و در اطراف ابروها و یا بالای لب شما تجمع کنند و با اینکار منافذ پوست شما از باکتری ها پر شده و احتمال جوش زدن افزایش میابد.
همچنین شما می توانید از پودر بچه قبل از موزدایی صورت خود استفاده کنید. پودر بچه به شما کمک می کند که موها به راحتی از سطح پوست جدا شوند،درحالیکه پودر بچه بطور همزمان روغن های موجود درسطح پوست شما را به خود جذب میکند و با این کار باعث کاهش تحریک پوست شما میشود.

به پوست خود دست نزنید.بعد از اصلاح پوست خود را نخارانید چون اینکار باعث تحریک بیشتر پوست شما میشود.
اگر به صورت خود دست بزنید قطعا باکتری ها و آلودگی های پوست دست شما وارد منافذ باز صورتتان خواهند شد.
طبق گفته کارشناسان زیبایی به یاد داشته باشید که بعد از موزدایی هرگز از محصولاتی که حاوی روغن میباشد استفاده نکنید.سعی کنید از مرطوب کننده های پوست استفاده کنید و از محصولات های حاوی روغن های مصنوعی استفاده نکنید.

وکس انداختن پوست صورت میتواند باعث خشکی سطح پوست شما شود.

چگونه بعد از وکس جوش نزنیم

بهتر است که از پماد های التیام بخش(تسکین دهنده)مثل هیدروکورتیزون پماد های حاوی آلوئه ورا و فندق برای کاهش سوزش و خارش نقاط اصلاح شده استفاده کنید.
یک نکته که باید به آن دقت کنید این است که هنگامی که به سالن زیبایی برای انجام عملیات وکس می روید دقت کنید که صورت شما تعریق زیادی نکرده باشد و تا زمانیکه عرق صورتتان خشک نشده لطفا مواد وکس را روی صورت قرار ندهید.
افرادی که دارای پوست حساس هستند توجه کنند که بازه زمانی مرتب میتواند به کاهش سوزش و خارش پوست صورت آن ها کمک کند و این بازه نباید بیشتر از ۴ تا ۶ هفته شود.

 

با تهیه ماسک زیر مانع جوش زدن صورت خود بشوید ولی اگر دارای پوست خیلی حساس هستید و در هر حالتی جوش میزند بهتر است کلاً بند انداختن را فراموش کنید و صورت خود را شیو نمایید .

یک خیار متوسط را به همراه ۱۰۰ گرم نعناع داخل مخلوط کن ریخته ومخلوط نمایید تا خمیر یک دستی حاصل گردد. این معجون را به پوست خود مالیده و پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را شستشو دهید.

اگر میخواهید پوستتان مستحکم شود به مخلوط  یک سفیده تخم مرغ نیز اضافه کنید.

امیدوارم از مطلب گردآوری شده  در مورد از بین بردن موهای زائد صورت بدون ایجاد جوش لذت برده باشید.

همیشه دوست داشتم یه سایت تو زمینه سلامتی و ماساژ داشته باشم که مرجعی بشه برای مساژورها و کسایی که دوست دارن ماساژ یاد بگیرند.که لند اسپا متولد شد

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

لنداسپا اولین و کاملترین مجله اینترنتی و تخصصی اسپا در زمینه آموزش ماساژ، ماساژ درمانی، نکاتی مربوط به زیبایی، مراقبت و نگهداری از پوست، طب سنتی و طب سوزنی است.

landspa

لنداسپا اولین و کاملترین مجله اینترنتی و تخصصی اسپا در زمینه آموزش ماساژ، ماساژ درمانی، نکاتی مربوط به زیبایی، مراقبت و نگهداری از پوست، طب سنتی و طب سوزنی است.

پیوستن به لیست ایمیل ما برای دریافت آخرین اخبار و به روز رسانی از تیم ما.


سلامت نیوز: وکس کردن موهای زائد ممکن است باعث ایجاد جوش هایی در ناحیه صورت و بدن شما شود. اما نگران نباشید با راه حل هایی می توانید از ایجاد جوش های قرمز جلوگیری کنید.به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، کسانی که وکس کردن را برای از بین بردن موهای بدن انتخاب می‌کنند، ممکن است با جوش‌های قرمز و خارش‌داری در ناحیه وکس‌شده مواجه شوند. این واکنش نسبت به وکس کردن شایع است، اما می‌تواند آزاردهند باشد، خصوصا اگر در نواحی خاصی مثل بالای لب یا اطراف ابرو اتفاق بیافتد.این جوش‌ها معمولا شبیه به آکنه‌ها هستند، با تورم دردناک همراه می‌شوند و روی سطح آن‌ها را کمی مو می‌پوشاند. راش‌های پوستی خاصی که بلافاصله بعد از وکس کردن شکل می‌گیرند، ممکن است به‌علت تحریک شدن پوست در حین فرآیند وکس کردن به وجود آمده باشند.البته ممکن است این جوش‌های قرمز به‌ واسطه موهای زیرپوستی شکل بگیرند.نوعی از این جوش‌ها نیز به‌ واسطه نوعی عفونت به‌نام فولیکولیت به وجود می‌آیند که عفونت فولیکول مو است. وکس کردن موهای بدن در محیط کاملا تمیز و بهداشتی، اهمیت زیادی دارد و از بروز این جوش‌ها جلوگیری می‌کند. فردی که وکس کردن را برای شما انجام می‌دهد، نباید تا آخر کار فقط از یک وسیله برای برداشتن آن استفاده کند، چون باکتری‌ها از پوست به وکس و از وکس به پوست انتقال پیدا می‌کنند و باعث شکل‌گیری عفونت می‌شوند.استفاده از اسید سالیسیلیک به‌ عنوان لایه‌بردار قبل از وکس کردن، میکروب‌های روی پوست را از بین می‌برد و احتمال شکل‌گیری جوش‌های قرمز را بعد از آن کاهش می‌دهد. علاوه بر این، بعد از وکس کردن باید از لباس‌های گشادتر استفاده کنید تا پوست در معرض تحریک قرار نگیرد.

من مصطفی ربیعی مربی وکسینگ از کشور مالزی و موسس سالن بدن زیبا که تنها سالن وکسینگ تخصصی برای مردان بوده هستم و در این بلاگ به اکثر سوالات شما در مورد وکسینگ پاسخ های کامل خواهم داد.

بسیاری از خانم ها واقایون بعد از انجام اپیلاسیون علت التهاب و ورم پوست و بسته شدن فولیکول ها جوش می زنند که بهتر است نکاتی را قبل از انجام اپیلاسیون برای جلوگیری از جوش بدانند.

رون پوست مجراهایی به نام فولیکول وجود دارد که مو و ترشحات چربی از آن خارج می گردند ، اگر داخل این فولیکول ها التهاب ایجاد شود و آن ها مسدود گردند دیگر ترشحات چربی راهی برای بیرون آمدن نمی یابند و در آن نقطه تجمع پیدا می کنند و تبدیل به جوش می شوند.

در اپیلاسیون بدین علت که مو با شدت و شتاب بیرون کشیده می شود التهاب و ورم ایجاد می گردد و فولیکول ها بسته می شوند و جوش ایجاد می شود. همچنین بسته شدن سر فولیکول موجی ایجاد فولیکولیت (عفونت مو) نیز می شود.

چگونه بعد از وکس جوش نزنیم

از آنجایی که اپیلاسیون می تواند پوست را در معرض آسیب قرار دهد، مهم است که قبل از اپیلاسیون منطقه را آماده سازی کنید. این کار می تواند برای جلوگیری از عوارض پس از اپیلاسیون مفید باشد. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که پوست قبل از اپیلاسیون نرم شده و سلول های مرده آن حذف شده اند. این کار می تواند پوست را برای اپیلاسیون آماده کرده و به پیشگیری از بروز خارش و سوزش پس از اپیلاسیون کمک کند.

برای جلوگیری از تحریک پوستی که می تواند باعث ایجاد بثورات، رشد موی زیر پوستی و عفونت های پوستی شود، اکثر متخصصان زیبایی توصیه های زیر را برای آماده سازی پوست ارائه می کنند:

برای جلوگیری از تحریک پوست و ایجاد بثورات ناخوشایند بعد از اپیلاسیون شما باید از لایه برداری طبیعی پوست استفاده کنید تا سلول های مرده حذف شده و پوست نرم شود. در ادامه به یک دستور ساده که می توانید برای لایه برداری و جلوگیری از جوش بعد از اپیلاسیون از آن استفاده کنید اشاره کرده ایم:

از یک یا دو روز قبل از اپیلاسیون از این روش استفاده کنید. این کار کمک خواهد کرد که سلول های مرده پوست حذف شده و پوست مرطوب شود. به یاد داشته باشید که در روز اپیلاسیون نباید از لایه برداری استفاده کنید. زیرا این کار ممکن است پوست شما را خیلی حساس کند.

برای جلوگیری از جوش بعد از اپیلاسیون به غیر از آماده کردن پوست باید بدانید که چه زمانی برای اپیلاسیون مناسب است. این موضوع به خصوص برای خانم هایی که پشت لب، پاها، بازوها یا خط بیکینی را اپیلاسیون می کنند مهم است.

مطالعه ای که در سال 2014 انجام شده است نشان می دهد که در طول سیکل قاعدگی، درک درد و اضطراب در زنان افزایش می یابد. در این مطالعه، بسیاری از زنان در این دوره زمانی، بالاتر میزان درد را گزارش دادند. بنابراین محققان توصیه می کنند که بعد یا قبل از پریود شدن اپیلاسیون انجام ندهید.

اگر پوست قبل از اپیلاسیون تحریک شده یا ملتهب شده باشد، باید کمی صبر کنید. انجام وکس بر روی پوست هایی که نشانه هایی از التهاب، بثورات پوستی، برآمدگی و عفونت دارد کار اشتباهی است. اپیلاسیون کردن در این شرایط می تواند وضعیت پوست را تشدید کرده و حتی عفونت جدی ایجاد کند.

بهترین راه برای رفع جوش های بعد از وکس استفاده از ژل سی گل تا 3 روز بعد از اپیلاسیون بوده ، برای اطلاعات بیشتر در مورد ژل سی گل از لینک مطلب استفاده کنید.

خانم هایی که مستعد زدن جوش هستند بعد از اپیلاسیون به علت التهاب و ورم پوستشان و بسته شدن فولیکول ها بیشتر از بقیه جوش می زنند این خانم ها برای جوش نزدن پس از اپیلاسیون باید نکات زیر را رعایت کنند .

.برای اپیلاسیون به فردی مراجعه کنند که تبحر کافی برای انجام این کار را داشته باشد.

2. عمل اپیلاسیون باید به آرامی و با حوصله انجام شود تا بعد از آن، التهاب کمتری به وجود آید و کمتر جوش بزنند.

3. التهاب پوست را با گذاشتن کمپرس سرد کاهش دهند. یخ، سطح پوست را خنک می کند و در نتیجه التهاب و قرمزی پوست کم می شود .

4. بعد از اپیلاسیون از داروهای کاهش دهنده التهاب پوست استفاده کنند.

5. قبل از اپیلاسیون از داروهای ضدجوش استفاده کنند تا بعد از آن، مشکل شان تشدید نشود.

6. هرگز برای از بین بردن موهای زائد خود از اپیلیدی برقی استفاده نکنند زیرا این روش بدترین روش ممکن است و موجب جوش زدن می گردد.

7. برای جوش نزدن پوست خود را با ضدعفونی کننده ها قبل از اپیلاسیون تمیز کنید.

. به محلی که اپیلا سیون شده دست نزنید.

9. بعد از اپیلاسیون منافذ پوست باز هستند و سریع میکروب، جذب می کنند پس تا 2 ساعت از کِرِم های آرایشی یا مواد معطر استفاده نکنید.

10. برای لایه برداری پوست مرده از مواد مورد استفاده در پیلینگ پوست 8 ساعت بعد از اپیلاسیون استفاده کنید. هر بار بعد از حمام این کار را تکرار کنید تا پوست مرده و سطحی که در مقابل رویش مو مقاومت می کند و تبدیل به جوش می شود پاکسازی شود.

11.بعد از اپیلاسیون برای جلوگیری از جوش زدن از ژل آلوئه ورا استفاده نمایید. آلوئه ورا علاوه بر درمان این جوش ها، باعث آبرسانی پوست نیز می شود. برای استفاده از این ژل، بهتر است آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود .

12. برای درمان جوش های بعد از وکس و اپیلاسیون، از پمادهای موضعی حاوی پلی میکسین B سولفات، نظیر bacitracin zinc و Neosporin استفاده کنید. به مدت 3 روز بعد از اپیلاسیون، پس از شستن دست ها، یک لایه نازک از پماد، روی پوست بمالید .

13.چند بار در روز، بعد از اپیلاسیون برای جلوگیری از جوش نزدن روغن ویتامین E بر روی پوست بمالید .

14.برای درمان فولیکولیت های شدید از آنتی بیوتیک های معمول استفاده می شود اما برای تشخیص دقیق تر نوع باکتری بهتر است از ترشحات نمونه گیری شود و آزمایش و کشت صورت گیرد.

15. اگر با انجام توصیه های بالا باز هم جوش زدید از روش دیگری مانند لیزر و الکترولیز برای خلاص شدن از شر موهای زائد استفاده کنید . توجه داشته باشید این روش ها را زیر نظر متخصص پوست انجام دهید تا عوارض کمتری داشته باشد.

16. گاهی با وجود همه اقدام های پیشگیر انه باز هم جوش می زنید ، در این صورت باید به پزشک مراجعه کنید.

برای از بین رفتن قرمزی بعد از اپیلاسیون، می توانید از آب خنک یا یخ استفاده کنید. به این منظور، تکه ای یخ داخل یک حوله قرار دهید و آن را بر روی  جوش ها قرار دهید. می توانید به جای استفاده از یخ، حوله نرمی را با آب سرد مرطوب کنید و روی جوش ها قرار دهید.( هر چند دقیقه یک بار، حوله را دوباره خیس کنید). بگذارید حوله حاوی یخ یا حوله مرطوب 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند. با اینکار منافذ باز، بسته می شوند.

راهکار دیگر برای درمان آثار قرمزی بعد از موم انداختن، ژل آلوئه ورا است. همانگونه که می دانید، آلوئه ورا علاوه بر درمان این جوش ها، باعث آبرسانی پوست نیز می شود. برای استفاده از این ژل، بهتر است آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود. چند بار در روز، از ژل آلوئه ورا  را بر روی پوست بمالید. برای درمان خانگی آفتاب سوختگی و رفع لکه های قهوه ای پوست نیز می توانید از ژل آلوئه ورا استفاده کنید.

چگونه بعد از وکس جوش نزنیم

می توانید برای درمان جوش های بعد از وکس و اپیلاسیون، از پمادهای موضعی حاوی پلی میکسین B  سولفات، نظیر bacitracin zinc   و  Neosporin  استفاده کنید. این پمادها، علاوه بر تسریع بهبودی پوست، برای مبارزه با عفونت پوست نیز مفید است.

برای استفاده از این پمادها، به مدت 3 روز بعد از اپیلاسیون، پس از شستن دست ها، یک لایه نازک از پماد، روی پوست بمالید. دقت داشته باشید که نباید پماد را روی پوست ماساژ دهید. این کار را 3 بار در روز انجام دهید.

برای بهبود جوش بعد از موم انداختن ، چند بار در روز، روغن ویتامین E بر روی پوست بمالید. شاید برایتان جالب باشد که می توان از کپسول ویتامین E برای رفع خشکی مو نیز استفاده کرد.

نکته : اگر این جوش ها ادامه پیدا کرد، بهتر است موضوع را با پزشک متخصص در میان بگذارید، چرا که ممکن است عفونت به داخل پوست نفوذ کرده باشد.

یکی از ساده ترین و ارزان ترین روش ها برای جلوگیری از جوش بعد از اپیلاسیون استفاده از  کمپرس مرطوب و سرد است. آب سرد کمک می کند تا عروق خونی تنگ شده و التهاب و تورم ناحیه پوست آسیب دیده کم شود.

طبق گفته پزشکان کلینیک مایو، کمپرس آب سرد یک راه عالی برای کاهش سوزش و التهاب پوست است. این کار می تواند به کاهش انواع مختلف تحریکات پوستی، از جمله سوزش ناشی از اپیلاسیون کمک کند.

برای استفاده از کمپرس سرد جهت جلوگیری از جوش بعد از اپیلاسیون باید موارد زیر را انجام دهید:

آلوئه ورا حاوی ترکیبات عالی برای تغذیه و ترمیم پوست آسیب دیده است. پس از اپیلاسیون، شما باید به طور منظم پوست را با آلوئه ورا ماساژ دهید تا از بروز بثورات جلوگیری کرده و سوزش پوستتان کم شود.

مجله هندی Journal of Dermatology گزارش داد که آلوئه ورا حاوی آنزیم ها و آنتی اکسیدان هایی است که به بهبود پوست تحریک شده کمک می کند. این ترکیبات همچنین باعث تولید کلاژن در پوست می شوند و شرایط ایده آل پوست را حفظ می کند. این ماده همچنین دارای اثر مرطوب کننده روی پوست است. مرطوب کردن پوست بعد از اپیلاسیون برای جلوگیری از تحریک بسیار ضروری است.

برای استفاده از آلوئه ورا جهت درمان بثورات، التهاب و عفونت بعد از اپیلاسیون، باید طبق دستور زیر عمل کنید:

آلوئه ورا همچنین یک درمان خانگی عالی برای آفتاب سوختگی است.

روغن درخت چای نه تنها برای جلوگیری از جوش بعد از اپیلاسیون مفید است، بلکه به درمان سایر عفونت های موجود در پوست نیز کمک خواهد کرد. روغن درخت چای شامل خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است که پوست را ترمیم کرده و علائم فولیکولیت مانند التهاب منافذ یا تحریک پوست را کم می کند.

استفاده از ترکیب روغن درخت چای با روغن حامل نیز یک راه عالی برای مرطوب کردن پوست است. مجله Clinical Microbiology Reviews گزارش می دهد که روغن درخت چای به کاهش التهاب کمک می کند.

برای استفاده از روغن درخت چای پس از اپیلاسیون جهت مرطوب کردن پوست و جلوگیری از بثورات در حال شکل گیری، باید آن را در روغن حامل رقیق کنید و به شیوه زیر برای جلوگیری از جوش بعد از اپیلاسیون از آن استفاده کنید:

استفاده از روغن نارگیل به عنوان یک روغن حامل در این ترکیب کمک خواهد کرد که  عفونت های پوستی قبلی نیز بهبود پیدا کند. روغن نارگیل یک عامل ضد التهابی طبیعی است و فعالیت های ضد باکتریایی روی پوست دارد.

اگر روغن درخت چای ندارید می توانید این روغن را با روغن اسطوخودوس جایگزین کنید. مطالعات نشان داده اند که اسانس یا روغن اسطوخودوس دارای اثر آرام بخش و ضد میکروبی است و در کاهش علائم تحریک پذیری پوست تاثیر می گذارد. فقط 2 الی 3 قطره اسانس اسطوخودوس را به یک قاشق غذا خوری روغن حامل اضافه کنید و از همان روش روغن درخت چای استفاده کنید.

روغن اسطوخودوس همچنین به عنوان یک دئودورانت طبیعی عمل می کند  و استفاده از آن در نواحی که تعریق زیاد است می تواند بدن را خوشبو کند.

عنبر سائل یکی دیگر از داروهای طبیعی است که می توانید پس از موم انداختن برای پیشگیری از بثورات و تحریکات پوستی از آن استفاده کنید. خواص ضد خارش عنبر سائل به لطف میزان تانن هایی است که در این ماده وجود دارد. این مواد باعث کاهش التهاب می شوند و اثر ضد عفونی کننده روی پوست دارند.

مجله Inflammation گزارش داد که عنبر سائل برای کاهش التهاب پوست کاربرد دارد و به جلوگیری از ابتلا به عفونت های پوستی منجر می شود.

برای کمک به جلوگیری از جوش بعد از اپیلاسیون با استفاده از عنبر سائل، باید از این روش استفاده کنید:

یک راه عالی برای جلوگیری از جوش بعد از اپیلاسیون استفاده از ماسک خنک کننده خیار است. خواص آنتی اکسیدانی این ماده دلیل است که شما را مجاب می کند تا از آن برای درمان تحریک پس از اپیلاسیون استفاده کنید.

طبق اعلام مجله Fitoterapia، خیار حاوی ترکیباتی است که اثر خنک کننده روی پوست دارند. همچنین حاوی ویتامین های مختلفی است که به تغذیه پوست کمک کرده و باعث بهبودی سریع تر می شوند.

ماسک آرام بخش خیار به خصوص برای جلوگیری و درمان بثورات و تحریک صورت پس از برداشتن موهای زائد آن بسیار مفید است. کافی است که دستور زیر را عملی کنید:

برای درمان پف کردگی زیر چشم و تورم صورت نیز می توانید از خیار استفاده کنید.

پس از اپیلاسیون، مهم است که لباس های شل بپوشید تا بثورات پوستی و تحریک بیشتر ایجاد نشود. لباس هایی که به پوست می چسبند، می توانند اصطکاک زیادی ایجاد کرده و پوست حساس شده شما را تحریک کند.

دلیل دیگری که برای پوشیدن لباس های شل و لباس های زیر پنبه ای پس از اپیلاسیون وجود دارد این است که این لباس ها موجب می شوند پوست بتواند بهتر نفس بکشد. این لباس ها مانع از تعریق بیش از حد و تجمع باکتری می شود و به همین دلیل می تواند باعث جلوگیری از جوش بعد از اپیلاسیون شود.

چند روز اول بعد از اپیلاسیون نباید از صابون های قوی و پاک کننده های خشن بر روی پوست استفاده کنید. صابون می تواند پوست را حساس و حتی بیشتر تحریک کند. صابون های قوی همچنین می توانند روند بهبودی را مختل کنند.

به گفته دکتر آلن راکف در وبسایت MedicineNet، صابون در واقع می تواند باعث بروز بثورات شود، به خصوص اگر پوست شما حساس است. این به این دلیل است که صابون چربی های طبیعی پوست را که یک مانع محافظ در برابر سوزش ایجاد می کند، از بین می برد.

به غیر از رعایت موارد فوق باید بعد از اپیلاسیون کردن برای جلوگیری از تحریکات پوستی که می تواند منجر به خارش یا عفونت شود، از مواردی زیر نیز اجتناب کنید:

نمی توان گفت که کدام روش اپیلاسیون از همه بهتر است و جوش کمتری ایجاد می کند زیرا این موضوع در افراد مختلف متفاوت است. افراد مستعد جوش باید از روش هایی استفاده کنند که تحریک پوستی کمتری دارند . مانند استفاده از کرم اما استفاده از کرم موبر برای افرادی که پوست چرب دارند مناسب نیست زیرا این کرم ها چربند و با مصرف آن ها جوش های شان تشدید می شود .

روش هایی که همراه با کندن مو مثل مومک و بند انداختن هستند موجب افزایش جوش می شوند. لیزر موهای زائد می تواند به کاهش این جوش ها کمک کند زیرا تعداد دفعات اپیلاسیون را کمتر می کند. اما مشکل این روش این است که موهای کرکی و ریز تحت تاثیر لیزر قرار نمی گیرند و خانم ها مجبور می شوند آنها را اصلاح کنند.

مقالاتی در مورد پوست و مو…

من مصطفی ربیعی مربی وکسینگ از کشور مالزی و موسس سالن بدن زیبا که تنها سالن وکسینگ تخصصی برای مردان بوده هستم و در این بلاگ به اکثر سوالات شما در مورد وکسینگ پاسخ های کامل خواهم داد.

مقالاتی در مورد پوست و مو که با هم میشن زیبایی، امیدوار همیشه زیبا باشید

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

چگونه بعد از وکس جوش نزنیم
چگونه بعد از وکس جوش نزنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *