چگونه بعد از چهل سالگی جوان بمانیم

 
helpkade
چگونه بعد از چهل سالگی جوان بمانیم
چگونه بعد از چهل سالگی جوان بمانیم

شما میتوانید انتخاب کنید که جوان بمانید یا پیر شوید, امروزه جوان ماندن دست خودتان است و 40 سالگی خیلی زود است برای پیر شدن. اگر نمیدانید چگونه در 40 سالگی زیبا و جوان بمانید راه هایی را به شما معرفی میکنیم که به این زودی پیر نشوید و زیبا بمانید پس با این بخش از دنیای مد نمناک همراه باشید.

آرایش صورت مناسب سن

هر ده سال که از سن شما میگذرد باید تغییرات اساسی در سبک آرایش تان بوجود بیاورید زیرا پوست تان دچار تغییرات میشود پس شما باید آرایش مناسب پوست تان را پیدا کنید. آرایش صورت در 40 سالگی باید ساده باشد زیرا شما دیگر یک دختر بیست ساله نیستید سعی کنید به رنگ های ملایم آرایش کنید. کرم پودری که زیاد با رنگ پوست تان تفاوت نداشته باشد را انتخاب کنید, کمی ریمل بزنید و با یک رژلب ملایم آرایش تان را تکمیل کنید.

کرم شب بزنید

کرم شب خاصیت ضد پیری دارد و پوست را بازسازی میکند به همین دلیل فرایند پیری را به تاخیر می اندازد پس کرم شب فراموش نشود.

چگونه بعد از چهل سالگی جوان بمانیم

خداحافظی با موهای زائد

موهای زائد را به روش اپیلاسیون از بین ببرید, از آنجایی که با افزایش سن موهای زائد بیشتر میشود شما باید به طور منظم هر چند وقت یکبار موهای زائد را اپیلاسیون کنید تا جوانی را در خود زنده کنید.

رنگ موی مناسب

در 40 سالگی حتما موهای سفید بین موهای خانم ها دیده میشود برای جوان و زیبا ماندن باید موهای سفید را بپوشانید پس بهترین راه رنگ کردن موها است, رنگ موهای بلوند مناسب شما نیستند سعی کنید رنگ مویی انتخاب کنید که به رنگ موهای خودتان نزدیک باشد.

استفاده از کرم های ضد چروک

یکی از رازهای برخی از زنان در چهل سالگی استفاده از کرم های ضد چروک است . کرم های ضد چروک پوستتان را به خوبی تغذیه می کند پس لوسیون ها و کرم های ضد چروک موجود در بازار را انتخاب کنید و از آن استفاده نمایید . دقت نمایید که نیازی نیست گران ترین آن ها را انتخاب کنید زیرا گران تر بودن این کرم ها ربطی به موثر تر بودن آن ها ندارد.

استفاده روزانه از ضد آفتاب

برای حفاظت از پوست تان و پیشگیری از لکه های سیاه، چین و چروک و پیری زودرس هر روز از کرم ضد آفتاب با SPF50استفاده نمایید زیرا اثر خورشید بر پوست بعد از 40 سالگی نمایان تر می شود .

در روزهای زمستان نیز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید . مقدار این کرم باید به اندازه باشد و هر چند ساعت یکبار تمدید شود. اشعه های آفتاب حتی در روزهای ابری و بارانی هم به پوست شما آسیب می رسانند و موجب پیری زود می شوند.

استفاده از تونر

تونرها از مهمترین محصولات مراقبت از پوست هستند . استفاده از تونربه دلیل ترکیبات موجود در آن موجب استحکام پوست شده و از پیر شدن پوست جلوگیری می کند . اگر تا بحال از تونر استفاده نکرده اید برای جوان تر شدن پوستتان از تونر غافل نشوید . با این حال امروزه یکی محسوب می شود. تونر به دلیل ترکیباتی که دارد.

لایه برداری منظم پوست

برای از بین رفتن لایه شاخی پوست و منافذ باز پوست پوستتان را مرتب لایه برداری نمایید . لایه برداری درمانی است که کمک می کند از بین برود وو ضم سم زدایی پوست نفوذ محصولات مراقبتی به پوست را بهبود دهد.

استفاده از کرم های مرطوب کننده

راز جوان ماندن زنان و مردان فرانسوی استفاده مداوم از کرم مرطوب کننده است . برای جوان ماندن شما نیز روزانه صورت، گردن و دست هایتان را با کرم مرطوب کننده ، مرطوب و چرب نمایید.

پوشیدن لباس های مناسب اندام و نو

اگر می خواهید جوان تر از سن تان دیده شوید به نوع لباس پوشیدن خود دقت کنید و لباس هایی را به تن کنید که مد روز و متناسب اندامتان باشد . لباس های فیت تنتان شما را جذاب ترو جوان تر نشان می دهد.

لباس های قدیمی و از مد افتاده را دور بریزید و لباس های نو و شادتر را جایگزین اش کنید.

لبخند بیشتر

برای اینکه جوان بمانید باید استرس و ناراحتی را از خود دور کنید پس قسمتی از زمانتان را به کارهای مورد علاقه خود اختصاص دهید و با دوستان تان بگذرانید تا لبخند همیشه مهمان لبانتان شود.

ماساژ صورت و بدن

راز خانم های چهل ساله ای که جوان مانده اند ماساژ صورتشان است . آنها برای بهبود گردش خون و جلوگیری از تضعیف پوست و کاهش چروک زودرس پوست صورت خود را ماساژ می دهند.

ماساژ بدن یکی از راههای بسیار خوب رهایی از استرس است. زمانی که تمام استرس از شما دور می شود و آرام می شوید، جوان تر نیز به نظر می آیید.

تغییر مدل مو

برای جوان به نظر رسیدن لازم است تغییری در مدل موهایتان ایجاد کنید . مدل مویی را انتخاب نمایید که مناسب فرم صورت تان باشد و شما را زیبا و جذاب نماید.

زدن لاک ناخن

برای داشتن ظاهری جوانتر ، دست و پای خود را لاک بزنید زیرا دست هایی که لاک دارند، بسیار جوان از دست های بدون لاک به چشم می آیند.

برداشتن ابرو پهن

ابرو ها با بالا رفتن سن باریک تر می شوند برای جوان تر به نظر رسیدن ، به ابروهایتان به کمک تتو، کاشت ابرو یا با یک مداد ابروفرم دلخواه را بدهید.

استفاده از رژ گونه

برای جوانتر به نظر رسیدن چهره تان از رژ گونه استفاده نمایید . چهره ای شاداب و جوان با زدن رژگونه صورتی برای خود بسازید اما از پودرهایی که چین و چروک صورت شما را تشدید می کنند، خودداری کنید.

استفاده از ماسک های صورت

چگونه بعد از چهل سالگی جوان بمانیم

برای جوانتر و شاداب تر به نظر رسیدن ، به پوست صورت تان رسیدگی کنید و هفته ای یک بار از مواد طبیعی و گیاهی ماسک خانگی درست کنید و ماسک را به صورت تان بزنید تا پوست تان شفاف و براق شود.

کانتور کردن

برای جوانتر به نظر رسیدن می توانید با سایه های تیره و روشن مواد آرایشی روی صورت حجم و عمق ایجاد کنید و بخش هایی از صورت را برجسته تر و یا بخش های دیگر صورت را گودتر نمایید. روش های کانتور کردن برای فرم صورت هر کس متفاوت است.

استفاده از پاک کننده های ضدپیری

برای اینکه همیشه جوان بمانید ، هیچ گاه نگذارید آرایشتان برای ساعت های طولانی روی پوستتان بماند زیرا پوست صورت و روزنه های آن باید قابلیت تنفس داشته باشد تا جوان بماند. پس همیشه از پاک کننده هایی که خاصیت ضدپیری دارند ، استفاده کنید.

بلند کردن موها

موهای بلند شما را زیبا و جوانتر نشان می دهد پس موهای خود را کوتاه نکنید و مدل های چند لایه که سبک تر و حجیم تر به نظر می رسند را در چهل سالگی انتخاب نمایید.

سفید کردن دندان ها

برای جوانتر به نظر رسیدن دندان های خود را با مراجعه به متخصص زیبایی دندان نسبت به سفید کردن آن ها اقدام کنید.برای سفید ماندن دندان ها سیگار کشیدن را ترک کنید و بعد از هر بار نوشیدن چای یا قهوه دهان خود را با آب خالی بشویید تا دندان ها رنگ نگیرند.

کاشت ناخن

ناخن ها با تغییر سطح هورمون ها در بدن، شکننده می شوند. هر ماه یک بار برای انجام مانیکور و پدیکور مراجعه کنید و نسبت به کاشت ناخن اقدام کنید.

مصرف ویتامین

برای مراقبت از پوست بعد از 40 سالگی و جلوگیری از پیر شدن ویتامین C و E به رژیم غذایی تان بیافزایید. ویتامین C دارای آنتی اکسیدان است و موجب کاهش رادیکال های آزاد می شود و در کلاژن سازی به بدن کمک کرده و باعث استحکام و انعطاف پذیری پوست می شود.ویتامین E نیز جریان خون را بهبود بخشیده و بافت ها را احیا می کند.

مصرف مکمل های ایزوفلاون

برای کاهش تاثیرات هورمونی از ایزوفلاون ها Isoflavones بویژه سویا استفاده نمایید . این هورمون های گیاهی اپیدرم پوست را هیدراته کرده و احیا می کنند.

نوشیدن مقدار زیادی آب

برای هیدراته شدن پوستتان و جلوگیری از پیری همیشه آب مصرف نمایید و پس از 40 سالگی بیشتر آب بنوشید.

محدود کردن مصرف سدیم

مصرف سدیم در روز باید 2300 میلی گرم یا 1 قاشق چای خوری باشد . مصرف زیاد سدیم در مواد غذایی، رطوبت پوست را از بین می برد بلکه موجب گودی زیر چشم می شود.

مدیتیشن

مدیتیشن ، استرس را از شما دور می کند ، استرس سبب بروز پیری زودرس می شود پس برای جلوگیری از پیری زود رس مدیتیشن انجام دهید.

مصرف پروتئین

اگر پوست، ناخن ها و موی شما آسیب دیده است، یکی از دلایل آن می تواند کمبود پروتئین باشد. داشتن رژیم غذایی سالم که تمام مواد مغذی را شامل چربی های سالم، غلات، پروتئین، میوه و سبزیجات دارد، شما را جوان تر و بانشاط تر نشان می دهد. اما اگر بدن تان با کمبود این مواد مواجه شود، تاثیری برعکس خواهد داشت، به خصوص روی موهایتان که عمدتا از پروتئین ساخته شده است.

انجام تمرینات ورزشی

ورزش منظم برای سلامتی شما ضروری است و باعث می شود که ظاهری جوان تر داشته باشید. کافی ست ورزش کردن را آغاز کنید تا طی چند ماه تاثیر فوق العاده آن را ببینید.

خواب کافی

برای جلوگیری از پیری زود رس تحت هیچ شرایطی از 8 ساعت خواب شب تان نگذرید. افرادی که کمبود خواب دارند ، نشانه های پیری در آنها به مراتب بیشتر از افرادی است که خواب کافی دارند.

محدود کردن مصرف قند

مصرف زیاد قند و شکر روی پوست صورت تاثیر زیادی گذاشته و موجب چین و چروک می شود پس مصرف مواد قندی را کاهش دهید .

سالم خوری

برای داشتن پوست زیبا، صاف و جوان در طول روز از مواد غذایی تازه و ارگانیک و سالم استفاده کنید و از خوردن غذاهای آماده و فست فود، چرب و شور و شیرین اجتناب نمایید.

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

 اگر چه بروز علایم پیری اجتناب ناپذیر ایت ولی بسیاری از زنان میدانندکه باتمرین عادت هایی خاص می توانند روند پیری را به تاخیر بندازند و مدت زمانی طولانی تر پوستشان را جوان نگه دارند

زنان زمانی که به 40 سالگی می رسند یکی از بزرگترین آرزوهایشان این است که پوستشان را صاف نگه دارند. اگر چه بروز علایم پیری اجتناب ناپذیر ایت ولی بسیاری از زنان میدانندکه باتمرین عادت هایی خاص می توانند روند پیری را به تاخیر بندازند و مدت زمانی طولانی تر پوستشان را جوان نگه دارند.خوشبختانه روال زیبایی و مراقبت از پوست را در هر سنی می توانید انجام دهید. در این مقاله 8 راهنمایی جالب و موثر برای شما داریم که با هزینه ای کم می توانید پوستتان را تقویت کرده و ا ز بروز چین و چروک پوست پیشگیری نمایید.

بعد از 40 سالگی بدن شما تولید هورمون زنانه ( استروژن و پروژسترون ) را کاهش می دهد. این تغییر ناگهانی باعث ایجاد تغییراتی در بدن زن می شود از جمله تغییرات در پوست او.ترشح میزان مناسب این هورمون ها برای حفظ سلامتی عضلات و پوست اهمیت زیادی دارد و بنابراین محافظت از پوست با کاهش این هورمون ها برای بدن سخت تر می شود.کلاژن سازی پوست کاهش پیدا کرده و پوست در مقابل اشعه ماورا بنفش و سموم آسیب پذیرتر می شود.

مصرف ویتامین C و ویتامین E  را افزایش دهیدافزودن منابع غذایی ویتامین C و E به رژیم غذایی برای مراقبت از پوست بعد از 40 سالگی برای مبارزه با پیری اهمیت زیادی دارد.ویتامین C دارای آنتی اکسیدانی است که تاثیر رادیکال های آزاد بر بافت ها را به حداقل می رساند و در کلاژن سازی بهبدن کمک کرده باعث استحکام و انعطاف پذیری پوست می شود.از سوی دیگر ویتامین E یک سد طبیعی در مقابل سموم و اشعه ماورا بنفش است و مقدار مناسب این ویتامین جریان خون را بهبود بخشیده و بافت ها را احیا می کند.

چگونه بعد از چهل سالگی جوان بمانیم

ایزوفلاون ها Isoflavones بویژه سویا می توانند کمک بزرگی به کاهش تاثیرات هورمونی باشند. این هورمون های گیاهی اپیدرم پوست را هیدراته کرده و احیا می کنند. مکمل های ایزوفلاون حتی از ویتامین E هم موثرترند.

آب آشامیدنی در هر مرحله از زندگی برای سلامت پوست ضروری است. با این حال پس از 40 سالگی شما باید مصرف آب را افزایش دهید تا پوستتان هیدراته و سرحال بماند.

لوسیون ها و کرم های ضد چروک زیادی در بازار وجود دارد. نیازی نیست گران ترین آن ها را انتخاب کنید. گران تر بودن این کرم ها ربطی به موثر تر بودن آن ها ندارد. شما با استفاده از کرم های ضد چروک می توانید پوستتان را به خوبی تغذیه کنید.

بسیاری از افراد از اهمیت استفاده از تونر غافل هستند. با این حال امروزه یکی از مهمترین محصولات مراقبت از پوست محسوب می شود. تونر به دلیل ترکیباتی که دارد استحکام پوست را بازگردانده و از پیر شدن پوست جلوگیری می کند.

اثر خورشید بر پوست بعد از 40 سالگی بدتر می شود. بنابراین حتمالا باید از کرم ضد آفتاب با SPF50 استفاده کنید حتی در روزهای زمستان.

لایه برداری درمانی است که کمک می کند لایه شاخی پوست و منافذ باز پوست از بین برود وو ضم سم زدایی پوست نفوذ محصولات مراقبتی به پوست را بهبود دهد.

ماساژ صورت باعث بهبود گردش خونو جلوگیری از تضعیف پوست می شود بنابراین چروک زودرس را کاهش می دهد.نکته اصلی برای پاسخ گرفتن از این روش ها مداومت و انجام منظم آن هاست.

بیشتر بدانید : مراقبت از پوست در سن 20 سالگی، 30 سالگی و 40 سالگی

بیشتر بدانید : 7 ویتامین و مکمل مورد نیاز بدن بعد از 40 سالگی

بیشتر بدانید : 3 نکته ی مهم و موثر برای زیبایی پوست خانمهای 40 ساله !

 تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغseemorgh.com/healthاختصاصی سیمرغ

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید ۱۰ سال جوان‌تر به نظر برسید یا این‌که به دنبال روش‌هایی برای جوان تر شدن، مراقبت از پوست، انتخاب مدل مو و آرایش هستید در این نوشتار با ما همراه باشید.


لینک کوتاه خبر :

بروکر فارکس

پنجره دوجداره طهران وین

اقامت ترکیه

چگونه بعد از چهل سالگی جوان بمانیم

لپ تاپ استوک

فلومتر

آپلود عکس رایگان

دانلود فیلم و سریال ایرانی

آرام بند

رزرو بلیط هواپیما

خرید فالوور ارزان

دانلود آهنگ جدید

دندانپزشکی اطفال با بیهوشی

دوره mba دانشگاه تهران

با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید

آموزش بورس

تعمیر و سرویس ژنراتور

موسسه ونوس

دانلود فیلم

برج خنک کننده

نهال بادام

نهال بادام

مشاوره تلفنی آرموو

دستگاه جوجه کشی

دانلود سریال ملکه گدایان

طراحی سایت

خرید فالوور اینستاگرام

اجاره خودرو

دانلود سریال ملکه گدایان

تور استانبول بیسان گشت

باتری گوشی

تاسیسات

موسسه حقوقی تهران وکیل

دانلود فیلم

لپ تاپ استوک

خرید cp کالاف دیوتی موبایل

طلاق توافقی

خرید نهال

ارسال بار

چگونه بعد از چهل سالگی جوان بمانیم

الی گشت

قیمت دلار

فردانیوز در شبکه‌های اجتماعی

تمامی حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری فردا نیوز میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

تهران – ایرنا – چهل سالگی زمانی است که باید در بسیاری از رفتارها و عادت‌های غلط تجدید نظر شود. بدن و روح پس از چهل سالگی به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارد.

برخی عادت‌هایی که طی چهار دهه اول زندگی به غلط انجام می‌شوند، باید پس از ورود به دهه پنجم زندگی ترک شوند. در ادامه برخی از این عادت‌های غلط ذکر شده‌اند که اصلاح آنان لازمه حفظ سلامتی در دوره میانسالی و سالمندی است. در بخش اول به برخی از این عادت‌های غلط از جمله انکار نشانه‌های ورود به دهه پنجم زندگی، وقت‌گذرانی با افراد منفی نگر، مقایسه خود با دیگران، خانه و اتاق خواب نامرتب، بردن تجهیزات الکترونیکی به اتاق خواب، خواب شبانه ناکافی، وابستگی به قرص خواب، روزمرگی،‌ روابط عاطفی سرد با همسر و بی‌توجهی به سلامتی اشاره شد؛ در ادامه به چند عادت غلط دیگر پرداخته می‌شود.

خوردن تنقلات ناسالم در آخر شب خوردن تنقلات ناسالم قبل از خواب یکی از مهمترین دلایل افزایش سایز دور کمر است. مطالعات جدید نشان می‌دهد زمانی که قبل از خواب تنقلات ناسالم می‌خورید، بدن زمان کافی برای سوخت و ساز ندارد و آنزیم مهمی که باعث ترمیم پوست می‌شود، مختل می‌شود. بنابراین برای داشتن پوستی صاف و بدون چروک بعد از چهل سالگی، سه تا چهار ساعت قبل از خواب چیزی نخورید.

تبعیت از رژیم غذایی نامتعادل پیروی از رژیم‌های غذایی نامتعادل اشتباهی است که باید پس از چهل‌سالگی ترک شود. برای کاهش وزن باید از رژیم‌های متعادل تحت نظر پزشک و ورزش منظم کمک گرفت. رژیم‌های غذایی شدید و لاغر و چاق شدن مداوم یکی از مهمترین دلایل ایجاد چروک پوستی و ریزش مو است.

نخوردن صبحانه نخوردن صبحانه باعث ایجاد نوسانات قند خون در طول روز می‌شود و سطح انرژی را کاهش می‌دهد. از طرفی افرادی که صبحانه نمی‌خورند، در طول روز پرخوری می‌کنند و تمایل به میان‌وعده‌های ناسالم دارند.  استفاده مداوم از فست فود شاید مصرف فست فود به طور محدود باعث تنوع شود، ولی مصرف آن به طور مستمر نتیجه‌ای جز چاقی، افزایش کلسترول و قند خون و پوستی کدر ندارد. مصرف فست فود را تا حد امکان کاهش دهید.

چگونه بعد از چهل سالگی جوان بمانیم

مصرف غذاهای کنسروی غذاهای کنسروی حاوی مقادیر بالای نمک، چربی و افزودنی هستند؛ از طرفی نگهداری غذا در ظروف آلمینیومی باعث اختلال در عملکرد تیروئید می‌شود.

مصرف شکر و کربوهیدرات‌های فرآوری‌شده مطالعات مختلف مضرات شکر و کربوهیدرات‌های فرآوری شده که در انواع شیرینی و کیک استفاده می‌شوند را تایید کرده‌اند. این مواد غذایی علاوه بر اضافه وزن و دیابت نوع دو، احتمال بروز آلزایمر را افزایش می‌دهند.

همراهی با کودکان در مصرف خوراکی همراهی با کودکان در مصرف خوراکی‌هایی مانند پاستیل، شکلات، آبنبات و اسنک یکی از اشتباهاتی است که اغلب والدین مرتکب می‌شوند. گرچه این خوراکی‌ها برای کودکان نیز مضر هستند، ولی اثرات آن برای افراد چهل سال به بالا به مراتب شدیدتر است.

استفاده از صابون قالبی استفاده از صابون‌های قالبی در سرویس بهداشتی و حمام در قدیم مرسوم بود و با ورود صابون مایع این محصولات به خاطرات پیوستند. صابون قالبی علاوه بر این‌که مملو از باکتری و میکروب است، باعث خشکی پوست می‌شود و PH آن مناسب پوست نیست. بنابراین، این محصولات باید با مواد شوینده ملایم‌تر جایگزین شوند.

بی‌توجهی به سلامت سیستم شنوایی سیستم شنوایی یکی از مهمترین بخش‌هایی است که با افزایش سن آسیب می‌بیند، بنابراین توجه به بهداشت گوش و اجتناب از صداهای بلند و هدفون، از مواردی است که باید رعایت شوند.

استفاده از گوش‌پاک کن پاک کردن کانال گوش با گوش‌پاک کن یکی از مواردی است که به سیستم شنوایی آسیب می‌زند. این عادت غلط می‌تواند منجر به عفونت گوش یا آسیب به پرده گوش شود. برای تمیزکردن گوش با پزشک مشورت کنید.

بی‌توجهی به بهداشت و سلامت دهان و دندان دندان‌ها به مرور زمان و افزایش سن بسیار آسیب‌پذیر می‌شوند و از طرفی زیبایی و سلامتی دندان‌ها در زیبایی چهره بسیار موثر است. برای سلامت دندان‌ها رعایت چهار مرحله مسواک، استفاده از نخ دندان، استفاده از دهانشویه و شستن زبان ضروری است. از طرفی هر شش ماه به دندان‌پزشک مراجعه کنید.  

عدم توجه به بهداشت پاها بهداشت و سلامت پا یکی از مواردی است که با افزایش سن باید مورد توجه قرار گیرد. خشک کردن پا پس از استحمام یکی از مواردی که برای جلوگیری از بروز عفونت قارچی باید مورد توجه قرار گیرد. پاهای خیس را درون کفش قرار ندهید؛ چراکه مکان مناسبی برای رشد قارچ هستند. به بهداشت پا و ناخن‌ها اهمیت دهید.

ورزش نادرست و غیر اصولی ورزش برای تنظیم هورمون‌ها، کاهش وزن، استحکام استخوان‌ها و افزایش عملکرد شناختی ضروری است ولی ورزش باید اصولی و تحت نظر مربی باشد. تمرین‌های استقامتی و کار با وزنه نیازمند آموزش و رعایت نکات ضروری است.

استعمال دخانیات استفاده از سیگار سنتی و الکترونیکی بزرگترین آسیبی است که پس از چهل‌سالگی به بدن وارد می شود. اگر سیگاری هستید و بیشتر از چهل سال سن دارید، همین امروز این عادت غلط را ترک کنید.

نشستن زیاد نشستن زیاد به اندازه سیگار برای سلامتی مضر است. سعی کنید به ازای هر یک ساعت نشستن، ۱۵ دقیقه فعالیت داشته باشید.

تماشای تلویزیون برای مدت طولانی تماشای تلویزیون برای مدت طولانی احتمال بروز بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. چراکه افراد برای مدت زمان طولانی بی‌حرکت هستند و از تنقلات مضر استفاده می‌کنند.

پوشیدن شلوار تنگ پوشیدن شلوار جین تنگ یکی از عادت‌های غلطی است که باعث اختلال در سیستم گردش خون، تپش قلب، دل درد و نفخ می‌شود. شلوار جین تنگ را با شلوارهای نخی آزاد جایگزین کنید.

قدردان نبودن عدم قدردانی از اطرافیان یکی از عادت‌های غلطی است که پس از چهل‌سالگی باید اصلاح شود. نتایج مطالعات نشان می‌دهد قدردانی کلامی تاثیر بسزایی در بهداشت روانی و جلوگیری از افسردگی دارد.

خشم و نشخوار افکار منفی اگر عادت به  مرور افکار منفی دارید و مدام در ذهن خود از دیگران خشمگین هستید، وقت آن رسیده که این افکار را کنار بگذارید چون عامل بیماری‌های مزمن هستند.

ماندن در شغلی که مناسب شما نیست ماندن در شغلی که مناسب روحیه و شخصیت شما نیست، به صرف اینکه شغل داشته باشید، بزرگترین ظلمی است که می‌توانید در حق خود کنید. نارضایتی شغلی یکی از مهمترین دلایل بیماری‌های روحی و ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت است.

کارکردن افراطی بیش از حد به خود فشار نیاورید و برای حفظ سلامتی، حداکثر ۲۵ ساعت در هفته کار کنید.

به مکمل‌های ویتامین وابسته نشوید سعی کنید ویتامین و املاح را از طریق مواد غذایی و به طور طبیعی دریافت کنید. مصرف نمک و نوشیدن آب کمتر از نیاز بدن از دیگر عادت‌های غلطی است که باید ترک شوند.

تهران- ایرنا- جلوی آینه بایستید، چین و چروک و موهای خاکستری را نگاه کنید و برای هر چروک شکرگزار…

تهران – ایرنا – نقش غیر قابل انكار دندان در سلامتی و زیبایی و هزینه های هنگفت دندانپزشكی سبب…

تهران-ایرنا- مطالعات محققان نشان می دهد، شكر یكی از مهمترین دلایل ابتلا به چاقی، دیابت، ایست…

تهران – ایرنا – سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: داوطلبان آزمون استخدامی…

تهران- ایرنا- رییس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: انقلاب اسلامی ایران…

تهران – ایرنا – رییس شبکه بیماری‌های ویروسی ایران گفت: مطالبی که در…

تهران- ایرنا- محققان دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید با بررسی آثار رژیم…

نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است

سماتک

چگونه بعد از چهل سالگی جوان بمانیم

50 سالگی سن بسیار بحرانی به خصوص برای خانمها است و اگر می خواهید در 50 سالگی جوان بمانید باید طوری از پوست و بدن تان مراقبت کنید که همانند 30 ساله ها به نطر برسید در اینجا مهمترین روشهای جوان ماندن در سن 50 سالگی را بیان خواهیم کرد. آوکادو هم سرشار از آنتی‌اکسیدانی به نام ویتامین C است و به محافظت از پوست در برابر پیری کمک می‌کند. البته آووکادو چربی‌های ضروری هم دارد. این چربی‌ها کوهی از کلاژن با ساختار پروتئینی می‌سازند که برای حفظ خاصیت ارتجاعی پوست لازم است. شما می‌توانید غیر از خوردن آووکادو آن را به صورت موضعی هم استفاده کنید. استفاده از پوره‌ی آووکادو روی سطح پوست می‌تواند برای پوست‌های خشک و ضعیف جنبه‌ی درمانی داشته و تغذیه‌کننده‌ی خوبی باشد.

 

چگونه در 50 سالگی جوان بمانیم و مثل 30 ساله ها به نظر برسیم؟ شاید در ابتدا کمی مشکل به نظر برسد اما در این مطلب سماتک ما مهمترین رازهای جوان ماندن در سن 50 سالگی را به شما گوشزد خواهیم کرد. هلی بری بازیگر آمریکایی است و تاکنون توانسته جوایز امی و گلدن گلوب را تصاحب کند. بری تنها زن سیاه‌پوستی است که جایزه بهترین بازیگر را دریافت کرده‌است. این هنرمند زیبا متولد سال ۱۹۶۶ میلادی است اما به قدری جوان مانده که نمی‌توان حتی تصورش را هم کرد وی بیش از 50 سال دارد.

 

اما چه چیزی باعث شده او تا این اندازه جوان برسد؟ بدون شک سبک زندگی و رژیم غذایی این هنرپیشه. به همین خاطر، برای اینکه بیشتر با لایف‌استایل هیلی بری آشنا شویم توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

در سن 19 سالگی پزشکان اعلام کردند هیلی بری به دیابت نوع دو مبتلاست. همین باعث شد تا او مجبور به حفظ رژیم غذایی سالم باشد. او از جوانی آموخته چگونه از فیزیک خود نگهداری کند و به همین خاطر بسیار جوان و سالم مانده است.

 

هیلی بری یک هنرپیشه موفق، مادر مهربان و دوست بسیار عالی است و اغلب اطرافیانش از او تعریف می‌کنند. حالا می‌خواهیم در ادامه رازهای سبک زندگی، تغذیه و ورزش‌های او را از زبان خود او برایتان بنویسیم تا در صورت تمایل ادامه دهنده راه او باشید.

 

مواد غذایی

1-در یک آشپزخانه ژاپنی همیشه از چند ماده غذایی استفاده می شود: ماهی، سبزی، سبزی های دریایی، سویا، برنج، میوه و چای سبز.

 

2-به طور روزانه غذای تهیه شده در منزل را میل می کنند. یک وعده غذایی سنتی شامل: ماهی کباب شده، یک کاسه برنج، سبزیجات بخارپز شده، سوپ میسو (سوپ خوراک دریایی)، میوه برش زده برای دسر و چای سبز. مردم ژاپن تقریبا ۱۰ درصد ماهی جهان را مصرف می کنند، اگرچه تنها ۲ درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند. به بیان دیگر هر نفر سالانه ۷۵ کیلوگرم ماهی مصرف می کند در حالی که میانگین مصرف ماهی هر نفر در جهان حدود ۱۷ کیلوگرم است. مصرف روزانه امگا ۳ می تواند راز سلامت و طول عمر آن ها باشد. علاوه بر آن میزان مصرف سبزی، صیفی جات، کلم بروکلی، کلم برگ، کلم پیچ، گلم کلم ژاپنی ها ۵ برابر آمریکایی هاست.

 

3-ژاپنی ها بر استفاده از محصولات تازه و فصلی تاکید دارند. مواد غذایی که در سوپرها عرضه می شود نه تنها تاریخ تولید بلکه ساعت هم دارد. زنان ژاپنی ماهی، گوشت، سبزی یا غذاهای حاضری را که نیم ساعت قبل بسته بندی شده است، خریداری می کنند.

 

4- در هر وعده پرس کوچک اما متنوع می خورند. از کودکی به آن ها یاد داده شده است که باید آرام غذا بخورند و از هر لقمه لذت ببرند. بشقاب های آن ها یک سوم بشقاب های آمریکایی هاست.

 

هیچ گاه نباید بشقاب را کاملا پر کرد.

هر غذا در ظرف مخصوص خود سرو می شود.

هر غذا به گونه ای قرار داده می شود تا زیبایی خود را نمایان کند.

غذا هرچه کمتر بهتر است.

غذا باید تزئین و از سس سبک استفاده شود.

مواد تازه بهتر است.

 

5- اغلب غذاها روی گاز تهیه می شود و از روش های مختلف مانند بخارپز، کباب کردن روی ماهیتابه، سریع تفت دادن، پخت آرام و … استفاده می شود. غذا سبک است و احساس سیری و نه پری ایجاد می کند.

 

6-برنج را جایگزین نان می کنند. این تفاوت مهمی در آداب خوردن بین شرق و غرب است.

مصرف بیش از حد آرد گندم تصفیه شده، علت اصلی چاقی مفرط در کشور آمریکاست.

 

7-در ژاپن صبحانه مهم ترین و مفصل ترین وعده غذایی به حساب می آید که می تواند حاوی چند پرس کوچک شامل برنج بخارپز، سوپ میسو، جلبک، املت یا یک تکه کوچک ماهی … و چای سبز باشد.

 

8-میزان مصرف دسرهای شیرین در ژاپن کمتر از دیگر کشورهاست. البته این موضوع بدین معنا نیست که از خوردن شکلات، شیرینی، بستنی و کیک می پرهیزند.

طرز فکر ژاپنی ها نسبت به آمریکایی ها متفاوت است. در حالی که آمریکایی ها نگران وزن و خورد و خوراک اند، ژاپنی ها طوری تربیت شده اند که بدون نگرانی از غذاهای متنوع استفاده می کنند.

ورزش بخشی از فعالیت های روزمره این مردم است و در کشور خود یک محیط مناسب برای دوچرخه سواری، پیاده روی و … ایجاد کرده اند.

چگونه بعد از چهل سالگی جوان بمانیم

 

9. روغن زیتون، خوراکی فوق‌العاده‌ای است و به عنوان آنتی‌اکسیدانی قوی، از پوست در برابر آلودگی‌ها محافظت می‌کند. از طرفی با اثرات اکسید‌کننده‌ی خورشید بر روی پوست ما هم مبارزه می‌کند؛ زیرا «اکسیداسیون» سلول‌های پوست را بیشتر به مرگ نزدیک می‌کند و این یعنی آرزوی جوان ماندن پوست صورت پَر! پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید حتما از روغن زیتون روی پوست خود استفاده کنید. این روغن شگفت‌انگیز، در محافظت از پوست در 50 سالگی و در برابر آسیب‌ پرتوهای آفتاب مؤثر خواهد بود.

۷۰ درصد این کشور کوهستانی است و بیش از ۲۰۰ آتش فشان دارد.

آمار سواد در این کشور، ۱۰۰ درصد است.

آمار بیکاری در این کشور کمتر از ۴ درصد است.

این کشور ۶ هزار و ۸۰۰ جزیره دارد.

آثار پویانمایی ژاپنی و برنامه های تلویزیونی، ۶۰ درصد برنامه های انیمیشن دنیا را تشکیل می دهد.

 

هیلی بری به انجام ورزش‌های سنگین اعتقادی ندارد و ترجیح می‌دهد یک روز در میان به انجام حرکات هوازی بپردازد تا بدنش روی فرم بماند. تمرکز اصلی او روی شکم و پهلوهاست. تمامی تمریناتی که مربی به او می‌دهد را بدون توجه به سختی آنها به طور کامل و دقیق انجام می‌دهد.

 

هیلی بری به شدت پیرو رژیم غذایی سالم برای جسم و روح است. راز سلامت غذایی او در واقع چیز عجیبی نیست و تقریبا همه می‌دانیم اما رعایت نمی‌کنیم:

حذف قند و شکر
کاهش مصرف غذاهای چرب
کاهش مصرف کربوهیدرات‌ها

هیلی بری اغلب سبزیجات تازه، مرغ (نه گوشت قرمز)، ماهی و پاستای غلات می‌خورد. او می‌گوید: راز جوان و سالم ماندن این است که بدانید چه زمانی چه ماده غذایی را مصرف کنید!

 

هیلی بری همان‌طور که به بدنش رسیدگی می‌کند برای مراقبت از پوست خود نیز زمان می‌گذارد. او از سن ۱۴ سالگی برای مراقب از پوست خود برنامه دقیق و منظمی داشته و همچنان نیز آن را ادامه می‌دهد. ۳ اصل داشتن پوست خوب از نظر بری به ترتیب زیر است:

پاکسازی پوست
مرطوب نگه داشتن پوست
حرکات کششی

هیلی بری در خانه آرایش نمی‌کند تا پوستش استراحت کند و نفس بکشد. همچنین همیشه سعی می‌کند از ضدآفتاب استفاده کند.

 

مصرف میان وعده سالم

رازهای زندگی «هلی بری» 51 ساله که باعث شده او 31 ساله به نظر برسد

برای افزایش انرژی بدن خود بهتر است به مصرف اسنک‌های سالم و سبزیجاتی که مملو از پروتئین هستند، روی بیاورید. مثلا به جای چیپس سیب‌زمینی، می‌توانید چیپس کدو سبز درست کنید. یا پسته و آجیل را جایگزین بیسکوئیت و بستنی کنید.

چربی‌های سالم و مفید همانند چربی موجود در آووکادو، روغن نارگیل برای پوست بسیار مفید هستند. مصرف کربوهیدرات‌های فراوری شده را تا حد امکان به صفر برسانید.

 

رعایت الویت ها در زندگی

هیلی بری دو فرزند دارد و از اینکه بیشتر زمان خود را در کنار خانواده‌اش سپری کند بسیار خرسند است. وقت‌گذرانی در کنار عزیزان و کسانی که دوستشان دارید نه تنها برای سلامت روحی و بهبود احساسات مفید است بلکه این شادی‌ها سبب تقویت سیستم عمومی بدن و سلامت جسمانی هم می‌شوند.

 

کتاب خواندن

هیلی بری با اینکه مشغله کار و زندگی زیادی دارد اما پیش از خواب و در رختخواب هر شب زمانی را به مطالعه کتاب‌های موردعلاقه خود اختصاص می‌دهد. او باور دارد که خودسازی و خوداندیشی یکی از کلیدهای موفقیت هر فرد در زندگی بشمار می‌رود.

ایامی که فهمیدید از جوانی به میانسالی پرش کرده­‌اید را به­ یاد می‌­آورید؟ این­که آیا هنوز در اواسط دهه ۳۰ یا نزدیک به ۴۰ سالگی خود هستید، همه چیز را تغییر می‌­دهد. شما احساسات متفاوتی را تجربه می­‌کنید و با افزایش سن بالغ­‌تر می­‌شوید. احتمالا یک روز صبح به آینه نگاه کردید و خطوطی را دیدید که مطمئن نبودید روز گذشته در آن­جا بوده یا نه، و به ­خاطر وجود آن­‌ها ناراحت یا دلسرد شدید. اما نباید ناراحت شوید زیرا که افزایش سن مزایایی هم دارد. بنابراین ما این­جا راهکارهایی به شما می­‌دهیم تا راز جوان ماندن در ۴۰ سالگی و بعد از آن هم بدانید. با ما همراه باشید.

شاید موهای خود را رنگ کنید و از کرم‌های مختلف استفاده کنید تا چهره شما جوان­تر به نظر برسد. شما همچنین باید جسمی سالم داشته باشید. برخی از روش‌های بسیار ساده‌­ای وجود دارد که می­‌توانید برای به دست آوردن سلامتی و حفظ بدنی مناسب و جوان انجام دهید. بعضی از افراد برای از بین بردن چربی­‌های سخت، از روش غیر جراحی استفاده می‌­کنند که اغلب انگیزه‌­ای برای بهبود بدن از طریق تقویت آن است. داشتن بدن مناسب و تلاش برای نگه ­داشتن آن برای زیبایی پوست و سطح انرژی شما مزایای زیادی دارد. اگر در تمام زندگی خود صبحانه نخورده‌­اید، اکنون زمان شروع آن است. خوردن صبحانه می‌­تواند با افزایش متابولیسم بدن (که با افزایش سن کند می­‌شود) از افزایش ناخواسته وزن جلوگیری کند. ورزش، هورمون­‌های رشد انسانی شما را تقویت می­‌کند و این همان چیزی است که باعث می­‌شود شما جوان­‌تر به ­نظر برسید. با اضافه کردن غذاهای سالم و تمرین­‌های قدرتی به برنامه روزانه­ خود، نه ­تنها احساس قدرت­ و سلامتی می­‌کنید، بلکه با افزایش گردش خون و اکسیژن در بدن مواجه می­‌شوید که این به داشتن پوستی شاداب و جوان کمک می­‌کند.

ورزش یکی از رازهای جوان ماندن است. ورزش از هر نوعی که باشد (هوازی، قدرتی، یوگا و…) می‌­تواند روند تولید کلاژن را تقویت کند و پوست شما جوان‌­تر به ­نظر برسد. همچنین از آسیب‌­های ناشی از رادیکا‌ل‌­های آزاد جلوگیری می­‌کند، که به ­عنوان یک عامل موثر در روند پیری شناخته می­‌شود. علاوه ­بر تمام مطالب ذکر شده، ورزش باعث می‌شود راحت‌­تر بخوابید و از لرزش دست و پای شما جلوگیری می­‌کند.

هنگامی­ که شما استرس دارید، ریتم قلب شما از حالت طبیعی خارج شده و این باعث ایجاد تغییرات ناسالم در سیستم بدن شما می‌­شود. اکسیژن کمتری به سمت مغز می­‌رود، نمی­‌توانید سریع فکر کنید، میل جنسی شما کم شده و سلول‌ها خیلی سریع­‌تر می­‌میرند. استرس مزمن به مدت طولانی می‌­تواند باعث افزایش کورتیزول شود که باعث تجزیه کلاژن می‌­شود. کلاژن همان چیزی است که به پوست اجازه می‌دهد تا بازسازی شود و آن را نرم و سالم می­‌کند.

برای مقابله با استرس، توصیه اصلی متخصصان صنعت زیبایی و بهداشت استفاده از تکنیک‌های تنفس است. این عمل می­‌تواند قلب شما را در ریتمی سالم‌­تر قرار دهد و شما را در مواقع استرس آرام کند. روزانه حداقل ده دقیقه را به تمرین اختصاص دهید. برای یک تمرین تنفس، سعی کنید ۴ بار از طریق بینی نفس بکشید، نفس را برای ۴ ثانیه نگه دارید، نفس را در طی ۵ شمارش آزاد کنید. قبل از تنفس مجددا ۴ ثانیه مکث کنید. این باعث به ­وجود آمدن آرامشی شگفت­‌انگیز در بدن شما می‌­شود. همچنین باعث فعال شدن عصب واگ (واگوس) می‌شود، این عصب از مغز تا لگن کشیده شده است. چنین تمرینی باعث آرامش عضلات، قلب، مجاری هوایی، رگ­‌های خونی و دستگاه گوارش می‌­شود. همچنین برای دوری از استرس باید شاد باشید. برای رسیدن به شادی راه­‌های زیادی وجود دارد. از جمله:

چگونه بعد از چهل سالگی جوان بمانیم

هدفمند باشید و سعی کنید در جهت رسیدن به اهداف خود تلاش کنید. به این طریق دیگر وقتی برای فکر و خیال و مضطرب شدن ندارید.

اجتماعی باشید و با افراد با نشاط معاشرت کنید.

اگر نگاه کردن به خودتان باعث می‌­شود احساس پیری کنید، باید برای خود و دیگران خطای دید ایجاد کنید. زنان از ابتدای زمان این کار را انجام داده‌­اند. به عنوان مثال اگر در اثر افزایش سن با کاهش چربی مواجه شدید و سینه‌­های خود را از دست دادید، با کمی اسفنج و سینه‌­بند مناسب می­‌توانید خطای دید زیبایی در اندام خود ایجاد کنید. همچنین می­‌توانید برای پنهان کردن بخش­‌هایی از صورت مانند پیشانی که خطوط کوچکی روی آن­‌ها ایجاد شده، از مدل موی چتری کمک بگیرید و ۱۰ سال جوان­تر به نظر برسید.

چهره اصلی­‌ترین نشانه سن است، بنابراین باید به آن خیلی توجه شود تا هم­چنان بعد از ۴۰ سالگی جوان به نظر برسید. رژیم و ورزش به اندازه­ درمان‌هایی که برای داشتن پوست سالم استفاده می­‌کنید، مهم هستند.

راز جوان ماندن با مواد غذایی اسرار آمیز

خیلی مهم است که با افزایش سن، تغییری در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. غذاهای ضد پیری شامل هندوانه، انار، زغال اخته، خرچنگ، ​​کلم، تخم مرغ و… است. همچنین اگر سیگار می‌­کشید، بهتر است آن را ترک کنید زیرا نیکوتین باعث می­‌شود رگ‌­های خونی در سطح دست و صورت شما کوچک­تر شود و جریان خون را مختل کند. وقتی این اتفاق بیفتد، پوست شما اکسیژن یا مواد مغذی کافی دریافت نمی‌­کند و حتی ممکن است باعث پیری زودرس بشود.

ما دائما در مورد اهمیت ضد آفتاب می‌­شنویم و شاید این موضوع کمی خسته ­کننده باشد، اما اگر فقط یک قانون زیبایی وجود داشته باشد، استفاده از ضدآفتاب است. هیچ چیز بیشتر از قرار گرفتن در معرض آفتاب به پوست شما آسیب نمی­‌رساند. یکی از دلایل به وجود آمدن لکه­‌های قهوه‌­ای، چین و چروک، و سرطان پوست قرار گرفتن در معرض آفتاب است.

اما شما باید بدانید که همه ضد آفتاب‌­ها برابر نیستند. شما باید ضد آفتابی حداقل با ۳۰ SPF انتخاب کنید که اشعه UVA و UVB را مسدود می­‌کند.

هنگامی­ که یک ضد آفتاب مناسب پیدا کردید، باید سه موضوع مهم را مد نظر قرار دهید:

برای جوان ماندن ، پاک ­کننده­ای بخرید که برای پوست شما طراحی شده و حاوی اسیدهای هیدروکسی آلفا است. AHA ها چرخش سلولی را تحریک کرده و در جذب چربی بهتر پوست برای جذب بهتر محصولات مرطوب­ کننده کمک می­‌کنند. اگر پوست شما چرب است، قطعا خوش شانس هستید زیرا پوست چرب دیرتر دچار چین و چروک می­‌شود.

اگر شما پوست حساسی دارید، بهتر است قبل از استفاده از محصولات جدید آن‌­ها را روی گردن یا بازوی خود امتحان کنید. حتی اگر محصولی دارید که سال‌های گذشته از آن استفاده می­‌کردید، بهتر است دوباره آن را روی قسمتی از بازوی خود امتحان کنید؛ چون ممکن است با افزایش سن مواد تشکیل دهنده­ محصول باعث ایجاد حساسیت برای شما شوند.

هر چه سن ما بالاتر می­‌رود (به­ خصوص بعد از یائسگی)، پوست خشک‌­تر می‌­شود، زیرا کاهش سرعت گردش خون باعث کاهش تولید چربی در پوست­ می‌­شود. این موضوع رفته رفته باعث می­‌شود پوست کیفیت کشسانی خود را از دست بدهد و پیرتر به ­نظر برسد. بنابراین استفاده از کرم­‌های مرطوب کننده ضروری و مهم است.

از آب گرم استفاده نکنید. چون این کار باعث از بین رفتن چربی پوست می­‌شود. در عوض، از آب ولرم استفاده کنید یا پوست خود را با یک پاک­ کننده (میسلارواتر) تمیز کنید.

از فوم‌­های پاک­ کننده­ای که برای پوست­‌های خشک تهیه شده­‌اند، استفاده کنید. برای جوان ماندن نیاز نیست از مارک­‌های گران­‌قیمت استفاده کنید. شما می­‌توانید یک فوم پاک کننده، با قیمت مناسب که همیشه هم در دسترس باشد را تهیه کنید و همیشه از آن استفاده کنید. (تغییر مداوم محصولات مراقبتی، خودش یک راه آسیب زننده است)

قبل از آرایش روزانه، از کرم مرطوب­ کننده استفاده کنید. چون این کار باعث حفظ رطوبت پوست و آسیب کمتری می­‌شود.

برای مرطوب نگه داشتن بقیه بدن، از صابون‌­هایی که پوست را خشک می‌­کند، استفاده نکنید. به ­جای آن، شامپو یا فوم­‌های شستشوی بدن را انتخاب کنید. بعد از حمام، پوست خود را مرطوب کنید. برای این کار می‌­توانید از کرم‌­های داروخانه‌­ای یا روغن‌­های گیاهی استفاده کنید (مثل بادام یا نارگیل)

در بین محصولات مراقبت پوست، روغن‌­ها یکی از موارد مهم هستند. همه درباره روغن‌­های مورد علاقه خود صحبت می‌­کنند. بعضی از افراد روغن‌­ها را به کرم­‌ها ترجیح می­‌دهند زیرا طبیعی­‌تر هستند، باعث یکدست و نرم­تر شدن پوست می‌­شوند، هم­چنین باعث می­‌شوند پوست براق‌­تر و جوان‌­تر به ­نظر برسد.

از نظر جراحان پلاستیک لایه برداری امری مهم برای داشتن پوستی زیبا در سنین بالا است. آن‌­ها می­‌گویند لایه بیرونی پوست مرده است و هرچه سن بالاتر می­‌رود لایه­‌های مرده پوست بیشتر می‌­شوند. بنابراین برای داشتن پوستی تازه باید لایه برداری کنید!

باید هر دو هفته این­ کار را انجام دهید تا لایه­‌های مرده را از پوست خود جدا کنید.

شما می‌­توانید یک اسکراب خوب تهیه کنید و برای لایه برداری از آن استفاده کنید البته ماسک­‌های صورت در مراقبت‌­های­ هفتگی شما ضروری نیستند، اما می‌توانند پوست را شگفت آور جلوه دهند. این بدان دلیل است که آن­‌ها عمیقا پوست را تمیز و هیدراته می‌­کنند. به طور مرتب از سرم ضد پیری استفاده کنید. سرم‌­های ضد پیری اغلب حاوی آنتی اکسیدان­‌هایی مانند رسوراترول و ویتامین C و D. هستند. التهاب ناشی از رادیکال­‌های آزاد را کاهش می­‌دهد، در نتیجه پوست شما از شر چربی اضافی خلاص می­‌شود و شما از داشتن پوستی جوان در میانسالی بهره‌­مند می­‌شوید.

اولین علائم پیری معمولا در اطراف چشم است که زنان را وادار می­‌کند از کرم­‌های چشمی استفاده کنند. این­‌ها اغلب قول می­‌دهند که نواحی مورد نظر بهبود می‌یابد! حقیقت این است که آن­‌ها این­طور نیستند. پوست اطراف چشم شما بسیار نازک است و با افزایش سن نازک‌­تر می­‌شود. یک کرم مناسب چشم معمولا فقط یک نسخه ضخیم­‌تر از مرطوب کننده معمولی شماست. پس شما نباید از این کرم­ها انتظار معجزه داشته باشید و اگر می‌خواهید اسیر چروک‌­های اطراف چشم نشوید، باید از حدود ۲۵ سالگی استفاده از این کرم­‌ها را شروع کنید، آب زیادی بنوشید و نسبت به ساعت خواب خود بی‌­تفاوت نباشید.

علاوه ­بر کرم‌ها و ماسک­‌های مختلف، ویتامین A رتینول به کاهش خطوط و چین و چروک کمک می­‌کند. زیرا به لایه­‌های پایینی پوست که کلاژن در آن قرار دارد نفوذ می­‌کند.

بسیاری از افراد معروف (بازیگرها، مجری­ها، خواننده‌­ها و…) برای حفظ زیبایی پوست و کاهش چین و چروک، از بوتاکس استفاده می‌کنند. بوتاکس افتادگی پلک را از بین می­‌برد. بنابراین شما بیدارتر و جوان­تر به نظر می‌­رسید. در عین حال خطوط لبخند را که خود را در امتداد چشمان شما قرار می‌دهند مسدود می­‌کند. ژل‌­های پرکننده، گونه­‌های شما را پرتر می­‌کند. همچنین می‌­توانید آن­‌ها را به چین­‌های بینی تزریق کنید. (آن دسته از شکاف‌های عمیق که در نزدیکی بینی شما ایجاد می­‌شود، به آن خطوط ماریونت می­‌گویند).

سخن آخر

شما می‌­توانید بعد از ۴۰ سالگی همچنان جوان ماندن را تجربه کنید؛ به ­شرط اینکه نسبت به تغذیه و سلامت جسمانی خود بی­‌تفاوت نباشید. همیشه ورزش کنید و غذای سالم بخورید. از دخانیات و الکل دوری کنید و مراقبت­‌های پوستی را جدی بگیرید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


کد تایید *


کد تایید *

چگونه بعد از چهل سالگی جوان بمانیم
چگونه بعد از چهل سالگی جوان بمانیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *