چطور روی پاورپوینت صدا ضبط کنیم

 
helpkade
چطور روی پاورپوینت صدا ضبط کنیم
چطور روی پاورپوینت صدا ضبط کنیم

پشتیبانی محصولات

مشاهده منو

خانه » آموزش پاورپوینت powerpoint بصورت تصویری و گام به گام » آموزش کامل ضبط صدا در پاورپوینت + (فیلم)

آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا و توضیحات صوتی در پاورپوینت، چگونه می‌توانیم توضیحات خود را بر روی هر اسلاید پاورپوینت ضبط کنیم؟ در این آموزش به شیوه ای آسان و سریع نحوه ضبط صدا در پاورپوینت را یاد خواهید گرفت.

چطور روی پاورپوینت صدا ضبط کنیم

شما ممکن است فکر کنید از برنامه مایکروسافت پاورپوینت به عنوان برنامه‌ای برای صحبت کردن با مخاطب استفاده می‌شود. اما اگر مخاطب در همان اتاق شما قرار نگیرد چه کار باید کرد؟

به همین دلیل است که افزودن و ضبط صدا در پاورپوینت بسیار مفید است. شما می توانید صدای خود را درست در داخل پاورپوینت ضبط کنید و آن را پخش کنید در حالی که بیننده مشغول تماشای اسلاید است. از همه مهمتر، صدا همگام سازی شده با زمان‌بندی‌های اسلاید ها است.

آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت

در آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت، شما یاد خواهید گرفت که چگونه صداها را در پاورپوینت ثبت کنید. با یک میکروفون مقرون به صرفه (یا گزینه داخلی ساخته شده در رایانه شما) می توانید نظرات خود را به فایل نهایی پاورپوینت برای ارائه اضافه کنید تا مخاطبان شما آن را بشنوند. پس با آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت فراز سافت همراه باشید.

حال بیایید همه چیز در مورد نحوه ضبط صدا در پاورپوینت با کیفیت بالا را یاد بگیریم:

شما ممکن است به یک استودیوی ضبط حرفه‌ای دسترسی نداشته باشید، اما این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید کیفیت صوتی صدای خود را بهبود ببخشید. برندهای سریع برای بهبود کیفیت صوتی ارائه شما وجود دارد. نکات مورد توجه در مورد نحوه ضبط صدا در پاورپوینت به صورت زیر است:

۱- به عنوان یک ارائه دهنده، همیشه یک طرح کلی یا متن برای ضبط آماده کنید. از بخش speaker notes در پاورپوینت یا print your notes استفاده کنید تا صدای خود را در مسیر نگه دارید.

۲‌- یک میکروفون ارزان قیمت را به عنوان یک ارتقاء دهنده بزرگ برای میکروفون داخلی لپ تاپ خود خریداری کنید.

۳‌- همچنین همیشه، برای حذف سر و صدای پس زمینه در صورت امکان فن ها، دستگاه ها را خاموش کنید و درب را برای جلوگیری از حواس پرتی ها ببندید.

این مطلب میتواند برای شما مفید باشد: آموزش سریع و آسان ساخت پاورپوینت (راهنمای مبتدی)

در این فیلم بصورت مختصر و سریع نحوه افزودن صدا به پاورپوینت را به شما یاد خواهیم داد. برای توضیحات بیشتر به ادامه همین مطلب مراجعه کنید :

اکنون بگذارید در آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت مراحل گام به گام نحوه تنظیم ضبط صدا مناسب، ضبط حرفه‌ای ارائه  و اضافه کردن آن به اسلایدهای پاورپوینت را به همراه تصویر به شما آموزش دهیم.

مرحله اول: میکروفن خود را تنظیم کنید

قبل از اینکه شما شروع به ضبط صدا در پاورپوینت کنید، مطمئن شوید که میکروفون شما وصل شده و آماده ضبط است. این که شما در Windows یا macOS باشید، در هر صورت توانایی دسترسی به تنظیمات دستگاه‌های صوتی و تنظیم میکروفون پیش فرض خود را خواهید داشت.

توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید دستگاه را برای ضبط یا تنظیم میزان صدا برای میکروفون را در داخل پاورپوینت تغییر دهید، پس قبل از ورود به پاورپوینت، آن را برای ضبط تنظیم و آماده کنید.

آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت

مرحله دوم: ضبط فشرده در پاورپوینت

ابتدا برای ضبط در پاور پوینت به نوار ابزار موجود در پاورپوینت بروید و تب Slide Show انتخاب کنید. با کلیک بر روی تب Slide Show لیستی از گزینه‌ها برای ایجاد تغییر  قابل دسترسی است.

آموزش جامع پاورپوینت

اطمینان حاصل کنید که برای ضبط صدا در پاورپوینت شما در اولین اسلاید، زمان بندی برای کل اسلایدها اعمال کرده‌ باشید. حال بر روی گزینه Record Slide Show کلیک کنید. با کلیک بر روی آن دو گزینه برای تنظیم کردن نشان داده می‌شود:

۱‌-  Slide and animation timings: اگر می‌خواهید زمان بندی‌های اسلایدهای خود را تنظیم کنید این گزینه را انتخاب نکنید. اساساً این گزینه به شما اجازه می‌دهد تا روایت خود را با اسلایدها همگام سازی کنید پس بهتر است این گزینه را ترک کنید.

۲‌- Narrations, ink, and laser pointer: این گزینه به شما اجازه می‌دهد تا آهنگ‌های صوتی ضبط شده را چک کنید، حتی اگر از جوهر یا اشاره‌گر برای اضافه کردن به تصاویر استفاده نکنید.

آموزش پاورپوینت

قبل ازشروع ضبط صدا، مطمئن شوید که کاملاً آماده هستید. به محض این که بر روی Start Recording آن کلیک می‌کنید، پاورپوینت شروع به ضبط صفحه و صوت شما می‌کند.

مرحله سوم: روایت خود را ضبط کنید

در این مرحله می‌توانید روایت یا متن مورد نظر خود را ضبط کنید. هنگامی که شما Start Recording کلیک می‌کنید یک پنجره سفید بزرگ و کامل برای شما نمایش داده می‌شود و همزمان شروع به ضبط صدا از میکروفون شما می کند.

در گوشه بالا سمت چپ پنجره، یک پنجره ضبط کوچک با یک شمارنده زمان اجرا و سایر گزینه‌های دیگر خواهید دید. از آن می‌توانید برای اندازه مدت طول ارائه خود استفاده کنید. شما می توانید از کلیدهای جهت دار روی صفحه کلید خود را برای تغییر بین اسلایدها در حین ضبط استفاده کنید. از فلش راست برای پرش به اسلاید بعدی یا فلش سمت چپ برای حرکت به اسلاید قبلی در پاورپوینت استفاده کنید.

آموزش پاورپوینت

اساساً، پاورپوینت ضبط دقیقا همان چیزی است روی صفحه نمایش شما به همراه صدا ضبط شده شما هنگامی که با میکروفون صحبت می‌کنید. برای خاتمه دادن ضبط صدا، هنگامی که کارتان به پایان رسید، روی دکمه X در گوشه سمت راست بالای پنجره ضبط کلیک کنید.

توجه کنید اگر شما یک مانیتور دوگانه دارید و می توانید از Presenter View استفاده کنید که یک پیش نمایش از اسلاید بعدی شما به همراه یادداشت‌های سخنرانی را در یک صفحه دوم قرار می‌دهد. برای استفاده از Presenter View به تب Slide Show بروید و گزینه‌ Use Presenter View را فعال کنید.

آموزش پاورپوینت

مرحله چهارم: استفاده از حاشیه نویسی (اختیاری)

هنگامی که شما ارائه خود را در پاورپوینت ضبط می‌کنید، می‌توانید حاشیه نویسی را به پاورپوینت خود اضافه کنید. برای این کار شما می‌توانید از یک قلم دیجیتال، برجسته یا اشاره‌گر لیزری برای اضافه کردن نشانه‌ها استفاده کنید.

برای استفاده از حاشیه نویسی، مکان‌نما خود را در گوشه پایین سمت چپ نمایش در حین ضبط ارائه حرکت دهید. ابزار اضافی وجود دارد که می توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. برای یک حاشیه نویسی، روی نماد سوم سمت چپ کلیک کنید تا از یکی از ابزارها انتخاب شود.

آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت

چطور روی پاورپوینت صدا ضبط کنیم

پس از انتخاب یک ابزار، شما می‌توانید طرحی را بر روی اسلاید خود بکشید تا حاشیه نویسی را اضافه کنید. توجه داشته باشید که با این کار اسلاید اصلی را تغییر نمی‌دهد، اما آن را به نسخه ثبت شده ارائه شما اضافه می‌کند. مخاطبان این حاشیه نویسی را در هنگام تماشای نسخه ضبط شده ارائه شما مشاهده می‌کنند.

مرحله پنجم: بازنشانی زمان بندی ارائه به عنوان مورد نیاز

در نظر می‌گیریم که شما صوتی کامل و موفق داشتید، اما زمان‌بندی تغییرات اسلاید شما کمی کم شده است. این هیچ مشکلی نیست شما می‌توانیم به راحتی روند تنظیم زمان‌بندی اسلاید خود را مجدداً راه اندازی کنید.

برای انجام این کار، اطمینان حاصل کنید که شما در تب Slide Show قرار دارید حال بر روی گزینه Repearse Timings کلیک کنید. ارائه شما به حالت تمام صفحه می رود و شما می‌توانید از کلیدهای  arrow برای تغییرات اسلایدها و برای تنظیم زمان‌بندی‌های جدید استفاده کنید.

آموزش جامع و کاربردی ضبط توضیحات صوتی در پاورپوینت

اکنون که کار شما به اتمام رسید، می‌توانید ارائه خود را به مخاطبان‌تان ارسال کنید. هنگامی که آنها را پاورپوینت ارائه شده‌ شما را باز می کنند، صدا ضبط شماه به همراه آن  باز و پخش می‌شود.

همچنین بخوانید: صفحه کلید استاندارد فارسی + (آموزش تصویری و گام به گام)

اگر نمی‌خواهید صدا ضبط را با زمان‌بندی برای یک نمایش کامل ضبط کنید، گزینه دیگری برای اضافه کردن صدا به هر اسلاید انتخاب شده  وجود دارد.

برای انجام این کار روی تب Insert در نوار ابزار پاورپوینت کلیک کنید. در سمت راست نوار، گزینه Audio را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید. پیش از انتخاب این گزینه، مطمئن شوید که تنظیمات  میکروفون را  سیستم خود انجام داده اید.

آموزش جامع و کاربردی ضبط صوت در پاورپوینت

در اینجا یک منوی کشویی برای شما ظاهر می شود که می‌توانید کلیپ‌های صوتی را که در برنامه های دیگر ثبت کرده اید با استفاده از گزینه Audio On My PC اضافه کنید و یا با کلیک روی Audio Record فایل صوتی خود را درون پاورپوینت ضبط کنید.

آموزش جامع و کاربردی ضبط  در پاورپوینت

اگر گزینه Record Audio را انتخاب کنید، یک پنجره جدید را مشاهده خواهید کرد که در آن می‌توانید دکمه قرمز را برای ضبط صدا در پاورپوینت فشار دهید و آن را به صورت مستقیم در اسلاید خود قرار دهید.

این مطلب برای شما میتواند مفید باشد: آموزش جامع و گام به گام قرار دادن فیلم در پاورپوینت (تصویری)

مراحل زیر را برای ضبط توضیحات در پاورپوینت را انجام دهید:

مرحله ۱: ابتدا یک میکروفون به سیستم خود اضافه کنید.

مرحله ۲: مایکروسافت پاورپوینت خود را باز و بر روی تب Slide Show کلیک کنید.

مرحله ۳: به قسمت Set up بروید و بر روی گزینه Record Narration کلیک کنید.

آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت

مرحله ۴: با کلیک بر روی گزینه Record Narration کادر محاوره‌ای زیر برای شما باز می‌شود.

آموزش جامع و کاربردی ضبط توضیحات صوتی در پاورپوینت

مرحله ۵: در این مرحله می‌توانید تنظیمات میکروفون خود را انجام دهید. برای انجام این کار بر روی Set Microphone Level در کادر Record Narration کلیک کنید تا کادر محاوره‌ای Microphone Check برای شما باز شود. شما با استفاده از اهرم لغزنده موجود در کادر می‌توانید صدای میکروفون خود را تنظیم کنید. سپس بر روی Ok کلیک کنید تا تغییرات ثبت شود.

آموزش جامع و کاربردی توضیحات صوتی در پاورپوینت

مرحله ۶: با کلیک بر روی Ok کادر زیر برای شما باز می‌شود.

آموزش جامع و کاربردی ضبط توضیحات صوتی در پاورپوینت

که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید ضبط صدا در اسلاید اول یا در اسلاید جاری آغاز شود. با کلیک بر روی گزینه مورد نظر خود به Slide Show باز گردید و توضیحات مربوط به هر اسلاید را بخوانید تا ضبط شود. برای رفتن به اسلاید بعدی کافی است کلیک کنید. پس از اتمام ضبط پیغام زیر را دریافت می‌کنید.

آموزش جامع و کاربردی ضبط  توضیحات صوتی در پاورپوینت

اگر بر روی گزینه Save کلیک کنید تغییرات زمان‌بندی اعمال می‌شود در غیر این صورت اگر گزینه Don’t Save را انتخاب کنید بدون زمان‌بندی جدید ثبت می‌شود.

امیدواریم از مطالعه‌ مقاله آموزشی، آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت لذت برده و با دیگر آموزش‌های سایت فراز سافت همراه باشید. منتظر نظرات و سؤالات شما در قسمت دیدگاه هستیم.

کاملترین نرم افزار آموزش تایپ ده انگشتی رو همین حالا امتحان کن !


اطلاعات بیشتر

من این کار رو کردم نشد

ضبط صدا خیلی به دردم می خوره ممنون که آموزش دادین.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

تایپ ده انگشتی را قورت بده !هم اکنون این کتاب ارزشمند را دانلود کنید

گاوصندوق محافظ قدرتمند فایل‌هانرم افزاری قدرتمند برای محافظت از فایل‌های ارزشمند شما در برابر سرقت، هک شدن، کپی شدن، حذف، مشاهده و سایر دسترسی‌های غیر مجاز. با این نرم افزار کامپیوتر خود را به یک گاوصندوق مجهز کنید


واسه همه چی جا هست!

اینجا یکی از هتلهای کیشه! همین حالارزروکن

 طریقه ضبط صدا در اسلاید پاورپوینت

 

اگر به جای ارائه پاورپوینت خود جلوی مخاطب ، ارائه خود را ارسال می کنید ، اما احساس می کنید اضافه کردن توضیحی صوتی به ارسال بهتر پیام کمک می کند ، می توانید توضیحات خود را در غالب صدا ضبط کنید. در اینجا نحوه انجام آن آورده شده است.چطور روی پاورپوینت صدا ضبط کنیم

 

آماده سازی :

قبل از شروع پاورپوینت ، باید مطمئن شوید که مقدمات مناسب را انجام داده اید.

 

میکروفن خود را تنظیم کنید :

ابتدا به یک میکروفون احتیاج دارید. اکثر رایانه های مدرن دارای یک میکروفون داخلی هستند که کار را به اتمام می رساند ، اما سرمایه گذاری روی میکروفون USB کیفیت صدا را کمی افزایش می دهد.

 

میکروفون داخلی به طور پیش فرض به عنوان دستگاه ورودی شما تنظیم می شود ، بنابراین اگر قصد استفاده از آن برای ضبط صدا در پاورپوینت را دارید ، نیازی نیست که مراحل دیگری را برای تنظیم آن بردارید. اما اگر قصد دارید از یک میکروفون USB برای ضبط صدا  استفاده کنید ، حتماً آن را به عنوان دستگاه ورودی تنظیم کنید.

برای انجام این کار در ویندوز ، روی نماد Volume موجود در سمت راست نوار وظیفه کلیک راست کنید. در منوی ظاهر شده ،  “Open Sound Settings ” را انتخاب کنید.

 

تنظیمات صدا در ویندوز 

 

پنجره “Sound Settings” ظاهر می شود. در اینجا ، به قسمت  “Input” بروید و روی جعبه “Choose your input device.” کلیک کنید.

 

دستگاه ورودی خود را انتخاب کنید

 

اگر از میکروفون USB استفاده می کنید ، در اینجا ظاهر می شود. آن را انتخاب کنید تا آن را به عنوان دستگاه ورودی تنظیم کنید.

 

مراحل استفاده کاربران Mac بسیار مشابه است. تنها تفاوت این است که شما باید به جای کلیک راست روی نماد میزان صدا مانند Windows ، به “System Settings” بروید و  “Sound”  را انتخاب کنید. از آنجا ، مراحل همان است.

 

نگاهی به یادداشت ها و تمرین کنید :

با تنظیم میکروفون ، شما آماده هستید تا ضبط را شروع کنید ، درست است؟ خوب ، نه کاملاً اگرچه ممکن است در مقابل مخاطبی که این پاورپوینت را ارائه می دهد از نظر جسمی ایستاده نباشید ، هنوز هم باید با آن رفتار کنید که انگار هستید این به معنای یادگیری اصول اولیه است.

پس از اطمینان در تحویل خود ، زمان آن است که ضبط را شروع کنید.

 

برای ارائه خود یک Voiceover ضبط کنید :

پاورپوینتی را که می خواهید صدا را ضبط کنید ، باز کنید. به برگه “Slide Show” بروید و در گروه“Set Up” ، گزینه “Record Slide Show” را انتخاب کنید. پس از انتخاب ، یک منوی کشویی ظاهر می شود. در اینجا ، می توانید شروع کنید تا ضبط صدا را از ابتدا یا از اسلایدهای فعلی شروع کنید. اگر تصمیم دارید ضبط را از اسلایدهای فعلی شروع کنید ، اطمینان حاصل کنید که در اسلایدی هستید که می خواهید ضبط را از آن شروع کنید.

در این مثال ، “ضبط از ابتدا” را انتخاب می کنیم.

 

ضبط ارائه از ابتدا

 

اکنون ، در حالت تمام صفحه خواهید بود. متوجه خواهید شد که چند ابزار اضافی ظاهر می شود ، از جمله یک دکمه ضبط در گوشه سمت چپ بالای صفحه. وقتی آماده شروع ضبط شدید ، روی این دکمه کلیک کنید.

 

دکمه ضبط را انتخاب کنید

چطور روی پاورپوینت صدا ضبط کنیم

هنگامی که دکمه ضبط را انتخاب می کنید ، یک تایمر شمارش معکوس ظاهر می شود و بین کلیک کردن روی دکمه و شروع ضبط ، تأخیر سه ثانیه ای به شما می دهد.

 

تایمر شمارش معکوس

 

اکنون می توانید شروع به ضبط کردن صدای خود کنید! با کلیک روی پیکان سمت راست ، به ارائه ادامه دهید تا به اسلایس بعدی بروید.

 

در ضبط ارائه به جلو بروید

 

می توانید با فشار دادن دکمه مکث در گوشه بالا سمت چپ پنجره ، ضبط را مکث کنید. ضبط به طور خودکار هنگامی که آن را به آخرین اسلاید می برید به پایان می رسد. از طرف دیگر ، می توانید دکمه توقف را نیز که در گوشه سمت چپ بالای صفحه قرار دارد ، فشار دهید.

 

مکث یا متوقف کردن ضبط

 

اگر می خواهید روایت خود را پخش کنید ، می توانید دکمه پخش را انتخاب کنید.

 

ضبط دوباره

 

یک نماد بلندگو در گوشه سمت راست و پایین هر اسلاید ظاهر می شود که دارای روایت ضبط شده است. همچنین می توانید با حرکت دادن روی نماد و فشار دادن دکمه پخش ، روایت خود را در هر اسلاید دوباره پخش کنید.

 

نماد بلندگو

 

اگر از روایت راضی نیستید ، کافیست این مراحل را دوباره ضبط کنید.

 

 

گردآوری:بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته 

 

 

چند گام بالاتر


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید


تخفیف های داغ لنوو(لپ تاپ،تبلت،مودم و…)


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


ارزانتر سفر کنید! بلیط زمینی وهوایی

جدیترین یخچال ها رو باکمترین قیمت بازاربخر


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

اگر به جای نمایش یک ارائه پاورپوینت، قصد دارید آن را برای فرد یا گروهی ارسال کنید و فکر می‌کنید افزودن یک توضیح صوتی می‌تواند به انتقال بهتر پیام کمک کند، می‌توانید از قابلیت ضبط صدا روی اسلایدهای پاورپوینت بهره بگیرید.

پیش از شروع به ضبط صدا روی اسلایدهای پاورپوینت باید مطمئن شوید که برخی آماده‌سازی‌های ضروری را انجام داده‌اید.

ابتدا باید یک میکروفون تهیه کنید. اغلب رایانه‌های مدرن یک میکروفن داخلی دارند که این وظیفه را انجام می‌دهند. اما خرید یک میکروفن USB موجب می‌شود که کیفیت صدایی که ضبط می‌کنید کمی بالاتر برود.

میکروفن داخلی کامپیوتر به صورت پیش‌فرض به عنوان منبع ورودی صدای کامپیوتر تنظیم شده است، بنابراین اگر قصد دارید از آن برای ضبط صدای پاورپوینت استفاده کنید، نیازی به طی مراحل دیگر ندارید. اما اگر می‌خواهید از یک میکروفن USB برای ضبط صدا استفاده کنید، باید مطمئن شوید که منبع ورودی صوت کامپیوتر روی این میکروفن تنظیم شده است.

به این منظور در ویندوز، روی آیکون حجم صدا در سمت راست نوار وظیفه راست-کلیک کنید. در منویی که ظاهر می‌شود، گزینه Open Sound Settings را انتخاب کنید.چطور روی پاورپوینت صدا ضبط کنیم

به این ترتیب پنجره Sound Settings ظاهر می‌شود. در این پنجره به سمت پایین اسکرول کنید تا به بخش Input برسید و روی گزینه Choose your input device کلیک کنید.

اگر از یک میکروفن USB استفاده می‌کنید، در اینجا باید آن را ببینید. به منظور استفاده از این میکروفن برای ضبط صدا باید آن را در این بخش انتخاب کنید.

مراحل کار برای سیستم‌های مک نیز کاملاً مشابه است. تنها تفاوت در این است که باید به بخش System Settings بروید و به جای راست-کلیک روی آیکون صدا مانند ویندوز گزینه Sound را انتخاب کنید. از اینجا به بعد مراحل کار مشابه است.

اکنون که میکروفن آماده ضبط شده است، آیا آماده شروع به ضبط صدا هستید؟ با این که ممکن است نیازی به ایستادن در برابر مخاطبان و توضیح ارائه خود نداشته باشید، اما باید طوری رفتار کنید که گویی این کار را انجام می‌دهید. معنی این حرف آن است که همه مراحل مقدماتی را طی کنید، از ارائه خود یادداشت‌برداری کنید و خود را برای بیان آن آماده بسازید.

یکی از کارهایی که به موفقیت ضبط صدا روی پاورپوینت کمک می‌کند، نوشتن یک متن سخنرانی است. این کار باید مانند یک ارائه زنده انجام یابد، در این حالت نباید طوری صحبت کنید که گویی از روی کاغذهای یادداشت چیزی را می‌خوانید. چند بار خواندن از روی یادداشت‌ها را تمرین کنید تا صدایتان طبیعی و روان باشد.

زمانی که از ارائه خود مطمئن شدید نوبت تحویل آن رسیده است و می‌توانید شروع به ضبط صدا بکنید.

ارائه پاورپوینت را باز کنید و به زبانه Slide Show بروید. در گروه Set Up، گزینه Record Slide Show را انتخاب کنید. سپس یک منوی بازشدنی ظاهر می‌شود. در این بخش می‌توانید گزینه آغاز ضبط صدا از اسلاید اول یا از اسلاید جاری را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید ضبط صدا از اسلاید کنونی آغاز شود، ابتدا مطمئن شوید در آن اسلایدی قرار دارید که می‌خواهید ضبط صدا از آن آغاز شود.

در این مثال ما گزینه «آغاز از ابتدا» (Record from Beginning) را انتخاب می‌کنیم.

اکنون در حالت تمام صفحه هستید. چند ابزار مختلف روی صفحه ظاهر می‌شوند که شامل یک دکمه ضبط صدا در گوشه چپ-بالای صفحه می‌شود. زمانی که آماده ضبط صدا شدید روی این دکمه کلیک کنید.

هنگامی که این دکمه را انتخاب کنید، یک شمارنده معکوس ظاهر می‌شود که یک تأخیر سه‌ثانیه‌ای بین زمان کلیک کردن روی دکمه و آغاز ضبط صدا ارائه می‌کند.

سپس می‌توانید روی اسلاید صحبت کنید. با کلیک کردن روی فلش سمت راست می‌توانید به اسلاید بعدی بروید و توضیحات آن را نیز بیان کنید.

امکان ایجاد مکث در ضبط صدا در هر زمان با فشردن دکمه pause در گوشه چپ-بالای پنجره وجود دارد. ضبط صدا به صورت خودکار زمانی که به اسلاید آخر برسید متوقف می‌شود. همچنین می‌توانید دکمه stop را در گوشه چپ-بالای صفحه بزنید.

اگر می‌خواهید صدای ضبط شده را بازپخش کنید، باید گزینه replay را انتخاب کنید.

یک آیکون اسپیکر در گوشه راست-پایین صفحه هر اسلایدی که دارای صدای ضبط شده است، ظاهر می‌شود. امکان بازپخش صدای ضبط شده روی هر اسلاید از طریق بردن ماوس روی این آیکون و فشردن کلید play نیز وجود دارد.

اگر از صدای ضبط شده خودتان، راضی نبودید، می‌توانید این مراحل را برای ضبط مجدد تکرار کنید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

میثم لطفی (+)

«میثم لطفی» دانش‌آموخته ریاضیات و شیفته فناوری به خصوص در حوزه رایانه است. وی در حال حاضر علاوه بر پیگیری علاقه‌مندی‌هایش در رشته‌های برنامه‌نویسی، کپی‌رایتینگ و محتوای چندرسانه‌ای، در زمینه نگارش مقالاتی با محوریت نرم‌افزار نیز با مجله فرادرس همکاری دارد.

بر اساس رای 36 نفر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چطور روی پاورپوینت صدا ضبط کنیم

سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» (Faradars) از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود.

فرادرس با پایبندی به شعار «دانش در دسترس همه، همیشه و همه جا» با همکاری بیش از ۱۸۰۰ مدرس برجسته در زمینه‌های علمی گوناگون از جمله آمار و داده‌کاوی، هوش مصنوعی، برنامه‌نویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری، آموزش‌های دانشگاهی و تخصصی، آموزش نرم‌افزارهای گوناگون، دروس رسمی دبیرستان و پیش دانشگاهی، آموزش‌های دانش‌آموزی و نوجوانان، آموزش زبان‌های خارجی، مهندسی برق، الکترونیک و رباتیک، مهندسی کنترل، مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی معماری و مهندسی عمران توانسته بستری را فراهم کند تا افراد با شرایط مختلف زمانی، مکانی و جسمانی بتوانند با بهره‌گیری از آموزش‌های با کیفیت، به روز و مهارت‌محور همواره به یادگیری بپردازند. شما هم با پیوستن به جمع بزرگ و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفری دانشجویان و دانش‌آموزان فرادرس و با بهره‌گیری از آموزش‌های آن، می‌توانید تجربه‌ای متفاوت از علم و مهارت‌آموزی داشته باشید.
مشاهده بیشتر

هر گونه بهره‌گیری از مطالب مجله فرادرس به معنی پذیرش شرایط استفاده از آن بوده و کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب، تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.

© فرادرس ۱۳۹۹

در آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت، شما یاد خواهید گرفت که چگونه صداها را در پاورپوینت ثبت کنید. با یک میکروفون مقرون به صرفه (یا گزینه داخلی ساخته شده در رایانه شما) می توانید نظرات خود را به فایل نهایی پاورپوینت برای ارائه اضافه کنید تا مخاطبان شما آن را بشنوند. پس با آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت فراز سافت همراه باشید.

حال بیایید همه چیز در مورد نحوه ضبط صدا در پاورپوینت با کیفیت بالا را یاد بگیریم:

شما ممکن است به یک استودیوی ضبط حرفه ای دسترسی نداشته باشید، اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید کیفیت صوتی صدای خود را بهبود ببخشید. برندهای سریع برای بهبود کیفیت صوتی ارائه شما وجود دارد. نکات مورد توجه در مورد نحوه ضبط صدا در پاورپوینت به صورت زیر است:

۱- به عنوان یک ارائه دهنده، همیشه یک طرح کلی یا متن برای ضبط آماده کنید. از بخش speaker notes در پاورپوینت یا print your notes استفاده کنید تا صدای خود را در مسیر نگه دارید.

۲ – یک میکروفون ارزان قیمت را به عنوان یک ارتقاء دهنده بزرگ برای میکروفون داخلی لپ تاپ خود خریداری کنید.چطور روی پاورپوینت صدا ضبط کنیم

۳ – همچنین همیشه، برای حذف سر و صدای پس زمینه در صورت امکان فن ها، دستگاه ها را خاموش کنید و درب را برای جلوگیری از حواس پرتی ها ببندید.

ابتدا به یک میکروفون احتیاج دارید. اکثر رایانه های مدرن دارای یک میکروفون داخلی هستند که کار را به اتمام می رساند ، اما سرمایه گذاری روی میکروفون USB کیفیت صدا را کمی افزایش می دهد.

میکروفون داخلی به طور پیش فرض به عنوان دستگاه ورودی شما تنظیم می شود ، بنابراین اگر قصد استفاده از آن برای ضبط صدا در پاورپوینت را دارید ، نیازی نیست که مراحل دیگری را برای تنظیم آن بردارید. اما اگر قصد دارید از یک میکروفون USB برای ضبط صدا استفاده کنید ، حتماً آن را به عنوان دستگاه ورودی تنظیم کنید.

برای انجام این کار در ویندوز ، روی نماد Volume موجود در سمت راست نوار وظیفه کلیک راست کنید. در منوی ظاهر شده ، “Open Sound Settings ” را انتخاب کنید.

پنجره “Sound Settings” ظاهر می شود. در اینجا ، به قسمت “Input” بروید و روی جعبه “Choose your input device.” کلیک کنید.

اگر از میکروفون USB استفاده می کنید ، در اینجا ظاهر می شود. آن را انتخاب کنید تا آن را به عنوان دستگاه ورودی تنظیم کنید.

مراحل استفاده کاربران Mac بسیار مشابه است. تنها تفاوت این است که شما باید به جای کلیک راست روی نماد میزان صدا مانند Windows ، به “System Settings” بروید و “Sound” را انتخاب کنید. از آنجا ، مراحل همان است.

نگاهی به یادداشت ها و تمرین کنید :

با تنظیم میکروفون ، شما آماده هستید تا ضبط را شروع کنید ، درست است؟ خوب ، نه کاملاً اگرچه ممکن است در مقابل مخاطبی که این پاورپوینت را ارائه می دهد از نظر جسمی ایستاده نباشید ، هنوز هم باید با آن رفتار کنید که انگار هستید این به معنای یادگیری اصول اولیه است.

پس از اطمینان در تحویل خود ، زمان آن است که ضبط را شروع کنید.

پاورپوینتی را که می خواهید صدا را ضبط کنید ، باز کنید. به برگه “Slide Show” بروید و در گروه“Set Up” ، گزینه “Record Slide Show” را انتخاب کنید. پس از انتخاب ، یک منوی کشویی ظاهر می شود. در اینجا ، می توانید شروع کنید تا ضبط صدا را از ابتدا یا از اسلایدهای فعلی شروع کنید. اگر تصمیم دارید ضبط را از اسلایدهای فعلی شروع کنید ، اطمینان حاصل کنید که در اسلایدی هستید که می خواهید ضبط را از آن شروع کنید.

در این مثال ، “ضبط از ابتدا” را انتخاب می کنیم.

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بخواهید روی اسلایدهای پاورپوینت حرف بزنید و آن را ضبط کنید و سپس آن اسلایدها را با ارائه خود ذخیره کنید. نرم افزارهایی برای ضبط وجود دارد …
لینک آموزش کامل:http://farsilearn.ir/education/177

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بخواهید روی اسلایدهای پاورپوینت حرف بزنید و آن را ضبط کنید و سپس آن اسلایدها را با ارائه خود ذخیره کنید. نرم افزارهایی برای ضبط وجود دارد …
لینک آموزش کامل:http://farsilearn.ir/education/177

چطور روی پاورپوینت صدا ضبط کنیم
چطور روی پاورپوینت صدا ضبط کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *