چطور روی پاورپوینت صدا بگذاریم

 
helpkade
چطور روی پاورپوینت صدا بگذاریم
چطور روی پاورپوینت صدا بگذاریم

 

نرم افزار های چند منظوره مایکروسافت آفیس مثل آفیس ورد Office Word  ، پاورپوینت Power Point و اکسل Excel جز شناخته شده ترین نرم افزارهاییست که روی اکثر کامپیوتر های ویندوزی و گهگاه غیر ویندوزی هم نصب هست . همونطور که می دونید و طبق معمول شاید هم ندونید ، یکی از کارهای جالبی که می تونید روی پاورپوینت انجام بدید ، قرار دادن صدا ، موزیک و کلا فایل صوتی در آن است . این کار رو بیشتر دانش آموزان و دانشجویانی که استادان سخت گیر دارند بعضا مجبورن انجام بدن . حالا در این پست آموزش میدم .

یه نکته مهم اینه که کلمه Insert به معنی داخل کردن ، اضافه کردن هست که در نرم افزار های ورد word و پاورپوینت powerpoint خیلی کاربرد داره . اگه این گزینه رو کلیک کنید می بینید که می تونید ، کلیپ ، موسیقی ، شکل ، تصاویر و کلی چیز دیگه وارد فایل پاورپوینت و یا ورد بکنید . پس تا اینجا متوجه شدید که هر چیزی رو خواستید وارد و یا اضافه کنید ، دنبال گزینه های دیگه نرید . یک راست به سوی insert

پاور پوینت رو باز کنید . چند تا اسلاید درست کنید ، مهم نیست چی باشه فقط اسلاید باشه . منوی Insert رو باز کنید و روی گزینه Sound ( اولین گزینه از سمت راست ) کلیک کنید. به محض کلیک روی این گزینه پنجره مربوط به باز کردن فایل صوتی میاد که باید به آدرس اون فایل صوتی برید و ok کنید . بعد از این کار پنجره ای باز میشه که می پرسه می خواهید این آهنگ چطور روی فایل نواخته بشه . به صورت اتوماتیک و یا موقعی که کلیک کنید ؟ شما بسته به نیاز خودتون یک کدوم رو انتخاب کنید اما گزینه اتوماتیک بهتره .

بعد ازاین کار ، این فایل صوتی روی پاورپوینت به صورت تک اسلاید اجرا میشه . برای اینکه موقع رفتن به اسلاید بعدی صدا قطع نشه ادامه رو بخونید .

چطور روی پاورپوینت صدا بگذاریم

گذاشتن صدا روی پاور پوینت

 

الان باید آیکون بلندگوی زرد رنگی رو روی فایل پاورپوینت خود ببینید . روی این آیکون دوبار کلیک کنید تا پنجره مربوط به تنظیماتش باز بشه . در این قسمت کافیست پنجره Play Sound رو باز کنید و گزینه Play Across Slides رو انتخاب کنید . کار تمومه . حالا با زدن دکمه F5 ، نتیجه کارتون رو ببینید .

 

تنظیمات صدا برای تمام اسلایدها در پاورپوینت

 

محمدرضا امين زاده هستم ، مهندس الكترونيك و سردبير مجله علم فردا . علاقه زیادی به سخت افزار دارم ، اگه فرصتی بمونه در زمینه ادیت فیلم و تصویر و طراحی رابط کاربری وب و اندروید مطالعه و تمرین می کنم .

نوشتن مطالب آموزشی به زبان ساده و قابل فهم برای همه ، کار بسیار سختیه . از طرفی ، نگهداری یک وب سایت آموزشی خرج داره ! اگر براتون امکان داره لطفا با پرداخت مبلغ کمی در هزینه های سایت سهیم باشید تا ما هم بتونیم با خیال راحت براتون بنویسیم و به سوال ها تون پاسخ بدیم .
حمایت مالی از علم فردا

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

سوال امنیتی *
دو
 + 
نُه
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

این صدا با گوشی قابل پخش نیست. برنامه ای که باید نصب کنم چیه؟

سلام ببخشید اگه بخایم چندین صدا بزاریم باید چکار کنیم؟؟!!

سلام خسته نباشید.خیلی مفید بود.ممنون

سلاام
اگ بخوام برای اسلایدی صدانذاریم چکنیم؟

سلام.
ممنون از مطالب مفیدتون.
من اسلایدم رو صداگذاری کردم برای خودم صدا پخش میشه اما وقتی روی سایت آپ میکنم و بقیه دانلود میکنم براشون صدا پخش نمیشه.مشکل از چی می‌تونه باشه

سپاس عالی بود خلاصه و مفید و کاربردی

مرسی مطالبت عالیییی بود ❤

سلام من میخوام یه ده اسلایدی بسازم و یه اهنگ تو متن کار بزارم که تو همه ی اسلایدها پخش بشه
و از اون طرف میخوام یه اهنگ تو اسلاید پنجم بزارم که فقط تو همون اسلاید پخش بشه
البته میخوام وقتی اهنگ متن به اهنگ اسلاید پنجم رسید خود به خود قطع بشه و بعد از تموم شدن اسلاید پنجم دوباره اهنگ متن پخش بشه
میخوام از اهنگ از ادامش پخش بشه از اول نه
و اینکه اگه به جز برش راه دیگه ای دارید ممنون میشم کمکم کنید

باسلام وتشکر از مطالب کاربردی و وقتی رو که برای پاسخگویی قرار دادید.سوالم این هست که وقتی یک مزیک برای تمامی اسلایدهای پاور قرار دادیم،اگر یک اسلاید یک صوت مجزا داشته باشد تداخل بین موزیک بک گراند پاور وصوت اسلاید مورد نظر ایجاد میشه چی کار کنم که موزیک بک گراندوقتی به این اسلاید رسید قطع شود وبعد از این اسلاید مجدد فعال شود؟به پاسخ این سوال نیاز مبرم دارم.سپاس از توجه شما خوبان.

سلام
من میخوام آهنگی که روی یک پاور پوینت هست رو برای خودم بردارم و ذخیره کنم
چطور میتونم اینکارو انجام بدم؟
سپاس و قدردانی

سلام
معلم مون به ما گفته که سوالات چهار گزینه ای درست کنیم که با کلیک روی گزینه صحیح صدا گزینه صحیح بدهد و اگر روی گزینه اشتباه کلیک کنیم صدای اشتباه بدهد برای مثال آژیر

سلام با آفیس 2007 اسلایدهایی ساختم با اهنگ اتومات تا اخر اجرای اسلایدها. موقع ذخیره می خوام آهنگ بهش بچسبه همه جا قابل پخش باشه و غیر قابل ویرایش کپی یا سوءاستفاده های مشابه. فقط اتومات اجرا بشه. همه ی کاراشو انجام دادم حتی در قسمت رایت روی cd اهنگ رو به همراهش ذخیره کردم ولی آهنگ یه همراه کلی آیکن در داخل یک فولدر به همراه پاور پوینت اصلی ذخیره شده که قابل حمل و نقل به هر سیستمی هست. می خوام اهنگ رو بهش بچسبونم. لطفا کمک کنید با تشکر

خیلی خوب بود

لطفا صداگذاری برروی فیلم نه اسلاید تکی را در پاور پوینت 2016 بفرمایی متشکرم از راهنمایی شما

واقعا عالی بود مرسی از کار خوبتون

خیلی مردی

سلام من هر کاری میکنم نمی تونم اجراش کنم چون وقتی آدرس موسیقی رو بهش میدم نمی تونه پیداش کنه مگه اینکه بزنم رو گزینه All files که به معنی تمام فایل ها هست حتی اونهایی که برنامه هستند رو هم نشون بده و وقتی هم که اینجوری پییداش میکنه ، انتخابش میکنم این پیام رو برام میاره که میگه پاور پوینت نمی تونه این فایل رو باز کنه خیلی عجله دارم لطفا راهنماییم کنید.

سلام
ببخشید من چند تا اسلاید درست کردم اما فایل اهنگام اجرا نمیکنه نوشته پاورپوینت نمیتونه این فایل رو اجرا کنه
ممنون میشم کمکم کنید

خیلی ممنونم خیلی کمکم کرد عالی بود?❤❤❤❤❤

سپاس

چطور روی پاورپوینت صدا بگذاریم

دانلود فیلم

دانلود فیلم هندی جدید

خرید فالوور واقعی

خرید فالوور اینستاگرام

پشتیبانی محصولات

مشاهده منو

خانه » آموزش پاورپوینت powerpoint بصورت تصویری و گام به گام » آموزش کامل ضبط صدا در پاورپوینت + (فیلم)

آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا و توضیحات صوتی در پاورپوینت، چگونه می‌توانیم توضیحات خود را بر روی هر اسلاید پاورپوینت ضبط کنیم؟ در این آموزش به شیوه ای آسان و سریع نحوه ضبط صدا در پاورپوینت را یاد خواهید گرفت.

چطور روی پاورپوینت صدا بگذاریم

شما ممکن است فکر کنید از برنامه مایکروسافت پاورپوینت به عنوان برنامه‌ای برای صحبت کردن با مخاطب استفاده می‌شود. اما اگر مخاطب در همان اتاق شما قرار نگیرد چه کار باید کرد؟

به همین دلیل است که افزودن و ضبط صدا در پاورپوینت بسیار مفید است. شما می توانید صدای خود را درست در داخل پاورپوینت ضبط کنید و آن را پخش کنید در حالی که بیننده مشغول تماشای اسلاید است. از همه مهمتر، صدا همگام سازی شده با زمان‌بندی‌های اسلاید ها است.

آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت

در آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت، شما یاد خواهید گرفت که چگونه صداها را در پاورپوینت ثبت کنید. با یک میکروفون مقرون به صرفه (یا گزینه داخلی ساخته شده در رایانه شما) می توانید نظرات خود را به فایل نهایی پاورپوینت برای ارائه اضافه کنید تا مخاطبان شما آن را بشنوند. پس با آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت فراز سافت همراه باشید.

حال بیایید همه چیز در مورد نحوه ضبط صدا در پاورپوینت با کیفیت بالا را یاد بگیریم:

شما ممکن است به یک استودیوی ضبط حرفه‌ای دسترسی نداشته باشید، اما این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید کیفیت صوتی صدای خود را بهبود ببخشید. برندهای سریع برای بهبود کیفیت صوتی ارائه شما وجود دارد. نکات مورد توجه در مورد نحوه ضبط صدا در پاورپوینت به صورت زیر است:

۱- به عنوان یک ارائه دهنده، همیشه یک طرح کلی یا متن برای ضبط آماده کنید. از بخش speaker notes در پاورپوینت یا print your notes استفاده کنید تا صدای خود را در مسیر نگه دارید.

۲‌- یک میکروفون ارزان قیمت را به عنوان یک ارتقاء دهنده بزرگ برای میکروفون داخلی لپ تاپ خود خریداری کنید.

۳‌- همچنین همیشه، برای حذف سر و صدای پس زمینه در صورت امکان فن ها، دستگاه ها را خاموش کنید و درب را برای جلوگیری از حواس پرتی ها ببندید.

این مطلب میتواند برای شما مفید باشد: آموزش سریع و آسان ساخت پاورپوینت (راهنمای مبتدی)

در این فیلم بصورت مختصر و سریع نحوه افزودن صدا به پاورپوینت را به شما یاد خواهیم داد. برای توضیحات بیشتر به ادامه همین مطلب مراجعه کنید :

اکنون بگذارید در آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت مراحل گام به گام نحوه تنظیم ضبط صدا مناسب، ضبط حرفه‌ای ارائه  و اضافه کردن آن به اسلایدهای پاورپوینت را به همراه تصویر به شما آموزش دهیم.

مرحله اول: میکروفن خود را تنظیم کنید

قبل از اینکه شما شروع به ضبط صدا در پاورپوینت کنید، مطمئن شوید که میکروفون شما وصل شده و آماده ضبط است. این که شما در Windows یا macOS باشید، در هر صورت توانایی دسترسی به تنظیمات دستگاه‌های صوتی و تنظیم میکروفون پیش فرض خود را خواهید داشت.

توجه داشته باشید که شما نمی‌توانید دستگاه را برای ضبط یا تنظیم میزان صدا برای میکروفون را در داخل پاورپوینت تغییر دهید، پس قبل از ورود به پاورپوینت، آن را برای ضبط تنظیم و آماده کنید.

آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت

مرحله دوم: ضبط فشرده در پاورپوینت

ابتدا برای ضبط در پاور پوینت به نوار ابزار موجود در پاورپوینت بروید و تب Slide Show انتخاب کنید. با کلیک بر روی تب Slide Show لیستی از گزینه‌ها برای ایجاد تغییر  قابل دسترسی است.

آموزش جامع پاورپوینت

اطمینان حاصل کنید که برای ضبط صدا در پاورپوینت شما در اولین اسلاید، زمان بندی برای کل اسلایدها اعمال کرده‌ باشید. حال بر روی گزینه Record Slide Show کلیک کنید. با کلیک بر روی آن دو گزینه برای تنظیم کردن نشان داده می‌شود:

۱‌-  Slide and animation timings: اگر می‌خواهید زمان بندی‌های اسلایدهای خود را تنظیم کنید این گزینه را انتخاب نکنید. اساساً این گزینه به شما اجازه می‌دهد تا روایت خود را با اسلایدها همگام سازی کنید پس بهتر است این گزینه را ترک کنید.

۲‌- Narrations, ink, and laser pointer: این گزینه به شما اجازه می‌دهد تا آهنگ‌های صوتی ضبط شده را چک کنید، حتی اگر از جوهر یا اشاره‌گر برای اضافه کردن به تصاویر استفاده نکنید.

آموزش پاورپوینت

قبل ازشروع ضبط صدا، مطمئن شوید که کاملاً آماده هستید. به محض این که بر روی Start Recording آن کلیک می‌کنید، پاورپوینت شروع به ضبط صفحه و صوت شما می‌کند.

مرحله سوم: روایت خود را ضبط کنید

در این مرحله می‌توانید روایت یا متن مورد نظر خود را ضبط کنید. هنگامی که شما Start Recording کلیک می‌کنید یک پنجره سفید بزرگ و کامل برای شما نمایش داده می‌شود و همزمان شروع به ضبط صدا از میکروفون شما می کند.

در گوشه بالا سمت چپ پنجره، یک پنجره ضبط کوچک با یک شمارنده زمان اجرا و سایر گزینه‌های دیگر خواهید دید. از آن می‌توانید برای اندازه مدت طول ارائه خود استفاده کنید. شما می توانید از کلیدهای جهت دار روی صفحه کلید خود را برای تغییر بین اسلایدها در حین ضبط استفاده کنید. از فلش راست برای پرش به اسلاید بعدی یا فلش سمت چپ برای حرکت به اسلاید قبلی در پاورپوینت استفاده کنید.

آموزش پاورپوینت

اساساً، پاورپوینت ضبط دقیقا همان چیزی است روی صفحه نمایش شما به همراه صدا ضبط شده شما هنگامی که با میکروفون صحبت می‌کنید. برای خاتمه دادن ضبط صدا، هنگامی که کارتان به پایان رسید، روی دکمه X در گوشه سمت راست بالای پنجره ضبط کلیک کنید.

توجه کنید اگر شما یک مانیتور دوگانه دارید و می توانید از Presenter View استفاده کنید که یک پیش نمایش از اسلاید بعدی شما به همراه یادداشت‌های سخنرانی را در یک صفحه دوم قرار می‌دهد. برای استفاده از Presenter View به تب Slide Show بروید و گزینه‌ Use Presenter View را فعال کنید.

آموزش پاورپوینت

مرحله چهارم: استفاده از حاشیه نویسی (اختیاری)

هنگامی که شما ارائه خود را در پاورپوینت ضبط می‌کنید، می‌توانید حاشیه نویسی را به پاورپوینت خود اضافه کنید. برای این کار شما می‌توانید از یک قلم دیجیتال، برجسته یا اشاره‌گر لیزری برای اضافه کردن نشانه‌ها استفاده کنید.

برای استفاده از حاشیه نویسی، مکان‌نما خود را در گوشه پایین سمت چپ نمایش در حین ضبط ارائه حرکت دهید. ابزار اضافی وجود دارد که می توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. برای یک حاشیه نویسی، روی نماد سوم سمت چپ کلیک کنید تا از یکی از ابزارها انتخاب شود.

آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت

چطور روی پاورپوینت صدا بگذاریم

پس از انتخاب یک ابزار، شما می‌توانید طرحی را بر روی اسلاید خود بکشید تا حاشیه نویسی را اضافه کنید. توجه داشته باشید که با این کار اسلاید اصلی را تغییر نمی‌دهد، اما آن را به نسخه ثبت شده ارائه شما اضافه می‌کند. مخاطبان این حاشیه نویسی را در هنگام تماشای نسخه ضبط شده ارائه شما مشاهده می‌کنند.

مرحله پنجم: بازنشانی زمان بندی ارائه به عنوان مورد نیاز

در نظر می‌گیریم که شما صوتی کامل و موفق داشتید، اما زمان‌بندی تغییرات اسلاید شما کمی کم شده است. این هیچ مشکلی نیست شما می‌توانیم به راحتی روند تنظیم زمان‌بندی اسلاید خود را مجدداً راه اندازی کنید.

برای انجام این کار، اطمینان حاصل کنید که شما در تب Slide Show قرار دارید حال بر روی گزینه Repearse Timings کلیک کنید. ارائه شما به حالت تمام صفحه می رود و شما می‌توانید از کلیدهای  arrow برای تغییرات اسلایدها و برای تنظیم زمان‌بندی‌های جدید استفاده کنید.

آموزش جامع و کاربردی ضبط توضیحات صوتی در پاورپوینت

اکنون که کار شما به اتمام رسید، می‌توانید ارائه خود را به مخاطبان‌تان ارسال کنید. هنگامی که آنها را پاورپوینت ارائه شده‌ شما را باز می کنند، صدا ضبط شماه به همراه آن  باز و پخش می‌شود.

همچنین بخوانید: صفحه کلید استاندارد فارسی + (آموزش تصویری و گام به گام)

اگر نمی‌خواهید صدا ضبط را با زمان‌بندی برای یک نمایش کامل ضبط کنید، گزینه دیگری برای اضافه کردن صدا به هر اسلاید انتخاب شده  وجود دارد.

برای انجام این کار روی تب Insert در نوار ابزار پاورپوینت کلیک کنید. در سمت راست نوار، گزینه Audio را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید. پیش از انتخاب این گزینه، مطمئن شوید که تنظیمات  میکروفون را  سیستم خود انجام داده اید.

آموزش جامع و کاربردی ضبط صوت در پاورپوینت

در اینجا یک منوی کشویی برای شما ظاهر می شود که می‌توانید کلیپ‌های صوتی را که در برنامه های دیگر ثبت کرده اید با استفاده از گزینه Audio On My PC اضافه کنید و یا با کلیک روی Audio Record فایل صوتی خود را درون پاورپوینت ضبط کنید.

آموزش جامع و کاربردی ضبط  در پاورپوینت

اگر گزینه Record Audio را انتخاب کنید، یک پنجره جدید را مشاهده خواهید کرد که در آن می‌توانید دکمه قرمز را برای ضبط صدا در پاورپوینت فشار دهید و آن را به صورت مستقیم در اسلاید خود قرار دهید.

این مطلب برای شما میتواند مفید باشد: آموزش جامع و گام به گام قرار دادن فیلم در پاورپوینت (تصویری)

مراحل زیر را برای ضبط توضیحات در پاورپوینت را انجام دهید:

مرحله ۱: ابتدا یک میکروفون به سیستم خود اضافه کنید.

مرحله ۲: مایکروسافت پاورپوینت خود را باز و بر روی تب Slide Show کلیک کنید.

مرحله ۳: به قسمت Set up بروید و بر روی گزینه Record Narration کلیک کنید.

آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت

مرحله ۴: با کلیک بر روی گزینه Record Narration کادر محاوره‌ای زیر برای شما باز می‌شود.

آموزش جامع و کاربردی ضبط توضیحات صوتی در پاورپوینت

مرحله ۵: در این مرحله می‌توانید تنظیمات میکروفون خود را انجام دهید. برای انجام این کار بر روی Set Microphone Level در کادر Record Narration کلیک کنید تا کادر محاوره‌ای Microphone Check برای شما باز شود. شما با استفاده از اهرم لغزنده موجود در کادر می‌توانید صدای میکروفون خود را تنظیم کنید. سپس بر روی Ok کلیک کنید تا تغییرات ثبت شود.

آموزش جامع و کاربردی توضیحات صوتی در پاورپوینت

مرحله ۶: با کلیک بر روی Ok کادر زیر برای شما باز می‌شود.

آموزش جامع و کاربردی ضبط توضیحات صوتی در پاورپوینت

که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید ضبط صدا در اسلاید اول یا در اسلاید جاری آغاز شود. با کلیک بر روی گزینه مورد نظر خود به Slide Show باز گردید و توضیحات مربوط به هر اسلاید را بخوانید تا ضبط شود. برای رفتن به اسلاید بعدی کافی است کلیک کنید. پس از اتمام ضبط پیغام زیر را دریافت می‌کنید.

آموزش جامع و کاربردی ضبط  توضیحات صوتی در پاورپوینت

اگر بر روی گزینه Save کلیک کنید تغییرات زمان‌بندی اعمال می‌شود در غیر این صورت اگر گزینه Don’t Save را انتخاب کنید بدون زمان‌بندی جدید ثبت می‌شود.

امیدواریم از مطالعه‌ مقاله آموزشی، آموزش جامع و کاربردی ضبط صدا در پاورپوینت لذت برده و با دیگر آموزش‌های سایت فراز سافت همراه باشید. منتظر نظرات و سؤالات شما در قسمت دیدگاه هستیم.

کاملترین نرم افزار آموزش تایپ ده انگشتی رو همین حالا امتحان کن !


اطلاعات بیشتر

من این کار رو کردم نشد

ضبط صدا خیلی به دردم می خوره ممنون که آموزش دادین.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

تایپ ده انگشتی را قورت بده !هم اکنون این کتاب ارزشمند را دانلود کنید

گاوصندوق محافظ قدرتمند فایل‌هانرم افزاری قدرتمند برای محافظت از فایل‌های ارزشمند شما در برابر سرقت، هک شدن، کپی شدن، حذف، مشاهده و سایر دسترسی‌های غیر مجاز. با این نرم افزار کامپیوتر خود را به یک گاوصندوق مجهز کنید

فرض کنید می‌خواهید یک موسیقی ملایم بر روی کل اسلایدهای شما قرار گیرد. برای این کار، مراحل زیر را طی کنید:

۱- روی اسلاید اول کلیک کنید.

۲- در تب Insert روی دکمه Audio و سپس روی Audio on My PC کلیک کنید:

چطور روی پاورپوینت صدا بگذاریم

۳- روی آیکون فایل صوتی که روی اسلاید ظاهر شده کلیک کنید و به تب PLAYBACK بروید.

۴- مطابق تصویر زیر، تیک گزینه‌های مشخص شده را بزنید:

توضیح گزینه‌ها:

Start Automatically : باعث می‌شود به محض شروع SlideShow پخش صدا نیز شروع شود.

Play Across Slides : باعث می‌شود صدا در کل اسلایدها شنیده شود.

Loop until Stopped : باعث می‌شود اگر صدا به انتها رسید، دوباره از ابتدا پخش شود.

Hide During Show : باعث می‌شود آیکون صدا در اسلاید دیده نشود.

نکته جالب:

این موضوع سؤال خیلی‌ها بوده و هست بنابراین همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، در آفیس ۲۰۱۳ مایکروسافت گزینه‌ای در نظر گرفته با عنوان Play in Background که با انتخاب آن، در حقیقت همه تیک‌های بالا را زده‌اید! یعنی کافی بود من همان ابتدا بگویم که روی این گزینه کلیک کنید! کار را خیلی راحت‌تر کرده!

موفق باشید؛حمید رضا نیرومند


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن

فرض کنید می‌خواهید یک موسیقی ملایم بر روی کل اسلایدهای شما قرار گیرد. برای این کار، مراحل زیر را طی کنید:۱- روی اسلاید اول کلیک کنید.۲- در تب Insert روی دکمه Audio و سپس روی Audio on My PC کلیک کنید:

 

چطور روی پاورپوینت صدا بگذاریم

 ۳- روی آیکون فایل صوتی که روی اسلاید ظاهر شده کلیک کنید و به تب PLAYBACK بروید.۴- مطابق تصویر زیر، تیک گزینه‌های مشخص شده را بزنید:

 

توضیح گزینه‌ها:Start Automatically : باعث می‌شود به محض شروع SlideShow پخش صدا نیز شروع شود.Play Across Slides : باعث می‌شود صدا در کل اسلایدها شنیده شود.Loop until Stopped : باعث می‌شود اگر صدا به انتها رسید، دوباره از ابتدا پخش شود.Hide During Show : باعث می‌شود آیکون صدا در اسلاید دیده نشود.نکته جالب:این موضوع سؤال خیلی‌ها بوده و هست بنابراین همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، در آفیس ۲۰۱۳ مایکروسافت گزینه‌ای در نظر گرفته با عنوان Play in Background که با انتخاب آن، در حقیقت همه تیک‌های بالا را زده‌اید! یعنی کافی بود همان ابتدا بگویم که روی این گزینه کلیک کنید! کار را خیلی راحت‌تر کرده است!

 

منبع : aftab.cc

 

چند گام بالاتر

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


آموزش زبان را با یک جلسه رایگان شروع کن


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید

بااین بسته آموزشی آموزگار کودک خود باشید


ارزانتر سفر کنید! بلیط زمینی وهوایی


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی

دلت کیک خونگی میخواد،فرصت درست کردن نداری؟

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی

جدیترین یخچال ها رو باکمترین قیمت بازاربخر


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

ورود و ثبت نام

وبلاگ

اگر تصمیم به خواندن این مقاله گرفته‌اید به احتمال زیاد به دنبال پاسخ به این سوال هستید که: چگونه روی پاورپوینت خود فایل صوتی (آهنگ) بگذاریم؟ همانطور که می‌دانید یکی از بهترین راه‌های تاثیرگذاری یک ارائه استفاده از فایل‌های صوتی است که کاربرد مناسب این روش باعث ساخت یک قالب پاورپوینت حرفه‌ای می‌شود.

این فایل صوتی ممکن است که یک موسیقی بیکلام یا یک آهنگ پر انرژی باشد که استفاده از این آهنگ‌ها بیشتر برای تیزرهای تبلیغاتی یا آلبوم‌های عکس کاربرد دارد. همچنین ممکن است که صدا یا یک فایل صوتی مرتبط با یک موضوع در ارائه شما باشد. در ادامه مطلب سعی می‌کنم بصورت کامل در مورد افزودن فایل صوتی و تنظیمات مربوط به یک صوت در نرم افزار پاورپوینت توضیح دهم، پس با ما همراه باشید.

این آموزش مخصوص نسخه‌های پاورپوینت 2010 تا 2019 است. با مراجعه به مطلب دانلود پاورپوینت می‌توانید جدیدترین نسخه‌های پاورپوینت را دانلود و نصب نمایید.

چطور روی پاورپوینت صدا بگذاریم

برای افزودن فایل صوتی به پاورپوینت، ابتدا بروی سربرگ Insert کلیک کنید و از کادر گروه Media، مطابق تصویر زیر Audio را انتخاب کنید.

سپس از منوی باز شده Audio On My PC را انتخاب کنید. و فایل صوتی مورد نظر خود را وارد نرم افزار پاورپوینت کنید.

با اضافه کردن فایل صوتی به اسلاید پاورپوینت زبانه‌ی جدیدی به نام Playback به سربرگ‌های پاورپوینت اضافه خواهد شد، که ابزارها و امکانات لازم جهت ویرایش و شخصی سازی فایل صوتی را به کاربران می‌دهد.

اولین گروهی که در تنظیمات Playback با آن سر رو کار داریم گروه “Bookmarks” است. کلمه Bookmark به معنی نشانه گذاری کردن یا علامت زدن است. احتمالا از این گزینه در همه‌ی مرورگرها برای نشانه گذاری صفحات وب استفاده کرده‌اید. کاربرد این گزینه در نرم افزار پاورپوینت کاملا شبیه به استفاده آن در مرورگرهاست فقط با این تفاوت که به جای نشانه گذاری صفحات وب از آن برای نشانه گذاری قسمتی از صوت یا آهنگ استفاده می‌شود.

در واقع گاهی اوقات ما قصد داریم که فقط قسمت‌هایی از یک فایل صوتی را پخش کنیم. در این مواقع با بوک مارک کردن آن قسمت از فایل صوتی به راحتی در زمان اجرای فایل، به آن‌ها دسترسی خواهیم داشت. برای بوک مارک کردن صوت، ابتدا بر روی قسمتی از آن که نیاز به نشانه‌گذاری دارد کلیک کرده و سپس Add Bookmark را انتخب کنید. همانطور که مشاهده می‌کنید، دایره‌ای زرد رنگ در قسمت انتخاب شده به نمایش در خواهد آمد که می‌توانید در زمان ارائه از آن استفاده کنید.

استفاده از بوک مارک محدودیتی ندارد و شما می‌توانید از چندین بوک مارک برای یک فایل صوتی استفاده کنید. همچنین برای حذف بوکمارک‌ها کافی است که بوکمارک مورد نظر را انتخاب کنید و گزینه Remove Bookmark را انتخاب کنید.

شما می‌توانید با استفاده از کادر گروه Editing بازه زمانی پخش صدا را مشخص کنید. برای اینکار ابتدا فایل صوتی را انتخاب کنید و در گروه Editing بر روی Trim Audio کلیک کنید.

همانطور که می‌بینید پنجره جدیدی به نام Trim Audio باز می‌شود. شما می‌توانید با تنظیم Start Time زمان شروع صدا و با استفاده از End Time زمان پایان فایل صوتی را مشخص کنید. (همچنین شما می‌توانید با استفاده از نوار سبز و قرمز تعبیه شده در ابتدا و انتهای فایل صوتی، زمان بندی اجرا را مشخص کنید)

با تنظیم گزینه Fade in و Fade out می‌توانیم صوت را دچار محو شدگی کنیم. به عنوان مثال در صورتی که Fade in را بر روی 1 ثانیه و Fade Out را بر روی 10 ثانیه تنظیم کنیم در هنگام پخش، صدا از ثانیه‌ی 1 بصورت آرام شروع می‌شود و هر چه به ثانیه‌ی 10 نزدیک‌تر شود، بلندی صدا بیشتر ‌می‌شود.(البته استفاده از این گزینه زیاد رایج نیست.)

اگر قصد دارید که فایل صوتی شما در تمام اسلاید‌ها پخش شود یا امکاناتی از این دست، می‌توانید تنظیمات گروه Audio Option را بصورت زیر شخصی سازی کنید:

بخش Volume: با کلیک بر روی Volume، کادری شامل 4 گزینه Low (صدای پایین)، Medium (صدای متوسط)، High (صدای بلند)، Mute (بدون صدا) باز می‌شود که می‌توانید کیفیت دلخواه خود را در هنگام پخش مشخص کنید.

بخش Play Across Slides: با فعال کردن این حالت، فایل صوتی انتخاب شده در مابقی اسلاید‌ها نیز پخش می‌شود.

بخش Loop until Stopped: کلمه “Loop” به معنای تکرار است و با فعال کردن این گزینه، فایل صوتی تا زمانی که بر روی گزینه Stop کلیک نکنید پخش خواهد شد و در صورتی که زمان صوت تمام شود دوباره از اول پخش خواهد شد.

بخش Hide During Show: با تیک دار کردن این گزینه آیکون فایل صوتی در زمان اجرای اسلاید ظاهر نمی‌شود.

بخش رRewind after Playing: با فعال کردن این گزینه پس از اتمام فایل، صوت به ابتدای خود بر می‌گردد.

وقتی شما فایل صوتی خود را وارد پاورپوینت می‌کنید، در سربرگ Playback مقدار Audio Style به طور پیشفرض بر روی No Style تنظیم شده است. و شما می‌توانید طبق توضیحاتی که در بالا داده شد، تنظیمات صوت خود را مدیریت کنید. اما در گروه Audio Style گزینه‌ای به‌‌ نام Play in Background نیز وجود دارد که با فعال کردن این گزینه، نرم افزار پاورپوینت، تنظیمات گروه Audio Options را مطابق تصویر بر روی فایل صوتی شما اعمال می‌کند.

در صورتی که نیاز به تنظیم خاصی مثل برش صدا یا تنظیمات مربوط به نشانه‌گذاری فایل صوتی ندارید و فقط قصد دارید یک صوت یا آهنگ شما در تمام اسلاید‌ها پخش شود می‌توانید با فعال کردن این گزینه تنظیمات مربوط به قرار دادن صدا را خیلی سریع و با فشردن یک کلیک، بر روی پاورپوینت اعمال کنید.

گاهی نیاز دارید که چند آهنگ یا فایل صوتی را در اسلایدهای خود قرار دهید به عنوان مثال قصد دارید که از اسلاید 1 تا 11 یک آهنگ و از اسلاید 11 به بعد یک آهنگ را پخش کنید. برای اینکار باید از سربرگ Animation استفاده کنید. در واقع پخش شدن یک صوت یا آهنگ در پاورپوینت توسط انیمیشن Play انجام می‌شود و ما می‌توانیم با تغییر تنظیمات این انیمیشن از چند فایل صوتی در تمپلیت پاورپوینت خودمان استفاده کنیم.

برای اینکار فایل صوتی مورد نظر خود را انتخاب کنید و بر روی سربرگ Animation کلیک کنید و Animation Pane را فعال کنید.

سپس منویی در سمت راست اسلاید باز می‌شود که تمام انیمیشن‌های ایجاد شده در یک اسلاید را نمایش می‌دهد. بر روی انیمیشن Play کلیک راست کنید و Effect Option را انتخاب کنید

پنجره‌ای به نام Play Audio ظاهر می‌شود، در قسمت Stop Playing گزینه After را فعال کنید و اسلایدی که قصد دارید فایل صوتی در آن پایان پیدا کند را وارد کنید.

در این آموزش سعی کردم تمام مطالب مربوط، برای گذاشتن صدا یا اصطلاحا صدا گذاری در پاورپوینت را توضیح دهم. اگر فکر می‌کنید مطلبی را جا انداختم یا نتونستم خوب بیان کنم در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین در صورتی که نظر یا سوالی درباره‌ی این موضوع دارید، آن را در بصورت دیدگاه با ما در میان بگذارید.

همچنین می‌توانید از قالب‌های پاورپوینت سایت مثل قالب پاورپوینت مذهبی یا قالب پاورپوینت پایان نامه برای ارائه‌هایتان استفاده کنید.

پیشنهاد می‌کنیم این مقالات را هم بخوانید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:

وبلاگ

درباره ما

تماس با ما

انتقادات و پیشنهادات

چطور روی پاورپوینت صدا بگذاریم

تبلیغات

آموزش پاورپوینت

 

قالب پاورپوینت

قالب پاورپوینت پایان نامه

قالب پاورپوینت مذهبی

قالب پاورپوینت رایگان

قالب پاورپوینت سه بعدی

قالب پاورپوینت 2019

پکیچ دانشجو

پکیچ پاورپوینت پایان نامه

قالب رزومه

نرم افزار اصلاح نیم فاصله

تمپلیت تخصصی پایان نامه

فیلم آموزش پاورپوینت در گوشی

جیب استور ارائه دهنده محصولات باکیفیت و باضمانت

ورود


نام کاربری:


رمز عبور:



Downloads-icon



تبدیل پاورپوینت به pdf و بالعکس
Downloads-icon

یکی از کارهایی که ممکن است به آن در ساخت یک ارائه و پروژه پاورپوینت (PowerPoint) نیاز داشته باشید، صدا گذاری است. اضافه کردن صدا در پاورپوینت به صورت ضبط صدا، قرار دادن آهنگ و صوت، افزودن افکت های صوتی و.. به راحتی انجام پذیر است. امروز در انزل وب روش های صدا گذاری و گذاشتن آهنگ روی پاورپوینت را آموزش خواهیم داد.

How to Add Audio or Record Sound to PowerPoint 

تاثیر گذاری پروژه های پاورپوینت مهم است و باید تا جایی که می توانید، فایل خود را کامل کنید. اگر پاوپوینت شما صدا، موزیک و یا افکت های صوتی متناسب داشته باشد، می تواند تاثیر پذیر تر شود. اگر نحوه انجام این کار را نمی دانید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید. دستورالعمل هایی که در ادامه آموزش می دهیم، در نسخه های مختلف پاورپوینت مانند ۲۰۱۰، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ و.. با روش مشابهی قابل انجام است.

اگر قصد دارید تا خودتان صحبت کرده یا صدایی را ضبط کرده و آن را مستقیما به پاورپوینت اضافه کنید، ابتدا فایل پاورپوینت مورد نظر را باز کنید. برای ضبط صدا در پاورپوینت، اسلایدی که می خواهید به آن صدا اضافه کنید را هم انتخاب کنید.

به تب Insert بروید. در قسمت گروه Media روی Audio کلیک کنید. گزینه Record Audio را انتخاب کنید.

چطور روی پاورپوینت صدا بگذاریم

با این کار پنجره زیر باز می شود.

در پنجره باز شده نام مورد نظر خود را وارد کنید و دکمه Record را بزنید تا ضبط شروع شود.

هنگامی که صحبت شما تمام شد، روی Stop کلیک کنید.

با زدن دکمه Play می توانید فایل ضبط شده را گوش دهید و در صورت تایید OK بزنید.

یک آیکن صدا به اسلاید اضافه می شود که هم نشان دهنده اضافه شدن صوت است و هم به وسیله آن می توانید صوت را کنترل کنید.

همچنین اگر می خواهید با متحرک سازی متن و.. هم پروژه خود را کامل تر کنید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش کامل متحرک سازی متن ، تصویر ، شی و.. در پاورپوینت (PowerPoint) را هم مطالعه نمایید.

برای آموزش آهنگ گذاری روی پاورپوینت، ابتدا فایل پاورپوینت مورد نظر را باز کنید. اسلایدی که می خواهید به آن صدا اضافه کنید را هم انتخاب کنید.

به تب Insert بروید. در قسمت گروه Media روی Audio کلیک کنید (برای گذاشتن چند آهنگ روی پاورپوینت از این آیتم چند بار استفاده کنید).

برای انتخاب فایل از کامپیوتر، گزینه Audio on My PC را انتخاب کنید.

حال باید فایل مورد نظر را از کامپیوتر انتخاب کنید. پس از آن دکمه Insert را بزنید.

بعد از صدا گذاشتن روی پاورپوینت می توانید فایل ضبط شده را گوش دهید و در صورت تایید OK بزنید.

یک آیکن صدا به اسلاید اضافه می شود که هم نشان دهنده اضافه شدن صوت است و هم به وسیله آن می توانید صوت را کنترل کنید.

همینطور برای تغییر اندازه اسلاید هم مطالعه مطلب آموزش ۲ روش تغییر اندازه صفحه و اسلاید در پاورپوینت برای شما کاربردی و مفید خواهد بود.

یک آیکن صدا به اسلاید اضافه می شود که می توانید صوت را به وسیله آن کنترل و مدیریت کنید.

اگر می خواهید صدا به صورت خودکار با باز شدن اسلاید پخش شود، ابتدا آیکن صدا را انتخاب کنید. با این کار تب Playback در بالای تب ها اضافه می شود. در این تب منوی کشویی Start را باز کنید. گزینه Automatically را انتخاب کنید.

همچنین برای گذاشتن آهنگ روی تمام اسلایدهای پاورپوینت ، فایل را در اولین اسلاید قرار دهید، بعد از انتخاب آیکن صوت، سپس تب Playback را باز کرده و گزینه Play in Background را انتخاب کنید.

برای برش قسمتی از صدا یا آهنگ، روی دکمه Trim Audio کلیک کنید و تنظیمات مورد نظر را اعمال کنید.

در نهایت فایل را تست کنید. برای حذف صدا از روی پاورپوینت هم فقط کافیست تا آیکن صدا اضافه شده را انتخاب کنید و آن را حذف کنید.

چگونه روی پاورپوینت در مک آهنگ بگذاریم؟ در این سیستم عامل هم باید دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

همچنین برای تنظیمات بیشتر، بعد از انتخاب آیکن صوت، می توانید تب Audio Format را باز کنید. برای پخش آهنگ روی پاورپوینت می توانید تنظیمات زیر را اعمال کنید:

برای تکرار پخش هم کافی است گزینه Loop Until Stopped را فعال کنید. برای حذف صدا از روی پاورپوینت در مک هم آیکن صدا را انتخاب کرده و با زدن دکمه Delete، آن را حذف کنید.

در پایان ممکن است بعد از آهنگ گذاشتن روی پاورپوینت حجم پاورپوینت شما هم افزایش یابد. در صورتی که با این موضوع مشکل داشتید، مطالعه مطلب آموزش ۱۰ روش موثر کاهش حجم فایل پاورپوینت (PowerPoint) را هم فراموش نکنید.

در مطلب امروز راه اضافه کردن صدا و موزیک به پاورپوینت و همینطور ضبط صدا روی اسلاید را آموزش دادیم. شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود در زمینه نحوه گذاشتن صدا روی پاورپوینت را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.


چطور روی پاورپوینت صدا بگذاریم

اگر بخواهیم یک اهنگ بر روی تمام اسلاید ها پپخش شود چکار کنیم در ضمن ایکون صدا بر روی پاور پوینت ۲۰۱۰وجود ندارد

تاسیس : تیر ماه 1390 | باز نشر مطالب تنها با کسب مجوز امکان پذیر است

Copyright © 2011-2021 Anzalweb , All Rights Reserved


طراحی و اجرا پوسته :

در رسانه ها همراه ما باشید

جدیدترین مطالب ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید

%PDF-1.5
%
1 0 obj
>>>
endobj
2 0 obj
>
endobj
3 0 obj
>/ExtGState>/XObject>/ProcSet[/PDF/Text/ImageB/ImageC/ImageI] >>/MediaBox[ 0 0 612 792] /Contents 4 0 R/Group>/Tabs/S/StructParents 0>>
endobj
4 0 obj
>
stream
xZKo814 `[l/3Y1Oڝ

آخرین بروزرسانی: دی ۱۳۹۹

در طراحی پاورپوینت حرفه‌ای باید بدانید که چطور صداگذاری در پاورپوینت را انجام بدهید. فایل‌های صوتی شامل موسیقی Music، نریشن Narration یا تکه‌ای از صدای دیگران Sound bite هستند که فرمت‌های مختلف مثل MP3،WMA ،WAV دارند و می‌توانید آنها را در اسلایدهای پاورپوینت قرار دهید.
این فایل‌های صوتی به صورت خودکار در ارائۀ پاورپوینت شما قرار می‌گیرند. لازم نیست نگران باشید که مثل نسخه‌های قبلی پاورپوینت، درست سر جای خود قرار نگیرند یا گم شوند! برای قرار دادن ویدیو در پاورپوینت هم می‌توانید به مقالۀ قبلی ما مراجعه کنید.

پیشنهاد می‌کنیم ببینید : چگونه ویدیو در پاورپوینت بگذاریم؟

۱ . به اسلاید پاورپوینتی بروید که می‌خواهید صدا Audio به آن اضافه کنید. در نوار ابزار بالای پاورپوینت، روی Insert کلیک کنید. در زبانۀ باز شده، روی Audio  که آیکون یک بلندگو را نشان می‌دهد، کلیک کنید. لیست جدیدی باز می‌شود. گزینۀ «صدا روی کامپیوترم» را انتخاب کنید.

چطور روی پاورپوینت صدا بگذاریم

۲ . پنجرۀ جدیدی باز می‌شود که فایل‌های صوتی موجود در کامپیوتر و لپتاپ شما را نشان می‌دهد. البته فایل صوتی شما می‌تواند هر جایی مثل هارد یا فلش باشد، فقط کافی است آدرس را مشخص کنید. اگر هم فولدربندی شده‌است، به فولدر مورد نظر بروید و هر فایلی که مورد نظرتان است را انتخاب و روی آن کلیک کنید. سپس کلید Insert پایین پنجره را فشار دهید.

۳ . فایل مورد نظرتان به اسلاید پاورپوینت افزوده می‌شود و بخشی از پرزنتیشن شما خواهد شد. شما می‌توانید به جای فشردن دکمۀ اینسرت، روی فلش کنار آن کلیک و گزینۀ لینک کردن به فایل را انتخاب کنید.

۴ . با انتخاب و گذاشتن فایل صدا یا موزیک، روی اسلاید پاورپوینت یک آیکون صدا و نوار ابزار پخش موسیقی در مرکز اسلاید نمایان می‌شود.۵ . می‌توانید روی همان نوار ابزار ، دکمۀ مربوط به شروع فایل را بزنید و صدا اجرا شود. همچنین می‌توانید برای تنظیم شروع خودکار فایل صوتی، در نوار ابزار بالای پاورپوینت به زبانۀ Playback بروید.

۶ . این کلید برای مدیریت و تنظیم فایل صوتی که در اسلاید پرزنتیشن گذاشته‌اید، گزینه های متفاوتی پیشنهاد می‌کند. در این نوار جدید، اگر کنار گزینۀ شروع Start روی «فلش» کلیک کنید، می‌توانید تصمیم بگیرید که فایل صدا یا موزیک به طور خودکار شروع به کار کند یا دستی فعال شود. اگر اتوماتیک را انتخاب کنید، وقتی محتوای اسلاید مورد نظر نمایش داده می‌شود، آن فایل هم به طور خودکار اجرا می‌شود.

۷ . خب، شما موفق به قرار دادن فایل صوتی در پاورپوینت شدید. حالا حتماً فایل پاورپوینت خود را ذخیره کنید تا این تغییرات اعمال شود.
وقتی کار طراحی پاورپوینت و آماده سازی نسخۀ نهایی فایل ارائۀ خود را تمام کردید، توصیه می‌کنیم آن را به فایل ویدیویی تبدیل کنید تا بتوانید به راحتی در فضای مجازی به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد می‌کنیم ببینید : تبدیل پاورپوینت به ویدیو (۲۰۱۳، ۲۰۱۶ و Mac)

مراحل صداگذاری در پاورپوینت ۲۰۱۳ هم مثل پاورپوینت ۲۰۱۶ است. برای گذاشتن فایل صوتی (صدا و موزیک) در فایل ارائه، همانطور عمل کنید که بالا آموزش دادیم.

قرار دادن فایل صوتی در پاورپوینت ۲۰۱۰ هم اتوماتیک انجام می‌شود و مراحلش مشابه مراحل صداگذاری در پاورپوینت ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ است. کمی ظاهر نوار ابزار و گزینه‌ها متفاوت است.

در قسمت Audio در نوار ابزار بالای پاورپوینت، گزینۀ audio from file را انتخاب کنید. وقتی پنجرۀ جدید باز شد، فایل مورد نظر خود را انتخاب و روی کلید Insert پایین پنجره کلیک کنید. گزینه‌هایی مشابه پاورپوینت ۲۰۱۳ را مشاهده می‌کنید که بالاتر در تصویر قبلی دیده می‌شود.
بعد از قرار گرفتن فایل صدا روی اسلاید و کلیک کردن روی آیکون بلندگویی که ظاهر می‌شود (همانند مراحل تصویری که در صداگذاری پاورپوینت ۲۰۱۶ آورده شد)، زبانۀ جدیدی به اسم ابزار صدا Audio tools بالای نوار ابزار پاورپوینت فعال می‌شود که باز هم دو گزینۀ  Format و  Playback را می‌توانید ببینید. البته کمی ظاهرشان با نسخه‌های جدیدتر پاورپوینت متفاوت است. در این نوار ابزار جدید، می‌توانید تنظیمات مورد نظر خود را پیاده کنید.

گاهی اوقات لازم است صدا ضبط کنید و داخل اسلاید بگذارید. برای اینکار مراحل زیر را انجام بدهید:

۱ . روی نوار ابزار بالای پاورپوینت روی زبانۀ Insert کلیک کنید. در قسمت Audio که با آیکون بلندگو مشخص شده و سمت چپ نوار قرار دارد می‌توانید علاوه بر گزینۀ فایل صوتی روی کامپیوتر Audio on my pc، گزینۀ Record audio را هم ببینید.

۲ . روی این گزینه کلیک کنید؛ پنجره‌ای باز می‌شود که می توانید اسم فایلتان را بنویسید. بعد دکمۀ ضبط را بزنید و صحبت کنید. یادتان نرود که باید میکروفون فعال باشد!

۳ . کارتان که تمام شد یا وسط ضبط کردن، می‌توانید دکمه توقف را بزنید و دکمۀ اجراplay را فشار دهید. به صدایی که ضبط کردید گوش کنید. اگه خوب نشده بود می توانید دوباره دکمۀ ضبط record را بزنید و از اول شروع کنید.

۴ . اگر رضایتبخش بود دکمۀ ok را بزنید و آیکون بلندگو روی صفحۀ اسلاید ظاهر می شود. می‌توانید روی آن کلیک کنید.

۵ . وقتی کادر مربوط به آیکون صدا روی اسلاید فعال شد، می‌توانید با حرکت drag و drop یعنی کلیک موس و کشیدن آیکون روی صفحه، آن را به هر جای اسلاید که می‌خواهید منتقل کنید.

۶ . وقتی روی آیکون آدیو (صدا) کلیک می کنید روی نوار بالای پاورپوینت، audio tools ظاهر می شود که زبانۀ play back  و format دارد. روی play back کلیک کنید. در نوار جدید تنظیمات دلخواه را انجام دهید.

۷ . اگر می‌خواهید در طول نمایش همۀ اسلایدهای پاورپوینت، یک فایل صوتی به عنوان پس زمینۀ کار پخش شود، می‌توانید روی گزینۀ play in background  کلیک کنید.

اینطوری به طور خودکار دو گزینۀ play across slides  و loop until stopped هم تیک می خورند. این فایل صوتی، صدای پس زمینۀ پاورپوینت شما می‌شود که با بقیۀ فایلهای صوتی موجود در ارائه فرق می‌کند. یعنی همزمان که فایل پس‌ زمینه در حال پخش است، شما می‌توانید فایل صوتی دیگری را هم اجرا کنید.

روی خود آیکون صدا که روی اسلاید است باید کلیک کنید و کلید delete را بزنید. به همین سادگی فایل صوتی شما حذف می‌شود.

توجه!

برای اینکه موقع  گذاشتن فایل Audio در پاورپوینت به مشکل برنخورید، حتماً نکاتی را که زیر عنوان توجه در متن مقاله آمده‌است، مطالعه کنید.

 

 

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

خدماتنمونه کارهاسفارش طراحیتماس با ما

© حقوق این سایت متعلق به استودیو پرزنتا می باشد.

چطور روی پاورپوینت صدا بگذاریم
چطور روی پاورپوینت صدا بگذاریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *