چطور صدا را دورگه کنیم

 
helpkade
چطور صدا را دورگه کنیم
چطور صدا را دورگه کنیم

اگر به تازگی نواختن گیتار را فرا گرفته باشید، به طور حتم می‌دانید که صدای شما در نواختن اهمیت ندارد. اما اگر به تازگی به دنبال آموختن تن صدا در تئوری موسیقی خوانندگی هستید، بی شک می‌دانید که نوع صدای شما حتی در درآمد خوانندگی‌تان هم موثر است. البته به طور قطع نمی‌توان بیان کرد که صدای کلفت یا صدای نازک بهتر است. صدایی برای خوانندگی بهتر است که با استایل خوانندگی شما متناسب باشد. برای مثال، اگر آقا هستید، بسیار خوب است که صدای شما هم کلفت باشد. در ادامه همراه ما باشید.

تن صدای خود را پایین تر بیاورید و صحبت کنید. به طور حتم، شما هم متوجه می‌شوید که چقدر صدای‌تان کلفت تر شده است. یکی از ترفتدهای کلفت کردن صدا در هنگام خوانندگی، شمرده شمرده بیان کردن کلمات آهنگ می‌باشد. البته تمامی افراد نمی‌توانند از این ترفند استفاده کنند. چرا که آن‌ها تودماغی صحبت می‌کنند و به همین خاطر، از شدت محکم بودن صدای آن‌ها کاسته می‌شود.

منظور از ترفند ماسک، حوزه لب‌ها و قسمت بینی است. حال اگر فردی از این دو ناحیه به صورتی حرف بخواند که لرزش اندکی داشته باشند، از قسمت ماسک خوانده اند. مسلما در هنگام خوانندگی نمی‌توانید در تمام قسمت‌های خوانندگی، همین گونه ادامه بدهید. در مواقعی که احساس می‌کنید که فورا به صدای ضخیم نیاز دارید، این ترفند مناسب است. صدای حاصل از استفاده از ترفند ماسک، تودماغی نیست. این همان صدای طبیعی شما است که قبلا نمی‌توانستید به گوش شنوندگان برسانید.

تنفس صحیح می‌تواند جذابیت صدای مردانه را بیشتر کند. هر بار که می‌خواهید تمرین کنید و بخوانید، شانه‌های خود را ثابت نگهدارید و شکم خود را بالا و پایین ببرید. اگر اینگونه نفس نمی‌کشید، به طور کلی اشتباه می‌کنید. شاید یکی از دلایل نازک بودن بیش از حد صدای‌تان، تنفس اشتباه شما می‌باشد. از تاثیرات تنفس صحیح این است که قدرت صدای شما افزایش پیدا می‌کند. برای پی بردن به این موضوع، چندین کلمه را مشخص کنید و به هنگام تنفس، آن‌ها را تلفظ کنید. در این حالت صدای شما بم تر به نظر می‌رسد. بدون اینکه صدای شما از ناحیه گلو، خراشیده به نظر برسد.

یکی از دلایل بسیار مهم برای صدای بسیار ریز در آقایان، ضعیف بودن تارهای صوتی حنجره‌شان است. وقتی از تارهای صوتی حرف می‌زنیم، دقیقا منظورمان ساختار تار مانند در حنجره نیست. در حقیقت، حنجره ما از دو لایه تشکیل شده است. منظور ما از تارهای صوتی، دقیقا همین دو لایه حنجره می‌باشد.چطور صدا را دورگه کنیم

افرادی که از حنجره خود برای آواز خواندن استفاده نمی‌کنند، در روند تقویت صدای خود موفق نخواهند بود. چرا که هر چه از حنجره کمتر استفاده کنید، هیچ تغییری در بهتر شدن صدای حاصل از آن، بوجود نمی‌آید. این چرخه دارای اشکال است و به همین ترتیب، شما هیچ وقت به تن صدای مطلوب خود دست پیدا نمی‌کنید.

چند شعر برای خوانندگی انتخاب کنید تا چرخه تقویت تارهای صوتی شما به سمت بهتر شدن پیش برود. سپس هر روز زمان مشخصی را به بلند خوانی آواز اختصاص بدهید. حفظ تداوم بلندخوانی در طی زمان بلند مدت، از اهداف دیگر این نوع تمرین‌ها است. سعی کنید که حوصله به خرج دهید. برای دستیابی به رمز موفقیت در خوانندگی می‌بایست صبور باشید.

توجه داشته باشید که بلند خوانی شما نباید به فریاد زدن تبدیل شود. چون با فریاد زدن، پایه و اساس سلامت حنجره خود را به خطر می‌اندازید.

تمرین صداسازی بدان معنا است که شما در هر حالتی بتوانید با تمام وسعت صدایی خودتان اجرا کنید و بخوانید. تمرین صداسازی به سبک خوانندگی ارتباط خیلی خاصی ندارد. بنابراین، از پرداختن به حاشیه‌هایی مثل تمرین صداسازی مرتبط با سبک خواندن خود داری کنید. اهمیت نپرداختن به این مسئله غیرضروری، تنها برای سلامت حنجره خودتان مناسب می‌باشد.

خیلی از افراد بدون اینکه از اصول دو رگه کردن صدا در خوانندگی مطلع باشند، قلیان و مواد مخدر را راهکار مناسبی برای کلفت کردن صدا می‌دانند. اما در واقعیت این چنین نیست. مکمل‌های بدنی و مواد مخدر، هیچ تاثیر مثبتی در جهت ضخیم کردن صدا ندارند. اگر این موضع را باور ندارید، از افراد سیگاری بخواهید که برای شما آواز بخوانند. شاید در دقایق اول، صدای فرد سیگاری محکم و کلفت باشد. اما در چندین دقیقه بعد می‌بینید که آن‌ها نفس نفس می‌زنند. مصرف سیگار باعث می‌شود که حجم تنفسی نرمال آن‌ها کمتر شود. پس نه تنها سیگار کشیدن سبب کلفتی صدا می‌شود، حجم صدای تنفسی فرد خواننده هم به شدت کاهش پیدا می‌کند. پس بهتر است به دنبال بهترین راهکارهای کلفت کردن صدا باشید.

1- در قدم اول، گوش خود را به بلند خوانی عادت بدهید. منظور از بلند خوانی، فریاد زدن به هنگام خوانندگی نمی‌باشد. منظور ما از عادت دادن گوش‌تان به بلند خوانی در هنگام تمرین، پذیرش تغییر در صدا می‌باشد. اگر شما از صدای کلفت و ضخیم خود در هنگام خوانندگی لذتی نبرید، هیچ وقت به تمرینات خوانندگی و صداسازی ادامه نخواهید داد.

2- در قدم دو می‌توانید یک خواننده اپرا را انتخاب کنید. آهنگ‌های این خواننده را چندین باز گوش دهید. سپس همراه با خواننده اپرا بخوانید. همخوانی کردن شما با این خواننده باعث می‌شود که به راحتی خودتان را به صدای کلفت و ضخیم او نزدیک کنید.

3- در سومین قدم، بهتر است همزمان با همخوانی، صدای خود را ضبط کنید. در حالت عادی، شما صدای خود را از طرق استخوان‌های صورت‌تان می‌شنوید. اما وقتی صدای خود را ضبط می‌کنید، همانند یک شنونده نسبت به صدای خودتان نظر می‌دهید. ضبط کردن صدا به شما کمک می‌کند که هر بار کیفیت صدای خود را بسنجید و بهتر عمل کنید.

4- در چهارمین قدم، شما روبه‌روی آینه بایستید و بخوانید. منظور از خواندن در اینجا، آوازخوانی و تمرین صدا است. خواندن در روبه‌روی آینه باعث می‌شود که طرز صحیح ادای کلمات را یاد بگیرید. بررسی مداوم اشکالات تلفظی، شما را به آنچه که می‌خواهید می‌رساند. پس صبور باشید!

5- همان طور که روبه‌روی آینه ایستاده اید و به گونه تلفظ کلمات داخل ملودی توجه می‌کنید، به سیبک گلوی خود هم توجه داشته باشید. چرا که وقتی سیبک بالاتر باشد، یعنی صدای شما زنانه و زیر است. زمانی هم که سیبک گلوی شما بالاتر باشد، یعنی صدای شما بم و ضخیم می‌باشد. اگر هنوز هم با نازک بودن صدای خود مشکل دارید، سیبک گلو را به آرامی با دست خود به سمت پایین جابه‌جا نمایید. حرکت دادن سیبک نباید به طوری باشد که سلامت حنجره شما به خطر بیافتد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “a2c4dc45d99849d1ab9f0737c314cca1” );document.getElementById(“eb754e2e96”).setAttribute( “id”, “comment” );

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .

!!! یک ایمیل تایید برای شما ارسال شد

صدای خود را پیدا کنید

تماس با ما

درباره ما

 

 

 

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بخون دات کام می باشد



صبر کنید…

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

با ما همراه باشید با دانلود تمرین چگونه صدای بم و کلفت داشته باشیم – از بین بردن صدای زنانه برای آقایان

چرا باید صدای بم و کلفت داشته باشیم؟ صدای بم و کلفت معمولاً برای هر فردی خوش آیند است و البته برای برخی از افراد آرزو!چطور صدا را دورگه کنیم

 

در یک کلاس فن بیان و صدا سازی،‌ فردی دستش را بالا برد و وقتی گفتم بفرمایید سوالتان را مطرح کنید ایستاد و هیکلی دو برابر من داشت و یک سیبیل خیلی کلفت – طوری که واقعاً از دیدن ابهت او واقعاً ترسیدم – اما به محض این که صحبت کردم اتفاق بسیار خاصی رخ داد! زمانی که او با صدای زنانه خود شروع به صحبت کرد، و کل کلاس از خنده منفجر شد!

 

مساله چنین عزیزانی مساله بسیار مهمی است و آقایانی که به جای داشتن صدای مردانه یعنی صدایی بم و کلفت (البته نه خیلی زیاد بلکه به اندازه کافی)  صدای زنانه و بسیار زیر و نازکی دارند، سختی های بسیار زیادی را تحمل می کنند که در ادامه به برخی از مشکلات آنها اشاره می‌کنیم:

 

 

 

 

فکر می‌کنم همین دلایل کافی باشند که بپذیریم به عنوان یک آقا باید صدای بم و کلفت داشته باشیم و عزیزانی که این مساله را دارند باید بگویم که با تمرین درست و اصولی این مشکل برایشان حل خواهد شد! فقط به شرطی که تلاش درست و اصولی داشته باشند.

 

 

 

سوال مهم این است که آیا صدای خوب صدای بم و کلفت است یا صدای زیر و نازک؟ و کدام بهتر است؟

در پاسخ باید بگویم که اصلاً صدای خوب یا بد وجود ندارد و صدای مناسب مهم است. صدایی که با جنسیت، شخصیت و منش شما تناسب کافی داشته باشد. یعنی یک آقای 20 ساله، شاید نباید صدای بیش از اندازه بم و کلفتی داشته باشد و همچنین نیازی به داشتن یک صدای زیر و نازک زنانه ندارد!

بنابراین هر کسی باید بهترین صدای خود را داشته باشد. و آقایانی که صدای زنانه و یا نازکی دارند، باید با تمرین‌ها و تکنیک‌هایی که ارائه می‌کنیم.

 

یکی از مهمترین کارهایی که برای مدیریت صدا و در کنترل داشتن آن این است که گوش‌هایمان را به درستی تقویت کنیم زیرا صدای ما توسط مغز ما تولید می شود و مغز ما نیز بر اساس حافظه شنیداری ما عمل می کند و و به همین دلیل گام اول برای کنترل درست صدا، تقویت گوش‌هاست…

 

 

مقاله فن بیان با تقویت گوش می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کند و همچنین در راهکار سوم و فایل صوتی که در آن قرار دادیم به صورت مفصل در این رابطه صحبت کردیم.

 

یکی از اصلی‌ترین دلایل برای نداشتن صدای استاندارد و بیش از اندازه زیر و زنانه شدن صدای آقایان این است که تارهای صوتی تقویت نشده‌اند. البته باید بگویم که تارهای صوتی واقعاً تار نیستند و عملاً حنجره ما از دو لایه رو به روی هم تشکیل شده و ما باید به روش‌های مختلف تقویت آن را انجام دهیم.

 

عموماً افرادی که صدای ضعیف و نازک و زنانه دارند، از هنجره خود کمتر استفاده می‌کنند زیرا تمایل دارند که دیگران کمتر صدای آنان را بشنوند و دقیقاً همین موضوع باعث می‌شود که هنجره آنها ضعیف‌تر شود و این یک چرخه معیوب را ایجاد می کند که هر روز باعث ضعیف‌تر شدن صدا می‌شود.

 

بنابراین تمرینی که باید انجام دهید، تمرین بلند خوانی است.  تمرین بلند خوانی به شما کمک می‌کند تا صدای خود را به صورت کامل تولید کنید و تارهای صوتی و حنجره خود را قوی کنید. به این صورت که شما یک کتاب یا یک متن (مثلاً بخشی از کتاب از شنبه را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.) را انتخاب می‌کنید و هر روز به مدت 3 تا 55 دقیقه با صدای بسیار بلند (نزدیک فریاد زدن) می‌خوانید.

 

دقت کنید که صدای شما نباید تبدیل به فریاد شود و تا جایی باید صدا را بلند کنید که احساس کنید اگر کمی بلندتر اجرا کنید، حنجره شما خسته خواهد شد.

 

نکته مهم در این تمرین مداومت در آن است، شما باید به مدت 40 روز، هر روز 5 دقیقه این تمرین را انجام دهید و یادتان باشد که انجام این تمرین به هیچ عنوان نباید باعث آسیب به حنجره شما شود و به همین دلیل از فشار آوردن زیاد به صدای خود جداً خودداری کنید.

 

سومین راهکار برای داشتن صدای بم و کلفت و از بین بردن صدای زنانه برای آقایان این است که از تمرینات صدا سازی به خوبی استفاده کنید.

 

چطور صدا را دورگه کنیم

در این فایل، گفت و گویی از محمد پیام بهرام پور و فرهاد لقایی، از مدرسان صداسازی مجموعه ما را می‌شنوید که به همین منظور ضبط شده و شامل تمریناتی است

 

همانطور که در فایل صوتی بالا گفته شد، فایل صوتی تمرینی برای بم کردن صدا در ادامه قرار دارد:

 

دانلود فایل تمرینی 

 

 

اگر دوست دارید سخنرانی حرفه‌ای را بیاموزید و فن بیان خوبی داشته باشید،

 

پیشنهاد می کنم که حتماً در دوره رایگان سخنراین و فن بیان شرکت کنید.

 

اگر هنوز در این دوره شرکت نکرده‌اید (که البته بسیار عجیب است زیرا بیش از 118 هزار نفر در ان شرکت کرده‌اند) برای این کار کافیست با نوشتن آدرس ایمیل و نام خودتان در کادر پایین به ما بگویید که این دروس را به چه ایمیلی ارسال کنیم:

 

 

اگر نگاهی به این موضوع در اینترنت داشته باشیم، نکاتی را می‌بینیم که وحشت می‌کنیم!

 

مثلاً برخی برای داشتن صدای بم و کلفت به دیگران پیشنهاد می‌کنند که سیگار یا قلیان مصرف کنند و یا در آب فریاد بزنند و یا در فضای آزاد با صدای بسیار بلند جیغ بکشند و یا از مکمل‌های بدن سازی استفاده کنند!!!!

 

خیلی دوست ندارم در مورد احمقانه بودن این روش‌ها صحبت کنم. فقط خواستم اشاره کنم که این روش‌ها معمولاً اثرات بسیار بدی دارند و حتی اگر صدای کسی را درست کنند، نشان می‌دهند که مغز ان فرد مشکل دارد که به دلیل این موضوع، به جای روش اصولی، سراغ چنین روش‌های غیر عاقلانه‌ای می‌روند.

 

 

 

به نام آنکه هستی نام از او یافت                                                                                               فلک جنبش زمین آرام از او یافت

 

عرض سلام دارم خدمت شما همراهان عزیز مجموعه بیشتر از یک

 

من محمد پیام بهرام پور هستم به همراه آقای فرهاد لقایی مدرس صداسازی مجموعه ما از مجموعه بیشتر از یک.

 

قصد دارم در مورد این موضوع مهم با شما صحبت بکنم که یکی از دغدغه‌های بسیاری از عزیزان اعضای سایت این بود که…

 

عزیزان یعنی آقایانی که حنجره‌شان شکل درست خودش را پیدا نکرده و صدای زنانه دارند، چه‌کاری می‌توانند بکنند و چه تمریناتی رو انجام بدهند.

 

توی این مقاله‌ای که ما توی سایت bishtarazyek.com نوشتیم کامل توضیح داده ‌شده که روند به چه صورت است و چه کارهایی باید اتفاق بی افتد.

 

و یک قسمت آن هم شامل تمرینات صوتی می‌شود.

 

محمدپیام بهرام پور: آقای لقایی می خواید یک سلام داشته باشید خدمت دوستان.

 

فرهاد لقایی: سلام عرض می‌کنم خدمت دوستان عزیز.

 

بله آقای بهرام پور برای حل کردن این مشکل یک سری تمرینات وجود داره که با پیانو تمرین می‌شود و تمرین سولفژ هست.

 

محمدپیام بهرام پور: بله.

 

فرهاد لقایی: به این صورت که ما یک سری نت را با ساز می‌نوازیم و بعد سعی می‌کنیم به‌خوبی دقت کنیم، گوش بدهیم و اون نت  رو درعین‌حال سعی می‌کنیم که اجرا کنیم.

و برای این کار تداعی آن صدا قبل از اینکه بخواهیم صدا را در ذهن تولید کنیم بسیار مقوله مهمی ست،

 

 که اول با دقت گوش بدهیم،

تداعی کنیم در ذهنمان که چه صدایی می‌تواند باشد،

 

بعد بیاییم و شروع کنیم آن صدا را تکرار کردن.

من می‌توانم الآن یک سری تمرین‌ها رو توضیح بدم، برای دوستان بزنم و بعد فایلی رو بگذارم که بتونند از روی آن تمرین کنند.

 

محمدپیام بهرام پور: پس الآن یک فایلی با توضیح شماست و بعد یه فایلی هم در ادامه قرار می‌دهیم که فقط تمرین هست و خود  دوستان می‌توانند انجام بدهند.

 

فرهاد لقایی: صد در صد.

 

محمدپیام بهرام پور: خب بفرمایید.

 

فرهاد لقایی: من در این فایلی که الآن می‌خواهیم کارکنیم نمی‌خواهم ذهن را درگیر نت‌ها بکنم.

 

بنابراین در مورد نت صحبتی نخواهم کرد.

فقط یک سری نت را می‌زنم و خودم اول با آن تکرار می‌کنم و

دوست دارم که ابتدا دوستان به‌دقت این را گوش کنند.

 

محمدپیام بهرام پور: بله.

فرهاد لقایی: و بعد فایلی رو می‌زنیم، شروع می‌کنند عین نتی که می‌شنوند رو سعی می‌کنند اجرا کنند.

و سعی می‌کنم در این فایل بیشتر به سمت نت‌های بم بروم.

چون ما می‌خواهیم که صدا رو از یک صدای نازک تبدیل به یک صدای بم بکنیم.

 

محمدپیام بهرام پور: دقیقاً همین طوره.

 

فرهاد لقایی: در خدمتتون هستیم، با اجازه.

 

محمدپیام بهرام پور: مرسی، متشکر.

 

فرهاد لقایی: خواهش می‌کنم.

 

“به فایل صوتی توجه شود: با دهان بسته ممممممممم………”

 

محمدپیام بهرام پور: عذر می‌خواهم، خب یعنی الآن شما همزمان با صدای “مممممم” این‌رو هم دارید اجرا می‌کنید؟

 

فرهاد لقایی: صد در صد.

 

محمدپیام بهرام پور: من فکر می‌کنم میکروفن رو بیارم بالاتر که صدای شما واضح‌تر شنیده شود.

 

آقای لقایی: بله اول با “مممممم ” می‌گوییم به خاطر اینکه با دهان بسته حرف “م ” رو سعی می‌کنیم با آن آوا این صدا را بگوییم و  این‌که در مرحله بعد سعی می‌کنیم به سمت نت‌های بم برویم.

 

محمدپیام بهرام پور: خیلی عالیه.

 

فرهاد لقایی: اول یه مقدار به سمت نت‌های زیر آمدم

چون می‌خواهیم که یک آمادگی ذهنی پیدا کنیم از کارمان.

و بعد می‌رویم آرام آرام به سمت نت‌های بم‌تر.

 

محمدپیام بهرام پور: خیلی عالیه.

 

فرهاد لقایی: “به فایل صوتی توجه شود: با دهان بسته ممممممممم………”

حالا همین را با آوای “آآ ” می‌گوییم.

 

محمدپیام بهرام پور: یعنی دهان باز می‌شود؟

 آقای لقایی: بله دهان باز می‌شود، آوای “آآ “.

“به فایل صوتی توجه شود: با دهان باز آآآآآآآآآآآآ………”

 

فرهاد لقایی: به این صورت هست که حالا من فایل رو به‌صورت تکمیل‌شده دوباره می‌زنم به‌صورت خالی و خودم تکرار نمی‌کنم.

 

محمدپیام بهرام پور: بله.

 

فرهاد لقایی: اول با آوای “ممممم ” یعنی حرف “م ” رو می‌گوییم با دهان بسته

بعد با آوای “آ ” که با دهان باز انجام می‌شود.

 

محمدپیام بهرام پور: بسیار عالی.

فکر می‌کنید که اگر در روز مثلاً 3 یا 4 مرتبه در قسمت‌های مختلف همین یک فایل را اجرا بکنند، به مدت احتمالاً سی الی چهل  روز آن نتیجه مطلوب گرفته می‌شود؟

 

فرهاد لقایی: صد در صد. حتماً تغییراتی در همان 2، 3 روز اول ایجاد خواهد شد.

ولی برای آنکه این نوع صدا در حافظه صدایی ثبت شود، به خاطر اینکه ما اصولاً وقتی عادت می‌کنیم به یک نوع صدا صحبت کردن،

حافظه صدایی ما این‌رو ثبت می‌کند و اصرار به این دارد که همیشه با آن صدا صحبت کنیم.

 

محمدپیام بهرام پور: درسته.

 

فرهاد لقایی: و متأسفانه اگر جایش را تغییر ندهیم، شاید تا آخر عمرمان همان صدا را حفظ کند.

 

محمدپیام بهرام پور: پس یعنی الآن کسی که صدایش زیر است،

حافظه صداییش در حقیقت این را گرفته و دارد همان را تکرار می‌کند.

حالا ما با این کار می‌آییم حافظه صدایی را دست‌کاری می‌کنیم.

مغز ما به حنجره ما در حقیقت دستور دیگری را ساطع می‌کند که آن رو اجرا کند درسته؟

 

فرهاد لقایی: دقیقاً با یک سری صدای جدید آشنا می‌شویم.

 

بعداً از آن به بعد تلاشمان را بر این می‌گذاریم که بتوانیم این نت‌ها را دنبال کنیم.

 

آرام آرام این در بدن ما نهادینه می‌شود و می‌بینیم به‌مرورزمان، همان‌طور که گفتم در 2، 3 روز اول تغییراتی خواهد بود، ولی بعد از یک یا دو ماه تمرین این نوع صدا در وجود ما می‌نشیند.

 

محمدپیام بهرام پور: درسته.

فرهاد لقایی: بعد می‌توانیم با این صدا صحبت کنیم.

 

آرام آرام در گفتارمان بیاوریم و البته تا یه حدودی از آن هم به‌صورت ناخودآگاه انجام خواهد شد.

 

محمدپیام بهرام پور: پس ما اصلاً پیشنهادمان به شنونده‌های عزیز این باشد که اصلاً کاری نداشته باشند چه می‌شود.

 

فقط این را به مدت چهل روز، هرروز 3 الی 4 مرتبه انجام دهند و تکرار کنند. با صدای بلند.

 

فرهاد لقایی: دقیقاً.

 

محمدپیام بهرام پور: مثلاً می‌توانند این را در ماشینشان پخش کنند با تمرکز تکرار و اجرا کنند و خودشان هم سعی کنند اول گوش  کنند چند بار به آهنگ بعداً، اجرا کنند.

 

فرهاد لقایی: صد در صد.

 

گوش دادن بسیار مهم ست به خاطر آنکه یکی از مهم‌ترین مقوله‌های صداسازی شنود خوبه.

 

محمدپیام بهرام پور: بله.

 

فرهاد لقایی: اگر ما به نت‌ها خوب گوش ندهیم خب، خوب هم نمی‌توانیم اجرا کنیم.

مثل یک کودک که اول سعی می‌کند یک آواهایی را تولید کند و اول‌ازهمه به بزرگ‌ترها گوش می‌دهد،

ببیند این‌ها چه صدایی تولید می‌کند.

 

در این مورد هم دقیقاً باید فکر کنیم خودمان یک کودک هستیم که می‌خواهیم حرف زدن را تازه شروع کنیم و شروع کنیم خوب گوش دادن بعد خوب تکرار کردن.

 

محمدپیام بهرام پور: خیلی عالی، مرسی از شما فرهاد جان ممنونم که وقت گذاشتید و ان شاالله در فایل بعدی دقیقاً راجع به  این فایل‌های تمرین صحبت می‌کنیم که خود شنونده‌ها تمرین کنند.

 

فرهاد لقایی: در خدمتتون هستم.

 

برای دانلود متن فایل صوتی کافیست اینجا کلیک کنید

 

 

روی تصویر کلیک کنید 👇

این دوره به تازگی ضبط شده، کاربردی، علمی و کامل است!

 

 

 

بر اساس رای 695 نفر از بازدیدکنندگان

87 امتیاز از 100

دنبال کننده

دنبال شونده

ماجرا

پیام بهرام پور

امیدوارم یه روزی در مدارس کشورمون، مهارت های زندگی آموزش بدن در مورد من: ✅دانشجوی علوم اعصاب کاربردی دانشگاه KCL لندن ✅موسس هلدینگ آموزشی بیشتر از یک نفر (1+) ✅نگارش بیش از 10 کتاب ✅مشاور سخنرانی برخی از غول‌های اقتصادی و نمایندگان مجلس ✅کارشناس50 برنامه تلویزیونی توضیحات بیشتر روی اسمم کلیک کن

امیدوارم یه روزی در مدارس کشورمون، مهارت های زندگی آموزش بدن در مورد من: ✅دانشجوی علوم اعصاب کاربردی دانشگاه KCL لندن ✅موسس هلدینگ آموزشی بیشتر از یک نفر (1+) ✅نگارش بیش از 10 کتاب ✅مشاور سخنرانی برخی از غول‌های اقتصادی و نمایندگان مجلس ✅کارشناس50 برنامه تلویزیونی توضیحات بیشتر روی اسمم کلیک کن

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

با زدن دکمه اینتر نظر شما ثبت می شود

استفاده از سایت مشروط بر قبول توافقنامه کاربری و حفظ حریم شخصی می باشد. تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مجموعه بیشتر از یک نفر است.

پرداخت کارت به کارت

پرداخت از خارج ایران

گارانتی بازگشت وجه

تسهیل در خرید

راهنمای سایت

درخواست همکاری

دوره رایگان فن بیان

دعوت از اساتید سخنرانی

نیلوفر مرداب

خرید کتاب

تماس با ما-درباره ما


برای دانلود فایل صوتی کلیک کنیدDownloads-icon


دانلود فایل تمرینی Downloads-icon


Downloads-icon


برای دانلود متن فایل صوتی کافیست اینجا کلیک کنیدDownloads-icon


Downloads-icon

Welcome, Login to your account.

شش
 + 

 = 
11

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

دانشگاه زندگی – آموزش سخنرانی،فن بیان،سخنوری

چطور صدا را دورگه کنیم

کلمات و عباراتی که قرار است تحویل مخاطب داده شوند همیشه دست راست یک سخنران بوده اند. چیزی که بیش از هر عامل دیگری مورد توجه اغلب سخنوران قرار داشته و دارد و ما را از سایر موارد غافل کرده است. غافل از عامل مهم صدا و صوتی که از حنجره ما تولید و به گوش شنوندگان می رسد! راستی تا به حال چه قدر روی صدای خودتان کار کرده اید و اصلا آیا به این وجه از سخنرانی و فن بیان، به عنوان عاملی خدادادی اما قابل اصلاح نگاه کرده اید؟ تا به حال شده است به عنوان یک سخنران مرد، صدای ضبط شده خود گوش دهید و حسرت صدای بم و کلفت تری را بخورید؟

صداهای عمیق، مردانه و به طور کلی آن دست صوت هایی که به نظر مخاطب در حنجره ریشه دوانده اند و اصیل تر هستند همیشه بیش تر از صداهای معمولی که در طول روز می شنویم مورد توجه قرار می گیرند. عموما صدا خصوصا در مردان، می تواند به یکی از به یادماندنی ترین و خاطره انگیزترین بخش های یک سخنرانی تبدیل شود؛ خصوصا اگر مخاطبان شما بانوان ریزبینی باشند که در کنار ظاهر سخنران، بار اطلاعاتی سخنرانی و هر عامل مشابه دیگر به صدای عمیق و مطمئن یک سخنران توجه می کنند!

اگر دل و جرئت کافی را دارید تا شروع به صدادرمانی کنید و صدایتان را در جهت داشتن صوتی هر چه جذابتر و تاثیرگذارتر تغییر دهید همین حالا یک متن کوتاه را باز کرده و شروع به خواندن کنید. در حالی که متن را می خوانید صدایتان را ضبط کرده و حداقل 24 ساعت برای شنیدن صدای خود، زمان بدهید. بعد از 24 ساعت صدا را دوباره گوش کنید و از ترفندهای زیر برای این که صدای بم و کلفت تری داشته باشید لذت ببرید!

ترفندهای کلیدی برای داشتن صدای بم و کلفت تری در سخنرانی

اولین چیزی که برای بم تر یا کلفت تر نمایاندن صدا به ذهن مخاطبان می رسد این است که تصور می کنند این کار در واقع شدنی نیست! البته منطقی هم به نظر می رسد. از زمانی که افراد از دروازه جادویی بلوغ عبور می کنند تقریبا همه چیز از جمله تغییر صدا و جنس آن غیرممکن می شود. به صورت تئوری، کلفت یا نازک بودن صدا در مردان به عامل کلیدی ضخامت تارها یا طناب های صوتی هر فرد بستگی دارد و بنابراین اگر دغدغه تغییر صدا به عنوان سخنران را در سر داشته باشید با این اوصاف، تقریبا دغدغه شما بیهوده است و باید از خیر همه چیز بگذرید!

خیلی از آقایان به دلیل این که صدایشان کلفت تر به نظر برسد و به نظر صدای بم داشته باشند آرام و شمرده صحبت می کنند. اصولا هر چه قدر تن صدا پایین تر می رود کلفتی صدا بیشتر می شود. با این حال برخی از افراد با مشکل تودماغی بودن صدا رو به رو هستند؛ مشکلی که به دلیل صحبت کردن از طریق بینی به وجود می آید و از شدت بم بودن صدا و کلفت تر شدن آن می کاهد.

برای برطرف کردن این معضل توصیه می کنیم از ترفند ماسک استفاده کنید و از این به بعد از ناحیه ماسک تولید صوت نمایید. می پرسید ماسک کجا است؟ ماسک شامل لب ها و پلی است که ما بین لب ها و بینی شما قرار دارد. زمانی که افراد به صورت اصولی طوری صحبت کنند این ناحیه یعنی ناحیه ماسک لرزش مختصری داشته باشد یعنی از ناحیه ماسک در حال گفتگو هستند و می توانند تا حد زیادی مطمئن شوند صدایشان برای مخاطب به اندازه کافی بم و جذاب بوده است!

صدایی که از ناحیه ماسک خارج می شود همان پیچ بهینه و طبیعی شما است. این صدا هرگز تودماغی نمی شود و با لرزش های آزاردهنده گلو همراه نیست.با این حال صدایی که از ماسک تولید می شود نیز به کمی روغن کاری نیاز دارد!

صداهایی که برای اولین تولید می شوند، مثل صدایی که اول صبح و در اولین لحظه ای که بعد از چند ساعت قرار است صحبت کنیم به گوش می رسد، کمی خش دار هستند. ممکن است در این حالت گوینده به صاف کردن صدای خود نیاز داشته باشد و هراز چندگاهی هم سعی کند با سرفه زدن به اصطلاح صدای خود را برای شروع روز گرم کند!

بهترین ترفند برای روغن کاری چنین صدایی شروع صحبت ها با “اممممم”، “هممممم” و آواهایی مشابه آن می باشد. در واقع اگر قبل از جمله سازی این کار را انجام دهید می توانید مطمئن شوید جنس صدایتان به اندازه کافی گوش نواز بوده است. در چنین حالتی توصیه می کنیم به اهمیت تن صدا در روابط خود نیز بیشتر توجه کنید.

حالا که پیچ طبیعی صدای خود را پیدا کرده ید نوبت به افزودن کمی جذابیت یا بهتر بگوییم، دلربایی به صدای مردانه در طول سخنرانی یا صحبت کردن می رسد. این مهم تنها با شیوه تنفس صحیح در سخنرانی عمومی میسر می شود.

برای شروع با چند مرحله همراه ما باشید نفس عمیقی بکشید؛ آیا شانه و قفسه سینه شما تا حدی به سمت بالا کشیده شد؟ اگر پاسخ شما مثبت است در کمال ناباوری باید اعتراف کنیم که شیوه تنفس شما تا کنون کاملا اشتباه بوده است!

زمانی که شما به عنوان سخنران طوری نفس بکشید که نواحی نامبرده با افزایش ارتفاع نسبی همراه شوند یعنی شما از طریق سینه نفس کشیده اید. چنین تنفسی ضعیف است و باغث فشردگی گلو می شود. به علاوه به صدا نیز فشار می آورد و باعث می شود بعد از مدت کوتاهی خسته شوید. حال آن که یک سخنرانی یکی دو ساعته پیش رو دارید!

تنفس صحیح زمانی صورت می گیرد که در عین ثابت بودن شانه ها، شکم بالا و پایین برود.

 

 

آخرین توصیه ما بسنده کردن به صدای خاص خودتان، به عنوان یک صوت اختصاصی در این دنیا است. همان طور که می دانید صداها مثل چهره ها هیچ وقت صد در صد شبیه هم نمی شود. پس هر سخنران یا گوینده نیز می تواند صدای خاص خودش را داشته باشد. به یاد آورید مورگان فریمن، بازیگر خوش نام و معروف را! او یکی از چهره هایی است که بسیار روی کیفیت صدایش خصوصا در دوران تحصیلی کار کرده است.

هاوارد کوسل، مجری و گزارشگر ورزشی، از چهره های دیگری است که با وجود تودماغی بودن صدای خود توانست دنیا خبر ورزش را فتح کند. طوری که اکنون سراسر دنیا یا شنیدن همین صدای تودماغی به نظر آزاردهنده متوجه می شوند که گزارشگر فوتبال هاوارد کوسل معروف است!

برای این که صدای بم و کلفت تری داشته باشید از این پس از ترفندهای گفته شده استفاده کند. پایین آوردن تن صدا هر چه قدر هم باعث جذابیت بیشتر شود به دلایلی مثل نامفهوم بودن صدا برای دیگران، ایجاد آسیب های احتمالی و غیرطبیعی شدن صدا منطقی نیست.

سیدجوادغفاری هستم، مدیر سایت دانشگاه زندگی.
مؤلف چندین جلد کتاب پرفروش منجمله کتاب “رازهایی برای کسب موفقیت و ثروت” و “مهارت‌های‌زندگی”

مقاله قبلی

نگاهی بر متداول ترین اختلالات گفتاری و دلایل آن در فن بیان

مقاله بعدی

راه و روش های اصولی برای تقلید فن بیان بزرگان هنگام صحبت کردن

راه‌های جلوگیری و نجات از معضل خالی شدن ذهن حین سخنرانی (1)

چه طور ثابت کنیم که به توجه عمیق مخاطبان نیاز داریم؟

4 کلید تضمینی موفقیت در سخنرانی‌های ویل اسمیت

فنون ارائه نکات کلیدی سخنرانی فقط در 10 دقیقه

مرسی
عالی بود

چطور صدا را دورگه کنیم

ممنونم
بیشتر آموزش بزارید در مورد کلفت شدن صدا

بله
حتما

ممنونم استفاده کردم

سپاس بزرگوار

Your email address will not be published.

Save my name, email, and website in this browser for the next time I comment.

5
 × 
سه
 = 

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

سایت دانشگاه زندگی در تلاش است تا در زمینه روانشناسی خانواده، حقوق خانواده و فن‌بیان آموزش‌های کاربردی را در اختیار مخاطبان خود قرار دهد.

تلفن همراه: 09128114868

تلفن ثابت: 44635830-021

دانشگاه زندگی در زمینه مشاوره ازدواج و مشاوره خانواده خدمات بهینه ای را به شما همراهان عزیز عرضه می کند.

Welcome, Login to your account.

شش
 + 

 = 
11

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

Recover your password.

A password will be e-mailed to you.

خانه » وبلاگ » آموزش آواز (گام به گام) » مطالب آموزشی آواز خوانی » 4 تا از بهترین تمرین های صداسازی برای تقویت هر چه بهتر شما

صدا سازی به مجموعه روش هایی گفته می شود که در آن باعث تقویت صدا می شود .به طور کلی می توان گفت که صدا سازی یعنی افزایش قابلیت های حنجره و آشکار کردن توانایی نهفته در صدا ها .تعریف دیگری که از صدا سازی بیان می شود این است که فرد بتواند از تمامی بازه های صوتی خود استفاده کند. زمانیکه شما در یک جمع هستید می بینید که کسی که صدای بهتری دارد از جذابیت بیشتری برخورداراست و هم چنین حرفش برش دارد .

تمرینات صدا سازی به دو دسته تقسیم می شوند تمرینات تنفسی و تمرینات تارآوایی. تمرینات تنفسی اساس صدا سازی است  اینکه چه زمانی بتوانیم نفس را نگه داریم و چه زمانی از آن استفاده کنیم خیلی مهم است واین نکته راباید در نظر داشت که در صدا سازی باید این دو تمرین با هم دیگر انجام شوند.

چطور صدا را دورگه کنیم

 

نکته مهم! با این بسته استثنایی آموزش آواز، آواز خواندن را بصورت اصولی، حرفه ای و سریع بیاموزید! (بدون نیاز به کلاس)

 

 

خوانندگی با صدای بم همشه طرفداران خاص خودش را داشته است . برای بم شدن صدا می بایست مدتی از خواندن با صدای بلند دوری کنید. انجیر تر یا خشک، مویز به ویژه مویزی که در روغن بادام خیس شده باشد بخورید.اگر زبری از بریده شدن زبان کوچک باشد باید آب انگور را با عسل بجوشانید تا کف کند سپس کف آن را گرفته و با آب گرم قاطی کنید و ابتدا غرغره سپس تناول نمایید.

همه مقالات مربوط به : آموزش آوازخوانی

منظور از قوی کردن حنجره صدای بلند یا فریاد نیست بیشتر منظور داشتن حنجره ای با بنیه و قدرت است بعضی از افرادکه خوانندگی می کنند بعد از مدتی تار های صوتی آنها از کار افتاده می شود ودیگر نمی توانند مثل قبل خوانندگی کنند و لی بعضی از افراد با اینکه از حنجره ی خود کار می کشند باز هم می توانند مثل قبل کار خود را ادامه دهند اینگونه افراد دارای حنجره ی پر قدرتی هستند. در مورد مطلب پر حجم کردن صدا می توان گفت که صدا زمانی پر حجم به نظر می رسد اگر خواننده در یک اتاق بخواند صدای او بر فضای اتاق احاطه داشته باشد و صدا از همه جای اتاق یکنواخت به گوش برسد. و اما در مورد تجویز خوراکی ها می توان گفت که بعضی از خوراکی ها هستن که روی صدای خواننده تاثیر مثبت می گذارند و بعضی دیگر روی صدای خواننده ثر منفی می گذارند وبا این حال باید فرد از خوردن بعضی از مواد غذایی پرهیز کند.

 

 

 

 

اگر سوالی در این زمینه دارید در بخش نظرات مطرح کنید .

با سلام من خیلی دوست دارم کتاب های صوتی درست کنم ولی صدای خیلی ضعیف و سطحی دارم میخواستم ببینم برنامه ای دارید برای این منظور برای گویندگی ؟

اسم این استاد. موسی رسایی هستش

سلام و تشکر برای مطالب آموزنده شما و همینطور از زحماتی که در این مسیر میکشید
قسمتهای بعدی ویدیوی اول را چطور ببینم و نام این استاد چه کسی هست با تشکر فراوان

ویدئو های بعدی استاد رحمانی رو چطور و کجا دنبال کنیم؟

به سایت دلنوا مراجعه کنید.

درود ، خانم شیرخانی عزیز شما اگه دوست دارید آواز یاد بگیرید بهترین راه کلاس حضوری هستش ، اگه بخواید بنده میتونم کلاسهای استاد معتمدی بهتون معرفی کنم

برای داشتن صدای که مردم رو جذب کنه و قوی و صاف و رسا چه باید کرد؟

باید تمیرین کرد

من صدام ب نظر خودم جالب نیست ولی دوست دارم خوانندگی رو حداقل برای خودم و جمع هامون یادبگیرم اما صدام ی جاهایی گیر میکنه و لحنش یهو عوض میشه ک از گم اوردن نفسه . نمیدونم واقعا چجوری باید شروع کنم تمرین بکنم خوب بهتر میشه یا راهوار دیگ ای داره

رو صامت و مصوت ها کار کن با انواع گام ها از پایین به بالا حنجره راه بیفته

به نظر من اگه واقعا حس میکنید نفس کم میارید باید تمرین های مخصوص نفس رو انجام بدین واینکه موقع خوندن مدیریت داشته باشین رو نفستون. و یکباره و با هوای زیاد نفستون رو ترین بیرون

آخرین جملم ندین بیرون بود?

سلام. من دنبال خوانندگی نیستم صرفا میخوام صدای پر حجم و قوی داشته باشم. دوست دارم بصورت اموزشگاهی یاد بگیرم ایا جایی هست معرفی کنید

سلام دوستان.من یه مشکل دارم،نمیتونم با صدای اصلی خودم کار کنم.تقلیدی شده صدام.سلفژ هم رفتم،بنده خدا نتونست راهم رو تغییر بده.چه تمرین یا نکته ای رو انجام بدم که بتونم بهترین صدای خودم رو پیدا کنم.پیشاپیش سپاس از شما

به یه اهنگ سازی هماهنگ بشین که با صدای خودتون اهنگ بسازه اونوقت شما با رنگ وگام صدا خوت تمرین کنید تا عادت کنید

دوست عزیز شما با صدایی نه چندان بلند. مثل خواندن مقاله در کلاس منطورم در این حد بلند .روزنامه یا کتاب بخونید و سعی کنید کلمات رو با احساس همون کلمه یا جمله بیان کنید و در حد نه چندان زیاد بصورت اختیاری اغراق آمیز تلفظ کنید و با همون صدا بعد چند روز تمرین با پمپاژ از دیافراگم سعی کنید از نتهای پایین شروع بروی نت خوندن کنید .یادتون نره پمپاژ از دیافراگم بسیار مهمه .و سعی کنید به همراه نگهداشتن رنگ همون صدایی که میخوندید نت رو اجرا کنید و کم کم ویبر رو بهش اضافه کنید .حتما صدای خودتونه اگر این مساله هارو رعایت کنید و در ادامه میتونید با کمک همین دیافراگم و ویبر تحریر رو هم بهش آضافه کنید .و این رو هم درنظر داشته باشید بهمراه نفس گیری درست البته پمپاژ دیافراگم بهتون کمک میکنه تا نفس گیری تعدادش کمتر بشه اما باز باید رعایت بشه برای مثال جاهایی لازمه با نفس کاملا پر خونده نشه و خیلی جاها نیازه که اصلا نفس خالی نخونید منظورم با انتهای هوای داخل شش هاست .موفق باشید

میخواهم هنجره خوبی برای آواز خوانی مداحی داشته باشیم

سلام من صدام خیلی خوب بود یعنی توکار خوندن بودم امایک سالی میشه که صدام گرفته اصلا بالا نمیاد انگارحنجرم قفل شده .به نظرتون چیکار باید کنم

دقیقا منم همین مشکلو دارم . احساس میکنم حنجرم کاملا از بین رفته اعتماد به نفسم اومده پایین . چی کار کنیم ؟

سلام همنام😃🖐
منم همینطوری شدم قبلا صدامو میکشیدم یا کم و زیاد میکردم برای خودم میخوندم اصلا مشکل نداشتم ولی الان یه سالی هست اصلا انگار این حنجره مال من نیس تا میام صدامو کم و زیاد کنم یا بکشم گلوم میگیره یا نفس کم میارم یا خلط میاد تو گلوم یا صدام قطع میشه یا سرفم میگیره.
چیزی که حس میکنم اینه که انگار تار های صوتیم سنگین شده یه چیزی سنگین شدنشون شده و نمیذاره درست لرزش داشته باشن و صدای خوبی تولید کنن.
با توجه به رشته خودم و چیزایی که چن دقیقه پیش داشتم از اینترنت میخوندم از یه دارویی گیاهی به اسم روتارین میشه استفاده کرد که با آب ولرم باید قاطی کنیم و بخوریم چای سلز هم برای تقویت صدا خوبه،از غذاهای خیلی سرد یا گرم نباید استفاده کنیم،غذاهلی چرب و ترشی جات و لبنیات هم نباید مصرف کنیم چیزیکه خیلی توصیه شده آب هست که مصرف بشه مخصوصا صبح ها
این پیج اینستام هست لطفا اگه مورد جدیدی یاد گرفتی به منم یاد بده مرسی❤
Instagram:Arsin Irani

شما دچار بیماری هماتوم شدی (پارگی مویرگهای خونی تارهای صوتی
) همون بیماری که ادل خواننده معروف انگلیسی به اون دچار شده

سلام خسته نباشید….من صدام برا خوانندگی خوبه و زیاد میخونم….ولی مشکلم اینه گام بالا در حد ۲۰دقیقه بیشتر نمیتونم بخونم و صدام نمیاد بالا دیگه….بنظرتون برای بالا رفتن گام صدام چیکار باید کنم

چطوري ميشود سي دي اين دروس را تهيه كرد چون من نميتوانم به كلاس بروموچطور صدا را دورگه کنیم

دوست گرامی از اینجا تهیه فرمایید

سلام من میخام یک صدا خواننده گی داشته باشم البته حالا صدام یک ذرهغور است چکار کنم صدایی خواننده گی داشته باشم

من کلاسهای استاد احدکشاورز رو درشیراز توصیه میکنم ایشون فوق العاده روش جالبی درآموزش آواز وصداسازی دارن

سلام میشه اموزش سلفژ رو هم بگین

سلام دوستانی که گفتند صدا شون بالا نمیاد قفل شده فقط یک دلیل داره اونم فشار اوردن و زور زدن موقع خوندنه یا این که تمرین رو اشتباه دارید انجام میدین صدا تون برمیگرده ولی باتمرین درست

درود بر شما. و خسته نباشيد
من يك سوال دارم خدمت شما
من صدام خوب نيست ،و تازه كلاس صدا سازي ثبت نام كردم و آيا با تمرينات زياد ميشه صدا رو تغيير داد و از حالت ازار دهنده دراورد؟و آواز خوند؟

بله میشه من هم صدام خوب نبود و هم یه خورده لهجه ترکی داشتم که با تمرینات متعدد تونستم این مشکلمو حل کنم ، فقط باید اصولی پیش برین و تمرین کنین

سلام دوست عزیز ابولفظل
بنده هم دقیقا همین مشکل و دارم میشه لطفا راهنمایم کنید ؟

با سلام و تشکر از مطالب خوب و آموزنده تون
یک زمانی صدای خیلی خوبی داشتم و وقتی آواز میخوندم همه رو به خودم جذب میکردم ولی الان دیگه صدام مثل قبل نیست و خیلی این موضوع آزارم میده خیلی دلم میخواد صدای خودمون ترمیم کنم اگر راهی هست دارویی هست و یا تمرینی لطفآ بهم بگید سپاسگزارم

با سلام
بنده کرد زبان هستم و از کردستان
صدام بد نیست و اکثر افراد موقه خوندنم تایید میکنن و چندبار هم آواز خوندم و برای خواننده های مطرح کرد فرستادم و کاملا تایید کردن. منتهی جهت بهتر شدن و اصلا برا مطرح کردن خودم و صدام چه کاری لازمه انجام بدم.. ممنون

معمولا هرکسی صدایه منحصر به فرد خودشو داره ، اینکه میگن یه نفر خوش صداس اکثر اوقات جمله درستی نیست ، میشه گفت که چقدر خوب بلده صحبت کنه
برای خوانندگی هم باید خوندن بلد بود .
باید بدونی چطور میشه از صدا استفاده کرد.

سلام من صدام خوب نبود ولی هروز یه ترانه را زم زمه میکردم الان خیلی فرق کرده البته میگن بهتر شده ولی کافی نیس

سلام خدمت استاد گرامی من پسر هستم 15 سالمه از بچگی توی شهرتسان قروه(کردستان) زندگی کردم کمی بزرگتر شدم ب همدان اومدم پدر مادمم کردی صحبت میکنن الان ی جورایی چند نوع لحجه رو باهم قاطی کردم چکار باید کنم لحجمو درست کنم صدامم پشت تلفن نازک میشه

لطف میکنید از جوابمو ب ایمیلم ارسال کنید

سلام خدمت همه عزیزان من تو مدح خوانی مشکل دارم نمیدونم چجوری صدامو کنترل کنم.
تو خواندن حس نداره صدام
ممنون میشم اگه راهنماییم کنین.
برای تمیرین کردن هم نمیدونم باید چیکار کنم از کجا باید شروع کنم یا اصلا چیرو تمرین کنم
ممون از همتون
یاعلی

من هم خوانندگی هم مداحی میکنم که واسه صدا سازی همه جوره آموزش دوس دارم ببینم

آقا من اون یه تیکه برای بم شدن صدا رو که نوشته شده اگه زبری از بریده شدن زبان کوچیک باشد رو نفهمیدم یعنی چی؟
۲ برای بم شدن چیکار کنیم؟

یک پیشنهادبرای دوستانی که نفس کم میارن با یه تیکه شلنگ با بتری نوشابه درست کنن مثل قلیون داخلش عرق نعنا بریزن ومکش هوارا باشلنگ بگیرن وآروم آروم خارج کنن به این صورت هوابارطوبت عرق نعنا به ریه برخورد میکنه حتی اگرریه هم براثر سیگار مشگل پیداکرده باشه سالم میشه واقا اگر ادامه بدهید ریه میشود مثل ریه کودک صداتون فوقلاده ساف وشفاف خوهد شد

تنفس صحیح هر سایت یه جور توضیح میده ، تنفس صحیح دیلفراگم چطوریه؟

صدای خوب مادر زادیه چرت پرت نگید سلفژ فقط 20درصده

آب انگور رو بجوشونیم که نجس میشه.نمیشه؟( برای باز شدن حنجره)

سلام من میخوام خوانندگی یاد بگیرم ولی نمیدونم چجوری لطفا راهنمایی کنید یا اگه کلاسی چیزی هست به من معرفی کنید. ممنون♥️♥️♥️❤️👑

بنده از نظر خودم و اطرافیانم صدای خیلی خفنی دارم و نویسنده خوبی هم هستم ولی هیچ سرمایه ای برای این کار ندارم که در حد صدام باشه چون واقعا هزینه ها برای خوانندگی خیلی خیلی زیاده و این مشکل منه و امیدوارم برای من یه سرمایه گذار پیدا بشه و یا ایشالله در سری بعدی عصر جدید شرکت کنم ولی فک نکنم عصر جدید منو قبول کنه چون سبک من هیپ پاپ هستش

درود داداش تو که همچین سبکی میخونی تو عصر جدید به چشم دشمن بهت نگا میکنن نه هنرمند کار کن پول در بیار یا استعدادت رو نشون بده تا یک سرمایه گذار پیدا کنی ولی در هر حال کار ساده‌ای نیست تو باید خیلی تلاش کنی

درود . دوست عزیز جهت هرگونه کمک و مشاوره رایگان و همکاری با کمپانی ما میتونین به پیوی بنده مراجعه کنین
درسبک رپ . پاپ . هیپ هاپ و دیسلاو میتونم کمک و مشاوره بدم و باهاتون یه همکاری توپ در مورد آهنگ داشته باشیم . درضمن اگر استعداد داشته باشین اهنگ هاتون رو تو سایت ها پخش کنم
منتظرت حضور گرم هستم
اگه استعداد داشته باشی و بچه پایین باشی کمکت میکنم
تلگرام : TIDEN_RECORD

سلام من اهنگ های خارجی رو خیلی خوب وباجذبه. می خونم وحشتی جاهایی که صدا بوزیر میشه اما وقتی میخوام ایرانی بخونم تحریرالوسیله تونم خوب بکشم چکار کنم

سلام من صدا یه خش عجیبی داره باید چیکار کنم
کمکم کنین دوستان .

سلام
آیا تمرین صدا برای خوانندگی و گویندگی فرق داره. من به دنبال تقویت صدا برای صحبت کردن هستم نه خوانندگی. میترسم تمرینهای اشتباه داشته باشم. مثلا گفتی صدا در داخل سر باید باشه در خوانندگی یا گویندگی؟
متشکرم

سلام به استاد.
ممنونم بابت تمام تمرين هايي كه به ما ميدهيد.
ببخشيد من يك سوال دارم
من 13 سالمه صداي من الان خوب نيستش
من از اين ميترسم كه ممكنه كه صدام بهتر بشه
مثلا امكان ندارد كه من در سن 20 سال همين صدا را داشته باشم.

سلام خسته نباشید من یه دخترم و صدای خیلی بم دارم و استاد گیتارم به من گفته صدای بمی دارم میخوام یه کم صدای متوسط و خوبی داشته باشم و حتی برای خوانندگی چه تمریناتی بکنم ؟

سلام ، خیلی ممنون از تمریناتتون من خواننده ی دیس لاو هستم ، از وقتی این تمرینات رو انجام میدم صدام بهتر شده

سلام من وقتی صدا نکن ضبت میکنم خوب نیست و تکنیک ها مثل نفس دیگفراگمی نمی فهمم چیه لطفا راهنمایان کنین

سلام چطور میشه این بیماری هماتوم که گفتید رو برطرف کرد؟ منم همیطوریم ولی قبلاتمرین نداشتم ؛ یه چند وقتی میشه تصمیم گرفتم تمرین کنم ولی تازگی ها صدام وقتی با چیزی میخونم اینجوری میشه و یهو میگیره و خلط میاد تو گلوم یا نفس کم میارم ؛ آیا باید به دکتر مراجعه کنم؟؟

صدام بده ضعیفه باید چکارکنم

من هر وقت می خواهم مداحی بخانم استرس یه وقت میاد منو می گیره ولی خیلی تمرین می کنم ولی همش استرس منو می گیره . می شه بگید چکار کنم؟

سلام.من صدام وقتی میخونم انگاردارم ازروکتاب میخونم هرکارمیکنم باصوت بخونم نمیشه.چیکارکنم؟لطفا کمکم کنید

سلام من خیلی به گویندگی علاقه دارم و دوس دارم این کارو شروع کنم میشه راهنماییم کنید

سلام من دخترم ولی دارم تغییر جنسیت میدم.صدام نه خیلی نازکه نه کلفت ولی میخوام صدام کاملا پسرونه بشه.باید چی کار کنم؟
برای دختر ها هم آواز خوندن کمک میکنه که صدا پسرونه بشه؟

سلام می خواستم بدونم که چه گونه صدا را باز کنیم و چه گونه دم و بازدم کنیم من توی این فیلم ها منظور رو نمی فهمم

سلام می خواستم بدونم که چه گونه صدا را باز کنیم و چه گونه دم و بازدم کنیم من توی این فیلم ها منظور رو نمی فهمم ۰۰

با سلام من صدام خوبه و کارهایی که گفته بودین انجام دادم و خیلی تاثیر داشت ولی صدای من بعضی وقتا مبارزه چیکار کنم ؟

سلام من دو یا سه سالی هستش که صدام دو رگه شده به حاطر بلوغ و الان صدام بم شده و نمیتونم صدای زیر رو با تار های صوتیم ایجاد کنم انگار صدام میگیره راه حلی هست که بشه روی این یکم کار کنم؟

درود رفیق من هم همینطور هستم و فقط میتونم از صدای کلفت و متالم استفاده کنم فکر کنم بلوغت تموم بشه درست میشه در کل تو دوران بلوغ صدا خیلی داغون میشه ولی درست میشه فک کنم

سلام چقدر این تمرین ها اثر گذاره

سلام چرا بعد از خواندن صدا ی ما می‌گیرد؟

سلام من میخوام سبک کی پاپ بخونم خب قبلا صدام شبیه سارن خواننده ی ایرانی بود اما الان جدیدا اهنگاشو میخونم همه میگن صدات تغییر کرده و من 19 سالم هست اگه کمکم کنین ممنونتون میشم.💜

سلام من به نظرم صدام خوبه و همین طور زیر است یکی از مشکلات من قدرت صداست وقتی صدام از یک حدی بلند تر می کنم انگار یک خراشی تو صدام ایجاد می شه باید چیکار کرد

ماشالله همه میخان خاننده شن رانندگیم شغل بدی نیستا😂😂

سلام من کاوریست هستم هر وقت با صدای خواننده میخونم سعی میکنم صدامو تغییر بدم و شبیه خواننده کنم صدامو و همیشه بقیه هم بهم میگن که صداتو تغییر نده میشه چند تا راهکار بگین تا بتونم کنترلش کنم
بعدم خیلی گرم میکنم قبلا از اینکه بخونم باز هم میبینم صدام خوب گرم نشده
میشه کمک کنید
ممنون میشم

درود خسته نباشید یک سوال داشتم این تمرین ها فقط برای آواز و سبک های پاپ هست یا برای سبک های دیگه مثل هیپ هاپ یا متال هم به کار میره

سلام
من خیلی دوستدارم که گوینده خبربشم چون درخودم می بینم وحس می کنم ویژگی هاشو دارم
میشه راهنماییم کنید کجابایدبرم وچکارکنم

استاد خیلی ممنون از همایتون

سلام
من یک فرد معمولی با یک حنجره ی معمولی هستم
میخوام خواننده بشم
چقدر زمان میبره که من به یک خواننده عالی و بدون ایراد تبدیل بشم(لطفا حدودا یک زمانی رو اعلام کنید)
من ۱۵ سالمه

سلام من وقتی همراه خاننده میخونم صدام خیلی خوبه ولی وقتی تنها میخونم صدام خراب میشه مشکل چیه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرستادن دیدگاه

هنرفردی

سلامتی-زیبایی

یادگیری زبان انگلیسی

یادگیری زبان آلمانی

© استفاده از مطالب ســازیها تنها با کسب اجازه از مدیریت امکان پذیر می باشد.

خانه > فروشگاه > صدای جذاب مردانه

– تقویت ویژگی های جذاب مردانه در صدا

– کمک به ضخیم شدن تارهای صوتی

– افزایش میزان بم بودن و عمق صدا در مردان

– کمک به (به اصطلاح) کلفت شدن صدا و صدای بم مردانهچطور صدا را دورگه کنیم

– کمک به کنترل و مدیریت لهجه در صدا و الگوی صحبت کردن

– پایدار سازی الگوی تکلم زیبا و مردانه از طریق ناخودآگاه

– تقویت صحبت روان و بدون گرفتگی

– تقویت وضوح و رسایی صدا

– تقویت سلامتی و کارکرد صحیح در گفتار و کمک به درمان مشکلات حنجره و گفتاری در مردان

– کمک به رفع مشکلات متداول در صدا مانند گرفتگی بینی ، خشکی حنجره و …

– کمک به درمان نازکی صدا در مردان

47,000 تومان

از دویدن دنبال شکار و کشیدن فریادهای بلند ، تا رهبری ملت ها و شرکت در جنگ (و باز هم کشیدن فریادهای بلند) ، تا ایراد کردن خطابه های حماسی و حتی سخنرانی های انتخاباتی ( باز هم همان فریادهای بلند!) جریان پیشرفت تمدن به گونه ای رقم خورده که حنجره ی آقایان را حسابی تقویت کند! صدای آقایان به طور قابل ملاحظه ای ، از صدای خانم ها بَم تر و بلندتر است.

بنابراین ، صدای بم و طنین انداز ، به یکی از نمادهای جنس مذکر و جذابیت های منحصر به فرد آقایان تبدیل شده است.

این سابلیمینال برای اضافه کردن این ویژگی مطلوب به صدای شما طراحی شده است که مسلما برای ارتقای مهارت های مدیریتی شما بدون فایده نیست (همان سخنرانی ها، خطابه ها و فریادهای بلند …).

عبارت های اولیه ی این سابلیمینال در مورد تارهای صوتی و حنجره ی شماست : این که حنجره در سلامت کامل باشد، تارهای صوتی سالم و قدرتمند شوند ، بافتهای تارهای صوتی تجدید و جوانسازی شوند ، ارتعاش تارهای صوتی کاملا نرمال و سالم باشد، صدایی کاملا صاف و سالم داشته باشید ، تارهای صوتی مرطوب باشند و همواره آب کافی به آنها برسد و  در هر شرایطی ، از جمله در زمان صحبت های طولانی ، حنجره و تارهای صوتی شما مرطوب بماند.

از عبارت های اولیه که بگذریم ، به عبارت های ثانویه می رسیم که در مورد ریلکس بودن شما در زمان صحبت کردن ، صحبت کردن به راحتی و سادگی و در کمال آرامش ، با اعتماد به نفس صحبت کردن در هر جمع و شرایطی ، به آرامی و بدون فشار بر حنجره صدا را صاف کردن و عمق بالا داشتن صداست.


عبارت های دسته سوم در مورد اصل مطلب هستند : اینکه عمق صدای شما افزایش پیدا کند ، هرروز صدایتان عمیق تر و مردانه تر شود ، صدای مردانه ی شما توجهات زیادی را جلب کند (لبخند زدید ، می دانیم!)، صدای عمیق و مردانه ی شما همیشه تقویت شود ، حنجره ی شما برای صدای بَم و مردانه فعال و پذیرا شود ، حرکات زبان و دهان و ذهن ناخودآگاه شما برای پذیرا بودن صدای عمیق و مردانه برنامه ریزی شود و صدای بم و عمیق و مردانه طبیعت شما باشد.


عبارت های بعدی کمی جزئی تر و حساس تر می شوند ،  و در مورد مفاهیم تولید ناخودآگاه صدای بم و عمیق و مردانه در حنجره ، تولید ناخودآگاه صدای بم و عمیق و مردانه توسط تارهای صوتی ، عاری بودن صدا از گرفتگی در بینی و ایجاد ویژگی تشدید سینه ای در صدا می باشند.


همچنین این عبارت ها با استفاده از تشدید سینه ای ناخودآگاه، صدا را عمیق کرده و حرکت آن در دهان و بینی شما را کاملا روان و سالم و عادی می کنند.


با عبارت های تاکیدی بعدی (که مثل صحبت کردن مستقیم ذهن خودآگاه شما با ذهن ناخودآگاه شماست) ، شما به ذهن ناخودآگاهتان فرمان می دهید که صدایی کاملا مردانه و جذاب داشته باشید ، صدای شما جذابیت مسحور کننده ای داشته باشد ، تن صدایتان از هر نظر به شکل دلخواهتان تغییر کند (اگر فایل صوتی از صدای ایده آل خود در اختیار داشته باشید ، این عبارت ها زودتر نتیجه می دهند) ، و ویژگی های دلخواهتان در صدایتان ایجاد شود.


غیر از صدای مردانه و جذاب و مسحور کننده ، چه چیز دیگری لازم دارید؟ البته لحن خوب! اگر صدای مردانه و عمیق را با لحن نامناسب ترکیب کنید مخاطبتان را فراری خواهید داد.


عبارت هایی در این سابلیمینال برای تاکید بر آرام و شمرده صحبت کردن ، صحبت کردن روان با سرعت عادی و زیبا ، دوری از عجله و تندگویی در زمان صحبت ، و لذت بردن افراد از شنیدن لحن خوش صحبت شما ، قرار داده ایم. برای افزایش تاثیرات مثبت روانشناختی صدا و صحبت شما نیز عبارت هایی وجود دارد : اینکه صدای شما کاملا قدرتمند باشد ، اعتماد به نفس و تسلط را نشان دهد ، لهجه های ناخودآگاهتان را تشخیص داده و حذف کنید (در صورت تمایل) ، و صحبت کردن بدون لهجه برایتان آسان باشد.


عبارت های پایانی این سابلیمینال (بدون اینکه بخواهیم از خودمان تعریف کنیم!) مثل آثار هنری هستند ، یعنی در عین اینکه تاثیرات مثبت و قوی دارند ، اثر آرامش بخش مخصوصی نیز به جا می گذارند.


این عبارت های تأکیدی در مورد وضوح بالای صدای شما ، کاملا مشخص و رسا بودن صدای شما ، عمیق بودن تنفس ، طنین زیبای صدا ، طنین جذاب و مردانه و دلخواه صدا و سپاسگزاری از خداوند بخاطر صدای زیبا و مردانه و جذاب ، همچنین سالم و صاف و واضح بودن این صدا ، می باشند.


سابلیمینال صدای مردانه ( کلفت شدن صدا ) ابزاری فوق العاده برای داشتن صدای مردانه و زیبا.


می توانید هر زمان که مایل بودید و مشغول فعالیتهای روزانه بدون تمرکز بالا هستید فایل را پلی کنید و احتیاجی به تمرکز و دقت در هنگام گوش دادن نیست و شما باید تنها در محیطی قرار بگیرید که این فایل در حال پلی شدن می باشد.

فایلهای پیام های پنهان طوری طراحی شده اند که شنوایی عادی ما تنها زمزمه هایی از یک سری جملات را حس می کند ولی ضمیر ناخودآگاه ما تمام آنها را به خوبی درک می کند و به عنوان واقعیت جدید جسمی یا ذهنی می پذیرد و شروع به پیاده سازی آن می کند.

ما به قدرت این محصول ایمان داریم .

چطور صدا را دورگه کنیم

حتما فایل توضیحات همراه را که در کنار فایل اصلی در اختیارتان قرار می گیرد دانلود کنید تا با اطلاعات بیشتر نتیجه بهتری بگیرید.

خرید محصول توسط کلیه کارت های عضو شتاب امکان پذیر است و بلافاصله پس از خرید، لینک دانلود محصول در اختیار شما قرار خواهد گرفت. خرید از طریق کارت به کارت و یا واریز به حساب نیز امکان پذیر است.

47,000 تومان

لطفا در حالت ریلکس گوش کنید تا این دستورات که به شکل نجوا در لابه لای صداهای طبیعت (آبشار) هستند ضمیر ناخودآگاه شما را بهتر تحت تاثیر قرار دهند.

آلبوم های ویژه آقایان : همچنین ملاحظه کنید مجموعه آلبوم های جذابیت مردانه با تخفیف ویژه

آلبوم های روابط : همچنین ملاحظه کنید سابلیمینال فوق العاده افزایش جذابیت مردانه

+ امواج بهینه و استاندارد بیوکنزی صدای مردانه

آلبوم های زیبایی : همچنین ملاحظه کنید سابلیمینال زیبایی اندام و بدنسازی مردانه

آلبوم های زیبایی : همچنین ملاحظه کنید سابلیمینال سیکس پک

آلبوم های سلامتی : همچنین ملاحظه کنید سابلیمینال درمان زود انزالی

آلبوم های زیبایی : کمک به افزایش قد تا حداکثر ممکن برای شما با سابلیمینال افزایش قد

آلبوم های سلامت ذهنی : کمک به رفع لکنت زبان به کمک ناخودآگاه توسط سابلیمینال درمان لکنت زبان

فایل های پیام های پنهان چیست ؟

اگر بخواهیم خیلی ساده برایتان توضیح دهیم فایلهای پیام های پنهان نوعی تلقین کننده محسوب می شوند. یکی از کاربردهای هیپنوتیزم تلقین هست.

منتها تلقیناتی که توسط پیام های پنهان منتقل شوند میزان تاثیرگذاری آن ، قدرتش و سرعت انجام تغییرات القا شده ، خیلی بیشتر از تلقیناتی هست که در حالت عادی توسط خودمان و یا دیگران به ما می شود.

درک و پیاده سازی تلقینات هم توسط ضمیر ناخودآگاه در جسم و روان ما راحت تر و قوی تر صورت می گیرد.

فرامین موجود در این فایل ها ضمیر خودآگاه را دور می زنند.آنها برای شنوایی خودآگاه و عادی ما چیزی شبیه به نجواهای آرام و کمی نامفهوم هستند اما ضمیر ناخودآگاه ما به راحتی آنها را درک می کند.

آنها مستقیما وارد مغز ناخودآگاه ما که مرکز مدیریتی جسم و روان ماست می شوند.بیشتر کنش ها و واکنش ها در بدن ما تحت کنترل ضمیر ناخودآگاه است. از تنظیم ضربان قلب ما در حین ورزش و یا استراحت ، تا واکنش ما به ترسها و … همگی تحت کنترل ضمیر ناخودآگاه است.

در تلقینات ساده اگر چند بار به خودتان بگویید که ” من سرم درد می کند ” با وجود اینکه ضمیر خودآگاه  نادرست بودن این جمله را می داند ولی با این حال ناخودآگاه که فاقد تجزیه و تحلیل یا منطق محیطی (Logic) هست شروع به کمی فعل و انفعالات در بدن می کند.

این فعل و انفعالات موجب احساس سنگینی و سردرد می شود  و در صورت تداوم کم کم شما احساس سنگینی در سر و کمی سردرد می کنید!

امیدواریم با این مثال ساده قدرت ضمیر ناخودآگاه را درک کرده باشید. هدف ما در سابلیمیران  استفاده  از این قدرت و تواناییست و کارکرد فایل های ما  در واقع برنامه ریزی مجدد این ضمیر به دلخواه و تحت کنترل ماست .

آلبوم های ویژه آقایان : همچنین ملاحظه کنید سابلیمینال افزایش سایز آلت مردانه

آلبوم های زیبایی : همچنین ملاحظه کنید سابلیمینال زیبایی مردانه یا همان صورت جذاب مردانه

آلبوم های قانون جذب : همچنین ملاحظه کنید سابلیمینال جذب شغل مورد علاقه

آلبوم های سلامتی : همچنین ملاحظه کنید سابلیمینال درمان ناباروری در مردان

آلبوم های زیبایی : زیبایی بینی و کمک به کوچک تر شدن و فرم زیباتر آن با سابلیمینال بینی

لطفا نظرات و نتایج تان را در این قسمت به اشتراک بگذارید


nadi
– 2018-11-22

سلام. این محصول برای خوب شدن صدا برای خوانندگی هم تاثیر داره؟


سابلیمیران
– 2018-11-22

سلام بله قطعا


مهدی
– 2018-12-07

سلام . میگم از این هم استفاده کنم میشه 5 تا محصول رو دارم همزمان تو یک دوره استفاده میکنم. مشکلی پیش میاد؟


سابلیمیران
– 2018-12-08

سلام خیر اگر زمانش رو دارید که با توجه به عدم نیاز به تمرکز و دقت و یا نگاه کردن به چیزی ، به راحتی فراهم میشه ، مشکلی نیست


مهدی
– 2018-12-08

فقط اینکه من در هنگام درس خواندن استفاده میکنم محصولات رو . تاثیرش کم میشه یا فرقی نداره؟


سابلیمیران
– 2018-12-10

مشکلی نیست


محمد
– 2019-03-31

سلام . این محصول برای کسانی که صدای توبینی دارن مفید هست ؟ آیا این مشکل رو حل می کنه؟


سابلیمیران
– 2019-04-19

سلام بله کمک می کنه


Pooria
– 2019-05-31

سلام.آیا به جلوگیری از گرفتگی زبان یا تند صحبت کردن کمک میکنه؟


سابلیمیران
– 2019-05-31

سلام بله کمک می کنه


امیرمحمد
– 2019-08-16

سلام
کلیه فایل ها را میشود در هنگام تمرین موسیقی( و یا خوانندگی) استفاده کرد؟ مشکلی و یا تداخلی پیش نمی اید؟
ممنونم


سابلیمیران
– 2019-08-23

سلام بله میشه


reza
– 2019-09-04

ببخشید میشه یه آلبوم جدا برای خوانندگی (مهارت های خوانندگی و ویژگی های صدای خوانندگی) درست کنین؟ و توش تقویت تمام بازه های صدا (از خیلی نازک تا خیلی کلفت) هم هدف باشه تا هم برای مرد هم برای زن و تو تمام سبک های موسیقی کاربرد داشته باشه… واقعا بشدت نیازه 🙁


سابلیمیران
– 2019-12-25

سلام تولید شد. در قسمت آلبوم های مهارت ها مشاهده کنید


harvertkorgh3000
(خریدار محصول) – 2020-01-21

موقع گیم میشه بهش گوش کرد اگه صدای بازیرو قطع کنیم ؟


سابلیمیران
– 2020-01-22

سام بله عالیه


A
– 2020-03-27

سلام این محصول صدا را کلفت و لرزش صدارو برطرف میکنه


سینا
– 2020-08-04

این سابلیمینیال باعث گرمی و پخته گی صدا هم میشه؟ یه صدای مردونه جذاب مثل دوبلور ها
؟؟


سابلیمیران
– 2020-08-05

سلام بله برای همین منظور هست

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

دیدگاه شما *

سابلیمینال ها و بیوکنزی های  سابلیمیران تنها در صورت تهیه از همین سایت و پیج ها و پشتیبانی های معرفی شده ( با آدرس مشخص ) در سایت اعتبار و تایید فنی دارند و در صورت آپدیت شامل پشتیبانی می شوند. مراقب کلاه برداران در فضای مجازی باشید

ارتباط با ما :

آیدی تلگرام پشتیبان : suplimir@

ایمیل: info@sublimiran.com

برای ارتباط با ما از طریق روش های دیگر لطفا به صفحه ارتباط با ما مراجعه کنید


معرفی بهترین کتاب‌های کودک برای خرید


دریافت کارت تخفیف 20درصدی درمان

یک دقیقه می‌بینی صدای دانیال طبیعی است و دقیقه بعد به‌زور می‌‌تواند حتی یک جمله را به گونه ای که از کنترل خارج نشود بیان کند: یک دقیقه صدایش بلند است، دقیقه بعد آرام و بعد دوباره بلند می‌شود. نه، سرماخوردگی یا گلودرد نیست. درواقع، همه چیز عادی به‌نظر می‌رسد—اما هیچ‌ چیز عادی به گوش نمی‌رسد!چه چیز موجب تغییر صدای من می‌شود؟بدن پسران در سن بلوغ شروع به تولید هورمون تستوسترون (تلفظ می‌شود تِس توس تِرون) می‌کند که موجب تغییرات زیادی در قسمت‌های مختلف بدن ازجمله صدا می‌شود. حنجره در این سن بزرگ‌تر می‌شود. حنجره که در گلو در بالای نای قرار گرفته است، شبیه به لوله‌ای خالی به طول 5 سانتی‌متر است که مسئول ایجاد صدای شماست.

 

چطور صدا را دورگه کنیم

در سرتاسر حنجره دو عضله قرار دارند که تارهای صوتی نام دارند که مثل نوارهای لاستیکی می‌باشند. وقتی نفس می‌کشید، تارهای صوتی شما بر روی دیواره‌های حنجره استراحت می‌‌کنند و برای وارد و خارج شدن هوا به داخل ریه‌ها به‌طور کامل باز می‌شوند. وقتی صحبت می‌کنید، تارهای صوتی شما با کشیده شدن روی حنجره، به‌سمت هم بسته می‌شوند. هوا از ریه‌ها معمولاً به‌سمت تارهای صوتی بیرون رانده‌ می‌شود و باعث لرزش آنها و ایجاد صدا می‌گردد. وقتی صدایتان را آرام‌ می‌کنید، تارهای صوتی شما در حال استراحت و شل‌تر هستند. وقتی صدایتان را بالاتر می‌برید، تارهای صوتیتان سفت‌تر می‌شوند (وقتی صدایتان را تنظیم می‌کنید می‌توانید این تفاوت را احساس کنید).

 

با رشد حنجره، تارهای صوتی بلند‌تر و ضخیم‌تر می‌شوند. همچنین استخوان‌های صورتتان هم شروع به رشد می‌کنند. حفره‌های درون سینوس‌ها، بینی و پشت گلو بزرگ‌تر شده و فضای بزرگ‌تری روی صورت ایجاد می‌کنند که فضای بیشتری به پژواک صدای شما می‌دهد. همه این عوامل باعث می‌شود صدایتان بم‌تر به گوش برسد. یک گیتار را درنظر بگیرید. وقتی یک سیم نازک کشیده می‌شود، ارتعاش کرده و صدایی بلند ایجاد می‌کند. وقتی یک سیم ضخیم‌تر کشیده می‌شود، موقع ارتعاش صدای بم‌تری ایجاد می‌کند. درمورد صدای شما هم همینطور است. قبل از رشدتان، حنجره شما نسبتاً کوچک است و تارهای صوتیتان هم تقریباً نازک هستند. به همین دلیل صدایتان بلند و بچگانه است.

 

اما با رشد استخوان‌ها، غضروف‌ها و تارهای صوتی، صدایتان کم‌کم شبیه به صدای بزرگسالان می‌شود. درکنار سایر تغییراتی که بدنتان متحمل می‌شود، ممکن است متوجه شوید که شکل ناحیه گلویتان کمی تغییر می‌کند. وقتی حنجره در پسران بزرگ‌تر می‌شود، در داخل گردن به یک زاویه دیگر کج می‌شود. بخشی از آن در قسمتی از گردن که درجلوی گلو قرار دارد جلو می‌آید و خرخره را تشکیل می‌دهد. در دخترها هم حنجره بزرگ‌تر می‌شود اما نه به‌اندازه پسران. به همین خاطر است که دخترها خرخره ندارند.چه وقت صدایم تغییر می‌کند؟احتمالاً متوجه شده‌اید که بعضی از دوستانتان صدایشان دورگه شده است و بعضی‌هایشان دیگر صدای بم‌‌تری پیدا کرده‌اند و بعضی‌ها هم هنوز همان صدای دوران بچگیشان را دارند. زمان‌بندی تغییر صدا در هرکس متفاوت است، به‌همین‌دلیل بعضی صداها زودتر شروع به تغییر می‌‌کنند و برخی دیرتر. به‌طورکلی صدای پسران بین سن 11 تا 15 سالگی شروع به تغییر می‌کند–البته ممکن است در برخی افراد زودتر یا دیرتر از این زمان باشد. همه‌چیز به این بستگی دارد که چه زمان فرد وارد دوران بلوغ می‌شود.چرا کنترل صدایم اینقدر سخت است؟وقتی بدنتان به این تغییرات عادت می‌کند، کنترل صدایتان کمی سخت می‌شود. به این علت صدای پسران دورگه می‌شود که بدنشان درحال عادت کردن به بزرگ شدن اندازه حنجره است. خوشبختانه، دورگه شدن صدا مسئله‌ای موقتی است و چند ماه بیشتر طول نمی‌کشد و حتی درطول آن زمان هم صدایتان همیشه هم غیرقابل کنترل نیست. صدای بعضی از پسرها تدریجی افت می‌کند و صدای بعضی دیگر سریع. شاید این مسئله به شما استرس دهد یا موجب خجالتتان شود اما باید بدانید که بقیه این را خوب درک می‌کنند—مخصوصاً دوستان یا برادرهایتان که این دوران را سپری کرده باشند. این مسئله برای همه مردها پیش می‌آید و وقتی اتفاق می‌افتد عادت کردن به حنجره بزرگ‌تر و صدای جدیدتان کمی طول می‌‌کشد.صدایم چقدر بم می‌شود؟اینکه چقدر صدایتان بم می‌شود به ژنتیک شما بستگی دارد: هرچه حنجره‌تان بزرگ‌تر شود، تارهای صوتی ضخیم‌تر،فضای ‌پژواک وسیع‌تر و صدا بم‌تر می‌شود. وقتی حنجره رشد کرد، صدایتان ثابت‌تر شده و کنترل آن ساده‌تر می‌شود. اما حتی در آن زمان هم هنوز صدایتان کاملاً رشد نکرده است! حتی پس از تغییر سریعی که در دوران نوجوانی دارید، باز هم صدایتان در حال رشد است. گرچه دوران دورگه بودن صدا خیلی طول نمی‌کشد اما صدای اکثر پسران تا اواخر دوره 20 سالگیشان هنوز تغییر می‌کند. منبع: Kidspersia.com


سمعک وایرلس دار و ضدآب/خرید اقساط


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان


ارزانتر سفر کنید! بلیط زمینی وهوایی


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن

سفارش جدیدترین تم های تولد وبادکنک آرایی


بهترین پیشنهادهای خرید برای کتاب کودک


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان


دندان هات رو درست کن و3ساله پرداخت کن!!

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چطور صدا را دورگه کنیم
چطور صدا را دورگه کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *