چطور فرزندان خود را تربیت کنیم

 
helpkade
چطور فرزندان خود را تربیت کنیم
چطور فرزندان خود را تربیت کنیم

تربیت کودک شامل آموزش رفتارهای خوب و نشان دادن رفتارهای بد برای جلوگیری از انجام آن به کودک است.والدین باید با شناخت ویژگی های کودک خود شیوه های صحیح را در تربیت کودکان بکار ببرند .

پیش تر ، من یک ویدئو از یک بچه 8 ساله را که به مادرش مشت می زد دیدم ،این بازی فقط یک بازی مشت زنی نبود این مشت به این معنی بود که” من از شما متنفرم و می خواهم به شما خیلی آسیب برسانم ” من خیلی زیاد شوکه شده بودم ، آیا بچه ،موفق به یادگیری رفتار خوب نمی شده است ؟ یا والدین در آموزش دادن به فرزندشان موفق نبوده اند ؟

حقیقت این است که بچه ها از کاری که ما انجام می دهیم، بیش تر از چیزی که می گوییم ، یاد می گیرند پس از درک این که والدین بد در رفتار های نامطلوب موثر هستند ؛ممکن است وقت آن رسیده باشد که والدینی که این مشکل را دارند به آنچه که کارشناسان در مورد پرورش بچه های خوب می گویند، گوش کنند ولی مطابق با روانشناسان هاروارد ، روش کار بدین گونه است که در ادامه این بخش از نمناک می خوانید.

1. کودکان به زمان کافی نیاز دارند:

چطور فرزندان خود را تربیت کنیم

کودکان به والدین نیاز دارند ، نه بازدید کنندگان نیمه وقت با یک چک لیست . هیچ پول ، هدیه یا اسباب بازی وجود ندارد که بتواند جایگزین زمان کافی شما بشود . ممکن است با آن ها از لحاظ جسمی حضور داشته باشید ، اما اگر شما همیشه مشغول نگاه کردن به تلفن خود باشید ،این زمان کافی نیست .

چگونه می توانید زمان خود را به آنها اختصاص بدهید ؟ با گوش دادن به آنچه می گویند ، صحبت کردن با آن ها و انجام کار ها با همدیگر . این باعث تفاوت زیادی در زندگیشان می شود.

یک کتاب بخوانید ، با آن ها بازی کنید یا با همدیگر به ماهی گیری بروید .به یاد داشته باشید ، برای اینکه در آینده در خاطرشان باشید، امروز باید در زندگیشان باشید.

2. برای تربیت صحیح فرزندان تان یک فرد ایده آل خوب باشید:

شینیچی سوزوکی می گوید :که کودکان لبخند زدن را از والدینشان یاد می گیرند . پذیرفتن اشتباه، تشکر کردن ، احترام به دیگران و داشتن شخصیت خوب همه از شما نشات می گیرد.

تمرین عادت های خوب، در مقابل بچه هایتان باعث می شود به خوبی رفتار کنند دلیلش این است که ، همان طور که می گویند ، سیب خیلی دورتر از درخت نمی افتد .

3. خوب و درست تربیت شدن فرزندان با آموزش مسئولیت پذیری:

آموزش مسئولیت پذیری در خانه آغاز می شود ؛ در سنین کم، شما می توانید مسئولیت را کم کم از طریق وظایف ساده مانند نگه داشتن اسباب بازی ها و پوشاندن تختشان به آن ها آموزش دهید .

به آن ها یاد آوری کنید که احساسات دیگران هم مهم است تنها خوشحال بودن مهم نیست ، این، مهم است که حتی زمانی که سخت است کار درست را انجام دهیم .

4. یاد بگیرید که به درستی قدردانی کنید تا فرزندان خوبی را تربیت کنید:

درست مثل هر چیز دیگری ، افراط همیشه مطلوب نیست. روانشناسان هاروارد می گویند مهم است که وقتی بچه ها کار خوبی می کنند از آن ها قدردانی کنید اما نمایش قدردانی برای کارهایی که باید انجام دهند ، فقط آن ها را لوس خواهد کرد بنابراین ، هنگامی که عمل غیر منتظره خوبی انجام می دهند از آن ها تمجید کنید . این کار را زیاد از حد انجام دهید.

5. برای موفقیت در تربیت فرزندان سعی کنید به همه خوب توجه کنید:

طبق یک تحقیق علمی ، برای بچه ها عادت به خانواده و دوستان خود طبیعی است اما والدین بچه های خوب، به آن ها کمک می کنند تا به کسانی که به آن ها نیاز دارند توجه بیشتری داشته باشند .

شما می توانید آن ها را تشویق کنید، تا خود را در جای دیگران قرار دهند ، آن ها نه تنها از آنچه که دارند ، ممنونند ، بلکه همدردی را نیز یاد خواهند گرفت.


خرید مستقیم فرش از کارخانه


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید

بیشتر مادران در رویای خود هم نمی‌بینند فرزندشان روزی حرفشان را براحتی گوش کند و مطیع آنها شود. معمولا پدران، ساعات کمتری را با فرزندان می‌گذرانند و کمتر بر سر مسائل پیش پاافتاده و جزئی با آنها بحث می‌کنند.از این رو جذبه‌شان بیشتر حفظ می‌شود، اما مادران بیشتر با فرزندشان هستند و کارشان دشوارتر است. در اینجا راهکارهایی معرفی می‌کنیم که به هر پدر و مادری کمک می‌کند فرزندان حرف‌شنوتری داشته باشند:حرفتان را فقط یک بار بگویید: اگر پیشتر باید یک حرف را چند بار می‌گفتید و کسی توجه نمی‌کرد، از این به بعد فقط یک بار با جدیت بگویید. اگر او اهمیتی نداد، پیامدی متناسب با کرده‌اش در نظر بگیرید. پس از مدتی او متوجه می‌شود که باید برای حرفتان ارزش قائل شود.تشویق کنید: همیشه جریمه کارگر نیست. تشویق نیز می‌تواند بسیار موثر باشد، بخصوص هنگامی که کودک برخلاف عادات قبلی، برای نخستین بار به حرف شما گوش می‌کند و آنچه را خواسته‌اید انجام می‌دهد. هرگاه متوجه حرف‌شنوی فرزندتان شدید، او را تشویق کنید و به او بگویید از این کارش متشکرید.برای هر دستور به او زمان بدهید: هیچ گاه به فرزندتان نگویید،همین الان بلند شو و آشغال‌ها را دم در بگذار.​ خود شما هم اگر وسط انجام کاری باشید، دوست ندارید همان لحظه از شما بخواهند رشته ذهنی‌تان برای آن کار را رها کنید و سراغ کاری دیگر بروید. پس به فرزندتان هم مهلت بدهید. مثلا به او بگویید تا یک ربع دیگر فرصت داری آشغال‌ها را دم در بگذاری. بعد از آن می‌توانی بازی رایانه‌ای کنی.از شکست نهراسید: اگر تا دیروز رفتار دیگری با فرزندتان داشته‌اید و از امروز تصمیم گرفته‌اید رویه‌ای متفاوت در پیش بگیرید، احتمال شکست زیاد است. شما به فرزندتان مهلت دادید که آشغال‌ها را دم در بگذارد تا بعد از آن مجاز به بازی کردن باشد. حال آن فرصت به سرآمده و او این کار را انجام نداده​ و در دل دعا می‌کند که شما مانند گذشته، به حرفتان پایبند نباشید. اما این طور نیست. نیازی نیست فرزندتان را دعوا کنید تا روزی کار به حرمت‌شکنی برسد. تنها در نهایت صبوری و آرامش به او بگویید مهلتش به پایان رسیده و او کارش را انجام نداده، خودتان آشغال را دم در می‌گذارید و او امشب کلا مجاز به بازی کردن نیست. اما اگر فردا به حرفتان گوش کند، فرصتی دوباره برای بازی کردن خواهد یافت.منبع:press.jamejamonline.ir

آنچه والدین باید بدانند

چطور فرزندان خود را تربیت کنیم

چگونگی درمان ناهنجاری های دهان، دندان و فک

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن

بااین بسته آموزشی آموزگار کودک خود باشید


واسه همه چی جا هست!

جهت دریافت تخفیف دندانپزشکی شمارتوثبت کن


خرید لباس ژورنالی نوزاد با تخفیف یلدا


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

تمام قابلیت ها که ازیک تلویزین انتظاردارید


خرید بی واسطه جدیدترین مدلهای فرش


جهیزیه ات رو قسطی وبدون پیش پرداخت بخر

خرید اینترنتی تلویزیون،یخچال و… از بانه

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟

دنبال متخصص برجسته ارتودنسی در تهران هستی؟

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021


کلکسیون فرشهای مدرن و کلاسیک برای خرید


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی

 

 

چطور فرزندان خود را تربیت کنیم

 

اگر در آموختن ادب به کودک خود اهمال کرده باشید باید یک موضوع مهم را بدانید: هیچکس دوست ندارد با چنین کودکانینشست و برخاست کند!

 

یک کودک بی ادب به یک بزرگسال بی ادب تبدیل می شود و بزرگسالانی که مودب نیستند در مسائلی مانند شغل، ازدواج و دوست یابی با مشکلات زیادی مواجه خواهندشد.

 

با پرورش کودکان مودب هم به خود آنها خدمت می کنید و هم به جامعه.

 

به این توصیه ها توجه کنید:

۱) مودب بودن را در خانه خود تمرین کنید. کودک با مشاهده رفتارهای مودبانه شما بیشتر از نصایح تان می آموزد. یک کودک از آنچه می بیند و می شنود الگو می گیرد. اگر اعضای خانواده نسبت به یکدیگر مودبانه رفتار کنند کودک به راحتی این مسئله را یاد می گیرد. دراین صورت او متوجه می شود که مودب بودن نوعی احترام گذاشتن به دیگران است. وظیفه شما این است که به کودکان اهمیت احترام گذاشتن به دیگران را بیاموزید.

 

۲) نسبت به فرزندتان مودب باشید. وقتی کودکتان به شما چیزی می دهد از او تشکر کنید و هر زمان که از او می خواهید کاری انجام دهد از واژه «لطفا» استفاده نمائید.

 

گفتن واژه های «متشکرم» و «لطفا» را از همان سنین پایین با کودک تمرین کنید تا این روش برای او جا بیفتد.

 

۳) طریقه درست تلفن زدن را به کودک خود بیاموزید. به او شیوه پاسخ دادن به تلفن، پیغام گرفتن و پایان دادن به مکالمه را بیاموزید. در استفاده صحیح از تلفن همراه، الگوی مناسبی برای کودکتان باشید. به او بیاموزید زمانی که دیگران می خواهند تلویزیون تماشا کنند و یا شام بخورند نباید با تلفن همراه صحبت کند.

 

۴) به کودک خود یاد دهید به مردم کمک کند، مثل بازکردن در برای دیگران، برداشتن چیزی که بر زمین افتاد و نوشتن نامه تشکر آمیز. اگر اعضای خانواده هر روز به تمرین مودب بودن بپردازند کودک نیز ادب را خواهد آموخت. یادتان باشد کودکان از الگوهای خود درس های زیادی می آموزند.

 

منبع:روزنامه کیهان

 

آنچه والدین باید بدانند

چگونگی درمان ناهنجاری های دهان، دندان و فک

ازکجالوازم خانگی رو باقیمت مطمئن خریدکنیم؟


طعم موردعلاقه کیکت رو انتخاب کن

ناباروری شما هم می تواند قابل درمان باشد!


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

پرداخت شهریه آموزشگاه زبان در صورت رضایت


معتبر ترین مرجع پزشکی برای رزرو نوبت

دستگاه خانگی ماست ساز با قیمت فوق العاده


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


تست شنوایی و درمان وزوز گوش

درمان سریع وقطعی بواسیر بدون درد و خونریزی

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


لازم نیست برای تهیه ماست کلی زحمت بکشی

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدیچطور فرزندان خود را تربیت کنیم

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

%PDF-1.4
%
2 0 obj
>stream
HJ@@C`uuz,ʀ3AAQēs)ĢkX:B-VK

گاهی وقت‌ها برای تنبیه کودکانمان جملاتی را به کار می‌بریم و به خود غره می‌شویم که عجب شیوه تربیتی خوبی را به کار گرفته‌ایم؛ غافل از اینکه با آن حرف‌ها کودک‌مان را آزار می دهیم و بزرگسالی او را با این حرف‌های نسنجیده‌مان تحت تاثیر قرار داده‌ایم. پرتکرارترینش هم این است که «دیگر دوستت ندارم»!

والدین در ارتباط با فرزندان خود، نکات ظریفی را رعایت می‌کنند که به رشد فرزند و ارتباط بهتر با آن‌ها می‌انجامد. روان فرزندان با جملات منفی آسیب زیادی می‌بیند و والدین برای ترمیم آن سختی‌های زیادی را تحمل می‌کنند. ما در اینجا ده مورد از جملات منفی را که کودکان را آزار می‌دهد بیان می‌کنیم و نحوه مناسب بیان آن را نیز توضیح می‌دهیم.

چسباندن صفت «بد» یا «خوب» به کودک: دختر بد،‌ دختر خوب. اگر به فرزندتان برای تنبیه یا تشویق، خوب یا بد بگویید، او را تشویق به تظاهر برای گرفتن صفت مثبت و سرخوردگی به علت گرفتن صفت منفی کرده‌اید. به بچه‌ها برچسب نزنیم و کار آن‌ها را به آرامی بررسی کنیم، نه خود آن‌ها را. همچنین کودکان را وابسته به تأیید خود قرار ندهیم و انگیزه خودشان را تقویت کنیم.

هرگز، همیشه، هیچوقت: عباراتی که در آن از این دو کلمه استفاده شده است را به فرزندانمان نگوییم. عباراتی که فرزند ما را محکوم می‌کند که هرچقدر در مواقعی خوب بوده است مورد فراموشی قرار گیرد و او باچوب همیشه و هیچوقت رانده‌ شود.

اگر «موفق» نشدی پس به اندازه کافی تمرین نکردی: فشار پیروزی و موفقیت را به او تحمیل نکنید. فرزند خود را تشویق کنید که سخت کار کند زیرا مهارت‌های او بهبود می یابد و از پیشرفت احساس افتخار می‌کند.چطور فرزندان خود را تربیت کنیم

حال تو خوبه: وقتی کودک گریه می‌کند و خود را به در و دیوار می‌زند، می‌خواهد به ما بفهماند حال خوبی ندارد. اینکه بگوییم حال تو خوب است، ممکن است فقط حال او را بدتر کند.

عجله کن: با وارد کردن عجله به کودکان، آن‌ها را به سمت استرس اضافی می‌بریم. لحنمان را با گفتن «بیا عجله کنیم» آرام‌تر کنیم.

من در رژیم هستم: هر روز در مورد چاق بودنتان جلوی کودک صحبت می‌کنید و او را به مسائل شرمندگی از بدن حساس می‌کنید تا در آینده بدن خود را دوست نداشته باشد و با دید انتقادی به خودش نگاه کند.

ما نمی‌توانیم آن را بخریم: وقتی به کودک می گویید ما نمی‌توانیم آن چیز را بخریم او از اینکه کنترل مالی در خانواده وجود ندارد، نگران و دلواپس می‌شود. اگر به او بگوییم که ما قصد خرید آن چیز را نداریم و پولمان را برای فلان کار پس‌انداز می‌کنیم، حس خوبی به او دست می‌دهد و مفهوم مدیریت و بودجه را می‌فهمد.

با غریبه‌ها صحبت نکن: درست است غریبه‌ها ممکن است برای کودک خطرناک باشند اما این غریبه‌ها می‌توانند شامل آتش‌نشان یا افسران پلیس هم بشوند. بهتر است افراد مطمئن مثل پلیس را به کودکان بشناسانیم و به آن‌ها بگوییم که اگر شخصی آن‌ها را دچار احساس منفی کرد، سریع به ما بگویند.

در این زمینه بخوانید:

۱۰ دلیل؛ چرا باید برای کودکان کتاب بخوانیم؟

چطور درباره عادت ماهانه با کودکان صحبت کنیم؟

مراقب باش: اگر زیادی این عبارت را استفاده می‌کنید، می‌توانید اضطراب و ناآرامی خود را به کودک منتقل کنید. به کودک نزدیک شوید و مراقب او باشید و تا جایی که می‌توانید آرام و ساکت باشید.

از دسر(بازی یا…) خبری نیست مگر اینکه شام را تمام کنی: این حرف به گفته متخصصان ارزش و لذت وعده غذایی را در نظر کودک کم می‌کند. بهتر است به کودک بگوییم: اول غذا می‌خوریم و سپس دسر می‌خوریم. درست است این تغییر بسیار ظریف و کوچک است اما تأثیر بسیار مثبتی بر فرزند دارد.

اجازه بده من کمک کنم: درست است وقتی فرزند شما در حال حل معمایی است، دوست دارید به او کمک کنید. اما نکته اینجاست که نباید احساس استقلال او را تضعیف کنید. باید خیلی با ظرافت بگویید که چرا فکر می کنی اینطور باشد؟ به نظرت قطعه بزرگ پازل باید در انتها باشد؟ می‌خواهی امتحان کنیم؟

سخن آخر

در ارتباط با فرزندانتان باقی مواردی را که در مورد بزرگسالان رعایت می‌کنید را لحاظ کنید. مثلا هیچوقت به آن‌ها نگویید که خیلی حساس هستند و سعی کنید همواره آن‌ها را درک کنید و به حساسیت‌هایشان به طور جدی نگاه کنید. یکی از مهم‌ترین کلیدهای ارتباط با فرزندان، ‌اهمیت دادن به احساسات و ناراحتی‌های آن‌ها است.

منابع: familyminded و redbookmag و parents

اغلب در مکان‌های عمومی بازی، بچه‌ها دچار بحث و چالش می‌شوند، وسیله‌های هم را می‌شکنند، پرتاب…

بسیاری از شبکه‌‎های اجتماعی به کودکان زیر ۱۳ سال اجازه ثبت حساب کاربری را نمی‌دهند. علیرغم…

انجمن حمایت از حقوق کودکان در بیانیه‌ای به مناسبت بازگشایی مدارس به لزوم توجه به سلامت روانی…

خانه‌های امروزه کوچک و تعداد اتاق‌های آن‌ها کم‌تر از گذشته است. انگیزه ما برای جمع‌وجور خریدن…

خیلی از بچه‌ها به تعطیلات عادت کرده‌اند  و دیر می‌خوابند و نمی‌توانند صبح بدون غر و لند و به…

دو روز گذشته فیلمی در فضای مجازی دست به دست شد که تکراری از یک آسیب بود؛ کودک‌همسری. در این…

در دل بحث‌های یک مهمانی یا در لابه‌لای یک درددل دوستانه؛ صحبت از استرس یکی از حرف‌هایی است…

پرسیدن برخی سؤالات در درجه اول باعث ناراحتی دیگران می‌شود و در درجه دوم دانستن آن در زندگی…

دو کودک در مهد کودک یا محیطی اجتماعی دیگر با هم دوست شده‌اند و این دوستی سبب شده والدین آنها…

با به دنیا آمدن هر نوزادی، اولین سوالی که بعد از اسمش چیست و .. پرسیده می‌شود این است که نوزادتان…

چطور فرزندان خود را تربیت کنیم
چطور فرزندان خود را تربیت کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *