چطور پسر خوبی باشیم

 
helpkade
چطور پسر خوبی باشیم
چطور پسر خوبی باشیم

هدفی را تعیین کنید. چه ویژگی هایی باید داشته باشم تا پسری خوب باشم؟ به ویژگی هایی که به نظرتان در شما کمبودی از آن حس می شود، بیشتر بپردازید. هدفی تعیین کرده و در پی آن قدم بردارید. نگذارید دوستان و یا نیازهای خودخواهانه ی شخصی تان، شما را از این راه دور سازند.

زمانی را در کنار خانواد ه سپری کنید. گذران اندک زمانی در کنار خانواده، درک بهتری از یکدیگر به شما خواهد داد. سعی کنید در مسائلی که به مشارکت نیاز دارند شرکت کنید.

زندگی خود را بدون چشم داشت، وقف پدر و مادر خود کنید. پدر و مادر، قوت ما در زندگی هستند. وقف زندگی خود، بهترین کاری است که یک پسر می تواند برای پدر و مادرش انجام دهد. با این کار شما، آنها بسیار خوشحال خواهند شد و احترام و ارزشی دوطرفه بین شما ایجاد خواهد شد.

به آنها نشان دهید که مراقب شان هستید. همیشه در شادی و ناراحتی ها، شریک شان باشید. مراقب شان باشید. کاری کنید که حضورتان را در کنار خودشان احساس کنند.

از آنها درس بگیرید. والدین همیشه دوست داشته اند که تجارب خود را به فرزند خود انتقال دهند. ما همیشه فرزند والدین خود هستیم.

چطور پسر خوبی باشیم

در درس های خود کوشا باشید. خوش درخشیدن در درس ها، والدین را همیشه خوشحال کرده و باعث می شود احساس غرور در آنها ایجاد شود و به شما افتخار کنند و ببینند که زحماتشان به هدر نرفته است.

فرزندی مطیع باشید. از دستورات و رهنمودهای والدین خود پیروی کنید. آنها تجارب بیشتری نسبت به ما دارند که ما با سپری کردن زمانی نسبتا طولانی خواهیم توانست به آنها برسیم.

مایه افتخارشان باشید. هر پدر و مادری از موفقیت فرزندش در زندگی، احساس غرور و رضایت می کند. پله های ترقی را حداقل بخاطر زحمات آنها سریعتر بردارید.

از انتظارات والدین دور نشوید: والدین انتظار دارند که فرزندشان در زندگی کارهای غلط انجام ندهد و ارزش های خانوادگی را زیر سوال نبرد. به آنها این اطمینان را بدهید که ارزش های خانوادگی بسیار برایتان اهمیت دارد.

سعی کنید مسائل را درک کنید. سعی کنید مسائل را از دید آنها ببینید، نه خودتان. به آنها این اطمینان را بدهید که فرزند باهوش پدر و مادرتان هستید.

همیشه به نصیحت های والدین گوش دهید. در شرایطی که می خواهید تصمیمات مهمی بگیرید، نصیحت والدین همیشه کارساز است.

به والدین تان عشق بورزید. غم و اندوه و بیماری های آنها را با عشق خود، که درمان آنهاست، التیام بخشید.

همیشه در پی خوشحال کردن والدین تان باشید. کارهایی مثل هدیه دادن، گردش و تفریح با آنها، می تواند آنها را خیلی خوشحال کند.

برای والدین، همیشه مرزی بین خوش رفتاری شما و چاپلوسی وجود دارد.

والدین شما، تنها کسانی هستند که شما دارید. بدون آنها شما هیچید، لذا آنها را ارج نهید.

wikiHow

ممنون از راهنمایی

ممنون از راهنمایی خیلی ممنون عالی بود

بعضی از نظرات بسیار اشتباه بود از نظر روانشناسی.لطفا به این نکته توجه کنید که قرار نیست بچه ای پسر یا دختر خوبی برای پدر و مادرش باشد بلکه برای خودش باید خوب و درست زندگی کند که در این صورت حتما برای خودش و برای همه و از جمله پدر و مادرش خوب است.در ضمن پدر و مادر وظیفه خود را در قبال تصمیم بچه آوری خود انجام داده اند و هیچ دینی به گردن بچه ها نیست.

سلام. یعنی چی هیچ دینی به گردن بچه ها نیست؟ یعنی وظیفه پدر مادر فقط زائیدن بچست؟ به نظر منطقی نمیرسه. اینکه شخص به درجه ای از شخصیت و کمال برسه درسته ولی همون کمال اون وظیفه رو واسه فرزند ایجاب میکنه که به پدر مادرش نیکی کنه. تو هیچ کتب روانشناسی نمیخونید که نسبت به پدر مادرتون بی تفاوت و بی مسئولیت باشید

عالی بود. ممنون از روانشانسی تون ولی اگه میشه کاملترش کنید.

سلام. همه ما نسبت به والدینمون وظائف و حقوقی داریم که باید آنها رو ادا کنیم. مثل احترام و کمک کردن بهشون. چون ما هم در آینده نسبت به فرزندمون همین توقع رو داریم. ولی شاید بعضی وقتا این مسئله به خاطر شرایطی چون مشکلاتی که واسه شخص بوجود اومده سخت به نظر برسه. بنظرم بعضی وقتا همه چی رو کاغذ آسونه ولی در عمل سخت میشه. ولی ما همچنان نسبت به والدینمون مسئولیم.

ممنون از زحماتتون ولی خیلی کلی بود اگه میشه کمی با جزئیات بنویسید





ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

سلام

ديدم اين وبلاگ داره بيش از حد جدي ميشه ، گفتم يه ذره بخنديم تا شايد يكمي از غم دنيا دور شيم . در ضمن رنگ بك گراند وبلاگ رو عوض كردم اگر خوبه كه خوبه وگرنه هر رنگي كه به نظرتون خوبه بگيد تا عوضش كنم .

بله دوستان موضوع درباره ي چگونه پاك زيستن ( البته براي آقا پسرهاي گل ) ميباشد.

اصولا دختر خانوم ها كه پاك هستن براي همين منظور باز هم به آقا پسرها ميشه گير داد!

در اين توصيه هاي 23 ماده اي ، راههاي چگونه پسر پاكي شويم گنجانده شده است :

چطور پسر خوبی باشیم

حالا چگونه پسر پاكي شويم ؟ : 

 

در جهت سير اين مراحل عرفاني مراحل ذيل الذكر حسب الحال جوانان امروز از نوع مذكر پيشنهاد مي گردد :

1. سحر خيزي : به طوري كه آفتاب نزده باشد

2. ورزش صبحگاهي : تا جايي كه رمق گرفته شود

3. نوع صبحانه : تكه ناني و پنيري و جرعه چايي (( از خوردن عسل و تخم مرغ و كره اكيدا خودداري گردد))

4. نوع لباس : پيراهني و شلواري (( از پوشيدن لباس هاي تنگ خودداري شود كه باعث … الباقي ماجرا ))

5. آرايش مو و .. : مو كوتاه و با ملايمت به راست متمايل گردد و نيمه ريشي نيز چاشني شود

6. نوع نگاه : زاويه 65 درجه به پايين و در حد رويت مسير روبرو

7. طرز برخورد : با همنوعان و همجنسان به گرمي و با اناث به سردي و گذرا در حد رفع معيشت و اجبار

8. نوع نهار : پلو به علت سردي طبيعتش و هر نوع خورشتي (( به جز گوشت و حذف پياز و فلفل وافزودن ماست ترش و ليمو و رازيانه در غذا

9. نوع دسر : خيار و سيب و هندوانه و گيلاس (( و حذف موز و خرما و خربزه از آن ))

10. اماكن تفريحي مجاز : حياط منزل و حياط منزل و حياط منزل و ….

11. برنامه ي پيشنهادي تلوزيون : فقط شبكه ي چهارم سيما و ديگر هيچ

12. نوع تدريس : در باب منطق و عرفان و تهذيب نفس و ارجح تر دروس حوزوي و فقهي

13. نوع تكلم : واژه هاي سنگين و نغز و بياني قطور و محكم

14. نوع خنده : به تبسم شيريني اكتفا گردد حتي المقدور براي اناث

15. نوع پوشش : لباس زير گشاد از نوع نخي

16. نوع خوابيدن : به پشت و رو به قبله ((از دمر خوابيدن اكيدا خودداري گردد ))

17. نوع تفكر : در باب جهنم و آخرت و بهشت و روح و تهذيب نفس و رياضت و كسب فيض از بزرگان ….

 

و اگر زمينه جوري فراهم شد كه پسري با دختري در جهت رفع معيشت و گردش روزگار و آنهم به اقتضاي زمانه برخوردي داشته باشد ……

موارد زير لازم الاجرا ميباشد :

1. سر به زير و زاويه نگاه 90 درجه رو به پايين باشد

2. ذهن را از وسواس شيطاني خالي و به حورالعين بينديشيد

3. فقط كلمات كليدي را بشنويد و نگذاريد كه شيريني و ملاحت كلام در او اثر كند

4. جواب را در بلي و خير خلاصه كنيد

5. به هيچوجه چشم در چشم نيندازيد

6. در رفع و رجوع كار سرعت ببخشيد

اميدوارم كه خوشتون اومده باشه و اگر كسي موفق به انجام اين كارها شده باشه مارو هم خبر كنه ببينيم جريان چيه ؟

 

اگر فرزند پسر دارید و می خواهید در آینده از او فردی با تربیت، معقول و اصیل بسازید، بهتر است به نکات زیر نگاهی بیندازید زیرا این روش ها در تربیت فرزندی به شما کمک می کنند که احترام گذاشتن به دیگر بانوان را بلد باشد.

جایگاه زنان در سرتاسر جهان متفاوت است. برخی شهرها و کشورهایی در گوشه و کنار جهان وجود دارند که مردان در آنها هیچ ارزش و احترامی برای زنان قائل نیستند.

پسر شما حتما باید بداند که زنان هم درست همانند مردان حق دارند موفق باشند. او باید درک کند که زنان هم اهدافی دارند و برای رسیدن به آنها نیز قدرت کافی را دارند. حتما لازم نیست اهل کسب و کار باشید یا موفقیت های مالی را با فرزندتان در میان بگذارید. حتی همین الان هم شما یک مادر موفق هستید، پس تا آنجا که امکان پذیر است اجازه دهید فرزندتان نیز این موضوع را بداند.

موفقیت های تان را با او به اشتراک بگذارید

درباره زنان موفق دیگری که سرتاسر جهان زندگی می کنند و از بخش های مختلف این کره خاکی هستند هم با پسرتان حرف بزنید. به این ترتیب او به این درک هم می رسد که نژاد، ملیت یا حتی مذهب تفاوتی بین انسان ها به وجود نمی آورد. به پسرتان بیاموزید هر زنی حق انتخاب دارد. اینکه انتخاب کند شیوه زندگی اش چگونه باشد. برخی از زنان برای رسیدن به اهداف شغلی بالای خود تلاش و کوشش بسیار می کنند در حالی که برخی از آنها ترجیح می دهند در خانه بمانند و تمام تلاش شان را برای مادر بودن به کار گیرند. از پدرشان بد نگویید اگر با همسرتان زندگی می کنید یا حتی اگر از او جدا شده اید، هرگز درباره پدر فرزندتان در برابر او بدگویی نکنید. پسر شما باید بفهمد که زنان هم به مردان احترام می گذارند. سعی کنید تا آنجا که ممکن است هنگامی که فرزندتان در خانه است از دعواهای زناشویی اجتناب کنید. اگر همسر سابق تان برای شما احترامی قائل نیست و شما هم نمی توانید در این رابطه هیچ کاری انجام دهید، به این معنا نیست که شما هم باید از او متنفر باشید. به یاد داشته باشید که شما نمونه و الگویی برای پسرتان هستید. پس بهتر است حواس تان به این الگو باشد و آن را خراب نکنید. زمانی که پسرتان بزرگ شود، خواهد فهمید که همیشه حق با پدرش نبوده است. هر چه الان به او بگویید بی فایده است.

چطور پسر خوبی باشیم

درباره حقوق زنان با او گفتگو کنید این موضوع مهمی است که شما و پسرتان، نه همیشه و هر روز بلکه هر از گاهی، با ذهن باز درباره حقوق زنان با یکدیگر صحبت کنید. این موضوع را با تعریف تاریخ آغاز کنید. وی باید بداند که زنان در طول تاریخ چقدر برای برابری جنسیتی جنگیدند. اگ رپسرتان نوجوان است باید بداند که چه تعداد از زنان در معرض تجاوز و آزار و اذیت جنسی قرار دارند. این موضوعات به هیچ وجه جالب نیستند اما اینکه مرتبا درباره آنها با پسرتان صحبت کنید به شما کمک می کند فرزندی را تربیت کنید که فارغ از هر موضوعی به زنان احترام می گذارد. در ضمن حواس تان باشد با گفتن این حرف ها پسرتان از مرد بودن خود احساس گناه نکند. بگذارید او بداند که بسیاری از مردان نیز از عدم وجود برابری جنسیتی رنج می برند و رحم و شفقت زیادی نسبت به زنان دارند. اجازه ندهید به دنبال هوا و هوس خود برود حتما شما پسرتان را بسیار دوست دارید و می خواهید هر ثانیه او را خوشحال و شاد کنید اما اینکه اجازه دهید پسرتان دنبال هر هوا و هوسی برود به مثابه این است که به او بیاموزید زن فقط برای راضی نگه داشتن مرد و برطرف کردن نیازهای او خلق شده و غیر از این کار دیگری ندارد. به عنوان مادر باید بدانید چه زمانی بدون توجه به اشک ها و خواسته های نا به جای فرزندتان به او «نه» بگویید.

درباره زنان دیگر هم بد نگویید شاید از پوشش همکار خانم تان در محل کار خوش تان نیاید یا شاید رفتار مادر، خواهر یا خاله و عمه شوهرتان را دوست نداشته باشید. این مشکل شماست. پسرتان نباید بشنود که شما چگونه آنها را قضاوت می کنید. به عبارت دیگر، با این رفتار شما، پسرتان فکر می کند برخی از زنان خوب هستند، در حالی که برخی دیگر نه تنها خوب نیستند بلکه حتی شایستگی محترم شمرده شدن را هم ندارند. تمام سعی خود را بکنید که مخصوصا هنگامی که پسرتان در نزدیکی شماست، احساس تان را کنترل کنید. او را در انجام مسئولیت ها و کارهای خانه دخالت دهید مادرها، مخصوصا زمانی که دختر دارند، به ندرت از پسرهای شان می خواهند در کارهای خانه مانند آشپزی، نظافت و سایر کارهای خانه به آنها کمک کنند. شمنا و همسرتان باید برای پسرتان مثال بزنید و به او نشان دهید که حتی زمانی که موضوع مربوط به مسئولیت ها و کارهای خانه باشد هم زنان و مردان برابرند. اگر هم پسر و هم دختر دارید، حواس تان باشد و مطمئن شوید که در کارهای خانه فقط یکی از آنها را به کار نگیرید. هر دو آنها را با هم در کارهای خانه دخالت دهید.

پرورش پسری که احترام به زنان را آموخته باشد، کار سخت و غیرقابل درکی نیست و شما به عنوان یک مادر نباید نسبت به این مسئله چشم پوشی کنید. اول از همه، پسر شما همسر آینده کسی است و شما هم قطعا می خواهید پسرتان همان طور که به همه زنان احترام می گذارد، با همسرش نیز محترمانه رفتار کند.

چطور پسر خوبی باشیم

نظر اسلام در مورد خود ارضايي چيست؟ آسيب هاي آن كدام است و چگ…نظر اسلام در مورد خود ارضايي چيست؟ آسيب هاي آن كدام است و چگونه مي توانيم اين عمل را ترك كنيم؟در جواب به اين سؤال مناسب است به سه مطلب اش…

چگونه مي‌توانيم فرزند خوب براي پدر و مادرمان باشيم؟چگونه مي‌توانيم فرزند خوب براي پدر و مادرمان باشيم؟مقدمه:يكي از مشكلات اصلي خانواده‌ها، تعارضات و درگيري‌هاي بين والدين و فرزندان است. والد…

بهترين روش حفظ قرآن کريم و تثبيت آن در ذهن چيست؟ بهترين متر…بهترين روش حفظ قرآن کريم و تثبيت آن در ذهن چيست؟ بهترين مترجم قرآن کريم چه كسى است و بهترين خط آن از كيست؟براى حفظ قرآن كريم، روش هاي گو…





مقدمه:يكي از مشكلات اصلي خانواده‌ها، تعارضات و درگيري‌هاي بين والدين و فرزندان است. والدين انتظارشان اين است كه فرزندان، مطيع و فرمانبردار آنها باشند؛ لذا با استقلال‌طلبي‌هاي بيش از اندازه فرزندان مخالفت مي‌كنند و كمتر به آنها اجازه مي‌‌دهند كه مستقل عمل كنند.اختلاف بين نسل‌ها واقعيتي است كه هميشه وجود داشته، حتي اگر پدر و مادرهاي ما روزگار جواني‌شان را به ياد بياورند، قطعاً صحنه‌هايي از مشاجرات و اختلافاتي كه با پدر و مادرهايشان داشته‌اند، در ذهن‌شان تداعي مي‌كند. اين اختلافات را اگر چه نمي‌توان به كلي از بين برد، اما مي‌توان با شناخت وظايف خويش تا حدودي آن را كاهش داد. اگر والدين وظايف خويش را بدانند و سعي كنند پدر و مادر خوبي براي فرزندان‌شان باشند و هم‌چنان فرزندان نيز بكوشند اخلاق اسلامي را مراعات كنند و فرزند خوبي براي پدر و مارد شان باشند، فضاي مسالمت‌آميز و مطلوبي در خانواده ايجاد مي‌شود.عمده‌ترين راه‌هايي كه انسان مي‌تواند فرزند خوبي براي پدر و مادرش باشد عبارتند از:1 . رعايت ادب در مقابل پدر و مادر؛ادب و احترام در برابر پدر و مادر از عناصر حياتي است كه سعادت و خوشبختي انسان وابسته به آن مي‌باشد. خانه‌هايي كه اخلاق و آداب اسلامي در آن مراعات نمي‌شود، از احساس لذت و صفاي زندگي محروم‌اند. فرزنداني كه احترام و ادب پدر و مادر را حفظ و رعايت نمي‌كنند، عاقبت خوبي ندارند، خداوند در قرآن مي‌فرمايد: «لاتعبدون الّا الله و بالوالدين احساناً؛[1] جز خداوند را نپرستيد و در برابر پدر و مادر نيكي كنيد، يكي از مصاديق نيكي كردن، برخورد نيك و رعايت ادب در مقابل آن‌ها است.2 . خدمت كردن به پدر و مادر؛والدين حق بزرگي بر گردن ما دارند؛ زيرا زحمت‌هاي طاقت‌فرسايي را به خاطر ما متحمل شده‌اند. از شيرة وجودشان مايه گذاشته و ما را بزرگ كرده‌اند. ما بايد اين زحمات پدر و مادرمان را جبران كنيم. پدر و مادر هميشه به خدمت نياز دارند به خصوص در دوران پيري كه ضعيف و ناتوان مي‌شوند و دست‌شان از همه جا كوتاه مي‌گردد.[2] هم در روايات و هم در آيات قرآن به اين نكته اشاره شده كه در دوران پيري و ناتواني پدر و مادر بايد كمك كنيم. مادران بيشتر نياز به كمك دارند پس وظيفة مادر مقابل مادرمان بيشتر است. خداوند توصيه نموده است كه در دوران پيري پدر و مادر به آن‌ها كمك نمايند. خداوند مي‌فرمايد: و وصينا الانسان بوالدين حسناً؛[3] ما به انسان توصيه نموده‌ايم كه به پدر و مادر خود خدمت نموده و به نيكي برخورد كنند.3 . ابراز محبت به پدر و مادر:دوست داشتن پدر و مادر كافي نيست. بايد ميزان علاقه و دوستي‌مان را نسبت به آن‌ها ابراز كنيم. پدر و مادر در صورتي از ما راضي مي‌شوند كه بدانند ما واقعاً آن‌ها را دوست داريم و به آن‌ها عشق مي‌ورزيم.[4]4 . حرف شنوي و اطاعت از پدر و مادر؛يكي از شاخص‌هاي مهم در خوب بودن ما اين است كه از پدر و مادر حرف شنوي داشته باشيم. همه پدر و مادرها سعادت و خوشبختي فرزندان‌شان را مي‌خواهند. هيچ كسي دوست ندارد كه فرزندش بدبخت و بيچاره شود. لذا دستورات والدين به خاطر اين است كه فكر مي‌كنند اين كار به صلاح فرزندش مي‌باشد. البته در برخي موارد هم ممكن است تشخيص آن‌ها اشتباه باشد. بنابراين، اصل نيت و انگيزه والدين خوب است، حتي در مواردي كه پدر و مادر كاري را از ما مي‌خواهند يا براي ما انجام مي‌دهند كه ما يقين داريم اين كار و اين تصميم به صلاح ما نيست و پيامد منفي دارد،‌ باز هم نبايد به صورت صريح و فوري مخالفت كنيم، بايد كاملاً احترام آن‌ها را حفظ نموده و با رعايت احترام و ادب برخورد نماييم. اگر مي‌دانيم تصميم و تشخيص‌شان اشتباه است، بايد با استدلال و منطق براي آن‌ها توضيح دهيم كه اين كار به صلاح ما نيست. به تعبير ديگر، تصميم و پيشنهاد پدر و مادر را با ملايمت و نرمي نقد كنيم، اما به هيچ وجه در مقابل خودشان موضع‌گيري نكنيم، شخصيت آنها غير از تصميم و تشخيص‌شان است.5 . احترام به پدر و مادر؛در برخي موارد ممكن است پدر و مادر ناخواسته يا براساس يكسري عوامل ديگر رفتار نامطلوبي نسبت به ما انجام دهند. مثلاً هميشه ما را سرزنش كنند. يا سخنان زشت و ناروا بگويند. در اين گونه موارد نيز بايد احترام آن‌ها را حفظ كنيم. پدر و مادر وظيفه دارند كه ما را خوب تربيت كنند و به نيازهاي ما رسيدگي نمايند، ما هم وظيفه داريم كه احترام آنها را نگه داريم. اگر پدر و مادر به وظيفه خود عمل نكردند، و برخورد ناشايسته و نادرستي با ما داشتند، اين دليل نمي‌شود كه ما هم به وظيفه خود عمل نكنيم و نسبت به آنها بي‌احترامي نماييم. خداوند از ما خواسته است كه هميشه و حتي در اين گونه موارد هم احترام پدر و مادر را حفظ نماييم و فرزند خوبي براي آنها باشيم.6 . رعايت ارزش هاي ديني در زندگي:هم كارهاي خوب ما و هم كارهاي بد ما به نحوي به پدر و مادر ما برمي‌گردد. ما در واقع دست‌پرودة آنها هستيم. اگر ما كارهاي خوب انجام دهيم و ارزش‌هاي اسلامي را در زندگي خود محور قرار دهيم، خداوند، به پدر و مادر هم پاداش نيك عطا مي‌كند، زيرا آنها تلاش كرده‌اند و زمينة تربيت مذهبي ما را فراهم نموده‌اند.جامعه نيز از پدر و مادر به نيكي ياد مي‌كنند. وقتي ديگران كارهاي خوب ما را ببينند، مي‌گويند: خدا رحمت كند پدر و مادرش را كه چنين فرزندي تربيت نموده و تحويل جامعه داده‌اند. اگر پدر و مادر ما زنده باشند از احترام و ارزش اجتماعي نزد ديگران برخوردار مي‌شوند، و اگر فوت كرده باشند، باز هم دعاي خير مردم در حق آنان مستجاب خواهد شد.يكسري اعمال و وظايف مربوط به زمان بعد از فوت پدر و مادر است. وظايف ما در قبال پدر و مادر مخصوص زمان حيات آن‌ها نيست، بعد از وفات آنها نيز يكسري وظايفي داريم كه اگر آنها را رعايت كنيم، فرزند خوبي براي پدر و مادرمان خواهيم بود.در اينجا به برخي از آنها نيز اشاره مي‌كنيم:7 . دعا كردن در حق پدر و مادر:اگر چه انسان مي‌تواند در زمان حيات پدر و مادر نيز دعا كند و از خداوند براي آنها طلب توفيق و سلامت كنداما بعد از مرگ، آنها بيشتر به دعاي خير ما نياز دارند. در روايات آمده است كه رسول خدا هرگاه دعا مي‌كرده، ابتدا پدر و مادرش را دعا مي‌نمود. همان‌گونه كه رضايت پدر و مادر در سعادت انسان مؤثر است، دعاي ما در حق پدر ومادر نيز هم براي آن‌ها و هم خود ما مفيد است و باعث بركت در زندگي ما مي‌شود.8 . زنده نگه داشتن ياد و خاطره والدين؛بعد از مرگ پدر و مادر مي‌توانيم از طريق مراسم سالگرد با ختم قرآن و … ياد و خاطرة آن‌ها را زنده نگه داشته و نشان دهيم كه فرزند خوبي براي آن‌ها هستيم.9 . انجام تكاليف شرعي و پرداخت بدهكاري‌هاي پدر و مادر؛طبعاًَ انسان در زندگي خود بدهكاري‌هايي به مردم دارد، و يا برخي اعمال واجب او مانند نماز و روزه‌اش قضا شده، فرزند خوب آن است كه ديون و بدهكاري‌هاي پدر و مادر را پرداخت نموده و اعمال او را انجام دهد.10 . انجام اعمال مستحبي به جاي پدر و مادر يا از سوي آن‌ها؛دعا خواندن، زيارتنامه خواندن، نماز خواندن و… به جاي پدر و مادر مي‌تواند شاخص ديگري براي خوب بودن‌ فرزند باشد.بنابراين، اگر مي‌خواهيم فرزند خوبي براي پدر و مادرمان باشيم بايد هميشه ادب و احترام آن‌ها را نگه داشته و از دستورات و گفته‌هايشان اطاعت كنيم. حتي اگر با ما برخوردبدي كنند، باز هم به آنها احترام بگذاريم و رضاي الهي را از اين طريق به دست آوريم. هميشه كاري‌كنيم كه سبب افتخار و سربلندي آن‌ها باشد و مردم از آن‌ها به نيكي ياد كنند.اميد است با رعايت اين نكات بتوانيد فرزند خوبي براي پدر و مادرتان باشيد و زندگي سرشار از موفقيت و خوشبختي را كه آرزوي همه افراد به خصوص جوانان است پيش رو داشته باشيد.معرفي منابع جهت مطالعه بيشتر:1 . علي قائمي، دنياي جواني، سازمان ملي جوانان، 1382.2 . فريده مصطفوي، روش خودسازي، بوستان كتاب قم، 1380.3 . سيد حسن موسوي، جوان، دار اهل‌البيت ـ عليهم السلام ـ 1378.پي نوشت ها:[1]. بقره/83.[2]. نوراني، مصطفي، اخلاق خانواده، سازمان تبليغات اسلامي، 1371، فصل هفتم.[3]. عنكبوت/8.[4]. ديلمي، احمد، اخلاق اسلامي، نشر معارف، 1379، فصل سوم.

با سلام

مجازی شدن آموزش مشكل محصلین را دوچندان كرد، پیشتر نگرانی ها در مورد آثار منفی استفاده از فضای مجازی مورد بحث قرار می گرفت كه یكی از آنها ایجاد نوعی افسردگی بود و حالا این تاثیر بیشتر شده است.
قبل از مراجعه به روان شناس سبك زندگی را تغییر دهید و به ورزش و فعالیت های فیزیكی و كمك به مادر بپردازید و سعی كنید ارتباط با دوستان و فامیل و اعضای خانواده را بیشتر كنید و فعالیت در فضای مجازی را محدود به تحصیل كنید تا روحیه بگیرید.
واقعیت این است كه در دوره كرونا با كم شدن دید و بازدید و تفریحات و مسافرت ها همه دچار مشكل روحی شده ایم كه با مدیریت آن می توانیم با شادابی به تحصیل بپردازیم.

با تشكر

با سلام و احترام

خیلی خوب است كه همیشه برای دلجویی پیش قدم می شوید و این نكته مثبتی است چرا كه نمایانگر این مطلب است كه به حق والدین بر فرزندان واقف هستید.

اغلب با خود فكر كنید كه چرا پدر و مادر زحمت فرزندآوری و مشكلات و سختی های بزرگ كردن و تربیت كودكان را بر عهده می گیرند؟

چه نفعی برایشان متصور است؟

غیر از این است كه عاشقانه این كار را انجام و حتی تكرار می كنند؟

پس در عشقشان نسبت به خودتان شك نكنید هرچند آنها هم انسان هستند و كیفیت و كمیت  احساسات و عواطفشان متفاوت است به طوری كه برخی پرتوقع و برخی سهل گیر و برخی سخت گیر هستند برخی انتظار زیاد دارند و برخی توجه چندانی ندارند؛ اما به هر حال والدین هستند.

در این دنیا ما مكلف هستیم كه درست یا غلط در برابرشان كرنش كنیم كه البته این چرخه ای است كه شامل ما هم خواهد شد و كودكان ما هم ملزم خواهند بود در برابر ما كرنش نمایند.

وقتی پدر یا مادر شدیم خواهیم فهمید كه خیلی از رفتارهای والدینمان ریشه در مشكلات و خستگی ها و بیماری ها داشته است و ما غافل بوده ایم.

نكته پایانی این كه تا می توانید به آنها محبت كنید كه روزی از كم محبت كردن پشیمان خواهید شد.

با تشكر

با سلام و احترام

این كه خیلی صمیمی شده اید كه جای خود شما حتی حق مراوده بیش از سلام علیك با ایشان را ندارید.

دقت داشته باشید كه پسر عمه هم داخل در نامحرمان است و ارتباط با او هم تابع باید و نبایدهای مطرح در دین می باشد كه اغلب نفع خود ما را در پی دارد و قطعا همان مساله كه موجب نگرانی مادرتان می شود امكان وقوع دارد و آن ارتباط خارج از چارچوبی است كه می تواند منجر به مشكلات عدیده ای در زندگی شود.

اگر ارتباط شما با ایشان جنبه علاقه دارد بهتر است با بررسی زمینه و امكان در پی ازدواج باشید در غیر این صورت روابط خود را به پایین ترین حد ممكن كاهش دهید تا منجر به مشكلات بعدی نگردد.

با تشكر

با سلام و احترام

این مشكلات در میان والدین و فرزندان شایع است و در نظرات قبل عینا مطرح و پاسخ داده شده است

با تشكر

با سلام و احترام

فرزندان بهترین داشته های والدین هستند و در مواقع خاص میزان محبت والدین به فرزندان مشخص می شود كه همواره فرزندان را بر خود ترجیح می دهند.

اما در این میان نكته ظریفی وجود دارد و آن این كه نوع محبت كردن افراد و كیفیت و كمیت آن متفاوت است در برخی مواقع فرزند انتظار نوعی محبت دارد اما والدین طور دیگر محبت خود را بروز می دهند یا این كه برخی والدین در ابراز احساسات خود ضعیف عمل می كنند همچنان كه برخی هم بیش از اندازه ابراز احساسات میكنند.

این مطلب اختصاص به والدین ندارد بلكه در مورد فرزندان نسبت به والدین هم صدق میكند لذا باید طرف مقابل خود را بشناسیم و به همان میزان رضایت داشته باشیم چون این واكنش ها اغلب ذاتی است و قابل اصلاح نیست.

و مطمئن باشید شما مهم ترین داشته های وادینتان هستید هرچند نتوانند این را بروز بدهند یا بد بروز دهند.

چطور پسر خوبی باشیم

با تشكر

با سلام و احترام

مشاوره با این اطلاعات امكان پذیر نیست؛ لطفا از دوست خود بخواهید مشكل خود را از طریق درگاه پاسخگویی در بالای صفحه ارسال كند تا مشاورین و كارشناسان ما پاسخ مناسب را برای ایشان ارسال نمایند.

با تشكر

با سلام و احترام

ما آدم ها به تعدادمون با هم متفاوتیم و روحیات مختلفی داریم

برای بعضی از مادرها باید لوس شد و برای بعضی از مادرها باید احساسی برخورد كرد، بعضی هاشون بایك هدیه یا شاخه گل ما رو میبخشن و بعضی هاشون سخت میبخشن.

پس این شما هستید كه باید راه به دست آوردن دل مادر رو بدونید و نقطه اشتراك در همه مادرها عشق ورزیدن و محبت كردنه حالا نحوه اون فرق میكنه، شاید اگر ناغافل دستش رو ببوسید خیلی اثر عمیق تری داشته باشه.

با تشكر

با سلام و احترام

اون كسی كه باید آروم بشه شما هستید!

این كه ایشون روی درسهای شما حساس است یك امر طبیعی هست چرا كه یك مادر باید دلسوز فرزندش باشه و این شما هستید كه باید در برابر ناراحتی ایشون حداقل سكوت كنید و به ایشان ثابت كنید كه به خاطر حساسیتش دارید تلاشتون رو میكنید.

با تشكر

با سلام و احترام

بعضی وقت ها خودتون رو جای والدینتون بذارید كه چقدر ناراحت میشن وقتی میبینن فرزندشون خودش رو غرق در فضای مجازی كرده و از این كه حس میكنن فرزندشون داره آینده خودش رو خراب میكنه حرف هایی میزنن و كارهایی میكنن كه قطعا مطابق دلشون نیست.
شما كه انقدر فهمیده هستید كه می دانید مشكل از چیست و چرا این طور رفتار میكنند كمی همت كنید و این فضای پوچ مجازی را محدود كنید تا از زیبایی های جهان واقعی بهره مند شوید.

كسب رضایت والدین و كسب احترام آنها بسیار مهم است و لازم است به جای این كه به مرگ فكر كنید كه پاك كردن صورت مساله است به اصلاح روند زندگی خود بپردازید.
سعی كنید خانواده ای را كه دوست دارید در اولویت قرار دهید سعی كنید كانال ها و گروه هایی را كه وقت زیادی از شما می گیرد مدتی حذف كنید.

باید بدانیم كه فضای مجازی فرع بر زندگی حقیقی است.
با تشكر

با سلام

خیلی از ماها ارتباطمون با والدینمون درست نیست مثلا خیلی ها هستند كه دوست دارن دست والدینشون رو ببوسن اما خجالت میكشن یا مثل شما نمیتونن چشم بگن و میترسن ضایع بشن.

این چارچوب هارو باید شكست واقعیت اینه كه پدر و مادرها بیشتر از فرزندان به محبت توام با احترام فرزندان نیاز دارند و لذت میبرن و احساس بهتری نسبت به زندگی پیدا میكنن.

به هر حال برای چشم گفتن راه های مختلفی هست ببینید خودتون چطور میتونید اطاعت رو نشون بدید، همونطور عمل كنید، 

با تشكر

با سلام

حالا كه عاشقشون هستید بهشون محبت كنید و خودتون رو هم كنترل كنید

از ایجاد بحث با اونها پرهیز كنید سعی كنید حس اطاعت رو نسبت به اونها در خودتون تقویت كنید

وقتی ایراد میگیرن با لبخند سمتشون برید و حرفشون رو بپذیرید و با یك چشم گفتن خواهید دید خشمشون فروكش میكنه و به شما لبخند میزنن

فراموش نكنید كه پدر و مادر ها هم عاشق بچه هاشون هستند خیلی بیشتر از اون كه شما عاشق والدینتون هستید

پس از اونها نرنجید و عاشقانه بهشون خدمت كنید 

پیشنهاد میكنم نیت كنید كه چون این خواست خداست من با اونها بیشتر مهربان میشم تا خداوند كلی ثواب براتون ثبت كنه.

با تشكر

سلام

شما باید خیلی قوی باشی، چون در موقعیت خاصی قرار گرفتی؛ اما هر مشكلی میتونه فرصت هم باشه و اكثر آدم های موفق در كودكی با سختی روبرو شدن.

مثلا پیامبر عزیز ما روی پدرشون رو ندیدن و مادرشون رو در سنین كمتر از شما از دست دادن اما این باعث نشد ناامید باشن و همچنان زندگی رو ادامه دادن و به جایی رسیدن كه خودتون میدونید.

خدا مادرتون رو بیامرزه؛ قطعا هیچ كس نمیتونه جای مادرتون باشه، اما از حرف هایی كه گفتید متوجه شدم مادر دومتون خانم خوبیه چون خیلی از مادرهای دوم با بچه ها خوب رفتار نمیكنن.

نباید انتظار داشته باشید كه ایشون درست مثل مادرتون باشه و همین كه بدرفتاری نمیكنه خیلی خوبه.

شما باید ایشون رو هم درك كنید چون همسر پدرتون شده كه دوتا فرزند داره و پدرتون هم كمتر تو خونه هست و این خانم هم شرایط چندان مناسبی رو سپری نمیكنه.

پیشنهاد میكنم توقعتون رو پایین بیارید و مطمئن باشید شرایط شما از اغلب بچه هایی كه مثل شما دچار مشكل شدن بهتر هست؛ ضمن این كه پدر و مادر دومتون رو هم درك كنید كه مشكلات زیادی رو سپری میكنن.

ایجاد ارتباط معنوی با خداوند و امامان از طریق عبادت و دعا میتونه به شما آرامش بده و نگران نباشید خبر خوب اینه كه زمان مشكلات رو حل میكنه و كم كم شما بزرگ تر میشید و جایگاه خودتون رو در خانواده پیدا میكنید و به دانشگاه میرید و …

با امید و تحمل مشكلات با قدرت پیش برید همه چیز درست میشه

با تشكر

سلام
از این كه والدینتون طلاق گرفتن متاسف شدم، این مشكل هم مسئولیت شما رو بیشتر میكنه هم باعث میشه زودتر بزرگ بشید؛ حواستون باشه كه تو این وضعیت خیلی از رفتارهای مادرتون به خاطر فشار روحی هست كه تحمل میكنه و الآن بیشتر از همیشه به همراهی و مسئولیت پذیری شما نیاز داره.

قطعا گذشت زمان خیلی از مشكلات رو حل میكنه و شما بزرگ تر میشی و میتونی كمك حال مادرتون باشی فقط باید مدتی حوصله كنی، امیدوارم والدینتون مجددا آشتی كنن و با هم زندگی كنند.

با تشكر

با سلام

مسائلی كه مطرح میكنید شاید برای بسیاری از مخاطبین خنده دار باشد چون زندگی برای بسیاری از مردم مشكلاتی به وجود می آورد كه مشكلات شما در برابر آنها بسیار ساده است

پیشنهاد میكنم كمی با خودتان خلوت كنید و مشكلاتتان را با مشكلات دیگران مقایسه كنید، با بچه های خانواده طلاق، با بچه های خانواده های معتاد یا بزهكار، با بچه های كار و …

منظورم این نیست كه شما مشكلی ندارید ولی این كه در برابر چنین مشكلاتی خم شوید اصلا خوب نیست، واقعیت این است كه زندگی مسیری سنگلاخ است كه با این روحیه به سختی می توانید طی طریق كنید.

بر خود مسلط باشید و زودرنجی و كج خلقی را كنار بگذارید و خود را برای رودر رویی با مشكلات بزرگ تری كه در آینده مواجه خواهید شد آماده كنید؛ زندگی دار ابتلاست و مشكلات برای همه هست.

با تشكر

با سلام
لطفا سوال خود و شرایط زندگیتون را از طریق درگاه سامانه پاسخ گویی كه در بالای صفحه قرار دارد ارسال فرمایید تا مشاورین ما پاسخ مناسب برایتان ایمیل كنند.

با تشكر

با سلام و احترام

چه كسی گفته است كه شما موظفید مدال طلا بیاورید؟!

من در عمرم مدال برنز كه هیچ مدال حلبی هم نگرفتم:)

مطمئن باشید كسی چنین انتظاری از شما ندارد و اگر هم چیزی بگوید آرزویش را مطرح كرده است.

این را كسی میگوید كه خودش پدر است و میداند یك پدر چه انتظاراتی از فرزندش دارد؛ همه والدین دوست دارند فرزندشان در مسیر پیش رو تمام تلاششان را بكنند اما موفقیت ممكن است حاصل نشود.

همه پدر و مادرها دوست دارند فرزندشان مودب باشد تا در میان فامیل سربلند باشند.

همه پدر و مادرها دوست دارند فرزندشان درستكار بوده و به كارهای بد و ناشایست نپردازد.

اما پدر و مادرها انتظار ندارند فرزندشان مدال بیاورد این توهم برای شما ایجاد شده است و گمان میكنید والدینتان آرزو میكنند جای شما آن بچه های مدال آور را داشتند ولی من به شما میگویم كه پسرم را كه تا به حال مدالی نیاورده است با تمام دنیا عوض نمیكنم نه به خاطر معدل بسیار خوبش بلكه فقط به خاطر خودش.

محكم باشید، به خوبی هایی كه دارید فكر كنید، سعی كنید موجب سرافرازی والدینتان شوید، از خداوند كمك بخواهید

موفق باشید

با سلام و احترام

به یاد داشته باشید كه پدرها منطقی تر و مادرها احساسی تر هستند و همین امر موجب برخی سوء تفاهم ها میشه؛ مادرها همیشه به فكر فرزند كوچك تر، ضعیف تر یا بیمار و حتی بعدها بیشتر به فكر فرزند فقیرشان هستند و این از حس مادرانه اونها ناشی میشه؛ امیدوارم هرگز دچار مشكلی نشید ولی وقتی مشكلی پیش بیاد متوجه میشید كه حس مادری برای شما غلیان میكنه.

خبر خوب اینه كه این مشكل به زودی حل میشه و با ورود شما به سن جوانی مسائل شما بولد خواهد شد، مدتی بحث كنكور و بعد هم اگر دختر خانم باشید ازدواج و اگر آقاپسر باشید سربازی و ازدواج شما مساله اصلی خواهد شد و این مشكل كلا حل می شود.

به یاد داشته باشید كه زمان حلال مشكلات است و با پناه بردن به خدا می توان با آرامش مشكلات را طی كرد فقط انسان عجول است همانطور كه خالق ما كه به اسرار ما آگاه است می فرماید: كانَ الْإِنْسانُ عَجُولً
با تشكر

با سلام و احترام

شما الگوی جوانان امروز هستید و نیاز به راهنمایی ندارید بلكه نیاز به دعا دارید كه امیدواریم خداوند به شما سلامتی بدهد تا همواره در خدمت مادرتان باشید و قطعا اجر بزرگی خواهید داشت.

ما از وضعیت زندگی شما بی اطلاع هستیم اگر طالب راهنمایی مشاورین ما هستید لطفا سوال خود را از درگاه پاسخگویی در بالای صفحه ارسال فرمایید تا پاسخ مناسب آماده شود.

فقط این نكته را در نظر بگیرید كه شما علاوه بر این كه در قبال مادرتان مسئول هستید در قبال همسر و فرزندان و حتی خودتان هم مسئولید و باید مراعات كنید چون در صورتی كه آسیب ببینید همه خانواده متضرر می شوند لذا اگر امكان گرفتن كمك یا پرستار دارید اقدام كنید در غیر این صورت از سایر افراد خانواده مانند برادر و خواهر كمك بخواهید.

با تشكر

سلام

اول از همه یك راز رو برملا میكنم، این كه همه پدر و مادرها بچه هاشون رو دوست دارن و راضی نیستن اون ها ناراحت بشن حتی وقتی اونها رو تنبیه میكنن بیشتر از بچه شون عذاب میكشن.

پدر و مادرها به خاطر مشكلات و مسئولیت هایی كه دارن خسته میشن و نمیتونن شیطنت و شلوغی بیش از حد بچه ها رو تحمل كنن پس شما هم كمی رعایت كن مثلا وقتی پدر از سر كار میاد دورش رو خلوت كنید تا كمی استراحت كنه و حالش عوض بشه و موقع استراحتشون شلوغ نكنید اونها هم به آرامش نیاز دارن.

فقط همین

همین موارد رو رعایت كنی میبینی كه چقدر شرایط بهتر میشه.

موفق باشی 

با سلام و احترام

این نوع ناراحتی ها در هر خانواده ای وجود داره و بیشتر هم به خاطر حضور برادر كوچكتان است كه حالا مادر هم مانند گذشته توان نگهداری از او و انجام كارهای دیگر را ندارد لذا با گذر زمان و بزرگ تر شدن برادرتان بار مشكلات كم شده و كم كم آرامش به خانه باز می گردد و كلید طلایی در این دوره كوتاه كمك بیشتر به مادر است.

با تشكر

با سلام و احترام
این كه می فرمایید نمی توانم یا نمی شود نمایانگر این مطلب است كه شما همت لازم برای تغییر در رفتارتان را مبذول نمیكنید و در واقع به خودتان القاء كرده اید كه تغییر نشدنیست و یا من نخواهم توانست و این در حالیست كه ثابت شده است با جدیت و تمرین می توان تغییر لازم را به وجود آورد.

مخصوصا كه برادر كوچك تری دارید كه از شما الگو میگیرد و این اهمیت موضوع را دوچندان میكند چون مسئولیت الگوی خوب بودن هم بر دوش شما قرار دارد.
با تشكر

با سلام و احترام لطفا سوال خود را از درگاه پاسخگویی در بالای صفحه ارسال فرمایید تا كارشناسان و مشاورین پاسخ مناسب را برای شما ایمیل كنند.
با تشكر

با سلام و احترام
سعی كنید با مادرتون بهتر صحبت كنید و نگران نباشید او بهترین ها را برای شما می خواهد و این طور بگو مگوها در زندگی طبیعیست.

با سلام و احترام
به عنوان یك پدر با شما صحبت میكنم كه دختری هم سن شما داشته
والدین به سختی دلشان می شكند اما به آسانی دل گرم می شوند چون همواره دعا میكنند خداوند كمك كند فرزندشان باز گردد و با دیدن كمترین تغییر شاید به روی خود نیاورند اما از اعماق وجود خوشحال می شوند.
كافیست تغییر رویه شما را مشاهده كنند اندكی حق بدهید كه بدبین باشند اما با كمی تداوم شما را خواهند پذیرفت.
بعد از خداوند مهربان ترین افراد والدین هستند كه فرزندان از گوشت و خونشان است و از انحراف یا بدرفتاریشان عذاب می شوند و از هدایت شدنشان بی اندازه خوشحال می شوند.
همین كه نیت كنید برای جلب رضایت والدینتان تلاش كنید خداوند كمكتان میكند پس با توكل به خدا شروع كنید.
موفق باشید

با سلام و احترام
یكی از تكالیف سنگین در اسلام ارتباط فرزندان با والدینشان است كه در قرآن با فرمایش: فَلَا تَقُلْ لَهُمَا أُفٍّ وَلَا تَنْهَرْهُمَا وَقُلْ لَهُمَا قَوْلًا كَرِیمًا به اوج خود رسیده است كه می فرماید: به آنها [حتى] اوف مگو و به آنان پرخاش مكن و با آنها سخنى شایسته بگوى و در آیه بعد می فرماید: وَاخْفِضْ لَهُمَا جَنَاحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَةِ وَقُلْ رَبِّ ارْحَمْهُمَا كَمَا رَبَّیَانِی صَغِیرًا یعنی: و از سر مهربانى بال فروتنى بر آنان بگستر و بگو پروردگارا آن دو را رحمت كن چنانكه مرا در خردى پروردند.
این معانی در قرآن بی مانند هستند و خواهان نهایت فروتنی در برابر والدین می باشند؛ در روایات هم تاكید بسیاری بر احترام والدین شده است ولو این كه كافر یا مشرك باشند.
لذا شما كه خود فرزند دارید و از سختی پرورش فرزند آگاهید باید نسبت به والدینتان كمال احترام را مبذول نمایید و به یاد داشته باشید كه دین در انجام نماز و روزه تمام نمی شود بلكه باید به این مسائل هم اهتمام نمایید.
با تشكر

با سلام و احترام
قطعا برخورد والدین با فرزندانشان نسبت به روحیه ای كه دارند متفاوت است اما برخورد ظاهری هرگز نمایانگر محبت والدین به فرزندشان نیست چه بسا فرزندی را بیش از دیگران دوست داشته باشند اما به واسطه روحیه خاص آن فرزند نتوانند با او ارتباط لازم را بگیرند.
خلقیات انسان ها به تعدادشان متفاوت است پیشنهاد میكنیم به جای این كه در مصادیق ریز شده و یك به بك قضاوت كنید با یك نگاه كلی به رابطه خود با والدینتان نگاه كنید.

با تشكر

با سلام و احترام
همین كه از رفتار خود احساس ناراحتی میكنید نشان می دهد می توانید خود را اصلاح كنید چون برخی از افراد رفتارهای غلط خود را توجیه میكنند و همه تقصیرها را متوجه دیگران مینمایند.
توجه داشته باشید كه اندكی پرخاش و بداخلاقی در سنین شما طبیعی است و نشانه گذار به مرحله جدیدی از زندگی است كه اغلب مربوط به فعل و انفعالات فیزیكی و رسیدن به بلوغ است.
اما این دلیل نمی شود خود را كنترل نكنید بلكه با فهمیدن این مطلب باید اغلب خود را متهم به بی حوصله بودن و كم ظرفیتی كنید و بگویید لابد من بی حوصله هستم و باید تحملم را بیشتر كنم.
مخصوصا در ارتباط با والدینتان بسیار مراقب باشید تا خدایی ناكرده دل آنها را نشكنید؛ البته وجود برخی اوقات تلخی ها در محیط خانواده طبیعی است و بهتر است افراد خانواده برای ایجاد فضای آرام پا پیش گذاشته و تلاش كنند كدورت ها برطرف شود.
ان شا الله شما هم با اندكی صبر و تحمل این مرحله را پشت سر میگذارید و باز هم بیش از پیش محبوب قلوب خواهید شد؛ این را هم توجه داشته باشید كه محبت منجر به محبت می شود و بی محبتی رفتار متناسب فرد مقابل را در پی دارد.
با تشكر

سلام عزیزم
خوب نیست كه كسی تو سن شما از مردن حرف بزنه، همیشه توی سختی ها به كسانی نگاه كنید كه در شرایط بدتری قرار دارند؛ از فقر و نداری و از بی سرپناهی در رنج هستند، اونهایی رو ببینید كه سایه پدر و مادر بالای سرشون نیست و یتیم بزرگ میشن؛ به فكر آواره های جنگی باشید كه علاوه بر نگهداری از خواهر و برادرهای كوچكشون باید كارهای سختی رو انجام بدن.
خیلی وقت ها زندگی كه فكر میكنیم خیلی سخته و آرزوی مرگ میكنیم برای یك عده دیگه رویاست؛ دنیا با همین پستی ها و بلندی هاش زیباست وگرنه زندگی یك نواخت جذابیتی نداره توی قرآن هم می فرماید راحتی ها در دل سختی هاست(ان مع العسر یسرا).
خوبی این دنیا اینه كه زمان حلال مشكلاته و بعد از مدتی شرایط عوض میشه، كوچیك تر ها بزرگ میشن و مسائل تغییر پیدا میكنه اما به خودت وعده بی خود نده چون در هر زمانی سختی های جدید و شیرینی های مخصوص به خودش وجود داره؛ پس به جای این كه با ناامیدی و سستی آرزوی مرگ كنی عزمت رو جزم كن و به دنیا بگو كه در برابر سختیهاش خواهی ایستاد تا شیرینیهاش رو درك كنی.
موفق باشی 

با سلام و احترام
لطفا سوالات خود را از درگاه پاسخگویی در بالای صفحه ارسال فرمایید تا پاسخ لازم توسط كارشناسان و مشاورین ما تهیه و برای شما ارسال گردد.

تعامل با والدین از حساس ترین روابط بین انسان هاست كه طبق فرموده قرآن در هر حال باید احترامشان توسط فرزندان حفظ شود.
مشكلاتی از قبیل آنچه فرموده اید گذرا و مقطعی است و با كمی تحمل و صبوری این دوره نیز سپری خواهد شد؛ پیشنهاد میكنم برای زحمتی كه تقبل كرده اید حداقل نیت قربتا الی الله داشته باشید تا برای صبوریتان اجر مضاعف ببرید.
با تشكر

با سلام و احترام
دعوای خواهر و برادری تجربه ای است كه اغلب ما طی كرده ایم و جزو خاطرات شیرین دوره كودكی و نوجوانیمان است؛ فقط توجه داشته باشید كه حمایت والدین از فرزندان كوچك بر اساس یك غریزه است چون والدین، آنها را ضعیف می دانند در برابر فرزندان بزرگ تر از آنها دفاع می كنند و این ارتباطی به دوست داشتن ندارد.
با تشكر
 

با سلام و احترام

جانبداری والدین از فرزندان كوچك تر یا مریض و یا ضعیف را به حساب علاقه نگذارید بلكه غریزه حكم میكند آنها از فرزندان ضعیف تر در برابر قوی تر ها حمایت كنند.

با تشكر

با سلام و احترام
قدم اول شناخت جایگاه والدین است اول باید بدانیم ایشان چه جایگاه رفیعی دارند انسان در برابر افراد بزرگ كرنش میكند همچنان كه در برابر مقامات و بزرگان كرنش میكند باید در برابر پدر و مادر هم كرنش كند
قدم دوم كنترل خشم است، شایسته یك مسلمان نیست كه زود از كوره در برود و خوب است بتواند خود را كنترل نماید
نكته آخر كه فراموش نكنید این است كه تجربه ثابت كرده است هرطور با والدینتان برخورد كنید فرزندانتان با شما چنان رفتار خواهند كرد.
با تشكر

با سلام و احترام
شما یا متدین هستید و یا نیستید
به هر دین الهی كه ایمان داشته باشید لازم است به والدینتان احترام بگذارید كه اگر مسلمان باشید این لزوم تاكید بیشتری دارد ضمن این كه فراموش نكنید روزی خود شما هم والدین فرزندانی خواهید بود كه به وقت ضعف و احتیاج به فرزندان طالب احترام ایشان خواهید بود.
حتی اگر مومن هم نباشید انسانیت اقتضای احترام به والدین را دارد كسانی كه عمرشان را صرف فرزندانشان میكنند.
تجربه ثابت كرده است فرزندانی كه احترام والدینشان را حفظ نمیكنند در آینده با رفتار بدتری از سوی فرزندانشان مواجه خواهند شد.
با تشكر

با سلام و احترام
اطمینان داشته باشید كه والدینتان شما را بیش تر دوست دارند اما این كه از دلسوزی آنها به گیر دادن تعبیر میكنید یك مطلبی است كه همه ما در كودكی به آن مبتلا هستیم و از نصیحت بزرگ ترها بدمان می آید و گمان میكنیم خودمان بد و خوب زندگی را میفهمیم بدون این كه فكر كنیم كه این والدین روزی به سن ما بوده اند و همین مسیرها را طی كرده اند و راه و بی راه را شناخته اند و نگرانند دلبندشان پای در بیراهه بگذارد و از این رو با وجودی كه می دانند سخنانشان به كام دلبندشان تلخ خواهد بود و تلخی آن را با تلخی مضاعف به خودشان برخواهند گرداند اما به وظیفه خود عمل كرده باز هم اخطار می دهند.
جالب این كه فرزندان در اغلب گرفتاری ها با وجودی كه به حرف والدین خود عمل نكرده اند باز بر والدینشان خرده میگیرند كه چرا بیشتر نگفتیدچرا مجبورمان نكردید و …
لطفا نسبت به دلسوزی والدینتان صبور باشید و سعی كنید در حد امكان توجه كنید.
با تشكر

با سلام و احترام
درست است كه هر كسی را در فضای خود باید سنجید اما آنچه به عنوان مشكل خود بیان میكنید برای بسیاری از فرزندان میهنمان آرزوست؛ دوست عزیز شما آنقدر برخوردار هستید كه بهترین اسباب بازی ها رو دارید آن وقت به خاطر اندك سركوفت والدینتان آرزوی مرگ میكنید؟!
بچه هایی در این كشور هستند كه روزانه 12 ساعت كار میكنند و از اندك امكانات هم برخوردار نیستند بهتر است برخی اوقات خود را جای آنها بگذاریم و از وجود نعماتی كه دور و برمان است خداوند را شكر كنیم و برای سلامتی تامین كنندگان آن دعا كنیم.
با تشكر

با سلام و احترام
هیچ كس در این دنیا بدون اشكال و ایراد نیست و هیچ كدام از ما معصوم نیستیم، اما لازم است احترام پدر و مادرمان را حفظ كنیم اگر مادرتان اهل گفتگو است در یك فرصت مناسب و با زبان نرم به او بگویید كه از این برخورد او بسیار ناراحت می شوید و خیالش را راحت كنید كه تلاش خود را برای ادامه تحصیل خواهید كرد همه این مشكلات از نگرانی والدین برای آینده فرزندانشان است و خوب است درك كنیم كه درست یا نادرست به خاطر ما اینگونه رفتار می كنند.
با تشكر

با سلام و احترام
همین كه از كرده خود پشیمان هستید نشان میدهد كه طینت پاكی دارید و در تلاشید تا به امر الهی به والدینتان احسان كنید.
دوست خوبم؛ همه ما ممكن الخطا هستیم و ممكن است در طول زندگی به دلایل مختلف از جمله عصبانیت، نسبت به والدین عزیزمان كوتاهی كنیم یا اسائه ادب نماییم، اول این كه باید تلاش كنیم آنچه موجب این بی حرمتی می شود را در خود كنترل كنیم اگر خشم است یا حسادت یا هر رذیله اخلاقی نسبت به كنترل آن اقدام نماییم.
سعی كنیم رضایت والدینمان را جلب نموده و دلشان را به دست بیاوریم.
از كرده خود توبه كنیم و از خداوند بخواهیم كه كمك كند و به ما توفیق دهد همواره در خدمت والدینمان باشیم.
با تشكر 
 

با سلام و احترام
لطفا سوال خود را از طریق درگاه پاسخگویی در بالای صفحه ارسال فرمایید تا پاسخ مناسب توسط مشاورین برای شما تهیه و ارسال گردد.
شما در سن نوجوانی به سر می برید و در این دوره بسیار شكننده و حساس هستید.
توجه داشته باشید كه فرمان خداوند بر وجوب احترام به والدین به این معنا نیست كه والدین فرشته هستند و هیچ خطا و اشتباهی ندارند بلكه بدین معناست كه با وجود همه اشكالات احتمالی باز هم تلاشتان را در اكرام ایشان به كار گیرید.
كمتر اولادی را پیدا میكنید كه منتقد رفتارهای والدینشان نباشند چون اساسا زندگی خانوادگی و در كنار هم بودن فارغ از همه مواهبی كه دارد موجب بروز برخی دلخوری ها و ناراحتی ها می شود؛ نباید از ظاهر زندگی دیگران قضاوت كنید و فكر كنید والدین دیگران هیچ عیبی ندارند همچنان كه خود شما و هیچ انسان غیر معصومی عاری از عیب نیست، فقط كیفیت و كمیت آن متفاوت است.
لذا ضمن پذیرش واقعیات زندگی سعی كنید با صبر و تحمل این دوره را سپری نمایید كه زمان خود حلال مشكلات است و معادلات را تغییر می دهد.
با تشكر

با سلام و احترام

مشكل خودتان را از طریق درگاه پاسخگویی كه در بالای صفحه قرار دارد برای ما ارسال فرمایید تا كارشناسان مشاوره ما پاسخ لازم را برای شما ایمیل نمایند.

زندگی با مشكلات همراه است و هیچ كس نیست كه مشكل نداشته باشد حتی كسانی كه میبینید در ظاهر بی درد هستند در نهانشان با مشكلات دست و پنجه نرم می كنند مهم این است كه بتوانیم مشكلات را حل كنیم و یا اگر موفق نشدیم صبر پیشه كنیم كه زمان خود حلال مشكلات است.
دعا كنید توسل داشته باشید از مشاورین خانواده مدد بگیرید و صبر كنید خداوند پاداش زیادی به صابران عطا می نماید و مطمئن باشید مشكلات برطرف می شود خداوند می فرماید: إِنَّ مَعَ العُسرِ يُسرًا: آسانی همراه با سختی است؛ به تعبیر دیگر در این دنیا آسانی خالص وجود ندارد و هر راحتی از دل سختی بیرون می آید. تا كار و زحمت نكشید درآمد نخواهید داشت تا تلاش نكنید و درس ها را خوب مطالعه نكنید مدارج علمی و دانشگاه خوب نمی توانید بروید و …

پس صبر كنید، ایمان داشته باشید و امیدوار باشید و برای اهدافتان تلاش كنید مثبت نگری انرژی های مثبت را به زندگی شما سرازیر خواهد نمود.
با تشكر

با سلام و احترام
سوالاتتان را باید از طریق درگاه پاسخگویی در بالای صفحه ارسال كنید. استثنائا سوال شما به واحد پاسخگویی انتقال داده می شود و ظرف چند روز آینده پاسخ مناسب به ایمیل شما ارسال خواهد شد.
با تشكر


همه ما دوست داریم فرزند خوبی برای مادرمان باشیم و روز مادر فرصت خوبی است تا بررسی کنیم، آیا فرزند خوبی برای مادرمان بوده ایم یا نه؟ فرقی نمی کند که دختر باشید یا پسر یا این که چند سال داشته باشید چون برای مادرتان شما یک فرزند هستید و تمام عشق و علاقه مادرتان را معطوف به خود کرده اید. شاید یکی از بهترین هدیه ها به مادرها این باشد که برای شان فرزند خوبی باشیم و حداقل از امروز تصمیم بگیریم فرزند بهتری برای شان باشیم.

با پاسخ به ۱۵ سوالی که در ادامه مطلب است، می توانید میزان خوب بودن رابطه تان با مادرتان را بسنجید و به یک جمع بندی برسید که فرزند خوبی برای مادرتان هستید یا خیر.

لطفا یک خودکار یا مداد بردارید و برای پاسخ دادن به هر سوال، اولین گزینه ای را که به ذهن تان می رسد علامت بزنید و فراموش نکنید نتایج واقعی تمام این نوع آزمون ها نیاز به تحلیل متخصص دارد.

 

چطور پسر خوبی باشیم

۱- می‌توانم بگویم که من و مادرم:

الف) به طور مرتب با یکدیگر حرف می‌زنیم و مادرم از بیشتر برنامه‌های من مطلع است………..

ب) مثل دو دوست صمیمی یکدیگر را راهنمایی می‌کنیم و بدون مشورت با مادرم، تصمیم جدی نمی‌گیرم….

ج) خیلی کم با هم صحبت می‌کنیم و احساس صمیمیت با یکدیگر نمی‌کنیم………….

 

۲- نظرم درباره مادرم چنین است:

الف) فردی است که خیلی دوستش دارم، ولی گاهی به خاطر اختلاف سلیقه نمی‌توانم با او کنار بیایم…….

ب) فرشته‌ای است در کالبد یک انسان……..

ج) ارتباط با او و رسیدگی به کارهایش برخی مشکلات و مسائل را در پی دارد………….

 

۳- وقتی دچار بیماری مانند سرماخوردگی می‌شوم، دوست دارم مادرم:

الف) مدام حالم را بپرسد ………..

ب) با یک کاسه سوپ دستپخت خودش سراغم بیاید…

ج) مرا به حال خودم رها کند تا حالم بهتر شود….

 

۴- در ایام تعطیل، برای من مهم است که:

الف) حداقل با مادرم در تماس باشم……..

ب) حتما در کنار مادرم باشم………..

ج) روز‌های تعطیل حوصله خانواده را ندارم…….

 

۵- درباره دوستان و ارتباطاتم با دیگران:

الف) خیلی کلی با مادرم صحبت می‌کنم در حدی که اسم بعضی از آن‌ها را می‌داند…………

ب) مادرم در جریان جزئیات ارتباط هایم با دوستان و همکارانم هست…………

ج) درباره آن‌ها هیچ حرفی با مادرم نمی‌زنم……

 

۶- اگر مادرم از من بخواهد که کاری را برایش انجام دهم:

الف) نهایت سعی و تلاشم را برای کمک به او می‌کنم..

ب) بی، چون و چرا و لحظه‌ای تأمل، خواسته اش را برآورده‌ می‌کنم…………..

ج) ابتدا باید برنامه زمانی خودم را بررسی کنم و بعد جواب مادرم را بدهم…………..

 

۷- در مناسبت‌های خاص مانند روز مادر:

الف) بعضی سال‌ها برای مادرم هدیه می‌خرم……

ب) هر سال برای مادرم هدیه می‌خرم……

ج) تا حالا هدیه‌ای برای مادرم نخریده ام…….

 

چطور پسر خوبی باشیم

۸- نگرش و دید کلی من به دنیا و زندگی چنین است:

الف) دنیا مکانی با تلخی و شیرینی است و زندگی در آن فراز و نشیب‌های خاص خودش را دارد…….

ب) دنیا مکانی امن و دوست داشتنی است و زندگی در آن راحت و نشاط بخش است………

ج) دنیا مکان ناامن و خطرناکی است که زندگی در آن دشوار و توأم با سختی است………….

 

۹- اگر روزی خودتان بچه دار شوید، چگونه والدینی خواهید بود؟

الف) صمیمی و پراحساس………..

ب) دلسوز و رئوف…………

ج) محتاط و مراقب………….

 

۱۰- وقتی مادرم لطف خاصی در حقم می‌کند، چنین احساسی به من دست می‌دهد:

الف) کمی معذب می‌شوم……….

ب) ارزش خاصی برای آن قائل می‌شوم…….

ج) ناراحت می‌شوم و از او می‌خواهم که بگذارد روی پای خودم بایستم……………

 

۱۱- در مقایسه با بیشتر افراد، می‌توانم بگویم که ارتباطم با مادرم:

الف) خوب است…………

ب) خیلی خوب و منحصر به فرد است…….

ج) چندان مناسب نیست………..

 

۱۲- وقتی می‌خواهم اوقاتی را با مادرم بگذرانم:

الف) آرزو می‌کنم که‌ای کاش می‌توانستم لذت بیشتری از گذران وقت با او می‌بردم…………

ب) احساس می‌کنم که باید اوقات بیشتری را با او سپری کنم و رابطه مان طوری باشد که بیشتر در کنار هم باشیم….

ج) تصور می‌کنم که اوقات خیلی زیادی را با هم سپری می‌کنیم و می‌توانیم کمتر در کنار هم باشیم…….

 

۱۳- من و مادرم از طریق تلفن یا دیدار حضوری:

الف) هر هفته یک بار یا شاید هم بیشتر از حال هم باخبر می‌شویم……………

ب) همیشه بیشتر از دو بار در هفته از حال یکدیگر باخبر می‌شویم……………

ج) شاید ماهی یک بار از حال هم باخبر شویم…..

 

۱۴- وقتی قرار است اوقاتی را با دوستانم سپری کنم:

الف) راحت‌ترین کار ممکن این است که فقط با دوستان صمیمی و نزدیکم باشم…………

ب) از این که خود واقعی ام باشم، احساس راحتی بیشتری به من دست می‌دهد………..

ج) به نظرم، نشان دادن هویت واقعی ام خیلی سخت و دشوار است…………….

 

۱۵- در دوره خردسالی ام:

الف) با پدر یا خواهر و برادرانم بیشتر از مادرم صمیمی بودم.

ب) با مادرم، خیلی صمیمی و راحت بودم…..

ج) با هیچ کدام از اعضای خانواده، احساس صمیمیت و نزدیکی نمی‌کردم………..

 

نحوه محاسبه امتیازتان

حال که به همه سوالات آزمون پاسخ داده اید، نوبت آن است که امتیازتان را محاسبه کنید. شما باید برای هر سوال که گزینه «الف» را انتخاب کرده اید ۲ امتیاز، گزینه «ب» ۳ امتیاز و گزینه «ج» یک امتیاز برای خودتان در نظر بگیرید.

 

تحلیل آزمون

قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید که مجموع امتیازتان باید عددی بین ۱۵ تا ۴۵ باشد. بنابراین:

اگر امتیاز شما بین ۱۵ تا ۲۶ باشد: شما رابطه‌ای سرد و غیر صمیمی با مادرتان دارید و باید هر چه زودتر به فکر اصلاح رفتار‌های تان باشید.

اگر امتیاز شما بین ۲۷ تا ۳۶ باشد: شما گاهی با مادرتان احساس نزدیکی می‌کنید و گاهی مایل نیستید در کنارش باشید. رابطه شما و مادرتان در حد متوسط، قابل قبول است، اما به طور قطع می‌توانید برای مادرتان فرزند بهتری باشید.

اگر امتیاز شما بیشتر از ۳۷ است: به شما تبریک می‌گوییم. شما فرزندی وظیفه شناس و قدردان هستید و همیشه برای مادرتان، ارزش خاصی قائلید.


همه ما دوست داریم فرزند خوبی برای مادرمان باشیم و روز مادر فرصت خوبی است تا بررسی کنیم، آیا فرزند خوبی برای مادرمان بوده ایم یا نه؟ فرقی نمی کند که دختر باشید یا پسر یا این که چند سال داشته باشید چون برای مادرتان شما یک فرزند هستید و تمام عشق و علاقه مادرتان را معطوف به خود کرده اید. شاید یکی از بهترین هدیه ها به مادرها این باشد که برای شان فرزند خوبی باشیم و حداقل از امروز تصمیم بگیریم فرزند بهتری برای شان باشیم.

با پاسخ به ۱۵ سوالی که در ادامه مطلب است، می توانید میزان خوب بودن رابطه تان با مادرتان را بسنجید و به یک جمع بندی برسید که فرزند خوبی برای مادرتان هستید یا خیر.

لطفا یک خودکار یا مداد بردارید و برای پاسخ دادن به هر سوال، اولین گزینه ای را که به ذهن تان می رسد علامت بزنید و فراموش نکنید نتایج واقعی تمام این نوع آزمون ها نیاز به تحلیل متخصص دارد.

 

۱- می‌توانم بگویم که من و مادرم:

الف) به طور مرتب با یکدیگر حرف می‌زنیم و مادرم از بیشتر برنامه‌های من مطلع است………..

ب) مثل دو دوست صمیمی یکدیگر را راهنمایی می‌کنیم و بدون مشورت با مادرم، تصمیم جدی نمی‌گیرم….

ج) خیلی کم با هم صحبت می‌کنیم و احساس صمیمیت با یکدیگر نمی‌کنیم………….

 

۲- نظرم درباره مادرم چنین است:

الف) فردی است که خیلی دوستش دارم، ولی گاهی به خاطر اختلاف سلیقه نمی‌توانم با او کنار بیایم…….

ب) فرشته‌ای است در کالبد یک انسان……..

ج) ارتباط با او و رسیدگی به کارهایش برخی مشکلات و مسائل را در پی دارد………….

 

۳- وقتی دچار بیماری مانند سرماخوردگی می‌شوم، دوست دارم مادرم:

الف) مدام حالم را بپرسد ………..

ب) با یک کاسه سوپ دستپخت خودش سراغم بیاید…

ج) مرا به حال خودم رها کند تا حالم بهتر شود….

 

۴- در ایام تعطیل، برای من مهم است که:

الف) حداقل با مادرم در تماس باشم……..

ب) حتما در کنار مادرم باشم………..

ج) روز‌های تعطیل حوصله خانواده را ندارم…….

 

۵- درباره دوستان و ارتباطاتم با دیگران:

الف) خیلی کلی با مادرم صحبت می‌کنم در حدی که اسم بعضی از آن‌ها را می‌داند…………

ب) مادرم در جریان جزئیات ارتباط هایم با دوستان و همکارانم هست…………

ج) درباره آن‌ها هیچ حرفی با مادرم نمی‌زنم……

 

۶- اگر مادرم از من بخواهد که کاری را برایش انجام دهم:

الف) نهایت سعی و تلاشم را برای کمک به او می‌کنم..

ب) بی، چون و چرا و لحظه‌ای تأمل، خواسته اش را برآورده‌ می‌کنم…………..

ج) ابتدا باید برنامه زمانی خودم را بررسی کنم و بعد جواب مادرم را بدهم…………..

 

۷- در مناسبت‌های خاص مانند روز مادر:

الف) بعضی سال‌ها برای مادرم هدیه می‌خرم……

ب) هر سال برای مادرم هدیه می‌خرم……

ج) تا حالا هدیه‌ای برای مادرم نخریده ام…….

 

۸- نگرش و دید کلی من به دنیا و زندگی چنین است:

الف) دنیا مکانی با تلخی و شیرینی است و زندگی در آن فراز و نشیب‌های خاص خودش را دارد…….

ب) دنیا مکانی امن و دوست داشتنی است و زندگی در آن راحت و نشاط بخش است………

ج) دنیا مکان ناامن و خطرناکی است که زندگی در آن دشوار و توأم با سختی است………….

 

۹- اگر روزی خودتان بچه دار شوید، چگونه والدینی خواهید بود؟

الف) صمیمی و پراحساس………..

ب) دلسوز و رئوف…………

ج) محتاط و مراقب………….

 

۱۰- وقتی مادرم لطف خاصی در حقم می‌کند، چنین احساسی به من دست می‌دهد:

الف) کمی معذب می‌شوم……….

ب) ارزش خاصی برای آن قائل می‌شوم…….

ج) ناراحت می‌شوم و از او می‌خواهم که بگذارد روی پای خودم بایستم……………

 

۱۱- در مقایسه با بیشتر افراد، می‌توانم بگویم که ارتباطم با مادرم:

الف) خوب است…………

ب) خیلی خوب و منحصر به فرد است…….

ج) چندان مناسب نیست………..

 

۱۲- وقتی می‌خواهم اوقاتی را با مادرم بگذرانم:

الف) آرزو می‌کنم که‌ای کاش می‌توانستم لذت بیشتری از گذران وقت با او می‌بردم…………

ب) احساس می‌کنم که باید اوقات بیشتری را با او سپری کنم و رابطه مان طوری باشد که بیشتر در کنار هم باشیم….

ج) تصور می‌کنم که اوقات خیلی زیادی را با هم سپری می‌کنیم و می‌توانیم کمتر در کنار هم باشیم…….

 

۱۳- من و مادرم از طریق تلفن یا دیدار حضوری:

الف) هر هفته یک بار یا شاید هم بیشتر از حال هم باخبر می‌شویم……………

ب) همیشه بیشتر از دو بار در هفته از حال یکدیگر باخبر می‌شویم……………

ج) شاید ماهی یک بار از حال هم باخبر شویم…..

 

۱۴- وقتی قرار است اوقاتی را با دوستانم سپری کنم:

الف) راحت‌ترین کار ممکن این است که فقط با دوستان صمیمی و نزدیکم باشم…………

ب) از این که خود واقعی ام باشم، احساس راحتی بیشتری به من دست می‌دهد………..

ج) به نظرم، نشان دادن هویت واقعی ام خیلی سخت و دشوار است…………….

 

۱۵- در دوره خردسالی ام:

الف) با پدر یا خواهر و برادرانم بیشتر از مادرم صمیمی بودم.

ب) با مادرم، خیلی صمیمی و راحت بودم…..

ج) با هیچ کدام از اعضای خانواده، احساس صمیمیت و نزدیکی نمی‌کردم………..

 

نحوه محاسبه امتیازتان

حال که به همه سوالات آزمون پاسخ داده اید، نوبت آن است که امتیازتان را محاسبه کنید. شما باید برای هر سوال که گزینه «الف» را انتخاب کرده اید ۲ امتیاز، گزینه «ب» ۳ امتیاز و گزینه «ج» یک امتیاز برای خودتان در نظر بگیرید.

 

تحلیل آزمون

قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید که مجموع امتیازتان باید عددی بین ۱۵ تا ۴۵ باشد. بنابراین:

اگر امتیاز شما بین ۱۵ تا ۲۶ باشد: شما رابطه‌ای سرد و غیر صمیمی با مادرتان دارید و باید هر چه زودتر به فکر اصلاح رفتار‌های تان باشید.

اگر امتیاز شما بین ۲۷ تا ۳۶ باشد: شما گاهی با مادرتان احساس نزدیکی می‌کنید و گاهی مایل نیستید در کنارش باشید. رابطه شما و مادرتان در حد متوسط، قابل قبول است، اما به طور قطع می‌توانید برای مادرتان فرزند بهتری باشید.

اگر امتیاز شما بیشتر از ۳۷ است: به شما تبریک می‌گوییم. شما فرزندی وظیفه شناس و قدردان هستید و همیشه برای مادرتان، ارزش خاصی قائلید.

منبع: زندگی آنلاین

1980

نمیدونم چرا یک نفر اومد جلب پدر مادرم به اون جلب شده من اخه دوست دارم به من توجه کنن

کی اومد؟؟

خیلی چرته،من همه این کار ها رو انجام میدم .ولی به اجبار .چون کتک میخورم.
من سر کوچیک ترین مسائل کتک میخورن.اونروز ظرف ها رو فرصت نکردم بشورم و مامان و بابام رفته بودن بیرون ، وقتی که اومدن و ظرف ها رو نشسته دیدن ،بابام:کلی بهم فحش داد و عینکم رو شکوند. مامانم:چاقو گذاشت روی گردنم.باورتون میشه که یه مادر چاقو بذاره رو گردن دختر۱۵سالش فقط به خاطر این که چهار تیکه ظرف نشسته؟

واقعا متاسفم.برادر یا خواهر کوچیک تر از خودت داری که به اون توجه کنن؟
من اصلا در همچبن شرایطی قرار نگرفتم و تنها زمانی که من رو میزنن وقتیه که با داداش کوچیکم دعوا میکنم و اونم اصلا شببه کتک نیست و خیلی اروم میزنن و بابام تا حالا دست روم بلند نکرده

اگر این ۸ نفر، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ باشند، به کدام‌یک رای می‌دهید؟

تعداد کل آرا:
18096

توجه به ظاهر و جذابیت یکی از فاکتورهای مهم در دنیای امروز به حساب می رود و می توان گفت این مسئله به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر جنبه های دیگر زندگی ما نیز تاثیر گذار است. بنابراین باید تا حد متعادلی به این ویژگی پرداخت و جوانب مختلف آن را بررسی کرد.

جذابیت هر فردی می‌تواند خیلی سریع‌تر از آنچه که فکر می‌کنید طرف مقابل را به سوی او جذب کند. همه افراد دوست دارند جذاب باشند و پسرها هم از آن مستثنی نیستند. پسرها همیشه دوست دارند جذاب باشند و دختر خانم‌ها شیفته آن‌ها شوند. اما آیا شما پسر جذابی هستید؟ و اگر نیستید چگونه می‌توانید یک پسر جذاب باشید؟ چگونه می توان راه و روش های مخ زدن دختر ها را فرا گرفت؟ و…

سوالاتی که شاید بتوان پاسخ آن را در خودتان بیابید. بسیاری از کارها و رفتارهای شما وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید به پسری جذاب و مورد علاقه دختران تبدیل شوید.

هدف ما از این مقاله پرداختن به این کارها و رفتارهای شماست تا به شما کمک کنیم که به یک پسر جذاب تبدیل شوید.

چطور پسر خوبی باشیم

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای تبدیل شدن به یک پسر جذاب داشتن پوست و ظاهری زیبا است. شما به عنوان یک پسر باید همیشه از پوست صورت خود مراقبت کنید. برای مراقبت از پوست صورت خود از مرطوب کننده‌ها، ترکیب آب و صابون و … استفاده کنید. در طول یک هفته حداقل دو بار از اسکراب صورت بهره بگیرید. اگر صورت شما دارای جوش است اسکراب را به 3 بار در هفته افزایش دهید. خوردن آب نیز موجب زیبایی پوست خواهد شد و در روز حداقل 6 تا 8 لیوان آب بنوشید. به یاد داشته باشید پسرهایی که دارای ته ریش هستند بیشتر از پسرهای دیگر مورد توجه دخترها هستند.

آموزش صفر تا صد مخ زدن زنان در تلگرام و اینستاگرام

یکی دیگر از راه‌ها برای جذابیت، داشتن اعتماد به نفس بالا است. تحقیقات نشان داده است دخترها به پسرهایی که دارای اعتماد به نفس بالا هستند جذب خواهند شد. پس همیشه اعتماد به نفس خود را حفظ کرده و به دنبال تقویت آن باشید تا بتوانید برای همیشه پسر جذابی باقی بمانید. کسی که اعتماد به نفس کمی داشته باشد قطعاً از جذابیتش کاسته خواهد شد.

داشتن بوی خوب یک راه بسیار خوب برای جذابیت پسرها و مجذوب کردن افراد به خود است. بعضی از عطرها و اسپری‌ها وجود دارد که واقعاً برای دختران جذاب است سعی کنید همیشه از این عطرهای خوشبو استفاده کنید و از آن‌ها به طور منظم بهره بگیرید. زمانی‌هایی که به یک جمعی خواهید رفت که دخترها در آنجا هستند بیشتر از قبل از عطر استفاده کنید.

مقاله مرتبط: دوست دختر خوب و مناسب برای رابطه چه ویژگی‌هایی دارد؟(مخ زدن دختران)

پسر جذاب کسی است که به خوبی با دیگران ارتباط قرار کند. شما به عنوان یک پسر زمانی که وارد یک جمع می‌شوند سعی کنید با افراد حاضر در جمع به خوبی ارتباط برقرار کنید. شخصی که خیلی سریع با افراد دیگر به خوبی ارتباط برقرار می‌کند مورد توجه دیگران است. در همه حال دید مثبتی نسبت به اطرافیان خود داشته باشید. پسرهایی که چنین دیدی دارند بیشتر مورد توجه افراد اطراف خود هستند و هیچ کس نسبت به آن‌ها دید منفی نخواهد داشت.

یک مدل موی جدی می‌تواند بسیار مهم باشد و شما را به یک پسر جذاب تبدیل کند. شما می‌توانید به یک آرایشگاه مردانه مراجعه کرده و مدل موی خود را به یک مدل جذاب و زیبا تبدیل کنید. شما اگر مدل موی خاصی را دوست دارید به آرایشگر بگویید چنین مدلی را برای شما درست کند. همچنین از انواع حالت دهنده‌ها برای موی خود کمک بگیرید.

وقتی که شما با یک دختر ارتباط برقرار می‌کنید با او ارتباط چشمی داشته باشید. هنگامی که طرف مقابل در برابر شما ایستاده است به چشمای او خیره شوید و برای چند ثانیه چشم‌ها را بر روی چشم‌های او نگه دارید. نگاه داشتن چشم اگر همراه با یک لبخند باشد به باعث جذاب شدن شما خواهد شد و شما را یک پسر جذاب جلوه خواهد داد.

لباس‌هایی که متناسب با تن شماست می‌تواند بسیار جذاب‌تر از لباس‌های بزرگ باشد و باعث ایجاد تفاوت در ظاهر شما خواهد شد. شلوارهای شما نیز باید مناسب باشد و دم‌پای آن بر روی کفش‌های شما قرار بگیرد. یقه پیراهنی که می‌پوشید نباید خیلی بزرگ باشد تا ظاهر شما با لباس‌های یقه بزرگ نامناسب نشود. به یاد داشته داشته باشید هیچ چیز به اندازه لباس بر روی جذابیت شما تاثیر نمی‌گذارد. شلوارهای جین بسیار جذاب‌تر هستند و در صورت امکان شلوار جین بپوشید. همچنین کاپشن‌های چرم نیز هنوز محبوبیت خاصی در بین پسرها دارند.

بسیاری از افراد تمایل زیادی به مصرف گوشت و دیگر غذاهای سنگین در رژیم غذایی خود دارند، اما این گونه غذاها سنگین بوده و نه تنها موجب افزایش وزن شخص خواهد شد بلکه باعث کسلی و تنبلی او می‌گردد. تلاش کنید در رژیم غذایی خود از میوه‌ها و سبزیجات بیشتر از قبل استفاده کنید تا اندام‌هایی زیبا داشته باشید. یکی از بهترین راه‌ها برای سود حداکثری از فواید میوه، خوردن سیب و موز در اول صبح و هنگام صبحانه است. میزان مصرف سبزیجات را دو برابر قبل کنید. همچنین در برنامه غذایی خود حتماً از پروتئین‌ها مانند ماهی و … بهره بگیرید.

داشتن اندام‌های زیبا و متناسب بیش از آنچه فکر می‌کنید مورد توجه دختران است. اگر شما می‌خواهید یک پسر جذاب باشید در برنامه هفتگی خود ورزش را قرار دهید و اندام‌های خود را زیبا کنید. شما لازم نیست به یک بدن‌ساز حرفه‌ای تبدیل شوید، داشتن یک بدن مناسب برای جذاب شدن هدف نهایی شما از ورزش کردن باشد.

شاید هیچ چیزی به اندازه خنده‌های شما در ذهن طرف مقابل شما باقی نماند. پسری که خوشروست و خنده بر لب دارد برای دخترها بسیار جذاب‌تر از یک پسر اخمو و کسل است. هنگامی که به طرف مقابل خود نگاه می‌کنید خیلی آرام و ملیح بخندید به صورتی که او از خنده‌های شما لذت ببرد. سعی کنید با همه افراد مهربان باشید و آن را به عنوان یک اصل در زندگی خود داشته باشید.

یکی دیگر از روش‌هایی که شما را یک پسر جذاب نشان خواهد داد شوخ‌طبعی است. پسری که شوخ‌طبع است در نزد افراد دیگر بسیار جذاب است و آن‌ها او را بسیار دوست دارند. پس شوخ‌طبعی را فراموش نکنید و با شوخی‌های خود بر روی لب همه خنده بیندازید. پسرهایی که شخصیتی مصنوعی دارند اصلاً جذاب نیستند و سعی نکنید هرگز تصنعی باشید.

شاید جالب باشد بدانید که راه رفتن نیز موجب بیشتر شدن جذابیت شما خواهد شد. در هنگام راه رفتن به پاهای خود توجه کنید، پاهای شما باید کمی از هم فاصله داشته باشد و به صورت آرام حرکت کنید. اگر این گونه راه بروید نه تنها اعتماد به نفس شما بیشتر خواهد شد بلکه در نزد دیگران نیز جذاب‌تر به نظر خواهید رسید.

هنگامی دختری با شما حرف می‌زند به خوبی حرف‌های او را بشنوید و همیشه شنونده خوبی باشید. شما می‌تواتید از عینک آفتابی نیز برای جذاب شدن خود نیز استفاده کنید. یک عینک مناسب چهره شما را تکمیل خواهد کرد و شما جذاب‌تر از قبل خواهد کرد. پس بسیاری از کارهای کوچک هستند که شما نباید از آن‌ها غافل باشد.

مقاله مرتبط: روانشناسی دختر:(چطوری دختران زیبا را جذب خودم کنم؟)

در برخورد با همه، علی‌الخصوص دخترها همانند یک جنتلمن و نجیب‌زاده رفتار کنید. همیشه از لفظ‌های و کلماتی همانند لطفاً، از شما سپاسگذارم، ببخشید و … استفاده کنید. ادب و نزاکت را همیشه رعایت کنید. به اعتقادات و نظرات افراد دیگر احترام بگذارید و هیچوقت به خاطر مسائل کوچک با آن‌ها به تندی برخورد نکنید. در جمع‌های عمومی در مورد آنچه که اطلاعات ندارید نظر ندهید. یک نجیب‌زاده برای همه اشخاص یک پسر جذاب است.

اگر توجه کرده باشید افرادی که در یک جمع دارای اطلاعات خوبی هستند بیشتر از دیگران مورد توجه قرار می‌گیرند و توجه به آن‌ها برای دیگران جذاب‌تر است. پس سعی کنید همیشه اطلاعات خود را به روز کنید، کتاب بخوانید، روزنامه مطالعه کنید و در مورد خبرهای روز آگاه باشید تا شما نیز پسر جذابی باشید.

اگر دوست دارید پسر جذابی به نظر بیاید صاف بایستید. اگر حالت‌های بدن شما در همه حالت‌ها مناسب باشد به جذابیت بیشتر شما کمک خواهد کرد. پسرهایی که صاف می‌ایستند به مخاطب خود نشان خواهند داد که دارای اعتماد به نفس بیشتری نسبت به کسانی هستند که خم شده و قوز می‌شوند.

پس با توجه به این مطالب شما اگر قصد دارید شخصی جذاب باشید همه این راه‌کارها را باید رعایت کنید و آن‌ها را انجام دهید. با به کار گرفتن این راهکارها تاثیر شما بر روی طرف مقابلتان بیشتر خواهد بود. از این به بعد دیگر شما به دختر مورد علاقه خود پیشنهاد ندهید و او باید برای رسیدن به پسر جذابی همچون شما، تلاش کند.

سوال: حال اگر شما به عنوان یک دختر یا یک خانم در حال مطالعه این مقاله هستید چطور می توانید از راز و رمز های مخ زدن پسر موردعلاقه خودتان باخبر شوید؟ بهتر است به دوره ملکه باش مراجعه کنید.

ممکن است جز آن دسته از افرادی باشید که مشکل زود وابسته شدن دارند. این ویژگی می‌تواند زندگی را بر انسان بسیار سخت کند. افرادی…

داشتن زندگی خشک و بدون خنده برای هیچ کسی جذاب نیست. شاید شخصیت‌های جدی به نظرمان جذاب بیایند اما در نهایت، افراد ترجیح می‌دهند با…

یکی از مواردی که در جامعه ما بسیار منع می‌شود، ازدواج با دختر بزرگتر است. اصولاً مردان بزرگتر از همسر خود هستند. حتی به صورت…

بسیاری از زنان فکر می‌کنند برای این که ذهن پسری را جلب و درگیر کنند، باید خود را تغییر دهند. در صورتی که مردان جذب…



چطور پسر خوبی باشیم



کلیه حقوق این سایت متعلق به مجموعه آموزشی تکامل من میباشد.

845audio

845audio

845audio

پسر خوب بودن همیشه آسان نیست ، به خصوص اگر در خوب بودن در خانه و مدرسه مشکل دارید. مهمترین چیز این است که با اعضای خانواده ، معلمان و اطرافیان با مهربانی و احترام رفتار کنید. بچه خوب بودن به معنای کام

چطور پسر خوبی باشیم

پسر خوب بودن همیشه آسان نیست ، به خصوص اگر در خوب بودن در خانه و مدرسه مشکل دارید. مهمترین چیز این است که با اعضای خانواده ، معلمان و اطرافیان با مهربانی و احترام رفتار کنید. بچه خوب بودن به معنای کامل بودن نیست ، اما همیشه باید به دیگران عشق و درک کنید.


845audio

845audio | ar | az | be | bg | bn | ca | cs | da | de | el | es | et | ga | fi | fr | hi | hu | hy | is | it | iw | ja | ka | ko | kk | ky | lb | lo | lt | lv | ms | mr | nl | no | pl | pt | ro | ru | sl | sq | sr | sv | ta | te | tg | th | tl | tr | uk | uz | vi | zh


Sitemap

ازکجالوازم خانگی رو باقیمت مطمئن خریدکنیم؟


تست شنوایی و درمان وزوز گوش

در این مطلب قرار است روش هایی برای تربیت عالی پسربچه ها را مطالعه کنید. از آنجا که پسرها شیطنت بیشتری دارند و کارهای خطرناک بیشتری هم نسبت به دخترها انجام می دهند، باید برخی موارد را در روند تربیت آنها بدانید تا در آینده، پسری موفق و با اعتمادبه‌نفس تحویل جامعه بدهید.1. به نامزد/همسر او یک شانس بدهیدبرای بسیاری از مادرها سخت است که جایگاه «زن شماره یک» خود در زندگی پسرشان را به فرد دیگری بدهند. اما باید بدانید این پسر در جوانی به سراغ عشق خود خواهد رفت و خواسته یا ناخواسته، جایگاه شما را به زن جوانی خوهد داد که عاشقش شده است. بنابراین، به نامزد/همسر او یک شانس بدهید تا خودش را در دل شما جا کند. اگر شما هم از دید پسرتان آن زن را ببینید، بسیاری از مشکلات از بین خواهند رفت.2. تواضع و فروتنی را به او بیاموزیدهرگز پسر خود را خیلی مغرور و از خودراضی بار نیاورید. خیلی هم اعتمادبه‌نفس را از او نگیرید. سعی کنید با مطالعه و کمک گرفتن از مشاوران پسری تربیت کنید که در عین ادب و تواضع، شخصیت و غرور خود را نیز حفظ می کند.3. هدایای او را دوست داشته باشیدهر هدیه ای که پسرتان به شما می دهد را با همه وجود قبول کنید و عشق و خوشحالی خود را به او نشان دهید. این هدیه می تواند یک بیسکوئیت ساده یا کاردستی زیبایی باشد که خودش برای شما ساخته است. با این کار، خود را در دل او جا می کنید و همیشه دوستتان خواهد داشت.4. به پدر او احترام بگذاریداگر با پدر پسرتان در یک خانه زندگی می کنید، با عشق و احترام با او رفتار کنید. اگر به هر دلیلی از هم جدا شده اید، باز همچنان با احترام در مورد او صحبت کنید. وقتی پسرتان این محبت و احترام را از طرف شما می بینند، آن را می آموزند و در آینده روحیه و اخلاق بهتری خواهند داشت.5. غذاخوردن پشت میز را به او بیاموزیداز همان سن پایین درست غذا خوردن پشت میز را به او بیاموزید. باید آداب تشکر، درخواست، غذاخوردن و بلند شدن از پشت میز را به او بیاموزید. این کار بسیار دشوار است زیرا پسرها سرسخت هستند، اما با تکرار و گذشت زمان می توانید از عهده این کار بر بیایید. این برای آینده فرزندتان بسیار مهم است.6. او را با  زنان قوی احاطه کنیدپسر خود را با حضور زنان قوی و باهوش همچون مادربزرگ، عمه، خاله، دوستان و حتی معلم ها احاطه کنید. وقتی پسرتان در طول رشد خود شاهد این باشد که زنان می توانند کارها بزرگی در زندگی انجام دهند و مهارت ها و استعدادهای بیشماری دارند، به تدریج در ناخودآگاه خود برای زنان ارزش و احترام بسیاری قایل خواهد شد و زن را موجودی ضعیف نخواهد دانست.7. رفتار با زنان را به او بیاموزیداز آموزش باز کردن در برای زنان گرفته تا اینکه وقتی یک زن می گوید «نه»، یعنی «نه» را از همان نوجوانی به پسر خود بیاموزید. احترام به زنان و نحوه برخورد صحیح و درک درست از نیازهای زن داشتن را از سن پایین و به طور مرتب و پیگیر به پسر خود بیاموزید تا هنگام بزرگسالی بهترین رفتار را با همسر یا نامزد خود داشته باشد.8. اجازه دهید گریه کندچه کسی گفته است، مرد گریه نمی کند؟ به پسر خود اجازه دهید هر زمان احساس ناراحتی یا غمگینی داشت به راحتی گریه کند و از این کار خجالت نکشد. پسرها هم انسان هستند و باید بغض خود را اشک کنند.9. کارهای خانه را به او بیاموزیدپسرها هم باید مراقبت از خود را بیاموزند. باید بدانند وقتی در خانه تنها هستند، چطور از عهده کارهایشان بر بیایند. باید به او تمیز کردن خانه، پختن غذا و انجام کارهای شخصی و بهداشتی را بیاموزید.10. به او اجازه دهید شما را شیفته خود کندپسرها برخی از کارها همچون شانه کردن موهای مادر خود را دوست دارند. شاید پسر کوچک شما خیلی سفت موهایتان را شانه کند و سرتان درد بگیرد یا موهای زیادی لای شانه باقی بماند اما به او اجازه دهید به این ترتیب عشق زیاد خود را به شما نشان دهد و ما را شیفته خود کند.

 

چطور پسر خوبی باشیم

 11. غذای خوب به او بدهیدپسرها رشد سریعی دارند و باید تغذیه درستی داشته باشند تا بدن سالم و قوی پیدا کنند. تا حد امکان برای پسر خود غذاها مقوی و سرشار از ویتامین و پروتئین تهیه کنید.12. از او تعریف کنیدبا تعریف کردن از شخصیت پسرتان به او اعتمادبه‌نفس بدهید. البته این تعریف ها نباید بیهوده باشند. هر زمان شجاعت، از خود گذشتگی، مهربانی، ادب، صداقت یا سخت‌کوشی از او می بینید، حتما از او تعریف کنید تا این صفات را بیش از پیش در خود تقویت و تکرار کند.13. نقش پدر را در تربیت او پررنگ کنیدبرای اینکه پسرتان با همه موقعیت ها و مسایل مردانه آشنا بشود، بخشی از بار تربیت او را به پدرش بسپارید. پدرها درس های مهمی می توانند به پسران خود بیاموزند.14. با او صادق باشیدگاهی در زندگی مشکلاتی وجود دارد که نمی توان از دیگران مخفی کرد. پسر شما نیز از این قاعده مستثنی نیست. با فرزند خود صادق باشید و اگر مشکلی هست او را نیز در اندازه درکش در جریان بگذارید.15. استفاده از بروشور را به او بیاموزیدبه پسر خود روش ساخت وسایل گوناگون از روی بروشور را بیاموزید. لازم نیست او خود به تنهایی تخت‌خواب‌ ساختنی خود را بسازد. به او کمک کنید، اما نحوه استفاده از دفترچه راهنما را نیز به او بیاموزید تا در آینده کار خودتان راحت تر باشد.16. از او تقدیر کنیدوقتی پسر شما کار خوب یا موفقیتی کسب می کند از او تقدیر کنید. این باعث می شود تا این کارها را بیشتر و بهتر انجام دهد.17. بگذارید پسر باشدپسرها شیطنت بسیاری دارند. آنها وسایل خانه را خراب می کنند، کارهای خطرناک می کنند، جوک های بی مزه می گویند و … این فرصت ها را از آنها نگیرید. اجازه دهید بچگی کند. بگذارید دنیای اطراف خود را کشف کند و از آن لذت ببرد.18. به او آزادی بدهیدبه پسر خود آزادی های لازم را بدهید. بگذارید آزادانه بازی کند، بدود، سوال بپرسد، مشکلات را حل کند و برای خواسته های خود تلاش کند.19. به او شهامت حرف زدن بدهیدجامعه اصولا به پسرها اجازه نمی دهد تا احساسات خود را بیان کند. اما اگر مساله ای باعث آزار فرزند شما شد به او این شهامت را بدهید تا بتواند آزادانه حرف هایش را به شما بگوید. بیان احساسات به هیچ عنوان رفتاری زنانه نیست. این موهبت را از پسر خود نگیرید.20. برای نظرات او ارزش قایل شویددر طول رشد فرزند خود، او نظرات بسیاری بیان خواهد کرد. برای نظراتش ارزش قایل شوید. وقتی واقعا حرف هایش را بشنوید و او نیز این مساله را درک کند، هر روز ایده های بهتر و ارزشمندتری ارایه خواهد کرد و به تدریج، ذهنی خلاق و مبتکر پیدا خواهد کرد.  منبع:bartarinha.ir

آنچه والدین باید بدانند


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین

کم شنوایی وناشنوایی در کودکان وخرید سمعک

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود


اسباب بازی فکری و آموزشی به تفکیک سنین


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


سریعترین راه یادگیری زبان انگلیسی

دنبال متخصص برجسته ارتودنسی در تهران هستی؟

تمام قابلیت ها که ازیک تلویزین انتظاردارید


ست های لباس زیر جذاب و لاکچری


عصرای جمعه دیگه حوصلت سر نمیره!


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی


قاعدگی دردناک زنان و دختران


تخفیف باورنکردنی فرش سورنا|ازدستش نده!


اسلایس براونی آلبالو

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

چطور پسر خوبی باشیم
چطور پسر خوبی باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *