چطور ژله شب یلدا درست کنیم

 
helpkade
چطور ژله شب یلدا درست کنیم
چطور ژله شب یلدا درست کنیم

شب یلدا یکی از بهترین شب ها برای ما ایرانیان است. برای تزئین میز شام شب یلدایتان این ژله هندوانه ای را حتما امتحان کنید. این ژله طعم و شکل بسیار زیبایی دارد

این دسر خوشمزه را برای شب یلدا امسال تان درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

پودر ژله آلبالو : 1 بسته ( از هر ژله قرمزی می تونید استفاده کنید چون رنگ قرمز ژله آلبالو خیلی خوشرنگه من معمولا از اون استفاده می کنم )پودر ژله آلوورا : 1 بستهخامه صبحانه : 100 گرمرنگ سبزچوب بستنی : به تعداد لازمچیپس شکلات : به مقدار لازم

بیشتر بدانید : ژله انار سه رنگ، یک دسر شیک شب یلدایی! چطور ژله شب یلدا درست کنیم

بیشتر بدانید : مافین انار با کرم شانتی، یک دسر شب یلدایی خوشمزه

درست کردن این ژله بیشتر از یک ساعت وقتتون رو نمی گیره ، خیلی راحتتر از اونیه که فکرشو می کنید .

بیشتر بدانید : گراتینای هندوانه، یک دسر شب یلدا سریع و آسان

ژله آلبالو رو با یک و نیم لیوان آبجوش حل کنید .نکته : من برای ژله از 200 سی سی آب استفاده می کنم .

بیشتر بدانید : تزیین انار شب یلدا عروس با 2 ایده جالب + آموزش

دو قاشق سوپخوری از محلول همین ژله آلبالو رو با یک قاشق مرباخوری خامه صبحانه حل کنید . بعد به ژله آلبالو اضافه کرده و هم بزنید .نکته : هدف از اینکار اینه که مثل هندونه قرمز مات داشته باشیم نه قرمز شفاف .

بیشتر بدانید : شب یلدا ناخن های تان را به شکل هندوانه طراحی کنید

ممکنه دونه های خامه در سطح ژله بمونه در اینصورت با صافی اونو صاف کرده و اجازه بدین ژله نیم بند بشه .

بعد ژله رو هم بزنید تا یکدست بشه و داخلش مقداری چیپس شکلات بریزید .

مواد رو داخل قالب ناودانی ریخته و در یخچال قرار بدین .

برای درست کردن لایه دوم ژله آلوورا رو با یک لیوان آبجوش حل کنید . بعد از اینکه محلول از دما افتاد ، خامه رو ریخته و حل کنید .

بعد از بستن لایه اول ، لایه دوم رو با قاشق روش بریزید .نکته : لایه ها نباید خیلی سفت بشن و بمدت زیاد در یخچال بمونن چون بعدا باعث جدا شدن لایه ها از همدیگه می شن . قالب رو دوباره به یخچال منتقل می کنیم.

من در اینجا از دو روش استفاده کردم تا هم ژله هندوانه چوبی رو تجربه کنید و هم بدون چوب . بخاطر همین نصفش رو چوب قرار دادم و نصف بقیه رو بدون چوب درست کردم . بعد از بسته شدن لایه دوم ، چوبها رو داخل ژله فرو می بریم . فاصله رو رعایت کنید چون بعدا بین دو چوب بستنی برش خواهد خورد .

بقیه محلول ژله آلوورا و خامه رو با رنگ سبز کمی رنگ کردم .نکته : می تونید از ژله های آماده سبز رنگ هم استفاده کنید مثل لیمو و طالبی ( به هرحال این ژله های آماده هم ترکیبی از رنگ و اسانس هستن و من خودم رنگ رو اضافه کردم تا اون سبزی که می خوام ، بدست بیارم ) .

بعد ژله سبز رو داخل قالب ریخته و به یخچال منتقل می کنیم .

بعد از اینکه ژله کامل بست با یه چاقو ژله رو از دیواره جدا می کنیم . 

بیشتر بدانید : دسر شب یلدا، موس انار سه لایه درست کنید

سپس برش می دیم و به همین راحتی جدا می کنیم . لزومی به قرار دادن در آبجوش هم نیست .

ژله به شکل هندوانه برای شب یلدا

بیشتر بدانید : شب یلدا : ژله چوبی هندوانه، یک دسر شیک و آسان برای میهمانی شب یلدا

بیشتر بدانید : شب یلدا : شکلات هندوانه ای، یک دسر آسان برای شب یلدا

بیشتر بدانید : شب یلدا : ژله انار و فالوده، یک دسر شیک و خوشمزه برای شب یلدا

اگر می خواهید بیشتر بدانید : سفره شب یلدا 97 را با این ایده ها تزیین کنید

اگر می خواهید بیشتر بدانید : میوه آرایی شب یلدا با ایده هایی نو و جالب

اگر می خواهید بیشتر بدانید : طرز تهیه ژله به شکل انار برای شب یلدا

اگر می خواهید بیشتر بدانید : تزیین پرتقال شب یلدا + فیلم

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : baharsite.com

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

شب یلدا یکی از مهم ترین شب ها در بین ما ایرانیان است. هندوانه و انار میوه های اصلی این شب هستند و بیشتر دسرهای شب یلدا هم با این دو میوه درست می شوند. اردور هندوانه یکی از این دسرها است

25  تکه حبه قندی هندوانه25  تکه حبه قندی پنیر چدارزرد25  تکه حبه قندی پنیر سفید 25  تکه حبه قندی سوسیس25  تکه حبه قندی سینه مرغ سرد

بیشتر بدانید : دسر شب یلدا، موس انار سه لایه درست کنید

5 ردیف 5 تایی از هر کدام از مواد را روی هم بچینید . این اردور را با سس کم کالری یا ماست، یا پنیر خامه ای سرو کنید.چطور ژله شب یلدا درست کنیم

بیشتر بدانید : ژله انار ویترینی یک دسر شیک برای شب یلدا

بیشتر بدانید : شب یلدا : شکلات انار، یک دسر نیم ساعته و آسان

بیشتر بدانید : تزیین انار شب یلدا با چند ایده جالب و ساده

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : زندگی ایده آل

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

انار یکی از میوه های اصلی شب یلدا است که می توانید با آن یک ژله ویترینی زیبا و شیک درست کنید. در ادامه با ماه همراه شوید

این دسر خوشمزه را برای شب یلدا امسال تان درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

بیشتر بدانید : ژله انار و بستنی، یک ژله شیک برای شب یلدا

بیشتر بدانید : ژله انار سه رنگ، یک دسر شیک شب یلدایی! چطور ژله شب یلدا درست کنیم

 

انار : 2 عدد متوسطشیر : 3 لیوانژله آلوئه ورا : 4 عددآب جوش : 4 لیوانآب سرد : 1 لیوان

بیشتر بدانید : دسر شب یلدا مسقطی انار خانگی درست کنید

بیشتر بدانید : دسر انار لایه ای، یک دسر نیم ساعته برای شب یلدا

بیشتر بدانید : مافین انار با کرم شانتی، یک دسر شب یلدایی خوشمزه

بیشتر بدانید : طرز تهیه ژله به شکل انار برای شب یلدا

بیشتر بدانید : کرم ژله انار، دسری شیک و متفاوت برای شب یلدا

بیشتر بدانید : تزیین انار شب یلدا با چند ایده جالب و ساده

بیشتر بدانید : دسر شب یلدا امسال، اردور هندوانه درست کنید

ابتدا 3 بسته پودر ژله آلوئه ورا را با 3 لیوان آب جوی مخلوط کنید.بعد از حل شدن کامل پودر ژله، صبر کنید تا مایع کمی خنک شود.بعد از خنک شدن مایع را با 3 لیوان شیر مخلوط کنید.کف قالب ژله را کمی با روغن مایع چرب کنید.مایع را درون قالب ریخته و برای 4 ساعت درون یخچال قرار دهید.بعد از سفت شدن کامل ژله، قالب را از یخچال بیرون آورده و با جاقو سه قسمت از ژله را جدا و درون ظرفی بریزید.جاهای خالی را با دانه های انار پر کنید .بسته آخر ژله آلوئه ورا را به صورت معمولی ( ابتدا با یک لیوان آب جوش و سپس با 1 لیوان آب سرد مخلوط کنید ) درست کنید و بعد از خنک شدن در قسمت هایی که دانه انار ریخته اید، بریزید.مجدد قالب را درون یخچال قرار دهید تا سفت شود.در این فاصله قسمت هایی از ژله را کع جدا کرده اید به روش بن ماری ( حرارت غیر مستقیم ) مجدد ذوب کنید.بعد از سفت شدن ژله، ژله آب شده درون ظرف را مجدد به درون قالب ژله برگردانید و مجدد درون یخچال قرار دهید تا سفت شود.برای خارج کردن ژله از قالب دورتادور را با چاقو از قالب جدا کرده و درون ظرف ورد نظرتان برگردانید.

بیشتر بدانید : شب یلدا : ژله چوبی هندوانه، یک دسر شیک و آسان برای میهمانی شب یلدا

بیشتر بدانید : شب یلدا : دسر ماست هندوانه، یک ژله شیک و آسان برای شب یلدا

بیشتر بدانید : شب یلدا : شکلات هندوانه ای، یک دسر آسان برای شب یلدا

بیشتر بدانید : شب یلدا : ژله انار و فالوده، یک دسر شیک و خوشمزه برای شب یلدا

بیشتر بدانید : شب یلدا امسال کرم چیز خرمالو درست کنید

بیشتر بدانید : شب یلدا با دمنوش انار و گلپر

بیشتر بدانید : ژله انار لایه ای با پاناکوتا، دسر شب یلدا

بیشتر بدانید : کاپ کیک انار، یک دسر عالی برای شب یلدا 97

بیشتر بدانید : تزیین پرتقال شب یلدا + فیلم

تهیه و تدوین : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleاختصاصی سیمرغ

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

از یلدا بپرس راز زنده‌داری شب عاشقان را، بی شک در این شب به یادماندنی در محفل گرم خانواده نیازمند ایده‌هایی زیبا و قشنگ برای به‌نمایش کشیدن هنرتان هستید، با ما همراه باشید تا با ایده‌های جالب و تکرار نشدنی کنار شما عزیزان باشیم. درست کردن ژله به‌قدری سادست که اگر یک دانش‌آموز رده اول هم دستور پشت بسته رو بخونه به‌راحتی می‌تونه ژله رو درست کنه. اما هدف ما در این یادداشت آماده کردن یک ژله زیبا با تزئین مخصوص شب یلدا است. انواع و اقسام قالب‌ها مختلف وجود داره که شما می‌تونید با استفاده از ژله، فرم‌های متنوع هندوانه‌ ژله‌ای ‌رو آماده کنید با ما همراه باشید تا هندونه شب یلدا رو خودمون از جنس ژله درست کنیم و ویترین سفره یلدامون رو از همیشه جذاب‌تر کنیم. نکته: به احتمال زیاد شما دوست دارید از قالب دل‌خواه خودتون استفاده کنید. این دستور برای قالب‌های پیچیده، هچنین قالب‌هایی که می‌خواهید از چندین رنگ ژله جداگانه، به‌صورت لایه‌ای استفاده کنید بسیار مفید و کارآمد هست. پس به نکات ذکر شده توجه ویژه داشته باشید. برای تهیه ژله به شکل هندونه حدوداً نیازمند چهار ساعت زمان هستیم که عمده این زمان، صرف خنک شدن ژله درون یخچال می‌شه. در اکالا بلاگ همراه ما باشید تا یه ژله هندوانه‌ای شیک رو بهتون آموزش بدیم.

۱- برای تهیه این ژله زیبا، اول از همه پیشنهاد می‌کنیم که قالب ژله روبا کمک برس و روغن مایع کاملاً کاور کنید. این کار باعث می‌شه موقع برگردوندن قالب، ژله به ظرف نچسبه و به ‌راحتی از قالب جدا بشه.
نکته: حتماً قالب ژله رو روغن بزنید. این کار مخصوصاً در قالب‌های پر پیچ ‌و خم بسیار ضروریه. بعد از سرد شدن ژله، مهم‌ترین کار خارج کردن اون از قالبه، که اگر به اون روغن نزده باشید به احتمال زیاد کارتون خراب می‌شه (به طور خاص در قالب‌هایی با طرح‌های پیچیده).

۲- بعد از کاور کردن قالب با روغن، اولین قدم تهیه ژله رنگ قرمز هست. شما می‌تونید از هر طعمی که دوست دارید استفاده کنید تنها نکته مهم در این‌جا رنگ ژله است که باید قرمز باشه.
دقیقاً مثل دستور استاندارد درست کردن ژله، یک بسته ژله‌ رو با آب جوش مخلوط می‌کنیم. به‌خوبی به‌هم می‌زنیم تا محلول شفاف شود و دانه‌های ژله کاملاً در آب حل شوند؛ بعد از این کار، دوسوم لیوان آب یخ به مخلوطمون اضافه می‌کنیم و مجددا به‌خوبی به ‌هم می‌زنیم تا مایع کاملاً یک‌دست شود. به آرامی ژله را درون قالب بریزید.
توجه کنید اگر از قالب‌های سیلیکونی استفاده می‌کنید، با توجه به ماهیت اصلی این قالب‌ها یعنی انعطاف زیاد آن‌ها، بهتره که زیر قالب بشقابی قرار دهید تا به‌ راحتی با بشقاب قابل حمل باشد. ژله رو به یخچال منتقل می‌کنیم و حدوداً یک ساعت زمان می‌دیم تا سرد بشه. با دست روی سطح ژله‌رو لمس کنید تا مطمئن شوید ژلاتین موجود در ژله کاملاً فعال شده و ژله از حالت مایع خارج شده باشد.

چطور ژله شب یلدا درست کنیم

۳- برای مرحله دوم این ژله زیبا، از بستنی وانیلی (که به دمای محیط رسیده) استفاده می‌کنیم. چون می‌خوایم که ژله ما شباهت زیادی به هندونه داشته باشه و القا کننده طرح هندونه باشه، این لایه رو باید به قطر یک سانتی‌متر یا کمتر بریزیم.
ژله آلوورا رو با نصف لیوان آب جوش به خوبی حل می‌کنیم تا همانند ژله قرمز رنگ شفاف شود، بعد از حل شدن ژله، نیازی به اضافه کردن آب ‌سرد نیست و بستنی وانیلی (به دمای محیط رسیدمون ‌رو) اضافه می‌کنیم. در این مرحله تا جایی که مواد یک‌دست شوند به ‌هم می‌زنیم. نکته: در این مرحله بستنی رو زیاد به‌هم نزنید چون رنگ سفیدش رو از دست می‌ده.
به آرامی و با کمک پشت قاشق محلول سفیدمون ‌رو روی ژله قرمز ریخته و مجددا قالب را به یخچال منتقل می‌کنیم، با توجه به ضخامت کم این لایه معمولاً بین سی تا چهل دقیقه ژله سفید ما به‌صورت کامل بسته شده و می‌تونیم بریم سراغ مرحله سوم یا پوست هندونمون.

۴- برای این مرحله ژله سبز را با نصف لیوان آب جوش، تا حل شدن کامل به ‌هم می‌زنیم و بعد نصف لیوان آب سرد به آن اضافه می‌کنیم. پنج تا شش دقیقه صبر می‌کنیم تا محلول به دمای تقریبی محیط برسد و آن را به‌آرامی روی سطح سفید درون قالب می‌ریزیم. نکته این مرحله این است که زمان دهیم تا ژله سبز خنک شود. اگر با همان دمای بالا به قالب اضافه سود سطح‌های زیرین را سوراخ می‌کند و لایه‌ها شکل خود را از دست می‌دهند.

۵- در نهایت بعد از سپری شدن دو تا سه ساعت، ژله ما اصطلاحاً به‌خوبی خود را گرفته و آماده سرو هست. ژله را از یخچال خارج می‌کنیم و ده دقیقه‌ای زمان می‌دهیم تا با دمایی محیط سازگار شود؛ با کمک چاقوی تیز لبه‌های ژله را از قالب جدا می‌کنیم تا هنگام برگرداندن ژله به‌راحتی از قالب جدا شود. اصلاً در این مرحله عجله نداشته باشید و با صبوری و کمک دست ژله را از قالب جدا کنید تا شکل ظاهری آن به هم نریزد و به‌خوبی از قالب جدا شود.

نکته: اگر متوجه شدید که قسمتی از ژله به قالب چسبیده و جدا نمی‌شود چند دقیقه‌ای سشوار را پشت قالب بگیرید و دست خود را حرکت دهید تا حرارت در تمام نقاط پخش شود و ژله از ظرف جدا شود.

ممنون از نگاه‌های پرمهرتون، یلدای زیبایی رو برای همه شما دوستان عزیز آرزو می‌کنیم. برای تهیه ژله سوپرایز قلبی، کلیک کنید.منبع: (thespruceeats)

سمانه هستم، یه کارمند اردیبهشتی ۲۸ ساله! از بچگیم عاشق این بودم که توی تلوزیون آشپزی رو آموزش بدم. از همون موقع منو خاص خودمو داشتم و با حداقل امکانات و خوراکی‌های مورد علاقم طعم‌های جدید کشف میکنم. چهار سال حرفه‌ایی دارم هدفمو با چاشنی عشق دنبال میکنم. ترکیب رنگ های خوراکی و چیدنشون کنار هم بهم حس خیلی خوبی میده.

خیلی عالی بود

عالییییییییئیی

خوبه واسه شب یلدا بدرد میخورهههههههه

هنوز درست نکردم ولی فکر کنم خوب در بیاد

هی خوب بود

عالی شد من درست کردم

یه نکته اینکه وقتی ژله ی قرمز رو ریختین میتونین چند تا تخم شربتی داخلش بریزین تا مثل دونه های هندونه بشه من درست کردم خیلی خوب شد

عالی بود

منم و پارسال شب یلدا همین طرح درست کردم البته به جای،بستنی شیر ریختم.

اگه قالبشو مناسب کنیم قشنگتر میشه ساده نماش بهتره

عالی

سلام چرا توضیح ندادین دقیقا چ موقعی شکلات چیپسی داخل ژله قرمز بریزیم باید ژله هنوز مایع باشه یا یکم ببنده بعد شکلات چیپسی بریزیم

عالی

سلام پس چیپس شکلاتی ک واس تزئین بود چی شد…اما در کل خوب بود ممنون

ممنون از شما بسیار عالی بود موفق باشید .👍🌺

عالیست

سلام.
ممنونم . من طبق این دستور درست کردم. خیلی عالی شد.
ممنونم از آموزش خوبتون.
پاینده باشید.

ممنونم از آموزش خوبتون .

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از یلدا بپرس راز زنده‌داری شب عاشقان را، بی شک در این شب به یادماندنی در محفل گرم خانواده نیازمند ایده‌هایی زیبا و قشنگ برای به‌نمایش کشیدن هنرتان هستید، با ما همراه باشید تا با ایده‌های جالب و تکرار نشدنی کنار شما عزیزان باشیم. درست کردن ژله به‌قدری سادست که اگر یک دانش‌آموز رده اول هم دستور پشت بسته رو بخونه به‌راحتی می‌تونه ژله رو درست کنه. اما هدف ما در این یادداشت آماده کردن یک ژله زیبا با تزئین مخصوص شب یلدا است. انواع و اقسام قالب‌ها مختلف وجود داره که شما می‌تونید با استفاده از ژله، فرم‌های متنوع هندوانه‌ ژله‌ای ‌رو آماده کنید با ما همراه باشید تا هندونه شب یلدا رو خودمون از جنس ژله درست کنیم و ویترین سفره یلدامون رو از همیشه جذاب‌تر کنیم. نکته: به احتمال زیاد شما دوست دارید از قالب دل‌خواه خودتون استفاده کنید. این دستور برای قالب‌های پیچیده، هچنین قالب‌هایی که می‌خواهید از چندین رنگ ژله جداگانه، به‌صورت لایه‌ای استفاده کنید بسیار مفید و کارآمد هست. پس به نکات ذکر شده توجه ویژه داشته باشید. برای تهیه ژله به شکل هندونه حدوداً نیازمند چهار ساعت زمان هستیم که عمده این زمان، صرف خنک شدن ژله درون یخچال می‌شه. در اکالا بلاگ همراه ما باشید تا یه ژله هندوانه‌ای شیک رو بهتون آموزش بدیم.

۱- برای تهیه این ژله زیبا، اول از همه پیشنهاد می‌کنیم که قالب ژله روبا کمک برس و روغن مایع کاملاً کاور کنید. این کار باعث می‌شه موقع برگردوندن قالب، ژله به ظرف نچسبه و به ‌راحتی از قالب جدا بشه.
نکته: حتماً قالب ژله رو روغن بزنید. این کار مخصوصاً در قالب‌های پر پیچ ‌و خم بسیار ضروریه. بعد از سرد شدن ژله، مهم‌ترین کار خارج کردن اون از قالبه، که اگر به اون روغن نزده باشید به احتمال زیاد کارتون خراب می‌شه (به طور خاص در قالب‌هایی با طرح‌های پیچیده).

۲- بعد از کاور کردن قالب با روغن، اولین قدم تهیه ژله رنگ قرمز هست. شما می‌تونید از هر طعمی که دوست دارید استفاده کنید تنها نکته مهم در این‌جا رنگ ژله است که باید قرمز باشه.
دقیقاً مثل دستور استاندارد درست کردن ژله، یک بسته ژله‌ رو با آب جوش مخلوط می‌کنیم. به‌خوبی به‌هم می‌زنیم تا محلول شفاف شود و دانه‌های ژله کاملاً در آب حل شوند؛ بعد از این کار، دوسوم لیوان آب یخ به مخلوطمون اضافه می‌کنیم و مجددا به‌خوبی به ‌هم می‌زنیم تا مایع کاملاً یک‌دست شود. به آرامی ژله را درون قالب بریزید.
توجه کنید اگر از قالب‌های سیلیکونی استفاده می‌کنید، با توجه به ماهیت اصلی این قالب‌ها یعنی انعطاف زیاد آن‌ها، بهتره که زیر قالب بشقابی قرار دهید تا به‌ راحتی با بشقاب قابل حمل باشد. ژله رو به یخچال منتقل می‌کنیم و حدوداً یک ساعت زمان می‌دیم تا سرد بشه. با دست روی سطح ژله‌رو لمس کنید تا مطمئن شوید ژلاتین موجود در ژله کاملاً فعال شده و ژله از حالت مایع خارج شده باشد.

چطور ژله شب یلدا درست کنیم

۳- برای مرحله دوم این ژله زیبا، از بستنی وانیلی (که به دمای محیط رسیده) استفاده می‌کنیم. چون می‌خوایم که ژله ما شباهت زیادی به هندونه داشته باشه و القا کننده طرح هندونه باشه، این لایه رو باید به قطر یک سانتی‌متر یا کمتر بریزیم.
ژله آلوورا رو با نصف لیوان آب جوش به خوبی حل می‌کنیم تا همانند ژله قرمز رنگ شفاف شود، بعد از حل شدن ژله، نیازی به اضافه کردن آب ‌سرد نیست و بستنی وانیلی (به دمای محیط رسیدمون ‌رو) اضافه می‌کنیم. در این مرحله تا جایی که مواد یک‌دست شوند به ‌هم می‌زنیم. نکته: در این مرحله بستنی رو زیاد به‌هم نزنید چون رنگ سفیدش رو از دست می‌ده.
به آرامی و با کمک پشت قاشق محلول سفیدمون ‌رو روی ژله قرمز ریخته و مجددا قالب را به یخچال منتقل می‌کنیم، با توجه به ضخامت کم این لایه معمولاً بین سی تا چهل دقیقه ژله سفید ما به‌صورت کامل بسته شده و می‌تونیم بریم سراغ مرحله سوم یا پوست هندونمون.

۴- برای این مرحله ژله سبز را با نصف لیوان آب جوش، تا حل شدن کامل به ‌هم می‌زنیم و بعد نصف لیوان آب سرد به آن اضافه می‌کنیم. پنج تا شش دقیقه صبر می‌کنیم تا محلول به دمای تقریبی محیط برسد و آن را به‌آرامی روی سطح سفید درون قالب می‌ریزیم. نکته این مرحله این است که زمان دهیم تا ژله سبز خنک شود. اگر با همان دمای بالا به قالب اضافه سود سطح‌های زیرین را سوراخ می‌کند و لایه‌ها شکل خود را از دست می‌دهند.

۵- در نهایت بعد از سپری شدن دو تا سه ساعت، ژله ما اصطلاحاً به‌خوبی خود را گرفته و آماده سرو هست. ژله را از یخچال خارج می‌کنیم و ده دقیقه‌ای زمان می‌دهیم تا با دمایی محیط سازگار شود؛ با کمک چاقوی تیز لبه‌های ژله را از قالب جدا می‌کنیم تا هنگام برگرداندن ژله به‌راحتی از قالب جدا شود. اصلاً در این مرحله عجله نداشته باشید و با صبوری و کمک دست ژله را از قالب جدا کنید تا شکل ظاهری آن به هم نریزد و به‌خوبی از قالب جدا شود.

نکته: اگر متوجه شدید که قسمتی از ژله به قالب چسبیده و جدا نمی‌شود چند دقیقه‌ای سشوار را پشت قالب بگیرید و دست خود را حرکت دهید تا حرارت در تمام نقاط پخش شود و ژله از ظرف جدا شود.

ممنون از نگاه‌های پرمهرتون، یلدای زیبایی رو برای همه شما دوستان عزیز آرزو می‌کنیم. برای تهیه ژله سوپرایز قلبی، کلیک کنید.منبع: (thespruceeats)

سمانه هستم، یه کارمند اردیبهشتی ۲۸ ساله! از بچگیم عاشق این بودم که توی تلوزیون آشپزی رو آموزش بدم. از همون موقع منو خاص خودمو داشتم و با حداقل امکانات و خوراکی‌های مورد علاقم طعم‌های جدید کشف میکنم. چهار سال حرفه‌ایی دارم هدفمو با چاشنی عشق دنبال میکنم. ترکیب رنگ های خوراکی و چیدنشون کنار هم بهم حس خیلی خوبی میده.

خیلی عالی بود

عالییییییییئیی

خوبه واسه شب یلدا بدرد میخورهههههههه

هنوز درست نکردم ولی فکر کنم خوب در بیاد

هی خوب بود

عالی شد من درست کردم

یه نکته اینکه وقتی ژله ی قرمز رو ریختین میتونین چند تا تخم شربتی داخلش بریزین تا مثل دونه های هندونه بشه من درست کردم خیلی خوب شد

عالی بود

منم و پارسال شب یلدا همین طرح درست کردم البته به جای،بستنی شیر ریختم.

اگه قالبشو مناسب کنیم قشنگتر میشه ساده نماش بهتره

عالی

سلام چرا توضیح ندادین دقیقا چ موقعی شکلات چیپسی داخل ژله قرمز بریزیم باید ژله هنوز مایع باشه یا یکم ببنده بعد شکلات چیپسی بریزیم

عالی

سلام پس چیپس شکلاتی ک واس تزئین بود چی شد…اما در کل خوب بود ممنون

ممنون از شما بسیار عالی بود موفق باشید .👍🌺

عالیست

سلام.
ممنونم . من طبق این دستور درست کردم. خیلی عالی شد.
ممنونم از آموزش خوبتون.
پاینده باشید.

ممنونم از آموزش خوبتون .

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

در گذشته خوراکی های سفره شب یلدا که معمولا روی کرسی چیده میشد محدود بود به میوه های خشک شده مثل انجیر و کشمش و سیب خشک ، آجیل، هندوانه و انار دان شده ، لبوی داغ و چای در استکان های کمر باریک . اما حالا انواع و اقسام خوراکی های مختلف به این سفره یا میز اضافه شده یکی از این خوراکی ها ژله شب یلدا ست . این ژله ها اغلب به شکل ژله انار یا ژله هندوانه است . من در این پست قصد دارم عکس ۶۰ مدل تزیین ژله شب یلدا را برایتان بگذارم که ایده بگیرید و سفره های یدا یتان را آن تزیین کنید . ولی از آنجایی که شاید طرز تهیه ژله ها را بلد نباشید ۶ مدل دستور ژله هندوانه و ژله انار به صورت ژله قالبی یا ژله تک نفره برای شما جمع آوری کرده ام که همه چیز برای شروع به کار آماده باشد . موفق باشید.

 

برای تهیه این دستور از این صفحه @Ashpazi_belghis استفاده کرده امچطور ژله شب یلدا درست کنیم

مقدار ژله ها بستگی به اندازه پوست هنوانه دارد . اگر هندوانه تان بزرگ است ممکن است لازم باشد چند بسته پودر ژله قرمز رنگ  داره من دو بسته پودر ژله انار استفاده کردم میتونید از هر ژله قرمزی استفاده کنید ( مثل ژله توت فرنگی آلبالو و غیره )

برای هر بسته ژله یک لیوان و نصفی اب گرم استفاده کردم وگذاشتم خوب بسته شود ( روی بسته نوشته ۲ لیوان ولی ما میخواهیم حسابی بافت سفتی داشته باشد این ژله که موقع بریدن تکه تکه نشود )

هندوانه را نصف کنید و با دقت و حوصله هندوانه ها را خارج کنید ( نکته : برای این که هندوانه ها اسراف نشود میتوانید با اسکوپ بستنی هندوانه ها را خارج کنید در یک ظرف شیک بچینید و روی آن سلیفون بکشید و در کنار تزیینات و خوراکی های دیگر شب یلدا از آن استفاده کنید )

طوری هندوانه را خالی کنید که کمی هم از پوست سفید هندوانه در آن باقی بماند اینطوری خیلی طبیعی تر است.

بعد ژله را که کاملا در آب حل و یک دست شده در داخل پوست هندوانه که شبیه یک کاسه بزرگ در آمده بریزید و بگذاری در یخچال که حسابی خودش را بگیرد و سفت شود .

بعد از چند ساعت ( روی بسته نوشته یک ساعت ولی شما ۴-۵ ساعت بذارید بماند که موقع بریدن وا نرود ) آن را از یخچال بیرون بیاورید و با یک کارد تیززززز آن را به صورت شتری ( شما هم همین اصطلاح را استفاده میکنید دیگر ؟؟ ) ببرید .

در یک ظرف خوشگل بچینید و در سر سفره یلدا قرار دهید بعد میل کنید و لذت ببرید .

دوستان این ژله ابتکاریه ولی خیلی خوشمزه و زیبا و ساده ست

 

خوب حالا بیاید تزیین ۶۰ مدل ژله به مناسبت شب یلدا رو با هم تماشا کنیم . امیداورم به شما ایده های خوبی بده :

دیدگاه

تصویر امنیتی *

بهینه سازی : دلبرانه

اللــهم صــل علــی محــمد و آل محــمد و عجل فرجهــم کلیه حقوق برای این سایت محفوظ است و کپی برداری فقط باذکر منبع با لینک مربوطه بلامانع است Copyright delbaraneh.com © 2019- Allrights Reserved.

آماده کردن ژله شب یلدا یکی از هیجان انگیزترین بخش های این شبه که خودم از طرفداراش هستم. چون قراره با چند بسته پودر ژله و یه چند مورد مواد اولیه دیگه، کلی دسرهای خوشگل و خوشمزه تهیه کنی. خیلی کیف می ده. دستت کاملا بازه و یه عالمه کارای جالب و خلاقانه میشه انجام داد. یه وقتایی این قدر تنوع زیاده که آدم گیج میشه. الانم از همون مواقعه. بهتون حق میدم اگه بین این همه مدل دسر و ژله سردرگم شده باشین. برای همین یه مطلب آماده کردم برای تمام کسانی که مثل من عاشق ژله شب یلدا هستن.

در قالب این مطلب می خوام 13 مدل ژله شب یلدایی (که در واقع بیشتر از این هاست) رو بهتون معرفی کنم. شما هم با دیدنشون ایده بگیرین و ژله های قشنگ درست کنین. این مطلب دو بخشه. بخش اول مربوط به ژله شب یلدا به شکل هندوانه هست و در بخش دوم فقط از ژله شب یلدا با انار حرف می زنیم. شما هم اگه ایده جدیدی دارین خوشحال میشم در قسمت دیدگاه ها باهامون به اشتراک بذارین که ازتون یاد بگیریم. پیشاپیش از همراهیتون ممنونم! یلدا مبارک!

 

 

برای تهیه ژله شب یلدا هندوانه ای روش های زیادی وجود دارد که در ادامه 7 مورد از آن ها را خواهید دید:چطور ژله شب یلدا درست کنیم

 

اگر دلتان یک ژله شب یلدا ساده و بدون زحمت می خواهد، ژله در پوست هندوانه یک مورد ایده آل است. فقط باید یک هندوانه را برش دهید و مایع ژله را در آن بریزید. اگر دوست دارید طعم ژله ی شما طبیعی تر و خاص باشد، می توانید خودتان در خانه کمی آب هندوانه طبیعی بگیرید. سپس آن را با پودر ژلاتین یا پودر ژله آلوئه ورا ترکیب کنید.

 

.

یک ایده عالی دیگر برای سرو ژله، ژله شب یلدا لیوانی است. معمولا ژله هندوانه در جام مدل بسیار پرطرفداری است. چون به راحتی می توان سه رنگ ژله هندوانه را در لیوان آماده کرد. فقط باید پودر ژله مورد نظرتان را با یک لیوان آب جوش و یک لیوان بستنی، در حالتی که هر دو هم دما هستند، مخلوط کنید. با این شیوه رنگ ژله و سه لایه بودن آن مشخص تر و زیباتر می شود. یا اگر دوست داشته باشید، مثل روش تهیه ژله میوه ای، می توانید مقداری کیوی پخته در قسمت ژله سبز رنگ بریزید. و روی لیوان ها را با برش های هندوانه تزیین کنید. (کیوی به صورت خام اجازه نمی دهد ژله ببندد.)

 

عکس از ashpazi_ba_del_o_jan@

.

اگر قصد داشته باشید که ژله به شکل هندوانه تهیه کنید، می توانید آن را به شیوه های دیگری هم سرو کنید. مثلا سه لایه ژله به رنگ هندوانه را در قالب مخصوص با طرح دلخواه تهیه کنید. در این روش هم مانند روش لیوانی می توانید ژله ها را با بستنی ترکیب کنید تا خوش رنگ تر و خوشمزه تر شوند. برای درآوردن ژله از قالب هم مراقب باشید که تمام نکات لازم را رعایت کنید. وگرنه احتمال دارد تمام زحماتتان به هدر برود.

 

عکس از deserkade_medisa@

.

– یا شاید فکر کنید در مهمانی شما سرو ژله هندوانه ای به این شکل کمی سخت است. پس می توانید ژله شب یلدا تک نفره درست کنید. برای طرح هندوانه ای معمولا از قالب ناودانی استفاده می شود که برش های ژله مثلثی شکل بشوند.

 

عکس از deserkade_medisa@

.

– اما اگر به این قالب دسترسی ندارید و حوصله خرید کردن هم ندارید، یک ظرف مستطیلی بردارید. ژله ها را در آن آماده کنید. سپس به شکل برش های مساوی آن ها را برش دهید. و در کپسول کاغذی با ابعاد مناسب سرو کنید. این روش به عنوان ژله شب یلدا برای مدرسه هم مناسب است، چون سرو راحت تری دارد.

 

عکس از ashpazi.melina@

.

اما روش جذاب تری که برای سرو ژله به شکل هندوانه وجود دارد؛ مدل کیکی آن است. در این روش شما سه ظرف با ابعاد متفاوت نیاز دارید. در ظرف اول ژله بستنی سبز رنگ را بریزید. سپس یک ظرف دیگر داخل آن قرار دهید تا فضای مورد نظر داخل ژله ایجاد شود. معمولا این ظرف را با قالب یخ پر می کنند. وقتی ژله سبز رنگ بسته شد، این کار را مجددا برای لایه سفید رنگ و لایه قرمز رنگ هندوانه تکرار کنید. فراموش نکنید در لایه قرمز رنگ از شکلات چیپسی برای هسته های هندوانه استفاده کنید. در آخر هم با احتیاط ژله را از قالب خارج کرده و در صورت تمایل با رنگ خوراکی سبز رنگ روی ژله، خطوط پوست هندوانه را رسم کنید.

 

عکس از banoie_ashpaz@

.

– اگر برنامه تان این است که هم ژله و هم کیک شب یلدا تهیه کنید، می توانید به کمک ژلو کیک هندوانه، با یک تیر دو نشان بزنید. ترکیب خوشمزه ای از پودر ژله و کیک است و طرح هندوانه هم دارد. فقط به 70 دقیقه زمان نیاز است تا آن را در خانه بپزید و از خرید کیک های آماده بی نیاز شوید.

 

.

این مدل ژله شب یلدایی نیاز به قالب مخصوص دارد. البته از ظرف دیگری که ویژگی مشابهش را داشته باشد هم می توانید کمک بگیرید. قالب شما باید کف برآمده ای داشته باشد. مثل عکس زیر:چطور ژله شب یلدا درست کنیم

 

عکس از sweetbaking.shaqayeq@

.

ژله سبز رنگ را در قالب درست کنید. سپس وقتی ژله بسته شد آن را از ظرف خارج کنید. ژله قرمز رنگ را به همراه شکلات چیپسی در قسمت روی ژله بریزید تا هندوانه شما آماده شود.

 

عکس از sweetbaking.shaqayeq@

.

حدس می زنم با روش تهیه ژله رولی آشنا باشید. اگر روش آن را نمی دانید، نگران نباشید. قبلا آموزشش داده ایم. حالا قرار است به همان ژله رولی شور و حال یلدایی بدهیم. سه پودر ژله به رنگ های قرمز، سبز و سفید را آماده کنید. برای رنگ سفید معمولا از ترکیب بستنی و ژله آلوئه ورا استفاده می شود. در سینی مستطیلی شکل با عمق مناسب، سه رنگ ژله را کنار هم بریزید. مراقب باشید با هم ترکیب نشوند. درست مثل عکس زیر:

 

عکس از prettyy.tastyy@

.

حالا سینی را در یخچال بگذارید. وقتی ژله بسته شد، آن ها را رول کنید تا شکل عکس زیر شوند. اگر دوست داشته باشید می توانید روی آن ها را با ژله آلوئه ورا یا مخلوط پودر ژلاتین و آب بپوشانید تا ژله ویترینی یلدایی داشته باشید.

 

عکس از prettyy.tastyy@

.

اما آخرین مدل از ژله شب یلدا هندوانه ای که به نوعی یک ژله شب یلدا جدید و جالب است، ژله سورپرایز است. خاطرتان هست قبلا در مورد ژله سورپرایز قلبی صحبت کردیم؟ حالا به جای قلب قرار است برش های ژله هندوانه ای شکل را داخل آن قرار دهید. خیلی آسان و در عین حال دوست داشتنی است. اول ژله ها را با کمک قالب ناودانی تهیه کنید. آن ها را داخل قالب مورد نظرتان برای ژله سورپرایز بگذارید و دور آن مخلوط ژله آلوئه ورا و بستنی بریزید. فوق العاده می شود!

 

عکس از mahbobeh_pk@

.

حالا که در مورد ژله های هندوانه ای شکل صحبت کردیم، نوبت به ژله شب یلدا انار می رسد. در ادامه قرار است از 6 مدل از آن ها صحبت کنیم:

 

یک نوع آسان ژله شب یلدایی همان تهیه ژله سه رنگ است اما این بار با استفاده از دانه های انار. برای این روش نیازی نیست از بستنی برای ژله قرمز رنگ استفاده کنید. همان طور که می بینید این سبک تزیین ژله محبوب ترین مدل برای ژله شب یلدا است.

 

.

– اما روش دیگر برای تهیه این ژله سه رنگ با انار این است که از رنگ سفید، قرمز و شفاف استفاده کنید. برای این روش اول ژله آلوئه ورا یا ژلاتین را در ظرف بریزید. وقتی نیم بند شد، دانه های انار را با خلال دندان داخل ژله قرار دهید. سپس خلال دندان را کمی بچرخانید تا از انار جدا شود. حالا برای ریختن لایه سفید باید دقت کنید که مایع ژله کاملا خنک باشد، تا لایه زیرین را آب نکند. همین کار را برای ژله قرمز رنگ تکرار کنید و مراقب ترکیب شدن لایه ها باشید. برای تزیین قلبی شکل روی ژله هم می توانید از قالب سیلیکونی قلبی و ژله سفید رنگ استفاده کنید.

 

عکس از ashpazi.melina@

.

تهیه پاناکوتا به همراه ژله هم یک کار فوق العاده به نظر می آید. هم خوش طعم و زیباست است و هم آسان. اگر آن را به صورت لیوانی و تک نفره هم سرو کنید، به عنوان ژله شب یلدا برای مدرسه هم گزینه ای عالی به شمار می رود.

 

.

این موردی که می خواهم برایتان معرفی کنم دیگر حرف ندارد. حتی برای تزیین ژله شب یلدا برای عروس هم معرکه است. ظاهر بی نظیری دارد که همه عاشقش می شوند. برای شروع کار باید یک بسته ژله انار و یک بسته ژله آلوئه ورا را به روش بن ماری در آب جوش حل کنید. اجازه دهید خنک شوند. یک خامه صبحانه 200 گرمی را بردارید. یک قاشق غذاخوری از خامه در ژله انار و مابقی را در ژله آلووئه ورا بریزید. درست مثل روش ژله هندوانه کیکی، ژله انار را در ظرف مورد نظرتان بریزید. روی آن کاسه کوچک تری بگذارید. داخل کاسه را با یخ پر کنید. وقتی ژله انار بسته شد، درون آن آب داغ بریزید تا کاسه کوچک از ژله جدا شود. حالا ژله سفید را در آن بریزید و داخل آن را با دانه انار پر کنید. می توانید ژله سفید رنگ را در دو مرحله اضافه کنید تا لایه سفید رنگ بیشتری داشته باشید. وقتی ژله بسته شد، آن را در ظرف برگردانید. می توانید یک تاج انار را به کمک مایه ژله قرمز رنگ، به سر انار ژله ای بچسبانید تا طبیعی تر شود.

 

عکس از _farzaneh.sh@

.

اگر از ژله های سه رنگ هندوانه ای خسته شده اید، این باز می توانید سه رنگ جدید را امتحان کنید. دسر انار سه لایه ترکیب زیبایی از رنگ های قرمز، صورتی و سفید است که با دانه انار تزیین شده. حال و هوایی متناسب با شب یلدا دارد و به صورت لیوانی هم سرو می شود. در ضمن طعم و بافت کاملا متفاوتی هم دارد.

 

.

یک سبک دیگر از تزیین دسر و ژله، ژله های ویترینی هستند که می توانید ایده های زیادی را با آن ها پیاده سازی کنید. ما قبلا طرز تهیه ژله انار ویترینی را آموزش داده ایم. حالا شما می توانید روش تهیه آن را با ژله رولی ترکیب کنید و ژله ویترینی ای تهیه کنید که با دانه انار و ژله رولی تزیین شده. یک دسر خوشمزه و هیجان انگیز!

 

عکس از design.atlas@

.

یک ژله شب یلدا جدید دیگر که ساده و در عین حال بسیار شیک است. برای شروع کار قالبی که در قسمت ژله هندوانه در موردش صحبت کردیم را در نظر بگیرید. حالا ژله انار پر از دانه های انار را با آن قالب درست کنید. روی آن را با ژله سفید رنگ، دانه های انار و خلال پسته تزیین کنید. ژله شب یلدای شما حاضر است. واقعا زیباست!

 

عکس از luxury_deser@

.

خوشحال می شویم ژله یلدایی خود را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در شبکه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ یلدا_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.

 

برای دریافت بروزرسانی ها عضو خبرنامه ما شوید.

عالی بود مرسی

دیدگاه

نام (ضروری)

ایمیل (منتشر نخواهد شد) (ضروری)

وب سایت

برای دریافت جدیدترین دستور های آموزش آشپزی ثبت نام کنید

آموزش آشپزی | کیک و شیرینی و دسر | تزیین غذا | رژیم چاقی و لاغری

| ترجمه تخصصی | ترجمه مقاله

غذای اصلی | کیک و شیرینی | تغذیه و سلامتی | Feed

© 2016 ایران کوک: هر گونه کپی برداری از مطالب سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد لازم به ذکر است که مسئولیت عواقب پزشکی در خصوص بخش رژیم های غذایی بر عهده خوانندگان محترم می باشد.

برای درست کردن   ژله هندوانه” title=”ژله هندوانه” target=”_blank”> ژله هندوانه ای شما نیاز به پودر ژله به رنگ قرمز و ژله آلوورا و خامه صبحانه دارید . ابتدا باید ژله قرمز رنگ را آماده کنید و برای آماده کردنش از خامه صبحانه هم استفاده کنید .برای تخمه هندوانه هم از چیپس شکلات استفاده می کنیم .به همین ترتیب لایه های ژله را به ترتیب رنگ هندوانه آماده می کنیم و روی هم میریزیم .پس از اماده شدن ژله هندوانه ای را به شکل دلخواه تزئین کنید . با پرشین وی برای تهیه این ژله هندوانه ای همراه باشید.

مواد لازم برای ژله هندوانه ای

پودر ژله آلبالو ۱ بسته ( از هر ژله قرمزی می تونید استفاده کنید چون رنگ قرمز ژله
آلبالو خیلی خوشرنگه من معمولا از اون استفاده می کنم ) , پودر ژله آلوورا ۱ بسته , خامه صبحانه ۱۰۰ گرم ,
رنگ سبز, چوب بستنی به تعداد لازم , چیپس شکلات به مقدار لازم

درست کردن این ژله بیشتر از یک ساعت وقتتون رو نمی گیره ،
خیلی راحتتر از اونیه که فکرشو می کنید.
ژله آلبالو رو با یک و نیم لیوان آبجوش حل کنید.

نکته :

چطور ژله شب یلدا درست کنیم

من برای ژله از ۲۰۰ سی سی آب استفاده می کنم.

دو قاشق سوپخوری از محلول همین ژله آلبالو رو با یک قاشق مرباخوری خامه صبحانه حل کنید.

بعد به ژله آلبالو اضافه کرده و هم بزنید.

نکته :هدف از اینکار اینه که مثل هندونه قرمز مات داشته باشیم نه قرمز شفاف.

ممکنه دونه های خامه در سطح ژله بمونه در اینصورت با صافی اونو صاف کرده و اجازه بدین ژله نیم
بند بشه.

بعد ژله رو هم بزنید تا یکدست بشه و داخلش مقداری چیپس شکلات بریزید.

مواد رو داخل قالب ناودانی ریخته و در یخچال قرار بدین.

این تصویر رو از نزدیک گرفتم تا دونه های سفید خامه رو ببینید ، من دقیقا می خواستم به یه
همچین حالتی برسم.
این تداعی کننده رگه های سفید هندونه هست که کار رو طبیعی تر و زیباتر می کنه .

برای درست کردن لایه دوم ژله آلوورا رو با یک لیوان آبجوش حل کنید.

بعد از اینکه محلول از دما افتاد ، خامه رو ریخته و حل کنید.

نکته :اگه طعم ژله آلوورا رو دوست ندارید می تونید از ژله آناناس یا موز استفاده کنید.

بعد از بستن لایه اول ، لایه دوم رو با قاشق روش بریزید.

نکته :لایه ها نباید خیلی سفت بشن و بمدت زیاد در یخچال بمونن چون بعدا باعث جدا شدن لایه ها
از همدیگه می شن .
قالب رو دوباره به یخچال منتقل می کنیم .

من در اینجا از دو روش استفاده کردم تا هم ژله هندوانه چوبی رو تجربه کنید و هم بدون چوب.

بخاطر همین نصفش رو چوب قرار دادم و نصف بقیه رو بدون چوب درست کردم .
بعد از بسته شدن لایه دوم ، چوبها رو داخل ژله فرو می بریم.
فاصله رو رعایت کنید چون بعدا بین دو چوب بستنی برش خواهد خورد .

بقیه محلول ژله آلوورا و خامه رو با رنگ سبز کمی رنگ کردم.

نکته :می تونید از ژله های آماده سبز رنگ هم استفاده کنید مثل لیمو و طالبی ( بهرحال این ژله
های آماده هم ترکیبی از رنگ و اسانس هستن و من خودم رنگ رو اضافه کردم تا اون سبزی که
می خوام ، بدست بیارم ).

بعد ژله سبز رو داخل قالب ریخته و به یخچال منتقل می کنیم.
این قسمت چوبی…

و این هم قسمت بدون چوب…

بعد از اینکه ژله کامل بست با یه چاقو ژله رو از دیواره جدا می کنیم.

سپس برش می دیم.

و به همین راحتی جدا می کنیم.
لزومی به قرار دادن در آبجوش هم نیست .

به همین راحتی و به همین خوشمزگی…

۱٫ برای‏ اینکه ژله و یا هر نوع دسر به راحتی از ظرف جدا شود باید قالب پلاستیکی و یا سیلیکونی را با
برس روغن مالی کنید و سپس شکر بپاشید و نیم ساعت داخل فریزر بگذارید و بعد مایع ژله را داخل آن بریزید‎.‎
اگر قالب فلزی دارید فقط آنرا خیس کنید و در فریزر گذاشته تا یک لایه نازک یخ ببندد و بعد مایه ژله را بریزید.

۲٫ وقتی‏ میخواهید در ظرف پیرکس ژله درست کنید،قبل از اینکه مواد ژله را در ظرف بریزید مقداری آب به دیواره‌های
ظرف بپاشید.وقتی هم که خواستید ژله را از قالب در بیاروید، اجازه دهید تا چند دقیقه بیرون از یخچال بماند
و بعد ظرف سرو را روی دهنه قالب پیرکس خود گذاشته و قالب را در حال تکان تکان دادن برگردانید.‏

۳٫ برای‏ قالبی در آوردن ژله میزان آب را کمتر بریزید.‏

۴٫ بهترین‏ قالب برای ژله، قالب‌های پلاستیکی و سخت‌ترین نوع قالب سیلیکونی است.‏

۵٫ قالب‌های‏ فلزی زودتر گرما رو جذب خودشون میکنن و ژله زودتر از دیواره‌های قالب جدا میشه و قالب پلاستیکی
و سیلیکونی دیرتر.

۶٫ کف‏ ظرف سرو ژله را قبل از منتقل کردن ژله به آن کمی خیس کنید تا ژله‌ها به راحتی از کف ظرف جدا شوند.‏

۷٫ برای برش ژله هندوانه ای همیشه یه لیوان آب دم دستتان باشد تا کاردی که با آن ژله‌هایتان را برش میزنید را مرتبا خیس کنید.‏

بهار سایت , اطلاعات

Copyright (c) 2006-2019 persianv.com All Rights Reserved

© باز نشر مطالب اختصاصی سایت فقط با ذکر منبع و لینک مطلب در سایت persianv.com مجاز میباشد .

صفحه نخست » 👨‍🍳 آموزش آشپزی آسان » 🍪 نان، شیرینی، دسر » طرز تهیه ژله هندوانه مجلسی و خوشمزه برای شب یلدا

ژله هندوانه مجلسی ، ژله سه لایه خوشرنگ و خوشمزه ایه که برای پذیریایی شب یلدا بسیار مناسبه. این ژله را می تونید به راحتی در قالبهای مختلف درست کنید.

 

بخش آموزش آشپزی و طرز تهیه ژله مجلسی هندوانه

ژله هنداونه یک بسته

چطور ژله شب یلدا درست کنیم

ژله آلوئه ورا یک بسته

ژله کیوی تخمه هنداونه خام مقداری

 

ابتدا ژله قرمز رنگ با یک لیوان آبجوش حل کرده و روی بخار کتری قرار میدهیم تا تمام دونه هاش حل بشه.

بعد داخل ظرفامون میریزم. تقریبا نصف ظرف را پر کنه. ظرف را توی یخچل میگذاریم بمونه تا زمانی که ژله به غلظت سفید تخم مرغ رسید.

دونه های هندونه رو داخلش می ندازیم و مجددا داخل یخچال میگذاریم و صبر می کنیم تا نیم بند شه.

مرحله بعد ژله الوئه ورا را با یک لیوان آبجوش مثل مرحله قبل روی بخار کتری می گذاریم.

اینبار به جای آبسرد بهش دو الی سه قاشق بستنی وانیلی اضافه میکنیم و حسابی هم میزنیم.

نکته : البته با شیر هم میشه این کار را کرد، به شرطی که شیر و ژله هم دما بشن.

لایه دوم سفید رنگ به اندازه یک سوم از نیمه باقی مانده تو ظرف میریزم و میگذاریم یخچال تا نیم بند بشه.

مرحله آخر هم ژله سبز رنگ را مثل ژله قرمز درست می کنیم. روی طبقات قبلی میریزیم و میگذاریم چند ساعت داخل یخچال بمونه تا حسابی ببنده.

 

قبل از اینکه ژله تون بریزید تو قالب تو ظرف آب بگردونید و خالی کنید قالبتون اگه پلاستیکی هست با یه پنبه کمی چرب کنید البته خیلی کم.

هیچ وقت ژله گرم و داغ روی لایه سرد نریزید چون کاملا لایه زیرین را آب میکنه.

بین لایه زیاد زمان نگذارید بگذره چون اگه لایه زیرین زیاد سفت بشه لایه رویی بهش نمیچسبه وموقع برگردوندن لایه ها از هم جدا میشه.

در مورد برگردوندن تو ظرف هست باید یکم صبر و حوصله داشت.

قبل از خارج کردن ژله دورشو با چاقو آزاد کنید.

ظرف ژله رو تو آب گرم مایل به داغ بگذارید و تا دیدید داره آزاد میشه تو بشقاب برگرودنید.

کف بشقاب حتما آب بچرخونید که ژله توش حرکت کنه.

 

منبع:کانال مهربانوآرت

نام:

صفحه نخست » 👨‍🍳 آموزش آشپزی آسان » 🍪 نان، شیرینی، دسر » طرز تهیه ژله هندوانه مجلسی و خوشمزه برای شب یلدا

ژله هندوانه مجلسی ، ژله سه لایه خوشرنگ و خوشمزه ایه که برای پذیریایی شب یلدا بسیار مناسبه. این ژله را می تونید به راحتی در قالبهای مختلف درست کنید.

 

بخش آموزش آشپزی و طرز تهیه ژله مجلسی هندوانه

ژله هنداونه یک بسته

چطور ژله شب یلدا درست کنیم

ژله آلوئه ورا یک بسته

ژله کیوی تخمه هنداونه خام مقداری

 

ابتدا ژله قرمز رنگ با یک لیوان آبجوش حل کرده و روی بخار کتری قرار میدهیم تا تمام دونه هاش حل بشه.

بعد داخل ظرفامون میریزم. تقریبا نصف ظرف را پر کنه. ظرف را توی یخچل میگذاریم بمونه تا زمانی که ژله به غلظت سفید تخم مرغ رسید.

دونه های هندونه رو داخلش می ندازیم و مجددا داخل یخچال میگذاریم و صبر می کنیم تا نیم بند شه.

مرحله بعد ژله الوئه ورا را با یک لیوان آبجوش مثل مرحله قبل روی بخار کتری می گذاریم.

اینبار به جای آبسرد بهش دو الی سه قاشق بستنی وانیلی اضافه میکنیم و حسابی هم میزنیم.

نکته : البته با شیر هم میشه این کار را کرد، به شرطی که شیر و ژله هم دما بشن.

لایه دوم سفید رنگ به اندازه یک سوم از نیمه باقی مانده تو ظرف میریزم و میگذاریم یخچال تا نیم بند بشه.

مرحله آخر هم ژله سبز رنگ را مثل ژله قرمز درست می کنیم. روی طبقات قبلی میریزیم و میگذاریم چند ساعت داخل یخچال بمونه تا حسابی ببنده.

 

قبل از اینکه ژله تون بریزید تو قالب تو ظرف آب بگردونید و خالی کنید قالبتون اگه پلاستیکی هست با یه پنبه کمی چرب کنید البته خیلی کم.

هیچ وقت ژله گرم و داغ روی لایه سرد نریزید چون کاملا لایه زیرین را آب میکنه.

بین لایه زیاد زمان نگذارید بگذره چون اگه لایه زیرین زیاد سفت بشه لایه رویی بهش نمیچسبه وموقع برگردوندن لایه ها از هم جدا میشه.

در مورد برگردوندن تو ظرف هست باید یکم صبر و حوصله داشت.

قبل از خارج کردن ژله دورشو با چاقو آزاد کنید.

ظرف ژله رو تو آب گرم مایل به داغ بگذارید و تا دیدید داره آزاد میشه تو بشقاب برگرودنید.

کف بشقاب حتما آب بچرخونید که ژله توش حرکت کنه.

 

منبع:کانال مهربانوآرت

نام:

صحبت از شب یلدا و تزیینات مخصوص این شب که می شود اولین خوردنی که به ذهنمان می رسد تزیین هندوانه است که چطور تزیینش کنیم تا زیباتر باشد.اگر زمان و فرصت کافی برای تزیین حرفه ای هندوانه شب یلدا ندارید و یا اگر زمان کافی دارید و قصد دارید تزیینات شب یلدا را برای خانواده گسترده تر انجام بدهید می توانید ژله ای هندوانه ای درست کنید.

ابتدا هندوانه را دو قاچ کرده و داخل آن را خوب خالی کنید.

مایع ژله را طبق دستور تهیه ژله آماده کنید و به داخل هندوانه خالی شده بریزید.

 

چطور ژله شب یلدا درست کنیم

هندوانه را داخل یخچال قرار دهید تا خوب ژله خود را بگیرد و آماده شود.

بعد از آماده شدن و شکل گرفتن ژله به طور کامل آن را از داخل یخچال بیرون آورده و برش بزنید.

همچنین می توانید برای تزیین ژله شب یلدا از میوه های دیگر هم استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید داخل پوست پرتقال و لیمو هم مایه ژله ریخته و مثل تزیین ژله هندوانه ای که اموزش داده شد داخل اماده کنید که البته با ریختن دانه های سیاه دانه بعد از مایه ژله می توانید تزیین زیباتری برای شب یلدا داشته باشید.

چطور ژله شب یلدا درست کنیم
چطور ژله شب یلدا درست کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *