چطور گرفتگی صدا را برطرف کنیم

 
helpkade
چطور گرفتگی صدا را برطرف کنیم
چطور گرفتگی صدا را برطرف کنیم

تارهای صوتی که نوارهای کوچک ماهیچه ای در گلو هستند، با تنفس حرکت می کنند و هنگام حرف زدن دچار لرزش می شوند. وقتی صدا می گیرد که چیزی مانع از انجام درست لرزش آنها شده است. این چیز معمولا التهاب است (در اثر داد زدن برای تشویق تیم مورد علاقه، حرف زدن زیاد با صدای بلند، فریاد زدن بر سر کودکان یا حتی آواز خواندن با صدای بلند). سرفه نیز مانند گرفتگی صدا ممکن است بر اثر پدیده رفلاکس یا برگشت اسید معده اتفاق بیفتد که در این گونه موارد بادرمان مشکل رفلاکس، سرفه نیز برطرف می شود.

 

* سکوت کامل بهترین راه بهبود گرفتگی صداست. لااقل از پچ پچ کردن و فریاد زدن بپرهیزید. پچ پچ فشار زیادی بر تارها وارد می آورد. اگر لازم است، با صدای آرام حرف بزنید.

* با مرطوب نگاه داشتن گلو گرفتگی آن را درمان کنید .استنشاق بخار آب داغ از درمانهای بسیار موثر است. از دوش آب گرم یا دستگاه بخور کمک بگیرید. گذاشتن دستگاه بخور در اتاق خواب از خشک شدن هوای آن جلوگیری می کند.

* اگر مشکل صدای شما به خاطر برگشت غذا از معده به مری است، شب ها موقع خواب سرتان را کمی بالاتر از بدن قرار دهید، 3 تا 4 ساعت قبل از خواب از خوردن خودداری کنید و با تجویز پزشک از داروهای آنتی اسید مثل شربت آلومینیوم- ام- جی استفاده کنید.

چطور گرفتگی صدا را برطرف کنیم

* در درون بدن هم به آب کافی نیاز دارید؛ خوردن آب را به قدری زیاد کنید تا ادرار بی رنگ شود. خوردن روزانه 10 تا 12 لیوان آب کافی است.

* اگر دچار گرفتگی صدا در اثر سرماخوردگی شده اید، سوپ مرغ یا سیر بخورید. گرمای آن گلو را مرطوب می کند و سیر کم کننده ترشح مخاطی است.

* داروهای کاهش دهنده ترشحات مخاطی بخورید.اما مصرف داروهای ضد حساسیت باعث خشکی گلو می شوند. داروهای ضد احتقان هم در کاهش مخاط موثرند. اما درصورتیکه بیماری قلبی دارید قبل از مصرف آین داروها با پزشک مشورت کنید، چراکه بعضی داروهای ضد احتقان باعث بالا رفتن فشارخون می شوند.

* به نوعی بدترین دارو در این زمان خوردن آسپرین است .در التهاب ناشی از سرماخوردگی تارهای صوتی، آسپرین باعث ازرده شدن بیشتر آنها می شود و گرفتگی صدا را تشدید می کند. در صورت لزوم از مسکن های دیگر استفاده نمایید.

*  سرفه کردن گرفتگی گلو را تشدید می کند .برای جلوگیری از سرفه کردن و آسیب بیشتر به تارهای صوتی، از داروهای ضد سرفه و خلط آور استفاده کنید.

برخلاف عقیده شایع، قرقره کردن با دهانشویه، عملا گرفتگی صدا را بیشتر می کند. بیشتر دهانشویه ها دارای الکل هستندو تارهای صوتی را بی آب می کنند. البته محلول های قرقره اصلا به تارهای صوتی نزدیک هم نمی شوند بلکه خود عمل قرقره کردن مضر است، چون تارهای صوتی را به هم زده و تورم آنها را بیشتر می کند. ولی شست وشوی دهان و بینی با محلول آب و نمک رقیق یا سرم شست وشو، انجام این کار به صورت روزانه باعث پاک شدن راه های تنفسی و سینوس ها از عوامل بیماری زا و حساسیت زا می شود؛ لذا هم در پیشگیری و هم در درمان بیماری های تنفسی و سرفه ناشی از آن بسیار موثر است

* استفاده از دستگاه بخور در اتاق خواب و محیط منزل با مرطوب نگه داشتن هوا کمک زیادی به نرم شدن صدا می کند. به یاد داشته باشید غرغره کردن دهانشویه ها ممکن است باعث بدتر شدن مشکل شود. 

چی بخوریم؟

 * اسفناج پخته ، سرفه های خشک را التیام بخشیده ، گرفتگی صدا را مرتفع و آسم را درمان می کند و سرما خوردگی را معالجه می نماید.

 * جوشانده دانه به ، سینه درد ، سرفه و گرفتگی صدا را درمان می نماید.

* جوشانده تره توام با شکر ، دستگاه تنفس را تقویت نموده و گرفتگی صدا و گلو درد را درمان می کند.

* سیب دستگاه تنفس را تقویت نموده ، گرفتگی صدا و اختلالات تنفسی را درمان می نماید.

* آب نخود پخته توام با نمک ، درمان کننده سینه درد ، گرفتگی صدا و التیام دهنده سرفه است.

* ریشه و گل و برگ ختمی را به عنوان نرم کننده ی سینه و شکم به کار می برند و برای معالجه زکام گلو درد مصرف می نمایند و گرفتگی صدا را برطرف می نماید.

* جوشانده برگ کرفس  گرفتگی صدا را درمان می کند.

* بامیه یا بامیا به علت داشتن لعاب سینه های خسته و کوفته را نرم و گرفتگی صدا و آواز را باز می نماید و با لعاب خود ، معده و روده را جارو کرده ، نرم می نماید.

 

چی نخوریم؟

* کافئین موجود در قهوه، کولا و شکلات یک عامل خشک کننده گلو است و کمکی به تارهای صوتی نمی کند.

* از خوردن غذاهای تند، ترش و پرادویه خودداری کنید.غذاهایی مثل سوپ مرغ و سبزیجات و اسفناج پخته مفید است. مکیدن دانه های «به» نیز برای نرمی صدا موثر است ولی نباید دانه ها را بجوید یا قورت دهید.

* در برخی موارد فرد دچار سرفه خشک می شود که می تواند ازداروهای سرکوب کننده مکانیسم سرفه مثل شربت دکسترومتورفان ، قطره کلوبوتینول و شربتی گیاهی حاوی عصاره پیچک ( با نام تجارتی پروسپان ) استفاده کند. 

در انتهای این بخش از سلامت نمناک نوبت به درمان های گیاهی و طبیعی گرفتگی صدا رسید.

1- درمان گرفتگی صدا با شیر و ترنجبین

یکی از نسخه های قدیمی مصرف شیر است؛ شیر تازه با شکر یا ترنجبین برای درمان گرفتگی صدا مفید است. 

2- درمان گرفتگی صدا با زنجبیل

یک قاشق سوپ خوری زنجبیل خردشده را در یک فنجان آب به مدت 10 دقیقه بجوشانید، آن را از صافی بگذرانید و به آن عسل اضافه کنید. روزی 3 بار این دمنوش را بنوشید. 

3-  درمان گرفتگی صدا با عسل

2 قاشق سوپ خوری عسل را با مقداری فلفل سیاه داخل یک لیوان آب گرم حل کنید و آن را چند بار در روز میل کنید.

روش دوم استفاده از عسل برای درمان گرفتگی صدا :مقدار مساوی عسل و عرق شاهسپرم (از خانواده ریحان) را مخلوط کرده و روزی 3 بار بخورید.

4-  درمان گرفتگی صدا با قرقره سرکه سیب

از محلول سرکه و آب به میزان برابر برای قرقره دست کم 2 بار در روز استفاده کنید.

چطور گرفتگی صدا را برطرف کنیم

5- درمان گرفتگی صدا با فلفل قرمز

نصف قاشق چای خوری پودر فلفل قرمز را با 1 قاشق سوپ خوری عسل مخلوط و به آرامی میل کنید. 

6- درمان گرفتگی صدا با عسل و آب لیمو

1 قاشق سوپ خوری عسل و آب لیمو را در یک فنجان آب ولرم حل کنید و چند بار در روز از این محلول بنوشید.

7- درمان گرفتگی صدا با سیر

سیر یکی از اصلی ترین ترکیبات درمانی برای مشکلات مربوط به سرماخوردگی و دستگاه تنفسی است ، پس برای درمان گرفتگی صدا یک حبه سیر را دو نیم کنید و هر تکه را در یک طرف دهان بگذارید. درحالی که به آرامی آن را می جوید، آب سیر را بمکید تا التهاب تسکین یابد و درمان سریع تر حاصل شود.

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

وبسایت نبض ما: با بروز سرماخوردگی ها، بسیاری از مردم دچار گرفتگی صدا می‌شوند که موجب آزار آن‌ها می‌شود. اما گرفتگی صدا همیشه به خاطر سرماخوردگی نیست و می‌توان با استفاده از روش‌های درمانی و دارو‌هایی مانند روتارین آن را رفع نمود.

علت گرفتگی صدا

گرفتگی صدا به طور کلی از تحریک یا آسیب به تار‌های صوتی ناشی شده است حنجره (که به عنوان جعبه‌ی صدا نیز شناخته می‌شود)، دستگاه تنفسی است که تار‌های صوتی را شامل می‌شود. دیوار غضروفی بیرونی حنجره معمولا به عنوان “سیب حنجره” شناخته می‌شود. تار‌های صوتی دو باند ماهیچه‌ای هستند که به شکل “V” داخل حنجره قرار گرفته اند. وقتی ما صحبت می‌کنیم یا آواز می‌خوانیم، تار‌های صوتی به لرزش در می‌آیند و صدا تولید می‌کنند.

گرفتگی صدا می‌تواند از شرایط مختلفی نشئت گرفته باشد؛ و شایع‌ترین علت آن لارنژیت حاد (التهاب تار‌های صوتی) است که اغلب از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی (که معمولا ویروسی است) و گاهی اوقات نیز به دلیل استفاده‌ی بیش از حد یا سوء استفاده از صدا (مانند جیغ زدن یا آواز خواندن) ناشی می‌شود.

چطور گرفتگی صدا را برطرف کنیم

رفع گرفتگی صدا

برای رفع گرفتگی صدا می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده نمود. توصیه‌هایی در این رابطه به شرح زیر بیان می‌شود:

شربت برای گرفتگی صدا

روتارین دارویی است که از آن برای بهبود تار‌های صوتی، باز شدن صدا، درمان عفونت‌های گلو و التهابات سینه و ریه استفاده می‌شود. روتارین، بذر گیاه کیدونیا ابلانگا می‌باشد.

اثر درمانی مواد موثره موجود در روتارین در رفع لارنژیت و التهاب حلق به علت وجود سینئول است که اثر میکروب کشی و خلط آوری دارد. همچنین در درمان اختلالات تنفسی، درمان تنگی نفس و سرفه مزمن نقش دارد. فلاونوئید‌های موجود در روتارین دارای اثر ضدالتهابی بوده و تسکین دهنده التهابات تار‌های صوتی، گلو، سرفه و سینه درد می‌باشد. همچنین ترکیبات موسیلاژی گیاهان موجود در روتارین با داشتن خاصیت التیام بخشی، محافظت کنندگی و نرم کنندگی و کاهنده تحریکات مخاط اثر خود را می‌گذارد و در مداوای سرفه، برطرف کردن گرفتگی و خشونت صدا موثر خواهد بود.

لازم است در حین مصرف روتارین از خوردن ترشیجات و غذا‌های سرخ کرده پرهیز شود.

مقدار مصرف

این دارو را در گروه دارو‌های تنفسی دسته بندی می‌نمایند. همچنین توصیه می‌شود در بارداری دارو با احتیاط مصرف شود.

مصرف این دارو برای کودکان زیر ۱ سال ممنوع است.

گرفتگی صدا به مدت طولانی

گرفتگی طولانی مدت صدا یا تغییرات آهنگ صوتی بدون وجود علت بارز، احساس وجود توده‌ای در گلو، برآمدگی در ناحیه گردن، تنگی نفس در اثر فعالیت، سرفه مزمن، سختی یا احساس درد هنگام بلع، سرفه همراه با خلط خونی، غده‌های لنفاوی متورم و سفتی در گردن، احساس درد در هنگام لمس گلو، تنفس صدادار، بوی بد دهان، گوش درد (بدون وجود علت عفونت) و کاهش وزن از علایم هشدار دهنده سرطان حنجره است. همچنین اگر فرد سیگاری به مدت ۲ هفته بدون علت دچار گرفتگی صدا شود، باید برای بررسی بیشتر علت به پزشک مراجعه کند.

درمان گرفتگی صدا در کودکان

گریه بیش از حد گریه رایج‌ترین علت گرفتگی صدا در نوزادان است. همه نوزادان برای برطرف کردن نیاز‌های خود گریه میکنند، اما برخی از نوزادان مثل آن‌هایی که از قولنج رنج می‌برند، بیشتر از سایر نوزادان و خارج از حد طبیعی گریه می‌کنند.

کودکانی که سوءاستفاده یا استفاده بیش از حد از صدایشان می‌کنند، گره‌های کوچکی (ندول یا پولیپ) بر روی چین‌های صوتی شان پدیدار می‌شود که باعث گرفته شدن صدایشان خواهد شد. از جمله اقداماتی که برای کمک به بهبود سریع گرفتگی صدا‌ی کودکان می‌توان انجام داد:

 

این روزها که هوا سردتر شده، سرماخوردگی و گرفتگی صدا هم بیشتر می شود. اگرچه همه گرفتگی های صدا و اختلال ها یا التهاب های تارهای صوتی ناشی از سرماخوردگی نیست.

امتحان یک یا چند راه پی آمده برای بهبود گرفتگی تارها مفید خواهد بود:یکی از بهترین راه های درمان و کاهش گرفتگی صدا، سکوت است. صحبت، حتی در حد زمزمه هم سبب تحریک تارهای صوتی و وارد آمدن فشار به آنها می شود و بهبود آن را به تاخیر می اندازد.

اگر گرفتگی ناشی از سرماخوردگی است، با بستن شال گردن، ناحیه حنجره و گلو را گرم نگاه دارید تا بهبود زودتر حاصل شود. از حضور در اماکن بسیار سرد، خشک، بدون رطوبت کافی و دودگرفته هم در زمان سرماخوردگی خودداری کنید.

چطور گرفتگی صدا را برطرف کنیم

استفاده از دستگاه بخور در اتاق یا استنشاق هوای مرطوب حاصل از چند لحظه باز کردن دوش آب گرم در حمام به نرم شدن تارهای صوتی و حنجره کمک می کند.خوردن دو لیوان حاوی مخلوطی از شیر و مقداری عسل نیز به رفع گرفتگی صدا کمک می کند.

هنگام گرفتگی صدا بویژه اگر دلیلی چون سرماخوردگی دارد، غذاهای سرخ کردنی نخورید و از مصرف ترشیجات خودداری کنید. در عوض سوپ کمک شایانی به درمان و بهبود سریع تر التهابات ناحیه گلو می کند.

غرغره کردن مایعات و گلوشوی ها باعث افزایش گرفتگی صدا یا طولانی شدن زمان بهبود خواهد شد. عجب نکنید. حین غرغره سیالات یا مایعات، بسیاری از مردم نمی توانند مایع سیال را در انتهای دهان خود بغلتانند و همین عادت، باعث تحریک بیشتر تارها و نواحی حنجره و گلو خواهد شد.

قهوه، شکلات، چای، کوکا و هرچه دارای کافئین است، به خشکی بیشتر گلو و تارهای صوتی می انجامد؛ از مصرف آنها حداقل در زمان گرفتگی صدا یا سرماخوردگی خودداری کنید.به جای همه آنها آب ولرم بنوشید، بخصوص اگر گرفتگی صبحگاهی یا بیداری بعد از خواب صدای تارهایتان را خشن کرده است.

از مکان های آلوده به دود سیگار، غبار و خاک اره، مواد شیمیایی و مانند اینها دور شوید. همه آنها جلوی استراحت تارها و بهبود را می گیرد.اگر نمی توانید از صاف کردن صدایتان جلوگیری کنید، حداقل مدام آن را تکرار نکنید. سرفه کردن یا صاف کردن صدا و گلو، زمان بهبود و درمان تارها را افزایش می دهد.در طب سنتی، خوردن لعابی که پس از جوشاندن چهار تخم یا چهار دانه حاصل می شود، برای درمان گرفتگی صدا، نرم کردن سینه و تارهای صوتی مفید دانسته شده است. دانه «به» به تنهایی، بامیه، خوردن سیب همراه با جویدن دانه هایش نیز باعث نرمی صدا می شود.در بین برخی از مردم، خوردن مقداری جوشانده برگ کرفس یا اسفناج پخته هم به عنوان رافع گرفتگی صدا متداول است.منبع:jamejamonline.ir

بیشتر بخوانید تا سالم بمانید


دیگه لازم نیست از دندانپزشکی بترسید؟


ژل آمیزشی و روان کننده با 25%تخفیف


معرفی بهترین کتاب‌های کودک برای خرید


قاعدگی دردناک زنان و دختران


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه

ساخت و تعمیر دندانهای مصنوعی با قیمت مناسب

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان

ارتودنسی توسط پزشک دارای بورد تخصصی اروپا


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!


اسلایس براونی آلبالو


رسیدن به اوج لذت جنسی با این محصولات


تجویز انواع سمعک نامرئی و هوشمند


تا60%تخفیف پرطرفدارترین محصولات جنسی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

در ادامه مباحث آموزش خوانندگی به مشکل گرفتگی صدا می پردازیم. صاف شدن و رفع گرفتگی صدا یکی از مواردی است که افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند. حال لازم است بدانید که روشهای مختلف سنتی و دارویی وجود داشته که افراد می‌توانند در زمان گرفتگی صدا از آن استفاده نمایند. با این تفاصیل اگر برای شما هم سوال پیش می آید که چه چیزهایی برای صدا خوب است؟ بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

گرفتگی صدا و به طور کلی التهابات حنجره ممکن است در فصول سرد سال با شیوع سرماخوردگی بیشتر شود، اما می‌ توان گفت اختلال ها و التهاب‌های تارهای صوتی همه ناشی از سرما خوردگی نمی باشد بلکه علت های زیادی وجود داشته که موجب گرفتگی صدا می‌شود. حال لازم است بدانید برای صاف شدن و رفع گرفتگی صدا بهتر است ابتدا علت گرفتگی صدا را مورد ارزیابی قرار داد و سپس بررسی کرد که چه چیزهایی برای تقویت صدا خوب می باشد.

به طور کلی می‌توان گفت گرفتگی صدا به دلیل تحریک یا آسیب تارهای صوتی بوده که علل مختلفی موجب می‌شود تا این نوارهای کوچک ماهیچه ای که در گلو هستند به درستی کار خود را انجام ندهند. توجه داشته باشید تارهای صوتی در هنگام حرف زدن دچار لرزش می‌شود اما در هنگام گرفتگی صدا چیزی مانع انجام لرزش تارها می شود. با این حال می توان گفت آسیب دیدن به تارهای صوتی دلایل زیادی همچون سرماخوردگی های ویروسی، استفاده بیش از حد از گلو و حنجره،پدیده ریفلاکس یا برگشت غذا از معده به مری، دود سیگار، داروهای فصلی، حساسیت های غذایی، تغییرات یا مشکلات هورمونی و در بعضی مواقع استرس و اضطراب می باشد. می توان گفت افرادی که دچار گرفتگی صدا به مدت طولانی می شوند مهمترین ترین علائم آن احساس وجود توده در گلو بوده که موجب تنگی نفس در اثر فعالیت و همچنین سرفه های مزمن می‌شود. از طرفی این افراد ممکن است در هنگام بلع غذا نیز احساس درد کرده و به دلیل متورم شدن غدد لنفاوی در قسمت گردن درد احساس کنند. با این وجود افرادی که این نشانه ها را داشته باشد بهتر است برای صاف شدن و رفع گرفتگی صدا به پزشک مراجعه کرده تا به صورت اصولی مشکلشان حل شود.

با وجود احساس بدی که افراد در هنگام گرفتگی صدا دارند به طور حتم اولین فکری که به ذهنشان می رسد این است که برای صاف شدن صدا چه بخوریم و یا چه کارهایی می توان انجام داد تا از شر این درد راحت شوند؟ بطور کلی می‌توان گفت یکی از بهترین راه های صاف شدن و رفع گرفتگی صدا سکوت کامل می باشد. لازم است بدانید پچ پچ و فریاد زدن هر دو فشار زیادی بر تارهای صوتی وارد کرده پس با این حال لازم است حتماً در همه موارد با صدای آرام حرف بزنید. همچنین افراد می‌تواند برای صاف شدن و رفع گرفتگی صدا گلوی خود را مرطوب نگه داشته که برای این امر استنشاق بخار آب بسیار موثر می باشد. همچنین دقت داشته باشید همانطور که گفته شد بهتر است قبل از بررسی راه های درمان گرفتگی صدا، علت گرفتگی صدا را جویا شد. حال اگر دریافت شد که مشکل صدای شما به خاطر برگشت غذا از معده به مری می باشد بهتر است شب ها موقع خواب سرتان را کمی بالاتر از بدن قرار داده و حداقل ۳ تا ۴ ساعت قبل از خواب از خوردن غذا خودداری نمایید، همچنین می توانید شربت آلومینیوم ام جی اس استفاده نمایید.

چطور گرفتگی صدا را برطرف کنیم

به طور حتم یکی از مواردی که می‌تواند در صاف شدن و رفع گرفتگی صدا بسیار موثر باشد استفاده از برنامه غذایی مناسب می باشد. حال اگر شما هم دوست دارید بدانید که بهتر است برای باز شدن صدا چه بخوریم؟ باید دقت داشته باشید به دلیل اینکه بدن انسان روزانه به آب زیادی نیاز دارد به طور حتم نوشیدن حداقل ۸ تا ۱۰ لیوان آب می تواند در رفع گرفتگی صدا بسیار موثر باشد. همچنین اگر گرفتگی صدای شما در اثر سرماخوردگی باشد بهتر است از سوپ مرغ با سیر استفاده کنید. اسفناج پخته نیز موجب التیام سرفه های خشک شده و جوشانده دانه به سرفه و گرفتگی صدا را درمان می‌کند. با وجود این که سیب دستگاه تنفس را تقویت می‌کند به طور حتم در درمان اختلالات تنفسی و در نتیجه گرفتگی صدا نیز بسیار موثر است. اگر به طور کلی بخواهیم بگوییم چه چیزی برای حنجره خوب است؟ می‌توان گفت آب نمک غرغره کردن بسیار مناسب بوده و موجب می شود که حنجره شما به صورت کامل پاک شده و راه‌های تنفسی از عوامل بیماری زا و حساسیت زا در امان باشد.

صاف شدن و رفع گرفتگی صدا علاوه بر اینکه برای تمامی افراد حائز اهمیت است به طور حتم برای خوانندگان و افراد خوش صدا اهمیت ویژه ای دارد. حال لازم است بدانید افرادی که می‌خواهند بدانند برای باز شدن سریع صدا چه چیزی مناسب است؟ باید دقت داشته باشند همانطور که بیان شد یکی از بهترین خوراکی ها برای خوش صدا شدن آب می باشد. با این توضیح می‌ توان گفت استفاده از تغذیه مناسب و ورزش و فعالیت در هوای تازه می تواند جزو مواردی باشد که به صاف شدن و رفع گرفتگی صدا بسیار کمک می کند. از طرفی به طور حتم باید از مصرف الکل و سیگار و دخانیات پرهیز کرده و غذاهای چرب را به طور کلی از برنامه غذایی خود حذف کنید و از طرفی استفاده از داروهای درمان سرفه و داروهای ضد ریفلاکس بنا به تشخیص پزشک می‌توانند مناسب باشد زیرا سرفه کردن زیاد خود موجب گرفتگی صدا شده و رفلاکس معده نیز همانطور که بیان شد برای تارهای صوتی مناسب نمی باشد.

متشکرم از سایت عالیتون

ممنونم ازاطلاعاتی ک دراختیارمامیگذارید

سلام من يه سوال دار اينكه وقتي مي خواهيم نوحه بخوانيم يا آهنگ و صداي ما از بيني نميايد بلكه اين مشكل وجود ندارد اما مشكل اينجاست كه وقتي مي خواهيم به خواندن شروع كنيم صدا از سينه ما به خش شدن شروع ميكنه آيا راه هاي صاف شدن وجود دارد؟؟؟

سلام من لکنط دارم باید چی کار کنم ممنون میشم بهم بگین 😔😔

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

document.getElementById(“comment”).setAttribute( “id”, “ad5a03bba1ab9001095fb1d874452aba” );document.getElementById(“cb1372d7df”).setAttribute( “id”, “comment” );

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .

!!! یک ایمیل تایید برای شما ارسال شد

صدای خود را پیدا کنید

تماس با ما

درباره ما

 

 

 

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به بخون دات کام می باشد

چطور گرفتگی صدا را برطرف کنیم
چطور گرفتگی صدا را برطرف کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *