چطور گوشی را به لپ تاپ وصل کنیم

 
helpkade
چطور گوشی را به لپ تاپ وصل کنیم
چطور گوشی را به لپ تاپ وصل کنیم

مودم های وایرلس و یا وای فای، امروزه دارای نقش بسیار مهمی در خانه های هر یک از ما هستند و از آن ها برای جستجو و آگاهی در صفحات مجازی و… استفاده می کنیم و این استفاده در هر یک از متفاوت است. اما گاها ممکن است که شما نیازی به دستگاه مودم پیدا نکنید و از اینترنت سیم کارت خود استفاده کنید.

با این وجود دیگر لپ تاپ و یا کامپیوتر شما هیچ دسترسی به اینترنت نخواهد داشت و زمانیکه می خواهید کارهای مهم اعم از انتخاب واحد، پرداخت خریدهای اینترنتی، کارهای بانکی و.. را انجام دهید باید به طریقی اینترنت گوشی خود را به دستگاه لپ تاپ و یا کامپیوتر خود متصل کنید تا از طریق اینترنت سیم کارت خود کارهای مهم خود را با کامپیوتر انجام دهید.

اما نکته اصلی اینجا جای دارد که با وجود متصل بودن گوشی به اینترنت، چگونه می توانیم آنرا به لپ تاپ و یا کامپیوتر خود متصل کنیم؟ به همین دلیل ما در ادامه این مطلب از بخش تکنولوژی نمناک قصد داریم تا شما را با 2 روشی ساده و آسان برای اتصال اینترنت گوشی به کامپیوتر و لپ تاپ آشنا سازیم. همراه ما باشید.

اولین روشی که ما قصد داریم در این آموزش به شما علاقمندان به دنیای علم و فناوری آشنا سازیم، اتصال از طریق کابل USB و یا کابل یو اس بی است که بی شک اسان ترین روش برای انجام این فرایند می باشد.

 

چطور گوشی را به لپ تاپ وصل کنیم

 

دومین روشی که ما قصد داریم به شما معرفی کنیم، روش اتصال از طریق بلوتوث است که می توانید به سادگی از آن استفاده کنید. اما این روش نسبت به دو روش دیگر در این مطلب، کمی طول می کشد و ممکن است وقت شما کمی بگیرد و در صورت عدم اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ از طریق دو روش دیگر، این روش را توصیه می کنیم. در غیر این صورت می توانید از دو روش اتصال از طریق ” یو اس بی ” و ” وای فای ” استفاده نمایید.

برای متصل کردن اینترنت گوشی به کامپیوتر یا لپ تاپ از طریق بلوتوث از مراحل ذیل استفاده کنید ؛

 

 

سومین روشی که قصد آموزش آن به شما را داریم، اتصال از طیق وای فای می باشد که نسبت به دو روش بالا این روش بسیار آسان است و می توانید هر چه سریعتر این عملیات را انجام دهید و کارهایتان را با سرعت اینترنت بیشتری انجام دهید.

برای انجام این روش مراحل ذیل را دنبال کنید ؛

 

سبد خرید شما در حال حاضر خالی است.

یکی از بهترین و ساده ترین روش ها برای پشتیبان گیری از فیلم ها، تصاویر و سایر اطلاعات موجود در گوشی های موبایل، انتقال آن ها به کامپیوترهای شخصی و یا لپ تاپ است. برای متصل کردن تلفن همراه به لپ تاپ و کامپیوتر روش های مختلفی وجود دارد که می توان با یادگیری یکی از این روش ها، تبادل و انتقال فایل ها بین گوشی و کامپیوتر را به راحتی انجام داد. ساده ترین روش، اتصال گوشی به کامپیوتر با کابل usb است.
برای انجام اینکار:
1- ابتدا یک سر کابل usb که برای شارژ گوشی هوشمند استفاده می شود به لپ تاپ و یا کامپیوتر و سر دیگر آن را به گوشی متصل کنید.

2- هنگام اتصال گوشی به لپ تاپ با کابل، پیغامی بر روی صفحه گوشی نشان داده می شود که نیازمند اجازه کاربر برای دسترسی به اطلاعات است پس برای ادامه اتصال باید گزینه Allow را انتخاب کنید.

3- برای انتقال فایل ها باید در قسمت This PC کامپیوتر، درایو جدیدی که اطلاعات حافظه رم گوشی را نشان می دهد انتخاب کرده و سپس فایل ها را از طریق اتصال گوشی به لپ تاپ انتقال دهید.
برای اتصال گوشی به کامپیوتر بدون کابل نیاز به انجام کار پیچیده و دشواری نیست و تنها کافیست با نصب نرم افزارهایی نظیر Shareit و یا Zapya بر روی هر دو دستگاه این کار را انجام داد. البته برای اتصال گوشی به لپ تاپ بدون کابل می توان با قرار دادن کارت حافظه داخل Ram Reader و اتصال آن به لپ تاپ و یا کامپیوتر(در صورت نصب کارت حافظه بر روی سیستم) اقدام به انتقال فایل ها بین دو دستگاه کرد.

وجود مودم های وای فای و وایرلس در مکان های مختلف نظیر خانه و محیط کار سبب شده تا دسترسی اشخاص به اینترنت وای فای با گوشی، لپ تاپ، کامپیوتر شخصی و… کار راحتی باشد. اما گاهی اوقات به علت عدم دسترسی به وای فای، برای استفاده از اینترنت باید از روش های مختلف اتصال گوشی به لپ تاپ، استفاده کرد. یکی از این روش ها اتصال اینترنت موبایل به رایانه همراه با وای فای است که به آن تترینگ می گویند و برای انجام آن باید مراحل زیر را گام به گام طی کرد.چطور گوشی را به لپ تاپ وصل کنیم

1- ابتدا اینترنت گوشی(data) را روشن کرده و در قسمت Setting گوشی وارد بخش tethering and portable hotspot شوید و آن را فعال کنید.

2- سپس از قسمت configure hotspot نام و پسورد مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را save کنید.

3- حالا برای اتصال به لپ تاپ، و استفاده از اینترنت آن با وای فای، وارد قسمت connection سیستم خود شده و با انتخاب نام هات اسپات و وارد کردن پسورد، به راحتی با استفاده از لپ تاپ به اینترنت موبایل خود متصل شوید.
یکی دیگر از روش ها برای اتصال گوشی به لپ تاپ و استفاده از اینترنت آن، روش اتصال اینترنت گوشی به لپ تاپ با بلوتوث است برای اینکار باید:

1- گوشی موبایل و لپ تاپ را با استفاده از درگاه بلوتوث با هم جفت کنید بنابراین ابتدا بلوتوث گوشی و لپ تاپ خود را روشن کرده و آن ها را همزمان با هم pair کنید.

2- حال اینترنت گوشی را روشن کرده و در قسمت portable hotspot گزینه bluetooth را انتخاب کنید.

3- حالا روی آیکون بلوتوث در لپ تاپ کلیک کرده و گزینه join a personal area network را انتخاب کنید و بعد از آن گزینه windows phone را انتخاب کرده و در منوی connect using گزینه access point را فعال کنید. در انتها خواهید دید که علی رغم وجود مشکل وصل شدن اینترنت گوشی به کامپیوتر، اما در نهایت لپ تاپ شما با موفقیت به اینترنت گوشی متصل می شود.

این روش ها، ساده ترین روش های اتصال تلفن همراه به لپ تاپ بود. یکی دیگر از ساده ترین و سریع ترین روش ها برای انجام این کار اتصال از طریق وای فای و نقطه اتصال توسط برنامه هایی همچون Zapiya و SHAREIT است.

برای صرف‌نظر کردن از پاسخ‌گویی اینجا را کلیک کنید.

مجله استوک تاپ محلی برای انتخاب بهترین محصولات بازار است. ما انواع مختلف محصولات را معرفی کرده و بهترین پیشنهادات خرید را در اختیار شما قرار میدهیم.

اگر شما هم برای وصل کردن گوشی سامسونگ گلکسی خود به کامپیوتر یا لپ تاپ با مشکل مواجه شده‌اید، این مقاله اختصاصی را از دست ندهید. در این مقاله قصد داریم به آموزش روش های رفع مشکل وصل نشدن گوشی سامسونگ به کامپیوتر بپردازیم. با موبایل کمک همراه باشید.

یکی از مشکلات بسیار رایجی که برای کاربران سری گوشی های سامسونگ پیش می‌آید، مربوط به عدم توانایی آن ها در وصل کردن گوشی به کامپیوتر می‌شود. کاربران مدعی هستند که علیرغم وصل کردن گوشی به کامپیوتر، کامپیوتر دستگاه را شناسایی نمی‌کند. اما دلیل این موضوع چیست و چگونه آن را برطرف کنیم؟

در این مقاله قصد داریم که به آموزش روش های رفع مشکل وصل نشدن گوشی سامسونگ به کامپیوتر اشاره کنیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌های شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید. با موبایل کمک همراه باشید.

چطور گوشی را به لپ تاپ وصل کنیم

بیشتر بخوانید: تعمیرات موبایل

برای حل مشکل وصل نشدن گوشی سامسونگ به کامپیوتر باید چند کار مختلف را انجام دهید که ما در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

برای اینکه سیستم عامل گوشی شما بتواند با کامپیوتر ارتباط برقرار کند، لازم است که قابلیت USB debugging در گوشی فعال شود. پس ممکن است فعال نبودن این گزینه منجر به بروز مشکل وصل نشدن گوشی سامسونگ به کامپیوتر شده باشد. حتی اگر فکر می‌کنید که این قابلیت هم اکنون فعال است، خواهش می‌کنیم که یک بار دیگر آن را چک کنید. برای انجام این کار مسیر زیر را طی نمایید:

اگر با مراجعه به منوی تنظیمات (Settings) گوشی خود گزینه Developers Options را نیافتید، باید ابتدا گزینه About device را انتخاب کنید و سپس چند بار پیاپی بر روی گزینه Build Number ضربه لمسی بزنید تا پیغامی بر روی نمایشگر دستگاه به تصویر کشیده شود. سپس بار دیگر به منوی تنظیمات مراجعه کنید و گزینه Developer Options که فعال شده است را انتخاب نمایید.

اگر گزینه USB debugging فعال بود و همچنان با مشکل وصل نشدن گوشی سامسونگ به کامپیوتر مواجه بودید، اکیدا توصیه می‌کنیم که سالم بودن کابل واسطی که از آن برای وصل کردن گوشی به کامپیوتر استفاده کرده‌اید را بررسی نمایید. فراموش نکنید که شارژ شدن گوشی با یک کابل صرفا به آن معنا نیست که کابل مورد نظر بتواند ارتباط مابین گوشی و کامپیوترتان را هم برقرار سازد و قابلیت رد و بدل اطلاعات را داشته باشد. پس حتما از کابلی استفاده کنید که به طور پیش فرض به همراه جعبه دستگاه در اختیارتان قرار داده شده است. اگر مشکل از کابل نبود، مسئله بعدی را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر یا تعویض ال سی دی S9 Plus سامسونگ – G965 | موبایل کمک

اگر کابل رابطی که از آن استفاده می‌کنید، مشکلی ندارد، احتمال دارد که مشکل از پورت یا درگاه USB لپ‌تاپ یا کامپیوترتان باشد. بنابراین حتما از سالم بودن پورت اتصال کامپیوتر خود اطمینان حاصل کنید. سعی کنید که کابل را به پورت های دیگر دستگاه وصل کرده و موضوع را بررسی نمایید. اگر مطمئن شدید که مشکل وصل نشدن گوشی سامسونگ به کامپیوتر هیچ ارتباطی با پورت اتصال و کابل واسطی که از آن استفاده می‌کنید ندارد، مراحل اصلی رفع مشکل آغاز می‌شوند. همچنین از تمیز بودن پورت ارتباطی گوشی هم اطمینان حاصل کنید.

اگر موارد و راه حل‌های فوق مشکل وصل نشدن گوشی سامسونگ به کامپیوتر را برایتان رفع نکرد، وارد مرحله جدیدی می‌شویم. احتمالا در این شرایط مشکل از درایور یو اس بی کامپیوتر شماست.  در اغلب شرایط، زمانی که شما برای اولین بار گوشی خود را به کامپیوتر وصل می‌کنید، کامپیوتر به طور خودکار USB Driver را نصب می‌کند، اما این احتمال وجود دارد که کامپیوتر شما بنا به هر دلیل در انجام این کار موفق نبوده باشد. در این شرایط مشکل وصل نشدن گوشی سامسونگ به کامپیوتر پدیدار می‌شود!

برای این مشکل باید به طور دستی درایور یو اس بی سامسونگ (Samsung USB Driver) را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. با کلیک بر روی این قسمت به صفحه دانلود آن در سایت رسمی و قابل اعتماد سامسونگ دولوپرز منتقل خواهید شد. پس این فایل را دانلود و بر روی کامپیوترتان نصب کنید. کامپیوتر را ریستارت کنید و سپس گوشی سامسونگ خود را بار دیگر به کامپیوتر وصل نموده و مشکل را بررسی نمایید.

بیشتر بخوانید: تعمیرات گوشی سامسونگ

اگر با طی کردن مراحل فوق همچنان با مشکل وصل نشدن گوشی سامسونگ به کامپیوتر مواجه بودید، توصیه می‌کنیم که خود را درگیر این مسئله نکنید و از راه چاره کاربردی برای رفع مشکل مذکور استفاده نمایید. این راه چاره مربوط به استفاده از برنامه Android Transfer می‌شود که امکان رد و بدل وایرلس فایل مابین گوشی اندرویدی و کامپیوترتان را فراهم می‌کند. برای استفاده از این برنامه به شرح زیر عمل کنید:

با کلیک بر روی این قسمت نسخه ویندوزی برنامه Android Transfer را دانلود کنید. همچنین با کلیک بر روی این قسمت می‌توانید نسخه سازگار با سیستم عامل Mac OS X آن را دانلود نمایید. پس از دانلود برنامه، آن را بر روی کامپیوتر نصب کنید. کامپیوتر و گوشی خود را به یک شبکه وای فای مشترک متصل کنید. برنامه Android Transfer را اجرا و سپس بر روی گزینه آبی رنگ Connect Now کلیک کنید.

به محض کلیک بر روی گزینه Connect Now با صفحه فوق رو به رو می‌شود که دو گزینه برای انتخاب در اختیارتان قرار می‌دهد. گزینه نخست Connect via USB است که مربوط به اتصال گوشی از طریق USB می‌شود. خوشبختانه ما کاری با این گزینه نداریم! پس بر روی گزینه دوم که Connect via WiFi نام دارد کلیک کنید. در این شرایط یک بارکد QR نمایان می‌شود. برای برقراری ارتباط مابین گوشی و کامپیوتر، کافیست که دوربین گوشی خود را فعال و آن را در مقابل بارکد QR ارائه شده بر روی نمایشگر کامپیوتر بگیرید تا آن را اسکن کند.

اگر دوربین گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند باید یک اپلیکیشن نظیر برنامه QR Code را بر روی دستگاه نصب کنید تا قادر به اسکنر بارکد QR مد نظر شود. با کلیک بر روی این قسمت به صفحه دانلود اپلیکیشن مورد نظر در گوگل استور منتقل می‌شوید. به همین سادگی ارتباط بیسیم مابین کامپیوتر و گوشی شما برقرار می‌شود و دیگر نیازی نیست که نگران مشکل وصل نشدن گوشی سامسونگ به کامپیوتر باشید. نکاتی که برای استفاده از برنامه Android Transfer باید به آن‌ها توجه داشته باشید به شرح زیر است:

بیشتر بخوانید: تعمیرات سامسونگ گلکسی Note 20 Plus

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش رفع مشکل وصل نشدن گوشی سامسونگ به کامپیوتر پرداختیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌های شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

قطعات  موبایل

قیمت ال سی دی سامسونگ S9

قیمت ال سی دی سامسونگ Note 9

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

برای با خبر شدن از آخرین مطالب ما ایمیل خود را وارد کنید.

اقا من کابلی که روی گوشی به دستم رسیده نمونده و اون گزینه رو فعال کردم نشد

با کابل دیگه ای میشه انجام داد؟

دستتون درد نکنه واقعا خیلی کمک کرد
ممنون از سایت بسیار خوبتون

سلام آقا من یه گوشی سامسونگ دارم میخوام فلش بزنم متأسفانه یا خوشبختانه همه چی اوکیه و میتونم وارد مرحله فلش بشم اما کابل رو که وصل میکنم به کامپیوتر کابل اطلاعاتی رو نه میخونه نه ارسال میکنه در صورتی که روی بقیه گوشیا تست کردم جواب بود و اینکه گوشی شارژ هم میشه اما اطلاعات نمیفرسته گوشی خاموشه و فقط میتونم فلش بزنم اینو پرسیدم ببینم ممکنه ایراد از سوکت یا هارد یا باتری باشه؟

ممنون خیلی راحت و ساده و کاربردی

خداخیرتون بده مشکلم حل شد خیر ببینی ایشالا با مطالب خوبت ننه؛)چطور گوشی را به لپ تاپ وصل کنیم

نشانی دفتر مرکزی موبایل کمک: تهران، خیابان جمهوری، نرسیده به خیابان حافظ، خیابان لاله، پلاک 9، واحد زیر همکف (1-)

با تشکر، ایمیل شما ثبت شد.

تماس بگیرید

در دنیای امروز برای بسیاری از کاربران زندگی بدون اینترنت  هیچ معنایی ندارد. با گسترش این شبکه بزرگ جهانی استفاده از خدمات اینترنت از اهمیت بالای برخوردار شده است. تصور کنید لپ تاپ در اختیار دارید اما اینترنت ندارید! در عوض گوشی تلفن همراهتان از قابلیت دسترسی به اینترنت برخوردار است، اما مرورگر نصب شده روی آن سازگاری کاملی با سایت خدمات اینترنت بانک شما ندارد! یا فرض کنید از سرویس های دیتای شبکه همراه خود استفاده میکنید و قصد دارید در مدت زمان استراحت در دانشگاه، اینترنت تلفن همراه خود را در اختیار دیگر دوستانتان نیز قرار دهید.

برای اشتراک گذاری اینترنت گوشی با لپ تاپ و تبلت برای آن دسته از کاربرانی که گوشی های هوشمند اندرویدی استفاده می کنند، سه روش وجود دارد که هریک از این روش ها را در ادامه توضیح خواهیم داد.

 

1- اتصال از طریق “یو اس بی”

این روش برای کاربران رایانه های شخصی (PC) پیشنهاد می شود، چرا که ممکن است دستگاه آنها قابلیت بلوتوث و وای فای را نداشته باشد. پس از اتصال، در تلفن اندرویدی خود به بخش Setting> Wireless & Network> More بروید. در این بخش به دنبال گزینه Tethering & Portable Hotspot بگردید. سپس می توانید به کمک گزینه USB Tethering تنظیمات مورد نظر را جهت اتصال اعمال نمایید. برای اطمینان از اتصال ، یک آیکون نوتیفیکیشن در نوار بالا ظاهر خواهد شد.چطور گوشی را به لپ تاپ وصل کنیم

نکته :

 

2- اتصال از طریق “بلوتوث”

Bluetooth Tethering  : اگر لپ تاپ شما از سرویس بلوتوث پشتیبانی می کند حتی میتوانید از طریق بلوتوث حالت Tethering را امتحان کنید. اتصال از این طریق نیز مانند شیوه قبل از همان صفحه Tethering & portable hotspot در قسمت تنظیمات گوشی اندرویدی شما اجرا می شود. برای اجرای این عمل بلوتوث لپ تاپ خود را روشن کرده و در کنترل پنل قسمت Devices & Printers را باز کنید. حالا از دکمه Add a Device برای اضافه کردن گوشی خود به بلوتوث لپ تاپ استفاده نمایید. پس از این که لپ تاپ و گوشی شما در حالت بلوتوث یکدیگر را شناختند (Pair شدند) شما می توانید با راست کلیک کردن روی گزینه Access Point حالت آن را به tether over Bluetooth  تغییر دهید و از اتصال توسط بلوتوث که مزایای خاص خود را نیز دارد بهره مند شوید. این کار را از تنظیمات بلوتوث در هر دو دستگاه می توانید انجام دهید.

در بخش Settings > Wireless & networks > More > Tethering & portable به قسمت Bluetooth بروید. در رایانه نیز به بخش Control Panel > Hardware and sound > Devices and printers مراجعه کنید. بر روی آیکون تلفن خود راست کلیک کرده و به ترتیب گزینه های Connect using > Access point را انتخاب نمایید. سپس تلفن شما باید آیکون اتصال به کمک Tethering را در نوار نوتیفیکیشن نشان دهد.

نکته: 

3.  اتصال از طریق “وای فای”

برای اتصال موبایل به لپ تاپ و تبلت ها از طریق وای فای ابتدا در اندروید به بخش Settings > Wireless & networks > More > Tethering & portable  مراجعه کرده و در این قسمت به بخش Wifi بروید. ممکن است در برخی از تلفن ها نام این بخش، Portable WLAN Hotspot  باشد. سپس به بخش وای فای رایانه خود بروید. در این قسمت باید نام تلفن خود را مشاهده کنید که با کلیک بر روی آن و وارد کردن پسورد می توانید از اینترنت همراه استفاده نمایید. لازم به ذکر است هنگام روشن کردن وای فای اسپات در اندروید باید رمز یاد شده را تعیین کنید.

نکته:

 

تیم تحریریه دلتوس

Your email address will not be published. Required fields are marked *

بازسازي ساختمانکمد ديواريکناف سقفکاور لباسپوشک بچهشيشه آلات آزمايشگاهيتعمير آيفون تصويريدستگاه دیسک کمرپنجره دوجدارهپنجره دوجدارهآزما تجهیزحفاظ آکاردئونیلوازم جانبی موبایلسمساریسقف کشسانآسمان مجازیایمن حریق پایدار

برای دریافت آخرین اخبار و اطلاع از جشنواره‌ها ایمیل خود را وارد کنید:

درباره دلتوس

ثبت درخواست تعمیرات

ثبت نام همکاران

تماس با پشتیبانی

ثبت نام

چطور گوشی را به لپ تاپ وصل کنیم

تترینگ اصطلاحی است برای اتصال لپتاپ و یا کامپیوتر خانگی به اینترنت موبایل، از طریق USB، بلوتوث و یا وای‌فای.

در دوران قبل از ظهور آيفون برخی گوشی‌های موبایل قادر بودند اینترنت خود را از طریق APN شبکه خود به اشتراک بگذارند. بعد از رونمایی از آیفون، بسیاری از گوشی‌های موبایل شروع به گرفتن هزینه‌های بیشتر برای تترینگ کردند. با این حال خوشبختانه امروز این فرآیند معمولا رایگان انجام می‌شود و نیازی نیست که برای اتصال لپ‌تاپ به اینترنت موبایل پول بیشتری پرداخت کنید.

ایجاد اتصال تترینگ در گوشی‌های اندرویدی

کاربران اندروید به سه طریق می‌توانند از تترینگ استفاده کنند و لپتاپ، تبلت و یا حتی کامپیوتر خانگی خود را به اینترنت گوشی متصل کنند.

در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که کدام یک از این روش‌ها شارژ بیشتری را از باتری گوشی مصرف می‌کنند و کدام یک اینترنت پرسرعت‌تری را در اختیار ما شما گذاشت.

برای شروع کار ابتدا مطئمن شوید که اینترنت موبایل شما روشن است. توجه داشته باشید میزان سیگنال اینترنت شما (که ممکن است در مواقع و یا مکان‌های خاصی ضعیف شود) در سرعت انتقال اینترنت تاثیرگذار خواهد بود. همچنین استفاده از تترینگ می‌تواند شارژ باتری شما را به سرعت کاهش دهد. همانطور که گفتیم تترینگ در اندروید به ۳ روش قابل انجام است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

۱. اتصال لپ‌تاپ به اینترنت گوشی موبایل از طریق USB

می‌توانید گوشی موبایل خود را به یک مودم تبدیل کرده و آن را به لپتاپ خود متصل کنید. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که اینترنت موبایل خود را با دستگاهی که به آن متصل شده‌اید به اشتراک بگذارید.

برای انجام این کار موبایل خود را با یک کابل مناسب به کامپیوتر متصل کنید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

هنگام آزمایش این روش موارد زیر را مشاهده کردیم:

تاثیر در باتری: تاثیر این روش بر کاهش شارژ باتری بستگی به این دارد که آیا لپتاپ شما متصل به برق است یا خیر. اگر متصل باشد بنابراین گوشی شما هم از لپتاپ شارژ دریافت می‌کند و باتری به کندی شارژ از دست می‌دهد یا اصلا شارژی از دست نخواهد داد.

نکته: اگر لپتاپ شما به برق متصل نباشد و از باتری استفاده کند، گوشی شما به جای استفاده از باتری خود به صورت اتوماتیک از باتری لپتاپ استفاده می‌کند.

۲. استفاده ازبلوتوث برای به اشتراک‌گذاری اینترنت

روش دیگری که از طریق آن می‌توانید لپتاپ یا تبلت خود را به اینترنت موبایل متصل کنید استفاده از بلوتوث است. این تکنولوژی بیسیم با برد کوتاه پهنای باند کافی برای انتقال اطلاعات بین گوشی شما و دستگاهی که به آن متصل شده‌اید را داراست.

ابتدا بدین روش گوشی و لپتاپ خود را با هم جفت (به اصطلاح Pair) کنید:

اکنون می‌توانید اینترنت موبایل خود را بدین صورت به اشتراک بگذارید:

حالا گوشی شما باید اعلان دهد که تترینگ بلوتوث فعال شده است.

با آزمایش این روش دریافتیم که:

تاثیر بر باتری: این روش فشار زیادی بر باتری می‌آورد. ۱۰ دقیقه استفاده از این روش بیش از ۵ درصد از شارژ باتری را کم کرد.

۳. استفاده از هات‌اسپات وای‌فای برای اتصال لپتاپ به اینترنت موبایل

این روش که هم مزیت به کارگیری بیسیم و هم مزیت سرعت بالا را دارد، شاید محبوب‌ترین روش تترینگ میان مردم است.

با استفاده از روش هات‌اسپات می‌توانید یک رمز هم برای اتصال خود با دیگر دستگاه‌ها انتخاب کنید. همچنین این روش قطعا راحت‌ترین روش به اشترک‌گذاری اینترنت توسط موبایل است. برای استفاده از این روش مراحل زیر را انجام دهید:

حالا در ویندوز خود این مراحل را انجام دهید:

حالا رمزی که در موبایل خود مشاهده می‌کنید را در این قسمت وارد کنید تا ارتباط برقرار شود.

با انجام این روش نتایج زیر به دست آمد:

تاثیر بر باتری: این مورد نیز مانند روش قبلی به ازای هر ۱۰ دقیقه استفاده حدود ۵ درصد از شارژ گوشی را کاهش می‌دهد. در استفاده استاندارد و معمول از اینترنت روش، ظاهرا تترینگ با هات‌اسپات بهترین روش است و حدود ۵ الی ۶ ساعت طول می‌کشد تا باتری تمام شود.

پس از انجام این‌ کارها، دفعات بعدی که بخواهید از این روش استفاده کنید کار بسیار آسان‌تر خواهد بود. کافیست روی پنل تنظیمات سریع در بالای گوشی خود، گزینه Hotspot را روشن کنید و منتظر باشید تا کامپیوتر شما به گوشی متصل شود. مادامی که نام یا رمز Hotspot خود را تغییر ندهید، اتصال این دو دستگاه به همین راحتی خواهد بود و به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد.چطور گوشی را به لپ تاپ وصل کنیم

اگر موبایل اندرویدی ندارید و فقط آیفون در اختیار شماست و قصد به اشتراک گذاشتن اینترنت آن را دارید، از قسمت Settings  گزینه Personal Hotspot را انتخاب کنید. از این طریق می‌توانید با کامپیوتر و یا تبلت خود به اینترنت متصل شوید.

البته سیستم عامل iOS مانند اندروید گزینه‌های اتصال با بلوتوث و USB را نیز فراهم کرده است.

ما در این مقاله سه روش اتصال لپتاپ به اینترنت موبایل را بررسی کردیم. اما کدام روش بهتر است؟

تست‌های ما نشان می‌دهد که استفاده از گزینه USB کمترین میزان استفاده از باتری را دارد. همچنین استفاده از بلوتوث بدین منظور کمترین سرعت را نسبت به دو گزینه دیگر دارد. البته شارژی که از گوشی موبایل کم می‌کند خیلی زیاد نیست و قابل قبول است.

با توجه به اینکه اتصال با USB همیشه بیشترین سرعت را به ارمغان نمی‌آورد، استفاده از گزینه Hotspot می‌تواند بهترین روش باشد. اما اگر امکان استفاده از این روش را ندارید اتصال با USB بهترین جایگزین ممکن است.

ماهنامه شبکه را از کجا تهیه کنیم؟
ماهنامه شبکه را می‌توانید از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور و نیز از دکه‌های روزنامه‌فروشی تهیه نمائید.

ثبت اشتراک نسخه کاغذی ماهنامه شبکه     ثبت اشتراک نسخه آنلاین

بررسی و مقایسه تجهیزات شبکه

توسعه و پشتیبانی توسط ایران دروپال   |   میزبانی توسط پارس پک

گویا تک – سایت گویا تک مجله آموزش اندروید و ویندوز. دانلود نرم افزار ویندوز و دانلود برنامه تلگرام اندروید

اتصال گوشی به کامپیوتر دارای مزایای بسیاری است که از جمله آن‌ها می‌توان به گرفتن بک‌‌آپ از اطلاعات گوشی که اینکار باعث بالا بردن امنیت اطلاعات شما می‌شود و عملیات‌های دیگری مانند انتقال عکس و ویدیو به کامپیوتر، یا ریختن آهنگ جدید و فایل برنامه بر روی گوشی اشاره کرد. در این نوشته قصد داریم به آموزش اتصال گوشی به کامپیوتر با استفاده از کابل USB و بلوتوث برای گرفتن بکاپ و انتقال عکس و فیلم یا ریختن آهنگ و برنامه در گوشی بپردازیم.

در ادامه همراه گویاتک باشید….

 

چطور گوشی را به لپ تاپ وصل کنیم

فهرست سرفصل ها

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه شما در رابطه با این نوشته چیست؟

در صورت وجود هرگونه سوال و مشکل و نیاز به راهنمایی نظر خود را برای ما ارسال نمایید.

موفق و پیروز باشید…

احسان مدیر فنی سایت گویاتک است و در زمینه بهینه سازی وب، تبلیغات آنلاین و مدیریت وردپرس فعالیت میکند. احسان علاقه زیادی به دنیای فناوری اطلاعات دارد.

پست قبلی

آموزش مخفی کردن هشتگ و توضیحات پست اینستاگرام

پست بعدی

آموزش ساخت کابل آرسی (RCA) در خانه

آموزش اتصال هندزفری بلوتوث به گوشی اندرویدی

آموزش متصل کردن موس بی‌سیم RF و بلوتوثی به کامپیوتر

آموزش حل مشکل قطعی بلوتوث آیفون در هنگام اتصال به پخش خودرو و اسپیکر

آموزش انتقال فایل بین اندروید و ویندوز ۱۰ از طریق بلوتوث

نظرات حاوی تبلیغات و توهین منتشر نخواهد شد.

سلام من قبلا هروقت گوشیموباکابل به لب تاب وصل میکردم میتونستم اطلاعات گوشی ولب تاب را به همدگه انقال بدم ولی الان یه مدتیه اصلا وقتی گوشی رو به لب تاب وصل میکنم همدیگرو نمیشناسند یعنی متصل نمیشن فقط گوشیم شارژ میشه چیکارکنم دوباره درست بشه

بسیارمفیدوآموزنده

عالی وفوق العاده

دانلودها

آموزش مشاهده قیمت اجناس در گوشی اندروید با دیجی کالا

دانلود بازی هواپیما جنگی جدید ۲۰۲۱ Modern Warplanes اندروید

دانلود واتساپ جدید ۹۹ + فارسی ⭐ Whatsapp 2.21.2.15
چطور گوشی را به لپ تاپ وصل کنیم

دانلود مرورگر فایرفاکس جدید ۹۹ (Firefox) پر سرعت اندروید

آموزش کرک IDM و فعال ساز دانلود منیجر (۱۰۰% موفقیت آمیز)

آموزش

آموزش پین کردن پیامک یک شماره مهم در گوشی اندروید

آموزش فعال کردن حالت دسکتاپ سایت در گوشی اندروید

آموزش خرید و فروش سهام بورس کارگزاری آگاه در گوشی اندروید

آموزش حل مشکل Shazam + دانلود برنامه جایگزین (۱۰۰% موفقیت آمیز)

مقالات

آموزش غیرفعال کردن مصرف آزاد اینترنت همراه اول

۵ روش مشاهده و پرداخت قبض سیم‌کارت دائمی همراه اول

آموزش دریافت ۳۰% شارژ بیشتر همراه اول برای بانوان

بررسی مزایا و معایب همکاری با فریلنسرها برای تولید محتوا

لیست گوشی‌ های ۵G (اینترنت نسل پنجم) در سال ۱۳۹۹

پستهای اخیر

آموزش مشاهده قیمت اجناس در گوشی اندروید با دیجی کالا

دانلود بازی هواپیما جنگی جدید ۲۰۲۱ Modern Warplanes اندروید

دانلود واتساپ جدید ۹۹ + فارسی ⭐ Whatsapp 2.21.2.15

دانلود مرورگر فایرفاکس جدید ۹۹ (Firefox) پر سرعت اندروید

آموزش کرک IDM و فعال ساز دانلود منیجر (۱۰۰% موفقیت آمیز)

آموزش ها

آموزش پین کردن پیامک یک شماره مهم در گوشی اندروید

آموزش فعال کردن حالت دسکتاپ سایت در گوشی اندروید

گویا تک ، یک تارنمای تخصصی در زمینه دانلود و آموزش فناوری هوشمند است که در سال 1396 تاسیس شده است. در گویاتک روازنه مطالب جدید منتشر می‌شود.

تمامی حقوق مطالب برای گویا تک محفوظ است و هرگونه کپی برداری ممنوع می باشد.

طبق ماده 12 فصل سوم قانون جرائم رایانه ای کپی برداری از قالب و محتوا پیگرد قانونی خواهد داشت.

1334

تبدیل تاریخ شمسی و میلادیتبدیل کد HTML به Java, PHP, ASPتبدیل واحد ها

بازگشت به دسته بندی مقالات

چطور گوشی را به لپ تاپ وصل کنیم

چطور گوشی را به لپ تاپ وصل کنیم

چطور گوشی را به لپ تاپ وصل کنیم
چطور گوشی را به لپ تاپ وصل کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *