چه طور خوش اخلاق باشیم

 
helpkade
چه طور خوش اخلاق باشیم
چه طور خوش اخلاق باشیم

خوش اخلاقی صفتی نیکویی است که زندگی را به کام خودمان و دیگران شیرین میکند. ساده ترین راهکارها برای خوش اخلاقی لبخند زدن به دیگران زیرا با لبخند زدن حس خوبی را به دیگران منتقل میکنیم ، احساس خوبی در درونمان شکوفا میشود که به اخلاق خوش می انجامد.

خوش اخلاقی با دیگران نه تنها باعث می شود که آنها به شما بیشتر احترام بگذارند، بلکه روزتان زیباتر می شود. اما همیشه خوش اخلاق بودن کار ساده ای نیست به خصوص زمانی که روحیه خوبی نداریم یا هنگام مواجهه با فردی که باعث آزارمان می شود. برای اینکه اکثر مواقع خوش اخلاق باشیم لازم است راهکارهای این بخش از نمناک را انجام دهیم .

ادب را رعایت کنید

با غریبه ها نیز به اندازه خانواده تان مودبانه برخورد کنید. مثلا در اتوبوس به تنهایی دو صندلی را اشغال نکنید، با صدای بلند با موبایل تان حرف نزنید؛ به دیگران یک صندلی خالی تعارف کنید.

چه طور خوش اخلاق باشیم

با دیگران گفت وگوی کوتاه و مثبت داشته باشید

درباره موضوعات مورد علاقه فرد مقابلتان حرف بزنید و اگربا او تازه آشنا شده اید و به خوبی او را نمی شناسید و از علایقش بی خبرید درباره مسائل پیرامون تان صحبت کنید. همه افراد از کسانی که شوخ طبع هستند و شوخی می کنند ، خوش شان می آید.

برخی افراد به اشتباه می پندارند گفت وگوهای کوتاه، بیهوده و فقط وقت تلف کردن هستند اما این مکالمات کوتاه می تواند پایه ارتباطات عمیق آینده باشد.

لبخند بزنید و خنده رو باشید

لبخند زدن ساده ترین کار برای خوش اخلاق به نظر رسیدن است . لبخند زدن سبب می شود فرد متقابل شما نیز به شما لبخند بزند . لبخند زدن در بدترین شرایط روحی ، سبب می شود احساس خوشحالی بیشتری کنید .

گاهی اوقات به دلیل خجالت هنگامی که از کنار آشنایی عبور می کنید ، به راحتی لبخند نمی زنیدو این سبب می شود که آنها تصور کنند که شما فردی سرد یا بداخلاق هستید. لبخند زدن هم برای خودتان و هم برای دیگران مفید است.

 بی ریا تعریف و تمجید کنید نه چاپلوسی

همه افراد از تعریف و تمجید خوشش شان می آید، پس ویژگی های مثبت دیگران را به آنها بگویید و از آنها تمجید کنید تا فرد خوش اخلاقی به نظر برسید.

اما از تعریف بیش از حد اجتناب کنید زیرا تعریف زیاد چاپلوسی به نظر می رسد پس محتاط باشید که چاپلوسی نکنید مخصوصا اگر فرد مقابل دوست جدیدتان یا مدیر شماست. برای شروع یک مکالمه از تمجید استفاده کنید و بگویید:«من از پیراهنت خوشم آمده. آن را از کجا خریده ای؟»

دشنام ندهید

دشنام دادن سبب می شود که شما فردی بی نزاکت، خشن و بسیار بداخلاق شناخته شوید و افراد با دیدن عصبانیت و دشنام دادن شما انرژی منفی تان را دریافت کرده و از شما دور خواهند شدپس قبل از دشنام دادن تلاش کنید با لبخندزدن با آن دشنام ها بجنگید.

مهربانی کنید حتی با حرکات کوچک

فقط لازم نیست که با نزدیک ترین و عزیز ترین افراد اطراف تان، مهربان باشید بلکه با افراد غریبه نیز مهربانانه برخورد کنید مثلا هنگام پارو کردن برف ، برف را از مسیر خودروی همسایه پیرتان نیز پارو کنید ، اجازه دهید یک نفر در صف از شما جلو بزند.

با انجام این کارها و صرف زمان برای انجامشان برای افراد غریبه ، فرد احساس قدردانی خواهد کرد و کار نیک گسترش می یابد.

به دیگران کمک کنید

کمک کردن موجب ایجاد حس خوب در خودتان و خوش اخلاقی می شود. یکی از راه های خوش اخلاقی با دیگران ارائه کمک هایی به افراد مسن ، کودکان و بزرگسالان است زیرا ممکن است شما نیز روزی به کمک دیگران نیاز داشته باشید.

رفتار و کارهای دیگران را قضاوت نکنید

افراد را قبل از اینکه با آنها اشنا شوید قضاوت نکنید و قبل از برخورد فرض را بر این بگذارید که آنها خوب هستند و تا وقتی دلیلی برای خوب نبودن آنها ندارید از قضاوت دست بردارید.

افراد را بر اساس ظاهرشان قضاوت نکنید و برای آنچه که هستند ببینید. یکی از راه های خوش اخلاقی این است که بدون قضاوت به فردی که نمی شناسید نگاه کنید .

مثبت اندیشی

به بخش های خوب زندگی خود فکر کنید که به خوبی پیش می روند نه به آن قسمت هایی که فقط شما را آزار می دهند .

مرور موفقیت های گذشته

موفقیت های گذشته را برای پیشبرد بیشتر امور در آینده و ایجاد انگیزه در خودتان مرور کنید.

انجام امور دینی و عبادت

برای رهایی از اضطراب و افسردگی امور دینی و مذهبی را انجام دهید.

گوش دادن به موزیک

برای تقویت خلق و خو و خلاص شدن از حالات بد موزیک گوش دهید، این کار حداقل و به طور موقتی، شما را خوشحال می کند.

خودتان را درمان کنید

اغماض ها و گذشت ها هنگام احساس پایین افتادن، سبب می شود شما را بالا بکشندو در شما احساس خاص و ویژه ایجاد گردد.

داوطلب در انجام کارهای خیر

چه طور خوش اخلاق باشیم

انجام کارهای داوطلبانه و فعالیت در خیریه ها موجب می شود احساس بهتربودن به ما دست دهد.

انجام ورزش

ورزش کردن سبب تغییر حالت بد انسان، افزایش انرژی و کاهش فشار و استرس می شود.

رفتار شاد

برای بهبود حالت و خلق لبخند بزنید و چهره شاد داشته باشید.

امید به آینده

شما نمی توانید اشتباهات گذشته را پاک کنید اما می توانید از آن درس بگیرید و برای ساختن آینده بهتر سخت کار کنید.

رفع افسوس خوردن

اگر همیشه احساس تاسف می کنید همین امروز دست از افسوس خوردن بکشید و از همین حالا به زندگی تان توجه کنید و برای افسوس خوردن حدی قائل شوید. 


کامل ترین سیستم خانگی پاکیزه کننده هوا

یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها

انسان های خوش اخلاق همیشه در بین تمام اقشار جامعه طرفدار بسیاری دارند‎

 

انسان های خوش اخلاق همیشه در بین تمام اقشار جامعه طرفدار بسیاری دارند. در این مقاله چند را برای خوش اخلاق شدن تان به شما پیشنهاد می کنیم

چه طور خوش اخلاق باشیم

  

حتماً در بین اقوام و دوستانتان با آدم‌های خوش‌ اهلاق برخورد کرده‎اید. این یک قانون نانوشته است که هر چقدر یک فرد خوش ‎اخلاق‎تر باشد، دوستان بیشتر و روابط بهتری را تجربه خواهد کرد.

  

راهکارهایی برای خوش اخلاقی

 

همیشه لبخند داشته باشید 

برای اینکه خوش اخلاق شوید، لبخند بزنید. به خاطر داشته باشید که خنده بر لب داشتن شما را فردی خونگرم و صمیمی جلوه می‌دهد. حتی اگر وضع روحی خوبی ندارید باز هم لبخند بزنید تا انرژی آن را در روند زندگی خودتان و دیگران احساس کنید.

  

آن ها کینه توز نیستند.

این افراد کینه ای از دیگران به دل نمی گیرند. در عوض آن ها اشخاصی هستند که کوچکترین کار خوب شما را تلافی می کنند. آن ها افرادی رنجوری نیستند و  مهربان هستند و در عوض این که بخواهند شرایط را بدتری کنند و یا به دیگران لطمه بزنند، به فکر پیدا کردن راهی برای بهتر کردن شرایط هستند.

 

آن ها با ملاحظه هستند.

این افرا نسبت به کاری که می کنند و یا حرفی که می زنند با دقت و وسواس هستند. این افراد دروغ گو نیستند و  برای ناراحت کردن طرف مقابلشان دنبال یک چیز منفی نمی گردند. آن ها می خواهند که همه افرادی که در اطرافشان هستند احساس خوشحالی داشته باشند. آن ها دوست  ندارد که به خاطر رفتارشان سایرین لطمه ای ببینند و یا خجالت زده و یا دست و پاچه شوند. به این ترتیب، آنها مراقبت رفتارشان هستند و جای این که سعی کنند فردی پرخاشگر و یا غمگین باشند، سعی می کنند تا مهربان و دوست داشتنی باشند.

  

کلمات منفی را دور بریزید

فهرستی از کلمات منفی را که گاهی ناخودآگاه به زبانتان می‌آید، تهیه کنید و با  خودتان عهد ببندید که هر هفته یک یا چند مورد از آن‌ها را کنار بگذارید.

 

برای اینکه خوش اخلاق شوید، لبخند بزنید‎

 

معرف خودتان باشید 

افراد خوش خلق تمایل زیادی برای برقراری ارتباط با افراد جدید دارند. پس اگر در جمعی ناشناس و تازه قرار گرفتید، خودتان را معرفی کنید و بگویید که هستید. اگر مکالمه را شروع کنید افراد مقابل شما هم به ادامه آن کمک خواهند کرد.

 

تمرین صبر کنید

برای خوش‌خلق‌تر شدن نیاز دارید که بتوانید با آدم‌های مختلف کنار بیایید. به این مهارت مدارا  می‌گویند و لازمه مدارا هم صبر است.

 

قضاوت نکنید 

انسان خوب نباید قاضی کارهای دیگران باشد، پس اگر می‌خواهید خوش خلق باشید بهتر است دست از قضاوت کردن دیگران بردارید تا هم ذهن خودتان آرام گیرد و هم زندگی دیگران در آرامش باشد. این کار باعث خواهد شد روح و روانی سالم داشته و خوش اخلاقی تان تقویت گردد.

 

مهربان باشید

آدم‌های خوش خلق با دیگران مهربان هستند و اگر برای کسی کاری از دستشان بربیاید کوتاهی نمی‌کنند.

 

فردی مودب باشید 

از راهکارهای خوش اخلاق شدن با ادب بودن و مودبانه رفتار کردن با دوستان و افراد غریبه است. سعی کنید با مودب‌تر شدن روابط اجتماعیتان را بهبود ببخشید. مثلا در اتوبوس دو صندلی را اشغال نکنید، در بیرون به ویژه مکان‌های بسته با تلفن بلند حرف نزنید. اگر نمی‌توانید به خاطر روز بدی که پشت سر گذاشته اید بخندید، لااقل بگویید که حالتان خوب نیست و نمی‌خواهید حرفی بزنید یا کاری کنید.

 

مطالعه کنید

چه طور خوش اخلاق باشیم

شما هر چقدر که آدم آگاه‎تری باشید، آرامش روانی و خلقی بیشتری خواهید داشت و در نتیجه بهتر می‌توانید خلقتان را مدیریت کنید.

 

به دیگران کمک کنید 

اگر در موقعیتی قرار گرفتید و مشاهده کردید که فردی نیازمند یاری است به او کمک کنید. لازم نیست کارهای چندان بزرگی انجام دهید فقط کافی است کمی مهربان و انسان گونه رفتار کنید همین. با انجام کمک‌های کوچک هم خودتان احساس بهتری خواهید گرفت و هم در نظر دیگران خوش اخلاقی تان ثابت خواهد شد.

 

گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟


بهترین پیشنهادهای خرید برای کتاب کودک

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


مشاوره تحصیلی و انتخاب شغل


آسانترین راه خرید برنامه در کنسول ps4


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


موفقیت شما در کدام رشته تحصیلی است؟


بهترین موسسه آموزش زبان کدام است؟

کاملترین درگاه رزرو تورهای داخلی و خارجی

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف


درمان اختلالات گفتاری کودکان

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

انسان های خوش اخلاق همیشه در بین تمام اقشار جامعه طرفدار بسیاری دارند. در این مقاله چند را برای خوش اخلاق شدن تان به شما پیشنهاد می کنیم

حتماً در بین اقوام و دوستانتان با آدم‌های خوش‌ اهلاق برخورد کرده‎اید. این یک قانون نانوشته است که هر چقدر یک فرد خوش ‎اخلاق‎تر باشد، دوستان بیشتر و روابط بهتری را تجربه خواهد کرد.

بیشتر بدانید : خوردنی هایی که شما را خوش اخلاق می کند

خوشرویی خوش‎زبانی مداراخوش‌بینیمهربانیخود-مدیریتیآگاهی امیدواری و چندین ویژگی مثبت ریز و درشت دیگر… حالا با این اوصاف، شما به خوش‌خلقی خودتان چه نمره‌ای می دهید؟

چه طور خوش اخلاق باشیم

برای تمرین می‌توانید از تکنیک آینه استفاده کنید. جلوی آینه بروید، به خودتان لبخند بزنید و بگویید «تو  می‌تونی آدم خوش‌خلق‌تری بشی.»

فهرستی از کلمات منفی را که گاهی ناخودآگاه به زبانتان می‌آید، تهیه کنید و با  خودتان عهد ببندید که هر هفته یک یا چند مورد از آن‌ها را کنار بگذارید.

برای خوش‌خلق‌تر شدن نیاز دارید که بتوانید با آدم‌های مختلف کنار بیایید. به این مهارت مدارا  می‌گویند و لازمه مدارا هم صبر است.

آدم‌های خوش خلق با دیگران مهربان هستند و اگر برای کسی کاری از دستشان بربیاید کوتاهی نمی‌کنند.

برای همه آرزوهای خوب  داشته باشید حتی برای کسانی که به شما بدی کرده‌اند، دعای خیر کنید. این کار هیجانات شما را مثبت‌تر می‌کند و به بهبود خلقتان هم کمک می‌کند.

شما هر چقدر که آدم آگاه‎تری باشید، آرامش روانی و خلقی بیشتری خواهید داشت و در نتیجه بهتر می‌توانید خلقتان را مدیریت کنید.

بیشتر بدانید : 10 توصیه مهم صبحانه ای، از کاهش وزن تا خوش اخلاقی

بیشتر بدانید : یک رژیم غذایی عالی برای خوش اخلاق شدن

بیشتر بدانید : با این روشها شوهر بداخلاق تان را خوش اخلاق کنید

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغseemorgh.com/lifestyleمنبع : khorasannews.com

All Rights Reserved – © 2019 | باز نشر مطالب پورتال سیمرغ تنها با ذکر نام و آدرس seemorgh.com مجاز می باشد.

جهان می تواند پر از آدم های وحشتناک باشد، افرادی که بدون این که نگاهی به عقب بیاندازند و یا ذره ای درباره این که به روح شما آزار می رسانند تامل کنند، به شما صدمه می رسانند. با وجود انسان‌های  خوش اخلاق که می‌توانند در زندگی ما باشند، احساس امید و مهربانی بیشتری نیز وجود خواهد داشت. افراد خوش اخلاق جرقه‌ای به زندگی  اضافه کرده و یک جهان تاریک را روشن می‌کنند. با این حال، راه هایی وجود دارند که بدان ها نشان دهید که از آن ها قدردانی می‌کنید. البته زمانی قادر به قدردانی کردن خواهید بود که بدانید اصلا یک فرد خوش اخلاق و مهربان کیست و چه ویژگی هایی دارد. در انتهای این مقاله پاسخ این سوال را خواهید یافت.

آن ها خشمشان را مدیریت می کنند.

آن ها افراد غیر معقولی نیستند و بدون فکر قبلی عمل نکرده و صحبت نمی کنند. آن ها صادقانه طوری رفتار می کنند که مطمئن باشند هم خودشان و هم دیگران محترم شمرده شوند. این که  این افراد با هر چیز منفی ای به طرز درست و معقوب رفتار می کنند، نشان دهنده این است آنها بر روی شرایط پیرامونشان تسلط داشته و کنترل کردن احساساتشان را بلد هستند. اگر شما نیز جزو آن دسته از افراد هستید که نمیتوانید بر خشم خود کنترل داشته باشید برای یادگیری کنترل خشم خود مقاله زیر را مطالعه کنید:

این افرا نسبت به کاری که می کنند و یا حرفی که می زنند با دقت و وسواس هستند. این افراد دروغ گو نیستند و  برای ناراحت کردن طرف مقابلشان دنبال یک چیز منفی نمی گردند. آن ها می خواهند که همه افرادی که در اطرافشان هستند احساس خوشحالی داشته باشند. آن ها دوست  ندارد که به خاطر رفتارشان سایرین لطمه ای ببینند و یا خجالت زده و یا دست و پاچه شوند. به این ترتیب، آنها مراقبت رفتارشان هستند و جای این که سعی کنند فردی پرخاشگر و یا غمگین باشند، سعی می کنند تا مهربان و دوست داشتنی باشند.

این افراد کینه ای از دیگران به دل نمی گیرند. در عوض آن ها اشخاصی هستند که کوچکترین کار خوب شما را تلافی می کنند. آن ها افرادی رنجوری نیستند و  مهربان هستند و در عوض این که بخواهند شرایط را بدتری کنند و یا به دیگران لطمه بزنند، به فکر پیدا کردن راهی برای بهتر کردن شرایط هستند.

چه طور خوش اخلاق باشیم

آن ها به جای اذیت کردن خودشان بابت هر مشکل و یا خطایی که ممکن است ازشان سر بزند، تمرکزشان را روی نقاط مثبت شرایط پیش آمده می گذارند. آن ها بر هر شرایط بد پیش آمده ای به طرز مثبتی برخورد می کنند و نگاهشان را  رو به جلو و تجربیتان مثبت پیش رو میاندازیند. آن ها این را می دانند که نه آن ها عالی و کامل هستند و نه دیگران. آن ها درگیر این که از هر رابطه  و یا فعالیتی بهترین نتیجه را بگیرند نیستند.

افراد خوش اخلاق انسان های بخشنده ای هستند و دوست دارند در شرایط سخت دیگران بدانها کمک کنند. آن ها خودشان را همچون یک روشنایی و چراغ برای دیگران می بینند.  آن ها به جای این که همه چیز را برای خود بخواهند،  برای  ساخت امواج انرژی تلاش می کنند . آن ها به جای این خود را منبعی از چیزها و نکات مثبت و خوب ببینند، خود را مانند یک  رودخانه می بینند.

آن ها  بدون توجه به موانع و چالش های مرتبط ، تصور مثبتی از پیش رفتن اوضاع دارند. آن ها منتظر ماندن را بلد هستند و حتی می توانند در شرایط تنش بر انگیز نیز آرام باشند. آن ها متوجه این هستند که اگر صبر داشته باشند،  به چیزهای بزرگی دست خواهند یافت. آن ها با شرایط گلاویز نمی شوند و به جای آن صبر می کنند.

افراد خوش اخلاق انسان های سازگار هستند. آن ها قادر به تحمل دیگران هستند و حتی از دیگران قدردانی می کنند. شاید خیلی از افراد خوش برخورد و پذیرا نباشند، اما آن ها این طور هستند. آن ها دوست دارند تا شنونده آن چه دیگران میخواهند بگویند باشند. علاوه بر این، آن ها نه تنها شنوده هستند، بلکه زمانی که ازشان خواسته شود نیز به کمکتان می آیند.

دعوا کردن برای افراد خوش خلق اتفاقی ناخوشایند و وحشتناک است، زیرا نه می توانند از پس آن برآیند و نه آن را مدیریت کنند. در عوض، آن ها تمرکزشان را بر روی صلح کردن گذاشته و دنبال راهی می گردند تا طرف مقابلشان در آن شرایط احساس راحتی داشته باشد. آن ها دنبال این هستند که هر موقعیتی را به جای تلخی به شادی تبدیل کنند.

آن ها شما را با خصوصیات بدتان نمی بینند. آنها شما را با کابوس هایتان نمی بینند. بلکه شما را به بهترین شکلی که می توانید باشید می بینند. آن ها ایمان دارند که شما می توانید دنیا را تبدیل به جای بهتری کنید. آن ها می خواهند تا در دستیابی به اهدافتان  به شما کنند و شخصیت درونی بهتری از شما بسازند.

خیلی از افراد دنبال عمل به مثل کردن و تلافی کردن هر خطار و اشتباه طرف مقابلشان  هستند. با این حال، آن چه  که همه انسان ها  در زندگی و خلأ خود بدان نیاز دارن،  عشق و امید است. آن ها به شما روشنایی می دهند. آن ها به دیگران جرقه های  حقیقت و مهربانی می دهند و دوست دارند سایرین بتوانند اهداف و خواسته هایشان را عملی سازند و بدانها برسند.

در یک کنفرانس کجا بشینیم ؟ (راهنمای شرکت در جلسه)

چگونه با افراد منفی و بدقلق رفتارکنیم؟

راهنمای کامل انتخاب بهترین عکس پروفایل

برای ارسال دیدگاه خود، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

خیلی ممنون بابت این مقالتون 💐🌺

موفق باشی محسن جان

برای دریافت اخبار جدید ایمیل خود را وارد نمایید

کپی کردن قسمت یا تمامی مقاله از “هاو کن یو” تنها با
کسب مجوز امکان پذیر است

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

انسان های خوش اخلاق و خوش برخورد همیشه در بین تمام اقشار جامعه طرفدارهای بسیاری دارند.
حتماً در بین اقوام و دوستان خود با آدم‌های خوش‌ اخلاق روبه رو شده اید این یک قانون نانوشته است که هر چقدر یک فرد خوش ‎اخلاق‎تر باشد، دوستان بیشتر و روابط بهتری را می تواند تجربه کند.
برای خوش اخلاق بودن راهکارهایی بسیاری وجود دارد که می خواهیم با هم به آنها بپردازیم.

بیایید فهرستی از کلمات منفی را که بعضی اوقات ناخودآگاه به زبانتان می‌آید، تهیه کنید و با خودتان قرار بگذارید که هر هفته یک یا چند مورد از آن‌ها را کنار بگذارید و از آن کلمات استفاده نکنید.

افراد خوش خلق علاقه زیادی برای برقراری ارتباط با افراد جدید دارند. پس اگر در جمعی ناشناس و تازه قرار گرفته اید، خودتان را معرفی کنید و بگویید که چه کسی هستید. اگر مکالمه را شما اول شروع کنید افراد مقابل شما هم به ادامه آن مکالمه کمک خواهند کرد.

چه طور خوش اخلاق باشیم

برای خوش اخلاق شدن نیاز دارید که بتوانید با آدم‌های مختلف که در اطرافتان وجود دارند کنار بیایید. به این نوع مهارت، مهارت مدارا  می‌گویند و لازمه مدارا کردن هم صبر است.

یک انسان خوب نباید قاضی کارهای دیگران باشد و آنها را قضاوت کند، پس اگر می‌خواهید خوش خلق باشید. بهتر است که از قضاوت کردن دیگران دست بکشید تا هم ذهن خودتان آرامش داشته باشد و هم زندگی دیگران در آرامش باشد. با این کار باعث خواهید شد روح و روانی سالم داشته باشید همچنین خوش اخلاقی تان را تقویت می کنید.

برای اینکه خوش اخلاق باشید، همیشه لبخند بزنید. به خاطر داشته باشید که خنده بر لب داشتن شما را فردی خونگرم و صمیمی نشان می‌دهد. حتی اگر وضع روحی مناسبی ندارید باز هم لبخند بزنید تا انرژی آن را در طول زندگی خودتان و حتی دیگران احساس کنید.

افراد خوش اخلاق کینه ای از دیگران به دل نمی گیرند. به جبران تلافی کردن در نمی آیند. در عوض آن ها اشخاصی هستند که کوچکترین کار خوب شما را تلافی می کنند. آن ها افرادی زود رنج نیستند بلکه مهربان هستند و در عوض به جای این که بخواهند شرایط را بدتر کنند و یا به دیگران لطمه بزنند، به فکر پیدا کردن راهی برای بهتر کردن شرایط پیش آمده بر می آیند.

این افراد نسبت به کارهایی که می کنند و یا حرفی که می زنند با دقت و وسواس عمل می کنند. این افراد دروغ گو نیستند و  برای ناراحت کردن طرف مقابلشان دنبال یک چیز منفی نمی گردند. آن ها می خواهند که همه افرادی که در اطرافشان هستند و با آنها ارتباط دارند احساس خوشحالی کنند. افراد خوش خلق دوست  ندارد که به خاطر رفتارهایشان سایرین لطمه ای ببینند و یا خجالت زده و یا دست و پاچه بشوند. به همین خاطر، آنها مراقب رفتار و کردارشان هستند و به جای این که سعی کنند فردی پرخاشگر و یا غمگین باشند، در تلاش هستند تا مهربان و دوست داشتنی باشند.

 

آدم‌های خوش خلق با دیگران با مهربانی رفتار می کنند و اگر برای کسی کاری از دستشان بربیاید تا می توانند کوتاهی نمی‌کنند.

از راهکارهای خوش اخلاق بودن این است که با ادب و مودبانه با دوستان و افراد غریبه رفتار کنند. سعی کنید با مودب‌تر شدن، روابط اجتماعیتان را بهبود ببخشید. به عنوان مثال: در اتوبوس موقع نشستن دو صندلی را اشغال نکنید، در بیرون به ویژه مکان‌های بسته با تلفن به صورت بلند حرف نزنید. یا اگر نمی‌توانید به خاطر روز بدی که داشتید لبخند بزنید و بخندید، لااقل می توانید بگویید که حالتان خوب نیست و نمی‌خواهید حرفی بزنید یا کاری انجام دهید.

شما هر چقدر که آدم آگاه‎تری و با فرهنگی باشید، آرامش روانی و خلقی بیشتری می توانید داشته باشید و در نتیجه بهتر می‌توانید اخلاقتان را مدیریت کنید.

اگر در موقعیتی قرار دارید و مشاهده کردید که فردی احتیاج به کمک دارد او را یاری کنید. لازم نیست کارهای بسیار بزرگی را انجام دهید فقط کافی است، کمی مهربانی خرج کنید و مهربان باشید. با انجام کمک‌های کوچک می توانید هم خودتان احساس بهتری داشته باشید و هم از نظر دیگران، خوش اخلاقی شما ثابت خواهد شد.

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.


نام کاربری یا آدرس ایمیل *


گذرواژه *

مرا به خاطر بسپار

ورود


گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟


نام کاربری *


آدرس ایمیل *


گذرواژه *


عضویت

چه طور خوش اخلاق باشیم
چه طور خوش اخلاق باشیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *