چگونه احساس ترس را از بین ببریم

 
helpkade
چگونه احساس ترس را از بین ببریم
چگونه احساس ترس را از بین ببریم

همانند بدبینی، خوش‌بینی هم همۀ جهان را سیاه و سفید می‌بیند

ترس یکی از قدرتمندترین احساسات است و اثر بسیار قوی در ذهن و بدن شما دارد.

ترس می تواند در شرایط اضطراری سیگنال های واکنشی جدی ایجاد کند – به عنوان مثال، اگر در آتش سوزی گرفتار شویم یا مورد حمله قرار بگیریم.

همچنین می تواند زمانی ایجاد شود که با رویدادی غیر خطرناک مانند امتحانات، سخنرانی عمومی، شغل جدید، قرار عاشقانه و یا حتی مهمانی روبرو شوید. این یک پاسخ طبیعی به تهدیدی است که می تواند ذهنی یا واقعی باشد.

اضطراب کلمه ای است که ما برای برخی از انواع ترس ها استفاده می کنیم که معمولاً مربوط به فکر تهدید یا اتفاق ناگواری است که قرار است در آینده اتفاق بیفتد، نه در حال حاضر.

ترس و اضطراب می تواند برای مدت کوتاهی دوام داشته باشد و بعد تمام شود، اما همچنین می توانند بسیار به طول بینجامد و شما را درگیر خود کند. در بعضی موارد زندگی شما را تحت تأثیر خود قرارمی دهند و این امر در توانایی شما در غذا خوردن، خوابیدن، تمرکز، مسافرت، لذت بردن از زندگی یا حتی ترک خانه یا رفتن به محل کار یا مدرسه تأثیر می گذارد. ممکن است شما را از انجام کارهایی که می خواهید یا باید انجام دهید، باز دارد و همچنین بر سلامتی تأثیر دارد.چگونه احساس ترس را از بین ببریم

برخی از افراد بر اثر ترس پریشان شده و می خواهند از موقعیتهایی که ممکن است باعث ترس و اضطراب شود، دوری کنند. شکستن این چرخه می تواند دشوار باشد، اما روش های زیادی برای انجام آن وجود دارد. می توانید بیاموزید که احساس ترس کمتری داشته باشید و با ترس روبرو شوید تا این امر مانع از زندگی شما نشود.

بسیاری از چیزها باعث می شود احساس ترس کنیم. ترس از بعضی چیزها – مانند آتش سوزی – می تواند شما را ایمن نگه دارد. ترس از شکست می تواند باعث تلاش بیشتر شود تا شکست نخورید، اما اگر این احساس بیش از حد قوی باشد، ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.

آنچه از آن می ترسید و چگونگی برخورد با آن در هر فرد متفاوت است. فقط دانستن اینکه چه چیزی و چرا باعث ترس شما می شود، می تواند اولین قدم برای حل مشکلات ترس باشد.

از آنجا که اضطراب نوعی ترس است، مواردی که بالا در مورد ترس توضیح دادیم، در مورد اضطراب نیز صادق است.

کلمه “اضطراب” معمولا برای توصیف نگرانی یا هنگامی که ترس آزار دهنده است و به مرور زمان ادامه می یابد، استفاده می شود. همچنین زمانی به کار می رود که ترس مربوط به یک رویداد در آینده باشد تا زمان حاضر.

اضطراب کلمه ایست که اغلب هنگام توصیف ترس مداوم توسط متخصصان بهداشت استفاده می شود. اشکال احساس ترس و اضطراب بسیار شبیه به هم هستند، زیرا حس اصلی یکسان است.

وقتی احساس ترس و نگرانی شدید می کنید، ذهن و بدن خیلی سریع کار می کنند. اینها بعضی از مواردی است که ممکن است اتفاق بیفتد:

این موارد به این دلیل اتفاق می افتد که بدن با احساس ترس، شما را برای مواقع اضطراری آماده می کند، بنابراین باعث می شود خون به سمت عضلات سرازیر شود، قند خون را افزایش داده و به شما توانایی ذهنی می دهد تا روی چیزهایی که بدن آن را تهدید تلقی می کند، تمرکز کنید.

با اضطراب، در طولانی مدت، ممکن است برخی از علائم فوق و همچنین احساس ترس آزاردهنده داشته باشید و دچار تحریک پذیری، مشکلات خواب، سردرد شوید یا در شروع کار و برنامه ریزی برای آینده مشکل دارید؛ شاید در رابطه جنسی هم به مشکل بربخورید و همچنین اعتماد به نفس خود را از دست دهید.

انسان های اولیه به پاسخ های سریع و قدرتمند ناشی از ترس احتیاج داشتند، زیرا اغلب در شرایط خطر جسمی قرار داشتند. با این حال، ما دیگر در زندگی مدرن با تهدیدهای مشابه روبرو نیستیم.

با این وجود، ذهن و بدن ما هنوز به همان شیوه  اجداد اولیه مان کار می کنند و ما نسبت به نگرانی های مدرن مثل قبوض، مسافرت و موقعیت های اجتماعی واکنش های یکسانی داریم. اما ما نمی توانیم از این مشکلات فرار یا به طور فیزیکی به آن ها حمله کنیم!

احساس فیزیکی ترس به خودی خود می تواند ترسناک باشد – به خصوص اگر آنها را تجربه می کنید و نمی دانید چرا یا اگر متناسب با وضعیت نیستند. به جای هشدار دادن در مورد یک خطر و آماده کردن شما برای پاسخ به آن، ترس یا اضطراب می تواند برای هر گونه تهدید ذهنی، که ممکن است خیالی یا جزئی باشد، ایجاد شود.

هنگامی که با چیزی ناآشنا روبرو هستید، ممکن است ترس یک احساس یک طرفه باشد.

همچنین می تواند یک مشکل طولانی و روزمره باشد – حتی اگر نتوانید دلیل خاصی پیدا کنید. بعضی از افراد بدون هیچ گونه محرک خاصی احساس اضطراب مداوم دارند.

عوامل ترس زیادی در زندگی روزمره وجود دارد و شما همیشه نمی توانید دقیقاً بگویید که چرا ترسیده اید یا احتمال اینکه به شما آسیب برساند، چقدر است. حتی اگر می بینید چه نسبتی از ترس وجود دارد، قسمت عاطفی از مغز سیگنال های خطر را به بدن شما ارسال می کند.

بعضی اوقات برای مقابله با ترس به روش های روحی و جسمی نیاز دارید.

حمله پانیک هنگامی است که ترس روانی و فیزیکی را تجربه می کنید – علائم ذکر شده در زیر “احساس ترس و اضطراب چیست؟” . افرادی که دچار حمله وحشت هستند می گویند که نفس کشیدن برایشان مشکل می شود و ممکن است نگران این باشند که دچار حمله قلبی شده اند یا کنترل بدن خود را از دست دهند. در صورت دریافت راهنمایی در مورد حملات پانیک، به بخش “پشتیبانی و اطلاعات” در پایان این کتابچه مراجعه کنید.

فوبیا ترس شدید از حیوان، شیء، مکان یا موقعیتی خاص است. افراد مبتلا به فوبیا نیاز مبرم دارند تا از تماس با علت خاص اضطراب یا ترس خودداری کنند. فکر برخورد با علت ترس، شما را دچار اضطراب یا ترس و وحشت می کند.

ترس و اضطراب می تواند همه ما را و در هر زمانی تحت تأثیر قرار دهد. فقط وقتی شدید و طولانی مدت است، پزشکان آن را به عنوان یک مشکل سلامت روان طبقه بندی می کنند. اگر چندین هفته احساس اضطراب کردید، یا اگر احساس می کنید ترس زندگی تان را مختل کرده، خوب است که از پزشک خود کمک بخواهید یا یکی از وب سایت ها یا شماره های ذکر شده در پشت این کتابچه را امتحان کنید. اگر فوبیا باعث ایجاد مشکلاتی در زندگی روزمره شود، یا در صورت بروز حملات وحشت نیز همین مسئله صادق است.

 

اگر همیشه از موقعیت هایی که باعث ترس شما می شود، دوری می کنید، ممکن است از کارهایی که می خواهید یا باید انجام دهید، دست بکشید. شما نمی دانید که آیا اوضاع همیشه به همان شکلی که انتظار دارید بد است، بنابراین فرصتی را برای دست یافتن به نحوه مدیریت ترس خود و کاهش اضطراب از دست می دهید. اگر این الگو را پیش بگیرید، مشکلات اضطراب افزایش می یابد. قرار گرفتن در معرض ترسهای خود می تواند روشی مؤثر برای غلبه بر این اضطراب باشد.

سعی کنید در مورد ترس یا اضطراب خود بیشتر بدانید. یک دفترچه برای اضطراب و تفکرات داشته و یادداشت کنید که چگونه و چه موقع اتفاق می افتد. می توانید برای مقابله با ترس، اهداف کوچک و قابل دستیابی خود را تعیین کنید. می توانید لیستی از مواردی را که به شما کمک می کند در مواقعی که احتمالاً می ترسیدید یا مضطرب شوید، به همراه دارید. این می تواند یک روش مؤثر برای پرداختن به عقاید اساسی که در اضطراب شما وجود دارد، باشد.

بیشتر ورزش کنید. ورزش نیاز به تمرکز دارد و این می تواند ذهن شما را از ترس و اضطراب دور کند.

یادگیری تکنیک های آرامش بخش می تواند در احساس روحی و جسمی ترس به شما کمک کند. این فقط می تواند به شما کمک کند تا شانه های خود را رها کنید و نفس عمیقی بکشید. یا خود را در مکانی آرامش بخش تصور کنید. همچنین می توانید یادگیری چیزهایی مانند یوگا، مدیتیشن، ماساژ یا گوش دادن به پادکست های سلامتی بنیاد سلامت روان را امتحان کنید.

میوه و سبزیجات زیادی بخورید و از مصرف قند زیاد خودداری کنید. کاهش میزان قند خون باعث ایجاد احساس اضطراب می شود. از نوشیدن زیاد چای و قهوه خودداری کنید، زیرا کافئین می تواند سطح اضطراب را افزایش دهد.

معمولا افراد وقتی عصبی می شوند، مصرف الکل شان بالا می رود. برخی افراد الکل را “شهامت مستی” می نامند، اما عوارض جانبی الکل می تواند باعث ترس و اضطراب شود.

برخی افراد می دانند که روش های درمانی یا درمان های مکمل، مانند تکنیک های آرامش، مدیتیشن، یوگا یا تای چی، به آنها کمک می کند تا با اضطراب خود کنار بیایند.

اگر مذهبی یا روحانی هستید، این مورد می تواند راهی برای احساس ارتباط شما با چیزی بزرگتر از خودتان بدهد. ایمان می تواند راهی برای مقابله با استرس های روزمره فراهم کند و حضور در کلیساها و سایر گروه های ایمان شما را به یک شبکه پشتیبانی ارزشمند متصل می کند.

گفتگو درمانی، مانند مشاوره یا رفتار درمانی شناختی، برای افرادی که مشکلات اضطرابی دارند از جمله رفتار درمانی شناختی رایانه ای، بسیار مؤثر است که شما را از طریق یک سری تمرین های خودیاری روی صفحه می برد. برای اطلاعات بیشتر به روانشناس خود مراجعه کنید.

از داروهای درمانی برای ارائه کمک های کوتاه مدت استفاده می شود تا پرداختن به ریشه مشکلات اضطرابی. داروها ممکن است در صورت ترکیب با سایر درمانها یا پشتیبانی از آنها بسیار مفید باشند.

می توانید در مورد مدیریت اضطراب چیزهای زیادی را با پرسیدن از افراد دیگری که تجربه مشابهی داشته اند، یاد بگیرید. گروههای پشتیبانی محلی یا گروههای خودیاری افراد را با تجربیات مشابه جمع می کنند تا بتوانند داستانهای یکدیگر را بشنوند، نکاتی را به اشتراک گذاشته و یکدیگر را برای امتحان روشهای جدیدی برای مدیریت اضطراب ترغیب کنند. پزشک، کتابخانه یا دفتر مشاوره شهروندان محلی جزئیات مربوط به گروه های پشتیبانی را در اختیار شما قرار می دهد.چگونه احساس ترس را از بین ببریم

 


 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

هیچ کسی لایق درد و رنج هیچ بیماری‌ای نیست. مسیر طولانی و سخت دستیابی به سلامتی، نیازمند یار قابل اعتمادی است.

یاری مثل درمانکده که در جستجو و مشاوره آنلاین و حضوری پزشک و روانشناس، تست آنلاین هوشمند و آزمایش در محل کرونا، تلاشی کوچک برای کم کردن موانع راه سلامت، انجام می‌دهد.

قبل ازخرید،فرش مورد نظرت رو تو دکورتست کن

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت

راه های مقابله با ترس

 

با هر مشکلی که روبه رو می شدند از آن به عنوان فرصتی برای تلاش بیشتر استفاده می کردند. تفاوت مردم موفق با افراد عادی در این است که جاهایی که همه کم می آورند و ناامید می شوند، آنها با اراده قوی تر ادامه می دهند. آنها همیشه تلاش، مبارزه و آزادی را انتخاب می کنند. چگونه احساس ترس را از بین ببریم

 

در لحظات سخت و دشوار احساس می کنیم نمی توانیم تصمیم درستی بگیریم و احساس می کنیم نمی توانیم قدم های درستی برداریم.

 

هر اشتباهی که ما انجام می دهیم، و می ترسیم که شکست بخوریم؛ در واقع می توانیم از آن به عنوان فرصتی برای تلاش بیشتر استفاده کنیم.

 

تفاوت انسان های مثبت و انسان های منفی در این است که جاهایی که اکثر مردم می گویند: «نمی توانم»  و ناامید می شوند، آنها با اراده قوی تر ادامه می دهند. آنها همیشه تلاش می کنند. تلاش و تلاش

 

آیا تا حالا شده که برای خود برنامه ریزی کرده باشید و موقع انجام آن برنامه بترسید که به نتیجه نرسید و به همین دلیل آن برنامه ریزی را عقب بیندازید؟

 

آیا تا حالا شده که با خود عهد کرده باشید که یک کاری را انجام دهید اما ترسیدید و پشیمان شدید را به یاد دارید؟

 

چه چیزی مانع از انجام آن شد؟ چرا تصمیم شما تغییر کرد؟

 

غلبه بر ترس

 

ترس

ترس همیشه به ما می گوید اگر تلاش کنیم، امکان شکست ما بیشتر از موفقیت هایمان خواهد بود.

 

ترس به ما تلقین می کند که به جای پذیرفته شدن، طرد می شویم و بنابراین چون می ترسیم هیچ کاری انجام نمی دهیم.

 

هر چه با ترس هایمان بیشتر روبرو شویم و بیشتر قدم برداریم، آنچه را که به دست می آوریم؛ ارزشمندتر است.

 

در ادامه مطلب، نکاتی را یادآوری کرده ایم که می تواند به شما برای “غلبه بر ترس” کمک کند.

 

راه های مقابله با ترس

یک راه مقابله با ترس این است که در دل ترس برویم

از هر چیزی یا هر کاری که می ترسیم، آن را انجام دهیم. به هر قیمتی که شده آن را انجام دهیم.

برای اینکه موفق شویم، باید بتوانیم جرات و جسارت خود را تقویت کنیم و با افکار منفی خود مبارزه کنیم.

اگر ما با ترس هایمان روبرو شویم و در زندگی مان خطر کنیم، استرس های مان کاهش می یابند.

 

ترس های خود را کنار بگذارید و کارهایی که در ذهن از آنها می ترسید را انجام دهید.

از چه کارهایی می ترسید؟ از چه چیزهایی می ترسید؟

از سخنرانی، فروشندگی، ملاقات با افراد جدید، درخواست قرار ملاقات، درخواست اضافه حقوق، جستجوی شغل، شکست در زندگی، تغییر کسب و کار، تنها ماندن یا نه گفتن به دیگران؟

 

باید همیشه به دنبال هدف ها بروید و هرگز از آغاز و انجام کارهای مورد علاقه خود نهراسید.چگونه احساس ترس را از بین ببریم

اگر دوست دارید مسافرتی بروید، در کلاس زبان ثبت نام کنید یا … حتما همین امروز فهرستی از تمایلات خود را تهیه و بر اساس آنها برنامه ریزی کنید و انجام دهید.

 

شما زمانی خوشبختی و شادی را تجربه می کنید که با بدترین ترس هایتان روبرو شده و آنها را شکست دهید.

 

فراتر از دلیل

گاهی ما از اصل یک اتفاق آگاه نیستیم و تا زمانیکه آن را پشت سر نگذاشته و به عقب باز نگردیم، نمی توانیم متوجه شویم چرا فردی را ملاقات کرده ایم، قطار را از دست داده ایم یا … . این موانع ناخواسته و غیر قابل پیش بینی و چنین تاخیرهایی در واقع نوعی توفیق اجباری یا مقدرات گیتی هستند. می توان آنها را سرنوشت نامید اما به خاطر داشته باشید که همیشه برای هر اتفاقی که می افتد، دلیلی وجود دارد. حتی اگر ما دلیل اصلی آن را ندانیم.

 

خیلی کوچک، خیلی دیر

برای درک بهتر این آیتم داستانی را از نویسنده مطلب ذکر می کنیم: «8 سال پیش پزشکان تشخیص دادند پدر من رفلاکس دارد. پس از چند سال که معالجه نشد، او تصمیم گرفت تا دوباره پیش پزشک برود. اما دیگر خیلی دیر شده بود زیرا مشخص شد او سرطان پیشرفته کبد دارد و فقط دو ماه زنده خواهد ماند. پس از زمان موعد نیز درگذشت. هنگامی که من و خواهرم کاغذها و وسایل شخصی او را چک می کردیم، با تقاضای ویزا برای بورنو مواجه شدیم. پدر من 35 سال پیش از وطن خود نقل مکان کرده بود و تمایل داشته است به کشورش بازگردد. اما دیگر خیلی دیر شده بود. اگر پدر من سعی می کرد زودتر به پزشک مراجعه کند یا زودتر به وطن خود بازگردد، شاید چنین انتهای تلخی در انتظار او نمی بود.»

 

نتیجه این داستان نشان می دهد باید همیشه به دنبال هدف ها رفت و هرگز از آغاز و انجام کارهای مورد علاقه خود نهراسید. اگر دوست دارید مسافرتی بروید، در کلاس زبان ثبت نام کنید یا … حتما همین امروز فهرستی از تمایلات خود را تهیه و بر اساس آنها برنامه ریزی کنید.

 

راههای غلبه بر ترس

 

برای رسیدن به موفقیت ترس را بفهمید

ترس وجود دارد تا از ما محافظت کند. ترس را نمی توان خوب یا بد پنداشت بلکه تنها وسیله ای برای تصمیم گیری بهتر برای هر فرد است. اگر ترس موجب عقب نشینی و حرکت نکردن در شما می شود بهتر است هر چع زود تر بر آن غلبه کنید. اتفاقا ترس باید وسیله ای باشد برای حرکت و جنب و جوش هر چه بیش تر ما در زندگی. بدانید که منشأ ترس شما در این مسیر کجاست و چگونه می توانید از آن در راستای رسیدن به اهدافتان کمک بگیرید.

 

یکی راه های “غلبه بر ترس” این است که موانع را پیدا کنید

چند بار برایتان پیش آمده است که برای انجام ندادن کارهایتان عذر و بهانه آورده اید؟ مثلا، خیلی سخت است، خیلی خسته ام، زمان نداشتم و … . این بهانه ها برایتان آشنا نیست؟ بیشتر ما درگیر محدودیت های ذهنی خود و امروز و فردا کردن کارها هستیم در حالیکه افرا موفق، حتی وقتی کاری را دوست ندارند نیز از همه زمان خود استفاده می کنند و همه تلاش خود را انجام می دهند. افرا موفق اصولا کارهایی را انجام می دهند که دیگران آنها را سخت و دشوار می نامند. آنها همه خطرات احتمالی را پیش بینی و برای کارهای خود برنامه ریزی می کنند. خلاقیت، جرات و شهامت دارند. آنها به طور ذاتی موفق و خوش شانس به دنیا نیامده اند، بلکه با اراده، سخت کوشی و نداشتن ترس به موفقیت های خود رسیده اند. آنها به جای پیدا کردن موانع، موقعیت ها را کشف می کنند.

 

یکی از راههای مقابله با ترس این است که رفتار و اندیشه های مثبت داشته باشید

کتاب قدرت اعتماد به نفس اثر برایان تریسی، یک اثر فوق العاده در رابطه با روش ها و راه های زندگی مقتدرانه است. در این کتاب سوالی از خواننده پرسیده می شود و ان این است که “اگر موفقیت شما تضمین شده بود چه کاری انجاتم می دادید؟” آیا باز هم تلاش شما ادامه داشت؟ آیا باز هم شب ها دیر می خوابیدید و صبح ها زود بیدار می شدید؟ تنها کسانی که دید مثبتی به آینده دارند می توانند برای آینده تلاش کنند و کسانی که چیزی برای کشف کردن و به دست آوردن در آینده دارند. روی این افکار خود کار کنید.

 

موفقیت را با چشم ببینید

یک ورزشکار بزرگ برای انجام یک حرکت خاص تا قبل از انجامش شاید صدها و یا هزاران بار آن را دیده و در ذهن خود تصور کرده است. بار ها آن حرکت را که توسط بزرگان انجام شده است با چشم مشاهده و در ذهن خود حفظ کرده است و زمانی که به سراغ ان حرکت می رود ضمن اینکه شرایط لازم را دارد در ذهن قدم به قدم و مرحله به مرحله آن را به خاطر دارد. تمرین مشابه هم برای کار های شما در مسیر رسیدن به هدف باید بارها دیده، شنیده و البته خوانده شود تا مراحل و جاده موفقیت را با همه پستی بلندی هایش از حفظ شوید.

 

گردآوری: بخش روانشناسی بیتوته

 

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


مشاوره تلفنی طلاق

تهیه اینترنتی بلیط اتوبوسVIPبه قیمت ارزان


گیفت کارت ارزان/تحویل آنی وپشتیبانی

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید

طرح فروش اقساط(بدون پیش پرداخت)لوازم خانگی

سریعترین وارزانترین راه سفربه نقاط مختلف


خرید دستگاه تصفیه آب با شرایط اقساطی


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


چگونه نزد همسر بیشتر دوست داشته شویم؟


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!


درمان اختلالات گفتاری کودکان

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت


آموزش مکالمه محور زبان به صورت آنلاین

ناگهان همه چیز به طرز پیش بینی نشده ای خراب می شود. چراغ های نئون حالتی تهاجمی می یابند و گازهایی که از اگزوز ماشین ها خارج می شود خفه کننده و کشنده به نظر می رسد.تعداد ضربان قلب افزایش یافته و تنفس متوقف می شود. گاهی اوقات حتی تا حد از دست دادن هوشیاری به پیش می رود. البته زندگی ادامه خواهد یافت اما از این به بعد ورود به تونل، آسانسور یا هر فضای بسته، غیرممکن خواهد بود… ترس از عنکبوت، سوسک، هواپیما، آتش، دندانپزشک و…امروزه روانکاوان ترس ها را به طرق مختلف طبقه بندی می کنند ترس از فضای بسته، فضاهای بزرگ ترس اجتماعی مثل ترس از صحبت کردن در جمع، ترس از خجالت کشیدن، ترس از تلفن، غذاخوردن در جمع…برای رفع ترس راهکارها و روش های تاثیرگذار بسیار زیادی وجود دارد که در این مطلب با برخی از آن ها آشنا می شویم.یکی از نیازهای اساسی انسان احساس امنیت است. او برای رشد و تعالی به این امنیت نیاز دارد و گاهی اوقات ترس‌های مهار نشده‌ای وجودش را فرامی‌گیرد که نمی‌تواند زندگی خوب و متعادلی داشته باشد. در این مطلب چند راه‌حل ساده برای مهار ترس ارائه شده است.1ـ بودن در کنار افراد مثبت‌اندیشتردیدی نیست که دنیا پر از موضوعات ترسناک است، اما همیشه افراد خوب هم وجود دارند؛ کسانی که می‌توانند دیگران را با انرژی‌های مثبت وجودشان سیراب کنند. وقتی کنار این گونه افراد باشیم معمولا احساس شادتری داریم.بنابراین تا جایی که می‌توانید با کسانی همنشینی کنید که شما را به داشتن تجربه‌های زیبا تشویق می‌کنند. پیام‌های مثبتی که از آنها دریافت می‌کنید، در زندگی‌تان به کار ببرید. این انرژی‌های مثبت، صدای ترس درون وجودتان را خفه کرده و هرگز به آن اجازه نمی‌دهد با انتقادهای آزاردهنده‌اش، شما را بترساند.

چگونه احساس ترس را از بین ببریم

2ـ درک ترسبپذیرید که ترس فقط یک احساس است. ممکن است در زندگی افراد اتفاق‌های خیلی بدی رخ دهد، اما یادتان باشد که این اتفاق‌ها قرار نیست برای همه رخ دهد. وقتی به موضوع نگران‌کننده‌ای فکر می‌کنید به احساس‌تان در مورد آن توجه کنید. گاهی مواقع نسبت به موضوعی نگاهی افراطی دارید و بی خود و بی جهت به ترس‌تان دامن می‌زنید. به موضوعات دور و برتان دید اغراق‌آمیز نداشته باشید تا روح و ذهن‌تان بی‌جهت مشوش نشود.3ـ مدیتیشن و دعاهرروز زمانی را اختصاص دهید و افکارتان را به سمت زمان حال و وجود خود معطوف کنید. با این تمرین یاد می‌گیرید نگرانی‌های بی‌موردتان درباره آینده و ناراحتی‌های احتمالی از تجربه‌های گذشته را به فراموشی بسپارید و بی‌دلیل ترس و دلهره به جان خود نیندازید. افرادی که با خالق خود ارتباط قوی و محکم دارند، می‌توانند با ایمان‌شان و دعا و نیایش به احساس آرامش مناسبی دست پیدا کنند. وقتی تصور کنید که خالق هستی به شما و زندگی‌تان توجه دارد، با کمک این نیروی برتر می‌توانید به آرامش برسید. تحقیقات نشان داده است که مدیتیشن و دعا هردو به یک اندازه انسان را از ترس و نگرانی رها می‌کنند.

 

4ـ لذت بردن از لحظه‌های شاد زندگیلحظات شاد زندگی‌تان را یادداشت کنید. هرروز چند دقیقه را به نوشتن خاطرات این لحظه‌های شاد و همچنین برنامه‌هایی که برای آینده دارید، اختصاص دهید. با این کار می‌توانید ساختار‌های مغزتان را به سمت مثبت‌اندیشی تغییر دهید.در حقیقت طبیعت مغزمان به گونه‌ای است که برای حفاظت از ما دائم مراقب جنبه‌های منفی زندگی و محیط اطراف‌مان است و خواه ناخواه به سمت افکار منفی کشیده می‌شویم، اما وقتی لحظات و خاطرات خوب خود را یادداشت کنیم می‌توانیم آن بخش از سیستم عصبی مغزمان را که مسئول پردازش افکار مثبت است، تقویت کرده و آن را وادار کنیم به موضوعات شاد و مثبت توجه کند.

5ـ هر روز یک جشنلازم نیست یک اتفاق فوق‌العاده در زندگی‌تان رخ دهد تا برایش جشن بگیرید. می‌توانید به کوچک‌ترین موفقیت‌هایتان نیز توجه کرده و برای آنها جشن بگیرید. حتی در حد درست کردن غذایی که همیشه دوستش دارید. در ضمن می‌توانید عضو فعالی در اجتماع‌تان بوده و با دیگران معاشرت داشته باشید و از کسانی که موجب شادی‌تان می‌شوند قدردانی کنید.6 ـ لبخند

خندیدن یا لبخندی ساده زدن موجب یک سری واکنش‌های ماهیچه‌ای و هورمونی در بدن می‌شود که می‌تواند روحیه فرد را بسیار بالا ببرد. وقتی دائم لبخند بر لب داشته باشید احساسات منفی برای ماندگاری در وجودتان مجبور است بسیار تلاش کند و معمولا هم به موفقیت چشمگیری دست پیدا نمی‌کند.با خندیدن سیستم ایمنی بدن قوی می‌شود. پس همین الان لبخند بزنید. این کار واقعا حال‌تان را خوب می‌کند.7ـ حواس پرتیهرقدر به افکار منفی و ترسناک فکر کنید و برایش انرژی بگذارید، قدرت‌شان بیشتر می‌شود و می‌تواند افکار مثبت را از میدان به در کند. بنابراین هرگاه موضوعات نگران‌کننده راه‌شان را به وجودتان پیدا کردند، کاری کنید که حواس‌تان معطوف به چیز دیگری شود. مثلا به پیاده‌روی بروید، زمانی را با دوستان، خانواده یا همسایه‌تان بگذرانید. با این روش می‌توانید جلوی افکار نگران‌کننده را بگیرید.8ـ قدرت روحیدنیا مکانی امن نیست و همیشه چیزهایی برای ترسیدن وجود دارد اما قرار نیست با ترس زندگی کنیم؛ بنابراین با شناختن ترس‌هایتان به جنگ آنها رفته و اجازه ندهید ترس، روح و روان‌تان را تضعیف کند.منبع:دلگرم

 

مطالب بیشتر برای زندگی بهتر


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!

شرکت در آزمون معتبر روانشناسی پیشرفته نئو


طراحی و بازسازی فضای داخلی


مرجع معتبر و رسمی خرید انواع گیفت کارت


تو جلسه خواستگاری چی بپرسیم!؟


درمان اختلالات روحی بدون دارو و عارضه


صفر تا صد یک شغل پولساز برای خانم ها


سوالات پیش از ازدواج به تفکیک جلسه

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن


بلیطت رو به قیمت لحظه آخر بخر!


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

رویارویی با مشکلات و مسائل معمول زندگی منجر به ترس و دلهره در وجود انسان ها می شود اما مهم این است که چگونه در برابر این مشکلات و جلوگیری از عواقب تلخ آن مقابله کنیم در این بخش از دین و مذهب نمناک با ما همراه باشید تا دیدگاه امام علی (ع) و قرآن کریم را از این منظر بخوانید.

هر انسانی از بزرگ تا کوچک در هر برهه از زندگی خود حالات مختلفی از احساس ترس را تجربه کرده اند. اکنون باید پیش از هر چیزی به تعاریف و نشانه ها و عواقب ترس بپردازیم. 

‏”ترس” عبارت است از عاطفه ای که به هنگام بروز یک مشکل به طور یک محرک و نیرو عمل کرده و موجب آسیب دیدن به شخص شده و تمام تلاش و توانش را از او می گیرد. واژه سیاه رنگ ترس موجب گریزان شدن فرد از مسائلی می شود که نسبت به آن ها دچار ترس شده است که در نهایت گریبانگیر افسردگی می شود شروع این حس می تواند از کودکی بوده و در وجودش به طور پنهان به جا مانده و یا شاید با رخ دادن یک اتفاق یا حادثه در وجود شخص رخنه کند. 

بنا به گزارشات موسسه های بهداشت روانی 15 درصد آمریکایی ها دچار اختلال ترس یا فوبیا می باشند و نیز همین آمار با اندکی تغییر و تحول می تواند در مورد کشور خودمان صدق می کند این اختلال یکی از شایع ترین اختلالات روانی در هر رده سنی در گروه زنان و در میان مردان بالای 45 سال دومین بیماری شایع به شمار می رود. چگونه احساس ترس را از بین ببریم

اشکال متعددی از ترس مطرح شده است و میلیون ها نفر در دنیا از اختلالات ترس یا فوبیا عذاب می کشند و برای اینکه از این مشکل رهایی یابند به جایی پناه میبرند که از اتفاقی که موجب ترسشان شده است دور شوند. دلایل متعددی در ایجاد اختلال ترس دخیل می باشد و می توان گفت هیچ عامل مجزایی به تنهایی قادر به توجیه این اختلال نمی باشد چرا که اختلال ترس امر بسیار پیچیده ای است. 

مناسب ترین روش تفکر در مورد دلایل ایجاد ترس و هراس ، درک و فهم این مسئله می باشد احتمالاً این مشکل با تعامل پیچیده ای بین عوامل محیطی ، عوامل روانی و عوامل بیولوژی شکل بگیرد. 

در مورد عوامل بیولوژیکی هراس تحقیقات ثابت کرده اند اختلال هراس تحت تاثیر عوامل ژنتیکی می باشد عوامل روانشناختی به گونه ای می باشد که افرادی که ترس دارند انواع علائم جسمانی را مرتبط با نوع افکار آنها تجربه می کنند. دلایل ایجاد هراس متفاوت است که می توان به ترس از حوادث آینده ، ترس از مرگ و بحران های اقتصادی و سیاسی اشاره کرد. 

‏ بنابراین توصیه می شود مواجه شدن و مقابله با ترس را برای خودتان ساده بکنید. مگر چنین نیست که هر چیزی را برای خود آسان و سهل بگیرید در انجام امور آن راحت خواهید شد. 

گاهی همین مسائل مانع رو به رو شدن انسان با آن می شود ترس و هراس در وجودش حاکم شده و خطر ایستادگی در مقابل مسائل و مشکلات را به جان نمی خرند چه بسا ممکن است این ترس پیامد بدتری برای انسان به دنبال داشته باشد. 

حضرت علی علیه السلام که همیشه برای چاره اندیشی و تدبیر پیش قدم بودند راهکار و شیوه بسیار جالبی برای رویارویی با ترس حاصل از همین مسائل معرفی کرده اند. 

ایشان می فرمایند:

ذَا هِبْتَ أَمْراً فَقَعْ فِیهِ، فَإِنَّ شِدَّةَ تَوَقِّیهِ أَعْظَمُ مِمَّا تَخَافُ مِنْهُ (هنگامی که از چیزی می ترسی ،خود را در آن بیفکن،زیرا گاهی ترسیدن از چیزی ،از خود آن سخت تر است) 

بارها و بارها این موضوع ثابت شده است که انسان زمانی که ترس از چیزی دارد مدام در استرس و ناراحتی و پریشانی به سر می برد ولی وقتی انسان خود را در آن میندازد مشاهده می کند که کنار آمدن با آن بسیار راحت تر از چیزی بود که فکر می کرد علت این امر و مشکل روانی بسیار واضح است چرا که تا زمانی که انسان وارد یک چیزی نشده است فقط در وحشت و پریشانی قرار دارد و مدت های طولانی این درد و رنج ادامه دارد ولی وقتی خود را در آن بیافکند امکان دارد در عرض چند دقیقه تمام شود. و اگر این کار را نکند احتمالات مختلفی پدیدار می شود که مواجه شدن با آن ها بسیار سخت تر است اتفاقی است که ترس در او به وجود آورده است به همین علت با افزایش رنج و درد رو به رو می شود. 

حتی برخی علمای اخلاق در کتب اخلاقی خود برای مقابله و درمان مشکل ترس توصیه می کنند هر انسانی که دچار ترس شد وارد صحنه های رعب آور شود به عنوان مثال بعضی از افراد وحشت خاصی از تزریق آمپول و خوردن دارو دارند ولی چنانچه چندین بار تکرار شود وحشت آنها به کلی از بین می رود. جالب است بدانید یکی از فلسفه ها و رسالت های رزمایش های نظامی و تمرین هایی که در آن صورت می گیرد پاکسازی آثار ترس از جنگ از دل فرمانده ها ، سربازان و افسران می باشد. 

قرآن کریم نیز راه های مختلفی را برای درمان این بیماری پیش روی انسانها قرار داده است به عنوان مثال قرآن آورده است به هنگام ترسیدن از چیزی خود را با آن روبه رو کند که معنایی معادل با رفتار درمانی کنونی دارد. یعنی هیچ مخالفتی با مفهوم ناخودآگاه و روانکاوی ندارد چرا که به طور پیوسته به نقش ناخودآگاه و ارتباطش با بروز برخی عارضه ها در احادیث اسلامی اشاره جالبی شده است همانند مزاح و رابطه اش با تمایلات عداوت آمیز، تکبر و ارتباطش با احساس کمبود و یا لغزش های زبانی و ارتباط کاملش با خدا گاهی.

غلبه بر ترس ، قرب و نزدیک شدن به خدا ، نگاه مثبت به مرگ و داشتن توان و ظرفیت روانی مناسب راههایی است که از منظر قرآن وجود دارد. 

خداوند در سوره (آل عمران،آیه 85) در مورد مرگ می فرماید:کُلُّ نفسٍ ذائقه الموت. هر موجود زنده ای طعم مرگ راناگزیر خواهد کشید. 

خداوند در سوره (عنکبوت، آیه 5) در مورد نگاه مثبت به مرگ می فرمایند: 

« من کانَ یَرجوا لقاءِ الله فَإنَّ اَجَلَ لآتٍ و هو السمیع العلیم.» (هر کس که به لقاء خدا امیدوار و مشتاق است هنگام اجل و وعده معین خدا فرا رسد و او شنوا و داناست.) 

همچنین خداوند در سوره (عنکبوت، آیه 6) در مورد غلبه ترس از فقر می فرماید: 

« و کأَیِنَّ من دابه لا تحمِلُ رزقَها اللهُ یرزقها و ماویاکم و هو السمیعُ العلیم» (و چه بسیار حیوانات که خود بار روزی خود را نکشند و خدا به آنها و هم به شما روزی می رساند و او شنوا و داناست.) 

بنابراین به طور کلی می توان گفت بیشتر فشار های روحی و روانی در قرآن کریم ریشه در از دست دادن فرصت ها ، عقب افتادگی یا ترس از فردا ، به خاطر گذشته و تن دادن به شکست دارد. آموزه های امامان معصوم تلنگری برای وضعیت موجود ما میباشند باید این دیدگاه و نگرش جامع و کامل بوده و با توجه به حقایق معنوی انجام پذیرد. ناگفته نماند بدبینی یک نوع بیماری روحی و روانی است که منجر به بروز انحرافات اخلاقی زیادی می شود. 

در نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر آمده است 

پس آنکه به خداوند خوش بین است، هیچ گاه به بن بست نمی رسد و گرفتار فشار روانی از جمله هراس نمی شود. هر چند عوامل استرس زا افزونی یابد. تسلیم رضا و مقاومت صبورانه اش بیشتر خواهد شد.”

مطالب پر بازدید

بسیاری از افراد در زندگی خود بار ها ترس را حس کرده اند . بسیاری از این ترس ها لحظه و بسیاری دیگر تا مدت ها در ذهن فرد می ماند و وی را آزار می دهد. به وجود آمدن ترس خیلی سریع است اما از بین بردن آن امری است که احتیاج به زمان طولانی و صبر و حوصله دارد.


چگونه احساس ترس را از بین ببریم

دیو هراس انگیزی، شب و روز مرا ظالمانه آزار می دهد بالاخره خسته شدم و به ستوه آمدم. روی به او كرده و گفتم: مگر من چه كردم كه سزاوار چنین مجازاتی هستم؟!

از دیو تقاضا كردم كه توضیح بدهد چرا این چنین مرا مورد تعقیب و آزار قرار داده؟ دیو با خشونت گفت: برای رنجی كه می كشی كسی غیر از خود تو مقصر نیست، تو مرا خلق كرده و به صورتی كه اكنون هستم درآوردی. طبیعت من همچنان است كه تو تصور

می كنی! آیا شما نام این دشمن بزرگ را كه تعقیبمان می كند می دانید؟ بسیاری از افراد خواهند گفت: این دیو، جنگ، آفت، خیانت، قحطی، فقر، بیماری و مرگ است!

این دیو هیچ یك از آنها نیست، بلكه پدر همه آنها و پدر تعداد زیادی از شرور غول آسای كوچكتر دیگرست. دشمن بزرگ بشریت ترس است. این دیو خودساخته به وضع اسف باری توانسته شاهكار خدا یعنی انسان را از پای درآورد. دیو ترس می تواند یك موجود لایق و متكی به نفس را كه قادر است از قوای خدا داده خود استفاده كند بصورت مرده ای درآورد كه روی خاك می خزد! خرابی، شكست، گرسنگی، فقر، بیماری، ویرانی، از دست دادن مقام و موقعیت اجتماعی و انواع و اقسام شرور دیگر هجوم آورده و یك موجود را مورد آزار و اذیت قرار داده است و او را به سوی جنون سوق می دهد.

عجیب است انسانهایی كه با غرور، سودای فرمانروایی به جهان دارند، اجازه داده اند چنین طعمه بی دست و پایی آنها را از پای درآورد. عجیب تر آنكه ما قادر نیستیم این حقیقت را پذیرا باشیم: ترس زاده اندیشه و فكر ماست و بس! ناگفته نماند كه این دیو در خارج از ذهن ما وجود ندارد. دیگران قادر نیستند ما را بترسانند. آنها ممكن است به كارهایی دست بزنند كه باعث ایجاد ترس در ما می شود ولی این موضوع فقط موقعی مصداق پیدا می كند كه ما به مغز خود اجازه بدهیم از خارج تحت تاثیر یك چنین تلقیناتی قرار گیرد.

هیچ چیز نمی تواند روی ما اثر بگذارد مگر اینكه در ذهنمان رخنه كرده باشد. این حقیقت در مورد حوادث زندگی نیز صادق است. هیچ نوع حادثه ای قادر نیست در اذهان سالم ایجاد ترس بكند. تنها موقعی حوادث روی ذهنمان اثر می گذارد كه ما اجازه بدهیم یك چنین عملی صورت بگیرد. ما قدرت آن را داریم كه به آنچه دوست داریم اجازه وارد شدن داده و آنچه را كه مورد پسندمان نیست از خود برانیم. ما می توانیم درب ذهن خود را به روی هر چیزی كه باعث ترس می شود ببندیم و فقط به مواردی كه هم آهنگی، تمامیت و قدرت و شادی را به وجود می آورد اجازه ورود بدهیم.

وقتی یك بار كه درب را روی ترس گشودیم بسیار سخت است آن را مجدداً ببندیم. برخی از افراد آنچنان برای سالیان دراز طعمه این دیو بوده اند كه ترس در طبیعتشان لانه كرده و هر عملی كه از آنها سر می زند تحت كنترل این موجود شوم است. چنین افرادی نمی توانند دریابند چگونه حیات آنها محدود و محصور گشته و نمی دانند ترس تكامل و خودرویی را از بین برده و لذت زندگیشان را نابود كرده است. در زندگی چند دفعه ممكن است موقعیت های خوب و آرمانی به دست بیاوریم .چند بار ممكن است در اثر پیش بینی های اشتباه، شرم، رسوایی ناشی از شكست رنج برده و به خاطر نفس همین حقیقت هم بروز آن را ممكن سازیم مطمئناً ما غالباً مبتلا به همان دردی می شویم كه از آن می ترسیم!

كوشیدن در راه كامیابی و رسیدن به هدف ولی در عین حال به فكر شكست بودن عملی ضد و نقیض است، هرگز نباید قبل از اینكه به یك موقعیت خاص برسیم انتظار شكست را داشت.

ترس یك عامل بازدارنده بزرگ است و مانع می شود كه اشخاص به كاری كه كاملا می توانند از عهده اش برآیند اقدام نمایند.

ترس، آرزو و بلندپروازی را كشته و شجاعت را از بین می برد و قوه ابتكار را فلج می سازد علت اصلی ترس آن است كه ما خود را واحدها و افراد جداگانه می دانیم كه بوسیله خداوند در دنیا پرتاب شده تا تنها برای نفس خود بجنگیم در حالی كه حقیقت آن است كه ما یك جزء لاینفك در طرح عظیم آفرینش هستیم. ما یك جزء از انرژی خلاق بزرگ هستیم و هر لحظه از نوآفریده شده و شكل تازه ای به خود می گیریم. به عبارتی هر بار كه نفس می كشیم از نو خلق می شویم. از بیماری می ترسیم چون نمی دانیم كه حقیقت وجود ما، مبتنی بر تندرستی است. تندرستی حقیقتی است همیشه پایدار و بیماری چیزی غیر از فقدان تندرستی نیست. ما از فقر می ترسیم چون نمی دانیم كه ما در واقع در كنار سرچشمه اصلی وفور نعمت و فراوانی به سر می بریم ما تشخیص نمی دهیم كه در درون ما قدرتی نهفته است كه بسیار قوی تر از هر نوع پیشامد مخالف و معارضی است كه ممكن است به سراغمان بیاید؛ قدرتی كه اگر به آن تكیه كنیم بر هر نوع ترس و تنگدستی چیره خواهیم شد.به دلیل محدودیت دیدمان و به خاطر اینكه فقط یك جزء از منابع خود را می بینیم از فقر و شكست می ترسیم.

حقیقت اصلی آن است كه همه ما منبع نامحدودی در وجود خود داریم؛ منبعی كه هرگز تمام نخواهد شد و هر چه از این منبع بیشتر استخراج كنیم باز به مقدار بیشتری می توان از آن استفاده كرد. به محض اینكه بدانیم در درون ما چیزی وجود دارد كه غیرقابل نابودی است و جاودان خواهد ماند و هیچ عاملی از خارج قادر نیست صدمه ای به آن برساند و یا به عبارت دیگر به محض اینكه بدانیم خداوند با ماست در همان لحظه از هیچ چیز نخواهیم ترسید.

این آگاهی هر نوع ترس و عدم اعتماد به نفس را خواهد كشت و ما به مانند یك فاتح با آدمهای بزرگ به طرف جلو حركت خواهیم كرد.

شما چند روز خوشبخت بوده اید؟ چند روز از عمرتان نسبتاً از تشویش و نگرانی و احساس قبل از وقوع یك حادثه و ترس، فارغ بوده اید؟ چند روز احساس كرده اید كه كاملاً آزاد بوده و از زندگی واقعا لذت برده اید؟ چند روز وضع شما طوری بوده كه احساس كرده اید تمام روز را خوشحال و سرحال بوده اید؟

حتی اگر ممكن باشد شما تنها بیست دقیقه در دنیایی پر از شادی و زیبایی به سر برید، آیا ممكن نیست بر این مدت افزود؟ آیا برای همه مردان و زنان كه در یك محیط عادی زندگی می كنند ممكن نیست همیشه در یك چنین دنیایی به سر برند؟ تجربه هزاران نفری كه ممكن است نقل شود نشان می دهد كه خوشی در داشتن اشیاء و در خارج از وجودمان نیست، بلكه در درون ماست. هر چیزی در جهان مطابق با آنچه با اذهان ما منعكس می شود رنگ و شكل گرفته و تعدیل می یابد. اگر ما بخواهیم خوشبخت شویم باید به نحوه تفكری كه به خوشبختی می انجامد دست یابیم. اگر بخواهیم نیرومند باشیم نباید حاضر شویم خرافات و ترس هایی كه ما را تضعیف می كند، به خود راه بدهیم، بلكه باید اذهان خود را به جریان مملو از ایمان، شجاعت و انتظارات خوب تبدیل نماییم و نگذاریم در آن اندیشه های منفی راه یابد و با «ایمانی كه ترس را به دور می اندازد» و با اطمینان كامل محكم و استوار به سوی هدف گام برداریم، زیرا ترس ترمز كارایی هر انسانی است.

مطالب مرتبط

سلام ببخشید من ترس از تاریکی دارم و وقتی میترسم سرگیجه میگیرم و پاهام بی حس میشه و حس میکنم یکی داره تو خونه راه میره این برای من ترسناکه میشه کمکم کنید

سلام من حدوداچندسال مشکل ترس واسترس دارم وقتی تویجایی تنهاباشم تروس استرس به جانم‌میفتددعامیکنم صلوات میفرستم هرکاری میکنم ولم نمیکنه موندم بخداچه خاکی به سرم کنم بااین دردبزرگ مثل اینکه یکی منودنبال میکنه خواهش میکنم بهم کمک کنین دیگه به اخررسیدم ممنون میشم

سلام من که شو کار میکنم تنها استم و بسیار زیاد میترسم فکر میکنم که حالی یک جند میایه و یا فکر میکنم که کسی مره صدا داره وخیلی میترسم من چگونه ترس خود از بین ببرم و این ترس از چیست که من میترسم

سلام
اگر ترس از تاریکی منظورتونه به روانشناس مراجعه کنید با تمرین های روزانه و منظم مواجهه فوبیای شما قابل درمان است

این که فکر کردن به هدف وبرنامه ریزی ان بهترین عامله تمام حرفا تون تاثیر گذاره مرسی

من خیلی حرف های شما رو قبول دارم مرسی که اعتماد به نفس درون من رو بیدار کردی خوشبخختی نزدیکه

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

چگونه احساس ترس را از بین ببریم
چگونه احساس ترس را از بین ببریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *