چگونه احساس حسادت را از بین ببریم

 
helpkade
چگونه احساس حسادت را از بین ببریم
چگونه احساس حسادت را از بین ببریم

زمان مناسب برای انجام کاری که عاشقش هستیم ؟ دانلود رایگان

توضیحات کوتاه :
حسادت کردن در زندگی می‌تواند مانعی برای موفقیت باشد. حس حسادت را به انرژی مثبتی برای قرار گرفتن در مسیر موفقیت تبدیل نمایید و با درس گرفتن از زندگی افراد موفق، به موفقیت دست یابید.

تعداد امتیازها: 2

 

خلاصه ای از مقاله

چگونه احساس حسادت را از بین ببریم

مقایسه کردن زندگی خود با دیگران باعث می‌شود که هدف اصلی زندگی خود را فراموش کرده و از مسیر موفقیت خارج شویم. بررسی و مطالعه زندگی افراد موفق تنها باید به این دلیل باشد که نکات مثبت موفقیت آنها را دریافت کرده و در زندگی خود بکار بریم، نه اینکه با مقایسه خود با آنها از مسیر موفقیت دور شویم.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

حسادت چیست | حسادت | حسادت دوست | چگونه حسادت را از بین ببریم | چگونه حسادت خود را از بین ببریم | راههای مقابله با حسادت | با حسادتم چه کنم | چطور حسود نباشیم | درمان حسادت چیست

دوست من، شاید تا به حال مطالب و محتواهای زیاد خوانده باشید که چگونه می‌توانیم در زندگی خودمان مثبت باشیم؟ می‌خواهیم یک فاکتور مهم و کلیدی را بررسی کنیم که در زندگی آرامش بیشتری پیدا کنیم اینکه:

 

 

الآن در این‌باره سه نکته اساسی را بررسی می‌کنیم: اما قبل از اینکه بخواهیم در این باره صحبت کنیم می‌خواهم بگویم که این موضوع فوق‌العاده مهم است. به این دلیل که اگر احساس حسادت در درون ما باشد، خیلی از جاهای زندگی ما را می‌تواند خراب کند. دلیل آن چیست؟ دلیل این است که اولاً از طرز فکر خود، از راهی که می‌روید عقب می‌مانید. چون مدام تصویری از موفقیت آدم‌های دیگر در ذهن شما است و به خودتان توجهی ندارید. با خواندن و پیگیری زندگی افراد موفق تنها باید نکاتی را در نظر بگیرید که با شرایط زندگی شما سازگار باشد و باعث موفقیت شما گردد، نه اینکه باعث دلسری شما و مانعی برای رسیدن به موفقیت شما شود. مورد بعدی که خیلی بد است اینکه اطرافیان از شما و رفتارتان استقبال نمی‌کنند و کم کم شما را حذف می‌کنند و این خیلی بد است. زیرا داشتن حسادت باعث انتقال انرژی منفی به دیگران می‌شود و دیگران تمایلی به ارتباط با افراد با انرژی منفی را ندارند. حالا اگر به این مرحله برسید باید چه کار کنیم؟

سه نکته  طلایی را باهم بررسی می کنیم:

مورد اول : شناسایی راه‌هایی که حس حسادت از آن می‌آید، ما چرا به هر چیزی، هر آدمی و به هر موفقیتی از انسان‌های دیگر حسادت می‌کنیم؟

 

 

به نظر من نکته اصلی تمام علت‌ها ترس است که دو مورد را شامل می شود: در زندگی شاید دقت کردید که به سن 30 یا 35 سالگی می‌رسید. تمام دوستان شما در ذهن شما می آید. از زمانی که کوچک بودید و از 7 سالگی مدرسه، دانشگاه و سرکار رفتید. شاید هنوز در ارتباط با هم هستید و آنها در ذهن شما می‌آیند که آقا یا خانم فلانی الآن در چه سطحی از زندگی است. از لحاظ عاطفی شاید ازدواج کرده یا شاید صاحب فرزند شده اما شما چه؟ شاید از خود می‌پرسید که هنوز ازدواج نکردید یا شاید شرایط خوبی ندارید، اصلاً کار خوبی ندارید و مدام خود را مقایسه می‌کنید. زمانی که خود را مقایسه می‌کنید، خود را در ترازوی غیرمتعادلی قرار می‌دهید که یک طرف آن خود شما هستید. طرف دیگر موفقیت‌های افراد دیگر است. مسلماً تلاش می‌کنید که خود را پایین‌تر در نظر بگیرید. به خاطر اینکه می‌ترسید از زندگی عقب بیافتید. باید این را در نظر بگیرید که موفقیت برای همه در یک زمان یکسان صورت نمی‌گیرد. گاهی بعضی افراد در سنین پایین موفقیت را کسب می‌کنند و بعضی دیگر در سنین بالا به موفقیت می‌رسند.

این مورد اصولاً به روابط عاطفی بر می‌گردد. زمانی که می‌ترسید که فلان شخص از زندگی شما بیرون برود یا فلان شخص را از دست دهید، شروع به حسادت‌کردن می2کنید و حالا خیلی اتفاق افتاده اگر دقت کنید در روابطی که دو نفر دارند. به فرد دیگر حسادت می‌کنند و می گویند که آن دو نفر چقدر خوشبخت هستند. می‌گویید که فلان کار را به یک سبک خاصی انجام داد یا او به سبک خاصی زندگی می‌کند و مدام مقایسه می‌کنید. اولین راه این است که این راه‌ها را شناسایی کنید و ببینید که از چه جنبه‌هایی حسادت می‌کنید؟ از لحاظ از دست‌دادن یا از عقب‌ماندن، کدامیک؟ بگذارید خیلی خلاصه به شما بگویم، دوست من باید زندگی خود را داشته باشید و هرچقدر آدم‌های موفق در کنار شما زیاد باشند، به شما تبریک می‌گویم در فرکانسی قرار گرفتید که آدم‌های موفقی در کنار شما هستند. باید شکرگزار این باشید. اگر دوستان، فامیل‌ها و آشنایان شما در سطح‌های خوب و انسان‌های موفقی هستند. به شما تبریک می‌گویم چون در فرکانسی قرار گرفتید که این انسان‌ها در کنار شما هستند. قرار گرفتن در چنین موقعیتی باعث می‌شود که شما هم در مسیر موفقیت قرار بگیرید. پس به جای حسادت نمودن به آنها تلاش نمایید که از رازهای موفقیت آنها استفاده نمایید و شما هم به سبک خودتان موفق شوید.

مقاله پیشنهادی: ترفندهای استفاده از قانون جذب

 

من زمانی یک فیلمی ساختم و به جشنواره‌ای فرستادم. در همان جشنواره فیلم‌هایی که بود همه آنها در سطح پایینی قرار داشت و زیاد خوب نبودند. یکی از دوستانم به من گفت: در جشنواره‌ای فیلم فرستادید که مطمئن هستید اول می‌شوید. من به او گفتم که اینجا جای من نیست. به خاطر اینکه من نمی‌خواهم قهرمان کارگردان‌ها در این سطح از جشنواره باشم یا با این کارگردان‌ها قابل مقایسه باشم. من می‌خواهم در جایگاه‌هایی که همه آدم‌های موفق در آن قرار دارند و فیلم‌های فوق‌العاه ای است، قرار بگیرم . اگر آنجا بدرخشم همان جا برای من ارزشمند است. به این جمله خیلی خوب دقت کنید.

در رابطه‌هایی که برقرار می‌کنید از نزدیکترین افراد تا افرادی که آشنایی چندانی با شما ندارند، به طور اتفاقی آنها را دیده‌اید و باید و با آنها رابطه‌ای حتی کوتاه‌مدت برقرار کنید، احترام و ارزش قائل شوید. هر رابطه‌ای که شکل می‌گیرد باید دو سویه باشد. بنابراین در ابتدا لازم است برای فرد مخاطب ارزش قائل شوید و به دیدگاه‌ها و نظراتش احترام بگذارید حتی اگر تفاوت‌هایی با شما دارد. پس از آن او نیز تحت تاثیر رفتار محترمانه شما قرار خواهد گرفت و پاسخ شما را به همان شیوه خواهد داد. اما نکته مهمی وجود دارد این است که باید شخصیت و افکار خودتان را نیز محترم بدانید. در صورت وجود تفاوت‌های جزئی یا بارزی که میان شما و سمت دیگر رابطه وجود دارد برای هر دو ارزش قائل شوید.  

همیشه یاد شما باشد که فوق‌العاده قوی هستید. سازنده یک محصول خود قیمت روی محصولی که ساخته است را انتخاب می‌کند. خود شما یک محصولی ساختید و قیمت آن را 3 هزار دلار می‌گذارید. این چیزی است که فکر می‌کنید ارزش دارد. دوست من قیمت شما چقدر است؟ خود چه قیمتی را روی خودتان می‌گذارید؟ زمانی که خود را با بقیه مقایسه می‌کنید. زمانی که شروع به حسادت کردن می‌کنید که فلان شخص به این یا آن موفقیت رسید. شما اصلاً هیچ ارزشی به خود ندادید. همین باعث می‌شود که خود را فراموش کنید. وقتی جلوی آینه می‌ایستید دقیقاً خود را می‌بینید. پس به خود ارزش دهید. چون فوق‌العاده ارزشمند هستید و همه به شما در زندگی نیاز دارند. شما باید اینگونه فکر کرده و این طرز فکر را داشته باشید. از اینکه زاویه دوربین را به زندگی و کارهای بقیه افراد، بر روی کارهای کوچک خود و بر روی موفقیت‌های خود بگذارید. به جای آن این همه انرژی را در زندگی خود بگذارید. چون واقعاً انسان ارزشمندی هستید. اگر واقعاً خود لیاقت و جایگاهتان را بدانید.

 

 

از شما می‌خواهم که با خود صادق باشید، در زندگی شما الآن چه کسی وجود دارد که شما به او حسادت می‌کنید؟ کمی خوب فکر کنید! اسامی آنها را لیست کنید! الآن وقت آن است که به آنها زنگ بزنید و از آنها دلجویی کنید و در آغوش بگیرید و به آنها احساس محبت دهید. دوست خود داشته باشید. من همین الآن می‌خواهم که احساس حسادت را تبدیل به احساس دوست داشتن کنید.

یک قانونی در کائنات است زمانی که چیزی را دوست داشته باشید. همان مورد به سمت شما می‌آید و آن را جذب می‌کنید. زمانی که از چیزی بدتان بیاید. همان تشدید شده و بزرگ می‌شود و از دست می‌دهید کمی به این جمله فکر کنید. اگر ترس این را دارید که عقب بمانید یا یک چیزی را از دست دهید. شخصی را از دست دهید، موقعیتی را از دست دهید. باور کنید که از دست می‌دهید. ترس از هر اتفاقی دقیقاً مصداق افتادن همان اتفاق به سمت خود شما است. گرچه این قانون کمی دردناک و سخت است. ولی می‌توانید از این قانون بخوبی استفاده کنید، می‌توانید به موارد مثبت فکر کرده و به اهداف خود فکر کنید که آنها خلق شوند. می‌توانید ترس خود را به تمام کائنات داده و ببینید که چه اتفاقی می‌افتد. آن آدم‌ها و شغل خود را از دست می‌دهید و در زندگی خود عقب‌می‌افتید. اگر شروع به مقایسه با خانم یا آقای فلانی در سن 35 سالگی کردید و به خود از این مقایسه گفتید که بله بزرگترین بازنده زندگی خود هستید. بزرگترین کسی که زندگی خود را از دست داده مطمئناً به پایین‌ترین سطح آنها می‌آیید. زیرا دارید به آنها تمرکز کرده و روی همان موارد  فکر می‌کنید و در کائنات هم به دنبال این می‌گردید که بله من بدتر از آنها هستم و به تبع جذب می‌کنید.

مقاله پیشنهادی: قانون جذب چیست؟

 

دوست خوبم دقیقاً باید به چیزی که دقیقا می‌خواهید. تمرکز به چیزی که می‌خواهید باور داشته باشید. زمانی که به فردی حسادت می‌کنید به هر دستاوردی که داشته آن را برعکس کنید. خیلی هم آن را دوست داشته باشید. حتی تشویق کرده و بگویید که چقدر فوق‌العاده هستید که توانسته‌اند این دستاوردها را به دست بیاروند. موفقیت‌ها را کسب کنند و بگویید که از صمیم قلب برای او خوشحال هستید. در ادامه ببینید همان آدم‌ها برای شما چه می‌کنند. حداقل این است که انرژی منفی شما به کائنات فرستاده نمی‌شود و در بهترین حالت همان آدم به سمت شما می‌آید. هر کمکی که بتواند برای شما انجام می‌دهد. حس کمک کردن در درون همه آدم‌هاست. زمانی که چیزی را دوست دارند اصولاً می‌خواهند به بقیه هم یاد دهند به همین علت است که میلیون‌ها کتاب در سراسر جهان  نوشته شده و می‌شود.

دوست من اگر نویسنده کتاب‌ها فقط به خاطر پول کتاب می‌نوشتند. راه‌های دیگری هم بود که بتوانند ثروتمند شوند. راه‌های دیگری بود که بتوانند امرارمعاش کنند. ولی یک حس درونی در نویسنده است که دوست دارد که اطلاعات آن را بقیه بگوید. این خیلی ارزشمند است و شما هم سعی کنید که به آن فرکانس بروید. از فرکانس این که همه چیز مال شما است و همه چیز متعلق به فردی دیگری است و کسی نمی‌خواهد چیزی را با فرد دیگری به اشتراک بگذارد از این فرکانس بیرون بیایید و حسادت را تبدیل به دوست‌داشتن کنید. دوست من توصیه‌ای که برای شما دارم اینکه سعی کنید که کتاب را جز اساسی در زندگی خود قرار دهید هر هفته یک کتاب مفید و عالی بخوانید. امیدوارم که این موراد را اجر کنید وذمطمئن باشید که می‌توانید و لایق بهترین‌ها هستید.

با سپاس فراوان از شما دوست عزیز، امیدوارم بیشترین بهره را از مطالب مقاله چگونه حسادت خود را از بین ببریم؟ برده و شاهد اثرات آن در بهبود زمان‌بندی خود بوده و آن‌ها را از طریق ارسال کامنت با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

موفقیت شما روزافزون

حسین عزت خواه ، مدرس موفقیت و کارآفرین

چگونه احساس حسادت را از بین ببریم

تا به حال به خرید محصولات فیزیکی از کارخانه های چینی با قیمت بسیار مناسب و فروش آن در یک مارکت پلیس بزرگ و جهانی مانند آمازون فکر کرده اید؟ بیزینسی که با آزادی از المان زمان و مکان مسیر یک کسب درآمد 24 ساعته و دلاری را برای شما فراهم می کند. هر چند کار آسانی به نظر نمی رسد اما اگر راهنمای جامع و گام به گام در این خصوص وجود داشته باشد، مسیر خیلی آسان تر و سریع تر طی می شود. تماشای ویدیوهای معرفی بیزینس آمازون شاید نقطه عطف زندگی و کسب و کار شما باشد. پس این پیشنهاد را از دست ندهید.

 

 

 

شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

حسادت در حد کمش می تونه به پیشرفت ما کمک کنه فقط باید مواظب باشیم حدشو رعایت کنیم.

درود به شما هدیه عزیز
با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما
امیر کرندی هستم از تیم پشتیبانی عزت خواه دات کام

نکته بینی و حسن نظر شما قابل تحسین است و از اینکه با دقت هر چه تمام تر ما را دنبال کرده و نظرات خود را با ما در میان می گذارید، از شما سپاسگزاریم.

شاد و پیروز باشید.

لطفا شکیبا باشید !

پایان لیست نظرات

آدرس :
اصفهان، شاهین شهر، بلوار امام، خیابان نظامی،
نبش فرعی 6 شرقی، ساختمان قلب شهر، طبقه دوم، واحد 3

شماره تلفن ثابت دفتر ایران :

031-45248985
031-45270622
031-45270633

دوره جامع فروش در آمازون دوره آربی به همراه پاراسل زندگی ( آربی اکسترا )

زمان مناسب برای انجام کاری که عاشقش هستیم ؟ دانلود رایگان

توضیحات کوتاه :
حسادت کردن در زندگی می‌تواند مانعی برای موفقیت باشد. حس حسادت را به انرژی مثبتی برای قرار گرفتن در مسیر موفقیت تبدیل نمایید و با درس گرفتن از زندگی افراد موفق، به موفقیت دست یابید.

تعداد امتیازها: 2

 

خلاصه ای از مقاله

چگونه احساس حسادت را از بین ببریم

مقایسه کردن زندگی خود با دیگران باعث می‌شود که هدف اصلی زندگی خود را فراموش کرده و از مسیر موفقیت خارج شویم. بررسی و مطالعه زندگی افراد موفق تنها باید به این دلیل باشد که نکات مثبت موفقیت آنها را دریافت کرده و در زندگی خود بکار بریم، نه اینکه با مقایسه خود با آنها از مسیر موفقیت دور شویم.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

حسادت چیست | حسادت | حسادت دوست | چگونه حسادت را از بین ببریم | چگونه حسادت خود را از بین ببریم | راههای مقابله با حسادت | با حسادتم چه کنم | چطور حسود نباشیم | درمان حسادت چیست

دوست من، شاید تا به حال مطالب و محتواهای زیاد خوانده باشید که چگونه می‌توانیم در زندگی خودمان مثبت باشیم؟ می‌خواهیم یک فاکتور مهم و کلیدی را بررسی کنیم که در زندگی آرامش بیشتری پیدا کنیم اینکه:

 

 

الآن در این‌باره سه نکته اساسی را بررسی می‌کنیم: اما قبل از اینکه بخواهیم در این باره صحبت کنیم می‌خواهم بگویم که این موضوع فوق‌العاده مهم است. به این دلیل که اگر احساس حسادت در درون ما باشد، خیلی از جاهای زندگی ما را می‌تواند خراب کند. دلیل آن چیست؟ دلیل این است که اولاً از طرز فکر خود، از راهی که می‌روید عقب می‌مانید. چون مدام تصویری از موفقیت آدم‌های دیگر در ذهن شما است و به خودتان توجهی ندارید. با خواندن و پیگیری زندگی افراد موفق تنها باید نکاتی را در نظر بگیرید که با شرایط زندگی شما سازگار باشد و باعث موفقیت شما گردد، نه اینکه باعث دلسری شما و مانعی برای رسیدن به موفقیت شما شود. مورد بعدی که خیلی بد است اینکه اطرافیان از شما و رفتارتان استقبال نمی‌کنند و کم کم شما را حذف می‌کنند و این خیلی بد است. زیرا داشتن حسادت باعث انتقال انرژی منفی به دیگران می‌شود و دیگران تمایلی به ارتباط با افراد با انرژی منفی را ندارند. حالا اگر به این مرحله برسید باید چه کار کنیم؟

سه نکته  طلایی را باهم بررسی می کنیم:

مورد اول : شناسایی راه‌هایی که حس حسادت از آن می‌آید، ما چرا به هر چیزی، هر آدمی و به هر موفقیتی از انسان‌های دیگر حسادت می‌کنیم؟

 

 

به نظر من نکته اصلی تمام علت‌ها ترس است که دو مورد را شامل می شود: در زندگی شاید دقت کردید که به سن 30 یا 35 سالگی می‌رسید. تمام دوستان شما در ذهن شما می آید. از زمانی که کوچک بودید و از 7 سالگی مدرسه، دانشگاه و سرکار رفتید. شاید هنوز در ارتباط با هم هستید و آنها در ذهن شما می‌آیند که آقا یا خانم فلانی الآن در چه سطحی از زندگی است. از لحاظ عاطفی شاید ازدواج کرده یا شاید صاحب فرزند شده اما شما چه؟ شاید از خود می‌پرسید که هنوز ازدواج نکردید یا شاید شرایط خوبی ندارید، اصلاً کار خوبی ندارید و مدام خود را مقایسه می‌کنید. زمانی که خود را مقایسه می‌کنید، خود را در ترازوی غیرمتعادلی قرار می‌دهید که یک طرف آن خود شما هستید. طرف دیگر موفقیت‌های افراد دیگر است. مسلماً تلاش می‌کنید که خود را پایین‌تر در نظر بگیرید. به خاطر اینکه می‌ترسید از زندگی عقب بیافتید. باید این را در نظر بگیرید که موفقیت برای همه در یک زمان یکسان صورت نمی‌گیرد. گاهی بعضی افراد در سنین پایین موفقیت را کسب می‌کنند و بعضی دیگر در سنین بالا به موفقیت می‌رسند.

این مورد اصولاً به روابط عاطفی بر می‌گردد. زمانی که می‌ترسید که فلان شخص از زندگی شما بیرون برود یا فلان شخص را از دست دهید، شروع به حسادت‌کردن می2کنید و حالا خیلی اتفاق افتاده اگر دقت کنید در روابطی که دو نفر دارند. به فرد دیگر حسادت می‌کنند و می گویند که آن دو نفر چقدر خوشبخت هستند. می‌گویید که فلان کار را به یک سبک خاصی انجام داد یا او به سبک خاصی زندگی می‌کند و مدام مقایسه می‌کنید. اولین راه این است که این راه‌ها را شناسایی کنید و ببینید که از چه جنبه‌هایی حسادت می‌کنید؟ از لحاظ از دست‌دادن یا از عقب‌ماندن، کدامیک؟ بگذارید خیلی خلاصه به شما بگویم، دوست من باید زندگی خود را داشته باشید و هرچقدر آدم‌های موفق در کنار شما زیاد باشند، به شما تبریک می‌گویم در فرکانسی قرار گرفتید که آدم‌های موفقی در کنار شما هستند. باید شکرگزار این باشید. اگر دوستان، فامیل‌ها و آشنایان شما در سطح‌های خوب و انسان‌های موفقی هستند. به شما تبریک می‌گویم چون در فرکانسی قرار گرفتید که این انسان‌ها در کنار شما هستند. قرار گرفتن در چنین موقعیتی باعث می‌شود که شما هم در مسیر موفقیت قرار بگیرید. پس به جای حسادت نمودن به آنها تلاش نمایید که از رازهای موفقیت آنها استفاده نمایید و شما هم به سبک خودتان موفق شوید.

مقاله پیشنهادی: ترفندهای استفاده از قانون جذب

 

من زمانی یک فیلمی ساختم و به جشنواره‌ای فرستادم. در همان جشنواره فیلم‌هایی که بود همه آنها در سطح پایینی قرار داشت و زیاد خوب نبودند. یکی از دوستانم به من گفت: در جشنواره‌ای فیلم فرستادید که مطمئن هستید اول می‌شوید. من به او گفتم که اینجا جای من نیست. به خاطر اینکه من نمی‌خواهم قهرمان کارگردان‌ها در این سطح از جشنواره باشم یا با این کارگردان‌ها قابل مقایسه باشم. من می‌خواهم در جایگاه‌هایی که همه آدم‌های موفق در آن قرار دارند و فیلم‌های فوق‌العاه ای است، قرار بگیرم . اگر آنجا بدرخشم همان جا برای من ارزشمند است. به این جمله خیلی خوب دقت کنید.

در رابطه‌هایی که برقرار می‌کنید از نزدیکترین افراد تا افرادی که آشنایی چندانی با شما ندارند، به طور اتفاقی آنها را دیده‌اید و باید و با آنها رابطه‌ای حتی کوتاه‌مدت برقرار کنید، احترام و ارزش قائل شوید. هر رابطه‌ای که شکل می‌گیرد باید دو سویه باشد. بنابراین در ابتدا لازم است برای فرد مخاطب ارزش قائل شوید و به دیدگاه‌ها و نظراتش احترام بگذارید حتی اگر تفاوت‌هایی با شما دارد. پس از آن او نیز تحت تاثیر رفتار محترمانه شما قرار خواهد گرفت و پاسخ شما را به همان شیوه خواهد داد. اما نکته مهمی وجود دارد این است که باید شخصیت و افکار خودتان را نیز محترم بدانید. در صورت وجود تفاوت‌های جزئی یا بارزی که میان شما و سمت دیگر رابطه وجود دارد برای هر دو ارزش قائل شوید.  

همیشه یاد شما باشد که فوق‌العاده قوی هستید. سازنده یک محصول خود قیمت روی محصولی که ساخته است را انتخاب می‌کند. خود شما یک محصولی ساختید و قیمت آن را 3 هزار دلار می‌گذارید. این چیزی است که فکر می‌کنید ارزش دارد. دوست من قیمت شما چقدر است؟ خود چه قیمتی را روی خودتان می‌گذارید؟ زمانی که خود را با بقیه مقایسه می‌کنید. زمانی که شروع به حسادت کردن می‌کنید که فلان شخص به این یا آن موفقیت رسید. شما اصلاً هیچ ارزشی به خود ندادید. همین باعث می‌شود که خود را فراموش کنید. وقتی جلوی آینه می‌ایستید دقیقاً خود را می‌بینید. پس به خود ارزش دهید. چون فوق‌العاده ارزشمند هستید و همه به شما در زندگی نیاز دارند. شما باید اینگونه فکر کرده و این طرز فکر را داشته باشید. از اینکه زاویه دوربین را به زندگی و کارهای بقیه افراد، بر روی کارهای کوچک خود و بر روی موفقیت‌های خود بگذارید. به جای آن این همه انرژی را در زندگی خود بگذارید. چون واقعاً انسان ارزشمندی هستید. اگر واقعاً خود لیاقت و جایگاهتان را بدانید.

 

 

از شما می‌خواهم که با خود صادق باشید، در زندگی شما الآن چه کسی وجود دارد که شما به او حسادت می‌کنید؟ کمی خوب فکر کنید! اسامی آنها را لیست کنید! الآن وقت آن است که به آنها زنگ بزنید و از آنها دلجویی کنید و در آغوش بگیرید و به آنها احساس محبت دهید. دوست خود داشته باشید. من همین الآن می‌خواهم که احساس حسادت را تبدیل به احساس دوست داشتن کنید.

یک قانونی در کائنات است زمانی که چیزی را دوست داشته باشید. همان مورد به سمت شما می‌آید و آن را جذب می‌کنید. زمانی که از چیزی بدتان بیاید. همان تشدید شده و بزرگ می‌شود و از دست می‌دهید کمی به این جمله فکر کنید. اگر ترس این را دارید که عقب بمانید یا یک چیزی را از دست دهید. شخصی را از دست دهید، موقعیتی را از دست دهید. باور کنید که از دست می‌دهید. ترس از هر اتفاقی دقیقاً مصداق افتادن همان اتفاق به سمت خود شما است. گرچه این قانون کمی دردناک و سخت است. ولی می‌توانید از این قانون بخوبی استفاده کنید، می‌توانید به موارد مثبت فکر کرده و به اهداف خود فکر کنید که آنها خلق شوند. می‌توانید ترس خود را به تمام کائنات داده و ببینید که چه اتفاقی می‌افتد. آن آدم‌ها و شغل خود را از دست می‌دهید و در زندگی خود عقب‌می‌افتید. اگر شروع به مقایسه با خانم یا آقای فلانی در سن 35 سالگی کردید و به خود از این مقایسه گفتید که بله بزرگترین بازنده زندگی خود هستید. بزرگترین کسی که زندگی خود را از دست داده مطمئناً به پایین‌ترین سطح آنها می‌آیید. زیرا دارید به آنها تمرکز کرده و روی همان موارد  فکر می‌کنید و در کائنات هم به دنبال این می‌گردید که بله من بدتر از آنها هستم و به تبع جذب می‌کنید.

مقاله پیشنهادی: قانون جذب چیست؟

 

دوست خوبم دقیقاً باید به چیزی که دقیقا می‌خواهید. تمرکز به چیزی که می‌خواهید باور داشته باشید. زمانی که به فردی حسادت می‌کنید به هر دستاوردی که داشته آن را برعکس کنید. خیلی هم آن را دوست داشته باشید. حتی تشویق کرده و بگویید که چقدر فوق‌العاده هستید که توانسته‌اند این دستاوردها را به دست بیاروند. موفقیت‌ها را کسب کنند و بگویید که از صمیم قلب برای او خوشحال هستید. در ادامه ببینید همان آدم‌ها برای شما چه می‌کنند. حداقل این است که انرژی منفی شما به کائنات فرستاده نمی‌شود و در بهترین حالت همان آدم به سمت شما می‌آید. هر کمکی که بتواند برای شما انجام می‌دهد. حس کمک کردن در درون همه آدم‌هاست. زمانی که چیزی را دوست دارند اصولاً می‌خواهند به بقیه هم یاد دهند به همین علت است که میلیون‌ها کتاب در سراسر جهان  نوشته شده و می‌شود.

دوست من اگر نویسنده کتاب‌ها فقط به خاطر پول کتاب می‌نوشتند. راه‌های دیگری هم بود که بتوانند ثروتمند شوند. راه‌های دیگری بود که بتوانند امرارمعاش کنند. ولی یک حس درونی در نویسنده است که دوست دارد که اطلاعات آن را بقیه بگوید. این خیلی ارزشمند است و شما هم سعی کنید که به آن فرکانس بروید. از فرکانس این که همه چیز مال شما است و همه چیز متعلق به فردی دیگری است و کسی نمی‌خواهد چیزی را با فرد دیگری به اشتراک بگذارد از این فرکانس بیرون بیایید و حسادت را تبدیل به دوست‌داشتن کنید. دوست من توصیه‌ای که برای شما دارم اینکه سعی کنید که کتاب را جز اساسی در زندگی خود قرار دهید هر هفته یک کتاب مفید و عالی بخوانید. امیدوارم که این موراد را اجر کنید وذمطمئن باشید که می‌توانید و لایق بهترین‌ها هستید.

با سپاس فراوان از شما دوست عزیز، امیدوارم بیشترین بهره را از مطالب مقاله چگونه حسادت خود را از بین ببریم؟ برده و شاهد اثرات آن در بهبود زمان‌بندی خود بوده و آن‌ها را از طریق ارسال کامنت با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

موفقیت شما روزافزون

حسین عزت خواه ، مدرس موفقیت و کارآفرین

چگونه احساس حسادت را از بین ببریم

تا به حال به خرید محصولات فیزیکی از کارخانه های چینی با قیمت بسیار مناسب و فروش آن در یک مارکت پلیس بزرگ و جهانی مانند آمازون فکر کرده اید؟ بیزینسی که با آزادی از المان زمان و مکان مسیر یک کسب درآمد 24 ساعته و دلاری را برای شما فراهم می کند. هر چند کار آسانی به نظر نمی رسد اما اگر راهنمای جامع و گام به گام در این خصوص وجود داشته باشد، مسیر خیلی آسان تر و سریع تر طی می شود. تماشای ویدیوهای معرفی بیزینس آمازون شاید نقطه عطف زندگی و کسب و کار شما باشد. پس این پیشنهاد را از دست ندهید.

 

 

 

شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

حسادت در حد کمش می تونه به پیشرفت ما کمک کنه فقط باید مواظب باشیم حدشو رعایت کنیم.

درود به شما هدیه عزیز
با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما
امیر کرندی هستم از تیم پشتیبانی عزت خواه دات کام

نکته بینی و حسن نظر شما قابل تحسین است و از اینکه با دقت هر چه تمام تر ما را دنبال کرده و نظرات خود را با ما در میان می گذارید، از شما سپاسگزاریم.

شاد و پیروز باشید.

لطفا شکیبا باشید !

پایان لیست نظرات

آدرس :
اصفهان، شاهین شهر، بلوار امام، خیابان نظامی،
نبش فرعی 6 شرقی، ساختمان قلب شهر، طبقه دوم، واحد 3

شماره تلفن ثابت دفتر ایران :

031-45248985
031-45270622
031-45270633

دوره جامع فروش در آمازون دوره آربی به همراه پاراسل زندگی ( آربی اکسترا )

زمان مناسب برای انجام کاری که عاشقش هستیم ؟ دانلود رایگان

توضیحات کوتاه :
حسادت کردن در زندگی می‌تواند مانعی برای موفقیت باشد. حس حسادت را به انرژی مثبتی برای قرار گرفتن در مسیر موفقیت تبدیل نمایید و با درس گرفتن از زندگی افراد موفق، به موفقیت دست یابید.

تعداد امتیازها: 2

 

خلاصه ای از مقاله

چگونه احساس حسادت را از بین ببریم

مقایسه کردن زندگی خود با دیگران باعث می‌شود که هدف اصلی زندگی خود را فراموش کرده و از مسیر موفقیت خارج شویم. بررسی و مطالعه زندگی افراد موفق تنها باید به این دلیل باشد که نکات مثبت موفقیت آنها را دریافت کرده و در زندگی خود بکار بریم، نه اینکه با مقایسه خود با آنها از مسیر موفقیت دور شویم.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

حسادت چیست | حسادت | حسادت دوست | چگونه حسادت را از بین ببریم | چگونه حسادت خود را از بین ببریم | راههای مقابله با حسادت | با حسادتم چه کنم | چطور حسود نباشیم | درمان حسادت چیست

دوست من، شاید تا به حال مطالب و محتواهای زیاد خوانده باشید که چگونه می‌توانیم در زندگی خودمان مثبت باشیم؟ می‌خواهیم یک فاکتور مهم و کلیدی را بررسی کنیم که در زندگی آرامش بیشتری پیدا کنیم اینکه:

 

 

الآن در این‌باره سه نکته اساسی را بررسی می‌کنیم: اما قبل از اینکه بخواهیم در این باره صحبت کنیم می‌خواهم بگویم که این موضوع فوق‌العاده مهم است. به این دلیل که اگر احساس حسادت در درون ما باشد، خیلی از جاهای زندگی ما را می‌تواند خراب کند. دلیل آن چیست؟ دلیل این است که اولاً از طرز فکر خود، از راهی که می‌روید عقب می‌مانید. چون مدام تصویری از موفقیت آدم‌های دیگر در ذهن شما است و به خودتان توجهی ندارید. با خواندن و پیگیری زندگی افراد موفق تنها باید نکاتی را در نظر بگیرید که با شرایط زندگی شما سازگار باشد و باعث موفقیت شما گردد، نه اینکه باعث دلسری شما و مانعی برای رسیدن به موفقیت شما شود. مورد بعدی که خیلی بد است اینکه اطرافیان از شما و رفتارتان استقبال نمی‌کنند و کم کم شما را حذف می‌کنند و این خیلی بد است. زیرا داشتن حسادت باعث انتقال انرژی منفی به دیگران می‌شود و دیگران تمایلی به ارتباط با افراد با انرژی منفی را ندارند. حالا اگر به این مرحله برسید باید چه کار کنیم؟

سه نکته  طلایی را باهم بررسی می کنیم:

مورد اول : شناسایی راه‌هایی که حس حسادت از آن می‌آید، ما چرا به هر چیزی، هر آدمی و به هر موفقیتی از انسان‌های دیگر حسادت می‌کنیم؟

 

 

به نظر من نکته اصلی تمام علت‌ها ترس است که دو مورد را شامل می شود: در زندگی شاید دقت کردید که به سن 30 یا 35 سالگی می‌رسید. تمام دوستان شما در ذهن شما می آید. از زمانی که کوچک بودید و از 7 سالگی مدرسه، دانشگاه و سرکار رفتید. شاید هنوز در ارتباط با هم هستید و آنها در ذهن شما می‌آیند که آقا یا خانم فلانی الآن در چه سطحی از زندگی است. از لحاظ عاطفی شاید ازدواج کرده یا شاید صاحب فرزند شده اما شما چه؟ شاید از خود می‌پرسید که هنوز ازدواج نکردید یا شاید شرایط خوبی ندارید، اصلاً کار خوبی ندارید و مدام خود را مقایسه می‌کنید. زمانی که خود را مقایسه می‌کنید، خود را در ترازوی غیرمتعادلی قرار می‌دهید که یک طرف آن خود شما هستید. طرف دیگر موفقیت‌های افراد دیگر است. مسلماً تلاش می‌کنید که خود را پایین‌تر در نظر بگیرید. به خاطر اینکه می‌ترسید از زندگی عقب بیافتید. باید این را در نظر بگیرید که موفقیت برای همه در یک زمان یکسان صورت نمی‌گیرد. گاهی بعضی افراد در سنین پایین موفقیت را کسب می‌کنند و بعضی دیگر در سنین بالا به موفقیت می‌رسند.

این مورد اصولاً به روابط عاطفی بر می‌گردد. زمانی که می‌ترسید که فلان شخص از زندگی شما بیرون برود یا فلان شخص را از دست دهید، شروع به حسادت‌کردن می2کنید و حالا خیلی اتفاق افتاده اگر دقت کنید در روابطی که دو نفر دارند. به فرد دیگر حسادت می‌کنند و می گویند که آن دو نفر چقدر خوشبخت هستند. می‌گویید که فلان کار را به یک سبک خاصی انجام داد یا او به سبک خاصی زندگی می‌کند و مدام مقایسه می‌کنید. اولین راه این است که این راه‌ها را شناسایی کنید و ببینید که از چه جنبه‌هایی حسادت می‌کنید؟ از لحاظ از دست‌دادن یا از عقب‌ماندن، کدامیک؟ بگذارید خیلی خلاصه به شما بگویم، دوست من باید زندگی خود را داشته باشید و هرچقدر آدم‌های موفق در کنار شما زیاد باشند، به شما تبریک می‌گویم در فرکانسی قرار گرفتید که آدم‌های موفقی در کنار شما هستند. باید شکرگزار این باشید. اگر دوستان، فامیل‌ها و آشنایان شما در سطح‌های خوب و انسان‌های موفقی هستند. به شما تبریک می‌گویم چون در فرکانسی قرار گرفتید که این انسان‌ها در کنار شما هستند. قرار گرفتن در چنین موقعیتی باعث می‌شود که شما هم در مسیر موفقیت قرار بگیرید. پس به جای حسادت نمودن به آنها تلاش نمایید که از رازهای موفقیت آنها استفاده نمایید و شما هم به سبک خودتان موفق شوید.

مقاله پیشنهادی: ترفندهای استفاده از قانون جذب

 

من زمانی یک فیلمی ساختم و به جشنواره‌ای فرستادم. در همان جشنواره فیلم‌هایی که بود همه آنها در سطح پایینی قرار داشت و زیاد خوب نبودند. یکی از دوستانم به من گفت: در جشنواره‌ای فیلم فرستادید که مطمئن هستید اول می‌شوید. من به او گفتم که اینجا جای من نیست. به خاطر اینکه من نمی‌خواهم قهرمان کارگردان‌ها در این سطح از جشنواره باشم یا با این کارگردان‌ها قابل مقایسه باشم. من می‌خواهم در جایگاه‌هایی که همه آدم‌های موفق در آن قرار دارند و فیلم‌های فوق‌العاه ای است، قرار بگیرم . اگر آنجا بدرخشم همان جا برای من ارزشمند است. به این جمله خیلی خوب دقت کنید.

در رابطه‌هایی که برقرار می‌کنید از نزدیکترین افراد تا افرادی که آشنایی چندانی با شما ندارند، به طور اتفاقی آنها را دیده‌اید و باید و با آنها رابطه‌ای حتی کوتاه‌مدت برقرار کنید، احترام و ارزش قائل شوید. هر رابطه‌ای که شکل می‌گیرد باید دو سویه باشد. بنابراین در ابتدا لازم است برای فرد مخاطب ارزش قائل شوید و به دیدگاه‌ها و نظراتش احترام بگذارید حتی اگر تفاوت‌هایی با شما دارد. پس از آن او نیز تحت تاثیر رفتار محترمانه شما قرار خواهد گرفت و پاسخ شما را به همان شیوه خواهد داد. اما نکته مهمی وجود دارد این است که باید شخصیت و افکار خودتان را نیز محترم بدانید. در صورت وجود تفاوت‌های جزئی یا بارزی که میان شما و سمت دیگر رابطه وجود دارد برای هر دو ارزش قائل شوید.  

همیشه یاد شما باشد که فوق‌العاده قوی هستید. سازنده یک محصول خود قیمت روی محصولی که ساخته است را انتخاب می‌کند. خود شما یک محصولی ساختید و قیمت آن را 3 هزار دلار می‌گذارید. این چیزی است که فکر می‌کنید ارزش دارد. دوست من قیمت شما چقدر است؟ خود چه قیمتی را روی خودتان می‌گذارید؟ زمانی که خود را با بقیه مقایسه می‌کنید. زمانی که شروع به حسادت کردن می‌کنید که فلان شخص به این یا آن موفقیت رسید. شما اصلاً هیچ ارزشی به خود ندادید. همین باعث می‌شود که خود را فراموش کنید. وقتی جلوی آینه می‌ایستید دقیقاً خود را می‌بینید. پس به خود ارزش دهید. چون فوق‌العاده ارزشمند هستید و همه به شما در زندگی نیاز دارند. شما باید اینگونه فکر کرده و این طرز فکر را داشته باشید. از اینکه زاویه دوربین را به زندگی و کارهای بقیه افراد، بر روی کارهای کوچک خود و بر روی موفقیت‌های خود بگذارید. به جای آن این همه انرژی را در زندگی خود بگذارید. چون واقعاً انسان ارزشمندی هستید. اگر واقعاً خود لیاقت و جایگاهتان را بدانید.

 

 

از شما می‌خواهم که با خود صادق باشید، در زندگی شما الآن چه کسی وجود دارد که شما به او حسادت می‌کنید؟ کمی خوب فکر کنید! اسامی آنها را لیست کنید! الآن وقت آن است که به آنها زنگ بزنید و از آنها دلجویی کنید و در آغوش بگیرید و به آنها احساس محبت دهید. دوست خود داشته باشید. من همین الآن می‌خواهم که احساس حسادت را تبدیل به احساس دوست داشتن کنید.

یک قانونی در کائنات است زمانی که چیزی را دوست داشته باشید. همان مورد به سمت شما می‌آید و آن را جذب می‌کنید. زمانی که از چیزی بدتان بیاید. همان تشدید شده و بزرگ می‌شود و از دست می‌دهید کمی به این جمله فکر کنید. اگر ترس این را دارید که عقب بمانید یا یک چیزی را از دست دهید. شخصی را از دست دهید، موقعیتی را از دست دهید. باور کنید که از دست می‌دهید. ترس از هر اتفاقی دقیقاً مصداق افتادن همان اتفاق به سمت خود شما است. گرچه این قانون کمی دردناک و سخت است. ولی می‌توانید از این قانون بخوبی استفاده کنید، می‌توانید به موارد مثبت فکر کرده و به اهداف خود فکر کنید که آنها خلق شوند. می‌توانید ترس خود را به تمام کائنات داده و ببینید که چه اتفاقی می‌افتد. آن آدم‌ها و شغل خود را از دست می‌دهید و در زندگی خود عقب‌می‌افتید. اگر شروع به مقایسه با خانم یا آقای فلانی در سن 35 سالگی کردید و به خود از این مقایسه گفتید که بله بزرگترین بازنده زندگی خود هستید. بزرگترین کسی که زندگی خود را از دست داده مطمئناً به پایین‌ترین سطح آنها می‌آیید. زیرا دارید به آنها تمرکز کرده و روی همان موارد  فکر می‌کنید و در کائنات هم به دنبال این می‌گردید که بله من بدتر از آنها هستم و به تبع جذب می‌کنید.

مقاله پیشنهادی: قانون جذب چیست؟

 

دوست خوبم دقیقاً باید به چیزی که دقیقا می‌خواهید. تمرکز به چیزی که می‌خواهید باور داشته باشید. زمانی که به فردی حسادت می‌کنید به هر دستاوردی که داشته آن را برعکس کنید. خیلی هم آن را دوست داشته باشید. حتی تشویق کرده و بگویید که چقدر فوق‌العاده هستید که توانسته‌اند این دستاوردها را به دست بیاروند. موفقیت‌ها را کسب کنند و بگویید که از صمیم قلب برای او خوشحال هستید. در ادامه ببینید همان آدم‌ها برای شما چه می‌کنند. حداقل این است که انرژی منفی شما به کائنات فرستاده نمی‌شود و در بهترین حالت همان آدم به سمت شما می‌آید. هر کمکی که بتواند برای شما انجام می‌دهد. حس کمک کردن در درون همه آدم‌هاست. زمانی که چیزی را دوست دارند اصولاً می‌خواهند به بقیه هم یاد دهند به همین علت است که میلیون‌ها کتاب در سراسر جهان  نوشته شده و می‌شود.

دوست من اگر نویسنده کتاب‌ها فقط به خاطر پول کتاب می‌نوشتند. راه‌های دیگری هم بود که بتوانند ثروتمند شوند. راه‌های دیگری بود که بتوانند امرارمعاش کنند. ولی یک حس درونی در نویسنده است که دوست دارد که اطلاعات آن را بقیه بگوید. این خیلی ارزشمند است و شما هم سعی کنید که به آن فرکانس بروید. از فرکانس این که همه چیز مال شما است و همه چیز متعلق به فردی دیگری است و کسی نمی‌خواهد چیزی را با فرد دیگری به اشتراک بگذارد از این فرکانس بیرون بیایید و حسادت را تبدیل به دوست‌داشتن کنید. دوست من توصیه‌ای که برای شما دارم اینکه سعی کنید که کتاب را جز اساسی در زندگی خود قرار دهید هر هفته یک کتاب مفید و عالی بخوانید. امیدوارم که این موراد را اجر کنید وذمطمئن باشید که می‌توانید و لایق بهترین‌ها هستید.

با سپاس فراوان از شما دوست عزیز، امیدوارم بیشترین بهره را از مطالب مقاله چگونه حسادت خود را از بین ببریم؟ برده و شاهد اثرات آن در بهبود زمان‌بندی خود بوده و آن‌ها را از طریق ارسال کامنت با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

موفقیت شما روزافزون

حسین عزت خواه ، مدرس موفقیت و کارآفرین

چگونه احساس حسادت را از بین ببریم

تا به حال به خرید محصولات فیزیکی از کارخانه های چینی با قیمت بسیار مناسب و فروش آن در یک مارکت پلیس بزرگ و جهانی مانند آمازون فکر کرده اید؟ بیزینسی که با آزادی از المان زمان و مکان مسیر یک کسب درآمد 24 ساعته و دلاری را برای شما فراهم می کند. هر چند کار آسانی به نظر نمی رسد اما اگر راهنمای جامع و گام به گام در این خصوص وجود داشته باشد، مسیر خیلی آسان تر و سریع تر طی می شود. تماشای ویدیوهای معرفی بیزینس آمازون شاید نقطه عطف زندگی و کسب و کار شما باشد. پس این پیشنهاد را از دست ندهید.

 

 

 

شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

حسادت در حد کمش می تونه به پیشرفت ما کمک کنه فقط باید مواظب باشیم حدشو رعایت کنیم.

درود به شما هدیه عزیز
با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما
امیر کرندی هستم از تیم پشتیبانی عزت خواه دات کام

نکته بینی و حسن نظر شما قابل تحسین است و از اینکه با دقت هر چه تمام تر ما را دنبال کرده و نظرات خود را با ما در میان می گذارید، از شما سپاسگزاریم.

شاد و پیروز باشید.

لطفا شکیبا باشید !

پایان لیست نظرات

آدرس :
اصفهان، شاهین شهر، بلوار امام، خیابان نظامی،
نبش فرعی 6 شرقی، ساختمان قلب شهر، طبقه دوم، واحد 3

شماره تلفن ثابت دفتر ایران :

031-45248985
031-45270622
031-45270633

دوره جامع فروش در آمازون دوره آربی به همراه پاراسل زندگی ( آربی اکسترا )

زمان مناسب برای انجام کاری که عاشقش هستیم ؟ دانلود رایگان

توضیحات کوتاه :
حسادت کردن در زندگی می‌تواند مانعی برای موفقیت باشد. حس حسادت را به انرژی مثبتی برای قرار گرفتن در مسیر موفقیت تبدیل نمایید و با درس گرفتن از زندگی افراد موفق، به موفقیت دست یابید.

تعداد امتیازها: 2

 

خلاصه ای از مقاله

چگونه احساس حسادت را از بین ببریم

مقایسه کردن زندگی خود با دیگران باعث می‌شود که هدف اصلی زندگی خود را فراموش کرده و از مسیر موفقیت خارج شویم. بررسی و مطالعه زندگی افراد موفق تنها باید به این دلیل باشد که نکات مثبت موفقیت آنها را دریافت کرده و در زندگی خود بکار بریم، نه اینکه با مقایسه خود با آنها از مسیر موفقیت دور شویم.

 

آنچه در این مقاله می خوانید:

حسادت چیست | حسادت | حسادت دوست | چگونه حسادت را از بین ببریم | چگونه حسادت خود را از بین ببریم | راههای مقابله با حسادت | با حسادتم چه کنم | چطور حسود نباشیم | درمان حسادت چیست

دوست من، شاید تا به حال مطالب و محتواهای زیاد خوانده باشید که چگونه می‌توانیم در زندگی خودمان مثبت باشیم؟ می‌خواهیم یک فاکتور مهم و کلیدی را بررسی کنیم که در زندگی آرامش بیشتری پیدا کنیم اینکه:

 

 

الآن در این‌باره سه نکته اساسی را بررسی می‌کنیم: اما قبل از اینکه بخواهیم در این باره صحبت کنیم می‌خواهم بگویم که این موضوع فوق‌العاده مهم است. به این دلیل که اگر احساس حسادت در درون ما باشد، خیلی از جاهای زندگی ما را می‌تواند خراب کند. دلیل آن چیست؟ دلیل این است که اولاً از طرز فکر خود، از راهی که می‌روید عقب می‌مانید. چون مدام تصویری از موفقیت آدم‌های دیگر در ذهن شما است و به خودتان توجهی ندارید. با خواندن و پیگیری زندگی افراد موفق تنها باید نکاتی را در نظر بگیرید که با شرایط زندگی شما سازگار باشد و باعث موفقیت شما گردد، نه اینکه باعث دلسری شما و مانعی برای رسیدن به موفقیت شما شود. مورد بعدی که خیلی بد است اینکه اطرافیان از شما و رفتارتان استقبال نمی‌کنند و کم کم شما را حذف می‌کنند و این خیلی بد است. زیرا داشتن حسادت باعث انتقال انرژی منفی به دیگران می‌شود و دیگران تمایلی به ارتباط با افراد با انرژی منفی را ندارند. حالا اگر به این مرحله برسید باید چه کار کنیم؟

سه نکته  طلایی را باهم بررسی می کنیم:

مورد اول : شناسایی راه‌هایی که حس حسادت از آن می‌آید، ما چرا به هر چیزی، هر آدمی و به هر موفقیتی از انسان‌های دیگر حسادت می‌کنیم؟

 

 

به نظر من نکته اصلی تمام علت‌ها ترس است که دو مورد را شامل می شود: در زندگی شاید دقت کردید که به سن 30 یا 35 سالگی می‌رسید. تمام دوستان شما در ذهن شما می آید. از زمانی که کوچک بودید و از 7 سالگی مدرسه، دانشگاه و سرکار رفتید. شاید هنوز در ارتباط با هم هستید و آنها در ذهن شما می‌آیند که آقا یا خانم فلانی الآن در چه سطحی از زندگی است. از لحاظ عاطفی شاید ازدواج کرده یا شاید صاحب فرزند شده اما شما چه؟ شاید از خود می‌پرسید که هنوز ازدواج نکردید یا شاید شرایط خوبی ندارید، اصلاً کار خوبی ندارید و مدام خود را مقایسه می‌کنید. زمانی که خود را مقایسه می‌کنید، خود را در ترازوی غیرمتعادلی قرار می‌دهید که یک طرف آن خود شما هستید. طرف دیگر موفقیت‌های افراد دیگر است. مسلماً تلاش می‌کنید که خود را پایین‌تر در نظر بگیرید. به خاطر اینکه می‌ترسید از زندگی عقب بیافتید. باید این را در نظر بگیرید که موفقیت برای همه در یک زمان یکسان صورت نمی‌گیرد. گاهی بعضی افراد در سنین پایین موفقیت را کسب می‌کنند و بعضی دیگر در سنین بالا به موفقیت می‌رسند.

این مورد اصولاً به روابط عاطفی بر می‌گردد. زمانی که می‌ترسید که فلان شخص از زندگی شما بیرون برود یا فلان شخص را از دست دهید، شروع به حسادت‌کردن می2کنید و حالا خیلی اتفاق افتاده اگر دقت کنید در روابطی که دو نفر دارند. به فرد دیگر حسادت می‌کنند و می گویند که آن دو نفر چقدر خوشبخت هستند. می‌گویید که فلان کار را به یک سبک خاصی انجام داد یا او به سبک خاصی زندگی می‌کند و مدام مقایسه می‌کنید. اولین راه این است که این راه‌ها را شناسایی کنید و ببینید که از چه جنبه‌هایی حسادت می‌کنید؟ از لحاظ از دست‌دادن یا از عقب‌ماندن، کدامیک؟ بگذارید خیلی خلاصه به شما بگویم، دوست من باید زندگی خود را داشته باشید و هرچقدر آدم‌های موفق در کنار شما زیاد باشند، به شما تبریک می‌گویم در فرکانسی قرار گرفتید که آدم‌های موفقی در کنار شما هستند. باید شکرگزار این باشید. اگر دوستان، فامیل‌ها و آشنایان شما در سطح‌های خوب و انسان‌های موفقی هستند. به شما تبریک می‌گویم چون در فرکانسی قرار گرفتید که این انسان‌ها در کنار شما هستند. قرار گرفتن در چنین موقعیتی باعث می‌شود که شما هم در مسیر موفقیت قرار بگیرید. پس به جای حسادت نمودن به آنها تلاش نمایید که از رازهای موفقیت آنها استفاده نمایید و شما هم به سبک خودتان موفق شوید.

مقاله پیشنهادی: ترفندهای استفاده از قانون جذب

 

من زمانی یک فیلمی ساختم و به جشنواره‌ای فرستادم. در همان جشنواره فیلم‌هایی که بود همه آنها در سطح پایینی قرار داشت و زیاد خوب نبودند. یکی از دوستانم به من گفت: در جشنواره‌ای فیلم فرستادید که مطمئن هستید اول می‌شوید. من به او گفتم که اینجا جای من نیست. به خاطر اینکه من نمی‌خواهم قهرمان کارگردان‌ها در این سطح از جشنواره باشم یا با این کارگردان‌ها قابل مقایسه باشم. من می‌خواهم در جایگاه‌هایی که همه آدم‌های موفق در آن قرار دارند و فیلم‌های فوق‌العاه ای است، قرار بگیرم . اگر آنجا بدرخشم همان جا برای من ارزشمند است. به این جمله خیلی خوب دقت کنید.

در رابطه‌هایی که برقرار می‌کنید از نزدیکترین افراد تا افرادی که آشنایی چندانی با شما ندارند، به طور اتفاقی آنها را دیده‌اید و باید و با آنها رابطه‌ای حتی کوتاه‌مدت برقرار کنید، احترام و ارزش قائل شوید. هر رابطه‌ای که شکل می‌گیرد باید دو سویه باشد. بنابراین در ابتدا لازم است برای فرد مخاطب ارزش قائل شوید و به دیدگاه‌ها و نظراتش احترام بگذارید حتی اگر تفاوت‌هایی با شما دارد. پس از آن او نیز تحت تاثیر رفتار محترمانه شما قرار خواهد گرفت و پاسخ شما را به همان شیوه خواهد داد. اما نکته مهمی وجود دارد این است که باید شخصیت و افکار خودتان را نیز محترم بدانید. در صورت وجود تفاوت‌های جزئی یا بارزی که میان شما و سمت دیگر رابطه وجود دارد برای هر دو ارزش قائل شوید.  

همیشه یاد شما باشد که فوق‌العاده قوی هستید. سازنده یک محصول خود قیمت روی محصولی که ساخته است را انتخاب می‌کند. خود شما یک محصولی ساختید و قیمت آن را 3 هزار دلار می‌گذارید. این چیزی است که فکر می‌کنید ارزش دارد. دوست من قیمت شما چقدر است؟ خود چه قیمتی را روی خودتان می‌گذارید؟ زمانی که خود را با بقیه مقایسه می‌کنید. زمانی که شروع به حسادت کردن می‌کنید که فلان شخص به این یا آن موفقیت رسید. شما اصلاً هیچ ارزشی به خود ندادید. همین باعث می‌شود که خود را فراموش کنید. وقتی جلوی آینه می‌ایستید دقیقاً خود را می‌بینید. پس به خود ارزش دهید. چون فوق‌العاده ارزشمند هستید و همه به شما در زندگی نیاز دارند. شما باید اینگونه فکر کرده و این طرز فکر را داشته باشید. از اینکه زاویه دوربین را به زندگی و کارهای بقیه افراد، بر روی کارهای کوچک خود و بر روی موفقیت‌های خود بگذارید. به جای آن این همه انرژی را در زندگی خود بگذارید. چون واقعاً انسان ارزشمندی هستید. اگر واقعاً خود لیاقت و جایگاهتان را بدانید.

 

 

از شما می‌خواهم که با خود صادق باشید، در زندگی شما الآن چه کسی وجود دارد که شما به او حسادت می‌کنید؟ کمی خوب فکر کنید! اسامی آنها را لیست کنید! الآن وقت آن است که به آنها زنگ بزنید و از آنها دلجویی کنید و در آغوش بگیرید و به آنها احساس محبت دهید. دوست خود داشته باشید. من همین الآن می‌خواهم که احساس حسادت را تبدیل به احساس دوست داشتن کنید.

یک قانونی در کائنات است زمانی که چیزی را دوست داشته باشید. همان مورد به سمت شما می‌آید و آن را جذب می‌کنید. زمانی که از چیزی بدتان بیاید. همان تشدید شده و بزرگ می‌شود و از دست می‌دهید کمی به این جمله فکر کنید. اگر ترس این را دارید که عقب بمانید یا یک چیزی را از دست دهید. شخصی را از دست دهید، موقعیتی را از دست دهید. باور کنید که از دست می‌دهید. ترس از هر اتفاقی دقیقاً مصداق افتادن همان اتفاق به سمت خود شما است. گرچه این قانون کمی دردناک و سخت است. ولی می‌توانید از این قانون بخوبی استفاده کنید، می‌توانید به موارد مثبت فکر کرده و به اهداف خود فکر کنید که آنها خلق شوند. می‌توانید ترس خود را به تمام کائنات داده و ببینید که چه اتفاقی می‌افتد. آن آدم‌ها و شغل خود را از دست می‌دهید و در زندگی خود عقب‌می‌افتید. اگر شروع به مقایسه با خانم یا آقای فلانی در سن 35 سالگی کردید و به خود از این مقایسه گفتید که بله بزرگترین بازنده زندگی خود هستید. بزرگترین کسی که زندگی خود را از دست داده مطمئناً به پایین‌ترین سطح آنها می‌آیید. زیرا دارید به آنها تمرکز کرده و روی همان موارد  فکر می‌کنید و در کائنات هم به دنبال این می‌گردید که بله من بدتر از آنها هستم و به تبع جذب می‌کنید.

مقاله پیشنهادی: قانون جذب چیست؟

 

دوست خوبم دقیقاً باید به چیزی که دقیقا می‌خواهید. تمرکز به چیزی که می‌خواهید باور داشته باشید. زمانی که به فردی حسادت می‌کنید به هر دستاوردی که داشته آن را برعکس کنید. خیلی هم آن را دوست داشته باشید. حتی تشویق کرده و بگویید که چقدر فوق‌العاده هستید که توانسته‌اند این دستاوردها را به دست بیاروند. موفقیت‌ها را کسب کنند و بگویید که از صمیم قلب برای او خوشحال هستید. در ادامه ببینید همان آدم‌ها برای شما چه می‌کنند. حداقل این است که انرژی منفی شما به کائنات فرستاده نمی‌شود و در بهترین حالت همان آدم به سمت شما می‌آید. هر کمکی که بتواند برای شما انجام می‌دهد. حس کمک کردن در درون همه آدم‌هاست. زمانی که چیزی را دوست دارند اصولاً می‌خواهند به بقیه هم یاد دهند به همین علت است که میلیون‌ها کتاب در سراسر جهان  نوشته شده و می‌شود.

دوست من اگر نویسنده کتاب‌ها فقط به خاطر پول کتاب می‌نوشتند. راه‌های دیگری هم بود که بتوانند ثروتمند شوند. راه‌های دیگری بود که بتوانند امرارمعاش کنند. ولی یک حس درونی در نویسنده است که دوست دارد که اطلاعات آن را بقیه بگوید. این خیلی ارزشمند است و شما هم سعی کنید که به آن فرکانس بروید. از فرکانس این که همه چیز مال شما است و همه چیز متعلق به فردی دیگری است و کسی نمی‌خواهد چیزی را با فرد دیگری به اشتراک بگذارد از این فرکانس بیرون بیایید و حسادت را تبدیل به دوست‌داشتن کنید. دوست من توصیه‌ای که برای شما دارم اینکه سعی کنید که کتاب را جز اساسی در زندگی خود قرار دهید هر هفته یک کتاب مفید و عالی بخوانید. امیدوارم که این موراد را اجر کنید وذمطمئن باشید که می‌توانید و لایق بهترین‌ها هستید.

با سپاس فراوان از شما دوست عزیز، امیدوارم بیشترین بهره را از مطالب مقاله چگونه حسادت خود را از بین ببریم؟ برده و شاهد اثرات آن در بهبود زمان‌بندی خود بوده و آن‌ها را از طریق ارسال کامنت با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

موفقیت شما روزافزون

حسین عزت خواه ، مدرس موفقیت و کارآفرین

چگونه احساس حسادت را از بین ببریم

تا به حال به خرید محصولات فیزیکی از کارخانه های چینی با قیمت بسیار مناسب و فروش آن در یک مارکت پلیس بزرگ و جهانی مانند آمازون فکر کرده اید؟ بیزینسی که با آزادی از المان زمان و مکان مسیر یک کسب درآمد 24 ساعته و دلاری را برای شما فراهم می کند. هر چند کار آسانی به نظر نمی رسد اما اگر راهنمای جامع و گام به گام در این خصوص وجود داشته باشد، مسیر خیلی آسان تر و سریع تر طی می شود. تماشای ویدیوهای معرفی بیزینس آمازون شاید نقطه عطف زندگی و کسب و کار شما باشد. پس این پیشنهاد را از دست ندهید.

 

 

 

شما هم میتوانید نظر خود را در رابطه با این مطلب برای ما ارسال نمایید.

برای ارسال نظر باید عضو سایت باشید، اگر قبلا در سایت ثبت نام کرده اید اینجا را کلیک کنید.

حسادت در حد کمش می تونه به پیشرفت ما کمک کنه فقط باید مواظب باشیم حدشو رعایت کنیم.

درود به شما هدیه عزیز
با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما
امیر کرندی هستم از تیم پشتیبانی عزت خواه دات کام

نکته بینی و حسن نظر شما قابل تحسین است و از اینکه با دقت هر چه تمام تر ما را دنبال کرده و نظرات خود را با ما در میان می گذارید، از شما سپاسگزاریم.

شاد و پیروز باشید.

لطفا شکیبا باشید !

پایان لیست نظرات

آدرس :
اصفهان، شاهین شهر، بلوار امام، خیابان نظامی،
نبش فرعی 6 شرقی، ساختمان قلب شهر، طبقه دوم، واحد 3

شماره تلفن ثابت دفتر ایران :

031-45248985
031-45270622
031-45270633

دوره جامع فروش در آمازون دوره آربی به همراه پاراسل زندگی ( آربی اکسترا )

شما می توانید در مورد واکنش یک فرد، در قبال خوشحالی و موفقیت بقیه افراد، توضیح بدهید؛ برای بسیاری از ما به نظر می رسد در قبال اینکه بقیه افراد کارها را نسبت به ما در زندگیشان بهتر انجام میدهند، ما به مخاطره می افتیم. برای ما دشوار است که برای آنها خوشحال شویم، اما در عوض احساس حسادت و غبطه خوردن در ما به وجود می آید. حسادت، یک نوع محافظت از خود است و ما می توانیم بر تمام انواع موفقیت ها حسادت کنیم، صرفا به این دلیل که ما هنوز در زندگی خود به آنها دست نیافته ایم.

بر اساس یک مطالعه، احساس حسادت و غبطه خوردن، به ویژه برای کسانی که زمان زیادی را در رسانه های اجتماعی، مانند فیس بوک و توییتر صرف می کنند، بسیار قوی و زیاد است. ما امروزه در یک دنیای بسیار حسود زندگی میکنیم و به نظر می رسد هر موفقیت و خوشبختی افراد مورد بررسی و تحسین قرار گرفته می شود، چه در مورد ورزشکاران، و یا نوازندگان، و یا بازیگران و یا هر نوع افرادمشهور دیگر 

بعضی از مواقع، برای ما سخت است که متنفر نباشیم، برخی از روانشناسان حتی می گویند ما مشغول تجربه احساساتی مانند حسادت و غبطه خوردن هستیم به عنوان یک پاسخ طبیعی در مورد وضعیت اجتماعی درک شده در “رتبه بندی اجتماعی” هستیم. اما یک کلید وجود دارد و در نهایت یک درک و آن هم قضاوت شماست، که خودتان نسبت به شخص دیگری انجام میدهید و با اینکه، حسادت ممکن است پاسخ طبیعی بسیاری از مردم باشد، اما لزوما سالم و سودمند نیست.

حسادت طبیعی است، حسادت، اتفاق می افتد پس در مورد احساساتتان صادق باشید. صادقانه بگویید که کمی احساس حسادت، زمان هایی که می بینند مردم کارهایی را انجام می دهند که شما آرزو میکنید که ای کاش شما هم میتوانستید،می کنید.چگونه احساس حسادت را از بین ببریم

به خودتان یادآوری کنید، که هر شخصی در راه متفاوتی از زندگی قرار دارد همه ما برخی نقاط قوت و ضعف داریم، اما آنها ما را به عنوان یک فرد کامل تعریف نمی کنند.ارزش خودتان را بدون نیاز به احساس «برتری» به کسی ببینید.

حقیقت این است که، شما به شدت احساس قدرت می کنید، زیرا کسی کاری را انجام داده که شما نتوانسته اید که می تواند حسادت را به همراه داشته باشد، اما می تواند الهام بخش و انگیزه بخش نیز باشد. به جای تحقیر کردن کارهای بقیه، با خودت فکر کن که “اگر آنها توانسته اند انجام دهند، من هم می توانم!”

تعریف کردن از موفقیت افراد را به یک عادت تبدیل کن، حتی اگر آنها را دوست ندارید با آنها جشن بگیرید و از خوشحالی آنها، خوشحال شوید. این کار بسیار سالم تر است و استرس خیلی کمتری دارد، نسبت به متنفر بودن.

واقع بین باشید و درباره احساس حسادت در وجودتان به درستی قضاوت کنید. برای بیشتر افراد حسادت مقطعی و زودگذر است اما گاهی اوقات آنقدر شدید می شود که شادی و نشاط زندگی را نابود می کند پس برای جلوگیری از نابودی سعی در تقویت اعتماد به نفس خود داشته باشید.

بعد از تقویت اعتماد به نفس خودتان را از گذشته بیشتر دوست داشته باشید و به خود ارزش قائل شوید. با کمی فکر کردن حتما می توانید خودتان را بهتر بشناسید و توانایی های تان را به اوج برسانید.

کارشناسان می گویند حتی اگر تصور می کنید همای سعادت روی شانه های یکی از نزدیکان تان نشسته، باز هم نمی توانید به طور قاطع بگویید او کاملا خوشبخت است. خوشبختی واژه ای است که خیلی از ما برای داشتن آن به دیگران حسادت می کنیم در حالیکه باید بدانیم بدون حسادت به دیگران هم می شود خوشبخت بود.

هرگز و به هیچ وجه خودتان را با دیگران مقایسه نکنید چون این کار حسادت شما را تقویت می کند. همیشه شرایط را با توجه به استعداد و توانایی های خودتان بسنجید و از اینکه شبیه دیگری نیستید، ناراحت نباشید و بهتر است به جای مقایسه به نیروی درون تان اعتماد کنید و حسرت به دل زندگی دیگران نباشید.

از پدر و مادر بزرگها بارها شنیده ایم که باید قدر نعمت ها و داشته های تان را بدانید و همیشه شکرگزار باشید و اگر در زندگی چیزی را به دست نیاورده اید شاید به اندازه کافی تلاش نکرده اید، باید بدانید که به هر حال حس حسادت سودی برای شما ندارد.

ممکن است دلیل و ریشه حس حسادت شما نارضایتی از وضعیت موجود باشد، ممکن است وضعیت ایده آلی را در ذهن تان تعریف کرده باشید و چون به آن نمی رسید، به افرادی که ایده آل های شما را دارند، حسادت کنید.

 

اختلال دو قطبی، اختلالاتی در مغز است که باعث تغییرات شدید خلق و خو و و…

فروش ساعت های هوشمند در بازار بسیار داغ است. ساعت هوشمند برای بسیاری ا…

مهم ترین نکات طراحی دکوراسیون داخلی

نکته اول : اتاق ها را بیش از حد…

اخیراً سامسونگ از یک مدل جدید در میان پرچمداران خود رونمایی کرد که اول…

اختلالات دو قطبی (افسردگی شیدا…
چگونه احساس حسادت را از بین ببریم

تاریخچه ساعت های هوشمند

چند پیشنهاد برای دیزاین و طراح…

گلکسی S20 FE، کادوی اقتصادی سا…

تشخیص سریع سکته قلبی و درمان آ…

تاثیر مصرف پروبیوتیک ها بر سلا…

فشار خون بالا و نارسایی کلیه ه…

راه-های جلوگیری از پپوکی استخو…

تعامل انسان با همنوعان در مفات…

چگونه می توانیم یک محیط کاری ش…

حسادت یک واکنش رفتاری است و تقریبا از سنین کودکی در فرد آغاز می‌شود و ممکن است تا بزرگسالى نیز ادامه یابد. در تجربه‌ی حسادت، نوعى ترس وجود دارد و فرد احساس می‌کند که دیگری موقعیت وى را به خطر انداخته و یا احراز کرده است. به عنوان مثال، گاهی موفقیت یک همکار ممکن است احساس حسادت را در شما بیدار کند و با خود بیندیشید که چرا من نتوانستم به این موفقیت برسم.

حسادت یک احساس نکوهیده‌ی غریزی است و اثرات منفی زیادی را به همراه دارد. اما در زمان بروز حسادت چه باید انجام داد و چگونه می‌توانیم احساس حسادت خود را از بین ببریم، در این مقاله به طور مفصل در مورد موضوع حسادت صحبت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: نقش جملات انگیزشی بر سبک زندگی ما

کیت بالستریری، روان‌شناس معروف در حوزه‌ی رفتارشناسی می‌گوید: حسادت و غبطه ‌خوردن دو شاخه‌ی متفاوت از یک درخت هستند، ولی احساس حسادت با ترس و احساس غبطه با ناراحتی و رنجش همراه است.

معمولا دو کلمه ی حسادت و غبطه، به ‌جای هم به کار می‌روند، ولی اگر به تفاوت معنایی این دو پی ببریم بهتر می‌توانیم احساس خود را شناخته و درک بهتری از آن داشته باشیم.

غبطه خوردن به این معناست که اگر فردی از موقعیت خوبی برخوردار است ما نیز بخواهیم همانند آن را داشته باشیم و حسادت به این معناست که ما تمایل داریم و می‌خواهیم که دیگری که صاحب‌ نعمت است، بی‌ نصیب شده و فقط ما آن نعمت را داشته باشیم.

به این مثال توجه کنید، یکی از دوستان شما با جمعی از دوستان جدید شما آشنا می‌شود و این موقعیت باعث حسودی در شما می‌شود. زیرا می‌ترسید که ارتباط با شما برای آن ها به اندازه گذشته اهمیت نداشته باشد. اما همین دوست شما در شغل خود ترفیع می‌گیرد و این درحالی است ‌که شما همان مسئولیت ‌های قبلی و تکراری را بر عهده دارید، این موقعیت باعث می‌شود که شما به دوست خود غبطه بخورید.

 یادگیری روش های کنترل چنین احساسات منفی برای هر فردی ضروری است، زیرا سلامت روان را تهدید می‌کند. اگر فرد بیش از حد خشمگین و تحریک‌پذیر باشد و در مقابل کوچک ‌ترین مسائل، عکس‌العملی پرخاشگرانه از خود نشان دهد، به این معناست که احساسات منفی این فرد در بالاترین حد خود قرار دارند. ولی موضوع خوب در این زمینه وجود دارد وآن  این است که شما می توانید به خوبی بر آن غلبه کرده و به عنوان ابزاری برای پیشرفت استفاده کنید.

بدون شک، حسادت ورزیدن یک عامل ویرانگر است و بیش از همه، صاحب آن را نابود می‌کند. در اینجا نکاتی پیشنهاد می‌شود که شما می‌توانید با توجه به موقعیت های مختلفی که در آن قرار دارید، هر یک از آنها را که اثربخش تر است، بکار بندید.

یکی از نکات مفید برای شما این است که ابتدا وجود حسادت را در خود بپذیرید تا بتوانید به خوبی آن را کنترل کنید. زیرا زمانی که آن را انکار می‌کنید، دلیلی برای کنترل و یا از بین بردن احساس حسادت نخواهید داشت. بهتر است بپذیریم که همه ‌ی انسان ‌ها مستعد حسادت ورزیدن هستند.

ممکن است شما در محیطی قرار داشته‌اید که مدام با دیگران مقایسه ‌شده‌اید و اطرافیان از شما انتظار داشته‌‌اند که شبیه فلانی رفتار کنید. به عبارتی تلاش های شما همواره در سایه‌ی توانمندی ‌های فرد مذکور از بین رفته و یا نادیده گرفته شده است. طبعا این شرایط، زمینه را برای بروز حسادت در شما تقویت نموده است. برای مقابله با این معضل، ابتدا بپذیرید که دچار حسد هستید و در قدم بعدی این باور را در خود تقویت کنید که هر فردی توانمندی‌ خاص و منحصر به ‌فردی دارد.

روش دیگر برای مهار حسودی این است که با خود بیندیشید و اطمینان داشته باشید که آنچه ‌بایستي به شما برسد، در نهایت خواهد رسید. ما انسان‌ ها نقش یک واسطه و مامور را داریم و اگر نقش خود را به‌ خوبی ایفا نکنیم و آن را از دیگران دریغ ورزیم، بی ‌شک کسی دیگر هست که به جای ما این کار را انجام خواهد داد. در این میان، تنها ما صلاحیت خود را زیر سوال برده‌ایم. لذا تا می‌توانید آموخته‌ ها و تجربیات‌ خود را بدون بخل و فضل‌ فروشی، در اختیار دیگران قرار داده و با آن ها به اشتراک بگذارید.

اگر احساس می‌کنید که کسی به شما حسادت می‌کند، به این معناست که تصور می‌کند شما صاحب یک توانمندی برجسته هستید. در این شرایط، به جای تلافی و رفتاری کینه توزانه، هیچ روشی بهتر از این نخواهد بود که با برقراری ارتباط مثبت، موقعیتی فراهم کنید که بتوانید از توانمندی ‌ها و حمایت‌ های وی بهره‌ مند شوید و تلاش کنید تا به او کمک کنید و در زمان دشواری و مشکلات، گره از کار او بگشایید. به این صورت، زمانی که نام شما و یاد و خاطره ‌تان برایش زنده می‌شود، به جای کینه ‌توزی و عداوت، شما را با آن ویژگی یا عملکرد مثبت به یاد می‌آورد.

از انباشته شدن احساسات ناخوشایند بپرهیزید، به یاد داشته باشید وقتی حسادت بر ما غلبه کند، دیگر نمی‌توانیم کنترل رفتار خود را در اختیار داشته باشیم و ممکن است حرفی بزنیم و یا کاری کنیم که بعدها از این رفتار خود پشیمان ‌شویم و حتی ندانیم که چرا چنین  واکنشی از خود نشان دادیم.

هرگز توانایی ‌های فرد مقابل را با ناتوانی ‌های خود مقایسه نکنید و بدانید که شما هم بهره‌ مندی ‌های خاص خود را دارید. سعی کنید فهرستی از توانایی ها و مهارت های خود را بنویسید و با مرور این فهرست، تصویر قدرتمند تری را برای خود ترسیم کنید. با خودتان بگویید: هریک از این توانایی ‌ها و نعمت‌ هایی که دارم، مختص به من است و با تلاش و کوشش فراوان بدان دست یافته ام. من داشته های خود را دارم و دیگری هم داشته های خود را از این جهان بیکران دارد و هیچ لزومی بر حسادت من به دیگری وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: چطور خوش صحبت باشیم و دوست پیدا کنیم؟

تمرین تکنیک‌‌ تفکر- توقف : در زمان هجوم احساسات منفی و دست و پنجه نرم کردن با آن، مدام با خود درگیریم و مغز ما میلیون‌ ها نظریه را بررسی و تحلیل می‌کند و به دنبال مقصر موضوع است. بدانید که اصلا مهم نیست که چه کسی مقصر است و بدان فکر نکنید و در عوض تکنیک ‌های توقف ـ تفکر  را به کار برید، در این شرایط و برای کنترل حس منفی حسودی با صدای بلند با خود بگویید بس کن … (اسم خودتان). بدانید که این تمرین، بهترین روش برای برگشت به دنیای واقعی و حفظ آرامش است.

توجه به  درون خود: هنگام حسادت، بدن ما عکس العمل های متفاوتی نشان می‌دهد و غالبا فشار خون، ضربان قلب، تعرق و ریتم تنفس ما سطحی ‌تر و سریع ‌تر می‌شود.

تخلیه انرژی اضافی: برای اینکه بتوانید تصمیم درست و آگاهانه‌ بگیرید باید از ‌لحاظ جسمی سالم و تندرست باشید. زمانی‌که انرژی بدن بالا می‌رود، به ‌دنبال راهی برای تخلیه آن است. پس باید سعی کنیم تا سطح انرژی خود را تنظیم کنیم. انجام حرکات ورزشی، رفتن به باشگاه و حتی یک دوش آب گرم کمک می‌کند سطح انرژی خود را متعادل کنید. در نتیجه، با ذهن بازتری موقعیت را بررسی نموده و حسادت خود را کنترل خواهید کرد.

مشخص کردن واقعیت‌: زمانی ‌که احساس حسادت‌ در شما کاسته شد، زمان آن می‌رسد که با خودتان روراست باشید و مرز بین آنچه که واقعیت است را با تصورات ذهنی تان مشخص کنید. گاهی اوقات موضوعی که مدام با خودتان مرور می کنید، واقعیت ماجرا نیست، بلکه فقط برداشت شخصی شما از آن است. موضوعات ساخته ‌و پرداخته ی ذهن‌ خود را بشناسید تا دچار عذاب و احساس منفی حسادت نشوید.

یافتن موضوع آزار دهنده : گاهی احساس حسادت به شما هشدار می‌دهد که جایی از روابط شما دچار نقص است. به همین دلیل نباید احساسات خود را نادیده بگیرید و آنها را دفن کنید. گاهی حسادت به اتفاقی در گذشته ی شما مربوط است نه به آنچه در حال حاضر وجود دارد. بنابراین سعی کنید که درباره ریشه حسادت  خود جست‌ و جو کنید.

درمان حسادت و درس گرفتن از آن: حسادت به عنوان یک راهنما به ما نشان می‌دهد که در کدام زمینه ‌های زندگی نیاز به پیشرفت داریم. (همان چیزی که موجب برانگیختن حسادت ما شده است) این زمینه ‌ها می‌توانند پیشرفت احساسی، جسمی، مالی، تحصیلی و حرفه‌ای را شامل شوند. به عبارتی، به ‌جای حسادت به روابط اجتماعی همکارتان، بهتر است روابط اجتماعی خود را قوی ‌تر کنید و یا اقدام به همکاری در یک پروژه خلاقانه و جدید کنید تا دستاوردهای دوستان‌ تان باعث حسادت ورزیدن در شما نشود.

در نهایت باید بدانید که نمی‌توانید از بروز احساس حسادت جلوگیری کنید، اما با راهکارهای معرفی ‌شده می‌توانید تا حدود زیادی واکنش ‌های ناشی از این احساس منفی را کنترل نموده و رفتارهای خود را بهبود بخشید.

بیشتر بخوانید: 14 مانعی که قاتل انگیزه‌ی شما هستندچگونه احساس حسادت را از بین ببریم

احساس حسادت به ‌راحتی در ما رشد می‌کند. زیرا انسان طبیعتا تمایل دارد خودش را با دیگران مقایسه کند، چون برای زنده‌ ماندن و پیشرفت در این محیط رقابتی، عملکرد بهتر نسبت به دیگران ضروری است. اگر چه حسادت نسبت به دیگران طبیعی به ‌نظر می‌رسد، اما این حس بیش از آنکه مثبت و مفید باشد،‌ مضر است. بسیاری از ما قبول نمی‌کنیم که چنین احساسی در ما هم وجود دارد، اما حسادت غالبا پنهانی و زیرپوستی رشد می‌کند و همه ‌ی ما حسادت به شخص دیگر را تجربه کرده‌ایم.

زمانی که حسادت بروز می‌کند، همه‌ ی ذهن‌ تان را درگیر می‌کند. حسادت در توانایی تفکر و عملکرد شما دخالت می‌کند و انرژی شما را به ‌جای تلاش برای رسیدن به موفقیت های بیشتر، بر روی نداشته ‌ها صرف می‌کند. حسودی باعث می‌شود که فرد پیشرفت‌ ها و دستاوردهای خود را نبیند، زیرا تمام تفکرش معطوف به چیزی است که فرد دیگر دارد و به یکباره تمام انرژی و انگیزه‌ ی خود را از دست می‌دهد.

این عده از افراد، درباره ‌ی  تلاش و زحماتی که رقبایشان  متحمل شده‌اند تا به آن مرحله از موفقیت دست یابند، هیچ توجهی نمی‌کنند. حسادت باعث می‌شود که افراد نقاط قوت خودشان را نمی‌بینند و همچنین نمی‌توانند نقاط ضعف دیگران را نیز ببینند.

اگر وقت خود را هدر داده و صرف حسادت به دیگران بکنید و باور داشته باشید که آن ها افراد تاثیرگذارتر و محبوب تری هستند، راحت ‌تر ارتقای شغلی می‌گیرند و بهتر مسائل را حل می‌کنند، هرگز نمی‌توانید در زندگی تان پیشرفتی داشته باشید. کسی که وقت خود را صرف غصه خوردن درباره‌ ی موفقیت ‌های دیگران می‌کند، نمی‌تواند ظرفیت ‌های خودش را ببیند و یا افزایش دهد. این چرخه همچنان ادامه می‌یابد و آدم حسود هرگز  به احساس رضایت درونی دست نمی‌یابد و از موقعیت خود راضی نمی‌شود.

باید بدانید که واقعیت این است، در اطراف شما  همیشه آدمی وجود دارد که باهوش ‌تر، بهتر یا قوی ‌تر از شما  است. حسادت انسان را محکوم به سبکی از زندگی ‌می‌کند که در آن همیشه باید چشم به بیشتر داشت. آدم حسود هرگز احساس آرامش و شادی را تجربه نمی‌کند.

به ‌جای حسادت به داشته های دیگران، به آنچه که خودتان دارید، تمرکز کنید. هر آدمی حتی خوش بین ترین فرد نیز ممکن است دچار احساس حسادت شود. به عبارتی باید گفت از هیچ فردی دور نیست که دچار وسوسه‌ی حسادت شود، مهم است که بتوان آن را شناخته و مهار نمود.  سعی کنید زمانی که با حسادت مواجه می‌شوید، هدف و خواسته های خود را مرور کنید. انگیزه ی پیشرفت و موفقیت را در خود افزایش دهید و به دنبال آن باشید تا به دستاوردهای بیشتری برسید.

زمانی که بر روی اهداف خود تمرکز دارید و برای پیشرفت خود کار می‌کنید و دانستن این موضوع که واقعا چه می‌خواهید، بهترین انگیزه برای شماست و میزان حسادت را نسبت به داشته ‌های دیگران در شما دفع می‌کند.

رهایی از  حسادت، شما را از تمایلات غیر واقع ‌بینانه و بیهوده نجات می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا  پیشرفتی که تا به حال داشته اید و زمینه ‌هایی که باید در آنها رشد کنید و ادامه دهید را بهتر تشخیص دهید و به این صورت، به ‌جای مقایسه مداوم  خود با داشته های دیگران، بر روی شایستگی ‌های خود تمرکز خواهید نمود.

رهایی از احساس حسادت، نه‌ تنها برای متمرکز شدن روی مسائل مهم ضروری است، بلکه  جریان زندگی را  برای شما بسیار لذت ‌بخش‌ تر و خوشایند تر می‌کند. هر زمان حس کردید که نسبت به موفقیت ‌های دیگران حسادت دارید، برنامه ی زمانی خودتان را بازبینی کنید و بدانید که در تلاش برای رسیدن به بالاترین میزان دستاوردهای خودتان استوار و ثابت قدم هستید.  

اگر حسادت را در خود درمان نکنیم، آنگاه ممکن است نا آگاهانه و نا خواسته آن را مثل یک ویروس پنهان و قوی به فرزندان و نزدیکان خود منتقل کنیم.  سعی کنید به جای حسادت ورزیدن، میراث بهتری برای آیندگان خود بر جای گذارید.

اگر حسادت منجر به تلاش برای پیشرفت سریعتر شود جطور؟

آسایش حسود از همه کمتر است. نهج‌الفصاحه

‘+ response.result[i].c[i].text +’

‘+ response.result[i].r[j].text +’

دیدگاه خود را وارد نمایید


با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید

در تماشا وارد شوید تا به ویدیو‌ها و کانال‌های
مد نظر خود دسترسی پیدا کنید

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

یادگیری چگونگی کسب درآمد از وبسایت آمازون شما را با یکی از راه های کسب درآمد سریع و پرسود آشنا می کند. دوره آربی آموزش فروشنده شدن در آمازون تمام نکات و تکنیک هایی که شما برا فروشندگی در آمازون نیاز دارید را به صورت گام به گام به شما آموزش می دهد. جهت مشاوره رایگان با تیم پشتیبانی مجرب و متخصص سایت عزت خواه دات کام (www.Ezzatkhah.com/rb) می توانید از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9  الی 17 با دفتر پشتیبانی تماس حاصل فرمایید. تلفن های دفتر پشتیبانی ایران : 03131311438 و 00989017261256 (واتساپ)

برای ارسال دیدگاه لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.


خرید فرش تا 25میلیون بدون سود و ضامن

کتابهایی که باعث رشد فکری فرزندتان میشود

 

به چه شکل باید با حسادت مقابله و مبارزه کرد؟ حسادت در همه کارها وجود دارد، نه تنها در مورد یک شوهر و چند زن. مراد «حسادت» در تمام معانی است. این یک مرض است، لذا باید یک علاجی برای آن باشد، و باید علاج آن را به شکلی به دست آورد.پاسخ اجمالیحسد روحیه ی خواری و خود کم بینی است که به دنبال آن فرد آرزو می کند که نعمتی را که فرد دیگر دارد، نداشته باشد.برای درمان این روحیه راهکارها زیر پیشنهاد می شود:1. تفکر در مورد ضررهایی که حسد بر روح و روان، دین و آخرت دارد.2. تقویت ایمان نسبت به ذات حق تعالی.3. انجام دادن رفتاری خلاف مقتضای حسادت.4. دعا و راز و نیاز با ذات حق تعالی، که بهترین و موثرترین شیوه برای از بین بردن بیماری ها روحی و روانی است.پاسخ تفصیلیبرای پاسخ به پرسش ریشه های حسد و شیوه های درمان آن، دانستن مطالب زیر لازم است:تعریف حسد؛ فرق حسد با غبطه و غیرت؛ ریشه های پیدایش حسد، شیوه های از بین بردن آن.تعریف حسد: حسد روحیه خواری و خود کم بینی است که فرد حسود در خود می بینید که به دنبال آن آرزو می کند که نعمت واقعی یا خیالی را که فرد دیگر دارد، نداشته باشد، حال چه آن نعمت واقعی یا خیالی را خود داشته باشد و یا نداشته باشد یا به او برسد یا نرسد[1].فرق حسد با غبطه: غبطه روحیه ای است که در پی آن فرد می خواهد نعمت و کمالی را که دیگری دارد، مثل آن را داشته باشد، بدون آن که آرزوی نابودی آن را در دیگری بنماید.[2]فرق حسد با غیرت: غیرت روحیه ای است که به دنبال آن، فرد خواهان نداشتن زشتی و بدی از فرد دیگری است.[3]ریشه های پیدایش حسد:[4]پیدایش حسد، عوامل گوناگونی دارد که هر یک به تنهایی هم می توانند باعث پیدایش حسد شوند، لذا بسته به کمی یا زیادی این عوامل، حسد زدایی از سختی و آسانی برخوردار است. اینک برخی از آن عوامل را تذکر می دهیم:1. خباثت و زشتی باطنی: روحیه عده ای این گونه شکل گرفته است که نمی توانند دارایی مادی و معنوی را در دیگری ببینند.2. احساس تهی و خواری کردن[5]: یعنی چون در خود احساس خواری و کوچکی می کند، نمی تواند کمال یا خوبی ای را در دیگری ببیند.3. روحیه خود خواهی و خود ستایی: چون می خواهد فقط خودش مورد ستایش باشد و مشهور گردد، نابودی عوامل آنها را در دیگری خواهان است.4. روحیه دشمنی: چون نسبت به فرد مورد حسادت، دشمنی دارد، نمی خواهد دارایی ها و زیبایی های او را ببیند.شیوه های درمان حسادت:[6]1. فکر کردن در ضررهایی که حسد بر روح و روان دارد: چون حسود همواره در غم و غصه خواهد بود، زیرا نعمت های الاهی نسبت به دیگران هم همیشگی است و هم بی شمار و او در این آتش نگرانی و افسردگی می سوزد.2. فکر کردن در مورد ضررهایی که معصومین (ع) برای دین و آخرت حسود بیان کردند که برخی از آنها را بیان می کنیم: حسد آفت دین، از بین برنده ایمان، باعث خروج از ولایت و دوستی ذات حق تعالی، دشمنی با کارهای خداوند، موجب عدم قبولی طاعت و توبه و شفاعت، و از بین برنده خوبی ها و منشأ بسیاری از گناهان است. [7]3. تقویت ایمان نسبت به ذات حق تعالی و صفات و افعال او، و این که او هر دارایی، خوبی و زیبایی روحی و دنیوی و اخروی که به هر فردی داده است به خاطر رحمت، عدالت، حکمت و امتحان می باشد و بداند که اگر فردی از آنها بی بهره است بر اساس حکمتهای الهی مانند امتحان و یا بالابردن درجات روحی و اخروی و…است.4. بدست آوردن روحیاتی که در ضدیت با منشأ حسد هستند؛ یعنی به جای زشتی باطنی، پاکی و گستردگی درونی داشته باشد. به جای احساس تهی و کوچکی از دارایی دیگران، عزت و کرامت نفس داشته باشد؛ به جای خود خواهی و خود ستایی، خدا خواهی، خداشناسی و فروتنی؛ و به جای دشمنی، دوستی با دیگران را پیشه خود سازد.5. رفتاری خلاف مقتضای حسادت انجام دهد: به جای نگرانی خوشحالی؛ به جای ترش رویی، خوش رویی و به جای بدگویی، تعریف نماید به گونه ای این نوع رفتار ها ادامه یابد که مایه دوستی و مهربانی شود.6. راز و نیاز داشتن با ذات حق تعالی، که هم بی نیاز است و هم بی نیاز کننده؛ راز و نیاز ، بهترین و موثرترین شیوه برای از بین بردن بیماری ها روحی و روانی مثل حسادت می باشد. امام سجاد زین العابدین و سید الساجدین (ع) در راز و نیازش با ذات حق تعالی،عرضه می دارند: خداوندا به تو پناه می برم از طوفانی شدن حرص و شعله ور گردیدن خشم و غالب شدن حسادت[8].[1] چهل حدیث امام خمینی ره، ص 105، معراج السعادة مرحوم نراقی، ص 347، کیمیایی سعادت غزالی، ج 2، ص 126.[2] معراج السعادة، ص 347؛ در خصوص ارزش غبطه رجوع شود به کتب اخلاقی و تفاسیر قرآن ذیل آیات: مطففین، 26، حدید، 21‌ و مائده، 48.[3] همان.[4] نک: کیمیای سعادت و معراج سعادت، بحث حسادت.[5] امام خمینی حسد را همین روحیه،و ذل نفس،‌ می دانند. نک: چهل حدیث، ص 107.[6] همه این شیوه ها و با شیوه های دیگری تحت همین عناوین و یا عناوین دیگر در همین کتاب های اخلاقی ذکر شده و ذکر نشده،‌ بیان شده اند.[7] برای اطلاع بیشتر، نک: کافی،ج2، ص307؛ وسائل الشیعه،ج15، ص366؛ مستدرک الوسائل،ج12، ص20 و کیمیای سعادت و معراج سعادت، بحث حسادت.[8] «اللهم انی اعوذ بک من هیجان الحرص و سورة الغضب و غلبة الحسد». صحیفه سجادیه،ص56، کان من دعائه (ع) فی الاستعاذة من المکاره و سیئی الاخلاق و مذام الافعال.منبع: islamquest.netچگونه احساس حسادت را از بین ببریم

در ادامه بخوانید


خرید مستقیم فرش از کارخانه

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


نظم و زیبایی را به دندان های خود ببخشید


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو


کم شنوایی و ناشنوایی در میانسالان


تعیین جنسیت پیش از بارداری


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


باطل کردن چشم‌زخم و طلسم


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


یادگیری زبان انگلیسی با اینترنت نیم بها


تجویز انواع سمعک نامرئی و هوشمند


اقساط36ماهه لوازم خانگی بدون پیش پرداخت


طرح های 3بعدی کاغذ دیواری برای خرید


بهترین پیشنهادهای خرید برای کتاب کودک

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

The online version of the Iranian daily Hamshahri

فرزانه فولادبند :
نامه ارتقای همکارتان را روی میز می‌بینید و به جای اینکه خوشحال شوید، دلتان می‌گیرد.

وقتی می‌شنوید یکی از دوستان قدیمی‌تان یک خانه بزرگ و زیبا خریده، گلویتان کیپ می‌شود و از شنیدن خبر ازدواج یکی از اقوام که سنش از شما کمتر است، آن‌قدر لجتان می‌گیرد که دلتان می‌خواهد بزنید زیر گریه! اگر این‌طور است، متاسفانه باید بگوییم شما دچار حس ناخوشایند «حسادت» شده‌اید و با این احساس، بیشتر از همه به خودتان آسیب می‌رسانید.

حسادت هم یکی از احساسات انسانی است؛ یک خشم درونی. حسادت از بدو تاریخ همراه انسان‌ها بوده و کمتر کسی است که در زندگی – حتی برای لحظه‌ای کوتاه – دچار این حس نشده یا این حس را از سوی اطرافیان‌اش تجربه نکرده باشد.

انسان‌ها دوست دارند بهتر از دیگران باشند و اگر فرد احساس کند دیگران بهتر از او هستند و خودش در مرتبه پایین‌تری قرار دارد، دچار حسادت می‌شود. چگونه احساس حسادت را از بین ببریم

روان‌شناسان و کارشناسان علوم رفتاری معتقدند عزت نفس و اعتماد به نفس باعث می‌شود فرد در هر شرایطی خودش را ارزشمند بداند و به دیگران حسادت نکند.

حسادت فقط مربوط به مادیات نیست؛ هر چیزی می‌تواند باعث ایجاد حسادت شود. گاهی انسان‌ها در انجام کار خیر و کمک به دیگران هم دلشان می‌خواهد از دیگران بهتر باشند و همین باعث حسادت می‌شود. (کامرانی و افشاری در سریال یک وجب خاک را که یادتان هست!)

چطور حسادت را از خودمان دور کنیم؟همه ما ممکن است گاهی در زندگی دچار حسادت شویم. ارتقای شغلی همکاران، ماشین جدید همسایه یا حتی دوچرخه دوست‌تان ممکن است باعث حسادت‌تان شود.

برای بیشتر افراد، حسادت، احساسی زودگذر و مقطعی است اما بعضی مواقع حسادت آن‌قدر قوی و شدید است که شادی فرد را می‌گیرد و بر روابطش با دیگران تاثیر منفی می‌گذارد. مراحل زیر به شما کمک می‌کند تا بر حس حسادت غلبه کنید.

قدم اول:

به جای اینکه به خاطر احساس‌تان نسبت به دیگران، خودتان را سرزنش کنید، ریشه‌ها و دلایل حسادت‌تان را شناسایی کنید.

روان‌شناسان می‌گویند، حسادت در نتیجه اعمال و رفتار دیگران ایجاد نمی‌شود بلکه عدم اطمینان و اعتماد به‌نفس درونی افراد باعث به وجود آمدن چنین احساسی در افراد می‌شود.

سعی نکنید رفتار خودتان را توجیه کنید. شاید گاهی وقت‌ها بتوانید برای حسادت‌تان دلیل قانع کننده‌ای پیدا کنید اما در اغلب موارد این‌طور نیست.

قدم دوم:

بهترین راه برای اینکه حسادت را از خودتان دور کنید، این است که اعتماد به نفس‌تان را تقویت کنید.

همان‌طور که در مرحله قبل گفتیم، حسادت در نتیجه عدم اطمینان افراد به خودشان ایجاد می‌شود نه رفتار و اعمال دیگران.

برای افزایش  و تقویت اعتماد به نفس‌تان از همین امروز اقدام کنید. کتاب‌های مفید در این زمینه را مطالعه کنید و در صورت لزوم از مشاور کمک بگیرید.

قدم سوم:

از تجربه‌های گذشته درس بگیرید و حسادت را کنار بگذارید.

اگر در گذشته به کسی حسادت کرده‌اید، با دقت بیشتری به آثار منفی حسادت در زندگی‌تان توجه کنید. اجازه ندهید حسادت بر روابط شما با دیگران تاثیر منفی بگذارد.

قدم چهارم:

افراد خانواده و دوستان شما هر چه بیشتر پیشرفت کنند و در زندگی‌شان موفق شوند، بهتر می‌توانند از شما حمایت کنند و اعتماد به نفس‌تان را بالا ببرند؛ بنابراین به جای حسادت، به وجود آنها افتخار کنید.

حسادت به داشته‌های دیگران، شما را عصبی، خشمگین و افسرده می‌کند و همین باعث می‌شود انرژی لازم برای پیمودن راه موفقیت را از دست بدهید و نتوانید پیشرفت کنید.

قدم پنجم:

برای نعمت‌هایی که دارید، شکرگزار باشید و سعی کنید راضی باشید و برای بهتر شدن تلاش کنید.

حسادت وقتی به وجود می‌آید که شخص احساس کند آنچه دارد، کمتر از آن چیزی است که باید داشته باشد.

بنابراین قانع و راضی بودن به آنچه که دارید، می‌تواند شما را از این احساس ناخوشایند دور کند.

قدم ششم:

برنامه‌تان را بر اساس اقدامات تنظیم کنید. یاد بگیرید در لحظاتی که دچار حسادت می‌شوید، قبل از اینکه این حس تمام وجودتان را بگیرد، آن را تجزیه و تحلیل کنید.

به جای فکر کردن به مواردی که حسادت‌تان را برانگیخته، به این فکر کنید که چه ضعف یا کمبودی در وجود‌تان باعث به وجود آمدن این حس شده است.

شخصیت‌تان را رشد دهید. به نقاط مثبت شخصیت‌تان فکر کنید، قدر خودتان را بدانید و ارزش وجود‌تان را درک کنید.

فراموش نکنید شأن شما بالاتر از این است که به دیگران حسادت کنید و با این کار به خودتان آسیب برسانید.

حقوق همشهری‌آنلاین متعلق به موسسه همشهری است

Copyright © 2020 HamshahriOnline, All rights reserved


همشهری محلهDownloads-icon

چگونه احساس حسادت را از بین ببریم
چگونه احساس حسادت را از بین ببریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *