چگونه از دختری درخواست دوستی کنیم

 
helpkade
چگونه از دختری درخواست دوستی کنیم
چگونه از دختری درخواست دوستی کنیم

به دختری در دانشگاه،‌ بین فامیل یا در یک گروه دوستانه، علاقه‌مند شده‌اید و تمایل دارید بیشتر با او آشنا شوید. اما مطرح کردن پیشنهاد آشنایی و دوستی به قصد ازدواج به دختر مورد علاقه همیشه آسان نیست. چرا که اگر رفتار درستی در پیش نگیرید ممکن است از پیشنهاد شما سوءبرداشت شود یا اینکه دختر به طور کلی نظر منفی راجع به شما پیدا کند و شانستان را برای رسیدن به او کاملا از دست بدهید. پس اگر میخواهید بدانید چطور میتوانید به دختری که دوستش دارید پیشنهاد آشنایی به قصد ازدواج بدهید و نحوه درست مطرح کردن این پیشنهاد چیست، در این مقاله با ما همراه باشید و مراحل زیر را بکار بگیرید.

فهرست مطالب

قدم اول این است که میزان تمایل او را بسنجید. اینکه آیا هنگامی که شما در حال راه رفتن هستید به شما توجه می‌کند. آیا چشم در چشم شما نگاه کرده و لبخند می‌زند؟ واکنش‌های مثبت مانند قهقهه زدن، لبخند و حرکت دست در حین صحبت کردن نشانه‌های خوبی است که نشان دهد یک دختر از شما خوششش آمده است. اگر احساس کردید که او اذیت می‌شود، درگیر است یا سکوت کرده، تنها کاری که باید بکنید این است که او را تنها بگذارید. اگر او همیشه دنبال بهانه‌ای برای حرف زدن با شماست این خبر خوبی برای شماست!! چرا یک همکلاسی برای حل یک مسئله ریاضی باید از شما کمک بگیرد؟ خب او به شما علاقه‌مند است! اکنون ما می‌توانیم به مرحله دوم رفته و او را کمی بهتر بشناسیم.

اکنون که از علاقه او به خودتان آگاه شدید، باید او را کمی بیشتر بشناسید. این شناخت بویژه زمانی بکار می‌آید که بخواهید وی را تحت تاثیر قرار داده و علاقه‌تان را دوطرفه کنید .

شما باید به دنبال ایجاد فرصت‌ برای صحبت‌های کوتاه با او باشید. برای مثال اگر به دختر همکلاسی‌تان علاقمند هستید این فرصت‌ها می‌تواند قبل از شروع کلاس برای شما بوجود آید. سعی کنید در کلاس جایی نزدیک‌ به او بنشینید.

چگونه از دختری درخواست دوستی کنیم

باید به چیزهایی که وی به آنها علاقه دارد و چیزهایی که از آنها متنفر است توجه کنید. برای مثال اگر می‌بینید او از بدلیجات دست‌ساز سنتی استفاده میکند، احتمالا به هنرهای دستی علاقه‌مند است. درباره این موضوع از او بپرسید! از پرسیدن سوالات شخصی واهمه نداشته باشید. می‌توانید از او درباره کارتون مورد علاقه دوران بچگی‌اش بپرسید. پرسیدن اینگونه سوالات نه تنها به شما اجازه می‌دهد بیشتر در مورد او بدانید، بلکه توجه او را به این نکته جلب می‌کند که شما به او علاقمند هستید! نکته مهم خیره شدن به چشم‌های اوست. اگر او متوجه شود که شما به جاهای دیگری از بدن او خیره شده‌اید ممکن است نسبت به شما دچار تردید شود.

بسیار مهم است که قبل از مطرح کردن پیشنهاد دوستی، بررسی کنید دختر مورد نظر شما از نظر فرهنگی و خانوادگی چه سبک آشنایی را می‌پسندد. اگر با توجه به شناختی که از او دارید فکر میکنید دختر مذهبی از خانواده سنتی باشد، بهتر است به او پیشنهاد دوستی ندهید حتی اگر قصدتان آشنایی برای ازدواج باشد. زیرا احتمالا این سبک آشنایی با ارزش‌های او سازگار نیست و او بدون معطلی پیشنهاد شما را رد خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با دختر مذهبی بهتر است از طریق خانواده و خواستگاری سنتی اقدام کنید.

در نهایت امروز همان روزی است که قرار است از دختر مورد علاقه‌تان بخواهید بیشتر با هم آشنا شوید!

آراسته بودن شما در حین انجام این کار بسیار مهم است. یک حس خوب از خودتان در محیط اطراف ساخته و با شخصیت درونی خوب خود جلو بروید. دخترها، پسرهایی را دوست دارند که ظاهری آراسته و موجه داشته باشند.

فراهم کردن یک شرایط مناسب برای مطرح کردن پیشنهاد دوستی به یک دختر حول این محور میچرخد که در چه محیطی احساس راحتی خواهید داشت. حتما محیطی را فراهم کنید که بتوانید کاملا حواستان را به هم جمع کنید. برای مثال، یک مهمانی شلوغ که مجبورید با صدای بلند صحبت کنید اصلا شرایط خوبی برای این طرح این پیشنهاد نیست.

در مقابل، یک مکان خاص که برای هر دوی شما معنای خاصی داشته باشد، جای مناسبی برای مطرح کردن پیشنهاد دوستی است، چرا که آن محیط یک حس عاشقانه در شما ایجاد کرده و او متوجه می‌شود که چقدر برای انتخاب آن مکان فکر کرده اید. او متوجه خواهد شد که این پیشنهاد آشنایی از جانب شما، مقطعی و زودگذر نیست که بعدها پشیمان بشوید.

همچنین مهم است که زمانی پیشنهادتان را مطرح کنید که او تنها بوده و کسی اطرافتان نباشد. اجازه ندهید دوستان و عابران اطرافتان توجهشان جلب شده و شما را تماشا کنند و یا کاری کنند که طرف مقابل تحت فشار قرار بگیرد. اگر در شرایط مناسبی پیشنهادتان را مطرح کنید، او هم به شما جواب صادقانه ای خواهد داد. اگر پیشنهادتان را زمانی که تنهاست مطرح کنید، احتمال اینکه به شما جواب مثبت دهد بیشتر است تا اینکه در شرایطی باشد که بداند دوستانش هم در جریان این موضوع و تصمیمی که می خواهد بگیرد باشند و در این مورد قضاوت کنند.

پیشنهاد بیرون رفتن با او را خیلی مهم و حیاتی جلوه ندهید. با اعتماد به نفس بوده و هر کاری که می‌کنید را اتفاقی جلوه بدهید، انگار که آن کار را هر روز هفته انجام می دهید. هر چه کمتر عصبی و دستپاچه باشید لحظات راحت‌تری خواهید داشت. با گفتن یک “سلام!” به او نزدیک شوید و از او بپرسید روزش چگونه میگذرد. شما به یک نسبت درست از اعتماد به نفس و انفعال نیاز دارید. شما نباید خیلی قوی و مسلط وارد صحنه شوید، چرا که او احساس ناراحتی خواهد کرد. مراقب باشید که با یک لحن مناسب با او صحبت کنید. اگر با عجله با او برخورد کنید ممکن است با گفتن جواب منفی شما را ناامید کند.

یکی از فنون آمادگی برای یک مکالمه اضطراب آمیز در نظر گرفتن این نکته است که طرف مقابلتان چه حسی از صحبت‌های شما خواهد داشت. زمانی که می خواهید برای صحبت کردن برنامه‌ریزی کنید احساسات او را هم در نظر بگیرید. عصبی بودن ممکن است باعث شود نتوانید کلمات را خوب ادا کرده و سوال اصلی را بپرسید. بنابراین سر در گم نباشید. شما نباید مکالمه را تمام کرده و به این فکر کنید که آیا او بالاخره پیشنهاد شما را پذیرفته یا خیر. نکته اصلی مطرح کردن درخواست‌ آشنایی این است که سوال اصلی را بپرسید نه اینکه حاشیه بروید. در این حالت، در انتهای صحبت هیچ سو تفاهمی پیش نخواهد آمد.

برای مطرح کردن پیشنهاد آشنایی به دختر مورد علاقه، جملات و عبارات زیر می‌توانند مناسب باشند:

مطرح کردن پیشنهاد در فضای مجازی این صحبت‌ها برای شرایطی که رو در روی دختر مورد علاقه‌تان هستید عالی است. اما اگر مجبور هستید مانند وقتی که از هم دور هستید، درخواست خود را با متن نوشتاری، تلگرام یا واتس آپ مطرح کنید، باز هم نیاز است که صریح و شفاف باشید. اجازه ندهید علاقه‌تان به یک دختر به یک تلفن بازی عجیب و غریب تبدیل شود. درخواست‌تان را خودتان مطرح کنید و از فرستادن واسطه خودداری کنید.

بخاطر داشته باشید، با پرسیدن چنین سوال مستقیمی، دختر ممکن است در همان لحظه نتواند جواب بدهد و نیاز به زمان داشته باشد تا راجع به آن فکر کند. در این حالت صبور بوده و به او یک روز و زمان مشخصی را پیشنهاد دهید تا مجددا به او مراجعه کرده و جواب خود را بگیرید. جملات مناسب برای چنین شرایطی می‌تواند “متوجه هستم که شما برای فکر کردن نیاز به زمان دارید. نظرتان چیست که ما دوشنبه مجدد همدیگر را ببینیم و آن موقع به من جواب بدهید؟” باشد.

اگر جواب او منفی بود، آرام باشید و رفتارتان کماکان دوستانه باشد، صحبت را تمام کرده و او را ترک کنید. نسبت به چیزی که اتفاق افتاده احساس بدی نداشته باشید، آن را به عنوان یک تجربه در نظر گرفته و به این فکر کنید که چگونه می توانید خود را برای دفعه بعدی که دختری چشمتان را گرفت اصلاح کنید.

اگر جواب او منفی نباشد پس قطعا جوابش مثبت! است. حالا از اینکه می توانید با دختر مورد علاقه‌تان بیشتر آشنا شوید خوشحال و هیجان زده هستید، اما شما باید کماکان آرام باشید و خودتان را کنترل کنید. فقط شاد جلوه بدهید، به او بگویید که از اینکه می‌توانید با او بیرون بروید و برای با او بودن برنامه بچینید چقدر هیجان زده هستید!

بهترین مکان برای اولین ملاقات جایی است که شما بتوانید راحت حرف زده، همدیگر را بهتر شناخته و لحظات خوشی با هم داشته باشید. یک ملاقات آرامش‌بخش داشته باشید، جایی که زیاد سر و صدا نباشد و بتوانید به حرف همدیگر گوش دهید. شما باید بتوانید روی او تمرکز داشته باشید، نه محیط اطرافتان. سفارش یک فنجان قهوه یا چای می تواند گزینه خوبی باشد.

باید از او بپرسید چه وقت‌های برای ملاقات برای او مناسب است. برای هر زمانی که برای او مناسب بود برنامه ریزی کنید و با او بیرون بروید. مهم است که به این نکته توجه داشته باشید که از هرگونه بی‌برنامگی اجتناب کنید. برای اولین ملاقات، بهتر است که بدانید کجا می‌روید و چکار می‌خواهید بکنید. رعایت این نکته، تجربه اولین ملاقات را آرامش‌بخش کرده و احتمال تداوم دیدارهای شما را بیشتر می‌کند.

اینجا همان زمانی است که شما باید خودتان باشید و دوست داشتنی رفتار کنید. درمورد خصوصیات مردان جذاب و رفتارهایی که باعث میشود جذاب‌تر به نظر برسید مطالعه کنید.

هنگام خروج از اتاق، در را برای او باز کنید و پول قهوه او را خودتان حساب کنید. به او نشان دهید که می‌خواهید لحظات خوبی داشته باشد و نگران چیزی نباشد. در اولین ملاقات ممکن است هر دو طرف گاهی کمی عصبی باشند. این چیز بدی نیست! مشکلی نیست اگر او بداند که شما عصبی هستید، چرا که خود او هم ممکن است عصبی باشد. هر زمان که هر دوی شما فهمیدید که می‌توانید آرامش داشته باشید، می توانید از وجود یکدیگر بیشتر لذت ببرید. با سکوت کردن راحت باشید. این سکوت زمانی را برای شما فراهم می آورد تا راجع به چیزهای دیگری بحث کنید. این سکوت حتی می‌تواند نشانگر آن باشد که شما از دیدن او لذت می‌برید و غرق در افکار خود هستید. نگذارید این استرس بر شما غلبه کند، چرا که سکوت یک بخش طبیعی از یک مکالمه است.

اکنون که اولین ملاقات خود را انجام داده‌اید، قدم بعدی این است که اگر او را دختر مناسب و ایده‌آلی برای ازدواج می‌بینید از او بخواهید که بار دیگر همدیگر را ببینید. در صورتی که چنین تصمیمی دارید اطمینان داشته باشید که اوقات خوبی با او داشته‌اید و برای ملاقات بعدی خود با او در تماس باشید. در غیر اینصورت فقط به او بگویید که اوقات خوبی با او داشته‌اید و رابطه را تمام کننید. بعد از عبور از مرحله اول آشنایی با یک دختر، کم‌کم سلایق و علایق او را بشناسید و با او بیرون بروید، باقی قضیه تقریبا ساده به نظر می‌رسد. اما مراقبت از رابطه و ساختن رابطه عاطفی سالم و موفق به قصد ازدواج نیز نیاز به کسب مهارت و آگاهی دارد که لازم است آن را فرا بگیرید

اگر دختری را دوست دارید و میخواهید پیشنهاد دوستی و آشنایی مطرح کنید. در مرحله اول لازم است بررسی کنید این علاقه تا چه میزان متقابل است و آیا او نیز شما را دوست دارید یا خیر. در مرحله بعد سعی کنید او را بیشتر بشناسید. از علایق و خط قرمزهایش باخبر شوید تا بتوانید روش درستی را برای ابراز علاقه و پیشنهاد آشنایی مطرح کنید. در مرحله سوم میتوانید پیشنهاد آشنایی را مطرح کنید. زمان و مکان مناسبی را در نظر بگیرید و ظاهر موجه و آراسته ای داشته باشید. صریح و شفاف پیشنهادتان را مطرح کنید و اعتماد به نفس داشته باشید. به او فرصتی برای فکر کردن بدهید و اگر پیشنهاد شما را نپذیرفت بیش از حد اصرار نکنید. در صورتی که پیشنهاد دوستی یا آشنایی را پذیرفت برای ملاقات اول برنامه ریزی کنید و در این ملاقات او را تحت تاثیر قرار دهید. در آخر باتوجه به شناخت بیشتری که از او کسب کرده اید درمورد ادامه رابطه فکر و تصمیم گیری کنید.

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

9 بازدید

14 بازدید

23 بازدید

33 بازدید

60 بازدید

دیدگاه

نام *

چگونه از دختری درخواست دوستی کنیم

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من یه مدته که علاقه مند شدم به دختر همسایمون، اونو بیشتر اوقات میبینم، حتی چند بار هم شده که میخواستم برم و بهش پیشنهاد بدم، ولی نمیدونم چرا نمیتونم من واقعا از اون خوشم اومده و چند بار چشم تو چشم هم شدیم لطفا کمکم کنید

سلام دوست گرامی ابتدا مشخص کنید دلیل این علاقمندی چه ویژگی‌هایی است؟ سپس مشخص کنید به چه دلیل توانایی رویارویی با او را ندارید؟ در مرحله بعدی، نیاز به یادگیری مهارت‌های ارتباطی دارید.

سلام. من یه چند ماهی میشه که از یه دختر خوشم اومده. راستش در گذشته هم زیاد میدیدمش اما زیاد تو کف این چیزا نبودم رفتار اونم نشون میداد که تمایل داره باهام دوست شه. تا اینکه متاسفانه یک شب خوابشو دیدم. خیلی عجیب بود چون مدام به فکرش بودم و به یادش گریم میگرفت. چندین بار سعی کردم بهش پیشنهاد بدم اما نمیدونستم چی بگم. بلاخره در یک روز وقتی دیدم داره رد میشه دست به کار نا عاقلانه ای زدم و تعقیبش کردم. اون اونور خیابون بود و من هم اینور. بعد چند لحظه متوجه شد من دنبالشم و هی با گوشیش ور میرفت و سلفی میگرفت. تو یه کوچه هم که رفتیم رفتارش انگار جوری بود که میخواست وقت تلف کنه چون از طرز راه رفتنش معلوم بود. بعد چند قدم آدرس خونشونو فهمیدم و بیخیالش شدم. ناگهان تو یه مغازه ای که من بودم اومد تا خرید کنه. بعد از خریدش من دوباره بدون هیچ هدفی رفتم دنبالش اما این دفعه انگار ترسیده بود و میخواست مطمئن شه که من دنبالشم. همش پشتشو نگاه میکرد که من دنبالشم یا نه. نزدیک خونشون یکدفعه گوشیشو دراورد مثل اینکه به کسی زنگ زده بود من هم از رفتارش ناراحت شدم برگشتم خونم. به نظر شما میتونم دوباره جلب توجه کنم؟؟؟؟؟ واقعا درگیرشم

سلام دوست گرامی به سن خودتان و دلیل این علاقمندی اشاره نکردید. گفتید خواب او را دیدید، علت این خواب دیدن مشغولتی ذهنی شما در طی روز نسبت به او است. وقتی دائماً به چیزی یا کسی فکر کنید، احتمال دیدن خوابش زیاد است. درباره رفتاری که نسبت به او داشتید و تعقیبش کردید، اقدام درستی نبوده است. شما نیاز به یادگیری مهارت‌های ارتباطی دارید.

من ۱۷ سالمه و فکر میکنم ۲ سالی از من کوچکتر باشه. دلیل علاقمو هم نمیدونم ولی فقط اینو میدونم که خیلی دوسش دارم. قصدم هم فقط دوستی نه ازدواج

سلام خدمت شما بببخشید بنده از مدتی دو سال با یک دختری آشنا شدم در دانشگاه . من دانشجو هستم و ایشون هم دانشجو هستند من ۲۴ سالمه و او ۲۰ ساله .در این مدت خیلی با هم نزدیک تر شدیم. بعضی شب ها تا نیمه های شب داریم چت میکنیم . و همیشه برام از شهر شون چیز های خاص میارن هدیه . خیلی به ندرت بهم داداش میگه .. میخواستم بپرسم آیا امکانش است به این دختر در حواستی دوستی بدم ؟؟؟ راستش خیلی دوستتش دارم

سلام دوست گرامی نکته مهم اینجاست که باید بررسی کنید آیا به دلیل ارتباط نزدیکی که با او پیدا کردید، علاقمند شدید؟ و یا اینکه طرف مقابل معیارهای مورد نظر شما را برای یک رابطه عاطفی دارند؟ برای شروع باید درباره برنامه‌ها و هدف‌های آینده او بیشتر بدانید. همچنین اگر او برای شما نقش برادری قائل است، تلاش کنید که واقعیت این ماجرا را متوجه شوید که شاید شخص دیگری را دوست داشته باشد.

سلام.خسته نباشید. من در محیط کاری دوستانه که داریم کار میکنیم با هم و اینکه صاحب کار و خواهرشون هم حضور دارن.مدتیه که علاقه شدید به خواهر ایشون پیدا کردم و احساسم این بود که ایشون هم علاقه دارن به من با یسری از رفتارایی که داشتن.ضمن این که من 22 سالم هستم و ایشون 20 ساله هستن و مشغول درس هم هستن.بنده هم درسم تموم شده و حتی سربازی هم حل شده موضوعش ولی فقط مقداری مشکل مالی برا ازدواج وجود داره. اینطوری پیش رفت که من علاقه شدیدی که به ایشون دارم و اینو حتی داداشش هم متوجه شده بود.منم نتونستم بیشتر ازین دووم بیارم احساس کردم ایشون علاقه داره و بیشتر اذیت شن.برا همین از طریق داداشش گفتم که علاقه دارم و بعد یسری بهونه هایی اورد از جهت فرهنگی.و گفت که من دخالتی ندارم ایشون مستقل هست میتونی بهش علاقتو بگی ولی فکر نمیکنم قبول کنه.منم یکم بی خیال شدم و ناراحت.و بعد از دو سه روز ایشون اومد گفت که صحبت کرده و خواهرش هم گفته که جوابش نه هست.بعد از اون هم یه چند روزی خواهرش یکم باهام سنگین شده بود حتی جواب سلام نمیداد و روشو برمیگردوند و حتی مانعی رو برای اینکه در معرض دید من نباشه قرار داد..این درصورتیه که قبل از این اتفاقات رابطه ی ما خیللی محترمانه و صمیمی و دوستانه بود.ولی حالا یه چند هفته که گذشته یه مقدار از اون حالت سنگینی دراومده. واقعا به کمکتون نیاز دارم قبلش توی چشای هم نگاه میکردیم و برق میزد چشماش.واقعا نمیدونم چیکار کنم. اگر میشه لطفا جواب بدین ممنونم.

سلام دوست گرامی دلیل جواب منفی را پرسیدید؟ اگر واقعا اختلاف فرهنگی دلیل این جواب رد باشد، نیاز است دقیق‌تر مورد بررسی قرار بگیرد. آیا در سن 22 سالگی آمادگی روانی و مقدمات لازم برای ازدواج برای شما فراهم است؟ ابتدا دلیل جواب رد او را جویا شوید تا اگر مانع و یا سوءتفاهمی هست برطرف شود. اگر دلیل جواب رد او، منطقی باشد، بهتر است به تصمیمش احترام بگذارید. برای دریافت راهنمایی بیشتر می‌توانید از مشاوران رادیوعشق، نوبت مشاوره بگیرید.

سلام.دلیل جواب رد رو به طور مستقیم نه نپرسیدم از خودش.ولی از واسطه ای که بود پرسیدم ایشون گفتن که من مدتیه که میشناسمش و تو فکر این چیزا نیست و داره درس میخونه.همینو فقط گفتن.بعدشم من چیزی نتونستم بگم.چون حسم این بود که انگار دلخوری وجود داره و ناراحته.برا همین صبر کردم فعلا تا یکم آروم تر شه.واقعا نگرانم که حسمون از بین نره. درباره آمادگی روانی هم بگم که بله آماده ام ولی خب همونطور که گفتم مقداری مشکل مالی که وجود داره اوناهم چون صاحب کارم هستن بالاخره کمی میدونن وضعیت مالی چجوره.. لطفا کمک کنین.ممنونم

با عرض سلام و وقت بخیر بنده 19 ساله هستم و از دختری که 20 سالشون هست که همکلاسی دانشگاه(در حال حاضر ترم 4 هستیم) بنده هستن خوشم اومده و دختر بسیار محترم و باشخصیت و با وقاری هستن. عرضم به حضور شما که بنده یک مکالمه کوتاه با ایشون داشتم و طی مدت بسیار کوتاه احساس کردم که ایشون هم خوششون اومده از من. حقیقتا من صبر کردم حدود ما که کلاس ها مجدد حضوری بشن متاسفانه این اتفاق نیفتاد و من هم این اواخر یک مقدار فکرم درگیرشون شد و تصمیم گرفتم خودم رو از بلاتکلیفی در بیارم و بهشون پیام دادم که علاقه به آشنایی بیشتر باهاشون دارم ولی ایشون درخواست من رو رد کردن به دلیل اینکه فکر میکردن من شناختی ازشون ندارم و هم گفتن که به خاطر درسشون به این مسائل فکر نمیتونن بکنن و زمان مناسبی نیست. سوال بنده این هست که آیا من به کار های خودم برسم اما یک تعهدی نسبت به ایشون قائل باشم و زمان بدم به این موضوع یا که خیر؟ با تشکر

سلام دوست گرامی رد درخواست شما از طرف او، کاملاً منطقی بوده است. بهتر است فعلاً اقدام مجددی انجام ندهید و مشغول به کار خودتان باشید.

سلام من ۲۱ سالمه عاشق دختر داییم شدم اونم یه حسایی بهم داره دیشب بهش پیام دادم اما ناراحت شد و بهم گفت شمارمو از کجا آوردی منم بهش گفتم خیلی وقته اونم سریع پاکش کن کسی نبینه شمارمو برداره منم گفتم باش پاکش کردم حالا چیکار کنم تورو خدا کمکم کنید

باعرض سلام ادب بنده 27 سال دارم وبا دختری که19سال دارد به صورت مجازی4ماه در ارتباط هستم و هیچ دیداری از نزدیک باهم نداشتیم من خودم احساس میکنم که خودش از ارتباط مجازی خسته شده باشد،،آیا باید بااوقرار حضوری بذارم

سلام دوست گرامی آشنایی مجازی تا یک مرحله نهایتا 1 ماهه می‌تواند جذاب باشد، اما برای شناخت بیشتر هردوطرف نیاز به ملاقات حضوری دارند.

سلام من ۲۱ سالمه عاشق دختر داییم شدم اونم یه حسایی بهم داره دیشب بهش پیام دادم اما ناراحت شد و بهم گفت شمارمو از کجا آوردی منم بهش گفتم خیلی وقته اونم سریع پاکش کن کسی نبینه شمارمو برداره منم گفتم باش پاکش کردم حالا چیکار کنم تورو خدا کمکم کنید

با سلام و عرض ادب خدمت شما من ۱۷ ساله هستم و به تازگی عاشق دختر دایی شدم قبلاً اصلا ازش خوشم نمی آمد ولی خیلی دختر شیطونی و پیش فعالی است هر موقع می گفتم به شوخی یه دوست از جنس مخالف دارم زود عصبی میشد و میگفت این به درد نمی خوره این زشته … و الکی میگه امروز دوست پسر پیدا کردم ، تو رو دوست ندارم ، فلانی عشق منه بیشتر اوقات با من لج بازی میکنه و اعصابم رو خورد میکنه ولی وقتی میخوابم روم پتو میکشه و بعد من رو بوس میکنه تا هفته پیش به من درخواست دوستی داد . بعد از یک روز همه چیز رو بهم زد و گفت هیچ حسی بهت ندارم تو زشتی ، ازت چندشم میشه … ولی امروز دوباره با هم خوب بودیم و اون هم من رو بغل کرد نمیدونم چه جوری بهش ابراز علاقه کنم ، نمیدونم چه جوری راضی اش کنم دوباره برگرده به روابط دوستانه فقط میتونم بگم خیلی پشیمونم چون متأسفانه الان خودش وارد یه روابط دوستانه با شخص دیگری است

سلام دوست گرامی این نظرات متغیر، هم از جانب شما و هم نطر دختردایی‌تان، دلیل واضحی دارد و آن هم بودن در سن هیجان‌انگیز نوجوانی است. درد این سن هنوز هویت عاطفی شما شکل نگرفته است تا معیار درستی برای انتخاب یک دوست و یا شریک عاطفی داشته باشیم. بنابراین بهتر است به جای گیر افتادن در این رابطه، با پیشرفت‌های مختلف در زندگی، او را جذب خود کنید.

سلام من ۲۷ سالمه و دانشجوی ارشد هستم ، سال اول تحصیل با یه دختر خانومی در دانشگاه چند دقیقه ای همکلام شدم رفتارم خیلی جدی بود و با غریبه ها خیلی خشک برخورد میکنم معمولا در حد یه استاد اینطوری بگم ولی به شدت خنده رو هستم الان ۱ ساله همش هر روز میرم پروفایلش رو نگاه میکنم نمی‌دونم چرا اینجوری شدم به نظرتون به خاطر کرونا برم مجازی باهاشون صحبت کنم؟ دانشگاهمون تهرانه اصلا نمی‌دونم اهل کجان فقط می‌دونم هر دو زلزله می‌خونیم ایشون زلزله شناسی من مهندسی زلزله البته بگم چند باری برخورد چشمی داشتیم الان بعد ۱ سال هر روز تصویرش توی ذهنم میاد فقط مرسی

سلام دوست گرامی تصویر ایشان در ذهن شما ماندگار شده است و علاقمند هستید که بیشتر او را بشناسید. با توجه به اینکه شناخت اندکی از او دارید، بهترین گزینه فعلاً ارتباط مجازی است. می‌توانید به ایشان پیام بدهید تا کمی اطلاعات درباره او پیدا کنید. برای دریافت راهنمایی بیشتر و یادگیری مهارت‌های ارتباطی نیز، می‌توانید از مشاوران رادیوعشق، نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام خسته نباشید من ۲۹ سالم و تصمیم به ازدواج دارم من از یه خانومی درمحل کارش علاقمند شدم وبه مدت ۳ روز بنده به ایشان گفتم که شما قصد ازدواج دارید ولی ایشون به من نه خیلی ملایم و با لبخند گفتن حالا من نمیدونم این جواب واقعا نه هسش یا به دلایل دیگه خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنونم

سلام دوست گرامی آیا شما قاطعانه به خود این شخص گفتید که با خودش قصد ازدواج دارید؟ یا به صورت کلی اعلام کردید که قصد ازدواج دارید؟ این خیلی مهم است که خود شخص مورد خطاب شما باشد.

سلام خسته نباشید.بنده حدود بکسال و نیم هست که با یک دختر اشنا شدم.با خاحواده خودشون و خالشون رفت و امد پیدا کردیم سفر میریم و کلا زیاد ارتباط داریم.من از همون روز اول که این دختر رو دیدم دلباختش شدم.توی سفر اول شاید سر جمع ۱۵ دقیقه صحبت کردیم با هم و اصلا رابطه‌ی خوبی نداشتیم.وقتی از سفر برگشتیم بعد دو هفته کلنجار رفتن با خودم و مشورت با دوستام تصمیم گرفتم که به ایشون ریکوست بدم در اینستاگرام.ریکوست رو دادم اما بعد ۴ ساعت وقتی دیدن اکسپت نکردن پشیمون شدم و پس گرفتم درخواست رو.دوباره بعد ۱ هفته کلنجار باخودم ریکوست دادم و ایشون بعده ۲ روز ریجکت کردن.فکر میکنم برای این بود که شناخت زیادی روی من نداشتن ولی مطمئن نیستم از این موضوع.بعد ها کم کم بیشتر سفر رفتیم و کم کم رابتمون بهتر شد با هم.من کلا خیلییی رفتار های ایشون رو تحت نظر گرفتم.توی سفر اخر که همین دیروز ازش برگشتیم اون دختر خیلی گرم تر بود با من.مثلا توی حیاط نشسته بودن همه(۱۰ نفر بودیم که اعضای خانواده هامون بودن)کم کم همه رفتن تو و من موندم با اون دختر و خاله‌شون‌.من همش پیش خودم میگفتم کاش خالش از بحث خارج نشه که اگر بشه حتما اون دختر هم میره داخل ویلا‌.موضوع بحثمون دانشگاه بود چون هم رشته هستیم و هم ترم یعنی هردو ترم هفت عمران هستیم ولی دانشگاه هامون فرق داره.خلاصه خاله‌ی ایشون رفتن داخل اما در کمال نا باوری اون دختر داخل ویلا نرفت توی حیاط نشست و به صحبت کردن ادامه داد.اول در مورد دانشگاه و درس و… حرف زدیم بعد از اون بحث رسید به خاطرات دانشگاه بعد راجع به هاطرات کنکور و دبیرستان صحبت کردیم حدود دو و نیم ساعت صحبت کردیم و من توی دلم ارزو میکردم که اون لحظات تموم نشن.در نهایت دیگه من موضوعی به ذهنم نرسید که راجع بهش صحبت کنم.یعنی موضوع بود ولی نمیخواستم خیلی داخل زندگی شخصیش برم چون میترسیدم که اشتباه باشه کارم.در نهایت تا حدود ۲ دقیقه هردو ساکت شدیم.و ایشون گفت که میخواستیم بریم خرید چی شد پس؟منم گفتم نمیدونم از مامان اینا باید بپرسی.ایشون از جاشون بلند شدن و خیلی آروم و با سرعت کم به داخل ویلا رفتن.فکر میکنم اگر بحثی پیدا میکردم برای حرف زدن اصلا داخل نمیرفتن و حتی تا ۱ ساعت دیگه هم حرف میزدن باهام.این حرف زدنمون طوری بود که حتی وقتی خواهرش صداش نیزد و من اشاره زدم‌که دارن صدات میکنن اصلا اعتنایی نکرد به اینکه خواهرش صداش میکنه.خواهرش پیشمون اومد وقتی داشتیم حرف میزدیم ولی اون نهمون رویه قبل از اینکه خواهرش زبیاد رو داشت و انگار نه انگار که خوارش اونجا بود بعد از چند دقیقه هم خواهرش رفت داخل.من به رفتاراش خیلی دقت کردم مثلا وقتی یه چیزی میگفتم که زیادم خنده دار نبود اون بازم‌میخندید و وقتی چیزای خنده دار تعریف میکردم که دیگه خییییلی میخندید.نوقعی که باهام حرف میزد مدام داشت با دستاش یه کاری انجام میداد‌.مثلا دستش رو روی شونه یا گردنش میکشید بعضی وقتا چمن رو میکندبعضی وقتی وقتی خودش صحبت میکرد از دستاش خیلی استفاده میکرد.توی این سفر باهم خیلی گرمتر بودیم‌ نسبت به قبل به اسم صدام میکرد در حالی که قبلا صدام نمیکرد و اگر کاری باهام داشت صبر میکرد که روم رو برگردونم طرفش بعد بهم یه چیزی میگفت.کلا خیلی پایه بود هر بازی من میگفتم‌رو انجام میداد.مثلا میخواست حکم بده که من چی کار کنم من گفتم رقص نباشه و اون خندید و گفت پس باید برقصی.سر به سر هم زیاا مزاشتیم مثلا از توی جمع های ۱۰ نفره که با خانواده و اون دختر بودیم من یه چیزایی میگفتم‌که فقط اون بفهمه مثلا شوخیای مدرن و بروز رو میکردم از قصد که فقط اون بفهمه منظورم چیه و اونم کلی میخندید.کلا با لبخند نگاهم‌میکرد.حالا که برگشتیم نمیدونم توی اینستاگرام ریکوست بدم دوباره یا نه؟شمارش رو هم‌دارم‌آیدی تلگرامش رو هم دارم ولیاون نمیدونه که هیچکدوم از اینا رو دارم.نمیدونم چی کار کنم اگ میشه راهنماییم کنید چون خیلی دپرس شدم…

سلام دوست گرامی پرسش خود را خلاصه‌تر ارسال بفرمائید. امکان پاسخ به سوالات طولانی در سایت وجود ندارد.

سلام..۲۰ سالمه و خیلی وقته از خواهر رفیقم خوشم میاد…اون 18 سالشه….. اصلا توانایی اینکه برم بهش بگم رو ندارم…. میترسم قبول نکنه و به رفیقم که میشه داداشش بگه…. خونه هامونم نزدیکه بهم….با کسی هم نیست….دارم دیوونه میشم…. قصدمم جدیه….1 بار تا حالا خواستم برم و بهش بگم ولی تا نزدیکش شدم از استرس دیگه نتونستم برم جلو….راهنمایی کنید …مرسی

سلام دوست گرامی نگرانی شما قابل درک است. پیش از اینکه تصمیم جدی بگیرید، نقاط مثبت و منفی این تصمیم را بررسی کنید. برای مثال همین نگرانی که طرف مقابل شما به برادرش بگوید، چه اثراتی روی روابط شما می‌گذارد؟ به سن خودتان و او نیز توجه داشته باشید، هدف این پیشنهاد را جدی عنوان کردید، آیا شرایط ازدواج را دارید؟

سلام من چند وقته که بایه دختر خانومی آشنا شدم و بهش علاقمند شدم،از لحاظ سنی هم سن همیم(۲۳).ولی از لحاظ موقعیت مکانی باهم دوریم(تو یه استان زندگی میکنیم).تازگیا خیلی درگیرشم و بهش خیلی فکر میکنم کلا تو روز مره همش فکرش تو سرمه. من تنها دلیلی که هنو بهش پیشنهاد ندادم اینه که میدونم چند وقت پیش به یکی جواب رد داده و نمیخوام که خیلی عجولانه بهش پیشنهاد بدم بهش تا از دستش بدم.میشه کمکم کنید؟

سلام دوست گرامی جزییات کمی را اشاره نکردید و مشخص نیست در حال حاضر صرفاً به ایشان علاقمند هستید یا در رابطه‌اید؟ آیا او را از نزدیک دیدید؟ شیوه اشنایی و .. چگونه بوده است؟ ابتدا معیارهای خودتان و دلایلی که به ایشان علاقمند شدید را مشخص کنید. این طبیعی است که وقتی دائماً به شخصی فکر کنید دائماً فکرش در سر شما باشد. ایا می‌دانید به چه دلیلی به نفر قبلی جواب منفی داده‌اند؟ این جزییات را باید مطرح کنید تا بتوانیم راهنمایی کامل‌تری داشته باشیم.

ما باهم توی اینستا آشنا شدیم البته به واسطه همون فردی که بهش جواب منفی داده،من از زمان اول آشنایی هیچ علاقه خاصی بهش نداشتم ولی رفته رفته با صحبتایی که باهم داشتیم این علاقهه بیشر و بیشتر شده ولی نمیدونم این علاقهه یکطرفس یا اونم همچین حسیو نسبت بهم داره یا نه.بعد الان حدودا یکی دوماهی میشه که تو چتامون داریم از خانوادهامون میگیم یعنی بیشتر داریم باهم آشنا میشیم،ولی هنوز همو از نزدیک ندیدیم،بعد دلیل اینکه به نفر قبل جواب منفی داده از زبون خودش این بود که من با یکی راحت هستم و جوابشو میدم این انتظارو ندارم بیاد سریع پیشنهاد دوستی بهم بده .

سلام.من الان یکه ماهه عاشق یا دختر شدم که از فامیلامون هستند.تو این یک ماه یه روز بهم سلام کرد و من جواب سلام او را دادم و خونمون دوره چطور باید با او اشنا بشوم.من میخوام یه کلمه ای به او بگم ولی میترسم مشکلی پیش بیاد.اگه شما کلمه ی خوبی میشناسید من بگید لطفا اگه بهش بگم دوست دارم یعنی مشکلی پیش نمیاد؟

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. بهترین نوع شروع مکالمه، صحبت درباره مسائل روزمره است تا بتوانید ابتدا شناخت بیشتری از نوع تفکر ایشان کسب کنید.

با عرض سلام.من سه ساله عاشق یه دختر شدم که از فامیلامون هستند،بعد از اون موقع حتی یه بارم فرصت نشد دوباره ببینمش. الانم نمیدونم چه کار کنم هی تلاش میکنم که برم ببینمش و سر صحبتو باهاش باز کنم،ولی احساس میکنم خیلی محدود شدم و ازش دور شدم الانم با یه دختر دیگه آشنا شدم که همسایمون هستند ولی اصلا بهش اعتماد ندارم احساس میکنم یه آدم خودخواه و فرصت طلبه که فقط میخواد زرنگ بازی دربیاره. یه روز تو خونه تنها بودم خانوادم رفته بودن مسافرت و اون دختره همسایه اومد در خونمون.در زد ولی درو باز نکردم بعد از مدتی دوباره اومد و در زد ولی بازم بازش نکردم چون ازش خوشم نمیاد و دوست نداشتم به خونه راهش بدم الان باید چه کار کنم باید برم سراغ عشق قبلیم یا با این همسایمون رابطه برقرار کنم؟

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. یک تناقض آشکار وجود دارد، درعین حال که به شخص دیگری علاقه دارید، به فرد دیگری هم فکر می‌کنید و ایشان هم به سمت شما گرایش دارد. ابتدا بهتر است تکلیف خودتان را در رابطه عاطفی روشن کنید و بدانید دنبال چه فردی هستید. فرصت نداشتن برای دیدن کسی که دوستش دارید، دلیل منطقی برای شروع یک رابطه جدید نیست.

سلام وقت بخیر از کسی خوشم اومده که توی رابطه‌س و نمیتونم پا پیش بزارم. به خاطر شرایط کارم زیاد می‌بینمش و دیدنش به جز آشفتگی چیزی واسم نداره. چطور میتونم با مهار کردن احساساتم با این آدم تعامل داشته باشم و کار کنم؟

سلام دوست گرامی حق دارید که با دیدن ایشان آشفته شوید. در واقع از نظر شناختی و منطقی به این نتیجه رسیده‌اید اما از نظر هیجانی همچنان درگیر هستید. اگر صرفاً او را می‌بینید و گفتگویی بین شما نیست، بهتر است احوالپرسی و … بین شما نباشد. اما اگر باهم گفتگو و دیالوگ دارید، این گفتگوها را محدود درباره کارتان داشته باشید. شماره شخصی ایشان را نداشته باشید یا ذخیره نکنید که با دیدن عکس پروفایل و.. بیشتر بهم نریزید.

ممنونم از پاسخگویتون ولی اونقدر راحت نیستم با خانواده که بتونم مسئله رو الان بهشون بگم ، پیشنهاد خودم اینه که یجوری به دختر خانم بفهمونم منظورمو. نه اتفاقاً از روی هیجان نیست و حتی بنده بخاطر ایشون در خیلی از رفتار هام تجدید نظر کردم و البته این هم بگم که ارتباطم با خانواده ایشان بسیار عالی هست و خیلی به هم احترام میزاریم و این نکته هم حائز اهمیته که من از بچگی ایشون رو دوست داشتم. در ضمن بنده آدمی هستم که در جامعه خیلی سخت و رسمی ظاهر میشم ولی در مقابل خانواده و دوستان شاید بامزه و فان ترین عضو اونجا باشم.

با سلام و عرض ارادت خدمت شما بنده نوجوانی ۱۷ ساله هستم که بسیار موجه و سر سنگین با افراد غریبه ، ولی با خانواده و آشنایان بسیار بسیار اجتماعی و شوخ طبع هستم. در همین حین عاشق یکی از بستگان نزدیک خود که از بنده یک سال و دوماه بزرگتر است ، شده ام ، البته چرا دروغ ، از بچگی عاشقش بودم. این مسئله را با این دختر خانم در میان بگذارم و نمیدانم که آیا کار درستی است یا خیر که الان این قضیه را به او بگویم؟! چون من برای آینده خودم برنامه دارم و میخواهم به او بگم حرف دلم رو ، چون ممکن است شوهر کند و اگر او هم موافق نظر بنده باشد ، من نیروی مضاعفی برای آینده خودم خواهم گرفت و همچنین به نظر شما مشکلی نداره که ایشون از من بزرگتره؟! و البته مشکل اساسی بنده اینه که نمیدونم از چه راهی این قضیه رو با ایشون در میان بزارم و بسیار باعث مشغول شدن ذهنم شده ، لطفاً راهنماییم کنید. لطفاً کمکم کنید و بگید از چه راهی وارد بشم بهتر است؟! و اینکه سن بنده کم نیست؟!

سلام دوست گرامی ارتباط عاطفی و بیان احساساتتان به ایشان شیرین و دلچسب به نظر می رسد، اما به دلیل سن کم شما و تفاوت سنی بینتان، ممکن است با مخالفت ایشان روبروشوید.بهتر است ابتدا این موضوع را با یکی از افراد خانواده مانند مادر در میان بگذارید، تا در جریان علاقه شما باشد. اما ابراز علاقه در این سن ممکن است از روی هیجان خواهی دیدن یک جنس مخالف باشد. بهتر است برنامه های آینده خود را به صورت هدفمند دنبال کنید تا در سنی مناسب از ایشان درخواست ارتباط کنید. و برای بررسی بیشتر علاقه خود نیز، می توانید از رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی و یا آنلاین دریافت کنید.

ممنونم از پاسخگویتون ولی اونقدر راحت نیستم با خانواده که بتونم مسئله رو الان بهشون بگم ، پیشنهاد خودم اینه که یجوری به دختر خانم بفهمونم منظورمو. نه اتفاقاً از روی هیجان نیست و حتی بنده بخاطر ایشون در خیلی از رفتار هام تجدید نظر کردم و البته این هم بگم که ارتباطم با خانواده ایشان بسیار عالی هست و خیلی به هم احترام میزاریم. در ضمن بنده آدمی هستم که در جامعه خیلی سخت و رسمی ظاهر میشم ولی در مقابل خانواده و دوستان شاید بامزه و فان ترین عضو اونجا باشم.

سلام خدمت شما و تشکر بابت سایت مفیدتون. بنده یه چند ماهیه رو یکی از دخترای محلمون کراش زدم ولی طرف‌ خبر نداره و شمارشونم قراره یکی از آشناها برام فراهم کنن بعدشم اینکه من نمیدونم ایشون تو رابطه هستند یا نه. و بعدش اینکه میترسم از اینکه اعلام کنم که به ایشون علاقه مند شدم یه بار چند وقت پیش همو دیدیم ایشون پیش خانوادشون بودن و منو دیدن و یه لبخندزدن بهم و سرشونو انداختن پایین و منم لبخند زدم آیا این میتونه نشانه علاقه ی ایشون نسبت به من بشه؟

سلام دوست گرامی اطلاعاتی که در مورد ایشان بدست می آورید، می تواند برای ادامه رابطه موثر باشد. بهتر است برای جذب عشق ایشان از اطرافیانی که او را میشناسند نیز اطلاعاتی دریافت کنید.

سلام خسته نباشید…بنده از یه دختر خانومی خوشم اومده ایشونم فهمیدن ک من ازشون خوشم اومده و مشکلی هم فک نکنم داشته باشن فقط اینکه میخواستم بدونم چطور میتونم پیشنهاد دوستی رو بهشون مطرح کنم؟(چندین بار بصورت چن نفری بیرون رفتیم ایشون ۲۲ سالشونه من ۲۱ سالمه و اینکه ایشون ب تازگی از رابطه ای اومدن بیرون)ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام بهترین راه اینه که به طور خصوصی درباره احساس‌تون و اینکه دوست دارید باهاش بیشتر آشنا بشید با ایشون صحبت کنید. اگر هم اضطراب دارید یا براتون سخته بهتره ابتدا یه رابطه دوستانه‌تری بین‌تون شکل بدین،‌ مثلا از طریق شبکه‌های اجتماعی، بعد که احساس راحتی بیشتری کردین،‌مستقیما درباره پیشنهادتون صحبت کنید.

سلام خسته نباشید..من از یکی از دوستان دخترعمه ام خوشم اومده چن باری هم بصورت ۴ نفری بیرون رفتیم و خیلی هم خوش گذشته و اینکه خود شخص هم فک کنم فهمیده که از او خوشم میاد و حتی با دخترعمه ام در میان گذاشته و بنظرم مشکلی از این بابت نداره…فقط میخواستم بدونم چطور این پیشنهاد دوستی رو با اون خانوم مطرح کنم چون الان ک فعلا کسی از خونش بیرون نمیاد با این اوضاع از یه ور هم نمیخوام خیلی رابطه دوستانه بینمون سرد بشه بعد گذشت زمان و ندادن پیشنهاد…ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام بهتره در شبکه‌های اجتماعی ایشون رو دنبال کنید و با صحبت کردن بیشتر باهم درباره موضوعات مختلف، صمیمیت بیشتری بین‌تون ایجاد کنید. وقتی شرایط بهتر شد می‌تونید حضوری از احساس و علاقه‌تون بهش بگشد و پیشنهاد آشنایی بیشتر بهشون بدین. حتی می‌تونید درصورت امکان حین مکالمه تلفنی نیز درباره این موضوع باهاشون صحبت کنید.

سلام من یه کمکی از شما می خواستم اونم اینکه من از دختر داییم خوشم اومده ولی جرئتش رو ندارم که بهش بگم خیلی با هم جوریم . هر بار همو میبینیم یه مدت زیادی میشینیم و حرف می‌زنیم باهم نمی‌دونم چطور بحث رو باز کنم جفتمونم ۱۷ سالمونه

سلام. خیلی خوبه که با هم رابطه دوستانه‌ای دارید و این بهتون کمک می‌کنه اول به صورت غیرمستقیم از حس ایشون به شما یا نظرش درباره آشنایی و رابطه با یکی از اعضای فامیل آگاه بشید. مثلا می‌تونید بگید یکی از دوستان‌تون برای آشنایی بیشتر با دخترخاله‌اش وارد رابطه شده و ببینید برخوردش چطوره و چه نظری داره. برای دریافت راهنمایی بیشتر با سیستم مشاوره تلفنی صحبت کنید.

سلام خسته بناشید من از دختر دایی مامانم خوشم اومده واغلب وقتی در مهمونی ها همدیگه رو میبینم خیلی با هم صمیمی هستیم (در واقع خیلی به هم تیکه های عاشقانه میپرونیم) از این رو فکز میکنم اونم به من علاقه داره من 17 سالمه و اونم 15 سالشه من نسبتا شخصیت موجه و با اعتماد به نفسی دارم ولی نمیدونم چطور درس خواستم رو مطرح کنم که اون جواب منفی نده در واقع چون از میزان علاقش نسبت به خودمم %100 آگاه نیستم ولی صحبت‌هایی ک تو طول این سال ها داشتیم (مخصوصا هفته قبل) احتمال این. که منو دوست داشته باشه رو افزایش میده الان دو دلم که بهش بگم دوسش دارم یا نه!؟ و اگز بهش بگم چی بگم!!

سلام دوست گرامی ابراز علاقه کردن به شیوه درست،باعث تداوم رابطه میشه، بهتر است قبل از این کار آگاه باشید که چه ویژگی هایی در ایشون باعث جذب شما شده؟ آیا ایده آل هاتون رو در سن 17 سالگی کاملاً می شناسید؟ برای دریافت راهنمایی در این زمینه با مشاوران رادیو عشق نوبت بگیرید.

سلام.ببخشید من از یه خانوم خوشم اومده و فکر می کنم که هم رو کامل می کنیم.اما خب یه نقطه ضعف بسیار بسیار بزرگ دارم و اونم عدم اعتماد به نفسه. حی میکنم چهره اصلا خوبی ندارم.حس می کنم روابط عمومی افتضاحی دارم و واقعا این مدت همه زندگیم برای فکر کردن داره صرف میشه .تضمیم به گردش توی اینترنت در این مورد گرفتم.سایت شما واقعا مقاله های کاملی در این زمینه ارایه داده اما من وقت ندارم که از همشون بهره مند بشم لطفا شما با توجه به شرایط من یه مقاله مفید بهم پیشنهاد بدین یا اینکه خودتون جوابم رو بدین: فامیل هستیم اما فامیل نزدیک نه..ایشون برادرزاده شوهر خالم هستن و با توجه به اینکه هر دومون ۱۷ سال داریم و هنوز نظرات والدین توی زندگی ما دخالت دارن و عدم اعتماد به نفس من اجازه در میان گذاشتن با پدر و مادر رو نمیده. چند باری هم با هم صحبت کردیم اما خب نه صحبت عاطفی…من الآن شماره ایشون رو دارم و از طریق شبکه های مجازی باهاشون رابطه داشته باشم.در واقع همین تصمیم رو دارم که از فضای مجازی با ایشون آشنایی پیدا کنم و یک سال دیگه بتونیم با هم صحبت کنیم…اما خب تو همون فضای مجازی چی بهشون بگمو از کجا شروع کنم که اصلا من چه درخواستی دارم داره کلافه م میکنه…از طریق مشاوره تلفنی هم نمیتونم باهاتون در ارتباط باشم و این بر.میگرده به همون قضیه اعتماد به نفس که البته اگه با یه نفر یخم آب شه میتونم باهاش راحت باشم. مشکل من پیشنهاده ست…

سلام درباره مسئله اعتماد به نفس باید بدونین که این موضوع با مطالعه چند مقاله برطرف نمیشه. مقالات به شما کمک می‌کنند که بفهمید اشکال کار کجاست اما برطرف شدنش نیاز به اقدامات جدی‌تر مثل مشاوره داره و درطول زمان اتفاق می‌فته. در مورد اینکه نمی‌تونید موضوع رو با خانواده‌ها مطرح کنید به خاطر شرایط سنیتون کاملا طبیعیه و قطعا برای صحبت با خانواده‌ها نیاز به فراهم شدن شرایط مختلفی هست. اما خودتون میتونید در شبکه‌های اجتماعی کم‌کم یک ارتباطی رو با هم شکل بدید. لازم نیست همون اولش پیشنهاد خاصی مطرح کنید. با دنبال کردن ایشون در اینستاگرام و نظر دادن درباره چیزهایی که به اشتراک می‌ذارن می‌تونید آروم آروم سر صحبت رو باهاشون باز کنید تا کمی صمیمی‌تر بشید و به قول خودتون یختون آب بشه.

سلام حالتون خوبه من به یک دختر علامند شدم البته در محل کار اونم اولین بارمه چطوری برم سرصحبت رو باز کنم و پیشنهادی بگم و حرفمو بزنم و میترم جواب ن بگه و از همه بدتر میترسم دادو فریاد بزنه و فحش بده نمیدونم چیکار کنم خواهش میکنم بگین ممنون میشم .

سلام. به نظر میرسه اضطراب‌تون بالاست و به همین خاطر ترس‌هاتون شدید و غیرواقعی شدن. چون احتمالش خیلی کمه فردی بخواد درمقابل ابراز علاقه یا پیشنهاد آشنایی، داد و بیداد کنه و فحش بده! درباره اینکه چطور اقدام کنید، حتما لازمه شرایط محل کارتون و نوع رابطه‌ای که با هم دارید بررسی بشه، مثلا آیا رابطه دوستانه‌ای دارید؟ توی کارتون نیاز هست با هم تعامل کنید؟ … و در نهایت راهنمایی بشید که چطور هم اضطراب‌تون رو کنترل کنید و هم بتونید به درستی علاقه‌تون رو ابراز کنید. بنابراین با سیستم مشاره تلفنی تماس بگیرید.

درود برشما من مغازه دارم از سه سال پیش یه ویزتوری برای ویزیت تو مفازه ام می اومد که من کم کم علاقه مند این خانوم شدم که متاسفانه الان منطقه ام رو عوض کردم ایشون بخاطر اینکه حریم ویزیت دارن نمیتونن بیان مغازه ام حالا لطفا راهنمایی بفرمائید با اینکه شرکتشون رو می شناسم و شماره شون رو هم دارم نمیدونم باید چطور پیشنهاد دوستی و ازدواج بدم حتی ایشون با مادرم هم صمیمی بودن از (طرفی در این چند مدت) حتی نمیدونم ازدواج کردن یا نه/// خواستم برم از مدیر شرکتشون پرس و جو کنم که مردد شدم که نکنه از اینکه رفتم محل کارشون ناراحت بشن. من واقعاً دوسش دارم لطفا راهنماییم کنید. ,,,,,,قبلا از راهنمایی تان سپاسگزارم.

سلام اینکه بخواهید به محل کارشون برید یا با مدیر یا همکاراشون در این باره صحبت کنید اصلا راه درستی نیست. بهترین حالت اینه که شخصا ازشون یک وقت بگیرید که باهاشون صحبت کنید یا از مادرتون بخواهید این موضوع را باهاشون مطرح کنه.

سلام من از به دختره تو فامیل خوشم میاد ولی چون مامان باباش هستن خجالت میکشم باهاش سر صحبت وا کنم به نظر شما من باید چیکار کنم

سلام سوال شما خیلی کلیه و لازمه شرایط‌تون بررسی بشه. لطفا با سیستم مشاوره تلفنی صحبت کنید.

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه راستش من تو دانشگاه از هم کلاسیم خوشم اومده و چند باری با هم صحبت کردیم ولی نمیدونم چطور بهش پیشنهاد دوستی رو بدم که سو تفاهم نشه و بهش بر نخوره و من از این دوستی قصد بدی ندارم و اینکه یه سال هم ازش بزرگترم لطفا راهنماییکنید چطور بهش پیشنهاد بدم که احتمال قبول کردنش بالا باشه

سلام درباره این موضوع مقالات خوبی در سایت هست که میتونه کمک‌تون کنه. اگر به راهنمایی بیشتری نیاز دارید باید با سیستم مشاوره صحبت کنید.

سلام. ببخشید که مزاحم میشم میخواستم یکم راهنماییم کنین. راستش من از دخترعمم خوشم اومده و فک میکنم که اونم نسبتا متوجه این موضوع هستش. حتی خونوادمم درجریانن. تقریبا پنج سال میشه که علاقه مندم به ایشون ولی الان نمیدونم چجوری بهش پیشنهاد بدم. در ضمن 20 سالمه ولی چون از ی رشته خوب تو دانشگاه سراسری قبول شدم هم خودم و هم فامیلام فک میکنن که کم کم وقت ازدواجم رسیده. بنظرتون خودم پا پیش بزارم بهتره یا خونوادم؟

سلام اگر هدفتون ازدواجه بهتره این موضوع از طریق خانواده‌تون مطرح بشه و بعد در صورت رضایت آن‌ها تا زمانی که آمادگی ازدواج پیدا می‌کنید، با هم بیشتر آشنا بشید و ارتباط داشته باشید. البته آماده بودن برای ازدواج به آیتم‌های خیلی مهم‌تری از قبول شدن در یک رشته و دانشگاه خوب وابسته است و موضوعیه که باید کاملا خودتون هم حسش کنید و در عمل و رفتارتون هم نمود داشته باشه.

ممنون که پاسخ دادین ولی بنظرتون خودم پیشنهاد بدم بهتر نیست

سلام‌ مدت دو سال میشه که‌ دختری که هم محلیمون هست رو زیر نظر دارم‌ و بهش علاقه مند‌شدم و حس میکنم اونم از من خوشش میاد چون بارها شاهد این بودم که بهم نگاه میکنه تازیگیا هم شمارش رو از طریق یکی از آشنایان پیدا کردم ولی واقعا میترسم بهش پیام بدم و اصلا نمیدونم چی بهش بگم خواهشا راهنمایی‌ کنید

سلام لطفا با سیستم مشاوره تماس بگیرید.

سلام ، من یه دختری رو تو یه سال گذشته حدود دو سه بار دیدمش و ازش خوشم اومده، اینم بگم که هردومون رشتمون فنیه ولی متفاوتند چند وقت پیش پیج اینستاگرامشو پیدا کردم و فالو کردم اونم سریعا قبول کرد و من رو هم فالو کرد (ولی فکر نمیکنم من رو یادش مونده باشه) بعد فرداش (باتوجه به این که نقاش هست و نقاشیاشو تو پیجش می‌ذاره) رفتم تو دایرکتش و از کارش و خودش تعریف کردم و گفتم که تو دانشگاه چندباری دیدمت و خوشحالم که باهات همکلام میشم، اونم یه پیام داد و گفت خیلی ممنونم . الان می‌خوام بدونم از اینجا به بعد باید چیکار کنم؟

سلام. اینکه از اینجا به بعد باید چیکار کنید بستگی داره که اصلا هدفتون چیه؟ اگر می‌خواهید باهاشون وارد رابطه بشید، بهتره اول یه کم دورادور بشناسیدشون و توی این مدت از هر فرصتی برای نزدیک‌تر شدن بهشون و برقراری تعامل استفاده کنید. وقتی مطمئن شدید می‌تونید بهشون ابراز علاقه کنید.

سلام دوست من خسته نباشید بخاطر همه زحمتاتون ممنون یه راهنمایی میخواستم من حدوده سا ماهه برای موسیقی یه آموزشگاه میرم و به منشی که اونجا هستش علاقه مند شدم 🙈 به خاطر وقت کم نتونستم زیاد ارتباط برقرار کنم ولی چون خودم فوق لیسانس حسابداری دارم و ایشون هم برای ارشده روانشناسی میخونن تونستم صحبت کنم و یکم نزدیک تر شدیم حالا دو جلسه دیگه کلا کلاسام تموم میشه حالا موندم که چجوری بگم بهش ینی اول برم دعوتش کنم یجا برای ناهاری چیزی بعد مطرح کنم که اینجوری بازم به یه دلیل احتیاج دارم تا دعوتش کنم یا نه همونجا حسمو بگم و در میون بزارم باهاش چندتا چیز هست که مشکل ایجاد میکنه که اصلا نمیدونم رابطه ای دارن با کسی یا نه تنهان سنشونم خودم تشخیص میدم کوچیکتر از خودم باشه کلا اینو بگم موندم الان چیکار کنم🤣 ممنون میشم کمکم کنید .🙈

سلام. بهتره اول اگر می‌تونید فردی رو تو آموزشگاه پیدا کنید و اطلاعاتی مثل سن و … ازشون بپرسید. در مورد اینکه همونجا بهشون ابراز علاقه کنید یا باید دید چه شرایطی وجود داره و آیا شرایطش هست که بتونید باهاشون صحبت کنید. ممکنه به خاطر حضور دیگران و اینکه محل کارشون هست ایشون یا خودتون معذب باشید. در مورد دعوت نهار هم باز بستگی داره که رابطه‌تون چطور باشه و اگر رابطه‌تون تا الان در حد سلام و احوالپرسی بوده احتمالا توی ذوقشون بخوره. شما هم می‌تونید بهشون بگید که می‌خواهید درباره موضوعی باهاشون صحبت کنید و اینکه خودش ترجیح میده کجا و تو چه شرایطی باشه. یا اینکه اگر حس می‌کنید نیاز به شناخت بیشتری وجود داره تا بخواهید پیشنهادتون رو بگید، می‌تونید با یک بهانه‌ای مثلا پرسیدن سوالاتی در زمینه رشته تحصیلی ایشون، کمی رابطه‌تون رو نزدیک‌تر و بیشتر کنید و بعد در شرایط مناسب‌تر بهشون پیشنهاد بدین.

سلام وقتتون بخیر. من یه دختر جوون هستم که طبیعتا پیشنهاداتی بهم میشه بیشتر برای دوستی. اما من نمیدونم چطور باید جواب بدم به پسری که به من پیشنهاد داده. اغلب هول میشم و نمیدونم چی بگم و خب اینجوری فرصت هام رو هم از دست میدم . ممنون میشم اگر کمک کنید

دوست عزیز سلام

قبل از هر چیز بهترین کار ایه که برای خودتون مشخص کنید که چه ویژگی‌ها و مشخصاتی مد نظرتون هست و اینکه چه نوع ارتباطاتی رو می‌پسندید؟ بعد که این موارد مشخص شد، بهتر می‌تونید در این موارد واکنش نشون بدید. وقتی کسی بهتون پیشنهاد آشنایی داد، طبعا منتظر نیست که همون اول شما بله رو بگید و ارتباط رو شروع کنید؛ پس خیلی محترمانه به ایشون بگید که از پیشنهادی که دادن متشکرید ولی نیاز دارید که کمی در موردش فکر کنید. بعد از بررسی‌ها، نظرتون رو به فرد مقابل بگید. لازم نیست مدل خاصی رفتار کنید، همین که خودتون باشید کافیه.

سلام من از یه دختر که توی پارک توی روز اول دیدم خوشم اومد.بعدچند روز بعد اومدن با دوستاشون روی چمنی که ما بازی میکردیم نشستن و بعد چند قیقه رفتن و حدود 2 دقیقه بعد برگشتن من هی بهش نگاه میکردم خودشم نگاه میکرد آرومکی ولی به روش نیاورد و وقتی که داشت میرفت هم از جلوم رفت و من هم که خجالتی هستم نتونستم حرفی بزنم اصلا روم نمیشه صحبت کنم خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنون

دوست عزیز سلام

این احساسات در سن شما طبیعی هست. نوجوانی سنی هست که کم کم دارید وارد مرحله بزرگسالی می‌شید و بنابراین هم مقداری از ویژگی‌های کودکی دارید و هم مقداری هم ویژگی‌های افراد بزرگسال و این احساس علاقه‌مند شدن به فردی از جنس مخالف یکی از ویژگی‌های افراد بزرگسال هست. نکته مهم این است که بدونید جدی گرفتن این احساسات خیلی به نفعتون نیست، چون هم خودتون و هم فرد مقابل تا چند سال آینده قراره بسیار تغییر کنید. به علاوه، موضوعی که شما مطرح کردید، یک احساس مثبت گذراست که دوامی هم نخواهد داشت. بهتون پیشنهاد می‌کنم به مسائل مهمی مثل تحصیل، ورزش، یاد گرفتن یک هنر یا حرفه‌ای برای اینده، خودتون رو مشغول نگه دارید تا در آینده بتونید یک انتخاب درست داشته باشید.

سلام من از یک دختر فامیل خوشم اومده و می‌خوام بهش پیشنهاد بدم بنظرتون این کار رو بکنم یا نه آخه من از این میترسم که به برادرش بگه یا پدر و مادرش بگه بنظرتون چیکار کنم

سلام دوست گرامی میزان علاقمندی شما به این خانم چقدر هست و. با چه هدفی؟ اگر در شرایط مناسب ازدواج هستید بهتر هست از طریق خانواده اقدام کنید تا جنبه رسمی و جدی داشته باشد و از کدورت و ناراحتی های فامیلی جلوگیری کند

سلام. من یه خانمی رو دوست دارم ولی هر وقت می بینمش خودمو ازش قایم می کنم. احساس می کنم سبک میشم. نمیدونم چی کار کنم؟

دوست عزیز سلام

قبل از هر چیز بهتره در مورد یک موضوعی خیلی خوب با خودتون به عنوان یک انسان کنار بیاید، نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن، یکی از مهم‌‌ترین نیازهای هر شخصیه و همه آدم‌ها این نیاز رو در زندگیشون تجربه می‌کنند. دوم اینکه رابطه عاطفی زمانی شکل می‌گیره که دو نفر به هم علاقه‌مند باشن، ولی اگه شما درخواست خودتون رو مطرح نکنید، از کجا می‌تونید بفهمید که فرد مقابل به شما علاقه داره یا نه؟! شما همیشه دو راه کلی دارید: یکی اینکه حرفی نزنید که مبادا به قول خودتون سبک بشید، که اینطوری هیچ‌وقت به چیزی که می‌خواید نمی‌رسید یا اینکه برید جلو، درخواستتون رو مطرح کنید و منتظر جواب بشید.

حالا دو نکته خیلی مخفی در زیر این جملاتی که گفتید وجود داره، یک، عزت‌نفسه و دو، مهارت‌های ارتباطی. به نظر میاد (البته بدون مصاحبه بالینی دقیق نمی‌شه گفت) شما یکی از این دو (یا هر دو) رو ندارید. در این صورت، بهترین کار اینه که با روان‌شناس متخصص صحبت کنید تا مشکل حل بشه.

سلام خسته نباشید من از یه دختری خوشم میاد و یه روز رفتم و بهش پیشنهاد دادم ولی جواب منفی گرفتم بعد از اون قضیه به خودم رسیدم و تیپ اینام رو زیر و رو کردم بعد از اون وقتی من رو جایی میبینه مسیرش رو به سمت من تغییر میده و سعی میکنه جلو چشم باشه ولی وقتی بهش نگاه می کنم روش رو برمیگردونه حالا شماره اش رو گیر آوردم و نمی تونم بهش زنگ بزنم یا نه یا بهش چی بگم؟ ممنون میشم پاسخ بدید

سلام دوست گرامی اگر این شخص تنها با نگاه به ظاهر شما در سری اول به شما جواب منفی داده است مشخص می شود که فردی ظاهربین و سطحی نگر هست و بهتر هست فعلا اقدام مجددی نکنید تا متوجه دلیل رفتارهای ایشان شوید

سلام. وقتتون بخیر. میخواستم راهنمایی ازتون بگیرم.حدودا ۵ ساله دانشگاهم تموم شده. از یکی از همکلاسی های دانشگاه خوشم میومد. تلاش کردم تونسم بهش درخواست پیج اینستا رو دادم و اونم قبول کرد. ما باهم تو دانشگاه تقریبا هیچ ارتباطی نداشتیم فقط همو شاید میدیدم. وضعیت ظاهری و زیبایی مد نظر من رو داره. ولی از منش و خلقیاتش انچنان با خبر نیسم با این وجود با خانواده‌س و میتونم بگم شخصیت موجهی داره. هدف من ازدواج هس ولی موضوع اینه ک نمیدونم چطور عنوانش کنم.ب ذهنم رسید ب استوری هاش reply بدم‌. اونم پستای منو میبینه. به استوری rely میکنه. با این وجود نمیدونم چطور پیش برم. قبلا از همکاری و مشاوره تون سپاس گذاری میکنم

دوست عزیز سلام

به نظر میاد که بهتره اول با ایشون بیشتر آشنا بشید و بعد درخواست اصلیتون رو مطرح کنید. فضای مجازی برای شروع ارتباط می‌تونه خوب باشه، ولی بهتره که ملاقات‌های حضوری رو هم حتما داشته باشید. بهترین کار اینه که بعد از آشنایی نسبی، بهشون پیام بدید و بگید که دوست دارید با ایشون بیشتر آشنا بشید و بپرسید که نظرشون در این رابطه چی هست. اگر موافق بودند، سعی کنید چند جلسه‌ای رو برای ملاقات حضوری برنامه‌ریزی کنید و اگه همه چیز خوب پیش رفت، درخواستتون رو مطرح کنید. البته یادتون باشه، حتما حتما باید چندین جلسه با ایشون رفت و آمد داشته باشید و بعد برای ازدواج تصمیم قطعی بگیرید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

به دختری در دانشگاه،‌ بین فامیل یا در یک گروه دوستانه، علاقه‌مند شده‌اید و تمایل دارید بیشتر با او آشنا شوید. اما مطرح کردن پیشنهاد آشنایی و دوستی به قصد ازدواج به دختر مورد علاقه همیشه آسان نیست. چرا که اگر رفتار درستی در پیش نگیرید ممکن است از پیشنهاد شما سوءبرداشت شود یا اینکه دختر به طور کلی نظر منفی راجع به شما پیدا کند و شانستان را برای رسیدن به او کاملا از دست بدهید. پس اگر میخواهید بدانید چطور میتوانید به دختری که دوستش دارید پیشنهاد آشنایی به قصد ازدواج بدهید و نحوه درست مطرح کردن این پیشنهاد چیست، در این مقاله با ما همراه باشید و مراحل زیر را بکار بگیرید.

فهرست مطالب

قدم اول این است که میزان تمایل او را بسنجید. اینکه آیا هنگامی که شما در حال راه رفتن هستید به شما توجه می‌کند. آیا چشم در چشم شما نگاه کرده و لبخند می‌زند؟ واکنش‌های مثبت مانند قهقهه زدن، لبخند و حرکت دست در حین صحبت کردن نشانه‌های خوبی است که نشان دهد یک دختر از شما خوششش آمده است. اگر احساس کردید که او اذیت می‌شود، درگیر است یا سکوت کرده، تنها کاری که باید بکنید این است که او را تنها بگذارید. اگر او همیشه دنبال بهانه‌ای برای حرف زدن با شماست این خبر خوبی برای شماست!! چرا یک همکلاسی برای حل یک مسئله ریاضی باید از شما کمک بگیرد؟ خب او به شما علاقه‌مند است! اکنون ما می‌توانیم به مرحله دوم رفته و او را کمی بهتر بشناسیم.

اکنون که از علاقه او به خودتان آگاه شدید، باید او را کمی بیشتر بشناسید. این شناخت بویژه زمانی بکار می‌آید که بخواهید وی را تحت تاثیر قرار داده و علاقه‌تان را دوطرفه کنید .

شما باید به دنبال ایجاد فرصت‌ برای صحبت‌های کوتاه با او باشید. برای مثال اگر به دختر همکلاسی‌تان علاقمند هستید این فرصت‌ها می‌تواند قبل از شروع کلاس برای شما بوجود آید. سعی کنید در کلاس جایی نزدیک‌ به او بنشینید.

چگونه از دختری درخواست دوستی کنیم

باید به چیزهایی که وی به آنها علاقه دارد و چیزهایی که از آنها متنفر است توجه کنید. برای مثال اگر می‌بینید او از بدلیجات دست‌ساز سنتی استفاده میکند، احتمالا به هنرهای دستی علاقه‌مند است. درباره این موضوع از او بپرسید! از پرسیدن سوالات شخصی واهمه نداشته باشید. می‌توانید از او درباره کارتون مورد علاقه دوران بچگی‌اش بپرسید. پرسیدن اینگونه سوالات نه تنها به شما اجازه می‌دهد بیشتر در مورد او بدانید، بلکه توجه او را به این نکته جلب می‌کند که شما به او علاقمند هستید! نکته مهم خیره شدن به چشم‌های اوست. اگر او متوجه شود که شما به جاهای دیگری از بدن او خیره شده‌اید ممکن است نسبت به شما دچار تردید شود.

بسیار مهم است که قبل از مطرح کردن پیشنهاد دوستی، بررسی کنید دختر مورد نظر شما از نظر فرهنگی و خانوادگی چه سبک آشنایی را می‌پسندد. اگر با توجه به شناختی که از او دارید فکر میکنید دختر مذهبی از خانواده سنتی باشد، بهتر است به او پیشنهاد دوستی ندهید حتی اگر قصدتان آشنایی برای ازدواج باشد. زیرا احتمالا این سبک آشنایی با ارزش‌های او سازگار نیست و او بدون معطلی پیشنهاد شما را رد خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با دختر مذهبی بهتر است از طریق خانواده و خواستگاری سنتی اقدام کنید.

در نهایت امروز همان روزی است که قرار است از دختر مورد علاقه‌تان بخواهید بیشتر با هم آشنا شوید!

آراسته بودن شما در حین انجام این کار بسیار مهم است. یک حس خوب از خودتان در محیط اطراف ساخته و با شخصیت درونی خوب خود جلو بروید. دخترها، پسرهایی را دوست دارند که ظاهری آراسته و موجه داشته باشند.

فراهم کردن یک شرایط مناسب برای مطرح کردن پیشنهاد دوستی به یک دختر حول این محور میچرخد که در چه محیطی احساس راحتی خواهید داشت. حتما محیطی را فراهم کنید که بتوانید کاملا حواستان را به هم جمع کنید. برای مثال، یک مهمانی شلوغ که مجبورید با صدای بلند صحبت کنید اصلا شرایط خوبی برای این طرح این پیشنهاد نیست.

در مقابل، یک مکان خاص که برای هر دوی شما معنای خاصی داشته باشد، جای مناسبی برای مطرح کردن پیشنهاد دوستی است، چرا که آن محیط یک حس عاشقانه در شما ایجاد کرده و او متوجه می‌شود که چقدر برای انتخاب آن مکان فکر کرده اید. او متوجه خواهد شد که این پیشنهاد آشنایی از جانب شما، مقطعی و زودگذر نیست که بعدها پشیمان بشوید.

همچنین مهم است که زمانی پیشنهادتان را مطرح کنید که او تنها بوده و کسی اطرافتان نباشد. اجازه ندهید دوستان و عابران اطرافتان توجهشان جلب شده و شما را تماشا کنند و یا کاری کنند که طرف مقابل تحت فشار قرار بگیرد. اگر در شرایط مناسبی پیشنهادتان را مطرح کنید، او هم به شما جواب صادقانه ای خواهد داد. اگر پیشنهادتان را زمانی که تنهاست مطرح کنید، احتمال اینکه به شما جواب مثبت دهد بیشتر است تا اینکه در شرایطی باشد که بداند دوستانش هم در جریان این موضوع و تصمیمی که می خواهد بگیرد باشند و در این مورد قضاوت کنند.

پیشنهاد بیرون رفتن با او را خیلی مهم و حیاتی جلوه ندهید. با اعتماد به نفس بوده و هر کاری که می‌کنید را اتفاقی جلوه بدهید، انگار که آن کار را هر روز هفته انجام می دهید. هر چه کمتر عصبی و دستپاچه باشید لحظات راحت‌تری خواهید داشت. با گفتن یک “سلام!” به او نزدیک شوید و از او بپرسید روزش چگونه میگذرد. شما به یک نسبت درست از اعتماد به نفس و انفعال نیاز دارید. شما نباید خیلی قوی و مسلط وارد صحنه شوید، چرا که او احساس ناراحتی خواهد کرد. مراقب باشید که با یک لحن مناسب با او صحبت کنید. اگر با عجله با او برخورد کنید ممکن است با گفتن جواب منفی شما را ناامید کند.

یکی از فنون آمادگی برای یک مکالمه اضطراب آمیز در نظر گرفتن این نکته است که طرف مقابلتان چه حسی از صحبت‌های شما خواهد داشت. زمانی که می خواهید برای صحبت کردن برنامه‌ریزی کنید احساسات او را هم در نظر بگیرید. عصبی بودن ممکن است باعث شود نتوانید کلمات را خوب ادا کرده و سوال اصلی را بپرسید. بنابراین سر در گم نباشید. شما نباید مکالمه را تمام کرده و به این فکر کنید که آیا او بالاخره پیشنهاد شما را پذیرفته یا خیر. نکته اصلی مطرح کردن درخواست‌ آشنایی این است که سوال اصلی را بپرسید نه اینکه حاشیه بروید. در این حالت، در انتهای صحبت هیچ سو تفاهمی پیش نخواهد آمد.

برای مطرح کردن پیشنهاد آشنایی به دختر مورد علاقه، جملات و عبارات زیر می‌توانند مناسب باشند:

مطرح کردن پیشنهاد در فضای مجازی این صحبت‌ها برای شرایطی که رو در روی دختر مورد علاقه‌تان هستید عالی است. اما اگر مجبور هستید مانند وقتی که از هم دور هستید، درخواست خود را با متن نوشتاری، تلگرام یا واتس آپ مطرح کنید، باز هم نیاز است که صریح و شفاف باشید. اجازه ندهید علاقه‌تان به یک دختر به یک تلفن بازی عجیب و غریب تبدیل شود. درخواست‌تان را خودتان مطرح کنید و از فرستادن واسطه خودداری کنید.

بخاطر داشته باشید، با پرسیدن چنین سوال مستقیمی، دختر ممکن است در همان لحظه نتواند جواب بدهد و نیاز به زمان داشته باشد تا راجع به آن فکر کند. در این حالت صبور بوده و به او یک روز و زمان مشخصی را پیشنهاد دهید تا مجددا به او مراجعه کرده و جواب خود را بگیرید. جملات مناسب برای چنین شرایطی می‌تواند “متوجه هستم که شما برای فکر کردن نیاز به زمان دارید. نظرتان چیست که ما دوشنبه مجدد همدیگر را ببینیم و آن موقع به من جواب بدهید؟” باشد.

اگر جواب او منفی بود، آرام باشید و رفتارتان کماکان دوستانه باشد، صحبت را تمام کرده و او را ترک کنید. نسبت به چیزی که اتفاق افتاده احساس بدی نداشته باشید، آن را به عنوان یک تجربه در نظر گرفته و به این فکر کنید که چگونه می توانید خود را برای دفعه بعدی که دختری چشمتان را گرفت اصلاح کنید.

اگر جواب او منفی نباشد پس قطعا جوابش مثبت! است. حالا از اینکه می توانید با دختر مورد علاقه‌تان بیشتر آشنا شوید خوشحال و هیجان زده هستید، اما شما باید کماکان آرام باشید و خودتان را کنترل کنید. فقط شاد جلوه بدهید، به او بگویید که از اینکه می‌توانید با او بیرون بروید و برای با او بودن برنامه بچینید چقدر هیجان زده هستید!

بهترین مکان برای اولین ملاقات جایی است که شما بتوانید راحت حرف زده، همدیگر را بهتر شناخته و لحظات خوشی با هم داشته باشید. یک ملاقات آرامش‌بخش داشته باشید، جایی که زیاد سر و صدا نباشد و بتوانید به حرف همدیگر گوش دهید. شما باید بتوانید روی او تمرکز داشته باشید، نه محیط اطرافتان. سفارش یک فنجان قهوه یا چای می تواند گزینه خوبی باشد.

باید از او بپرسید چه وقت‌های برای ملاقات برای او مناسب است. برای هر زمانی که برای او مناسب بود برنامه ریزی کنید و با او بیرون بروید. مهم است که به این نکته توجه داشته باشید که از هرگونه بی‌برنامگی اجتناب کنید. برای اولین ملاقات، بهتر است که بدانید کجا می‌روید و چکار می‌خواهید بکنید. رعایت این نکته، تجربه اولین ملاقات را آرامش‌بخش کرده و احتمال تداوم دیدارهای شما را بیشتر می‌کند.

اینجا همان زمانی است که شما باید خودتان باشید و دوست داشتنی رفتار کنید. درمورد خصوصیات مردان جذاب و رفتارهایی که باعث میشود جذاب‌تر به نظر برسید مطالعه کنید.

هنگام خروج از اتاق، در را برای او باز کنید و پول قهوه او را خودتان حساب کنید. به او نشان دهید که می‌خواهید لحظات خوبی داشته باشد و نگران چیزی نباشد. در اولین ملاقات ممکن است هر دو طرف گاهی کمی عصبی باشند. این چیز بدی نیست! مشکلی نیست اگر او بداند که شما عصبی هستید، چرا که خود او هم ممکن است عصبی باشد. هر زمان که هر دوی شما فهمیدید که می‌توانید آرامش داشته باشید، می توانید از وجود یکدیگر بیشتر لذت ببرید. با سکوت کردن راحت باشید. این سکوت زمانی را برای شما فراهم می آورد تا راجع به چیزهای دیگری بحث کنید. این سکوت حتی می‌تواند نشانگر آن باشد که شما از دیدن او لذت می‌برید و غرق در افکار خود هستید. نگذارید این استرس بر شما غلبه کند، چرا که سکوت یک بخش طبیعی از یک مکالمه است.

اکنون که اولین ملاقات خود را انجام داده‌اید، قدم بعدی این است که اگر او را دختر مناسب و ایده‌آلی برای ازدواج می‌بینید از او بخواهید که بار دیگر همدیگر را ببینید. در صورتی که چنین تصمیمی دارید اطمینان داشته باشید که اوقات خوبی با او داشته‌اید و برای ملاقات بعدی خود با او در تماس باشید. در غیر اینصورت فقط به او بگویید که اوقات خوبی با او داشته‌اید و رابطه را تمام کننید. بعد از عبور از مرحله اول آشنایی با یک دختر، کم‌کم سلایق و علایق او را بشناسید و با او بیرون بروید، باقی قضیه تقریبا ساده به نظر می‌رسد. اما مراقبت از رابطه و ساختن رابطه عاطفی سالم و موفق به قصد ازدواج نیز نیاز به کسب مهارت و آگاهی دارد که لازم است آن را فرا بگیرید

اگر دختری را دوست دارید و میخواهید پیشنهاد دوستی و آشنایی مطرح کنید. در مرحله اول لازم است بررسی کنید این علاقه تا چه میزان متقابل است و آیا او نیز شما را دوست دارید یا خیر. در مرحله بعد سعی کنید او را بیشتر بشناسید. از علایق و خط قرمزهایش باخبر شوید تا بتوانید روش درستی را برای ابراز علاقه و پیشنهاد آشنایی مطرح کنید. در مرحله سوم میتوانید پیشنهاد آشنایی را مطرح کنید. زمان و مکان مناسبی را در نظر بگیرید و ظاهر موجه و آراسته ای داشته باشید. صریح و شفاف پیشنهادتان را مطرح کنید و اعتماد به نفس داشته باشید. به او فرصتی برای فکر کردن بدهید و اگر پیشنهاد شما را نپذیرفت بیش از حد اصرار نکنید. در صورتی که پیشنهاد دوستی یا آشنایی را پذیرفت برای ملاقات اول برنامه ریزی کنید و در این ملاقات او را تحت تاثیر قرار دهید. در آخر باتوجه به شناخت بیشتری که از او کسب کرده اید درمورد ادامه رابطه فکر و تصمیم گیری کنید.

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

9 بازدید

14 بازدید

23 بازدید

33 بازدید

60 بازدید

دیدگاه

نام *

چگونه از دختری درخواست دوستی کنیم

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من یه مدته که علاقه مند شدم به دختر همسایمون، اونو بیشتر اوقات میبینم، حتی چند بار هم شده که میخواستم برم و بهش پیشنهاد بدم، ولی نمیدونم چرا نمیتونم من واقعا از اون خوشم اومده و چند بار چشم تو چشم هم شدیم لطفا کمکم کنید

سلام دوست گرامی ابتدا مشخص کنید دلیل این علاقمندی چه ویژگی‌هایی است؟ سپس مشخص کنید به چه دلیل توانایی رویارویی با او را ندارید؟ در مرحله بعدی، نیاز به یادگیری مهارت‌های ارتباطی دارید.

سلام. من یه چند ماهی میشه که از یه دختر خوشم اومده. راستش در گذشته هم زیاد میدیدمش اما زیاد تو کف این چیزا نبودم رفتار اونم نشون میداد که تمایل داره باهام دوست شه. تا اینکه متاسفانه یک شب خوابشو دیدم. خیلی عجیب بود چون مدام به فکرش بودم و به یادش گریم میگرفت. چندین بار سعی کردم بهش پیشنهاد بدم اما نمیدونستم چی بگم. بلاخره در یک روز وقتی دیدم داره رد میشه دست به کار نا عاقلانه ای زدم و تعقیبش کردم. اون اونور خیابون بود و من هم اینور. بعد چند لحظه متوجه شد من دنبالشم و هی با گوشیش ور میرفت و سلفی میگرفت. تو یه کوچه هم که رفتیم رفتارش انگار جوری بود که میخواست وقت تلف کنه چون از طرز راه رفتنش معلوم بود. بعد چند قدم آدرس خونشونو فهمیدم و بیخیالش شدم. ناگهان تو یه مغازه ای که من بودم اومد تا خرید کنه. بعد از خریدش من دوباره بدون هیچ هدفی رفتم دنبالش اما این دفعه انگار ترسیده بود و میخواست مطمئن شه که من دنبالشم. همش پشتشو نگاه میکرد که من دنبالشم یا نه. نزدیک خونشون یکدفعه گوشیشو دراورد مثل اینکه به کسی زنگ زده بود من هم از رفتارش ناراحت شدم برگشتم خونم. به نظر شما میتونم دوباره جلب توجه کنم؟؟؟؟؟ واقعا درگیرشم

سلام دوست گرامی به سن خودتان و دلیل این علاقمندی اشاره نکردید. گفتید خواب او را دیدید، علت این خواب دیدن مشغولتی ذهنی شما در طی روز نسبت به او است. وقتی دائماً به چیزی یا کسی فکر کنید، احتمال دیدن خوابش زیاد است. درباره رفتاری که نسبت به او داشتید و تعقیبش کردید، اقدام درستی نبوده است. شما نیاز به یادگیری مهارت‌های ارتباطی دارید.

من ۱۷ سالمه و فکر میکنم ۲ سالی از من کوچکتر باشه. دلیل علاقمو هم نمیدونم ولی فقط اینو میدونم که خیلی دوسش دارم. قصدم هم فقط دوستی نه ازدواج

سلام خدمت شما بببخشید بنده از مدتی دو سال با یک دختری آشنا شدم در دانشگاه . من دانشجو هستم و ایشون هم دانشجو هستند من ۲۴ سالمه و او ۲۰ ساله .در این مدت خیلی با هم نزدیک تر شدیم. بعضی شب ها تا نیمه های شب داریم چت میکنیم . و همیشه برام از شهر شون چیز های خاص میارن هدیه . خیلی به ندرت بهم داداش میگه .. میخواستم بپرسم آیا امکانش است به این دختر در حواستی دوستی بدم ؟؟؟ راستش خیلی دوستتش دارم

سلام دوست گرامی نکته مهم اینجاست که باید بررسی کنید آیا به دلیل ارتباط نزدیکی که با او پیدا کردید، علاقمند شدید؟ و یا اینکه طرف مقابل معیارهای مورد نظر شما را برای یک رابطه عاطفی دارند؟ برای شروع باید درباره برنامه‌ها و هدف‌های آینده او بیشتر بدانید. همچنین اگر او برای شما نقش برادری قائل است، تلاش کنید که واقعیت این ماجرا را متوجه شوید که شاید شخص دیگری را دوست داشته باشد.

سلام.خسته نباشید. من در محیط کاری دوستانه که داریم کار میکنیم با هم و اینکه صاحب کار و خواهرشون هم حضور دارن.مدتیه که علاقه شدید به خواهر ایشون پیدا کردم و احساسم این بود که ایشون هم علاقه دارن به من با یسری از رفتارایی که داشتن.ضمن این که من 22 سالم هستم و ایشون 20 ساله هستن و مشغول درس هم هستن.بنده هم درسم تموم شده و حتی سربازی هم حل شده موضوعش ولی فقط مقداری مشکل مالی برا ازدواج وجود داره. اینطوری پیش رفت که من علاقه شدیدی که به ایشون دارم و اینو حتی داداشش هم متوجه شده بود.منم نتونستم بیشتر ازین دووم بیارم احساس کردم ایشون علاقه داره و بیشتر اذیت شن.برا همین از طریق داداشش گفتم که علاقه دارم و بعد یسری بهونه هایی اورد از جهت فرهنگی.و گفت که من دخالتی ندارم ایشون مستقل هست میتونی بهش علاقتو بگی ولی فکر نمیکنم قبول کنه.منم یکم بی خیال شدم و ناراحت.و بعد از دو سه روز ایشون اومد گفت که صحبت کرده و خواهرش هم گفته که جوابش نه هست.بعد از اون هم یه چند روزی خواهرش یکم باهام سنگین شده بود حتی جواب سلام نمیداد و روشو برمیگردوند و حتی مانعی رو برای اینکه در معرض دید من نباشه قرار داد..این درصورتیه که قبل از این اتفاقات رابطه ی ما خیللی محترمانه و صمیمی و دوستانه بود.ولی حالا یه چند هفته که گذشته یه مقدار از اون حالت سنگینی دراومده. واقعا به کمکتون نیاز دارم قبلش توی چشای هم نگاه میکردیم و برق میزد چشماش.واقعا نمیدونم چیکار کنم. اگر میشه لطفا جواب بدین ممنونم.

سلام دوست گرامی دلیل جواب منفی را پرسیدید؟ اگر واقعا اختلاف فرهنگی دلیل این جواب رد باشد، نیاز است دقیق‌تر مورد بررسی قرار بگیرد. آیا در سن 22 سالگی آمادگی روانی و مقدمات لازم برای ازدواج برای شما فراهم است؟ ابتدا دلیل جواب رد او را جویا شوید تا اگر مانع و یا سوءتفاهمی هست برطرف شود. اگر دلیل جواب رد او، منطقی باشد، بهتر است به تصمیمش احترام بگذارید. برای دریافت راهنمایی بیشتر می‌توانید از مشاوران رادیوعشق، نوبت مشاوره بگیرید.

سلام.دلیل جواب رد رو به طور مستقیم نه نپرسیدم از خودش.ولی از واسطه ای که بود پرسیدم ایشون گفتن که من مدتیه که میشناسمش و تو فکر این چیزا نیست و داره درس میخونه.همینو فقط گفتن.بعدشم من چیزی نتونستم بگم.چون حسم این بود که انگار دلخوری وجود داره و ناراحته.برا همین صبر کردم فعلا تا یکم آروم تر شه.واقعا نگرانم که حسمون از بین نره. درباره آمادگی روانی هم بگم که بله آماده ام ولی خب همونطور که گفتم مقداری مشکل مالی که وجود داره اوناهم چون صاحب کارم هستن بالاخره کمی میدونن وضعیت مالی چجوره.. لطفا کمک کنین.ممنونم

با عرض سلام و وقت بخیر بنده 19 ساله هستم و از دختری که 20 سالشون هست که همکلاسی دانشگاه(در حال حاضر ترم 4 هستیم) بنده هستن خوشم اومده و دختر بسیار محترم و باشخصیت و با وقاری هستن. عرضم به حضور شما که بنده یک مکالمه کوتاه با ایشون داشتم و طی مدت بسیار کوتاه احساس کردم که ایشون هم خوششون اومده از من. حقیقتا من صبر کردم حدود ما که کلاس ها مجدد حضوری بشن متاسفانه این اتفاق نیفتاد و من هم این اواخر یک مقدار فکرم درگیرشون شد و تصمیم گرفتم خودم رو از بلاتکلیفی در بیارم و بهشون پیام دادم که علاقه به آشنایی بیشتر باهاشون دارم ولی ایشون درخواست من رو رد کردن به دلیل اینکه فکر میکردن من شناختی ازشون ندارم و هم گفتن که به خاطر درسشون به این مسائل فکر نمیتونن بکنن و زمان مناسبی نیست. سوال بنده این هست که آیا من به کار های خودم برسم اما یک تعهدی نسبت به ایشون قائل باشم و زمان بدم به این موضوع یا که خیر؟ با تشکر

سلام دوست گرامی رد درخواست شما از طرف او، کاملاً منطقی بوده است. بهتر است فعلاً اقدام مجددی انجام ندهید و مشغول به کار خودتان باشید.

سلام من ۲۱ سالمه عاشق دختر داییم شدم اونم یه حسایی بهم داره دیشب بهش پیام دادم اما ناراحت شد و بهم گفت شمارمو از کجا آوردی منم بهش گفتم خیلی وقته اونم سریع پاکش کن کسی نبینه شمارمو برداره منم گفتم باش پاکش کردم حالا چیکار کنم تورو خدا کمکم کنید

باعرض سلام ادب بنده 27 سال دارم وبا دختری که19سال دارد به صورت مجازی4ماه در ارتباط هستم و هیچ دیداری از نزدیک باهم نداشتیم من خودم احساس میکنم که خودش از ارتباط مجازی خسته شده باشد،،آیا باید بااوقرار حضوری بذارم

سلام دوست گرامی آشنایی مجازی تا یک مرحله نهایتا 1 ماهه می‌تواند جذاب باشد، اما برای شناخت بیشتر هردوطرف نیاز به ملاقات حضوری دارند.

سلام من ۲۱ سالمه عاشق دختر داییم شدم اونم یه حسایی بهم داره دیشب بهش پیام دادم اما ناراحت شد و بهم گفت شمارمو از کجا آوردی منم بهش گفتم خیلی وقته اونم سریع پاکش کن کسی نبینه شمارمو برداره منم گفتم باش پاکش کردم حالا چیکار کنم تورو خدا کمکم کنید

با سلام و عرض ادب خدمت شما من ۱۷ ساله هستم و به تازگی عاشق دختر دایی شدم قبلاً اصلا ازش خوشم نمی آمد ولی خیلی دختر شیطونی و پیش فعالی است هر موقع می گفتم به شوخی یه دوست از جنس مخالف دارم زود عصبی میشد و میگفت این به درد نمی خوره این زشته … و الکی میگه امروز دوست پسر پیدا کردم ، تو رو دوست ندارم ، فلانی عشق منه بیشتر اوقات با من لج بازی میکنه و اعصابم رو خورد میکنه ولی وقتی میخوابم روم پتو میکشه و بعد من رو بوس میکنه تا هفته پیش به من درخواست دوستی داد . بعد از یک روز همه چیز رو بهم زد و گفت هیچ حسی بهت ندارم تو زشتی ، ازت چندشم میشه … ولی امروز دوباره با هم خوب بودیم و اون هم من رو بغل کرد نمیدونم چه جوری بهش ابراز علاقه کنم ، نمیدونم چه جوری راضی اش کنم دوباره برگرده به روابط دوستانه فقط میتونم بگم خیلی پشیمونم چون متأسفانه الان خودش وارد یه روابط دوستانه با شخص دیگری است

سلام دوست گرامی این نظرات متغیر، هم از جانب شما و هم نطر دختردایی‌تان، دلیل واضحی دارد و آن هم بودن در سن هیجان‌انگیز نوجوانی است. درد این سن هنوز هویت عاطفی شما شکل نگرفته است تا معیار درستی برای انتخاب یک دوست و یا شریک عاطفی داشته باشیم. بنابراین بهتر است به جای گیر افتادن در این رابطه، با پیشرفت‌های مختلف در زندگی، او را جذب خود کنید.

سلام من ۲۷ سالمه و دانشجوی ارشد هستم ، سال اول تحصیل با یه دختر خانومی در دانشگاه چند دقیقه ای همکلام شدم رفتارم خیلی جدی بود و با غریبه ها خیلی خشک برخورد میکنم معمولا در حد یه استاد اینطوری بگم ولی به شدت خنده رو هستم الان ۱ ساله همش هر روز میرم پروفایلش رو نگاه میکنم نمی‌دونم چرا اینجوری شدم به نظرتون به خاطر کرونا برم مجازی باهاشون صحبت کنم؟ دانشگاهمون تهرانه اصلا نمی‌دونم اهل کجان فقط می‌دونم هر دو زلزله می‌خونیم ایشون زلزله شناسی من مهندسی زلزله البته بگم چند باری برخورد چشمی داشتیم الان بعد ۱ سال هر روز تصویرش توی ذهنم میاد فقط مرسی

سلام دوست گرامی تصویر ایشان در ذهن شما ماندگار شده است و علاقمند هستید که بیشتر او را بشناسید. با توجه به اینکه شناخت اندکی از او دارید، بهترین گزینه فعلاً ارتباط مجازی است. می‌توانید به ایشان پیام بدهید تا کمی اطلاعات درباره او پیدا کنید. برای دریافت راهنمایی بیشتر و یادگیری مهارت‌های ارتباطی نیز، می‌توانید از مشاوران رادیوعشق، نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام خسته نباشید من ۲۹ سالم و تصمیم به ازدواج دارم من از یه خانومی درمحل کارش علاقمند شدم وبه مدت ۳ روز بنده به ایشان گفتم که شما قصد ازدواج دارید ولی ایشون به من نه خیلی ملایم و با لبخند گفتن حالا من نمیدونم این جواب واقعا نه هسش یا به دلایل دیگه خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنونم

سلام دوست گرامی آیا شما قاطعانه به خود این شخص گفتید که با خودش قصد ازدواج دارید؟ یا به صورت کلی اعلام کردید که قصد ازدواج دارید؟ این خیلی مهم است که خود شخص مورد خطاب شما باشد.

سلام خسته نباشید.بنده حدود بکسال و نیم هست که با یک دختر اشنا شدم.با خاحواده خودشون و خالشون رفت و امد پیدا کردیم سفر میریم و کلا زیاد ارتباط داریم.من از همون روز اول که این دختر رو دیدم دلباختش شدم.توی سفر اول شاید سر جمع ۱۵ دقیقه صحبت کردیم با هم و اصلا رابطه‌ی خوبی نداشتیم.وقتی از سفر برگشتیم بعد دو هفته کلنجار رفتن با خودم و مشورت با دوستام تصمیم گرفتم که به ایشون ریکوست بدم در اینستاگرام.ریکوست رو دادم اما بعد ۴ ساعت وقتی دیدن اکسپت نکردن پشیمون شدم و پس گرفتم درخواست رو.دوباره بعد ۱ هفته کلنجار باخودم ریکوست دادم و ایشون بعده ۲ روز ریجکت کردن.فکر میکنم برای این بود که شناخت زیادی روی من نداشتن ولی مطمئن نیستم از این موضوع.بعد ها کم کم بیشتر سفر رفتیم و کم کم رابتمون بهتر شد با هم.من کلا خیلییی رفتار های ایشون رو تحت نظر گرفتم.توی سفر اخر که همین دیروز ازش برگشتیم اون دختر خیلی گرم تر بود با من.مثلا توی حیاط نشسته بودن همه(۱۰ نفر بودیم که اعضای خانواده هامون بودن)کم کم همه رفتن تو و من موندم با اون دختر و خاله‌شون‌.من همش پیش خودم میگفتم کاش خالش از بحث خارج نشه که اگر بشه حتما اون دختر هم میره داخل ویلا‌.موضوع بحثمون دانشگاه بود چون هم رشته هستیم و هم ترم یعنی هردو ترم هفت عمران هستیم ولی دانشگاه هامون فرق داره.خلاصه خاله‌ی ایشون رفتن داخل اما در کمال نا باوری اون دختر داخل ویلا نرفت توی حیاط نشست و به صحبت کردن ادامه داد.اول در مورد دانشگاه و درس و… حرف زدیم بعد از اون بحث رسید به خاطرات دانشگاه بعد راجع به هاطرات کنکور و دبیرستان صحبت کردیم حدود دو و نیم ساعت صحبت کردیم و من توی دلم ارزو میکردم که اون لحظات تموم نشن.در نهایت دیگه من موضوعی به ذهنم نرسید که راجع بهش صحبت کنم.یعنی موضوع بود ولی نمیخواستم خیلی داخل زندگی شخصیش برم چون میترسیدم که اشتباه باشه کارم.در نهایت تا حدود ۲ دقیقه هردو ساکت شدیم.و ایشون گفت که میخواستیم بریم خرید چی شد پس؟منم گفتم نمیدونم از مامان اینا باید بپرسی.ایشون از جاشون بلند شدن و خیلی آروم و با سرعت کم به داخل ویلا رفتن.فکر میکنم اگر بحثی پیدا میکردم برای حرف زدن اصلا داخل نمیرفتن و حتی تا ۱ ساعت دیگه هم حرف میزدن باهام.این حرف زدنمون طوری بود که حتی وقتی خواهرش صداش نیزد و من اشاره زدم‌که دارن صدات میکنن اصلا اعتنایی نکرد به اینکه خواهرش صداش میکنه.خواهرش پیشمون اومد وقتی داشتیم حرف میزدیم ولی اون نهمون رویه قبل از اینکه خواهرش زبیاد رو داشت و انگار نه انگار که خوارش اونجا بود بعد از چند دقیقه هم خواهرش رفت داخل.من به رفتاراش خیلی دقت کردم مثلا وقتی یه چیزی میگفتم که زیادم خنده دار نبود اون بازم‌میخندید و وقتی چیزای خنده دار تعریف میکردم که دیگه خییییلی میخندید.نوقعی که باهام حرف میزد مدام داشت با دستاش یه کاری انجام میداد‌.مثلا دستش رو روی شونه یا گردنش میکشید بعضی وقتا چمن رو میکندبعضی وقتی وقتی خودش صحبت میکرد از دستاش خیلی استفاده میکرد.توی این سفر باهم خیلی گرمتر بودیم‌ نسبت به قبل به اسم صدام میکرد در حالی که قبلا صدام نمیکرد و اگر کاری باهام داشت صبر میکرد که روم رو برگردونم طرفش بعد بهم یه چیزی میگفت.کلا خیلی پایه بود هر بازی من میگفتم‌رو انجام میداد.مثلا میخواست حکم بده که من چی کار کنم من گفتم رقص نباشه و اون خندید و گفت پس باید برقصی.سر به سر هم زیاا مزاشتیم مثلا از توی جمع های ۱۰ نفره که با خانواده و اون دختر بودیم من یه چیزایی میگفتم‌که فقط اون بفهمه مثلا شوخیای مدرن و بروز رو میکردم از قصد که فقط اون بفهمه منظورم چیه و اونم کلی میخندید.کلا با لبخند نگاهم‌میکرد.حالا که برگشتیم نمیدونم توی اینستاگرام ریکوست بدم دوباره یا نه؟شمارش رو هم‌دارم‌آیدی تلگرامش رو هم دارم ولیاون نمیدونه که هیچکدوم از اینا رو دارم.نمیدونم چی کار کنم اگ میشه راهنماییم کنید چون خیلی دپرس شدم…

سلام دوست گرامی پرسش خود را خلاصه‌تر ارسال بفرمائید. امکان پاسخ به سوالات طولانی در سایت وجود ندارد.

سلام..۲۰ سالمه و خیلی وقته از خواهر رفیقم خوشم میاد…اون 18 سالشه….. اصلا توانایی اینکه برم بهش بگم رو ندارم…. میترسم قبول نکنه و به رفیقم که میشه داداشش بگه…. خونه هامونم نزدیکه بهم….با کسی هم نیست….دارم دیوونه میشم…. قصدمم جدیه….1 بار تا حالا خواستم برم و بهش بگم ولی تا نزدیکش شدم از استرس دیگه نتونستم برم جلو….راهنمایی کنید …مرسی

سلام دوست گرامی نگرانی شما قابل درک است. پیش از اینکه تصمیم جدی بگیرید، نقاط مثبت و منفی این تصمیم را بررسی کنید. برای مثال همین نگرانی که طرف مقابل شما به برادرش بگوید، چه اثراتی روی روابط شما می‌گذارد؟ به سن خودتان و او نیز توجه داشته باشید، هدف این پیشنهاد را جدی عنوان کردید، آیا شرایط ازدواج را دارید؟

سلام من چند وقته که بایه دختر خانومی آشنا شدم و بهش علاقمند شدم،از لحاظ سنی هم سن همیم(۲۳).ولی از لحاظ موقعیت مکانی باهم دوریم(تو یه استان زندگی میکنیم).تازگیا خیلی درگیرشم و بهش خیلی فکر میکنم کلا تو روز مره همش فکرش تو سرمه. من تنها دلیلی که هنو بهش پیشنهاد ندادم اینه که میدونم چند وقت پیش به یکی جواب رد داده و نمیخوام که خیلی عجولانه بهش پیشنهاد بدم بهش تا از دستش بدم.میشه کمکم کنید؟

سلام دوست گرامی جزییات کمی را اشاره نکردید و مشخص نیست در حال حاضر صرفاً به ایشان علاقمند هستید یا در رابطه‌اید؟ آیا او را از نزدیک دیدید؟ شیوه اشنایی و .. چگونه بوده است؟ ابتدا معیارهای خودتان و دلایلی که به ایشان علاقمند شدید را مشخص کنید. این طبیعی است که وقتی دائماً به شخصی فکر کنید دائماً فکرش در سر شما باشد. ایا می‌دانید به چه دلیلی به نفر قبلی جواب منفی داده‌اند؟ این جزییات را باید مطرح کنید تا بتوانیم راهنمایی کامل‌تری داشته باشیم.

ما باهم توی اینستا آشنا شدیم البته به واسطه همون فردی که بهش جواب منفی داده،من از زمان اول آشنایی هیچ علاقه خاصی بهش نداشتم ولی رفته رفته با صحبتایی که باهم داشتیم این علاقهه بیشر و بیشتر شده ولی نمیدونم این علاقهه یکطرفس یا اونم همچین حسیو نسبت بهم داره یا نه.بعد الان حدودا یکی دوماهی میشه که تو چتامون داریم از خانوادهامون میگیم یعنی بیشتر داریم باهم آشنا میشیم،ولی هنوز همو از نزدیک ندیدیم،بعد دلیل اینکه به نفر قبل جواب منفی داده از زبون خودش این بود که من با یکی راحت هستم و جوابشو میدم این انتظارو ندارم بیاد سریع پیشنهاد دوستی بهم بده .

سلام.من الان یکه ماهه عاشق یا دختر شدم که از فامیلامون هستند.تو این یک ماه یه روز بهم سلام کرد و من جواب سلام او را دادم و خونمون دوره چطور باید با او اشنا بشوم.من میخوام یه کلمه ای به او بگم ولی میترسم مشکلی پیش بیاد.اگه شما کلمه ی خوبی میشناسید من بگید لطفا اگه بهش بگم دوست دارم یعنی مشکلی پیش نمیاد؟

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. بهترین نوع شروع مکالمه، صحبت درباره مسائل روزمره است تا بتوانید ابتدا شناخت بیشتری از نوع تفکر ایشان کسب کنید.

با عرض سلام.من سه ساله عاشق یه دختر شدم که از فامیلامون هستند،بعد از اون موقع حتی یه بارم فرصت نشد دوباره ببینمش. الانم نمیدونم چه کار کنم هی تلاش میکنم که برم ببینمش و سر صحبتو باهاش باز کنم،ولی احساس میکنم خیلی محدود شدم و ازش دور شدم الانم با یه دختر دیگه آشنا شدم که همسایمون هستند ولی اصلا بهش اعتماد ندارم احساس میکنم یه آدم خودخواه و فرصت طلبه که فقط میخواد زرنگ بازی دربیاره. یه روز تو خونه تنها بودم خانوادم رفته بودن مسافرت و اون دختره همسایه اومد در خونمون.در زد ولی درو باز نکردم بعد از مدتی دوباره اومد و در زد ولی بازم بازش نکردم چون ازش خوشم نمیاد و دوست نداشتم به خونه راهش بدم الان باید چه کار کنم باید برم سراغ عشق قبلیم یا با این همسایمون رابطه برقرار کنم؟

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. یک تناقض آشکار وجود دارد، درعین حال که به شخص دیگری علاقه دارید، به فرد دیگری هم فکر می‌کنید و ایشان هم به سمت شما گرایش دارد. ابتدا بهتر است تکلیف خودتان را در رابطه عاطفی روشن کنید و بدانید دنبال چه فردی هستید. فرصت نداشتن برای دیدن کسی که دوستش دارید، دلیل منطقی برای شروع یک رابطه جدید نیست.

سلام وقت بخیر از کسی خوشم اومده که توی رابطه‌س و نمیتونم پا پیش بزارم. به خاطر شرایط کارم زیاد می‌بینمش و دیدنش به جز آشفتگی چیزی واسم نداره. چطور میتونم با مهار کردن احساساتم با این آدم تعامل داشته باشم و کار کنم؟

سلام دوست گرامی حق دارید که با دیدن ایشان آشفته شوید. در واقع از نظر شناختی و منطقی به این نتیجه رسیده‌اید اما از نظر هیجانی همچنان درگیر هستید. اگر صرفاً او را می‌بینید و گفتگویی بین شما نیست، بهتر است احوالپرسی و … بین شما نباشد. اما اگر باهم گفتگو و دیالوگ دارید، این گفتگوها را محدود درباره کارتان داشته باشید. شماره شخصی ایشان را نداشته باشید یا ذخیره نکنید که با دیدن عکس پروفایل و.. بیشتر بهم نریزید.

ممنونم از پاسخگویتون ولی اونقدر راحت نیستم با خانواده که بتونم مسئله رو الان بهشون بگم ، پیشنهاد خودم اینه که یجوری به دختر خانم بفهمونم منظورمو. نه اتفاقاً از روی هیجان نیست و حتی بنده بخاطر ایشون در خیلی از رفتار هام تجدید نظر کردم و البته این هم بگم که ارتباطم با خانواده ایشان بسیار عالی هست و خیلی به هم احترام میزاریم و این نکته هم حائز اهمیته که من از بچگی ایشون رو دوست داشتم. در ضمن بنده آدمی هستم که در جامعه خیلی سخت و رسمی ظاهر میشم ولی در مقابل خانواده و دوستان شاید بامزه و فان ترین عضو اونجا باشم.

با سلام و عرض ارادت خدمت شما بنده نوجوانی ۱۷ ساله هستم که بسیار موجه و سر سنگین با افراد غریبه ، ولی با خانواده و آشنایان بسیار بسیار اجتماعی و شوخ طبع هستم. در همین حین عاشق یکی از بستگان نزدیک خود که از بنده یک سال و دوماه بزرگتر است ، شده ام ، البته چرا دروغ ، از بچگی عاشقش بودم. این مسئله را با این دختر خانم در میان بگذارم و نمیدانم که آیا کار درستی است یا خیر که الان این قضیه را به او بگویم؟! چون من برای آینده خودم برنامه دارم و میخواهم به او بگم حرف دلم رو ، چون ممکن است شوهر کند و اگر او هم موافق نظر بنده باشد ، من نیروی مضاعفی برای آینده خودم خواهم گرفت و همچنین به نظر شما مشکلی نداره که ایشون از من بزرگتره؟! و البته مشکل اساسی بنده اینه که نمیدونم از چه راهی این قضیه رو با ایشون در میان بزارم و بسیار باعث مشغول شدن ذهنم شده ، لطفاً راهنماییم کنید. لطفاً کمکم کنید و بگید از چه راهی وارد بشم بهتر است؟! و اینکه سن بنده کم نیست؟!

سلام دوست گرامی ارتباط عاطفی و بیان احساساتتان به ایشان شیرین و دلچسب به نظر می رسد، اما به دلیل سن کم شما و تفاوت سنی بینتان، ممکن است با مخالفت ایشان روبروشوید.بهتر است ابتدا این موضوع را با یکی از افراد خانواده مانند مادر در میان بگذارید، تا در جریان علاقه شما باشد. اما ابراز علاقه در این سن ممکن است از روی هیجان خواهی دیدن یک جنس مخالف باشد. بهتر است برنامه های آینده خود را به صورت هدفمند دنبال کنید تا در سنی مناسب از ایشان درخواست ارتباط کنید. و برای بررسی بیشتر علاقه خود نیز، می توانید از رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی و یا آنلاین دریافت کنید.

ممنونم از پاسخگویتون ولی اونقدر راحت نیستم با خانواده که بتونم مسئله رو الان بهشون بگم ، پیشنهاد خودم اینه که یجوری به دختر خانم بفهمونم منظورمو. نه اتفاقاً از روی هیجان نیست و حتی بنده بخاطر ایشون در خیلی از رفتار هام تجدید نظر کردم و البته این هم بگم که ارتباطم با خانواده ایشان بسیار عالی هست و خیلی به هم احترام میزاریم. در ضمن بنده آدمی هستم که در جامعه خیلی سخت و رسمی ظاهر میشم ولی در مقابل خانواده و دوستان شاید بامزه و فان ترین عضو اونجا باشم.

سلام خدمت شما و تشکر بابت سایت مفیدتون. بنده یه چند ماهیه رو یکی از دخترای محلمون کراش زدم ولی طرف‌ خبر نداره و شمارشونم قراره یکی از آشناها برام فراهم کنن بعدشم اینکه من نمیدونم ایشون تو رابطه هستند یا نه. و بعدش اینکه میترسم از اینکه اعلام کنم که به ایشون علاقه مند شدم یه بار چند وقت پیش همو دیدیم ایشون پیش خانوادشون بودن و منو دیدن و یه لبخندزدن بهم و سرشونو انداختن پایین و منم لبخند زدم آیا این میتونه نشانه علاقه ی ایشون نسبت به من بشه؟

سلام دوست گرامی اطلاعاتی که در مورد ایشان بدست می آورید، می تواند برای ادامه رابطه موثر باشد. بهتر است برای جذب عشق ایشان از اطرافیانی که او را میشناسند نیز اطلاعاتی دریافت کنید.

سلام خسته نباشید…بنده از یه دختر خانومی خوشم اومده ایشونم فهمیدن ک من ازشون خوشم اومده و مشکلی هم فک نکنم داشته باشن فقط اینکه میخواستم بدونم چطور میتونم پیشنهاد دوستی رو بهشون مطرح کنم؟(چندین بار بصورت چن نفری بیرون رفتیم ایشون ۲۲ سالشونه من ۲۱ سالمه و اینکه ایشون ب تازگی از رابطه ای اومدن بیرون)ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام بهترین راه اینه که به طور خصوصی درباره احساس‌تون و اینکه دوست دارید باهاش بیشتر آشنا بشید با ایشون صحبت کنید. اگر هم اضطراب دارید یا براتون سخته بهتره ابتدا یه رابطه دوستانه‌تری بین‌تون شکل بدین،‌ مثلا از طریق شبکه‌های اجتماعی، بعد که احساس راحتی بیشتری کردین،‌مستقیما درباره پیشنهادتون صحبت کنید.

سلام خسته نباشید..من از یکی از دوستان دخترعمه ام خوشم اومده چن باری هم بصورت ۴ نفری بیرون رفتیم و خیلی هم خوش گذشته و اینکه خود شخص هم فک کنم فهمیده که از او خوشم میاد و حتی با دخترعمه ام در میان گذاشته و بنظرم مشکلی از این بابت نداره…فقط میخواستم بدونم چطور این پیشنهاد دوستی رو با اون خانوم مطرح کنم چون الان ک فعلا کسی از خونش بیرون نمیاد با این اوضاع از یه ور هم نمیخوام خیلی رابطه دوستانه بینمون سرد بشه بعد گذشت زمان و ندادن پیشنهاد…ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام بهتره در شبکه‌های اجتماعی ایشون رو دنبال کنید و با صحبت کردن بیشتر باهم درباره موضوعات مختلف، صمیمیت بیشتری بین‌تون ایجاد کنید. وقتی شرایط بهتر شد می‌تونید حضوری از احساس و علاقه‌تون بهش بگشد و پیشنهاد آشنایی بیشتر بهشون بدین. حتی می‌تونید درصورت امکان حین مکالمه تلفنی نیز درباره این موضوع باهاشون صحبت کنید.

سلام من یه کمکی از شما می خواستم اونم اینکه من از دختر داییم خوشم اومده ولی جرئتش رو ندارم که بهش بگم خیلی با هم جوریم . هر بار همو میبینیم یه مدت زیادی میشینیم و حرف می‌زنیم باهم نمی‌دونم چطور بحث رو باز کنم جفتمونم ۱۷ سالمونه

سلام. خیلی خوبه که با هم رابطه دوستانه‌ای دارید و این بهتون کمک می‌کنه اول به صورت غیرمستقیم از حس ایشون به شما یا نظرش درباره آشنایی و رابطه با یکی از اعضای فامیل آگاه بشید. مثلا می‌تونید بگید یکی از دوستان‌تون برای آشنایی بیشتر با دخترخاله‌اش وارد رابطه شده و ببینید برخوردش چطوره و چه نظری داره. برای دریافت راهنمایی بیشتر با سیستم مشاوره تلفنی صحبت کنید.

سلام خسته بناشید من از دختر دایی مامانم خوشم اومده واغلب وقتی در مهمونی ها همدیگه رو میبینم خیلی با هم صمیمی هستیم (در واقع خیلی به هم تیکه های عاشقانه میپرونیم) از این رو فکز میکنم اونم به من علاقه داره من 17 سالمه و اونم 15 سالشه من نسبتا شخصیت موجه و با اعتماد به نفسی دارم ولی نمیدونم چطور درس خواستم رو مطرح کنم که اون جواب منفی نده در واقع چون از میزان علاقش نسبت به خودمم %100 آگاه نیستم ولی صحبت‌هایی ک تو طول این سال ها داشتیم (مخصوصا هفته قبل) احتمال این. که منو دوست داشته باشه رو افزایش میده الان دو دلم که بهش بگم دوسش دارم یا نه!؟ و اگز بهش بگم چی بگم!!

سلام دوست گرامی ابراز علاقه کردن به شیوه درست،باعث تداوم رابطه میشه، بهتر است قبل از این کار آگاه باشید که چه ویژگی هایی در ایشون باعث جذب شما شده؟ آیا ایده آل هاتون رو در سن 17 سالگی کاملاً می شناسید؟ برای دریافت راهنمایی در این زمینه با مشاوران رادیو عشق نوبت بگیرید.

سلام.ببخشید من از یه خانوم خوشم اومده و فکر می کنم که هم رو کامل می کنیم.اما خب یه نقطه ضعف بسیار بسیار بزرگ دارم و اونم عدم اعتماد به نفسه. حی میکنم چهره اصلا خوبی ندارم.حس می کنم روابط عمومی افتضاحی دارم و واقعا این مدت همه زندگیم برای فکر کردن داره صرف میشه .تضمیم به گردش توی اینترنت در این مورد گرفتم.سایت شما واقعا مقاله های کاملی در این زمینه ارایه داده اما من وقت ندارم که از همشون بهره مند بشم لطفا شما با توجه به شرایط من یه مقاله مفید بهم پیشنهاد بدین یا اینکه خودتون جوابم رو بدین: فامیل هستیم اما فامیل نزدیک نه..ایشون برادرزاده شوهر خالم هستن و با توجه به اینکه هر دومون ۱۷ سال داریم و هنوز نظرات والدین توی زندگی ما دخالت دارن و عدم اعتماد به نفس من اجازه در میان گذاشتن با پدر و مادر رو نمیده. چند باری هم با هم صحبت کردیم اما خب نه صحبت عاطفی…من الآن شماره ایشون رو دارم و از طریق شبکه های مجازی باهاشون رابطه داشته باشم.در واقع همین تصمیم رو دارم که از فضای مجازی با ایشون آشنایی پیدا کنم و یک سال دیگه بتونیم با هم صحبت کنیم…اما خب تو همون فضای مجازی چی بهشون بگمو از کجا شروع کنم که اصلا من چه درخواستی دارم داره کلافه م میکنه…از طریق مشاوره تلفنی هم نمیتونم باهاتون در ارتباط باشم و این بر.میگرده به همون قضیه اعتماد به نفس که البته اگه با یه نفر یخم آب شه میتونم باهاش راحت باشم. مشکل من پیشنهاده ست…

سلام درباره مسئله اعتماد به نفس باید بدونین که این موضوع با مطالعه چند مقاله برطرف نمیشه. مقالات به شما کمک می‌کنند که بفهمید اشکال کار کجاست اما برطرف شدنش نیاز به اقدامات جدی‌تر مثل مشاوره داره و درطول زمان اتفاق می‌فته. در مورد اینکه نمی‌تونید موضوع رو با خانواده‌ها مطرح کنید به خاطر شرایط سنیتون کاملا طبیعیه و قطعا برای صحبت با خانواده‌ها نیاز به فراهم شدن شرایط مختلفی هست. اما خودتون میتونید در شبکه‌های اجتماعی کم‌کم یک ارتباطی رو با هم شکل بدید. لازم نیست همون اولش پیشنهاد خاصی مطرح کنید. با دنبال کردن ایشون در اینستاگرام و نظر دادن درباره چیزهایی که به اشتراک می‌ذارن می‌تونید آروم آروم سر صحبت رو باهاشون باز کنید تا کمی صمیمی‌تر بشید و به قول خودتون یختون آب بشه.

سلام حالتون خوبه من به یک دختر علامند شدم البته در محل کار اونم اولین بارمه چطوری برم سرصحبت رو باز کنم و پیشنهادی بگم و حرفمو بزنم و میترم جواب ن بگه و از همه بدتر میترسم دادو فریاد بزنه و فحش بده نمیدونم چیکار کنم خواهش میکنم بگین ممنون میشم .

سلام. به نظر میرسه اضطراب‌تون بالاست و به همین خاطر ترس‌هاتون شدید و غیرواقعی شدن. چون احتمالش خیلی کمه فردی بخواد درمقابل ابراز علاقه یا پیشنهاد آشنایی، داد و بیداد کنه و فحش بده! درباره اینکه چطور اقدام کنید، حتما لازمه شرایط محل کارتون و نوع رابطه‌ای که با هم دارید بررسی بشه، مثلا آیا رابطه دوستانه‌ای دارید؟ توی کارتون نیاز هست با هم تعامل کنید؟ … و در نهایت راهنمایی بشید که چطور هم اضطراب‌تون رو کنترل کنید و هم بتونید به درستی علاقه‌تون رو ابراز کنید. بنابراین با سیستم مشاره تلفنی تماس بگیرید.

درود برشما من مغازه دارم از سه سال پیش یه ویزتوری برای ویزیت تو مفازه ام می اومد که من کم کم علاقه مند این خانوم شدم که متاسفانه الان منطقه ام رو عوض کردم ایشون بخاطر اینکه حریم ویزیت دارن نمیتونن بیان مغازه ام حالا لطفا راهنمایی بفرمائید با اینکه شرکتشون رو می شناسم و شماره شون رو هم دارم نمیدونم باید چطور پیشنهاد دوستی و ازدواج بدم حتی ایشون با مادرم هم صمیمی بودن از (طرفی در این چند مدت) حتی نمیدونم ازدواج کردن یا نه/// خواستم برم از مدیر شرکتشون پرس و جو کنم که مردد شدم که نکنه از اینکه رفتم محل کارشون ناراحت بشن. من واقعاً دوسش دارم لطفا راهنماییم کنید. ,,,,,,قبلا از راهنمایی تان سپاسگزارم.

سلام اینکه بخواهید به محل کارشون برید یا با مدیر یا همکاراشون در این باره صحبت کنید اصلا راه درستی نیست. بهترین حالت اینه که شخصا ازشون یک وقت بگیرید که باهاشون صحبت کنید یا از مادرتون بخواهید این موضوع را باهاشون مطرح کنه.

سلام من از به دختره تو فامیل خوشم میاد ولی چون مامان باباش هستن خجالت میکشم باهاش سر صحبت وا کنم به نظر شما من باید چیکار کنم

سلام سوال شما خیلی کلیه و لازمه شرایط‌تون بررسی بشه. لطفا با سیستم مشاوره تلفنی صحبت کنید.

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه راستش من تو دانشگاه از هم کلاسیم خوشم اومده و چند باری با هم صحبت کردیم ولی نمیدونم چطور بهش پیشنهاد دوستی رو بدم که سو تفاهم نشه و بهش بر نخوره و من از این دوستی قصد بدی ندارم و اینکه یه سال هم ازش بزرگترم لطفا راهنماییکنید چطور بهش پیشنهاد بدم که احتمال قبول کردنش بالا باشه

سلام درباره این موضوع مقالات خوبی در سایت هست که میتونه کمک‌تون کنه. اگر به راهنمایی بیشتری نیاز دارید باید با سیستم مشاوره صحبت کنید.

سلام. ببخشید که مزاحم میشم میخواستم یکم راهنماییم کنین. راستش من از دخترعمم خوشم اومده و فک میکنم که اونم نسبتا متوجه این موضوع هستش. حتی خونوادمم درجریانن. تقریبا پنج سال میشه که علاقه مندم به ایشون ولی الان نمیدونم چجوری بهش پیشنهاد بدم. در ضمن 20 سالمه ولی چون از ی رشته خوب تو دانشگاه سراسری قبول شدم هم خودم و هم فامیلام فک میکنن که کم کم وقت ازدواجم رسیده. بنظرتون خودم پا پیش بزارم بهتره یا خونوادم؟

سلام اگر هدفتون ازدواجه بهتره این موضوع از طریق خانواده‌تون مطرح بشه و بعد در صورت رضایت آن‌ها تا زمانی که آمادگی ازدواج پیدا می‌کنید، با هم بیشتر آشنا بشید و ارتباط داشته باشید. البته آماده بودن برای ازدواج به آیتم‌های خیلی مهم‌تری از قبول شدن در یک رشته و دانشگاه خوب وابسته است و موضوعیه که باید کاملا خودتون هم حسش کنید و در عمل و رفتارتون هم نمود داشته باشه.

ممنون که پاسخ دادین ولی بنظرتون خودم پیشنهاد بدم بهتر نیست

سلام‌ مدت دو سال میشه که‌ دختری که هم محلیمون هست رو زیر نظر دارم‌ و بهش علاقه مند‌شدم و حس میکنم اونم از من خوشش میاد چون بارها شاهد این بودم که بهم نگاه میکنه تازیگیا هم شمارش رو از طریق یکی از آشنایان پیدا کردم ولی واقعا میترسم بهش پیام بدم و اصلا نمیدونم چی بهش بگم خواهشا راهنمایی‌ کنید

سلام لطفا با سیستم مشاوره تماس بگیرید.

سلام ، من یه دختری رو تو یه سال گذشته حدود دو سه بار دیدمش و ازش خوشم اومده، اینم بگم که هردومون رشتمون فنیه ولی متفاوتند چند وقت پیش پیج اینستاگرامشو پیدا کردم و فالو کردم اونم سریعا قبول کرد و من رو هم فالو کرد (ولی فکر نمیکنم من رو یادش مونده باشه) بعد فرداش (باتوجه به این که نقاش هست و نقاشیاشو تو پیجش می‌ذاره) رفتم تو دایرکتش و از کارش و خودش تعریف کردم و گفتم که تو دانشگاه چندباری دیدمت و خوشحالم که باهات همکلام میشم، اونم یه پیام داد و گفت خیلی ممنونم . الان می‌خوام بدونم از اینجا به بعد باید چیکار کنم؟

سلام. اینکه از اینجا به بعد باید چیکار کنید بستگی داره که اصلا هدفتون چیه؟ اگر می‌خواهید باهاشون وارد رابطه بشید، بهتره اول یه کم دورادور بشناسیدشون و توی این مدت از هر فرصتی برای نزدیک‌تر شدن بهشون و برقراری تعامل استفاده کنید. وقتی مطمئن شدید می‌تونید بهشون ابراز علاقه کنید.

سلام دوست من خسته نباشید بخاطر همه زحمتاتون ممنون یه راهنمایی میخواستم من حدوده سا ماهه برای موسیقی یه آموزشگاه میرم و به منشی که اونجا هستش علاقه مند شدم 🙈 به خاطر وقت کم نتونستم زیاد ارتباط برقرار کنم ولی چون خودم فوق لیسانس حسابداری دارم و ایشون هم برای ارشده روانشناسی میخونن تونستم صحبت کنم و یکم نزدیک تر شدیم حالا دو جلسه دیگه کلا کلاسام تموم میشه حالا موندم که چجوری بگم بهش ینی اول برم دعوتش کنم یجا برای ناهاری چیزی بعد مطرح کنم که اینجوری بازم به یه دلیل احتیاج دارم تا دعوتش کنم یا نه همونجا حسمو بگم و در میون بزارم باهاش چندتا چیز هست که مشکل ایجاد میکنه که اصلا نمیدونم رابطه ای دارن با کسی یا نه تنهان سنشونم خودم تشخیص میدم کوچیکتر از خودم باشه کلا اینو بگم موندم الان چیکار کنم🤣 ممنون میشم کمکم کنید .🙈

سلام. بهتره اول اگر می‌تونید فردی رو تو آموزشگاه پیدا کنید و اطلاعاتی مثل سن و … ازشون بپرسید. در مورد اینکه همونجا بهشون ابراز علاقه کنید یا باید دید چه شرایطی وجود داره و آیا شرایطش هست که بتونید باهاشون صحبت کنید. ممکنه به خاطر حضور دیگران و اینکه محل کارشون هست ایشون یا خودتون معذب باشید. در مورد دعوت نهار هم باز بستگی داره که رابطه‌تون چطور باشه و اگر رابطه‌تون تا الان در حد سلام و احوالپرسی بوده احتمالا توی ذوقشون بخوره. شما هم می‌تونید بهشون بگید که می‌خواهید درباره موضوعی باهاشون صحبت کنید و اینکه خودش ترجیح میده کجا و تو چه شرایطی باشه. یا اینکه اگر حس می‌کنید نیاز به شناخت بیشتری وجود داره تا بخواهید پیشنهادتون رو بگید، می‌تونید با یک بهانه‌ای مثلا پرسیدن سوالاتی در زمینه رشته تحصیلی ایشون، کمی رابطه‌تون رو نزدیک‌تر و بیشتر کنید و بعد در شرایط مناسب‌تر بهشون پیشنهاد بدین.

سلام وقتتون بخیر. من یه دختر جوون هستم که طبیعتا پیشنهاداتی بهم میشه بیشتر برای دوستی. اما من نمیدونم چطور باید جواب بدم به پسری که به من پیشنهاد داده. اغلب هول میشم و نمیدونم چی بگم و خب اینجوری فرصت هام رو هم از دست میدم . ممنون میشم اگر کمک کنید

دوست عزیز سلام

قبل از هر چیز بهترین کار ایه که برای خودتون مشخص کنید که چه ویژگی‌ها و مشخصاتی مد نظرتون هست و اینکه چه نوع ارتباطاتی رو می‌پسندید؟ بعد که این موارد مشخص شد، بهتر می‌تونید در این موارد واکنش نشون بدید. وقتی کسی بهتون پیشنهاد آشنایی داد، طبعا منتظر نیست که همون اول شما بله رو بگید و ارتباط رو شروع کنید؛ پس خیلی محترمانه به ایشون بگید که از پیشنهادی که دادن متشکرید ولی نیاز دارید که کمی در موردش فکر کنید. بعد از بررسی‌ها، نظرتون رو به فرد مقابل بگید. لازم نیست مدل خاصی رفتار کنید، همین که خودتون باشید کافیه.

سلام من از یه دختر که توی پارک توی روز اول دیدم خوشم اومد.بعدچند روز بعد اومدن با دوستاشون روی چمنی که ما بازی میکردیم نشستن و بعد چند قیقه رفتن و حدود 2 دقیقه بعد برگشتن من هی بهش نگاه میکردم خودشم نگاه میکرد آرومکی ولی به روش نیاورد و وقتی که داشت میرفت هم از جلوم رفت و من هم که خجالتی هستم نتونستم حرفی بزنم اصلا روم نمیشه صحبت کنم خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنون

دوست عزیز سلام

این احساسات در سن شما طبیعی هست. نوجوانی سنی هست که کم کم دارید وارد مرحله بزرگسالی می‌شید و بنابراین هم مقداری از ویژگی‌های کودکی دارید و هم مقداری هم ویژگی‌های افراد بزرگسال و این احساس علاقه‌مند شدن به فردی از جنس مخالف یکی از ویژگی‌های افراد بزرگسال هست. نکته مهم این است که بدونید جدی گرفتن این احساسات خیلی به نفعتون نیست، چون هم خودتون و هم فرد مقابل تا چند سال آینده قراره بسیار تغییر کنید. به علاوه، موضوعی که شما مطرح کردید، یک احساس مثبت گذراست که دوامی هم نخواهد داشت. بهتون پیشنهاد می‌کنم به مسائل مهمی مثل تحصیل، ورزش، یاد گرفتن یک هنر یا حرفه‌ای برای اینده، خودتون رو مشغول نگه دارید تا در آینده بتونید یک انتخاب درست داشته باشید.

سلام من از یک دختر فامیل خوشم اومده و می‌خوام بهش پیشنهاد بدم بنظرتون این کار رو بکنم یا نه آخه من از این میترسم که به برادرش بگه یا پدر و مادرش بگه بنظرتون چیکار کنم

سلام دوست گرامی میزان علاقمندی شما به این خانم چقدر هست و. با چه هدفی؟ اگر در شرایط مناسب ازدواج هستید بهتر هست از طریق خانواده اقدام کنید تا جنبه رسمی و جدی داشته باشد و از کدورت و ناراحتی های فامیلی جلوگیری کند

سلام. من یه خانمی رو دوست دارم ولی هر وقت می بینمش خودمو ازش قایم می کنم. احساس می کنم سبک میشم. نمیدونم چی کار کنم؟

دوست عزیز سلام

قبل از هر چیز بهتره در مورد یک موضوعی خیلی خوب با خودتون به عنوان یک انسان کنار بیاید، نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن، یکی از مهم‌‌ترین نیازهای هر شخصیه و همه آدم‌ها این نیاز رو در زندگیشون تجربه می‌کنند. دوم اینکه رابطه عاطفی زمانی شکل می‌گیره که دو نفر به هم علاقه‌مند باشن، ولی اگه شما درخواست خودتون رو مطرح نکنید، از کجا می‌تونید بفهمید که فرد مقابل به شما علاقه داره یا نه؟! شما همیشه دو راه کلی دارید: یکی اینکه حرفی نزنید که مبادا به قول خودتون سبک بشید، که اینطوری هیچ‌وقت به چیزی که می‌خواید نمی‌رسید یا اینکه برید جلو، درخواستتون رو مطرح کنید و منتظر جواب بشید.

حالا دو نکته خیلی مخفی در زیر این جملاتی که گفتید وجود داره، یک، عزت‌نفسه و دو، مهارت‌های ارتباطی. به نظر میاد (البته بدون مصاحبه بالینی دقیق نمی‌شه گفت) شما یکی از این دو (یا هر دو) رو ندارید. در این صورت، بهترین کار اینه که با روان‌شناس متخصص صحبت کنید تا مشکل حل بشه.

سلام خسته نباشید من از یه دختری خوشم میاد و یه روز رفتم و بهش پیشنهاد دادم ولی جواب منفی گرفتم بعد از اون قضیه به خودم رسیدم و تیپ اینام رو زیر و رو کردم بعد از اون وقتی من رو جایی میبینه مسیرش رو به سمت من تغییر میده و سعی میکنه جلو چشم باشه ولی وقتی بهش نگاه می کنم روش رو برمیگردونه حالا شماره اش رو گیر آوردم و نمی تونم بهش زنگ بزنم یا نه یا بهش چی بگم؟ ممنون میشم پاسخ بدید

سلام دوست گرامی اگر این شخص تنها با نگاه به ظاهر شما در سری اول به شما جواب منفی داده است مشخص می شود که فردی ظاهربین و سطحی نگر هست و بهتر هست فعلا اقدام مجددی نکنید تا متوجه دلیل رفتارهای ایشان شوید

سلام. وقتتون بخیر. میخواستم راهنمایی ازتون بگیرم.حدودا ۵ ساله دانشگاهم تموم شده. از یکی از همکلاسی های دانشگاه خوشم میومد. تلاش کردم تونسم بهش درخواست پیج اینستا رو دادم و اونم قبول کرد. ما باهم تو دانشگاه تقریبا هیچ ارتباطی نداشتیم فقط همو شاید میدیدم. وضعیت ظاهری و زیبایی مد نظر من رو داره. ولی از منش و خلقیاتش انچنان با خبر نیسم با این وجود با خانواده‌س و میتونم بگم شخصیت موجهی داره. هدف من ازدواج هس ولی موضوع اینه ک نمیدونم چطور عنوانش کنم.ب ذهنم رسید ب استوری هاش reply بدم‌. اونم پستای منو میبینه. به استوری rely میکنه. با این وجود نمیدونم چطور پیش برم. قبلا از همکاری و مشاوره تون سپاس گذاری میکنم

دوست عزیز سلام

به نظر میاد که بهتره اول با ایشون بیشتر آشنا بشید و بعد درخواست اصلیتون رو مطرح کنید. فضای مجازی برای شروع ارتباط می‌تونه خوب باشه، ولی بهتره که ملاقات‌های حضوری رو هم حتما داشته باشید. بهترین کار اینه که بعد از آشنایی نسبی، بهشون پیام بدید و بگید که دوست دارید با ایشون بیشتر آشنا بشید و بپرسید که نظرشون در این رابطه چی هست. اگر موافق بودند، سعی کنید چند جلسه‌ای رو برای ملاقات حضوری برنامه‌ریزی کنید و اگه همه چیز خوب پیش رفت، درخواستتون رو مطرح کنید. البته یادتون باشه، حتما حتما باید چندین جلسه با ایشون رفت و آمد داشته باشید و بعد برای ازدواج تصمیم قطعی بگیرید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

به دختری در دانشگاه،‌ بین فامیل یا در یک گروه دوستانه، علاقه‌مند شده‌اید و تمایل دارید بیشتر با او آشنا شوید. اما مطرح کردن پیشنهاد آشنایی و دوستی به قصد ازدواج به دختر مورد علاقه همیشه آسان نیست. چرا که اگر رفتار درستی در پیش نگیرید ممکن است از پیشنهاد شما سوءبرداشت شود یا اینکه دختر به طور کلی نظر منفی راجع به شما پیدا کند و شانستان را برای رسیدن به او کاملا از دست بدهید. پس اگر میخواهید بدانید چطور میتوانید به دختری که دوستش دارید پیشنهاد آشنایی به قصد ازدواج بدهید و نحوه درست مطرح کردن این پیشنهاد چیست، در این مقاله با ما همراه باشید و مراحل زیر را بکار بگیرید.

فهرست مطالب

قدم اول این است که میزان تمایل او را بسنجید. اینکه آیا هنگامی که شما در حال راه رفتن هستید به شما توجه می‌کند. آیا چشم در چشم شما نگاه کرده و لبخند می‌زند؟ واکنش‌های مثبت مانند قهقهه زدن، لبخند و حرکت دست در حین صحبت کردن نشانه‌های خوبی است که نشان دهد یک دختر از شما خوششش آمده است. اگر احساس کردید که او اذیت می‌شود، درگیر است یا سکوت کرده، تنها کاری که باید بکنید این است که او را تنها بگذارید. اگر او همیشه دنبال بهانه‌ای برای حرف زدن با شماست این خبر خوبی برای شماست!! چرا یک همکلاسی برای حل یک مسئله ریاضی باید از شما کمک بگیرد؟ خب او به شما علاقه‌مند است! اکنون ما می‌توانیم به مرحله دوم رفته و او را کمی بهتر بشناسیم.

اکنون که از علاقه او به خودتان آگاه شدید، باید او را کمی بیشتر بشناسید. این شناخت بویژه زمانی بکار می‌آید که بخواهید وی را تحت تاثیر قرار داده و علاقه‌تان را دوطرفه کنید .

شما باید به دنبال ایجاد فرصت‌ برای صحبت‌های کوتاه با او باشید. برای مثال اگر به دختر همکلاسی‌تان علاقمند هستید این فرصت‌ها می‌تواند قبل از شروع کلاس برای شما بوجود آید. سعی کنید در کلاس جایی نزدیک‌ به او بنشینید.

چگونه از دختری درخواست دوستی کنیم

باید به چیزهایی که وی به آنها علاقه دارد و چیزهایی که از آنها متنفر است توجه کنید. برای مثال اگر می‌بینید او از بدلیجات دست‌ساز سنتی استفاده میکند، احتمالا به هنرهای دستی علاقه‌مند است. درباره این موضوع از او بپرسید! از پرسیدن سوالات شخصی واهمه نداشته باشید. می‌توانید از او درباره کارتون مورد علاقه دوران بچگی‌اش بپرسید. پرسیدن اینگونه سوالات نه تنها به شما اجازه می‌دهد بیشتر در مورد او بدانید، بلکه توجه او را به این نکته جلب می‌کند که شما به او علاقمند هستید! نکته مهم خیره شدن به چشم‌های اوست. اگر او متوجه شود که شما به جاهای دیگری از بدن او خیره شده‌اید ممکن است نسبت به شما دچار تردید شود.

بسیار مهم است که قبل از مطرح کردن پیشنهاد دوستی، بررسی کنید دختر مورد نظر شما از نظر فرهنگی و خانوادگی چه سبک آشنایی را می‌پسندد. اگر با توجه به شناختی که از او دارید فکر میکنید دختر مذهبی از خانواده سنتی باشد، بهتر است به او پیشنهاد دوستی ندهید حتی اگر قصدتان آشنایی برای ازدواج باشد. زیرا احتمالا این سبک آشنایی با ارزش‌های او سازگار نیست و او بدون معطلی پیشنهاد شما را رد خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با دختر مذهبی بهتر است از طریق خانواده و خواستگاری سنتی اقدام کنید.

در نهایت امروز همان روزی است که قرار است از دختر مورد علاقه‌تان بخواهید بیشتر با هم آشنا شوید!

آراسته بودن شما در حین انجام این کار بسیار مهم است. یک حس خوب از خودتان در محیط اطراف ساخته و با شخصیت درونی خوب خود جلو بروید. دخترها، پسرهایی را دوست دارند که ظاهری آراسته و موجه داشته باشند.

فراهم کردن یک شرایط مناسب برای مطرح کردن پیشنهاد دوستی به یک دختر حول این محور میچرخد که در چه محیطی احساس راحتی خواهید داشت. حتما محیطی را فراهم کنید که بتوانید کاملا حواستان را به هم جمع کنید. برای مثال، یک مهمانی شلوغ که مجبورید با صدای بلند صحبت کنید اصلا شرایط خوبی برای این طرح این پیشنهاد نیست.

در مقابل، یک مکان خاص که برای هر دوی شما معنای خاصی داشته باشد، جای مناسبی برای مطرح کردن پیشنهاد دوستی است، چرا که آن محیط یک حس عاشقانه در شما ایجاد کرده و او متوجه می‌شود که چقدر برای انتخاب آن مکان فکر کرده اید. او متوجه خواهد شد که این پیشنهاد آشنایی از جانب شما، مقطعی و زودگذر نیست که بعدها پشیمان بشوید.

همچنین مهم است که زمانی پیشنهادتان را مطرح کنید که او تنها بوده و کسی اطرافتان نباشد. اجازه ندهید دوستان و عابران اطرافتان توجهشان جلب شده و شما را تماشا کنند و یا کاری کنند که طرف مقابل تحت فشار قرار بگیرد. اگر در شرایط مناسبی پیشنهادتان را مطرح کنید، او هم به شما جواب صادقانه ای خواهد داد. اگر پیشنهادتان را زمانی که تنهاست مطرح کنید، احتمال اینکه به شما جواب مثبت دهد بیشتر است تا اینکه در شرایطی باشد که بداند دوستانش هم در جریان این موضوع و تصمیمی که می خواهد بگیرد باشند و در این مورد قضاوت کنند.

پیشنهاد بیرون رفتن با او را خیلی مهم و حیاتی جلوه ندهید. با اعتماد به نفس بوده و هر کاری که می‌کنید را اتفاقی جلوه بدهید، انگار که آن کار را هر روز هفته انجام می دهید. هر چه کمتر عصبی و دستپاچه باشید لحظات راحت‌تری خواهید داشت. با گفتن یک “سلام!” به او نزدیک شوید و از او بپرسید روزش چگونه میگذرد. شما به یک نسبت درست از اعتماد به نفس و انفعال نیاز دارید. شما نباید خیلی قوی و مسلط وارد صحنه شوید، چرا که او احساس ناراحتی خواهد کرد. مراقب باشید که با یک لحن مناسب با او صحبت کنید. اگر با عجله با او برخورد کنید ممکن است با گفتن جواب منفی شما را ناامید کند.

یکی از فنون آمادگی برای یک مکالمه اضطراب آمیز در نظر گرفتن این نکته است که طرف مقابلتان چه حسی از صحبت‌های شما خواهد داشت. زمانی که می خواهید برای صحبت کردن برنامه‌ریزی کنید احساسات او را هم در نظر بگیرید. عصبی بودن ممکن است باعث شود نتوانید کلمات را خوب ادا کرده و سوال اصلی را بپرسید. بنابراین سر در گم نباشید. شما نباید مکالمه را تمام کرده و به این فکر کنید که آیا او بالاخره پیشنهاد شما را پذیرفته یا خیر. نکته اصلی مطرح کردن درخواست‌ آشنایی این است که سوال اصلی را بپرسید نه اینکه حاشیه بروید. در این حالت، در انتهای صحبت هیچ سو تفاهمی پیش نخواهد آمد.

برای مطرح کردن پیشنهاد آشنایی به دختر مورد علاقه، جملات و عبارات زیر می‌توانند مناسب باشند:

مطرح کردن پیشنهاد در فضای مجازی این صحبت‌ها برای شرایطی که رو در روی دختر مورد علاقه‌تان هستید عالی است. اما اگر مجبور هستید مانند وقتی که از هم دور هستید، درخواست خود را با متن نوشتاری، تلگرام یا واتس آپ مطرح کنید، باز هم نیاز است که صریح و شفاف باشید. اجازه ندهید علاقه‌تان به یک دختر به یک تلفن بازی عجیب و غریب تبدیل شود. درخواست‌تان را خودتان مطرح کنید و از فرستادن واسطه خودداری کنید.

بخاطر داشته باشید، با پرسیدن چنین سوال مستقیمی، دختر ممکن است در همان لحظه نتواند جواب بدهد و نیاز به زمان داشته باشد تا راجع به آن فکر کند. در این حالت صبور بوده و به او یک روز و زمان مشخصی را پیشنهاد دهید تا مجددا به او مراجعه کرده و جواب خود را بگیرید. جملات مناسب برای چنین شرایطی می‌تواند “متوجه هستم که شما برای فکر کردن نیاز به زمان دارید. نظرتان چیست که ما دوشنبه مجدد همدیگر را ببینیم و آن موقع به من جواب بدهید؟” باشد.

اگر جواب او منفی بود، آرام باشید و رفتارتان کماکان دوستانه باشد، صحبت را تمام کرده و او را ترک کنید. نسبت به چیزی که اتفاق افتاده احساس بدی نداشته باشید، آن را به عنوان یک تجربه در نظر گرفته و به این فکر کنید که چگونه می توانید خود را برای دفعه بعدی که دختری چشمتان را گرفت اصلاح کنید.

اگر جواب او منفی نباشد پس قطعا جوابش مثبت! است. حالا از اینکه می توانید با دختر مورد علاقه‌تان بیشتر آشنا شوید خوشحال و هیجان زده هستید، اما شما باید کماکان آرام باشید و خودتان را کنترل کنید. فقط شاد جلوه بدهید، به او بگویید که از اینکه می‌توانید با او بیرون بروید و برای با او بودن برنامه بچینید چقدر هیجان زده هستید!

بهترین مکان برای اولین ملاقات جایی است که شما بتوانید راحت حرف زده، همدیگر را بهتر شناخته و لحظات خوشی با هم داشته باشید. یک ملاقات آرامش‌بخش داشته باشید، جایی که زیاد سر و صدا نباشد و بتوانید به حرف همدیگر گوش دهید. شما باید بتوانید روی او تمرکز داشته باشید، نه محیط اطرافتان. سفارش یک فنجان قهوه یا چای می تواند گزینه خوبی باشد.

باید از او بپرسید چه وقت‌های برای ملاقات برای او مناسب است. برای هر زمانی که برای او مناسب بود برنامه ریزی کنید و با او بیرون بروید. مهم است که به این نکته توجه داشته باشید که از هرگونه بی‌برنامگی اجتناب کنید. برای اولین ملاقات، بهتر است که بدانید کجا می‌روید و چکار می‌خواهید بکنید. رعایت این نکته، تجربه اولین ملاقات را آرامش‌بخش کرده و احتمال تداوم دیدارهای شما را بیشتر می‌کند.

اینجا همان زمانی است که شما باید خودتان باشید و دوست داشتنی رفتار کنید. درمورد خصوصیات مردان جذاب و رفتارهایی که باعث میشود جذاب‌تر به نظر برسید مطالعه کنید.

هنگام خروج از اتاق، در را برای او باز کنید و پول قهوه او را خودتان حساب کنید. به او نشان دهید که می‌خواهید لحظات خوبی داشته باشد و نگران چیزی نباشد. در اولین ملاقات ممکن است هر دو طرف گاهی کمی عصبی باشند. این چیز بدی نیست! مشکلی نیست اگر او بداند که شما عصبی هستید، چرا که خود او هم ممکن است عصبی باشد. هر زمان که هر دوی شما فهمیدید که می‌توانید آرامش داشته باشید، می توانید از وجود یکدیگر بیشتر لذت ببرید. با سکوت کردن راحت باشید. این سکوت زمانی را برای شما فراهم می آورد تا راجع به چیزهای دیگری بحث کنید. این سکوت حتی می‌تواند نشانگر آن باشد که شما از دیدن او لذت می‌برید و غرق در افکار خود هستید. نگذارید این استرس بر شما غلبه کند، چرا که سکوت یک بخش طبیعی از یک مکالمه است.

اکنون که اولین ملاقات خود را انجام داده‌اید، قدم بعدی این است که اگر او را دختر مناسب و ایده‌آلی برای ازدواج می‌بینید از او بخواهید که بار دیگر همدیگر را ببینید. در صورتی که چنین تصمیمی دارید اطمینان داشته باشید که اوقات خوبی با او داشته‌اید و برای ملاقات بعدی خود با او در تماس باشید. در غیر اینصورت فقط به او بگویید که اوقات خوبی با او داشته‌اید و رابطه را تمام کننید. بعد از عبور از مرحله اول آشنایی با یک دختر، کم‌کم سلایق و علایق او را بشناسید و با او بیرون بروید، باقی قضیه تقریبا ساده به نظر می‌رسد. اما مراقبت از رابطه و ساختن رابطه عاطفی سالم و موفق به قصد ازدواج نیز نیاز به کسب مهارت و آگاهی دارد که لازم است آن را فرا بگیرید

اگر دختری را دوست دارید و میخواهید پیشنهاد دوستی و آشنایی مطرح کنید. در مرحله اول لازم است بررسی کنید این علاقه تا چه میزان متقابل است و آیا او نیز شما را دوست دارید یا خیر. در مرحله بعد سعی کنید او را بیشتر بشناسید. از علایق و خط قرمزهایش باخبر شوید تا بتوانید روش درستی را برای ابراز علاقه و پیشنهاد آشنایی مطرح کنید. در مرحله سوم میتوانید پیشنهاد آشنایی را مطرح کنید. زمان و مکان مناسبی را در نظر بگیرید و ظاهر موجه و آراسته ای داشته باشید. صریح و شفاف پیشنهادتان را مطرح کنید و اعتماد به نفس داشته باشید. به او فرصتی برای فکر کردن بدهید و اگر پیشنهاد شما را نپذیرفت بیش از حد اصرار نکنید. در صورتی که پیشنهاد دوستی یا آشنایی را پذیرفت برای ملاقات اول برنامه ریزی کنید و در این ملاقات او را تحت تاثیر قرار دهید. در آخر باتوجه به شناخت بیشتری که از او کسب کرده اید درمورد ادامه رابطه فکر و تصمیم گیری کنید.

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

9 بازدید

14 بازدید

23 بازدید

33 بازدید

60 بازدید

دیدگاه

نام *

چگونه از دختری درخواست دوستی کنیم

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من یه مدته که علاقه مند شدم به دختر همسایمون، اونو بیشتر اوقات میبینم، حتی چند بار هم شده که میخواستم برم و بهش پیشنهاد بدم، ولی نمیدونم چرا نمیتونم من واقعا از اون خوشم اومده و چند بار چشم تو چشم هم شدیم لطفا کمکم کنید

سلام دوست گرامی ابتدا مشخص کنید دلیل این علاقمندی چه ویژگی‌هایی است؟ سپس مشخص کنید به چه دلیل توانایی رویارویی با او را ندارید؟ در مرحله بعدی، نیاز به یادگیری مهارت‌های ارتباطی دارید.

سلام. من یه چند ماهی میشه که از یه دختر خوشم اومده. راستش در گذشته هم زیاد میدیدمش اما زیاد تو کف این چیزا نبودم رفتار اونم نشون میداد که تمایل داره باهام دوست شه. تا اینکه متاسفانه یک شب خوابشو دیدم. خیلی عجیب بود چون مدام به فکرش بودم و به یادش گریم میگرفت. چندین بار سعی کردم بهش پیشنهاد بدم اما نمیدونستم چی بگم. بلاخره در یک روز وقتی دیدم داره رد میشه دست به کار نا عاقلانه ای زدم و تعقیبش کردم. اون اونور خیابون بود و من هم اینور. بعد چند لحظه متوجه شد من دنبالشم و هی با گوشیش ور میرفت و سلفی میگرفت. تو یه کوچه هم که رفتیم رفتارش انگار جوری بود که میخواست وقت تلف کنه چون از طرز راه رفتنش معلوم بود. بعد چند قدم آدرس خونشونو فهمیدم و بیخیالش شدم. ناگهان تو یه مغازه ای که من بودم اومد تا خرید کنه. بعد از خریدش من دوباره بدون هیچ هدفی رفتم دنبالش اما این دفعه انگار ترسیده بود و میخواست مطمئن شه که من دنبالشم. همش پشتشو نگاه میکرد که من دنبالشم یا نه. نزدیک خونشون یکدفعه گوشیشو دراورد مثل اینکه به کسی زنگ زده بود من هم از رفتارش ناراحت شدم برگشتم خونم. به نظر شما میتونم دوباره جلب توجه کنم؟؟؟؟؟ واقعا درگیرشم

سلام دوست گرامی به سن خودتان و دلیل این علاقمندی اشاره نکردید. گفتید خواب او را دیدید، علت این خواب دیدن مشغولتی ذهنی شما در طی روز نسبت به او است. وقتی دائماً به چیزی یا کسی فکر کنید، احتمال دیدن خوابش زیاد است. درباره رفتاری که نسبت به او داشتید و تعقیبش کردید، اقدام درستی نبوده است. شما نیاز به یادگیری مهارت‌های ارتباطی دارید.

من ۱۷ سالمه و فکر میکنم ۲ سالی از من کوچکتر باشه. دلیل علاقمو هم نمیدونم ولی فقط اینو میدونم که خیلی دوسش دارم. قصدم هم فقط دوستی نه ازدواج

سلام خدمت شما بببخشید بنده از مدتی دو سال با یک دختری آشنا شدم در دانشگاه . من دانشجو هستم و ایشون هم دانشجو هستند من ۲۴ سالمه و او ۲۰ ساله .در این مدت خیلی با هم نزدیک تر شدیم. بعضی شب ها تا نیمه های شب داریم چت میکنیم . و همیشه برام از شهر شون چیز های خاص میارن هدیه . خیلی به ندرت بهم داداش میگه .. میخواستم بپرسم آیا امکانش است به این دختر در حواستی دوستی بدم ؟؟؟ راستش خیلی دوستتش دارم

سلام دوست گرامی نکته مهم اینجاست که باید بررسی کنید آیا به دلیل ارتباط نزدیکی که با او پیدا کردید، علاقمند شدید؟ و یا اینکه طرف مقابل معیارهای مورد نظر شما را برای یک رابطه عاطفی دارند؟ برای شروع باید درباره برنامه‌ها و هدف‌های آینده او بیشتر بدانید. همچنین اگر او برای شما نقش برادری قائل است، تلاش کنید که واقعیت این ماجرا را متوجه شوید که شاید شخص دیگری را دوست داشته باشد.

سلام.خسته نباشید. من در محیط کاری دوستانه که داریم کار میکنیم با هم و اینکه صاحب کار و خواهرشون هم حضور دارن.مدتیه که علاقه شدید به خواهر ایشون پیدا کردم و احساسم این بود که ایشون هم علاقه دارن به من با یسری از رفتارایی که داشتن.ضمن این که من 22 سالم هستم و ایشون 20 ساله هستن و مشغول درس هم هستن.بنده هم درسم تموم شده و حتی سربازی هم حل شده موضوعش ولی فقط مقداری مشکل مالی برا ازدواج وجود داره. اینطوری پیش رفت که من علاقه شدیدی که به ایشون دارم و اینو حتی داداشش هم متوجه شده بود.منم نتونستم بیشتر ازین دووم بیارم احساس کردم ایشون علاقه داره و بیشتر اذیت شن.برا همین از طریق داداشش گفتم که علاقه دارم و بعد یسری بهونه هایی اورد از جهت فرهنگی.و گفت که من دخالتی ندارم ایشون مستقل هست میتونی بهش علاقتو بگی ولی فکر نمیکنم قبول کنه.منم یکم بی خیال شدم و ناراحت.و بعد از دو سه روز ایشون اومد گفت که صحبت کرده و خواهرش هم گفته که جوابش نه هست.بعد از اون هم یه چند روزی خواهرش یکم باهام سنگین شده بود حتی جواب سلام نمیداد و روشو برمیگردوند و حتی مانعی رو برای اینکه در معرض دید من نباشه قرار داد..این درصورتیه که قبل از این اتفاقات رابطه ی ما خیللی محترمانه و صمیمی و دوستانه بود.ولی حالا یه چند هفته که گذشته یه مقدار از اون حالت سنگینی دراومده. واقعا به کمکتون نیاز دارم قبلش توی چشای هم نگاه میکردیم و برق میزد چشماش.واقعا نمیدونم چیکار کنم. اگر میشه لطفا جواب بدین ممنونم.

سلام دوست گرامی دلیل جواب منفی را پرسیدید؟ اگر واقعا اختلاف فرهنگی دلیل این جواب رد باشد، نیاز است دقیق‌تر مورد بررسی قرار بگیرد. آیا در سن 22 سالگی آمادگی روانی و مقدمات لازم برای ازدواج برای شما فراهم است؟ ابتدا دلیل جواب رد او را جویا شوید تا اگر مانع و یا سوءتفاهمی هست برطرف شود. اگر دلیل جواب رد او، منطقی باشد، بهتر است به تصمیمش احترام بگذارید. برای دریافت راهنمایی بیشتر می‌توانید از مشاوران رادیوعشق، نوبت مشاوره بگیرید.

سلام.دلیل جواب رد رو به طور مستقیم نه نپرسیدم از خودش.ولی از واسطه ای که بود پرسیدم ایشون گفتن که من مدتیه که میشناسمش و تو فکر این چیزا نیست و داره درس میخونه.همینو فقط گفتن.بعدشم من چیزی نتونستم بگم.چون حسم این بود که انگار دلخوری وجود داره و ناراحته.برا همین صبر کردم فعلا تا یکم آروم تر شه.واقعا نگرانم که حسمون از بین نره. درباره آمادگی روانی هم بگم که بله آماده ام ولی خب همونطور که گفتم مقداری مشکل مالی که وجود داره اوناهم چون صاحب کارم هستن بالاخره کمی میدونن وضعیت مالی چجوره.. لطفا کمک کنین.ممنونم

با عرض سلام و وقت بخیر بنده 19 ساله هستم و از دختری که 20 سالشون هست که همکلاسی دانشگاه(در حال حاضر ترم 4 هستیم) بنده هستن خوشم اومده و دختر بسیار محترم و باشخصیت و با وقاری هستن. عرضم به حضور شما که بنده یک مکالمه کوتاه با ایشون داشتم و طی مدت بسیار کوتاه احساس کردم که ایشون هم خوششون اومده از من. حقیقتا من صبر کردم حدود ما که کلاس ها مجدد حضوری بشن متاسفانه این اتفاق نیفتاد و من هم این اواخر یک مقدار فکرم درگیرشون شد و تصمیم گرفتم خودم رو از بلاتکلیفی در بیارم و بهشون پیام دادم که علاقه به آشنایی بیشتر باهاشون دارم ولی ایشون درخواست من رو رد کردن به دلیل اینکه فکر میکردن من شناختی ازشون ندارم و هم گفتن که به خاطر درسشون به این مسائل فکر نمیتونن بکنن و زمان مناسبی نیست. سوال بنده این هست که آیا من به کار های خودم برسم اما یک تعهدی نسبت به ایشون قائل باشم و زمان بدم به این موضوع یا که خیر؟ با تشکر

سلام دوست گرامی رد درخواست شما از طرف او، کاملاً منطقی بوده است. بهتر است فعلاً اقدام مجددی انجام ندهید و مشغول به کار خودتان باشید.

سلام من ۲۱ سالمه عاشق دختر داییم شدم اونم یه حسایی بهم داره دیشب بهش پیام دادم اما ناراحت شد و بهم گفت شمارمو از کجا آوردی منم بهش گفتم خیلی وقته اونم سریع پاکش کن کسی نبینه شمارمو برداره منم گفتم باش پاکش کردم حالا چیکار کنم تورو خدا کمکم کنید

باعرض سلام ادب بنده 27 سال دارم وبا دختری که19سال دارد به صورت مجازی4ماه در ارتباط هستم و هیچ دیداری از نزدیک باهم نداشتیم من خودم احساس میکنم که خودش از ارتباط مجازی خسته شده باشد،،آیا باید بااوقرار حضوری بذارم

سلام دوست گرامی آشنایی مجازی تا یک مرحله نهایتا 1 ماهه می‌تواند جذاب باشد، اما برای شناخت بیشتر هردوطرف نیاز به ملاقات حضوری دارند.

سلام من ۲۱ سالمه عاشق دختر داییم شدم اونم یه حسایی بهم داره دیشب بهش پیام دادم اما ناراحت شد و بهم گفت شمارمو از کجا آوردی منم بهش گفتم خیلی وقته اونم سریع پاکش کن کسی نبینه شمارمو برداره منم گفتم باش پاکش کردم حالا چیکار کنم تورو خدا کمکم کنید

با سلام و عرض ادب خدمت شما من ۱۷ ساله هستم و به تازگی عاشق دختر دایی شدم قبلاً اصلا ازش خوشم نمی آمد ولی خیلی دختر شیطونی و پیش فعالی است هر موقع می گفتم به شوخی یه دوست از جنس مخالف دارم زود عصبی میشد و میگفت این به درد نمی خوره این زشته … و الکی میگه امروز دوست پسر پیدا کردم ، تو رو دوست ندارم ، فلانی عشق منه بیشتر اوقات با من لج بازی میکنه و اعصابم رو خورد میکنه ولی وقتی میخوابم روم پتو میکشه و بعد من رو بوس میکنه تا هفته پیش به من درخواست دوستی داد . بعد از یک روز همه چیز رو بهم زد و گفت هیچ حسی بهت ندارم تو زشتی ، ازت چندشم میشه … ولی امروز دوباره با هم خوب بودیم و اون هم من رو بغل کرد نمیدونم چه جوری بهش ابراز علاقه کنم ، نمیدونم چه جوری راضی اش کنم دوباره برگرده به روابط دوستانه فقط میتونم بگم خیلی پشیمونم چون متأسفانه الان خودش وارد یه روابط دوستانه با شخص دیگری است

سلام دوست گرامی این نظرات متغیر، هم از جانب شما و هم نطر دختردایی‌تان، دلیل واضحی دارد و آن هم بودن در سن هیجان‌انگیز نوجوانی است. درد این سن هنوز هویت عاطفی شما شکل نگرفته است تا معیار درستی برای انتخاب یک دوست و یا شریک عاطفی داشته باشیم. بنابراین بهتر است به جای گیر افتادن در این رابطه، با پیشرفت‌های مختلف در زندگی، او را جذب خود کنید.

سلام من ۲۷ سالمه و دانشجوی ارشد هستم ، سال اول تحصیل با یه دختر خانومی در دانشگاه چند دقیقه ای همکلام شدم رفتارم خیلی جدی بود و با غریبه ها خیلی خشک برخورد میکنم معمولا در حد یه استاد اینطوری بگم ولی به شدت خنده رو هستم الان ۱ ساله همش هر روز میرم پروفایلش رو نگاه میکنم نمی‌دونم چرا اینجوری شدم به نظرتون به خاطر کرونا برم مجازی باهاشون صحبت کنم؟ دانشگاهمون تهرانه اصلا نمی‌دونم اهل کجان فقط می‌دونم هر دو زلزله می‌خونیم ایشون زلزله شناسی من مهندسی زلزله البته بگم چند باری برخورد چشمی داشتیم الان بعد ۱ سال هر روز تصویرش توی ذهنم میاد فقط مرسی

سلام دوست گرامی تصویر ایشان در ذهن شما ماندگار شده است و علاقمند هستید که بیشتر او را بشناسید. با توجه به اینکه شناخت اندکی از او دارید، بهترین گزینه فعلاً ارتباط مجازی است. می‌توانید به ایشان پیام بدهید تا کمی اطلاعات درباره او پیدا کنید. برای دریافت راهنمایی بیشتر و یادگیری مهارت‌های ارتباطی نیز، می‌توانید از مشاوران رادیوعشق، نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام خسته نباشید من ۲۹ سالم و تصمیم به ازدواج دارم من از یه خانومی درمحل کارش علاقمند شدم وبه مدت ۳ روز بنده به ایشان گفتم که شما قصد ازدواج دارید ولی ایشون به من نه خیلی ملایم و با لبخند گفتن حالا من نمیدونم این جواب واقعا نه هسش یا به دلایل دیگه خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنونم

سلام دوست گرامی آیا شما قاطعانه به خود این شخص گفتید که با خودش قصد ازدواج دارید؟ یا به صورت کلی اعلام کردید که قصد ازدواج دارید؟ این خیلی مهم است که خود شخص مورد خطاب شما باشد.

سلام خسته نباشید.بنده حدود بکسال و نیم هست که با یک دختر اشنا شدم.با خاحواده خودشون و خالشون رفت و امد پیدا کردیم سفر میریم و کلا زیاد ارتباط داریم.من از همون روز اول که این دختر رو دیدم دلباختش شدم.توی سفر اول شاید سر جمع ۱۵ دقیقه صحبت کردیم با هم و اصلا رابطه‌ی خوبی نداشتیم.وقتی از سفر برگشتیم بعد دو هفته کلنجار رفتن با خودم و مشورت با دوستام تصمیم گرفتم که به ایشون ریکوست بدم در اینستاگرام.ریکوست رو دادم اما بعد ۴ ساعت وقتی دیدن اکسپت نکردن پشیمون شدم و پس گرفتم درخواست رو.دوباره بعد ۱ هفته کلنجار باخودم ریکوست دادم و ایشون بعده ۲ روز ریجکت کردن.فکر میکنم برای این بود که شناخت زیادی روی من نداشتن ولی مطمئن نیستم از این موضوع.بعد ها کم کم بیشتر سفر رفتیم و کم کم رابتمون بهتر شد با هم.من کلا خیلییی رفتار های ایشون رو تحت نظر گرفتم.توی سفر اخر که همین دیروز ازش برگشتیم اون دختر خیلی گرم تر بود با من.مثلا توی حیاط نشسته بودن همه(۱۰ نفر بودیم که اعضای خانواده هامون بودن)کم کم همه رفتن تو و من موندم با اون دختر و خاله‌شون‌.من همش پیش خودم میگفتم کاش خالش از بحث خارج نشه که اگر بشه حتما اون دختر هم میره داخل ویلا‌.موضوع بحثمون دانشگاه بود چون هم رشته هستیم و هم ترم یعنی هردو ترم هفت عمران هستیم ولی دانشگاه هامون فرق داره.خلاصه خاله‌ی ایشون رفتن داخل اما در کمال نا باوری اون دختر داخل ویلا نرفت توی حیاط نشست و به صحبت کردن ادامه داد.اول در مورد دانشگاه و درس و… حرف زدیم بعد از اون بحث رسید به خاطرات دانشگاه بعد راجع به هاطرات کنکور و دبیرستان صحبت کردیم حدود دو و نیم ساعت صحبت کردیم و من توی دلم ارزو میکردم که اون لحظات تموم نشن.در نهایت دیگه من موضوعی به ذهنم نرسید که راجع بهش صحبت کنم.یعنی موضوع بود ولی نمیخواستم خیلی داخل زندگی شخصیش برم چون میترسیدم که اشتباه باشه کارم.در نهایت تا حدود ۲ دقیقه هردو ساکت شدیم.و ایشون گفت که میخواستیم بریم خرید چی شد پس؟منم گفتم نمیدونم از مامان اینا باید بپرسی.ایشون از جاشون بلند شدن و خیلی آروم و با سرعت کم به داخل ویلا رفتن.فکر میکنم اگر بحثی پیدا میکردم برای حرف زدن اصلا داخل نمیرفتن و حتی تا ۱ ساعت دیگه هم حرف میزدن باهام.این حرف زدنمون طوری بود که حتی وقتی خواهرش صداش نیزد و من اشاره زدم‌که دارن صدات میکنن اصلا اعتنایی نکرد به اینکه خواهرش صداش میکنه.خواهرش پیشمون اومد وقتی داشتیم حرف میزدیم ولی اون نهمون رویه قبل از اینکه خواهرش زبیاد رو داشت و انگار نه انگار که خوارش اونجا بود بعد از چند دقیقه هم خواهرش رفت داخل.من به رفتاراش خیلی دقت کردم مثلا وقتی یه چیزی میگفتم که زیادم خنده دار نبود اون بازم‌میخندید و وقتی چیزای خنده دار تعریف میکردم که دیگه خییییلی میخندید.نوقعی که باهام حرف میزد مدام داشت با دستاش یه کاری انجام میداد‌.مثلا دستش رو روی شونه یا گردنش میکشید بعضی وقتا چمن رو میکندبعضی وقتی وقتی خودش صحبت میکرد از دستاش خیلی استفاده میکرد.توی این سفر باهم خیلی گرمتر بودیم‌ نسبت به قبل به اسم صدام میکرد در حالی که قبلا صدام نمیکرد و اگر کاری باهام داشت صبر میکرد که روم رو برگردونم طرفش بعد بهم یه چیزی میگفت.کلا خیلی پایه بود هر بازی من میگفتم‌رو انجام میداد.مثلا میخواست حکم بده که من چی کار کنم من گفتم رقص نباشه و اون خندید و گفت پس باید برقصی.سر به سر هم زیاا مزاشتیم مثلا از توی جمع های ۱۰ نفره که با خانواده و اون دختر بودیم من یه چیزایی میگفتم‌که فقط اون بفهمه مثلا شوخیای مدرن و بروز رو میکردم از قصد که فقط اون بفهمه منظورم چیه و اونم کلی میخندید.کلا با لبخند نگاهم‌میکرد.حالا که برگشتیم نمیدونم توی اینستاگرام ریکوست بدم دوباره یا نه؟شمارش رو هم‌دارم‌آیدی تلگرامش رو هم دارم ولیاون نمیدونه که هیچکدوم از اینا رو دارم.نمیدونم چی کار کنم اگ میشه راهنماییم کنید چون خیلی دپرس شدم…

سلام دوست گرامی پرسش خود را خلاصه‌تر ارسال بفرمائید. امکان پاسخ به سوالات طولانی در سایت وجود ندارد.

سلام..۲۰ سالمه و خیلی وقته از خواهر رفیقم خوشم میاد…اون 18 سالشه….. اصلا توانایی اینکه برم بهش بگم رو ندارم…. میترسم قبول نکنه و به رفیقم که میشه داداشش بگه…. خونه هامونم نزدیکه بهم….با کسی هم نیست….دارم دیوونه میشم…. قصدمم جدیه….1 بار تا حالا خواستم برم و بهش بگم ولی تا نزدیکش شدم از استرس دیگه نتونستم برم جلو….راهنمایی کنید …مرسی

سلام دوست گرامی نگرانی شما قابل درک است. پیش از اینکه تصمیم جدی بگیرید، نقاط مثبت و منفی این تصمیم را بررسی کنید. برای مثال همین نگرانی که طرف مقابل شما به برادرش بگوید، چه اثراتی روی روابط شما می‌گذارد؟ به سن خودتان و او نیز توجه داشته باشید، هدف این پیشنهاد را جدی عنوان کردید، آیا شرایط ازدواج را دارید؟

سلام من چند وقته که بایه دختر خانومی آشنا شدم و بهش علاقمند شدم،از لحاظ سنی هم سن همیم(۲۳).ولی از لحاظ موقعیت مکانی باهم دوریم(تو یه استان زندگی میکنیم).تازگیا خیلی درگیرشم و بهش خیلی فکر میکنم کلا تو روز مره همش فکرش تو سرمه. من تنها دلیلی که هنو بهش پیشنهاد ندادم اینه که میدونم چند وقت پیش به یکی جواب رد داده و نمیخوام که خیلی عجولانه بهش پیشنهاد بدم بهش تا از دستش بدم.میشه کمکم کنید؟

سلام دوست گرامی جزییات کمی را اشاره نکردید و مشخص نیست در حال حاضر صرفاً به ایشان علاقمند هستید یا در رابطه‌اید؟ آیا او را از نزدیک دیدید؟ شیوه اشنایی و .. چگونه بوده است؟ ابتدا معیارهای خودتان و دلایلی که به ایشان علاقمند شدید را مشخص کنید. این طبیعی است که وقتی دائماً به شخصی فکر کنید دائماً فکرش در سر شما باشد. ایا می‌دانید به چه دلیلی به نفر قبلی جواب منفی داده‌اند؟ این جزییات را باید مطرح کنید تا بتوانیم راهنمایی کامل‌تری داشته باشیم.

ما باهم توی اینستا آشنا شدیم البته به واسطه همون فردی که بهش جواب منفی داده،من از زمان اول آشنایی هیچ علاقه خاصی بهش نداشتم ولی رفته رفته با صحبتایی که باهم داشتیم این علاقهه بیشر و بیشتر شده ولی نمیدونم این علاقهه یکطرفس یا اونم همچین حسیو نسبت بهم داره یا نه.بعد الان حدودا یکی دوماهی میشه که تو چتامون داریم از خانوادهامون میگیم یعنی بیشتر داریم باهم آشنا میشیم،ولی هنوز همو از نزدیک ندیدیم،بعد دلیل اینکه به نفر قبل جواب منفی داده از زبون خودش این بود که من با یکی راحت هستم و جوابشو میدم این انتظارو ندارم بیاد سریع پیشنهاد دوستی بهم بده .

سلام.من الان یکه ماهه عاشق یا دختر شدم که از فامیلامون هستند.تو این یک ماه یه روز بهم سلام کرد و من جواب سلام او را دادم و خونمون دوره چطور باید با او اشنا بشوم.من میخوام یه کلمه ای به او بگم ولی میترسم مشکلی پیش بیاد.اگه شما کلمه ی خوبی میشناسید من بگید لطفا اگه بهش بگم دوست دارم یعنی مشکلی پیش نمیاد؟

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. بهترین نوع شروع مکالمه، صحبت درباره مسائل روزمره است تا بتوانید ابتدا شناخت بیشتری از نوع تفکر ایشان کسب کنید.

با عرض سلام.من سه ساله عاشق یه دختر شدم که از فامیلامون هستند،بعد از اون موقع حتی یه بارم فرصت نشد دوباره ببینمش. الانم نمیدونم چه کار کنم هی تلاش میکنم که برم ببینمش و سر صحبتو باهاش باز کنم،ولی احساس میکنم خیلی محدود شدم و ازش دور شدم الانم با یه دختر دیگه آشنا شدم که همسایمون هستند ولی اصلا بهش اعتماد ندارم احساس میکنم یه آدم خودخواه و فرصت طلبه که فقط میخواد زرنگ بازی دربیاره. یه روز تو خونه تنها بودم خانوادم رفته بودن مسافرت و اون دختره همسایه اومد در خونمون.در زد ولی درو باز نکردم بعد از مدتی دوباره اومد و در زد ولی بازم بازش نکردم چون ازش خوشم نمیاد و دوست نداشتم به خونه راهش بدم الان باید چه کار کنم باید برم سراغ عشق قبلیم یا با این همسایمون رابطه برقرار کنم؟

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. یک تناقض آشکار وجود دارد، درعین حال که به شخص دیگری علاقه دارید، به فرد دیگری هم فکر می‌کنید و ایشان هم به سمت شما گرایش دارد. ابتدا بهتر است تکلیف خودتان را در رابطه عاطفی روشن کنید و بدانید دنبال چه فردی هستید. فرصت نداشتن برای دیدن کسی که دوستش دارید، دلیل منطقی برای شروع یک رابطه جدید نیست.

سلام وقت بخیر از کسی خوشم اومده که توی رابطه‌س و نمیتونم پا پیش بزارم. به خاطر شرایط کارم زیاد می‌بینمش و دیدنش به جز آشفتگی چیزی واسم نداره. چطور میتونم با مهار کردن احساساتم با این آدم تعامل داشته باشم و کار کنم؟

سلام دوست گرامی حق دارید که با دیدن ایشان آشفته شوید. در واقع از نظر شناختی و منطقی به این نتیجه رسیده‌اید اما از نظر هیجانی همچنان درگیر هستید. اگر صرفاً او را می‌بینید و گفتگویی بین شما نیست، بهتر است احوالپرسی و … بین شما نباشد. اما اگر باهم گفتگو و دیالوگ دارید، این گفتگوها را محدود درباره کارتان داشته باشید. شماره شخصی ایشان را نداشته باشید یا ذخیره نکنید که با دیدن عکس پروفایل و.. بیشتر بهم نریزید.

ممنونم از پاسخگویتون ولی اونقدر راحت نیستم با خانواده که بتونم مسئله رو الان بهشون بگم ، پیشنهاد خودم اینه که یجوری به دختر خانم بفهمونم منظورمو. نه اتفاقاً از روی هیجان نیست و حتی بنده بخاطر ایشون در خیلی از رفتار هام تجدید نظر کردم و البته این هم بگم که ارتباطم با خانواده ایشان بسیار عالی هست و خیلی به هم احترام میزاریم و این نکته هم حائز اهمیته که من از بچگی ایشون رو دوست داشتم. در ضمن بنده آدمی هستم که در جامعه خیلی سخت و رسمی ظاهر میشم ولی در مقابل خانواده و دوستان شاید بامزه و فان ترین عضو اونجا باشم.

با سلام و عرض ارادت خدمت شما بنده نوجوانی ۱۷ ساله هستم که بسیار موجه و سر سنگین با افراد غریبه ، ولی با خانواده و آشنایان بسیار بسیار اجتماعی و شوخ طبع هستم. در همین حین عاشق یکی از بستگان نزدیک خود که از بنده یک سال و دوماه بزرگتر است ، شده ام ، البته چرا دروغ ، از بچگی عاشقش بودم. این مسئله را با این دختر خانم در میان بگذارم و نمیدانم که آیا کار درستی است یا خیر که الان این قضیه را به او بگویم؟! چون من برای آینده خودم برنامه دارم و میخواهم به او بگم حرف دلم رو ، چون ممکن است شوهر کند و اگر او هم موافق نظر بنده باشد ، من نیروی مضاعفی برای آینده خودم خواهم گرفت و همچنین به نظر شما مشکلی نداره که ایشون از من بزرگتره؟! و البته مشکل اساسی بنده اینه که نمیدونم از چه راهی این قضیه رو با ایشون در میان بزارم و بسیار باعث مشغول شدن ذهنم شده ، لطفاً راهنماییم کنید. لطفاً کمکم کنید و بگید از چه راهی وارد بشم بهتر است؟! و اینکه سن بنده کم نیست؟!

سلام دوست گرامی ارتباط عاطفی و بیان احساساتتان به ایشان شیرین و دلچسب به نظر می رسد، اما به دلیل سن کم شما و تفاوت سنی بینتان، ممکن است با مخالفت ایشان روبروشوید.بهتر است ابتدا این موضوع را با یکی از افراد خانواده مانند مادر در میان بگذارید، تا در جریان علاقه شما باشد. اما ابراز علاقه در این سن ممکن است از روی هیجان خواهی دیدن یک جنس مخالف باشد. بهتر است برنامه های آینده خود را به صورت هدفمند دنبال کنید تا در سنی مناسب از ایشان درخواست ارتباط کنید. و برای بررسی بیشتر علاقه خود نیز، می توانید از رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی و یا آنلاین دریافت کنید.

ممنونم از پاسخگویتون ولی اونقدر راحت نیستم با خانواده که بتونم مسئله رو الان بهشون بگم ، پیشنهاد خودم اینه که یجوری به دختر خانم بفهمونم منظورمو. نه اتفاقاً از روی هیجان نیست و حتی بنده بخاطر ایشون در خیلی از رفتار هام تجدید نظر کردم و البته این هم بگم که ارتباطم با خانواده ایشان بسیار عالی هست و خیلی به هم احترام میزاریم. در ضمن بنده آدمی هستم که در جامعه خیلی سخت و رسمی ظاهر میشم ولی در مقابل خانواده و دوستان شاید بامزه و فان ترین عضو اونجا باشم.

سلام خدمت شما و تشکر بابت سایت مفیدتون. بنده یه چند ماهیه رو یکی از دخترای محلمون کراش زدم ولی طرف‌ خبر نداره و شمارشونم قراره یکی از آشناها برام فراهم کنن بعدشم اینکه من نمیدونم ایشون تو رابطه هستند یا نه. و بعدش اینکه میترسم از اینکه اعلام کنم که به ایشون علاقه مند شدم یه بار چند وقت پیش همو دیدیم ایشون پیش خانوادشون بودن و منو دیدن و یه لبخندزدن بهم و سرشونو انداختن پایین و منم لبخند زدم آیا این میتونه نشانه علاقه ی ایشون نسبت به من بشه؟

سلام دوست گرامی اطلاعاتی که در مورد ایشان بدست می آورید، می تواند برای ادامه رابطه موثر باشد. بهتر است برای جذب عشق ایشان از اطرافیانی که او را میشناسند نیز اطلاعاتی دریافت کنید.

سلام خسته نباشید…بنده از یه دختر خانومی خوشم اومده ایشونم فهمیدن ک من ازشون خوشم اومده و مشکلی هم فک نکنم داشته باشن فقط اینکه میخواستم بدونم چطور میتونم پیشنهاد دوستی رو بهشون مطرح کنم؟(چندین بار بصورت چن نفری بیرون رفتیم ایشون ۲۲ سالشونه من ۲۱ سالمه و اینکه ایشون ب تازگی از رابطه ای اومدن بیرون)ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام بهترین راه اینه که به طور خصوصی درباره احساس‌تون و اینکه دوست دارید باهاش بیشتر آشنا بشید با ایشون صحبت کنید. اگر هم اضطراب دارید یا براتون سخته بهتره ابتدا یه رابطه دوستانه‌تری بین‌تون شکل بدین،‌ مثلا از طریق شبکه‌های اجتماعی، بعد که احساس راحتی بیشتری کردین،‌مستقیما درباره پیشنهادتون صحبت کنید.

سلام خسته نباشید..من از یکی از دوستان دخترعمه ام خوشم اومده چن باری هم بصورت ۴ نفری بیرون رفتیم و خیلی هم خوش گذشته و اینکه خود شخص هم فک کنم فهمیده که از او خوشم میاد و حتی با دخترعمه ام در میان گذاشته و بنظرم مشکلی از این بابت نداره…فقط میخواستم بدونم چطور این پیشنهاد دوستی رو با اون خانوم مطرح کنم چون الان ک فعلا کسی از خونش بیرون نمیاد با این اوضاع از یه ور هم نمیخوام خیلی رابطه دوستانه بینمون سرد بشه بعد گذشت زمان و ندادن پیشنهاد…ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام بهتره در شبکه‌های اجتماعی ایشون رو دنبال کنید و با صحبت کردن بیشتر باهم درباره موضوعات مختلف، صمیمیت بیشتری بین‌تون ایجاد کنید. وقتی شرایط بهتر شد می‌تونید حضوری از احساس و علاقه‌تون بهش بگشد و پیشنهاد آشنایی بیشتر بهشون بدین. حتی می‌تونید درصورت امکان حین مکالمه تلفنی نیز درباره این موضوع باهاشون صحبت کنید.

سلام من یه کمکی از شما می خواستم اونم اینکه من از دختر داییم خوشم اومده ولی جرئتش رو ندارم که بهش بگم خیلی با هم جوریم . هر بار همو میبینیم یه مدت زیادی میشینیم و حرف می‌زنیم باهم نمی‌دونم چطور بحث رو باز کنم جفتمونم ۱۷ سالمونه

سلام. خیلی خوبه که با هم رابطه دوستانه‌ای دارید و این بهتون کمک می‌کنه اول به صورت غیرمستقیم از حس ایشون به شما یا نظرش درباره آشنایی و رابطه با یکی از اعضای فامیل آگاه بشید. مثلا می‌تونید بگید یکی از دوستان‌تون برای آشنایی بیشتر با دخترخاله‌اش وارد رابطه شده و ببینید برخوردش چطوره و چه نظری داره. برای دریافت راهنمایی بیشتر با سیستم مشاوره تلفنی صحبت کنید.

سلام خسته بناشید من از دختر دایی مامانم خوشم اومده واغلب وقتی در مهمونی ها همدیگه رو میبینم خیلی با هم صمیمی هستیم (در واقع خیلی به هم تیکه های عاشقانه میپرونیم) از این رو فکز میکنم اونم به من علاقه داره من 17 سالمه و اونم 15 سالشه من نسبتا شخصیت موجه و با اعتماد به نفسی دارم ولی نمیدونم چطور درس خواستم رو مطرح کنم که اون جواب منفی نده در واقع چون از میزان علاقش نسبت به خودمم %100 آگاه نیستم ولی صحبت‌هایی ک تو طول این سال ها داشتیم (مخصوصا هفته قبل) احتمال این. که منو دوست داشته باشه رو افزایش میده الان دو دلم که بهش بگم دوسش دارم یا نه!؟ و اگز بهش بگم چی بگم!!

سلام دوست گرامی ابراز علاقه کردن به شیوه درست،باعث تداوم رابطه میشه، بهتر است قبل از این کار آگاه باشید که چه ویژگی هایی در ایشون باعث جذب شما شده؟ آیا ایده آل هاتون رو در سن 17 سالگی کاملاً می شناسید؟ برای دریافت راهنمایی در این زمینه با مشاوران رادیو عشق نوبت بگیرید.

سلام.ببخشید من از یه خانوم خوشم اومده و فکر می کنم که هم رو کامل می کنیم.اما خب یه نقطه ضعف بسیار بسیار بزرگ دارم و اونم عدم اعتماد به نفسه. حی میکنم چهره اصلا خوبی ندارم.حس می کنم روابط عمومی افتضاحی دارم و واقعا این مدت همه زندگیم برای فکر کردن داره صرف میشه .تضمیم به گردش توی اینترنت در این مورد گرفتم.سایت شما واقعا مقاله های کاملی در این زمینه ارایه داده اما من وقت ندارم که از همشون بهره مند بشم لطفا شما با توجه به شرایط من یه مقاله مفید بهم پیشنهاد بدین یا اینکه خودتون جوابم رو بدین: فامیل هستیم اما فامیل نزدیک نه..ایشون برادرزاده شوهر خالم هستن و با توجه به اینکه هر دومون ۱۷ سال داریم و هنوز نظرات والدین توی زندگی ما دخالت دارن و عدم اعتماد به نفس من اجازه در میان گذاشتن با پدر و مادر رو نمیده. چند باری هم با هم صحبت کردیم اما خب نه صحبت عاطفی…من الآن شماره ایشون رو دارم و از طریق شبکه های مجازی باهاشون رابطه داشته باشم.در واقع همین تصمیم رو دارم که از فضای مجازی با ایشون آشنایی پیدا کنم و یک سال دیگه بتونیم با هم صحبت کنیم…اما خب تو همون فضای مجازی چی بهشون بگمو از کجا شروع کنم که اصلا من چه درخواستی دارم داره کلافه م میکنه…از طریق مشاوره تلفنی هم نمیتونم باهاتون در ارتباط باشم و این بر.میگرده به همون قضیه اعتماد به نفس که البته اگه با یه نفر یخم آب شه میتونم باهاش راحت باشم. مشکل من پیشنهاده ست…

سلام درباره مسئله اعتماد به نفس باید بدونین که این موضوع با مطالعه چند مقاله برطرف نمیشه. مقالات به شما کمک می‌کنند که بفهمید اشکال کار کجاست اما برطرف شدنش نیاز به اقدامات جدی‌تر مثل مشاوره داره و درطول زمان اتفاق می‌فته. در مورد اینکه نمی‌تونید موضوع رو با خانواده‌ها مطرح کنید به خاطر شرایط سنیتون کاملا طبیعیه و قطعا برای صحبت با خانواده‌ها نیاز به فراهم شدن شرایط مختلفی هست. اما خودتون میتونید در شبکه‌های اجتماعی کم‌کم یک ارتباطی رو با هم شکل بدید. لازم نیست همون اولش پیشنهاد خاصی مطرح کنید. با دنبال کردن ایشون در اینستاگرام و نظر دادن درباره چیزهایی که به اشتراک می‌ذارن می‌تونید آروم آروم سر صحبت رو باهاشون باز کنید تا کمی صمیمی‌تر بشید و به قول خودتون یختون آب بشه.

سلام حالتون خوبه من به یک دختر علامند شدم البته در محل کار اونم اولین بارمه چطوری برم سرصحبت رو باز کنم و پیشنهادی بگم و حرفمو بزنم و میترم جواب ن بگه و از همه بدتر میترسم دادو فریاد بزنه و فحش بده نمیدونم چیکار کنم خواهش میکنم بگین ممنون میشم .

سلام. به نظر میرسه اضطراب‌تون بالاست و به همین خاطر ترس‌هاتون شدید و غیرواقعی شدن. چون احتمالش خیلی کمه فردی بخواد درمقابل ابراز علاقه یا پیشنهاد آشنایی، داد و بیداد کنه و فحش بده! درباره اینکه چطور اقدام کنید، حتما لازمه شرایط محل کارتون و نوع رابطه‌ای که با هم دارید بررسی بشه، مثلا آیا رابطه دوستانه‌ای دارید؟ توی کارتون نیاز هست با هم تعامل کنید؟ … و در نهایت راهنمایی بشید که چطور هم اضطراب‌تون رو کنترل کنید و هم بتونید به درستی علاقه‌تون رو ابراز کنید. بنابراین با سیستم مشاره تلفنی تماس بگیرید.

درود برشما من مغازه دارم از سه سال پیش یه ویزتوری برای ویزیت تو مفازه ام می اومد که من کم کم علاقه مند این خانوم شدم که متاسفانه الان منطقه ام رو عوض کردم ایشون بخاطر اینکه حریم ویزیت دارن نمیتونن بیان مغازه ام حالا لطفا راهنمایی بفرمائید با اینکه شرکتشون رو می شناسم و شماره شون رو هم دارم نمیدونم باید چطور پیشنهاد دوستی و ازدواج بدم حتی ایشون با مادرم هم صمیمی بودن از (طرفی در این چند مدت) حتی نمیدونم ازدواج کردن یا نه/// خواستم برم از مدیر شرکتشون پرس و جو کنم که مردد شدم که نکنه از اینکه رفتم محل کارشون ناراحت بشن. من واقعاً دوسش دارم لطفا راهنماییم کنید. ,,,,,,قبلا از راهنمایی تان سپاسگزارم.

سلام اینکه بخواهید به محل کارشون برید یا با مدیر یا همکاراشون در این باره صحبت کنید اصلا راه درستی نیست. بهترین حالت اینه که شخصا ازشون یک وقت بگیرید که باهاشون صحبت کنید یا از مادرتون بخواهید این موضوع را باهاشون مطرح کنه.

سلام من از به دختره تو فامیل خوشم میاد ولی چون مامان باباش هستن خجالت میکشم باهاش سر صحبت وا کنم به نظر شما من باید چیکار کنم

سلام سوال شما خیلی کلیه و لازمه شرایط‌تون بررسی بشه. لطفا با سیستم مشاوره تلفنی صحبت کنید.

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه راستش من تو دانشگاه از هم کلاسیم خوشم اومده و چند باری با هم صحبت کردیم ولی نمیدونم چطور بهش پیشنهاد دوستی رو بدم که سو تفاهم نشه و بهش بر نخوره و من از این دوستی قصد بدی ندارم و اینکه یه سال هم ازش بزرگترم لطفا راهنماییکنید چطور بهش پیشنهاد بدم که احتمال قبول کردنش بالا باشه

سلام درباره این موضوع مقالات خوبی در سایت هست که میتونه کمک‌تون کنه. اگر به راهنمایی بیشتری نیاز دارید باید با سیستم مشاوره صحبت کنید.

سلام. ببخشید که مزاحم میشم میخواستم یکم راهنماییم کنین. راستش من از دخترعمم خوشم اومده و فک میکنم که اونم نسبتا متوجه این موضوع هستش. حتی خونوادمم درجریانن. تقریبا پنج سال میشه که علاقه مندم به ایشون ولی الان نمیدونم چجوری بهش پیشنهاد بدم. در ضمن 20 سالمه ولی چون از ی رشته خوب تو دانشگاه سراسری قبول شدم هم خودم و هم فامیلام فک میکنن که کم کم وقت ازدواجم رسیده. بنظرتون خودم پا پیش بزارم بهتره یا خونوادم؟

سلام اگر هدفتون ازدواجه بهتره این موضوع از طریق خانواده‌تون مطرح بشه و بعد در صورت رضایت آن‌ها تا زمانی که آمادگی ازدواج پیدا می‌کنید، با هم بیشتر آشنا بشید و ارتباط داشته باشید. البته آماده بودن برای ازدواج به آیتم‌های خیلی مهم‌تری از قبول شدن در یک رشته و دانشگاه خوب وابسته است و موضوعیه که باید کاملا خودتون هم حسش کنید و در عمل و رفتارتون هم نمود داشته باشه.

ممنون که پاسخ دادین ولی بنظرتون خودم پیشنهاد بدم بهتر نیست

سلام‌ مدت دو سال میشه که‌ دختری که هم محلیمون هست رو زیر نظر دارم‌ و بهش علاقه مند‌شدم و حس میکنم اونم از من خوشش میاد چون بارها شاهد این بودم که بهم نگاه میکنه تازیگیا هم شمارش رو از طریق یکی از آشنایان پیدا کردم ولی واقعا میترسم بهش پیام بدم و اصلا نمیدونم چی بهش بگم خواهشا راهنمایی‌ کنید

سلام لطفا با سیستم مشاوره تماس بگیرید.

سلام ، من یه دختری رو تو یه سال گذشته حدود دو سه بار دیدمش و ازش خوشم اومده، اینم بگم که هردومون رشتمون فنیه ولی متفاوتند چند وقت پیش پیج اینستاگرامشو پیدا کردم و فالو کردم اونم سریعا قبول کرد و من رو هم فالو کرد (ولی فکر نمیکنم من رو یادش مونده باشه) بعد فرداش (باتوجه به این که نقاش هست و نقاشیاشو تو پیجش می‌ذاره) رفتم تو دایرکتش و از کارش و خودش تعریف کردم و گفتم که تو دانشگاه چندباری دیدمت و خوشحالم که باهات همکلام میشم، اونم یه پیام داد و گفت خیلی ممنونم . الان می‌خوام بدونم از اینجا به بعد باید چیکار کنم؟

سلام. اینکه از اینجا به بعد باید چیکار کنید بستگی داره که اصلا هدفتون چیه؟ اگر می‌خواهید باهاشون وارد رابطه بشید، بهتره اول یه کم دورادور بشناسیدشون و توی این مدت از هر فرصتی برای نزدیک‌تر شدن بهشون و برقراری تعامل استفاده کنید. وقتی مطمئن شدید می‌تونید بهشون ابراز علاقه کنید.

سلام دوست من خسته نباشید بخاطر همه زحمتاتون ممنون یه راهنمایی میخواستم من حدوده سا ماهه برای موسیقی یه آموزشگاه میرم و به منشی که اونجا هستش علاقه مند شدم 🙈 به خاطر وقت کم نتونستم زیاد ارتباط برقرار کنم ولی چون خودم فوق لیسانس حسابداری دارم و ایشون هم برای ارشده روانشناسی میخونن تونستم صحبت کنم و یکم نزدیک تر شدیم حالا دو جلسه دیگه کلا کلاسام تموم میشه حالا موندم که چجوری بگم بهش ینی اول برم دعوتش کنم یجا برای ناهاری چیزی بعد مطرح کنم که اینجوری بازم به یه دلیل احتیاج دارم تا دعوتش کنم یا نه همونجا حسمو بگم و در میون بزارم باهاش چندتا چیز هست که مشکل ایجاد میکنه که اصلا نمیدونم رابطه ای دارن با کسی یا نه تنهان سنشونم خودم تشخیص میدم کوچیکتر از خودم باشه کلا اینو بگم موندم الان چیکار کنم🤣 ممنون میشم کمکم کنید .🙈

سلام. بهتره اول اگر می‌تونید فردی رو تو آموزشگاه پیدا کنید و اطلاعاتی مثل سن و … ازشون بپرسید. در مورد اینکه همونجا بهشون ابراز علاقه کنید یا باید دید چه شرایطی وجود داره و آیا شرایطش هست که بتونید باهاشون صحبت کنید. ممکنه به خاطر حضور دیگران و اینکه محل کارشون هست ایشون یا خودتون معذب باشید. در مورد دعوت نهار هم باز بستگی داره که رابطه‌تون چطور باشه و اگر رابطه‌تون تا الان در حد سلام و احوالپرسی بوده احتمالا توی ذوقشون بخوره. شما هم می‌تونید بهشون بگید که می‌خواهید درباره موضوعی باهاشون صحبت کنید و اینکه خودش ترجیح میده کجا و تو چه شرایطی باشه. یا اینکه اگر حس می‌کنید نیاز به شناخت بیشتری وجود داره تا بخواهید پیشنهادتون رو بگید، می‌تونید با یک بهانه‌ای مثلا پرسیدن سوالاتی در زمینه رشته تحصیلی ایشون، کمی رابطه‌تون رو نزدیک‌تر و بیشتر کنید و بعد در شرایط مناسب‌تر بهشون پیشنهاد بدین.

سلام وقتتون بخیر. من یه دختر جوون هستم که طبیعتا پیشنهاداتی بهم میشه بیشتر برای دوستی. اما من نمیدونم چطور باید جواب بدم به پسری که به من پیشنهاد داده. اغلب هول میشم و نمیدونم چی بگم و خب اینجوری فرصت هام رو هم از دست میدم . ممنون میشم اگر کمک کنید

دوست عزیز سلام

قبل از هر چیز بهترین کار ایه که برای خودتون مشخص کنید که چه ویژگی‌ها و مشخصاتی مد نظرتون هست و اینکه چه نوع ارتباطاتی رو می‌پسندید؟ بعد که این موارد مشخص شد، بهتر می‌تونید در این موارد واکنش نشون بدید. وقتی کسی بهتون پیشنهاد آشنایی داد، طبعا منتظر نیست که همون اول شما بله رو بگید و ارتباط رو شروع کنید؛ پس خیلی محترمانه به ایشون بگید که از پیشنهادی که دادن متشکرید ولی نیاز دارید که کمی در موردش فکر کنید. بعد از بررسی‌ها، نظرتون رو به فرد مقابل بگید. لازم نیست مدل خاصی رفتار کنید، همین که خودتون باشید کافیه.

سلام من از یه دختر که توی پارک توی روز اول دیدم خوشم اومد.بعدچند روز بعد اومدن با دوستاشون روی چمنی که ما بازی میکردیم نشستن و بعد چند قیقه رفتن و حدود 2 دقیقه بعد برگشتن من هی بهش نگاه میکردم خودشم نگاه میکرد آرومکی ولی به روش نیاورد و وقتی که داشت میرفت هم از جلوم رفت و من هم که خجالتی هستم نتونستم حرفی بزنم اصلا روم نمیشه صحبت کنم خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنون

دوست عزیز سلام

این احساسات در سن شما طبیعی هست. نوجوانی سنی هست که کم کم دارید وارد مرحله بزرگسالی می‌شید و بنابراین هم مقداری از ویژگی‌های کودکی دارید و هم مقداری هم ویژگی‌های افراد بزرگسال و این احساس علاقه‌مند شدن به فردی از جنس مخالف یکی از ویژگی‌های افراد بزرگسال هست. نکته مهم این است که بدونید جدی گرفتن این احساسات خیلی به نفعتون نیست، چون هم خودتون و هم فرد مقابل تا چند سال آینده قراره بسیار تغییر کنید. به علاوه، موضوعی که شما مطرح کردید، یک احساس مثبت گذراست که دوامی هم نخواهد داشت. بهتون پیشنهاد می‌کنم به مسائل مهمی مثل تحصیل، ورزش، یاد گرفتن یک هنر یا حرفه‌ای برای اینده، خودتون رو مشغول نگه دارید تا در آینده بتونید یک انتخاب درست داشته باشید.

سلام من از یک دختر فامیل خوشم اومده و می‌خوام بهش پیشنهاد بدم بنظرتون این کار رو بکنم یا نه آخه من از این میترسم که به برادرش بگه یا پدر و مادرش بگه بنظرتون چیکار کنم

سلام دوست گرامی میزان علاقمندی شما به این خانم چقدر هست و. با چه هدفی؟ اگر در شرایط مناسب ازدواج هستید بهتر هست از طریق خانواده اقدام کنید تا جنبه رسمی و جدی داشته باشد و از کدورت و ناراحتی های فامیلی جلوگیری کند

سلام. من یه خانمی رو دوست دارم ولی هر وقت می بینمش خودمو ازش قایم می کنم. احساس می کنم سبک میشم. نمیدونم چی کار کنم؟

دوست عزیز سلام

قبل از هر چیز بهتره در مورد یک موضوعی خیلی خوب با خودتون به عنوان یک انسان کنار بیاید، نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن، یکی از مهم‌‌ترین نیازهای هر شخصیه و همه آدم‌ها این نیاز رو در زندگیشون تجربه می‌کنند. دوم اینکه رابطه عاطفی زمانی شکل می‌گیره که دو نفر به هم علاقه‌مند باشن، ولی اگه شما درخواست خودتون رو مطرح نکنید، از کجا می‌تونید بفهمید که فرد مقابل به شما علاقه داره یا نه؟! شما همیشه دو راه کلی دارید: یکی اینکه حرفی نزنید که مبادا به قول خودتون سبک بشید، که اینطوری هیچ‌وقت به چیزی که می‌خواید نمی‌رسید یا اینکه برید جلو، درخواستتون رو مطرح کنید و منتظر جواب بشید.

حالا دو نکته خیلی مخفی در زیر این جملاتی که گفتید وجود داره، یک، عزت‌نفسه و دو، مهارت‌های ارتباطی. به نظر میاد (البته بدون مصاحبه بالینی دقیق نمی‌شه گفت) شما یکی از این دو (یا هر دو) رو ندارید. در این صورت، بهترین کار اینه که با روان‌شناس متخصص صحبت کنید تا مشکل حل بشه.

سلام خسته نباشید من از یه دختری خوشم میاد و یه روز رفتم و بهش پیشنهاد دادم ولی جواب منفی گرفتم بعد از اون قضیه به خودم رسیدم و تیپ اینام رو زیر و رو کردم بعد از اون وقتی من رو جایی میبینه مسیرش رو به سمت من تغییر میده و سعی میکنه جلو چشم باشه ولی وقتی بهش نگاه می کنم روش رو برمیگردونه حالا شماره اش رو گیر آوردم و نمی تونم بهش زنگ بزنم یا نه یا بهش چی بگم؟ ممنون میشم پاسخ بدید

سلام دوست گرامی اگر این شخص تنها با نگاه به ظاهر شما در سری اول به شما جواب منفی داده است مشخص می شود که فردی ظاهربین و سطحی نگر هست و بهتر هست فعلا اقدام مجددی نکنید تا متوجه دلیل رفتارهای ایشان شوید

سلام. وقتتون بخیر. میخواستم راهنمایی ازتون بگیرم.حدودا ۵ ساله دانشگاهم تموم شده. از یکی از همکلاسی های دانشگاه خوشم میومد. تلاش کردم تونسم بهش درخواست پیج اینستا رو دادم و اونم قبول کرد. ما باهم تو دانشگاه تقریبا هیچ ارتباطی نداشتیم فقط همو شاید میدیدم. وضعیت ظاهری و زیبایی مد نظر من رو داره. ولی از منش و خلقیاتش انچنان با خبر نیسم با این وجود با خانواده‌س و میتونم بگم شخصیت موجهی داره. هدف من ازدواج هس ولی موضوع اینه ک نمیدونم چطور عنوانش کنم.ب ذهنم رسید ب استوری هاش reply بدم‌. اونم پستای منو میبینه. به استوری rely میکنه. با این وجود نمیدونم چطور پیش برم. قبلا از همکاری و مشاوره تون سپاس گذاری میکنم

دوست عزیز سلام

به نظر میاد که بهتره اول با ایشون بیشتر آشنا بشید و بعد درخواست اصلیتون رو مطرح کنید. فضای مجازی برای شروع ارتباط می‌تونه خوب باشه، ولی بهتره که ملاقات‌های حضوری رو هم حتما داشته باشید. بهترین کار اینه که بعد از آشنایی نسبی، بهشون پیام بدید و بگید که دوست دارید با ایشون بیشتر آشنا بشید و بپرسید که نظرشون در این رابطه چی هست. اگر موافق بودند، سعی کنید چند جلسه‌ای رو برای ملاقات حضوری برنامه‌ریزی کنید و اگه همه چیز خوب پیش رفت، درخواستتون رو مطرح کنید. البته یادتون باشه، حتما حتما باید چندین جلسه با ایشون رفت و آمد داشته باشید و بعد برای ازدواج تصمیم قطعی بگیرید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

به دختری در دانشگاه،‌ بین فامیل یا در یک گروه دوستانه، علاقه‌مند شده‌اید و تمایل دارید بیشتر با او آشنا شوید. اما مطرح کردن پیشنهاد آشنایی و دوستی به قصد ازدواج به دختر مورد علاقه همیشه آسان نیست. چرا که اگر رفتار درستی در پیش نگیرید ممکن است از پیشنهاد شما سوءبرداشت شود یا اینکه دختر به طور کلی نظر منفی راجع به شما پیدا کند و شانستان را برای رسیدن به او کاملا از دست بدهید. پس اگر میخواهید بدانید چطور میتوانید به دختری که دوستش دارید پیشنهاد آشنایی به قصد ازدواج بدهید و نحوه درست مطرح کردن این پیشنهاد چیست، در این مقاله با ما همراه باشید و مراحل زیر را بکار بگیرید.

فهرست مطالب

قدم اول این است که میزان تمایل او را بسنجید. اینکه آیا هنگامی که شما در حال راه رفتن هستید به شما توجه می‌کند. آیا چشم در چشم شما نگاه کرده و لبخند می‌زند؟ واکنش‌های مثبت مانند قهقهه زدن، لبخند و حرکت دست در حین صحبت کردن نشانه‌های خوبی است که نشان دهد یک دختر از شما خوششش آمده است. اگر احساس کردید که او اذیت می‌شود، درگیر است یا سکوت کرده، تنها کاری که باید بکنید این است که او را تنها بگذارید. اگر او همیشه دنبال بهانه‌ای برای حرف زدن با شماست این خبر خوبی برای شماست!! چرا یک همکلاسی برای حل یک مسئله ریاضی باید از شما کمک بگیرد؟ خب او به شما علاقه‌مند است! اکنون ما می‌توانیم به مرحله دوم رفته و او را کمی بهتر بشناسیم.

اکنون که از علاقه او به خودتان آگاه شدید، باید او را کمی بیشتر بشناسید. این شناخت بویژه زمانی بکار می‌آید که بخواهید وی را تحت تاثیر قرار داده و علاقه‌تان را دوطرفه کنید .

شما باید به دنبال ایجاد فرصت‌ برای صحبت‌های کوتاه با او باشید. برای مثال اگر به دختر همکلاسی‌تان علاقمند هستید این فرصت‌ها می‌تواند قبل از شروع کلاس برای شما بوجود آید. سعی کنید در کلاس جایی نزدیک‌ به او بنشینید.

چگونه از دختری درخواست دوستی کنیم

باید به چیزهایی که وی به آنها علاقه دارد و چیزهایی که از آنها متنفر است توجه کنید. برای مثال اگر می‌بینید او از بدلیجات دست‌ساز سنتی استفاده میکند، احتمالا به هنرهای دستی علاقه‌مند است. درباره این موضوع از او بپرسید! از پرسیدن سوالات شخصی واهمه نداشته باشید. می‌توانید از او درباره کارتون مورد علاقه دوران بچگی‌اش بپرسید. پرسیدن اینگونه سوالات نه تنها به شما اجازه می‌دهد بیشتر در مورد او بدانید، بلکه توجه او را به این نکته جلب می‌کند که شما به او علاقمند هستید! نکته مهم خیره شدن به چشم‌های اوست. اگر او متوجه شود که شما به جاهای دیگری از بدن او خیره شده‌اید ممکن است نسبت به شما دچار تردید شود.

بسیار مهم است که قبل از مطرح کردن پیشنهاد دوستی، بررسی کنید دختر مورد نظر شما از نظر فرهنگی و خانوادگی چه سبک آشنایی را می‌پسندد. اگر با توجه به شناختی که از او دارید فکر میکنید دختر مذهبی از خانواده سنتی باشد، بهتر است به او پیشنهاد دوستی ندهید حتی اگر قصدتان آشنایی برای ازدواج باشد. زیرا احتمالا این سبک آشنایی با ارزش‌های او سازگار نیست و او بدون معطلی پیشنهاد شما را رد خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با دختر مذهبی بهتر است از طریق خانواده و خواستگاری سنتی اقدام کنید.

در نهایت امروز همان روزی است که قرار است از دختر مورد علاقه‌تان بخواهید بیشتر با هم آشنا شوید!

آراسته بودن شما در حین انجام این کار بسیار مهم است. یک حس خوب از خودتان در محیط اطراف ساخته و با شخصیت درونی خوب خود جلو بروید. دخترها، پسرهایی را دوست دارند که ظاهری آراسته و موجه داشته باشند.

فراهم کردن یک شرایط مناسب برای مطرح کردن پیشنهاد دوستی به یک دختر حول این محور میچرخد که در چه محیطی احساس راحتی خواهید داشت. حتما محیطی را فراهم کنید که بتوانید کاملا حواستان را به هم جمع کنید. برای مثال، یک مهمانی شلوغ که مجبورید با صدای بلند صحبت کنید اصلا شرایط خوبی برای این طرح این پیشنهاد نیست.

در مقابل، یک مکان خاص که برای هر دوی شما معنای خاصی داشته باشد، جای مناسبی برای مطرح کردن پیشنهاد دوستی است، چرا که آن محیط یک حس عاشقانه در شما ایجاد کرده و او متوجه می‌شود که چقدر برای انتخاب آن مکان فکر کرده اید. او متوجه خواهد شد که این پیشنهاد آشنایی از جانب شما، مقطعی و زودگذر نیست که بعدها پشیمان بشوید.

همچنین مهم است که زمانی پیشنهادتان را مطرح کنید که او تنها بوده و کسی اطرافتان نباشد. اجازه ندهید دوستان و عابران اطرافتان توجهشان جلب شده و شما را تماشا کنند و یا کاری کنند که طرف مقابل تحت فشار قرار بگیرد. اگر در شرایط مناسبی پیشنهادتان را مطرح کنید، او هم به شما جواب صادقانه ای خواهد داد. اگر پیشنهادتان را زمانی که تنهاست مطرح کنید، احتمال اینکه به شما جواب مثبت دهد بیشتر است تا اینکه در شرایطی باشد که بداند دوستانش هم در جریان این موضوع و تصمیمی که می خواهد بگیرد باشند و در این مورد قضاوت کنند.

پیشنهاد بیرون رفتن با او را خیلی مهم و حیاتی جلوه ندهید. با اعتماد به نفس بوده و هر کاری که می‌کنید را اتفاقی جلوه بدهید، انگار که آن کار را هر روز هفته انجام می دهید. هر چه کمتر عصبی و دستپاچه باشید لحظات راحت‌تری خواهید داشت. با گفتن یک “سلام!” به او نزدیک شوید و از او بپرسید روزش چگونه میگذرد. شما به یک نسبت درست از اعتماد به نفس و انفعال نیاز دارید. شما نباید خیلی قوی و مسلط وارد صحنه شوید، چرا که او احساس ناراحتی خواهد کرد. مراقب باشید که با یک لحن مناسب با او صحبت کنید. اگر با عجله با او برخورد کنید ممکن است با گفتن جواب منفی شما را ناامید کند.

یکی از فنون آمادگی برای یک مکالمه اضطراب آمیز در نظر گرفتن این نکته است که طرف مقابلتان چه حسی از صحبت‌های شما خواهد داشت. زمانی که می خواهید برای صحبت کردن برنامه‌ریزی کنید احساسات او را هم در نظر بگیرید. عصبی بودن ممکن است باعث شود نتوانید کلمات را خوب ادا کرده و سوال اصلی را بپرسید. بنابراین سر در گم نباشید. شما نباید مکالمه را تمام کرده و به این فکر کنید که آیا او بالاخره پیشنهاد شما را پذیرفته یا خیر. نکته اصلی مطرح کردن درخواست‌ آشنایی این است که سوال اصلی را بپرسید نه اینکه حاشیه بروید. در این حالت، در انتهای صحبت هیچ سو تفاهمی پیش نخواهد آمد.

برای مطرح کردن پیشنهاد آشنایی به دختر مورد علاقه، جملات و عبارات زیر می‌توانند مناسب باشند:

مطرح کردن پیشنهاد در فضای مجازی این صحبت‌ها برای شرایطی که رو در روی دختر مورد علاقه‌تان هستید عالی است. اما اگر مجبور هستید مانند وقتی که از هم دور هستید، درخواست خود را با متن نوشتاری، تلگرام یا واتس آپ مطرح کنید، باز هم نیاز است که صریح و شفاف باشید. اجازه ندهید علاقه‌تان به یک دختر به یک تلفن بازی عجیب و غریب تبدیل شود. درخواست‌تان را خودتان مطرح کنید و از فرستادن واسطه خودداری کنید.

بخاطر داشته باشید، با پرسیدن چنین سوال مستقیمی، دختر ممکن است در همان لحظه نتواند جواب بدهد و نیاز به زمان داشته باشد تا راجع به آن فکر کند. در این حالت صبور بوده و به او یک روز و زمان مشخصی را پیشنهاد دهید تا مجددا به او مراجعه کرده و جواب خود را بگیرید. جملات مناسب برای چنین شرایطی می‌تواند “متوجه هستم که شما برای فکر کردن نیاز به زمان دارید. نظرتان چیست که ما دوشنبه مجدد همدیگر را ببینیم و آن موقع به من جواب بدهید؟” باشد.

اگر جواب او منفی بود، آرام باشید و رفتارتان کماکان دوستانه باشد، صحبت را تمام کرده و او را ترک کنید. نسبت به چیزی که اتفاق افتاده احساس بدی نداشته باشید، آن را به عنوان یک تجربه در نظر گرفته و به این فکر کنید که چگونه می توانید خود را برای دفعه بعدی که دختری چشمتان را گرفت اصلاح کنید.

اگر جواب او منفی نباشد پس قطعا جوابش مثبت! است. حالا از اینکه می توانید با دختر مورد علاقه‌تان بیشتر آشنا شوید خوشحال و هیجان زده هستید، اما شما باید کماکان آرام باشید و خودتان را کنترل کنید. فقط شاد جلوه بدهید، به او بگویید که از اینکه می‌توانید با او بیرون بروید و برای با او بودن برنامه بچینید چقدر هیجان زده هستید!

بهترین مکان برای اولین ملاقات جایی است که شما بتوانید راحت حرف زده، همدیگر را بهتر شناخته و لحظات خوشی با هم داشته باشید. یک ملاقات آرامش‌بخش داشته باشید، جایی که زیاد سر و صدا نباشد و بتوانید به حرف همدیگر گوش دهید. شما باید بتوانید روی او تمرکز داشته باشید، نه محیط اطرافتان. سفارش یک فنجان قهوه یا چای می تواند گزینه خوبی باشد.

باید از او بپرسید چه وقت‌های برای ملاقات برای او مناسب است. برای هر زمانی که برای او مناسب بود برنامه ریزی کنید و با او بیرون بروید. مهم است که به این نکته توجه داشته باشید که از هرگونه بی‌برنامگی اجتناب کنید. برای اولین ملاقات، بهتر است که بدانید کجا می‌روید و چکار می‌خواهید بکنید. رعایت این نکته، تجربه اولین ملاقات را آرامش‌بخش کرده و احتمال تداوم دیدارهای شما را بیشتر می‌کند.

اینجا همان زمانی است که شما باید خودتان باشید و دوست داشتنی رفتار کنید. درمورد خصوصیات مردان جذاب و رفتارهایی که باعث میشود جذاب‌تر به نظر برسید مطالعه کنید.

هنگام خروج از اتاق، در را برای او باز کنید و پول قهوه او را خودتان حساب کنید. به او نشان دهید که می‌خواهید لحظات خوبی داشته باشد و نگران چیزی نباشد. در اولین ملاقات ممکن است هر دو طرف گاهی کمی عصبی باشند. این چیز بدی نیست! مشکلی نیست اگر او بداند که شما عصبی هستید، چرا که خود او هم ممکن است عصبی باشد. هر زمان که هر دوی شما فهمیدید که می‌توانید آرامش داشته باشید، می توانید از وجود یکدیگر بیشتر لذت ببرید. با سکوت کردن راحت باشید. این سکوت زمانی را برای شما فراهم می آورد تا راجع به چیزهای دیگری بحث کنید. این سکوت حتی می‌تواند نشانگر آن باشد که شما از دیدن او لذت می‌برید و غرق در افکار خود هستید. نگذارید این استرس بر شما غلبه کند، چرا که سکوت یک بخش طبیعی از یک مکالمه است.

اکنون که اولین ملاقات خود را انجام داده‌اید، قدم بعدی این است که اگر او را دختر مناسب و ایده‌آلی برای ازدواج می‌بینید از او بخواهید که بار دیگر همدیگر را ببینید. در صورتی که چنین تصمیمی دارید اطمینان داشته باشید که اوقات خوبی با او داشته‌اید و برای ملاقات بعدی خود با او در تماس باشید. در غیر اینصورت فقط به او بگویید که اوقات خوبی با او داشته‌اید و رابطه را تمام کننید. بعد از عبور از مرحله اول آشنایی با یک دختر، کم‌کم سلایق و علایق او را بشناسید و با او بیرون بروید، باقی قضیه تقریبا ساده به نظر می‌رسد. اما مراقبت از رابطه و ساختن رابطه عاطفی سالم و موفق به قصد ازدواج نیز نیاز به کسب مهارت و آگاهی دارد که لازم است آن را فرا بگیرید

اگر دختری را دوست دارید و میخواهید پیشنهاد دوستی و آشنایی مطرح کنید. در مرحله اول لازم است بررسی کنید این علاقه تا چه میزان متقابل است و آیا او نیز شما را دوست دارید یا خیر. در مرحله بعد سعی کنید او را بیشتر بشناسید. از علایق و خط قرمزهایش باخبر شوید تا بتوانید روش درستی را برای ابراز علاقه و پیشنهاد آشنایی مطرح کنید. در مرحله سوم میتوانید پیشنهاد آشنایی را مطرح کنید. زمان و مکان مناسبی را در نظر بگیرید و ظاهر موجه و آراسته ای داشته باشید. صریح و شفاف پیشنهادتان را مطرح کنید و اعتماد به نفس داشته باشید. به او فرصتی برای فکر کردن بدهید و اگر پیشنهاد شما را نپذیرفت بیش از حد اصرار نکنید. در صورتی که پیشنهاد دوستی یا آشنایی را پذیرفت برای ملاقات اول برنامه ریزی کنید و در این ملاقات او را تحت تاثیر قرار دهید. در آخر باتوجه به شناخت بیشتری که از او کسب کرده اید درمورد ادامه رابطه فکر و تصمیم گیری کنید.

 

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

9 بازدید

14 بازدید

23 بازدید

33 بازدید

60 بازدید

دیدگاه

نام *

چگونه از دختری درخواست دوستی کنیم

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من یه مدته که علاقه مند شدم به دختر همسایمون، اونو بیشتر اوقات میبینم، حتی چند بار هم شده که میخواستم برم و بهش پیشنهاد بدم، ولی نمیدونم چرا نمیتونم من واقعا از اون خوشم اومده و چند بار چشم تو چشم هم شدیم لطفا کمکم کنید

سلام دوست گرامی ابتدا مشخص کنید دلیل این علاقمندی چه ویژگی‌هایی است؟ سپس مشخص کنید به چه دلیل توانایی رویارویی با او را ندارید؟ در مرحله بعدی، نیاز به یادگیری مهارت‌های ارتباطی دارید.

سلام. من یه چند ماهی میشه که از یه دختر خوشم اومده. راستش در گذشته هم زیاد میدیدمش اما زیاد تو کف این چیزا نبودم رفتار اونم نشون میداد که تمایل داره باهام دوست شه. تا اینکه متاسفانه یک شب خوابشو دیدم. خیلی عجیب بود چون مدام به فکرش بودم و به یادش گریم میگرفت. چندین بار سعی کردم بهش پیشنهاد بدم اما نمیدونستم چی بگم. بلاخره در یک روز وقتی دیدم داره رد میشه دست به کار نا عاقلانه ای زدم و تعقیبش کردم. اون اونور خیابون بود و من هم اینور. بعد چند لحظه متوجه شد من دنبالشم و هی با گوشیش ور میرفت و سلفی میگرفت. تو یه کوچه هم که رفتیم رفتارش انگار جوری بود که میخواست وقت تلف کنه چون از طرز راه رفتنش معلوم بود. بعد چند قدم آدرس خونشونو فهمیدم و بیخیالش شدم. ناگهان تو یه مغازه ای که من بودم اومد تا خرید کنه. بعد از خریدش من دوباره بدون هیچ هدفی رفتم دنبالش اما این دفعه انگار ترسیده بود و میخواست مطمئن شه که من دنبالشم. همش پشتشو نگاه میکرد که من دنبالشم یا نه. نزدیک خونشون یکدفعه گوشیشو دراورد مثل اینکه به کسی زنگ زده بود من هم از رفتارش ناراحت شدم برگشتم خونم. به نظر شما میتونم دوباره جلب توجه کنم؟؟؟؟؟ واقعا درگیرشم

سلام دوست گرامی به سن خودتان و دلیل این علاقمندی اشاره نکردید. گفتید خواب او را دیدید، علت این خواب دیدن مشغولتی ذهنی شما در طی روز نسبت به او است. وقتی دائماً به چیزی یا کسی فکر کنید، احتمال دیدن خوابش زیاد است. درباره رفتاری که نسبت به او داشتید و تعقیبش کردید، اقدام درستی نبوده است. شما نیاز به یادگیری مهارت‌های ارتباطی دارید.

من ۱۷ سالمه و فکر میکنم ۲ سالی از من کوچکتر باشه. دلیل علاقمو هم نمیدونم ولی فقط اینو میدونم که خیلی دوسش دارم. قصدم هم فقط دوستی نه ازدواج

سلام خدمت شما بببخشید بنده از مدتی دو سال با یک دختری آشنا شدم در دانشگاه . من دانشجو هستم و ایشون هم دانشجو هستند من ۲۴ سالمه و او ۲۰ ساله .در این مدت خیلی با هم نزدیک تر شدیم. بعضی شب ها تا نیمه های شب داریم چت میکنیم . و همیشه برام از شهر شون چیز های خاص میارن هدیه . خیلی به ندرت بهم داداش میگه .. میخواستم بپرسم آیا امکانش است به این دختر در حواستی دوستی بدم ؟؟؟ راستش خیلی دوستتش دارم

سلام دوست گرامی نکته مهم اینجاست که باید بررسی کنید آیا به دلیل ارتباط نزدیکی که با او پیدا کردید، علاقمند شدید؟ و یا اینکه طرف مقابل معیارهای مورد نظر شما را برای یک رابطه عاطفی دارند؟ برای شروع باید درباره برنامه‌ها و هدف‌های آینده او بیشتر بدانید. همچنین اگر او برای شما نقش برادری قائل است، تلاش کنید که واقعیت این ماجرا را متوجه شوید که شاید شخص دیگری را دوست داشته باشد.

سلام.خسته نباشید. من در محیط کاری دوستانه که داریم کار میکنیم با هم و اینکه صاحب کار و خواهرشون هم حضور دارن.مدتیه که علاقه شدید به خواهر ایشون پیدا کردم و احساسم این بود که ایشون هم علاقه دارن به من با یسری از رفتارایی که داشتن.ضمن این که من 22 سالم هستم و ایشون 20 ساله هستن و مشغول درس هم هستن.بنده هم درسم تموم شده و حتی سربازی هم حل شده موضوعش ولی فقط مقداری مشکل مالی برا ازدواج وجود داره. اینطوری پیش رفت که من علاقه شدیدی که به ایشون دارم و اینو حتی داداشش هم متوجه شده بود.منم نتونستم بیشتر ازین دووم بیارم احساس کردم ایشون علاقه داره و بیشتر اذیت شن.برا همین از طریق داداشش گفتم که علاقه دارم و بعد یسری بهونه هایی اورد از جهت فرهنگی.و گفت که من دخالتی ندارم ایشون مستقل هست میتونی بهش علاقتو بگی ولی فکر نمیکنم قبول کنه.منم یکم بی خیال شدم و ناراحت.و بعد از دو سه روز ایشون اومد گفت که صحبت کرده و خواهرش هم گفته که جوابش نه هست.بعد از اون هم یه چند روزی خواهرش یکم باهام سنگین شده بود حتی جواب سلام نمیداد و روشو برمیگردوند و حتی مانعی رو برای اینکه در معرض دید من نباشه قرار داد..این درصورتیه که قبل از این اتفاقات رابطه ی ما خیللی محترمانه و صمیمی و دوستانه بود.ولی حالا یه چند هفته که گذشته یه مقدار از اون حالت سنگینی دراومده. واقعا به کمکتون نیاز دارم قبلش توی چشای هم نگاه میکردیم و برق میزد چشماش.واقعا نمیدونم چیکار کنم. اگر میشه لطفا جواب بدین ممنونم.

سلام دوست گرامی دلیل جواب منفی را پرسیدید؟ اگر واقعا اختلاف فرهنگی دلیل این جواب رد باشد، نیاز است دقیق‌تر مورد بررسی قرار بگیرد. آیا در سن 22 سالگی آمادگی روانی و مقدمات لازم برای ازدواج برای شما فراهم است؟ ابتدا دلیل جواب رد او را جویا شوید تا اگر مانع و یا سوءتفاهمی هست برطرف شود. اگر دلیل جواب رد او، منطقی باشد، بهتر است به تصمیمش احترام بگذارید. برای دریافت راهنمایی بیشتر می‌توانید از مشاوران رادیوعشق، نوبت مشاوره بگیرید.

سلام.دلیل جواب رد رو به طور مستقیم نه نپرسیدم از خودش.ولی از واسطه ای که بود پرسیدم ایشون گفتن که من مدتیه که میشناسمش و تو فکر این چیزا نیست و داره درس میخونه.همینو فقط گفتن.بعدشم من چیزی نتونستم بگم.چون حسم این بود که انگار دلخوری وجود داره و ناراحته.برا همین صبر کردم فعلا تا یکم آروم تر شه.واقعا نگرانم که حسمون از بین نره. درباره آمادگی روانی هم بگم که بله آماده ام ولی خب همونطور که گفتم مقداری مشکل مالی که وجود داره اوناهم چون صاحب کارم هستن بالاخره کمی میدونن وضعیت مالی چجوره.. لطفا کمک کنین.ممنونم

با عرض سلام و وقت بخیر بنده 19 ساله هستم و از دختری که 20 سالشون هست که همکلاسی دانشگاه(در حال حاضر ترم 4 هستیم) بنده هستن خوشم اومده و دختر بسیار محترم و باشخصیت و با وقاری هستن. عرضم به حضور شما که بنده یک مکالمه کوتاه با ایشون داشتم و طی مدت بسیار کوتاه احساس کردم که ایشون هم خوششون اومده از من. حقیقتا من صبر کردم حدود ما که کلاس ها مجدد حضوری بشن متاسفانه این اتفاق نیفتاد و من هم این اواخر یک مقدار فکرم درگیرشون شد و تصمیم گرفتم خودم رو از بلاتکلیفی در بیارم و بهشون پیام دادم که علاقه به آشنایی بیشتر باهاشون دارم ولی ایشون درخواست من رو رد کردن به دلیل اینکه فکر میکردن من شناختی ازشون ندارم و هم گفتن که به خاطر درسشون به این مسائل فکر نمیتونن بکنن و زمان مناسبی نیست. سوال بنده این هست که آیا من به کار های خودم برسم اما یک تعهدی نسبت به ایشون قائل باشم و زمان بدم به این موضوع یا که خیر؟ با تشکر

سلام دوست گرامی رد درخواست شما از طرف او، کاملاً منطقی بوده است. بهتر است فعلاً اقدام مجددی انجام ندهید و مشغول به کار خودتان باشید.

سلام من ۲۱ سالمه عاشق دختر داییم شدم اونم یه حسایی بهم داره دیشب بهش پیام دادم اما ناراحت شد و بهم گفت شمارمو از کجا آوردی منم بهش گفتم خیلی وقته اونم سریع پاکش کن کسی نبینه شمارمو برداره منم گفتم باش پاکش کردم حالا چیکار کنم تورو خدا کمکم کنید

باعرض سلام ادب بنده 27 سال دارم وبا دختری که19سال دارد به صورت مجازی4ماه در ارتباط هستم و هیچ دیداری از نزدیک باهم نداشتیم من خودم احساس میکنم که خودش از ارتباط مجازی خسته شده باشد،،آیا باید بااوقرار حضوری بذارم

سلام دوست گرامی آشنایی مجازی تا یک مرحله نهایتا 1 ماهه می‌تواند جذاب باشد، اما برای شناخت بیشتر هردوطرف نیاز به ملاقات حضوری دارند.

سلام من ۲۱ سالمه عاشق دختر داییم شدم اونم یه حسایی بهم داره دیشب بهش پیام دادم اما ناراحت شد و بهم گفت شمارمو از کجا آوردی منم بهش گفتم خیلی وقته اونم سریع پاکش کن کسی نبینه شمارمو برداره منم گفتم باش پاکش کردم حالا چیکار کنم تورو خدا کمکم کنید

با سلام و عرض ادب خدمت شما من ۱۷ ساله هستم و به تازگی عاشق دختر دایی شدم قبلاً اصلا ازش خوشم نمی آمد ولی خیلی دختر شیطونی و پیش فعالی است هر موقع می گفتم به شوخی یه دوست از جنس مخالف دارم زود عصبی میشد و میگفت این به درد نمی خوره این زشته … و الکی میگه امروز دوست پسر پیدا کردم ، تو رو دوست ندارم ، فلانی عشق منه بیشتر اوقات با من لج بازی میکنه و اعصابم رو خورد میکنه ولی وقتی میخوابم روم پتو میکشه و بعد من رو بوس میکنه تا هفته پیش به من درخواست دوستی داد . بعد از یک روز همه چیز رو بهم زد و گفت هیچ حسی بهت ندارم تو زشتی ، ازت چندشم میشه … ولی امروز دوباره با هم خوب بودیم و اون هم من رو بغل کرد نمیدونم چه جوری بهش ابراز علاقه کنم ، نمیدونم چه جوری راضی اش کنم دوباره برگرده به روابط دوستانه فقط میتونم بگم خیلی پشیمونم چون متأسفانه الان خودش وارد یه روابط دوستانه با شخص دیگری است

سلام دوست گرامی این نظرات متغیر، هم از جانب شما و هم نطر دختردایی‌تان، دلیل واضحی دارد و آن هم بودن در سن هیجان‌انگیز نوجوانی است. درد این سن هنوز هویت عاطفی شما شکل نگرفته است تا معیار درستی برای انتخاب یک دوست و یا شریک عاطفی داشته باشیم. بنابراین بهتر است به جای گیر افتادن در این رابطه، با پیشرفت‌های مختلف در زندگی، او را جذب خود کنید.

سلام من ۲۷ سالمه و دانشجوی ارشد هستم ، سال اول تحصیل با یه دختر خانومی در دانشگاه چند دقیقه ای همکلام شدم رفتارم خیلی جدی بود و با غریبه ها خیلی خشک برخورد میکنم معمولا در حد یه استاد اینطوری بگم ولی به شدت خنده رو هستم الان ۱ ساله همش هر روز میرم پروفایلش رو نگاه میکنم نمی‌دونم چرا اینجوری شدم به نظرتون به خاطر کرونا برم مجازی باهاشون صحبت کنم؟ دانشگاهمون تهرانه اصلا نمی‌دونم اهل کجان فقط می‌دونم هر دو زلزله می‌خونیم ایشون زلزله شناسی من مهندسی زلزله البته بگم چند باری برخورد چشمی داشتیم الان بعد ۱ سال هر روز تصویرش توی ذهنم میاد فقط مرسی

سلام دوست گرامی تصویر ایشان در ذهن شما ماندگار شده است و علاقمند هستید که بیشتر او را بشناسید. با توجه به اینکه شناخت اندکی از او دارید، بهترین گزینه فعلاً ارتباط مجازی است. می‌توانید به ایشان پیام بدهید تا کمی اطلاعات درباره او پیدا کنید. برای دریافت راهنمایی بیشتر و یادگیری مهارت‌های ارتباطی نیز، می‌توانید از مشاوران رادیوعشق، نوبت مشاوره دریافت کنید.

سلام خسته نباشید من ۲۹ سالم و تصمیم به ازدواج دارم من از یه خانومی درمحل کارش علاقمند شدم وبه مدت ۳ روز بنده به ایشان گفتم که شما قصد ازدواج دارید ولی ایشون به من نه خیلی ملایم و با لبخند گفتن حالا من نمیدونم این جواب واقعا نه هسش یا به دلایل دیگه خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنونم

سلام دوست گرامی آیا شما قاطعانه به خود این شخص گفتید که با خودش قصد ازدواج دارید؟ یا به صورت کلی اعلام کردید که قصد ازدواج دارید؟ این خیلی مهم است که خود شخص مورد خطاب شما باشد.

سلام خسته نباشید.بنده حدود بکسال و نیم هست که با یک دختر اشنا شدم.با خاحواده خودشون و خالشون رفت و امد پیدا کردیم سفر میریم و کلا زیاد ارتباط داریم.من از همون روز اول که این دختر رو دیدم دلباختش شدم.توی سفر اول شاید سر جمع ۱۵ دقیقه صحبت کردیم با هم و اصلا رابطه‌ی خوبی نداشتیم.وقتی از سفر برگشتیم بعد دو هفته کلنجار رفتن با خودم و مشورت با دوستام تصمیم گرفتم که به ایشون ریکوست بدم در اینستاگرام.ریکوست رو دادم اما بعد ۴ ساعت وقتی دیدن اکسپت نکردن پشیمون شدم و پس گرفتم درخواست رو.دوباره بعد ۱ هفته کلنجار باخودم ریکوست دادم و ایشون بعده ۲ روز ریجکت کردن.فکر میکنم برای این بود که شناخت زیادی روی من نداشتن ولی مطمئن نیستم از این موضوع.بعد ها کم کم بیشتر سفر رفتیم و کم کم رابتمون بهتر شد با هم.من کلا خیلییی رفتار های ایشون رو تحت نظر گرفتم.توی سفر اخر که همین دیروز ازش برگشتیم اون دختر خیلی گرم تر بود با من.مثلا توی حیاط نشسته بودن همه(۱۰ نفر بودیم که اعضای خانواده هامون بودن)کم کم همه رفتن تو و من موندم با اون دختر و خاله‌شون‌.من همش پیش خودم میگفتم کاش خالش از بحث خارج نشه که اگر بشه حتما اون دختر هم میره داخل ویلا‌.موضوع بحثمون دانشگاه بود چون هم رشته هستیم و هم ترم یعنی هردو ترم هفت عمران هستیم ولی دانشگاه هامون فرق داره.خلاصه خاله‌ی ایشون رفتن داخل اما در کمال نا باوری اون دختر داخل ویلا نرفت توی حیاط نشست و به صحبت کردن ادامه داد.اول در مورد دانشگاه و درس و… حرف زدیم بعد از اون بحث رسید به خاطرات دانشگاه بعد راجع به هاطرات کنکور و دبیرستان صحبت کردیم حدود دو و نیم ساعت صحبت کردیم و من توی دلم ارزو میکردم که اون لحظات تموم نشن.در نهایت دیگه من موضوعی به ذهنم نرسید که راجع بهش صحبت کنم.یعنی موضوع بود ولی نمیخواستم خیلی داخل زندگی شخصیش برم چون میترسیدم که اشتباه باشه کارم.در نهایت تا حدود ۲ دقیقه هردو ساکت شدیم.و ایشون گفت که میخواستیم بریم خرید چی شد پس؟منم گفتم نمیدونم از مامان اینا باید بپرسی.ایشون از جاشون بلند شدن و خیلی آروم و با سرعت کم به داخل ویلا رفتن.فکر میکنم اگر بحثی پیدا میکردم برای حرف زدن اصلا داخل نمیرفتن و حتی تا ۱ ساعت دیگه هم حرف میزدن باهام.این حرف زدنمون طوری بود که حتی وقتی خواهرش صداش نیزد و من اشاره زدم‌که دارن صدات میکنن اصلا اعتنایی نکرد به اینکه خواهرش صداش میکنه.خواهرش پیشمون اومد وقتی داشتیم حرف میزدیم ولی اون نهمون رویه قبل از اینکه خواهرش زبیاد رو داشت و انگار نه انگار که خوارش اونجا بود بعد از چند دقیقه هم خواهرش رفت داخل.من به رفتاراش خیلی دقت کردم مثلا وقتی یه چیزی میگفتم که زیادم خنده دار نبود اون بازم‌میخندید و وقتی چیزای خنده دار تعریف میکردم که دیگه خییییلی میخندید.نوقعی که باهام حرف میزد مدام داشت با دستاش یه کاری انجام میداد‌.مثلا دستش رو روی شونه یا گردنش میکشید بعضی وقتا چمن رو میکندبعضی وقتی وقتی خودش صحبت میکرد از دستاش خیلی استفاده میکرد.توی این سفر باهم خیلی گرمتر بودیم‌ نسبت به قبل به اسم صدام میکرد در حالی که قبلا صدام نمیکرد و اگر کاری باهام داشت صبر میکرد که روم رو برگردونم طرفش بعد بهم یه چیزی میگفت.کلا خیلی پایه بود هر بازی من میگفتم‌رو انجام میداد.مثلا میخواست حکم بده که من چی کار کنم من گفتم رقص نباشه و اون خندید و گفت پس باید برقصی.سر به سر هم زیاا مزاشتیم مثلا از توی جمع های ۱۰ نفره که با خانواده و اون دختر بودیم من یه چیزایی میگفتم‌که فقط اون بفهمه مثلا شوخیای مدرن و بروز رو میکردم از قصد که فقط اون بفهمه منظورم چیه و اونم کلی میخندید.کلا با لبخند نگاهم‌میکرد.حالا که برگشتیم نمیدونم توی اینستاگرام ریکوست بدم دوباره یا نه؟شمارش رو هم‌دارم‌آیدی تلگرامش رو هم دارم ولیاون نمیدونه که هیچکدوم از اینا رو دارم.نمیدونم چی کار کنم اگ میشه راهنماییم کنید چون خیلی دپرس شدم…

سلام دوست گرامی پرسش خود را خلاصه‌تر ارسال بفرمائید. امکان پاسخ به سوالات طولانی در سایت وجود ندارد.

سلام..۲۰ سالمه و خیلی وقته از خواهر رفیقم خوشم میاد…اون 18 سالشه….. اصلا توانایی اینکه برم بهش بگم رو ندارم…. میترسم قبول نکنه و به رفیقم که میشه داداشش بگه…. خونه هامونم نزدیکه بهم….با کسی هم نیست….دارم دیوونه میشم…. قصدمم جدیه….1 بار تا حالا خواستم برم و بهش بگم ولی تا نزدیکش شدم از استرس دیگه نتونستم برم جلو….راهنمایی کنید …مرسی

سلام دوست گرامی نگرانی شما قابل درک است. پیش از اینکه تصمیم جدی بگیرید، نقاط مثبت و منفی این تصمیم را بررسی کنید. برای مثال همین نگرانی که طرف مقابل شما به برادرش بگوید، چه اثراتی روی روابط شما می‌گذارد؟ به سن خودتان و او نیز توجه داشته باشید، هدف این پیشنهاد را جدی عنوان کردید، آیا شرایط ازدواج را دارید؟

سلام من چند وقته که بایه دختر خانومی آشنا شدم و بهش علاقمند شدم،از لحاظ سنی هم سن همیم(۲۳).ولی از لحاظ موقعیت مکانی باهم دوریم(تو یه استان زندگی میکنیم).تازگیا خیلی درگیرشم و بهش خیلی فکر میکنم کلا تو روز مره همش فکرش تو سرمه. من تنها دلیلی که هنو بهش پیشنهاد ندادم اینه که میدونم چند وقت پیش به یکی جواب رد داده و نمیخوام که خیلی عجولانه بهش پیشنهاد بدم بهش تا از دستش بدم.میشه کمکم کنید؟

سلام دوست گرامی جزییات کمی را اشاره نکردید و مشخص نیست در حال حاضر صرفاً به ایشان علاقمند هستید یا در رابطه‌اید؟ آیا او را از نزدیک دیدید؟ شیوه اشنایی و .. چگونه بوده است؟ ابتدا معیارهای خودتان و دلایلی که به ایشان علاقمند شدید را مشخص کنید. این طبیعی است که وقتی دائماً به شخصی فکر کنید دائماً فکرش در سر شما باشد. ایا می‌دانید به چه دلیلی به نفر قبلی جواب منفی داده‌اند؟ این جزییات را باید مطرح کنید تا بتوانیم راهنمایی کامل‌تری داشته باشیم.

ما باهم توی اینستا آشنا شدیم البته به واسطه همون فردی که بهش جواب منفی داده،من از زمان اول آشنایی هیچ علاقه خاصی بهش نداشتم ولی رفته رفته با صحبتایی که باهم داشتیم این علاقهه بیشر و بیشتر شده ولی نمیدونم این علاقهه یکطرفس یا اونم همچین حسیو نسبت بهم داره یا نه.بعد الان حدودا یکی دوماهی میشه که تو چتامون داریم از خانوادهامون میگیم یعنی بیشتر داریم باهم آشنا میشیم،ولی هنوز همو از نزدیک ندیدیم،بعد دلیل اینکه به نفر قبل جواب منفی داده از زبون خودش این بود که من با یکی راحت هستم و جوابشو میدم این انتظارو ندارم بیاد سریع پیشنهاد دوستی بهم بده .

سلام.من الان یکه ماهه عاشق یا دختر شدم که از فامیلامون هستند.تو این یک ماه یه روز بهم سلام کرد و من جواب سلام او را دادم و خونمون دوره چطور باید با او اشنا بشوم.من میخوام یه کلمه ای به او بگم ولی میترسم مشکلی پیش بیاد.اگه شما کلمه ی خوبی میشناسید من بگید لطفا اگه بهش بگم دوست دارم یعنی مشکلی پیش نمیاد؟

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. بهترین نوع شروع مکالمه، صحبت درباره مسائل روزمره است تا بتوانید ابتدا شناخت بیشتری از نوع تفکر ایشان کسب کنید.

با عرض سلام.من سه ساله عاشق یه دختر شدم که از فامیلامون هستند،بعد از اون موقع حتی یه بارم فرصت نشد دوباره ببینمش. الانم نمیدونم چه کار کنم هی تلاش میکنم که برم ببینمش و سر صحبتو باهاش باز کنم،ولی احساس میکنم خیلی محدود شدم و ازش دور شدم الانم با یه دختر دیگه آشنا شدم که همسایمون هستند ولی اصلا بهش اعتماد ندارم احساس میکنم یه آدم خودخواه و فرصت طلبه که فقط میخواد زرنگ بازی دربیاره. یه روز تو خونه تنها بودم خانوادم رفته بودن مسافرت و اون دختره همسایه اومد در خونمون.در زد ولی درو باز نکردم بعد از مدتی دوباره اومد و در زد ولی بازم بازش نکردم چون ازش خوشم نمیاد و دوست نداشتم به خونه راهش بدم الان باید چه کار کنم باید برم سراغ عشق قبلیم یا با این همسایمون رابطه برقرار کنم؟

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. یک تناقض آشکار وجود دارد، درعین حال که به شخص دیگری علاقه دارید، به فرد دیگری هم فکر می‌کنید و ایشان هم به سمت شما گرایش دارد. ابتدا بهتر است تکلیف خودتان را در رابطه عاطفی روشن کنید و بدانید دنبال چه فردی هستید. فرصت نداشتن برای دیدن کسی که دوستش دارید، دلیل منطقی برای شروع یک رابطه جدید نیست.

سلام وقت بخیر از کسی خوشم اومده که توی رابطه‌س و نمیتونم پا پیش بزارم. به خاطر شرایط کارم زیاد می‌بینمش و دیدنش به جز آشفتگی چیزی واسم نداره. چطور میتونم با مهار کردن احساساتم با این آدم تعامل داشته باشم و کار کنم؟

سلام دوست گرامی حق دارید که با دیدن ایشان آشفته شوید. در واقع از نظر شناختی و منطقی به این نتیجه رسیده‌اید اما از نظر هیجانی همچنان درگیر هستید. اگر صرفاً او را می‌بینید و گفتگویی بین شما نیست، بهتر است احوالپرسی و … بین شما نباشد. اما اگر باهم گفتگو و دیالوگ دارید، این گفتگوها را محدود درباره کارتان داشته باشید. شماره شخصی ایشان را نداشته باشید یا ذخیره نکنید که با دیدن عکس پروفایل و.. بیشتر بهم نریزید.

ممنونم از پاسخگویتون ولی اونقدر راحت نیستم با خانواده که بتونم مسئله رو الان بهشون بگم ، پیشنهاد خودم اینه که یجوری به دختر خانم بفهمونم منظورمو. نه اتفاقاً از روی هیجان نیست و حتی بنده بخاطر ایشون در خیلی از رفتار هام تجدید نظر کردم و البته این هم بگم که ارتباطم با خانواده ایشان بسیار عالی هست و خیلی به هم احترام میزاریم و این نکته هم حائز اهمیته که من از بچگی ایشون رو دوست داشتم. در ضمن بنده آدمی هستم که در جامعه خیلی سخت و رسمی ظاهر میشم ولی در مقابل خانواده و دوستان شاید بامزه و فان ترین عضو اونجا باشم.

با سلام و عرض ارادت خدمت شما بنده نوجوانی ۱۷ ساله هستم که بسیار موجه و سر سنگین با افراد غریبه ، ولی با خانواده و آشنایان بسیار بسیار اجتماعی و شوخ طبع هستم. در همین حین عاشق یکی از بستگان نزدیک خود که از بنده یک سال و دوماه بزرگتر است ، شده ام ، البته چرا دروغ ، از بچگی عاشقش بودم. این مسئله را با این دختر خانم در میان بگذارم و نمیدانم که آیا کار درستی است یا خیر که الان این قضیه را به او بگویم؟! چون من برای آینده خودم برنامه دارم و میخواهم به او بگم حرف دلم رو ، چون ممکن است شوهر کند و اگر او هم موافق نظر بنده باشد ، من نیروی مضاعفی برای آینده خودم خواهم گرفت و همچنین به نظر شما مشکلی نداره که ایشون از من بزرگتره؟! و البته مشکل اساسی بنده اینه که نمیدونم از چه راهی این قضیه رو با ایشون در میان بزارم و بسیار باعث مشغول شدن ذهنم شده ، لطفاً راهنماییم کنید. لطفاً کمکم کنید و بگید از چه راهی وارد بشم بهتر است؟! و اینکه سن بنده کم نیست؟!

سلام دوست گرامی ارتباط عاطفی و بیان احساساتتان به ایشان شیرین و دلچسب به نظر می رسد، اما به دلیل سن کم شما و تفاوت سنی بینتان، ممکن است با مخالفت ایشان روبروشوید.بهتر است ابتدا این موضوع را با یکی از افراد خانواده مانند مادر در میان بگذارید، تا در جریان علاقه شما باشد. اما ابراز علاقه در این سن ممکن است از روی هیجان خواهی دیدن یک جنس مخالف باشد. بهتر است برنامه های آینده خود را به صورت هدفمند دنبال کنید تا در سنی مناسب از ایشان درخواست ارتباط کنید. و برای بررسی بیشتر علاقه خود نیز، می توانید از رادیو عشق وقت مشاوره تلفنی و یا آنلاین دریافت کنید.

ممنونم از پاسخگویتون ولی اونقدر راحت نیستم با خانواده که بتونم مسئله رو الان بهشون بگم ، پیشنهاد خودم اینه که یجوری به دختر خانم بفهمونم منظورمو. نه اتفاقاً از روی هیجان نیست و حتی بنده بخاطر ایشون در خیلی از رفتار هام تجدید نظر کردم و البته این هم بگم که ارتباطم با خانواده ایشان بسیار عالی هست و خیلی به هم احترام میزاریم. در ضمن بنده آدمی هستم که در جامعه خیلی سخت و رسمی ظاهر میشم ولی در مقابل خانواده و دوستان شاید بامزه و فان ترین عضو اونجا باشم.

سلام خدمت شما و تشکر بابت سایت مفیدتون. بنده یه چند ماهیه رو یکی از دخترای محلمون کراش زدم ولی طرف‌ خبر نداره و شمارشونم قراره یکی از آشناها برام فراهم کنن بعدشم اینکه من نمیدونم ایشون تو رابطه هستند یا نه. و بعدش اینکه میترسم از اینکه اعلام کنم که به ایشون علاقه مند شدم یه بار چند وقت پیش همو دیدیم ایشون پیش خانوادشون بودن و منو دیدن و یه لبخندزدن بهم و سرشونو انداختن پایین و منم لبخند زدم آیا این میتونه نشانه علاقه ی ایشون نسبت به من بشه؟

سلام دوست گرامی اطلاعاتی که در مورد ایشان بدست می آورید، می تواند برای ادامه رابطه موثر باشد. بهتر است برای جذب عشق ایشان از اطرافیانی که او را میشناسند نیز اطلاعاتی دریافت کنید.

سلام خسته نباشید…بنده از یه دختر خانومی خوشم اومده ایشونم فهمیدن ک من ازشون خوشم اومده و مشکلی هم فک نکنم داشته باشن فقط اینکه میخواستم بدونم چطور میتونم پیشنهاد دوستی رو بهشون مطرح کنم؟(چندین بار بصورت چن نفری بیرون رفتیم ایشون ۲۲ سالشونه من ۲۱ سالمه و اینکه ایشون ب تازگی از رابطه ای اومدن بیرون)ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام بهترین راه اینه که به طور خصوصی درباره احساس‌تون و اینکه دوست دارید باهاش بیشتر آشنا بشید با ایشون صحبت کنید. اگر هم اضطراب دارید یا براتون سخته بهتره ابتدا یه رابطه دوستانه‌تری بین‌تون شکل بدین،‌ مثلا از طریق شبکه‌های اجتماعی، بعد که احساس راحتی بیشتری کردین،‌مستقیما درباره پیشنهادتون صحبت کنید.

سلام خسته نباشید..من از یکی از دوستان دخترعمه ام خوشم اومده چن باری هم بصورت ۴ نفری بیرون رفتیم و خیلی هم خوش گذشته و اینکه خود شخص هم فک کنم فهمیده که از او خوشم میاد و حتی با دخترعمه ام در میان گذاشته و بنظرم مشکلی از این بابت نداره…فقط میخواستم بدونم چطور این پیشنهاد دوستی رو با اون خانوم مطرح کنم چون الان ک فعلا کسی از خونش بیرون نمیاد با این اوضاع از یه ور هم نمیخوام خیلی رابطه دوستانه بینمون سرد بشه بعد گذشت زمان و ندادن پیشنهاد…ممنون میشم راهنماییم کنید

سلام بهتره در شبکه‌های اجتماعی ایشون رو دنبال کنید و با صحبت کردن بیشتر باهم درباره موضوعات مختلف، صمیمیت بیشتری بین‌تون ایجاد کنید. وقتی شرایط بهتر شد می‌تونید حضوری از احساس و علاقه‌تون بهش بگشد و پیشنهاد آشنایی بیشتر بهشون بدین. حتی می‌تونید درصورت امکان حین مکالمه تلفنی نیز درباره این موضوع باهاشون صحبت کنید.

سلام من یه کمکی از شما می خواستم اونم اینکه من از دختر داییم خوشم اومده ولی جرئتش رو ندارم که بهش بگم خیلی با هم جوریم . هر بار همو میبینیم یه مدت زیادی میشینیم و حرف می‌زنیم باهم نمی‌دونم چطور بحث رو باز کنم جفتمونم ۱۷ سالمونه

سلام. خیلی خوبه که با هم رابطه دوستانه‌ای دارید و این بهتون کمک می‌کنه اول به صورت غیرمستقیم از حس ایشون به شما یا نظرش درباره آشنایی و رابطه با یکی از اعضای فامیل آگاه بشید. مثلا می‌تونید بگید یکی از دوستان‌تون برای آشنایی بیشتر با دخترخاله‌اش وارد رابطه شده و ببینید برخوردش چطوره و چه نظری داره. برای دریافت راهنمایی بیشتر با سیستم مشاوره تلفنی صحبت کنید.

سلام خسته بناشید من از دختر دایی مامانم خوشم اومده واغلب وقتی در مهمونی ها همدیگه رو میبینم خیلی با هم صمیمی هستیم (در واقع خیلی به هم تیکه های عاشقانه میپرونیم) از این رو فکز میکنم اونم به من علاقه داره من 17 سالمه و اونم 15 سالشه من نسبتا شخصیت موجه و با اعتماد به نفسی دارم ولی نمیدونم چطور درس خواستم رو مطرح کنم که اون جواب منفی نده در واقع چون از میزان علاقش نسبت به خودمم %100 آگاه نیستم ولی صحبت‌هایی ک تو طول این سال ها داشتیم (مخصوصا هفته قبل) احتمال این. که منو دوست داشته باشه رو افزایش میده الان دو دلم که بهش بگم دوسش دارم یا نه!؟ و اگز بهش بگم چی بگم!!

سلام دوست گرامی ابراز علاقه کردن به شیوه درست،باعث تداوم رابطه میشه، بهتر است قبل از این کار آگاه باشید که چه ویژگی هایی در ایشون باعث جذب شما شده؟ آیا ایده آل هاتون رو در سن 17 سالگی کاملاً می شناسید؟ برای دریافت راهنمایی در این زمینه با مشاوران رادیو عشق نوبت بگیرید.

سلام.ببخشید من از یه خانوم خوشم اومده و فکر می کنم که هم رو کامل می کنیم.اما خب یه نقطه ضعف بسیار بسیار بزرگ دارم و اونم عدم اعتماد به نفسه. حی میکنم چهره اصلا خوبی ندارم.حس می کنم روابط عمومی افتضاحی دارم و واقعا این مدت همه زندگیم برای فکر کردن داره صرف میشه .تضمیم به گردش توی اینترنت در این مورد گرفتم.سایت شما واقعا مقاله های کاملی در این زمینه ارایه داده اما من وقت ندارم که از همشون بهره مند بشم لطفا شما با توجه به شرایط من یه مقاله مفید بهم پیشنهاد بدین یا اینکه خودتون جوابم رو بدین: فامیل هستیم اما فامیل نزدیک نه..ایشون برادرزاده شوهر خالم هستن و با توجه به اینکه هر دومون ۱۷ سال داریم و هنوز نظرات والدین توی زندگی ما دخالت دارن و عدم اعتماد به نفس من اجازه در میان گذاشتن با پدر و مادر رو نمیده. چند باری هم با هم صحبت کردیم اما خب نه صحبت عاطفی…من الآن شماره ایشون رو دارم و از طریق شبکه های مجازی باهاشون رابطه داشته باشم.در واقع همین تصمیم رو دارم که از فضای مجازی با ایشون آشنایی پیدا کنم و یک سال دیگه بتونیم با هم صحبت کنیم…اما خب تو همون فضای مجازی چی بهشون بگمو از کجا شروع کنم که اصلا من چه درخواستی دارم داره کلافه م میکنه…از طریق مشاوره تلفنی هم نمیتونم باهاتون در ارتباط باشم و این بر.میگرده به همون قضیه اعتماد به نفس که البته اگه با یه نفر یخم آب شه میتونم باهاش راحت باشم. مشکل من پیشنهاده ست…

سلام درباره مسئله اعتماد به نفس باید بدونین که این موضوع با مطالعه چند مقاله برطرف نمیشه. مقالات به شما کمک می‌کنند که بفهمید اشکال کار کجاست اما برطرف شدنش نیاز به اقدامات جدی‌تر مثل مشاوره داره و درطول زمان اتفاق می‌فته. در مورد اینکه نمی‌تونید موضوع رو با خانواده‌ها مطرح کنید به خاطر شرایط سنیتون کاملا طبیعیه و قطعا برای صحبت با خانواده‌ها نیاز به فراهم شدن شرایط مختلفی هست. اما خودتون میتونید در شبکه‌های اجتماعی کم‌کم یک ارتباطی رو با هم شکل بدید. لازم نیست همون اولش پیشنهاد خاصی مطرح کنید. با دنبال کردن ایشون در اینستاگرام و نظر دادن درباره چیزهایی که به اشتراک می‌ذارن می‌تونید آروم آروم سر صحبت رو باهاشون باز کنید تا کمی صمیمی‌تر بشید و به قول خودتون یختون آب بشه.

سلام حالتون خوبه من به یک دختر علامند شدم البته در محل کار اونم اولین بارمه چطوری برم سرصحبت رو باز کنم و پیشنهادی بگم و حرفمو بزنم و میترم جواب ن بگه و از همه بدتر میترسم دادو فریاد بزنه و فحش بده نمیدونم چیکار کنم خواهش میکنم بگین ممنون میشم .

سلام. به نظر میرسه اضطراب‌تون بالاست و به همین خاطر ترس‌هاتون شدید و غیرواقعی شدن. چون احتمالش خیلی کمه فردی بخواد درمقابل ابراز علاقه یا پیشنهاد آشنایی، داد و بیداد کنه و فحش بده! درباره اینکه چطور اقدام کنید، حتما لازمه شرایط محل کارتون و نوع رابطه‌ای که با هم دارید بررسی بشه، مثلا آیا رابطه دوستانه‌ای دارید؟ توی کارتون نیاز هست با هم تعامل کنید؟ … و در نهایت راهنمایی بشید که چطور هم اضطراب‌تون رو کنترل کنید و هم بتونید به درستی علاقه‌تون رو ابراز کنید. بنابراین با سیستم مشاره تلفنی تماس بگیرید.

درود برشما من مغازه دارم از سه سال پیش یه ویزتوری برای ویزیت تو مفازه ام می اومد که من کم کم علاقه مند این خانوم شدم که متاسفانه الان منطقه ام رو عوض کردم ایشون بخاطر اینکه حریم ویزیت دارن نمیتونن بیان مغازه ام حالا لطفا راهنمایی بفرمائید با اینکه شرکتشون رو می شناسم و شماره شون رو هم دارم نمیدونم باید چطور پیشنهاد دوستی و ازدواج بدم حتی ایشون با مادرم هم صمیمی بودن از (طرفی در این چند مدت) حتی نمیدونم ازدواج کردن یا نه/// خواستم برم از مدیر شرکتشون پرس و جو کنم که مردد شدم که نکنه از اینکه رفتم محل کارشون ناراحت بشن. من واقعاً دوسش دارم لطفا راهنماییم کنید. ,,,,,,قبلا از راهنمایی تان سپاسگزارم.

سلام اینکه بخواهید به محل کارشون برید یا با مدیر یا همکاراشون در این باره صحبت کنید اصلا راه درستی نیست. بهترین حالت اینه که شخصا ازشون یک وقت بگیرید که باهاشون صحبت کنید یا از مادرتون بخواهید این موضوع را باهاشون مطرح کنه.

سلام من از به دختره تو فامیل خوشم میاد ولی چون مامان باباش هستن خجالت میکشم باهاش سر صحبت وا کنم به نظر شما من باید چیکار کنم

سلام سوال شما خیلی کلیه و لازمه شرایط‌تون بررسی بشه. لطفا با سیستم مشاوره تلفنی صحبت کنید.

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه راستش من تو دانشگاه از هم کلاسیم خوشم اومده و چند باری با هم صحبت کردیم ولی نمیدونم چطور بهش پیشنهاد دوستی رو بدم که سو تفاهم نشه و بهش بر نخوره و من از این دوستی قصد بدی ندارم و اینکه یه سال هم ازش بزرگترم لطفا راهنماییکنید چطور بهش پیشنهاد بدم که احتمال قبول کردنش بالا باشه

سلام درباره این موضوع مقالات خوبی در سایت هست که میتونه کمک‌تون کنه. اگر به راهنمایی بیشتری نیاز دارید باید با سیستم مشاوره صحبت کنید.

سلام. ببخشید که مزاحم میشم میخواستم یکم راهنماییم کنین. راستش من از دخترعمم خوشم اومده و فک میکنم که اونم نسبتا متوجه این موضوع هستش. حتی خونوادمم درجریانن. تقریبا پنج سال میشه که علاقه مندم به ایشون ولی الان نمیدونم چجوری بهش پیشنهاد بدم. در ضمن 20 سالمه ولی چون از ی رشته خوب تو دانشگاه سراسری قبول شدم هم خودم و هم فامیلام فک میکنن که کم کم وقت ازدواجم رسیده. بنظرتون خودم پا پیش بزارم بهتره یا خونوادم؟

سلام اگر هدفتون ازدواجه بهتره این موضوع از طریق خانواده‌تون مطرح بشه و بعد در صورت رضایت آن‌ها تا زمانی که آمادگی ازدواج پیدا می‌کنید، با هم بیشتر آشنا بشید و ارتباط داشته باشید. البته آماده بودن برای ازدواج به آیتم‌های خیلی مهم‌تری از قبول شدن در یک رشته و دانشگاه خوب وابسته است و موضوعیه که باید کاملا خودتون هم حسش کنید و در عمل و رفتارتون هم نمود داشته باشه.

ممنون که پاسخ دادین ولی بنظرتون خودم پیشنهاد بدم بهتر نیست

سلام‌ مدت دو سال میشه که‌ دختری که هم محلیمون هست رو زیر نظر دارم‌ و بهش علاقه مند‌شدم و حس میکنم اونم از من خوشش میاد چون بارها شاهد این بودم که بهم نگاه میکنه تازیگیا هم شمارش رو از طریق یکی از آشنایان پیدا کردم ولی واقعا میترسم بهش پیام بدم و اصلا نمیدونم چی بهش بگم خواهشا راهنمایی‌ کنید

سلام لطفا با سیستم مشاوره تماس بگیرید.

سلام ، من یه دختری رو تو یه سال گذشته حدود دو سه بار دیدمش و ازش خوشم اومده، اینم بگم که هردومون رشتمون فنیه ولی متفاوتند چند وقت پیش پیج اینستاگرامشو پیدا کردم و فالو کردم اونم سریعا قبول کرد و من رو هم فالو کرد (ولی فکر نمیکنم من رو یادش مونده باشه) بعد فرداش (باتوجه به این که نقاش هست و نقاشیاشو تو پیجش می‌ذاره) رفتم تو دایرکتش و از کارش و خودش تعریف کردم و گفتم که تو دانشگاه چندباری دیدمت و خوشحالم که باهات همکلام میشم، اونم یه پیام داد و گفت خیلی ممنونم . الان می‌خوام بدونم از اینجا به بعد باید چیکار کنم؟

سلام. اینکه از اینجا به بعد باید چیکار کنید بستگی داره که اصلا هدفتون چیه؟ اگر می‌خواهید باهاشون وارد رابطه بشید، بهتره اول یه کم دورادور بشناسیدشون و توی این مدت از هر فرصتی برای نزدیک‌تر شدن بهشون و برقراری تعامل استفاده کنید. وقتی مطمئن شدید می‌تونید بهشون ابراز علاقه کنید.

سلام دوست من خسته نباشید بخاطر همه زحمتاتون ممنون یه راهنمایی میخواستم من حدوده سا ماهه برای موسیقی یه آموزشگاه میرم و به منشی که اونجا هستش علاقه مند شدم 🙈 به خاطر وقت کم نتونستم زیاد ارتباط برقرار کنم ولی چون خودم فوق لیسانس حسابداری دارم و ایشون هم برای ارشده روانشناسی میخونن تونستم صحبت کنم و یکم نزدیک تر شدیم حالا دو جلسه دیگه کلا کلاسام تموم میشه حالا موندم که چجوری بگم بهش ینی اول برم دعوتش کنم یجا برای ناهاری چیزی بعد مطرح کنم که اینجوری بازم به یه دلیل احتیاج دارم تا دعوتش کنم یا نه همونجا حسمو بگم و در میون بزارم باهاش چندتا چیز هست که مشکل ایجاد میکنه که اصلا نمیدونم رابطه ای دارن با کسی یا نه تنهان سنشونم خودم تشخیص میدم کوچیکتر از خودم باشه کلا اینو بگم موندم الان چیکار کنم🤣 ممنون میشم کمکم کنید .🙈

سلام. بهتره اول اگر می‌تونید فردی رو تو آموزشگاه پیدا کنید و اطلاعاتی مثل سن و … ازشون بپرسید. در مورد اینکه همونجا بهشون ابراز علاقه کنید یا باید دید چه شرایطی وجود داره و آیا شرایطش هست که بتونید باهاشون صحبت کنید. ممکنه به خاطر حضور دیگران و اینکه محل کارشون هست ایشون یا خودتون معذب باشید. در مورد دعوت نهار هم باز بستگی داره که رابطه‌تون چطور باشه و اگر رابطه‌تون تا الان در حد سلام و احوالپرسی بوده احتمالا توی ذوقشون بخوره. شما هم می‌تونید بهشون بگید که می‌خواهید درباره موضوعی باهاشون صحبت کنید و اینکه خودش ترجیح میده کجا و تو چه شرایطی باشه. یا اینکه اگر حس می‌کنید نیاز به شناخت بیشتری وجود داره تا بخواهید پیشنهادتون رو بگید، می‌تونید با یک بهانه‌ای مثلا پرسیدن سوالاتی در زمینه رشته تحصیلی ایشون، کمی رابطه‌تون رو نزدیک‌تر و بیشتر کنید و بعد در شرایط مناسب‌تر بهشون پیشنهاد بدین.

سلام وقتتون بخیر. من یه دختر جوون هستم که طبیعتا پیشنهاداتی بهم میشه بیشتر برای دوستی. اما من نمیدونم چطور باید جواب بدم به پسری که به من پیشنهاد داده. اغلب هول میشم و نمیدونم چی بگم و خب اینجوری فرصت هام رو هم از دست میدم . ممنون میشم اگر کمک کنید

دوست عزیز سلام

قبل از هر چیز بهترین کار ایه که برای خودتون مشخص کنید که چه ویژگی‌ها و مشخصاتی مد نظرتون هست و اینکه چه نوع ارتباطاتی رو می‌پسندید؟ بعد که این موارد مشخص شد، بهتر می‌تونید در این موارد واکنش نشون بدید. وقتی کسی بهتون پیشنهاد آشنایی داد، طبعا منتظر نیست که همون اول شما بله رو بگید و ارتباط رو شروع کنید؛ پس خیلی محترمانه به ایشون بگید که از پیشنهادی که دادن متشکرید ولی نیاز دارید که کمی در موردش فکر کنید. بعد از بررسی‌ها، نظرتون رو به فرد مقابل بگید. لازم نیست مدل خاصی رفتار کنید، همین که خودتون باشید کافیه.

سلام من از یه دختر که توی پارک توی روز اول دیدم خوشم اومد.بعدچند روز بعد اومدن با دوستاشون روی چمنی که ما بازی میکردیم نشستن و بعد چند قیقه رفتن و حدود 2 دقیقه بعد برگشتن من هی بهش نگاه میکردم خودشم نگاه میکرد آرومکی ولی به روش نیاورد و وقتی که داشت میرفت هم از جلوم رفت و من هم که خجالتی هستم نتونستم حرفی بزنم اصلا روم نمیشه صحبت کنم خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنون

دوست عزیز سلام

این احساسات در سن شما طبیعی هست. نوجوانی سنی هست که کم کم دارید وارد مرحله بزرگسالی می‌شید و بنابراین هم مقداری از ویژگی‌های کودکی دارید و هم مقداری هم ویژگی‌های افراد بزرگسال و این احساس علاقه‌مند شدن به فردی از جنس مخالف یکی از ویژگی‌های افراد بزرگسال هست. نکته مهم این است که بدونید جدی گرفتن این احساسات خیلی به نفعتون نیست، چون هم خودتون و هم فرد مقابل تا چند سال آینده قراره بسیار تغییر کنید. به علاوه، موضوعی که شما مطرح کردید، یک احساس مثبت گذراست که دوامی هم نخواهد داشت. بهتون پیشنهاد می‌کنم به مسائل مهمی مثل تحصیل، ورزش، یاد گرفتن یک هنر یا حرفه‌ای برای اینده، خودتون رو مشغول نگه دارید تا در آینده بتونید یک انتخاب درست داشته باشید.

سلام من از یک دختر فامیل خوشم اومده و می‌خوام بهش پیشنهاد بدم بنظرتون این کار رو بکنم یا نه آخه من از این میترسم که به برادرش بگه یا پدر و مادرش بگه بنظرتون چیکار کنم

سلام دوست گرامی میزان علاقمندی شما به این خانم چقدر هست و. با چه هدفی؟ اگر در شرایط مناسب ازدواج هستید بهتر هست از طریق خانواده اقدام کنید تا جنبه رسمی و جدی داشته باشد و از کدورت و ناراحتی های فامیلی جلوگیری کند

سلام. من یه خانمی رو دوست دارم ولی هر وقت می بینمش خودمو ازش قایم می کنم. احساس می کنم سبک میشم. نمیدونم چی کار کنم؟

دوست عزیز سلام

قبل از هر چیز بهتره در مورد یک موضوعی خیلی خوب با خودتون به عنوان یک انسان کنار بیاید، نیاز به دوست داشتن و دوست داشته شدن، یکی از مهم‌‌ترین نیازهای هر شخصیه و همه آدم‌ها این نیاز رو در زندگیشون تجربه می‌کنند. دوم اینکه رابطه عاطفی زمانی شکل می‌گیره که دو نفر به هم علاقه‌مند باشن، ولی اگه شما درخواست خودتون رو مطرح نکنید، از کجا می‌تونید بفهمید که فرد مقابل به شما علاقه داره یا نه؟! شما همیشه دو راه کلی دارید: یکی اینکه حرفی نزنید که مبادا به قول خودتون سبک بشید، که اینطوری هیچ‌وقت به چیزی که می‌خواید نمی‌رسید یا اینکه برید جلو، درخواستتون رو مطرح کنید و منتظر جواب بشید.

حالا دو نکته خیلی مخفی در زیر این جملاتی که گفتید وجود داره، یک، عزت‌نفسه و دو، مهارت‌های ارتباطی. به نظر میاد (البته بدون مصاحبه بالینی دقیق نمی‌شه گفت) شما یکی از این دو (یا هر دو) رو ندارید. در این صورت، بهترین کار اینه که با روان‌شناس متخصص صحبت کنید تا مشکل حل بشه.

سلام خسته نباشید من از یه دختری خوشم میاد و یه روز رفتم و بهش پیشنهاد دادم ولی جواب منفی گرفتم بعد از اون قضیه به خودم رسیدم و تیپ اینام رو زیر و رو کردم بعد از اون وقتی من رو جایی میبینه مسیرش رو به سمت من تغییر میده و سعی میکنه جلو چشم باشه ولی وقتی بهش نگاه می کنم روش رو برمیگردونه حالا شماره اش رو گیر آوردم و نمی تونم بهش زنگ بزنم یا نه یا بهش چی بگم؟ ممنون میشم پاسخ بدید

سلام دوست گرامی اگر این شخص تنها با نگاه به ظاهر شما در سری اول به شما جواب منفی داده است مشخص می شود که فردی ظاهربین و سطحی نگر هست و بهتر هست فعلا اقدام مجددی نکنید تا متوجه دلیل رفتارهای ایشان شوید

سلام. وقتتون بخیر. میخواستم راهنمایی ازتون بگیرم.حدودا ۵ ساله دانشگاهم تموم شده. از یکی از همکلاسی های دانشگاه خوشم میومد. تلاش کردم تونسم بهش درخواست پیج اینستا رو دادم و اونم قبول کرد. ما باهم تو دانشگاه تقریبا هیچ ارتباطی نداشتیم فقط همو شاید میدیدم. وضعیت ظاهری و زیبایی مد نظر من رو داره. ولی از منش و خلقیاتش انچنان با خبر نیسم با این وجود با خانواده‌س و میتونم بگم شخصیت موجهی داره. هدف من ازدواج هس ولی موضوع اینه ک نمیدونم چطور عنوانش کنم.ب ذهنم رسید ب استوری هاش reply بدم‌. اونم پستای منو میبینه. به استوری rely میکنه. با این وجود نمیدونم چطور پیش برم. قبلا از همکاری و مشاوره تون سپاس گذاری میکنم

دوست عزیز سلام

به نظر میاد که بهتره اول با ایشون بیشتر آشنا بشید و بعد درخواست اصلیتون رو مطرح کنید. فضای مجازی برای شروع ارتباط می‌تونه خوب باشه، ولی بهتره که ملاقات‌های حضوری رو هم حتما داشته باشید. بهترین کار اینه که بعد از آشنایی نسبی، بهشون پیام بدید و بگید که دوست دارید با ایشون بیشتر آشنا بشید و بپرسید که نظرشون در این رابطه چی هست. اگر موافق بودند، سعی کنید چند جلسه‌ای رو برای ملاقات حضوری برنامه‌ریزی کنید و اگه همه چیز خوب پیش رفت، درخواستتون رو مطرح کنید. البته یادتون باشه، حتما حتما باید چندین جلسه با ایشون رفت و آمد داشته باشید و بعد برای ازدواج تصمیم قطعی بگیرید.

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

دادن پیشنهاد دوستی به یک خانم کار ساده‌ای است. شما فقط باید پیشنهاد دهید. اما در صورتی که فرد عصبی یا خجالتی هستید، ممکن است نتوانید پیشنهاد خود را به آسانی مطرح کنید و مدام خود را با سوالاتی نظیر چگونه با یک دختر صحبت کنیم یا چگونه از یک دختر شماره بگیریم، گیج و سردرگم کنید. در ادامه پیشنهاداتی مطرح می‌شود که می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند.

میزان علاقه‌مندی او را به خود بسنجید. در ابتدا بررسی کنید که چقدر احتمال دارد او نیز به شما علاقه‌مند باشد. آیا او با شما تماس چشمی برقرار می‌کند؟ آیا او از گذراندن وقت با شما لذت می‌برد و خوشحال است؟ اگر احساس می‌کنید که نگاه‌های شما او را آزار می‌دهد، این کار را متوقف کنید و احساسات خود را آشکارا به او نشان ندهید.

به نحوه نگاه کردن او به شما توجه کنید. اگر زمانی که در جمع هستید و به او نگاه می‌کنید او هم به شما نگاه کند و تلاقی نگاهتان زمان بیشتری طول بکشد یا نگاهش را از شما بدزدد، نشان می‌دهد که به شما علاقه‌مند است و شما شانس بیشتری با او دارید.

به طور مستقیم به او نگاه کنید. زمانی که با او صحبت می‌کنید، به صورتش و به خصوص به چشم‌هایش نگاه کنید و نشان دهید که علاقه‌مند به شنیدن حرف‌های او هستید. توجه داشته باشید که موقع حرف زدن با او به بدنش نگاه نکنید، برای اکثر خانم‌ها این کار خوشایند نیست.

به او کمک کنید. اگر او بسته سنگینی حمل می‌کند، به او پیشنهاد کمک دهید. اگر او پیشنهاد شما را رد کرد صبر کنید تا زمانی که او واقعا به کمک نیاز داشته باشد. اگر او روز بدی را پشت سر گذاشته، سعی کنید که رفتار صمیمانه و دوستانه‌ای با او داشته باشید.

چگونه از دختری درخواست دوستی کنیم

سعی کنید که ظاهرتان مناسب باشد. لباس ‌های تمیز و مرتب بپوشید. حمام کنید و دندان‌های خود را مسواک بزنید.

در زمان شروع صحبت مجبور نیستید که با یک جمله هوشمندانه شروع کنید و یک سلام ساده می‌تواند کافی باشد. موقعیت را خیلی بزرگ نشان ندهید و سعی کنید عادی و راحت جلوه دهید.

اگر با علایق او آشنا هستید، سعی کنید که کاری را که می‌دانید دوست دارد، انجام دهید. به طور مثال اگر می‌دانید که موسیقی کلاسیک دوست دارد، به او پیشنهاد دهید که کنسرت موسیقی کلاسیک بروید.

اعتماد به نفس داشته باشید و خود را برای جواب منفی آماده کنید. اگر او جوابش به پیشنهاد شما منفی بود، بگویید که مشکلی نیست و شاید یک وقت دیگر. نشان ندهید که خیلی ناراحت شده‌اید و بسیار به او نیازمند هستید. بحث را عوض کنید و اگر امکانش نیست آنجا را ترک کنید.

اگر می‌خواهید پیشنهاد دوستی خود را به صورت متن و در قالب اس ام اس عنوان کنید، بهتر است که این کار را انجام ندهید چراکه در ارتباط مستقیم بهتر می‌توانید از حالت صورت و لحن صدایش به احساس او پی ببرید.

بیشتر بخوانید: دوستی و روابط دختر و پسر

اگر می‌خواهید به یک دختر در دانشگاه و یا محل کار پیشنهاد دهید، توجه داشته باشید که شما با او ممکن است مدام روبرو شوید، پس اگر از احساس خود مطمئن هستید پا پیش بگذارید. علاوه بر آن اگر شما با آن فرد هرگز صحبت نکرده‌اید، شانس شما بسیار کم است. پس بهتر است که قبل از دادن پیشنهاد با او رابطه دوستانه برقرار کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نام

ایمیل

وب‌ سایت

دیدگاه

مرکز مشاوره روانشناسی سرای مشاور

تماس با منشی مرکز:

02166574156

ساعات کاری : 9 الی 22

خط هوشمند مشاوره تلفنی (تماس با تلفن ثابت بدون صفر و پیش شماره):

9099071639 (سراسر کشور)

خط هوشمند مشاوره تلفنی (تماس با همراه اول بدون صفر و پیش شماره):

99222407


Jump to navigation

برای دوست شدن با یك دختر یا اصطلاحا مخ زدن آن باید چند مرحله خیلی راحت را طی نمایید كه من این مراحل را به ترتیب در پایین آورده ام.البته این رو بگم كه نوشته های این پست برای كسایی هستش كه عاشق دختری شده اند و در این بلاگ جایی برای هوس بازان نیست.همچنین پیشنهاد میكنم تا وقتی واقعا عاشق یك دختر نشده اید به دوستی باهاش فكر نكنید

عاشقانه
.
اولین قدم برای دوستی
قبل از آنكه به دختر مورد علاقتان پیشنهادی دهید بهتر است جوابش را در قبال پیشنهادتان بدانید.یعنی مطمئن شوید جواب دلخواهتان را به شما می دهد.باید بدانید با كسی دوست نیست.شرایط دوستی با پسری را دارد؟ و مواردی دیگر كه سعی كردیم به بهترین شكل دسته بندی كنیم

خودتان را به او نشان دهید
قبل از پیشنهاد به او بفهمانید كه دوسش دارید.اعتماد به نفس داشته باشید، هر باری كه اون رو می بینید خودتون رو بهش نشون بدید.نگاش كنید و بذارید بفهمه كه متوجه اش هستید (البته نه طوری كه ناراحت بشه). معمولا دختر ها وقتی یه پسر رو در روز چند بار میبیند، در مورد اون پسر فكر میكنند.( بهتر است در این مواقع در نهایت شیك پوشی بر سر ببرید و یك پسر با شخصیت باشید و متفكر باشید
) .
خدا را فراموش نكنید
حالا كه شما واقعا عاشق شده اید فكر كنم بهترین كمك كننده به شما خدای مهربون باشه.ازش بخواین كمكتون كنه، بهش ایمان داشته باشید
.
بنده به شخصه وقتی عاشق شدم خیلی از خدا خواستم كمكم كنه تا به عشقم برسم و خدای مهربونم لطف كرد و همه چیز رو راست و ریست كرد ولی به دلیل پاره ای از مشكلات من و عشقم هنوز به هم نرسیدیم (ان شا الله كه بزودی میرسیم) یادتون نره برای خدا رسوندن دو نفر بهم كاری نداره
.
بهترین محل و موقعیت برای پیشنهاد
سعی كنید بهترین مكان را برای پیشنهاد دادن انتخاب كنید تا دختر مورد علاقتان در تنگای مكانی جواب عجولانه به شما ندهد.این مكان باید قابلیت حداقل چند ثانیه فكر كردن رو به او بده و از اونجا كه شما از قبل بهش فهموندین كه دوسش دارید،آنها را در ذهنش مرور كند. در این محل نه شما و نه او نباید هیچ اصطرسی داشته باشید
.
در این مكان بهتره شما تنها باشید و واسطه ای نگیرید (چون در این مواقع شما پسر دست و پا چلفتی به نظر میایید و دخترها از این پسر ها خوششان نمی آید). و همچنین بهتره طرف مقابل هم تنها و یا حداقل با یكی از دوستانش باشد
.
باید و نباید ها در هنگام دوستی
یادتان نرود شما باید جلو بروید و سر صحبت را باز كنید.اعتماد به نفس داشته باشید و همه چیز را عادی جلوه دهید.مودب باشید و با احترام و شمرده حرف بزنید.خود را هرگز از او برتر ندانید
.
عاشق طرفتان باشید و این را با حرف زدنتان ثابت كنید.دروغ نگویید زیرا تمام بدبختی ها از دروغ شروع می شود
.
فاصلتون رو حفظ كنید و زیاد بهش نزدیك نشید یادتان نرود او در حال حاضر هیچ نسبتی با شما ندارد
.
پیشنهادتون رو مطرح كنید ( تمایلتان به دوستی
)
بعد اینكه موارد بالا رو به خوبی پشت سر گذاشتید و دختر مورد علاقتان هم میدونه كه چقدر شما دوسش دارید و شما هم مطمئنید جوابش جواب دلخواه شماست دیگه باید دست بكار بشید
.
اینكه چگونه تمایل خودتون برای دوستی رو بهش بگین خیلی مهمه. در این مواقع شما باید نسبت به شناختی كه از طرفتون دارید حرف بزنید
.
بهتره جمله و راه متفاوت را بكار ببرید و جملتان كلیشه ای نباشد.( زیرا دختران معمولا در روز چند باری از این جملات را می شنوند، یا نسبت به این جمله حساسیت دارن و یا بدون اعتنا میگذرند
) .
جملات پایین می تونه كمكتون كنه
:
در تمام موارد پایین شما باید موارد بهترین مكان و باید و نباید در هنگام پیشنهاد كه در بالا قید شده را رعایت كنید.به جلو بروید و خیلی مودبانه سر صحبت را باز كنید
دختر مورد علاقتان در خیابان و یا فروشگاه میبینید: می تونید این طوری بگید
:
راستش الان چند وقته كه می خوام یه چیزی به شما بگم ولی نمی دونم چطوری… .من از شما خوشم اومده… دوستون دارم.با من دوست میشید؟
و یا بسته به مكان و شخصیت طرفتون می تونید این طوری بگید
:
راستش الان چند وقته كه می خوام یه چیزی بهتون بگم ولی نمی دونم چطوری…. فكر نكنم اینجا جای مناسبی باشه، اگه میشه یه جای مناسب تر بریم.من یه كافی شاپ خوب سراغ دارم
..
اگه به فكر فرو رفت و یا گفت نمیشه، سریع بگویید: تنها 10 دقیقه وقتون رو بیشتر نمی گیرم. اجازه بدید حرفای دلم رو بزنم. در این 10 دقیقه ثابت كنید كه عاشقش هستید
.
دختر مورد علاقتان همسایه یا اقوامی كه می شناسید باشد: می توانید اینگونه بگویید
:
ببخشید «اسم كوچك دختر» خانوم… .راستش الان چند وقته تو دلم یه چیزی هست كه می خوام بهتون بگم ولی روم نمیشه… . من از شما خیلی خوشم میاد یعنی دوستون دارم. با من دوست میشید؟
اگه سكوت كرد و یا به فكر فرو رفت و یا سریع جواب منفی داد. خیلی سریع بگوید : خواهشا روش فكر كنید منتظر جوابتون می مونم
.
دختر مورد علاقتان هم كلاسی و یا هم دانشگاهیتان باشد: می توانید اینگونه بگویید
:
ببخشید خانوم « فامیلی دختر » …. راستش نمی دونم چطوری بگم… (چون شما با رفتارتون از قبل بهش ثابت كرده اید كه دوسش دارید او در این لحظه دو زاریش می افتد و به حرف شما بیشتر توجه می كند. رومانتیك تر حرف بزنید
)
ادامه بدید: شاید خودتون هم فهمیده باشید.من از شما خوشم اومده، دوستون دارم. با من دوست میشید؟
و یا : انگاری شما رو خدا بهم نشون داده . بعد اولین دیدنتون یه جور خاصی شدم. چند وقته دلم پیشتون گیره. باهام دوست میشید؟
پیشنهاد میكنم چكیده از هر كدوم البته با توجه به موقعیت خودتون رو انتخاب كنید و یا بهتره خودتون یكمی خلاقیت بخرج بدید و جملات رو متناسب با حال خودتون تغییر بدیدن. امیدوارم موفق بشید
.
اگر جواب رد شنیدید
شما یك عاشق واقعی هستید و نباید به همین زودی ها جا بزنید. شاید او بخواهد شما را آزمایش كند كه چگونه آدمی هستید. بعد مدتی دوباره به سراغش بروید و برایش واضح تر توضیح دهید
.
آنچه در دلتان هست را بطور صمیمی تر از دفعه اول بیان كنید. امیدتان به خدا باشد
.
پا فشاری شما نشانه علاقه شما به طرفتان است پس نباید این پا فشاری موجب ناراحتی او شود كه این یعنی عدم علاقه شما به او.

اخبار داغ 

چگونه از دختری درخواست دوستی کنیم

فاکینگ دای

جدا یکم آدم تامل کنه میبینه ملت دنبال چه چیزای پخین :/ فک کن اکانت بسازه محض اینکه کامنت بده و مشورت بگیره :/

اون زیر چه خبره 😂😂😂

:/

من لذت میبرم این کامنتارا میبینم 😂😂😂😐

چگونه کصلیس شویم
داداش برو سر اصل مطلب بچه ها میخان بکنن

هرکی بعد از من کامنت بزاره کونیه :))

یا قورآن مجید
چه بازدیدی😐😐😐

سلام
دی ماه تون مبارک
من به سگ بیشتر از همه علاقه دارم
آیا مشکلی دارم؟

درود بر نویسنده

چرت و پرت

ای جان ملت غیور

کامنتا رو ببین لنتی😂😂

تا بماند یادگاری

صابون رو بردار تو حموم گریه کن

همشنونم آخرین حضور مساویه با تاریخ عضویت

کامنتا میبینم یه جوری میشم سری عضو شدن

آقایون داداشا جمع کنید خودتونو باووا😆

باستان‌شناسیو تا فوق لیسانس ادامه دادم و حالا دارم در جایی به جز ترانشه سایت، حفاری می‌کنم: بخش محتوا و دیجیتال مارکتینگ که از قضا خیلی هم جذابه و روحمو آروم می‌کنه.1سال مانده به بحران 30 سالگی!

زمونه عوض شده و کلی از چیزایی که قدیم ندیم‌ها تابو محسوب می‌شد از بین رفتن یا کمرنگ شدن، مثلا تابوی دست نزدن به ابروی دخترا چون ابرو پیوند خیلی عمیقی با باکرگی دختر بدبخت داره. این یه مثال ساده است که خوشبختانه الان تغییر کرده اما چیزی که هنوزم که هنوزه تابو محسوب می‌شه و حتی از طرف جنس خودم خیلی منع می‌شه، پیشنهاد دوستی یا ازدواج یا هرچیز دیگه به پسراست. یعنی اینکه شما از هر پسری خوشتون بیاد فرقی نداره، روش کراش داشته باشین بازم هم باید بسوزین و بسازین و کلی با ایما و اشاره و چشم و ابرو بهش بفهمونین می‌خواینش. حالا این وسط قضیه نتیجه بده یا نه هم یه مکافات دیگه داره که به اون بخش نمی‌پردازم.

حالا که فهمیدین درباره چی می‌خوام حرف بزنم، می‌ریم سراغ قانونش:

(همیشه پسرها باید پیشنهاد دوستی یا ازدواج به دخترا بدن.)

(The dude always asking the lady on a date)

چگونه از دختری درخواست دوستی کنیم

بازفید (BuzzFeed) یه وبسایت جالبیه که از هر دری سخنی می‌گه. بد نیست که یه سر بعدا بهش بزنین. BuzzFeed یه گزارش و تحقیق جالب انجام داد راجع به این قانون نانوشته که داستان چیه؟! اون از مردا و زن‌های زیادی پرسید که: آیا دوست دارند خودشون پیشنهاد بدن یا بهشون پیشنهاد بشه. البته سوال بعدیشونم این بود که اگه یه زن پیشنهاد بده چه حسی پیدا می‌کنن، آیا ناراحت می‌شن؟

توی این گزارش ویدئویی، بیشتر خانم‌ها گفتند که ما قبلا این کارو انجام دادیم و مسئله‌ی بغرنجی برای ما نیست، اونا معتقد بودن که اگه از کسی خوشت اومد باید بهش بگی (If you like Someone, tell them)

حالا نوبت پسرا بود که جواب این سوالو بدن. این قسمت اونا چند دسته شدن. بیشترشون گفتن که معمولا خودشون اختیار عملو به دست می‌گیرن و پیشنهاد می‌دن و از یکی می‌خوان باهاشون قرار بذاره. در عین حال گفتن که هیچ مشکلی از بابت اینم ندارن که جنس مخالفشون بهشون پیشنهاد بده و جالب‌تر این که خیلی‌هاشون اصلا چنین تجربه‌ای نداشتن. جالبه یکیشون گفت خیلی جالبه یه خانوم این کارو بکنه و من آرزو می‌کنم که یکی اینطوری به تورم بخوره و بهم بگه: هی پسر، بیا با هم قرار بذاریم و بریم بیرون. اگه یه خانوم اینو بهم بگه شک نکنین که می‌برمش یه رستوران خوب و بهترین غذا رو براش سفارش می‌دم.

خلاصه که در نهایت با توجه به گزارش ویدئویی buzzFeed بیشتر مردها با این قضیه موافق بودن و حتی یکیشون گفت که تا زمانی که آدم‌ها به احساسات هم صدمه نزنن و با هم بد رفتار نکنن هیچ اشکالی وجود نداره که چطوری با هم آشنا می‌شن.

پانوشت: من این قضیه رو می‌پسندم که اگه از یکی آدم خوشش بیاد بره بهش بگه. این همه از برابری حقوق زن و مرد حرف می‌زنیم، این مگه چه عیبشه؟ ثانیا باید به این قضیه هم توجه کنیم که جامعه‌ی ایرانی طبیعتا با جامعه‌ی آماری BuzzFeed فرق داشته. اما…

کی اهمیت می‌ده؟ Who Cares؟ بالاخره باید از یه جا شروع بشه این قضیه و تابو شکسته بشه.

باستان‌شناسیو تا فوق لیسانس ادامه دادم و حالا دارم در جایی به جز ترانشه سایت، حفاری می‌کنم: بخش محتوا و دیجیتال مارکتینگ که از قضا خیلی هم جذابه و روحمو آروم می‌کنه.1سال مانده به بحران 30 سالگی!

با ثبت نام در ویرگول به آرشیو بزرگی از مقالات مرتبط با این موضوع دسترسی خواهید داشت

از این پس او نمی‌تواند پروفایل کاربری و مطالب شما را ببیند.

سلام من آرین هستم امروزمیخوام به شماچیزایی روکه خودم
شخصااکثرشون رو تجربه کردم خیلیاشم روانشناسای خبره ی جهان تومقاله هاشون
آوردن روبراتون بنویسم شایدم کار درستی نباشه ولی مینویسم دیگه ولی قبلش
یه خواهش دارم اونم اینه که اگه دختری برادر داشت باهاش کاری نداشته باشین
کافیه خودتون روبزارین جایه برادر اون دختر. بگذریم بریم سراغ مقاله!

یه چیز بگم؟

ایرانیان توانستند يک فروند هواپيماي فوق پیشرفته و پیچیده جاسوسی آمریکا را در آسمان هک کرده و از آن خود کنند

 مگه یه دختر از هواپیمای RQ-170 پیچیده تره که شما نمیتونین برنامه های مغزش رو هک کنین و مال خودتون کنینش؟!!!

من مراحل تبدیل شدن شما ازکسی که تابه یه دخترمیرسه دست وپاشوگم میکنه به کسی که هردختری رو که میخوادمیتونه اون رو بدست بیاره روبراتون مینویسم اگه خوشتون اومد بگین تا مراحل بعد از دوستی رو هم بنویسم باشه؟..

چگونه از دختری درخواست دوستی کنیم

مرحله اول:ترس ازدختر

دختر نه عزیزم شماحتی اگه جاستین بییرم باشی اگه بادیدن
اون دخترسرتو بندازی پایین وخنگ بازی دربیاری کارت ساختس چون صدمتربالاتر
یه بچه زرنگ مخ اون دختررو میزنه و ازدستت میپره!


شمابایدموقع روبه روشدن با یه دخترنکاتی رورعایت کنی که من اونارو بهت میگم.

خوشتیپ بودن

بادیدن یه دختر نبایدپاهات بلرزه قلبت مثل طوطی بزنه
محکم وایسا وحرفت روبزن دلیلشم اینه که دختراهم بادیدن یه پسر جلوشون دست
وپاشون روگم میکنن اما اینا توهمه ی موارد اضطرابشون رو بروز میدن جزاین
یه مورد یعنی باروبه روشدن بایه پسر اضطرابشون رومخفی میکنن توبایداین
تکنیک شون رو بدل کنی وضربه فنیش کنی!

چطورمیشه جلوی یه دخترکم نیاوردو ریلکس بود؟

هرکسی که برای اولین بار پشت فرمون میشینه این فکراز
سرش میگذره که من هیچ موقع رانندگی یاد نمیگیرم خیلی سخته واز این حرفا!
اینم مثل اونه پیشه خودت میگی من هیچ موقع نمیتونم باکسی دوست بشم وروم
نمیشه بادختره رودر رو بحرفم!

یه مثال دیگه بایه موضوع دیگه:وقتی میخوای اسکیت بازی
یادبگیری اولش هی میخوری زمین ولی بعداز یه مدت انقدرحرفه ایی میشی که روی
یه پات راه میری یاوقتی میخوای دوچرخه سواری یاد بگیری همش میخوری زمین
ولی بعداز یه مدت روی یه چرخه راه میری به اصلاح تک چرخ میزنی!!!!
شمااینجااززمین خوردن به عنوان وسیله ای برای مصلت شدن روی اون بازی
یاورزش استفاده کردی تودختربازی هم باید زمین بخوری تا خبره شی یعنی چی؟

یعنی اگه به یه girl پیشنهادکردی برای دوستی و اون جواب
رد داد باید بدونی درسته که اون رو از دست دادی ولی از اون به عنوان یه
ابزار برای نترسیدن جلوی دخترا و یادگیری اوصول طرز پیشنهاد دادن استفاده
کردی!

جواب رد شنیدن از طرف میتونه چنتا دلیل داشته
باشه:انگیزه نداشتن اون دختر برای دوستی با جنس مخالف که خیلی از دخترا
بخاطر چیزایی که توخانواده یاد گرفته اینجورین میدونید که خانواده پایه
های جامعه رو درست میکنن(چه ربطی به بحثمون داشت!! دیگه نوشتمش ولش کن!)ما
بااین دخترا کاری نداریم پس ولش کن

2_دخترایی که 10تا شکست عشقی پشت سر هم خوردن این نوع
از دختر باید رو مخش راه رفت( چون دختراعقل که ندارن مغزشون از قلبشون
فرمان میگیره)

3_دخترایی که bfدارن اینم باید رومخش راه رفت ولی امیدش
کمه چون دخترا خیلی بامرامن و دوست ندارن کسی بهشون خیانت کنه پس خودشونم
خیانت نمیکنن

4_طرز گفتن درخواست از سمت پسراشتباهه:که در %90  این مورد عامل جواب رد دادن دختره که بخش بعددر مورد این طرز گفتنه

امیدوارم تونسته باشم منظورم رو برسونم!!!

(اگه مشکلی دارین تو قسمت نظرات بنویسین تا کمکتون کنم منتظر نظراتتونم)

یه نکته که یادم رفت بگم:سعی کن زیاد توجمع دخترا باشی و بازنای دورو برت زیاد صحبت کنی و ارتباط بگیری باهاشون مثلا دخترا و زنای فامیل

اینجوری
کم کم ترست میریزه از دخترا با این زنا شوخی کن و خنده رو باش ولی بی ادب
نباش که اگه بی ادبی کنی و همین زنی که میخوای ازش به عنوان ابزار استفاده
کنی طردت میکنه و اعتماد به نفست از بین میره و دوباره روز از نو روزی از
نو!!!

یه نکته دیگه:برای شروع دوستیابی  تو چت خوبه و به تجربتون خیلی اضافه میشه!

یه
نکته دیگه:بهتره یه چند وقت فقط  تیکه بندازی به هر دختری اعم از زشت
وزیبا یه چیزی بگو(اصطلاح عامیانش میشه متلک و پیشنهاد ندی که تجربت بره
بالا و بتونی  gf آیندت رو تیکه بارون کنی و بخندونیش!

نکته
در نکته:موقع تیکه انداختن سعی کن نخندی که هم با کلاس تره که دخترا از
پسر با کلاس خوششون میاد هم اینکه اگه جواب تیکت رو نده و محلت نذاره
حدودا ضایع نمیشی و سنگین تر از وقتیه که داری میخندی

مرحله دوم: پیشنهاد دوستی

شما نباید منتظر باشی که دختره بیاد جلوو پیشنهادبده!

باید پا پیش بذاری و کاری رو که دختره میخواد رو انجان بدی!

جایی که پیشنهاد رو میدی  هم خیلی مهمه

بهترین جاها برای پیدا کردن نیمه گم شدتون!!

1_پارک ها 2_کنسرت ها همایش ها و جاهایی که آدمای زیادی
جمع میشن و دخترا هم میان!!!!!! 3_اطراف و جلوی مدرسه دخترونه 4_ رفت و
آمد های فامیلی(دخترای فامیل) 5_عروسی.

1:پارک:پارک ها و جاهایی
که شبیه پارک هستن معمولا دارای انبوهی از دختره.اگه یه سری به نزدیک ترین
پارک اطراف محل زندگیتون برین میفهمین من چی میگم. باشه؟!!!!!!

اونجا دخترای زیادی هست با اونایی که پیش پدر مادرشون
مثل بچه آدم نشستن کاری نداریم ولی اکثر دخترا در حال قدم زدن و متر کردن
پارک هستن!

به نظر شما اونا دارن چیکار میکنن؟ هوا میخورن؟یا راه
میرن که عضله های پاشون باز شه؟ یادارن قدم میزنن و با هم صحبت میکنن؟
یعنی نمیتونن یه جا بشینن و بحرفن؟

اون دارن میرن شکار!!!!! آره شکار اونم شکار پسرای
بیچاره ای مثل ما!!!!! (واقعا اگه دخترا نبودن همه ی ما میرفتیم بهشت چون
کار بدی دیگه نمیکردیم!!!)

بعضی از اونا هم نشستن یه جای خلوت البته دور از چشم خانوادشون!!!چرا یه جایی نشستن که پدر مادرشون بهشون دید نداشته باشن؟

آفرین دارن شکار میکنن!!!

بابا  شماها  خیلی  پررویین  دیگه  نکنه انتظار دارین دختره بیاد بهتون  شماره هم بده؟

خوب حالا نوبت شماست که دست بکار شین!

چگونه از دختری درخواست دوستی کنیم

میریم سراغ بحث اصلیمون! باشه؟!

اگه  هدف  در حال قدم  زدن بود شما باید یه جا بشینی که
سر راه اونا باشی %100  تضمینی میاد  از  جلوت رد میشه خودش  یعنی  راه
رو  کج نمیکنه. افتاد؟

اول یه سوتک بکشی بهتره به نظرم. نکشی هم مشکلی
نیس.بعدش میگی ببخشید میشه یه لحظه وایستین فقط یه لحظه!!! اگه واینستاد
یه بار دیگه بگو اگه بازم واینستاد برنگردی بهش فهش بدی چون احتمال داره
برگرده دوباره  بعد اگه رفت و کلا برنگشت میتونی تودلت بهش فهش بدی!!!!

ولی اگه وایستاد که %80 وایمیسته گوشیتو بهش بده بگو
لطفا شماره ی خودتون رو بگیرید(اینجوری هم باکلاس تره همم اگه شمارتو پشت
کارت بنویسی اون پیش خودش فکر میکنه که تو ندید بدید دختری و برات فرقی
نداره به کی شماره بدی و همیشه اون کارت پیشت هست! لامصبا به یه چیزایی
فکر میکنن که به عقل جن هم نمیرسه!!!)

راستی یه نکته 10ستاره:اون چیزی که میگی %20 مهمه لحن
بیانته که %80 بقیه رو تشکیل میده با یه لحن مردونه(صداتو عوض نکنی با
صدای خودت بدونه لرزش) وبا اعتماد به نفس نسبت به خودت.

در ضمن وقتی میری جلوی طرف لبخند فراموش نشه صاف وایستا و قوز نکن سینه رو بده جلو کمرو بده تو مثل خروس!!!!!!!!!! آندر استاند؟؟؟؟

اگه  اونجایی  که  هستین شلوغ  بود ازش  بخواه  که به
یه  جای خلوت بیاد(مثلا  داخل یه بقالیی  چقالی یا  پشت پارک و…) و
اونجا هم گوشیتو میدی!

روی یه دختر خاص اصرار نکنین این نشد برین سراغ بعدی!

واسه اوناییم که نشستن میتونی آروم از جلوش رد شو و بهش
بگو که بره مثلا پشت پارک تا بهش بدی شمارتو! میتونی روی یه چیزی بنویسی و
بندازی بغلش بعد بهش بگی زنگ بزنه یه چیزی میخوای بهش بگی!(منظورمو
فهمیدین؟)

2:مدرسه دخترونه:خوب رسیدیم به بحث شیرین مدرسه دخترونه!!

1: در جمع چند
پسر-ازنظر دخترا اونی که حرف می زنه و خودشو نشون میده و خجالت نمیکشه و
به نوعی رعیسه از همه برای دوست شدن و باهم بودن بهتره وتو اولویته و از
اون پسر خیلی خوششون میاد> (زبون باز باشین) باشه؟!!!!

2:وقتی با چندتا
از دوستاتون هستین به یه دختر تنها کاری نداشته باشین که نتنها احتمال
دوستیش باشما وجود نداره بلکه احتمال داره بادیدن چندتا پسر تشنج کنه
بیچاره از ترس!!!! پس با اون زبون بسته کاری نداشته باشین! باشه؟!!!

3:اگه دونفری
رفتید جلوی مدرسه دخترونه سعی کنین دنباله دو تا دوست که با همن باشین چون
اینجوری درصد بردتون بالاست انصافم رعایت کردین و نفری یه دونه بهتون
میرسه!

4:اگه تنهایی یا
این که تعداد شما(پسرا) از اونا(دخترا) کمتر بود نرین سمتشون چون شما که
نمیتونین با همشون دوست بشین پس میخواین دوست دختر آیندتون رو سوا کنین
دیگه ولی اگه به اونا پیشنهاد بدین به هیچ وجه قبول نمیکنن چون پیش بقیه
دوستاشون جوگیر میشن ومیخوان خودشون رو نشون بدن همون طور که چند تا پسر
اگه با هم باشن جو گیر میشن و برای نشون دادن خودشون دعوا راه میندازن
پایین شهر که اینجوریه حالا من بالا شهر  رو خبر ندارم! روح الله
داداشی خدا بیامرزم همینجوری کشتن(خدابیامرز  حریف تمرینیم بود!)

5:چون دخترا
اکثرا کوله پشتی میندازن اگه یه وقت ناز کردن و شماره رو عین آدم نگرفتن
از دستتون میتونین بندازین داخل کولشون ولی خیلی ریلکس باشین وقتی دارین
میندازین(داخل کوله!) دست و پاتون نلرزه!

6:تاکید میکنم با دخترایی که سیبیل دارن کاری نداشته باشین!

دختری که پایه
باشه رو همه ی پسرا میتونن شناسایی کنن معمولا هم مانتو آستین کوتاه! و
شال و تابستونا دمپایی لا انگشتی گاهی موقع ها و گاهی هم ورنی! 
زمستونا هم انگار دارن میرن سربازی چکمه هاشون رو میپوشن! البته از
مهر(برج7)چکمه ها رو از انباری در میارن!   شلوار
جین   گوشی شونم همیشه تو دست شونه با یه کیف به گشادی گونی(هر
چقدر گشاد تر دختره لا…تر)

افتاد؟

4:دخترای فامیل!

چون من خودم با
دوستی فامیلی موافق نیستم پس این بخش رو تحریم میکنم و چیزی نمیگم ولی
کیسه خوبیه برای دوستی(برای اونایی که میخوان با فامیل شون رفیق شن)

5:عروسی!

من با عروسیه فامیلی کاری ندارم ولی اگه دوطرف(عروس_داماد)غریبه بودن دخترا 4 چشمی آمار میگیرن که ببینن تو طرف مقابل چه دسته گلایی داره!

پس
تا میتونین به خودتون برسین و تو چشم باشین دخترا رو دیدین لبخند بزنین
سلام علیک کنین ولی سبک بازی در نیارین مرد باشین(راستی این مرد بودن خیلی
خیلی خیلی مهمه ها  ولی مرد بودن یعنی چی؟ یعنی ریش و سیبیل نیگر
داری ؟ نه در عین تر تمیزی با شخصیت باش من خودم یه مدت ابرو بر می داشتم
ولی الان خیلی پشیمونم!  البته دور و برشو تمیز کردن با کلا با تیغ و
موچین و… دست کاری کردن خیلی فرق داره)

1:اول بسم الله نرین به دختره بگین با من دوست میشی؟!!!

آمارشو کامل تیلیت کن بعد ولی از همون اول باید بری رو مخش!

دیگه نمیکشم بنویسم اینجا هم مثل پارک عمل کن وپیشنهاد بده!

یه
بار دیگه میگم مهم نیست چی میگی مهم اینه که چه جوری بگی یادتون باشه شما
پسرین یه چیزایی دارین که دخترا ندارن از اون چیزا یه کم استفاده کنین!

نظر یادتون نره

این داستان ادامه دارد…

اگر شما دختری را دوست دارید و خجالت می کشید به آن زنگ بزنید و راجب این احساس خود صحبت کنید، بهترین راه اس ام اس دادن به دختری می باشد که دوستش دارید. برای پیام دادن به دختر باید نکاتی را رعایت کنید که در این چگونگی میخواهیم آنها را به آموزش دهیم.

فهرست بندی این مقاله

۱سعی کنید پیامی بفرستد که دیگران تا حالا نفرستاند. یعنی پیامی متفاوت بفرستید. فقط برای او سلام یا یک شکلک احساسی نفرستید. راهی پیدا کنید که او لبخند بزند، یا احساس علاقه از خود نشان دهد.

چگونه از دختری درخواست دوستی کنیم

۲یک سوال خوب بپرسید : سوال پرسیدن یکی از بهترین راههای شروع صحبت می باشد و دختر میداند که شما منتظر دریافت جواب هستید.

۳به گرامر متن خود دقت کنید. سعی کنید جمله ایی که می نویسید درست و بدون غلط باشد و نقطه، ویرگول و تمامی نکات در جمله شما رعایت شده باشد.

۱نشان دهید به کسی که پیام می فرستید، این توانایی را دارید که یک مکالمه فان داشته باشید.

۲نشان دهید که به او توجه می کنید. چند راه ساده وجود دارد که نشان دهید به دختر که به آن توجه دارید، که عبارتند از:

۱بدانید که چه موقع وقت پایان دادن به مکالمه است. اگر میخواهید که علاقه دختر را به خود نگه دارید، پس باید زمان مناسبی برای پایان دادن به پیام پیدا کنید.

۲شما همیشه باید گفتگو را باز نگه دارید که دوباره خواستید چت کنید کار برایتان راحت باشد. بعضی از کارایی که می توانید در پایان چت خود بگویید عبارتند از :

۱- به کسی که دوست دارید هر دقیقه پیام نفرستید و اگر اینکار رو میکنید انتظار نداشته باشید زود زود جواب شما را بدهد.

۲- اگر دختر جواب شما را در همان لحظه نمیدهد، صبر کنید و الکی علامت سوال نفرستید که منتظر جواب هستید.

سلام من ۲۱سالمه عاشق دختر داییم شدم دیشب بهش پیام دارم و اون گفت شمارمو از کجا آوردی کفتم خیلی وقته اونم گفت حذفش کن تا کسی ندیده یا شمارمو بر ندارن منم گفتم باشه خیلی ناراحت شدم احساس میکردم اونم یه حسایی بهم داره الان چیاکر کنم تورو خدا کمکم کنید

برو دنبال یکی دیگه

مبحث بسیار گسترده هست اگه از پسری خوشتون اومد سعی کنید تو زمینه ای که تخصص داره ازش کمک بخاین واز این طریق بهش نزدیک بشین خیلی باید زرنگ باشین وطوری برخورد نکنین که بفهمه به راحتی میتونه شما رو بدست بیاره . ولی پیشنهاد بهتر اینه شما از طریق یه آدم قابل اعتمادکه متاهل باشه وسن بالا وخیرخواه وعاقل واگه روانشناس یا مشاور باشه بهتره اگه خانم باشه بازم بهتره یه جورایی شما رو به اون پسر پیشنهاد بده . موفق باشید

من موندم این همه روانشناس بیکار تا الن کجا بودن

Atrisaپس بهترین راه چیست برای ابراز علاقه یک پسر برای دختر که ازطرف دختری قبول شود

اونایی که خجالت میکشن به دختری که خوششون اومده شماره بدن اول اگه خجالتی باشین دخترا از پسرا خجالتی خوششون نمیاد منم خجالتی بودم حتما نمیتونستم از سمتش رد شم تا اینکه دوسش بهم گفت از پسرای خجالتی خوشش نمیاد تا اینکه دلو زدم به دریا از خجالتی در اومدم تا اینکه به دوست گفتم شمارشو واسم جور کن واسم جور نکرد اما فردایی دختره خودش بهم پیام داد الان هم اون دختره که الان باهاش رلم اونقدری که اتمینان داره بهم حتی با رفیقاشم گپ بزنم الانم دارم رفیقاشو واسه دوستان جور میکنم خخ در واقعا بگم چه زشت چه زیبا باشی اصلی مرامه که حتما باید داشته باشی از خجالتیم هیچی در نمیاد

به به استاد dvil

سلام من ام جی هستم من از یه دختری خوشم اومد اون دختر یه جورایی دختر داییه دوست خواهرمه البته با دوست خواهرم ارتباط خانوادگی داریم نم به دختره پیام دادم ولی اون یه دفه نوشت چرا شناختمت و دیگه بهم پیام نده اوم همیشه با من خوب بود ولی یه دفعه اینو گفت و بلاکم کرد اگه راه نمایی کنید ممنون میشم

سلام منم مشکل شماهارو دارم با این تفاوت ک دخترم خوشبحالتون ک پسرید میتونید باز راحت تر بریدو بهش بگید ولی ما دخترا نمیدونیم فرد مقابل ممکنه چی درموردمون فک کنه خب پسرا تو این زمینه طرز فکرای مختلفی دارن

سلام آره درسته من پسرم و بعضی از پسرا فکر بدی میکنن ولی اکثرشون خوبن به نظرم صبر کن خودش بهت بگه چون اگه اون هم دوستت داشته باشه و بخواد بهت بگه بعد از اینکه بهش بگی دوسش داری باخودش میگه اه چرا زود تر بهش نگفتم و خجالت میکشه که زودتر از تو بهت نگفت دوستت داره البته شایدم همچین پسری نباشه و بهت بگه که منم میخواستم همینو بهت بگم

سلام من یک پسرم اگه از یه پسر خوشت میاد بستگی به سن اون داره که طرز فکرش چجوریه اما اگه نوجوانه اول باید براش دلبری کنی و وقتی مطمئن شدی دوست داره باید در مورد یه چیزی ازش سوال کنی باهاش صحبت کنی و …… مثلا میتونی در زمینه گیمینگ ازش سوال بپرسی مثلا جفتتون تو یک مهمونی دعوت شدین شما تو اتاقین اون هم تو پذیرایی بعد میتونید مثلا بپرسی مثلا مهدی بپرسی مهدی تو کالاف بازی کردی تا حالا و سر در میاری مثلا اونم میگه آره که حداقل بیشتر پسرا بلدنیا بازی کردن یا شنیدن بعد بشینید و در مورد بازی ازش راهنمایی بگیرین

سلام بچه ها و سلام به کسی که این متن رو نوشت من الان کسی که دوست دارم باشه آشنا شدم خوب درواقع من صادقانه بدونه اینکه پیام تماس اینستاگرام یا تلگرام اونرو پیدا کنم بهش گفتم من از تهیه دل دوست دارم با من دوست مشی گفت باشه!!!!!!!!نه تنها دوست شد رومن بوسید منم بوسیدم دیگه الان یک ماه میشه با هم دونستیم مممنونننننننننن از متن خوبتون بچه ها شما هم هم اینکار بکنین بگین یک چیزی بهت منم اگه جوابت اره بود که بود اگه نبود جیغ یا به کسی نگو خداحافظ مال من متولد ۸۳ است آقای امیر رضا و برعکس تو به من گول داده با من ازدواج کن یکی از بازیگر ایران لطفاً به کسی نگین اگه رسانه ها با خبر بشه من با کسی دوست هستم منو نکشند

نمیدونم ولی یه حسی بهم میگه الناز شاکردوست همون دوستته

سلام بچه ها و سلام به کسی که این متن رو نوشت من الان کسی که دوست دارم باشه آشنا شدم خوب درواقع من صادقانه بدونه اینکه پیام تماس اینستاگرام یا تلگرام اونرو پیدا کنم بهش گفتم من از تهیه دل دوست دارم با من دوست مشی گفت باشه!!!!!!!!نه تنها دوست شد رومن بوسید منم بوسیدم دیگه الان یک ماه میشه با هم دونستیم مممنونننننننننن از متن خوبتون بچه ها شما هم هم اینکار بکنین بگین یک چیزی بهت منم اگه جوابت اره بود که بود اگه نبود جیغ یا به کسی نگو خداحافظ

سلام بچه ها من بر عکس شما عاشق دختری هستم که متولد ۷۵هست اون الان شوهر داره و بچه ولی من اون از بچگی همدیگر رو دوست داشتیم من خیلی دوستش دارم وحسرت میخورم که اون چرا اینقدر زود ازدواج کرد!_ من دنبال راهی هستم که چجوری بهش بگم که خیلی دوستش دارم؟ اون هم احتمالا یذره بمن علاقه داره ولی خب ازدواج کرده چجوری بهش بفهمونم دوستش دارم؟ تورو خدا جواب بدید!

تو اگه عاشقشی بزار زندگی شو بکنه

بعضیها عشق را با چیزهای دیگه اشتباه میگرن، دختر تو این دنیا کم نیست که میخوای با آبروی مردم بازی کنی جیزی که تو این دنیا متاسفانه کم شده مردانگی و مرد بودنه طرف حلقه دستش میکنه که بگه من صاحب دارم من مرد دارم که مردای دیگه متوجه بشن ، چیزی که تو این دوره رنگی ازش نمونده

کلا داداش مرد مجرد با زن متاهل حرف بزنه اونم از نوع این که بهش نظر داشته باشی نداشته باشی هم گناه کبیری هست ، لطفا واسه خودت یکی دیگه پیدا کن از دختر بیشتر دختره خوشگل تر و با ریشه تر

توجه توجه :عزیزانی که حرف من مبینن و میخونن به حرف هام دقت کنن دوست شدن و ارتباط با دختر اصلا خوب نیست من تجربه کردم بخدا قسم فقط بدبختی و ضرر دیدم من وقتی با دختر حرف میزدم بشدت تحریک میشدم و هربار باعث میشد برم سمت خودارضایی و کثافتکاری پدرم در اومد تا ترکش کنم به امام حسین خیلی اذیت شدم دختر و فیلم های شهوت انگیز و به اصطلاح فیلم سوپر و تصاویر مستهجن هر کدوم مایه ی بدبختی و آواره شدن ادمه من دارم میگم هوار میکشم و میگم جوان ها و نوجوان ها از دختر و فیلم های مستهجن دوری کنید بخدا تحریک کننده است بخدا به آدم ضربه میزنه سالم زندگی کنید من این راه رو رفتم هیچی توش نبود شماها نرید

لنتی تو اول برو پیش یه مشاور بعد مشاوره بده.

چگونه از دختری درخواست دوستی کنیم

داداش تو حشری هستی ، گناه ما چیه به کسی که دوسش داریم نرسیم ، چون تحریک میشیم ؟ خوب کسی که دوسش داریم میخواییم کنارش زندگی کنیم این یعنی مکمل هم باشیم ، مهم ترین کار طرز فکر متاسفانه منفی شماست ، دوست داشتن یا رسیدن به هم فقط به خاطر چیز هایی که شما فرمودید نیست .

سلام چجوری با پیامک به کسی بگم دوسش دارم؟

با عرض سلام. راستش من عاشق دختری شدم که تقریبا فامیل هستیم ولی رفت وآمد نداریم. من خیلی خوب میشماسمش ولی اون در حد اسمم منو میشناسه(اگه اسمم بیاد میدونه کی هستم ولی نمیدونه بهش علاقه دارم.) تو ۲,۳ سال کلا یکی دوبار تو عروسی فامیلا هم دیگرو دیدیم ، فقط در حد یه نگاه و حتی باهم حرف هم نزدیم ، همون چند باری هم که همو دیدیم ، نگاهشو میدزده و لباسا و شالشو مرتب میکرد. یه نکته منفی که این وسط هست اینه که منو داداشش دقیقا هم سن هم هستیم و توی یه دانشگاه درس میخونیم و هرروز همو میبینیم(رفیق فاب نیستیم که همیشه همو ببینیم یا در ارتباط باشیم اما همو میشناسیم). بخاطر همین موضوع میترسم بهش نزدیک بشم چون امکان داره داداشش ازم متنفر بشه و اعتمادش بهم کم بشه. خیلی دختر خوبیه ، خیلی وقتا میرفتم نزدیکای خونشون اما یه بار هم ندیدم از خونه بیرون بیاد تا بتونم از راه دور ببینمش و آروم بشم. راستش از اونجایی که فامیلیم و همو میشناسیم ، چند ماه پیش پسرخالم که فقط به فکر منافع خودشه و اصلا به فکر طرف مقابل نیست ، رفته بود در خونشون و مزاحمت ایجاد کرده بود (و خود داداشش هم اینو میدونه)و از این موضوع خیلی عذاب میکشم و بخاطر همین هست که نمیتوم بهش نزدیک بشم ، چون امکان داره داداشش فکر کنه که قصد من هم مثل پسرخالمه و کلا ارتباطمون قطع شه و یا اصلا همو نبینیم ، اما این طور نیست من واقعا عاشقشم و اونو برای خودش میخوام نه چیز دیگه ای. در واقع هیچ ارتباطی باهاش ندارم و واقعا نمیدونم باید چیکار کنم! این اواخر دارم تمام تلاشمو میکنم که شمارشو گیر بیارم ، یه پیجی هم تو اینستا پیدا کردم که ۹۹% مطمعنم خودشه ، ولی پیجش قفله ، بخاطر همین با یه پیج دیگه فالوش کردم تا اگه یه وقت داداشش ببینه نفهمه منم و هنوز اتفاقی نیوفتاده باهام دشمن نشه ، چون اگه بفهمه منم این فکرو میکنه که میخوام مزاحم بشم. (هنوز که هنوزه ریکویست رو قبول نکرده). چون شک دارم خودشه نمیتونم برم دایرکتش. ترو خدا راه حلی بدین اگه تونستم شمارشو گیر بیارم چیکار کنم? مطمعنم اگه زنگ بزنم جواب نمیده ، چه SMS بفرستم? واقعا باید چیکار کنم ، سر دوراهی بدی موندم!?

سلام ببخشی همون اوای که میری پیوی دختر چی باید گفت

دوستان سلام من ۱۵ سالمه عاشق یه دختری شدم اسمش مبیناست.توی یه موسسه دیدمش من تا حالا با دخترای زیادی بودم ولی به همشون به چشم یه دوست نگا می کردم الان فکر می کنین از روی شهوت و اینجور حرفهاس ولی به قران این جوری نیس من خودم یه بچه ی مذهبی هستم ولی نمی دونم چرا اینقدر خدا منو اذیت می کنه اینجورسی هم نیستم که یکی و ببینم فرداش برم سراغ یکی دیگه واقعا طرف رو دوس دارم در هفته زیاد بتونم ببینمش ۱ ساعته حتی تا به حال باهاش هم حرف نزدم می ترسم اونجایی که همو می بینیم رسوا بازی در بیاره بابام کارمنده و آبرو هم برامون مهمه از طرفی دیگه رییس اون موسسه دوست صمیمی بابام هست کلافه شدم حتی وقتی می خوام باهاش صحبت کنم یه اتفاقاتی میافته که نمی شه از نظر ظاهری فکر نمی کنم چیزی کم داشته باشم وضع مالیمونم خوبه ترو خدا کمکم کنین واقع دارم دیونه می شم نمی دونین چقدر براش گریه کردم ….چقدر می خوام یه دل سیر نگاش کنم اما نمی شه کمکم کنین دیگه کارم به مشاوره هم رسیده

اول باید به یه دختر دیگه ای که میشناستش بگی تا پیغامت رو براش بفرستن پیغامتم این باشه >((میشه یه چن لحظه با من صحبت کنه))اگه هم این نشد باید به خودش روبرو همین پیغام رو بگی نشد هم از طریق اینترنت دیگه تو اینیستایی جایی ولی عاشقی واسه تو خیلی زوده و وضع مالی خانواده اصلا مهم نیست باید خودت کار داشته باشی ماشین خودت خونه خودت/ باید همه اینارو داشته باشی و بیرون اون موسسه باشه من که فقط اینارو میدونستم ولی این راه ها برات زوده دیگه

اصن بذار یه مدت بگذره ببین حست واقن عشقه یاچی. ممکنه یه کراش چند ماهه باشه.

سلام.دوستان من قبل بایک خانم رابطه کاری داشتم ولی الان مدتیه که دیگه رابطه کاریمون تموم شده و شماره همدیگرو هنوز داریم وچندماهی یکبار بهم پیام میدیم ولی نمیدونم چجوری بهش پیشنهاد دوستی بدم که ناراحت نشه لطفا راهنمایی کنین ممنون….

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

منم ندارم…

سلام پاور کامپیوتر من آسیب دید. یک پاور نو روی کامپیوتر نصب…

درسته مهراب تسکین روح و روانمه…

سلام خسته باشید میخواستم بدونم مادر برد asus z490-p از قابلی…

من موندم این همه روانشناس بیکار تا الن کجا بودن…

منم ندارم…

سلام پاور کامپیوتر من آسیب دید. یک پاور نو روی کامپیوتر نصب…

درسته مهراب تسکین روح و روانمه…

سلام خسته باشید میخواستم بدونم مادر برد asus z490-p از قابلی…

من موندم این همه روانشناس بیکار تا الن کجا بودن…


Downloads-icon


چگونه یک صفحه از pdf را حذف کنیمDownloads-icon


pdf (6)Downloads-icon

اگر با دختری که دوست دارید را پیدا کرده باشید، گرفتن شماره تلفن وی قدم بعدی برای ایجاد یک ارتباط عالی و تنظیم قرار است. اما درخواست شماره او می تواند یک کار دلهره آور باشد. طبیعی است که احساس استرس کنید ، اما اجازه ندهید که این روند به یک فرآیند پیچیده یا قریب به اتفاق تبدیل شود. در حین مکالمه خود، توجه او را با شوخ طبع و جذابیت جدب کنید. سپس، هنگامی که شما در حال همان خال و هوا هستید، شماره او را مستقیماً بخواهید. این که آیا می خواهید یک قرار هماهنگ کنید یا گفتگوی خود را به سادگی ادامه دهید، دلیلی برای گرفتن شماره بیان کنید که او با خوشحالی با آن موافقت کند.

 

در ابتدای مکالمه خود را معرفی کنید.

این که آیا شما ازگوشه ی اتاق به او نزدیک می شوید، به عنوان غریبه با او جکی را با او درمیان می گذارید  یا در گروهی از دوستان  او را ملاقات می کنید، لازم است خود را به درستی معرفی کنید. شما می توانید با یک تیتر خیری یا سؤال شروع به شکستن یخ کنید،یا دلیل آنکه انجا حضور دارید را بیان کنید. در هر صورت با معرفی خود شروع کنید، تماس چشمی برقرار کنید، لبخند گرم، نام خود را به او بگویید و از او بخواهید خودش را معرفی کند

چگونه از دختری درخواست دوستی کنیم

سؤالاتی با جواب های باز از او بپرسید تا مکالمه ادامه یابد.

با طرح سؤالاتی در مورد او، گفتگوی خود را طولانی تر کنید. با مباحث مربوط به موقعیتی که در آن قرار دارید شروع کنید ، سپس به سمت مباحث شخصی تر مرتبط با کار، مطالعات، دوستان و خانواده خود بروید. با سؤال درباره سلیقه شخصی، جاه طلبی ها و نظرات خود ، او را بهتر بشناسید. تمام توجه خود را هنگام صحبت کردن به او نشان دهید که به واکنشهای وی اهمیت می دهید و مشتاقانه مایل هستید او را بسناسید.

شروع به اضهار علاقه کنید تا به او نشان دهید عاشق او  هستید.

اگر به نظر می رسد مکالمه شما خوب پیش می رود، آن را به سمت معاشقه هدایت کنید تا اهداف شما روشن شود. دل ربایی خود را آغاز کنید. سعی کنید بازیگوشانه او را اذیت کنید. سعی کنید از مهارتها، هوشمندیها و شخصیت او و همچنین از ظاهر او تعارف کنید. از زبان بدن باز و پذیرا استفاده کنید، موانع لمسی را مودبانه بشکنید و او را لمس کنید تا نشان دهید که مجذوب او هستید

برنامه شماره دادن به دختر

چیزهای شخصی در مورد خودتان بگویید تا مهربانی خود را نشان دهید.

هنگامی که مکالمه خود را به سطح عمیق تری هدایت می کنید، با پاسخهای معنادار خودتان را با او هماهنگ کنید. یک داستان کوتاه و شیرین از دوران کودکی را نقل کنید که باعث می شود قلب او تحت تاثیر قرار بگیرد، درباره اینکه چقدر دوست دارید حیوان خانگی یا خواهر و برادرهایتان را دوست داشته باشید صحبت کنید، یا هنگام بحث درباره کار و جاه طلبی های خود صادق و آسیب پذیر باشید. تعادل بین نشان دادن وجه شوخ طبعی و معاشقه خود با مهربانی نشان دهید تا نشان دهید که شما فقط به او ضربه نمی زنید بلکه در واقع می خواهید او را بشناسید.

روی مکالمه خود متمرکز شوید و از طرح سوال خودداری کنید.

درخواست شماره یک دختر می تواند بسیار دلهره آور باشد، به خصوص اگر در موقعیت های اجتماعیمظطرب می شوید. اما اگر نسبت به نحوه درخواست شماره او وسواس داشته باشید، ممکن است پریشان یا بی توجه باشید. سعی کنید به جایی برسید که هر دو نسبت به یکدیگر احساس راحتی کنید. این مسئله باعث می شود که سؤال بسیار ساده تر شود!

اعتماد به نفس داشته باشید تا جذاب باشید

تماس چشمی مستقیمی برقرار کنید، وضعیت  استادن خوبی داشته باشید و صدای خود را ثابت نگه دارید. به او نشان دهید که عاشق خودتان هستید و دوست دارید با افراد جدید ملاقات کنید. اگر او فکر کند که شما نسبت به خودتان احساس خوبی دارید، نسبت به شما نیز احساس خوبی خواهد پیدا کرد

 

چگونه مخ دختری که نمی شناسیم را بزنیم

موضوع را در وسط مکالمه خود مطرح کنید تا شانس خود را بیشتر کنید

صبرنکنید تا مکالمه پایان یابد و انرژی شروع به از بین رفتن کند و انگاه درخواست کنید. درعوض، درخواست خود را در اوج انجام دهید، هنگامی که هر دو آرام هستید و بیشترین اوقات خوش ​​را در کنار هم داشته باشید. هنگامی که احساس راحتی می کنید و هر دو می خندید و لبخند می زنید ،درخواست خود را مطرح کنید.

چگونه با یک دختر دوست شویم

سعی کنید درخواست خود مشخص کنید مخصوصا در باره ی بیرون رفتن برای قرار 

اگر واقعاً دختر را دوست دارید، به جای این که شماره بخواهید، از او دعوت کنید تا با شما بیرون برود. اهداف خود را روشن کنید. در وسط گفتگوی عالی، شما بگویید ، “من باید به زودی بروم، اما من واقعاً می خواهم هفته آینده این گفتگو را به صرف شام یا نوشیدنی ادامه دهم. نظر شما چیست؟” اگر او بگوید که ایده را دوست دارد ، بگویید “عالی! بیایید شماره ها را مبادله کنیم تا بتوانیم با هم هماهنگ شویم.”

پیشنهاد دوستی به دختر

بیان کنید که برای هماهنگی به شماره او احتیاج دارید تا نشان دهد که به او علاقه مند هستید.

به جای درخواست شماره او، رویكردمطمئن تری داشته باشید. چیزی را امتحان کنید، سلام ، من به شماره شما نیاز دارم تا بتوانیم قرار خود را در هفته آینده هماهنگ کنیم. یا اگر در مورد قرار خاصی بحث نمی کنید ، بگویید، “من واقعاً شما را دوست دارم. من به شماره شما احتیاج دارم تا بتوانیم این کار را ادامه دهیم. ” در هر صورت ، او از رویکرد شما در مورد آینده استقبال می کند می داند که در این مورد جدی هستید.

پیشنهاد دهید که برای ارسال یک مطلب یا ویدئو به او شماره اش را نیاز دارید 

این یک روش عالی درخواست شماره در مکالمه شما است. در حین گپ زدن، برای ارسال مقاله، ویدیو، یادداشت یا هر چیز دیگری. اطمینان حاصل کنید که این چیزی است که او از آن لذت ببرد یا  بخندید.به طور اتفاقی آن را ذکر کنید و به طور خاص توضیح دهید که چرا فکر می کنید او آن را دوست دارد. سپس ، هنگامی که او از این موضوع هیجان زده شد، به منظور ارسال لینک یا رسانه ، اقدام به گرفتن شماره او کنید

درخواست دوستی به دختر

 اول شماره خود را به او بدهید تا او آماده شود شماره اش را به شما بدهد.

چگونه از دختری درخواست دوستی کنیم

برای این روش، قلم و کاغذی داشته باشید تا بتوانید شماره خود را بر روی آن بنویسید. در حین مکالمه، یک تکه کاغذ یا دستمال بیرون بیاورید. یا سعی کنید بازیگوشانه یادداشت های چسبنده او را بگیرید یا ببینید که آیا به شما اجازه می دهد گوشه نوت بوکش بچسپانید. سپس شماره خود را  به همراه نام خود و یک پیام زیبا بنویسید که مربوط به مکالمه شما بوده است.

اگر می خواهید غیرمستقیم باشد، می پرسید که آیا او می خواهد شماره مبادله کند.

به جای پرسیدن رشماره های وی با “آیا می توانم شماره شما را داشته باشم؟” سعی کنید آن را به عنوان پیشنهادی برای کاری که می توانید با هم انجام دهید بیان کنید: “بیایید شماره ها را داشته باشیم تا بتوانیم هفته آینده آن قرار را تنظیم کنیم” یا “سلام ، چطور می توانیم شماره ها را مبادل کنیم تا بتوانیم صحبت کنیم؟” مطمئن باشید که پیشنهاد شما را با لحنی خوش بینانه و دلگرم کننده می پذیرد بنابراین احتمال بیشتری دارد که موافقت کند.

 

بلافاصله تلفن خود را به او بسپارید تا بتواند به راحتی ارقام خود را وارد کند.

تلفن خود را ارائه دهید تا شماره دادن را به یک فرآیند آسان تبدیل کنید و فکری کند که نمی خواهید از آن امتناع کند. وقتی درخواست خود را بصورت شفاهی می گویید  ، صفحه “افزودن مخاطب جدید” را بر روی تلفن خود بکشید. سپس آن را به او بسپارید تا بتواند نام و شماره خود را تایپ کند.

پیام برای دوستی

بلافاصله پس از گرفتن شماره او پیام دهید

حتی اگر هنوز هم در کنار یکدیگر نشسته اید، یک پیام خنده دار و خنده دار به او بزنید تا او هم شماره شما را داشته باشد. چیزی کوتاه و شیرین بفرستید که باعث لبخند زدن او می شود

اگر او تصمیم گرفت به شما شماره بدهد با احترام واکنش نشان دهید.

او ممکن است بخواهد به دلایل مختلفی که هیچ ارتباطی با شما ندارد شماره به شما ندهد. بیان کنید که تصمیم او را بدون هیچ گونه احساس سختی می پذیرید. در صورت تمایل از پاسخ خود برای پایان دادن به گفتگو به صورت دوستانه استفاده کنید.

منبع :wikihow

 

مطالب مرتبط :

چگونه عاشق شویم و عاشق بمانیم

نشانه های عاشق شدن یک مرد، رفتار مرد عاشق

 

 

آیا تا به حال سوال ” چگونه یک دختر را جذب خود کنیم ؟ ” را از خود پرسیده اید؟ آیا به دنبال جذب دختر خاصی هستید و راهش را بلد نیستید؟ قبل از اینکه همه چیز را با رفتار ناشیانه خراب کنید، بهتر است این مقاله را تا آخر بخوانید.

اول از همه باید بدانید که اگر چه نمی توانید کنترلی بر روی احساسات دختر مورد علاقه تان داشته باشید، می توانید برای تحت تاثیر قرار دادن او از راه های مختلفی استفاده کنید. در این مقاله می خواهیم راه های تحت تاثیر قرار دادن دو نوع دختر را به شما بیاموزیم :

دختری که به خوبی نمی شناسید و دختری که از شما فقط یک دوستی ساده می خواهد؛ پس با دکتر چک همراه باشید…

در ابتدای مقاله ” چگونه یک دختر را جذب خود کنیم ” باید بگوییم که پوشش و ظاهرخیلی خیلی اهمیت دارد. البته پوشیدن لباس مناسب و استفاده از یک عطر خوب، برای تحت تاثیر قرار دادن یک نفر در نگاه اول کافی نیست، بلکه نظافت شخصی و استفاده از سبک لباس معقولانه، به طرف مقابلتان نشان می دهد که شما فرد بالغی هستید و می توانید کارهای مهم روزانه تان را خودتان انجام دهید.

اگر می خواهید دختر مورد نظرتان را تحت تاثیر قرار دهید دقت کنید به چه سبکی لباس پوشیده است. می توانید کمی از جزئیات لباستان را متناسب با سبک لباس پوشیدن او در بیاورید. با این کار راحت تر می توانید با او ارتباط برقرار کنید و از دید او جذاب تر خواهید بود.

چگونه از دختری درخواست دوستی کنیم

نکته: برای خوشبو کردن فوری می توانید از ادکلن استفاده کنید؛ اما یادتان باشد که نباید زیاد اسپری کنید.

بعد از وضعیت ظاهری، نحوه رفتارتان است که شخصیتتان را نشان می دهد. خوش اخلاق بودن به معنای خسته کننده نبودن نیست؛ یعنی با دیگران با احترام رفتار کنید. بیشتر دختران، پسران خوش اخلاق و مودب را به پسران بد اخلاق ترجیح می دهند. به او نشان دهید که با همه خوش رفتار هستید و نه فقط برای او.

اگر فقط با او خوب باشید و با دیگران به تندی رفتار کنید بعد از مدتی توجه او را از دست خواهید داد. برای این کار می توانید:  

همه ما گاهی اوقات چیزهای احمقانه ای را به زبان می آوریم اما باید تلاش کنید که قبل از حرف زدن، کمی در مورد آن فکر کنید. اگر در کنار دختر مورد علاقه تان هستید تمام تلاشتان را بکنید که از گفتن چیز های احمقانه خودداری کنید!

حتی اگر فکر کردن به حرفی که می خواهید بزنید چند ثانیه طول بکشد. ارزش جلب نظر او را دارد.

زمانی که در کنار او هستید یک تعریف واقعی و صمیمانه ممکن است سخت به نظر برسد. برای این تعریف صمیمانه می توانید از طریق راه های زیر می توانید اقدام کنید:

راه هایی را پیدا کنید تا به او نشان دهید که برای شما فرد خاصی است. نباید در این کار افراط کنید و حتما باید توجه داشته باشید که او متوجه این رفتار شما می شود و برداشت اشتباهی نخواهد داشت!

به خواندن ادامه مقاله ” چگونه یک دختر را جذب خود کنیم ” ادامه دهید.

در ادامه مقاله ” چگونه یک دختر را جذب خود کنیم ” باید بگوییم که روی اعتماد به نفس خود کار کنید. به جای اینکه با او وقت بگذرانید و یا به او فکر کنید، زمانی را به خودتان اختصاص دهید تا احساس بهتری نسبت به خودتان پیدا کنید. بعد از اینکه اعتماد به نفستان بیشتر شد، می توانید بهترین ویژگی های خودتان را نشان دهید. چه دختر مورد علاقه تان از شما خوشش بیاید و چه نیاید، داشتن اعتماد به نفس مهم است. برای افزایش اعتماد به نفستان می توانید راه های زیر را امتحان کنید:

نکته:
سعی کنید کارهایتان را کمی دقیق تر انجام دهید. منظم بودن اعتماد به نفستان را
بیشتر می کند. از پوست و مویتان مراقبت کنید. مرتب دوش بگیرید. ادکلن جدیدی امتحان
کنید و… اهمیت دادن به خودتان را شروع کنید و نتیجه آن را ببینید!

زمانی که دیوانه دختری هستید این کار سخت ترین کار ممکن است. اما باید بدانید که این کار تنها راه مطمئن برای خارج شدن از محدوده دوستی و ایجاد روابط جدید است. اگر می خواهید او با دید دیگری به شما نگاه کند، باید مدت زمان زیادی را صرف شروع دوباره رابطه و شکل دادن به آن کنید.

بعد از مدتی دور شدن این شانس را پیدا خواهید کرد که روابطتان را دوباره از سر بگیرید؛ اما با شکلی جدید و متفاوت از گذشته. او شما را با دید جدیدی خواهد دید و حالا نوبت شماست که قدم اول را بردارید.

به جای اینکه دائماً در دسترس او قرار بگیرید، کاری کنید برای جلب توجه شما کاری انجام دهد؛ به عنوان مثال: اگر قرار است با شما به دیدن فیلم عاشقانه برود و از عشق قبلی اش صحبت کند، نشان دهید به این کار علاقه ای ندارید. در عوض اگر مایل بود آخر هفته با شما برای خوردن شام بیرون برود، نشان دهید در آن زمان وقت آزاد دارید.

نکته: بین کارهایی که قبلاً برای او به عنوان یک دوست ساده یا همکار، انجام داده اید و کارهایی که می خواهید برای او به عنوان یک دوست پسر بالقوه انجام دهید، تفاوت قائل شوید. بعضی از کارها را می توان به عنوان یک دوست معمولی انجام داد؛ اما نمی توان این کارها را به عنوان دوست پسر انجام داد؛ به عنوان مثال: پرسیدن سوال و دردودل کردن در مورد روابط گذشته اش، کاری نیست که باید به عنوان دوست پسر انجام دهید!

پس از تماس مجدد نباید برای ابراز علاقه و شنیدن پاسخ او چند ماه صبر کنید. این کار را ظرف مدت یک هفته انجام دهید و از او پاسخ مشخصی بخواهید.

اگر همه چیز را برای تحت تاثیر قرار دادن او امتحان کرده اید و او باز هم علاقه ای به با شما بودن ندارد، با حفظ احترام خودتان را کنار بکشید.

گاهی اوقات نمی توان احساسات دیگران را به سمت احساسات خودمان بکشانیم و این موضوعی نیست که نتوان آن را تحمل کرد. شما تلاشتان را کرده اید. باید بدانید که در مسیر زندگیتان، دختران زیادی را ملاقات خواهید کرد که مطابق با معیار ها و سلیقه شما هستند. با اعتماد به نفس به زندگی تان ادامه دهید و منتظر اتفاقات و آدم های جدید در زندگیتان باشید.

امیدواریم که در مقاله ” چگونه یک دختر را جذب خود کنیم ” توانسته باشیم شما را خوب راهنمایی کرده و بانی یک امر خیر باشیم :دی

موفق باشید.

منبع: wikihow

نسترن ملک پور

نسترن ملک پور هستم، مترجم زبان انگلیسی در دکترچک. علاقه بسیاری به ترجمه مقالات پزشکی دارم و انجام اینکار برای شما کاربران عزیز خیلی لذت بخش و افتخار آمیزه .
این مقالات جنبه ی اطلاع رسانی دارند و جایگزین ویزیت حضوری نستند.
اگر سوالات پزشکی داشتید حتما در قسمت نظرات بیان کنید. پزشک سایت پاسخگوی شما خواهد بود.

نظرات کاربران

107 دیدگاه

سلام من یه پسر ۱۴ساله هستم تو کل زدگیم فقط ۲بار عاشق شدم درباره عشق اولم به پدر مادرم گفتم پدر مشکلی نداشت ولی مادرم گفت که اون دختر بی تربیتی به درت نمی خوره درباره عشق دوم جز فامیل دور حساب میشه خیلی همو نمیبینیم ولی تو همان چند دفعه از خوشم امود ولی جرت گفتن بهش رو ندارم خجالت میکشم هم سنمه چیکار کنم

سلام خسته نباشید شما شرایط خوب است
لطفا به این نکته توجه کنید.
دختر ها از پسر های خجالتی خوششون نمیاد
شما کار های بالا رو انجام بدید اگر ازتون خوشش اومد بهتون خیلی نگاه میکنه یا زیاد باهاتون حرف میزنه یا وقتی حرف میزنه مثل قبل نیست بهتر قشنگ تر
فقط از خجالت آب نشی😂 جهت خنده
آیا پدر و مادرت راضی هستند؟
اول باید پدر و مادر راضی باشند اگر راضی نباشند باید خودتان کاری کنید تا راضی بشه کار های بالا رو انجام بدید ببینید چی میشه
هر سوالی دارید درخدمتم

سلام من محمدرضام ۱۷ سالمه.ده سال پیش با ی دختری آشنا شدم ک باباش با بابام دوسته.من خییییلی خیلی خیلی اونو دوست دارم و هیچکسو هم بغیر از اون نمیخام. من میخام سال دیگه برم سربازی.به بابام اصرار میکنم ک اجازه بده باهاش وارد رابطه بشم و بهش بگم ک دوستش دارم ولی بابام مخالفت میکنه.
میترسم وقتی از سربازی برگردم ازدواج کرده باشه.تورو قرآن کمکم کنید ک چجوری میتونم بابامو راضی کنم؟🙏🙏🙏🙏🙏

سلام ببینید شنا الان در شرایط سخت هستید اما لطفا کار های بالا رو انجام بدهید اگر دیدید زیاد سمتتون میاد یا زیاد حرف میزنه یا زیاد نگاه میکنه
یعنی عاشقتون شده
اول دلیلش رو از پدر گرامی بپرسید
بعد حلش کنید
تا پدرتون راضی بشه
لطفا اگر پدرتون دلیل رو گفت میتوانید بنویسید تا من جواب بدم

من یک پسر 13 ساله ام من عاشق یک دختر همسن خودم شدم من نمیدونم اون منو دوس داره یا نه
من چطوری بفهمم که اون منو دوست داره یا نه

سلام خسته نباشید میتوانید با انجام داد کارهای بالا جذبش کنید وقتی کار های بالا رو انجام دادید ببینید که بهتون زیاد نگاه میکنه اگر دیدید زیاد نگاه میکنه یعنی عاشقتون شده
اگر سوالی هست درخدمتم

عالی ولی زیاد ازش تعریف نکنید

خوب در ادامه استیتمنتم به عنوان دختر یه همچین چیزایی برام جذابه
از نظر ظاهر که خوب قد و هیکل معقولانه ای داشته باشه نه زیاد لاغر نه زیاد هیکلی پس باشگاه یلدتون نره
اینکه چهره اش یه چیز تمیز و مطبوعی باشه بشه مردونگی رو سر دراورد چهره منحصر به فرد خودشو داشته باشه
خوش لباس باشه و به نظافت شخصیش اهمیت بده
عطر منحصر به فرد که یک فاکتور اصلی محسوب میشه
حالا از ظاهر که بگذریم میرسیم به شخصیت و رفتار که تو مقاله خوب بهش اشاره شده
پسری برام جذاب که قدرت درک بالایی داره و بینش ومتفاوت و جذابی راجب موضوعات داره
مرموز باشه چون دخترا یا حد اقل خود من از کشف کردن اینطور پسرا خوشمون میاد
کتابخون باشه
با همه کاملا خوش بر خورد باشه و به قشر زن به طور عمومی احترام بزاره
در عین حال که محترمانه رفتار میکنه شوخی های خاص و البته محترمانه خودشو داشته باشه
از تقلید کردن یک حرکات یا گفتار به شدت حس بدی رو حد اقل به من منتقل میکنه که هیچ اعتمادی به خودش نداره
خوش رو باشه ولی نره به سمت قاه قاه های خیلی بد و چندش
منفی باف نباشه
حامی باشه فاکتور مهمیه برا دخترا
سوسول هم نباشه یعنی همش تو فاز عشق و عاشقی نباشه بلکه پروژه عشق و عاشقی رو استپ بای استپ پیش ببره
بیکار الدوله نباشه دخترا از پسرای بابرنامه و باهوش خوششون میاد
یک کلام یک پسر کاملا به خودش و اطرافیانش احترام بزاره خیلی محبوبه
خوب همینا به ذهنم میرسید… خوب میبینید که اخلاق و رفتار و شخصیت گزینه های مهمیه پس بدویید برید رو خودسازی و جنتلمن شدن تون کار کنید… اقا پسرا عاشق کردن یه دختر مسولیت و حق و حقوقی میاره که این گزینه های بالا مهم ترین چیز هایی هستن که به چشم میاد …

خوب شد تو سوپرمن رو نخواستی فاکتور دیگه هم داری بگو مینویسیم

جرررر عالی بود پسر😂

سلام،من وقتی که خیلی بچه بودم خر شدم و خیلی شدید به دختر عمه م ابراز علاقه کردم به طور مستقیم،اونم از من خوشش میومد وحالا هم فک کنم همینطچر باشه،به خاطر همین هر وقت می بینمش یاد اون اتفاق میفتم و اعصابم میریزه بهم،ازش خیلی خجالت میکشم،لطفا کمک کنید😓

در انبار موجود نیست

چگونه از دختری درخواست دوستی کنیم

خدایااا😂😂😂😂 جدی میگین ؟؟؟ شما میانگین سنی اکثرتون پونزده شونزده که …. یعنی میخوندم میخندیدم…. جالبه برام اینکه چی باعث میشه که در سن کم فرد به سمت عشق و علاقه کشیده میشه… وااای من الان هفده سالمه و حس میکنم تا زیر بیست سالگی حق ندارم عاشق بشم چون هنوز خودم رو باید نمیشناسم… یهو دیدی هم خودمو بدبخت کردم هم یکی دیگه رو بعد چطوری که اون موقع شما ماهیچه های مغزتون هم شکل نگرفته رفتید عشق و عاشقی؟؟؟
من به عنوان دختر اصلا برام جذاب نیست که یک پسر زیر ۲۵ ساله ابراز علاقه کنه چون رفتار های ناشیانه و خام بودن طرف بیشتر به چشم میاد.
خدا همه مارا هدایت کند … موفق باشید دوستان و اینکه رو املاتون کار کنید چون اولین چیزی که به ذهن ادم میرسه اینه که یه عده بچه درس نخون بیکار از سر بیکاری افتادن دنبال عشق و عاشقی…که امید وارم اینطور نباشه عاشقا

خوب در ادامه استیتمنتم به عنوان دختر یه همچین چیزایی برام جذابه
از نظر ظاهر که خوب قد و هیکل معقولانه ای داشته باشه نه زیاد لاغر نه زیاد هیکلی پس باشگاه یلدتون نره
اینکه چهره اش یه چیز تمیز و مطبوعی باشه بشه مردونگی رو سر دراورد چهره منحصر به فرد خودشو داشته باشه
خوش لباس باشه و به نظافت شخصیش اهمیت بده
عطر منحصر به فرد که یک فاکتور اصلی محسوب میشه
حالا از ظاهر که بگذریم میرسیم به شخصیت و رفتار که تو مقاله خوب بهش اشاره شده
پسری برام جذاب که قدرت درک بالایی داره و بینش ومتفاوت و جذابی راجب موضوعات داره
مرموز باشه چون دخترا یا حد اقل خود من از کشف کردن اینطور پسرا خوشمون میاد
کتابخون باشه
با همه کاملا خوش بر خورد باشه و به قشر زن به طور عمومی احترام بزاره
در عین حال که محترمانه رفتار میکنه شوخی های خاص و البته محترمانه خودشو داشته باشه
از تقلید کردن یک حرکات یا گفتار به شدت حس بدی رو حد اقل به من منتقل میکنه که هیچ اعتمادی به خودش نداره
خوش رو باشه ولی نره به سمت قاه قاه های خیلی بد و چندش
منفی باف نباشه
حامی باشه فاکتور مهمیه برا دخترا
سوسول هم نباشه یعنی همش تو فاز عشق و عاشقی نباشه بلکه پروژه عشق و عاشقی رو استپ بای استپ پیش ببره
بیکار الدوله نباشه دخترا از پسرای بابرنامه و باهوش خوششون میاد
یک کلام یک پسر کاملا به خودش و اطرافیانش احترام بزاره خیلی محبوبه
خوب همینا به ذهنم میرسید… خوب میبینید که اخلاق و رفتار و شخصیت گزینه های مهمیه پس بدویید برید رو خودسازی و جنتلمن شدن تون کار کنید… اقا پسرا عاشق کردن یه دختر مسولیت و حق و حقوقی میاره که این گزینه های بالا مهم ترین چیز هایی هستن که به چشم میاد …

من می خواستم از دختر ها بپرسم چه طوری میتونی دلتون رو به دست بیاری من 13 سالم وقتی 9 سالم بود عاشق یه دختر شدم فهمیدم عاشق من شده ازش پرسیدم که عاشق من هستی به من گفت آره عاشقتم من با اون کلمه او عاشقش او شدم منم به او گفتم عاشقشم او خیلی خوشحال شد بعد دو سال دیدمش با من بد رفتاری میکرد با اخلاقش بدش ازش متنفر شدم حالا توری شدم که نیم قلبم خالیه دلم میخواد عاشق بشم 🥺🥺 ولی هیچ کس عاشق من نشده اگر سوال من رو جواب بدهید متشکر میشوم 🙏🙏

اخه دختر ۹ساله هیچ می دونه عشق یعنی چی من که ۱۷سالمه نمی دونم اون چطور می دونه😂

رستوران دعوتش کن غذای کلاسیک سفارش بده باهاش راهت باش هر جوکی چیزی میگه بخند بعدش با یه حلقه آزی نامزد کن

رستوران دعوتش کن و ازش نامزدی کن

نظرات رو خواندم و فهمیدم که عشق در ۹تا ۱۸سالگی سراغ ما میاد و بعد می میره

سلام ببخشید من عاشق دختر عمو هستم اولین بار یکی از دوستانش بهش گفته بود منا با یه پسر منفی آشنا کن درواقع من منفی زیاد نیستم و سن من و دختر عمم 13 ساله من عاشق دختر عمم بودم و اون گفتم اون گفت یه کار بکن تا عشقت بشم عکس از ….. بفرست و من از این کار ها متنفرم فرستادم و اون و من عشق هم شدیم ولی عکس و فیلم میخواست و من مات کردم بعد چند وقت فهمیدم که چه کار بدی کردم رفتم و بهش درخواست دوستی دادم و باز دوست دختر دوست پسر ساده بودیم ولی باز عکس خواست و کات کردم ولی یه فرست دیگه خواستم بهش بدم و دیگه قبول نکرد فهمیدم که از اول عاشقم نبوده و هرچی بهش میگم عاشقم دیگه طرف من نمیاد ترخدا شما که میخونید و میدونی چیکار کنم دوست دختر من بشه بگید من چیکار کنم عاشقشم چیکار کنم عاشقم بشه 😭😭😭خیلی تنهایی کشیدم

دیکته و جمله بندی های همتون انقد داغونه آدم حس میکنه فارسی بلد نیستین که اینجوری نوشتین. حرف زدنتونم همین مدلی باشه مطمئن باشید هیچ دختری دست رد به سینتون نمیزنه.😂

سلام من طاها هستم.
من عاشق یک دختر شدم که پدر و مادرم نمی گذارم من بروم بیرون سر قرار با او،اوآرام آرام از من دارد دور میشود.لطفا یک راه حل به من دهید ممنون میشوم

سلام من عاشق یه دختری شدم که با یه پسر دیگس چجوری اونو جذب خودم کنم

سلام استاد خسته نباشید البته عذر خواهی میکنم مزاحمتون شدم
من ۱۷ سالمه و خوشم از یه دختر اومده تو کوچه خودمون زندگی میکنه من خیلی میرم بیرون که ببینم و تو صورتش نگاه کنم اون هم میاد بیرون نمیدونم چطور خودم خود شیفتش کنم اون هم ۱۵ سالشه ولی خیلی خدارو شکر بالغه خوایتم بگم چطور میتونم از همون تو کوچمون با حرکاتم جذب خودم بشع یعنی خنوز چیز خاصی رد بدل نشده فقط در حد دوس داشتن.
اگه امکان داره بفرمایید چیکار کنم تشکر خانوم ممنون منتطر جوابتونم 🙏🌺

سلام.
من ۱۳ سالمه و عاشق دختر عمم شدم.
یک روز خانوادگی رفته بودیم بیرون دختر عمم زیر چشمی منو نگاه میکرد.
بعضی وقت ها ما با هم تماس چشمی برقرار میکردیم.
من می‌دونم که اون هم منو دوست داره.
من دیره که ندیدمش ولی قراره بزودی هم دیگه رو ببینیم من باید چیکار کنم؟!
لطفاً به کم سنی ام توجه نکنید.👏

سلام من ۱۴ سالمه عاشق دختر خالم شدم اون زیاد فارسی بلد نیست چون تو خارج زندگی می کنه و من هم مثل اون انگلیسی صحبت می کنم اون ۱۲ سالشه چطوری ازش دخواست کنم من نمی تونم چشم تو چشم نگاهش کنم چیکار کنم ؟

توی کاغذ بنویس که دوستش داری و بزار یک جایی که فقط خودش ببینه

سلام
من ۱۶ سالمه و دختر داییم که یه سال از من کوچیکه رو خیلی دوست دارم .پارسال بهش گفتم دوست دارم گفت من فکر میکنم خیلی بچه هستم . ولی بعدش هر چی پیام دادم گفت دیگه پیام نده . و حتی دختر خالم بهش گفته بود هی پیام میده بلاکش کن ولی اون بلاک نکرد . اون منو هیچ محل نمیزاره ولی دختر خالم میگفت قبل از اینکه بگی دوسش داری هی درباره تو حرف میزد ولی وقتی گفتی بهش دیگه چیزی نمیگه .
چند وقت پیش خونه شون بودم خواستم محل نزارم تا شاید اون توجه کنه ، حدود ۴۰ دقیقه تو گوشی بودم حتی ی لحظه هم نگاهش نکردم . رفت گوشی شو آورد و یکی دو نتر من نشست و هی داشت پیام میداد و صدای تایپش رو هم زده بود آخر من احساس میکنم میخواست منو حرص بده . ولی بعدش نشستیم اسم فامیل بازی کردیم روبروم نشسته بود و هر از گاهی نگاه میکرد . البته بعضی وقتا یجوری توجه میکنه مثلا یا میاد رو به روم میشینه ، یا کنارم میشنیه و حتی یبار من پیش جمع نبودم هی ب بهانه های مختلف میومد میرفت . الان من واقعا موندم که اون دوسم داره یا ن ؟
اگه میشه منو راهنمایی کنید که من چیکار کنم
خیلی ممنون

باسلام
من16سالمه از دختر دختر عموی مامانم خوشم اومده که14سالشه
هروقت میرم خونه همدیگه
من باهاش تنهاییی صحبت میکنم شوخی میکنم میخنده هر حرفی میزنم گوش میکنه
اخرین بار 4ماه دیدمش دیوونش شدم
3سال پیش گوشی بازی میکردیم میومد پیشم مینشست
1ماه پیش تو روبیکا بهش یه نقطه پیام بهش دادم. اون گفت دیگه پیام نده . من ناراحت شدم . من فکر میکنم سنش کوچیکه برا این چیزا
از دخترا و با تجربه های عزیز میخوام بپرسم که اون منو دوست داره
خواهشا نظر بدید❤

من میخوام بگم که پیروزه شما تا اخر عمر با هم میشید او شما را دوست داره برادرم، منم وقتی به یه دختر گفتم اون میخوندید و از من جدا نمیشد و …😁

سلام من از کلاس دوم تا الان که ۱۶ سالمه عاشق دختر عمم بودم تا اینکه فراموشش کردم و بعدشم با خودم قول دادم که با کسی ازدواج نکنم ولی نمیدونم چجوری شد که چند ماه بعدش یکی از دخترای فامیل رو دیدم یک دفعه دلم رفت اصلا یجوری شدم از اون روز تا حالا خیلی دلم پره اون دختره هم سنش ۱۴ سالشه ولی ماشاالله بالغه خیلی بالغه ، اونم منو زیر چشمی نگا میکنه مثلا توی مراسما وقتی توی شلوغی هستیم همش دنبال من که بیاد نگام کنه وقتی حواسم نیست همش منو نگا میکنه وقتی من نگاش میکنم یک دفعه روشو میکنه اونور از ترس ، نمیدونم چیکار کنم برم بش بگم دوست دارم یا نه؟ تورو خدا کمکم کنین؟

خب باهاش اذدواج کن

سلام ، من عاشق یه دختری شدم تو هیئت 😂
من میخوام با اون دوست بشم و وقتی که اون رو میبینم استرس میگیرم که با اون صحبت کنم . اگه میشه بهم بگید که چجوری من خودم رو کنترل کنم . ممنون میشم🌹

من‌عاشق‌دختر‌داییم‌هستم‌اون‌‌
دوسال‌از‌من‌بزرگ‌تره‌۱۶سالشه‌من‌۱۴
هرچی‌میگم‌میگه‌بچه‌بازیه
‌چطوری یکنوع اشنویه😥😥😥

سلام امیر حسین جان
تو چون ک تو سنت پایین هست و میخای با دختر بالاتر از خودت حرف بزنی سعی کن خودت باشی
یک چیزی از من بشنو هیچ وقت فک نکن چون ک سنت کمه دختر بزرگ تر از خودت بهت پا نمیده
سعی کن ازش تعریف کنی مثلا بهش بگو وای چه امشب خوشگل شدی اونم با لبخند بگو و تو چشای نگاه کن مطمعننن باش اگر او نگات نکرد هر چی خاستی بهم بگو
یکی دیگه هم استرس نداشته باش اگر استرس داشتی بدون ک میرینی
وقتی ک باهش میخای حرف بزنی با لبخند برو باهاش حرف بزن و لاکچری باهاش حرف بزن ک وقتی صدای تورو میشنوه اینقدر قشنگ صحبت کردی ک اونم باهات حرف میزن
من خودمو میگم شماره ی ی دختر داشنجو رو گرفتم دختر خالم هست اینقدررر باهام خوبیم ک نگو رفتم تو چت بهش گفتم
گفتم اگر اومدم پیشت بریم باهام ی دوری بزنیم
اونم گفت اگر درس نداشتم حتما میام
دیدی وقتی ک ترس نداشته باشی بدون ک جواب میده

برو ببینم چیکار میکنی

دستتون درد نکنه بابت مشاوره ای که به من دادین چون منم همین طور ام

سلام من عاشق دختره دختر عموی پدرم شدم که 18سالشه هم سن هستیم براش میمیرم حاضرم جونم رو براش بدم موقعی که خانوادگی جمع میشیم گه گاهی زیر چشمی نگام میکنه بعد یه مدت شنیدم که نامزد کرده و من خیلی داغون شدم تا الان دوسش دارم لطفا کمک کنید

سلام من از یه دختره که 16سالشه خوشم اومده ولی یه بار درخواست دادام رد کرده چی کار کنم؟

محمد جان
بدون ک اگر همینجوری رفتی ب ی دختری گفتی بیا باهام دوست بشیم

تا اخر عمرت هیچ کی باهات دوست نمیشه

اگر میخای کسی باهات دوست باش باید بری حضوری باهاش حرف بزنی و باهاش سلام و احوال پرسی کنی

دیدی ک دخترای ایرانی باید بلد باشی چجوری حرف بزنی تا بهت پا بدن

سلام باهاشون میکنی جوری سلات میدن ک رو خودت میرینی

پس باید بلد باشی سعی کن کسشر زیاد بگی مثلا جملات مخ زنی حفظ کن یا برو تو یوتیوب فن یاد بگیر

چون راحت میتونی مخشونو بزنی

موفق باشی عزیزم

اره منم تورو خدا اگه فهمیدی به منم بگو

من از یک دختر ی خوشش اومده ولی نمی تونم باهاش راحت حرفم رو بگم ولی بعضی وقت ها زیر چشی منو نگاه میکنع ولی نمی دونم چرا وقتی باهاش حرف میزنم نگاه نمی کنع لطف کمکم کنید

واقا واقعیی البته اگه بفهمی چی میگه چون من قبلش تجربه داشتم واقا راست میگه

من متاهلم وعاشق ‌شاگردم شدم اونم منو درحد مرگ دوست داره منم خیلی دوسش دارم بنظرتون چکارکنیم؟؟؟؟

به زندگیت گند نزن با عقلت تصمیم بگیر

من یه ۱۵ ساله هستم و یه دختر ۱۴ ساله رو میخوام فهمیدم یه یکی دوست شده بعد فهمیدم زیاد دوستش نداره حالا این مقاله میتونه به من کمک کنه ؟؟
و آیا دخترا از رنگ چه لباسی خوششون نیاد آبی کم رنگ چطوره ؟

😁مهارت خاصی میخواد که من ذاتن دارم و تو خودم پیداش کردم وحتی میتونم یه نفرو به راحتی حتی اگه تجربه داشته باشه رو بکشونم سمت خودم 👍🏻☹️ولی باورت میشه یا نه من در حال حاضر 16 سالمه😐

سلام من از دختر خالم خوشم اومده میخوام اونو به خودم جذبش کنم ولی هرکاری ک میکنم میگه داری بچه بازی میکنی و اینا لطفا کمکم کنید.

منم از دختر خالم خوشم اومده بود بعد من بعد چند وقت فهمیدم که اون رو باید توی اتاق تنهایی گیرش اورد و باید با میل اون پیش بری نباید بهش بگی دوستش داری باید بهش نشون بدی که دوستش داری چون اگه بهش بگی اون شوکه میشه و ممکنه قیدت رو بزنه نباید در حضور جمع باش حرف بزنی باید یه جایی قرار بزارین که کسی نباشه و سوال هایی نپرسی که ممکنه اون خجالت بکشه یا به هر دلیلی اون رو ناراحت کنی

خب اینکه دخترخالته
غریبه که نیست
برو بهش بگو دوستت دارم
ولش نکن
مثلا میخواد چکار کنه

داداش فامیل اخر سر گندش در میاد ول کن این ی حوس زود گذر برو دنبال غریبه ولی دنبال فامیل نرو دیرو زود داره ولی سوخت سوز نداره

سلام من دقیق یادم نیست عاشق یه دختری شدم دقیقا ۸ یا ۹ سالم بود من و اون تو این مدت خیلی به هم نزدیک نیستیم چون من با دختر داییم مثل یک جاس فرند هستیم دوست معمولی ولی با ایشون راحت نیستم یا بعضی وقت ها من اونو زیر چشمی نگاه میکنم اونم منو بعضی وقتها نگاه میکنه ولی نمیدونم عشقمان یه طرفه است یا خیر؟ نمیخوام نظرم و بگم من ۱ ماه بزرگترم
خانم ها چکار کنم؟ راه حل بگید

ببین برادر محترم وقتی زیر چشمی نگات می‌کنه اونم از تو خوشش میاد ، وقتی نگات نکنه و مهلت نذاره تو رو نخود هم حساب نمیکنه

سلام من 19سالمه و تا حالا عاشق نشده بودم تابستون بود و مادرم گفت برای این که بیکاری برو سر کار منم رفتم توی بستنی فروشی مشغول کار.
روز ها میگذشت ومن یک روز یک دختری اومد مغازه که تا حالا هیچ جایی مثلش رو ندیده بودم میخاستم بش بگم اما روم نميشد یه روز قضیه رو به صاحب کارم گفتم اونم گفت هرچند ساعت روز اونو دیدی مغازرو ول کن.برو دنبالش.
یه شب دیدم بامادرش آروم.آروم دارن میرن منم اونارو تعقیب کردم و خونشونو یاد گرفتم الان یک سالونیمه که من.از زندگیم زدم.از درسم زدم میرم
جلو درشون دوبار دیدنش که از مدرسه میاد میره خونه اون موقع ها روم نميشد بش بگم ولی الان دیگه نديدمش دارم ديوونه میشم احساس ناامیدی میکنم کمکم کنید

من با یک دختری که خیلی دوسش دارم اشنا شدخ ولی راه ما یکم دوره وقتی نمیتونیم همدیگرو ببینیم چی کار کنیم لطفا کمک کنین؟؟

داداش برو بهش محترمانه بگو تا تکلیفت با خودت روشن بشه اگه هم طولش بدی امکان داره یه پسر دیگه پیش قدم بشه

سلام من از یه دختر خوشم میاد یک بار درخواست دوستی دادم رد کرده و میگه از داشتن دوست پسر و این مسخره بازیا بدم میاد چیکارش کنم که بتونم باهاش دوست شم

من ۱۳سالمه عاشق یه دختر۱۳ساله شدم من به اوعلاقه مندشدم امانمیدونم چتور بهش بگم دوستت دارم

نباید هون اول کاری درخواست دوستی بدی که عزیزم باید یه مدت باهاش حرف بزنی ، صحبتای کوتاه داشته باشین و… یه مدت باید به اصطلاح رو مخش کار کنی بعد خودش باهات دوست میشه

ای بابا گور بابا ی زمان مناسب ادم باید حرف دلشو تاوقت هست بگه

با سلام من عاشق دختر داییم بودم و هستم
ی سال پیش بود ک مچشو گرفتمو فعمیدم
با چن نفر دوست است البته مجازی
و این کار منو ازش دل زده کرد
اما بعد از چن ماهی باز دوباره گرفتارش شدم
باز ازش حقیقتو خاستم
اومد
گف من خاستم لجتو درارم و از این کار هم خیلی خوشحالم تو نمیتونی واسم تعین تکلیف کنیو از این حرفا
تا اینکه
چن وق پیش چن تارو فرستاد پی وی منو بستن ب فحشو بلاک،ولی همین شخص هر هفته از طریق فامیلامون پیگیر منه
حالا من چیکار کنم؟؟؟

بنظرم دختر مناسبی نیست و اگه رابطتون به ازدواج بکشه حسابی پشیمون میشی

سلام من دخترم
و یه سوال از پسرا داشتم
یه دختر چجوری باید باشه که یه پسری ازش خوشش بیاد ؟

ببین اولا خوش پوش باش دوما خوش اخلاق و رفتار باش و کمتر باهاش قهر کن سوما خودتو لوس کن براش ولی شورشو در نیار چهارما بیشتر وقت بزار براش پنجما به جز اون با پسر دیگه‌ای حرف نزن ونگا نکن من تا اینجا میتونم کمک کنم

از نظر ی پسر خوب
با ادب و ظاهر خوب

سلام کتایون جان من پسرم من قبل از این که این مقاله رو بخونم با معشوق هم دانشگاهیم رفتاری داشتم که هی میخواستم رابطمون رو خیلی صمیمی کنم و همیشه سعی میکردم تو یه مکان شخصی داستان رو براش تعریف کنم ولی هر دفعه مشکلی پیش میومد ولی آره من برای جلب توجه بیشتر دوستم بهش می گفتم من عاشق یکی شدم و ازش مشاوره میگرفتم فکر میکردم که براش مهمه یا نه ولی انگار با حالت تعجب و ناراحتی و استرس میگفت
جدی میگی
الان هم که تو چت یه موقع با هم حرف میزنیم خیلی باهام صمیمی شده
منم دیوونشم
بعد کرونا میخوام باهاش نامزد کنم:)

سلام. من 24سالمه از یه دختر خوشم میومد و بعد یه مدت که همو شناختیم من پا پیش گذاشتم و یه رو مستقیم حرف دلمو زدم و جواب رد شنیدم چون یه سال بزرگتر از منه ولی رابطه دوستانمون رو حفظ کردم و ازش دور نشدم همونطور که قبلا بود. همیشه با احترام بودم باهاش ولی بعد از گذشت هفت هشت ماه رفتارش با من کمی خودمونی تر شد و منو دعوت کرد و با هم یه شب بیرون رفتیم و اخرش هم رسیدیم خونه و از اونجایی که راهیی نبود جز این که پیشش بمونم شبو کنار اون خوابیدم و حتی خودش منو بغل کرد و کنارم خوابید. به نظرتون اونم الان از من خوشش میاد؟ خودم اینطور فکر میکنم ولی از اونجایی که بهم اول نه گفت دو دلم دوباره پیشنهاد بدم یا بزارم بگذره یه مدت؟ مرسی

موقع خواب بغلت کرده دیگه از این واضح تر، مگه اینکه هوس بازی چیزی باشه دختره

حاجی دسخوش

سلام من دخترم عاشق یه پسر ۱۵ ساله شدم بهش گفتم اونم گفت دوسم داره اما همیشه من ناز شو می خرم اونم یه بار به خاطر من با دوستش دعوا کرد حتی زخمی شد ولی همیشه من قدم اول برداشتم که بهش بگم دوسش دارم اون اصلا سعی نکرد بگه دوسم داره تا وقتی که من گفتم
ایا این عادیه

بعضی پسرا خجالتین ، اگه تو رابطتون عشق هست دیگه نمیخواد نگران چیزی باشی

سلام لطفا کسانی که پسر هستند جواب من را بدهند.
من فکر میکنم که یک نفر عاشق من شده باشد ولی برای اینکه مطمئن بشوم نیاز به کمک دارم.
اگر یک پسری عاشق یک دختر بشود ولی هیچ مقاله ای مثل این را نخوانده باشد رفتارش چطوری هست؟
خیلی از رازهایی که به مادر و پدرش و خواهرش نمیگوید را به من میگوید.
اما یکبار به من گفت عاشق یک دختری شده ولی کسی را که گفت را واقعا دوست نداشت بنظرتون این حرف را برای اینکه من را گیج کند گفته یا اون موقع میخواسته علاقه اش را به من نشان بده ولی خجالت میکشیده و این باعث شده دروغ بگه؟
لطفا جواب بدید

سلام من به عنوان یک پسر میگم ک اون پسرحاضره دست به هرکاری بزنه برای باشمابودن

به نظر من بهش فرست بده احتمالا علاقه داره به شما و شاید ادم ساکتی باشه به همین دلیل نتونسته موضوعی پیدا کنه تا بحثی رو با شما شروع کنه و موضوع اشتباهیی رو پیدا کرده یکم بیشتر بهش فرست بده و یکم بیشتر زیر نظر داشته باشش

ببین اگه یه پسر.یه دخترو دوست داشته باشه اینو نخونده باشه خب روش نمیشه که بگه البته اکثر پسر ها اینجورین از رفتارشم ببین اکثرا کسایی که روش نمیشه از رفتار نشون میدن.منم یه سوال ازت داشتم چون دختری راستش منم یکی رو دوست داشتم ولی قبلا یه دوست پسر داشت که مخشو زده بود الان خیلی وقته که با اون نیست.میدونه که من اونو دوست دارم ولی اون موقع زد تو ذوقم.فقط میخوام بدونم که آیا اون از من خوشش میاد یا نه یا باید چه رفتاری داشته باشه.اگه میشه تو روبیکا بهم پیام بده بگو خیلی ممنون میشم آیدی روبیکامم برای پیام رسان
sonic_hedgehog2
اینجا بهم بگو بازم ممنون.چند تا پیج دارم ولی تو همین بگو.🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏😥⁦☹️⁩

مثلا چه رفتاری انجام بده منو دوست داره؟؟

باهات شوخی کنه , وقتی تو رو می بینه خوشحال باشه ذوق داشته باشه واسه دیدنت و …

سلام یه سوال داشتم من 18 سال دارم و عاشق یه دختری شدم که یه سال ازم بزرگتره واقعا دیوونه دارم میشم هر ثانیه بهش فکر می کنم میخواستم و البته من امسال تازه به دانشگاهی میرم که اونم تو همون دانشگاه هست میخواستم بدونم چجوری بهش بگم عاشقشم چون من خجالتی ام
ممنون میشم اگه راهنماییم کنین

دخترا دوست ندارن یهویی بهشون بگی عاشقتم خیلی اروم و یواش یواش
اول راجب به ایندت باهاش حرف بزن
ما دخترا از سوپرایز شدن خوشمون میاد اول براش یه شاخه گل ببر اون خودش ماجرا رو میفهمه کم کم کادو هات رو ارزشمند تر کن تا اینکه یه روز بهش بگو من عاشق یه نفر شدم و بهش قول میدم ….. و اون هم تویی
علایقش رو بشناس مثلا وقتی بردیش رستوران قبل از اینکه بگه چی میخواد تو زود تر بگی
موفق باشی

از 8 سالگی عاشق یه دختر شدم تا الان که 19 سالمه. 14 سالم بود بهش گفتم. ولی هنوز نظرش رو من منفیه 🙂

نه به شدت بدشون میاد

سلام ایا دختر ها از مو های بلند و بسته شده خوششون میاد. من موی بلند دارم میخوام بدونم خوشش میاد یا نه.

اصلا مطمئن باش هیچ دختری موی بلند رو دوست نداره

یک نفر دوسم داشت بخاطر داداش مجازی این جور چیزا ولم کرد ۲ روز قبل بغلم بود ولی اونو بلاک نکرد گفت داداشم دوسش دارم پسره هم از شهر خودمون بنظرمن بر میگرده دختره؟

سلام.اول از همه میخواستم بگم که این مقاله واقعا خوب هست و از اینکه درستش کردید تشکر میکنم.بنده از یک دختر خانوم خوشم اومده و همه روش هایی رو که بتونم دلشو بدست بیارم امتحان کردم و فکر میکنم از من خوشش نمیاد .الان من باید بکشم کنار؟

زیاد وقتتو هدر نده تا یه مدتی دوباره تلاشتو بکن که دلشو بدست بیاری بعد بگو ازش خوشت میاد اگه اونم از تو خوشش میومد که مبارکه اگه هم نه که حداقل وقتو هدر نمیدی و ذهنتو بیخود درگیر کسی نمیکنی

سلام من با یه دختری تو پیش دبستانی دوست بودم الان بعد 6 سال عاشقی هنوز میخوامش و دوستش دارم اونم منو دوست داره نه من روم میشه نه اون
راهنمایی کنید لطفا

آدمها وقتی سنشون میره بالا بخاطر کارهایی که میتونستن بکنن و نکردن پشیمون میشن تا بخاطر کارهایی که تا به حال کردن
اگر واقعا دوسش دارید و تصمیم خودتون رو گرفتید با یه دسته گل پا پیش بذارید و حرف درون خود را کاملا بزنید انشالله که هرچی خیره اتفاق بیفته

ببخشید چشم زدنم خوبه یا نه😉😉

خوبه عالیییی فقط به شرطی که دختر مورد نظر لوس نباشه وبره به مادرش بگه

سلام
یک سوال از دوستان خانم،،،،اگه یک پسری بیاد آشنا باشه بعد بهتون بگه که خیلی وقته دوستون داره و بگه از کجا امد اصلا این علاقه و تا الان چیکار کرده براتون،،، میرین به مادر پدرتون میگین فرض کنید یک دختر ۱۶ ساله اید… لطفا
من مادر خودم میدونه اما میترسم اشتباه کنم و اونو ناراحت کنم… چون خواهر نداشتم نمیدونم اخلاق دخترارو

میتونی ازش قول بگیری که به کسی نگه
این روش معمولا رو ما دخترا جواب میده

سلام
من از دختری خوشم میومد و اونم منو دوست داشت.
ولی یه دفعه ای به من گفت که من تورو مثل دوست عادی میبینم.
الانم منو فقط مثل یه دوست ساده میبینه.ولی من هنوز ازش خوشم میاد.من چیکار کنم تا اون دوباره به من علاقه‌مند بشه؟؟؟

اون بهت علاقه داره من مطئنم منم یکی رو دوس دارم اما واسه اینکه متوجه نشه بهش میگم دادا :/ این کلا خصلت ما دختراس

تو مریضی :/
خب بگو دوسش داری چرا میگی دادا!!!!!!!!!!!!!!!!!!

سلام خودت بهتر از همه میدونی باید فکر کنی که اون از چه چیزی خوشش میاد و نمیاد و بعد حس واقعیت را بهش نشون بده سعی در بعضی موارد دلداریش بدی باهاش همدردی کنی برید باهم کافه پارک کم کم حست را بهش بگو.
من یک دخترم ولی نمیتونم قول بدم که حتما جواب میده ولی تمام سعیت را بکن و اگر ازت خوشش نیومد و به یک نفره دیگری علاقه مند شد میتونی کنار بکشی و اینجوری بهش نشون میدی که چقدر دوستش داری.

با سلام ببخشید یک سوال داشتم اگه میشه جواب بدین ، یک سری اتفاقاتی افتاده بینمون باعث شده اعتمادمون کم بشه بینمون ولی از این مطمئنیم که همدیگرو دوست داریم ، راه حل پیشنهادی واسه اینکه بخوام اعتمادشو بدست بیارم چکار کنم ؟ و اینکه بتونه منو محرم اسرارش قرار بده چکار کنم بنطرتون ؟

سلام
خدایی اصلا فکرشو نمیکردم واقعا یه دختری رو از روی علاقه دوستش داشته باشم ولی این اتفاق1ساله افتاده
ولی خجالت میکشم برم رو راست به خودش بگم😢
چیکار کنم؟؟؟؟؟😥😕😕

دخترا از پسرایی که شهامت ابراز علاقه ندارند خوششون نمیاد.حداقل غیر مستقیم و بعد مستقیم اینو بهش بگید

سلام
درک میکنم 😕😔من نزدیک دوساله البته نه اینکه بترسم بهش بگم نه احساس میکنم سنم کمه

مگه سنت چقدره

سلام من یک دخترم و میدونم مهم ترین چیز توی دنیا نه فقط بری دخترا بلکه برای همه راست گویی مهمه برو بگو

من یه نفر را دوست دارم ولی نمیدانم که او مرا دوست دارد یا نه؟او دختر عمه من میباشد و من عاشق او شده ام.من نمیتوانم جلوی همه او را به اتاق بکشانم و از او درخواست ازدواج کنم.لطفا مرا راهنمایی ام کنید.🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏.

آقای شفیعی دوست عزیزمگه عاشقی وازدواج جرمه که خجالت بکشی؟بروجلو شجاع باش کسی که قصدش ازدواجه یعنی خیلی مرد.نیتن خیره.یامیگ ن یامیگ اره مهم اینه ک حرفتوزدی.ولی اگ میخوای بگ اره بهش نشون بده که دوسش داری جلوش زانوبزن وبادسته گل یاانگشتر ازش خواستگاری کن دختراازین کارخوششون میادوبراشون خاطره میشه..راه دیگ اینکه اگ خودت نمیتونی یاتوی فرهنگتون این مدل خواستگاری رونمیپسندن میتونی باپدرمادرش حرف بزنی.بگو میخوام دخترتونوخوشبخت کنم میخواستم اگه خدابخوادبیام خواستگاری دخترتون من بهش علاقه دارم وحاضرم هرکاری کنم که خوشبختش کنم

من عاشق دختر عموم هستم چکار کنم که او با من دوست شود

با سلام؛ بهتر هستش که در فرصتی مناسب، هنگامی که دو نفر هستید و دیگران متوجه شما نیست، اقدام به درخواست ازدواج کنید. چون در اینصورت هم شما راحت هستید و هم ایشون در پیش دیگران خجالت نمی‌کشند. در ضمن اگر پیش کسی دیگه این نظر رو بدید شاید طرف مقابلتون خجالت بکشه و نه بگه. در کل منتظر زمانی مناسب باشید.

سلام ببخشید من ۱۱ سالمه و از ۹ ساله گی عاشق دختر داییم شدم اسمش الاهه هست هم سن منم هست ولی نمی دونم چجوری بهش ابراز علاقه کنم می ترسم انقدر خجالت بکشم که دیگه نتوانم بهش بگم و او بده با یکی دیگه و من تا عبد افسرده بشم لطفا کمکم کنید من یک عاشقم

سلام من عاشق دختر عموم شدم 13 سالمه و اون 14 بهش تو واتساپ گفتم اون گفت فردا من درس دارم بعدا دو روز دیگه رفتم پیام دادم دیدم بلاکم کرده از تو تلگرام بهش پیام دادم بلاک کرد از تو میامک معمولی پیام دادم سه باره بلاک کرد کمک کنید چه کار کنم ازم خوشش بیاد

آخرین مطالب سایت

دکتر چک به سلامتی شما می اندیشد.

کپی برداری از مطالب دکترچک ممنوع می باشد و پیگرد قانونی برای سایت کپی کننده خواهد داشت.


طراحی:درناوب

دکترچک به سلامتی شما می اندیشد.

چگونه از دختری درخواست دوستی کنیم
چگونه از دختری درخواست دوستی کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *