چگونه از عشق خود پول بگیریم

 
helpkade
چگونه از عشق خود پول بگیریم
چگونه از عشق خود پول بگیریم

پول گرفتن از شوهر همواره یکی از مهم ترین دغدغه‌های خانم‌ها در زندگی مشترک است. ممکن است مدتی از ازدواج‌تان گذشته باشد، اما هنوز در چگونگی پول گرفتن از همسرتان مشکل داشته باشید. بسیاری از زوجین پیش از ازدواج درباره مسائل مالی صحبت نمی‌کنند و همین موضوع در آینده باعث دلخوری‌هایی می‌شود. شاید صحبت درباره مسائل مالی را موضوعی پیش پا افتاده یا شرم آور تصور می‌کردید، اما هنوز هم دیر نشده. شما می‌توانید با استفاده از اصول و روش‌های صحیح از شوهرتان پول بگیرید. از طرفی ممکن است مشکلات مالی که با همسر خود دارید، به خاطر خساست و یا برعکس دست دل بازی‌های بی‌مورد و کمک مالی شوهر به خانواده‌اش باشد. بهتر است برای حل این مساله، مشکل خود را با یک روانشناس در میان گذاشته و از راهنمایی بگیرید. 

بر خلاف تصور مردم درباره رابطه زناشویی که تنها یک رابطه عاطفی است و دو طرف باید به طور فطری همه چیز را بدانند، در واقعیت طور دیگری است. قسمت مهمی از ازدواج مسائل مالی و قرارهای بین فردی است. باید نقش هر یک از زوجین در خانواده بر اساس مسئولیت‌هایشان مشخص باشد. برای این کار باید قراردادی داشته باشید. اما برای جلوگیری از سرد شدن رابطه لازم است نکات همسرداری را نیز رعایت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نکات همسرداری کلیک کنید. 

برخی از انواع قرارداد مالی بین زن و شوهر عبارتند از:

ممکن است شما شغلی تمام‌وقت داشته باشید و شوهرتان هم به اندازه شما کار کند. کارهای منزل را باهم تقسیم می‌کنید و تقریبا در انجام مسئولیت‌ها باهم مساوی هستید. در این شرایط کار شما راحت‌تر است. به این صورت قسمتی مساوی از درآمدهایتان را باهم جمع کرده و از آن برای مخارج خانه استفاده می‌کنید و باقی‌مانده را برای هزینه‌های شخصی نگه می‌دارید.چگونه از عشق خود پول بگیریم

ممکن است شما شغلی پاره‌وقت داشته باشید و مسلما درآمد چندانی ندارید. به واسطه این که زمان خالی بیشتری دارید کارهای منزل بیشتر روی دوش شما است. طبیعتا در این شرایط شما و شوهرتان موقعیت مشابهی ندارید. در این مواقع باید به طور مشخص باهم قراردادی تدوین کنید که شوهرتان علاوه بر هزینه‌های زندگی مشترک که بر عهده دارد، کمک‌هزینه‌ای را هم برای شما اختصاص دهد.

اگر شاغل نیستید و تمام کارهای خانه را بر عهده دارید، باز هم به قراردادی به این شکل نیاز دارید. سعی کنید در آغاز زندگی مشترک به طور شفاف و مشخص در این رابطه با همسرتان صحبت کرده و تمام حدود و قرارها را باهم مشخص کنید تا در ادامه اختلاف کمتری داشته باشید. همچنین هر چند وقت یک بار بر اساس شرایط جدید این قرارداد را به روزرسانی کنید.

مخارج خود را به طور شفاف ثبت کنید و اگر لازم بود با همسرتان در میان بگذارید. با شوهرتان جلسه بگذارید و بعد از چند ماه که مخارج خود را ثبت کردید، میانگین هزینه ماهانه خود را بیان کنید. اگر از او انتظار دارید که نیاز مالی شما را تامین کند؛ باید انتظار هم داشته باشید که او از کلیت مخارج شما اطلاع داشته باشد. در مقابل شما نیز این انتظار را از او دارید. در این جلسات می‌توانید خودتان به مدیریت مالی او کمک کنید. بر اساس درآمدی که دارد هزینه‌های خانه، هزینه‌های شخصی همسرتان، پس‌اندازها و کمک‌هزینه خودتان را باهم محاسبه کنید تا مسائل مالی برای هر دو شما شفاف باشد. این شفافیت‌ها به صمیمیت و اعتماد میان شما و در نتیجه داشتن یک خانواده موفق کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویژگی‌های خانواده موفق کلیک کنید. 

توجه داشته باشید که شما هم در قراردادی که میان‌تان برقرار شده، سهمی دارید و باید به آن متعهد باشید. اگر شما نقش خود را در زندگی مشترک به درستی ایفا نکنید، همسرتان هم تعهدش را انجام نمی‌دهد. توجه کنید که مسئولیت مشخص خود را به مسائل بین فردی‌تان تعمیم ندهید. برای مثال رابطه جنسی، بیان احساسات و عاطفه، درد دل کردن و ابراز عشق، این‌ها جزئی از رابطه شماست و با مسئولیت‌های کاری خانه و قرارداد مالی متفاوت است. پس در هر حالت نگذارید اختلافات مالی به رابطه عاطفی‌تان لطمه بزند.

با وجود قرار مشخص و شفاف ممکن است یک نیاز آنی و پیش‌بینی نشده برای شما پیش آمده باشد. در این شرایط باید بدانید که آیا زمان مناسبی برای بیان درخواستتان هست؟ همسر شما عصبانی یا تحت فشار نیست؟ اگر تحت فشار مالی است اما نیاز شما هم غیر قابل اجتناب است اول با او همدلی کنید و نشان دهید که مشکلاتش را درک می‌کنید و پس از آن لزوم برآورده شدن نیازتان را بگویید. اگر همسرتان از موضوع دیگری عصبانی است بگذارید زمانی بگذرد و آرام شود. در شرایط آرامش درخواستتان را بیان کنید.

اگر مردان مورد نوازش عاطفی مناسب قرار بگیرند، در رابطه نرم می‌شوند. مهم‌ترین نوازش عاطفی برای شوهر، احساس افتخار و کفایت است؛ پس این احساس را به او منتقل کنید. بگویید چقدر توانا است و چه قدر به او افتخار می‌کنید. نیاز نیست که دروغ بگویید یا تنها در شرایطی که انتظاری از او دارید، این کار را بکنید. اگر این الگوی رفتار همیشگی شما باشد به همه جوانب زندگیتان کمک می‌کند. از نقطه قوت‌هایی استفاده کنید که خودتان هم قبولشان دارید تا دروغ نگفته باشید. او را با مشاهیری مقایسه کنید که در سطح بالای شغل او قرار دارند. بگویید شبیه آن‌هاست و می‌تواند حتی به جایگاه آن‌ها هم نزدیک شود. دادن احساس افتخار به همسر از موارد تاثیرگذار در تشکیل خانواده سالم است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خانواده سالم کلیک کنید. 

مردان علاقه ندارند کسی در قلمروشان وارد شود. مثلا در صورت داشتن یک چالش سخت، دوست دارند خودشان حلش کنند. شاید برای شما تعریف کنند اما از شما انتظار ندارند به آن‌ها توصیه و نصیحت کنید. تنها همدلی عاطفی با آن‌ها کفایت می‌کند. نشان دهید که به او توجه می‌کنید و بگویید که حتما از عهده آن بر می‌آید.

شاید همسر شما فردی خسیس باشد؛ در این صورت، شرایط  متفاوت می‌شود. خساست یک مشکل شخصیتی است که معمولا از مسائل عاطفی دوران کودکی نشات می‌گیرد. معمولا افراد خسیس با جمع کردن و نگه داشتن پول احساس امنیت می‌کنند و با از دست دادن منابع مالی‌شان، مضطرب می‌شوند. هر خرجی از نظر آن‌ها بدون توجیه است؛ پس هدیه خریدن، سفر رفتن، مهمانی دادن و… از کارهای بی‌دلیل هستند. در برخی موارد نیز ممکن است مرد با وجود خساستی که برای همسرش دارد، در پول دادن به خانواده خود کاملا دست و دل باز باشد. در این صورت توصیه می‌شود مقاله کمک مالی شوهر به خانواده اش را نیز مطالعه نمایید. 

خساست با تفکر اقتصادی متفاوت است و حتی زمانی که نیازی به صرفه‌جویی نیست هم فرد خرجی نمی‌کند. او را درک کرده و با او همدلی کنید. به او بگویید که متوجه هستید هزینه کردن پول برایش با رنج و اضطراب همراه است. به برنامه‌ریزی های مالی او کمک کنید تا احساس امنیت کرده و خیالش راحت شود که با کمی خرج کردن اتفاق بدی نمی‌افتد. طحتی ممکن است در این شرایط به طلاق هم فکر کنید. در این صورت بهتر است با یک فرد متخصص مشورت کرده و از او راهنمایی بگیرید. مشاوره خانواده می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره خانواده کلیک کنید. 

مسائل مالی همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و چالش‌ها در زندگی مشترک است. بسیاری از خانم‌ها برای پول گرفتن از شوهر خود مشکل دارند و نمی‌دانند که چگونه خواسته خود را بیان کنند. پول گرفتن از شوهر هم اصول خاص خود را دارد و در صورت رفتار و برخورد اشتباه، مشکلاتی ایجاد می‌شود. پس بهتر است در این زمینه با یک متخصص مشورت کنید تا به شما کمک کند. متخصصان مرکز مشاوره حامی هنر زندگی در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری‌تان کنند. 

برای دریافت مشاوره در زمینه پول گرفتن از شوهر تان می توانید با مشاوران مرکز مشاوره روانشناسی حامی هنر زندگی از طریق تلفن ثابت از کل کشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگیرید.

هنر زندگی اولین سامانه مشاوره روانشناسی تخصصی کشور با مجرب ترین مشاوران روانشناسی پاسخگوی سوالات و مشکلات شما در زمینه های مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربیت کودک ، جوانان ، مهارت های ارتباطی ، ترک اعتیاد ، مشاوره روانشناسی ، روان درمانی و … می باشد. به امید زندگی شاد و سالم برای یکایک مردم ایران…

با عضویت در خبرنامه، از جدیدترین و بهترین کتاب ها و مقالات روانشناسی اطلاع پیدا کنید…

© کلیه حقوق برای حامی هنر زندگی محفوظ می باشد. انتشار مقالات با ذکر منبع بلامانع می باشد.

نحوه پول گرفتن از همسر

 

بسياري از زوجین قبل از ازدواج در مورد مسایل مالی صحبت نمی کنند و همین مسئله در آينده سبب دلخوری هایی می شود. شاید صحبت در مورد مسایل مالی را موضوعی پیش پا افتاده یا خجالت آور تصور می کردید، ولی هنوز هم دیر نشده. شما میتوانید با استفاده از اصول و شیوه های درست از شوهرتان پول بگیرید.

 

بی اعتنایی شوهر برای پول دادن صرفا به معنای خساست او نیست. گاهی امکان دارد هدف های شما برای هزینه کردن متفاوت باشد؛ به عنوان نمونه ممکن است شما پول فعلی خود را برای عوض کردن وسیله ای از منزل احتیاج داشته باشید در حالیکه همسرتان سرویس کردن ماشین و یا مورد دیگری را واجب بداند.چگونه از عشق خود پول بگیریم

 

این به مفهوم خساست نیست. بلکه تفاوت بین اولویت بندی هزینه های شما است. اما موردهای زيادي هم وجود دارد که مرد زندگی نسبت به خرج و مخارج بی اهمیت است. به نیازهای خانواده رسیدگی نمیکند و بار این مسوولیت را بر دوش همسر خویش انداخته است. زنان هرچقدر هم استقلال مالی و شخصیتی داشته باشند بازهم دوست دارند مرد زندگیشان فردی توانمند و مسئوليت پذير باشد. تا با ارامش به وی و محبّت هایش تکیه کنند.

 

پس این احتیاج هر زن و فرزندی است که از حمایت های مادی و معنوی مرد زندگی خویش برخوردار باشند. ولی گاهی به علت مواردی مثل بي‌پولي ، مشکلات اخلاقی، اعتياد و یا خساست از این حق خود محروم میشوند. با استفاده از روش ها و رفتار درمانی هایی که مرکزهای مشاوره خانواده در اختیار زوجین قرار می دهند در موارد مختلفی می تواند مشکلات را ریشه یابی و حل کرد.

 

پس چنانچه حس میکنید مشکل شما به همسرتان علل زیاد و عمقی ندارد و تنها بر سر مسایل کوچکی مثل بی تفاوتی شوهر برای پول دادن اختلاف نظر دارید بهتر است با مراجعه به یک مشاوره خانواده اوضاع را بهبود ببخشید.

 

پول گرفتن از همسر

 

مخارج خود را بطور شفاف ثبت کنید و چنانچه لازم بود با شوهرتان در میان بگذارید. با شوهرتان جلسه بگذارید و پس از چند ماه که مخارج خود را ثبت کردید میانگین هزینه ماهیانه خویش را بیان کنید.

 

چنانچه از وی انتظار دارید که احتیاج مالی شما را تامین کند؛ باید انتظار هم داشته باشید که وی بخواهد از کلیت مخارج شما آگاهی داشته باشد. در مقابل شما هم این انتظار را از او دارید. در این جلسات میتوانید خودتان به مدیریت مالی او کمک کنید.

 

طبق درآمدی که دارد هزینه های منزل، هزینه های شخصی همسرتان، پس اندازها و کمک هزینه خودتان را باهم محاسبه کنید تا مسایل مالی برای هر دو شما شفاف باشد. این شفافیت ها به صمیمیت و اعتماد شما دو نفر در نتیجه داشتن یک خانواده موفق کمک می کند.

 

این که شما بگویید فلان مبل را بخریم و همسرتان بگوید: گران است، علت بر خساست همسر نیست بلکه انسان خسیس امکانات و رفاه را بر خود و خانواده اش حرام نموده و هر چه کسب می کند برای روز مبادا می گذارد. در حقیقت چنين انسان هایی زندگی نمی کنند بلکه تنها پول جمع می کنند.

 

گاهی بعضی برای مخارج شان اولویت بندی می کنند، مثلاً ترجیح می دهند درآمدشان را در سفر خرج کنند تا خرید لباس! درصورتی که اولویت شما و همسرتان تفاوت کند، امکان دارد گمان کنید او خسیس است زیرا هنگامی که میخواهید پولی را هزینه کنید او مخالفت می کند ولی علت مخالفتش خرج کردن پول به نوعی ديگر است. اگر چنين باشد شما باید به دنبال رسیدن به تفاهم بر سر نوع خرج کردن باشید.

 

در بسياري از مواقع که همسران از خساست همسر شکایت دارند، در حقیقت اختلاف آنها در اولویت بندی مخارج سبب شده است تا چنين فکری داشته باشند.

 

این مشکل، خساست همسر، بیشتر به وسیله خانم‌ها بیان می شود ودر خانم های خانه‌دار که محل تأمین کلیه نیازهای شان، همسرشان است، خيلي شدید تر به چشم می آید.

 

ولی اگر شما هم از آن گروه افرادی هستیدکه همسرتان واقعاً خسیس است و این خصوصیت به صورت یک مشکل آزار دهنده ، ارامش زندگیتان را به هدر داده است، برایتان چند پیشنهاد داریم:

 

شیوه رفتار درمقابل خساست همسر

 

مثل هر مشکل دیگری در نخستین مرحله شما را دعوت به ارامش می کنیم. فراموش نکنید که برای حل مشکلات رفتاری باید صبور بود و توقع نداشت که طرف مقابل در یک شب یا یک ماه بتواند رفتار خویش را تغيير دهد. چنانچه بخواهید واقع بین باشید باید رویای یک همسر دست و دلباز را فراموش کنید. یک همسر خسیس نمی تواند تبدیل به یک انسان دیگر شود. تنها باید تلاش کنید تا رفتار وی را تعدیل و ترمیم کنید.

 

تربیت زمان بچگی، شیوه رفتار والدین و حتی مشکلات زندگی امکان دارد از همسر شما یک شخص خسیس ساخته باشد پس باید او را درک نموده و رفتار امروزش را یک رفتار عمدی برای آزار دادن خود به حساب نیاورید. درصورتی که به وی و خساستش از این دریچه نگاه کنید کم تر ناراحت شده و ارام تر خواهید بود.

 

تا پیش از ازدواج همسر شما متوجه اسیب های رفتارش نشده است، نهایتاً به خاطر خساستش از معاشرت درست با دوستان، گردش، لذت هدیه دادن و …. خویش را محروم نموده بود ولی در زمان متأهلی و زندگی مشترک باید به وی بفهمانید که خساستش میتواند ضررهای جبران ناپذیری به زندگی اش برساند و بزرگترین زیان، ناخشنودی شماست.

 

البته هنر بیان و فهماندن این مطلب به او، چیزی است که ما نمی توانیم نسخه واحدی برای آن بپیچیم و به شما بگوییم این چنین عمل کنید یا این حرف ها را بگویید، این توانایی شماست که بر اساس شناختی که از شریک زندگیتان دارید، راه نفوذ به وی و بیان مشکل رفتاری اش را پیدا کنید.

 

چگونه از عشق خود پول بگیریم

البته نه با دعوا و جنجال بلکه به او توضیح بدهید که از رفتارهای او ناراحت می شوید و خجالت می کشید. این توضیح و ابراز ناراحتی ما به صورت منطقی، تلنگری برای تجدیدنظر در رفتارهای نامناسب اوست.

 

بی اعتنایی شوهر برای پول دادن

 

از نظر یک فرد خسیس، هر خریدی غیر ضروری است حتی امکان دارد اگر قرار باشد هدیه ای برای سالگرد ازدواج و یا تولد شما برایتان تهیه کند، ترجیح بدهد آنرا به صورت نقدی پرداخت کند البته از شما هم بخواهد تا بجای خرج کردن، آن پول را پس‌انداز کنید برای این که یک شخص خسیس خرید هر چیز را غیرلازم می داند پس توقع نداشته باشید که دسته گل برایتان بخرد بلکه درک کنید این خرج نکردن ها به معنی دوست نداشتن شما نبوده بلکه یک عادت رفتاری است.

 

اگر به صورت انتحاری خرید کنید و بعد به او خبر بدهید، چه بسا با رفتار بسیار نامناسب وی روبرو خواهید شد. فکر نکنید با تکرار این کار، عادت می کند .سعی کنید در مواقع ارامش، نیازتان را به داشتن و خرید آن وسیله با جملات منطقی بیان کنید. باید او راتوجیه کنید که واقعاً نیازمند داشتن آن وسیله هستید.

 

توقع نداشته باشید درصورتی که به دنبال تغيير مبلمان خانه هستید تنها به این دلیل که رنگ آن تکراری شده و یا خواهرتان مبلمانش را عوض نموده، همسر شما بپذیرد.

 

برای خریدهای شخصی تنها بروید ولی پیش از خارج شدن از خانه، حتماً به همسرتان اطلاع بدهید تا حس کنارگذاشته شدن به او دست ندهد. توافق کنید که این تصمیم برای سلامت روحی- روانی هر دوی ما لازم است.

 

اگر تمرین کنید که برای موضوعات گوناگون با یکدیگر همفکری کرده و حرف بزنید ،دخل و خرج منزل تان هم میتواند مورد مشورت قرار بگیرد. مهم است که خود را انسانی بی فکر و بدون آينده نگری نشان ندهید بلکه کاری کنید تا همسرتان به مدیریت اقتصادی شما ایمان بیاورد.

 

ولی اگر نمی توانید همسر خویش را تغيير دهید وی را با همین اخلاق بپذیرید تا به این ترتیب کم تر از نظر روحی اذیت شده و با قبول کردن شرایط ارامش به زندگی شما باز خواهد گشت.

 

گردآوری: بخش زناشویی بیتوته

 


راهنمای انتخاب و خرید محصولات زناشویی


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی


دنبال بلیط ارزون هستی؟حتما اینجا سر بزن

تور ارزان کیش با رزرواسیون بهترین هتل ها

ساخت و تعمیر دندانهای مصنوعی با قیمت مناسب


درمان نازایی با بالاترین درصد موفقیت

بالاترین کیفیت لوازم خانگی با بهترین قیمت


کاندوم متناسب با نیازت رو اینجا پیداکن


اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید


قاعدگی دردناک زنان و دختران


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو


با هواپیما هم میشه ارزون سفر کرد!


آشپزی بدون دغدغه کثیفی گاز


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

جستجو در سایت


من نمیدوم چطوری از شوهرم پول
بگیرم خودش هم جوری نیس که ببینه مول ندارم بهم مول بده یا اگه بده خیلی کم میده که
باز چند روز بعد باید ازش پول بگیرم نمیدونم چطوری بهش بگم پول لازم دارم دوست دارم
خودش درک کنه بفهمه که زن نیاز داره پول .به حر حال ادم خرید داری چیزی دوست داره
بخره .خونه پدرم که بودم خیلی خوب خرج میکردم بهترین لباس هو بهترین چیزا .ولی الان
نه فکر میکنه مثلا یه مانتو که برام میگیره دیگه من جیزی لازم ندارم بگم من چیزی
لازم دارم میگه ای بابا واست که مانتو گرفتم .تو مول گرفتن ازش مشکل دارم دوست دارم
یه جوری ر
فتار کنم خودش بفهمه که من پول لازم دارم میشه راهنماییم کنید چه رفتاری باید بکنم
؟

ممکن است مدتی باشد که ازدواج کردید اما هنوز نمی دانید
برای پول گرفتن از شوهر خود چگونه باید درخواست کنید. بسیاری از زوجین پیش از
ازدواج درباره مسائل مالی صحبت نمی کنند. همین موضوع می تواند باعث بسیاری از
دلخوری ها شود. شاید صحبت درباره مسائل مالی را موضوعی پیش پا افتاده یا شرم آور
تصور می کردید، اما هنوز هم دیر نشده. شما می توانید با استفاده از روش های که در
این مقاله ذکر کردیم به خواسته خود برسید. از طرفی مشکلات مالی که با همسر خود
دارید، ممکن است به خاطر خساست و یا بر عکس دست دل بازی های بی‌مورد و کمک مالی
شوهر به خانواده اش باشد. بهتر است برای پی بردن به علت این رفتارها موضوع را با یک
مشاوره روانشناسی در میان بگذارید.

 

چگونه از عشق خود پول بگیریم

اول باید وضع مالی او را درک کنید
و خواسته هایتان براساس درامد او باشد. اما اگر در این مورد مشکلی ندارد سعی کنید
خیلی صریح ولی مودبانه با او سخن بگویید و شرایط و نیازهایتان را باو بگویید. از
این مساله خجالت نکشید. ولی لحن گفتگو باید بسیار صمیمانه باشد. سعی کنید در
خریدهایتان نظم داشته باشید. لیست نیازهایتان را به همراه مبلغ محاسبه کرده او را
در جریان بگزارید تا بداند مثلا هفته ای چقدر نیاز دارید. سعی کنید روی کاغذ
یادداشت بگذارید و نیازتان را یاداوری کنید ولی اصرار نکنید. این نظم اورا به شرایط
شما اشنا خواهد کرد. اما بطور کلی در خرج زیاده روی نکنید چون احساس بدی به مرد
منتقل میکند. از نحوه برخورد او دلگیر نشوید چون رفتارش بدلیل عدم اگاهی از شرایط
شما طبیعی است. پس دراولین فرصت بصورت محبت امیز با او صحبت کنید.
بر خلاف تصور مردم درباره رابطه زناشویی که تنها یک رابطه عاطفی است و دو طرف باید
به طور فطری همه چیز را بدانند، در واقعیت طور دیگری است. قسمت مهمی از ازدواج
مسائل مالی و قرارهای بین فردی است. باید نقش هر یک از زوجین در خانواده بر اساس
مسئولیت‌هایشان مشخص باشد. برای این کار باید قراردادی داشته باشید. اما برای
جلوگیری از سرد شدن رابطه لازم است نکات همسرداری را نیز رعایت کنید.

قرارداد بین زن و شوهر شاغل

ممکن است شما شغلی تمام‌وقت داشته باشید و شوهرتان هم به اندازه شما کار کند.
کارهای منزل را باهم تقسیم می‌کنید و تقریبا در انجام مسئولیت‌ها باهم مساوی هستید.
در این شرایط کار شما راحتتر است. شما قسمتی مساوی از درآمدهایتان را باهم جمع
می‌کنید و از آن برای مخارج خانه استفاده می‌کنید و باقی‌مانده را برای هزینه‌های
شخصی نگه می‌دارید.

قرارداد بین زن با شغل پاره وفت با شوهر

ممکن است شما شغلی پاره‌وقت داشته باشید و طبیعتا درآمد چندانی ندارید. به واسطه
این که زمان خالی بیشتری دارید کارهای منزل بیشتر روی دوش شما است. طبیعتا در این
شرایط شما و شوهرتان موقعیت مشابهی ندارید. در این مواقع باید به طور مشخص باهم
قراردادی تدوین کنید که شوهرتان علاوه بر هزینه‌های زندگی مشترک که بر عهده دارد در
صورت نیاز کمک‌هزینه‌ای را باید برای شما اختصاص دهد.

قرارداد بین زن خانه با شوهر

در حالتی که شما شاغل نیستید و تمام کارهای خانه را بر عهده دارید باز هم به
قراردادی به این شکل نیاز دارید. سعی کنید در آغاز زندگی مشترک به طور شفاف و مشخص
در این رابطه با همسرتان صحبت کنید و تمام حدود و قرارها را باهم مشخص کنید تا در
ادامه اختلاف کمتری داشته باشید. همچنین هر چند وقت یک بار بر اساس شرایط جدید این
قرارداد را به روز رسانی کنید.

برای پول گرفتن از شوهر خود شفاف باشید

مخارج خود را به طور شفاف ثبت کنید و اگر لازم بود با شوهرتان در میان بگذارید. با
شوهرتان جلسه بگذارید و بعد از چند ماه که مخارج خود را ثبت کردید میانگین هزینه
ماهانه خود را بیان کنید. اگر از او انتظار دارید که نیاز مالی شما را تامین کند؛
باید انتظار هم داشته باشید که او بخواهد از کلیت مخارج شما اطلاع داشته باشد. در
مقابل شما نیز این انتظار را از او دارید. در این جلسات می‌توانید خودتان به مدیریت
مالی او کمک کنید. بر اساس درآمدی که دارد هزینه‌های خانه، هزینه‌های شخصی همسرتان،
پس‌اندازها و کمک‌هزینه خودتان را باهم محاسبه کنید تا مسائل مالی برای هر دو شما
شفاف باشد. این شفافیت ها به صمیمیت و اعتماد شما دو نفر در نتیجه داشتن یک خانواده
موفق کمک می‌کند.

آسان شدن پول گرفتن از شوهر با به جا آوردن سهم‎تان

علاوه بر تعهد شوهرتان در قراردادی که بین شما برقرار شده برای تامین مالی شما، شما
نیز سهمی دارید. اگر شما نقش خودتان را در زندگی مشترک به درستی ایفا نکنید، شوهر
شما نیز تعهدش را انجام نمی دهد. توجه کنید که مسئولیت مشخص خود را به مسائل بین
فردی‌تان تعمیم ندهید. برای مثال رابطه جنسی، بیان احساسات و عاطفه، درد دل کردن و
ابراز عشق، این‌ها جزئی از رابطه شماست و با مسئولیت‌های کاری خانه و قرارداد مالی
شما متفاوت است. پس در هر حالت نگذارید اختلافات مالی به رابطه عاطفی‌تان لطمه
بزند.

برای پول گرفتن از شوهر خود زمانی مناسب انتخاب کنید

با وجود قرار مشخص و شفاف ممکن است یک نیاز آنی و پیش‌بینی نشده برای شما پیش آمده
باشد. در این شرایط باید بدانید که آیا زمان مناسبی برای بیان درخواستتان هست؟ همسر
شما عصبانی نیست؟ به خاطر فشار مالی تحت فشار نیست؟ اگر تحت فشار مالی است اما نیاز
شما هم غیر قابل اجتناب است اول با او همدلی کنید و نشان دهید که مشکلاتش را درک
می‌کنید و پس از آن لزوم برآورده شدن نیازتان را بیان کنید. اگر همسرتان از موضوع
دیگری عصبانی است بگذارید زمانی بگذرد و آرام شود. در شرایط آرامش درخواستتان را
بیان کنید.

به او احساس افتخار دهید

مردان اگر مورد نوازش عاطفی مناسب قرار بگیرند در رابطه با شما نرم می‌شوند.
مهم‌ترین نوازش عاطفی برای شوهر شما احساس افتخار و کفایت است. این احساس را به او
منتقل کنید. بگویید چقدر توانا است و چه قدر به او افتخار می‌کنید. نیاز نیست که
دروغ بگویید یا تنها در شرایطی که انتظاری از او دارید این کار را بکنید. اگر این
الگوی رفتار همیشگی شما باشد به همه جوانب زندگیتان کمک می‌کند. از نقطه قوت‌هایی
استفاده کنید که خودتان هم قبولشان دارید تا دروغ نگفته باشید. او را با مشاهیری
مقایسه کنید که در سطح بالای شغل او قرار دارند. بگویید شبیه آن‌هاست و می‌تواند
حتی به جایگاه آن‌ها هم نزدیک شود.

به قلمرو او احترام بگذارید

مردان علاقه ندارند کسی در قلمروشان وارد شود. مثلا اگر چالش کاری سختی دارند دوست
دارند خودشان حلش کنند. شاید برای شما تعریف کنند اما از شما انتظار ندارند به
آن‌ها توصیه و نصیحت کنید. تنها همدلی عاطفی با آن‌ها کفایت می‌کند. نشان دهید که
به او توجه می‌کنید و بگویید حتما از عهده آن بر می‌آید.

شاید همسر شما فردی خسیس باشد. در این صورت، شرایط شما متفاوت است.

 خساست یک مشکل
شخصیتی است که معمولا از مسائل عاطفی دوران کودکی نشات می‌گیرد. معمولا افراد خسیس
با جمع کردن و نگه داشتن پول احساس امنیت می‌کنند و وقتی منابع مالی شان از دست
می‌رود مضطرب می‌شوند. هر خرجی از نظر آن‌ها بدون توجیه است؛ پس هدیه خریدن، سفر
رفتن، مهمانی دادن و … بی‌دلیل هستند.
خساست با تفکر اقتصادی متفاوت است و حتی زمانی که نیازی به صرفه‌جویی نیست هم فرد
خرج نمی‌کند. او را درک کنید و سعی کنید با او همدلی کنید. به او بگویید که متوجه
هستید که هزینه کردن پول برای او همراه با رنج و اضطراب است. به برنامه‌ریزی های
مالی او کمک کنید تا احساس امنیت کند و خیالش راحت شود که با کمی خرج کردن اتفاق
بدی نمی‌افتد. طلاق به خاطر خساست شوهرتان نیز ممکن است به ذهنتان برسد. پس شاید
نیاز باشد تا با متخصصی مشورت کنید. مشاوره خانواده در این زمینه می تواند شما را
راهنمایی کند.

 

براي رفتار با شوهراني که بار اقتصادي خانواده
بر دوش آن هاست ولي اصلاً خرج کردن به مذاق شان خوش نمي آيد، توصيه مي شود اين مطلب
را بخوانيد.

 حفظ افراطي پول براي
آرامش رواني

حالت اول: اگر بين شما و همسرتان رابطه عاطفي و محبت قلبي برقرار است و در ديگر
امور زندگي با هم تفاهم داريد و فقط خساست او شما را آزار مي دهد بايد توجه داشته
باشيد که خساست يک مشکل روان شناختي است و ريشه در ناامني دروني افراد دارد. هر
فردي در زندگي به هويتي براي خود نياز دارد. براي بعضي از افراد پول و دارايي تکيه
گاه هويتي به حساب مي آيد و چنانچه آن را از دست بدهند، دچار احساس ناامني و اضطراب
خواهند شد. به همين دليل خرج کردن پول براي آن ها به معناي از دست دادن هويت و
ابتلا به نيستي است. اين اشخاص با جمع کردن و حفظ افراطي و بيمار گونه پول در اصل
سعي دارند امنيت و آرامش رواني خود را حفظ کنند.

 از دست دادن احترام

براي اين عده پول و دارايي ملاک شأن و منزلت است. به خصوص در جامعه اي که ثروت يکي
از مهم ترين ملاک هاي ارزش گذاري اجتماعي افراد محسوب شود. اين سخن به اين معناست
که پول بيشتر براي فرد مساوي با منزلت و احترام بيشتر است؛ بنابراين کسي که دچار
اين مشکل روان شناختي است پول خرج کردن برايش به معناي از دست رفتن احترام و
ارزشمندي است. نکته مهمي که در اين جا بايد به آن توجه کرد اين است که همسرتان به
احتمال زياد نسبت به شما بي توجه نيست بلکه از يک ضعف شخصيتي رنج مي برد و اشتباه
است که انتظار داشته باشيد به اين راحتي امنيت، هويت و احترام خواهي خود را کنار
بگذارد و ملاک ارزشمندي خود يعني پولش را دائم خرج کند. در اين باره هر قدر تلاش
کنيد به نتيجه دلخواه نخواهيد رسيد و تنها عايدي شما دعوا، ناکامي، فاصله و خستگي
خواهد بود.

 راهکارهايي براي
رفتار با همسر خسيس

در رفتار با همسر خسيس، اول از همه نبايد فراموش کنيم که حل مشکل خساست همسر کار
ساده اي نيست بنابراين فقط بايد تلاش کنيم تا رفتار او را تعديل کنيم. اميدواريم با
اين راهکارها بتوانيد بيشتر با همسر خسيس تان مدارا کنيد:

* طبيعت افراد خسيس را باور کنيد و بپذيريد که
به بيماري خساست دچار هستند. اين باور باعث مي شود تا رفتارهاي آن ها برايتان قابل
تحمل باشد.

* بعضي افراد مبتلا به خساست، تلاش مي کنند تا
اين صفت نامناسب را اصلاح کنند. در اين صورت با درک مشکل شان بايد به آن ها کمک
کنيم. نبايد اين افراد را مسخره کنيم يا دائم از آن ها ايراد بگيريم. بلکه بايد
کنارشان باشيم تا با کمک هم به تدريج بر مشکل غلبه کنيم.

* پيش از خريد هر وسيله اي براي منزل با همسرتان
مشورت کنيد. با وجود اختلاف نظر، مشورت کردن ضروري است تا پس از خريد با لجبازي او
روبه رو نشويم. به اين ترتيب، مانع از بروز جنجال مي شويم.

* زماني که از رفتار همسرتان غمگين و عصباني مي
شويد، ناراحتي تان را ابراز کنيد، البته نه با دعوا و جنجال بلکه به او توضيح دهيد
که از رفتارهاي او ناراحت مي شويد و خجالت مي کشيد. اين توضيح و ابراز ناراحتي ما
به شکل منطقي، تلنگري براي تجديدنظر در رفتارهاي نامناسب اوست.

* افراد خسيس با وجودي که ممکن است سليقه خوبي
داشته باشند اما براي خريد هر چيزي، ابتدا به مبلغ آن توجه مي کنند؛ بنابراين به
جاي دلخور شدن يا مسخره کردن همسرتان، از او تشکر کنيد.
همين که او هزينه اي را بابت خريد چيزي پرداخت کرده، کافي است. تشکر شما نوعي تشويق
براي تکرار اين رفتارهاي مثبت و از بين رفتن برخي مشکلات رفتاري همسرتان است.

 نرسيدن به بلوغ عاطفي
مانع موفقيت در زندگي

حالت دوم: اگر ارتباط شما و همسرتان در ديگر زمينه هاي زندگي نيز نامناسب و تيره
است، اين مي تواند نشانه اي از وجود مشکلات وسيع تر در رابطه شما با همسرتان باشد و
اختلاف شما عميق تر از چيزي است که در سوال تان مطرح کرده ايد. در چنين مواردي همه
اعضاي خانواده به بررسي همه جانبه و تغيير در روابط خود نياز دارند تا با تعيين
مجدد جايگاه و مسئوليت هاي هر فرد مرزهاي جديدي در خانواده شکل گيرد. چرا که اگر
يکي از زوجين رشد عاطفي لازم را کسب نکرده و به بلوغ و پختگي لازم دست نيافته باشد،
در زندگي مشترک موفق نخواهد بود.
اگر همسرتان از قبول مسئوليت هاي خود در زندگي مشترک طفره مي رود و خشم حاصل از
اختلافات در ديگر موارد زندگي تان را به اين صورت بروز مي دهد بهتر است به ريشه
يابي مشکل او بپردازيد. اگر صاحب فرزند هستيد مي توانيد به همراه آن ها با طلب کردن
خواسته ها البته با محبت و تشويق، او را وادار کنيد جايگاه و مسئوليت خود را در
خانواده پيدا کند و با ايجاد فضاي مناسب براي گفت وگو همراه با ابراز صحيح عواطف به
يکديگر کمک کنيد و اجازه ندهيد که هيجانات سرکوب شده، زندگي تان را تخريب کند.

 خرج کردن پول؛ معيار
علاقه مندي به همسر!

اجازه دهيد يک فرض ديگر را نيز بررسي کنيم. چنانچه همسرتان در حد توان و عرف
نيازهاي مالي شما را تأمين مي کند ولي شما باز هم ناراضي هستيد، آنگاه مشکل به شما
برمي گردد. شايد ملاک شما براي علاقه مندي و توجه همسرتان نسبت به شما، ميزان پول
خرج کردن اوست. در اين صورت شما نيز گرفتار سيستمي هستيد که ارزش آدم ها را با پول
تعريف مي کند و مي خواهيد با طلب بيشتر پول در واقع توجه و احترام بيشتري طلب کنيد.
به هر حال تمام آن چه درباره شما و همسرتان گفته شد فرض هايي است که بايد با دريافت
اطلاعات بيشتر مورد بررسي دقيق تري قرار بگيرد و من پيشنهاد مي کنم به همراه
همسرتان به يک مشاور مجرب خانواده مراجعه کنيد. در نهايت يادآور مي شوم که در هر
رابطه اي، هر ۲ نفر سهيم هستند و با رفتارهاي شان خواسته يا ناخواسته به تداوم يا
فروپاشي آن کمک مي کنند.

در مورد امور مایل در زندگی زناشویی
مطالب ذیل را نیز بخوانید:چگونه از عشق خود پول بگیریم

اختلاف بر سر مسائل مالی با همسر

مخارج دختر در دوران عقد با چه کسی است

 

منابع: سایت هنر زندگی – میگنا -قرآن ناطق

 



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


7386


بازدید امروز:


44199


بازدید دیروز:


232775885


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه

مشاوره تلفنی خانواده، ازدواج، روانشناسی و عشق

برای دسترسی آسانتر به مطالب سایت به کانال تلگرام روانشناسی آویژه بپیوندید (کلیک کنید).

مطالب ما را در اینستاگرام دنبال کنید ( کلیک کنید)

تقاضای پول از همسر باید به چه شکلی باید باشد؟

چگونه از عشق خود پول بگیریم

تقاضای پول از همسر باید به گونه ای باشد که علاوه بر رفع نیازهای شما به غرور و شخصیتتان  لطمه ای وارد نکند. البته اینکه شما برای رفع نیازهای مادی خود از همسرتان تقاضای پول کنید اصلاً به معنای شکستن غرور و یا سرافکندگی شما نیست، بلکه هر شوهری وظیفه دارد نیازهای همسر خود را تامین کند.

مشاوره خانواده رفتار خساست را یک نا امنی درونی می داند  و اعتقاد دارد که افراد خسیس از خرج کردن پول احساس نا امنی و اضطراب دارند. معمولاً افرادی که در خرج کردن پول امتناع می کنند شخصیت خود را به عنوان یک فرد خسیس انکار می کنند. گاهی نیز اعتقاد دارند شیوه مدیریتی و اقتصادی آنها صحیح است و افراد دیگر غیر عادی رفتار می کنند.

تقاضای پول از همسر در دوران عقد به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل نوع رابطه زوجین میباشد. اگر در دوران عقد رابطه شما به صمیمیت و راحتی رسیده است که بتوانید از او چنین درخواستی کنید مشکلی ندارد اما به اینکه همسر شما درخواست شما را در این دوران مقبول بداند یا نه بستگی دارد. زیرا بعضی از زوجین و یا خانواده‌های آنها پرداخت نفقه و هزینه های لازمه در دوران عقد را مسئولیت و وظیفه خود نمی دانند. از آن جایی که دختر هنوز در خانه پدری زندگی می کند مخارج را نیز مانند دوران مجردی وظیفه خانواده و خود او می دانند. اما از دیدگاه دیگر از آنجایی که پسر و دختر در دوران عقد رسمی و شرعی زن و شوهر هستند لذا می‌توان  پرداخت بخشی از هزینه ها و مایحتاج زن را به عهده مرد دانست.

تقاضای پول از همسر در دوران عقد تاحدودی به رسم و رسومات نیز مرتبط است در برخی مناطق و فرهنگ ها  چنین چیزی وجود ندارد و تا زمان شروع زندگی مشترک هیچ هزینه ای بر عهده پسر نمی باشد اما در برخی از مناطق و فرهنگ های دیگر پس از دوران عقد به طور کلی و یا جزئی هزینه های دختر بر عهده شوهر و خانواده او می‌باشد. به طور کلی در این دوران چون زوجین با محبت و احترام بیشتری نسبت به همدیگر خورد می‌کنند؛ معمولا آقایان برخی هزینه ها و نیازهای زن خود را به شکل هدایا و چیزهای دیگر پرداخت می‌کند.

بیشتر بخوانید: چگونه دلخوری از همسر را بیان کنیم؟

نحوه تقاضای پول از همسر مهمترین بخش  مسائل اقتصادی بین زوجین می باشد. نه تنها در زمینه اقتصادی و مادی بلکه در تمام زمینه ها در روابط زناشویی نحوه بیان و درخواست زوجین بسیار مهم و موثر است. ما باید شیوه درست بیان کردن نیازهای خود را بیاموزیم. بهتر است درخواست شما قبل از هر بحثی محترمانه باشد. اینکه شما نیازهایتان را با احترام و ادب مطرح کنید قطعا برای شآن و شخصیت شما نیز مناسب تر است. از طرفی نحوه درست درخواست کردن در هر زمینه ای احتمال موفقیت را بالا میبرد. قطعا اگر با بیان تند، دستوری، پرخاشگرانه و یا نا محترمانه چیزی را بخواهید؛ نه تنها در مواردی باعث نتیجه منفی میشود، بلکه به شخصیت فردی خودتان نیز لطمه میزند. یکی از نکات بسیار مهم در نحوه تقاضای پول از همسر بیان درخواست در یک زمان و مکان مناسب است. سعی کنید وقت شناس باشید.

در مواقعی که همسرتان درگیری های کاری و یا مسائل دیگر را دارد. از موضوعی ناراحت است و یا از لحاظ مادی در آن زمان وضع مناسبی ندارد بهتر است بحث را به بعد موکول کنید. مورد بعدی اینکه زمانی که همسرتان کاری دارد و یا بعد از زمان کاریش خسته به خانه آمده و نیاز به استراحت و آرامش دارد سریعا با بیان نیازهایتان خستگی او را تشدید نکنید و اجازه بدهید در ساعات بعدی با او صحبت کنید. اینکه در چه مکان و شرایطی درخواست کنید بسیار مهم است؛ به طور مثال هنگامی که در جمع حضور دارید فکر نکنید با بیان نیازهایتان او را در موقعیت موافقت قرار میدهید. بلکه همیشه سعی کنید در خلوت خود و با ملایمت و رفتاری منعطف با همسر خود در مورد مسائل مادی صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: چیکار کنم شوهرم دست از رفیق بازی برداره؟

چگونه در مورد مسائل مالی صحبت کنیم که در کمال آرامش به خواسته هایمان برسیم؟ شاید این آرزوی بسیاری از خانم ها باشد که بی بحث و مشجاره نیازهایشان را تامین کنند. طبیعی است که همه مردها به راحتی پول های خود را در اختیار زن خود قرار ندهند و یا برای هزینه کردن کمی دندان گردی کنند. بخصوص در مورد خانم هایی که خود شاغل هستند و یا منبع درآمدی دارند. در برخورد با این موارد اکثرا میبینم که خانم ها ناراضی هستند و میگوند چون خودشان حقوق دارند همسرشان برای آنها پولی خرج نمیکند. لازم است بدانید که هر خانمی هرچند هم درامد داشته باشد بازهم گاهی نیاز به حمایت از طرف همسرش را دارد.

ممکن است این حمایت برای آنها اساسا جنبه مالی نداشته باشد. بلکه از لحاظ معنوی برای آنها احساس محبت و حمایت را داشته باشد. چه در شرع و چه در قانون هیچ مردی حق ندارد از زیر بار مسئولیت های زن و خانواده شانه خالی کند. حتی اگر زن تمکن مالی داشته باشد وظیفه مرد است که در موارد لازم هزینه های زن خود را بپردازد. لذا سعی کنید با بیان درست و به موقع همسر خود را از نیازهایتان مطلع کنید. هیچوقت در زمان و مکانی که جو مناسبی ندارید با درخواست و یا نحوه نابجا روابط خود را متشنج نکنید. اینکه چگونه در مورد مسائل مالی صحبت کنیم دغدغه همیشگی بسیاری از خانم ها میباشد. تجربه ثابت کرده است که در مقابل مردان همیشه محبت و عاطفه تاثیر بیشتری را خواهد داشت. پس سعی کنید با راهکارها و ظرافت های زنانه خاص خود اهدافتان را پیش ببرید.

بیشتر بخوانید:آیا کمک مرد در کارهای خانه لازم است؟

بی اعتنایی شوهر برای پول دادن صرفا به معنای خساست وی نیست. گاهی ممکن است اهداف شما برای هزینه کردن متفاوت باشد؛ به طور مثال ممکن است شما پول فعلی خود را برای عوض کردن وسیله ای از خانه نیاز داشته باشید در حالی که همسرتان سرویس کردن ماشین و یا مورد دیگری را واجب بداند. این به معنای خساست نیست. بلکه تفاوت میان اولویت بندی هزینه های شما است. البته موارد زیادی هم وجود دارد که مرد زندگی نسبت به خرج و مخارج بی اهمیت است. به نیازهای خانواده رسیدگی نمیکند و بار این مسئولیت را بر دوش همسر خود انداخته است. زنان هرچقدر هم استقلال مالی و شخصیتی داشته باشند بازهم دوست دارند مرد زندگیشان شخصی مقتدر و مسئولیت پذیر باشد. تا با آرامش به او و محبت هایش تکیه کنند.

پس این نیاز هر زن و فرزندی است که از حمایت های مادی و معنوی مرد زندگی خود برخوردار باشند. اما گاهی به دلیل مواردی مانند بی پولی، مشکلات اخلاقی، اعتیاد و یا خساست از این حق خود محروم میشوند. با استفاده از تکنیک ها و رفتار درمانی هایی که مرکزهای مشاوره خانواده در اختیار زوجین قرار میدهند در موارد مختلفی میتواند مشکلات را ریشه یابی و حل کرد. پس اگر احساس میکنید مشکل شما به همسرتان دلایل زیاد و عمقی ندارد و تنها بر سر مسائل کوچکی مانند بی اعتنایی شوهر برای پول دادن اختلاف نظر دارید بهتر است با مراجعه به یک مشاوره خانواده اوضاع را بهبود ببخشید.

نحوه رفتار با شوهر خسیس مستلزم رعایت کردن برخی موارد است که میتواند به بهبود روابط زوجین کمک کند. در مرحله اول شما باید مطمئن شوید رفتار مادی شوهرتان به دلیل خساست است و نه مشکل مالی یا موارد دیگر، سپس شما باید این حقیقت را به عنوان یک مشکل اخلاقی و روانی بپذیرید و کمتر خود را بابت این مشکل اذیت کنید. پس از این شما باید راهکارها و ترفندهای خاص برخورد با همسر خسیس را بیاموزید. اولین نکته این است که شما نباید اجازه دهید که این مشکل در همسرتان رشد کند. یعنی اگر همسرتان خسیس است شما هم به طور کل از نیازهایتان دست نکشید تا به این اخلاق او دامن نزنید. مورد دیگر در بحث نحوه رفتار با شوهر خسیس این است که هیچگاه سعی نکنید با زور و یا پرخاش و بحث او را وادار به خرید کنید.

بیشتر بخوانید:علت کم حرفی شوهر چیست؟

سعی کنید در کمال آرامش و ظرافت زنانه به نیازهایتان برسید. نکته بسیار مهم دیگر اینکه هرگز او را در عمل انجام شده قرار ندهید. یعنی سعی نکنید بدور از اطلاع او پولهایش را خرج کنید و فکر کنید با تکرار این کار او عادت میکند. بلکه افراد خسیس در این موارد بیشتر احساس نا امنی و بی اعتمادی به شما را پیدا میکنند. همیشه قبل از خرید خیلی دوستانه و محبت آمیز با او مشورت کنید. به او انگیزه خرید بدهید. ذوق خود و خوشحالیتان را ابراز کنید و از اون بابت حمایت هایش تشکر کنید.خرید هایتان را یکجا و پر هزینه انجام ندهید تا همسرتان احساس نکند یکدفعه همه پولهایش به باد رفته است. همیشه به او بفهمانید که این خریدها برای زندگی مشترک شما است و قرار است هر دو از آنها استفاده کنید.

آیا خساست یک مشکل اخلاقی است؟

بله از دیدگاه روانشناسی افراد خسیس به یک نا امنی دورنی دچار هستند. این افراد هنگاه پول خرج کردن احساس اضطراب میکنند و حس میکنند با خرج کردن پولهایشان دچار مشکل میشوند.

چگونه با مرد خسیس در مرود خرید کردن صحبت کنیم؟

بهتر است در خلوت خود و زمانی که در یک مکان مناسب قرار دارید. با آرامش و محبت آمیز در مورد نیازهایتان با او صحبت کنید و سعی کنید به او باور دهید که قرار نیست پولهایش را بی مورد خرج کنید.

چگونه با مرد خسیس زندگی کنیم؟

سعی کنید به مرور زمان این اطمینان را به او بدهید که پولهایش برای شما هم ارزش دارند و نمیخواهید همه را خرج کنید. نکته دیگر اینکه خرید ها و مایحتاج زندگی را تا حد ممکن به خود او‌ واگذار کنید تا کمتر درخواست پول کنید.

هدف مرکز مشاوره و روانشناسی آویژه از ارائه اطلاعات لازم در زمینه مشکلات روانی، افزایش آگاهی شماست تا با توسعه دانش خود، جهت ارتقا و بهبود کیفیت زندگی خود، گامی مهم بردارید. لطفا برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات کانال مرکز مشاوره آویژه را مطالعه نمایید .

براي مشاوره در زمينه تقاضای پول از همسر|چگونه از همسرم تقاضای پول کنم؟

از مشاورين مشاوره خانواده و روانشناسي آويژه
از سراسر کشور

با 09353000102 تماس بگيريد

همه روزه از ساعت 8 صبح تا 1:00 شب 

حتي ايام تعطيل

مطالب مرتبط با این نوشته:

با همسر دروغگو چگونه رفتار کنیم؟

راهکارهای کاهش استرس در خانواده چیست؟

چرا صداقت در زندگی زناشویی مهم است؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چگونه از عشق خود پول بگیریم

دیدگاه

نام

ایمیل

وب‌ سایت

avijeee@ 

info@avije.org  

براي تماس با مشاور کليک کنيد!

مرکز مشاوره خانواده و روانشناسی آویژه در راستای گسترش خدمات مشاوره دسترسی تمامی هم وطنان به خدمات مشاوره و همچنین بهبود خدمات مشاوره تلفنی، اقدام به ارائه خدمات مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی کرده است. به لطف خداوند متعال مرکز مشاوره تلفنی آویژه در نظر دارد با گسترش کار خود در زمینه مشاوره تلفنی و در راستای آسان تر و ارزان تر شدن خدمات مشاوره، با گسترش خدمات مشاوره تلفنی خود، در حوزه مشاوره حضوری و مشاوره آنلاین با هم میهنان گرامی، وارد شود. در حال حاضر در مرکز مشاوره تلفنی آویژه، شما می توانید از مشاوران زبده در حوزه های مختلف مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره تلفنی کودک، مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره تلفنی روانشناسی بهره مند شوید.ان شاءالله شما کاربران گرامی از خدمات مشاوره تلفنی آویژه کمال رضایت و استفاده را داشته باشید.

برای مشاوره تلفنی کودک، تربیت کودک، اختلالات کودک، روانشناسی کودک و … می توانید از خدمات مرکز مشاوره کودک آویژه بهره مند شوید.

برای مشاوره تلفنی ازدواج، مشاوره ازدواج دانشجویی، مشاوره ازدواج فامیلی، مشاوره ازدواج اسلامی ایرانی، مشاوره ازدواج موفق، مشاوره در زمینه خواستگاری، مشاوره ، معیار های ازدواج و … با مرکز مشاوره ازدواج آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی خانواده، مشاوره نوجوان، مشاوره جوانان، مشاوره ازدواج، مشاوره زناشویی و زندگی مشترک، مشاوره زنان و خانواده، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره مرگ عزیزان و … با مشاوران خانواده مرکز مشاوره در تماس باشید.

برای مشاوره تلفنی روانشناسی، مشاوره اختلالات شخصیت، مشاوره اختلالات یادگیری، مشاوره افسردگی، مشاوره اعتیاد، مشاوره ترس و فوبیا، مشاوره اختلالات خواب و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه عشق، عشق به همسر، عشق حقیقی و واقعی، عشق مجازی و دروغی، ابراز عشق، عشق به خانواده، عشق به و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.

برای مشاوره در زمینه مهارت های زندگی، اعتماد به نفس و … با مرکز مشاوره آویژه در تماس باشید.


تهران – تهران – میرداماد

021-62999066 (سراسری) – مشاوره تلفنی

تماس فقط برای تعیین وقت مشاوره حضوری

مشاهده

برای طرح سوالات خود ما را در اینستاگرام دنبال کنید

شروع گفتگو

مشاوره برای هموطنان خارج از کشور

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

آیا می‌دانید در هفته ۳۶ بارداری باید برای ذخیره خون بندناف نوزادتان ثبت‌نام کنید؟!

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید
چگونه از عشق خود پول بگیریم

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

با شوهر خسیس و شوهری که به خرج و مخارج هیچ اهمیتی نمی دهد چگونه باید برخورد کرد؟ آیا شوهر شما هم خسیس است و خرج و مخارج برایش اهمیت ندارد؟ باید بدانید که خسیس بودن یک مشکل روانی است و شوهر شما باید درمان شود!

اگر بين شما و همسرتان رابطه عاطفي و محبت قلبي برقرار است و در ديگر امور زندگي با هم تفاهم داريد و فقط خساست او شما را آزار مي دهد بايد توجه داشته باشيد که خساست يک مشکل روان شناختي است و ريشه در ناامني دروني افراد دارد.

 

زن جوان وقتی دید که شوهرش فقط 5 هزار تومان به او خرجی می دهد به دادگاه رفت و درخواست طلاق کرد، دیگر خسته شده ام همسرم مهربان است اما خرجی نمی دهد ، من شاغل هستم و تمام مخارجم را خودم می دهم هر وقت از همسرم پول می خواهم می گوید :”مگر خودت کار نمی کنی!” و… این ها شاید زبان دل خیلی از زنانی باشد که نالان از خساست های شوهرشان هستند…چگونه از عشق خود پول بگیریم

 

آنها آرزو دارند که بدون آنکه درخواست های مادیشان را به زبان آورند همسرشان خود مختار وظیفه ی نفقه دادن را برعهده بگیرد اما این آرزو به دلشان مانده است اما قبل از اینکه زود درباره خساست همسرتان قضاوت کنید کمی هم روی خودتان تمرکز کنید شاید واقعا همسرتان خسیس نیست و این شما هستید که متوقعید اگر مطئن شدید که توقعات شما بی جا و غیر منطقی نیست پس حق با شماست لذا برای رفتار با شوهرانی که بار اقتصادي خانواده بر دوش آن هاست ولي اصلاً خرج کردن به مذاق شان خوش نمي آيد، توصيه مي شود اين مطلب را بخوانيد.

 

حالت اول: اگر بين شما و همسرتان رابطه عاطفي و محبت قلبي برقرار است و در ديگر امور زندگي با هم تفاهم داريد و فقط خساست او شما را آزار مي دهد بايد توجه داشته باشيد که خساست يک مشکل روان شناختي است و ريشه در ناامني دروني افراد دارد. هر فردي در زندگي به هويتي براي خود نياز دارد. براي بعضي از افراد پول و دارايي تکيه گاه هويتي به حساب مي آيد. طبیعت افراد خسیس را باور کنیم و بپذیریم که به بیماری امساک و خساست بیمارگونه دچار هستند. این باور باعث می‌شود تا رفتارهای او برایمان قابل تحمل باشد.

 

چنانچه آن را از دست بدهند، دچار احساس ناامني و اضطراب خواهند شد. به همين دليل خرج کردن پول براي آن ها به معناي از دست دادن هويت و ابتلا به نيستي است. اين اشخاص با جمع کردن و حفظ افراطي و بيمار گونه پول در اصل سعي دارند امنيت و آرامش رواني خود را حفظ کنند.

 

براي اين عده پول و دارايي ملاک شأن و منزلت است. به خصوص در جامعه اي که ثروت يکي از مهم ترين ملاک هاي ارزش گذاري اجتماعي افراد محسوب شود. اين سخن به اين معناست که پول بيشتر براي فرد مساوي با منزلت و احترام بيشتر است؛ بنابراين کسي که دچار اين مشکل روان شناختي است پول خرج کردن برايش به معناي از دست رفتن احترام و ارزشمندي است. نکته مهمي که در اين جا بايد به آن توجه کرد اين است که همسرتان به احتمال زياد نسبت به شما بي توجه نيست بلکه از يک ضعف شخصيتي رنج مي برد و اشتباه است که انتظار داشته باشيد به اين راحتي امنيت، هويت و احترام خواهي خود را کنار بگذارد و ملاک ارزشمندي خود يعني پولش را دائم خرج کند. در اين باره هر قدر تلاش کنيد به نتيجه دلخواه نخواهيد رسيد و تنها عايدي شما دعوا، ناکامي، فاصله و خستگي خواهد بود.

 

حالت دوم: اگر ارتباط شما و همسرتان در ديگر زمينه هاي زندگي نيز نامناسب و تيره است، اين مي تواند نشانه اي از وجود مشکلات وسيع تر در رابطه شما با همسرتان باشد. در چنين مواردي همه اعضاي خانواده به بررسي همه جانبه و تغيير در روابط خود نياز دارند تا با تعيين مجدد جايگاه و مسئوليت هاي هر فرد مرزهاي جديدي در خانواده شکل گيرد. چرا که اگر يکي از زوجين رشد عاطفي لازم را کسب نکرده و به بلوغ و پختگي لازم دست نيافته باشد، در زندگي مشترک موفق نخواهد بود.

 

اگر همسرتان از قبول مسئوليت هاي خود در زندگي مشترک طفره مي رود و خشم حاصل از اختلافات در ديگر موارد زندگي تان را به اين صورت بروز مي دهد بهتر است به ريشه يابي مشکل او بپردازيد. اگر صاحب فرزند هستيد مي توانيد به همراه آن ها با طلب کردن خواسته ها البته با محبت و تشويق، او را وادار کنيد جايگاه و مسئوليت خود را در خانواده پيدا کند و با ايجاد فضاي مناسب براي گفت وگو همراه با ابراز صحيح عواطف به يکديگر کمک کنيد و اجازه ندهيد که هيجانات سرکوب شده، زندگي تان را تخريب کند.

 

– از نظر یک فرد خسیس‌، هر خریدی غیر ضروری است.

حتی ممکن است اگر قرار باشد هدیه‌ای برای سالگرد ازدواج و یا تولد شما برایتان تهیه کند‌، ترجیح بدهد آن را به صورت نقدی پرداخت کند البته از شما هم بخواهد تا بجای خرج کردن‌، آن پول را پس‌انداز کنید زیرا یک فرد خسیس خرید هر چیز را غیرضروری می‌داند پس توقع نداشته باشید که دسته‌گل برایتان بخرد بلکه درک کنید.این خرج نکردن‌ها به معنی دوست نداشتن شما نبوده بلکه یک عادت رفتاری است.

 

 

– وقتی قصد دارید چیزی را بخرید‌، حتماً با او مشورت کنید.

اگر به صورت انتحاری خرید کنید و بعد به او خبر بدهید‌، احتمالاً با رفتار بسیار نامناسب او روبه رو خواهید شد. فکر نکنید با تکرار این کار، عادت می‌کند .سعی کنید در مواقع آرامش، نیازتان را به داشتن و خرید آن وسیله با جملات منطقی بیان کنید. باید او راتوجیه کنید که واقعاً نیازمند داشتن آن وسیله هستید.

 

توقع نداشته باشید اگر به دنبال تغییر مبلمان منزل هستید تنها به این علت که رنگ آن تکراری شده و یا خواهرتان مبلمانش را عوض کرده‌، همسر شما بپذیرد.

 

اگر شما فکر می‌کنید که همسرتان خسیس است در واقع نوعی بیماری روحی را به او نسبت می‌دهید که عوارض خاص خود را دارد و زندگی عادی را تاحدی مختل می‌کند.

 

اینکه شما بگویید فلان مبل را بخریم و همسرتان بگوید: گران است‌، دلیل بر خساست او نیست بلکه انسان خسیس امکانات و رفاه را بر خود و خانواده‌اش حرام کرده و هر چه به دست می‌آورد برای روز مبادا می‌گذارد. در حقیقت چنین انسان هایی زندگی نمی‌کنند بلکه فقط پول جمع می‌کنند.

 

گاهی برخی برای مخارج‌شان اولویت‌بندی می‌کنند، مثلاً ترجیح می‌دهند درآمدشان را در سفر خرج کنند تا خرید لباس! اگر اولویت شما و همسرتان فرق کند‌، ممکن است گمان کنید او خسیس است زیرا وقتی می‌خواهید پولی را هزینه کنید او مخالفت می‌کند اما دلیل مخالفتش خرج کردن پول به نوعی دیگر است. اگر چنین باشد شما باید به دنبال رسیدن به تفاهم بر سر نوع خرج کردن باشید.

 

در بسیاری از مواقع که همسران از خساست طرف مقابل شکایت دارند‌، در حقیقت تفاوت آن‌ها در اولویت‌بندی مخارج باعث شده است تا چنین فکری داشته باشند.

 

این مشکل‌، خساست همسر‌، بیشتر توسط خانم‌ها بیان می‌شود ودر خانم‌های خانه‌دار که محل تأمین کلیه نیازهای‌شان‌، همسرشان است‌، خیلی شدید‌تر به چشم می‌آید.

 

اما اگر شما هم از آن دسته افرادی هستیدکه همسرتان واقعاً خسیس است و این ویژگی به صورت یک مشکل آزار دهنده‌، آرامش زندگی‌تان را به هدر داده است‌، برایتان چند پیشنهاد داریم:

 

– طبیعت افراد خسیس را باور کنیم و بپذیریم که به بیماری امساک و خساست بیمارگونه دچار هستند. این باور باعث می‌شود تا رفتارهای او برایمان قابل تحمل باشد.چگونه از عشق خود پول بگیریم

 

برای خرید‌های شخصی تنها برویم ولی قبل از بیرون‌رفتن از منزل، حتما به همسرمان اطلاع بدهیم تا احساس کنارگذاشته‌شدن به او دست ندهد. توافق کنیم که این تصمیم برای سلامت روحی- روانی هر دوی ما لازم است.

 

– مقابله به مثل نکنیم؛ این مقابله هیچ اثری جز تکرار رفتارهای نامطلوب او ندارد. حتی این رفتارها می‌تواند با شدت بیشتری تکرار شود.

 

– پیش از خرید هر وسیله‌ای برای منزل با همسرمان مشورت کنیم. با وجود اختلاف‌نظر، مشورت‌کردن ضروری است تا پس از خرید با لجبازی او روبه‌رو نشویم. به این ترتیب، مانع از جنجال شده و زمینه‌سازی کرده‌ایم.

 

– برای خرید‌های شخصی تنها برویم ولی قبل از بیرون‌رفتن از منزل، حتما به همسرمان اطلاع بدهیم تا احساس کنارگذاشته‌شدن به او دست ندهد. توافق کنیم که این تصمیم برای سلامت روحی- روانی هر دوی ما لازم است.

 

– بعضی افراد مبتلا به خساست، تلاش می‌کنند تا این صفت نامناسب را اصلاح کنند. در این صورت با درک مشکلشان و تلاشی که برای ترک این صفت می‌کنند، به آنها کمک کنیم.

 

– فراموش نکنیم نباید این افراد را مسخره کنیم یا دائم از آنها ایراد بگیریم. کنارشان باشیم تا با کمک هم به تدریج بر مشکل غلبه کنیم.

 

– زمانی که از رفتار همسرمان غمگین و عصبی می‌شویم، ناراحتی‌مان را ابراز کنیم؛ البته نه با دعوا و جنجال بلکه به او توضیح بدهیم که از رفتارهای او ناراحت می‌شویم و خجالت می‌‌کشیم. این توضیح و ابراز ناراحتی ما به شکل منطقی، تلنگری برای تجدیدنظر در رفتارهای نامناسب اوست.

 

– اگر فرزندمان از رفتار همسرمان رنجید، مقابله به مثل را به او یاد ندهیم. فقط به فرزندمان توضیح بدهیم که این عقیده پدر یا مادر توست و باید به عقیده آنها احترام بگذاری. فقط دفعه بعد طوری رفتار کن که با سرزنش او روبه‌رو نشوی.

 

– افراد خسیس با وجودی که ممکن است سلیقه خوبی داشته باشند اما برای خرید هر چیزی، ابتدا به مبلغ آن توجه می‌کنند؛ بنابراین به جای دلخورشدن یا مسخره‌کردن همسرمان از او تشکر کنیم. همین که او هزینه‌ای را بابت خرید چیزی پرداخت کرده، کافی است. تشکر ما نوعی تشویق برای تکرار این رفتارهای مثبت و از بین رفتن برخی مشکلات رفتاری همسرمان است.

 

– برای تقسیم دخل و خرج منزل، همفکری کنیم تا به تدریج تغییراتی در شرایط ایجاد شود.

 

– با دوستان و آشنایان قطع رابطه نکنیم؛ این راه چاره نیست. با حفظ تعادل در رفت و آمدها این مشکل به تدریج برطرف خواهد شد.

 

– از روانپزشک، روان‌شناس یا مشاور کمک بگیریم.

همچنین بخوانید :

سلام

من دختر زیر 30 سال هستم که 3 ساله ازدواج کردم زندگی معمولی به همراه آرامش با شوهرم دارم…. پدر من مهندس و مادرم خانه دار هستن و از نظر وضع مال متوسط رو به بالا هستیم .

در خونه پدرم اصلا دغدغه مالی نداشتم اما از وقتی ازدواج کردم از اونجایی که شاغل هم نیستم باید از لحاظ مالی از شوهرم پول بگیرم که خب تو اکثر خونه ها همین طور هست نمونش خونه مامانم اینا .

ماه تا ماه پدرم یک رقم معینی را برای خرجی خونه و رقمی هم برای خود مادرم میدادن. به من و خواهرم هم هر ماه پول تو جیبی می دادن. اما مساله اینه با وجودی که 1.5 ساله ازدواج کردم هنوز نتونستم رقمی رو مشخص کنم تا شوهرم در ماه بهم بده…

وضع مالی خوبی داره شوهرم اصلا اصلا هم خسیس نیست اما من حس بدی بهم دست میده که بخوام در مورد پول صحبت کنم. خلاصه با وجود زندگی خوب و درآمد خوب همسرم من گاهی 10 تومن هم ندارم … البته تقصیر خودم هم هست. خیلی بی عرضه هستم. چگونه از عشق خود پول بگیریم

خرید کردن هم برای خونه با شوهرم میرم و مشکلی درباره خرید خونه نیست. وقتی ازم میپرسه چند بریزم به حسابت باور کنید هزار بار میمیرم و زنده میشم آخر سر هم پایین ترین رقم ممکن رو میگم. البته هنوز از پدرم ماهانه پول میگیرم.

ولی خب دوست دارم راحت به شوهرم بگم چقدر نیاز دارم تا بهم همون مقدار پول بده.خدایی بابام خیلی راحت پول میداد نمیگم خیلی پولدار بود، اصلا، فقط اگر قرار بود پول بده حتما حتما سر موعد به مامانم و ما پول میداد.

موندم بعضی دخترها چه جوری دوست پسرشون رو تیغ میزنن بعد من بدبخت تو خرج گرفتن از شوهرم مردم. خواهشا بقیه خانمها چجوری پول میگیرن؟ آیا مثل من احساس بدی بهتون دست میده؟ بهترین روش چی هست؟ از کمکتون ممنونم.

اوایل عقد زن چطوری باید از شوهرش پول بگیره؟

از این که از شوهرم پول بخوام حس خوبی ندارم

در دوران نامزدی و بعد از ازدواج از لحاظ مالی، چطوری باید با خانوم رفتار کرد؟

در دوران عقدم ، روم نمیشه نیازهام رو به شوهرم بگم

توی عقد خرج خانم باید چطور باشه؟

هر چی میگم در مسائل مالی من و تو نداریم قبول نمیکنه

آقای نجفی

 

متاسفم که وقتی کسی می خواد به دخترا آگاهی بده شما
نوشته هاشو خط میزنید ولی مثلا توی اون پست که فردی به نام آقای حمید نوشته بود اوف
دختره رو برده خونه خالی چه کیفی میده اون نظر رو تایید کرده بودین. من
حرفایی نزدم که کسی رو برنجونم یا زندگیمو به رخ بکشم . من گفتم دختر باید استقلال
مالی از خودش داشته باشه . این حرفای من در جهت تخریب هیچکس نبود . این حرفای من
در جهت آگاه کردن همجنسای خودم بود. هر جا که هر آدمی حرف حق به زبون بیاره چون
حرف حق تلخه همه علیه ش بپا میشن. از نشونه های حرف درست و منطقی تلخ بودنشه. این
نارضایتی زنها از نداشتن استقلال مالیشون چیزیه که خیلی از زنها مخصوصا توی سن
بالاتر وقتی که خیلی خیلی سال از ازدواجشون گذشته باشه به زبون میارن. من اینها رو
از پیش خودم نگفتم تجربه بزرگترها بود که در زندگی بهش عمل کردم و نتایج خوبی
گرفتم. من فکر نمیکنم حرفهای من ایرادی داشت که شما حذفش کردید.

نوشتم نباید آدم چشش دنبال شوهر باشه شاید خدایی
نکرده بمیره نمیره زن بگیره نگیره منت بذاره نذاره و دروغ هم نگفتم. اگر حرفای من رو حاشیه و توهین آمیز حساب کردید پس آیا تو اون پستی که یه دختری نوشته بود وای من همیشه با دختر عمه م دونفری فلان میکنیم و همجنس بازی رو ترویج کرده بود آیا اون زشت نبود آیا اون حاشیه نبود آیا اون به جهل و نادانی مردم کمک کردن نبود؟ که تازه بنده خودم اونجا نوشتم آقای نجفی تورو خدا نظر فلانی رو حذف کن زشته. حالا چارتا حرف عاقلانه باید حذف بشه؟

خانم سوال کننده هم اگر خیلی زرنگ و زبون دراز تشریف داره ای کاش بتونه از شوهرش خرجی بگیره نه اینکه بیاد به من ناشناس اینطور تهمت دروغ و توهین آمیز بودن حرفام رو بزنه. آیا دروغ گفتم که دخترهای ما بیشترشون نادان هستن؟ آیا همین خانم سؤال کننده نادان نیست؟ این چه سوالیه زن حسابی؟ یا خودت استقلال مالی داشته باش یا اگه نداری زبون داشته باش چه میدونم با چرب زبونی با لوس بازی با هزارتا راه دیگه از شوهرت پول خرجی تو بگیر. به حق چیزای نشنیده واللا. میدونم که این نظر رو هم تایید نمی فرمایید (یا ستاره دارش میکنید)حداقل واسه آدرس اون دوتا پستی که دادم و اون دو تا نظر زشتی که تاییدشون کرده بودید توی اون دو تا پست. فقط برای خودتون نوشتم که حداقل بدونید چه نظرهایی رو تایید میکنید که ما بیشتر وقتها به روی خودمونم نمیاریم

اما من فقط از یه چیز ناراحت شدم از حذف کردن نظرم
ناراحت نشدم از خودم ناراحت شدم  که توی وبلاگی که هدفش سرگرمی درست کردن
واسه مردمه نظر گذاشتم

                                          
به راه خودتون ادامه بدید. موفق باشید

 

دوستان سلام

چند نکته ضروری به نظر می رسید که بهتر دونستم خدمتتون بنویسم:

روز اول که ما اومدیم توی این وبلاگ دو ماه پیش بود درست تو روزای شروع زندگیم. من تا این موقع به جز یکی دوبار هیچ وقت نظر نذاشتم. چون توی زندگیم اونقدر زمان کم میارم که نمی رسم به بحث کردن با آدمایی که نه من از نزدیک اونا رو میشناسم نه اونا منو. گاهی خودم این نظرارو میخونم ولی خواننده خاموشم هیچوقت نظر نمیذارم. اما دو سه روز پیش با دیدن این پست به ذهنم رسید یه سری چیزایی رو که دلم میخواست به عنوان پیشنهادبرای همجنسها و همسالان خودم بنویسم توی نظرم بگم. من هیچوقت توی اون نظر(اولین نظرم توی این پست که مدیر محترم وبلاگ حذفش کرد) طرف صحبتم نه شخص خاصی بود و نه شخص سؤال کننده. خیلی تعجب کردم که همه مخصوصا سرکار خانم سؤال کننده با اون لحن پاسخی برای من نوشت و قشقرق بپا کرد که ای بابا تا چشم کار میکنه فلان و بهمان و خلاصه یه الم شنگه یی اینجا به پا شد. شاید من خودم اگر مدیر این وبلاگ بودم اون موقع به جای حذف کردن نظری که از ابتدا تاییدشم کرده بودم یه کلام مینوشتم :”بابا خانما شاید توی منظور طرف دچار بدفهمی و سوء تفاهم شدید. بابا چارتا حرف که طرف داره میگه تجربه خودمه انقدر الم شنگه نداره که. آقا جان فحش داده که نداده؟ بیراه گفته که نگفته؟ بی ادبی کرده که نکرده؟

من خودم معلمم شاغل رسمی اموزش و پرورش. تقریبا پنج سالیه که استخدام شدم و همیشه توی کلاسهام ازین مشکلا بالاخره گاهی پیش میاد ولی اون چیزی که مهمه مدیریته که خوشبختانه تا حالا خوب مدیریت کردم و غائله رو خوابوندم. معلمی هم کمی از وبلاگ داری نداره. هر دوش مدیریت میخواد. من از جناب نجفی واقعا تعجب کردم. اون همه پست اون همه حرف و نا حرف که تایید شده و نشده حالا چارتا حرف حساب ما کجاش بد بود یا ناحق بود یا چالش برانگیز که این همه دردسر درست شد. واللا الان وقت نداشتم ولی مجبور شدم برای آخرین بار توی این پست نظرمو بنویسم چون بدجور علیه من موضع گرفتید.

 

درباره این صحبتتون هم که می فرمایید مرد دلش میخواد زن وابسته ش باشه باید عرض کنم خدمتتون واللا من تا جایی که اطلاع دارم کم پیش میاد اینطور دیگه توی این دوره زمونه. نمونه ش نظر آقای رضا. نمونه ش  خیلی ها که هم خودم دیدم هم بارها و بارها شنیدم. زن خوبه که استقلال مالی داشته باشه. من منظورم این بود که شاید اصلا دلت بخواد روزی سه تا کفش بخری شاید دلت بخواد به خونواده خودت کمک کنی به دوستت پولی قرض بدی واسه خودت چارتا لباس اضافه بخری. من مطمئنم هیچ مردی از خرج بیش از حد خوشش نمیاد. هر انسانی حتی پدر آدم تا یه جایی خرج آدم میکنه. دیگه بیشتر ازون اگه کسی عشقش خرید چیزایی باشه که پیش شوهر و پدر اضافی به حساب بیاد ولی از دید خودش نه مطمئنا تو آرزوی اون چیزا می مونه. من خواستم بگم خونواده هایی که دختر رو از یه سنی به بعد اضافی و سربار می دونن خیلی در اشتباهن  . چون میون شاگردای خودمم نمونه ش فراوونه و من همیشه با اولیای اینا که صحبت میکنم میگم که بگذارید این بچه درس بخونه بگذارید آینده ش برنامه ریزی داشته باشه پایه ریزی بشه بعد ازدواج هم سر جای خودش. فقط اگر می فرمایید حاشیه گفتم قبول ولی فلسفه حرفام ناصحیح نبوده که انقدر نیاز به قشقرق بپا کردن داشته باشه و روی صحبتم تاکید میکنم که نه سؤال کننده بود و نه هیچ شخص دیگه ای. ای کاش می شد نظر رو برگردونن تا ببینید که من هیچ اسمی از هیچ شخصی نبردم و فقط مجردها رو منظورم بود که در تعیین سرنوشت خودشون عجله نکنن نه متاهل ها.چگونه از عشق خود پول بگیریم

درباره خانم سؤال کننده هم باید بگم من خودم با اینکه نیاز شخصی ندارم به شوهرم ولی هروقت هم که بخوام خیلی راحت از همون پارسال که عقد بودم تا حالا که دو ماه زیر یه سقفیم درست به روش اشکان2 از شوهرم پول می گیرم خیلی راحت. ریلکس. بهترین نظر رو اقای اشکان 2 نوشت . این روش رو به شرطی که واقعا طرف تو ذات خودش اینطور باشه خیلی راحت میشه در مقابل شوهر اجرا کرد. زن هنرش اینه که باید قلق شوهر دستش باشه. حالا اگه نیاز نداشتی و دستت توی جیب خودت بود که فبها المراد . نبود حداقل قلق داشته باشی. چون راه و رسم شوهرداری اینه. زن اگه به شوهر سخت نگیره اگه ازش پول نخواد. اگه واسش ناز نکنه. اگه نگه چارتا به شوخی که وظیفته و فلان و فلان و فلان چیزو میخوام شوهر واسش عادی میشه دیگه.

 

درباره اون خانمی هم که فرمودن من مؤدب تر صحبت کنم باید بگم که واقعا تعجبه که از حرفای بنده برداشت بی ادبی شده از جانب ایشون!!!!!!!!!!!!1 کدوم بی ادبی؟ وقتی که این الم شنگه رو بپا کردین و ندیده و نشناخته با اون لحن از من صحبت شده من چی باید بگم دیگه؟ من که مخاطبم همه دخترای همسنم بودن ولی شماها مخاطبتون فقط یه نفر بوده . لیدااااااااااااااا

اون خانمی هم که فرمودن اونوقت می رسی به کار خونه و زندگیت؟ بله چرا نمی رسم مگه همش آدم چندسال کار میکنه تا بازنشستگی. من الان پنج سالشو گذروندم. بیست سال دیگه کار میکنم تا اون موقع میشه 47 سالم. تو این بیست سال اگه خدا عمر بده یه شیفت می رم مدرسه به بچه هام می رسم درسشون می دم باهاشون سرزنده م نشاط بهم میدن. برمی گردم خونه به شوهرمم می رسم آخر هفته مهمونی می دم به قوم و خویش می رسم. دم عیدها هم خونه تکونی میکنم. بالاخره مامان میشم. نی ینی مو بزرگ میکنم میفرستمش مدرسه. بزرگ میشه میره سرکار زن میگیره شوهر میکنه. اصلا رسم زندگی همینه. کی گفته زن باید بشینه گوشه خونه که فقط به شوهر و بچه برسه. من زنایی میشناسم که در حین کار بیرون موفقترین زنها هم هستن توی زندگی شخصی شون. مگه خیلی سخته که هم تو جامعه وظیفه تو ایفا کنی هم توی خونه؟؟؟؟؟؟؟؟ نه واللا واسه من که سخت نیست. شماها فرمودین من با صحبتام به خیلی از زنای ایرانی توهین کردم منم میگم اگه اینطوره پس شما هم به خیلی از خانمای شاغل توهین کردین. مگر نمیشه که آدم هم مادر خوبی باشه هم معلم خوبی؟ من که بعید میدونم مشکلی باشه. و عارضم به حضورتون که روی صحبتم با یه سری آدماییه مث دوست خودم که درسشو توی ترم 3 رها کرد که شوهر کرده. خوب این اشتباهه . حداقل از نظر من درست نیست. من که چیزی رو به شما تحمیل نکردم فقط نوشتم خواه پند گیرید و خواه ملال.

 از این به بعد هم ترجیح می دم مثل سابق فقط خواننده خاموش این وبلاگ باشم اونم برای اینکه از اینکه توی این جامعه چی میگذره خبری داشته باشم. واقعا هر کی نظر نده سنگین تره و بهتر. آدم اگه نصیحتی داره به دوستان خودش بکنه بهتر تا به یه سری شخص ناشناس که در عوض توهین بارش کنن. بهتره وقت نداشته و کممو صرف زندگی خودم کنم. باز هم اگر حرف ما رو به دیده ناحق میبینید و به گوش ناحق می شنوید عذرخواهم.

از این به بعد توی این پست اگر با لیداااااااااااااااا حرفی بزنید صحبتی بکنید فحشی بدید برداشت اشتباهی بکنید هیچ جوابی نمی شنوید . وای خدا چه دردسری واسه خودم درست کردم. این همه وقت خودمو گرفتم و این همه نوشتم. به هر حال هر کسی آزاده که راه خودشو بره و زندگی خودشو مطابق میل خودش مدیریت کنه. یه نظر گذاشتن این همه قشقرق بپا کردن نداره واللا. یاد بگیریم هر کس نظری داد (که البته توش حرف زشت و فحش هم نبود) بخونیم یا می پذیریم یا نمی پذیریم. بهرحال ما رو به خیر شما رو هم به سلامت

                                                                 

سلام شوهر منم اینجوریه من یه دختر دارم تا الان همش بابام بهم پول میده برا خودم خرید کنم یا حتی یک کیک بخرم پول داره کاری هس میبینم پول دستشه میگم یه نگاهی هم به ما بنداز میگه باشه چند روز دیگه میدمت ولی انگار نه انگار بخدا خسته شدم اخه کی میتونه اینجوری زندگی کنه یه راهنمایی بکنین لطفا من چیکار کنم 

فهرست مطالب

یکی از سوالاتی که خیلی زیاد در دایرکت می‌پرسن این هست که چی کار کنم پسری که باهاش در ارتباطم، برای من خرج کنه؟ یا چطوری به کسی که باهاش در ارتباطم بگم که برام کادو بخره، یا هزینه رستوران رو حساب کنه و … . اول می‌خوایم ببینیم چرا بعضی از دخترها می‌خوان که کسی ازشون حمایت مالی کنه!

اول از هر چیزی، بهتره که صادقانه به این سوال جواب بدید که چرا پسر باید برای شما خرج کنه؟ سعی کنید به این سوال خوب فکر کنید. در اینجا بعضی از جواب‌های متداولی که دخترها در اینطور مواقع می‌دن، آورده شده. اما، مهمه که شما هم فکر کنید و دلیل خودتون را پیدا کنید.

ممکنه عده‌ای جواب بدن که وظیفه پسر تو رابطه خرج کردن برای کسیه که دوستش داره. اگه جز دسته‌ای هستید که چنین اعتقادی به رابطه دارن، باید بدونید که همیشه، شما هم در مقابل وظیفه یه نفر، یه تعهداتی دارید. پس بهتره، از خودتون بپرسید، وظایف من توی رابطه چیه؟

یه چیز دیگه‌ای که بین دخترها معمولا وجود داره این هست که به همدیگه توصیه می‌کنن: «بذار خرج کنه، چون اگه خرج نکنه، براش بی‌اهمیت می‌شی» و یا «هر چی بیشتر خرج کنه، بیشتر قدرتو می‌دونه». به طور کلی، این دسته از دختران، اعتبار و ارزشمندیشون رو وابسته به میزان خرجی که دیگران براشون می‌کنن، می‌دونن.چگونه از عشق خود پول بگیریم

بعضی از دختران هم عشق رو با مساله مالی یکی می‌دونن و می‌گن، اینطوری فرد مقابل به من محبتش رو نشون می‌ده. اگه برام خرج نکنه، یعنی دوستم نداره. علاوه بر این‌ها، دلایل دیگه‌ای هم وجود داره، مثل استاندارهای اجتماعی و … .

در قدیم، وظایف بین افراد تقسیم می‌شد، آقایون مسئولیت مالی خانواده رو به عهده می‌گرفتند و خانم‌ها، مسئولیت خونه و فرزندان رو. اما، در دنیای مدرن امروز، به خصوص در مورد آشنایی‌های قبل از ازدواج این تقسیم وظایف وجود نداره و فقط یه جمله باقی مونده‌، مرد باید خرج کنه!!!

پس، حالا اگه تفکرتون هنوز روی این مساله هست، باید بدونید که اگه کسی برای شما خرج می‌کنه، در مقابلش تعهداتی دارید که باید انجام بدید؛ به عبارت دیگه، شما نمی‌تونید مثل قدیمی‌ها، مسئولیت مالی رو به عهده مرد بزارید و از اون طرف مثل خانم‌های مدرن رفتار کنید.

شاید علت این حرف که بزار خرج کنه تا عزیزتر بشی این باشه که پسرها دوست دارن فرد قدرت‌مندی تو رابطه باشن و اینکه خرج کنه، این احساس بهش داده می‌شه؛ اما اولا بهتره بدونید که شما جاهای دیگه‌ای هم می‌تونید این احساس رو بدید، همیشه که نباید مساله مالی باشه!؛ مثلا احترام گذاشتن به نظرش.

نوع دیگه تفکر هم، روی مساله دوست داشتن بود. بعضی دخترها احساس می‌کنن، حمایت مالی نوعی زبان عشقه، اما مساله این هست که همه چیز تعادلش خوبه. درسته که آدم‌ها، کسی که دوست دارن رو حمایت می‌کنن، اما لزوما همیشه که حمایت مالی نیست، انواع دیگه حمایت هم وجود داره؛ مثل حمایت عاطفی.

با توجه به اون چیزی که گفته شد، شما یا باید بپذیرید که اگه کسی براتون خرج می‌کنه، اجازه داره در مورد خرج کردنش نظر بده و به‌علاوه از شما درخواست‌هایی هم داشته باشه؛ یا اگه قبول ندارید، بهتره سعی کنید خودتون مستقل بشید و خیلی دوستانه اجازه بدید که هر دو با هم مساله مالی رو در رابطه مدیریت کنید.

عشقت رو جذب کن

میخوای یاد بگیری چطور روز به روز بیشتر قلب عشقتو بدست بیاری؟ چطور یه رابطه موفق منجر به ازدواج داشته باشی؟ چطور یه زندگی مشترک موفق داشته باشی؟ پس فرصت را از دست نده! تو هم به جمع دنبال کنندگان پیج رادیو عشق در اینستاگرام اضافه شو…

عضویت در خبرنامه رادیو عشق

21 بازدید

46 بازدید

30 بازدید

36 بازدید

39 بازدید

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وب‌ سایت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

مشترک نمی شومدریافت همه دیدگاه های این نوشتهفقط دریافت پاسخ دیدگاه های خودم

سلام من یه دختر ۱۸ ساله هستم که ۱۰ ماه با یه پسر ۱۹ ساله در رابطه ام اوایل خیلی بهم میگفت بریم بیرون بعدش شد ماهی ۱ یا ۲ بار چون میگه که نمیتونه و شرایطش نیست ولی دوست داره هم و ببینیم شرایط مالیشم میدونم و خیلی وقتا میدونم که نداره و سختشه خرج کردن و همیشه میگه تو وقتی به خاطرم تا اینجا میای چقدر زیاد هزینت میشه ولی من دوست دارم بهش بگم که ماهی یه بار ببرتم کافه یا رستوران یا اون یه بار بلند شه به خاطرم بیاد تا جایی که من میگم رابطمونم تا حد رابطه ی جنسی بوده ولی خب اون من و میخواد باید ماهی ۱ بار یا دوبار ببرتم و کافه و رستوران و اینکه درست من بهش بگم تو بیا سمت من حتی بدونم وقتایی که پول نداره؟

سلام دوست گرامی سن هردوی شما پایین است و به همین دلیل احتمالاً ایشان فعلاً مستقل نیستند تا بتوانند در این رابطه به راحتی خرج کنند. در چنین شرایطی بهتر است تا شما ابتدا هدف از این رابطه را دقیقا مشخص کنید. اگر قصد شما ازدواج است، ازدواج نیاز به یکسری مقدمات دارد که نیاز است دوطرف آن را فراهم کنند. مانند مقدمات مالی.

سلام من ۴ماهه با اقایی تو رابطه ام ایشون از همون اول نیازش و توقعش رو گفت و من هم نیازش رو براورده کردم منم توقعم رو گفتم،گفتند از این نظر هم کم کم اوکی میشیم و اروم اروم درست میشه و بنظرم میتونه کادو و هدیه بخره وخرج کنه ولی نمیدونم چجوری این رو بیان کنم و بگم

سلام دوست گرامی به سن خودتان و طرف مقابل اشاره نکردید. مساله شما کمی گنگ و نامفهوم است. توقعاتی که داشته است را برآورده کردید(مشخص نیست چه توقعی) و در مقابل توقع شما نیز مشخص نیست. درباره خرج کردن و حمایت مالی در ارتباط سوال دارید، باید این نکته را بخاطر داشته باشید که بوجود آمدن صمیمیت مالی در ارتباط زمان‌بر است. نیاز است شما دقیقا مشخص کنید در چه زمینه‌ای نیاز به خرج کردن می‌بینید؟ اگر صرفا هدیه خریدن است، میزان پولی که خرج این هدیه می‌شود، باید چقدر باشد تا توقع شما برطرف شود؟ ابتدا این مسائل را برای خودتان روشن کنید و پس از مدتی از این نیاز با طرف مقابل بیشتر صحبت کنید.

من ادم پر توقعی نیستم 6 ساله باهاشم کل چیزای که برام خریده 3 تا شاخه گل. با یه عرووسک خییلییی کوچیک که 4 سال پبش خرید… همین من خیلی براااش کادو خریدم تقریبا هر مناستی که بوده کادو خریدم وضعیت مالیمون واقعا متفاوته ولی من الان همین الان دلم میخواد برام یه انگشتر نقره که 355 تومن هست بخره عکسشو براش فرستادم گفتم وااای خیلی خوشکله ولی اصلا اهمیت نداد دلم میخوااااد خب اه. باید خرج کنه دیگه بعد 6 سااال نباید خرج کنه؟ خسیس نیس میدووونم نداره ولی من اینو میخوام. خب از مامانش قرض بگیره :((

سلام دوست گرامی آیا درخواست خود را از ایشان به صورت روشن بیان کرده اید که دوست دارید برای شما خرج کند؟ دلیل اینکه دائما برای او هدیه میگیرید چیست؟ بهتر است کمی واقع بین باشید، انسان ها در روابط غول چراغ جادو نیستند که هر چیزی بخواهیم برایمان فراهم کنند. بهتر است برای بررسی جزئیات رابطه و نحوه بیان خواسته هایتان از مشاوره رادیو عشق، نوبت بگیرید.

سلام وقتتون بخیر من یه سوال داشتم و از شما راهنمایی میخواستم🙏🏻 در رابطه با دنگ‌‌دادن‌ دختر ها وقتی با دوست پسرشون میرن بیرون میخواستم‌بدونم‌ این وظیفه پسر که حساب کنه یا بطور برابر باید هزینه کنن

دوست عزیز سلام معمولا این دیدگاه هم بین خانم‌ها و هم بین آقایون وجود داره که “تا یه مرد هست یه خانم دست تو جیبش نمی‌کنه” دیدگاهی عرف و فرهنگ ما هم اونو تائید می‌کنه. ولی این دیدگاه کم‌کم داره از بین میره، به همین‌خاطر خیلی از افرادی که تو رابطه‌ هستند در این باره سردرگم میشن. واقعیت اینه که وقتی دو نفر در یک رابطه هستند، اون رابطه برای هردوشونه. یعنی هر دو از اون لذت می‌برن و طبیعیه که هر دو هم باید مسئولیت‌هاش رو قبول کنن، که یکی از این مسئولیت‌ها همین هزینه‌های مالیه. بنابراین اگر بگیم وظیفه آقایونه که همه هزینه‌ها رو پرداخت کنن درواقع تعادل رو در رابطه زیر سوال بردیم. از طرفی خیلی وقت‌ها آقایون این وظیفه رو قبول می‌کنن ولی کم‌کم انتظارات دیگه‌ای براشون ایجاد میشه و خیلی وقت‌ها خانم‌ها علیرغم میلشون خودشون رو موظف می‌دونن که این خواسته‌ها رو بپذیرن. اما بهتره همه چیز در رابطه مشخص باشه و تعادل برقرار باشه که نه در حق کسی اجحاف بشه و نه کسی مجبور بشه چیزهایی رو علی‌رغم میلش بپذیره. یه بخش مهمی از موضوع هم نوع رابطه‌ای است که دو نفر دارن. ممکنه دو نفر راحت باشن که هزینه‌ها رو کاملا نصف کنن، بعضیا یه حساب مشترک قرار بدن یا یک بار درمیان حساب کنن. بعضیا هم بر اساس درآمد و شرایط مالی دو طرف تصمیم بگیرن. پس دو نکته مهم وجود داره: اول اینکه بهتره هر دو نفره توی هزینه‌ها مشارکت کنند. ثانیا نحوه پرداخت و مشارکت و… بسته به هر رابطه می‌تونه فرق کنه و نمیشه نسخه یکسانی برای همه پیچید.

سلام من‌ چند ماهی هست با یه دختری رابطه دارم. ایشون دیدگاهش این هست که دختر با پسر بیرون ‌میره پسر باید حساب کنه. تمام ۷.۸ باری که بیرون خرج کردم ایشون فقط یکبار حساب کرد.و اینکه خیلی رک میگه من اینو میخوام ‌برام این کادو بخر و من بشدت از این نوع رفتار بدم میاد بنظرتون ادامه دادن این رابطه درست هست؟

سلام دوست گرامی اگر صرفا برای این دلیل می‌خواهید رابطه را قطع کنید، کمی ناپخته بنظر می‌رسد. شما نیز مانند ایشان به صورت رک باید نیاز، نگرش و دیدگاه خودتان را مطرح کنید.

چگونه از عشق خود پول بگیریم

آدرس: تهران، پونک، نبش بلوار پونک، پلاک 2، طبقه سوم، واحد 6

تلفن پشتیبانی:02146015870

رزرو نوبت مشاوره

انجمن روانشناسی آمریکا

سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران

سازمان بهزیستی ایران

انجمن روانشناسی ایران

 

چگونه از عشق خود پول بگیریم
چگونه از عشق خود پول بگیریم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *