چگونه با خداوند راز و نیاز کنیم

 
helpkade
چگونه با خداوند راز و نیاز کنیم
چگونه با خداوند راز و نیاز کنیم

راز و نیاز با خدا نردبانی برای رسیدن به آرامش روح و روان/ چگونه با پروردگار صحبت کنیم؟

برای به دست آوردن آرامش روح و روان یکی از مهمترین کارها ارتباط با خداوند تبارک و تعالی است که یکی از راه ها برقراری این ارتباط خواندن دعا و ادعیه است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از استان خوزستان، آرامش چیزی است که همه انسان ها در زندگی خود به آن نیاز دارند و می خواهند آن را به دست آورند.

یکی از راه های به دست آوردن آرامش روحی، دعا خواندن و راز و نیاز با خداوند متعال است که آیات و روایات زیادی درباره نیایش وارد شده است.

انسان های دعا خوان شاداب‌ تر از دیگران هستند

چگونه با خداوند راز و نیاز کنیم

در همین ارتباط حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدتقی صرفی ‌پور، از کارشناسان مذهبی در گفت ‌و گو با خبرنگار ایکنا با بیان این‌که باید توجه داشت این دعاها و مناجات ‌هاست که روحیه انسان‌ ها را شاداب و قوی و سالم نگه می ‌دارد، گفت: انسان ‌هایی که با دعا سر و کار دارند، از نظر روحی بسیار سالم ‌تر و شاداب‌ تر از دیگران هستند.

وی افزود: انسان با تکیه بر خدا می‌تواند ترس خود را کنترل و با قدرت و اعتماد به نفس حرکت کند در بسیاری مواقع در برخورد با مشکلات، گرفتاری ‌های خود را برطرف کند و اگر شکست خورد، خود را نبازد.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه «دعا اسلحه مؤمن و سپر مؤمن است»، ادامه داد: رسول خدا(ص) همیشه دعا می ‌کرد از جمله در حال نگاه کردن به آئینه، هنگام سوار شدن بر مرکب، هنگام خوابیدن، وقتی‌ که سفره پهن می ‌کردند، هنگام دست بردن به‌ سوی غذا، وقت جمع کردن سفره، هنگام نوشیدن شیر، هنگامی‌که میوه نوبر می ‌خوردند، هنگام افطار، موقع عبور از قبرستان، هنگامی‌که از چیزی خوشحال می‌ شدند، در تعقیب نمازها، موقع دیدن ماه، وقت تحویل سال، موقع گرفتاری و غم، هنگام طلوع آفتاب، هنگام وضو».

وی در رابطه با طریقه دعا کردن نیز گفت: طریقه دعا کردن و اینکه با خداوند سبحان چگونه حرف بزنیم را باید از اولیا خدا یاد بگیریم زیرا اطلاعات ما از صفات خدا بسیار کم و معرفت ما نسبت به او بسیار کم است لذا معصومین(ع) دعاهایی را به ما یاد داده‌ اند که اگر در معانی آنها دقت کنیم علاوه ‌بر استفاده از اثراتشان می ‌توانیم معرفت و شناخت خود را نسبت به خالق افزون کنیم.

صرفی‌ پور اظهار کرد: ازجمله دعاهای مشهور که بزرگان دین به خواندن آنها سفارش می‌کرده‌اند، دعای کمیل، ندبه، عشرات، سمات، جوشن‌ کبیر، مناجات خمسه ‌عشر، دعای صباح، دعاهای ایام هفته، زیارت عاشورا، زیارت جامعه و … است.

دعا و نیایش در پیشگیری و درمان افسردگی موثر است

در آیه 28 سوره رعد خداوند متعال می فرمایند که أَلَا بِذِکْرِ‌ اللَّـهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ همانا به‌ وسیله‌ یاد خدا، دل ها طمأنینه و ثبات می‌گیرد.

 دکتر مهرانگیز شعاع کاظمی نیز در گفت‌ و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه دعا و نیایش در پیشگیری و درمان افسردگی موثر است، گفت: افسردگی، امروزه شایع ‌ترین اختلال روانی است که در همه جوامع و همه گروه‌ های سنی دیده می‌شود. این اختلال بر جنبه ‌های گوناگون زندگی مردم تأثیر می‌ گذارد. بی ‌اشتهایی، احساس خستگی، غمگینی، ناامیدی و احساس درماندگی، از نشانه‌های مهم افسردگی است.

وی با تاکید بر اینکه عواملی که می ‌تواند در پیدایش یا تشدید افسردگی مؤثر باشد، فراوان است، بیان کرد: روان ‌شناسان در تحقیقات خود به تأثیر یک یا چند عامل از عوامل ژنتیکی، فیزیولوژیکی، اجتماعی، عاطفی و شناختی در افسردگی اشاره کرده‌ اند.

این دکترای روانشناسی یادآور شد: در منابع اسلامی، علت عمده افسردگی، نگرش ‌های نامعقول، افراط و تفریط در خواسته ‌ها، تأثیر گناه، کم رنگ شدن معنویت در زندگی و نبودن غنای روحی است.

وی اضافه کرد: کسی که خدا را فراموش می‌ کند، خود را نیز از یاد می ‌برد. این موضوع زمینه را برای انواع اختلالات روانی فراهم می‌کند. دور شدن از مذهب، قطع رابطه با خدا و داشتن افکار و اندیشه ‌های غلط، می ‌تواند سبب ایجاد و تشدید اختلالات روانی و افسردگی در فرد شود.

بهبود و ارتقای سلامت عاطفی با خواندن دعا

دانشیار دانشگاه الزهرا گفت: برای پیشگیری و درمان افسردگی، بزرگان دین، بر نگرش صحیح افراد از خود، هستی، خدا، زندگی و سنت ‌های حاکم بر آن تأکید کرده و آموزش ‌های لازم را داده‌اند. در احادیث گوناگون، این نکته یادآور شده است که شناخت واقع ‌بینانه، منطقی و درست، افسردگی را می ‌زداید.

شعاع کاظمی تاکید کرد: از آنجا که دعا و نیایش نیر برخاسته از باورهای ویژه ‌ای است، می‌ تواند به پیشگیری و درمان افسردگی کمک کند. دانستن معنا و هدف زندگی، احساس تعلق داشتن به منبع والا و امیدواری به یاری خداوند در شرایط سخت زندگی، همگی از جمله باورهایی هستند که افراد مذهبی با بهره ‌مندی از آنها می ‌توانند از دچار شدن به افسردگی پیشگیری کنند.

وی افزود: در روایات، افسردگی را به «غم» تعبیر کرده و البته یادآور شده ‌اند که از دعا برای درمان آن استفاده کنید.

شعاع کاظمی خاطرنشان کرد: دعا و تمرین های معنوی منظم، موجب بهبود و ارتقای سلامت عاطفی و باعث ایجاد اهداف بزرگ می شود. ارتباط با قدرت برتر هدف ‌های شما را بزرگ تر و عالی تر می کند و به روزها و لحظه های زندگی شما معنی می دهد.

وی یادآور شد: اعتقاد به معنویت و بودن در میان افرادی که به قدرت برتر اعتقاد دارند، موجب بهبود روابط اجتماعی و پیشرفت روحی می شود. همچنین معنویت و دعا پیشرفت روح و سلامت روان را به همراه دارد.

خدا آرامش را در دل های مؤمنان نازل کرد

دانشیار دانشگاه الزهرا در پایان گفت: معنویت و دین در مواجهه با حوادث تلخ و غیر قابل پیش بینی زندگی به انسان کمک قابل توجهی می کنند.

برای به دست آوردن آرامش روح و روان یکی از مهمترین کارها ارتباط با خداوند تبارک و تعالی است که یکی از راه ها برقراری این ارتباط خواندن دعا و ادعیه است.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اكبر جعفری رئیس اداره اجرایی زکات و مشاور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس در گفت و گو با خبرنگار علم و فناوری اظهار کرد: در قرآن در سوره مبارکه فتح می خوانیم: هو الذی انزل السکینه فی قلوب المؤمنین لیزدادوا ایمانا مع ایمانهم … او کسی است که آرامش را در دل های مؤمنان نازل کرد تا ایمانی به ایمان شان بیافزایند … اولین برداشتی که صورت می گیرد این است که بدون ایمان، آرامش روحی وروانی وجود ندارد.

وی در همین ارتباط توضیح داد: حداقل اینگونه می توان گفت که یکی از عوامل ایجاد آرامش دارا بودن ایمان به خدا است. به تعبیر علامه طباطبایی “ظاهرا مراد از سکینت در این آیه آرامش و سکون نفس و اطمینان آن، به عقائدی است که به آن ایمان آورده و لذا نزول سکینت را این دانسته که ”لیزدادوا ایمانا مع ایمانهم” تا ایمانی بر ایمان سابق بیفزایند. پس معنای آیه این است که خدا کسی است که ثبات و اطمینان را لازمة مرتبه ای از مراتب روح است در قلب مؤمن جای داد تا ایمانی که قبل از نزول سکینت داشته بیشتر و کاملتر شود.

آرامش در زندگی نخستین چشمه خوشبختی است

رئیس اداره اجرایی زکات استان فارس تصریح کرد: یقینا داشتن آرامش در زندگی نخستین چشمه خوشبختی است و کسی که از این نعمت محروم باشد از نعمت خوشبختی نیز محروم است و هیچ گاه طعم خوشبختی را نخواهد چشید.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری عنوان کرد: انسان بی ایمان در دنیا با اندیشه و افکار موهوم و با نگرانی های فراوان دست به گریبان است، بنابراین دائم در درون خود دچار پیکاری بزرگ و همیشه هم در انتخاب مسیر زندگی و در تصمیم گیری هایش دچار سر در گمی است.

وی خاطرنشان کرد: ولی انسان با ایمان از همة اینها آسوده است و همة افکار، اهداف و اندیشه ها را تحت لوای یک هدف گرد آورده است، فقط به خاطر آن تلاش می کند و به سوی آن می شتابد که آن عبارت است از خشنودی خدای متعال.

رئیس اداره اجرایی زکات استان فارس بیان کرد: با ایمان دیگر کاری به این ندارد که مردم از او خشنود باشند یا بر او خشم گیرند به همین خاطر نیز هیچ وقت سر در گم نیست و همیشه در یک آرامش روحی به سر می برد.

تاثیر مثبت دعا در آرامش انسان

دکتر علی مولایی پارده کارشناس ارشد بهداشت روان مرکز بهداشت شرق اهواز نیز با اشاره به تاثیرات دعا به خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری گفت: آرامش و آسایش دو مقوله بسیار مهم و با اهمیت هستند که هر انسانی به این دو مهم نیازمند است.

وی اضافه کرد: در خصوص آرامش و آسودگی روانی روانشناسان و محقیقین حوزه علوم انسانی تک نیک های زیادی رو توصیه می کنند از جمله مهمترین این تیک نیک ها دعا و راز و نیاز خالصانه با خدای خود است.

کارشناس ارشد بهداشت روان مرکز بهداشت شرق اهواز بیان کرد: تحقیقات زیادی نشان داده اند که تیک نیک های فوق الذکر انتقال دهنده های عصبی را میزان کرده و باعث متعادل شدن آنها می شود که خود موجب آرامش و سلامت روان در افراد خواهد شد.

دکتر مولایی پارده تاکید کرد: هر انسانی برای تعادل روانی خود نیاز به آرامش و در واقع نیاز به دعا و راز و نیاز با خدای خود دارد.چگونه با خداوند راز و نیاز کنیم

از خدا می خواهیم که ما را یاری کند تا با دعا کردن و راز و نیاز با او علاوه بر کسب معنویت و نزدیک شدن به معبود، به آرامشی دائمی در زندگی خود دست یابیم تا بتوانیم در جامعه فردی مفید و تاثیرگذار باشیم.

انتهای پیام/

زمان انتشار: دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۸ – ۲۲:۱۱:۲۲


شناسه خبر: 79988

کلیه حقوق این سایت متعلق به خبرگزاری علم و فناوری است و نقل مطلب باذکر منبع بلامانع است

آنچه از آموزه های اهل بیت علیهم السلام در مورد دعا معلوم می شود، این است که قبل از آغاز و انجام اظهار حاجت و نیایش، لازم است آدابی را مراعات نمود و به مطالب ذیل توجه کرد:

1- هنگامی باشد که انسان رقت قلب و آمادگی روحی دارد.

2- دعا در شب به ویژه شب جمعه و همچنین روز جمعه باشد.

3- داشتن عمل صالح، در آمد حلال و پاکیزه، انجام صله رحم، نیکی به دیگران و خسته نشدن از دعا.

4- به فرموده امام صادق علیه السلام: هرکس قبل از دعا ده بار یا الله بگوید، خداوند می فرماید: لبیک! چه می خواهی؟[1]چگونه با خداوند راز و نیاز کنیم

7- 5 بار یا ارحم الراحمین و ده بار یا رب گفتن قبل از دعا.

6- بعد از اتمام دعا با جمله مَا شَاءَ اللَّهُ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ سخن را به پایان بردن.

7- در اول و وسط و آخر دعا صلوات فرستادن که تأثیر فراوانی در اجابت دارد. علی (ع) فرمود: هرگاه به درگاه حق نیازی داشتی، اول صلوات بر پیامبر و آلش بفرست! آن گاه خواسته ات را بر زبان آور؛ زیرا خداوند متعال بزرگوارتر از آن است که از او دو چیز خواسته شود (درود بر پیامبر (ص) و حاجت شخص) یکی را پذیرفته و دیگری را رد کند.[2]

8- در یک جمع حداقل چهل نفره دعا کنند و اگر ممکن نشد، چهار نفر ده بار و اگر نشد، یک نفر چهل بار دعا کند.[3]

9- آمین گفتن اطرافیان به دعای مؤمن. امام باقر (ع) وقتی برای حلّ مشکل و رفع گرفتاری دعا می کرد، زنان و فرزندان را دعوت می کرد و آنان به دعای حضرت آمین می گفتند.[4]

10- کف دستها را به سوی آسمان باز کردن و همانند مسکین وسائل تضرع نمودن. ابن فهد حلی می گوید: رسول خدا (ص) هنگام تضرع و نیایش کف دستها را به سوی آسمان بلند می کرد و همانند سائلی که غذا می خواهد، دعا می کرد.[5]

11- بعد از اتمام دعا دستها را به سر و صورت و سینه کشیدن.

12- اکتفا نکردن به دعا برای خود و شریک ساختن تمام حاضرین.

13- در غیاب برادران مؤمن دعا کردن و متقابلًا از آنان التماس دعا نمودن.

14- اگر شخصی برای برادر مؤمن خود دعا کند، ملائکه بر دعای او آمین می گویند و از سوی خداوند به او مژده می دهند که دو برابر آنچه مسئلت کردی، بر تو باد!

15- تمام مردان و زنان مؤمن را دعا کردن و سعادت زنان و مردان مسلمان را از خدا خواستن.

16- دعای هشت گروه از همه بیشتر مورد توجه درگاه احدیت قرار می گیرد: دعای پیشوای عادل، دعای مظلوم، دعای فرزند صالح برای والدین خود، دعای پدر و مادر صالح برای فرزند و بر علیه فرزند، دعای مؤمن در غیاب برادر مؤمن،[6] دعای زائر خانه خدا، دعای مجاهد در راه حق و دعای مریض.

17- کسی که چهل نفر مؤمن را قبل از دعای خود، دعا کند، خواسته اش رد نخواهد شد.

18- با نامهای نیک خداوند، او را صدا بزند که خود فرمود: وَ لِلَّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنی فَادْعُوهُ بِها؛[7] برای خداوند نامهای زیبایی است که با آن اسماء او را صدا بزنید!

19- می توان در حق کسی که اهل ایمان را می آزارد، نفرین کرد. در این مورد، یونس بن عمّار داستانی دارد؛ او می گوید: من به حضرت صادق (ع) از دست همسایه ای که با زبان و رفتارش مرا می آزرد و آبرو و حیثیت مرا از میان می برد و جانم را به لبم رسانده بود، شکایت کردم. امام فرمود: در آخرین سجده رکعت دوم نماز شب او را نفرین کن و دعا کن تا خدا شرّش را از سر تو کم کند. قبل از دعا، حمد و ثناء الهی به جای آور و بگو: خدایا! فلانی مرا شهره مردم کرده و اسرارم را فاش نموده و مرا به شدت ناراحت کرده و در معرض انواع خطرها و تهدیدها قرار داده. خداوندا! او را با تیر غیبی به این زودی ادب کن و شرّش را از من کوتاه گردان! من طبق رهنمود حضرت بر علیه او دعا کردم و در کوتاه ترین زمان از شرّ او راحت شدم.[8]

20- دعا در این زمانها به اجابت نزدیک است: هنگام قرائت قرآن، وقت اذان، در هنگام نزول باران، وقتی که دو صف از لشکر حق و باطل مقابل هم ایستاده اند، وقت رقّت دل و حال روحانی داشتن، هنگام سحر، وقت وزیدن بادها، هنگامی که اولین قطره خون مؤمن در هنگام شهادت به زمین می ریزد، در نماز وتر و بعد از سپیده دم.[9]

21- شمردن یکایک خواسته ها در دعا، مورد رضایت الهی است. امام صادق (ع) فرمود: خداوند تمام خواسته های بنده اش را می داند؛ امّا دوست دارد که او نیازهایش را یکایک بشمارد. پس هرگاه دعا کردی خواسته ات را نام ببر![10]

پی نوشت ها

[1] مكارم الاخلاق، رضى الدين حسن طبرسى، نشر شريف رضى، قم، 1412 ق.، ص 286.

[2] الدعوات، قطب الدين راوندى، مدرسه امام مهدى( عج)، قم، 1407 ق.، ص 22.

[3] عدةالداعى، ص 157 ..

[4] وسائل الشيعة، ج 7، ص 105.

[5] همان، ص 46 ..

[6] همان، ص 116 و 128.

[7] اعراف/ 180..

[8] الكافى، باب الدعاء على العدو، ح 3.

[9] همان، باب الاوقات التى ترجى فيها الاجابة. براى اطلاعات تفصيلى در مورد آداب دعا به كتابهاى الكافى و وسائل الشيعة، باب دعا رجوع شود..

[10] وسائل الشيعة، ج 7، ص 33 ..

آنچه از آموزه های اهل بیت علیهم السلام در مورد دعا معلوم می شود، این است که قبل از آغاز و انجام اظهار حاجت و نیایش، لازم است آدابی را مراعات نمود و به مطالب ذیل توجه کرد:
1- هنگامی باشد که انسان رقت …

عزت و شوکت اجتماعی از دست آوردهای راز و نیاز با خالق هستی است. گزارش زیر نمونه ای از ره آورد است:
احمد بن خاقان در مورد عظمت روحی و جاذبه وصف ناپذیر حضرت عسکری (ع) می گوید: «در شهر «سر من…

[3] علی علیه السلام نیز می فرماید: «درخواست پس از سایش است، پس در آغاز خدا را ستایش کنید و آن گاه حاجت های خود را بخواهید، خداوند عزّ و جلّ را پیش از بیان درخواست ها مدح و ثنا کنید»[4] بسی…

رسول خدا (ص) با اینکه خود در نماز و عبادت نمونه بود، همواره پیروانش را هم به این عمل سفارش سفارش می کرد تا از صفای دل برخوردار شوند و لذت های معنوی را که خیلی هم از لذت های مادی لذیذترند در زندگی خود …

در موضوع دعا لازم است قبل از ارتباط با آفریدگار هستی موانع استجابت را بر طرف کرد. اگر فردی بخواهد به همراه اعمال زشت و گناهان فراوان به آستان حضرت قدس پناهنده شود، بی گمان نتیجه ای نخواهد داشت و دعای …

نماز زیباترین حالتی است که یک انسان مسلمان در مقابل پروردگار خود دارد. او در آن لحظه ارتباط عارفانه و صمیمانه ای را با آفریدگار خویش برقرار ساخته و وجود خسته از مشکلات دنیوی و روان مضطرب خود را با راز…

چگونه با خداوند راز و نیاز کنیم

عظمت کار در عملیات موشکی حمله به پایگاه عین الأسد را هم فراموش نکنیم. یادمان نرود، با کشوری طرف بودیم که تا حالا هیچ کس به اصلاح به او «تو» نگفته بود. اما ما 13 موشک به بزرگ ترین پایگاه آن ها در عراق …

قرارگاه خاتم الانبیا زیرمجموعه های اجرایی توانمندی دارد نظیر گروه های کربلا، نوح، قائم، سماوات، کوثر و عاشورا. موسسه ها و شرکت های تخصصی هم دارد ازجمله نور، سما، نفت و گاز سپانیر، مهندسین مشاور ایمن س…

پدر و مادر حقّ ممتاز و بی نظیری بر گردن فرزندان دارند؛ از این رو، مستحق اکرام و تعظیم خاص بوده و مسؤولیت فرزندان در این باره بسیار خطیر و غیر قابل اغماض است.

رعایت حقوق و احترام آنان، آثار معنوی بس…

نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: اگر از قدرتمند و امیر ترسانی و می خواهی که شر او از تو بگردد مواظب باش تا اول ماه برسد چون هلال شب اول ماه را دیدی برخیز و چنان که گویا به وی خطاب می کنی بگ…

معمولا گرفتگی عضلانی برای هر شخصی در طول زندگی به وجود می‌ آید که از علل آن می‌ توان به کم‌ آبی پس از انجام ورزش‌ های سنگین، استفاده زیاد و طولانی‌ مدت از عضلات، آسیب‌‌ های جسمی و کمبود مواد معدنی مان…

هنگامی که ما با خدای خود ما راز و نیاز میکنیم ناگهان احساس آرامش و عزت نفس خواهیم کرد و این اتفاق می تواند انواع سلامتی ها را برای ما تضمین کند .چگونه با خداوند راز و نیاز کنیم

 

خواب از دو مرحله خواب عمیق و خواب REM تشکیل شده هست که به طور یک در بین در طی شب حاصل می‌شوند.

 

پس از آنکه حدود 45 دقیقه از خواب رفتن انسان گذشت، مرحله REM آغاز می شود و برای مدت کوتاهی « حدود 10 تا 15 دقیقه » ادامه می یابد.

 

در طول مرحله REM، به طرز اسرار آمیزی تمام عظلات اسکلتی بدن از کار میوفتد و شخص کاملا بی حرکت می شود. و نوار مغزی شخص به جای حالت خواب، حالت بیداری کامل را نشان می دهد، طوری‌كه در این حالت مغز از فعالیت بالایی برخوردار هست.

 

در طی مرحله ي REM، درجه حرارت بدن و ضربان قلب به طور غیر منتظره اي بالا میرود و حرکات سریع در چشم هاي فرد دیده می شود که علت نامگذاری این مرحله نیز می باشد. « مرحله حرکت سریع چشم Rapid Eye Movement » اگر شخص را در این حالت بیدار کنیم، ادعا می کند که در حال دیدن خواب بوده.

 

مرحله REM پس از 10 تا 15 دقیقه متوقف می شود و پس از آن در طول خواب و به طور دوره اي و منظم تکرار می شود. با این وجود کل دوران REM در طول یک خواب 8 ساعتی در اشخاص طبیعی، 90 دقیقه خواهد بود و قسمت اعظم آن در ساعات نزدیک به صبح به وقوع می پیوندد.

 

امروزه دانش پزشکی به اثبات رسانده که یکی از علائم مهم در مریضی افسردگی، افزایش مدت خواب REM نسبت به میزان طبیعی هست، طوری‌كه شخص افسرده بیشتر از سایر اشخاص خواب می‌بیند. یعنی زمان بیشتری را در مرحله REM به سر میبرد.

 

زمان نماز صبح که در قرآن تاکیید زیادی به آن شده هست، به گونه اي قرار گرفته هست که سبب کاهش قابل ملاحظه میزان خواب REM در اشخاص می شود. چون دقیقا در زمانی قرار گرفته هست که خواب REM بیشتر اتفاق میوفتد.

 

 

در ایجاد مریضی آسم سه عامل نقش بسزایی دارند:

 

1- میکروبهایی که وارد دستگاه تنفسی انسان می‌شوند.

 

2- عوامل حساسیت زا، از جمله گرد و غبار، گرده گلها و …

 

3- مسائل روانی از جمله اضطراب، عصبانیت، غم و شادی …

 

از دیدگاه دیگر تاثیر تلقین در آسم هست که باعث تسکین حمله هاي آسم می شود. برای مشابه دکتر مبتلا به آسمی، شب هنگام دچار حمله می شود. کلید برق را پیدا نمی‌کند و با وسیله اي پنجره را می شکند و چند نفس عمیق میکشد.

 

حال دکتر بهبود می یابد و به رخت خواب باز میگردد. ولی وقتی صبح از جواب بیدار می شود دیدن می کند که به جای شیشه پنجره، آینه را شکسته هست.

 

میتوان نتیجه گرفت که چنانچه بیماران احساس امنیت روانی داشته باشند، قدم بزرگی در تسکین مریضی آن ها برداشته می شود. تاثیر تنش زدایی نماز به خاطر احساس روانی عمیقی هست که در اثر آن حاصل می شود و بدین ترتیب ثبب کاهش حمله هاي آسم می‌گردد.

 

همین طور میکروبها که خود یکی از عوامل بر انگیزنده آسم می باشند، به وسیله شستشوی مجرای تنفسی در ضو تا حدی قابل بازرسی هست.

 

شستن دهان و بینی با آب درهنگام وضو، ثوا ب زیادی دارد. چون باعث می شود هوای بهتر و بیشترو تمیزتری به مغز، خون و بافتهای بدن برسد که باعث تقویت بینایی، بویایی، شنوایی و تقویت حافظه می‌گردد.

 

تمرکز و سلامتی یافتن

چگونه با خداوند راز و نیاز کنیم

مستحب هست گذشته از وضو هفت مرتبه ذکر لا اله الا الله گفته شود. تکرار سبب تمرکز می شود. در یوگا هم با تکرار حرکات باعث افزایش تمرکز می‌شویم.

 

همین طور گفته شده که اگر هنگام ریختن آب صلوات بفرستید، بلا از آن عضو بدن رفع می شود. علت آن تلقین هست. چون وقتی این جمله را میخوانیم تمام فکرمان سلامتی اعضای بدنمان می باشد، و همین امر باعث سلامتی و نشاط عضوهای بدنمان می شود.

 

وضو و معالجه مریضی ها

وضو سبب رفع تعداد زیادی از بیماری‌ها می شود. دلیلش اثر آب سردبر روی نقاط حساس بدن در قسمتهایی هست که وضو می‌گیریم. دیدنی این هست که در دین اسلام نقاط طب سوزنی مخصوصا در وضو رعایت شده هست.

 

برای مثال، آقایان باید آب را از پشت آرنج بریزند. ولی خانمها باید آب را از قسمت تای دست بریزند. چونکه نقاط طب سوزنی در آقایان و خانها در برخی از نقاط فرق می کند.

 

این را هم بدانید که با تحریک نقاط طب سوزنی بوسیله آب سرد وضو، خط سیر چهارده نصف النهار را تحریک می‌کنیم و باعث سرحالی، شادابی، تسکین دردها، نیروی جسمانی وروحی و معالجه تعداد زیادی از بیماری‌ها میگردد.

 

و همین طور تمامی اعضاء داخلی بدن را تقویت می کند.از جمله: ریه ها، روده بزرگ، معده، قلب، کلیه ها، کبد و…

 

در احادیث آمده که بعد از وضو، بدن را با چیزی خشک نکنیم وبگذاریم خودش خشک شود. علت آن اینست که بدن در برابر سرمائی که حس می کند، خود به خود درجه حرارت آن بالا می‌رود تا بدن را خشک کند، که همین تحریکات حرارتی باعث باز شدن منافذ زیرپوست می شودو اکسیژن بیشتری به بافتهای پوست و مقداری هم عظلات زیر پوست می‌رسد و باعث نیرو و نشاط میگردد.

رابطه نماز با میدان مغناطیسی و بارهای الکتریکی

هارولد بور از دانشگاه بیل برای نخستین بار با انجام یک آزمایش ساده به وجود میدان مغناطیسی در اطراف موجود زنده پی برد و بعد متوجه شد که این میدان در بدن انسان نیز وجود دارد.

 

تشکیل میدان مغناطیسی بدن:

همانطور که می‌دانید، در بدن ما میلیون ها عصب وجود دارد که کار انتقال پیام در بدن ما بوسیله تحریک الکتریکی این عصبها صورت می گیرد. در اثر شارش بار در اطراف انها، در بدن ما یک میدان تشکیل می شود و میدان بدن ما در اثر فعالیت همزمان میلیون‌ها عصب به وجود می‌آید.

 

امواج مغزی:

دستگاه موج نگارمغز چهار نوع منحنی ازامواج مغزی را ارائه می دهد که عبارتند از: آلفا، بتا، دلتا و تتا.

 

ریتمهای دلتا کندترین امواج مغزی با تناوب 1 تا 3 دور در ثانیه بوده و اغلب در خواب عمیق ظاهر میشوند. ریتمهای تتا که دارای تناوب 4 تا 7 دور در ثانیه می باشند و به خلق و خوی بستگی دارند.

 

ریتمهای آلفا که دارای تناوب 8 تا 12دور در ثانیه می باشد و در اوقات تفکر، تامل آزاد رخ داده و در صورت تمرکز حواس قطع میشوند. و بالاخره ریتمهای بتا با تناوب 13 تا 22 دور در ثانیه، ظاهرا منحصر به نواحی جلویی مغز، یعنی جایی که فعالیتهای پیچیده مغز رخ می دهد می باشند.

 

حتما تا به حال درمورد خطرات گوشیهای گوشی یا زندگی در نزدیکی نیروگاه هاي برق چیزهایی شنیده اید. بنابر تحقیقات پرفسورلای، امواج مغناطیسی خارجی که از نیروگاه هاي برق یا وسایل برقی مانند سشوارو … ساتع می شود، به DNA سلولهای مغزی آسیب میرساند و قابلیت ترمیم را در آن ها از بین میبرد. میدانهای مغناطیسی خارجی اضافه بر آسیب به DNA مغز اثر منفی دیگری به بدن دارند. این میدانها باعث اختلال در میدان مغناطیسی طبیعی بدن میشوند.

 

همانطور که می‌دانید نزدیک به 70% از بدن ما را آب فرا گرفته هست و مولکولهای آب به صورت دو قطبی میباشند و زمانی که ما در معرض یک میدان مغناطیسی خارجی قرار میگیریم، این مولکولها در جهت آن میدان قرار میگیرند و این پدیده باعث می شود، نظم میدان مغناطیسی ما به هم بریزد.

 

اضافه بر عوامل خارجی یکسری عوامل داخلی نیز وجود دارند که باعث میشوند اختلال در میدان بدن ایجاد شود. مهم ترین انها بارهای الکتریکی میباشند که هنگام شارش بار در عصب، در اطراف آن به وجود می‌آیند و به صورت الکتریسته ساکن در بافتهای بدن ذخیره میشوند و می‌دانی که در اطراف این بارها به وجود می‌آیند در میدان بدن ایجاد خلل میکنند.

 

این بارها به خصوص در نقاطی که تراکم اعصاب بیشتر هست ذخیره میشوند و به علت اینکه هم تراکم زیادی دارند و هم در نزدیکی عصبهای بیشتر و مهمتری قرار دارند، برای بدن به شدت زیان آور میباشند. از جمله این نقاط ناحیه سر، دستها و قسمت مچ پا به پایین هست.

 

در بین این سه قسمت، سر اهمیت ویژه اي دارد. چون بارهای ذخیره شده در آن اضافه بر ایجاد خلل در میدان مغناطیسی بدن، باعث اغتشاش در امواج مغزی نیز می‌شوند

 

به ظاهر ما هرروز تنها دقایقی را در معرض میدان مغناطیسی هستیم. مانند گوشی، سشوار و… اما در طول دوران زندگی خود در معرض میدان مغناطیسی بسیار قوی هستیم وآن میدان مغناطیسی زمین هست.

 

نماز و میدان مغناطیسی :

آنگونه که از عکس هاي به دست آمده از میدان مغناطیسی زمین پیداست، به طور شگفت انگیزی اگر انسان در هر نقطه اي از زمین رو به قبله بایستد، میدان مغناطیسی بدنش بر میدان مغناطیسی زمین منطبق می‌گردد و در مدتی که در نماز هست میدان بدنش منظم می شود.

 

نماز وبارهای الکتریکی:

همانطور که قبلا اشاره شد، بارهای زائدی که در اثر تحریکات الکتریکی اعصاب به وجود می‌آیند هم شبیه میدان بدن بر امواج مغزی اثر سوء دارند. این اثرات در نواحی که اعصاب در آن تحرک بیشتری دارند، خطرات جدیتری ایجاد می‌کنند. و باید هر چه سریعتر از آن نواحی دور شوند.

 

به طرز حیرت آوری می‌بینیم که این نواحی، دقیقا نواحی میباشند که در وضو شسته میشوند« سر، دست، مچ پا به پایین» و بنابر تحقیقات صورت گرفته، برترین راه دفع این بارهای زائد، بهرهگیری از یک ماده رساناست.

 

سریعترین و ارزانترین و بی ضررترین ماده برای اینکار، آب هست. دیدنی این جاست که آب هر چه خالص تر باشد، سریعتر بارهای ساکن را از بدن ما به اطراف گسیل می دهد و هیچ مایعی مانند آب خالصی که در وضو به انسانها سفارش شده این اثر را ندارد.

 

با دفع بارهای زائد بدن در وضو، امواج مغزی در ایده آل ترین حالت قرار می‌گیرند. اضافه بر آن حالت تمرکزی که در هنگام نماز در انسان به وجود می‌آید، تشعشع امواج انها را به اندازه قابل توجهی بالا می‌برد و توانایی مغز را در ساخت این امواج بالا میبرد.

 

حالات نماز

 

1- ایستادن در نماز:

ایستادن در نماز، باعث تقویت حالت تعادلی بدن شده و قسمت مرکزی مخچه که محل نظارت اعمال و حرکات ارادی هست را تقویت می کند. این عمل باعث می شود تا فرد با صرف کمترین نیرو و انرژی به انجام صحیح حرکات بعدی بپردازد.

 

نماز قسمت فوقانی بدن را پرورش داده و ستون مهره ها را تقویت کرده و آن را در حالت مستقسم نگاه می دارد.

 

وقتی چشمها در حالت نماز اثبات میماند، جریان فکر هم خود به خود آرام شده و در نتیجه تمرکز فکر افزایش می یابد. اثبات ماندن چشم باعث بهبود ضعف و نواقصی چون نزدیک بینی می شود و به لحاظ روانی باعث افزایش مقاومت عصبی فرد شده و بی خوابی و افکار نا آرام را از انسان دور می کند.

 

2- رکوع در نماز:

تقویت ماهیچه هاي شکم، حفظ سلامت دستگاه گوارش و رفع یبویت مزمن، سوء تغذیه و بی اشتهایی از خواص رکوع در نماز هست.

 

کارشناسان می‌گویند در حالت رکوع ماهیچه هاي اطراف ستون مهره ها منبسط می شود که در تعادل و آرام کردن سمپاتیک موثر هست.

 

مدت زمان خواندن ذکر رکوع نیز باعث تقویت عظلات صورت، گردن، ساق پا و رانها می شود و به این ترتیب به جریان خون در قسمتهای گوناگون بدن سرعت می بخشد. تنظیم متابولیسم بدن، فراهم نمودن اساس از بین رفتن بیشتر بیماری ها از بدن، کمک به افزایش حالت استواری و استحکام مغز از دیگر خواص رکوع در نماز هست.

 

3- سجده در نماز:

سجده، ستون مهره هاي بدن را تقویت کرده و درد هاي سیاتیک را آرام می کند. سجده اضافه بر از بین بردن یبوست و سوء تغذیه، پرده دیافراگم را تقویت کرده و به دفع مواد زاید بدن به علت فشرده شدن منطقه شکمی کمک می کند.

 

سجده همین طور باعث افزایش جریان خون در سر شده، که این امر با تغذیه غدد باعث حفظ شادابی، زیبایی و طزاوت پوست می شود.

 

حالات سجده به واسطه باز کردن مهره ها از یکدیگر، باعث کشیده شدن اعصابیکه قسمتهای گوناگون بدن را به مغز وصل می کند شده و این اعصاب را در یک حالت تعادلی قرار می دهد که این امر برای سلامت انسان بسیار حائز اهمیت هست.

 

اگر فاصله مهر از نمازگزار به اندازه حدودا یک وجب جلوتر از حالت معمولی باشد، کشش بیشتری در کمر حس می شود که باعث مداوای کسانی که دیسک و یا ناراحتی کمر دارند می شود. و اگر کسی که سالم هست اینکار را انجام دهد، هیچ گاه دچار دیسک و ناراحتی کمر نمی‌شود.

 

سجده باعث آسودگی و آرامش در فرد شده و عصبانیت را تسکین می دهد. سجده قدرت درک و فهم را چندان می کند. دلیلش این هست که در سجده به پیشانی ما فشار می‌آید و باعث می شود که کاملا روی پیشانی متمرکز شویم « اگر در این حالت به نوک بینی مان نگاه کنیم، خود به خود به پیشانی فشار می‌آید » و این امر اگر با توجه و تمرکز چندان صورت گیرد، بعد از مدت طولانی سبب بیداری چشم بصیرت شخص میگردد.

 

در علوم ماوراءالطبیعه به این چشم، چشم سوم گویند که بین دو ابرو و چشم واقع شده هست. در علوم یوگا نیز به چاکرای “آجنا” مشهور هست.هدف یک یوگی مشتعل کردن انرژی روحانی در چاکراها بلاخص چاکرای آجناست. که بتواند بدون دو چشم طبیعی ببیند.

 

امروز حتی پزشکان روانشناس نیز مبلغان متجدد دین شده‌اند و گرویدن به دین را پیشنهاد می‌نمایند.

 

یکی از فواید ظاهری نماز و سجده‌هاي مستحبی و طولانی در نماز شب پیشگیری از بروز مریضی آرتروز هست، زیرا حرکات فیزیکی ویژه‌يي را انجام میدهد، در نماز نافله‌ي شب چون فرد در دل شب از خواب بیدار میشود و سد استراحت طولانی را در بستر نرم و راحت می‌شکند و حرکات فیزیکی نماز را انجام می دهد، جلوی ابتلاء به آرتروز گردن و کمر را می گیرد.

 

در سجده‌هاي مستحبی طولانی به علت اینکه دستها از آرنج تا کف دست روی زمین قرار میگیرد و شکم به سمت پایین کشیده می شود و پیشانی و گونه‌ها در چند جهت روی مهر یا زمین قرار می گیرد، شرایطی ایجاد می شود تا از بروز آرتروز مهره‌هاي گردن و کمر جلوگیري گردد.

 

از طرفی وقتی پیشانی به مدت طولانی روی مهر یا روی زمین قرار گیرد بدن حالتی پیدا می کند که بارو رسپتورهای «Baroreceptor» جدار آئورت و جدار عروق کاروتید گردن در اثر برخورد ستون خون تحریک شده و ازطریق ایجاد سیگنال‌هاي عصبی مانع افزایش فشارخون در فرد نمازگزار می شود، از سوی دیگر در سجده‌هاي مستحبی طولانی، اگر در قوس شریان آئورت کلسیم به تازگی رسوب کرده باشد، آن را از جا میکند ومانع آهکی شدن یا کلسیفیه‌شدن «Calcifie» جدار قوس آئورت میشود.

 

از نظر مذهبی در تمام کتاب‌هاي دعا و نیایش اشاره شده که هنگام دعا کف دست‌ها باید به طرف آسمان باشد و علت علمی آن را ذکر نکرده‌اند، استادان مانیوتیزم اضافه بر اعتقاد شخصی، خودشان اینجور آموزشی میدهند که همۀ وقت سیاله‌ي عصبی از نوک انگشتان و کف دستها خارج میشود وآموزش میدهند که هنگام هر نوع معالجه یا رفع هر گونه دردی باید کف دست را بر موضع دردناک گذاشت.

 

به گزارش تالاب وقتی کف دستها به طرف آسمان قرار میگیرد مقداری از مانتیزورهای موجود در هوا و فضا از کف دست‌ها جذب بدن میشود و به تصویر چنانچه کف دست به طرف زمین باشد معتقد میباشند که مقداری از مغناطیس شخص از بدن خارج شده و جذب زمین میشود.

 

منبع :تبیان

گفتم: خدایا از همه دلگیرم گفت: حتی از من؟
گفتم: خدایا دلم را ربودند گفت: پیش از من؟
گفتم: خدایا چقدر دوری گفت: تو یا من؟
گفتم: خدایا تنها ترینم گفت: پس من؟
گفتم: خدایا کمک خواستم گفت: از غیر من؟
گفتم: خدایا دوستت دارم گفت: بیش از من؟
گفتم: خدایا اینقدر نگو من گفت: من توام ، تو من . . .

متن زیبا در مورد خداوند

یا رب مکن از لطف پریشان ما را / هر چند که هست جرم و عصیان ما را
ذات تو غنی بوده و ما محتاجیم / محتاج بغیر خود مگردان ما را . . .

چگونه با خداوند راز و نیاز کنیم

متن زیبا در مورد خداوند

آرزویت را برآورد میکند ، آن خدایی که آسمان را برای خنداندن گلی میگریاند . . .

متن زیبا در مورد خداوند

پروردگارا
ببخش مرا که آنقدر حسرت نداشته هایم را خوردم ، شاکر داشته هایم نبودم . . .

متن زیبا در مورد خداوند

بارالها
تو نادیده میگیری
من هم نادیده میگیرم
تو خطاهایـم را
من عطاهایت را . . .

متن زیبا در مورد خداوند

تا لحظه شکست به خدا ایمان داشته باش
خواهی دید که ان لحظه هرگز نخواهد رسید . . .

متن زیبا در مورد خداوند

گاهی خدا آن قدر صدایت را دوست دارد
که سکوت میکند تا تو بارها بگویی خدای من . . .

متن زیبا در مورد خداوند

خدایا ، بر من این نعمت را ارزانی دار که :
بیشتر در پی تسلا دادن باشم تا تسلی یافتن
و بیشتر در پی فهمیدن باشم تا فهمیده شدن . . .

متن زیبا در مورد خداوند

بهترین دوست، خداست، او آن قدر خوب است که اگر یک گل به او تقدیم کنید
دسته گلی تقدیم تان می کند و خوب تر از آن است که
اگر دسته گلی به آب دادیم، دسته گل هایش را پس بگیرد . . .

متن زیبا در مورد خداوند

شکسته های دلت را به بازارخدا ببر
خدا خود بهای شکسته دلان است . . .

متن زیبا در مورد خداوند

وقتی از اینکه آنچه را می خواستی بدست نیاوردی افسرده ای
فقط محکم بنشین و شاد باش
خداوند در فکر دادن چیزبهتری به تو می باشد . . .

متن زیبا در مورد خداوند

اگر ذره بین نگاه قوی باشد
در تمام صفحه های ورق خورده ی زندگی اثر انگشت او دیده می شود
چه بچه گانه است که فکر می کنیم
همه اش را به تنهایی ، رنگ کرده ایم . . .

متن زیبا در مورد خداوند

برکت پروردگار مثل بارونه ، اگر خیس نمی شم ، جایم را عوض می کنم . . .

متن زیبا در مورد خداوند

خداوند، گوش ها و چشم ها را در سر قرار داده است
تا تنها سخنان و صحنه های بالا و والا را جست و جو کنیم . . .چگونه با خداوند راز و نیاز کنیم

متن زیبا در مورد خداوند

خدایا دل مرا آنقدر صاف بگردان
تا قبل از پایین آمدن دستم دعایم مستجاب گردد . . .

متن زیبا در مورد خداوند

خدایا ، کمک کن دیرتر برنجم ، زودتر ببخشم ، کمتر قضاوت کنم و بیشتر فرصت دهم . . .

متن زیبا در مورد خداوند

خود را ارزان نفروشیم
درفروشگاه بزرگ هستی روی قلب انسان نوشته اند
قیمت = خدا

متن زیبا در مورد خداوند

خداوندا
از پاداش، معافم کن
از بخشش، نا امیدم کن
از بهشت، مایوسم کن
تا هرچه می کنم به سودای انعام تو نباشد . . .

متن زیبا در مورد خداوند

امروز از دیروز به مرگ نزدیک تریم به خدا چطور . . . ؟

متن زیبا در مورد خداوند

خداوندا
اگر داشتن، ذلیل داشتنم میکند
ندارم کن
اگر کاشتن، اسیر چیدنم میکند
بیکارم کن

متن زیبا در مورد خداوند

خــــدایا
همه از تو می خواهند ، بدهی
من از تو می خواهم ، بگیری
خـــــدایا
این همه حس دلتنگی را از من بگیر . . .

متن زیبا در مورد خداوند

خدا را دوست بدارید
حداقلش این است که یکی را دوست دارید که روزی به او می رسید . . .

متن زیبا در مورد خداوند

اگر از خدا بپرسید کیستی؟ در جواب ?ما? را معرفی خواهد کرد!
ما بهترین معرف خداییم، آیا اگر از ما بپرسند کیستی؟ خدا را معرفی خواهیم کرد؟

متن زیبا در مورد خداوند

خدایا !
خدایا چگونه تو را بخوانم درحالی که من، من هستم
(با این همه گناه ومعصیت)
و چگونه از رحمت تو نا امید شوم درحالی که تو، تو هستی
(با آن همه لطف ورحمت)
خدایا تو آنچنانی که من می خواهم
مرا نیز چنان کن که تومی خواهی

متن زیبا در مورد خداوند

آموخته ام که وقتی ناامید میشوم
خداوند با تمام عظمتش ناراحت میشود
و عاشقانه انتظار میکشد که به رحمتش امیدوار شوم . . .

متن زیبا در مورد خداوند

به خاطر بسپاریم همراهی خدا با انسان مثل نفس کشیدن است
آرام، بی صدا، همیشگی . . .

ساخت و تعمیر دندانهای مصنوعی با قیمت مناسب


درمان افسردگی یک بار برای همیشه

 

 

چگونه با خداوند راز و نیاز کنیم

 

ای آن که یاد او برای یاد کنندگان، موجب شرافت است وای که طاعت او برای فرمان برادران، وسیله نجات است، … دلهای ما را به یاد خود، از یاد هر چیزی و زبان های ما را به شکر خویش از هرگونه سپاسی و اعضای ما را به طاعت خود از هر طاعت دیگری مشغول فرما.

 

پس اگر برای ما فراغتی مقدر کرده ای، آن را بسلامتی [از آفات] قرار ده که در آن حال، گناهی ما را در نیابد و خستگی و ملالی به ما نرسد تا این که نویسندگان اعمال بد یا نامه سفید، از یاد بدی های ما برگردند و کاتبان کردارهای نیک، به آنچه از حسنات ما نوشته اند، شادمان گردند.

 

هرگز از تو ناامید نمی شوم، در حالی که در توبه و بازگشت به سویت را به رویم گشوده ای

 

و چون روزهای زندگی ما سپری شود و اوقات عمرمان به پایان رسد و دعوت تو – که از آن و از اجابت آن گریز و چاره ای نیست – ما را احضار نماید.

 

و روزی که اخبار بندگانت را آشکار می کنی، در حضور گواهان، پرده از روی اعمال ما برمدار، زیرا تو بر کسی که تو را بخواند، مهربانی و برای کسی که تو را ندا کند، پاس گویی.

 

پروردگارا، سه خصلت است که مرا از درخواست از تو باز می دارد، ولی یک خصلت است که مرا در آن ترغیب می کند ( آن سه، این است): امری که به آن فرمان داده ای، ولی من در انجامش درنگ کردم و کاری که مرا از آن نهی نمود، ولی به سویش شتافتم و نعمتی که به من بخشیدی، ولی در سپاس گزاری کوتاهی نمودم.

 

تفضل و احسانت به کسی که رو به سوی تو آورد و با گمان نیک به بارگاهت آید، مرا به درخواست از تو وا می داد، زیرا تمام احسانهایت از روی تفضل است و همه نعمت هایت، بی سبب و ابتدایی می باشد.

 

دلهای ما را به یاد خود، از یاد هر چیزی و زبان های ما را به شکر خویش از هرگونه سپاسی و اعضای ما را به طاعت خود از هر طاعت دیگری مشغول فرما

 

پس اینک ای خدای من، این منم که پیشگاه عزتت همچون بنده تسلیم و خوار ایستاده و با شرم بسان نیازمندی عیالوار، از تو درخواست می نمایم. اقرار می کنم که هنگام لطف و احسانت، جز خودداری از گناه، طاعتی نکرده ام و هیچ گاه از نعمت و احسانت بی بهره نبوده ام.

 

خدای من، آیا اقرارم به گناه در پیشگاه مقدست سودی برایم خواهد داشت؟ و آیا اعترافم به زشتی هایی که در برابرت مرتکب شدم، نجاتم خواهد داد؟ با آن که در این حالی که هستم، خشمت را بر من واجب کرده ای؟ و یا در این هنگام که تو را می خوانم، دشمنی تو همراه من است؟

 

پاک و منزهی تو، هرگز از تو ناامید نمی شوم، در حالی که در توبه و بازگشت به سویت را به رویم گشوده ای، بلکه سخن بنده ذلیلی را به زبان می آورم که به خود ظلم و ستم کرده و حرمت پروردگارش را سبک شمرده است؛ کسی که گناهانش بزرگ و رو به زیادی است و روزگارش به او پشت کرده و عمرش سپری شده است، چون بنگرد، وقت عمل گذشته و به پایان عمر رسیده و یقین حاصل کند که پناهنگاه و گریزگاهی از [عذاب و انتقام] تو برایش نیست، به سوی تو روی می آورد و توبه اش را برایت خالص نماید. پس با دلی پاک و پاکیزه به سویت برخیزد. سپس تو را با صدایی سوزناک و آهسته بخواند.

اینک ای خدای من، این منم که پیشگاه عزتت همچون بنده تسلیم و خوار ایستاده و با شرم بسان نیازمندی عیالوار، از تو درخواست می نمایم

 

خدایا، تو را گواه می گیرم – و تو از نظر گواه بودن کافی هستی – و آسمان و زمین و فرشتگان و سایر مخلوقات را که درآنها اسکان داده ای در این روز و این ساعت و همین شب و همین جایگاه هم گواه می گیرم که تو خدایی هستی که معبودی جز تو نیست. تو به پادارنده عدالت، عادل در داوری، مهربان به بندگان، دارنده هر ملک و پادشاهی و دلسوز آفریده هایت هستی.

 

ترجمه دعای یازدهم صحیفه سجادیه؛ علی رضا رجالی تهرانی

منبع:tebyan.net

در ادامه بخوانید


اقساط 36 ماه بدون پیش پرداخت لوازم خانگی

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان


درخواست وکیل طلاق و مشاوره تلفنی رایگان

چگونه با خداوند راز و نیاز کنیم


به تماشای کیفیتی بی حاشیه!


بهبود مشکلات رفتاری کودک با بازی درمانی

تمام قابلیت ها که ازیک تلویزین انتظاردارید


قابلیت افزودن لباس حین شست و شو


درخواست وکیل ملکی با مشاوره رایگان

کم شنوایی وناشنوایی در کودکان وخرید سمعک

تور ارزان کیش با رزرواسیون بهترین هتل ها


لوازم خونگیت رو اقساطی نو کن!

بااین بسته آموزشی آموزگار کودک خود باشید


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

خدایا…پروردگارا…کمکم کن، کمکم کن که  بتوانم پنچره ی دلم راروبه حقیقت بگشایم…

خدایا…یاریم کن که مرغ خسته دلم راکهدیری است دراین قفس زندانی است، دراسمان آبی عشق

توپروازدهم…

چگونه با خداوند راز و نیاز کنیم

خدایا..پروردگارا…یاریم کن که شوق پروازراهمیشه درخود زنده نگهدارم …..

خدایا…توخود می دانی که بدترین دردبرای یک انسان دورماندن ازحقیقت خویشتن  ورهاشدن

 درگرداب فراموشی وسردرگمی

 است…پس توای کردگار بی همتا مرا یاری کن که به حقیقت انسان بودن پی ببرم تابتوانم روزبه

 روزبه تو که سر چشمه تمام

 حقیقت هایی نزدیک ونزدیکتر شوم….

 

 

 

 

خدایا…همیشه گفته ام که تورادوست دارم…حالا هم باتمام وجود فریاد می زنم:

خدایا……..دوستت دارم…..دوستت دارم…دوستت دارم…

خدایا،شرمنده ام اززیادی گناهانی که انجام داده ام ،شرمنده ام.

خدایا از قدر نشناسی خودم ، ازاین که هرروباعث ناراحتی تو می شوم شرمسارم.

خدایا چه بگویم ازکدامین گناهم نزد توطلب عفوکنم.خدایابه کدامین گناه اشک شرم ازدیده جاری

سازم.هروقت که خواستم زبان به حمد وثنایت بگشایم.اشک در دیدگانم جمع شدوبغض شرم

 وپشیمانی ازگناهان دیگرمجال

 سخن گفتنم نداد.

 

چگونه با خداوند راز و نیاز کنیم

خدایا ،مرا ازاین منجلابی که درآن گرفتارشده ام نجاتم ده.به این پرنده ی اسیر پروبالی ده تا خودش

 راازاین قفس رهایی بخشد

 وطعم آزادی ورهایی را تجربه کند .

خدایا، مرا فرصتی ده تاپاک بودن راتجربه کنم وبتوانم حتی برای یک لحظه آنچه باشم که تومی

 خواهی

خدایا، چگونه می توانم روی به سوی تو بیاورم وزبان به حمدوثنایت بگشایم درحالی که

 خودازکرده خویش آگاهم .

چگونه می توانم دوستارتوباشم درحالی که برعهد وپیمانی که باتو بسته ام وفادارنبوده ام.

چگونه می توانم طلب عفو وبخشش کنم درحالی هنوزشعله های عصیان دردرونم فروزان است.

بارلاها،چگونه می توانم روی بهتوبه آورم درحالی که اسیرهواهای نفسانی خویشم.

 

بارلاها،توازعلاقه ی من نسبت به خودات آگاهی ومی دانی که چقدرمشتاق رسیدن توام ولی هروقت

 که تصمیم گرفتم که به

 سوی توبیایم گناه به سراغم آمدومراازتو دورساخت.

همیشه آرزویم این بوده است که حتی برای یک روزکه شده آنچه باشم که تو می خواهی وآنچه کنم

که تو می پسندی ولی افسوس این نفس سرکش تا کنون مجال برآورده شدن این آرزورابه من نداده است.

بارلاها، می ترسم، ازخویش وازاین سرنوشتی درانتظارمن است می ترسم.ازاین بیابان وشوره

 زاری که درپیش روی من است

 می ترسم.می ترسم که مرگ به سراغم بیا یدآرزوی رسیدن به تورااین باراوارمن بستاند.

پس ای پروردگاربی همتا  به لطف وکرم خویش مراازمرداب رهایی ده وتوانی ده خویشتن را

از هرچه بدی است پاک کنم.

خدایا به من فرصتی ده تاعاشق بودن راتجربه کنم

 

 

 

 

 

دوست داری پولدار بشی؟ هر کلیک 80 ریال!

خیلی قشنگ بود واقعا عالیه یه سری به وبلاگم بزن البته به خوبی این نمیرسه

عالی……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..بود

چگونه با خداوند راز و نیاز کنیم

چگونه مي‌توانيم فرزند خوب براي پدر و مادرمان باشيم؟چگونه مي‌توانيم فرزند خوب براي پدر و مادرمان باشيم؟مقدمه:يكي از مشكلات اصلي خانواده‌ها، تعارضات و درگيري‌هاي بين والدين و فرزندان است. والد…

نظر اسلام در مورد خود ارضايي چيست؟ آسيب هاي آن كدام است و چگ…نظر اسلام در مورد خود ارضايي چيست؟ آسيب هاي آن كدام است و چگونه مي توانيم اين عمل را ترك كنيم؟در جواب به اين سؤال مناسب است به سه مطلب اش…

بهترين روش حفظ قرآن کريم و تثبيت آن در ذهن چيست؟ بهترين متر…بهترين روش حفظ قرآن کريم و تثبيت آن در ذهن چيست؟ بهترين مترجم قرآن کريم چه كسى است و بهترين خط آن از كيست؟براى حفظ قرآن كريم، روش هاي گو…





براي راهيابي به جواب مناسب توجه به نکته هاي ذيل مفيد است: بهترين راه ارتباط قلبي با خدا كه از آن به تقرّب الهي نيز ياد مي شود، همان راه هاي فكري و اعتقادي و عملي است كه در شرع مقدس بازگو شده. برخي از اين راه ها و روش هاي انجام اعمال واجب و بعضي ديگر انجام اعمال مستحب است. اگر كسي بخواهد با خالق هستي بخش خود ارتباط برقرار نمايد، مي تواند با آن اعمال با او به نجوي بپردازد.  نيايش در اينجا به چند نمونه از آن اعمال اشاره مي شود:1. نماز شب: در روايتي آمده كه خداي متعال به حضرت موسي فرمود: «اي فرزند عمران، دروغ مي گويد آن كس كه گمان مي كند مرا دوست دارد و همين كه شب مي رسد از من روي مي گرداند و مي خوابد، مگر نه اين است كه هر محبي خلوت با محبوب خويش را مي خواهد؟  هان اي فرزند عمران، بدان كه من بر دوستان خود مطلع هستم، آن گاه كه تاريكي شب آنان را فرا مي گيرد، چشمان دل آنان را به سوي خود بر مي گردانم و عقوبت هجران و سخط خويش را در برابر چشمانش مجسم مي نمايم، از روي مشاهده با من خطاب مي كند و از روي حضور با من سخن مي گويد. اي فرزند عمران، در تاريكي شب ها از قلب خويش خشوع را نثار كن و از بدن خويش خضوع را، و از چشمانت اشك را، كه تو مرا نزديك خواهي يافت.»از اين روايت بخوبي بدست مي آيد كه يكي از بهترين راه هاي ايجاد ارتباط قلبي با خداوند، نماز شب است كه انسان در خلوت تاريكي شب، با محبوبش راز و نياز نمايد.[1]2. عمل ديگر كه براساس روايات تأثير فراواني در ارتباط قلبي با خدا دارد، تلاوت قرآن كريم است. تأكيدات آيات و روايات به تلاوت قرآن به خوبي نشان مي دهد كه آثار و بركات اين كتاب نوراني در موارد مختلف از جمله در ايجاد ارتباط با خداوند نقش اساسي دارد.[2]3. مداومت بر تسبيح حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ ، بعد از نمازهاي واجب نيز در ايجاد ارتباط قلبي انسان با خداوند مؤثر است.4. يكي از بهترين گزينه ها براي ايجاد ارتباط با خداوند، نماز است. گذشته از آن كه در روايات بر اين گزينه فراوان تأكيد شده، در ميان ساير عبادات نيز، آسان ترين راهي است كه انسان مي تواند از آن طريق با خداوندش ارتباط برقرار كند.امام صادق ـ عليه السلام ـ  فرمود: «خداوند سبحان فرمود: نزديك نمي كند به سوي من، بنده اي از بندگانم را چيزي كه محبوب تر باشد نزد من از نماز واجب، و بنده مي بايد، تقرّب بجويد به سوي من با خواندن نماز نافله (نمازهاي مستحبي مانند نوافل روزانه) تا او را دوست بدارم، هرگاه او را دوست داشتم من سامعة او كه با آن مي شنود و باصرة او كه با آن مي بيند و زبان او كه با آن سخن مي گويد، ‌و دست او كه با آن كارهايي انجام مي دهد خواهم شد، اگر مرا بخواند او را اجابت مي كنم و اگر از من چيزي بخواهد به او مي دهم.»[3]5. راه ديگر ذكر مداوم سبب ارتباط قلبي انسان با خداوند مي شود چنان خود فرمود: (أَلا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ)[4] آگاه باشيد با ياد خدا، قلب ها آرامش پيدا مي كند. مراد آيه آن است كه ذكر خدا موجب ارتباط قلبي انسان با خدا مي شود و ارتباط قلبي با خدا مايه آرامش انسان مي گردد. و در آيه ي ديگر فرمود: (فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ)[5] يعني مرا ياد كنيد، شما را ياد مي كنم.نكته اساسي در همه اين امور آن است كه بايد اعمالي كه انسان انجام مي دهد، به طور مداوم باشد تا اثر معنوي آن ظاهر گردد وگرنه با چند بار معلوم نيست، آن نورانيت مورد نظر و فوايد مترتب بر آنها در انسان پديد آيد. در روايات معصومين ـ عليهم السلام ـ هم به اين مسئله تصريح شده که خداوند عبادت مستمر و مداوم را گرچه کم باشد خيلي دوست دارد.در پايان: اگر در اين راه مجاهدت وتلاش كنيد، به طور يقين نتيجه خواهيد گرفت. اما به شرط آن كه هرگز افراط و زياده روي نكنيد، بخصوص در مراحل آغاز كار، بايد به تدريج پيش برويد و اعتدال را حفظ نمائيد و خود را زياد خسته نكنيد و سعي نماييد كيفيت اعمال را بالا ببريد، نه كميت  آن ها را و يقين بدانيد كه اگر به طور اعتدال و مداوم به اعمال خود ادامه بدهيد، به تدريج نورانيت قلب در شما پديد خواهد آمد و به هدف خود خواهيد رسيد. پي نوشت ها:[1] . شجاعي، محمد، مقالات، نشر صدا و سيما، چاپ دوم، 1375 ش، ج3، ص 81.[2] . همان، ص 150.[3] . حر عاملي، محمد بن حسن، وسايل الشيعه، كتاب الصلوة، قم، نشر مؤسسه اهل البيت، 1416 ق، ج 4، ص 72، باب 17.[4] . رعد/ 28.[5] . بقره/ 152.

با سلام و احترام

ان شاء الله كه مادرشوهرتان چنین كار نكرده باشد؛ اما ایمان داشته باشیدكه گرهی وجود ندارد كه خداوند و مقدسات نتوانند بگشایند؛ لذا با اعتماد بنفس و توكل به خداوند با پرهیز از رفتارهای نامعقول و ریختن دعا در غذا و … تلاش كنید مطابق میل شوهرتان عمل كنید و اداره امور زندگی را محكم در دست داشته باشید؛ از دعا و توسل غفلت نكنید، خداوند بهترین یاریگر است.

با تشكر

با سلام و احترام

مباحث عقیدتی بسیار ظریف و حساس هستند و لازم است مراقب باشید تا در تله شیبطین نیفتید كه با گفتن جملات زیبا عقاید را فاسد می كنند

دعایی كه نوشتید اصل و اساسی ندارد

اساس دعا حتی این جمله ای كه نوشتید به معنای نیاز است؛ ما ممكن الوجود هستیم و وجود امكانی مساوی است با نیاز.

خداوند ما را نیازمند و محتاج آفریده است اما دوست دارد ما فقط به سوی او دست نیاز دراز كنیم.

در برخی روایات دعا بالاترین عبادت به حساب آمده است چون خداوند دوست دارد بنده خواسته هایش را از او بخواهد.

لذا بر خلاف باور متصوفه ما اهل دعا هستیم و نیاز خود را به درگاه الهی عرضه میكنیم.

صحیفه سجادیه را مطالعه كنید و ببینید امام علیه السلام برای نجات از بیماری، بدهكاری، جور ظالم و حتی برای دوستان و همسایگان و فرزندانشان دعا می كنند.

پس این روحیه خوب را حفظ كرده و در مسیر صحیح جاری كنید

با تشكر

با سلام و احترام

مشكل اصلی ما عدم درك واقعیت این جهان است

1- هر آنچه در این دنیا است فانی است و از دست خواهد رفت

2- خوب است كه انسان برای رسیدن به خواسته هایش تلاش كند اما بدانیم تا به چیزی نرسیدیم گمان میكنیم بسیار خاص است اما وقتی می رسیم متوجه می شویم این هم مانند مشابه های خودش است

3- هدف از این دنیا آن است كه انسان مورد آزمایش قرار بگیرد و نهایتا پس از مرگ جایگاهش مشخص شود 

4- قبل از ما میبیاردها آدم با میلیاردها خواسته و آرزوی رسیده و نرسیده آمده و رفته اند و هیچ اتفاقی نیفتاده است

5- ما هم خواهیم رفت پس بهتر است برای رسیدن به بهشت تلاش كنیم

با سلام و احترام

خداوند هم رحمان است و هم رحیم یعنی برای همه بندگانش بخشنده و مهربان است.

ممكن است حتی شما نمازخوان باشید و دعا كنید اما خداوند دعا را استجابت نكند و طبق حكمتی خواست شما را برآورده ننماید.

اما خوب است توبه كنید و نماز و احكامتان را انجام دهید و از خداوند بخواهید كه تفضل نموده دعایتان را مستجاب كند قطعا دعای فردی كه توبه كرده و تصمیم گرفته به سوی خدا برود زودتر مستجاب می شود چون خداوند توبه كنندگان را دوست دارد.

با تشكر

با سلام و احترام
ما برای شما دعا میكنیم شما هم برای ما و مخصوصا والدینتان دعا كنید یكی از عوالم عدم استجابت دعا و ابتلا به مشكلات دعای خیر نكردن در حق والدین هست و هرگز از رحمت الهی ناامید نشید، راضی باشید به رضای اون و دلتون رو با خدا صاف كنید مطمئن باشید دعاتون رو میشنوه.
از خدا می خواهیم با رحمت و تفضلش مشكلات شما رو حل كنه.چگونه با خداوند راز و نیاز کنیم

با تشكر

با سلام و احترام

دوران سختی را پشت سر میگذاریم كه همه دچار مشكلات عدیده اقتصادی هستیم

دعا میكنیم خداوند شما و همه كسانی را كه نیازمند هستند مورد لطف و عنایتش قرار دهد

از مطلبی كه نوشته اید معلوم میشود كه رابطه خود و خدا را درست نفهمیده اید

ما نماز نمی خوانیم تا خداوند دعایمان را بپذیرد یا نماز دستمزد خداوند برای كارهایی كه در حقمان میكند نیست كه حالا (العیاذ بالله) شما با نمازنخواندن خداوند را تنبیه كنید!

ما نماز میخوانیم تا به تكلیف خود در برابر آفریدگار جهان عمل كرده باشیم و خداوند نیازی به نماز ما ندارد تا نماز نخواندن ما تاثیری بر او داشته باشد

ابتدا رابطه خودتان را با خداوند اصلاح كنید و بعد خاضعانه از درگاهش طلب مغفرت كنید و از گناهانتان توبه كنید آنگاه خاضعانه اعتراف كنید كه تحمل امتحان سخت را ندارید و برای آن ضعیف هستید و خداوند را به صفات رحمانیش قسم دهید و معصومین را واسطه قرار دهید تا فرجی حاصل شود

ان شاء الله با كمی صبر و توكل بر خدا گشایشی حاصل می شود.

موفق باشید

با سلام و احترام
جهت مشاوره مشكل خود را از طریق درگاه پاسخگویی در بالای صفحه ارسال فرمایید تا كارشناسان ما پاسخگوی شما باشند.
با تشكر

چگونه با خداوند راز و نیاز کنیم
چگونه با خداوند راز و نیاز کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *