چگونه با همسر تند خو رفتار کنیم

 
helpkade
چگونه با همسر تند خو رفتار کنیم
چگونه با همسر تند خو رفتار کنیم

چگونه می توان با شوهر خشمگین مقابله کرد بدون اینکه شان و کرامت خود را فدا کنید. برخی زندگی خود را مقایسه می کنند. ادم همیشه در وضعیت ثابتی از هوشیاری زندگی نمی کند – همیشه منتظر چیزی برای منفجر شدن و پرتاب کردن سنگ های مذاب در همه جا هستیم.

حتی یک فوران کوچک هم می تواند یک روز کاملاً دوست داشتنی را به هم بریزد و خراب کند. یک تفاوت بزرگی که بین شوهر و یک آتشفشان وجود دارد این است که شما می توانید به راحتی از یکی از آن ها دور شوید با این حال، از سوی دیگر، شوهر نیز بیشتر از یک آتشفشان مدیریت می شود.

دست کم تا حدی خود را آماده کنید تا با شوهرتان سر و کار پیدا کنید و به او عشق و محبت کنید. من دوست دارم چند چیز را در مورد عصبانیت از دیدگاه آقایان، براساس گذشته و اعمال خودم به اشتراک بگذارم. هیچ کس بهتر از مردها خودشان را نمی شناسند.

توصیه های مفید این بخش از نمناک براساس این فرض است که عصبانیت شوهرتان به سمت شما هدایت می شود، نه به سیاست مدار و نه قبض برق با این حال، برای موثر بودن توصیه ها، ممکن است نیاز باشد که دیدگاه ذهنی خود را تغییر دهید و اغلب اوقات، ضمیر خود را تغییر دهید.

چگونه با همسر تند خو رفتار کنیم

مهم است که هر دوی شما کاری را برای جفتتان انجام دهید بنابراین، اگر شما آماده اید که با یک طرز فکر جدید دست و پنجه نرم کنید و مهارت های مفیدی یاد بگیرید، به مطالعه ادامه دهید.

دلایل بسیاری وجود دارد که چرا شوهر شما با شما بد رفتاری می کند و بی هیچ دلیل از شما عصبانی می شود. برخی از این دلایل مربوط به مسائل روحی و فیزیکی اساسی هستند که مورد توجه قرار نمی گیرند و برخی عوامل دیگر محیطی هستند.

تستوسترون کم:

در حالی که بسیاری از افراد سطح بالایی از تستوسترون را با سطح بالای عصبانیت مرتبط می دانند، اما این رفتار با سو مصرف استروئید در ارتباط است. مطالعات نشان داده اند که مردانی با سطح پایین تستوسترون بیشتر عصبی و مستعد نوسانات روحی هستند.

عوامل محیطی نظیر رژیم غذایی و کیفیت خواب می تواند تاثیر زیادی بر میزان تستوسترون بدن داشته باشد. بسیاری از مردان از کم بود تستوسترون رنج می برند و معمولاً تشخیص داده نمی شوند.

سروتونین کم:

یکی از انتقال دهنده های عصبی کلیدی در مغز ما سروتونین است که نقشی را در سلامت عاطفی و ذهنی بازی می کند. اگر از این عنصر کم داشنه باشیم، کج خلق و افسرده می شویم. بیشتر شبیه به تستوسترون، غذا خوردن و خواب می تواند نقش بزرگی در تعیین مقدار سروتونین بازی کنند.

استرس شدید:

هورمون استرس، کورتیزول می تواند منجر به بد خلقی و نیز خواب و مشکلات شناختی شود. اگر شوهر شما استرس شدیدی را در سر کارش دارد و به درستی غذا نمی خورد، میزان بالای کورتیزول می تواند او را به یک فرد بسیار متفاوت تبدیل کند.

فقدان هویت مردانه و هدف:

فشار مداوم شوهرتان که سعی می کند تا حد کمال مطلوب مردانه زندگی کند می تواند او را نابود کند. تمرکز تنها روی موفقیت شغلی و کسب مقادیر زیاد پول می تواند باعث شود احساس استرس، انزوا و تنهایی کند. او ممکن است احساس کند که در مقایسه با دیگران ناکافی است و این احساسات می تواند طغیان های خشمش را نشان دهد.

آسیب و ضربه عاطفی:

همچنین این امکان وجود دارد که شوهرتان با برخی مسائل عاطفی حل نشده سر و کار داشته باشد. با تلاش برای سرکوب این زخم های عاطفی حساس و خشمگین و عصبانی می شود.

در این بخش از نمناک چند گام برای پی گیری نحوه برخورد با شوهرتان آورده شده است. سعی کنید همیشه یک رویکرد آرام و خوب برای حل و فصل اختلافات داشته باشید. اگر هر دوی شما از دست یکدیگر عصبانی شوید، شرایط برای بدتر شدن بسیار آسان خواهد شد.

نترسید:

از خشم نترسید. بدانید که عصبانیت ناشی از کمبود عمومی قدرت واقعی است. اغلب، به این دلیل است که فرد کنترل وضعیت را در دست ندارد. این کمک می کند که به جای غرش شیر، به گریه بچه نگاه کند.

در مورد اقدامات خود فکر کنید:

به این فکر کنید که آیا نقشی در تحریک این خشم دارید یا خیر؟ این جا با خودت صادق است. اگر نقشی در افزایش درگیری ایفا کردید، این کار نیازمند رویکردی است که در صورت درخواست برای آن، مسولیت کارهای خود را به دست بگیرید و از آن ها معذرت خواهی کنید اما اگر شما به عصبانیت او کمک نکنید و بیشترش نکنید، اولویت شما تغییر می کند تا به او نشان دهید که در کجا دچار سوتفاهم شده، اما نه حالا.

بدانید که عصبانیت یک عادت است:

بسیاری اوقات، خشم مردانه یک شرط است – عادتی است که با بیشتر اتفاقات رخ می دهد. این تقصیر شما نیست که او فیوز کوچکی دارد، مهم نیست که چطور ممکن است سعی کند به طور غیر عمدی (یا عمدی) شما را شستشوی مغزی دهد. کلمات و اقدامات او مسئولیت های خود او هستند، بنابراین هرگز گناه آنچه که او انجام می دهد و می گوید را قبول ن کنید و شرمسار نباشید.

سعی نکنید افسار را بگیرید:

سعی کنید عصبانیت همسرتان را کنترل کنید. اول از همه، بر تلاش برای تغییر او تمرکز نکنید، چون نمی توانید. فقط خودش می تواند. تنها کاری که می توانید انجام دهید کنترل این است که چگونه نسبت به او واکنش نشان دهید و در پایان کار چه کاری برای شما انجام می دهد.

خشم شکلی از رنج فراوان است. وقتی مردی یک زن را آزار می دهد، او خودش را هم آزار می دهد. در ابتدا، عصبانیت باعث می شود که فرد احساس قدرت و کنترل کند، اما به آرامی می سوزد و از درون خودش را می خورد.

عصبانیت ضعف است:

با وجود اینکه چگونه اغلب در فرهنگ ما به تصویر کشیده می شود، عصبانیت یک قدرت نیست – این یک ضعف است. معلم روحانی من گفت که من واقعاً از این موضوع خوشم می آید، ” سگ های بزرگ واق واق می کنند.

آن ها نیاز به “مردان قوی و با اعتماد به نفس” دارند که نیاز به واق واق کردن دارند، تنها آن هایی که ناامن و هراسان هستند این کار را انجام می دهند. سوال اصلی باید این باشد:چه چیزی او را پشت این عصبانیت پنهان می کند؟

شوخی بهترین حامی شماست:

چگونه با همسر تند خو رفتار کنیم

زمانی که شما در یک لحظه جدی شاهد عصبانیت شدید او هستید، به یاد داشته باشید که خنده بهترین دارو برای شما و او است. به چیزهایی فکر کنید که باعث خنده شما می شوند. در اینجا، یکی از شوخی های مورد علاقه ام را با شما در میان می گذارم:

“خدا یک مرد خلق کرد و به او گفت:گوش کن، من دو عضو عالی به شما دادم که به شما توانایی فکر کردن و بهره بردن از دنیا را می دهند، مغز و آلت جنسی. اما باید اعتراف کنم که ممکن است یک نقص طراحی وجود داشته باشد. به احتمال زیاد جریان خون ناکافی برای تقسیم شدن بین آن ها در یک زمان وجود خواهد داشت.”

یک مرد ممکن است از همسرش برای نشان دادن احساساتش عصبانی شود. برای مثال، اگر گریه کنید، ممکن است همان احساس را در درون او ایجاد کند و صدایی در سرش ممکن است به او بگوید:” مردان گریه نمی کنند.” در حال حاضر این حس ها در درون او هستند نه شخصی که عاشق شما است.

 

کنار آمدن با همسر عصبی برای خانم ها یکی از مشکلات زندگی زناشویی می باشد‎

 

کنار آمدن با همسر عصبی شاید برای خانم ها یکی از مشکلات زندگی زناشویی باشد. اما نگران نباشید در این مقاله چند راه برای آرام کردن همسر را به شما می گوییم.

 

چگونه با همسر تند خو رفتار کنیم

ممكن است همسر خشمگین شما در خانواده ای رشد كرده باشد كه اینگونه رفتارها طبیعی بوده است و بیان احساسات درونی با چنین راه های خشن، بدون توجه به آسیبی كه به شما وارد می آید، به نظرش عادی می آید. اگر شما در خانه ای با عشق فراوان بزرگ شده اید، به طور قطع توقع محبت بیشتری از شوهرتان دارید و عصبانی شدن او شما را به میزان فراوانی ناامید و دلگیر می كند.

 

_ به شوهرتان بگویید كه وقتی خشمگین می شود، چقدر شما اذیت می شوید. شاید او از اینكه دارد به شما آزار می رساند، آگاهی ندارد. اگر او شما را دوست دارد باید تلاش كند تا برای جلوگیری از ناراحت شدن شما، عبارات مناسب و لحن متمایزی را یاد بگیرد. در حقیقت برخی از مردها بسیار خودخواهند و از درك دیدگاه های شما سرباز می زنند. اما حداقل سعی كنید زمانی كه او آرام است، در این مورد با او به گفت و گو بنشینید.

 

_ بیشتر مردان متأهل قادرند تا با احترام سخن بگویند، پس تلاش كنید درمورد آنچه بیش از همه شما را آزار می دهد، با او صحبت كنید و از او بخواهید تا بیشتر ملاحظه احساسات شما را بنماید. برای داشتن یك زندگی زناشویی كامیاب، در جهت شاد و خشنود كردن یكدیگر تلاش كنید.

 

_ در صورتی كه شوهر شما به احساساتتان اهمیتی نمی دهد و به صراحت اقرار می كند كه می خواهد شما را بیازارد ، ممكن است خودش هم عمیقاً آسیب دیده باشد. از او درمورد آنچه كه او را آزار می دهد سؤال كنید و به او قول دهید این مسئله را طوری تغییر خواهید داد كه دیگر اذیت نشود. برخی افراد دوست دارند وقتی خودشان آزرده خاطر می شوند، دیگران هم مثل آنها باشند.

 

_ اگر شما باعث آزردگی او شده باشید، ممكن است او بخواهد كار شما را تلافی كند. بنابراین، درباره آنچه باعث شده تا شما او را اذیت كنید با او حرف بزنید و سعی كنید تا دیگر با این روش او را نیازارید.

 

_ سعی‌ کنید همواره‌ در منزل‌ و در برابر شوهر و فرزندانتان‌ نکات‌ مثبت‌ همسرتان‌ را یادآور شوید؛ مثلاً همین‌ که‌ مراقب‌ لوازم‌ خانه‌ است‌ و یا این‌ که‌ایشان‌ به‌ خویشان‌ خود بسیار احترام‌ می‌گذارد و… این‌ کار موجب‌ خواهد شدنقاط‌ مثبت‌ در ایشان‌ تقویت‌ گردد.

 

_ پذیرفتن‌ ریاست‌ شوهر در خانه‌ کار بدی‌ نیست‌ و پذیرفتن‌ ریاست‌ ایشان‌ در خانه‌ ضرری‌ ندارد و از نظر روانی‌ ایشان‌ را تامین‌ کرده‌ و آرامش‌ را به‌ خانه‌ باز می‌گرداند.

 

_ کارهای‌ بد او را به‌ خوبی‌ پاسخ‌ دهید؛ مثلاً اگر انسان‌ حرف‌ زشت‌ زدشما ذکر خدا بگویید و عکس‌ العمل‌ نشان‌ ندهید.

 

_ از زندگی‌ خود برای‌ اطرافیان‌ چیزی‌ نگویید و سخن‌ دل‌ خود را تنهابرای‌ خدا بگویید و با گفتگوی‌ با او دل‌ خود را آرام‌ سازید.

 

_ محیط‌ زندگی‌ را به‌ گونه‌ای‌ در آورید که‌ رغبت‌ همسرتان‌ برای‌ گفتگو بافرزندان‌ بیشتر شود و حتی‌ الامکان‌ از تشنجات‌ و بگومگوها دوری‌ کنید هرچند حق‌ به‌ جانب‌ شما باشد.

 

منبع : سرزمین بانوان

 

دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج


مشاوره و مراقبت‌های قبل از بارداری


قیمت امروز بلیط اتوبوس به هرکجای ایران

پرفروش ترین پکیج‌های جنسی رو از اینجابخر

مراکز فیزیوتراپی با به روز ترین دستگاه ها


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟

مشاهده تمامی مدلهای فرش وامکان خریدآنلاین


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


درمان نازایی با بالاترین درصد موفقیت

هرآنچه ازعملهای زیبایی زنان میخواهیدبدانید


درخواست مجرب ترین وکلا طلاق توافقی


اگر شما هم مشکل ملکی دارید تماس بگیرید


خدمات ایمپلنت بدون آسیب رساندن به لثه

چگونه با همسر تند خو رفتار کنیم


مرکز تخصصی استعدادیابی و آموزش کودکان

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

مطالب پر بازدید

میخواهیم ترفندها و رازهایی زنانه را به شما اموزش دهیم تا بر همسر بداخلاقتان فائق ایید و هم خودتان و هم زندگیتان را از شر تشنج هایی که به ان وارد میکند راحت کنید


چگونه با همسر تند خو رفتار کنیم

فرمان اول:باورش کن

بیشتر مردان دل شان می خواهد که که همسرشان باورشان کند .اصلا خوششان نمی آید که همسرشان در توانایی ها واستعدادهایشان(مثلا در تامین امنیت ورفاه و…)شک داشته باشد.با رفتار و گفته هایتان به آن ها بفهمانید که توانایی ومهارت واستعدادوپشتکارشان را باور داریدالبته دروغ نگویید چون اساساخوب نیست.

فرمان دوم:حرف بزن

برای اینکه همسرتان بفهمدشما اورا درک میکنیدخودتان را موظف کنیدکه هر روز به مدت کوتاهی درهمین خصوص با او حرف بزنید..بیست دقیقه که در هر روز زیاد نیست .هست؟حتی اگر جوابتان به این سوال مثبت باشد.باز هم این صحبت بیست دقیقه ای را از همسرتان دریغ نکنیدچون تاثیرش خیلی بیشتر از بیست دقیقه است که در ذهن شماست.آیا همسرتان ارزش ۲۰دقیقه ندارد؟

فرمان سوم:تاییدش کن

اکثر آدم ها دوست دارند مورد تاییدباشندهمسر شماهم مثل بقیه چه فرقی میکندتا میتوانید در مناسبت های مختلف همسرتان را تایید کنید.نه با استفاده ازجملات کلیشه ای ومسخره مثل«وااااااای تو فوق العاده ای…بی نظیری….تو حرف نداری..این حرف ها را دیگر هیچ مردی باور نمیکند.خودتان راخسته نکنیددلتان باید با زبانتان یکی باشداگر بتوانید این کار را بکنید قدم بزرگی در تحکیم پیوندتان برداشته اید.

فرمان چهارم:روی اعصابش راه نرو

آیا شما خوشتان می آید کسی به شما بگوید که این کار را بکن وآن کار رانکن؟مردها هم مثل شما دلشان نمیخواهدهمسرشان مدام از انها بخواهد که زیر ورو شوندتا آنجا که میتوانید مردتان را آنچنان که هست قبول کنیدخیلی از مردهااز اینکه همسرشان بخواهد آن ها را مدام تغییربدهدآزرده خاطر وگاه خشمگین میشوند.ادم میتواند خودش را خیلی راحت عوض کندولی عوض کردن دیگران خیلی سخت است.

فرمان پنجم:مغزش را گاز نزن

اگر شوهرتان خسته است ومیخواهید به مطلب مهمی رو بگویید بلافاصله به اصل مطلب برید وحاشه پردازی نکنیداگر نیاز به دانستن جزییات باشند خودشان پرس و جو میکنند.

فرمان ششم:چرتکه نیانداز

به هر طریق ممکن..محبتتان را به همسرتان نشان دهید وچرتکه نیاندازید.دنبال یک موقعیت خاص نباشیدخیلی از مردها هستند که از خودشما هم رمانتیک ترند.

فرمان هفتم:احترام بگذار

وقتی همسرتان دارد افکار وعقایدش را به شما میگویدتو ذوقش نزنیدهمیشه وهمه جا نشان دهید که برایش احترام قایل اید.وقتی همسرتان خسته از کار برمیگرددخودتان را بی حوصله ومشغول به کار نشان ندهیدوبه آشپز خانه دور خودتان نگردید.

فرمان هشتم:امان بده

تقریبا تمام ادم های روی زمین احتیاج دارند که در پایان روز دوباره انرژی بگیرندوجسم وروحشان را بازسازی کنند مردها که از مریخ نیامده اند.بازهم خوششان نمی آید که وقتی ازکار خسته وکوفته برمی گردند شما تمام اتفاقات روز را برایشان بازگوکنید.امان بدهیدبگذارید کمی استراحت کنند و بعدآرام آرام به شرح ماوقع شروع کنید.

فرمان نهم:اعتماد کن

اعتماد…حیاتی تریت عامل برای شکل گیری یک ازدواج موفق است.اگر به هر دلیلی به همسرتان اعتماد کامل نداریدبه جاسوسی متوسل نشوییدچون اوضاع خراب تر میشودمنطقی ترین کار این است که از یک آدم امین ودارای صلاحیت مشاوره بخواهید.

فرمان دهم:رفیق اش باش

رابطه تان را طوری با همسرتان تنظیم کنیدکه هم عاشقش باشید وهم بهترین دوست ورفیقش…برای اینکه بتوانیدسال های سال دوست وهمراه همسرتان باشیدباید راه هایی پیدا کنیدتا وقت بیشتری را با بگذرانیدوکارهای بیشتری را با کمک همدیگر انجام بدهید.

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

در تماشا وارد شوید تا به ویدیو‌ها و کانال‌های
مد نظر خود دسترسی پیدا کنید

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

با همسر پرخاشگر و تندخو چگونه باید رفتار کنیم؟

حل این مشکل می تواند واقعا مشکل باشد و هنگامی که با عصبانیت منفعل از طرف شوهرتان روبرو می شوید اختلافات را حل و فصل کنید در حالی که تشخیص عصبانیت یک نفر وقتی که او عصبانی می شود آسان است رفتار پرخاشگرانه منفعل او می تواند مشکل تر باشد و درک این فرد دشوار است. ممکن است احساس کنید که هیچ قدرتی برای تغییر ندارید اما آرام باشید و به یاد داشته باشید که در رابطه با همسرتان قدرت زیادی دارید پس با راه حل هایی که در این بخش از نمناک خواهیم گفت برای برخورد و رفتار با مرد پرخاشگر آماده شوید.

برای ارسال دیدگاه لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

در تماشا وارد شوید تا به ویدیو‌ها و کانال‌های
مد نظر خود دسترسی پیدا کنید

مرورگر شما قادر به پخش ویدیو نمی باشد.

با همسر پرخاشگر و تندخو چگونه باید رفتار کنیم؟

حل این مشکل می تواند واقعا مشکل باشد و هنگامی که با عصبانیت منفعل از طرف شوهرتان روبرو می شوید اختلافات را حل و فصل کنید در حالی که تشخیص عصبانیت یک نفر وقتی که او عصبانی می شود آسان است رفتار پرخاشگرانه منفعل او می تواند مشکل تر باشد و درک این فرد دشوار است. ممکن است احساس کنید که هیچ قدرتی برای تغییر ندارید اما آرام باشید و به یاد داشته باشید که در رابطه با همسرتان قدرت زیادی دارید پس با راه حل هایی که در این بخش از نمناک خواهیم گفت برای برخورد و رفتار با مرد پرخاشگر آماده شوید.

برای ارسال دیدگاه لطفا وارد حساب کاربری خود شوید.

جستجو در سایت

رفتار با شوهر بداخلاق، كار ساده ای نیست. مردان بیشتر كلامی هستند و به همین خاطر باید اجازه دهید عصبانیت خود را بیرون بریزند. درحالی كه زنان تمام خشم خود را درون خود نگه می دارند و با گریستن آن را نشان می دهند. درمورد یك زوج متأهل، تمام خشم مرد متوجه زن خواهد بود چون او نزدیكترین فرد به شوهرش می باشد.

خشمی كه از طرف شوهرتان سر می زند، مستقیماً شما را هدف قرار نمی دهد. در این شرایط شما به اندازه كافی به احساساتی شدن گرایش دارید. اندیشیدن به شوهرتان كه همیشه با خشم برخورد می كند، باعث می گردد احساس فرومایگی كنید و این امری كاملاً طبیعی است. شما باید یك قدم به عقب بردارید و عملاً به آنچه رخ داده است بیندیشید و دلیلی كه در پس این رفتار وجود دارد را بیابید.

استرس، ناامیدی و ترس، مردان را عصبانی می كند. می توانید به همسرتان بگویید كه با اینكه می دانید او این روزها چه استرس فراوانی دارد و این مسئله او را عصبی كرده است، اما این موضوع باعث شده كه رابطه زناشویی تان نیز تحت تأثیر قرار گیرد. با همسرتان شفاف و روشن گفت و گو كنید و او را بدون قید و شرط حمایت كنید.

چگونه با همسر تند خو رفتار کنیم

* نگذارید همسرتان درگیر خشم خود گردد. اگر دیدید عصبانی است، او را تنها بگذارید. اگر فكر می كنید كه مسئله خاصی باعث عصبانیت همسرتان می شود، از طرح آن موضوعات اجتناب كنید.

* عصبانیت به آسیب های فیزیكی و عاطفی می انجامد. با شوهرتان لجبازی نكنید. در عوض سعی كنید راه هایی برای درك و حمایت او بیابید.

*شما باید درون خودتان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. باید به این فكر كنید كه چرا همسرتان عصبانیت خود را برسر شما خالی كرد. غر نزنید، زیرا نتیجه ای جز انفجار عصبانیت و بدتر شدن شرایط ندارد.

* طوری رفتار كنید كه همسرتان با شما احساس راحتی كند. شما می توانید انفجار خشم همسرتان را با برقراری ارتباطی درست با وی، خنثی كنید. گفت و گو با همسرتان به هیچ وجه او را ناراحت نخواهد كرد. پس از اینكه با او گفت و گو كردید، درخواهید یافت كه همه چیز به حالت عادی بازگشته است. این زمان مناسبی است تا با شریك زندگی خود روبه رو شوید.

* شوهرتان را درك كنید. درك شما از او طغیان خشمش را كمتر می كند. در ضمن شنونده خوبی باشید.

* اگر متوجه شده اید كه شوهرتان بیش از اندازه عصبانی می شود، می توانید از یك متخصص كمك بگیرید. از او بخواهید كه خود را متعهد به انجام برنامه های مدیریت خشم نماید.

به شوهرتان بگویید كه وقتی خشمگین می شود، چقدر شما اذیت می شوید. شاید او از اینكه دارد به شما آزار می رساند، آگاهی ندارد. اگر او شما را دوست دارد باید تلاش كند تا برای جلوگیری از ناراحت شدن شما، عبارات مناسب و لحن متمایزی را یاد بگیرد

در آغاز نکته‌ای‌ کلی‌ را یادآوری‌ می‌کنیم‌ و سپس‌ به‌ مطالب‌ دیگر خواهیم‌پرداخت‌. در حدیث‌ آمده‌ است‌:

سه‌ گروه‌ از زنانند که‌ خداوند عذاب‌ قبر را از آنان‌ برطرف‌ کرده‌ و با فاطمه‌زهرا(س‌) در قیامت‌ محشور خواهند شد؛ یکی‌ از آن‌ سه‌ گروه‌ زنانی‌ هستند که‌بر بداخلاقی‌ همسرشان‌ صبر می‌کنند. (1)

با توجه‌ به‌ این‌ احادیث‌ و اجر و پاداشی‌ که‌ برای‌ صابران‌ به‌ویژه‌ صبر بر اذیت‌ همسر وجود دارد شما با صبر و تحمل‌ و به‌ کار گرفتن‌روش‌های‌ مناسب‌ سعی‌ در اصلاح‌ وضعیت‌ موجود داشته‌ باشید. چگونگی برخورد با یك شوهر عصبانی، به میزان شكیبایی شما و میزان آسیبی كه به شما وارد می گردد، بستگی دارد. آزارهای عاطفی و روحی امری واقعی اند و افراد مختلف میزان صبر متفاوتی دارند.

چند توصیه :

* ممكن است همسر خشمگین شما در خانواده ای رشد كرده باشد كه اینگونه رفتارها طبیعی بوده است و بیان احساسات درونی با چنین راه های خشن، بدون توجه به آسیبی كه به شما وارد می آید، به نظرش عادی می آید. اگر شما در خانه ای با عشق فراوان بزرگ شده اید، به طور قطع توقع محبت بیشتری از شوهرتان دارید و عصبانی شدن او شما را به میزان فراوانی ناامید و دلگیر می كند.

* به شوهرتان بگویید كه وقتی خشمگین می شود، چقدر شما اذیت می شوید. شاید او از اینكه دارد به شما آزار می رساند، آگاهی ندارد. اگر او شما را دوست دارد باید تلاش كند تا برای جلوگیری از ناراحت شدن شما، عبارات مناسب و لحن متمایزی را یاد بگیرد. در حقیقت برخی از مردها بسیار خودخواهند و از درك دیدگاه های شما سرباز می زنند. اما حداقل سعی كنید زمانی كه او آرام است، در این مورد با او به گفت و گو بنشینید.

* بیشتر مردان متأهل قادرند تا با احترام سخن بگویند، پس تلاش كنید درمورد آنچه بیش از همه شما را آزار می دهد، با او صحبت كنید و از او بخواهید تا بیشتر ملاحظه احساسات شما را بنماید. برای داشتن یك زندگی زناشویی كامیاب، در جهت شاد و خشنود كردن یكدیگر تلاش كنید.

* درصورتی كه شوهر شما به احساساتتان اهمیتی نمی دهد و به صراحت اقرار می كند كه می خواهد شما را بیازارد ، ممكن است خودش هم عمیقاً آسیب دیده باشد. از او درمورد آنچه كه او را آزار می دهد سؤال كنید و به او قول دهید این مسئله را طوری تغییر خواهید داد كه دیگر اذیت نشود. برخی افراد دوست دارند وقتی خودشان آزرده خاطر می شوند، دیگران هم مثل آنها باشند.

* اگر شما باعث آزردگی او شده باشید، ممكن است او بخواهد كار شما را تلافی كند. بنابراین، درباره آنچه باعث شده تا شما او را اذیت كنید با او حرف بزنید و سعی كنید تا دیگر با این روش او را نیازارید.

* سعی‌ کنید همواره‌ در منزل‌ و در برابر شوهر و فرزندانتان‌ نکات‌ مثبت‌همسرتان‌ را یادآور شوید؛ مثلاً همین‌ که‌ مراقب‌ لوازم‌ خانه‌ است‌ و یا این‌ که‌ایشان‌ به‌ خویشان‌ خود بسیار احترام‌ می‌گذارد و… این‌ کار موجب‌ خواهد شدنقاط‌ مثبت‌ در ایشان‌ تقویت‌ گردد.

محیط‌ زندگی‌ را به‌ گونه‌ای‌ در آورید که‌ رغبت‌ همسرتان‌ برای‌ گفتگو بافرزندان‌ بیشتر شود و حتی‌ الامکان‌ از تشنجات‌ و بگومگوها دوری‌ کنید هرچند حق‌ به‌ جانب‌ شما باشد

* پذیرفتن‌ ریاست‌ شوهر در خانه‌ کار بدی‌ نیست‌ و پذیرفتن‌ ریاست‌ایشان‌ در خانه‌ ضرری‌ ندارد و از نظر روانی‌ ایشان‌ را تامین‌ کرده‌ و آرامش‌ را به‌خانه‌ باز می‌گرداند.

* کارهای‌ بد او را به‌ خوبی‌ پاسخ‌ دهید؛ مثلاً اگر انسان‌ حرف‌ زشت‌ زدشما ذکر خدا بگویید و عکس‌ العمل‌ نشان‌ ندهید.

* از زندگی‌ خود برای‌ اطرافیان‌ چیزی‌ نگویید و سخن‌ دل‌ خود را تنهابرای‌ خدا بگویید و با گفتگوی‌ با او دل‌ خود را آرام‌ سازید.

* محیط‌ زندگی‌ را به‌ گونه‌ای‌ در آورید که‌ رغبت‌ همسرتان‌ برای‌ گفتگو بافرزندان‌ بیشتر شود و حتی‌ الامکان‌ از تشنجات‌ و بگومگوها دوری‌ کنید هرچند حق‌ به‌ جانب‌ شما باشد.

اگر به وضوح همسرتان دوست داشت شما را اذیت كند، با اینكه شما همواره رفتار خوبی با او داشته اید، باید به دنبال راه حل عاقلانه ای باشید.

بله، بسیاری از مردها نسبت به دیگر مردها مهربان ترند. اگر نمی توانید با او كنار بیایید و رفتارهای بد او را تحمل كنید، به او گوشزد كنید كه اگر نتواند رفتارش را تغییر دهد، او را ترك خواهید كرد. برخی از مردها به رابطه زناشویی بها نمی دهند و دوست دارند كه هرطور كه هست، از آن خلاص شوند. شاید از نظر آنها این راهی برای جدایی از شما باشد.

* به خاطر داشته باشید درصورتی كه هر دو شما برای یكدیگر اهمیت داشته باشید و درصورتی كه دوست داشته باشید یكدیگر را خوشحال ببینید، می توانید برای یادگیری درست رفتار كردن با یكدیگر تلاش كنید. افراد متأهل باید بیاموزند كه چگونه با هم رفتار كنند. هر دو شما باید برای یافتن راهی برای سازش و شاد نگاهداشتن یكدیگر تلاش كنید.

* تا وقتی شوهرتان صادقانه برای كمتر عصبانی شدن تلاش می كند، و تا وقتی تلاش می كند تا به شما آسیبی نرساند، زندگی زناشویی شما به طور قطع شادتر می گردد. عشق و محبت را به هم بیاموزید. به او آن چیزی كه بیشتر خواهان آن است را تقدیم كنید. ممكن است او محبت و حمایت بیشتری را از شما بخواهد هر آنچه كه خواهانش است را فقط با مهربانی به یكدیگر بدهید. اگر او عشق و محبت را از طرف شما دریافت كند، امیدوار باشید كه سعی در پس دادن محبت شما، بیشتر خواهدشد.

منبع: تبیان



بخش مشاوره و پرسش و پاسخ

چگونه با همسر تند خو رفتار کنیم

شناسه کاربری 

رمز عبور             


  

عضویت در سایت


دسته بندی مطالب

مطالب روابط جنسی و زناشویی

مطالب دوران قبل از ازدواج

مطالب پزشکی و سلامت

مطالب تربیت فرزندان

مطالب احکام شرعی

مطالب روانشناسی

مطالب اجتماعی

مطالب صوتی

ویدئو

خدمات عمومی


 


 افراد آنلاین :


18002


بازدید امروز:


34891


بازدید دیروز:


232644662


آمار کل:

مشاوره
ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و
معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این
سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

برچسب‌ها:۱۰ راهکار برای مواجهه با افراد عصبانی | چطور, ۷ روش جادویی برای درمان شوهر بد اخلاق – پارسینه, آموزش همسرداری: برخورد با زن های عصبی و دلیل عصبانیت خانم …, اصول رفتار با شوهر بداخلاق, با شوهر بد دهن خود چه کار کنیم؟ – عصرایران, با شوهر پرخاشگر و مردی که دست بزن دارد چطور رفتار کنیم؟ – …, با کودکان پرخاشگر و لجباز چگونه رفتار کنیم – مابانو, با مردان عصبی و تندخو اینگونه رفتار کنید, با همسر پرخاشگر و تندخو چگونه باید رفتار کنیم؟ – مشاوره – …, با همسر عصبانی چطور برخورد کنیم؟ – عصرایران, چند راهکار برای رفتار با همسر پرخاشگر – بیتوته, در دوران پریود همسرم چطور باید با او رفتار کنم؟ – رادیو عشق, درمان تندخویی-عوامل عصبانیت-برخورد با همسر-تندخویی همسر …, راهکار‌هایی برای برخورد با همسر بد دهن و پرخاشگر – YJC, رفتار با شوهر بداخلاق و عصبی – تنظیم خانواده, رفتار با همسر – آپارات, نحوه برخورد با همسر عصبی – ایسنا, نحوه برخورد عاقلانه با همسر عصبانی و بد اخلاق – نمناک, ‫نحوه رفتار با همسر پرخاشگر. محسن محمدی نیا (معین)‬‎ – YouTube, هنگام عصبانیت چگونه با همسر خود رفتار کنیم؟ – YJC

درمان تندخویی-عوامل عصبانیت-برخورد با همسر-تندخویی همسر-بداخلاقی همسر-عصبانیت همسر-پرخاشگری-درمان عصبانیت

۱۳۸۷/۰۲/۲۹


۳۱۶۵ بازدید

نقل مطالب در مطبوعات و نشریات با ذکر منبع بلامانع است.
اداره تبلیغ نوین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها

چگونه با همسر تند خو رفتار کنیم
چگونه با همسر تند خو رفتار کنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *