چگونه بعد از اصلاح جوش نزنیم

 
helpkade
چگونه بعد از اصلاح جوش نزنیم
چگونه بعد از اصلاح جوش نزنیم

برداشتن موهای زائد از بدن و صورت موردی است که خانمها همیشه با آن درگیر هستند. هرکس بنا به عادت از روش خاصی برای اصلاح موی صورت و بدن استفاده می کند. ولی روشهای مراقبت از پوست قبل و بعد از اصلاح صورت خانمها، موضوعی است که در حفظ سلامتی و زیبایی پوست خانمها بسیار مهم و قابل توجه است.اندازه و نوع موهای صورت در خانمها متفاوت است. بعضی خانمها، موهای صورتشان، کرکی شکل و بور است که زیاد به چشم نمی آید و موهای صورت بعضی از خانمها ضخیم و سیاه است.

بند انداختن یکی از روش های آسان و سنتی حذف موهای زائد است. اما از آنجا که اغلب زنان پس از آن دچار تورم ، جوش و قرمزی پوست می شوند، تمایلی برای استفاده از آن ندارند. مراقبت های پوستی مثل استفاده از لوسیون های آلوئه ورا و بابونه، گلاب، کمپرس آب سرد و عدم استفاده از دوش آب داغ و محصولات آرایشی معطر، این عوارض را به حداقل می رساند.بند انداختن یکی از روش های قدیمی حذف موهای زائد است که سال های سال مورد استفاده قرار گرفته است. همه ی افراد، حتی کسانی که دارای پوست نازک هستند می توانند از این روش استفاده کنند. این روش جایگزین خوبی برای وکس نیز محسوب می شود، چرا که لایه ای از روی پوست برداشته نمی شود.اما متاسفانه صورت بسیاری از خانم ها پس از آن دچار جوش، لک و قرمزی می شود. بیشتر زنان پس از بند انداختن هر چند به طور موقتی، جوش می زنند. در اینجا نکات مراقبتی پس از بند انداختن بیان شده اند که می توانید از آنها استفاده کنید.

یکی از دلایل مهم که پوست جوش می زند وجود آلودگی و چربی روی پوست است.قبل از اصلاح، صورتتان را با آب و صابون خوب بشویید. چرا که علت اصلی ایجاد جوش روی بدن و صورت وجود باکتری ها و آلودگی ها روی پوست است؛ که به محض ایجاد شکاف روی پوست وارد پوست شما شده، ایجاد عفونت و جوش می کنند. بعد از بند انداختن منافذ پوست شما باز است. پس اگر پوستتان آلوده باشد، امکان جوش زدن صورت زیادتر است.پس شستن صورت خود را قبل از بندانداختن، جدی بگیرید. و همچنین بعد از آن تا چند ساعت سعی کنید روی صورت خود دست نکشید. احتمال اینکه دست های شما آلوده باشد، و این آلودگی به پوست صورتتان سرایت کند؛ زیاد است.همیشه از آرایشگر خود بخواهید برای بند انداختن صورتتان از نخ تمیز استفاده کند. و تا امکانش هست آن را با الکل ضدعفونی کند؛ تا آلودگی از طریق نخ اصلاح به پوست شما منتقل نشود.

چگونه بعد از اصلاح جوش نزنیم

بعد از اصلاح به صورتتان عسل بزنید. چرا که عسل دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی عالی است و پوست را بعد از اصلاح ضدعفونی می کند و باعث جلوگیری از جوش زدن بعد اصلاح می شود. بگذارید عسل روی پوست شما حدود بیست تا سی دقیقه بماند. بعد با آب سرد یا ولرم صورتتان را بشویید.در کنار عسل می توانید از خیارسبز هم استفاده کنید تا قدری از قرمزی و درد ناشی از بند انداختن صورتتان کاسته شود.

برخی از خانم ها بعد از اصلاح سریع شروع به آرایش می کنند. اینکار موجب می شود منافذ پوستتان بسته شود بخصوص اگر از کرم پودر یا پنکیک استفاده کنید. حتی بدتر هم می شود وقتی برای استفاده از کرم پودر و پنکیک از پد یا فرچه کثیف استفاده کنید همین موضوع آلودگی را وارد پوست می کند و صورتتان بعد از بند انداختن جوش می زند.تا ۲۴ الی ۴۸ ساعت، ترجیحاً ۴۸ ساعت بعد از اصلاح صورت خود، انواع کرم و مواد آرایشی به پوستتان نزنید. چرا که همانطور که گفته شد، منافذ پوست باز است و باعث ورود این مواد آرایشی به داخل پوست و بدن شما شده و برای سلامتی شما ضرر دارد و البته باعث ایجاد حساسیت و جوش هم می شود.این را بخاطر داشته باشید همیشه لازم نیست آرایش کنیم تا زیبا باشیم با ترفندهای ساده میتوان بدون آرایش هم زیبا بود.

با رعایت ۳ نکته ساده بالا، امکان اینکه صورتتان جوش بزند و به درمان جوش صورت بعد از اصلاح نیاز داشته باشید خیلی کم می شود. اما اگر باز صورتتان جوش می زند بهتر است راه دیگری به جز بند انداختن برای از بین بردن موهای صورت خود استفاده کنید.

ترند ها

بایدها و نبایدهای پوست مختلط

بایدها و نبایدهای پوست چرب

بایدها و نبایدهای پوست خشک

انتخابی برای یک عشق

چگونه بعد از اصلاح جوش نزنیم

از ما به شما برای یک شب عاشقانه

جوش زدن یکی از معضلات شایع در بین بسیاری از افراد بخصوص جوانان است. از این رو افراد زیادی به دنبال روشهای درمان همیشگی جوش هستند. اما خوب است بدانید جوش انواع مختلفی دارد و برای درمان باید ابتدا انواع جوش را بشناسیم. جوش زدن هم در جوانان و هم در بزرگسالان اتفاق می افتد. جوش زدن دلایل مختلفی دارد. مثلا بسیاری از خانمها قبل از دوران قاعدگی جوش میزنند. برخی دیگر وقتی صورت خود را اصلاح میکنند جوش میزنند. درمان هر نوع جوشی یکسان نیست. در این مطلب از مجله فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی خانومی به جوش بعد از اصلاح می پردازیم تا بدانید بعد اصلاح صورت چه باید کرد.

 

یکی از معضلاتی که تقریبا تموم خانم ها بعد از اصلاح یا وکس صورت شون دارن اینه که صورتشون شروع می کنه به جوش زدن و همیشه میگن: «بعد از اصلاح جوش میزنم»  و تقریبا همین مسئله باعث می شه خیلی ها قید اصلاح صورت شون رو بزنن و هر بار که می رن آرایشگاه مدام استرس این رو داشته باشن که صورت شون بعد از اصلاح  پر از جوش نشه.

افرادی که مستعد جوش هستند باید همیشه حواسشان به سبک زندگی شان باشد. چرا که بسیاری از عادات غلط زندگی در ایجاد جوش موثر است. جوش بعد از اصلاح با اینکه جوش موقتی است ولی آزار دهنده است  و بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی برای از بین بردن سریع جوش بعد اصلاح هستند.

جوش زدن دلایل مختلفی داره. قبل از اینکه وارد بحث مراقبت بعد از اصلاح بشنیم و از ترفندهایی بگیم که باعث می شه پوست شما جوش نزنه، بهتره دلیل جوش زدن پوست رو خیلی کوتاه براتون توضیح بدیم. زمانی که قراره ریشه ی مو رو از مجرای ساقه بیرون بکشیم، التهاب به وجود میاد و ممکنه مجرا مسدود بشه. این اتفاق باعث می شه صورت شما جوش بزنه و ملتهب بشه.

اگه شما اپیلاسیون انجام بدین ، ممکنه در دفعات اول مقدار جوش هایی که می زنین خیلی زیادتر و دردآورتر باشه چون موها را شدت بیشتری از داخل پوست بیرون کشیده می شه و صد در صد باعث جوش بیشتری می شه.در واقع در جوش بعد از اصلاح، التهاب باعث اصلی جوش زدن هست. پس باید هر چه بیشتر سعی کنیم التهاب رو بخوابونیم و کم کنیم.

چیکار کنم بعد اصلاح جوش نزنم ؟ درمان جوش زمان و صبوری میخواهد. برای درمان جوش بعد از اصلاح، باید از محصولاتی استفاده کنید که التهاب پوست را کم کند. محصولاتی که در آنها ترکیبات ضد التهاب وجود داشته باشد. ترکیباتی مانند آلانتوئین، عصاره آلوورا، بیزابولول، نوترازن و شیرین بیان. در برخی از مرطوب کننده ها این ترکیبات وجود دارد.

در محصولات افترسان نیز از ترکیبات ضد التهاب استفاده می شود. چرا که پوست بعد از آفتاب گرفتن ملتهب می شود و نیاز به ترکیبات ضد التهاب دارد. از این رو افترسان ها جزو بهترین گزینه ها برای درمان جوش بعد از اصلاح هستند.

درمان جوش یک روتین دارد که باید آن را بطور همیشگی انجام دارد. در واقع روتین مراقبت از پوست چرب باید جزو سبک زندگی باشد تا از ایجاد جوش پیشگیری کنیم.

 

ویدیوی پیشنهادی: 



 

در روتین مراقبت از پوست چرب، مهمترین قسمت، شستشوی مناسب پوست است. اگر بدانید که شستشوی صحیح و منظم پوست چقدر از مشکلات پوست را حل میکند، هیچ وقت به این امر مهم بی توجهی نمی کردید! در زیر یکی از محصولات شوینده ای که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است به شما معرفی میکنیم.

اگر دچار جوش های زیر پوستی هستید، یکی از اقدامات مناسب برای از بین بردن جوش بعد از اصلاح، استفاده از لایه بردار صورت است. لایه بردارها میتوانند هم در مطب پزشک بصورت تهاجمی انجام شود و هم میتواند آهسته و پیوسته در یک دوره زمانی در منزل انجام شود. برای رفع جوش های زیر پوستی می توانید محصولات AHA را خریداری کنید و با رعایت قوانین لایه برداری این کار را طی دو ماه در منزل انجام دهید. یادتان باشد اگر پوست بسیار حساسی دارید، بهتر است قبل از لایه برداری با پزشک مشورت کنید.

جوش ها یه وقت هایی آدم رو وسوسه می کنن تا بهشون دست بزنی، یا خارشی پیدا می کنن که باعث می شه آدم نتونه برای خاروندن اونها جلوی خودش رو بگیره. اما توصیه ی جدی ما به شما اینه که اصلا این کار رو انجام ندین چون در بسیاری از مواقع باعث می شه محل جوش های شما عفونت کنه و براش مشکلاتی ایجاد بشه. پس قبل از اینکه دچار عفونت بشین و مشکلات پوستی براتون ایجاد بشه و جای لکه های جوش روی صورت تون بمون، بی خیال دستکاری جوش هاتون بشین و راه چاره ای در نظر بگیرین برای اینکه جوش های صورت تون نریزه بیرون.

خیلی از شما می‌پرسید «بعد از اصلاح چی بزنیم صورتمون جوش نزنه؟» برای اینکه صورتتون بعد از اصلاح جوش نزنه، باید فکر جلوگیری باشین نه درمان. در این حالت جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت انجام میدیم یعنی اینکه قبل از به وجود اومدن جوش اون رو مهار کنین. یکی از بهترین کارهایی که می تونین انجام بدین درست کردن ماسک صورت (ماسک بعد از اصلاح) است. خیلی از شماها می‌پرسید: «بعد از اصلاح چه ماسکی بزنیم ؟» با ما همراه باشید.

 

بعد از اینکه صورتتون رو وکس کردین یا بند انداختین برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح با بند، سریع یک خیار رنده شده رو روی صورت تون قرار بدین و بعد از یک ربع کامل اون رو بشوئین. خنکی خیار و محتویاتی که داره باعث می شه التهاب مجراهای پوستی شما به روی پوستتون منتقل نشه و صورت تون جوش نزنه.

 

یکی دیگه از محصولاتی که می تونین توی خونه تون از اون استفاده کنین و از شر جوش هایی که روی پوست تون خلاص بشین، استفاده از سفیده ی تخم مرغ هست. سفیده تخم مرغ رو روی صورت تون بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب سرد این ماده رو از روی صورت تون پاک کنین. سفیده ی تخم مرغ نه تنها باعث می شه جوش نزنین، بلکه باعث می شه پوست تون روشن بشه و سفت.

 

کمپرس یخ هم یکی دیگه از درمان های خانگی که خیلی راحت می تونه جلوی جوش زدن شما رو بگیره. برای این کار کافیه مقداری یخ رو توی کیسه بریزین و اون رو روی صورت تون قرار بدین. ببا این کار جلوی بیرون ریختن جوش هاتون رو می گیرین و مانع از این می شین که صورت تون پر از دونه های ریز و ملتهب بشه.

 

اگه درمان های خانگی خیلی به نظرتون سخته و تو شرایطی نیستین که از اونها استفاده کنین، خیال تون راحت باشه چون محصولاتی مثل ژل و لوسیون وکرم به بازار اومده که به شما کمک می کنه به جنگ جوش های بعد از اصلاح تون برین.  کافیه طبق دستورالعملی که روی محصول نوشته شده، قبل یا بعد از اصلاح مقداری از اون رو روی پوست تون بزنین و خیال خودتون رو بابت  داشتن یه پوست خوب و بدون جوش بعد از اصلاح راحت کنین.

پس از کنده شدن موهای زائد از لایه‌های میانی و عمیق پوست، مواد معدنی و املاح‌های طبیعی سلول‌های زنده به خارج از پوست انتقال پیدا می‌کند. به همین خاطر است که شما مدام احساس می‌‎کنید که پوست‌تان خشک و نازک شده است. پوست‌هایی که پس از اصلاح و اپیلاسیون، خشک و نازک می‌شوند، به ویتامین E نیاز جدی دارند. زیرا فشارهای فیزیکی که در زمان اصلاح به پوست و صورت وارد می‌شوند، موجب از بین رفتن ویتامین E در میان سلول‌های پوست خواهند شد. محصولات آبرسان کامان که حاوی ویتامین E هستند، برای کمرنگ کردن اثرات منفی پس از اصلاح و اپیلاسیون بسیار مناسب می‌باشند. این محصولات بهداشتی و آرایشی، پوست شما را به همان حالت اولیه که رطوبت دارند، باز می‌گردانند و شما با خیال راحت می‌توانید صورت خود را آرایش کنید.

جوش زدن پس از اصلاح، تمامی روان و فکر ما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. این موضوع در خانم‌هایی که پوست حساسی دارند، به شدت زیادتر است. به همین خاطر، با هر روش اصلاح موهای صورت و رفع موهای زائد از بدن، این نشانه‌‎های پوستی ظاهر خواهند شد.

یک راه موثر برای جلوگیری از جوش پس از اصلاح بدن، مصرف کرم موبر به جای استفاده از تیغ‌های تیز و ژل‌های اپیلاسیون است. کرم‌های موبر برای کرم‌های حساس هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌کند و تنها ممکن است که پوست‌های چرب را حساس‌تر کنند. دلیل تحریک پذیری پوست‌های چرب بعد از مصرف کرم‌های موبر این است که ماهیت کرم‌های موبر به تنهایی چرب است و با تماس بر روی پوست‌های چرب موجب واکنش نشان دادن پوست می‌شود.

روش‌هایی که در آن موهای زائد از ریشه و پیاز مو کنده می‌شوند، احتمال ظهور جوش‌های سرسفید و چرکین را بیشتر می‌کنند. پس بهتر است به سراغ راهکارهایی بروید که موها از ریشه کنده نمی‌شوند. لیزر موهای زائد، یک روش کاربردی برای از بین بردن آن‌ها از روی پوست می‌باشد. به طوری که با یکبار لیزر کردن تمامی پوست، تعداد دفعاتی که به جلسه‌های لیزر پوست نیاز پیدا می‌کند، کمتر می‌شود و پس از زدوده شدن پوست از موهای زائد، احتمال قرمز شدن سطح پوست و ایجاد جوش به صفر تقلیل می‌یابد. از لیزر موهای زائد می‌توانید به عنوان یک روش موقت برای رفع موهای زائد بدون درد و التهاب پوست استفاده کنید.چگونه بعد از اصلاح جوش نزنیم

برای اطلاع از جشنواره‌ها و تخفیف‌های محصولات خانومی، پیج اینستاگرام خانومی را دنبال کنید.

۱. مهمترین کارها در روتین درمان جوش چیست؟
لایه برداری منظم پوست و دستکاری نکردن جوش ها دو کار خیلی مهم برای درمان جوش صورت می باشند.

۲. ماسک ها و درمان های خانگی جوش و پوست جوشدار بعد از اصلاح صورت کدامند؟

۳. برای جلوگیری از جوش پس از اصلاح چه باید کرد؟
به طور کلی برای پوست های خشک و نیمه خشک استفاده از کرم موبر و برای پوست چرب و نیمه چرب لیزر موهای زائد بهترین انتخاب است.

۴. آیا جوش شیرین برای جوش بعد از اصلاح صورت مناسب است؟
خاصیت ضدالتهاب جوش شیرین به تسکین پوست کمک می کند و باعث کم شدن خارش و قرمزی پوست بعد از اصلاح می شود.

۵. آیا روغن درخت چای برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح موثر است؟
روغن درخت چای به خاطر  داشتن خواص ضدالتهاب، ضدباکتری بودن و ضدعفونی کنندگی بالایی که دارد، سبب تسکین پوست و جلوگیری از جوش بعد از اصلاح می شود.

۶.  استفاده از چه محصولات و کرم هایی بعد از اصلاح صورت برای جلوگیری از جوش مناسب است؟
بعد از اصلاح صورت برای جلوگیری از ایجاد جوش، بهتر است از ژل ها، لوسیون ها و کرم هایی استفاده کنید که التهاب پوست را کم کند.

 

ما در آکادمی خانومی در تلاشیم بهترین و بروزترین مطالب علمی و آموزشی را برای مخاطبین خود در حوزه زیبایی، آرایشی و بهداشتی فراهم کنیم.

Copyright © 2020 Digiqole. All Right Reserved.

ترند ها

بایدها و نبایدهای پوست مختلط

بایدها و نبایدهای پوست چرب

بایدها و نبایدهای پوست خشک

انتخابی برای یک عشق

چگونه بعد از اصلاح جوش نزنیم

از ما به شما برای یک شب عاشقانه

جوش زدن یکی از معضلات شایع در بین بسیاری از افراد بخصوص جوانان است. از این رو افراد زیادی به دنبال روشهای درمان همیشگی جوش هستند. اما خوب است بدانید جوش انواع مختلفی دارد و برای درمان باید ابتدا انواع جوش را بشناسیم. جوش زدن هم در جوانان و هم در بزرگسالان اتفاق می افتد. جوش زدن دلایل مختلفی دارد. مثلا بسیاری از خانمها قبل از دوران قاعدگی جوش میزنند. برخی دیگر وقتی صورت خود را اصلاح میکنند جوش میزنند. درمان هر نوع جوشی یکسان نیست. در این مطلب از مجله فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی خانومی به جوش بعد از اصلاح می پردازیم تا بدانید بعد اصلاح صورت چه باید کرد.

 

یکی از معضلاتی که تقریبا تموم خانم ها بعد از اصلاح یا وکس صورت شون دارن اینه که صورتشون شروع می کنه به جوش زدن و همیشه میگن: «بعد از اصلاح جوش میزنم»  و تقریبا همین مسئله باعث می شه خیلی ها قید اصلاح صورت شون رو بزنن و هر بار که می رن آرایشگاه مدام استرس این رو داشته باشن که صورت شون بعد از اصلاح  پر از جوش نشه.

افرادی که مستعد جوش هستند باید همیشه حواسشان به سبک زندگی شان باشد. چرا که بسیاری از عادات غلط زندگی در ایجاد جوش موثر است. جوش بعد از اصلاح با اینکه جوش موقتی است ولی آزار دهنده است  و بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی برای از بین بردن سریع جوش بعد اصلاح هستند.

جوش زدن دلایل مختلفی داره. قبل از اینکه وارد بحث مراقبت بعد از اصلاح بشنیم و از ترفندهایی بگیم که باعث می شه پوست شما جوش نزنه، بهتره دلیل جوش زدن پوست رو خیلی کوتاه براتون توضیح بدیم. زمانی که قراره ریشه ی مو رو از مجرای ساقه بیرون بکشیم، التهاب به وجود میاد و ممکنه مجرا مسدود بشه. این اتفاق باعث می شه صورت شما جوش بزنه و ملتهب بشه.

اگه شما اپیلاسیون انجام بدین ، ممکنه در دفعات اول مقدار جوش هایی که می زنین خیلی زیادتر و دردآورتر باشه چون موها را شدت بیشتری از داخل پوست بیرون کشیده می شه و صد در صد باعث جوش بیشتری می شه.در واقع در جوش بعد از اصلاح، التهاب باعث اصلی جوش زدن هست. پس باید هر چه بیشتر سعی کنیم التهاب رو بخوابونیم و کم کنیم.

چیکار کنم بعد اصلاح جوش نزنم ؟ درمان جوش زمان و صبوری میخواهد. برای درمان جوش بعد از اصلاح، باید از محصولاتی استفاده کنید که التهاب پوست را کم کند. محصولاتی که در آنها ترکیبات ضد التهاب وجود داشته باشد. ترکیباتی مانند آلانتوئین، عصاره آلوورا، بیزابولول، نوترازن و شیرین بیان. در برخی از مرطوب کننده ها این ترکیبات وجود دارد.

در محصولات افترسان نیز از ترکیبات ضد التهاب استفاده می شود. چرا که پوست بعد از آفتاب گرفتن ملتهب می شود و نیاز به ترکیبات ضد التهاب دارد. از این رو افترسان ها جزو بهترین گزینه ها برای درمان جوش بعد از اصلاح هستند.

درمان جوش یک روتین دارد که باید آن را بطور همیشگی انجام دارد. در واقع روتین مراقبت از پوست چرب باید جزو سبک زندگی باشد تا از ایجاد جوش پیشگیری کنیم.

 

ویدیوی پیشنهادی: 



 

در روتین مراقبت از پوست چرب، مهمترین قسمت، شستشوی مناسب پوست است. اگر بدانید که شستشوی صحیح و منظم پوست چقدر از مشکلات پوست را حل میکند، هیچ وقت به این امر مهم بی توجهی نمی کردید! در زیر یکی از محصولات شوینده ای که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است به شما معرفی میکنیم.

اگر دچار جوش های زیر پوستی هستید، یکی از اقدامات مناسب برای از بین بردن جوش بعد از اصلاح، استفاده از لایه بردار صورت است. لایه بردارها میتوانند هم در مطب پزشک بصورت تهاجمی انجام شود و هم میتواند آهسته و پیوسته در یک دوره زمانی در منزل انجام شود. برای رفع جوش های زیر پوستی می توانید محصولات AHA را خریداری کنید و با رعایت قوانین لایه برداری این کار را طی دو ماه در منزل انجام دهید. یادتان باشد اگر پوست بسیار حساسی دارید، بهتر است قبل از لایه برداری با پزشک مشورت کنید.

جوش ها یه وقت هایی آدم رو وسوسه می کنن تا بهشون دست بزنی، یا خارشی پیدا می کنن که باعث می شه آدم نتونه برای خاروندن اونها جلوی خودش رو بگیره. اما توصیه ی جدی ما به شما اینه که اصلا این کار رو انجام ندین چون در بسیاری از مواقع باعث می شه محل جوش های شما عفونت کنه و براش مشکلاتی ایجاد بشه. پس قبل از اینکه دچار عفونت بشین و مشکلات پوستی براتون ایجاد بشه و جای لکه های جوش روی صورت تون بمون، بی خیال دستکاری جوش هاتون بشین و راه چاره ای در نظر بگیرین برای اینکه جوش های صورت تون نریزه بیرون.

خیلی از شما می‌پرسید «بعد از اصلاح چی بزنیم صورتمون جوش نزنه؟» برای اینکه صورتتون بعد از اصلاح جوش نزنه، باید فکر جلوگیری باشین نه درمان. در این حالت جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت انجام میدیم یعنی اینکه قبل از به وجود اومدن جوش اون رو مهار کنین. یکی از بهترین کارهایی که می تونین انجام بدین درست کردن ماسک صورت (ماسک بعد از اصلاح) است. خیلی از شماها می‌پرسید: «بعد از اصلاح چه ماسکی بزنیم ؟» با ما همراه باشید.

 

بعد از اینکه صورتتون رو وکس کردین یا بند انداختین برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح با بند، سریع یک خیار رنده شده رو روی صورت تون قرار بدین و بعد از یک ربع کامل اون رو بشوئین. خنکی خیار و محتویاتی که داره باعث می شه التهاب مجراهای پوستی شما به روی پوستتون منتقل نشه و صورت تون جوش نزنه.

 

یکی دیگه از محصولاتی که می تونین توی خونه تون از اون استفاده کنین و از شر جوش هایی که روی پوست تون خلاص بشین، استفاده از سفیده ی تخم مرغ هست. سفیده تخم مرغ رو روی صورت تون بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب سرد این ماده رو از روی صورت تون پاک کنین. سفیده ی تخم مرغ نه تنها باعث می شه جوش نزنین، بلکه باعث می شه پوست تون روشن بشه و سفت.

 

کمپرس یخ هم یکی دیگه از درمان های خانگی که خیلی راحت می تونه جلوی جوش زدن شما رو بگیره. برای این کار کافیه مقداری یخ رو توی کیسه بریزین و اون رو روی صورت تون قرار بدین. ببا این کار جلوی بیرون ریختن جوش هاتون رو می گیرین و مانع از این می شین که صورت تون پر از دونه های ریز و ملتهب بشه.

 

اگه درمان های خانگی خیلی به نظرتون سخته و تو شرایطی نیستین که از اونها استفاده کنین، خیال تون راحت باشه چون محصولاتی مثل ژل و لوسیون وکرم به بازار اومده که به شما کمک می کنه به جنگ جوش های بعد از اصلاح تون برین.  کافیه طبق دستورالعملی که روی محصول نوشته شده، قبل یا بعد از اصلاح مقداری از اون رو روی پوست تون بزنین و خیال خودتون رو بابت  داشتن یه پوست خوب و بدون جوش بعد از اصلاح راحت کنین.

پس از کنده شدن موهای زائد از لایه‌های میانی و عمیق پوست، مواد معدنی و املاح‌های طبیعی سلول‌های زنده به خارج از پوست انتقال پیدا می‌کند. به همین خاطر است که شما مدام احساس می‌‎کنید که پوست‌تان خشک و نازک شده است. پوست‌هایی که پس از اصلاح و اپیلاسیون، خشک و نازک می‌شوند، به ویتامین E نیاز جدی دارند. زیرا فشارهای فیزیکی که در زمان اصلاح به پوست و صورت وارد می‌شوند، موجب از بین رفتن ویتامین E در میان سلول‌های پوست خواهند شد. محصولات آبرسان کامان که حاوی ویتامین E هستند، برای کمرنگ کردن اثرات منفی پس از اصلاح و اپیلاسیون بسیار مناسب می‌باشند. این محصولات بهداشتی و آرایشی، پوست شما را به همان حالت اولیه که رطوبت دارند، باز می‌گردانند و شما با خیال راحت می‌توانید صورت خود را آرایش کنید.

جوش زدن پس از اصلاح، تمامی روان و فکر ما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. این موضوع در خانم‌هایی که پوست حساسی دارند، به شدت زیادتر است. به همین خاطر، با هر روش اصلاح موهای صورت و رفع موهای زائد از بدن، این نشانه‌‎های پوستی ظاهر خواهند شد.

یک راه موثر برای جلوگیری از جوش پس از اصلاح بدن، مصرف کرم موبر به جای استفاده از تیغ‌های تیز و ژل‌های اپیلاسیون است. کرم‌های موبر برای کرم‌های حساس هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌کند و تنها ممکن است که پوست‌های چرب را حساس‌تر کنند. دلیل تحریک پذیری پوست‌های چرب بعد از مصرف کرم‌های موبر این است که ماهیت کرم‌های موبر به تنهایی چرب است و با تماس بر روی پوست‌های چرب موجب واکنش نشان دادن پوست می‌شود.

روش‌هایی که در آن موهای زائد از ریشه و پیاز مو کنده می‌شوند، احتمال ظهور جوش‌های سرسفید و چرکین را بیشتر می‌کنند. پس بهتر است به سراغ راهکارهایی بروید که موها از ریشه کنده نمی‌شوند. لیزر موهای زائد، یک روش کاربردی برای از بین بردن آن‌ها از روی پوست می‌باشد. به طوری که با یکبار لیزر کردن تمامی پوست، تعداد دفعاتی که به جلسه‌های لیزر پوست نیاز پیدا می‌کند، کمتر می‌شود و پس از زدوده شدن پوست از موهای زائد، احتمال قرمز شدن سطح پوست و ایجاد جوش به صفر تقلیل می‌یابد. از لیزر موهای زائد می‌توانید به عنوان یک روش موقت برای رفع موهای زائد بدون درد و التهاب پوست استفاده کنید.چگونه بعد از اصلاح جوش نزنیم

برای اطلاع از جشنواره‌ها و تخفیف‌های محصولات خانومی، پیج اینستاگرام خانومی را دنبال کنید.

۱. مهمترین کارها در روتین درمان جوش چیست؟
لایه برداری منظم پوست و دستکاری نکردن جوش ها دو کار خیلی مهم برای درمان جوش صورت می باشند.

۲. ماسک ها و درمان های خانگی جوش و پوست جوشدار بعد از اصلاح صورت کدامند؟

۳. برای جلوگیری از جوش پس از اصلاح چه باید کرد؟
به طور کلی برای پوست های خشک و نیمه خشک استفاده از کرم موبر و برای پوست چرب و نیمه چرب لیزر موهای زائد بهترین انتخاب است.

۴. آیا جوش شیرین برای جوش بعد از اصلاح صورت مناسب است؟
خاصیت ضدالتهاب جوش شیرین به تسکین پوست کمک می کند و باعث کم شدن خارش و قرمزی پوست بعد از اصلاح می شود.

۵. آیا روغن درخت چای برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح موثر است؟
روغن درخت چای به خاطر  داشتن خواص ضدالتهاب، ضدباکتری بودن و ضدعفونی کنندگی بالایی که دارد، سبب تسکین پوست و جلوگیری از جوش بعد از اصلاح می شود.

۶.  استفاده از چه محصولات و کرم هایی بعد از اصلاح صورت برای جلوگیری از جوش مناسب است؟
بعد از اصلاح صورت برای جلوگیری از ایجاد جوش، بهتر است از ژل ها، لوسیون ها و کرم هایی استفاده کنید که التهاب پوست را کم کند.

 

ما در آکادمی خانومی در تلاشیم بهترین و بروزترین مطالب علمی و آموزشی را برای مخاطبین خود در حوزه زیبایی، آرایشی و بهداشتی فراهم کنیم.

Copyright © 2020 Digiqole. All Right Reserved.

ترند ها

بایدها و نبایدهای پوست مختلط

بایدها و نبایدهای پوست چرب

بایدها و نبایدهای پوست خشک

انتخابی برای یک عشق

چگونه بعد از اصلاح جوش نزنیم

از ما به شما برای یک شب عاشقانه

جوش زدن یکی از معضلات شایع در بین بسیاری از افراد بخصوص جوانان است. از این رو افراد زیادی به دنبال روشهای درمان همیشگی جوش هستند. اما خوب است بدانید جوش انواع مختلفی دارد و برای درمان باید ابتدا انواع جوش را بشناسیم. جوش زدن هم در جوانان و هم در بزرگسالان اتفاق می افتد. جوش زدن دلایل مختلفی دارد. مثلا بسیاری از خانمها قبل از دوران قاعدگی جوش میزنند. برخی دیگر وقتی صورت خود را اصلاح میکنند جوش میزنند. درمان هر نوع جوشی یکسان نیست. در این مطلب از مجله فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی خانومی به جوش بعد از اصلاح می پردازیم تا بدانید بعد اصلاح صورت چه باید کرد.

 

یکی از معضلاتی که تقریبا تموم خانم ها بعد از اصلاح یا وکس صورت شون دارن اینه که صورتشون شروع می کنه به جوش زدن و همیشه میگن: «بعد از اصلاح جوش میزنم»  و تقریبا همین مسئله باعث می شه خیلی ها قید اصلاح صورت شون رو بزنن و هر بار که می رن آرایشگاه مدام استرس این رو داشته باشن که صورت شون بعد از اصلاح  پر از جوش نشه.

افرادی که مستعد جوش هستند باید همیشه حواسشان به سبک زندگی شان باشد. چرا که بسیاری از عادات غلط زندگی در ایجاد جوش موثر است. جوش بعد از اصلاح با اینکه جوش موقتی است ولی آزار دهنده است  و بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی برای از بین بردن سریع جوش بعد اصلاح هستند.

جوش زدن دلایل مختلفی داره. قبل از اینکه وارد بحث مراقبت بعد از اصلاح بشنیم و از ترفندهایی بگیم که باعث می شه پوست شما جوش نزنه، بهتره دلیل جوش زدن پوست رو خیلی کوتاه براتون توضیح بدیم. زمانی که قراره ریشه ی مو رو از مجرای ساقه بیرون بکشیم، التهاب به وجود میاد و ممکنه مجرا مسدود بشه. این اتفاق باعث می شه صورت شما جوش بزنه و ملتهب بشه.

اگه شما اپیلاسیون انجام بدین ، ممکنه در دفعات اول مقدار جوش هایی که می زنین خیلی زیادتر و دردآورتر باشه چون موها را شدت بیشتری از داخل پوست بیرون کشیده می شه و صد در صد باعث جوش بیشتری می شه.در واقع در جوش بعد از اصلاح، التهاب باعث اصلی جوش زدن هست. پس باید هر چه بیشتر سعی کنیم التهاب رو بخوابونیم و کم کنیم.

چیکار کنم بعد اصلاح جوش نزنم ؟ درمان جوش زمان و صبوری میخواهد. برای درمان جوش بعد از اصلاح، باید از محصولاتی استفاده کنید که التهاب پوست را کم کند. محصولاتی که در آنها ترکیبات ضد التهاب وجود داشته باشد. ترکیباتی مانند آلانتوئین، عصاره آلوورا، بیزابولول، نوترازن و شیرین بیان. در برخی از مرطوب کننده ها این ترکیبات وجود دارد.

در محصولات افترسان نیز از ترکیبات ضد التهاب استفاده می شود. چرا که پوست بعد از آفتاب گرفتن ملتهب می شود و نیاز به ترکیبات ضد التهاب دارد. از این رو افترسان ها جزو بهترین گزینه ها برای درمان جوش بعد از اصلاح هستند.

درمان جوش یک روتین دارد که باید آن را بطور همیشگی انجام دارد. در واقع روتین مراقبت از پوست چرب باید جزو سبک زندگی باشد تا از ایجاد جوش پیشگیری کنیم.

 

ویدیوی پیشنهادی: 



 

در روتین مراقبت از پوست چرب، مهمترین قسمت، شستشوی مناسب پوست است. اگر بدانید که شستشوی صحیح و منظم پوست چقدر از مشکلات پوست را حل میکند، هیچ وقت به این امر مهم بی توجهی نمی کردید! در زیر یکی از محصولات شوینده ای که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است به شما معرفی میکنیم.

اگر دچار جوش های زیر پوستی هستید، یکی از اقدامات مناسب برای از بین بردن جوش بعد از اصلاح، استفاده از لایه بردار صورت است. لایه بردارها میتوانند هم در مطب پزشک بصورت تهاجمی انجام شود و هم میتواند آهسته و پیوسته در یک دوره زمانی در منزل انجام شود. برای رفع جوش های زیر پوستی می توانید محصولات AHA را خریداری کنید و با رعایت قوانین لایه برداری این کار را طی دو ماه در منزل انجام دهید. یادتان باشد اگر پوست بسیار حساسی دارید، بهتر است قبل از لایه برداری با پزشک مشورت کنید.

جوش ها یه وقت هایی آدم رو وسوسه می کنن تا بهشون دست بزنی، یا خارشی پیدا می کنن که باعث می شه آدم نتونه برای خاروندن اونها جلوی خودش رو بگیره. اما توصیه ی جدی ما به شما اینه که اصلا این کار رو انجام ندین چون در بسیاری از مواقع باعث می شه محل جوش های شما عفونت کنه و براش مشکلاتی ایجاد بشه. پس قبل از اینکه دچار عفونت بشین و مشکلات پوستی براتون ایجاد بشه و جای لکه های جوش روی صورت تون بمون، بی خیال دستکاری جوش هاتون بشین و راه چاره ای در نظر بگیرین برای اینکه جوش های صورت تون نریزه بیرون.

خیلی از شما می‌پرسید «بعد از اصلاح چی بزنیم صورتمون جوش نزنه؟» برای اینکه صورتتون بعد از اصلاح جوش نزنه، باید فکر جلوگیری باشین نه درمان. در این حالت جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت انجام میدیم یعنی اینکه قبل از به وجود اومدن جوش اون رو مهار کنین. یکی از بهترین کارهایی که می تونین انجام بدین درست کردن ماسک صورت (ماسک بعد از اصلاح) است. خیلی از شماها می‌پرسید: «بعد از اصلاح چه ماسکی بزنیم ؟» با ما همراه باشید.

 

بعد از اینکه صورتتون رو وکس کردین یا بند انداختین برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح با بند، سریع یک خیار رنده شده رو روی صورت تون قرار بدین و بعد از یک ربع کامل اون رو بشوئین. خنکی خیار و محتویاتی که داره باعث می شه التهاب مجراهای پوستی شما به روی پوستتون منتقل نشه و صورت تون جوش نزنه.

 

یکی دیگه از محصولاتی که می تونین توی خونه تون از اون استفاده کنین و از شر جوش هایی که روی پوست تون خلاص بشین، استفاده از سفیده ی تخم مرغ هست. سفیده تخم مرغ رو روی صورت تون بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب سرد این ماده رو از روی صورت تون پاک کنین. سفیده ی تخم مرغ نه تنها باعث می شه جوش نزنین، بلکه باعث می شه پوست تون روشن بشه و سفت.

 

کمپرس یخ هم یکی دیگه از درمان های خانگی که خیلی راحت می تونه جلوی جوش زدن شما رو بگیره. برای این کار کافیه مقداری یخ رو توی کیسه بریزین و اون رو روی صورت تون قرار بدین. ببا این کار جلوی بیرون ریختن جوش هاتون رو می گیرین و مانع از این می شین که صورت تون پر از دونه های ریز و ملتهب بشه.

 

اگه درمان های خانگی خیلی به نظرتون سخته و تو شرایطی نیستین که از اونها استفاده کنین، خیال تون راحت باشه چون محصولاتی مثل ژل و لوسیون وکرم به بازار اومده که به شما کمک می کنه به جنگ جوش های بعد از اصلاح تون برین.  کافیه طبق دستورالعملی که روی محصول نوشته شده، قبل یا بعد از اصلاح مقداری از اون رو روی پوست تون بزنین و خیال خودتون رو بابت  داشتن یه پوست خوب و بدون جوش بعد از اصلاح راحت کنین.

پس از کنده شدن موهای زائد از لایه‌های میانی و عمیق پوست، مواد معدنی و املاح‌های طبیعی سلول‌های زنده به خارج از پوست انتقال پیدا می‌کند. به همین خاطر است که شما مدام احساس می‌‎کنید که پوست‌تان خشک و نازک شده است. پوست‌هایی که پس از اصلاح و اپیلاسیون، خشک و نازک می‌شوند، به ویتامین E نیاز جدی دارند. زیرا فشارهای فیزیکی که در زمان اصلاح به پوست و صورت وارد می‌شوند، موجب از بین رفتن ویتامین E در میان سلول‌های پوست خواهند شد. محصولات آبرسان کامان که حاوی ویتامین E هستند، برای کمرنگ کردن اثرات منفی پس از اصلاح و اپیلاسیون بسیار مناسب می‌باشند. این محصولات بهداشتی و آرایشی، پوست شما را به همان حالت اولیه که رطوبت دارند، باز می‌گردانند و شما با خیال راحت می‌توانید صورت خود را آرایش کنید.

جوش زدن پس از اصلاح، تمامی روان و فکر ما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. این موضوع در خانم‌هایی که پوست حساسی دارند، به شدت زیادتر است. به همین خاطر، با هر روش اصلاح موهای صورت و رفع موهای زائد از بدن، این نشانه‌‎های پوستی ظاهر خواهند شد.

یک راه موثر برای جلوگیری از جوش پس از اصلاح بدن، مصرف کرم موبر به جای استفاده از تیغ‌های تیز و ژل‌های اپیلاسیون است. کرم‌های موبر برای کرم‌های حساس هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌کند و تنها ممکن است که پوست‌های چرب را حساس‌تر کنند. دلیل تحریک پذیری پوست‌های چرب بعد از مصرف کرم‌های موبر این است که ماهیت کرم‌های موبر به تنهایی چرب است و با تماس بر روی پوست‌های چرب موجب واکنش نشان دادن پوست می‌شود.

روش‌هایی که در آن موهای زائد از ریشه و پیاز مو کنده می‌شوند، احتمال ظهور جوش‌های سرسفید و چرکین را بیشتر می‌کنند. پس بهتر است به سراغ راهکارهایی بروید که موها از ریشه کنده نمی‌شوند. لیزر موهای زائد، یک روش کاربردی برای از بین بردن آن‌ها از روی پوست می‌باشد. به طوری که با یکبار لیزر کردن تمامی پوست، تعداد دفعاتی که به جلسه‌های لیزر پوست نیاز پیدا می‌کند، کمتر می‌شود و پس از زدوده شدن پوست از موهای زائد، احتمال قرمز شدن سطح پوست و ایجاد جوش به صفر تقلیل می‌یابد. از لیزر موهای زائد می‌توانید به عنوان یک روش موقت برای رفع موهای زائد بدون درد و التهاب پوست استفاده کنید.چگونه بعد از اصلاح جوش نزنیم

برای اطلاع از جشنواره‌ها و تخفیف‌های محصولات خانومی، پیج اینستاگرام خانومی را دنبال کنید.

۱. مهمترین کارها در روتین درمان جوش چیست؟
لایه برداری منظم پوست و دستکاری نکردن جوش ها دو کار خیلی مهم برای درمان جوش صورت می باشند.

۲. ماسک ها و درمان های خانگی جوش و پوست جوشدار بعد از اصلاح صورت کدامند؟

۳. برای جلوگیری از جوش پس از اصلاح چه باید کرد؟
به طور کلی برای پوست های خشک و نیمه خشک استفاده از کرم موبر و برای پوست چرب و نیمه چرب لیزر موهای زائد بهترین انتخاب است.

۴. آیا جوش شیرین برای جوش بعد از اصلاح صورت مناسب است؟
خاصیت ضدالتهاب جوش شیرین به تسکین پوست کمک می کند و باعث کم شدن خارش و قرمزی پوست بعد از اصلاح می شود.

۵. آیا روغن درخت چای برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح موثر است؟
روغن درخت چای به خاطر  داشتن خواص ضدالتهاب، ضدباکتری بودن و ضدعفونی کنندگی بالایی که دارد، سبب تسکین پوست و جلوگیری از جوش بعد از اصلاح می شود.

۶.  استفاده از چه محصولات و کرم هایی بعد از اصلاح صورت برای جلوگیری از جوش مناسب است؟
بعد از اصلاح صورت برای جلوگیری از ایجاد جوش، بهتر است از ژل ها، لوسیون ها و کرم هایی استفاده کنید که التهاب پوست را کم کند.

 

ما در آکادمی خانومی در تلاشیم بهترین و بروزترین مطالب علمی و آموزشی را برای مخاطبین خود در حوزه زیبایی، آرایشی و بهداشتی فراهم کنیم.

Copyright © 2020 Digiqole. All Right Reserved.

ترند ها

بایدها و نبایدهای پوست مختلط

بایدها و نبایدهای پوست چرب

بایدها و نبایدهای پوست خشک

انتخابی برای یک عشق

چگونه بعد از اصلاح جوش نزنیم

از ما به شما برای یک شب عاشقانه

جوش زدن یکی از معضلات شایع در بین بسیاری از افراد بخصوص جوانان است. از این رو افراد زیادی به دنبال روشهای درمان همیشگی جوش هستند. اما خوب است بدانید جوش انواع مختلفی دارد و برای درمان باید ابتدا انواع جوش را بشناسیم. جوش زدن هم در جوانان و هم در بزرگسالان اتفاق می افتد. جوش زدن دلایل مختلفی دارد. مثلا بسیاری از خانمها قبل از دوران قاعدگی جوش میزنند. برخی دیگر وقتی صورت خود را اصلاح میکنند جوش میزنند. درمان هر نوع جوشی یکسان نیست. در این مطلب از مجله فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی خانومی به جوش بعد از اصلاح می پردازیم تا بدانید بعد اصلاح صورت چه باید کرد.

 

یکی از معضلاتی که تقریبا تموم خانم ها بعد از اصلاح یا وکس صورت شون دارن اینه که صورتشون شروع می کنه به جوش زدن و همیشه میگن: «بعد از اصلاح جوش میزنم»  و تقریبا همین مسئله باعث می شه خیلی ها قید اصلاح صورت شون رو بزنن و هر بار که می رن آرایشگاه مدام استرس این رو داشته باشن که صورت شون بعد از اصلاح  پر از جوش نشه.

افرادی که مستعد جوش هستند باید همیشه حواسشان به سبک زندگی شان باشد. چرا که بسیاری از عادات غلط زندگی در ایجاد جوش موثر است. جوش بعد از اصلاح با اینکه جوش موقتی است ولی آزار دهنده است  و بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی برای از بین بردن سریع جوش بعد اصلاح هستند.

جوش زدن دلایل مختلفی داره. قبل از اینکه وارد بحث مراقبت بعد از اصلاح بشنیم و از ترفندهایی بگیم که باعث می شه پوست شما جوش نزنه، بهتره دلیل جوش زدن پوست رو خیلی کوتاه براتون توضیح بدیم. زمانی که قراره ریشه ی مو رو از مجرای ساقه بیرون بکشیم، التهاب به وجود میاد و ممکنه مجرا مسدود بشه. این اتفاق باعث می شه صورت شما جوش بزنه و ملتهب بشه.

اگه شما اپیلاسیون انجام بدین ، ممکنه در دفعات اول مقدار جوش هایی که می زنین خیلی زیادتر و دردآورتر باشه چون موها را شدت بیشتری از داخل پوست بیرون کشیده می شه و صد در صد باعث جوش بیشتری می شه.در واقع در جوش بعد از اصلاح، التهاب باعث اصلی جوش زدن هست. پس باید هر چه بیشتر سعی کنیم التهاب رو بخوابونیم و کم کنیم.

چیکار کنم بعد اصلاح جوش نزنم ؟ درمان جوش زمان و صبوری میخواهد. برای درمان جوش بعد از اصلاح، باید از محصولاتی استفاده کنید که التهاب پوست را کم کند. محصولاتی که در آنها ترکیبات ضد التهاب وجود داشته باشد. ترکیباتی مانند آلانتوئین، عصاره آلوورا، بیزابولول، نوترازن و شیرین بیان. در برخی از مرطوب کننده ها این ترکیبات وجود دارد.

در محصولات افترسان نیز از ترکیبات ضد التهاب استفاده می شود. چرا که پوست بعد از آفتاب گرفتن ملتهب می شود و نیاز به ترکیبات ضد التهاب دارد. از این رو افترسان ها جزو بهترین گزینه ها برای درمان جوش بعد از اصلاح هستند.

درمان جوش یک روتین دارد که باید آن را بطور همیشگی انجام دارد. در واقع روتین مراقبت از پوست چرب باید جزو سبک زندگی باشد تا از ایجاد جوش پیشگیری کنیم.

 

ویدیوی پیشنهادی: 



 

در روتین مراقبت از پوست چرب، مهمترین قسمت، شستشوی مناسب پوست است. اگر بدانید که شستشوی صحیح و منظم پوست چقدر از مشکلات پوست را حل میکند، هیچ وقت به این امر مهم بی توجهی نمی کردید! در زیر یکی از محصولات شوینده ای که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است به شما معرفی میکنیم.

اگر دچار جوش های زیر پوستی هستید، یکی از اقدامات مناسب برای از بین بردن جوش بعد از اصلاح، استفاده از لایه بردار صورت است. لایه بردارها میتوانند هم در مطب پزشک بصورت تهاجمی انجام شود و هم میتواند آهسته و پیوسته در یک دوره زمانی در منزل انجام شود. برای رفع جوش های زیر پوستی می توانید محصولات AHA را خریداری کنید و با رعایت قوانین لایه برداری این کار را طی دو ماه در منزل انجام دهید. یادتان باشد اگر پوست بسیار حساسی دارید، بهتر است قبل از لایه برداری با پزشک مشورت کنید.

جوش ها یه وقت هایی آدم رو وسوسه می کنن تا بهشون دست بزنی، یا خارشی پیدا می کنن که باعث می شه آدم نتونه برای خاروندن اونها جلوی خودش رو بگیره. اما توصیه ی جدی ما به شما اینه که اصلا این کار رو انجام ندین چون در بسیاری از مواقع باعث می شه محل جوش های شما عفونت کنه و براش مشکلاتی ایجاد بشه. پس قبل از اینکه دچار عفونت بشین و مشکلات پوستی براتون ایجاد بشه و جای لکه های جوش روی صورت تون بمون، بی خیال دستکاری جوش هاتون بشین و راه چاره ای در نظر بگیرین برای اینکه جوش های صورت تون نریزه بیرون.

خیلی از شما می‌پرسید «بعد از اصلاح چی بزنیم صورتمون جوش نزنه؟» برای اینکه صورتتون بعد از اصلاح جوش نزنه، باید فکر جلوگیری باشین نه درمان. در این حالت جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت انجام میدیم یعنی اینکه قبل از به وجود اومدن جوش اون رو مهار کنین. یکی از بهترین کارهایی که می تونین انجام بدین درست کردن ماسک صورت (ماسک بعد از اصلاح) است. خیلی از شماها می‌پرسید: «بعد از اصلاح چه ماسکی بزنیم ؟» با ما همراه باشید.

 

بعد از اینکه صورتتون رو وکس کردین یا بند انداختین برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح با بند، سریع یک خیار رنده شده رو روی صورت تون قرار بدین و بعد از یک ربع کامل اون رو بشوئین. خنکی خیار و محتویاتی که داره باعث می شه التهاب مجراهای پوستی شما به روی پوستتون منتقل نشه و صورت تون جوش نزنه.

 

یکی دیگه از محصولاتی که می تونین توی خونه تون از اون استفاده کنین و از شر جوش هایی که روی پوست تون خلاص بشین، استفاده از سفیده ی تخم مرغ هست. سفیده تخم مرغ رو روی صورت تون بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب سرد این ماده رو از روی صورت تون پاک کنین. سفیده ی تخم مرغ نه تنها باعث می شه جوش نزنین، بلکه باعث می شه پوست تون روشن بشه و سفت.

 

کمپرس یخ هم یکی دیگه از درمان های خانگی که خیلی راحت می تونه جلوی جوش زدن شما رو بگیره. برای این کار کافیه مقداری یخ رو توی کیسه بریزین و اون رو روی صورت تون قرار بدین. ببا این کار جلوی بیرون ریختن جوش هاتون رو می گیرین و مانع از این می شین که صورت تون پر از دونه های ریز و ملتهب بشه.

 

اگه درمان های خانگی خیلی به نظرتون سخته و تو شرایطی نیستین که از اونها استفاده کنین، خیال تون راحت باشه چون محصولاتی مثل ژل و لوسیون وکرم به بازار اومده که به شما کمک می کنه به جنگ جوش های بعد از اصلاح تون برین.  کافیه طبق دستورالعملی که روی محصول نوشته شده، قبل یا بعد از اصلاح مقداری از اون رو روی پوست تون بزنین و خیال خودتون رو بابت  داشتن یه پوست خوب و بدون جوش بعد از اصلاح راحت کنین.

پس از کنده شدن موهای زائد از لایه‌های میانی و عمیق پوست، مواد معدنی و املاح‌های طبیعی سلول‌های زنده به خارج از پوست انتقال پیدا می‌کند. به همین خاطر است که شما مدام احساس می‌‎کنید که پوست‌تان خشک و نازک شده است. پوست‌هایی که پس از اصلاح و اپیلاسیون، خشک و نازک می‌شوند، به ویتامین E نیاز جدی دارند. زیرا فشارهای فیزیکی که در زمان اصلاح به پوست و صورت وارد می‌شوند، موجب از بین رفتن ویتامین E در میان سلول‌های پوست خواهند شد. محصولات آبرسان کامان که حاوی ویتامین E هستند، برای کمرنگ کردن اثرات منفی پس از اصلاح و اپیلاسیون بسیار مناسب می‌باشند. این محصولات بهداشتی و آرایشی، پوست شما را به همان حالت اولیه که رطوبت دارند، باز می‌گردانند و شما با خیال راحت می‌توانید صورت خود را آرایش کنید.

جوش زدن پس از اصلاح، تمامی روان و فکر ما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. این موضوع در خانم‌هایی که پوست حساسی دارند، به شدت زیادتر است. به همین خاطر، با هر روش اصلاح موهای صورت و رفع موهای زائد از بدن، این نشانه‌‎های پوستی ظاهر خواهند شد.

یک راه موثر برای جلوگیری از جوش پس از اصلاح بدن، مصرف کرم موبر به جای استفاده از تیغ‌های تیز و ژل‌های اپیلاسیون است. کرم‌های موبر برای کرم‌های حساس هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌کند و تنها ممکن است که پوست‌های چرب را حساس‌تر کنند. دلیل تحریک پذیری پوست‌های چرب بعد از مصرف کرم‌های موبر این است که ماهیت کرم‌های موبر به تنهایی چرب است و با تماس بر روی پوست‌های چرب موجب واکنش نشان دادن پوست می‌شود.

روش‌هایی که در آن موهای زائد از ریشه و پیاز مو کنده می‌شوند، احتمال ظهور جوش‌های سرسفید و چرکین را بیشتر می‌کنند. پس بهتر است به سراغ راهکارهایی بروید که موها از ریشه کنده نمی‌شوند. لیزر موهای زائد، یک روش کاربردی برای از بین بردن آن‌ها از روی پوست می‌باشد. به طوری که با یکبار لیزر کردن تمامی پوست، تعداد دفعاتی که به جلسه‌های لیزر پوست نیاز پیدا می‌کند، کمتر می‌شود و پس از زدوده شدن پوست از موهای زائد، احتمال قرمز شدن سطح پوست و ایجاد جوش به صفر تقلیل می‌یابد. از لیزر موهای زائد می‌توانید به عنوان یک روش موقت برای رفع موهای زائد بدون درد و التهاب پوست استفاده کنید.چگونه بعد از اصلاح جوش نزنیم

برای اطلاع از جشنواره‌ها و تخفیف‌های محصولات خانومی، پیج اینستاگرام خانومی را دنبال کنید.

۱. مهمترین کارها در روتین درمان جوش چیست؟
لایه برداری منظم پوست و دستکاری نکردن جوش ها دو کار خیلی مهم برای درمان جوش صورت می باشند.

۲. ماسک ها و درمان های خانگی جوش و پوست جوشدار بعد از اصلاح صورت کدامند؟

۳. برای جلوگیری از جوش پس از اصلاح چه باید کرد؟
به طور کلی برای پوست های خشک و نیمه خشک استفاده از کرم موبر و برای پوست چرب و نیمه چرب لیزر موهای زائد بهترین انتخاب است.

۴. آیا جوش شیرین برای جوش بعد از اصلاح صورت مناسب است؟
خاصیت ضدالتهاب جوش شیرین به تسکین پوست کمک می کند و باعث کم شدن خارش و قرمزی پوست بعد از اصلاح می شود.

۵. آیا روغن درخت چای برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح موثر است؟
روغن درخت چای به خاطر  داشتن خواص ضدالتهاب، ضدباکتری بودن و ضدعفونی کنندگی بالایی که دارد، سبب تسکین پوست و جلوگیری از جوش بعد از اصلاح می شود.

۶.  استفاده از چه محصولات و کرم هایی بعد از اصلاح صورت برای جلوگیری از جوش مناسب است؟
بعد از اصلاح صورت برای جلوگیری از ایجاد جوش، بهتر است از ژل ها، لوسیون ها و کرم هایی استفاده کنید که التهاب پوست را کم کند.

 

ما در آکادمی خانومی در تلاشیم بهترین و بروزترین مطالب علمی و آموزشی را برای مخاطبین خود در حوزه زیبایی، آرایشی و بهداشتی فراهم کنیم.

Copyright © 2020 Digiqole. All Right Reserved.

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای درمان جوش های صورت بعد از بند انداختن آشنا

شوید.

چگونه بعد از اصلاح جوش نزنیم

برداشتن موهای زائد از بدن و صورت موردی است که خانمها همیشه با آن درگیر هستند. هرکس بنا به عادت از روش خاصی برای اصلاح موی صورت و بدن استفاده می کند. ولی روشهای مراقبت از پوست قبل و بعد از اصلاح صورت خانمها، موضوعی است که در حفظ سلامتی و زیبایی پوست خانمها بسیار مهم و قابل توجه است.اندازه و نوع موهای صورت در خانمها متفاوت است. بعضی خانمها، موهای صورتشان، کرکی شکل و بور است که زیاد به چشم نمی آید و موهای صورت بعضی از خانمها ضخیم و سیاه است.

نکته ای که خانمها، قبل از برداشتن موهای زائد صورت، باید به آن توجه داشته باشند، نوع موهای زائد صورت است. در بعضی از خانمها داشتن موهای ضخیم و سیاه در صورت موروثی است ولی برای بعضی خانمها این موها، می تواند دلایل هورمونی داشته باشد. بنابراین اگر موهای زائد صورت شما ضخیم و مردانه است، قبل از اینکه به فکر روشی برای از بین بردن آن باشید با پزشک زنان مشورت کنید. در موارد بسیاری رویش موهای مردانه در صورت خانمها به خاطر نامتعادل بودن هورمونهای زنانه و مردانه می باشد و این عامل خود را به شکل موهای زائد ضخیم و سیاه نمایان می کند.

اگر شما هم از آن دسته خانمهایی هستید که از جوش صورت بعد از بند انداختن رنج میبرید , با تهیه ماسک زیر مانع جوش زدن صورت خود بشوید ولی اگر دارای پوست خیلی حساس هستید و در هر حالتی جوش میزند بهتر است کلاً بند انداختن را فراموش کنید و صورت خود را شیو نمایید .

بیشتر بخوانید:

۱۹ روش خانگی برای درمان جوش پس از اصلاح

اگر پس از آزمایشات و مشاوره با پزشک به این نتیجه رسیدید که از نظر هورمونی مشکلی ندارید به فکر روشهایی برای از بین بردن موهای زائد صورت خود باشید.از آنجائیکه روشهای اصلاح صورت در خانمها به شکل از ریشه برداشتن (کندن ) مو می باشد و این روش اصلاح باعث ایجاد التهاب و جوش صورت می شود، خانمها هم باید مانند آقایان قبل و بعد از اصلاح صورت اقدامات مراقبت از پوست را انجام دهند.

قبل از اینکه اقدام به اصلاح موهای صورت بکنید، پوست صورت خود را کاملا تمیز کنید تا هرگونه عوامل میکروبی و آلوده کننده را از سطح پوست و منافذ آن پاک نمایید. چرا که اگر پوست شما آلوده باشد، در حین اصلاح میکروبها وارد منافذ پوست شده و زمینه ایجاد جوش را فراهم می کنند.می توانید از مخلوط آب و سرکه سیب و یا الکل استفاده نمایید.

درحین برداشتن موهای زائد صورت، موها از جای خود کنده می شوند و ضربه هایی به پوست وارد می شود که عامل ایجاد التهاب و قرمزی پوست و حتی خارش پوست پس از اصلاح است. البته پوستهای مختلف عکس العملهای متفاوتی نشان می دهند. جوشهای پوستی پس از اصلاح نیز به خاطر عوامل میکروبی است که در حین برداشتن موها، وارد پوست شده و باعث جوش زدن پوست می شوند.بنابراین باید مراقبت از پوست بعد از اصلاح صورت خود کاری انجام دهید.بهتر است پس از اصلاح کمی صبر کنید تا التهاب پوست از بین برود، سپس پوست خود را ضدعفونی و تمیز کنید.

برای اینکار می توانید از ماسکهای طبیعی خنک کننده و پاک کننده استفاده کنید. ژل آلوئه ورا، ماسک لیموترش و عسل ، ماسک شیر و عسل هم بهترین روش برای پاکسازی پوست است. به خصوص که عسل خاصیت ضدعفونی کننده دارد.سعی کنید پوست خود را خنک کنید چون با کنده شدن موها جریان خون زیرپوست زیاد شده و حرارت پوست بالا می رود .البته استفاده از افترشیو زنانه هم که حاوی روغن سنبل است می تواند باعث رفع حساسیت بعد از اصلاح شده ، التیام بخش و خنک کننده باشد و از ایجاد جوش و لکه های قرمز جلوگیری کند.

یک خیار متوسط را به همراه ۱۰۰ گرم نعناع داخل مخلوط کن ریخته ومخلوط نمایید تا خمیر یک دستی حاصل گردد. این معجون را به پوست خود مالیده و پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را شستشو دهید.اگر میخواهید پوستتان سفت و مستحکم شود به مخلوط کن یک سفیده تخم مرغ نیز بیفزایید.

خدمت کلیه خانمهایی که از جوش صورت بعد از بند انداختن رنج میبرند. غیر از مواردی که فرد دارای پوست حساس هست و به هر صورت جوش میزند بهتر است Shave کنید و یا اینکه با رعائت موارد زیر مانع جوش زدن صورت خود بشوید.قبل از بند انداختن و یا هر نوع روش اپیلاسیون پوست خود را با ضد عفونی کننده ها تمیز کنید.

بعد از انجام اپیلاسیون و یا بند یا وکس صورت از موادی مانندwitch hazel or tea tree and aloveraاستفاده کنید. این مواد خونهای به سطح پوست آمده را که باعث گرمی پوست میشوند و صورت جوش میزند را خنک میکند. و قرمزی پوست را کم میکند. البته ما در سالن خودمان از یک ماسک گیاهی خنک بعد از بند و یا وکس صورت استفاده میکنیم که تاکنون خوب جواب گرفتیم.

به هر حال بهتر است به محلی که اپیلاسیون شده دست نزنید و از کرمهای آرایشی و یا هر نوع مواد دیگر که دارای عطر میباشد برای ٢۴ ساعت استفاده نکنید. برای اینکه منافذ پوست باز هستند وسریع میکروب جذب میکنند ویا منافذ با مواد آرایشی گرفته میشوند.

بعد از ۴٨ ساعت از مواد پیلینگ پوست استفاده کنید تا یک لایه از پوستهای مرده را از پوست بردارد و این همان سطحی است که در مقابل رویش مو مقاومت میکند و تبدیل به جوش میشوند. این کار را هر دفعه که حمام میکنید انجام دهید. خوشبختانه این بار جوش نمیزنید. در اخر نخ بند شما باید تمیز باشد. حتما دقت کنید که آرایشگر قبل از بند انداختن شما با تکه ای پنبه آغشته به مواد ضدعفونی کننده بند را ضد عفونی کند. پس از پایان کار در صورت قرمزی و تورم از پمادهای کالامین دی- کالاندولا- بتامتازون و اکسید دوزنگ می توانید استفاده کنید.

یادتان نرود اگر بند صورت را هر دو هفته یکبار پشت هم انجام دهید موهایتان زیاد بلند نشده و پوست صورتتان کشیده نمی شود و خود مانع جوش زدن می شود.اگر با رعائت همه موارد باز هم جوش زدید بهتر است که به لیزر کردن موی خود فکر کنید که لیزر و الکترولیز یکی از مواردی است که برای اپیلاسون دائم استفاده میشوند و کار ساز هم هستند.

——————————————————————————–

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 

اکثر خانم ها و آقایانی که صورتشان را اصلاح می کنند بعد اصلاح جوش میزنند و ممکن است تا مدت ها روی صورت باقی بماند و اگر دست کاری کنند جای جوش روی صورت می ماند و ظاهر زشتی را به پوست صورت می دهد. اما واقعا چه کار کنیم بعد اصلاح جوش نزنیم؟

توصیه ی تیم الو دکتر به شما این است که با تهیه ماسک زیر مانع جوش زدن صورت خود بشوید ولی اگر دارای پوست خیلی حساس هستید و در هر حالتی جوش میزند بهتر است کلاً بند انداختن را فراموش کنید و صورت خود را شیو نمایید .

یک خیار متوسط را به همراه ۱۰۰ گرم نعناع داخل مخلوط کن ریخته ومخلوط نمایید تا خمیر یک دستی حاصل گردد. این معجون را به پوست خود مالیده و پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را شستشو دهید.

اگر میخواهید پوست سفت و مستحکم شود به مخلوط کن یک سفیده تخم مرغ نیز بیفزایید.
چگونه بعد از اصلاح جوش نزنیم

نه، این افراد هرگز نباید از این نوع روش‌ها برای برداشتن موهای زائد خود استفاده کنند. شاید روش مناسب برای این افراد اصلاح موها باشد.

این باور کاملا اشتباه است. مویی که تازه از ریشه درمی‌آید، سر مو و قسمت نازک آن است (مو حالتی مثلثی دارد و راس آن نازک و سطح مقطع نزدیک پوست ضخیم‌تر است.) اما وقتی مو با تیغ برداشته می‌شود، آنچه دیده می‌شود و بعد از مدتی دوباره بیرون می‌زند موی ضخیم و ترمینال مو است.

نه، وقتی بند می‌اندازید چون مو در زمان‌های مختلفی رشد می‌کند به نظر می‌رسد تعداد موها کمتر شده اما وقتی از تیغ استفاده می‌کنید تعداد موها مشخص و ثابت است و به همین علت فکر می‌کنید تعداد موها در مقایسه با زمانی که بند می‌انداختید، بیشتر شده است.

برخی می‌گویند استفاده از کرم‌ها و مواد آرایشی و ماساژ پوست هم باعث شلی پوست می‌شود.

نه، استفاده از مواد آرایشی بی‌کیفیت ممکن است باعث بروز مشکلات پوستی و انواع آلرژی شود اما عامل افتادگی پوست نیست.

بله، اما باید مراقب باشند به این مواد حساسیت نشان ندهند و مواد بیش از حد روی پوستشان نماند.

برای افرادی که موی ضخیم و تیره یا پوست چرب و آکنه‌دار دارند، بهترین راه لیزر کردن است. بعد از چند نوبت لیزر، موهای زائد نازک و طبیعی می‌شود یا از بین می‌رود.

بله، از هر روشی می‌توانند استفاده کنند. کافی است پوستشان را بعد از اصلاح مرطوب نگه دارند.

این افراد بهتر است تا بهبود نسبی، این کار را کنار بگذارند. البته بیماری‌ها خصوصیات مختلفی دارند. در اکثر موارد مشکلی پیش نمی‌آید و فرد حتی می‌تواند موهای زائد را لیزر کند اما به هر حال اگر زرد زخم یا عفونت فعال ویروسی وجود دارد یا فرد مبتلا به زگیل یا تبخال در صورت است، نباید موهای صورت را اصلاح کند زیرا امکان انتشار ویروس در سایر نواحی وجود دارد.

دکتر محمدرضا مبینی

دکتر وحید دهقان

دندانپزشکی دکتر شهرام اسعدی

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی مینوسا

دکتر محمدباقر امیدی

کلینیک زیبایی و دندانپزشکی دکتر الیاسی

1726 بازدید

724 بازدید

463 بازدید

502 بازدید

894 بازدید

772 بازدید

705 بازدید

18 بهمن 1399

18 بهمن 1399

18 بهمن 1399

17 بهمن 1399

17 بهمن 1399

16 بهمن 1399

16 بهمن 1399

کد فعال سازی به شماره شما پیامک
گردید

کد فعال سازی شما صحیح نمی باشد

جوش های ناشی از اصلاح با تیغ برجستگی های کوچکی هستند که بعد از اصلاح با تیغ، بر روی پوست ظاهر می شوند. این برجستگی ها بعد از اصلاح و زمانی که موها به جای اینکه به بیرون از پوست بیایند و رشد کنند، زیر پوست می مانند و در زیر پوست رشد کرده و به دور خود پیچ می خورند به وجود آمده و گسترش پیدا می کنند. این برجستگی ها می توانند باعث تحریک پوست و ایجاد جوش شوند. همچنین ممکن است باعث بروز زخم هایی بر روی پوست شوند.

**آکنه یا جوش در مردان

بهترین راه برای درمان این نوع از جوش های صورت و بدن، عدم استفاده از تیغ برای اصلاح است. اگر نمی توانید اصلاح با تیغ را متوقف کنید، می توانید به کمک یک سوزن تمیز و استریل شده به شفت مو کمک کنید تا از زیر پوست خارج شود. بسته به شدت این جوشها، ممکن است این روش به شما کمک کند.چگونه بعد از اصلاح جوش نزنیم

البته به یاد داشته باشید که با اصلاح مجدد با تیغ، این جوش ها ممکن است دوباره به وجود بیایند.

اگر جوش های پوست شما به کمک روش گفته شده درمان نشدند بهتر است به پزشک مراجعه کنید. برخی از داروها ممکن است بتوانند در درمان جوش های صورت و بدن ناشی از اصلاح با تیغ به شما کمک کنند.

**تیغ های اصلاح استاندارد و کاهش میزان التهاب ناشی از اصلاح

جوش های صورت و بدن ناشی از اصلاح با تیغ معمولا بعد از متوقف کردن اصلاح با تیغ، بهبود پیدا کرده و دیگر بروز نمی کنند. می توانید از موبر ها استفاده کنید. البته این محصولات نیز می توانند باعث تحریک پوست شده و باید در طول هفته یک یا دو بار مورد استفاده قرار گیرند.

همچنین می توانید برای از بین بردن موهای زاید خود از لیزر استفاده کنید. این خدمات در مراکز پوست و زیبایی ارائه می شوند.

**اپیلاسیون در مقابل اصلاح کردن

اگر تمام روش های بالا جواب ندادند، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

**۹ راه حل ساده برای درمان خشکی پوست

این نوع جوش بیشتر در میان افراد آمریکایی – آفریقایی و افرادی که موهای محکم، ضخیم و فر دارند بیشتر دیده می شود.

**درمان جوش صورت و بدن با روش های خانگی

**روش های درمان جوش صورت در بزرگسالان

**آکنه (جوش غرور جوانی) چیست و علل ایجاد آکنه کدام است؟

**چه چیزی باعث آکنه (جوش صورت و بدن) می شود؟

**راه هایی شگفت انگیز برای کاهش چین و چروک پوست

 

دریافت مشاوره آنلاین پزشکی در شفاجو

پزشکان مرتبط

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این
بخش بیان
کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب
کاربری خود
شوید.

نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین
باشید

نکاتی درباره حفظ سلامت موها …

به لطف شیوه درمانی پیوند شنوایی ساقه مغز، برای نخستین بار در آمریکا، یک پسربچه سه ساله ناشنوا، می‌تو…

بواسیر یا هموروئید چیست؟ بواسیر دو نوع بواسیر داخلی و بواسیر خارجی دارد. علائم بواسیر داخلی و خارجی…

دلایل ایجاد جوش صورت مختلف است و همچنین درمان جوش صورت و بدن در سنین بزرگسالی راه های مختلفی دارد. ر…

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

لطفا با اشتراک گذاری دیدگاهتان در بخش نظرات ما را در بهبود کیفیت مقالات یاری فرمایید

اگر‌ مشکلی دارید و نمی دونید به چه پزشکی مراجعه کنید، ما می تونیم کمکتون کنیم.
مشکلتون رو کامل برای ما توضیح بدید، ما بعد ‌از بررسی مشکل شما، پزشک مناسب رو به شما
معرفی می کنیم.

چگونه بعد از اصلاح جوش نزنیم
چگونه بعد از اصلاح جوش نزنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *