چگونه بعد از بند انداختن جوش نزنیم

 
helpkade
چگونه بعد از بند انداختن جوش نزنیم
چگونه بعد از بند انداختن جوش نزنیم

چه کار کنیم بعد اصلاح جوش نزنیم؟پاسخ این سوال را می توانید دراین مقاله بخوانید و از این به بعد با خیالی راحت صورت خود را اصلاح کنید.

اکثر خانم ها و آقایانی که صورتشان را اصلاح می کنند بعد اصلاح جوش میزنند و ممکن است تا مدت ها روی صورت باقی بماند و اگر دست کاری کنند جای جوش روی صورت می ماند و ظاهر زشتی را به پوست صورت می دهد. اما واقعا چه کار کنیم بعد اصلاح جوش نزنیم؟

توصیه  به شما این است که با تهیه ماسک زیر مانع جوش زدن صورت خود بشوید ولی اگر دارای پوست خیلی حساس هستید و در هر حالتی جوش میزند بهتر است کلاً بند انداختن را فراموش کنید و صورت خود را شیو نمایید .

یک خیار متوسط را به همراه ۱۰۰ گرم نعناع داخل مخلوط کن ریخته ومخلوط نمایید تا خمیر یک دستی حاصل گردد. این معجون را به پوست خود مالیده و پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را شستشو دهید.

اگر میخواهید پوست سفت و مستحکم شود به مخلوط کن یک سفیده تخم مرغ نیز بیفزایید.

چگونه بعد از بند انداختن جوش نزنیم

نه، این افراد هرگز نباید از این نوع روش‌ها برای برداشتن موهای زائد خود استفاده کنند. شاید روش مناسب برای این افراد اصلاح موها باشد.

این باور کاملا اشتباه است. مویی که تازه از ریشه درمی‌آید، سر مو و قسمت نازک آن است (مو حالتی مثلثی دارد و راس آن نازک و سطح مقطع نزدیک پوست ضخیم‌تر است.) اما وقتی مو با تیغ برداشته می‌شود، آنچه دیده می‌شود و بعد از مدتی دوباره بیرون می‌زند موی ضخیم و ترمینال مو است.

نه، وقتی بند می‌اندازید چون مو در زمان‌های مختلفی رشد می‌کند به نظر می‌رسد تعداد موها کمتر شده اما وقتی از تیغ استفاده می‌کنید تعداد موها مشخص و ثابت است و به همین علت فکر می‌کنید تعداد موها در مقایسه با زمانی که بند می‌انداختید، بیشتر شده است.

برخی می‌گویند استفاده از کرم‌ها و مواد آرایشی و ماساژ پوست هم باعث شلی پوست می‌شود.

نه، استفاده از مواد آرایشی بی‌کیفیت ممکن است باعث بروز مشکلات پوستی و انواع آلرژی شود اما عامل افتادگی پوست نیست.

بله، اما باید مراقب باشند به این مواد حساسیت نشان ندهند و مواد بیش از حد روی پوستشان نماند.

برای افرادی که موی ضخیم و تیره یا پوست چرب و آکنه‌دار دارند، بهترین راه لیزر کردن است. بعد از چند نوبت لیزر، موهای زائد نازک و طبیعی می‌شود یا از بین می‌رود.

بله، از هر روشی می‌توانند استفاده کنند. کافی است پوستشان را بعد از اصلاح مرطوب نگه دارند.

این افراد بهتر است تا بهبود نسبی، این کار را کنار بگذارند. البته بیماری‌ها خصوصیات مختلفی دارند. در اکثر موارد مشکلی پیش نمی‌آید و فرد حتی می‌تواند موهای زائد را لیزر کند اما به هر حال اگر زرد زخم یا عفونت فعال ویروسی وجود دارد یا فرد مبتلا به زگیل یا تبخال در صورت است، نباید موهای صورت را اصلاح کند زیرا امکان انتشار ویروس در سایر نواحی وجود دارد.

ما زنان همواره به دنبال بهترین روش برای اصلاح صورت خود هستیم. به عبارتی انتخاب بهترین روش اصلاح برای زنان یک دغدغه محسوب می شود. یکی از روش ­های قدیمی و در عین­ حال ارزان برای اصلاح صورت استفاده از “نخ” می­ باشد که روشی بسیار خوب و بی ضرر است.

اخیرا بند انداز های برقی در روند اصلاح ، باعث تسهیل و سرعت بخشیدن شده اند. اما برخی از خانم­ ها پس از اصلاح با بند، صورت­شان ملتهب شده و جوش می­زنند بنابراین مجبور هستند به جای بند انداختن، صورت خود را با تیغ و ژیلت اصلاح کنند تا از بروز جوش­ های قرمز و ملتهب شدن پوست در امان بمانند.

یکی از روش­ های رفع موهای زائد دائمی، الکترولیز می­ باشد. در این روش از گرمای متمرکز شده استفاده می­ شود که هر بار تنها یک فولیکول مو را تخریب می ­کند.

لیزر یک روش دائمی برای خلاصی از موهای زائد می­ باشد. در این روش نور را با طول موج معین به سطح پوست ساطع می­کنند که به طور اختصاصی توسط فولیکول مو جذب خواهد شد. پس از جذب نور، تبدیل به گرما می­ شود که می ­تواند فولیکول­های مو را از بین ببرد.

به روش­ هایی مانند وکسینگ و استفاده از مومک، بند و اپیلیدی برای بیرون کشیدن موها، اپیلاسیون گفته می ­شود. در این روش موها از ریشه بیرون کشیده می­ شوند بنابراین با آسیب دیدن پیاز مو، رشد آن­ ها دیرتر خواهد شد.

دپیلاسیون روشی است که به بیرون کشیدن موها با استفاده از تیغ، ژیلت و کرم­ های موبر گفته می شود. در این روش رشد مجدد موها سریع­ تر خواهد بود.

پوست برخی از افراد خشک و آسیب پذیر است، به همین دلیل بعد از اصلاح صورت با تیغ جوش هایی بر روی پوست صورت آن ها ایجاد می شود و باعث تحریک موهای زیر پوستی می شود.

همچنین یکی از معضلاتی که تقریبا تموم خانم ها بعد از اصلاح یا وکس صورت شون دارن جوش بعد از اصلاح است و همیشه میگن: «بعد از اصلاح جوش میزنم»  و تقریبا همین مسئله باعث می شه خیلی ها قید اصلاح صورت شون رو بزنن و هر بار که می رن آرایشگاه مدام استرس این رو داشته باشن که صورت شون بعد از اصلاح  پر از جوش نشه.

افرادی که مستعد جوش هستند باید همیشه حواسشان به سبک زندگی شان باشد. چرا که بسیاری از عادات غلط زندگی در ایجاد جوش موثر است. جوش بعد از اصلاح با اینکه جوش موقتی است ولی آزار دهنده است  و بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی برای از بین بردن سریع جوش بعد اصلاح هستند.

اکثر خانم ها و آقایان جوان پس از اپیلاسیون و اصلاح صورت یا هرجای بدنشان با دانه های قرمز چرک دار بر روی صورت و بدنشان مواجه میشوند که گاهی با التهاب و سوزش و خارش نیز همراه است.روش هایی برای از بین بردن این جوش ها و جلوگیری از آن ها وجود دارد که در این مقاله به آن ها میپردازیم.

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که بهترین زمان برای اصلاح صورت خانمها چه زمانی است و علت جوش بعد از اصلاح چیست ؟ باید بگوییم که برای حذف موهای صورت خود زمان خاصی مد نظر نیست و می توانید هر زمان در طول روز که بخواهید برای بند انداختن ؛ وکس کردن یا لیزر کردن موهای صورت خود اقدام کنید . اما برای شیو کردن (تیغ زدن) پیشنهاد ما این است که صبح ها بعد از بیدار شدن و قبل از شستن صورت خود اقدام کنید به این دلیل که در این زمان پوست چربی طبیعی خود را دارد که باعث نرم شدن صورت می شود و از آسیب رساندن به پوست جلوگیری می کند.

جوش های ناشی از اصلاح با تیغ برجستگی های کوچکی هستند که بعد از اصلاح با تیغ، بر روی پوست ظاهر می شوند. این برجستگی ها بعد از اصلاح و زمانی که موها به جای اینکه به بیرون از پوست بیایند و رشد کنند، زیر پوست می مانند و در زیر پوست رشد کرده و به دور خود پیچ می خورند به وجود آمده و گسترش پیدا می کنند. این برجستگی ها می توانند باعث تحریک پوست و ایجاد جوش شوند. همچنین ممکن است باعث بروز زخم هایی بر روی پوست شوند.

بهترین راه برای درمان این نوع از جوش های صورت و بدن، عدم استفاده از تیغ برای اصلاح است. اگر نمی توانید اصلاح با تیغ را متوقف کنید، می توانید به کمک یک سوزن تمیز و استریل شده به شفت مو کمک کنید تا از زیر پوست خارج شود. بسته به شدت این جوشها، ممکن است این روش به شما کمک کند.

البته به یاد داشته باشید که با اصلاح مجدد با تیغ، این جوش ها ممکن است دوباره به وجود بیایند.

اگر جوش های پوست شما به کمک روش گفته شده درمان نشدند بهتر است به پزشک مراجعه کنید. برخی از داروها ممکن است بتوانند در درمان جوش های صورت و بدن ناشی از اصلاح با تیغ به شما کمک کنند.

برای پیشگیری از ایجاد جوش میتوان از محلول های ضدعفونی سطحی و صابون های آنتی باکتریال استفاده کرد. پس جوش بعد از اصلاح علتشان چیست؟

جوش زدن دلایل مختلفی داره. قبل از اینکه وارد بحث مراقبت بعد از اصلاح بشنیم و از ترفندهایی بگیم که باعث می شه پوست شما جوش نزنه، بهتره دلیل جوش زدن پوست رو خیلی کوتاه براتون توضیح بدیم.

زمانی که قراره ریشه ی مو رو از مجرای ساقه بیرون بکشیم، التهاب به وجود میاد و ممکنه مجرا مسدود بشه. این اتفاق باعث می شه صورت شما جوش بزنه و ملتهب بشه و دچار جوش بعد از اصلاح شوید.

اگه شما اپیلاسیون انجام بدین ، ممکنه در دفعات اول مقدار جوش هایی که می زنین خیلی زیادتر و دردآورتر باشه چون موها با شدت بیشتری از داخل پوست بیرون کشیده می شه و صد در صد باعث جوش بیشتری می شه. در واقع در جوش بعد از اصلاح، التهاب باعث اصلی جوش زدن هست. پس باید هر چه بیشتر سعی کنیم التهاب رو بخوابونیم و کم کنیم.

به زبان علمی تر هر گونه ضربه و تروما به پوست می‌تواند منجر به التهاب شود. زیرا با اصلاح صورت مو از ریشه کنده می‌شود و می‌تواند در همان قسمت باعث التهاب شود و به شکل جوش بروز پیدا کند. از آنجاییکه پوست افراد به ضربه وارده واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهد بنابراین یک ضربه همانند در پوست دو نفر واکنش یکسانی ندارد و این نشان دهنده حساس بودن پوست افراد می‌باشد.

علاوه بر آن در پوست افراد متفاوت میکروبهای مختلفی نیز وجود دارد که فلورای طبیعی پوست می‌باشند و در مواقع طبیعی هیچ مزاحمتی ایجاد نمی‌کنند ولی در برخی مواقع که پوست به دلایلی آسیب می بیند این میکروبها تزاید پیدا کرده و باعث عفونت در آن ناحیه می‌شوند. میکروبهای خاصی از قبیل استافیلوکوک طلائی در این مواقع بیشتر باعث عفونت می‌گردند.

بنابراین بهتر است قبل از اصلاح پوست صورت را با محلولهای استریل کننده مثل الکل هفتاد درجه تمیز کنید و اگر با این کار هنوز التهاب ایجاد می‌شود از کرمهای ضد التهاب از قبیل هیدروکورتیزون مصرف نمایید.

چکار کنیم بعد از اصلاح جوش نزنیم ؟ درمان جوش بعد از اصلاح زمان و صبوری میخواهد. برای درمان جوش بعد از اصلاح، باید از محصولاتی استفاده کنید که التهاب پوست را کم کند. محصولاتی که در آنها ترکیبات ضد التهاب وجود داشته باشد. ترکیباتی مانند آلانتوئین، عصاره آلوورا، بیزابولول، نوترازن و شیرین بیان. در برخی از مرطوب کننده ها این ترکیبات وجود دارد.

در محصولات افترسان نیز از ترکیبات ضد التهاب استفاده می شود. چرا که پوست بعد از آفتاب گرفتن ملتهب می شود و نیاز به ترکیبات ضد التهاب دارد. از این رو افترسان ها جزو بهترین گزینه ها برای درمان جوش بعد از اصلاح هستند.

چگونه بعد از بند انداختن جوش نزنیم

درمان جوش یک روتین دارد که باید آن را بطور همیشگی انجام دارد. در واقع روتین مراقبت از پوست چرب باید جزو سبک زندگی باشد تا از ایجاد جوش پیشگیری کنیم.

در روتین مراقبت از پوست چرب، مهمترین قسمت، شستشوی مناسب پوست است. اگر بدانید که شستشوی صحیح و منظم پوست چقدر از مشکلات پوست را حل میکند، هیچ وقت به این امر مهم بی توجهی نمی کردید!

اگر دچار جوش های زیر پوستی هستید، یکی از اقدامات مناسب برای از بین بردن جوش بعد از اصلاح، استفاده از لایه بردار صورت است. لایه بردارها میتوانند هم در مطب پزشک بصورت تهاجمی انجام شود و هم میتواند آهسته و پیوسته در یک دوره زمانی در منزل انجام شود. برای رفع جوش های زیر پوستی می توانید محصولات AHA را خریداری کنید و با رعایت قوانین لایه برداری این کار را طی دو ماه در منزل انجام دهید. یادتان باشد اگر پوست بسیار حساسی دارید، بهتر است قبل از لایه برداری با پزشک مشورت کنید.

جوش ها یه وقت هایی آدم رو وسوسه می کنن تا بهشون دست بزنی، یا خارشی پیدا می کنن که باعث می شه آدم نتونه برای خاروندن اونها جلوی خودش رو بگیره. اما توصیه ی جدی ما به شما اینه که اصلا این کار رو انجام ندین چون در بسیاری از مواقع باعث می شه محل جوش های شما عفونت کنه و براش مشکلاتی ایجاد بشه. پس قبل از اینکه دچار عفونت بشین و مشکلات پوستی براتون ایجاد بشه و جای لکه های جوش روی صورت تون بمون، بی خیال دستکاری جوش هاتون بشین و راه چاره ای در نظر بگیرین برای اینکه جوش های صورت تون نریزه بیرون.

در ادامه در مورد رفع جوش بعد از اصلاح و جوش هایی که در اثر درماتیت تماسی به وجود می آیند، صحبت خواهیم کرد.

تشخیص دهید که آیا جوش بعد از اصلاح در اثر درماتیت تماسی است؟

درماتیت تماسی هنگامی ایجاد می‌شود که پوست شما از چیزی مانند موم گرم آسیب ببیند یا تحریک شود. به طور کلی اگر موم خیلی داغ باشد یا قوام درستی نداشته باشد، در اثر استفاده از آن ممکن است قرمزی، خارش، جوش یا تاول را تجربه کنید. در این صورت اپیلاسیون و اصلاح خانگی صورت را متوقف کنید و حتما از یک متخصص حرفه‌ای اپیلاسیون کمک بگیرید.

با کمپرس سرد التهاب صورت‌تان را تسکین دهید

بلافاصله بعد از اصلاح یا اپیلاسیون با کمپرس یخ پوست صورت‌تان را تسکین دهید. به جای کمپرس یخ، می‌توانید حوله‌ای را با آب سرد مرطوب کنید و آن را به مدت 30-15 دقیقه روی صورت‌تان بگذارید. در صورت نیاز این کار را چندین بار در روز تکرار کنید.

 بیشتر از 20 دقیقه کمپرس یخ را روی صورت‌تان نگه ندارید. قبل از استفاده مجدد از کمپرس، اجازه دهید پوست‌تان به دمای طبیعی خود برگردد.

با آب خنک و شوینده‌های ملایم صورت‌تان را تمیز کنید

برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت خود را به آرامی با آب سرد بشویید یا از یک شوینده حاوی عصاره جو دوسر استفاده کنید. همچنین می‌توانید 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 1 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید تا یک پاک کننده ملایم خانگی داشته باشید.

شوینده‌های حاوی عصاره جو دو سر خاصیت ضدالتهابی دارند، بنابراین برای تسکین پوست‌های تحریک شده مفید هستند. نمونه‌ای از این شوینده‌ها، ژل شستشوی بدن باباریا حاوی عصاره جو دوسر است که اگر عادت به اپیلاسیون بدن‌تان دارید، گزینه خوبی برای استفاده روزانه شماست.

صورت‌تان را مرطوب نگه دارید

بعد از شستن صورت، از مرطوب کننده‌ای ملایم روی پوست تحریک شده‌تان استفاده کنید و پوست را به این صورت مرطوب نگه دارید. به دنبال مرطوب کننده‌ای باشید که عاری از رنگ، عطر و پارابن باشد. همچنین مرطوب کننده‌های حاوی سرامید برای درمان درماتیت تماسی مفید هستند.

از یک پماد استروئیدی استفاده کنید

برای درمان جوش بعد از اصلاح با شمع و یا هر ماده دیگری که باعث تحریک پوست‌تان شده، می‌توانید از لوسیون‌ها و پمادهای حاوی استروئید مانند کرم هیدروکورتیزون 1% یک یا دو بار در روز تا 4 هفته استفاده کنید. اگر این پمادها موثر نباشند، ممکن است پزشک درمان موضعی قوی‌تر و یا کورتیکواستروئید خوراکی تجویز کند.

لوسیون کالامین خارش و سوزش ناشی از درماتیت تماسی را تسکین می‌دهد. برای کاهش خارش پوست هر زمان که لازم داشتید می‌توانید از لوسیون کالامین استفاده کنید. کالامین کمی پوست را خشک می‌کند، بنابراین ممکن است بعد از استفاده از آن به مرطوب کننده نیاز داشته باشید. برای اینکه این لوسیون بهتر عمل کند، بلافاصله بعد از شستن صورت‌تان، وقتی هنوز پوست شما مرطوب است، از آن استفاده کنید.

” برای جلوگیری از خشک شدن پوست‌تان، لوسیون کالامین را با مرطوب کننده خود مخلوط کرده و هر دو را همزمان استفاده کنید.”

جوش بعد از اصلاح صورت را دستکاری نکنید

ممکن است جوش بعد از اصلاح بسیار خارش دار باشند، اما مهم است که آن‌ها را به هیچ عنوان دستکاری نکنید؛ چرا که خاراندن جوش‌های در اثر درماتیت تماسی باعث تحریک و بدتر شدن آن‌ها می‌شود. این موضوع آنقدر اهمیت دارد که توصیه می‌شود اگر در خواب ناخودآگاه صورت‌تان را می‌خارانید، حتما قبل از خواب دستکش دست کنید.

در ادامه در مورد درمان جوش بعد از اصلاح و جوش هایی که در اثر فولیکولیت به وجود می آیند، صحبت خواهیم کرد.

تشخیص دهید که آیا جوش زدن بعد از اصلاح در فولیکولیت است؟

فولیکولیت هنگامی رخ می‌دهد که فولیکول‌های موی شما عفونی شوند و یا موها به جای بیرون آمدن از فولیکول، زیر پوست رشد کنند. در صورت مشاهده یک یا چند مورد از علائم زیر بعد از اصلاح صورت، ممکن است دچار این عارضه پوستی شده باشید:

در ناحیه‌ای که اصلاح کردید، برجستگی یا جوش‌های قرمزرنگی اطراف فولیکول‌های مو به وجود آید، پوست‌تان قرمز، نازک و ملتهب شود، احساس خارش یا سوختگی روی پوست‌تان داشته باشید.

بعد از اصلاح صورت‌تان را بشویید

به آرامی صورت خود را با آب گرم (نه آب جوش) بشویید و سپس از یک شوینده ملایم آنتی باکتریال استفاده کنید. حتما هر بار با یک حوله نو و تمیز صورت‌تان را خشک کنید. برای خشک کردن صورت، حوله را روی پوست‌تان بزنید و آن را روی صورت‌تان نکشید.

بعد از شستشو، پوست‌تان را مرطوب و سپس از کمپرس گرم استفاده کنید

از مرطوب کننده‌های بدون رنگ، عطر و پارابن استفاده کنید. ترجیحا محصولاتی را تهیه کنید که مناسب پوست‌های حساس باشد؛ مانند کتافیل یا لوسیون لوبریدرم. بعد از این کار حوله نرمی را در آب گرم بخیسانید و بعد از چلاندن، آن را روی صورت خود قرار دهید. از این کمپرس 3 تا 6 بار در روز و هر بار به مدت 10 دقیقه به صورت روزانه استفاده کنید. این کار به کاهش التهاب و جوش بعد از اصلاح صورت کمک می‌کند.

پمادهای آنتی بیوتیک به از بین بردن جوش بعد از اصلاح صورت کمک می‌کنند

ناحیه‌ای را که به جوش بعد از اصلاح صورت دچار شده، با یک کرم یا پماد آنتی بیوتیکی مانند باسیتراسین درمان کنید. دستورالعمل‌های موجود در بسته بندی این پمادها را با دقت دنبال کنید و یا از پزشک خود بپرسید که هر چند وقت یک بار لازم است از این پمادها استفاده کنید.

از یک لوسیون تسکین دهنده خارش استفاده کنید

لوسیون‌های حاوی جو دوسر یا لوسیون کالامین گزینه‌های خوبی برای درمان خارش ناشی از فولیکولیت هستند. از تسکین و رفع خارش پوست خود با کرم‌های هیدروکورتیزون خودداری کنید، زیرا در صورت ابتلا به فولیکولیت، ممکن است استفاده از این کرم‌ها باعث عفونت‌های قارچی شود.

برای خلاص شدن از شر موهای زائد بدن و صورت راه های مختلفی وجود دارد که یکی از این تکنیک ها وکس کردن است. شما می توانید در خانه نیز با استفاده از کیت های وکس خانگی این کار را با صرف هزینه کمتر انجام دهید اما باید قبل و بعد از وکس کردن صورت به برخی نکات مهم دقت کنید. اگر وکس نامناسب و رعایت نکردن احتیاط های لازم می تواند باعث تحریک و زخم شدن ، کبودی ، بروز چین و چروک پوستی و ایجاد جوش در نواحی مختلف پوستتان شود.

آماده سازی پوست قبل از اصلاح با شمع گر چه بی اهمیت تلقی می شود اما مهم ترین بخش اصلاح با شمع است . برای آماده سازی پوست ابتدا مطمئن شوید که پوست کاملا تمیز است و هیچ گونه آلودگی یا ذرات اضافی روی آن وجود ندارد. برای این کار ابتدا پوستتان را با پاک کننده ملایم بشویید و سپس 10 تا 15 دقیقه مانده به شروع اصلاح با شمع چند تکه یخ روی پوست بمالید تا شما بعد از وکس کردن جوش نزنید .

قبل از انجام وکس هرگز پوستتان را لایه برداری نکنید زیرا منافذ پوستی صاف تر و نرم تر می شود و شما هنگام وکس احساس دردناکی خواهید داشت.

در زمان هایی مانند قاعدگی که دمای بدن در حد بالایی قرار می گیرد، وکس نکنید زیرا نوسانات هورمونی و خلقی وکس کردن را برای شما آزاردهنده می کند. همچنین پوست شما در این دوران نسبت به روزهای دیگر حساس تر می شود یکی از دلایل شکل گیری جوش پس از وکس کردن ، انجام این کاردر زمان قاعدگی است. بنابراین برای اینکه دچار جوش های قرمز و آزاردهنده نشوید در این دوران وکس انجام ندهید.

اگر به بیماری دچار هستید که باید داروی خاصی مصرف نمایید در این زمان وکس انجام ندهید مثلا اگر Retin- A یا Accutane مصرف می کنید، مجاز به وکس کردن نیستند.

قبل از وکس کردن حتما دستکش بپوشید و از وکس های گیاهی استفاده کنید زیرا ترکیبات شیمیایی در وکس کردن برای پوستتان اثرات نامطلوبی دارد.

اگر با وکس کردن قسمتی از پوست خون ریزی کرد برای جلوگیری از تشدید خون ریزی و جراحت های بیشتر می توانید مستقیما از قالب های یخ کمک بگیرید.

حمام یا دوش آب گرم نگیرید زیرا حمام سبب نرم شدن فولیکول های مو و منافذ پوستی می شود و وکس کردن را برای شما دردناک می کند.

نکته:همه اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از به وجود آمدن جوش های وکس است اما اگر به این جوش ها مبتلا شدید، هیچ راه دیگری جز درمان شان وجود ندارد.

اگر پوست شما پس از وکس جوش می زند فورا پس از پایان روند وکس مراقبت های لازم را انجام دهید .

بعد از اینکه وکس کردنتان به پایان رسید برای جدا شدن باقی مانده ژل وکس از پوست ، پوست خود را با مقدار زیادی از آب ولرم شست وشو دهید.

سپس پوست را با آب سرد شسته و دوباره چند تکه یخ را که درون پارچه نرمی گذاشته اید روی آن بمالید زیرا تماس مستقیم یخ با پوست وکس شده سبب تحریک و التهاب پوست می شود.

برای تسکین التهاب پوست وکس شده مقداری ژل آلوئه ورای خالص به پوست وکس شده بزنید.

جوش های قرمز که یکی از مشکلات طبیعی در زنان دارای پوست روشن و حساس است به خاطر کنده شدن فولیکول های مو به وجود می آیند. پوست پس از وکس کردن کمی زبر شده و می سوزد و مقداری نیزملتهب می شود اما این نشانه ها پس از 3 روز از بین می روند.

باقی ماندن جوش های قرمز پس از وکس کردن سبب بزرگ شدنشان و التهاب بیشتر آنها می شود که درنهایت این جوش ها تبدیل به جوش های بزرگ و سفید روی پوست می شوند که باکتری هایی درون خودشان دارند.

در اصطلاح تخصصی، به این مشکل «فولیکولیت» می گویند. فولیکولیت، نوعی عفونت می باشد که در فولیکول های کنده شده ایجاد می شود و با استفاده از عصاره آلوئه ورا یا حتی نمک، می توان آنها را درمان کرد.

پس از وکس بهتر است از لوسیون های حاوی روغن های مینرال استفاده نمایید زیرا استفاده از لوسیون سبب کاهش درد و ناراحتی های پوستی دیگر می شود.

روغن های مینرال سبب بسته شدن منافذ پوستی و مانع شکل گیری مشکلات پوستی خواهند شد. برای رهایی از شرّ جوش های پس از وکس بهتر است لباس های مناسب بپوشید و برای از بین بردن این جوش ها از درمان انگی استفاده کنید.

پس از وکس کردن روی ناحیه آسیب دیده را باز نگه دارید زیرا پوست آسیب دیده نباید با لباس تماس پیدا کند.از شلوارهای جین تنگ پس از وکس کردن، استفاده نکنید زیرا این شلوارها جوش های ناشی از وکس را بدتر می کنند.

برای درمان جوش های پس از وکس از پماد موضعی استفاده نمایید و تا سه روز این درمان را ادامه دهید . بهترین پمادها برای درمان این جوش ها ، پمادهای موضعی حاوی سولفات پلی مکسین B و زینک باسیتراسین، هستند که تاثیر مثبتی در روند درمانی دارند. این پمادها، سبب می شوند که عفونت به قسمت های دیگر پوست راه نیابد و همچنین سبب تسکین درد ناشی از این جوش ها خواهد شد.

برای درمان جوش بعد از اصلاح با شمعی توان استفاده از برخی مواد طبیعی و سودمند رو مد نظر قرار داد که از مهمترین آنها:

به کار گیری هر کدام از روش های یاد شده هیچ گونه عوارضی نداره فقط ممکنه در برخی از افراد سبب ایجاد آلرژی گردد. با یکبار استفاده از آنها میتونید تشخیص بدید که روش یاد شده با پوست شما سازگاری داره یا نه.

اصلاح با بند در برخی از افراد سبب ایجاد جوش بر روی پوست صورت میشه البته به کارگیری بند به عنوان یک روش مطلوب برای رهایی از موهای زائده ولی اگه پوست شما حساس باشد در این صورت استفاده از اون نارضایتی هایی هم به همراه خواهد داشت.

برای درمان جوش با بند میتونید از مواد طبیعی استفاده کنید. بیشتر این مواد طبیعی همچنین به عنوان از بین برنده ی جوش هم مد نظر هستن به همین دلیل درمان جوش هم به کمک آنها میتونه سودمند باشد.در به کارگیری هیچ یک از مواد طبیعی برای درمان جوش زیاده روی نکنید چون ممکنه پوست تون بیشتر حساس بشه.

گفتنیه که اگه راهکارهای مطلوب برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح به طور مطلوب به کار گرفته نبشه در این صورت ممکنه جای جوش های ایجاد شده زیبایی پوست شما رو تخریب کنه.

اگه هر کدام از روش های یاد شده رو به کار بردید و هیچ نتیجه ی موفقیت آمیز به دست نیومد در اسرع وقت با پزشک خود در تماس باشید و توصیه های لازم رو در پیش بگیرید. یک پزشک متخصص میتونه به راحتی روش مطلوبیت رو در اختیار شما قرار بده. از اقدام های خودسرانه به ویژه مصرف داروهای شیمیایی هم جدا پرهیز کنید.

همانطور که در بالا گفتیم استفاده نکردن از تیغ برای اصلاح صورت، بهترین راه درمان جوش است و با اصلاح دوباره صورت با تیغ، این جوش ها هم می توانند برگردند. اگر جوش های صورت با شیوه های مطرح شده در زیر مداوا نشد، باید به سراغ دکتر پوست بروید، زیرا برخی جوش های پس از اصلاح، با استفاده از داروها به راحتی درمان می شوند.

پس از توقف استفاده از تیغ برای اصلاح صورت، جوش صورت و سایر جوش‌ها بدن که ناشی از این روش اصلاح هستند، معمولا درمان می‌شوند و دیگر بر نمی‌گردند.

چه کسانی بیشتر در معرض جوش صورت و بدن ناشی از اصلاح با تیغ هستند؟

این نوع جوش بیشتر در میان افراد آمریکایی – آفریقایی و افرادی که موهای محکم، ضخیم و فر دارند بیشتر دیده می شود.

جوش صورت ناشی از اصلاح با تیغ بیشتر در پوست صورت کسانی بروز می کند که مو های فر و ضخیمی دارند و موثرترین روش درمان برای این نوع جوش ها در این افراد، لیزر است که در آن موها برای همیشه از بین رفته و دیگر مویی رشد نمی کند که ایجاد جوش کند.

در خانم ها، از موبرها نیز می‌توان برای اصلاح صورت کمک گرفت اما دانستن این نکته ضروری است که این روش هم ممکن است باعث تحریک پوست صورت شود لذا بهتر است که هر هفته فقط یک یا دو بار از این روش برای اصلاح، استفاده کنید.

درحین برداشتن موهای زائد صورت، موها از جای خود کنده می شوند و ضربه‌هایی به پوست وارد می‌شود که عامل ایجاد التهاب و قرمزی پوست و حتی خارش پوست پس از اصلاح است. البته پوست‌های مختلف عکس‌العمل‌های متفاوتی نشان می دهند. جوشهای پوستی پس از اصلاح نیز به خاطر عوامل میکروبی است که در حین برداشتن موها، وارد پوست شده و باعث جوش زدن پوست می شوند.بنابراین باید مراقبت از پوست بعد از اصلاح صورت خود کاری انجام دهید.

آلودگی روی پوست و جوش بعد از اصلاح صورت

یکی از دلایل مهم که پوست جوش می زند وجود آلودگی و چربی روی پوست است.قبل از اصلاح، صورتتان را با آب و صابون خوب بشویید. چرا که علت اصلی ایجاد جوش روی بدن و صورت وجود باکتری ها و آلودگی ها روی پوست است؛ که به محض ایجاد شکاف روی پوست وارد پوست شما شده، ایجاد عفونت و جوش می کنند. بعد از بند انداختن منافذ پوست شما باز است. پس اگر پوستتان آلوده باشد، امکان جوش زدن صورت زیادتر است.پس شستن صورت خود را قبل از بندانداختن، جدی بگیرید. و همچنین بعد از آن تا چند ساعت سعی کنید روی صورت خود دست نکشید. احتمال اینکه دست های شما آلوده باشد، و این آلودگی به پوست صورتتان سرایت کند؛ زیاد است.همیشه از آرایشگر خود بخواهید برای بند انداختن صورتتان از نخ تمیز استفاده کند. و تا امکانش هست آن را با الکل ضدعفونی کند؛ تا آلودگی از طریق نخ اصلاح به پوست شما منتقل نشود.

بهتر است پس از اصلاح کمی صبر کنید تا التهاب پوست از بین برود، سپس پوست خود را ضدعفونی و تمیز کنید. برای اینکار می توانید از ماسکهای طبیعی خنک کننده و پاک کننده استفاده کنید. ژل آلوئه ورا، ماسک لیموترش و عسل ، ماسک شیر و عسل هم بهترین روش برای پاکسازی پوست است. به خصوص که عسل خاصیت ضدعفونی کننده دارد.

سعی کنید پوست خود را خنک کنید چون با کنده شدن موها جریان خون زیرپوست زیاد شده و حرارت پوست بالا می رود .

البته استفاده از افترشیو زنانه هم که حاوی روغن سنبل است می تواند باعث رفع حساسیت بعد از اصلاح شده ، التیام بخش و خنک کننده باشد و از ایجاد جوش و لکه های قرمز جلوگیری کند.

مواد آرایشی و جوش بعد از بند انداختن

برخی از خانم ها بعد از اصلاح سریع شروع به آرایش می کنند. اینکار موجب می شود منافذ پوستتان بسته شود بخصوص اگر از کرم پودر یا پنکیک استفاده کنید. حتی بدتر هم می شود وقتی برای استفاده از کرم پودر و پنکیک از پد یا فرچه کثیف استفاده کنید همین موضوع آلودگی را وارد پوست می کند و صورتتان بعد از بند انداختن جوش می زند.

تا ۲۴ الی ۴۸ ساعت، ترجیحاً ۴۸ ساعت بعد از اصلاح صورت خود، انواع کرم و مواد آرایشی به پوستتان نزنید. چرا که همانطور که گفته شد، منافذ پوست باز است و باعث ورود این مواد آرایشی به داخل پوست و بدن شما شده و برای سلامتی شما ضرر دارد و البته باعث ایجاد حساسیت و جوش هم می شود.این را بخاطر داشته باشید همیشه لازم نیست آرایش کنیم تا زیبا باشیم با ترفندهای ساده میتوان بدون آرایش هم زیبا بود.

خیلی از شما می‌پرسید «چیکار کنم بعد اصلاح جوش نزنم ؟» برای اینکه صورتتون بعد از اصلاح جوش نزنه، باید فکر جلوگیری باشین نه درمان. در این حالت جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت انجام میدیم یعنی اینکه قبل از به وجود اومدن جوش اون رو مهار کنین.

یکی از بهترین کارهایی که می تونین انجام بدین درست کردن ماسک صورت (ماسک بعد از اصلاح) است. خیلی از شماها می‌پرسید: «بعد از اصلاح چه ماسکی بزنیم ؟» با ما همراه باشید.

استفاده از عسل : خاصیت ضدباکتری عسل شناخته شده است و می‌تواند حساسیت و قرمزی پوست را سریعاً درمان کند. عسل تورم و التهاب را کاهش می‌دهد و پوست را مرطوب نگه می‌دارد. علاوه بر این، از عفونت پوست هم جلوگیری می‌کند.

یکی از این درمان‌ها را ۳ تا ۴ مرتبه در روز انجام دهید.

استفاده از جوش شیرین : جوش شیرین یکی دیگر از درمان‌های طبیعی و خانگی قدیمی‌ است که برای بهبود این عارضه پوستی استفاده می شود . خاصیت ضدالتهاب این ماده باعث تسکین پوست می شود و خارش و قرمزی پوست را نیز کاهش می دهد.

برای درمان جوش بعد از اصلاح با جوش شیرین به صورت زیر عمل کنید.

این کار را ۲ تا ۳ مرتبه در روز انجام دهید تا جوش ها برطرف شوند.

روغن درخت چای برای جوش پس از اصلاح :  استفاده از روغن درخت چای یکی دیگر از روشهای درمان جوش بعد از اصلاح است این روغن دارای خواص ضدباکتری, ضدالتهاب و ضدعفونی کننده است و می‌تواند پوست را سریعا تسکین دهد.

ماسک سفیده تخم مرغ برای جوش پس از اصلاح : یکی دیگر از محصولاتی که می توانید در خانه از آن استفاده کنید و از شر جوش هایی که روی پوستتان است خلاص شوید، استفاده از سفیده ی تخم مرغ است. سفیده تخم مرغ را روی صورتتان بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب سرد این ماده رو از روی صورتتان پاک کنید. سفیده ی تخم مرغ نه تنها باعث می شود جوش نزنید، بلکه باعث می شود پوستتان روشن و سفت شود.

کمپرس یخ برای جوش پس از اصلاح : کمپرس یخ هم یکی دیگر از درمان های خانگی است که خیلی راحت می تواند جلوی جوش زدن شما را بگیرد. برای این کار کافیست مقداری یخ را داخل کیسه بریزید و آن رو روی صورتتان قرار دهید.با این کار جلوی بیرون ریختن جوش ها را می گیرید و مانع از این می شوید که صورتتان پر از دانه های ریز و ملتهب شود.

اگر تمام روش های بالا جواب ندادند، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

در برخی مواقع که وجود هیچ یک از روش های خانگی برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح کارساز نباشد در این صورت باید زیر نظر پزشک مربوط از داروهای خاصی استفاده گردد. چون در برخی مواقع استفاده از هیچ یک از راهکارهایی سبب از بین رفتن جوش ها نخواهد شد. در حین اصلاح پوست نباید کشیده بشه چون در این حالت پوست تحریک شده و زمینه برای ایجاد جوش بیشتر میشه.

استفاده از تیغ هم در برخی از مواقع برای اصلاح پوست صورت هم سبب ایجاد جوش میشه به همین دلیل برخی از افراد میتونن به راحتی تنها با حذف یک روش اصلاح نامطلوب از ایجاد جوش های ناخواسته پیشگیری کنند. جوش شیرین به عنوان یک ماده ی طبیعی بسیار سودمند برای از بین بردن جوش و البته کاهش التهاب پوست است.

با استفاده از این ماده ی سودمند میدونید راهکار مطلوبی برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح به دست آورد البته در به کار گیری اون زیاده روی نکنید چون ممکنه سبب حساسیت پوست گردد. داروهای شیمیایی که به منظور درمان جوش صورت بعد از اصلاح به کار میره ممکنه به همان اندازه که دارای اثرات سودمند باشد زیان های جدی بر روی پوست شما هم وارد کند به همین دلیل هرگز خودسرانه از این داروهای شیمیایی استفاده نکنید.

چطور باید از بروز جوش های بعد از اصلاح جلوگیری کرد؟ در ادامه بخوانید.

برای پیشگیری از فولیکولیت، قبل از اصلاح صورت خود را به آرامی لایه برداری کنید. روز قبل از اصلاح با یک لایه بردار ملایم صورت خود را بشویید. از اسکراب‌های خیلی قوی استفاده نکنید و تنها با نوک انگشتان لایه بردار را با حرکات دایره‌ای روی صورت ماساژ دهید.

استفاده چند باره از اپلیکاتور وکس یا عدم اطمینان از بهداشت مناسب وسایل اپیلاسیون می‌تواند باعث شیوع باکتری‌ها، عفونت‌های قارچی و حتی ویروس‌هایی شود که باعث جوش بعد از اصلاح صورت می‌شوند. بنابراین اولین قدم قبل از درمان جوش صورت بعد از اصلاح با بند این است که اطمینان حاصل کنید بندی که برای اصلاح شما استفاده می‌شود، کاملا تمیز و نو است. همچنین اگر برای اپیلاسیون با موم به سالن‌های آرایشی مراجعه می‌کنید، دقت کنید که حتما دستکش پوشیده باشند.

با اینکه لمس پوستی صاف و تازه اصلاح شده وسوسه کننده است، اما دست زدن بیش از حد باعث تحریک پوست و انتقال باکتری‌ها به آن می‌شود. تا 2 روز بعد از اصلاح جز برای کارهای ضروری مانند شستشو یا استفاده از مرطوب کننده، صورت‌تان را لمس نکنید.

تعریق بیش از حد می‌تواند منافذ پوست شما را مسدود کرده و باعث جوش بعد از اصلاح صورت شود. اگر لازم است کار سنگینی انجام دهید، قبل از اپیلاسیون آن را انجام دهید و یا صبر کنید التهاب پوست‌تان چند روز بعد از اپیلاسیون فروکش کند.

بهترین روش درمان جوش بعد از اصلاح روشیه که مناسب با پوست شما باشد. روشهای خانگی و به کار رفته با مواد طبیعی معمولا جزو روش های پرطرفدار تلقی میشه ولی با شرط آنکه نتیجه ی دلخواهی رو به همراه داشته باشد.

هرگز از کرم و پودرهای مختلفی که در وب سایت و عطاری های گوناگون به منظور درمان جوش صورت بعد از اصلاح به شما معرفی میشه استفاده نکنید چون این نوع از محصولات هیچ گونه تضمینی نخواهند داشت

از سوی دیگر پوست اون ها فرد به مراقبت خاصی نیازمند هست و نسبت به برخی از مواد استفاده شده ممکنه حساس باشد. با یک یا دو با به کار گیری روش ویژه ای برای درمان جوش به راحتی میتونید به کارایی اون پی ببرید.

متخصصین برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح توصیه میکنند که پیشگیری بهتر از درمانه اگه از بین روش های اصلاح برخی سبب ایجاد جوش میشه آنها رو استفاده نکنید به عنوان مقال اصلاح صورت با تیغ ممکنه در برخی از افراد سبب ایجاد پوست و موهای زیر پوستی بشه و یا اصلاح با شمع برای افراد دیگر ممکنه مناسب نباشد در اینصورت باید به دنبال روشی باشید که میزان جوش های ایجاد شده رو کاهش بده.

در رابطه با روش‌های مختلف اپیلاسیون نمی‌توان گفت که کدام روش از همه بهتر است و جوش کمتری ایجاد می‌کند چرا که این موضوع در افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد. ما معمولا به بیماران توصیه می‌کنیم از روش‌هایی استفاده کنند که با تحریک پوستی کمتری همراه هستند. برای مثال استفاده از کرم موبر شاید یک مقدار نسبت به روش‌های دیگر ملایم‌تر باشد اما کسانی که پوست خیلی چربی دارند با مصرف کرم موبر جوش‌های‌شان تشدید می‌شود چراکه این کرم‌ها معمولا چرب هستند.

در کل روش‌هایی که همراه با کندن مو هستند مثل مومک و بند انداختن یک مقدار احتمال ایجاد جوش را افزایش می‌دهند. لیزر موهای زائد نیز در صورتی که کامل انجام شود و موها را از بین ببرد، می‌تواند به کاهش این جوش‌ها کمک کند چون تعداد دفعات اپیلاسیون را کمتر می‌کند. اما نمی‌توان گفت که لیزر راه درمانی برای این مشکل است چون به هر حال موهای کرکی و ریز تحت‌تاثیر لیزر قرار نمی‌گیرند و خانم‌ها مجبور می‌شوند آنها را اصلاح کنند، بنابراین احتمال ایجاد جوش به دنبال اصلاح آنها وجود دارد.

در روش دپیلاسیون موها ضخیم ­تر شده و حتی بیشتر نیز می­ شوند . بند انداختن و شیو کردن هر دو باعث ضخامت موها می شوند. اما آنچه باعث تفاوت این دو می ­شود؛ زمان رویش موها است.

بهترین روش ­های اصلاح صورت شامل موارد ذیل می ­شود:

چنانچه دارای موی زیاد و ضخیم هستید، بهترین روش برای اصلاح آن­ ها استفاده از نخ می­ باشد. برای پیشگیری از التهاب و بروز جوش­ های قرمز ، قبل از اصلاح با بند بهتر است از محلول ­های ضدجوش استفاده کنید.

افرادی که موهای صورت شان نازک و کرکی اما زیاد است نیز می­ توانند از بند انداختن استفاده کنند. این افراد می ­توانند بین هر 2 بار بند انداختن از شیو کردن نیز استفاده کنند.

چنان­چه موهای صورت­تان بور اما زیاد است، نگران ضخیم و زیاد شدن آن­ ها نباشید و موهای صورت­تان را شیو کنید.

این روش برای کسانی که پوستی چرب و مستعد جوش دارند نیز بهترین روش است.

توجه داشته باشید، افرادی که موهای صورت­شان ضخیم، زیاد و تیره می­ باشد. روش نهایی و بهترین انتخاب برای آن ها انجام لیزر است.

همانطور که در بخش های قبلی اشاره شد برای درمان جوش راهکارهای مختلفی موجوده ولی شما باید با ارزیابی پوست خود مناسب ترین اون رو انتخاب کنید. اگه روشی برای فرد دیگری مناسب باشه به این معنی نیست که شما هم میتونید با اطمینان کامل از همون روش استفاده کنید.

پیشنهاد ما واسه انتخاب روش های مختلف برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح آن است که ابتدا مشاوره ی کاملی از یک پزشک متخصص در این زمینه رو به دست آورید و سپس برای یک و یا دو بار روش انتخاب شده رو در اولویت قرار بدید اگه شاهد نتایج رضایت بخش اون بودید میتونید ادامه بدید.

در صورتی که هیچ گونه تغییری مشاهده نشده و یا میزان جوش های صورت زیادتر بشه در این صورت بلافاصله به کلر گیری راهکار مد نظر رو قطع کنید.

از سوی خود متاسفانه در صفحات مجازی افراد سودجو بسیاری هستن که به دنبال افزایش تعداد بازدید کننده و یا افزایش فروش محصولات خود تبلیغات وسیعی به منظور درمان جوش بعد از اصلاح ارائه میدهند. آیا میدونید هرگونه سهل انگاری در انتخاب یک محصول یا روش درمان مناسب میتونه به آسیب های جدی و حتی جبران ناپذیری منجر بشه.

پوست صورت بسیار حساسه و به کار گیری یک روش و یا محصول نادرست میتونن میزان لکه های اون رو افزایش بده که حتی قابل درمان نباشد.

به هر فردی که در زمینه درمان جوش صورت بعد از اصلاح مشاوره میده اعتماد نکنید تنها کسی که میتونه بهترین راهنمایی رو در انتخاب روش های موجود ارائه بده پزشک متخصص در این زمینه است. با مراقبت از پوست خود میتونید همیشه زیبا باشید زیبایی، اعتماد به نفس شما رو افزایش میده.

بعد از اصلاح صورت با بند چه کنیم ؟ چه کنیم بعد اصلاح جوش نزنیم ؟

روش های خانگی و سنتی مانند استفاده از کمپرس سرد، عدم تحریک صورت و مرطوب نگه داشتن صورت همگی از روش های جلوگیری از ایجاد جوش صورت بعد از اصلاح است. شما می توانید برای آشنایی با سایر روش ها به متن مقاله مراجعه کنید.

چه راه کارهایی برای بهبود شرایط پوست پس از اصلاح صورت وجود دارد؟

روش هایی مانند شستن صورت با آب خنک پس از اصلاح، استفاده از کمپرس آب گرم و… وجود دارند که باعث می شوند پوست پس از اصلاح صدمه کمتری ببیند. برای آشنایی کامل با این روش ها می توانید این مقاله را مطالعه نمایید.

آیا روش های خانگی برای جلوگیری از جوش پس از اصلاح مفید هستند؟

بله، به کار بردن صحیح روش های خانگی مراقبت از پوست برای قبل و بعد از اصلاح صورت می توانند صدمات پوست را تا میزان قابل توجهی کاهش دهند.

صورتم بعد از اصلاح جوش زده چیکار کنم ؟ مهمترین کارها در روتین درمان جوش چیست؟

لایه برداری منظم پوست و دستکاری نکردن جوش ها دو کار خیلی مهم برای درمان جوش صورت می باشند.

ماسک ها و درمان های خانگی جوش و پوست جوشدار بعد از اصلاح صورت کدامند؟

بعد از اصلاح جوش میزنم . برای جلوگیری از جوش بعد از بند انداختن چه کنیم؟

به طور کلی برای پوست های خشک و نیمه خشک استفاده از کرم موبر و برای پوست چرب و نیمه چرب لیزر موهای زائد بهترین انتخاب است.

آیا جوش شیرین برای جوش بعد از اصلاح صورت مناسب است؟

خاصیت ضدالتهاب جوش شیرین به تسکین پوست کمک می کند و باعث کم شدن خارش و قرمزی پوست بعد از اصلاح می شود.

آیا روغن درخت چای برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح موثر است؟

روغن درخت چای به خاطر  داشتن خواص ضدالتهاب، ضدباکتری بودن و ضدعفونی کنندگی بالایی که دارد، سبب تسکین پوست و جلوگیری از جوش بعد از اصلاح می شود.

استفاده از چه محصولات و کرم هایی بعد از اصلاح صورت برای جلوگیری از جوش مناسب است؟

بعد از اصلاح صورت برای جلوگیری از ایجاد جوش، بهتر است از ژل ها، لوسیون ها و کرم هایی استفاده کنید که التهاب پوست را کم کند.

سقف متحرک

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

خرید بلیط هواپیما

سئو سایت

تور مشهد

قهوه گانودرما

خرید فالوور اینستاگرام

خرید فالوور ایرانی

خرید فالوور ایرانی

Ucuz Takipçi Satın Al

خرید لایک اینستاگرام

اثاث كشی منزل

خرید بک لینک

خرید فالوور اینستاگرام

خرید ملک در ترکیه

درمان بواسیر

رپورتاژ آگهی

کلینیک پوست

خرید رپورتاژ آگهی

خرید باتری اصلی گوشی

نرم افزار حسابداری

دانلود سریال قورباغه

اخبار بازیگران

اهنگ مهرزاد نوازنده

آمار کرونا

ونوس

بهترین روانشناس تهران

دانلود سریال خوب بد جلف

خرید ویلا شمال

حسابداری ویژه بازار کار

خرید ملک در استانبول

کلیه حقوق این سایت متعلق به «پارس نیوز» و هرگونه استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

برداشتن موهای زائد از بدن و صورت موردی است که خانمها همیشه با آن درگیر هستند. هرکس بنا به عادت از روش خاصی برای اصلاح موی صورت و بدن استفاده می کند. ولی روشهای مراقبت از پوست قبل و بعد از اصلاح صورت خانمها، موضوعی است که در حفظ سلامتی و زیبایی پوست خانمها بسیار مهم و قابل توجه است.اندازه و نوع موهای صورت در خانمها متفاوت است. بعضی خانمها، موهای صورتشان، کرکی شکل و بور است که زیاد به چشم نمی آید و موهای صورت بعضی از خانمها ضخیم و سیاه است.

بند انداختن یکی از روش های آسان و سنتی حذف موهای زائد است. اما از آنجا که اغلب زنان پس از آن دچار تورم ، جوش و قرمزی پوست می شوند، تمایلی برای استفاده از آن ندارند. مراقبت های پوستی مثل استفاده از لوسیون های آلوئه ورا و بابونه، گلاب، کمپرس آب سرد و عدم استفاده از دوش آب داغ و محصولات آرایشی معطر، این عوارض را به حداقل می رساند.بند انداختن یکی از روش های قدیمی حذف موهای زائد است که سال های سال مورد استفاده قرار گرفته است. همه ی افراد، حتی کسانی که دارای پوست نازک هستند می توانند از این روش استفاده کنند. این روش جایگزین خوبی برای وکس نیز محسوب می شود، چرا که لایه ای از روی پوست برداشته نمی شود.اما متاسفانه صورت بسیاری از خانم ها پس از آن دچار جوش، لک و قرمزی می شود. بیشتر زنان پس از بند انداختن هر چند به طور موقتی، جوش می زنند. در اینجا نکات مراقبتی پس از بند انداختن بیان شده اند که می توانید از آنها استفاده کنید.

یکی از دلایل مهم که پوست جوش می زند وجود آلودگی و چربی روی پوست است.قبل از اصلاح، صورتتان را با آب و صابون خوب بشویید. چرا که علت اصلی ایجاد جوش روی بدن و صورت وجود باکتری ها و آلودگی ها روی پوست است؛ که به محض ایجاد شکاف روی پوست وارد پوست شما شده، ایجاد عفونت و جوش می کنند. بعد از بند انداختن منافذ پوست شما باز است. پس اگر پوستتان آلوده باشد، امکان جوش زدن صورت زیادتر است.پس شستن صورت خود را قبل از بندانداختن، جدی بگیرید. و همچنین بعد از آن تا چند ساعت سعی کنید روی صورت خود دست نکشید. احتمال اینکه دست های شما آلوده باشد، و این آلودگی به پوست صورتتان سرایت کند؛ زیاد است.همیشه از آرایشگر خود بخواهید برای بند انداختن صورتتان از نخ تمیز استفاده کند. و تا امکانش هست آن را با الکل ضدعفونی کند؛ تا آلودگی از طریق نخ اصلاح به پوست شما منتقل نشود.

چگونه بعد از بند انداختن جوش نزنیم

بعد از اصلاح به صورتتان عسل بزنید. چرا که عسل دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی عالی است و پوست را بعد از اصلاح ضدعفونی می کند و باعث جلوگیری از جوش زدن بعد اصلاح می شود. بگذارید عسل روی پوست شما حدود بیست تا سی دقیقه بماند. بعد با آب سرد یا ولرم صورتتان را بشویید.در کنار عسل می توانید از خیارسبز هم استفاده کنید تا قدری از قرمزی و درد ناشی از بند انداختن صورتتان کاسته شود.

برخی از خانم ها بعد از اصلاح سریع شروع به آرایش می کنند. اینکار موجب می شود منافذ پوستتان بسته شود بخصوص اگر از کرم پودر یا پنکیک استفاده کنید. حتی بدتر هم می شود وقتی برای استفاده از کرم پودر و پنکیک از پد یا فرچه کثیف استفاده کنید همین موضوع آلودگی را وارد پوست می کند و صورتتان بعد از بند انداختن جوش می زند.تا ۲۴ الی ۴۸ ساعت، ترجیحاً ۴۸ ساعت بعد از اصلاح صورت خود، انواع کرم و مواد آرایشی به پوستتان نزنید. چرا که همانطور که گفته شد، منافذ پوست باز است و باعث ورود این مواد آرایشی به داخل پوست و بدن شما شده و برای سلامتی شما ضرر دارد و البته باعث ایجاد حساسیت و جوش هم می شود.این را بخاطر داشته باشید همیشه لازم نیست آرایش کنیم تا زیبا باشیم با ترفندهای ساده میتوان بدون آرایش هم زیبا بود.

با رعایت ۳ نکته ساده بالا، امکان اینکه صورتتان جوش بزند و به درمان جوش صورت بعد از اصلاح نیاز داشته باشید خیلی کم می شود. اما اگر باز صورتتان جوش می زند بهتر است راه دیگری به جز بند انداختن برای از بین بردن موهای صورت خود استفاده کنید.

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای درمان جوش های صورت بعد از بند انداختن آشنا

شوید.

چگونه بعد از بند انداختن جوش نزنیم

برداشتن موهای زائد از بدن و صورت موردی است که خانمها همیشه با آن درگیر هستند. هرکس بنا به عادت از روش خاصی برای اصلاح موی صورت و بدن استفاده می کند. ولی روشهای مراقبت از پوست قبل و بعد از اصلاح صورت خانمها، موضوعی است که در حفظ سلامتی و زیبایی پوست خانمها بسیار مهم و قابل توجه است.اندازه و نوع موهای صورت در خانمها متفاوت است. بعضی خانمها، موهای صورتشان، کرکی شکل و بور است که زیاد به چشم نمی آید و موهای صورت بعضی از خانمها ضخیم و سیاه است.

نکته ای که خانمها، قبل از برداشتن موهای زائد صورت، باید به آن توجه داشته باشند، نوع موهای زائد صورت است. در بعضی از خانمها داشتن موهای ضخیم و سیاه در صورت موروثی است ولی برای بعضی خانمها این موها، می تواند دلایل هورمونی داشته باشد. بنابراین اگر موهای زائد صورت شما ضخیم و مردانه است، قبل از اینکه به فکر روشی برای از بین بردن آن باشید با پزشک زنان مشورت کنید. در موارد بسیاری رویش موهای مردانه در صورت خانمها به خاطر نامتعادل بودن هورمونهای زنانه و مردانه می باشد و این عامل خود را به شکل موهای زائد ضخیم و سیاه نمایان می کند.

اگر شما هم از آن دسته خانمهایی هستید که از جوش صورت بعد از بند انداختن رنج میبرید , با تهیه ماسک زیر مانع جوش زدن صورت خود بشوید ولی اگر دارای پوست خیلی حساس هستید و در هر حالتی جوش میزند بهتر است کلاً بند انداختن را فراموش کنید و صورت خود را شیو نمایید .

بیشتر بخوانید:

۱۹ روش خانگی برای درمان جوش پس از اصلاح

اگر پس از آزمایشات و مشاوره با پزشک به این نتیجه رسیدید که از نظر هورمونی مشکلی ندارید به فکر روشهایی برای از بین بردن موهای زائد صورت خود باشید.از آنجائیکه روشهای اصلاح صورت در خانمها به شکل از ریشه برداشتن (کندن ) مو می باشد و این روش اصلاح باعث ایجاد التهاب و جوش صورت می شود، خانمها هم باید مانند آقایان قبل و بعد از اصلاح صورت اقدامات مراقبت از پوست را انجام دهند.

قبل از اینکه اقدام به اصلاح موهای صورت بکنید، پوست صورت خود را کاملا تمیز کنید تا هرگونه عوامل میکروبی و آلوده کننده را از سطح پوست و منافذ آن پاک نمایید. چرا که اگر پوست شما آلوده باشد، در حین اصلاح میکروبها وارد منافذ پوست شده و زمینه ایجاد جوش را فراهم می کنند.می توانید از مخلوط آب و سرکه سیب و یا الکل استفاده نمایید.

درحین برداشتن موهای زائد صورت، موها از جای خود کنده می شوند و ضربه هایی به پوست وارد می شود که عامل ایجاد التهاب و قرمزی پوست و حتی خارش پوست پس از اصلاح است. البته پوستهای مختلف عکس العملهای متفاوتی نشان می دهند. جوشهای پوستی پس از اصلاح نیز به خاطر عوامل میکروبی است که در حین برداشتن موها، وارد پوست شده و باعث جوش زدن پوست می شوند.بنابراین باید مراقبت از پوست بعد از اصلاح صورت خود کاری انجام دهید.بهتر است پس از اصلاح کمی صبر کنید تا التهاب پوست از بین برود، سپس پوست خود را ضدعفونی و تمیز کنید.

برای اینکار می توانید از ماسکهای طبیعی خنک کننده و پاک کننده استفاده کنید. ژل آلوئه ورا، ماسک لیموترش و عسل ، ماسک شیر و عسل هم بهترین روش برای پاکسازی پوست است. به خصوص که عسل خاصیت ضدعفونی کننده دارد.سعی کنید پوست خود را خنک کنید چون با کنده شدن موها جریان خون زیرپوست زیاد شده و حرارت پوست بالا می رود .البته استفاده از افترشیو زنانه هم که حاوی روغن سنبل است می تواند باعث رفع حساسیت بعد از اصلاح شده ، التیام بخش و خنک کننده باشد و از ایجاد جوش و لکه های قرمز جلوگیری کند.

یک خیار متوسط را به همراه ۱۰۰ گرم نعناع داخل مخلوط کن ریخته ومخلوط نمایید تا خمیر یک دستی حاصل گردد. این معجون را به پوست خود مالیده و پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را شستشو دهید.اگر میخواهید پوستتان سفت و مستحکم شود به مخلوط کن یک سفیده تخم مرغ نیز بیفزایید.

خدمت کلیه خانمهایی که از جوش صورت بعد از بند انداختن رنج میبرند. غیر از مواردی که فرد دارای پوست حساس هست و به هر صورت جوش میزند بهتر است Shave کنید و یا اینکه با رعائت موارد زیر مانع جوش زدن صورت خود بشوید.قبل از بند انداختن و یا هر نوع روش اپیلاسیون پوست خود را با ضد عفونی کننده ها تمیز کنید.

بعد از انجام اپیلاسیون و یا بند یا وکس صورت از موادی مانندwitch hazel or tea tree and aloveraاستفاده کنید. این مواد خونهای به سطح پوست آمده را که باعث گرمی پوست میشوند و صورت جوش میزند را خنک میکند. و قرمزی پوست را کم میکند. البته ما در سالن خودمان از یک ماسک گیاهی خنک بعد از بند و یا وکس صورت استفاده میکنیم که تاکنون خوب جواب گرفتیم.

به هر حال بهتر است به محلی که اپیلاسیون شده دست نزنید و از کرمهای آرایشی و یا هر نوع مواد دیگر که دارای عطر میباشد برای ٢۴ ساعت استفاده نکنید. برای اینکه منافذ پوست باز هستند وسریع میکروب جذب میکنند ویا منافذ با مواد آرایشی گرفته میشوند.

بعد از ۴٨ ساعت از مواد پیلینگ پوست استفاده کنید تا یک لایه از پوستهای مرده را از پوست بردارد و این همان سطحی است که در مقابل رویش مو مقاومت میکند و تبدیل به جوش میشوند. این کار را هر دفعه که حمام میکنید انجام دهید. خوشبختانه این بار جوش نمیزنید. در اخر نخ بند شما باید تمیز باشد. حتما دقت کنید که آرایشگر قبل از بند انداختن شما با تکه ای پنبه آغشته به مواد ضدعفونی کننده بند را ضد عفونی کند. پس از پایان کار در صورت قرمزی و تورم از پمادهای کالامین دی- کالاندولا- بتامتازون و اکسید دوزنگ می توانید استفاده کنید.

یادتان نرود اگر بند صورت را هر دو هفته یکبار پشت هم انجام دهید موهایتان زیاد بلند نشده و پوست صورتتان کشیده نمی شود و خود مانع جوش زدن می شود.اگر با رعائت همه موارد باز هم جوش زدید بهتر است که به لیزر کردن موی خود فکر کنید که لیزر و الکترولیز یکی از مواردی است که برای اپیلاسون دائم استفاده میشوند و کار ساز هم هستند.

——————————————————————————–

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

 

بند انداختن یکی از روش های قدیمی حذف موهای زائد است که سال های سال مورد استفاده قرار گرفته است. همه ی افراد، حتی کسانی که دارای پوست نازک هستند می توانند از این روش استفاده کنند. این روش جایگزین خوبی برای وکس نیز محسوب می شود، چرا که لایه ای از روی پوست برداشته نمی شود.اما متاسفانه صورت بسیاری از خانم ها پس از آن دچار جوش، لک و قرمزی می شود. بیشتر زنان پس از بند انداختن هر چند به طور موقتی، جوش می زنند. در اینجا نکات مراقبتی پس از بند انداختن بیان شده اند که می توانید از آنها استفاده کنید.

اگر قصد دارید برای همیشه از شر موهای زائد خلاص شوید، این مقاله را از دست ندهید: از فواید و مزایای لیزر موهای زائد بیشتر بدانید

پیشنهاد برنافیت: از خواص شگفت انگیز یخ در زیبایی پوست چه می دانید؟

کاری از گروه محتوای برنافیت

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

چگونه بعد از بند انداختن جوش نزنیم

مجله الکترونیکی برنافیت-شماره 7 منتشر شد. آنچه در این شماره می خوانید: نکاتی که پیش از لیزر موهای زائد باید بدانید راهکارهایی برای پیشگیری از پرخوری راهنمای استفاده از ضد آفتاب فواید میکرودرم ابریژن و مطالب مفید دیگر …   دانلود مجله الکترونیکی تغذیه و زیبایی برنافیت کاری از گروه محتوای برنافیت

مجله برنافیت، تحت نظر کارشناسان کلینیک تخصصی تغذیه و زیبایی برنافیت با هدف افزایش آگاهی مخاطبان در زمینه روش های نوین لاغری و زیبایی فعالیت می کند.

با عضویت در خبرنامه برنافیت مطالب زیر را دریافت خواهید کرد:
اطلاع از آفرها
پربازدیدترین مطالب سایت
جدیدترین روش های لاغری، زیبایی، تناسب اندام
اینفوگرافیک های سلامتی
جهت عضویت پست الکترونیک خود را ثبت نمایید.

شما با موفقیت در خبرنامه برنافیت عضو شدید.متشکریم !

طب سنتی در واقع همان جنبه دیگری از مسائل پزشکی ولی در دانش و علم سنتی می باشد که قبل از طبابت مدرن به وجود آمده است. سازمان بهداشت جهانی who طب سنتی را اینگونه معرفی می‌کند. مجموعه ای از علوم، مهارت‌ها و کارها که پایه و اساس آن باورها و تجربه های بومی فرهنگ […]

یکی از ملزومات مورد علاقه ی بسیاری از خانم ها در فصل زمستان شال و کلاه است. آنها تمام تلاش خود را می کنند تا با مد روز همراه شوند و شال خود را به زیباترین نحو ممکن ببندند. به همین دلیل برنافیت امروز تصمیم گرفته تا در مورد آموزش بستن شال های زمستانی برای […]

استرچ مارک یا ترک شکم فقط به دلیل بارداری نیست و گاهی اوقات به دلیل تغییرات ناگهانی که در وزن ایجاد می‌شود به وجود می­‌آیند. وقتی کلاژن پوست ضعیف می‌شود، تولید آن نیز قطع می‌شود که منجر به زخم در زیر لایه‌های بالایی پوست می‌­شود. این ترکها یا خطوط بعد از حاملگی در ابتدا به […]

قرص لاغری گلوریا یکی از راه‌هایی است که برای کاهش وزن و رسیدن به اندام مناسب از آن استفاده می‌شود و یک محصول اسپانیایی می باشد.  در این مقاله می‌خواهیم در خصوص قرص ‌گلوریا و عوارض قرص گلوریا با شما دوستان مطالبی را در میان بگذاریم. با توجه به مدرنیته شدن و زندگی شهری و […]

کانتورینگ در واقع به متعادل سازی چهره گفته می‌شود که در آن با استفاده از خطوط تیره و روشن نواقص صورت را مخفی کرده و در نهایت عیوب آن پنهان می‌شود. در این مقاله قصد داریم در مورد کانتورینگ صورت با شما عزیزان مطالبی را در میان بگذاریم. با برنافیت همراه باشید. کانتورینگ چیست؟ در […]

ابدومینوپلاستی در واقع عمل جراحی پلاستیک برای زیبایی محسوب می‌شود که در آن با حذف چربی و پوست اضافی شکم، عضلات این ناحیه تنگ و صاف می شوند .در این عمل دو برش در ناحیه‌هایی که برای جراحی مشخص شده ایجاد می‌شود. یک برش در استخوان لگن و نزدیک به ناحیه شرمگاهی و برش دیگر […]

با توجه به پیشرفت مد و همراه با مد سال، آرایش هر فصل نیز باید با آرایش فصل‌های دیگر متفاوت باشد .در این مقاله می‌خواهیم در مورد آرایش زمستانی و مدل‌های آرایش زمستانی با شما مطالبی را در میان بگذاریم .پس با برنافیت همراه باشید. این مطلب هم می‌تواند برای شما مفید باشد:     آرایش […]

به احتمال زیاد شما نیز شامپوها و نرم‌ کننده‌های بسیاری را برای درخشش و رشد موهایتان امتحان کرده‌اید. اما بعید می‌دانم که از ماسک قهوه تا به حال استفاده کرده باشید. اگر در مورد خواص قهوه و مو چیزی نشنیده‌اید، امروز می‌خواهیم به همین موضوع بپردازیم و هر آنچه که برای رسیدن به موهای زیباتر […]

یکی از مهم ترین مزایای ورزش گروهی کاهش وزن سریع است. ورزش کردن به خودی خود به همت بالایی نیاز دارد، چه برسد بخواهید آن را به تنهایی انجام دهید. اگر هر روز ورزش می کنید اما به نتیجه ای نمی رسید، شاید دلیل آن این باشد که به تنهایی ورزش می کنید. امروز برنافیت […]

ورزش یوگا برای همه ی افراد سخت است حتی برای مربیان یوگا. برخی از حرکات آن، از آنچه تصور می کنید بسیار سخت تر است. وقتی بدنتان را خم می کنید شاید دیگر نتوانید توازن خود را حفظ کنید. سه قسمت از بدن شما هست که هنگام ایجاد تعادل ممکن است آسیب ببیند: زانو، کمر […]

به عنوان یکی از بهترین روش ها برای کالری سوزی می توان به تمرینات اینتروال با شدت بالا اشاره کرد. این تمرین ها به قدری موثرند که می توانند تغییرات شگفت انگیزی در بدن ایجاد کنند. یکی از مهم ترین فواید این ورزش ها ادامه یافتن کالری سوزی پس از این تمرین هاست. برنافیت چند […]

همیشه لاغر شدن و داشتن یک اندام زیبا و متناسب فقط با رژیم های سخت و غیر منطقی نیست، که امکان پذیر استلکه افزایش فعالیت بدنی روزانه نیز در کنار رژیمی منطقی و اصولی می‌تواند ما را به اندامی که همیشه آرزویش را داشتیم  برساند .رقص نیز یکی از این روش‌ها است. رقص خودش یک […]

ورزش منظم و هدف دار فواید زیادی برای سلامت جسمی و عاطفی کودکان دارد. اما بسیاری از کودکان به دلایلی از ورزش کردن لذت نمی برند و همین موجب می شود تا این مزایا را از دست بدهند. شما نمی توانید آنها را مجبور به این کار کنید، اما می توانید زمینه هایی برایشان فراهم […]

متاسفانه در زندگی امروز افراد بسیار زیادی با مشکل چاقی و اضافه وزن دست و پنجه نرم می کنند. این معضل به حدی است که عده ای همیشه دنبال راه هایی سریع برای کاهش وزن می گردند. بعضی از این روش ها نه تنها موثر نیستند، بلکه سبب بیماری های مختلفی نیز می شوند. چنین […]

برای اینکه در هر کاری موفق شوید نیاز به تصمیم های واقعی دارید. برای این کار می توانید چالشی برای موفقیت خود طراحی کنید که تصمیم های سلامتی و تناسب اندام شما را به برنامه ای برای تمام طول عمر تبدیل کند. اگر برای این چالش هفت روزه آماده اید، ما را دنبال کنید.   […]

از جمله کارهایی که در مسیر کاهش وزن می توان انجام داد تقویت اراده است. این کار درست همانند هر رفتار خوب دیگری به سلسه ای از تمرین ها نیاز دارد. مدیتیشن، تمرین بهبود وضعیت، تهیه ژورنال غذایی، استفاده از دست مخالف در هنگام غذا خوردن و اصلاح صحبت کردن به بهبود اراده و تصمیم […]

بدن ما برای تمام حرکات فیزیکی و غیره مثل راه رفتن، نفس کشیدن، دویدن و تک ‌تک تحرکات بدنی از کالری موجود در مواد غذایی استفاده می‌کند .برای داشتن یک رژیم غذایی متعادل شما باید با معنی کلمه کالری آشنایی داشته باشید. در واقع کالری همان میزان انرژی ذخیره شده در مواد غذایی است. میزان […]

بسیاری از سموم پس از بلعیده شدن، به جریان خون و برخی دیگر به پوست وارد می شوند. اما برخی از آنها توسط سلول های مرده یا باکتری های حمله کننده آزاد می شوند. کبد، محل تصفیه سازی بدن است. پیش از اینکه سموم به بدن آسیب برسانند، فیلتر شده از خون خارج شده و […]

می‌دانیم که مخلوط آجیل مجموعه ای از چربی و کالری بالاست، پس نمی‌تواند‌ خوراکی مناسبی در جهت لاغری یا رژیم غذایی به شمار رود، ولی قضیه بادام فرق می‌کند. محققان در یک مطالعه، 86 زن و مرد چاق را که از یک رژیم غذایی با کالری محدود تبعیت می‌کردند برای 12 هفته مورد مطالعه قرار […]

امروزه وجود روش‌های گوناگون برای کاهش وزن موجب سردرگمی افراد شده است. انتخاب یک شیوه‌ی مناسب برای لاغری یکی از دغدغه‌های بشر امروز است. در میان برندها و ترندهای مختلف، رژیم نوم با سبک متفاوتی خود را عرضه کرده است. این برنامه غذایی در حقیقت یک راهکار برای سلامتی و تغییر عادت‌های بد زندگیست. طبق […]

کفش دست دوز چرم با کیفیتی فراتر از انتظار


تا عید به وزن ایده آل برس!

 

چگونه بعد از بند انداختن جوش نزنیم

گاهی اوقات پوست صورت بعد از اصلاح قرمز می شود و یا جوش میزند در اینجا ماشما رابا معجونی آشنا می کنیم  که پوستتان دچار این مشکلات نشود.

 

یک خیار متوسط را به همراه ۱۰۰ گرم نعناع داخل مخلوط کن ریخته ومخلوط نمایید تا خمیر یک دستی حاصل گردد.

 

این معجون را به پوست خود مالیده و پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را شستشو دهید.

 

اگر میخواهید پوستتان سفت و مستحکم شود به مخلوط کن یک سفیده تخم مرغ نیز بیفزایید.

منبع:مینوس، همراه با اضافات

رازهای زیبایی


برای سفارش این ست فقط کافیه کلیک کنی!


سوتین های خوشگل و باکیفیت/تنوع رنگ عالی


حریر طرحدار ترک /*سفارش آنلاین

بهترین مراکزآموزشی بابالاترین میزان بازدهی


کفش چرم لازمه یک استایل لاکچری! / خرید

چنین کیکی روفقط تواین یخچال میتونی جابدی


بازسازی پیوند عاطفی زن و شوهر


این ست نوزادی رو برای یلدا باتخفیف بخر

میخوای باکمترین هزینه دندون هاتو سفید کنی؟


کاهش سایز و وزن| فوری و بدون عارضه


ماشین لباسشویی با آبکشی شرعی

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


برای مانتو چه پارچه ای بخرم؟


بهترین قیمت بلیط اتوبوس-خریدآنلاین

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

ترند ها

بایدها و نبایدهای پوست مختلط

بایدها و نبایدهای پوست چرب

بایدها و نبایدهای پوست خشک

انتخابی برای یک عشق

چگونه بعد از بند انداختن جوش نزنیم

از ما به شما برای یک شب عاشقانه

جوش زدن یکی از معضلات شایع در بین بسیاری از افراد بخصوص جوانان است. از این رو افراد زیادی به دنبال روشهای درمان همیشگی جوش هستند. اما خوب است بدانید جوش انواع مختلفی دارد و برای درمان باید ابتدا انواع جوش را بشناسیم. جوش زدن هم در جوانان و هم در بزرگسالان اتفاق می افتد. جوش زدن دلایل مختلفی دارد. مثلا بسیاری از خانمها قبل از دوران قاعدگی جوش میزنند. برخی دیگر وقتی صورت خود را اصلاح میکنند جوش میزنند. درمان هر نوع جوشی یکسان نیست. در این مطلب از مجله فروشگاه لوازم آرایشی بهداشتی خانومی به جوش بعد از اصلاح می پردازیم تا بدانید بعد اصلاح صورت چه باید کرد.

 

یکی از معضلاتی که تقریبا تموم خانم ها بعد از اصلاح یا وکس صورت شون دارن اینه که صورتشون شروع می کنه به جوش زدن و همیشه میگن: «بعد از اصلاح جوش میزنم»  و تقریبا همین مسئله باعث می شه خیلی ها قید اصلاح صورت شون رو بزنن و هر بار که می رن آرایشگاه مدام استرس این رو داشته باشن که صورت شون بعد از اصلاح  پر از جوش نشه.

افرادی که مستعد جوش هستند باید همیشه حواسشان به سبک زندگی شان باشد. چرا که بسیاری از عادات غلط زندگی در ایجاد جوش موثر است. جوش بعد از اصلاح با اینکه جوش موقتی است ولی آزار دهنده است  و بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی برای از بین بردن سریع جوش بعد اصلاح هستند.

جوش زدن دلایل مختلفی داره. قبل از اینکه وارد بحث مراقبت بعد از اصلاح بشنیم و از ترفندهایی بگیم که باعث می شه پوست شما جوش نزنه، بهتره دلیل جوش زدن پوست رو خیلی کوتاه براتون توضیح بدیم. زمانی که قراره ریشه ی مو رو از مجرای ساقه بیرون بکشیم، التهاب به وجود میاد و ممکنه مجرا مسدود بشه. این اتفاق باعث می شه صورت شما جوش بزنه و ملتهب بشه.

اگه شما اپیلاسیون انجام بدین ، ممکنه در دفعات اول مقدار جوش هایی که می زنین خیلی زیادتر و دردآورتر باشه چون موها را شدت بیشتری از داخل پوست بیرون کشیده می شه و صد در صد باعث جوش بیشتری می شه.در واقع در جوش بعد از اصلاح، التهاب باعث اصلی جوش زدن هست. پس باید هر چه بیشتر سعی کنیم التهاب رو بخوابونیم و کم کنیم.

چیکار کنم بعد اصلاح جوش نزنم ؟ درمان جوش زمان و صبوری میخواهد. برای درمان جوش بعد از اصلاح، باید از محصولاتی استفاده کنید که التهاب پوست را کم کند. محصولاتی که در آنها ترکیبات ضد التهاب وجود داشته باشد. ترکیباتی مانند آلانتوئین، عصاره آلوورا، بیزابولول، نوترازن و شیرین بیان. در برخی از مرطوب کننده ها این ترکیبات وجود دارد.

در محصولات افترسان نیز از ترکیبات ضد التهاب استفاده می شود. چرا که پوست بعد از آفتاب گرفتن ملتهب می شود و نیاز به ترکیبات ضد التهاب دارد. از این رو افترسان ها جزو بهترین گزینه ها برای درمان جوش بعد از اصلاح هستند.

درمان جوش یک روتین دارد که باید آن را بطور همیشگی انجام دارد. در واقع روتین مراقبت از پوست چرب باید جزو سبک زندگی باشد تا از ایجاد جوش پیشگیری کنیم.

 

ویدیوی پیشنهادی: 



 

در روتین مراقبت از پوست چرب، مهمترین قسمت، شستشوی مناسب پوست است. اگر بدانید که شستشوی صحیح و منظم پوست چقدر از مشکلات پوست را حل میکند، هیچ وقت به این امر مهم بی توجهی نمی کردید! در زیر یکی از محصولات شوینده ای که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است به شما معرفی میکنیم.

اگر دچار جوش های زیر پوستی هستید، یکی از اقدامات مناسب برای از بین بردن جوش بعد از اصلاح، استفاده از لایه بردار صورت است. لایه بردارها میتوانند هم در مطب پزشک بصورت تهاجمی انجام شود و هم میتواند آهسته و پیوسته در یک دوره زمانی در منزل انجام شود. برای رفع جوش های زیر پوستی می توانید محصولات AHA را خریداری کنید و با رعایت قوانین لایه برداری این کار را طی دو ماه در منزل انجام دهید. یادتان باشد اگر پوست بسیار حساسی دارید، بهتر است قبل از لایه برداری با پزشک مشورت کنید.

جوش ها یه وقت هایی آدم رو وسوسه می کنن تا بهشون دست بزنی، یا خارشی پیدا می کنن که باعث می شه آدم نتونه برای خاروندن اونها جلوی خودش رو بگیره. اما توصیه ی جدی ما به شما اینه که اصلا این کار رو انجام ندین چون در بسیاری از مواقع باعث می شه محل جوش های شما عفونت کنه و براش مشکلاتی ایجاد بشه. پس قبل از اینکه دچار عفونت بشین و مشکلات پوستی براتون ایجاد بشه و جای لکه های جوش روی صورت تون بمون، بی خیال دستکاری جوش هاتون بشین و راه چاره ای در نظر بگیرین برای اینکه جوش های صورت تون نریزه بیرون.

خیلی از شما می‌پرسید «بعد از اصلاح چی بزنیم صورتمون جوش نزنه؟» برای اینکه صورتتون بعد از اصلاح جوش نزنه، باید فکر جلوگیری باشین نه درمان. در این حالت جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت انجام میدیم یعنی اینکه قبل از به وجود اومدن جوش اون رو مهار کنین. یکی از بهترین کارهایی که می تونین انجام بدین درست کردن ماسک صورت (ماسک بعد از اصلاح) است. خیلی از شماها می‌پرسید: «بعد از اصلاح چه ماسکی بزنیم ؟» با ما همراه باشید.

 

بعد از اینکه صورتتون رو وکس کردین یا بند انداختین برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح با بند، سریع یک خیار رنده شده رو روی صورت تون قرار بدین و بعد از یک ربع کامل اون رو بشوئین. خنکی خیار و محتویاتی که داره باعث می شه التهاب مجراهای پوستی شما به روی پوستتون منتقل نشه و صورت تون جوش نزنه.

 

یکی دیگه از محصولاتی که می تونین توی خونه تون از اون استفاده کنین و از شر جوش هایی که روی پوست تون خلاص بشین، استفاده از سفیده ی تخم مرغ هست. سفیده تخم مرغ رو روی صورت تون بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب سرد این ماده رو از روی صورت تون پاک کنین. سفیده ی تخم مرغ نه تنها باعث می شه جوش نزنین، بلکه باعث می شه پوست تون روشن بشه و سفت.

 

کمپرس یخ هم یکی دیگه از درمان های خانگی که خیلی راحت می تونه جلوی جوش زدن شما رو بگیره. برای این کار کافیه مقداری یخ رو توی کیسه بریزین و اون رو روی صورت تون قرار بدین. ببا این کار جلوی بیرون ریختن جوش هاتون رو می گیرین و مانع از این می شین که صورت تون پر از دونه های ریز و ملتهب بشه.

 

اگه درمان های خانگی خیلی به نظرتون سخته و تو شرایطی نیستین که از اونها استفاده کنین، خیال تون راحت باشه چون محصولاتی مثل ژل و لوسیون وکرم به بازار اومده که به شما کمک می کنه به جنگ جوش های بعد از اصلاح تون برین.  کافیه طبق دستورالعملی که روی محصول نوشته شده، قبل یا بعد از اصلاح مقداری از اون رو روی پوست تون بزنین و خیال خودتون رو بابت  داشتن یه پوست خوب و بدون جوش بعد از اصلاح راحت کنین.

پس از کنده شدن موهای زائد از لایه‌های میانی و عمیق پوست، مواد معدنی و املاح‌های طبیعی سلول‌های زنده به خارج از پوست انتقال پیدا می‌کند. به همین خاطر است که شما مدام احساس می‌‎کنید که پوست‌تان خشک و نازک شده است. پوست‌هایی که پس از اصلاح و اپیلاسیون، خشک و نازک می‌شوند، به ویتامین E نیاز جدی دارند. زیرا فشارهای فیزیکی که در زمان اصلاح به پوست و صورت وارد می‌شوند، موجب از بین رفتن ویتامین E در میان سلول‌های پوست خواهند شد. محصولات آبرسان کامان که حاوی ویتامین E هستند، برای کمرنگ کردن اثرات منفی پس از اصلاح و اپیلاسیون بسیار مناسب می‌باشند. این محصولات بهداشتی و آرایشی، پوست شما را به همان حالت اولیه که رطوبت دارند، باز می‌گردانند و شما با خیال راحت می‌توانید صورت خود را آرایش کنید.

جوش زدن پس از اصلاح، تمامی روان و فکر ما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. این موضوع در خانم‌هایی که پوست حساسی دارند، به شدت زیادتر است. به همین خاطر، با هر روش اصلاح موهای صورت و رفع موهای زائد از بدن، این نشانه‌‎های پوستی ظاهر خواهند شد.

یک راه موثر برای جلوگیری از جوش پس از اصلاح بدن، مصرف کرم موبر به جای استفاده از تیغ‌های تیز و ژل‌های اپیلاسیون است. کرم‌های موبر برای کرم‌های حساس هیچ حساسیتی ایجاد نمی‌کند و تنها ممکن است که پوست‌های چرب را حساس‌تر کنند. دلیل تحریک پذیری پوست‌های چرب بعد از مصرف کرم‌های موبر این است که ماهیت کرم‌های موبر به تنهایی چرب است و با تماس بر روی پوست‌های چرب موجب واکنش نشان دادن پوست می‌شود.

روش‌هایی که در آن موهای زائد از ریشه و پیاز مو کنده می‌شوند، احتمال ظهور جوش‌های سرسفید و چرکین را بیشتر می‌کنند. پس بهتر است به سراغ راهکارهایی بروید که موها از ریشه کنده نمی‌شوند. لیزر موهای زائد، یک روش کاربردی برای از بین بردن آن‌ها از روی پوست می‌باشد. به طوری که با یکبار لیزر کردن تمامی پوست، تعداد دفعاتی که به جلسه‌های لیزر پوست نیاز پیدا می‌کند، کمتر می‌شود و پس از زدوده شدن پوست از موهای زائد، احتمال قرمز شدن سطح پوست و ایجاد جوش به صفر تقلیل می‌یابد. از لیزر موهای زائد می‌توانید به عنوان یک روش موقت برای رفع موهای زائد بدون درد و التهاب پوست استفاده کنید.

چگونه بعد از بند انداختن جوش نزنیم

برای اطلاع از جشنواره‌ها و تخفیف‌های محصولات خانومی، پیج اینستاگرام خانومی را دنبال کنید.

۱. مهمترین کارها در روتین درمان جوش چیست؟
لایه برداری منظم پوست و دستکاری نکردن جوش ها دو کار خیلی مهم برای درمان جوش صورت می باشند.

۲. ماسک ها و درمان های خانگی جوش و پوست جوشدار بعد از اصلاح صورت کدامند؟

۳. برای جلوگیری از جوش پس از اصلاح چه باید کرد؟
به طور کلی برای پوست های خشک و نیمه خشک استفاده از کرم موبر و برای پوست چرب و نیمه چرب لیزر موهای زائد بهترین انتخاب است.

۴. آیا جوش شیرین برای جوش بعد از اصلاح صورت مناسب است؟
خاصیت ضدالتهاب جوش شیرین به تسکین پوست کمک می کند و باعث کم شدن خارش و قرمزی پوست بعد از اصلاح می شود.

۵. آیا روغن درخت چای برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح موثر است؟
روغن درخت چای به خاطر  داشتن خواص ضدالتهاب، ضدباکتری بودن و ضدعفونی کنندگی بالایی که دارد، سبب تسکین پوست و جلوگیری از جوش بعد از اصلاح می شود.

۶.  استفاده از چه محصولات و کرم هایی بعد از اصلاح صورت برای جلوگیری از جوش مناسب است؟
بعد از اصلاح صورت برای جلوگیری از ایجاد جوش، بهتر است از ژل ها، لوسیون ها و کرم هایی استفاده کنید که التهاب پوست را کم کند.

 

ما در آکادمی خانومی در تلاشیم بهترین و بروزترین مطالب علمی و آموزشی را برای مخاطبین خود در حوزه زیبایی، آرایشی و بهداشتی فراهم کنیم.

Copyright © 2020 Digiqole. All Right Reserved.

یکی از مواردی که بیشتر خانم‌ها با آن مشکل دارند، جوش زدن صورت بعد از اصلاح و بند انداختن می‌باشد. اما برای جوش نزدن بعد از اصلاح چیکار می‌توانیم بکنیم!؟

در پاسخ به این سوال ۴ راهکار ساده برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت که من به شخصه آن ها را امتحان کردم و تأثیرات مثبت آن ها را دیدم، براتون می نویسم.

جوش زدن صورت بعد از کندن موهای آن و اصلاح، تنها مختص بند انداختن نیست. ممکن است تیغ بزنید یا اصلاح کنید؛ اما بازهم جوش بزنید. دلیل آن این است که: بعد از اصلاح باید نکاتی را رعایت کنید که موجب جلوگیری از جوش زدن شود. فرقی نمی کند خانم یا آقا هستید.

قبل از هرچیز به این نکته توجه داشته باشید که: جوش هایی که بعد از بند انداختن صورت ایجاد می‌شوند؛ بعد از معمولاً یک هفته از بین می‌روند و روی پوست ماندگار نیستند. مگر اینکه پوست حساس داشته باشید و جای این جوش ها به مرور روی صورتتان بماند یا جای جوشها گود شود.

نکاتی که در ادامه بیان می شود شاید ساده باشند؛ اما خیلی مهم هستند و برای جوش نزدن بعد از بند انداختن رعایت نکات زیر می‌تواند بسیار مؤثر باشد و موجب شود دیگر جوش نزنید. اگر پوستتان همیشه جوش دارد حتما پست جلوگیری از جوش زدن صورت را بخوانید بهتون کمک می کند که دیگر جوش نزنید.

چگونه بعد از بند انداختن جوش نزنیم

یکی از دلایل مهم که پوست جوش می زند وجود آلودگی و چربی روی پوست است.

حتما و حتماً قبل از اصلاح، صورتتان را با آب و صابون خوب بشویید. چرا که علت اصلی ایجاد جوش روی بدن و صورت وجود باکتری‌ها و آلودگی‌ها روی پوست است؛ که به محض ایجاد شکاف روی پوست وارد پوست شما شده، ایجاد عفونت و جوش می‌کنند. بعد از بند انداختن منافذ پوست شما باز است. پس اگر پوستتان آلوده باشد، امکان جوش زدن صورت زیادتر است.

پس شستن صورت خود را قبل از بندانداختن، جدی بگیرید. و همچنین بعد از آن تا چند ساعت سعی کنید روی صورت خود دست نکشید. احتمال اینکه دست‌های شما آلوده باشد، و این آلودگی به پوست صورتتان سرایت کند؛ زیاد است.

همیشه از آرایشگر خود بخواهید برای بند انداختن صورتتان از نخ تمیز استفاده کند. و تا امکانش هست آن را با الکل ضدعفونی کند؛ تا آلودگی از طریق نخ اصلاح به پوست شما منتقل نشود. 

اگر صورتتان را با تیغ اصلاح می کنید. همیشه از تیغ تمیز استفاده کنید.

بعد از اصلاح به صورتتان عسل بزنید. چرا که عسل دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی عالی است و پوست را بعد از اصلاح ضدعفونی می‌کند و باعث جلوگیری از جوش زدن بعد اصلاح می‌شود. بگذارید عسل روی پوست شما حدود بیست تا سی دقیقه بماند. بعد با آب سرد یا ولرم صورتتان را بشویید.

بعد از ماسک عسل می توانید از ماسک خیارسبز هم استفاده کنید تا قدری از قرمزی و درد ناشی از بند انداختن صورتتان کاسته شود و ورم پوست را کم کند.

برخی از خانم ها بعد از اصلاح سریع شروع به آرایش می کنند. اینکار موجب می شود منافذ پوستتان بسته شود بخصوص اگر از کرم پودر یا پنکیک استفاده کنید. حتی بدتر هم می شود وقتی برای استفاده از کرم پودر و پنکیک از پد یا فرچه کثیف استفاده کنید همین موضوع آلودگی را وارد پوست می کند و صورتتان بعد از بند انداختن جوش می زند.

تا ۲۴ الی ۴۸ ساعت، ترجیحاً ۴۸ ساعت بعد از اصلاح صورت خود، انواع کرم و مواد آرایشی به پوستتان نزنید. چرا که همانطور که گفته شد، منافذ پوست باز است و باعث ورود این مواد آرایشی به داخل پوست و بدن شما شده و برای سلامتی شما ضرر دارد و البته باعث ایجاد حساسیت و جوش هم می‌شود.

زمانی برای بندانداختن انتخاب کنید که قرار است حداقل ۲۴ ساعت آرایش نکنید. البته همیشه لازم نیست آرایش کنیم تا زیبا باشیم با ترفندهای ساده میتوان بدون آرایش هم زیبا بود.

حتی گفته می‌شود، تا ۵ الی ۶ ساعت بعد از بندانداختن حمام هم نروید؛ چون ممکن است پوست شما نسبت به صابون و شامپویی که استفاده می کنید، حساس باشد.

شاید زدن ضد آفتاب به پوست خیلی در جوش زدن بعد از اصلاح تأثیر نداشته باشد؛ اما در سالم و زیبا نگه داشتن پوستتان خیلی موثر است. اولاً سعی کنید بعد از اصلاح جلوی نور آفتاب قرار نگیرد؛ که تا ۲۴ ساعت اول حتی از ضدآفتاب هم استفاده نکنید ثانیاً تا ۳ الی ۴ روز اول حتماً ضد آفتاب بزنید؛ چون پوست بعد از اصلاح بسیار حساس است و با رعایت نکردن این موضوع پوستتان لک و کک مک می زند.

با رعایت ۴ نکته ساده بالا، امکان اینکه صورتتان جوش بزند و به درمان جوش صورت بعد از اصلاح نیاز داشته باشید خیلی کم می شود. اما اگر باز صورتتان جوش می زند بهتر است راه دیگری به جز بند انداختن برای از بین بردن موهای صورت خود استفاده کنید اگر موهای نازک و کرک دارید یکی از بهترین روش ها برای اصلاح صورتتان استفاده از تیغ است.

برای کسانی که بعد از بند انداختن در روی قسمت های خاصی از صورتشان جوش می زنند بهتر است دیگر قسمت های صورت که جوش نمی زنید و موهای بیشتری دارد مانند پیشانی و زیر لب را با بند اصلاح کنند و موی گونه های خود را با تیغ یا لیزر از بین ببرند.

شما چه نکاتی برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح می دانید و تجربه کردید، که به نظرتان مؤثر هستند لطفاً تجربه های خود را برای ماهم بنویسید. (نظرات رو  هم حتما بخونید دوستان لطف کردن از تجربه های خودشون برای جوش نزدن بعد از بند انداختن نوشتند.)

احتمالاً این مطالب را هم دوست داری بخونی:

سلام ممنون از مطالب خوبتون… چندتا سوال درباره ماسک داشتم اول اینکه قبل از ماسک گذاشتن صورتمونو بشوریم؟ اگه آره، با آبِ خالی؟ و اینکه بعد از ماسک عسل صورتمونو فقط با آب بشوریم یا از شوینده صورت هم میتونیم استفاده کنیم؟

سلام خواهش می کنم لطف دارید، بله میتونی صورتتون رو با آب بشوری ولی همنطور که تو متن گفتم خود صابون مخصوصا صابون های عطری ممکنه جوش ایجاد کنند برا همین بهتره صورتتون رو با صابون نشویید. بعد از ماسک نیاز به شستن با شونده خاصی نیست با آب خنک صورتتون رو بشویید خود عسل خاصیت پاک کنندگی داره. سعی کنید ۲۴ ساعت اول اصلا از مواد شیمیای استفاده نکنید.

من از یخ استفاده میکنم خیلی خوبه ،خیار هم خوبه چون من امتحان کردم یه بار بعد از اصلاح خیار رو حلقه کردم روی صورتم گزاشتم و تا ۲۰دقیقه هیچ کاری انجام ندادم و اروم دراز کشیدم و اصلا جوش نزد یخ هم خیلی موثره یخ رو داخل نایلون گزاشتم و یه روسری نخی پیچیدم دورش تا یخ ها اب بشن روی صورتم ماساژ دادم اینکارو کردم هم جوش نزد اگر سرچ کنید یخ خیلی خواص مفیدی داره.

نسترن جان ممنون که راهکارهای خوبت رو برامون نوشتی آره خیار مخصوصا موقع اصلاح با بند که صورت یکم متورم میشه خیلی موثره و درد رو هم کم می کنه

این ماسک عسل رو که گفتی تو روز چند بار بزنیم رو صورتمون

یکبار بعد اصلاح کافیه اما اگر دوست داری میتونی تا ۳ روز هر روز بزنی برای پوست هم عالیه

سلام من از ماسک کچی نعنا استفاده میکنم واقعا موثر بوده و راضیم ازش✔️

سلام من بعد از اصلاح از وازلین استفاده میکنم خیلی موثره تا حدود زیادی جوش هارو کاهش میده

سلام آنا عزیز ممنون که تجربت رو برامون نوشتی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

منو هر وقت به دیگاهم پاسخ داده شد از طریق ایمیلم آگاه کن. شما میتوانید بدون نظردادن، دیدگاه‌های این پست را دنبال کنید. از اینجا مشترک شوید.

چگونه بعد از بند انداختن جوش نزنیم

عضویت در خبرنامه چاره‌دان: جدیدترین مطالب چاره‌دان را برای من هم بفرست.

ممنونم :)…

سلام من خودم از این روشا استفاده میکنم همه خوشمزه میشه…

سلام من روش اولی با خامه رو انتخاب کردم. واقعا درست میشه یا…

عالی…

من بودم حتما تو یوتیوب در موردش به انگلیسی سرچ میکردم معمولا…

پیچ ساعت خیلی ریزه هرز شده و با هیچی باز نمیشه تمام نظرات رو…

چاره دان از 1396 تا 1399 فعال بوده است و تمام حقوق محفوظ است.

کپی کردن و نقل مطالب چاره دان به هر شیوه و با هر عنوان، حتی با ذکر منبع مجاز نیست.

ممنونم :)…

سلام من خودم از این روشا استفاده میکنم همه خوشمزه میشه…

سلام من روش اولی با خامه رو انتخاب کردم. واقعا درست میشه یا…

عالی…

من بودم حتما تو یوتیوب در موردش به انگلیسی سرچ میکردم معمولا…

پیچ ساعت خیلی ریزه هرز شده و با هیچی باز نمیشه تمام نظرات رو…

سلام روش هایی که گفته شده بخصوص نوشابه رو امتحان کردید؟…

خواستم دعوتت کنم چاره دان رو دنبال کنی و تازه‌ترین مطالب ما در زمینه آشپزی، خانه‌داری و ترفندهای کاربردی دیگه رو هرهفته داغ در ایمیلت بخوانی…

ایمیل ندارید! از اینستاگرام ما را دنبال کنید.(کلیک کنید) 

zn-bca
آبان ۱۱, ۱۳۹۷
مقالات
ارسال دیدگاه
3,270 بازدید

آبان ۱۱, ۱۳۹۷

آبان ۱۰, ۱۳۹۷

یادتان باشد که حتماً قبل از بند انداختن یا هر نوع روش اپیلاسیون پوست خود را با ضدعفونی کننده ها تمیز کنید. بعد از انجام اپیلاسیون یا بند یا وکس صورت هم می توانید  از موادی مانند ژل آلوورا یا روغن درخت چای یا کرم های مخصوص بعد از اصلاح استفاده کنید. این مواد خون های به سطح پوست آمده را که باعث گرمی پوست می شوند و عامل ایجاد جوش هستند را خنک می کنند و قرمزی پوست را کاهش می دهند.

چگونه بعد از بند انداختن جوش نزنیم

همچنین بهتر است به محلی که بند انداخته اید دست نزنید و از کرم های آرایشی یا هر نوع مواد دیگر که دارای عطر است برای ٢۴ ساعت استفاده نکنید. برای اینکه منافذ پوست باز هستند وسریع میکروب جذب می کنند یا منافذ با مواد آرایشی گرفته می شوند.

روشی دیگر که برخی پزشکان توصیه می کنند این است که بعد از بند انداختن در صورت قرمزی و تورم از پمادهای کالامین دی، کالاندولا، بتامتازون و اکسید دوزنگ استفاده کنید. یادتان نرود اگر بند صورت را هر دو هفته یک بار پشت هم انجام می دهید موهایتان زیاد بلند نشده و پوست صورتتان کشیده نمی شود که این خود مانع جوش زدن می شود.

 

گرد آورنده : سیده غزال رضوی نسب

مدیر ومربی آموزشگاه مراقبت زیبایی هرمین

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

نام *

ایمیل *

وبسایت

سازمان فنی حرفه ای کشور

پایگاه اطلاع رسانی دولت

استانداری زنجان

پورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورپورتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان زنجانوزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی

چگونه بعد از بند انداختن جوش نزنیم
چگونه بعد از بند انداختن جوش نزنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *