چگونه بعد از تخمه خوردن جوش نزنیم

 
helpkade
چگونه بعد از تخمه خوردن جوش نزنیم
چگونه بعد از تخمه خوردن جوش نزنیم

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

* لطفا در مورد ایجاد تاپیک و نظرسنجی قبل از ثبت دقت فرمایید زیرا امکان ویرایش و یا حذف مطلب بعد از ارسال وجود ندارد.
همچنین شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت نیز می‌باشید.

آیا می‌دانید در هفته ۳۶ بارداری باید برای ذخیره خون بندناف نوزادتان ثبت‌نام کنید؟!

کاربر گرامی جهت ارسال پست شما ملزم به رعایت

قوانین و مقررات

نی‌نی‌سایت می‌باشید
چگونه بعد از تخمه خوردن جوش نزنیم

مطالب این سایت تنها جنبه اطلاع رسانی و
آموزشی داشته و توصیه پزشکی تخصصی تلقی نمی شوند و نباید آنها را جایگزین
مراجعه به پزشک جهت تشخیص و درمان دانست. لطفاً پیش از استفاده از سایت
صفحه
“شرایط استفاده از سایت”
را مطالعه فرمایید. استفاده از این سایت
بدان معناست که شما قبلاً صفحه “شرایط استفاده از سایت” را مطالعه کرده
و به مفاد آن واقفید. نقل مطالب این سایت با ذکر منبع و نشانی اینترنتی سایت بلامانع است

ناپرهیزی در مصرف آجیل و شیرینی در ایام عید باعث بروز جوش صورت می‌شود که با شگردی جالب می‌توان بر این مشکل فایق آمد.

باشگاه خبرنگاران؛ اگر جزو آن دسته از افراد مستعد آکنه و جوش صورت هستید باید درزمان تعطیلات سال نو رژیم غذایی خود را رعایت کنید و از مصرف بیش از حد شیرینی، آجیل و شکلات خودداری کنید، با این وجود اگر بازهم دچار آکنه‌های ناگهانی روی صورت خود شده اید می‌توانید اززنجبیل برای درمان آن‌ها استفاده کنید. زنجبیل دارای خواص درمانی فراوانی برای سلامت بدن است و بویژه اثرات بسیار مثبتی بر زیبایی و روشنی پوست صورت، پرپشتی و افزایش سرعت رشد مو‌ها دارد. براساس تحقیقات زنجبیل دارای حدود ۴۰ نوع از انواع آنتی اکسیدان‌ها است و می‌تواند با مشکلات پوستی از جمله پیری مقابله کند. وجود این آنتی اکسیدان‌ها باعث از بین رفتن رادیکال‌های آزاد در پوست می‌شود وبه این ترتیب شکست سلول‌های پوستی، افتادگی صورت و بروز چین و چروک با شدت کمتری رخ می‌دهد. برای برطرف شدن مشکل آکنه صورت می‌توانید زنجبیل را به ترکیب رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید و یا پس از اطمینان ازعدم داشتن حساسیت غذایی و پوستی به این ماده غذایی یک تکه آن را به قطعات نازک تقسیم کرده به آرامی روی صورت و محل آکنه‌ها بگذارید و پس از مدت ۱۰ دقیقه یا کمتر ماسک را بردارید. در
صورتی که پوست شما دچار قرمزی یا خارش و التهاب شد از روش دیگری برای درمان آکنه‌های صورت خود استفاده کنید. زنجبیل دارای ترکیبات ضد عفونی کننده و پاک کننده است و می‌تواند برای تمییز نگه داشتن پوست مورد استفاده قراربگیرد، این ماده همچنین می‌تواند با تحریک سلول‌های پوستی، نوعی لایه برداری طبیعی از پوست شماانجام دهد و به این ترتیب به درمان لکه‌های پوستی کمک کند. یکی از دلایل ایجاد لکه ها، قارچ و آکنه‌های پوستی وجود میکروب‌ها وباکتری‌های موجود بر سطح پوست است که در محل فولیکول موهای صورت ایجاد التهاب می‌کنند، استفاده از زنجبیل به عنوان یک ماسک پاک کننده می‌تواند حجم بالایی از این میکروب‌ها و عوامل التهاب زا را نابود کند. زنجبیل برای بهبودی رنگ پوست صورت نیز مفید است و می‌تواند آن را درخشان کند، می‌توانید از یک ماسک زیبایی برای بهبود رنگ پوست صورت خود استفاده کنید برای این کار دو قطعه زنجبیل را رنده کرده به همراه دو قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری آب لیموترش تازه مخلوط کنید و سپس تمام نواحی صورت و گردن را با این ترکیب را برای مدت ۳۰ دقیقه پوشش دهید. سپس صورت را با آب سرد شسته و خشک کنید و از کرم مرطوب کننده
برای آبرسانی به آن استفاده کنید. این ماسک برای برطرف کردن لکه‌های پوستی، درمان آکنه و جوش‌های صورت بسیار مفید است و ممارست در انجام آن می‌تواند بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف کند. اگر هر نقطه‌ای از بدن دچار سوختگی شده است استفاده از زنجبیل می‌تواند علاوه بر کاهش درد باعث التیام زخم‌ها نیز شود و به سرعت التهاب را ازبین ببرد، همچنین عفونت ناشی از سوختگی یکی از مشکلات شایع است که مصرف زنجبیل و جای دادن آن دررژیم غذایی ونیز استفاده از برش زنجبیل تازه برروی پوست محل سوختگی می‌تواند به سرعت آن را ازبین ببرد. زخم‌های Hypopigmented یکی از مشکلات شایع است که در اثر آن پوست رنگ طبیعی خود را از دست می‌دهد و سفید می‌شود، زنجبیل می‌تواند ظاهر پوست را به حالت عادی بازگرداند. برای این کار باید یک تکه زنجبیل تازه را برش داده و آن را برروی محل زخم سفید برای مدت ۳۰ دقیقه در هر روز قراردهید، تن‌ها دوهفته پس از انجام این کار بهبود و برطرف شدن لکه‌های سفید بر سطح پوست خود را مشاهده می‌کنید. علاوه بر پوست، مصرف زنجبیل و یا تهیه ماسک‌های زیبایی از آن برای سلامت، رشد، جلوگیری از ریزش و موخره موهای سر نیز مفید است و می‌تواند
باعث درخشش و پرپشتی مو‌ها شود.


لینک کوتاه خبر :

بروکر فارکس

پنجره دوجداره طهران وین

چگونه بعد از تخمه خوردن جوش نزنیم

اقامت ترکیه

لپ تاپ استوک

فلومتر

آپلود عکس رایگان

دانلود فیلم و سریال ایرانی

آرام بند

رزرو بلیط هواپیما

خرید فالوور ارزان

دانلود آهنگ جدید

دندانپزشکی اطفال با بیهوشی

دوره mba دانشگاه تهران

با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید

آموزش بورس

تعمیر و سرویس ژنراتور

موسسه ونوس

دانلود فیلم

برج خنک کننده

نهال بادام

نهال بادام

مشاوره تلفنی آرموو

دستگاه جوجه کشی

دانلود سریال ملکه گدایان

طراحی سایت

خرید فالوور اینستاگرام

اجاره خودرو

دانلود سریال ملکه گدایان

تور استانبول بیسان گشت

باتری گوشی

تاسیسات

موسسه حقوقی تهران وکیل

دانلود فیلم

لپ تاپ استوک

خرید cp کالاف دیوتی موبایل

طلاق توافقی

خرید نهال

چگونه بعد از تخمه خوردن جوش نزنیم

ارسال بار

الی گشت

قیمت دلار

فردانیوز در شبکه‌های اجتماعی

تمامی حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری فردا نیوز میباشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

اگر مدام پیتزا و شکلات را نفرین می‌کنید که مسئول پیدایش آکنه‌های شما هستند باید بگوییم که در اشتباهید. امروزه محققان هم عقیده‌اند که عوامل وراثتی یا هورمونی باعث بروز این بیماری می‌شود.

در زمان بلوغ، هجوم هورمون‌های آندروژن، باعث تحریک ترشح سبوم و کراتین می‌شود که این دو ماده وظیفه‌ی حفظ رطوبت پوست و رویش موها را بر عهده دارند. زمانی که یکی از این دو ماده بیش از اندازه تولید شود و فولیکول‌های موها را مسدود کند سر و کله‌ی آکنه‌ها پیدا می‌شود.

بنابراین به احتمال زیاد خوردن یا نخوردن پیتزا با پنیر تغییری در اصل قضیه نمی‌کند. برعکس اگر خوردن آن باعث افزایش مصرف میوه و سبزیجات و مواد غذایی دیگر می‌شود که به حفظ تعادل هورمون و مبارزه با التهاب کمک می‌کند خوردن آن توصیه هم می‌شود.

 پیش به سوی مواد غذایی ضد آکنه

چگونه بعد از تخمه خوردن جوش نزنیم

گردو سرشار از سلنیوم است و به نظر می‌رسد این آنتی اکسیدان قوی تأثیر پیشگیرانه‌ای روی پیدایش آکنه‌ها دارد. به خاطر اینکه سلنیوم از سلول‌ها در مقابل ضایعات التهابی مراقبت و خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می‌کند. این آنتی اکسیدان در همراهی با ویتامین‌های E و A تأثیر بیشتری بر جای می‌گذارد بنابراین توصیه می‌شود گردو را همراه بادام و اندکی فلفل قرمز میل کنید.

توجه داشته باشید که گوشت، ماهی، پیاز، سیر و دانه‌های کامل از منابع دیگر سلنیوم به حساب می‌آیند.

 

لوبیا، گوشت مرغ، ماهی (مواد غذایی سرشار از روی)

هنوز به درستی مشخص نشده است که چرا میزان کافی روی، سبز شدن آکنه‌ها را متوقف می‌سازد. شاید به این دلیل باشد که این مواد معدنی ترشح هورمون‌هایی که باعث تحریک آکنه می‌شود را کم می‌کند. روی همچنین باعث می‌شود که بدن راحت‌تر ویتامین A و مواد مغذی لازم برای سلامت پوست را جذب کند.

برخی از متخصصان بر این عقیده‌اند اسیدهای چرب امگا 3 که اثر ضد التهابی دارند مشکلات آکنه را کاهش می‌دهند. ماهی‌های چربی مثل ماهی آزاد، ساردین و ماهی ماکرو، تخم کتان و گردو سرشار از این اسیدهای چرب اند.

بنابراین توصیه می‌کنیم هفته‌ای دو وعده ماهی چرب میل کنید. همچنین می‌توانید روغن کتان را به سالادتان اضافه کنید یا این که غذاهایتان را با تخم کتان میل کنید.

هویج، سیب زمینی شیرین، طالبی، فلفل قرمز (مواد غذایی سرشار از بتاکاروتن)

بدن انسان بتاکاروتن را که در بیشتر میوه و سبزیجات زرد، نارنجی و قرمز رنگ وجود دارد به ویتامین A تبدیل می‌کند و این ویتامین تأثیر سلنیوم را بر پوست چند برابر می‌سازد. بنابراین از مصرف میوه و سبزیجات قرمز یا زرد رنگ غافل نشوید.

 

میوه و سبزیجات

محققان دریافته‌اند که در جزایر کیتاوان در گینه ی نو تقریباً هیچ‌کس از آکنه رنج نمی‌برد. آن‌ها پس از بررسی مواد غذایی مردمان این ناحیه دریافتند که رژیم غذایی آن‌ها سرشار از میوه و سبزیجات است و در این میان سهم اندکی به مواد غذایی تصفیه شده از قبیل شکر و آرد که می‌تواند میزان ترشح هورمون‌ها را بالا ببرد، داده شده است. بنابراین برای پیشگیری از پیدایش آکنه میوه و سبزیجات تازه‌ی زیادی میل کنید.

 اگر واقعاً از آکنه به تنگ آمده‌اید به طور جدی مصرف مواد غذایی «سفید» به ویژه آرد تصفیه شده و نانی که از این آردها تهیه می‌شود، سیب زمینی سرخ کرده و تمام مواد غذایی خیلی شیرین را کاهش دهید

 

پرتقال، گوجه فرنگی، طالبی (مواد غذایی سرشار از ویتامین C)

این میوه‌ها و سبزی‌های سرشار از ویتامین C، آکنه‌های شما را درمان نخواهد کرد اما ویتامین C غشا سلول‌ها را تقویت می‌کند و از این رو باعث پیشگیری از ایجاد جای زخم‌هایی می‌شود که نتیجه‌ی این ضایعات است. بنابراین میزان ویتامین C بدنتان را بالا ببرید تا پوستی زیبا داشته باشید.

 

بادام، تخم مرغ، سبزیجات برگ سبز (مواد غذایی سرشار از ویتامین E)

ویتامین E، درمان ضایعات و جای زخم ناشی از آکنه را تسهیل می‌بخشد. این آنتی اکسیدان موثر در روغن‌های گیاهی تصفیه شده، میوه‌های صدفی (گردو، بادام) و دانه‌های کامل به وفور یافت می‌شود.

 

از چه غذاهایی بپرهیزیم!

اگر واقعاً از آکنه به تنگ آمده‌اید به طور جدی مصرف مواد غذایی «سفید» به ویژه آرد تصفیه شده و نانی که از این آردها تهیه می‌شود، سیب زمینی سرخ کرده و تمام مواد غذایی خیلی شیرین را کاهش دهید. این مواد غذایی میزان قند خون و انسولین را بالا می‌برند و محققان بر این باورند که انسولین بالا باعث تحریک آکنه می‌شود. از این گذشته داشتن رژیم غذایی سرشار از محصولات تصفیه شده و فقیر از میوه و سبزیجات تازه باعث می‌شود منیزیم و مواد معدنی مورد نیاز بدن که برای حفظ تعادل هورمون ضروری است تأمین نشود و به این ترتیب آکنه‌ها ظاهر بشوند.

آكنه و تغذیه

هفت نکته برای حداکثر اثر درمان ضد آکنه(جوش صورت)

آکنه و راه های درمان آن

علت و بهبود جوش های پوستی

تاثیر اسید میوه بر پوست و آکنه

جوش صورت و بدن

تبیان، دستیار هوشمند زندگی

پل های ارتباطی

بلوار کشاورز،خیابان نادری،نبش حجت دوست،پلاک 12

public@tebyan.com

02181200000

دسترسی سریع

محصولات و خدمات

چگونه بعد از تخمه خوردن جوش نزنیم

اشتراک در خبرنامه

کلیه حقوق این سایت مربوط به موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان می‌باشد.

ناپرهیزی در مصرف آجیل و شیرینی در ایام عید باعث بروز جوش صورت می شود که با شگردی جالب می توان بر این مشکل فایق آمد. … ادامه خبر

جستجوگر خبر فارسی، بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است (قانون تجارت الکترونیک). برای مشاهده متن خبری که جستجو کرده‌اید، “ادامه خبر” را زده، وارد سایت منتشر کننده شوید (بیشتر بدانید …)

سایر منابع:

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

می پسندم

چگونه بعد از تخمه خوردن جوش نزنیم

0

سایر خبرها

می دهد. براساس این مطالعه، ترکیب ال آرژنین با پیکنوژنول (نوعی ترکیب حاصل شده از پوست درخت کاج) به درمان اختلال نعوظ کمک می کند. درواقع، بعد از 3 ماه مصرف این ترکیب خاص، بسیاری از مردان می توانند نعوظ طبیعی را دوباره تجربه کنند. عوارض جانبی استفاده از ال آرژنین می تواند شامل ناراحتی های گوارشی، از جمله گرفتگی عضله های شکم و اسهال باشد. به علاوه، مکمل ال آرژنین می تواند با داروی ویاگرا تداخل ایجاد کند. سلامتیسم ارسال شده در 13 فروردین 1396 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی …

خانواده ای در کشور وجود دارد که بیکار یا مشکل معیشتی نداشته باشد. این عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه ما کشوری در حال رشد و توسعه هستیم، افزود: اگر نتوانیم در حوزه های اقتصادی خودکفا شویم و نیاز خود در این حوزه ها را برطرف کنیم، در عرصه سیاسی هم استقلال و فعالیت ما در حوزه بین المللی دچار مشکل خواهد شد. رحیمی جهان آبادی خاطرنشان کرد: مجلس همانند گذشته این آمادگی را دارد که …

فلاوانول کاکائو را به صورت روزانه مصرف کرده بودند در تست حافظه و تمرکز امتیاز بسیار بالا دریافت کردند. شکلات تلخ انواع مختلفی دارد، شیرینی آن هرچه کمتر باشد درصد فلاوانول کاکائو نیز در آن بیشتر است. 5- زردچوبه اگر می خواهید در غذای خود از ادویه استفاده کنید بهترین انتخاب زردچوبه است. این ادویه طلایی رنگ، مدت طولانی است که یکی از غذاهای اصلی مردم هند است و همچنین در …

قرنیه با بیان اینکه بروز عفونت، آلودگی و ویروس باعث قی کردن چشم می شود، گفت: در زمان قی کردن، چشم دچار سوزش، خارش و افزایش ترشحات غلیظ زرد رنگ می شود. وی با اعلام اینکه ترشحات، سیستم دفاعی بدن را تشکیل می دهد، اظهارداشت: ترشحات اطراف چشم در طول روز شسته می شود اما در زمان خواب آنها بر روی چشمان باقی می ماند و خشک می شود. این چشم پزشک با بیان اینکه مصرف لوازم آرایشی باعث قی …

الگوهای ژنتیکی موثر هستند. باور شماره 3 بعضی ها می گویند بهتر است مراقب آهن دادن به شیرخوار خود باشید. اگر دندان ها سیاه شود، دیگر نمی توان کاری کرد و دندان زود می پوسد! مکمل های آهن می توانند باعث تغییر رنگ سیاه دندان های شیری کودکان شوند ولی پوسیدگی زا نیستند. به همین دلیل پس از استفاده از مکمل ها باید به کودک آب بدهید و روی سطح دندان ها را با گاز مرطوب تمیز کنید. در صورت بهداشت …

به گزارش بلاغ ، هنگامی که منافذ پوست مسدود می شوند، چربی طبیعی پوست نمی تواند به سمت سطح جاری شود و با گذشت زمان سخت تر شده و به واسطه قرار گرفتن در معرض اکسیژن به رنگ سیاه در می آید. دانه های سر سیاه یکی از شایع ترین مشکلات پوستی هستند. این دانه های کوچک، به ویژه در منطقه T صورت انسان (پیشانی، بینی، و چانه) پدیدار می شوند. دانه های سر سیاه زمانی شکل می گیرند که منافذ پوست …

کارشناسان پلیس راه در دست بررسی قرار دارد. امحای مواد غذایی فاسد بناب- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی بناب گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت تعدادی افراد سودجو در یک منزل مسکونی و حک تاریخ مصرف جدید بر روی کالاهای تاریخ گذشته مأموران نیروی انتظامی این شهرستان عازم محل مورد نظر شدند. سرهنگ رمضان الهوردیان افزود: این افراد بعد از پاک کردن تاریخ مصرف منقضی شده از روی بسته های مواد …

نه؟ مشکل اینجاست که به مرور زمان کم خوابی باعث بروز مشکلات تهدید کننده سلامت می شود، پس وقتش است که به فکر باشیم تا شب ها درست بخوابیم. خواب عمیق و اهمیت فیزیولوژیک وقتی خواب هستید چه اتفاقی برای بدنتان می افتد؟ فرای استراحت بدن، تعداد زیادی فرآیندهای فیزیولوژیکی تنها زمانی که به سطح خواب بسیار عمیق می روید اتفاق می افتد. در طول خواب عمیق ( REM) بدن سلول های سفید خونی بیشتری تولید …

می تواند دسری مناسب باشد و از میوه خام هم می توانید در میان وعده ها استفاده کنید. 6. آب داغ و چای های گیاهی داغ بنوشید، مخصوصاً آنهایی که به تقویت گوارش کمک می کنند. آب داغ راهی فوق العاده برای سم زدایی از بدن و تقویت گوارش است. انداختن چند برش ریشه زنجبیل در آب جوش، یک چای زنجبیلی عالی درست می کند که گوارش را بسیار تقویت می کند. وجود زنجبیل در غذا ها هم همین تاثیر را دارد …

کاسنی را در تصفیه خون موثر دانسته و نوشیدن یک فنجان در یک لیوان آب سرد صبح و شب موثر می دانند. عبدوس همچنین با اشاره به دیگر خواص عَرَق این گیاه دارویی تاکید کرد: بهره گیری از عَرَق کاسنی برای طراوت و شادابی پوست و رهایی از جوش صورت نیز موثر است. زیاده روی نکنید یک متخصص گیاهان دارویی در دانشکده داروسازی زنجان با بیان این که مصرف بلندمدت فرآورده های کاسنی، موجب تخریب عروق شبکیه می …

…> فقط جلوی سرتان کم مو شده؟! ریزش موی سر، افزایش موهای زائد و بروز جوش و آکنه در خانم ها علل بسیار زیادی می تواند داشته باشد اما اگر هر سه این علائم با هم اتفاق بیفتد مهم ترین علت آن افزایش هورمون های مردانه است. البته در بدن همه خانم ها به صورت فیزیولوژیک، مقدار کمی هورمون مردانه وجود دارد که بخش عمده آن از تخمدان ها و بخشی هم از غده فوق کلیه ترشح می شود. زمانی که میزان این هورمون بالا می …

به گزارش کرج رسا ، آرتروز گردن به درد، کشیدگی و سفتی مهره های گردن گفته می شود که عوارض جدی برای سلامت بدن به همراه دارد. این مشکل که اغلب به علت افزایش سن و سائیدگی مهره ها رخ می دهد در صورت انجام دقیق مراقبت های درمانی به خوبی کنترل می شود. داروهای خوراکی و درمان های فیزیکی برای درمان این عارضه مفید است. دلایل بروز آرتروز را در سبک زندگی تان جست وجو کنید از جمله …

بروز دردهای گوارشی شود. از جمله دیگر خواص کیوی می توان به کنترل قند و کاهش سطح کلسترول و فشار خون، لاغری و کاهش وزن اشاره کرد. خوردن این میوه پس از یک وعده غذای حجیم و پرچرب می تواند باعث هضم سریع غذا و بهبود عملکرد دستگاه گوارش شود. کیوی غنی از انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها بوده و مصرف آن می تواند باعث درخشان شدن پوست و جلوگیری از بروز چین و چروک صورت شود. همچنین افرادی که در رژیم …

سخنرانی مقام های بلندپایه کشور و تعیین سیاست های بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت بروز می کند. فرمان هشت ماده ای درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی (1380)، سند چشم انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 (1382)، ابلاغ سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی (1384)، سیاست های کلی اصلاح الگوی مصرف (1389)، سیاست های کلی اشتغال (1390)، سیاست های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی (1391 …

مشابه در سال قبل از آن 1117 درصد رشد داشته است. به گفته وی اوراق سلف و سلف موازی استاندارد یکی از راه های ارتقاء برنامه ریزی تولید است و به تولید کننده، مصرف کننده و سرمایه گذاران کمک می کند تا از فرصت های بازار سرمایه کشور در دولت تدبیر و امید استفاده کنند. از سوی دیگر به گفته رییس هیات مدیره کارگزاری مهرآفرین،اعتماد به بازار از سه زاویه ایجاد می شود: نخست موضوع حسابرسی صورت ها و …

1944 جان سالم به در برد، برای درمان پارگی پرده گوشش به پزشک شخصی اش تئودور مورل مراجعه کرده و از وی درخواست کرد به وی کوکائین تزریق کند. مطابق یک روایت که دکتر اروین گیسینگ، دستیار مورل نوشته هیتلر بین جولای و سپتامبر همان سال دست کم 50 بار از این ماده مخدر به صورت استنشاق از راه بینی و جذب از راه گلو استفاده کرد. اما دکتر مورل روز اول اکتبر بعد از یافتن علائمی از وابستگی …

جایی موقعیت خواب، وضعیت صافی سر کودک بهبود پیدا کند مشکل احتمالا سندروم سرصاف است. اما اگر این اتفاق نیفتد، ممکن است دلایل دیگری وجود داشته باشد. مانند کرانیوسینوستوزیس یا جوش خوردن و اتصال زودتر از موعد درزهای جمجمه که یک بیماری مادرزادی است. رشد مغز در این شرایط محدود شده و باعث تغییر شکل جمجمه می شود. کودکان مبتلا به این بیماری نیاز به درمان برای رفع مشکل دارند. اگر پزشک به …

گوش درونی و گوش بیرونی در ارتباط هستند؟ جدا از علائم آشکار (یعنی همان خارش)، اگر در بخش بیرونی گوش دچار مشکل هستید، احتمالا علائم و سایه هایی قرمز رنگ روی گوش تان ظاهر می شوند. در این حالت، دلیل خارش گوش تان به احتمال زیاد می تواند رویش جوش باشد. به علاوه، ممکن است پوست تان دچار خشکی، التهاب، درد، پوسته پوسته شدن یا زبری شود. در بیش تر موارد، خارش گوش با درد همراه است و اگر دارای عفونتی …

…> 3) بگذارید 10 دقیقه بماند، سپس آن را با آب سرد شستشو دهید. 4) اینکار را دو بار در روز انجام دهید. 5- سیر سیر له شده سالهاست که بعنوان یک درمان خانگی برای برطرف کردن دندان درد مصرف می شود. از آن می توان برای مقابله با میکروب های داخل دندان که موجب جرم می شوند هم استفاده کرد. در تحقیقی که در سال 2014 انجام گرفت، مشخص شد که یک دهان شوی گیاهی که حاوی سیر، روغن …

کامل محل سوختگی استفاده کنید. با نوار چسب پزشکی آن را محکم کنید. اجازه دهید سوختگی التیام یابد هر روز پانسمان را تعویض کنید و عسل تازه بمالید. محل سوختگی را کمی در معرض هوا قرار دهید. هر روز، پانسمان را به مدت 1-2 ساعت باز کنید. این امر باعث می شود محل سوختگی کمی هوا بگیرد. سپس، مجددا عسل بزنید و یک پانسمان تازه گاز و یا تلفا استفاده کنید. عسل را بشویید. سوختگی درجه یک باید در عرض یک هفته …

… اگر فرد دچار جنون پس از زایمان شده باشد معمولا برای او داروهای قوی تجویز می شود و در بسیاری از موارد باید بستری شود. این تصور که مادر شیرده نمی تواند از داروهای ضد افسردگی و اضطراب و داروهای مربوط به جنون پس از زایمان استفاده کند، باعث می شود مادر یا اطرافیانش از درمان منصرف شوند. اما حقیقت این است که فارغ از تمام تصورات سنتی، استفاده از داروهای مخصوص این اختلالات روانی، تحت نظر پزشک مشکلی …

پروتئین داخل شیر است که یک لایه محافظتی را روی سوختگی ایجاد می کند. ولی در مجموع مراقب باشید که کودکتان چیز داغی نخورد! حمام جوش شیرین اگر در خانه وان حمام دارید، می توانید یک یا دو فنجان جوش شیرین را به آب اضافه کنید. این کار باعث التیام پوست محل سوختگی می شود. البته این روش برای افرادی مناسب تر است که بخش بیشتری از بدنشان دچار سوختگی سطحی شده است. البته شما می توانید جوش شیرین و …

استفاده کنید. معمولا مصرف داروهای گیاهی که حاوی ترکیب هایی مانند زیره سبز، زیره سیاه، نعناع و رازیانه هستند، می توانند برای درمان نفخ شما موثر باشند. البته اگر علاقه ای به مصرف دارو ندارید و می خواهید کمی سنتی تر مشکل گوارشی تان را برطرف کنید، می توانید این 4 گیاهی که نام بردیم را به صورت پودر دربیاورید و هر بار مقداری از آنها را روی غذایی که سرو کرده اید، بپاشید. اگر هر روز و به صورت …

مجوزهای لازم برای دانش بنیان شدن است و یکی از برنامه های آینده اش کسب بازارهای داخلی و بین المللی است. وی گفت: قرار است این دستگاه بر روز 80 مریض آزمایش شود و در صورت کسب تأیدیه های لازم در سال 96 تمامی کلنیک ها و مراکز درمانی از آن استفاده کنند. وی گفت: این دستگاه علاوه بر درمان زخم های دیابتی، زخم های مزمن، سوختگی شدید و زخم بستر را می تواند مداوا کند *باشگاه خبرنگاران جوان …

نخستین اقدام جهت درمان کم خونی ذکر کرد و افزود: مصرف انواع آبمیوه حدود نیم ساعت قبل از غذا و به ویژه اگر با کمی عرقیات گیاهی استفاده شود، در مداوای این اختلال بسیار مفید است، زیرا این مواد به سرعت جذب بدن می شود. محمد موسوی با اعتقاد بر مداوای کم خونی به این صورت به ذکر موثرترین داروها و میزان مصرف آن ها اشاره کرد و بیان داشت: مصرف یک لیوانشیره انگور به صورت شربت همراه با غذا، انجیر خشک یا …

روغن و آبی که از مرکبات گرفته می شود برای هزاران سال در طب سنتی مورد استفاده قرار می گرفته است .از آنجایی که اسید سیتریک موجود در مرکبات دارای بالایی است ، به راحتی موجب لایه برداری و پاکسازی سلول های مرده پوست می شود.خواص سم زدایی و ضدعفونی کننده آنها نیز به درمان خطوط ناشی ازلاغری در بدن ،خلاصی از جوش و مبارزه با قارچ کمک می کند . اسانس نارنگی ، لیمو و گریپ فروت نیز برای افزایش انرژی و نشاط مورد استفاده قرار می گیرد .خوب پس این بار قبل از خوردن این خوشمزه های خوشرنگ این دستورالعمل های زیبایی را حتما امتحان کنید . …

به گزارش بلاغ ، پروین منصوری متخصص پوست، مو، لیزر و معاون پژوهشی مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به مشکلات استفاده از سفید آب برای لایه برداری از پوست اظهار داشت: در سالهای اخیر برای لایه برداری از پوست از ماده ای به نام سفید آب استفاده می شود و همین مسئله باعث بروز مشکلات متعددی از جمله انتقال میکروب تب مالت از حیوانات به انسان شده است. وی بیان …

نمی توان زد ولی در انیمیشن این گونه نیست؛ همچنین انیمیشن جنبه فانتزی دارد که این مولفه هیچ گاه در فیلم های رئال وجود نداشته است. علاوه بر آن کوچک بودن ابزارهای سازنده فیلم های انیمیشن، مستند و فیلم کوتاه نسبت به فیلم رئال باعث سرعت بیشتر تولید آنها نسبت به فیلم رئال شده است. اما آنچه در این پویانمایی جلب توجه می کند، حضور و ظهور یک قهرمان در محور داستان است. نبرد خلیج فارس 2 هم شخصیتی را به …

سرویس سلامت جوان ایرانی به نقل از دکتر سلام: تشخیص درماتیت اتوپیک می تواند خسته کننده باشد. شما به سرعت می توانید درمان واقعی را تجربه کنید. حتی یک پیشگیری خوب هم می تواند غیر منتظره باشد اما مطمئن باشید مفید است. دانستن و درک محرک ها به شما کمک خواهد کرد که بدترین علائم را به حداقل برسانید. مدیریت بیماری می تواند روز به روز به بهبود کیفیت زندگی شما کمک کند. مراقبت های شخصی از بدن، یکی …

توصیه شده است. -جوش شیرین جوش شیرین باعث از بین رفتن التهاب کف پا می شود. کافی است پا را به مدت 10 دقیقه در وان آب ولرم که در آن سه قاشق غذاخوری جوش شیرین حل شده است قرار دهید و پس از آن از سنگ پا استفاده کنید. -آرد برنج ارد برنج، سرکه سیب و عسل را مخلوط کنید و کف پا را با این خمیر ماساژ دهید و پس از چند دقیقه بشویید. سه بار این عمل را در هفته تکرار کنید. -سولفات …

پیدایش آکنه یا جوش صورت ناشی از یک علت خاص نیست بلکه چندین عامل در پیدایش و شدت آن نقش دارند. ارث، میکروب ها، نوع غذا، مشکلات عصبی و روحی، تغییرات غددی هورمونی، نوع پوست، بهداشت صورت، مصرف برخی داروها و بعضی از بیماری ها از جمله عواملی است که در ایجاد این بیماری نقش دارد.

جوش صورت فقط مختص نوجوانان نیستند، بلکه حدود 20 درصد از خانم ها در دهه های دوم و سوم زندگی با این جوش ها مواجه می شوند. جوش های پوستی می توانند به علت های متفاوتی ایجاد شوند؛ از استرس گرفته تا نوسانات هورمونی. با این حال، همه این افراد علاوه بر جدی گرفتن روش های درمانی موضعی و دارویی، می توانند از مواد غذایی خاص برای مقابله با جوش ها و شفاف سازی پوست خودشان استفاده کنند. اضافه کردن مواد غذایی زیر به رژیم غذایی، کیفیت پوست را به مرور زمان افزایش می دهد.

گزنه، یکی از گیاهانی است که خاصیت ضدالتهابی ویژه ای دارد و دو فایده مهم نیز به پوست می رساند؛ کمک به تسکین التهابات پوستی و بهبود بیماری های پوستی مانند اگزما و آکنه. شما می توانید از گزنه برای تهیه سوپ یا چای استفاده کنید. ویژگی دیگر گزنه، قدرت سم زدایی آن است که از آنتی اکسیدان های سرشارش نشات می گیرد. این ترکیبات مهم از بدن در مقابل تولید بیش از حد رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند و مانع از آسیب دیدگی DNA در بدن می شوند. 2 رازیانه

اگر تاکنون از رازیانه استفاده نکرده اید، وقتش رسیده با این گیاه مفید آشنا شوید. رازیانه علاوه بر اینکه برای هضم غذا مفید است، تورم را هم در بدن کاهش می دهد و به بیرون راندن مایعات اضافی و سموم از بدن کمک می کند. همه این ویژگی ها برای سلامت پوست و مو مهم هستند و در درازمدت خودشان را نشان می دهند. شما می توانید از رازیانه برای تهیه چای استفاده کنید. 3 نعناع

مردم جهان بیشتر از هر چیزی، نعناع را به واسطه خواص درمانگر و تسکین دهنده اش می شناسند. این گیاه مهم، نه تنها به هضم بهتر غذا کمک می کند، بلکه استرس را هم کاهش می دهد که یکی از عوامل تشدیدکننده جوش هاست. نعناع برای مقابله با سردرد هم مفید است. سینوس ها را پاکسازی می کند و فواید مختلفی به پوست می رساند. 4 انواع توت های تیرهچگونه بعد از تخمه خوردن جوش نزنیم

ویژگی مهمی که انواع توت های تیره را متمایز می کند، میزان زیاد آنتی اکسیدان هایی است که در این میوه ها وجود دارد. این آنتی اکسیدان ها از دو منظر برای پوست مهم هستند؛ قابلیت پاکسازی و قابلیت شفاف سازی. به علاوه، اهمیت فیبر موجود در توت های تیره را هم نباید نادیده گرفت چون مانع از گرسنگی کاذب می شوند و ترشح انسولین را تنظیم می کنند. 5 مغزهای خام

کمبود املاح مهمی مانند زینک و سلنیوم، با افزایش آکنه ها در بعضی از افراد مرتبط است. به همین دلیل هم مغزهای خام، خصوصاً دانه های کدو و بادام برزیلی، برای مقابله با آکنه ها و جوش ها مفید هستند. ویژگی سلنیوم این است که تعداد سلول های سفید خون را در بدن افزایش می دهد، درنتیجه قدرت دفاعی بدن را تقویت می کند. بعضی ترکیبات مانند ویتامین E، مس، منیزیم، منگنز، پتاسیم، کلسیم و آهن نیز برای سلامت پوست و حفظ عملکردهای آن ضروری هستند بنابراین، مغزهای حاوی این عناصر هم باید به رژیم غذایی اضافه شوند.

6 سیر

سیر، سرشار از نوعی ماده شیمیایی طبیعی به نام آلیسین است که بعد از هضم شدن، فعل و انفعالات خاصی با خون انجام می دهد. این فرایند به شکل گیری ماده ای در بدن منجر می شود که توانایی بالایی برای نابود کردن بسیاری از باکتری ها و ویروس های مضر دارد. در این حالت، بسیاری از ترکیبات مضری که باعث شکل گیری جوش ها و بیماری های پوستی می شوند، از بین می روند. اگر میزان استفاده از گیاهان و میوه های سرشار از آنتی اکسیدان را همراه با مصرف سیر افزایش بدهید، ترکیب دارویی بی نظیری به بدن می رسانید. البته برای اینکه از بیشترین فواید سیر برخوردار شوید، باید آن را خام بخورید. 7 گوجه فرنگی

گوجه فرنگی، یکی از بهترین منابع حاوی ویتامین C است و با توجه به اینکه تولید کلاژن را افزایش می دهد، استحکام و کیفیت پوست را در وضعیت مطلوبی نگه می دارد. علاوه بر این، لیکوپن موجود در گوجه فرنگی هم فقط رنگ قرمز را در این سبزی ایجاد نمی کند، بلکه گردش خون را در پوست بهبود می بخشد. 8 انگور قرمز

به گفته محققان، انگور قرمز و دانه های آن، حاوی ترکیبات شیمیایی طبیعی و آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که بیماری های پوستی التهابی مانند پسوریازیس و اگزما را درمان می کنند. آنتی هیستامین های طبیعی موجود در انگور قرمز هم می توانند به کنترل عوارض جانبی ناشی از واکنش های حساسیت زا کمک کنند بنابراین، سعی کنید روزانه از انگور قرمز تازه و کامل به عنوان بخشی از سالاد یا به عنوان میان وعده استفاده کنید. 9 کلم بروکلی

کلم بروکلی، یکی از سبزی های بی نظیر برای مقابله با جوش ها و افزایش شفافیت پوست است. آنتی اکسیدان های مهمی مانند ویتامین های A، B، C، E و K در کلم بروکلی وجود دارند که همگی درخشش و شفافیت پوست را تقویت می کنند و نقش مهمی در احیای بافت های آسیب دیده برعهده می گیرند. در ضمن، اسیدهای چرب امگا 3، کلسیم و فولات موجود در کلم بروکلی هم فرایند بهبود مشکلات پوستی را بهتر می کنند و برای عملکرد هرچه بهتر سلول های پوستی مفید هستند. شما می توانید کلم بروکلی را به صورت خام به سالاد اضافه کنید یا آن را به صورت بخارپز بخورید.

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

برترین‌ها: جوش زدن یکی از مشکلاتی است که تعداد بسیاری از ما با آن مواجه هستیم. این جوش‌ها به دلایل مختلفی به وجود می‌آیند. می‌توان گفت به وجود آوردن جوش بسیار ساده است؛ اما از بین بردن آن جزء کار‌های سخت و طاقت فرسا به حساب می‌آید. اما چکار کنیم که دیگر جوش نزنیم؟ در ادامه این مقاله با دلایل عمده به وجود آمدن جوش آشنا خواهید شد. در نهایت با روش‌های مختلف برای درمان جوش‌های خود آشنا خواهید شد.

دلایل عمده جوش زدن

عوامل مختلفی می‌توانند باعث به وجود آمدن جوش شوند. در ادامه این مقاله با برخی از دلایل که جزء تصلی‌ترین دلایل جوش زدن هستند و ممکن است برای بسیاری از افراد به وجود آید آشنا خواهید شد.

چگونه بعد از تخمه خوردن جوش نزنیم

تغذیه ناسالم

تغذیه ناسالم یکی از عمده‌ترین دلایل جوش زدن است. خوردن غذا‌های ناسالم، شکلات، نوشابه و فست فود، تاثیرات مستقیمی بر پوست شما دارند. همچنین برخی اط تحقیقات انجام شده ثابت کردند که گا‌ها مصرف محصولات لبنی نیز می‌تواند منجر به ایجاد جوش و آکنه در پوست گردد. علاوه بر آن، مصرف غذا‌های تند نیز باعث می‌شود جوش بزنید.

خواب ناکافی

خواب کافی، درمان بسیاری از مشکلات جسمانی شما را به همراه دارد. اگر به صورت مداوم خواب ناکافی و کمی دارید، مطمئن باشید که جوش‌ها مهمانان دائم شما خواهند بود. علاوه بر جوش، مشکلاتی مثل پیری زود هنگام پوست، افتادگی و تیرگی پوست نیز مربوط به خواب کم می‌شود.

کمبود آب

نوشیدن آب سبب بهبود کیفیت پوست شما خواهد شد. در طول روز حتما به میزان کافی آب بنوشید؛ پس از مدتی کوتاه، تاثیرات فوق العاده و بینظیر آن را در پوست خود مشاهده خواهید کرد. نوشیدن آب علاوه بر اینکه جوش‌ها را از پوست شما دور می‌کند، باعث می‌شود تا پوست درخشان و شادابی نیز داشته باشید.

لمس بیش از اندازه صورت

سعی کنید صورت خود را زیاد لمس نکنید. هر قدر هم که احساس می‌کنید دستان شما تمیز و بدون باکتری است، مطمئن باشید که هنوز مقداری باکتری در دستان شما وجود دارد که با لمس زیاد صورت توسط دستان تان، باعث بروز جوش‌های ناخوشایند می‌شوند.

روبالشی پر میکروب

یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود جوش بزنید، وجود رو بالشی پر میکروب است. برای اینکه مطمئن شوید جوش هایتان هیچ ربطی به رو بالشی شما ندارد، حداقل هفته‌ای یک مرتبه رو بالشی خود را بشویید.

استفاده مداوم از لوازم آرایش

استفاده مداوم و روزانه از لوازم آرایش می‌تواند باعث شود تا منافذ پوست شما بسته شده و جوش بزنید. همچنین استفاده از کرم‌ها و پنکیک‌های نامرغوب بی کیفیت نیز از جمله عواملی هستند که باعث بروز جوش می‌شوند. در این مورد می‌توانید از لوازم آرایش‌های گیاهی یا گزینه‌های مرغوب و باکیفیت استفاده کنید.

سیگار کشیدن

سیگار کشیدن باعث می‌شود تا میزان اکسیژنی که به پوست شما می‌رسد، کمتر شود. وجود ماده‌ای به نام کارسینوژن در دود سیگار باعث بسته شدن منافذ پوست و تحریک پوست و در نهایت ایجاد جوش و آکنه می‌شود.

عوامل دیگر

عوامل بسیار زیادی مثل مشکلات هورمونی، آب و هوا، شستن بیش از اندازه صورت، نشستن صورت بعد از تعریق، قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض آفتاب و… باعث بروز جوش می‌شود. اما این جوش‌های ناخوشایند و دوست نداشتنی را چگونه از بین ببریم؟

روش‌های طبیعی برای از بین بردن جوش

اگر به دنبال روش‌های طبیعی برای از بین بردن جوش هایتان هستید، می‌توانید از انواع ماسک‌های خانگی استفاده کنید. در ادامه این مقاله به معرفی چند مورد از ساده‌ترین و موثرترین ماسک‌های صورت خانگی اشاره خواهیم کرد.

ماسک دارچین و عسل

دارچین یکی از ادویه‌های مفید است که به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد عفونی کنندگی که دارد، مدت هاست در دنیای آرایشی و بهداشتی، جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است. همچنین عسل نیز خواصی بی نظیر برای پوست داشته و دارای خواص ضدباکتریایی بوده و سبب آبرسانی پوست می‌شود. برای تهیه این ماسک تنها به ۱ قاشق چایخوری پودر دارچین و ۱ قاشق غذاخوری عسل احتیاج خواهید داشت.

برای تهیه آن، عسل و دارچین را با هم مخلوط کنید تا ماسک غلیظی تهیه شود. ماسک را به صورت خود زده و با حرکات دورانی روی صورت تان ماساژ دهید. بگذارید ۱۰ دقیقه روی صورت بماند تا به طور کامل خشک شود؛ سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. برای گرفتن نتیجه بهتر می‌توانید هفته‌ای یک مرتبه از این ماسک استفاده کنید.

ماسک جوش شیرین

اگر قصد دارید منافذ بسته پوست خود را باز کنید، جوش شیرین بهترین گزینه برای شما خواهد بود. همچنین استفاده از جوش شیرین باعث می‌شود تا چربی، چرک و عفونت و التهاب‌های پوستی از بین رفته و پوست شما تمیز شود. نکته‌ای که باید در مورد آن مدنظر داشته باشید این است که از آنجا که جوش شیرین ماده قوی است، پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه آن را روی کل صورت خود قرار دهید، قدری از آن را در ناحیه کوچکی تست کنید تا مطمئن شوید پوست شما را ملتهب نخواهد کرد.

برای تهیه این ماسک تنها باید ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را با ۱ قاشق چایخوری آبلیمو مخلوط کرده و قدری آب به آن اضافه کنید تا حالت خمیری غلیظی به دست آید. بگذارید ماسک برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی صورت و جوش هایتان بماند؛ در نهایت آن را با کمک حوله نم دار پاک کنید و کرم مرطوب کننده بزنید.

ماسک سفیده تخم مرغ

از دیگر روش‌های ساده خانگی برای درمان جوش‌های صورت، استفاده از ماسک سفیده تخم مرغ است. سفیده تخم مرغ دارای پروتئین فراوانی بوده و از این رو علاوه بر از بین بردن جوش ها، جای باقی مانده از آن روی صورت را نیز از بین می‌برد. برای تهیه این ماسک می‌بایست ۲ الی ۳ سفیده تخم مرغ را به کمک چند تکه پنبه به صورت خود بزنید. بگذارید این ماسک برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی صورت شما باقی بماند؛ برای پاک کردن آن از یک حوله نمناک کمک بگیرید و سپس صورت خود را بشویید.

از آنجاکه سفیده تخم مرغ باعث خشکی پوست می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم بعد از استفاده از این ماسک حتما از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک ماست و خیار

این ترکیب علاوه بر طعم خوبی که دارد، برای از بین بردن جوش‌ها نیز بسیار مناسب می‌باشد. ماست حاوی اسید لاکتیک فراوانی است که می‌تواند سبب لایه برداری و از بین بردن جوش‌ها شود. خیار نیز پوشت شما را تغذیه خواهد کرد. برای تهیه این ماسک، باید خیار و ماست را به طریقی با هم مخلوط کنید که حالت خمیری شکل پیدا کرده و خیلی شل نباشد.

آن را روی صورت خود زده، بگذارید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه باقی بماند و سپس ماسک را با آب ولرم از صورت خود پاک کنید.

ماسک عسل و آلوئه ورا

این ترکیب نیز برای از بین بردن جوش‌های شما بسیار مفید خواهد بود. استفاده از این ماسک نه تنها جوش‌های شما را از بین خواهد برد، بلکه به طور کلی از پوست شما مراقبت کرده و آن را تغذیه می‌کند. برای تهیه آن تنها به یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و ۱ قاشق غذاخوری عسل احتیاج خواهید داشت. برای تهیه آن نیز هر دوی این مواد را با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری ایجاد شود.

سپس آن را روی صورت خود، خصوصا نواحی که جوش دارد بزنید. بگذارید حدود ۲۰ الی ۲۵ دقیقه روی صورت باقی مانده و در نهایت صورت خود را با آب ولرم شست و شو دهید.چگونه بعد از تخمه خوردن جوش نزنیم

روش‌های دیگر

روش‌هایی که تا اینجا اشاره کردیم، روش‌هایی برای از بین بردن جوش بودند. اما در ادامه آیتم‌هایی را معرفی خواهیم کرد که باعث می‌شوند تا بتوانید پوست خود را از جوش دور کرده و جوش‌های فعلی را نیز از بین ببرید.

کرم ضد جوش نوروا

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، استفاده از لوازم آرایش نامرغوب و بی کیفیت باعث بسته شدن منافذ پوست و به وجود آمدن جوش می‌شود. این کرم که یکی از محصولات پرطرفدار برند فرانسوی نوروا است، نوعی کرم رنگی یا اصطلاحا کرم پودری است که علاوه بر خاصیت پوشانندگی که دارد، تاثیر بی نظیری در از بین بردن جوش و لک دارد. از این رو می‌توان از آن همزمان به عنوان یک آیتم آرایشی و درمانی استفاده کرد.

ژل ضد جوش سینره

ژل ضد جوش سینره محصولی بسیار قوی است که در ترکیب آن از یک کمپلکس گیاهی استفاده شده است؛ به همین دلیل به سرعت جذب پوست شده و سریعا سبب درمان جوش‌ها می‌گردد. از دیگر مواد موجود در این ژل می‌توان به بابونه، روغن درخ چای و آویشن اشاره کرد که تمامی این موارد خواص ضد میکروبی، ضد التهاب و همچنین ترمیم کنندگی دارند. برای استفاده از آن باید صورت خود را شسته، مقداری از آن را روی قسمت‌های مورد نظر زده و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه باقی بماند. در نهایت نیز صورت خود را با آب سرد بشویید.

کرم ضد جوش و مرطوب کننده بایودرما

این کرم، علاوه بر خاصیت ضد جوشی، خاصیت مرطوب کنندگی داشته و پوست را آبرسانی می‌کند. همچنین سبب از بین رفتن التهابات پوستی شده و هر گونه قرمزی روی سطح پوست را از بین می‌برد. بافت این کرم بسیار سبک بوده و به سرعت جذب پوست می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به فرمولاسیون غیر آلرژی زای آن اشاره کرد. همچنین این کرم برای انواع پوست‌های خشک، چرب، حساس و مستعد جوش بسیار مناسب خواهد بود.

ژل فوم ضد جوش

این آیتم باکیفیت و مرغوب، یکی از محصولات برند ام کیو (MQ) است که در لابراتوار‌های معتبر فرانسه فرموله شده است. این ژل مناسب پوست‌های چرب و مستعد جوش و آکنه است. استفاده از آن سبب لایه برداری پوست شده و در نهایت پوست را پاک سازی می‌کند. همچنین سلول‌های مرده پوست را از بین برده و در نتیجه باعث درمان و از بین رفتن جوش‌های صورت می‌گردد. از دیگر خواص این محصول می‌توان به خاصیل ضد باکتریایی و ضد میکروبی اشاره کرد.

پن ضد جوش فولیکا

فولیکا یکی از برند‌های معروف ایرانی است که چندین سال است فعالیت خود را در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی آغاز کرده و در آن بسیار موفق عمل کرده است. یکی از محصولات این برند، پن ضد جوش آن است. این پن که مناسب پوست‌های چرب و مستعد جوش یا جوش دار است، با کنترل میزان چربی اضافی پوست، باعث می‌شود تا پوست شما بهبود یافته و جوش هایتان از بین برود. از دیگر خصوصیات این محصول می‌توان به خاصیت ضد قارچ و ضد باکتری آن اشاره کرد.

 !(function (w, d) { ‘use strict’; var ad = {zone: “brtrha1”, user: “1565432215”, width: 728, height: 90, id: ‘adro-246454’}, h = d.head || d.getElementsByTagName(‘head’)[0]; if (typeof w.adroParams != ‘object’) w.adroParams = {}; w.adroParams[ad.id] = ad; var script = document.createElement(“script”); script.type = “text/javascript”; script.async = 1; script.src = “//static-cdn.adro.ir/dlvr/rsdnt.js”; h.appendChild(script); })(this, document); var h = document.getElementsByTagName(“head”)[0], s = document.createElement(“script”); s.async = !0, s.defer = !0, s.type = “text/javascript”, d = new Date, s.src = “https://cdn.sanjagh.com/assets/sdk/www.bartarinha.ir/client.js?t=” + d.getFullYear().toString() + d.getMonth() + d.getDate() + d.getHours(), h.appendChild(s); var sabaVisionWebsiteID = “1c27cb39-612a-452a-954c-b3e3dd1f3d36”; var sabaVisionWebsitePage = “ALL” _atrk_opts = {atrk_acct: “i2i8r1SZw320l9”, domain: “bartarinha.ir”, dynamic: true}; (function () { var as = document.createElement(‘script’); as.type = ‘text/javascript’; as.async = true; as.src = “https://certify-js.alexametrics.com/atrk.js”; var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(as, s); })();

چگونه بعد از تخمه خوردن جوش نزنیم
چگونه بعد از تخمه خوردن جوش نزنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *