چگونه بعد از زدن ریش جوش نزنیم

 
helpkade
چگونه بعد از زدن ریش جوش نزنیم
چگونه بعد از زدن ریش جوش نزنیم

چه کار کنیم بعد اصلاح جوش نزنیم؟پاسخ این سوال را می توانید دراین مقاله بخوانید و از این به بعد با خیالی راحت صورت خود را اصلاح کنید.

اکثر خانم ها و آقایانی که صورتشان را اصلاح می کنند بعد اصلاح جوش میزنند و ممکن است تا مدت ها روی صورت باقی بماند و اگر دست کاری کنند جای جوش روی صورت می ماند و ظاهر زشتی را به پوست صورت می دهد. اما واقعا چه کار کنیم بعد اصلاح جوش نزنیم؟

توصیه  به شما این است که با تهیه ماسک زیر مانع جوش زدن صورت خود بشوید ولی اگر دارای پوست خیلی حساس هستید و در هر حالتی جوش میزند بهتر است کلاً بند انداختن را فراموش کنید و صورت خود را شیو نمایید .

یک خیار متوسط را به همراه ۱۰۰ گرم نعناع داخل مخلوط کن ریخته ومخلوط نمایید تا خمیر یک دستی حاصل گردد. این معجون را به پوست خود مالیده و پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را شستشو دهید.

اگر میخواهید پوست سفت و مستحکم شود به مخلوط کن یک سفیده تخم مرغ نیز بیفزایید.

چگونه بعد از زدن ریش جوش نزنیم

نه، این افراد هرگز نباید از این نوع روش‌ها برای برداشتن موهای زائد خود استفاده کنند. شاید روش مناسب برای این افراد اصلاح موها باشد.

این باور کاملا اشتباه است. مویی که تازه از ریشه درمی‌آید، سر مو و قسمت نازک آن است (مو حالتی مثلثی دارد و راس آن نازک و سطح مقطع نزدیک پوست ضخیم‌تر است.) اما وقتی مو با تیغ برداشته می‌شود، آنچه دیده می‌شود و بعد از مدتی دوباره بیرون می‌زند موی ضخیم و ترمینال مو است.

نه، وقتی بند می‌اندازید چون مو در زمان‌های مختلفی رشد می‌کند به نظر می‌رسد تعداد موها کمتر شده اما وقتی از تیغ استفاده می‌کنید تعداد موها مشخص و ثابت است و به همین علت فکر می‌کنید تعداد موها در مقایسه با زمانی که بند می‌انداختید، بیشتر شده است.

برخی می‌گویند استفاده از کرم‌ها و مواد آرایشی و ماساژ پوست هم باعث شلی پوست می‌شود.

نه، استفاده از مواد آرایشی بی‌کیفیت ممکن است باعث بروز مشکلات پوستی و انواع آلرژی شود اما عامل افتادگی پوست نیست.

بله، اما باید مراقب باشند به این مواد حساسیت نشان ندهند و مواد بیش از حد روی پوستشان نماند.

برای افرادی که موی ضخیم و تیره یا پوست چرب و آکنه‌دار دارند، بهترین راه لیزر کردن است. بعد از چند نوبت لیزر، موهای زائد نازک و طبیعی می‌شود یا از بین می‌رود.

بله، از هر روشی می‌توانند استفاده کنند. کافی است پوستشان را بعد از اصلاح مرطوب نگه دارند.

این افراد بهتر است تا بهبود نسبی، این کار را کنار بگذارند. البته بیماری‌ها خصوصیات مختلفی دارند. در اکثر موارد مشکلی پیش نمی‌آید و فرد حتی می‌تواند موهای زائد را لیزر کند اما به هر حال اگر زرد زخم یا عفونت فعال ویروسی وجود دارد یا فرد مبتلا به زگیل یا تبخال در صورت است، نباید موهای صورت را اصلاح کند زیرا امکان انتشار ویروس در سایر نواحی وجود دارد.

ما زنان همواره به دنبال بهترین روش برای اصلاح صورت خود هستیم. به عبارتی انتخاب بهترین روش اصلاح برای زنان یک دغدغه محسوب می شود. یکی از روش ­های قدیمی و در عین­ حال ارزان برای اصلاح صورت استفاده از “نخ” می­ باشد که روشی بسیار خوب و بی ضرر است.

اخیرا بند انداز های برقی در روند اصلاح ، باعث تسهیل و سرعت بخشیدن شده اند. اما برخی از خانم­ ها پس از اصلاح با بند، صورت­شان ملتهب شده و جوش می­زنند بنابراین مجبور هستند به جای بند انداختن، صورت خود را با تیغ و ژیلت اصلاح کنند تا از بروز جوش­ های قرمز و ملتهب شدن پوست در امان بمانند.

یکی از روش­ های رفع موهای زائد دائمی، الکترولیز می­ باشد. در این روش از گرمای متمرکز شده استفاده می­ شود که هر بار تنها یک فولیکول مو را تخریب می ­کند.

لیزر یک روش دائمی برای خلاصی از موهای زائد می­ باشد. در این روش نور را با طول موج معین به سطح پوست ساطع می­کنند که به طور اختصاصی توسط فولیکول مو جذب خواهد شد. پس از جذب نور، تبدیل به گرما می­ شود که می ­تواند فولیکول­های مو را از بین ببرد.

به روش­ هایی مانند وکسینگ و استفاده از مومک، بند و اپیلیدی برای بیرون کشیدن موها، اپیلاسیون گفته می ­شود. در این روش موها از ریشه بیرون کشیده می­ شوند بنابراین با آسیب دیدن پیاز مو، رشد آن­ ها دیرتر خواهد شد.

دپیلاسیون روشی است که به بیرون کشیدن موها با استفاده از تیغ، ژیلت و کرم­ های موبر گفته می شود. در این روش رشد مجدد موها سریع­ تر خواهد بود.

پوست برخی از افراد خشک و آسیب پذیر است، به همین دلیل بعد از اصلاح صورت با تیغ جوش هایی بر روی پوست صورت آن ها ایجاد می شود و باعث تحریک موهای زیر پوستی می شود.

همچنین یکی از معضلاتی که تقریبا تموم خانم ها بعد از اصلاح یا وکس صورت شون دارن جوش بعد از اصلاح است و همیشه میگن: «بعد از اصلاح جوش میزنم»  و تقریبا همین مسئله باعث می شه خیلی ها قید اصلاح صورت شون رو بزنن و هر بار که می رن آرایشگاه مدام استرس این رو داشته باشن که صورت شون بعد از اصلاح  پر از جوش نشه.

افرادی که مستعد جوش هستند باید همیشه حواسشان به سبک زندگی شان باشد. چرا که بسیاری از عادات غلط زندگی در ایجاد جوش موثر است. جوش بعد از اصلاح با اینکه جوش موقتی است ولی آزار دهنده است  و بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی برای از بین بردن سریع جوش بعد اصلاح هستند.

اکثر خانم ها و آقایان جوان پس از اپیلاسیون و اصلاح صورت یا هرجای بدنشان با دانه های قرمز چرک دار بر روی صورت و بدنشان مواجه میشوند که گاهی با التهاب و سوزش و خارش نیز همراه است.روش هایی برای از بین بردن این جوش ها و جلوگیری از آن ها وجود دارد که در این مقاله به آن ها میپردازیم.

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که بهترین زمان برای اصلاح صورت خانمها چه زمانی است و علت جوش بعد از اصلاح چیست ؟ باید بگوییم که برای حذف موهای صورت خود زمان خاصی مد نظر نیست و می توانید هر زمان در طول روز که بخواهید برای بند انداختن ؛ وکس کردن یا لیزر کردن موهای صورت خود اقدام کنید . اما برای شیو کردن (تیغ زدن) پیشنهاد ما این است که صبح ها بعد از بیدار شدن و قبل از شستن صورت خود اقدام کنید به این دلیل که در این زمان پوست چربی طبیعی خود را دارد که باعث نرم شدن صورت می شود و از آسیب رساندن به پوست جلوگیری می کند.

جوش های ناشی از اصلاح با تیغ برجستگی های کوچکی هستند که بعد از اصلاح با تیغ، بر روی پوست ظاهر می شوند. این برجستگی ها بعد از اصلاح و زمانی که موها به جای اینکه به بیرون از پوست بیایند و رشد کنند، زیر پوست می مانند و در زیر پوست رشد کرده و به دور خود پیچ می خورند به وجود آمده و گسترش پیدا می کنند. این برجستگی ها می توانند باعث تحریک پوست و ایجاد جوش شوند. همچنین ممکن است باعث بروز زخم هایی بر روی پوست شوند.

بهترین راه برای درمان این نوع از جوش های صورت و بدن، عدم استفاده از تیغ برای اصلاح است. اگر نمی توانید اصلاح با تیغ را متوقف کنید، می توانید به کمک یک سوزن تمیز و استریل شده به شفت مو کمک کنید تا از زیر پوست خارج شود. بسته به شدت این جوشها، ممکن است این روش به شما کمک کند.

البته به یاد داشته باشید که با اصلاح مجدد با تیغ، این جوش ها ممکن است دوباره به وجود بیایند.

اگر جوش های پوست شما به کمک روش گفته شده درمان نشدند بهتر است به پزشک مراجعه کنید. برخی از داروها ممکن است بتوانند در درمان جوش های صورت و بدن ناشی از اصلاح با تیغ به شما کمک کنند.

برای پیشگیری از ایجاد جوش میتوان از محلول های ضدعفونی سطحی و صابون های آنتی باکتریال استفاده کرد. پس جوش بعد از اصلاح علتشان چیست؟

جوش زدن دلایل مختلفی داره. قبل از اینکه وارد بحث مراقبت بعد از اصلاح بشنیم و از ترفندهایی بگیم که باعث می شه پوست شما جوش نزنه، بهتره دلیل جوش زدن پوست رو خیلی کوتاه براتون توضیح بدیم.

زمانی که قراره ریشه ی مو رو از مجرای ساقه بیرون بکشیم، التهاب به وجود میاد و ممکنه مجرا مسدود بشه. این اتفاق باعث می شه صورت شما جوش بزنه و ملتهب بشه و دچار جوش بعد از اصلاح شوید.

اگه شما اپیلاسیون انجام بدین ، ممکنه در دفعات اول مقدار جوش هایی که می زنین خیلی زیادتر و دردآورتر باشه چون موها با شدت بیشتری از داخل پوست بیرون کشیده می شه و صد در صد باعث جوش بیشتری می شه. در واقع در جوش بعد از اصلاح، التهاب باعث اصلی جوش زدن هست. پس باید هر چه بیشتر سعی کنیم التهاب رو بخوابونیم و کم کنیم.

به زبان علمی تر هر گونه ضربه و تروما به پوست می‌تواند منجر به التهاب شود. زیرا با اصلاح صورت مو از ریشه کنده می‌شود و می‌تواند در همان قسمت باعث التهاب شود و به شکل جوش بروز پیدا کند. از آنجاییکه پوست افراد به ضربه وارده واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهد بنابراین یک ضربه همانند در پوست دو نفر واکنش یکسانی ندارد و این نشان دهنده حساس بودن پوست افراد می‌باشد.

علاوه بر آن در پوست افراد متفاوت میکروبهای مختلفی نیز وجود دارد که فلورای طبیعی پوست می‌باشند و در مواقع طبیعی هیچ مزاحمتی ایجاد نمی‌کنند ولی در برخی مواقع که پوست به دلایلی آسیب می بیند این میکروبها تزاید پیدا کرده و باعث عفونت در آن ناحیه می‌شوند. میکروبهای خاصی از قبیل استافیلوکوک طلائی در این مواقع بیشتر باعث عفونت می‌گردند.

بنابراین بهتر است قبل از اصلاح پوست صورت را با محلولهای استریل کننده مثل الکل هفتاد درجه تمیز کنید و اگر با این کار هنوز التهاب ایجاد می‌شود از کرمهای ضد التهاب از قبیل هیدروکورتیزون مصرف نمایید.

چکار کنیم بعد از اصلاح جوش نزنیم ؟ درمان جوش بعد از اصلاح زمان و صبوری میخواهد. برای درمان جوش بعد از اصلاح، باید از محصولاتی استفاده کنید که التهاب پوست را کم کند. محصولاتی که در آنها ترکیبات ضد التهاب وجود داشته باشد. ترکیباتی مانند آلانتوئین، عصاره آلوورا، بیزابولول، نوترازن و شیرین بیان. در برخی از مرطوب کننده ها این ترکیبات وجود دارد.

در محصولات افترسان نیز از ترکیبات ضد التهاب استفاده می شود. چرا که پوست بعد از آفتاب گرفتن ملتهب می شود و نیاز به ترکیبات ضد التهاب دارد. از این رو افترسان ها جزو بهترین گزینه ها برای درمان جوش بعد از اصلاح هستند.

چگونه بعد از زدن ریش جوش نزنیم

درمان جوش یک روتین دارد که باید آن را بطور همیشگی انجام دارد. در واقع روتین مراقبت از پوست چرب باید جزو سبک زندگی باشد تا از ایجاد جوش پیشگیری کنیم.

در روتین مراقبت از پوست چرب، مهمترین قسمت، شستشوی مناسب پوست است. اگر بدانید که شستشوی صحیح و منظم پوست چقدر از مشکلات پوست را حل میکند، هیچ وقت به این امر مهم بی توجهی نمی کردید!

اگر دچار جوش های زیر پوستی هستید، یکی از اقدامات مناسب برای از بین بردن جوش بعد از اصلاح، استفاده از لایه بردار صورت است. لایه بردارها میتوانند هم در مطب پزشک بصورت تهاجمی انجام شود و هم میتواند آهسته و پیوسته در یک دوره زمانی در منزل انجام شود. برای رفع جوش های زیر پوستی می توانید محصولات AHA را خریداری کنید و با رعایت قوانین لایه برداری این کار را طی دو ماه در منزل انجام دهید. یادتان باشد اگر پوست بسیار حساسی دارید، بهتر است قبل از لایه برداری با پزشک مشورت کنید.

جوش ها یه وقت هایی آدم رو وسوسه می کنن تا بهشون دست بزنی، یا خارشی پیدا می کنن که باعث می شه آدم نتونه برای خاروندن اونها جلوی خودش رو بگیره. اما توصیه ی جدی ما به شما اینه که اصلا این کار رو انجام ندین چون در بسیاری از مواقع باعث می شه محل جوش های شما عفونت کنه و براش مشکلاتی ایجاد بشه. پس قبل از اینکه دچار عفونت بشین و مشکلات پوستی براتون ایجاد بشه و جای لکه های جوش روی صورت تون بمون، بی خیال دستکاری جوش هاتون بشین و راه چاره ای در نظر بگیرین برای اینکه جوش های صورت تون نریزه بیرون.

در ادامه در مورد رفع جوش بعد از اصلاح و جوش هایی که در اثر درماتیت تماسی به وجود می آیند، صحبت خواهیم کرد.

تشخیص دهید که آیا جوش بعد از اصلاح در اثر درماتیت تماسی است؟

درماتیت تماسی هنگامی ایجاد می‌شود که پوست شما از چیزی مانند موم گرم آسیب ببیند یا تحریک شود. به طور کلی اگر موم خیلی داغ باشد یا قوام درستی نداشته باشد، در اثر استفاده از آن ممکن است قرمزی، خارش، جوش یا تاول را تجربه کنید. در این صورت اپیلاسیون و اصلاح خانگی صورت را متوقف کنید و حتما از یک متخصص حرفه‌ای اپیلاسیون کمک بگیرید.

با کمپرس سرد التهاب صورت‌تان را تسکین دهید

بلافاصله بعد از اصلاح یا اپیلاسیون با کمپرس یخ پوست صورت‌تان را تسکین دهید. به جای کمپرس یخ، می‌توانید حوله‌ای را با آب سرد مرطوب کنید و آن را به مدت 30-15 دقیقه روی صورت‌تان بگذارید. در صورت نیاز این کار را چندین بار در روز تکرار کنید.

 بیشتر از 20 دقیقه کمپرس یخ را روی صورت‌تان نگه ندارید. قبل از استفاده مجدد از کمپرس، اجازه دهید پوست‌تان به دمای طبیعی خود برگردد.

با آب خنک و شوینده‌های ملایم صورت‌تان را تمیز کنید

برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت خود را به آرامی با آب سرد بشویید یا از یک شوینده حاوی عصاره جو دوسر استفاده کنید. همچنین می‌توانید 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 1 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید تا یک پاک کننده ملایم خانگی داشته باشید.

شوینده‌های حاوی عصاره جو دو سر خاصیت ضدالتهابی دارند، بنابراین برای تسکین پوست‌های تحریک شده مفید هستند. نمونه‌ای از این شوینده‌ها، ژل شستشوی بدن باباریا حاوی عصاره جو دوسر است که اگر عادت به اپیلاسیون بدن‌تان دارید، گزینه خوبی برای استفاده روزانه شماست.

صورت‌تان را مرطوب نگه دارید

بعد از شستن صورت، از مرطوب کننده‌ای ملایم روی پوست تحریک شده‌تان استفاده کنید و پوست را به این صورت مرطوب نگه دارید. به دنبال مرطوب کننده‌ای باشید که عاری از رنگ، عطر و پارابن باشد. همچنین مرطوب کننده‌های حاوی سرامید برای درمان درماتیت تماسی مفید هستند.

از یک پماد استروئیدی استفاده کنید

برای درمان جوش بعد از اصلاح با شمع و یا هر ماده دیگری که باعث تحریک پوست‌تان شده، می‌توانید از لوسیون‌ها و پمادهای حاوی استروئید مانند کرم هیدروکورتیزون 1% یک یا دو بار در روز تا 4 هفته استفاده کنید. اگر این پمادها موثر نباشند، ممکن است پزشک درمان موضعی قوی‌تر و یا کورتیکواستروئید خوراکی تجویز کند.

لوسیون کالامین خارش و سوزش ناشی از درماتیت تماسی را تسکین می‌دهد. برای کاهش خارش پوست هر زمان که لازم داشتید می‌توانید از لوسیون کالامین استفاده کنید. کالامین کمی پوست را خشک می‌کند، بنابراین ممکن است بعد از استفاده از آن به مرطوب کننده نیاز داشته باشید. برای اینکه این لوسیون بهتر عمل کند، بلافاصله بعد از شستن صورت‌تان، وقتی هنوز پوست شما مرطوب است، از آن استفاده کنید.

” برای جلوگیری از خشک شدن پوست‌تان، لوسیون کالامین را با مرطوب کننده خود مخلوط کرده و هر دو را همزمان استفاده کنید.”

جوش بعد از اصلاح صورت را دستکاری نکنید

ممکن است جوش بعد از اصلاح بسیار خارش دار باشند، اما مهم است که آن‌ها را به هیچ عنوان دستکاری نکنید؛ چرا که خاراندن جوش‌های در اثر درماتیت تماسی باعث تحریک و بدتر شدن آن‌ها می‌شود. این موضوع آنقدر اهمیت دارد که توصیه می‌شود اگر در خواب ناخودآگاه صورت‌تان را می‌خارانید، حتما قبل از خواب دستکش دست کنید.

در ادامه در مورد درمان جوش بعد از اصلاح و جوش هایی که در اثر فولیکولیت به وجود می آیند، صحبت خواهیم کرد.

تشخیص دهید که آیا جوش زدن بعد از اصلاح در فولیکولیت است؟

فولیکولیت هنگامی رخ می‌دهد که فولیکول‌های موی شما عفونی شوند و یا موها به جای بیرون آمدن از فولیکول، زیر پوست رشد کنند. در صورت مشاهده یک یا چند مورد از علائم زیر بعد از اصلاح صورت، ممکن است دچار این عارضه پوستی شده باشید:

در ناحیه‌ای که اصلاح کردید، برجستگی یا جوش‌های قرمزرنگی اطراف فولیکول‌های مو به وجود آید، پوست‌تان قرمز، نازک و ملتهب شود، احساس خارش یا سوختگی روی پوست‌تان داشته باشید.

بعد از اصلاح صورت‌تان را بشویید

به آرامی صورت خود را با آب گرم (نه آب جوش) بشویید و سپس از یک شوینده ملایم آنتی باکتریال استفاده کنید. حتما هر بار با یک حوله نو و تمیز صورت‌تان را خشک کنید. برای خشک کردن صورت، حوله را روی پوست‌تان بزنید و آن را روی صورت‌تان نکشید.

بعد از شستشو، پوست‌تان را مرطوب و سپس از کمپرس گرم استفاده کنید

از مرطوب کننده‌های بدون رنگ، عطر و پارابن استفاده کنید. ترجیحا محصولاتی را تهیه کنید که مناسب پوست‌های حساس باشد؛ مانند کتافیل یا لوسیون لوبریدرم. بعد از این کار حوله نرمی را در آب گرم بخیسانید و بعد از چلاندن، آن را روی صورت خود قرار دهید. از این کمپرس 3 تا 6 بار در روز و هر بار به مدت 10 دقیقه به صورت روزانه استفاده کنید. این کار به کاهش التهاب و جوش بعد از اصلاح صورت کمک می‌کند.

پمادهای آنتی بیوتیک به از بین بردن جوش بعد از اصلاح صورت کمک می‌کنند

ناحیه‌ای را که به جوش بعد از اصلاح صورت دچار شده، با یک کرم یا پماد آنتی بیوتیکی مانند باسیتراسین درمان کنید. دستورالعمل‌های موجود در بسته بندی این پمادها را با دقت دنبال کنید و یا از پزشک خود بپرسید که هر چند وقت یک بار لازم است از این پمادها استفاده کنید.

از یک لوسیون تسکین دهنده خارش استفاده کنید

لوسیون‌های حاوی جو دوسر یا لوسیون کالامین گزینه‌های خوبی برای درمان خارش ناشی از فولیکولیت هستند. از تسکین و رفع خارش پوست خود با کرم‌های هیدروکورتیزون خودداری کنید، زیرا در صورت ابتلا به فولیکولیت، ممکن است استفاده از این کرم‌ها باعث عفونت‌های قارچی شود.

برای خلاص شدن از شر موهای زائد بدن و صورت راه های مختلفی وجود دارد که یکی از این تکنیک ها وکس کردن است. شما می توانید در خانه نیز با استفاده از کیت های وکس خانگی این کار را با صرف هزینه کمتر انجام دهید اما باید قبل و بعد از وکس کردن صورت به برخی نکات مهم دقت کنید. اگر وکس نامناسب و رعایت نکردن احتیاط های لازم می تواند باعث تحریک و زخم شدن ، کبودی ، بروز چین و چروک پوستی و ایجاد جوش در نواحی مختلف پوستتان شود.

آماده سازی پوست قبل از اصلاح با شمع گر چه بی اهمیت تلقی می شود اما مهم ترین بخش اصلاح با شمع است . برای آماده سازی پوست ابتدا مطمئن شوید که پوست کاملا تمیز است و هیچ گونه آلودگی یا ذرات اضافی روی آن وجود ندارد. برای این کار ابتدا پوستتان را با پاک کننده ملایم بشویید و سپس 10 تا 15 دقیقه مانده به شروع اصلاح با شمع چند تکه یخ روی پوست بمالید تا شما بعد از وکس کردن جوش نزنید .

قبل از انجام وکس هرگز پوستتان را لایه برداری نکنید زیرا منافذ پوستی صاف تر و نرم تر می شود و شما هنگام وکس احساس دردناکی خواهید داشت.

در زمان هایی مانند قاعدگی که دمای بدن در حد بالایی قرار می گیرد، وکس نکنید زیرا نوسانات هورمونی و خلقی وکس کردن را برای شما آزاردهنده می کند. همچنین پوست شما در این دوران نسبت به روزهای دیگر حساس تر می شود یکی از دلایل شکل گیری جوش پس از وکس کردن ، انجام این کاردر زمان قاعدگی است. بنابراین برای اینکه دچار جوش های قرمز و آزاردهنده نشوید در این دوران وکس انجام ندهید.

اگر به بیماری دچار هستید که باید داروی خاصی مصرف نمایید در این زمان وکس انجام ندهید مثلا اگر Retin- A یا Accutane مصرف می کنید، مجاز به وکس کردن نیستند.

قبل از وکس کردن حتما دستکش بپوشید و از وکس های گیاهی استفاده کنید زیرا ترکیبات شیمیایی در وکس کردن برای پوستتان اثرات نامطلوبی دارد.

اگر با وکس کردن قسمتی از پوست خون ریزی کرد برای جلوگیری از تشدید خون ریزی و جراحت های بیشتر می توانید مستقیما از قالب های یخ کمک بگیرید.

حمام یا دوش آب گرم نگیرید زیرا حمام سبب نرم شدن فولیکول های مو و منافذ پوستی می شود و وکس کردن را برای شما دردناک می کند.

نکته:همه اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از به وجود آمدن جوش های وکس است اما اگر به این جوش ها مبتلا شدید، هیچ راه دیگری جز درمان شان وجود ندارد.

اگر پوست شما پس از وکس جوش می زند فورا پس از پایان روند وکس مراقبت های لازم را انجام دهید .

بعد از اینکه وکس کردنتان به پایان رسید برای جدا شدن باقی مانده ژل وکس از پوست ، پوست خود را با مقدار زیادی از آب ولرم شست وشو دهید.

سپس پوست را با آب سرد شسته و دوباره چند تکه یخ را که درون پارچه نرمی گذاشته اید روی آن بمالید زیرا تماس مستقیم یخ با پوست وکس شده سبب تحریک و التهاب پوست می شود.

برای تسکین التهاب پوست وکس شده مقداری ژل آلوئه ورای خالص به پوست وکس شده بزنید.

جوش های قرمز که یکی از مشکلات طبیعی در زنان دارای پوست روشن و حساس است به خاطر کنده شدن فولیکول های مو به وجود می آیند. پوست پس از وکس کردن کمی زبر شده و می سوزد و مقداری نیزملتهب می شود اما این نشانه ها پس از 3 روز از بین می روند.

باقی ماندن جوش های قرمز پس از وکس کردن سبب بزرگ شدنشان و التهاب بیشتر آنها می شود که درنهایت این جوش ها تبدیل به جوش های بزرگ و سفید روی پوست می شوند که باکتری هایی درون خودشان دارند.

در اصطلاح تخصصی، به این مشکل «فولیکولیت» می گویند. فولیکولیت، نوعی عفونت می باشد که در فولیکول های کنده شده ایجاد می شود و با استفاده از عصاره آلوئه ورا یا حتی نمک، می توان آنها را درمان کرد.

پس از وکس بهتر است از لوسیون های حاوی روغن های مینرال استفاده نمایید زیرا استفاده از لوسیون سبب کاهش درد و ناراحتی های پوستی دیگر می شود.

روغن های مینرال سبب بسته شدن منافذ پوستی و مانع شکل گیری مشکلات پوستی خواهند شد. برای رهایی از شرّ جوش های پس از وکس بهتر است لباس های مناسب بپوشید و برای از بین بردن این جوش ها از درمان انگی استفاده کنید.

پس از وکس کردن روی ناحیه آسیب دیده را باز نگه دارید زیرا پوست آسیب دیده نباید با لباس تماس پیدا کند.از شلوارهای جین تنگ پس از وکس کردن، استفاده نکنید زیرا این شلوارها جوش های ناشی از وکس را بدتر می کنند.

برای درمان جوش های پس از وکس از پماد موضعی استفاده نمایید و تا سه روز این درمان را ادامه دهید . بهترین پمادها برای درمان این جوش ها ، پمادهای موضعی حاوی سولفات پلی مکسین B و زینک باسیتراسین، هستند که تاثیر مثبتی در روند درمانی دارند. این پمادها، سبب می شوند که عفونت به قسمت های دیگر پوست راه نیابد و همچنین سبب تسکین درد ناشی از این جوش ها خواهد شد.

برای درمان جوش بعد از اصلاح با شمعی توان استفاده از برخی مواد طبیعی و سودمند رو مد نظر قرار داد که از مهمترین آنها:

به کار گیری هر کدام از روش های یاد شده هیچ گونه عوارضی نداره فقط ممکنه در برخی از افراد سبب ایجاد آلرژی گردد. با یکبار استفاده از آنها میتونید تشخیص بدید که روش یاد شده با پوست شما سازگاری داره یا نه.

اصلاح با بند در برخی از افراد سبب ایجاد جوش بر روی پوست صورت میشه البته به کارگیری بند به عنوان یک روش مطلوب برای رهایی از موهای زائده ولی اگه پوست شما حساس باشد در این صورت استفاده از اون نارضایتی هایی هم به همراه خواهد داشت.

برای درمان جوش با بند میتونید از مواد طبیعی استفاده کنید. بیشتر این مواد طبیعی همچنین به عنوان از بین برنده ی جوش هم مد نظر هستن به همین دلیل درمان جوش هم به کمک آنها میتونه سودمند باشد.در به کارگیری هیچ یک از مواد طبیعی برای درمان جوش زیاده روی نکنید چون ممکنه پوست تون بیشتر حساس بشه.

گفتنیه که اگه راهکارهای مطلوب برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح به طور مطلوب به کار گرفته نبشه در این صورت ممکنه جای جوش های ایجاد شده زیبایی پوست شما رو تخریب کنه.

اگه هر کدام از روش های یاد شده رو به کار بردید و هیچ نتیجه ی موفقیت آمیز به دست نیومد در اسرع وقت با پزشک خود در تماس باشید و توصیه های لازم رو در پیش بگیرید. یک پزشک متخصص میتونه به راحتی روش مطلوبیت رو در اختیار شما قرار بده. از اقدام های خودسرانه به ویژه مصرف داروهای شیمیایی هم جدا پرهیز کنید.

همانطور که در بالا گفتیم استفاده نکردن از تیغ برای اصلاح صورت، بهترین راه درمان جوش است و با اصلاح دوباره صورت با تیغ، این جوش ها هم می توانند برگردند. اگر جوش های صورت با شیوه های مطرح شده در زیر مداوا نشد، باید به سراغ دکتر پوست بروید، زیرا برخی جوش های پس از اصلاح، با استفاده از داروها به راحتی درمان می شوند.

پس از توقف استفاده از تیغ برای اصلاح صورت، جوش صورت و سایر جوش‌ها بدن که ناشی از این روش اصلاح هستند، معمولا درمان می‌شوند و دیگر بر نمی‌گردند.

چه کسانی بیشتر در معرض جوش صورت و بدن ناشی از اصلاح با تیغ هستند؟

این نوع جوش بیشتر در میان افراد آمریکایی – آفریقایی و افرادی که موهای محکم، ضخیم و فر دارند بیشتر دیده می شود.

جوش صورت ناشی از اصلاح با تیغ بیشتر در پوست صورت کسانی بروز می کند که مو های فر و ضخیمی دارند و موثرترین روش درمان برای این نوع جوش ها در این افراد، لیزر است که در آن موها برای همیشه از بین رفته و دیگر مویی رشد نمی کند که ایجاد جوش کند.

در خانم ها، از موبرها نیز می‌توان برای اصلاح صورت کمک گرفت اما دانستن این نکته ضروری است که این روش هم ممکن است باعث تحریک پوست صورت شود لذا بهتر است که هر هفته فقط یک یا دو بار از این روش برای اصلاح، استفاده کنید.

درحین برداشتن موهای زائد صورت، موها از جای خود کنده می شوند و ضربه‌هایی به پوست وارد می‌شود که عامل ایجاد التهاب و قرمزی پوست و حتی خارش پوست پس از اصلاح است. البته پوست‌های مختلف عکس‌العمل‌های متفاوتی نشان می دهند. جوشهای پوستی پس از اصلاح نیز به خاطر عوامل میکروبی است که در حین برداشتن موها، وارد پوست شده و باعث جوش زدن پوست می شوند.بنابراین باید مراقبت از پوست بعد از اصلاح صورت خود کاری انجام دهید.

آلودگی روی پوست و جوش بعد از اصلاح صورت

یکی از دلایل مهم که پوست جوش می زند وجود آلودگی و چربی روی پوست است.قبل از اصلاح، صورتتان را با آب و صابون خوب بشویید. چرا که علت اصلی ایجاد جوش روی بدن و صورت وجود باکتری ها و آلودگی ها روی پوست است؛ که به محض ایجاد شکاف روی پوست وارد پوست شما شده، ایجاد عفونت و جوش می کنند. بعد از بند انداختن منافذ پوست شما باز است. پس اگر پوستتان آلوده باشد، امکان جوش زدن صورت زیادتر است.پس شستن صورت خود را قبل از بندانداختن، جدی بگیرید. و همچنین بعد از آن تا چند ساعت سعی کنید روی صورت خود دست نکشید. احتمال اینکه دست های شما آلوده باشد، و این آلودگی به پوست صورتتان سرایت کند؛ زیاد است.همیشه از آرایشگر خود بخواهید برای بند انداختن صورتتان از نخ تمیز استفاده کند. و تا امکانش هست آن را با الکل ضدعفونی کند؛ تا آلودگی از طریق نخ اصلاح به پوست شما منتقل نشود.

بهتر است پس از اصلاح کمی صبر کنید تا التهاب پوست از بین برود، سپس پوست خود را ضدعفونی و تمیز کنید. برای اینکار می توانید از ماسکهای طبیعی خنک کننده و پاک کننده استفاده کنید. ژل آلوئه ورا، ماسک لیموترش و عسل ، ماسک شیر و عسل هم بهترین روش برای پاکسازی پوست است. به خصوص که عسل خاصیت ضدعفونی کننده دارد.

سعی کنید پوست خود را خنک کنید چون با کنده شدن موها جریان خون زیرپوست زیاد شده و حرارت پوست بالا می رود .

البته استفاده از افترشیو زنانه هم که حاوی روغن سنبل است می تواند باعث رفع حساسیت بعد از اصلاح شده ، التیام بخش و خنک کننده باشد و از ایجاد جوش و لکه های قرمز جلوگیری کند.

مواد آرایشی و جوش بعد از بند انداختن

برخی از خانم ها بعد از اصلاح سریع شروع به آرایش می کنند. اینکار موجب می شود منافذ پوستتان بسته شود بخصوص اگر از کرم پودر یا پنکیک استفاده کنید. حتی بدتر هم می شود وقتی برای استفاده از کرم پودر و پنکیک از پد یا فرچه کثیف استفاده کنید همین موضوع آلودگی را وارد پوست می کند و صورتتان بعد از بند انداختن جوش می زند.

تا ۲۴ الی ۴۸ ساعت، ترجیحاً ۴۸ ساعت بعد از اصلاح صورت خود، انواع کرم و مواد آرایشی به پوستتان نزنید. چرا که همانطور که گفته شد، منافذ پوست باز است و باعث ورود این مواد آرایشی به داخل پوست و بدن شما شده و برای سلامتی شما ضرر دارد و البته باعث ایجاد حساسیت و جوش هم می شود.این را بخاطر داشته باشید همیشه لازم نیست آرایش کنیم تا زیبا باشیم با ترفندهای ساده میتوان بدون آرایش هم زیبا بود.

خیلی از شما می‌پرسید «چیکار کنم بعد اصلاح جوش نزنم ؟» برای اینکه صورتتون بعد از اصلاح جوش نزنه، باید فکر جلوگیری باشین نه درمان. در این حالت جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت انجام میدیم یعنی اینکه قبل از به وجود اومدن جوش اون رو مهار کنین.

یکی از بهترین کارهایی که می تونین انجام بدین درست کردن ماسک صورت (ماسک بعد از اصلاح) است. خیلی از شماها می‌پرسید: «بعد از اصلاح چه ماسکی بزنیم ؟» با ما همراه باشید.

استفاده از عسل : خاصیت ضدباکتری عسل شناخته شده است و می‌تواند حساسیت و قرمزی پوست را سریعاً درمان کند. عسل تورم و التهاب را کاهش می‌دهد و پوست را مرطوب نگه می‌دارد. علاوه بر این، از عفونت پوست هم جلوگیری می‌کند.

یکی از این درمان‌ها را ۳ تا ۴ مرتبه در روز انجام دهید.

استفاده از جوش شیرین : جوش شیرین یکی دیگر از درمان‌های طبیعی و خانگی قدیمی‌ است که برای بهبود این عارضه پوستی استفاده می شود . خاصیت ضدالتهاب این ماده باعث تسکین پوست می شود و خارش و قرمزی پوست را نیز کاهش می دهد.

برای درمان جوش بعد از اصلاح با جوش شیرین به صورت زیر عمل کنید.

این کار را ۲ تا ۳ مرتبه در روز انجام دهید تا جوش ها برطرف شوند.

روغن درخت چای برای جوش پس از اصلاح :  استفاده از روغن درخت چای یکی دیگر از روشهای درمان جوش بعد از اصلاح است این روغن دارای خواص ضدباکتری, ضدالتهاب و ضدعفونی کننده است و می‌تواند پوست را سریعا تسکین دهد.

ماسک سفیده تخم مرغ برای جوش پس از اصلاح : یکی دیگر از محصولاتی که می توانید در خانه از آن استفاده کنید و از شر جوش هایی که روی پوستتان است خلاص شوید، استفاده از سفیده ی تخم مرغ است. سفیده تخم مرغ را روی صورتتان بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب سرد این ماده رو از روی صورتتان پاک کنید. سفیده ی تخم مرغ نه تنها باعث می شود جوش نزنید، بلکه باعث می شود پوستتان روشن و سفت شود.

کمپرس یخ برای جوش پس از اصلاح : کمپرس یخ هم یکی دیگر از درمان های خانگی است که خیلی راحت می تواند جلوی جوش زدن شما را بگیرد. برای این کار کافیست مقداری یخ را داخل کیسه بریزید و آن رو روی صورتتان قرار دهید.با این کار جلوی بیرون ریختن جوش ها را می گیرید و مانع از این می شوید که صورتتان پر از دانه های ریز و ملتهب شود.

اگر تمام روش های بالا جواب ندادند، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

در برخی مواقع که وجود هیچ یک از روش های خانگی برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح کارساز نباشد در این صورت باید زیر نظر پزشک مربوط از داروهای خاصی استفاده گردد. چون در برخی مواقع استفاده از هیچ یک از راهکارهایی سبب از بین رفتن جوش ها نخواهد شد. در حین اصلاح پوست نباید کشیده بشه چون در این حالت پوست تحریک شده و زمینه برای ایجاد جوش بیشتر میشه.

استفاده از تیغ هم در برخی از مواقع برای اصلاح پوست صورت هم سبب ایجاد جوش میشه به همین دلیل برخی از افراد میتونن به راحتی تنها با حذف یک روش اصلاح نامطلوب از ایجاد جوش های ناخواسته پیشگیری کنند. جوش شیرین به عنوان یک ماده ی طبیعی بسیار سودمند برای از بین بردن جوش و البته کاهش التهاب پوست است.

با استفاده از این ماده ی سودمند میدونید راهکار مطلوبی برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح به دست آورد البته در به کار گیری اون زیاده روی نکنید چون ممکنه سبب حساسیت پوست گردد. داروهای شیمیایی که به منظور درمان جوش صورت بعد از اصلاح به کار میره ممکنه به همان اندازه که دارای اثرات سودمند باشد زیان های جدی بر روی پوست شما هم وارد کند به همین دلیل هرگز خودسرانه از این داروهای شیمیایی استفاده نکنید.

چطور باید از بروز جوش های بعد از اصلاح جلوگیری کرد؟ در ادامه بخوانید.

برای پیشگیری از فولیکولیت، قبل از اصلاح صورت خود را به آرامی لایه برداری کنید. روز قبل از اصلاح با یک لایه بردار ملایم صورت خود را بشویید. از اسکراب‌های خیلی قوی استفاده نکنید و تنها با نوک انگشتان لایه بردار را با حرکات دایره‌ای روی صورت ماساژ دهید.

استفاده چند باره از اپلیکاتور وکس یا عدم اطمینان از بهداشت مناسب وسایل اپیلاسیون می‌تواند باعث شیوع باکتری‌ها، عفونت‌های قارچی و حتی ویروس‌هایی شود که باعث جوش بعد از اصلاح صورت می‌شوند. بنابراین اولین قدم قبل از درمان جوش صورت بعد از اصلاح با بند این است که اطمینان حاصل کنید بندی که برای اصلاح شما استفاده می‌شود، کاملا تمیز و نو است. همچنین اگر برای اپیلاسیون با موم به سالن‌های آرایشی مراجعه می‌کنید، دقت کنید که حتما دستکش پوشیده باشند.

با اینکه لمس پوستی صاف و تازه اصلاح شده وسوسه کننده است، اما دست زدن بیش از حد باعث تحریک پوست و انتقال باکتری‌ها به آن می‌شود. تا 2 روز بعد از اصلاح جز برای کارهای ضروری مانند شستشو یا استفاده از مرطوب کننده، صورت‌تان را لمس نکنید.

تعریق بیش از حد می‌تواند منافذ پوست شما را مسدود کرده و باعث جوش بعد از اصلاح صورت شود. اگر لازم است کار سنگینی انجام دهید، قبل از اپیلاسیون آن را انجام دهید و یا صبر کنید التهاب پوست‌تان چند روز بعد از اپیلاسیون فروکش کند.

بهترین روش درمان جوش بعد از اصلاح روشیه که مناسب با پوست شما باشد. روشهای خانگی و به کار رفته با مواد طبیعی معمولا جزو روش های پرطرفدار تلقی میشه ولی با شرط آنکه نتیجه ی دلخواهی رو به همراه داشته باشد.

هرگز از کرم و پودرهای مختلفی که در وب سایت و عطاری های گوناگون به منظور درمان جوش صورت بعد از اصلاح به شما معرفی میشه استفاده نکنید چون این نوع از محصولات هیچ گونه تضمینی نخواهند داشت

از سوی دیگر پوست اون ها فرد به مراقبت خاصی نیازمند هست و نسبت به برخی از مواد استفاده شده ممکنه حساس باشد. با یک یا دو با به کار گیری روش ویژه ای برای درمان جوش به راحتی میتونید به کارایی اون پی ببرید.

متخصصین برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح توصیه میکنند که پیشگیری بهتر از درمانه اگه از بین روش های اصلاح برخی سبب ایجاد جوش میشه آنها رو استفاده نکنید به عنوان مقال اصلاح صورت با تیغ ممکنه در برخی از افراد سبب ایجاد پوست و موهای زیر پوستی بشه و یا اصلاح با شمع برای افراد دیگر ممکنه مناسب نباشد در اینصورت باید به دنبال روشی باشید که میزان جوش های ایجاد شده رو کاهش بده.

در رابطه با روش‌های مختلف اپیلاسیون نمی‌توان گفت که کدام روش از همه بهتر است و جوش کمتری ایجاد می‌کند چرا که این موضوع در افراد مختلف ممکن است متفاوت باشد. ما معمولا به بیماران توصیه می‌کنیم از روش‌هایی استفاده کنند که با تحریک پوستی کمتری همراه هستند. برای مثال استفاده از کرم موبر شاید یک مقدار نسبت به روش‌های دیگر ملایم‌تر باشد اما کسانی که پوست خیلی چربی دارند با مصرف کرم موبر جوش‌های‌شان تشدید می‌شود چراکه این کرم‌ها معمولا چرب هستند.

در کل روش‌هایی که همراه با کندن مو هستند مثل مومک و بند انداختن یک مقدار احتمال ایجاد جوش را افزایش می‌دهند. لیزر موهای زائد نیز در صورتی که کامل انجام شود و موها را از بین ببرد، می‌تواند به کاهش این جوش‌ها کمک کند چون تعداد دفعات اپیلاسیون را کمتر می‌کند. اما نمی‌توان گفت که لیزر راه درمانی برای این مشکل است چون به هر حال موهای کرکی و ریز تحت‌تاثیر لیزر قرار نمی‌گیرند و خانم‌ها مجبور می‌شوند آنها را اصلاح کنند، بنابراین احتمال ایجاد جوش به دنبال اصلاح آنها وجود دارد.

در روش دپیلاسیون موها ضخیم ­تر شده و حتی بیشتر نیز می­ شوند . بند انداختن و شیو کردن هر دو باعث ضخامت موها می شوند. اما آنچه باعث تفاوت این دو می ­شود؛ زمان رویش موها است.

بهترین روش ­های اصلاح صورت شامل موارد ذیل می ­شود:

چنانچه دارای موی زیاد و ضخیم هستید، بهترین روش برای اصلاح آن­ ها استفاده از نخ می­ باشد. برای پیشگیری از التهاب و بروز جوش­ های قرمز ، قبل از اصلاح با بند بهتر است از محلول ­های ضدجوش استفاده کنید.

افرادی که موهای صورت شان نازک و کرکی اما زیاد است نیز می­ توانند از بند انداختن استفاده کنند. این افراد می ­توانند بین هر 2 بار بند انداختن از شیو کردن نیز استفاده کنند.

چنان­چه موهای صورت­تان بور اما زیاد است، نگران ضخیم و زیاد شدن آن­ ها نباشید و موهای صورت­تان را شیو کنید.

این روش برای کسانی که پوستی چرب و مستعد جوش دارند نیز بهترین روش است.

توجه داشته باشید، افرادی که موهای صورت­شان ضخیم، زیاد و تیره می­ باشد. روش نهایی و بهترین انتخاب برای آن ها انجام لیزر است.

همانطور که در بخش های قبلی اشاره شد برای درمان جوش راهکارهای مختلفی موجوده ولی شما باید با ارزیابی پوست خود مناسب ترین اون رو انتخاب کنید. اگه روشی برای فرد دیگری مناسب باشه به این معنی نیست که شما هم میتونید با اطمینان کامل از همون روش استفاده کنید.

پیشنهاد ما واسه انتخاب روش های مختلف برای درمان جوش صورت بعد از اصلاح آن است که ابتدا مشاوره ی کاملی از یک پزشک متخصص در این زمینه رو به دست آورید و سپس برای یک و یا دو بار روش انتخاب شده رو در اولویت قرار بدید اگه شاهد نتایج رضایت بخش اون بودید میتونید ادامه بدید.

در صورتی که هیچ گونه تغییری مشاهده نشده و یا میزان جوش های صورت زیادتر بشه در این صورت بلافاصله به کلر گیری راهکار مد نظر رو قطع کنید.

از سوی خود متاسفانه در صفحات مجازی افراد سودجو بسیاری هستن که به دنبال افزایش تعداد بازدید کننده و یا افزایش فروش محصولات خود تبلیغات وسیعی به منظور درمان جوش بعد از اصلاح ارائه میدهند. آیا میدونید هرگونه سهل انگاری در انتخاب یک محصول یا روش درمان مناسب میتونه به آسیب های جدی و حتی جبران ناپذیری منجر بشه.

پوست صورت بسیار حساسه و به کار گیری یک روش و یا محصول نادرست میتونن میزان لکه های اون رو افزایش بده که حتی قابل درمان نباشد.

به هر فردی که در زمینه درمان جوش صورت بعد از اصلاح مشاوره میده اعتماد نکنید تنها کسی که میتونه بهترین راهنمایی رو در انتخاب روش های موجود ارائه بده پزشک متخصص در این زمینه است. با مراقبت از پوست خود میتونید همیشه زیبا باشید زیبایی، اعتماد به نفس شما رو افزایش میده.

بعد از اصلاح صورت با بند چه کنیم ؟ چه کنیم بعد اصلاح جوش نزنیم ؟

روش های خانگی و سنتی مانند استفاده از کمپرس سرد، عدم تحریک صورت و مرطوب نگه داشتن صورت همگی از روش های جلوگیری از ایجاد جوش صورت بعد از اصلاح است. شما می توانید برای آشنایی با سایر روش ها به متن مقاله مراجعه کنید.

چه راه کارهایی برای بهبود شرایط پوست پس از اصلاح صورت وجود دارد؟

روش هایی مانند شستن صورت با آب خنک پس از اصلاح، استفاده از کمپرس آب گرم و… وجود دارند که باعث می شوند پوست پس از اصلاح صدمه کمتری ببیند. برای آشنایی کامل با این روش ها می توانید این مقاله را مطالعه نمایید.

آیا روش های خانگی برای جلوگیری از جوش پس از اصلاح مفید هستند؟

بله، به کار بردن صحیح روش های خانگی مراقبت از پوست برای قبل و بعد از اصلاح صورت می توانند صدمات پوست را تا میزان قابل توجهی کاهش دهند.

صورتم بعد از اصلاح جوش زده چیکار کنم ؟ مهمترین کارها در روتین درمان جوش چیست؟

لایه برداری منظم پوست و دستکاری نکردن جوش ها دو کار خیلی مهم برای درمان جوش صورت می باشند.

ماسک ها و درمان های خانگی جوش و پوست جوشدار بعد از اصلاح صورت کدامند؟

بعد از اصلاح جوش میزنم . برای جلوگیری از جوش بعد از بند انداختن چه کنیم؟

به طور کلی برای پوست های خشک و نیمه خشک استفاده از کرم موبر و برای پوست چرب و نیمه چرب لیزر موهای زائد بهترین انتخاب است.

آیا جوش شیرین برای جوش بعد از اصلاح صورت مناسب است؟

خاصیت ضدالتهاب جوش شیرین به تسکین پوست کمک می کند و باعث کم شدن خارش و قرمزی پوست بعد از اصلاح می شود.

آیا روغن درخت چای برای جلوگیری از جوش بعد از اصلاح موثر است؟

روغن درخت چای به خاطر  داشتن خواص ضدالتهاب، ضدباکتری بودن و ضدعفونی کنندگی بالایی که دارد، سبب تسکین پوست و جلوگیری از جوش بعد از اصلاح می شود.

استفاده از چه محصولات و کرم هایی بعد از اصلاح صورت برای جلوگیری از جوش مناسب است؟

بعد از اصلاح صورت برای جلوگیری از ایجاد جوش، بهتر است از ژل ها، لوسیون ها و کرم هایی استفاده کنید که التهاب پوست را کم کند.

سقف متحرک

خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

خرید بلیط هواپیما

سئو سایت

تور مشهد

قهوه گانودرما

خرید فالوور اینستاگرام

خرید فالوور ایرانی

خرید فالوور ایرانی

Ucuz Takipçi Satın Al

خرید لایک اینستاگرام

اثاث كشی منزل

خرید بک لینک

خرید فالوور اینستاگرام

خرید ملک در ترکیه

درمان بواسیر

رپورتاژ آگهی

کلینیک پوست

خرید رپورتاژ آگهی

خرید باتری اصلی گوشی

نرم افزار حسابداری

دانلود سریال قورباغه

اخبار بازیگران

اهنگ مهرزاد نوازنده

آمار کرونا

ونوس

بهترین روانشناس تهران

دانلود سریال خوب بد جلف

خرید ویلا شمال

کلیه حقوق این سایت متعلق به «پارس نیوز» و هرگونه استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است

کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری

کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری

ارائه خدمات پوست و مو و زیبایی و لیزر و لیفت نخ


توسط
amin azadi

·
2020-07-07

حتما درمان جوش صورت پس از اصلاح برای بسیاری از خانم ها و آقایان معضل محسوب می شود و حتی برای برخی به موضوعی ناراحت کننده در زندگیشان  تبدیل شده است درمان جوش صورت پس از اصلاح بیشتر به جنس پوستشان بستگی دارد واکنش هایی که پوست افراد بعد از اصلاح از خود نشان می دهد در هر شخص متفاوت بوده حتی برخی از افراد دچار جوش و یا مشکل دیگری در پوستشان نشده و فقط بعد از کمی التهاب و قرمزی پوست به حالت عادی خود بر میگردد.

چگونه بعد از زدن ریش جوش نزنیم

عکس این موضوع  نیز در این زمینه صدق می کند یعنی پوست افراد کمی پس از اصلاح یا روز بعد دچار واکنش های آلرژیک و یا جوش هایی از نوع مختلف شده بنابراین این افراد برای درمان جوش صورت پس از اصلاح ممکن است راه های مختلفی را امتحان و نتیجه نگیرند و از درمان آن ناامید شوند در مقاله زیر سعی شده در مورد درمان جوش صورت پس از اصلاح توضیحاتی داده شود تا مردم بیشتر با این مورد آشنا شوند.

هر گونه ضربه با شدت زیاد و کم می تواند در افراد مختلف واکنش های آلرژیک و یا مشکلات پوستی به دنبال داشته باشد اصلاح به صورت های مختلفی انجام می گیرد به طور مثال در خانم ها این کار به صورت بند انداختن، وکس صورت، لیزر و … امکان پذیر می باشد آقایان نیز که بیشتر با ماشین و یا تیغ این کار را انجام می دهند.

ابتدا استفاده از تیغ برای اصلاح در خانم ها که معمولا زیاد توصیه نمی شود همینطور استفاده از آن در خانم هایی که دارای پوست حساسی هستند با کشیده شدن تیغ بر روی پوستشان باعث ایجاد التهاب و سپس جوش در آن ها می گردد بند انداختن و وکس به دلیل کندن موها از ریشه نیز همین عوارض را در بیشتر افراد به دنبال دارد به همین خاطر بیشتر خانم ها امروزه برای راحت شدن از شر موهای زائد و جلوگیری از عوارضی مانند جوش در پوستشان به لیزر روی آورده اند البته این مورد نیز در افرادی که پوست بسیار حساسی دارند ممکن است با مشکل همراه باشد.

علاوه بر موضوع ضربه، در صورت افراد ممکن است میکروب های مختلفی وجود داشته باشند و با تحریک آن ها باعث ایجاد التهاب و جوش گردند بنابراین برخی افراد ممکن است گمان کنند تنها افراد دارای پوست حساس دچار چنین عوارضی می شوند اما اینگونه نبوده و باید برای درمان جوش صورت پس از اصلاح از محلول های ضد عفونی کننده مخصوص پوست استفاده شود بهتر است قبل استفاده نوع پوست خود را بدانید و محلول مناسب با پوست خود را تهیه کنید که در این مورد نیز دچار مشکلی جدید نشوید.

برخی از موارد طبیعی برای درمان جوش صورت پس از اصلاح وجود دارد که نه تنها در این مورد بلکه در موارد دیگری مانند تهیه ماسک های طبیعی برای صورت نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

جوش شیرین یکی دیگر از موارد طبیعی و قدیمی درمان جوش صورت پس از اصلاح است اما این مورد زیاد توصیه نشده زیرا با اینکه ممکن است باعث از بین رفتن التهاب شود همانطور که می دانید معایب جوش شیرین از فواید آن بیشتر است بنابراین این مورد بهتر است مورد استفاده قرار نگیرد.

بیشتر افراد با خواص بسیار عسل آشنا هستند این ماده درمانی خواص ضد التهابی دارد  پوست صورت را مرطوب نگه داشته همچنین از عفونت های مربوط به صورت نیز جلوگیری می کند این ماده باعث درمان جوش صورت پس از اصلاح می شود البته ممکن است بر وری تمام پوست ها جواب ندهد و برخی از پوست های چرب نیز با استفاده از عسل ممکن است بیشتر دچار عوارضی در صورت گردند بنابراین در استفاده از آن نباید زیاده روی کرد از قبل بهتر است مقداری از آن را بر روی پوست زده تا واکنش پوست خود را در مقابل آن ببینید بعد به راحتی ازآن استفاده نمایید.

یکی دیگر از موارد طبیعی درمان جوش صورت پس از اصلاح روغن درخت چای است این ماده خواص ضد التهابی داشته و پوست را بخوبی ضد عفونی می کند شاید افراد دارای پوست چرب در استفاده از آن به دلیل روغنی بودن دچار تردید شوند اما باید بدانید این روغن یکی از محدود روغن هاییست که برای درمان جوش های پوست چرب توصیه می گردد پس می توانید بعد از تست آن برای درمان جوش صورت پس از اصلاح استفاده نمایید.

آلوئه ورا نیز از گیاهان ضد التهابی و آرامش دهنده است که امروزه در بسیاری از موارد بهداشتی برای پوست مورد استفاده قرار گرفته این موارد می توانند انواع کرم، انواع ژل، پمادها و … باشند برای درمان جوش صورت پس از اصلاح و یا حتی بعد از اصلاح و برای جلوگیری از التهاب و جوش می توانید ژل آلوئه ورا را از داروخانه تهیه و یا با خرید برگ های این گیاه می توانید خود آن را بریده و از مواد داخل آن استفاده نمایید.

روش های طبیعی دیگری نیز برای درمان جوش صورت پس از اصلاح وجود دارد اما در این مبحث امکان نام بردن تمام آن ها وجود ندارد با مراجعه به داروخانه و یا عطاری ها می توانید با کمک گرفتن از مشاور بهترین راه حل برای درمان جوش صورت پس از اصلاح و همچنین مناسب با پوست صورتتان را بیابید.

بعد از انجام اصلاح نیز می توانید از مواردی که در بالا گفتیم استفاده کرده تا کمتر با التهاب و جوش مواجه گردید.


2019-02-11

 توسط
amin azadi
· Published 2019-02-11


2020-10-02

 توسط
amin azadi
· Published 2020-10-02


2019-02-12

 توسط
amin azadi
· Published 2019-02-12

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

دنبال کنید:

بیشتر

کلینیک پوست و مو و زیبایی دکتر مسعود جعفری © 2021. حق کپی رایت محفوظ است.

نیرو گرفته از  – طراحی شده با قالب هیومن

در بیشتر مواقع پسران جوان وحتی گاهی آقایان ،بعد از اصلاح با تیغ دچار مشکلاتی چون جوش زدن صورت ،ملتهب شدن پوست وحتی شکستگی مو در زیر پوست می شوند واز این بابت به دنبال راه حل هستند.

 

با رعایت چند نکته به راحتی می توان این مشکلات را حل کرد:1- نکته‌ی اول که مهم و قابل توجه است این است که بهتر و بهتر است که هنگام حمام کردن و یا پس از آن که پوست صورت کاملا مرطوب است این کار را انجام دهید زیرا این رطوبت پوست اولین و مهمترین اساس در جلوگیری از جوش زدن والتهاب آن است.

 

چگونه بعد از زدن ریش جوش نزنیم

2- در صورتی که حمام کردن مقدور نیست چندین بار صورتتان را با آب گرم وصابون بشویید تا نه تنها مرطوب شده بلکه با ترشح مقداری چربی پوست لطیف تر وبرای اصلاح آماده تر خواهد شد.

 

3- کف یا خمیر ریش ویا صابون مورد نظر تان را به حالت دورانی وماساژ به صورت بمالیدواز سمت پایین به بالا این کار را انجام دهید.

 

4- افرادی که پوستشان زیاد جوش می زند وبا جوشهای چرکی همراه است بهتر است از تیغهای یک بار مصرف برای هر بار اصلاح استفاده نمایند.

 

5- پس از اصلاح وشستشوی آن تنها حوله را روی پوست گذاشته وبرداشته وخشک کنید ومطلقا بر روی پوست محکم نکشید.

 

6- حتما از محلولهای بعد از اصلاح ویا به عبارتی آفتر شیو ها برای ضد عفونی کردن پوست بعد از اصلاح استفاده کنید.

 

7- در صورت جوش زدن در چند نوبت از صابونهای تری کلرو کروان که ضد جوش هستند استفاده کنید تا به مرور جوشها از بین بروند.

 

8- اگر پوست خشک و زبری دارید ،بعد از استفاده از آفتر شیو و ضد عفونی کننده ها حتما از کرمهای مرطوب کننده و به حالت دورانی وملایم روی پوست بمالید.

 

9- گاهی برای پوست جهت اصلاح چه با تیغ وچه با ماشین میتوان قبل از آن از یک ماسک مرطوب کننده ی خوب که به راحتی می‌توانید در منزل تهیه کنید استفاده کرد و پوست را برای اصلاح آماده ساخت که این ماسک عبارت است از :

 

یک عدد تخم مرغ ویک قاشق چایخوری روغن زیتون که آنها را به خوبی با هم مخلوط کرده و می‌زنیم ،سپس با یک تکه پنبه این مخلوط را بر روی پوست تا گردن خوب بمالید وبعد از ده دقیقه که خشک شد با آب ولرم بشوییدو سپس اصلاح کنید .

کد فعال سازی به شماره شما پیامک
گردید

کد فعال سازی شما صحیح نمی باشد

جوش های ناشی از اصلاح با تیغ برجستگی های کوچکی هستند که بعد از اصلاح با تیغ، بر روی پوست ظاهر می شوند. این برجستگی ها بعد از اصلاح و زمانی که موها به جای اینکه به بیرون از پوست بیایند و رشد کنند، زیر پوست می مانند و در زیر پوست رشد کرده و به دور خود پیچ می خورند به وجود آمده و گسترش پیدا می کنند. این برجستگی ها می توانند باعث تحریک پوست و ایجاد جوش شوند. همچنین ممکن است باعث بروز زخم هایی بر روی پوست شوند.

**آکنه یا جوش در مردان

بهترین راه برای درمان این نوع از جوش های صورت و بدن، عدم استفاده از تیغ برای اصلاح است. اگر نمی توانید اصلاح با تیغ را متوقف کنید، می توانید به کمک یک سوزن تمیز و استریل شده به شفت مو کمک کنید تا از زیر پوست خارج شود. بسته به شدت این جوشها، ممکن است این روش به شما کمک کند.

چگونه بعد از زدن ریش جوش نزنیم

البته به یاد داشته باشید که با اصلاح مجدد با تیغ، این جوش ها ممکن است دوباره به وجود بیایند.

اگر جوش های پوست شما به کمک روش گفته شده درمان نشدند بهتر است به پزشک مراجعه کنید. برخی از داروها ممکن است بتوانند در درمان جوش های صورت و بدن ناشی از اصلاح با تیغ به شما کمک کنند.

**تیغ های اصلاح استاندارد و کاهش میزان التهاب ناشی از اصلاح

جوش های صورت و بدن ناشی از اصلاح با تیغ معمولا بعد از متوقف کردن اصلاح با تیغ، بهبود پیدا کرده و دیگر بروز نمی کنند. می توانید از موبر ها استفاده کنید. البته این محصولات نیز می توانند باعث تحریک پوست شده و باید در طول هفته یک یا دو بار مورد استفاده قرار گیرند.

همچنین می توانید برای از بین بردن موهای زاید خود از لیزر استفاده کنید. این خدمات در مراکز پوست و زیبایی ارائه می شوند.

**اپیلاسیون در مقابل اصلاح کردن

اگر تمام روش های بالا جواب ندادند، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

**۹ راه حل ساده برای درمان خشکی پوست

این نوع جوش بیشتر در میان افراد آمریکایی – آفریقایی و افرادی که موهای محکم، ضخیم و فر دارند بیشتر دیده می شود.

**درمان جوش صورت و بدن با روش های خانگی

**روش های درمان جوش صورت در بزرگسالان

**آکنه (جوش غرور جوانی) چیست و علل ایجاد آکنه کدام است؟

**چه چیزی باعث آکنه (جوش صورت و بدن) می شود؟

**راه هایی شگفت انگیز برای کاهش چین و چروک پوست

 

دریافت مشاوره آنلاین پزشکی در شفاجو

پزشکان مرتبط

نظرات کاربران

شما هم میتوانید نظرات خود را در این
بخش بیان
کنید

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب
کاربری خود
شوید.

نظری برای نمایش وجود ندارد , شما اولین
باشید

نکاتی درباره حفظ سلامت موها …

به لطف شیوه درمانی پیوند شنوایی ساقه مغز، برای نخستین بار در آمریکا، یک پسربچه سه ساله ناشنوا، می‌تو…

بواسیر یا هموروئید چیست؟ بواسیر دو نوع بواسیر داخلی و بواسیر خارجی دارد. علائم بواسیر داخلی و خارجی…

دلایل ایجاد جوش صورت مختلف است و همچنین درمان جوش صورت و بدن در سنین بزرگسالی راه های مختلفی دارد. ر…

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

لطفا با اشتراک گذاری دیدگاهتان در بخش نظرات ما را در بهبود کیفیت مقالات یاری فرمایید

اگر‌ مشکلی دارید و نمی دونید به چه پزشکی مراجعه کنید، ما می تونیم کمکتون کنیم.
مشکلتون رو کامل برای ما توضیح بدید، ما بعد ‌از بررسی مشکل شما، پزشک مناسب رو به شما
معرفی می کنیم.

اصلاح صورت برای آقایان یکی از عادات مراقبتی و بهداشتی است و البته یکی از راهکارهای مهم زیبایی هم محسوب می‌شود. با توجه به سرعت رشد مو در افراد مختلف و همچنین مدلی که برای موهای صورت خود انتخاب می‌کنند، فواصل زمانی بین دو اصلاح می‌تواند متغیر باشد. اگر عادت دارید که هیچ مویی روی صورتتان نباشد و همیشه ظاهر کاملاً اصلاح شده و در اصطلاح شش تیغ داشته باشید و از طرفی رشد موی ریش و سبیلتان بالا باشد، مجبور می‌شوید که هر روز عملیات اصلاح را انجام دهید. با وجود آنکه این روزها کمی ته‌ریش و مدل‌های مختلف ریش، مد روز هستند و محبوب شده‌اند، هنوز آقایان بسیاری عادت دارند که صورتی کاملاً براق، نرم و یکدست داشته باشند. این بار لازم است نکات مختص آقایان برای سلامت بیشتر پوست صورت و البته ظاهری آراسته‌تر را ذکر کنیم.

با اصلاح کردن روزانه بسیاری از آلودگی‌ها، گرد و غبار و ذرات کوچکی که به موهای ریش چسبیده‌اند، از بین می‌روند و به همین دلیل است که بعد از اصلاح کامل صورت حس شادابی و تازگی بیشتری در آقایان دیده می‌شود. صرف نظر از اینکه به دلیل استایل شخصی‌تان هر روز اصلاح صورت را انجام می‌دهید یا هر دلیل دیگر، داشتن پوست حساس یکی از مشکلاتی است که باید در دستور مراقبت بیشتری قرار گیرد. خشکی پوست، ایجاد خراشیدگی با تیغ اصلاح و التهابات پوستی چند عوارض در پوست‌های حساس است که با اصلاح روزانه ایجاد می‌شود. شاید برای شما سؤال باشد که چطور در برخی افراد که حتی هر روز هم اصلاح می‌کنند، پوستی صاف و سالم دیده می‌شود و مانند صورت شما ردی از زخم یا بریدگی وجود ندارد. باید بدانید که برخی از راهکارها می‌تواند شما را نیز به همین سمت سوق بدهد.

اولین سؤالی که باید از خود بپرسید این است: آیا واقعاً نیاز است که هر روز صورتتان را اصلاح کنید؟ کشیده شدن تیغه‌های خودتراش روی صورت می‌تواند عواقبی بر جای بگذارد خصوصاً اگر به روش صحیح مورد استفاده قرار نگیرد. اگر دلیل غیرشخصی برای شیو کردن شما وجود ندارد، برای مثال اگر از طرف محل کارتان مجبور نیستید که همیشه اصلاح شده و منظم حاضر شوید و یا اصلاً موی صورتتان به اندازه کافی رشد نکرده است، به جای اینکه هر روز صورتتان را اصلاح کنید، دفعات تکرار را به یک روز در میان تغییر دهید. در این صورت حتی اصلاح کردن بهتر هم انجام می‌شود.

چگونه بعد از زدن ریش جوش نزنیم

با وجود اینکه اصلاح صورت زمان زیادی نمی‌گیرد، دلیلی هم وجود ندارد که برای انجام آن بیشتر عجله کنید. مثل هنرمندی که بوم نقاشی خود را آماده می‌کند، شما هم باید پوست خود را قبل از اصلاح آماده کنید. قبل از شروع، یک حوله داغ و مرطوب را برای مدت ۳۰ ثانیه روی صورت قرار دهید، با انجام این کار موهای صورت کمی نرم می‌شوند و منافذ صورت باز می‌گردند. در نتیجه تیغه اصلاح راحت‌تر روی موهای صورت سر می‌خورد، با فشار کمتری می‌توانید اصلاح صورت را انجام دهید و زخم و خراش‌های کمتری روی پوست باقی می‌ماند.

به گفته برخی متخصصان کمتر بهتر است! خودتراش‌های سه تیغ موی صورت را از نزدیک‌ترین قسمت به پوست صورت برش می‌زنند، درست است که با این خودتراش‌ها اصلاح کامل و عاری از مو انجام می‌شود ولی اگر هر روز این کار را انجام می‌دهید، پوست را اذیت می‌کند. بهتر است خودتراش‌های چند تیغه را برای مواقعی استفاده کنید که فاصله بین دو اصلاح بیش از یک روز است. همچنین به یاد داشته باشید که هر چند وقت تیغ اصلاح صورت را تعویض کنید. یک تیغ قدیمی و کند می‌تواند جراحات بیشتری ایجاد کند. با گذشت زمان و کهنه شدن تیغ صورت، آب و فشری که به آن وارد می‌شود موجب پوسیدن، زنگ زدن و کند شدن تیغه تیز آن می‌شود و سطحی ناهموار باقی می‌گذارد که می‌تواند مانند چاقو پوست صورت را خراش دهد. تیغی را انتخاب کنید که دوستش دارید و کار کردن با آن برایتان راحت و خوش‌دست است.

برخی افراد برای اصلاح از ژل و فوم‌های با پایه الکل استفاده می‌کنند و تصور می‌کنند که رطوبت بیشتری به پوست می‌دهد که التهاب آن را کاهش می‌دهد. نوع کرمی که برای اصلاح استفاده می‌کنید به ترجیح خودتان و البته نوع پوستتان بستگی دارد. برندهای مختلف از فرمول‌های متفاوت استفاده می‌کنند که برای پوست‌های گوناگون هم کارآمد باشد. بهتر است محصولات مختلف مانند صابون، کف، ژل و کرم را در دفعات مختلف استفاده کنید تا خودتان ببینید که کدام محصول مناسب پوستتان است و می‌تواند نیازهایتان را برآورده کند.

کف اصلاح پوستی نرم و باقی می‌گذارد و شیو را راحت‌تر می‌کند، ولی مشکلی که دارد این است که نمی‌توانید پوستتان را به خوبی ببینید و مطمئن شوید که همه قسمت‌ها به خوبی اصلاح شده است. خصوصاً در افرادی که ریش صورتشان از مدل‌های خاص و متفاوت است، باید پوست به خوبی دیده شود تا مدل ریش به هم نریزد. پس بهتر است این افراد از محصولاتی استفاده کنند که شفاف هستند و حالت ژلی دارند.

اگر از کف اصلاح استفاده می‌کنید، به یک برس مناسب هم نیاز دارید تا بتوانید با استفاده از آن کف را روی صورت پخش کنید. از برس های مرغوبی استفاده کنید که با استفاده مدام زود کیفیتش را از دست ندهد.

شیو کردن صورت هم تکنیک خاص خودش را دارد. اگر اصلاح کردن را به گونه‌ای انجام دهید که تیغ در جهت رشد موها حرکت کند، بعدها احتمال رویش موهای زیر پوستی را کاهش می‌یابد. پس برای اینکه فراموش نکنید این جمله را به خاطر بسپارید: تیغ را روی صورت به سمت پایین و روی گردن به سمت بالا حرکت دهید. جهت رویش موها در صورت به سمت پایین و در روی گردن اغلب به سمت بالا است.

بعد از تمام شدن فرآیند، فوم اصلاح را بشویید و برای اینکه پوست خود را در برابر التهاب و تحریکات پوستی تسکین دهید، باید از افتر شیو استفاده کنید تا پوست صورت آب‌رسانی، تغذیه و نرم شود. از آنجایی که شیو کردن نوعی لایه‌برداری محسوب می‌شود و پوست به دلیل فشاری که به آن اعمال شده و نیز عملیاتی که رویش انجام شده، بعد از اصلاح حساس است پس به یاد داشته باشید که حتماً از افتر شیوهای بدون الکل استفاده کنید.

در برخی افراد بعد از اصلاح جوش‌هایی روی پوست ظاهر می‌شود که اغلب به دلیل گیر کردن فولیکول مو درون پوست است که دانه‌های قرمز رنگی را پدید می‌آورند. برای جلوگیری از جوش زدن، قبل از اصلاح صورت خود را با آب گرم بشویید تا جریان خون در پوست بیشتر می‌شود. استفاده از کرم اصلاح هم از ایجاد آکنه جلوگیری می‌کند. کرم یا هر محصول دیگری که روی پوست می‌مالید، باعث می‌شود برخورد کمتری از تیغ روی پوست صورت گیرد و احتمال ایجاد آکنه را کمتر می‌کند. همه مراحل گفته شده هم در جلوگیری از ایجاد جوش بعد از اصلاح مؤثر است.

اگر اصلاح صورت با تیغ به هر روش و با رعایت همه نکات همچنان پوست شما را آزار می‌دهد از ریش‌تراش‌های برقی استفاده کنید. این وسیله ریش را درست از محل پوست قطع نمی‌کند و پوست صورت را آسیب نمی‌رساند. ریش تراش ها، موهای صورت را بدون خراش پوست، کوتاه و مرتب می‌کنند.

بیشتر بخوانید: من چه نوع پوستی دارم؟ شناخت انواع پوست و شیوه مراقبت از آن

7
 − 

 = 
شش

.hide-if-no-js {
display: none !important;
}

واقعا مفید و کامل بود .. سپاس از نویسنده

خوب بود نمیدونستم ممنون

شناسایی سوزش بعد اصلاح بسیار آسان است. پس از اصلاح، پوستتان تحریک می شود، خارش دارد یا سوزش احساس خواهید کرد که حتی می تواند باعث قرمزی پوست شود ؛ مشکلی که احتمالا شما هم آن را تجربه کرده اید، تجربه ای نه چندان خوشایند که در صورت یا بدن شما ایجاد شده است . اما علت چیست و چرا بعد از اصلاح دچار سوزش می شویم؟ هنگامی که دچار چنین وضعیتی شدیم باید چه کنیم ؟ پاسخ این سوالات را در ادامه این بخش از سلامت پوست و موی نمناک عنوان کرده ایم.

 

چه چیزی باعث ویژگی های آزار دهنده سوزش بعد اصلاح با تیغ می شود؟ در وهله اول، یک تیغی که کیفیت ضعیفی دارند یا تیغی که تیز نیست، باعث کند شدن و صدمه زدن به وسیله تیغ می شود.

تیغه های کند معمولا باعث می شود تا شما فشار بیشتری را وارد کنید، در نتیجه باعث سوزش می شود، علاوه بر این، بعضی از دلایل رایج دیگری نیز وجود دارند: 

عادت اصلاح کردن منظم باعث می شود که شما دچار سوزش بعد اصلاح شوید. هنگام اصلاح باید از آب گرم استفاده کنید، بعد با یک کرم اصلاح برای یک دقیقه ترکیب کنید و سپس به آرامی بر روی پوست بمالید تا از علائم کششی روی پوستتان جلوگیری شود. 

چگونه بعد از زدن ریش جوش نزنیم

وقتی که در عصر اصلاح کنید، صورت شما خیلی حساس است، بنابراین خراشیدگی اش آسان می شود. شما باید قبل از صبحانه اصلاح کنید دلیلش این است که در صبح بعد از جویدن، خون به فک، اطراف لب و ابرو فشار می دهد که باعث کاهش آسیب از تیغ اصلاح می شود. 

تمیز کردن صورت قبل از اصلاح به سلامت پوست و همچنین حذف مخاط کمک می کند، که می تواند از نفوذ پذیری آب برای اصلاح آسان تر، جلوگیری کند.  

بسیاری از مردم عادت به اصلاح خشک را دارند، زیرا راحت است. با این حال، این عادت بد ممکن است باعث ایجاد خارش، سوزش پوست، بثورات یا آکنه خفیف اطراف ناحیه اصلاحی شود. 

اگر کرم کافی ندارید یا خیلی کم دارید، پوست شما در معرض تحریک شدگی قرار می گیرد. 

صورت هر فردی متفاوت است، بنابراین مهم است که از مناطق حساس صورت خود آگاهی داشته باشید و از مناطق آسیب پذیر مراقبت کنید. 

جهت اصلاح بر اساس رشد مو است. اگر شما در جهت مخالف اصلاح کنید، منافذ پوست باز می شود و ممکن است به پوست شما آسیب برساند.

استفاده از تیغ های شکسته می توانند به صورتتان آسیب برسانند، به وسیله یک تار ریش که ناحیه ای از فولیکول های مو بطور ناگهانی خراب می شود. 

مردان این فکر را می کنند که هرچه بیشتر فشار وارد کنند، بیشتر به ریشه مو نفوذ می کنند، اما این طور نیست. 

سوراخ های منافذ پوست پس از اصلاح می توانند پوستی خشک، قرمزی و لکه های پوستی را به دنبال داشته باشند. 

بعضی از محصولات آرایش پس از اصلاح و الکل زدن، باعث قرمزی و درد می شوند. 

تمام مشکلات شما را در هنگام اصلاح را کاهش می داد می کند، اما کرم موبر نیز دارای اشکالاتی است. برای بسیاری از مردان، کرم های موبر باعث ایجاد مشکلات پوستی یا آلرژی می شوند. 

تمیز کردن تیغ ​​ریش تراش بعد از اصلاح باید انجام شود، اما تعداد کمی از مردم متوجه آن میشوند. این کار می تواند به رشد قارچ منجر شود، باکتری هایی که به علت وجود سلول های پوستی در ریش تراش باقی می مانند.

 

اگر پس از اصلاح احساس ناراحتی کنید و بعد از مدت طولانی سوزش بعد اصلاح از بین نرفت، باید به پزشک مراجعه کنید ؛علاوه بر این، پس از مصرف داروهای خانگی، اگر نتیجه ای نداشتند نیز باید به پزشک بروید چراکه وضعیت شما ممکن است بدتر شود. 

 

برای انجام این روش، لطفا این مراحل زیر را دنبال کنید:

شما می توانید سرکه سیب را با آب مخلوط کنید تا سرکه سیب رقیق شود، اگر به سرکه سیب حساس هستید. بهترین راه برای درمان ،انجام 2 تا 3 بار از این روش در روز است.

 

برای انجام این روش، لطفا این مراحل زیر را دنبال کنید:

 

توجه:لطفا این درمان را چندین بار در روز انجام دهید تا زمانی که کاهش سوزش انجام شود.

 

شما می توانید این روش را دو بار در روز انجام دهید.

لطفا این روش را 3 بار در روز انجام دهید.

 

شما می توانید این روش را 2 بار در روز، 4-5 روز در هفته انجام دهید.

 

از این مخلوط برای شستشوی پوست آسیب دیده خود استفاده کنید.

این روش 1 بار در روز استفاده شود.

 

شما می توانید این درمان را دو بار در روز انجام دهید.

چگونه بعد از زدن ریش جوش نزنیم

 

شما می توانید این درمان را چند بار در روز اجرا کنید.

 

شما می توانید این درمان را 2 تا 3 بار در روز انجام دهید.

 

برای انجام این روش، لطفا این مراحل زیر را دنبال کنید:

برای به دست آوردن بهترین نتیجه، این درمان را دوبار در روز انجام دهید.

 

شما باید از این روش 2 تا 3 بار در روز استفاده کنید.

 

برای اجرای این روش، لطفا این مراحل زیر را دنبال کنید:

لطفا این روش را 3 بار در روز انجام دهید.

 

شما می توانید این روش را 3 بار در روز برای بهترین اثر انجام دهید.

 

شما می توانید این روش را چند بار در روز برای بهترین نتیجه اجرا کنید.

 

شما می توانید این روش را 3 بار در روز برای کمک به بهبود سریع پوست خود انجام دهید.

 

شما می توانید این درمان را هر 2 ساعت یکبار برای بهترین نتایج به کار ببرید.

 

برای پیاده سازی این روش، لطفا این مراحل زیر را دنبال کنید:

شما می توانید این درمان را چندین بار در روز اجرا کنید تا زمانی که اثر خیار را ببینید.

 

برای پیاده سازی این روش، لطفا این مراحل زیر را دنبال کنید:

شما می توانید این روش را دو بار در روز برای بهترین نتیجه اجرا کنید.

 

شما باید از این روش 2-3 بار در روز استفاده کنید.

 

این روال دو بار در روز بعد از اصلاح انجام دهید.

 

 

روغن درخت چای خالص می تواند استفاده شود، اما بسیار قوی است، بنابراین همیشه قبل از استفاده آن را رقیق کنید.

اگر پوست شما حساس است، روغن را با ژل آلوئه ورا یا کرم به نسبت 1:2 رقیق کنید. 

توجه داشته باشید:برخی افراد ممکن است حساسیت به روغن درخت چای داشته باشند، بنابراین قبل از استفاده از آن در پوست آسیب دیده باید آزمایش انجام دهید.

 

شما می توانید 6-8 قطره روغن اسطوخدوس را در یک روغن حامل مانند روغن بادام یا روغن زیتون رقیق کنید. سپس، به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید.

با استفاده از روغن نارگیل و روغن زیتون ضد جوش سرسیاه هستند، آنها را بر روی پوست صدمه دیده خود بزنید. آنها بسیار نرم کننده هستند، در نتیجه کمکی به نرم کردن پوست شما هستند.

روغن زیتون زودتر جذب پوست می شود تا روغن نارگیل، اما هر دو آنها برای ماندن روی پوست مناسب هستند.

 

پودر بچه را روی پوست آسیب دیده خود بزنید. سعی کنید این کار را هر بار قبل از اصلاح انجام دهید.باعث تسکین اثرات می شود. 

این روال را دو بار در روز تکرار کنید. 

 

مطالب پر بازدید

خارج شدن مجرای ساقه مو موجب التهاب و مسدود شدن مجرا و ایجاد فولیکول و به بروز جوش منجر می‌شود.

 

مطالب مرتبط

چگونه بعد از زدن ریش جوش نزنیم

هماهنگی جهت تبلیغات: 02123051172

مجری انحصاری نیتیو، سنجاق

کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است

چگونه بعد از زدن ریش جوش نزنیم
چگونه بعد از زدن ریش جوش نزنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *