چگونه بعد از عمل بینی چسب بزنیم

 
helpkade
چگونه بعد از عمل بینی چسب بزنیم
چگونه بعد از عمل بینی چسب بزنیم

نحوه چسب زدن بینی

چسب زدن بینی بعد از جراحی زیبایی بینی برای کمک به کنترل ورم (تورم) بینی انجام می شود. در هفته های اولیه بعد از جراحی بینی, ممکن است بینی متورم شود ، به خصوص در اطراف نوک بینی. چسب زدن فشار کمی بر روی پوست ایجاد می کند تا از گسترش پوست و بافت نرم بینی جلوگیری کند. علاوه بر این ، بعد از جراحی زیبایی بینی ، شکل زیرین بینی با تغییر در شکل غضروف بینی تغییر یافته است. چسب زدن به پوست بینی کمک می کند تا سریعتر به فرم ایده آل خود نزدیک شود.

ما از  روش خاصی  برای بیماران بعد از جراحی زیبایی بینی استفاده می کنیم. در این روش:

1:صورت خود را با آب گرم و صابون ملایم بشویید یا فقط بینی و گونه خود را با پد پنبه و الکل تمیز کنید ، صورت خود را خشک کنید و 5 دقیقه بگذارید تا پوست شما کاملاً خشک شود.

2 :حدود 5 برش گوتاه و یک اندازه دو تا سه سانتی متری (بسته به اندازه بینی )آماده کنید .از قسمت بالای نوک بینی شروع به چسب زدن نمایید وتا بالای پل بینی و بین دو ابرو ادامه دهید.هر برش از چسب باید نمیمی از چسب قبلی را پوشش دهد,به یاد داشته باشید که نوک بینی را چسب نزنید.

چگونه بعد از عمل بینی چسب بزنیم

3:یک برش ده -دوازده سانتی متری آماده کنید ,دو طرف برش را در امتداد پل بینی(دو طرف پل بینی)به صورت عمودی بچسبانید به صورتی که چسب در قسمت زیر بینی شما به شکل Uقرار بگیرد.سپس از دو طرف قسمت پایینی نوک بینی ,امتداد دو سر چسب را به هم بچسبانید و قسمت اضافی را قیچی کنید.این برش برای محافظت از نوک بینی در برابر افتادگی و تورم است.

4:میتوانید مرحله شماره 2 را یک بار دیگر برای تثبیت بیشتر انجام دهید.

5:در آخر برش کوچکی در حدود 3 سانتی متر را به شکل ذوذنقه قیچی کنید و در قسمت زیر نوک بینی بچسبانید.

بعد از انجام عمل بینی ، به بیماران توصیه میشود كه حداقل دو هفته از چسب  بینی  استفاده كنند. در طول این دو هفته جسب زدن  بر تورم و فرم گرفتن بینی اثر می گذارد. از هفته دوم ، از  هفته دوم ،در انواع بینی ,چسب زدن فقط برای كاهش تورم اعمال می شود.

چسب زدن  بینی همچنین زنگ خطری برای اطرافیان محسوب میشود که متوجه وضعیت شما ومراقب باشند .با چسب زدن به بینی ، به اطرافیان خود هشدار می دهید تا از تماس با بینی شما و یا شوخی و یا هر بی احتیاطی که  ممکن است به بینی شما آسیب برساندخودداری کنند .

می توانید نمونه نمونه چگونگی نوار بینی را در گالری ما مشاهده کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.

Nose cosmetologist

Jawbone expert

پس از انجام عمل، بینی متورم می‌شود و چسب زدن بینی پس از انجام جراحی کمک می‌کند زودتر ورم بینی شما از بین برود و روند بهبودی تسریع شود. چسب زدن علاوه بر کاهش میزان التهاب و تورم بینی، سبب می‌شود بینی شکل بهتری به خود بگیرد.

پس از انجام عمل، بینی متورم می‌شود و چسب زدن بینی پس از انجام جراحی کمک می‌کند زودتر ورم بینی شما از بین برود و روند بهبودی تسریع شود. چسب زدن علاوه بر کاهش میزان التهاب و تورم بینی، سبب می‌شود بینی شکل بهتری به خود بگیرد.
اگر چسب بینی به صورت اصولی و صحیح زده شود، موجب می‌شود فشار صحیح بر روی پوست بینی ایجاد شده و تمام قسمت‌های بینی به شکل یکسان و متعادل کاهش تورم داشته باشد.
.بسیاری از بیماران فکر می کنند پس از جراحی بینی هرچقدر چسب را محکم تر و طولانی تر بزنند از افتادگی بینی بعد از عمل جلوگیری می‌کنند و به نتیجه ی دلخواه تری خواهند رسید. این تفکر کاملا اشتباه می باشد .چسب زدن بینی پس از عمل بینی به دو دسته تقسیم می شود 
چسب زدن بینی در دوران 3 هفته ی اول پس از عمل و چسب زدن بینی پس از طی سه هفته ی ذکر شده .
در سه هفته ی اول پس از عمل با چسب زدن بیمار به بخیه های داخلی نیز کمک می کند تا فرم بینی را متناسب تر نمایند. به عنوان مثال در نوک بینی فرد بخیه های زیادی برای نگهداری فرم بینی به حالت سربالا وجود دارد که با  چسب  زدن به آنان کمک می شود تا به همان حالت سربالا فرم بگیرند وفشار زیادی روی آنها نباشد.یک سری چسب نیز برای پوست روی بینی می باشد که با زدن چسب روی قسمت بالای نوک بینی باعث می شود پوست بینی که جدا شده است دوباره به بینی چسبیده و فرم بگیرد.البته باید توجه داشت اگر در این سه هفته ی اول چسب خیلی محکم زده شود باعث می شود پوست حالت کم خون گرفته و دچار التهاب و ورم های بسیار شود . پس به این علت به هیچ عنوان محکم زدن چسب روی بینی توصیه نمی شود زیرا باعث خط افتادن و زخم روی بینی می گردد که نتیجه ی نامطلوبی برای بیمار به همراه دارد.
مورد دوم چسب زدن پس از سه هفته ی اول بعد ازعمل است که اصولا نقش عمده ای روی بینی ندارد و صرفا زنگ خطری برای بیمار و اطرافیان بیمار می باشد تا ضربه ای به بینی وارد نشود.از نظر بسیاری از پزشکان دو ماه برای چسب بینی کافی می باشد زیرا در طول این مدت زمان، بینی مستعد ضربه می باشد و پس از دو ماه معمولا هیچگونه تاثیری نه در فرم بینی ،نه در محافظت از بینی و نه در بهبود ورم دارد.

مرحله اول:

چسب 1 سانتی‌متری کاغذی مارک 3M مورد تایید است.

مرحله دوم:

چگونه بعد از عمل بینی چسب بزنیم

در ابتدا صورت خود را تمیز با آب و صابون بشویید و پس از آن با استفاده از پنبه آغشته به الکل پوست روی بینی و گونه‌ها را با دقت تمیز کنید. سپس 10 دقیقه صبر می‌کنید تا صورت کاملا خشک شود.

مرحله سوم:

با توجه به سایز بینی خود چسب را در ابعاد زیر برش می‌دهیم:

6 الی 8 قطعه چسب به اندازه 3 الی 4 سانتی‌متر

2 قطعه چسب به اندازه 10 الی 12 سانتی‌متر

مرحله چهارم:

در مقابل آیینه بایستید. از بالای بینی به پایین به صورت عرضی شروع به چسباندن تکه چسب‌های 3 الی 4 سانتی‌متری کنید. بسته به سایز بینی 3 الی 4 تا چسب روی بینی می‌زنید، طوری‌که مقداری از هر کدام در زیر دیگری قرار بگیرد. سپس به آرامی این قطعات را فشار می‌دهید تا به خوبی بچسبند.

حالا نوبت استفاده از تکه چسب‌های 10 الی 12 سانتی‌متری است. به صورت طولی و به شکل U (حرف U انگلیسی) اقدام به چسباندن این قطعه در زیر بینی می‌کنید. وسط نوار چسب باید در زیر نوک بینی قرار گرفته و ادامه نوار از کنار بینی به سمت بالا برود و لبه‌های نوار باید تا نزدیکی زیر چشم ادامه پیدا کنند. توجه داشته باشید چسب‌ها جلوی سوراخ بینی را نگیرد تا در تنفس اختلالی ایجاد نشود. این بخش را که چسباندید روی آن را به آرامی مالش دهید تا روی بینی تثبیت شود.

به همین ترتیب یک قطعه چسب 10 الی 12 سانتی‌متری دیگر نیز مطابق دستورالعمل بالا مجدد روی چسب قبلی می‌زنیم.

اکنون مجدد این بار از پایین بینی به بالا به صورت عرضی شروع به چسباندن تکه چسب‌های 3 الی 4 سانتی‌متری می‌کنید. بسته به سایز بینی 3 الی 4 تا چسب روی بینی می‌زنید، طوری‌که مقداری از هر کدام در زیر دیگری قرار بگیرد. سپس به آرامی این قطعات را فشار می‌دهید تا به خوبی بچسبند.

در پایان، قسمت کوچک از قطعه چسب که از نوک بینی بیرون زده را به دقت قیچی کرده و جدا می‌کنید.

فراموش نشود در هنگامی که مشغول چسب زدن بینی هستید، از فشار زیاد بر روی بینی پرهیز کنید.

دقت در باز کردن چسب بینی همانند قرار دادن آن حائز اهمیت است. توجه داشته باشید یکی از اهداف چسب زدن پس از عمل بینی، کمک به چسبیدن پوست به بافت های زیرین است، حالا اگر با بی‌دقتی از یک طرف شروع به کندن چسب از روی پوست کنید، برخلاف هدف ذکر شده عمل کرده‌اید.

توصیه می‌شود در زیر دوش آب گرم اقدام به برداشتن چسب نمایید. طوری که چسب روی بینی به خوبی خیس خورده و روی آن مقداری صابون آغشته شده باشد. این کار کندن چسب را تسهیل می‌کند.

حالا نوبت آن است که از لبه‌ی سطحی چسب به آرامی شروع به برداشتن چسب کنید به طوری که تا حد امکان پوست از بافت های زیرین کشیده نشود.

زمان تعویض چسب بینی بستگی به نوع پوست بینی هر فرد دارد. در افرادی که پوست آن‌ها معمولی و با چربی نرمال است توصیه می‌شود یک روز در میان چسب را عوض کنند، اما آن دسته از افرادی که پوست بینی بسیار چربی دارند می‌توانند هر روز این کار را انجام دهند و درنهایت آن دسته افرادی که پوست بینی خشکی دارند، هر 3 روز یک بار زمان مناسبی برای تعویض است.

پس از این‌که چسب را از روی بینی خود باز کردید، دو سه ساعتی اجازه دهید پوست بینی هوا بخورد و اصطلاحا تنفس کند و پس از آن اقدام به زدن مجدد چسب کنید.
به جز چسب زدن به کمک چه روش‌هایی می‌توان التهاب و تورم بینی را بعد از رینوپلاستی کاهش داد؟
چه در جراحی باز و چه در جراحی بسته تورم بینی بعد از رینوپلاستی کاملاً طبیعی و نرمال است. دلیل تورم بینی بعد از رینوپلاستی بریدگی‌هایی است که در طول جراحی بر روی بینی زده شده و باعث می‌گردد تا بینی به صورت موضعی متورم شود. همچنین اگر در طول جراحی استخوان بینی بیمار نیاز به شکستن داشته باشد بعد از جراحی نه تنها بینی بلکه گونه‌ها و زیر چشم نیز ورم بیشتری خواهند داشت. در ادامه به برخی از راهکارها که به کاهش میزان تورم بینی بعد از رینوپلاستی کمک می‌کند اشاره شده است:

 بعد از اتمام رینوپلاستی برای یک هفته یک اسپلینت یا آتل مخصوص بر روی تیغه‌ی بینی قرار می‌گیرد تا از تورم بیش از اندازه‌ی آن جلوگیری کند.
اسپلینت های داخل بینی: بعد از رینوپلاستی نه تنها بافت‌های زیر پوست بینی بلکه مجاری هوایی داخلی آن نیز متورم می‌شوند. به همین دلیل بعد از اتمام رینوپلاستی جراح درون این مجاری تنفسی نیز اسپلینت های مخصوصی قرار می‌دهد تا هم از میزان تورم آن کاسته و هم مجراهای تنفسی را باز نگه دارد.

استفاده از کمپرس‌های یخ در 24 ساعت اول بعد از جراحی نیز کمک بسیاری به کاهش میزان تورم بینی می‌کند. اما این کمپرس‌ها باید فقط بر روی گونه گذاشته شوند و باید از قرار دادن مستقیم آن‌ها بر روی بینی جدا خودداری نمود. در صورتی که کمپرس یخ مستقیماً بر روی بینی قرار گیرد می‌تواند غضروف پیوندی و یا استخوان آن را جا به جا کند.

برمولین دارویی است که از میوه‌ی آناناس گرفته شده و بدون نسخه‌ی پزشک به فروش می‌رسد و ثابت شده است که به درمان التهابات ناشی از جراحی کمک بسیاری می‌کند. مصرف این دارو باید یک روز قبل از جراحی شروع شود.

در صورتی که بعد از انجام تمامی این روش باز هم احساس کردید که بینی شما متورم است اصلاً نگران نباشید چرا که این مسئله کاملاً طبیعی است. معمولاً می‌توان گفت که کبودی در یک سوم بالایی بینی 5 تا 6 ماه، در یک سوم میانی 6 تا 9 ماه و در یک سوم پایینی برای 9 تا 12 ماه باقی می‌ماند. به طور کلی بعد از رینوپلاستی یک سال کامل زمان لازم است تا تورم نوک بینی به طور کامل بر طرف شود.

منبع: مجله پزشکی فاین فیس

در شبکه های اجتماعی مارا دنبال کنید


طراحی سایت

تقریبا” در همه موارد بعد از جراحی زیبایی بینی توصیه می شود که بیماران،  بینی شان را چسب بزنند.

چسب بینی پس از عمل  از دو طریق در کمک به بهتر شدن نتایج جراحی نقش ایفا می کند: اولا” با فشار روی پوست باعث کاهش تورم آن می شود  و ثانیا” با اعمال این فشار روی اسکلت غضروفی استخوانی تراشیده شده زیرین ، به قرارگیری مناسب تر پوست جدا شده روی آن کمک می کند.

این موضوع بخصوص در بیمارانی که پوست نسبتا” ضخیم تری دارند مفیدتر است.این بیماران پوستی دارند که زمانی بیش از حد میانگین برای جمع شدن پس از عمل نیاز دارند.

این جنس پوستها همچنین استعداد بیشتری برای تشکیل بافت سفت اسکاری در بین پوست و اسکلت استخوانی غضروفی شان دارند.

اگر این بافت قبل از جمع شدن کامل پوست بینی روی اسکلت آن تشکیل شود، از ادامه روند جلوگیری کرده و در برخی شرایط با ایجاد پرشدگی در نواحی مختلف بینی بخصوص در ناحیه نوک بینی ، باعث دور شدن از نتایج ایده آل موردنظر می شود.

چگونه بعد از عمل بینی چسب بزنیم

چسب زدن درست و اصولی بینی باعث کم شدن احتمال بروز چنین اتفاقات ناخواسنه ای می شود.

چسب زدن معمولا” در چند هفته اول تا یک ماه پس از عمل موثر می باشد و آنهم در صورتیکه تحت نظارت دقیق جراحتان باشد.

برخی توصیه به ادامه استفاده از چسب بینی در شب ها برای ۱-۲ ماه دیگر می کنند، ولی گاهی بیمارانی هستند که ۶ ماه تا یکسال پس از عمل هم در حال چسب زدن هستند.

  بنظر میرسد استفاده از چسب بینی در این بیماران، فایده آنچنانی برایشان بهمراه نخواهد داشت ، چرا که نمی توان پس از مدت زمان ذکر شده ، روند طبیعی فروکش کردن ورم پس از عمل را در بینی با فشار چسب تسریع کرد و تنها صبر و انتظار در حد ۶ تا ۱۲ ماه ، اقدام مناسب برای دیدن نتیجه نهایی عمل بینی خواهد بود.

در اینجا مراحل چسب زدن بینی را با هم مرور می کنیم :

انتخاب چسب :

در اکثر موارد از چسب های کاغذی ضدحساسیت با مارک ۳M استفاده می شود که سایز ½ اینچی آن برای بینی بکار میرود.

تمیز کردن پوست :

قبل از زدن چسب بینی باید مطمئن شوید که بخوبی پوست بینی و گونه هایتان را با آب و صابون شسته و سپس با پنبه آغشته به الکل پاک کرده باشید .

این کار باعث برداشته شدن هرگونه چربی، پوسته ها و مواد آرایشی از روی بینی تان می شود که ممکن است در روند چسب زدن اشکال ایجاد کند.

چسب زدن روی بینی:

۱-در ابتدا طول مناسبی از چسب را که در روی بینی تان قرار گرفته و تا محل اتصال بینی به گونه ادامه یابد جدا میکنید.

همینطور که به سمت نوک بینی حرکت می کنید باید طول چسبی را که می برید را با پهنای ناحیه تطابق دهید که طبیعتا” در پایین بینی از بالای آن بلندتر خواهد بود.

همانطور که در شکل زیر مشاهده می کنید بایدقبل از اینکه چسب را روی پل بینی قرار می دهید آنرا تا حد ممکن از دو طرف به سمت بیرون بکشید.

۲-سپس در همین حالت چسب را پایین بیاورید تا در تماس با پل بینی قرار بگیرد ولی هنوز طرفین آنرا نچسبانید.مطمئن شوید که چسب را محکم روی پوست پل بنی به بیرون کشیده اید و سپس اطراف آنرا پایین بیاورید .

۳-وقتی اولین تکه از چسب را به این روش قرار دادید قطعه دوم را بریده و در حالیکه یک سوم تا نصف آن روی قطعه اول قرار می گیرد بهمان دقت در پایین چسب اول استفاده کنید.و ان کار را تا درست پشت نوک بینی ادامه دهید.

۴-در پایان دو قطعه چسب بلندتر به اندازه طول بینی – از ناحیه موازی با محل اتصال دو چشم تا نوک بینی- بریده و در کناره های بینی در دو طرف قرار می دهیم و در زیر نوک بینی آنها را بهم نزدیک می کنیم.

این دو قطعه که پس از اتصال بهم شکلU  پیدا می کند ، نباید روی سوراخهای بینی را بپوشاند و نباید به اندازه ای سفت شود که شکل نوک بینی را تغییر دهد.

هدف از این قطعه u شکل حفظ موقعیت نوک بینی در حد امکان است.

در اینجا سوالی که اغلب برای بیماران پیش می آید این است که آیا چسب زدن پس از جراحی باعث بالا نگه داشتن نوک بینی می شود؟

بالا بردن نوک بینی معمولا” ناشی از دستکاری در غضروف های تحتانی بینی و همین طور غضروف میانی بینی در خط وسط است و در صوتیکه جراح در حین عمل این دستکاری را انجام داده باشد نوک بینی به بالا خواهد چرخید.

هدف از چسب زدن در درجه اول کاهش میزان ورم بینی و سپس کاهش فاصله میان پوست و اسکلت دستکاری شده زیرین است و اگر در حین عمل اقدامات لازم برای بالا بردن نوک بینی انجام نشده باشد نمی توان با کمک چسب بینی به تنهایی آنرا بالا نگهداشت.

شکل زیر نحوه قرارگیری درست چسب را روی بینی نشان می دهد که چگونه پوست کاملا” روی اسکلت زیرین اش نشانده شده است و در حقیقت هدف از چسب زدن نیز همین است.

برداشتن و تعویض چسب بینی:

برداشتن چسب هم باید با دقت زیاد همراه باشد.

شما نمی توانید خیلی راحت انتهای چسب را بگیرید و آنرا به سمت بالا با عجله و فشار جدا کنید.چرا که اینکار باعث می شود که همه فایده ای که چسب برای نشاندن پوست روی اسکلت بینی داشته است از بین برود.

۱-بهتر است که با مواد حل کننده چسب یا در حمام با اثر بخار آب ،چسب بینی شل شده و سپس برداشته شود.

۲-بهتر است که پس از نرم شدن چسب از وسیله ای مانند موچین یا پنس استفاده شود و همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است چسب ها را یکی یکی از لبه آن گرفته و از روی بینی جدا کنید.

۳-یادمان باشد که کندن چسب از روی پوست بینی را در راستای موازی با سطح پوست انجام دهیم.سپس پوست بینی را شسته و خشک کرده و بلافاصله چسب جدید را بهمان شیوه ای که توضیح داده شد مجددا” در روی بینی قرار دهید.

رعایت این نکات احتمال هر گونه بالا کشیدن پوست و جداکردن آنرا از اسکلت زیرین اش به حداقل می رساند.

چگونه بعد از عمل بینی چسب بزنیم

معمولا” تا زمانی که جراح تان توصیه به پایان چسب زدن نماید بهتر است که روزانه چسب بینی تان را عوض کنید که همانطور که اشاره کردیم مدت زمانی بین ۳ هفته تا ۲ ماه ادامه خواهد داشت.

در پایان باید اشاره کنیم که مطالب ذکر شده در مورد چسب بینی، توصیه های ما برای بیمارانمان بوده است و براساس تجربه شخصی و آموزش های بدست آمده ازاساتیدمان آورده شده است ، ولی هر جراحی روش خاص خودش را در تک تک مراحل ذکر شده دارد و بهترین کار، رعایت کامل توصیه های جراجی است که برای عمل بینی به وی اعتماد کرده اید.

در مرحله اول پس از تحقیق کافی، برای…

 بسیاری از جراحان در مطب هایشان با افراد…

عوارض ذکر شده در ذیل در مواردی که…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نام *

ایمیل *

وبسایت

دیدگاه

فیلم چسب زدن بینی – زمان تعویض چسب بینی – بهترین مارک چسب بینی – ماساژ بینی بعد از عمل – ‫چگونه بعد از عمل جراحی بینی روی بینی چسب بزنیم (فیلم آموزشی با کیفیت بالا)‬‎


پس از عمل جراحی بینی همواره بینی فرد دچار تورم می شود و این تورم بطور خاص در اطراف سر بینی مشاهده می شود. استفاده از چسب بینی بعد از عمل جراحی باعث می شود فشار صحیح بر پوست ایجاد شود تا به این ترتیب از تغییر شکل بینی و بافت نرم آن جلوگیری شود. علاوه بر این پس از عمل جراحی بینی، شکل اصلی بینی با تغییر شکل غضروف ها و استخوان بینی تغییر می کند. در پاسخ به این سوال که چرا بعد از عمل بینی باید چسب زد؟ می توان گفت در این حالت چسب بینی این امکان را فراهم می کند که بینی ظاهر جدید خود را حفظ کند.

در این عکس به صورت خلاصه این مطلب گنجانده شده است .

میتوانید از این چسب ها برای عمل چسب زدن استفاده کنید.

چگونه بعد از عمل بینی چسب بزنیم

 

حتما قبل از چسب زدن به بینی خود کاملا پوست آن را با الکل تمیز کرده و بگزارید چند دقیقه ای در معرض هوا باشد .

در این خصوص یک فیلم آماده شده است که نحوه درست چسب زدن به بینی را به شما نشان میدهد .

 

 

 

تمام حقوق مادی و معنوی وب سایت متعلق به دکتر حمیدرضا مفرد است و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد2016

عمل زیبایی بینی زمانی انجام می شود که فرد از ظاهر بینی خود راضی نباشد. این عمل جراحی زیبایی، به تغییر شکل و حالت کلی بینی کمک کرده و همچنین می تواند نواقص ایجاد شده در بینی در اثر آسیب یا جراحت را نیز، بر طرف کند. معمولا پس از انجام عمل زیبایی بینی، مراقبت های بعد از عمل، اهمیت ویژه ای دارند. اگر این مراقبت ها به خوبی انجام نپذیرند، می توانند فرایند بهبودی را مختل کرده و مشکلاتی را ایجاد کنند. بدین ترتیب ممکن است نیاز به انجام دوباره ی عمل باشد. پس از عمل جراحی، جراح به شما توصیه می کند که به بینی خود چسب بزنید. این امر برای کمک به منقبض شدن پوست در اطراف بینی انجام شده و باعث می شود پوست، استخوان و غضروف های بینی را به خوبی در بر بگیرد. چسب زدن بینی معمولا برای افراد با پوست معمولی یا نسبتا ضخیم توصیه می شود. در این افراد، پوست به زمان بیشتری برای منقبض شدن نیاز دارد. چسب زدن همچنین به پیشگیری از تشکیل بافت زخم در بین پوست و بافت استخوان و غضروف، کمک می کند. اگر بافت زخم ایجاد شده و سپس پوست منقبض شود، آن گاه پوست نمی تواند به خوبی و به صورت پایدار و محکم اطراف ساختار اصلی خود را بپوشاند و این امر می تواند موجب به وجود آمدن ناهمواری و بر آمدگی بر روی بینی شود. به طور معمول، 2 تا 3 هفته پس از انجام عمل بینی، چسب زدن بینی توصیه می شود. از زمانی که چسب زدن شروع می شود، برای گرفتن بهترین نتایج می بایست این کار را برای چند ماه ادامه داد. همچنین فرد باید قبل از رفتن به رختخواب، بینی خود را چسب زده و پس از بیدار شدن آن را باز کند.

 

چگونه بعد از عمل بینی چسب بزنیم

پس از جراحی پلاستیک بینی سوالات مختلفی درباره نحوه چسب زدن بینی، مدت زمان چسب زدن بینی یا اثرات چسب بینی بر روی نتیجه‌ی عمل به ذهن بیماران خطور می‌کند. دلیل اصلی چسب زدن بینی بعد از عمل این است که ورم آن کمتر شود و شکل بینی ثابت بماند. با مراجعه به دکتر سهرابی جراح و متخصص گوش و حلق و بینی میتوانید مطمئن باشید پس از جراحی زیبایی بینی نیز ایشان به خوبی شما را با نحوه چسب زدن پس از جراحی آشنا میکند و توصیه های لازم در خصوص آن را به شما ارائه میدهد.  برای ارتباط با ایشان از راه های ارتباطی زیر اقدام کنید.

شماره های تماس: 36274746– 36264272

توصیه‌های زیر را از صبح روز بعد از جراحی رعایت کنید:

در طول دو هفته ی اول، چسب زدن بر التهاب، تورم و همچنین شکل گیری بینی موثر خواهد بود. با این حال از هفته ی دوم به بعد، این کار فقط برای کاهش تورم انجام می شود.

علاوه بر این، چسب بینی می تواند یک اعلام هشدار برای اطرافیان شما باشد که با دقت با شما برخورد کنند. هنگامی که به بینی خود چسب زده اید، به دوستان خود هشدار می دهید که نباید بینی شما را لمس کرده، با شما شوخی کنند و یا شما را به فعالیت های خشن که ممکن است به بینی شما آسیب برسانند، وادار کنند.

 

حال شما خواهید پرسید که پس از انجام عمل زیبایی بینی، از چه نوع چسب بینی بعد از عمل باید استفاده کرد؟ توصیه می شود که افراد، حدودا یک و نیم سانتی متر از نوار چسب های پزشکی ساخته شده از کاغذ را استفاده کنند. این نوار چسب ها در داروخانه موجود بوده و قیمت آن ها به هیچ عنوان بالا نیست. برخی از پزشکان نوار چسب های دارای میکرو منفذ را ترجیح می دهند؛ چرا که این نوار ها در افراد پاسخ آلرژیک ایجاد نمی کنند.

برخی بیماران می‌توانند چسب زدن را برای مدتی طولانی به خوبی تحمل کنند، اما عده‌ای این توانایی را ندارند. بگذارید بینی و آناتومی آن شرایط چسب زدن را برایتان تعیین کند. اگر نمی‌توانید چسب روی بینی را تحمل کنید، احتمالاً با نشانه‌هایی مانند تحریک، قرمزی و جوش و برآمدگی‌های پوستی ناشی از چسب زدن مواجه خواهید شد. در این شرایط می‌توانید چسب زدن را متوقف کنید یا چند روز وقفه بیاندازید تا تحریک برطرف شود و بعد دوباره چسب زدن را ادامه دهید. هر زمانی که خواستید، می‌توانید چسب زدن را بدون بروز هیچ مشکلی ادامه دهید. در هر حال بهترین برنامه چسب زدن بینی به شرح زیر است:

در واقع نحوه چسب زدن بینی به صورت صحیح به شرح زیر می باشد:

توجه داشته باشید که نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل بسیار مهم می‌باشد و نکات ذکر شده باید با دقت انجام شود.

جدا کردن چسب  بینی باید با دقت بسیار انجام شود. شما نمی توانید یک انتهای چسب را گرفته و به سادگی آن را از روی بینی خود بکنید. این کار، هدف اصلی چسب که تشویق پوست برای چسبیدن بیشتر به بینی است را، با شکست مواجه می کند. اگر بتوانید از یک محلول جدا کننده ی چسب برای شل کردن اتصال نوار ها به پوست استفاده کنید، بسیار مفید خواهد بود. همچنین می توانید هنگام گرفتن یک دوش آب گرم و با کمک کف صابون، چسب ها را به آسانی جدا کنید. توصیه می شود که برای گرفتن انتهای چسب ها، از یک موچین و یا یک وسیله ی مشابه آن استفاده کنید. به آرامی انتهای چسب را از روی پوست جدا کرده و بلافاصله آن را 180 درجه برگردانید و کندن بقیه ی چسب را به همین جهت و در همین زاویه انجام دهید. به طوری که چسب را از روی پوست به طرف بالا نکشید بلکه با کشیدن آن به صورت موازی با پوست، آن را از پوست جدا کنید. این کار به کم کردن خطر کشیدن پوست به سمت بالا و جدا کردن آن از استخوان و غضروف های زیر آن، تا حد امکان کمک می کند.

توصیه ی ما بر چسب زدن بینی در طول شب و هنگام خواب می باشد. التهاب و تورم بینی معمولا در طی شب اتفاق می افتد و این کار باعث جلوگیری از ملتهب بودن بینی در صبح می شود.

توصیه می شود که اجازه دهید پوست بینی در طول روز نفس بکشد. چسب زدن بینی برای مدت های طولانی و بیش از حد، می تواند باعث رنجش آن شده و در واقع باعث افرایش التهاب و تورم آن گردد.

تنها در صورتی که پزشک به شما دستور داده است، بینی خود را چسب بزنید. بیشتر افرادی که به آن ها گفته شده بینی خود را چسب بزنند، این کار را به مدت 1 تا 3 ماه پس از عمل جراحی انجام می دهند. با این حال برخی از افراد برای مدت بیشتری این کار را انجام می دهند. مدت زمان چسب زدن بینی به افراد مختلف و تفاوت در مدت زمان بهبودی و چسبندگی بافت نرم آن ها، بستگی دارد.

این کار باعث تسریع فرایند شکل گرفتن بینی می شود. در برخی موارد نیز چسب زدن از به وجود آمدن بافت اسکار در بینی، پیشگیری می کند.

چسب زدن می تواند در برخی موارد باعث رنجش بینی شود. برخی از افراد در جدا کردن باقی مانده ی چسب در صبح، دچار مشکل می شوند.

شستشوی ملایم می تواند کار ساز باشد. یک محلول ملایم جدا کننده نیز می تواند برای حل کردن چسب پشت نوار، کار آمد باشد.

مطب ما چسب های مورد نیاز شما را تامین می کند. چسب کاغذی با پهنای حداکثر یک و نیم سانتی متر توصیه می شود.

زمانی که فرد در صبح ها احساس کند که چسب زدن یا نزدن به بینی، برای او تفاوتی نداشته است، می تواند چسب زدن را متوقف کند. این امر را با جراح خود نیز در میان بگذارید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

فرستادن دیدگاه

دکتر حمید رضا سهرابی،جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و دارای مدرک بورد تخصصی گوش وحلق وبینی می باشد.پس ازدریافت بوردتخصصی،ایشان دوره تکمیلی جراحی پلاستیک بینی وآندوسکوپی پیشرفته سینوس را در تهران(دانشگاه علوم پزشکی ایران) طی نمودند.ایشان از سال2008 میلادی،عضو ثابت و رسمی جامعه جراحان پلاستیک بینی آمریکا می باشند.

آدرس مطب اصفهان، چهارراه توحید . طبقه فوقانی بانک ملت

تلفن تماس دریافت نوبت

03136274746

03136264272

ساعات کار مطب

چگونه بعد از عمل بینی چسب بزنیم

شنبه ، دوشنبه ، چهارنشبه 4 الی 8 شب

چگونه بعد از عمل بینی چسب بزنیم
چگونه بعد از عمل بینی چسب بزنیم
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *