چگونه بعد از لاغری پوست اضافه

 
helpkade
چگونه بعد از لاغری پوست اضافه
چگونه بعد از لاغری پوست اضافه

لیست بهترین باشگاه های تناسب اندام تهران|


بهترین راه بهبود کیفیت هوا در خانه

سفت شدن و خلاص شدن از شلی پوست بعد از لاغری‎

 

چگونه بعد از لاغری پوست اضافه

افرادی با رسیدن به کاهش وزن عمده اغلب با مقدار زیادی شلی پوست روبرو می شوند که ممکن است اثرات منفی در ظاهر و کیفیت زندگی فرد داشته باشد.

 

کاهش مقدار زیادی از وزن در رژیم لاغری یک دستاورد قابل توجه است که به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد.

 

با این حال، افرادی با رسیدن به کاهش وزن عمده اغلب با مقدار زیادی شلی پوست روبرو می شوند که ممکن است اثرات منفی در ظاهر و کیفیت زندگی فرد داشته باشد.

 

این مقاله نگاهی دارد به اینکه چه چیزی باعث شل شدن پوست بعد از کاهش وزن می شود همچنین این اطلاعات در راه حل های طبیعی و پزشکی است که می تواند به سفت شدن و خلاص شدن از شلی پوست کمک کند.

 

چه عواملی باعث شل شدن پوست پس از کاهش وزن می شود؟ 

پوست بزرگترین ارگان در بدن شما است و به شکل یک سد محافظ در برابر محیط زیست است.

 

لایه درونی پوست شما شامل پروتئین ها، از جمله کلاژن و الاستین است کلاژن، که تا 80 درصد از ساختار پوست شما را باعث می شود ثبات، استحکام و قدرت پوست را فراهم می کند الاستین قابلیت ارتجاعی را فراهم می کند و کمک می کند تا پوست شما سفت باقی بماند.

 

در طول افزایش وزن، پوست گسترش می یابد و اتاقی برای افزایش رشد در شکم و دیگر قسمت های بدن می سازد بارداری یکی از نمونه های این گسترش است.

 

گسترش پوست در دوران بارداری در طول زمان چند ماه رخ می دهد و پوست گسترش یافته به طور معمول در عرض چند ماه از تولد نوزاد جمع می شود.

 

در مقابل، افرادی که اغلب اضافه وزن و چاق هستند وزن اضافی را برای سال ها حمل  می کند و اغلب از اوایل دوران کودکی یا نوجوانی شروع شده است.

 

هنگامی که پوست به طور قابل توجهی کشیده می شود و برای یک دوره زمانی طولانی باقی می ماند کلاژن و الاستین آن آسیب می بیند در نتیجه، پوست برخی از توانایی از دست داده خود را برای جمع شدن از دست می دهد.

 

در نتیجه، زمانی که فرد مقدار زیادی وزن از دست می دهد پوست اضافی از بدن آویزان می شود به طور کلی، از دست دادن وزن بیشتر باعث پوست شل می شود.

 

همچنین محققان گزارش کردند بیماران با جراحی کاهش وزن تشکیل کلاژن جدید کمتری داشتند و این ترکیب در مقایسه با کلاژن در جوان با پوست سالم پایین تر است.

 

عوامل موثر بر از دست دادن قابلیت ارتجاعی پوست

طول زمان اضافه وزن: به طور کلی، کسی که طولانی تر اضافه وزن یا چاقی داشته است پوست او پس از کاهش وزن به علت از دست دادن الاستین و کلاژن شل تر خواهد بود.

 

مقدار وزن از دست داده: کاهش وزن از 100 پوند ( 46 کیلوگرم ) یا بیشتر به طور معمول آویز بودن پوست در اثر از دست دادن وزن، بیشتر از کاهش وزن متوسط است.

 

سن: کلاژن در پوست افراد مسن تر کمتر از پوست جوان ترها است و گرایش به شل تر شدن در اثر از دست دادن وزن بیشتر است.

 

ژنتیک: ژن ممکن است پوست شما را در پاسخ به افزایش وزن و از دست دادن تحت تاثیر قرار دهد.

 

قرار گرفتن در معرض نور خورشید: قرار گرفتن مزمن در معرض نور خورشید نشان داده شده است که تولید کلاژن و الاستین پوست را کاهش می دهد و ممکن است به شل پوست کمک کند.چگونه بعد از لاغری پوست اضافه

 

سیگار کشیدن: سیگار کشیدن منجر به کاهش تولید کلاژن و آسیب به کلاژن موجود شده و در نتیجه سبب سست شدن و افتادگی پوست می شود.

 

مشکلات مربوط به شل شدن اضافی پوست 

ناراحتی های فیزیکی: پوست اضافی می تواند ناراحت کننده باشد و با فعالیت طبیعی تداخل نماید در یک مطالعه در 360 بزرگسال یافتند که این مشکل اغلب در افرادی که 110پوند ( 50 کیلوگرم ) و یا بیشتر وزن از دست داده بودند رخ داده است.

 

کاهش فعالیت فیزیکی: در یک مطالعه روی 26 زن، 76 ٪ گزارش دادند که پوست شل تحرک ورزشی آنها را محدود کرده است همچنین 45٪ از آنها ورزش را به علت اینکه مردم به پوست شل آنها خیره می شدند رها کردند.

 

سوزش و تجزیه پوست: یک مطالعه نشان داد که از 124 نفر که درخواست جراحی پلاستیک برای سفت شدن پوست داشتند بعد از عمل جراحی کاهش وزن، 44٪ درد پوست، زخم یا عفونت را در طول پوست شل گزارش داده بودند.

 

تصویر بدن ضعیف: پوست شل از کاهش وزن می تواند اثرات منفی بر تصویر بدن و خلق و خوی داشته باشد.

 

درمان طبیعی برای سفت کردن پوست شل 

درمان های طبیعی زیر ممکن است قدرت و خاصیت ارتجاعی پوست در برخی از افراد که مقدار کم تا متوسط وزن از دست داده اند را بهبود می بخشد.

 

انجام تمرین مقاومتی 

پرداختن به طور منظم به تمرین ورزش قدرتی یکی از موثرترین راهها برای ساخت توده عضلانی در بزرگسالان جوان و قدیمی تر است.

 

علاوه بر کمک به شما در سوزاندن کالری بیشتر، افزایش در توده عضلانی نیز ممکن است به بهبود ظاهر پوست شل کمک کند.

 

گرفتن کلاژن 

هیدرولیز کلاژن بسیار شبیه به ژلاتین است این یک شکل فرآوری شده از کلاژن موجود در بافت همبند حیوانات است.

 

اگر چه از آن در افراد با پوست شل مربوط به از دست دادن وزن زیاد آزمایش نشده است مطالعات نشان می دهد که هیدرولیز کلاژن ممکن است اثر محافظتی بر روی کلاژن پوست داشته باشد.

 

در یک مطالعه کنترل شده، قدرت کلاژن به طور قابل توجهی پس از چهار هفته مصرف مکمل با پپتید کلاژن افزایش یافته است و این اثر در طول مدت مطالعه 12 هفته باقی مانده است.

 

هیدرولیز کلاژن نیز به عنوان کلاژن هیدرولیز شناخته شده است این به صورت پودر در می آید و آن را می توانید در فروشگاه مواد غذایی طبیعی و یا آنلاین خریداری کرد.

 

یکی دیگر از منابع محبوب کلاژن آبگوشت استخوان است که فراهم کننده خواص درمانی دیگر نیز می باشد.

 

مصرف برخی مواد مغذی و هیدراته ماندن 

مواد مغذی خاص برای تولید کلاژن و دیگر اجزای پوست سالم مهم است:

 

پروتئین: پروتئین کافی برای سلامت پوست بسیار حیاتی است و اسیدهای آمینه لیزین و پرولین نقش مستقیم در تولید کلاژن دارد.

 

ویتامین ث: ویتامین C برای سنتز کلاژن مورد نیاز است و همچنین در محافظت از پوست از آسیب نور خورشید کمک می کند.

 

اسیدهای چرب امگا 3: یک مطالعه کوچک نشان داده است که اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی های چرب ممکن است به افزایش قابلیت ارتجاعی پوست کمک کند.

 

آب: به خوبی هیدراته ماندن ممکن است ظاهر پوست شما را بهبود بخشد یک مطالعه نشان داد که زنانی که مصرف آب روزانه خود را افزایش دادند پیشرفت های قابل توجهی در هیدراتاسیون و عملکرد پوست داشتند.

 

افزایش مصرف آب روزانه پیشرفت های قابل توجهی در هیدراتاسیون و عملکرد پوست دارد‎

 

استفاده از کرم های سفت کننده 

بسیاری از کرم های “سفت کننده” حاوی کلاژن و الاستین هستند.

 

اگر چه این کرم ها به طور موقت ممکن است سبب افزایش خفیف سفتی پوست شوند مولکول های کلاژن و الاستین برای جذب شدن در پوست بیش از حد بزرگ هستند به طور کلی، کلاژن باید از داخل به خارج ایجاد شود.

 

درمان های پزشکی برای سفت کردن پوست شل شده بعد از لاغری 

درمان دارویی و یا جراحی معمولاً برای سفت شدن پوست شل پس از کاهش وزن لازم و مهم هستند.

 

جراحی کانتورینگ بدن 

کسانی که مقدار قابل توجهی وزن خود را از طریق جراحی چاقی یا دیگر روش های کاهش وزن از دست داده اند اغلب درخواست عمل جراحی برای برداشتن پوست اضافی دارند.

 

در عمل جراحی کانتورینگ بدن، یک برش بزرگ ایجاد و پوست اضافی و چربی حذف می شود برش با بخیه خوب به منظور به حداقل رساندن زخم بخیه می شود

 

جراحی کانتورینگ بدن خاص عبارتند از: 

جراحی زیبایی شکم یا ابدومینوپلاستی: حذف پوست از شکم. 

برداشتن پایین بدن: حذف پوست از شکم، باسن، باسن و ران. 

برداشتن بالای بدن: حذف پوست از سینه و پشت. 

برداشتن داخل ران: حذف پوست را ران درونی و بیرونی. 

براکیوپلاستی: حذف پوست از بازوها.

 

جراحی های متعدد معمولاً در قسمت های مختلف بدن در طی یک تا دو سال پس از کاهش وزن عمده انجام شده است.

 

جراحی کانتورینگ بدن معمولاً نیاز به بستری در بیمارستان از یک تا چهار روز دارد زمان بهبودی در خانه معمولاً دو تا چهار هفته است ممکن است همچنین برخی از عوارض ناشی از جراحی، مثل خونریزی و عفونت پیدا شود.

 

گفته می شود که اکثر مطالعات نشان داده اند عمل جراحی کانتورینگ بدن سبب بهبود کیفیت زندگی در افرادی که قبلا چاق بوده اند می شود با این حال، یک مطالعه گزارش داده است که برخی از نمرات در کیفیت زندگی در این افراد کاهش یافته است.

 

روش پزشکی جایگزین 

اگر چه جراحی کانتورینگ بدن تا بحال رایج ترین روش برای برداشتن پوست شل بوده است همچنین گزینه های کمتر تهاجمی با خطر عوارض کمتر وجود دارد.

 

دستگاه لاغری VelaShape: این سیستم با استفاده از ترکیبی از نور مادون قرمز، فرکانس رادیویی و ماساژ برای کاهش پوست شل استفاده می کند در یک مطالعه، سبب از دست دادن قابل توجهی از پوست شکم و بازو در افراد دارای اضافه وزن شده است.

 

اولتراسوند: یک مطالعه کنترل شده در درمان با اولتراسوند در افرادی که جراحی چاقی داشتند هیچ بهبود در پوست شل پیدا نکردند با این حال، مردم تسکین درد و سایر علایم را پس از درمان گزارش دادند.

 

به نظر می رسد که اگر چه خطرات کمتری با این روش های جایگزین وجود دارد نتایج ممکن است همانند عمل جراحی کانتورینگ بدن نباشد.

 

منبع: رژیم سلامتی

 


علائم کیست تخمدان | درمان گیاهی

درمان قطعی انحرافات زانو درکوتاه ترین زمان


سفارش کیک های تازه و خوشمزه خونگی


تا عید به وزن ایده آل برس!

خریدقسطی جهیزیه بدون نیاز به پرداخت اولیه


دنبال بلیط ارزون هستی؟حتما اینجا سر بزن


ارزانتر سفر کنید! بلیط زمینی وهوایی

هتل و بلیط مقصد موردنظرت رو آنلاین رزرو کن


میخوای از همیشه زیباتر باشی؟

مشاهده تمامی مدلهای لوازم خانگی اسنوا/قیمت

خرید انواع ابزار وجعبه ابزار خانگی وصنعتی


تور کیش را گران نخرید!!

انواع گن وفرم دهنده بدن اورجینال و باکیفیت

رزروبلیط وهتل درسراسرایران بابیشترین تخفیف

Makan Inc.| All Rights Reserved – © 2013 – 2021

رژیم غذایی دکتر کرمانی

اگر شما هم تصمیم به کاهش وزن و تناسب اندام گرفتید حتما به عواقب احتمالی آن مانند شل شدن پوست و افتادگی نیز فکر کردید. قبل از اینکه پشیمان شوید این مقاله را مطالعه کنید تا ۱۰ راهکار ساده و عملی برای جلوگیری از شل شدن پوست را بررسی کنیم.

شل شدگی و افتادن پوست از قسمت های جدا نشدنی بالا رفتن سن است. با افزایش سن، ساختار زیرین پوست نیز بیشتر دچار مشکل می شود. همچنین پوست، استحکام کششی خود را از دست می دهد. در کنار پیر شدن، فاکتورهایی مانند آسیب خورشید، سیگار کشیدن و تغییرات وزنی می توانند روی نرخ شل شدگی پوستمان تاثیر بگذارند. اما راه هایی وجود دارند که می توانیم با انجام دادن آنها، شل شدگی پوست را به حداقل برسانیم و یا پوست های شل شده را دوباره به حالت قبل برگردانیم.

 

با گذشت زمان به ناچار حجم صورتمان را از دست می دهیم. دلیلش از دست دادن غشاء میانی پوست، چربی، عضله و تغییرات استخوانی است. فاکتورهای خارجی مانند در معرض نور خورشید قرار گرفتن، آلاینده ها، استرس و غیره می توانند این فرآیند را سرعت ببخشند. اجرای برنامه غذایی سالم سرشار از آنتی اکسیدان، ترک کردن سیگار و الکل، کاهش استرس و استفاده از ضد آفتاب می توانند تا حدود زیادی تاثیر این عوامل خارجی را کاهش دهند. پژوهش های بسیاری نشان دادند این عوامل خارجی بیشتر از ژنتیک روی پیری پوست تاثیر می گذارند.چگونه بعد از لاغری پوست اضافه

 

همیشه به دنبال کرم های پوستی با مواد فعال باشید که بتوانند پوست را از آسیب های بیرونی در امان نگه دارد. همیشه از ضد آفتاب حتی در زمستان استفاده کنید. یادتان باشد با اینکه اشعه های UBV در زمستان کمتر است اما سطح UVA همچنان بالا است. UVA طول موج بلندتری است که می تواند از شیشه نیز عبور کند. UVA در بلند مدت سبب شکست در کلاژن و الاستین می شود.

بنابراین این بسیار ضروری است که مطمئن شوید ضد آفتابتان نه تنها در برابر UBV بلکه در برابر UVA نیز از پوستتان محافظت کند. حتی گفته می شود نورهایی که از صفحه های نمایش نیز تابیده می شود برای پوست ضرر دارند و باید خود را در برابرشان ایمن نگه داشت. برخی از ضد آفتاب ها دارای آنتی اکسیدان نیز هستند که می توانند پوست را در برابر رادیکال های آزاد محافظت کنند.

 

اول از همه سیگار کشیدن را متوقف کنید. سیگار کشیدن درست مانند درمعرض نور آفتاب قرار گرفتن باعث آسیب به رادیکال های آزاد می شود. این آسیب آنزیم هایی نظیر MMP-1 را افزایش می دهد که باعث شکسته شدن کلاژن و الاستین می شود. شواهد رو به افزایشی وجود دارند که آلاینده ها به خصوص هنگام قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش سبب پیری پوست می شوند. آنتی اکسیدان های خوراکی و موضعی می توانند به محافظت در برابر رادیکال های آزاد کمک کنند.

برنامه غذایی سرشار از میوه و سبزیجات می تواند آنتی اکسیدان طبیعی بدن را تامین کند. برای مثال فلفل های زرد و نارنجی دارای کاروتینوئیدها هستند که آنتی اکسیدان هایی قوی اند. گوجه فرنگی دارای لیکوپن است که پوست را در برابر نور آفتاب محافظت می کند. برنامه غذایی سالم، مقداری ورزش و ضد آفتاب به محافظت از پوست کمک می کنند و در نهایت پیری آن را به حداقل می رسانند.

ممکن است زمانی که می خواهید شروع به کاهش وزن کنید این تردید برایتان بوجود بیاید که اگر پوست شل و زشت شد چه؟ جواب این سوال را امروز خواهید گرفت. کاهش وزن به میزان بالا حدود ۲۲ تا ۴۵ کیلو می تواند فوق العاده تغییرتان دهد اما پوستی که قبل از کاهش این وزن بدنتان را می پوشاند حالا چه وضعیتی خواهد داشت؟ اگر در مدت کوتاهی وزن بالایی کم کنید احتمال اینکه پوستتان آویزان شود زیاد است. این حالت مانند چین پرده های لوکس است! خب این چین برای پرده زیباست اما برای انسان … خودتان تصور کنید!

 

اگر بخواهیم جوابی کوتاه و سریع به این پرسش بدهیم، پاسخ مناسب جراحی است اما جراحی هزینه بر است و ممکن است آثار زخم از خود بجا بگذارد. اقداماتی با شدت کمتر نسبت به جراحی وجود دارد که می توانید قبل از هر کاری روی آنها حساب کنید.

 

در حالی که با کاهش وزن زیاد کاملا جلوی افتادگی پوست گرفته نمی شود اما روش هایی وجود دارند که تا جای ممکن استحکام پوست را حفظ می کنند. سبک زندگی سالم و روش هایی خاص برای تقویت کلاژن وجود دارند ساختار پروتئینی مسئول استحکام و ارتجاعی بودن پوست است که می تواند تغییر ایجاد کند. در ادامه راه هایی را به شما می آموزیم تا در مسیر رسیدن به هدف کاهش وزن، پوست تان را محکم و پایدار نگه دارید.

 

شاید درباره شلی و آویزان شدن پوست بعد از کاهش وزن زیاد چیزی خوانده یا شنیده باشید. متخصصین می گویند پیشگیری بهتر از درمان است و این کار به خوبی جواب می دهد. وقتی رژیمی انتخاب کنید که آرام آرام وزنتان را کاهش دهد بیشتر مشکلات خود به خود حل خواهد شد. وقتی به مرور وزن کم می کنید پوست فرصتی برای ریکاوری و تنظیم خود بر اساس شرایط جدید دارد.

کاهش وزن آهسته و با هدف یک کیلو در هفته می تواند احتمال شل شدن پوست را بسیار کاهش دهد. برنامه هایی که تاکید بر برنامه غذایی و ورزشی دارند کمکتان می کنند آرام آرام وزن کم کنید. شاید بعضی از کاهش وزن تدریجی خوششان نیاید و دوست داشته باشند سریع تغییرات را ببینند اما باید بدانید شلی و آویزان شدن پوست تنها یکی از ضررهای کاهش سریع وزن است.

 

سلامت پوست نقش مهمی در تعیین سرعت ریکاوری آن دارد. با توجه به گفته های جیسون اسپکتور( استادیار جراحی پلاستیک در کالج پزشکی دانشگاه کرنل ) دو مورد از بزرگترین شاخص هایی که خاصیت ارتجاعی پوست را تعیین می کنند ژنتیک و سن است. اگر هر دو شاخص علیه ما بود چه؟ متخصصان سلامت می گویند استفاده از برخی غذاها به خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند رژیم دکتر کرمانی نیز شامل تمام گروههای غذایی می شود و از کمبود ویتامین ها در پوست فرد جلوگیری می کند.

 

این گروه از ویتامین ها پوست را از رادیکال های آزاد ( آدم بد هایی که سبب آسیب های سلولی می شوند ) در امان نگه می دارند. همچنین سرعت ترمیم پوست را تقویت می کنند. به طور خاص، ویتامین A به تامین آب لایه های زیرین پوست کمک می کند. ویتامین C الیاف سفت کننده پوست مانند کلاژن و الاستین را محافظت می کند.

ویتامین E محافظ پوست در برابر آسیب نور خورشید است. خوردن انواع مختلف سبزیجاتی که برگ سبز دارند و میوه ها و سبزیجات رنگارنگ می توانند خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهند. نمونه های خاص عبارتند از:

 

روغن های طبیعی پوست خود را با خوردن غذاهای دارای اسید چرب های ضروری تقویت کنید. اسید چرب هایی مانند امگا ۳ و امگا ۶ پوست را تغذیه می کنند تا انعطاف پذیر و صاف بماند. این روغن ها با خشکی و چین و چروک پوست مبارزه می کنند. ماهی های آب سرد مانند ماهی تن، ساردین، ماهی خال مخالی و قزل الا مصرف کنید.

آجیل را قسمتی از میان وعده روز خود قرار دهید همه اینها منابعی عالی از اسید چرب های ضروری هستند. روغن های سالمی مانند روغن زیتون، کانولا و روغن هسته انگور را نیز می توانید در برنامه خود استفاده کنید و از خواص آنها بهره مند شوید. رژیم دکتر کرمانی نیز در سهمیه اضافی خود روغن زیتون را قرار داده است تا به سالم نگه داشتن پوست فرد کمک کند.

 

بیوتین را بیشتر بین محصولات مفید برای مو می بینید اما بیوتین برای پوست نیز خواصی دارد. این ویتامین B محلول در آب با نام ویتامین H شناخته می شود. اختلالات خاص پوستی از جمله درماتیت، پوست پوست شدن و آلوپسی با کمبود بیوتین در ارتباط هستند. خوردن میزان مناسب بیوتین به افزایش سلامت پوست کمک می کند. سبزیجات دارای برگ سبز، آجیل، شیر، تخم مرغ، بلغور جو دو سر و برنج از منابع بیوتین به حساب می آیند.

 

مقداری چای سبز بنوشید. سعی کنید به نوشیدن چای به خصوص چای سبز عادت کنید. این نوشیدنی مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد که:

 

بیشتر متخصصان تغذیه، کاهش وزن هر دو هفته ۲ تا ۳ کیلوگرم را توصیه می کنند، این مقدار بسته به اضافه وزنی که دارید ممکن است متفاوت باشد. کاهش سریع وزن با برنامه های بسیار کم کالری و دیگر رژیم های کوتاه مدت باعث ایجاد خطوط در صورت، تاثیر روی سلامت پوست و عدم موفقیت در ثابت نگه داشتن وزن کم شده می شود.

توصیه های دکتر کرمانی برای جلوگیری از شل شدن پوست بعد از رژیم:

 

اینطور که معلوم است اصلا نمی شود ورزش را کنار گذاشت. دلایل قانع کننده ای وجود دارند که نشان می دهند ورزش جلوی آویزان شدن پوست را می گیرد به خصوص ورزش هایی که در آن از تمرینات قدرتی استفاده می شود. این نوع ورزشها عضله زیر پوست شل شده را فرم می دهند و کاری می کند شلی پوست کمتر دیده شود. با هالتر و دمبل ورزش کنید تا عضلات قوی شوند. عضلات قوی پوست را محکم نگه می دارد.

اگر اطراف خود چنین وسائلی ندارید از وزن بدن استفاده کنید. حرکت شنا، دراز و نشست، تخته، کرانچ، اسکات پا انجام دهید تا عضله بسازید. اگر در خانه دستگاه ورزشی دارید از حالت دکور خارجش کنید و از آن کار بکشید و یا می توانید در باشگاه ها این کار را انجام دهید.چگونه بعد از لاغری پوست اضافه

با انجام ورزش قدرتی جای چربی ها را که مدت طولانی بخش هایی از بدن را درگیر کردند با عضله عوض کنید. برای جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست باید چربی ها به عضله تبدیل شوند. وقتی عضلات زیرین بدن حجم و شکل بگیرند به پوست پایه ای محکم می دهد که خود را روی آن پهن کند. ساخت عضله در حال کاهش وزن نه تنها به سفت ماندن پوست کمک می کند بلکه مقدار کالری که در طول روز می سوزانید را افزایش می دهد در نتیجه کاهش وزن نیز آسان می شود.

بسته به علاقه تان از دمبل، دستگاه و یا ورزش هایی که با وزن خود بدن انجام می شود استفاده کنید. ۴ روز در هفته چنین ورزش هایی را دربرنامه ورزشی خود بگنجانید. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید، پروتئین را به وعده ها و میان وعده های خود اضافه کنید چون پروتئین به ریکاوری و قوی شدن از داخل و خارج بدن کمک می کند.

 

اگر بیرون از خانه ورزش می کنید باید اقداماتی را انجام دهید تا پوستتان زیاد در معرض اشعه های مخرب کلاژن قرار نگیرد. برنامه ریزی کنید که پیاده روی و دویدن تان اول صبح یا در پایان روز انجام شود، زمانی که نور خورشید شدت ندارد. از ضد آفتابی استفاده کنید که روی بسته آن برچسب broad-spectrum ( طیف سترده ) خورده باشد این یعنی ضد آفتاب پوست را در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت می کند. این دو مورد اشعه به غشاء میانی پوست آسیب می رسانند. همچنین لباسی به تن کنید که خوب پوست را بپوشاند.

 

بشقاب خود را با انواع میوه و سبزیجاتی که برای سلامت پوست حیاتی هستند به خصوص ویتامین A یا لیکوپن و بسیار مهم هستند رنگارنگ کنید. پژوهش ها نشان دادند این آنتی اکسیدان جلوی آسیب های اشعه UV را می گیرد. ویتامین A در گوجه فرنگی، فلفل قرمز و دیگر سبزیجات رنگی یافت می شود. سبزیجات برگ دار و مرکبات نیز منبع غنی از ویتامین C هستند که به ساخت کلاژن کمک می کند.

 

با وجود اینکه اکسیر جادویی برای سفت کردن پوست وجود ندارد اما محصولات خاصی هستند که در صورت استفاده روزانه به رشد کلاژن و حفظ ظاهر پوست کمک می کنند. متخصص پوست می تواند کرم و ژل های حاوی رتینوئید مانندRetin-A وTretin-X تجویز کند. همچنین سرم هایی را تهیه کنید که بدون نیاز به نسخه (مانند سرم های دارای فاکتور رشد اپیدرمی) فیبروپلاست در عمق پوست را تحریک می کنند و تولید کلاژن را افزایش می دهد.

 

سیگار نکشید و از دود آن نیز فاصله بگیرید. سیگار کشیدن انعطاف پذیری پوست را کم می کند. همچنین بررسی های جدید نشان دادند در معرض دود سیگار قرار گرفتن مقدار پروتئین های التهابی درون پوست را افزایش، تولید کلاژن را  کاهش می دهد. در نتیجه باعث نازک شدن پوست و چین و چروک می شود.

 

تا زمانی که به وزن ایده آل نرسیدید به هیچ نوعی از جراحی پوست نیاز ندارید. اگر می خواهید جراحی انجام دهید بهترین موقعیت زمانی است که پوست ثبات داشته باشد ( یعنی وزنتان بالا یا پایین نرود ). ابتدا با یک متخصص پوست درباره روش های بهبود پوست صحبت کنید و در صورت نتیجه نگرفتن، جراحی آخرین راه حل است.

 

آب بنوشید. کمبود آب به سلول های پوست آسیب وارد می کند یعنی سبب خشکی و عدم انعطاف پذیری آن می شود. هرگز اجازه ندهید به اندازه ای بدنتان کم آب شود که احساس تشنگی کنید.

 

برنامه غذایی سالم و انجام مداخلات غیر جراحی مانند میکرونیدلینگ می تواند بسیار کمک کننده باشد. میکرونیدلینگ با کلاژن هایی که از نظر مکانیکی دچار مشکل شدند کار می کند و در نتیجه ساخت کلاژن های جدید را تحریک می کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر شما

نام *

ایمیل

من پوستم خیلی شله باید چه کار کنم

فاطمه عزیز، روش های زیادی مثل تغذیه، ورزش، حذف و کاهش یک سری مواد غذایی میتونه بهتون کمک کنه.

باسلام،
من یک سوالی داشتم،،،
اکثر پزشکان تغذیه در برنامه رژیم جدیدا،،دیگه شیر و ماست رو حذف می کنند ،،
ولی جناب دکتر کرمانی در بعضی از جاها حتی اجباری هم کردند ،،دلیلش چیست ؟؟
ممنون میشم اگر پاسخ بدین،د

طاهره عزیز، در رژیم دکتر کرمانی مواد غذایی حذف نمیشه و همه چیز به اندازه در برنامه غذایی قرار میدیم. بدن نیاز به تمام مواد دارد و حذف یک یاز اینها موجب اسیب به سلامتی میشه.

برای دریافت مشاوره خرید رژیم دکتر کرمانی شماره همراه خود را ثبت کنید ما با شما تماس می‌گیریم

کلیه حقوق متعلق به مجموعه به اندام دکتر کرمانی می باشد.

یک بدن زیبا، باید سفت باشد و اگر پوست شما در شرایط خوبی نباشد چنین چیزی شدنی نخواهد بود. سفت کردن پوست باعث خواهد شد تا حس کنید که سفر کاهش وزنتان را به خوبی به پایان رسانده‌اید.

کليه حقوق اين سايت متعلق به پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز مي باشد و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.

جلوگیری و درمان افتادگی پوست شکم بعد از لاغری

احتمالاً افرادی را دیده باشید که اضافه وزن زیادی داشته‌اند و برای رسیدن به تناسب اندام تصمیم به کاهش وزن گرفتند اما بعد از رژیم‌های لاغری یا جراحی لاغری، پوست صورت و بدنشان شل و آویزان شده است. با دیدن این افراد به این فکر می‌افتیم که نکند ما هم بعد از رژیم لاغری پوستمان افتاده و بد شکل شود!

در این مطلب از سایت زوم لایف، می‌خواهیم نگاهی دقیقی به دلایل شدن شدن پوست و همچنین روش‌هایی برای کاهش یا از بین بردن افتادگی پوست شکم بعد از لاغری داشته باشیم، لطفاً در ادامه همراه ما باشید.

افتادگی و شل شدن پوست بعد از رژیم لاغری سریع یا جراحی لاغری اغلب در ناحیه شکم اتفاق می‌افتد. برخی از افراد پس از کاهش وزن شدید دچار افتادگی و شل شدن بازو و سینه‌ها، و برخی دیگر دچار افتادگی در نواحی ران و باسن می‌شوند. برای سفت شدن و خلاص شدن از شلی پوست بعد از لاغری‎ روش‌هایی وجود دارد که در ادامه به معرفی آنها پرداخته‌ایم. با انجام این روش‌ها می‌توانید با انجام آنها میزان شل شدگی پوست را به حداقل برسانید و یا پوست‌های شل شده را دوباره به حالت قبل برگردانید.چگونه بعد از لاغری پوست اضافه

پوست محکم می‌تواند به راحتی کشیده شده و به حالت اولیه بازگردد. زمانی که پوست این توانایی را از دست می‌دهد، کم کم شل می‌شود. افتادگی و شل شدن پوست تقریباً در هر قسمتی از بدن می‌تواند اتفاق بیفتد. بخش‌هایی از بدن که بیشتر مستعد افتادگی پوست هستند عبارت‌اند از:

دلایل مختلفی برای افتادگی پوست وجود دارد. این دلایل عبارت‌اند از:

ما در این مطلب افتادگی پوست بعد از کاهش وزن را بررسی کرده‌ایم اما قبلاً درباره شل شدن پوست صورت توضیحاتی داده‌ایم. اگر می‌خواهید درباره روش‌های جلوگیری و درمان افتادگی پوست صورت بیشتر بخوانید، اینجا کلیک کنید.

شل شدن پوست بدن معمولا به دنبال لاغری سریع در اثر رعایت یک رژیم غذایی غلط و یا انجام جراحی لاغری به وجود می‌آید.

در رژیم‌هایی که میزان کربوهیدرات یا پروتئین و چربی در آنها به شدت محدود شده است و یا وعده‌های اصلی غذایی در آن‌ها حذف می‌شود فرد سریع وزن خود را از دست می‌دهد. با کاهش وزن سریع لایه‌های چربی زیر پوستی از بین می‌روند و پوست فرصت کافی برای حفظ خاصیت کشسانی خود جهت هماهنگی با شرایط جدید را ندارد، بنابراین دچار شلی و افتادگی می‌شود.

پس از جراحی لاغری، اغلب بیماران وزن بسیار زیادی کم می‌کنند (اغلب بیش 50 کیلوگرم) که در نهایت می‌تواند موجب افتادگی پوست و شل شدن عضلات شود. از آنجایی که این پوست اضافی پس از کاهش وزن، خود به خود از بین نخواهد رفت، بیشتر بیماران از آویزان شدن پوستشان گله‌مند هستند. این به این دلیل است که با افزایش وزن، پوست تا روی توده‌های چربی جدید گسترش می‌یابد و با کاهش وزن، پوست معمولا قابلیت ارتجاعی کافی برای جمع شدن و بازگشت به حالت اولیه را ندارد.

در واقع شدت افتادگی پوست در هر شخص متفاوت است و میزان آن بستگی به عواملی مانند نوع جراحی، وزن سابقتان، سن، سابقه سیگاری بودن و ژنتیک دارد. نوع جراحی لاغری اهمیت فراوانی در میزان افتادگی پوست دارد. جراحی اسلیو معده که طی آن بیمار با سرعت کمتری نسبت به جراحی بای پس معده وزن کم می‌کند، کمتر موجب افتادگی پوست می‌شود (1).

از آنجایی که بیشتر مردم مقداری افتادگی پوست را پس از کاهش وزن تجربه می‌کنند، پس طبیعی است که نسبت به آن حس خوبی نداشته باشند. اما اصلا جای نگرانی نیست چون همیشه راه‌های پیشگیری و گزینه‌های اصلاحی برای اینگونه مشکلات وجود دارد.

تحمل وزن اضافی برای مدت طولانی می‌تواند به الیاف کلاژن و الاستین پوست آسیب برساند. این امر باعث می‌شود که هنگام لاغر شدن، پوست سخت‌تر جمع شود. اگر مقدار زیادی از وزن تان را از دست بدهید (45 کیلوگرم یا بیشتر)، ممکن است دچار افتادگی وشل شدن پوست به شکل قابل توجهی شوید.

اگر کاهش وزن ناگهانی باشد معمولا پوست نمی‌تواند جمع شود حتی اگر سن کم باشد.

در کاهش سریع وزن (مانند پس از جراحی چاقی) احتمال افتادگی پوست بیشتر می‌شود. در برخی موارد، روش‌های کاهش وزن ممکن است افتادگی زیادی برای پوست ایجاد کند. از آنجایی که پوست‌های جوان‌تر، سریع‌تر به حالت قبلی خود بازمی‌گردند، سن فرد در زمان کاهش وزن نیز می‌تواند در میزان شل شدن پوست نقش داشته باشد.

البته غیر از کاهش وزن سریع یک سری عوامل دیگر نیز می‌تواند باعث شل شدن پوست و افتادگی آن شود. این عوامل عبارتند از:

اما چه کار کنیم که بعد از کاهش وزن پوست بدنمان شل و آویزان نشود؟ در ادامه روش‌هایی برای جلوگیری از افتادگی پوست در حین کاهش وزن و همچنین از بین بردن پوست‌های شل شده بعد از لاغری را توضیح داده‌ایم.

پس از کاهش وزن و افتادگی پوست مخصوصا در قسمت شکم،‌ می‌توان با استفاده از روش‌های مختلفی آن را درمان نمود و پوست را سفت کرد. برای درمان افتادگی پوست، نکته حائز اهمیت این است که درمان برای هر شخص منحصر به فرد است و ممکن است راهکاری که برای یک نفر پاسخگو است برای دیگری مناسب نباشد زیرا کشش پوست در افراد مختلف متفاوت است و برای مثال شخص جوانی که پس از بارداری با این مشکل روبه‌رو شده با شخص 50 ساله‌ای که با کاهش وزن دچار افتادگی پوست شده متفاوت هستند. بنابراین بهترین راهکار مشورت با متخصصین حاذق در این امر است (2).

انجام ورزش‌های عضله سازی که بیشتر با وزنه همراه هستند به کاهش شلی پوست مخصوصا وقتی این شلی به خاطر کاهش وزن باشد، بسیار کمک می‌کند زیرا این چربی‌ها کاملا با عضله جایگزین می‌شوند. در صورتی که افتادگی پوست شکم شما بدلیل بارداری باشد،‌ بهتر است برای انجام حرکات ورزشی با پزشک خود مشورت کنید زیرا ممکن است برخی حرکات برای شما نامناسب باشند.

شما می‌توانید برخی از تمرینات معروف مانند دراز نشست، کرانچ و بلند کردن لگن را انجام بدهید. هنگامی‌که بتوانید عضلاتی سفت در ناحیه‌ی شکم بسازید، متوجه بهبود پوست شل و سفت شدن آن خواهید شد.

این تمرین به طور موثری به شما کمک می‌کند. شما می‌توانید آن را با استفاده از دمبل انجام دهید تا چالش برانگیزتر باشد.

این تمرین باعث می‌شود پوست در اطراف عضلات شکمی‌سفت شود.

این تمرین ورزشی قسمت پایین شکم را سفت می‌کند و آن را شکل می‌دهد.

اگر قصدتان سفت‌شدن و جمع کردن پوست باشد، بخش اعظمی از آن با عضله‌سازی محقق خواهد شد، علت این قضیه بسیار ساده است؛ در زیر پوست دو لایه بافتی وجود دارد: چربی و عضله، هر دوی این‎ها باعث می‎شود تا پوست شما فرم داشته باشد و آویزان نشود.

وقتی وزن شما بالا می‌رود، پوستتان برای اینکه خودش را با شرایط وفق دهد باید سایز اضافه کند. حال زمانی‌که شما چربی‌ها را می‌سوزانید (به‌خصوص وقتی این کار به‌سرعت اتفاق بیفتد)، پوست شما با همان شدت چربی‌سوزی قبل جمع نخواهد شد؛ که همین منجر به افتادگی پوستتان می‌شود.

نکته مهم: بسیاری از مردم برای لاغر شدن به سمت رژیم‌های سخت و استفاده از تمرینات کاردیو (هوازی) روی می‌آورند که قطعاً هم اثربخش خواهد بود. اما مشکل اینجاست که این کار علاوه‌بر چربی سوزی، باعث عضله‌سوزی نیز خواهد شد. همان‌طورکه گفتیم، یکی از عوامل قوام‌بخش به پوست، وجود عضلات است که شما با انجام ورزش‌های بدون برنامه و خودسرانه، عضلات را از بین خواهید برد.

راه‌حل شما برای جلوگیری و درمان افتادگی پوست، ورزش و عضله‌سازی است؛ زیرا با این کار، پوست شل و افتاده‌تان را پر کرده و باعث می‌شود تا پوست اضافی و افتاده کاملاً فرم بگیرد. خوشبختانه این راه‌حل برای افرادی‌که افزایش وزن زیادی داشته‌اند و حالا دچار مشکل شل‌شدن و افتادگی پوست شده‌اند و هم برای کسانی‌که در ابتدای راه هستند و می‌خواهند وزنشان را کم کنند، کاربرد دارد.

اثرات استفاده از این نوع کرم‌ها معمولا زیاد نیست اما در نهایت در ظاهر پوست افتاده و شل و مخصوصا برای کسانی که پوستشان نیازمند آبرسانی است اثر دارد. نتایج استفاده از کرم‌های سفت کننده پوست دائمی‌نبوده و با رطوبت‌رسانی به پوست خطوط و چین و چروک را برطرف می‌سازد.

رتینوئید ماده‌ای است که از آسیب رادیکال‌های آزاد به پوست جلوگیری کرده و باعث کلاژن سازی پوست می‌شود، بنابراین سعی کنید کرمی‌که تهیه می‌کنید حاوی این ماده باشد. هم‌چنین برای درمان با محصولات گیاهی و خانگی، استفاده از روغن زیتون توصیه می‌شود.

باید بدانید استفاده ازهیچ قرص برای کاهش وزن و لاغری توصیه نمی‌شود. اما مصرف مکمل‌های خاصی برای پوست و بدن توصیه می‌شوند. استفاده از مکمل‌های زیر برای بدن توصیه می‌شوند.

مصرف مواد مغذی خاص برای تولید کلاژن و دیگر اجزای پوست سالم اهمیت زیادی دارد:

روغن کرچک برای سفت کردن پوست شکم یک گزینه عالی است. این روغن به عنوان یک ماده‌ی نرم‌کننده، به سرعت توسط پوست جذب می‌شود. علاوه بر این، روغن کرچک به عنوان یک مرطوب‌کننده نیز عمل می‌کند و مانع از خشک شدن پوست می‌شود. این مراحل را برای استفاده از روغن کرچک جهت سفت کردن پوست شکم دنبال کنید:

با ماساژ پوست، جریان خون در منطقه افزایش یافته و واکنش‌های ضد پیری را در بدن به همراه دارد. بعلاوه می‌توان با استفاده از اسکراب نمک یا شکر اثرات ماساژ و جریان خون را بیشتر کرد. هم‌چنین با توجه به تحقیقات انجام شده ماساژ منظم پوستی اثرات بهتری در مقابل استفاده از کرم‌ها به همراه دارد.چگونه بعد از لاغری پوست اضافه

بنابراین، دست کم 4-5 بار ماساژ در هفته به عنوان یکی از روش‌های اثبات‌شده برای سفت کردن پوست شکم پس از زایمان یا کاهش وزن محسوب می‌شود. بسیاری از افراد ادعا می‌کنند که ماساژ درمانی به آن‌ها کمک کرده تا بدن‌شان را شکل بدهند، در حالی که دیگران ادعا می‌کنند این شیوه نتایج مثبتی برای آن‌ها نشان نداده‌است. با این حال، امتحان کردن این روش خرجی برای‌تان ندارد. ماساژ دارای مزایای سلامتی زیادی است، بنابراین حتی زمانی که پوست شکم‌تان را سفت نکند، باز هم سلامت و زیبایی شما را بهبود خواهد بخشید.

لایه‌برداری، سلول‌های مرده‌ی پوست را حذف می‌کند، و بنابراین یک لایه‌ی جدید روی پوست ایجاد می‌شود که درخشان و صاف است. سفت و محکم شدن پوست پس از کاهش وزن از دیگر تاثیرهای لایه‌برداری است. شما می‌توانید از اسکراب‌های معدنی سه بار در هفته برای افزایش گردش خون، داشتن پوستی سالم و دارای الاستیسیته استفاده کنید (3).

برای سفت کردن پوست شکم، علاوه بر روش‌های فوق‌الذکر، لازم است که شما یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم داشته باشید. برخی تغییراتی که می‌توانید در رژیم فعلی و سبک زندگی خود ایجاد کنید عبارتند از:

روش‌های جراحی برای درمان افتادگی پوست اغلب بعد از جراحی کاهش وزن توصیه می‌شود. در اکثر موارد، این جراحی‌ها به عنوان جراحی زیبایی در نظر گرفته شده و تحت پوشش بیمه‌ای نیستند. این روش‌ها، در دسته جراحی کانتورینگ بدن (پیکرتراشی) قرار می‌گیرند.

روش‌های کانتورینگ بدن می‌تواند تا حدودی جای زخم قابل مشاهده را در مناطقی مانند بالای بازوها باقی بگذارد. این روش‌ها، به زمان قابل توجهی برای بهبودی نیاز دارند، که معمولا بین ۲ هفته تا ۱ ماه به طول می‌انجامد. شما می‌توانید یک یا چند ناحیه از بدن را تحت درمان قرار دهید (4).

انواع جراحی‌های کانتورینگ بدن عبارتند از:

در بعضی از موارد، بدون جراحی به هیچ‌وجه امکان حذف پوست اضافی بدن وجود ندارد و به‌عنوان تنها راه و آخرین راه باید به‌سراغ جراحی بروید؛ اما بهتر است قبل از اقدام به جراحی، به این توصیه‌ها عمل کنید:

اگر می‌خواهید بعد از کاهش وزن دچار افتادگی پوست نشوید، به نکات زیر توجه کنید (5):

اگر در سنین جوانی وزنتان را پایین بیاورید پوست‌ بدن قابلیت ارتجاعی بیشتری دارد و سریعتر می‌تواند خودش را با شرایط جدید انطباق دهد و به حالت اولش بازگردد. پس اگر در سنین جوانی هستید فرصت را از دست ندهید و فراموش نکنید که یکی از راه‌های جلوگیری از شل شدن پوست بدن بعد از رژیم های لاغری کاهش وزن اصولی در سنین جوانی است.

بیشتر متخصصان تغذیه، کاهش وزن هر دو هفته 2 تا 3 کیلوگرم را توصیه می‌کنند، این مقدار بسته به اضافه وزنی که دارید ممکن است متفاوت باشد. کاهش سریع وزن با برنامه‌های بسیار کم کالری و دیگر رژیم های کوتاه مدت باعث ایجاد خطوط در صورت، تاثیر روی سلامت پوست و عدم موفقیت در ثابت نگه داشتن وزن کم شده می‌شود.

مانند یو یو رژیم گرفتن نه تنها برای بدنتان بلکه برای پوستتان هم خوب نیست. دائما فربه شدن و دوباره آب رفتن، پوست شما را تحت استرس قرار می‌دهد، پس باید بیشترین تلاشتان را بنمایید تا از رژیم یو یو دوری کنید.

اگر جزو افرادی هستید که مرتب در حال رژیم گرفتن هستید و تا کمی‌وزن کم می‌کنید، رژیم خود را کنار می‌گذارید و بعد از افزایش وزن مجدد دوباره رژیم جدیدی را شروع می‌کنید، باید بدانید با این کار پوستتان را تحت استرس قرار می‌دهید. در چنین شرایطی پوست نمی‌تواند خودش را با تغییرات وزنی تکراری تطبیق دهد بنابراین دچار افتادگی و شلی می‌شود.

رژیم غذایی شما باید با توجه به شرایط بدنی و سلامتی شما توسط مشاور تغذیه تنظیم شود تا هم بتوانید اصولی و صحیح وزن کم کنید و هم دچار انواع کمبودهای غذایی نشوید. به عنوان مثال رژیم های بسیار کم کالری که متاسفانه امروزه بسیار زیاد توسط افراد برای کاهش وزن سریع رعایت می‌شوند، فرد را دچار کمبود انواع ریزمغذی‌های لازم برای داشتن پوستی سالم و زیبا می‌کنند. بنابراین با رعایت این رژیم‌های نامناسب ممکن است پوست تان آسیب ببیند و خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد.

همانطور که می‌دانید مرکبات حاوی ویتامین C فراوانی هستند. ویتامین C برای تولید کلاژن در سلول‌های پوستی ضروری است. کلاژن کمک می‌کند تا پوست شما خاصیت ارتجاعی خود را حفظ کند. شاید دیده باشید که بسیاری از کرم های پوستی حاوی کلاژن هستند. اما چیزی که مهم تر و موثرتر از مصرف این نوع کرم ها است دریافت مواد غذایی است که ساخت کلاژن را در بدن تحریک می‌کند.

ویتامین C، روی و سلنیوم مهمترین ریز مغذی‌ها برای تولید کلاژن در بدن هستند.

مصرف مرکبات و انواع فلفل دلمه ای به خصوص فلفل دلمه ای زرد رنگ و انواع کلم ها حاوی ویتامین C بالایی هستند. بنابراین مصرف آنها در رژیم غذایی روزانه از شل شدن پوست به دنبال رژیم های لاغری پیشگیری می‌کند، ضمن اینکه این میوه ها و سبزیجات کالری کمی‌دارند، بنابراین مصرف آنها در رژیم لاغری باعث افزایش وزن شما نمی‌شود.

اگر تحت نظر یک مشاور تغذیه رژیم بگیرید با مصرف انواع مواد غذایی لازم و ضروری، مواد مغذی مورد نیاز بدن شما تامین می‌شود. اما توجه داشته باشید به طور کلی اگر بیش از سه ماه در رژیم لاغری باشید بهتر است تحت نظر دکتر خود از یک مکمل مولتی ویتامین نیز استفاده کنید. زیرا با کاهش کالری دریافتی در طول چند ماه این احتمال وجود دارد که نسبت به زمان قبل از رعایت رژیم، بدن شما دچار کمبود برخی ریز مغذی های موثر برای سلامتی  و حفظ حالت ارتجاعی پوست شده باشد.

مصرف کافی پروتئین ها در برنامه غذایی روزانه به ماهیچه ها کمک می‌کند تا دوباره فرصت بازسازی پیدا کنند و بدین ترتیب به بازگشت حالت ارتجاعی پوست شما کمک می‌کند.

سعی کنید همواڔه در برابر نور خورشید از کرم های ضد آفتاب مناسب استفاده کنید. زیرا اشعه uv یا همان اشعه فرابنفش خورشید و همچنین نورهایی که برای برنزه کردن پوست در مراکز زیبایی استفاده می‌شوند می‌توانند باعث افتادگی و شل شدن پوست شما شوند. پس توصیه ما این است که اولا از انجام چنین اعمال زیبایی در حد امکان پرهیز کنید و ثانیا در طول روز، زمانی که بیرون از منزل به سر می‌برید از یک کرم ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید.

مصرف آب و مایعات کافی در طول روز کمک می‌کند تا پوست شما بتواند خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری خود را حفظ کند و بعد از کاهش وزن پوست شما دچار حالت افتادگی نشود. سعی کنید روزانه حداقل ۶ لیوان آب مصرف کنید.

در کنار مصرف میزان کافی آب و مایعات در طول روز، سعی کنید پوست خود را همیشه مرطوب نگه دارید. با استفاده از کرم های مرطوب کننده به خصوص مرطوب کننده هایی که حاوی ویتامین E هستند می‌توانید این کار را به خوبی انجام دهید.همچنین استفاده از روغن های گیاهی طبیعی مانند روغن نارگیل یا روغن بادام و روغن کنجد هم می‌توانند پوست شما را مرطوب نگه دارند.

زمانی که شما زیاد لاغر می‌شوید علاوه بر چربی بخشی از توده ماهیچه ای زیر پوست تان را نیز از دست می‌دهید بنابراین پوست شما شل می‌شود.اگر بتوانید ماهیچه‌های خود را تقویت کنید در نتیجه پوست شما محکم تر خواهد شد. انجام ورزش‌های قدرتی در این زمینه خیلی می‌تواند در پیشگیری از به شما کمک کند. بهتر است برای این منظور حداقل سه روز از وقت خود را در طول هفته به انجام ورزش‌های قدرتی اختصاص دهید.

ماساژ دادن پوست باعث افزایش جریان خون در زیر آن می‌شود، بنابراین با این کار مواد مغذی بیشتری به پوست شما می‌رسد و بدین‌  ترتیب حالت ارتجاعی آن افزایش می‌یابد. معمولا مناطقی مانند شکم، پاها و دستها و ران و سینه ها به ماساژ بیشتری نیاز دارند. حتی برای پوست صورت شما می‌توانید، صورت خود را به صورت سنتی کیسه کشی کنید. با این کار علاوه بر لایه برداری پوست با افزایش جریان خون در زیر آن، باعث تحریک رشد و تولید سلول های جدید پوستی می‌شوید.

زمانی که تصمیم می‌گیرید کاهش وزن زیادی را تجربه کنید بهتر است همزمان با شروع رژیم خود برای پیشگیری از شل شدن و آویزان شدن پوست تان به یک متخصص پوست مراجعه کنید. کاهش وزن بیشتر از ۱۵ کیلوگرم می‌تواند باعث شل شدن و افتادگی پوست شما شود. متخصص پوست ممکن است برای شما دارو و یا کرم و ژل هایی را تجویز کند که با افزایش کلاژن سازی پوست، خاصیت کشسانی پوست شما را افزایش دهد.

سخن پایانی

برای پیشگیری از شل شدن پوست بعد از رژیم لاغری سعی کنید برنامه غذایی را انتخاب کنید که همه گروه‌های غذایی را در خود داشته باشد. مخصوصا مصرف مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان ها مانند انواع میوه ها و سبزیجات به میزان کافی در رژیم غذایی روزانه شما می‌تواند از شل شدن پوست شما بعد از رژیم لاغری پیشگیری کند. همچنین توجه داشته باشید که برای پیشگیری از شل شدن پوست نباید در هفته بیشتر از یک کیلو وزنتان را کم کنید.

آیا خواندن این مطلب برای شما مفید بود؟

برای حمایت از محتوایی که می‌پسندید، لطفاً به اشتراک بگذارید:

آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت کنید.

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زوم لایف تنها با رعایت شرایط استفاده از مطالب، امکان‌پذیر است.

ورود کاربران

بعد از دوران بارداری یا کاهش وزن زیاد ممکن است با شلی پوست مواجه شوید، هر چند که لاغری هدف بوده اما این ضعیف و شل شدن پوست را افراد نمی پسندند. راه های مراقبتی مختلفی برای پوست وجود دارد و در ادامه این بخش از سلامت نمناک بهترین نسخه ها را برای جلوگیری از آسیب به شما معرفی می کنیم.

1. مصرف زیاد آب :

یکی از مهمترین کارهایی که باید بعد از کاهش وزن انجام دهید، نوشیدن زیاد آب است. نوشیدن آب نه تنها برای سلامتی مفید است بلکه از آسیب به پوست جلوگیری می کند. نوشیدن آب کافی پوست را سفت و همیشه مرطوب نگه میدارد.

یکی از بهترین نسخه ها برای سفتی و خاصیت ارتجاعی پوست لوسیون های موجود در فروشگاه است که حاوی ویتامین A و E و آلوورا و قهوه است. در هفته دوبار از این لوسیون استفاده کنید.

یکی دیگر از نسخه های ساده ماسک آلوورا با آبلیمو است. هر دو این مواد را با هم ترکیب کنید و پوست را ماساژ دهید و 10 تا 15 دقیقه روی پوست ماسک کنید و بعد با آب سرد بشویید.چگونه بعد از لاغری پوست اضافه

4. استفاده از نمک دریا :

یکی دیگر از راه های موثر، لایه بردار نمک دریا است چون چرخش خون در بدن را بالا می برد. نمک دریا حاوی مواد معدنی است و رطوبت پوست را نگه می دارد و هنگام حمام از این نمک استفاده کنید و بعد با آب بشویید.

بعد از کاهش وزن همیشه از بادی رپ، قهوه و شکلات استفاده کنید چون به جوان سازی پوست کمک میکند و از فرو رفتگی پوست جلوگیری می کند. هر روز از بادی رپ استفاده نکنید هفته ای دوبار کافیست.

روغن ویتامین E را روی پوست ماساژ دهید چون به دلیل ویتامین و آنتی اکسیدان موجود به سلامت و رطوبت پوست بسیار کمک می کند.

روغن نارگیل را یک مقدار گرم کنید و روی پوست ماساژ دهید و دستمال گرمی را دور آن ببندید. دقایقی منتظر بمانید و سپس با آب بشویید.

روغن بادام هم گرم کنید و روی پوست ماساژ دهید و ببندید، سپس بشویید. روغن بادام بهترین مرطوب کننده پوست محسوب می شود.

مسئله افتادگی و شل شدن پوست بعد از لاغری و کاهش وزن یکی از دغدغه های کسانی است که وزن کم کرده اند و از شل بودن پوست بدن شکایت دارند. در این مطلب با علم ورزش همراه شوید تا این موضوع را بررسی و راهکارهای مناسب را برای جلوگیری و درمان مطرح کنیم.

 معمولاً بیشتر کسانی که می خواهند کاهش وزن پیدا کنند، اولین گزینه آن ها رژیم غذایی است. با رژیم غذایی وزن اضافه را کاهش می دهند و مشکل از اینجا شروع می شود. این مشکل زمانی حاد می شود که در کاهش وزن نیز استاندارد لازم را رعایت نمی کنند، یعنی تصور بر این دارند که هر چه بیشتر وزن کم کنند و این مقدار کاهش وزن در زمان کمتری رُخ دهد، موفق تر هستند.

وقتی که شما وزن از دست می دهید، لایه های چربی پوست از دست می رود، اما چنانچه کاهش وزن سریع اتفاق بیافتد، پوست وقت کافی برای کشش خود جهت انطباق را ندارد و با مشکل شل شدن پوست مواجه می شوید. اما نکته مهم دیگر این است که فعالیت ورزشی را در کنار رژیم غذایی به کار نگیرید، بدون شک بازهم دچار افتادگی پوست می شوید.

 اگر در نظر دارید وزن کم کنید و به دنبال راه حل مناسبی هستید، شک نکنید باید تنبلی را کنار بگذارید. چون برای کاهش وزن سالم و بدون افتادگی و شل شدن پوست باید برنامه منظمی داشته باشید. 3 بخش اساسی یک برنامه کاهش وزن شامل، رژیم غذایی سالم، تمرینات هوازی مانند دویدن و طناب زدن و تمرینات بدنسازی است. اگر این سه بخش رعایت شود، مشکلی نخواهید داشت.

اما حتی اگر این سه بخش را رعایت کنید ولی بازهم در طول یک ماه خیلی زیاد وزن کم کنید، تلاش شما نتیجه نخواهد داشت. تحت هیچ شرایطی نباید در ماه بیشتر از 4 الی 5 کیلو وزن کم کنید، حد اعتدال آن 900 گرم در هفته است. در چنین شرایطی پوست بدن بهتر می تواند خود را با وضعیت جدید وقف دهد و این یعنی اولین گام برای جلوگیری از افتادگی و شل شدن پوست.چگونه بعد از لاغری پوست اضافه

با تمرینات هوازی به چربی سوزی کمک می کنید و با تمرینات بدنسازی سوخت و ساز بدن را بالا می برید، به تناسب اندام می رسید و مهمتر از همه تمرینات بدنسازی اجازه نمی دهد پوست بدن شل شود چون ورزش منظم، قابلیت ارتجاعی طبیعی پوست را افزایش خواهد داد.

 

گردن و چانه

پوست شل در قسمت گردن ظاهری شبیه به دوچانه را برای شخص به ارمغان می آورد. انجام تمریناتی که بر این قسمت از بدن تمرکز داشته باشد عضلات را سفت و خوش فرم می کند و در نتیجه ظاهر نامناسب پوست افتاده را از بین می برد. برای رفع این مشکل از یک تمرین ساده شروع کنید.

بایستید و دست ها را در کنار بدن تان قرار دهید. سر را به سمت عقب خم کنید تا جایی که مستقیماً به سقف نگاه کنید. گردن نباید کشیده شود. دهان را باز کنید و دوباره ببندید. به آرامی دندان ها را روی یکدیگر حرکت دهید. در این حالت شما احساس کشش آرامی در عضلات گردن خواهید داشت. این تمرین را 5 تا 10 بار در روز برای حصول نتیجه بهتر تکرار کنید.

بازو

افتادگی پوست بعد از کاهش وزن در بخش بازوها معمولا” زیر بازوها یا پشت بازو اتفاق می افتد. کشش های بالای سر به رفع این مشکل کمک خواهند کرد. بنشینید به نحوی که پشت صاف باشد. در هر دست یک دمبل سبک نگه دارید. برای شروع، دست را در کنار بدن قرار دهید. دست ها را در جلو بدن مستقیم بالا بیاورید طوری که کف دست رو به پایین باشد. به آرامی دمبل ها را مستقیماً تا جایی که به بالای سر برسند، بلند کنید، سپس آرنج ها را خم کنید، در این وضعیت باید کف دست ها پشت به گوش باشد. این حالت را برای 5 تا 10 ثانیه نگه دارید، سپس دست ها را پایین بیاورید. 10 تا 12 تکرار به صورت یک روز در میان انجام دهید. در این مطلب تمرینات بیشتری را مشاهده کنید:حرکاتی برای رفع افتادگی بازو

شکم

تمریناتی مانند کرانچ، عضلات شکم را سفت و خوش فرم می کند و در نتیجه به از بین بردن پوست شل و افتاده در این ناحیه کمک می کند. حرکت شکم را با خوابیدن به پشت و خم کردن زانو تا زاویه 90 درجه انجام دهید. دست ها را کنار گوش هایتان قرار دهید و بدون خم کردن گردن به آرامی سر و پشت را از زمین بلند کنید. این وضعیت را به مدت 5 ثانیه نگه دارید سپس به وضعیت شروع برگردید. 10 تا 20 بار این حرکت را انجام دهید.

ران

افتادگی و شل شدن پوست معمولا” در قسمت داخلی ران اتفاق می افتد. برای از بین بردن پوست اضافی این قسمت و سفت کردن ران بر روی سمت چپ بدن خود دراز بکشید. پای چپ کاملاً راست باشد، پای راست را از روی پای چپ عبور داده و به صورت خمیده با زاویه 90 درجه جلوی پای چپ قرار دهید. آرنج چپ را روی زمین قرار دهید تا به عنوان یک تکیه گاه باشد. دقت کنید پای چپ را مستقیم نگه دارید، سپس به آرامی پای چپ را از زمین بلند کرده تا فشار آرامی را در قسمت داخلی ران احساس کنید. این فشار دقیقا” باید در بخش انتهای ران (داخل ران) احساس شود. به مدت 5 ثانیه این وضعیت را نگه دارید سپس به وضعیت شروع برگردید. این حرکت را 10 بار تکرار کنید و برای سمت دیگر نیز تکرار کنید.  

۲۰ هزار تومان تخفیف ویژه رژیم غذایی ورزشی

0

0


سلام کاربر میهمان


ورود و عضویت

چگونه بعد از لاغری پوست اضافه

سفت‌شدن پوست باعث خواهد شد تا احساس کنید که دوران کاهش وزنتان را به‌خوبی به پایان رسانده‌اید. کاهش مقدار زیادی از وزن، دستاوردی است که به‌طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری را کاهش می‌دهد. بعضی از افراد با رسیدن به کاهش وزن، اغلب با مقدار زیادی شلی پوست روبه‌رو می‌شوند که ممکن است اثرات منفی در ظاهر و کیفیت زندگی فرد داشته باشد.

اگر شما هم به‌تازگی کاهش وزن زیادی داشته‌اید و نمی‌دانید با پوست اضافه بدنتان چه کار کنید، این مقاله برای شخص شماست. آیا ماه‌ها زحمت کشیده‌اید تا با ورزش‌کردن و رژیم، وزنتان را کم کنید ولی حالا درگیر پوست شل و افتاده شده‌اید؟!

اگر می‌خواهید بدانید که بعد از لاغری چگونه می‌توان پوست شل و افتاده را سفت کرد تا از بدن جدیدی که ساخته‌اید لذت ببرید؛ حتماً این مقاله دو بخشی را تا پایان بخوانید.

احتمالاً افراد بسیاری به شما گفته‌اند که چرا خودت را درگیر موضوع به این کوچکی می‌کنی و از کاهش وزنت خوشحال نیستی؟ اما مطمئناً درک این قضیه که پوست شل و اضافی تا چه حد می‌تواند ناراحت‌کننده باشد، سخت است. ما هم قبول داریم، افرادی هستند که بیش‌ازحد به ظاهر خود اهمیت می‌دهند؛ اما این موضوع در مورد کسانی‌که کاهش وزن زیادی داشته‌اند صدق نمی‌کند، حق این افراد است که بعد از آن همه تلاش و زحمت پوستی صاف داشته باشند.

ممکن است چیزی که نگران شل‌شدن و افتادگی آن هستید، تنها پوست اضافی نبوده و حجمی از چربی باشد. برای اطمینان از اینکه چربی است یا پوست اضافی، قسمتی که نگرانتان کرده را نیشگون بگیرید و اگر بیشتر از چند میلی‌متر زیر دست شما آمد، بدانید که هنوز چربی زیر پوست‌تان هست که باید آب کنید.

تا زمانی‌که چربی زیر پوست شما از بین نرود، پوست‌تان هیچ تمایلی به بازگشت به حالت قبلی نخواهد داشت. به یاد داشته باشید که پوست، یک اندام زنده است و خودش را با شرایط داخلی و خارجی بدن وفق می‌دهد؛ تا زمانی‌که چربی به آن چسبیده باشد، افتاده خواهد ماند.

اگر مرد هستید بهتر است چربی بدنتان را به ۱۰ درصد و اگر زن هستید، این میزان چربی را به ۲۰ درصد برسانید. در صورتی‌که تا این حد چربی کل بدنتان را پایین آوردید، ولی بازهم پوست افتاده‌ای داشتید، می‌توانید به جراحی فکر کنید.

در ابتدا باید بدانید که چربیِ بعضی از نقاط بدن نسبت به نقاط دیگر دیرتر آب خواهد شد. معمولاً این چربی‌های بدقلق در قسمت پایینی شکم، اطراف کمر، لگن، ران‌ها و باسن مستقر هستند.

متأسفانه هیچ تمرین ورزشی یا رژیم غذایی خاصی وجود ندارد که بخواهد چربی‌های ذخیره‌شده را هدف قرار دهد، اما نگران نباشید یک سری راهکار وجود دارد که با به‌کار‌گیری آنها می‌توانید سریع‌تر از وجود آنها خلاص شوید.

اگر قصدتان سفت‌شدن و جمع کردن پوست باشد، بخش اعظمی از آن با عضله‌سازی محقق خواهد شد، علت این قضیه بسیار ساده است؛ در زیر پوست دو لایه بافتی وجود دارد: چربی و عضله، هر دوی این‎ها باعث می‎شود تا پوست شما فرم داشته باشد و آویزان نشود.

وقتی وزن شما بالا می‌رود، پوستتان برای اینکه خودش را با شرایط وفق دهد باید سایز اضافه کند. حال زمانی‌که شما چربی‌ها را می‌سوزانید (به‌خصوص وقتی این کار به‌سرعت اتفاق بیفتد)، پوست شما با همان شدت چربی‌سوزی قبل جمع نخواهد شد؛ که همین منجر به افتادگی پوستتان می‌شود.

 

نکته مهم: بسیاری از مردم برای لاغر شدن به سمت رژیم‌های سخت و استفاده از تمرینات کاردیو (هوازی) روی می‌آورند که قطعاً هم اثربخش خواهد بود. اما مشکل اینجاست که این کار علاوه‌بر چربی‌سوزی، باعث عضله‌سوزی نیز خواهد شد. همان‌طورکه گفتیم، یکی از عوامل قوام‌بخش به پوست، وجود عضلات است که شما با انجام ورزش‌های بدون برنامه و خودسرانه، عضلات را از بین خواهید برد.

برنامه ورزشی تناسب اندام دوهفته‌ای

راه‌حل شما برای جلوگیری از افتادگی پوست، ورزش و عضله‌سازی است؛ زیرا با این کار، پوست شل و افتاده‌تان را پر کرده و باعث می‌شود تا پوست اضافی و افتاده کاملاً فرم بگیرد. خوشبختانه این راه‌حل برای افرادی‌که افزایش وزن زیادی داشته‌اند و حالا دچار مشکل شل‌شدن و افتادگی پوست شده‌اند و هم برای کسانی‌که در ابتدای راه هستند و می‌خواهند وزنشان را کم کنند، کاربرد دارد. (شگفت‌انگیزترین ماده

غذایی برای عضله‌سازی)

 

خاصیت ارتجاعی پوست در ظاهر پوست نقش بسیار زیادی دارد، اگر پوست شما خاصیت ارتجاعی‌اش را از دست بدهد دیگر نمی‌تواند به وضعیت قبل از چاقی‌تان برگردد. این اتفاق با بالا رفتن سن نیز می‌افتد؛ پوست افراد کم‌سن، خاصیت ارتجاعی بیشتری نسبت به افراد میان‌سال و مسن دارد. خب حالا چگونه می‌توان خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود بخشید؟ گروه فیتامین این راهکارهای موثر را به شما توصیه می‌کند.

باید از همین ابتدا بدانید که مصرف سیگار یکی از دلایل از بین‌رفتن خاصیت ارتجاعی پوست است. طبق آزمایشی که در انجمن بین‌المللی پوست، برروی ۶۴ زن که مصرف‌کننده سیگار بودند، صورت گرفت؛ همه این افراد از نظر سنی حدوداً ۹ سال مسن‌تر از سن حقیقی‌شان به‌نظر می‌رسیدند (این تحقیق با توجه به شادابی، خاصیت ارتجاعی پوست و میزان چین و چروک صورت انجام شد). بنابراین اگر پوست سالمی می‌خواهید، بهتر است اصلاً سراغ سیگار نروید.

 

میزان پروتئینی که مصرف می‌کنید با شادابی و جوانی پوستتان ارتباط مستقیم دارد؛ زیرا افرادی‌که رژیم‌های غذایی کم‌پروتئین دارند، به کلی دچار مشکلات پوستی و پیری زودرس پوست می‌شوند و بالعکس کسانی‌که به‌سراغ رژیم‌های پر پروتئین می‌روند، دیرتر از دیگران دچار چین و چروک و افتادگی پوست خواهند شد.

 

بدن شما هر روز تشنه دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیازش است تا بتواند سالم و سرزنده بماند. بهترین راه، مصرف چندین وعده میوه و سبزیجات است. با این کار خیال شما از بابت تأمین نیاز بدن و سلامت پوستتان راحت خواهد بود.

 

قبل از اینکه قرص یا پودر خاصی را برای سفت‌شدن پوستتان انتخاب کنید، دقت داشته باشید که هیچ‌کدام، درمان فوری برای افتادگی پوست شما نخواهد بود؛ این قرص‌‍ها و پودرها فقط به سریع‌ترشدن این رویه کمک خواهد کرد.

نکات پایانی

در بعضی از موارد، بدون جراحی به هیچ‌وجه امکان حذف پوست اضافی بدن وجود ندارد و به‌عنوان تنها راه و آخرین راه باید به‌سراغ جراحی بروید؛ اما بهتر است قبل از اقدام به جراحی، توصیه‌هایی که در این مقاله به آن اشاره شد را دنبال کنید:

منبع

سایت برنافیت

چگونه بعد از لاغری پوست اضافه

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که ورزش‌های صورت هم می‌تواند جایگزین خوبی به جای تزریق بوتاکس باشد؟ با بالا رفتن سن، آرام آرام خط و خطوطِ تجربه، روی پیشانی …

تا چه اندازه به سلامت و زیبایی پوست صورت خود اهمیت می‌دهید؟ ما اینجا نیامده‌ایم که یک کار وقت‌گیر دیگر به لیست روزانه شما اضافه کنیم، اما اطلاعاتی به شما …

اصطلاح پوست مرغی (کراتوز پیلاریس) برای شما هم آشناست؟ قبل از رفتن به باشگاه یا استخر پوستتان را اصلاح می‌کنید و چند ثانیه نمی‌گذرد که پوستتان پر از دانه‌های قرمز …

زنان ژاپنی به داشتن پوست زیبا معروفند. دلیل داشتن چنین پوستی این است که آنها روزانه از پوست خود مراقبت های ویژه ای می کنند. خیلی از زنان ژاپنی علاوه …

لاغری صورت با یوگا ؛ امروزه یکی از دغدغه های مهم افراد، دستیابی به روش های جوانسازی و لاغری صورت است. بیشترین پرسش و درخواستی که از متخصصان پوست می …

امروزه جوانسازی صورت موضوعی است که بیشتر افراد دنیا را درگیر خود کرده است. جراحی پلاستیک ممکن است که چین و چروک و خطوط چهره را کاهش بدهد؛ اما برخی …

ماساژ ورزشی یکی از انواع ماساژهای شناخته شده و پرطرفداری است که تقریباً بیش از ۳۰۰۰ سال تاریخچه دارد. این نوع از ماساژ جزئی جدایی ناپذیر از ورزش شناخته شده …

آیا می‌دانستید که بوی بدن‌تان حرف‌های زیادی برای گفتن در مورد سلامتی شما دارد؟ اگر مدت طولانی نظافت خود را رعایت نکنید، اگر خواکی و غذایی که نباید می‌خوردید را …

لاغری صورت و استخوانی‌شدنش از چه راهی ممکن است؟ این فرم صورت انقدر طرفدار دارد و جذاب است که به هیچ‌وجه نمی‌توانیم از روش‌های لاغر کردن صورت بگذریم.

تا به حال …

اکثر خانم‌ها انواع کرم‌ها و لوسیون‌ها را برای روشن شدن صورتشان امتحان کرده‌اند، اما آیا روش‌های دیگری هم برای روشن شدن پوست وجود دارد؟ همه ما از فواید ورزش منظم …

بعد از عمل بینی چه مواردی را باید رعایت کرد و چه ممنوعیت‌هایی برای فرد وجود دارد؟‌ باتوجه به شایع‌بودنِ عمل جراحی بینی در ایران و هزینه‌های کم این عمل، …

احتمالا وقتی به راه حلی برای جوش ها فکر می کنید، یک دو طولانی مدت اولین چیزی نیست که به ذهن می رسد. بله حذف غذاهای خاص – شکر- می …

چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.

چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.


پشتیبانی 12 ساعته مشتریان : 02122863740

info@fitamin.ir

برنامه بدنسازی و ورزشی فیتامین با کمک بهترین مربیان ورزشی و کارشناس تغذیه شما رو تا رسیدن به استایل بدنی و کاهش وزن دلخواهتون همراهی می‌کنند.
با رژيم غذایی و بدنسازی در باشگاه یا منزل می‌تونید همراه با مربی به سلامتی و تناسب اندام خودتون برسید. همچنین با استفاده از برنامه تردمیل و برنامه غذایی می‌تونید سریع‌تر عضله سازی کنید و چربی بسوزونید.

© کليه حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به فیتامین می‌باشد.

با عضویت در خبرنامه ویژه سیگما پلاس از آخرین جشنواره های سایت باخبر شوید!

پس از جراحی لاغری، اغلب بیماران وزن بسیار زیادی کم می کنند (اغلب بیش از۵۰ کیلوگرم) که در نهایت می تواند موجب افتادگی پوست و شل شدن عضلات شود. از آنجایی که این پوست اضافی پس از کاهش وزن، خود به خود از بین نخواهد رفت، بیشتر بیماران از آویزان شدن پوستشان گله مند هستند. این به این دلیل است که با افزایش وزن، پوست تا روی توده های چربی جدید گسترش می یابد و با کاهش وزن، پوست معمولا قابلیت ارتجاعی کافی برای جمع شدن و بازگشت به حالت اولیه را ندارد.

حال باید پرسید که این مشکل تا چه اندازه روی شما تاثیر خواهد داشت؟ در واقع شدت این مشکل در هر شخص متفاوت است و میزان آن بستگی به عواملی مانند نوع جراحی، وزن سابقتان، سن، سابقه سیگاری بودن و ژنتیک دارد.

نوع جراحی لاغری اهمیت فراوانی در میزان افتادگی پوست دارد. جراحی اسلیو معده که طی آن بیمار با سرعت کمتری نسبت به جراحی بای پس معده وزن کم می کند، کمتر موجب افتادگی پوست می شود.

از آنجایی که بیشتر مردم مقداری افتادگی پوست را پس از کاهش وزن تجربه می کنند، پس طبیعی است که نسبت به آن حس خوبی نداشته باشند.

اما اصلا جای نگرانی نیست چون همیشه راه های پیشگیری و گزینه های اصلاحی برای اینگونه مشکلات وجود دارد.چگونه بعد از لاغری پوست اضافه

افتادگی پوست اغلب در ناحیه شکم اتفاق می افتد که بیشترین میزان ذخیره چربی را دارد. البته شل شدن و افتادگی پوست در قسمت های دیگر نیز می تواند اتفاق بیافتد.

برخی از افراد پس از رژیم های لاغری سریع دچار افتادگی و شل شدن بازو و سینه ها، و برخی دیگر دچار افتادگی در نواحی ران و باسن می شوند.

با وجودی که افتادگی پوست بخشی طبیعی در فرآیند کاهش وزن زیاد می باشد، اما می توان در برخی از موارد، با انجام اقداماتی از افتادن و شل شدن پوست جلوگیری کرد.

به گفته پزشکان، ورزش پس از جراحی لاغری یکی از بهترین روش های پیشگیری از افتادگی پوست است. البته نمی توان گفت بیمار در کاهش وزن به همراه ورزش، هیچگونه افتادگی و شل شدگی پوست را تجربه نخواهد کرد ولی حرکات ورزشی برای رفع افتادگی شکم و سفت شدن عضلات بسیار مفید هستند.

تمرینات قدرتی و انعطافی را به برنامه ورزشی تان بیافزایید. تمرینات قدرتی به فرم دهی عضلات، و  ورزش های انعطافی به خم شدن و راحتی مفاصل کمک می کنند. بهتر است در هر جلسه، برای اثرگذاری بیشتر، ترکیبی از همه ی این تمرین ها را انجام دهید.

در واقع کاهش وزن سریع، رابطه مستقیمی با افتادگی پوست دارد به همین دلیل سعی کنید تا هر هفته بیش از یک تا نهایتا دو کیلوگرم وزن کم نکنید تا پوست بدن فرصت جمع شدن را داشته باشد. همانطور که قبل تر گفته شد، جراحی اسلیو معده به دلیل تدریجی بودن کاهش وزن کمتر از سایر انواع جراحی های لاغری موجب افتادگی پوست می شود.

با بالا رفتن سن، کلاژن و الاستین به طور طبیعی قدرت خود را از دست خواهند داد. به همین دلیل کاهش وزن در سنین جوانی، کمتر موجب افتادگی پوست می شود زیرا بدن قابلیت بازگشت به حالت قبل را دارد. البته میزان کلاژن موجود در پوست می تواند ژنتیکی باشد.

رسیدگی و مراقبت شما از پوست بدن می تواند تحمل پوست را در برابر افتادگی افزایش دهد. نور مستقیم خورشید و سیگار می توانند بر کلاژن سازی پوست اثر منفی داشته باشد به همین علت بهتر است از این دو دور بمانید.

با اینکه انجام موارد بالا می تواند مفید واقع شود اما حقیقت این است که پس از کاهش بیش از ۵۰ کیلوگرم از وزن بدن با روش های طبیعی و غیر طبیعی لاغری، باید انتظار مقدار کمی افتادگی پوست را داشت.

جراحی زیبایی پوست برای برداشتن و حذف پوست های اضافه و شل بدن انجام می شود. به عنوان مثال ابدومینوپلاستی پس از جراحی لاغری از شایع ترین جراحی های زیبایی پوست است. این طبیعی است که نگران جای بخیه ها بعد جراحی ابدومینوپلاستی باشید اما یک جراح پلاستیک ماهر، می تواند این بخیه ها را در انحنای بدن قرار می دهد تا کمتر دیده شوند. برای درمان افتادگی پوست شکم پس از جراحی لاغری می توان از دو روش کمک گرفت:

کسانی می توانند کاندید جراحی زیبایی پوست برای رفع شل شدگی و افتادگی باشند که ویژگی های زیر را داشته باشند:

چگونه بعد از لاغری پوست اضافه
چگونه بعد از لاغری پوست اضافه
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *